Četvrtak, 09.05.2013.

08:30

Ispovesti veteranke Crvene armije

Veteranka Crvene armije Nadežda Vdovina u 89. godini se i dalje seća rata i Beograda u čijem je oslobađanju učestvovala i toplog odnosa Jugoslovena prema njoj.

Izvor: B92

Ispovesti veteranke Crvene armije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

68 Komentari

Sortiraj po:

kum joza

pre 10 godina

Uvijek se potkrade neka greška! Ruski carski general Boris Aleksandrovič Štejfon, koji je, zajedno s Nijemcima i Srpskom državnom stražom (tzv. Nedićevci), branio Beograd 1944. godine od prodora sovjetske Crvene armije, jugoslavenskih partizana i bugarske Prve armije, umro je u Zagrebu od srčanog udara 30. travnja (aprila) 1945. godine, a ne 30 svibnja (maja) kako je greškom napisano. Postoje indicije i da se Štejfon ubio, svjestan sloma Trećeg Reicha. Zapovjedništvo nad Ruskim korpusom preuzeo je tada kozački pukovnik Anatolij Ivanovič Rogožin, odlikovan za hrabrost njemačkim Željeznim križem, koji je uspio kod Klagenfurta, uz pomoć Engleza, spasiti svoje ljudstvo od sovjetske osvete. Umro je 1972. u Sjedinjenim Državama.

kum joza

pre 10 godina

U Srbiji se vrlo često i prilično dirljivo spominje rusko-srpsko prijateljstvo, iako se mogu čuti uglavnom jednostrane i stereotipne priče. Koliko je u srbijanskoj javnosti poznato vojno djelovanje postroje koja je sebe nazivala Ruski korpus (Русский корпус, Russisches Schutzkorps Serbien) i 1944. branila Beograd od prodora Crvene armije? Ne, ovo nije provokacija, nego iznošenje zanimljivog podatka kojeg sam prije nekog vremena pronašao u literaturi, a osnovna informacija dostupna je i na engleskoj Wikipediji. Posrijedi su bili bjelogardejci s prostora bivše Jugoslavije. Zapovjednik Ruske garde bio je general Boris Štejfon, inače Židov po ocu. Nakon neuspjele obrane Beograda i povlačenja pred boljševičkom Crvenom armijom iz Beograda, on umire u Zagrebu od srčanog udara, 30. svibnja 1945. godine. Ruski zaštitni korpus usko surađuje s ljotićevcima i hrvatskim domobranima te održava uske veze s antikomunističkom Ruskom oslobodilačkom vojskom generala Vlasova. Ruski korpus odbijao je ratovati protiv četnika, bio je to dio njihovog dogovora na početku rata s Nijemcima. Ti bijeli jugoslavenski Rusi naposljetku završavaju u Koruškoj kod Klagenfurta gdje se predaju Britancima.

kum joza

pre 10 godina

Za razliku od kozaka iz Lienza koji su izručeni Crvenoj armiji, ili ustaša, domobrana i četnika kod Bleiburga koje Britanci predaju jugoslavenskim partizanskim egzekutorima te masovno stradavaju u Kočevskom rogu, Teznu kod Maribora, Maclju i drugim masovnim gubilištima, pripadnici Ruskog korpusa uživaju britansku zaštitu. Velik dio razvojačenih pripadnika te postrojbe spašava goli život i odlazi u Sjedinjene Države, Kanadu, Brazil i Argentinu.

proxima centauri

pre 10 godina

Lepa prica jedne hrabre zene, koja, na srecu, ima ime. Koliko li ih je bezimenih izginulo od Staljingrada i Kurtska do Berlina mislim da ne znaju ni sami Rusi.
Rusija je velika zemlja, po prirodi stvari imperijalisticka, medjutim, po mom misljenju, ono sto je u njihovoj istoriji nesporno je Veliki otadzbinski rat i pobeda nad nacistickom Nemackom. Mnogi vole da kazu kako je Nemce pobedila ruska zima. To nije tacno. Nemce je pobedio ruski vojnik (oba roda vidimo).
I jedno pitanje? Zbog cega su se Amerikanci iskrcavali u Normandiji? Da oslobadjaju Francusku? Ma da, bas zbog toga.

Небојша

pre 10 godina

Да се ја нешто питам, следеће године би она била почасни гост на војној паради 9-ог маја у Београду.

solar

pre 10 godina

Svima što bi se radovali nemačkoj organizovanosti i pedantnosti: Moj otac je rođen u izbeglištvu, praktično u šumi, pošto su SVE koji nisu pobegli pobile SS trupe, uz temeljnost koja tako oduševljava ove što su se juče ispilili, a istoriju učili na History kanalu.
Oprost da, zaborav nikad.
Važno je da su imena Ždanova, Birjuzova i Tolbuhina, nesrećno nastradalih u putu ka proslavi 20-ogodišnjice oslobođenja Beograda, kao i ostalih heroja NB izbrisana sa njegovih ulica. Tako očekivano sa naše strane - nikada se nećemo prizvati pameti, nikada!

Marlo

pre 10 godina

Zanimljiv podatak je da jugoslovenski komunisti nisu poceli ratna dejstva kad je Nemacka bombardovala Beograd, pa ni kad je okupirala Jugoslaviju. Tada su SSSR i Nemacka bili saveznici i samim tim su i sateliti SSSR-a velicali saradnju sa Nemackom.
Tek prilikom napada na SSSR KPJ odlucuje istog dana, 22.06.1941. da formira Sisacku brigadu. Pre toga nisu primecivali nemacku okupaciju, parcanje zemlje, osnivanje logora i masovna hapsenja po Jugoslaviji. A da Nemacka nikad nije napala SSSR, sta bi onda bilo?
Jasno je koja je bila njihova otadzbina i koga su branili.

Flash

pre 10 godina

Jeste, Rusi nam nikad nisu pomogli, a ameri su nasi spasitelji. Samo se setite ciji su piloti aprila '44 bombardovali Beograd i pobili vise ljudi nego nacisti 3 god. ranije, a setite se ciji su vojnici oktobra '44 ginuli rame uz rame sa nasim partizanima na ulicama Beograda. Inace, 4350 sovjetskih vojnika dalo je svoj zivot na prostoru Srbije, od toga je 940 poginulo oslobadjajuci Beograd. Slava im, i slava tebi, Nadezda.

V8

pre 10 godina

"Nakon tri i po godine pod puščanom paljbom vratila se u Voronjož, završila građevinski fakultet, udala, rodila dva sina. I dobila još jednu medalju – heroj socijalističkog rada."

Svaka cast.

Obecavam da nikad necu biti @zoka

pre 10 godina

Svaka cast. A mlade devojke danas : majko ne sekiraj se bicu mafijaska sponzorusa, pevacica i uci cu u VB ili farmu da mene budalu gledaju druge budale.
(zoka, 9. maj 2013 09:52)

Ovo je jedan od najsramotnijih komentara koji sam procitao u poslednje vreme.

Jesu li SVE devojke bas takve? Jesu li bas sve devojke bile kao Nadezda iz ove vesti? Treba li pevacice da se stide svog posla?...

Pojma ti, @zoka, nemas sta pises.

ksenija gburcik

pre 10 godina

Ovo se izgleda ne uci u skoli: antifasizam nije isto sto i komunizam. Winston Churchill je bio antifasista, i progutao je veliku knedlu kad je odlucio da saradjuje sa komunistima u borbi protiv nacizma i fasizma. (Uz izvinjenje onima koji to vec znaju, po komentarima vidim da mnogi poistovecuju to dvoje.)

Nik

pre 10 godina

Pogledaj primer zapadne Nemačke, Skandinavije i ostatka zapadne Evrope gde nije ušla komunistička oslobodilačka čizma, pa nije bilo revanšizma nakon sloma fašizma. Eto ti ponovo podataka o delima komunističkog terora [link] Iskreno, ja ne bi mogao da imam miran san, ni da uđem u crkvu, kada bi pravdao masovna ubistva bez suđenja koja su se desila od oktobra 1944. Da budem jasan, osuđujem sve zločine svih, a vaspitanje mi je tako da one počinjene rukom pojedinaca iz svog naroda ili ideologije ne pravdam kao osvetu za tuđe zločine.
(Zemun grad SPO, 9. maj 2013 10:34)

Opet LOL... Pa skoro cela Skandinavija je bila pro-naci orijentisana (predali su svoje teritorije Nemcima za 1+ dan)!

Zapadna Evropa(Eng/Fr)!? :)

Dakle, niko ne opravdava zlocine! Ali kontekst u kome ti o njima govoris je POGRESAN i TENDENZIOZAN, te ima za ulogu nesto drugo.

P.S. I obrati posebnu paznju na sled svih desavanja i uopste vreme o kome govoris... Da li bi stvarno moglo svima da se sudi (po pravu i pravdi), a posle svega sto se izdesavalo???

vlada

pre 10 godina

Draga braćo, nemojmo mešati obične ljude i političare (vođe). mi o Rusima sudimo na osnovu vođa (Staljina, Hruščova, Gorbačova, Jeljcina, Putina...) a ne na osnovu njihovih osobina. ako budete čitali istoriju Rusije videćete da su njihove vođe kroz istoriju bile mnogo gore od naših (teško je poverovati zar ne) da se ruski narod napatio više nego bilo koji narod na ovim prostorima ali da je na sreću zadržao sve vrline sirotinje (ideju o dobru, skromnost, ljubav prema bližnjima, ljubav prema otadžbini...). Rusija nije obećana zemlja, puno je kriminala, surove zime, siromašnih ali su ljudi divni... ova žena, kao i ruska mladež nisu oslobađali Jugoslaviju zbog imperijalističkih pretenzija Staljina već iz želje da očiste svet od Nacista i želje da ih unište i osvete svoje najmilije koje su izgubili na jeziv način. mi o četnicima i partizanima sudimo na osnovu toga da li je neko za tita ili dražu ili da li smo za monarhiju ili ne. a običan svet koji je bio u partizanima i četnicima je samo želeo slobodu i spas od zločina a nije se borio za komunizam ili kralja. roditelji su davali decu i u četnike i u partizane da bi sačuvali bar jedno dete. nisu znali ko je tu ispravan a ko ne, samo su želeli mir i slobodu. lično se divim svakom borcu za slobodu u tim teškim godinama i prezirem svakoga ko se borio za vlast ili se bogatio koristeći okupaciju kao šansu... pozdrav svim dobrim ljudima u Srbiji i Rusiji (nadam se da su jos uvek vecina)

Filip

pre 10 godina

Da, srecan nam svima dan pobede nad fasizmom.
Ali citajuci mnoge komentare ovde, ne mogu da precutim neke stvari. Postovaoci zlocinacke komunisticke ideologije i dalje perfidno pokusavaju da prisvoje sebi obicne ljude i vojnike koji su se iz nuzde borili protiv jednog svetskog zla, sto fasizam sigurno jeste bio i ostao. Ali zlocini koje su pocinili istaknuti drugovi, tj. glavni nosioci te totalitarne zlocinacke ideologije mozda cak i prevazilaze one koje su pocinili, njihovi u pocetku veliki prijatelji i saveznici, nacisti. Unesrecili su za mnoge decenije i bivsu Jugoslaviju i bivsi SSSR i sve druge drzave sveta koje su imale tu nesrecu da im se dogodi komunizam. Postovaoci i jednih i drugih su u danasnjoj Evropi, a i citavom svetu, nepozeljni. Nepozeljni su cak i u samoj Rusiji. Ali u Srbiji se jos uvek komunisti dobro drze u svim sferama drustva i sve cine da sprece svoj konacni kraj koji im je tako blizu. Ne odrice se Srbija danas svog skupo dokazanog antifasizma, samo se oslobadja i odrice komunistickog kancera.

slučajni prolaznik

pre 10 godina

da su kralj i kapitalisti bili toliko dobri pre rata u srbiji ne bi bilo toliko komunista i socijalista u socijalistickoj revoluciji koja se desila sa narodno oslobodilackom borbom. narod je bio previse ugnjeten i eksplatisan u kraljevini. ne treba da se to vreme romantizuje. to je bilo vreme diktature!
(nebojsa, 9. maj 2013 10:35)

Pa, sad, u Srbiji i nije bilo toliko komunista, na teritoriji cele Jugoslavije, oko 1%. Revolucija nije bila spontana, već nametnuta spolja. Kominterna je iskoristila okupaciju da regrutuje Srbe koji su bili primorani da se bore za opstanak, jer su stradali po svim frontovima, od Nemaca, Mađara, ustaša, Italijana, Bugara, a zatim propagandom kroz tu oslobodilačku borbu podmetnuli komunističku revoluciju.

