Ponedeljak, 13.02.2023.

18:01

Koliko su poskupeli polovnjaci i kako će se dalje kretati cene?

Izvor: B92

Koliko su poskupeli polovnjaci i kako æe se dalje kretati cene? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

Alex

pre 1 godinu

Bolje dati pare za dobar auto nego da sede u slamarici jer trenutno novac devalvira svakodnevno
(Pametna investicija, 14. februar 2023 16:16)

Za četiri godine taj novi auto će da izgubi 50% vrednosti, a moj novac u banci će da naraste za 20%-ak posto po sadašnjim kamatnim stopama. Auto je potrošno dobro i nije trajno dobro kao nekretnina ili investiciono zlato, da se u njega nešto ulaže. Hvala na pažnji.

Johny

pre 1 godinu

Stoji da novac zbog inflacije manje vrijedi ali ipak su cijene automobila previsoke...
2012 sam kupio auto 2002 godiste (10 godina star, passat) za 4500 Eur...Danas da kupis isto tog passata 10 godina starog (2012 godiste) treba da izdvojis 10 do 12k Eur? Jeste to auto tehnoloski naprednije ali opet zar to opravdava duplo vecu cijenu? djeluje mi da trenutno nije vrijeme za kupovinu jer su cijene bas nerealne, ali opet, samo moje misljenje

Bankar iz hobija

pre 1 godinu

@ Student
Ocigledno ne razumes koncepd "podizanja kredita"
Fiksnu kamatu u ovom trenutku dozvoljava samo mali broj banaka (par njih)
Uslovi za podizanje fiksne kamate su znacajno drugaciji, ucesce je znatno vece (50-60%), a rok otplate znacajno kraci (5 do 10 godina maksimum). Pored toga kamatna stopa je veca nego za kredit sa varijabilnom kamatnom stopom.
Tako da je tvoj primer neostvariv u praksi.
Banku jos niko nije prevario.

Vozač

pre 1 godinu

Ovi sto prate i samo gledaju automobile na oglasima i dalje ce to raditi i nikada nece kupiti automobil, onaj ko to hoce, pogleda na oglase, nadje zeljeni auto, pozove prodavca i zavrsi kupovinu, zato smaraci, dosta vise sa vasim glupim i dosadnim komentarima tipa "pratim oglase i niko nista ne kupuje pa ce cene pasti" , hoce ali linburga meseca !
(Auto nije za sirotinju, 14. februar 2023 16:13)

Nikad više sirotinje nije vozilo auto. U radno vreme parkinzi oko zgrada puni krševa. Kupili ljudi da ih gledaju. Prelaze par hiljada km godišnje. Za toliko im auto ni ne treba.

Vozač

pre 1 godinu

Ovi sto prate i samo gledaju automobile na oglasima i dalje ce to raditi i nikada nece kupiti automobil, onaj ko to hoce, pogleda na oglase, nadje zeljeni auto, pozove prodavca i zavrsi kupovinu, zato smaraci, dosta vise sa vasim glupim i dosadnim komentarima tipa "pratim oglase i niko nista ne kupuje pa ce cene pasti" , hoce ali linburga meseca !
(Auto nije za sirotinju, 14. februar 2023 16:13)

Nikad više sirotinje nije vozilo auto. U radno vreme parkinzi oko zgrada puni krševa. Kupili ljudi da ih gledaju. Prelaze par hiljada km godišnje. Za toliko im auto ni ne treba.

Auto nije za sirotinju

pre 1 godinu

Ovi sto prate i samo gledaju automobile na oglasima i dalje ce to raditi i nikada nece kupiti automobil, onaj ko to hoce, pogleda na oglase, nadje zeljeni auto, pozove prodavca i zavrsi kupovinu, zato smaraci, dosta vise sa vasim glupim i dosadnim komentarima tipa "pratim oglase i niko nista ne kupuje pa ce cene pasti" , hoce ali linburga meseca !

Izdrzite

pre 1 godinu

Veciti srpski snovi o jeftinim automobilima i stanovima. Decenijama se ocekuje pad cena tih roba uprkos njihovom stalnom rastu. Prolaze godine, ciljevi sve dalji snovi sve veci...

Djorke

pre 1 godinu

@
Svako ima svoju logiku, a moja je da i moje vreme kosta nesto. Ne dobijam nista sa time ako se nesto popravlja za male pare, ali dobijam ako se nesto ne kvari uopste, pa ne moram time da se bavim. E sad, to obicno nema dzabe i mora da se plati …
(Djorke, 14. februar 2023 10:15)

Do 5000 evra tesko uzeti nesto sto se nece kvariti.

Ipak je ovde tema polovni automobili......
(pajo, 14. februar 2023 12:16)


Pa inace za 5000 se ne kupuju novi automobili nego upravo polovni …

Moj post je bio odgovor na tvrdnju da je najbolje uzeti “krsic od 500-600 evra” i onda ga jeftino popravljati dok ne crkne nesto skupo.

To je meni, a i mnogima besmilsen savet jer pretpostavlja da mi odgovara da se bakcem i svako malo gubim vreme popravljajuci krsa od 500 evra, a da pritom nemam pouzdanost da krenem bilo gde. Izviniavam se svima koje to vredja, ali u mom sistemu vrednosti je bolje platiti malo vise u startu, pa imati svoj mir posle. Da li je to 3000 ili 13.000 to zavisi od licnog budzeta … verujem da na primer mozes uzeti Punto 2012 godiste za 2.500 evra i da ce te sluziti godinama kako treba. Problem je sto bi ovde radje uzeli za 1000 evra Audi iz 1998e, a ostatak u veliki servis i polovne gume i onda kukali kako ne valja.

carls III

pre 1 godinu

Koliki debil moraš da budeš da polovan auto kupuješ na auto placu. To su sve drlje, EU auto otpad, raskantano i iznjakano. Polovan auto se kupuje samo na preporuku od prodavca koga znas ili koga ti je neko proporucio, znas da ga je pazio i odrzavao. Moze i varijanta od prvog vlasnika odavde ili od preko. Kad samo vidim kakvi sve debili i njuske drze auto placeve povraća mi se. Polupismeni medvedi, nabedjeni, prepotentni. Neka hvala, moji novci neće u vase prljave džepove.
(Vukan, 14. februar 2023 09:30)

Ti kao da te silovao vlasnik auto placa.

pajo

pre 1 godinu

Svako ima svoju logiku, a moja je da i moje vreme kosta nesto. Ne dobijam nista sa time ako se nesto popravlja za male pare, ali dobijam ako se nesto ne kvari uopste, pa ne moram time da se bavim. E sad, to obicno nema dzabe i mora da se plati …
(Djorke, 14. februar 2023 10:15)

Do 5000 evra tesko uzeti nesto sto se nece kvariti.

Ipak je ovde tema polovni automobili......

Jednom se zivi

pre 1 godinu

Uvek sam voleo i imao dobar auto tako ce biti i ubuduce, na cene automobila ne mogu da uticem, kakve su takve su, samo Boze zdravlja a svega drugog ce biti, ziveli

Zoran

pre 1 godinu

Nije mi jasno kako se od prosecne plate u Srbiji kupi,odrzava i vozi automobil.A mozda mi je jasnije kad ispred zgrade vidim pun parking,a danas je radni dan.Veliki broj vlasnika ne predje ni po 1000 km mesecno.

Atreides

pre 1 godinu

Smejurija.Mogu da traze koliko hoce ali nece prodati.Pratuim vec mesecima i vecina automobila koje pratim stoje mesecima u oglasima.Zadnjih mesec dva mi samo stizu obavestenja da je nekom od tih automobila snizena cena mada i tako snizena je sumanuta. Samo budale mogu sada da kupuju auto po ovim cenama na koje se loze ovi sto prodaju. Ta kola za godinu dve nece vredeti bukvalno nista.

ja

pre 1 godinu

@JeRemija
Opisao si auto koji sam ja kupio 2013. A ubo si i cenu koju sam tada platio. Isto bih i sada ponovio, ali to nema u toj klasi sada ni priblizno:( A ta klasa je dve iznad Korsine.
Tako da su zahtevi kupca oni koji diktiraju cenu, ja jednostavno kad nadjem sve sto zelim, kupujem auto za bukvalno 3 minuta (kao tada), a kad ne nadjem, objasnjavam razloge zasto necu. Moje su pare i moj izbor. Sladje mi je da vozim i dalje proveren auto, nego da posto poto kupujem drugi, iz fazona.

student

pre 1 godinu

@ papirni novac uskoro ide u zaborav,planski se unistava.svedoci smo nenormalnih cena nekretnina.uglavnom ko ima vecu kolicinu novca neka ga ulozi negde pametno.uskoro nece vredeti nista!!!zato svaki mesec cene svega idu drasticno gore!!!

Ja to vidim ovako. Ako novac uskoro nece vredeti nista, a obezvredjuje ga inflacija ocigledno, onda cu se lepo zaduziti. Uzecu kredit sa fiksnom kamatom na 30 godina. Rata da bude 300 evra, to mogu da platim bez problema. Tim novcem odmah kupim nesto i dobijem na poklon. Jer u 25 od tih 30 godina, tih 300 evra fiksne rate nece vredeti nista a ja sam prevario banke i drzavu i uzeo nesto da imam za sebe za dzabe takoreci. Zar ne?

maximuss

pre 1 godinu

Dok god raste cena novih automobila, to ce i polovnjaci da prate. Iskreno ne vidim nacin kako ce padati cene novih automobila. Uvode se ostrije norme za zagadjenje koje ce poskupeti proizvodnju, a tu je i naravno izgovor o nestasici delova i tome slicno. Svakako, ne pise nam se dobro sto se toga tice.

zz

pre 1 godinu

novac sve vise gubi vrednost inflacija ga pojede al bukvalno.nase plate ne mogu ispratiti inflaciju ni blizu!!to je pocelo od 2019g i izmisljene pandemije lazi!!!recimo 100e iz 2018 je mnogo vise vredelo nego 100e iz 2023g.mogao si vise stvari da kupis,cene otisle u nebesa.tacno covek oseti koliko smo pukli!!!

cene vise nikada nece ici dole,papirni novac se unistava kao i kupovna moc ljudi.vec se spominje digitalni novac TOKEN kao zamena.zato se ovo desava,ja verujem da cemo moci zameniti papirni novac za digitalni ali i tu ce da bude muckanja.neces dobiti za njega tokena koliko bi trebao da dobijes.

papirni novac uskoro ide u zaborav,planski se unistava.svedoci smo nenormalnih cena nekretnina.uglavnom ko ima vecu kolicinu novca neka ga ulozi negde pametno.uskoro nece vredeti nista!!!zato svaki mesec cene svega idu drasticno gore!!!

nemacka ce prva preci na TOKEN,pazite sta vam kazem i to vrlo brzo.onda postajemo robovi digitalnog sveta gde nista neces moci da prodas,da se snalazis...ja mislim da je to i smisao ove krize ratova,virusa..itd.

automobili su samo jedna nebitna stavka u mnogo vecoj prici!!ljudi moraju da shvate sta se desava.prelazimo na veci nivo kontrole!!!

