Petak, 31.03.2023.

09:10

Novi talas okretanja leđa Rusiji

Upadljivo mnogo evropskih preduzeća u poslednje vreme napušta rusko tržište. To je novi talas okretanja leđa Rusiji.

Izvor: Deutsche Welle/Andrej Gurkov

Novi talas okretanja leða Rusiji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

38 Komentari

Sortiraj po:

Avanturista

pre 1 godinu

Mnogo se govori o ekonomskoj propasti Rusije i kolapsu privrede, što jeste tačno. Ukoliko se posmatra iz ugla kapitalizma, i njegovih principa i proizvodnih odnosa. Ne znam zbog čega ekonomisti zanemaruju jednu stvar, ovo što se sada dešava je bitna prekretnica. Već za nekih 20 godina svet kakav poznajemo uopšte neće biti isti.
Već negde početak svega je 2008. kada je kapitalizam doživeo ozbiljnu krizu. Da su ozbiljne tektonske promene na pragu pokazala je i korona, kada je svet preko noći prešao na diktaturu. Maltene generalna proba. Ovo što se sada dešava je prelaz ka nečemu novom, početak kraja globalizacije. Neko je odlično pomenuo i početak kraja potrošačkog društva, što je vrlo verovatno.
Već duži period se širom sveta nazire renesansa feudalizma, korporacije su preuzele ozbiljan primat i u dobrom delu sveta poseduju ključne resurse.
Migracije stanovništva su već tolike da u bliskoj budućnosti sledi kraj nacionalnih država stvaranih u 19.veku, bar u zapadnom delu sveta. Istok u tom pogledu kasni, ali se i klatno finansijske moći pomera ka tom delu sveta.
Evropa će platiti znatno veću cenu od Rusije. I pre rata je postajala kontinent koji gubi na konkurentnosti, tehnologije su već svima poznate, kapital nije samo na zapadu, populacija kontinenta stari. Uz to je suočena i sa velikim migracijama, i to će još intenzivnije da se odvija, a poslednji put kad se to dešavalo u ovakvom obimu Evropa je ušla u mračno doba srednjeg veka.

XXX

pre 1 godinu

@(rista todorović, 31. mart 2023 20:19): jedan smislen komentar u moru ostrašćenih, ali ne verujem da je većina razumela poentu. Rusi nikada da nauče lekciju iz svojih grešaka iz istorije, a mi smo im, najviše, po tom pitanju braća, ako ni zbog čega drugog.

Snake

pre 1 godinu

Mozda je tu Kina,Indija,Brazil....ali da li te firme placaju i tretiraju zaposlene kao firme sa Zapada,USA ?
Na kraju,najvise ce ispastati zaposleni u tim firmama i njihove porodice.

billy_the_cat

pre 1 godinu

Srbi, zahvaljujući ovim firmama i isključivo zapadu, Rusija se stabilizovala ekonomski 2000 ih. već 2012 u Gruziji i 2014 u Ukrajini su to zloupotrebili. Rusija je nažalost jedan nepouzdan Partner.

Ko to tamo peva

pre 1 godinu

Tako je. Ne zvuci lose nego katastrofalno!
(Igor, 31. mart 2023 21:06)
Narocito kastrofalno se pokazalo za Rusiju, eno ih protestuju u Prizu, Berlinu, Bratislavi, Rimu zato sto tako lose ide rusiji.
(Moz biti, a i ne mora..., 31. mart 2023 22:25)
U Rusiji je tako dobro zato niko ne protestvuje a ne zato što hapse ako pomisliš da protestujes.

Душан

pre 1 godinu

Те компаније како их зовете су део великих конгломерата и све се ради на основу налога а не економског резона. Тако да китити причу неким рационалним разлозима нема смисла. Ево питања, јесу ли америчке компаније напуштале Ирак, Авганистан, Иран, Венецуелу?

Moz biti, a i ne mora...

pre 1 godinu

Tako je. Ne zvuci lose nego katastrofalno!
(Igor, 31. mart 2023 21:06)
Narocito kastrofalno se pokazalo za Rusiju, eno ih protestuju u Prizu, Berlinu, Bratislavi, Rimu zato sto tako lose ide rusiji.

