Fudbal 86

Utorak, 08.05.2018.

13:15

Vilotić poručio Švajcarcima: Možda sam zbog bombardovanja dobio rak

Bivši štoper Crvene zvezde Milan Vilotić, sada igrač Grashopersa, pričao je za švajcarske medije o tome koliko je bombardovanje naše zemlje uticalo na njega.

Vilotiæ poruèio Švajcarcima: Možda sam zbog bombardovanja dobio rak IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

86 Komentari

Sortiraj po:

Aleksandar

pre 5 godina

@(Cobi, 8. maj 2018 13:40)

Alo, prijatelju, niko nije koristio nikakvu zabranjenu i radioaktivnu municiju za vreme bombardovanja '99. Osiromašeni uranijum nije radioaktivan a ni zabranjen, koriste ga sve svetske sile umesto olova jer je gušći a pritom i manje toksičan. Usput, koristi ga i svaka novija bolnica i radiološka laboratorija kao izolaciju.

GM

pre 5 godina

Kada ljudi mesaju politiku i sport...

Jel znate vi ljudi bilo sta, osnovu, da je bombardovanje pocelo zbog ne ispunjenja uslova koji su postavljeni, ali koji su ispunjeni kasnije zbog cega je i prekinuto bombardovanje?!

Trebalo je samo pristati odmah, a ne posle 77 dana.

Hvala

pre 5 godina

Citam dosta,znam i neke lekare i kazu stres od bede i vecita neizvesnost zbog manjka para i osnovnih sredstava za zivot uzrok cancera u 90% slucaja i prerane smrti.
A Vi sto sve pravdate nekim uranijuum stidite se malo,onda znaci na KIM ne bi bilo vise zive duse,a mi smo izbombardovani od sopstvene drzave vec 27 godina kroz razne nedace i tegobe. Sada se osniva neka komisija posle 18 godina da uzme pare i opravda ovaj sistem i vlast. Sta ce to oni reci,sto ne znamo. Nego zanose se,kao sve u drzavi. Kako to uranijum svuda,zlo,a ovamo se hvalimo i promovisemo po svetu kako imamo zdravu hranu i kako nasi poljoprivredni proizvodi vehunskog kvaliteta.Ide li to jedno sa drugim.
Inace ucesnik sam rata 1999te.

Aleksa

pre 5 godina

Sta je tungsten? Da li je to ono sta se na srpskom kaze volfram?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jasdf, 9. maj 2018 06:53)

Јесте....моја грешка. Обично кад пискарам или читам о волфраму пискарам тј. читам на енглеском. Прихватам корекцију...

Miloš

pre 5 godina

Pošto na osnovu mog komentara, nika i mesta imaš dovoljno podataka o meni (šta god da to značilo, a nadam se da nije pretnja) onda ne vidim smisao da mi postavljaš pitanje na koje znaš moj odgovor. Mislim, pošto sve znaš...
(CarloNS, 09. maj 2018 01:36)

Naravno da nije pretnja, ovo je mesto za rasprave a ne za pretnje... Uostalom, ja sam pacifista. Ali mi i dalje nisi dao odgovor.... Mani ti tu retoriku kao... "ti sve znaš". Niko ne zna sve, ja samo izvlačim zaključke na osnovu podataka. Moj zaključak o tebi uključuje kompleksno razmisljanje a ne samo neke puke predrasude, mada, verujem da bi masa ljudi to tako nazvala... Što je takođe ok. Nego, daj ti meni odgovor na moje pitanje pa me demantuj.

CarloNS

pre 5 godina

Švajcarska se recimo bori za sebe tako što nije ratovala 200 godina. Neko se brani mozgom, a neko buzdovanom.
(CarloNS, 08. maj 2018 17:18)

Tvoj nick mi dovoljno govori o tebi... Veruj mi, ne moram ni da te vidim, ni da pričam sa tobom, imam dovoljno podataka na osnovu tvog komentara, nicka i mesta odakle si.

Samo mi objasni genije... Na čemu tačno počivaju najuređenija društva sveta? Ali te molim da ideš bar tih 200 godina unazad dok budeš smišljao odgovor... Nešto mi govori da ćeš naletati na mnogo više buzdovana nego što misliš. A da ne govorimo o daljoj prošlosti... Sve sami krvnici, a ti Srbiju prozivaš za buzdovan
(Miloš, 8. maj 2018 20:55)

Pošto na osnovu mog komentara, nika i mesta imaš dovoljno podataka o meni (šta god da to značilo, a nadam se da nije pretnja) onda ne vidim smisao da mi postavljaš pitanje na koje znaš moj odgovor. Mislim, pošto sve znaš...

vedran

pre 5 godina

Al placete oko 3 mjeseca bombardovanja, pa vi ste BiH, tj Sarajevo bombardovali 4 godine, hej 4 godine, pa sta sad, ispade da ste vi gore prosli nego mi vamo, a mi hocemo da budemo raja s vama, volim Srbiju, Exit, ma ljude iz Srbije, a ne kukamo ko vi radi 3 mjeseca...vidi se ko vam je predsjednik, patetika na nivou...

neutralni felsh

pre 5 godina

Al placete oko 3 mjeseca bombardovanja, pa vi ste BiH, tj Sarajevo bombardovali 4 godine, hej 4 godine, pa sta sad, ispade da ste vi gore prosli nego mi vamo, a mi hocemo da budemo raja s vama, volim Srbiju, Exit, ma ljude iz Srbije, a ne kukamo ko vi radi 3 mjeseca...vidi se ko vam je predsjednik, patetika na nivou...
(vedran, 08. maj 2018 23:19)


100 posto si u pravu.
tri meseca bombardovanja je bilo pre 19 godina, mi jos kukamo. japanci, koji su od amerikanaca zasluzeno dobili mnogo mnogo mnogo vece batine, 1964. su slali inzenjere bas u ameriku i kupovali licence za konzumentsku elektroniku, koja je u narednim decenijama japan napravila na ono sto je danas.
japanci nisu kukali i trabunjali o osveti... za kukanje imaju vremena samo sitne duse.

masterkg

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa. 
(gale, 8. maj 2018 13:26 



Какав мозак! 
Значи криви смо ми што смо бранили себе, своју земљу и територију, а не они који су нас напали из чиста мира и гађали овим отровима?! 
Каква замена теза. 
Дођу и кажу ти, узимамо вам део земље, и ко би нормалан пристао на то?! 
А ови што се плаше силе, шта да вам кажем, једном се сагнеш у животу, имаш да се сагињеш цео живот! 
Борба човека је света дужност и свето право, нема ништа лепше од тога, и то нема цену, која год сила да је са друге стране. 
Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.
(некле, 08. maj 2018 14:02)

Pa da smo branili sebe, da smo dobri, hrabri i pošteni ne bi se skoro ceo svet udružio protiv nas. To je tebe neko slagao da je tako bilo, možda predsednik naš ....

Dedal

pre 5 godina

Naravno da nema svrhe koristiti osiromaseni uranijum u protivpesadijskoj municiji.

Skoro sve vrste protivoklopne municije, pa i kasetne protivoklopne bombe koriste OU. Bombe za razaranje bunkera ga takodje koriste. Jednostavno, vrlo je pogodan za tako nesto.

I da, osiromaseni uranijum je radioaktivan.
(Vuk, 8. maj 2018 17:03)

Ne postoje protivtenkovske/protivoklopne kasetne bombe. Kasetne bombe su protivpesadijsko sredstvo, pretezno sa teroristickim namenama (sluze da zastrase civile). I na teritoriji Srbije nije bacena ni jedna bomba za razaranje bunkera, pa ni ta sa osirimasenim uranijumom za koju ja nisam cuo da postoje.
Svaki metal je radioaktivan, pitanje radioaktvnosti se vezuje za stetnost po genetski materijal. Da ne tupim strucno, ionako ne razumes, to sto vi zamisljate pod "radioaktivan" tj Cernobil i Pripjat radioaktivan, to nije. Da jeste ne bi piloti A10 sedeli na toj municiji, ne bi im ta municiji sedela u magacinima. Maksimalno uprosceno, nista vise radioaktivan od olova samo gusci, nista manje od tungstena samo jeftiniji....

Marsovac

pre 5 godina

Naša privatna firma je bombardovana 1999. Na njenim ostacima je napravljena nova zgrada. Nivo radijacije je proveravan odmah nakon bombardovanja. Nula, (to jest ista kao u okolini, ona svuda postoji). Radim u toj firmi 18 godina, još sam živ!

Treba neko da kaže ovom pametnjakoviću da je radioaktivna municija uglavnom korošćena za avione A10, koji su imali domet do juga Srbije i Kosova, gde je radijacija zaista povećana, ali samo u zonama dejstva radioktivnom municijom.

Inače je najveća smrtnost od raka u Evropi u Mađarskoj! Kod nas je takođe visoka, ali mislim da su loši životni uslovi uzrok tome, kao i neki faktori o kojima ne bih sada pisao!

Naravno da ne opravdavam NATO zločince. Ubistvo jednog deteta je zločin, a za ubistvo preko 80-oro dece, ne znam reč! Kao što reče Bora Đorđević, "Decu ti neću oprostiti!"

BSN

pre 5 godina

Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.  
(некле, 08. maj 2018 14:02)

Ovoj jeftinoj stadionskoj paroli treba samo dodati ale, aleale aleeee.... , malo baklji i paleolitsku tucnjavu posle utakmice.

neutralni felsh

pre 5 godina

Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека. 
(некле, 08. maj 2018 14:02) 


tinejdzersko foliranje kao status sa fejsa.

Miloš

pre 5 godina

Švajcarska se recimo bori za sebe tako što nije ratovala 200 godina. Neko se brani mozgom, a neko buzdovanom. 
(CarloNS, 08. maj 2018 17:18)

Tvoj nick mi dovoljno govori o tebi... Veruj mi, ne moram ni da te vidim, ni da pričam sa tobom, imam dovoljno podataka na osnovu tvog komentara, nicka i mesta odakle si.

Samo mi objasni genije... Na čemu tačno počivaju najuređenija društva sveta? Ali te molim da ideš bar tih 200 godina unazad dok budeš smišljao odgovor... Nešto mi govori da ćeš naletati na mnogo više buzdovana nego što misliš. A da ne govorimo o daljoj prošlosti... Sve sami krvnici, a ti Srbiju prozivaš za buzdovan

belgrado

pre 5 godina

Švajcarska se recimo bori za sebe tako što nije ratovala 200 godina. Neko se brani mozgom, a neko buzdovanom.
(CarloNS, 08. maj 2018 17:18)

..a ti prvi bus,pravac svajcarska.
ne znam sta ces ovde?
svajcarci jedva cekaju ljude sa "mozgom".
objasnice ti tamo,zasto nikada nisu ratovali,kad vec ti ne znas.
srecan put.

zmitjkoe

pre 5 godina

...a studije pokazuju da je njihova upotreba izazvala rak kod 15.000 osoba i ubila oko 10.000 ljudi.