Predratni srpski komunisti (Sima Marković, braća Vujović, Filip Filipović i drugi) mahom su prethodno već likvidirani u čistkama, jer ih je perfidno denuncirao 'najveći sin naših naroda', tako da Srba u Kominterni nije ni bilo. Tako je najveći sin bez problema sproveo svoju revoluciju zloupotrebljavajući ratno stanje i okupaciju Jugoslavije, a sa onima koji su iskreno i iz ideala pristupili tom pokretu, obračunao se tokom i nakon rata, kao i na Golom Otoku.

P.S. Zahvalnost i poštovanje za RKKA

Labud

pre 10 godina

Dosli su bosonogi u Beograd. Jedan bi sovjetski vojnik silovao, drugi bi silovanoj dao hleb. Jedan sovjetski oficir je rekao da je svako 100-to silovanje otprilike bilo prijavljivano i rekao je da je ove naknadne pameti da bi streljao silovatelje. Ipak bilo je i lepih prica, bilo je i zaljubljivanja; Jedna bakica mi je pricala da je tako glasno vodila ljubav sa sovjetskim vojnikom da je cuo ceo Kalemegdan i dosao da gleda. Taj rat ne moze da se meri ni sa jednim danasnjim, a normalno je i to da je samo porazena strana imala sudjenja u Nirnbergu. Mi, da tako kazemo, Jugosloveni, imali smo spisak Italijana kojima smo hteli da sudimo i da ih streljamo, ali su ih Amerikanci, zbog pomoci 1943-e pri iskrcavanju na Siciliju, pustili da se izvuku i poslali u J. Ameriku. Mi smo pobednici tog rata, zajedno sa Saveznicima, a moderno prekrajanje istorije nas u svetu cini smesnima.

SMRT FASIZMU

pre 10 godina

Samo mogu reci jedno. Hvala nebesima sto se tako na kraju zavrsilo. Hvala nebu sto smo do nogu potukli sve fasisticke trupe i cetnike koji su veca zla pravili i od Nemaca. Bradate koljace koji su ubijali svoj narod, samo zato sto su mislili drugacije. Sto smo ponizili najvece bednike i srpsku sramotu. Mozda i najvecu u istoriji.
SMRT FASIZMU SLOBODA NARODU!
Kasnije... usledila su najlepsa vremena u istoriji ovih prostora. Priznali neki to ili ne, tako je!

John McClane

pre 10 godina

prema njenoj prici i uporedjujuci je sa pricom moje babe i mog oca, ovo opkljavanje sovjetsko nemacko se desilo na konjarniku jer je u rimskoj ulici bio front, buduci da su tuda nemci iz smedereva pokusali da se probiju u beograd koji su sovjeti i partizani vec opkolili

Sinko

pre 10 godina

'po merilima danasnje americko-nemacke demokratije ova zena i njeni saborci bi bili ratni zlocinci jer su streljali nemce prilikom oslobadjanja beograda'

Mislite? Prilikom borbi za oslobodjenje Beograda veliki broj nemaca se zabarikadirao u studentskom domu kod Vuka. Partizani su ga opkolili i oficir sa belom zastavom je posao ka ulazu da im ponudi predaju. Kad je vec usao u zgradu, pucali su u njega i telo izbacili na ulicu. Kad su to videli Crvenoarmejci, dovukli su tenk sa bulevara, na juris zauzeli dom, uhvatili komandanta zivog, vezali ga zicom za topolu, polili benzinom iz tenka i zapalili. Svakome po zasluzi. Smrt fasizmu-sloboda narodu! Braco, secajmo se da ne bi prezivljavali isto.

prti4life

pre 10 godina

shvatam ja to sto ljudi ne vole tita i ne vole komunizam. ne veruju u tu ideologiju, vrseni su zlocini, otimano je i sve to, ali me zanima sta je u tom trenutku bila alternativa? da vratimo kralja? pa on je pobegao bio, ko bi njega mogao da podrzava? ja znam da ga ja ne bih podrzavao...

Magomed

pre 10 godina

Meni su npr. za Nemce pričali sve Die Beste...i to čak oni koji su bili u zarobljeništvu, zaljubljeni u Nemačku, prosto neverovatno... Ali borba Sovjeta je epska!

Kvazimodo Sorabius

pre 10 godina

Kapa dole ovoj heroini, i ne bih dalje, jer mi je i majka s 16 godina otisla da brani NAROD, a direktan povod su genocid ustasa i muslimanskih handzar divizija na prostoru od Niksica do Bilece, Gacka i Nevesinja. Prosla Prozor i Sutjesku...
U TOKU RATA streljali su Partizani svoje za ukradenu sljivu - cetnici su klali domacicu ako pecenje nije bilo masno. U Srbiji je, istina je, vise zrtava od cetnika nego od Nemaca bilo. Utrkivali su se da se dodvore gazda Hitleru.
LAZH je da je sistem komunisticke vlasti bio ubijanje nevinih. Kolaboranti, ratni profiteri, ubice, su otkrivani i eliminisani - podosta revansizma ali - posledica tih prvih par godina "revolucionarnog terora" su JEDNAKI USLOVI ZA SVE, gde se kod lekara islo sa zdravstvenom knjizicom a DANAS sa gotovinom, gde mediji sakupljaju pare za lecenje, b92 kupuje inkubatore, izronili iz mraka postali politicari, pokraden NAROD I DRZAVA. U socijalizmu smo bili humani i jednaki, gradili po svetu i izvozili, a danas u demokratiji nosimo kineske gace, i uvozimo i cackalice. 23 miliona JUGOSLOVENA JE DUGOVALO DESETAK MILIONA DOLARA, sada ukupni dug bivsih republika se penje na dve stotine milijardi.
Kmecimo "demokratija!" a krce nam creva, cekamo 4 godine da iskoristimo DEMOKRATSKO PRAVO BIRANJA izmedju Kurte i Murte? Nekad su se birali LJUDI a sad biramo "lidere", nekad je bila Narodna skupstina, a danas je Partijsko-koaliciona i opoziciona skupstina.
Jos samo: Sovjetski savez je PRE demokratskog izrabljivackog kapitalizma poslao raketu u orbitu, prvu zivotinju, prvog coveka, prvu zenu... I ispalio prvu H-bombu.
Jugoslavija je bila zemlja blagostanja u jednom trenutku, s najhumanijim uredjenjem. A onda su nacionalisticki mangupi, podrzani sa zapada, krenuli u krvavo kolo - narodi koji su se razumeli bez tumaca su krenuli jedni na druge, a ceh je ispostavljen Srbima, koji su istorijski najmanje krivi.

Zemun grad SPO

pre 10 godina

LOL, iz kog si ti Holivudskog filma izasao?! :( Cuj gradili ZAJEDNO buducnost?!
(Nik, 9. maj 2013 09:45)

Pogledaj primer zapadne Nemačke, Skandinavije i ostatka zapadne Evrope gde nije ušla komunistička oslobodilačka čizma, pa nije bilo revanšizma nakon sloma fašizma. Eto ti ponovo podataka o delima komunističkog terora http://www.otvorenaknjiga.komisija1944.mpravde.gov.rs/#00 Iskreno, ja ne bi mogao da imam miran san, ni da uđem u crkvu, kada bi pravdao masovna ubistva bez suđenja koja su se desila od oktobra 1944. Da budem jasan, osuđujem sve zločine svih, a vaspitanje mi je tako da one počinjene rukom pojedinaca iz svog naroda ili ideologije ne pravdam kao osvetu za tuđe zločine.

srx

pre 10 godina

"da su ostale svabe sad bi svi radili i cutali i brojali novce . bas su nas lepo oslobodili rusi a i svi se razumemo u politiku . koliko su razrusili srb. ? koliko su silovali srpkinja ? sta su odneli iz srbije ? pitajte malo babe i dede"

Jesi li ti NORMALAN? Mi smo bili divljac za odstrjel Nacista!!! Oni su osnovali NDH, SS divizije Albanaca i "Bosnjaka" da nas istrebljuju! O kradji, silovanju i pljackanju postoje hiljade strana dokumentovanog materija od strane zapadnih saveznika koji su ih uhvatili u Italiji, Austriji i Njemackoj u bijegu! U sred Beograda su imali gestapov zatvor sa sobama za mucenje i koncentracioni logor!!!
I ja bih volio da smo oslobodjeni od zapadnih saveznika, ali bi tada nazad dobio Kraljevinu i nove nerede jer je tada 90% boraca bilo u partizanima i uz SSSR. Neko ko kaze da je oslobadjanje Beograda od strane Crvene Armije gora stvar od 4,5 godine nacisticke okupacije mora biti mentalni bolesnik.

mostarac

pre 10 godina

Uz duzno postovanje prema drugarici. Ja sam clan SKJ od 07.11.1985. i nikad se nisam pokajao za to jer sam ucen vrijednostima i postovanju prema starijem. Zalosno je kad udjem u autobus pa na silu moram nekoga da ustanem da bi sjeo neko stariji. Nisam ucesnik bratoubilackog rata u SFRJ, ali sam se '99. sam prijavio u svoju kasarnu na Topcider ako se ameri iskrcaju da branim zemlju od pravih okupatora. Na nasu zalost, nisu se iskrcali nego gadjali ko cance odozgo. I to je fasizam, kada je granata ubila malu Milicu. Fasizam su ratovi u Jugi. Svi smo mi jedan narod razlicitih religija, i trebamo se postovati. Ja ne volim religije jer razdvajaju ljude,ali to ne znaci da ne postujem sve. Pozdrav za citaoce B92, jer koliko mogu da vidim, ovdje je vecina ljudi realna i objektivna sa zdravim razmisljanjima.

seljadin

pre 10 godina

da su Švabe ostale kako neko napisa, ovim rečima: "brojali bi novce".
Slažem se: Hrvati bi brojali "novce" a Srbi bi bili robovi, ili u Jasenovcu.

nebojsa

pre 10 godina

da su kralj i kapitalisti bili toliko dobri pre rata u srbiji ne bi bilo toliko komunista i socijalista u socijalistickoj revoluciji koja se desila sa narodno oslobodilackom borbom. narod je bio previse ugnjeten i eksplatisan u kraljevini. ne treba da se to vreme romantizuje. to je bilo vreme diktature!

Lošmi

pre 10 godina

Da li je neko drugi mogao da oslobodi Srbiju? Nije. Tako da ne vidim čemu kukanje na Ruse. Jel bi bilo bolje da su Nemci dobili rat? Naravno da ne bi. Srbe nisu smatrali višom rasom a jasno je šta su planirali sa nižim rasama. Kome nije jasno neka pogleda dokumentarce o konc logorima pa će mu valjda biti jasnije.

D61

pre 10 godina

Ali je gospođa zaboravila da ispriča kako su njeni saborci, u sunčanom Beogradu, silovali sve žensko što se kreće i nema zaštitu. Bar je tako bilo na Lionu, pričaju stariji...

glava za brisanje

pre 10 godina

@Bojan
Nas glavni grad je oslobodjen 20. oktobra 1944, a ne 9. maja 1945.
Berlin je pao 2. maja, a 9. maj je dan kapitulacije Nemacke i kraj rata u Evropi. sa Japanom se jos ratovalo, tek u avgustu 1945. su bacene a-bombe.
Ne secam se koji je bio datum oslobadjanja SFRJ, datum je bio u maju, nesto pre devetog, ali se ne secam tacno.

Marlo

pre 10 godina

@ (Hvala Nadežda, 9. maj 2013 09:57)
Posle decenija pod cizmom austougarskog bravara, retko ko u Srbiji shvata sta je to samostalnost i cemu sluzi nezavisnost. Navikli se ljudi na despotiju i sve i dali da se u nesto utope- EU, Rajh, sta bilo, samo da se ne radi mnogo i da se zivotari.

AlCapone

pre 10 godina

Crvena Armija ubraja se medju najbolje armije koje su ikada postojale na svetu. U Drugom svetskom ratu prolazili su kroz mnogo problema, ali na kraju na svom vrhuncu bili su najbolja svetska armija.

