Ponedeljak, 16.08.2021.

07:16

Talibani idu od vrata do vrata; Bajden: Koliko američkih života je trebalo još da damo? VIDEO/FOTO

Talibani su podigli zastavu na predsedničkoj palati u Kabulu, javila je televizija Al Džazira. Od tada je u toj zemlji zavladao totalni haos.

Izvor: B92

Talibani idu od vrata do vrata; Bajden: Koliko amerièkih života je trebalo još da damo? VIDEO/FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

106 Komentari

Sortiraj po:

my way

pre 2 godine

Није требало да дате ниједан амерички живот нити било какве "шансе" никоме да пружате.

milos

pre 2 godine

Подржавам талибане као што подржавам Северну Кореју и сличне јер је непријатељ мог непријатеља мој "пријатељ". И да, нећу се иселити нити у Северну Кореју нити ћу у Авганистан послати мајку, сестру, супругу јер ми живимо овде по сасвим другим правилима која нама одговарају. А Авганистанци и Севернокорејци живе по својим правилима која се мене не тичу као ни њих наша правила.

Da li Avganistankama odgovaraju ta pravila? Nametnuta od verskih fanatika?

Hmmmm

pre 2 godine

Gledam komentare i ne mogu da shvatim. Daleko su pa nas je briga ali ljudi koji podržavaju talibane. To ne mogu da shvatim. Haos će tek da bude. Život pod njihovom vlašću su već probali i bio je gađan a sace biti još gore. Izgleda da niko nije očekivao da će vojska da se preda ovako lako. Pa ni samo Avganistanci inače bi već bežali. A oni koji se pitaju kako je tako mali broj NATO trupa držao zemlju. Pa lako je. Kad zagusti nalete avioni i rasteraju sve. Kao i sto sad očigledno nadziru situaciju. Procitajte Haleda Huseinija( sve knjige) pa tek onda pričajte o Avganistanu, talibanima…neki njihovi su se borili i kod nas ovde. Samo nek su daleko, zao mi je onih tamo…lako je likovati odavde. Jedno je sigurno, Ameri su se povukli ali daleko da su oni porazeni. Možda su se zeznuli ali samo toliko…nisu prvi…

Filip

pre 2 godine

Stalno se pominje Pakistan kao glavna podrška Talibanima. Ne Saudijci i Katar, ne ni Iran, nego Pakistan. Mene zanima da mi neko objasni otkud to da je Pakistan toliko jak i relevantan igrač? Ok, dobra geostrateška pozicija, imaju nuklearno oružje, ok su sa SAD(makar donekle), ali i dalje ne razumem - zašto je Pakistan toliko bitan faktor? Evo čitam pola sata tekstove na netu i i dalje ne razumem.

Miroslav

pre 2 godine

ako se dobro secam razlog invazije na Avganistan je 9.11 rusenje "kule bliznakinje" u Americi.
ipak na kraju teorija zavere koju su plasirali pojedinci je zapravo bila istina

Rasim Np

pre 2 godine

Koliko je desetina hiljada ljudi izgubilo zivot u americkom osvajanju Avganistana a koliko u talibanskom oslobadjanju? Talibani su gospoda za NATO.

Čoveče ne ljuti se

pre 2 godine

"Talibani su podigli zastavu na predsedničkoj palati u Kabulu, javila je televizija Al Džazira. Od tada je u toj zemlji zavladao totalni haos."

kakav haos, pa zar nije zavladao mir!?

bjezi pod krevet

pre 2 godine

od vrata do vrata...
Nije nikome bilo lako biti kvisling kad strana vojska krene kuci..
Dodje sve na naplatu, fino je bilo biti prevodilac ili fikser u zapadnoj mabasadi, plata u dolarima, nezaamisliva za lokalne nesrecnike, ti hadzija..
e sad kuca ovaj umotan u plahu na vratima da te upita di si bija kad je sivalo..kad su njega robokopi jurili po kamenim brdima...
a robokop se fino vrnija u Pensilvaniju a ti sad vidi sta ces reci..

joe

pre 2 godine

Ono sto mene brine je da ce sada neka neduzna zemlja nadrljati, kako to obicno biva kad Amerikanci negde budu ispraseni. Samo da to opet ne budemo mi.

Taliban

pre 2 godine

Подржавам талибане као што подржавам Северну Кореју и сличне јер је непријатељ мог непријатеља мој "пријатељ". И да, нећу се иселити нити у Северну Кореју нити ћу у Авганистан послати мајку, сестру, супругу јер ми живимо овде по сасвим другим правилима која нама одговарају. А Авганистанци и Севернокорејци живе по својим правилима која се мене не тичу као ни њих наша правила. Само Американце интересује ко како живи и желе да наметну свој начин, наравно зарад својих корпорација, а не зато што су "душице" хумане. Кажете да нисам принципијелан. Па и нисам, научио сам то од Западњака и добар сам ђак.

Samo iskren

pre 2 godine

Ja sam 99 godine sa svojih 17 godina bio mobilisan i imao raspored u slučaju ulaska kopnenih NATO snaga. Nisam se plašio jer je i moj pokojni otac bio raspoređen na isto mesto. U svakom slučaju pre bih poginuo braneći svoju majku i sestru nego ih predati talibanima,ruku na srce sa Nato-om bi drugačije izgledalo ali rat je rat. U svakom slučaju,znam da se ne bih kačio na avione kao avganistanci dok mi se neko iživljava nad porodicom.

Zvonko

pre 2 godine

Imali su 20 godina da "reformisu" zemlju, ne zna se koliko novca je ulozeno,ulozeno je mnogo,amerikanci su taj novac davali svakome
20 godina su imali i sta su radili? kupovali lokalne mocnike i misleli uveli smo demokratiju

i evo je danas,demokratija.

ajmo svi zajedno

pre 2 godine

Evo me na aerodromu u Kabulu, cekamo da odblokiraju pistu i da nastave sa evakuacijakim letovima. Kazu za 2 sata ce se sve srediti.. Kako radim za stranu ambasadu, mogu vam iz prve ruke reci da ovde uopste nije takav haos kakav predstavljaju mediji. Svi smo znali da se NATO povlaci mesecima unapred i bili smo pripremljeni na to. Svi civili koji zele da budu evakuisani ce napustiti Avganistan do sutra uvece. Svo vreme bezbednost garantuju specijalne jedinice iz vise evropskih drzava i nikakvih vecih problema nema. Trenutno se rade sigurnosne provere ko je ko od civila, pre nego se ukrca na avion, kako se nebi infiltitrirali oni koji nebi trebali. Po zadnjim informacijama, svi "civili" ce biti smesteni u par "kampova" duz Evrope dok se ne naprave kompletne sigurnosne provere i vidi se gde ce dalje da budu smesteni. Nikakve panike nema, sve je bezbedno i sigurno samo malo strpljenja treba a mediji pumpaju situaciju. Americka i Britanska vojska uz pomoc specijalaca iz Nemacke, Holandije, Belgije i Hrvatske savrseno kontrolise trenutnu situaciju.Talibani ne smeju da pridju aerodromu blize od 30 kilometara i na to ih stalno podsecaju americki f16 koji nadlecu Kabul u niskom letu..

Jes

pre 2 godine

80.000 talibana okupirali drzavo jaoooooo
Narod i vojska umesto da brane drzavu korupcija ih pojede i sad bi da beze umesto da brane svoju drzavu od unutrasnjeg neprijatelja

Dalibor Kostic

pre 2 godine

Preporucujem vecini da ne komentarise ono sto ne poznaje. Talibani (ucenici) su pripadnici 60 milionskog naroda Pastuna koji zive na teritoriji min tri zemlje. To je narod koji se bori protiv opresije godinama i pobedili su, u papucama, krpama i puskicama su pobedili robocop-e sa nuklearnim gun-ovima.

Patriota

pre 2 godine

Momentalno se nalazim u ambasadi Nemacke. Ljudi, ovo je apokalipsa. Ne zna se ko je taliban a ko je civil. Svako moze svakog da upuca. Sakriveni smo i cekamo dalje instrukcije. Jako je ozbiljna situacija, puca se non stop bez prestanka. Ovo je divljastvo.
(Srbin u zaklonu, 16. avgust 2021 11:29)

Ako upadnu u ambasadu govori samo kad te pitaju i ne gledaj ih u oči. Nema ništa od toga da im objašnjavaš ko si i da su i nas Amerikanci bombardovali itd, ne znaju oni to, samo će da te prebiju bzv. Trebalo bi da dodje neko od po tebe, samo sada je toliki haos da će verovatno da potraje dok se identifikuju, dobiju propusnice itd. Držimo ti palčeve.

Borisav

pre 2 godine

Imao sam prilike da upoznam Avganistance koji su uceni u zapadnim skolama i danas zive i u Avganistanu. Verovali su da njihova zemlja ide napred. Bili su svesni da jedino zapadna civilizacija i vrednosti imaju smisla i da im to odgovora. Sa nekima sam ostao u kontaktu. Vise se ne javljaju. Jako je tezak osecaj, nekoga znati i sada znati kroz sta prolaze. Verovali su do pre neki dan da ce Amerikanci da im pomognu da ostanu tu gde su, zeleli su da ostanu u Avganistanu i izgradjuju svoju zemlju, jedan mi je rekao, kao sto je Srbija ili druga evropska zemlja. Rekli su mi da je gotovo sigurno da ce ih ubiti. Mozda se to vec desilo.

Najbolji je opancarev lepak.

pre 2 godine

Mene bas interesuje kakvi su to ljudi koji podrzavaju talibane?!?!.Pa njima zene sluze samo za razmnozavanje i nista vise.Ameri su krivi i nema tu price.Ostavili su ljude da ih ovi masakriraju.Davali im lazne informacije i ljudi nisu uspeli na vreme da pobegnu.

Ire

pre 2 godine

Kada kažete da ipak većina stanovništva podržava Talibane, moram vas ispraviti - većina MUŠKOG stanovništva podržava Tablibane, žene (a 70% žena ne zna ni da čita ni da piše) se ne pitaju ni za šta u ovoj zabiti!

Qrajber

pre 2 godine

U zadnje vreme u Avganistanu bilo 5 hiljada nato vojnika.Zemlja velicine kao tri bivse Jugoslavije i oko 40 miliona stanovnika i da je tih 5 hiljada moglo da kontrolise toliku zemlju i ljude.Nema sanse.Zasto su Talibani cekali da oni odu i zasto su oni otisli to je pitanje.

Zdravko

pre 2 godine

Talibani su odmah po dolasku na vlast uveli niz pravilnika, jedan od njih je sa se ženama zabranjuje obrazovanje a drugi je da se sve devijčice starije od 12 godina prisilno udaju za talibanske vojnike.
Sad vi meni recite da je to po vama ok, vi koji podržavate talibane?

Trovach

pre 2 godine

Sta su zeleli, to su i dobili. Ako je njima po volji, nas to ne treba da tangira. Samo, njihove izbeglice ne treba da budu nasa briga. Velike sile su bile umesane u ovaj konflikt, pa neka ih sada udome.

Marko od Mođile

pre 2 godine

Nema bravo ni za koga. Rat je zlo i posrnuće ljuckog roda. Zar verujete da je gotovo. On će trajati dugo. Verovatno kao 'građanski'. Patnje će se nastaviti. Možda će biti i gore nego do sada. Kada te đavo jednom uhvati za ruku onda te vodi putem koji znači patnju...

Avaya

pre 2 godine

Занимљив податак од пре неки дан, приход у фискалној години за талибане је био у износу од 1,6 милијарди $. Отприлике трећина од дроге, трећина од пореза и рудног богаства које они ваде и продају и остатак донације (воде Катар и Пакистан)

sasa

pre 2 godine

Bravo za Talibane. Oni uopste nisu takvi kako ih mediji predstavljaju i uporedjuju ih sa Alkaidom, oni su nacionalni borci i sad su to pokazali jer ne idu gradom da se svete i ubijaju, cak i pozivaju strane diplomate da ostanu i garantuju im sigurnost. Jeste da su islamisticki nastrojeni ali ce morati to da menjaju ako hoce da ostanu na vlasti i da ih ceo svet prizna. Ameri i Talibani su sigurno napravili dil u Dohi ged im je Katar drzao glavni stab u zadnjh deset godina. Mozda i sami uvedu demokratiju jednog dana kao i Asad (sa dobijenih 95% glasova) ako ih Svet prihvati, ,valjda su i Ameri vise naucili da se demokratija ne moze uvoditi silom.
(Zoran, 16. avgust 2021 09:21)

Posalji majku, sestru, cerku, zenu, devojku tamo na dopust. Mozes da mislis kako ce lepo da se provedu. Sto mladje to ce lepse da ih docekaju...