Koje studije? Pa tek je ovih dana osnovana komisija za ispitivanje posledica bombardovanja. Koliko je Albanca na Kosovu obolelo od raka, gde je bačeno 90% bombi sa osir. uranijumom? Laž i propaganda.

Marko

pre 5 godina

Isao sa mnom u osnovnu. Zvali smo ga Piksi. Bio je najbolji u celoj skoli ali nikad nije osvojio skolski turnir jer je jedini u njegovom odeljenju igrao dobro. :)

Partizan

pre 5 godina

A da li nas ubijaju otrovi koje je izbacivala Vojska Jugoslavije i trovala zemljiste ili cemo i to da napakujemo Nato? O tome je govorio bivsi sef gradskog centra za obavestavanje Beograda Avram Izrael pre mesec dana. Njemu je tada bilo strogo zabranjeno da to objavi.

neutralni felsh

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
(gale, 08. maj 2018 13:26)


kako nista? pa otisli smo u minus :)

Aleksa

pre 5 godina

@ ?.... Vilotic je tada imao 13 godina, kapiram da su klinci tada igrali fudbal preko dana kada nije bilo toliko vazdusne opasnosti, makar malo da im se skrene paznja sa svega... pa i mi smo ispred zgrade igrali, prekine nas sirena, pa nastavimo sutra gde smo stali...

Mare

pre 5 godina

Ne volim da se uplicem u politiku ali samo ovo da kazem, svi vi koji se dičite nasom junackom odlukom da se mangupiramo Amerima ste isti kao i oni tada. Slazem se da ne treba klecati nikome ali ako biras izmedju junastva i kancera.... moramo da prihvatimo da smo mali i to je to.

CarloNS

pre 5 godina

Čitam komentare i ne mogu da vjerujem da pojedinci ovako komentarišu. Svaka normalna nacija se bori za sebe a vi pojedinci omalovazavate svoj vlastiti narod i žrtve. Sram vas bilo!
(srkeboy, 8. maj 2018 16:30)

Švajcarska se recimo bori za sebe tako što nije ratovala 200 godina. Neko se brani mozgom, a neko buzdovanom.

uh

pre 5 godina

Dobro je da neko sme nesto da kaze i digne glas.Toliko nasih ljudi u inostranstvu mogu mnogo da uticu na svest ljudi sta se zapravo dogodilo i ko smo i sta smo.
(Cacanin iz Hamburga, 8. maj 2018 16:47)

Pa u tome i jeste problem: jedino da ti nasi u inostranstvu pocnu bolje da lazu inace nam nema spasa! To sto se zapravo dogodilo i ko smo i sta smo i jeste najveci problem.

neutralni felsh

pre 5 godina

Naravno, cak i municija koja ne sadrzi osiromaseni uranijum sadrzi veliki broj otrovnih elemenata.
(vuk, 08. maj 2018 15:00)


najopasnije je olovo...

Vuk

pre 5 godina

@(Dedal, 8. maj 2018 16:40):
Naravno da nema svrhe koristiti osiromaseni uranijum u protivpesadijskoj municiji.

Skoro sve vrste protivoklopne municije, pa i kasetne protivoklopne bombe koriste OU. Bombe za razaranje bunkera ga takodje koriste. Jednostavno, vrlo je pogodan za tako nesto.

I da, osiromaseni uranijum je radioaktivan.

Prodanic Alekdandar iz Loznice

pre 5 godina

Gospodine koji se potpisuje "pitanje" niste u pravu jer se fudbal igrao veoma aktivno za vreme bombardovanja!!!Ja sam u to vreme sudio cak 8 utakmica tzv "ratne lige" koji se igrao na nivou fudbalskog saveza po regionima!!!Igralo se uveliko bas pod najgorim uzbunama I sirenama!Sa ove distance ipak vidim sad da je to bilo malo preterano:-o Mladost-ludost!procitajte nesto pa onda komentarisite!!!

Lord

pre 5 godina

(Pera Peric vas verni citalac kome opet ne objavljujete komentare, 8. maj 2018 13:51)
A zasto gale nije u pravu ? Politika 90ih je bila sjajna i odgovorna ? Prosperitetna ? Nacija je napredovala , standard odlican, ljudi kvalitetni ?

Aleksa

pre 5 godina

Bombe sa osiromašenim uranijumom NISU bacane van teritorije Kosova.
Aman više... kakva foliraža, i to pred Švajcarcima...
(Nesha, 8. maj 2018 15:49)

Па кад већ 'оћеш да пискараш нешто о чему не знаш, то и нису бомбе које се бацају него је у питању противтенковска муниција 30мм, којом су били наоружани авиони А10 WartHog....

Referendum

pre 5 godina

Mislite bolje na Kreozan,Total i ostale domaće otrove.To ubija.
(ja, 08. maj 2018 16:06)

Ubija i to ali ubija osiromaseni uranijum mnogo efikasnije i brze.

Dedal

pre 5 godina

Inace osiromaseni uranijum se ne koristi samo u 30mm municiji za A10 top, kao sto je @veteran_pvo napisao. Koristi se u mnogim drugim bombama ukljucujuci i kasetnu municiju.

Naravno, cak i municija koja ne sadrzi osiromaseni uranijum sadrzi veliki broj otrovnih elemenata.
(vuk, 8. maj 2018 15:00)

Не не користи се у другом оружју...ОУ се користи уместо много скупљег тунгстена због велике специфичне густине (Тунгстен 19,3г/цм3, гвожђе 7г/цм3 - осиромашени уранијум 19,05г/цм3) у муницији за пробијање оклопа - противтенковкој топовској муницији. Нема сврхе користити га у противпешадијском оружју....да ли је радиоактиван? Није, не би га користили да јесте, да ли постаје радиоактиван, не али приликом сагоревања реагује и токсичан је...

Nolov

pre 5 godina

I treba da kaze bravo, cak I ako to nije razlog on nista nije slagao. Neko place o 10000 granata dnevno mjesecima I godinama od strane Srba a znaju da je to nemoguce izvesti..

srkeboy

pre 5 godina

Čitam komentare i ne mogu da vjerujem da pojedinci ovako komentarišu. Svaka normalna nacija se bori za sebe a vi pojedinci omalovazavate svoj vlastiti narod i žrtve. Sram vas bilo!

Cacanin iz Hamburga

pre 5 godina

Dobro je da neko sme nesto da kaze i digne glas.Toliko nasih ljudi u inostranstvu mogu mnogo da uticu na svest ljudi sta se zapravo dogodilo i ko smo i sta smo.

Dgg

pre 5 godina

"Alo rođače, ne postoji nijedo opravdanje za upotrebu i zloupotrebu zabranjene radioaktivne municije!
(Cobi, 8. maj 2018 13:40)"

1. Nije zabranjena.
2. Prvenstveno predstavlja opasnost teskih metala (kao i olovo), a ne radioaktivnu opasnost. Osiromaseni uranijum je slabo radioaktivan i predstavlja opasnost samo kada se udahne ili proguta zbog alfa zracenja. Slabo je rastvorljiv.
3. Opasan je tek malo nakon ispaljivanja i to u neposrednoj blizini ukoliko je neko pogodjen gelerima i srapnelom ili ako je udahnuo prasinu.
4. Osiromaseni uranijum se u svetu koristi za zastitu od nuklearne radijacije, jer je skoro 2 puta gusci od olova, a blizu je gustini zlata.
5. Jos uvek se ceka na validnu naucnu studiju koja iole demonstrira da osiromaseni uranijum moze izazvati rak.

Nepromenljivi zakoni prirode.

buzzz

pre 5 godina

Japanci i Nijemci su iskrivili kičmu od saginjanja,ekonomske velesile!(Dr, 08. maj 2018 15:34)Nisu se Nemci i Japanci saginjali,već su bili okupirani nakon Drugog svetskog rata.To je bila mala cena za ono šta su uradili,započeli rat u kome je stradalo oko 60 miliona ljudi.

Pumpam, pumpam, zasto sam stao, dobar, los, zao

pre 5 godina

Srbende koje se pozivaju na uranijum bi mogli da pomisle sta jedu, koliko piju, da li su potrcali u zadnjih 10 godina pa kada prvo to rese onda neka bide uranijum. Jedemo najgore smece, pusimo, pijemo, fizicka aktivnost nula... Prvo ocistite u svom dvoristu pa posle krivite uranijum koji vecina ni ne zna sta je.

vuk

pre 5 godina

@Alo rođače, osiromašeni uranijum nije radioaktivan, odnosno jeste ali zanemarivo, ta "radijacija" ne prolazi kroz list papira, malo proguglaj alfa, beta i gama zračenja!
(Physiker, 8. maj 2018 13:56).

Nemoj da lazes. Osiromaseni uranijum je radioaktivan.

Kad uneses osiromaseni uranijum u svoje telo, ne pomaze ti vise nikakav list papira... jedino da ga pojedes.
Osim sto je radioaktivan, osiromaseni uranijum je i otrovan za ljudsko telo.

Dodatno, pri udaru takve municije, jedan deo osiromasenog uranijuma reaguje, i u hemijskim reakcijama stvara druga, isto tako otrovna i radioaktivna jedinjenja. Na mestu udara ostaje oblak finog praha osiromasenog uranijuma i njegovih jedinjenja koji preziveli u napadu odmah udahnu i otruju se (Posle im u bolnici daju list papira da se pokriju i zastite). Prah posle pada na zemlju i potencijalno je opasan za sve druge ljude koji dodju u kontakt sa njim. Dakle, jedno vrlo nehumano i podlo oruzje.

Inace osiromaseni uranijum se ne koristi samo u 30mm municiji za A10 top, kao sto je @veteran_pvo napisao. Koristi se u mnogim drugim bombama ukljucujuci i kasetnu municiju.

Naravno, cak i municija koja ne sadrzi osiromaseni uranijum sadrzi veliki broj otrovnih elemenata.

KOSTA1703

pre 5 godina

Physiker

I dalje bez odgovora kako se čuva i tovari, kako se transportuje.
Obzirom da je slab izvor alfa zraka(kako pričate), verovatno se tom municijom i deca igraju, zar ne?
I stvarno je zanimljivo i interesantno da je cela jedna italijanska jedinica, stacionirana na Kosovu obolela od kancera.
To bi morala biti neka žešća slučajnost, zar ne?
Obzirom da je kancer zarazna bolest, mora da su se sami zarazili?

miloje

pre 5 godina

umrla mi je majka od raka, mojoj zeni otac, najboljem drugu majka, kumu je obolela zena, kolegi sa fakulteta umrla zena... prosle nedelje smo isli na sahranu tetki... meni se cini da se pola Srbije boli sa rakom i da nema coveka koji vec nekoga nije izgubio. mislim da se pravi podaci kriju i da je situacija katastrofalna

Adriano_Galiliani

pre 5 godina

Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.
(некле, 08. maj 2018 14:02)

To ti mozda govoris sebi svako jutro, ali koliko ja vidim, zivot ovde poslednjih 30 godina je nesto mnogo, mnogo gore od toga.

zinjo

pre 5 godina

Nije on jedini koji je "stradao". Ovo treba da bude vest dana u svim medijima. Podrska u svakom slucaju. Jedini je imao petlju da zapocne ovu temu. Nazalost, godinama unazad ispastamo i nazalost, jos cemo. To su cinjenice!

