Subota, 09.04.2016.

15:40

Beograd dobio oazu - zelenog "Crvenog petla" FOTO

Rekonstruisani plato kod "Crvenog petla" u centru Beograda, danas je zvanično otvoren.

Izvor: B92

Beograd dobio oazu - zelenog "Crvenog petla" FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

110 Komentari

Sortiraj po:

maca

pre 8 godina

@samo
O cemu ti pri cas jel u Berlinu ispred Bundestaga imas livadu, gde raje leti sedi, u Milanu oko katedrale imas kafica koliko hoces, o Amstredamu i cvetnim delovima grada, da ne pricam ,duz kanala kafica koliko hoces.

Starosedeoc

pre 8 godina

Konačan oblik? Bez ijedne klupe, kante za djubre! Pet meseci su radili ono za šta im nije bilo potrebno dva, jer često nije bilo ni nadzora, ni radnika... Ovim tempom, pešačka zona završiće se 2025...

Emma

pre 8 godina

Čudo jedno koliki je sumrak arhitektonskih ideja. U mnogim gradovima rekonstrukcija trga dobacuje samo do popločane tepsije i nakaradne fontane.

Rotfuchs

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!
(Samo, 09. april 2016 20:14)
Dodji u London da prebrojis u uzem centru grada vlasi trave,( za siri bi ti bilo potrebno mnogo vremena) Hyde park 142ha, Kensington gardens 111 ha, green park 19ha, st James' park 23ha...
(Pozdrav iz britanije, 09. april 2016 22:58)

Ili Berlin, recimo:))...Tierpark, Zoologischen Garten..

dylan dog

pre 8 godina

Fontana, po sebi, vrlo uspelo resenje. Problem je u kontekstu. I to joj oduzima na lepoti: plato lose resen, pozicija fontane najgora moguca, kao da je ispala tu. Konceptom je prostor umrtvljen, niko tu nece provoditi vreme. Nema cak ni gde da sedne. Sam objekat-fontana, vrlo dobro

Sava

pre 8 godina

Sjajan potez gradskih vlasti.
Čestitam!
Samo da pitam zašto nisu postavili i hidrantsku mrežu u funkciji protiv požarne zaštite. Kad već nema požarnog puta?
Izgleda da će se eventualne protiv požarne intervencije obavljati iz helikoptera?
Šta o tome misle protiv požarci i zakonodavac?

beli domino

pre 8 godina

da zanemarimo estetski utisak nove celine, ali sta cemo sa saobracajem u tom delu? jedna jednosmerna ulica je zatvorena, a drugim jednosmernim je smer ostao isti. guzve su postale nesnosne.

beton beton samo beton

pre 8 godina

Drvomrsci! Ovi bi trebali da odgovaraju za genocid samo zbog drveća koje su uništili od dolaska na vlast a o ljudima, naročito panzionerima da ne govorim.

simona

pre 8 godina

Užas nad užasima! Bolje da su sredili malo oko "Pevca" i ostavili kako jeste. Uništili su onaj pariski šmek tog malog trga i napravili kompletni promašaj.

Laki (je malo nervozan)

pre 8 godina

E pa "gospodine" gradonačelniče, ako će te sve da sređujete kao Cvetni Trg, a hoćete iz gore navedenog, sve sam beton a ni "C" od cveća, naružićete Beograd ko ni jedan gradonačelnik do sad :-(

zelenjak

pre 8 godina

a dole na zelenjaku stotine hiljada ljudi saki dan lomi noge i dahce u smradu..
za pare koje su ovde sljuskali, mogli su zelenjak da urede i operu da bude funkcionalan i pristojan do prave rekonstrukcije

Fokus

pre 8 godina

Slazem se sa mnogima ovde ali da rezimiramo ! Prilepski kamen jeste kvalitetan i za sad mnogo bljesti ali on je nebitan sad pa cak i da je objekat izliven od betona . Ono sto je ruzno je sam STIL fontane koji - kako neko rece - insistira na orijentalistici I pripada vise Bas carsiji a u okruzenju imamo predivnu epohu secesije i srednjeevropsko nadahnuce ! Jedno sa drugim nema " spontan i prijatan dijalog". Bode oci ! Kako minimizirati vec nacinjenu stetu ??? Za sada bi bilo sasvim dovoljno maknuti TU fontanu odatle zauvek . Manje je ruzno nemati NISTA na mestu fontane , nego imati TAKVU fontanu. A ostalo ? Pa sve ostalo je manje tragicno jer je nadomestivo ... Klupe mogu da se postave u bilo kom trenutku , grafiti mogu da se prekrece i fasade srede , za hrast nema povratka ali vreme ce uciniti svoje .

crvenkapa

pre 8 godina

Da je ružna, ružna je! Ne shvatam zar tamo nije moglo da se napravi nešto za sedenje, neki neobavezni restorančić, ništa pretenciozno...a žvrljače zidova bi trebalo debelo kažnjavati!

4 banane umesto 4 ocila

pre 8 godina

evo linka ka google maps gde se vidi panoramno kako je pre izgledao taj cosak:

https://www.google.rs/maps/@44.8175702,20.4548527,3a,75y,205.27h,68.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSmsgstlnOGVkrLOF1SI94Q!2e0!7i13312!8i6656

u svakom slucaju 24-og mozemo reci vrlo konkretno sta mislimo o ovoj intervenciji, cvetnom-betonskom trgu, BgdH2O i svim ostalim...

Una

pre 8 godina

Dakle gradski arhitekta je očigledno nesposoban i neiskusan, i pojma nema sa urbanim planiranjem. Neka se vrati jahtama i starletama, to je njegov nivo. Trg izgleda OČAJNO, katastrofalno. A od zelenila i klupa za odmor iz vesti nema ništa;

mama

pre 8 godina

A jel nekome palo na pamet da nije normalno da u 2016. godini gradi trg kome se sa 2 od 4 strane prilazi stepenistem?!!

Da li je neko pomislio da trg treba da koriste invalidi, roditelji sa decijim kolicima ili neko ko ne zeli da se penje uz stepenice ?!

A o fontani, ne treba mnogo trositi reci, promaseno i mesto i epoha.

ингарх

pre 8 godina

Kazes cuveni arhitekta Jovin.E pa taj arhitekta,urbanista , vizionar Jovin je napravio ulicu i autoput kroz centar grada a zove se Gazela.Takodje je tvorac dela Novog Beograda tako da ni jedan most po svojoj prirodi nije mogao da se napravi zbog nedostatka parcele na Novom Beogradu. Prirodan pad je bila Nemanjina ulica. Gracanicka ulica i ceo deo Obilicevog venca je mogao da se sredi bez da se rusi basta restorana Pevac koji bi bio u vezi sa restoranom Prolece.Napravljeno novo ruglo nekog novog vizionara kao sto je ruglo Cvetni trg
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Rajko, 9. april 2016 21:31)

Рајко, имаш погрешне податке. Јовин јесте пројектовао аутопут кроз Београд али га није он трасирао нити је он планирао само пробијање аутопута кроз град. Оно што је било до њега (техничка решења, профил, рампе, мостарска петља, денивелација и пасареле)је испројектовао перфектно и тиме минимализовао негативне ефекте трасе аутопута кроз град. То се посебно односи на полунивое, односно плитки ископ целог аутопута чиме је цена изградње знатно смањена као и бука у околини пута. Но, по нашем обичају његов пројекат није до краја испоштован. Да јесте, аутопут би на НБГ био под плочом у централној зони код блока 26 а дуж целог аутопута би био компактан зелени појас са чак 6 паралелних дрвореда чиме би се бука око аутопута свела на минимум. И имај у виду да је тада градња таквих путева кроз град била честа пракса у Европи и свету.

LjB

pre 8 godina

Fontana jezivo izgleda..većina novih arhitektonskih poduhvata u Bg deluje bezlično i neprirodno..beton, beton, beton, žardinjerica sa nekom travkom i jedno , najviše dva mlada stabla koja će za 50-ak godina da naprave hlad .Zemunska pijaca, Cvetni trg i sad Petao...

ингарх

pre 8 godina

Видим да би појединци да се врати плато у дивно, првобитно стање: https://www.google.rs/maps/@44.8174536,20.4549321,3a,75y,329.06h,87.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1soYLhgrOFi8cDriZaPTYJbQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=sr

Заиста прелепо, гомила аутомобила, фенси башта фенси кафића, тротоар широк толико да двоје не могу да се мимоиђу. Површина јавног простора = 0

jashtaman

pre 8 godina

Ne branim,ali sam svakodnevno u tom kraju i ne mogu da ne primetim da svi odjednom kukaju zbog baste "pevca". Na stranu sto je to kafic(pa moze da sedne samo ko 'moze'),,vec je ta basta zadnje dve godine uglavnom bila prazna,da je toliko ljudi koliko ovde za njom kuka zaiata i posetilo,mozda bi i kukanje imalo smisla...
ali onako usput,ko nije video fontanu,nije ni svestan koliko tu tek strci,ruzna i besmislena...i da,ne znam da li sam pomenuo,ali jako je ruzna fontana

citizen

pre 8 godina

Iskreno mi je smesna ta fontana jer izgleda tu kao da je nekome ispala sa kamiona.
Fontana je centralni objekat koji treba da dominira prostorom (kojeg nema), okruzenje treba da joj bude prilagodjeno da bi sve vizuelno imalo smisla.
Ovako nastradace neki biciklista, pesaci ce je morati obilaziti, ne znam sta je autor hteo da poruci.

Todor

pre 8 godina

Ako bude pametnih ljudi opet na vlasti u Beogradu, skloniće ovo ruglo od fontane i vratiti nekadašnji, stogodišnji izgled ovom lepom beogradskom malom trgu. Bio je oaza, uvek hladovina i prijatan vazduh. Ne može da se menja istorija i izgled grada tek tako. Ne treba dozvoliti skrnavljenje simbola Beograda, posle uništenja Cvetnog trga, sad i ovo. Stop neznanju i bahatosti.

Pozdrav iz britanije

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!
(Samo, 09. april 2016 20:14)
Dodji u London da prebrojis u uzem centru grada vlasi trave,( za siri bi ti bilo potrebno mnogo vremena) Hyde park 142ha, Kensington gardens 111 ha, green park 19ha, st James' park 23ha...

Dejan

pre 8 godina

Fontana je dio projekta uradjenog prije 30 godina. Identicna postoji u Trebinju i Herceg Novom, gdje je arhitekta Jovin razradio svoje ideje koje u tom momentu nije mogao da upotrebi u Beogradu. Sve primjedbe koje se daju na njen izgled treba uzeti sa zrnom soli, jer se treba imati u vidu da je to planirano prije 30 godina. Vlast je odgovorna za to sto nece da daju nove pare za novi projekat.

QQ

pre 8 godina

Da ali da bi bila oaza morala bi imati malo vise drveca a ne samo ploce i mermernu cesmu gde ce leti moci jaja da se prze na onim mermeru. Bruka unistili su onakvu hladovinu. Uostalom kao i "cvetni trg" kod JDP-a.

