Sreda, 15.01.2020.

11:34

Prvi put u novijoj istoriji: Srbija ima manje od sedam miliona stanovnika. "Sada nema ni proste reprodukcije"

Iako se proteklih par godina u Srbiji rađa više dece, svake godine gubimo na desetine hiljada stanovnika.

Izvor: RTS

Prvi put u novijoj istoriji: Srbija ima manje od sedam miliona stanovnika. "Sada nema ni proste reprodukcije" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

Ja 78

pre 4 godine

Baš je glupo ovo što ću napisati ali... Supruga i ja nismo doktori nauka ali vrlo dobro znamo kako se "prave" deca. Međutim mi ih imamo dvoje hvala Bogu. Toliko "možemo" da izvedemo na pravi put, nadam se, a da ne kukamo državi (kao neki) jer da je bilo zbog države ne bi bilo ni jedno. Radimo po 8 sati dnevno(nekad i više) za 55000 zajedno.

Dejan

pre 4 godine

Bez obzira na svu tugu Srbije koja je prouzrokovalo ovo, mislim da je to trend cele Evrope. Postali smo sebicni. Danas je svuda u Evropi pa i u Srbiji sigurno bolji standard zivota nego 30ih ili 40ih godina proslog veka, veka ratova i socijalne nesigurnosti. Ipak, sve je manje dece od Dablina do Moskve, cak se i Albanija smanjuje. Izuzetak su Turci. Za 100 godina nadomestice nas narodi iz Afrike i Azije.

dragan

pre 4 godine

Imamo troje dece. Nikad nikakve beneficije nismo dobili, niti smo tražili. Čekamo iste redove, plaćamo iste cene za rekreativne nastave i sve moguće dodatne troškove, namete i harače. Sve je puta 3. Ali nema veze. Nismo decu pravili za državu već uprkos njoj i svim preprekama koje ona roditeljima predstavlja. Svakako sam siguran da je državna strategija da se rađanje suzbije i podstakne iseljavanje. Politički je valjda tako bolje.

Ono što nam nedostaje je isto ono što nedostaje i onima sa jednim detetom i petoro dece. Više, ili bar ne manje, parkova umesto kojih neće biti sazidani "moderni stambeno-poslovni objekti", trotoari bar delimično oslobođeni od automobila, taman da može da se prođe bez rizika po život, iskrenost oko hrane i vazduha (ako je hrana ili vazduh otrovan - kažite nam da zaštitimo decu kako znamo), zdravstveni sistem koji je iskren (ako je besplatan nek bude, ako nije nek se kaže glasno šta košta), itd.

A Srbiju će već neko naseliti, nema tu brige. Neće prazno ostati. Lepa je zemlja, naći će se neko ko će srediti sve.

Куп је битан

pre 4 godine

На жалост, у многим коментарима износе се погрешни закључци. Тачно је да људи одлазе из земље због лоше економске ситуације, недостатка сигурности и бројних других разлога. Оно што није тачно је да је наталитет негативан због економске ситуације. Тај проблем вучемо још деценијама, и то из времена када је економска ситуација била знатно боља. Најбољи доказ за то су развијене земље. Јапан, једна од најбогатијих земаља на свету има озбиљан проблем са наталитетом. Нико не може рећи да Јапанци лоше живе. И не само Јапан. Проблем наталитета је пре свега проблем Западне цивилизације, тј. богатог дела света. Није толико познато, али од скоро је и у Кини дошло до смањења природног прираштаја становништва. Питање броја новорођене деце није ствар економских прилика, већ је то социолошко и цивилизацијско питање. У западним земљама тај проблем није толико видљив зато што га решавају миграцијама.

ja

pre 4 godine

Proste reprodukcije nema od 1991. godine. Jedini razlog zbog čega Srbija nije spala ispod 5 miliona stanovnika su imigracije - ne samo prinudne (raseljena lica i izbeglice), već ekonomske. Mnogo veći broj ljudi se svake godine useljavao u Srbiju nego što je iz nje odlazio - Srbi iz okruženja, Makedonci, Albanci, Rumuni, Bugari,... Po podacima UN, Srbija je jedna od zemalja koje su, u prethodnih 20-30 godina, imale najvišu stopu neto migracija. Uspevali smo da nadoknadimo ne samo ogroman broj ljudi koji su napustili zemlju, već i jako veliku negativnu stopu prirodnog priraštaja. Dalje imigracije su jedini način za biološki opstanak Srbije. Situacija sa natalitetom je toliko loša da je potrebno da sve žene koje se nalaze u reproduktivnom dobu, kao i one što u njega tek treba da uđu, rode po 5 dece, samo da bismo bili na nuli...

Dragan

pre 4 godine

Nema više proste reprodukcije, nema zdravog vazduha, vode, zemlje i hrane. Dakle, ni nas neće biti, jer nema života bez ovih uslova.
Džabe rast BDP, rast plata i penzija, nestaje nam največe bogatstvo, koje se ne kupuje novcem - život!

Ranko Trba

pre 4 godine

Sirom otvoriti vrata migrantima i podici natalitet. Naravno, pre toga svi moraju da prime srpstvo, tj. pravoslavnu veru. Za par godina ce nas opet biti 10 miliona.

neca

pre 4 godine

Za vreme mrskog Tita 10 miliona Srba. Za vreme velikih Srba 6 miliona. Alal vera!
(stranger, 15. januar 2020 12:14)
10 miliona ljudi u Srbiji je bilo zajedno sa Kosovom. To na stranu nama je natalitet poceo da drasticno da opada jos za vreme SFRJ. Moje babe i dede su rodjeni pred 2.sv rat i tada je svuda bilo po 5oro 6oro dece u domacinstvu, vec 60ih i 70ih je postalo retko da neko ima vise od troje dece, vec kad sam ja rodjen('82) je bilo mnogo cesce da je neko jedinac nego da je bilo 3je dece u porodici. To je posledica industrijalizacije, preseljenja u gradove i promene stila zivota, ne mozes da ocekujes da oba roditelja rade po 8 sati dnevno da se zivi u stanovima od 50-60 kvadrata i da neko ima mnogo dece. Ratovi i katastrofalna politika su ubrzali sve negativne trendove, pogotovu iseljavanje, ali mi smo vec 91. tj neposredno pre svih tih krahova bili na granici proste reprodukcije( tada je u proseku bilo 2,1 dete po porodici) i da nije bilo toga mi bi smo opet danas imali gubitak stanovnistva samo ne ovoliko drastican

sturmmann

pre 4 godine

@ja

"Situacija sa natalitetom je toliko loša da je potrebno da sve žene koje se nalaze u reproduktivnom dobu, kao i one što u njega tek treba da uđu, rode po 5 dece, samo da bismo bili na nuli..."

Pravi broj nije 5. Pravi broj je 6,7. Da, ovo baš ne zvuči lepo ali matematika je egzaktna nauka. Ona ne barata sa ljudskim emocijama.

A taj broj 6,7 neće zvanično objaviti.

Zvanično se objavljuju vesti iz "rijaliti" sveta.

mgtow

pre 4 godine

35 godina. Nemam ništa iskustva sa ženama. Možda bih bio već u nekoj vezi i planu ka porodici ali nekako gomila prepreka u ličnom razvoju na tom planu sam imao. Dosta je do mog straha i lenjosti. Ali dobar deo krivice bih preneo i na ženski svet. Veoma su hladne, rezervisane. Ako priđeš unište te mentalno u pojam sa odbijanjem. I trag samopouzdanja što si imao više nemaš. Posle svega lošeg samo odustaneš skroz i živiš u svom svetu.

zeleni

pre 4 godine

Po mom misljenju najveci problem ove zemlje je ogroman broj neženja po srpskim selima. Pa samo u zapadnoj srbiji ima 50000 neženja dok imamo onu situaciju da ide na jednog muskarca 5-6 zena. Ako je toliki broj nezenja onda je i visestruko veci broj neudatih zena o. To je sve jer je zenama ispod casti da idu u Arilje, Pozegu, Lucane, Kosjeric, da rade ili kako bi one rekle rintaju vec im je lakse da rade za 40 hiljada u gradu i imaju radno vreme od 8 do 4 a to sto su neudate nije bitno... Sam Nikola Tesla je rekao da ce svet propasti kad zena pocne da radi nesto sto joj priroda nije namenila umesto da drzi kucu i to se dokazuje kao tacno jer sva covilizovana drustva nestaju dok zemlje koje nemaju elementarne uslove imaju sve veci broj stanovnika

mišljene malog čoveka

pre 4 godine

Dozvolite Arapima i albancima da se dosele u Srbiju. Oni znaju kako se prave deca. Kriv je način života za kojim svi težite. Svi bi rađe u Beograd u 40ak kvadrata nego palatu na selu. Pa još čekate do kasnih 30ih da se ženite i udate. Da ne govorim o alkoholu i pusenju. Ja imam 6ero dece i živim kao svoj na svome na selu. Deca odrasla na čistom vazduhu uz zdravu hranu, rad, i postovanje prema Bogu i drugim.

budiboksnama

pre 4 godine

KOnačno živimo u Velikoj Srbiji! Zapravo, već je i prevelika za nas koliko nas je sada, a kamo li za nas koliko će nas biti sutra...

pera

pre 4 godine

Nikad mi nije bilo najjasnije u cemu je problem sa opadanjem broja stanovnika. Npr. Slovenija ima samo 2M, Danska, Finska, Norveska, Irska, Hrvatska imaju manje od nas (oko 5M ili manje), pa sta im fali? Uvek se oko ovoga dize frka, kao "nece nas biti ni 5M", pa dobro. Problem moze biti prosecna starost stanovnistva, ali broj kao broj ne bi trebalo da bude toliko bitan.

Edhem

pre 4 godine

Od avnojskih republika jedino je Slovenija premašila broj stanovništva u odnosu na godinu 1991. Zbog pozitivnog migracionog salda, jer imaju i slovenci negativan priraštaj. Najveću demografsku katastrofu pretrpela je Hrvatska, od nekadašnjih 4,8 mio na samo 3,7 mio i BiH od 4,5 mio na 3,2 mio stanovnika. Za Severnu M nemamo podataka, ali i tamo gde su bili demografsko jaki (zapadni delovi), sad su potpuno opusteli.

ali ne,ovi su jos ljubomorni i zavidni iako je malo falilo da se na Srbiju pribije glogov kolac

pre 4 godine

Da se nisu Srbi iz Bosne i Krajine konstantno doseljavali sada bi Srbija ima la 4 mil kao i HR :(

wiener

pre 4 godine

Ovo sa potrebom za 2,1 dece po ženi nije ništa tipično za srbiju već za sve razvijene zemlje. I pogodite šta: nijedna razvijena zemlja to nema. Najveći fertilitet u evropi ima francuska sa 1,9. I to bi već značilo pad broja stanovnika. Ali broj stanovnika francuske raste zbog imigracije. Kao i u drugim razvijenim zemljama. Ovde gde ja živim u austriji je fertilitet sličan kao u srbiji i značiobi pad broja stanovnika ali stanovništvo raste zahvaljujući imigraciji izmedju ostalog i iz srbije. Čakse i ksenofobicni japan otvorio za imigraciju. Znači, standard i blagostanje ne donose veći broj dece. Ali donose pozitivan bilans u imigraciji. Srbija bi morala da prihvati imigraciju sa povecanjem standarda života. A uspešne zemlje svoje imigrante uspešno integrišu. A da li bi crni imigrant iz afrike ikada mogao da postane srbin?

izhlapjeli starac

pre 4 godine

Sve su to prirodni procesi. Nestanak vrsta, naroda, nacija, sve se to kroz istoriju vec desavalo. Ako ne umemo da opstanemo, nestacemo. Sta ima prirodnije od toga?

