Ponedeljak, 30.01.2023.

08:34

Bakšiš će se plaćati i karticama?

Privredna komora Hrvatske (HGK) priprema nacrt zakona po kome bi napojnice ušle u sistem fiskalizacije ugostitelja.

Izvor: Tanjug

Bakšiš æe se plaæati i karticama? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

31 Komentari

Sortiraj po:

pera ždera

pre 1 godinu

@Pera Srbin
Ne samo da se u USA očekuje da se ostavlja bakšiš (10% do 25% od računa) već i poreska služba podrazumeva da se bakšiš dobija pa se očekuje i da se prijavi i plati porez ili ti oni sami zaračunaju.

ja

pre 1 godinu

Evropljani se hvalili cudjenjem kad odu u USA, pa kad treba da daju baksis. Govorili kako toga kod njih nema, jer su konobari posteno placeni, za razliku od Americkih konobara. Znaci, lazu Evropljani sve vreme.

Lepo rečeno

pre 1 godinu

Ne razumem cemu baksis. Primas platu za svoj posao. Ako radis dobro imaces posao ako radis lose dobices otkaz. Onda hajde svima da dajemo baksis i trgovcina, i pilotima, i vozacu autobusa i td. i td. Ne razumem.
(Zoran, 30. januar 2023 09:25)

I treba. Vozač vam čuva glavu! Mehaničar isto, pekar, mesar, apotekar. Svima bakšiš.

Bakšiš

pre 1 godinu

Vidim dosta nerazumijevanja oko ove teme. I dosad su gosti ostavljali bakšiš pri plaćanju karticom, a taj bakšiš je oporezivan jer se smatrao primitkom od isporučene usluge (ručka, pića...). Primjer: ako ste naručili ručak i vino pa to košta 28 eura, vi na to dodali 2 eura, oporezivali se svih 30 eura. Sada će bakšiš biti uveden kao posebna stavka na računu a do određenog godišnjeg iznosa se NEĆE oporezivati što znači veću dobit konobarima i ostalim uslužnim radnicima kojima je namijenjen bakšiš. Kada se pređe ta svota od xy eura neoporezivog dijela bakšiša, plaćat će se porez samo na onaj iznos preko te svote. To je odlično i to podržava svaki normalni ugostiteljski i drugi djelatnik koji u svom poslu prima bakšiš.

Alba Graeca

pre 1 godinu

Uvek ostavljam bakšiš iako znam da tako mi plaćamo radnike, a ne gazda, pošto za plate koje daju konobarima ne bi radio niko!

Ivan

pre 1 godinu

Evo opet onih nevaspitanih kretena koji ne ostavljaju bakšiš kako se pravdaju. Nema pravdanja - sedi kod kuće, šišaj se sam, služi piće sam sebi, čisti sam za sobom, ne sedaj u taksi jer nisi ni zaslužio drugačije.

pajo

pre 1 godinu

Ne dam bakšiš. To je njihov posao.
Davao ranije, više ne.
(Alien, 30. januar 2023 09:33)

Svako ima pravo da radi kako zeli.

Ako je cifra vec zaokruzena (npr. 300 dinara) nekada ne ostavim baksis. Ako nije (npr. 270-280) onda zaokruzim sam.

Ako je konobar imao vise posla oko mog sluzenja i pri tome bio ljubazan (npr 4-5 puta sluzio pice) obavezno nagradim dobru uslugu.

Ako je bio nadrndan i neljubazan, ne samo da ne ostavim baksis, nego i kafanu promenim.

Ugostitelji bi trebali da znaju da ugoste. A i gosti bi trebali da znaju kako da se ponasaju.

Bazooka

pre 1 godinu

Bio on ljubazan ili ne, bakšiš ne treba da bude obavezan. Ko želi i ima, neka poklanja. Ja neću i ne želim. Ionako su bakšiš već uračunali u cenu pića.

Alexa

pre 1 godinu

Rizicno za radnike kada se pogleda iskustvo u zapadnim zemljama. Trebalo je dugo vremena da se izbore za taj baksis preko kartica. Poslodavac ga cesto uzima za sebe.

838

pre 1 godinu

Ukoliko niste znali, ovo funkcioniše i kod nas nakon uvođenja nove fiskalizacije.Kada placate karticom, mnogi konobari Vas pitaju na koliko zelite da zaokružite.

Uvek za pravdu

pre 1 godinu

Zanimljiv nacrt.
Nikada nisam platio bakšiš karticom. Niti ću ubuduće to uraditi nego samo i isključivo gotovinom.
Princip.

