Košarka 168

Ponedeljak, 04.10.2021.

09:37

Pešić: Nije pošteno da Srbija prisvaja medalje Jugoslavije

Selektor Srbije Svetislav Pešić govorio je da naša košarka ne bi smelo da samo sebi prisvoji uspehe Jugoslavije.

Pešiæ: Nije pošteno da Srbija prisvaja medalje Jugoslavije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

168 Komentari

Sortiraj po:

Pedro Armendariz

pre 2 godine

Srbija je pravni naslednik SRJ, a ne FNRJ/SFRJ. Ne pišite o nečemu što ne znate. Savezna Republika Jugoslavija (skraćeno SR Jugoslavija ili SRJ) bila je država koja je stvorena 27. aprila 1992. odlukom Saveznog veća SFRJ, kao zajednička država Srbije i Crne gore.

fergisav

pre 2 godine

oni koji su se odvojili od jugoslavije su oni koji su se odrekli od njehih, kako ruznih, tako i lepih stvari.
kako nam je ostavljena beda, tako je i slava.

Wert

pre 2 godine

Medjunarodni Olimpijski Komitet, a i druge medjunarodne sportske organizacije, su donele odluku da državi koja je pravni naslednik bivse države pripadaju sve medalje. Posto je Srbija pravni naslednik bivse države Srbiji su pripisane sve medalje tako da Pesicu, a i ostalim Jugoslovenima, ostaje samo da se žale medjunarodnim organizacijama. Srbija nema ništa sa tim. Tako je bilo u slučaju SSSR a i u drugim slučajevima.

Neki će reci da je nepravda u pitanju. Možda i jeste, ali sto puta je veća nepravda sto je Srbija odlobodila bivšu “braću” 1918 a oni joj u II Svetskom ratu vratili onako kako su vratili.

Sava

pre 2 godine

Pesic je odlican kosarkaski strucnjak ali nije pravnik. Kao laik je mozda i u pravu. Ali nije sve sto je laicima logicno nije uvek i pravno ispravno. Srbija je pravna naslednica bivse drzave i zato joj se pripisuju sve te titule ali to je kompleksna tema i ne zelim da o tome sada razglabam. Samo cu reci da svako treba da se bavi svojom strukom i svojim poslom i bice nam svima bolje.

Dušan

pre 2 godine

Prvih nekoliko komentara sa najviše pluseva pričaju o dugovima koje je Srbija nasledila...
Mogli bi se malo bolje informisat i knjigu u ruke umesto šta slušate kafanske priče.

nbc

pre 2 godine

Objektivan, 5. oktobar 2021 01:29
Uopšte nisi objektivan. Od selektora reprezentacije jedino Novosel I Ćosić nisu bili Srbi. Dalje, naše najbolje prvenstvo 1978. prva petorka Slavnić, Kićanović, Dalipagić, Radovanović, Jerkov. Četvorica Srba (računam i Dalipagića jer je karijeru napravio u Partizanu i živi u Srbiji, kao što ne računam Dražena ili Čuturu ovamo jer su igrali u Hrvatskoj). Prvi veliki uspjesi su vezani za Koraća. Ali kada se sve sabere, učešće Srba 50%. I odakle ti Paspalj Crnogorac? Jesi li ga pitao? Čovjek je Srbin i živi u Srbiji. Od 1987. do 1991. i Srbi imaju i te kako uticaja: Đorđević, Obradović, Danilović, Paspalj, Divac, Savić, Radović. Skoro pola reprezentacije su bili Srbi.

posmatrač®

pre 2 godine

"Nego šta nego da ću da ih prisvajam ,sve te medalje je osvojila moja zemlja,zemlja za koju sam navijao i naivijam,igrači koje sam osećao svojima,radovao se i tugovao zbog njih.Apsolutno mi nije bitno kako se zvala moja zemlja i kolika je bila...Sve je to moja zemlja i sve su to medalje moje zemlje.To ne znači da nekome osporavam da medalje pre 2006 isto smatra svojim i prisvaja ih ako hoće.Ali ako neko iz Zadra,Maribora,Tuzle,Velesa ili Cetinja ima problem da kaze medalje do 1991 su medalje moje zemlje to je njegov problem.Te medalje mogu biti svačije od Vardara do Triglava samim tim i moje a nikako ne mogu biti ničije kako neki žele.Sad neko dodje i kaže to što si se ti radovao 1990 uz Dražena ,Divca,Paspalja,to je neka iluzija,to se više ne važi,to nije osvojila tvoja zemlja,smešno zar ne?
(mare, 4. oktobar 2021 23:20)

Sve si lepo objasnio, i tu se nema šta dodati.
Medalje pripadaju svima onima koji ih priznaju kao svoje, i svima onima koji su navijali i radovali im se. A ako je nekome sve to što je bilo ranije toliko mrsko (naravno, pod uslovom da je živeo u toj zemlji i zna o čemu priča), slobodno neka ih se odrekne. Ja sigurno ne želim, i to nema nikakve veze sa nekom eventualnom jugonostalgijom i sličnim pričama. To ima veze samo sa odrastanjem i nekim lepim ličnim uspomenama, a te uspomene nam niko ne može uzeti ili obrisati.

Objektivan

pre 2 godine

Pesic je car.Covek od 72 godine treba da bude primer mladjima kako se pristupa reprezentaciji.Pored svemirskog poznavanja kosarke ima zelju elan energiju posvecenost i disciplinu.Srpska Struka je 90% zasluzna za uspehe SFRJ u kosarci i to se 100% slazem sa Karijem dok su igraci iz Hrvatske pogotovo u periodu 1987-91 najzasuzniji za osvojene medalje.(Kukoc Petrovic Radja Komazec Perasovic Cvjeticanin Cutura Vrankovic Crnogorci Paspalj Radulovic Slovenac Zdovc Srbi Divac Danilovic Savic Obradovic Djordjevic na zalost samo 91 zbog neslaganja sa Petrovicem.Srpska kosarkaska struka je na celu sa Acom Nikolicem medju najjacima u svetu.

mare

pre 2 godine

Nego šta nego da ću da ih prisvajam ,sve te medalje je osvojila moja zemlja,zemlja za koju sam navijao i naivijam,igrači koje sam osećao svojima,radovao se i tugovao zbog njih.Apsolutno mi nije bitno kako se zvala moja zemlja i kolika je bila.Normalno da neću reći Srbija je bila prvak sveta 1978 ali cu reci moja zemlja SFR Jugoslavija je bila prvak sveta u košarci 1978,moja zemlja SR Jugoslavija je bila olimpijski prvak 2000 u odbojci,moja zemlja Srbija i Crna gora je bila prvak sveta u vaterpolu 2005,moja zemlja Srbija je bila omladinski šampion u fudbalu 2015.Sve je to moja zemlja i sve su to medalje moje zemlje.To ne znači da nekome osporavam da medalje pre 2006 isto smatra svojim i prisvaja ih ako hoće.Ali ako neko iz Zadra,Maribora,Tuzle,Velesa ili Cetinja ima problem da kaze medalje do 1991 su medalje moje zemlje to je njegov problem.Te medalje mogu biti svačije od Vardara do Triglava samim tim i moje a nikako ne mogu biti ničije kako neki žele.Sad neko dodje i kaže to što si se ti radovao 1990 uz Dražena ,Divca,Paspalja,to je neka iluzija,to se više ne važi,to nije osvojila tvoja zemlja,smešno zar ne?

Nbc

pre 2 godine

Vrlo škakljiva tema. Znači kada neko kaže Srbija u košarci, vidi da je Srbija učestvovala desetak godina i osvojila par medalja. Za koga i odakle su Aca Nikolić, Žoc ili Žeravica, Korać, Kićo, Bodiroga, Divac.... Pa ne može tako. Nepravda je i prema hrvatima, slovencima.... Ali u košarci, učešće Srpskih trenera je 90% a igrača 50%. Ali sve to nije na kraju bitno. Srbija je nasljednik SFRJ. Nije fer da sve te košarkaške legende ispare sa medaljama.

my way

pre 2 godine

Drugovi i drugarice Srbija se prva odvojila od SFRJ..svojim ustavom u kojem pise da na teritoriji Srbije ne vaze savezni zakoni.proucite malo
(Jugosloven, 4. oktobar 2021 17:18)

Напротив, пише да савезни устав и закони имају приоритет над републичким и то је неспорна чињеница. Проучи мало више.

Petar

pre 2 godine

Da, ali od 22 milijarde, Srbiji je pripao dug nesto malo preko 12 milijardi. Vise nego duplo vise. Ostatak je podeljen na ostalih 5.
Medalje bi na ravne casti a dug Srbiji najvise.
(Hobit, 04. oktobar 2021 17:37)

Netačno!!!
1988.godine srpski dug prema MMF je 5,5 mld $ !!!

Antis

pre 2 godine

Glavni grad SFRJ je bio Beograd, Beograd je i dalje glavni grad,sada Srbije. Medalje treba da ostanu tu gde su i to je legitimno.
Sa moralne strane, jesu ucestvovali ljudi iz drugih zemalja kao sto Pesic kaze, ali oni svakako ne bi bili na toliko visokom nivou da nije bilo trenera da ih stvore, a to su opet treneri iz Srbije. U prilog tome idu njihovi rezultati unazad 30god,iako su srpska skola kosarke,osim jednog izleta Slovenije jer eto imaju dva vanserijska igraca.

Milija

pre 2 godine

Evo momak da te rszuverim. Primer. Guglaj Ice hockey Russia. Videćeš da se računaju medalje od 1994 kada je Rusija postala samostalna država. Takodje ako Izguglaš Olimpijske medalje naći ćeš da je od 1994 Rusija na olimpijadama osvojila 554 medalje. Ne računaju se medalje SSSR
(Johny Walker, 4. oktobar 2021 17:12) .

Gospodine, vidi se da ste upuceni u guglanje podataka iz hokeja i olimpijskih igara, ali ja i dalje stojim pri tvrdnji da za ovaj sport o kome se govori, kao recimo i fudbal, ste veoma neupuceni, te stoga vasi argumenti u ovoj raspravi ne vode nicemu.

Jugosloven

pre 2 godine

Drugovi i drugarice Srbija se prva odvojila od SFRJ..svojim ustavom u kojem pise da na teritoriji Srbije ne vaze savezni zakoni.proucite malo

my way

pre 2 godine

Освајали смо их заједно, али то са новоствореним државама, што Србија није, нема никакве везе. То је питање државноправног континуитета, идентитета, а не кафанског препуцавања ко је у чему колико учествовао. Србија постоји од Берлинског конгреса до данас и њу за разлику од осталих нико ни 92. ни 2006, а ни од 2008. надаље нити признаје, нити повлачи признање.

Hobit

pre 2 godine

Velik broj komentatora spominje nekakvo nasljeđivanje dugova bivše države koje je palo na Srbiju.

Nevjerojatno koliko vam je ispralo mozak, pa nije nikakva tajna da su dugovi i obaveze po kreditima podijeljene po bivšim republikama.
(Ivo Split, 04. oktobar 2021 12:59)

Da, ali od 22 milijarde, Srbiji je pripao dug nesto malo preko 12 milijardi. Vise nego duplo vise. Ostatak je podeljen na ostalih 5.
Medalje bi na ravne casti a dug Srbiji najvise.

croata

pre 2 godine

Распадом СФРЈ извршена је расподела дуга екс Југославије, па је тако ондашњој СРЈ (коју су чиниле Србија и Црна Гора) припало 36,5 одсто, Хрватској 29,5 одсто, Словенији 16,4 одсто, БиХ 13,2 и Македонији 5,4 одсто.

po ovom principu i raspodela medalja :-)
(milan, 04. oktobar 2021 17:27)

Sfrj je osvajala ova zlata:
OI zlato 1980.g
EP zlato 73,75,77,89 i 91.
SP zlato 70,78 i 90.
Uz to Sfrj je osvojila jos 17 srebra i bronci.
Dakle po principu pravedne raspodjele, molio bih da iduci put kad pisete o hrvatskoj kosarkaskoj reprezentaciji, navedete da je rijec o dvostrukim prvacima svijeta i evrope. Iako je to minimum ostavstine hrvatske dovoljno je. Ostale medalje nam ne trebaju.

sve je jasno

pre 2 godine

Niko ovde i ne tvrdi su te košarkaške medalje osvajali samo košarkaši iz Srbije. Isto tako, niko te medalje ne prisvaja niti ih je prisvojio. Jednostavno, one su pripale Srbiji kao pravnom nasledniku bivše Jugoslavije.

Johny Walker

pre 2 godine

Rusija nije naslednik. Podvučena je crta 
Kao i Čehoslovačka. 

U svakom sportu se vodi do razdvajanja i tu stavljena tačka 
(Johny Walker, 4. oktobar 2021 14:32) 

Dzabe spinujete gospodine, vidi se da ne pratite sport.
(Milija, 04. oktobar 2021 14:51). Podvučena je crta 
Kao i Čehoslovačka. 

U svakom sportu se vodi do razdvajanja i tu stavljena tačka 
(Johny Walker, 4. oktobar 2021 14:32) 

Dzabe spinujete gospodine, vidi se da ne pratite sport.
(Milija, 04. oktobar 2021 14:51)

Evo momak da te rszuverim. Primer. Guglaj Ice hockey Russia. Videćeš da se računaju medalje od 1994 kada je Rusija postala samostalna država. Takodje ako Izguglaš Olimpijske medalje naći ćeš da je od 1994 Rusija na olimpijadama osvojila 554 medalje. Ne računaju se medalje SSSR

milan

pre 2 godine

Распадом СФРЈ извршена је расподела дуга екс Југославије, па је тако ондашњој СРЈ (коју су чиниле Србија и Црна Гора) припало 36,5 одсто, Хрватској 29,5 одсто, Словенији 16,4 одсто, БиХ 13,2 и Македонији 5,4 одсто.

po ovom principu i raspodela medalja :-)

Milos

pre 2 godine

U pravu si Pesicu, puno nepostenih stvari i ljudi sa prostora bivse Jugoslavije, pa eto moramo svi mi u Srbiji da zivimo sa time, pa sta sada!? Da su samo medalje, ih pa lako bi mi sa time. Ali neke nepostene stvari koje su se desile a za to "medalje" pripadaju svima, ne samo Srbima, pa kada i to podele, mozda i popricamo o medaljama. Ovako titula ostaje u Srbiji. Sa gubitnicima i zlonamernicima ne delimo...

Hak Fin

pre 2 godine

Pesic je rekao sta je rekao, a to je nepotrebno. Ne znam na koga misli, kada kaze da prisvajamo medalje, na KSS ili OKS? Ja eto licno prisvajam to jest, smatram da su medlje osvojili igraci moje zemlje nekada SFRJ sada Srbija, a sada ako to nekome nije jasno sta da se radi. Na zvanicnim statistikama se vode pod nazivima zemlje u trenutku osvjanja, a ako KSS i OKS smatraju da oni naslednici KSJ i JOK to neka Pesic raspravi sa njima, to su njegovi sefovi....

