Formula 1 28

Ponedeljak, 13.12.2021.

12:25

Bivši šampioni Formule 1: "Kontroverzno, nezgodno"; "To se u fudbalu ne radi"

Neverovatno i veoma kontroverzno finale donelo je Holanđaninu Maksu Ferstapenu prvu titulu u Formuli 1, što je izazvalo brojne reakcije bivših vozača.

Bivši šampioni Formule 1: "Kontroverzno, nezgodno"; "To se u fudbalu ne radi" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

28 Komentari

Sortiraj po:

Antonio

pre 2 godine

Hamilton nije za volan. U ubedljivo najjačem bolidu nije znao da brani samo jedan krug. Perez sa još lošiji gumama i sa slabijim agregatom obranio 2 kruga od njega. Hamilton... puštali ga ovih godina samo zato što je crnac.

Bojan

pre 2 godine

Iz aviona se vidi kako Hamilton preširoko ulazi u krivinu i na izvolte ostavlja putanju za preticanje.Formula 1 je odavo prestala da bude to što jeste, sa svim svojim ograničenjima.Mada je i dalje gledam...

KiMi85

pre 2 godine

Ovo je trka kao i svaka druga. Jedino sto je poslednja i svi gledaju na to malo drugacije a ne bi trebalo. Setimo se kroz ovu sezonu i neke koje su iza nas gde je FIA donosila odluke iskljucivo u korist Mecke a na veliku stetu drugih.. Ovde se digla hajka iskljucivo zato sto odluka nije po volji Mecke.
Koliko je samo puta sigurnosno vozilo vadilo Hamiltona iz mrtvih kad ga nije trebalo biti nikako ili se cekalo da on dodje do pitlejna pa se onda pustalo isto na stazu i tako bi Hamilton sticao prednost na drugima.

Karakas

pre 2 godine

Namjestanje pocinje od Djovanezija gdje covjek vozim pola kruga van trke I parkira bolid na mjesto gdje mora izaci sefti kar,a kada I to nije uspjelo onda na scenu stupa kupljeni Latifi I izokrece se iz vista Mira na Dio staze u trenutku kada je dobio signal da red bull moze uci u books,a Hamilton vec prosao ulaz u books,sve do tancina isplanirano I vec vidjeno sa fabiom briatorem I malim senom

Fandjo

pre 2 godine

Pol pozicija je pokazatelj ko je bolji vozac. U nedeljnoj trci ucestvuje
tim i eto prostora za muljanje i petljavine. Hamilton ima brzi bolid ali
je koliko se sjecam Verstapen vise puta pobijedio ove sezone u trci za pol poziciju prema tome Verstapen je sampion.

Rothmans

pre 2 godine

Imali su u Mercedesu nakon prve zamene guma još bar 2-3 puta šansu da isprate Verstapena sa pit stopovima i zamene mu gume bez mnogo posledica (damage limitation) ali nisu, ko im je kriv kad ih je Red Bul porazio i taktički i timskim radom a imali su sve u svojim rukama i Luis i Mercedes, u 95% trajanja trke i brži bolid i konstantno narastajuću vremensku prednost, bolje očuvanje guma u čemu je Luis ekspert i monotonu trku, međutim relativno nezainteresovani Botas se pogubio negde oko 7-8 pozicije a često neopravdano i oštro kritikovani (u toku cele sezone) Perez je tako izgarao u borbi sa Hamiltonom kao da se on lično borio za njegovu titulu šampiona. On je svojom borbenošću mislim i pokrenuo Maksa na sredini trke kad je Luis počeo da mu podosta beži a Maks da gubi veru u uspeh. Čak i da je Hamilton otišao u boks kasnije i pao ispod Verstapena, pa čak i ispod Pereza, lagano bi ih sa svežijim gumama i bržim bolidom obišao par krugova kasnije, opet bi bio prvi i osvojio osmu titulu. Čak je i sam Hamilton u toku trke na radiju rekao da je vrlo rizično što ga nisu uveli u boks. Ovako su se "najbolji ikada" malo zeznuli i preračunali sa odlukama i od gotovog napravili veresiju. A plašljivi i neautoritarni Majkl Masi je to svojim nedoslednim sudijskim odlukama samo dodatno zabiberio i izazvao potpuno opravdani gnev kod navijača na obe strane i haos na stazi a sve je moglo vrlo lako, tiho i mirno da prođe da je odmah podelio kazne po pet sekundi obojici već u prvom krugu Luisu za sečenje krivine i nevraćanje pozicije a Maksu za preteranu agresiju i izazivanje incidenta, i mirna Bačka, ovako je ćutanjem samo otvorio Pandorinu kutiju loših sudijskih odluka iz prethodnih trka u toku cele sezone, pa i onih prethodnih sezona. Ali na žalost Luisovih i Mercedesovih navijača morala je nekada da se vrati karma u istom obliku i za Brazil 2008. FiA je izgubila i zaslužuje sve kritike i gnev, ali sport i Formula 1 i neka viša pravda su pobedili na kraju, zar nije ovo ono što svi želimo toliko godina unazad što nam je bilo uskraćeno Mercedesovom dominacijom, da se šampion rešava, u poslednjoj trci, u poslednjem krugu, u poslednjoj krivini kao u Staloneovom filmu (Driven- Divlja vožnja) iz 2001 godine? Budimo ponosni što volimo ovaj sport, jer za mene lično, neka mi ne zamere ni ljubitelji atletike i boksa, F1 je kraljica sportova, i nijedno finale svetskog, evropskog i olimpijskog turnira u fudbalu i košarci, niti finale nekog gren slema u tenisu ne može da pruži tu draž, emociju, adrenalin i uzbuđenje kao ono od juče, ili ono u Brazilu 2008, 2012, 2007, 1991,1993 u Abu Dabiju 2010, 2016, 2014, Australiji 1994, u Japanu 1989,76,88,90, 91, 98, 99 i 00. Sportski pozdrav do sledeće sezone.

zoran

pre 2 godine

Pa kako je Hamilton dozvolio da bude prestignut u onoj krivini? Bio je toliko desno kao da kaze: "evo izvolte, ostavio sam vam prostor". Kocio mnogo ranije, stidljivo usao ka krivini. Mislim da to nema veze sa gumama.