Juce gledao snimak kaze zena avganistanka ubili su moje sinove da bi prisilili snaje i unuke da se udaju za njih! Znaci dan nakon osvajanja teritorije to je prvo sto rade. Ubijaju, siluju, pljackaju.... ma divni su nema sta, zato onoliki narod bezi jer ne moze podneti njihove dobrote.

Onako realno

pre 2 godine

Kakvi naivci su komentatori koji smatraju da je USA porazena u Afganistanu....hahaha...cudo jedno...halo ekipa, pa dogovorili su se sa Talibanima,
(kako vi kazete "prosto ko pasulj". Eyyy, pustli lika kojeg su drzali 8 godina u Guantanamu, i sad se taj obraca svijetu i kaze da je rat gotov i da zele odnose sa svim drzavama svijeta, a prije 20 godina je razvaljivao Budine kipove i nije bio za nikakav "odnos sa nevjernicima".

Srbin u zaklonu

pre 2 godine

Momentalno se nalazim u ambasadi Nemacke. Ljudi, ovo je apokalipsa. Ne zna se ko je taliban a ko je civil. Svako moze svakog da upuca. Sakriveni smo i cekamo dalje instrukcije. Jako je ozbiljna situacija, puca se non stop bez prestanka. Ovo je divljastvo.

Pera Kojot Stariji

pre 2 godine

"Realnost je da vecini ruralnog i plemenskog Afganistana vise odgovara talibanska vlast za razliku od prozapadne koja je sklona korupciji i koja nema sluha za potrebe lokalaca... Da nisu imali podrsku naroda ne bi se ni odrzali... Treba naci nacin za saradnju sa njima i pacifikovati ih kroz diplomatske procese."
Ivan, 16. avgust 2021 08:13

Korupcija je kada tražiš nešto na šta inače imaš pravo, a neko ti traži nešto (najčešće novac) da bi ti to dao. Kod Talibana toga nema. Oni ne traže. Oni kažu: "Moraš da daš, jer time pomažeš našu veru..."

Sch..

pre 2 godine

Da li je moguće da je čovek dopustio sa svim mogućnostima i znanjem da se ratuje i u 21 veku na krvavi način ? Mi smo kao čovečanstvo poraženi , nas jednostavno treba da nema da nas jedna kometa potrefi i da vrati planetu na reset. Tužna priča da pored takvih svetskih umova kako u prošlosti tako i u sadašnjosti mi i dalje težimo da budemo osvajači i ujedno razarači

Todor

pre 2 godine

"Bravo za Talibane. Oni uopste nisu takvi kako ih mediji predstavljaju i uporedjuju ih sa Alkaidom, oni su nacionalni borci i sad su to pokazali jer ne idu gradom da se svete i ubijaju, cak i pozivaju strane diplomate da ostanu i garantuju im sigurnost. Jeste da su islamisticki nastrojeni ali ce morati to da menjaju ako hoce da ostanu na vlasti i da ih ceo svet prizna. Ameri i Talibani su sigurno napravili dil u Dohi ged im je Katar drzao glavni stab u zadnjh deset godina. Mozda i sami uvedu demokratiju jednog dana kao i Asad (sa dobijenih 95% glasova) ako ih Svet prihvati, ,valjda su i Ameri vise naucili da se demokratija ne moze uvoditi silom."


Talibani jesu i ono sto su bili pre 20 i kusur godina, teroristi koji ubijaju civile i koji diluju drogu zarad svog profita, a to sto cuvaju strane diplomate samo pokazuje da su zeljni medjunarodnog priznanja.

Dik

pre 2 godine

... talibani su svoji na svome, ne tako davno Rusi su hteli da dominiraju pa su prošli kao Ameri. Rusija izdala saopšenje: "Nećemo žuriti s priznavanjem", i talibani sad pate!

Brki

pre 2 godine

Ljudi su previse ostrasceni i tesko podnose kad njihova strana izgubi, u ovom slucaju su to SAD, NATO i marionetska vlada Avganistana. Talibani kakvi takvi su ali ocigledno imaju preko 80% podrske u narodu, tako da je sve dalje bespredmetno komentarisati. Svaki narod ima pravo da bira onaj sistem koji mu odgovara, a ne da mu se namece nesto sa strane. Kina je vec priznala talibane kao legitimnu vlast i krece u ozbiljne infrastrukturne i rudarske radove. Avganistan je jedna od mineralno najbogatijih zemalja sveta i nadam se da ce u narednom periodu uspeti da srede drzavu i razviju uz pomoc tog novca.

River

pre 2 godine

Odakle oružje? Pakistan. Bukvalno od samog početka drže zaleđinu talibanima ali ih mediji nekako uvek izostave u celoj priči. Verovatno zato što je u pitanju "saveznik" koji poseduje nuklearno naoružanje.

Radoznao

pre 2 godine

O legitimitetu sada već bivšeg režima dosta govori činjenica da je u zemlji koja ima 32 miliona stanovnika na izbore izlazilo 3-4 miliona ljudi. Jednostavno, Afganistanci demokratsku vlast nikada nisu prihvatali kao svoju. Možda je u Kabulu i par većih gradova došlo do vesternizacije, ali je ostatak i većine zemlje želelo da živi na drugi način. Zapad jednostavno ne razume, da se sa nekim ko se školovao u medresi, i koji je najverovatnije učio samo Kuran i Hadise ne pregovara citirajući Univerzalnu deklaraciju o ljudskim pravima ( naročito što većina islamskog sveta to nikada nije prihvatila, već imaju svoju verziju deklaracije o ljudskim pravima). Dobra primer je ovo sa ženskim pravima. Pod tim pojmoj zapadnjaci podrazumevaju jedno, a talibani nešto drugo. Kada talibani kažu da će dopuštati ženskoj decu da uče, oni pod tim ne misle na matematiku, nego na teologiju.

алекса

pre 2 godine

Међу нама има изузетно глупих људи. Замислите када каже да "слобода, независност, демократија не постоје"!? Човек који то каже је роб! Добровољно пристаје на ропство што је поржавајуће. И онда се питајте с којим правом верски фанатици причају о "слободи". Ту нема слободе! Колико глуп можеш да будеш и извалиш тако нешто. Наравно, ми имамо међу нама хришћанске, православне талибане тзв."зилоте". Зилоти су исто зло колико и талибани. Ликови из огледала ликова на слици. Крвожедни, бестијалне протуве.... Сваки верски фанатизам који заговара живот по "јеванђељима", "шеријатима" и сл. је непријатељ свега позитивног што је човечанство учинило. А циљ им је враћање "мрачног доба", где би светло у виду енормног богаћења видели сам овакав круг људи као на слици. На крају, узмите историју па прочитајте....

Pera Kojot Stariji

pre 2 godine

@Jovan, 16. avgust 2021 08:09

Za druge zemlje se slažem. Ali Talibani smatraju da je svrha njihovog života i postojanja da šire svoju veru. Oni neće stati, veruj mi. Došli su iz Pakistana u koji su pobegli kao deca pred sovjetskom intervencijom, a kasnije i američkom. Neki su tamo i rođeni. Zamisli da se sada vrate u Pakistan, udruže sa onima koji ih podržavaju i preuzmu vlast. A Pakistan ima više od 100 atomskih bojevih glava. Pakistan i Avganistan zajedno oko 265 miliona ljudi. Pa ti vidi...

astocete

pre 2 godine

Na slici 4 od 5 talibana drži američku pušku... Kako stvari stoje biće da su ih ameri i naoružali...
(Zagor, 16. avgust 2021 09:20)

Ne zaboravi da im je Kabul poslednja stanica, prosli su kroz celu zemlju i sve kasarne Afgana (koji su bili do zuba naoruzani NATO oruzjem). Naravno da ce Taliban (a pogotovo ovi pozeri ovde), da prvo sto uradi baci svoju staru rusku/kinesku, punu peska pusku i uzme ovu novu i uglancanu…

Aleksandar

pre 2 godine

Cestitke talibanima na mirnom preuzimanju vlasti i postovanju dogovora izmedju USA i Talibana. Sta se Rusi cimaju kad znaju da je ovo sve dogovor.

To bre

pre 2 godine

sramota za amerikance... 20 godina rata 1000 milijardi potrošeno od toga 80 samo za,formiranje tkz vojske Afghanistana koja se,predala za mesec dana.... Biden biće pamćen po tome što je,dozvolio ovim d.bilima da,dodju ponovo na. vlast...
(knjaz miloš, 16. avgust 2021 07:36)

Biden će biti pamćen po tome što je rešio da ne ulaže novih 1000 milijardi u projekat koji će uvek imati isti kraj= Talibani preuzimaju vlast. Politički korektna i dobra odluka za SAD, nažalost katastrofalna za narod Avganistana. Ali tako je to, America First, ko sto bi rekao Trump.

Milanche

pre 2 godine

Na slici 4 od 5 talibana drži američku pušku... Kako stvari stoje biće da su ih ameri i naoružali...
(Zagor, 16. avgust 2021 09:20)
Moguće ali ne može da se zna sa sigurnošću. Varijante M16 koristi 80 vojski na svetu, mnogi ih i prave po licenci narocito civilne AR varijante. Ukrajina ima licencu npr od 2017. Al nebitno, bilo šta može od pešadijskog naoružanja da se kupi na crnoj berzi oružja. Nekada su bili izuzetak teški mitraljezi, PVO ručni sistemi i RPG-ovi novijeg datuma, ali nisam više siguran kad vidim na slikama Talibane šta nose i šta sve stavljaju na pikape-tehnikale...

sturmmann

pre 2 godine

@Boris

Ameri su OSTAVILI talibanima 3 tenka, preko 2000 raznih vozila (uključujući i borbena oklopna vozila), haubicama i raznim drugim artiljerijskim oruđima ni broj se ne zna, 12 helikoptera, bespilotne letelice "ScanEagle", o pešadijskom naoružanju i municiji je bespredmetno razgovarati.

I to ni izdaleka nije konačan spisak oružja i opreme koji su talibani dobili na poklon od svojih neprijatelja iz SAD.

svasta

pre 2 godine

Vesti su jednostrane, zaracene strane su dobile etiketu, uloge dobroh i losih momaka su raspodeljene od strane zapadnih medija, itd, itd… onda nam se serviraju takve informacije, a prosecan covek ne zna kriticki da ih filtrira, ne poznaje svoju istoriju kamoli tamo nekh Afganistanaca i onda presudjuje i daje komentar iz fotelje….

Kakogod

pre 2 godine

Amerika i Britanija su 20 godina igrali igru podele tipa "zavadi pa vladaj" ali su Avganistanci ukapirali da su jedan narod i da je glupo da se ubijaju medjusobno zarad tudjih interesa, i otuda ovaj spektakularni "poraz" vladinih snaga protiv Talibana.
(Milos, 16. avgust 2021 08:32)

A da se malo informišeš pre nego što postaviš ovako nešto. Avganistanci kao narod ne postoje, to je izraz za ukupno stanovništvo te države. Tamo žive Paštuni, Tadžici, Uzbeci, Hazari, Ajmaci, Turkmeni... Najbrojniji su Paštuni (42%) i iz njihovih redova se regrutuju Talibani. Za tu državu bi bilo najbolje da se podeli te da Paštuni osnuju svoju državu sa talibanskom upravom, a ostatak da podele Tadžikistan, Uzbekistan i Turkmenistan (eventualno Iran, ako to dozvole velike sile).

komentator

pre 2 godine

Nemojte da ste naivni, nisu Ameri ništa slučajno prepustili sudbini! Previše lako su Talibani zauzeli celu državu, bez otpora i kao da je sve već bilo dogovoreno! Tek ćemo da vidimo šta sledi i šta stoji iza cele ove igranke, naseljavanje Avganistanaca po svetu već počinje! Prenošenje krize u druge delove sveta je specijalitet zapadnih sila, spremni su da se dogovore sa svima ako su njihovi interesi u pitanju!