Goxy

pre 2 godine

Potpuno nepotrebna izjava i ne znam cemu sada to. Na svim statistikama stoje zastave i nazivi zemlje koja je bila u tom trenutku. !978, je to bila SFRJ npr. a meni je tada na pasosi pisalo SFRJ, ja sam se radovao zlatu u Manili. Tako da je to tada nila moja zemlja, a ako neko iz HR to sada ne smatra svojom zemljom, njegov problem. Jedan Djordjevic je oscvajao medalje pod zastavam vise drzava i sta sada to nisu njegove medalja, a on nije iz SRbije? Ne mlatite praznu slamu, ko oseca SFRJ kao nekada svoju zemlju, bice ponosan na uspehe te zemlje, a ko ne, sta da mu radimo....
(Hak Fin, 4. oktobar 2021 16:07

Kari je rekao da Srbija ne bi trebalo da svojata medalje SFRJ. A ne da bilo ko, ko je osećao SFRJ kao svoju zemlju ne treba da doživljava te medalje kao uspeh.

Hak Fin

pre 2 godine

Potpuno nepotrebna izjava i ne znam cemu sada to. Na svim statistikama stoje zastave i nazivi zemlje koja je bila u tom trenutku. !978, je to bila SFRJ npr. a meni je tada na pasosi pisalo SFRJ, ja sam se radovao zlatu u Manili. Tako da je to tada nila moja zemlja, a ako neko iz HR to sada ne smatra svojom zemljom, njegov problem. Jedan Djordjevic je oscvajao medalje pod zastavam vise drzava i sta sada to nisu njegove medalja, a on nije iz SRbije? Ne mlatite praznu slamu, ko oseca SFRJ kao nekada svoju zemlju, bice ponosan na uspehe te zemlje, a ko ne, sta da mu radimo....

Znalac

pre 2 godine

Posto nema SFRJ Jugoslavije nema ni medalja kao vlasnistvo neke drzave.One su vlasnistvo igraca koji si ih osvojili.Ako se neko ko je rodjen u SFRJ Jugoslaviji stidi svoje zemlje, nigde mu nece biti dobro.
Jedino mozemo da pricamo o medaljama posle raspada a tu su sve usili Slovenci. I dok Srbija ne osvoji nesto konkretno tu nemamo nista da pricamo dalje.
Jer srebrna i bronzana nebi trebale da postoje nisi prvi racuna se samo prvo mesto.Moze da se izmisli i gipsana medalja za 4 zasto ne.

beogradski

pre 2 godine

Sto se mene tice, Srbija nema veze sa medaljama SFRJ. To je moje misljenje, iako sam rodjen u SFRJ. Ne osecam te uspehe, kao uspehe svoje zemlje. SRJ je vec druga prica. SRJ nije drzava naslednica SFRJ, pa uspesi SFRJ nemaju veze sa tom drzavom, a Srbija JESTE pravni naslednik SRJ/SCG, tako da su to nasi uspesi. Na to jos treba dodati da su reprezentacije SRJ/SCG cinili uglavnom sportisti iz Srbije, a i veliki broj crnogorskih sportista sebe smatra Srbima. Naravno, bilo je i onih koji sebe smatraju Crnogorcima u etnickom smislu, koji su nastupali za tu zemlju, ali vise je bilo Srba koji su nastupali za Hrvatsku, nego etmicklih Crnogoraca koji su nastupali za SRJ/SCG. U odbojici etnickih Crnogoraca nije bilo, u kosarci znam samo za Scepanovica i Drobnjaka, u fudbalu za Mijatovica, Savicevica i Brnovica (verovatno ih je bilo vise, s obzirom na masovnost fudbalera), od Rukometsa secam se samo Kapisodu, Djurkovica i Djukanovica. U vaterpolu ih je bilo dosta, ali vise nasih. Mada nakon raspada se videlo ko je ko u vaterpolu, kao i u ostalim sportovima doduse.

Dejan89

pre 2 godine

Za one koji su u dilemi - izvor Fiba basketball.

''From 1992 to 2003, the national team played under name of FR Yugoslavia and from 2003 to 2006 under name of Serbia and Montenegro ...all the results and medals from this period are succeeded by the Serbian national basketball team''.

Medals Gold: (1998, 2002)
Silver: (2014)
EuroBasket

Medals Gold: (1995, 1997, 2001)
Silver: (2009, 2017)
Bronze: (1999)

Olympic Games

Medals Silver: (1996, 2016

Zodiac

pre 2 godine

Ma samo neka više nismo zajedno eto im sve medalje. Svako sebi medalje nisu mjerilo bilo čega, bitan je dobar život, a medalja nanje - više.

Г

pre 2 godine

Мудрица, нема шта! ..а дугове, то је ок.
Чак и Звезда у Барију када је била Југославија у једном тиму мора да подели успех?

Anti sfrj

pre 2 godine

Medalje pripadaju Srbiji kao pravnom nasledniku sfrj.E sad ja ih ne bi ubrajao sa medaljama koje danas osvaja Srbija mislim da one medalje pripadaju kosarkaskom muzeju Beograda ako takav postoji,ne treba se odreci nesto sto nama pripada ali se treba i mora krenuti od 0.Spominju se dugovi koji su raspodeljeni svima a znam da su cro i slo odplatili svoje pre 10-15 godina mi jos nismo resili taj dug.

Милош

pre 2 godine

Правно гледано, Србија има право да својата све медаље, не због Уједињених Нација, већ због Олимпијског комитета.
Још је Краљевина Србије била члан МОК-а, и то чланство се није мењало до данашњег дана, једино се мењало име државе. Правно гледано, једино нема право на медаље у оним спортовима чији кровни савези нису били у МОК-у у време освајања.
Реално, озбиљан је то бућкуриш да би се знало чије су медаље...

Goran

pre 2 godine

Srbija je pravni nasljdnik Jugoslavije ali medalje pripadaju i Jelovcu,zdovcu,Nakicu,Petrovicma,Plecasu, Solmann,Skansiju,Georgijvskom Delibasc,Varajicu itd. koji ne žive a nisu ni zivjeli u Srbiji. Tu treba da je kraj priče! Nikakva politika!

B. P

pre 2 godine

Od 1995 do 2002 treba. Kakve je Crna Gora imala igrace? Predrag Drobjnak I Scepanovix, ali njihov ucinak u reprezwntaciji nije bio jako veliki. Ali realno, obojica su se stvorili kao igraci u Srbiji. Drobjnak je cak u to vreme bio moj omiljeni kosarkas I jedna od najvecih legendi Partizana I dan danas. Nema sta, od 1995 do 2002 Jesu 100% srpske medalje I toga ne trrba da se

History

pre 2 godine

Gospodine pesicu ako si veliki trener ali se ne razumes u zakon. Ujedinjene nacije pise lepo Kako Kona se republika ocepi od matice drzave ona gubi Samo drzava koja se nije ocepila I ona je ostala naslednica svih uspeha. Znaci nema nikakog prisvajanja nego to srrbiji pripada kao jedinica koja je ostala naslednica.
(zdravko, 04. oktobar 2021 13:00)

Jugoslavija je pod tim imenom isključena iz UN i kao takva i vraćena nazad. Republike koje su su se razdružile tražile su prijem. Po raspadu SFRJ je izvršena sukcesija i sve je podeljeno. Od dugova, deviznih rezervi, imovine.

Milija

pre 2 godine

Rusija nije naslednik. Podvučena je crta
Kao i Čehoslovačka.

U svakom sportu se vodi do razdvajanja i tu stavljena tačka
(Johny Walker, 4. oktobar 2021 14:32)

Dzabe spinujete gospodine, vidi se da ne pratite sport.

Johny Walker

pre 2 godine

Јел тако и Русија није наследник Ссср медаља? Мало сутра
(Пера, 04. oktobar 2021 13:38)

Rusija nije naslednik. Podvučena je crta
Kao i Čehoslovačka.

U svakom sportu se vodi do razdvajanja i tu stavljena tačka

ja

pre 2 godine

Srbija je pravni naslednik Jugoslavije.
(Qwerty86, 04. oktobar 2021 12:57)

Čega tačno? Dugovi su podeljeni odavno, na Srbiju je palo 11,5 milijardi od 22 milijarde koliko je imala sfrj. Imovina u zemlji i inostranstvu takodje podeljena. Jedino smo nasledili članstvo u UN, i još nekim organizacijama gde su druge republike primljene po automatizmu, a gde mi nismo imali prava učešća zbog sankcija i gde bi svejedno bili primljeni. Malo se informiši, zvanični podaci su dostupni na, netu, a mi koji pamtimo tita znamo kako je sve bilo i na žalost kako je prošlo.

Miron

pre 2 godine

Kari, bavi se onim što najbolje znaš, pusti politiku! Srbija je zahvaljujući svojoj državnosti,stvorila obe Jugoslavije i da nije bilo nje ove banana republičice nikada ne bi bile države. Srbija je pravni naslednik SFR Jugoslavije tako da su osim dugova njene i medalje i titule.

Каурин

pre 2 godine

Пешић је "пакет"!
Европско је освојио релативно лако, али светско је било... Дакле, спремите се за кошарку у којој ће Кари покидати живце, али у којој има резултате.
Поздрављам његово именовање. Наши играчи доказано реагују на ауторитете!

miro split

pre 2 godine

Ako je išta u onoj Jugoslaviji valjalo onda je to košarka. Ljudi koji su od ničega napravili košarkaški svjetsko carstvo i čudo jesu bili Srbi i to je činjenica ali su to čudo i carstvo osmislili bez politike i ideologije. U tu reprezentaciju su dolazila golobrada dica i u njoj seću se stvarali vrhunski ljudi i sportaši. Reprezentacija Jugoslavije u košarci je jedna od stvari koja u meni budi nostalgiju za prošlim vrimenima. Svi ti ljudi koji su učestvovalo u tom stvaranju nisu bili zaslijepljeni sa nacijom i politikom. Zato su i radili tako dobar posal. Niko u tu reprezentaciju nije ulazija ka Hrvat ili ka Srbin... Ulazili su ka Jugoslaveni.
Jugoslavije više nema. Nema više ni ti medalja.
Ne pripadaju nikome osim nama koji se te reprezentacije sićamo sa ponosom i nostalgijom, a vi veliki Hrvati i Srbi osvojite svoje medalje.
Niko van to ne brani.

zdravko

pre 2 godine

Gospodine pesicu ako si veliki trener ali se ne razumes u zakon. Ujedinjene nacije pise lepo Kako Kona se republika ocepi od matice drzave ona gubi Samo drzava koja se nije ocepila I ona je ostala naslednica svih uspeha. Znaci nema nikakog prisvajanja nego to srrbiji pripada kao jedinica koja je ostala naslednica.

Ivo Split

pre 2 godine

Velik broj komentatora spominje nekakvo nasljeđivanje dugova bivše države koje je palo na Srbiju.

Nevjerojatno koliko vam je ispralo mozak, pa nije nikakva tajna da su dugovi i obaveze po kreditima podijeljene po bivšim republikama.

Joni

pre 2 godine

Zavisi koje. Ako misli na SFRJ, nije pošteno da bude naše jer su te medalje osvajali i takmičari iz drugih republika. Pošteno je da delimo i dugove i medalje.
Ako misli na SRJ, to je već drugačija priča i te medalje jesu naše.

Dragan

pre 2 godine

Pametni Pesic, ako niste razumeli, pokusa da nas probudi. Ako zelimo neki uspeh moramo se okrenuti buducnosti i gladni i zedni uci u neko sledece takmicenje.

Miami

pre 2 godine

Posteno je, zato sto je 90 % igraca i to onih najboljih iz Srbije. Zamislite da se sad pocne gledati u americkoj reprezanticiji, koliko su zasluzni beli, a koliko crni igraci. Nebulozno. A drugo, videlo se gde je srpska kosarka posle raspada Jugosalvije, a gde su ostale. Ostale ne postoje.

JPR24

pre 2 godine

Pesic počeo žestoko da lupa. Te trubi o Jokicu, sad ovo. Niko drugima ništa ne brani, oni su pljunuli na sve sto je bilo zajednicko, a i pravno zna se ko je naslednik zbog svega toga, tako da ovde ispada prosto glup. Niko u Srbiji ne spori ko je sve igrao u ekipi Jugoslavije, već pričaju ljudi sa košarkaškim respektom o igračima poput Kukoča, Zdovca, Rađe, Dražena, Drobnjaka, i svih ostalih iz raznih vremena.

robi

pre 2 godine

Srbija je nasledila medalje SRJ . Od 1995 do 2002 sve što je osvojeno a osvojeno je više nego u nekim dekadama SFRJ.

Pešić je rekao da Srbija ne prisvaja odličja SFRJ i to je i formalno tako.

Bacite pogled na wiki serbia basketball medals i videćete da se broji od 1995.

I sa tim medaljama smo jači od Litvanije, Rusije.. samo se sa Špancima možemo meriti.

Abart

pre 2 godine

Nije jos maltene ni postao zvanicno selektor vec mi se ne svidja izjava. Nego ko bi trebao ? Rusija moze za SSSR ali kad je Srbija u pitanju onda nije fer. ajde bre okanite se Srbije malo.

BMGT

pre 2 godine

Period od 2000. do 2003. svaki put kad sam gledao SRJ u CG, mi Srbi navijali za nas, oni protiv nas, od 2003. kad je stvorena tzv. DZ SCG, vise niko nije navijao za tu drzavu

realno

pre 2 godine

U pravu bi bio da nije jedne jedine stvari, kada se ta velika Juga raspala bivsa "braca" su se odrekla apsolutno svega sto se deasilo od 45. do 91. godine. Tako da, "prisvojene" su medalje samo zato sto ovi drugi nisu zeleli da imaju veze sa Jugom. Mislim da niko normalan ne spori uticaj i doprinos apsolutno svih pojedinaca koji su ucestvovali u svim sportskim dostignucima bivse drzave. Samo sto jedino Srbija nije odlucila da se odrekne proslosti, dobre ili lose, i zbog toga je ostala kao jedini naslednik bivse drzave. Konkretno, cak i FIBA po tom principu sve medalje daje nama, kao sto Rusima daju sve medalje SSSR-a. Licno, hvala im svima na divnim uspomenama, a nadam se da ce nam obezbediti i neke nove i lepse u buducnosti.

ma ajde ti to objasni šta si napisao...odrekli smo se šešelja miloševića arkana i takvih čovječe a ne medalja.
po ustavu 1974 znači zakonski su sve članice imale pravo na samoopredjeljenje , znači isto kao češka i slovačka, isto kao cijeli sssr ali vama srbima to nikako neide u glavu jer ste oružjem jna krenuli da osvajate šta nije vaše pod parolom da je vaše jer tamo srbi žive. ajde zamisli da su to svi narodi krenuli raditi u bivšim komunističkim zemljama. znači vi ste jedini narod koji je uzrokovao rat u evropi u to vrijeme zbog te logike i još uvijek radite probleme

Žarko

pre 2 godine

Do 1991 zajedničko posle naše! Meni tudje ne treba a i nije pošteno. Da ne brojimo igrače ali nikada nije bilo više od pola "naših" igrača. Sve je to bilo izmešano.