Tvrtko

pre 2 godine

Majkl Masi je napravio nekoliko kontroverznih odluka:
1. Kad je Hamilton isekao krivinu na početku trke, nije vratio poziciju iako je stekao prednost od 1.5 sekunde (odluka na ruku Mercedesa)
2. Posle nesreće Latifija nije prekinuo trku, nego pozvao vozilo bezbednosti (odluka na ruku Mercedesa, jer ako se trka završi iza vozila bezbednosti, titula ide Luisu)
3. Odluka da se zaostali vozači ne vrate u isti krug pod vozilom bezbednosti (i to ide na ruku Mercedesu, jer su 4 zaostala vozača između Maksa i Luisa)
4. Odluka da pusti SAMO ta 4 vozača da se vrate u isti krug sa vodećima (odluka na ruku Red Bula, jer stavlja Maksa direktno iza Luisa)
Ta četvrta odluka je verovatno doneta pod pritiskom SVIH ljudi koji nisu hteli da se trka završi pod vozilom bezbednosti.
Mercedes je mogao da zameni gume Luisu, ali bi time Luis izgubio trku ako vozilo bezbednosti ostane do kraja. Red Bul je povukao jedini pravi potez u datom trenutku i zamenio gume Maksu. S obzirom kakve gume je imao Luis, verujem da bi Maks stigao da ga barem napadne čak i da je morao da obilazi ta četiri vozača u zadnjem krugu.
Najpoštenija odluka bi bila da je Masi prekinuo trku 5 krugova pre kraja, pa neka se svi bolidi postave na svoja mesta i da pre kraja sezone imamo 5 krugova pravog trkanja. Prethodnu je prekidao dva puta, trebao je i ovu.

Gogi Loznica

pre 2 godine

Kme, kme, kme Toto i ostala banda!
Sramota je da od početka hibridne ere Mercedes osvaja titulu konstruktora 8 puta zaredom! Dosadili su i oni koji su pljuvali Ferari i Šumahera a sad ti isti veličaju Mercedes i naturalizovanog britanca (nisam rasista već je ovo činjenica) i ovo sramno višegodišnje nameštanje FIA u njihovu korist.
Treba u uvesti pravilo da najviše tri puta zaredom jedan tim osvaja titulu konstruktora pa da se pravila menjaju tj da se ostalim timovima daju podaci od pobednika da bi se izjednačili svi dok vozač može da osvaja zaredom koliko hoće.
Do tada, sve je ovo lakrdija.

louis armstrong

pre 2 godine

Nisam od onih koji pazljivo, uporno prate trke Formule 1. Ne znam ni pravila i detalje na koje se sada pozivaju. Ipak koliko vidim u poslednjem dozvoljenom krugu Hamilton krece kao prvi, ispred Ferstapena. I onda mislim da gresi jer u krivinu posle ravnog dela staze ulazi previse siroko, sto hrabriji ili bezobrazniji Ferstapen koristi , ulazi sa unutrasnje strane i prelazi u vodjstvo. Da je branio krivinu vise sa unutrasnje trane Hamilton bi zavrsio kao prvi bez obzira na gume.

kaokako

pre 2 godine

Meni je zao sto se nije pokazao u jako bitnim momentima na kraju... Ovaj poslednji start i celu trku nije mogao nista
(Realno, 13. decembar 2021 12:16)

Kako da se pokaze kad je Mercedes u zadnjih nekoliko trka imao dominantan bolid, nema to veze sa vozacem. I da je krenuo kao prvi, vec posle par krugova bi Hamilton preuzeo vodjstvo. Ja se samo sjetim trke Gran prix Emilia Romagna, gdje je Hamilton izletio sa staze, bio 1 minut gotovo van staze, vratio se, isao u box ,doslo do prekida trke zbog ne znam ni ja vise cega, i na kraju zavrsio kao drugoplasirani. E to je zalosna stvar za Formulu 1, isto kao i ovo juce. Trebalo bi da odlucuje trku umijece, bolidi, da se gledaju hiljaditi djelovi sekunde, a onda se desi neka takva stvar, i zahvaljujuci glupim pravilima(ako ih i ima) ne pobjedjuje uvijek najbolji bolid ili najvjestiji vozac. Mada sam sve vise misljenja da u modernoj Formuli 1 ti ne treba nikakav genije za voznju ako recimo imas bolid koji vozi Hamilton. Ne zavaravajmo se, Botas ne vozi isti bolid.

Pero

pre 2 godine

Direktor je uradio najbolju moguću stvar u tom trenutku. Omogućio je trku u poslednjem krugu. Svaka druga odluka bi bila kontroverznija od ove. Svaka čast svim vozačima na odličnoj sezoni, a posebne čestitke Maxu i Red Bullu na osvojenoj tituli vozača, kao i Mercedesu na tituli konstruktora.