Bure Baruta

pre 1 godinu

pametna odluka ! oroči ti 10.000€ odmah na 5 godina pa ces imati 10.100€ ! ha ha ha
pa polako kad budes imao 60 godina imaces za bicikl , a do tad se vozi autobusom !
neće tebe nepismeni prodavci varati !
(Tomy Čubura, 14. februar 2023 00:17)

Slaba ti matematika komisija. Sa 4% kamate, za pet godina dobija se oko 22% kumulativne kamate a ne 1%.

To je sto se tice matematike, sto se tice odluke, ko moze, nek odlozi kupovinu jer je rast cena polovnih automobila veci nego stopa inflacije. Ljudi doslovno traze posle pet godina vise para za polovnjak od 100 hiljada predjenih km nego sto su platili kao nov. Sto bih ja to finansirao tu nelogicnost ako ne moram. VOzicu sadasnji auto jos godinu dana i sacekati sa zamenom.

Djorke

pre 1 godinu

@
Za svoje potrebe je najbolje kupiti kršić, 500-600 evra, odradi posao, i svejedno kad se razočaraš - to uradiš za male pare, delovi jeftini, ako vidiš da majstor hoće da te odere prodaš ga i uzmeš drugi i tako to. To sve ako naravno nema kompleksa tipa "moram da ispadnem baja da uzmem besna kola, da me vide kako sam frajer, imam love, šta će drugi da kažu" itd... Ludost je trošiti velike novce na automobil.
(Mlados' ludos', 14. februar 2023 07:46)

Moj otac ima 74 godine, vozi mahom relacije stan - vikendica koja mu je na ispod 50 km, pa mu “krsic od 500-600 evra” ne vrsi posao, a kampoli nekom ko ima iole normalne potrebe. Ideja mu je da u 100% slucajeva i stigne tamo gde je krenuo, a ne da se tako mator juri sa slep sluzbama i majstorima.
Svako ima svoju logiku, a moja je da i moje vreme kosta nesto. Ne dobijam nista sa time ako se nesto popravlja za male pare, ali dobijam ako se nesto ne kvari uopste, pa ne moram time da se bavim. E sad, to obicno nema dzabe i mora da se plati …

BMW

pre 1 godinu

70% auta su na oglasima duze od 6 meseci.
Skuplja auta od 30 000+ eura du na oglasima preko 14 meseci.
Gledao sam neki Peugeot 2006-to,na oglasima vec 7 meseci za 2990 eura.
Zvao da pitam moze li za 2700,kaze prodavac nema sanse najvise 100 eura dole.
Nikada nisam shvatao takvu vrstu biznisa gde zarobis par hiljada eura godinu dana zbog 100-200eura zarade i sto je najgore oni spuste cenu na onu koja je realna i koju su im nudili pre godinu dana.
Licno prodajem auto cija je vrednost na oglasima od 45 000 eura a ja ga dajem za 40 000,slazem se da ni ta cena nije realna ali tih auta ima 6 na oglasima tako da je ova cena jos i korektna.
O ostalima ne vredi ni pricati.
Onaj ko prodaje privatno auto moze i da ceka godinu dve da proda po ceni koju je stavio u oglase ali preprodavci tesko jer u biznisu ako ne obrces novac u kratkom vremenskom roku neces ni napredovati.

mmm

pre 1 godinu

pre 5 godina sam uvezao sam Hondu Acord 2008 godiste iz Nemacke, brat mi koji zivi tamo nasao od njegovog prijatelja auto tad je bio star 10 godina sad je to vec 15 godina i trebalo bi polako menjati iako sam zaista prezadovoljan autom, tamo je bio vrhunski odrzavan tako da ja sem potrosnih delova nisam imao nista, kada pogledam sta sam tada uvezao i za koliko novca ispada da sad za te pare mogu da uvezem jos starije od ovog mog auta, sa ovim mojim znam na cemu sam i generalno jedan od kvalitetnijih auta i ja sad treba da dam pare da bi kupio isto ovo pa nisam poludeo, sacekacu jos 2 godine da vidimo stanje, preporucujem svakome kome nije o glavu a ne bacaju mu se pare da saceka makar jos godinu dana ako se cene ne normalizuju onda je to to, placacemo mnogo vise nego pre 5 godina za isti kvalitet i to je to, ali sada nikako ne kupovati osim kome pare nisu nesto posebno bitne pa mu par hiljada eura ne igra neku bitnu ulogu. Iskreno i da vozim neki losiji auto od 1000€ radije bi u taj isti auto ulozio 300-400€ i utegao ga nego spucao pare na nesto sto kosta 5-6000 a realno vredi 3-3500€

XL

pre 1 godinu

Čemu ovakvi tekstovi na svakih 10 dana? Mislite da će cene da padnu ako više puta to spomenete? Jel padaju cene nekretnina? Jel pojeftinjuje hrana? Jesu li pale cene usluge javnih preduzeća? Jel pojeftinila struja? Ako su vam skupi polovnjaci, a vi onda spremite preko 30.000 evra i birajte nov automobil! Da se razumemo, nisu kola poskupela nego je evro izgubio na vrednosti! Ako hoću da prodam svoj auto i da kupim mlađi opet moram da dodam novac, dakle, ne zarađujem ništa od drugih već svi plaćaju tržišnu cenu!

До краснога

pre 1 godinu

Иде се на обичан трик. Диже се фама да ће нешто да поскупи, ајд онда док не поскупи да купум. Продаја је буквално стала, пецају се само они који падну на фору или они којима су кола баш неопходна.

Alex

pre 1 godinu

Cene više neće rasti, ni novih ni polovnih. Očekuje se stabilizacija tržišta i normalizacija snabdevanja novim automobilima već do sredine ove godine. O tome se govori u Nemačkoj već nekoliko meseci. Svi koji se bave automobilima, to očekuju i tako će i biti. Očekuje se pad cena od 10-20% i novih a pogotovo polovnih. Ovo kažem zbog preprodavaca koji ostavljaju komentare ovde i pokušavaju da navedu ljude da kupe auta. Sad u Nemačkoj možete da naručite nov auto sa rokom isporuke od 4-5 meseci i cenom nižom od zvanične i do 20% ! Oni znaju da će padati cene i tako i naručuju. KO ne veruje neka proveri poznati nemački sajt za prodaju automobila i neka proveri! Ljudi, ne žurite sa kupovinom, uskoro ćete vi da određujete cene.

petar markovic

pre 1 godinu

treba za srbe da budu jos vece cene nego sto jesu. srbin voli da potrosi pare. da se pohvali komsiji, drugu iz osnovne, kolegama. srbinu glupu da kaze da je dao za automobil ,,malo" para. srbin voli da ga nesto skupo kosta. to mu daje osecaj da je uspeo u zivotu. takvima i treba zacepiti cene preko svage granice zdravog razuma

NSrdjan

pre 1 godinu

Prosle godine sam kupio nov auto, jer je cene polovnjaka kojima se moze proveriti "licna karta" (da je kupljen nov u Srbiji, malo presao, redovno odrzavan, itd.) bila niza svega 10-15%.

Vukan

pre 1 godinu

Koliki debil moraš da budeš da polovan auto kupuješ na auto placu. To su sve drlje, EU auto otpad, raskantano i iznjakano. Polovan auto se kupuje samo na preporuku od prodavca koga znas ili koga ti je neko proporucio, znas da ga je pazio i odrzavao. Moze i varijanta od prvog vlasnika odavde ili od preko. Kad samo vidim kakvi sve debili i njuske drze auto placeve povraća mi se. Polupismeni medvedi, nabedjeni, prepotentni. Neka hvala, moji novci neće u vase prljave džepove.

Petar

pre 1 godinu

Ne kupujte nista,ako bas ne morate.Narocito ne novo.Kako reče Vanderbilt u dokumentarcu, The men who built America, “We’re gonna watch them bleed”(prim.aut. trgovce,dilere,fabrike).Jos kad bi smo se organizovali i jedno vreme maksimalno smanjili ili zaustavili kupovinu akcizne robe.Dosta je jedan kvartal.

Djorke

pre 1 godinu

Ne znam zasto ide ovakva vest na svaka dva dana … ali ajde .. prvo proverite da li vozite Bentli ili tako nesto, a ako je odgovor “ne”, vasem automobilu ne raste cena nego je inflacija i novac manje vredi.

Dobra stvar je sto ce se i vas polovan auto prodati za vise evra, pa posledicno necete morati da doplatite koliko vam sad izgleda. Losa stvar je sto vam je teze da premostite razliku jer i vasa plata manje vredi, ukoliko njen rast nije bio veci od inflacije. Kao sto vidite u npr prodavnici, automobili nisu jedina stvar koja je poskupela, pa posledicno manje vrednosti ostaje za druge troskove.

Nije mi jasno kako neko misli da “nece da plati tu cenu” ako sada nesto toliko kosta? Ok, imas pravo da odustanes od kupovine, ali ne i da kupis ispod cene. Prosli auto sam nakon vise godina voznje prodao za iste pare, pa dodao za noviji … taj noviji je zaboleo malo vise nego sto sam ocekivao, ali to su te cene danas. Trziste.

Mlados' ludos'

pre 1 godinu

Za svoje potrebe je najbolje kupiti kršić, 500-600 evra, odradi posao, i svejedno kad se razočaraš - to uradiš za male pare, delovi jeftini, ako vidiš da majstor hoće da te odere prodaš ga i uzmeš drugi i tako to. To sve ako naravno nema kompleksa tipa "moram da ispadnem baja da uzmem besna kola, da me vide kako sam frajer, imam love, šta će drugi da kažu" itd... Ludost je trošiti velike novce na automobil.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

Ne mogu mnogo da utičem na te veće igre, jedino što mogu jeste da ODLOŽIM kupovinu za 1-2 godine, tako da će mojih X hiljada EUR planiranog budžeta, čekati neko vreme, makar i oročeni u banci.
Ne kažem da će to mnogo promeniti tržište, ali će se prodati jedan auto manje.
Ako i drugi kupci shvate da ne treba da nasedaju na kupovnu maniju, te odlože kupovinu, to cene može pogurati naniže
(Ivko, 13. februar 2023 18:36)
pametna odluka ! oroči ti 10.000€ odmah na 5 godina pa ces imati 10.100€ ! ha ha ha
pa polako kad budes imao 60 godina imaces za bicikl , a do tad se vozi autobusom !
neće tebe nepismeni prodavci varati !

sempervivum

pre 1 godinu

Pratim cene od jula prošle godine. Cene su rasle sve do kraja decembra. Mislim da je tada bio vrh.
Par nedelja posle Nove godine, ipak su mnoge cene malo pale, jer su automobili sada stariji po godištu...
Na primer, 20. decembra u oglasima na jednom placu u Novom Sadu auto je cenjen 7.950 i čovek nije hteo da ga spusti ispod 7.800. Sad vidim da je taj isti auto 7.490, na istim oglasima (plus ni to nije fiksno). Prema tome, ipak se nešto kreće, predugo stoje automobili...

rale mehanicar

pre 1 godinu

nikada se cene vozila vratiti nece ,sto pre kupis jeftinije ces proci. ovo pricam iz licnog iskustva zato sto u svajcarskoj gde i zivim nema vise jeftinih auta, takodje isto vazi za nemacku.

