- Komentari -
  1. Koristite našu reč "napojnica", a ne tursko/persijsku "bakšiš"
    (Bender, 7. februar 2023 12:10)

    # Link komentara

  2. Napojnica ide konobaru. Ako ide u kasu, onda ide gazdi
    To je kao da biras da li hoces da rucas po visoj ili manjoj ceni, a onda pravac u maxi, dok hos traje akcija sa 5% popusta.
    Bez veze.
    U mek-donaldsu niko ne ostavlja napojnice, a tamo posluzitelji rade 3 puta vise nego u restoranu/kafani.
    Ja napojnicu ostavljam samo kad zaokruzujem racun sa npr 4785 dinara na 5000,i placam novcanicama, inace sam uveren da ljudi, ako nisu zadovoljni platom, treba da promene firmu ili posao.
    Ovih dana su keramicari za kupatila jako trazeni i sjajno placeni. 2000te nine bilo tako
    (Baksis, 7. februar 2023 11:47)

    # Link komentara

  3. "Pametnjaković" koji je došao na ovu ideju, prvo neka pogleda definiciju bakšiša. Bakšiš prestaje da bude bakšiš ako se smatra obaveznim, to se onda drugačije zove, svi znamo kako.
    (Legionar, 7. februar 2023 11:12)

    # Link komentara

  4. komplikujemo stvari-kao i obično...
    Pa ne dajem ja bakšiš da računam koliko je 10% ili 15% ili 7% od 7856 dinara neko ostavim 300-500 dinara ili koliko imam u tim apoenima...uglavnom zaokružim cifru zbog kusura..!
    Šta da radim, da opet čekam da mi izbroji posle plaćanja ''obaveznog'' bakšiša?
    Ne volem ništa da je obavezno!
    (MiKajlo, 7. februar 2023 11:12)

    # Link komentara

  5. Ovo je rešeno pre X godina u USA. Kad plaćaš karticom, automat za kartice te pita "bakšiš - da ili ne", ako izabereš "da", on ti da opciju "10%, 15%, 20%", klikneš na cifru i vozi.

    Toliko jednostavno, i sve lepo, čisto i legalno.
    (Sizif, 7. februar 2023 10:23)

    # Link komentara

  6. Dobrovoljan.
    Da li bas u svemu treba da imitiramo Zapadnu civilizaciju? Nas obicaj davanja baksisa je bas lep.
    (T-Rex, 7. februar 2023 09:23)

    # Link komentara

  7. Samo nam komplikujete zivot, nek gazda digne cene za 10 %, pa nek se on s radnicima posle kusura... ja u restoran idem da se opustim, a ne da radim matematiku
    (krugodvojkas, 7. februar 2023 09:02)

    # Link komentara

  8. Argument da im inspekcija nalazi višak novca u kasi je apsurdan....čak i da se uvede obavezan bakiš i sa tim % ukupan račun iznosi 5837,00 rsd, neko će zaokružiti...i...eto opet viška!!
    Argument je providan!
    Lično ostavim 10% bakšiša kada sam baš zadovoljan uslugom, obzirom da je usluga ugostiteljskog objekta već ukalkulisana u cenovnik. Uvođenjem obaveznog bakšiša smanjili bi broj gostiju, ali bi mnogim firmama to odgovaralo, tj.direktorima, plaćaš bakšiš na račun firme, ne iz svog džepa.
    Kako bi to poreska gledala to je druga priča, ali tek bi se tu muljalo.
    (Драгољуб Бг, 7. februar 2023 08:58)

    # Link komentara

  9. A bakšiš ide u kasu pa je to najveći problem, višak novca u kasi... Aha, da, da.
    (Marijanica, 7. februar 2023 08:54)

    # Link komentara

  10. Svakako treba da bude dobrovoljan, a svaka zemlja ima svoju malo drugačiju kulturu odnosa prema bakšišu, tako da nema kategoričkih zaključaka. Negde se podrazumeva i zna se da je to osnovni izvor prihoda konobaru, negde je dodatno, a negde se smatra budalaštinom.
    U svakom od tri slučaja, na ukupnom nivou, obrt novca pojedinačnog ugostiteljskog radnika je ranga nečije plate, tako da je oporezovanje bakšiša prirodna stvar. Naših 20 ili 200 dinara nečije zarade, za ceo dan, za mesec dana, prelaze u dobit od 50-100 hiljada mesečno, što svakako po svim idejama funkcionisanja društva treba da bude oporezovano.
    (banconi, 7. februar 2023 08:53)