Djordje

pre 8 godina

Zanimljivo, al nigde ne vidoh KANTU ZA OTPADKE a o klupama da neko sedne? Grad pretvoren u deponiju, prljav!?Za koji dan ce i cesma biti ispisana grafitima i pasce u zaborav kao i sve ostalo.

nena -Canada

pre 8 godina

Prvo sto mi upade u oci su oni uzasni grafiti ili skrabotine sto neko rece. Zar niste u stanju da sprecite te ruzne grafite svuda na zgradama, cak i u centru? Em biste konacno to iskorenili, em biste jedno vreme imali dobar prihod od drakonskih kazni? Kaznjavate za najmanje saobracajne prekrsaje a za ovo se ne setite? Kako razdrmati te koji treba da donesu taj zakon?

Rajko

pre 8 godina

@Samo

Kazes cuveni arhitekta Jovin.E pa taj arhitekta,urbanista , vizionar Jovin je napravio ulicu i autoput kroz centar grada a zove se Gazela.Takodje je tvorac dela Novog Beograda tako da ni jedan most po svojoj prirodi nije mogao da se napravi zbog nedostatka parcele na Novom Beogradu. Prirodan pad je bila Nemanjina ulica. Gracanicka ulica i ceo deo Obilicevog venca je mogao da se sredi bez da se rusi basta restorana Pevac koji bi bio u vezi sa restoranom Prolece.Napravljeno novo ruglo nekog novog vizionara kao sto je ruglo Cvetni trg

milojko

pre 8 godina

ma sam trg nije los narocito kad se okrece fasade...zaista imas osecaj kao da si negde u parizu...ali fontana.... ali fontana... od belog materjala koji izgleda kao plastika...

Pfc

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!
(Samo, 09. april 2016 20:14)
Jeste radjen po projektu slavnog Jovina ali projekta starog 30 godina.Zato i izgleda ovako tragikomicno sada.Samo sam to hteo da ti napisem.

ne morate biti toliko ocigledni simpatizer, a ako niste, onda tek nemam reci

pre 8 godina

boban, 9. april 2016 18:14
kakav ste narod kad samo kukate? bas lepo izgleda. pre ovoga je jako ruzno bilo
***

Jao, molim Vas, ne izgleda lepo, izgleda kao parking. Uopste nije pitanje estetike, pitanje je logike.

bane

pre 8 godina

Sramno! Zivim ovde i ovo nema veze sa zivotom. Unistiti onakvu najlepsu bastu u Beogradu od "Crvenog pevca", iseci drvece u basti, uzeti jos 30-ak parking mesta nama koji zivimo tu. Katastrofa! Sve zarad skupljanja jeftinih politickih poena. Gomila para stucana nepotrebno. Trebalo je uz 10 X manje para da se uglanca vec postojece. A mi sto uskoro necemo imati gde da ostavimo auto, prodaja stana, decu za ruku i pravac periferija.
Sjasi Kurta (SPS,JUL,DOS,DS) da uzjasi Murta (SNS)!

Marija

pre 8 godina

Istina je da je projekat radio nas cuveni arhitekta i urbanista Branislav Jovin, ali... Sam Jovin kaze da je to radjeno pre vise od 30 godina, u sklopu projekta beogradskog metroa, kada je prvo trebalo izgraditi metro, a zatim pretvoriti centar grada u pesacku zonu (kao u svakom ozbiljnom gradu). A ovde se, po njegovim recima, radi naopako, kao sto i inace radi ova vlast. Ovu cesmu je projektovao u za to vreme aktuelnom postmodernom stilu, ali je kasnije redizajnirao projekat za neke druge gradove. Ovde to nije hteo da ucini, iz protesta sto se obesmisljava citav njegov projekat time sto se izdvaja jedan njegov delic. To je ne kao da se kuca gradi od krova, nego od odzaka, prvo odzak da visi u vazduhu, pa cemo onda da vidimo sta cemo. Zato ovo izgleda ruzno, neuklopljeno, jeftino i bedno, kao i sve sto radi ova vlast. Samo sto ona nije jeftina, nego ce tek skupo da nas kosta.

Samo

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!

diplomirani bot sa iskustvom

pre 8 godina

Pa dobro je, ovi nesto rade, grade, secam se pod Slobom tenkovi su orali asfalt, a covek je imao ogromnu podrsku, mogao je sa Srbijom da napravi sta god je hteo, a uspeo je samo da je unazadi gore nego Turci za 5 vekova... Ove niko ne voli, a ljudi ipak nesto prave. Da nije problem u nama?

DDD

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!
(Samo, 9. april 2016 20:14)

Strucnjace, svaki ozbiljan grad u urbanistickom planu ima propisan procenat "zelenih" povrsina. Beograd tu itekako zaostaje. Bitno je da ti znas, ali nisi naveo nikakve podatke kojima bi drugima "zacepio usta". Koliko znam, cak je i park kod usca odavno planiran za odstrel. Manje zelene povrsine su veoma retke, a postojece su ocajno, ocajno odrzavane. Zadnji put kad sam bio na Kalemegdanu zatekao sam tone djubreta po travi i stazama. Naravno, tu su i od pre nekoliko godina nezaobilazne tezge usred parka.

ChrisSton

pre 8 godina

Vama smeta ova fontana, a ne smeta vam skrabotine od gafite, a hocete da bude sve cisto kao na Zapadu? Mislite o tome sta je bolje, da je cisto, lepo i sredjeno ili sve unisteno, nesredjeno, smece okolo (to vi, ljudi gradjani koji ne glasaju i glasaju. bacate smece svugde, a ne vlast ili Vucic), prljavo, skrabotine. Koliko vidim ovde se samo kritikuje na sve i svasta, a niko da da ideje ili da se pozali e tu i tu treba da se sredi.

Lidija

pre 8 godina

Kako je samo bila lepa cuvena basta "Kod pevca"!! To je bila prava oaza, sa onim prelepim, ogromnim drvetom! Kakvo zelenilo? Gde da se odmaramo? Sednemo na beton ili zardinjeru? Fontana se ne uklapa apsolutno niusta, a ruzna je samo tako...fale samo labudovi i andjeli! Neukus, promasaj. Nije mnogo bolji ni Cvetni trg (mogu da ga nazovu Mermerni trg.

Sabahudin

pre 8 godina

Tako i kod mene u kraju počeli sređivanje parkića jesenas. A onda prekinuli, ostavili raskopano i nisu radili ništa bar 4 meseca i onda se iznenada pojavili i sredili sve za dve nedelje. I eno park spreman da ga Mali otvori u sred izborne kampanje.

Darko

pre 8 godina

Zašto grad ne učini nešto po pitanju žvrljanja po fasadama. Ceo grad izgleda kao Bronks. Ne može se stalno pričati kako ništa ne može da se učini. Za to nisu potrebna ogromna materijalna sredstva. Grad je ceo pod kamerama. lako se da utvrditi ko žvrlja. Komunalnih policajaca imamo više nego vojske
pa mogu da patroliraju. Uvesti velike pa i zatvorske kazne. Primenjivati ih. Mediji da podrže akciju. Uključiti nas, građane. Akcija se nazove npr. Okrečimo Beograd. Ne treba da bude politički obojena. Pa valjda je interes svih nas da grad izgleda lepo. Prijatnije ćemo se osećati. Svako sredi svoju zgradu. (dvorište)Malo farbe i četke i idemo, akcija... Grad i republika svoje. Promenimo izgled grada za 3 meseca...Samo malo volje zajedničkog novca i rada. Ali se to mora promovisati kao majveća akcija sredjivanja grada ikada. Da Beograd konačno bude beo...Ko je za neka da plus

nevazno

pre 8 godina

A zašto ne pokažu šahtu tamo pored puta koji su majstorski odradili? Inače tamo gde silazi ulica na zidu nema ploče ni ništa, samo su jeftino omalterisali i strašno izgleda.

Mare

pre 8 godina

Фонтана је преружна... Не знам ко је радио пројекат, али благи ужас.
(Вукота, 9. april 2016 16:55)

Projekat je radio nas cuveni arhitekta Branislav Jovin. Jovin je radio i Knez Mihailovu kao pesacku zonu i Delijsku cesmu. Fontana ce vremenom da dobije rustican izgled kao Delijska cesma. U komentarima se ljudi zale na beton, ovde nema betona ovo su granitne ploce, pitao bih te iste da li su nekad bili u Becu,Berlinu,Amsterdamu tamo su trgovi takodje poplocani zelenila na trgovima gotovo da uopste nema. Kod nas ljudi mesaju trgove sa parkovima. Pre ove rekonstrukcija tu su bili parkirani automobili, sada dosta bolje izgleda.

neba

pre 8 godina

Zelena oaza? 2 ili 3 drveta koja se jos nisu posteno ni razgranala ne mogu biti zelena oaza. Mali trg sa simpa fontanom nista spec. Ono drvo samo sto je bilo je predstavljalo oazu, mogli su samo da poplocaju ulicu a drvo da ostane, e to bi bilo nesto, ovako nista spektakularno da bi se hvalili, al ajde idu izbori...

ингарх

pre 8 godina

Полако људи. Критика власти је увек пожељна и у 99% случајева апсолутно на месту, али ви у увом конкретном случају заправо не критикујете власт већ можда и најбољег и дефитинитвно најзаслужнијег београдског архитекту и урбанисту. Пројектант овог платоа, Кнез Михаилове и целе централне пешачке зоне око те улице је Бранислав Јовин. Овај пројекат је урађен пре 30 година и тада је Јовин детаљно испланирао све што видите у овој пешачкој зони, од димензија и дебљине гранитиних плоча и коцки, преко стубића, жардињера па чак и оних лепих квадратних шахтова, па и ову чесму. Коришћени материјали су квалитетни и идентични онима у остатку пешачке зоне из Кнез Михаилове. И коначно, није неквалитетни бехатон него најквалитетнији домаћи гранит. Брана Јовин је човек који стоји иза пројекта савског и земунског кеја, јединог правог пројекта београдског метроа из 1976. године, зграде општине Нови Београд,мостарске петље, зграде урб. завода... И тај човек је сада са својих 80 година био на овом градилишту и малтретирао раднике за сваку гранитну коцку како би пројекат био изведен како треба. Чесма јесте мало традиционалнијег дизајна али је урађена од мермера који ће временом добити своју патину и у питању је исти материјал коришћен на чесми у Кнез Михаиловој.

Bojan

pre 8 godina

A to što su posekli onos taro drveće pa ga zamenili nekakvim trskama koje će da uvenu kroz godinu dana, to ni reči?

I koji cinizam - kao mora podzemne garaže zbog stanara? Koještarija! Popločaju pola ulice (za pare koje niko ne zna koje su) a onda izgrade 3 podzemne garaže na 300 metara jedna od druge (Studentski trg - Pariska - Trg republike) i pretrpaju centar kolima koja će da dolaze jer sada imaju 3 nove garaže.