Mujo11

pre 4 godine

Prvi put u novijoj istoriji: Srbija ima manje od sedam miliona stanovnika. "Sada nema ni proste reprodukcije"
I sve to cekajuci raspad NATO, EU, SAD..., nestrpljivo cekajuci kada i kako komsije raspadaju, a istoi vrijeme navijacu za Rusiju, Kinu, B.Rusiju, Iran, S.Koreju, Indiju, Brazil, Mexiko...
Produktivnije bi bilo raditi malo vise za bolju privredu i zdravu porodicu sa vise djeca koje garantiraju buducnost nacije i drzave!

Брат

pre 4 godine

Двоје деце и планирамо треће. Где има за једно има и за друго, где има за друго биће и за треће...

Pijani zlotvor

pre 4 godine

Radi se o nacinu zivota. Bijelci/europljani izumiru. Siromastvo nije izgovor.
1920 iracana je bilo manje nego hrvata. Danas ih ima 40 milijuna.
Ako se svi skupa ne trgnemo, hr, srb, bih za 100 god naselit ce arapi, a o nama ce se govoriti onako kako mi sad pricamo o ilirima i tracanima.

Licnoja

pre 4 godine

Smrt za natalitet ne samo Srbije već i gotovo cele Evrope je socijalni sistem. Isti dovodi roditelje u poziciju da im navodno "deca nisu potrebna" a decu da prividno "ne moraju da se brinu o roditeljima. Deca su uvek bila radna snaga u mladosti a sigurnost u starosti. Sad su kucni ljubimci za postojanje kojih ocekujem apanazu od drzave. Dok ne propadne socijalni sistem potpuno neci biti ni nataliteta jer je "lakse" svoje pare trositi na provod i cekati da se država pobrine nego napraviti decu pa se se ona pobrinu za nas.

Reziel

pre 4 godine

To zvuči strašno, ali to je trend u celom svetu, osim kod najsiromašnijih naroda. Slažem se da umnogome igra i ekonomsko stanje, način života, ali nije samo to. Jednostavno danas su ljudi sve više okrenuti sebi, ne žele decu, ne žele obavezu za ceo život, naročito u društvima poput našeg.
Potpuno razumem žene koje ne žele da se cimaju da rade osam sati dnevno, kuvaju večeru i ručak za sutra, sruše se u krevet i tako iznova. Shvatam i muškarce od kojih se očekuje da potomstvu obezbede egzistenciju sve dok oni to žele, da im obezbede stan i posao. Jednostavno to je previše odgovornosti. Neko će reći ne razumeš, deca su blago, ništa to nije teško... Jeste teško, i često neizvodljivo. Iskreno neko pošten ko je imao sreće da radi dobar i dobro plaćen posao, pa i sa višestruko većom platom od zvaničnog proseka, mora dobrano da se potrudi i odrekne da bi to obezbedio toj deci sve što se od njega u Srbiji očekuje.

Dragan

pre 4 godine

Za prostu reprodukciju i dostojanstven život treba najmanje 800 evra po članu porodice. Raspitajte da li i koliko se dece rađa u porodicama sa manjim prihodima u zemljama EU i Švajcarskoj.

vera

pre 4 godine

Pa sta vas cudi kad imam tako divan novi zakon o zastiti porodice, majki.
Kad sam saznala da sam trudna, pre 4 meseca, ubrzo sam shvatila da ce mi plata spasti na minimum (imam primanja veca od proseka), da ce mi pozicija u firmi biti ugrozena,l do te mere da sam “razocarala” sefa sto sam ostala u drugom stanju.
Srecom pa nismo ugrozeni, al ovo je bas “sjajna” motivacija da se radjaju deca

Ko trazi taj nadje

pre 4 godine

Pa trazili ste demokratiju 2000te godine i dobili ste je to sto smo zrtva tranzicije to je druga prica.Pogledajte samo kakva se kola voze po Srbiji, ljudi ja letos nisam mogo da nadjem letovanje preko agencije, ljudi imaju neki trip svi bi da putuju, da zidaju, da menjaju kola ispijaju sampanjce, ko da zaboravljaju da su pre sto godina furali opanke...Naivni narodi bioloski nestaju, a mi smo kroz nasu istoriju bili mnogo naivni...Nekom je trenutno stanje u zemlji nikad bolje, znam dosta takvih ljudi, sto se tice ove druge grupe, njih kao uvek niko nista ne pita.

Joca

pre 4 godine

Poslednjih sedam godina rodi se malo preko 60 000 a umre preko 100 000 ljudi a u novinama kako smo ove godine prvi put pozitivni. I narod se peca misli da napredujemo. Roditeljima ne mogu da utivim u glavu da se zapravo rodilo 100-200 dece vise nego one prethodne koja je bila najgora u istoriji a to je zanemarljivo. Pozitivni ne mozemo vise biti ni svi da napravimo troje dece jer smo jako stara nacija. Puno starih za umiranje a malo mladih za reprodukciju.

Edhem

pre 4 godine

Imala je Srbija i manje stanovnika. Ako se desi svetska ekonomska kriza kako predviđaju brojni eksperti, onda možemo očekivati povratak silne emigracije sa Zapada u Srbiju i oživljavanje sela i ruralnih predela. Srbija jeste ekonomsko siromašna, ali u uslovima ekonomskog globalnog kolapsa nudi najbolje uslove preživljavanja. U svetu nas ima više od 13 mio.

Tommy

pre 4 godine

I narodi su podvrgnuti zakonima prirodne selekcije, prezivljavaju najjaci i oni koji su najsposobniji prilagoditi se promjenama. Nestanak naroda na Balkanu je vec bila najavljena sa propascu Jugoslavije, ovo je sada samo drugo poluvrijeme. Zvuci apsurdno, ali Jugoslavija je, koliko god je mrzili, za nase narode bio najveci garant opstanka. Tek cemo sada shvatiti da Jugoslavije nije propala sama, nego da je i nas sve povukla u propast.

Bio sam i znam

pre 4 godine

Zanimljivo da povodom ove teme niko ne pominje 400 do 500 000 zvanično neplodnih parova ili onih koji se bore za potomstvo? Odakle ovolika neplodnost? 4000 obolelih od morbila su epidemija a milion neplodnih nisu?

Vuk

pre 4 godine

Trenutno imamo stanovnika kao pre 50 godina a pre 100 godina smo imali 2.9 miliona stanovnika, a vreme za podizanje dece je tada bilo uzasno, pelene nisu ni postojale nego su u krpe povijali decu. Opstali smo vekovima opstacemo i dalje.

Covek

pre 4 godine

Cifre su prenaduvane, cak i na Kosmetu kazu da ima 1.8 miliona stanovnika (bez srba sa severa KiM). Realnost je mnogo strasnija, cak 800 hiljada manje ima i na KIM.

Kada odem kuci za praznike svaki drugi auto je straih tablica.

Zasto je tako? Pa sa 400 evra covek ne moze da umre a kamo li da odgaja 2-3 dece.

sturmmann

pre 4 godine

Odlična tema, zahteva multidisciplinarni pristup.

Obratite pažnju:

"Šantićeva navodi da već dve godine traje lagani trend rasta broja novorođenih beba – 2016. i 2017. oko 160, a za 2018. se očekuje i malo veći broj."

Ozbiljan pristup problemu zahteva pre svega racionalan pristup nečemu što se zove GALOPIRAJUĆE IZUMIRANJE (što svakako nije "bela kuga") uz OBAVEZNO izostavljanje ideja, stavova i programa ulepšavanja realnosti, što gornji citat jeste U POTPUNOSTI. Naprosto, ulepšavanje realnosti slatkim rečima ne menja tu realnost koja je, najblaže rečeno, UŽASNA.

Matematika je neumoljiva. Da li nam je potrebno 6,7 deteta po porodici (ma kako to zvučalo) ili onoliko koliko je u tekstu napisano? Razmislite logički, nije teško utvrditi istinu. Da li je to moguće u porodici koja ima 3,5 člana, koja ima 0,88% deteta (ni jedno jedino!) a koja živi na teritoriji od 38 kvadratnih metara? U ovoj ekonomskoj situaciji? Kako to poboljšati?

Za početak, identifikujte razloge koji su doveli do ove situacije.

Smatram da niste u stanju da to uradite.

Vi, gospođo Šantić.

Markoni

pre 4 godine

Koliko je situacija sa priraštajem i emigracijom katastrofalna dovoljno govori prosta činjenica da uprkos doseljavanju Srba iz BiH, Crne Gore, Hrvatske...nama i dalje pada broj stanovnika. i ne možemo kriviti narod zbog toga, očajna ekonomija, korupcija, partijsko zapošljavanje, svugde prisutan kriminal, nepravda gde bogati rade šta hoće i lagano se izvlače dok sitorinja strada, sve to nije nimalo motivišuće da bi neko ovde decu podizao.

Hanibal

pre 4 godine

mislilac@ Kako da ne, onda ce svi da prave decu a niko da radi. Drugo, gde ce ta deca da rade kad odrastu, u fabrikama? Pravili bi ljudi decu, ali nece u ovakvom sistemu, cak ni oni koji imaju malo veca primanja. Ne vidim zasto bi neko dobio stan ili dozivotno "izdrzavanje" od drzave jer je odlucio da ima decu. Valjda decu pravis jer ih zelis a ne zbog stanova, plata, podsticaja. Drzava ne treba nista da ima s tim, licna odluka svakog pojedinca, a ono sto je drzava duzna, jeste da uredi sistem u kom ce to dete da odrasta.

genius

pre 4 godine

Proste reprodukcije nema od 1990. godine, kada je tfr poslednji put bio iznad 2,1.
Sada, najviše zbog izuzetno brojnih generacija pred i nakon Drugog svetskog rata (kada se rađalo preko 100.000, pa i preko 150.000 dece) koje su došle na red za umiranje, ali i savremenog načina života (koji je popularan među Evropljanima) u kojem su deca nepotreban teret (!) - Srbija na konto prirodnog priraštaja izgubi između 35 i 40 hiljada ljudi godišnje.
Što se tiče migracija, neto migracijski saldo iznosi između 10 i 20 hiljada ljudi godišnje. Neki senzacionalistički mediji ovaj broj višestruko preuveličavaju, što dobar deo populacije defetistički prihvata. Broj korisnika zdravstvenog osiguranja, mobilne telefonije i broj đaka u školama pokazuje da od migracija biblijskih razmera nema govora. Npr. u Unsko-Sanskom, ili Tuzlanskom kantonu u BiH velike migracije se vide u skokovitim promenama broja učenika (pre svega u velikoj razlici broja dece od trenutka rođenja do trenutka polaska u školu, ali i kontinualno smanjenje generacije u toku školovanja).
U Srbiji ima mnogo "sezonaca" koji ne ulaze u kategoriju stalno odseljenih, što često stvara lažnu sliku o velikim migracijama iz Srbije.

mikin

pre 4 godine

Samo vi nastavite da "dizete" plate i penzije za po 2-3%. Da vam je stalo da stvarno podizete standard u Srbiji, ne bi vi zezali narod sa po par procenata "povecanja" i kojekakvim obecanjima o 900€ prosecne plate. Jedini nacin je da drasticno povecate plate i penzije - manje ljudi bi odlazilo a penzioneri bi duze ziveli. Bilo bi i vise dece. Eto skoka broja stanovnika.

kazandžija

pre 4 godine

Sela po Vojvodini prazna.
Istok Srbije prazan.
Jug Srbije pustoš...
Ali bitne su teritorije !!!
90 tih smo ginuli za teritorije.
Kosovo je Srbija...
Samo su nam bitne teritorije...

