Sreda, 29.03.2023.

09:17

U Italiji će na auto-putu smeti 150 km/h, da li tako treba i kod nas? ANKETA

Izvor: Izvor: biznisinfo.ba

U Italiji æe na auto-putu smeti 150 km/h, da li tako treba i kod nas? ANKETA IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

cosmo

pre 1 godinu

Ograničenja razumiju ljudi iznad nivoa razmišljanja "moj auto to ne osjeti" - ne razmišljajući o posljedicama udarca i manjka kontrole nad fizikom, koju nijedan auto ne može pobijediti.

Razlika između 170 km/h i 130 km/h je 11 metara u jednoj sekundi. To je više od dva jako velika automobila (npr. A8), ili tri kompakta B segmenta.

Ili, za prosječan auto od 1,2 tone, kinetička energija, kojom će udariti u prepreku je 70% veća pri brzini od 170 km/h, u odnosu na 130 km/h. Ili za 1/3 veća pri 150 km/h.

To su osnove - izdržljivost materijala, takođe, eksponencijalno opada pri rastu brzine.

Razlika u zaustavnom putu je najdrastičniji pokazatelj. Izuzevši reakciju vozača (da je nula), zaustavni put je, okvirno, pri 150 km/h , u odnosu na 130, veći za 30-35 metara, a pri 170 km/h za preko 70 metara. To je mnogo Audija A8.

Ostvarenom čovjeku, psihički uravnoteženom, obrazovanom i sa porodicom na zadnjem sjedištu - ovo ne treba posebno računati.

Boki

pre 1 godinu

Ne znam kako ljudi ne shvataju da to sto oni sebe smatraju bezbednim kad voze 170 ili 200 na sat, ne znaci da su JEDINI na putu. Ja ako pogledam retrovizor i sklonim pogled, a ti picis 200, pa eto te za sekund u levoj traci pored mene, a da te nisam primetio. Dzaba tebi sto si ti sam sebi bezbedan, kada na tebe mogu ds uticu drugi automobili, a i ti utices na druge. Poenta je da sa 200 na sat, ni ti a ni drugi ucesnici na autoputu nrmaju vremena da reaguju. Sa 130 i moze. To je sve. Ne pravite se pametni. Postoje ljudi koji imaju strucno znanje iz saobracaja i oni nisu tek tako smislili pravila saobracaj, pogotovo za ogtanicenja.

Coyote

pre 1 godinu

Evo kako normalne zemlje rade. Kada ce Okanovic i profesor Vujičić da budu uhapšeni? Zato mi imamo najrigoroznije propise na svetu a ipak se gine u saobraćaju kao u ratu?

Lord of the Flies

pre 1 godinu

meni je ok da desna traka ide do 130, a da se u levoj (brzoj) dozvoli 150-160, ali i da se ne sme uci u nju sa manje od npr. 110 ili 120 - time se trajno onemogucava medjusobno preticanje kamiona na autoputu koje postaje sve opasnije - ovaj koji vozi 95 pretice ovog koji vozi 90 i to traje li traje, a sve u brzoj traci dok mu se neko priblizava sa 130 (po ogranicenju - da kazemo najispravniji scenario). Samim tim - brzi voze levo, sporiji desno spram mogucnosti i zelje i molim lepo.

dragaN

pre 1 godinu

U Nemačkoj nema ograničenja na autoputevima!
(Dragan -Sava, 30. mart 2023 00:12)

Nemoj da lazes. Bio sam pre dve nedelje u Nemackoj, ogranicenje na autoputevima je 130.

Dragan

pre 1 godinu

To je suludo. U Švedskoj su npr. ograničenja 110 ili 120km/h, a autoputevi kao piste. I retko ko vozi toliko brzo, većina 100km/h. U Austriji ima deonica sa 130km/h, ali uglavnom je 90-110km/h. Bezbednije je, štedi se benzin, manje zagađuje. Kuda žurite? Sve biznismeni, žure da sednu da bleje. Šveđani i Austrijanci propadoše što sporo voze. Što bi rekoa prof. Zec - svi žure niko nigde ne stiže.

Antikroasan

pre 1 godinu

Ocekivao sam ovakav rezultat ankete od nasih seljobera.
Nasi "najbolji" delovi autoputa E75 su dzade u odnosu na najdrljaviji italijanski tandzencijale kad krenes nanize od Napulja ili Salerna.
Kod nas bi i na šoderu bolidi glasali za 130 jer su tako u mogucnosti.
(Pekorino mortadela pistaći, 29. mart 2023

Ne lupetaj. Naši autoputevi su vrlo dobri u odnosu na jug Italije koji je katastrofalan. Lošiji autoput nisam video od Napulj - R Calabria. Nemački putevi su losiji nego pre 20 godina a na nekim deonicama krš. Čak i u USA na primer NY - Washington je 50% autoputa krš. Tako da ne lupetajte posebno ona dama koja je prešla delu Evropu kako kaže i lik koji ne zna da koristi preticajnu traku zbog betonskih razdelnih ostrva. Pa nemoj kada ti je usko. To znači da ne znaš pa je sigurnije i za tebe i druge. Što se tiče 150 slažem se za autoput za one koji mogu. 150 je generalno neka tempomat brzina kojom ja vozim kada nema gužve u saobraćaju. Smatram da bi trebalo da se toleriše a preko toga zaista nema potrebe. Nego ne dirajte autoput kroz Beograd koji idioti hoće da primenjuju u ulicu i da uvedu žutu traku. Dalje ruke. Ne usporavajte saobraćaj, to je žila kućavica Beograda. Obratite više pažnje na nevezvedne krseve i automobile koji izbacuju dim kao da voze na ugalj. Šta je sa merenjem izduvnih gasova na tehničkom? Ništa a gledaju da li je auto prljav ili ogreban. Izduvni glasovi i kočnice. To ne bi prošlo četvrt automobila.

Milan

pre 1 godinu

Nije stvar samo u "ja mogu". Gorivo je strateški resurs, a svako povećanje brzine povećava i potrošnju (ne govorim o tome ko može da plati, nego o globalnoj potrošnji). Drugo, sa kraja na kraj Srbije, u idealnim uslovima, stiglo bi se brže za 30 minuta.
Sa druge strane, mislim da bi se moralo razmišljati o najmanjoj dozvoljenoj brzini. U okolini Novog Sada i Beograda često sustižem automobile koji se kreću brzinom od oko 90km/h. Jednom sam umalo udario u lika koji je vozio 60-70, a u levoj traci me obilazi jedan sa 132km/h... nisam očekivao da neko auto putem vozi tako sporo.
Kada se izlazi sa auto-puta, ne usporava se kilometar ranije dok si u desnoj voznoj traci, nego kada dođeš na isključenje, prebaciš se u traku za isključivanje i onda kočiš.
Poenta je da saobraćaj teče, a ako se ljudi ne ponašaju odgovorno i pametno, džaba maksimalna brzina kojom ne možeš da se krećeš ili samo malo brže dođeš iz zastoja u zastoj.

Toni

pre 1 godinu

Kupiš nov auto ili malo kvalitetniji, stranci pored tebe idu 170km/h a ovdašnji penzosi, vikend autoput vozači i nesposobnjakovići bez kinte kukaju kako je i 130km/h previše. Znači hajde da kočimo sve one koji mogu, koji su bolji i sposobniji od nas jer oni su glupi, nepromišljeni i nesposobni, klasično inertno stado.
Ja sam i za 160km/h ko može. Ovim autoputem se i ranije bez merenja prosečnog vremena išlo tim brzinama, čak i brže, znači sposoban je autoput u Srbiji za to. Mogli bi još jednu traku da mu dodaju zbog ovih puževa i kanti starih 15 i više godina da se ne stresiraju.

