Sreda, 25.04.2018.

10:10

Kolinda za "istinu"; "A da Merkel to predloži za Aušvic?"

Hrvatska predsednica Kolinda Grabar Kitarović zalaže se za jedinstvenu komemoraciju u Jasenovcu i to bi, kaže, bila kolona zajedništva.

Izvor: Tanjug

Kolinda za "istinu"; "A da Merkel to predloži za Aušvic?" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

68 Komentari

Sortiraj po:

Kokorayko

pre 5 godina

Zemaljska komisija Hrvatske, pred sudom u Nirnbergu, iznela je da je cifra nastradalih u Jasenovcu između 500-600 hiljada ljudi,Yad Vashem, procena između 500000-600000 Srba i 40.000.
Po procenama Nemačkih izaslanika u NDH-a brojka je oko 750000 žrtava.
Teško je prihvatiti istinu naročito jer je Hrvatska ulaskom u SFRJ, izbegla odgovornost i katarzu za zločine koji su počinjeni na teritoriji NDH-a.
Tako da su ispadi hrvatskih zvaničnika potpuno normalni,jednostavno nisu prošli kroz ono kroz šta je prošla nacistička Nemačka.

marija

pre 5 godina

Andrija Artuković, ministar unutrašnjih poslova je priznao da je u Jasenovcu ubijeno 700 000 internitanih.

...Ово застрашујуће бројчано признање Артуковић је дао 1986, за вријеме процеса вођеног у Загребу. Пошто је послије рата пребегао у Сједињене Државе, Артуковић је 40 година успијевао да избјегне екстрадицију Југославији, коју су САД одобриле тек 1986. Овај џелат је умро у затвору док је процес још био у току.

ivan78bg

pre 5 godina

@Sremac
Sve je to ok sto si napisao ali Hrvatska i hrvati nikada nece napraviti taj otklon.Realno nisu nikada platili cenu tih ogromnih zlocina.Ne trebaju brojke da sire mrznju.Srbi koji su ziveli u Hrvatskoj do 90 su slusali te price od svojih starijih ,ko im je i kako pobio nekog iz porodice.Srbi su platili i placaju cenu ali Hrvati nisu.Znali ste odlicno da komsije Srbi nece zaboraviti za razliku od Srbijanaca kako ih vi zovete,nama stari nisu pricali te price.Zato ste ih i proterali.ZAto sada imate daleko cistiju etnicku drzavu od nas Srba.

bedno piskaralo

pre 5 godina

."već i istina šta se zaista događalo u Jasenovcu, ne samo od 1941. do 1945. godine, nego i kasnije“, rekla je predsednica". E upravo to je ono što ona hoće!
(Dragan, 25. april 2018 18:02)

Od svih, izgleda jedino ti umes da citas sa razumevanjem. Boli nju uvo za zrtve, samo hoce da izjednaci ustase i komuniste.

marija

pre 5 godina

Pa šta se, aman ženo, desilo u Jasenovcu???
??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Šta se to desilo u Aušvicu,...??????????????????????

Mičite tu nacinesrećnicu da vas više ne bruka po svetu.
Ovo je još jedan SKANDAL.

trulez 40etih i 90etih su iste u Hrvatskoj

pre 5 godina

Jasenovac i njegov kontekst su Domovina danasnje hrvatske politike

i ishodiste problema.

Tesko je uskladiti komemoracije u Jasenovcu sa proslavom Oluje i ostalih redarstvenih akcija mlade demokracije.

Ne ide, isti im je povod i smisao - jedno bi komemorisali zajedno sa zrtvama, a drugo slavili u inat potomcima tih istih zrtava.

Никола Ђуровић

pre 5 godina

Прво затрете сваки доказ о Јасеновцу(порушите логор,циглану,пошаљете доказе и алате за мучење у Америку ради рестаурације па се не врате и тако даље.. а добар део поменутог урђено деведесетих за време последњег рата) онда зовемо форензичарее готово сигурно се мисли на Американце да се утврди истина... Па ви сте злочиначка банана република!!
што би рркао славни Његош „ препуни сте мјешину гријеха, на нос вам је почела скакати„!!

joe

pre 5 godina

Kolinda, kad nekog zakolješ pored Save, tu kod Jasenovca, znaš, i pustiš leševe niz reku - onda se to baš ne može forenzički utvrditi onako baš najpreciznije. Isto kad neki ljudi završe kao sapun ili kroz furunu, ko će sad posle 70 godina utvrđivati kod koga je sapun sada... Malo si ga preterala sestro. Ja sam u sedmom razredu u Titovoj YU bio tamo. Mislim da sam bio prerano... i dan danas kad vozim za Zg pritisnem gas što jače, jer mi se okreće u stomaku i u glavi od svega. Kolinda, imaš i Pag i Jadovno i Sisak itd. Neću dalje počeo sam ko Psycho-Vulin, ali izgleda da Hrvatska nema normalan pogled na stvari i to jednostavno nije dobro.

wang

pre 5 godina

Jasenovac je neuporediv. Hrvati, koliki god da je broj žrtava, izvesno je da ste se naubijali Srba za tih nekoliko godina toliko, da morate ćutati zauvek. Sram vas bilo.

Marinero

pre 5 godina

U čemu je problem, kome ne odgovara potpuno raščišćavanje i precizno utvrđivanje broja žrtava u Jasenovcu? Mislim da bi za ovakvu komisiju u kojoj bi sjedili hrvatski, srpski i možda neki međunarodni demografski eksperti bio jedan značajan korak u pravom smjeru. Zločin je počinjen, tu nema spora. Koliko je ljudi stradalo preostaje za utvrditi. Minoriziranje ili mitološko preuveličavanje svakako će nastaviti mutiti vodu između Srba i Hrvata. Jasno je da Jasenovac nije mjesto gdje su sretni logoraši eto svjedočili redovnim predstavama 'Male Floramye' kako je znao tvrditi Vice Vukojević, ali isto tako je jednostavno nemoguće obraniti tezu o 700 000 žrtava. Radovi 2 čovjeka koji se se studiozno bavili pitanjem ratnih i poratnih žrtava u cijeloj Jugi to jasno negiraju. Čitajte Žerjavića i Kočovića koji se neovisno jedna o drugom došli ugrubo do istih brojeva.

Djordje Stanojevic

pre 5 godina

To je sustinski problem Hrvata vaspitavanih i odraslih u inostranstvu...njima je servirana prica u ustaskoj reziji kako je Jasenovac bio Spa centar, dok smo mi sa druge strane sputavani od copavog gangstera i njegove SK kamarile da se mnogo interesujemo za taj zlocin u interesu bratstva i jedinstva, na cemu su danke dojcland generacije Hrvata debelo profitirale prilikom secesije.

Dragan

pre 5 godina

....."već i istina šta se zaista događalo u Jasenovcu, ne samo od 1941. do 1945. godine, nego i kasnije“, rekla je predsednica". E upravo to je ono što ona hoće!

Ironichna

pre 5 godina

Sta ima da se dokazuje ponovo?! Eno na stotine slika u muzeju u Jasenovcu, ako vec neveruju svedocenjima prezivelih. I nije bitan vise ni broj zrtava vec zbog kojih razloga su ubijani i na koji nacin...Velika demokratska evropska NDH

Sremac

pre 5 godina

1) Kao Hrvat osecam i osecao bih sramotu da i jedan covek covek (ovim "covek" ne zelim da sakrijem istinu da su vecina ubijenih Srbi) ubijen, a kamoli hiljade, u ime moga naroda. Strasno je da se jedan deo Hrvata (Ustase) tako obrusio na svoje prve komsije (da ne kazem bracu) i pocinio jezive zlocine, tj. genocid i za to nema opravdanja. Da li je ostatak naroda to mogao spreciti - ne znam: tesko je iz ove perspektive govoriti o tome (na kraju krajeva - Ustase nisu dosle na vlast nekim demokratskim procesom u kome se narod pitao). U svakom slucaju - znacajan broj Hrvata je bio u partizanima. Ono sto svakako kao narod moramo uraditi je strog otklon od ustastva - ne mozemo u Domovinskom ratu traziti izgovor za toleranciju tih mracnih staza koje su nam kao narodu donele toliku sramotu i zlu krv sa prvim komsijama.
2) Kao Hrvatu apsolutno mi je neprihvatljivo da neko uvecava broj zrtava sa ciljem da se celom narodu stavlja teret zlocinstva i kolektivne krivice, kao i da se manipulacija broj zrtava koristi za sejanje mrznje Srba prema Hrvatima (sto je u krajnjoj liniji dovelo do toga da su se Srbi kao narod osramotili tokom ratova '90tih jer su pustili da ih vodi ova mrznja). U tom smislu smatram da je bitno utvrdjivanje (pribliznog) broja ubijenih - da se spreci dalja manipulacija sa ciljem sirenja mrznje, a ne da se pokusa sakriti cinjenica da su hrvatske Ustase u ime Hrvata pocinile genocid.

nina

pre 5 godina

Zar demografija kao nauka nije u mogučnosti barem pobliže odgovori na broj žrtava. Imamo popise stanovništva na čitavom području bivše države i prije i posle rata.
(Kico, 25. april 2018 15:42)

Između popisa 1931 i popisa 1948 prošlo je 17 godina ,a prirodni priraštaj je tada bio izuzetno visok. Prema demografu Kočoviću koji je imajući u vidu popise, prirodni priraštaj i posleratne migracije, računao ratne žrtve, srpske ratne žrtve iz Hrvatske i BiH bi mogle da se kreću između 335 000 i 426 000. Treba imati u vidu i sumnje u regularnost predratnih popisa jer je bilo nepopisanih sela što bi značilo da bi žrtve mogle biti i veće nego što sugeriše zvanični popis. Da bi se izračunao ukupan broj ustaških žrtava treba izračunati i jevrejske, romske žrtve kao i broj antifašista koje su pobile ustaše. Ukupan broj žrtava bi mogao biti blizu pola miliona, pa čak i veći sudeći po demografiji na koju se ustaški revizionisti često pozivaju.

Deyan

pre 5 godina

Kolinda nam porucuje ako se dogovorimo oko cifre onda ce se oni pokloniti zrtvama I odbaciti NDH... Mala od skandala.
Zar vi neshvatate da broj zrtava nama Srbima I nije toliko bitan koliko nacin likvidacije plus decu sto ste zatvarali i ubijali kao pse.. pa to ni Turci nisu radili...

Susjed

pre 5 godina

Pas mater svima koji tako lako u usta stavljaju nečije mrtve sudbine, a kleče pred oltarima. Vidio bih svakoga koji klekne pred cijev čekajući metak je li bi se bavio brojanjem ili bi mu bila strašna i samo jedna žrtva jer je upravo on ta. I jedan čovjek da je ubijen u Jasenovcu je previše.

Пуна подршка Колинди!

pre 5 godina

100% подржавам Колинду! Треба поново урадити анализу усташких злочина, са посебним освртом на то шта се догађало 1945, јер усташе нису побегле из Хрватске преко Београда, него преко Загреба и Ватикана. И томе треба озбиљно приступити, јер већина западног света нема благог појма шта се ту дешавало, јер су били заокупљени ловом на нацисте у Аргентини, а не и на усташе. Колинда је потпуно у праву да форензика треба да утврди додатне чињенице, а историографија да утврди последице свега тога. Наравно, не треба само расправљати о броју жртава, већ и о историји која је довела до тога да се Хрвати тако односе према људима који су им готово идентични по свему, осим по религији, па и религијски су им слични. Само, кад се Хрвати досете да им ово не иде у прилог, гледаћемо Колинду како плови низ воду.