Ratko

pre 2 godine

Upadaju po školama i teraju žensku decu kući. Žena bez plahte preko glave i tela i muške pratnje nema šta da traži na ulici. Nema televizora i mobilnih telefona. Era dekadencije i ludaka.

Zoran

pre 2 godine

Bravo za Talibane. Oni uopste nisu takvi kako ih mediji predstavljaju i uporedjuju ih sa Alkaidom, oni su nacionalni borci i sad su to pokazali jer ne idu gradom da se svete i ubijaju, cak i pozivaju strane diplomate da ostanu i garantuju im sigurnost. Jeste da su islamisticki nastrojeni ali ce morati to da menjaju ako hoce da ostanu na vlasti i da ih ceo svet prizna. Ameri i Talibani su sigurno napravili dil u Dohi ged im je Katar drzao glavni stab u zadnjh deset godina. Mozda i sami uvedu demokratiju jednog dana kao i Asad (sa dobijenih 95% glasova) ako ih Svet prihvati, ,valjda su i Ameri vise naucili da se demokratija ne moze uvoditi silom.

Neko

pre 2 godine

Pogledaj na youtubeu kako u garazama prave 1:1 replike identicnog orizja sa zapada istoka odakle hoces sa samo jednom glodalicom i cekicem.

Eto odakle im.

A posto sam i sam bio tamo. U pola srednjeg istoka ljudi mogu decenijama da prezive samo na pirincu, socivu i spanacu.

Miki

pre 2 godine

sramota za amerikance... 20 godina rata 1000 milijardi potrošeno od toga 80 samo za,formiranje tkz vojske Afghanistana koja se,predala za mesec dana.... Biden biće pamćen po tome što je,dozvolio ovim d.bilima da,dodju ponovo na. vlast...
(knjaz miloš, 16. avgust 2021 07:36)

Nije Biden nego Trump.

Stojko

pre 2 godine

Bogami ova talibanska mocna vojska ovim tempom polovinom septembra osvaja Istanbul a u Beogradu su 7 dana kasnije. A da, oni su vec ovde od pre par godina.

Nikola

pre 2 godine

Sad se vraca Za ono kad su ameri 80tih naoruzavali Talibane samo jer su sa druge strane bili Rusi.. Cak je tad I Osama Bin Laden dobio naslovnu stranu u Timeu tada najuticajnim novinama sa naslovom Hero Warrior a unutra 3 strane o njemu gde ga predstavljali kao nekog heroja protiv Rusa .. Nego ljudi slabo pamte

Народ

pre 2 godine

Бахаха јесте сутра мало се повлаче. Да ли сте ви заиста тако наивни?!? Ратови се воде с разлогом, планирају годинама унапред и то све због интереса а ви се само решите да је НАТО изгубио.. НАТО ће да изгуби када економија УСА и осталих колонијалних држава буде сравњна са земљом а за то су потребне нуклеарке што значи никад.. Не постоји слобода и независност.. Кад гајиш своју краву тада не купујеш туђе млеко те је много боље да ти крава или цркне или "одштета" у туђи пашњак трајно.Онда мораш додатно да радиш да купиш млеко од своје краве.А да би спречио "шетњу" мораш да имаш нуклеарке.. Навелику жалост немају их сви...

Komentator

pre 2 godine

Ako toliko žele mračni srednji vek, dajte im ga, uništite elektrane i isključite im struju, izolujte im zemlju, pa neka vide kako se živi protiv tekovina savremene civilizacije. Pomozite im da ne budu toliko licemerni, koriste savremenu tehnologiju a bore se protiv civilizacije koja je stvara.

Ivan

pre 2 godine

Realnost je da vecini ruralnog i plemenskog Afganistana vise odgovara talibanska vlast za razliku od prozapadne koja je sklona korupciji i koja nema sluha za potrebe lokalaca... Da nisu imali podrsku naroda ne bi se ni odrzali... Treba naci nacin za saradnju sa njima i pacifikovati ih kroz diplomatske procese.

Jovan

pre 2 godine

Kakve veze ima Amerika i EU sa desavanjima u Avganistanu. Sta nekoga briga ko je na vlasti u bilo kojoj zemlji. Mozda talibanima ne odgovara ko je na vlasti u Americi ili Francuskoj. Zar bi trebali da posalju svoju vojsku da sruse rezim u tim drzavama. Prestanimo da podpadamo pod propagandu hegemonistickih medija i razmislimo svojom glavom. Da li ikoga u svetu ugrozava vlast u recimo Severnoj Koreji, Belorusiji, Venecueli i sl. Pa to da li su oni siromasni ili ne svakako ne moze da naudi nikome na ovom svetu.

Andrej

pre 2 godine

Dolaze kod nas na balkanu. Tacnije u Albaniju i Makedoniju. Informacija je od juce. Zaev je dao potvrdu a Olbrajtova se zahvalila. Eto tako to ide.

Milos

pre 2 godine

Amerika i Britanija su 20 godina igrali igru podele tipa "zavadi pa vladaj" ali su Avganistanci ukapirali da su jedan narod i da je glupo da se ubijaju medjusobno zarad tudjih interesa, i otuda ovaj spektakularni "poraz" vladinih snaga protiv Talibana.

Ja

pre 2 godine

Ako većina Avganistanaca podržava talibane pustite ih da u svojim čukama rade šta hoće , kad im dosade nek ih zbace sa vlasti ,nek se igraju džamahirije to im je bar lako.

Boris

pre 2 godine

Kao sto neko reče to je njihovo oslobodjenje od okupatora. Niko tako lagano ne bi osvojio toliku teritoriju da nema podrsku naroda, jednostavno sebi donose slobodu. Oni sto beze nisu u dobroj situaciji, niko nece ostati ziv zbog saradnje sa okupatorom. Nama je tesko shvatiti njihovo poimanje zivota, drzave, braka i svega ali treba ih ostaviti da sami uređuju svoju drzavu.
Mene zanima utkud talibanima silno naoruzanje i tehnika obzirom da godinama nemaju pristup ničemu a kamoli teskom naoruzanju, znaci krije se sve. Ovo po meni je sramota Usa sto su ostavili na cedilu tu zemlju a gurnuli je u rat, izgleda da i ta sila nije bas neka super sila.

Za koji dan ce nam sve biti jasno, ali kasno...

pre 2 godine

Nesto mi ovaj na slici u odelu i kosulji ne lici na talibana, a i ovaj desno nije neki ekstrem, onako na prvi pogled...?!

Rile

pre 2 godine

sramota za amerikance... 20 godina rata 1000 milijardi potrošeno od toga 80 samo za,formiranje tkz vojske Afghanistana koja se,predala za mesec dana.... Biden biće pamćen po tome što je,dozvolio ovim d.bilima da,dodju ponovo na. vlast...
(knjaz miloš, 16. avgust 2021 07:36)

Drži se tema oko kojih nešto bar znaš kad komentarises, ako ih ima. Rat su započeli Bush i Cheney a Trump i Pompeo su ovim Talibanima dali legitimitet pregovorima o povlačenju Amera. Trump je ovog novog budućeg predsednika, oslobodio iz Gvanatanama. Biden je samo ispunio obećanje i sa ovom mukom završio, obećanje koje su i Obama i Trump dali pa nista...

knjaz miloš

pre 2 godine

sramota za amerikance... 20 godina rata 1000 milijardi potrošeno od toga 80 samo za,formiranje tkz vojske Afghanistana koja se,predala za mesec dana.... Biden biće pamćen po tome što je,dozvolio ovim d.bilima da,dodju ponovo na. vlast...

LQUQ

pre 2 godine

Dogovor koji imaju sa trenutnim vodjom talibana mi ne znamo i ne treba biti naivan pa pomisliti da su ameri bilo sta ovde izgubili.
Ne bi me cudilo da talibani otvore jedan granicni prelaz kako bi kanalisali izbeglice ka Iranu, dalje ka Turskoj, Grckoj i EU.
Ma... bice onako kako je neko planirao a sta je cilj svega ovoga cemo verovatno shvatiti u narednim mesecima i godinama.

Nikola

pre 2 godine

Sad se vraca Za ono kad su ameri 80tih naoruzavali Talibane samo jer su sa druge strane bili Rusi.. Cak je tad I Osama Bin Laden dobio naslovnu stranu u Timeu tada najuticajnim novinama sa naslovom Hero Warrior a unutra 3 strane o njemu gde ga predstavljali kao nekog heroja protiv Rusa .. Nego ljudi slabo pamte

knjaz miloš

pre 2 godine

sramota za amerikance... 20 godina rata 1000 milijardi potrošeno od toga 80 samo za,formiranje tkz vojske Afghanistana koja se,predala za mesec dana.... Biden biće pamćen po tome što je,dozvolio ovim d.bilima da,dodju ponovo na. vlast...

Trovach

pre 2 godine

Sta su zeleli, to su i dobili. Ako je njima po volji, nas to ne treba da tangira. Samo, njihove izbeglice ne treba da budu nasa briga. Velike sile su bile umesane u ovaj konflikt, pa neka ih sada udome.

Ire

pre 2 godine

Kada kažete da ipak većina stanovništva podržava Talibane, moram vas ispraviti - većina MUŠKOG stanovništva podržava Tablibane, žene (a 70% žena ne zna ni da čita ni da piše) se ne pitaju ni za šta u ovoj zabiti!

Zdravko

pre 2 godine

Talibani su odmah po dolasku na vlast uveli niz pravilnika, jedan od njih je sa se ženama zabranjuje obrazovanje a drugi je da se sve devijčice starije od 12 godina prisilno udaju za talibanske vojnike.
Sad vi meni recite da je to po vama ok, vi koji podržavate talibane?

sasa

pre 2 godine

Bravo za Talibane. Oni uopste nisu takvi kako ih mediji predstavljaju i uporedjuju ih sa Alkaidom, oni su nacionalni borci i sad su to pokazali jer ne idu gradom da se svete i ubijaju, cak i pozivaju strane diplomate da ostanu i garantuju im sigurnost. Jeste da su islamisticki nastrojeni ali ce morati to da menjaju ako hoce da ostanu na vlasti i da ih ceo svet prizna. Ameri i Talibani su sigurno napravili dil u Dohi ged im je Katar drzao glavni stab u zadnjh deset godina. Mozda i sami uvedu demokratiju jednog dana kao i Asad (sa dobijenih 95% glasova) ako ih Svet prihvati, ,valjda su i Ameri vise naucili da se demokratija ne moze uvoditi silom.
(Zoran, 16. avgust 2021 09:21)

Posalji majku, sestru, cerku, zenu, devojku tamo na dopust. Mozes da mislis kako ce lepo da se provedu. Sto mladje to ce lepse da ih docekaju...

Juce gledao snimak kaze zena avganistanka ubili su moje sinove da bi prisilili snaje i unuke da se udaju za njih! Znaci dan nakon osvajanja teritorije to je prvo sto rade. Ubijaju, siluju, pljackaju.... ma divni su nema sta, zato onoliki narod bezi jer ne moze podneti njihove dobrote.

Andrej

pre 2 godine

Dolaze kod nas na balkanu. Tacnije u Albaniju i Makedoniju. Informacija je od juce. Zaev je dao potvrdu a Olbrajtova se zahvalila. Eto tako to ide.

Samo iskren

pre 2 godine

Ja sam 99 godine sa svojih 17 godina bio mobilisan i imao raspored u slučaju ulaska kopnenih NATO snaga. Nisam se plašio jer je i moj pokojni otac bio raspoređen na isto mesto. U svakom slučaju pre bih poginuo braneći svoju majku i sestru nego ih predati talibanima,ruku na srce sa Nato-om bi drugačije izgledalo ali rat je rat. U svakom slučaju,znam da se ne bih kačio na avione kao avganistanci dok mi se neko iživljava nad porodicom.