John

pre 5 godina

Švajcarcima poručio? Zemlji koja nikakve veze sa bombardovanjem nema i koja nije ratovala ni sa kim preko 200 godina...
Baš oštroumno...

мики

pre 5 godina

Čemu minus na komentar. Samo sam pokušao da objasnim. Ne znači da opravdavam korišćenje te municiji niti NATO agresiju.
(veteran pvo, 08. maj 2018 14:25)

зато што лупаш, у жељи да се полажеш паметним. да могу, дао бих ти 100 минуса.

Dr

pre 5 godina

Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.
(некле, 08. maj 2018 14:02)
Japanci i Nijemci su iskrivili kičmu od saginjanja,ekonomske velesile!

некле

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
(gale, 8. maj 2018 13:26



Какав мозак!
Значи криви смо ми што смо бранили себе, своју земљу и територију, а не они који су нас напали из чиста мира и гађали овим отровима?!
Каква замена теза.
Дођу и кажу ти, узимамо вам део земље, и ко би нормалан пристао на то?!
А ови што се плаше силе, шта да вам кажем, једном се сагнеш у животу, имаш да се сагињеш цео живот!
Борба човека је света дужност и свето право, нема ништа лепше од тога, и то нема цену, која год сила да је са друге стране.
Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.

veteran pvo

pre 5 godina

Ljudi, ne postoje bombe sa osiromašenim uranijumom! NE POSTOJE! Postoji municija odnosno topovske granate. U našem slučaju se dejstvovalo municijom koju su ispaljivali avioni tipa A10. Na tom avionu je instaliran višecevni 30 milimetarski top koji koristi zrna sa osiromašenim uranijumom. Takođe neke armije koriste takva zrna u tenkovskim granatama velikog kalibra. Takva municija lakše probija i najsavremeniji oklop pri čemu oslobađa i ogromnu količinu toplote pa ujedno i zapali tenk, transporter.

BSN

pre 5 godina

"Srpska asocijacija za prevenciju raka procenjuje da je od 2001. do 2010. obolelo i ubrlo na desetine hiljada ljudi zbog radioaktivnih bombi.
Tokom NATO bombardovanja SR Jugoslavije tokom 1999. godine korišćene su bombe sa osiromašenim uranijumom, a studije pokazuju da je njihova upotreba izazvala rak kod 15.000 osoba i ubila oko 10.000 ljudi."

Ova izjava je potpuno prizvoljna i verovatno izmisljena. Radioaktivne bombe ne postoje, na Kosovu je NATO koristio municiju od osiromasenog uranijuma (U-238) zbog njegove mase i tvrdoce, a ne zbog radioaktivnosti. U-238 je slab alfa-emiter i njegovo zracenje je opasno jedino ako se udahne pepeo i dim koji nastaju u trenutku udara zrna u metu. Posle udara, manji deo mase zrna se zapali i pretvori u dim uran-oksida. Usijani dim se u oblaku dize na par stotina metara visine, hladi i zbog tezine ubrzo pada u okolinu do dva kilometra od mesta udara. Zrna koja nisu pogodila oklop se zariju duboko u zemlju i njihova lagana oksidacija ne moze biti znacajan izvor radioaktivnosti. S obzirom da su gadjane mete van naseljenih mesta (sira okolina Bujanovca i Vranja) i da je nasa ABH ekipa izasla na teren i pokupila kontaminirano zemljiste, NEMA SANSE da je municija sa U-238 izazvala "bolest i smrt desetine hiljada ljudi". To je propagandna fraza istih onih koji su nas do rata doveli.
NATO bombardovanje jeste agresija i medjunarodni zlocin, i za svaku pravnu i moralnu osudu, ali u cilju javnog zdravlja treba razdvojiti istinu od neistine.

Pitanje

pre 5 godina

Tokom bombardovanja je bilo prekinuto prvenstvo SRJ, a osim utakmice Partizana i AEK-a nije bilo ni prijateljskih.

Potpuno izmišljena priča da su padale bombe dok je on kao igrao fudbal.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (?, 8. maj 2018 13:52)

Prijateljske nisu mogli?

артиљерац

pre 5 godina

@ physiker Ало,не лупетај.Погледај на YT како су обучени САД авиомеханичари
кад товаре муницију с "осиромашеним уранијумом" и како су обучени кад товаре
"обичну" муницију.Скафандери с гас маском и обичан платнени комбинезон.И још
ово.МОЈА сестра од тетке је Доктор на Онклошком Институту у Пастеровој,у Бгд.
Скоро јој је 60.Каже:500% је повећање малигних обољења у Србији од 2004.Само
што ТО НИКО не сме да каже. Не хватај се Википедије,то је до
зла Бога лош посао и навика.КЊИГЕ и само КЊИГЕ.И то добре и независне.

Physiker

pre 5 godina

Physiker

A zabranjena je zbog?
Ta municija se na brodovima SAD i na aerodromijma čuva zamotana u papir?
Pod hitno nazad u školu.
(KOSTA1703, 8. maj 2018 14:11)

U koju školu, misliš da ponovo idem studirati fiziku?!

?

pre 5 godina

Tokom bombardovanja je bilo prekinuto prvenstvo SRJ, a osim utakmice Partizana i AEK-a nije bilo ni prijateljskih.

Potpuno izmišljena priča da su padale bombe dok je on kao igrao fudbal.

Pera Peric vas verni citalac kome opet ne objavljujete komentare

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
(gale, 08. maj 2018 13:26)
Mislim da ič nisi u pravu.

Physiker

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
#(gale, 8. maj 2018 13:26)

Alo rođače, ne postoji nijedo opravdanje za upotrebu i zloupotrebu zabranjene radioaktivne municije!
(Cobi, 8. maj 2018 13:40)

Alo rođače, osiromašeni uranijum nije radioaktivan, odnosno jeste ali zanemarivo, ta "radijacija" ne prolazi kroz list papira, malo proguglaj alfa, beta i gama zračenja!

Cobi

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
#(gale, 8. maj 2018 13:26)

Alo rođače, ne postoji nijedo opravdanje za upotrebu i zloupotrebu zabranjene radioaktivne municije!

gale

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.

seljadin

pre 5 godina

trebao je srpski narod predati svu imovinu i rudnike amerima pa rata me bi ni bilo to se zove odgovorna politika ili izdaja? treba da prodje bar 100 godina da bi znali

Majka troje Jugovića

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
(gale, 8. maj 2018 13:26)

Kakva god da je politika neće naterati jednog Srbina da ispoštuje pravila i principe jednakosti već će da traži vezu i vezice za svakakve gluposti i da bude drzak prema onima koji nisu privilegovani kao on. Jednostavno mi smo nejedinstveni, maliciozni i neupućeni da bi jedni druge poštovali i dali svi do jednog dovoljan doprinos da nam zemlja bude normalna. Krivo je ono što nosimo u glavama i što smo dozvolili da nam svakakva interesna politika menja svest na gore. O medijima i indirektnim strukturama da i ne govorim. Čast izuzecima.

Ljubisa livac

pre 5 godina

Svaka cast na pobedi protiv opake bolesti, ali ljudski kvaliteti ovog igraca su krajnje diskutabilni, cemu govori u prilog cinjenica da je u svakom klubu imao problem sa trenerima i autoritetima. Pa u Zvezdi, koja mu je pruzala punu podrsku tokom lecenja, se zahvalio tako sto je crtao taktiku velikom Robiju iza ledja. Na kraju cak i tuzio klub. Nisam znao da je sad prebacen u mladi tim, svakom po zasluzi izgleda.

Cobi

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
#(gale, 8. maj 2018 13:26)

Alo rođače, ne postoji nijedo opravdanje za upotrebu i zloupotrebu zabranjene radioaktivne municije!

некле

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
(gale, 8. maj 2018 13:26



Какав мозак!
Значи криви смо ми што смо бранили себе, своју земљу и територију, а не они који су нас напали из чиста мира и гађали овим отровима?!
Каква замена теза.
Дођу и кажу ти, узимамо вам део земље, и ко би нормалан пристао на то?!
А ови што се плаше силе, шта да вам кажем, једном се сагнеш у животу, имаш да се сагињеш цео живот!
Борба човека је света дужност и свето право, нема ништа лепше од тога, и то нема цену, која год сила да је са друге стране.
Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.

gale

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.

?

pre 5 godina

Tokom bombardovanja je bilo prekinuto prvenstvo SRJ, a osim utakmice Partizana i AEK-a nije bilo ni prijateljskih.

Potpuno izmišljena priča da su padale bombe dok je on kao igrao fudbal.

Ljubisa livac

pre 5 godina

Svaka cast na pobedi protiv opake bolesti, ali ljudski kvaliteti ovog igraca su krajnje diskutabilni, cemu govori u prilog cinjenica da je u svakom klubu imao problem sa trenerima i autoritetima. Pa u Zvezdi, koja mu je pruzala punu podrsku tokom lecenja, se zahvalio tako sto je crtao taktiku velikom Robiju iza ledja. Na kraju cak i tuzio klub. Nisam znao da je sad prebacen u mladi tim, svakom po zasluzi izgleda.

miloje

pre 5 godina

umrla mi je majka od raka, mojoj zeni otac, najboljem drugu majka, kumu je obolela zena, kolegi sa fakulteta umrla zena... prosle nedelje smo isli na sahranu tetki... meni se cini da se pola Srbije boli sa rakom i da nema coveka koji vec nekoga nije izgubio. mislim da se pravi podaci kriju i da je situacija katastrofalna

BSN

pre 5 godina

"Srpska asocijacija za prevenciju raka procenjuje da je od 2001. do 2010. obolelo i ubrlo na desetine hiljada ljudi zbog radioaktivnih bombi.
Tokom NATO bombardovanja SR Jugoslavije tokom 1999. godine korišćene su bombe sa osiromašenim uranijumom, a studije pokazuju da je njihova upotreba izazvala rak kod 15.000 osoba i ubila oko 10.000 ljudi."

Ova izjava je potpuno prizvoljna i verovatno izmisljena. Radioaktivne bombe ne postoje, na Kosovu je NATO koristio municiju od osiromasenog uranijuma (U-238) zbog njegove mase i tvrdoce, a ne zbog radioaktivnosti. U-238 je slab alfa-emiter i njegovo zracenje je opasno jedino ako se udahne pepeo i dim koji nastaju u trenutku udara zrna u metu. Posle udara, manji deo mase zrna se zapali i pretvori u dim uran-oksida. Usijani dim se u oblaku dize na par stotina metara visine, hladi i zbog tezine ubrzo pada u okolinu do dva kilometra od mesta udara. Zrna koja nisu pogodila oklop se zariju duboko u zemlju i njihova lagana oksidacija ne moze biti znacajan izvor radioaktivnosti. S obzirom da su gadjane mete van naseljenih mesta (sira okolina Bujanovca i Vranja) i da je nasa ABH ekipa izasla na teren i pokupila kontaminirano zemljiste, NEMA SANSE da je municija sa U-238 izazvala "bolest i smrt desetine hiljada ljudi". To je propagandna fraza istih onih koji su nas do rata doveli.
NATO bombardovanje jeste agresija i medjunarodni zlocin, i za svaku pravnu i moralnu osudu, ali u cilju javnog zdravlja treba razdvojiti istinu od neistine.

seljadin

pre 5 godina

trebao je srpski narod predati svu imovinu i rudnike amerima pa rata me bi ni bilo to se zove odgovorna politika ili izdaja? treba da prodje bar 100 godina da bi znali

Pera Peric vas verni citalac kome opet ne objavljujete komentare

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
(gale, 08. maj 2018 13:26)
Mislim da ič nisi u pravu.