Ana

pre 8 godina

Prolazila sam tuda možda u proseku jednom godišnje i uvek me iznova podsećalo na neki francuski mali trg, uz malo doterivanja imalo bi baš fantastičan gradski šmek. Ovo je užas. Ništa se uklapa, kao da su različite ličnosti ubacivale svako svoj deo. Strašno.

satelit

pre 8 godina

Svi veci gradovi u Srbiji neka formiraju timove za uklanjanje grafita iz sireg centra gradova! Jednako tako ostavite prostor za murale,a ruzne grafite zakonom sankcioniste

miljanpravnik

pre 8 godina

Nisam nešto zainteresovan za ovu temu, a i ne živim odavno u Bgd-u, ali sad nešto gledam ove slike i meni ovo liči na šadrvan česmu (možda i grešim) a ja sam stvarno više za to da imamo neku česmu koja će nas asocirati na Rim, Berlin , London , Pariz a ne na Istambul (iako smo bili pod Turcima dosta godina).Svakako je varvarski i huliganski čin te dečurlije koja su kamenovala tu česmu ali mislim da bi trebali konačno, posle toliko vremena, da krenemo u nekom pravcu koji bi ovu decu, koja sada odrastaju, doveo u jednak položaj sa mladima Evrope (kakav je Bgd bio u jednom momentu polovinom 70ih i 80ih) a ne da ih vučemo stalno u srednji vek.Ne znam, možda grešim, ali stvarno mi nije jasno zašto se konstatno insistira na ovakvim orijentalnim stvarima, i zašto se ne uposli, kao gradski arhitekta, neko modernih shvatanja, i kulturološki gledano zapadno orjentisan (ne mislim na politiku nego na arhitekturu i kulturu)???

Ljiljana

pre 8 godina

Nadam se iskreno da će reagovati neko od umnih glava, da se ovo ispravi.
Na 100m od SANU i 200m od Patrijaršije ovakva orjantelistika.
Srušena najlepša terasa u Beogradu. Sad imamo orijentalnu česmu i "pevca" na njoj , koji liči na kvočku.
Žardinjere od mermera kao na groblju.
Neko mora de reaguje. Grad mora da se sačuva od umetničkog viđenja netalentovanih umetnika.
sve zgrade oko te "oaze" su stare po 100 godina, ovo se ne uklapa, mnogo je ružno.

Dijaspora

pre 8 godina

Beli mermer? Zaista izgleda, barem na slici, kao jeftina plastika. Kamen bi bio mnogo bolje resenje. Tako su i u Pionirskom parku svojevremeno onu nekad lepu fontanu sa statuom u sredini, oblizili mermerom kao iz necijeg kupatila. Cesma koja je tu na nekoliko metara je od kamena, bronzana figura na sredini fontane takodje na kamenom postolju,na oni udarise sareni mermer okolo. Pa ko to radi? Da li je moguce da je neznanje toliko, nedostatak osnovnog osecaja za ambijent. Tako i ovde. Beli mermer u oronulom i izvrljano okruzenju... Neko bi trebalo da odgovara za ovaj neukus.

Mile

pre 8 godina

Stvarno izgleda kao teški kičeraj,ova fontana bi se pre uklopila na nekom groblju nego tu gde jeste!Gde su nestali svi ti ukusi i mera za lepe stvari ja nisam pametan!

Videla zaba da se konj potkiva

pre 8 godina

Zasto ste u okruzenje neoklasicne arhitekture stavili cesmu kao sa "bas -carsije"???Ne vidim nikakvu stilsku a ni arhitektonsku vezu ambijentalne celine i ovog bunara skromne lepote...Steta, deset koraka unazad za grad.Da bi neki grad bio metropola ne moze za "sutrasnjicu" reciklirati "izlapela" resenja i nazivati ih uredjenjem grada!Kad su stvarali Bernini i Boromini a mi 2016 otvaramo ovakvo "nesto".Bedno i sramotno i retrogradno!

Peca

pre 8 godina

Fonta kao da je pala sa neba u ovo okruženje. Ja sam pomislio da je plastična i upošte mi nije bilo jasno kako je izabran ovaj kamen dok negde nisam pročitao da se radi o čuvenom prilepskom kamenu. Okruženje prljavih i raspadnutih fasada, sivi pločnik i fontana koja šljašti kao da je neka polirana plastika stvaraju neko čudno okruženje.

dipl.ing.arhitekture

pre 8 godina

" Prelepu fontanu gde beogradjani mogu da se odmaraju" Sednu na plocnik i odmaraju. Nekada je tu bila kafana sa stogodisnjim hrastom gde u beogradjani stvarno mogli da se odmaraju.Da li se "odmaraju" na onom ruglu od cvetnog trga, Akademija arhitekata Srbije je zatrazila smenu gradskog arhitekte Folica. Pametnom dosta

insajder

pre 8 godina

Meni je ovo ok,samo dajte bre ljudi regulisite ove grafite u strogom centru grada!Juce prolazim pored Narodnog i na fasadi ispisano "Grobari Padinjak",pa tog koji je napisao treba naci i najstrozije ga kazniti!

Labud

pre 8 godina

Šta tu radi Minja Subota?
(bota, 9. april 2016 17:14)

Zivi tu covek. Ja se pre pitam sta radi Mali tu i sta ce gradonacelnik da "otvara" dve zardinjere?

DaniLo

pre 8 godina

Ovo dobro izgleda,samo sto sada jos vise dolazi do izrazaja koliko su nam jadne fasade i koliki je zlocin po izgled grada ovaj broj grafita.

Beogradjanin

pre 8 godina

Napokon kvalitetan trg , za razliku od cvetnog koji je od betona ovo je granitni trg a mermerna fontana koja je postavljena tu projektovana kad i delijska česma u knezu, bravo bravo samo ovako da se nastavi sa ovako kvalitnetnim materijalima i doslednisti arhitektonskom rešenju Brane Jovina a ne izmišljati nesto MODERNO (koje po običaju kod nas je monotono, hladno i jeftino izgleda)

100%

pre 8 godina

Vracala se danas sa pijace oko 11h, mucni radnici su mahnito sklepali preostalih 10% radova, ivicnjaci, ovog "zelenila" nije bilo, prasnjavo i ponegde blatnjavo. Mogu samo da zamislim koji je kvalitet radova izvrsenih u minut do 12, da bi se gradonacelnik slikao pored fontane koja izgleda kao plasticna.

Vlada

pre 8 godina

U sustini je formiranje ovakvih mikro celina, dozvoljenih samo za pesake lepa stvar, da ne bude da se samo kritikuje. Samo resenje je takodje solidno, nista narovcito, ali solidno.

Naravno da su mogli da obrisu grafite, smesno je sto su ih ostavili.

Ipak, sad dolazimo do onog ALI: Fontana. Pa pobogu, jel neko cuo za stilsku uklopljenost? Ovo veze nema jedno sa drugim! Mislim, zbog ovoga studenti padaju na ispitu ko od sale...

Nadam se da ce B92 pustiti komentar sa citatom sa njuz neta: planirano je rusene zgrada oko trgica kod "Crvenog petla" jer se stilski ne uklapaju sa fontanom...

Beba

pre 8 godina

Kada bi politicari bili zainteresovani da sprece zvljanje fasada ( da nekoliko vinovnika posalju u zatvor- prinudni rad na godinu dana, bez obzira sto treba da idu u skolu), ceo grad bi izgledao mnogo lepse. Ali tu za njih licno nema koristi, pa ih zato ovaj problem i ne interesuje.

DDD

pre 8 godina

Slikate se pored onolikih grafita (odnosno skrabotina, ono i nisu grafiti). U centru grada! Koliko kosta krec? Koliko kosta donosenje zakona gde se drakonski kaznjava svaki maloumnik koji skraba grad?

aha

pre 8 godina

Strasno kako ruzno izgleda... Ova fontana se tu u opste ne uklapa u ambijent i ne znam kako je nekome palo na pamet da je tu postavi, uzaludno bacanje para...

DDD

pre 8 godina

Slikate se pored onolikih grafita (odnosno skrabotina, ono i nisu grafiti). U centru grada! Koliko kosta krec? Koliko kosta donosenje zakona gde se drakonski kaznjava svaki maloumnik koji skraba grad?

aha

pre 8 godina

Strasno kako ruzno izgleda... Ova fontana se tu u opste ne uklapa u ambijent i ne znam kako je nekome palo na pamet da je tu postavi, uzaludno bacanje para...

dipl.ing.arhitekture

pre 8 godina

" Prelepu fontanu gde beogradjani mogu da se odmaraju" Sednu na plocnik i odmaraju. Nekada je tu bila kafana sa stogodisnjim hrastom gde u beogradjani stvarno mogli da se odmaraju.Da li se "odmaraju" na onom ruglu od cvetnog trga, Akademija arhitekata Srbije je zatrazila smenu gradskog arhitekte Folica. Pametnom dosta

100%

pre 8 godina

Vracala se danas sa pijace oko 11h, mucni radnici su mahnito sklepali preostalih 10% radova, ivicnjaci, ovog "zelenila" nije bilo, prasnjavo i ponegde blatnjavo. Mogu samo da zamislim koji je kvalitet radova izvrsenih u minut do 12, da bi se gradonacelnik slikao pored fontane koja izgleda kao plasticna.

Marija

pre 8 godina

Istina je da je projekat radio nas cuveni arhitekta i urbanista Branislav Jovin, ali... Sam Jovin kaze da je to radjeno pre vise od 30 godina, u sklopu projekta beogradskog metroa, kada je prvo trebalo izgraditi metro, a zatim pretvoriti centar grada u pesacku zonu (kao u svakom ozbiljnom gradu). A ovde se, po njegovim recima, radi naopako, kao sto i inace radi ova vlast. Ovu cesmu je projektovao u za to vreme aktuelnom postmodernom stilu, ali je kasnije redizajnirao projekat za neke druge gradove. Ovde to nije hteo da ucini, iz protesta sto se obesmisljava citav njegov projekat time sto se izdvaja jedan njegov delic. To je ne kao da se kuca gradi od krova, nego od odzaka, prvo odzak da visi u vazduhu, pa cemo onda da vidimo sta cemo. Zato ovo izgleda ruzno, neuklopljeno, jeftino i bedno, kao i sve sto radi ova vlast. Samo sto ona nije jeftina, nego ce tek skupo da nas kosta.

insajder

pre 8 godina

Meni je ovo ok,samo dajte bre ljudi regulisite ove grafite u strogom centru grada!Juce prolazim pored Narodnog i na fasadi ispisano "Grobari Padinjak",pa tog koji je napisao treba naci i najstrozije ga kazniti!

Lidija

pre 8 godina

Kako je samo bila lepa cuvena basta "Kod pevca"!! To je bila prava oaza, sa onim prelepim, ogromnim drvetom! Kakvo zelenilo? Gde da se odmaramo? Sednemo na beton ili zardinjeru? Fontana se ne uklapa apsolutno niusta, a ruzna je samo tako...fale samo labudovi i andjeli! Neukus, promasaj. Nije mnogo bolji ni Cvetni trg (mogu da ga nazovu Mermerni trg.

Ana

pre 8 godina

Prolazila sam tuda možda u proseku jednom godišnje i uvek me iznova podsećalo na neki francuski mali trg, uz malo doterivanja imalo bi baš fantastičan gradski šmek. Ovo je užas. Ništa se uklapa, kao da su različite ličnosti ubacivale svako svoj deo. Strašno.