Max

pre 1 godinu

Vidim da pojedinci ne razumiju o cemu se ovdje radi. Nece se oporezovati klasicni baksis u kesu vec baksis koji bi se placao karticom. Do sada to nije bilo moguce iz raznoraznih razloga. Kaze neko dolje racun 55€ kazes zaokruzi na 60. Ne smijem jer je racun isprintan na 55 a i nemam opciju na prijenosnom terminalu za TIP. Min.financija ne poznaje pojam baksisa.Njima svi fiskalizirani racuni ulaze u prihod firme.

dule

pre 1 godinu

kad će da krenu da oporezuju :
novac sa svadbe ?
novac od kolega kad neko ide u penziju?
džeparac deci ? …
pozajmicu ?
čaščavanje ?
(Profesor Dušan, 30. januar 2023 09:13)


Kad ukinu keš.

Straight Outta München

pre 1 godinu

Svašta!
(vanja, 30. januar 2023 09:05

Zasto? Po Evropi je to sasvim normalno. Takodje je prakticno. Racun je recimo 55e, kada dodje konobar samo kazes cifru koju zelis da platis i to je to…

nedajboze

pre 1 godinu

Onda hajde svima da dajemo baksis i trgovcina, i pilotima, i vozacu autobusa i td. i td. Ne razumem.
(Zoran, 30. januar 2023 09:25)

da, il' lekarima?

Ikac Jagodinac

pre 1 godinu

Da li bi država bila srećnija i bolja, ako bi konobari i svi ostali radnici, jednu platu imali za sebe a drugog meseca platu dali toj državi? Bez obzira da li je to država Hrvatska ili Srbija... sve su iste kad treba porez pokupiti. Čuj, oporezovati bakšiš iliti napojnicu... ma, vazduh nam oporezujte.

Zoran

pre 1 godinu

Ne razumem cemu baksis. Primas platu za svoj posao. Ako radis dobro imaces posao ako radis lose dobices otkaz. Onda hajde svima da dajemo baksis i trgovcina, i pilotima, i vozacu autobusa i td. i td. Ne razumem.

Mirko

pre 1 godinu

Ovo vec ima u nekim zemljama (Austrija, Nemacka,...). Ima varijanti kad je baksis automatski vec na racunu a ima i kad dopisete rucno pa to sve ubace u total kad placate karticom.

Profesor Dušan

pre 1 godinu

kad će da krenu da oporezuju :
novac sa svadbe ?
novac od kolega kad neko ide u penziju?
džeparac deci ?
pozajmicu ?
čaščavanje ?

bole

pre 1 godinu

pa tako se placa u normalnim zemljama. kazes konobaru sta da kuca i sve preko cene je njegov baksis ili to dele. Samo su kod nas to crne pare za koje se ne zna nista... sve treba karticom da ide pa da vidis kako nestaje korupcija

pub90

pre 1 godinu

Kao sto su mnogi napisali, u Evropi to postoji odavno, ali sa jednom bitnom razlikom, sto se taj novac ne oporezuje. Prema tome, ne rade to da privuku radnike, zato sto bi to čak moglo i negativno da se odrazi, nego da povećaju priliv novca u svojoj kasi…

Profesor Dušan

pre 1 godinu

kad će da krenu da oporezuju :
novac sa svadbe ?
novac od kolega kad neko ide u penziju?
džeparac deci ?
pozajmicu ?
čaščavanje ?

Zoran

pre 1 godinu

Ne razumem cemu baksis. Primas platu za svoj posao. Ako radis dobro imaces posao ako radis lose dobices otkaz. Onda hajde svima da dajemo baksis i trgovcina, i pilotima, i vozacu autobusa i td. i td. Ne razumem.

dule

pre 1 godinu

kad će da krenu da oporezuju :
novac sa svadbe ?
novac od kolega kad neko ide u penziju?
džeparac deci ? …
pozajmicu ?
čaščavanje ?
(Profesor Dušan, 30. januar 2023 09:13)


Kad ukinu keš.

Uvek za pravdu

pre 1 godinu

Zanimljiv nacrt.
Nikada nisam platio bakšiš karticom. Niti ću ubuduće to uraditi nego samo i isključivo gotovinom.
Princip.

pajo

pre 1 godinu

Ne dam bakšiš. To je njihov posao.
Davao ranije, više ne.
(Alien, 30. januar 2023 09:33)

Svako ima pravo da radi kako zeli.

