Utorak, 28.02.2023.

10:11

Koliko dugo auto može da radi "u leru" sa punim rezervoarom?

Izvor: Izvor: B92, Index.hr

Koliko dugo auto može da radi "u leru" sa punim rezervoarom? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

napr

pre 1 godinu

Ako putujete zimi pun rezervoar je minimum opreza. Topla garderoba i neka cebad za utopljavanje vam nece leba traziti. Voda i hrana pod obavezno zlu ne trebalo, nece da se baci.
(mile tomanovic, 28. februar 2023 22:34)

Slažem se, plus poneka sveća, jer to koliko očajan i nemoćan čovek na minusu u koloni ili nedajbože vejavici, zatrpan, može samo od jedne sveće da se zagreje, može i život da spasi!

T

pre 1 godinu

@Geometar Ako možeš da biraš dobavljača, a to možeš čak i u Srbiji, onda znaš. Ima dobavljača koji prodaju samo struju iz obnovljivih izvora. U praksi, pošto je distributivna mreža jedna, svi dobijaju sve, pa ako si ti dobio struju iz Obrenovca onda će neko dobiti tvoju "zelenu" struju, ali kad se sumira sve na kraju za tebe je u mrežu kupljena struja kako si se dogovorio.

Dejan

pre 1 godinu

@1.Koliko izdrzi baterija EV u istim uslovima?
2.Koliko lopata uglja za to vreme potroši?
(Komša, 28. februar 2023 12:20)

Pa Ev potroši neuporedivo manje lopata uglja, nego što je potrebno struje (koja je kao što si rekao od uglja) da bi se izvukla nafta iz zemlje, a zatim i preradila itd, itd.. Da bi ti na kraju, tom prerađenom naftom mogao da napuniš tvoj buđavi dizel,i da nastaviš da zagađuješ njime.

mile tomanovic

pre 1 godinu

Moj otac je uvek govorio; "leti ponesi nesto da ogrnes, a zimi kako hoces".
Time je mislio da i leti treba biti oprezan i drzati u kolima neku rezervnu jaknicu ili duks, jer ako zasednes sa nekim drustvom, a noc sveza, prehladis se za cas. A sto se tice zime, mislio je da smo lud covek moze da izadje napolje bez odgovarajuce odece i opreme. Ako putujete zimi pun rezervoar je minimum opreza. Topla garderoba i neka cebad za utopljavanje vam nece leba traziti. Voda i hrana pod obavezno zlu ne trebalo, nece da se baci.

Aca

pre 1 godinu

U ovakvim situacijama dizel vozila su u velikoj prednosti jer bukvalno trose skoro duplo manje od benzinca iste kubilaze. Dizel 2.0 trosi oko 0.75l/h, a benzinac 1.5l/h. Sto manji motor manja potrosnja.

IG

pre 1 godinu

Koliko dugo auto može da radi "u leru" sa punim rezervoarom?

Jako puno ako je na struju. Čak ga i ne čuješ na "leru".
(Mario, 28. februar 2023 14:56)

Ali kada se potrosi, pocinju glavobolje dok ostali sipaju gorivo iz kanti.

ns ja

pre 1 godinu

Reno megane dizel 1.5dCi kapacitet (pun) rezervora 60 litara! Naftarica bato! Nema podataka o potrošnji na leru.
Fiat grande punto 1,2 benzin 65KS, na board-u piše 2 lit. kad radi u leru...rezervoar 45 litara.. eto, možda nekom pomogne

dzudzu

pre 1 godinu

I sad sa ovim clankom dolazimo do famozne dileme da li auto trosi vise u leru ili u stepenu prenosa pri kretnji.. Dakle automobil koji se giba u leru trosi oko 1.2l na sat.. Nek me neko ubedi da automobil u stepenu prenosa trosi tu kolicinu na sat! A citamo mnogo puta da lerisanje ne stedi gorivo hahahahahah

Fau2

pre 1 godinu

Ne razumem, neko navodi celicu, neko accord. Radio auto u leru 5-10-15 sati. Pa sta? O kakvom pregrevanju pricate? Jel to neki podvig? Na board kompjuteru imate potrosnju na sat. Prosecan auto trosi do litar na sat. Pomnozis litar goriva sa brojem sati stajanja i vidis spram kolicine goriva koju imas u rezervoaru koliko dugo moze da radi u leru. Nemoj da se lozis da imas neki mnogo dobar auto. Sve je potpuno normalna stvar.

Никола

pre 1 godinu

Мени пише на дисплеју 0.6 литара на сат када је без климе у леру, са климом већ 0.8/0.9 литара на сат. При томе је 1.9 дизел, 88 киловата. резервоар око 55/60 литара

GoranH

pre 1 godinu

1.Koliko izdrzi baterija EV u istim uslovima?
2.Koliko lopata uglja za to vreme potroši?
(Komša, 28. februar 2023 12:20)

Zašto uglja? Ja moj punim samo strujom iz hidroelektrana.

Dragan EV

pre 1 godinu

Električni automobili mogu grejati vazduh u kabini električnim grejačem, klima uređajem ili toplotnom pumpom.

Pošto sam imao sve tri varijante električnih automobila, mogu da iz svog skromnog iskustva kažem sledeće za zimske uslove i temperature od oko -5°C:

Električni automobili sa električnim grejačem troše prvih desetak minuta oko 6 kW, a posle toga oko 2 do 3 kW.

Električni automobili koji greju običnom klimom troše u prvih desetak minuta oko 3 do 4 kW, a posle toga oko 2 kW.

Električni automobili sa toplotnom pumpom u prvih desetak minuta troše oko 2 kW, a posle toga oko 1 kW.

Ono što je prednost klime sa toplotnom pumpom, osim što troši duplo manje struje od obične klime, je i to da ona vrlo efikasno radi i na temperaturama od oko -20°C.

Dakle, sa punom baterijom od 77 kWh i sa klimom sa toplotnom pumpom koje trenutno imam u električnom autu, teorijski bi grejanje moglo da radi oko 70 sati, a u praksi verovatno oko 50 sati.

