Utorak, 19.10.2010.

01:09

U kampu deca učila da pucaju

Srpska deca starosti od 11 do 15 godina u izviđačkim kampovima u Rusiji učila kako da sklapaju i rasklapaju oružje, bacaju bombe i pucaju iz puške, piše Danas.

Izvor: Danas

U kampu deca uèila da pucaju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

Nevena

pre 13 godina

Nije dovoljno strasno sto se to dogodilo...izgleda...niko ne primecuje da je od tada proslo DVE GODINE...Aman ljudi, sta ste cekali?svaki dalji komentar je suvisan..

neprimereno ime

pre 13 godina

PATRIOTSKI FRONT izgleda priznanjem da su to radili dobija medijsku popularnost.
Sramota za te ljude koji vode tu organizaciju. Može se medijski proći i na druge načine a ne na ovaj. Ko zna ko su oni u drugom licu??
SRAMOTA

AZRA

pre 13 godina

Zelite li dobro svojoj deci, zasluzni
zelite li mozda najbolje, ne
ja treniram da gadjam, ne
ja treniram da mrzim, ne
ja treniram da slusam
ponekad sam usamljen
a i plasim se
drzim te na stolu, gospode

Go West!

pre 13 godina

Umesto da pošalju decu u Brisel da obiđu muzej čokolade i da uživaju u najboljoj čokoladi na svetu, oni ih šalju u Moskvu da prolaze kroz obuku za male teroriste..

Aster Blistok

pre 13 godina

Eto - to je Rusija koju zele da uvezu u Srbiju. Ne znam za koga bi imao vise ruznih reci da kazem s obzirom da je Srbija na kolenima vec duze vreme. Rusiji se futjka zivo jer ima prirodne resurse koje ne mogu ni srpski politicari da izmuzu do kraja...

Strava..

pre 13 godina

Neko je obučavao decu da pucaju i da koriste razne vrste oružja i na taj način izvršio krivično delo terorizma i sabotaže iz glave KZ krivična dela protiv države koja jedina ima monopol sile i pravo da odlučuje koji će njeni građani i kada i kako proći kroz obuku korišćenja vatrenog oružja.

drama

pre 13 godina

Ne vidim čemu drama. U Britaniji imate pravo da se pridružite pravoj vojsci sa 16. godina i mnogi Britanci to i rade. Dok su stvari pod nadzorom odraslih, šta je tu loše?

Ja sam sa 15. godina uvek imao problema da tražeći posao zato što sam "dete". To što sam ja hteo da radim, i što mi je novac bio potreban društvo nije preterano zanimalo. Čak su me i roditelji smarali. Jedino mi je deda govorio "ma pusti ti njih sine, život ne čeka". (BTW, završio sam fakultet, imam svoju kompaniju sa 19 zaposlenih, srećno sam oženjen i imam dvoje dece. Pacifista sam, ne posedujem nikakvo oružje, nisam rusofil, nikakav čudak, psihopata ili kako bi me već "stručnjaci" iz teksta okarakterisali.)

Jednostavno ne razumem taj trend odlaganja života. Pre par meseci sam naišao na vest da zapanjujuće veliki broj Italijana živi kod roditelja do 50. godine! To je brate, jednom rečju, sramota.

bersi

pre 13 godina

Umesto da salju decu da upoznaju druge kulture, jezike, narode, da prosiruju vidike i da shvate da su razlicitosti izvor bogatstva i da ih se ne treba plasiti, deca se salju u nazadne kampove da "ocvrsnu", budu kao nesretna americka omladina iz unutrasnjosti, redneck kultura oruzja, da se loze na Rambo-fazon....eh Srbijo, tako se brines o sledecoj generaciji koja treba da te predstavlja u EU.

tatjana

pre 13 godina

Vest se vrti oko jednog pasusa od 8 recenica iz nekog sastava, i kao da citalac nije u stanju da to shvati, njegovi delovi se ponavljaju 3 ili mozda cak 4 puta. Ne znam je li to sa namerom da docara da je tu izjavu dalo vise dece? U svakom slucaju ne vidim BAS NISTA problematicno u ovome, ja koja sam izbeglica i ne jedem meso, dakle pacifista da veceg ne moze biti. Po selima sirom Srbije deca uce da zakolju svinju, MNOGO strasnija stvar za njihov razvoj od ovoga. A cak i to mozda nije problem, nego ljudi udaljeni od ubijanja i smrti toliko da misle da kad neko te nauci da uzmes i bacis predmet koji je po svojoj prirodi bomba, da te to nekako priprema za ubijanje. Isto tako si mogao baciti loptu, nema to veze jedno sa drugim.

Zkr

pre 13 godina

Da Vas podsetim, PUCALI smo iz M48 u srednjim školama, u Bubanj potoku.

U vojsci, moj kapetan je KAŽNJEN zato što smo vežbali miniranje, pravim dinamitom, pre položene zakletve.

Dinamit, ručne bombe posebno se ne daju vojnicima dok ne polože zakletvu. Ljudi imaju običaj da se "smrznu" i da im ta ista bomba ostane u ruci ili padne u rov u kome su.

To o čemu ja tupim su "ljudi", punoletni, a ovo su radili deci!!!

Izviđačke veštine su nešto sasvim deseto...

Ja

pre 13 godina

Ma fantazija ova Rusija, izgleda da i tamo imaju neke radikale kao i ove naše, šta li će samo da se desi ovoj sledećoj grupi dece koja tamo ode? Vežbaće vezivanje pojasa od viršli oko struka, umesto dinamita? Ja mislim da je ovo odvratno, užasno, nemam reči.

poglavica zuto dugme

pre 13 godina

Uh ala smo naivni kada poredimo ONO i ovaj kamp. Mi smo ONO radili sto smo morali, ali ovi roditelji svesno i samovoljno sa politickim ubedjenjima svojoj maloletnoj deci namecu oruzje. Novokomponavni Talibani iz Maseratija nama ovim salju poruke da ce nam nametnutni Ruski protektorijat, a mi smo ovde da im kazemo: ODBIJ!

bolesnih je sve više

pre 13 godina

Užasna je već i sama činjenica da neko obučava malu decu da koliko sutra ubijaju(nemojte reći da ih rukovanju oružjem uče iz hrišćanskih pobuda) ali je mnogo strašnije saznanje da sami organizatori svoju decu šalju na kvalitetne koledže u inostranstvo,dok tuđu decu dresiraju da jednog dana postanu topovsko meso!
Znaju li roditelji za šta se njihova deca pripremaju kao žtrveni jarci?

prokleta avlija

pre 13 godina

pa sta...u Americi dete i pre nego sto se rodi dobije u nasledstv o ceo arsenal oruzja od svoga dede i oca,razlicite kulture razlicite vrednosti...ja npr legalno imam u posedu dedinu lovacku pusku,pistolj i svoj pistolj...i ne idem okolo i mlataram njima

banned

pre 13 godina

Pa i ja se secam da smo krajem osnovne skole isli u posetu vojsci i na nekim proplancima, bacali neke komade koji su predstavljali zamenu za bombe..

A i moja mama je slicno radila na civilnoj zastiti pre nekih 40-50 godina, oko svoje 15te godine...

iii

pre 13 godina

Besmislene su price kako je to krivicno delo i da neko treba da odgovara. Kao prvo roditelji imaju pravo da decu uce sta god zele, ako pri tome ne krse zakon. To sto su neki od veterana budale koje ocigledno zele da im sutra i deca ratuju, to je lose, ali nikako nije protivzakonito. A kao sto su ljudi vec spomenuli, ranije je u svim skolama bio predmet Odbrane i zastita (a ranije se zvao ONO i DSZ), gde se ucilo i rukovanje oruzjem, o minama, bojnim gasovima, upotrebi tromblonskih mina, i odrzavalo se jedno bojevo gadjanje... to je bila takozvana predvojnicka obuka, i prolazili su je svi ucenici srednjih skola (bar u Beogradu). Doduse, mi smo tad vec imali 17-18 godina, i to je bilo organizovano u nasoj drzavi, a ne kod nekih Kozaka. To je bitna razlika.

izviđač

pre 13 godina

Big deal, pa imali smo i ovde u osnovnoj i srednjoj školi ono i dsz. U osnovnoj školi, beše sedmi razred, prvo bojevo gađanje. Ne vazdušnim puškama nego karabinom m48 (7,9mm, to je ona puška što je nose Nemci u partizanskim filmovima) i bilo je super :) I dan danas mi je prvo gađanje draga uspomena.
Ova deca u Rusiji su se učila zdravom životu i sigurno će im koristiti iskustvo koje su stekli. Nije tu poenta oružje (joj, to strašno oružje) nego jačanje duha i tela, sazrevanje, socijalizacija, bez mame i tate da brišu nosić i hrane bebicu kašičicom. Takvo iskustvo je detetu jako korisno kasnije u životu, kada treba da se školuje i bori za posao u uslovima slobodnog tržišnog poslovanja.
A ovo lažno kvazipacifističko, kvazistručno i licemerno zgražavanje dojučerašnjih istaknutih komunističkih stručnjaka za sve i svašta koji su okrenuli ćurak naopako, a vazda su guslali i guslaju u skladu sa trenutnom ideologijom, mi se gadi...

ns posmatrac

pre 13 godina

Dok su nas ovom ucili na casovima "Opste narodne odbrane" sve je bilo ok. Nevidm nista lose i ja sam to kroz nas skolski sisem prosao i nisam postao UBICA, RATNI ZLOCINAC itd, nisam nikog ni fizicki povredio, ne tucem zenu ni decu itd.
Kao sto rece jedna pametna glava "ne ubija oruzje vec COVEK". Bitnije je kako se ta deca vaspitavaju, a to da li ce neko da nauci da puca to je manje vazno.

marsovka

pre 13 godina

dakle, stvarno sam pala s Marsa i nista ne razumem jer sem do juce mislila da ovde imamo problem sa nasiljem i sgresivnoscu raspustene omladine. Izgleda mnogo citam vesti u novinama i gledam dnevnik na TV, a novinari nas onda sve mnogo lazu. Deca su nam u stvari ovcice i moramo ih slati u Rusiju da se nauce kako se divlja! Jeaaaah!

P.S. Roditeljima dati nagrade!

Milan Barisic

pre 13 godina

Savez izviđača bi izvršio samoranjavanje u obe noge kada bi vodio decu na poligone da pucaju ili da bacaju bombe. Smatramo da odgovornost snose oni koji su vodili decu na aktivnosti koje nisu primerene njihovom uzrastu i psiho fizičkom ravoju. Istina, nama nije poznato da izviđači u Rusiji organizuju aktivnosti po uzoru na vojne jedinice.
Izviđačka organizacija u Beogradu i Srbiji nastoji da deci pruži mogućnost da se kroz igru i koristan rad svestrano razvijaju i vaspitavaju za korisne građane i dobre ljude.

Obren

pre 13 godina

Pa to je stari sovjetski model organizovanja tih kampova; kod Rusa se malo toga promenilo po tom pitanju. Uostalom, pre nego što neko pošalje svoje dete u letnji kamp, valjda bi trebalo da se raspita gde ga to šalje, kakav je program rada, ko će sve tu da bude, itd.
A te časove rada sa oružjem, ja lično to podržavam, što da ne. Bolje da deca nauče šta je oružje i kako da pravilno njim rukuju, i da se kod dece u tom uzrastu razbije fama 'zabranjenog voća' kada je oružje u pitanju, nego da kopaju po roditeljskim ormanima u pokušaju da fasciniraju svoje vršnjake očevim pištoljem. Nisu Rusi baš glupi, niti su stvari tako jednostavno crno-bele kako se nama naivnima i gladnim senzacija čini.

sale

pre 13 godina

Kad sam ja bio mali, žudeo sam da mi neko omogući tako nešto. To je doduše bilo drugo vreme i nije bilo svog ovog istorijskog tereta devedesetih, spremati se za odbranu zemlje od eventualnog SPOLJAŠNJEG neprijatelja je bilo bez i najmanje moralne senke. Nisu nama Rusi krivi (premda postoje neke sumnje u tom pravcu ... videće se jednog dana šta je istorijska istina) što smo izgubili moralnu nevinost i "raj" u kome smo živeli.

