Ponedeljak, 05.08.2019.

09:35

"Eksplozivna odluka": Indija ukida ustavnu autonomiju Kašmira, Pakistan spominje rat

Indijska vlada saopštila je da ukida ustavnu autonomiju Kašmira, što predstavlja "eksplozivnu odluku" za to područje u kojem godinama traje pobuna.

Izvor: Beta

"Eksplozivna odluka": Indija ukida ustavnu autonomiju Kašmira, Pakistan spominje rat IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

33 Komentari

Sortiraj po:

Dragan Melburn

pre 4 godine

Vrlo opasna situacija s obzirom da lokalni pakistanski komandanti imaju odrijesene ruke za upotrebu taktickog nuklearnog naoruzanja protiv vojnih ciljeva. Mislim da je to jedinstven slucaj u lancu komande na svijetu jer im ne treba odobrenje predsjednika, parlamenta i sl. S druge strane tesko je zamisliti da Indija u takvoj situaciji ne bi odgovorila strateskim nuklearnim naoruzanjem, pogotovu ako nema taktickog kao Pakistan a mislim da nema dovoljno. Indija bi onda gadjala Islamabad, Karaci i druge velike gradove i to bi bio uvod u apokalipsu i mogucu dugogodisnju nuklearnu zimu na citavoj planeti.

nedostizni

pre 4 godine

Pre neki dan sam komentarisao da od globalnog nuklearnog rata neće biti ništa ali regionalni možemo da očekujemo u narednih 10 godina. Izgleda da će biti i pre.

USA ofil

pre 4 godine

Politicari dve nuklearne sile sa oko 1.5 milijardi stanovnika se zabavljaju. Neka Rusi ili Kinezi ucine nesto da svojom diplomatijom u jednoj i batinom u drugoj ruci pomognu da se konflikt prevazidje.

jazavac

pre 4 godine

Sad samo jos ovima na severu Kasmira da pokazu najkraci put do Pakistana.
(Nikola '58, 05. avgust 2019 09:36)
Tako smo mi radili Albancima, zavrsilo se porazom i gubitkom KiM.
(Peđa, 05. avgust 2019 11:15)

Da, samo sto Indija nije mala Srbija.
Nego nuklearna sila sa milijardu stanovnika

Babo Tarabuka

pre 4 godine

Da ukinemo i mi za nase 2 pokrajine?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Adam, 5. avgust 2019 09:31)

Imali ste dve pokrajine, ukidanjem autonomije ostala vam samo jedna.

Gabrijel Omar

pre 4 godine

Presekla me je ova vest jer sam igrom slucaja pre neki dan citao neku analizu tj simulaciju moguceg svetskog sukoba i ona tacka sa koje nije bilo povratka je bio sukob Indije i Pakistana, oznacen kao vrlo moguc, vrlo zestok i nabijen mrznjom svih vrsta. Nesto kao Balkan 90-tih, samo u stotinama miliona ljudi - aktera. Obe strane u tom sukobu bi nasle i 'navijace' i 'snabdevace' i 'sponzore', u ljudskim resursima ne oskudevaju, naoruzanju takodje, samo sto se taj, ponavljam - NE DAJ BOZE sukob ne bi smatrao iskrom koja je zapalila veliku vatru vec buktinja koja je izazvala globalni mozda i konacni pozar.

bokelj

pre 4 godine

Sad samo jos ovima na severu Kasmira da pokazu najkraci put do Pakistana.
(Nikola '58, 05. avgust 2019 09:36)

Neko je na danasnji dan to isto uradio Srbima tako da razmisli malo kako he drugima !

Peđa

pre 4 godine

Sad samo jos ovima na severu Kasmira da pokazu najkraci put do Pakistana.
(Nikola '58, 05. avgust 2019 09:36)
Tako smo mi radili Albancima, zavrsilo se porazom i gubitkom KiM.