Ratko

pre 2 godine

Upadaju po školama i teraju žensku decu kući. Žena bez plahte preko glave i tela i muške pratnje nema šta da traži na ulici. Nema televizora i mobilnih telefona. Era dekadencije i ludaka.

Kakogod

pre 2 godine

Amerika i Britanija su 20 godina igrali igru podele tipa "zavadi pa vladaj" ali su Avganistanci ukapirali da su jedan narod i da je glupo da se ubijaju medjusobno zarad tudjih interesa, i otuda ovaj spektakularni "poraz" vladinih snaga protiv Talibana.
(Milos, 16. avgust 2021 08:32)

A da se malo informišeš pre nego što postaviš ovako nešto. Avganistanci kao narod ne postoje, to je izraz za ukupno stanovništvo te države. Tamo žive Paštuni, Tadžici, Uzbeci, Hazari, Ajmaci, Turkmeni... Najbrojniji su Paštuni (42%) i iz njihovih redova se regrutuju Talibani. Za tu državu bi bilo najbolje da se podeli te da Paštuni osnuju svoju državu sa talibanskom upravom, a ostatak da podele Tadžikistan, Uzbekistan i Turkmenistan (eventualno Iran, ako to dozvole velike sile).

Todor

pre 2 godine

"Bravo za Talibane. Oni uopste nisu takvi kako ih mediji predstavljaju i uporedjuju ih sa Alkaidom, oni su nacionalni borci i sad su to pokazali jer ne idu gradom da se svete i ubijaju, cak i pozivaju strane diplomate da ostanu i garantuju im sigurnost. Jeste da su islamisticki nastrojeni ali ce morati to da menjaju ako hoce da ostanu na vlasti i da ih ceo svet prizna. Ameri i Talibani su sigurno napravili dil u Dohi ged im je Katar drzao glavni stab u zadnjh deset godina. Mozda i sami uvedu demokratiju jednog dana kao i Asad (sa dobijenih 95% glasova) ako ih Svet prihvati, ,valjda su i Ameri vise naucili da se demokratija ne moze uvoditi silom."


Talibani jesu i ono sto su bili pre 20 i kusur godina, teroristi koji ubijaju civile i koji diluju drogu zarad svog profita, a to sto cuvaju strane diplomate samo pokazuje da su zeljni medjunarodnog priznanja.

LQUQ

pre 2 godine

Dogovor koji imaju sa trenutnim vodjom talibana mi ne znamo i ne treba biti naivan pa pomisliti da su ameri bilo sta ovde izgubili.
Ne bi me cudilo da talibani otvore jedan granicni prelaz kako bi kanalisali izbeglice ka Iranu, dalje ka Turskoj, Grckoj i EU.
Ma... bice onako kako je neko planirao a sta je cilj svega ovoga cemo verovatno shvatiti u narednim mesecima i godinama.

Patriota

pre 2 godine

Momentalno se nalazim u ambasadi Nemacke. Ljudi, ovo je apokalipsa. Ne zna se ko je taliban a ko je civil. Svako moze svakog da upuca. Sakriveni smo i cekamo dalje instrukcije. Jako je ozbiljna situacija, puca se non stop bez prestanka. Ovo je divljastvo.
(Srbin u zaklonu, 16. avgust 2021 11:29)

Ako upadnu u ambasadu govori samo kad te pitaju i ne gledaj ih u oči. Nema ništa od toga da im objašnjavaš ko si i da su i nas Amerikanci bombardovali itd, ne znaju oni to, samo će da te prebiju bzv. Trebalo bi da dodje neko od po tebe, samo sada je toliki haos da će verovatno da potraje dok se identifikuju, dobiju propusnice itd. Držimo ti palčeve.

Radoznao

pre 2 godine

O legitimitetu sada već bivšeg režima dosta govori činjenica da je u zemlji koja ima 32 miliona stanovnika na izbore izlazilo 3-4 miliona ljudi. Jednostavno, Afganistanci demokratsku vlast nikada nisu prihvatali kao svoju. Možda je u Kabulu i par većih gradova došlo do vesternizacije, ali je ostatak i većine zemlje želelo da živi na drugi način. Zapad jednostavno ne razume, da se sa nekim ko se školovao u medresi, i koji je najverovatnije učio samo Kuran i Hadise ne pregovara citirajući Univerzalnu deklaraciju o ljudskim pravima ( naročito što većina islamskog sveta to nikada nije prihvatila, već imaju svoju verziju deklaracije o ljudskim pravima). Dobra primer je ovo sa ženskim pravima. Pod tim pojmoj zapadnjaci podrazumevaju jedno, a talibani nešto drugo. Kada talibani kažu da će dopuštati ženskoj decu da uče, oni pod tim ne misle na matematiku, nego na teologiju.

Jes

pre 2 godine

80.000 talibana okupirali drzavo jaoooooo
Narod i vojska umesto da brane drzavu korupcija ih pojede i sad bi da beze umesto da brane svoju drzavu od unutrasnjeg neprijatelja

ajmo svi zajedno

pre 2 godine

Evo me na aerodromu u Kabulu, cekamo da odblokiraju pistu i da nastave sa evakuacijakim letovima. Kazu za 2 sata ce se sve srediti.. Kako radim za stranu ambasadu, mogu vam iz prve ruke reci da ovde uopste nije takav haos kakav predstavljaju mediji. Svi smo znali da se NATO povlaci mesecima unapred i bili smo pripremljeni na to. Svi civili koji zele da budu evakuisani ce napustiti Avganistan do sutra uvece. Svo vreme bezbednost garantuju specijalne jedinice iz vise evropskih drzava i nikakvih vecih problema nema. Trenutno se rade sigurnosne provere ko je ko od civila, pre nego se ukrca na avion, kako se nebi infiltitrirali oni koji nebi trebali. Po zadnjim informacijama, svi "civili" ce biti smesteni u par "kampova" duz Evrope dok se ne naprave kompletne sigurnosne provere i vidi se gde ce dalje da budu smesteni. Nikakve panike nema, sve je bezbedno i sigurno samo malo strpljenja treba a mediji pumpaju situaciju. Americka i Britanska vojska uz pomoc specijalaca iz Nemacke, Holandije, Belgije i Hrvatske savrseno kontrolise trenutnu situaciju.Talibani ne smeju da pridju aerodromu blize od 30 kilometara i na to ih stalno podsecaju americki f16 koji nadlecu Kabul u niskom letu..

Qrajber

pre 2 godine

U zadnje vreme u Avganistanu bilo 5 hiljada nato vojnika.Zemlja velicine kao tri bivse Jugoslavije i oko 40 miliona stanovnika i da je tih 5 hiljada moglo da kontrolise toliku zemlju i ljude.Nema sanse.Zasto su Talibani cekali da oni odu i zasto su oni otisli to je pitanje.

Stojko

pre 2 godine

Bogami ova talibanska mocna vojska ovim tempom polovinom septembra osvaja Istanbul a u Beogradu su 7 dana kasnije. A da, oni su vec ovde od pre par godina.

Marko od Mođile

pre 2 godine

Nema bravo ni za koga. Rat je zlo i posrnuće ljuckog roda. Zar verujete da je gotovo. On će trajati dugo. Verovatno kao 'građanski'. Patnje će se nastaviti. Možda će biti i gore nego do sada. Kada te đavo jednom uhvati za ruku onda te vodi putem koji znači patnju...

Pera Kojot Stariji

pre 2 godine

@Jovan, 16. avgust 2021 08:09

Za druge zemlje se slažem. Ali Talibani smatraju da je svrha njihovog života i postojanja da šire svoju veru. Oni neće stati, veruj mi. Došli su iz Pakistana u koji su pobegli kao deca pred sovjetskom intervencijom, a kasnije i američkom. Neki su tamo i rođeni. Zamisli da se sada vrate u Pakistan, udruže sa onima koji ih podržavaju i preuzmu vlast. A Pakistan ima više od 100 atomskih bojevih glava. Pakistan i Avganistan zajedno oko 265 miliona ljudi. Pa ti vidi...

Taliban

pre 2 godine

Подржавам талибане као што подржавам Северну Кореју и сличне јер је непријатељ мог непријатеља мој "пријатељ". И да, нећу се иселити нити у Северну Кореју нити ћу у Авганистан послати мајку, сестру, супругу јер ми живимо овде по сасвим другим правилима која нама одговарају. А Авганистанци и Севернокорејци живе по својим правилима која се мене не тичу као ни њих наша правила. Само Американце интересује ко како живи и желе да наметну свој начин, наравно зарад својих корпорација, а не зато што су "душице" хумане. Кажете да нисам принципијелан. Па и нисам, научио сам то од Западњака и добар сам ђак.

Zvonko

pre 2 godine

Imali su 20 godina da "reformisu" zemlju, ne zna se koliko novca je ulozeno,ulozeno je mnogo,amerikanci su taj novac davali svakome
20 godina su imali i sta su radili? kupovali lokalne mocnike i misleli uveli smo demokratiju

i evo je danas,demokratija.

komentator

pre 2 godine

Nemojte da ste naivni, nisu Ameri ništa slučajno prepustili sudbini! Previše lako su Talibani zauzeli celu državu, bez otpora i kao da je sve već bilo dogovoreno! Tek ćemo da vidimo šta sledi i šta stoji iza cele ove igranke, naseljavanje Avganistanaca po svetu već počinje! Prenošenje krize u druge delove sveta je specijalitet zapadnih sila, spremni su da se dogovore sa svima ako su njihovi interesi u pitanju!

Najbolji je opancarev lepak.

pre 2 godine

Mene bas interesuje kakvi su to ljudi koji podrzavaju talibane?!?!.Pa njima zene sluze samo za razmnozavanje i nista vise.Ameri su krivi i nema tu price.Ostavili su ljude da ih ovi masakriraju.Davali im lazne informacije i ljudi nisu uspeli na vreme da pobegnu.

Onako realno

pre 2 godine

Kakvi naivci su komentatori koji smatraju da je USA porazena u Afganistanu....hahaha...cudo jedno...halo ekipa, pa dogovorili su se sa Talibanima,
(kako vi kazete "prosto ko pasulj". Eyyy, pustli lika kojeg su drzali 8 godina u Guantanamu, i sad se taj obraca svijetu i kaze da je rat gotov i da zele odnose sa svim drzavama svijeta, a prije 20 godina je razvaljivao Budine kipove i nije bio za nikakav "odnos sa nevjernicima".

Borisav

pre 2 godine

Imao sam prilike da upoznam Avganistance koji su uceni u zapadnim skolama i danas zive i u Avganistanu. Verovali su da njihova zemlja ide napred. Bili su svesni da jedino zapadna civilizacija i vrednosti imaju smisla i da im to odgovora. Sa nekima sam ostao u kontaktu. Vise se ne javljaju. Jako je tezak osecaj, nekoga znati i sada znati kroz sta prolaze. Verovali su do pre neki dan da ce Amerikanci da im pomognu da ostanu tu gde su, zeleli su da ostanu u Avganistanu i izgradjuju svoju zemlju, jedan mi je rekao, kao sto je Srbija ili druga evropska zemlja. Rekli su mi da je gotovo sigurno da ce ih ubiti. Mozda se to vec desilo.

Avaya

pre 2 godine

Занимљив податак од пре неки дан, приход у фискалној години за талибане је био у износу од 1,6 милијарди $. Отприлике трећина од дроге, трећина од пореза и рудног богаства које они ваде и продају и остатак донације (воде Катар и Пакистан)

Pera Kojot Stariji

pre 2 godine

"Realnost je da vecini ruralnog i plemenskog Afganistana vise odgovara talibanska vlast za razliku od prozapadne koja je sklona korupciji i koja nema sluha za potrebe lokalaca... Da nisu imali podrsku naroda ne bi se ni odrzali... Treba naci nacin za saradnju sa njima i pacifikovati ih kroz diplomatske procese."
Ivan, 16. avgust 2021 08:13

Korupcija je kada tražiš nešto na šta inače imaš pravo, a neko ti traži nešto (najčešće novac) da bi ti to dao. Kod Talibana toga nema. Oni ne traže. Oni kažu: "Moraš da daš, jer time pomažeš našu veru..."