Deca obožavaju da nauče nešto što im izgleda kao nekakav izvor moći, odnosno odraslosti. Ako ne želimo
da nam Rusi i "patriotske organizacije" mame decu na svoju stranu, moramo imati slične alternativne programe pod kontrolom javnosti i očišćene od nepoželjnih ideoloških sadržaja.

U svakom slučaju, nije veština ili sredstvo ono što određuje da li će neko biti pokvaren, surov ili sociopata. Ko se seća događaja u Ruandi, tamo se nisu bacale bombe niti se pucalo iz puške. Mada, svakako bi trebalo sprečiti one koji već jesu takvi da dođu do opasnih sredstava ili veština. Sistematsko sklanjanje dece od "opasnih aktivnosti" dovešće do toga da ona nemaju koncept opasnosti, opreza i samokontrole. Mi pokušavamo da napravimo ovčije generacije, nadajući se da kad odrastu nigde neće biti vukova. Istorija je zabeležila brzu propast civilizacija koje su dominirale svojim kontinentima a imale slične ideje, ... pre nego što su ih pronašli kolonizatori iz Evrope 15. i 16. veka.

Boris

pre 13 godina

Neka se deca igraju! A šta bi inače radili u Srbiji? Igrali košarku bez koševa, fudbal bez golova, izašli u kafić da im neko prodaje drogu? Ukinuli su služenje vojnog roka i sad se čude. Pa možda ima klinaca koji bi i voleli da idu u vojsku, a ne da beže preko granice.

Odbrana i zaštita

pre 13 godina

Ja sam u školi imao predmet "Odbrana i zaštita". Vojnik je dolazio u školu i donosio automatsku pušku da nam pokaže kako se sklapa i rasklapa, i svi smo to radili. Pa bombe, ono jeste da su bile školske, a bila je i jedna kruška sa izvađenim upaljačem. I to sve u osnovnoj školi. Imali smo i gađanje, ono jeste vazdušnim puškama i to je ocenjivano.

stari izvidjac

pre 13 godina

ja, takodje, ne vidim u cemu je problem. sve to smo i mi radili u tom uzrastu. kao izvidjaci i u srednjoj skoli. i bilo je vrhunsko. sve koje ja poznajem iz tog perioda su pacifisti, niko nije ni blizu nasilan.

max

pre 13 godina

Ta deca su 100% iz radikalski opredeljenih porodica. Kao, u fazonu "idi dete da se druzis sa nasom Srbskom bratijom"!
A sta bi bilo da je neko dete popilo metak posred glave? Kakva bi to bila vest?
Roditeljima kao sto su ti i takvi, pod hitno oduzeti decu!

Rusi nisu za babysitting.

Poznavalac Rusije

pre 13 godina

Kao prvo vrlo je nezapazeno prosla vest od pre 3-4 meseca da su ta deca otisla tamo.Takodje je isto nezapazeno prosla vest da je jedno dete poginulo u jednom od tih kampova.
Kompletnu informaciju treba povezati sa vescu od oko pre mesec dana da DSS kosovski jurisnici Jaksic i onaj drugi su izjavili da ce Srbi sa kosova traziti Rusko drzavljanstvo, pa onda vest da su se na S.Kosovu pojavili ruski specijalci, pa onda parada ponosa, pa Djenova, pa primetno odsustvo iz Srbije NENADA POPOVICA (dss, inace Ruskog drzavljanina sa cinom) i Amfilohija za vreme Ulicnih nemira u BGD i u Djenovi.Ti kampovi po Rusiji nikako ali bas nikako nisu organizovani od strane nekog pojedinca vec od bezbrojnih i uvek od strane Kremlja podrzanih Ruskih BEZBEDNOSNIH STRUKTURA kao stu su bivsi KGB alijas FSB i njihove omladinske organizacije NASI sa filijalama u Srbiji kao sto su Obraz, 1389, Dveri, i naravno NASI.
Ne zaboravite da Su Rusi okupirali Abhaziju i Osetiju na slican nacin deleci sakom i kapom drzavljanstvo, i to prvenstveno kriminalcima, a onda pod parolom da stite svoje drzavljane uradili to sto su uradili.
Rusi pod Putinovim vodjstvom ne prezaju ni od cega.
PAZI SE SRBIJO.

markone

pre 13 godina

STRAŠNO! Prvo su se oni malo igrali rata, zbog čega smo svi skupo platili i plaćamo, a sada uče svoju decu da pucaju... Gospodo, bolje ih učite kako da budu normalni i vredni mladi ljudi!

Vladimir

pre 13 godina

Ja sam takodje isao u srednju skolu u SFRJ i imao sam ONO i DSZ ali nismo rasklapali puske ni imali gadjanja a kamoli bacanje bombi ili nozeva.? Meni je to nenormalno a dati detetu od 11 do 15 godina bombu je bolesna perverzija. U Americi takodje postoji tradicija da decu od malena ucis oruzju, na srednjem zapadu uglavnom, ali i dalje mislim da je to apsolutno neprihvatljivo. Uopste me ne zanima da li to rade Rusi ili Amerikanci. Jednako bolesno.

nbgd

pre 13 godina

samo se lozite da su nam rusi i grci braca, svi bi da nas iskoriste, a mali je broj u obe navedene drzave koji stvarno misle dobro o nama.

Pacifista

pre 13 godina

Bar ce nauciti kako se pravilno postavlja okvir u automatsku pusku (zlu netrebalo) a ne kao nasa "profesionalna" vojska juce na TV. Strasno kakva je "vojska" RS. A da je ovo kamp iz Ohaja pitam se da li bi ovi strucnjaci ovako komentarisali prava dece???

Vasojevic

pre 13 godina

Vidju djavolje rabote!
Nemo'te ih slati u Rusiju n'o ih dajte ovamo kod nas na obuku.
Nisu Rusi krivi nego roditelji koji salju maloletnike u tim kampovima.

electric_mojo

pre 13 godina

U prvom srednje sam u skoli isao na bojevo gadjanje karabinom i bacao skolske bombe. Pravili smo mine iznenadjenja i bavili se teorijski i prakticno materijom odbrane zemlje. Sa danasnjeg aspekta smatram da je sve to bilo prerano, ali kada pogledam sta nam VELIKI DEO omladina cini na ulicama zazalim sto je sluzenje Armije ukinuto. I to ne samo zato jer bi nam narod bio ovce za klanje u slucaju agresije, vec nam deca bivaju vaspitavana u fasistickim militantnim grupacijama umesto da taj deo posla odradi drzava.
A sto se tice konkretne vesti, da su deca to radila u stranoj drzavi bez znanja i odobrenja staratelja - cist skandal!!!

okilj radoja

pre 13 godina

Ovi koji se hvale svojim davnim ranim pucačkim enuzijazmom, da bace pogled oko sebe u Srbiji. Posledice su porazne. U toplini Zapada ova dijaspora ne zna kako je danas biti ameba i spora u Srbiji. Stotine hiljada gladnih, svuda grobovi, razorene porodice, nije li to opomena. A deca nastavljaju "igru" predaka i odraslih. Ovo sa decom je ruzno, preruzno, gospodo!

darkwood

pre 13 godina

Pa samo pre dvadesetak godina kod nas su osnovci ucili da pucaju. Ja imam 40 godina i u osmom razredu osnovne skole smo imali Opstenarodnu odbranu na kojoj smo ocenjivani u rasklapanju i sklapanju puske M48, a takodje smo isli na streliste i pucali iz nje. Secam se da smo svi imali modrice na ramenima od trzaja!!!!

Bogi

pre 13 godina

Naše društvo je totalno u mentalnom raskolu, da li ćete dete upisati u izviđače ili na balet zavisi od sklonosti deteta. Besmisleno je da vojne veštine deca uče na baletu kao i balet u izviđačkim kampovima. Ja sam kao izviđač učio vojne veštine uključujući i rukovanje oružjem u SFRJ i ne vidim tu ništa loše.Pustite decu da biraju svoj put u skladu sa sklonostima. Dosta je ovih nadri pravnika nadri stručnjaka koji moraju da imaju svoje mišljenje i o materiji o kojoj ništa ne znaju.

g4

pre 13 godina

U SAD-u je uobicajeno da mladji narastaji pucaju iz raznoraznog oruzja u kampovima. Sto je jos gore, kod nas se ide na to da narod ostane bez bilo kakve obuke, tako da sad moze da nas napadne i omanja grupa naoruzanih ljudi i to na biciklima.

mujcinovic salih

pre 13 godina

A sta ste vi ocekivali da ce ta deca raditi u Rusiji! Nisam siguran da ih nisu ucili da piju! Pa to su glavne kozacke aktivnosti.

c i t i z e n

pre 13 godina

Ne moze se porediti bojeva obuka srednjoskolaca (ucenici sedmog i osmog razreda su imali samo prvu pomoc) u okviru sistema ONO i DSZ i borbena "obuka" dece osnovnoskolskog uzrasta u organizaciji "patriotskih" udruzenja. Iako se pokazalo da je bio nesvrsishodan, ONO i DSZ je bio sistem sa strogom regulativom, jakom drustvenom/drzavnom kontrolom i postavljenim strateskim ciljem. Pomenuta "obuka" predstavlja svojevoljno, kriminalno preuzimanje drzavnih ingerencija od strane istih onih koji su aktivno ucestvovali u unistavanju jednog drzavnog sistema. Da je sve to, kako neki komentatori predstavljaju, bezazlena slobodna aktivnost bilo bi organizovano i izvedeno u Srbiji a ne u Sibiru, bogu iza nogu. Dakle, takvo nesto cak ni u Srbiji ne bi moglo da prodje.

slobelx

pre 13 godina

E da je samo taj kamp problematican, za tu decu sto su bila tamo. Pa mi u celoj Srbiji i okolini imamo takvu vrstu kampa vec 20 godina. Mozda nisu sva deca imala priliku da u tim godinama pucaju i bacaju bombe zapravo, ali malo veca deca od 18 godina vec jesu, pocevsi od `91 pa nadalje, e ta deca sada imaju decu i bas imaju "lepa" iskustva da im prenesu. Ostala deca su "osudjena" na virtualnu pucnjavu preko igrica i svih medija koje su vec 20 godina pune "divnih" i veoma "humanih" filmova, informativnoh emisija... Ma ni crtani filmovi nisu kao sto su bili! Mogu i jednostavno da izadju na ulicu i vide sve te "divne" manire dece, samo malo starije. Stvarno da covek svoje dete stavi ili pod stakleno zvono i ceo zivot tamo provede zajedno sa njim, ili da ga odvede negde u planinu i sumu, daleko od ove "civilizacije" i nauci pravim vrednostima, humanosti i zakonima prirode ili da ga obuci kao specijalca za opstanak u svetu sile, moci i mrznje... I to mi je neki izbor... Ej Vi sto lose krojite i prekrajate, po sebi samima, dosta vise!!! Sto bi rekao Rambo Amadeus u jednoj knjizi "j.be nas ta visestogodisnja losa selekcija", valjda ce taj ciklus jednom da se zavrsi. Srecno svima u vaspitanju svoje dece.