артиљерац

pre 5 godina

@ physiker Ало,не лупетај.Погледај на YT како су обучени САД авиомеханичари
кад товаре муницију с "осиромашеним уранијумом" и како су обучени кад товаре
"обичну" муницију.Скафандери с гас маском и обичан платнени комбинезон.И још
ово.МОЈА сестра од тетке је Доктор на Онклошком Институту у Пастеровој,у Бгд.
Скоро јој је 60.Каже:500% је повећање малигних обољења у Србији од 2004.Само
што ТО НИКО не сме да каже. Не хватај се Википедије,то је до
зла Бога лош посао и навика.КЊИГЕ и само КЊИГЕ.И то добре и независне.

Physiker

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
#(gale, 8. maj 2018 13:26)

Alo rođače, ne postoji nijedo opravdanje za upotrebu i zloupotrebu zabranjene radioaktivne municije!
(Cobi, 8. maj 2018 13:40)

Alo rođače, osiromašeni uranijum nije radioaktivan, odnosno jeste ali zanemarivo, ta "radijacija" ne prolazi kroz list papira, malo proguglaj alfa, beta i gama zračenja!

Majka troje Jugovića

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
(gale, 8. maj 2018 13:26)

Kakva god da je politika neće naterati jednog Srbina da ispoštuje pravila i principe jednakosti već će da traži vezu i vezice za svakakve gluposti i da bude drzak prema onima koji nisu privilegovani kao on. Jednostavno mi smo nejedinstveni, maliciozni i neupućeni da bi jedni druge poštovali i dali svi do jednog dovoljan doprinos da nam zemlja bude normalna. Krivo je ono što nosimo u glavama i što smo dozvolili da nam svakakva interesna politika menja svest na gore. O medijima i indirektnim strukturama da i ne govorim. Čast izuzecima.

veteran pvo

pre 5 godina

Ljudi, ne postoje bombe sa osiromašenim uranijumom! NE POSTOJE! Postoji municija odnosno topovske granate. U našem slučaju se dejstvovalo municijom koju su ispaljivali avioni tipa A10. Na tom avionu je instaliran višecevni 30 milimetarski top koji koristi zrna sa osiromašenim uranijumom. Takođe neke armije koriste takva zrna u tenkovskim granatama velikog kalibra. Takva municija lakše probija i najsavremeniji oklop pri čemu oslobađa i ogromnu količinu toplote pa ujedno i zapali tenk, transporter.

zinjo

pre 5 godina

Nije on jedini koji je "stradao". Ovo treba da bude vest dana u svim medijima. Podrska u svakom slucaju. Jedini je imao petlju da zapocne ovu temu. Nazalost, godinama unazad ispastamo i nazalost, jos cemo. To su cinjenice!

vuk

pre 5 godina

@Alo rođače, osiromašeni uranijum nije radioaktivan, odnosno jeste ali zanemarivo, ta "radijacija" ne prolazi kroz list papira, malo proguglaj alfa, beta i gama zračenja!
(Physiker, 8. maj 2018 13:56).

Nemoj da lazes. Osiromaseni uranijum je radioaktivan.

Kad uneses osiromaseni uranijum u svoje telo, ne pomaze ti vise nikakav list papira... jedino da ga pojedes.
Osim sto je radioaktivan, osiromaseni uranijum je i otrovan za ljudsko telo.

Dodatno, pri udaru takve municije, jedan deo osiromasenog uranijuma reaguje, i u hemijskim reakcijama stvara druga, isto tako otrovna i radioaktivna jedinjenja. Na mestu udara ostaje oblak finog praha osiromasenog uranijuma i njegovih jedinjenja koji preziveli u napadu odmah udahnu i otruju se (Posle im u bolnici daju list papira da se pokriju i zastite). Prah posle pada na zemlju i potencijalno je opasan za sve druge ljude koji dodju u kontakt sa njim. Dakle, jedno vrlo nehumano i podlo oruzje.

Inace osiromaseni uranijum se ne koristi samo u 30mm municiji za A10 top, kao sto je @veteran_pvo napisao. Koristi se u mnogim drugim bombama ukljucujuci i kasetnu municiju.

Naravno, cak i municija koja ne sadrzi osiromaseni uranijum sadrzi veliki broj otrovnih elemenata.

Physiker

pre 5 godina

Physiker

A zabranjena je zbog?
Ta municija se na brodovima SAD i na aerodromijma čuva zamotana u papir?
Pod hitno nazad u školu.
(KOSTA1703, 8. maj 2018 14:11)

U koju školu, misliš da ponovo idem studirati fiziku?!

John

pre 5 godina

Švajcarcima poručio? Zemlji koja nikakve veze sa bombardovanjem nema i koja nije ratovala ni sa kim preko 200 godina...
Baš oštroumno...

KOSTA1703

pre 5 godina

Physiker

I dalje bez odgovora kako se čuva i tovari, kako se transportuje.
Obzirom da je slab izvor alfa zraka(kako pričate), verovatno se tom municijom i deca igraju, zar ne?
I stvarno je zanimljivo i interesantno da je cela jedna italijanska jedinica, stacionirana na Kosovu obolela od kancera.
To bi morala biti neka žešća slučajnost, zar ne?
Obzirom da je kancer zarazna bolest, mora da su se sami zarazili?

Pitanje

pre 5 godina

Tokom bombardovanja je bilo prekinuto prvenstvo SRJ, a osim utakmice Partizana i AEK-a nije bilo ni prijateljskih.

Potpuno izmišljena priča da su padale bombe dok je on kao igrao fudbal.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (?, 8. maj 2018 13:52)

Prijateljske nisu mogli?

Adriano_Galiliani

pre 5 godina

Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.
(некле, 08. maj 2018 14:02)

To ti mozda govoris sebi svako jutro, ali koliko ja vidim, zivot ovde poslednjih 30 godina je nesto mnogo, mnogo gore od toga.

CarloNS

pre 5 godina

Čitam komentare i ne mogu da vjerujem da pojedinci ovako komentarišu. Svaka normalna nacija se bori za sebe a vi pojedinci omalovazavate svoj vlastiti narod i žrtve. Sram vas bilo!
(srkeboy, 8. maj 2018 16:30)

Švajcarska se recimo bori za sebe tako što nije ratovala 200 godina. Neko se brani mozgom, a neko buzdovanom.

Pumpam, pumpam, zasto sam stao, dobar, los, zao

pre 5 godina

Srbende koje se pozivaju na uranijum bi mogli da pomisle sta jedu, koliko piju, da li su potrcali u zadnjih 10 godina pa kada prvo to rese onda neka bide uranijum. Jedemo najgore smece, pusimo, pijemo, fizicka aktivnost nula... Prvo ocistite u svom dvoristu pa posle krivite uranijum koji vecina ni ne zna sta je.

srkeboy

pre 5 godina

Čitam komentare i ne mogu da vjerujem da pojedinci ovako komentarišu. Svaka normalna nacija se bori za sebe a vi pojedinci omalovazavate svoj vlastiti narod i žrtve. Sram vas bilo!

Dr

pre 5 godina

Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.
(некле, 08. maj 2018 14:02)
Japanci i Nijemci su iskrivili kičmu od saginjanja,ekonomske velesile!

buzzz

pre 5 godina

Japanci i Nijemci su iskrivili kičmu od saginjanja,ekonomske velesile!(Dr, 08. maj 2018 15:34)Nisu se Nemci i Japanci saginjali,već su bili okupirani nakon Drugog svetskog rata.To je bila mala cena za ono šta su uradili,započeli rat u kome je stradalo oko 60 miliona ljudi.

Mare

pre 5 godina

Ne volim da se uplicem u politiku ali samo ovo da kazem, svi vi koji se dičite nasom junackom odlukom da se mangupiramo Amerima ste isti kao i oni tada. Slazem se da ne treba klecati nikome ali ako biras izmedju junastva i kancera.... moramo da prihvatimo da smo mali i to je to.

мики

pre 5 godina

Čemu minus na komentar. Samo sam pokušao da objasnim. Ne znači da opravdavam korišćenje te municiji niti NATO agresiju.
(veteran pvo, 08. maj 2018 14:25)

зато што лупаш, у жељи да се полажеш паметним. да могу, дао бих ти 100 минуса.

Dgg

pre 5 godina

"Alo rođače, ne postoji nijedo opravdanje za upotrebu i zloupotrebu zabranjene radioaktivne municije!
(Cobi, 8. maj 2018 13:40)"

1. Nije zabranjena.
2. Prvenstveno predstavlja opasnost teskih metala (kao i olovo), a ne radioaktivnu opasnost. Osiromaseni uranijum je slabo radioaktivan i predstavlja opasnost samo kada se udahne ili proguta zbog alfa zracenja. Slabo je rastvorljiv.
3. Opasan je tek malo nakon ispaljivanja i to u neposrednoj blizini ukoliko je neko pogodjen gelerima i srapnelom ili ako je udahnuo prasinu.
4. Osiromaseni uranijum se u svetu koristi za zastitu od nuklearne radijacije, jer je skoro 2 puta gusci od olova, a blizu je gustini zlata.
5. Jos uvek se ceka na validnu naucnu studiju koja iole demonstrira da osiromaseni uranijum moze izazvati rak.

Nepromenljivi zakoni prirode.

Partizan

pre 5 godina

A da li nas ubijaju otrovi koje je izbacivala Vojska Jugoslavije i trovala zemljiste ili cemo i to da napakujemo Nato? O tome je govorio bivsi sef gradskog centra za obavestavanje Beograda Avram Izrael pre mesec dana. Njemu je tada bilo strogo zabranjeno da to objavi.

Marko

pre 5 godina

Isao sa mnom u osnovnu. Zvali smo ga Piksi. Bio je najbolji u celoj skoli ali nikad nije osvojio skolski turnir jer je jedini u njegovom odeljenju igrao dobro. :)

zmitjkoe

pre 5 godina

...a studije pokazuju da je njihova upotreba izazvala rak kod 15.000 osoba i ubila oko 10.000 ljudi.

Koje studije? Pa tek je ovih dana osnovana komisija za ispitivanje posledica bombardovanja. Koliko je Albanca na Kosovu obolelo od raka, gde je bačeno 90% bombi sa osir. uranijumom? Laž i propaganda.

Lord

pre 5 godina

(Pera Peric vas verni citalac kome opet ne objavljujete komentare, 8. maj 2018 13:51)
A zasto gale nije u pravu ? Politika 90ih je bila sjajna i odgovorna ? Prosperitetna ? Nacija je napredovala , standard odlican, ljudi kvalitetni ?