XL

pre 1 godinu

Kod nas ne treba, jel moramo uvek da gledamo druge? Kao prvo, nemamo ni kvalitet puteva niti deonice za tako brze vožnje! Kao drugo, nemamo kulturu kao vozači, ne poštujemo propise, bahati smo i nemamo odgovornost prema drugim učesnicima u saobraćaju! Kao treće i najbitnije, koliko vam znači ušteda vremena za veću brzinu od 20km/h? Čak i kada biste vozili najdužu relaciju auto-putem od Subotice do Preševa (oko 550km), mogli biste da stignete samo pola sata ranije za tu razliku a i to nije moguće jer nema uslova da celom dužinom auto-puta vozite 150km/h! Da li vredi da za teoretskih pola sata kroz Srbiju rizikujete svoj i tuđe živote?

Neko mi krade nick...

pre 1 godinu

Za ove što im je dosadno voziti po Milošu, vozite po Ibarskoj ona je baš zanimljiva. Valjda je prvenstvena poenta autoputa da bude bezbedan, dakle dosadan.

C i n i k

pre 1 godinu

Nemamo mi auto za te brzine...
(Панта млекаџија, 29. mart 2023 15:33)


Vi koji nemate ... trebalo je da preskocite ovu vest narocito da komentarisete...

J'existe

pre 1 godinu

Hajde prvo da uporedimo autoputeve u Srbiji i Italiji, pa onda da pričamo o dozvoljenim brzinama. Svako ko je bar jednom vozio kroz Italiju zna o čemu govorim.

Tanja

pre 1 godinu

Ne radi se o brzini nego o kulturi vožnje, a to je da kada se napr neko uključuje na auto put, u IT kad to vidiš prestrojavaš se u levu traku da bi ga pustio, a u SRB dodaš gas da ga ne pustiš ni za živu glavu. Zatim, u SRB ljudi rade neočekivane stvari na auto putu, iznanada usporavaju, ubrzavaju, menjaju trake, i sl, zbog toga ovde stranci ginu, mada su to uglavnom gastosi i tako. Još nešto, u SRB autoput ne izdržava ni 120 bezbedno jer je put loš! Prošla sam celu Evropu kolima, toliko i srećno!

Stolo

pre 1 godinu

Vidim da se zale ovde na nasu voznu kulturu, pa Italijani su manijaci u odnosu na nas. Ne daju migavce kad skrecu, nabijaju se u gepek, skoro da ti udju u auto. A i sad voze svi 150kmh ili vise. Autoputevi uglavnom krcati i puni kamiona, nikad ne znas koji ce ti uleteti kad obilaze jedni druge jer ni oni migavce ne daju. Vrlo su agresivni, bahati i nestepljivi. Kad udjem u Svajcarku gde je 120 ogranicenje i sa njihovim stilom voznje mi deluje da mogu spavati za volanom.

ja

pre 1 godinu

Najzad neko pametan. Zasto u nemackoj postoje autoputevi bez ogranicenja brzine, zato sto svako moze da izadje i provoza svoja kola koliko zeli na tom mestu gde je dozvoljeno i sigurno, a onda po gradu postuje propise i vozi sigurno i pazljivo, jer se "izduvao" gde treba, a ne kod nas kamere presretaci prosecna brzina na auto putevima. i onda sve koji zele da se malo stisnu gas su premestili na lokalne puteve gde stradaju deca i neduzni pesaci. Kod nas sve kontra kao i uvek

mnemonic

pre 1 godinu

skoro vozim redovno po autoputu. Nema potrebe za ovim, sa 130 apsolutno letiš, ako nema gužve stizes svuda glat. Ako ima, džabe ograničenje od 150. Ima koji su nervozni pa loze, samo prolete, ali nema potrebe za tim. 130 puna kapa. Obiđes celu srbiju za nekoliko sati takve vožnje.
(herbert, 29. mart 2023 14:04

hahahah letiš sa 130... gde ja živim... leti se sa 230 druže, probaj, neće ti ništa faliti ako je (auto) put ravan. 130 je mrcvarenje i mučenje. nema bezbednijeg puta od auto puta, niti bilo kakvog razloga za ograničenje brzine. minimalna brzina 250m nakon uključenja treba da bude 130 i to je jedino što treba uvesti...

Goxy

pre 1 godinu

Hajde hajde, članovi udruženja penzionera "jednom nogom ušao" i vlasnika kanti "zrelo doba" neka slobodno napuste temu. Ovo je tema za vozače koji imaju automobile.

Gde da potpišem?

pre 1 godinu

Da naravno. Kome se žuri, uplaćivao bi u budžet mnogo više jer samo tih 15% km/h više, troše 30-40%više goriva. Takođe, više se troše i gume i kočnice. Na kraju, auto put i živi od nas koji ga koristimo skoro svaki dan, a ne od ljudi koji jednom godišnje odu na more. Službene Čkode svakako idu minimum toliko ili više.

Valerij

pre 1 godinu

Na auto-putevim po meni treba da postoje dva znaka, jedan koji će da označava preporučenu maximalnu brzinu i jedan koji će da označava dozvoljenu maximalnu brzinu. Recimo neki dole Herbert priča kako on leti sa 130 km/h, meni se pri toj brzini spava, ne znam šta ću sa sobom. Postoje delovi auto puta kod nas koji su kao staklo, recimo od početka autoputa Miloš Veliki pa sve do iza Ljiga, put je fenomenalan, ap bi tu mogli da stoje znakovi da je preporučeno 150-160 km/h a dozvoljeno do 250 km/h, jer tu može da se vozi i preko 300 sa dobrim kolima. Nažalost naše zakonodavstvo nas sve stavlja i isti koš, onog Herberta koji sa 130 leti i mene koji mogu da vozim sigurno i bezbedno 200 bez problema(moj auto ne može više). Donekle smešno je što sam ja mnogo bezbedniji za ostale vozače kad vozim tako 180-200 nego 130. Juče sam se npr 3 umivao u toku vožnje jer mi se ne plaćaju kazne(stigle 2 u dva dana za neki septembar 2022, 172 km/h i 160 km/h), a to umivanje dok voziš je samo po sebi rizik, ali za to još ne postoje kazne, mada ne sumnjam da će biti uskoro. Trenutne dozvoljene brzine su ustanovljene još 80-ih, a od tad se štošta promenilo. Jedini razlog zašto se izmišljaju kazne za sve i svašta je punjenje budžeta, lično mislim da je ogromna stavka za državu, a treba nahraniti tolike ministre i birokratiju.

Milan

pre 1 godinu

Autostradom nisam uspevao voziti ni 120. Vozna traka je sve vreme bila popunjena kamionima a preticajna traka deluje totalno stešnjeno zbog betonskih pregrada koje dele autoput.

Dejan

pre 1 godinu

Naravno da treba ili povecati ogranicenje na 140-150 ili reci strumfovima u presretacima da se tolerise voznja do 150-160km/h pri postojecim ogranicenjima koja su i ovako za 50% vikend vozaca "suluda brzina".
Da,treba treca traka za voznju bar od Hrvatske,Madjarske do BG a posle bar do NI.
Onda i ovi sto voze automobile 80-100km/h autoputem imaju gde da voze zajedno sa kamionima a da se ne plase previse.

XXL

pre 1 godinu

Naravno da bi i kod nas trebalo pomeriti tu granicu na 150km/h maximalne brzine na autoputevima. Mada bi po mom skromnom mišljenju u "brzoj traci" trebalo dozvoliti i 180km/h obzirom na današnji kvalitet i tehničku bezbednost vozila. Samo bez osude jer mnoga vozila danas tu brzinu sa lakoćom postižu bez da komentarišem obest i bahatost vozača to sa ovim nema veze i njih rešava zakon drugim mehanizmom kaznenim sredstvima pa i oduzimanjem vozila ako to zaživi. Doduše moj automobil tu brzinu ne može da ostvari i nisam opterećen vozačima koji mogu u svojim automobilima da voze velikim brzinama ali bez bahatosti i obesti.

gagit

pre 1 godinu

Nije stvar u vozilima, niti u auto putevima, mi ne znamo da vozimo! Mi ne znamo da krenemo sa semafora. Danas, momak sa Smartom, skrece sa Brankovog mosta levo u Pop Lukinu, i hvata luk u desno, da bi skrenuo levo i umalo me ne udari!? I takvom dozvoliti da vozi 150? Pa, da li ste vi normalni! Ne znaju pravila saobracaja, ne znaju znacenje znakova, ne umeju da parkiraju, idu u nazad, nista! Za nas su Italijani maheri i oni znaju da se krecu. Ovde se samo jurca i bahati, ili se vozi pogubljeno bez osecaja za kretanje i prostor, dok vozackih vestina nema ni u tragovima. Dovoljno je videti statistiku saobracajnih nesreca i shvatiti da sam u pravu.