Svesni smo da Kosovo ima sve atribute države :
narod,kompaktnu teritoriju,vlast na toj teritoriji i granice.
Pristajemo da narod na Kosovu ima svoju vlast,svoje institucije i da su potpuno nezavisni ALI eto samo neka se zovu Srbija - jer bitne su nam teritorije.
Makar metar Kosova da se zove Srbija jer bitne su teritorije.

E u toj borbi za teritorije mi izgubismo narod.
A i to malo naroda što ostane ubedićemo da svoju budućnost žrtvuje zarad teritorija.
Izgubismo budućnost.

Pamet u glavu :
Velika je Rusija i ima ih mnogo pa ne valjaju ništa.
Velika Kina ima ih mnogo pa ne valja.
Brazil i Indija takođe....

Uredite Srbiju da bude mala ali da u njoj vredi živeti.
Male su i Švajcarska,Holandija,Belgija pa vrede mnogo.

neradnik

pre 4 godine

a promene poreske politike za parove sa decom? državni stručnjaci nekako su bez ideja po ovom pitanju već 40 godina. pretpostavljam da ne mogu da nađu od koga da prepišu rešenje?

mislilsac

pre 4 godine

Pa gospodo iz vlasti, mislim na APSOLUTNO SVE vlasti , donesite podsticajne zakone .Npr. da savaka žena koja rodi 3. dete, ne mora da radi do kraja života , već može da dobija naknadu koja ima karakter zarade , i koja ja prosek zarade u Srbiji za njen profil obrazovanja.Ili porodica sa 4voro i više dece , besplatan državni stan.Mislite malo, dajte brza rešenja, jer osta Srbija sama i pusta.

Jovan

pre 4 godine

Imam petoro dece. Nikada ali nikada nisam dobio ništa od države kao pomoć osim besplatnih izvoda iz mat knjigw rodjenih kada sam insistirao. Sramota.

Jug Bogdan

pre 4 godine

Nije baš da je sve baš ovako kao što piše, jer mnogi naši sunarodnici Srbi osnivaju svoje porodice u inostranstvu i tamo dobijaju decu, ako bismo uračunali i sve te naše ljude koji su tamo otišli i koji su tamo dobili potomke onda bi nam priraštaj bio čak i u plusu, idealno rešenje bi bilo kada bi država bila dobro uređena i ekonomski stabilna da se sav taj naš narod vrati u domovinu, onda ovakvih problema ne bi ni bilo. Dakle problem je sistem i ekonomija, ali to je problem koji imamo decenijama unazad još od pogubnog komunizma i sve njegove dece.

Aurelius

pre 4 godine

Cene decije opreme katastrofa, porodilista losa, prosecna plata 40 hiljada, prosecna starost automobila 15 godina (vade prosek oni malobrojni sto kupuju novo). Zenama su uzori starlete a ne prave zene. Ismevaju nam se preci i za njih se govori da su seljacine dok se forsiraju mamini i tatini bogati sinovi u skupim markiranim stvarima. Krivica je kolektivna i ne nije niko drugi kriv nego mi, muskarci i zene Srbije kojima je ekonomija zalosna a sistem vrednosti takav da bi se Srbija od pre 100 godina koja je pobedila Svetski rat stidela. Kada sledeci put vidite onog u crnom autu kako prica na telefon i onu sa silikonima koja je da ne pricam sta sve radila setite se bele kuge. Pozdrav.

Srboljub

pre 4 godine

... Ali ovo nas ne sme pokolebati u nameri da bijemo davno izgubljene bitke? I da slučajno iz permanentnog sukoba sa komšilukom ne pređemo u mirnije vode?

Milorad

pre 4 godine

Mi imamo mnogo stare 28- 30- 33 godiste, Ali I oni odlaze polako, I za njih nije strasno, strasno je sto mladi umiru pocev od dece, pa + izgibija u sabracajnim udesima, + ubistva samoubistva, mladih. Evo moje selo od 12.500 stanovnika svello se na 5.500 stanovnika.

Nisha84

pre 4 godine

Prvo da resimo problem Kosova, helikoptera, aviona, kamiona, da ulazemo u Republiku Srpsku kao da su nesposobni, da dajemo drustvima po Crnoj Gori milione... To sto vidimo trend rasta on dolazi iz Jugo-Zapadne Srbije Novi Pazar, Sjenica, Tutin, Priboj tu je najveca stopa nataliteta i vade nam prosek, ovo ostalo je sve u minusu i to debelom. Politicari se i dalje bave mitovima, a kljucna resenja bacaju pod tepuh. Za bolje i nismo!

dekidj

pre 4 godine

udjite u prodavnice decije opreme, a najpoznatija blizu plavog mosta, pogledajte cene pa se zapitajte zasto je dece sve manje.
a i drzava bi se mogla zapitati zasti je moral i rasturanje porodicnih vrednosti sad u trendu
nema mestu cudjenju

Kole

pre 4 godine

Pa kad su nam uzori Parovi i Farma,Buba koreli i ostala otrov ekipa...a ne porodica,obrazovanje,postenje,rad i druge vrednosti...zene nece obavezu,muskarci nece obavezu,na decu se gleda kao na teret,drzava ne podstice radjanje i eto....to je to.

ime

pre 4 godine

Mozda se u Bg-u radja vise dece. Jer su porodilista u unutrasnjosti zatvorena, a i ona sto rade svaki i malo rizican slucaj salju u prestonicu.
Privid je da su parkovi u Bg-u puni dece i beba. To je sve sto nas je ostalo za buduci zivot.

Za to nije kriva vlast. Ni prosla ni sadasnja.
Ustvari, citajuci komentare, u tome nema niceg loseg:
prvo sam shvatio da teritorija ni granice nisu vazne. Samo puni stomaci, cene brnzina i cigareta.
Drugo, nije bitan broj Srba. Nek nas je i troje, samo da nema guzvi... u Bg-u.

To je nas mentalitet. U Izraelu je suprotan trend, porodice sa sestoro dece vise nisu retkost, a drzava vraca/zauzima deo po deo teritorije. Od Egipta, Palestine i Sirije.
(uzeo primer Izraela jer ima dosta slicnosti s nama)

mr.key

pre 4 godine

@dekidj
Ma da, bas je mali broj novorodjenih zbog cena u prodavnicama bebi opereme. Zna se dobro zasto broj rodjenih opada u razvijenim drustvima, a zove se emnacipacija zena. Ocekivati od nekog da radi 8 sati svaki dan(a to je norma) I da rodi I onda brine o troje ili vise dece je iluzorno.

besna glista

pre 4 godine

Konacno smo dosli do zakljucka da bela kuga ne postoji. Taj mit koji se forsira vec 30 godina je upravo to - samo mit. Dobro jutro, Srbijo.

Šizofrenija

pre 4 godine

6 miliona stanovnika.
Od toga, preko 1.75 miliona penzionera.
Oko 800 000 - 1 000 000 budžetlija.
I nešto manje od 300 000 na socijali.
Dakle, 3 miliona ljudi na budžetu.
Mi smo jedna mala socijalistička republikica na parama Amerike u kojoj nikada neće biti ekonomske normalnosti - jer nije ni moguće.

Šizofrenija

pre 4 godine

6 miliona stanovnika.
Od toga, preko 1.75 miliona penzionera.
Oko 800 000 - 1 000 000 budžetlija.
I nešto manje od 300 000 na socijali.
Dakle, 3 miliona ljudi na budžetu.
Mi smo jedna mala socijalistička republikica na parama Amerike u kojoj nikada neće biti ekonomske normalnosti - jer nije ni moguće.

Jovan

pre 4 godine

Imam petoro dece. Nikada ali nikada nisam dobio ništa od države kao pomoć osim besplatnih izvoda iz mat knjigw rodjenih kada sam insistirao. Sramota.

kazandžija

pre 4 godine

Sela po Vojvodini prazna.
Istok Srbije prazan.
Jug Srbije pustoš...
Ali bitne su teritorije !!!
90 tih smo ginuli za teritorije.
Kosovo je Srbija...
Samo su nam bitne teritorije...

Svesni smo da Kosovo ima sve atribute države :
narod,kompaktnu teritoriju,vlast na toj teritoriji i granice.
Pristajemo da narod na Kosovu ima svoju vlast,svoje institucije i da su potpuno nezavisni ALI eto samo neka se zovu Srbija - jer bitne su nam teritorije.
Makar metar Kosova da se zove Srbija jer bitne su teritorije.

E u toj borbi za teritorije mi izgubismo narod.
A i to malo naroda što ostane ubedićemo da svoju budućnost žrtvuje zarad teritorija.
Izgubismo budućnost.

Pamet u glavu :
Velika je Rusija i ima ih mnogo pa ne valjaju ništa.
Velika Kina ima ih mnogo pa ne valja.
Brazil i Indija takođe....

Uredite Srbiju da bude mala ali da u njoj vredi živeti.
Male su i Švajcarska,Holandija,Belgija pa vrede mnogo.

dekidj

pre 4 godine

udjite u prodavnice decije opreme, a najpoznatija blizu plavog mosta, pogledajte cene pa se zapitajte zasto je dece sve manje.
a i drzava bi se mogla zapitati zasti je moral i rasturanje porodicnih vrednosti sad u trendu
nema mestu cudjenju

izhlapjeli starac

pre 4 godine

Sve su to prirodni procesi. Nestanak vrsta, naroda, nacija, sve se to kroz istoriju vec desavalo. Ako ne umemo da opstanemo, nestacemo. Sta ima prirodnije od toga?

Aurelius

pre 4 godine

Cene decije opreme katastrofa, porodilista losa, prosecna plata 40 hiljada, prosecna starost automobila 15 godina (vade prosek oni malobrojni sto kupuju novo). Zenama su uzori starlete a ne prave zene. Ismevaju nam se preci i za njih se govori da su seljacine dok se forsiraju mamini i tatini bogati sinovi u skupim markiranim stvarima. Krivica je kolektivna i ne nije niko drugi kriv nego mi, muskarci i zene Srbije kojima je ekonomija zalosna a sistem vrednosti takav da bi se Srbija od pre 100 godina koja je pobedila Svetski rat stidela. Kada sledeci put vidite onog u crnom autu kako prica na telefon i onu sa silikonima koja je da ne pricam sta sve radila setite se bele kuge. Pozdrav.

vera

pre 4 godine

Pa sta vas cudi kad imam tako divan novi zakon o zastiti porodice, majki.
Kad sam saznala da sam trudna, pre 4 meseca, ubrzo sam shvatila da ce mi plata spasti na minimum (imam primanja veca od proseka), da ce mi pozicija u firmi biti ugrozena,l do te mere da sam “razocarala” sefa sto sam ostala u drugom stanju.
Srecom pa nismo ugrozeni, al ovo je bas “sjajna” motivacija da se radjaju deca

Kole

pre 4 godine

Pa kad su nam uzori Parovi i Farma,Buba koreli i ostala otrov ekipa...a ne porodica,obrazovanje,postenje,rad i druge vrednosti...zene nece obavezu,muskarci nece obavezu,na decu se gleda kao na teret,drzava ne podstice radjanje i eto....to je to.