Stef

pre 2 godine

Žao mi je kouč, ali možemo. Ako su svi pobegli od nas, ostavili nam sve ono najgore, vala možemo i mi da uzmemo, tj da nam ostane, nešto što valja.

Paja iz Vrcina

pre 2 godine

Ne prisvajamo mi Kari nista. Oni su se sami odrekli svega, pa i medalja. Njihov izbor. Mi smo zakoniti naslednici svega i nema potrebe za bilo kakvom polemikom oko toga.

Ivan

pre 2 godine

Drugim drzavama niko nije zabranio da priznaju uspehe jugoslavije kao svoje. Srbija je prirodan naslednik tih medalja. Normalno da necemo izbrisati iz svoje istorije rezultate samo zato sto smo igrali, pod drugim imenom.

Србин црногорац.

pre 2 godine

Овај не зна елементарне ствари, медаље "присваја" онај ко је наставио да буде Југославија и плаћа њене кредите а не други који су из ње изашли.

statuskan

pre 2 godine

Prisvojila je i Rusija medalje SSSR-a u košarci iako je najveće zasluge imala Litvanija.U uspesima bivše nam države najviše zasluga ima Srbija pa ne vidim nikakav problem!

dugovi su podijeljeni

pre 2 godine

koja razlika u nivou, "ONCE BROTHER" micao zastavu jer igra juga, patetika, mir blabla...cim ameri ugase kameru 100 medalja za srbiju, svakom pjeva pjesmu koju zele

No

pre 2 godine

Da li je fer ili nije to je jedna tema. Ono što je zvanično jeste da nam NE pripadaju jer sajt fibe nedvosmisleno razdvaja te medalje od srpskih.

vuk

pre 2 godine

Ne radi se tu o poštenju ili ne..
Srbija je država naslednica Jugoslavije, kao Rusija što je SSSR-a.
I tu nema nikakvog spora.
A Pešić je, malkice, jugonostalgičar.

šinda

pre 2 godine

Ovi što spominju dugove, bolje da se informišu pa tek onda komentarišu, pošto su sve zemlje nakon raspada velike države preuzele svoj deo duga. Isto tako su preuzele svoj deo imovine, tako da ne lupate gluposti.

Dušan

pre 2 godine

Ajde piroćanac ne lupaj,nismo se mi odvojili i napustili Jugoslaviju nego komšije...hteli su svoju državu,napravili su,daleko im lepa kuća! I te kako su naše medalje.

Revizionizam i renesansa

pre 2 godine

O kakvim dugovima vi lupetate? Dugovi SFRJ su podeljeni izmedju republika. Ili vas je neki desnicar ubedio u suprotno??
Ako su se podelili dugovi i imovina, zasto bi za medalje bilo drugacije?
A zasto su svi redom pobegli od nas je vec neka druga prica...

miro split

pre 2 godine

Ako već mislite da su medalje iz SFRJ samo srpske medalje onda bi bija red da organizirate svečano vraćanje medalja.
Recimo Kukoč i Rađa bi mogli svoje medalje svečano da predaju Divcu i Paspalju.
Baš me zanima bi li Vlade i Žarko pristali na to ka ljudi i ka sportaši ili bi i njima politika pomutila mozak?

ja sam ja

pre 2 godine

Niko tu ne prisvaja ništa! Odlučili su da odu iz Jugoslavije! Kamo sreće da nikada nije ni bilo Jugoslavije, tada bi i danas osvajali medalje za “tamo neku državu” a nije ni iskljuceno da bi neki tražili i sprska državljanstva

Алеја великана

pre 2 godine

СРЈ је званично земља сукцесор СФРЈ, СЦГ је сукцесор СРЈ а Србија сукцесор СЦГ и све медаље свих тих држава припале су Србији јер је тако договорено споразумима тако да је званично одавно стављена тачка на ту тему, а приватно свако може да замишља шта год жели.

Bane2104

pre 2 godine

Verujem u znanje trenera Svetislava Pesica, dokaza za to je puno u njegovoj karijeri kako u klupskoj kosarci tako i u radu sa reprezentacijama. Iskusan i ostvaren trener poput njega je najbolji garant da ce uz veliki rad, kosarka da se vrati "kuci" a mi u nekom srednjem roku da se vratimo na svoje mesto.

KAZNA KRU

pre 2 godine

Nema problema, ako se ko buni možemo i da organizujemo mečeve sa svim bivšim YU državama, da igramo u TRI dobijene sa svakim od njih, pa ko pobedi medalje su njegove, a medalje će posle toga ionako ostati kod istog vlasnika.

pomorac Kotor

pre 2 godine

Znaci ovako, Srbi bi da prisvoje medalje Jugoslavije ali npr. zasluge Tesle ne bi da prisvoji Austrougarska. Da se razumijemo Tesla jeste bio po uvjerenju Srbin ali je bio sa drzavljanstvom Austrougarske. E sad znam da ce mnogi da da daju objasnjenja to je ovako to je onako, to nije isto itd. ali sta god da misle i napisu to je na kraju licimjerje

skywalker

pre 2 godine

Србија је од Југославије наследила и права и обавезе...Тако да, ако ћемо дијелити са осталим републикама медаље, онда да се и обавезе подијеле...

Tor

pre 2 godine

Pa kad možemo da prisvajamo dugove Jugoslavije, možemo i medalje. Tako da, Svetislave, batali ti tu retoriku i usredsredi se na vođenje reprezentacije.

Nemanja

pre 2 godine

Zajedno smo ih osvajali?
Od 12 igraca u rosteru koji su osvojili SP 2002, 11 srba i plus trener srbin...jako sam razocaran u ovaj odgovor i generalno "jugoslovena" Pesica.

Čitaj između redova, piše malim slovima

pre 2 godine

Ali je zato okej da nasledimo dugove Jugoslavije, zbog kojih se i danas dve srpske generacije oporavljaju...

Bg

pre 2 godine

Reprezentacija koju čine Zdovc, Radja, Kukoč, Perasović, Knego, Nakić, Dražen, Aco Petrović, Čutura, Obradović, Radović, Divac, Paspalj, Danilović... Ne pripada ni jednoj novo nastaloj državi. Ili ona iz Ljubljane sa SP u sastavu Simonović, Kapičić, Čermak, Ćosić, Rajković, Jelovac, Plećaš, Daneu, Skansi... Ili onoj Kića, Moka, Praja, Mirza, Raša, Jerkov, Žižić, Skroče, Vilfan... U pravu je Kari.

Etrurac

pre 2 godine

Ako smo nasledili dugove, podelili im ambasade izgubili svu imovinu u drugim republikama, a Srbija je imala najveću imovinu van Srbije.
Pa možemo bar medalje da nasledimo...

Momčilo

pre 2 godine

Bravo Kari! Ja odavno to ne računam, naše je od 1995 i Atine. Tako je jedino pošteno. Ne treba mi nešto što mi ne pripada. Sve sto je SFRJ osvojila ostaje njeno, nije ni Srpsko ni Hrvatsko ni Bosansko nije ničije. To nema veze sa kontinuitetom države mada ni tu ne polažemo pravo zato sto smo se 2000 ponovo učlanili u UN. Živela Srbija!

jeremija

pre 2 godine

ovaj već počeo naopako, mi smo i naslednici Jugoslavije i to su naše medalje,a Pešiću bolje da gleda kako će ponovo osvojiti neku medalju.

makarije

pre 2 godine

Realan čovek i veliki gospodin. Gleda realno u prošlost, sadašnjost i budućnost. Ne treba se osvrtati unazad šta smo mogli i šta smo mogli ostvariti, verovatno je to bilo najbolje što smo mogli. Uz ovako kvalitetnog trenera i čoveka, nebo je granica. Ne sumnjam da će izostati uspeh. Svojim autoritetom će sigurno motivisati naše zvezde i ostale vrhunske igrače da daju svoj maksimum.

Макс

pre 2 godine

Ми у Србији смо се тим медаљама радовали, и навијали за те тимове ма како да се држава звала, и то су "наше" медаље. Што се мене тиче, може да их, поред нас, присвоји свако ко је био у саставу тих држава, ал то је питање за те државе и народе.

Albanac

pre 2 godine

Verujem da, od Triglava do Gevgelije niko, niko ne bih imao nista protiv prisvajanja medalja i trofeja. Ali sigurno svi su protiv prisvajanja jna i vojnih sredstava i njihovog koriscenja protiv istih.

Cujte srbi

pre 2 godine

Kari je rekao istinu. Nisu samo nase da ih prisvajamo. Mozemo samo od 2006 goodine da brojimo osvojene medalje, a pre toga su sve zajednicke.
Mnogi se nece sloziti, bolece ih ovo sto je Kari izjavio...mnigi ce mu to zapamtiti i pljuvati ga.

Arthur Dent

pre 2 godine

U pravu bi bio da nije jedne jedine stvari, kada se ta velika Juga raspala bivsa "braca" su se odrekla apsolutno svega sto se deasilo od 45. do 91. godine. Tako da, "prisvojene" su medalje samo zato sto ovi drugi nisu zeleli da imaju veze sa Jugom. Mislim da niko normalan ne spori uticaj i doprinos apsolutno svih pojedinaca koji su ucestvovali u svim sportskim dostignucima bivse drzave. Samo sto jedino Srbija nije odlucila da se odrekne proslosti, dobre ili lose, i zbog toga je ostala kao jedini naslednik bivse drzave. Konkretno, cak i FIBA po tom principu sve medalje daje nama, kao sto Rusima daju sve medalje SSSR-a. Licno, hvala im svima na divnim uspomenama, a nadam se da ce nam obezbediti i neke nove i lepse u buducnosti.

Макс

pre 2 godine

Ми у Србији смо се тим медаљама радовали, и навијали за те тимове ма како да се држава звала, и то су "наше" медаље. Што се мене тиче, може да их, поред нас, присвоји свако ко је био у саставу тих држава, ал то је питање за те државе и народе.

Etrurac

pre 2 godine

Ako smo nasledili dugove, podelili im ambasade izgubili svu imovinu u drugim republikama, a Srbija je imala najveću imovinu van Srbije.
Pa možemo bar medalje da nasledimo...

jeremija

pre 2 godine

ovaj već počeo naopako, mi smo i naslednici Jugoslavije i to su naše medalje,a Pešiću bolje da gleda kako će ponovo osvojiti neku medalju.

Tor

pre 2 godine

Pa kad možemo da prisvajamo dugove Jugoslavije, možemo i medalje. Tako da, Svetislave, batali ti tu retoriku i usredsredi se na vođenje reprezentacije.

Arthur Dent

pre 2 godine

U pravu bi bio da nije jedne jedine stvari, kada se ta velika Juga raspala bivsa "braca" su se odrekla apsolutno svega sto se deasilo od 45. do 91. godine. Tako da, "prisvojene" su medalje samo zato sto ovi drugi nisu zeleli da imaju veze sa Jugom. Mislim da niko normalan ne spori uticaj i doprinos apsolutno svih pojedinaca koji su ucestvovali u svim sportskim dostignucima bivse drzave. Samo sto jedino Srbija nije odlucila da se odrekne proslosti, dobre ili lose, i zbog toga je ostala kao jedini naslednik bivse drzave. Konkretno, cak i FIBA po tom principu sve medalje daje nama, kao sto Rusima daju sve medalje SSSR-a. Licno, hvala im svima na divnim uspomenama, a nadam se da ce nam obezbediti i neke nove i lepse u buducnosti.

skywalker

pre 2 godine

Србија је од Југославије наследила и права и обавезе...Тако да, ако ћемо дијелити са осталим републикама медаље, онда да се и обавезе подијеле...

Nemanja

pre 2 godine

Zajedno smo ih osvajali?
Od 12 igraca u rosteru koji su osvojili SP 2002, 11 srba i plus trener srbin...jako sam razocaran u ovaj odgovor i generalno "jugoslovena" Pesica.

Revizionizam i renesansa

pre 2 godine

O kakvim dugovima vi lupetate? Dugovi SFRJ su podeljeni izmedju republika. Ili vas je neki desnicar ubedio u suprotno??
Ako su se podelili dugovi i imovina, zasto bi za medalje bilo drugacije?
A zasto su svi redom pobegli od nas je vec neka druga prica...

Dušan

pre 2 godine

Ajde piroćanac ne lupaj,nismo se mi odvojili i napustili Jugoslaviju nego komšije...hteli su svoju državu,napravili su,daleko im lepa kuća! I te kako su naše medalje.

Bg

pre 2 godine

Reprezentacija koju čine Zdovc, Radja, Kukoč, Perasović, Knego, Nakić, Dražen, Aco Petrović, Čutura, Obradović, Radović, Divac, Paspalj, Danilović... Ne pripada ni jednoj novo nastaloj državi. Ili ona iz Ljubljane sa SP u sastavu Simonović, Kapičić, Čermak, Ćosić, Rajković, Jelovac, Plećaš, Daneu, Skansi... Ili onoj Kića, Moka, Praja, Mirza, Raša, Jerkov, Žižić, Skroče, Vilfan... U pravu je Kari.

Paja iz Vrcina

pre 2 godine

Ne prisvajamo mi Kari nista. Oni su se sami odrekli svega, pa i medalja. Njihov izbor. Mi smo zakoniti naslednici svega i nema potrebe za bilo kakvom polemikom oko toga.

realno

pre 2 godine

U pravu bi bio da nije jedne jedine stvari, kada se ta velika Juga raspala bivsa "braca" su se odrekla apsolutno svega sto se deasilo od 45. do 91. godine. Tako da, "prisvojene" su medalje samo zato sto ovi drugi nisu zeleli da imaju veze sa Jugom. Mislim da niko normalan ne spori uticaj i doprinos apsolutno svih pojedinaca koji su ucestvovali u svim sportskim dostignucima bivse drzave. Samo sto jedino Srbija nije odlucila da se odrekne proslosti, dobre ili lose, i zbog toga je ostala kao jedini naslednik bivse drzave. Konkretno, cak i FIBA po tom principu sve medalje daje nama, kao sto Rusima daju sve medalje SSSR-a. Licno, hvala im svima na divnim uspomenama, a nadam se da ce nam obezbediti i neke nove i lepse u buducnosti.

ma ajde ti to objasni šta si napisao...odrekli smo se šešelja miloševića arkana i takvih čovječe a ne medalja.
po ustavu 1974 znači zakonski su sve članice imale pravo na samoopredjeljenje , znači isto kao češka i slovačka, isto kao cijeli sssr ali vama srbima to nikako neide u glavu jer ste oružjem jna krenuli da osvajate šta nije vaše pod parolom da je vaše jer tamo srbi žive. ajde zamisli da su to svi narodi krenuli raditi u bivšim komunističkim zemljama. znači vi ste jedini narod koji je uzrokovao rat u evropi u to vrijeme zbog te logike i još uvijek radite probleme

Momčilo

pre 2 godine

Bravo Kari! Ja odavno to ne računam, naše je od 1995 i Atine. Tako je jedino pošteno. Ne treba mi nešto što mi ne pripada. Sve sto je SFRJ osvojila ostaje njeno, nije ni Srpsko ni Hrvatsko ni Bosansko nije ničije. To nema veze sa kontinuitetom države mada ni tu ne polažemo pravo zato sto smo se 2000 ponovo učlanili u UN. Živela Srbija!