Til Ojlenshpigel

pre 1 godinu

(Miki, 31. mart 2023 22:23)
I jeste i niste u pravu. Rusija je izbila na prvo mesto u svetu sa nizoom jako bitnih proizvoda. Naravno da su im prihodi smanjeni , čak bi se moglo reči i to drastično ali to je samo privremeno. Dugoročno gledano imaće više koristi nego Zapad. Čak između ostalog i nafta ide ka Zapadu naftovodima sa samo 1/3 manjeg kapaciteta i svi se prave ludi. Kad već svi pričaju o prihodu od nafte. O pšenici, ulju, šećeru ne treba uopšte govoriti. Sa tehnologijom Kina ulazi na mesto Zapada i to više ne krije. Videćemo šta će biti

Miki

pre 1 godinu

Ja vise vidim problem za te kompanije. Prvo gube jedno veliko tržište gde neće se brzo vratiti. A drugo su resursi kojе Rusija ima.
(Dragan, 31. mart 2023 22:12)

Ja mnogo vise vidim problem Ruskog naroda, oni najvise gube jer ce ogroman deo ljudi ostati bez posla. Setite se kako smo mi prosli kad su nam lupili embargo (sankcije) devedesetih, jad i beda. Rusija jeste puno veca drzava i trziste ali je poenta da je ekonomski ”nebitna” u svetu. Te resurse koje Rusija nemoze prodati zapadu direktno mora i prodat ce nekom petom za mnogo manje pare, a od tog nekog petog Zapad ce kupiti iste te Ruske resurse i platiti isto kao i kad bi kupili direktno od Rusije, znaci opet Rusija na velikom gubitku. Sav ovaj gubitak i posledice ce se osetiti tek za koju godinu, dok drzava i narod istrose to malo para sto imaju, na zalost tako to ide.

Ruske bajke su najlepše

pre 1 godinu

Дневна доза пропадања Русије. А они повећали продају нафте и гаса.
(Објављен коментар, 31. mart 2023 20:13
Jesu povećali prodaju ali po drastično nižoj ceni.

Conte Leone

pre 1 godinu

Realno, kinezi imaju da pokupuju ono sto rusi ne budu kupili, pogotovo hemiske industrije. Za automobilske kinezi dovuku alate i stancuju. Snacice se oni za to. Rusiji je bilo bitno da obezbedi stalni prihod od sirovina, to im veliki priliv u budzet a i odakle finansira vojsku, a fabrike su im bitne zbog socijalnog mira. Resice to, verujem da je tim ljudi pre rata sve uzeo u obzir sta i kako, cak i sa kim!

Изногуд

pre 1 godinu

@rista todorović
Само нешто о тржишту, ко контролише исто.
Русија је практично под санкцијама уназад 100 година, а технологије на којима почива западно преимућство су изузетно скупе и често не баш тако профитабилне, бар не у краћим периодима. Тако нпр. аутоиндустрија почива на кредитном новцу, ког Русија не може стварати у обиму
y ком то чине на западу. Уосталом, рубља није фиат валута.

Ivan NBG

pre 1 godinu

Tako je bilo i posle oktobarske revolucije kada je država sve nacionalizovala, stranci se povukli a SSSR pao u duboku bedu, bez sposobnih kadrova, proizvodnja nafte se svela na kašičicu tako da je Lenjin shvatio da od svega nema ništa i u diskreciji počeo da zove strane investitore da se vrate jer njegovi (polu)nepismeni drugovi nisu imali pojma o životu. Poneki su prihvatili ali je Lenjin 1924. umro, zamenio ga Hazjajin i sve otišlo do vraga.I do pre nekoliko decenija SSSR je bio najpoznatiji po sirovinama i teškoj industriji, proizvodnji sredstava za proizvodnju i proizvodnju oružja, po cenu životnog standarda i kvaliteta života podanika.
(rista todorović, 31. mart 2023 20:19)

Tada je Azija bila daleko, a sada je ceo svet, pa i Azija blizu. Tada je Azija bila nerazvijena, i ako vas Evropa i SAD ostave na cedilu vi ste gotovi. Danas i drugi znaju sve sto zna i zapad, a ono sto ne znaju ubrzo ce nauciti (polu-provodnici). Ali osvnovna razlika: tada je u SSSR-u vladao komunizam, koji promovise nerad i korupciju. Sada je Rusija daleko od toga. Nije bas pojam slobodnog trzista, ali je u odnosu na 1920.godinu svetlosnim godinama ispred po pitanju ekonomskih sloboda.

