NS: Obeležen Dan oslobođenja

Novi Sad -- Na Trgu slobode u Novom Sadu održana je centralna priredba proslave 9. novembra - Dana oslobođenja grada u Prvom svetskom ratu.

Izvor: Tanjug
Pošaljite komentar
  1. @dO,
    pa više od 35% današnjih Amerikanaca nije "američkog" porekla, ali zato svi slave 4.Jul.
    (Miroslav, 11. novembar 2012 22:20)

    # Link komentara

  2. Cestitam,

    Novi Sad je moj grad i Srbija je moja zemlja!

    Ako neko misli drugacije....njegov problem!
    (from Serbistan, 10. novembar 2012 09:34)

    # Link komentara

  3. "Ako uporedimo austro-ugarski popis stanovnistva iz 1910. sa prvim popisom u kraljevini SHS iz 1920. vidimo da je broj Madjara i Nemaca u Vojvodini posle I rata ostao skoro isti.
    (Dragan, 9. novembar 2012 16:18) "

    Upravo tako. Shvatite vec jednom, vojvodina je ociscena od Madjara i Nemaca posle II svetskog rata od strane druga Tita i kompanije, kada je oterano 500 000 ljudi. To nema veze sa periodom posle I svetskog rata. I da, danas ne bi bilo vojvodine da nije bilo te "okupacije".
    (Zrak, 9. novembar 2012 18:26)

    # Link komentara

  4. @ Bacvanin

    Ako uporedimo austro-ugarski popis stanovnistva iz 1910. sa prvim popisom u kraljevini SHS iz 1920. vidimo da je broj Madjara i Nemaca u Vojvodini posle I rata ostao skoro isti.
    (Dragan, 9. novembar 2012 16:18)

    # Link komentara

  5. @ matori

    Jeste, u pravu si. Srbi su 1918. u Vojvodini cinili samo 33% stanovnistva, ali je stvar u tome da je Madjarska kaznjena oduzimanjem teritorije zbog toga sto je Srbija u Prvom Svetskom ratu izgubila skoro jednu cetvrtinu stanovnistva (preko milion civilnih zrtava), a srpska vojska se ipak nije svetila lokalnima Madjarima i Nemcima u Vojvodini.
    (Dragan, 9. novembar 2012 16:09)

    # Link komentara

  6. (matori, 9. novembar 2012 09:32)

    Moj pradeda, Pera Ginov iz Vrsca, vojnik srpske vojske, solunac, je okupirao Vojvodinu? Ovde je izgleda dozvoljeno vredjanje samo Srba, ja nesto protiv vas da napisem ne bi mi bilo objavljeno, ali ne bih to radio.
    (Miroslav, 9. novembar 2012 15:37)

    # Link komentara

  7. Cestitke srpskom narodu za taj velicanstveni dan oslobodjenja od ropstva i svim ostalim narodima lojalnim drzavi Srbiji.
    (nenad, 9. novembar 2012 14:47)

    # Link komentara

  8. Mogli su tu pored Balkanskih ratova ubaciti i Prvi i Drugi srpski ustanak, ratove kralja Milana, nekako da se uglavi i Kosovski Boj pa da bude jedan praznik svih oslobodilačkih ratova. 45 ionako doživljavamo kao poraz, a 90-ih smo sve ratove izgubili....
    (oslobodilac, 9. novembar 2012 14:43)

    # Link komentara

  9. Veliki dan. Zivela Srbija!
    (Nikola, 9. novembar 2012 14:33)

    # Link komentara

  10. Mislim da je tačnije koristiti termin preuzimanje uprave,ili prisajedinjenje sa Srbijom.Osloboditi neku teritoriju znači oterati okupatora koji je preuzeo,što svi znamo da u ovom slučaju nije tačno."Oslobađanje"u ovom slučaju značilo bi okupaciju za određeni broj građana Srbije sa teritorije AP Vojvodine.Zbog ovakvih nepreciznih formulacija se moglo desiti u novijoj istoriji da Hrvati i Albanci "oslobađajaju"određene teritorije od autohtonog stanovništva,mislite o tome.
    (kikiriki, 9. novembar 2012 13:25)