SPOvac iz Zemuna

pre 10 godina

A masovna silovanja po Srbiji od strane Crvene armije. To niko ne spominje. Žao mi je tih žena.
(Petar, 9. maj 2013 10:07)

Izgleda da većini čitalaca nije žao. Imate duplo više minusa za ovaj komentar. Zašto se onda pitamo, kako smo se našli u ovakvom stanju!?! Kada budemo ljudi moći ćemo da izađemo iz ,,mulja"

Sky

pre 10 godina

Rusi vam ne valjaju a valjaju vam Nemci koji streljaju djake u Kragujevcu ili ovi drugi saveznici koji su NAS vise bombardovali nego Nemci i ovo pisem samo za drugi svetski rat... Bravo za vas!

Zemun grad SPO

pre 10 godina

Poštujem sovjetske žrtve, ali mi ljudskost ne da da ćutim. Ova baka pravda streljanje zarobljenih nemačkih vojnika, što moram da osudim. Nakon uspostave komunističkih vlasti, bez suđenja, streljano je i na desetine hiljada stanovnika Srbije. Evo podataka zvanične državne komisije ministarstva Pravde http://www.otvorenaknjiga.komisija1944.mpravde.gov.rs/ .
Zbog toga što se ćutalo o tim zločinima, kao i o otetoj imovini i ukidanjima građanskih prava, zločini su se ponovili devedesetih godina. Svugde u svetu gde su pobednici pružili ruku poraženima i zajedno sa njima gradili budućnost, ta društva su uspela da napreduju uz harmoniju i ekonomski prosperitet. Naša jednopartijska diktatura održavala je ekonomsko blagostanje na osnovu podele sveta, uglavnom kreditima i finansijskom pomoći sa zapada. To je bio život na određeno vreme odn. do pada Berlinskog zida. Onda smo se suočili sa posledicama sistema koji je zabranio sećanje na zločine i narodu nametao mišljenje. U tom sistemu sve je bilo ničije i svačije, pa kada se država raspadala, dotadašnji najveći vernici sistema krenuli su u opšti grabež ,,ničijeg". Takođe su skinuli svoje crvene plaštove, zamenivši ih nacionalnim zadržavši komunističko razmišljanje i svoju moć. Pošto im je Evropska Zajednica bila ideološki protivnik, da bi je izbegli gurnuli su narode u rat i međusobno satiranje po oslobodilačkom modelu iz 1944.

Dragan

pre 10 godina

---
Тëмная ночь, только пули свистят по степи,
Только ветер гудит в проводах, тускло звезды мерцают.
В темную ночь ты, любимая, знаю, не спишь,
И у детской кроватки тайком ты слëзу утираешь.
---
http://www.youtube.com/watch?v=sDGLFLKa5o4

garavi

pre 10 godina

da su ostale svabe sad bi svi radili i cutali i brojali novce . bas su nas lepo oslobodili rusi a i svi se razumemo u politiku . koliko su razrusili srb. ? koliko su silovali srpkinja ? sta su odneli iz srbije ? pitajte malo babe i dede

student_iz_parka

pre 10 godina

@ MDN

Nemacki izvori i jesu najrelevantniji, i pogledaj sta oni kazu za ravnogorski pokret. Za odvodjenje cetnika na streljanje na starom sajmistu, za operacije potere za Drazom i njegovim ljudima i ostalo. Drazin pokret se kompromitovao ratnim zlocinima, ali svakako nije bio kolaboracionisticki. Svi srpski nacionalisti koji su bili deo tog pokreta su pre rata bili odlucno protiv saveza sa Nemcima.

willi

pre 10 godina

po merilima danasnje americko-nemacke demokratije ova zena i njeni saborci bi bili ratni zlocinci jer su streljali nemce prilikom oslobadjanja beograda. ponekad i sama istorija uzima cudan tok, jer istoriju pisu pobednici - a izgleda da su ipak nemci pobedili naravno zajedno sa amerikancima.

seljadin

pre 10 godina

kad su amerikanci oslobodjen Dahau, ubijeno je 200 razoruzanih cuvara logora, vecinu su ubili americki vojnici, neke u tom trenutku bivsi logorasi, tokom celog 2sv, rata upravo su Anglo-Americki saveznici pocinili ratne zlocine protiv Srba, bombardovanjem svakog grada u Srbiji. Bio je to gori masakr nego 1999te.

Hvala Nadežda

pre 10 godina

"Rusi nam nikada nisu pomogli." Ona laž svih laži. Da nije bilo Rusa, pitanje je šta bi bilo sa nezavisnošću Srbije od Turske ili oslobađanjem Srbije (Jugoslavije) od Nemaca u 2. svetskom ratu. Zbog takvih ljudi kao što je Nadežda (a njih je bilo u SSSR na milione) oslobođena je čitava Istočna Evropa, zbog takvih ljudi kao što je Nadežda nemačka vojska je morala smanjiti broj svojih vojnika na Balkanu (t.j. u Jugoslaviji i Grčkoj) kako bi zaustavila ofanzivu Rusa. Da nije bilo ljudi kao što je Nadežda, u Jugoslaviji bi bilo u vreme rata još nekoliko stotina hiljada okupatorskih trupa više i u takvim okolnostima ni Tito ni Draža ne bi dugo bili na slobodi, partizani bi izgubili rat a naš narod bi još gadnije stradao. Bez ljudi kao što je Nadežda verovatno ni ostatak Evrope ne bi bio oslobođen od nacista. Kad je u Normandiji došlo do iskrcavanja saveznika, Sovjetski savez je vec godinu i po dana bio u velikoj ofanzivi i bilo je samo još pitanje vremena kad će sovjetske trupe ući u Nemačku. Upravo zbog ovih "Rusa koji nam nikada nisu pomogli", došlo je do plana o otvaranju zapadne fronte i D-Daya. Baš me zanima kako bi savezničko izkrcavanje u Normandiji proteklo da su Nemci još 1942.godine ušli u Stalingrad, Leningrad i Moskvu i skršili otpor Rusa. Da se to kojim slučajem desilo, Nemci bi pobedili u ratu i mi bi danas bili ili u logorima ili germanizovani.

MDN

pre 10 godina

Srbija se u ratu svrstala u red zemalja heroja borbe protiv fazisma, a potom se 50 godina kasnije izvrtanjem istorije, izdana od svojih saveznika trudi da i to sama sebi ospori, izmisljanjem novih antifasistickih pokreta. Ravnogorski je pokret bio kolaboracionisticki, iako je bez sumnje bilo mnogo nepravde posle rata. Paradoksalno, nemacki izvori su ujedno i najrelevantniji.

zoka

pre 10 godina

Svaka cast. A mlade devojke danas : majko ne sekiraj se bicu mafijaska sponzorusa, pevacica i uci cu u VB ili farmu da mene budalu gledaju druge budale.

Nik

pre 10 godina

(Zemun grad SPO, 9. maj 2013 09:13)

LOL, iz kog si ti Holivudskog filma izasao?! :( Cuj gradili ZAJEDNO buducnost?! Oni koji su gubili PORODICE, cije najmilije je neko NAJSTRASNIJE mucio i ubijao (bez bilo kakvog razloga), pruzaju ruku UBICAMA i zlotvorima, te sa njima, ZAJEDNO, obnavljaju izgubljene (a posle svakog rata je tako) vrednosti?!

Da nije tragicno (s obzirom da se radi o najobicnijem stranackom spinovanju), bilo bi URNEBESNO smesno... :(

P.S. Svaka cast zeni!

P.S.2 I da ne zaboravim... LJUDSKOST!? O tempora o populum o animos colligerent :(

Димитрије

pre 10 godina

Интересантна судбина. Свака част оваквим људима. Потпуно испуњен живот. Остварена жена. А интересантно да јој је презиме "Вдовина" од речи "вдова - удовица"! Имала се ради чега родити, и благо онима које је родила!

DEDA CVETKO

pre 10 godina

Sestro slatka, HVALA TEBI I MLADIM RUSIMA KOJI OSTAVISE KOSTI U DALEKOJ ZEMLJI, DA BI SRBIJA MOGLA DA ZIVI. Volimo te kao rod najrodjeniji. I uvek cemo!

xeno

pre 10 godina

sledeci put kad u prevozu se razmishljate da li da ustanete nekoj bakici ili dekici ... razmislite sta li su ti ljudi mozda uradili za nashe drustvo ...

xeno

pre 10 godina

sledeci put kad u prevozu se razmishljate da li da ustanete nekoj bakici ili dekici ... razmislite sta li su ti ljudi mozda uradili za nashe drustvo ...

DEDA CVETKO

pre 10 godina

Sestro slatka, HVALA TEBI I MLADIM RUSIMA KOJI OSTAVISE KOSTI U DALEKOJ ZEMLJI, DA BI SRBIJA MOGLA DA ZIVI. Volimo te kao rod najrodjeniji. I uvek cemo!

MDN

pre 10 godina

Srbija se u ratu svrstala u red zemalja heroja borbe protiv fazisma, a potom se 50 godina kasnije izvrtanjem istorije, izdana od svojih saveznika trudi da i to sama sebi ospori, izmisljanjem novih antifasistickih pokreta. Ravnogorski je pokret bio kolaboracionisticki, iako je bez sumnje bilo mnogo nepravde posle rata. Paradoksalno, nemacki izvori su ujedno i najrelevantniji.

zoka

pre 10 godina

Svaka cast. A mlade devojke danas : majko ne sekiraj se bicu mafijaska sponzorusa, pevacica i uci cu u VB ili farmu da mene budalu gledaju druge budale.

Hvala Nadežda

pre 10 godina

"Rusi nam nikada nisu pomogli." Ona laž svih laži. Da nije bilo Rusa, pitanje je šta bi bilo sa nezavisnošću Srbije od Turske ili oslobađanjem Srbije (Jugoslavije) od Nemaca u 2. svetskom ratu. Zbog takvih ljudi kao što je Nadežda (a njih je bilo u SSSR na milione) oslobođena je čitava Istočna Evropa, zbog takvih ljudi kao što je Nadežda nemačka vojska je morala smanjiti broj svojih vojnika na Balkanu (t.j. u Jugoslaviji i Grčkoj) kako bi zaustavila ofanzivu Rusa. Da nije bilo ljudi kao što je Nadežda, u Jugoslaviji bi bilo u vreme rata još nekoliko stotina hiljada okupatorskih trupa više i u takvim okolnostima ni Tito ni Draža ne bi dugo bili na slobodi, partizani bi izgubili rat a naš narod bi još gadnije stradao. Bez ljudi kao što je Nadežda verovatno ni ostatak Evrope ne bi bio oslobođen od nacista. Kad je u Normandiji došlo do iskrcavanja saveznika, Sovjetski savez je vec godinu i po dana bio u velikoj ofanzivi i bilo je samo još pitanje vremena kad će sovjetske trupe ući u Nemačku. Upravo zbog ovih "Rusa koji nam nikada nisu pomogli", došlo je do plana o otvaranju zapadne fronte i D-Daya. Baš me zanima kako bi savezničko izkrcavanje u Normandiji proteklo da su Nemci još 1942.godine ušli u Stalingrad, Leningrad i Moskvu i skršili otpor Rusa. Da se to kojim slučajem desilo, Nemci bi pobedili u ratu i mi bi danas bili ili u logorima ili germanizovani.

Димитрије

pre 10 godina

Интересантна судбина. Свака част оваквим људима. Потпуно испуњен живот. Остварена жена. А интересантно да јој је презиме "Вдовина" од речи "вдова - удовица"! Имала се ради чега родити, и благо онима које је родила!