Znači, otprilike isto kao i sa benzinskim autom, s tim što, ako se baterija potroši, mogu "da se slikam" sa autom i da zamolim nekog u koloni da me pusti u njegov auto sa SUS motorom da se malo ugrejem.

ja

pre 1 godinu

@ sad smo naucili da ako je manji moror on ce trositi manje a ako je veci on ce trositi viši. ostalo je nejasno šta je sa motorima srednje veličine
(krle, 28. februar 2023 13:11)

Trošiće srednje :D

jovan

pre 1 godinu

@To možda neki "tenk" iz 2002-e, a posle 2015 su retki preko 50L, osim uključujući D segment i SUV-ove istog segmenta.

Evo ja imam Mazdu 3 2.0 (2016 godište) limuzina i točim 51 litar, a nije tenk.

trisa

pre 1 godinu

@boxer od orwella

Načelno isto. Ako je baterija od 50 kWh puna, sa uključenim grijanjem, troši oko 2-3 kWh - na sat. Kao i auto sa rezervoarom od 50 litara, možda malo više, ali ne da to čini neku razliku u ovakvim situacijama.

Ono što čini jeste da, ko je na rezervi, gorivo može i pozajmiti i donijeti, a kWh ne može.
(cosmo, 28. februar 2023 13:52)

Jedino sto nisi uzeo u obzir je dobar minus napolju, baterija ne trpi hladnocu tako da ce joj zima oduzeti kapacitet i to dobro. Jos je postavljena ispod auta pa bukvalno lezi na snegu

Megatronman

pre 1 godinu

Anegdota, moja stara Celica ima problem sa aku. Zimi baš ne vozim. Tako sam jednog hladnog dana negdje 2015-2016 ujutro upalio auto ali i zaboravio ga ugasiti. Otišao sam na posao u 7, vratio sam se u 14. Auto je radio, benzina je očito bilo. Nije se pregrijao. Nije sigurno bio pun tank. Negdje oko 1/3 je bio pun. Znači u leru je radio oko 7 sati/časova. Celica varijanta 5, made in Japan.

X

pre 1 godinu

Lepo ja kazem ljudima oko sebe. Prosecan Srbin ne zna sta je to prosek. Uopste zna malo o bilo cemu. Obicno, instant strucnjaci sa obrazovanjem sa interneta.

Sto se tice teme, oko 1L/h.

Znaci, 1 litar na sat vremena.

Koliko litara, toliko sati. Standardni potrosaci ne uticu mnogo, mozda 0,1L/h.
Klima uredjaj na hladjenju dodatno oko 0,3 - 0,5L na sat.

Naravno, ovo sve je gruba racunica.

Duke

pre 1 godinu

Znam mnoge koji zarad ustede nikada ne pune rezervoar do cepa, kazu lakse vozilo manje trosi - takvi cesto imaju polupraznu rezervnu gumu ?! - verovatno im isti motiv ! ( izreka, prilagodi voznju uslovima na putu u zimskim uslovima podrazumeva i manju lopatu, lance (koji su teski pa se trosi gorivo ako ih imas ) a iskusan vozac ce predvideti potrebu za kanisterom sa gorivom za Nuzdu - da, za Veliku nuzdu a nije sranje u pitanju !
(Sofercina, 28. februar 2023 13:18)

Bravo covece! Ma bravo!

Sofercina

pre 1 godinu

Znam mnoge koji zarad ustede nikada ne pune rezervoar do cepa, kazu lakse vozilo manje trosi - takvi cesto imaju polupraznu rezervnu gumu ?! - verovatno im isti motiv ! ( izreka, prilagodi voznju uslovima na putu u zimskim uslovima podrazumeva i manju lopatu, lance (koji su teski pa se trosi gorivo ako ih imas ) a iskusan vozac ce predvideti potrebu za kanisterom sa gorivom za Nuzdu - da, za Veliku nuzdu a nije sranje u pitanju !

krle

pre 1 godinu

sad smo naucili da ako je manji moror on ce trositi manje a ako je veci on ce trositi viši. ostalo je nejasno šta je sa motorima srednje veličine

cosmo

pre 1 godinu

@boxer od orwella

Načelno isto. Ako je baterija od 50 kWh puna, sa uključenim grijanjem, troši oko 2-3 kWh - na sat. Kao i auto sa rezervoarom od 50 litara, možda malo više, ali ne da to čini neku razliku u ovakvim situacijama.

Ono što čini jeste da, ko je na rezervi, gorivo može i pozajmiti i donijeti, a kWh ne može.

Bazooka

pre 1 godinu

Moj C4 Picasso iz 2007 prukazuje samo potrošnju u pokreti, i to pod uslovom da se krećem preko 30km/h. U mestu samo pokazuje --, dakle nema merenje potrošnje u mestu

Pošto svaki dan provedem u koloni po 15 minuta kada se vraćam sa posla, potrošnja mi je značajno veća nego kada sam na odmoru. Svejedno ga ne gasim jer sam uveren da su anlaser i bravica skuplji od potrošenog giriva.

Terorisem botove

pre 1 godinu

Decembra 2014-e na granici izmedju SLO i HR stajao sam bukvalno u mestu (naplatna rampa) od 11.00 pre podne do ponoci. Turci su se sleperima po vejavici na zavejanom autoputu u smeru prema BG preticali, kolidirali pri tome tako da su se obojica prevrnuli i poprecili po sred autoputa. Njihovo odstranjivanje je trajalo tacno 12 sati. Imao sam pun rezervoar, 65 l (uvek ga napunim na SLO strani na OMV pumpi), dosta hrane i pica tako sam bio dobro opremljen. Auto, HONDA Accord dizel radio je neprekidno tih 12 sati (2x ugasio da skocim na kratko do WC-a) inace bih se smrzao. Ne znam koliko je trosio u leru, ali sa tim rezervoarom sam stigao u Srbiju (Pozarevac), a sa ostatkom goriva vozikao sam se sve vreme (10-ak dana)po gradu i blizoj okolini.

(Nik, 28. februar 2023 11:53)


Honda je zakon, a odmah zatim i Mazda.