Da zakljucim: danasnjica nije ni priblizna sa onim sto opisujete da se desavalo u SSSR-u.

tata

pre 1 godinu

sve ove firme ce zameniti Kinezi i ostale zemlje Briksa.Ko je tu gubitnik lako se zakljuci
(Kole, 31. mart 2023 19:38)
DA?
Bas me zanima ko bi trebao da zameni najveće proizvođače automobila na svetu!

rista todorović

pre 1 godinu

Tako je bilo i posle oktobarske revolucije kada je država sve nacionalizovala, stranci se povukli a SSSR pao u duboku bedu, bez sposobnih kadrova, proizvodnja nafte se svela na kašičicu tako da je Lenjin shvatio da od svega nema ništa i u diskreciji počeo da zove strane investitore da se vrate jer njegovi (polu)nepismeni drugovi nisu imali pojma o životu. Poneki su prihvatili ali je Lenjin 1924. umro, zamenio ga Hazjajin i sve otišlo do vraga.I do pre nekoliko decenija SSSR je bio najpoznatiji po sirovinama i teškoj industriji, proizvodnji sredstava za proizvodnju i proizvodnju oružja, po cenu životnog standarda i kvaliteta života podanika.

Објављен коментар

pre 1 godinu

Дневна доза пропадања Русије. А они повећали продају нафте и гаса.

Објављен коментар

pre 1 godinu

Дневна доза пропадања Русије. А они повећали продају нафте и гаса.

Ivan NBG

pre 1 godinu

Tako je bilo i posle oktobarske revolucije kada je država sve nacionalizovala, stranci se povukli a SSSR pao u duboku bedu, bez sposobnih kadrova, proizvodnja nafte se svela na kašičicu tako da je Lenjin shvatio da od svega nema ništa i u diskreciji počeo da zove strane investitore da se vrate jer njegovi (polu)nepismeni drugovi nisu imali pojma o životu. Poneki su prihvatili ali je Lenjin 1924. umro, zamenio ga Hazjajin i sve otišlo do vraga.I do pre nekoliko decenija SSSR je bio najpoznatiji po sirovinama i teškoj industriji, proizvodnji sredstava za proizvodnju i proizvodnju oružja, po cenu životnog standarda i kvaliteta života podanika.
(rista todorović, 31. mart 2023 20:19)

Tada je Azija bila daleko, a sada je ceo svet, pa i Azija blizu. Tada je Azija bila nerazvijena, i ako vas Evropa i SAD ostave na cedilu vi ste gotovi. Danas i drugi znaju sve sto zna i zapad, a ono sto ne znaju ubrzo ce nauciti (polu-provodnici). Ali osvnovna razlika: tada je u SSSR-u vladao komunizam, koji promovise nerad i korupciju. Sada je Rusija daleko od toga. Nije bas pojam slobodnog trzista, ali je u odnosu na 1920.godinu svetlosnim godinama ispred po pitanju ekonomskih sloboda.

Da zakljucim: danasnjica nije ni priblizna sa onim sto opisujete da se desavalo u SSSR-u.

Miki

pre 1 godinu

Ja vise vidim problem za te kompanije. Prvo gube jedno veliko tržište gde neće se brzo vratiti. A drugo su resursi kojе Rusija ima.
(Dragan, 31. mart 2023 22:12)

Ja mnogo vise vidim problem Ruskog naroda, oni najvise gube jer ce ogroman deo ljudi ostati bez posla. Setite se kako smo mi prosli kad su nam lupili embargo (sankcije) devedesetih, jad i beda. Rusija jeste puno veca drzava i trziste ali je poenta da je ekonomski ”nebitna” u svetu. Te resurse koje Rusija nemoze prodati zapadu direktno mora i prodat ce nekom petom za mnogo manje pare, a od tog nekog petog Zapad ce kupiti iste te Ruske resurse i platiti isto kao i kad bi kupili direktno od Rusije, znaci opet Rusija na velikom gubitku. Sav ovaj gubitak i posledice ce se osetiti tek za koju godinu, dok drzava i narod istrose to malo para sto imaju, na zalost tako to ide.