ISTINA

pre 2 godine

Sasvim zasluzeno Max. Hamilton je morao da mu prepusti poziciju na startu. Zasto nije? Za istu stvar Max je morao to da uradi. Dakle samo je nepravda ispravljena.

marks

pre 2 godine

Dobili smo fia safety car sampiona.
(nikk, 13. decembar 2021 12:45)

ne, to bi bio slučaj da je trka završena iza Safety Car vozila, što su u Mercedesu htjeli i što bi takodje bio skandal, isto kao i ova konačna odluka. ovako dobili smo šampiona koji je to zaslužio da bude prema prikazanom u celoj sezoni.

smeh

pre 2 godine

Ova F1 kao takmičenje dece gde još veća deca upravljaju samim takmičenjem. Od kukanja vozača preko radio veze kako ga je neko pretekao ili mu isekao putanju do donošenja odluka i kazni, odnosno nepostojanje istih, kako već odgovara u tom trenutku. Pravilnik se ne tumači ovako ili onako već se primenjuje kako je zapisano a ne da se tu objašnjava zašto je donošena ovakva ili onakva odluka. Još je smešnije što se ljudi prepiru oko toga šta je više neregularnije u ovoj trci, sezoni. A sve je krenulo sa pojavom Bron GP ekipe. Od tada pravila se ne primenjuju kako bi trebalo i nisu ista za sve.

Dejan

pre 2 godine

Posle ovoga stvarno ne gledam više F1.
Crvene zastave kao u prošloj trci pa nek se trkaju ako su hteli da daju šansu Maxu. Ako postoje pravila onda važe za sve.

roki

pre 2 godine

"Majkl Masi želi da se trkaju, ne želi da odlučuje o ishodu svetskog šampionata"

Ali Majkl Masi je direktno odlučio svetskog šampiona. Oni su se trkali i posle 50 i nešto krugova Hamilton ima 10+ sekundi prednosti, i jedan čovek odluči da sve to izbriše krug pre kraja i time direktno odluči šampiona. Da je ovo bilo koja trka osim poslednje, ona bi morala da se završi pod Safety Car-om.

stf

pre 2 godine

Pošto ne razumem sva pravila ni ustaljenu praksu F1, može li neko da pojasni šta je problematično ovde? Mercedes je hteo da se trka završi čim je ušlo pomoćno vozilo zbog udesa, ili da nema preticanja? Ili da se trka nastavi kad se skloni sigurnosno vozilo zbog udesa? Hvala unapred!

69 dodge challenger

pre 2 godine

E pa Majkl, možeš da slaviš titulu sa Ferštapenom. Zaslužio si je.E pa Majkl, možeš da slaviš titulu sa Ferštapenom. Zaslužio si je.

stf

pre 2 godine

Pošto ne razumem sva pravila ni ustaljenu praksu F1, može li neko da pojasni šta je problematično ovde? Mercedes je hteo da se trka završi čim je ušlo pomoćno vozilo zbog udesa, ili da nema preticanja? Ili da se trka nastavi kad se skloni sigurnosno vozilo zbog udesa?

Peppino

pre 2 godine

Da li je nekome normalno da su propustena samo vozila koja su bila izmedju Luisa i Kreshtapena, a ostala nisu? Zasto npr. Sainc kao treceplasirani nije dobio mogucnost da napadne Kreshtapena za 2. mesto u poslednjem krugu?!

miodarg

pre 2 godine

Pricace se dugo o ovoj sezoni i kako je zavrsena, sigurno. Na pobedi Maksa je mrlja , ako ne i fleka, koju ne mou da skinu ni najmocnija sredsta bio hemije.
Ali vise nista ne cudi! Zar nije Mesi nedavno dobio zlatnu loptu , a nije bio ni za bronzanu? Shpw must go on! Next- Starac Foco od 100 ileta osvaja Vimblndon 2022. Vazno je da okrece!

marks

pre 2 godine

Dobili smo fia safety car sampiona.
(nikk, 13. decembar 2021 12:45)

ne, to bi bio slučaj da je trka završena iza Safety Car vozila, što su u Mercedesu htjeli i što bi takodje bio skandal, isto kao i ova konačna odluka. ovako dobili smo šampiona koji je to zaslužio da bude prema prikazanom u celoj sezoni.

Peppino

pre 2 godine

Da li je nekome normalno da su propustena samo vozila koja su bila izmedju Luisa i Kreshtapena, a ostala nisu? Zasto npr. Sainc kao treceplasirani nije dobio mogucnost da napadne Kreshtapena za 2. mesto u poslednjem krugu?!

Dejan

pre 2 godine

Posle ovoga stvarno ne gledam više F1.
Crvene zastave kao u prošloj trci pa nek se trkaju ako su hteli da daju šansu Maxu. Ako postoje pravila onda važe za sve.

roki

pre 2 godine

"Majkl Masi želi da se trkaju, ne želi da odlučuje o ishodu svetskog šampionata"

Ali Majkl Masi je direktno odlučio svetskog šampiona. Oni su se trkali i posle 50 i nešto krugova Hamilton ima 10+ sekundi prednosti, i jedan čovek odluči da sve to izbriše krug pre kraja i time direktno odluči šampiona. Da je ovo bilo koja trka osim poslednje, ona bi morala da se završi pod Safety Car-om.