    # Link komentara

  11. Interesantno kako ovde neki komentatori velicaju oslobodjenje Novog Sada 23 oktobra 1944 ali zato pljuju po oslobodjenju 9 novembra 1918 godine i pricaju kako je to bila okupacija teritorije koja je madjarska. Pa gospodo, ja postujem oba datuma i smatram ih za oslobodjenja, ali vi bi trebalo da se odlucite vec jednom. Ne moze 9 novembar 1918 godine biti okupacija a onda 23 oktobar 1944 godine biti oslobodjenje jer je onda, ako se dosledno sprovodi vase misljenje, Madjarska u aprilu 1941 godine samo povratila Novi Sad u svoj sastav, dakle oslobodila ga a nije ga okupirala. Dakle odlucite se vec jednom. Ovako vasi komentari dobijaju politicku pozadinu i vidi se da pisete cisto na stranackoj osnovi...
    (novak, 9. novembar 2012 13:11)

    # Link komentara

  12. Oslobodjen koga? Madjara i nemaca?
    Imao sam prilike citati knjige sa popisom stanovnista grada Novog Sada iz tog perioda, iznenadili bi se neki koliko je starosedelaca nestalo iz tih knjiga u periodu "odlobodjenja", u ostalom, koga zanima moze i sam da ode na Tvrdjavu i pogleda popise u Istorijskoj Arhivi, besplatno je.
    Daleko od toga da Srbija nije skupo platila WW1, cinjenica je da je involvirana u taj rat protiv svoje volje, platila milionima porodica, ali da Srbija se "oslobodila" na novostecenim teritorijama samo pozamasnog nemackog i madjarskog stanovnistva.
    (Bacvanin, 9. novembar 2012 12:44)

    # Link komentara

  13. @Novosadjanin
    Ako je Austro Ugarska bila "tamnica naroda" sta je onda Srbija danas? Srbija je danas tolika tamnica da iz nje beze i sami Srbi glavom bez obzira
    Da je moj pradeda znao da ce ajzlibani (vozovi) biti brzi u njegovo vreme nego 100 godina posle i da ce sve sto Vojvodina stvori Srbija da prisvojii a onda na kasikicu vraca, siguran sam da mu na pamet mu ne bi palo da odlazi u dobrovoljce
    (Novosadjanin al' pravi, 9. novembar 2012 12:38)

    # Link komentara

  14. Austro-Ugarska monarhija je u to vreme nazivana jos i "tamnicom naroda". To je bila tvorevina sa najjacim postfeudalnim i najkonzervativnijim uredjenjem u ondasnjoj Evropi. Svi ostali narodi koji su bili potlaceni: Cesi, Hrvati, Slovaci, Rumuni...itd prosalvaljaju dan oslobodjenja sa velikom radoscu. Samo kod nas postoje razne organizacije, sa kvazi demokratskim pseudonimom, koje dovode u pitanje proslavu jednog takvog datuma. Pa vasi pradedovi su se borili upravo za to... Nece vam proci ta prica, bez obzira na svu ovu propagandu. Vojvodina je bila i ostace, kako Srpska tako i svih ostalih nacija koje u njoj zive, ali samo u okviru drzave Srbije jer je to jedino odrzivo i normalno. Ziveli :)
    (Novosadjanin, 9. novembar 2012 11:55)

    # Link komentara

  15. @Darko
    Niko nije rekao da niste u pravu, ali Albanci sa Kosova mogu isto da kažu za nas.
    (nenad, 9. novembar 2012 11:46)

    # Link komentara

  16. Ovi ispod bi najvise voleli kad bi nekako uspeli da oslobode vojvodinu od srba zato i ovakvi rasisticki komentari na njihov racun ,ali gospodo tesko da cete to docekati bez ako mozda ne spremate oluju 2. Odnosno druga verzija vojvodjanski otpor koji je uveliko u pripremi tj.vojvodjansko prolece po uzoru na neka arapska
    (bojan, 9. novembar 2012 11:44)

    # Link komentara

  17. Како смо тада добили Војводину, тако смо пре 13 година изгубили Косово... Надам се да ћемо то као народ схватити и прихватити...
    (Душан, 9. novembar 2012 11:42)