Srbin u zaklonu

pre 2 godine

Momentalno se nalazim u ambasadi Nemacke. Ljudi, ovo je apokalipsa. Ne zna se ko je taliban a ko je civil. Svako moze svakog da upuca. Sakriveni smo i cekamo dalje instrukcije. Jako je ozbiljna situacija, puca se non stop bez prestanka. Ovo je divljastvo.

To bre

pre 2 godine

sramota za amerikance... 20 godina rata 1000 milijardi potrošeno od toga 80 samo za,formiranje tkz vojske Afghanistana koja se,predala za mesec dana.... Biden biće pamćen po tome što je,dozvolio ovim d.bilima da,dodju ponovo na. vlast...
(knjaz miloš, 16. avgust 2021 07:36)

Biden će biti pamćen po tome što je rešio da ne ulaže novih 1000 milijardi u projekat koji će uvek imati isti kraj= Talibani preuzimaju vlast. Politički korektna i dobra odluka za SAD, nažalost katastrofalna za narod Avganistana. Ali tako je to, America First, ko sto bi rekao Trump.

joe

pre 2 godine

Ono sto mene brine je da ce sada neka neduzna zemlja nadrljati, kako to obicno biva kad Amerikanci negde budu ispraseni. Samo da to opet ne budemo mi.

Komentator

pre 2 godine

Ako toliko žele mračni srednji vek, dajte im ga, uništite elektrane i isključite im struju, izolujte im zemlju, pa neka vide kako se živi protiv tekovina savremene civilizacije. Pomozite im da ne budu toliko licemerni, koriste savremenu tehnologiju a bore se protiv civilizacije koja je stvara.

Sch..

pre 2 godine

Da li je moguće da je čovek dopustio sa svim mogućnostima i znanjem da se ratuje i u 21 veku na krvavi način ? Mi smo kao čovečanstvo poraženi , nas jednostavno treba da nema da nas jedna kometa potrefi i da vrati planetu na reset. Tužna priča da pored takvih svetskih umova kako u prošlosti tako i u sadašnjosti mi i dalje težimo da budemo osvajači i ujedno razarači

River

pre 2 godine

Odakle oružje? Pakistan. Bukvalno od samog početka drže zaleđinu talibanima ali ih mediji nekako uvek izostave u celoj priči. Verovatno zato što je u pitanju "saveznik" koji poseduje nuklearno naoružanje.

sturmmann

pre 2 godine

@Boris

Ameri su OSTAVILI talibanima 3 tenka, preko 2000 raznih vozila (uključujući i borbena oklopna vozila), haubicama i raznim drugim artiljerijskim oruđima ni broj se ne zna, 12 helikoptera, bespilotne letelice "ScanEagle", o pešadijskom naoružanju i municiji je bespredmetno razgovarati.

I to ni izdaleka nije konačan spisak oružja i opreme koji su talibani dobili na poklon od svojih neprijatelja iz SAD.

bjezi pod krevet

pre 2 godine

od vrata do vrata...
Nije nikome bilo lako biti kvisling kad strana vojska krene kuci..
Dodje sve na naplatu, fino je bilo biti prevodilac ili fikser u zapadnoj mabasadi, plata u dolarima, nezaamisliva za lokalne nesrecnike, ti hadzija..
e sad kuca ovaj umotan u plahu na vratima da te upita di si bija kad je sivalo..kad su njega robokopi jurili po kamenim brdima...
a robokop se fino vrnija u Pensilvaniju a ti sad vidi sta ces reci..

Dalibor Kostic

pre 2 godine

Preporucujem vecini da ne komentarise ono sto ne poznaje. Talibani (ucenici) su pripadnici 60 milionskog naroda Pastuna koji zive na teritoriji min tri zemlje. To je narod koji se bori protiv opresije godinama i pobedili su, u papucama, krpama i puskicama su pobedili robocop-e sa nuklearnim gun-ovima.

Ja

pre 2 godine

Ako većina Avganistanaca podržava talibane pustite ih da u svojim čukama rade šta hoće , kad im dosade nek ih zbace sa vlasti ,nek se igraju džamahirije to im je bar lako.

алекса

pre 2 godine

Међу нама има изузетно глупих људи. Замислите када каже да "слобода, независност, демократија не постоје"!? Човек који то каже је роб! Добровољно пристаје на ропство што је поржавајуће. И онда се питајте с којим правом верски фанатици причају о "слободи". Ту нема слободе! Колико глуп можеш да будеш и извалиш тако нешто. Наравно, ми имамо међу нама хришћанске, православне талибане тзв."зилоте". Зилоти су исто зло колико и талибани. Ликови из огледала ликова на слици. Крвожедни, бестијалне протуве.... Сваки верски фанатизам који заговара живот по "јеванђељима", "шеријатима" и сл. је непријатељ свега позитивног што је човечанство учинило. А циљ им је враћање "мрачног доба", где би светло у виду енормног богаћења видели сам овакав круг људи као на слици. На крају, узмите историју па прочитајте....

Boris

pre 2 godine

Kao sto neko reče to je njihovo oslobodjenje od okupatora. Niko tako lagano ne bi osvojio toliku teritoriju da nema podrsku naroda, jednostavno sebi donose slobodu. Oni sto beze nisu u dobroj situaciji, niko nece ostati ziv zbog saradnje sa okupatorom. Nama je tesko shvatiti njihovo poimanje zivota, drzave, braka i svega ali treba ih ostaviti da sami uređuju svoju drzavu.
Mene zanima utkud talibanima silno naoruzanje i tehnika obzirom da godinama nemaju pristup ničemu a kamoli teskom naoruzanju, znaci krije se sve. Ovo po meni je sramota Usa sto su ostavili na cedilu tu zemlju a gurnuli je u rat, izgleda da i ta sila nije bas neka super sila.

milos

pre 2 godine

Подржавам талибане као што подржавам Северну Кореју и сличне јер је непријатељ мог непријатеља мој "пријатељ". И да, нећу се иселити нити у Северну Кореју нити ћу у Авганистан послати мајку, сестру, супругу јер ми живимо овде по сасвим другим правилима која нама одговарају. А Авганистанци и Севернокорејци живе по својим правилима која се мене не тичу као ни њих наша правила.

Da li Avganistankama odgovaraju ta pravila? Nametnuta od verskih fanatika?

Miroslav

pre 2 godine

ako se dobro secam razlog invazije na Avganistan je 9.11 rusenje "kule bliznakinje" u Americi.
ipak na kraju teorija zavere koju su plasirali pojedinci je zapravo bila istina

Neko

pre 2 godine

Pogledaj na youtubeu kako u garazama prave 1:1 replike identicnog orizja sa zapada istoka odakle hoces sa samo jednom glodalicom i cekicem.

Eto odakle im.

A posto sam i sam bio tamo. U pola srednjeg istoka ljudi mogu decenijama da prezive samo na pirincu, socivu i spanacu.

Hmmmm

pre 2 godine

Gledam komentare i ne mogu da shvatim. Daleko su pa nas je briga ali ljudi koji podržavaju talibane. To ne mogu da shvatim. Haos će tek da bude. Život pod njihovom vlašću su već probali i bio je gađan a sace biti još gore. Izgleda da niko nije očekivao da će vojska da se preda ovako lako. Pa ni samo Avganistanci inače bi već bežali. A oni koji se pitaju kako je tako mali broj NATO trupa držao zemlju. Pa lako je. Kad zagusti nalete avioni i rasteraju sve. Kao i sto sad očigledno nadziru situaciju. Procitajte Haleda Huseinija( sve knjige) pa tek onda pričajte o Avganistanu, talibanima…neki njihovi su se borili i kod nas ovde. Samo nek su daleko, zao mi je onih tamo…lako je likovati odavde. Jedno je sigurno, Ameri su se povukli ali daleko da su oni porazeni. Možda su se zeznuli ali samo toliko…nisu prvi…

Čoveče ne ljuti se

pre 2 godine

"Talibani su podigli zastavu na predsedničkoj palati u Kabulu, javila je televizija Al Džazira. Od tada je u toj zemlji zavladao totalni haos."

kakav haos, pa zar nije zavladao mir!?

astocete

pre 2 godine

Na slici 4 od 5 talibana drži američku pušku... Kako stvari stoje biće da su ih ameri i naoružali...
(Zagor, 16. avgust 2021 09:20)

Ne zaboravi da im je Kabul poslednja stanica, prosli su kroz celu zemlju i sve kasarne Afgana (koji su bili do zuba naoruzani NATO oruzjem). Naravno da ce Taliban (a pogotovo ovi pozeri ovde), da prvo sto uradi baci svoju staru rusku/kinesku, punu peska pusku i uzme ovu novu i uglancanu…

Rasim Np

pre 2 godine

Koliko je desetina hiljada ljudi izgubilo zivot u americkom osvajanju Avganistana a koliko u talibanskom oslobadjanju? Talibani su gospoda za NATO.

my way

pre 2 godine

Није требало да дате ниједан амерички живот нити било какве "шансе" никоме да пружате.

svasta

pre 2 godine

Vesti su jednostrane, zaracene strane su dobile etiketu, uloge dobroh i losih momaka su raspodeljene od strane zapadnih medija, itd, itd… onda nam se serviraju takve informacije, a prosecan covek ne zna kriticki da ih filtrira, ne poznaje svoju istoriju kamoli tamo nekh Afganistanaca i onda presudjuje i daje komentar iz fotelje….

Jovan

pre 2 godine

Kakve veze ima Amerika i EU sa desavanjima u Avganistanu. Sta nekoga briga ko je na vlasti u bilo kojoj zemlji. Mozda talibanima ne odgovara ko je na vlasti u Americi ili Francuskoj. Zar bi trebali da posalju svoju vojsku da sruse rezim u tim drzavama. Prestanimo da podpadamo pod propagandu hegemonistickih medija i razmislimo svojom glavom. Da li ikoga u svetu ugrozava vlast u recimo Severnoj Koreji, Belorusiji, Venecueli i sl. Pa to da li su oni siromasni ili ne svakako ne moze da naudi nikome na ovom svetu.

Ivan

pre 2 godine

Realnost je da vecini ruralnog i plemenskog Afganistana vise odgovara talibanska vlast za razliku od prozapadne koja je sklona korupciji i koja nema sluha za potrebe lokalaca... Da nisu imali podrsku naroda ne bi se ni odrzali... Treba naci nacin za saradnju sa njima i pacifikovati ih kroz diplomatske procese.

Rile

pre 2 godine

sramota za amerikance... 20 godina rata 1000 milijardi potrošeno od toga 80 samo za,formiranje tkz vojske Afghanistana koja se,predala za mesec dana.... Biden biće pamćen po tome što je,dozvolio ovim d.bilima da,dodju ponovo na. vlast...
(knjaz miloš, 16. avgust 2021 07:36)

Drži se tema oko kojih nešto bar znaš kad komentarises, ako ih ima. Rat su započeli Bush i Cheney a Trump i Pompeo su ovim Talibanima dali legitimitet pregovorima o povlačenju Amera. Trump je ovog novog budućeg predsednika, oslobodio iz Gvanatanama. Biden je samo ispunio obećanje i sa ovom mukom završio, obećanje koje su i Obama i Trump dali pa nista...

Milanche

pre 2 godine

Na slici 4 od 5 talibana drži američku pušku... Kako stvari stoje biće da su ih ameri i naoružali...
(Zagor, 16. avgust 2021 09:20)
Moguće ali ne može da se zna sa sigurnošću. Varijante M16 koristi 80 vojski na svetu, mnogi ih i prave po licenci narocito civilne AR varijante. Ukrajina ima licencu npr od 2017. Al nebitno, bilo šta može od pešadijskog naoružanja da se kupi na crnoj berzi oružja. Nekada su bili izuzetak teški mitraljezi, PVO ručni sistemi i RPG-ovi novijeg datuma, ali nisam više siguran kad vidim na slikama Talibane šta nose i šta sve stavljaju na pikape-tehnikale...