Todor

pre 8 godina

Ako bude pametnih ljudi opet na vlasti u Beogradu, skloniće ovo ruglo od fontane i vratiti nekadašnji, stogodišnji izgled ovom lepom beogradskom malom trgu. Bio je oaza, uvek hladovina i prijatan vazduh. Ne može da se menja istorija i izgled grada tek tako. Ne treba dozvoliti skrnavljenje simbola Beograda, posle uništenja Cvetnog trga, sad i ovo. Stop neznanju i bahatosti.

bane

pre 8 godina

Sramno! Zivim ovde i ovo nema veze sa zivotom. Unistiti onakvu najlepsu bastu u Beogradu od "Crvenog pevca", iseci drvece u basti, uzeti jos 30-ak parking mesta nama koji zivimo tu. Katastrofa! Sve zarad skupljanja jeftinih politickih poena. Gomila para stucana nepotrebno. Trebalo je uz 10 X manje para da se uglanca vec postojece. A mi sto uskoro necemo imati gde da ostavimo auto, prodaja stana, decu za ruku i pravac periferija.
Sjasi Kurta (SPS,JUL,DOS,DS) da uzjasi Murta (SNS)!

Darko

pre 8 godina

Zašto grad ne učini nešto po pitanju žvrljanja po fasadama. Ceo grad izgleda kao Bronks. Ne može se stalno pričati kako ništa ne može da se učini. Za to nisu potrebna ogromna materijalna sredstva. Grad je ceo pod kamerama. lako se da utvrditi ko žvrlja. Komunalnih policajaca imamo više nego vojske
pa mogu da patroliraju. Uvesti velike pa i zatvorske kazne. Primenjivati ih. Mediji da podrže akciju. Uključiti nas, građane. Akcija se nazove npr. Okrečimo Beograd. Ne treba da bude politički obojena. Pa valjda je interes svih nas da grad izgleda lepo. Prijatnije ćemo se osećati. Svako sredi svoju zgradu. (dvorište)Malo farbe i četke i idemo, akcija... Grad i republika svoje. Promenimo izgled grada za 3 meseca...Samo malo volje zajedničkog novca i rada. Ali se to mora promovisati kao majveća akcija sredjivanja grada ikada. Da Beograd konačno bude beo...Ko je za neka da plus

Ljiljana

pre 8 godina

Nadam se iskreno da će reagovati neko od umnih glava, da se ovo ispravi.
Na 100m od SANU i 200m od Patrijaršije ovakva orjantelistika.
Srušena najlepša terasa u Beogradu. Sad imamo orijentalnu česmu i "pevca" na njoj , koji liči na kvočku.
Žardinjere od mermera kao na groblju.
Neko mora de reaguje. Grad mora da se sačuva od umetničkog viđenja netalentovanih umetnika.
sve zgrade oko te "oaze" su stare po 100 godina, ovo se ne uklapa, mnogo je ružno.

Sabahudin

pre 8 godina

Tako i kod mene u kraju počeli sređivanje parkića jesenas. A onda prekinuli, ostavili raskopano i nisu radili ništa bar 4 meseca i onda se iznenada pojavili i sredili sve za dve nedelje. I eno park spreman da ga Mali otvori u sred izborne kampanje.

QQ

pre 8 godina

Da ali da bi bila oaza morala bi imati malo vise drveca a ne samo ploce i mermernu cesmu gde ce leti moci jaja da se prze na onim mermeru. Bruka unistili su onakvu hladovinu. Uostalom kao i "cvetni trg" kod JDP-a.

citizen

pre 8 godina

Iskreno mi je smesna ta fontana jer izgleda tu kao da je nekome ispala sa kamiona.
Fontana je centralni objekat koji treba da dominira prostorom (kojeg nema), okruzenje treba da joj bude prilagodjeno da bi sve vizuelno imalo smisla.
Ovako nastradace neki biciklista, pesaci ce je morati obilaziti, ne znam sta je autor hteo da poruci.

Djordje

pre 8 godina

Zanimljivo, al nigde ne vidoh KANTU ZA OTPADKE a o klupama da neko sedne? Grad pretvoren u deponiju, prljav!?Za koji dan ce i cesma biti ispisana grafitima i pasce u zaborav kao i sve ostalo.

Pozdrav iz britanije

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!
(Samo, 09. april 2016 20:14)
Dodji u London da prebrojis u uzem centru grada vlasi trave,( za siri bi ti bilo potrebno mnogo vremena) Hyde park 142ha, Kensington gardens 111 ha, green park 19ha, st James' park 23ha...

DaniLo

pre 8 godina

Ovo dobro izgleda,samo sto sada jos vise dolazi do izrazaja koliko su nam jadne fasade i koliki je zlocin po izgled grada ovaj broj grafita.

LjB

pre 8 godina

Fontana jezivo izgleda..većina novih arhitektonskih poduhvata u Bg deluje bezlično i neprirodno..beton, beton, beton, žardinjerica sa nekom travkom i jedno , najviše dva mlada stabla koja će za 50-ak godina da naprave hlad .Zemunska pijaca, Cvetni trg i sad Petao...

Labud

pre 8 godina

Šta tu radi Minja Subota?
(bota, 9. april 2016 17:14)

Zivi tu covek. Ja se pre pitam sta radi Mali tu i sta ce gradonacelnik da "otvara" dve zardinjere?

jashtaman

pre 8 godina

Ne branim,ali sam svakodnevno u tom kraju i ne mogu da ne primetim da svi odjednom kukaju zbog baste "pevca". Na stranu sto je to kafic(pa moze da sedne samo ko 'moze'),,vec je ta basta zadnje dve godine uglavnom bila prazna,da je toliko ljudi koliko ovde za njom kuka zaiata i posetilo,mozda bi i kukanje imalo smisla...
ali onako usput,ko nije video fontanu,nije ni svestan koliko tu tek strci,ruzna i besmislena...i da,ne znam da li sam pomenuo,ali jako je ruzna fontana

Videla zaba da se konj potkiva

pre 8 godina

Zasto ste u okruzenje neoklasicne arhitekture stavili cesmu kao sa "bas -carsije"???Ne vidim nikakvu stilsku a ni arhitektonsku vezu ambijentalne celine i ovog bunara skromne lepote...Steta, deset koraka unazad za grad.Da bi neki grad bio metropola ne moze za "sutrasnjicu" reciklirati "izlapela" resenja i nazivati ih uredjenjem grada!Kad su stvarali Bernini i Boromini a mi 2016 otvaramo ovakvo "nesto".Bedno i sramotno i retrogradno!

Peca

pre 8 godina

Fonta kao da je pala sa neba u ovo okruženje. Ja sam pomislio da je plastična i upošte mi nije bilo jasno kako je izabran ovaj kamen dok negde nisam pročitao da se radi o čuvenom prilepskom kamenu. Okruženje prljavih i raspadnutih fasada, sivi pločnik i fontana koja šljašti kao da je neka polirana plastika stvaraju neko čudno okruženje.

DDD

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!
(Samo, 9. april 2016 20:14)

Strucnjace, svaki ozbiljan grad u urbanistickom planu ima propisan procenat "zelenih" povrsina. Beograd tu itekako zaostaje. Bitno je da ti znas, ali nisi naveo nikakve podatke kojima bi drugima "zacepio usta". Koliko znam, cak je i park kod usca odavno planiran za odstrel. Manje zelene povrsine su veoma retke, a postojece su ocajno, ocajno odrzavane. Zadnji put kad sam bio na Kalemegdanu zatekao sam tone djubreta po travi i stazama. Naravno, tu su i od pre nekoliko godina nezaobilazne tezge usred parka.

Rajko

pre 8 godina

@Samo

Kazes cuveni arhitekta Jovin.E pa taj arhitekta,urbanista , vizionar Jovin je napravio ulicu i autoput kroz centar grada a zove se Gazela.Takodje je tvorac dela Novog Beograda tako da ni jedan most po svojoj prirodi nije mogao da se napravi zbog nedostatka parcele na Novom Beogradu. Prirodan pad je bila Nemanjina ulica. Gracanicka ulica i ceo deo Obilicevog venca je mogao da se sredi bez da se rusi basta restorana Pevac koji bi bio u vezi sa restoranom Prolece.Napravljeno novo ruglo nekog novog vizionara kao sto je ruglo Cvetni trg

Beba

pre 8 godina

Kada bi politicari bili zainteresovani da sprece zvljanje fasada ( da nekoliko vinovnika posalju u zatvor- prinudni rad na godinu dana, bez obzira sto treba da idu u skolu), ceo grad bi izgledao mnogo lepse. Ali tu za njih licno nema koristi, pa ih zato ovaj problem i ne interesuje.

Mile

pre 8 godina

Stvarno izgleda kao teški kičeraj,ova fontana bi se pre uklopila na nekom groblju nego tu gde jeste!Gde su nestali svi ti ukusi i mera za lepe stvari ja nisam pametan!

neba

pre 8 godina

Zelena oaza? 2 ili 3 drveta koja se jos nisu posteno ni razgranala ne mogu biti zelena oaza. Mali trg sa simpa fontanom nista spec. Ono drvo samo sto je bilo je predstavljalo oazu, mogli su samo da poplocaju ulicu a drvo da ostane, e to bi bilo nesto, ovako nista spektakularno da bi se hvalili, al ajde idu izbori...

Dijaspora

pre 8 godina

Beli mermer? Zaista izgleda, barem na slici, kao jeftina plastika. Kamen bi bio mnogo bolje resenje. Tako su i u Pionirskom parku svojevremeno onu nekad lepu fontanu sa statuom u sredini, oblizili mermerom kao iz necijeg kupatila. Cesma koja je tu na nekoliko metara je od kamena, bronzana figura na sredini fontane takodje na kamenom postolju,na oni udarise sareni mermer okolo. Pa ko to radi? Da li je moguce da je neznanje toliko, nedostatak osnovnog osecaja za ambijent. Tako i ovde. Beli mermer u oronulom i izvrljano okruzenju... Neko bi trebalo da odgovara za ovaj neukus.

Vlada

pre 8 godina

U sustini je formiranje ovakvih mikro celina, dozvoljenih samo za pesake lepa stvar, da ne bude da se samo kritikuje. Samo resenje je takodje solidno, nista narovcito, ali solidno.

Naravno da su mogli da obrisu grafite, smesno je sto su ih ostavili.

Ipak, sad dolazimo do onog ALI: Fontana. Pa pobogu, jel neko cuo za stilsku uklopljenost? Ovo veze nema jedno sa drugim! Mislim, zbog ovoga studenti padaju na ispitu ko od sale...

Nadam se da ce B92 pustiti komentar sa citatom sa njuz neta: planirano je rusene zgrada oko trgica kod "Crvenog petla" jer se stilski ne uklapaju sa fontanom...

ne morate biti toliko ocigledni simpatizer, a ako niste, onda tek nemam reci

pre 8 godina

boban, 9. april 2016 18:14
kakav ste narod kad samo kukate? bas lepo izgleda. pre ovoga je jako ruzno bilo
***

Jao, molim Vas, ne izgleda lepo, izgleda kao parking. Uopste nije pitanje estetike, pitanje je logike.

