Četvrtak, 14.01.2021.

13:20

"Ne pregovara se o tome da li će frilenseri da plate porez ili ne"

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je da ne misli da su protesti rešenje za bilo šta.

Izvor: B92

"Ne pregovara se o tome da li æe frilenseri da plate porez ili ne" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

88 Komentari

Sortiraj po:

Mina

pre 3 godine

Ja sam frilenser,imam 25 godina.
Prevodilac sam, plaćala sam svoje studije,a potom i specijalizaciju u Nemačkoj, rešila sam da moja deca neće biti Nemci i vratila sam se u Srbiju. Radim onlajn, sama tražim klijente i ništa ne tražim od Srbije.
Prošlog avgusta sam otišla u poresku u Novom Sadu, gledali su me kao polarnog medveda kada sam pitala koje su moje obaveze prema državi, pukli su od smeha i poslali su me kući.
Mesec dana kasnije se od svih frilensera traži 50-80% ukupne zarade. Kako smo od "nemam kako da te zavedem" došli na 80%?
Srbi, da li je vama fer, da ja 50-80% svega što sam prošle godine zaradila moram da dam državi?
Da na svakih 1000 dinara koje zaradim, 500 dinara pripada državi? Ili 800?
Ne zarađujem ja milione.

Ja znam da nas ima raznih, znam da većina nije upućena u ne krivim vas jer niste, ali nemojte bez rezerve podržavati mržnju prema frilenserima, mi smo izabrali da ostanemo ovde, nismo pljunuli na Srbiju i pobegli preko grane, mi samo želimo normalne uslove, normalan porez, ne fantaziramo. Budite solidarni, podržite nas mlade da ostanemo u svojoj državi.

Bole

pre 3 godine

Oporezivanje frilensera (ili ovih što se samozapošljavaju) je priroda sled stanja u zemlji. Nezaposlenost je svedena na ispod deset posto i sada sivu zonu treba uvesti u redovne tokove. Kao i svuda, uvek će se u borbi za svoja "prava" isticati onaj deo koji je naizgled nepravedan. Koliko znamo u svom okruženju mladih dama koje friziraju, prave nokte i sl. u svojim kućama i stanovima, na tome zarađuju hiljade evra, a ne plaćaju niti dinar poreza? Da se razumemo, svaka im čast na preduzimljivosti, ali svi oni su neprijavljeni, ne plaćaju porez i kao takvi su nelojalna konkurencija ostalim učesnicima na tržištu.

Sanja53

pre 3 godine

Naravno da treba da poruči svim ljudima, koji zaista rade svoj posao savršeno. Srbija se danas cela razvija i gradi, hvala predsedniče što na sve načine pokušavate da našu državu jačate.

milanche3000

pre 3 godine

Dobar dan kolege "freelanceri"Ja sam po profesiji dundjer ali isto"freelancer" odnosno nemam stalno zaposlenje nego se direktno dogovaram sa gazdom za poso,nekad djuture a nekad na dnevnicu.Moj kolega Mile inace isto "freelancer" ali po profesiji keramicar nikako ne kapira kako mi treba da prijavimo preduzetnicku radnju i placamo poreze i doprinose i jos hiljadu drigih stvari a neki drugi to ne moraju.Ja mu kazem da je zbog toga sto je nepismen i ne razume se u kompijutere ali on mi ne veruje?Molim Vas kolege freelanceri da mi kazete kako to da mu objasnim

C i n i k

pre 3 godine

Oni i ne zele nikakve ustupke, naravno da ce platiti poreze,ljudi hoce da plate porez ali najvise 10 do 14% sto je nki evropski prosek i naravno ne retroaktivno ko sto su nki "strucnjaci" zamislili.
Ali ako umisljaju da bi super bilo da ljudi plate 80, 90% od zarade, od toga nma nista..

Eva

pre 3 godine

Nisu svi frilenseri Baka Prase, to su mladi ljudi koji su oformili porodice i ostali u zemlji da rade i zive. Nisu oni krivi sto drzava nije umela da napravi zakon na obostrano zadovoljstvo, vec je sa zakasnjenjem napravljen haraclijski zakon po sistemu otmi i unisti. Dala bih otkaz sluzbenicima koji su smislili tako nakaradni zakon. Osim toga sa kim da pricaju kada ste ih ignorisali. U potpunosti podrzavam te mlade ljude!

MIlovan

pre 3 godine

U Fondu PIO ce vam objasniti da retroaktivno placanje unazad vise od 6 meseci, tzv. dopuna staza nije moguca. Probao me moze. Angazovao i pravnu slizbu. Hteo da povezem staz iz 2014. godine jer mi firma nieje uplatila.

Na stranu sto nije normalno da ovi ljudi placaju doprinose unazad a nisu imali pravo na to, zakon to ni ne dozzvoljava.

A porez na priliv iz inostranstva mora da se plati, mislim da to ni za koga nije sporno.

Sve ostalo je cistt lov u mutnom koje je prouzrokovala nesposobna i nekvalifikovana drzavna sluzba.

Stevo

pre 3 godine

Ne znam koliko su upuceni ali se recimo u Americi placa porez. Njihova poslovica kaze da ces lakse da se izvuces za ubistvo nego da ne platis porez.

Renata

pre 3 godine

Prva sam otisla u poresku da se raspitam da li treba nesto da platim. Receno mi je da ne treba nista ako ne prodjem onu sumu od 2+ miliona. Kad me neko kudi sto nisam usla u preduzetnicke vode, kako objasniti nekome da meni ne odgovara taj nacin jer ja zaradjujem 150-200eur mesecno kao dodatak plati.

Baki

pre 3 godine

Ko je ovde lud, ljudi vec mesecima mole vladu za pregovore i niko ih ne zarezuje ni 1%, nego jos pred praznike salju ljudima pozive i resenja nabijajuci im nevidjenu brigu i sekiraciju! Tesko zanemarivanje gradjana koje se meri se kriminalnim ponasanjem!

Sajko kokorajko

pre 3 godine

Frilenseri su genijalci. Nista drzavu ne kostaju, a donose zivu lovu u Srbiju. Tu se sve zaradjeno trosi...ma sta da se prica. Umesto da je tim frilenserima napravio neku zgradurinu da zive kao ljudi, smestio ih pod povoljnim uslovima i odao im priznanje, AV ih oporezuje. Bilo bi interesantno cuti koji je skolovani i iskompleksirani debil Vucicu dao ideju o oporezovanju ovih umnih, nadarenih i snalazljivih ljudi. Frilenseri ce "osokoljeni" svojevrsnim reketom drzave, pare prepustiti kolegama iz nekih drugih zemalja koje vode neki umniji ljudi.

Nikola

pre 3 godine

Protestima se, osim sukoba sa državnom, ništa ne dobija! Svi koji rade i zarađuju moraju da plate porez, i posluju u skladu sa propisima, jer nikakvi pritisci, protesti ili neki drugi oblici suprotstavljanja zakonu ne dolaze u obzir!

Predrag

pre 3 godine

Kad svi otvore račune u Makedoniji i kad počnu tamo da im stižu pare onda ćete da dobijete šipak reketaši jedni. Ljudi u svet odašilju znanje i u zemlju navlače novac iz iznostranstva. Tim parama kupuju hranu, gorivo, struju, garderobu itd. i na sve što kupe državi ide PDV os 20%. Pa jel vam malo to sram vas bilo?

Прота Матеја

pre 3 godine

Да сада протести нису решење за било шта, а кад су он и његови протествовали и седели испред Народне Скупштине то је било сасвим у реду!!!?

Marko

pre 3 godine

Protestima se, osim sukoba sa državnom, ništa ne dobija! Svi koji rade i zarađuju moraju da plate porez, i posluju u skladu sa propisima, jer nikakvi pritisci, protesti ili neki drugi oblici suprotstavljanja zakonu ne dolaze u obzir!

Pera iz kancelarije MF

pre 3 godine

Apsolutno! Od 3 do 12 % i ni dinar preko.Kao u slicnim okolnim drzavama. Uz ustanovljavanje neporezivog iznosa. I ustanovljavanje odbitaka za opremu, prostor i sl. Retroakativno zdravstveno i pio moze samo da sanja. I to ce mu svaki sudija iz bilo kog upravnog spora reci. Predsednice vi ste mag svemira i Bog kosmosa vi sve mozete, ali da naplatite recku iz kafane u koju niste pustili ljude te oni tamo nisu ni bili NE MOZETE! I dzaba moc, dzaba botovi, dzaba sve. NE postoji suva kisa , mokro Sunce i retroaktivno naplacivanje necega sto nisi dozvoljavao ljudima da imaju.

u naturi

pre 3 godine

A šta ćemo sa ovim free lanserima ? oće li i oni da plate 15 godina unazad?
link sa sajta b92
da prostitucija učestvuje u BDP-u Srbije približno kao proizvodnja nameštaja ili računara, elektronskih i optičkih proizvoda.
Prema nekim računicama, prostitutke rade 220 dana godišnje i zarađuju 156 evra dnevno.
"Cela ta priča nije do juče. Prvi eksperimentalni obračuni su rađeni još pre 15 godina", napomenuo je Popović za TV Prva.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?mm=12&nav_id=1784023

Prihod od najstarijeg zanata čini 0,3 odsto bruto domaćeg proizvoda, a od ilegalne prodaje droge 17,5 milijardi, odnosno 0,32 odsto, i imaju isto učešće kao proizvodnja nameštaja ili računara.

dimitor gradina

pre 3 godine

a bilo nam mnogo turcima 10% harač... (srebroljub)
To se davalo sultanu, tj. državi. Onaj ko je obrađivao zemlju morao je da plati i između 25-30% vlasniku zemlje (čuvena trećina), odnosno spahiji. Pored toga, bilo je tu još nameta: porez na svaku mušku glavu preko 10 godina starosti, porez za nesluženje vojske, kulučenje (bez naknade, naravno) određeni broj dana u godini u korist spahije i/ili države... Drugim rečima, priča o davanju samo 10% poreza u tursko doba je samo -priča.

lecenje psihoze

pre 3 godine

@(Milan, 14. januar 2021 16:09)
Druže, tih 100 miliona ostaju njihovo vlasnistvo i kad rese da se sele dalje. Tu drzava ne dobija nista. Frilenseri unose kapital dok ga sega mega kompanije iznose. Da ne govorimo o subvencijama po radnom mestu za koje su mnogi morali pred sud.

Vlasnik firme

pre 3 godine

Ponoviću - plaše narod sa 6 godina retroaktivno, i onda će prvorođeni da kaže - ne mora unazad, ali mora od danas i svi će da trče da otvaraju firme, presrećni, samo da ne plaćaju unazad.

A da ih nisu naplašili pre toga, malo njih bi pristalo da otvara firmu pod trenutnim uslovima.

