Sreda, 03.08.2022.

13:29

Drva, struja ili pelet? Šta je najisplativije za grejanje ove zime

U Srbiji će ove grejne sezone biti najisplativije grejati se na struju, a drugi najekonomičniji način grejanja su drva, savetuju stručnjaci.

Izvor: Kurir

Drva, struja ili pelet? Šta je najisplativije za grejanje ove zime IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Mićo

pre 1 godinu

Ja sam se prošle godine po prvi put grejao na invertor klimu i mogu vam reći da sam jeftino prolazio za stan od 30 kvadrata sam najviše u februaru platio račun za struju 4500 dinara a pri tom veš mašina svaki drugi dan i kuvanje isto tako.A gde je kupanje svaki dan nas dvoje tako da po meni je struja najjeftinija pa i ako poskupi neće biti neka velika cena

hm

pre 1 godinu

Drveni prozori, stiropor okolo 5cm a gore na ploci 10cm. Potrosim 4t peleta. Danju je na 24C a nocu na 21C. Mislim da kad budem stavio pvc prozore da cu trositi 3t. Kuca ima 11 radijatora, oko 200m2. Prihvatljivo je do 300€ da bude tona. Sve preko toga je neisplativo.

bv

pre 1 godinu

A mi sa toplotnom pumpom oko 500 evra za 6 meseci, 120 kvadrata, više od 20 stepeni, 24 sata dnevno.
Jedino je ulaganje u početku veće, za dve-tri godine se isplati.
(Popara, 03. avgust 2022 19:32)

Da. Dobra stvar je i što nema posla oko loženja i čišćenja.
(Gogi Loznica, 3. avgust 2022 19:50)

TP je dobra jer joj ove blage zime idu u korist, međutim na duze staze kada se to sve poravna...ništa ne traje večno..i tome ide remont...

Taurunum

pre 1 godinu

200m2 od 15.10. Do skoro 01.06. 6300kg peleta. Temperatura u kući ne pada ispod noću 23c, veći deo dana je 24 ili 24,5c i tako 7 meseci. Izolacija zidova odlična oko 46-47cm, stolarija solidna. Na struju da grejem tu kvadraturu i da mi bude temperatura 24c, ne da bi mi stigao račun nego bi debelo ulazio u crveno.

Pаntagruel

pre 1 godinu

Ја прошле зиме први пут уопште нисам користио систем етажног грејања на чврсто гориво (дрва) који и даље имам. Само две нове инвертер климе које сам уградио и априлу 2021. и то ми је било довољно. Термо-акумулациону пећ сам избацио, након што је изазвала пожар док је дувала и умало нам због ње није настрадало дете од три године, кад је све плануло једног јутра док је жена била у купатилу, а ја већ на послу.
Једну од те две нове климе буквално нисмо гасили 24 сата дневно, од октобра до маја. Кад нисмо код куће, остављали је да држи температуру на 21 степену. Када се вратимо са посла и доведемо дете из вртића, тада је појачамо на 23 и укључимо ону другу, да изједначе температуру. Увече, пре поласка на спавање, искључимо климу у спаваћој соби, да нам не би превише исушивала ваздух, јер се дете од тога гуши и кашље. Оставимо укључену само ону у дневном боравку и између нас отворена врата. Ако нам то не буде довољно, у току ноћи, у спаваћој соби укључимо и уљни радијатор на струју, који преко дана не користимо. Са све тиме, кувањем, фрижидером и замрзивачем сандучаром, машином за прање веша и машином за сушење веша које свакодневно раде, нама рачун за струју у зимским месецима изађе на највише 15.000 динара. Нека буде 6 таквих месеци, то је 90.000 динара за грејну сезону. Лети потрошња струје падне на испод пет хиљада месечно. Дакле, наша породица годишње потроши на струју око хиљаду до хиљаду и двеста евра, што би на нивоу читаве године чинило просек од сто евра месечно. Да имамо централно грејање, рачун би нам био већи од тога.

samo kažem

pre 1 godinu

xb70, ako za 10 minuta sruja dođe i nestane 6-7 puta i kada umesto 235 imaš 185-190V ništa ti ne vredi za grejanje osim smederevca ili peći na plin. Takođe ne vredi da imaš ni mašinu za veš, sušenje veša, mašinu za sudove, televizor, kompjuter... Sve je to puno skupe elektronike. Probaj da se greješ sa kotlom na plin ili pelet bez struje.
Grejanje toplotnom pumpom ili inverter klimom neće biti isplativo ako struja jako poskupi (preko 50%), a dotle je najisplativije grejanje za neše prostore.