XXX

pre 1 godinu

@(rista todorović, 31. mart 2023 20:19): jedan smislen komentar u moru ostrašćenih, ali ne verujem da je većina razumela poentu. Rusi nikada da nauče lekciju iz svojih grešaka iz istorije, a mi smo im, najviše, po tom pitanju braća, ako ni zbog čega drugog.

billy_the_cat

pre 1 godinu

Srbi, zahvaljujući ovim firmama i isključivo zapadu, Rusija se stabilizovala ekonomski 2000 ih. već 2012 u Gruziji i 2014 u Ukrajini su to zloupotrebili. Rusija je nažalost jedan nepouzdan Partner.

Ko to tamo peva

pre 1 godinu

Tako je. Ne zvuci lose nego katastrofalno!
(Igor, 31. mart 2023 21:06)
Narocito kastrofalno se pokazalo za Rusiju, eno ih protestuju u Prizu, Berlinu, Bratislavi, Rimu zato sto tako lose ide rusiji.
(Moz biti, a i ne mora..., 31. mart 2023 22:25)
U Rusiji je tako dobro zato niko ne protestvuje a ne zato što hapse ako pomisliš da protestujes.

rista todorović

pre 1 godinu

Tako je bilo i posle oktobarske revolucije kada je država sve nacionalizovala, stranci se povukli a SSSR pao u duboku bedu, bez sposobnih kadrova, proizvodnja nafte se svela na kašičicu tako da je Lenjin shvatio da od svega nema ništa i u diskreciji počeo da zove strane investitore da se vrate jer njegovi (polu)nepismeni drugovi nisu imali pojma o životu. Poneki su prihvatili ali je Lenjin 1924. umro, zamenio ga Hazjajin i sve otišlo do vraga.I do pre nekoliko decenija SSSR je bio najpoznatiji po sirovinama i teškoj industriji, proizvodnji sredstava za proizvodnju i proizvodnju oružja, po cenu životnog standarda i kvaliteta života podanika.

tata

pre 1 godinu

sve ove firme ce zameniti Kinezi i ostale zemlje Briksa.Ko je tu gubitnik lako se zakljuci
(Kole, 31. mart 2023 19:38)
DA?
Bas me zanima ko bi trebao da zameni najveće proizvođače automobila na svetu!

Ruske bajke su najlepše

pre 1 godinu

Дневна доза пропадања Русије. А они повећали продају нафте и гаса.
(Објављен коментар, 31. mart 2023 20:13
Jesu povećali prodaju ali po drastično nižoj ceni.

Snake

pre 1 godinu

Mozda je tu Kina,Indija,Brazil....ali da li te firme placaju i tretiraju zaposlene kao firme sa Zapada,USA ?
Na kraju,najvise ce ispastati zaposleni u tim firmama i njihove porodice.

Moz biti, a i ne mora...

pre 1 godinu

Tako je. Ne zvuci lose nego katastrofalno!
(Igor, 31. mart 2023 21:06)
Narocito kastrofalno se pokazalo za Rusiju, eno ih protestuju u Prizu, Berlinu, Bratislavi, Rimu zato sto tako lose ide rusiji.

Душан

pre 1 godinu

Те компаније како их зовете су део великих конгломерата и све се ради на основу налога а не економског резона. Тако да китити причу неким рационалним разлозима нема смисла. Ево питања, јесу ли америчке компаније напуштале Ирак, Авганистан, Иран, Венецуелу?