Kulov

pre 1 godinu

@“Ako je pun rezervoar vozila 30 litara, vozilo može da izdrži 15 sati.”
Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo.
(Kupina, 28. februar 2023 10:31)

Hibridi imaju rezervoar oko 30l

Vozač

pre 1 godinu

@“Ako je pun rezervoar vozila 30 litara, vozilo može da izdrži 15 sati.”
Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo.
(Kupina, 28. februar 2023 10:31)
Novi Audi A4, Bmw serije 3, su 40 litara, bez doplate. A ne hvata mećava baš taman kad napuniste rezervoar na pumpi.

XXL

pre 1 godinu

A NIKO da se seti i napiše koliko treba da električnom vozilu traje napon struje dok mu u kabini radi termo peć. Svi se hvataju za kanister i benzin nego šta da radim kad se zaglavim u smetovima, a nalazim se u automobilu na električni pogon? De malo ovi što Google-aju nek' nam malo pojasne ili daju link sa koga sakupljaju znanje ko onaj ... jbga naš prijatelj komentator što je dobro informisan ...

RajKonen

pre 1 godinu

"...Ostavljanje motora u praznom hodu duže od 10 sekundi troši više goriva nego gašenje motora i ponovno pokretanje"

Bolje je i potrošiti malko više goriva nego habati starter i motor stalnim gašenjem i paljenjem...

Nikola

pre 1 godinu

Putni računar?
Te kalkulacije o potrošnji koje vam računar u automobilu daje su žešća prevara proizvođača jer se ni jedan ne slaže sa realnom potrošnjom.
Napunite rezervoar pa vozite dok se ne isprazni pa ćete videti šta je realno.

Ironija

pre 1 godinu

"Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo."

A pun rezervoar autobusa je 190 l.
Prosečan kapacitet kod automobila je do 50l. A svako sigurno zna za svoj automobil kada vidi kazaljku još koliko mu je preostalo, bilo da vozi, bilo da mora da bude u leru.
Ispada elektro automobil sa toplotnom pumpom i nije tako lošiji u ovim situacijama kao što se pisalo.

Djorke

pre 1 godinu

@
@“Ako je pun rezervoar vozila 30 litara, vozilo može da izdrži 15 sati.”
Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo.
(Kupina, 28. februar 2023 10:31)

To možda neki "tenk" iz 2002-e, a posle 2015 su retki preko 50L, osim uključujući D segment i SUV-ove istog segmenta.

Najčešće imaš 35-45 litara i to je to, pa dopunjavaj svako malo ... Doduše, sada sa 45 litara maltene izvučeš 800-1000 km, pa i nije drama neka.

TDE

pre 1 godinu

Na leru se ne greje.Nemoguće.
Zagrejan auto sa zagrejanim kabinom ostaviš na leru ,nek bude 0 stepeni napolju, pola sata i voda biće 40 stepeni.Za sat vremena biće ti hladno.

pajo

pre 1 godinu

Veca opasnost je da dodje do nekog drugog kvara. Npr. akumulator, gubitak rashladne tecnosti zbog pucanja neke cevi, malog ili velikog hladnjaka i slicno.

To je veci problem ako ste u koloni jer u nekim slucajevima pomoc ne moze da dodje brzo.

Nik

pre 1 godinu

Decembra 2014-e na granici izmedju SLO i HR stajao sam bukvalno u mestu (naplatna rampa) od 11.00 pre podne do ponoci. Turci su se sleperima po vejavici na zavejanom autoputu u smeru prema BG preticali, kolidirali pri tome tako da su se obojica prevrnuli i poprecili po sred autoputa. Njihovo odstranjivanje je trajalo tacno 12 sati. Imao sam pun rezervoar, 65 l (uvek ga napunim na SLO strani na OMV pumpi), dosta hrane i pica tako sam bio dobro opremljen. Auto, HONDA Accord dizel radio je neprekidno tih 12 sati (2x ugasio da skocim na kratko do WC-a) inace bih se smrzao. Ne znam koliko je trosio u leru, ali sa tim rezervoarom sam stigao u Srbiju (Pozarevac), a sa ostatkom goriva vozikao sam se sve vreme (10-ak dana)po gradu i blizoj okolini.

Kupina

pre 1 godinu

@“Ako je pun rezervoar vozila 30 litara, vozilo može da izdrži 15 sati.”
Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo.

Nik

pre 1 godinu

Decembra 2014-e na granici izmedju SLO i HR stajao sam bukvalno u mestu (naplatna rampa) od 11.00 pre podne do ponoci. Turci su se sleperima po vejavici na zavejanom autoputu u smeru prema BG preticali, kolidirali pri tome tako da su se obojica prevrnuli i poprecili po sred autoputa. Njihovo odstranjivanje je trajalo tacno 12 sati. Imao sam pun rezervoar, 65 l (uvek ga napunim na SLO strani na OMV pumpi), dosta hrane i pica tako sam bio dobro opremljen. Auto, HONDA Accord dizel radio je neprekidno tih 12 sati (2x ugasio da skocim na kratko do WC-a) inace bih se smrzao. Ne znam koliko je trosio u leru, ali sa tim rezervoarom sam stigao u Srbiju (Pozarevac), a sa ostatkom goriva vozikao sam se sve vreme (10-ak dana)po gradu i blizoj okolini.

RajKonen

pre 1 godinu

"...Ostavljanje motora u praznom hodu duže od 10 sekundi troši više goriva nego gašenje motora i ponovno pokretanje"

Bolje je i potrošiti malko više goriva nego habati starter i motor stalnim gašenjem i paljenjem...

krle

pre 1 godinu

sad smo naucili da ako je manji moror on ce trositi manje a ako je veci on ce trositi viši. ostalo je nejasno šta je sa motorima srednje veličine

Kupina

pre 1 godinu

@“Ako je pun rezervoar vozila 30 litara, vozilo može da izdrži 15 sati.”
Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo.

ja

pre 1 godinu

@ sad smo naucili da ako je manji moror on ce trositi manje a ako je veci on ce trositi viši. ostalo je nejasno šta je sa motorima srednje veličine
(krle, 28. februar 2023 13:11)

Trošiće srednje :D

Vozač

pre 1 godinu

@“Ako je pun rezervoar vozila 30 litara, vozilo može da izdrži 15 sati.”
Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo.
(Kupina, 28. februar 2023 10:31)
Novi Audi A4, Bmw serije 3, su 40 litara, bez doplate. A ne hvata mećava baš taman kad napuniste rezervoar na pumpi.