E moj Milojko

pre 4 godine

@milos...ne tvrdim da nisi u pravu delom...ali jako slabo poznajes pakistan, sto je steta obzirom na skoro pa besplatan internet. Dokaz kako ljudi mogu biti slepi iako imaju informacije pred nosom. Saudijska arabija je deponirala u pakistansku narodnu banku pare da ne bankrotiraju. Pakistan je bio americki saveznik u ratu protiv Bin Ladena...itd...
Indija je bez saveznika...jer im je kina otela deo teritorije, sa amerikom i rusijom igraju toplo-hladno...i to ce da im se obije o glavu.
Kina ulaze u pakistanske luke, i pakistan ima relativno dobre odnose sa amerikom. Nisu idealni, ali imaju neku bazu.
Sad koliko mogu da ratuju cemo da vidimo, ako do toga dodje. Za rat su potrebne pare...a pakistan ih nema uopste.
I mislim da bi sve trebali da budete na strani indije. Zasto?
Pa evo primera...u simulaciji rata amerike i kine se uvek govori o brojcanoj nadmoci, kao dokaz da ce kina da pobedi. Amerikanaca ima 327 miliona, a kineza 1.4 mijarde...
Ovde imamo 1.3 mlrd indijaca i 220 miliona pakistanaca. Kako ovde niste na strani Indije?
Iako je cuveni kineski general Sun Cu rekao da brojcana nadmoc nije presudna i pobedjivao je sa mnogo manje vojske

Peđa

pre 4 godine

Ukidanje autonomije pokrajinama se obicno zavrsi lose po onoga ko je ukinuo tj nezavisnoscu te pokrajine. Dok je na snazi autonomija onda se sukobljavaju samo sa ekstremistima koji nemaju podrsku iz sveta ali kada je ukinu onda okrenu celu pokrajinu protiv sebe koja onda dobije podrsku spolja. A ta podrska spolja donosi pobedu, ta podrska je SAD koje su i same sastavljene od preko 50 ne pokrajina nego drzava sto je najvisi moguci stepen decentralizacije. Sada cu dobiti gomilu minusa od onih koji kukaju "sto sve ide Beogradu" a autonomiju smatraju za cepanje drzave.

Руска Душа

pre 4 godine

Свако ко озбиљније прати или зна безбедносна дешавања у свету, зна да је ово једно од најозбиљнијих, ако не и најозиљније светско жариште.
Две озбиљне силе, које нису директно везане на причу “Исток-Запад”, који неће правити маркетиншке потезе зарад унутрашње власти, који нису попут хеви-метал блефера из С. Кореје...
Ово је озбиљна прича и нажалост на ове људе неће имати утицај ни Путин, ни Трамп, ни Меркелова. Не интересује их ни гас, ни нафта, ни вода, ни куповина оружја.. Ови се не играју..
Нека је планети Бог у помоћи, јер једном када крене са притискањем дугмића, изазваће ланчану реакцију.. Ваљда ће разум надвладати.

Milos

pre 4 godine

Indija i Pakistan izlaze iz klasicnog okvira ''Ameri vs Rusi'' kojim su nasi ljudi toliko opsednuti. Indija i Pakistan imaju odlicne odnose sa Rusijom, imaju dobre odnose sa Amerikom. Pakistan je dobar sa Kinom ali je Indija u losim odnosima sa njom ali se i to popravlja.
Medjusobno se tretiraju kao neke sile iz 19-veka a i takav im je narod - ne zaziru od rata kao mi u Evropi. Nemas pacifisticke NVO i 'drugoindijce' i slicno. A istovremeno imas dve ogromne moderno opremljene armije koje se gledaju preko nisana.
Previse su veliki a i snazni i brojni da bi im iko uveo neka ogranicenja, sankcije, sta ja znam. Jedino sto je potrebno za rat je da ga obe strane pozele, nema tu stranog uticaja, kocnica, zavrzlama itd - ako oce rat, bice ga - i to onog pravog, staromodnog, sa po milion i kusur vojnika na obe strane i frontom koji se prostire hiljadu kilometara i boga pitaj koliko mrtvih, i to i ako ne iskoriste nuklearke (a imaju ih nekoliko stotina).
Sto rece drugi komentator, ovo je najopasnije zariste na citavom svetu a tako je zapostavljeno. Za razliku od Amera i Rusa koji se medjusobno foliraju vec 70 godina jer nisu ludi da zaista ispale nuklearke, ove dve zemlje itekako jesu...