ингарх

pre 8 godina

Kazes cuveni arhitekta Jovin.E pa taj arhitekta,urbanista , vizionar Jovin je napravio ulicu i autoput kroz centar grada a zove se Gazela.Takodje je tvorac dela Novog Beograda tako da ni jedan most po svojoj prirodi nije mogao da se napravi zbog nedostatka parcele na Novom Beogradu. Prirodan pad je bila Nemanjina ulica. Gracanicka ulica i ceo deo Obilicevog venca je mogao da se sredi bez da se rusi basta restorana Pevac koji bi bio u vezi sa restoranom Prolece.Napravljeno novo ruglo nekog novog vizionara kao sto je ruglo Cvetni trg
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Rajko, 9. april 2016 21:31)

Рајко, имаш погрешне податке. Јовин јесте пројектовао аутопут кроз Београд али га није он трасирао нити је он планирао само пробијање аутопута кроз град. Оно што је било до њега (техничка решења, профил, рампе, мостарска петља, денивелација и пасареле)је испројектовао перфектно и тиме минимализовао негативне ефекте трасе аутопута кроз град. То се посебно односи на полунивое, односно плитки ископ целог аутопута чиме је цена изградње знатно смањена као и бука у околини пута. Но, по нашем обичају његов пројекат није до краја испоштован. Да јесте, аутопут би на НБГ био под плочом у централној зони код блока 26 а дуж целог аутопута би био компактан зелени појас са чак 6 паралелних дрвореда чиме би се бука око аутопута свела на минимум. И имај у виду да је тада градња таквих путева кроз град била честа пракса у Европи и свету.

simona

pre 8 godina

Užas nad užasima! Bolje da su sredili malo oko "Pevca" i ostavili kako jeste. Uništili su onaj pariski šmek tog malog trga i napravili kompletni promašaj.

nena -Canada

pre 8 godina

Prvo sto mi upade u oci su oni uzasni grafiti ili skrabotine sto neko rece. Zar niste u stanju da sprecite te ruzne grafite svuda na zgradama, cak i u centru? Em biste konacno to iskorenili, em biste jedno vreme imali dobar prihod od drakonskih kazni? Kaznjavate za najmanje saobracajne prekrsaje a za ovo se ne setite? Kako razdrmati te koji treba da donesu taj zakon?

Pfc

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!
(Samo, 09. april 2016 20:14)
Jeste radjen po projektu slavnog Jovina ali projekta starog 30 godina.Zato i izgleda ovako tragikomicno sada.Samo sam to hteo da ti napisem.

nevazno

pre 8 godina

A zašto ne pokažu šahtu tamo pored puta koji su majstorski odradili? Inače tamo gde silazi ulica na zidu nema ploče ni ništa, samo su jeftino omalterisali i strašno izgleda.

milojko

pre 8 godina

ma sam trg nije los narocito kad se okrece fasade...zaista imas osecaj kao da si negde u parizu...ali fontana.... ali fontana... od belog materjala koji izgleda kao plastika...

Bojan

pre 8 godina

A to što su posekli onos taro drveće pa ga zamenili nekakvim trskama koje će da uvenu kroz godinu dana, to ni reči?

I koji cinizam - kao mora podzemne garaže zbog stanara? Koještarija! Popločaju pola ulice (za pare koje niko ne zna koje su) a onda izgrade 3 podzemne garaže na 300 metara jedna od druge (Studentski trg - Pariska - Trg republike) i pretrpaju centar kolima koja će da dolaze jer sada imaju 3 nove garaže.

miljanpravnik

pre 8 godina

Nisam nešto zainteresovan za ovu temu, a i ne živim odavno u Bgd-u, ali sad nešto gledam ove slike i meni ovo liči na šadrvan česmu (možda i grešim) a ja sam stvarno više za to da imamo neku česmu koja će nas asocirati na Rim, Berlin , London , Pariz a ne na Istambul (iako smo bili pod Turcima dosta godina).Svakako je varvarski i huliganski čin te dečurlije koja su kamenovala tu česmu ali mislim da bi trebali konačno, posle toliko vremena, da krenemo u nekom pravcu koji bi ovu decu, koja sada odrastaju, doveo u jednak položaj sa mladima Evrope (kakav je Bgd bio u jednom momentu polovinom 70ih i 80ih) a ne da ih vučemo stalno u srednji vek.Ne znam, možda grešim, ali stvarno mi nije jasno zašto se konstatno insistira na ovakvim orijentalnim stvarima, i zašto se ne uposli, kao gradski arhitekta, neko modernih shvatanja, i kulturološki gledano zapadno orjentisan (ne mislim na politiku nego na arhitekturu i kulturu)???

Laki (je malo nervozan)

pre 8 godina

E pa "gospodine" gradonačelniče, ako će te sve da sređujete kao Cvetni Trg, a hoćete iz gore navedenog, sve sam beton a ni "C" od cveća, naružićete Beograd ko ni jedan gradonačelnik do sad :-(

Rotfuchs

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!
(Samo, 09. april 2016 20:14)
Dodji u London da prebrojis u uzem centru grada vlasi trave,( za siri bi ti bilo potrebno mnogo vremena) Hyde park 142ha, Kensington gardens 111 ha, green park 19ha, st James' park 23ha...
(Pozdrav iz britanije, 09. april 2016 22:58)

Ili Berlin, recimo:))...Tierpark, Zoologischen Garten..

Dejan

pre 8 godina

Fontana je dio projekta uradjenog prije 30 godina. Identicna postoji u Trebinju i Herceg Novom, gdje je arhitekta Jovin razradio svoje ideje koje u tom momentu nije mogao da upotrebi u Beogradu. Sve primjedbe koje se daju na njen izgled treba uzeti sa zrnom soli, jer se treba imati u vidu da je to planirano prije 30 godina. Vlast je odgovorna za to sto nece da daju nove pare za novi projekat.

beton beton samo beton

pre 8 godina

Drvomrsci! Ovi bi trebali da odgovaraju za genocid samo zbog drveća koje su uništili od dolaska na vlast a o ljudima, naročito panzionerima da ne govorim.

zelenjak

pre 8 godina

a dole na zelenjaku stotine hiljada ljudi saki dan lomi noge i dahce u smradu..
za pare koje su ovde sljuskali, mogli su zelenjak da urede i operu da bude funkcionalan i pristojan do prave rekonstrukcije

Fokus

pre 8 godina

Slazem se sa mnogima ovde ali da rezimiramo ! Prilepski kamen jeste kvalitetan i za sad mnogo bljesti ali on je nebitan sad pa cak i da je objekat izliven od betona . Ono sto je ruzno je sam STIL fontane koji - kako neko rece - insistira na orijentalistici I pripada vise Bas carsiji a u okruzenju imamo predivnu epohu secesije i srednjeevropsko nadahnuce ! Jedno sa drugim nema " spontan i prijatan dijalog". Bode oci ! Kako minimizirati vec nacinjenu stetu ??? Za sada bi bilo sasvim dovoljno maknuti TU fontanu odatle zauvek . Manje je ruzno nemati NISTA na mestu fontane , nego imati TAKVU fontanu. A ostalo ? Pa sve ostalo je manje tragicno jer je nadomestivo ... Klupe mogu da se postave u bilo kom trenutku , grafiti mogu da se prekrece i fasade srede , za hrast nema povratka ali vreme ce uciniti svoje .

Una

pre 8 godina

Dakle gradski arhitekta je očigledno nesposoban i neiskusan, i pojma nema sa urbanim planiranjem. Neka se vrati jahtama i starletama, to je njegov nivo. Trg izgleda OČAJNO, katastrofalno. A od zelenila i klupa za odmor iz vesti nema ništa;

mama

pre 8 godina

A jel nekome palo na pamet da nije normalno da u 2016. godini gradi trg kome se sa 2 od 4 strane prilazi stepenistem?!!

Da li je neko pomislio da trg treba da koriste invalidi, roditelji sa decijim kolicima ili neko ko ne zeli da se penje uz stepenice ?!

A o fontani, ne treba mnogo trositi reci, promaseno i mesto i epoha.

ингарх

pre 8 godina

Полако људи. Критика власти је увек пожељна и у 99% случајева апсолутно на месту, али ви у увом конкретном случају заправо не критикујете власт већ можда и најбољег и дефитинитвно најзаслужнијег београдског архитекту и урбанисту. Пројектант овог платоа, Кнез Михаилове и целе централне пешачке зоне око те улице је Бранислав Јовин. Овај пројекат је урађен пре 30 година и тада је Јовин детаљно испланирао све што видите у овој пешачкој зони, од димензија и дебљине гранитиних плоча и коцки, преко стубића, жардињера па чак и оних лепих квадратних шахтова, па и ову чесму. Коришћени материјали су квалитетни и идентични онима у остатку пешачке зоне из Кнез Михаилове. И коначно, није неквалитетни бехатон него најквалитетнији домаћи гранит. Брана Јовин је човек који стоји иза пројекта савског и земунског кеја, јединог правог пројекта београдског метроа из 1976. године, зграде општине Нови Београд,мостарске петље, зграде урб. завода... И тај човек је сада са својих 80 година био на овом градилишту и малтретирао раднике за сваку гранитну коцку како би пројекат био изведен како треба. Чесма јесте мало традиционалнијег дизајна али је урађена од мермера који ће временом добити своју патину и у питању је исти материјал коришћен на чесми у Кнез Михаиловој.

4 banane umesto 4 ocila

pre 8 godina

evo linka ka google maps gde se vidi panoramno kako je pre izgledao taj cosak:

https://www.google.rs/maps/@44.8175702,20.4548527,3a,75y,205.27h,68.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSmsgstlnOGVkrLOF1SI94Q!2e0!7i13312!8i6656

u svakom slucaju 24-og mozemo reci vrlo konkretno sta mislimo o ovoj intervenciji, cvetnom-betonskom trgu, BgdH2O i svim ostalim...

satelit

pre 8 godina

Svi veci gradovi u Srbiji neka formiraju timove za uklanjanje grafita iz sireg centra gradova! Jednako tako ostavite prostor za murale,a ruzne grafite zakonom sankcioniste

Emma

pre 8 godina

Čudo jedno koliki je sumrak arhitektonskih ideja. U mnogim gradovima rekonstrukcija trga dobacuje samo do popločane tepsije i nakaradne fontane.

dylan dog

pre 8 godina

Fontana, po sebi, vrlo uspelo resenje. Problem je u kontekstu. I to joj oduzima na lepoti: plato lose resen, pozicija fontane najgora moguca, kao da je ispala tu. Konceptom je prostor umrtvljen, niko tu nece provoditi vreme. Nema cak ni gde da sedne. Sam objekat-fontana, vrlo dobro

crvenkapa

pre 8 godina

Da je ružna, ružna je! Ne shvatam zar tamo nije moglo da se napravi nešto za sedenje, neki neobavezni restorančić, ništa pretenciozno...a žvrljače zidova bi trebalo debelo kažnjavati!

Sava

pre 8 godina

Sjajan potez gradskih vlasti.
Čestitam!
Samo da pitam zašto nisu postavili i hidrantsku mrežu u funkciji protiv požarne zaštite. Kad već nema požarnog puta?
Izgleda da će se eventualne protiv požarne intervencije obavljati iz helikoptera?
Šta o tome misle protiv požarci i zakonodavac?

beli domino

pre 8 godina

da zanemarimo estetski utisak nove celine, ali sta cemo sa saobracajem u tom delu? jedna jednosmerna ulica je zatvorena, a drugim jednosmernim je smer ostao isti. guzve su postale nesnosne.