Takve fore su se radile 90ih. Naplaše vas najgorim scenariom, i onda popuste pa pristanete na loš, samo da nije najgori.

A porez da treba da se plaća, treba. Samo nije ok da neko ko zarađuje 30.000 bruto mesečno plaća procentualno isto kao i onaj sa 150.000 ili 350.000. Ok bi bilo sa čak taj od 25-30.000 plaća 5% max, ako ne i 0%, a za preko da se povećava.

Čekajući asteroid

pre 3 godine

Nije problem porez majstore, čitaj malo, infirmiši se. Problem je pljačkaški mentalitet države da otme, bez pokrića, novce za DOPRINOSE. I sam si pre dve nedelje rekao da problem mora da se reši dogovorom

Milan

pre 3 godine

Stranim korporacijama daje podsticaj za otvaranje fabrika daje za svakog zaposlenog silne hiljade eura a onda oni isisaju svoju dobit i ne plate porez a nasoj pametnoj deci kojoj nije država nasla posao niti obezbedila bilo kakav pravni status , ti koji su usisali milione u državu i od kojih zive posredno ili neposredno hiljade ljudi jer te novce trose u svojoj državi ( kupuju stanove kuce renoviraju trose u kaficima restoranima prodavnicama ) svi imaju koristi pokreću sve oko sebe . Eeej sad hoce retroaktivno . Pa stvarno ! I ta retorika ČEMU
(Darko, 14. januar 2021 15:39)

Druže, te strane kompanije odmah unesu u zemlju 100 miliona dolara za investiciju u zemljište, fabriku, radove i ostale troškove. Tolike pare frilenseri ne mogu nikad da unesu.

lala

pre 3 godine

Prvo da plate oni sa spiska poreske uprave koji su najveći duznici već sto godina a onda će i ostali možda za ko zna koliko godina. Red se mora poštovati.

Radnica

pre 3 godine

Zamislite da su vam govorili da ne treba ništa da platite, i kad ste hteli, jer vas zakon ne poznaje. Onda odjednom neko traži i više od pola od svega što ste zaradili u proteklih pet godina. A vi pojeli i platili kiriju. Zahtev i jesu pregovori, jer je borba za goli život u pitanju.

zeljko951

pre 3 godine

Mislim da kada su u pitanju obaveze po osnovu socijalnih doprinosa (penzionog,zdravstvenog ,nezaposlenost) ima bitnih razloga da se razmisli da se umanje do nivoa 65%,85% iznosa utvrdjenih obaveza kao sto je slucaj kod novozaposlenih radnika.Da li ce rukovodiocima Poreske uprave mandat biti produzen iako se ova grupa poreskih obveznika nije nalazila u "sivoj zoni" vec i pod budnim okom Narodne banke Srbije.

Tika taka barsa jaka

pre 3 godine

Izuzetno je vazno da svi placaju porez sto je apostrofirao predsednik. Suska se da je u realizaciji predlog za oporezivanje break dancera i street singera. Dokle se stiglo po tom pitanju i da li vaze i za vlasnike nun chaka.

Неедукован

pre 3 godine

Frilenseri nikad nisu rekli da ne žele da plaćaju porez, naprotiv. Oni samo kažu da ne mogu da plate poreze i kamate od januara 2o15. do danas odjednom. Tj. ne samo odjednom, nego nikako, jer su cifre izuzetno visoke, a oni su sami u nadležnim jedinicama PU u njihovim gradovima dobijali upute da ne moraju da plate nikakav porez.

Porez treba prilagoditi, jer je 54% mesečno jednostavno previše za bilo koju delatnost i ljudi bi bili voljni da plaćaju, sigurno.

Takodje, treba pomenuti i da su u dugovanjima koja im se potražuju uracunati i doprinosi za zdravstveno i PIO, na koje dotični nisu imali prava, što nema puno smisla, slozicete se. Zapravo najveći deo tih dugovanja potiče upravo od doprinosa - oko 34% od gore pomenutih 54%.

Stoga, da, poreze treba platiti, i da, ti ljudi su i vise nego voljni da to i čine, ali ne za 5 godina unazad odjednom, sa sve zaracunatim kamatama i doprinosima na koje nisu ni imali pravo. I slažem se s njim, to jednostavno nema nikakvog smisla. Potražite išta slično i od najuspešnije firme na svetu - neće biti u stanju da ispune to što se traži od frilenseri trenutno.
Ti mladi ljudi su našli zaposlenje u trenucima kada ga nije bilo moguće naći u našoj zemlji, izdržavali svoje porodice od toga, i za mnoge od njih je to bio zapravo jedini način da ostanu u zemlji. Nemojte da im sada kažemo i pokažemo da je to bio njihov los potez i da su trebali da se isele još pre par godina.
(Milan, 14. januar 2021 14:11)

Управо то и жели да им каже.

Miload

pre 3 godine

cim se Srbija priblizi malo EU, ista sudbina ceka i gastarbajtere. Porez na 6 godina unazad. Sa ovom drzavom ne moze se nista planirati. Sada pricaju kao gastarbajteri ne treba da placaju porez, isto kao sto su pricali za frilensere 2015. Zivi bili pa videli... Sklanjajte se od Srbije svi koji mozete.

Doli Bel

pre 3 godine

Porez za 5 god unazad? Po ko to moze da plati? Frilanseri ce platiti porez kada im sve bude regulisano, dakle staz, penziono, zdravstveno itd. Inace ce samo otvoriti racune u bankama van Srbije, barem u okruzenju to nije problem.

Darko

pre 3 godine

Све што сте рекли председниче о овој теми је на месту. Међутим, у пракси то није случај. Надлежно министарство не жели да разговара и преговара о овој теми са радницима на интернету, а Пореска управа шаље већ опомене пред принудну наплату... Сви су спремни да плате порез, и то онако како Устав од нас захтева - у разумном износу. 80% пореза за обавезе из 2015. се свакако не може назвати разумним. Молим Вас да у капацитету Председника РС апелујете на Владу и надлежне да преговарају са представницима радника на ову тему.

Nenad

pre 3 godine

Ljudi su lepo isli u poresku da pitaju. Poreska im rekla nije zakonski regulisano ne placate nista. Sad posle silnih godina bi unazad sa bog zna kakvim kamatama da naplate. To nema nigde na svetu.

Dragan

pre 3 godine

I zamislite sada oni koji "lece" drzavu, donoseci pozamasne sume eura, dolara itd., umesto drzava da ih nagradi u dinarskim bonusima, ona, citaj vrhuska na vlasti, hoce da im otme tesko zaradjen novac.

Marko

pre 3 godine

Lepo rece covek posle svih

Porez ce morati da se placa, a treba razgovarati o tome od kada tece obaveza.

Ovo je sansa iz njegovih usta.

A neko rece gastabajteri..evo ti usklicnik !

Aleksa

pre 3 godine

Porez treba platiti. Doprinose ne, jer ostvarivanje prava na ono za šta se doprinosi i plaćaju nije bilo moguće do januara 2020. godine. Kako je moguće naplatiti doprinose za nešto što fizičko lice i nije moglo da ostvari u bilo kojem zakonskom okviru? Da li bi i ustavni sud u eventualnom slučaju ocene ustavnosti ovakve retroaktivne naplate poreza presudio u korist toga da građanin tj fizičko lice mora da prati dažbinu bez ostvarivanja bilo kojeg prava koje naplata sa sobom i donosi?

zmijan

pre 3 godine

ja lično mislim da he 56 ili 61% pireza i doprinosa na zarade previše ta frilensere, ali i za pekare, radnike, motače kablova, lekare i bilo koga drugog. Neka izbalansiraju da svi plaćaju 35-40%, a da frilenseri dobiju pravo na osiguranje i staž. Na 8 miliona godišnje i frilenseri da plaćaju pdv ko i svi ostali i to je to. Ali da dobiju kreditni rejting.

Srdjan

pre 3 godine

Subota, 16.01., u 15 časova, ispred Skupštine.
Tu ćete čuti odgovor! Sramota je da nacionalni mediji, uključujući i B92, ne smeju da objave slovo o mukama stotinjak hiljada ljudi u ovoj zemlji. Ni jedno slovo. Da li ste ijednom pominjali frilensere i njhove probleme, osim kada citirate predsednikove izjave o njima? Da je samo do nacionalnih medija, ovaj problem i ne postoji,tako da niko i ne bi znao o čemu predsednik priča. Srećom pa su svi svesni koliko je ovo "gomila" i da se neće moći zanemariti.
Ne morate podržavavati frilensere, čak šta više, možete reći da su sami krivi za sve i da se ne sme imati milosti prema njima, ali ignorisati postojanje grupe ljudi koja broji na stotine hiljada je, ne samo neprofesionalno, nego i nehumano.
Hvala na pažnji i nadam se da ćete barem imati toliko pristojnosti da objavite komentar koji nikoga ne vredja. Ako vam smeta, obrišite i informaciju o protestu sa početka, ima nas dosta koji znamo za to!

Darko

pre 3 godine

Stranim korporacijama daje podsticaj za otvaranje fabrika daje za svakog zaposlenog silne hiljade eura a onda oni isisaju svoju dobit i ne plate porez a nasoj pametnoj deci kojoj nije država nasla posao niti obezbedila bilo kakav pravni status , ti koji su usisali milione u državu i od kojih zive posredno ili neposredno hiljade ljudi jer te novce trose u svojoj državi ( kupuju stanove kuce renoviraju trose u kaficima restoranima prodavnicama ) svi imaju koristi pokreću sve oko sebe . Eeej sad hoce retroaktivno . Pa stvarno ! I ta retorika ČEMU

MakN

pre 3 godine

Frilenseri HOCE da plate porez, ali ne mogu jer niko nije znao u poreskoj da kaže kako se i koliko plaća. I tako godinama. I sad isto, ne može se platiti kad se ode u poresku. A poreznje 56% ili 46%. Pa gde to ima? A za ono što nisu znali kako da uzmu pare, poreska se sada snašla i sada objasnila i traži 80% od zarade. Da li je to u redu? Frilenseri HOCE da se sedne i priča o problemu. Ako ostane kako je sada mnogi najpametniji ljudi u Srbiji će postati dužnički robovi države dž sve svojom decom, a procena poreske uprave je da postoji takvih 100 000 ljudi u Srbiji, sa porodicama je to oko 300 000 ljudi! U Hrvatskoj i ostalim zemljama na Balkanu je porez od 0% do 10%, a kod nas 56%. Da li bi ste vi bili spremni pod tim uslovima da živite? Zaradite jedva 200 evra a država vam uzme 120, za život ostane 80e. Jel to pravedno?