Stole

pre 1 godinu

150km/h je sasvim korektno, mada bih ja mozda stavio i 160km/h pa ko moze i hoce. Na autoputu kod nas stranci redovno prase 160km/h ne vidim da im nesto fali niti da se desavaju nesrece usled brze voznje. Kad saberes radove na autoputu, deonice sa ogranicenjima i sl., prosek se svede na 115km/h. Autoput i sluzi da se brze i bezbednije stigne, a ne da se vuces kao puz, stopujes vreme, na 7 mesta da te snimaju i da se strecas. Magistralni putevi i urbane sredine su nesto drugo, tamo treba pazljivije.

ljubo

pre 1 godinu

Ima kod nas dosta vozila npr.( reno 4, dijana , buba , aleko , samara ) kojima treba dosta vremena da se zaustave , ako i postignu tu brzinu . Ja sa kadettom nemam taj problem , ali treba imati u vidu i druge ucesnike u saobracaju . Zato mislim da je ogranicenje 130km/h oprimalno resenje.

Polo89

pre 1 godinu

150 je realno za celu eu gde su auto putevi manje vise u ravnicarskim predelima, primer kod nas od Beograda do Zagreba, Beograd Budimpesta Bec...

C i n i k

pre 1 godinu

150 je sasvim ok, u IT niko i nvozi ispod 150,160...
Bilo bi odlicno kad bi i kod nas vazilo isto pravilo posto brzina na autoputu nije uzrok nesreca..
Autoputevi u SRB narocito koridor 10 je kao pista, primetio sam da je citav asfalt obnovljen novim na svim deonicama gde je trebalo ,Milos je extra posto je relativno nov tako da nvdim razloga da se i kod nas ne vozi max 150.

Alex

pre 1 godinu

iako imam dobar auto i volim bržu vožnju, ipak kod nas ne. Za veće brzine je potreban kvalitetan drum i saobraćajna kultura. Ni jedno ni drugo kod nas ne postoji i zato ipak ne.

Fandjo

pre 1 godinu

Moje iskustvo sa italijanskim vozacima, do Autoputa su divlji, voze svim brzinama i bez smisla. A cim se ukljuce na Autostradu, obaraju na 120-125kmh. I onda sam ja, koji vozim 136kmh, "kao" agresivan. Jajare.

Goran

pre 1 godinu

Moj auto pri proseku od 110km/h troši 5.5l na 100km. Pri proseku od 150km/h troši skoro 8l na 100km. Sa ovim cenama goriva i 120km/h je puna kapa... :)

Sitna Slova

pre 1 godinu

Treba da uvedu i kod nas ogranicenje ako ne 150 onda bar 140 kao u bugarskoj, turskoj i poljskoj. Nemacka je prica za sebe, ali kroz kroz hrvatsku takodje moze da se vozi 150 bez straha od kazne.

Soko

pre 1 godinu

Naravno da treba povecati brzinu na 150km/h jer je voznja autoputem smor. 99% ljudi se plasi brze voznje, Vojvodjani voze max 60km/h na autoputu,pa onda babe, dede, klinci, zene, svi voze sporo. Probajte da vozite na Milos Veliki, uzasno dosadno.

herbert

pre 1 godinu

Od skoro vozim redovno po autoputu. Nema potrebe za ovim, sa 130 apsolutno letiš, ako nema gužve stizes svuda glat. Ako ima, džabe ograničenje od 150. Ima koji su nervozni pa loze, samo prolete, ali nema potrebe za tim. 130 puna kapa. Obiđes celu srbiju za nekoliko sati takve vožnje.

Totalnonebitan

pre 1 godinu

Apsolutno se slazem da na auto putu bude dozvoljeno 150km/h sve preko toga kaznjivo. Sa druge strane i kod nas ljudi ginu na lokalnim putevima sto zbog brzine, telefona i stanja samog puta. Kad bi policija radila svoj posao da sklanja vozila koja usporavaju saobracaj manje bi bilo preticanja, kad bi kaznjavala traktoriste zbog nanosenja blata. Npr posadili drvece pored puteva ili stavili bilo kakvu drugu zastitu od vetra.

Pekorino mortadela pistaći

pre 1 godinu

Ocekivao sam ovakav rezultat ankete od nasih seljobera.
Nasi "najbolji" delovi autoputa E75 su dzade u odnosu na najdrljaviji italijanski tandzencijale kad krenes nanize od Napulja ili Salerna.
Kod nas bi i na šoderu bolidi glasali za 130 jer su tako u mogucnosti.

Beli

pre 1 godinu

Pa da! I to i po gradu. Mislim da moramo uvesti i donje ograničenje da niko ne sme sporije od 120. Pa da vas vidim. Zašto ne izaći u susret kumovima sa besnim mašinama, je l' to toliko teško?

Dragan

pre 1 godinu

Pa da i kod nas je najviše nesreća na magistralnim putevima gde je ograničenje 60-80km/h.
Preticanje preko pune linije, neprilagođena brzina, telefon...
Auto put je daleko bezbedniji.

Dragan

pre 1 godinu

Pa da i kod nas je najviše nesreća na magistralnim putevima gde je ograničenje 60-80km/h.
Preticanje preko pune linije, neprilagođena brzina, telefon...
Auto put je daleko bezbedniji.

gagit

pre 1 godinu

Nije stvar u vozilima, niti u auto putevima, mi ne znamo da vozimo! Mi ne znamo da krenemo sa semafora. Danas, momak sa Smartom, skrece sa Brankovog mosta levo u Pop Lukinu, i hvata luk u desno, da bi skrenuo levo i umalo me ne udari!? I takvom dozvoliti da vozi 150? Pa, da li ste vi normalni! Ne znaju pravila saobracaja, ne znaju znacenje znakova, ne umeju da parkiraju, idu u nazad, nista! Za nas su Italijani maheri i oni znaju da se krecu. Ovde se samo jurca i bahati, ili se vozi pogubljeno bez osecaja za kretanje i prostor, dok vozackih vestina nema ni u tragovima. Dovoljno je videti statistiku saobracajnih nesreca i shvatiti da sam u pravu.

herbert

pre 1 godinu

Od skoro vozim redovno po autoputu. Nema potrebe za ovim, sa 130 apsolutno letiš, ako nema gužve stizes svuda glat. Ako ima, džabe ograničenje od 150. Ima koji su nervozni pa loze, samo prolete, ali nema potrebe za tim. 130 puna kapa. Obiđes celu srbiju za nekoliko sati takve vožnje.

Stole

pre 1 godinu

150km/h je sasvim korektno, mada bih ja mozda stavio i 160km/h pa ko moze i hoce. Na autoputu kod nas stranci redovno prase 160km/h ne vidim da im nesto fali niti da se desavaju nesrece usled brze voznje. Kad saberes radove na autoputu, deonice sa ogranicenjima i sl., prosek se svede na 115km/h. Autoput i sluzi da se brze i bezbednije stigne, a ne da se vuces kao puz, stopujes vreme, na 7 mesta da te snimaju i da se strecas. Magistralni putevi i urbane sredine su nesto drugo, tamo treba pazljivije.

Beli

pre 1 godinu

Pa da! I to i po gradu. Mislim da moramo uvesti i donje ograničenje da niko ne sme sporije od 120. Pa da vas vidim. Zašto ne izaći u susret kumovima sa besnim mašinama, je l' to toliko teško?