Stojčino brdo

pre 1 godinu

Poskupeli su koliko hoćeš,ali pre bih uzeo Megana 5 god starog sa čuvenih 178k za 10hiljada nego našeg isto godište za 14.900

Случајни пролазник

pre 1 godinu

Gledam sinoc oglase i ne verujem kako se ljudi frljaju ciframa. Automobil B segmenta star 12 godina 6500€. 2010-te sam 5 godina star automobil C segmenta platio 4500. Vozio ga 8 godina i prodao za 2000. Sto znaci da je slicne starosti kao ovaj iz oglasa ali klasa veca 300% jeftiniji bio.
Posto planiram kupovinu u skorije vreme sve sto budem video interesantno cu nuditi 50% ispod cene koju su oglasili. Sve preko toga im necu dati ni euro. Imam jos jedan u dvoristu pa ne moram da pazarim na silu, peske necu ici ali me nece nepismeni prodavci sprdati. Neka prodaju svojoj mami.

kognitivna disonanca

pre 1 godinu

Prvo da raščistimo koliko su kilometara prešli, koliko su stari, kako su održavani i da li su imali ozbiljna oštećenja. Jednom sam prevaren i nikad više. Kupio sam auto pod garancijom u Švajcarskoj. Koštao je 30% više nego "isti takav" ovde. Samo da kažem da se nisam pokajao. Lično sam ga doterao, sa original papirima, računom itd. Na Batrovcima carinik umal nije pao u nesvest, pomislio čovek da ne nosim još nešto, a u carinarnici dvadeset njih, "poštenih" uvoznika automobila čekaju sa facama ko deca kad ukradu čokoladu u supermarketu. Pustio me čovek preko reda!

Deda

pre 1 godinu

Kod nas je uvrnuto trziste sa vracenim kilometrazama i generalno stanje i odrzavanje auta.Svi gledaju nekakvu trzisnu vrednost preko oglasa i traze manje ili vise od neke "realne" cene.

Markoni

pre 1 godinu

Opet se vrtimo u krug, stalno isti komentari.
Vozilima kao i svakoj polovnoj robi vremenom pada vrednost. Ali u ovom slucaju zbog velike inflacije, potrebno je izdvojiti vise novca. To ne znaci da je cena automobila skocila, nego da je evro izgubio na vrednosti.
A cena automobila ce pasti onog trenutka kada padne cena svega (cene u prodavnici i drugo) a to ce se desiti nikad.
Tako da gospodo koja imate 10 hiljada evra u februaru 2023. za vas novac u februaru 2024. cete moci da kupite jos manje nego danas.
A sto se tice odlaganja kupovine, svako ima svoju racunicu. Ja sam kupio auto 2021. i svesno sam izdvojio vise novca. Ali meni je auto bio potreban i odlaganje nije bilo opcija. Iz ove perspektive, cene 2021. su bile jos i niske.

Svakodnevno skupljaju

pre 1 godinu

Dobri polovnjaci stari do 7 - 8 godina su najmanje poskupeli 40 % u poslednjih godinu - dve a sto je najgore, cene jos idu na gore !

matori

pre 1 godinu

kako sam imao sreće, prema ovim grafikonima... kupio sam auto u junu 2020. dao 6000. isti taj auto i isto godište ( znači dve i po ili tri godine stariji) je sada 6500 - 7000. s tim da je moj u baš dobrom stanju. sada taj auto od 7 godina, koliko je moj imao kada sam ga uzeo kreće od 8000 i to krševi... ovakav kao moj bar 9000. znači bar oko 50%. šanse nema da bih dao 9000 za auto. verovatno bih uzeo stariji. mada sad sam miran jedno vreme...

poenkar

pre 1 godinu

Kupio sam nov auto pre ove ludnice sa cipovima i ratom, platio ga 17 hiljada evra, i sada bacim pogled, isto godiste 2021. presao 58k isti auto, sve, covek trazi 16 hilj. evra!? Ok, sve je poskupelo, novi automobili takodje, ali meni ovo nije realno! Nesto nisam siguran da moze da se proda za te pare, sve mi se cini da ljudi preteruju i da tu niko nista ne proda.

JeRemija

pre 1 godinu

Prodajem korsu na jednom sajtu, da kažem našem najpoznatijem. Ozbiljno razmišljam da napišem jedan tekst na nekih 10 strana o potencijalnim kupcima ovog vozila. Zaista sam svašta video u poslednje vreme.

Zaključak koji sam izveo je da ljudi žele da za 3.000 evra kupe vrlo mlad auto, do 10 godina, da je prešao do 100.000 km, NI SLUČAJNO da je farban pa čak ni branik ako je ogreban, bez tragova korišćenja volana, da sedišta budu maksimalno očuvana - skoro nova, da se auto ne čuje uopšte kada radi - nešto kao Tesla automobili...

Mrtav sam ozbiljan kada ovo pišem, zaista sam imao sve ove zamerke i sve to na autu od 3.000 evra pa vi izvucite zaključak kakvi su ljudi kod nas i šta očekuju.

bosanac

pre 1 godinu

Svi automobili na sajtu Polovni automobili su precenjeni za 20-30% . Ko god da prati oglase kao ja vec 4 meseca , videce da se vrte isti oglasi , dakle ne prodaju se. Proda se onaj auto za kojeg se trazi realna cena . Zato nemojte da preplacujete, nekim vozilima su oborili cenu prodavci za 1500-2000€ u startu. Vide i oni da ne ide.Tako da i na taj popust cena ide dole. Ko ne zeli da spusti neka ga sam voza po autoplacu .

Momir

pre 1 godinu

Prije 6 godina, kupio auto polovan 4 godine star za 11.000€ limuzina, presao 108k. Sinoc gledam, isti rang auto, limuzina sve skoro isto, presao 109k, 4 godine star i cijena 23.000€. Znaci za 100% skuplji.

Ivko

pre 1 godinu

Isti oglasi mesecima paradiraju.
Neki se odvaže, pa i povećaju cene.
Drugi pokrenu akcijske popuste, pa automobilu od 16 hiljada cenu obore za hiljadu. To znači da ima prostora za sniženje i više.
Nije u pitanju toliko inflacija, koliko porasli apetiti za profit, kako proizvođača (koji su dogovorno smanjili proizvodnju i ograničili ponudu radi povećanja cene, čemu u prilog govori pad prodaje uz rast profita), tako i uvoznika polovnih.

Ne mogu mnogo da utičem na te veće igre, jedino što mogu jeste da ODLOŽIM kupovinu za 1-2 godine, tako da će mojih X hiljada EUR planiranog budžeta, čekati neko vreme, makar i oročeni u banci.
Ne kažem da će to mnogo promeniti tržište, ali će se prodati jedan auto manje.
Ako i drugi kupci shvate da ne treba da nasedaju na kupovnu maniju, te odlože kupovinu, to cene može pogurati naniže

zeleni_zub

pre 1 godinu

U odnosu na redovno stanje pre korone i sukoba u Ukrajini ima oko 10.000 više vozila u ponudi na našem najpoznatijem oglasniku. Ok zimski je period kad se inače manje vozila prodaje pa je možda trenutno i zbog toga veća ponuda od tražnje, međutim kako sam u potrazi za vozilom i malo intenzivnije pratim oglase, primetio sam da se oni sa realnom cenom brzo prodaju, oni drugi ostaju dugo na oglasima.

Dakle dva auta iste marke i modela, istog stepena istrošenosti ili očuvanosti kako god hoćete, slične km (ako je za verovati da su tačne) i iste cene. Prodat je onaj što je 3-4 godine mlađi. I tako u nekoliko situacija.

Pa jel' normalno da se za neke automobile stare 20 godina traži debelo preko 2.000 ili, Polo ili Yaris 10 godina stari za 7000-7500. Isti su primeri i kod skupljih vozila.

Neće se baš stvari vratiti ni na staro, al' treba malo više realnosti i na strani kupaca i na strani prodavaca.

JeRemija

pre 1 godinu

Prodajem korsu na jednom sajtu, da kažem našem najpoznatijem. Ozbiljno razmišljam da napišem jedan tekst na nekih 10 strana o potencijalnim kupcima ovog vozila. Zaista sam svašta video u poslednje vreme.

Zaključak koji sam izveo je da ljudi žele da za 3.000 evra kupe vrlo mlad auto, do 10 godina, da je prešao do 100.000 km, NI SLUČAJNO da je farban pa čak ni branik ako je ogreban, bez tragova korišćenja volana, da sedišta budu maksimalno očuvana - skoro nova, da se auto ne čuje uopšte kada radi - nešto kao Tesla automobili...

Mrtav sam ozbiljan kada ovo pišem, zaista sam imao sve ove zamerke i sve to na autu od 3.000 evra pa vi izvucite zaključak kakvi su ljudi kod nas i šta očekuju.

Ivko

pre 1 godinu

Isti oglasi mesecima paradiraju.
Neki se odvaže, pa i povećaju cene.
Drugi pokrenu akcijske popuste, pa automobilu od 16 hiljada cenu obore za hiljadu. To znači da ima prostora za sniženje i više.
Nije u pitanju toliko inflacija, koliko porasli apetiti za profit, kako proizvođača (koji su dogovorno smanjili proizvodnju i ograničili ponudu radi povećanja cene, čemu u prilog govori pad prodaje uz rast profita), tako i uvoznika polovnih.

Ne mogu mnogo da utičem na te veće igre, jedino što mogu jeste da ODLOŽIM kupovinu za 1-2 godine, tako da će mojih X hiljada EUR planiranog budžeta, čekati neko vreme, makar i oročeni u banci.
Ne kažem da će to mnogo promeniti tržište, ali će se prodati jedan auto manje.
Ako i drugi kupci shvate da ne treba da nasedaju na kupovnu maniju, te odlože kupovinu, to cene može pogurati naniže

Momir

pre 1 godinu

Prije 6 godina, kupio auto polovan 4 godine star za 11.000€ limuzina, presao 108k. Sinoc gledam, isti rang auto, limuzina sve skoro isto, presao 109k, 4 godine star i cijena 23.000€. Znaci za 100% skuplji.

zeleni_zub

pre 1 godinu

U odnosu na redovno stanje pre korone i sukoba u Ukrajini ima oko 10.000 više vozila u ponudi na našem najpoznatijem oglasniku. Ok zimski je period kad se inače manje vozila prodaje pa je možda trenutno i zbog toga veća ponuda od tražnje, međutim kako sam u potrazi za vozilom i malo intenzivnije pratim oglase, primetio sam da se oni sa realnom cenom brzo prodaju, oni drugi ostaju dugo na oglasima.

Dakle dva auta iste marke i modela, istog stepena istrošenosti ili očuvanosti kako god hoćete, slične km (ako je za verovati da su tačne) i iste cene. Prodat je onaj što je 3-4 godine mlađi. I tako u nekoliko situacija.

Pa jel' normalno da se za neke automobile stare 20 godina traži debelo preko 2.000 ili, Polo ili Yaris 10 godina stari za 7000-7500. Isti su primeri i kod skupljih vozila.