šinda

pre 2 godine

Ovi što spominju dugove, bolje da se informišu pa tek onda komentarišu, pošto su sve zemlje nakon raspada velike države preuzele svoj deo duga. Isto tako su preuzele svoj deo imovine, tako da ne lupate gluposti.

miro split

pre 2 godine

Ako je išta u onoj Jugoslaviji valjalo onda je to košarka. Ljudi koji su od ničega napravili košarkaški svjetsko carstvo i čudo jesu bili Srbi i to je činjenica ali su to čudo i carstvo osmislili bez politike i ideologije. U tu reprezentaciju su dolazila golobrada dica i u njoj seću se stvarali vrhunski ljudi i sportaši. Reprezentacija Jugoslavije u košarci je jedna od stvari koja u meni budi nostalgiju za prošlim vrimenima. Svi ti ljudi koji su učestvovalo u tom stvaranju nisu bili zaslijepljeni sa nacijom i politikom. Zato su i radili tako dobar posal. Niko u tu reprezentaciju nije ulazija ka Hrvat ili ka Srbin... Ulazili su ka Jugoslaveni.
Jugoslavije više nema. Nema više ni ti medalja.
Ne pripadaju nikome osim nama koji se te reprezentacije sićamo sa ponosom i nostalgijom, a vi veliki Hrvati i Srbi osvojite svoje medalje.
Niko van to ne brani.

Cujte srbi

pre 2 godine

Kari je rekao istinu. Nisu samo nase da ih prisvajamo. Mozemo samo od 2006 goodine da brojimo osvojene medalje, a pre toga su sve zajednicke.
Mnogi se nece sloziti, bolece ih ovo sto je Kari izjavio...mnigi ce mu to zapamtiti i pljuvati ga.

my way

pre 2 godine

Drugovi i drugarice Srbija se prva odvojila od SFRJ..svojim ustavom u kojem pise da na teritoriji Srbije ne vaze savezni zakoni.proucite malo
(Jugosloven, 4. oktobar 2021 17:18)

Напротив, пише да савезни устав и закони имају приоритет над републичким и то је неспорна чињеница. Проучи мало више.

Ivo Split

pre 2 godine

Velik broj komentatora spominje nekakvo nasljeđivanje dugova bivše države koje je palo na Srbiju.

Nevjerojatno koliko vam je ispralo mozak, pa nije nikakva tajna da su dugovi i obaveze po kreditima podijeljene po bivšim republikama.

Joni

pre 2 godine

Zavisi koje. Ako misli na SFRJ, nije pošteno da bude naše jer su te medalje osvajali i takmičari iz drugih republika. Pošteno je da delimo i dugove i medalje.
Ako misli na SRJ, to je već drugačija priča i te medalje jesu naše.

Miami

pre 2 godine

Posteno je, zato sto je 90 % igraca i to onih najboljih iz Srbije. Zamislite da se sad pocne gledati u americkoj reprezanticiji, koliko su zasluzni beli, a koliko crni igraci. Nebulozno. A drugo, videlo se gde je srpska kosarka posle raspada Jugosalvije, a gde su ostale. Ostale ne postoje.

mare

pre 2 godine

Nego šta nego da ću da ih prisvajam ,sve te medalje je osvojila moja zemlja,zemlja za koju sam navijao i naivijam,igrači koje sam osećao svojima,radovao se i tugovao zbog njih.Apsolutno mi nije bitno kako se zvala moja zemlja i kolika je bila.Normalno da neću reći Srbija je bila prvak sveta 1978 ali cu reci moja zemlja SFR Jugoslavija je bila prvak sveta u košarci 1978,moja zemlja SR Jugoslavija je bila olimpijski prvak 2000 u odbojci,moja zemlja Srbija i Crna gora je bila prvak sveta u vaterpolu 2005,moja zemlja Srbija je bila omladinski šampion u fudbalu 2015.Sve je to moja zemlja i sve su to medalje moje zemlje.To ne znači da nekome osporavam da medalje pre 2006 isto smatra svojim i prisvaja ih ako hoće.Ali ako neko iz Zadra,Maribora,Tuzle,Velesa ili Cetinja ima problem da kaze medalje do 1991 su medalje moje zemlje to je njegov problem.Te medalje mogu biti svačije od Vardara do Triglava samim tim i moje a nikako ne mogu biti ničije kako neki žele.Sad neko dodje i kaže to što si se ti radovao 1990 uz Dražena ,Divca,Paspalja,to je neka iluzija,to se više ne važi,to nije osvojila tvoja zemlja,smešno zar ne?

sve je jasno

pre 2 godine

Niko ovde i ne tvrdi su te košarkaške medalje osvajali samo košarkaši iz Srbije. Isto tako, niko te medalje ne prisvaja niti ih je prisvojio. Jednostavno, one su pripale Srbiji kao pravnom nasledniku bivše Jugoslavije.

vuk

pre 2 godine

Ne radi se tu o poštenju ili ne..
Srbija je država naslednica Jugoslavije, kao Rusija što je SSSR-a.
I tu nema nikakvog spora.
A Pešić je, malkice, jugonostalgičar.

Albanac

pre 2 godine

Verujem da, od Triglava do Gevgelije niko, niko ne bih imao nista protiv prisvajanja medalja i trofeja. Ali sigurno svi su protiv prisvajanja jna i vojnih sredstava i njihovog koriscenja protiv istih.

miro split

pre 2 godine

Ako već mislite da su medalje iz SFRJ samo srpske medalje onda bi bija red da organizirate svečano vraćanje medalja.
Recimo Kukoč i Rađa bi mogli svoje medalje svečano da predaju Divcu i Paspalju.
Baš me zanima bi li Vlade i Žarko pristali na to ka ljudi i ka sportaši ili bi i njima politika pomutila mozak?

Србин црногорац.

pre 2 godine

Овај не зна елементарне ствари, медаље "присваја" онај ко је наставио да буде Југославија и плаћа њене кредите а не други који су из ње изашли.

Žarko

pre 2 godine

Do 1991 zajedničko posle naše! Meni tudje ne treba a i nije pošteno. Da ne brojimo igrače ali nikada nije bilo više od pola "naših" igrača. Sve je to bilo izmešano.

ja

pre 2 godine

Srbija je pravni naslednik Jugoslavije.
(Qwerty86, 04. oktobar 2021 12:57)

Čega tačno? Dugovi su podeljeni odavno, na Srbiju je palo 11,5 milijardi od 22 milijarde koliko je imala sfrj. Imovina u zemlji i inostranstvu takodje podeljena. Jedino smo nasledili članstvo u UN, i još nekim organizacijama gde su druge republike primljene po automatizmu, a gde mi nismo imali prava učešća zbog sankcija i gde bi svejedno bili primljeni. Malo se informiši, zvanični podaci su dostupni na, netu, a mi koji pamtimo tita znamo kako je sve bilo i na žalost kako je prošlo.

Алеја великана

pre 2 godine

СРЈ је званично земља сукцесор СФРЈ, СЦГ је сукцесор СРЈ а Србија сукцесор СЦГ и све медаље свих тих држава припале су Србији јер је тако договорено споразумима тако да је званично одавно стављена тачка на ту тему, а приватно свако може да замишља шта год жели.

Dragan

pre 2 godine

Pametni Pesic, ako niste razumeli, pokusa da nas probudi. Ako zelimo neki uspeh moramo se okrenuti buducnosti i gladni i zedni uci u neko sledece takmicenje.

Abart

pre 2 godine

Nije jos maltene ni postao zvanicno selektor vec mi se ne svidja izjava. Nego ko bi trebao ? Rusija moze za SSSR ali kad je Srbija u pitanju onda nije fer. ajde bre okanite se Srbije malo.

JPR24

pre 2 godine

Pesic počeo žestoko da lupa. Te trubi o Jokicu, sad ovo. Niko drugima ništa ne brani, oni su pljunuli na sve sto je bilo zajednicko, a i pravno zna se ko je naslednik zbog svega toga, tako da ovde ispada prosto glup. Niko u Srbiji ne spori ko je sve igrao u ekipi Jugoslavije, već pričaju ljudi sa košarkaškim respektom o igračima poput Kukoča, Zdovca, Rađe, Dražena, Drobnjaka, i svih ostalih iz raznih vremena.

pomorac Kotor

pre 2 godine

Znaci ovako, Srbi bi da prisvoje medalje Jugoslavije ali npr. zasluge Tesle ne bi da prisvoji Austrougarska. Da se razumijemo Tesla jeste bio po uvjerenju Srbin ali je bio sa drzavljanstvom Austrougarske. E sad znam da ce mnogi da da daju objasnjenja to je ovako to je onako, to nije isto itd. ali sta god da misle i napisu to je na kraju licimjerje

Miron

pre 2 godine

Kari, bavi se onim što najbolje znaš, pusti politiku! Srbija je zahvaljujući svojoj državnosti,stvorila obe Jugoslavije i da nije bilo nje ove banana republičice nikada ne bi bile države. Srbija je pravni naslednik SFR Jugoslavije tako da su osim dugova njene i medalje i titule.

robi

pre 2 godine

Srbija je nasledila medalje SRJ . Od 1995 do 2002 sve što je osvojeno a osvojeno je više nego u nekim dekadama SFRJ.

Pešić je rekao da Srbija ne prisvaja odličja SFRJ i to je i formalno tako.

Bacite pogled na wiki serbia basketball medals i videćete da se broji od 1995.

I sa tim medaljama smo jači od Litvanije, Rusije.. samo se sa Špancima možemo meriti.

my way

pre 2 godine

Освајали смо их заједно, али то са новоствореним државама, што Србија није, нема никакве везе. То је питање државноправног континуитета, идентитета, а не кафанског препуцавања ко је у чему колико учествовао. Србија постоји од Берлинског конгреса до данас и њу за разлику од осталих нико ни 92. ни 2006, а ни од 2008. надаље нити признаје, нити повлачи признање.

Милош

pre 2 godine

Правно гледано, Србија има право да својата све медаље, не због Уједињених Нација, већ због Олимпијског комитета.
Још је Краљевина Србије била члан МОК-а, и то чланство се није мењало до данашњег дана, једино се мењало име државе. Правно гледано, једино нема право на медаље у оним спортовима чији кровни савези нису били у МОК-у у време освајања.
Реално, озбиљан је то бућкуриш да би се знало чије су медаље...

No

pre 2 godine

Da li je fer ili nije to je jedna tema. Ono što je zvanično jeste da nam NE pripadaju jer sajt fibe nedvosmisleno razdvaja te medalje od srpskih.

Dejan89

pre 2 godine

Za one koji su u dilemi - izvor Fiba basketball.

''From 1992 to 2003, the national team played under name of FR Yugoslavia and from 2003 to 2006 under name of Serbia and Montenegro ...all the results and medals from this period are succeeded by the Serbian national basketball team''.

Medals Gold: (1998, 2002)
Silver: (2014)
EuroBasket

Medals Gold: (1995, 1997, 2001)
Silver: (2009, 2017)
Bronze: (1999)

Olympic Games

Medals Silver: (1996, 2016

Goran

pre 2 godine

Srbija je pravni nasljdnik Jugoslavije ali medalje pripadaju i Jelovcu,zdovcu,Nakicu,Petrovicma,Plecasu, Solmann,Skansiju,Georgijvskom Delibasc,Varajicu itd. koji ne žive a nisu ni zivjeli u Srbiji. Tu treba da je kraj priče! Nikakva politika!

Nbc

pre 2 godine

Vrlo škakljiva tema. Znači kada neko kaže Srbija u košarci, vidi da je Srbija učestvovala desetak godina i osvojila par medalja. Za koga i odakle su Aca Nikolić, Žoc ili Žeravica, Korać, Kićo, Bodiroga, Divac.... Pa ne može tako. Nepravda je i prema hrvatima, slovencima.... Ali u košarci, učešće Srpskih trenera je 90% a igrača 50%. Ali sve to nije na kraju bitno. Srbija je nasljednik SFRJ. Nije fer da sve te košarkaške legende ispare sa medaljama.

Ivan

pre 2 godine

Drugim drzavama niko nije zabranio da priznaju uspehe jugoslavije kao svoje. Srbija je prirodan naslednik tih medalja. Normalno da necemo izbrisati iz svoje istorije rezultate samo zato sto smo igrali, pod drugim imenom.

KAZNA KRU

pre 2 godine

Nema problema, ako se ko buni možemo i da organizujemo mečeve sa svim bivšim YU državama, da igramo u TRI dobijene sa svakim od njih, pa ko pobedi medalje su njegove, a medalje će posle toga ionako ostati kod istog vlasnika.

Jugosloven

pre 2 godine

Drugovi i drugarice Srbija se prva odvojila od SFRJ..svojim ustavom u kojem pise da na teritoriji Srbije ne vaze savezni zakoni.proucite malo

statuskan

pre 2 godine

Prisvojila je i Rusija medalje SSSR-a u košarci iako je najveće zasluge imala Litvanija.U uspesima bivše nam države najviše zasluga ima Srbija pa ne vidim nikakav problem!

Hobit

pre 2 godine

Velik broj komentatora spominje nekakvo nasljeđivanje dugova bivše države koje je palo na Srbiju.

Nevjerojatno koliko vam je ispralo mozak, pa nije nikakva tajna da su dugovi i obaveze po kreditima podijeljene po bivšim republikama.
(Ivo Split, 04. oktobar 2021 12:59)

Da, ali od 22 milijarde, Srbiji je pripao dug nesto malo preko 12 milijardi. Vise nego duplo vise. Ostatak je podeljen na ostalih 5.
Medalje bi na ravne casti a dug Srbiji najvise.