Prodanic Alekdandar iz Loznice

pre 5 godina

Gospodine koji se potpisuje "pitanje" niste u pravu jer se fudbal igrao veoma aktivno za vreme bombardovanja!!!Ja sam u to vreme sudio cak 8 utakmica tzv "ratne lige" koji se igrao na nivou fudbalskog saveza po regionima!!!Igralo se uveliko bas pod najgorim uzbunama I sirenama!Sa ove distance ipak vidim sad da je to bilo malo preterano:-o Mladost-ludost!procitajte nesto pa onda komentarisite!!!

Aleksa

pre 5 godina

@ ?.... Vilotic je tada imao 13 godina, kapiram da su klinci tada igrali fudbal preko dana kada nije bilo toliko vazdusne opasnosti, makar malo da im se skrene paznja sa svega... pa i mi smo ispred zgrade igrali, prekine nas sirena, pa nastavimo sutra gde smo stali...

Aleksa

pre 5 godina

Bombe sa osiromašenim uranijumom NISU bacane van teritorije Kosova.
Aman više... kakva foliraža, i to pred Švajcarcima...
(Nesha, 8. maj 2018 15:49)

Па кад већ 'оћеш да пискараш нешто о чему не знаш, то и нису бомбе које се бацају него је у питању противтенковска муниција 30мм, којом су били наоружани авиони А10 WartHog....

neutralni felsh

pre 5 godina

Naravno, cak i municija koja ne sadrzi osiromaseni uranijum sadrzi veliki broj otrovnih elemenata.
(vuk, 08. maj 2018 15:00)


najopasnije je olovo...

BSN

pre 5 godina

Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.  
(некле, 08. maj 2018 14:02)

Ovoj jeftinoj stadionskoj paroli treba samo dodati ale, aleale aleeee.... , malo baklji i paleolitsku tucnjavu posle utakmice.

Referendum

pre 5 godina

Mislite bolje na Kreozan,Total i ostale domaće otrove.To ubija.
(ja, 08. maj 2018 16:06)

Ubija i to ali ubija osiromaseni uranijum mnogo efikasnije i brze.

Dedal

pre 5 godina

Inace osiromaseni uranijum se ne koristi samo u 30mm municiji za A10 top, kao sto je @veteran_pvo napisao. Koristi se u mnogim drugim bombama ukljucujuci i kasetnu municiju.

Naravno, cak i municija koja ne sadrzi osiromaseni uranijum sadrzi veliki broj otrovnih elemenata.
(vuk, 8. maj 2018 15:00)

Не не користи се у другом оружју...ОУ се користи уместо много скупљег тунгстена због велике специфичне густине (Тунгстен 19,3г/цм3, гвожђе 7г/цм3 - осиромашени уранијум 19,05г/цм3) у муницији за пробијање оклопа - противтенковкој топовској муницији. Нема сврхе користити га у противпешадијском оружју....да ли је радиоактиван? Није, не би га користили да јесте, да ли постаје радиоактиван, не али приликом сагоревања реагује и токсичан је...

Cacanin iz Hamburga

pre 5 godina

Dobro je da neko sme nesto da kaze i digne glas.Toliko nasih ljudi u inostranstvu mogu mnogo da uticu na svest ljudi sta se zapravo dogodilo i ko smo i sta smo.

neutralni felsh

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
(gale, 08. maj 2018 13:26)


kako nista? pa otisli smo u minus :)

neutralni felsh

pre 5 godina

Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека. 
(некле, 08. maj 2018 14:02) 


tinejdzersko foliranje kao status sa fejsa.

Marsovac

pre 5 godina

Naša privatna firma je bombardovana 1999. Na njenim ostacima je napravljena nova zgrada. Nivo radijacije je proveravan odmah nakon bombardovanja. Nula, (to jest ista kao u okolini, ona svuda postoji). Radim u toj firmi 18 godina, još sam živ!

Treba neko da kaže ovom pametnjakoviću da je radioaktivna municija uglavnom korošćena za avione A10, koji su imali domet do juga Srbije i Kosova, gde je radijacija zaista povećana, ali samo u zonama dejstva radioktivnom municijom.

Inače je najveća smrtnost od raka u Evropi u Mađarskoj! Kod nas je takođe visoka, ali mislim da su loši životni uslovi uzrok tome, kao i neki faktori o kojima ne bih sada pisao!

Naravno da ne opravdavam NATO zločince. Ubistvo jednog deteta je zločin, a za ubistvo preko 80-oro dece, ne znam reč! Kao što reče Bora Đorđević, "Decu ti neću oprostiti!"

neutralni felsh

pre 5 godina

Al placete oko 3 mjeseca bombardovanja, pa vi ste BiH, tj Sarajevo bombardovali 4 godine, hej 4 godine, pa sta sad, ispade da ste vi gore prosli nego mi vamo, a mi hocemo da budemo raja s vama, volim Srbiju, Exit, ma ljude iz Srbije, a ne kukamo ko vi radi 3 mjeseca...vidi se ko vam je predsjednik, patetika na nivou...
(vedran, 08. maj 2018 23:19)


100 posto si u pravu.
tri meseca bombardovanja je bilo pre 19 godina, mi jos kukamo. japanci, koji su od amerikanaca zasluzeno dobili mnogo mnogo mnogo vece batine, 1964. su slali inzenjere bas u ameriku i kupovali licence za konzumentsku elektroniku, koja je u narednim decenijama japan napravila na ono sto je danas.
japanci nisu kukali i trabunjali o osveti... za kukanje imaju vremena samo sitne duse.

belgrado

pre 5 godina

Švajcarska se recimo bori za sebe tako što nije ratovala 200 godina. Neko se brani mozgom, a neko buzdovanom.
(CarloNS, 08. maj 2018 17:18)

..a ti prvi bus,pravac svajcarska.
ne znam sta ces ovde?
svajcarci jedva cekaju ljude sa "mozgom".
objasnice ti tamo,zasto nikada nisu ratovali,kad vec ti ne znas.
srecan put.

Vuk

pre 5 godina

@(Dedal, 8. maj 2018 16:40):
Naravno da nema svrhe koristiti osiromaseni uranijum u protivpesadijskoj municiji.

Skoro sve vrste protivoklopne municije, pa i kasetne protivoklopne bombe koriste OU. Bombe za razaranje bunkera ga takodje koriste. Jednostavno, vrlo je pogodan za tako nesto.

I da, osiromaseni uranijum je radioaktivan.

uh

pre 5 godina

Dobro je da neko sme nesto da kaze i digne glas.Toliko nasih ljudi u inostranstvu mogu mnogo da uticu na svest ljudi sta se zapravo dogodilo i ko smo i sta smo.
(Cacanin iz Hamburga, 8. maj 2018 16:47)

Pa u tome i jeste problem: jedino da ti nasi u inostranstvu pocnu bolje da lazu inace nam nema spasa! To sto se zapravo dogodilo i ko smo i sta smo i jeste najveci problem.

vedran

pre 5 godina

Al placete oko 3 mjeseca bombardovanja, pa vi ste BiH, tj Sarajevo bombardovali 4 godine, hej 4 godine, pa sta sad, ispade da ste vi gore prosli nego mi vamo, a mi hocemo da budemo raja s vama, volim Srbiju, Exit, ma ljude iz Srbije, a ne kukamo ko vi radi 3 mjeseca...vidi se ko vam je predsjednik, patetika na nivou...

masterkg

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa. 
(gale, 8. maj 2018 13:26 



Какав мозак! 
Значи криви смо ми што смо бранили себе, своју земљу и територију, а не они који су нас напали из чиста мира и гађали овим отровима?! 
Каква замена теза. 
Дођу и кажу ти, узимамо вам део земље, и ко би нормалан пристао на то?! 
А ови што се плаше силе, шта да вам кажем, једном се сагнеш у животу, имаш да се сагињеш цео живот! 
Борба човека је света дужност и свето право, нема ништа лепше од тога, и то нема цену, која год сила да је са друге стране. 
Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.
(некле, 08. maj 2018 14:02)

Pa da smo branili sebe, da smo dobri, hrabri i pošteni ne bi se skoro ceo svet udružio protiv nas. To je tebe neko slagao da je tako bilo, možda predsednik naš ....

Miloš

pre 5 godina

Švajcarska se recimo bori za sebe tako što nije ratovala 200 godina. Neko se brani mozgom, a neko buzdovanom. 
(CarloNS, 08. maj 2018 17:18)

Tvoj nick mi dovoljno govori o tebi... Veruj mi, ne moram ni da te vidim, ni da pričam sa tobom, imam dovoljno podataka na osnovu tvog komentara, nicka i mesta odakle si.

Samo mi objasni genije... Na čemu tačno počivaju najuređenija društva sveta? Ali te molim da ideš bar tih 200 godina unazad dok budeš smišljao odgovor... Nešto mi govori da ćeš naletati na mnogo više buzdovana nego što misliš. A da ne govorimo o daljoj prošlosti... Sve sami krvnici, a ti Srbiju prozivaš za buzdovan

Nolov

pre 5 godina

I treba da kaze bravo, cak I ako to nije razlog on nista nije slagao. Neko place o 10000 granata dnevno mjesecima I godinama od strane Srba a znaju da je to nemoguce izvesti..

Dedal

pre 5 godina

Naravno da nema svrhe koristiti osiromaseni uranijum u protivpesadijskoj municiji.

Skoro sve vrste protivoklopne municije, pa i kasetne protivoklopne bombe koriste OU. Bombe za razaranje bunkera ga takodje koriste. Jednostavno, vrlo je pogodan za tako nesto.

I da, osiromaseni uranijum je radioaktivan.
(Vuk, 8. maj 2018 17:03)

Ne postoje protivtenkovske/protivoklopne kasetne bombe. Kasetne bombe su protivpesadijsko sredstvo, pretezno sa teroristickim namenama (sluze da zastrase civile). I na teritoriji Srbije nije bacena ni jedna bomba za razaranje bunkera, pa ni ta sa osirimasenim uranijumom za koju ja nisam cuo da postoje.
Svaki metal je radioaktivan, pitanje radioaktvnosti se vezuje za stetnost po genetski materijal. Da ne tupim strucno, ionako ne razumes, to sto vi zamisljate pod "radioaktivan" tj Cernobil i Pripjat radioaktivan, to nije. Da jeste ne bi piloti A10 sedeli na toj municiji, ne bi im ta municiji sedela u magacinima. Maksimalno uprosceno, nista vise radioaktivan od olova samo gusci, nista manje od tungstena samo jeftiniji....