    # Link komentara

  11. Добра услуга - бакшиш. Лоша услуга - 0рсд. Крај
    (sanjuro, 7. februar 2023 08:32)

    # Link komentara

  12. Bakšiš je uvek dobrovoljan , osim kada se napiješ !
    (BG, 7. februar 2023 08:25)

    # Link komentara

  13. Naravno dobrovoljan. Tako je svuda u evropi
    (uključi mozak, ne škodi, 7. februar 2023 08:19)

    # Link komentara

  14. oce li ga biti na meniju?!
    (strategija, 7. februar 2023 08:16)

    # Link komentara

  15. Колико је мени познато бакшиш је добровољно давање. Иначе келнерима је још у бившој Југи била плата мала баш због тог бакшиша. Како кажу како се келнер труди и бакшиш расте. Данас више то и није тако јер се променио и кадар и народ и клијенти.
    (Поп, 7. februar 2023 08:09)

    # Link komentara

  16. To se onda ne zove baksis nego NAMET
    (Vampir na lovce, 7. februar 2023 08:08)

    # Link komentara

  17. Čime se ova država zamlaćuje!!!!
    Stvarno ako nam je jedini problem u funkcionisanju drzave i ekonomije da li i kako da se daje bakšiš konobaru...onda stvarno živimo u raju!!!
    (vvll, 7. februar 2023 08:07)

    # Link komentara

  18. bakšiš je nešto što je u regionu (možda i šire) doprinelo korupciji! Bakšiš se davao kada ste zadovoljni uslugom, a to je jako podiglo očekivanja kod ljudi sa malom platom. Nažalost u takvoj smo situaciji bili 90ih a i duže... Davali smo bakšiš i čast kome god smo stigli od konobara do doktora i naravno da je u nekom trenutku krenulo razmišljanje kod radnika ako zna da će biti bakšiša ili čašćenja taj "kupac" ima prednost. To vodi do situacije gde konobar leti oko jednog stola a drugi ni ne pogleda a "logično" je da ćeš da častiš babicu,anesteziologa,doktora itd. U ljudskoj prirodi, nažalost proizvod sistema, je da bude alav na novac i jednostavni bakšiš ili čast je pretvoren u "obavezu". Radio sam xyz poslova i u manje od 3% slučajeva dobio bakšiš ili čast... Zašto se to praktikuje samo u određenim zanimanjima?
    (mlata, 7. februar 2023 07:57)

    # Link komentara

  19. Ne dam.
    Ni meni niko ne da.
    (Alien, 7. februar 2023 07:24)

    # Link komentara

  20. Vlasnici kafića, restorana.. ima da se ovajde, drzava da ubere jos veci harac, a najgore ce biti po radnika, dinar nece videti od tog baksisa. Tako da sam protiv ovoga, ko je zadovoljan neka da baksis i da radnik uzme direktno.
    (Gradjanin, 7. februar 2023 07:08)

    # Link komentara

  21. Svakako omoguciti da se baksis ostavlja i putem kartica, ne samo gotovinom, a da li da bude obavezan, naravno da ne. To i nije ideja. Baksis je nagrada za kvalitetnu uslugu zar ne?
    (Damir, 7. februar 2023 06:57)

    # Link komentara

  22. Jel moze u Srbiji da se usvoji nesto sto je dobro sa zapada ili istoka? Uvek se usvaja ono sto ne treba.
    (Emigrant, 7. februar 2023 03:22)

    # Link komentara

  23. Zasto bi baksis bio obavezan???
    (Tarantino, 7. februar 2023 00:15)

    # Link komentara

  24. Ne dam
    (Deda, 7. februar 2023 00:07)

    # Link komentara

  25. Baksis u americi je nastao kao odgovor na ekonomsku krizu i nemastinu poslodavaca (nemogucnost da plate konkurentno kelnera) pa je dogovor postao osnova + baksis. Kada je kriza prosla lopovi su nastavili trend a trosak plate preneli na radnika. (zajedno sa svim rizicima). Tako da ovo bi moralo biti zabranjeno. A baksis dobrovoljan. Takodje na poklon (baksis) nema poreza (kako videh predlazu neki pametni).
    (Lopovluk, 6. februar 2023 23:43)

    # Link komentara

  26. Posao konobar je kao i svaki drugi, za to prima platu. U redu, izvrsio je uslugu, tj. usluzio vas. Pa i radnici u posti, opstini, prodavnici... vas usluze. Da li treba svakom dati baksis ko vas usluzi?!
    (vlada, 6. februar 2023 23:36)