Rade

pre 3 godine

Frilenseri hoće da plaćaju razuman porez, ali niko neće da bude budala i dozvoli da ga besomučno pljačkaju i još da ima manja prava od onih koji imaju sreću da imaju stalni posao na domaćem tržištu. Većini frilensera je bez posla koji obavljaju bukvalno ugrožen biološki opstanak. Inače, politika ove vlasti je da frilenseri uvezu novac u zemlju, a država onda da im uzme od toga pola i time obilato obaspe strane investitore koji će zaposliti uglavnom nekvalifikovane ljude i pet godina neće morati plaćati nikakve doprinose za njih, a istovremeno će novac onosno profit slobodno iznositi iz zemlje. I pritom im još obezbedi infrastrukturu. Superhik ekonomija. Pa ko je ovde lud?

kosarka se vraca kuci

pre 3 godine

U svakoj okolnoj zemlji porez za frilensere je najvise 20% i postoji zakon za to,a u srbiji porez 56% i to nisu nista radili nego sad uzeli da naplacuju za 5 godina u nazad i jos kamate naplacuju za one koji nisu placali a niko iz poreske nije znao da objasni kako da se plati toliko o tome bolje da placam bugarima ili makedoncima 10% nego ovde 56%

Горан Јовановић

pre 3 godine

Нико не каже да неће да се плаћа порез, већ да је пореска управа годинама обмањивала те људе и говорила да на та примања нема пореза, да би сад тражили десетине хиљада евра људима који те паре немају. Па неко ко је имао месечно 500€ треба да плати 15.000€ а не пише му се стаж нити је на њега имао право. Фриленсери нису препознати као радници. Немају права као други радници, а сад ће ако се нешто не реши да буду дужнички робови. Држава мора да схвати да су у питању 100.000 људи и њихове породице. Све околне земље су решиле статус фриленсера, мора и Србија. Дакле отпис тог ретроактивног пореза и увод у систем опорезивања. То су све млади образовани људи и коме држава да помогне ако не њима? Нису отишли преко, нису били на социјали ни на бироу.

basketas

pre 3 godine

kakva demagogija. niko nije protiv placanja poreza ali ne mozes ga naplacivati retroaktivno a sigurno ga ne mozes naplacivati dok ne ponudis ozbiljnu platformu tim ljudima. sta je sa njihovim penzijskim i socijalnim?

Milan

pre 3 godine

Frilenseri nikad nisu rekli da ne žele da plaćaju porez, naprotiv. Oni samo kažu da ne mogu da plate poreze i kamate od januara 2o15. do danas odjednom. Tj. ne samo odjednom, nego nikako, jer su cifre izuzetno visoke, a oni su sami u nadležnim jedinicama PU u njihovim gradovima dobijali upute da ne moraju da plate nikakav porez.

Porez treba prilagoditi, jer je 54% mesečno jednostavno previše za bilo koju delatnost i ljudi bi bili voljni da plaćaju, sigurno.

Takodje, treba pomenuti i da su u dugovanjima koja im se potražuju uracunati i doprinosi za zdravstveno i PIO, na koje dotični nisu imali prava, što nema puno smisla, slozicete se. Zapravo najveći deo tih dugovanja potiče upravo od doprinosa - oko 34% od gore pomenutih 54%.

Stoga, da, poreze treba platiti, i da, ti ljudi su i vise nego voljni da to i čine, ali ne za 5 godina unazad odjednom, sa sve zaracunatim kamatama i doprinosima na koje nisu ni imali pravo. I slažem se s njim, to jednostavno nema nikakvog smisla. Potražite išta slično i od najuspešnije firme na svetu - neće biti u stanju da ispune to što se traži od frilenseri trenutno.
Ti mladi ljudi su našli zaposlenje u trenucima kada ga nije bilo moguće naći u našoj zemlji, izdržavali svoje porodice od toga, i za mnoge od njih je to bio zapravo jedini način da ostanu u zemlji. Nemojte da im sada kažemo i pokažemo da je to bio njihov los potez i da su trebali da se isele još pre par godina.

onomad

pre 3 godine

Lepo je da Predsednik ima misljenje o svakoj temi i da nam svaki dan vanredno ili redovno,prenosi svoja razmisljanja ali to je tema o kojoj odlucuje Vlada a ne Predsednik.

gradjanin

pre 3 godine

Zasto se svima drugima porez otpisuje i dugovi oprastaju, samo frilenserima nista? Kako je moguce da se stranim direktnim investitorima izlazi u susret i sa apnazama od po par desetina hiljada evra, a od frilensera se cedi suva drenovina?

Merkur Retrogradni

pre 3 godine

Frilenseri nisu ljudi koji ne žele da plaćaju porez, potpuno promašena tema. Mi ŽE-LI-MO da plaćamo porez kada naš status bude regulisan. Ne želimo naplatu pet godina unazad ne zato što volimo da kontriramo, već jer je to nemoguće platiti i uništilo bi nas finansijski i psihički. Imam dvoje dece,od kojih je jedno sa posebnim potrebama. Pet godina ni jedno slovo nije bilo od poreske da postoje dugovanja na moje ime. Došli ste kad sam tek stala na noge da mi oduzmete i tu jednu finansijsku štaku koju imam. Definišite naš status, da znamo pod kojim uslovima radimo i da li nam se to isplati, pa da počnemo i mi da doprinosimo društvu.

EteviNa

pre 3 godine

Preteraste, i vi i virusi i zemljotresi i poplave zajedno sa ovom raspalom drzavom u kojoj se ponasate kao da je norveska.

Bas me zanima koliko ce jos ljudi ovo trpeti...

A frilenseri treba da batale da rade bilo sta. Pa nisu valjda jedino oni glupi. Ili da idu odavde ili da batale skroz bilo kakav pokusaj prezivljavanja

Sasa

pre 3 godine

Tito, SPS, DOS, DS ili SNS, svejdno je, uvek ide preko ledja gradjana. Nije sporno placanje poreza, barem ne onim racionalnim ljudima, a njih jeste daleko vise, sporan je nacin. Cak i moranje da platis porez nesvesno ili svesno izbegnut u prethodnih pet godina, ostaje najveci problem, visina poreske stope od 56%.

vladica

pre 3 godine

Zato ce srpski freelanceri da registruju prihode u Monte Karlu, Estoniji i gomili drugih zemalja u kojima je drasticno manje oporezivanje prihoda.
Srbija uglavnom prihoduje od pdv, pa bi joj se vise isplatilo da privuce freelancere i bogatije ljude iz drugih zemalja, ovako ce da otera i ovo malo svojih. Umesto toga Srbija je odlucuje da placa podsticaje za zaposljavanje jeftine radne snage, puni dzepove korporacija koje administrativno isisavaju sav prihod placajuci minimalni porez, a svoj nardo drzi u blatu.

Freelancer

pre 3 godine

Pristajem da plaćam porez pod uslovom da:
1. Sam biram kom fondu ću uplaćivati za penziju i koliko
2. Plaćam privatno zdravstveno a ne drzavno koje me onda šalje da opet plaćam u privatne klinike

Igor Freelancer

pre 3 godine

Mi, freelanceri, ne trazimo da ne placamo porez. TO NIKO iz udruzenja ne trazi niti je ikad trazio. Trazimo da se pravno i poreski regulise nas status, nasa prava kao radnika i da se onda pocne sa naplatom poreza i doprinosa. Nista retroaktivno, besmisleno je cak i predsedniku to ocigledno.
MOLIM VAS da objavite komentar...

Marko

pre 3 godine

Protestima se, osim sukoba sa državnom, ništa ne dobija! Svi koji rade i zarađuju moraju da plate porez, i posluju u skladu sa propisima, jer nikakvi pritisci, protesti ili neki drugi oblici suprotstavljanja zakonu ne dolaze u obzir!

Sanja53

pre 3 godine

Naravno da treba da poruči svim ljudima, koji zaista rade svoj posao savršeno. Srbija se danas cela razvija i gradi, hvala predsedniče što na sve načine pokušavate da našu državu jačate.

basketas

pre 3 godine

kakva demagogija. niko nije protiv placanja poreza ali ne mozes ga naplacivati retroaktivno a sigurno ga ne mozes naplacivati dok ne ponudis ozbiljnu platformu tim ljudima. sta je sa njihovim penzijskim i socijalnim?

Igor Freelancer

pre 3 godine

Mi, freelanceri, ne trazimo da ne placamo porez. TO NIKO iz udruzenja ne trazi niti je ikad trazio. Trazimo da se pravno i poreski regulise nas status, nasa prava kao radnika i da se onda pocne sa naplatom poreza i doprinosa. Nista retroaktivno, besmisleno je cak i predsedniku to ocigledno.
MOLIM VAS da objavite komentar...

Milan

pre 3 godine

Frilenseri nikad nisu rekli da ne žele da plaćaju porez, naprotiv. Oni samo kažu da ne mogu da plate poreze i kamate od januara 2o15. do danas odjednom. Tj. ne samo odjednom, nego nikako, jer su cifre izuzetno visoke, a oni su sami u nadležnim jedinicama PU u njihovim gradovima dobijali upute da ne moraju da plate nikakav porez.

Porez treba prilagoditi, jer je 54% mesečno jednostavno previše za bilo koju delatnost i ljudi bi bili voljni da plaćaju, sigurno.

Takodje, treba pomenuti i da su u dugovanjima koja im se potražuju uracunati i doprinosi za zdravstveno i PIO, na koje dotični nisu imali prava, što nema puno smisla, slozicete se. Zapravo najveći deo tih dugovanja potiče upravo od doprinosa - oko 34% od gore pomenutih 54%.

Stoga, da, poreze treba platiti, i da, ti ljudi su i vise nego voljni da to i čine, ali ne za 5 godina unazad odjednom, sa sve zaracunatim kamatama i doprinosima na koje nisu ni imali pravo. I slažem se s njim, to jednostavno nema nikakvog smisla. Potražite išta slično i od najuspešnije firme na svetu - neće biti u stanju da ispune to što se traži od frilenseri trenutno.
Ti mladi ljudi su našli zaposlenje u trenucima kada ga nije bilo moguće naći u našoj zemlji, izdržavali svoje porodice od toga, i za mnoge od njih je to bio zapravo jedini način da ostanu u zemlji. Nemojte da im sada kažemo i pokažemo da je to bio njihov los potez i da su trebali da se isele još pre par godina.

Nikola

pre 3 godine

Protestima se, osim sukoba sa državnom, ništa ne dobija! Svi koji rade i zarađuju moraju da plate porez, i posluju u skladu sa propisima, jer nikakvi pritisci, protesti ili neki drugi oblici suprotstavljanja zakonu ne dolaze u obzir!