Hvala

pre 5 godina

Citam dosta,znam i neke lekare i kazu stres od bede i vecita neizvesnost zbog manjka para i osnovnih sredstava za zivot uzrok cancera u 90% slucaja i prerane smrti.
A Vi sto sve pravdate nekim uranijuum stidite se malo,onda znaci na KIM ne bi bilo vise zive duse,a mi smo izbombardovani od sopstvene drzave vec 27 godina kroz razne nedace i tegobe. Sada se osniva neka komisija posle 18 godina da uzme pare i opravda ovaj sistem i vlast. Sta ce to oni reci,sto ne znamo. Nego zanose se,kao sve u drzavi. Kako to uranijum svuda,zlo,a ovamo se hvalimo i promovisemo po svetu kako imamo zdravu hranu i kako nasi poljoprivredni proizvodi vehunskog kvaliteta.Ide li to jedno sa drugim.
Inace ucesnik sam rata 1999te.

CarloNS

pre 5 godina

Švajcarska se recimo bori za sebe tako što nije ratovala 200 godina. Neko se brani mozgom, a neko buzdovanom.
(CarloNS, 08. maj 2018 17:18)

Tvoj nick mi dovoljno govori o tebi... Veruj mi, ne moram ni da te vidim, ni da pričam sa tobom, imam dovoljno podataka na osnovu tvog komentara, nicka i mesta odakle si.

Samo mi objasni genije... Na čemu tačno počivaju najuređenija društva sveta? Ali te molim da ideš bar tih 200 godina unazad dok budeš smišljao odgovor... Nešto mi govori da ćeš naletati na mnogo više buzdovana nego što misliš. A da ne govorimo o daljoj prošlosti... Sve sami krvnici, a ti Srbiju prozivaš za buzdovan
(Miloš, 8. maj 2018 20:55)

Pošto na osnovu mog komentara, nika i mesta imaš dovoljno podataka o meni (šta god da to značilo, a nadam se da nije pretnja) onda ne vidim smisao da mi postavljaš pitanje na koje znaš moj odgovor. Mislim, pošto sve znaš...

Aleksandar

pre 5 godina

@(Cobi, 8. maj 2018 13:40)

Alo, prijatelju, niko nije koristio nikakvu zabranjenu i radioaktivnu municiju za vreme bombardovanja '99. Osiromašeni uranijum nije radioaktivan a ni zabranjen, koriste ga sve svetske sile umesto olova jer je gušći a pritom i manje toksičan. Usput, koristi ga i svaka novija bolnica i radiološka laboratorija kao izolaciju.

Aleksa

pre 5 godina

Sta je tungsten? Da li je to ono sta se na srpskom kaze volfram?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jasdf, 9. maj 2018 06:53)

Јесте....моја грешка. Обично кад пискарам или читам о волфраму пискарам тј. читам на енглеском. Прихватам корекцију...

GM

pre 5 godina

Kada ljudi mesaju politiku i sport...

Jel znate vi ljudi bilo sta, osnovu, da je bombardovanje pocelo zbog ne ispunjenja uslova koji su postavljeni, ali koji su ispunjeni kasnije zbog cega je i prekinuto bombardovanje?!

Trebalo je samo pristati odmah, a ne posle 77 dana.

Miloš

pre 5 godina

Pošto na osnovu mog komentara, nika i mesta imaš dovoljno podataka o meni (šta god da to značilo, a nadam se da nije pretnja) onda ne vidim smisao da mi postavljaš pitanje na koje znaš moj odgovor. Mislim, pošto sve znaš...
(CarloNS, 09. maj 2018 01:36)

Naravno da nije pretnja, ovo je mesto za rasprave a ne za pretnje... Uostalom, ja sam pacifista. Ali mi i dalje nisi dao odgovor.... Mani ti tu retoriku kao... "ti sve znaš". Niko ne zna sve, ja samo izvlačim zaključke na osnovu podataka. Moj zaključak o tebi uključuje kompleksno razmisljanje a ne samo neke puke predrasude, mada, verujem da bi masa ljudi to tako nazvala... Što je takođe ok. Nego, daj ti meni odgovor na moje pitanje pa me demantuj.

gale

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.

Physiker

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
#(gale, 8. maj 2018 13:26)

Alo rođače, ne postoji nijedo opravdanje za upotrebu i zloupotrebu zabranjene radioaktivne municije!
(Cobi, 8. maj 2018 13:40)

Alo rođače, osiromašeni uranijum nije radioaktivan, odnosno jeste ali zanemarivo, ta "radijacija" ne prolazi kroz list papira, malo proguglaj alfa, beta i gama zračenja!

?

pre 5 godina

Tokom bombardovanja je bilo prekinuto prvenstvo SRJ, a osim utakmice Partizana i AEK-a nije bilo ni prijateljskih.

Potpuno izmišljena priča da su padale bombe dok je on kao igrao fudbal.

некле

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
(gale, 8. maj 2018 13:26



Какав мозак!
Значи криви смо ми што смо бранили себе, своју земљу и територију, а не они који су нас напали из чиста мира и гађали овим отровима?!
Каква замена теза.
Дођу и кажу ти, узимамо вам део земље, и ко би нормалан пристао на то?!
А ови што се плаше силе, шта да вам кажем, једном се сагнеш у животу, имаш да се сагињеш цео живот!
Борба човека је света дужност и свето право, нема ништа лепше од тога, и то нема цену, која год сила да је са друге стране.
Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.

BSN

pre 5 godina

"Srpska asocijacija za prevenciju raka procenjuje da je od 2001. do 2010. obolelo i ubrlo na desetine hiljada ljudi zbog radioaktivnih bombi.
Tokom NATO bombardovanja SR Jugoslavije tokom 1999. godine korišćene su bombe sa osiromašenim uranijumom, a studije pokazuju da je njihova upotreba izazvala rak kod 15.000 osoba i ubila oko 10.000 ljudi."

Ova izjava je potpuno prizvoljna i verovatno izmisljena. Radioaktivne bombe ne postoje, na Kosovu je NATO koristio municiju od osiromasenog uranijuma (U-238) zbog njegove mase i tvrdoce, a ne zbog radioaktivnosti. U-238 je slab alfa-emiter i njegovo zracenje je opasno jedino ako se udahne pepeo i dim koji nastaju u trenutku udara zrna u metu. Posle udara, manji deo mase zrna se zapali i pretvori u dim uran-oksida. Usijani dim se u oblaku dize na par stotina metara visine, hladi i zbog tezine ubrzo pada u okolinu do dva kilometra od mesta udara. Zrna koja nisu pogodila oklop se zariju duboko u zemlju i njihova lagana oksidacija ne moze biti znacajan izvor radioaktivnosti. S obzirom da su gadjane mete van naseljenih mesta (sira okolina Bujanovca i Vranja) i da je nasa ABH ekipa izasla na teren i pokupila kontaminirano zemljiste, NEMA SANSE da je municija sa U-238 izazvala "bolest i smrt desetine hiljada ljudi". To je propagandna fraza istih onih koji su nas do rata doveli.
NATO bombardovanje jeste agresija i medjunarodni zlocin, i za svaku pravnu i moralnu osudu, ali u cilju javnog zdravlja treba razdvojiti istinu od neistine.

John

pre 5 godina

Švajcarcima poručio? Zemlji koja nikakve veze sa bombardovanjem nema i koja nije ratovala ni sa kim preko 200 godina...
Baš oštroumno...

Cobi

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
#(gale, 8. maj 2018 13:26)

Alo rođače, ne postoji nijedo opravdanje za upotrebu i zloupotrebu zabranjene radioaktivne municije!

Pera Peric vas verni citalac kome opet ne objavljujete komentare

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
(gale, 08. maj 2018 13:26)
Mislim da ič nisi u pravu.

seljadin

pre 5 godina

trebao je srpski narod predati svu imovinu i rudnike amerima pa rata me bi ni bilo to se zove odgovorna politika ili izdaja? treba da prodje bar 100 godina da bi znali

артиљерац

pre 5 godina

@ physiker Ало,не лупетај.Погледај на YT како су обучени САД авиомеханичари
кад товаре муницију с "осиромашеним уранијумом" и како су обучени кад товаре
"обичну" муницију.Скафандери с гас маском и обичан платнени комбинезон.И још
ово.МОЈА сестра од тетке је Доктор на Онклошком Институту у Пастеровој,у Бгд.
Скоро јој је 60.Каже:500% је повећање малигних обољења у Србији од 2004.Само
што ТО НИКО не сме да каже. Не хватај се Википедије,то је до
зла Бога лош посао и навика.КЊИГЕ и само КЊИГЕ.И то добре и независне.

мики

pre 5 godina

Čemu minus na komentar. Samo sam pokušao da objasnim. Ne znači da opravdavam korišćenje te municiji niti NATO agresiju.
(veteran pvo, 08. maj 2018 14:25)

зато што лупаш, у жељи да се полажеш паметним. да могу, дао бих ти 100 минуса.

Physiker

pre 5 godina

Physiker

A zabranjena je zbog?
Ta municija se na brodovima SAD i na aerodromijma čuva zamotana u papir?
Pod hitno nazad u školu.
(KOSTA1703, 8. maj 2018 14:11)

U koju školu, misliš da ponovo idem studirati fiziku?!

Ljubisa livac

pre 5 godina

Svaka cast na pobedi protiv opake bolesti, ali ljudski kvaliteti ovog igraca su krajnje diskutabilni, cemu govori u prilog cinjenica da je u svakom klubu imao problem sa trenerima i autoritetima. Pa u Zvezdi, koja mu je pruzala punu podrsku tokom lecenja, se zahvalio tako sto je crtao taktiku velikom Robiju iza ledja. Na kraju cak i tuzio klub. Nisam znao da je sad prebacen u mladi tim, svakom po zasluzi izgleda.

zinjo

pre 5 godina

Nije on jedini koji je "stradao". Ovo treba da bude vest dana u svim medijima. Podrska u svakom slucaju. Jedini je imao petlju da zapocne ovu temu. Nazalost, godinama unazad ispastamo i nazalost, jos cemo. To su cinjenice!

veteran pvo

pre 5 godina

Ljudi, ne postoje bombe sa osiromašenim uranijumom! NE POSTOJE! Postoji municija odnosno topovske granate. U našem slučaju se dejstvovalo municijom koju su ispaljivali avioni tipa A10. Na tom avionu je instaliran višecevni 30 milimetarski top koji koristi zrna sa osiromašenim uranijumom. Takođe neke armije koriste takva zrna u tenkovskim granatama velikog kalibra. Takva municija lakše probija i najsavremeniji oklop pri čemu oslobađa i ogromnu količinu toplote pa ujedno i zapali tenk, transporter.

vuk

pre 5 godina

@Alo rođače, osiromašeni uranijum nije radioaktivan, odnosno jeste ali zanemarivo, ta "radijacija" ne prolazi kroz list papira, malo proguglaj alfa, beta i gama zračenja!
(Physiker, 8. maj 2018 13:56).

Nemoj da lazes. Osiromaseni uranijum je radioaktivan.

Kad uneses osiromaseni uranijum u svoje telo, ne pomaze ti vise nikakav list papira... jedino da ga pojedes.
Osim sto je radioaktivan, osiromaseni uranijum je i otrovan za ljudsko telo.