Aleksandar

pre 13 godina

Ratatatira deco.

Ma ovo je bolest. Uciti decu kako se koristi vatreno oruzje, jos uz to kako ga rastaviti i sastaviti. Pa jos bombe, znam da su vezbovne bombe.
Umesto da uce decu kako preziveti u sumi, s' obzirom da su izvidjaci, oni bas mnogo vole da se igraju rata.

Pedu

pre 13 godina

Čekaj bre...pa i ja sam u osnovnoj školi učio kako se rasklapa puška, u srednjoj ('91-'95) smo čak i pucali, a i bacali bombe (školske, ali smo ih bacali). I to tada nije bio problem?

bracika

pre 13 godina

Nisu se veterani dovoljno ispucali, pa sada svoje frustracije pokazuju mladjima. Treba proveriti da li ove patriote imaju veze sa drugim patriotskim snagama koje isto vole svoju zemlju, pa onda malo razruse Bgd... Meni to lici na slicnu ekipu.

rale

pre 13 godina

Pacifista sam i šta sve ne al' kontam da je ovakav kamp verovatno pozitivna stvar u životima tih ljudi. Jel' ako su to deca veterana znači da su se već susretali sa svim ideološkim i verovatno čak i "vatreno obučavačkim" delovima ovog kampa. Jedina novost je boravak u prirodi i suživot sa vršnjacima.

aca

pre 13 godina

Poznato je da je KGB obučavao decu iz porodice agenata, sa samo 3-4 godine starosti su imala bojeva gađanja.
Smuči mi se kad čujem reč "patriotski" jer se obično iza ove reči krije neki umobolnik.

Scout

pre 13 godina

Mislim da ste morali da napomenete da se ne radi o priznatoj izvidjackoj organizaciji (clan WOSMA-a World Association of the Scout Movement - Svetska Skautska Organizacija) Procitajte malo vise o izvidjacima na: http://scout.org/en/about_scouting/mission_vision

Happy Go Lucky

pre 13 godina

Prema njegovim rečima, samo obučavanje za korišćenje oružja NIJE IZRIČITO PROPISANO KAO KRIVIČNO DELO, ali postoji problem odgovornosti tih osoba, koje su veoma mlade.

"Vrlo je važno ko organizuje takve aktivnosti, jer je potrebno pokrenuti pitanje njihove odgovornosti i ZAHTEVATI OD TUŽILAŠTVA DA SE ORGANIZATORI KRIVIČNO GONE.

Profesore, meni nešto ovde nije logično. Profesore!

Зоран

pre 13 godina

Нисам добро разумео. Да ли то деца учила њих или они децу? Код нас је све могуће.

Pera

pre 13 godina

Glup tekst. Zar novinar nema pojma da TV ekrani svuda u svetu prikazuju pucnjave stalnu u akcionim filmovima, crtanim itd... kako ga to ne "sokira". Zbog toga smo svi kao mali decaci hteli da budemo kaubojci, dzedaji, policajci, vojnici i sta ja znam...Problem se cesto desi kad stariji zabrane pa dete ukrade od tece (ili se na neki drugi nacin dokopa zabranjene "igracke") i desi se tragedija. Ovako edukujes dete kako se rukuje, pustis da opali koji i da to decko izbaci iz sitema. Posle ce ih proci volja ...a ako ne prodje bar ce znati pazljivo da barata. Mislim koliko nas malih Srba je uz roditelja na selu probalo iz pistolja ili puske cisto da vidi. Mislim u cemo je problem. I pored toga sto sam vole akcione filmove i kad sam bio mladji mi je dozvoljeno da probam kad zelim.... i pored toga sto zivim u zemlji gde bez ikakve dozvole mozes da kupis oruzije, nisam vlasnik oruzija niti verujem da je to potrebno u miru. Ne vidim u cemu je problem da klinci uz dozvolu roditelja steknu neko iskustvo (smatram da novinar bezveze pravi frku sa ovim tekstom). Glupost.

aca

pre 13 godina

Poznato je da je KGB obučavao decu iz porodice agenata, sa samo 3-4 godine starosti su imala bojeva gađanja.
Smuči mi se kad čujem reč "patriotski" jer se obično iza ove reči krije neki umobolnik.

Bosnjak

pre 13 godina

Kakva li bi reakcija bila da je ne daj Boze neka grupa djaka tako nesto uradila u nekoj vecinski muslimanskoj zemlji?? Sramota, bruka, zao mi dece koju opterecuju ovakvim stvarima...

Goran

pre 13 godina

Svi smo ovo radili iz Odbrane i zaštite u vreme socijalizma i ništa nam nije falilo, to je svakako zanimljivo svakom tinejdžeru da isproba. Mnogo je bolje da u nekoliko časova ovu materiju nauče, ispucaju par metkova i izduvaju se tako, nego da posle naprave neki incident zato što su hteli to da urade krišom ili nestručno u nekontrolisanim uslovima. Ne znači da će odmah da postanu krvoločne ubice.

Aleksandar

pre 13 godina

U bivšoj SFRJ smo imali ONO i DSZ (opštenarodna odbrana i društvena samozaštita) gde smo učili ovakve gluposti: rasklapanje puške M-48, upotreba, problemi i sl. Prva pomoć je bila dobra stvar koja se učila.
E sada, iako se sećam toga, nisam sklon oružju niti sam ikada koristio (daleko bilo). Ali moje okruženje i porodica u kojoj sam odrastao su me "oblikovali" da budem takav. A šta da kažemo za našu decu, gde su okruženi glupostima i gde ljudi sa one strane zakona su junaci, u čemu im pomaže "reformisano pravosuđe" koje ih pušta na slobodu ili uz neku smešnu kaznu posle najtežih dela.

Zimovanje u Jakobsfeldu na slavjanski način

pre 13 godina

Sad me podsetiste da su moju generaciju sa 15 godina (I razred gimnazije) vodili organizovano u Bubanj-potok, na bojevo gađanje. Ove epizode ostale su mi u sećanju kao najobičnija glupost. Iznad svega, bitno je ko organizuje (u mom slučaju, to je bila država i sistem ONO i DSZ) i zašto organizuje obuku dece vatrenom oružju. Nadam se da će država Srbija onemogućiti paradržavnu paravojnu obuku svojih građana, pogotovo dece. Bez obzira gde se obuka organizovala. Prema Konvenciji UN o pravima dece, čiji je potpisnik nača država, ovakva militarna, odn. paramilitarna obuka dece jeste u suprotnosti sa osnovnim pravima dece, a to su rast, razvoj, obrazovanje, neprimenjivanje nasilja i sprečavanje bilo kakvih zloupotreba dece u političke, marketinške ili vojne svrhe.

Nejasno

pre 13 godina

Nije mi jasno...

Svi ponesto rekose... Ali ne saznasmo KO je vodio decu tamo, KAD je to bilo i GDE i ko je odgovoran...

Da nije mozda neciji sin pa da se opet gadjamo inicijalima?

zoran

pre 13 godina

Pa ja sam za vreme Titinog samoupravnog real-socijalizma imao nepunih 16 godina kada sam na ondašnjoj "Predvojničkoj obuci" učio da rasklapam i sklapam i pušku i šmajser. A imali smo i gađanje bojevom municijom. Ja sam se toliko us*** da sam opalio i tri probna i pet za ocenu sve žmurećki i u brdo iznad Bubanj Potoka. Dobio sam na gađanju keca kao vrata. Hehe :)))

miki

pre 13 godina

I ja sam to sve radio ko klinac kod moga djeda u Crnoj Gori i nikome to nije cudno. I u Americi postoje gomila kampova u kojima djeca uce da pucaju i love.

2010

pre 13 godina

Extra! Znači, ne samo što skrivaju ljude iz Miloševićeve vlasti koji su ovde na poternici, ne samo što su u bescenje kupili NIS, ne samo što šalju 'armije kozaka' u Crnu Goru da "brane" SPC od crnogorske crkve, nego još i našu decu uče Staljingradskoj bici sa bojevom municijom na početku 21. veka?!?? Ali, kome ja pričam...

aca

pre 13 godina

Poznato je da je KGB obučavao decu iz porodice agenata, sa samo 3-4 godine starosti su imala bojeva gađanja.
Smuči mi se kad čujem reč "patriotski" jer se obično iza ove reči krije neki umobolnik.

Bosnjak

pre 13 godina

Kakva li bi reakcija bila da je ne daj Boze neka grupa djaka tako nesto uradila u nekoj vecinski muslimanskoj zemlji?? Sramota, bruka, zao mi dece koju opterecuju ovakvim stvarima...

Goran

pre 13 godina

Svi smo ovo radili iz Odbrane i zaštite u vreme socijalizma i ništa nam nije falilo, to je svakako zanimljivo svakom tinejdžeru da isproba. Mnogo je bolje da u nekoliko časova ovu materiju nauče, ispucaju par metkova i izduvaju se tako, nego da posle naprave neki incident zato što su hteli to da urade krišom ili nestručno u nekontrolisanim uslovima. Ne znači da će odmah da postanu krvoločne ubice.

2010

pre 13 godina

Extra! Znači, ne samo što skrivaju ljude iz Miloševićeve vlasti koji su ovde na poternici, ne samo što su u bescenje kupili NIS, ne samo što šalju 'armije kozaka' u Crnu Goru da "brane" SPC od crnogorske crkve, nego još i našu decu uče Staljingradskoj bici sa bojevom municijom na početku 21. veka?!?? Ali, kome ja pričam...

miki

pre 13 godina

I ja sam to sve radio ko klinac kod moga djeda u Crnoj Gori i nikome to nije cudno. I u Americi postoje gomila kampova u kojima djeca uce da pucaju i love.

Nejasno

pre 13 godina

Nije mi jasno...

Svi ponesto rekose... Ali ne saznasmo KO je vodio decu tamo, KAD je to bilo i GDE i ko je odgovoran...

Da nije mozda neciji sin pa da se opet gadjamo inicijalima?

zoran

pre 13 godina

Pa ja sam za vreme Titinog samoupravnog real-socijalizma imao nepunih 16 godina kada sam na ondašnjoj "Predvojničkoj obuci" učio da rasklapam i sklapam i pušku i šmajser. A imali smo i gađanje bojevom municijom. Ja sam se toliko us*** da sam opalio i tri probna i pet za ocenu sve žmurećki i u brdo iznad Bubanj Potoka. Dobio sam na gađanju keca kao vrata. Hehe :)))

Zimovanje u Jakobsfeldu na slavjanski način

pre 13 godina

Sad me podsetiste da su moju generaciju sa 15 godina (I razred gimnazije) vodili organizovano u Bubanj-potok, na bojevo gađanje. Ove epizode ostale su mi u sećanju kao najobičnija glupost. Iznad svega, bitno je ko organizuje (u mom slučaju, to je bila država i sistem ONO i DSZ) i zašto organizuje obuku dece vatrenom oružju. Nadam se da će država Srbija onemogućiti paradržavnu paravojnu obuku svojih građana, pogotovo dece. Bez obzira gde se obuka organizovala. Prema Konvenciji UN o pravima dece, čiji je potpisnik nača država, ovakva militarna, odn. paramilitarna obuka dece jeste u suprotnosti sa osnovnim pravima dece, a to su rast, razvoj, obrazovanje, neprimenjivanje nasilja i sprečavanje bilo kakvih zloupotreba dece u političke, marketinške ili vojne svrhe.

max

pre 13 godina

Ta deca su 100% iz radikalski opredeljenih porodica. Kao, u fazonu "idi dete da se druzis sa nasom Srbskom bratijom"!
A sta bi bilo da je neko dete popilo metak posred glave? Kakva bi to bila vest?
Roditeljima kao sto su ti i takvi, pod hitno oduzeti decu!