ПС. Број од 80.000 поименице евидентираних жртава су само оне жртве за које је евиденција сачувана. Наравно и у Европи фашисти и нацисти негирају број убијених људи у Холокаусту, али нико не сме да негира сам холокауст, као што то раде Хрвати. Да сли у побили 80.000 или 800.000 није од пресудне важности - намера је била да их побију што више. Има и изјава, све је јасно.

Ћезо рца

pre 5 godina

Усташистан је васкрсао '90-их година прошлога века... Зло је поново дошло, увијено у обланду некакве ,,демокрације и тисућљетног сна''... ово је све фарса... Мени лично, после свега што се десило, не смета ни ,,За дом спремни'', ни шаховница, нити некакве трице и кучине... Господо, не згражавајте се сада над чедом које је показало своју праву природу... Нарочито због тога што сте веома добро знали шта радите.

kontroverzni penzioner

pre 5 godina

Srbi kažu preko milion iako u Beogradu navode da je u Jasenovcu bilo oko 100 000 žrtava s tim da se za 86 000 zna identitet i tako se svuda u svijetu navodi.
(nec, 25. april 2018 10:47)

Otkud ti znaš šta baš Srbi kažu? Ono što je dokumentovala komisija neposredno posle rata rekli su uglavnom hrvatski stručnjaci. To što Hrvati kažu da je na "križnom putu" i u Blajburgu stradalo gotovo dvije tisuće Hrvata (ustaše i članovi njihovih porodica koji su krenuli u bekstvo zajedno sa njima) je laž komunističkih neimara nove zajednice "bratskih naroda", a u stvari je dokazano da je ubijeno dvestaosamdeset i šest Hrvata, samo što je ta brojka bila premala za potporu bratstvu i jedinstvu u smislu kazne hrvatskih zločinaca od strane jedinica NOV i POJ.

heavy

pre 5 godina

Normalnom čoveku bi bilo žao i da je pobijeno 1000 mrava a ne ljudi i to na načine nad kojima su se i nemački koljači zgražavali.
Titova komisija je došla do približnog broja od 700 000 Srba plus Jevreji i Romi i to samo u Jasenovcu,tačnije na Gradini.Rad im je zabranjen jer su videli kuda to ide a ide prema ciframa debelo preko milion ako bi računali i ostale ustaške logore po NDH.
Znam za sela u Potkozarju,ne treba meni niko da utvrđuje istinu.
A ta njihova istina bi se svela na to ko više potplati istraživače a znamo ko stoji iza ove nove NDH....

nina

pre 5 godina

Forenzičkim dokazima nije bilo moguće ustanoviti broj žrtava u Aušvicu ili bilo kojem drugom logoru iz Drugog svjetskog rata jer su žrtve spaljivane (u Jasenovcu pored spaljivanja i bacane u Savu), a dokazi uništavani i spaljivani (dokumentacija, ostaci leševa...) neposredno pre ulaska oslobodilaca u logore.

Milos

pre 5 godina

Vi sve vreme ubedjujete svet da nemate nikakve veza sa NDH,a sa druge strane se pojavi ovakva morbidna ideja.Relevantna istina je utvrdjena i to su utvrdili svi srpski,hrvatski i svetski naucnici koji zele istinu.Broj ubijenih u Jasenovcu je negde 90 000-100 000 ljudi.Medjutim,ta istina se nikada nece svidjati onima koji bi hteli da je taj broj 20 000 i onima koji bi hteli da je 1000 000 zrtava.Zato ce oni stalno traziti revizije,nove istine i sl.Cak i da je zaista 20 000-30 000 ljudi ubijeno,kako je Tudjman tvrdio,to nista ne menja...Genocid se ne odredjuje prema broju zrtava,nego prema nacinu na koji su one ubijene.

Kico

pre 5 godina

Zar demografija kao nauka nije u mogučnosti barem pobliže odgovori na broj žrtava. Imamo popise stanovništva na čitavom području bivše države i prije i posle rata.

mrmlj

pre 5 godina

@(EU..., 25. april 2018 13:18) da li mislis da strana koja bukvalno promovise “za dom spremni” kao “stari hrvatski pozdrav” i negira njegovo znacenje iz drugog svetskog rata ima kredibilitet da objektivno proceni zrtve koje su na najzverskije moguce nacine ubijali ti “stari hrvati” uzvikujuci taj svoj “pozdrav”?

Vuk

pre 5 godina

U Jasenovcu je nastradalo 700.000 Srba. Jasenovac memorijal taj broj smanjuje na 82.000, a Muzej zrtava genocida u Beogradu na 90.000. Zato nam je potrebna medjunarodna Komisija da utvrdi istinu.
(Ministar, 25. april 2018 11:28)

I tebi nije čudno da svi muzeji od Jasenovca, Beograda pa do muzeja holokausta New York imaju brojku između 80 i 90 hiljada ljudi, ali ti i još par ljudi ste sigurni da ih je bilo 700 hiljada bez ikakvog uporišta i dokaza? Pa zbog ovakvih je potrebno točno utvrditi broj žrtava.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (leptirica, 25. april 2018 12:29)

Ovde se govori o 82000÷90000 zrtava ciji je identitet utvrdjen i koji su nabrojani poimenice. Mislis li da nije bilo zrtava za cije se ime nikada nije saznalo?

Перица

pre 5 godina

Књига мртвих о Аушвицу има 68864 имена. У Аушвицу је побијено најмање 1.1 милиона људи.

Познато је поименце 83747 жртва логора смрти Јасеновац.

Afrodita!

pre 5 godina

A kako će prebrojati one koje je Sava odnela?Može li neki popis da se sagleda do 41g.i nakon 45g.tu bi bio ključ,tako se meni čini,možda grešim!

Botko

pre 5 godina

Izgleda većini komentatora ne odgovara da se utvrdi tačan broj stradalih, jer onda ne bi mogli da barataju nekim imaginarnim ciframa, zavisno od strane koju zastupaju.

Ja

pre 5 godina

leptirica

Ne treba uzeti nista drugo, dovoljno su dopisi koje su same ustase slale u okviru razmene vojnie prepiske, kao i zvanicna vojna dokumenzta i zapisi okupacionih vojnih snaga! Drugo, komisije koje su posle rata radile na proceni broja zrtava su matematicki procenile te cifre, uzimajuci u obzir povrsinu terena, dubinu na kojoj je zemlja iskopana,broj tela na jednom uzorku grobnice... Rad tih komisija je uvek naglo prekidan, a rezultati su skrivani od javnosti ili ignorisani. Odgovrite na pitanje ko je to radio i zasto - da nsu Srbi mozda? Za ovog koji kaze da Srbi bi voleli da ih bude milion, ja njemu kazem da su taj milion odavno prebacili, a Srbi bi najvise voleli da odgovarate, makar i za jednog jedinog!

EU...

pre 5 godina

Ne razumijem sto se kritikuje Kitarovic zbog ovih izjava, valjda sto vecina ima vec ad hoc predrasude prema njoj.

Sto je ona rekla?

Ona kaze da bih se trebala osnovati zajednicka platforma platforma povijesnicara, gdje bi zajedno utvrdili sve sporne brojke sa jedne i sa druge strane i razgovarali o konc logoru zajedno kroz dijalog.

Da je ovo bio konc logor najstrasnijih razmijera, nitko ne spori, ali i jedna i druga strana se vec 50 godina prepire o broju zrtava i o tome sto je se sve desavalo. Zamislite samo kada bi kroz dijalog i povjesnicare iz Srbije i Hrvatske zajedno da dodjemo do istine koja bi ucila naredne generacije u Hrvatskoj i Srbiji.

Ovo je sjajna ideja koja bi nas potakla zakedno da razgovaramo o uzasu koji su pocinjenji Hrvatski fasisti i NDH u ta doba.

Razgovor je uvijek dobro dosao pogotovo ako obje strane zele da rasciste sa prosloscu. Isto kao i u losem/dobrom braku.

garda

pre 5 godina

leptirica@. U Njujorku su dosli do cifre od oko 270000 ljudi sa potvrdjenim identitetom. Cifra nije ni blizu konacne i na koliko god da izadje, Hrvatska je jedina zemlja koja za to nije snosila posledice, izvukla se ujedinjenjem sa Srbijom i ostalim republikama. Ne znam zasto iko normalan moze da misli kako ne treba za genocid da odgovara.

leptirica

pre 5 godina

U Jasenovcu je nastradalo 700.000 Srba. Jasenovac memorijal taj broj smanjuje na 82.000, a Muzej zrtava genocida u Beogradu na 90.000. Zato nam je potrebna medjunarodna Komisija da utvrdi istinu.
(Ministar, 25. april 2018 11:28)

I tebi nije čudno da svi muzeji od Jasenovca, Beograda pa do muzeja holokausta New York imaju brojku između 80 i 90 hiljada ljudi, ali ti i još par ljudi ste sigurni da ih je bilo 700 hiljada bez ikakvog uporišta i dokaza? Pa zbog ovakvih je potrebno točno utvrditi broj žrtava.

ankona

pre 5 godina

Ja kao Srbin nemam nista zajednicko sa Hrvatima da obelezavam, osim 9. maja, Dana Evrope, bar sto se mene tice. I ne, nisam krezub, fakultetski sam obrazovan, imam fantastican posao, ali prosto ne osecam apsolutno nista zajednicko sa hrvatskim narodom i kulturom u ovom momentu. Identiteti su veoma fluidna stvar i menjaju se vremenom. Sto se mene tice, ako ne i moje generacije (rodjeni na kraju 1980-ih), Hrvati mogu da zive svoj zivot kako hoce, ali isto tako niko meni ne sme da diktira kako da se osecam i, ne daj Boze, sa kime nesto da obelezavam. Oni mogu svoje komemoracije da imamo, mi svoje, i svako svoju verziju istorije da "stuje", sto oni vole da kazu. Pozdrav svima i vidimo se nekad u Evropi kod gazde Nemca u firmi, ali samo na poslu. U privatnom mi zivotu ne trebate.

Magistra vitae

pre 5 godina

Ja sam siguran da je ovo prepucavanje preko Dunava udruženi projekat svih "zaraćenih" strana.
Nijemci i Francuzi se klali 1000 godina pa su '51. bili osnivači ovoga šta je danas EU, i par godina kasnije zajedno ušli u NATO, i nitko se ne prepire oko nečega od prije 70-80 ili čak 100 godina.
(Sine ratio, 25. april 2018 11:17)

Нисмо исти.
(Младен, 25. april 2018 11:47)

Ne nismo, naši sukobi datiraju od pred manje od 100 godina, točnije 1928/29, prouči malo šta se (od) tada dešavalo!

