Tenis 31

Ponedeljak, 21.03.2011.

17:59

Rafa vidi Novaka kao pretnju br. 1

Rafael Nadal rekao je da je Novak Đoković u najboljoj poziciji da godinu završi na prvom mestu ATP liste.

Autor: AG  |  Izvor: B92

Rafa vidi Novaka kao pretnju br. 1 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

31 Komentari

Sortiraj po:

lista

pre 14 godina

@sima
Kazes Nadal brani nekih 5000 vizuelnih bodova, odnosno ne brni nista.
Pa da nema tih 5000 vizuelnih bodova, ne bi sada bio na prvom mestu vec negde na 6.
Dakle brani on itekako bodove, bodove koji mu se nalaze u listi i na osnovu kojih se i nalazi na prvom mestu.

Osnovni problem i najveca greska je u tome sto ljudi poistovecuju bodove i turnire.
Listu sacinjavaju bodovi zaradjeni na turnirima, ali je potpuno nevazno na kojim turnirima su ti bodovi zaradjeni.
Za samu listu je jedino vazno da bodovi kalendarski vaze 365 dana,da se posle tog isteka brisu i ako zelite da nadoknadite to sto se brise, morate ponovo toliko da osvojite.
Dakle konstantno se bodovi gube i konstantno igraci pokusavaju da nadoknade taj gubitak, odnosno da odbrane ono sto su do tog trenutka u listi imali.
Turniri su podlozni promenama. Cesto se pomeraju kalendarski, jedan turnir zameni drugi i slicno.
Cesto teniseri na jednom turniru brane bodove koje su osvojili na nekom sasvim drugom turniru.
O tome sam vec pisao u prethodnom komentaru.
Jedino je lista konstantna kategorija i funkcionise na isti nacin vec tridesetak godina.
Sezona u tenisu nema ni svoj pocetak ni svoj kraj, neprekidno traje i to je ono sto ljudi ne razumeju.
Cesto cujemo kako se sezona zavrsava krajem novembra, a i to je potpuno pogresna konstatacija.
Ne zavrsava se ona nikada. Tada samo vecina tenisera ima odmor od mesec dana, kao sto recimo vecina odmara leti posle Vimbldona.
Cak i u tim periodima postoji dosta malih turnira koji se igraju i na kojim neki manje poznati teniseri zaradjuju svoje bodove.

Znaci teniseri iz dana u dan brane svoje pozicije na toj listi, brane bodove na osnovu kojih se nalaze na nekoj poziciji.
Onaj ko ne odbrani svoje bodove klizi na dole, onaj ko odbrani ostaje gde je bio, onaj ko odbrani i plus zaradi ide na gore.

Mnogi se javljaju sa svojim pricama da ne postoji odbrana bodova, ali zanimljivo da niko nije smislio neki bolji termin za to sto se desava.
Dok ne pronadjete neku bolju rec, moracemo da koristimo ovu trenutnu.

Imamo mi mnogo nebuloznijih termina. Gledam na ovim silnim reklamama kako neprestano pominju neke AKCIJE.
Sta uopste znaci rec akcija?
Osnovno znacenje je zapocinjanje nekog posla. Imali smo ranije omladinske radne akcije, na snimanju filma reziser je uvek uzvikivao akcija kao znak da pocinje snimanje neke scene...
Nije mi jasno kojem geniju je palo na pamet da "snizenje cena" nazove "akcija" jer ta dva termina nemaju ama bas nikakve veze jedan sa drugim.
Bez obzira na sve, to je sada postao najnormalniji termin za snizenje cena i nisam primetio da to bilo kome smeta.

Ovde smo u stanju da se danima raspravljamo da li se bodovi brane ili ne, a imamo mnogo vecih problema sa sopstvenim jezikom koje niko ne primecuje.

lista

pre 14 godina

@Dermendziev
"Dali ste mozda razmisljali kada se Rejting i sampionska lista poklapaju.Ako sve ide na 52 nedelje"

Mozda pitanje kao takvo nije bilo smesno, ali meni je delovalo smesno, jer sam to sto me pitate primeti i pre nego sto sam znao kako te liste funkcionisu.
Dakle ja sam se nasmejao procitavsi to pitanje i zato sam i poceo odgovor sa tim "smesno pitanje".

Ipak da se vratim na temu.
Koliko primecujem osnovni problem je u tome sto rec odbrana ne shvatamo na isti nacin.
Vi ocigledno ne prihvatate cinjenicu da se prilikom odbrane moze i nesto zaraditi?
Sami kazete da postoji odbrana titule, ali ne postoji odbrana ostalih rezultata, dakle po vama ne postoji odbrana finala, polufinala, pa cak i tog prvog kola?