Goran

pre 1 godinu

Moj auto pri proseku od 110km/h troši 5.5l na 100km. Pri proseku od 150km/h troši skoro 8l na 100km. Sa ovim cenama goriva i 120km/h je puna kapa... :)

Alex

pre 1 godinu

iako imam dobar auto i volim bržu vožnju, ipak kod nas ne. Za veće brzine je potreban kvalitetan drum i saobraćajna kultura. Ni jedno ni drugo kod nas ne postoji i zato ipak ne.

Tanja

pre 1 godinu

Ne radi se o brzini nego o kulturi vožnje, a to je da kada se napr neko uključuje na auto put, u IT kad to vidiš prestrojavaš se u levu traku da bi ga pustio, a u SRB dodaš gas da ga ne pustiš ni za živu glavu. Zatim, u SRB ljudi rade neočekivane stvari na auto putu, iznanada usporavaju, ubrzavaju, menjaju trake, i sl, zbog toga ovde stranci ginu, mada su to uglavnom gastosi i tako. Još nešto, u SRB autoput ne izdržava ni 120 bezbedno jer je put loš! Prošla sam celu Evropu kolima, toliko i srećno!

Sitna Slova

pre 1 godinu

Treba da uvedu i kod nas ogranicenje ako ne 150 onda bar 140 kao u bugarskoj, turskoj i poljskoj. Nemacka je prica za sebe, ali kroz kroz hrvatsku takodje moze da se vozi 150 bez straha od kazne.

C i n i k

pre 1 godinu

150 je sasvim ok, u IT niko i nvozi ispod 150,160...
Bilo bi odlicno kad bi i kod nas vazilo isto pravilo posto brzina na autoputu nije uzrok nesreca..
Autoputevi u SRB narocito koridor 10 je kao pista, primetio sam da je citav asfalt obnovljen novim na svim deonicama gde je trebalo ,Milos je extra posto je relativno nov tako da nvdim razloga da se i kod nas ne vozi max 150.

J'existe

pre 1 godinu

Hajde prvo da uporedimo autoputeve u Srbiji i Italiji, pa onda da pričamo o dozvoljenim brzinama. Svako ko je bar jednom vozio kroz Italiju zna o čemu govorim.

Polo89

pre 1 godinu

150 je realno za celu eu gde su auto putevi manje vise u ravnicarskim predelima, primer kod nas od Beograda do Zagreba, Beograd Budimpesta Bec...

ja

pre 1 godinu

Najzad neko pametan. Zasto u nemackoj postoje autoputevi bez ogranicenja brzine, zato sto svako moze da izadje i provoza svoja kola koliko zeli na tom mestu gde je dozvoljeno i sigurno, a onda po gradu postuje propise i vozi sigurno i pazljivo, jer se "izduvao" gde treba, a ne kod nas kamere presretaci prosecna brzina na auto putevima. i onda sve koji zele da se malo stisnu gas su premestili na lokalne puteve gde stradaju deca i neduzni pesaci. Kod nas sve kontra kao i uvek

XL

pre 1 godinu

Kod nas ne treba, jel moramo uvek da gledamo druge? Kao prvo, nemamo ni kvalitet puteva niti deonice za tako brze vožnje! Kao drugo, nemamo kulturu kao vozači, ne poštujemo propise, bahati smo i nemamo odgovornost prema drugim učesnicima u saobraćaju! Kao treće i najbitnije, koliko vam znači ušteda vremena za veću brzinu od 20km/h? Čak i kada biste vozili najdužu relaciju auto-putem od Subotice do Preševa (oko 550km), mogli biste da stignete samo pola sata ranije za tu razliku a i to nije moguće jer nema uslova da celom dužinom auto-puta vozite 150km/h! Da li vredi da za teoretskih pola sata kroz Srbiju rizikujete svoj i tuđe živote?

Neko mi krade nick...

pre 1 godinu

Za ove što im je dosadno voziti po Milošu, vozite po Ibarskoj ona je baš zanimljiva. Valjda je prvenstvena poenta autoputa da bude bezbedan, dakle dosadan.

Stolo

pre 1 godinu

Vidim da se zale ovde na nasu voznu kulturu, pa Italijani su manijaci u odnosu na nas. Ne daju migavce kad skrecu, nabijaju se u gepek, skoro da ti udju u auto. A i sad voze svi 150kmh ili vise. Autoputevi uglavnom krcati i puni kamiona, nikad ne znas koji ce ti uleteti kad obilaze jedni druge jer ni oni migavce ne daju. Vrlo su agresivni, bahati i nestepljivi. Kad udjem u Svajcarku gde je 120 ogranicenje i sa njihovim stilom voznje mi deluje da mogu spavati za volanom.

Milan

pre 1 godinu

Nije stvar samo u "ja mogu". Gorivo je strateški resurs, a svako povećanje brzine povećava i potrošnju (ne govorim o tome ko može da plati, nego o globalnoj potrošnji). Drugo, sa kraja na kraj Srbije, u idealnim uslovima, stiglo bi se brže za 30 minuta.
Sa druge strane, mislim da bi se moralo razmišljati o najmanjoj dozvoljenoj brzini. U okolini Novog Sada i Beograda često sustižem automobile koji se kreću brzinom od oko 90km/h. Jednom sam umalo udario u lika koji je vozio 60-70, a u levoj traci me obilazi jedan sa 132km/h... nisam očekivao da neko auto putem vozi tako sporo.
Kada se izlazi sa auto-puta, ne usporava se kilometar ranije dok si u desnoj voznoj traci, nego kada dođeš na isključenje, prebaciš se u traku za isključivanje i onda kočiš.
Poenta je da saobraćaj teče, a ako se ljudi ne ponašaju odgovorno i pametno, džaba maksimalna brzina kojom ne možeš da se krećeš ili samo malo brže dođeš iz zastoja u zastoj.

Pekorino mortadela pistaći

pre 1 godinu

Ocekivao sam ovakav rezultat ankete od nasih seljobera.
Nasi "najbolji" delovi autoputa E75 su dzade u odnosu na najdrljaviji italijanski tandzencijale kad krenes nanize od Napulja ili Salerna.
Kod nas bi i na šoderu bolidi glasali za 130 jer su tako u mogucnosti.

Milan

pre 1 godinu

Autostradom nisam uspevao voziti ni 120. Vozna traka je sve vreme bila popunjena kamionima a preticajna traka deluje totalno stešnjeno zbog betonskih pregrada koje dele autoput.

ljubo

pre 1 godinu

Ima kod nas dosta vozila npr.( reno 4, dijana , buba , aleko , samara ) kojima treba dosta vremena da se zaustave , ako i postignu tu brzinu . Ja sa kadettom nemam taj problem , ali treba imati u vidu i druge ucesnike u saobracaju . Zato mislim da je ogranicenje 130km/h oprimalno resenje.

Totalnonebitan

pre 1 godinu

Apsolutno se slazem da na auto putu bude dozvoljeno 150km/h sve preko toga kaznjivo. Sa druge strane i kod nas ljudi ginu na lokalnim putevima sto zbog brzine, telefona i stanja samog puta. Kad bi policija radila svoj posao da sklanja vozila koja usporavaju saobracaj manje bi bilo preticanja, kad bi kaznjavala traktoriste zbog nanosenja blata. Npr posadili drvece pored puteva ili stavili bilo kakvu drugu zastitu od vetra.

mnemonic

pre 1 godinu

skoro vozim redovno po autoputu. Nema potrebe za ovim, sa 130 apsolutno letiš, ako nema gužve stizes svuda glat. Ako ima, džabe ograničenje od 150. Ima koji su nervozni pa loze, samo prolete, ali nema potrebe za tim. 130 puna kapa. Obiđes celu srbiju za nekoliko sati takve vožnje.
(herbert, 29. mart 2023 14:04

hahahah letiš sa 130... gde ja živim... leti se sa 230 druže, probaj, neće ti ništa faliti ako je (auto) put ravan. 130 je mrcvarenje i mučenje. nema bezbednijeg puta od auto puta, niti bilo kakvog razloga za ograničenje brzine. minimalna brzina 250m nakon uključenja treba da bude 130 i to je jedino što treba uvesti...