Milojko

pre 5 godina

Ne znam zasto bi Srbi, Jevreji ili Romi bili protiv ovog predloga. Cuj, ona hoce da se to vec jednom rascisti, taj famozni broj zrtava u Jasenovcu. Zasto bi Srbi bili protiv toga? Konacno bi se utvrdilo da li je u Jasenovcu zaista 700.000 Srba ubijeno, kako Srbi tvrde, ili je ubijeno "samo" 30.000 kako Hrvati tvrde. Jevreji tvrde cak da se je u Jasenovcu dogodio holokaust. Eto, i to bi se ovom istragom utvrdilo...da li je bio ili nije bio. Licno sam ZA istragu. Dosta je bilo manipulacija sa svih strana.

Raca Milosavljevic

pre 5 godina

... podrzavam komentar Dejana Jovica i pod hitno da Kolinda pozove Merkel i da se u jednoj zajednickoj komisije sve izpocetka preispita ... sve je tu sumnjivo ...

ko se boji stvarne istine

pre 5 godina

pa ideja i nije loša
međunacionalna komisija
da se niko kasnije ne žali na rezultate

i da napokon nestane jedan razlog za svađu

Steve G

pre 5 godina

Gledao sam na HRT-u prenos komemoracije nekih 7 minuta, za duze nisam imao zeludac. Za tih 7 minuta su nekoliko puta spomenuli "nacisticki logor", "zrtve nacistickog logora", "nacisti"... Nijednom nisu spomenuli ustase, mozda jesu pre ili posle tih mojih 7 minuta, mada cisto sumnjam. Jedino da im Srbi i Jevreji "priznaju" da Jasenovca nije ni bilo, ili da je zapravo bio cetnicki logor, da je NDH bila jedna tolerantna drzava koja se borila protiv iskljucivo nacista... Jel to hocete? Dovedite i Horacija Kejna ako hocete da vam "istrazuje", od istine pobeci ne mozete!

Che

pre 5 godina

Po njima na kraju ce ispasti da ako je necega i bilo u Jasenovcu, to su samoinicijativno dolazili Srbi, Jevreji i Romo i sebe ubijali samo da napakoste Hrvatima.

Tvrtko3

pre 5 godina

Šta je bio Jasenovac zna se, koncetracijski logor u kojima su ubijani nevini ljudi zbog etničke, rasne i političke pripadnosti. Jedino što bi trebalo utvrditi je broj žtrava, jer ova prepucavanja ne vode ničemu. Srbi bi najradije da ih je tamo ubijeno barem 1,5 milijun, Hrvati-ustašofili, najviše 2-3 tisuće. Pa neka se osnuje međunardno povjerenstvo sastavljneo od Židova, Njemaca, Šveđana, koga god, samo ne od "naših" stručnjak i neka utvrde istinu. To svakako nije teško.

Solunac

pre 5 godina

Gospodjo neobavestena,
za nemacke konc-logore se sve zna, jer posle oslobadjanja Evrope,
Saveznici su suocili Nemce sa svim zlodelima koje je Hitler napravio
u ime Nemacke. Svaki civil je morao da provede odredjeno vreme na akciji rasciscavanja konc logora da bi videli koliki je bio obim varvarstva i necovecnosti Hitlerove Nemacke prema ne-arijevcima. Tako su naucili svoju lekciju iz istorije i vise nijednom normalnom Nemcu ne bi palo na pamet da se isto ponovi.
Hrvatska se nikad nije suocila sa zverstvima NDH i zato je danas situacija takva kakva je.

Kokodalinda

pre 5 godina

Po njima na kraju ce ispasti da ako je necega i bilo u Jasenovcu, to su samoinicijativno dolazili Srbi, Jevreji i Romo i sebe ubijali samo da napakoste Hrvatima.
(Che, 25. april 2018 12:15)

Evo ovaj kometar sam izdvojio kao netko ko nije pročitao članak ili namjerno provocira.
Kolinda je predložila da se sastavi komisija od Srba, Hrvata i međunarodnih stručnjaka da se jednom za svagda utvrdi istina i da se to stratište ne koristi u degutantne dnevno-političke propagandne svrhe!
U čemu je tu problem?!

Младен

pre 5 godina

Ja sam siguran da je ovo prepucavanje preko Dunava udruženi projekat svih "zaraćenih" strana. 
Nijemci i Francuzi se klali 1000 godina pa su '51. bili osnivači ovoga šta je danas EU, i par godina kasnije zajedno ušli u NATO, i nitko se ne prepire oko nečega od prije 70-80 ili čak 100 godina.
(Sine ratio, 25. april 2018 11:17)

Нисмо исти.

pero

pre 5 godina

Slažem se sa Kolindom, potrebno je da se razgovara i da se predoče naučne činjenice kako niko ne bi preumanjivao i preuveličavao žrtve, čisto radi pomirenja i konačnog i iskrenog suočavanja Hrvatske sa zločinima u ime Hrvata. Hrvatska iako sebe ne drži za naslednicu NDH more da se suoči sa Jasenovcem. Jasenovac je nastao u ime HRVATSTVA. Razgovarati a ne zakopavati i ukopavati se u rovove za buduće sukobe.

Ministar

pre 5 godina

U Jasenovcu je nastradalo 700.000 Srba. Jasenovac memorijal taj broj smanjuje na 82.000, a Muzej zrtava genocida u Beogradu na 90.000. Zato nam je potrebna medjunarodna Komisija da utvrdi istinu.

istina

pre 5 godina

Šta ima da se dokazuje ponovo, od moje babe i djeda ima spisak od 15 ljudi iz bliže porodice koji su ubijeni u Jasenovcu. Ponavljam, to je samo moja porodica! I to nije laž, neki od ljudi koji su preživili to i danas su živi. Po današnjim shvatanjima to je bila neshvatljiva tragedija koju normalan ljudski um ne može da shvati.

Oliver Nedeljković, zapamtite to ime!

pre 5 godina

Dok god se budemo bavili mrtvima I prosloscu, imacemo probleme. Zivi ljudi I biducnost, to treba da bude tema. Cast svima mrtvima, ali dovidjenja.

Dalmos

pre 5 godina

Nazalost HDZ politika se zasnivala uvek na tome kako se broj zrtava preuvelicava,kao bilo je manje.Danas bi da utvrdjuju koliko je tacno bilo.Pa bilo je puno gospodjo,bilo je toliko da je narod sa tih prostora zbrisan u NDH koju vi danas pokusavate da rehabilituje.Sta mislite dal ce vam biti laksa rehabilitacija NDH ako smanjite zrtve za par hiljada?

Nikola

pre 5 godina

U Jasenovcu je stradalo najmanje 70k a cifra ide do 700k ljudi. A danas kada sedam strada je ogromna tragedija. To je moj jedini kometar da se razume koliko je to velika sramota šta su NDH uradile.

Mica

pre 5 godina

Ali istina o Jasenovcu je odavno utvrdjena, ne znam sta je vise tu problem. Prosto je, samo treba da pocnu da se suocavaju sa onim sto se tamo desilo, kao i u drugih 20-ak logora u NDH, pocev od Jadovnog i Gospica (gde je bio ceo sistem logora), preko Lobor Grada, Danice, Jastrebarskog, Gradiske, Jasenovca... Diljem Bosne i Hercegovine, u Sremskoj Mitrovici (koja je tada bila okupirana od NDH), Zemunu, Pazovi itd. ...

Sine ratio

pre 5 godina

Ja sam siguran da je ovo prepucavanje preko Dunava udruženi projekat svih "zaraćenih" strana.
Nijemci i Francuzi se klali 1000 godina pa su '51. bili osnivači ovoga šta je danas EU, i par godina kasnije zajedno ušli u NATO, i nitko se ne prepire oko nečega od prije 70-80 ili čak 100 godina.

nec

pre 5 godina

Njemci i Židovi su se barem složili koliko je stradalih u logorima, Srbi i Hrvati se oko toga nikako ne mogu usuglasiti.
Srbi kažu preko milion iako u Beogradu navode da je u Jasenovcu bilo oko 100 000 žrtava s tim da se za 86 000 zna identitet i tako se svuda u svijetu navodi.

istina

pre 5 godina

Šta ima da se dokazuje ponovo, od moje babe i djeda ima spisak od 15 ljudi iz bliže porodice koji su ubijeni u Jasenovcu. Ponavljam, to je samo moja porodica! I to nije laž, neki od ljudi koji su preživili to i danas su živi. Po današnjim shvatanjima to je bila neshvatljiva tragedija koju normalan ljudski um ne može da shvati.

Solunac

pre 5 godina

Gospodjo neobavestena,
za nemacke konc-logore se sve zna, jer posle oslobadjanja Evrope,
Saveznici su suocili Nemce sa svim zlodelima koje je Hitler napravio
u ime Nemacke. Svaki civil je morao da provede odredjeno vreme na akciji rasciscavanja konc logora da bi videli koliki je bio obim varvarstva i necovecnosti Hitlerove Nemacke prema ne-arijevcima. Tako su naucili svoju lekciju iz istorije i vise nijednom normalnom Nemcu ne bi palo na pamet da se isto ponovi.
Hrvatska se nikad nije suocila sa zverstvima NDH i zato je danas situacija takva kakva je.

Che

pre 5 godina

Po njima na kraju ce ispasti da ako je necega i bilo u Jasenovcu, to su samoinicijativno dolazili Srbi, Jevreji i Romo i sebe ubijali samo da napakoste Hrvatima.

Dalmos

pre 5 godina

Nazalost HDZ politika se zasnivala uvek na tome kako se broj zrtava preuvelicava,kao bilo je manje.Danas bi da utvrdjuju koliko je tacno bilo.Pa bilo je puno gospodjo,bilo je toliko da je narod sa tih prostora zbrisan u NDH koju vi danas pokusavate da rehabilituje.Sta mislite dal ce vam biti laksa rehabilitacija NDH ako smanjite zrtve za par hiljada?

Steve G

pre 5 godina

Gledao sam na HRT-u prenos komemoracije nekih 7 minuta, za duze nisam imao zeludac. Za tih 7 minuta su nekoliko puta spomenuli "nacisticki logor", "zrtve nacistickog logora", "nacisti"... Nijednom nisu spomenuli ustase, mozda jesu pre ili posle tih mojih 7 minuta, mada cisto sumnjam. Jedino da im Srbi i Jevreji "priznaju" da Jasenovca nije ni bilo, ili da je zapravo bio cetnicki logor, da je NDH bila jedna tolerantna drzava koja se borila protiv iskljucivo nacista... Jel to hocete? Dovedite i Horacija Kejna ako hocete da vam "istrazuje", od istine pobeci ne mozete!

garda

pre 5 godina

leptirica@. U Njujorku su dosli do cifre od oko 270000 ljudi sa potvrdjenim identitetom. Cifra nije ni blizu konacne i na koliko god da izadje, Hrvatska je jedina zemlja koja za to nije snosila posledice, izvukla se ujedinjenjem sa Srbijom i ostalim republikama. Ne znam zasto iko normalan moze da misli kako ne treba za genocid da odgovara.