Ozrenac

pre 1 godinu

Meni za 230 kvadrata ode nepunih 5 tona peleta, pec radi od 05 do 24h, 28 stepeni temperatura. Jest da je kuća zidana termo blokom i 20cm kamene vune izolacije sa sedmokomornom stolarijom sa cetri stakla, plus izolacija poda sa 20cm grafitnog stiropola i izolacija krova 40cm staklene vune.

Nikolas

pre 1 godinu

@xb70
Podnaponska zaštita, pumpa ima dodatnu zaštitu redosleda faza.
Nešto ne znam da gasni gorionik ili gorionik na pelet mogu bez električne energije?
Čak i za drva pumpa koristiti el energiju.

ranzo

pre 1 godinu

u Varaždinu plin za grijanje,toplu vodu i kuhanje cijela godina dana 900 eura
kuća ima 140 kvadrata
plin imam od 1977.g. još uvijek prvi protočni bojler

Bole

pre 1 godinu

Jeftina klima i klima inverter izgedaju potpuno isto. Samo što jeftina klima košta 400€, a kvalitetan inverter 1200€. Razlika je u potrošnji struje koja može biti duplo ili troduplo manja u korist invertera. Ako se inverter koristi cijele godine i za grijanje i hlađenje to se tad jako osjeti na potrošnji struje. Ako vam klima treba samo za povremeno hlađenje onda možete uzeti bilo kakvu.

Che

pre 1 godinu

Samo izolacija braćo! Imam kuću prizemnicu od 100 m2. Izoliran temelj, pod fasada, tavan, krov. Trostruka stakla na al okvirima. Zimus sam potrošio 500€ na grejanje i toplu vodu (pelet), jer je u kući i ako ne grejemo 18 stepeni. A ovo leto sam palio 2-3 klimu samo zbog sparine jer temperatura u kući nije prešla 24 stepena. Sve uloženo na izolaciju će mi se vratiti kroz 5-6 godina.

Zoran

pre 1 godinu

Najpovoljnija je struja ako je objekat dobro izolovan
Ja grejem 100m2 i potrosim za grejnu sezonu oko 60 000 svud je podno grejanje, izolacija zidova je 16 cm stiropor, a na ploci je staklena vuna 30cm i cele zime mi je temp oko 25c 24h dnevno

xb70

pre 1 godinu

Za sve ove što preferiraju inverter klimu ili toplotnu pumpu pitanje: struje će biti u izobilju bez prekida u snabdevanju? Pošto je i jedno i drugo puno vrlo skupe elektronike, veoma je poželjno kad za 10 minuta sruja dođe i nestane 6-7 puta i kada umesto 235 imaš 185-190V.

Savo

pre 1 godinu

Oko 60 m2, na gas, centralno grejanje,manje od 70000 din, vec nekoliko sezona.
Bilo je zima i ispod 60000 din.
Kondenzacioni kotao, naravno.
Kuca izolovana solidno,osim tavanske ploce.
Krov samo podascan, bez ozbiljne izolacije.
Gas placam redovno, ma da je moguce razvuci cak i do septembra, bez neke kamate.
Nema drva, uglja, pepela, prostora za ogrev itd.
Samo sobni tetmostat i to je sve.
Tako da je gas ubedljivo br 1 !!!