Bazooka

pre 1 godinu

Moj C4 Picasso iz 2007 prukazuje samo potrošnju u pokreti, i to pod uslovom da se krećem preko 30km/h. U mestu samo pokazuje --, dakle nema merenje potrošnje u mestu

Pošto svaki dan provedem u koloni po 15 minuta kada se vraćam sa posla, potrošnja mi je značajno veća nego kada sam na odmoru. Svejedno ga ne gasim jer sam uveren da su anlaser i bravica skuplji od potrošenog giriva.

Dragan EV

pre 1 godinu

Električni automobili mogu grejati vazduh u kabini električnim grejačem, klima uređajem ili toplotnom pumpom.

Pošto sam imao sve tri varijante električnih automobila, mogu da iz svog skromnog iskustva kažem sledeće za zimske uslove i temperature od oko -5°C:

Električni automobili sa električnim grejačem troše prvih desetak minuta oko 6 kW, a posle toga oko 2 do 3 kW.

Električni automobili koji greju običnom klimom troše u prvih desetak minuta oko 3 do 4 kW, a posle toga oko 2 kW.

Električni automobili sa toplotnom pumpom u prvih desetak minuta troše oko 2 kW, a posle toga oko 1 kW.

Ono što je prednost klime sa toplotnom pumpom, osim što troši duplo manje struje od obične klime, je i to da ona vrlo efikasno radi i na temperaturama od oko -20°C.

Dakle, sa punom baterijom od 77 kWh i sa klimom sa toplotnom pumpom koje trenutno imam u električnom autu, teorijski bi grejanje moglo da radi oko 70 sati, a u praksi verovatno oko 50 sati.

Znači, otprilike isto kao i sa benzinskim autom, s tim što, ako se baterija potroši, mogu "da se slikam" sa autom i da zamolim nekog u koloni da me pusti u njegov auto sa SUS motorom da se malo ugrejem.

XXL

pre 1 godinu

A NIKO da se seti i napiše koliko treba da električnom vozilu traje napon struje dok mu u kabini radi termo peć. Svi se hvataju za kanister i benzin nego šta da radim kad se zaglavim u smetovima, a nalazim se u automobilu na električni pogon? De malo ovi što Google-aju nek' nam malo pojasne ili daju link sa koga sakupljaju znanje ko onaj ... jbga naš prijatelj komentator što je dobro informisan ...

Sofercina

pre 1 godinu

Znam mnoge koji zarad ustede nikada ne pune rezervoar do cepa, kazu lakse vozilo manje trosi - takvi cesto imaju polupraznu rezervnu gumu ?! - verovatno im isti motiv ! ( izreka, prilagodi voznju uslovima na putu u zimskim uslovima podrazumeva i manju lopatu, lance (koji su teski pa se trosi gorivo ako ih imas ) a iskusan vozac ce predvideti potrebu za kanisterom sa gorivom za Nuzdu - da, za Veliku nuzdu a nije sranje u pitanju !

Kulov

pre 1 godinu

@“Ako je pun rezervoar vozila 30 litara, vozilo može da izdrži 15 sati.”
Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo.
(Kupina, 28. februar 2023 10:31)

Hibridi imaju rezervoar oko 30l

Nikola

pre 1 godinu

Putni računar?
Te kalkulacije o potrošnji koje vam računar u automobilu daje su žešća prevara proizvođača jer se ni jedan ne slaže sa realnom potrošnjom.
Napunite rezervoar pa vozite dok se ne isprazni pa ćete videti šta je realno.

Никола

pre 1 godinu

Мени пише на дисплеју 0.6 литара на сат када је без климе у леру, са климом већ 0.8/0.9 литара на сат. При томе је 1.9 дизел, 88 киловата. резервоар око 55/60 литара

cosmo

pre 1 godinu

@boxer od orwella

Načelno isto. Ako je baterija od 50 kWh puna, sa uključenim grijanjem, troši oko 2-3 kWh - na sat. Kao i auto sa rezervoarom od 50 litara, možda malo više, ali ne da to čini neku razliku u ovakvim situacijama.

Ono što čini jeste da, ko je na rezervi, gorivo može i pozajmiti i donijeti, a kWh ne može.

trisa

pre 1 godinu

@boxer od orwella

Načelno isto. Ako je baterija od 50 kWh puna, sa uključenim grijanjem, troši oko 2-3 kWh - na sat. Kao i auto sa rezervoarom od 50 litara, možda malo više, ali ne da to čini neku razliku u ovakvim situacijama.

Ono što čini jeste da, ko je na rezervi, gorivo može i pozajmiti i donijeti, a kWh ne može.
(cosmo, 28. februar 2023 13:52)

Jedino sto nisi uzeo u obzir je dobar minus napolju, baterija ne trpi hladnocu tako da ce joj zima oduzeti kapacitet i to dobro. Jos je postavljena ispod auta pa bukvalno lezi na snegu

Duke

pre 1 godinu

Znam mnoge koji zarad ustede nikada ne pune rezervoar do cepa, kazu lakse vozilo manje trosi - takvi cesto imaju polupraznu rezervnu gumu ?! - verovatno im isti motiv ! ( izreka, prilagodi voznju uslovima na putu u zimskim uslovima podrazumeva i manju lopatu, lance (koji su teski pa se trosi gorivo ako ih imas ) a iskusan vozac ce predvideti potrebu za kanisterom sa gorivom za Nuzdu - da, za Veliku nuzdu a nije sranje u pitanju !
(Sofercina, 28. februar 2023 13:18)

Bravo covece! Ma bravo!

X

pre 1 godinu

Lepo ja kazem ljudima oko sebe. Prosecan Srbin ne zna sta je to prosek. Uopste zna malo o bilo cemu. Obicno, instant strucnjaci sa obrazovanjem sa interneta.

Sto se tice teme, oko 1L/h.

Znaci, 1 litar na sat vremena.