Soko

pre 1 godinu

Naravno da treba povecati brzinu na 150km/h jer je voznja autoputem smor. 99% ljudi se plasi brze voznje, Vojvodjani voze max 60km/h na autoputu,pa onda babe, dede, klinci, zene, svi voze sporo. Probajte da vozite na Milos Veliki, uzasno dosadno.

Dragan

pre 1 godinu

To je suludo. U Švedskoj su npr. ograničenja 110 ili 120km/h, a autoputevi kao piste. I retko ko vozi toliko brzo, većina 100km/h. U Austriji ima deonica sa 130km/h, ali uglavnom je 90-110km/h. Bezbednije je, štedi se benzin, manje zagađuje. Kuda žurite? Sve biznismeni, žure da sednu da bleje. Šveđani i Austrijanci propadoše što sporo voze. Što bi rekoa prof. Zec - svi žure niko nigde ne stiže.

Goxy

pre 1 godinu

Hajde hajde, članovi udruženja penzionera "jednom nogom ušao" i vlasnika kanti "zrelo doba" neka slobodno napuste temu. Ovo je tema za vozače koji imaju automobile.

Gde da potpišem?

pre 1 godinu

Da naravno. Kome se žuri, uplaćivao bi u budžet mnogo više jer samo tih 15% km/h više, troše 30-40%više goriva. Takođe, više se troše i gume i kočnice. Na kraju, auto put i živi od nas koji ga koristimo skoro svaki dan, a ne od ljudi koji jednom godišnje odu na more. Službene Čkode svakako idu minimum toliko ili više.

Antikroasan

pre 1 godinu

Ocekivao sam ovakav rezultat ankete od nasih seljobera.
Nasi "najbolji" delovi autoputa E75 su dzade u odnosu na najdrljaviji italijanski tandzencijale kad krenes nanize od Napulja ili Salerna.
Kod nas bi i na šoderu bolidi glasali za 130 jer su tako u mogucnosti.
(Pekorino mortadela pistaći, 29. mart 2023

Ne lupetaj. Naši autoputevi su vrlo dobri u odnosu na jug Italije koji je katastrofalan. Lošiji autoput nisam video od Napulj - R Calabria. Nemački putevi su losiji nego pre 20 godina a na nekim deonicama krš. Čak i u USA na primer NY - Washington je 50% autoputa krš. Tako da ne lupetajte posebno ona dama koja je prešla delu Evropu kako kaže i lik koji ne zna da koristi preticajnu traku zbog betonskih razdelnih ostrva. Pa nemoj kada ti je usko. To znači da ne znaš pa je sigurnije i za tebe i druge. Što se tiče 150 slažem se za autoput za one koji mogu. 150 je generalno neka tempomat brzina kojom ja vozim kada nema gužve u saobraćaju. Smatram da bi trebalo da se toleriše a preko toga zaista nema potrebe. Nego ne dirajte autoput kroz Beograd koji idioti hoće da primenjuju u ulicu i da uvedu žutu traku. Dalje ruke. Ne usporavajte saobraćaj, to je žila kućavica Beograda. Obratite više pažnje na nevezvedne krseve i automobile koji izbacuju dim kao da voze na ugalj. Šta je sa merenjem izduvnih gasova na tehničkom? Ništa a gledaju da li je auto prljav ili ogreban. Izduvni glasovi i kočnice. To ne bi prošlo četvrt automobila.

Fandjo

pre 1 godinu

Moje iskustvo sa italijanskim vozacima, do Autoputa su divlji, voze svim brzinama i bez smisla. A cim se ukljuce na Autostradu, obaraju na 120-125kmh. I onda sam ja, koji vozim 136kmh, "kao" agresivan. Jajare.

Dejan

pre 1 godinu

Naravno da treba ili povecati ogranicenje na 140-150 ili reci strumfovima u presretacima da se tolerise voznja do 150-160km/h pri postojecim ogranicenjima koja su i ovako za 50% vikend vozaca "suluda brzina".
Da,treba treca traka za voznju bar od Hrvatske,Madjarske do BG a posle bar do NI.
Onda i ovi sto voze automobile 80-100km/h autoputem imaju gde da voze zajedno sa kamionima a da se ne plase previse.

Toni

pre 1 godinu

Kupiš nov auto ili malo kvalitetniji, stranci pored tebe idu 170km/h a ovdašnji penzosi, vikend autoput vozači i nesposobnjakovići bez kinte kukaju kako je i 130km/h previše. Znači hajde da kočimo sve one koji mogu, koji su bolji i sposobniji od nas jer oni su glupi, nepromišljeni i nesposobni, klasično inertno stado.
Ja sam i za 160km/h ko može. Ovim autoputem se i ranije bez merenja prosečnog vremena išlo tim brzinama, čak i brže, znači sposoban je autoput u Srbiji za to. Mogli bi još jednu traku da mu dodaju zbog ovih puževa i kanti starih 15 i više godina da se ne stresiraju.

C i n i k

pre 1 godinu

Nemamo mi auto za te brzine...
(Панта млекаџија, 29. mart 2023 15:33)


Vi koji nemate ... trebalo je da preskocite ovu vest narocito da komentarisete...

Valerij

pre 1 godinu

Na auto-putevim po meni treba da postoje dva znaka, jedan koji će da označava preporučenu maximalnu brzinu i jedan koji će da označava dozvoljenu maximalnu brzinu. Recimo neki dole Herbert priča kako on leti sa 130 km/h, meni se pri toj brzini spava, ne znam šta ću sa sobom. Postoje delovi auto puta kod nas koji su kao staklo, recimo od početka autoputa Miloš Veliki pa sve do iza Ljiga, put je fenomenalan, ap bi tu mogli da stoje znakovi da je preporučeno 150-160 km/h a dozvoljeno do 250 km/h, jer tu može da se vozi i preko 300 sa dobrim kolima. Nažalost naše zakonodavstvo nas sve stavlja i isti koš, onog Herberta koji sa 130 leti i mene koji mogu da vozim sigurno i bezbedno 200 bez problema(moj auto ne može više). Donekle smešno je što sam ja mnogo bezbedniji za ostale vozače kad vozim tako 180-200 nego 130. Juče sam se npr 3 umivao u toku vožnje jer mi se ne plaćaju kazne(stigle 2 u dva dana za neki septembar 2022, 172 km/h i 160 km/h), a to umivanje dok voziš je samo po sebi rizik, ali za to još ne postoje kazne, mada ne sumnjam da će biti uskoro. Trenutne dozvoljene brzine su ustanovljene još 80-ih, a od tad se štošta promenilo. Jedini razlog zašto se izmišljaju kazne za sve i svašta je punjenje budžeta, lično mislim da je ogromna stavka za državu, a treba nahraniti tolike ministre i birokratiju.

dragaN

pre 1 godinu

U Nemačkoj nema ograničenja na autoputevima!
(Dragan -Sava, 30. mart 2023 00:12)

Nemoj da lazes. Bio sam pre dve nedelje u Nemackoj, ogranicenje na autoputevima je 130.

XXL

pre 1 godinu

Naravno da bi i kod nas trebalo pomeriti tu granicu na 150km/h maximalne brzine na autoputevima. Mada bi po mom skromnom mišljenju u "brzoj traci" trebalo dozvoliti i 180km/h obzirom na današnji kvalitet i tehničku bezbednost vozila. Samo bez osude jer mnoga vozila danas tu brzinu sa lakoćom postižu bez da komentarišem obest i bahatost vozača to sa ovim nema veze i njih rešava zakon drugim mehanizmom kaznenim sredstvima pa i oduzimanjem vozila ako to zaživi. Doduše moj automobil tu brzinu ne može da ostvari i nisam opterećen vozačima koji mogu u svojim automobilima da voze velikim brzinama ali bez bahatosti i obesti.