Pokusacu slikovito da vam objasnim.
Neka drzava napadne drugu drzavu. Napadnuta drzava se brani. Ako je u toj odbrani bila toliko uspesna i na kraju porazila neprijatelja, ne samo da je sacuvala svoju teritoriju, vec je za nagradu dobila i deo teritorije svog protivnika.
Dakle u svakoj odbrani se moze i profitirati, a to je izgleda ono sto vi ne prihvatate kao cinjenicu.

Naravno da teniser ne ide na turnir da odbrani ispadanje u prvom kolu, ali ako se ne pojavi na turniru izgubice i tih 10 bodova koje je dobio samo zato sto je igrao na tom turniru u prvom kolu. Ako se ne pojavi umesto tih 10 imace 0 bodova, sto znaci da cak i u takvom slucaju termin odbrana bodova ima svoj smisao.


Sem toga ocigledno niste pazljivo procitali moju recenicu u kojoj kazem da se ne brane rezultati na turnirima, vec ISKLJUCIVO BODOVI KOJI SACINJAVAJU TU LISTU.

U vecini slucajeva se kalendarski igraju isti turniri, pa teniseri uglavnom na istim turnirima brane iste rezultate, ali to nije pod obavezno.
Evo na primer ove godine su masters turniri u Madridu i Rimu kalendarski zamenili mesta.
I sta se sada desava?
Teniseri ce na mastersu u Madridu braniti bodove osvojene prosle godine u Rimu, a u Rimu ce braniti bodove osvojene u Madridu.
Nadal ce u Madridu braniti 1000 bodova za titulu iz Rima , a u Rimu braniti 1000 bodova za titulu iz Madrida.
Djokovic ce u Madridu braniti bodove dobijene za cetvrtfinale turnira u Rimu, a u Rimu nece braniti nista, posto je propustio proslogodisnji turnir u Madridu pa ima 0 bodova.

Zato i kazem da se ne brane rezultati sa turnira vec iskljucivo bodovi na listi.
Onaj koji je osvojio maksimum bodova (titulu) moze samo da se trudi da odbrani te bodove. Svi ostali imaju priliku i da zarade dodatne bodove, ali da bi uopste dosli u priliku da zarade dodatne bodove, moraju prvo da odbrane one proslogodisnje.

Nadam se da sam vam izneo dovoljno argumenata koji pokazuju da:
TENISERI KONSTANTNO BRANE BODOVE KOJE IMAJU NA TOJ LISTI.

Vas jedini orgument za tvrdnju da ODBRANA BODOVA NE POSTOJI je kako kazete taj sto u pravilniku o bodovanju niste pronasli taj temin.
Pa necete tamo pronaci ni termin "Odbrana titule", a vi ga ipak koristite.
Ako pricamo o listi i bodovanju onda je i taj termin pogresan i ispravniji bi bio "Odbrana bodova dobijenih za titulu".
Kako uopste moze Nadal u Madridu da brani titulu iz Rima???
Pa ne brani on titulu, vec bodove koje ima u listi na osvu te titule.
U listi se ne nalaze titule vec samo bodovi koje te titule nose sa sobom.
Kao sto vidite ja imam vise razloga za tvrdnju da ne postoji "odbrana titule" nego sto ih imate vi za vasu tvrdnju da ne postoji "odbrana bodova".
Ne bih sada da zalazim u sitnice, samo pokusavam da vam dokazem da uopste niste u pravu.

Jedino u cemu ste u pravu je to da ne postoji odbrana bodova ako pricamo o toj race listi, psoto na toj listi ne postoje proslogodisnji bodovi.
Medjutim ta race lista je odavno sklonjena i sa zvanicnog ATP sajta, bas iz razloga sto je stvarala dosta konfuzija kod posmatraca.
Tu race listu sada vodi samo organizator onog zavrsnog turnira, jer po njoj odredjuju ko ce uopste ucestvovati na tom turniru.

Na takvoj race listi je na primer nasa Bojana Jovanovska pocetkom prosle godine bila na 1. mestu, ali taj podatak nigde nece biti zabelezen u njenoj biografiji. Kad pogledas njenu biografiju vidces samo jedan podatak: Najbolji ranking 52. mesto 7. Marta 2011.
Toliko o Race listi.