Markoni

pre 4 godine

Koliko je situacija sa priraštajem i emigracijom katastrofalna dovoljno govori prosta činjenica da uprkos doseljavanju Srba iz BiH, Crne Gore, Hrvatske...nama i dalje pada broj stanovnika. i ne možemo kriviti narod zbog toga, očajna ekonomija, korupcija, partijsko zapošljavanje, svugde prisutan kriminal, nepravda gde bogati rade šta hoće i lagano se izvlače dok sitorinja strada, sve to nije nimalo motivišuće da bi neko ovde decu podizao.

mikin

pre 4 godine

Samo vi nastavite da "dizete" plate i penzije za po 2-3%. Da vam je stalo da stvarno podizete standard u Srbiji, ne bi vi zezali narod sa po par procenata "povecanja" i kojekakvim obecanjima o 900€ prosecne plate. Jedini nacin je da drasticno povecate plate i penzije - manje ljudi bi odlazilo a penzioneri bi duze ziveli. Bilo bi i vise dece. Eto skoka broja stanovnika.

Covek

pre 4 godine

Cifre su prenaduvane, cak i na Kosmetu kazu da ima 1.8 miliona stanovnika (bez srba sa severa KiM). Realnost je mnogo strasnija, cak 800 hiljada manje ima i na KIM.

Kada odem kuci za praznike svaki drugi auto je straih tablica.

Zasto je tako? Pa sa 400 evra covek ne moze da umre a kamo li da odgaja 2-3 dece.

mr.key

pre 4 godine

@dekidj
Ma da, bas je mali broj novorodjenih zbog cena u prodavnicama bebi opereme. Zna se dobro zasto broj rodjenih opada u razvijenim drustvima, a zove se emnacipacija zena. Ocekivati od nekog da radi 8 sati svaki dan(a to je norma) I da rodi I onda brine o troje ili vise dece je iluzorno.

besna glista

pre 4 godine

Konacno smo dosli do zakljucka da bela kuga ne postoji. Taj mit koji se forsira vec 30 godina je upravo to - samo mit. Dobro jutro, Srbijo.

Pijani zlotvor

pre 4 godine

Radi se o nacinu zivota. Bijelci/europljani izumiru. Siromastvo nije izgovor.
1920 iracana je bilo manje nego hrvata. Danas ih ima 40 milijuna.
Ako se svi skupa ne trgnemo, hr, srb, bih za 100 god naselit ce arapi, a o nama ce se govoriti onako kako mi sad pricamo o ilirima i tracanima.

mišljene malog čoveka

pre 4 godine

Dozvolite Arapima i albancima da se dosele u Srbiju. Oni znaju kako se prave deca. Kriv je način života za kojim svi težite. Svi bi rađe u Beograd u 40ak kvadrata nego palatu na selu. Pa još čekate do kasnih 30ih da se ženite i udate. Da ne govorim o alkoholu i pusenju. Ja imam 6ero dece i živim kao svoj na svome na selu. Deca odrasla na čistom vazduhu uz zdravu hranu, rad, i postovanje prema Bogu i drugim.

Hanibal

pre 4 godine

mislilac@ Kako da ne, onda ce svi da prave decu a niko da radi. Drugo, gde ce ta deca da rade kad odrastu, u fabrikama? Pravili bi ljudi decu, ali nece u ovakvom sistemu, cak ni oni koji imaju malo veca primanja. Ne vidim zasto bi neko dobio stan ili dozivotno "izdrzavanje" od drzave jer je odlucio da ima decu. Valjda decu pravis jer ih zelis a ne zbog stanova, plata, podsticaja. Drzava ne treba nista da ima s tim, licna odluka svakog pojedinca, a ono sto je drzava duzna, jeste da uredi sistem u kom ce to dete da odrasta.

Nisha84

pre 4 godine

Prvo da resimo problem Kosova, helikoptera, aviona, kamiona, da ulazemo u Republiku Srpsku kao da su nesposobni, da dajemo drustvima po Crnoj Gori milione... To sto vidimo trend rasta on dolazi iz Jugo-Zapadne Srbije Novi Pazar, Sjenica, Tutin, Priboj tu je najveca stopa nataliteta i vade nam prosek, ovo ostalo je sve u minusu i to debelom. Politicari se i dalje bave mitovima, a kljucna resenja bacaju pod tepuh. Za bolje i nismo!

Dragan

pre 4 godine

Za prostu reprodukciju i dostojanstven život treba najmanje 800 evra po članu porodice. Raspitajte da li i koliko se dece rađa u porodicama sa manjim prihodima u zemljama EU i Švajcarskoj.

dragan

pre 4 godine

Imamo troje dece. Nikad nikakve beneficije nismo dobili, niti smo tražili. Čekamo iste redove, plaćamo iste cene za rekreativne nastave i sve moguće dodatne troškove, namete i harače. Sve je puta 3. Ali nema veze. Nismo decu pravili za državu već uprkos njoj i svim preprekama koje ona roditeljima predstavlja. Svakako sam siguran da je državna strategija da se rađanje suzbije i podstakne iseljavanje. Politički je valjda tako bolje.

Ono što nam nedostaje je isto ono što nedostaje i onima sa jednim detetom i petoro dece. Više, ili bar ne manje, parkova umesto kojih neće biti sazidani "moderni stambeno-poslovni objekti", trotoari bar delimično oslobođeni od automobila, taman da može da se prođe bez rizika po život, iskrenost oko hrane i vazduha (ako je hrana ili vazduh otrovan - kažite nam da zaštitimo decu kako znamo), zdravstveni sistem koji je iskren (ako je besplatan nek bude, ako nije nek se kaže glasno šta košta), itd.

A Srbiju će već neko naseliti, nema tu brige. Neće prazno ostati. Lepa je zemlja, naći će se neko ko će srediti sve.

sturmmann

pre 4 godine

Odlična tema, zahteva multidisciplinarni pristup.

Obratite pažnju:

"Šantićeva navodi da već dve godine traje lagani trend rasta broja novorođenih beba – 2016. i 2017. oko 160, a za 2018. se očekuje i malo veći broj."

Ozbiljan pristup problemu zahteva pre svega racionalan pristup nečemu što se zove GALOPIRAJUĆE IZUMIRANJE (što svakako nije "bela kuga") uz OBAVEZNO izostavljanje ideja, stavova i programa ulepšavanja realnosti, što gornji citat jeste U POTPUNOSTI. Naprosto, ulepšavanje realnosti slatkim rečima ne menja tu realnost koja je, najblaže rečeno, UŽASNA.

Matematika je neumoljiva. Da li nam je potrebno 6,7 deteta po porodici (ma kako to zvučalo) ili onoliko koliko je u tekstu napisano? Razmislite logički, nije teško utvrditi istinu. Da li je to moguće u porodici koja ima 3,5 člana, koja ima 0,88% deteta (ni jedno jedino!) a koja živi na teritoriji od 38 kvadratnih metara? U ovoj ekonomskoj situaciji? Kako to poboljšati?

Za početak, identifikujte razloge koji su doveli do ove situacije.

Smatram da niste u stanju da to uradite.

Vi, gospođo Šantić.

Milorad

pre 4 godine

Mi imamo mnogo stare 28- 30- 33 godiste, Ali I oni odlaze polako, I za njih nije strasno, strasno je sto mladi umiru pocev od dece, pa + izgibija u sabracajnim udesima, + ubistva samoubistva, mladih. Evo moje selo od 12.500 stanovnika svello se na 5.500 stanovnika.

ali ne,ovi su jos ljubomorni i zavidni iako je malo falilo da se na Srbiju pribije glogov kolac

pre 4 godine

Da se nisu Srbi iz Bosne i Krajine konstantno doseljavali sada bi Srbija ima la 4 mil kao i HR :(

Tommy

pre 4 godine

I narodi su podvrgnuti zakonima prirodne selekcije, prezivljavaju najjaci i oni koji su najsposobniji prilagoditi se promjenama. Nestanak naroda na Balkanu je vec bila najavljena sa propascu Jugoslavije, ovo je sada samo drugo poluvrijeme. Zvuci apsurdno, ali Jugoslavija je, koliko god je mrzili, za nase narode bio najveci garant opstanka. Tek cemo sada shvatiti da Jugoslavije nije propala sama, nego da je i nas sve povukla u propast.

Joca

pre 4 godine

Poslednjih sedam godina rodi se malo preko 60 000 a umre preko 100 000 ljudi a u novinama kako smo ove godine prvi put pozitivni. I narod se peca misli da napredujemo. Roditeljima ne mogu da utivim u glavu da se zapravo rodilo 100-200 dece vise nego one prethodne koja je bila najgora u istoriji a to je zanemarljivo. Pozitivni ne mozemo vise biti ni svi da napravimo troje dece jer smo jako stara nacija. Puno starih za umiranje a malo mladih za reprodukciju.

mgtow

pre 4 godine

35 godina. Nemam ništa iskustva sa ženama. Možda bih bio već u nekoj vezi i planu ka porodici ali nekako gomila prepreka u ličnom razvoju na tom planu sam imao. Dosta je do mog straha i lenjosti. Ali dobar deo krivice bih preneo i na ženski svet. Veoma su hladne, rezervisane. Ako priđeš unište te mentalno u pojam sa odbijanjem. I trag samopouzdanja što si imao više nemaš. Posle svega lošeg samo odustaneš skroz i živiš u svom svetu.

budiboksnama

pre 4 godine

KOnačno živimo u Velikoj Srbiji! Zapravo, već je i prevelika za nas koliko nas je sada, a kamo li za nas koliko će nas biti sutra...

Reziel

pre 4 godine

To zvuči strašno, ali to je trend u celom svetu, osim kod najsiromašnijih naroda. Slažem se da umnogome igra i ekonomsko stanje, način života, ali nije samo to. Jednostavno danas su ljudi sve više okrenuti sebi, ne žele decu, ne žele obavezu za ceo život, naročito u društvima poput našeg.
Potpuno razumem žene koje ne žele da se cimaju da rade osam sati dnevno, kuvaju večeru i ručak za sutra, sruše se u krevet i tako iznova. Shvatam i muškarce od kojih se očekuje da potomstvu obezbede egzistenciju sve dok oni to žele, da im obezbede stan i posao. Jednostavno to je previše odgovornosti. Neko će reći ne razumeš, deca su blago, ništa to nije teško... Jeste teško, i često neizvodljivo. Iskreno neko pošten ko je imao sreće da radi dobar i dobro plaćen posao, pa i sa višestruko većom platom od zvaničnog proseka, mora dobrano da se potrudi i odrekne da bi to obezbedio toj deci sve što se od njega u Srbiji očekuje.

Srboljub

pre 4 godine

... Ali ovo nas ne sme pokolebati u nameri da bijemo davno izgubljene bitke? I da slučajno iz permanentnog sukoba sa komšilukom ne pređemo u mirnije vode?