Tsunami

pre 1 godinu

A gas? Mislim da je gas najisplativiji trenutno. Ja sam za 70 kvadrata grejanja ove zime potrosio 1000 kubika (oko 40000 din) 23 stepena danju, 20 nocu

Dali Bocek

pre 1 godinu

Tona peleta menja 8 metara bukovine, bar kod mene. 260 kubnih metara kuce, jer grejemo kubike, dve palete peleta, vec godinama! Temperatura svugde 24 stepena! A to pet tona za 100 kvadrata, tu debelo ne valja stelovanje ili su mali radijatori pa voda se greje na 50 i vise stepeni!

Boris

pre 1 godinu

kolika li je ta kuća kojoj treba 10 tona peleta?
(lele, 03. avgust 2022 18:59)

150-200 квадрата
(шиле, 03. avgust 2022 19:15)

@
250m2, 6 tona

ShroomsMrka

pre 1 godinu

Biće da se porede grejanje objekta od 60 kvadrata sa jedne i kuće, bez izolacija, od 300 kvadrata sa druge strane. U tom slučaju, projekcija troškova ima smisla...

Grgur

pre 1 godinu

jatrošim za 90kvadrata oko 2,5 tone peleta ...
(mika, 03. avgust 2022 19:14)

Za kuću okvirno do 100 kvadrata treba tona peleta mesečno u proseku..jačim mesecima više..slabijim manje..5 tona ti treba da prezimiš..

b191

pre 1 godinu

Ja sa 6 tona 280 m2. Slaba izolacija, rađena pre 20 godina, 5cm stiropor. Krov nije izolovan. 10 tona peleta menja preko 40m3 drveta, to je skoro 50 megavata.

DžejAr65

pre 1 godinu

kolika li je ta kuća kojoj treba 10 tona peleta?
(lele, 03. avgust 2022 18:59)

150-200 квадрата
(шиле, 03. avgust 2022 19:15)
prošle godine potrošio sam nešto manje od 5 tona peleta za kuću od 120 kvadrata i temperaturu 22-23 °C

stefan12345

pre 1 godinu

kolika li je ta kuća kojoj treba 10 tona peleta?
(lele, 03. avgust 2022 18:59)

I ja se pitam. Ja 230 m? (imam izolaciju) grejem sa 7 tone peleta.

Gogi Loznica

pre 1 godinu

A mi sa toplotnom pumpom oko 500 evra za 6 meseci, 120 kvadrata, više od 20 stepeni, 24 sata dnevno.
Jedino je ulaganje u početku veće, za dve-tri godine se isplati.
(Popara, 03. avgust 2022 19:32)

Da. Dobra stvar je i što nema posla oko loženja i čišćenja.

GoranH

pre 1 godinu

Stan 60km, grejem aktivno 40km. Preko dana 24-25 stepeni, noću spustim na 23. Inverter klima. Uključim u septembru čim zahladni gasim na kraju aprila, nekad i početkom maja. Ukupna potrošnja je oko 1300 Kwh. Nema jeftinije.

Popara

pre 1 godinu

A mi sa toplotnom pumpom oko 500 evra za 6 meseci, 120 kvadrata, više od 20 stepeni, 24 sata dnevno.
Jedino je ulaganje u početku veće, za dve-tri godine se isplati.

Popara

pre 1 godinu

A mi sa toplotnom pumpom oko 500 evra za 6 meseci, 120 kvadrata, više od 20 stepeni, 24 sata dnevno.
Jedino je ulaganje u početku veće, za dve-tri godine se isplati.

Che

pre 1 godinu

Samo izolacija braćo! Imam kuću prizemnicu od 100 m2. Izoliran temelj, pod fasada, tavan, krov. Trostruka stakla na al okvirima. Zimus sam potrošio 500€ na grejanje i toplu vodu (pelet), jer je u kući i ako ne grejemo 18 stepeni. A ovo leto sam palio 2-3 klimu samo zbog sparine jer temperatura u kući nije prešla 24 stepena. Sve uloženo na izolaciju će mi se vratiti kroz 5-6 godina.