    # Link komentara

  27. Razlog je kažu višak u kasi koji inspekcija ne toleriše. A šta će bakšiš u kasi, u kasu ide ono što je na računu a bakšiš u džep i nema problema. Ko hoće ostaviće kolko hoće.
    (GoranH, 6. februar 2023 23:20)

    # Link komentara

  28. U tom slucaju, neka ugostitelji uvedu predracun za placanje svakoj musteriji. Kada musterija zahteva racun, konobar mu donese predracun za placanje sa napomenom da ce dobiti fiskalni nakon placanja. Ako si zadovoljan uslugom ostavis baksis, pa neka ugostitelj na fiskalnom racunu upise sve ono sto je preko iznosa predracuna, kao servis, baksis...sta god hoce. Ako placas karticom, a baksis ostavljas u kesu, samo neka naprave dodatni racun za baksis.
    (Aka, 6. februar 2023 23:05)

    # Link komentara

  29. Baksis da bude dobrovoljan, i oporezovan naravno! Ali isto tako uvedite i muzicarima, da na sav baksis moraju da plate porez na doprinose! Ja sam za to da se kompletna crna ekonomika suzbije, pa cak i za potpuno ukidanje kesha!
    (navijac, 6. februar 2023 23:01)

    # Link komentara

  30. Ova tema nas srbe vise interesuje nego neka koja bi trebala, neverovatno sta je komentara
    (jel, 6. februar 2023 22:50)

    # Link komentara

  31. Opet kopirate zapad! Bakšiš je kod nas dobrovoljan (uvek je bio) kao zahvalnost dobroj usluzi! Sa ovim dajete mogućnost gazdama da smanje zaradu konobarima, a državi da oporezuje (pljačka) iste! Sram vas bilo! Dokle će te da udarate harač na sve i svašta!!!!!!
    (Milojko, 6. februar 2023 22:47)

    # Link komentara

  32. Dobrovoljan
    (Aco_Braco, 6. februar 2023 21:34)

    # Link komentara

  33. Juce pio sa drugom 2 ture piva, uredno dobijemo fisklani. treca tura, nema cure 5 min, vraca se bez fiskalnog i vrv ispretakala ispljuvke ostalih piva iz smene i dodala penu preko. Treba u zatvor ici zbog toga
    (ozb lik, 6. februar 2023 21:33)

    # Link komentara

  34. Genov kaže da je zapravo cilj da konobari na ovaj način budu stimulisani i da ne "beže" u inostranstvo.
    P daj mu platu pa neće da beži
    (nikola, 6. februar 2023 21:31)

    # Link komentara

  35. dajemo bankama bakšiš za održavanje računa a uradiš im sve sam, oni otpustili više od pola zaposlenih
    (cirkus, 6. februar 2023 21:30)

    # Link komentara

  36. Bili smo par dana u toku januara u Budimpešti i u jednom od lokala je servis konobara bio naplaćen 10%
    kao servis, obavezno uz račun što nam je bilo lično bilo i previše sa obzirom da cene u tom lokalu ionako bile već visoke.U drugom lokalu prilikom plaćanja na pos terminalu bilo nam je ponuđeno da ostavim napojnicu 5,10 ili 15% naravno ako želim.Ugostiteljstvom se bavim preko 20 godina i verujte da je kriza u ovom poslu što se tiče radnika ogromna.Sve manje ljudi želi da radi ovaj posao.Pre su konobari živeli od bakšiša a plata im je bila ušteđevina.
    Mislim da je to pametno da se uvede kao opcija na računu i pos aparatu i bude dodatni stimulans za zaposlene.
    (Quartz, 6. februar 2023 21:30)

    # Link komentara

  37. Nisam znao da postoje takve stipse u našoj zemlji.Čitam i neverujem.
    (Sivi, 6. februar 2023 21:21)

    # Link komentara

  38. Dobrovoljan. Sto bi ja placao konobara jer je gazda stipsa. Necu da mi neko namece bilo sta.
    (Nikola, 6. februar 2023 20:11)

    # Link komentara

  39. Davanje baksisa zavisi od lokalnih obicaja. U nekim zemljama je obavezan a u nekima je uvreda. Kod nas po licnom raspolozenju i postenju, uglavnom ili da se zaokruzi, ili oko 10%, i ako sam raspolozen da to platim karticom, onda zelim takvu mogucnost. Znaci, ako ja hocu da ukljucim baksis jer je konobar super, ja hocu da budem taj koji casti a ne da mi gazde kafana ili neki zakoni to izbijaju iz dzepa, jer je to onda obicno poskupljenje usluge.
    (Daj dinar daj dva, 6. februar 2023 20:11)