Oliver Nedeljkovic, zapamtite to ime

pre 4 godine

To je sve glupost, zatucani i mnogobrojni narod ce s istom korupcijom i kriminalom isto ziveti i u nezavisnoj i u rasparcanoj kao i u ujedinjenoj drzavi. Sve je to isto sran.e kroz gusto granje. Granice ne postoje, one su samo zamisljene u glavama. Treba pitati decu u skolama i vrticima za misljenje. Oni su iskreni i uglavnom jos neiskvareni, a samo su oni bitni.

poceli i indijci

pre 4 godine

To je isto ucinjeno kod nas menjanjem ustava 1989.
Ukidanje autonomije za dve pokrajne.
Imali smo srecu da je jedna od tih pokrajna miroljubiva, dok smo sa drugom videli rezultat.
Ko nema sluha za tudje potrebe, niti postuje i uvazava razlicitosti na kraju ce da stane pod jednu krusku.
Vidim mnogi nisu shvatili lekciju.

Pozdrav iz Pristine

pre 4 godine

Da ukinemo i mi za nase 2 pokrajine?
(Adam, 05. avgust 2019 09:31)

Za vasu informaciju Milosevic vec jednom ukinuo to '89, posle toga znamo sta je bilo.

Руска Душа

pre 4 godine

Свако ко озбиљније прати или зна безбедносна дешавања у свету, зна да је ово једно од најозбиљнијих, ако не и најозиљније светско жариште.
Две озбиљне силе, које нису директно везане на причу “Исток-Запад”, који неће правити маркетиншке потезе зарад унутрашње власти, који нису попут хеви-метал блефера из С. Кореје...
Ово је озбиљна прича и нажалост на ове људе неће имати утицај ни Путин, ни Трамп, ни Меркелова. Не интересује их ни гас, ни нафта, ни вода, ни куповина оружја.. Ови се не играју..
Нека је планети Бог у помоћи, јер једном када крене са притискањем дугмића, изазваће ланчану реакцију.. Ваљда ће разум надвладати.

Pozdrav iz Pristine

pre 4 godine

Da ukinemo i mi za nase 2 pokrajine?
(Adam, 05. avgust 2019 09:31)

Za vasu informaciju Milosevic vec jednom ukinuo to '89, posle toga znamo sta je bilo.

poceli i indijci

pre 4 godine

To je isto ucinjeno kod nas menjanjem ustava 1989.
Ukidanje autonomije za dve pokrajne.
Imali smo srecu da je jedna od tih pokrajna miroljubiva, dok smo sa drugom videli rezultat.
Ko nema sluha za tudje potrebe, niti postuje i uvazava razlicitosti na kraju ce da stane pod jednu krusku.
Vidim mnogi nisu shvatili lekciju.

Milos

pre 4 godine

Indija i Pakistan izlaze iz klasicnog okvira ''Ameri vs Rusi'' kojim su nasi ljudi toliko opsednuti. Indija i Pakistan imaju odlicne odnose sa Rusijom, imaju dobre odnose sa Amerikom. Pakistan je dobar sa Kinom ali je Indija u losim odnosima sa njom ali se i to popravlja.
Medjusobno se tretiraju kao neke sile iz 19-veka a i takav im je narod - ne zaziru od rata kao mi u Evropi. Nemas pacifisticke NVO i 'drugoindijce' i slicno. A istovremeno imas dve ogromne moderno opremljene armije koje se gledaju preko nisana.
Previse su veliki a i snazni i brojni da bi im iko uveo neka ogranicenja, sankcije, sta ja znam. Jedino sto je potrebno za rat je da ga obe strane pozele, nema tu stranog uticaja, kocnica, zavrzlama itd - ako oce rat, bice ga - i to onog pravog, staromodnog, sa po milion i kusur vojnika na obe strane i frontom koji se prostire hiljadu kilometara i boga pitaj koliko mrtvih, i to i ako ne iskoriste nuklearke (a imaju ih nekoliko stotina).
Sto rece drugi komentator, ovo je najopasnije zariste na citavom svetu a tako je zapostavljeno. Za razliku od Amera i Rusa koji se medjusobno foliraju vec 70 godina jer nisu ludi da zaista ispale nuklearke, ove dve zemlje itekako jesu...