Rusi nisu za babysitting.

Aleksandar

pre 13 godina

U bivšoj SFRJ smo imali ONO i DSZ (opštenarodna odbrana i društvena samozaštita) gde smo učili ovakve gluposti: rasklapanje puške M-48, upotreba, problemi i sl. Prva pomoć je bila dobra stvar koja se učila.
E sada, iako se sećam toga, nisam sklon oružju niti sam ikada koristio (daleko bilo). Ali moje okruženje i porodica u kojoj sam odrastao su me "oblikovali" da budem takav. A šta da kažemo za našu decu, gde su okruženi glupostima i gde ljudi sa one strane zakona su junaci, u čemu im pomaže "reformisano pravosuđe" koje ih pušta na slobodu ili uz neku smešnu kaznu posle najtežih dela.

Pera

pre 13 godina

Glup tekst. Zar novinar nema pojma da TV ekrani svuda u svetu prikazuju pucnjave stalnu u akcionim filmovima, crtanim itd... kako ga to ne "sokira". Zbog toga smo svi kao mali decaci hteli da budemo kaubojci, dzedaji, policajci, vojnici i sta ja znam...Problem se cesto desi kad stariji zabrane pa dete ukrade od tece (ili se na neki drugi nacin dokopa zabranjene "igracke") i desi se tragedija. Ovako edukujes dete kako se rukuje, pustis da opali koji i da to decko izbaci iz sitema. Posle ce ih proci volja ...a ako ne prodje bar ce znati pazljivo da barata. Mislim koliko nas malih Srba je uz roditelja na selu probalo iz pistolja ili puske cisto da vidi. Mislim u cemo je problem. I pored toga sto sam vole akcione filmove i kad sam bio mladji mi je dozvoljeno da probam kad zelim.... i pored toga sto zivim u zemlji gde bez ikakve dozvole mozes da kupis oruzije, nisam vlasnik oruzija niti verujem da je to potrebno u miru. Ne vidim u cemu je problem da klinci uz dozvolu roditelja steknu neko iskustvo (smatram da novinar bezveze pravi frku sa ovim tekstom). Glupost.

Poznavalac Rusije

pre 13 godina

Kao prvo vrlo je nezapazeno prosla vest od pre 3-4 meseca da su ta deca otisla tamo.Takodje je isto nezapazeno prosla vest da je jedno dete poginulo u jednom od tih kampova.
Kompletnu informaciju treba povezati sa vescu od oko pre mesec dana da DSS kosovski jurisnici Jaksic i onaj drugi su izjavili da ce Srbi sa kosova traziti Rusko drzavljanstvo, pa onda vest da su se na S.Kosovu pojavili ruski specijalci, pa onda parada ponosa, pa Djenova, pa primetno odsustvo iz Srbije NENADA POPOVICA (dss, inace Ruskog drzavljanina sa cinom) i Amfilohija za vreme Ulicnih nemira u BGD i u Djenovi.Ti kampovi po Rusiji nikako ali bas nikako nisu organizovani od strane nekog pojedinca vec od bezbrojnih i uvek od strane Kremlja podrzanih Ruskih BEZBEDNOSNIH STRUKTURA kao stu su bivsi KGB alijas FSB i njihove omladinske organizacije NASI sa filijalama u Srbiji kao sto su Obraz, 1389, Dveri, i naravno NASI.
Ne zaboravite da Su Rusi okupirali Abhaziju i Osetiju na slican nacin deleci sakom i kapom drzavljanstvo, i to prvenstveno kriminalcima, a onda pod parolom da stite svoje drzavljane uradili to sto su uradili.
Rusi pod Putinovim vodjstvom ne prezaju ni od cega.
PAZI SE SRBIJO.

bracika

pre 13 godina

Nisu se veterani dovoljno ispucali, pa sada svoje frustracije pokazuju mladjima. Treba proveriti da li ove patriote imaju veze sa drugim patriotskim snagama koje isto vole svoju zemlju, pa onda malo razruse Bgd... Meni to lici na slicnu ekipu.

nbgd

pre 13 godina

samo se lozite da su nam rusi i grci braca, svi bi da nas iskoriste, a mali je broj u obe navedene drzave koji stvarno misle dobro o nama.

markone

pre 13 godina

STRAŠNO! Prvo su se oni malo igrali rata, zbog čega smo svi skupo platili i plaćamo, a sada uče svoju decu da pucaju... Gospodo, bolje ih učite kako da budu normalni i vredni mladi ljudi!

Vladimir

pre 13 godina

Ja sam takodje isao u srednju skolu u SFRJ i imao sam ONO i DSZ ali nismo rasklapali puske ni imali gadjanja a kamoli bacanje bombi ili nozeva.? Meni je to nenormalno a dati detetu od 11 do 15 godina bombu je bolesna perverzija. U Americi takodje postoji tradicija da decu od malena ucis oruzju, na srednjem zapadu uglavnom, ali i dalje mislim da je to apsolutno neprihvatljivo. Uopste me ne zanima da li to rade Rusi ili Amerikanci. Jednako bolesno.

aca

pre 13 godina

Poznato je da je KGB obučavao decu iz porodice agenata, sa samo 3-4 godine starosti su imala bojeva gađanja.
Smuči mi se kad čujem reč "patriotski" jer se obično iza ove reči krije neki umobolnik.

Happy Go Lucky

pre 13 godina

Prema njegovim rečima, samo obučavanje za korišćenje oružja NIJE IZRIČITO PROPISANO KAO KRIVIČNO DELO, ali postoji problem odgovornosti tih osoba, koje su veoma mlade.

"Vrlo je važno ko organizuje takve aktivnosti, jer je potrebno pokrenuti pitanje njihove odgovornosti i ZAHTEVATI OD TUŽILAŠTVA DA SE ORGANIZATORI KRIVIČNO GONE.

Profesore, meni nešto ovde nije logično. Profesore!

c i t i z e n

pre 13 godina

Ne moze se porediti bojeva obuka srednjoskolaca (ucenici sedmog i osmog razreda su imali samo prvu pomoc) u okviru sistema ONO i DSZ i borbena "obuka" dece osnovnoskolskog uzrasta u organizaciji "patriotskih" udruzenja. Iako se pokazalo da je bio nesvrsishodan, ONO i DSZ je bio sistem sa strogom regulativom, jakom drustvenom/drzavnom kontrolom i postavljenim strateskim ciljem. Pomenuta "obuka" predstavlja svojevoljno, kriminalno preuzimanje drzavnih ingerencija od strane istih onih koji su aktivno ucestvovali u unistavanju jednog drzavnog sistema. Da je sve to, kako neki komentatori predstavljaju, bezazlena slobodna aktivnost bilo bi organizovano i izvedeno u Srbiji a ne u Sibiru, bogu iza nogu. Dakle, takvo nesto cak ni u Srbiji ne bi moglo da prodje.

mujcinovic salih

pre 13 godina

A sta ste vi ocekivali da ce ta deca raditi u Rusiji! Nisam siguran da ih nisu ucili da piju! Pa to su glavne kozacke aktivnosti.

Vasojevic

pre 13 godina

Vidju djavolje rabote!
Nemo'te ih slati u Rusiju n'o ih dajte ovamo kod nas na obuku.
Nisu Rusi krivi nego roditelji koji salju maloletnike u tim kampovima.

rale

pre 13 godina

Pacifista sam i šta sve ne al' kontam da je ovakav kamp verovatno pozitivna stvar u životima tih ljudi. Jel' ako su to deca veterana znači da su se već susretali sa svim ideološkim i verovatno čak i "vatreno obučavačkim" delovima ovog kampa. Jedina novost je boravak u prirodi i suživot sa vršnjacima.

Pacifista

pre 13 godina

Bar ce nauciti kako se pravilno postavlja okvir u automatsku pusku (zlu netrebalo) a ne kao nasa "profesionalna" vojska juce na TV. Strasno kakva je "vojska" RS. A da je ovo kamp iz Ohaja pitam se da li bi ovi strucnjaci ovako komentarisali prava dece???

Aleksandar

pre 13 godina

Ratatatira deco.

Ma ovo je bolest. Uciti decu kako se koristi vatreno oruzje, jos uz to kako ga rastaviti i sastaviti. Pa jos bombe, znam da su vezbovne bombe.
Umesto da uce decu kako preziveti u sumi, s' obzirom da su izvidjaci, oni bas mnogo vole da se igraju rata.

Pedu

pre 13 godina

Čekaj bre...pa i ja sam u osnovnoj školi učio kako se rasklapa puška, u srednjoj ('91-'95) smo čak i pucali, a i bacali bombe (školske, ali smo ih bacali). I to tada nije bio problem?

okilj radoja

pre 13 godina

Ovi koji se hvale svojim davnim ranim pucačkim enuzijazmom, da bace pogled oko sebe u Srbiji. Posledice su porazne. U toplini Zapada ova dijaspora ne zna kako je danas biti ameba i spora u Srbiji. Stotine hiljada gladnih, svuda grobovi, razorene porodice, nije li to opomena. A deca nastavljaju "igru" predaka i odraslih. Ovo sa decom je ruzno, preruzno, gospodo!

Bogi

pre 13 godina

Naše društvo je totalno u mentalnom raskolu, da li ćete dete upisati u izviđače ili na balet zavisi od sklonosti deteta. Besmisleno je da vojne veštine deca uče na baletu kao i balet u izviđačkim kampovima. Ja sam kao izviđač učio vojne veštine uključujući i rukovanje oružjem u SFRJ i ne vidim tu ništa loše.Pustite decu da biraju svoj put u skladu sa sklonostima. Dosta je ovih nadri pravnika nadri stručnjaka koji moraju da imaju svoje mišljenje i o materiji o kojoj ništa ne znaju.

darkwood

pre 13 godina

Pa samo pre dvadesetak godina kod nas su osnovci ucili da pucaju. Ja imam 40 godina i u osmom razredu osnovne skole smo imali Opstenarodnu odbranu na kojoj smo ocenjivani u rasklapanju i sklapanju puske M48, a takodje smo isli na streliste i pucali iz nje. Secam se da smo svi imali modrice na ramenima od trzaja!!!!

stari izvidjac

pre 13 godina

ja, takodje, ne vidim u cemu je problem. sve to smo i mi radili u tom uzrastu. kao izvidjaci i u srednjoj skoli. i bilo je vrhunsko. sve koje ja poznajem iz tog perioda su pacifisti, niko nije ni blizu nasilan.

Obren

pre 13 godina

Pa to je stari sovjetski model organizovanja tih kampova; kod Rusa se malo toga promenilo po tom pitanju. Uostalom, pre nego što neko pošalje svoje dete u letnji kamp, valjda bi trebalo da se raspita gde ga to šalje, kakav je program rada, ko će sve tu da bude, itd.
A te časove rada sa oružjem, ja lično to podržavam, što da ne. Bolje da deca nauče šta je oružje i kako da pravilno njim rukuju, i da se kod dece u tom uzrastu razbije fama 'zabranjenog voća' kada je oružje u pitanju, nego da kopaju po roditeljskim ormanima u pokušaju da fasciniraju svoje vršnjake očevim pištoljem. Nisu Rusi baš glupi, niti su stvari tako jednostavno crno-bele kako se nama naivnima i gladnim senzacija čini.

Odbrana i zaštita

pre 13 godina

Ja sam u školi imao predmet "Odbrana i zaštita". Vojnik je dolazio u školu i donosio automatsku pušku da nam pokaže kako se sklapa i rasklapa, i svi smo to radili. Pa bombe, ono jeste da su bile školske, a bila je i jedna kruška sa izvađenim upaljačem. I to sve u osnovnoj školi. Imali smo i gađanje, ono jeste vazdušnim puškama i to je ocenjivano.