    # Link komentara

  40. svakako i ne idem u kafančuge,baš me briga
    (zole, 6. februar 2023 20:04)

    # Link komentara

  41. Poenta bakšiša je da on bude dobrovoljan, to plaćamo ako smo više nego zadovoljni uslugom i predstavlja nagradu prema toj nekoj osobi koja je uložila ekstra zalaganje iznad prosečnog za svoj posao. Ako bi bilo obavezno, onda se gubi smisao. To je onda klasično poskupljenje.
    (Marko, 6. februar 2023 20:03)

    # Link komentara

  42. Једини смисао овога је да сиромашни власници, кафића, ресторана и хотела још мање прихода издвајају на своје раднике.
    Него, не знам шта се чудите, па они нам и пишу законе.
    Ако је нешто сигурно, то је да им је увијек мало.
    (Макарије, 6. februar 2023 20:02)

    # Link komentara

  43. Baksis je sasvim normalna stvar i ugostitelji, pa cak i frizeri na zapadu zive od istog. U nekim zemljama ako placate karticom ukucavate sami zeljeni iznos u pos terminal, negde je izrazen cak i u procentima, 10, 15, 20%....Zivimo u Evropi, ne u Aziji, drugacija kultura.
    (neutralni felš, 6. februar 2023 20:01)

    # Link komentara

  44. Bakšiš je dobrovoljan. Ako je obavezan to se zove porez.
    (Bojan, 6. februar 2023 19:56)

    # Link komentara

  45. a da "gazde" plqlate osoblje?
    bakšiš je recimo uvredljiv u koreji, tamo se to smatra da misliš da osoblje nije dovoljno plaćeno
    (kaboom, 6. februar 2023 19:30)

    # Link komentara

  46. Ali najjaci su mi ovi sto pricaju kako onda i apotekarima i rsdnicima ns pijaci i kasirkama onda da se uvede obavezan baksis...pa druze u sve te prodavnice, apoteke, butike, pijace i sta ti ja znam u nekom trenutko moras da odes. Da kupis hleb, voce, povrce, da se obuces, da se lecis...a u kafic ne mooraas, ne moras da ides. Tamo ides iz zadovoljstva, da popijes pice, vidis se s dragim ljudima, da uzivas u muzici, da sedis, da te drugi usluzi da bi se ti osecao prijatno. I nijedan nagon za prezivljavanjem nece da te odvede u kafic ili restoran.
    Uostalom, niko vam ne brani da apotekarki ili kasirki ostavite bar neki dinar, da zaokruzite racun.
    I da kazem jos, iako sam dugogodisnji ugostiteljski radnik, ja nisam za obavezan bakšiš jer i ja sigurno ne bih ostavio ni dinara ako je usluga bila loša. Prosto.
    (zum, 6. februar 2023 19:25)

    # Link komentara

  47. Baksis kakav baksis sa nasim platama...
    (ffbeograd, 6. februar 2023 18:57)

    # Link komentara

  48. Dobrovoljno naravno...
    (mich, 6. februar 2023 18:53)

    # Link komentara

  49. onda da bude obavezan i na pijaci,da se i seljaku ostavi baksis a ne da mu tamo neki ubijaju cenu za proizvod koji je on odgajio
    (koshke1977, 6. februar 2023 18:46)

    # Link komentara

  50. Jednostavno, ako je baksis onda nije obaveza, ako je obaveza onda je neka vrsta poreza. Da li uzme taj novac drzava ili restoran, nije ni bitno. Isto bi bilo i kada bi podigli sve cene za 10% u svim ugostiteljskim ustanovama i rekli da je zabranjeno davanje baksisa. Isti iznos bi placao gost. Cak bi bilo i ociglednije, a ne ovako da moras da sam racunas koliko je 10% na tvoj iznos. Baksis treba da bude dobrovoljan. Ko ima i koliko god zeli ostavi. Nekada se zaokruzi neki iznos ili da malo ili malo vise. Jos je gluplje uvesti tu stavku na racun kao obavezu, ali kao ako neces ne moras da platis. Znaci niko nece biti zadovoljan i osecace se lose.
    (Black, 6. februar 2023 18:44)

    # Link komentara

  51. kroz cene u restoranima su pokriveni svi troskovi pa i zarada konobara.
    ako neko hoće da ostavi bakšiš ok ali to ne sme da bude obavezno.
    eventualno omoguciti da se bakšiš plati isto karticom u iznosu koji gost zeli.
    a ne da bude obavezan jer će to ici svakako gazdi onda. bar veci deo.
    (mile, 6. februar 2023 18:38)