Lord of the Flies

pre 1 godinu

meni je ok da desna traka ide do 130, a da se u levoj (brzoj) dozvoli 150-160, ali i da se ne sme uci u nju sa manje od npr. 110 ili 120 - time se trajno onemogucava medjusobno preticanje kamiona na autoputu koje postaje sve opasnije - ovaj koji vozi 95 pretice ovog koji vozi 90 i to traje li traje, a sve u brzoj traci dok mu se neko priblizava sa 130 (po ogranicenju - da kazemo najispravniji scenario). Samim tim - brzi voze levo, sporiji desno spram mogucnosti i zelje i molim lepo.

cosmo

pre 1 godinu

Ograničenja razumiju ljudi iznad nivoa razmišljanja "moj auto to ne osjeti" - ne razmišljajući o posljedicama udarca i manjka kontrole nad fizikom, koju nijedan auto ne može pobijediti.

Razlika između 170 km/h i 130 km/h je 11 metara u jednoj sekundi. To je više od dva jako velika automobila (npr. A8), ili tri kompakta B segmenta.

Ili, za prosječan auto od 1,2 tone, kinetička energija, kojom će udariti u prepreku je 70% veća pri brzini od 170 km/h, u odnosu na 130 km/h. Ili za 1/3 veća pri 150 km/h.

To su osnove - izdržljivost materijala, takođe, eksponencijalno opada pri rastu brzine.

Razlika u zaustavnom putu je najdrastičniji pokazatelj. Izuzevši reakciju vozača (da je nula), zaustavni put je, okvirno, pri 150 km/h , u odnosu na 130, veći za 30-35 metara, a pri 170 km/h za preko 70 metara. To je mnogo Audija A8.

Ostvarenom čovjeku, psihički uravnoteženom, obrazovanom i sa porodicom na zadnjem sjedištu - ovo ne treba posebno računati.

Coyote

pre 1 godinu

Evo kako normalne zemlje rade. Kada ce Okanovic i profesor Vujičić da budu uhapšeni? Zato mi imamo najrigoroznije propise na svetu a ipak se gine u saobraćaju kao u ratu?

Boki

pre 1 godinu

Ne znam kako ljudi ne shvataju da to sto oni sebe smatraju bezbednim kad voze 170 ili 200 na sat, ne znaci da su JEDINI na putu. Ja ako pogledam retrovizor i sklonim pogled, a ti picis 200, pa eto te za sekund u levoj traci pored mene, a da te nisam primetio. Dzaba tebi sto si ti sam sebi bezbedan, kada na tebe mogu ds uticu drugi automobili, a i ti utices na druge. Poenta je da sa 200 na sat, ni ti a ni drugi ucesnici na autoputu nrmaju vremena da reaguju. Sa 130 i moze. To je sve. Ne pravite se pametni. Postoje ljudi koji imaju strucno znanje iz saobracaja i oni nisu tek tako smislili pravila saobracaj, pogotovo za ogtanicenja.

herbert

pre 1 godinu

Od skoro vozim redovno po autoputu. Nema potrebe za ovim, sa 130 apsolutno letiš, ako nema gužve stizes svuda glat. Ako ima, džabe ograničenje od 150. Ima koji su nervozni pa loze, samo prolete, ali nema potrebe za tim. 130 puna kapa. Obiđes celu srbiju za nekoliko sati takve vožnje.

mnemonic

pre 1 godinu

skoro vozim redovno po autoputu. Nema potrebe za ovim, sa 130 apsolutno letiš, ako nema gužve stizes svuda glat. Ako ima, džabe ograničenje od 150. Ima koji su nervozni pa loze, samo prolete, ali nema potrebe za tim. 130 puna kapa. Obiđes celu srbiju za nekoliko sati takve vožnje.
(herbert, 29. mart 2023 14:04

hahahah letiš sa 130... gde ja živim... leti se sa 230 druže, probaj, neće ti ništa faliti ako je (auto) put ravan. 130 je mrcvarenje i mučenje. nema bezbednijeg puta od auto puta, niti bilo kakvog razloga za ograničenje brzine. minimalna brzina 250m nakon uključenja treba da bude 130 i to je jedino što treba uvesti...

Goxy

pre 1 godinu

Hajde hajde, članovi udruženja penzionera "jednom nogom ušao" i vlasnika kanti "zrelo doba" neka slobodno napuste temu. Ovo je tema za vozače koji imaju automobile.

Valerij

pre 1 godinu

Na auto-putevim po meni treba da postoje dva znaka, jedan koji će da označava preporučenu maximalnu brzinu i jedan koji će da označava dozvoljenu maximalnu brzinu. Recimo neki dole Herbert priča kako on leti sa 130 km/h, meni se pri toj brzini spava, ne znam šta ću sa sobom. Postoje delovi auto puta kod nas koji su kao staklo, recimo od početka autoputa Miloš Veliki pa sve do iza Ljiga, put je fenomenalan, ap bi tu mogli da stoje znakovi da je preporučeno 150-160 km/h a dozvoljeno do 250 km/h, jer tu može da se vozi i preko 300 sa dobrim kolima. Nažalost naše zakonodavstvo nas sve stavlja i isti koš, onog Herberta koji sa 130 leti i mene koji mogu da vozim sigurno i bezbedno 200 bez problema(moj auto ne može više). Donekle smešno je što sam ja mnogo bezbedniji za ostale vozače kad vozim tako 180-200 nego 130. Juče sam se npr 3 umivao u toku vožnje jer mi se ne plaćaju kazne(stigle 2 u dva dana za neki septembar 2022, 172 km/h i 160 km/h), a to umivanje dok voziš je samo po sebi rizik, ali za to još ne postoje kazne, mada ne sumnjam da će biti uskoro. Trenutne dozvoljene brzine su ustanovljene još 80-ih, a od tad se štošta promenilo. Jedini razlog zašto se izmišljaju kazne za sve i svašta je punjenje budžeta, lično mislim da je ogromna stavka za državu, a treba nahraniti tolike ministre i birokratiju.

Beli

pre 1 godinu

Pa da! I to i po gradu. Mislim da moramo uvesti i donje ograničenje da niko ne sme sporije od 120. Pa da vas vidim. Zašto ne izaći u susret kumovima sa besnim mašinama, je l' to toliko teško?

Toni

pre 1 godinu

Kupiš nov auto ili malo kvalitetniji, stranci pored tebe idu 170km/h a ovdašnji penzosi, vikend autoput vozači i nesposobnjakovići bez kinte kukaju kako je i 130km/h previše. Znači hajde da kočimo sve one koji mogu, koji su bolji i sposobniji od nas jer oni su glupi, nepromišljeni i nesposobni, klasično inertno stado.
Ja sam i za 160km/h ko može. Ovim autoputem se i ranije bez merenja prosečnog vremena išlo tim brzinama, čak i brže, znači sposoban je autoput u Srbiji za to. Mogli bi još jednu traku da mu dodaju zbog ovih puževa i kanti starih 15 i više godina da se ne stresiraju.

Pekorino mortadela pistaći

pre 1 godinu

Ocekivao sam ovakav rezultat ankete od nasih seljobera.
Nasi "najbolji" delovi autoputa E75 su dzade u odnosu na najdrljaviji italijanski tandzencijale kad krenes nanize od Napulja ili Salerna.
Kod nas bi i na šoderu bolidi glasali za 130 jer su tako u mogucnosti.

Soko

pre 1 godinu

Naravno da treba povecati brzinu na 150km/h jer je voznja autoputem smor. 99% ljudi se plasi brze voznje, Vojvodjani voze max 60km/h na autoputu,pa onda babe, dede, klinci, zene, svi voze sporo. Probajte da vozite na Milos Veliki, uzasno dosadno.

C i n i k

pre 1 godinu

150 je sasvim ok, u IT niko i nvozi ispod 150,160...
Bilo bi odlicno kad bi i kod nas vazilo isto pravilo posto brzina na autoputu nije uzrok nesreca..
Autoputevi u SRB narocito koridor 10 je kao pista, primetio sam da je citav asfalt obnovljen novim na svim deonicama gde je trebalo ,Milos je extra posto je relativno nov tako da nvdim razloga da se i kod nas ne vozi max 150.