Nikola

pre 5 godina

U Jasenovcu je stradalo najmanje 70k a cifra ide do 700k ljudi. A danas kada sedam strada je ogromna tragedija. To je moj jedini kometar da se razume koliko je to velika sramota šta su NDH uradile.

ankona

pre 5 godina

Ja kao Srbin nemam nista zajednicko sa Hrvatima da obelezavam, osim 9. maja, Dana Evrope, bar sto se mene tice. I ne, nisam krezub, fakultetski sam obrazovan, imam fantastican posao, ali prosto ne osecam apsolutno nista zajednicko sa hrvatskim narodom i kulturom u ovom momentu. Identiteti su veoma fluidna stvar i menjaju se vremenom. Sto se mene tice, ako ne i moje generacije (rodjeni na kraju 1980-ih), Hrvati mogu da zive svoj zivot kako hoce, ali isto tako niko meni ne sme da diktira kako da se osecam i, ne daj Boze, sa kime nesto da obelezavam. Oni mogu svoje komemoracije da imamo, mi svoje, i svako svoju verziju istorije da "stuje", sto oni vole da kazu. Pozdrav svima i vidimo se nekad u Evropi kod gazde Nemca u firmi, ali samo na poslu. U privatnom mi zivotu ne trebate.

Mica

pre 5 godina

Ali istina o Jasenovcu je odavno utvrdjena, ne znam sta je vise tu problem. Prosto je, samo treba da pocnu da se suocavaju sa onim sto se tamo desilo, kao i u drugih 20-ak logora u NDH, pocev od Jadovnog i Gospica (gde je bio ceo sistem logora), preko Lobor Grada, Danice, Jastrebarskog, Gradiske, Jasenovca... Diljem Bosne i Hercegovine, u Sremskoj Mitrovici (koja je tada bila okupirana od NDH), Zemunu, Pazovi itd. ...

Ja

pre 5 godina

leptirica

Ne treba uzeti nista drugo, dovoljno su dopisi koje su same ustase slale u okviru razmene vojnie prepiske, kao i zvanicna vojna dokumenzta i zapisi okupacionih vojnih snaga! Drugo, komisije koje su posle rata radile na proceni broja zrtava su matematicki procenile te cifre, uzimajuci u obzir povrsinu terena, dubinu na kojoj je zemlja iskopana,broj tela na jednom uzorku grobnice... Rad tih komisija je uvek naglo prekidan, a rezultati su skrivani od javnosti ili ignorisani. Odgovrite na pitanje ko je to radio i zasto - da nsu Srbi mozda? Za ovog koji kaze da Srbi bi voleli da ih bude milion, ja njemu kazem da su taj milion odavno prebacili, a Srbi bi najvise voleli da odgovarate, makar i za jednog jedinog!

Vuk

pre 5 godina

U Jasenovcu je nastradalo 700.000 Srba. Jasenovac memorijal taj broj smanjuje na 82.000, a Muzej zrtava genocida u Beogradu na 90.000. Zato nam je potrebna medjunarodna Komisija da utvrdi istinu.
(Ministar, 25. april 2018 11:28)

I tebi nije čudno da svi muzeji od Jasenovca, Beograda pa do muzeja holokausta New York imaju brojku između 80 i 90 hiljada ljudi, ali ti i još par ljudi ste sigurni da ih je bilo 700 hiljada bez ikakvog uporišta i dokaza? Pa zbog ovakvih je potrebno točno utvrditi broj žrtava.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (leptirica, 25. april 2018 12:29)

Ovde se govori o 82000÷90000 zrtava ciji je identitet utvrdjen i koji su nabrojani poimenice. Mislis li da nije bilo zrtava za cije se ime nikada nije saznalo?

Перица

pre 5 godina

Књига мртвих о Аушвицу има 68864 имена. У Аушвицу је побијено најмање 1.1 милиона људи.

Познато је поименце 83747 жртва логора смрти Јасеновац.

Susjed

pre 5 godina

Pas mater svima koji tako lako u usta stavljaju nečije mrtve sudbine, a kleče pred oltarima. Vidio bih svakoga koji klekne pred cijev čekajući metak je li bi se bavio brojanjem ili bi mu bila strašna i samo jedna žrtva jer je upravo on ta. I jedan čovjek da je ubijen u Jasenovcu je previše.

Afrodita!

pre 5 godina

A kako će prebrojati one koje je Sava odnela?Može li neki popis da se sagleda do 41g.i nakon 45g.tu bi bio ključ,tako se meni čini,možda grešim!

nina

pre 5 godina

Forenzičkim dokazima nije bilo moguće ustanoviti broj žrtava u Aušvicu ili bilo kojem drugom logoru iz Drugog svjetskog rata jer su žrtve spaljivane (u Jasenovcu pored spaljivanja i bacane u Savu), a dokazi uništavani i spaljivani (dokumentacija, ostaci leševa...) neposredno pre ulaska oslobodilaca u logore.

Milojko

pre 5 godina

Ne znam zasto bi Srbi, Jevreji ili Romi bili protiv ovog predloga. Cuj, ona hoce da se to vec jednom rascisti, taj famozni broj zrtava u Jasenovcu. Zasto bi Srbi bili protiv toga? Konacno bi se utvrdilo da li je u Jasenovcu zaista 700.000 Srba ubijeno, kako Srbi tvrde, ili je ubijeno "samo" 30.000 kako Hrvati tvrde. Jevreji tvrde cak da se je u Jasenovcu dogodio holokaust. Eto, i to bi se ovom istragom utvrdilo...da li je bio ili nije bio. Licno sam ZA istragu. Dosta je bilo manipulacija sa svih strana.

pero

pre 5 godina

Slažem se sa Kolindom, potrebno je da se razgovara i da se predoče naučne činjenice kako niko ne bi preumanjivao i preuveličavao žrtve, čisto radi pomirenja i konačnog i iskrenog suočavanja Hrvatske sa zločinima u ime Hrvata. Hrvatska iako sebe ne drži za naslednicu NDH more da se suoči sa Jasenovcem. Jasenovac je nastao u ime HRVATSTVA. Razgovarati a ne zakopavati i ukopavati se u rovove za buduće sukobe.

Младен

pre 5 godina

Ja sam siguran da je ovo prepucavanje preko Dunava udruženi projekat svih "zaraćenih" strana. 
Nijemci i Francuzi se klali 1000 godina pa su '51. bili osnivači ovoga šta je danas EU, i par godina kasnije zajedno ušli u NATO, i nitko se ne prepire oko nečega od prije 70-80 ili čak 100 godina.
(Sine ratio, 25. april 2018 11:17)

Нисмо исти.

Deyan

pre 5 godina

Kolinda nam porucuje ako se dogovorimo oko cifre onda ce se oni pokloniti zrtvama I odbaciti NDH... Mala od skandala.
Zar vi neshvatate da broj zrtava nama Srbima I nije toliko bitan koliko nacin likvidacije plus decu sto ste zatvarali i ubijali kao pse.. pa to ni Turci nisu radili...

mrmlj

pre 5 godina

@(EU..., 25. april 2018 13:18) da li mislis da strana koja bukvalno promovise “za dom spremni” kao “stari hrvatski pozdrav” i negira njegovo znacenje iz drugog svetskog rata ima kredibilitet da objektivno proceni zrtve koje su na najzverskije moguce nacine ubijali ti “stari hrvati” uzvikujuci taj svoj “pozdrav”?

joe

pre 5 godina

Kolinda, kad nekog zakolješ pored Save, tu kod Jasenovca, znaš, i pustiš leševe niz reku - onda se to baš ne može forenzički utvrditi onako baš najpreciznije. Isto kad neki ljudi završe kao sapun ili kroz furunu, ko će sad posle 70 godina utvrđivati kod koga je sapun sada... Malo si ga preterala sestro. Ja sam u sedmom razredu u Titovoj YU bio tamo. Mislim da sam bio prerano... i dan danas kad vozim za Zg pritisnem gas što jače, jer mi se okreće u stomaku i u glavi od svega. Kolinda, imaš i Pag i Jadovno i Sisak itd. Neću dalje počeo sam ko Psycho-Vulin, ali izgleda da Hrvatska nema normalan pogled na stvari i to jednostavno nije dobro.

Tvrtko3

pre 5 godina

Šta je bio Jasenovac zna se, koncetracijski logor u kojima su ubijani nevini ljudi zbog etničke, rasne i političke pripadnosti. Jedino što bi trebalo utvrditi je broj žtrava, jer ova prepucavanja ne vode ničemu. Srbi bi najradije da ih je tamo ubijeno barem 1,5 milijun, Hrvati-ustašofili, najviše 2-3 tisuće. Pa neka se osnuje međunardno povjerenstvo sastavljneo od Židova, Njemaca, Šveđana, koga god, samo ne od "naših" stručnjak i neka utvrde istinu. To svakako nije teško.

wang

pre 5 godina

Jasenovac je neuporediv. Hrvati, koliki god da je broj žrtava, izvesno je da ste se naubijali Srba za tih nekoliko godina toliko, da morate ćutati zauvek. Sram vas bilo.

Sremac

pre 5 godina

1) Kao Hrvat osecam i osecao bih sramotu da i jedan covek covek (ovim "covek" ne zelim da sakrijem istinu da su vecina ubijenih Srbi) ubijen, a kamoli hiljade, u ime moga naroda. Strasno je da se jedan deo Hrvata (Ustase) tako obrusio na svoje prve komsije (da ne kazem bracu) i pocinio jezive zlocine, tj. genocid i za to nema opravdanja. Da li je ostatak naroda to mogao spreciti - ne znam: tesko je iz ove perspektive govoriti o tome (na kraju krajeva - Ustase nisu dosle na vlast nekim demokratskim procesom u kome se narod pitao). U svakom slucaju - znacajan broj Hrvata je bio u partizanima. Ono sto svakako kao narod moramo uraditi je strog otklon od ustastva - ne mozemo u Domovinskom ratu traziti izgovor za toleranciju tih mracnih staza koje su nam kao narodu donele toliku sramotu i zlu krv sa prvim komsijama.
2) Kao Hrvatu apsolutno mi je neprihvatljivo da neko uvecava broj zrtava sa ciljem da se celom narodu stavlja teret zlocinstva i kolektivne krivice, kao i da se manipulacija broj zrtava koristi za sejanje mrznje Srba prema Hrvatima (sto je u krajnjoj liniji dovelo do toga da su se Srbi kao narod osramotili tokom ratova '90tih jer su pustili da ih vodi ova mrznja). U tom smislu smatram da je bitno utvrdjivanje (pribliznog) broja ubijenih - da se spreci dalja manipulacija sa ciljem sirenja mrznje, a ne da se pokusa sakriti cinjenica da su hrvatske Ustase u ime Hrvata pocinile genocid.

Raca Milosavljevic

pre 5 godina

... podrzavam komentar Dejana Jovica i pod hitno da Kolinda pozove Merkel i da se u jednoj zajednickoj komisije sve izpocetka preispita ... sve je tu sumnjivo ...

leptirica

pre 5 godina

U Jasenovcu je nastradalo 700.000 Srba. Jasenovac memorijal taj broj smanjuje na 82.000, a Muzej zrtava genocida u Beogradu na 90.000. Zato nam je potrebna medjunarodna Komisija da utvrdi istinu.
(Ministar, 25. april 2018 11:28)

I tebi nije čudno da svi muzeji od Jasenovca, Beograda pa do muzeja holokausta New York imaju brojku između 80 i 90 hiljada ljudi, ali ti i još par ljudi ste sigurni da ih je bilo 700 hiljada bez ikakvog uporišta i dokaza? Pa zbog ovakvih je potrebno točno utvrditi broj žrtava.

heavy

pre 5 godina

Normalnom čoveku bi bilo žao i da je pobijeno 1000 mrava a ne ljudi i to na načine nad kojima su se i nemački koljači zgražavali.
Titova komisija je došla do približnog broja od 700 000 Srba plus Jevreji i Romi i to samo u Jasenovcu,tačnije na Gradini.Rad im je zabranjen jer su videli kuda to ide a ide prema ciframa debelo preko milion ako bi računali i ostale ustaške logore po NDH.
Znam za sela u Potkozarju,ne treba meni niko da utvrđuje istinu.
A ta njihova istina bi se svela na to ko više potplati istraživače a znamo ko stoji iza ove nove NDH....