Bio sam i znam

pre 4 godine

Zanimljivo da povodom ove teme niko ne pominje 400 do 500 000 zvanično neplodnih parova ili onih koji se bore za potomstvo? Odakle ovolika neplodnost? 4000 obolelih od morbila su epidemija a milion neplodnih nisu?

ime

pre 4 godine

Mozda se u Bg-u radja vise dece. Jer su porodilista u unutrasnjosti zatvorena, a i ona sto rade svaki i malo rizican slucaj salju u prestonicu.
Privid je da su parkovi u Bg-u puni dece i beba. To je sve sto nas je ostalo za buduci zivot.

Za to nije kriva vlast. Ni prosla ni sadasnja.
Ustvari, citajuci komentare, u tome nema niceg loseg:
prvo sam shvatio da teritorija ni granice nisu vazne. Samo puni stomaci, cene brnzina i cigareta.
Drugo, nije bitan broj Srba. Nek nas je i troje, samo da nema guzvi... u Bg-u.

To je nas mentalitet. U Izraelu je suprotan trend, porodice sa sestoro dece vise nisu retkost, a drzava vraca/zauzima deo po deo teritorije. Od Egipta, Palestine i Sirije.
(uzeo primer Izraela jer ima dosta slicnosti s nama)

Брат

pre 4 godine

Двоје деце и планирамо треће. Где има за једно има и за друго, где има за друго биће и за треће...

ja

pre 4 godine

Proste reprodukcije nema od 1991. godine. Jedini razlog zbog čega Srbija nije spala ispod 5 miliona stanovnika su imigracije - ne samo prinudne (raseljena lica i izbeglice), već ekonomske. Mnogo veći broj ljudi se svake godine useljavao u Srbiju nego što je iz nje odlazio - Srbi iz okruženja, Makedonci, Albanci, Rumuni, Bugari,... Po podacima UN, Srbija je jedna od zemalja koje su, u prethodnih 20-30 godina, imale najvišu stopu neto migracija. Uspevali smo da nadoknadimo ne samo ogroman broj ljudi koji su napustili zemlju, već i jako veliku negativnu stopu prirodnog priraštaja. Dalje imigracije su jedini način za biološki opstanak Srbije. Situacija sa natalitetom je toliko loša da je potrebno da sve žene koje se nalaze u reproduktivnom dobu, kao i one što u njega tek treba da uđu, rode po 5 dece, samo da bismo bili na nuli...

Dragan

pre 4 godine

Nema više proste reprodukcije, nema zdravog vazduha, vode, zemlje i hrane. Dakle, ni nas neće biti, jer nema života bez ovih uslova.
Džabe rast BDP, rast plata i penzija, nestaje nam največe bogatstvo, koje se ne kupuje novcem - život!

neradnik

pre 4 godine

a promene poreske politike za parove sa decom? državni stručnjaci nekako su bez ideja po ovom pitanju već 40 godina. pretpostavljam da ne mogu da nađu od koga da prepišu rešenje?

mislilsac

pre 4 godine

Pa gospodo iz vlasti, mislim na APSOLUTNO SVE vlasti , donesite podsticajne zakone .Npr. da savaka žena koja rodi 3. dete, ne mora da radi do kraja života , već može da dobija naknadu koja ima karakter zarade , i koja ja prosek zarade u Srbiji za njen profil obrazovanja.Ili porodica sa 4voro i više dece , besplatan državni stan.Mislite malo, dajte brza rešenja, jer osta Srbija sama i pusta.

pera

pre 4 godine

Nikad mi nije bilo najjasnije u cemu je problem sa opadanjem broja stanovnika. Npr. Slovenija ima samo 2M, Danska, Finska, Norveska, Irska, Hrvatska imaju manje od nas (oko 5M ili manje), pa sta im fali? Uvek se oko ovoga dize frka, kao "nece nas biti ni 5M", pa dobro. Problem moze biti prosecna starost stanovnistva, ali broj kao broj ne bi trebalo da bude toliko bitan.

Ko trazi taj nadje

pre 4 godine

Pa trazili ste demokratiju 2000te godine i dobili ste je to sto smo zrtva tranzicije to je druga prica.Pogledajte samo kakva se kola voze po Srbiji, ljudi ja letos nisam mogo da nadjem letovanje preko agencije, ljudi imaju neki trip svi bi da putuju, da zidaju, da menjaju kola ispijaju sampanjce, ko da zaboravljaju da su pre sto godina furali opanke...Naivni narodi bioloski nestaju, a mi smo kroz nasu istoriju bili mnogo naivni...Nekom je trenutno stanje u zemlji nikad bolje, znam dosta takvih ljudi, sto se tice ove druge grupe, njih kao uvek niko nista ne pita.

Vuk

pre 4 godine

Trenutno imamo stanovnika kao pre 50 godina a pre 100 godina smo imali 2.9 miliona stanovnika, a vreme za podizanje dece je tada bilo uzasno, pelene nisu ni postojale nego su u krpe povijali decu. Opstali smo vekovima opstacemo i dalje.

wiener

pre 4 godine

Ovo sa potrebom za 2,1 dece po ženi nije ništa tipično za srbiju već za sve razvijene zemlje. I pogodite šta: nijedna razvijena zemlja to nema. Najveći fertilitet u evropi ima francuska sa 1,9. I to bi već značilo pad broja stanovnika. Ali broj stanovnika francuske raste zbog imigracije. Kao i u drugim razvijenim zemljama. Ovde gde ja živim u austriji je fertilitet sličan kao u srbiji i značiobi pad broja stanovnika ali stanovništvo raste zahvaljujući imigraciji izmedju ostalog i iz srbije. Čakse i ksenofobicni japan otvorio za imigraciju. Znači, standard i blagostanje ne donose veći broj dece. Ali donose pozitivan bilans u imigraciji. Srbija bi morala da prihvati imigraciju sa povecanjem standarda života. A uspešne zemlje svoje imigrante uspešno integrišu. A da li bi crni imigrant iz afrike ikada mogao da postane srbin?

sturmmann

pre 4 godine

@ja

"Situacija sa natalitetom je toliko loša da je potrebno da sve žene koje se nalaze u reproduktivnom dobu, kao i one što u njega tek treba da uđu, rode po 5 dece, samo da bismo bili na nuli..."

Pravi broj nije 5. Pravi broj je 6,7. Da, ovo baš ne zvuči lepo ali matematika je egzaktna nauka. Ona ne barata sa ljudskim emocijama.

A taj broj 6,7 neće zvanično objaviti.

Zvanično se objavljuju vesti iz "rijaliti" sveta.

neca

pre 4 godine

Za vreme mrskog Tita 10 miliona Srba. Za vreme velikih Srba 6 miliona. Alal vera!
(stranger, 15. januar 2020 12:14)
10 miliona ljudi u Srbiji je bilo zajedno sa Kosovom. To na stranu nama je natalitet poceo da drasticno da opada jos za vreme SFRJ. Moje babe i dede su rodjeni pred 2.sv rat i tada je svuda bilo po 5oro 6oro dece u domacinstvu, vec 60ih i 70ih je postalo retko da neko ima vise od troje dece, vec kad sam ja rodjen('82) je bilo mnogo cesce da je neko jedinac nego da je bilo 3je dece u porodici. To je posledica industrijalizacije, preseljenja u gradove i promene stila zivota, ne mozes da ocekujes da oba roditelja rade po 8 sati dnevno da se zivi u stanovima od 50-60 kvadrata i da neko ima mnogo dece. Ratovi i katastrofalna politika su ubrzali sve negativne trendove, pogotovu iseljavanje, ali mi smo vec 91. tj neposredno pre svih tih krahova bili na granici proste reprodukcije( tada je u proseku bilo 2,1 dete po porodici) i da nije bilo toga mi bi smo opet danas imali gubitak stanovnistva samo ne ovoliko drastican

Mujo11

pre 4 godine

Prvi put u novijoj istoriji: Srbija ima manje od sedam miliona stanovnika. "Sada nema ni proste reprodukcije"
I sve to cekajuci raspad NATO, EU, SAD..., nestrpljivo cekajuci kada i kako komsije raspadaju, a istoi vrijeme navijacu za Rusiju, Kinu, B.Rusiju, Iran, S.Koreju, Indiju, Brazil, Mexiko...
Produktivnije bi bilo raditi malo vise za bolju privredu i zdravu porodicu sa vise djeca koje garantiraju buducnost nacije i drzave!

zeleni

pre 4 godine

Po mom misljenju najveci problem ove zemlje je ogroman broj neženja po srpskim selima. Pa samo u zapadnoj srbiji ima 50000 neženja dok imamo onu situaciju da ide na jednog muskarca 5-6 zena. Ako je toliki broj nezenja onda je i visestruko veci broj neudatih zena o. To je sve jer je zenama ispod casti da idu u Arilje, Pozegu, Lucane, Kosjeric, da rade ili kako bi one rekle rintaju vec im je lakse da rade za 40 hiljada u gradu i imaju radno vreme od 8 do 4 a to sto su neudate nije bitno... Sam Nikola Tesla je rekao da ce svet propasti kad zena pocne da radi nesto sto joj priroda nije namenila umesto da drzi kucu i to se dokazuje kao tacno jer sva covilizovana drustva nestaju dok zemlje koje nemaju elementarne uslove imaju sve veci broj stanovnika

Edhem

pre 4 godine

Od avnojskih republika jedino je Slovenija premašila broj stanovništva u odnosu na godinu 1991. Zbog pozitivnog migracionog salda, jer imaju i slovenci negativan priraštaj. Najveću demografsku katastrofu pretrpela je Hrvatska, od nekadašnjih 4,8 mio na samo 3,7 mio i BiH od 4,5 mio na 3,2 mio stanovnika. Za Severnu M nemamo podataka, ali i tamo gde su bili demografsko jaki (zapadni delovi), sad su potpuno opusteli.

Куп је битан

pre 4 godine

На жалост, у многим коментарима износе се погрешни закључци. Тачно је да људи одлазе из земље због лоше економске ситуације, недостатка сигурности и бројних других разлога. Оно што није тачно је да је наталитет негативан због економске ситуације. Тај проблем вучемо још деценијама, и то из времена када је економска ситуација била знатно боља. Најбољи доказ за то су развијене земље. Јапан, једна од најбогатијих земаља на свету има озбиљан проблем са наталитетом. Нико не може рећи да Јапанци лоше живе. И не само Јапан. Проблем наталитета је пре свега проблем Западне цивилизације, тј. богатог дела света. Није толико познато, али од скоро је и у Кини дошло до смањења природног прираштаја становништва. Питање броја новорођене деце није ствар економских прилика, већ је то социолошко и цивилизацијско питање. У западним земљама тај проблем није толико видљив зато што га решавају миграцијама.