Brki

pre 2 godine

Ljudi su previse ostrasceni i tesko podnose kad njihova strana izgubi, u ovom slucaju su to SAD, NATO i marionetska vlada Avganistana. Talibani kakvi takvi su ali ocigledno imaju preko 80% podrske u narodu, tako da je sve dalje bespredmetno komentarisati. Svaki narod ima pravo da bira onaj sistem koji mu odgovara, a ne da mu se namece nesto sa strane. Kina je vec priznala talibane kao legitimnu vlast i krece u ozbiljne infrastrukturne i rudarske radove. Avganistan je jedna od mineralno najbogatijih zemalja sveta i nadam se da ce u narednom periodu uspeti da srede drzavu i razviju uz pomoc tog novca.

Miki

pre 2 godine

sramota za amerikance... 20 godina rata 1000 milijardi potrošeno od toga 80 samo za,formiranje tkz vojske Afghanistana koja se,predala za mesec dana.... Biden biće pamćen po tome što je,dozvolio ovim d.bilima da,dodju ponovo na. vlast...
(knjaz miloš, 16. avgust 2021 07:36)

Nije Biden nego Trump.

Filip

pre 2 godine

Stalno se pominje Pakistan kao glavna podrška Talibanima. Ne Saudijci i Katar, ne ni Iran, nego Pakistan. Mene zanima da mi neko objasni otkud to da je Pakistan toliko jak i relevantan igrač? Ok, dobra geostrateška pozicija, imaju nuklearno oružje, ok su sa SAD(makar donekle), ali i dalje ne razumem - zašto je Pakistan toliko bitan faktor? Evo čitam pola sata tekstove na netu i i dalje ne razumem.

Milos

pre 2 godine

Amerika i Britanija su 20 godina igrali igru podele tipa "zavadi pa vladaj" ali su Avganistanci ukapirali da su jedan narod i da je glupo da se ubijaju medjusobno zarad tudjih interesa, i otuda ovaj spektakularni "poraz" vladinih snaga protiv Talibana.

Za koji dan ce nam sve biti jasno, ali kasno...

pre 2 godine

Nesto mi ovaj na slici u odelu i kosulji ne lici na talibana, a i ovaj desno nije neki ekstrem, onako na prvi pogled...?!

Aleksandar

pre 2 godine

Cestitke talibanima na mirnom preuzimanju vlasti i postovanju dogovora izmedju USA i Talibana. Sta se Rusi cimaju kad znaju da je ovo sve dogovor.

Dik

pre 2 godine

... talibani su svoji na svome, ne tako davno Rusi su hteli da dominiraju pa su prošli kao Ameri. Rusija izdala saopšenje: "Nećemo žuriti s priznavanjem", i talibani sad pate!

Народ

pre 2 godine

Бахаха јесте сутра мало се повлаче. Да ли сте ви заиста тако наивни?!? Ратови се воде с разлогом, планирају годинама унапред и то све због интереса а ви се само решите да је НАТО изгубио.. НАТО ће да изгуби када економија УСА и осталих колонијалних држава буде сравњна са земљом а за то су потребне нуклеарке што значи никад.. Не постоји слобода и независност.. Кад гајиш своју краву тада не купујеш туђе млеко те је много боље да ти крава или цркне или "одштета" у туђи пашњак трајно.Онда мораш додатно да радиш да купиш млеко од своје краве.А да би спречио "шетњу" мораш да имаш нуклеарке.. Навелику жалост немају их сви...

Zoran

pre 2 godine

Bravo za Talibane. Oni uopste nisu takvi kako ih mediji predstavljaju i uporedjuju ih sa Alkaidom, oni su nacionalni borci i sad su to pokazali jer ne idu gradom da se svete i ubijaju, cak i pozivaju strane diplomate da ostanu i garantuju im sigurnost. Jeste da su islamisticki nastrojeni ali ce morati to da menjaju ako hoce da ostanu na vlasti i da ih ceo svet prizna. Ameri i Talibani su sigurno napravili dil u Dohi ged im je Katar drzao glavni stab u zadnjh deset godina. Mozda i sami uvedu demokratiju jednog dana kao i Asad (sa dobijenih 95% glasova) ako ih Svet prihvati, ,valjda su i Ameri vise naucili da se demokratija ne moze uvoditi silom.

Dalibor Kostic

pre 2 godine

Preporucujem vecini da ne komentarise ono sto ne poznaje. Talibani (ucenici) su pripadnici 60 milionskog naroda Pastuna koji zive na teritoriji min tri zemlje. To je narod koji se bori protiv opresije godinama i pobedili su, u papucama, krpama i puskicama su pobedili robocop-e sa nuklearnim gun-ovima.

Taliban

pre 2 godine

Подржавам талибане као што подржавам Северну Кореју и сличне јер је непријатељ мог непријатеља мој "пријатељ". И да, нећу се иселити нити у Северну Кореју нити ћу у Авганистан послати мајку, сестру, супругу јер ми живимо овде по сасвим другим правилима која нама одговарају. А Авганистанци и Севернокорејци живе по својим правилима која се мене не тичу као ни њих наша правила. Само Американце интересује ко како живи и желе да наметну свој начин, наравно зарад својих корпорација, а не зато што су "душице" хумане. Кажете да нисам принципијелан. Па и нисам, научио сам то од Западњака и добар сам ђак.

Zoran

pre 2 godine

Bravo za Talibane. Oni uopste nisu takvi kako ih mediji predstavljaju i uporedjuju ih sa Alkaidom, oni su nacionalni borci i sad su to pokazali jer ne idu gradom da se svete i ubijaju, cak i pozivaju strane diplomate da ostanu i garantuju im sigurnost. Jeste da su islamisticki nastrojeni ali ce morati to da menjaju ako hoce da ostanu na vlasti i da ih ceo svet prizna. Ameri i Talibani su sigurno napravili dil u Dohi ged im je Katar drzao glavni stab u zadnjh deset godina. Mozda i sami uvedu demokratiju jednog dana kao i Asad (sa dobijenih 95% glasova) ako ih Svet prihvati, ,valjda su i Ameri vise naucili da se demokratija ne moze uvoditi silom.

Miki

pre 2 godine

sramota za amerikance... 20 godina rata 1000 milijardi potrošeno od toga 80 samo za,formiranje tkz vojske Afghanistana koja se,predala za mesec dana.... Biden biće pamćen po tome što je,dozvolio ovim d.bilima da,dodju ponovo na. vlast...
(knjaz miloš, 16. avgust 2021 07:36)

Nije Biden nego Trump.

Rasim Np

pre 2 godine

Koliko je desetina hiljada ljudi izgubilo zivot u americkom osvajanju Avganistana a koliko u talibanskom oslobadjanju? Talibani su gospoda za NATO.

ajmo svi zajedno

pre 2 godine

Evo me na aerodromu u Kabulu, cekamo da odblokiraju pistu i da nastave sa evakuacijakim letovima. Kazu za 2 sata ce se sve srediti.. Kako radim za stranu ambasadu, mogu vam iz prve ruke reci da ovde uopste nije takav haos kakav predstavljaju mediji. Svi smo znali da se NATO povlaci mesecima unapred i bili smo pripremljeni na to. Svi civili koji zele da budu evakuisani ce napustiti Avganistan do sutra uvece. Svo vreme bezbednost garantuju specijalne jedinice iz vise evropskih drzava i nikakvih vecih problema nema. Trenutno se rade sigurnosne provere ko je ko od civila, pre nego se ukrca na avion, kako se nebi infiltitrirali oni koji nebi trebali. Po zadnjim informacijama, svi "civili" ce biti smesteni u par "kampova" duz Evrope dok se ne naprave kompletne sigurnosne provere i vidi se gde ce dalje da budu smesteni. Nikakve panike nema, sve je bezbedno i sigurno samo malo strpljenja treba a mediji pumpaju situaciju. Americka i Britanska vojska uz pomoc specijalaca iz Nemacke, Holandije, Belgije i Hrvatske savrseno kontrolise trenutnu situaciju.Talibani ne smeju da pridju aerodromu blize od 30 kilometara i na to ih stalno podsecaju americki f16 koji nadlecu Kabul u niskom letu..

Aleksandar

pre 2 godine

Cestitke talibanima na mirnom preuzimanju vlasti i postovanju dogovora izmedju USA i Talibana. Sta se Rusi cimaju kad znaju da je ovo sve dogovor.

bjezi pod krevet

pre 2 godine

od vrata do vrata...
Nije nikome bilo lako biti kvisling kad strana vojska krene kuci..
Dodje sve na naplatu, fino je bilo biti prevodilac ili fikser u zapadnoj mabasadi, plata u dolarima, nezaamisliva za lokalne nesrecnike, ti hadzija..
e sad kuca ovaj umotan u plahu na vratima da te upita di si bija kad je sivalo..kad su njega robokopi jurili po kamenim brdima...
a robokop se fino vrnija u Pensilvaniju a ti sad vidi sta ces reci..

Jovan

pre 2 godine

Kakve veze ima Amerika i EU sa desavanjima u Avganistanu. Sta nekoga briga ko je na vlasti u bilo kojoj zemlji. Mozda talibanima ne odgovara ko je na vlasti u Americi ili Francuskoj. Zar bi trebali da posalju svoju vojsku da sruse rezim u tim drzavama. Prestanimo da podpadamo pod propagandu hegemonistickih medija i razmislimo svojom glavom. Da li ikoga u svetu ugrozava vlast u recimo Severnoj Koreji, Belorusiji, Venecueli i sl. Pa to da li su oni siromasni ili ne svakako ne moze da naudi nikome na ovom svetu.

Srbin u zaklonu

pre 2 godine

Momentalno se nalazim u ambasadi Nemacke. Ljudi, ovo je apokalipsa. Ne zna se ko je taliban a ko je civil. Svako moze svakog da upuca. Sakriveni smo i cekamo dalje instrukcije. Jako je ozbiljna situacija, puca se non stop bez prestanka. Ovo je divljastvo.

Brki

pre 2 godine

Ljudi su previse ostrasceni i tesko podnose kad njihova strana izgubi, u ovom slucaju su to SAD, NATO i marionetska vlada Avganistana. Talibani kakvi takvi su ali ocigledno imaju preko 80% podrske u narodu, tako da je sve dalje bespredmetno komentarisati. Svaki narod ima pravo da bira onaj sistem koji mu odgovara, a ne da mu se namece nesto sa strane. Kina je vec priznala talibane kao legitimnu vlast i krece u ozbiljne infrastrukturne i rudarske radove. Avganistan je jedna od mineralno najbogatijih zemalja sveta i nadam se da ce u narednom periodu uspeti da srede drzavu i razviju uz pomoc tog novca.

Народ

pre 2 godine

Бахаха јесте сутра мало се повлаче. Да ли сте ви заиста тако наивни?!? Ратови се воде с разлогом, планирају годинама унапред и то све због интереса а ви се само решите да је НАТО изгубио.. НАТО ће да изгуби када економија УСА и осталих колонијалних држава буде сравњна са земљом а за то су потребне нуклеарке што значи никад.. Не постоји слобода и независност.. Кад гајиш своју краву тада не купујеш туђе млеко те је много боље да ти крава или цркне или "одштета" у туђи пашњак трајно.Онда мораш додатно да радиш да купиш млеко од своје краве.А да би спречио "шетњу" мораш да имаш нуклеарке.. Навелику жалост немају их сви...

knjaz miloš

pre 2 godine

sramota za amerikance... 20 godina rata 1000 milijardi potrošeno od toga 80 samo za,formiranje tkz vojske Afghanistana koja se,predala za mesec dana.... Biden biće pamćen po tome što je,dozvolio ovim d.bilima da,dodju ponovo na. vlast...

milos

pre 2 godine

Подржавам талибане као што подржавам Северну Кореју и сличне јер је непријатељ мог непријатеља мој "пријатељ". И да, нећу се иселити нити у Северну Кореју нити ћу у Авганистан послати мајку, сестру, супругу јер ми живимо овде по сасвим другим правилима која нама одговарају. А Авганистанци и Севернокорејци живе по својим правилима која се мене не тичу као ни њих наша правила.