Dodatno, pri udaru takve municije, jedan deo osiromasenog uranijuma reaguje, i u hemijskim reakcijama stvara druga, isto tako otrovna i radioaktivna jedinjenja. Na mestu udara ostaje oblak finog praha osiromasenog uranijuma i njegovih jedinjenja koji preziveli u napadu odmah udahnu i otruju se (Posle im u bolnici daju list papira da se pokriju i zastite). Prah posle pada na zemlju i potencijalno je opasan za sve druge ljude koji dodju u kontakt sa njim. Dakle, jedno vrlo nehumano i podlo oruzje.

Inace osiromaseni uranijum se ne koristi samo u 30mm municiji za A10 top, kao sto je @veteran_pvo napisao. Koristi se u mnogim drugim bombama ukljucujuci i kasetnu municiju.

Naravno, cak i municija koja ne sadrzi osiromaseni uranijum sadrzi veliki broj otrovnih elemenata.

Pumpam, pumpam, zasto sam stao, dobar, los, zao

pre 5 godina

Srbende koje se pozivaju na uranijum bi mogli da pomisle sta jedu, koliko piju, da li su potrcali u zadnjih 10 godina pa kada prvo to rese onda neka bide uranijum. Jedemo najgore smece, pusimo, pijemo, fizicka aktivnost nula... Prvo ocistite u svom dvoristu pa posle krivite uranijum koji vecina ni ne zna sta je.

Majka troje Jugovića

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
(gale, 8. maj 2018 13:26)

Kakva god da je politika neće naterati jednog Srbina da ispoštuje pravila i principe jednakosti već će da traži vezu i vezice za svakakve gluposti i da bude drzak prema onima koji nisu privilegovani kao on. Jednostavno mi smo nejedinstveni, maliciozni i neupućeni da bi jedni druge poštovali i dali svi do jednog dovoljan doprinos da nam zemlja bude normalna. Krivo je ono što nosimo u glavama i što smo dozvolili da nam svakakva interesna politika menja svest na gore. O medijima i indirektnim strukturama da i ne govorim. Čast izuzecima.

Dr

pre 5 godina

Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.
(некле, 08. maj 2018 14:02)
Japanci i Nijemci su iskrivili kičmu od saginjanja,ekonomske velesile!

KOSTA1703

pre 5 godina

Physiker

I dalje bez odgovora kako se čuva i tovari, kako se transportuje.
Obzirom da je slab izvor alfa zraka(kako pričate), verovatno se tom municijom i deca igraju, zar ne?
I stvarno je zanimljivo i interesantno da je cela jedna italijanska jedinica, stacionirana na Kosovu obolela od kancera.
To bi morala biti neka žešća slučajnost, zar ne?
Obzirom da je kancer zarazna bolest, mora da su se sami zarazili?

Partizan

pre 5 godina

A da li nas ubijaju otrovi koje je izbacivala Vojska Jugoslavije i trovala zemljiste ili cemo i to da napakujemo Nato? O tome je govorio bivsi sef gradskog centra za obavestavanje Beograda Avram Izrael pre mesec dana. Njemu je tada bilo strogo zabranjeno da to objavi.

Adriano_Galiliani

pre 5 godina

Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.
(некле, 08. maj 2018 14:02)

To ti mozda govoris sebi svako jutro, ali koliko ja vidim, zivot ovde poslednjih 30 godina je nesto mnogo, mnogo gore od toga.

zmitjkoe

pre 5 godina

...a studije pokazuju da je njihova upotreba izazvala rak kod 15.000 osoba i ubila oko 10.000 ljudi.

Koje studije? Pa tek je ovih dana osnovana komisija za ispitivanje posledica bombardovanja. Koliko je Albanca na Kosovu obolelo od raka, gde je bačeno 90% bombi sa osir. uranijumom? Laž i propaganda.

Pitanje

pre 5 godina

Tokom bombardovanja je bilo prekinuto prvenstvo SRJ, a osim utakmice Partizana i AEK-a nije bilo ni prijateljskih.

Potpuno izmišljena priča da su padale bombe dok je on kao igrao fudbal.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (?, 8. maj 2018 13:52)

Prijateljske nisu mogli?

Referendum

pre 5 godina

Mislite bolje na Kreozan,Total i ostale domaće otrove.To ubija.
(ja, 08. maj 2018 16:06)

Ubija i to ali ubija osiromaseni uranijum mnogo efikasnije i brze.

srkeboy

pre 5 godina

Čitam komentare i ne mogu da vjerujem da pojedinci ovako komentarišu. Svaka normalna nacija se bori za sebe a vi pojedinci omalovazavate svoj vlastiti narod i žrtve. Sram vas bilo!

CarloNS

pre 5 godina

Čitam komentare i ne mogu da vjerujem da pojedinci ovako komentarišu. Svaka normalna nacija se bori za sebe a vi pojedinci omalovazavate svoj vlastiti narod i žrtve. Sram vas bilo!
(srkeboy, 8. maj 2018 16:30)

Švajcarska se recimo bori za sebe tako što nije ratovala 200 godina. Neko se brani mozgom, a neko buzdovanom.

miloje

pre 5 godina

umrla mi je majka od raka, mojoj zeni otac, najboljem drugu majka, kumu je obolela zena, kolegi sa fakulteta umrla zena... prosle nedelje smo isli na sahranu tetki... meni se cini da se pola Srbije boli sa rakom i da nema coveka koji vec nekoga nije izgubio. mislim da se pravi podaci kriju i da je situacija katastrofalna

masterkg

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa. 
(gale, 8. maj 2018 13:26 



Какав мозак! 
Значи криви смо ми што смо бранили себе, своју земљу и територију, а не они који су нас напали из чиста мира и гађали овим отровима?! 
Каква замена теза. 
Дођу и кажу ти, узимамо вам део земље, и ко би нормалан пристао на то?! 
А ови што се плаше силе, шта да вам кажем, једном се сагнеш у животу, имаш да се сагињеш цео живот! 
Борба човека је света дужност и свето право, нема ништа лепше од тога, и то нема цену, која год сила да је са друге стране. 
Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.
(некле, 08. maj 2018 14:02)

Pa da smo branili sebe, da smo dobri, hrabri i pošteni ne bi se skoro ceo svet udružio protiv nas. To je tebe neko slagao da je tako bilo, možda predsednik naš ....

uh

pre 5 godina

Dobro je da neko sme nesto da kaze i digne glas.Toliko nasih ljudi u inostranstvu mogu mnogo da uticu na svest ljudi sta se zapravo dogodilo i ko smo i sta smo.
(Cacanin iz Hamburga, 8. maj 2018 16:47)

Pa u tome i jeste problem: jedino da ti nasi u inostranstvu pocnu bolje da lazu inace nam nema spasa! To sto se zapravo dogodilo i ko smo i sta smo i jeste najveci problem.

belgrado

pre 5 godina

Švajcarska se recimo bori za sebe tako što nije ratovala 200 godina. Neko se brani mozgom, a neko buzdovanom.
(CarloNS, 08. maj 2018 17:18)

..a ti prvi bus,pravac svajcarska.
ne znam sta ces ovde?
svajcarci jedva cekaju ljude sa "mozgom".
objasnice ti tamo,zasto nikada nisu ratovali,kad vec ti ne znas.
srecan put.

Dgg

pre 5 godina

"Alo rođače, ne postoji nijedo opravdanje za upotrebu i zloupotrebu zabranjene radioaktivne municije!
(Cobi, 8. maj 2018 13:40)"

1. Nije zabranjena.
2. Prvenstveno predstavlja opasnost teskih metala (kao i olovo), a ne radioaktivnu opasnost. Osiromaseni uranijum je slabo radioaktivan i predstavlja opasnost samo kada se udahne ili proguta zbog alfa zracenja. Slabo je rastvorljiv.
3. Opasan je tek malo nakon ispaljivanja i to u neposrednoj blizini ukoliko je neko pogodjen gelerima i srapnelom ili ako je udahnuo prasinu.
4. Osiromaseni uranijum se u svetu koristi za zastitu od nuklearne radijacije, jer je skoro 2 puta gusci od olova, a blizu je gustini zlata.
5. Jos uvek se ceka na validnu naucnu studiju koja iole demonstrira da osiromaseni uranijum moze izazvati rak.

Nepromenljivi zakoni prirode.

Nolov

pre 5 godina

I treba da kaze bravo, cak I ako to nije razlog on nista nije slagao. Neko place o 10000 granata dnevno mjesecima I godinama od strane Srba a znaju da je to nemoguce izvesti..

Miloš

pre 5 godina

Švajcarska se recimo bori za sebe tako što nije ratovala 200 godina. Neko se brani mozgom, a neko buzdovanom. 
(CarloNS, 08. maj 2018 17:18)

Tvoj nick mi dovoljno govori o tebi... Veruj mi, ne moram ni da te vidim, ni da pričam sa tobom, imam dovoljno podataka na osnovu tvog komentara, nicka i mesta odakle si.

Samo mi objasni genije... Na čemu tačno počivaju najuređenija društva sveta? Ali te molim da ideš bar tih 200 godina unazad dok budeš smišljao odgovor... Nešto mi govori da ćeš naletati na mnogo više buzdovana nego što misliš. A da ne govorimo o daljoj prošlosti... Sve sami krvnici, a ti Srbiju prozivaš za buzdovan

Lord

pre 5 godina

(Pera Peric vas verni citalac kome opet ne objavljujete komentare, 8. maj 2018 13:51)
A zasto gale nije u pravu ? Politika 90ih je bila sjajna i odgovorna ? Prosperitetna ? Nacija je napredovala , standard odlican, ljudi kvalitetni ?

Vuk

pre 5 godina

@(Dedal, 8. maj 2018 16:40):
Naravno da nema svrhe koristiti osiromaseni uranijum u protivpesadijskoj municiji.

Skoro sve vrste protivoklopne municije, pa i kasetne protivoklopne bombe koriste OU. Bombe za razaranje bunkera ga takodje koriste. Jednostavno, vrlo je pogodan za tako nesto.

I da, osiromaseni uranijum je radioaktivan.

Mare

pre 5 godina

Ne volim da se uplicem u politiku ali samo ovo da kazem, svi vi koji se dičite nasom junackom odlukom da se mangupiramo Amerima ste isti kao i oni tada. Slazem se da ne treba klecati nikome ali ako biras izmedju junastva i kancera.... moramo da prihvatimo da smo mali i to je to.

Aleksa

pre 5 godina

Bombe sa osiromašenim uranijumom NISU bacane van teritorije Kosova.
Aman više... kakva foliraža, i to pred Švajcarcima...
(Nesha, 8. maj 2018 15:49)

Па кад већ 'оћеш да пискараш нешто о чему не знаш, то и нису бомбе које се бацају него је у питању противтенковска муниција 30мм, којом су били наоружани авиони А10 WartHog....

vedran

pre 5 godina

Al placete oko 3 mjeseca bombardovanja, pa vi ste BiH, tj Sarajevo bombardovali 4 godine, hej 4 godine, pa sta sad, ispade da ste vi gore prosli nego mi vamo, a mi hocemo da budemo raja s vama, volim Srbiju, Exit, ma ljude iz Srbije, a ne kukamo ko vi radi 3 mjeseca...vidi se ko vam je predsjednik, patetika na nivou...