    # Link komentara

  52. Kategoricno sam protiv obaveznog baksisa, jer u tom slucaju, to nije baksis, nego namet. Pored toga, ako je usluga losa, zasto bi musterije obavezno nagradjivale nekvalitetan rad? Trece, od obaveznog baksisa ce najvise koristi imati gazda, jer ce placati konobare jos manje. Slazem se da su zarade u ugostiteljstvu niske, ali ovo nije nacin. Musteriji koja je po pravilu "uvek u pravu", treba ostaviti opciju da ostavi ili ne ostavi baksis u iznosu koji zeli.
    (Panzer, 6. februar 2023 18:35)

    # Link komentara

  53. Genov: Dva modela za rešavanje problema bakšiša

    Ne postoji problem bakšiša, ne plaćam bakšiš mojoj zubarki, pa ne vidim zašto bi nekom konobaru.
    (Nikola, 6. februar 2023 18:28)

    # Link komentara

  54. Obavezan 10-15%
    Da se na razglasu objavi ko je dao i koliko, kao na svadbama.
    Da se oceni rad konobara u posebnoj rubrici pa ce vlasnik da bira i menja osoblje.
    Hocete da zivite kao u Americi, onda i kultura placanja onog ko te sluzi da bude kao tamo.
    Sta gost koji trazi ljubaznost nudi za uzvrat- izmislja recepture kafe sa koliko mleka,pene,...
    Onda da se i uvede ljubaznost gostiju, i koliko su potrosili novca za provedeno vreme.
    U protivnom, sedite kuci, ni tamo nije lose.
    (Marko, 6. februar 2023 18:25)

    # Link komentara

  55. Napojnica je tu da motiviše zaposlenog da dobro i savesno obavlja svoj posao. Da bude u najmanju ruku prijatan prema klijentu. Stavljanje obavezne napojnice izjednačava dobro i loše osoblje i to nikako nije dobar potez.
    (Nikola, 6. februar 2023 18:24)

    # Link komentara

  56. Onda može i frizer da traži bakšiš za dobronobavljen posao, apotekari, kasirke u prodavnicama, pekari, ćevapdžinice,auto perionice, svi koji vas na neki način usluže. Nema šanse to da plaćam kao obavezno.
    (Alex, 6. februar 2023 18:23)

    # Link komentara

  57. letos sam radio za Volt
    nosio sam bifteke i kavijar i nije bilo bakšiša
    a onda odnesem dva meka i dobijem 400 din bakšiša
    porudžbina 8000 i nema bakšiša
    nek se uvede procenat 5-10% i nek bude obavezan za sve preko 2500 dinara npr
    (Bruno Guimares Legenda NUFC, 6. februar 2023 18:22)

    # Link komentara

  58. Bakšiš ima smisla ako je dobrovoljan. A ako meni zahtijavaju da već skupu kafu od 200 dinara platim 220, piću je kod kuće, nije problem. Gazda od te kafe ima nenormalan procenat, pa neka bolje plati radnike.
    (Milica, 6. februar 2023 18:21)

    # Link komentara

  59. NE!
    (NE!, 6. februar 2023 18:16)

    # Link komentara

  60. po ovoj logici apotekarka moze isto da trazi,kurir,svako ko na bilo koji nacin pruza uskugu koja je vec definisana cenom
    (siner, 6. februar 2023 18:13)

    # Link komentara

  61. Bakšiš ne sme da bude obavezan i treba da zavisi isključivo od kvaliteta usluge.
    (Miloš, 6. februar 2023 18:10)

    # Link komentara

  62. Nema tu nikakve dileme.
    (bljuv, 6. februar 2023 18:09)

    # Link komentara

  63. Ne bi smelo da bude propisano koliko je baksis u smislu procenta ( npr 10, 20 % ) niti bi smeo da bude obavezan.
    Inace uvek ostavim baksis, ako su u pitanju odlazak na pice u dvoje i racun do 1000 dinara, ostavim uvek 50-100 dobara zavisi koliko sitnisa imam i cesto zaokruzim racun tip 750 dinara ja ostavim 800, ili 930 onda ostavim 1000. Ako je u pitanju rucak za dvoje i racun oko 3000- 5000 dinara onda ostavim oko 200 dinara. Ako je neka manja proslava gde potrosim oko 200-300 evra, onda ostavim do oko 500 dinara.
    Ok mi je ostavljanje baksisa ali samo ukoliko neko zeli i koliko zeli.
    (Marko, 6. februar 2023 18:09)