Da li Avganistankama odgovaraju ta pravila? Nametnuta od verskih fanatika?

Milos

pre 2 godine

Amerika i Britanija su 20 godina igrali igru podele tipa "zavadi pa vladaj" ali su Avganistanci ukapirali da su jedan narod i da je glupo da se ubijaju medjusobno zarad tudjih interesa, i otuda ovaj spektakularni "poraz" vladinih snaga protiv Talibana.

алекса

pre 2 godine

Међу нама има изузетно глупих људи. Замислите када каже да "слобода, независност, демократија не постоје"!? Човек који то каже је роб! Добровољно пристаје на ропство што је поржавајуће. И онда се питајте с којим правом верски фанатици причају о "слободи". Ту нема слободе! Колико глуп можеш да будеш и извалиш тако нешто. Наравно, ми имамо међу нама хришћанске, православне талибане тзв."зилоте". Зилоти су исто зло колико и талибани. Ликови из огледала ликова на слици. Крвожедни, бестијалне протуве.... Сваки верски фанатизам који заговара живот по "јеванђељима", "шеријатима" и сл. је непријатељ свега позитивног што је човечанство учинило. А циљ им је враћање "мрачног доба", где би светло у виду енормног богаћења видели сам овакав круг људи као на слици. На крају, узмите историју па прочитајте....

Trovach

pre 2 godine

Sta su zeleli, to su i dobili. Ako je njima po volji, nas to ne treba da tangira. Samo, njihove izbeglice ne treba da budu nasa briga. Velike sile su bile umesane u ovaj konflikt, pa neka ih sada udome.

Najbolji je opancarev lepak.

pre 2 godine

Mene bas interesuje kakvi su to ljudi koji podrzavaju talibane?!?!.Pa njima zene sluze samo za razmnozavanje i nista vise.Ameri su krivi i nema tu price.Ostavili su ljude da ih ovi masakriraju.Davali im lazne informacije i ljudi nisu uspeli na vreme da pobegnu.

Zdravko

pre 2 godine

Talibani su odmah po dolasku na vlast uveli niz pravilnika, jedan od njih je sa se ženama zabranjuje obrazovanje a drugi je da se sve devijčice starije od 12 godina prisilno udaju za talibanske vojnike.
Sad vi meni recite da je to po vama ok, vi koji podržavate talibane?

Rile

pre 2 godine

sramota za amerikance... 20 godina rata 1000 milijardi potrošeno od toga 80 samo za,formiranje tkz vojske Afghanistana koja se,predala za mesec dana.... Biden biće pamćen po tome što je,dozvolio ovim d.bilima da,dodju ponovo na. vlast...
(knjaz miloš, 16. avgust 2021 07:36)

Drži se tema oko kojih nešto bar znaš kad komentarises, ako ih ima. Rat su započeli Bush i Cheney a Trump i Pompeo su ovim Talibanima dali legitimitet pregovorima o povlačenju Amera. Trump je ovog novog budućeg predsednika, oslobodio iz Gvanatanama. Biden je samo ispunio obećanje i sa ovom mukom završio, obećanje koje su i Obama i Trump dali pa nista...

Samo iskren

pre 2 godine

Ja sam 99 godine sa svojih 17 godina bio mobilisan i imao raspored u slučaju ulaska kopnenih NATO snaga. Nisam se plašio jer je i moj pokojni otac bio raspoređen na isto mesto. U svakom slučaju pre bih poginuo braneći svoju majku i sestru nego ih predati talibanima,ruku na srce sa Nato-om bi drugačije izgledalo ali rat je rat. U svakom slučaju,znam da se ne bih kačio na avione kao avganistanci dok mi se neko iživljava nad porodicom.

Todor

pre 2 godine

"Bravo za Talibane. Oni uopste nisu takvi kako ih mediji predstavljaju i uporedjuju ih sa Alkaidom, oni su nacionalni borci i sad su to pokazali jer ne idu gradom da se svete i ubijaju, cak i pozivaju strane diplomate da ostanu i garantuju im sigurnost. Jeste da su islamisticki nastrojeni ali ce morati to da menjaju ako hoce da ostanu na vlasti i da ih ceo svet prizna. Ameri i Talibani su sigurno napravili dil u Dohi ged im je Katar drzao glavni stab u zadnjh deset godina. Mozda i sami uvedu demokratiju jednog dana kao i Asad (sa dobijenih 95% glasova) ako ih Svet prihvati, ,valjda su i Ameri vise naucili da se demokratija ne moze uvoditi silom."


Talibani jesu i ono sto su bili pre 20 i kusur godina, teroristi koji ubijaju civile i koji diluju drogu zarad svog profita, a to sto cuvaju strane diplomate samo pokazuje da su zeljni medjunarodnog priznanja.

To bre

pre 2 godine

sramota za amerikance... 20 godina rata 1000 milijardi potrošeno od toga 80 samo za,formiranje tkz vojske Afghanistana koja se,predala za mesec dana.... Biden biće pamćen po tome što je,dozvolio ovim d.bilima da,dodju ponovo na. vlast...
(knjaz miloš, 16. avgust 2021 07:36)

Biden će biti pamćen po tome što je rešio da ne ulaže novih 1000 milijardi u projekat koji će uvek imati isti kraj= Talibani preuzimaju vlast. Politički korektna i dobra odluka za SAD, nažalost katastrofalna za narod Avganistana. Ali tako je to, America First, ko sto bi rekao Trump.

sasa

pre 2 godine

Bravo za Talibane. Oni uopste nisu takvi kako ih mediji predstavljaju i uporedjuju ih sa Alkaidom, oni su nacionalni borci i sad su to pokazali jer ne idu gradom da se svete i ubijaju, cak i pozivaju strane diplomate da ostanu i garantuju im sigurnost. Jeste da su islamisticki nastrojeni ali ce morati to da menjaju ako hoce da ostanu na vlasti i da ih ceo svet prizna. Ameri i Talibani su sigurno napravili dil u Dohi ged im je Katar drzao glavni stab u zadnjh deset godina. Mozda i sami uvedu demokratiju jednog dana kao i Asad (sa dobijenih 95% glasova) ako ih Svet prihvati, ,valjda su i Ameri vise naucili da se demokratija ne moze uvoditi silom.
(Zoran, 16. avgust 2021 09:21)

Posalji majku, sestru, cerku, zenu, devojku tamo na dopust. Mozes da mislis kako ce lepo da se provedu. Sto mladje to ce lepse da ih docekaju...

Juce gledao snimak kaze zena avganistanka ubili su moje sinove da bi prisilili snaje i unuke da se udaju za njih! Znaci dan nakon osvajanja teritorije to je prvo sto rade. Ubijaju, siluju, pljackaju.... ma divni su nema sta, zato onoliki narod bezi jer ne moze podneti njihove dobrote.

Sch..

pre 2 godine

Da li je moguće da je čovek dopustio sa svim mogućnostima i znanjem da se ratuje i u 21 veku na krvavi način ? Mi smo kao čovečanstvo poraženi , nas jednostavno treba da nema da nas jedna kometa potrefi i da vrati planetu na reset. Tužna priča da pored takvih svetskih umova kako u prošlosti tako i u sadašnjosti mi i dalje težimo da budemo osvajači i ujedno razarači

Onako realno

pre 2 godine

Kakvi naivci su komentatori koji smatraju da je USA porazena u Afganistanu....hahaha...cudo jedno...halo ekipa, pa dogovorili su se sa Talibanima,
(kako vi kazete "prosto ko pasulj". Eyyy, pustli lika kojeg su drzali 8 godina u Guantanamu, i sad se taj obraca svijetu i kaze da je rat gotov i da zele odnose sa svim drzavama svijeta, a prije 20 godina je razvaljivao Budine kipove i nije bio za nikakav "odnos sa nevjernicima".

Komentator

pre 2 godine

Ako toliko žele mračni srednji vek, dajte im ga, uništite elektrane i isključite im struju, izolujte im zemlju, pa neka vide kako se živi protiv tekovina savremene civilizacije. Pomozite im da ne budu toliko licemerni, koriste savremenu tehnologiju a bore se protiv civilizacije koja je stvara.

joe

pre 2 godine

Ono sto mene brine je da ce sada neka neduzna zemlja nadrljati, kako to obicno biva kad Amerikanci negde budu ispraseni. Samo da to opet ne budemo mi.

komentator

pre 2 godine

Nemojte da ste naivni, nisu Ameri ništa slučajno prepustili sudbini! Previše lako su Talibani zauzeli celu državu, bez otpora i kao da je sve već bilo dogovoreno! Tek ćemo da vidimo šta sledi i šta stoji iza cele ove igranke, naseljavanje Avganistanaca po svetu već počinje! Prenošenje krize u druge delove sveta je specijalitet zapadnih sila, spremni su da se dogovore sa svima ako su njihovi interesi u pitanju!

Boris

pre 2 godine

Kao sto neko reče to je njihovo oslobodjenje od okupatora. Niko tako lagano ne bi osvojio toliku teritoriju da nema podrsku naroda, jednostavno sebi donose slobodu. Oni sto beze nisu u dobroj situaciji, niko nece ostati ziv zbog saradnje sa okupatorom. Nama je tesko shvatiti njihovo poimanje zivota, drzave, braka i svega ali treba ih ostaviti da sami uređuju svoju drzavu.
Mene zanima utkud talibanima silno naoruzanje i tehnika obzirom da godinama nemaju pristup ničemu a kamoli teskom naoruzanju, znaci krije se sve. Ovo po meni je sramota Usa sto su ostavili na cedilu tu zemlju a gurnuli je u rat, izgleda da i ta sila nije bas neka super sila.

Ire

pre 2 godine

Kada kažete da ipak većina stanovništva podržava Talibane, moram vas ispraviti - većina MUŠKOG stanovništva podržava Tablibane, žene (a 70% žena ne zna ni da čita ni da piše) se ne pitaju ni za šta u ovoj zabiti!

Nikola

pre 2 godine

Sad se vraca Za ono kad su ameri 80tih naoruzavali Talibane samo jer su sa druge strane bili Rusi.. Cak je tad I Osama Bin Laden dobio naslovnu stranu u Timeu tada najuticajnim novinama sa naslovom Hero Warrior a unutra 3 strane o njemu gde ga predstavljali kao nekog heroja protiv Rusa .. Nego ljudi slabo pamte

Borisav

pre 2 godine

Imao sam prilike da upoznam Avganistance koji su uceni u zapadnim skolama i danas zive i u Avganistanu. Verovali su da njihova zemlja ide napred. Bili su svesni da jedino zapadna civilizacija i vrednosti imaju smisla i da im to odgovora. Sa nekima sam ostao u kontaktu. Vise se ne javljaju. Jako je tezak osecaj, nekoga znati i sada znati kroz sta prolaze. Verovali su do pre neki dan da ce Amerikanci da im pomognu da ostanu tu gde su, zeleli su da ostanu u Avganistanu i izgradjuju svoju zemlju, jedan mi je rekao, kao sto je Srbija ili druga evropska zemlja. Rekli su mi da je gotovo sigurno da ce ih ubiti. Mozda se to vec desilo.

Ratko

pre 2 godine

Upadaju po školama i teraju žensku decu kući. Žena bez plahte preko glave i tela i muške pratnje nema šta da traži na ulici. Nema televizora i mobilnih telefona. Era dekadencije i ludaka.

Ivan

pre 2 godine

Realnost je da vecini ruralnog i plemenskog Afganistana vise odgovara talibanska vlast za razliku od prozapadne koja je sklona korupciji i koja nema sluha za potrebe lokalaca... Da nisu imali podrsku naroda ne bi se ni odrzali... Treba naci nacin za saradnju sa njima i pacifikovati ih kroz diplomatske procese.