Freelancer

pre 3 godine

Pristajem da plaćam porez pod uslovom da:
1. Sam biram kom fondu ću uplaćivati za penziju i koliko
2. Plaćam privatno zdravstveno a ne drzavno koje me onda šalje da opet plaćam u privatne klinike

Merkur Retrogradni

pre 3 godine

Frilenseri nisu ljudi koji ne žele da plaćaju porez, potpuno promašena tema. Mi ŽE-LI-MO da plaćamo porez kada naš status bude regulisan. Ne želimo naplatu pet godina unazad ne zato što volimo da kontriramo, već jer je to nemoguće platiti i uništilo bi nas finansijski i psihički. Imam dvoje dece,od kojih je jedno sa posebnim potrebama. Pet godina ni jedno slovo nije bilo od poreske da postoje dugovanja na moje ime. Došli ste kad sam tek stala na noge da mi oduzmete i tu jednu finansijsku štaku koju imam. Definišite naš status, da znamo pod kojim uslovima radimo i da li nam se to isplati, pa da počnemo i mi da doprinosimo društvu.

gradjanin

pre 3 godine

Zasto se svima drugima porez otpisuje i dugovi oprastaju, samo frilenserima nista? Kako je moguce da se stranim direktnim investitorima izlazi u susret i sa apnazama od po par desetina hiljada evra, a od frilensera se cedi suva drenovina?

MakN

pre 3 godine

Frilenseri HOCE da plate porez, ali ne mogu jer niko nije znao u poreskoj da kaže kako se i koliko plaća. I tako godinama. I sad isto, ne može se platiti kad se ode u poresku. A poreznje 56% ili 46%. Pa gde to ima? A za ono što nisu znali kako da uzmu pare, poreska se sada snašla i sada objasnila i traži 80% od zarade. Da li je to u redu? Frilenseri HOCE da se sedne i priča o problemu. Ako ostane kako je sada mnogi najpametniji ljudi u Srbiji će postati dužnički robovi države dž sve svojom decom, a procena poreske uprave je da postoji takvih 100 000 ljudi u Srbiji, sa porodicama je to oko 300 000 ljudi! U Hrvatskoj i ostalim zemljama na Balkanu je porez od 0% do 10%, a kod nas 56%. Da li bi ste vi bili spremni pod tim uslovima da živite? Zaradite jedva 200 evra a država vam uzme 120, za život ostane 80e. Jel to pravedno?

Sajko kokorajko

pre 3 godine

Frilenseri su genijalci. Nista drzavu ne kostaju, a donose zivu lovu u Srbiju. Tu se sve zaradjeno trosi...ma sta da se prica. Umesto da je tim frilenserima napravio neku zgradurinu da zive kao ljudi, smestio ih pod povoljnim uslovima i odao im priznanje, AV ih oporezuje. Bilo bi interesantno cuti koji je skolovani i iskompleksirani debil Vucicu dao ideju o oporezovanju ovih umnih, nadarenih i snalazljivih ljudi. Frilenseri ce "osokoljeni" svojevrsnim reketom drzave, pare prepustiti kolegama iz nekih drugih zemalja koje vode neki umniji ljudi.

kosarka se vraca kuci

pre 3 godine

U svakoj okolnoj zemlji porez za frilensere je najvise 20% i postoji zakon za to,a u srbiji porez 56% i to nisu nista radili nego sad uzeli da naplacuju za 5 godina u nazad i jos kamate naplacuju za one koji nisu placali a niko iz poreske nije znao da objasni kako da se plati toliko o tome bolje da placam bugarima ili makedoncima 10% nego ovde 56%

Nenad

pre 3 godine

Ljudi su lepo isli u poresku da pitaju. Poreska im rekla nije zakonski regulisano ne placate nista. Sad posle silnih godina bi unazad sa bog zna kakvim kamatama da naplate. To nema nigde na svetu.

Rade

pre 3 godine

Frilenseri hoće da plaćaju razuman porez, ali niko neće da bude budala i dozvoli da ga besomučno pljačkaju i još da ima manja prava od onih koji imaju sreću da imaju stalni posao na domaćem tržištu. Većini frilensera je bez posla koji obavljaju bukvalno ugrožen biološki opstanak. Inače, politika ove vlasti je da frilenseri uvezu novac u zemlju, a država onda da im uzme od toga pola i time obilato obaspe strane investitore koji će zaposliti uglavnom nekvalifikovane ljude i pet godina neće morati plaćati nikakve doprinose za njih, a istovremeno će novac onosno profit slobodno iznositi iz zemlje. I pritom im još obezbedi infrastrukturu. Superhik ekonomija. Pa ko je ovde lud?

Predrag

pre 3 godine

Kad svi otvore račune u Makedoniji i kad počnu tamo da im stižu pare onda ćete da dobijete šipak reketaši jedni. Ljudi u svet odašilju znanje i u zemlju navlače novac iz iznostranstva. Tim parama kupuju hranu, gorivo, struju, garderobu itd. i na sve što kupe državi ide PDV os 20%. Pa jel vam malo to sram vas bilo?

Srdjan

pre 3 godine

Subota, 16.01., u 15 časova, ispred Skupštine.
Tu ćete čuti odgovor! Sramota je da nacionalni mediji, uključujući i B92, ne smeju da objave slovo o mukama stotinjak hiljada ljudi u ovoj zemlji. Ni jedno slovo. Da li ste ijednom pominjali frilensere i njhove probleme, osim kada citirate predsednikove izjave o njima? Da je samo do nacionalnih medija, ovaj problem i ne postoji,tako da niko i ne bi znao o čemu predsednik priča. Srećom pa su svi svesni koliko je ovo "gomila" i da se neće moći zanemariti.
Ne morate podržavavati frilensere, čak šta više, možete reći da su sami krivi za sve i da se ne sme imati milosti prema njima, ali ignorisati postojanje grupe ljudi koja broji na stotine hiljada je, ne samo neprofesionalno, nego i nehumano.
Hvala na pažnji i nadam se da ćete barem imati toliko pristojnosti da objavite komentar koji nikoga ne vredja. Ako vam smeta, obrišite i informaciju o protestu sa početka, ima nas dosta koji znamo za to!

vladica

pre 3 godine

Zato ce srpski freelanceri da registruju prihode u Monte Karlu, Estoniji i gomili drugih zemalja u kojima je drasticno manje oporezivanje prihoda.
Srbija uglavnom prihoduje od pdv, pa bi joj se vise isplatilo da privuce freelancere i bogatije ljude iz drugih zemalja, ovako ce da otera i ovo malo svojih. Umesto toga Srbija je odlucuje da placa podsticaje za zaposljavanje jeftine radne snage, puni dzepove korporacija koje administrativno isisavaju sav prihod placajuci minimalni porez, a svoj nardo drzi u blatu.

lala

pre 3 godine

Prvo da plate oni sa spiska poreske uprave koji su najveći duznici već sto godina a onda će i ostali možda za ko zna koliko godina. Red se mora poštovati.

Radnica

pre 3 godine

Zamislite da su vam govorili da ne treba ništa da platite, i kad ste hteli, jer vas zakon ne poznaje. Onda odjednom neko traži i više od pola od svega što ste zaradili u proteklih pet godina. A vi pojeli i platili kiriju. Zahtev i jesu pregovori, jer je borba za goli život u pitanju.

Doli Bel

pre 3 godine

Porez za 5 god unazad? Po ko to moze da plati? Frilanseri ce platiti porez kada im sve bude regulisano, dakle staz, penziono, zdravstveno itd. Inace ce samo otvoriti racune u bankama van Srbije, barem u okruzenju to nije problem.

onomad

pre 3 godine

Lepo je da Predsednik ima misljenje o svakoj temi i da nam svaki dan vanredno ili redovno,prenosi svoja razmisljanja ali to je tema o kojoj odlucuje Vlada a ne Predsednik.

lecenje psihoze

pre 3 godine

@(Milan, 14. januar 2021 16:09)
Druže, tih 100 miliona ostaju njihovo vlasnistvo i kad rese da se sele dalje. Tu drzava ne dobija nista. Frilenseri unose kapital dok ga sega mega kompanije iznose. Da ne govorimo o subvencijama po radnom mestu za koje su mnogi morali pred sud.

Pera iz kancelarije MF

pre 3 godine

Apsolutno! Od 3 do 12 % i ni dinar preko.Kao u slicnim okolnim drzavama. Uz ustanovljavanje neporezivog iznosa. I ustanovljavanje odbitaka za opremu, prostor i sl. Retroakativno zdravstveno i pio moze samo da sanja. I to ce mu svaki sudija iz bilo kog upravnog spora reci. Predsednice vi ste mag svemira i Bog kosmosa vi sve mozete, ali da naplatite recku iz kafane u koju niste pustili ljude te oni tamo nisu ni bili NE MOZETE! I dzaba moc, dzaba botovi, dzaba sve. NE postoji suva kisa , mokro Sunce i retroaktivno naplacivanje necega sto nisi dozvoljavao ljudima da imaju.

Горан Јовановић

pre 3 godine

Нико не каже да неће да се плаћа порез, већ да је пореска управа годинама обмањивала те људе и говорила да на та примања нема пореза, да би сад тражили десетине хиљада евра људима који те паре немају. Па неко ко је имао месечно 500€ треба да плати 15.000€ а не пише му се стаж нити је на њега имао право. Фриленсери нису препознати као радници. Немају права као други радници, а сад ће ако се нешто не реши да буду дужнички робови. Држава мора да схвати да су у питању 100.000 људи и њихове породице. Све околне земље су решиле статус фриленсера, мора и Србија. Дакле отпис тог ретроактивног пореза и увод у систем опорезивања. То су све млади образовани људи и коме држава да помогне ако не њима? Нису отишли преко, нису били на социјали ни на бироу.

Baki

pre 3 godine

Ko je ovde lud, ljudi vec mesecima mole vladu za pregovore i niko ih ne zarezuje ni 1%, nego jos pred praznike salju ljudima pozive i resenja nabijajuci im nevidjenu brigu i sekiraciju! Tesko zanemarivanje gradjana koje se meri se kriminalnim ponasanjem!

EteviNa

pre 3 godine

Preteraste, i vi i virusi i zemljotresi i poplave zajedno sa ovom raspalom drzavom u kojoj se ponasate kao da je norveska.

Bas me zanima koliko ce jos ljudi ovo trpeti...

A frilenseri treba da batale da rade bilo sta. Pa nisu valjda jedino oni glupi. Ili da idu odavde ili da batale skroz bilo kakav pokusaj prezivljavanja

Čekajući asteroid

pre 3 godine

Nije problem porez majstore, čitaj malo, infirmiši se. Problem je pljačkaški mentalitet države da otme, bez pokrića, novce za DOPRINOSE. I sam si pre dve nedelje rekao da problem mora da se reši dogovorom

Неедукован

pre 3 godine

Frilenseri nikad nisu rekli da ne žele da plaćaju porez, naprotiv. Oni samo kažu da ne mogu da plate poreze i kamate od januara 2o15. do danas odjednom. Tj. ne samo odjednom, nego nikako, jer su cifre izuzetno visoke, a oni su sami u nadležnim jedinicama PU u njihovim gradovima dobijali upute da ne moraju da plate nikakav porez.