Stole

pre 1 godinu

150km/h je sasvim korektno, mada bih ja mozda stavio i 160km/h pa ko moze i hoce. Na autoputu kod nas stranci redovno prase 160km/h ne vidim da im nesto fali niti da se desavaju nesrece usled brze voznje. Kad saberes radove na autoputu, deonice sa ogranicenjima i sl., prosek se svede na 115km/h. Autoput i sluzi da se brze i bezbednije stigne, a ne da se vuces kao puz, stopujes vreme, na 7 mesta da te snimaju i da se strecas. Magistralni putevi i urbane sredine su nesto drugo, tamo treba pazljivije.

C i n i k

pre 1 godinu

Nemamo mi auto za te brzine...
(Панта млекаџија, 29. mart 2023 15:33)


Vi koji nemate ... trebalo je da preskocite ovu vest narocito da komentarisete...

XXL

pre 1 godinu

Naravno da bi i kod nas trebalo pomeriti tu granicu na 150km/h maximalne brzine na autoputevima. Mada bi po mom skromnom mišljenju u "brzoj traci" trebalo dozvoliti i 180km/h obzirom na današnji kvalitet i tehničku bezbednost vozila. Samo bez osude jer mnoga vozila danas tu brzinu sa lakoćom postižu bez da komentarišem obest i bahatost vozača to sa ovim nema veze i njih rešava zakon drugim mehanizmom kaznenim sredstvima pa i oduzimanjem vozila ako to zaživi. Doduše moj automobil tu brzinu ne može da ostvari i nisam opterećen vozačima koji mogu u svojim automobilima da voze velikim brzinama ali bez bahatosti i obesti.

ja

pre 1 godinu

Najzad neko pametan. Zasto u nemackoj postoje autoputevi bez ogranicenja brzine, zato sto svako moze da izadje i provoza svoja kola koliko zeli na tom mestu gde je dozvoljeno i sigurno, a onda po gradu postuje propise i vozi sigurno i pazljivo, jer se "izduvao" gde treba, a ne kod nas kamere presretaci prosecna brzina na auto putevima. i onda sve koji zele da se malo stisnu gas su premestili na lokalne puteve gde stradaju deca i neduzni pesaci. Kod nas sve kontra kao i uvek

Goran

pre 1 godinu

Moj auto pri proseku od 110km/h troši 5.5l na 100km. Pri proseku od 150km/h troši skoro 8l na 100km. Sa ovim cenama goriva i 120km/h je puna kapa... :)

ljubo

pre 1 godinu

Ima kod nas dosta vozila npr.( reno 4, dijana , buba , aleko , samara ) kojima treba dosta vremena da se zaustave , ako i postignu tu brzinu . Ja sa kadettom nemam taj problem , ali treba imati u vidu i druge ucesnike u saobracaju . Zato mislim da je ogranicenje 130km/h oprimalno resenje.

Polo89

pre 1 godinu

150 je realno za celu eu gde su auto putevi manje vise u ravnicarskim predelima, primer kod nas od Beograda do Zagreba, Beograd Budimpesta Bec...

Milan

pre 1 godinu

Autostradom nisam uspevao voziti ni 120. Vozna traka je sve vreme bila popunjena kamionima a preticajna traka deluje totalno stešnjeno zbog betonskih pregrada koje dele autoput.

Tanja

pre 1 godinu

Ne radi se o brzini nego o kulturi vožnje, a to je da kada se napr neko uključuje na auto put, u IT kad to vidiš prestrojavaš se u levu traku da bi ga pustio, a u SRB dodaš gas da ga ne pustiš ni za živu glavu. Zatim, u SRB ljudi rade neočekivane stvari na auto putu, iznanada usporavaju, ubrzavaju, menjaju trake, i sl, zbog toga ovde stranci ginu, mada su to uglavnom gastosi i tako. Još nešto, u SRB autoput ne izdržava ni 120 bezbedno jer je put loš! Prošla sam celu Evropu kolima, toliko i srećno!

dragaN

pre 1 godinu

U Nemačkoj nema ograničenja na autoputevima!
(Dragan -Sava, 30. mart 2023 00:12)

Nemoj da lazes. Bio sam pre dve nedelje u Nemackoj, ogranicenje na autoputevima je 130.

Fandjo

pre 1 godinu

Moje iskustvo sa italijanskim vozacima, do Autoputa su divlji, voze svim brzinama i bez smisla. A cim se ukljuce na Autostradu, obaraju na 120-125kmh. I onda sam ja, koji vozim 136kmh, "kao" agresivan. Jajare.

gagit

pre 1 godinu

Nije stvar u vozilima, niti u auto putevima, mi ne znamo da vozimo! Mi ne znamo da krenemo sa semafora. Danas, momak sa Smartom, skrece sa Brankovog mosta levo u Pop Lukinu, i hvata luk u desno, da bi skrenuo levo i umalo me ne udari!? I takvom dozvoliti da vozi 150? Pa, da li ste vi normalni! Ne znaju pravila saobracaja, ne znaju znacenje znakova, ne umeju da parkiraju, idu u nazad, nista! Za nas su Italijani maheri i oni znaju da se krecu. Ovde se samo jurca i bahati, ili se vozi pogubljeno bez osecaja za kretanje i prostor, dok vozackih vestina nema ni u tragovima. Dovoljno je videti statistiku saobracajnih nesreca i shvatiti da sam u pravu.

Antikroasan

pre 1 godinu

Ocekivao sam ovakav rezultat ankete od nasih seljobera.
Nasi "najbolji" delovi autoputa E75 su dzade u odnosu na najdrljaviji italijanski tandzencijale kad krenes nanize od Napulja ili Salerna.
Kod nas bi i na šoderu bolidi glasali za 130 jer su tako u mogucnosti.
(Pekorino mortadela pistaći, 29. mart 2023

Ne lupetaj. Naši autoputevi su vrlo dobri u odnosu na jug Italije koji je katastrofalan. Lošiji autoput nisam video od Napulj - R Calabria. Nemački putevi su losiji nego pre 20 godina a na nekim deonicama krš. Čak i u USA na primer NY - Washington je 50% autoputa krš. Tako da ne lupetajte posebno ona dama koja je prešla delu Evropu kako kaže i lik koji ne zna da koristi preticajnu traku zbog betonskih razdelnih ostrva. Pa nemoj kada ti je usko. To znači da ne znaš pa je sigurnije i za tebe i druge. Što se tiče 150 slažem se za autoput za one koji mogu. 150 je generalno neka tempomat brzina kojom ja vozim kada nema gužve u saobraćaju. Smatram da bi trebalo da se toleriše a preko toga zaista nema potrebe. Nego ne dirajte autoput kroz Beograd koji idioti hoće da primenjuju u ulicu i da uvedu žutu traku. Dalje ruke. Ne usporavajte saobraćaj, to je žila kućavica Beograda. Obratite više pažnje na nevezvedne krseve i automobile koji izbacuju dim kao da voze na ugalj. Šta je sa merenjem izduvnih gasova na tehničkom? Ništa a gledaju da li je auto prljav ili ogreban. Izduvni glasovi i kočnice. To ne bi prošlo četvrt automobila.

Sitna Slova

pre 1 godinu

Treba da uvedu i kod nas ogranicenje ako ne 150 onda bar 140 kao u bugarskoj, turskoj i poljskoj. Nemacka je prica za sebe, ali kroz kroz hrvatsku takodje moze da se vozi 150 bez straha od kazne.

Dragan

pre 1 godinu

To je suludo. U Švedskoj su npr. ograničenja 110 ili 120km/h, a autoputevi kao piste. I retko ko vozi toliko brzo, većina 100km/h. U Austriji ima deonica sa 130km/h, ali uglavnom je 90-110km/h. Bezbednije je, štedi se benzin, manje zagađuje. Kuda žurite? Sve biznismeni, žure da sednu da bleje. Šveđani i Austrijanci propadoše što sporo voze. Što bi rekoa prof. Zec - svi žure niko nigde ne stiže.