Patriota

pre 2 godine

Momentalno se nalazim u ambasadi Nemacke. Ljudi, ovo je apokalipsa. Ne zna se ko je taliban a ko je civil. Svako moze svakog da upuca. Sakriveni smo i cekamo dalje instrukcije. Jako je ozbiljna situacija, puca se non stop bez prestanka. Ovo je divljastvo.
(Srbin u zaklonu, 16. avgust 2021 11:29)

Ako upadnu u ambasadu govori samo kad te pitaju i ne gledaj ih u oči. Nema ništa od toga da im objašnjavaš ko si i da su i nas Amerikanci bombardovali itd, ne znaju oni to, samo će da te prebiju bzv. Trebalo bi da dodje neko od po tebe, samo sada je toliki haos da će verovatno da potraje dok se identifikuju, dobiju propusnice itd. Držimo ti palčeve.

Zvonko

pre 2 godine

Imali su 20 godina da "reformisu" zemlju, ne zna se koliko novca je ulozeno,ulozeno je mnogo,amerikanci su taj novac davali svakome
20 godina su imali i sta su radili? kupovali lokalne mocnike i misleli uveli smo demokratiju

i evo je danas,demokratija.

Miroslav

pre 2 godine

ako se dobro secam razlog invazije na Avganistan je 9.11 rusenje "kule bliznakinje" u Americi.
ipak na kraju teorija zavere koju su plasirali pojedinci je zapravo bila istina

LQUQ

pre 2 godine

Dogovor koji imaju sa trenutnim vodjom talibana mi ne znamo i ne treba biti naivan pa pomisliti da su ameri bilo sta ovde izgubili.
Ne bi me cudilo da talibani otvore jedan granicni prelaz kako bi kanalisali izbeglice ka Iranu, dalje ka Turskoj, Grckoj i EU.
Ma... bice onako kako je neko planirao a sta je cilj svega ovoga cemo verovatno shvatiti u narednim mesecima i godinama.

Andrej

pre 2 godine

Dolaze kod nas na balkanu. Tacnije u Albaniju i Makedoniju. Informacija je od juce. Zaev je dao potvrdu a Olbrajtova se zahvalila. Eto tako to ide.

Dik

pre 2 godine

... talibani su svoji na svome, ne tako davno Rusi su hteli da dominiraju pa su prošli kao Ameri. Rusija izdala saopšenje: "Nećemo žuriti s priznavanjem", i talibani sad pate!

svasta

pre 2 godine

Vesti su jednostrane, zaracene strane su dobile etiketu, uloge dobroh i losih momaka su raspodeljene od strane zapadnih medija, itd, itd… onda nam se serviraju takve informacije, a prosecan covek ne zna kriticki da ih filtrira, ne poznaje svoju istoriju kamoli tamo nekh Afganistanaca i onda presudjuje i daje komentar iz fotelje….

Hmmmm

pre 2 godine

Gledam komentare i ne mogu da shvatim. Daleko su pa nas je briga ali ljudi koji podržavaju talibane. To ne mogu da shvatim. Haos će tek da bude. Život pod njihovom vlašću su već probali i bio je gađan a sace biti još gore. Izgleda da niko nije očekivao da će vojska da se preda ovako lako. Pa ni samo Avganistanci inače bi već bežali. A oni koji se pitaju kako je tako mali broj NATO trupa držao zemlju. Pa lako je. Kad zagusti nalete avioni i rasteraju sve. Kao i sto sad očigledno nadziru situaciju. Procitajte Haleda Huseinija( sve knjige) pa tek onda pričajte o Avganistanu, talibanima…neki njihovi su se borili i kod nas ovde. Samo nek su daleko, zao mi je onih tamo…lako je likovati odavde. Jedno je sigurno, Ameri su se povukli ali daleko da su oni porazeni. Možda su se zeznuli ali samo toliko…nisu prvi…

Kakogod

pre 2 godine

Amerika i Britanija su 20 godina igrali igru podele tipa "zavadi pa vladaj" ali su Avganistanci ukapirali da su jedan narod i da je glupo da se ubijaju medjusobno zarad tudjih interesa, i otuda ovaj spektakularni "poraz" vladinih snaga protiv Talibana.
(Milos, 16. avgust 2021 08:32)

A da se malo informišeš pre nego što postaviš ovako nešto. Avganistanci kao narod ne postoje, to je izraz za ukupno stanovništvo te države. Tamo žive Paštuni, Tadžici, Uzbeci, Hazari, Ajmaci, Turkmeni... Najbrojniji su Paštuni (42%) i iz njihovih redova se regrutuju Talibani. Za tu državu bi bilo najbolje da se podeli te da Paštuni osnuju svoju državu sa talibanskom upravom, a ostatak da podele Tadžikistan, Uzbekistan i Turkmenistan (eventualno Iran, ako to dozvole velike sile).

Pera Kojot Stariji

pre 2 godine

"Realnost je da vecini ruralnog i plemenskog Afganistana vise odgovara talibanska vlast za razliku od prozapadne koja je sklona korupciji i koja nema sluha za potrebe lokalaca... Da nisu imali podrsku naroda ne bi se ni odrzali... Treba naci nacin za saradnju sa njima i pacifikovati ih kroz diplomatske procese."
Ivan, 16. avgust 2021 08:13

Korupcija je kada tražiš nešto na šta inače imaš pravo, a neko ti traži nešto (najčešće novac) da bi ti to dao. Kod Talibana toga nema. Oni ne traže. Oni kažu: "Moraš da daš, jer time pomažeš našu veru..."

Filip

pre 2 godine

Stalno se pominje Pakistan kao glavna podrška Talibanima. Ne Saudijci i Katar, ne ni Iran, nego Pakistan. Mene zanima da mi neko objasni otkud to da je Pakistan toliko jak i relevantan igrač? Ok, dobra geostrateška pozicija, imaju nuklearno oružje, ok su sa SAD(makar donekle), ali i dalje ne razumem - zašto je Pakistan toliko bitan faktor? Evo čitam pola sata tekstove na netu i i dalje ne razumem.

Stojko

pre 2 godine

Bogami ova talibanska mocna vojska ovim tempom polovinom septembra osvaja Istanbul a u Beogradu su 7 dana kasnije. A da, oni su vec ovde od pre par godina.

Čoveče ne ljuti se

pre 2 godine

"Talibani su podigli zastavu na predsedničkoj palati u Kabulu, javila je televizija Al Džazira. Od tada je u toj zemlji zavladao totalni haos."

kakav haos, pa zar nije zavladao mir!?

Ja

pre 2 godine

Ako većina Avganistanaca podržava talibane pustite ih da u svojim čukama rade šta hoće , kad im dosade nek ih zbace sa vlasti ,nek se igraju džamahirije to im je bar lako.

sturmmann

pre 2 godine

@Boris

Ameri su OSTAVILI talibanima 3 tenka, preko 2000 raznih vozila (uključujući i borbena oklopna vozila), haubicama i raznim drugim artiljerijskim oruđima ni broj se ne zna, 12 helikoptera, bespilotne letelice "ScanEagle", o pešadijskom naoružanju i municiji je bespredmetno razgovarati.

I to ni izdaleka nije konačan spisak oružja i opreme koji su talibani dobili na poklon od svojih neprijatelja iz SAD.

Jes

pre 2 godine

80.000 talibana okupirali drzavo jaoooooo
Narod i vojska umesto da brane drzavu korupcija ih pojede i sad bi da beze umesto da brane svoju drzavu od unutrasnjeg neprijatelja

Neko

pre 2 godine

Pogledaj na youtubeu kako u garazama prave 1:1 replike identicnog orizja sa zapada istoka odakle hoces sa samo jednom glodalicom i cekicem.

Eto odakle im.

A posto sam i sam bio tamo. U pola srednjeg istoka ljudi mogu decenijama da prezive samo na pirincu, socivu i spanacu.

Avaya

pre 2 godine

Занимљив податак од пре неки дан, приход у фискалној години за талибане је био у износу од 1,6 милијарди $. Отприлике трећина од дроге, трећина од пореза и рудног богаства које они ваде и продају и остатак донације (воде Катар и Пакистан)

Marko od Mođile

pre 2 godine

Nema bravo ni za koga. Rat je zlo i posrnuće ljuckog roda. Zar verujete da je gotovo. On će trajati dugo. Verovatno kao 'građanski'. Patnje će se nastaviti. Možda će biti i gore nego do sada. Kada te đavo jednom uhvati za ruku onda te vodi putem koji znači patnju...

Pera Kojot Stariji

pre 2 godine

@Jovan, 16. avgust 2021 08:09

Za druge zemlje se slažem. Ali Talibani smatraju da je svrha njihovog života i postojanja da šire svoju veru. Oni neće stati, veruj mi. Došli su iz Pakistana u koji su pobegli kao deca pred sovjetskom intervencijom, a kasnije i američkom. Neki su tamo i rođeni. Zamisli da se sada vrate u Pakistan, udruže sa onima koji ih podržavaju i preuzmu vlast. A Pakistan ima više od 100 atomskih bojevih glava. Pakistan i Avganistan zajedno oko 265 miliona ljudi. Pa ti vidi...

my way

pre 2 godine

Није требало да дате ниједан амерички живот нити било какве "шансе" никоме да пружате.

Za koji dan ce nam sve biti jasno, ali kasno...

pre 2 godine

Nesto mi ovaj na slici u odelu i kosulji ne lici na talibana, a i ovaj desno nije neki ekstrem, onako na prvi pogled...?!

astocete

pre 2 godine

Na slici 4 od 5 talibana drži američku pušku... Kako stvari stoje biće da su ih ameri i naoružali...
(Zagor, 16. avgust 2021 09:20)

Ne zaboravi da im je Kabul poslednja stanica, prosli su kroz celu zemlju i sve kasarne Afgana (koji su bili do zuba naoruzani NATO oruzjem). Naravno da ce Taliban (a pogotovo ovi pozeri ovde), da prvo sto uradi baci svoju staru rusku/kinesku, punu peska pusku i uzme ovu novu i uglancanu…

Qrajber

pre 2 godine

U zadnje vreme u Avganistanu bilo 5 hiljada nato vojnika.Zemlja velicine kao tri bivse Jugoslavije i oko 40 miliona stanovnika i da je tih 5 hiljada moglo da kontrolise toliku zemlju i ljude.Nema sanse.Zasto su Talibani cekali da oni odu i zasto su oni otisli to je pitanje.

Radoznao

pre 2 godine

O legitimitetu sada već bivšeg režima dosta govori činjenica da je u zemlji koja ima 32 miliona stanovnika na izbore izlazilo 3-4 miliona ljudi. Jednostavno, Afganistanci demokratsku vlast nikada nisu prihvatali kao svoju. Možda je u Kabulu i par većih gradova došlo do vesternizacije, ali je ostatak i većine zemlje želelo da živi na drugi način. Zapad jednostavno ne razume, da se sa nekim ko se školovao u medresi, i koji je najverovatnije učio samo Kuran i Hadise ne pregovara citirajući Univerzalnu deklaraciju o ljudskim pravima ( naročito što većina islamskog sveta to nikada nije prihvatila, već imaju svoju verziju deklaracije o ljudskim pravima). Dobra primer je ovo sa ženskim pravima. Pod tim pojmoj zapadnjaci podrazumevaju jedno, a talibani nešto drugo. Kada talibani kažu da će dopuštati ženskoj decu da uče, oni pod tim ne misle na matematiku, nego na teologiju.

Milanche

pre 2 godine

Na slici 4 od 5 talibana drži američku pušku... Kako stvari stoje biće da su ih ameri i naoružali...
(Zagor, 16. avgust 2021 09:20)
Moguće ali ne može da se zna sa sigurnošću. Varijante M16 koristi 80 vojski na svetu, mnogi ih i prave po licenci narocito civilne AR varijante. Ukrajina ima licencu npr od 2017. Al nebitno, bilo šta može od pešadijskog naoružanja da se kupi na crnoj berzi oružja. Nekada su bili izuzetak teški mitraljezi, PVO ručni sistemi i RPG-ovi novijeg datuma, ali nisam više siguran kad vidim na slikama Talibane šta nose i šta sve stavljaju na pikape-tehnikale...

River

pre 2 godine

Odakle oružje? Pakistan. Bukvalno od samog početka drže zaleđinu talibanima ali ih mediji nekako uvek izostave u celoj priči. Verovatno zato što je u pitanju "saveznik" koji poseduje nuklearno naoružanje.