DžejAr65

pre 1 godinu

kolika li je ta kuća kojoj treba 10 tona peleta?
(lele, 03. avgust 2022 18:59)

150-200 квадрата
(шиле, 03. avgust 2022 19:15)
prošle godine potrošio sam nešto manje od 5 tona peleta za kuću od 120 kvadrata i temperaturu 22-23 °C

Grgur

pre 1 godinu

jatrošim za 90kvadrata oko 2,5 tone peleta ...
(mika, 03. avgust 2022 19:14)

Za kuću okvirno do 100 kvadrata treba tona peleta mesečno u proseku..jačim mesecima više..slabijim manje..5 tona ti treba da prezimiš..

Gogi Loznica

pre 1 godinu

A mi sa toplotnom pumpom oko 500 evra za 6 meseci, 120 kvadrata, više od 20 stepeni, 24 sata dnevno.
Jedino je ulaganje u početku veće, za dve-tri godine se isplati.
(Popara, 03. avgust 2022 19:32)

Da. Dobra stvar je i što nema posla oko loženja i čišćenja.

GoranH

pre 1 godinu

Stan 60km, grejem aktivno 40km. Preko dana 24-25 stepeni, noću spustim na 23. Inverter klima. Uključim u septembru čim zahladni gasim na kraju aprila, nekad i početkom maja. Ukupna potrošnja je oko 1300 Kwh. Nema jeftinije.

Pаntagruel

pre 1 godinu

Ја прошле зиме први пут уопште нисам користио систем етажног грејања на чврсто гориво (дрва) који и даље имам. Само две нове инвертер климе које сам уградио и априлу 2021. и то ми је било довољно. Термо-акумулациону пећ сам избацио, након што је изазвала пожар док је дувала и умало нам због ње није настрадало дете од три године, кад је све плануло једног јутра док је жена била у купатилу, а ја већ на послу.
Једну од те две нове климе буквално нисмо гасили 24 сата дневно, од октобра до маја. Кад нисмо код куће, остављали је да држи температуру на 21 степену. Када се вратимо са посла и доведемо дете из вртића, тада је појачамо на 23 и укључимо ону другу, да изједначе температуру. Увече, пре поласка на спавање, искључимо климу у спаваћој соби, да нам не би превише исушивала ваздух, јер се дете од тога гуши и кашље. Оставимо укључену само ону у дневном боравку и између нас отворена врата. Ако нам то не буде довољно, у току ноћи, у спаваћој соби укључимо и уљни радијатор на струју, који преко дана не користимо. Са све тиме, кувањем, фрижидером и замрзивачем сандучаром, машином за прање веша и машином за сушење веша које свакодневно раде, нама рачун за струју у зимским месецима изађе на највише 15.000 динара. Нека буде 6 таквих месеци, то је 90.000 динара за грејну сезону. Лети потрошња струје падне на испод пет хиљада месечно. Дакле, наша породица годишње потроши на струју око хиљаду до хиљаду и двеста евра, што би на нивоу читаве године чинило просек од сто евра месечно. Да имамо централно грејање, рачун би нам био већи од тога.

stefan12345

pre 1 godinu

kolika li je ta kuća kojoj treba 10 tona peleta?
(lele, 03. avgust 2022 18:59)

I ja se pitam. Ja 230 m? (imam izolaciju) grejem sa 7 tone peleta.

ShroomsMrka

pre 1 godinu

Biće da se porede grejanje objekta od 60 kvadrata sa jedne i kuće, bez izolacija, od 300 kvadrata sa druge strane. U tom slučaju, projekcija troškova ima smisla...

Savo

pre 1 godinu

Oko 60 m2, na gas, centralno grejanje,manje od 70000 din, vec nekoliko sezona.
Bilo je zima i ispod 60000 din.
Kondenzacioni kotao, naravno.
Kuca izolovana solidno,osim tavanske ploce.
Krov samo podascan, bez ozbiljne izolacije.
Gas placam redovno, ma da je moguce razvuci cak i do septembra, bez neke kamate.
Nema drva, uglja, pepela, prostora za ogrev itd.
Samo sobni tetmostat i to je sve.
Tako da je gas ubedljivo br 1 !!!