Porez treba prilagoditi, jer je 54% mesečno jednostavno previše za bilo koju delatnost i ljudi bi bili voljni da plaćaju, sigurno.

Takodje, treba pomenuti i da su u dugovanjima koja im se potražuju uracunati i doprinosi za zdravstveno i PIO, na koje dotični nisu imali prava, što nema puno smisla, slozicete se. Zapravo najveći deo tih dugovanja potiče upravo od doprinosa - oko 34% od gore pomenutih 54%.

Stoga, da, poreze treba platiti, i da, ti ljudi su i vise nego voljni da to i čine, ali ne za 5 godina unazad odjednom, sa sve zaracunatim kamatama i doprinosima na koje nisu ni imali pravo. I slažem se s njim, to jednostavno nema nikakvog smisla. Potražite išta slično i od najuspešnije firme na svetu - neće biti u stanju da ispune to što se traži od frilenseri trenutno.
Ti mladi ljudi su našli zaposlenje u trenucima kada ga nije bilo moguće naći u našoj zemlji, izdržavali svoje porodice od toga, i za mnoge od njih je to bio zapravo jedini način da ostanu u zemlji. Nemojte da im sada kažemo i pokažemo da je to bio njihov los potez i da su trebali da se isele još pre par godina.
(Milan, 14. januar 2021 14:11)

Управо то и жели да им каже.

Miload

pre 3 godine

cim se Srbija priblizi malo EU, ista sudbina ceka i gastarbajtere. Porez na 6 godina unazad. Sa ovom drzavom ne moze se nista planirati. Sada pricaju kao gastarbajteri ne treba da placaju porez, isto kao sto su pricali za frilensere 2015. Zivi bili pa videli... Sklanjajte se od Srbije svi koji mozete.

Vlasnik firme

pre 3 godine

Ponoviću - plaše narod sa 6 godina retroaktivno, i onda će prvorođeni da kaže - ne mora unazad, ali mora od danas i svi će da trče da otvaraju firme, presrećni, samo da ne plaćaju unazad.

A da ih nisu naplašili pre toga, malo njih bi pristalo da otvara firmu pod trenutnim uslovima.

Takve fore su se radile 90ih. Naplaše vas najgorim scenariom, i onda popuste pa pristanete na loš, samo da nije najgori.

A porez da treba da se plaća, treba. Samo nije ok da neko ko zarađuje 30.000 bruto mesečno plaća procentualno isto kao i onaj sa 150.000 ili 350.000. Ok bi bilo sa čak taj od 25-30.000 plaća 5% max, ako ne i 0%, a za preko da se povećava.

Прота Матеја

pre 3 godine

Да сада протести нису решење за било шта, а кад су он и његови протествовали и седели испред Народне Скупштине то је било сасвим у реду!!!?

Dragan

pre 3 godine

I zamislite sada oni koji "lece" drzavu, donoseci pozamasne sume eura, dolara itd., umesto drzava da ih nagradi u dinarskim bonusima, ona, citaj vrhuska na vlasti, hoce da im otme tesko zaradjen novac.

MIlovan

pre 3 godine

U Fondu PIO ce vam objasniti da retroaktivno placanje unazad vise od 6 meseci, tzv. dopuna staza nije moguca. Probao me moze. Angazovao i pravnu slizbu. Hteo da povezem staz iz 2014. godine jer mi firma nieje uplatila.

Na stranu sto nije normalno da ovi ljudi placaju doprinose unazad a nisu imali pravo na to, zakon to ni ne dozzvoljava.

A porez na priliv iz inostranstva mora da se plati, mislim da to ni za koga nije sporno.

Sve ostalo je cistt lov u mutnom koje je prouzrokovala nesposobna i nekvalifikovana drzavna sluzba.

Darko

pre 3 godine

Све што сте рекли председниче о овој теми је на месту. Међутим, у пракси то није случај. Надлежно министарство не жели да разговара и преговара о овој теми са радницима на интернету, а Пореска управа шаље већ опомене пред принудну наплату... Сви су спремни да плате порез, и то онако како Устав од нас захтева - у разумном износу. 80% пореза за обавезе из 2015. се свакако не може назвати разумним. Молим Вас да у капацитету Председника РС апелујете на Владу и надлежне да преговарају са представницима радника на ову тему.

Eva

pre 3 godine

Nisu svi frilenseri Baka Prase, to su mladi ljudi koji su oformili porodice i ostali u zemlji da rade i zive. Nisu oni krivi sto drzava nije umela da napravi zakon na obostrano zadovoljstvo, vec je sa zakasnjenjem napravljen haraclijski zakon po sistemu otmi i unisti. Dala bih otkaz sluzbenicima koji su smislili tako nakaradni zakon. Osim toga sa kim da pricaju kada ste ih ignorisali. U potpunosti podrzavam te mlade ljude!

Sasa

pre 3 godine

Tito, SPS, DOS, DS ili SNS, svejdno je, uvek ide preko ledja gradjana. Nije sporno placanje poreza, barem ne onim racionalnim ljudima, a njih jeste daleko vise, sporan je nacin. Cak i moranje da platis porez nesvesno ili svesno izbegnut u prethodnih pet godina, ostaje najveci problem, visina poreske stope od 56%.

zmijan

pre 3 godine

ja lično mislim da he 56 ili 61% pireza i doprinosa na zarade previše ta frilensere, ali i za pekare, radnike, motače kablova, lekare i bilo koga drugog. Neka izbalansiraju da svi plaćaju 35-40%, a da frilenseri dobiju pravo na osiguranje i staž. Na 8 miliona godišnje i frilenseri da plaćaju pdv ko i svi ostali i to je to. Ali da dobiju kreditni rejting.

C i n i k

pre 3 godine

Oni i ne zele nikakve ustupke, naravno da ce platiti poreze,ljudi hoce da plate porez ali najvise 10 do 14% sto je nki evropski prosek i naravno ne retroaktivno ko sto su nki "strucnjaci" zamislili.
Ali ako umisljaju da bi super bilo da ljudi plate 80, 90% od zarade, od toga nma nista..

Marko

pre 3 godine

Lepo rece covek posle svih

Porez ce morati da se placa, a treba razgovarati o tome od kada tece obaveza.

Ovo je sansa iz njegovih usta.

A neko rece gastabajteri..evo ti usklicnik !

Milan

pre 3 godine

Stranim korporacijama daje podsticaj za otvaranje fabrika daje za svakog zaposlenog silne hiljade eura a onda oni isisaju svoju dobit i ne plate porez a nasoj pametnoj deci kojoj nije država nasla posao niti obezbedila bilo kakav pravni status , ti koji su usisali milione u državu i od kojih zive posredno ili neposredno hiljade ljudi jer te novce trose u svojoj državi ( kupuju stanove kuce renoviraju trose u kaficima restoranima prodavnicama ) svi imaju koristi pokreću sve oko sebe . Eeej sad hoce retroaktivno . Pa stvarno ! I ta retorika ČEMU
(Darko, 14. januar 2021 15:39)

Druže, te strane kompanije odmah unesu u zemlju 100 miliona dolara za investiciju u zemljište, fabriku, radove i ostale troškove. Tolike pare frilenseri ne mogu nikad da unesu.

Renata

pre 3 godine

Prva sam otisla u poresku da se raspitam da li treba nesto da platim. Receno mi je da ne treba nista ako ne prodjem onu sumu od 2+ miliona. Kad me neko kudi sto nisam usla u preduzetnicke vode, kako objasniti nekome da meni ne odgovara taj nacin jer ja zaradjujem 150-200eur mesecno kao dodatak plati.

dimitor gradina

pre 3 godine

a bilo nam mnogo turcima 10% harač... (srebroljub)
To se davalo sultanu, tj. državi. Onaj ko je obrađivao zemlju morao je da plati i između 25-30% vlasniku zemlje (čuvena trećina), odnosno spahiji. Pored toga, bilo je tu još nameta: porez na svaku mušku glavu preko 10 godina starosti, porez za nesluženje vojske, kulučenje (bez naknade, naravno) određeni broj dana u godini u korist spahije i/ili države... Drugim rečima, priča o davanju samo 10% poreza u tursko doba je samo -priča.

Aleksa

pre 3 godine

Porez treba platiti. Doprinose ne, jer ostvarivanje prava na ono za šta se doprinosi i plaćaju nije bilo moguće do januara 2020. godine. Kako je moguće naplatiti doprinose za nešto što fizičko lice i nije moglo da ostvari u bilo kojem zakonskom okviru? Da li bi i ustavni sud u eventualnom slučaju ocene ustavnosti ovakve retroaktivne naplate poreza presudio u korist toga da građanin tj fizičko lice mora da prati dažbinu bez ostvarivanja bilo kojeg prava koje naplata sa sobom i donosi?

u naturi

pre 3 godine

A šta ćemo sa ovim free lanserima ? oće li i oni da plate 15 godina unazad?
link sa sajta b92
da prostitucija učestvuje u BDP-u Srbije približno kao proizvodnja nameštaja ili računara, elektronskih i optičkih proizvoda.
Prema nekim računicama, prostitutke rade 220 dana godišnje i zarađuju 156 evra dnevno.
"Cela ta priča nije do juče. Prvi eksperimentalni obračuni su rađeni još pre 15 godina", napomenuo je Popović za TV Prva.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?mm=12&nav_id=1784023

Prihod od najstarijeg zanata čini 0,3 odsto bruto domaćeg proizvoda, a od ilegalne prodaje droge 17,5 milijardi, odnosno 0,32 odsto, i imaju isto učešće kao proizvodnja nameštaja ili računara.

Darko

pre 3 godine

Stranim korporacijama daje podsticaj za otvaranje fabrika daje za svakog zaposlenog silne hiljade eura a onda oni isisaju svoju dobit i ne plate porez a nasoj pametnoj deci kojoj nije država nasla posao niti obezbedila bilo kakav pravni status , ti koji su usisali milione u državu i od kojih zive posredno ili neposredno hiljade ljudi jer te novce trose u svojoj državi ( kupuju stanove kuce renoviraju trose u kaficima restoranima prodavnicama ) svi imaju koristi pokreću sve oko sebe . Eeej sad hoce retroaktivno . Pa stvarno ! I ta retorika ČEMU

milanche3000

pre 3 godine

Dobar dan kolege "freelanceri"Ja sam po profesiji dundjer ali isto"freelancer" odnosno nemam stalno zaposlenje nego se direktno dogovaram sa gazdom za poso,nekad djuture a nekad na dnevnicu.Moj kolega Mile inace isto "freelancer" ali po profesiji keramicar nikako ne kapira kako mi treba da prijavimo preduzetnicku radnju i placamo poreze i doprinose i jos hiljadu drigih stvari a neki drugi to ne moraju.Ja mu kazem da je zbog toga sto je nepismen i ne razume se u kompijutere ali on mi ne veruje?Molim Vas kolege freelanceri da mi kazete kako to da mu objasnim

Stevo

pre 3 godine

Ne znam koliko su upuceni ali se recimo u Americi placa porez. Njihova poslovica kaze da ces lakse da se izvuces za ubistvo nego da ne platis porez.