Til Ojlenshpigel

pre 1 godinu

(Miki, 31. mart 2023 22:23)
I jeste i niste u pravu. Rusija je izbila na prvo mesto u svetu sa nizoom jako bitnih proizvoda. Naravno da su im prihodi smanjeni , čak bi se moglo reči i to drastično ali to je samo privremeno. Dugoročno gledano imaće više koristi nego Zapad. Čak između ostalog i nafta ide ka Zapadu naftovodima sa samo 1/3 manjeg kapaciteta i svi se prave ludi. Kad već svi pričaju o prihodu od nafte. O pšenici, ulju, šećeru ne treba uopšte govoriti. Sa tehnologijom Kina ulazi na mesto Zapada i to više ne krije. Videćemo šta će biti

Conte Leone

pre 1 godinu

Realno, kinezi imaju da pokupuju ono sto rusi ne budu kupili, pogotovo hemiske industrije. Za automobilske kinezi dovuku alate i stancuju. Snacice se oni za to. Rusiji je bilo bitno da obezbedi stalni prihod od sirovina, to im veliki priliv u budzet a i odakle finansira vojsku, a fabrike su im bitne zbog socijalnog mira. Resice to, verujem da je tim ljudi pre rata sve uzeo u obzir sta i kako, cak i sa kim!

Изногуд

pre 1 godinu

@rista todorović
Само нешто о тржишту, ко контролише исто.
Русија је практично под санкцијама уназад 100 година, а технологије на којима почива западно преимућство су изузетно скупе и често не баш тако профитабилне, бар не у краћим периодима. Тако нпр. аутоиндустрија почива на кредитном новцу, ког Русија не може стварати у обиму
y ком то чине на западу. Уосталом, рубља није фиат валута.

Avanturista

pre 1 godinu

Mnogo se govori o ekonomskoj propasti Rusije i kolapsu privrede, što jeste tačno. Ukoliko se posmatra iz ugla kapitalizma, i njegovih principa i proizvodnih odnosa. Ne znam zbog čega ekonomisti zanemaruju jednu stvar, ovo što se sada dešava je bitna prekretnica. Već za nekih 20 godina svet kakav poznajemo uopšte neće biti isti.
Već negde početak svega je 2008. kada je kapitalizam doživeo ozbiljnu krizu. Da su ozbiljne tektonske promene na pragu pokazala je i korona, kada je svet preko noći prešao na diktaturu. Maltene generalna proba. Ovo što se sada dešava je prelaz ka nečemu novom, početak kraja globalizacije. Neko je odlično pomenuo i početak kraja potrošačkog društva, što je vrlo verovatno.
Već duži period se širom sveta nazire renesansa feudalizma, korporacije su preuzele ozbiljan primat i u dobrom delu sveta poseduju ključne resurse.
Migracije stanovništva su već tolike da u bliskoj budućnosti sledi kraj nacionalnih država stvaranih u 19.veku, bar u zapadnom delu sveta. Istok u tom pogledu kasni, ali se i klatno finansijske moći pomera ka tom delu sveta.
Evropa će platiti znatno veću cenu od Rusije. I pre rata je postajala kontinent koji gubi na konkurentnosti, tehnologije su već svima poznate, kapital nije samo na zapadu, populacija kontinenta stari. Uz to je suočena i sa velikim migracijama, i to će još intenzivnije da se odvija, a poslednji put kad se to dešavalo u ovakvom obimu Evropa je ušla u mračno doba srednjeg veka.

billy_the_cat

pre 1 godinu

Srbi, zahvaljujući ovim firmama i isključivo zapadu, Rusija se stabilizovala ekonomski 2000 ih. već 2012 u Gruziji i 2014 u Ukrajini su to zloupotrebili. Rusija je nažalost jedan nepouzdan Partner.

Moz biti, a i ne mora...

pre 1 godinu

Tako je. Ne zvuci lose nego katastrofalno!
(Igor, 31. mart 2023 21:06)
Narocito kastrofalno se pokazalo za Rusiju, eno ih protestuju u Prizu, Berlinu, Bratislavi, Rimu zato sto tako lose ide rusiji.

Објављен коментар

pre 1 godinu

Дневна доза пропадања Русије. А они повећали продају нафте и гаса.

rista todorović

pre 1 godinu

Tako je bilo i posle oktobarske revolucije kada je država sve nacionalizovala, stranci se povukli a SSSR pao u duboku bedu, bez sposobnih kadrova, proizvodnja nafte se svela na kašičicu tako da je Lenjin shvatio da od svega nema ništa i u diskreciji počeo da zove strane investitore da se vrate jer njegovi (polu)nepismeni drugovi nisu imali pojma o životu. Poneki su prihvatili ali je Lenjin 1924. umro, zamenio ga Hazjajin i sve otišlo do vraga.I do pre nekoliko decenija SSSR je bio najpoznatiji po sirovinama i teškoj industriji, proizvodnji sredstava za proizvodnju i proizvodnju oružja, po cenu životnog standarda i kvaliteta života podanika.