Ako je cifra vec zaokruzena (npr. 300 dinara) nekada ne ostavim baksis. Ako nije (npr. 270-280) onda zaokruzim sam.

Ako je konobar imao vise posla oko mog sluzenja i pri tome bio ljubazan (npr 4-5 puta sluzio pice) obavezno nagradim dobru uslugu.

Ako je bio nadrndan i neljubazan, ne samo da ne ostavim baksis, nego i kafanu promenim.

Ugostitelji bi trebali da znaju da ugoste. A i gosti bi trebali da znaju kako da se ponasaju.

nedajboze

pre 1 godinu

Onda hajde svima da dajemo baksis i trgovcina, i pilotima, i vozacu autobusa i td. i td. Ne razumem.
(Zoran, 30. januar 2023 09:25)

da, il' lekarima?

Straight Outta München

pre 1 godinu

Svašta!
(vanja, 30. januar 2023 09:05

Zasto? Po Evropi je to sasvim normalno. Takodje je prakticno. Racun je recimo 55e, kada dodje konobar samo kazes cifru koju zelis da platis i to je to…

pub90

pre 1 godinu

Kao sto su mnogi napisali, u Evropi to postoji odavno, ali sa jednom bitnom razlikom, sto se taj novac ne oporezuje. Prema tome, ne rade to da privuku radnike, zato sto bi to čak moglo i negativno da se odrazi, nego da povećaju priliv novca u svojoj kasi…

Max

pre 1 godinu

Vidim da pojedinci ne razumiju o cemu se ovdje radi. Nece se oporezovati klasicni baksis u kesu vec baksis koji bi se placao karticom. Do sada to nije bilo moguce iz raznoraznih razloga. Kaze neko dolje racun 55€ kazes zaokruzi na 60. Ne smijem jer je racun isprintan na 55 a i nemam opciju na prijenosnom terminalu za TIP. Min.financija ne poznaje pojam baksisa.Njima svi fiskalizirani racuni ulaze u prihod firme.

Ikac Jagodinac

pre 1 godinu

Da li bi država bila srećnija i bolja, ako bi konobari i svi ostali radnici, jednu platu imali za sebe a drugog meseca platu dali toj državi? Bez obzira da li je to država Hrvatska ili Srbija... sve su iste kad treba porez pokupiti. Čuj, oporezovati bakšiš iliti napojnicu... ma, vazduh nam oporezujte.

bole

pre 1 godinu

pa tako se placa u normalnim zemljama. kazes konobaru sta da kuca i sve preko cene je njegov baksis ili to dele. Samo su kod nas to crne pare za koje se ne zna nista... sve treba karticom da ide pa da vidis kako nestaje korupcija

Mirko

pre 1 godinu

Ovo vec ima u nekim zemljama (Austrija, Nemacka,...). Ima varijanti kad je baksis automatski vec na racunu a ima i kad dopisete rucno pa to sve ubace u total kad placate karticom.

838

pre 1 godinu

Ukoliko niste znali, ovo funkcioniše i kod nas nakon uvođenja nove fiskalizacije.Kada placate karticom, mnogi konobari Vas pitaju na koliko zelite da zaokružite.

Alexa

pre 1 godinu

Rizicno za radnike kada se pogleda iskustvo u zapadnim zemljama. Trebalo je dugo vremena da se izbore za taj baksis preko kartica. Poslodavac ga cesto uzima za sebe.

Bakšiš

pre 1 godinu

Vidim dosta nerazumijevanja oko ove teme. I dosad su gosti ostavljali bakšiš pri plaćanju karticom, a taj bakšiš je oporezivan jer se smatrao primitkom od isporučene usluge (ručka, pića...). Primjer: ako ste naručili ručak i vino pa to košta 28 eura, vi na to dodali 2 eura, oporezivali se svih 30 eura. Sada će bakšiš biti uveden kao posebna stavka na računu a do određenog godišnjeg iznosa se NEĆE oporezivati što znači veću dobit konobarima i ostalim uslužnim radnicima kojima je namijenjen bakšiš. Kada se pređe ta svota od xy eura neoporezivog dijela bakšiša, plaćat će se porez samo na onaj iznos preko te svote. To je odlično i to podržava svaki normalni ugostiteljski i drugi djelatnik koji u svom poslu prima bakšiš.

Alba Graeca

pre 1 godinu

Uvek ostavljam bakšiš iako znam da tako mi plaćamo radnike, a ne gazda, pošto za plate koje daju konobarima ne bi radio niko!