Zemun grad SPO

pre 10 godina

Poštujem sovjetske žrtve, ali mi ljudskost ne da da ćutim. Ova baka pravda streljanje zarobljenih nemačkih vojnika, što moram da osudim. Nakon uspostave komunističkih vlasti, bez suđenja, streljano je i na desetine hiljada stanovnika Srbije. Evo podataka zvanične državne komisije ministarstva Pravde http://www.otvorenaknjiga.komisija1944.mpravde.gov.rs/ .
Zbog toga što se ćutalo o tim zločinima, kao i o otetoj imovini i ukidanjima građanskih prava, zločini su se ponovili devedesetih godina. Svugde u svetu gde su pobednici pružili ruku poraženima i zajedno sa njima gradili budućnost, ta društva su uspela da napreduju uz harmoniju i ekonomski prosperitet. Naša jednopartijska diktatura održavala je ekonomsko blagostanje na osnovu podele sveta, uglavnom kreditima i finansijskom pomoći sa zapada. To je bio život na određeno vreme odn. do pada Berlinskog zida. Onda smo se suočili sa posledicama sistema koji je zabranio sećanje na zločine i narodu nametao mišljenje. U tom sistemu sve je bilo ničije i svačije, pa kada se država raspadala, dotadašnji najveći vernici sistema krenuli su u opšti grabež ,,ničijeg". Takođe su skinuli svoje crvene plaštove, zamenivši ih nacionalnim zadržavši komunističko razmišljanje i svoju moć. Pošto im je Evropska Zajednica bila ideološki protivnik, da bi je izbegli gurnuli su narode u rat i međusobno satiranje po oslobodilačkom modelu iz 1944.

seljadin

pre 10 godina

kad su amerikanci oslobodjen Dahau, ubijeno je 200 razoruzanih cuvara logora, vecinu su ubili americki vojnici, neke u tom trenutku bivsi logorasi, tokom celog 2sv, rata upravo su Anglo-Americki saveznici pocinili ratne zlocine protiv Srba, bombardovanjem svakog grada u Srbiji. Bio je to gori masakr nego 1999te.

willi

pre 10 godina

po merilima danasnje americko-nemacke demokratije ova zena i njeni saborci bi bili ratni zlocinci jer su streljali nemce prilikom oslobadjanja beograda. ponekad i sama istorija uzima cudan tok, jer istoriju pisu pobednici - a izgleda da su ipak nemci pobedili naravno zajedno sa amerikancima.

srx

pre 10 godina

"da su ostale svabe sad bi svi radili i cutali i brojali novce . bas su nas lepo oslobodili rusi a i svi se razumemo u politiku . koliko su razrusili srb. ? koliko su silovali srpkinja ? sta su odneli iz srbije ? pitajte malo babe i dede"

Jesi li ti NORMALAN? Mi smo bili divljac za odstrjel Nacista!!! Oni su osnovali NDH, SS divizije Albanaca i "Bosnjaka" da nas istrebljuju! O kradji, silovanju i pljackanju postoje hiljade strana dokumentovanog materija od strane zapadnih saveznika koji su ih uhvatili u Italiji, Austriji i Njemackoj u bijegu! U sred Beograda su imali gestapov zatvor sa sobama za mucenje i koncentracioni logor!!!
I ja bih volio da smo oslobodjeni od zapadnih saveznika, ali bi tada nazad dobio Kraljevinu i nove nerede jer je tada 90% boraca bilo u partizanima i uz SSSR. Neko ko kaze da je oslobadjanje Beograda od strane Crvene Armije gora stvar od 4,5 godine nacisticke okupacije mora biti mentalni bolesnik.

Dragan

pre 10 godina

---
Тëмная ночь, только пули свистят по степи,
Только ветер гудит в проводах, тускло звезды мерцают.
В темную ночь ты, любимая, знаю, не спишь,
И у детской кроватки тайком ты слëзу утираешь.
---
http://www.youtube.com/watch?v=sDGLFLKa5o4

Nik

pre 10 godina

(Zemun grad SPO, 9. maj 2013 09:13)

LOL, iz kog si ti Holivudskog filma izasao?! :( Cuj gradili ZAJEDNO buducnost?! Oni koji su gubili PORODICE, cije najmilije je neko NAJSTRASNIJE mucio i ubijao (bez bilo kakvog razloga), pruzaju ruku UBICAMA i zlotvorima, te sa njima, ZAJEDNO, obnavljaju izgubljene (a posle svakog rata je tako) vrednosti?!

Da nije tragicno (s obzirom da se radi o najobicnijem stranackom spinovanju), bilo bi URNEBESNO smesno... :(

P.S. Svaka cast zeni!

P.S.2 I da ne zaboravim... LJUDSKOST!? O tempora o populum o animos colligerent :(

vlada

pre 10 godina

Draga braćo, nemojmo mešati obične ljude i političare (vođe). mi o Rusima sudimo na osnovu vođa (Staljina, Hruščova, Gorbačova, Jeljcina, Putina...) a ne na osnovu njihovih osobina. ako budete čitali istoriju Rusije videćete da su njihove vođe kroz istoriju bile mnogo gore od naših (teško je poverovati zar ne) da se ruski narod napatio više nego bilo koji narod na ovim prostorima ali da je na sreću zadržao sve vrline sirotinje (ideju o dobru, skromnost, ljubav prema bližnjima, ljubav prema otadžbini...). Rusija nije obećana zemlja, puno je kriminala, surove zime, siromašnih ali su ljudi divni... ova žena, kao i ruska mladež nisu oslobađali Jugoslaviju zbog imperijalističkih pretenzija Staljina već iz želje da očiste svet od Nacista i želje da ih unište i osvete svoje najmilije koje su izgubili na jeziv način. mi o četnicima i partizanima sudimo na osnovu toga da li je neko za tita ili dražu ili da li smo za monarhiju ili ne. a običan svet koji je bio u partizanima i četnicima je samo želeo slobodu i spas od zločina a nije se borio za komunizam ili kralja. roditelji su davali decu i u četnike i u partizane da bi sačuvali bar jedno dete. nisu znali ko je tu ispravan a ko ne, samo su želeli mir i slobodu. lično se divim svakom borcu za slobodu u tim teškim godinama i prezirem svakoga ko se borio za vlast ili se bogatio koristeći okupaciju kao šansu... pozdrav svim dobrim ljudima u Srbiji i Rusiji (nadam se da su jos uvek vecina)

garavi

pre 10 godina

da su ostale svabe sad bi svi radili i cutali i brojali novce . bas su nas lepo oslobodili rusi a i svi se razumemo u politiku . koliko su razrusili srb. ? koliko su silovali srpkinja ? sta su odneli iz srbije ? pitajte malo babe i dede

Sky

pre 10 godina

Rusi vam ne valjaju a valjaju vam Nemci koji streljaju djake u Kragujevcu ili ovi drugi saveznici koji su NAS vise bombardovali nego Nemci i ovo pisem samo za drugi svetski rat... Bravo za vas!

seljadin

pre 10 godina

da su Švabe ostale kako neko napisa, ovim rečima: "brojali bi novce".
Slažem se: Hrvati bi brojali "novce" a Srbi bi bili robovi, ili u Jasenovcu.

Sinko

pre 10 godina

'po merilima danasnje americko-nemacke demokratije ova zena i njeni saborci bi bili ratni zlocinci jer su streljali nemce prilikom oslobadjanja beograda'

Mislite? Prilikom borbi za oslobodjenje Beograda veliki broj nemaca se zabarikadirao u studentskom domu kod Vuka. Partizani su ga opkolili i oficir sa belom zastavom je posao ka ulazu da im ponudi predaju. Kad je vec usao u zgradu, pucali su u njega i telo izbacili na ulicu. Kad su to videli Crvenoarmejci, dovukli su tenk sa bulevara, na juris zauzeli dom, uhvatili komandanta zivog, vezali ga zicom za topolu, polili benzinom iz tenka i zapalili. Svakome po zasluzi. Smrt fasizmu-sloboda narodu! Braco, secajmo se da ne bi prezivljavali isto.

SMRT FASIZMU

pre 10 godina

Samo mogu reci jedno. Hvala nebesima sto se tako na kraju zavrsilo. Hvala nebu sto smo do nogu potukli sve fasisticke trupe i cetnike koji su veca zla pravili i od Nemaca. Bradate koljace koji su ubijali svoj narod, samo zato sto su mislili drugacije. Sto smo ponizili najvece bednike i srpsku sramotu. Mozda i najvecu u istoriji.
SMRT FASIZMU SLOBODA NARODU!
Kasnije... usledila su najlepsa vremena u istoriji ovih prostora. Priznali neki to ili ne, tako je!

Lošmi

pre 10 godina

Da li je neko drugi mogao da oslobodi Srbiju? Nije. Tako da ne vidim čemu kukanje na Ruse. Jel bi bilo bolje da su Nemci dobili rat? Naravno da ne bi. Srbe nisu smatrali višom rasom a jasno je šta su planirali sa nižim rasama. Kome nije jasno neka pogleda dokumentarce o konc logorima pa će mu valjda biti jasnije.

student_iz_parka

pre 10 godina

@ MDN

Nemacki izvori i jesu najrelevantniji, i pogledaj sta oni kazu za ravnogorski pokret. Za odvodjenje cetnika na streljanje na starom sajmistu, za operacije potere za Drazom i njegovim ljudima i ostalo. Drazin pokret se kompromitovao ratnim zlocinima, ali svakako nije bio kolaboracionisticki. Svi srpski nacionalisti koji su bili deo tog pokreta su pre rata bili odlucno protiv saveza sa Nemcima.

Flash

pre 10 godina

Jeste, Rusi nam nikad nisu pomogli, a ameri su nasi spasitelji. Samo se setite ciji su piloti aprila '44 bombardovali Beograd i pobili vise ljudi nego nacisti 3 god. ranije, a setite se ciji su vojnici oktobra '44 ginuli rame uz rame sa nasim partizanima na ulicama Beograda. Inace, 4350 sovjetskih vojnika dalo je svoj zivot na prostoru Srbije, od toga je 940 poginulo oslobadjajuci Beograd. Slava im, i slava tebi, Nadezda.

Kvazimodo Sorabius

pre 10 godina

Kapa dole ovoj heroini, i ne bih dalje, jer mi je i majka s 16 godina otisla da brani NAROD, a direktan povod su genocid ustasa i muslimanskih handzar divizija na prostoru od Niksica do Bilece, Gacka i Nevesinja. Prosla Prozor i Sutjesku...
U TOKU RATA streljali su Partizani svoje za ukradenu sljivu - cetnici su klali domacicu ako pecenje nije bilo masno. U Srbiji je, istina je, vise zrtava od cetnika nego od Nemaca bilo. Utrkivali su se da se dodvore gazda Hitleru.
LAZH je da je sistem komunisticke vlasti bio ubijanje nevinih. Kolaboranti, ratni profiteri, ubice, su otkrivani i eliminisani - podosta revansizma ali - posledica tih prvih par godina "revolucionarnog terora" su JEDNAKI USLOVI ZA SVE, gde se kod lekara islo sa zdravstvenom knjizicom a DANAS sa gotovinom, gde mediji sakupljaju pare za lecenje, b92 kupuje inkubatore, izronili iz mraka postali politicari, pokraden NAROD I DRZAVA. U socijalizmu smo bili humani i jednaki, gradili po svetu i izvozili, a danas u demokratiji nosimo kineske gace, i uvozimo i cackalice. 23 miliona JUGOSLOVENA JE DUGOVALO DESETAK MILIONA DOLARA, sada ukupni dug bivsih republika se penje na dve stotine milijardi.
Kmecimo "demokratija!" a krce nam creva, cekamo 4 godine da iskoristimo DEMOKRATSKO PRAVO BIRANJA izmedju Kurte i Murte? Nekad su se birali LJUDI a sad biramo "lidere", nekad je bila Narodna skupstina, a danas je Partijsko-koaliciona i opoziciona skupstina.
Jos samo: Sovjetski savez je PRE demokratskog izrabljivackog kapitalizma poslao raketu u orbitu, prvu zivotinju, prvog coveka, prvu zenu... I ispalio prvu H-bombu.
Jugoslavija je bila zemlja blagostanja u jednom trenutku, s najhumanijim uredjenjem. A onda su nacionalisticki mangupi, podrzani sa zapada, krenuli u krvavo kolo - narodi koji su se razumeli bez tumaca su krenuli jedni na druge, a ceh je ispostavljen Srbima, koji su istorijski najmanje krivi.

mostarac

pre 10 godina

Uz duzno postovanje prema drugarici. Ja sam clan SKJ od 07.11.1985. i nikad se nisam pokajao za to jer sam ucen vrijednostima i postovanju prema starijem. Zalosno je kad udjem u autobus pa na silu moram nekoga da ustanem da bi sjeo neko stariji. Nisam ucesnik bratoubilackog rata u SFRJ, ali sam se '99. sam prijavio u svoju kasarnu na Topcider ako se ameri iskrcaju da branim zemlju od pravih okupatora. Na nasu zalost, nisu se iskrcali nego gadjali ko cance odozgo. I to je fasizam, kada je granata ubila malu Milicu. Fasizam su ratovi u Jugi. Svi smo mi jedan narod razlicitih religija, i trebamo se postovati. Ja ne volim religije jer razdvajaju ljude,ali to ne znaci da ne postujem sve. Pozdrav za citaoce B92, jer koliko mogu da vidim, ovdje je vecina ljudi realna i objektivna sa zdravim razmisljanjima.