    # Link komentara

  64. Znaci u restoranu platis 6300 i uzmu ti jos 630 din kao baksis. Pa nema sanse. Pogotovo za nekog nadrndanog konobara.
    (Ajris, 6. februar 2023 18:08)

    # Link komentara

  65. Valda se baksis ostavlja ako si zadovoljan uslugom ...ovako ce to biti samo nacin da Ti naplate vise nego sto treba ..a i inace je preskupo kapucino u bg skuplji nego u Milanu A koliko ima platu konobar u Italiji
    (Bole, 6. februar 2023 18:06)

    # Link komentara

  66. Ne može da bude obaveza jer konobaru je u opisu posla da vas usluži, a za to je već plaćen.
    (rebro, 6. februar 2023 18:04)

    # Link komentara

  67. 'Napominje da i dalje postoji dilema da li bi napojnica trebalo da se uvede kao obavezan deo računa ili da gost ima pravo da izabere da li će da je plati, odnosno da ima mogućnost da je ne ostavi, ako nije zadovoljan uslugom.'

    Zasto bi neko uopste pomislio da stavi napojnicu kao OBAVEZAN deo racuna?! To tako jedino funkcionise u SAD-u i to zbog njihovog nakaradnog (od strane ostatka sveta kritikovanog) zakona kojim je dozvoljeno da poslodavac konobare placa ispod zakonskog minimuma, a da 'ostatak' plate dobiju od gostiju. Ukratko, oni su omogucili poslodavcima da trosak konobara prebace na potrosace zato je kod njih baksis obavezan i zna se koliki procenat je propisan, mislim da je 20% trenutno.
    Kod nas konobari imaju bar minimalnu zagarantovanu zaradu, tako da baksis treba biti kao i do sad opcioni da bude u visini koju gost proceni. Slazem se da plate u ugostiteljstvu nisu neke ali nisu ni na mnogim drugim radnim mestima a manje vise oni su jedini kojima i ostavljamo baksis generalno. A svi koji nisu zadovoljni platom uvek mogu da potraze neki drugi posao.
    (Nina, 6. februar 2023 18:03)

    # Link komentara

  68. Do 10.000 dinara 10% obavezan. preko 10.000 dinara 5% obavezan bakšiš.
    (Jagodinac, 6. februar 2023 18:02)

    # Link komentara

  69. А зашто бих ја давао бакшиш и ако ради за плату ако сам задовољан услугом ја ћу да похвалим конобара и сво особље итд...
    (Alien Shooter, 6. februar 2023 17:58)

    # Link komentara

  70. Genijalan predlog, nije ima dovoljno sto je sve poskupelo, daj jos 10%.
    (Milojko, 6. februar 2023 17:57)

    # Link komentara

  71. Onda bi to isto trebalo biti priznato i kuvarima, šankistima, trgovcima, frizerima, ...
    (Radikal, 6. februar 2023 17:56)

    # Link komentara

  72. Pa ako je obavezan, to onda nije bakšiš, već namet.
    A naravno da treba ostaviti da pojedinac odlučuje da li i koliko daje kom konobaru. Niti svi daju isto, niti svi zaslužuju isto.
    I super ako bude moglo da se i karticom plaća bakšiš.
    (Randy Marsh, 6. februar 2023 17:56)

    # Link komentara

  73. Ma da bre najbolje obavezan baksis a to da se nadje nacin da poslodavci daju normalne plate to nista a.
    Ma i da bude obavezan necu ostaviti. Sve je otislo po 40-50% gore a nesto i vise i sad jos i obavezan baksis i bolje receno nametanje baksisa.
    Bezobrazluk!
    (Marko8913, 6. februar 2023 17:55)

    # Link komentara

  74. Baksis ostavljam SAMO konobaru/ici.
    Mozete da se slikate sa tim.
    Nikad necu ostaviti nista sto se vidi na fiskalnom racunu.
    Posle ce da se dosete,pa na tu stavku dodaju PDV + porez + ko zna kakve namete.
    Hteli biste da zagrabite jos novca od potrosaca.
    Alavoj drzavi i vlasnicima nikad dosta.
    Puna podrska konobarima i konobaricama.
    (Da se zna, 6. februar 2023 17:55)

    # Link komentara

  75. ljudska gramzivost i pohlepa su neuništivi. To će upropastiti i novu civilizaciju.
    (Eukaliptus, 6. februar 2023 17:53)

    # Link komentara

  76. Baksis mora uvek da bude dobrovoljan. Ako ja nisam zadovoljan uslugom mozda i ne zelim da ostavim baksis, a ako je obavezan onda me teraju da platim nesto sto mozda i ne zelim ili mozda na primer ne zelim da dam ili nemam da dam procenat koji su oni odredili.
    Radnik je placan da usluzi gosta sve ostalo je dobra volja gosta da li zeli, moze ili ne da ostavi baksis.
    (neko iz mase, 6. februar 2023 17:53)

    # Link komentara

  77. "Potrošačima bi u suštini bilo isto,...