Ironichna

pre 5 godina

Sta ima da se dokazuje ponovo?! Eno na stotine slika u muzeju u Jasenovcu, ako vec neveruju svedocenjima prezivelih. I nije bitan vise ni broj zrtava vec zbog kojih razloga su ubijani i na koji nacin...Velika demokratska evropska NDH

Magistra vitae

pre 5 godina

Ja sam siguran da je ovo prepucavanje preko Dunava udruženi projekat svih "zaraćenih" strana.
Nijemci i Francuzi se klali 1000 godina pa su '51. bili osnivači ovoga šta je danas EU, i par godina kasnije zajedno ušli u NATO, i nitko se ne prepire oko nečega od prije 70-80 ili čak 100 godina.
(Sine ratio, 25. april 2018 11:17)

Нисмо исти.
(Младен, 25. april 2018 11:47)

Ne nismo, naši sukobi datiraju od pred manje od 100 godina, točnije 1928/29, prouči malo šta se (od) tada dešavalo!

Sine ratio

pre 5 godina

Ja sam siguran da je ovo prepucavanje preko Dunava udruženi projekat svih "zaraćenih" strana.
Nijemci i Francuzi se klali 1000 godina pa su '51. bili osnivači ovoga šta je danas EU, i par godina kasnije zajedno ušli u NATO, i nitko se ne prepire oko nečega od prije 70-80 ili čak 100 godina.

Botko

pre 5 godina

Izgleda većini komentatora ne odgovara da se utvrdi tačan broj stradalih, jer onda ne bi mogli da barataju nekim imaginarnim ciframa, zavisno od strane koju zastupaju.

Никола Ђуровић

pre 5 godina

Прво затрете сваки доказ о Јасеновцу(порушите логор,циглану,пошаљете доказе и алате за мучење у Америку ради рестаурације па се не врате и тако даље.. а добар део поменутог урђено деведесетих за време последњег рата) онда зовемо форензичарее готово сигурно се мисли на Американце да се утврди истина... Па ви сте злочиначка банана република!!
што би рркао славни Његош „ препуни сте мјешину гријеха, на нос вам је почела скакати„!!

Пуна подршка Колинди!

pre 5 godina

100% подржавам Колинду! Треба поново урадити анализу усташких злочина, са посебним освртом на то шта се догађало 1945, јер усташе нису побегле из Хрватске преко Београда, него преко Загреба и Ватикана. И томе треба озбиљно приступити, јер већина западног света нема благог појма шта се ту дешавало, јер су били заокупљени ловом на нацисте у Аргентини, а не и на усташе. Колинда је потпуно у праву да форензика треба да утврди додатне чињенице, а историографија да утврди последице свега тога. Наравно, не треба само расправљати о броју жртава, већ и о историји која је довела до тога да се Хрвати тако односе према људима који су им готово идентични по свему, осим по религији, па и религијски су им слични. Само, кад се Хрвати досете да им ово не иде у прилог, гледаћемо Колинду како плови низ воду.

ПС. Број од 80.000 поименице евидентираних жртава су само оне жртве за које је евиденција сачувана. Наравно и у Европи фашисти и нацисти негирају број убијених људи у Холокаусту, али нико не сме да негира сам холокауст, као што то раде Хрвати. Да сли у побили 80.000 или 800.000 није од пресудне важности - намера је била да их побију што више. Има и изјава, све је јасно.

Djordje Stanojevic

pre 5 godina

To je sustinski problem Hrvata vaspitavanih i odraslih u inostranstvu...njima je servirana prica u ustaskoj reziji kako je Jasenovac bio Spa centar, dok smo mi sa druge strane sputavani od copavog gangstera i njegove SK kamarile da se mnogo interesujemo za taj zlocin u interesu bratstva i jedinstva, na cemu su danke dojcland generacije Hrvata debelo profitirale prilikom secesije.

Ministar

pre 5 godina

U Jasenovcu je nastradalo 700.000 Srba. Jasenovac memorijal taj broj smanjuje na 82.000, a Muzej zrtava genocida u Beogradu na 90.000. Zato nam je potrebna medjunarodna Komisija da utvrdi istinu.

Kokodalinda

pre 5 godina

Po njima na kraju ce ispasti da ako je necega i bilo u Jasenovcu, to su samoinicijativno dolazili Srbi, Jevreji i Romo i sebe ubijali samo da napakoste Hrvatima.
(Che, 25. april 2018 12:15)

Evo ovaj kometar sam izdvojio kao netko ko nije pročitao članak ili namjerno provocira.
Kolinda je predložila da se sastavi komisija od Srba, Hrvata i međunarodnih stručnjaka da se jednom za svagda utvrdi istina i da se to stratište ne koristi u degutantne dnevno-političke propagandne svrhe!
U čemu je tu problem?!

EU...

pre 5 godina

Ne razumijem sto se kritikuje Kitarovic zbog ovih izjava, valjda sto vecina ima vec ad hoc predrasude prema njoj.

Sto je ona rekla?

Ona kaze da bih se trebala osnovati zajednicka platforma platforma povijesnicara, gdje bi zajedno utvrdili sve sporne brojke sa jedne i sa druge strane i razgovarali o konc logoru zajedno kroz dijalog.

Da je ovo bio konc logor najstrasnijih razmijera, nitko ne spori, ali i jedna i druga strana se vec 50 godina prepire o broju zrtava i o tome sto je se sve desavalo. Zamislite samo kada bi kroz dijalog i povjesnicare iz Srbije i Hrvatske zajedno da dodjemo do istine koja bi ucila naredne generacije u Hrvatskoj i Srbiji.

Ovo je sjajna ideja koja bi nas potakla zakedno da razgovaramo o uzasu koji su pocinjenji Hrvatski fasisti i NDH u ta doba.

Razgovor je uvijek dobro dosao pogotovo ako obje strane zele da rasciste sa prosloscu. Isto kao i u losem/dobrom braku.

ko se boji stvarne istine

pre 5 godina

pa ideja i nije loša
međunacionalna komisija
da se niko kasnije ne žali na rezultate

i da napokon nestane jedan razlog za svađu

Kico

pre 5 godina

Zar demografija kao nauka nije u mogučnosti barem pobliže odgovori na broj žrtava. Imamo popise stanovništva na čitavom području bivše države i prije i posle rata.

nec

pre 5 godina

Njemci i Židovi su se barem složili koliko je stradalih u logorima, Srbi i Hrvati se oko toga nikako ne mogu usuglasiti.
Srbi kažu preko milion iako u Beogradu navode da je u Jasenovcu bilo oko 100 000 žrtava s tim da se za 86 000 zna identitet i tako se svuda u svijetu navodi.

kontroverzni penzioner

pre 5 godina

Srbi kažu preko milion iako u Beogradu navode da je u Jasenovcu bilo oko 100 000 žrtava s tim da se za 86 000 zna identitet i tako se svuda u svijetu navodi.
(nec, 25. april 2018 10:47)

Otkud ti znaš šta baš Srbi kažu? Ono što je dokumentovala komisija neposredno posle rata rekli su uglavnom hrvatski stručnjaci. To što Hrvati kažu da je na "križnom putu" i u Blajburgu stradalo gotovo dvije tisuće Hrvata (ustaše i članovi njihovih porodica koji su krenuli u bekstvo zajedno sa njima) je laž komunističkih neimara nove zajednice "bratskih naroda", a u stvari je dokazano da je ubijeno dvestaosamdeset i šest Hrvata, samo što je ta brojka bila premala za potporu bratstvu i jedinstvu u smislu kazne hrvatskih zločinaca od strane jedinica NOV i POJ.

Milos

pre 5 godina

Vi sve vreme ubedjujete svet da nemate nikakve veza sa NDH,a sa druge strane se pojavi ovakva morbidna ideja.Relevantna istina je utvrdjena i to su utvrdili svi srpski,hrvatski i svetski naucnici koji zele istinu.Broj ubijenih u Jasenovcu je negde 90 000-100 000 ljudi.Medjutim,ta istina se nikada nece svidjati onima koji bi hteli da je taj broj 20 000 i onima koji bi hteli da je 1000 000 zrtava.Zato ce oni stalno traziti revizije,nove istine i sl.Cak i da je zaista 20 000-30 000 ljudi ubijeno,kako je Tudjman tvrdio,to nista ne menja...Genocid se ne odredjuje prema broju zrtava,nego prema nacinu na koji su one ubijene.

nina

pre 5 godina

Zar demografija kao nauka nije u mogučnosti barem pobliže odgovori na broj žrtava. Imamo popise stanovništva na čitavom području bivše države i prije i posle rata.
(Kico, 25. april 2018 15:42)

Između popisa 1931 i popisa 1948 prošlo je 17 godina ,a prirodni priraštaj je tada bio izuzetno visok. Prema demografu Kočoviću koji je imajući u vidu popise, prirodni priraštaj i posleratne migracije, računao ratne žrtve, srpske ratne žrtve iz Hrvatske i BiH bi mogle da se kreću između 335 000 i 426 000. Treba imati u vidu i sumnje u regularnost predratnih popisa jer je bilo nepopisanih sela što bi značilo da bi žrtve mogle biti i veće nego što sugeriše zvanični popis. Da bi se izračunao ukupan broj ustaških žrtava treba izračunati i jevrejske, romske žrtve kao i broj antifašista koje su pobile ustaše. Ukupan broj žrtava bi mogao biti blizu pola miliona, pa čak i veći sudeći po demografiji na koju se ustaški revizionisti često pozivaju.

Ћезо рца

pre 5 godina

Усташистан је васкрсао '90-их година прошлога века... Зло је поново дошло, увијено у обланду некакве ,,демокрације и тисућљетног сна''... ово је све фарса... Мени лично, после свега што се десило, не смета ни ,,За дом спремни'', ни шаховница, нити некакве трице и кучине... Господо, не згражавајте се сада над чедом које је показало своју праву природу... Нарочито због тога што сте веома добро знали шта радите.

trulez 40etih i 90etih su iste u Hrvatskoj

pre 5 godina

Jasenovac i njegov kontekst su Domovina danasnje hrvatske politike

i ishodiste problema.

Tesko je uskladiti komemoracije u Jasenovcu sa proslavom Oluje i ostalih redarstvenih akcija mlade demokracije.

Ne ide, isti im je povod i smisao - jedno bi komemorisali zajedno sa zrtvama, a drugo slavili u inat potomcima tih istih zrtava.

bedno piskaralo

pre 5 godina

."već i istina šta se zaista događalo u Jasenovcu, ne samo od 1941. do 1945. godine, nego i kasnije“, rekla je predsednica". E upravo to je ono što ona hoće!
(Dragan, 25. april 2018 18:02)

Od svih, izgleda jedino ti umes da citas sa razumevanjem. Boli nju uvo za zrtve, samo hoce da izjednaci ustase i komuniste.