Labud

pre 10 godina

Dosli su bosonogi u Beograd. Jedan bi sovjetski vojnik silovao, drugi bi silovanoj dao hleb. Jedan sovjetski oficir je rekao da je svako 100-to silovanje otprilike bilo prijavljivano i rekao je da je ove naknadne pameti da bi streljao silovatelje. Ipak bilo je i lepih prica, bilo je i zaljubljivanja; Jedna bakica mi je pricala da je tako glasno vodila ljubav sa sovjetskim vojnikom da je cuo ceo Kalemegdan i dosao da gleda. Taj rat ne moze da se meri ni sa jednim danasnjim, a normalno je i to da je samo porazena strana imala sudjenja u Nirnbergu. Mi, da tako kazemo, Jugosloveni, imali smo spisak Italijana kojima smo hteli da sudimo i da ih streljamo, ali su ih Amerikanci, zbog pomoci 1943-e pri iskrcavanju na Siciliju, pustili da se izvuku i poslali u J. Ameriku. Mi smo pobednici tog rata, zajedno sa Saveznicima, a moderno prekrajanje istorije nas u svetu cini smesnima.

solar

pre 10 godina

Svima što bi se radovali nemačkoj organizovanosti i pedantnosti: Moj otac je rođen u izbeglištvu, praktično u šumi, pošto su SVE koji nisu pobegli pobile SS trupe, uz temeljnost koja tako oduševljava ove što su se juče ispilili, a istoriju učili na History kanalu.
Oprost da, zaborav nikad.
Važno je da su imena Ždanova, Birjuzova i Tolbuhina, nesrećno nastradalih u putu ka proslavi 20-ogodišnjice oslobođenja Beograda, kao i ostalih heroja NB izbrisana sa njegovih ulica. Tako očekivano sa naše strane - nikada se nećemo prizvati pameti, nikada!

prti4life

pre 10 godina

shvatam ja to sto ljudi ne vole tita i ne vole komunizam. ne veruju u tu ideologiju, vrseni su zlocini, otimano je i sve to, ali me zanima sta je u tom trenutku bila alternativa? da vratimo kralja? pa on je pobegao bio, ko bi njega mogao da podrzava? ja znam da ga ja ne bih podrzavao...

nebojsa

pre 10 godina

da su kralj i kapitalisti bili toliko dobri pre rata u srbiji ne bi bilo toliko komunista i socijalista u socijalistickoj revoluciji koja se desila sa narodno oslobodilackom borbom. narod je bio previse ugnjeten i eksplatisan u kraljevini. ne treba da se to vreme romantizuje. to je bilo vreme diktature!

Nik

pre 10 godina

Pogledaj primer zapadne Nemačke, Skandinavije i ostatka zapadne Evrope gde nije ušla komunistička oslobodilačka čizma, pa nije bilo revanšizma nakon sloma fašizma. Eto ti ponovo podataka o delima komunističkog terora [link] Iskreno, ja ne bi mogao da imam miran san, ni da uđem u crkvu, kada bi pravdao masovna ubistva bez suđenja koja su se desila od oktobra 1944. Da budem jasan, osuđujem sve zločine svih, a vaspitanje mi je tako da one počinjene rukom pojedinaca iz svog naroda ili ideologije ne pravdam kao osvetu za tuđe zločine.
(Zemun grad SPO, 9. maj 2013 10:34)

Opet LOL... Pa skoro cela Skandinavija je bila pro-naci orijentisana (predali su svoje teritorije Nemcima za 1+ dan)!

Zapadna Evropa(Eng/Fr)!? :)

Dakle, niko ne opravdava zlocine! Ali kontekst u kome ti o njima govoris je POGRESAN i TENDENZIOZAN, te ima za ulogu nesto drugo.

P.S. I obrati posebnu paznju na sled svih desavanja i uopste vreme o kome govoris... Da li bi stvarno moglo svima da se sudi (po pravu i pravdi), a posle svega sto se izdesavalo???

AlCapone

pre 10 godina

Crvena Armija ubraja se medju najbolje armije koje su ikada postojale na svetu. U Drugom svetskom ratu prolazili su kroz mnogo problema, ali na kraju na svom vrhuncu bili su najbolja svetska armija.

D61

pre 10 godina

Ali je gospođa zaboravila da ispriča kako su njeni saborci, u sunčanom Beogradu, silovali sve žensko što se kreće i nema zaštitu. Bar je tako bilo na Lionu, pričaju stariji...

V8

pre 10 godina

"Nakon tri i po godine pod puščanom paljbom vratila se u Voronjož, završila građevinski fakultet, udala, rodila dva sina. I dobila još jednu medalju – heroj socijalističkog rada."

Svaka cast.

SPOvac iz Zemuna

pre 10 godina

A masovna silovanja po Srbiji od strane Crvene armije. To niko ne spominje. Žao mi je tih žena.
(Petar, 9. maj 2013 10:07)

Izgleda da većini čitalaca nije žao. Imate duplo više minusa za ovaj komentar. Zašto se onda pitamo, kako smo se našli u ovakvom stanju!?! Kada budemo ljudi moći ćemo da izađemo iz ,,mulja"

slučajni prolaznik

pre 10 godina

da su kralj i kapitalisti bili toliko dobri pre rata u srbiji ne bi bilo toliko komunista i socijalista u socijalistickoj revoluciji koja se desila sa narodno oslobodilackom borbom. narod je bio previse ugnjeten i eksplatisan u kraljevini. ne treba da se to vreme romantizuje. to je bilo vreme diktature!
(nebojsa, 9. maj 2013 10:35)

Pa, sad, u Srbiji i nije bilo toliko komunista, na teritoriji cele Jugoslavije, oko 1%. Revolucija nije bila spontana, već nametnuta spolja. Kominterna je iskoristila okupaciju da regrutuje Srbe koji su bili primorani da se bore za opstanak, jer su stradali po svim frontovima, od Nemaca, Mađara, ustaša, Italijana, Bugara, a zatim propagandom kroz tu oslobodilačku borbu podmetnuli komunističku revoluciju.

Predratni srpski komunisti (Sima Marković, braća Vujović, Filip Filipović i drugi) mahom su prethodno već likvidirani u čistkama, jer ih je perfidno denuncirao 'najveći sin naših naroda', tako da Srba u Kominterni nije ni bilo. Tako je najveći sin bez problema sproveo svoju revoluciju zloupotrebljavajući ratno stanje i okupaciju Jugoslavije, a sa onima koji su iskreno i iz ideala pristupili tom pokretu, obračunao se tokom i nakon rata, kao i na Golom Otoku.

P.S. Zahvalnost i poštovanje za RKKA

Magomed

pre 10 godina

Meni su npr. za Nemce pričali sve Die Beste...i to čak oni koji su bili u zarobljeništvu, zaljubljeni u Nemačku, prosto neverovatno... Ali borba Sovjeta je epska!

ksenija gburcik

pre 10 godina

Ovo se izgleda ne uci u skoli: antifasizam nije isto sto i komunizam. Winston Churchill je bio antifasista, i progutao je veliku knedlu kad je odlucio da saradjuje sa komunistima u borbi protiv nacizma i fasizma. (Uz izvinjenje onima koji to vec znaju, po komentarima vidim da mnogi poistovecuju to dvoje.)

Filip

pre 10 godina

Da, srecan nam svima dan pobede nad fasizmom.
Ali citajuci mnoge komentare ovde, ne mogu da precutim neke stvari. Postovaoci zlocinacke komunisticke ideologije i dalje perfidno pokusavaju da prisvoje sebi obicne ljude i vojnike koji su se iz nuzde borili protiv jednog svetskog zla, sto fasizam sigurno jeste bio i ostao. Ali zlocini koje su pocinili istaknuti drugovi, tj. glavni nosioci te totalitarne zlocinacke ideologije mozda cak i prevazilaze one koje su pocinili, njihovi u pocetku veliki prijatelji i saveznici, nacisti. Unesrecili su za mnoge decenije i bivsu Jugoslaviju i bivsi SSSR i sve druge drzave sveta koje su imale tu nesrecu da im se dogodi komunizam. Postovaoci i jednih i drugih su u danasnjoj Evropi, a i citavom svetu, nepozeljni. Nepozeljni su cak i u samoj Rusiji. Ali u Srbiji se jos uvek komunisti dobro drze u svim sferama drustva i sve cine da sprece svoj konacni kraj koji im je tako blizu. Ne odrice se Srbija danas svog skupo dokazanog antifasizma, samo se oslobadja i odrice komunistickog kancera.

glava za brisanje

pre 10 godina

@Bojan
Nas glavni grad je oslobodjen 20. oktobra 1944, a ne 9. maja 1945.
Berlin je pao 2. maja, a 9. maj je dan kapitulacije Nemacke i kraj rata u Evropi. sa Japanom se jos ratovalo, tek u avgustu 1945. su bacene a-bombe.
Ne secam se koji je bio datum oslobadjanja SFRJ, datum je bio u maju, nesto pre devetog, ali se ne secam tacno.

Marlo

pre 10 godina

Zanimljiv podatak je da jugoslovenski komunisti nisu poceli ratna dejstva kad je Nemacka bombardovala Beograd, pa ni kad je okupirala Jugoslaviju. Tada su SSSR i Nemacka bili saveznici i samim tim su i sateliti SSSR-a velicali saradnju sa Nemackom.
Tek prilikom napada na SSSR KPJ odlucuje istog dana, 22.06.1941. da formira Sisacku brigadu. Pre toga nisu primecivali nemacku okupaciju, parcanje zemlje, osnivanje logora i masovna hapsenja po Jugoslaviji. A da Nemacka nikad nije napala SSSR, sta bi onda bilo?
Jasno je koja je bila njihova otadzbina i koga su branili.

John McClane

pre 10 godina

prema njenoj prici i uporedjujuci je sa pricom moje babe i mog oca, ovo opkljavanje sovjetsko nemacko se desilo na konjarniku jer je u rimskoj ulici bio front, buduci da su tuda nemci iz smedereva pokusali da se probiju u beograd koji su sovjeti i partizani vec opkolili

Zemun grad SPO

pre 10 godina

LOL, iz kog si ti Holivudskog filma izasao?! :( Cuj gradili ZAJEDNO buducnost?!
(Nik, 9. maj 2013 09:45)

Pogledaj primer zapadne Nemačke, Skandinavije i ostatka zapadne Evrope gde nije ušla komunistička oslobodilačka čizma, pa nije bilo revanšizma nakon sloma fašizma. Eto ti ponovo podataka o delima komunističkog terora http://www.otvorenaknjiga.komisija1944.mpravde.gov.rs/#00 Iskreno, ja ne bi mogao da imam miran san, ni da uđem u crkvu, kada bi pravdao masovna ubistva bez suđenja koja su se desila od oktobra 1944. Da budem jasan, osuđujem sve zločine svih, a vaspitanje mi je tako da one počinjene rukom pojedinaca iz svog naroda ili ideologije ne pravdam kao osvetu za tuđe zločine.

Marlo

pre 10 godina

@ (Hvala Nadežda, 9. maj 2013 09:57)
Posle decenija pod cizmom austougarskog bravara, retko ko u Srbiji shvata sta je to samostalnost i cemu sluzi nezavisnost. Navikli se ljudi na despotiju i sve i dali da se u nesto utope- EU, Rajh, sta bilo, samo da se ne radi mnogo i da se zivotari.

Obecavam da nikad necu biti @zoka

pre 10 godina

Svaka cast. A mlade devojke danas : majko ne sekiraj se bicu mafijaska sponzorusa, pevacica i uci cu u VB ili farmu da mene budalu gledaju druge budale.
(zoka, 9. maj 2013 09:52)

Ovo je jedan od najsramotnijih komentara koji sam procitao u poslednje vreme.