ингарх

pre 8 godina

Видим да би појединци да се врати плато у дивно, првобитно стање: https://www.google.rs/maps/@44.8174536,20.4549321,3a,75y,329.06h,87.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1soYLhgrOFi8cDriZaPTYJbQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=sr

Заиста прелепо, гомила аутомобила, фенси башта фенси кафића, тротоар широк толико да двоје не могу да се мимоиђу. Површина јавног простора = 0

Mare

pre 8 godina

Фонтана је преружна... Не знам ко је радио пројекат, али благи ужас.
(Вукота, 9. april 2016 16:55)

Projekat je radio nas cuveni arhitekta Branislav Jovin. Jovin je radio i Knez Mihailovu kao pesacku zonu i Delijsku cesmu. Fontana ce vremenom da dobije rustican izgled kao Delijska cesma. U komentarima se ljudi zale na beton, ovde nema betona ovo su granitne ploce, pitao bih te iste da li su nekad bili u Becu,Berlinu,Amsterdamu tamo su trgovi takodje poplocani zelenila na trgovima gotovo da uopste nema. Kod nas ljudi mesaju trgove sa parkovima. Pre ove rekonstrukcija tu su bili parkirani automobili, sada dosta bolje izgleda.

ChrisSton

pre 8 godina

Vama smeta ova fontana, a ne smeta vam skrabotine od gafite, a hocete da bude sve cisto kao na Zapadu? Mislite o tome sta je bolje, da je cisto, lepo i sredjeno ili sve unisteno, nesredjeno, smece okolo (to vi, ljudi gradjani koji ne glasaju i glasaju. bacate smece svugde, a ne vlast ili Vucic), prljavo, skrabotine. Koliko vidim ovde se samo kritikuje na sve i svasta, a niko da da ideje ili da se pozali e tu i tu treba da se sredi.

Samo

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!

Beogradjanin

pre 8 godina

Napokon kvalitetan trg , za razliku od cvetnog koji je od betona ovo je granitni trg a mermerna fontana koja je postavljena tu projektovana kad i delijska česma u knezu, bravo bravo samo ovako da se nastavi sa ovako kvalitnetnim materijalima i doslednisti arhitektonskom rešenju Brane Jovina a ne izmišljati nesto MODERNO (koje po običaju kod nas je monotono, hladno i jeftino izgleda)

diplomirani bot sa iskustvom

pre 8 godina

Pa dobro je, ovi nesto rade, grade, secam se pod Slobom tenkovi su orali asfalt, a covek je imao ogromnu podrsku, mogao je sa Srbijom da napravi sta god je hteo, a uspeo je samo da je unazadi gore nego Turci za 5 vekova... Ove niko ne voli, a ljudi ipak nesto prave. Da nije problem u nama?

Starosedeoc

pre 8 godina

Konačan oblik? Bez ijedne klupe, kante za djubre! Pet meseci su radili ono za šta im nije bilo potrebno dva, jer često nije bilo ni nadzora, ni radnika... Ovim tempom, pešačka zona završiće se 2025...

maca

pre 8 godina

@samo
O cemu ti pri cas jel u Berlinu ispred Bundestaga imas livadu, gde raje leti sedi, u Milanu oko katedrale imas kafica koliko hoces, o Amstredamu i cvetnim delovima grada, da ne pricam ,duz kanala kafica koliko hoces.

Beogradjanin

pre 8 godina

Napokon kvalitetan trg , za razliku od cvetnog koji je od betona ovo je granitni trg a mermerna fontana koja je postavljena tu projektovana kad i delijska česma u knezu, bravo bravo samo ovako da se nastavi sa ovako kvalitnetnim materijalima i doslednisti arhitektonskom rešenju Brane Jovina a ne izmišljati nesto MODERNO (koje po običaju kod nas je monotono, hladno i jeftino izgleda)

Samo

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!

diplomirani bot sa iskustvom

pre 8 godina

Pa dobro je, ovi nesto rade, grade, secam se pod Slobom tenkovi su orali asfalt, a covek je imao ogromnu podrsku, mogao je sa Srbijom da napravi sta god je hteo, a uspeo je samo da je unazadi gore nego Turci za 5 vekova... Ove niko ne voli, a ljudi ipak nesto prave. Da nije problem u nama?

ChrisSton

pre 8 godina

Vama smeta ova fontana, a ne smeta vam skrabotine od gafite, a hocete da bude sve cisto kao na Zapadu? Mislite o tome sta je bolje, da je cisto, lepo i sredjeno ili sve unisteno, nesredjeno, smece okolo (to vi, ljudi gradjani koji ne glasaju i glasaju. bacate smece svugde, a ne vlast ili Vucic), prljavo, skrabotine. Koliko vidim ovde se samo kritikuje na sve i svasta, a niko da da ideje ili da se pozali e tu i tu treba da se sredi.

Mare

pre 8 godina

Фонтана је преружна... Не знам ко је радио пројекат, али благи ужас.
(Вукота, 9. april 2016 16:55)

Projekat je radio nas cuveni arhitekta Branislav Jovin. Jovin je radio i Knez Mihailovu kao pesacku zonu i Delijsku cesmu. Fontana ce vremenom da dobije rustican izgled kao Delijska cesma. U komentarima se ljudi zale na beton, ovde nema betona ovo su granitne ploce, pitao bih te iste da li su nekad bili u Becu,Berlinu,Amsterdamu tamo su trgovi takodje poplocani zelenila na trgovima gotovo da uopste nema. Kod nas ljudi mesaju trgove sa parkovima. Pre ove rekonstrukcija tu su bili parkirani automobili, sada dosta bolje izgleda.

ингарх

pre 8 godina

Видим да би појединци да се врати плато у дивно, првобитно стање: https://www.google.rs/maps/@44.8174536,20.4549321,3a,75y,329.06h,87.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1soYLhgrOFi8cDriZaPTYJbQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=sr

Заиста прелепо, гомила аутомобила, фенси башта фенси кафића, тротоар широк толико да двоје не могу да се мимоиђу. Површина јавног простора = 0

ингарх

pre 8 godina

Полако људи. Критика власти је увек пожељна и у 99% случајева апсолутно на месту, али ви у увом конкретном случају заправо не критикујете власт већ можда и најбољег и дефитинитвно најзаслужнијег београдског архитекту и урбанисту. Пројектант овог платоа, Кнез Михаилове и целе централне пешачке зоне око те улице је Бранислав Јовин. Овај пројекат је урађен пре 30 година и тада је Јовин детаљно испланирао све што видите у овој пешачкој зони, од димензија и дебљине гранитиних плоча и коцки, преко стубића, жардињера па чак и оних лепих квадратних шахтова, па и ову чесму. Коришћени материјали су квалитетни и идентични онима у остатку пешачке зоне из Кнез Михаилове. И коначно, није неквалитетни бехатон него најквалитетнији домаћи гранит. Брана Јовин је човек који стоји иза пројекта савског и земунског кеја, јединог правог пројекта београдског метроа из 1976. године, зграде општине Нови Београд,мостарске петље, зграде урб. завода... И тај човек је сада са својих 80 година био на овом градилишту и малтретирао раднике за сваку гранитну коцку како би пројекат био изведен како треба. Чесма јесте мало традиционалнијег дизајна али је урађена од мермера који ће временом добити своју патину и у питању је исти материјал коришћен на чесми у Кнез Михаиловој.

DaniLo

pre 8 godina

Ovo dobro izgleda,samo sto sada jos vise dolazi do izrazaja koliko su nam jadne fasade i koliki je zlocin po izgled grada ovaj broj grafita.

insajder

pre 8 godina

Meni je ovo ok,samo dajte bre ljudi regulisite ove grafite u strogom centru grada!Juce prolazim pored Narodnog i na fasadi ispisano "Grobari Padinjak",pa tog koji je napisao treba naci i najstrozije ga kazniti!

aha

pre 8 godina

Strasno kako ruzno izgleda... Ova fontana se tu u opste ne uklapa u ambijent i ne znam kako je nekome palo na pamet da je tu postavi, uzaludno bacanje para...

Rajko

pre 8 godina

@Samo

Kazes cuveni arhitekta Jovin.E pa taj arhitekta,urbanista , vizionar Jovin je napravio ulicu i autoput kroz centar grada a zove se Gazela.Takodje je tvorac dela Novog Beograda tako da ni jedan most po svojoj prirodi nije mogao da se napravi zbog nedostatka parcele na Novom Beogradu. Prirodan pad je bila Nemanjina ulica. Gracanicka ulica i ceo deo Obilicevog venca je mogao da se sredi bez da se rusi basta restorana Pevac koji bi bio u vezi sa restoranom Prolece.Napravljeno novo ruglo nekog novog vizionara kao sto je ruglo Cvetni trg

DDD

pre 8 godina

Slikate se pored onolikih grafita (odnosno skrabotina, ono i nisu grafiti). U centru grada! Koliko kosta krec? Koliko kosta donosenje zakona gde se drakonski kaznjava svaki maloumnik koji skraba grad?

Pozdrav iz britanije

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!
(Samo, 09. april 2016 20:14)
Dodji u London da prebrojis u uzem centru grada vlasi trave,( za siri bi ti bilo potrebno mnogo vremena) Hyde park 142ha, Kensington gardens 111 ha, green park 19ha, st James' park 23ha...

jashtaman

pre 8 godina

Ne branim,ali sam svakodnevno u tom kraju i ne mogu da ne primetim da svi odjednom kukaju zbog baste "pevca". Na stranu sto je to kafic(pa moze da sedne samo ko 'moze'),,vec je ta basta zadnje dve godine uglavnom bila prazna,da je toliko ljudi koliko ovde za njom kuka zaiata i posetilo,mozda bi i kukanje imalo smisla...
ali onako usput,ko nije video fontanu,nije ni svestan koliko tu tek strci,ruzna i besmislena...i da,ne znam da li sam pomenuo,ali jako je ruzna fontana

Pfc

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!
(Samo, 09. april 2016 20:14)
Jeste radjen po projektu slavnog Jovina ali projekta starog 30 godina.Zato i izgleda ovako tragikomicno sada.Samo sam to hteo da ti napisem.

Dejan

pre 8 godina

Fontana je dio projekta uradjenog prije 30 godina. Identicna postoji u Trebinju i Herceg Novom, gdje je arhitekta Jovin razradio svoje ideje koje u tom momentu nije mogao da upotrebi u Beogradu. Sve primjedbe koje se daju na njen izgled treba uzeti sa zrnom soli, jer se treba imati u vidu da je to planirano prije 30 godina. Vlast je odgovorna za to sto nece da daju nove pare za novi projekat.