Koliko litara, toliko sati. Standardni potrosaci ne uticu mnogo, mozda 0,1L/h.
Klima uredjaj na hladjenju dodatno oko 0,3 - 0,5L na sat.

Naravno, ovo sve je gruba racunica.

pajo

pre 1 godinu

Veca opasnost je da dodje do nekog drugog kvara. Npr. akumulator, gubitak rashladne tecnosti zbog pucanja neke cevi, malog ili velikog hladnjaka i slicno.

To je veci problem ako ste u koloni jer u nekim slucajevima pomoc ne moze da dodje brzo.

Djorke

pre 1 godinu

@
@“Ako je pun rezervoar vozila 30 litara, vozilo može da izdrži 15 sati.”
Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo.
(Kupina, 28. februar 2023 10:31)

To možda neki "tenk" iz 2002-e, a posle 2015 su retki preko 50L, osim uključujući D segment i SUV-ove istog segmenta.

Najčešće imaš 35-45 litara i to je to, pa dopunjavaj svako malo ... Doduše, sada sa 45 litara maltene izvučeš 800-1000 km, pa i nije drama neka.

GoranH

pre 1 godinu

1.Koliko izdrzi baterija EV u istim uslovima?
2.Koliko lopata uglja za to vreme potroši?
(Komša, 28. februar 2023 12:20)

Zašto uglja? Ja moj punim samo strujom iz hidroelektrana.

Terorisem botove

pre 1 godinu

Decembra 2014-e na granici izmedju SLO i HR stajao sam bukvalno u mestu (naplatna rampa) od 11.00 pre podne do ponoci. Turci su se sleperima po vejavici na zavejanom autoputu u smeru prema BG preticali, kolidirali pri tome tako da su se obojica prevrnuli i poprecili po sred autoputa. Njihovo odstranjivanje je trajalo tacno 12 sati. Imao sam pun rezervoar, 65 l (uvek ga napunim na SLO strani na OMV pumpi), dosta hrane i pica tako sam bio dobro opremljen. Auto, HONDA Accord dizel radio je neprekidno tih 12 sati (2x ugasio da skocim na kratko do WC-a) inace bih se smrzao. Ne znam koliko je trosio u leru, ali sa tim rezervoarom sam stigao u Srbiju (Pozarevac), a sa ostatkom goriva vozikao sam se sve vreme (10-ak dana)po gradu i blizoj okolini.

(Nik, 28. februar 2023 11:53)


Honda je zakon, a odmah zatim i Mazda.

jovan

pre 1 godinu

@To možda neki "tenk" iz 2002-e, a posle 2015 su retki preko 50L, osim uključujući D segment i SUV-ove istog segmenta.

Evo ja imam Mazdu 3 2.0 (2016 godište) limuzina i točim 51 litar, a nije tenk.

Ironija

pre 1 godinu

"Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo."

A pun rezervoar autobusa je 190 l.
Prosečan kapacitet kod automobila je do 50l. A svako sigurno zna za svoj automobil kada vidi kazaljku još koliko mu je preostalo, bilo da vozi, bilo da mora da bude u leru.
Ispada elektro automobil sa toplotnom pumpom i nije tako lošiji u ovim situacijama kao što se pisalo.

Fau2

pre 1 godinu

Ne razumem, neko navodi celicu, neko accord. Radio auto u leru 5-10-15 sati. Pa sta? O kakvom pregrevanju pricate? Jel to neki podvig? Na board kompjuteru imate potrosnju na sat. Prosecan auto trosi do litar na sat. Pomnozis litar goriva sa brojem sati stajanja i vidis spram kolicine goriva koju imas u rezervoaru koliko dugo moze da radi u leru. Nemoj da se lozis da imas neki mnogo dobar auto. Sve je potpuno normalna stvar.

mile tomanovic

pre 1 godinu

Moj otac je uvek govorio; "leti ponesi nesto da ogrnes, a zimi kako hoces".
Time je mislio da i leti treba biti oprezan i drzati u kolima neku rezervnu jaknicu ili duks, jer ako zasednes sa nekim drustvom, a noc sveza, prehladis se za cas. A sto se tice zime, mislio je da smo lud covek moze da izadje napolje bez odgovarajuce odece i opreme. Ako putujete zimi pun rezervoar je minimum opreza. Topla garderoba i neka cebad za utopljavanje vam nece leba traziti. Voda i hrana pod obavezno zlu ne trebalo, nece da se baci.

TDE

pre 1 godinu

Na leru se ne greje.Nemoguće.
Zagrejan auto sa zagrejanim kabinom ostaviš na leru ,nek bude 0 stepeni napolju, pola sata i voda biće 40 stepeni.Za sat vremena biće ti hladno.

Megatronman

pre 1 godinu

Anegdota, moja stara Celica ima problem sa aku. Zimi baš ne vozim. Tako sam jednog hladnog dana negdje 2015-2016 ujutro upalio auto ali i zaboravio ga ugasiti. Otišao sam na posao u 7, vratio sam se u 14. Auto je radio, benzina je očito bilo. Nije se pregrijao. Nije sigurno bio pun tank. Negdje oko 1/3 je bio pun. Znači u leru je radio oko 7 sati/časova. Celica varijanta 5, made in Japan.

ns ja

pre 1 godinu

Reno megane dizel 1.5dCi kapacitet (pun) rezervora 60 litara! Naftarica bato! Nema podataka o potrošnji na leru.
Fiat grande punto 1,2 benzin 65KS, na board-u piše 2 lit. kad radi u leru...rezervoar 45 litara.. eto, možda nekom pomogne

Aca

pre 1 godinu

U ovakvim situacijama dizel vozila su u velikoj prednosti jer bukvalno trose skoro duplo manje od benzinca iste kubilaze. Dizel 2.0 trosi oko 0.75l/h, a benzinac 1.5l/h. Sto manji motor manja potrosnja.

IG

pre 1 godinu

Koliko dugo auto može da radi "u leru" sa punim rezervoarom?