    Ne, ne bi bilo isto. Na ovaj način sam prisiljen da dam bakšiš 10%. Šta ako želim da ostavim npr. 5%?

    Znači da ako ne želim da ostavim 10%, onda ću moći da izaberem da ne ostavim ništa. Ok. Hvala. Imao sam dobru volju da ostavim 5%, ali zakon to ne dozvoljava. Zahvalim se konobaru i izadjem.

    Inače uvek ostavljam bakšiš u vrednosti 5-7% računa.
    (igg, 6. februar 2023 17:52)

    # Link komentara

  78. Nije tacno da je to razlog zasto trazimo baksis....vec je glavni razlog zato sto su plate male u ugoatiteljstvu i nema ko da radi,ljudi su sve bahatiji i razmazeniji,200 casa vode,dve trecine soljice da bude puna,jedna osmina i sl....e pa za takva izvoljevanja i treba da se da baksis coveku koji sve to spremi, donese, prinese i udovolji zeljama
    (lavazz, 6. februar 2023 17:52)

    # Link komentara

  79. U Pragu su mi se konobari popenjali na glavu sa tim baksisem na pos aparatu . Kada naplacuju uvek se nasmeju i kazu koliko posto baksisa dajete?! Na kraju smo isli u jedan skupi restoran svaki dan jer je tamo gazda sluzio i nije pitao baksis a jeftinije nam je dokazilo kod njega neko kod ovih derikoža. Ruzan obicaj jako
    (djenka, 6. februar 2023 17:51)

    # Link komentara

  80. U sto marke da će biti oporezovan.
    (Fan a ne Fen, 6. februar 2023 17:49)

    # Link komentara

  81. Svasta!Cene su i onako visoke a ako vlasniky treba neka plati osoblje.Ja to ne volim.
    (Bel, 6. februar 2023 17:49)

    # Link komentara

  82. Kako moze baksis da bude obavezan? Poenta baksisa je da ga dajes ako si zadovoljan uslugom u iznosu koji ti zelis. Ovako si maltene u obavezi, jer niko nece reci racun je 2200 ali necu da platim tih 200. Bolje neka sve poskupi 10%, makar znas sta placas
    (Dragan, 6. februar 2023 17:47)

    # Link komentara

  83. Neko sam ko uvek ostavlja bakšiš, čak i nerezonoski veliki. Ali umesto da primoravate ljude da to rade, bolje nadjite način da naterate poslodavce da im daju platu koja nije sramotno mala, bakšiš će im biti nebitan u tom slučaju
    (exaltedflesh, 6. februar 2023 17:47)

    # Link komentara

  84. 10% na racunu, uz opciju Da ili Ne
    (Realan, 6. februar 2023 17:47)

    # Link komentara

  85. Nikako obavezan jer onda gubi smisao a gazde i ovako daju minimalne zarade konobarima, ovako bi bilo jos gore.A i tu je srpski inat kada ga neko tera na nesto
    (Ivan, 6. februar 2023 17:45)

    # Link komentara

  86. kako to obavezan bakšiš?
    (10:4, 6. februar 2023 17:45)

    # Link komentara

  87. Ni pod stavkom "razno" ako sam zadovoljan uslugom apsolutno uvek ostavim sasvim solidnu napojnicu ali ako nisam ni dinar, niti ću ikada.
    (Laziale, 6. februar 2023 17:45)

    # Link komentara

  88. Da bi se ovo uvelo potrebno je informisati stanovnistvo i edukovati u vezi ove mere. Navescu primer kada sam radio u Americi jos dok sam bio student, jer tamo je ova mera vec visedecenijska praksa.
    Ukoliko osoba ne upise procenat napojnice i ostavi na slipu taj deo prazan, mi smo imali pravo da upisemo 18% maksimalnu napojnicu ako se dobro secam, jer je to zakon dozvoljavao. To znaci ako je neko imao racun 100$ i platio karticom a da nije prekrizio polje za napojnicu ili sam uneo procenat koji zeli da mi da, ja sam mogao samostalno da upisem 18% i to bi mu se posle odbilo.
    Ne moram objasnjavati da smo svi jedva cekali da vidimo prazno polje na slipu i da smo svi upisivali maksimalni procenat za napojnice.