Boris

pre 13 godina

Neka se deca igraju! A šta bi inače radili u Srbiji? Igrali košarku bez koševa, fudbal bez golova, izašli u kafić da im neko prodaje drogu? Ukinuli su služenje vojnog roka i sad se čude. Pa možda ima klinaca koji bi i voleli da idu u vojsku, a ne da beže preko granice.

izviđač

pre 13 godina

Big deal, pa imali smo i ovde u osnovnoj i srednjoj školi ono i dsz. U osnovnoj školi, beše sedmi razred, prvo bojevo gađanje. Ne vazdušnim puškama nego karabinom m48 (7,9mm, to je ona puška što je nose Nemci u partizanskim filmovima) i bilo je super :) I dan danas mi je prvo gađanje draga uspomena.
Ova deca u Rusiji su se učila zdravom životu i sigurno će im koristiti iskustvo koje su stekli. Nije tu poenta oružje (joj, to strašno oružje) nego jačanje duha i tela, sazrevanje, socijalizacija, bez mame i tate da brišu nosić i hrane bebicu kašičicom. Takvo iskustvo je detetu jako korisno kasnije u životu, kada treba da se školuje i bori za posao u uslovima slobodnog tržišnog poslovanja.
A ovo lažno kvazipacifističko, kvazistručno i licemerno zgražavanje dojučerašnjih istaknutih komunističkih stručnjaka za sve i svašta koji su okrenuli ćurak naopako, a vazda su guslali i guslaju u skladu sa trenutnom ideologijom, mi se gadi...

poglavica zuto dugme

pre 13 godina

Uh ala smo naivni kada poredimo ONO i ovaj kamp. Mi smo ONO radili sto smo morali, ali ovi roditelji svesno i samovoljno sa politickim ubedjenjima svojoj maloletnoj deci namecu oruzje. Novokomponavni Talibani iz Maseratija nama ovim salju poruke da ce nam nametnutni Ruski protektorijat, a mi smo ovde da im kazemo: ODBIJ!

bolesnih je sve više

pre 13 godina

Užasna je već i sama činjenica da neko obučava malu decu da koliko sutra ubijaju(nemojte reći da ih rukovanju oružjem uče iz hrišćanskih pobuda) ali je mnogo strašnije saznanje da sami organizatori svoju decu šalju na kvalitetne koledže u inostranstvo,dok tuđu decu dresiraju da jednog dana postanu topovsko meso!
Znaju li roditelji za šta se njihova deca pripremaju kao žtrveni jarci?

prokleta avlija

pre 13 godina

pa sta...u Americi dete i pre nego sto se rodi dobije u nasledstv o ceo arsenal oruzja od svoga dede i oca,razlicite kulture razlicite vrednosti...ja npr legalno imam u posedu dedinu lovacku pusku,pistolj i svoj pistolj...i ne idem okolo i mlataram njima

banned

pre 13 godina

Pa i ja se secam da smo krajem osnovne skole isli u posetu vojsci i na nekim proplancima, bacali neke komade koji su predstavljali zamenu za bombe..

A i moja mama je slicno radila na civilnoj zastiti pre nekih 40-50 godina, oko svoje 15te godine...

slobelx

pre 13 godina

E da je samo taj kamp problematican, za tu decu sto su bila tamo. Pa mi u celoj Srbiji i okolini imamo takvu vrstu kampa vec 20 godina. Mozda nisu sva deca imala priliku da u tim godinama pucaju i bacaju bombe zapravo, ali malo veca deca od 18 godina vec jesu, pocevsi od `91 pa nadalje, e ta deca sada imaju decu i bas imaju "lepa" iskustva da im prenesu. Ostala deca su "osudjena" na virtualnu pucnjavu preko igrica i svih medija koje su vec 20 godina pune "divnih" i veoma "humanih" filmova, informativnoh emisija... Ma ni crtani filmovi nisu kao sto su bili! Mogu i jednostavno da izadju na ulicu i vide sve te "divne" manire dece, samo malo starije. Stvarno da covek svoje dete stavi ili pod stakleno zvono i ceo zivot tamo provede zajedno sa njim, ili da ga odvede negde u planinu i sumu, daleko od ove "civilizacije" i nauci pravim vrednostima, humanosti i zakonima prirode ili da ga obuci kao specijalca za opstanak u svetu sile, moci i mrznje... I to mi je neki izbor... Ej Vi sto lose krojite i prekrajate, po sebi samima, dosta vise!!! Sto bi rekao Rambo Amadeus u jednoj knjizi "j.be nas ta visestogodisnja losa selekcija", valjda ce taj ciklus jednom da se zavrsi. Srecno svima u vaspitanju svoje dece.

Scout

pre 13 godina

Mislim da ste morali da napomenete da se ne radi o priznatoj izvidjackoj organizaciji (clan WOSMA-a World Association of the Scout Movement - Svetska Skautska Organizacija) Procitajte malo vise o izvidjacima na: http://scout.org/en/about_scouting/mission_vision

iii

pre 13 godina

Besmislene su price kako je to krivicno delo i da neko treba da odgovara. Kao prvo roditelji imaju pravo da decu uce sta god zele, ako pri tome ne krse zakon. To sto su neki od veterana budale koje ocigledno zele da im sutra i deca ratuju, to je lose, ali nikako nije protivzakonito. A kao sto su ljudi vec spomenuli, ranije je u svim skolama bio predmet Odbrane i zastita (a ranije se zvao ONO i DSZ), gde se ucilo i rukovanje oruzjem, o minama, bojnim gasovima, upotrebi tromblonskih mina, i odrzavalo se jedno bojevo gadjanje... to je bila takozvana predvojnicka obuka, i prolazili su je svi ucenici srednjih skola (bar u Beogradu). Doduse, mi smo tad vec imali 17-18 godina, i to je bilo organizovano u nasoj drzavi, a ne kod nekih Kozaka. To je bitna razlika.

Milan Barisic

pre 13 godina

Savez izviđača bi izvršio samoranjavanje u obe noge kada bi vodio decu na poligone da pucaju ili da bacaju bombe. Smatramo da odgovornost snose oni koji su vodili decu na aktivnosti koje nisu primerene njihovom uzrastu i psiho fizičkom ravoju. Istina, nama nije poznato da izviđači u Rusiji organizuju aktivnosti po uzoru na vojne jedinice.
Izviđačka organizacija u Beogradu i Srbiji nastoji da deci pruži mogućnost da se kroz igru i koristan rad svestrano razvijaju i vaspitavaju za korisne građane i dobre ljude.

sale

pre 13 godina

Kad sam ja bio mali, žudeo sam da mi neko omogući tako nešto. To je doduše bilo drugo vreme i nije bilo svog ovog istorijskog tereta devedesetih, spremati se za odbranu zemlje od eventualnog SPOLJAŠNJEG neprijatelja je bilo bez i najmanje moralne senke. Nisu nama Rusi krivi (premda postoje neke sumnje u tom pravcu ... videće se jednog dana šta je istorijska istina) što smo izgubili moralnu nevinost i "raj" u kome smo živeli.

Deca obožavaju da nauče nešto što im izgleda kao nekakav izvor moći, odnosno odraslosti. Ako ne želimo
da nam Rusi i "patriotske organizacije" mame decu na svoju stranu, moramo imati slične alternativne programe pod kontrolom javnosti i očišćene od nepoželjnih ideoloških sadržaja.

U svakom slučaju, nije veština ili sredstvo ono što određuje da li će neko biti pokvaren, surov ili sociopata. Ko se seća događaja u Ruandi, tamo se nisu bacale bombe niti se pucalo iz puške. Mada, svakako bi trebalo sprečiti one koji već jesu takvi da dođu do opasnih sredstava ili veština. Sistematsko sklanjanje dece od "opasnih aktivnosti" dovešće do toga da ona nemaju koncept opasnosti, opreza i samokontrole. Mi pokušavamo da napravimo ovčije generacije, nadajući se da kad odrastu nigde neće biti vukova. Istorija je zabeležila brzu propast civilizacija koje su dominirale svojim kontinentima a imale slične ideje, ... pre nego što su ih pronašli kolonizatori iz Evrope 15. i 16. veka.

g4

pre 13 godina

U SAD-u je uobicajeno da mladji narastaji pucaju iz raznoraznog oruzja u kampovima. Sto je jos gore, kod nas se ide na to da narod ostane bez bilo kakve obuke, tako da sad moze da nas napadne i omanja grupa naoruzanih ljudi i to na biciklima.

electric_mojo

pre 13 godina

U prvom srednje sam u skoli isao na bojevo gadjanje karabinom i bacao skolske bombe. Pravili smo mine iznenadjenja i bavili se teorijski i prakticno materijom odbrane zemlje. Sa danasnjeg aspekta smatram da je sve to bilo prerano, ali kada pogledam sta nam VELIKI DEO omladina cini na ulicama zazalim sto je sluzenje Armije ukinuto. I to ne samo zato jer bi nam narod bio ovce za klanje u slucaju agresije, vec nam deca bivaju vaspitavana u fasistickim militantnim grupacijama umesto da taj deo posla odradi drzava.
A sto se tice konkretne vesti, da su deca to radila u stranoj drzavi bez znanja i odobrenja staratelja - cist skandal!!!

Зоран

pre 13 godina

Нисам добро разумео. Да ли то деца учила њих или они децу? Код нас је све могуће.

ns posmatrac

pre 13 godina

Dok su nas ovom ucili na casovima "Opste narodne odbrane" sve je bilo ok. Nevidm nista lose i ja sam to kroz nas skolski sisem prosao i nisam postao UBICA, RATNI ZLOCINAC itd, nisam nikog ni fizicki povredio, ne tucem zenu ni decu itd.
Kao sto rece jedna pametna glava "ne ubija oruzje vec COVEK". Bitnije je kako se ta deca vaspitavaju, a to da li ce neko da nauci da puca to je manje vazno.

marsovka

pre 13 godina

dakle, stvarno sam pala s Marsa i nista ne razumem jer sem do juce mislila da ovde imamo problem sa nasiljem i sgresivnoscu raspustene omladine. Izgleda mnogo citam vesti u novinama i gledam dnevnik na TV, a novinari nas onda sve mnogo lazu. Deca su nam u stvari ovcice i moramo ih slati u Rusiju da se nauce kako se divlja! Jeaaaah!

P.S. Roditeljima dati nagrade!

Ja

pre 13 godina

Ma fantazija ova Rusija, izgleda da i tamo imaju neke radikale kao i ove naše, šta li će samo da se desi ovoj sledećoj grupi dece koja tamo ode? Vežbaće vezivanje pojasa od viršli oko struka, umesto dinamita? Ja mislim da je ovo odvratno, užasno, nemam reči.

Zkr

pre 13 godina

Da Vas podsetim, PUCALI smo iz M48 u srednjim školama, u Bubanj potoku.

U vojsci, moj kapetan je KAŽNJEN zato što smo vežbali miniranje, pravim dinamitom, pre položene zakletve.

Dinamit, ručne bombe posebno se ne daju vojnicima dok ne polože zakletvu. Ljudi imaju običaj da se "smrznu" i da im ta ista bomba ostane u ruci ili padne u rov u kome su.

To o čemu ja tupim su "ljudi", punoletni, a ovo su radili deci!!!

Izviđačke veštine su nešto sasvim deseto...

drama

pre 13 godina

Ne vidim čemu drama. U Britaniji imate pravo da se pridružite pravoj vojsci sa 16. godina i mnogi Britanci to i rade. Dok su stvari pod nadzorom odraslih, šta je tu loše?