Tvrtko

pre 2 godine

Majkl Masi je napravio nekoliko kontroverznih odluka:
1. Kad je Hamilton isekao krivinu na početku trke, nije vratio poziciju iako je stekao prednost od 1.5 sekunde (odluka na ruku Mercedesa)
2. Posle nesreće Latifija nije prekinuo trku, nego pozvao vozilo bezbednosti (odluka na ruku Mercedesa, jer ako se trka završi iza vozila bezbednosti, titula ide Luisu)
3. Odluka da se zaostali vozači ne vrate u isti krug pod vozilom bezbednosti (i to ide na ruku Mercedesu, jer su 4 zaostala vozača između Maksa i Luisa)
4. Odluka da pusti SAMO ta 4 vozača da se vrate u isti krug sa vodećima (odluka na ruku Red Bula, jer stavlja Maksa direktno iza Luisa)
Ta četvrta odluka je verovatno doneta pod pritiskom SVIH ljudi koji nisu hteli da se trka završi pod vozilom bezbednosti.
Mercedes je mogao da zameni gume Luisu, ali bi time Luis izgubio trku ako vozilo bezbednosti ostane do kraja. Red Bul je povukao jedini pravi potez u datom trenutku i zamenio gume Maksu. S obzirom kakve gume je imao Luis, verujem da bi Maks stigao da ga barem napadne čak i da je morao da obilazi ta četiri vozača u zadnjem krugu.
Najpoštenija odluka bi bila da je Masi prekinuo trku 5 krugova pre kraja, pa neka se svi bolidi postave na svoja mesta i da pre kraja sezone imamo 5 krugova pravog trkanja. Prethodnu je prekidao dva puta, trebao je i ovu.

Rothmans

pre 2 godine

Imali su u Mercedesu nakon prve zamene guma još bar 2-3 puta šansu da isprate Verstapena sa pit stopovima i zamene mu gume bez mnogo posledica (damage limitation) ali nisu, ko im je kriv kad ih je Red Bul porazio i taktički i timskim radom a imali su sve u svojim rukama i Luis i Mercedes, u 95% trajanja trke i brži bolid i konstantno narastajuću vremensku prednost, bolje očuvanje guma u čemu je Luis ekspert i monotonu trku, međutim relativno nezainteresovani Botas se pogubio negde oko 7-8 pozicije a često neopravdano i oštro kritikovani (u toku cele sezone) Perez je tako izgarao u borbi sa Hamiltonom kao da se on lično borio za njegovu titulu šampiona. On je svojom borbenošću mislim i pokrenuo Maksa na sredini trke kad je Luis počeo da mu podosta beži a Maks da gubi veru u uspeh. Čak i da je Hamilton otišao u boks kasnije i pao ispod Verstapena, pa čak i ispod Pereza, lagano bi ih sa svežijim gumama i bržim bolidom obišao par krugova kasnije, opet bi bio prvi i osvojio osmu titulu. Čak je i sam Hamilton u toku trke na radiju rekao da je vrlo rizično što ga nisu uveli u boks. Ovako su se "najbolji ikada" malo zeznuli i preračunali sa odlukama i od gotovog napravili veresiju. A plašljivi i neautoritarni Majkl Masi je to svojim nedoslednim sudijskim odlukama samo dodatno zabiberio i izazvao potpuno opravdani gnev kod navijača na obe strane i haos na stazi a sve je moglo vrlo lako, tiho i mirno da prođe da je odmah podelio kazne po pet sekundi obojici već u prvom krugu Luisu za sečenje krivine i nevraćanje pozicije a Maksu za preteranu agresiju i izazivanje incidenta, i mirna Bačka, ovako je ćutanjem samo otvorio Pandorinu kutiju loših sudijskih odluka iz prethodnih trka u toku cele sezone, pa i onih prethodnih sezona. Ali na žalost Luisovih i Mercedesovih navijača morala je nekada da se vrati karma u istom obliku i za Brazil 2008. FiA je izgubila i zaslužuje sve kritike i gnev, ali sport i Formula 1 i neka viša pravda su pobedili na kraju, zar nije ovo ono što svi želimo toliko godina unazad što nam je bilo uskraćeno Mercedesovom dominacijom, da se šampion rešava, u poslednjoj trci, u poslednjem krugu, u poslednjoj krivini kao u Staloneovom filmu (Driven- Divlja vožnja) iz 2001 godine? Budimo ponosni što volimo ovaj sport, jer za mene lično, neka mi ne zamere ni ljubitelji atletike i boksa, F1 je kraljica sportova, i nijedno finale svetskog, evropskog i olimpijskog turnira u fudbalu i košarci, niti finale nekog gren slema u tenisu ne može da pruži tu draž, emociju, adrenalin i uzbuđenje kao ono od juče, ili ono u Brazilu 2008, 2012, 2007, 1991,1993 u Abu Dabiju 2010, 2016, 2014, Australiji 1994, u Japanu 1989,76,88,90, 91, 98, 99 i 00. Sportski pozdrav do sledeće sezone.

69 dodge challenger

pre 2 godine

E pa Majkl, možeš da slaviš titulu sa Ferštapenom. Zaslužio si je.E pa Majkl, možeš da slaviš titulu sa Ferštapenom. Zaslužio si je.

miodarg

pre 2 godine

Pricace se dugo o ovoj sezoni i kako je zavrsena, sigurno. Na pobedi Maksa je mrlja , ako ne i fleka, koju ne mou da skinu ni najmocnija sredsta bio hemije.
Ali vise nista ne cudi! Zar nije Mesi nedavno dobio zlatnu loptu , a nije bio ni za bronzanu? Shpw must go on! Next- Starac Foco od 100 ileta osvaja Vimblndon 2022. Vazno je da okrece!