Conte Leone

pre 1 godinu

Realno, kinezi imaju da pokupuju ono sto rusi ne budu kupili, pogotovo hemiske industrije. Za automobilske kinezi dovuku alate i stancuju. Snacice se oni za to. Rusiji je bilo bitno da obezbedi stalni prihod od sirovina, to im veliki priliv u budzet a i odakle finansira vojsku, a fabrike su im bitne zbog socijalnog mira. Resice to, verujem da je tim ljudi pre rata sve uzeo u obzir sta i kako, cak i sa kim!

Miki

pre 1 godinu

Ja vise vidim problem za te kompanije. Prvo gube jedno veliko tržište gde neće se brzo vratiti. A drugo su resursi kojе Rusija ima.
(Dragan, 31. mart 2023 22:12)

Ja mnogo vise vidim problem Ruskog naroda, oni najvise gube jer ce ogroman deo ljudi ostati bez posla. Setite se kako smo mi prosli kad su nam lupili embargo (sankcije) devedesetih, jad i beda. Rusija jeste puno veca drzava i trziste ali je poenta da je ekonomski ”nebitna” u svetu. Te resurse koje Rusija nemoze prodati zapadu direktno mora i prodat ce nekom petom za mnogo manje pare, a od tog nekog petog Zapad ce kupiti iste te Ruske resurse i platiti isto kao i kad bi kupili direktno od Rusije, znaci opet Rusija na velikom gubitku. Sav ovaj gubitak i posledice ce se osetiti tek za koju godinu, dok drzava i narod istrose to malo para sto imaju, na zalost tako to ide.

Ivan NBG

pre 1 godinu

Tako je bilo i posle oktobarske revolucije kada je država sve nacionalizovala, stranci se povukli a SSSR pao u duboku bedu, bez sposobnih kadrova, proizvodnja nafte se svela na kašičicu tako da je Lenjin shvatio da od svega nema ništa i u diskreciji počeo da zove strane investitore da se vrate jer njegovi (polu)nepismeni drugovi nisu imali pojma o životu. Poneki su prihvatili ali je Lenjin 1924. umro, zamenio ga Hazjajin i sve otišlo do vraga.I do pre nekoliko decenija SSSR je bio najpoznatiji po sirovinama i teškoj industriji, proizvodnji sredstava za proizvodnju i proizvodnju oružja, po cenu životnog standarda i kvaliteta života podanika.
(rista todorović, 31. mart 2023 20:19)

Tada je Azija bila daleko, a sada je ceo svet, pa i Azija blizu. Tada je Azija bila nerazvijena, i ako vas Evropa i SAD ostave na cedilu vi ste gotovi. Danas i drugi znaju sve sto zna i zapad, a ono sto ne znaju ubrzo ce nauciti (polu-provodnici). Ali osvnovna razlika: tada je u SSSR-u vladao komunizam, koji promovise nerad i korupciju. Sada je Rusija daleko od toga. Nije bas pojam slobodnog trzista, ali je u odnosu na 1920.godinu svetlosnim godinama ispred po pitanju ekonomskih sloboda.

Da zakljucim: danasnjica nije ni priblizna sa onim sto opisujete da se desavalo u SSSR-u.

Til Ojlenshpigel

pre 1 godinu

(Miki, 31. mart 2023 22:23)
I jeste i niste u pravu. Rusija je izbila na prvo mesto u svetu sa nizoom jako bitnih proizvoda. Naravno da su im prihodi smanjeni , čak bi se moglo reči i to drastično ali to je samo privremeno. Dugoročno gledano imaće više koristi nego Zapad. Čak između ostalog i nafta ide ka Zapadu naftovodima sa samo 1/3 manjeg kapaciteta i svi se prave ludi. Kad već svi pričaju o prihodu od nafte. O pšenici, ulju, šećeru ne treba uopšte govoriti. Sa tehnologijom Kina ulazi na mesto Zapada i to više ne krije. Videćemo šta će biti

XXX

pre 1 godinu

@(rista todorović, 31. mart 2023 20:19): jedan smislen komentar u moru ostrašćenih, ali ne verujem da je većina razumela poentu. Rusi nikada da nauče lekciju iz svojih grešaka iz istorije, a mi smo im, najviše, po tom pitanju braća, ako ni zbog čega drugog.