Ja sam sa 15. godina uvek imao problema da tražeći posao zato što sam "dete". To što sam ja hteo da radim, i što mi je novac bio potreban društvo nije preterano zanimalo. Čak su me i roditelji smarali. Jedino mi je deda govorio "ma pusti ti njih sine, život ne čeka". (BTW, završio sam fakultet, imam svoju kompaniju sa 19 zaposlenih, srećno sam oženjen i imam dvoje dece. Pacifista sam, ne posedujem nikakvo oružje, nisam rusofil, nikakav čudak, psihopata ili kako bi me već "stručnjaci" iz teksta okarakterisali.)

Jednostavno ne razumem taj trend odlaganja života. Pre par meseci sam naišao na vest da zapanjujuće veliki broj Italijana živi kod roditelja do 50. godine! To je brate, jednom rečju, sramota.

tatjana

pre 13 godina

Vest se vrti oko jednog pasusa od 8 recenica iz nekog sastava, i kao da citalac nije u stanju da to shvati, njegovi delovi se ponavljaju 3 ili mozda cak 4 puta. Ne znam je li to sa namerom da docara da je tu izjavu dalo vise dece? U svakom slucaju ne vidim BAS NISTA problematicno u ovome, ja koja sam izbeglica i ne jedem meso, dakle pacifista da veceg ne moze biti. Po selima sirom Srbije deca uce da zakolju svinju, MNOGO strasnija stvar za njihov razvoj od ovoga. A cak i to mozda nije problem, nego ljudi udaljeni od ubijanja i smrti toliko da misle da kad neko te nauci da uzmes i bacis predmet koji je po svojoj prirodi bomba, da te to nekako priprema za ubijanje. Isto tako si mogao baciti loptu, nema to veze jedno sa drugim.

bersi

pre 13 godina

Umesto da salju decu da upoznaju druge kulture, jezike, narode, da prosiruju vidike i da shvate da su razlicitosti izvor bogatstva i da ih se ne treba plasiti, deca se salju u nazadne kampove da "ocvrsnu", budu kao nesretna americka omladina iz unutrasnjosti, redneck kultura oruzja, da se loze na Rambo-fazon....eh Srbijo, tako se brines o sledecoj generaciji koja treba da te predstavlja u EU.

Go West!

pre 13 godina

Umesto da pošalju decu u Brisel da obiđu muzej čokolade i da uživaju u najboljoj čokoladi na svetu, oni ih šalju u Moskvu da prolaze kroz obuku za male teroriste..

Nevena

pre 13 godina

Nije dovoljno strasno sto se to dogodilo...izgleda...niko ne primecuje da je od tada proslo DVE GODINE...Aman ljudi, sta ste cekali?svaki dalji komentar je suvisan..

Aster Blistok

pre 13 godina

Eto - to je Rusija koju zele da uvezu u Srbiju. Ne znam za koga bi imao vise ruznih reci da kazem s obzirom da je Srbija na kolenima vec duze vreme. Rusiji se futjka zivo jer ima prirodne resurse koje ne mogu ni srpski politicari da izmuzu do kraja...

AZRA

pre 13 godina

Zelite li dobro svojoj deci, zasluzni
zelite li mozda najbolje, ne
ja treniram da gadjam, ne
ja treniram da mrzim, ne
ja treniram da slusam
ponekad sam usamljen
a i plasim se
drzim te na stolu, gospode

neprimereno ime

pre 13 godina

PATRIOTSKI FRONT izgleda priznanjem da su to radili dobija medijsku popularnost.
Sramota za te ljude koji vode tu organizaciju. Može se medijski proći i na druge načine a ne na ovaj. Ko zna ko su oni u drugom licu??
SRAMOTA

Strava..

pre 13 godina

Neko je obučavao decu da pucaju i da koriste razne vrste oružja i na taj način izvršio krivično delo terorizma i sabotaže iz glave KZ krivična dela protiv države koja jedina ima monopol sile i pravo da odlučuje koji će njeni građani i kada i kako proći kroz obuku korišćenja vatrenog oružja.

miki

pre 13 godina

I ja sam to sve radio ko klinac kod moga djeda u Crnoj Gori i nikome to nije cudno. I u Americi postoje gomila kampova u kojima djeca uce da pucaju i love.

Goran

pre 13 godina

Svi smo ovo radili iz Odbrane i zaštite u vreme socijalizma i ništa nam nije falilo, to je svakako zanimljivo svakom tinejdžeru da isproba. Mnogo je bolje da u nekoliko časova ovu materiju nauče, ispucaju par metkova i izduvaju se tako, nego da posle naprave neki incident zato što su hteli to da urade krišom ili nestručno u nekontrolisanim uslovima. Ne znači da će odmah da postanu krvoločne ubice.

Pera

pre 13 godina

Glup tekst. Zar novinar nema pojma da TV ekrani svuda u svetu prikazuju pucnjave stalnu u akcionim filmovima, crtanim itd... kako ga to ne "sokira". Zbog toga smo svi kao mali decaci hteli da budemo kaubojci, dzedaji, policajci, vojnici i sta ja znam...Problem se cesto desi kad stariji zabrane pa dete ukrade od tece (ili se na neki drugi nacin dokopa zabranjene "igracke") i desi se tragedija. Ovako edukujes dete kako se rukuje, pustis da opali koji i da to decko izbaci iz sitema. Posle ce ih proci volja ...a ako ne prodje bar ce znati pazljivo da barata. Mislim koliko nas malih Srba je uz roditelja na selu probalo iz pistolja ili puske cisto da vidi. Mislim u cemo je problem. I pored toga sto sam vole akcione filmove i kad sam bio mladji mi je dozvoljeno da probam kad zelim.... i pored toga sto zivim u zemlji gde bez ikakve dozvole mozes da kupis oruzije, nisam vlasnik oruzija niti verujem da je to potrebno u miru. Ne vidim u cemu je problem da klinci uz dozvolu roditelja steknu neko iskustvo (smatram da novinar bezveze pravi frku sa ovim tekstom). Glupost.

2010

pre 13 godina

Extra! Znači, ne samo što skrivaju ljude iz Miloševićeve vlasti koji su ovde na poternici, ne samo što su u bescenje kupili NIS, ne samo što šalju 'armije kozaka' u Crnu Goru da "brane" SPC od crnogorske crkve, nego još i našu decu uče Staljingradskoj bici sa bojevom municijom na početku 21. veka?!?? Ali, kome ja pričam...

Boris

pre 13 godina

Neka se deca igraju! A šta bi inače radili u Srbiji? Igrali košarku bez koševa, fudbal bez golova, izašli u kafić da im neko prodaje drogu? Ukinuli su služenje vojnog roka i sad se čude. Pa možda ima klinaca koji bi i voleli da idu u vojsku, a ne da beže preko granice.

Bosnjak

pre 13 godina

Kakva li bi reakcija bila da je ne daj Boze neka grupa djaka tako nesto uradila u nekoj vecinski muslimanskoj zemlji?? Sramota, bruka, zao mi dece koju opterecuju ovakvim stvarima...

Obren

pre 13 godina

Pa to je stari sovjetski model organizovanja tih kampova; kod Rusa se malo toga promenilo po tom pitanju. Uostalom, pre nego što neko pošalje svoje dete u letnji kamp, valjda bi trebalo da se raspita gde ga to šalje, kakav je program rada, ko će sve tu da bude, itd.
A te časove rada sa oružjem, ja lično to podržavam, što da ne. Bolje da deca nauče šta je oružje i kako da pravilno njim rukuju, i da se kod dece u tom uzrastu razbije fama 'zabranjenog voća' kada je oružje u pitanju, nego da kopaju po roditeljskim ormanima u pokušaju da fasciniraju svoje vršnjake očevim pištoljem. Nisu Rusi baš glupi, niti su stvari tako jednostavno crno-bele kako se nama naivnima i gladnim senzacija čini.

max

pre 13 godina

Ta deca su 100% iz radikalski opredeljenih porodica. Kao, u fazonu "idi dete da se druzis sa nasom Srbskom bratijom"!
A sta bi bilo da je neko dete popilo metak posred glave? Kakva bi to bila vest?
Roditeljima kao sto su ti i takvi, pod hitno oduzeti decu!

Rusi nisu za babysitting.

aca

pre 13 godina

Poznato je da je KGB obučavao decu iz porodice agenata, sa samo 3-4 godine starosti su imala bojeva gađanja.
Smuči mi se kad čujem reč "patriotski" jer se obično iza ove reči krije neki umobolnik.

Poznavalac Rusije

pre 13 godina

Kao prvo vrlo je nezapazeno prosla vest od pre 3-4 meseca da su ta deca otisla tamo.Takodje je isto nezapazeno prosla vest da je jedno dete poginulo u jednom od tih kampova.
Kompletnu informaciju treba povezati sa vescu od oko pre mesec dana da DSS kosovski jurisnici Jaksic i onaj drugi su izjavili da ce Srbi sa kosova traziti Rusko drzavljanstvo, pa onda vest da su se na S.Kosovu pojavili ruski specijalci, pa onda parada ponosa, pa Djenova, pa primetno odsustvo iz Srbije NENADA POPOVICA (dss, inace Ruskog drzavljanina sa cinom) i Amfilohija za vreme Ulicnih nemira u BGD i u Djenovi.Ti kampovi po Rusiji nikako ali bas nikako nisu organizovani od strane nekog pojedinca vec od bezbrojnih i uvek od strane Kremlja podrzanih Ruskih BEZBEDNOSNIH STRUKTURA kao stu su bivsi KGB alijas FSB i njihove omladinske organizacije NASI sa filijalama u Srbiji kao sto su Obraz, 1389, Dveri, i naravno NASI.
Ne zaboravite da Su Rusi okupirali Abhaziju i Osetiju na slican nacin deleci sakom i kapom drzavljanstvo, i to prvenstveno kriminalcima, a onda pod parolom da stite svoje drzavljane uradili to sto su uradili.
Rusi pod Putinovim vodjstvom ne prezaju ni od cega.
PAZI SE SRBIJO.

Pacifista

pre 13 godina

Bar ce nauciti kako se pravilno postavlja okvir u automatsku pusku (zlu netrebalo) a ne kao nasa "profesionalna" vojska juce na TV. Strasno kakva je "vojska" RS. A da je ovo kamp iz Ohaja pitam se da li bi ovi strucnjaci ovako komentarisali prava dece???

stari izvidjac

pre 13 godina

ja, takodje, ne vidim u cemu je problem. sve to smo i mi radili u tom uzrastu. kao izvidjaci i u srednjoj skoli. i bilo je vrhunsko. sve koje ja poznajem iz tog perioda su pacifisti, niko nije ni blizu nasilan.

g4

pre 13 godina

U SAD-u je uobicajeno da mladji narastaji pucaju iz raznoraznog oruzja u kampovima. Sto je jos gore, kod nas se ide na to da narod ostane bez bilo kakve obuke, tako da sad moze da nas napadne i omanja grupa naoruzanih ljudi i to na biciklima.

bracika

pre 13 godina

Nisu se veterani dovoljno ispucali, pa sada svoje frustracije pokazuju mladjima. Treba proveriti da li ove patriote imaju veze sa drugim patriotskim snagama koje isto vole svoju zemlju, pa onda malo razruse Bgd... Meni to lici na slicnu ekipu.

bolesnih je sve više

pre 13 godina

Užasna je već i sama činjenica da neko obučava malu decu da koliko sutra ubijaju(nemojte reći da ih rukovanju oružjem uče iz hrišćanskih pobuda) ali je mnogo strašnije saznanje da sami organizatori svoju decu šalju na kvalitetne koledže u inostranstvo,dok tuđu decu dresiraju da jednog dana postanu topovsko meso!
Znaju li roditelji za šta se njihova deca pripremaju kao žtrveni jarci?

aca

pre 13 godina

Poznato je da je KGB obučavao decu iz porodice agenata, sa samo 3-4 godine starosti su imala bojeva gađanja.
Smuči mi se kad čujem reč "patriotski" jer se obično iza ove reči krije neki umobolnik.