ISTINA

pre 2 godine

Sasvim zasluzeno Max. Hamilton je morao da mu prepusti poziciju na startu. Zasto nije? Za istu stvar Max je morao to da uradi. Dakle samo je nepravda ispravljena.

smeh

pre 2 godine

Ova F1 kao takmičenje dece gde još veća deca upravljaju samim takmičenjem. Od kukanja vozača preko radio veze kako ga je neko pretekao ili mu isekao putanju do donošenja odluka i kazni, odnosno nepostojanje istih, kako već odgovara u tom trenutku. Pravilnik se ne tumači ovako ili onako već se primenjuje kako je zapisano a ne da se tu objašnjava zašto je donošena ovakva ili onakva odluka. Još je smešnije što se ljudi prepiru oko toga šta je više neregularnije u ovoj trci, sezoni. A sve je krenulo sa pojavom Bron GP ekipe. Od tada pravila se ne primenjuju kako bi trebalo i nisu ista za sve.

kaokako

pre 2 godine

Meni je zao sto se nije pokazao u jako bitnim momentima na kraju... Ovaj poslednji start i celu trku nije mogao nista
(Realno, 13. decembar 2021 12:16)

Kako da se pokaze kad je Mercedes u zadnjih nekoliko trka imao dominantan bolid, nema to veze sa vozacem. I da je krenuo kao prvi, vec posle par krugova bi Hamilton preuzeo vodjstvo. Ja se samo sjetim trke Gran prix Emilia Romagna, gdje je Hamilton izletio sa staze, bio 1 minut gotovo van staze, vratio se, isao u box ,doslo do prekida trke zbog ne znam ni ja vise cega, i na kraju zavrsio kao drugoplasirani. E to je zalosna stvar za Formulu 1, isto kao i ovo juce. Trebalo bi da odlucuje trku umijece, bolidi, da se gledaju hiljaditi djelovi sekunde, a onda se desi neka takva stvar, i zahvaljujuci glupim pravilima(ako ih i ima) ne pobjedjuje uvijek najbolji bolid ili najvjestiji vozac. Mada sam sve vise misljenja da u modernoj Formuli 1 ti ne treba nikakav genije za voznju ako recimo imas bolid koji vozi Hamilton. Ne zavaravajmo se, Botas ne vozi isti bolid.

stf

pre 2 godine

Pošto ne razumem sva pravila ni ustaljenu praksu F1, može li neko da pojasni šta je problematično ovde? Mercedes je hteo da se trka završi čim je ušlo pomoćno vozilo zbog udesa, ili da nema preticanja? Ili da se trka nastavi kad se skloni sigurnosno vozilo zbog udesa? Hvala unapred!

Pero

pre 2 godine

Direktor je uradio najbolju moguću stvar u tom trenutku. Omogućio je trku u poslednjem krugu. Svaka druga odluka bi bila kontroverznija od ove. Svaka čast svim vozačima na odličnoj sezoni, a posebne čestitke Maxu i Red Bullu na osvojenoj tituli vozača, kao i Mercedesu na tituli konstruktora.

stf

pre 2 godine

Pošto ne razumem sva pravila ni ustaljenu praksu F1, može li neko da pojasni šta je problematično ovde? Mercedes je hteo da se trka završi čim je ušlo pomoćno vozilo zbog udesa, ili da nema preticanja? Ili da se trka nastavi kad se skloni sigurnosno vozilo zbog udesa?

Fandjo

pre 2 godine

Pol pozicija je pokazatelj ko je bolji vozac. U nedeljnoj trci ucestvuje
tim i eto prostora za muljanje i petljavine. Hamilton ima brzi bolid ali
je koliko se sjecam Verstapen vise puta pobijedio ove sezone u trci za pol poziciju prema tome Verstapen je sampion.

Gogi Loznica

pre 2 godine

Kme, kme, kme Toto i ostala banda!
Sramota je da od početka hibridne ere Mercedes osvaja titulu konstruktora 8 puta zaredom! Dosadili su i oni koji su pljuvali Ferari i Šumahera a sad ti isti veličaju Mercedes i naturalizovanog britanca (nisam rasista već je ovo činjenica) i ovo sramno višegodišnje nameštanje FIA u njihovu korist.
Treba u uvesti pravilo da najviše tri puta zaredom jedan tim osvaja titulu konstruktora pa da se pravila menjaju tj da se ostalim timovima daju podaci od pobednika da bi se izjednačili svi dok vozač može da osvaja zaredom koliko hoće.
Do tada, sve je ovo lakrdija.