Antis

pre 2 godine

Glavni grad SFRJ je bio Beograd, Beograd je i dalje glavni grad,sada Srbije. Medalje treba da ostanu tu gde su i to je legitimno.
Sa moralne strane, jesu ucestvovali ljudi iz drugih zemalja kao sto Pesic kaze, ali oni svakako ne bi bili na toliko visokom nivou da nije bilo trenera da ih stvore, a to su opet treneri iz Srbije. U prilog tome idu njihovi rezultati unazad 30god,iako su srpska skola kosarke,osim jednog izleta Slovenije jer eto imaju dva vanserijska igraca.

Zodiac

pre 2 godine

Ma samo neka više nismo zajedno eto im sve medalje. Svako sebi medalje nisu mjerilo bilo čega, bitan je dobar život, a medalja nanje - više.

Milija

pre 2 godine

Evo momak da te rszuverim. Primer. Guglaj Ice hockey Russia. Videćeš da se računaju medalje od 1994 kada je Rusija postala samostalna država. Takodje ako Izguglaš Olimpijske medalje naći ćeš da je od 1994 Rusija na olimpijadama osvojila 554 medalje. Ne računaju se medalje SSSR
(Johny Walker, 4. oktobar 2021 17:12) .

Gospodine, vidi se da ste upuceni u guglanje podataka iz hokeja i olimpijskih igara, ali ja i dalje stojim pri tvrdnji da za ovaj sport o kome se govori, kao recimo i fudbal, ste veoma neupuceni, te stoga vasi argumenti u ovoj raspravi ne vode nicemu.

posmatrač®

pre 2 godine

"Nego šta nego da ću da ih prisvajam ,sve te medalje je osvojila moja zemlja,zemlja za koju sam navijao i naivijam,igrači koje sam osećao svojima,radovao se i tugovao zbog njih.Apsolutno mi nije bitno kako se zvala moja zemlja i kolika je bila...Sve je to moja zemlja i sve su to medalje moje zemlje.To ne znači da nekome osporavam da medalje pre 2006 isto smatra svojim i prisvaja ih ako hoće.Ali ako neko iz Zadra,Maribora,Tuzle,Velesa ili Cetinja ima problem da kaze medalje do 1991 su medalje moje zemlje to je njegov problem.Te medalje mogu biti svačije od Vardara do Triglava samim tim i moje a nikako ne mogu biti ničije kako neki žele.Sad neko dodje i kaže to što si se ti radovao 1990 uz Dražena ,Divca,Paspalja,to je neka iluzija,to se više ne važi,to nije osvojila tvoja zemlja,smešno zar ne?
(mare, 4. oktobar 2021 23:20)

Sve si lepo objasnio, i tu se nema šta dodati.
Medalje pripadaju svima onima koji ih priznaju kao svoje, i svima onima koji su navijali i radovali im se. A ako je nekome sve to što je bilo ranije toliko mrsko (naravno, pod uslovom da je živeo u toj zemlji i zna o čemu priča), slobodno neka ih se odrekne. Ja sigurno ne želim, i to nema nikakve veze sa nekom eventualnom jugonostalgijom i sličnim pričama. To ima veze samo sa odrastanjem i nekim lepim ličnim uspomenama, a te uspomene nam niko ne može uzeti ili obrisati.

History

pre 2 godine

Gospodine pesicu ako si veliki trener ali se ne razumes u zakon. Ujedinjene nacije pise lepo Kako Kona se republika ocepi od matice drzave ona gubi Samo drzava koja se nije ocepila I ona je ostala naslednica svih uspeha. Znaci nema nikakog prisvajanja nego to srrbiji pripada kao jedinica koja je ostala naslednica.
(zdravko, 04. oktobar 2021 13:00)

Jugoslavija je pod tim imenom isključena iz UN i kao takva i vraćena nazad. Republike koje su su se razdružile tražile su prijem. Po raspadu SFRJ je izvršena sukcesija i sve je podeljeno. Od dugova, deviznih rezervi, imovine.

Stef

pre 2 godine

Žao mi je kouč, ali možemo. Ako su svi pobegli od nas, ostavili nam sve ono najgore, vala možemo i mi da uzmemo, tj da nam ostane, nešto što valja.

B. P

pre 2 godine

Od 1995 do 2002 treba. Kakve je Crna Gora imala igrace? Predrag Drobjnak I Scepanovix, ali njihov ucinak u reprezwntaciji nije bio jako veliki. Ali realno, obojica su se stvorili kao igraci u Srbiji. Drobjnak je cak u to vreme bio moj omiljeni kosarkas I jedna od najvecih legendi Partizana I dan danas. Nema sta, od 1995 do 2002 Jesu 100% srpske medalje I toga ne trrba da se

Petar

pre 2 godine

Da, ali od 22 milijarde, Srbiji je pripao dug nesto malo preko 12 milijardi. Vise nego duplo vise. Ostatak je podeljen na ostalih 5.
Medalje bi na ravne casti a dug Srbiji najvise.
(Hobit, 04. oktobar 2021 17:37)

Netačno!!!
1988.godine srpski dug prema MMF je 5,5 mld $ !!!

Г

pre 2 godine

Мудрица, нема шта! ..а дугове, то је ок.
Чак и Звезда у Барију када је била Југославија у једном тиму мора да подели успех?

makarije

pre 2 godine

Realan čovek i veliki gospodin. Gleda realno u prošlost, sadašnjost i budućnost. Ne treba se osvrtati unazad šta smo mogli i šta smo mogli ostvariti, verovatno je to bilo najbolje što smo mogli. Uz ovako kvalitetnog trenera i čoveka, nebo je granica. Ne sumnjam da će izostati uspeh. Svojim autoritetom će sigurno motivisati naše zvezde i ostale vrhunske igrače da daju svoj maksimum.

ja sam ja

pre 2 godine

Niko tu ne prisvaja ništa! Odlučili su da odu iz Jugoslavije! Kamo sreće da nikada nije ni bilo Jugoslavije, tada bi i danas osvajali medalje za “tamo neku državu” a nije ni iskljuceno da bi neki tražili i sprska državljanstva

Čitaj između redova, piše malim slovima

pre 2 godine

Ali je zato okej da nasledimo dugove Jugoslavije, zbog kojih se i danas dve srpske generacije oporavljaju...

Milos

pre 2 godine

U pravu si Pesicu, puno nepostenih stvari i ljudi sa prostora bivse Jugoslavije, pa eto moramo svi mi u Srbiji da zivimo sa time, pa sta sada!? Da su samo medalje, ih pa lako bi mi sa time. Ali neke nepostene stvari koje su se desile a za to "medalje" pripadaju svima, ne samo Srbima, pa kada i to podele, mozda i popricamo o medaljama. Ovako titula ostaje u Srbiji. Sa gubitnicima i zlonamernicima ne delimo...

zdravko

pre 2 godine

Gospodine pesicu ako si veliki trener ali se ne razumes u zakon. Ujedinjene nacije pise lepo Kako Kona se republika ocepi od matice drzave ona gubi Samo drzava koja se nije ocepila I ona je ostala naslednica svih uspeha. Znaci nema nikakog prisvajanja nego to srrbiji pripada kao jedinica koja je ostala naslednica.

Johny Walker

pre 2 godine

Јел тако и Русија није наследник Ссср медаља? Мало сутра
(Пера, 04. oktobar 2021 13:38)

Rusija nije naslednik. Podvučena je crta
Kao i Čehoslovačka.

U svakom sportu se vodi do razdvajanja i tu stavljena tačka

croata

pre 2 godine

Распадом СФРЈ извршена је расподела дуга екс Југославије, па је тако ондашњој СРЈ (коју су чиниле Србија и Црна Гора) припало 36,5 одсто, Хрватској 29,5 одсто, Словенији 16,4 одсто, БиХ 13,2 и Македонији 5,4 одсто.

po ovom principu i raspodela medalja :-)
(milan, 04. oktobar 2021 17:27)

Sfrj je osvajala ova zlata:
OI zlato 1980.g
EP zlato 73,75,77,89 i 91.
SP zlato 70,78 i 90.
Uz to Sfrj je osvojila jos 17 srebra i bronci.
Dakle po principu pravedne raspodjele, molio bih da iduci put kad pisete o hrvatskoj kosarkaskoj reprezentaciji, navedete da je rijec o dvostrukim prvacima svijeta i evrope. Iako je to minimum ostavstine hrvatske dovoljno je. Ostale medalje nam ne trebaju.

Anti sfrj

pre 2 godine

Medalje pripadaju Srbiji kao pravnom nasledniku sfrj.E sad ja ih ne bi ubrajao sa medaljama koje danas osvaja Srbija mislim da one medalje pripadaju kosarkaskom muzeju Beograda ako takav postoji,ne treba se odreci nesto sto nama pripada ali se treba i mora krenuti od 0.Spominju se dugovi koji su raspodeljeni svima a znam da su cro i slo odplatili svoje pre 10-15 godina mi jos nismo resili taj dug.

Goxy

pre 2 godine

Potpuno nepotrebna izjava i ne znam cemu sada to. Na svim statistikama stoje zastave i nazivi zemlje koja je bila u tom trenutku. !978, je to bila SFRJ npr. a meni je tada na pasosi pisalo SFRJ, ja sam se radovao zlatu u Manili. Tako da je to tada nila moja zemlja, a ako neko iz HR to sada ne smatra svojom zemljom, njegov problem. Jedan Djordjevic je oscvajao medalje pod zastavam vise drzava i sta sada to nisu njegove medalja, a on nije iz SRbije? Ne mlatite praznu slamu, ko oseca SFRJ kao nekada svoju zemlju, bice ponosan na uspehe te zemlje, a ko ne, sta da mu radimo....
(Hak Fin, 4. oktobar 2021 16:07

Kari je rekao da Srbija ne bi trebalo da svojata medalje SFRJ. A ne da bilo ko, ko je osećao SFRJ kao svoju zemlju ne treba da doživljava te medalje kao uspeh.

Wert

pre 2 godine

Medjunarodni Olimpijski Komitet, a i druge medjunarodne sportske organizacije, su donele odluku da državi koja je pravni naslednik bivse države pripadaju sve medalje. Posto je Srbija pravni naslednik bivse države Srbiji su pripisane sve medalje tako da Pesicu, a i ostalim Jugoslovenima, ostaje samo da se žale medjunarodnim organizacijama. Srbija nema ništa sa tim. Tako je bilo u slučaju SSSR a i u drugim slučajevima.

Neki će reci da je nepravda u pitanju. Možda i jeste, ali sto puta je veća nepravda sto je Srbija odlobodila bivšu “braću” 1918 a oni joj u II Svetskom ratu vratili onako kako su vratili.

beogradski

pre 2 godine

Sto se mene tice, Srbija nema veze sa medaljama SFRJ. To je moje misljenje, iako sam rodjen u SFRJ. Ne osecam te uspehe, kao uspehe svoje zemlje. SRJ je vec druga prica. SRJ nije drzava naslednica SFRJ, pa uspesi SFRJ nemaju veze sa tom drzavom, a Srbija JESTE pravni naslednik SRJ/SCG, tako da su to nasi uspesi. Na to jos treba dodati da su reprezentacije SRJ/SCG cinili uglavnom sportisti iz Srbije, a i veliki broj crnogorskih sportista sebe smatra Srbima. Naravno, bilo je i onih koji sebe smatraju Crnogorcima u etnickom smislu, koji su nastupali za tu zemlju, ali vise je bilo Srba koji su nastupali za Hrvatsku, nego etmicklih Crnogoraca koji su nastupali za SRJ/SCG. U odbojici etnickih Crnogoraca nije bilo, u kosarci znam samo za Scepanovica i Drobnjaka, u fudbalu za Mijatovica, Savicevica i Brnovica (verovatno ih je bilo vise, s obzirom na masovnost fudbalera), od Rukometsa secam se samo Kapisodu, Djurkovica i Djukanovica. U vaterpolu ih je bilo dosta, ali vise nasih. Mada nakon raspada se videlo ko je ko u vaterpolu, kao i u ostalim sportovima doduse.

Johny Walker

pre 2 godine

Rusija nije naslednik. Podvučena je crta 
Kao i Čehoslovačka. 

U svakom sportu se vodi do razdvajanja i tu stavljena tačka 
(Johny Walker, 4. oktobar 2021 14:32) 

Dzabe spinujete gospodine, vidi se da ne pratite sport.
(Milija, 04. oktobar 2021 14:51). Podvučena je crta 
Kao i Čehoslovačka. 

U svakom sportu se vodi do razdvajanja i tu stavljena tačka 
(Johny Walker, 4. oktobar 2021 14:32) 

Dzabe spinujete gospodine, vidi se da ne pratite sport.
(Milija, 04. oktobar 2021 14:51)

Evo momak da te rszuverim. Primer. Guglaj Ice hockey Russia. Videćeš da se računaju medalje od 1994 kada je Rusija postala samostalna država. Takodje ako Izguglaš Olimpijske medalje naći ćeš da je od 1994 Rusija na olimpijadama osvojila 554 medalje. Ne računaju se medalje SSSR

Каурин

pre 2 godine

Пешић је "пакет"!
Европско је освојио релативно лако, али светско је било... Дакле, спремите се за кошарку у којој ће Кари покидати живце, али у којој има резултате.
Поздрављам његово именовање. Наши играчи доказано реагују на ауторитете!

Milija

pre 2 godine

Rusija nije naslednik. Podvučena je crta
Kao i Čehoslovačka.

U svakom sportu se vodi do razdvajanja i tu stavljena tačka
(Johny Walker, 4. oktobar 2021 14:32)

Dzabe spinujete gospodine, vidi se da ne pratite sport.

Objektivan

pre 2 godine

Pesic je car.Covek od 72 godine treba da bude primer mladjima kako se pristupa reprezentaciji.Pored svemirskog poznavanja kosarke ima zelju elan energiju posvecenost i disciplinu.Srpska Struka je 90% zasluzna za uspehe SFRJ u kosarci i to se 100% slazem sa Karijem dok su igraci iz Hrvatske pogotovo u periodu 1987-91 najzasuzniji za osvojene medalje.(Kukoc Petrovic Radja Komazec Perasovic Cvjeticanin Cutura Vrankovic Crnogorci Paspalj Radulovic Slovenac Zdovc Srbi Divac Danilovic Savic Obradovic Djordjevic na zalost samo 91 zbog neslaganja sa Petrovicem.Srpska kosarkaska struka je na celu sa Acom Nikolicem medju najjacima u svetu.

nbc

pre 2 godine

Objektivan, 5. oktobar 2021 01:29
Uopšte nisi objektivan. Od selektora reprezentacije jedino Novosel I Ćosić nisu bili Srbi. Dalje, naše najbolje prvenstvo 1978. prva petorka Slavnić, Kićanović, Dalipagić, Radovanović, Jerkov. Četvorica Srba (računam i Dalipagića jer je karijeru napravio u Partizanu i živi u Srbiji, kao što ne računam Dražena ili Čuturu ovamo jer su igrali u Hrvatskoj). Prvi veliki uspjesi su vezani za Koraća. Ali kada se sve sabere, učešće Srba 50%. I odakle ti Paspalj Crnogorac? Jesi li ga pitao? Čovjek je Srbin i živi u Srbiji. Od 1987. do 1991. i Srbi imaju i te kako uticaja: Đorđević, Obradović, Danilović, Paspalj, Divac, Savić, Radović. Skoro pola reprezentacije su bili Srbi.