Bole

pre 1 godinu

Jeftina klima i klima inverter izgedaju potpuno isto. Samo što jeftina klima košta 400€, a kvalitetan inverter 1200€. Razlika je u potrošnji struje koja može biti duplo ili troduplo manja u korist invertera. Ako se inverter koristi cijele godine i za grijanje i hlađenje to se tad jako osjeti na potrošnji struje. Ako vam klima treba samo za povremeno hlađenje onda možete uzeti bilo kakvu.

ranzo

pre 1 godinu

u Varaždinu plin za grijanje,toplu vodu i kuhanje cijela godina dana 900 eura
kuća ima 140 kvadrata
plin imam od 1977.g. još uvijek prvi protočni bojler

xb70

pre 1 godinu

Za sve ove što preferiraju inverter klimu ili toplotnu pumpu pitanje: struje će biti u izobilju bez prekida u snabdevanju? Pošto je i jedno i drugo puno vrlo skupe elektronike, veoma je poželjno kad za 10 minuta sruja dođe i nestane 6-7 puta i kada umesto 235 imaš 185-190V.

Tsunami

pre 1 godinu

A gas? Mislim da je gas najisplativiji trenutno. Ja sam za 70 kvadrata grejanja ove zime potrosio 1000 kubika (oko 40000 din) 23 stepena danju, 20 nocu

hm

pre 1 godinu

Drveni prozori, stiropor okolo 5cm a gore na ploci 10cm. Potrosim 4t peleta. Danju je na 24C a nocu na 21C. Mislim da kad budem stavio pvc prozore da cu trositi 3t. Kuca ima 11 radijatora, oko 200m2. Prihvatljivo je do 300€ da bude tona. Sve preko toga je neisplativo.

Zoran

pre 1 godinu

Najpovoljnija je struja ako je objekat dobro izolovan
Ja grejem 100m2 i potrosim za grejnu sezonu oko 60 000 svud je podno grejanje, izolacija zidova je 16 cm stiropor, a na ploci je staklena vuna 30cm i cele zime mi je temp oko 25c 24h dnevno

bv

pre 1 godinu

A mi sa toplotnom pumpom oko 500 evra za 6 meseci, 120 kvadrata, više od 20 stepeni, 24 sata dnevno.
Jedino je ulaganje u početku veće, za dve-tri godine se isplati.
(Popara, 03. avgust 2022 19:32)

Da. Dobra stvar je i što nema posla oko loženja i čišćenja.
(Gogi Loznica, 3. avgust 2022 19:50)

TP je dobra jer joj ove blage zime idu u korist, međutim na duze staze kada se to sve poravna...ništa ne traje večno..i tome ide remont...

b191

pre 1 godinu

Ja sa 6 tona 280 m2. Slaba izolacija, rađena pre 20 godina, 5cm stiropor. Krov nije izolovan. 10 tona peleta menja preko 40m3 drveta, to je skoro 50 megavata.

Boris

pre 1 godinu

kolika li je ta kuća kojoj treba 10 tona peleta?
(lele, 03. avgust 2022 18:59)

150-200 квадрата
(шиле, 03. avgust 2022 19:15)

@
250m2, 6 tona

Nikolas

pre 1 godinu

@xb70
Podnaponska zaštita, pumpa ima dodatnu zaštitu redosleda faza.
Nešto ne znam da gasni gorionik ili gorionik na pelet mogu bez električne energije?
Čak i za drva pumpa koristiti el energiju.

samo kažem

pre 1 godinu

xb70, ako za 10 minuta sruja dođe i nestane 6-7 puta i kada umesto 235 imaš 185-190V ništa ti ne vredi za grejanje osim smederevca ili peći na plin. Takođe ne vredi da imaš ni mašinu za veš, sušenje veša, mašinu za sudove, televizor, kompjuter... Sve je to puno skupe elektronike. Probaj da se greješ sa kotlom na plin ili pelet bez struje.
Grejanje toplotnom pumpom ili inverter klimom neće biti isplativo ako struja jako poskupi (preko 50%), a dotle je najisplativije grejanje za neše prostore.