Dragan

pre 5 godina

....."već i istina šta se zaista događalo u Jasenovcu, ne samo od 1941. do 1945. godine, nego i kasnije“, rekla je predsednica". E upravo to je ono što ona hoće!

marija

pre 5 godina

Pa šta se, aman ženo, desilo u Jasenovcu???
??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Šta se to desilo u Aušvicu,...??????????????????????

Mičite tu nacinesrećnicu da vas više ne bruka po svetu.
Ovo je još jedan SKANDAL.

Oliver Nedeljković, zapamtite to ime!

pre 5 godina

Dok god se budemo bavili mrtvima I prosloscu, imacemo probleme. Zivi ljudi I biducnost, to treba da bude tema. Cast svima mrtvima, ali dovidjenja.

Marinero

pre 5 godina

U čemu je problem, kome ne odgovara potpuno raščišćavanje i precizno utvrđivanje broja žrtava u Jasenovcu? Mislim da bi za ovakvu komisiju u kojoj bi sjedili hrvatski, srpski i možda neki međunarodni demografski eksperti bio jedan značajan korak u pravom smjeru. Zločin je počinjen, tu nema spora. Koliko je ljudi stradalo preostaje za utvrditi. Minoriziranje ili mitološko preuveličavanje svakako će nastaviti mutiti vodu između Srba i Hrvata. Jasno je da Jasenovac nije mjesto gdje su sretni logoraši eto svjedočili redovnim predstavama 'Male Floramye' kako je znao tvrditi Vice Vukojević, ali isto tako je jednostavno nemoguće obraniti tezu o 700 000 žrtava. Radovi 2 čovjeka koji se se studiozno bavili pitanjem ratnih i poratnih žrtava u cijeloj Jugi to jasno negiraju. Čitajte Žerjavića i Kočovića koji se neovisno jedna o drugom došli ugrubo do istih brojeva.

marija

pre 5 godina

Andrija Artuković, ministar unutrašnjih poslova je priznao da je u Jasenovcu ubijeno 700 000 internitanih.

...Ово застрашујуће бројчано признање Артуковић је дао 1986, за вријеме процеса вођеног у Загребу. Пошто је послије рата пребегао у Сједињене Државе, Артуковић је 40 година успијевао да избјегне екстрадицију Југославији, коју су САД одобриле тек 1986. Овај џелат је умро у затвору док је процес још био у току.

Kokorayko

pre 5 godina

Zemaljska komisija Hrvatske, pred sudom u Nirnbergu, iznela je da je cifra nastradalih u Jasenovcu između 500-600 hiljada ljudi,Yad Vashem, procena između 500000-600000 Srba i 40.000.
Po procenama Nemačkih izaslanika u NDH-a brojka je oko 750000 žrtava.
Teško je prihvatiti istinu naročito jer je Hrvatska ulaskom u SFRJ, izbegla odgovornost i katarzu za zločine koji su počinjeni na teritoriji NDH-a.
Tako da su ispadi hrvatskih zvaničnika potpuno normalni,jednostavno nisu prošli kroz ono kroz šta je prošla nacistička Nemačka.

ivan78bg

pre 5 godina

@Sremac
Sve je to ok sto si napisao ali Hrvatska i hrvati nikada nece napraviti taj otklon.Realno nisu nikada platili cenu tih ogromnih zlocina.Ne trebaju brojke da sire mrznju.Srbi koji su ziveli u Hrvatskoj do 90 su slusali te price od svojih starijih ,ko im je i kako pobio nekog iz porodice.Srbi su platili i placaju cenu ali Hrvati nisu.Znali ste odlicno da komsije Srbi nece zaboraviti za razliku od Srbijanaca kako ih vi zovete,nama stari nisu pricali te price.Zato ste ih i proterali.ZAto sada imate daleko cistiju etnicku drzavu od nas Srba.

nec

pre 5 godina

Njemci i Židovi su se barem složili koliko je stradalih u logorima, Srbi i Hrvati se oko toga nikako ne mogu usuglasiti.
Srbi kažu preko milion iako u Beogradu navode da je u Jasenovcu bilo oko 100 000 žrtava s tim da se za 86 000 zna identitet i tako se svuda u svijetu navodi.

Oliver Nedeljković, zapamtite to ime!

pre 5 godina

Dok god se budemo bavili mrtvima I prosloscu, imacemo probleme. Zivi ljudi I biducnost, to treba da bude tema. Cast svima mrtvima, ali dovidjenja.

leptirica

pre 5 godina

U Jasenovcu je nastradalo 700.000 Srba. Jasenovac memorijal taj broj smanjuje na 82.000, a Muzej zrtava genocida u Beogradu na 90.000. Zato nam je potrebna medjunarodna Komisija da utvrdi istinu.
(Ministar, 25. april 2018 11:28)

I tebi nije čudno da svi muzeji od Jasenovca, Beograda pa do muzeja holokausta New York imaju brojku između 80 i 90 hiljada ljudi, ali ti i još par ljudi ste sigurni da ih je bilo 700 hiljada bez ikakvog uporišta i dokaza? Pa zbog ovakvih je potrebno točno utvrditi broj žrtava.

Kokodalinda

pre 5 godina

Po njima na kraju ce ispasti da ako je necega i bilo u Jasenovcu, to su samoinicijativno dolazili Srbi, Jevreji i Romo i sebe ubijali samo da napakoste Hrvatima.
(Che, 25. april 2018 12:15)

Evo ovaj kometar sam izdvojio kao netko ko nije pročitao članak ili namjerno provocira.
Kolinda je predložila da se sastavi komisija od Srba, Hrvata i međunarodnih stručnjaka da se jednom za svagda utvrdi istina i da se to stratište ne koristi u degutantne dnevno-političke propagandne svrhe!
U čemu je tu problem?!

Sine ratio

pre 5 godina

Ja sam siguran da je ovo prepucavanje preko Dunava udruženi projekat svih "zaraćenih" strana.
Nijemci i Francuzi se klali 1000 godina pa su '51. bili osnivači ovoga šta je danas EU, i par godina kasnije zajedno ušli u NATO, i nitko se ne prepire oko nečega od prije 70-80 ili čak 100 godina.

Botko

pre 5 godina

Izgleda većini komentatora ne odgovara da se utvrdi tačan broj stradalih, jer onda ne bi mogli da barataju nekim imaginarnim ciframa, zavisno od strane koju zastupaju.

Ministar

pre 5 godina

U Jasenovcu je nastradalo 700.000 Srba. Jasenovac memorijal taj broj smanjuje na 82.000, a Muzej zrtava genocida u Beogradu na 90.000. Zato nam je potrebna medjunarodna Komisija da utvrdi istinu.

Tvrtko3

pre 5 godina

Šta je bio Jasenovac zna se, koncetracijski logor u kojima su ubijani nevini ljudi zbog etničke, rasne i političke pripadnosti. Jedino što bi trebalo utvrditi je broj žtrava, jer ova prepucavanja ne vode ničemu. Srbi bi najradije da ih je tamo ubijeno barem 1,5 milijun, Hrvati-ustašofili, najviše 2-3 tisuće. Pa neka se osnuje međunardno povjerenstvo sastavljneo od Židova, Njemaca, Šveđana, koga god, samo ne od "naših" stručnjak i neka utvrde istinu. To svakako nije teško.

pero

pre 5 godina

Slažem se sa Kolindom, potrebno je da se razgovara i da se predoče naučne činjenice kako niko ne bi preumanjivao i preuveličavao žrtve, čisto radi pomirenja i konačnog i iskrenog suočavanja Hrvatske sa zločinima u ime Hrvata. Hrvatska iako sebe ne drži za naslednicu NDH more da se suoči sa Jasenovcem. Jasenovac je nastao u ime HRVATSTVA. Razgovarati a ne zakopavati i ukopavati se u rovove za buduće sukobe.

ko se boji stvarne istine

pre 5 godina

pa ideja i nije loša
međunacionalna komisija
da se niko kasnije ne žali na rezultate

i da napokon nestane jedan razlog za svađu

EU...

pre 5 godina

Ne razumijem sto se kritikuje Kitarovic zbog ovih izjava, valjda sto vecina ima vec ad hoc predrasude prema njoj.

Sto je ona rekla?

Ona kaze da bih se trebala osnovati zajednicka platforma platforma povijesnicara, gdje bi zajedno utvrdili sve sporne brojke sa jedne i sa druge strane i razgovarali o konc logoru zajedno kroz dijalog.

Da je ovo bio konc logor najstrasnijih razmijera, nitko ne spori, ali i jedna i druga strana se vec 50 godina prepire o broju zrtava i o tome sto je se sve desavalo. Zamislite samo kada bi kroz dijalog i povjesnicare iz Srbije i Hrvatske zajedno da dodjemo do istine koja bi ucila naredne generacije u Hrvatskoj i Srbiji.

Ovo je sjajna ideja koja bi nas potakla zakedno da razgovaramo o uzasu koji su pocinjenji Hrvatski fasisti i NDH u ta doba.

Razgovor je uvijek dobro dosao pogotovo ako obje strane zele da rasciste sa prosloscu. Isto kao i u losem/dobrom braku.

Sremac

pre 5 godina

1) Kao Hrvat osecam i osecao bih sramotu da i jedan covek covek (ovim "covek" ne zelim da sakrijem istinu da su vecina ubijenih Srbi) ubijen, a kamoli hiljade, u ime moga naroda. Strasno je da se jedan deo Hrvata (Ustase) tako obrusio na svoje prve komsije (da ne kazem bracu) i pocinio jezive zlocine, tj. genocid i za to nema opravdanja. Da li je ostatak naroda to mogao spreciti - ne znam: tesko je iz ove perspektive govoriti o tome (na kraju krajeva - Ustase nisu dosle na vlast nekim demokratskim procesom u kome se narod pitao). U svakom slucaju - znacajan broj Hrvata je bio u partizanima. Ono sto svakako kao narod moramo uraditi je strog otklon od ustastva - ne mozemo u Domovinskom ratu traziti izgovor za toleranciju tih mracnih staza koje su nam kao narodu donele toliku sramotu i zlu krv sa prvim komsijama.
2) Kao Hrvatu apsolutno mi je neprihvatljivo da neko uvecava broj zrtava sa ciljem da se celom narodu stavlja teret zlocinstva i kolektivne krivice, kao i da se manipulacija broj zrtava koristi za sejanje mrznje Srba prema Hrvatima (sto je u krajnjoj liniji dovelo do toga da su se Srbi kao narod osramotili tokom ratova '90tih jer su pustili da ih vodi ova mrznja). U tom smislu smatram da je bitno utvrdjivanje (pribliznog) broja ubijenih - da se spreci dalja manipulacija sa ciljem sirenja mrznje, a ne da se pokusa sakriti cinjenica da su hrvatske Ustase u ime Hrvata pocinile genocid.