Sava

pre 2 godine

Pesic je odlican kosarkaski strucnjak ali nije pravnik. Kao laik je mozda i u pravu. Ali nije sve sto je laicima logicno nije uvek i pravno ispravno. Srbija je pravna naslednica bivse drzave i zato joj se pripisuju sve te titule ali to je kompleksna tema i ne zelim da o tome sada razglabam. Samo cu reci da svako treba da se bavi svojom strukom i svojim poslom i bice nam svima bolje.

BMGT

pre 2 godine

Period od 2000. do 2003. svaki put kad sam gledao SRJ u CG, mi Srbi navijali za nas, oni protiv nas, od 2003. kad je stvorena tzv. DZ SCG, vise niko nije navijao za tu drzavu

milan

pre 2 godine

Распадом СФРЈ извршена је расподела дуга екс Југославије, па је тако ондашњој СРЈ (коју су чиниле Србија и Црна Гора) припало 36,5 одсто, Хрватској 29,5 одсто, Словенији 16,4 одсто, БиХ 13,2 и Македонији 5,4 одсто.

po ovom principu i raspodela medalja :-)

Hak Fin

pre 2 godine

Pesic je rekao sta je rekao, a to je nepotrebno. Ne znam na koga misli, kada kaze da prisvajamo medalje, na KSS ili OKS? Ja eto licno prisvajam to jest, smatram da su medlje osvojili igraci moje zemlje nekada SFRJ sada Srbija, a sada ako to nekome nije jasno sta da se radi. Na zvanicnim statistikama se vode pod nazivima zemlje u trenutku osvjanja, a ako KSS i OKS smatraju da oni naslednici KSJ i JOK to neka Pesic raspravi sa njima, to su njegovi sefovi....

Hak Fin

pre 2 godine

Potpuno nepotrebna izjava i ne znam cemu sada to. Na svim statistikama stoje zastave i nazivi zemlje koja je bila u tom trenutku. !978, je to bila SFRJ npr. a meni je tada na pasosi pisalo SFRJ, ja sam se radovao zlatu u Manili. Tako da je to tada nila moja zemlja, a ako neko iz HR to sada ne smatra svojom zemljom, njegov problem. Jedan Djordjevic je oscvajao medalje pod zastavam vise drzava i sta sada to nisu njegove medalja, a on nije iz SRbije? Ne mlatite praznu slamu, ko oseca SFRJ kao nekada svoju zemlju, bice ponosan na uspehe te zemlje, a ko ne, sta da mu radimo....

Bane2104

pre 2 godine

Verujem u znanje trenera Svetislava Pesica, dokaza za to je puno u njegovoj karijeri kako u klupskoj kosarci tako i u radu sa reprezentacijama. Iskusan i ostvaren trener poput njega je najbolji garant da ce uz veliki rad, kosarka da se vrati "kuci" a mi u nekom srednjem roku da se vratimo na svoje mesto.

Dušan

pre 2 godine

Prvih nekoliko komentara sa najviše pluseva pričaju o dugovima koje je Srbija nasledila...
Mogli bi se malo bolje informisat i knjigu u ruke umesto šta slušate kafanske priče.

Znalac

pre 2 godine

Posto nema SFRJ Jugoslavije nema ni medalja kao vlasnistvo neke drzave.One su vlasnistvo igraca koji si ih osvojili.Ako se neko ko je rodjen u SFRJ Jugoslaviji stidi svoje zemlje, nigde mu nece biti dobro.
Jedino mozemo da pricamo o medaljama posle raspada a tu su sve usili Slovenci. I dok Srbija ne osvoji nesto konkretno tu nemamo nista da pricamo dalje.
Jer srebrna i bronzana nebi trebale da postoje nisi prvi racuna se samo prvo mesto.Moze da se izmisli i gipsana medalja za 4 zasto ne.

dugovi su podijeljeni

pre 2 godine

koja razlika u nivou, "ONCE BROTHER" micao zastavu jer igra juga, patetika, mir blabla...cim ameri ugase kameru 100 medalja za srbiju, svakom pjeva pjesmu koju zele

fergisav

pre 2 godine

oni koji su se odvojili od jugoslavije su oni koji su se odrekli od njehih, kako ruznih, tako i lepih stvari.
kako nam je ostavljena beda, tako je i slava.

Pedro Armendariz

pre 2 godine

Srbija je pravni naslednik SRJ, a ne FNRJ/SFRJ. Ne pišite o nečemu što ne znate. Savezna Republika Jugoslavija (skraćeno SR Jugoslavija ili SRJ) bila je država koja je stvorena 27. aprila 1992. odlukom Saveznog veća SFRJ, kao zajednička država Srbije i Crne gore.

Cujte srbi

pre 2 godine

Kari je rekao istinu. Nisu samo nase da ih prisvajamo. Mozemo samo od 2006 goodine da brojimo osvojene medalje, a pre toga su sve zajednicke.
Mnogi se nece sloziti, bolece ih ovo sto je Kari izjavio...mnigi ce mu to zapamtiti i pljuvati ga.

Nemanja

pre 2 godine

Zajedno smo ih osvajali?
Od 12 igraca u rosteru koji su osvojili SP 2002, 11 srba i plus trener srbin...jako sam razocaran u ovaj odgovor i generalno "jugoslovena" Pesica.

jeremija

pre 2 godine

ovaj već počeo naopako, mi smo i naslednici Jugoslavije i to su naše medalje,a Pešiću bolje da gleda kako će ponovo osvojiti neku medalju.

realno

pre 2 godine

U pravu bi bio da nije jedne jedine stvari, kada se ta velika Juga raspala bivsa "braca" su se odrekla apsolutno svega sto se deasilo od 45. do 91. godine. Tako da, "prisvojene" su medalje samo zato sto ovi drugi nisu zeleli da imaju veze sa Jugom. Mislim da niko normalan ne spori uticaj i doprinos apsolutno svih pojedinaca koji su ucestvovali u svim sportskim dostignucima bivse drzave. Samo sto jedino Srbija nije odlucila da se odrekne proslosti, dobre ili lose, i zbog toga je ostala kao jedini naslednik bivse drzave. Konkretno, cak i FIBA po tom principu sve medalje daje nama, kao sto Rusima daju sve medalje SSSR-a. Licno, hvala im svima na divnim uspomenama, a nadam se da ce nam obezbediti i neke nove i lepse u buducnosti.

ma ajde ti to objasni šta si napisao...odrekli smo se šešelja miloševića arkana i takvih čovječe a ne medalja.
po ustavu 1974 znači zakonski su sve članice imale pravo na samoopredjeljenje , znači isto kao češka i slovačka, isto kao cijeli sssr ali vama srbima to nikako neide u glavu jer ste oružjem jna krenuli da osvajate šta nije vaše pod parolom da je vaše jer tamo srbi žive. ajde zamisli da su to svi narodi krenuli raditi u bivšim komunističkim zemljama. znači vi ste jedini narod koji je uzrokovao rat u evropi u to vrijeme zbog te logike i još uvijek radite probleme

Dušan

pre 2 godine

Ajde piroćanac ne lupaj,nismo se mi odvojili i napustili Jugoslaviju nego komšije...hteli su svoju državu,napravili su,daleko im lepa kuća! I te kako su naše medalje.

Momčilo

pre 2 godine

Bravo Kari! Ja odavno to ne računam, naše je od 1995 i Atine. Tako je jedino pošteno. Ne treba mi nešto što mi ne pripada. Sve sto je SFRJ osvojila ostaje njeno, nije ni Srpsko ni Hrvatsko ni Bosansko nije ničije. To nema veze sa kontinuitetom države mada ni tu ne polažemo pravo zato sto smo se 2000 ponovo učlanili u UN. Živela Srbija!

Etrurac

pre 2 godine

Ako smo nasledili dugove, podelili im ambasade izgubili svu imovinu u drugim republikama, a Srbija je imala najveću imovinu van Srbije.
Pa možemo bar medalje da nasledimo...

Tor

pre 2 godine

Pa kad možemo da prisvajamo dugove Jugoslavije, možemo i medalje. Tako da, Svetislave, batali ti tu retoriku i usredsredi se na vođenje reprezentacije.

Miami

pre 2 godine

Posteno je, zato sto je 90 % igraca i to onih najboljih iz Srbije. Zamislite da se sad pocne gledati u americkoj reprezanticiji, koliko su zasluzni beli, a koliko crni igraci. Nebulozno. A drugo, videlo se gde je srpska kosarka posle raspada Jugosalvije, a gde su ostale. Ostale ne postoje.

Paja iz Vrcina

pre 2 godine

Ne prisvajamo mi Kari nista. Oni su se sami odrekli svega, pa i medalja. Njihov izbor. Mi smo zakoniti naslednici svega i nema potrebe za bilo kakvom polemikom oko toga.

Revizionizam i renesansa

pre 2 godine

O kakvim dugovima vi lupetate? Dugovi SFRJ su podeljeni izmedju republika. Ili vas je neki desnicar ubedio u suprotno??
Ako su se podelili dugovi i imovina, zasto bi za medalje bilo drugacije?
A zasto su svi redom pobegli od nas je vec neka druga prica...

vuk

pre 2 godine

Ne radi se tu o poštenju ili ne..
Srbija je država naslednica Jugoslavije, kao Rusija što je SSSR-a.
I tu nema nikakvog spora.
A Pešić je, malkice, jugonostalgičar.

Albanac

pre 2 godine

Verujem da, od Triglava do Gevgelije niko, niko ne bih imao nista protiv prisvajanja medalja i trofeja. Ali sigurno svi su protiv prisvajanja jna i vojnih sredstava i njihovog koriscenja protiv istih.

Србин црногорац.

pre 2 godine

Овај не зна елементарне ствари, медаље "присваја" онај ко је наставио да буде Југославија и плаћа њене кредите а не други који су из ње изашли.

Jugosloven

pre 2 godine

Drugovi i drugarice Srbija se prva odvojila od SFRJ..svojim ustavom u kojem pise da na teritoriji Srbije ne vaze savezni zakoni.proucite malo

skywalker

pre 2 godine

Србија је од Југославије наследила и права и обавезе...Тако да, ако ћемо дијелити са осталим републикама медаље, онда да се и обавезе подијеле...

Miron

pre 2 godine

Kari, bavi se onim što najbolje znaš, pusti politiku! Srbija je zahvaljujući svojoj državnosti,stvorila obe Jugoslavije i da nije bilo nje ove banana republičice nikada ne bi bile države. Srbija je pravni naslednik SFR Jugoslavije tako da su osim dugova njene i medalje i titule.

Abart

pre 2 godine

Nije jos maltene ni postao zvanicno selektor vec mi se ne svidja izjava. Nego ko bi trebao ? Rusija moze za SSSR ali kad je Srbija u pitanju onda nije fer. ajde bre okanite se Srbije malo.

Arthur Dent

pre 2 godine

U pravu bi bio da nije jedne jedine stvari, kada se ta velika Juga raspala bivsa "braca" su se odrekla apsolutno svega sto se deasilo od 45. do 91. godine. Tako da, "prisvojene" su medalje samo zato sto ovi drugi nisu zeleli da imaju veze sa Jugom. Mislim da niko normalan ne spori uticaj i doprinos apsolutno svih pojedinaca koji su ucestvovali u svim sportskim dostignucima bivse drzave. Samo sto jedino Srbija nije odlucila da se odrekne proslosti, dobre ili lose, i zbog toga je ostala kao jedini naslednik bivse drzave. Konkretno, cak i FIBA po tom principu sve medalje daje nama, kao sto Rusima daju sve medalje SSSR-a. Licno, hvala im svima na divnim uspomenama, a nadam se da ce nam obezbediti i neke nove i lepse u buducnosti.

croata

pre 2 godine

Распадом СФРЈ извршена је расподела дуга екс Југославије, па је тако ондашњој СРЈ (коју су чиниле Србија и Црна Гора) припало 36,5 одсто, Хрватској 29,5 одсто, Словенији 16,4 одсто, БиХ 13,2 и Македонији 5,4 одсто.

po ovom principu i raspodela medalja :-)
(milan, 04. oktobar 2021 17:27)

Sfrj je osvajala ova zlata:
OI zlato 1980.g
EP zlato 73,75,77,89 i 91.
SP zlato 70,78 i 90.
Uz to Sfrj je osvojila jos 17 srebra i bronci.
Dakle po principu pravedne raspodjele, molio bih da iduci put kad pisete o hrvatskoj kosarkaskoj reprezentaciji, navedete da je rijec o dvostrukim prvacima svijeta i evrope. Iako je to minimum ostavstine hrvatske dovoljno je. Ostale medalje nam ne trebaju.

KAZNA KRU

pre 2 godine

Nema problema, ako se ko buni možemo i da organizujemo mečeve sa svim bivšim YU državama, da igramo u TRI dobijene sa svakim od njih, pa ko pobedi medalje su njegove, a medalje će posle toga ionako ostati kod istog vlasnika.

Hobit

pre 2 godine

Velik broj komentatora spominje nekakvo nasljeđivanje dugova bivše države koje je palo na Srbiju.

Nevjerojatno koliko vam je ispralo mozak, pa nije nikakva tajna da su dugovi i obaveze po kreditima podijeljene po bivšim republikama.
(Ivo Split, 04. oktobar 2021 12:59)

Da, ali od 22 milijarde, Srbiji je pripao dug nesto malo preko 12 milijardi. Vise nego duplo vise. Ostatak je podeljen na ostalih 5.
Medalje bi na ravne casti a dug Srbiji najvise.

Макс

pre 2 godine

Ми у Србији смо се тим медаљама радовали, и навијали за те тимове ма како да се држава звала, и то су "наше" медаље. Што се мене тиче, може да их, поред нас, присвоји свако ко је био у саставу тих држава, ал то је питање за те државе и народе.