Bazooka

pre 1 godinu

Bio on ljubazan ili ne, bakšiš ne treba da bude obavezan. Ko želi i ima, neka poklanja. Ja neću i ne želim. Ionako su bakšiš već uračunali u cenu pića.

Ivan

pre 1 godinu

Evo opet onih nevaspitanih kretena koji ne ostavljaju bakšiš kako se pravdaju. Nema pravdanja - sedi kod kuće, šišaj se sam, služi piće sam sebi, čisti sam za sobom, ne sedaj u taksi jer nisi ni zaslužio drugačije.

Lepo rečeno

pre 1 godinu

Ne razumem cemu baksis. Primas platu za svoj posao. Ako radis dobro imaces posao ako radis lose dobices otkaz. Onda hajde svima da dajemo baksis i trgovcina, i pilotima, i vozacu autobusa i td. i td. Ne razumem.
(Zoran, 30. januar 2023 09:25)

I treba. Vozač vam čuva glavu! Mehaničar isto, pekar, mesar, apotekar. Svima bakšiš.

ja

pre 1 godinu

Evropljani se hvalili cudjenjem kad odu u USA, pa kad treba da daju baksis. Govorili kako toga kod njih nema, jer su konobari posteno placeni, za razliku od Americkih konobara. Znaci, lazu Evropljani sve vreme.

pera ždera

pre 1 godinu

@Pera Srbin
Ne samo da se u USA očekuje da se ostavlja bakšiš (10% do 25% od računa) već i poreska služba podrazumeva da se bakšiš dobija pa se očekuje i da se prijavi i plati porez ili ti oni sami zaračunaju.

Zoran

pre 1 godinu

Ne razumem cemu baksis. Primas platu za svoj posao. Ako radis dobro imaces posao ako radis lose dobices otkaz. Onda hajde svima da dajemo baksis i trgovcina, i pilotima, i vozacu autobusa i td. i td. Ne razumem.

bole

pre 1 godinu

pa tako se placa u normalnim zemljama. kazes konobaru sta da kuca i sve preko cene je njegov baksis ili to dele. Samo su kod nas to crne pare za koje se ne zna nista... sve treba karticom da ide pa da vidis kako nestaje korupcija

Uvek za pravdu

pre 1 godinu

Zanimljiv nacrt.
Nikada nisam platio bakšiš karticom. Niti ću ubuduće to uraditi nego samo i isključivo gotovinom.
Princip.

Ivan

pre 1 godinu

Evo opet onih nevaspitanih kretena koji ne ostavljaju bakšiš kako se pravdaju. Nema pravdanja - sedi kod kuće, šišaj se sam, služi piće sam sebi, čisti sam za sobom, ne sedaj u taksi jer nisi ni zaslužio drugačije.

Bazooka

pre 1 godinu

Bio on ljubazan ili ne, bakšiš ne treba da bude obavezan. Ko želi i ima, neka poklanja. Ja neću i ne želim. Ionako su bakšiš već uračunali u cenu pića.

Straight Outta München

pre 1 godinu

Svašta!
(vanja, 30. januar 2023 09:05

Zasto? Po Evropi je to sasvim normalno. Takodje je prakticno. Racun je recimo 55e, kada dodje konobar samo kazes cifru koju zelis da platis i to je to…

Profesor Dušan

pre 1 godinu

kad će da krenu da oporezuju :
novac sa svadbe ?
novac od kolega kad neko ide u penziju?
džeparac deci ?
pozajmicu ?
čaščavanje ?

Ikac Jagodinac

pre 1 godinu

Da li bi država bila srećnija i bolja, ako bi konobari i svi ostali radnici, jednu platu imali za sebe a drugog meseca platu dali toj državi? Bez obzira da li je to država Hrvatska ili Srbija... sve su iste kad treba porez pokupiti. Čuj, oporezovati bakšiš iliti napojnicu... ma, vazduh nam oporezujte.

ja

pre 1 godinu

Evropljani se hvalili cudjenjem kad odu u USA, pa kad treba da daju baksis. Govorili kako toga kod njih nema, jer su konobari posteno placeni, za razliku od Americkih konobara. Znaci, lazu Evropljani sve vreme.

dule

pre 1 godinu

kad će da krenu da oporezuju :
novac sa svadbe ?
novac od kolega kad neko ide u penziju?
džeparac deci ? …
pozajmicu ?
čaščavanje ?
(Profesor Dušan, 30. januar 2023 09:13)


Kad ukinu keš.