Karakas

pre 2 godine

Namjestanje pocinje od Djovanezija gdje covjek vozim pola kruga van trke I parkira bolid na mjesto gdje mora izaci sefti kar,a kada I to nije uspjelo onda na scenu stupa kupljeni Latifi I izokrece se iz vista Mira na Dio staze u trenutku kada je dobio signal da red bull moze uci u books,a Hamilton vec prosao ulaz u books,sve do tancina isplanirano I vec vidjeno sa fabiom briatorem I malim senom

KiMi85

pre 2 godine

Ovo je trka kao i svaka druga. Jedino sto je poslednja i svi gledaju na to malo drugacije a ne bi trebalo. Setimo se kroz ovu sezonu i neke koje su iza nas gde je FIA donosila odluke iskljucivo u korist Mecke a na veliku stetu drugih.. Ovde se digla hajka iskljucivo zato sto odluka nije po volji Mecke.
Koliko je samo puta sigurnosno vozilo vadilo Hamiltona iz mrtvih kad ga nije trebalo biti nikako ili se cekalo da on dodje do pitlejna pa se onda pustalo isto na stazu i tako bi Hamilton sticao prednost na drugima.

zoran

pre 2 godine

Pa kako je Hamilton dozvolio da bude prestignut u onoj krivini? Bio je toliko desno kao da kaze: "evo izvolte, ostavio sam vam prostor". Kocio mnogo ranije, stidljivo usao ka krivini. Mislim da to nema veze sa gumama.

louis armstrong

pre 2 godine

Nisam od onih koji pazljivo, uporno prate trke Formule 1. Ne znam ni pravila i detalje na koje se sada pozivaju. Ipak koliko vidim u poslednjem dozvoljenom krugu Hamilton krece kao prvi, ispred Ferstapena. I onda mislim da gresi jer u krivinu posle ravnog dela staze ulazi previse siroko, sto hrabriji ili bezobrazniji Ferstapen koristi , ulazi sa unutrasnje strane i prelazi u vodjstvo. Da je branio krivinu vise sa unutrasnje trane Hamilton bi zavrsio kao prvi bez obzira na gume.

Bojan

pre 2 godine

Iz aviona se vidi kako Hamilton preširoko ulazi u krivinu i na izvolte ostavlja putanju za preticanje.Formula 1 je odavo prestala da bude to što jeste, sa svim svojim ograničenjima.Mada je i dalje gledam...

Antonio

pre 2 godine

Hamilton nije za volan. U ubedljivo najjačem bolidu nije znao da brani samo jedan krug. Perez sa još lošiji gumama i sa slabijim agregatom obranio 2 kruga od njega. Hamilton... puštali ga ovih godina samo zato što je crnac.

69 dodge challenger

pre 2 godine

E pa Majkl, možeš da slaviš titulu sa Ferštapenom. Zaslužio si je.E pa Majkl, možeš da slaviš titulu sa Ferštapenom. Zaslužio si je.

roki

pre 2 godine

"Majkl Masi želi da se trkaju, ne želi da odlučuje o ishodu svetskog šampionata"

Ali Majkl Masi je direktno odlučio svetskog šampiona. Oni su se trkali i posle 50 i nešto krugova Hamilton ima 10+ sekundi prednosti, i jedan čovek odluči da sve to izbriše krug pre kraja i time direktno odluči šampiona. Da je ovo bilo koja trka osim poslednje, ona bi morala da se završi pod Safety Car-om.

Peppino

pre 2 godine

Da li je nekome normalno da su propustena samo vozila koja su bila izmedju Luisa i Kreshtapena, a ostala nisu? Zasto npr. Sainc kao treceplasirani nije dobio mogucnost da napadne Kreshtapena za 2. mesto u poslednjem krugu?!

marks

pre 2 godine

Dobili smo fia safety car sampiona.
(nikk, 13. decembar 2021 12:45)

ne, to bi bio slučaj da je trka završena iza Safety Car vozila, što su u Mercedesu htjeli i što bi takodje bio skandal, isto kao i ova konačna odluka. ovako dobili smo šampiona koji je to zaslužio da bude prema prikazanom u celoj sezoni.

Fandjo

pre 2 godine

Pol pozicija je pokazatelj ko je bolji vozac. U nedeljnoj trci ucestvuje
tim i eto prostora za muljanje i petljavine. Hamilton ima brzi bolid ali
je koliko se sjecam Verstapen vise puta pobijedio ove sezone u trci za pol poziciju prema tome Verstapen je sampion.

Pero

pre 2 godine

Direktor je uradio najbolju moguću stvar u tom trenutku. Omogućio je trku u poslednjem krugu. Svaka druga odluka bi bila kontroverznija od ove. Svaka čast svim vozačima na odličnoj sezoni, a posebne čestitke Maxu i Red Bullu na osvojenoj tituli vozača, kao i Mercedesu na tituli konstruktora.

miodarg

pre 2 godine

Pricace se dugo o ovoj sezoni i kako je zavrsena, sigurno. Na pobedi Maksa je mrlja , ako ne i fleka, koju ne mou da skinu ni najmocnija sredsta bio hemije.
Ali vise nista ne cudi! Zar nije Mesi nedavno dobio zlatnu loptu , a nije bio ni za bronzanu? Shpw must go on! Next- Starac Foco od 100 ileta osvaja Vimblndon 2022. Vazno je da okrece!

Karakas

pre 2 godine

Namjestanje pocinje od Djovanezija gdje covjek vozim pola kruga van trke I parkira bolid na mjesto gdje mora izaci sefti kar,a kada I to nije uspjelo onda na scenu stupa kupljeni Latifi I izokrece se iz vista Mira na Dio staze u trenutku kada je dobio signal da red bull moze uci u books,a Hamilton vec prosao ulaz u books,sve do tancina isplanirano I vec vidjeno sa fabiom briatorem I malim senom

Dejan

pre 2 godine

Posle ovoga stvarno ne gledam više F1.
Crvene zastave kao u prošloj trci pa nek se trkaju ako su hteli da daju šansu Maxu. Ako postoje pravila onda važe za sve.