Jako puno ako je na struju. Čak ga i ne čuješ na "leru".
(Mario, 28. februar 2023 14:56)

Ali kada se potrosi, pocinju glavobolje dok ostali sipaju gorivo iz kanti.

napr

pre 1 godinu

Ako putujete zimi pun rezervoar je minimum opreza. Topla garderoba i neka cebad za utopljavanje vam nece leba traziti. Voda i hrana pod obavezno zlu ne trebalo, nece da se baci.
(mile tomanovic, 28. februar 2023 22:34)

Slažem se, plus poneka sveća, jer to koliko očajan i nemoćan čovek na minusu u koloni ili nedajbože vejavici, zatrpan, može samo od jedne sveće da se zagreje, može i život da spasi!

dzudzu

pre 1 godinu

I sad sa ovim clankom dolazimo do famozne dileme da li auto trosi vise u leru ili u stepenu prenosa pri kretnji.. Dakle automobil koji se giba u leru trosi oko 1.2l na sat.. Nek me neko ubedi da automobil u stepenu prenosa trosi tu kolicinu na sat! A citamo mnogo puta da lerisanje ne stedi gorivo hahahahahah

Dejan

pre 1 godinu

@1.Koliko izdrzi baterija EV u istim uslovima?
2.Koliko lopata uglja za to vreme potroši?
(Komša, 28. februar 2023 12:20)

Pa Ev potroši neuporedivo manje lopata uglja, nego što je potrebno struje (koja je kao što si rekao od uglja) da bi se izvukla nafta iz zemlje, a zatim i preradila itd, itd.. Da bi ti na kraju, tom prerađenom naftom mogao da napuniš tvoj buđavi dizel,i da nastaviš da zagađuješ njime.

T

pre 1 godinu

@Geometar Ako možeš da biraš dobavljača, a to možeš čak i u Srbiji, onda znaš. Ima dobavljača koji prodaju samo struju iz obnovljivih izvora. U praksi, pošto je distributivna mreža jedna, svi dobijaju sve, pa ako si ti dobio struju iz Obrenovca onda će neko dobiti tvoju "zelenu" struju, ali kad se sumira sve na kraju za tebe je u mrežu kupljena struja kako si se dogovorio.

TDE

pre 1 godinu

Na leru se ne greje.Nemoguće.
Zagrejan auto sa zagrejanim kabinom ostaviš na leru ,nek bude 0 stepeni napolju, pola sata i voda biće 40 stepeni.Za sat vremena biće ti hladno.

GoranH

pre 1 godinu

1.Koliko izdrzi baterija EV u istim uslovima?
2.Koliko lopata uglja za to vreme potroši?
(Komša, 28. februar 2023 12:20)

Zašto uglja? Ja moj punim samo strujom iz hidroelektrana.

Kupina

pre 1 godinu

@“Ako je pun rezervoar vozila 30 litara, vozilo može da izdrži 15 sati.”
Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo.

Ironija

pre 1 godinu

"Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo."

A pun rezervoar autobusa je 190 l.
Prosečan kapacitet kod automobila je do 50l. A svako sigurno zna za svoj automobil kada vidi kazaljku još koliko mu je preostalo, bilo da vozi, bilo da mora da bude u leru.
Ispada elektro automobil sa toplotnom pumpom i nije tako lošiji u ovim situacijama kao što se pisalo.

Megatronman

pre 1 godinu

Anegdota, moja stara Celica ima problem sa aku. Zimi baš ne vozim. Tako sam jednog hladnog dana negdje 2015-2016 ujutro upalio auto ali i zaboravio ga ugasiti. Otišao sam na posao u 7, vratio sam se u 14. Auto je radio, benzina je očito bilo. Nije se pregrijao. Nije sigurno bio pun tank. Negdje oko 1/3 je bio pun. Znači u leru je radio oko 7 sati/časova. Celica varijanta 5, made in Japan.

Nikola

pre 1 godinu

Putni računar?
Te kalkulacije o potrošnji koje vam računar u automobilu daje su žešća prevara proizvođača jer se ni jedan ne slaže sa realnom potrošnjom.
Napunite rezervoar pa vozite dok se ne isprazni pa ćete videti šta je realno.

XXL

pre 1 godinu

A NIKO da se seti i napiše koliko treba da električnom vozilu traje napon struje dok mu u kabini radi termo peć. Svi se hvataju za kanister i benzin nego šta da radim kad se zaglavim u smetovima, a nalazim se u automobilu na električni pogon? De malo ovi što Google-aju nek' nam malo pojasne ili daju link sa koga sakupljaju znanje ko onaj ... jbga naš prijatelj komentator što je dobro informisan ...

Terorisem botove

pre 1 godinu

Decembra 2014-e na granici izmedju SLO i HR stajao sam bukvalno u mestu (naplatna rampa) od 11.00 pre podne do ponoci. Turci su se sleperima po vejavici na zavejanom autoputu u smeru prema BG preticali, kolidirali pri tome tako da su se obojica prevrnuli i poprecili po sred autoputa. Njihovo odstranjivanje je trajalo tacno 12 sati. Imao sam pun rezervoar, 65 l (uvek ga napunim na SLO strani na OMV pumpi), dosta hrane i pica tako sam bio dobro opremljen. Auto, HONDA Accord dizel radio je neprekidno tih 12 sati (2x ugasio da skocim na kratko do WC-a) inace bih se smrzao. Ne znam koliko je trosio u leru, ali sa tim rezervoarom sam stigao u Srbiju (Pozarevac), a sa ostatkom goriva vozikao sam se sve vreme (10-ak dana)po gradu i blizoj okolini.

(Nik, 28. februar 2023 11:53)


Honda je zakon, a odmah zatim i Mazda.

Dragan EV

pre 1 godinu

Električni automobili mogu grejati vazduh u kabini električnim grejačem, klima uređajem ili toplotnom pumpom.

Pošto sam imao sve tri varijante električnih automobila, mogu da iz svog skromnog iskustva kažem sledeće za zimske uslove i temperature od oko -5°C:

Električni automobili sa električnim grejačem troše prvih desetak minuta oko 6 kW, a posle toga oko 2 do 3 kW.

Električni automobili koji greju običnom klimom troše u prvih desetak minuta oko 3 do 4 kW, a posle toga oko 2 kW.