Jesu li SVE devojke bas takve? Jesu li bas sve devojke bile kao Nadezda iz ove vesti? Treba li pevacice da se stide svog posla?...

Pojma ti, @zoka, nemas sta pises.

Небојша

pre 10 godina

Да се ја нешто питам, следеће године би она била почасни гост на војној паради 9-ог маја у Београду.

proxima centauri

pre 10 godina

Lepa prica jedne hrabre zene, koja, na srecu, ima ime. Koliko li ih je bezimenih izginulo od Staljingrada i Kurtska do Berlina mislim da ne znaju ni sami Rusi.
Rusija je velika zemlja, po prirodi stvari imperijalisticka, medjutim, po mom misljenju, ono sto je u njihovoj istoriji nesporno je Veliki otadzbinski rat i pobeda nad nacistickom Nemackom. Mnogi vole da kazu kako je Nemce pobedila ruska zima. To nije tacno. Nemce je pobedio ruski vojnik (oba roda vidimo).
I jedno pitanje? Zbog cega su se Amerikanci iskrcavali u Normandiji? Da oslobadjaju Francusku? Ma da, bas zbog toga.

kum joza

pre 10 godina

U Srbiji se vrlo često i prilično dirljivo spominje rusko-srpsko prijateljstvo, iako se mogu čuti uglavnom jednostrane i stereotipne priče. Koliko je u srbijanskoj javnosti poznato vojno djelovanje postroje koja je sebe nazivala Ruski korpus (Русский корпус, Russisches Schutzkorps Serbien) i 1944. branila Beograd od prodora Crvene armije? Ne, ovo nije provokacija, nego iznošenje zanimljivog podatka kojeg sam prije nekog vremena pronašao u literaturi, a osnovna informacija dostupna je i na engleskoj Wikipediji. Posrijedi su bili bjelogardejci s prostora bivše Jugoslavije. Zapovjednik Ruske garde bio je general Boris Štejfon, inače Židov po ocu. Nakon neuspjele obrane Beograda i povlačenja pred boljševičkom Crvenom armijom iz Beograda, on umire u Zagrebu od srčanog udara, 30. svibnja 1945. godine. Ruski zaštitni korpus usko surađuje s ljotićevcima i hrvatskim domobranima te održava uske veze s antikomunističkom Ruskom oslobodilačkom vojskom generala Vlasova. Ruski korpus odbijao je ratovati protiv četnika, bio je to dio njihovog dogovora na početku rata s Nijemcima. Ti bijeli jugoslavenski Rusi naposljetku završavaju u Koruškoj kod Klagenfurta gdje se predaju Britancima.

kum joza

pre 10 godina

Za razliku od kozaka iz Lienza koji su izručeni Crvenoj armiji, ili ustaša, domobrana i četnika kod Bleiburga koje Britanci predaju jugoslavenskim partizanskim egzekutorima te masovno stradavaju u Kočevskom rogu, Teznu kod Maribora, Maclju i drugim masovnim gubilištima, pripadnici Ruskog korpusa uživaju britansku zaštitu. Velik dio razvojačenih pripadnika te postrojbe spašava goli život i odlazi u Sjedinjene Države, Kanadu, Brazil i Argentinu.

kum joza

pre 10 godina

Uvijek se potkrade neka greška! Ruski carski general Boris Aleksandrovič Štejfon, koji je, zajedno s Nijemcima i Srpskom državnom stražom (tzv. Nedićevci), branio Beograd 1944. godine od prodora sovjetske Crvene armije, jugoslavenskih partizana i bugarske Prve armije, umro je u Zagrebu od srčanog udara 30. travnja (aprila) 1945. godine, a ne 30 svibnja (maja) kako je greškom napisano. Postoje indicije i da se Štejfon ubio, svjestan sloma Trećeg Reicha. Zapovjedništvo nad Ruskim korpusom preuzeo je tada kozački pukovnik Anatolij Ivanovič Rogožin, odlikovan za hrabrost njemačkim Željeznim križem, koji je uspio kod Klagenfurta, uz pomoć Engleza, spasiti svoje ljudstvo od sovjetske osvete. Umro je 1972. u Sjedinjenim Državama.

Zemun grad SPO

pre 10 godina

Poštujem sovjetske žrtve, ali mi ljudskost ne da da ćutim. Ova baka pravda streljanje zarobljenih nemačkih vojnika, što moram da osudim. Nakon uspostave komunističkih vlasti, bez suđenja, streljano je i na desetine hiljada stanovnika Srbije. Evo podataka zvanične državne komisije ministarstva Pravde http://www.otvorenaknjiga.komisija1944.mpravde.gov.rs/ .
Zbog toga što se ćutalo o tim zločinima, kao i o otetoj imovini i ukidanjima građanskih prava, zločini su se ponovili devedesetih godina. Svugde u svetu gde su pobednici pružili ruku poraženima i zajedno sa njima gradili budućnost, ta društva su uspela da napreduju uz harmoniju i ekonomski prosperitet. Naša jednopartijska diktatura održavala je ekonomsko blagostanje na osnovu podele sveta, uglavnom kreditima i finansijskom pomoći sa zapada. To je bio život na određeno vreme odn. do pada Berlinskog zida. Onda smo se suočili sa posledicama sistema koji je zabranio sećanje na zločine i narodu nametao mišljenje. U tom sistemu sve je bilo ničije i svačije, pa kada se država raspadala, dotadašnji najveći vernici sistema krenuli su u opšti grabež ,,ničijeg". Takođe su skinuli svoje crvene plaštove, zamenivši ih nacionalnim zadržavši komunističko razmišljanje i svoju moć. Pošto im je Evropska Zajednica bila ideološki protivnik, da bi je izbegli gurnuli su narode u rat i međusobno satiranje po oslobodilačkom modelu iz 1944.

garavi

pre 10 godina

da su ostale svabe sad bi svi radili i cutali i brojali novce . bas su nas lepo oslobodili rusi a i svi se razumemo u politiku . koliko su razrusili srb. ? koliko su silovali srpkinja ? sta su odneli iz srbije ? pitajte malo babe i dede

MDN

pre 10 godina

Srbija se u ratu svrstala u red zemalja heroja borbe protiv fazisma, a potom se 50 godina kasnije izvrtanjem istorije, izdana od svojih saveznika trudi da i to sama sebi ospori, izmisljanjem novih antifasistickih pokreta. Ravnogorski je pokret bio kolaboracionisticki, iako je bez sumnje bilo mnogo nepravde posle rata. Paradoksalno, nemacki izvori su ujedno i najrelevantniji.

Zemun grad SPO

pre 10 godina

LOL, iz kog si ti Holivudskog filma izasao?! :( Cuj gradili ZAJEDNO buducnost?!
(Nik, 9. maj 2013 09:45)

Pogledaj primer zapadne Nemačke, Skandinavije i ostatka zapadne Evrope gde nije ušla komunistička oslobodilačka čizma, pa nije bilo revanšizma nakon sloma fašizma. Eto ti ponovo podataka o delima komunističkog terora http://www.otvorenaknjiga.komisija1944.mpravde.gov.rs/#00 Iskreno, ja ne bi mogao da imam miran san, ni da uđem u crkvu, kada bi pravdao masovna ubistva bez suđenja koja su se desila od oktobra 1944. Da budem jasan, osuđujem sve zločine svih, a vaspitanje mi je tako da one počinjene rukom pojedinaca iz svog naroda ili ideologije ne pravdam kao osvetu za tuđe zločine.

student_iz_parka

pre 10 godina

@ MDN

Nemacki izvori i jesu najrelevantniji, i pogledaj sta oni kazu za ravnogorski pokret. Za odvodjenje cetnika na streljanje na starom sajmistu, za operacije potere za Drazom i njegovim ljudima i ostalo. Drazin pokret se kompromitovao ratnim zlocinima, ali svakako nije bio kolaboracionisticki. Svi srpski nacionalisti koji su bili deo tog pokreta su pre rata bili odlucno protiv saveza sa Nemcima.

SPOvac iz Zemuna

pre 10 godina

A masovna silovanja po Srbiji od strane Crvene armije. To niko ne spominje. Žao mi je tih žena.
(Petar, 9. maj 2013 10:07)

Izgleda da većini čitalaca nije žao. Imate duplo više minusa za ovaj komentar. Zašto se onda pitamo, kako smo se našli u ovakvom stanju!?! Kada budemo ljudi moći ćemo da izađemo iz ,,mulja"

Obecavam da nikad necu biti @zoka

pre 10 godina

Svaka cast. A mlade devojke danas : majko ne sekiraj se bicu mafijaska sponzorusa, pevacica i uci cu u VB ili farmu da mene budalu gledaju druge budale.
(zoka, 9. maj 2013 09:52)

Ovo je jedan od najsramotnijih komentara koji sam procitao u poslednje vreme.

Jesu li SVE devojke bas takve? Jesu li bas sve devojke bile kao Nadezda iz ove vesti? Treba li pevacice da se stide svog posla?...

Pojma ti, @zoka, nemas sta pises.

Marlo

pre 10 godina

@ (Hvala Nadežda, 9. maj 2013 09:57)
Posle decenija pod cizmom austougarskog bravara, retko ko u Srbiji shvata sta je to samostalnost i cemu sluzi nezavisnost. Navikli se ljudi na despotiju i sve i dali da se u nesto utope- EU, Rajh, sta bilo, samo da se ne radi mnogo i da se zivotari.

D61

pre 10 godina

Ali je gospođa zaboravila da ispriča kako su njeni saborci, u sunčanom Beogradu, silovali sve žensko što se kreće i nema zaštitu. Bar je tako bilo na Lionu, pričaju stariji...

Filip

pre 10 godina

Da, srecan nam svima dan pobede nad fasizmom.
Ali citajuci mnoge komentare ovde, ne mogu da precutim neke stvari. Postovaoci zlocinacke komunisticke ideologije i dalje perfidno pokusavaju da prisvoje sebi obicne ljude i vojnike koji su se iz nuzde borili protiv jednog svetskog zla, sto fasizam sigurno jeste bio i ostao. Ali zlocini koje su pocinili istaknuti drugovi, tj. glavni nosioci te totalitarne zlocinacke ideologije mozda cak i prevazilaze one koje su pocinili, njihovi u pocetku veliki prijatelji i saveznici, nacisti. Unesrecili su za mnoge decenije i bivsu Jugoslaviju i bivsi SSSR i sve druge drzave sveta koje su imale tu nesrecu da im se dogodi komunizam. Postovaoci i jednih i drugih su u danasnjoj Evropi, a i citavom svetu, nepozeljni. Nepozeljni su cak i u samoj Rusiji. Ali u Srbiji se jos uvek komunisti dobro drze u svim sferama drustva i sve cine da sprece svoj konacni kraj koji im je tako blizu. Ne odrice se Srbija danas svog skupo dokazanog antifasizma, samo se oslobadja i odrice komunistickog kancera.

SMRT FASIZMU

pre 10 godina

Samo mogu reci jedno. Hvala nebesima sto se tako na kraju zavrsilo. Hvala nebu sto smo do nogu potukli sve fasisticke trupe i cetnike koji su veca zla pravili i od Nemaca. Bradate koljace koji su ubijali svoj narod, samo zato sto su mislili drugacije. Sto smo ponizili najvece bednike i srpsku sramotu. Mozda i najvecu u istoriji.
SMRT FASIZMU SLOBODA NARODU!
Kasnije... usledila su najlepsa vremena u istoriji ovih prostora. Priznali neki to ili ne, tako je!