Totalnonebitan

pre 1 godinu

Apsolutno se slazem da na auto putu bude dozvoljeno 150km/h sve preko toga kaznjivo. Sa druge strane i kod nas ljudi ginu na lokalnim putevima sto zbog brzine, telefona i stanja samog puta. Kad bi policija radila svoj posao da sklanja vozila koja usporavaju saobracaj manje bi bilo preticanja, kad bi kaznjavala traktoriste zbog nanosenja blata. Npr posadili drvece pored puteva ili stavili bilo kakvu drugu zastitu od vetra.

XL

pre 1 godinu

Kod nas ne treba, jel moramo uvek da gledamo druge? Kao prvo, nemamo ni kvalitet puteva niti deonice za tako brze vožnje! Kao drugo, nemamo kulturu kao vozači, ne poštujemo propise, bahati smo i nemamo odgovornost prema drugim učesnicima u saobraćaju! Kao treće i najbitnije, koliko vam znači ušteda vremena za veću brzinu od 20km/h? Čak i kada biste vozili najdužu relaciju auto-putem od Subotice do Preševa (oko 550km), mogli biste da stignete samo pola sata ranije za tu razliku a i to nije moguće jer nema uslova da celom dužinom auto-puta vozite 150km/h! Da li vredi da za teoretskih pola sata kroz Srbiju rizikujete svoj i tuđe živote?

Alex

pre 1 godinu

iako imam dobar auto i volim bržu vožnju, ipak kod nas ne. Za veće brzine je potreban kvalitetan drum i saobraćajna kultura. Ni jedno ni drugo kod nas ne postoji i zato ipak ne.

Dejan

pre 1 godinu

Naravno da treba ili povecati ogranicenje na 140-150 ili reci strumfovima u presretacima da se tolerise voznja do 150-160km/h pri postojecim ogranicenjima koja su i ovako za 50% vikend vozaca "suluda brzina".
Da,treba treca traka za voznju bar od Hrvatske,Madjarske do BG a posle bar do NI.
Onda i ovi sto voze automobile 80-100km/h autoputem imaju gde da voze zajedno sa kamionima a da se ne plase previse.

J'existe

pre 1 godinu

Hajde prvo da uporedimo autoputeve u Srbiji i Italiji, pa onda da pričamo o dozvoljenim brzinama. Svako ko je bar jednom vozio kroz Italiju zna o čemu govorim.

Milan

pre 1 godinu

Nije stvar samo u "ja mogu". Gorivo je strateški resurs, a svako povećanje brzine povećava i potrošnju (ne govorim o tome ko može da plati, nego o globalnoj potrošnji). Drugo, sa kraja na kraj Srbije, u idealnim uslovima, stiglo bi se brže za 30 minuta.
Sa druge strane, mislim da bi se moralo razmišljati o najmanjoj dozvoljenoj brzini. U okolini Novog Sada i Beograda često sustižem automobile koji se kreću brzinom od oko 90km/h. Jednom sam umalo udario u lika koji je vozio 60-70, a u levoj traci me obilazi jedan sa 132km/h... nisam očekivao da neko auto putem vozi tako sporo.
Kada se izlazi sa auto-puta, ne usporava se kilometar ranije dok si u desnoj voznoj traci, nego kada dođeš na isključenje, prebaciš se u traku za isključivanje i onda kočiš.
Poenta je da saobraćaj teče, a ako se ljudi ne ponašaju odgovorno i pametno, džaba maksimalna brzina kojom ne možeš da se krećeš ili samo malo brže dođeš iz zastoja u zastoj.

Stolo

pre 1 godinu

Vidim da se zale ovde na nasu voznu kulturu, pa Italijani su manijaci u odnosu na nas. Ne daju migavce kad skrecu, nabijaju se u gepek, skoro da ti udju u auto. A i sad voze svi 150kmh ili vise. Autoputevi uglavnom krcati i puni kamiona, nikad ne znas koji ce ti uleteti kad obilaze jedni druge jer ni oni migavce ne daju. Vrlo su agresivni, bahati i nestepljivi. Kad udjem u Svajcarku gde je 120 ogranicenje i sa njihovim stilom voznje mi deluje da mogu spavati za volanom.

Neko mi krade nick...

pre 1 godinu

Za ove što im je dosadno voziti po Milošu, vozite po Ibarskoj ona je baš zanimljiva. Valjda je prvenstvena poenta autoputa da bude bezbedan, dakle dosadan.

Dragan

pre 1 godinu

Pa da i kod nas je najviše nesreća na magistralnim putevima gde je ograničenje 60-80km/h.
Preticanje preko pune linije, neprilagođena brzina, telefon...
Auto put je daleko bezbedniji.

Gde da potpišem?

pre 1 godinu

Da naravno. Kome se žuri, uplaćivao bi u budžet mnogo više jer samo tih 15% km/h više, troše 30-40%više goriva. Takođe, više se troše i gume i kočnice. Na kraju, auto put i živi od nas koji ga koristimo skoro svaki dan, a ne od ljudi koji jednom godišnje odu na more. Službene Čkode svakako idu minimum toliko ili više.

Lord of the Flies

pre 1 godinu

meni je ok da desna traka ide do 130, a da se u levoj (brzoj) dozvoli 150-160, ali i da se ne sme uci u nju sa manje od npr. 110 ili 120 - time se trajno onemogucava medjusobno preticanje kamiona na autoputu koje postaje sve opasnije - ovaj koji vozi 95 pretice ovog koji vozi 90 i to traje li traje, a sve u brzoj traci dok mu se neko priblizava sa 130 (po ogranicenju - da kazemo najispravniji scenario). Samim tim - brzi voze levo, sporiji desno spram mogucnosti i zelje i molim lepo.

Coyote

pre 1 godinu

Evo kako normalne zemlje rade. Kada ce Okanovic i profesor Vujičić da budu uhapšeni? Zato mi imamo najrigoroznije propise na svetu a ipak se gine u saobraćaju kao u ratu?

Boki

pre 1 godinu

Ne znam kako ljudi ne shvataju da to sto oni sebe smatraju bezbednim kad voze 170 ili 200 na sat, ne znaci da su JEDINI na putu. Ja ako pogledam retrovizor i sklonim pogled, a ti picis 200, pa eto te za sekund u levoj traci pored mene, a da te nisam primetio. Dzaba tebi sto si ti sam sebi bezbedan, kada na tebe mogu ds uticu drugi automobili, a i ti utices na druge. Poenta je da sa 200 na sat, ni ti a ni drugi ucesnici na autoputu nrmaju vremena da reaguju. Sa 130 i moze. To je sve. Ne pravite se pametni. Postoje ljudi koji imaju strucno znanje iz saobracaja i oni nisu tek tako smislili pravila saobracaj, pogotovo za ogtanicenja.

cosmo

pre 1 godinu

Ograničenja razumiju ljudi iznad nivoa razmišljanja "moj auto to ne osjeti" - ne razmišljajući o posljedicama udarca i manjka kontrole nad fizikom, koju nijedan auto ne može pobijediti.

Razlika između 170 km/h i 130 km/h je 11 metara u jednoj sekundi. To je više od dva jako velika automobila (npr. A8), ili tri kompakta B segmenta.

Ili, za prosječan auto od 1,2 tone, kinetička energija, kojom će udariti u prepreku je 70% veća pri brzini od 170 km/h, u odnosu na 130 km/h. Ili za 1/3 veća pri 150 km/h.

To su osnove - izdržljivost materijala, takođe, eksponencijalno opada pri rastu brzine.

Razlika u zaustavnom putu je najdrastičniji pokazatelj. Izuzevši reakciju vozača (da je nula), zaustavni put je, okvirno, pri 150 km/h , u odnosu na 130, veći za 30-35 metara, a pri 170 km/h za preko 70 metara. To je mnogo Audija A8.

Ostvarenom čovjeku, psihički uravnoteženom, obrazovanom i sa porodicom na zadnjem sjedištu - ovo ne treba posebno računati.