Todor

pre 8 godina

Ako bude pametnih ljudi opet na vlasti u Beogradu, skloniće ovo ruglo od fontane i vratiti nekadašnji, stogodišnji izgled ovom lepom beogradskom malom trgu. Bio je oaza, uvek hladovina i prijatan vazduh. Ne može da se menja istorija i izgled grada tek tako. Ne treba dozvoliti skrnavljenje simbola Beograda, posle uništenja Cvetnog trga, sad i ovo. Stop neznanju i bahatosti.

dipl.ing.arhitekture

pre 8 godina

" Prelepu fontanu gde beogradjani mogu da se odmaraju" Sednu na plocnik i odmaraju. Nekada je tu bila kafana sa stogodisnjim hrastom gde u beogradjani stvarno mogli da se odmaraju.Da li se "odmaraju" na onom ruglu od cvetnog trga, Akademija arhitekata Srbije je zatrazila smenu gradskog arhitekte Folica. Pametnom dosta

Dijaspora

pre 8 godina

Beli mermer? Zaista izgleda, barem na slici, kao jeftina plastika. Kamen bi bio mnogo bolje resenje. Tako su i u Pionirskom parku svojevremeno onu nekad lepu fontanu sa statuom u sredini, oblizili mermerom kao iz necijeg kupatila. Cesma koja je tu na nekoliko metara je od kamena, bronzana figura na sredini fontane takodje na kamenom postolju,na oni udarise sareni mermer okolo. Pa ko to radi? Da li je moguce da je neznanje toliko, nedostatak osnovnog osecaja za ambijent. Tako i ovde. Beli mermer u oronulom i izvrljano okruzenju... Neko bi trebalo da odgovara za ovaj neukus.

Ljiljana

pre 8 godina

Nadam se iskreno da će reagovati neko od umnih glava, da se ovo ispravi.
Na 100m od SANU i 200m od Patrijaršije ovakva orjantelistika.
Srušena najlepša terasa u Beogradu. Sad imamo orijentalnu česmu i "pevca" na njoj , koji liči na kvočku.
Žardinjere od mermera kao na groblju.
Neko mora de reaguje. Grad mora da se sačuva od umetničkog viđenja netalentovanih umetnika.
sve zgrade oko te "oaze" su stare po 100 godina, ovo se ne uklapa, mnogo je ružno.

dylan dog

pre 8 godina

Fontana, po sebi, vrlo uspelo resenje. Problem je u kontekstu. I to joj oduzima na lepoti: plato lose resen, pozicija fontane najgora moguca, kao da je ispala tu. Konceptom je prostor umrtvljen, niko tu nece provoditi vreme. Nema cak ni gde da sedne. Sam objekat-fontana, vrlo dobro

Lidija

pre 8 godina

Kako je samo bila lepa cuvena basta "Kod pevca"!! To je bila prava oaza, sa onim prelepim, ogromnim drvetom! Kakvo zelenilo? Gde da se odmaramo? Sednemo na beton ili zardinjeru? Fontana se ne uklapa apsolutno niusta, a ruzna je samo tako...fale samo labudovi i andjeli! Neukus, promasaj. Nije mnogo bolji ni Cvetni trg (mogu da ga nazovu Mermerni trg.

bane

pre 8 godina

Sramno! Zivim ovde i ovo nema veze sa zivotom. Unistiti onakvu najlepsu bastu u Beogradu od "Crvenog pevca", iseci drvece u basti, uzeti jos 30-ak parking mesta nama koji zivimo tu. Katastrofa! Sve zarad skupljanja jeftinih politickih poena. Gomila para stucana nepotrebno. Trebalo je uz 10 X manje para da se uglanca vec postojece. A mi sto uskoro necemo imati gde da ostavimo auto, prodaja stana, decu za ruku i pravac periferija.
Sjasi Kurta (SPS,JUL,DOS,DS) da uzjasi Murta (SNS)!

100%

pre 8 godina

Vracala se danas sa pijace oko 11h, mucni radnici su mahnito sklepali preostalih 10% radova, ivicnjaci, ovog "zelenila" nije bilo, prasnjavo i ponegde blatnjavo. Mogu samo da zamislim koji je kvalitet radova izvrsenih u minut do 12, da bi se gradonacelnik slikao pored fontane koja izgleda kao plasticna.

citizen

pre 8 godina

Iskreno mi je smesna ta fontana jer izgleda tu kao da je nekome ispala sa kamiona.
Fontana je centralni objekat koji treba da dominira prostorom (kojeg nema), okruzenje treba da joj bude prilagodjeno da bi sve vizuelno imalo smisla.
Ovako nastradace neki biciklista, pesaci ce je morati obilaziti, ne znam sta je autor hteo da poruci.

Ana

pre 8 godina

Prolazila sam tuda možda u proseku jednom godišnje i uvek me iznova podsećalo na neki francuski mali trg, uz malo doterivanja imalo bi baš fantastičan gradski šmek. Ovo je užas. Ništa se uklapa, kao da su različite ličnosti ubacivale svako svoj deo. Strašno.

simona

pre 8 godina

Užas nad užasima! Bolje da su sredili malo oko "Pevca" i ostavili kako jeste. Uništili su onaj pariski šmek tog malog trga i napravili kompletni promašaj.

Mile

pre 8 godina

Stvarno izgleda kao teški kičeraj,ova fontana bi se pre uklopila na nekom groblju nego tu gde jeste!Gde su nestali svi ti ukusi i mera za lepe stvari ja nisam pametan!

Peca

pre 8 godina

Fonta kao da je pala sa neba u ovo okruženje. Ja sam pomislio da je plastična i upošte mi nije bilo jasno kako je izabran ovaj kamen dok negde nisam pročitao da se radi o čuvenom prilepskom kamenu. Okruženje prljavih i raspadnutih fasada, sivi pločnik i fontana koja šljašti kao da je neka polirana plastika stvaraju neko čudno okruženje.

Marija

pre 8 godina

Istina je da je projekat radio nas cuveni arhitekta i urbanista Branislav Jovin, ali... Sam Jovin kaze da je to radjeno pre vise od 30 godina, u sklopu projekta beogradskog metroa, kada je prvo trebalo izgraditi metro, a zatim pretvoriti centar grada u pesacku zonu (kao u svakom ozbiljnom gradu). A ovde se, po njegovim recima, radi naopako, kao sto i inace radi ova vlast. Ovu cesmu je projektovao u za to vreme aktuelnom postmodernom stilu, ali je kasnije redizajnirao projekat za neke druge gradove. Ovde to nije hteo da ucini, iz protesta sto se obesmisljava citav njegov projekat time sto se izdvaja jedan njegov delic. To je ne kao da se kuca gradi od krova, nego od odzaka, prvo odzak da visi u vazduhu, pa cemo onda da vidimo sta cemo. Zato ovo izgleda ruzno, neuklopljeno, jeftino i bedno, kao i sve sto radi ova vlast. Samo sto ona nije jeftina, nego ce tek skupo da nas kosta.

Emma

pre 8 godina

Čudo jedno koliki je sumrak arhitektonskih ideja. U mnogim gradovima rekonstrukcija trga dobacuje samo do popločane tepsije i nakaradne fontane.

beton beton samo beton

pre 8 godina

Drvomrsci! Ovi bi trebali da odgovaraju za genocid samo zbog drveća koje su uništili od dolaska na vlast a o ljudima, naročito panzionerima da ne govorim.

Sava

pre 8 godina

Sjajan potez gradskih vlasti.
Čestitam!
Samo da pitam zašto nisu postavili i hidrantsku mrežu u funkciji protiv požarne zaštite. Kad već nema požarnog puta?
Izgleda da će se eventualne protiv požarne intervencije obavljati iz helikoptera?
Šta o tome misle protiv požarci i zakonodavac?

miljanpravnik

pre 8 godina

Nisam nešto zainteresovan za ovu temu, a i ne živim odavno u Bgd-u, ali sad nešto gledam ove slike i meni ovo liči na šadrvan česmu (možda i grešim) a ja sam stvarno više za to da imamo neku česmu koja će nas asocirati na Rim, Berlin , London , Pariz a ne na Istambul (iako smo bili pod Turcima dosta godina).Svakako je varvarski i huliganski čin te dečurlije koja su kamenovala tu česmu ali mislim da bi trebali konačno, posle toliko vremena, da krenemo u nekom pravcu koji bi ovu decu, koja sada odrastaju, doveo u jednak položaj sa mladima Evrope (kakav je Bgd bio u jednom momentu polovinom 70ih i 80ih) a ne da ih vučemo stalno u srednji vek.Ne znam, možda grešim, ali stvarno mi nije jasno zašto se konstatno insistira na ovakvim orijentalnim stvarima, i zašto se ne uposli, kao gradski arhitekta, neko modernih shvatanja, i kulturološki gledano zapadno orjentisan (ne mislim na politiku nego na arhitekturu i kulturu)???

nevazno

pre 8 godina

A zašto ne pokažu šahtu tamo pored puta koji su majstorski odradili? Inače tamo gde silazi ulica na zidu nema ploče ni ništa, samo su jeftino omalterisali i strašno izgleda.

ne morate biti toliko ocigledni simpatizer, a ako niste, onda tek nemam reci

pre 8 godina

boban, 9. april 2016 18:14
kakav ste narod kad samo kukate? bas lepo izgleda. pre ovoga je jako ruzno bilo
***

Jao, molim Vas, ne izgleda lepo, izgleda kao parking. Uopste nije pitanje estetike, pitanje je logike.

milojko

pre 8 godina

ma sam trg nije los narocito kad se okrece fasade...zaista imas osecaj kao da si negde u parizu...ali fontana.... ali fontana... od belog materjala koji izgleda kao plastika...

QQ

pre 8 godina

Da ali da bi bila oaza morala bi imati malo vise drveca a ne samo ploce i mermernu cesmu gde ce leti moci jaja da se prze na onim mermeru. Bruka unistili su onakvu hladovinu. Uostalom kao i "cvetni trg" kod JDP-a.

Rotfuchs

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!
(Samo, 09. april 2016 20:14)
Dodji u London da prebrojis u uzem centru grada vlasi trave,( za siri bi ti bilo potrebno mnogo vremena) Hyde park 142ha, Kensington gardens 111 ha, green park 19ha, st James' park 23ha...
(Pozdrav iz britanije, 09. april 2016 22:58)

Ili Berlin, recimo:))...Tierpark, Zoologischen Garten..

Bojan

pre 8 godina

A to što su posekli onos taro drveće pa ga zamenili nekakvim trskama koje će da uvenu kroz godinu dana, to ni reči?

I koji cinizam - kao mora podzemne garaže zbog stanara? Koještarija! Popločaju pola ulice (za pare koje niko ne zna koje su) a onda izgrade 3 podzemne garaže na 300 metara jedna od druge (Studentski trg - Pariska - Trg republike) i pretrpaju centar kolima koja će da dolaze jer sada imaju 3 nove garaže.