Stef

pre 2 godine

Žao mi je kouč, ali možemo. Ako su svi pobegli od nas, ostavili nam sve ono najgore, vala možemo i mi da uzmemo, tj da nam ostane, nešto što valja.

statuskan

pre 2 godine

Prisvojila je i Rusija medalje SSSR-a u košarci iako je najveće zasluge imala Litvanija.U uspesima bivše nam države najviše zasluga ima Srbija pa ne vidim nikakav problem!

miro split

pre 2 godine

Ako već mislite da su medalje iz SFRJ samo srpske medalje onda bi bija red da organizirate svečano vraćanje medalja.
Recimo Kukoč i Rađa bi mogli svoje medalje svečano da predaju Divcu i Paspalju.
Baš me zanima bi li Vlade i Žarko pristali na to ka ljudi i ka sportaši ili bi i njima politika pomutila mozak?

zdravko

pre 2 godine

Gospodine pesicu ako si veliki trener ali se ne razumes u zakon. Ujedinjene nacije pise lepo Kako Kona se republika ocepi od matice drzave ona gubi Samo drzava koja se nije ocepila I ona je ostala naslednica svih uspeha. Znaci nema nikakog prisvajanja nego to srrbiji pripada kao jedinica koja je ostala naslednica.

Čitaj između redova, piše malim slovima

pre 2 godine

Ali je zato okej da nasledimo dugove Jugoslavije, zbog kojih se i danas dve srpske generacije oporavljaju...

Antis

pre 2 godine

Glavni grad SFRJ je bio Beograd, Beograd je i dalje glavni grad,sada Srbije. Medalje treba da ostanu tu gde su i to je legitimno.
Sa moralne strane, jesu ucestvovali ljudi iz drugih zemalja kao sto Pesic kaze, ali oni svakako ne bi bili na toliko visokom nivou da nije bilo trenera da ih stvore, a to su opet treneri iz Srbije. U prilog tome idu njihovi rezultati unazad 30god,iako su srpska skola kosarke,osim jednog izleta Slovenije jer eto imaju dva vanserijska igraca.

ja sam ja

pre 2 godine

Niko tu ne prisvaja ništa! Odlučili su da odu iz Jugoslavije! Kamo sreće da nikada nije ni bilo Jugoslavije, tada bi i danas osvajali medalje za “tamo neku državu” a nije ni iskljuceno da bi neki tražili i sprska državljanstva

Petar

pre 2 godine

Da, ali od 22 milijarde, Srbiji je pripao dug nesto malo preko 12 milijardi. Vise nego duplo vise. Ostatak je podeljen na ostalih 5.
Medalje bi na ravne casti a dug Srbiji najvise.
(Hobit, 04. oktobar 2021 17:37)

Netačno!!!
1988.godine srpski dug prema MMF je 5,5 mld $ !!!

Ivan

pre 2 godine

Drugim drzavama niko nije zabranio da priznaju uspehe jugoslavije kao svoje. Srbija je prirodan naslednik tih medalja. Normalno da necemo izbrisati iz svoje istorije rezultate samo zato sto smo igrali, pod drugim imenom.

JPR24

pre 2 godine

Pesic počeo žestoko da lupa. Te trubi o Jokicu, sad ovo. Niko drugima ništa ne brani, oni su pljunuli na sve sto je bilo zajednicko, a i pravno zna se ko je naslednik zbog svega toga, tako da ovde ispada prosto glup. Niko u Srbiji ne spori ko je sve igrao u ekipi Jugoslavije, već pričaju ljudi sa košarkaškim respektom o igračima poput Kukoča, Zdovca, Rađe, Dražena, Drobnjaka, i svih ostalih iz raznih vremena.

beogradski

pre 2 godine

Sto se mene tice, Srbija nema veze sa medaljama SFRJ. To je moje misljenje, iako sam rodjen u SFRJ. Ne osecam te uspehe, kao uspehe svoje zemlje. SRJ je vec druga prica. SRJ nije drzava naslednica SFRJ, pa uspesi SFRJ nemaju veze sa tom drzavom, a Srbija JESTE pravni naslednik SRJ/SCG, tako da su to nasi uspesi. Na to jos treba dodati da su reprezentacije SRJ/SCG cinili uglavnom sportisti iz Srbije, a i veliki broj crnogorskih sportista sebe smatra Srbima. Naravno, bilo je i onih koji sebe smatraju Crnogorcima u etnickom smislu, koji su nastupali za tu zemlju, ali vise je bilo Srba koji su nastupali za Hrvatsku, nego etmicklih Crnogoraca koji su nastupali za SRJ/SCG. U odbojici etnickih Crnogoraca nije bilo, u kosarci znam samo za Scepanovica i Drobnjaka, u fudbalu za Mijatovica, Savicevica i Brnovica (verovatno ih je bilo vise, s obzirom na masovnost fudbalera), od Rukometsa secam se samo Kapisodu, Djurkovica i Djukanovica. U vaterpolu ih je bilo dosta, ali vise nasih. Mada nakon raspada se videlo ko je ko u vaterpolu, kao i u ostalim sportovima doduse.

pomorac Kotor

pre 2 godine

Znaci ovako, Srbi bi da prisvoje medalje Jugoslavije ali npr. zasluge Tesle ne bi da prisvoji Austrougarska. Da se razumijemo Tesla jeste bio po uvjerenju Srbin ali je bio sa drzavljanstvom Austrougarske. E sad znam da ce mnogi da da daju objasnjenja to je ovako to je onako, to nije isto itd. ali sta god da misle i napisu to je na kraju licimjerje

Znalac

pre 2 godine

Posto nema SFRJ Jugoslavije nema ni medalja kao vlasnistvo neke drzave.One su vlasnistvo igraca koji si ih osvojili.Ako se neko ko je rodjen u SFRJ Jugoslaviji stidi svoje zemlje, nigde mu nece biti dobro.
Jedino mozemo da pricamo o medaljama posle raspada a tu su sve usili Slovenci. I dok Srbija ne osvoji nesto konkretno tu nemamo nista da pricamo dalje.
Jer srebrna i bronzana nebi trebale da postoje nisi prvi racuna se samo prvo mesto.Moze da se izmisli i gipsana medalja za 4 zasto ne.

Алеја великана

pre 2 godine

СРЈ је званично земља сукцесор СФРЈ, СЦГ је сукцесор СРЈ а Србија сукцесор СЦГ и све медаље свих тих држава припале су Србији јер је тако договорено споразумима тако да је званично одавно стављена тачка на ту тему, а приватно свако може да замишља шта год жели.

ja

pre 2 godine

Srbija je pravni naslednik Jugoslavije.
(Qwerty86, 04. oktobar 2021 12:57)

Čega tačno? Dugovi su podeljeni odavno, na Srbiju je palo 11,5 milijardi od 22 milijarde koliko je imala sfrj. Imovina u zemlji i inostranstvu takodje podeljena. Jedino smo nasledili članstvo u UN, i još nekim organizacijama gde su druge republike primljene po automatizmu, a gde mi nismo imali prava učešća zbog sankcija i gde bi svejedno bili primljeni. Malo se informiši, zvanični podaci su dostupni na, netu, a mi koji pamtimo tita znamo kako je sve bilo i na žalost kako je prošlo.

Žarko

pre 2 godine

Do 1991 zajedničko posle naše! Meni tudje ne treba a i nije pošteno. Da ne brojimo igrače ali nikada nije bilo više od pola "naših" igrača. Sve je to bilo izmešano.

my way

pre 2 godine

Drugovi i drugarice Srbija se prva odvojila od SFRJ..svojim ustavom u kojem pise da na teritoriji Srbije ne vaze savezni zakoni.proucite malo
(Jugosloven, 4. oktobar 2021 17:18)

Напротив, пише да савезни устав и закони имају приоритет над републичким и то је неспорна чињеница. Проучи мало више.

Bg

pre 2 godine

Reprezentacija koju čine Zdovc, Radja, Kukoč, Perasović, Knego, Nakić, Dražen, Aco Petrović, Čutura, Obradović, Radović, Divac, Paspalj, Danilović... Ne pripada ni jednoj novo nastaloj državi. Ili ona iz Ljubljane sa SP u sastavu Simonović, Kapičić, Čermak, Ćosić, Rajković, Jelovac, Plećaš, Daneu, Skansi... Ili onoj Kića, Moka, Praja, Mirza, Raša, Jerkov, Žižić, Skroče, Vilfan... U pravu je Kari.

Milija

pre 2 godine

Rusija nije naslednik. Podvučena je crta
Kao i Čehoslovačka.

U svakom sportu se vodi do razdvajanja i tu stavljena tačka
(Johny Walker, 4. oktobar 2021 14:32)

Dzabe spinujete gospodine, vidi se da ne pratite sport.

Milija

pre 2 godine

Evo momak da te rszuverim. Primer. Guglaj Ice hockey Russia. Videćeš da se računaju medalje od 1994 kada je Rusija postala samostalna država. Takodje ako Izguglaš Olimpijske medalje naći ćeš da je od 1994 Rusija na olimpijadama osvojila 554 medalje. Ne računaju se medalje SSSR
(Johny Walker, 4. oktobar 2021 17:12) .

Gospodine, vidi se da ste upuceni u guglanje podataka iz hokeja i olimpijskih igara, ali ja i dalje stojim pri tvrdnji da za ovaj sport o kome se govori, kao recimo i fudbal, ste veoma neupuceni, te stoga vasi argumenti u ovoj raspravi ne vode nicemu.

makarije

pre 2 godine

Realan čovek i veliki gospodin. Gleda realno u prošlost, sadašnjost i budućnost. Ne treba se osvrtati unazad šta smo mogli i šta smo mogli ostvariti, verovatno je to bilo najbolje što smo mogli. Uz ovako kvalitetnog trenera i čoveka, nebo je granica. Ne sumnjam da će izostati uspeh. Svojim autoritetom će sigurno motivisati naše zvezde i ostale vrhunske igrače da daju svoj maksimum.

Dragan

pre 2 godine

Pametni Pesic, ako niste razumeli, pokusa da nas probudi. Ako zelimo neki uspeh moramo se okrenuti buducnosti i gladni i zedni uci u neko sledece takmicenje.

Johny Walker

pre 2 godine

Rusija nije naslednik. Podvučena je crta 
Kao i Čehoslovačka. 

U svakom sportu se vodi do razdvajanja i tu stavljena tačka 
(Johny Walker, 4. oktobar 2021 14:32) 

Dzabe spinujete gospodine, vidi se da ne pratite sport.
(Milija, 04. oktobar 2021 14:51). Podvučena je crta 
Kao i Čehoslovačka. 

U svakom sportu se vodi do razdvajanja i tu stavljena tačka 
(Johny Walker, 4. oktobar 2021 14:32) 

Dzabe spinujete gospodine, vidi se da ne pratite sport.
(Milija, 04. oktobar 2021 14:51)

Evo momak da te rszuverim. Primer. Guglaj Ice hockey Russia. Videćeš da se računaju medalje od 1994 kada je Rusija postala samostalna država. Takodje ako Izguglaš Olimpijske medalje naći ćeš da je od 1994 Rusija na olimpijadama osvojila 554 medalje. Ne računaju se medalje SSSR

Hak Fin

pre 2 godine

Potpuno nepotrebna izjava i ne znam cemu sada to. Na svim statistikama stoje zastave i nazivi zemlje koja je bila u tom trenutku. !978, je to bila SFRJ npr. a meni je tada na pasosi pisalo SFRJ, ja sam se radovao zlatu u Manili. Tako da je to tada nila moja zemlja, a ako neko iz HR to sada ne smatra svojom zemljom, njegov problem. Jedan Djordjevic je oscvajao medalje pod zastavam vise drzava i sta sada to nisu njegove medalja, a on nije iz SRbije? Ne mlatite praznu slamu, ko oseca SFRJ kao nekada svoju zemlju, bice ponosan na uspehe te zemlje, a ko ne, sta da mu radimo....

Nbc

pre 2 godine

Vrlo škakljiva tema. Znači kada neko kaže Srbija u košarci, vidi da je Srbija učestvovala desetak godina i osvojila par medalja. Za koga i odakle su Aca Nikolić, Žoc ili Žeravica, Korać, Kićo, Bodiroga, Divac.... Pa ne može tako. Nepravda je i prema hrvatima, slovencima.... Ali u košarci, učešće Srpskih trenera je 90% a igrača 50%. Ali sve to nije na kraju bitno. Srbija je nasljednik SFRJ. Nije fer da sve te košarkaške legende ispare sa medaljama.

šinda

pre 2 godine

Ovi što spominju dugove, bolje da se informišu pa tek onda komentarišu, pošto su sve zemlje nakon raspada velike države preuzele svoj deo duga. Isto tako su preuzele svoj deo imovine, tako da ne lupate gluposti.

sve je jasno

pre 2 godine

Niko ovde i ne tvrdi su te košarkaške medalje osvajali samo košarkaši iz Srbije. Isto tako, niko te medalje ne prisvaja niti ih je prisvojio. Jednostavno, one su pripale Srbiji kao pravnom nasledniku bivše Jugoslavije.

Joni

pre 2 godine

Zavisi koje. Ako misli na SFRJ, nije pošteno da bude naše jer su te medalje osvajali i takmičari iz drugih republika. Pošteno je da delimo i dugove i medalje.
Ako misli na SRJ, to je već drugačija priča i te medalje jesu naše.

No

pre 2 godine

Da li je fer ili nije to je jedna tema. Ono što je zvanično jeste da nam NE pripadaju jer sajt fibe nedvosmisleno razdvaja te medalje od srpskih.

robi

pre 2 godine

Srbija je nasledila medalje SRJ . Od 1995 do 2002 sve što je osvojeno a osvojeno je više nego u nekim dekadama SFRJ.

Pešić je rekao da Srbija ne prisvaja odličja SFRJ i to je i formalno tako.

Bacite pogled na wiki serbia basketball medals i videćete da se broji od 1995.

I sa tim medaljama smo jači od Litvanije, Rusije.. samo se sa Špancima možemo meriti.

Sava

pre 2 godine

Pesic je odlican kosarkaski strucnjak ali nije pravnik. Kao laik je mozda i u pravu. Ali nije sve sto je laicima logicno nije uvek i pravno ispravno. Srbija je pravna naslednica bivse drzave i zato joj se pripisuju sve te titule ali to je kompleksna tema i ne zelim da o tome sada razglabam. Samo cu reci da svako treba da se bavi svojom strukom i svojim poslom i bice nam svima bolje.

Anti sfrj

pre 2 godine

Medalje pripadaju Srbiji kao pravnom nasledniku sfrj.E sad ja ih ne bi ubrajao sa medaljama koje danas osvaja Srbija mislim da one medalje pripadaju kosarkaskom muzeju Beograda ako takav postoji,ne treba se odreci nesto sto nama pripada ali se treba i mora krenuti od 0.Spominju se dugovi koji su raspodeljeni svima a znam da su cro i slo odplatili svoje pre 10-15 godina mi jos nismo resili taj dug.

Johny Walker

pre 2 godine

Јел тако и Русија није наследник Ссср медаља? Мало сутра
(Пера, 04. oktobar 2021 13:38)

Rusija nije naslednik. Podvučena je crta
Kao i Čehoslovačka.