Jug Bogdan

pre 4 godine

Nije baš da je sve baš ovako kao što piše, jer mnogi naši sunarodnici Srbi osnivaju svoje porodice u inostranstvu i tamo dobijaju decu, ako bismo uračunali i sve te naše ljude koji su tamo otišli i koji su tamo dobili potomke onda bi nam priraštaj bio čak i u plusu, idealno rešenje bi bilo kada bi država bila dobro uređena i ekonomski stabilna da se sav taj naš narod vrati u domovinu, onda ovakvih problema ne bi ni bilo. Dakle problem je sistem i ekonomija, ali to je problem koji imamo decenijama unazad još od pogubnog komunizma i sve njegove dece.

genius

pre 4 godine

Proste reprodukcije nema od 1990. godine, kada je tfr poslednji put bio iznad 2,1.
Sada, najviše zbog izuzetno brojnih generacija pred i nakon Drugog svetskog rata (kada se rađalo preko 100.000, pa i preko 150.000 dece) koje su došle na red za umiranje, ali i savremenog načina života (koji je popularan među Evropljanima) u kojem su deca nepotreban teret (!) - Srbija na konto prirodnog priraštaja izgubi između 35 i 40 hiljada ljudi godišnje.
Što se tiče migracija, neto migracijski saldo iznosi između 10 i 20 hiljada ljudi godišnje. Neki senzacionalistički mediji ovaj broj višestruko preuveličavaju, što dobar deo populacije defetistički prihvata. Broj korisnika zdravstvenog osiguranja, mobilne telefonije i broj đaka u školama pokazuje da od migracija biblijskih razmera nema govora. Npr. u Unsko-Sanskom, ili Tuzlanskom kantonu u BiH velike migracije se vide u skokovitim promenama broja učenika (pre svega u velikoj razlici broja dece od trenutka rođenja do trenutka polaska u školu, ali i kontinualno smanjenje generacije u toku školovanja).
U Srbiji ima mnogo "sezonaca" koji ne ulaze u kategoriju stalno odseljenih, što često stvara lažnu sliku o velikim migracijama iz Srbije.

Licnoja

pre 4 godine

Smrt za natalitet ne samo Srbije već i gotovo cele Evrope je socijalni sistem. Isti dovodi roditelje u poziciju da im navodno "deca nisu potrebna" a decu da prividno "ne moraju da se brinu o roditeljima. Deca su uvek bila radna snaga u mladosti a sigurnost u starosti. Sad su kucni ljubimci za postojanje kojih ocekujem apanazu od drzave. Dok ne propadne socijalni sistem potpuno neci biti ni nataliteta jer je "lakse" svoje pare trositi na provod i cekati da se država pobrine nego napraviti decu pa se se ona pobrinu za nas.

Ja 78

pre 4 godine

Baš je glupo ovo što ću napisati ali... Supruga i ja nismo doktori nauka ali vrlo dobro znamo kako se "prave" deca. Međutim mi ih imamo dvoje hvala Bogu. Toliko "možemo" da izvedemo na pravi put, nadam se, a da ne kukamo državi (kao neki) jer da je bilo zbog države ne bi bilo ni jedno. Radimo po 8 sati dnevno(nekad i više) za 55000 zajedno.

Edhem

pre 4 godine

Imala je Srbija i manje stanovnika. Ako se desi svetska ekonomska kriza kako predviđaju brojni eksperti, onda možemo očekivati povratak silne emigracije sa Zapada u Srbiju i oživljavanje sela i ruralnih predela. Srbija jeste ekonomsko siromašna, ali u uslovima ekonomskog globalnog kolapsa nudi najbolje uslove preživljavanja. U svetu nas ima više od 13 mio.

Dejan

pre 4 godine

Bez obzira na svu tugu Srbije koja je prouzrokovalo ovo, mislim da je to trend cele Evrope. Postali smo sebicni. Danas je svuda u Evropi pa i u Srbiji sigurno bolji standard zivota nego 30ih ili 40ih godina proslog veka, veka ratova i socijalne nesigurnosti. Ipak, sve je manje dece od Dablina do Moskve, cak se i Albanija smanjuje. Izuzetak su Turci. Za 100 godina nadomestice nas narodi iz Afrike i Azije.

Ranko Trba

pre 4 godine

Sirom otvoriti vrata migrantima i podici natalitet. Naravno, pre toga svi moraju da prime srpstvo, tj. pravoslavnu veru. Za par godina ce nas opet biti 10 miliona.

Ranko Trba

pre 4 godine

Sirom otvoriti vrata migrantima i podici natalitet. Naravno, pre toga svi moraju da prime srpstvo, tj. pravoslavnu veru. Za par godina ce nas opet biti 10 miliona.

mišljene malog čoveka

pre 4 godine

Dozvolite Arapima i albancima da se dosele u Srbiju. Oni znaju kako se prave deca. Kriv je način života za kojim svi težite. Svi bi rađe u Beograd u 40ak kvadrata nego palatu na selu. Pa još čekate do kasnih 30ih da se ženite i udate. Da ne govorim o alkoholu i pusenju. Ja imam 6ero dece i živim kao svoj na svome na selu. Deca odrasla na čistom vazduhu uz zdravu hranu, rad, i postovanje prema Bogu i drugim.

Jug Bogdan

pre 4 godine

Nije baš da je sve baš ovako kao što piše, jer mnogi naši sunarodnici Srbi osnivaju svoje porodice u inostranstvu i tamo dobijaju decu, ako bismo uračunali i sve te naše ljude koji su tamo otišli i koji su tamo dobili potomke onda bi nam priraštaj bio čak i u plusu, idealno rešenje bi bilo kada bi država bila dobro uređena i ekonomski stabilna da se sav taj naš narod vrati u domovinu, onda ovakvih problema ne bi ni bilo. Dakle problem je sistem i ekonomija, ali to je problem koji imamo decenijama unazad još od pogubnog komunizma i sve njegove dece.

Vuk

pre 4 godine

Trenutno imamo stanovnika kao pre 50 godina a pre 100 godina smo imali 2.9 miliona stanovnika, a vreme za podizanje dece je tada bilo uzasno, pelene nisu ni postojale nego su u krpe povijali decu. Opstali smo vekovima opstacemo i dalje.

zeleni

pre 4 godine

Po mom misljenju najveci problem ove zemlje je ogroman broj neženja po srpskim selima. Pa samo u zapadnoj srbiji ima 50000 neženja dok imamo onu situaciju da ide na jednog muskarca 5-6 zena. Ako je toliki broj nezenja onda je i visestruko veci broj neudatih zena o. To je sve jer je zenama ispod casti da idu u Arilje, Pozegu, Lucane, Kosjeric, da rade ili kako bi one rekle rintaju vec im je lakse da rade za 40 hiljada u gradu i imaju radno vreme od 8 do 4 a to sto su neudate nije bitno... Sam Nikola Tesla je rekao da ce svet propasti kad zena pocne da radi nesto sto joj priroda nije namenila umesto da drzi kucu i to se dokazuje kao tacno jer sva covilizovana drustva nestaju dok zemlje koje nemaju elementarne uslove imaju sve veci broj stanovnika

kazandžija

pre 4 godine

Sela po Vojvodini prazna.
Istok Srbije prazan.
Jug Srbije pustoš...
Ali bitne su teritorije !!!
90 tih smo ginuli za teritorije.
Kosovo je Srbija...
Samo su nam bitne teritorije...

Svesni smo da Kosovo ima sve atribute države :
narod,kompaktnu teritoriju,vlast na toj teritoriji i granice.
Pristajemo da narod na Kosovu ima svoju vlast,svoje institucije i da su potpuno nezavisni ALI eto samo neka se zovu Srbija - jer bitne su nam teritorije.
Makar metar Kosova da se zove Srbija jer bitne su teritorije.

E u toj borbi za teritorije mi izgubismo narod.
A i to malo naroda što ostane ubedićemo da svoju budućnost žrtvuje zarad teritorija.
Izgubismo budućnost.

Pamet u glavu :
Velika je Rusija i ima ih mnogo pa ne valjaju ništa.
Velika Kina ima ih mnogo pa ne valja.
Brazil i Indija takođe....

Uredite Srbiju da bude mala ali da u njoj vredi živeti.
Male su i Švajcarska,Holandija,Belgija pa vrede mnogo.

Ko trazi taj nadje

pre 4 godine

Pa trazili ste demokratiju 2000te godine i dobili ste je to sto smo zrtva tranzicije to je druga prica.Pogledajte samo kakva se kola voze po Srbiji, ljudi ja letos nisam mogo da nadjem letovanje preko agencije, ljudi imaju neki trip svi bi da putuju, da zidaju, da menjaju kola ispijaju sampanjce, ko da zaboravljaju da su pre sto godina furali opanke...Naivni narodi bioloski nestaju, a mi smo kroz nasu istoriju bili mnogo naivni...Nekom je trenutno stanje u zemlji nikad bolje, znam dosta takvih ljudi, sto se tice ove druge grupe, njih kao uvek niko nista ne pita.

Edhem

pre 4 godine

Imala je Srbija i manje stanovnika. Ako se desi svetska ekonomska kriza kako predviđaju brojni eksperti, onda možemo očekivati povratak silne emigracije sa Zapada u Srbiju i oživljavanje sela i ruralnih predela. Srbija jeste ekonomsko siromašna, ali u uslovima ekonomskog globalnog kolapsa nudi najbolje uslove preživljavanja. U svetu nas ima više od 13 mio.

Брат

pre 4 godine

Двоје деце и планирамо треће. Где има за једно има и за друго, где има за друго биће и за треће...

genius

pre 4 godine

Proste reprodukcije nema od 1990. godine, kada je tfr poslednji put bio iznad 2,1.
Sada, najviše zbog izuzetno brojnih generacija pred i nakon Drugog svetskog rata (kada se rađalo preko 100.000, pa i preko 150.000 dece) koje su došle na red za umiranje, ali i savremenog načina života (koji je popularan među Evropljanima) u kojem su deca nepotreban teret (!) - Srbija na konto prirodnog priraštaja izgubi između 35 i 40 hiljada ljudi godišnje.
Što se tiče migracija, neto migracijski saldo iznosi između 10 i 20 hiljada ljudi godišnje. Neki senzacionalistički mediji ovaj broj višestruko preuveličavaju, što dobar deo populacije defetistički prihvata. Broj korisnika zdravstvenog osiguranja, mobilne telefonije i broj đaka u školama pokazuje da od migracija biblijskih razmera nema govora. Npr. u Unsko-Sanskom, ili Tuzlanskom kantonu u BiH velike migracije se vide u skokovitim promenama broja učenika (pre svega u velikoj razlici broja dece od trenutka rođenja do trenutka polaska u školu, ali i kontinualno smanjenje generacije u toku školovanja).
U Srbiji ima mnogo "sezonaca" koji ne ulaze u kategoriju stalno odseljenih, što često stvara lažnu sliku o velikim migracijama iz Srbije.

mislilsac

pre 4 godine

Pa gospodo iz vlasti, mislim na APSOLUTNO SVE vlasti , donesite podsticajne zakone .Npr. da savaka žena koja rodi 3. dete, ne mora da radi do kraja života , već može da dobija naknadu koja ima karakter zarade , i koja ja prosek zarade u Srbiji za njen profil obrazovanja.Ili porodica sa 4voro i više dece , besplatan državni stan.Mislite malo, dajte brza rešenja, jer osta Srbija sama i pusta.

ime

pre 4 godine

Mozda se u Bg-u radja vise dece. Jer su porodilista u unutrasnjosti zatvorena, a i ona sto rade svaki i malo rizican slucaj salju u prestonicu.
Privid je da su parkovi u Bg-u puni dece i beba. To je sve sto nas je ostalo za buduci zivot.