Ozrenac

pre 1 godinu

Meni za 230 kvadrata ode nepunih 5 tona peleta, pec radi od 05 do 24h, 28 stepeni temperatura. Jest da je kuća zidana termo blokom i 20cm kamene vune izolacije sa sedmokomornom stolarijom sa cetri stakla, plus izolacija poda sa 20cm grafitnog stiropola i izolacija krova 40cm staklene vune.

Dali Bocek

pre 1 godinu

Tona peleta menja 8 metara bukovine, bar kod mene. 260 kubnih metara kuce, jer grejemo kubike, dve palete peleta, vec godinama! Temperatura svugde 24 stepena! A to pet tona za 100 kvadrata, tu debelo ne valja stelovanje ili su mali radijatori pa voda se greje na 50 i vise stepeni!

Taurunum

pre 1 godinu

200m2 od 15.10. Do skoro 01.06. 6300kg peleta. Temperatura u kući ne pada ispod noću 23c, veći deo dana je 24 ili 24,5c i tako 7 meseci. Izolacija zidova odlična oko 46-47cm, stolarija solidna. Na struju da grejem tu kvadraturu i da mi bude temperatura 24c, ne da bi mi stigao račun nego bi debelo ulazio u crveno.

Mićo

pre 1 godinu

Ja sam se prošle godine po prvi put grejao na invertor klimu i mogu vam reći da sam jeftino prolazio za stan od 30 kvadrata sam najviše u februaru platio račun za struju 4500 dinara a pri tom veš mašina svaki drugi dan i kuvanje isto tako.A gde je kupanje svaki dan nas dvoje tako da po meni je struja najjeftinija pa i ako poskupi neće biti neka velika cena

Ozrenac

pre 1 godinu

Meni za 230 kvadrata ode nepunih 5 tona peleta, pec radi od 05 do 24h, 28 stepeni temperatura. Jest da je kuća zidana termo blokom i 20cm kamene vune izolacije sa sedmokomornom stolarijom sa cetri stakla, plus izolacija poda sa 20cm grafitnog stiropola i izolacija krova 40cm staklene vune.

hm

pre 1 godinu

Drveni prozori, stiropor okolo 5cm a gore na ploci 10cm. Potrosim 4t peleta. Danju je na 24C a nocu na 21C. Mislim da kad budem stavio pvc prozore da cu trositi 3t. Kuca ima 11 radijatora, oko 200m2. Prihvatljivo je do 300€ da bude tona. Sve preko toga je neisplativo.

Dali Bocek

pre 1 godinu

Tona peleta menja 8 metara bukovine, bar kod mene. 260 kubnih metara kuce, jer grejemo kubike, dve palete peleta, vec godinama! Temperatura svugde 24 stepena! A to pet tona za 100 kvadrata, tu debelo ne valja stelovanje ili su mali radijatori pa voda se greje na 50 i vise stepeni!

Taurunum

pre 1 godinu

200m2 od 15.10. Do skoro 01.06. 6300kg peleta. Temperatura u kući ne pada ispod noću 23c, veći deo dana je 24 ili 24,5c i tako 7 meseci. Izolacija zidova odlična oko 46-47cm, stolarija solidna. Na struju da grejem tu kvadraturu i da mi bude temperatura 24c, ne da bi mi stigao račun nego bi debelo ulazio u crveno.

xb70

pre 1 godinu

Za sve ove što preferiraju inverter klimu ili toplotnu pumpu pitanje: struje će biti u izobilju bez prekida u snabdevanju? Pošto je i jedno i drugo puno vrlo skupe elektronike, veoma je poželjno kad za 10 minuta sruja dođe i nestane 6-7 puta i kada umesto 235 imaš 185-190V.

bv

pre 1 godinu

A mi sa toplotnom pumpom oko 500 evra za 6 meseci, 120 kvadrata, više od 20 stepeni, 24 sata dnevno.
Jedino je ulaganje u početku veće, za dve-tri godine se isplati.
(Popara, 03. avgust 2022 19:32)

Da. Dobra stvar je i što nema posla oko loženja i čišćenja.
(Gogi Loznica, 3. avgust 2022 19:50)

TP je dobra jer joj ove blage zime idu u korist, međutim na duze staze kada se to sve poravna...ništa ne traje večno..i tome ide remont...