U svakom sportu se vodi do razdvajanja i tu stavljena tačka

dugovi su podijeljeni

pre 2 godine

koja razlika u nivou, "ONCE BROTHER" micao zastavu jer igra juga, patetika, mir blabla...cim ameri ugase kameru 100 medalja za srbiju, svakom pjeva pjesmu koju zele

Ivo Split

pre 2 godine

Velik broj komentatora spominje nekakvo nasljeđivanje dugova bivše države koje je palo na Srbiju.

Nevjerojatno koliko vam je ispralo mozak, pa nije nikakva tajna da su dugovi i obaveze po kreditima podijeljene po bivšim republikama.

History

pre 2 godine

Gospodine pesicu ako si veliki trener ali se ne razumes u zakon. Ujedinjene nacije pise lepo Kako Kona se republika ocepi od matice drzave ona gubi Samo drzava koja se nije ocepila I ona je ostala naslednica svih uspeha. Znaci nema nikakog prisvajanja nego to srrbiji pripada kao jedinica koja je ostala naslednica.
(zdravko, 04. oktobar 2021 13:00)

Jugoslavija je pod tim imenom isključena iz UN i kao takva i vraćena nazad. Republike koje su su se razdružile tražile su prijem. Po raspadu SFRJ je izvršena sukcesija i sve je podeljeno. Od dugova, deviznih rezervi, imovine.

Milos

pre 2 godine

U pravu si Pesicu, puno nepostenih stvari i ljudi sa prostora bivse Jugoslavije, pa eto moramo svi mi u Srbiji da zivimo sa time, pa sta sada!? Da su samo medalje, ih pa lako bi mi sa time. Ali neke nepostene stvari koje su se desile a za to "medalje" pripadaju svima, ne samo Srbima, pa kada i to podele, mozda i popricamo o medaljama. Ovako titula ostaje u Srbiji. Sa gubitnicima i zlonamernicima ne delimo...

milan

pre 2 godine

Распадом СФРЈ извршена је расподела дуга екс Југославије, па је тако ондашњој СРЈ (коју су чиниле Србија и Црна Гора) припало 36,5 одсто, Хрватској 29,5 одсто, Словенији 16,4 одсто, БиХ 13,2 и Македонији 5,4 одсто.

po ovom principu i raspodela medalja :-)

nbc

pre 2 godine

Objektivan, 5. oktobar 2021 01:29
Uopšte nisi objektivan. Od selektora reprezentacije jedino Novosel I Ćosić nisu bili Srbi. Dalje, naše najbolje prvenstvo 1978. prva petorka Slavnić, Kićanović, Dalipagić, Radovanović, Jerkov. Četvorica Srba (računam i Dalipagića jer je karijeru napravio u Partizanu i živi u Srbiji, kao što ne računam Dražena ili Čuturu ovamo jer su igrali u Hrvatskoj). Prvi veliki uspjesi su vezani za Koraća. Ali kada se sve sabere, učešće Srba 50%. I odakle ti Paspalj Crnogorac? Jesi li ga pitao? Čovjek je Srbin i živi u Srbiji. Od 1987. do 1991. i Srbi imaju i te kako uticaja: Đorđević, Obradović, Danilović, Paspalj, Divac, Savić, Radović. Skoro pola reprezentacije su bili Srbi.

mare

pre 2 godine

Nego šta nego da ću da ih prisvajam ,sve te medalje je osvojila moja zemlja,zemlja za koju sam navijao i naivijam,igrači koje sam osećao svojima,radovao se i tugovao zbog njih.Apsolutno mi nije bitno kako se zvala moja zemlja i kolika je bila.Normalno da neću reći Srbija je bila prvak sveta 1978 ali cu reci moja zemlja SFR Jugoslavija je bila prvak sveta u košarci 1978,moja zemlja SR Jugoslavija je bila olimpijski prvak 2000 u odbojci,moja zemlja Srbija i Crna gora je bila prvak sveta u vaterpolu 2005,moja zemlja Srbija je bila omladinski šampion u fudbalu 2015.Sve je to moja zemlja i sve su to medalje moje zemlje.To ne znači da nekome osporavam da medalje pre 2006 isto smatra svojim i prisvaja ih ako hoće.Ali ako neko iz Zadra,Maribora,Tuzle,Velesa ili Cetinja ima problem da kaze medalje do 1991 su medalje moje zemlje to je njegov problem.Te medalje mogu biti svačije od Vardara do Triglava samim tim i moje a nikako ne mogu biti ničije kako neki žele.Sad neko dodje i kaže to što si se ti radovao 1990 uz Dražena ,Divca,Paspalja,to je neka iluzija,to se više ne važi,to nije osvojila tvoja zemlja,smešno zar ne?

my way

pre 2 godine

Освајали смо их заједно, али то са новоствореним државама, што Србија није, нема никакве везе. То је питање државноправног континуитета, идентитета, а не кафанског препуцавања ко је у чему колико учествовао. Србија постоји од Берлинског конгреса до данас и њу за разлику од осталих нико ни 92. ни 2006, а ни од 2008. надаље нити признаје, нити повлачи признање.

miro split

pre 2 godine

Ako je išta u onoj Jugoslaviji valjalo onda je to košarka. Ljudi koji su od ničega napravili košarkaški svjetsko carstvo i čudo jesu bili Srbi i to je činjenica ali su to čudo i carstvo osmislili bez politike i ideologije. U tu reprezentaciju su dolazila golobrada dica i u njoj seću se stvarali vrhunski ljudi i sportaši. Reprezentacija Jugoslavije u košarci je jedna od stvari koja u meni budi nostalgiju za prošlim vrimenima. Svi ti ljudi koji su učestvovalo u tom stvaranju nisu bili zaslijepljeni sa nacijom i politikom. Zato su i radili tako dobar posal. Niko u tu reprezentaciju nije ulazija ka Hrvat ili ka Srbin... Ulazili su ka Jugoslaveni.
Jugoslavije više nema. Nema više ni ti medalja.
Ne pripadaju nikome osim nama koji se te reprezentacije sićamo sa ponosom i nostalgijom, a vi veliki Hrvati i Srbi osvojite svoje medalje.
Niko van to ne brani.

Goxy

pre 2 godine

Potpuno nepotrebna izjava i ne znam cemu sada to. Na svim statistikama stoje zastave i nazivi zemlje koja je bila u tom trenutku. !978, je to bila SFRJ npr. a meni je tada na pasosi pisalo SFRJ, ja sam se radovao zlatu u Manili. Tako da je to tada nila moja zemlja, a ako neko iz HR to sada ne smatra svojom zemljom, njegov problem. Jedan Djordjevic je oscvajao medalje pod zastavam vise drzava i sta sada to nisu njegove medalja, a on nije iz SRbije? Ne mlatite praznu slamu, ko oseca SFRJ kao nekada svoju zemlju, bice ponosan na uspehe te zemlje, a ko ne, sta da mu radimo....
(Hak Fin, 4. oktobar 2021 16:07

Kari je rekao da Srbija ne bi trebalo da svojata medalje SFRJ. A ne da bilo ko, ko je osećao SFRJ kao svoju zemlju ne treba da doživljava te medalje kao uspeh.

Милош

pre 2 godine

Правно гледано, Србија има право да својата све медаље, не због Уједињених Нација, већ због Олимпијског комитета.
Још је Краљевина Србије била члан МОК-а, и то чланство се није мењало до данашњег дана, једино се мењало име државе. Правно гледано, једино нема право на медаље у оним спортовима чији кровни савези нису били у МОК-у у време освајања.
Реално, озбиљан је то бућкуриш да би се знало чије су медаље...

Г

pre 2 godine

Мудрица, нема шта! ..а дугове, то је ок.
Чак и Звезда у Барију када је била Југославија у једном тиму мора да подели успех?

Hak Fin

pre 2 godine

Pesic je rekao sta je rekao, a to je nepotrebno. Ne znam na koga misli, kada kaze da prisvajamo medalje, na KSS ili OKS? Ja eto licno prisvajam to jest, smatram da su medlje osvojili igraci moje zemlje nekada SFRJ sada Srbija, a sada ako to nekome nije jasno sta da se radi. Na zvanicnim statistikama se vode pod nazivima zemlje u trenutku osvjanja, a ako KSS i OKS smatraju da oni naslednici KSJ i JOK to neka Pesic raspravi sa njima, to su njegovi sefovi....

Objektivan

pre 2 godine

Pesic je car.Covek od 72 godine treba da bude primer mladjima kako se pristupa reprezentaciji.Pored svemirskog poznavanja kosarke ima zelju elan energiju posvecenost i disciplinu.Srpska Struka je 90% zasluzna za uspehe SFRJ u kosarci i to se 100% slazem sa Karijem dok su igraci iz Hrvatske pogotovo u periodu 1987-91 najzasuzniji za osvojene medalje.(Kukoc Petrovic Radja Komazec Perasovic Cvjeticanin Cutura Vrankovic Crnogorci Paspalj Radulovic Slovenac Zdovc Srbi Divac Danilovic Savic Obradovic Djordjevic na zalost samo 91 zbog neslaganja sa Petrovicem.Srpska kosarkaska struka je na celu sa Acom Nikolicem medju najjacima u svetu.

Goran

pre 2 godine

Srbija je pravni nasljdnik Jugoslavije ali medalje pripadaju i Jelovcu,zdovcu,Nakicu,Petrovicma,Plecasu, Solmann,Skansiju,Georgijvskom Delibasc,Varajicu itd. koji ne žive a nisu ni zivjeli u Srbiji. Tu treba da je kraj priče! Nikakva politika!

Bane2104

pre 2 godine

Verujem u znanje trenera Svetislava Pesica, dokaza za to je puno u njegovoj karijeri kako u klupskoj kosarci tako i u radu sa reprezentacijama. Iskusan i ostvaren trener poput njega je najbolji garant da ce uz veliki rad, kosarka da se vrati "kuci" a mi u nekom srednjem roku da se vratimo na svoje mesto.

Dušan

pre 2 godine

Prvih nekoliko komentara sa najviše pluseva pričaju o dugovima koje je Srbija nasledila...
Mogli bi se malo bolje informisat i knjigu u ruke umesto šta slušate kafanske priče.

Каурин

pre 2 godine

Пешић је "пакет"!
Европско је освојио релативно лако, али светско је било... Дакле, спремите се за кошарку у којој ће Кари покидати живце, али у којој има резултате.
Поздрављам његово именовање. Наши играчи доказано реагују на ауторитете!

B. P

pre 2 godine

Od 1995 do 2002 treba. Kakve je Crna Gora imala igrace? Predrag Drobjnak I Scepanovix, ali njihov ucinak u reprezwntaciji nije bio jako veliki. Ali realno, obojica su se stvorili kao igraci u Srbiji. Drobjnak je cak u to vreme bio moj omiljeni kosarkas I jedna od najvecih legendi Partizana I dan danas. Nema sta, od 1995 do 2002 Jesu 100% srpske medalje I toga ne trrba da se

Wert

pre 2 godine

Medjunarodni Olimpijski Komitet, a i druge medjunarodne sportske organizacije, su donele odluku da državi koja je pravni naslednik bivse države pripadaju sve medalje. Posto je Srbija pravni naslednik bivse države Srbiji su pripisane sve medalje tako da Pesicu, a i ostalim Jugoslovenima, ostaje samo da se žale medjunarodnim organizacijama. Srbija nema ništa sa tim. Tako je bilo u slučaju SSSR a i u drugim slučajevima.

Neki će reci da je nepravda u pitanju. Možda i jeste, ali sto puta je veća nepravda sto je Srbija odlobodila bivšu “braću” 1918 a oni joj u II Svetskom ratu vratili onako kako su vratili.

BMGT

pre 2 godine

Period od 2000. do 2003. svaki put kad sam gledao SRJ u CG, mi Srbi navijali za nas, oni protiv nas, od 2003. kad je stvorena tzv. DZ SCG, vise niko nije navijao za tu drzavu

Zodiac

pre 2 godine

Ma samo neka više nismo zajedno eto im sve medalje. Svako sebi medalje nisu mjerilo bilo čega, bitan je dobar život, a medalja nanje - više.

Dejan89

pre 2 godine

Za one koji su u dilemi - izvor Fiba basketball.

''From 1992 to 2003, the national team played under name of FR Yugoslavia and from 2003 to 2006 under name of Serbia and Montenegro ...all the results and medals from this period are succeeded by the Serbian national basketball team''.

Medals Gold: (1998, 2002)
Silver: (2014)
EuroBasket

Medals Gold: (1995, 1997, 2001)
Silver: (2009, 2017)
Bronze: (1999)

Olympic Games

Medals Silver: (1996, 2016

fergisav

pre 2 godine

oni koji su se odvojili od jugoslavije su oni koji su se odrekli od njehih, kako ruznih, tako i lepih stvari.
kako nam je ostavljena beda, tako je i slava.

posmatrač®

pre 2 godine

"Nego šta nego da ću da ih prisvajam ,sve te medalje je osvojila moja zemlja,zemlja za koju sam navijao i naivijam,igrači koje sam osećao svojima,radovao se i tugovao zbog njih.Apsolutno mi nije bitno kako se zvala moja zemlja i kolika je bila...Sve je to moja zemlja i sve su to medalje moje zemlje.To ne znači da nekome osporavam da medalje pre 2006 isto smatra svojim i prisvaja ih ako hoće.Ali ako neko iz Zadra,Maribora,Tuzle,Velesa ili Cetinja ima problem da kaze medalje do 1991 su medalje moje zemlje to je njegov problem.Te medalje mogu biti svačije od Vardara do Triglava samim tim i moje a nikako ne mogu biti ničije kako neki žele.Sad neko dodje i kaže to što si se ti radovao 1990 uz Dražena ,Divca,Paspalja,to je neka iluzija,to se više ne važi,to nije osvojila tvoja zemlja,smešno zar ne?
(mare, 4. oktobar 2021 23:20)

Sve si lepo objasnio, i tu se nema šta dodati.
Medalje pripadaju svima onima koji ih priznaju kao svoje, i svima onima koji su navijali i radovali im se. A ako je nekome sve to što je bilo ranije toliko mrsko (naravno, pod uslovom da je živeo u toj zemlji i zna o čemu priča), slobodno neka ih se odrekne. Ja sigurno ne želim, i to nema nikakve veze sa nekom eventualnom jugonostalgijom i sličnim pričama. To ima veze samo sa odrastanjem i nekim lepim ličnim uspomenama, a te uspomene nam niko ne može uzeti ili obrisati.

Pedro Armendariz

pre 2 godine

Srbija je pravni naslednik SRJ, a ne FNRJ/SFRJ. Ne pišite o nečemu što ne znate. Savezna Republika Jugoslavija (skraćeno SR Jugoslavija ili SRJ) bila je država koja je stvorena 27. aprila 1992. odlukom Saveznog veća SFRJ, kao zajednička država Srbije i Crne gore.