Dedal

pre 5 godina

Inace osiromaseni uranijum se ne koristi samo u 30mm municiji za A10 top, kao sto je @veteran_pvo napisao. Koristi se u mnogim drugim bombama ukljucujuci i kasetnu municiju.

Naravno, cak i municija koja ne sadrzi osiromaseni uranijum sadrzi veliki broj otrovnih elemenata.
(vuk, 8. maj 2018 15:00)

Не не користи се у другом оружју...ОУ се користи уместо много скупљег тунгстена због велике специфичне густине (Тунгстен 19,3г/цм3, гвожђе 7г/цм3 - осиромашени уранијум 19,05г/цм3) у муницији за пробијање оклопа - противтенковкој топовској муницији. Нема сврхе користити га у противпешадијском оружју....да ли је радиоактиван? Није, не би га користили да јесте, да ли постаје радиоактиван, не али приликом сагоревања реагује и токсичан је...

Cacanin iz Hamburga

pre 5 godina

Dobro je da neko sme nesto da kaze i digne glas.Toliko nasih ljudi u inostranstvu mogu mnogo da uticu na svest ljudi sta se zapravo dogodilo i ko smo i sta smo.

neutralni felsh

pre 5 godina

Al placete oko 3 mjeseca bombardovanja, pa vi ste BiH, tj Sarajevo bombardovali 4 godine, hej 4 godine, pa sta sad, ispade da ste vi gore prosli nego mi vamo, a mi hocemo da budemo raja s vama, volim Srbiju, Exit, ma ljude iz Srbije, a ne kukamo ko vi radi 3 mjeseca...vidi se ko vam je predsjednik, patetika na nivou...
(vedran, 08. maj 2018 23:19)


100 posto si u pravu.
tri meseca bombardovanja je bilo pre 19 godina, mi jos kukamo. japanci, koji su od amerikanaca zasluzeno dobili mnogo mnogo mnogo vece batine, 1964. su slali inzenjere bas u ameriku i kupovali licence za konzumentsku elektroniku, koja je u narednim decenijama japan napravila na ono sto je danas.
japanci nisu kukali i trabunjali o osveti... za kukanje imaju vremena samo sitne duse.

Aleksandar

pre 5 godina

@(Cobi, 8. maj 2018 13:40)

Alo, prijatelju, niko nije koristio nikakvu zabranjenu i radioaktivnu municiju za vreme bombardovanja '99. Osiromašeni uranijum nije radioaktivan a ni zabranjen, koriste ga sve svetske sile umesto olova jer je gušći a pritom i manje toksičan. Usput, koristi ga i svaka novija bolnica i radiološka laboratorija kao izolaciju.

buzzz

pre 5 godina

Japanci i Nijemci su iskrivili kičmu od saginjanja,ekonomske velesile!(Dr, 08. maj 2018 15:34)Nisu se Nemci i Japanci saginjali,već su bili okupirani nakon Drugog svetskog rata.To je bila mala cena za ono šta su uradili,započeli rat u kome je stradalo oko 60 miliona ljudi.

neutralni felsh

pre 5 godina

Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека. 
(некле, 08. maj 2018 14:02) 


tinejdzersko foliranje kao status sa fejsa.

BSN

pre 5 godina

Ови који се уплаше силе и одустану од борбе, такви се сагињу цео живот, недостојни човека.  
(некле, 08. maj 2018 14:02)

Ovoj jeftinoj stadionskoj paroli treba samo dodati ale, aleale aleeee.... , malo baklji i paleolitsku tucnjavu posle utakmice.

Hvala

pre 5 godina

Citam dosta,znam i neke lekare i kazu stres od bede i vecita neizvesnost zbog manjka para i osnovnih sredstava za zivot uzrok cancera u 90% slucaja i prerane smrti.
A Vi sto sve pravdate nekim uranijuum stidite se malo,onda znaci na KIM ne bi bilo vise zive duse,a mi smo izbombardovani od sopstvene drzave vec 27 godina kroz razne nedace i tegobe. Sada se osniva neka komisija posle 18 godina da uzme pare i opravda ovaj sistem i vlast. Sta ce to oni reci,sto ne znamo. Nego zanose se,kao sve u drzavi. Kako to uranijum svuda,zlo,a ovamo se hvalimo i promovisemo po svetu kako imamo zdravu hranu i kako nasi poljoprivredni proizvodi vehunskog kvaliteta.Ide li to jedno sa drugim.
Inace ucesnik sam rata 1999te.

Prodanic Alekdandar iz Loznice

pre 5 godina

Gospodine koji se potpisuje "pitanje" niste u pravu jer se fudbal igrao veoma aktivno za vreme bombardovanja!!!Ja sam u to vreme sudio cak 8 utakmica tzv "ratne lige" koji se igrao na nivou fudbalskog saveza po regionima!!!Igralo se uveliko bas pod najgorim uzbunama I sirenama!Sa ove distance ipak vidim sad da je to bilo malo preterano:-o Mladost-ludost!procitajte nesto pa onda komentarisite!!!

neutralni felsh

pre 5 godina

Eto kako jedna neodgovorna i neracionalna politika može da ugrozi živote i zdravlje čitave jedne nacije. I šta je bio rezultat te žrtve? Ništa dobro, ama baš ništa.
(gale, 08. maj 2018 13:26)


kako nista? pa otisli smo u minus :)

Dedal

pre 5 godina

Naravno da nema svrhe koristiti osiromaseni uranijum u protivpesadijskoj municiji.

Skoro sve vrste protivoklopne municije, pa i kasetne protivoklopne bombe koriste OU. Bombe za razaranje bunkera ga takodje koriste. Jednostavno, vrlo je pogodan za tako nesto.

I da, osiromaseni uranijum je radioaktivan.
(Vuk, 8. maj 2018 17:03)

Ne postoje protivtenkovske/protivoklopne kasetne bombe. Kasetne bombe su protivpesadijsko sredstvo, pretezno sa teroristickim namenama (sluze da zastrase civile). I na teritoriji Srbije nije bacena ni jedna bomba za razaranje bunkera, pa ni ta sa osirimasenim uranijumom za koju ja nisam cuo da postoje.
Svaki metal je radioaktivan, pitanje radioaktvnosti se vezuje za stetnost po genetski materijal. Da ne tupim strucno, ionako ne razumes, to sto vi zamisljate pod "radioaktivan" tj Cernobil i Pripjat radioaktivan, to nije. Da jeste ne bi piloti A10 sedeli na toj municiji, ne bi im ta municiji sedela u magacinima. Maksimalno uprosceno, nista vise radioaktivan od olova samo gusci, nista manje od tungstena samo jeftiniji....

Miloš

pre 5 godina

Pošto na osnovu mog komentara, nika i mesta imaš dovoljno podataka o meni (šta god da to značilo, a nadam se da nije pretnja) onda ne vidim smisao da mi postavljaš pitanje na koje znaš moj odgovor. Mislim, pošto sve znaš...
(CarloNS, 09. maj 2018 01:36)

Naravno da nije pretnja, ovo je mesto za rasprave a ne za pretnje... Uostalom, ja sam pacifista. Ali mi i dalje nisi dao odgovor.... Mani ti tu retoriku kao... "ti sve znaš". Niko ne zna sve, ja samo izvlačim zaključke na osnovu podataka. Moj zaključak o tebi uključuje kompleksno razmisljanje a ne samo neke puke predrasude, mada, verujem da bi masa ljudi to tako nazvala... Što je takođe ok. Nego, daj ti meni odgovor na moje pitanje pa me demantuj.

GM

pre 5 godina

Kada ljudi mesaju politiku i sport...

Jel znate vi ljudi bilo sta, osnovu, da je bombardovanje pocelo zbog ne ispunjenja uslova koji su postavljeni, ali koji su ispunjeni kasnije zbog cega je i prekinuto bombardovanje?!

Trebalo je samo pristati odmah, a ne posle 77 dana.

Marko

pre 5 godina

Isao sa mnom u osnovnu. Zvali smo ga Piksi. Bio je najbolji u celoj skoli ali nikad nije osvojio skolski turnir jer je jedini u njegovom odeljenju igrao dobro. :)

Marsovac

pre 5 godina

Naša privatna firma je bombardovana 1999. Na njenim ostacima je napravljena nova zgrada. Nivo radijacije je proveravan odmah nakon bombardovanja. Nula, (to jest ista kao u okolini, ona svuda postoji). Radim u toj firmi 18 godina, još sam živ!

Treba neko da kaže ovom pametnjakoviću da je radioaktivna municija uglavnom korošćena za avione A10, koji su imali domet do juga Srbije i Kosova, gde je radijacija zaista povećana, ali samo u zonama dejstva radioktivnom municijom.

Inače je najveća smrtnost od raka u Evropi u Mađarskoj! Kod nas je takođe visoka, ali mislim da su loši životni uslovi uzrok tome, kao i neki faktori o kojima ne bih sada pisao!

Naravno da ne opravdavam NATO zločince. Ubistvo jednog deteta je zločin, a za ubistvo preko 80-oro dece, ne znam reč! Kao što reče Bora Đorđević, "Decu ti neću oprostiti!"

neutralni felsh

pre 5 godina

Naravno, cak i municija koja ne sadrzi osiromaseni uranijum sadrzi veliki broj otrovnih elemenata.
(vuk, 08. maj 2018 15:00)


najopasnije je olovo...

Aleksa

pre 5 godina

@ ?.... Vilotic je tada imao 13 godina, kapiram da su klinci tada igrali fudbal preko dana kada nije bilo toliko vazdusne opasnosti, makar malo da im se skrene paznja sa svega... pa i mi smo ispred zgrade igrali, prekine nas sirena, pa nastavimo sutra gde smo stali...

CarloNS

pre 5 godina

Švajcarska se recimo bori za sebe tako što nije ratovala 200 godina. Neko se brani mozgom, a neko buzdovanom.
(CarloNS, 08. maj 2018 17:18)

Tvoj nick mi dovoljno govori o tebi... Veruj mi, ne moram ni da te vidim, ni da pričam sa tobom, imam dovoljno podataka na osnovu tvog komentara, nicka i mesta odakle si.

Samo mi objasni genije... Na čemu tačno počivaju najuređenija društva sveta? Ali te molim da ideš bar tih 200 godina unazad dok budeš smišljao odgovor... Nešto mi govori da ćeš naletati na mnogo više buzdovana nego što misliš. A da ne govorimo o daljoj prošlosti... Sve sami krvnici, a ti Srbiju prozivaš za buzdovan
(Miloš, 8. maj 2018 20:55)

Pošto na osnovu mog komentara, nika i mesta imaš dovoljno podataka o meni (šta god da to značilo, a nadam se da nije pretnja) onda ne vidim smisao da mi postavljaš pitanje na koje znaš moj odgovor. Mislim, pošto sve znaš...

Aleksa

pre 5 godina

Sta je tungsten? Da li je to ono sta se na srpskom kaze volfram?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jasdf, 9. maj 2018 06:53)

Јесте....моја грешка. Обично кад пискарам или читам о волфраму пискарам тј. читам на енглеском. Прихватам корекцију...