Ruske bajke su najlepše

pre 1 godinu

Дневна доза пропадања Русије. А они повећали продају нафте и гаса.
(Објављен коментар, 31. mart 2023 20:13
Jesu povećali prodaju ali po drastično nižoj ceni.

tata

pre 1 godinu

sve ove firme ce zameniti Kinezi i ostale zemlje Briksa.Ko je tu gubitnik lako se zakljuci
(Kole, 31. mart 2023 19:38)
DA?
Bas me zanima ko bi trebao da zameni najveće proizvođače automobila na svetu!

Ko to tamo peva

pre 1 godinu

Tako je. Ne zvuci lose nego katastrofalno!
(Igor, 31. mart 2023 21:06)
Narocito kastrofalno se pokazalo za Rusiju, eno ih protestuju u Prizu, Berlinu, Bratislavi, Rimu zato sto tako lose ide rusiji.
(Moz biti, a i ne mora..., 31. mart 2023 22:25)
U Rusiji je tako dobro zato niko ne protestvuje a ne zato što hapse ako pomisliš da protestujes.

Душан

pre 1 godinu

Те компаније како их зовете су део великих конгломерата и све се ради на основу налога а не економског резона. Тако да китити причу неким рационалним разлозима нема смисла. Ево питања, јесу ли америчке компаније напуштале Ирак, Авганистан, Иран, Венецуелу?

Изногуд

pre 1 godinu

@rista todorović
Само нешто о тржишту, ко контролише исто.
Русија је практично под санкцијама уназад 100 година, а технологије на којима почива западно преимућство су изузетно скупе и често не баш тако профитабилне, бар не у краћим периодима. Тако нпр. аутоиндустрија почива на кредитном новцу, ког Русија не може стварати у обиму
y ком то чине на западу. Уосталом, рубља није фиат валута.

Snake

pre 1 godinu

Mozda je tu Kina,Indija,Brazil....ali da li te firme placaju i tretiraju zaposlene kao firme sa Zapada,USA ?
Na kraju,najvise ce ispastati zaposleni u tim firmama i njihove porodice.

Avanturista

pre 1 godinu

Mnogo se govori o ekonomskoj propasti Rusije i kolapsu privrede, što jeste tačno. Ukoliko se posmatra iz ugla kapitalizma, i njegovih principa i proizvodnih odnosa. Ne znam zbog čega ekonomisti zanemaruju jednu stvar, ovo što se sada dešava je bitna prekretnica. Već za nekih 20 godina svet kakav poznajemo uopšte neće biti isti.
Već negde početak svega je 2008. kada je kapitalizam doživeo ozbiljnu krizu. Da su ozbiljne tektonske promene na pragu pokazala je i korona, kada je svet preko noći prešao na diktaturu. Maltene generalna proba. Ovo što se sada dešava je prelaz ka nečemu novom, početak kraja globalizacije. Neko je odlično pomenuo i početak kraja potrošačkog društva, što je vrlo verovatno.
Već duži period se širom sveta nazire renesansa feudalizma, korporacije su preuzele ozbiljan primat i u dobrom delu sveta poseduju ključne resurse.
Migracije stanovništva su već tolike da u bliskoj budućnosti sledi kraj nacionalnih država stvaranih u 19.veku, bar u zapadnom delu sveta. Istok u tom pogledu kasni, ali se i klatno finansijske moći pomera ka tom delu sveta.
Evropa će platiti znatno veću cenu od Rusije. I pre rata je postajala kontinent koji gubi na konkurentnosti, tehnologije su već svima poznate, kapital nije samo na zapadu, populacija kontinenta stari. Uz to je suočena i sa velikim migracijama, i to će još intenzivnije da se odvija, a poslednji put kad se to dešavalo u ovakvom obimu Evropa je ušla u mračno doba srednjeg veka.