Mićo

pre 1 godinu

Ja sam se prošle godine po prvi put grejao na invertor klimu i mogu vam reći da sam jeftino prolazio za stan od 30 kvadrata sam najviše u februaru platio račun za struju 4500 dinara a pri tom veš mašina svaki drugi dan i kuvanje isto tako.A gde je kupanje svaki dan nas dvoje tako da po meni je struja najjeftinija pa i ako poskupi neće biti neka velika cena

Grgur

pre 1 godinu

jatrošim za 90kvadrata oko 2,5 tone peleta ...
(mika, 03. avgust 2022 19:14)

Za kuću okvirno do 100 kvadrata treba tona peleta mesečno u proseku..jačim mesecima više..slabijim manje..5 tona ti treba da prezimiš..

Boris

pre 1 godinu

kolika li je ta kuća kojoj treba 10 tona peleta?
(lele, 03. avgust 2022 18:59)

150-200 квадрата
(шиле, 03. avgust 2022 19:15)

@
250m2, 6 tona

Che

pre 1 godinu

Samo izolacija braćo! Imam kuću prizemnicu od 100 m2. Izoliran temelj, pod fasada, tavan, krov. Trostruka stakla na al okvirima. Zimus sam potrošio 500€ na grejanje i toplu vodu (pelet), jer je u kući i ako ne grejemo 18 stepeni. A ovo leto sam palio 2-3 klimu samo zbog sparine jer temperatura u kući nije prešla 24 stepena. Sve uloženo na izolaciju će mi se vratiti kroz 5-6 godina.

samo kažem

pre 1 godinu

xb70, ako za 10 minuta sruja dođe i nestane 6-7 puta i kada umesto 235 imaš 185-190V ništa ti ne vredi za grejanje osim smederevca ili peći na plin. Takođe ne vredi da imaš ni mašinu za veš, sušenje veša, mašinu za sudove, televizor, kompjuter... Sve je to puno skupe elektronike. Probaj da se greješ sa kotlom na plin ili pelet bez struje.
Grejanje toplotnom pumpom ili inverter klimom neće biti isplativo ako struja jako poskupi (preko 50%), a dotle je najisplativije grejanje za neše prostore.

Popara

pre 1 godinu

A mi sa toplotnom pumpom oko 500 evra za 6 meseci, 120 kvadrata, više od 20 stepeni, 24 sata dnevno.
Jedino je ulaganje u početku veće, za dve-tri godine se isplati.

Pаntagruel

pre 1 godinu

Ја прошле зиме први пут уопште нисам користио систем етажног грејања на чврсто гориво (дрва) који и даље имам. Само две нове инвертер климе које сам уградио и априлу 2021. и то ми је било довољно. Термо-акумулациону пећ сам избацио, након што је изазвала пожар док је дувала и умало нам због ње није настрадало дете од три године, кад је све плануло једног јутра док је жена била у купатилу, а ја већ на послу.
Једну од те две нове климе буквално нисмо гасили 24 сата дневно, од октобра до маја. Кад нисмо код куће, остављали је да држи температуру на 21 степену. Када се вратимо са посла и доведемо дете из вртића, тада је појачамо на 23 и укључимо ону другу, да изједначе температуру. Увече, пре поласка на спавање, искључимо климу у спаваћој соби, да нам не би превише исушивала ваздух, јер се дете од тога гуши и кашље. Оставимо укључену само ону у дневном боравку и између нас отворена врата. Ако нам то не буде довољно, у току ноћи, у спаваћој соби укључимо и уљни радијатор на струју, који преко дана не користимо. Са све тиме, кувањем, фрижидером и замрзивачем сандучаром, машином за прање веша и машином за сушење веша које свакодневно раде, нама рачун за струју у зимским месецима изађе на највише 15.000 динара. Нека буде 6 таквих месеци, то је 90.000 динара за грејну сезону. Лети потрошња струје падне на испод пет хиљада месечно. Дакле, наша породица годишње потроши на струју око хиљаду до хиљаду и двеста евра, што би на нивоу читаве године чинило просек од сто евра месечно. Да имамо централно грејање, рачун би нам био већи од тога.

b191

pre 1 godinu

Ja sa 6 tona 280 m2. Slaba izolacija, rađena pre 20 godina, 5cm stiropor. Krov nije izolovan. 10 tona peleta menja preko 40m3 drveta, to je skoro 50 megavata.