Električni automobili sa toplotnom pumpom u prvih desetak minuta troše oko 2 kW, a posle toga oko 1 kW.

Ono što je prednost klime sa toplotnom pumpom, osim što troši duplo manje struje od obične klime, je i to da ona vrlo efikasno radi i na temperaturama od oko -20°C.

Dakle, sa punom baterijom od 77 kWh i sa klimom sa toplotnom pumpom koje trenutno imam u električnom autu, teorijski bi grejanje moglo da radi oko 70 sati, a u praksi verovatno oko 50 sati.

Znači, otprilike isto kao i sa benzinskim autom, s tim što, ako se baterija potroši, mogu "da se slikam" sa autom i da zamolim nekog u koloni da me pusti u njegov auto sa SUS motorom da se malo ugrejem.

Djorke

pre 1 godinu

@
@“Ako je pun rezervoar vozila 30 litara, vozilo može da izdrži 15 sati.”
Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo.
(Kupina, 28. februar 2023 10:31)

To možda neki "tenk" iz 2002-e, a posle 2015 su retki preko 50L, osim uključujući D segment i SUV-ove istog segmenta.

Najčešće imaš 35-45 litara i to je to, pa dopunjavaj svako malo ... Doduše, sada sa 45 litara maltene izvučeš 800-1000 km, pa i nije drama neka.

jovan

pre 1 godinu

@To možda neki "tenk" iz 2002-e, a posle 2015 su retki preko 50L, osim uključujući D segment i SUV-ove istog segmenta.

Evo ja imam Mazdu 3 2.0 (2016 godište) limuzina i točim 51 litar, a nije tenk.

Sofercina

pre 1 godinu

Znam mnoge koji zarad ustede nikada ne pune rezervoar do cepa, kazu lakse vozilo manje trosi - takvi cesto imaju polupraznu rezervnu gumu ?! - verovatno im isti motiv ! ( izreka, prilagodi voznju uslovima na putu u zimskim uslovima podrazumeva i manju lopatu, lance (koji su teski pa se trosi gorivo ako ih imas ) a iskusan vozac ce predvideti potrebu za kanisterom sa gorivom za Nuzdu - da, za Veliku nuzdu a nije sranje u pitanju !

Nik

pre 1 godinu

Decembra 2014-e na granici izmedju SLO i HR stajao sam bukvalno u mestu (naplatna rampa) od 11.00 pre podne do ponoci. Turci su se sleperima po vejavici na zavejanom autoputu u smeru prema BG preticali, kolidirali pri tome tako da su se obojica prevrnuli i poprecili po sred autoputa. Njihovo odstranjivanje je trajalo tacno 12 sati. Imao sam pun rezervoar, 65 l (uvek ga napunim na SLO strani na OMV pumpi), dosta hrane i pica tako sam bio dobro opremljen. Auto, HONDA Accord dizel radio je neprekidno tih 12 sati (2x ugasio da skocim na kratko do WC-a) inace bih se smrzao. Ne znam koliko je trosio u leru, ali sa tim rezervoarom sam stigao u Srbiju (Pozarevac), a sa ostatkom goriva vozikao sam se sve vreme (10-ak dana)po gradu i blizoj okolini.

dzudzu

pre 1 godinu

I sad sa ovim clankom dolazimo do famozne dileme da li auto trosi vise u leru ili u stepenu prenosa pri kretnji.. Dakle automobil koji se giba u leru trosi oko 1.2l na sat.. Nek me neko ubedi da automobil u stepenu prenosa trosi tu kolicinu na sat! A citamo mnogo puta da lerisanje ne stedi gorivo hahahahahah

Dejan

pre 1 godinu

@1.Koliko izdrzi baterija EV u istim uslovima?
2.Koliko lopata uglja za to vreme potroši?
(Komša, 28. februar 2023 12:20)

Pa Ev potroši neuporedivo manje lopata uglja, nego što je potrebno struje (koja je kao što si rekao od uglja) da bi se izvukla nafta iz zemlje, a zatim i preradila itd, itd.. Da bi ti na kraju, tom prerađenom naftom mogao da napuniš tvoj buđavi dizel,i da nastaviš da zagađuješ njime.

RajKonen

pre 1 godinu

"...Ostavljanje motora u praznom hodu duže od 10 sekundi troši više goriva nego gašenje motora i ponovno pokretanje"

Bolje je i potrošiti malko više goriva nego habati starter i motor stalnim gašenjem i paljenjem...

Kulov

pre 1 godinu

@“Ako je pun rezervoar vozila 30 litara, vozilo može da izdrži 15 sati.”
Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo.
(Kupina, 28. februar 2023 10:31)

Hibridi imaju rezervoar oko 30l

Vozač

pre 1 godinu

@“Ako je pun rezervoar vozila 30 litara, vozilo može da izdrži 15 sati.”
Pun rezervoar je 60-70 l to ti on razmišlja da još uvek vozi Fiću ili Yugo.
(Kupina, 28. februar 2023 10:31)
Novi Audi A4, Bmw serije 3, su 40 litara, bez doplate. A ne hvata mećava baš taman kad napuniste rezervoar na pumpi.

Bazooka

pre 1 godinu

Moj C4 Picasso iz 2007 prukazuje samo potrošnju u pokreti, i to pod uslovom da se krećem preko 30km/h. U mestu samo pokazuje --, dakle nema merenje potrošnje u mestu

Pošto svaki dan provedem u koloni po 15 minuta kada se vraćam sa posla, potrošnja mi je značajno veća nego kada sam na odmoru. Svejedno ga ne gasim jer sam uveren da su anlaser i bravica skuplji od potrošenog giriva.

X

pre 1 godinu

Lepo ja kazem ljudima oko sebe. Prosecan Srbin ne zna sta je to prosek. Uopste zna malo o bilo cemu. Obicno, instant strucnjaci sa obrazovanjem sa interneta.

Sto se tice teme, oko 1L/h.

Znaci, 1 litar na sat vremena.

Koliko litara, toliko sati. Standardni potrosaci ne uticu mnogo, mozda 0,1L/h.
Klima uredjaj na hladjenju dodatno oko 0,3 - 0,5L na sat.