Pedu

pre 13 godina

Čekaj bre...pa i ja sam u osnovnoj školi učio kako se rasklapa puška, u srednjoj ('91-'95) smo čak i pucali, a i bacali bombe (školske, ali smo ih bacali). I to tada nije bio problem?

Nevena

pre 13 godina

Nije dovoljno strasno sto se to dogodilo...izgleda...niko ne primecuje da je od tada proslo DVE GODINE...Aman ljudi, sta ste cekali?svaki dalji komentar je suvisan..

Zimovanje u Jakobsfeldu na slavjanski način

pre 13 godina

Sad me podsetiste da su moju generaciju sa 15 godina (I razred gimnazije) vodili organizovano u Bubanj-potok, na bojevo gađanje. Ove epizode ostale su mi u sećanju kao najobičnija glupost. Iznad svega, bitno je ko organizuje (u mom slučaju, to je bila država i sistem ONO i DSZ) i zašto organizuje obuku dece vatrenom oružju. Nadam se da će država Srbija onemogućiti paradržavnu paravojnu obuku svojih građana, pogotovo dece. Bez obzira gde se obuka organizovala. Prema Konvenciji UN o pravima dece, čiji je potpisnik nača država, ovakva militarna, odn. paramilitarna obuka dece jeste u suprotnosti sa osnovnim pravima dece, a to su rast, razvoj, obrazovanje, neprimenjivanje nasilja i sprečavanje bilo kakvih zloupotreba dece u političke, marketinške ili vojne svrhe.

rale

pre 13 godina

Pacifista sam i šta sve ne al' kontam da je ovakav kamp verovatno pozitivna stvar u životima tih ljudi. Jel' ako su to deca veterana znači da su se već susretali sa svim ideološkim i verovatno čak i "vatreno obučavačkim" delovima ovog kampa. Jedina novost je boravak u prirodi i suživot sa vršnjacima.

Aleksandar

pre 13 godina

Ratatatira deco.

Ma ovo je bolest. Uciti decu kako se koristi vatreno oruzje, jos uz to kako ga rastaviti i sastaviti. Pa jos bombe, znam da su vezbovne bombe.
Umesto da uce decu kako preziveti u sumi, s' obzirom da su izvidjaci, oni bas mnogo vole da se igraju rata.

Vladimir

pre 13 godina

Ja sam takodje isao u srednju skolu u SFRJ i imao sam ONO i DSZ ali nismo rasklapali puske ni imali gadjanja a kamoli bacanje bombi ili nozeva.? Meni je to nenormalno a dati detetu od 11 do 15 godina bombu je bolesna perverzija. U Americi takodje postoji tradicija da decu od malena ucis oruzju, na srednjem zapadu uglavnom, ali i dalje mislim da je to apsolutno neprihvatljivo. Uopste me ne zanima da li to rade Rusi ili Amerikanci. Jednako bolesno.

zoran

pre 13 godina

Pa ja sam za vreme Titinog samoupravnog real-socijalizma imao nepunih 16 godina kada sam na ondašnjoj "Predvojničkoj obuci" učio da rasklapam i sklapam i pušku i šmajser. A imali smo i gađanje bojevom municijom. Ja sam se toliko us*** da sam opalio i tri probna i pet za ocenu sve žmurećki i u brdo iznad Bubanj Potoka. Dobio sam na gađanju keca kao vrata. Hehe :)))

prokleta avlija

pre 13 godina

pa sta...u Americi dete i pre nego sto se rodi dobije u nasledstv o ceo arsenal oruzja od svoga dede i oca,razlicite kulture razlicite vrednosti...ja npr legalno imam u posedu dedinu lovacku pusku,pistolj i svoj pistolj...i ne idem okolo i mlataram njima

markone

pre 13 godina

STRAŠNO! Prvo su se oni malo igrali rata, zbog čega smo svi skupo platili i plaćamo, a sada uče svoju decu da pucaju... Gospodo, bolje ih učite kako da budu normalni i vredni mladi ljudi!

poglavica zuto dugme

pre 13 godina

Uh ala smo naivni kada poredimo ONO i ovaj kamp. Mi smo ONO radili sto smo morali, ali ovi roditelji svesno i samovoljno sa politickim ubedjenjima svojoj maloletnoj deci namecu oruzje. Novokomponavni Talibani iz Maseratija nama ovim salju poruke da ce nam nametnutni Ruski protektorijat, a mi smo ovde da im kazemo: ODBIJ!

izviđač

pre 13 godina

Big deal, pa imali smo i ovde u osnovnoj i srednjoj školi ono i dsz. U osnovnoj školi, beše sedmi razred, prvo bojevo gađanje. Ne vazdušnim puškama nego karabinom m48 (7,9mm, to je ona puška što je nose Nemci u partizanskim filmovima) i bilo je super :) I dan danas mi je prvo gađanje draga uspomena.
Ova deca u Rusiji su se učila zdravom životu i sigurno će im koristiti iskustvo koje su stekli. Nije tu poenta oružje (joj, to strašno oružje) nego jačanje duha i tela, sazrevanje, socijalizacija, bez mame i tate da brišu nosić i hrane bebicu kašičicom. Takvo iskustvo je detetu jako korisno kasnije u životu, kada treba da se školuje i bori za posao u uslovima slobodnog tržišnog poslovanja.
A ovo lažno kvazipacifističko, kvazistručno i licemerno zgražavanje dojučerašnjih istaknutih komunističkih stručnjaka za sve i svašta koji su okrenuli ćurak naopako, a vazda su guslali i guslaju u skladu sa trenutnom ideologijom, mi se gadi...

Nejasno

pre 13 godina

Nije mi jasno...

Svi ponesto rekose... Ali ne saznasmo KO je vodio decu tamo, KAD je to bilo i GDE i ko je odgovoran...

Da nije mozda neciji sin pa da se opet gadjamo inicijalima?

nbgd

pre 13 godina

samo se lozite da su nam rusi i grci braca, svi bi da nas iskoriste, a mali je broj u obe navedene drzave koji stvarno misle dobro o nama.

mujcinovic salih

pre 13 godina

A sta ste vi ocekivali da ce ta deca raditi u Rusiji! Nisam siguran da ih nisu ucili da piju! Pa to su glavne kozacke aktivnosti.

Bogi

pre 13 godina

Naše društvo je totalno u mentalnom raskolu, da li ćete dete upisati u izviđače ili na balet zavisi od sklonosti deteta. Besmisleno je da vojne veštine deca uče na baletu kao i balet u izviđačkim kampovima. Ja sam kao izviđač učio vojne veštine uključujući i rukovanje oružjem u SFRJ i ne vidim tu ništa loše.Pustite decu da biraju svoj put u skladu sa sklonostima. Dosta je ovih nadri pravnika nadri stručnjaka koji moraju da imaju svoje mišljenje i o materiji o kojoj ništa ne znaju.

Go West!

pre 13 godina

Umesto da pošalju decu u Brisel da obiđu muzej čokolade i da uživaju u najboljoj čokoladi na svetu, oni ih šalju u Moskvu da prolaze kroz obuku za male teroriste..

okilj radoja

pre 13 godina

Ovi koji se hvale svojim davnim ranim pucačkim enuzijazmom, da bace pogled oko sebe u Srbiji. Posledice su porazne. U toplini Zapada ova dijaspora ne zna kako je danas biti ameba i spora u Srbiji. Stotine hiljada gladnih, svuda grobovi, razorene porodice, nije li to opomena. A deca nastavljaju "igru" predaka i odraslih. Ovo sa decom je ruzno, preruzno, gospodo!

bersi

pre 13 godina

Umesto da salju decu da upoznaju druge kulture, jezike, narode, da prosiruju vidike i da shvate da su razlicitosti izvor bogatstva i da ih se ne treba plasiti, deca se salju u nazadne kampove da "ocvrsnu", budu kao nesretna americka omladina iz unutrasnjosti, redneck kultura oruzja, da se loze na Rambo-fazon....eh Srbijo, tako se brines o sledecoj generaciji koja treba da te predstavlja u EU.

Aleksandar

pre 13 godina

U bivšoj SFRJ smo imali ONO i DSZ (opštenarodna odbrana i društvena samozaštita) gde smo učili ovakve gluposti: rasklapanje puške M-48, upotreba, problemi i sl. Prva pomoć je bila dobra stvar koja se učila.
E sada, iako se sećam toga, nisam sklon oružju niti sam ikada koristio (daleko bilo). Ali moje okruženje i porodica u kojoj sam odrastao su me "oblikovali" da budem takav. A šta da kažemo za našu decu, gde su okruženi glupostima i gde ljudi sa one strane zakona su junaci, u čemu im pomaže "reformisano pravosuđe" koje ih pušta na slobodu ili uz neku smešnu kaznu posle najtežih dela.

Ja

pre 13 godina

Ma fantazija ova Rusija, izgleda da i tamo imaju neke radikale kao i ove naše, šta li će samo da se desi ovoj sledećoj grupi dece koja tamo ode? Vežbaće vezivanje pojasa od viršli oko struka, umesto dinamita? Ja mislim da je ovo odvratno, užasno, nemam reči.

sale

pre 13 godina

Kad sam ja bio mali, žudeo sam da mi neko omogući tako nešto. To je doduše bilo drugo vreme i nije bilo svog ovog istorijskog tereta devedesetih, spremati se za odbranu zemlje od eventualnog SPOLJAŠNJEG neprijatelja je bilo bez i najmanje moralne senke. Nisu nama Rusi krivi (premda postoje neke sumnje u tom pravcu ... videće se jednog dana šta je istorijska istina) što smo izgubili moralnu nevinost i "raj" u kome smo živeli.

Deca obožavaju da nauče nešto što im izgleda kao nekakav izvor moći, odnosno odraslosti. Ako ne želimo
da nam Rusi i "patriotske organizacije" mame decu na svoju stranu, moramo imati slične alternativne programe pod kontrolom javnosti i očišćene od nepoželjnih ideoloških sadržaja.

U svakom slučaju, nije veština ili sredstvo ono što određuje da li će neko biti pokvaren, surov ili sociopata. Ko se seća događaja u Ruandi, tamo se nisu bacale bombe niti se pucalo iz puške. Mada, svakako bi trebalo sprečiti one koji već jesu takvi da dođu do opasnih sredstava ili veština. Sistematsko sklanjanje dece od "opasnih aktivnosti" dovešće do toga da ona nemaju koncept opasnosti, opreza i samokontrole. Mi pokušavamo da napravimo ovčije generacije, nadajući se da kad odrastu nigde neće biti vukova. Istorija je zabeležila brzu propast civilizacija koje su dominirale svojim kontinentima a imale slične ideje, ... pre nego što su ih pronašli kolonizatori iz Evrope 15. i 16. veka.