Neće se baš stvari vratiti ni na staro, al' treba malo više realnosti i na strani kupaca i na strani prodavaca.

bosanac

pre 1 godinu

Svi automobili na sajtu Polovni automobili su precenjeni za 20-30% . Ko god da prati oglase kao ja vec 4 meseca , videce da se vrte isti oglasi , dakle ne prodaju se. Proda se onaj auto za kojeg se trazi realna cena . Zato nemojte da preplacujete, nekim vozilima su oborili cenu prodavci za 1500-2000€ u startu. Vide i oni da ne ide.Tako da i na taj popust cena ide dole. Ko ne zeli da spusti neka ga sam voza po autoplacu .

poenkar

pre 1 godinu

Kupio sam nov auto pre ove ludnice sa cipovima i ratom, platio ga 17 hiljada evra, i sada bacim pogled, isto godiste 2021. presao 58k isti auto, sve, covek trazi 16 hilj. evra!? Ok, sve je poskupelo, novi automobili takodje, ali meni ovo nije realno! Nesto nisam siguran da moze da se proda za te pare, sve mi se cini da ljudi preteruju i da tu niko nista ne proda.

kognitivna disonanca

pre 1 godinu

Prvo da raščistimo koliko su kilometara prešli, koliko su stari, kako su održavani i da li su imali ozbiljna oštećenja. Jednom sam prevaren i nikad više. Kupio sam auto pod garancijom u Švajcarskoj. Koštao je 30% više nego "isti takav" ovde. Samo da kažem da se nisam pokajao. Lično sam ga doterao, sa original papirima, računom itd. Na Batrovcima carinik umal nije pao u nesvest, pomislio čovek da ne nosim još nešto, a u carinarnici dvadeset njih, "poštenih" uvoznika automobila čekaju sa facama ko deca kad ukradu čokoladu u supermarketu. Pustio me čovek preko reda!

Случајни пролазник

pre 1 godinu

Gledam sinoc oglase i ne verujem kako se ljudi frljaju ciframa. Automobil B segmenta star 12 godina 6500€. 2010-te sam 5 godina star automobil C segmenta platio 4500. Vozio ga 8 godina i prodao za 2000. Sto znaci da je slicne starosti kao ovaj iz oglasa ali klasa veca 300% jeftiniji bio.
Posto planiram kupovinu u skorije vreme sve sto budem video interesantno cu nuditi 50% ispod cene koju su oglasili. Sve preko toga im necu dati ni euro. Imam jos jedan u dvoristu pa ne moram da pazarim na silu, peske necu ici ali me nece nepismeni prodavci sprdati. Neka prodaju svojoj mami.

Markoni

pre 1 godinu

Opet se vrtimo u krug, stalno isti komentari.
Vozilima kao i svakoj polovnoj robi vremenom pada vrednost. Ali u ovom slucaju zbog velike inflacije, potrebno je izdvojiti vise novca. To ne znaci da je cena automobila skocila, nego da je evro izgubio na vrednosti.
A cena automobila ce pasti onog trenutka kada padne cena svega (cene u prodavnici i drugo) a to ce se desiti nikad.
Tako da gospodo koja imate 10 hiljada evra u februaru 2023. za vas novac u februaru 2024. cete moci da kupite jos manje nego danas.
A sto se tice odlaganja kupovine, svako ima svoju racunicu. Ja sam kupio auto 2021. i svesno sam izdvojio vise novca. Ali meni je auto bio potreban i odlaganje nije bilo opcija. Iz ove perspektive, cene 2021. su bile jos i niske.

sempervivum

pre 1 godinu

Pratim cene od jula prošle godine. Cene su rasle sve do kraja decembra. Mislim da je tada bio vrh.
Par nedelja posle Nove godine, ipak su mnoge cene malo pale, jer su automobili sada stariji po godištu...
Na primer, 20. decembra u oglasima na jednom placu u Novom Sadu auto je cenjen 7.950 i čovek nije hteo da ga spusti ispod 7.800. Sad vidim da je taj isti auto 7.490, na istim oglasima (plus ni to nije fiksno). Prema tome, ipak se nešto kreće, predugo stoje automobili...

Djorke

pre 1 godinu

Ne znam zasto ide ovakva vest na svaka dva dana … ali ajde .. prvo proverite da li vozite Bentli ili tako nesto, a ako je odgovor “ne”, vasem automobilu ne raste cena nego je inflacija i novac manje vredi.

Dobra stvar je sto ce se i vas polovan auto prodati za vise evra, pa posledicno necete morati da doplatite koliko vam sad izgleda. Losa stvar je sto vam je teze da premostite razliku jer i vasa plata manje vredi, ukoliko njen rast nije bio veci od inflacije. Kao sto vidite u npr prodavnici, automobili nisu jedina stvar koja je poskupela, pa posledicno manje vrednosti ostaje za druge troskove.

Nije mi jasno kako neko misli da “nece da plati tu cenu” ako sada nesto toliko kosta? Ok, imas pravo da odustanes od kupovine, ali ne i da kupis ispod cene. Prosli auto sam nakon vise godina voznje prodao za iste pare, pa dodao za noviji … taj noviji je zaboleo malo vise nego sto sam ocekivao, ali to su te cene danas. Trziste.

rale mehanicar

pre 1 godinu

nikada se cene vozila vratiti nece ,sto pre kupis jeftinije ces proci. ovo pricam iz licnog iskustva zato sto u svajcarskoj gde i zivim nema vise jeftinih auta, takodje isto vazi za nemacku.

Vukan

pre 1 godinu

Koliki debil moraš da budeš da polovan auto kupuješ na auto placu. To su sve drlje, EU auto otpad, raskantano i iznjakano. Polovan auto se kupuje samo na preporuku od prodavca koga znas ili koga ti je neko proporucio, znas da ga je pazio i odrzavao. Moze i varijanta od prvog vlasnika odavde ili od preko. Kad samo vidim kakvi sve debili i njuske drze auto placeve povraća mi se. Polupismeni medvedi, nabedjeni, prepotentni. Neka hvala, moji novci neće u vase prljave džepove.

Mlados' ludos'

pre 1 godinu

Za svoje potrebe je najbolje kupiti kršić, 500-600 evra, odradi posao, i svejedno kad se razočaraš - to uradiš za male pare, delovi jeftini, ako vidiš da majstor hoće da te odere prodaš ga i uzmeš drugi i tako to. To sve ako naravno nema kompleksa tipa "moram da ispadnem baja da uzmem besna kola, da me vide kako sam frajer, imam love, šta će drugi da kažu" itd... Ludost je trošiti velike novce na automobil.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

Ne mogu mnogo da utičem na te veće igre, jedino što mogu jeste da ODLOŽIM kupovinu za 1-2 godine, tako da će mojih X hiljada EUR planiranog budžeta, čekati neko vreme, makar i oročeni u banci.
Ne kažem da će to mnogo promeniti tržište, ali će se prodati jedan auto manje.
Ako i drugi kupci shvate da ne treba da nasedaju na kupovnu maniju, te odlože kupovinu, to cene može pogurati naniže
(Ivko, 13. februar 2023 18:36)
pametna odluka ! oroči ti 10.000€ odmah na 5 godina pa ces imati 10.100€ ! ha ha ha
pa polako kad budes imao 60 godina imaces za bicikl , a do tad se vozi autobusom !
neće tebe nepismeni prodavci varati !

Alex

pre 1 godinu

Cene više neće rasti, ni novih ni polovnih. Očekuje se stabilizacija tržišta i normalizacija snabdevanja novim automobilima već do sredine ove godine. O tome se govori u Nemačkoj već nekoliko meseci. Svi koji se bave automobilima, to očekuju i tako će i biti. Očekuje se pad cena od 10-20% i novih a pogotovo polovnih. Ovo kažem zbog preprodavaca koji ostavljaju komentare ovde i pokušavaju da navedu ljude da kupe auta. Sad u Nemačkoj možete da naručite nov auto sa rokom isporuke od 4-5 meseci i cenom nižom od zvanične i do 20% ! Oni znaju da će padati cene i tako i naručuju. KO ne veruje neka proveri poznati nemački sajt za prodaju automobila i neka proveri! Ljudi, ne žurite sa kupovinom, uskoro ćete vi da određujete cene.

Djorke

pre 1 godinu

@
Za svoje potrebe je najbolje kupiti kršić, 500-600 evra, odradi posao, i svejedno kad se razočaraš - to uradiš za male pare, delovi jeftini, ako vidiš da majstor hoće da te odere prodaš ga i uzmeš drugi i tako to. To sve ako naravno nema kompleksa tipa "moram da ispadnem baja da uzmem besna kola, da me vide kako sam frajer, imam love, šta će drugi da kažu" itd... Ludost je trošiti velike novce na automobil.
(Mlados' ludos', 14. februar 2023 07:46)

Moj otac ima 74 godine, vozi mahom relacije stan - vikendica koja mu je na ispod 50 km, pa mu “krsic od 500-600 evra” ne vrsi posao, a kampoli nekom ko ima iole normalne potrebe. Ideja mu je da u 100% slucajeva i stigne tamo gde je krenuo, a ne da se tako mator juri sa slep sluzbama i majstorima.
Svako ima svoju logiku, a moja je da i moje vreme kosta nesto. Ne dobijam nista sa time ako se nesto popravlja za male pare, ali dobijam ako se nesto ne kvari uopste, pa ne moram time da se bavim. E sad, to obicno nema dzabe i mora da se plati …

Bure Baruta

pre 1 godinu

pametna odluka ! oroči ti 10.000€ odmah na 5 godina pa ces imati 10.100€ ! ha ha ha
pa polako kad budes imao 60 godina imaces za bicikl , a do tad se vozi autobusom !
neće tebe nepismeni prodavci varati !
(Tomy Čubura, 14. februar 2023 00:17)

Slaba ti matematika komisija. Sa 4% kamate, za pet godina dobija se oko 22% kumulativne kamate a ne 1%.

To je sto se tice matematike, sto se tice odluke, ko moze, nek odlozi kupovinu jer je rast cena polovnih automobila veci nego stopa inflacije. Ljudi doslovno traze posle pet godina vise para za polovnjak od 100 hiljada predjenih km nego sto su platili kao nov. Sto bih ja to finansirao tu nelogicnost ako ne moram. VOzicu sadasnji auto jos godinu dana i sacekati sa zamenom.

Svakodnevno skupljaju

pre 1 godinu

Dobri polovnjaci stari do 7 - 8 godina su najmanje poskupeli 40 % u poslednjih godinu - dve a sto je najgore, cene jos idu na gore !

Deda

pre 1 godinu

Kod nas je uvrnuto trziste sa vracenim kilometrazama i generalno stanje i odrzavanje auta.Svi gledaju nekakvu trzisnu vrednost preko oglasa i traze manje ili vise od neke "realne" cene.