Milojko

pre 5 godina

Ne znam zasto bi Srbi, Jevreji ili Romi bili protiv ovog predloga. Cuj, ona hoce da se to vec jednom rascisti, taj famozni broj zrtava u Jasenovcu. Zasto bi Srbi bili protiv toga? Konacno bi se utvrdilo da li je u Jasenovcu zaista 700.000 Srba ubijeno, kako Srbi tvrde, ili je ubijeno "samo" 30.000 kako Hrvati tvrde. Jevreji tvrde cak da se je u Jasenovcu dogodio holokaust. Eto, i to bi se ovom istragom utvrdilo...da li je bio ili nije bio. Licno sam ZA istragu. Dosta je bilo manipulacija sa svih strana.

Marinero

pre 5 godina

U čemu je problem, kome ne odgovara potpuno raščišćavanje i precizno utvrđivanje broja žrtava u Jasenovcu? Mislim da bi za ovakvu komisiju u kojoj bi sjedili hrvatski, srpski i možda neki međunarodni demografski eksperti bio jedan značajan korak u pravom smjeru. Zločin je počinjen, tu nema spora. Koliko je ljudi stradalo preostaje za utvrditi. Minoriziranje ili mitološko preuveličavanje svakako će nastaviti mutiti vodu između Srba i Hrvata. Jasno je da Jasenovac nije mjesto gdje su sretni logoraši eto svjedočili redovnim predstavama 'Male Floramye' kako je znao tvrditi Vice Vukojević, ali isto tako je jednostavno nemoguće obraniti tezu o 700 000 žrtava. Radovi 2 čovjeka koji se se studiozno bavili pitanjem ratnih i poratnih žrtava u cijeloj Jugi to jasno negiraju. Čitajte Žerjavića i Kočovića koji se neovisno jedna o drugom došli ugrubo do istih brojeva.

Magistra vitae

pre 5 godina

Ja sam siguran da je ovo prepucavanje preko Dunava udruženi projekat svih "zaraćenih" strana.
Nijemci i Francuzi se klali 1000 godina pa su '51. bili osnivači ovoga šta je danas EU, i par godina kasnije zajedno ušli u NATO, i nitko se ne prepire oko nečega od prije 70-80 ili čak 100 godina.
(Sine ratio, 25. april 2018 11:17)

Нисмо исти.
(Младен, 25. april 2018 11:47)

Ne nismo, naši sukobi datiraju od pred manje od 100 godina, točnije 1928/29, prouči malo šta se (od) tada dešavalo!

Dalmos

pre 5 godina

Nazalost HDZ politika se zasnivala uvek na tome kako se broj zrtava preuvelicava,kao bilo je manje.Danas bi da utvrdjuju koliko je tacno bilo.Pa bilo je puno gospodjo,bilo je toliko da je narod sa tih prostora zbrisan u NDH koju vi danas pokusavate da rehabilituje.Sta mislite dal ce vam biti laksa rehabilitacija NDH ako smanjite zrtve za par hiljada?

Steve G

pre 5 godina

Gledao sam na HRT-u prenos komemoracije nekih 7 minuta, za duze nisam imao zeludac. Za tih 7 minuta su nekoliko puta spomenuli "nacisticki logor", "zrtve nacistickog logora", "nacisti"... Nijednom nisu spomenuli ustase, mozda jesu pre ili posle tih mojih 7 minuta, mada cisto sumnjam. Jedino da im Srbi i Jevreji "priznaju" da Jasenovca nije ni bilo, ili da je zapravo bio cetnicki logor, da je NDH bila jedna tolerantna drzava koja se borila protiv iskljucivo nacista... Jel to hocete? Dovedite i Horacija Kejna ako hocete da vam "istrazuje", od istine pobeci ne mozete!

istina

pre 5 godina

Šta ima da se dokazuje ponovo, od moje babe i djeda ima spisak od 15 ljudi iz bliže porodice koji su ubijeni u Jasenovcu. Ponavljam, to je samo moja porodica! I to nije laž, neki od ljudi koji su preživili to i danas su živi. Po današnjim shvatanjima to je bila neshvatljiva tragedija koju normalan ljudski um ne može da shvati.

ankona

pre 5 godina

Ja kao Srbin nemam nista zajednicko sa Hrvatima da obelezavam, osim 9. maja, Dana Evrope, bar sto se mene tice. I ne, nisam krezub, fakultetski sam obrazovan, imam fantastican posao, ali prosto ne osecam apsolutno nista zajednicko sa hrvatskim narodom i kulturom u ovom momentu. Identiteti su veoma fluidna stvar i menjaju se vremenom. Sto se mene tice, ako ne i moje generacije (rodjeni na kraju 1980-ih), Hrvati mogu da zive svoj zivot kako hoce, ali isto tako niko meni ne sme da diktira kako da se osecam i, ne daj Boze, sa kime nesto da obelezavam. Oni mogu svoje komemoracije da imamo, mi svoje, i svako svoju verziju istorije da "stuje", sto oni vole da kazu. Pozdrav svima i vidimo se nekad u Evropi kod gazde Nemca u firmi, ali samo na poslu. U privatnom mi zivotu ne trebate.

Che

pre 5 godina

Po njima na kraju ce ispasti da ako je necega i bilo u Jasenovcu, to su samoinicijativno dolazili Srbi, Jevreji i Romo i sebe ubijali samo da napakoste Hrvatima.

garda

pre 5 godina

leptirica@. U Njujorku su dosli do cifre od oko 270000 ljudi sa potvrdjenim identitetom. Cifra nije ni blizu konacne i na koliko god da izadje, Hrvatska je jedina zemlja koja za to nije snosila posledice, izvukla se ujedinjenjem sa Srbijom i ostalim republikama. Ne znam zasto iko normalan moze da misli kako ne treba za genocid da odgovara.

Mica

pre 5 godina

Ali istina o Jasenovcu je odavno utvrdjena, ne znam sta je vise tu problem. Prosto je, samo treba da pocnu da se suocavaju sa onim sto se tamo desilo, kao i u drugih 20-ak logora u NDH, pocev od Jadovnog i Gospica (gde je bio ceo sistem logora), preko Lobor Grada, Danice, Jastrebarskog, Gradiske, Jasenovca... Diljem Bosne i Hercegovine, u Sremskoj Mitrovici (koja je tada bila okupirana od NDH), Zemunu, Pazovi itd. ...

Milos

pre 5 godina

Vi sve vreme ubedjujete svet da nemate nikakve veza sa NDH,a sa druge strane se pojavi ovakva morbidna ideja.Relevantna istina je utvrdjena i to su utvrdili svi srpski,hrvatski i svetski naucnici koji zele istinu.Broj ubijenih u Jasenovcu je negde 90 000-100 000 ljudi.Medjutim,ta istina se nikada nece svidjati onima koji bi hteli da je taj broj 20 000 i onima koji bi hteli da je 1000 000 zrtava.Zato ce oni stalno traziti revizije,nove istine i sl.Cak i da je zaista 20 000-30 000 ljudi ubijeno,kako je Tudjman tvrdio,to nista ne menja...Genocid se ne odredjuje prema broju zrtava,nego prema nacinu na koji su one ubijene.

Ja

pre 5 godina

leptirica

Ne treba uzeti nista drugo, dovoljno su dopisi koje su same ustase slale u okviru razmene vojnie prepiske, kao i zvanicna vojna dokumenzta i zapisi okupacionih vojnih snaga! Drugo, komisije koje su posle rata radile na proceni broja zrtava su matematicki procenile te cifre, uzimajuci u obzir povrsinu terena, dubinu na kojoj je zemlja iskopana,broj tela na jednom uzorku grobnice... Rad tih komisija je uvek naglo prekidan, a rezultati su skrivani od javnosti ili ignorisani. Odgovrite na pitanje ko je to radio i zasto - da nsu Srbi mozda? Za ovog koji kaze da Srbi bi voleli da ih bude milion, ja njemu kazem da su taj milion odavno prebacili, a Srbi bi najvise voleli da odgovarate, makar i za jednog jedinog!

Solunac

pre 5 godina

Gospodjo neobavestena,
za nemacke konc-logore se sve zna, jer posle oslobadjanja Evrope,
Saveznici su suocili Nemce sa svim zlodelima koje je Hitler napravio
u ime Nemacke. Svaki civil je morao da provede odredjeno vreme na akciji rasciscavanja konc logora da bi videli koliki je bio obim varvarstva i necovecnosti Hitlerove Nemacke prema ne-arijevcima. Tako su naucili svoju lekciju iz istorije i vise nijednom normalnom Nemcu ne bi palo na pamet da se isto ponovi.
Hrvatska se nikad nije suocila sa zverstvima NDH i zato je danas situacija takva kakva je.

Vuk

pre 5 godina

U Jasenovcu je nastradalo 700.000 Srba. Jasenovac memorijal taj broj smanjuje na 82.000, a Muzej zrtava genocida u Beogradu na 90.000. Zato nam je potrebna medjunarodna Komisija da utvrdi istinu.
(Ministar, 25. april 2018 11:28)

I tebi nije čudno da svi muzeji od Jasenovca, Beograda pa do muzeja holokausta New York imaju brojku između 80 i 90 hiljada ljudi, ali ti i još par ljudi ste sigurni da ih je bilo 700 hiljada bez ikakvog uporišta i dokaza? Pa zbog ovakvih je potrebno točno utvrditi broj žrtava.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (leptirica, 25. april 2018 12:29)

Ovde se govori o 82000÷90000 zrtava ciji je identitet utvrdjen i koji su nabrojani poimenice. Mislis li da nije bilo zrtava za cije se ime nikada nije saznalo?

kontroverzni penzioner

pre 5 godina

Srbi kažu preko milion iako u Beogradu navode da je u Jasenovcu bilo oko 100 000 žrtava s tim da se za 86 000 zna identitet i tako se svuda u svijetu navodi.
(nec, 25. april 2018 10:47)

Otkud ti znaš šta baš Srbi kažu? Ono što je dokumentovala komisija neposredno posle rata rekli su uglavnom hrvatski stručnjaci. To što Hrvati kažu da je na "križnom putu" i u Blajburgu stradalo gotovo dvije tisuće Hrvata (ustaše i članovi njihovih porodica koji su krenuli u bekstvo zajedno sa njima) je laž komunističkih neimara nove zajednice "bratskih naroda", a u stvari je dokazano da je ubijeno dvestaosamdeset i šest Hrvata, samo što je ta brojka bila premala za potporu bratstvu i jedinstvu u smislu kazne hrvatskih zločinaca od strane jedinica NOV i POJ.

nina

pre 5 godina

Zar demografija kao nauka nije u mogučnosti barem pobliže odgovori na broj žrtava. Imamo popise stanovništva na čitavom području bivše države i prije i posle rata.
(Kico, 25. april 2018 15:42)

Između popisa 1931 i popisa 1948 prošlo je 17 godina ,a prirodni priraštaj je tada bio izuzetno visok. Prema demografu Kočoviću koji je imajući u vidu popise, prirodni priraštaj i posleratne migracije, računao ratne žrtve, srpske ratne žrtve iz Hrvatske i BiH bi mogle da se kreću između 335 000 i 426 000. Treba imati u vidu i sumnje u regularnost predratnih popisa jer je bilo nepopisanih sela što bi značilo da bi žrtve mogle biti i veće nego što sugeriše zvanični popis. Da bi se izračunao ukupan broj ustaških žrtava treba izračunati i jevrejske, romske žrtve kao i broj antifašista koje su pobile ustaše. Ukupan broj žrtava bi mogao biti blizu pola miliona, pa čak i veći sudeći po demografiji na koju se ustaški revizionisti često pozivaju.