ISTINA

pre 2 godine

Sasvim zasluzeno Max. Hamilton je morao da mu prepusti poziciju na startu. Zasto nije? Za istu stvar Max je morao to da uradi. Dakle samo je nepravda ispravljena.

zoran

pre 2 godine

Pa kako je Hamilton dozvolio da bude prestignut u onoj krivini? Bio je toliko desno kao da kaze: "evo izvolte, ostavio sam vam prostor". Kocio mnogo ranije, stidljivo usao ka krivini. Mislim da to nema veze sa gumama.

louis armstrong

pre 2 godine

Nisam od onih koji pazljivo, uporno prate trke Formule 1. Ne znam ni pravila i detalje na koje se sada pozivaju. Ipak koliko vidim u poslednjem dozvoljenom krugu Hamilton krece kao prvi, ispred Ferstapena. I onda mislim da gresi jer u krivinu posle ravnog dela staze ulazi previse siroko, sto hrabriji ili bezobrazniji Ferstapen koristi , ulazi sa unutrasnje strane i prelazi u vodjstvo. Da je branio krivinu vise sa unutrasnje trane Hamilton bi zavrsio kao prvi bez obzira na gume.

Gogi Loznica

pre 2 godine

Kme, kme, kme Toto i ostala banda!
Sramota je da od početka hibridne ere Mercedes osvaja titulu konstruktora 8 puta zaredom! Dosadili su i oni koji su pljuvali Ferari i Šumahera a sad ti isti veličaju Mercedes i naturalizovanog britanca (nisam rasista već je ovo činjenica) i ovo sramno višegodišnje nameštanje FIA u njihovu korist.
Treba u uvesti pravilo da najviše tri puta zaredom jedan tim osvaja titulu konstruktora pa da se pravila menjaju tj da se ostalim timovima daju podaci od pobednika da bi se izjednačili svi dok vozač može da osvaja zaredom koliko hoće.
Do tada, sve je ovo lakrdija.

KiMi85

pre 2 godine

Ovo je trka kao i svaka druga. Jedino sto je poslednja i svi gledaju na to malo drugacije a ne bi trebalo. Setimo se kroz ovu sezonu i neke koje su iza nas gde je FIA donosila odluke iskljucivo u korist Mecke a na veliku stetu drugih.. Ovde se digla hajka iskljucivo zato sto odluka nije po volji Mecke.
Koliko je samo puta sigurnosno vozilo vadilo Hamiltona iz mrtvih kad ga nije trebalo biti nikako ili se cekalo da on dodje do pitlejna pa se onda pustalo isto na stazu i tako bi Hamilton sticao prednost na drugima.

kaokako

pre 2 godine

Meni je zao sto se nije pokazao u jako bitnim momentima na kraju... Ovaj poslednji start i celu trku nije mogao nista
(Realno, 13. decembar 2021 12:16)

Kako da se pokaze kad je Mercedes u zadnjih nekoliko trka imao dominantan bolid, nema to veze sa vozacem. I da je krenuo kao prvi, vec posle par krugova bi Hamilton preuzeo vodjstvo. Ja se samo sjetim trke Gran prix Emilia Romagna, gdje je Hamilton izletio sa staze, bio 1 minut gotovo van staze, vratio se, isao u box ,doslo do prekida trke zbog ne znam ni ja vise cega, i na kraju zavrsio kao drugoplasirani. E to je zalosna stvar za Formulu 1, isto kao i ovo juce. Trebalo bi da odlucuje trku umijece, bolidi, da se gledaju hiljaditi djelovi sekunde, a onda se desi neka takva stvar, i zahvaljujuci glupim pravilima(ako ih i ima) ne pobjedjuje uvijek najbolji bolid ili najvjestiji vozac. Mada sam sve vise misljenja da u modernoj Formuli 1 ti ne treba nikakav genije za voznju ako recimo imas bolid koji vozi Hamilton. Ne zavaravajmo se, Botas ne vozi isti bolid.

stf

pre 2 godine

Pošto ne razumem sva pravila ni ustaljenu praksu F1, može li neko da pojasni šta je problematično ovde? Mercedes je hteo da se trka završi čim je ušlo pomoćno vozilo zbog udesa, ili da nema preticanja? Ili da se trka nastavi kad se skloni sigurnosno vozilo zbog udesa? Hvala unapred!