Hvala Nadežda

pre 10 godina

"Rusi nam nikada nisu pomogli." Ona laž svih laži. Da nije bilo Rusa, pitanje je šta bi bilo sa nezavisnošću Srbije od Turske ili oslobađanjem Srbije (Jugoslavije) od Nemaca u 2. svetskom ratu. Zbog takvih ljudi kao što je Nadežda (a njih je bilo u SSSR na milione) oslobođena je čitava Istočna Evropa, zbog takvih ljudi kao što je Nadežda nemačka vojska je morala smanjiti broj svojih vojnika na Balkanu (t.j. u Jugoslaviji i Grčkoj) kako bi zaustavila ofanzivu Rusa. Da nije bilo ljudi kao što je Nadežda, u Jugoslaviji bi bilo u vreme rata još nekoliko stotina hiljada okupatorskih trupa više i u takvim okolnostima ni Tito ni Draža ne bi dugo bili na slobodi, partizani bi izgubili rat a naš narod bi još gadnije stradao. Bez ljudi kao što je Nadežda verovatno ni ostatak Evrope ne bi bio oslobođen od nacista. Kad je u Normandiji došlo do iskrcavanja saveznika, Sovjetski savez je vec godinu i po dana bio u velikoj ofanzivi i bilo je samo još pitanje vremena kad će sovjetske trupe ući u Nemačku. Upravo zbog ovih "Rusa koji nam nikada nisu pomogli", došlo je do plana o otvaranju zapadne fronte i D-Daya. Baš me zanima kako bi savezničko izkrcavanje u Normandiji proteklo da su Nemci još 1942.godine ušli u Stalingrad, Leningrad i Moskvu i skršili otpor Rusa. Da se to kojim slučajem desilo, Nemci bi pobedili u ratu i mi bi danas bili ili u logorima ili germanizovani.

seljadin

pre 10 godina

kad su amerikanci oslobodjen Dahau, ubijeno je 200 razoruzanih cuvara logora, vecinu su ubili americki vojnici, neke u tom trenutku bivsi logorasi, tokom celog 2sv, rata upravo su Anglo-Americki saveznici pocinili ratne zlocine protiv Srba, bombardovanjem svakog grada u Srbiji. Bio je to gori masakr nego 1999te.

DEDA CVETKO

pre 10 godina

Sestro slatka, HVALA TEBI I MLADIM RUSIMA KOJI OSTAVISE KOSTI U DALEKOJ ZEMLJI, DA BI SRBIJA MOGLA DA ZIVI. Volimo te kao rod najrodjeniji. I uvek cemo!

willi

pre 10 godina

po merilima danasnje americko-nemacke demokratije ova zena i njeni saborci bi bili ratni zlocinci jer su streljali nemce prilikom oslobadjanja beograda. ponekad i sama istorija uzima cudan tok, jer istoriju pisu pobednici - a izgleda da su ipak nemci pobedili naravno zajedno sa amerikancima.

Marlo

pre 10 godina

Zanimljiv podatak je da jugoslovenski komunisti nisu poceli ratna dejstva kad je Nemacka bombardovala Beograd, pa ni kad je okupirala Jugoslaviju. Tada su SSSR i Nemacka bili saveznici i samim tim su i sateliti SSSR-a velicali saradnju sa Nemackom.
Tek prilikom napada na SSSR KPJ odlucuje istog dana, 22.06.1941. da formira Sisacku brigadu. Pre toga nisu primecivali nemacku okupaciju, parcanje zemlje, osnivanje logora i masovna hapsenja po Jugoslaviji. A da Nemacka nikad nije napala SSSR, sta bi onda bilo?
Jasno je koja je bila njihova otadzbina i koga su branili.

Kvazimodo Sorabius

pre 10 godina

Kapa dole ovoj heroini, i ne bih dalje, jer mi je i majka s 16 godina otisla da brani NAROD, a direktan povod su genocid ustasa i muslimanskih handzar divizija na prostoru od Niksica do Bilece, Gacka i Nevesinja. Prosla Prozor i Sutjesku...
U TOKU RATA streljali su Partizani svoje za ukradenu sljivu - cetnici su klali domacicu ako pecenje nije bilo masno. U Srbiji je, istina je, vise zrtava od cetnika nego od Nemaca bilo. Utrkivali su se da se dodvore gazda Hitleru.
LAZH je da je sistem komunisticke vlasti bio ubijanje nevinih. Kolaboranti, ratni profiteri, ubice, su otkrivani i eliminisani - podosta revansizma ali - posledica tih prvih par godina "revolucionarnog terora" su JEDNAKI USLOVI ZA SVE, gde se kod lekara islo sa zdravstvenom knjizicom a DANAS sa gotovinom, gde mediji sakupljaju pare za lecenje, b92 kupuje inkubatore, izronili iz mraka postali politicari, pokraden NAROD I DRZAVA. U socijalizmu smo bili humani i jednaki, gradili po svetu i izvozili, a danas u demokratiji nosimo kineske gace, i uvozimo i cackalice. 23 miliona JUGOSLOVENA JE DUGOVALO DESETAK MILIONA DOLARA, sada ukupni dug bivsih republika se penje na dve stotine milijardi.
Kmecimo "demokratija!" a krce nam creva, cekamo 4 godine da iskoristimo DEMOKRATSKO PRAVO BIRANJA izmedju Kurte i Murte? Nekad su se birali LJUDI a sad biramo "lidere", nekad je bila Narodna skupstina, a danas je Partijsko-koaliciona i opoziciona skupstina.
Jos samo: Sovjetski savez je PRE demokratskog izrabljivackog kapitalizma poslao raketu u orbitu, prvu zivotinju, prvog coveka, prvu zenu... I ispalio prvu H-bombu.
Jugoslavija je bila zemlja blagostanja u jednom trenutku, s najhumanijim uredjenjem. A onda su nacionalisticki mangupi, podrzani sa zapada, krenuli u krvavo kolo - narodi koji su se razumeli bez tumaca su krenuli jedni na druge, a ceh je ispostavljen Srbima, koji su istorijski najmanje krivi.

xeno

pre 10 godina

sledeci put kad u prevozu se razmishljate da li da ustanete nekoj bakici ili dekici ... razmislite sta li su ti ljudi mozda uradili za nashe drustvo ...

Nik

pre 10 godina

(Zemun grad SPO, 9. maj 2013 09:13)

LOL, iz kog si ti Holivudskog filma izasao?! :( Cuj gradili ZAJEDNO buducnost?! Oni koji su gubili PORODICE, cije najmilije je neko NAJSTRASNIJE mucio i ubijao (bez bilo kakvog razloga), pruzaju ruku UBICAMA i zlotvorima, te sa njima, ZAJEDNO, obnavljaju izgubljene (a posle svakog rata je tako) vrednosti?!

Da nije tragicno (s obzirom da se radi o najobicnijem stranackom spinovanju), bilo bi URNEBESNO smesno... :(

P.S. Svaka cast zeni!

P.S.2 I da ne zaboravim... LJUDSKOST!? O tempora o populum o animos colligerent :(

Dragan

pre 10 godina

---
Тëмная ночь, только пули свистят по степи,
Только ветер гудит в проводах, тускло звезды мерцают.
В темную ночь ты, любимая, знаю, не спишь,
И у детской кроватки тайком ты слëзу утираешь.
---
http://www.youtube.com/watch?v=sDGLFLKa5o4

Magomed

pre 10 godina

Meni su npr. za Nemce pričali sve Die Beste...i to čak oni koji su bili u zarobljeništvu, zaljubljeni u Nemačku, prosto neverovatno... Ali borba Sovjeta je epska!

seljadin

pre 10 godina

da su Švabe ostale kako neko napisa, ovim rečima: "brojali bi novce".
Slažem se: Hrvati bi brojali "novce" a Srbi bi bili robovi, ili u Jasenovcu.

prti4life

pre 10 godina

shvatam ja to sto ljudi ne vole tita i ne vole komunizam. ne veruju u tu ideologiju, vrseni su zlocini, otimano je i sve to, ali me zanima sta je u tom trenutku bila alternativa? da vratimo kralja? pa on je pobegao bio, ko bi njega mogao da podrzava? ja znam da ga ja ne bih podrzavao...

slučajni prolaznik

pre 10 godina

da su kralj i kapitalisti bili toliko dobri pre rata u srbiji ne bi bilo toliko komunista i socijalista u socijalistickoj revoluciji koja se desila sa narodno oslobodilackom borbom. narod je bio previse ugnjeten i eksplatisan u kraljevini. ne treba da se to vreme romantizuje. to je bilo vreme diktature!
(nebojsa, 9. maj 2013 10:35)

Pa, sad, u Srbiji i nije bilo toliko komunista, na teritoriji cele Jugoslavije, oko 1%. Revolucija nije bila spontana, već nametnuta spolja. Kominterna je iskoristila okupaciju da regrutuje Srbe koji su bili primorani da se bore za opstanak, jer su stradali po svim frontovima, od Nemaca, Mađara, ustaša, Italijana, Bugara, a zatim propagandom kroz tu oslobodilačku borbu podmetnuli komunističku revoluciju.

Predratni srpski komunisti (Sima Marković, braća Vujović, Filip Filipović i drugi) mahom su prethodno već likvidirani u čistkama, jer ih je perfidno denuncirao 'najveći sin naših naroda', tako da Srba u Kominterni nije ni bilo. Tako je najveći sin bez problema sproveo svoju revoluciju zloupotrebljavajući ratno stanje i okupaciju Jugoslavije, a sa onima koji su iskreno i iz ideala pristupili tom pokretu, obračunao se tokom i nakon rata, kao i na Golom Otoku.

P.S. Zahvalnost i poštovanje za RKKA

Labud

pre 10 godina

Dosli su bosonogi u Beograd. Jedan bi sovjetski vojnik silovao, drugi bi silovanoj dao hleb. Jedan sovjetski oficir je rekao da je svako 100-to silovanje otprilike bilo prijavljivano i rekao je da je ove naknadne pameti da bi streljao silovatelje. Ipak bilo je i lepih prica, bilo je i zaljubljivanja; Jedna bakica mi je pricala da je tako glasno vodila ljubav sa sovjetskim vojnikom da je cuo ceo Kalemegdan i dosao da gleda. Taj rat ne moze da se meri ni sa jednim danasnjim, a normalno je i to da je samo porazena strana imala sudjenja u Nirnbergu. Mi, da tako kazemo, Jugosloveni, imali smo spisak Italijana kojima smo hteli da sudimo i da ih streljamo, ali su ih Amerikanci, zbog pomoci 1943-e pri iskrcavanju na Siciliju, pustili da se izvuku i poslali u J. Ameriku. Mi smo pobednici tog rata, zajedno sa Saveznicima, a moderno prekrajanje istorije nas u svetu cini smesnima.

Sky

pre 10 godina

Rusi vam ne valjaju a valjaju vam Nemci koji streljaju djake u Kragujevcu ili ovi drugi saveznici koji su NAS vise bombardovali nego Nemci i ovo pisem samo za drugi svetski rat... Bravo za vas!

ksenija gburcik

pre 10 godina

Ovo se izgleda ne uci u skoli: antifasizam nije isto sto i komunizam. Winston Churchill je bio antifasista, i progutao je veliku knedlu kad je odlucio da saradjuje sa komunistima u borbi protiv nacizma i fasizma. (Uz izvinjenje onima koji to vec znaju, po komentarima vidim da mnogi poistovecuju to dvoje.)

nebojsa

pre 10 godina

da su kralj i kapitalisti bili toliko dobri pre rata u srbiji ne bi bilo toliko komunista i socijalista u socijalistickoj revoluciji koja se desila sa narodno oslobodilackom borbom. narod je bio previse ugnjeten i eksplatisan u kraljevini. ne treba da se to vreme romantizuje. to je bilo vreme diktature!

mostarac

pre 10 godina

Uz duzno postovanje prema drugarici. Ja sam clan SKJ od 07.11.1985. i nikad se nisam pokajao za to jer sam ucen vrijednostima i postovanju prema starijem. Zalosno je kad udjem u autobus pa na silu moram nekoga da ustanem da bi sjeo neko stariji. Nisam ucesnik bratoubilackog rata u SFRJ, ali sam se '99. sam prijavio u svoju kasarnu na Topcider ako se ameri iskrcaju da branim zemlju od pravih okupatora. Na nasu zalost, nisu se iskrcali nego gadjali ko cance odozgo. I to je fasizam, kada je granata ubila malu Milicu. Fasizam su ratovi u Jugi. Svi smo mi jedan narod razlicitih religija, i trebamo se postovati. Ja ne volim religije jer razdvajaju ljude,ali to ne znaci da ne postujem sve. Pozdrav za citaoce B92, jer koliko mogu da vidim, ovdje je vecina ljudi realna i objektivna sa zdravim razmisljanjima.

srx

pre 10 godina

"da su ostale svabe sad bi svi radili i cutali i brojali novce . bas su nas lepo oslobodili rusi a i svi se razumemo u politiku . koliko su razrusili srb. ? koliko su silovali srpkinja ? sta su odneli iz srbije ? pitajte malo babe i dede"

Jesi li ti NORMALAN? Mi smo bili divljac za odstrjel Nacista!!! Oni su osnovali NDH, SS divizije Albanaca i "Bosnjaka" da nas istrebljuju! O kradji, silovanju i pljackanju postoje hiljade strana dokumentovanog materija od strane zapadnih saveznika koji su ih uhvatili u Italiji, Austriji i Njemackoj u bijegu! U sred Beograda su imali gestapov zatvor sa sobama za mucenje i koncentracioni logor!!!
I ja bih volio da smo oslobodjeni od zapadnih saveznika, ali bi tada nazad dobio Kraljevinu i nove nerede jer je tada 90% boraca bilo u partizanima i uz SSSR. Neko ko kaze da je oslobadjanje Beograda od strane Crvene Armije gora stvar od 4,5 godine nacisticke okupacije mora biti mentalni bolesnik.