Za to nije kriva vlast. Ni prosla ni sadasnja.
Ustvari, citajuci komentare, u tome nema niceg loseg:
prvo sam shvatio da teritorija ni granice nisu vazne. Samo puni stomaci, cene brnzina i cigareta.
Drugo, nije bitan broj Srba. Nek nas je i troje, samo da nema guzvi... u Bg-u.

To je nas mentalitet. U Izraelu je suprotan trend, porodice sa sestoro dece vise nisu retkost, a drzava vraca/zauzima deo po deo teritorije. Od Egipta, Palestine i Sirije.
(uzeo primer Izraela jer ima dosta slicnosti s nama)

pera

pre 4 godine

Nikad mi nije bilo najjasnije u cemu je problem sa opadanjem broja stanovnika. Npr. Slovenija ima samo 2M, Danska, Finska, Norveska, Irska, Hrvatska imaju manje od nas (oko 5M ili manje), pa sta im fali? Uvek se oko ovoga dize frka, kao "nece nas biti ni 5M", pa dobro. Problem moze biti prosecna starost stanovnistva, ali broj kao broj ne bi trebalo da bude toliko bitan.

Licnoja

pre 4 godine

Smrt za natalitet ne samo Srbije već i gotovo cele Evrope je socijalni sistem. Isti dovodi roditelje u poziciju da im navodno "deca nisu potrebna" a decu da prividno "ne moraju da se brinu o roditeljima. Deca su uvek bila radna snaga u mladosti a sigurnost u starosti. Sad su kucni ljubimci za postojanje kojih ocekujem apanazu od drzave. Dok ne propadne socijalni sistem potpuno neci biti ni nataliteta jer je "lakse" svoje pare trositi na provod i cekati da se država pobrine nego napraviti decu pa se se ona pobrinu za nas.

Šizofrenija

pre 4 godine

6 miliona stanovnika.
Od toga, preko 1.75 miliona penzionera.
Oko 800 000 - 1 000 000 budžetlija.
I nešto manje od 300 000 na socijali.
Dakle, 3 miliona ljudi na budžetu.
Mi smo jedna mala socijalistička republikica na parama Amerike u kojoj nikada neće biti ekonomske normalnosti - jer nije ni moguće.

mr.key

pre 4 godine

@dekidj
Ma da, bas je mali broj novorodjenih zbog cena u prodavnicama bebi opereme. Zna se dobro zasto broj rodjenih opada u razvijenim drustvima, a zove se emnacipacija zena. Ocekivati od nekog da radi 8 sati svaki dan(a to je norma) I da rodi I onda brine o troje ili vise dece je iluzorno.

mgtow

pre 4 godine

35 godina. Nemam ništa iskustva sa ženama. Možda bih bio već u nekoj vezi i planu ka porodici ali nekako gomila prepreka u ličnom razvoju na tom planu sam imao. Dosta je do mog straha i lenjosti. Ali dobar deo krivice bih preneo i na ženski svet. Veoma su hladne, rezervisane. Ako priđeš unište te mentalno u pojam sa odbijanjem. I trag samopouzdanja što si imao više nemaš. Posle svega lošeg samo odustaneš skroz i živiš u svom svetu.

ja

pre 4 godine

Proste reprodukcije nema od 1991. godine. Jedini razlog zbog čega Srbija nije spala ispod 5 miliona stanovnika su imigracije - ne samo prinudne (raseljena lica i izbeglice), već ekonomske. Mnogo veći broj ljudi se svake godine useljavao u Srbiju nego što je iz nje odlazio - Srbi iz okruženja, Makedonci, Albanci, Rumuni, Bugari,... Po podacima UN, Srbija je jedna od zemalja koje su, u prethodnih 20-30 godina, imale najvišu stopu neto migracija. Uspevali smo da nadoknadimo ne samo ogroman broj ljudi koji su napustili zemlju, već i jako veliku negativnu stopu prirodnog priraštaja. Dalje imigracije su jedini način za biološki opstanak Srbije. Situacija sa natalitetom je toliko loša da je potrebno da sve žene koje se nalaze u reproduktivnom dobu, kao i one što u njega tek treba da uđu, rode po 5 dece, samo da bismo bili na nuli...

Dragan

pre 4 godine

Za prostu reprodukciju i dostojanstven život treba najmanje 800 evra po članu porodice. Raspitajte da li i koliko se dece rađa u porodicama sa manjim prihodima u zemljama EU i Švajcarskoj.

besna glista

pre 4 godine

Konacno smo dosli do zakljucka da bela kuga ne postoji. Taj mit koji se forsira vec 30 godina je upravo to - samo mit. Dobro jutro, Srbijo.

dekidj

pre 4 godine

udjite u prodavnice decije opreme, a najpoznatija blizu plavog mosta, pogledajte cene pa se zapitajte zasto je dece sve manje.
a i drzava bi se mogla zapitati zasti je moral i rasturanje porodicnih vrednosti sad u trendu
nema mestu cudjenju

Srboljub

pre 4 godine

... Ali ovo nas ne sme pokolebati u nameri da bijemo davno izgubljene bitke? I da slučajno iz permanentnog sukoba sa komšilukom ne pređemo u mirnije vode?

Aurelius

pre 4 godine

Cene decije opreme katastrofa, porodilista losa, prosecna plata 40 hiljada, prosecna starost automobila 15 godina (vade prosek oni malobrojni sto kupuju novo). Zenama su uzori starlete a ne prave zene. Ismevaju nam se preci i za njih se govori da su seljacine dok se forsiraju mamini i tatini bogati sinovi u skupim markiranim stvarima. Krivica je kolektivna i ne nije niko drugi kriv nego mi, muskarci i zene Srbije kojima je ekonomija zalosna a sistem vrednosti takav da bi se Srbija od pre 100 godina koja je pobedila Svetski rat stidela. Kada sledeci put vidite onog u crnom autu kako prica na telefon i onu sa silikonima koja je da ne pricam sta sve radila setite se bele kuge. Pozdrav.

Hanibal

pre 4 godine

mislilac@ Kako da ne, onda ce svi da prave decu a niko da radi. Drugo, gde ce ta deca da rade kad odrastu, u fabrikama? Pravili bi ljudi decu, ali nece u ovakvom sistemu, cak ni oni koji imaju malo veca primanja. Ne vidim zasto bi neko dobio stan ili dozivotno "izdrzavanje" od drzave jer je odlucio da ima decu. Valjda decu pravis jer ih zelis a ne zbog stanova, plata, podsticaja. Drzava ne treba nista da ima s tim, licna odluka svakog pojedinca, a ono sto je drzava duzna, jeste da uredi sistem u kom ce to dete da odrasta.

Kole

pre 4 godine

Pa kad su nam uzori Parovi i Farma,Buba koreli i ostala otrov ekipa...a ne porodica,obrazovanje,postenje,rad i druge vrednosti...zene nece obavezu,muskarci nece obavezu,na decu se gleda kao na teret,drzava ne podstice radjanje i eto....to je to.

Nisha84

pre 4 godine

Prvo da resimo problem Kosova, helikoptera, aviona, kamiona, da ulazemo u Republiku Srpsku kao da su nesposobni, da dajemo drustvima po Crnoj Gori milione... To sto vidimo trend rasta on dolazi iz Jugo-Zapadne Srbije Novi Pazar, Sjenica, Tutin, Priboj tu je najveca stopa nataliteta i vade nam prosek, ovo ostalo je sve u minusu i to debelom. Politicari se i dalje bave mitovima, a kljucna resenja bacaju pod tepuh. Za bolje i nismo!

wiener

pre 4 godine

Ovo sa potrebom za 2,1 dece po ženi nije ništa tipično za srbiju već za sve razvijene zemlje. I pogodite šta: nijedna razvijena zemlja to nema. Najveći fertilitet u evropi ima francuska sa 1,9. I to bi već značilo pad broja stanovnika. Ali broj stanovnika francuske raste zbog imigracije. Kao i u drugim razvijenim zemljama. Ovde gde ja živim u austriji je fertilitet sličan kao u srbiji i značiobi pad broja stanovnika ali stanovništvo raste zahvaljujući imigraciji izmedju ostalog i iz srbije. Čakse i ksenofobicni japan otvorio za imigraciju. Znači, standard i blagostanje ne donose veći broj dece. Ali donose pozitivan bilans u imigraciji. Srbija bi morala da prihvati imigraciju sa povecanjem standarda života. A uspešne zemlje svoje imigrante uspešno integrišu. A da li bi crni imigrant iz afrike ikada mogao da postane srbin?

Mujo11

pre 4 godine

Prvi put u novijoj istoriji: Srbija ima manje od sedam miliona stanovnika. "Sada nema ni proste reprodukcije"
I sve to cekajuci raspad NATO, EU, SAD..., nestrpljivo cekajuci kada i kako komsije raspadaju, a istoi vrijeme navijacu za Rusiju, Kinu, B.Rusiju, Iran, S.Koreju, Indiju, Brazil, Mexiko...
Produktivnije bi bilo raditi malo vise za bolju privredu i zdravu porodicu sa vise djeca koje garantiraju buducnost nacije i drzave!

Jovan

pre 4 godine

Imam petoro dece. Nikada ali nikada nisam dobio ništa od države kao pomoć osim besplatnih izvoda iz mat knjigw rodjenih kada sam insistirao. Sramota.

Pijani zlotvor

pre 4 godine

Radi se o nacinu zivota. Bijelci/europljani izumiru. Siromastvo nije izgovor.
1920 iracana je bilo manje nego hrvata. Danas ih ima 40 milijuna.
Ako se svi skupa ne trgnemo, hr, srb, bih za 100 god naselit ce arapi, a o nama ce se govoriti onako kako mi sad pricamo o ilirima i tracanima.

mikin

pre 4 godine

Samo vi nastavite da "dizete" plate i penzije za po 2-3%. Da vam je stalo da stvarno podizete standard u Srbiji, ne bi vi zezali narod sa po par procenata "povecanja" i kojekakvim obecanjima o 900€ prosecne plate. Jedini nacin je da drasticno povecate plate i penzije - manje ljudi bi odlazilo a penzioneri bi duze ziveli. Bilo bi i vise dece. Eto skoka broja stanovnika.

ali ne,ovi su jos ljubomorni i zavidni iako je malo falilo da se na Srbiju pribije glogov kolac

pre 4 godine

Da se nisu Srbi iz Bosne i Krajine konstantno doseljavali sada bi Srbija ima la 4 mil kao i HR :(

Tommy

pre 4 godine

I narodi su podvrgnuti zakonima prirodne selekcije, prezivljavaju najjaci i oni koji su najsposobniji prilagoditi se promjenama. Nestanak naroda na Balkanu je vec bila najavljena sa propascu Jugoslavije, ovo je sada samo drugo poluvrijeme. Zvuci apsurdno, ali Jugoslavija je, koliko god je mrzili, za nase narode bio najveci garant opstanka. Tek cemo sada shvatiti da Jugoslavije nije propala sama, nego da je i nas sve povukla u propast.

budiboksnama

pre 4 godine

KOnačno živimo u Velikoj Srbiji! Zapravo, već je i prevelika za nas koliko nas je sada, a kamo li za nas koliko će nas biti sutra...