Rothmans

pre 2 godine

Imali su u Mercedesu nakon prve zamene guma još bar 2-3 puta šansu da isprate Verstapena sa pit stopovima i zamene mu gume bez mnogo posledica (damage limitation) ali nisu, ko im je kriv kad ih je Red Bul porazio i taktički i timskim radom a imali su sve u svojim rukama i Luis i Mercedes, u 95% trajanja trke i brži bolid i konstantno narastajuću vremensku prednost, bolje očuvanje guma u čemu je Luis ekspert i monotonu trku, međutim relativno nezainteresovani Botas se pogubio negde oko 7-8 pozicije a često neopravdano i oštro kritikovani (u toku cele sezone) Perez je tako izgarao u borbi sa Hamiltonom kao da se on lično borio za njegovu titulu šampiona. On je svojom borbenošću mislim i pokrenuo Maksa na sredini trke kad je Luis počeo da mu podosta beži a Maks da gubi veru u uspeh. Čak i da je Hamilton otišao u boks kasnije i pao ispod Verstapena, pa čak i ispod Pereza, lagano bi ih sa svežijim gumama i bržim bolidom obišao par krugova kasnije, opet bi bio prvi i osvojio osmu titulu. Čak je i sam Hamilton u toku trke na radiju rekao da je vrlo rizično što ga nisu uveli u boks. Ovako su se "najbolji ikada" malo zeznuli i preračunali sa odlukama i od gotovog napravili veresiju. A plašljivi i neautoritarni Majkl Masi je to svojim nedoslednim sudijskim odlukama samo dodatno zabiberio i izazvao potpuno opravdani gnev kod navijača na obe strane i haos na stazi a sve je moglo vrlo lako, tiho i mirno da prođe da je odmah podelio kazne po pet sekundi obojici već u prvom krugu Luisu za sečenje krivine i nevraćanje pozicije a Maksu za preteranu agresiju i izazivanje incidenta, i mirna Bačka, ovako je ćutanjem samo otvorio Pandorinu kutiju loših sudijskih odluka iz prethodnih trka u toku cele sezone, pa i onih prethodnih sezona. Ali na žalost Luisovih i Mercedesovih navijača morala je nekada da se vrati karma u istom obliku i za Brazil 2008. FiA je izgubila i zaslužuje sve kritike i gnev, ali sport i Formula 1 i neka viša pravda su pobedili na kraju, zar nije ovo ono što svi želimo toliko godina unazad što nam je bilo uskraćeno Mercedesovom dominacijom, da se šampion rešava, u poslednjoj trci, u poslednjem krugu, u poslednjoj krivini kao u Staloneovom filmu (Driven- Divlja vožnja) iz 2001 godine? Budimo ponosni što volimo ovaj sport, jer za mene lično, neka mi ne zamere ni ljubitelji atletike i boksa, F1 je kraljica sportova, i nijedno finale svetskog, evropskog i olimpijskog turnira u fudbalu i košarci, niti finale nekog gren slema u tenisu ne može da pruži tu draž, emociju, adrenalin i uzbuđenje kao ono od juče, ili ono u Brazilu 2008, 2012, 2007, 1991,1993 u Abu Dabiju 2010, 2016, 2014, Australiji 1994, u Japanu 1989,76,88,90, 91, 98, 99 i 00. Sportski pozdrav do sledeće sezone.

stf

pre 2 godine

Pošto ne razumem sva pravila ni ustaljenu praksu F1, može li neko da pojasni šta je problematično ovde? Mercedes je hteo da se trka završi čim je ušlo pomoćno vozilo zbog udesa, ili da nema preticanja? Ili da se trka nastavi kad se skloni sigurnosno vozilo zbog udesa?

Tvrtko

pre 2 godine

Majkl Masi je napravio nekoliko kontroverznih odluka:
1. Kad je Hamilton isekao krivinu na početku trke, nije vratio poziciju iako je stekao prednost od 1.5 sekunde (odluka na ruku Mercedesa)
2. Posle nesreće Latifija nije prekinuo trku, nego pozvao vozilo bezbednosti (odluka na ruku Mercedesa, jer ako se trka završi iza vozila bezbednosti, titula ide Luisu)
3. Odluka da se zaostali vozači ne vrate u isti krug pod vozilom bezbednosti (i to ide na ruku Mercedesu, jer su 4 zaostala vozača između Maksa i Luisa)
4. Odluka da pusti SAMO ta 4 vozača da se vrate u isti krug sa vodećima (odluka na ruku Red Bula, jer stavlja Maksa direktno iza Luisa)
Ta četvrta odluka je verovatno doneta pod pritiskom SVIH ljudi koji nisu hteli da se trka završi pod vozilom bezbednosti.
Mercedes je mogao da zameni gume Luisu, ali bi time Luis izgubio trku ako vozilo bezbednosti ostane do kraja. Red Bul je povukao jedini pravi potez u datom trenutku i zamenio gume Maksu. S obzirom kakve gume je imao Luis, verujem da bi Maks stigao da ga barem napadne čak i da je morao da obilazi ta četiri vozača u zadnjem krugu.
Najpoštenija odluka bi bila da je Masi prekinuo trku 5 krugova pre kraja, pa neka se svi bolidi postave na svoja mesta i da pre kraja sezone imamo 5 krugova pravog trkanja. Prethodnu je prekidao dva puta, trebao je i ovu.

smeh

pre 2 godine

Ova F1 kao takmičenje dece gde još veća deca upravljaju samim takmičenjem. Od kukanja vozača preko radio veze kako ga je neko pretekao ili mu isekao putanju do donošenja odluka i kazni, odnosno nepostojanje istih, kako već odgovara u tom trenutku. Pravilnik se ne tumači ovako ili onako već se primenjuje kako je zapisano a ne da se tu objašnjava zašto je donošena ovakva ili onakva odluka. Još je smešnije što se ljudi prepiru oko toga šta je više neregularnije u ovoj trci, sezoni. A sve je krenulo sa pojavom Bron GP ekipe. Od tada pravila se ne primenjuju kako bi trebalo i nisu ista za sve.

Bojan

pre 2 godine

Iz aviona se vidi kako Hamilton preširoko ulazi u krivinu i na izvolte ostavlja putanju za preticanje.Formula 1 je odavo prestala da bude to što jeste, sa svim svojim ograničenjima.Mada je i dalje gledam...

Antonio

pre 2 godine

Hamilton nije za volan. U ubedljivo najjačem bolidu nije znao da brani samo jedan krug. Perez sa još lošiji gumama i sa slabijim agregatom obranio 2 kruga od njega. Hamilton... puštali ga ovih godina samo zato što je crnac.