Darko

pre 8 godina

Zašto grad ne učini nešto po pitanju žvrljanja po fasadama. Ceo grad izgleda kao Bronks. Ne može se stalno pričati kako ništa ne može da se učini. Za to nisu potrebna ogromna materijalna sredstva. Grad je ceo pod kamerama. lako se da utvrditi ko žvrlja. Komunalnih policajaca imamo više nego vojske
pa mogu da patroliraju. Uvesti velike pa i zatvorske kazne. Primenjivati ih. Mediji da podrže akciju. Uključiti nas, građane. Akcija se nazove npr. Okrečimo Beograd. Ne treba da bude politički obojena. Pa valjda je interes svih nas da grad izgleda lepo. Prijatnije ćemo se osećati. Svako sredi svoju zgradu. (dvorište)Malo farbe i četke i idemo, akcija... Grad i republika svoje. Promenimo izgled grada za 3 meseca...Samo malo volje zajedničkog novca i rada. Ali se to mora promovisati kao majveća akcija sredjivanja grada ikada. Da Beograd konačno bude beo...Ko je za neka da plus

LjB

pre 8 godina

Fontana jezivo izgleda..većina novih arhitektonskih poduhvata u Bg deluje bezlično i neprirodno..beton, beton, beton, žardinjerica sa nekom travkom i jedno , najviše dva mlada stabla koja će za 50-ak godina da naprave hlad .Zemunska pijaca, Cvetni trg i sad Petao...

Videla zaba da se konj potkiva

pre 8 godina

Zasto ste u okruzenje neoklasicne arhitekture stavili cesmu kao sa "bas -carsije"???Ne vidim nikakvu stilsku a ni arhitektonsku vezu ambijentalne celine i ovog bunara skromne lepote...Steta, deset koraka unazad za grad.Da bi neki grad bio metropola ne moze za "sutrasnjicu" reciklirati "izlapela" resenja i nazivati ih uredjenjem grada!Kad su stvarali Bernini i Boromini a mi 2016 otvaramo ovakvo "nesto".Bedno i sramotno i retrogradno!

crvenkapa

pre 8 godina

Da je ružna, ružna je! Ne shvatam zar tamo nije moglo da se napravi nešto za sedenje, neki neobavezni restorančić, ništa pretenciozno...a žvrljače zidova bi trebalo debelo kažnjavati!

Laki (je malo nervozan)

pre 8 godina

E pa "gospodine" gradonačelniče, ako će te sve da sređujete kao Cvetni Trg, a hoćete iz gore navedenog, sve sam beton a ni "C" od cveća, naružićete Beograd ko ni jedan gradonačelnik do sad :-(

DDD

pre 8 godina

Tek sada vidim da 90% ljudi koji komentarisu vesti nemaju osnovno obrazovanje. Projekat je, kao sto je vec neko pametan napisao, uradjen po projektu slavnog urbaniste Jovina. Centar grada mora i treba da bude poplocan, ne mozete u šoping zoni da imate mjesto sa kampovanje. A odmah pored imate park! Otidjite u neku evropsku prestonicu. Milano, Amsterdam... Na prste cete moci da izbrojite vlasi trave u sirem centru. Kao i broj kafana. Ako niste upuceni u tematiku nemojte da komentarisete i kritikujete stvari o kojima ne znate nista!
(Samo, 9. april 2016 20:14)

Strucnjace, svaki ozbiljan grad u urbanistickom planu ima propisan procenat "zelenih" povrsina. Beograd tu itekako zaostaje. Bitno je da ti znas, ali nisi naveo nikakve podatke kojima bi drugima "zacepio usta". Koliko znam, cak je i park kod usca odavno planiran za odstrel. Manje zelene povrsine su veoma retke, a postojece su ocajno, ocajno odrzavane. Zadnji put kad sam bio na Kalemegdanu zatekao sam tone djubreta po travi i stazama. Naravno, tu su i od pre nekoliko godina nezaobilazne tezge usred parka.

zelenjak

pre 8 godina

a dole na zelenjaku stotine hiljada ljudi saki dan lomi noge i dahce u smradu..
za pare koje su ovde sljuskali, mogli su zelenjak da urede i operu da bude funkcionalan i pristojan do prave rekonstrukcije

beli domino

pre 8 godina

da zanemarimo estetski utisak nove celine, ali sta cemo sa saobracajem u tom delu? jedna jednosmerna ulica je zatvorena, a drugim jednosmernim je smer ostao isti. guzve su postale nesnosne.

neba

pre 8 godina

Zelena oaza? 2 ili 3 drveta koja se jos nisu posteno ni razgranala ne mogu biti zelena oaza. Mali trg sa simpa fontanom nista spec. Ono drvo samo sto je bilo je predstavljalo oazu, mogli su samo da poplocaju ulicu a drvo da ostane, e to bi bilo nesto, ovako nista spektakularno da bi se hvalili, al ajde idu izbori...

Fokus

pre 8 godina

Slazem se sa mnogima ovde ali da rezimiramo ! Prilepski kamen jeste kvalitetan i za sad mnogo bljesti ali on je nebitan sad pa cak i da je objekat izliven od betona . Ono sto je ruzno je sam STIL fontane koji - kako neko rece - insistira na orijentalistici I pripada vise Bas carsiji a u okruzenju imamo predivnu epohu secesije i srednjeevropsko nadahnuce ! Jedno sa drugim nema " spontan i prijatan dijalog". Bode oci ! Kako minimizirati vec nacinjenu stetu ??? Za sada bi bilo sasvim dovoljno maknuti TU fontanu odatle zauvek . Manje je ruzno nemati NISTA na mestu fontane , nego imati TAKVU fontanu. A ostalo ? Pa sve ostalo je manje tragicno jer je nadomestivo ... Klupe mogu da se postave u bilo kom trenutku , grafiti mogu da se prekrece i fasade srede , za hrast nema povratka ali vreme ce uciniti svoje .

Beba

pre 8 godina

Kada bi politicari bili zainteresovani da sprece zvljanje fasada ( da nekoliko vinovnika posalju u zatvor- prinudni rad na godinu dana, bez obzira sto treba da idu u skolu), ceo grad bi izgledao mnogo lepse. Ali tu za njih licno nema koristi, pa ih zato ovaj problem i ne interesuje.

Djordje

pre 8 godina

Zanimljivo, al nigde ne vidoh KANTU ZA OTPADKE a o klupama da neko sedne? Grad pretvoren u deponiju, prljav!?Za koji dan ce i cesma biti ispisana grafitima i pasce u zaborav kao i sve ostalo.

ингарх

pre 8 godina

Kazes cuveni arhitekta Jovin.E pa taj arhitekta,urbanista , vizionar Jovin je napravio ulicu i autoput kroz centar grada a zove se Gazela.Takodje je tvorac dela Novog Beograda tako da ni jedan most po svojoj prirodi nije mogao da se napravi zbog nedostatka parcele na Novom Beogradu. Prirodan pad je bila Nemanjina ulica. Gracanicka ulica i ceo deo Obilicevog venca je mogao da se sredi bez da se rusi basta restorana Pevac koji bi bio u vezi sa restoranom Prolece.Napravljeno novo ruglo nekog novog vizionara kao sto je ruglo Cvetni trg
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Rajko, 9. april 2016 21:31)

Рајко, имаш погрешне податке. Јовин јесте пројектовао аутопут кроз Београд али га није он трасирао нити је он планирао само пробијање аутопута кроз град. Оно што је било до њега (техничка решења, профил, рампе, мостарска петља, денивелација и пасареле)је испројектовао перфектно и тиме минимализовао негативне ефекте трасе аутопута кроз град. То се посебно односи на полунивое, односно плитки ископ целог аутопута чиме је цена изградње знатно смањена као и бука у околини пута. Но, по нашем обичају његов пројекат није до краја испоштован. Да јесте, аутопут би на НБГ био под плочом у централној зони код блока 26 а дуж целог аутопута би био компактан зелени појас са чак 6 паралелних дрвореда чиме би се бука око аутопута свела на минимум. И имај у виду да је тада градња таквих путева кроз град била честа пракса у Европи и свету.

mama

pre 8 godina

A jel nekome palo na pamet da nije normalno da u 2016. godini gradi trg kome se sa 2 od 4 strane prilazi stepenistem?!!

Da li je neko pomislio da trg treba da koriste invalidi, roditelji sa decijim kolicima ili neko ko ne zeli da se penje uz stepenice ?!

A o fontani, ne treba mnogo trositi reci, promaseno i mesto i epoha.

satelit

pre 8 godina

Svi veci gradovi u Srbiji neka formiraju timove za uklanjanje grafita iz sireg centra gradova! Jednako tako ostavite prostor za murale,a ruzne grafite zakonom sankcioniste

Una

pre 8 godina

Dakle gradski arhitekta je očigledno nesposoban i neiskusan, i pojma nema sa urbanim planiranjem. Neka se vrati jahtama i starletama, to je njegov nivo. Trg izgleda OČAJNO, katastrofalno. A od zelenila i klupa za odmor iz vesti nema ništa;

Labud

pre 8 godina

Šta tu radi Minja Subota?
(bota, 9. april 2016 17:14)

Zivi tu covek. Ja se pre pitam sta radi Mali tu i sta ce gradonacelnik da "otvara" dve zardinjere?

nena -Canada

pre 8 godina

Prvo sto mi upade u oci su oni uzasni grafiti ili skrabotine sto neko rece. Zar niste u stanju da sprecite te ruzne grafite svuda na zgradama, cak i u centru? Em biste konacno to iskorenili, em biste jedno vreme imali dobar prihod od drakonskih kazni? Kaznjavate za najmanje saobracajne prekrsaje a za ovo se ne setite? Kako razdrmati te koji treba da donesu taj zakon?

4 banane umesto 4 ocila

pre 8 godina

evo linka ka google maps gde se vidi panoramno kako je pre izgledao taj cosak:

https://www.google.rs/maps/@44.8175702,20.4548527,3a,75y,205.27h,68.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSmsgstlnOGVkrLOF1SI94Q!2e0!7i13312!8i6656

u svakom slucaju 24-og mozemo reci vrlo konkretno sta mislimo o ovoj intervenciji, cvetnom-betonskom trgu, BgdH2O i svim ostalim...

Vlada

pre 8 godina

U sustini je formiranje ovakvih mikro celina, dozvoljenih samo za pesake lepa stvar, da ne bude da se samo kritikuje. Samo resenje je takodje solidno, nista narovcito, ali solidno.

Naravno da su mogli da obrisu grafite, smesno je sto su ih ostavili.

Ipak, sad dolazimo do onog ALI: Fontana. Pa pobogu, jel neko cuo za stilsku uklopljenost? Ovo veze nema jedno sa drugim! Mislim, zbog ovoga studenti padaju na ispitu ko od sale...

Nadam se da ce B92 pustiti komentar sa citatom sa njuz neta: planirano je rusene zgrada oko trgica kod "Crvenog petla" jer se stilski ne uklapaju sa fontanom...

Sabahudin

pre 8 godina

Tako i kod mene u kraju počeli sređivanje parkića jesenas. A onda prekinuli, ostavili raskopano i nisu radili ništa bar 4 meseca i onda se iznenada pojavili i sredili sve za dve nedelje. I eno park spreman da ga Mali otvori u sred izborne kampanje.

Starosedeoc

pre 8 godina

Konačan oblik? Bez ijedne klupe, kante za djubre! Pet meseci su radili ono za šta im nije bilo potrebno dva, jer često nije bilo ni nadzora, ni radnika... Ovim tempom, pešačka zona završiće se 2025...

maca

pre 8 godina

@samo
O cemu ti pri cas jel u Berlinu ispred Bundestaga imas livadu, gde raje leti sedi, u Milanu oko katedrale imas kafica koliko hoces, o Amstredamu i cvetnim delovima grada, da ne pricam ,duz kanala kafica koliko hoces.