До краснога

pre 1 godinu

Иде се на обичан трик. Диже се фама да ће нешто да поскупи, ајд онда док не поскупи да купум. Продаја је буквално стала, пецају се само они који падну на фору или они којима су кола баш неопходна.

mmm

pre 1 godinu

pre 5 godina sam uvezao sam Hondu Acord 2008 godiste iz Nemacke, brat mi koji zivi tamo nasao od njegovog prijatelja auto tad je bio star 10 godina sad je to vec 15 godina i trebalo bi polako menjati iako sam zaista prezadovoljan autom, tamo je bio vrhunski odrzavan tako da ja sem potrosnih delova nisam imao nista, kada pogledam sta sam tada uvezao i za koliko novca ispada da sad za te pare mogu da uvezem jos starije od ovog mog auta, sa ovim mojim znam na cemu sam i generalno jedan od kvalitetnijih auta i ja sad treba da dam pare da bi kupio isto ovo pa nisam poludeo, sacekacu jos 2 godine da vidimo stanje, preporucujem svakome kome nije o glavu a ne bacaju mu se pare da saceka makar jos godinu dana ako se cene ne normalizuju onda je to to, placacemo mnogo vise nego pre 5 godina za isti kvalitet i to je to, ali sada nikako ne kupovati osim kome pare nisu nesto posebno bitne pa mu par hiljada eura ne igra neku bitnu ulogu. Iskreno i da vozim neki losiji auto od 1000€ radije bi u taj isti auto ulozio 300-400€ i utegao ga nego spucao pare na nesto sto kosta 5-6000 a realno vredi 3-3500€

matori

pre 1 godinu

kako sam imao sreće, prema ovim grafikonima... kupio sam auto u junu 2020. dao 6000. isti taj auto i isto godište ( znači dve i po ili tri godine stariji) je sada 6500 - 7000. s tim da je moj u baš dobrom stanju. sada taj auto od 7 godina, koliko je moj imao kada sam ga uzeo kreće od 8000 i to krševi... ovakav kao moj bar 9000. znači bar oko 50%. šanse nema da bih dao 9000 za auto. verovatno bih uzeo stariji. mada sad sam miran jedno vreme...

NSrdjan

pre 1 godinu

Prosle godine sam kupio nov auto, jer je cene polovnjaka kojima se moze proveriti "licna karta" (da je kupljen nov u Srbiji, malo presao, redovno odrzavan, itd.) bila niza svega 10-15%.

BMW

pre 1 godinu

70% auta su na oglasima duze od 6 meseci.
Skuplja auta od 30 000+ eura du na oglasima preko 14 meseci.
Gledao sam neki Peugeot 2006-to,na oglasima vec 7 meseci za 2990 eura.
Zvao da pitam moze li za 2700,kaze prodavac nema sanse najvise 100 eura dole.
Nikada nisam shvatao takvu vrstu biznisa gde zarobis par hiljada eura godinu dana zbog 100-200eura zarade i sto je najgore oni spuste cenu na onu koja je realna i koju su im nudili pre godinu dana.
Licno prodajem auto cija je vrednost na oglasima od 45 000 eura a ja ga dajem za 40 000,slazem se da ni ta cena nije realna ali tih auta ima 6 na oglasima tako da je ova cena jos i korektna.
O ostalima ne vredi ni pricati.
Onaj ko prodaje privatno auto moze i da ceka godinu dve da proda po ceni koju je stavio u oglase ali preprodavci tesko jer u biznisu ako ne obrces novac u kratkom vremenskom roku neces ni napredovati.

Zoran

pre 1 godinu

Nije mi jasno kako se od prosecne plate u Srbiji kupi,odrzava i vozi automobil.A mozda mi je jasnije kad ispred zgrade vidim pun parking,a danas je radni dan.Veliki broj vlasnika ne predje ni po 1000 km mesecno.

Petar

pre 1 godinu

Ne kupujte nista,ako bas ne morate.Narocito ne novo.Kako reče Vanderbilt u dokumentarcu, The men who built America, “We’re gonna watch them bleed”(prim.aut. trgovce,dilere,fabrike).Jos kad bi smo se organizovali i jedno vreme maksimalno smanjili ili zaustavili kupovinu akcizne robe.Dosta je jedan kvartal.

Jednom se zivi

pre 1 godinu

Uvek sam voleo i imao dobar auto tako ce biti i ubuduce, na cene automobila ne mogu da uticem, kakve su takve su, samo Boze zdravlja a svega drugog ce biti, ziveli

Atreides

pre 1 godinu

Smejurija.Mogu da traze koliko hoce ali nece prodati.Pratuim vec mesecima i vecina automobila koje pratim stoje mesecima u oglasima.Zadnjih mesec dva mi samo stizu obavestenja da je nekom od tih automobila snizena cena mada i tako snizena je sumanuta. Samo budale mogu sada da kupuju auto po ovim cenama na koje se loze ovi sto prodaju. Ta kola za godinu dve nece vredeti bukvalno nista.

student

pre 1 godinu

@ papirni novac uskoro ide u zaborav,planski se unistava.svedoci smo nenormalnih cena nekretnina.uglavnom ko ima vecu kolicinu novca neka ga ulozi negde pametno.uskoro nece vredeti nista!!!zato svaki mesec cene svega idu drasticno gore!!!

Ja to vidim ovako. Ako novac uskoro nece vredeti nista, a obezvredjuje ga inflacija ocigledno, onda cu se lepo zaduziti. Uzecu kredit sa fiksnom kamatom na 30 godina. Rata da bude 300 evra, to mogu da platim bez problema. Tim novcem odmah kupim nesto i dobijem na poklon. Jer u 25 od tih 30 godina, tih 300 evra fiksne rate nece vredeti nista a ja sam prevario banke i drzavu i uzeo nesto da imam za sebe za dzabe takoreci. Zar ne?

maximuss

pre 1 godinu

Dok god raste cena novih automobila, to ce i polovnjaci da prate. Iskreno ne vidim nacin kako ce padati cene novih automobila. Uvode se ostrije norme za zagadjenje koje ce poskupeti proizvodnju, a tu je i naravno izgovor o nestasici delova i tome slicno. Svakako, ne pise nam se dobro sto se toga tice.

ja

pre 1 godinu

@JeRemija
Opisao si auto koji sam ja kupio 2013. A ubo si i cenu koju sam tada platio. Isto bih i sada ponovio, ali to nema u toj klasi sada ni priblizno:( A ta klasa je dve iznad Korsine.
Tako da su zahtevi kupca oni koji diktiraju cenu, ja jednostavno kad nadjem sve sto zelim, kupujem auto za bukvalno 3 minuta (kao tada), a kad ne nadjem, objasnjavam razloge zasto necu. Moje su pare i moj izbor. Sladje mi je da vozim i dalje proveren auto, nego da posto poto kupujem drugi, iz fazona.

carls III

pre 1 godinu

Koliki debil moraš da budeš da polovan auto kupuješ na auto placu. To su sve drlje, EU auto otpad, raskantano i iznjakano. Polovan auto se kupuje samo na preporuku od prodavca koga znas ili koga ti je neko proporucio, znas da ga je pazio i odrzavao. Moze i varijanta od prvog vlasnika odavde ili od preko. Kad samo vidim kakvi sve debili i njuske drze auto placeve povraća mi se. Polupismeni medvedi, nabedjeni, prepotentni. Neka hvala, moji novci neće u vase prljave džepove.
(Vukan, 14. februar 2023 09:30)

Ti kao da te silovao vlasnik auto placa.

Vozač

pre 1 godinu

Ovi sto prate i samo gledaju automobile na oglasima i dalje ce to raditi i nikada nece kupiti automobil, onaj ko to hoce, pogleda na oglase, nadje zeljeni auto, pozove prodavca i zavrsi kupovinu, zato smaraci, dosta vise sa vasim glupim i dosadnim komentarima tipa "pratim oglase i niko nista ne kupuje pa ce cene pasti" , hoce ali linburga meseca !
(Auto nije za sirotinju, 14. februar 2023 16:13)

Nikad više sirotinje nije vozilo auto. U radno vreme parkinzi oko zgrada puni krševa. Kupili ljudi da ih gledaju. Prelaze par hiljada km godišnje. Za toliko im auto ni ne treba.

XL

pre 1 godinu

Čemu ovakvi tekstovi na svakih 10 dana? Mislite da će cene da padnu ako više puta to spomenete? Jel padaju cene nekretnina? Jel pojeftinjuje hrana? Jesu li pale cene usluge javnih preduzeća? Jel pojeftinila struja? Ako su vam skupi polovnjaci, a vi onda spremite preko 30.000 evra i birajte nov automobil! Da se razumemo, nisu kola poskupela nego je evro izgubio na vrednosti! Ako hoću da prodam svoj auto i da kupim mlađi opet moram da dodam novac, dakle, ne zarađujem ništa od drugih već svi plaćaju tržišnu cenu!

Izdrzite

pre 1 godinu

Veciti srpski snovi o jeftinim automobilima i stanovima. Decenijama se ocekuje pad cena tih roba uprkos njihovom stalnom rastu. Prolaze godine, ciljevi sve dalji snovi sve veci...

Johny

pre 1 godinu

Stoji da novac zbog inflacije manje vrijedi ali ipak su cijene automobila previsoke...
2012 sam kupio auto 2002 godiste (10 godina star, passat) za 4500 Eur...Danas da kupis isto tog passata 10 godina starog (2012 godiste) treba da izdvojis 10 do 12k Eur? Jeste to auto tehnoloski naprednije ali opet zar to opravdava duplo vecu cijenu? djeluje mi da trenutno nije vrijeme za kupovinu jer su cijene bas nerealne, ali opet, samo moje misljenje

Stojčino brdo

pre 1 godinu

Poskupeli su koliko hoćeš,ali pre bih uzeo Megana 5 god starog sa čuvenih 178k za 10hiljada nego našeg isto godište za 14.900

petar markovic

pre 1 godinu

treba za srbe da budu jos vece cene nego sto jesu. srbin voli da potrosi pare. da se pohvali komsiji, drugu iz osnovne, kolegama. srbinu glupu da kaze da je dao za automobil ,,malo" para. srbin voli da ga nesto skupo kosta. to mu daje osecaj da je uspeo u zivotu. takvima i treba zacepiti cene preko svage granice zdravog razuma

zz

pre 1 godinu

novac sve vise gubi vrednost inflacija ga pojede al bukvalno.nase plate ne mogu ispratiti inflaciju ni blizu!!to je pocelo od 2019g i izmisljene pandemije lazi!!!recimo 100e iz 2018 je mnogo vise vredelo nego 100e iz 2023g.mogao si vise stvari da kupis,cene otisle u nebesa.tacno covek oseti koliko smo pukli!!!

cene vise nikada nece ici dole,papirni novac se unistava kao i kupovna moc ljudi.vec se spominje digitalni novac TOKEN kao zamena.zato se ovo desava,ja verujem da cemo moci zameniti papirni novac za digitalni ali i tu ce da bude muckanja.neces dobiti za njega tokena koliko bi trebao da dobijes.

papirni novac uskoro ide u zaborav,planski se unistava.svedoci smo nenormalnih cena nekretnina.uglavnom ko ima vecu kolicinu novca neka ga ulozi negde pametno.uskoro nece vredeti nista!!!zato svaki mesec cene svega idu drasticno gore!!!

nemacka ce prva preci na TOKEN,pazite sta vam kazem i to vrlo brzo.onda postajemo robovi digitalnog sveta gde nista neces moci da prodas,da se snalazis...ja mislim da je to i smisao ove krize ratova,virusa..itd.

automobili su samo jedna nebitna stavka u mnogo vecoj prici!!ljudi moraju da shvate sta se desava.prelazimo na veci nivo kontrole!!!

pajo

pre 1 godinu

Svako ima svoju logiku, a moja je da i moje vreme kosta nesto. Ne dobijam nista sa time ako se nesto popravlja za male pare, ali dobijam ako se nesto ne kvari uopste, pa ne moram time da se bavim. E sad, to obicno nema dzabe i mora da se plati …
(Djorke, 14. februar 2023 10:15)

Do 5000 evra tesko uzeti nesto sto se nece kvariti.