Oliver Nedeljkovic, zapamtite to ime

pre 4 godine

To je sve glupost, zatucani i mnogobrojni narod ce s istom korupcijom i kriminalom isto ziveti i u nezavisnoj i u rasparcanoj kao i u ujedinjenoj drzavi. Sve je to isto sran.e kroz gusto granje. Granice ne postoje, one su samo zamisljene u glavama. Treba pitati decu u skolama i vrticima za misljenje. Oni su iskreni i uglavnom jos neiskvareni, a samo su oni bitni.

Peđa

pre 4 godine

Sad samo jos ovima na severu Kasmira da pokazu najkraci put do Pakistana.
(Nikola '58, 05. avgust 2019 09:36)
Tako smo mi radili Albancima, zavrsilo se porazom i gubitkom KiM.

jazavac

pre 4 godine

Sad samo jos ovima na severu Kasmira da pokazu najkraci put do Pakistana.
(Nikola '58, 05. avgust 2019 09:36)
Tako smo mi radili Albancima, zavrsilo se porazom i gubitkom KiM.
(Peđa, 05. avgust 2019 11:15)

Da, samo sto Indija nije mala Srbija.
Nego nuklearna sila sa milijardu stanovnika

bokelj

pre 4 godine

Sad samo jos ovima na severu Kasmira da pokazu najkraci put do Pakistana.
(Nikola '58, 05. avgust 2019 09:36)

Neko je na danasnji dan to isto uradio Srbima tako da razmisli malo kako he drugima !

Peđa

pre 4 godine

Ukidanje autonomije pokrajinama se obicno zavrsi lose po onoga ko je ukinuo tj nezavisnoscu te pokrajine. Dok je na snazi autonomija onda se sukobljavaju samo sa ekstremistima koji nemaju podrsku iz sveta ali kada je ukinu onda okrenu celu pokrajinu protiv sebe koja onda dobije podrsku spolja. A ta podrska spolja donosi pobedu, ta podrska je SAD koje su i same sastavljene od preko 50 ne pokrajina nego drzava sto je najvisi moguci stepen decentralizacije. Sada cu dobiti gomilu minusa od onih koji kukaju "sto sve ide Beogradu" a autonomiju smatraju za cepanje drzave.

Gabrijel Omar

pre 4 godine

Presekla me je ova vest jer sam igrom slucaja pre neki dan citao neku analizu tj simulaciju moguceg svetskog sukoba i ona tacka sa koje nije bilo povratka je bio sukob Indije i Pakistana, oznacen kao vrlo moguc, vrlo zestok i nabijen mrznjom svih vrsta. Nesto kao Balkan 90-tih, samo u stotinama miliona ljudi - aktera. Obe strane u tom sukobu bi nasle i 'navijace' i 'snabdevace' i 'sponzore', u ljudskim resursima ne oskudevaju, naoruzanju takodje, samo sto se taj, ponavljam - NE DAJ BOZE sukob ne bi smatrao iskrom koja je zapalila veliku vatru vec buktinja koja je izazvala globalni mozda i konacni pozar.

Babo Tarabuka

pre 4 godine

Da ukinemo i mi za nase 2 pokrajine?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Adam, 5. avgust 2019 09:31)

Imali ste dve pokrajine, ukidanjem autonomije ostala vam samo jedna.