pub90

pre 1 godinu

Kao sto su mnogi napisali, u Evropi to postoji odavno, ali sa jednom bitnom razlikom, sto se taj novac ne oporezuje. Prema tome, ne rade to da privuku radnike, zato sto bi to čak moglo i negativno da se odrazi, nego da povećaju priliv novca u svojoj kasi…

Lepo rečeno

pre 1 godinu

Ne razumem cemu baksis. Primas platu za svoj posao. Ako radis dobro imaces posao ako radis lose dobices otkaz. Onda hajde svima da dajemo baksis i trgovcina, i pilotima, i vozacu autobusa i td. i td. Ne razumem.
(Zoran, 30. januar 2023 09:25)

I treba. Vozač vam čuva glavu! Mehaničar isto, pekar, mesar, apotekar. Svima bakšiš.

838

pre 1 godinu

Ukoliko niste znali, ovo funkcioniše i kod nas nakon uvođenja nove fiskalizacije.Kada placate karticom, mnogi konobari Vas pitaju na koliko zelite da zaokružite.

Alba Graeca

pre 1 godinu

Uvek ostavljam bakšiš iako znam da tako mi plaćamo radnike, a ne gazda, pošto za plate koje daju konobarima ne bi radio niko!

Mirko

pre 1 godinu

Ovo vec ima u nekim zemljama (Austrija, Nemacka,...). Ima varijanti kad je baksis automatski vec na racunu a ima i kad dopisete rucno pa to sve ubace u total kad placate karticom.

Max

pre 1 godinu

Vidim da pojedinci ne razumiju o cemu se ovdje radi. Nece se oporezovati klasicni baksis u kesu vec baksis koji bi se placao karticom. Do sada to nije bilo moguce iz raznoraznih razloga. Kaze neko dolje racun 55€ kazes zaokruzi na 60. Ne smijem jer je racun isprintan na 55 a i nemam opciju na prijenosnom terminalu za TIP. Min.financija ne poznaje pojam baksisa.Njima svi fiskalizirani racuni ulaze u prihod firme.

pajo

pre 1 godinu

Ne dam bakšiš. To je njihov posao.
Davao ranije, više ne.
(Alien, 30. januar 2023 09:33)

Svako ima pravo da radi kako zeli.

Ako je cifra vec zaokruzena (npr. 300 dinara) nekada ne ostavim baksis. Ako nije (npr. 270-280) onda zaokruzim sam.

Ako je konobar imao vise posla oko mog sluzenja i pri tome bio ljubazan (npr 4-5 puta sluzio pice) obavezno nagradim dobru uslugu.

Ako je bio nadrndan i neljubazan, ne samo da ne ostavim baksis, nego i kafanu promenim.

Ugostitelji bi trebali da znaju da ugoste. A i gosti bi trebali da znaju kako da se ponasaju.

nedajboze

pre 1 godinu

Onda hajde svima da dajemo baksis i trgovcina, i pilotima, i vozacu autobusa i td. i td. Ne razumem.
(Zoran, 30. januar 2023 09:25)

da, il' lekarima?

Bakšiš

pre 1 godinu

Vidim dosta nerazumijevanja oko ove teme. I dosad su gosti ostavljali bakšiš pri plaćanju karticom, a taj bakšiš je oporezivan jer se smatrao primitkom od isporučene usluge (ručka, pića...). Primjer: ako ste naručili ručak i vino pa to košta 28 eura, vi na to dodali 2 eura, oporezivali se svih 30 eura. Sada će bakšiš biti uveden kao posebna stavka na računu a do određenog godišnjeg iznosa se NEĆE oporezivati što znači veću dobit konobarima i ostalim uslužnim radnicima kojima je namijenjen bakšiš. Kada se pređe ta svota od xy eura neoporezivog dijela bakšiša, plaćat će se porez samo na onaj iznos preko te svote. To je odlično i to podržava svaki normalni ugostiteljski i drugi djelatnik koji u svom poslu prima bakšiš.

Alexa

pre 1 godinu

Rizicno za radnike kada se pogleda iskustvo u zapadnim zemljama. Trebalo je dugo vremena da se izbore za taj baksis preko kartica. Poslodavac ga cesto uzima za sebe.

pera ždera

pre 1 godinu

@Pera Srbin
Ne samo da se u USA očekuje da se ostavlja bakšiš (10% do 25% od računa) već i poreska služba podrazumeva da se bakšiš dobija pa se očekuje i da se prijavi i plati porez ili ti oni sami zaračunaju.