Scout

pre 13 godina

Mislim da ste morali da napomenete da se ne radi o priznatoj izvidjackoj organizaciji (clan WOSMA-a World Association of the Scout Movement - Svetska Skautska Organizacija) Procitajte malo vise o izvidjacima na: http://scout.org/en/about_scouting/mission_vision

Aster Blistok

pre 13 godina

Eto - to je Rusija koju zele da uvezu u Srbiju. Ne znam za koga bi imao vise ruznih reci da kazem s obzirom da je Srbija na kolenima vec duze vreme. Rusiji se futjka zivo jer ima prirodne resurse koje ne mogu ni srpski politicari da izmuzu do kraja...

neprimereno ime

pre 13 godina

PATRIOTSKI FRONT izgleda priznanjem da su to radili dobija medijsku popularnost.
Sramota za te ljude koji vode tu organizaciju. Može se medijski proći i na druge načine a ne na ovaj. Ko zna ko su oni u drugom licu??
SRAMOTA

c i t i z e n

pre 13 godina

Ne moze se porediti bojeva obuka srednjoskolaca (ucenici sedmog i osmog razreda su imali samo prvu pomoc) u okviru sistema ONO i DSZ i borbena "obuka" dece osnovnoskolskog uzrasta u organizaciji "patriotskih" udruzenja. Iako se pokazalo da je bio nesvrsishodan, ONO i DSZ je bio sistem sa strogom regulativom, jakom drustvenom/drzavnom kontrolom i postavljenim strateskim ciljem. Pomenuta "obuka" predstavlja svojevoljno, kriminalno preuzimanje drzavnih ingerencija od strane istih onih koji su aktivno ucestvovali u unistavanju jednog drzavnog sistema. Da je sve to, kako neki komentatori predstavljaju, bezazlena slobodna aktivnost bilo bi organizovano i izvedeno u Srbiji a ne u Sibiru, bogu iza nogu. Dakle, takvo nesto cak ni u Srbiji ne bi moglo da prodje.

iii

pre 13 godina

Besmislene su price kako je to krivicno delo i da neko treba da odgovara. Kao prvo roditelji imaju pravo da decu uce sta god zele, ako pri tome ne krse zakon. To sto su neki od veterana budale koje ocigledno zele da im sutra i deca ratuju, to je lose, ali nikako nije protivzakonito. A kao sto su ljudi vec spomenuli, ranije je u svim skolama bio predmet Odbrane i zastita (a ranije se zvao ONO i DSZ), gde se ucilo i rukovanje oruzjem, o minama, bojnim gasovima, upotrebi tromblonskih mina, i odrzavalo se jedno bojevo gadjanje... to je bila takozvana predvojnicka obuka, i prolazili su je svi ucenici srednjih skola (bar u Beogradu). Doduse, mi smo tad vec imali 17-18 godina, i to je bilo organizovano u nasoj drzavi, a ne kod nekih Kozaka. To je bitna razlika.

electric_mojo

pre 13 godina

U prvom srednje sam u skoli isao na bojevo gadjanje karabinom i bacao skolske bombe. Pravili smo mine iznenadjenja i bavili se teorijski i prakticno materijom odbrane zemlje. Sa danasnjeg aspekta smatram da je sve to bilo prerano, ali kada pogledam sta nam VELIKI DEO omladina cini na ulicama zazalim sto je sluzenje Armije ukinuto. I to ne samo zato jer bi nam narod bio ovce za klanje u slucaju agresije, vec nam deca bivaju vaspitavana u fasistickim militantnim grupacijama umesto da taj deo posla odradi drzava.
A sto se tice konkretne vesti, da su deca to radila u stranoj drzavi bez znanja i odobrenja staratelja - cist skandal!!!

marsovka

pre 13 godina

dakle, stvarno sam pala s Marsa i nista ne razumem jer sem do juce mislila da ovde imamo problem sa nasiljem i sgresivnoscu raspustene omladine. Izgleda mnogo citam vesti u novinama i gledam dnevnik na TV, a novinari nas onda sve mnogo lazu. Deca su nam u stvari ovcice i moramo ih slati u Rusiju da se nauce kako se divlja! Jeaaaah!

P.S. Roditeljima dati nagrade!

Strava..

pre 13 godina

Neko je obučavao decu da pucaju i da koriste razne vrste oružja i na taj način izvršio krivično delo terorizma i sabotaže iz glave KZ krivična dela protiv države koja jedina ima monopol sile i pravo da odlučuje koji će njeni građani i kada i kako proći kroz obuku korišćenja vatrenog oružja.

Odbrana i zaštita

pre 13 godina

Ja sam u školi imao predmet "Odbrana i zaštita". Vojnik je dolazio u školu i donosio automatsku pušku da nam pokaže kako se sklapa i rasklapa, i svi smo to radili. Pa bombe, ono jeste da su bile školske, a bila je i jedna kruška sa izvađenim upaljačem. I to sve u osnovnoj školi. Imali smo i gađanje, ono jeste vazdušnim puškama i to je ocenjivano.

tatjana

pre 13 godina

Vest se vrti oko jednog pasusa od 8 recenica iz nekog sastava, i kao da citalac nije u stanju da to shvati, njegovi delovi se ponavljaju 3 ili mozda cak 4 puta. Ne znam je li to sa namerom da docara da je tu izjavu dalo vise dece? U svakom slucaju ne vidim BAS NISTA problematicno u ovome, ja koja sam izbeglica i ne jedem meso, dakle pacifista da veceg ne moze biti. Po selima sirom Srbije deca uce da zakolju svinju, MNOGO strasnija stvar za njihov razvoj od ovoga. A cak i to mozda nije problem, nego ljudi udaljeni od ubijanja i smrti toliko da misle da kad neko te nauci da uzmes i bacis predmet koji je po svojoj prirodi bomba, da te to nekako priprema za ubijanje. Isto tako si mogao baciti loptu, nema to veze jedno sa drugim.

darkwood

pre 13 godina

Pa samo pre dvadesetak godina kod nas su osnovci ucili da pucaju. Ja imam 40 godina i u osmom razredu osnovne skole smo imali Opstenarodnu odbranu na kojoj smo ocenjivani u rasklapanju i sklapanju puske M48, a takodje smo isli na streliste i pucali iz nje. Secam se da smo svi imali modrice na ramenima od trzaja!!!!

Milan Barisic

pre 13 godina

Savez izviđača bi izvršio samoranjavanje u obe noge kada bi vodio decu na poligone da pucaju ili da bacaju bombe. Smatramo da odgovornost snose oni koji su vodili decu na aktivnosti koje nisu primerene njihovom uzrastu i psiho fizičkom ravoju. Istina, nama nije poznato da izviđači u Rusiji organizuju aktivnosti po uzoru na vojne jedinice.
Izviđačka organizacija u Beogradu i Srbiji nastoji da deci pruži mogućnost da se kroz igru i koristan rad svestrano razvijaju i vaspitavaju za korisne građane i dobre ljude.

Vasojevic

pre 13 godina

Vidju djavolje rabote!
Nemo'te ih slati u Rusiju n'o ih dajte ovamo kod nas na obuku.
Nisu Rusi krivi nego roditelji koji salju maloletnike u tim kampovima.

Zkr

pre 13 godina

Da Vas podsetim, PUCALI smo iz M48 u srednjim školama, u Bubanj potoku.

U vojsci, moj kapetan je KAŽNJEN zato što smo vežbali miniranje, pravim dinamitom, pre položene zakletve.

Dinamit, ručne bombe posebno se ne daju vojnicima dok ne polože zakletvu. Ljudi imaju običaj da se "smrznu" i da im ta ista bomba ostane u ruci ili padne u rov u kome su.

To o čemu ja tupim su "ljudi", punoletni, a ovo su radili deci!!!

Izviđačke veštine su nešto sasvim deseto...

ns posmatrac

pre 13 godina

Dok su nas ovom ucili na casovima "Opste narodne odbrane" sve je bilo ok. Nevidm nista lose i ja sam to kroz nas skolski sisem prosao i nisam postao UBICA, RATNI ZLOCINAC itd, nisam nikog ni fizicki povredio, ne tucem zenu ni decu itd.
Kao sto rece jedna pametna glava "ne ubija oruzje vec COVEK". Bitnije je kako se ta deca vaspitavaju, a to da li ce neko da nauci da puca to je manje vazno.

banned

pre 13 godina

Pa i ja se secam da smo krajem osnovne skole isli u posetu vojsci i na nekim proplancima, bacali neke komade koji su predstavljali zamenu za bombe..

A i moja mama je slicno radila na civilnoj zastiti pre nekih 40-50 godina, oko svoje 15te godine...

drama

pre 13 godina

Ne vidim čemu drama. U Britaniji imate pravo da se pridružite pravoj vojsci sa 16. godina i mnogi Britanci to i rade. Dok su stvari pod nadzorom odraslih, šta je tu loše?

Ja sam sa 15. godina uvek imao problema da tražeći posao zato što sam "dete". To što sam ja hteo da radim, i što mi je novac bio potreban društvo nije preterano zanimalo. Čak su me i roditelji smarali. Jedino mi je deda govorio "ma pusti ti njih sine, život ne čeka". (BTW, završio sam fakultet, imam svoju kompaniju sa 19 zaposlenih, srećno sam oženjen i imam dvoje dece. Pacifista sam, ne posedujem nikakvo oružje, nisam rusofil, nikakav čudak, psihopata ili kako bi me već "stručnjaci" iz teksta okarakterisali.)

Jednostavno ne razumem taj trend odlaganja života. Pre par meseci sam naišao na vest da zapanjujuće veliki broj Italijana živi kod roditelja do 50. godine! To je brate, jednom rečju, sramota.

Happy Go Lucky

pre 13 godina

Prema njegovim rečima, samo obučavanje za korišćenje oružja NIJE IZRIČITO PROPISANO KAO KRIVIČNO DELO, ali postoji problem odgovornosti tih osoba, koje su veoma mlade.

"Vrlo je važno ko organizuje takve aktivnosti, jer je potrebno pokrenuti pitanje njihove odgovornosti i ZAHTEVATI OD TUŽILAŠTVA DA SE ORGANIZATORI KRIVIČNO GONE.

Profesore, meni nešto ovde nije logično. Profesore!

Зоран

pre 13 godina

Нисам добро разумео. Да ли то деца учила њих или они децу? Код нас је све могуће.

AZRA

pre 13 godina

Zelite li dobro svojoj deci, zasluzni
zelite li mozda najbolje, ne
ja treniram da gadjam, ne
ja treniram da mrzim, ne
ja treniram da slusam
ponekad sam usamljen
a i plasim se
drzim te na stolu, gospode

slobelx

pre 13 godina

E da je samo taj kamp problematican, za tu decu sto su bila tamo. Pa mi u celoj Srbiji i okolini imamo takvu vrstu kampa vec 20 godina. Mozda nisu sva deca imala priliku da u tim godinama pucaju i bacaju bombe zapravo, ali malo veca deca od 18 godina vec jesu, pocevsi od `91 pa nadalje, e ta deca sada imaju decu i bas imaju "lepa" iskustva da im prenesu. Ostala deca su "osudjena" na virtualnu pucnjavu preko igrica i svih medija koje su vec 20 godina pune "divnih" i veoma "humanih" filmova, informativnoh emisija... Ma ni crtani filmovi nisu kao sto su bili! Mogu i jednostavno da izadju na ulicu i vide sve te "divne" manire dece, samo malo starije. Stvarno da covek svoje dete stavi ili pod stakleno zvono i ceo zivot tamo provede zajedno sa njim, ili da ga odvede negde u planinu i sumu, daleko od ove "civilizacije" i nauci pravim vrednostima, humanosti i zakonima prirode ili da ga obuci kao specijalca za opstanak u svetu sile, moci i mrznje... I to mi je neki izbor... Ej Vi sto lose krojite i prekrajate, po sebi samima, dosta vise!!! Sto bi rekao Rambo Amadeus u jednoj knjizi "j.be nas ta visestogodisnja losa selekcija", valjda ce taj ciklus jednom da se zavrsi. Srecno svima u vaspitanju svoje dece.