Ipak je ovde tema polovni automobili......

Auto nije za sirotinju

pre 1 godinu

Ovi sto prate i samo gledaju automobile na oglasima i dalje ce to raditi i nikada nece kupiti automobil, onaj ko to hoce, pogleda na oglase, nadje zeljeni auto, pozove prodavca i zavrsi kupovinu, zato smaraci, dosta vise sa vasim glupim i dosadnim komentarima tipa "pratim oglase i niko nista ne kupuje pa ce cene pasti" , hoce ali linburga meseca !

Djorke

pre 1 godinu

@
Svako ima svoju logiku, a moja je da i moje vreme kosta nesto. Ne dobijam nista sa time ako se nesto popravlja za male pare, ali dobijam ako se nesto ne kvari uopste, pa ne moram time da se bavim. E sad, to obicno nema dzabe i mora da se plati …
(Djorke, 14. februar 2023 10:15)

Do 5000 evra tesko uzeti nesto sto se nece kvariti.

Ipak je ovde tema polovni automobili......
(pajo, 14. februar 2023 12:16)


Pa inace za 5000 se ne kupuju novi automobili nego upravo polovni …

Moj post je bio odgovor na tvrdnju da je najbolje uzeti “krsic od 500-600 evra” i onda ga jeftino popravljati dok ne crkne nesto skupo.

To je meni, a i mnogima besmilsen savet jer pretpostavlja da mi odgovara da se bakcem i svako malo gubim vreme popravljajuci krsa od 500 evra, a da pritom nemam pouzdanost da krenem bilo gde. Izviniavam se svima koje to vredja, ali u mom sistemu vrednosti je bolje platiti malo vise u startu, pa imati svoj mir posle. Da li je to 3000 ili 13.000 to zavisi od licnog budzeta … verujem da na primer mozes uzeti Punto 2012 godiste za 2.500 evra i da ce te sluziti godinama kako treba. Problem je sto bi ovde radje uzeli za 1000 evra Audi iz 1998e, a ostatak u veliki servis i polovne gume i onda kukali kako ne valja.

Alex

pre 1 godinu

Bolje dati pare za dobar auto nego da sede u slamarici jer trenutno novac devalvira svakodnevno
(Pametna investicija, 14. februar 2023 16:16)

Za četiri godine taj novi auto će da izgubi 50% vrednosti, a moj novac u banci će da naraste za 20%-ak posto po sadašnjim kamatnim stopama. Auto je potrošno dobro i nije trajno dobro kao nekretnina ili investiciono zlato, da se u njega nešto ulaže. Hvala na pažnji.

Bankar iz hobija

pre 1 godinu

@ Student
Ocigledno ne razumes koncepd "podizanja kredita"
Fiksnu kamatu u ovom trenutku dozvoljava samo mali broj banaka (par njih)
Uslovi za podizanje fiksne kamate su znacajno drugaciji, ucesce je znatno vece (50-60%), a rok otplate znacajno kraci (5 do 10 godina maksimum). Pored toga kamatna stopa je veca nego za kredit sa varijabilnom kamatnom stopom.
Tako da je tvoj primer neostvariv u praksi.
Banku jos niko nije prevario.

Vozač

pre 1 godinu

Ovi sto prate i samo gledaju automobile na oglasima i dalje ce to raditi i nikada nece kupiti automobil, onaj ko to hoce, pogleda na oglase, nadje zeljeni auto, pozove prodavca i zavrsi kupovinu, zato smaraci, dosta vise sa vasim glupim i dosadnim komentarima tipa "pratim oglase i niko nista ne kupuje pa ce cene pasti" , hoce ali linburga meseca !
(Auto nije za sirotinju, 14. februar 2023 16:13)

Nikad više sirotinje nije vozilo auto. U radno vreme parkinzi oko zgrada puni krševa. Kupili ljudi da ih gledaju. Prelaze par hiljada km godišnje. Za toliko im auto ni ne treba.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

Ne mogu mnogo da utičem na te veće igre, jedino što mogu jeste da ODLOŽIM kupovinu za 1-2 godine, tako da će mojih X hiljada EUR planiranog budžeta, čekati neko vreme, makar i oročeni u banci.
Ne kažem da će to mnogo promeniti tržište, ali će se prodati jedan auto manje.
Ako i drugi kupci shvate da ne treba da nasedaju na kupovnu maniju, te odlože kupovinu, to cene može pogurati naniže
(Ivko, 13. februar 2023 18:36)
pametna odluka ! oroči ti 10.000€ odmah na 5 godina pa ces imati 10.100€ ! ha ha ha
pa polako kad budes imao 60 godina imaces za bicikl , a do tad se vozi autobusom !
neće tebe nepismeni prodavci varati !

zz

pre 1 godinu

novac sve vise gubi vrednost inflacija ga pojede al bukvalno.nase plate ne mogu ispratiti inflaciju ni blizu!!to je pocelo od 2019g i izmisljene pandemije lazi!!!recimo 100e iz 2018 je mnogo vise vredelo nego 100e iz 2023g.mogao si vise stvari da kupis,cene otisle u nebesa.tacno covek oseti koliko smo pukli!!!

cene vise nikada nece ici dole,papirni novac se unistava kao i kupovna moc ljudi.vec se spominje digitalni novac TOKEN kao zamena.zato se ovo desava,ja verujem da cemo moci zameniti papirni novac za digitalni ali i tu ce da bude muckanja.neces dobiti za njega tokena koliko bi trebao da dobijes.

papirni novac uskoro ide u zaborav,planski se unistava.svedoci smo nenormalnih cena nekretnina.uglavnom ko ima vecu kolicinu novca neka ga ulozi negde pametno.uskoro nece vredeti nista!!!zato svaki mesec cene svega idu drasticno gore!!!

nemacka ce prva preci na TOKEN,pazite sta vam kazem i to vrlo brzo.onda postajemo robovi digitalnog sveta gde nista neces moci da prodas,da se snalazis...ja mislim da je to i smisao ove krize ratova,virusa..itd.

automobili su samo jedna nebitna stavka u mnogo vecoj prici!!ljudi moraju da shvate sta se desava.prelazimo na veci nivo kontrole!!!

rale mehanicar

pre 1 godinu

nikada se cene vozila vratiti nece ,sto pre kupis jeftinije ces proci. ovo pricam iz licnog iskustva zato sto u svajcarskoj gde i zivim nema vise jeftinih auta, takodje isto vazi za nemacku.

Mlados' ludos'

pre 1 godinu

Za svoje potrebe je najbolje kupiti kršić, 500-600 evra, odradi posao, i svejedno kad se razočaraš - to uradiš za male pare, delovi jeftini, ako vidiš da majstor hoće da te odere prodaš ga i uzmeš drugi i tako to. To sve ako naravno nema kompleksa tipa "moram da ispadnem baja da uzmem besna kola, da me vide kako sam frajer, imam love, šta će drugi da kažu" itd... Ludost je trošiti velike novce na automobil.

Случајни пролазник

pre 1 godinu

Gledam sinoc oglase i ne verujem kako se ljudi frljaju ciframa. Automobil B segmenta star 12 godina 6500€. 2010-te sam 5 godina star automobil C segmenta platio 4500. Vozio ga 8 godina i prodao za 2000. Sto znaci da je slicne starosti kao ovaj iz oglasa ali klasa veca 300% jeftiniji bio.
Posto planiram kupovinu u skorije vreme sve sto budem video interesantno cu nuditi 50% ispod cene koju su oglasili. Sve preko toga im necu dati ni euro. Imam jos jedan u dvoristu pa ne moram da pazarim na silu, peske necu ici ali me nece nepismeni prodavci sprdati. Neka prodaju svojoj mami.

Ivko

pre 1 godinu

Isti oglasi mesecima paradiraju.
Neki se odvaže, pa i povećaju cene.
Drugi pokrenu akcijske popuste, pa automobilu od 16 hiljada cenu obore za hiljadu. To znači da ima prostora za sniženje i više.
Nije u pitanju toliko inflacija, koliko porasli apetiti za profit, kako proizvođača (koji su dogovorno smanjili proizvodnju i ograničili ponudu radi povećanja cene, čemu u prilog govori pad prodaje uz rast profita), tako i uvoznika polovnih.

Ne mogu mnogo da utičem na te veće igre, jedino što mogu jeste da ODLOŽIM kupovinu za 1-2 godine, tako da će mojih X hiljada EUR planiranog budžeta, čekati neko vreme, makar i oročeni u banci.
Ne kažem da će to mnogo promeniti tržište, ali će se prodati jedan auto manje.
Ako i drugi kupci shvate da ne treba da nasedaju na kupovnu maniju, te odlože kupovinu, to cene može pogurati naniže

Stojčino brdo

pre 1 godinu

Poskupeli su koliko hoćeš,ali pre bih uzeo Megana 5 god starog sa čuvenih 178k za 10hiljada nego našeg isto godište za 14.900

Markoni

pre 1 godinu

Opet se vrtimo u krug, stalno isti komentari.
Vozilima kao i svakoj polovnoj robi vremenom pada vrednost. Ali u ovom slucaju zbog velike inflacije, potrebno je izdvojiti vise novca. To ne znaci da je cena automobila skocila, nego da je evro izgubio na vrednosti.
A cena automobila ce pasti onog trenutka kada padne cena svega (cene u prodavnici i drugo) a to ce se desiti nikad.
Tako da gospodo koja imate 10 hiljada evra u februaru 2023. za vas novac u februaru 2024. cete moci da kupite jos manje nego danas.
A sto se tice odlaganja kupovine, svako ima svoju racunicu. Ja sam kupio auto 2021. i svesno sam izdvojio vise novca. Ali meni je auto bio potreban i odlaganje nije bilo opcija. Iz ove perspektive, cene 2021. su bile jos i niske.

petar markovic

pre 1 godinu

treba za srbe da budu jos vece cene nego sto jesu. srbin voli da potrosi pare. da se pohvali komsiji, drugu iz osnovne, kolegama. srbinu glupu da kaze da je dao za automobil ,,malo" para. srbin voli da ga nesto skupo kosta. to mu daje osecaj da je uspeo u zivotu. takvima i treba zacepiti cene preko svage granice zdravog razuma

carls III

pre 1 godinu

Koliki debil moraš da budeš da polovan auto kupuješ na auto placu. To su sve drlje, EU auto otpad, raskantano i iznjakano. Polovan auto se kupuje samo na preporuku od prodavca koga znas ili koga ti je neko proporucio, znas da ga je pazio i odrzavao. Moze i varijanta od prvog vlasnika odavde ili od preko. Kad samo vidim kakvi sve debili i njuske drze auto placeve povraća mi se. Polupismeni medvedi, nabedjeni, prepotentni. Neka hvala, moji novci neće u vase prljave džepove.
(Vukan, 14. februar 2023 09:30)

Ti kao da te silovao vlasnik auto placa.

Auto nije za sirotinju

pre 1 godinu

Ovi sto prate i samo gledaju automobile na oglasima i dalje ce to raditi i nikada nece kupiti automobil, onaj ko to hoce, pogleda na oglase, nadje zeljeni auto, pozove prodavca i zavrsi kupovinu, zato smaraci, dosta vise sa vasim glupim i dosadnim komentarima tipa "pratim oglase i niko nista ne kupuje pa ce cene pasti" , hoce ali linburga meseca !