Dragan Melburn

pre 4 godine

Vrlo opasna situacija s obzirom da lokalni pakistanski komandanti imaju odrijesene ruke za upotrebu taktickog nuklearnog naoruzanja protiv vojnih ciljeva. Mislim da je to jedinstven slucaj u lancu komande na svijetu jer im ne treba odobrenje predsjednika, parlamenta i sl. S druge strane tesko je zamisliti da Indija u takvoj situaciji ne bi odgovorila strateskim nuklearnim naoruzanjem, pogotovu ako nema taktickog kao Pakistan a mislim da nema dovoljno. Indija bi onda gadjala Islamabad, Karaci i druge velike gradove i to bi bio uvod u apokalipsu i mogucu dugogodisnju nuklearnu zimu na citavoj planeti.

USA ofil

pre 4 godine

Politicari dve nuklearne sile sa oko 1.5 milijardi stanovnika se zabavljaju. Neka Rusi ili Kinezi ucine nesto da svojom diplomatijom u jednoj i batinom u drugoj ruci pomognu da se konflikt prevazidje.

E moj Milojko

pre 4 godine

@milos...ne tvrdim da nisi u pravu delom...ali jako slabo poznajes pakistan, sto je steta obzirom na skoro pa besplatan internet. Dokaz kako ljudi mogu biti slepi iako imaju informacije pred nosom. Saudijska arabija je deponirala u pakistansku narodnu banku pare da ne bankrotiraju. Pakistan je bio americki saveznik u ratu protiv Bin Ladena...itd...
Indija je bez saveznika...jer im je kina otela deo teritorije, sa amerikom i rusijom igraju toplo-hladno...i to ce da im se obije o glavu.
Kina ulaze u pakistanske luke, i pakistan ima relativno dobre odnose sa amerikom. Nisu idealni, ali imaju neku bazu.
Sad koliko mogu da ratuju cemo da vidimo, ako do toga dodje. Za rat su potrebne pare...a pakistan ih nema uopste.
I mislim da bi sve trebali da budete na strani indije. Zasto?
Pa evo primera...u simulaciji rata amerike i kine se uvek govori o brojcanoj nadmoci, kao dokaz da ce kina da pobedi. Amerikanaca ima 327 miliona, a kineza 1.4 mijarde...
Ovde imamo 1.3 mlrd indijaca i 220 miliona pakistanaca. Kako ovde niste na strani Indije?
Iako je cuveni kineski general Sun Cu rekao da brojcana nadmoc nije presudna i pobedjivao je sa mnogo manje vojske

nedostizni

pre 4 godine

Pre neki dan sam komentarisao da od globalnog nuklearnog rata neće biti ništa ali regionalni možemo da očekujemo u narednih 10 godina. Izgleda da će biti i pre.

poceli i indijci

pre 4 godine

To je isto ucinjeno kod nas menjanjem ustava 1989.
Ukidanje autonomije za dve pokrajne.
Imali smo srecu da je jedna od tih pokrajna miroljubiva, dok smo sa drugom videli rezultat.
Ko nema sluha za tudje potrebe, niti postuje i uvazava razlicitosti na kraju ce da stane pod jednu krusku.
Vidim mnogi nisu shvatili lekciju.

Pozdrav iz Pristine

pre 4 godine

Da ukinemo i mi za nase 2 pokrajine?
(Adam, 05. avgust 2019 09:31)

Za vasu informaciju Milosevic vec jednom ukinuo to '89, posle toga znamo sta je bilo.

Peđa

pre 4 godine

Sad samo jos ovima na severu Kasmira da pokazu najkraci put do Pakistana.
(Nikola '58, 05. avgust 2019 09:36)
Tako smo mi radili Albancima, zavrsilo se porazom i gubitkom KiM.

Babo Tarabuka

pre 4 godine

Da ukinemo i mi za nase 2 pokrajine?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Adam, 5. avgust 2019 09:31)

Imali ste dve pokrajine, ukidanjem autonomije ostala vam samo jedna.