    E sada zamislite tako nesto u Srbiji. Ne bi uopste bilo naivno da covek plati ceh u restoranu 10.000 rsd i da mu neko jos uzme napojnicu od 1800rsd na to.
    (Lemi, 6. februar 2023 17:44)

    # Link komentara

  89. Da li će sa bakšiš tretirati kao prihod i da li će firme na to plaćati poreze i doprinose?
    (mićko, 6. februar 2023 17:44)

    # Link komentara

  90. A gde ima da je obavezno?!

    U Americi i Austriji je to stvar pristojnosti i kulture, ali niko te ni na šta ne prisiljava!
    (Leta Semoa, 6. februar 2023 17:44)

    # Link komentara

  91. 5% na iznos, da bude izuzet od oporezivanja i da se deli sa kuvarima i ostalim zaposlenima.
    (win win, 6. februar 2023 17:42)

    # Link komentara

  92. nek bude obavezan, ali samo 15% do 20% racuna
    (mile, 6. februar 2023 17:42)

    # Link komentara

  93. Da bre 10%
    (kad porastem bicu ppv, 6. februar 2023 17:42)

    # Link komentara

  94. Ne može da bude obavezan.
    Jednostavno je, ako nisam zadovoljan usugom neću ti ni dinar preko ostaviti.
    Ako sam zadovoljan onda ću ostaviti onoliko koliko lično smatram da treba i to je to, a da li je to 100, 200, 500 ili 1000 dinara, to zavisi samo od mene, a ne da taj bakšiš ide ko zna kome.
    (Darko, 6. februar 2023 17:42)

    # Link komentara

  95. Ostavljam 5-10% jer je proizvoljno. Onog momenta kada pokušaju da uvedu obavezno neću ostavljati iz principa.

    Možete da ukalkulište u cenu same hrane pa da izaberem da li ću da jedem kod vas ili ne, ali da mi stavljate 10% za uslugu ne da nema smisla, nego me ne zanimate.
    (Rajko M, 6. februar 2023 17:42)

    # Link komentara

  96. A da jednostavno date veće plate.
    (Stevo, 6. februar 2023 17:42)

    # Link komentara

  97. Naravno da treba da bude obavezan uz porez na isti od 90%
    (VJ, 6. februar 2023 17:41)

    # Link komentara

  98. Bakšiš treba ukinuti. Kome ne odgovara da konobariše za platu, može da vozi za Wolt ili Glovo...
    (Zoran, 6. februar 2023 17:41)

    # Link komentara

  99. Искључиво добровољан. Зашто да обавезно платим могућу лошу услугу. На крају, нека газда да радницима бољу плату. Довољно зарађује.
    (Јабучило, 6. februar 2023 17:40)

    # Link komentara

  100. Pp tom principu zašto ne uvesti bakšiš i kasirkama, baba se*ama, frizerima i svakoj drugoj delatnosti?
    (Bane, 6. februar 2023 17:40)

    # Link komentara

  101. Pre bi da se bakšiš stavi obazeno kad kupujes povrće od domaćih uzgajivaca tj naših seljaka
    (Chiko, 6. februar 2023 17:39)

    # Link komentara

  102. Ne sme biti obavezan.
    Baksis zavisi od kvaliteta usluge.
    (Ja, 6. februar 2023 17:38)

    # Link komentara

  103. Radio sam godinama kao trgovac bele tehnike, it opreme...
    Na svaku trgovinu imaš odobrenje bez da pitaš bilo koga na 3% popusta stranci ako to zahteva. Aj na račun da nam daju tih 3% jer to svakako mogu.
    (hb, 6. februar 2023 17:37)

    # Link komentara

  104. Pazi da ne platim 10% na račun...
    (Top, 6. februar 2023 17:37)

    # Link komentara

  105. nek im gazda da platu a ne da mene sure. znaci organizujes proslavu, lupam racun 40k i sta, 4k baksis?!
    (znalac, 6. februar 2023 17:37)

    # Link komentara

  106. Bakšiš je jedna od najvećih gluposti koje je čovek izmislio. Svako tamo radi za platu i ako im se ne sviđa posao, mogu lepo da idu u rudnik i na mešalicu, pa da traže i tamo bakšiš...
    (,,, 6. februar 2023 17:36)

    # Link komentara