    # Link komentara

  18. Ovako su manjinski Srbi "oslobodili" i Vukovar.
    (antisa, 9. novembar 2012 11:39)

    # Link komentara

  19. Oslobadjanja od autohtonog stanovnistva?
    (Dmitar Zvonimir, 9. novembar 2012 11:37)

    # Link komentara

  20. Ne pali se, znamo da si došao sa Manjače '46
    (Urke, 9. novembar 2012 11:34)

    # Link komentara

  21. Овај што каже како је отет од Мађарске, нек наведе један рат, устанак, буну ондашњег становништва против Србије? Нек ми покаже где су њихови Србобрани, Јаше Томићи, Игњатовићи, Милетићи...?
    Када је Угарски краљ покљаањао поседе Ђурађу Бранковићу Срем, банат, Бачку и Барању, није то урадио због љубави ил мираза.

    Него, ово. Нови сад је толико пута ослобођан, ал мени је најдражи овај говор:

    "Sretno vam оslobođenje! Nikada u životu nisam bio toliko uzdrhtan kao u ovom trenutku. Mi nismo sami. Zar može biti, a da i vi ne vidite, kako se u ovoj dvorani nalazi i srpska petstogodišnja istorija, do sada tužna a sada ozarena i nasmejana. Može li biti a da vi ne vidite u zraku ove dvorane naše velike mrtve, duh njihov. Može li biti da i vi ne vidite, kako na prozorima ove dvorane udaraju pah...uljice beloga snega, a u tim pahuljicama je duh onih koji se nisu još ni rodili i koji će tek doći, duh budućnosti naše. Mi nismo ovde danas sami.
    Jesmo li dobro uradili? Ako pitamo srce, kazaće, učinili ste po meni; ako pitamo pamet, i ona će nam to kazati."

    [vođa austrougarskih Srba Jaša Tomić koga su burno pozdravili delegati Velike Narodne skupštine 25. novembra 1918. u Novom Sadu, a povodom prisajedinjenja Banata, Bačke i Baranje Srbiji]
    (Владимир, 9. novembar 2012 11:28)

    # Link komentara

  22. Hvala i slava Kralju i srpskoj vojsci na junavstvu kojoj se i dan danas mnogi u svetu dive.
    (Misic, 9. novembar 2012 11:25)

    # Link komentara

  23. Divno je videti u ovim komentarima ovde kako izbija fasizam iz navodno civilizovanih "vojvodjana". Jos je lepse videti kako "svih" 5 separatista iz Vojvodine pokusavaju u okviru komentara da neke svoje stavove predstave kao stavove vecine gradjana u Vojvodini. Kad je sve tako kako vi pisete ovde, gde ste molim lepo na izborima? Zasto vas LSV jedva prelazi cenzus u samoj Vojvodini? Ili ako vam oni ne odgovaraju, zasto sami ne napravite neku politicku stranku ili pokret koji ce na izborima da iznese ove vase stavove i ubedljivo pobedi u Vojvodini? Da nije mozda zato sto vas ima samo sacica koja jedino moze da galami na anonimnim sajtovima sireci mrznju prema sopstvenoj drzavi?
    (student_iz_parka, 9. novembar 2012 11:17)

    # Link komentara

  24. Zato Novosadjani ne vole Dodjose.
    (Zvarko, 9. novembar 2012 09:21)

    Nisu li i ti Novosadjani u nekom trenutku dosli u NS ?
    Obozavam ljude koji kontriraju sami sebi - bez upliva u temu oslobadjanja/okupacije.
    (Ovca sa livade, 9. novembar 2012 11:09)

    # Link komentara

  25. Kako se usudjuje, kako sme i moze, Danu Oslobadjanja Novoga Sada da prisustvuje onaj koji ga je upravo okupirao?
    (jovan, 9. novembar 2012 11:07)

    # Link komentara

  26. U prvom svetskom ratu, Novi Sad ni na koji način nije mogao da bude "oslobođen"!
    Novi Sad je tada, zajedno sa ostalim delovima Vojvodine, OKUPIRAN i kasnije OTET od Mađarske. Takozvani "oslobodioci" su bili deo jedva 30% tadašnjeg stanovništva.
    Otimačina je "legalizovana" nekakvom nameštaljkom koja je nazvana Velikom Narodnom Skupštinom, na kojoj je VEĆINSKO stanovništvo bilo zastupljeno sa MANJE od 5% "poslanika", pa se glasalo o nekakvom prisajedinjenju...