Naravno, ovo sve je gruba racunica.

trisa

pre 1 godinu

@boxer od orwella

Načelno isto. Ako je baterija od 50 kWh puna, sa uključenim grijanjem, troši oko 2-3 kWh - na sat. Kao i auto sa rezervoarom od 50 litara, možda malo više, ali ne da to čini neku razliku u ovakvim situacijama.

Ono što čini jeste da, ko je na rezervi, gorivo može i pozajmiti i donijeti, a kWh ne može.
(cosmo, 28. februar 2023 13:52)

Jedino sto nisi uzeo u obzir je dobar minus napolju, baterija ne trpi hladnocu tako da ce joj zima oduzeti kapacitet i to dobro. Jos je postavljena ispod auta pa bukvalno lezi na snegu

Fau2

pre 1 godinu

Ne razumem, neko navodi celicu, neko accord. Radio auto u leru 5-10-15 sati. Pa sta? O kakvom pregrevanju pricate? Jel to neki podvig? Na board kompjuteru imate potrosnju na sat. Prosecan auto trosi do litar na sat. Pomnozis litar goriva sa brojem sati stajanja i vidis spram kolicine goriva koju imas u rezervoaru koliko dugo moze da radi u leru. Nemoj da se lozis da imas neki mnogo dobar auto. Sve je potpuno normalna stvar.

pajo

pre 1 godinu

Veca opasnost je da dodje do nekog drugog kvara. Npr. akumulator, gubitak rashladne tecnosti zbog pucanja neke cevi, malog ili velikog hladnjaka i slicno.

To je veci problem ako ste u koloni jer u nekim slucajevima pomoc ne moze da dodje brzo.

krle

pre 1 godinu

sad smo naucili da ako je manji moror on ce trositi manje a ako je veci on ce trositi viši. ostalo je nejasno šta je sa motorima srednje veličine

Duke

pre 1 godinu

Znam mnoge koji zarad ustede nikada ne pune rezervoar do cepa, kazu lakse vozilo manje trosi - takvi cesto imaju polupraznu rezervnu gumu ?! - verovatno im isti motiv ! ( izreka, prilagodi voznju uslovima na putu u zimskim uslovima podrazumeva i manju lopatu, lance (koji su teski pa se trosi gorivo ako ih imas ) a iskusan vozac ce predvideti potrebu za kanisterom sa gorivom za Nuzdu - da, za Veliku nuzdu a nije sranje u pitanju !
(Sofercina, 28. februar 2023 13:18)

Bravo covece! Ma bravo!

ns ja

pre 1 godinu

Reno megane dizel 1.5dCi kapacitet (pun) rezervora 60 litara! Naftarica bato! Nema podataka o potrošnji na leru.
Fiat grande punto 1,2 benzin 65KS, na board-u piše 2 lit. kad radi u leru...rezervoar 45 litara.. eto, možda nekom pomogne

T

pre 1 godinu

@Geometar Ako možeš da biraš dobavljača, a to možeš čak i u Srbiji, onda znaš. Ima dobavljača koji prodaju samo struju iz obnovljivih izvora. U praksi, pošto je distributivna mreža jedna, svi dobijaju sve, pa ako si ti dobio struju iz Obrenovca onda će neko dobiti tvoju "zelenu" struju, ali kad se sumira sve na kraju za tebe je u mrežu kupljena struja kako si se dogovorio.

cosmo

pre 1 godinu

@boxer od orwella

Načelno isto. Ako je baterija od 50 kWh puna, sa uključenim grijanjem, troši oko 2-3 kWh - na sat. Kao i auto sa rezervoarom od 50 litara, možda malo više, ali ne da to čini neku razliku u ovakvim situacijama.

Ono što čini jeste da, ko je na rezervi, gorivo može i pozajmiti i donijeti, a kWh ne može.

Aca

pre 1 godinu

U ovakvim situacijama dizel vozila su u velikoj prednosti jer bukvalno trose skoro duplo manje od benzinca iste kubilaze. Dizel 2.0 trosi oko 0.75l/h, a benzinac 1.5l/h. Sto manji motor manja potrosnja.

ja

pre 1 godinu

@ sad smo naucili da ako je manji moror on ce trositi manje a ako je veci on ce trositi viši. ostalo je nejasno šta je sa motorima srednje veličine
(krle, 28. februar 2023 13:11)

Trošiće srednje :D

Никола

pre 1 godinu

Мени пише на дисплеју 0.6 литара на сат када је без климе у леру, са климом већ 0.8/0.9 литара на сат. При томе је 1.9 дизел, 88 киловата. резервоар око 55/60 литара

IG

pre 1 godinu

Koliko dugo auto može da radi "u leru" sa punim rezervoarom?

Jako puno ako je na struju. Čak ga i ne čuješ na "leru".
(Mario, 28. februar 2023 14:56)

Ali kada se potrosi, pocinju glavobolje dok ostali sipaju gorivo iz kanti.

mile tomanovic

pre 1 godinu

Moj otac je uvek govorio; "leti ponesi nesto da ogrnes, a zimi kako hoces".
Time je mislio da i leti treba biti oprezan i drzati u kolima neku rezervnu jaknicu ili duks, jer ako zasednes sa nekim drustvom, a noc sveza, prehladis se za cas. A sto se tice zime, mislio je da smo lud covek moze da izadje napolje bez odgovarajuce odece i opreme. Ako putujete zimi pun rezervoar je minimum opreza. Topla garderoba i neka cebad za utopljavanje vam nece leba traziti. Voda i hrana pod obavezno zlu ne trebalo, nece da se baci.

napr

pre 1 godinu

Ako putujete zimi pun rezervoar je minimum opreza. Topla garderoba i neka cebad za utopljavanje vam nece leba traziti. Voda i hrana pod obavezno zlu ne trebalo, nece da se baci.
(mile tomanovic, 28. februar 2023 22:34)

Slažem se, plus poneka sveća, jer to koliko očajan i nemoćan čovek na minusu u koloni ili nedajbože vejavici, zatrpan, može samo od jedne sveće da se zagreje, može i život da spasi!