Peđa

pre 4 godine

Ukidanje autonomije pokrajinama se obicno zavrsi lose po onoga ko je ukinuo tj nezavisnoscu te pokrajine. Dok je na snazi autonomija onda se sukobljavaju samo sa ekstremistima koji nemaju podrsku iz sveta ali kada je ukinu onda okrenu celu pokrajinu protiv sebe koja onda dobije podrsku spolja. A ta podrska spolja donosi pobedu, ta podrska je SAD koje su i same sastavljene od preko 50 ne pokrajina nego drzava sto je najvisi moguci stepen decentralizacije. Sada cu dobiti gomilu minusa od onih koji kukaju "sto sve ide Beogradu" a autonomiju smatraju za cepanje drzave.

Oliver Nedeljkovic, zapamtite to ime

pre 4 godine

To je sve glupost, zatucani i mnogobrojni narod ce s istom korupcijom i kriminalom isto ziveti i u nezavisnoj i u rasparcanoj kao i u ujedinjenoj drzavi. Sve je to isto sran.e kroz gusto granje. Granice ne postoje, one su samo zamisljene u glavama. Treba pitati decu u skolama i vrticima za misljenje. Oni su iskreni i uglavnom jos neiskvareni, a samo su oni bitni.

Руска Душа

pre 4 godine

Свако ко озбиљније прати или зна безбедносна дешавања у свету, зна да је ово једно од најозбиљнијих, ако не и најозиљније светско жариште.
Две озбиљне силе, које нису директно везане на причу “Исток-Запад”, који неће правити маркетиншке потезе зарад унутрашње власти, који нису попут хеви-метал блефера из С. Кореје...
Ово је озбиљна прича и нажалост на ове људе неће имати утицај ни Путин, ни Трамп, ни Меркелова. Не интересује их ни гас, ни нафта, ни вода, ни куповина оружја.. Ови се не играју..
Нека је планети Бог у помоћи, јер једном када крене са притискањем дугмића, изазваће ланчану реакцију.. Ваљда ће разум надвладати.

jazavac

pre 4 godine

Sad samo jos ovima na severu Kasmira da pokazu najkraci put do Pakistana.
(Nikola '58, 05. avgust 2019 09:36)
Tako smo mi radili Albancima, zavrsilo se porazom i gubitkom KiM.
(Peđa, 05. avgust 2019 11:15)

Da, samo sto Indija nije mala Srbija.
Nego nuklearna sila sa milijardu stanovnika

E moj Milojko

pre 4 godine

@milos...ne tvrdim da nisi u pravu delom...ali jako slabo poznajes pakistan, sto je steta obzirom na skoro pa besplatan internet. Dokaz kako ljudi mogu biti slepi iako imaju informacije pred nosom. Saudijska arabija je deponirala u pakistansku narodnu banku pare da ne bankrotiraju. Pakistan je bio americki saveznik u ratu protiv Bin Ladena...itd...
Indija je bez saveznika...jer im je kina otela deo teritorije, sa amerikom i rusijom igraju toplo-hladno...i to ce da im se obije o glavu.
Kina ulaze u pakistanske luke, i pakistan ima relativno dobre odnose sa amerikom. Nisu idealni, ali imaju neku bazu.
Sad koliko mogu da ratuju cemo da vidimo, ako do toga dodje. Za rat su potrebne pare...a pakistan ih nema uopste.
I mislim da bi sve trebali da budete na strani indije. Zasto?
Pa evo primera...u simulaciji rata amerike i kine se uvek govori o brojcanoj nadmoci, kao dokaz da ce kina da pobedi. Amerikanaca ima 327 miliona, a kineza 1.4 mijarde...
Ovde imamo 1.3 mlrd indijaca i 220 miliona pakistanaca. Kako ovde niste na strani Indije?
Iako je cuveni kineski general Sun Cu rekao da brojcana nadmoc nije presudna i pobedjivao je sa mnogo manje vojske

USA ofil

pre 4 godine

Politicari dve nuklearne sile sa oko 1.5 milijardi stanovnika se zabavljaju. Neka Rusi ili Kinezi ucine nesto da svojom diplomatijom u jednoj i batinom u drugoj ruci pomognu da se konflikt prevazidje.