Dejan

pre 4 godine

Bez obzira na svu tugu Srbije koja je prouzrokovalo ovo, mislim da je to trend cele Evrope. Postali smo sebicni. Danas je svuda u Evropi pa i u Srbiji sigurno bolji standard zivota nego 30ih ili 40ih godina proslog veka, veka ratova i socijalne nesigurnosti. Ipak, sve je manje dece od Dablina do Moskve, cak se i Albanija smanjuje. Izuzetak su Turci. Za 100 godina nadomestice nas narodi iz Afrike i Azije.

Куп је битан

pre 4 godine

На жалост, у многим коментарима износе се погрешни закључци. Тачно је да људи одлазе из земље због лоше економске ситуације, недостатка сигурности и бројних других разлога. Оно што није тачно је да је наталитет негативан због економске ситуације. Тај проблем вучемо још деценијама, и то из времена када је економска ситуација била знатно боља. Најбољи доказ за то су развијене земље. Јапан, једна од најбогатијих земаља на свету има озбиљан проблем са наталитетом. Нико не може рећи да Јапанци лоше живе. И не само Јапан. Проблем наталитета је пре свега проблем Западне цивилизације, тј. богатог дела света. Није толико познато, али од скоро је и у Кини дошло до смањења природног прираштаја становништва. Питање броја новорођене деце није ствар економских прилика, већ је то социолошко и цивилизацијско питање. У западним земљама тај проблем није толико видљив зато што га решавају миграцијама.

sturmmann

pre 4 godine

Odlična tema, zahteva multidisciplinarni pristup.

Obratite pažnju:

"Šantićeva navodi da već dve godine traje lagani trend rasta broja novorođenih beba – 2016. i 2017. oko 160, a za 2018. se očekuje i malo veći broj."

Ozbiljan pristup problemu zahteva pre svega racionalan pristup nečemu što se zove GALOPIRAJUĆE IZUMIRANJE (što svakako nije "bela kuga") uz OBAVEZNO izostavljanje ideja, stavova i programa ulepšavanja realnosti, što gornji citat jeste U POTPUNOSTI. Naprosto, ulepšavanje realnosti slatkim rečima ne menja tu realnost koja je, najblaže rečeno, UŽASNA.

Matematika je neumoljiva. Da li nam je potrebno 6,7 deteta po porodici (ma kako to zvučalo) ili onoliko koliko je u tekstu napisano? Razmislite logički, nije teško utvrditi istinu. Da li je to moguće u porodici koja ima 3,5 člana, koja ima 0,88% deteta (ni jedno jedino!) a koja živi na teritoriji od 38 kvadratnih metara? U ovoj ekonomskoj situaciji? Kako to poboljšati?

Za početak, identifikujte razloge koji su doveli do ove situacije.

Smatram da niste u stanju da to uradite.

Vi, gospođo Šantić.

Covek

pre 4 godine

Cifre su prenaduvane, cak i na Kosmetu kazu da ima 1.8 miliona stanovnika (bez srba sa severa KiM). Realnost je mnogo strasnija, cak 800 hiljada manje ima i na KIM.

Kada odem kuci za praznike svaki drugi auto je straih tablica.

Zasto je tako? Pa sa 400 evra covek ne moze da umre a kamo li da odgaja 2-3 dece.

Edhem

pre 4 godine

Od avnojskih republika jedino je Slovenija premašila broj stanovništva u odnosu na godinu 1991. Zbog pozitivnog migracionog salda, jer imaju i slovenci negativan priraštaj. Najveću demografsku katastrofu pretrpela je Hrvatska, od nekadašnjih 4,8 mio na samo 3,7 mio i BiH od 4,5 mio na 3,2 mio stanovnika. Za Severnu M nemamo podataka, ali i tamo gde su bili demografsko jaki (zapadni delovi), sad su potpuno opusteli.

Bio sam i znam

pre 4 godine

Zanimljivo da povodom ove teme niko ne pominje 400 do 500 000 zvanično neplodnih parova ili onih koji se bore za potomstvo? Odakle ovolika neplodnost? 4000 obolelih od morbila su epidemija a milion neplodnih nisu?

Reziel

pre 4 godine

To zvuči strašno, ali to je trend u celom svetu, osim kod najsiromašnijih naroda. Slažem se da umnogome igra i ekonomsko stanje, način života, ali nije samo to. Jednostavno danas su ljudi sve više okrenuti sebi, ne žele decu, ne žele obavezu za ceo život, naročito u društvima poput našeg.
Potpuno razumem žene koje ne žele da se cimaju da rade osam sati dnevno, kuvaju večeru i ručak za sutra, sruše se u krevet i tako iznova. Shvatam i muškarce od kojih se očekuje da potomstvu obezbede egzistenciju sve dok oni to žele, da im obezbede stan i posao. Jednostavno to je previše odgovornosti. Neko će reći ne razumeš, deca su blago, ništa to nije teško... Jeste teško, i često neizvodljivo. Iskreno neko pošten ko je imao sreće da radi dobar i dobro plaćen posao, pa i sa višestruko većom platom od zvaničnog proseka, mora dobrano da se potrudi i odrekne da bi to obezbedio toj deci sve što se od njega u Srbiji očekuje.

izhlapjeli starac

pre 4 godine

Sve su to prirodni procesi. Nestanak vrsta, naroda, nacija, sve se to kroz istoriju vec desavalo. Ako ne umemo da opstanemo, nestacemo. Sta ima prirodnije od toga?

vera

pre 4 godine

Pa sta vas cudi kad imam tako divan novi zakon o zastiti porodice, majki.
Kad sam saznala da sam trudna, pre 4 meseca, ubrzo sam shvatila da ce mi plata spasti na minimum (imam primanja veca od proseka), da ce mi pozicija u firmi biti ugrozena,l do te mere da sam “razocarala” sefa sto sam ostala u drugom stanju.
Srecom pa nismo ugrozeni, al ovo je bas “sjajna” motivacija da se radjaju deca

dragan

pre 4 godine

Imamo troje dece. Nikad nikakve beneficije nismo dobili, niti smo tražili. Čekamo iste redove, plaćamo iste cene za rekreativne nastave i sve moguće dodatne troškove, namete i harače. Sve je puta 3. Ali nema veze. Nismo decu pravili za državu već uprkos njoj i svim preprekama koje ona roditeljima predstavlja. Svakako sam siguran da je državna strategija da se rađanje suzbije i podstakne iseljavanje. Politički je valjda tako bolje.

Ono što nam nedostaje je isto ono što nedostaje i onima sa jednim detetom i petoro dece. Više, ili bar ne manje, parkova umesto kojih neće biti sazidani "moderni stambeno-poslovni objekti", trotoari bar delimično oslobođeni od automobila, taman da može da se prođe bez rizika po život, iskrenost oko hrane i vazduha (ako je hrana ili vazduh otrovan - kažite nam da zaštitimo decu kako znamo), zdravstveni sistem koji je iskren (ako je besplatan nek bude, ako nije nek se kaže glasno šta košta), itd.

A Srbiju će već neko naseliti, nema tu brige. Neće prazno ostati. Lepa je zemlja, naći će se neko ko će srediti sve.

Milorad

pre 4 godine

Mi imamo mnogo stare 28- 30- 33 godiste, Ali I oni odlaze polako, I za njih nije strasno, strasno je sto mladi umiru pocev od dece, pa + izgibija u sabracajnim udesima, + ubistva samoubistva, mladih. Evo moje selo od 12.500 stanovnika svello se na 5.500 stanovnika.

Ja 78

pre 4 godine

Baš je glupo ovo što ću napisati ali... Supruga i ja nismo doktori nauka ali vrlo dobro znamo kako se "prave" deca. Međutim mi ih imamo dvoje hvala Bogu. Toliko "možemo" da izvedemo na pravi put, nadam se, a da ne kukamo državi (kao neki) jer da je bilo zbog države ne bi bilo ni jedno. Radimo po 8 sati dnevno(nekad i više) za 55000 zajedno.

neca

pre 4 godine

Za vreme mrskog Tita 10 miliona Srba. Za vreme velikih Srba 6 miliona. Alal vera!
(stranger, 15. januar 2020 12:14)
10 miliona ljudi u Srbiji je bilo zajedno sa Kosovom. To na stranu nama je natalitet poceo da drasticno da opada jos za vreme SFRJ. Moje babe i dede su rodjeni pred 2.sv rat i tada je svuda bilo po 5oro 6oro dece u domacinstvu, vec 60ih i 70ih je postalo retko da neko ima vise od troje dece, vec kad sam ja rodjen('82) je bilo mnogo cesce da je neko jedinac nego da je bilo 3je dece u porodici. To je posledica industrijalizacije, preseljenja u gradove i promene stila zivota, ne mozes da ocekujes da oba roditelja rade po 8 sati dnevno da se zivi u stanovima od 50-60 kvadrata i da neko ima mnogo dece. Ratovi i katastrofalna politika su ubrzali sve negativne trendove, pogotovu iseljavanje, ali mi smo vec 91. tj neposredno pre svih tih krahova bili na granici proste reprodukcije( tada je u proseku bilo 2,1 dete po porodici) i da nije bilo toga mi bi smo opet danas imali gubitak stanovnistva samo ne ovoliko drastican

neradnik

pre 4 godine

a promene poreske politike za parove sa decom? državni stručnjaci nekako su bez ideja po ovom pitanju već 40 godina. pretpostavljam da ne mogu da nađu od koga da prepišu rešenje?

Joca

pre 4 godine

Poslednjih sedam godina rodi se malo preko 60 000 a umre preko 100 000 ljudi a u novinama kako smo ove godine prvi put pozitivni. I narod se peca misli da napredujemo. Roditeljima ne mogu da utivim u glavu da se zapravo rodilo 100-200 dece vise nego one prethodne koja je bila najgora u istoriji a to je zanemarljivo. Pozitivni ne mozemo vise biti ni svi da napravimo troje dece jer smo jako stara nacija. Puno starih za umiranje a malo mladih za reprodukciju.

Markoni

pre 4 godine

Koliko je situacija sa priraštajem i emigracijom katastrofalna dovoljno govori prosta činjenica da uprkos doseljavanju Srba iz BiH, Crne Gore, Hrvatske...nama i dalje pada broj stanovnika. i ne možemo kriviti narod zbog toga, očajna ekonomija, korupcija, partijsko zapošljavanje, svugde prisutan kriminal, nepravda gde bogati rade šta hoće i lagano se izvlače dok sitorinja strada, sve to nije nimalo motivišuće da bi neko ovde decu podizao.

sturmmann

pre 4 godine

@ja

"Situacija sa natalitetom je toliko loša da je potrebno da sve žene koje se nalaze u reproduktivnom dobu, kao i one što u njega tek treba da uđu, rode po 5 dece, samo da bismo bili na nuli..."

Pravi broj nije 5. Pravi broj je 6,7. Da, ovo baš ne zvuči lepo ali matematika je egzaktna nauka. Ona ne barata sa ljudskim emocijama.

A taj broj 6,7 neće zvanično objaviti.

Zvanično se objavljuju vesti iz "rijaliti" sveta.

Dragan

pre 4 godine

Nema više proste reprodukcije, nema zdravog vazduha, vode, zemlje i hrane. Dakle, ni nas neće biti, jer nema života bez ovih uslova.
Džabe rast BDP, rast plata i penzija, nestaje nam največe bogatstvo, koje se ne kupuje novcem - život!