AlCapone

pre 10 godina

Crvena Armija ubraja se medju najbolje armije koje su ikada postojale na svetu. U Drugom svetskom ratu prolazili su kroz mnogo problema, ali na kraju na svom vrhuncu bili su najbolja svetska armija.

Nik

pre 10 godina

Pogledaj primer zapadne Nemačke, Skandinavije i ostatka zapadne Evrope gde nije ušla komunistička oslobodilačka čizma, pa nije bilo revanšizma nakon sloma fašizma. Eto ti ponovo podataka o delima komunističkog terora [link] Iskreno, ja ne bi mogao da imam miran san, ni da uđem u crkvu, kada bi pravdao masovna ubistva bez suđenja koja su se desila od oktobra 1944. Da budem jasan, osuđujem sve zločine svih, a vaspitanje mi je tako da one počinjene rukom pojedinaca iz svog naroda ili ideologije ne pravdam kao osvetu za tuđe zločine.
(Zemun grad SPO, 9. maj 2013 10:34)

Opet LOL... Pa skoro cela Skandinavija je bila pro-naci orijentisana (predali su svoje teritorije Nemcima za 1+ dan)!

Zapadna Evropa(Eng/Fr)!? :)

Dakle, niko ne opravdava zlocine! Ali kontekst u kome ti o njima govoris je POGRESAN i TENDENZIOZAN, te ima za ulogu nesto drugo.

P.S. I obrati posebnu paznju na sled svih desavanja i uopste vreme o kome govoris... Da li bi stvarno moglo svima da se sudi (po pravu i pravdi), a posle svega sto se izdesavalo???

Димитрије

pre 10 godina

Интересантна судбина. Свака част оваквим људима. Потпуно испуњен живот. Остварена жена. А интересантно да јој је презиме "Вдовина" од речи "вдова - удовица"! Имала се ради чега родити, и благо онима које је родила!

zoka

pre 10 godina

Svaka cast. A mlade devojke danas : majko ne sekiraj se bicu mafijaska sponzorusa, pevacica i uci cu u VB ili farmu da mene budalu gledaju druge budale.

Lošmi

pre 10 godina

Da li je neko drugi mogao da oslobodi Srbiju? Nije. Tako da ne vidim čemu kukanje na Ruse. Jel bi bilo bolje da su Nemci dobili rat? Naravno da ne bi. Srbe nisu smatrali višom rasom a jasno je šta su planirali sa nižim rasama. Kome nije jasno neka pogleda dokumentarce o konc logorima pa će mu valjda biti jasnije.

Sinko

pre 10 godina

'po merilima danasnje americko-nemacke demokratije ova zena i njeni saborci bi bili ratni zlocinci jer su streljali nemce prilikom oslobadjanja beograda'

Mislite? Prilikom borbi za oslobodjenje Beograda veliki broj nemaca se zabarikadirao u studentskom domu kod Vuka. Partizani su ga opkolili i oficir sa belom zastavom je posao ka ulazu da im ponudi predaju. Kad je vec usao u zgradu, pucali su u njega i telo izbacili na ulicu. Kad su to videli Crvenoarmejci, dovukli su tenk sa bulevara, na juris zauzeli dom, uhvatili komandanta zivog, vezali ga zicom za topolu, polili benzinom iz tenka i zapalili. Svakome po zasluzi. Smrt fasizmu-sloboda narodu! Braco, secajmo se da ne bi prezivljavali isto.

vlada

pre 10 godina

Draga braćo, nemojmo mešati obične ljude i političare (vođe). mi o Rusima sudimo na osnovu vođa (Staljina, Hruščova, Gorbačova, Jeljcina, Putina...) a ne na osnovu njihovih osobina. ako budete čitali istoriju Rusije videćete da su njihove vođe kroz istoriju bile mnogo gore od naših (teško je poverovati zar ne) da se ruski narod napatio više nego bilo koji narod na ovim prostorima ali da je na sreću zadržao sve vrline sirotinje (ideju o dobru, skromnost, ljubav prema bližnjima, ljubav prema otadžbini...). Rusija nije obećana zemlja, puno je kriminala, surove zime, siromašnih ali su ljudi divni... ova žena, kao i ruska mladež nisu oslobađali Jugoslaviju zbog imperijalističkih pretenzija Staljina već iz želje da očiste svet od Nacista i želje da ih unište i osvete svoje najmilije koje su izgubili na jeziv način. mi o četnicima i partizanima sudimo na osnovu toga da li je neko za tita ili dražu ili da li smo za monarhiju ili ne. a običan svet koji je bio u partizanima i četnicima je samo želeo slobodu i spas od zločina a nije se borio za komunizam ili kralja. roditelji su davali decu i u četnike i u partizane da bi sačuvali bar jedno dete. nisu znali ko je tu ispravan a ko ne, samo su želeli mir i slobodu. lično se divim svakom borcu za slobodu u tim teškim godinama i prezirem svakoga ko se borio za vlast ili se bogatio koristeći okupaciju kao šansu... pozdrav svim dobrim ljudima u Srbiji i Rusiji (nadam se da su jos uvek vecina)

solar

pre 10 godina

Svima što bi se radovali nemačkoj organizovanosti i pedantnosti: Moj otac je rođen u izbeglištvu, praktično u šumi, pošto su SVE koji nisu pobegli pobile SS trupe, uz temeljnost koja tako oduševljava ove što su se juče ispilili, a istoriju učili na History kanalu.
Oprost da, zaborav nikad.
Važno je da su imena Ždanova, Birjuzova i Tolbuhina, nesrećno nastradalih u putu ka proslavi 20-ogodišnjice oslobođenja Beograda, kao i ostalih heroja NB izbrisana sa njegovih ulica. Tako očekivano sa naše strane - nikada se nećemo prizvati pameti, nikada!

kum joza

pre 10 godina

U Srbiji se vrlo često i prilično dirljivo spominje rusko-srpsko prijateljstvo, iako se mogu čuti uglavnom jednostrane i stereotipne priče. Koliko je u srbijanskoj javnosti poznato vojno djelovanje postroje koja je sebe nazivala Ruski korpus (Русский корпус, Russisches Schutzkorps Serbien) i 1944. branila Beograd od prodora Crvene armije? Ne, ovo nije provokacija, nego iznošenje zanimljivog podatka kojeg sam prije nekog vremena pronašao u literaturi, a osnovna informacija dostupna je i na engleskoj Wikipediji. Posrijedi su bili bjelogardejci s prostora bivše Jugoslavije. Zapovjednik Ruske garde bio je general Boris Štejfon, inače Židov po ocu. Nakon neuspjele obrane Beograda i povlačenja pred boljševičkom Crvenom armijom iz Beograda, on umire u Zagrebu od srčanog udara, 30. svibnja 1945. godine. Ruski zaštitni korpus usko surađuje s ljotićevcima i hrvatskim domobranima te održava uske veze s antikomunističkom Ruskom oslobodilačkom vojskom generala Vlasova. Ruski korpus odbijao je ratovati protiv četnika, bio je to dio njihovog dogovora na početku rata s Nijemcima. Ti bijeli jugoslavenski Rusi naposljetku završavaju u Koruškoj kod Klagenfurta gdje se predaju Britancima.

kum joza

pre 10 godina

Uvijek se potkrade neka greška! Ruski carski general Boris Aleksandrovič Štejfon, koji je, zajedno s Nijemcima i Srpskom državnom stražom (tzv. Nedićevci), branio Beograd 1944. godine od prodora sovjetske Crvene armije, jugoslavenskih partizana i bugarske Prve armije, umro je u Zagrebu od srčanog udara 30. travnja (aprila) 1945. godine, a ne 30 svibnja (maja) kako je greškom napisano. Postoje indicije i da se Štejfon ubio, svjestan sloma Trećeg Reicha. Zapovjedništvo nad Ruskim korpusom preuzeo je tada kozački pukovnik Anatolij Ivanovič Rogožin, odlikovan za hrabrost njemačkim Željeznim križem, koji je uspio kod Klagenfurta, uz pomoć Engleza, spasiti svoje ljudstvo od sovjetske osvete. Umro je 1972. u Sjedinjenim Državama.

Flash

pre 10 godina

Jeste, Rusi nam nikad nisu pomogli, a ameri su nasi spasitelji. Samo se setite ciji su piloti aprila '44 bombardovali Beograd i pobili vise ljudi nego nacisti 3 god. ranije, a setite se ciji su vojnici oktobra '44 ginuli rame uz rame sa nasim partizanima na ulicama Beograda. Inace, 4350 sovjetskih vojnika dalo je svoj zivot na prostoru Srbije, od toga je 940 poginulo oslobadjajuci Beograd. Slava im, i slava tebi, Nadezda.

kum joza

pre 10 godina

Za razliku od kozaka iz Lienza koji su izručeni Crvenoj armiji, ili ustaša, domobrana i četnika kod Bleiburga koje Britanci predaju jugoslavenskim partizanskim egzekutorima te masovno stradavaju u Kočevskom rogu, Teznu kod Maribora, Maclju i drugim masovnim gubilištima, pripadnici Ruskog korpusa uživaju britansku zaštitu. Velik dio razvojačenih pripadnika te postrojbe spašava goli život i odlazi u Sjedinjene Države, Kanadu, Brazil i Argentinu.

John McClane

pre 10 godina

prema njenoj prici i uporedjujuci je sa pricom moje babe i mog oca, ovo opkljavanje sovjetsko nemacko se desilo na konjarniku jer je u rimskoj ulici bio front, buduci da su tuda nemci iz smedereva pokusali da se probiju u beograd koji su sovjeti i partizani vec opkolili

V8

pre 10 godina

"Nakon tri i po godine pod puščanom paljbom vratila se u Voronjož, završila građevinski fakultet, udala, rodila dva sina. I dobila još jednu medalju – heroj socijalističkog rada."

Svaka cast.

Небојша

pre 10 godina

Да се ја нешто питам, следеће године би она била почасни гост на војној паради 9-ог маја у Београду.

proxima centauri

pre 10 godina

Lepa prica jedne hrabre zene, koja, na srecu, ima ime. Koliko li ih je bezimenih izginulo od Staljingrada i Kurtska do Berlina mislim da ne znaju ni sami Rusi.
Rusija je velika zemlja, po prirodi stvari imperijalisticka, medjutim, po mom misljenju, ono sto je u njihovoj istoriji nesporno je Veliki otadzbinski rat i pobeda nad nacistickom Nemackom. Mnogi vole da kazu kako je Nemce pobedila ruska zima. To nije tacno. Nemce je pobedio ruski vojnik (oba roda vidimo).
I jedno pitanje? Zbog cega su se Amerikanci iskrcavali u Normandiji? Da oslobadjaju Francusku? Ma da, bas zbog toga.

glava za brisanje

pre 10 godina

@Bojan
Nas glavni grad je oslobodjen 20. oktobra 1944, a ne 9. maja 1945.
Berlin je pao 2. maja, a 9. maj je dan kapitulacije Nemacke i kraj rata u Evropi. sa Japanom se jos ratovalo, tek u avgustu 1945. su bacene a-bombe.
Ne secam se koji je bio datum oslobadjanja SFRJ, datum je bio u maju, nesto pre devetog, ali se ne secam tacno.