Tika taka barsa jaka

pre 3 godine

Izuzetno je vazno da svi placaju porez sto je apostrofirao predsednik. Suska se da je u realizaciji predlog za oporezivanje break dancera i street singera. Dokle se stiglo po tom pitanju i da li vaze i za vlasnike nun chaka.

Bole

pre 3 godine

Oporezivanje frilensera (ili ovih što se samozapošljavaju) je priroda sled stanja u zemlji. Nezaposlenost je svedena na ispod deset posto i sada sivu zonu treba uvesti u redovne tokove. Kao i svuda, uvek će se u borbi za svoja "prava" isticati onaj deo koji je naizgled nepravedan. Koliko znamo u svom okruženju mladih dama koje friziraju, prave nokte i sl. u svojim kućama i stanovima, na tome zarađuju hiljade evra, a ne plaćaju niti dinar poreza? Da se razumemo, svaka im čast na preduzimljivosti, ali svi oni su neprijavljeni, ne plaćaju porez i kao takvi su nelojalna konkurencija ostalim učesnicima na tržištu.

zeljko951

pre 3 godine

Mislim da kada su u pitanju obaveze po osnovu socijalnih doprinosa (penzionog,zdravstvenog ,nezaposlenost) ima bitnih razloga da se razmisli da se umanje do nivoa 65%,85% iznosa utvrdjenih obaveza kao sto je slucaj kod novozaposlenih radnika.Da li ce rukovodiocima Poreske uprave mandat biti produzen iako se ova grupa poreskih obveznika nije nalazila u "sivoj zoni" vec i pod budnim okom Narodne banke Srbije.

Mina

pre 3 godine

Ja sam frilenser,imam 25 godina.
Prevodilac sam, plaćala sam svoje studije,a potom i specijalizaciju u Nemačkoj, rešila sam da moja deca neće biti Nemci i vratila sam se u Srbiju. Radim onlajn, sama tražim klijente i ništa ne tražim od Srbije.
Prošlog avgusta sam otišla u poresku u Novom Sadu, gledali su me kao polarnog medveda kada sam pitala koje su moje obaveze prema državi, pukli su od smeha i poslali su me kući.
Mesec dana kasnije se od svih frilensera traži 50-80% ukupne zarade. Kako smo od "nemam kako da te zavedem" došli na 80%?
Srbi, da li je vama fer, da ja 50-80% svega što sam prošle godine zaradila moram da dam državi?
Da na svakih 1000 dinara koje zaradim, 500 dinara pripada državi? Ili 800?
Ne zarađujem ja milione.

Ja znam da nas ima raznih, znam da većina nije upućena u ne krivim vas jer niste, ali nemojte bez rezerve podržavati mržnju prema frilenserima, mi smo izabrali da ostanemo ovde, nismo pljunuli na Srbiju i pobegli preko grane, mi samo želimo normalne uslove, normalan porez, ne fantaziramo. Budite solidarni, podržite nas mlade da ostanemo u svojoj državi.

Pera iz kancelarije MF

pre 3 godine

Apsolutno! Od 3 do 12 % i ni dinar preko.Kao u slicnim okolnim drzavama. Uz ustanovljavanje neporezivog iznosa. I ustanovljavanje odbitaka za opremu, prostor i sl. Retroakativno zdravstveno i pio moze samo da sanja. I to ce mu svaki sudija iz bilo kog upravnog spora reci. Predsednice vi ste mag svemira i Bog kosmosa vi sve mozete, ali da naplatite recku iz kafane u koju niste pustili ljude te oni tamo nisu ni bili NE MOZETE! I dzaba moc, dzaba botovi, dzaba sve. NE postoji suva kisa , mokro Sunce i retroaktivno naplacivanje necega sto nisi dozvoljavao ljudima da imaju.

Merkur Retrogradni

pre 3 godine

Frilenseri nisu ljudi koji ne žele da plaćaju porez, potpuno promašena tema. Mi ŽE-LI-MO da plaćamo porez kada naš status bude regulisan. Ne želimo naplatu pet godina unazad ne zato što volimo da kontriramo, već jer je to nemoguće platiti i uništilo bi nas finansijski i psihički. Imam dvoje dece,od kojih je jedno sa posebnim potrebama. Pet godina ni jedno slovo nije bilo od poreske da postoje dugovanja na moje ime. Došli ste kad sam tek stala na noge da mi oduzmete i tu jednu finansijsku štaku koju imam. Definišite naš status, da znamo pod kojim uslovima radimo i da li nam se to isplati, pa da počnemo i mi da doprinosimo društvu.

lala

pre 3 godine

Prvo da plate oni sa spiska poreske uprave koji su najveći duznici već sto godina a onda će i ostali možda za ko zna koliko godina. Red se mora poštovati.

Predrag

pre 3 godine

Kad svi otvore račune u Makedoniji i kad počnu tamo da im stižu pare onda ćete da dobijete šipak reketaši jedni. Ljudi u svet odašilju znanje i u zemlju navlače novac iz iznostranstva. Tim parama kupuju hranu, gorivo, struju, garderobu itd. i na sve što kupe državi ide PDV os 20%. Pa jel vam malo to sram vas bilo?

Čekajući asteroid

pre 3 godine

Nije problem porez majstore, čitaj malo, infirmiši se. Problem je pljačkaški mentalitet države da otme, bez pokrića, novce za DOPRINOSE. I sam si pre dve nedelje rekao da problem mora da se reši dogovorom

vladica

pre 3 godine

Zato ce srpski freelanceri da registruju prihode u Monte Karlu, Estoniji i gomili drugih zemalja u kojima je drasticno manje oporezivanje prihoda.
Srbija uglavnom prihoduje od pdv, pa bi joj se vise isplatilo da privuce freelancere i bogatije ljude iz drugih zemalja, ovako ce da otera i ovo malo svojih. Umesto toga Srbija je odlucuje da placa podsticaje za zaposljavanje jeftine radne snage, puni dzepove korporacija koje administrativno isisavaju sav prihod placajuci minimalni porez, a svoj nardo drzi u blatu.

Milan

pre 3 godine

Stranim korporacijama daje podsticaj za otvaranje fabrika daje za svakog zaposlenog silne hiljade eura a onda oni isisaju svoju dobit i ne plate porez a nasoj pametnoj deci kojoj nije država nasla posao niti obezbedila bilo kakav pravni status , ti koji su usisali milione u državu i od kojih zive posredno ili neposredno hiljade ljudi jer te novce trose u svojoj državi ( kupuju stanove kuce renoviraju trose u kaficima restoranima prodavnicama ) svi imaju koristi pokreću sve oko sebe . Eeej sad hoce retroaktivno . Pa stvarno ! I ta retorika ČEMU
(Darko, 14. januar 2021 15:39)

Druže, te strane kompanije odmah unesu u zemlju 100 miliona dolara za investiciju u zemljište, fabriku, radove i ostale troškove. Tolike pare frilenseri ne mogu nikad da unesu.

C i n i k

pre 3 godine

Oni i ne zele nikakve ustupke, naravno da ce platiti poreze,ljudi hoce da plate porez ali najvise 10 do 14% sto je nki evropski prosek i naravno ne retroaktivno ko sto su nki "strucnjaci" zamislili.
Ali ako umisljaju da bi super bilo da ljudi plate 80, 90% od zarade, od toga nma nista..

Radnica

pre 3 godine

Zamislite da su vam govorili da ne treba ništa da platite, i kad ste hteli, jer vas zakon ne poznaje. Onda odjednom neko traži i više od pola od svega što ste zaradili u proteklih pet godina. A vi pojeli i platili kiriju. Zahtev i jesu pregovori, jer je borba za goli život u pitanju.

Igor Freelancer

pre 3 godine

Mi, freelanceri, ne trazimo da ne placamo porez. TO NIKO iz udruzenja ne trazi niti je ikad trazio. Trazimo da se pravno i poreski regulise nas status, nasa prava kao radnika i da se onda pocne sa naplatom poreza i doprinosa. Nista retroaktivno, besmisleno je cak i predsedniku to ocigledno.
MOLIM VAS da objavite komentar...

Milan

pre 3 godine

Frilenseri nikad nisu rekli da ne žele da plaćaju porez, naprotiv. Oni samo kažu da ne mogu da plate poreze i kamate od januara 2o15. do danas odjednom. Tj. ne samo odjednom, nego nikako, jer su cifre izuzetno visoke, a oni su sami u nadležnim jedinicama PU u njihovim gradovima dobijali upute da ne moraju da plate nikakav porez.

Porez treba prilagoditi, jer je 54% mesečno jednostavno previše za bilo koju delatnost i ljudi bi bili voljni da plaćaju, sigurno.

Takodje, treba pomenuti i da su u dugovanjima koja im se potražuju uracunati i doprinosi za zdravstveno i PIO, na koje dotični nisu imali prava, što nema puno smisla, slozicete se. Zapravo najveći deo tih dugovanja potiče upravo od doprinosa - oko 34% od gore pomenutih 54%.

Stoga, da, poreze treba platiti, i da, ti ljudi su i vise nego voljni da to i čine, ali ne za 5 godina unazad odjednom, sa sve zaracunatim kamatama i doprinosima na koje nisu ni imali pravo. I slažem se s njim, to jednostavno nema nikakvog smisla. Potražite išta slično i od najuspešnije firme na svetu - neće biti u stanju da ispune to što se traži od frilenseri trenutno.
Ti mladi ljudi su našli zaposlenje u trenucima kada ga nije bilo moguće naći u našoj zemlji, izdržavali svoje porodice od toga, i za mnoge od njih je to bio zapravo jedini način da ostanu u zemlji. Nemojte da im sada kažemo i pokažemo da je to bio njihov los potez i da su trebali da se isele još pre par godina.

Marko

pre 3 godine

Lepo rece covek posle svih

Porez ce morati da se placa, a treba razgovarati o tome od kada tece obaveza.

Ovo je sansa iz njegovih usta.

A neko rece gastabajteri..evo ti usklicnik !