Momir

pre 1 godinu

Prije 6 godina, kupio auto polovan 4 godine star za 11.000€ limuzina, presao 108k. Sinoc gledam, isti rang auto, limuzina sve skoro isto, presao 109k, 4 godine star i cijena 23.000€. Znaci za 100% skuplji.

Djorke

pre 1 godinu

Ne znam zasto ide ovakva vest na svaka dva dana … ali ajde .. prvo proverite da li vozite Bentli ili tako nesto, a ako je odgovor “ne”, vasem automobilu ne raste cena nego je inflacija i novac manje vredi.

Dobra stvar je sto ce se i vas polovan auto prodati za vise evra, pa posledicno necete morati da doplatite koliko vam sad izgleda. Losa stvar je sto vam je teze da premostite razliku jer i vasa plata manje vredi, ukoliko njen rast nije bio veci od inflacije. Kao sto vidite u npr prodavnici, automobili nisu jedina stvar koja je poskupela, pa posledicno manje vrednosti ostaje za druge troskove.

Nije mi jasno kako neko misli da “nece da plati tu cenu” ako sada nesto toliko kosta? Ok, imas pravo da odustanes od kupovine, ali ne i da kupis ispod cene. Prosli auto sam nakon vise godina voznje prodao za iste pare, pa dodao za noviji … taj noviji je zaboleo malo vise nego sto sam ocekivao, ali to su te cene danas. Trziste.

Djorke

pre 1 godinu

@
Za svoje potrebe je najbolje kupiti kršić, 500-600 evra, odradi posao, i svejedno kad se razočaraš - to uradiš za male pare, delovi jeftini, ako vidiš da majstor hoće da te odere prodaš ga i uzmeš drugi i tako to. To sve ako naravno nema kompleksa tipa "moram da ispadnem baja da uzmem besna kola, da me vide kako sam frajer, imam love, šta će drugi da kažu" itd... Ludost je trošiti velike novce na automobil.
(Mlados' ludos', 14. februar 2023 07:46)

Moj otac ima 74 godine, vozi mahom relacije stan - vikendica koja mu je na ispod 50 km, pa mu “krsic od 500-600 evra” ne vrsi posao, a kampoli nekom ko ima iole normalne potrebe. Ideja mu je da u 100% slucajeva i stigne tamo gde je krenuo, a ne da se tako mator juri sa slep sluzbama i majstorima.
Svako ima svoju logiku, a moja je da i moje vreme kosta nesto. Ne dobijam nista sa time ako se nesto popravlja za male pare, ali dobijam ako se nesto ne kvari uopste, pa ne moram time da se bavim. E sad, to obicno nema dzabe i mora da se plati …

Izdrzite

pre 1 godinu

Veciti srpski snovi o jeftinim automobilima i stanovima. Decenijama se ocekuje pad cena tih roba uprkos njihovom stalnom rastu. Prolaze godine, ciljevi sve dalji snovi sve veci...

kognitivna disonanca

pre 1 godinu

Prvo da raščistimo koliko su kilometara prešli, koliko su stari, kako su održavani i da li su imali ozbiljna oštećenja. Jednom sam prevaren i nikad više. Kupio sam auto pod garancijom u Švajcarskoj. Koštao je 30% više nego "isti takav" ovde. Samo da kažem da se nisam pokajao. Lično sam ga doterao, sa original papirima, računom itd. Na Batrovcima carinik umal nije pao u nesvest, pomislio čovek da ne nosim još nešto, a u carinarnici dvadeset njih, "poštenih" uvoznika automobila čekaju sa facama ko deca kad ukradu čokoladu u supermarketu. Pustio me čovek preko reda!

Petar

pre 1 godinu

Ne kupujte nista,ako bas ne morate.Narocito ne novo.Kako reče Vanderbilt u dokumentarcu, The men who built America, “We’re gonna watch them bleed”(prim.aut. trgovce,dilere,fabrike).Jos kad bi smo se organizovali i jedno vreme maksimalno smanjili ili zaustavili kupovinu akcizne robe.Dosta je jedan kvartal.

Alex

pre 1 godinu

Cene više neće rasti, ni novih ni polovnih. Očekuje se stabilizacija tržišta i normalizacija snabdevanja novim automobilima već do sredine ove godine. O tome se govori u Nemačkoj već nekoliko meseci. Svi koji se bave automobilima, to očekuju i tako će i biti. Očekuje se pad cena od 10-20% i novih a pogotovo polovnih. Ovo kažem zbog preprodavaca koji ostavljaju komentare ovde i pokušavaju da navedu ljude da kupe auta. Sad u Nemačkoj možete da naručite nov auto sa rokom isporuke od 4-5 meseci i cenom nižom od zvanične i do 20% ! Oni znaju da će padati cene i tako i naručuju. KO ne veruje neka proveri poznati nemački sajt za prodaju automobila i neka proveri! Ljudi, ne žurite sa kupovinom, uskoro ćete vi da određujete cene.

Svakodnevno skupljaju

pre 1 godinu

Dobri polovnjaci stari do 7 - 8 godina su najmanje poskupeli 40 % u poslednjih godinu - dve a sto je najgore, cene jos idu na gore !

Vukan

pre 1 godinu

Koliki debil moraš da budeš da polovan auto kupuješ na auto placu. To su sve drlje, EU auto otpad, raskantano i iznjakano. Polovan auto se kupuje samo na preporuku od prodavca koga znas ili koga ti je neko proporucio, znas da ga je pazio i odrzavao. Moze i varijanta od prvog vlasnika odavde ili od preko. Kad samo vidim kakvi sve debili i njuske drze auto placeve povraća mi se. Polupismeni medvedi, nabedjeni, prepotentni. Neka hvala, moji novci neće u vase prljave džepove.

XL

pre 1 godinu

Čemu ovakvi tekstovi na svakih 10 dana? Mislite da će cene da padnu ako više puta to spomenete? Jel padaju cene nekretnina? Jel pojeftinjuje hrana? Jesu li pale cene usluge javnih preduzeća? Jel pojeftinila struja? Ako su vam skupi polovnjaci, a vi onda spremite preko 30.000 evra i birajte nov automobil! Da se razumemo, nisu kola poskupela nego je evro izgubio na vrednosti! Ako hoću da prodam svoj auto i da kupim mlađi opet moram da dodam novac, dakle, ne zarađujem ništa od drugih već svi plaćaju tržišnu cenu!

student

pre 1 godinu

@ papirni novac uskoro ide u zaborav,planski se unistava.svedoci smo nenormalnih cena nekretnina.uglavnom ko ima vecu kolicinu novca neka ga ulozi negde pametno.uskoro nece vredeti nista!!!zato svaki mesec cene svega idu drasticno gore!!!

Ja to vidim ovako. Ako novac uskoro nece vredeti nista, a obezvredjuje ga inflacija ocigledno, onda cu se lepo zaduziti. Uzecu kredit sa fiksnom kamatom na 30 godina. Rata da bude 300 evra, to mogu da platim bez problema. Tim novcem odmah kupim nesto i dobijem na poklon. Jer u 25 od tih 30 godina, tih 300 evra fiksne rate nece vredeti nista a ja sam prevario banke i drzavu i uzeo nesto da imam za sebe za dzabe takoreci. Zar ne?

poenkar

pre 1 godinu

Kupio sam nov auto pre ove ludnice sa cipovima i ratom, platio ga 17 hiljada evra, i sada bacim pogled, isto godiste 2021. presao 58k isti auto, sve, covek trazi 16 hilj. evra!? Ok, sve je poskupelo, novi automobili takodje, ali meni ovo nije realno! Nesto nisam siguran da moze da se proda za te pare, sve mi se cini da ljudi preteruju i da tu niko nista ne proda.

JeRemija

pre 1 godinu

Prodajem korsu na jednom sajtu, da kažem našem najpoznatijem. Ozbiljno razmišljam da napišem jedan tekst na nekih 10 strana o potencijalnim kupcima ovog vozila. Zaista sam svašta video u poslednje vreme.

Zaključak koji sam izveo je da ljudi žele da za 3.000 evra kupe vrlo mlad auto, do 10 godina, da je prešao do 100.000 km, NI SLUČAJNO da je farban pa čak ni branik ako je ogreban, bez tragova korišćenja volana, da sedišta budu maksimalno očuvana - skoro nova, da se auto ne čuje uopšte kada radi - nešto kao Tesla automobili...

Mrtav sam ozbiljan kada ovo pišem, zaista sam imao sve ove zamerke i sve to na autu od 3.000 evra pa vi izvucite zaključak kakvi su ljudi kod nas i šta očekuju.

sempervivum

pre 1 godinu

Pratim cene od jula prošle godine. Cene su rasle sve do kraja decembra. Mislim da je tada bio vrh.
Par nedelja posle Nove godine, ipak su mnoge cene malo pale, jer su automobili sada stariji po godištu...
Na primer, 20. decembra u oglasima na jednom placu u Novom Sadu auto je cenjen 7.950 i čovek nije hteo da ga spusti ispod 7.800. Sad vidim da je taj isti auto 7.490, na istim oglasima (plus ni to nije fiksno). Prema tome, ipak se nešto kreće, predugo stoje automobili...

Bure Baruta

pre 1 godinu

pametna odluka ! oroči ti 10.000€ odmah na 5 godina pa ces imati 10.100€ ! ha ha ha
pa polako kad budes imao 60 godina imaces za bicikl , a do tad se vozi autobusom !
neće tebe nepismeni prodavci varati !
(Tomy Čubura, 14. februar 2023 00:17)

Slaba ti matematika komisija. Sa 4% kamate, za pet godina dobija se oko 22% kumulativne kamate a ne 1%.

To je sto se tice matematike, sto se tice odluke, ko moze, nek odlozi kupovinu jer je rast cena polovnih automobila veci nego stopa inflacije. Ljudi doslovno traze posle pet godina vise para za polovnjak od 100 hiljada predjenih km nego sto su platili kao nov. Sto bih ja to finansirao tu nelogicnost ako ne moram. VOzicu sadasnji auto jos godinu dana i sacekati sa zamenom.

bosanac

pre 1 godinu

Svi automobili na sajtu Polovni automobili su precenjeni za 20-30% . Ko god da prati oglase kao ja vec 4 meseca , videce da se vrte isti oglasi , dakle ne prodaju se. Proda se onaj auto za kojeg se trazi realna cena . Zato nemojte da preplacujete, nekim vozilima su oborili cenu prodavci za 1500-2000€ u startu. Vide i oni da ne ide.Tako da i na taj popust cena ide dole. Ko ne zeli da spusti neka ga sam voza po autoplacu .

Atreides

pre 1 godinu

Smejurija.Mogu da traze koliko hoce ali nece prodati.Pratuim vec mesecima i vecina automobila koje pratim stoje mesecima u oglasima.Zadnjih mesec dva mi samo stizu obavestenja da je nekom od tih automobila snizena cena mada i tako snizena je sumanuta. Samo budale mogu sada da kupuju auto po ovim cenama na koje se loze ovi sto prodaju. Ta kola za godinu dve nece vredeti bukvalno nista.