Gabrijel Omar

pre 4 godine

Presekla me je ova vest jer sam igrom slucaja pre neki dan citao neku analizu tj simulaciju moguceg svetskog sukoba i ona tacka sa koje nije bilo povratka je bio sukob Indije i Pakistana, oznacen kao vrlo moguc, vrlo zestok i nabijen mrznjom svih vrsta. Nesto kao Balkan 90-tih, samo u stotinama miliona ljudi - aktera. Obe strane u tom sukobu bi nasle i 'navijace' i 'snabdevace' i 'sponzore', u ljudskim resursima ne oskudevaju, naoruzanju takodje, samo sto se taj, ponavljam - NE DAJ BOZE sukob ne bi smatrao iskrom koja je zapalila veliku vatru vec buktinja koja je izazvala globalni mozda i konacni pozar.

nedostizni

pre 4 godine

Pre neki dan sam komentarisao da od globalnog nuklearnog rata neće biti ništa ali regionalni možemo da očekujemo u narednih 10 godina. Izgleda da će biti i pre.

bokelj

pre 4 godine

Sad samo jos ovima na severu Kasmira da pokazu najkraci put do Pakistana.
(Nikola '58, 05. avgust 2019 09:36)

Neko je na danasnji dan to isto uradio Srbima tako da razmisli malo kako he drugima !

Milos

pre 4 godine

Indija i Pakistan izlaze iz klasicnog okvira ''Ameri vs Rusi'' kojim su nasi ljudi toliko opsednuti. Indija i Pakistan imaju odlicne odnose sa Rusijom, imaju dobre odnose sa Amerikom. Pakistan je dobar sa Kinom ali je Indija u losim odnosima sa njom ali se i to popravlja.
Medjusobno se tretiraju kao neke sile iz 19-veka a i takav im je narod - ne zaziru od rata kao mi u Evropi. Nemas pacifisticke NVO i 'drugoindijce' i slicno. A istovremeno imas dve ogromne moderno opremljene armije koje se gledaju preko nisana.
Previse su veliki a i snazni i brojni da bi im iko uveo neka ogranicenja, sankcije, sta ja znam. Jedino sto je potrebno za rat je da ga obe strane pozele, nema tu stranog uticaja, kocnica, zavrzlama itd - ako oce rat, bice ga - i to onog pravog, staromodnog, sa po milion i kusur vojnika na obe strane i frontom koji se prostire hiljadu kilometara i boga pitaj koliko mrtvih, i to i ako ne iskoriste nuklearke (a imaju ih nekoliko stotina).
Sto rece drugi komentator, ovo je najopasnije zariste na citavom svetu a tako je zapostavljeno. Za razliku od Amera i Rusa koji se medjusobno foliraju vec 70 godina jer nisu ludi da zaista ispale nuklearke, ove dve zemlje itekako jesu...

Dragan Melburn

pre 4 godine

Vrlo opasna situacija s obzirom da lokalni pakistanski komandanti imaju odrijesene ruke za upotrebu taktickog nuklearnog naoruzanja protiv vojnih ciljeva. Mislim da je to jedinstven slucaj u lancu komande na svijetu jer im ne treba odobrenje predsjednika, parlamenta i sl. S druge strane tesko je zamisliti da Indija u takvoj situaciji ne bi odgovorila strateskim nuklearnim naoruzanjem, pogotovu ako nema taktickog kao Pakistan a mislim da nema dovoljno. Indija bi onda gadjala Islamabad, Karaci i druge velike gradove i to bi bio uvod u apokalipsu i mogucu dugogodisnju nuklearnu zimu na citavoj planeti.