Dragan

pre 3 godine

I zamislite sada oni koji "lece" drzavu, donoseci pozamasne sume eura, dolara itd., umesto drzava da ih nagradi u dinarskim bonusima, ona, citaj vrhuska na vlasti, hoce da im otme tesko zaradjen novac.

zmijan

pre 3 godine

ja lično mislim da he 56 ili 61% pireza i doprinosa na zarade previše ta frilensere, ali i za pekare, radnike, motače kablova, lekare i bilo koga drugog. Neka izbalansiraju da svi plaćaju 35-40%, a da frilenseri dobiju pravo na osiguranje i staž. Na 8 miliona godišnje i frilenseri da plaćaju pdv ko i svi ostali i to je to. Ali da dobiju kreditni rejting.

milanche3000

pre 3 godine

Dobar dan kolege "freelanceri"Ja sam po profesiji dundjer ali isto"freelancer" odnosno nemam stalno zaposlenje nego se direktno dogovaram sa gazdom za poso,nekad djuture a nekad na dnevnicu.Moj kolega Mile inace isto "freelancer" ali po profesiji keramicar nikako ne kapira kako mi treba da prijavimo preduzetnicku radnju i placamo poreze i doprinose i jos hiljadu drigih stvari a neki drugi to ne moraju.Ja mu kazem da je zbog toga sto je nepismen i ne razume se u kompijutere ali on mi ne veruje?Molim Vas kolege freelanceri da mi kazete kako to da mu objasnim

kosarka se vraca kuci

pre 3 godine

U svakoj okolnoj zemlji porez za frilensere je najvise 20% i postoji zakon za to,a u srbiji porez 56% i to nisu nista radili nego sad uzeli da naplacuju za 5 godina u nazad i jos kamate naplacuju za one koji nisu placali a niko iz poreske nije znao da objasni kako da se plati toliko o tome bolje da placam bugarima ili makedoncima 10% nego ovde 56%

onomad

pre 3 godine

Lepo je da Predsednik ima misljenje o svakoj temi i da nam svaki dan vanredno ili redovno,prenosi svoja razmisljanja ali to je tema o kojoj odlucuje Vlada a ne Predsednik.

Freelancer

pre 3 godine

Pristajem da plaćam porez pod uslovom da:
1. Sam biram kom fondu ću uplaćivati za penziju i koliko
2. Plaćam privatno zdravstveno a ne drzavno koje me onda šalje da opet plaćam u privatne klinike

basketas

pre 3 godine

kakva demagogija. niko nije protiv placanja poreza ali ne mozes ga naplacivati retroaktivno a sigurno ga ne mozes naplacivati dok ne ponudis ozbiljnu platformu tim ljudima. sta je sa njihovim penzijskim i socijalnim?

Baki

pre 3 godine

Ko je ovde lud, ljudi vec mesecima mole vladu za pregovore i niko ih ne zarezuje ni 1%, nego jos pred praznike salju ljudima pozive i resenja nabijajuci im nevidjenu brigu i sekiraciju! Tesko zanemarivanje gradjana koje se meri se kriminalnim ponasanjem!

MakN

pre 3 godine

Frilenseri HOCE da plate porez, ali ne mogu jer niko nije znao u poreskoj da kaže kako se i koliko plaća. I tako godinama. I sad isto, ne može se platiti kad se ode u poresku. A poreznje 56% ili 46%. Pa gde to ima? A za ono što nisu znali kako da uzmu pare, poreska se sada snašla i sada objasnila i traži 80% od zarade. Da li je to u redu? Frilenseri HOCE da se sedne i priča o problemu. Ako ostane kako je sada mnogi najpametniji ljudi u Srbiji će postati dužnički robovi države dž sve svojom decom, a procena poreske uprave je da postoji takvih 100 000 ljudi u Srbiji, sa porodicama je to oko 300 000 ljudi! U Hrvatskoj i ostalim zemljama na Balkanu je porez od 0% do 10%, a kod nas 56%. Da li bi ste vi bili spremni pod tim uslovima da živite? Zaradite jedva 200 evra a država vam uzme 120, za život ostane 80e. Jel to pravedno?

gradjanin

pre 3 godine

Zasto se svima drugima porez otpisuje i dugovi oprastaju, samo frilenserima nista? Kako je moguce da se stranim direktnim investitorima izlazi u susret i sa apnazama od po par desetina hiljada evra, a od frilensera se cedi suva drenovina?

Прота Матеја

pre 3 godine

Да сада протести нису решење за било шта, а кад су он и његови протествовали и седели испред Народне Скупштине то је било сасвим у реду!!!?

EteviNa

pre 3 godine

Preteraste, i vi i virusi i zemljotresi i poplave zajedno sa ovom raspalom drzavom u kojoj se ponasate kao da je norveska.

Bas me zanima koliko ce jos ljudi ovo trpeti...

A frilenseri treba da batale da rade bilo sta. Pa nisu valjda jedino oni glupi. Ili da idu odavde ili da batale skroz bilo kakav pokusaj prezivljavanja

Неедукован

pre 3 godine

Frilenseri nikad nisu rekli da ne žele da plaćaju porez, naprotiv. Oni samo kažu da ne mogu da plate poreze i kamate od januara 2o15. do danas odjednom. Tj. ne samo odjednom, nego nikako, jer su cifre izuzetno visoke, a oni su sami u nadležnim jedinicama PU u njihovim gradovima dobijali upute da ne moraju da plate nikakav porez.

Porez treba prilagoditi, jer je 54% mesečno jednostavno previše za bilo koju delatnost i ljudi bi bili voljni da plaćaju, sigurno.

Takodje, treba pomenuti i da su u dugovanjima koja im se potražuju uracunati i doprinosi za zdravstveno i PIO, na koje dotični nisu imali prava, što nema puno smisla, slozicete se. Zapravo najveći deo tih dugovanja potiče upravo od doprinosa - oko 34% od gore pomenutih 54%.

Stoga, da, poreze treba platiti, i da, ti ljudi su i vise nego voljni da to i čine, ali ne za 5 godina unazad odjednom, sa sve zaracunatim kamatama i doprinosima na koje nisu ni imali pravo. I slažem se s njim, to jednostavno nema nikakvog smisla. Potražite išta slično i od najuspešnije firme na svetu - neće biti u stanju da ispune to što se traži od frilenseri trenutno.
Ti mladi ljudi su našli zaposlenje u trenucima kada ga nije bilo moguće naći u našoj zemlji, izdržavali svoje porodice od toga, i za mnoge od njih je to bio zapravo jedini način da ostanu u zemlji. Nemojte da im sada kažemo i pokažemo da je to bio njihov los potez i da su trebali da se isele još pre par godina.
(Milan, 14. januar 2021 14:11)

Управо то и жели да им каже.

Sajko kokorajko

pre 3 godine

Frilenseri su genijalci. Nista drzavu ne kostaju, a donose zivu lovu u Srbiju. Tu se sve zaradjeno trosi...ma sta da se prica. Umesto da je tim frilenserima napravio neku zgradurinu da zive kao ljudi, smestio ih pod povoljnim uslovima i odao im priznanje, AV ih oporezuje. Bilo bi interesantno cuti koji je skolovani i iskompleksirani debil Vucicu dao ideju o oporezovanju ovih umnih, nadarenih i snalazljivih ljudi. Frilenseri ce "osokoljeni" svojevrsnim reketom drzave, pare prepustiti kolegama iz nekih drugih zemalja koje vode neki umniji ljudi.

Darko

pre 3 godine

Све што сте рекли председниче о овој теми је на месту. Међутим, у пракси то није случај. Надлежно министарство не жели да разговара и преговара о овој теми са радницима на интернету, а Пореска управа шаље већ опомене пред принудну наплату... Сви су спремни да плате порез, и то онако како Устав од нас захтева - у разумном износу. 80% пореза за обавезе из 2015. се свакако не може назвати разумним. Молим Вас да у капацитету Председника РС апелујете на Владу и надлежне да преговарају са представницима радника на ову тему.

lecenje psihoze

pre 3 godine

@(Milan, 14. januar 2021 16:09)
Druže, tih 100 miliona ostaju njihovo vlasnistvo i kad rese da se sele dalje. Tu drzava ne dobija nista. Frilenseri unose kapital dok ga sega mega kompanije iznose. Da ne govorimo o subvencijama po radnom mestu za koje su mnogi morali pred sud.

Doli Bel

pre 3 godine

Porez za 5 god unazad? Po ko to moze da plati? Frilanseri ce platiti porez kada im sve bude regulisano, dakle staz, penziono, zdravstveno itd. Inace ce samo otvoriti racune u bankama van Srbije, barem u okruzenju to nije problem.

Rade

pre 3 godine

Frilenseri hoće da plaćaju razuman porez, ali niko neće da bude budala i dozvoli da ga besomučno pljačkaju i još da ima manja prava od onih koji imaju sreću da imaju stalni posao na domaćem tržištu. Većini frilensera je bez posla koji obavljaju bukvalno ugrožen biološki opstanak. Inače, politika ove vlasti je da frilenseri uvezu novac u zemlju, a država onda da im uzme od toga pola i time obilato obaspe strane investitore koji će zaposliti uglavnom nekvalifikovane ljude i pet godina neće morati plaćati nikakve doprinose za njih, a istovremeno će novac onosno profit slobodno iznositi iz zemlje. I pritom im još obezbedi infrastrukturu. Superhik ekonomija. Pa ko je ovde lud?

Miload

pre 3 godine

cim se Srbija priblizi malo EU, ista sudbina ceka i gastarbajtere. Porez na 6 godina unazad. Sa ovom drzavom ne moze se nista planirati. Sada pricaju kao gastarbajteri ne treba da placaju porez, isto kao sto su pricali za frilensere 2015. Zivi bili pa videli... Sklanjajte se od Srbije svi koji mozete.

Srdjan

pre 3 godine

Subota, 16.01., u 15 časova, ispred Skupštine.
Tu ćete čuti odgovor! Sramota je da nacionalni mediji, uključujući i B92, ne smeju da objave slovo o mukama stotinjak hiljada ljudi u ovoj zemlji. Ni jedno slovo. Da li ste ijednom pominjali frilensere i njhove probleme, osim kada citirate predsednikove izjave o njima? Da je samo do nacionalnih medija, ovaj problem i ne postoji,tako da niko i ne bi znao o čemu predsednik priča. Srećom pa su svi svesni koliko je ovo "gomila" i da se neće moći zanemariti.
Ne morate podržavavati frilensere, čak šta više, možete reći da su sami krivi za sve i da se ne sme imati milosti prema njima, ali ignorisati postojanje grupe ljudi koja broji na stotine hiljada je, ne samo neprofesionalno, nego i nehumano.
Hvala na pažnji i nadam se da ćete barem imati toliko pristojnosti da objavite komentar koji nikoga ne vredja. Ako vam smeta, obrišite i informaciju o protestu sa početka, ima nas dosta koji znamo za to!