    Velike sile, koje su odlučivale o izgledu Evrope nakon prvog Velikog rata, svojim odlukama su kaznile Mađarsku (kao gubitnika u tom ratu), te se tako desilo da joj se oduzme gotovo 2/3 teritorije, na kojoj je bila skoro polovina stanovništva, među kojima i ove koje su "oslobođene", pa su tako "ozvaničene" i "odluke oslobodilaca".
    Priređivanje nekakve proslave oslobođenja Novog Sada (i bilo kojeg drugog dela Vojvodine) u prvom svetskom ratu, predstavlja otvorenu provokaciju i ruganje, koje će pre ili kasnije izazvati adekvatnu reakciju.

    Međutim, od aktuelne kamarile na vlasti, koja je stasala i "osposobljavala se" tokom devedesetih, uz obilato iskorišćavanje sveg mogućeg primitivizma prisutnog ovde, na krilima propagande o nebeskom narodu i sveopšte mržnje prema svima drugima, ne može se ni očekivati ništa pametnije, nego što su ovakve "proslave"...
    (matori, 9. novembar 2012 09:32)

    # Link komentara

  27. Oslobodila ga je od jedne anahrone i nakazne države u kojoj su konstitutivni narodi (Mađari i Nemci) činili manje od polovine stanovništva, nakon rata u kome su civilizovani Austro-Ugari pobili preko milion Srba u svom prodoru na jug.
    A dežurni separatisti koji stalno plaču za vremenima K&K monarhije treba da znaju da tada Vojvodina nije postojala ni kao pojam, već je bila izdeljena na ugarske županije bez ikakve autonomije. Ovi krajevi su se draga gospodo tada zvali "Delvedek" (Južna oblast).
    Možda je srpska vojska nakon proboja Solunskog fronta i trogodišnje okupacije Srbije od tih civilizovanih Austro-Ugara trebala stati na obalama Save, Dunava i Drine i zahvaliti se istima na kaznenim ekspedicijama, pogromima i javnim vešanjima, opustošenoj i razorenoj zemlji.
    Vojvodina danas postoji samo do granica do kojih je čizma srpskog vojnika došla i to je neoboriva činjenica.
    (Darko, 9. novembar 2012 09:30)

    # Link komentara

  28. Zato Novosadjani ne vole Dodjose.
    (Zvarko, 9. novembar 2012 09:21)

    # Link komentara

  29. Vlast se baš trudi da proslavlja bitne datume sa krajnje problematičnim istorijskim "pogledima". Neće biti da je bilo **baš** oslobađanje, jer to podrazumeva da je prethodno bilo "okupacije" što ovde nije slučaj. Bilo je to teritorijalno proširenje Srbije u istorijskim okolnostima gde je Vojvođansko srpsko stanovništvo želelo vezu sa maticom. Šta o sadašnjoj vezi sa maticom Vojvođanski građani misle, se videlo recimo 2006. gde za oktroisani ustav koji ponovo i ponovo unižava Vojvodinu NIJE glasalo 57% stanovništva. Inteligentnim političarima bi već to bilo dovoljno da ne duvaju u nacionalističke vetrove. Da se ne spominje da 35% Vojvodine nije srpskog porekla i njih za ovaj datum baš ništa ne vezuje.
    (dO, 9. novembar 2012 08:59)

    # Link komentara

  30. Za nas to nije oslobadjanje, a vi kako hocete...ionako postizete samo suprotan efekat.
    (Vojvodjanin, 9. novembar 2012 08:44)

    # Link komentara

  31. Samo težak licemer ulazak vojske neke druge države na određenu teritoriju može nazvati oslobađanjem. Srpska vojska je tada okupirala grad Novi Sad. Austro-Ugarska ga je, bolje rečeno, u ratu izgubila za uvek. Slično kao i Srbija Kosovo 1999. godine. Takve stvari se dešavaju u istoriji. Zvati to oslobađanjem je licemerje ili, u slučaju Novog Sada, anahronizam.
    (Srbin, 9. novembar 2012 08:28)

    # Link komentara

  32. Molim!!
    A izvinite, od koga ste nas to oslobodili...od nas samih.
    Ovo pre izgleda kao okupacija.
    (Vojvodjanin, 9. novembar 2012 08:03)

    # Link komentara