Savo

pre 1 godinu

Oko 60 m2, na gas, centralno grejanje,manje od 70000 din, vec nekoliko sezona.
Bilo je zima i ispod 60000 din.
Kondenzacioni kotao, naravno.
Kuca izolovana solidno,osim tavanske ploce.
Krov samo podascan, bez ozbiljne izolacije.
Gas placam redovno, ma da je moguce razvuci cak i do septembra, bez neke kamate.
Nema drva, uglja, pepela, prostora za ogrev itd.
Samo sobni tetmostat i to je sve.
Tako da je gas ubedljivo br 1 !!!

GoranH

pre 1 godinu

Stan 60km, grejem aktivno 40km. Preko dana 24-25 stepeni, noću spustim na 23. Inverter klima. Uključim u septembru čim zahladni gasim na kraju aprila, nekad i početkom maja. Ukupna potrošnja je oko 1300 Kwh. Nema jeftinije.

Tsunami

pre 1 godinu

A gas? Mislim da je gas najisplativiji trenutno. Ja sam za 70 kvadrata grejanja ove zime potrosio 1000 kubika (oko 40000 din) 23 stepena danju, 20 nocu

Bole

pre 1 godinu

Jeftina klima i klima inverter izgedaju potpuno isto. Samo što jeftina klima košta 400€, a kvalitetan inverter 1200€. Razlika je u potrošnji struje koja može biti duplo ili troduplo manja u korist invertera. Ako se inverter koristi cijele godine i za grijanje i hlađenje to se tad jako osjeti na potrošnji struje. Ako vam klima treba samo za povremeno hlađenje onda možete uzeti bilo kakvu.

stefan12345

pre 1 godinu

kolika li je ta kuća kojoj treba 10 tona peleta?
(lele, 03. avgust 2022 18:59)

I ja se pitam. Ja 230 m? (imam izolaciju) grejem sa 7 tone peleta.

DžejAr65

pre 1 godinu

kolika li je ta kuća kojoj treba 10 tona peleta?
(lele, 03. avgust 2022 18:59)

150-200 квадрата
(шиле, 03. avgust 2022 19:15)
prošle godine potrošio sam nešto manje od 5 tona peleta za kuću od 120 kvadrata i temperaturu 22-23 °C

ranzo

pre 1 godinu

u Varaždinu plin za grijanje,toplu vodu i kuhanje cijela godina dana 900 eura
kuća ima 140 kvadrata
plin imam od 1977.g. još uvijek prvi protočni bojler

Nikolas

pre 1 godinu

@xb70
Podnaponska zaštita, pumpa ima dodatnu zaštitu redosleda faza.
Nešto ne znam da gasni gorionik ili gorionik na pelet mogu bez električne energije?
Čak i za drva pumpa koristiti el energiju.

ShroomsMrka

pre 1 godinu

Biće da se porede grejanje objekta od 60 kvadrata sa jedne i kuće, bez izolacija, od 300 kvadrata sa druge strane. U tom slučaju, projekcija troškova ima smisla...

Gogi Loznica

pre 1 godinu

A mi sa toplotnom pumpom oko 500 evra za 6 meseci, 120 kvadrata, više od 20 stepeni, 24 sata dnevno.
Jedino je ulaganje u početku veće, za dve-tri godine se isplati.
(Popara, 03. avgust 2022 19:32)

Da. Dobra stvar je i što nema posla oko loženja i čišćenja.

Zoran

pre 1 godinu

Najpovoljnija je struja ako je objekat dobro izolovan
Ja grejem 100m2 i potrosim za grejnu sezonu oko 60 000 svud je podno grejanje, izolacija zidova je 16 cm stiropor, a na ploci je staklena vuna 30cm i cele zime mi je temp oko 25c 24h dnevno