Alex

pre 1 godinu

Bolje dati pare za dobar auto nego da sede u slamarici jer trenutno novac devalvira svakodnevno
(Pametna investicija, 14. februar 2023 16:16)

Za četiri godine taj novi auto će da izgubi 50% vrednosti, a moj novac u banci će da naraste za 20%-ak posto po sadašnjim kamatnim stopama. Auto je potrošno dobro i nije trajno dobro kao nekretnina ili investiciono zlato, da se u njega nešto ulaže. Hvala na pažnji.

zeleni_zub

pre 1 godinu

U odnosu na redovno stanje pre korone i sukoba u Ukrajini ima oko 10.000 više vozila u ponudi na našem najpoznatijem oglasniku. Ok zimski je period kad se inače manje vozila prodaje pa je možda trenutno i zbog toga veća ponuda od tražnje, međutim kako sam u potrazi za vozilom i malo intenzivnije pratim oglase, primetio sam da se oni sa realnom cenom brzo prodaju, oni drugi ostaju dugo na oglasima.

Dakle dva auta iste marke i modela, istog stepena istrošenosti ili očuvanosti kako god hoćete, slične km (ako je za verovati da su tačne) i iste cene. Prodat je onaj što je 3-4 godine mlađi. I tako u nekoliko situacija.

Pa jel' normalno da se za neke automobile stare 20 godina traži debelo preko 2.000 ili, Polo ili Yaris 10 godina stari za 7000-7500. Isti su primeri i kod skupljih vozila.

Neće se baš stvari vratiti ni na staro, al' treba malo više realnosti i na strani kupaca i na strani prodavaca.

matori

pre 1 godinu

kako sam imao sreće, prema ovim grafikonima... kupio sam auto u junu 2020. dao 6000. isti taj auto i isto godište ( znači dve i po ili tri godine stariji) je sada 6500 - 7000. s tim da je moj u baš dobrom stanju. sada taj auto od 7 godina, koliko je moj imao kada sam ga uzeo kreće od 8000 i to krševi... ovakav kao moj bar 9000. znači bar oko 50%. šanse nema da bih dao 9000 za auto. verovatno bih uzeo stariji. mada sad sam miran jedno vreme...

До краснога

pre 1 godinu

Иде се на обичан трик. Диже се фама да ће нешто да поскупи, ајд онда док не поскупи да купум. Продаја је буквално стала, пецају се само они који падну на фору или они којима су кола баш неопходна.

Jednom se zivi

pre 1 godinu

Uvek sam voleo i imao dobar auto tako ce biti i ubuduce, na cene automobila ne mogu da uticem, kakve su takve su, samo Boze zdravlja a svega drugog ce biti, ziveli

maximuss

pre 1 godinu

Dok god raste cena novih automobila, to ce i polovnjaci da prate. Iskreno ne vidim nacin kako ce padati cene novih automobila. Uvode se ostrije norme za zagadjenje koje ce poskupeti proizvodnju, a tu je i naravno izgovor o nestasici delova i tome slicno. Svakako, ne pise nam se dobro sto se toga tice.

Vozač

pre 1 godinu

Ovi sto prate i samo gledaju automobile na oglasima i dalje ce to raditi i nikada nece kupiti automobil, onaj ko to hoce, pogleda na oglase, nadje zeljeni auto, pozove prodavca i zavrsi kupovinu, zato smaraci, dosta vise sa vasim glupim i dosadnim komentarima tipa "pratim oglase i niko nista ne kupuje pa ce cene pasti" , hoce ali linburga meseca !
(Auto nije za sirotinju, 14. februar 2023 16:13)

Nikad više sirotinje nije vozilo auto. U radno vreme parkinzi oko zgrada puni krševa. Kupili ljudi da ih gledaju. Prelaze par hiljada km godišnje. Za toliko im auto ni ne treba.

Deda

pre 1 godinu

Kod nas je uvrnuto trziste sa vracenim kilometrazama i generalno stanje i odrzavanje auta.Svi gledaju nekakvu trzisnu vrednost preko oglasa i traze manje ili vise od neke "realne" cene.

NSrdjan

pre 1 godinu

Prosle godine sam kupio nov auto, jer je cene polovnjaka kojima se moze proveriti "licna karta" (da je kupljen nov u Srbiji, malo presao, redovno odrzavan, itd.) bila niza svega 10-15%.

mmm

pre 1 godinu

pre 5 godina sam uvezao sam Hondu Acord 2008 godiste iz Nemacke, brat mi koji zivi tamo nasao od njegovog prijatelja auto tad je bio star 10 godina sad je to vec 15 godina i trebalo bi polako menjati iako sam zaista prezadovoljan autom, tamo je bio vrhunski odrzavan tako da ja sem potrosnih delova nisam imao nista, kada pogledam sta sam tada uvezao i za koliko novca ispada da sad za te pare mogu da uvezem jos starije od ovog mog auta, sa ovim mojim znam na cemu sam i generalno jedan od kvalitetnijih auta i ja sad treba da dam pare da bi kupio isto ovo pa nisam poludeo, sacekacu jos 2 godine da vidimo stanje, preporucujem svakome kome nije o glavu a ne bacaju mu se pare da saceka makar jos godinu dana ako se cene ne normalizuju onda je to to, placacemo mnogo vise nego pre 5 godina za isti kvalitet i to je to, ali sada nikako ne kupovati osim kome pare nisu nesto posebno bitne pa mu par hiljada eura ne igra neku bitnu ulogu. Iskreno i da vozim neki losiji auto od 1000€ radije bi u taj isti auto ulozio 300-400€ i utegao ga nego spucao pare na nesto sto kosta 5-6000 a realno vredi 3-3500€

BMW

pre 1 godinu

70% auta su na oglasima duze od 6 meseci.
Skuplja auta od 30 000+ eura du na oglasima preko 14 meseci.
Gledao sam neki Peugeot 2006-to,na oglasima vec 7 meseci za 2990 eura.
Zvao da pitam moze li za 2700,kaze prodavac nema sanse najvise 100 eura dole.
Nikada nisam shvatao takvu vrstu biznisa gde zarobis par hiljada eura godinu dana zbog 100-200eura zarade i sto je najgore oni spuste cenu na onu koja je realna i koju su im nudili pre godinu dana.
Licno prodajem auto cija je vrednost na oglasima od 45 000 eura a ja ga dajem za 40 000,slazem se da ni ta cena nije realna ali tih auta ima 6 na oglasima tako da je ova cena jos i korektna.
O ostalima ne vredi ni pricati.
Onaj ko prodaje privatno auto moze i da ceka godinu dve da proda po ceni koju je stavio u oglase ali preprodavci tesko jer u biznisu ako ne obrces novac u kratkom vremenskom roku neces ni napredovati.

pajo

pre 1 godinu

Svako ima svoju logiku, a moja je da i moje vreme kosta nesto. Ne dobijam nista sa time ako se nesto popravlja za male pare, ali dobijam ako se nesto ne kvari uopste, pa ne moram time da se bavim. E sad, to obicno nema dzabe i mora da se plati …
(Djorke, 14. februar 2023 10:15)

Do 5000 evra tesko uzeti nesto sto se nece kvariti.

Ipak je ovde tema polovni automobili......

Vozač

pre 1 godinu

Ovi sto prate i samo gledaju automobile na oglasima i dalje ce to raditi i nikada nece kupiti automobil, onaj ko to hoce, pogleda na oglase, nadje zeljeni auto, pozove prodavca i zavrsi kupovinu, zato smaraci, dosta vise sa vasim glupim i dosadnim komentarima tipa "pratim oglase i niko nista ne kupuje pa ce cene pasti" , hoce ali linburga meseca !
(Auto nije za sirotinju, 14. februar 2023 16:13)

Nikad više sirotinje nije vozilo auto. U radno vreme parkinzi oko zgrada puni krševa. Kupili ljudi da ih gledaju. Prelaze par hiljada km godišnje. Za toliko im auto ni ne treba.

Johny

pre 1 godinu

Stoji da novac zbog inflacije manje vrijedi ali ipak su cijene automobila previsoke...
2012 sam kupio auto 2002 godiste (10 godina star, passat) za 4500 Eur...Danas da kupis isto tog passata 10 godina starog (2012 godiste) treba da izdvojis 10 do 12k Eur? Jeste to auto tehnoloski naprednije ali opet zar to opravdava duplo vecu cijenu? djeluje mi da trenutno nije vrijeme za kupovinu jer su cijene bas nerealne, ali opet, samo moje misljenje

Djorke

pre 1 godinu

@
Svako ima svoju logiku, a moja je da i moje vreme kosta nesto. Ne dobijam nista sa time ako se nesto popravlja za male pare, ali dobijam ako se nesto ne kvari uopste, pa ne moram time da se bavim. E sad, to obicno nema dzabe i mora da se plati …
(Djorke, 14. februar 2023 10:15)

Do 5000 evra tesko uzeti nesto sto se nece kvariti.

Ipak je ovde tema polovni automobili......
(pajo, 14. februar 2023 12:16)


Pa inace za 5000 se ne kupuju novi automobili nego upravo polovni …

Moj post je bio odgovor na tvrdnju da je najbolje uzeti “krsic od 500-600 evra” i onda ga jeftino popravljati dok ne crkne nesto skupo.

To je meni, a i mnogima besmilsen savet jer pretpostavlja da mi odgovara da se bakcem i svako malo gubim vreme popravljajuci krsa od 500 evra, a da pritom nemam pouzdanost da krenem bilo gde. Izviniavam se svima koje to vredja, ali u mom sistemu vrednosti je bolje platiti malo vise u startu, pa imati svoj mir posle. Da li je to 3000 ili 13.000 to zavisi od licnog budzeta … verujem da na primer mozes uzeti Punto 2012 godiste za 2.500 evra i da ce te sluziti godinama kako treba. Problem je sto bi ovde radje uzeli za 1000 evra Audi iz 1998e, a ostatak u veliki servis i polovne gume i onda kukali kako ne valja.

ja

pre 1 godinu

@JeRemija
Opisao si auto koji sam ja kupio 2013. A ubo si i cenu koju sam tada platio. Isto bih i sada ponovio, ali to nema u toj klasi sada ni priblizno:( A ta klasa je dve iznad Korsine.
Tako da su zahtevi kupca oni koji diktiraju cenu, ja jednostavno kad nadjem sve sto zelim, kupujem auto za bukvalno 3 minuta (kao tada), a kad ne nadjem, objasnjavam razloge zasto necu. Moje su pare i moj izbor. Sladje mi je da vozim i dalje proveren auto, nego da posto poto kupujem drugi, iz fazona.

Zoran

pre 1 godinu

Nije mi jasno kako se od prosecne plate u Srbiji kupi,odrzava i vozi automobil.A mozda mi je jasnije kad ispred zgrade vidim pun parking,a danas je radni dan.Veliki broj vlasnika ne predje ni po 1000 km mesecno.

Bankar iz hobija

pre 1 godinu

@ Student
Ocigledno ne razumes koncepd "podizanja kredita"
Fiksnu kamatu u ovom trenutku dozvoljava samo mali broj banaka (par njih)
Uslovi za podizanje fiksne kamate su znacajno drugaciji, ucesce je znatno vece (50-60%), a rok otplate znacajno kraci (5 do 10 godina maksimum). Pored toga kamatna stopa je veca nego za kredit sa varijabilnom kamatnom stopom.
Tako da je tvoj primer neostvariv u praksi.
Banku jos niko nije prevario.