Nikola

pre 5 godina

U Jasenovcu je stradalo najmanje 70k a cifra ide do 700k ljudi. A danas kada sedam strada je ogromna tragedija. To je moj jedini kometar da se razume koliko je to velika sramota šta su NDH uradile.

wang

pre 5 godina

Jasenovac je neuporediv. Hrvati, koliki god da je broj žrtava, izvesno je da ste se naubijali Srba za tih nekoliko godina toliko, da morate ćutati zauvek. Sram vas bilo.

heavy

pre 5 godina

Normalnom čoveku bi bilo žao i da je pobijeno 1000 mrava a ne ljudi i to na načine nad kojima su se i nemački koljači zgražavali.
Titova komisija je došla do približnog broja od 700 000 Srba plus Jevreji i Romi i to samo u Jasenovcu,tačnije na Gradini.Rad im je zabranjen jer su videli kuda to ide a ide prema ciframa debelo preko milion ako bi računali i ostale ustaške logore po NDH.
Znam za sela u Potkozarju,ne treba meni niko da utvrđuje istinu.
A ta njihova istina bi se svela na to ko više potplati istraživače a znamo ko stoji iza ove nove NDH....

joe

pre 5 godina

Kolinda, kad nekog zakolješ pored Save, tu kod Jasenovca, znaš, i pustiš leševe niz reku - onda se to baš ne može forenzički utvrditi onako baš najpreciznije. Isto kad neki ljudi završe kao sapun ili kroz furunu, ko će sad posle 70 godina utvrđivati kod koga je sapun sada... Malo si ga preterala sestro. Ja sam u sedmom razredu u Titovoj YU bio tamo. Mislim da sam bio prerano... i dan danas kad vozim za Zg pritisnem gas što jače, jer mi se okreće u stomaku i u glavi od svega. Kolinda, imaš i Pag i Jadovno i Sisak itd. Neću dalje počeo sam ko Psycho-Vulin, ali izgleda da Hrvatska nema normalan pogled na stvari i to jednostavno nije dobro.

Младен

pre 5 godina

Ja sam siguran da je ovo prepucavanje preko Dunava udruženi projekat svih "zaraćenih" strana. 
Nijemci i Francuzi se klali 1000 godina pa su '51. bili osnivači ovoga šta je danas EU, i par godina kasnije zajedno ušli u NATO, i nitko se ne prepire oko nečega od prije 70-80 ili čak 100 godina.
(Sine ratio, 25. april 2018 11:17)

Нисмо исти.

Djordje Stanojevic

pre 5 godina

To je sustinski problem Hrvata vaspitavanih i odraslih u inostranstvu...njima je servirana prica u ustaskoj reziji kako je Jasenovac bio Spa centar, dok smo mi sa druge strane sputavani od copavog gangstera i njegove SK kamarile da se mnogo interesujemo za taj zlocin u interesu bratstva i jedinstva, na cemu su danke dojcland generacije Hrvata debelo profitirale prilikom secesije.

Raca Milosavljevic

pre 5 godina

... podrzavam komentar Dejana Jovica i pod hitno da Kolinda pozove Merkel i da se u jednoj zajednickoj komisije sve izpocetka preispita ... sve je tu sumnjivo ...

nina

pre 5 godina

Forenzičkim dokazima nije bilo moguće ustanoviti broj žrtava u Aušvicu ili bilo kojem drugom logoru iz Drugog svjetskog rata jer su žrtve spaljivane (u Jasenovcu pored spaljivanja i bacane u Savu), a dokazi uništavani i spaljivani (dokumentacija, ostaci leševa...) neposredno pre ulaska oslobodilaca u logore.

Ironichna

pre 5 godina

Sta ima da se dokazuje ponovo?! Eno na stotine slika u muzeju u Jasenovcu, ako vec neveruju svedocenjima prezivelih. I nije bitan vise ni broj zrtava vec zbog kojih razloga su ubijani i na koji nacin...Velika demokratska evropska NDH

mrmlj

pre 5 godina

@(EU..., 25. april 2018 13:18) da li mislis da strana koja bukvalno promovise “za dom spremni” kao “stari hrvatski pozdrav” i negira njegovo znacenje iz drugog svetskog rata ima kredibilitet da objektivno proceni zrtve koje su na najzverskije moguce nacine ubijali ti “stari hrvati” uzvikujuci taj svoj “pozdrav”?

Afrodita!

pre 5 godina

A kako će prebrojati one koje je Sava odnela?Može li neki popis da se sagleda do 41g.i nakon 45g.tu bi bio ključ,tako se meni čini,možda grešim!

Deyan

pre 5 godina

Kolinda nam porucuje ako se dogovorimo oko cifre onda ce se oni pokloniti zrtvama I odbaciti NDH... Mala od skandala.
Zar vi neshvatate da broj zrtava nama Srbima I nije toliko bitan koliko nacin likvidacije plus decu sto ste zatvarali i ubijali kao pse.. pa to ni Turci nisu radili...

marija

pre 5 godina

Pa šta se, aman ženo, desilo u Jasenovcu???
??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Šta se to desilo u Aušvicu,...??????????????????????

Mičite tu nacinesrećnicu da vas više ne bruka po svetu.
Ovo je još jedan SKANDAL.

Ћезо рца

pre 5 godina

Усташистан је васкрсао '90-их година прошлога века... Зло је поново дошло, увијено у обланду некакве ,,демокрације и тисућљетног сна''... ово је све фарса... Мени лично, после свега што се десило, не смета ни ,,За дом спремни'', ни шаховница, нити некакве трице и кучине... Господо, не згражавајте се сада над чедом које је показало своју праву природу... Нарочито због тога што сте веома добро знали шта радите.

Пуна подршка Колинди!

pre 5 godina

100% подржавам Колинду! Треба поново урадити анализу усташких злочина, са посебним освртом на то шта се догађало 1945, јер усташе нису побегле из Хрватске преко Београда, него преко Загреба и Ватикана. И томе треба озбиљно приступити, јер већина западног света нема благог појма шта се ту дешавало, јер су били заокупљени ловом на нацисте у Аргентини, а не и на усташе. Колинда је потпуно у праву да форензика треба да утврди додатне чињенице, а историографија да утврди последице свега тога. Наравно, не треба само расправљати о броју жртава, већ и о историји која је довела до тога да се Хрвати тако односе према људима који су им готово идентични по свему, осим по религији, па и религијски су им слични. Само, кад се Хрвати досете да им ово не иде у прилог, гледаћемо Колинду како плови низ воду.

ПС. Број од 80.000 поименице евидентираних жртава су само оне жртве за које је евиденција сачувана. Наравно и у Европи фашисти и нацисти негирају број убијених људи у Холокаусту, али нико не сме да негира сам холокауст, као што то раде Хрвати. Да сли у побили 80.000 или 800.000 није од пресудне важности - намера је била да их побију што више. Има и изјава, све је јасно.

Перица

pre 5 godina

Књига мртвих о Аушвицу има 68864 имена. У Аушвицу је побијено најмање 1.1 милиона људи.

Познато је поименце 83747 жртва логора смрти Јасеновац.

trulez 40etih i 90etih su iste u Hrvatskoj

pre 5 godina

Jasenovac i njegov kontekst su Domovina danasnje hrvatske politike

i ishodiste problema.

Tesko je uskladiti komemoracije u Jasenovcu sa proslavom Oluje i ostalih redarstvenih akcija mlade demokracije.

Ne ide, isti im je povod i smisao - jedno bi komemorisali zajedno sa zrtvama, a drugo slavili u inat potomcima tih istih zrtava.

Никола Ђуровић

pre 5 godina

Прво затрете сваки доказ о Јасеновцу(порушите логор,циглану,пошаљете доказе и алате за мучење у Америку ради рестаурације па се не врате и тако даље.. а добар део поменутог урђено деведесетих за време последњег рата) онда зовемо форензичарее готово сигурно се мисли на Американце да се утврди истина... Па ви сте злочиначка банана република!!
што би рркао славни Његош „ препуни сте мјешину гријеха, на нос вам је почела скакати„!!

bedno piskaralo

pre 5 godina

."već i istina šta se zaista događalo u Jasenovcu, ne samo od 1941. do 1945. godine, nego i kasnije“, rekla je predsednica". E upravo to je ono što ona hoće!
(Dragan, 25. april 2018 18:02)

Od svih, izgleda jedino ti umes da citas sa razumevanjem. Boli nju uvo za zrtve, samo hoce da izjednaci ustase i komuniste.

Susjed

pre 5 godina

Pas mater svima koji tako lako u usta stavljaju nečije mrtve sudbine, a kleče pred oltarima. Vidio bih svakoga koji klekne pred cijev čekajući metak je li bi se bavio brojanjem ili bi mu bila strašna i samo jedna žrtva jer je upravo on ta. I jedan čovjek da je ubijen u Jasenovcu je previše.

Kokorayko

pre 5 godina

Zemaljska komisija Hrvatske, pred sudom u Nirnbergu, iznela je da je cifra nastradalih u Jasenovcu između 500-600 hiljada ljudi,Yad Vashem, procena između 500000-600000 Srba i 40.000.
Po procenama Nemačkih izaslanika u NDH-a brojka je oko 750000 žrtava.
Teško je prihvatiti istinu naročito jer je Hrvatska ulaskom u SFRJ, izbegla odgovornost i katarzu za zločine koji su počinjeni na teritoriji NDH-a.
Tako da su ispadi hrvatskih zvaničnika potpuno normalni,jednostavno nisu prošli kroz ono kroz šta je prošla nacistička Nemačka.

Kico

pre 5 godina

Zar demografija kao nauka nije u mogučnosti barem pobliže odgovori na broj žrtava. Imamo popise stanovništva na čitavom području bivše države i prije i posle rata.

Dragan

pre 5 godina

....."već i istina šta se zaista događalo u Jasenovcu, ne samo od 1941. do 1945. godine, nego i kasnije“, rekla je predsednica". E upravo to je ono što ona hoće!

marija

pre 5 godina

Andrija Artuković, ministar unutrašnjih poslova je priznao da je u Jasenovcu ubijeno 700 000 internitanih.

...Ово застрашујуће бројчано признање Артуковић је дао 1986, за вријеме процеса вођеног у Загребу. Пошто је послије рата пребегао у Сједињене Државе, Артуковић је 40 година успијевао да избјегне екстрадицију Југославији, коју су САД одобриле тек 1986. Овај џелат је умро у затвору док је процес још био у току.

ivan78bg

pre 5 godina

@Sremac
Sve je to ok sto si napisao ali Hrvatska i hrvati nikada nece napraviti taj otklon.Realno nisu nikada platili cenu tih ogromnih zlocina.Ne trebaju brojke da sire mrznju.Srbi koji su ziveli u Hrvatskoj do 90 su slusali te price od svojih starijih ,ko im je i kako pobio nekog iz porodice.Srbi su platili i placaju cenu ali Hrvati nisu.Znali ste odlicno da komsije Srbi nece zaboraviti za razliku od Srbijanaca kako ih vi zovete,nama stari nisu pricali te price.Zato ste ih i proterali.ZAto sada imate daleko cistiju etnicku drzavu od nas Srba.