MIlovan

pre 3 godine

U Fondu PIO ce vam objasniti da retroaktivno placanje unazad vise od 6 meseci, tzv. dopuna staza nije moguca. Probao me moze. Angazovao i pravnu slizbu. Hteo da povezem staz iz 2014. godine jer mi firma nieje uplatila.

Na stranu sto nije normalno da ovi ljudi placaju doprinose unazad a nisu imali pravo na to, zakon to ni ne dozzvoljava.

A porez na priliv iz inostranstva mora da se plati, mislim da to ni za koga nije sporno.

Sve ostalo je cistt lov u mutnom koje je prouzrokovala nesposobna i nekvalifikovana drzavna sluzba.

Горан Јовановић

pre 3 godine

Нико не каже да неће да се плаћа порез, већ да је пореска управа годинама обмањивала те људе и говорила да на та примања нема пореза, да би сад тражили десетине хиљада евра људима који те паре немају. Па неко ко је имао месечно 500€ треба да плати 15.000€ а не пише му се стаж нити је на њега имао право. Фриленсери нису препознати као радници. Немају права као други радници, а сад ће ако се нешто не реши да буду дужнички робови. Држава мора да схвати да су у питању 100.000 људи и њихове породице. Све околне земље су решиле статус фриленсера, мора и Србија. Дакле отпис тог ретроактивног пореза и увод у систем опорезивања. То су све млади образовани људи и коме држава да помогне ако не њима? Нису отишли преко, нису били на социјали ни на бироу.

Vlasnik firme

pre 3 godine

Ponoviću - plaše narod sa 6 godina retroaktivno, i onda će prvorođeni da kaže - ne mora unazad, ali mora od danas i svi će da trče da otvaraju firme, presrećni, samo da ne plaćaju unazad.

A da ih nisu naplašili pre toga, malo njih bi pristalo da otvara firmu pod trenutnim uslovima.

Takve fore su se radile 90ih. Naplaše vas najgorim scenariom, i onda popuste pa pristanete na loš, samo da nije najgori.

A porez da treba da se plaća, treba. Samo nije ok da neko ko zarađuje 30.000 bruto mesečno plaća procentualno isto kao i onaj sa 150.000 ili 350.000. Ok bi bilo sa čak taj od 25-30.000 plaća 5% max, ako ne i 0%, a za preko da se povećava.

Renata

pre 3 godine

Prva sam otisla u poresku da se raspitam da li treba nesto da platim. Receno mi je da ne treba nista ako ne prodjem onu sumu od 2+ miliona. Kad me neko kudi sto nisam usla u preduzetnicke vode, kako objasniti nekome da meni ne odgovara taj nacin jer ja zaradjujem 150-200eur mesecno kao dodatak plati.

dimitor gradina

pre 3 godine

a bilo nam mnogo turcima 10% harač... (srebroljub)
To se davalo sultanu, tj. državi. Onaj ko je obrađivao zemlju morao je da plati i između 25-30% vlasniku zemlje (čuvena trećina), odnosno spahiji. Pored toga, bilo je tu još nameta: porez na svaku mušku glavu preko 10 godina starosti, porez za nesluženje vojske, kulučenje (bez naknade, naravno) određeni broj dana u godini u korist spahije i/ili države... Drugim rečima, priča o davanju samo 10% poreza u tursko doba je samo -priča.

Eva

pre 3 godine

Nisu svi frilenseri Baka Prase, to su mladi ljudi koji su oformili porodice i ostali u zemlji da rade i zive. Nisu oni krivi sto drzava nije umela da napravi zakon na obostrano zadovoljstvo, vec je sa zakasnjenjem napravljen haraclijski zakon po sistemu otmi i unisti. Dala bih otkaz sluzbenicima koji su smislili tako nakaradni zakon. Osim toga sa kim da pricaju kada ste ih ignorisali. U potpunosti podrzavam te mlade ljude!

Sasa

pre 3 godine

Tito, SPS, DOS, DS ili SNS, svejdno je, uvek ide preko ledja gradjana. Nije sporno placanje poreza, barem ne onim racionalnim ljudima, a njih jeste daleko vise, sporan je nacin. Cak i moranje da platis porez nesvesno ili svesno izbegnut u prethodnih pet godina, ostaje najveci problem, visina poreske stope od 56%.

Marko

pre 3 godine

Protestima se, osim sukoba sa državnom, ništa ne dobija! Svi koji rade i zarađuju moraju da plate porez, i posluju u skladu sa propisima, jer nikakvi pritisci, protesti ili neki drugi oblici suprotstavljanja zakonu ne dolaze u obzir!

u naturi

pre 3 godine

A šta ćemo sa ovim free lanserima ? oće li i oni da plate 15 godina unazad?
link sa sajta b92
da prostitucija učestvuje u BDP-u Srbije približno kao proizvodnja nameštaja ili računara, elektronskih i optičkih proizvoda.
Prema nekim računicama, prostitutke rade 220 dana godišnje i zarađuju 156 evra dnevno.
"Cela ta priča nije do juče. Prvi eksperimentalni obračuni su rađeni još pre 15 godina", napomenuo je Popović za TV Prva.
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?mm=12&nav_id=1784023

Prihod od najstarijeg zanata čini 0,3 odsto bruto domaćeg proizvoda, a od ilegalne prodaje droge 17,5 milijardi, odnosno 0,32 odsto, i imaju isto učešće kao proizvodnja nameštaja ili računara.

Nikola

pre 3 godine

Protestima se, osim sukoba sa državnom, ništa ne dobija! Svi koji rade i zarađuju moraju da plate porez, i posluju u skladu sa propisima, jer nikakvi pritisci, protesti ili neki drugi oblici suprotstavljanja zakonu ne dolaze u obzir!

Tika taka barsa jaka

pre 3 godine

Izuzetno je vazno da svi placaju porez sto je apostrofirao predsednik. Suska se da je u realizaciji predlog za oporezivanje break dancera i street singera. Dokle se stiglo po tom pitanju i da li vaze i za vlasnike nun chaka.

Stevo

pre 3 godine

Ne znam koliko su upuceni ali se recimo u Americi placa porez. Njihova poslovica kaze da ces lakse da se izvuces za ubistvo nego da ne platis porez.

zeljko951

pre 3 godine

Mislim da kada su u pitanju obaveze po osnovu socijalnih doprinosa (penzionog,zdravstvenog ,nezaposlenost) ima bitnih razloga da se razmisli da se umanje do nivoa 65%,85% iznosa utvrdjenih obaveza kao sto je slucaj kod novozaposlenih radnika.Da li ce rukovodiocima Poreske uprave mandat biti produzen iako se ova grupa poreskih obveznika nije nalazila u "sivoj zoni" vec i pod budnim okom Narodne banke Srbije.

Darko

pre 3 godine

Stranim korporacijama daje podsticaj za otvaranje fabrika daje za svakog zaposlenog silne hiljade eura a onda oni isisaju svoju dobit i ne plate porez a nasoj pametnoj deci kojoj nije država nasla posao niti obezbedila bilo kakav pravni status , ti koji su usisali milione u državu i od kojih zive posredno ili neposredno hiljade ljudi jer te novce trose u svojoj državi ( kupuju stanove kuce renoviraju trose u kaficima restoranima prodavnicama ) svi imaju koristi pokreću sve oko sebe . Eeej sad hoce retroaktivno . Pa stvarno ! I ta retorika ČEMU

Sanja53

pre 3 godine

Naravno da treba da poruči svim ljudima, koji zaista rade svoj posao savršeno. Srbija se danas cela razvija i gradi, hvala predsedniče što na sve načine pokušavate da našu državu jačate.

Bole

pre 3 godine

Oporezivanje frilensera (ili ovih što se samozapošljavaju) je priroda sled stanja u zemlji. Nezaposlenost je svedena na ispod deset posto i sada sivu zonu treba uvesti u redovne tokove. Kao i svuda, uvek će se u borbi za svoja "prava" isticati onaj deo koji je naizgled nepravedan. Koliko znamo u svom okruženju mladih dama koje friziraju, prave nokte i sl. u svojim kućama i stanovima, na tome zarađuju hiljade evra, a ne plaćaju niti dinar poreza? Da se razumemo, svaka im čast na preduzimljivosti, ali svi oni su neprijavljeni, ne plaćaju porez i kao takvi su nelojalna konkurencija ostalim učesnicima na tržištu.

Nenad

pre 3 godine

Ljudi su lepo isli u poresku da pitaju. Poreska im rekla nije zakonski regulisano ne placate nista. Sad posle silnih godina bi unazad sa bog zna kakvim kamatama da naplate. To nema nigde na svetu.

Aleksa

pre 3 godine

Porez treba platiti. Doprinose ne, jer ostvarivanje prava na ono za šta se doprinosi i plaćaju nije bilo moguće do januara 2020. godine. Kako je moguće naplatiti doprinose za nešto što fizičko lice i nije moglo da ostvari u bilo kojem zakonskom okviru? Da li bi i ustavni sud u eventualnom slučaju ocene ustavnosti ovakve retroaktivne naplate poreza presudio u korist toga da građanin tj fizičko lice mora da prati dažbinu bez ostvarivanja bilo kojeg prava koje naplata sa sobom i donosi?

Mina

pre 3 godine

Ja sam frilenser,imam 25 godina.
Prevodilac sam, plaćala sam svoje studije,a potom i specijalizaciju u Nemačkoj, rešila sam da moja deca neće biti Nemci i vratila sam se u Srbiju. Radim onlajn, sama tražim klijente i ništa ne tražim od Srbije.
Prošlog avgusta sam otišla u poresku u Novom Sadu, gledali su me kao polarnog medveda kada sam pitala koje su moje obaveze prema državi, pukli su od smeha i poslali su me kući.
Mesec dana kasnije se od svih frilensera traži 50-80% ukupne zarade. Kako smo od "nemam kako da te zavedem" došli na 80%?
Srbi, da li je vama fer, da ja 50-80% svega što sam prošle godine zaradila moram da dam državi?
Da na svakih 1000 dinara koje zaradim, 500 dinara pripada državi? Ili 800?
Ne zarađujem ja milione.

Ja znam da nas ima raznih, znam da većina nije upućena u ne krivim vas jer niste, ali nemojte bez rezerve podržavati mržnju prema frilenserima, mi smo izabrali da ostanemo ovde, nismo pljunuli na Srbiju i pobegli preko grane, mi samo želimo normalne uslove, normalan porez, ne fantaziramo. Budite solidarni, podržite nas mlade da ostanemo u svojoj državi.