Pozdrav

lista

pre 14 godina

@sima
Kazes Nadal brani nekih 5000 vizuelnih bodova, odnosno ne brni nista.
Pa da nema tih 5000 vizuelnih bodova, ne bi sada bio na prvom mestu vec negde na 6.
Dakle brani on itekako bodove, bodove koji mu se nalaze u listi i na osnovu kojih se i nalazi na prvom mestu.

Osnovni problem i najveca greska je u tome sto ljudi poistovecuju bodove i turnire.
Listu sacinjavaju bodovi zaradjeni na turnirima, ali je potpuno nevazno na kojim turnirima su ti bodovi zaradjeni.
Za samu listu je jedino vazno da bodovi kalendarski vaze 365 dana,da se posle tog isteka brisu i ako zelite da nadoknadite to sto se brise, morate ponovo toliko da osvojite.
Dakle konstantno se bodovi gube i konstantno igraci pokusavaju da nadoknade taj gubitak, odnosno da odbrane ono sto su do tog trenutka u listi imali.
Turniri su podlozni promenama. Cesto se pomeraju kalendarski, jedan turnir zameni drugi i slicno.
Cesto teniseri na jednom turniru brane bodove koje su osvojili na nekom sasvim drugom turniru.
O tome sam vec pisao u prethodnom komentaru.
Jedino je lista konstantna kategorija i funkcionise na isti nacin vec tridesetak godina.
Sezona u tenisu nema ni svoj pocetak ni svoj kraj, neprekidno traje i to je ono sto ljudi ne razumeju.
Cesto cujemo kako se sezona zavrsava krajem novembra, a i to je potpuno pogresna konstatacija.
Ne zavrsava se ona nikada. Tada samo vecina tenisera ima odmor od mesec dana, kao sto recimo vecina odmara leti posle Vimbldona.
Cak i u tim periodima postoji dosta malih turnira koji se igraju i na kojim neki manje poznati teniseri zaradjuju svoje bodove.

Znaci teniseri iz dana u dan brane svoje pozicije na toj listi, brane bodove na osnovu kojih se nalaze na nekoj poziciji.
Onaj ko ne odbrani svoje bodove klizi na dole, onaj ko odbrani ostaje gde je bio, onaj ko odbrani i plus zaradi ide na gore.

Mnogi se javljaju sa svojim pricama da ne postoji odbrana bodova, ali zanimljivo da niko nije smislio neki bolji termin za to sto se desava.
Dok ne pronadjete neku bolju rec, moracemo da koristimo ovu trenutnu.

Imamo mi mnogo nebuloznijih termina. Gledam na ovim silnim reklamama kako neprestano pominju neke AKCIJE.
Sta uopste znaci rec akcija?
Osnovno znacenje je zapocinjanje nekog posla. Imali smo ranije omladinske radne akcije, na snimanju filma reziser je uvek uzvikivao akcija kao znak da pocinje snimanje neke scene...
Nije mi jasno kojem geniju je palo na pamet da "snizenje cena" nazove "akcija" jer ta dva termina nemaju ama bas nikakve veze jedan sa drugim.
Bez obzira na sve, to je sada postao najnormalniji termin za snizenje cena i nisam primetio da to bilo kome smeta.

Ovde smo u stanju da se danima raspravljamo da li se bodovi brane ili ne, a imamo mnogo vecih problema sa sopstvenim jezikom koje niko ne primecuje.

lingvista

pre 14 godina

@Dylan Dog
Ne vidim kakvu to pometnju unose novinari ako kazu da je neko odbanio bodove?
Rec odbrana ima mnogo sire znacenje nego sto neki misle.
Neko ti uzima bodove, a ti ih ponovo vratis, pa sta si uradio nego odbranio bodove?
Ok mozda bi precizniji termin bio "nadoknadio izgubljene bodove".
Nadoknaditi izgubljeno = povratiti, odbraniti... Samo skracena verzija onog prvog. Ne vidim razloga za tolike polemike oko jednog termina koji se koristi sasvim ispravno.
Imamo mi mnogo gorih termina koje upotrebljavamo. Sam si evo napisao "kvarljiva roba". Kako bodovi mogu biti bilo kakva roba? To je obicna matematicka kategorija. Ne mogu cifre i brojevi biti nekakva roba.
Idi sutra u prodavnicu i trazi da ti spakuju 500 bodova "za poneti" pa ih stavi u zamrzivac da se ne pokvare.
:)
Previse svi pametujemo, a nemamo pokrice za to "pametovanje".

Pozdrav

Dylan Dog

pre 14 godina

Novak je sam u više navrata napomenuo da je važno da igra na visokom nivou u kontinuitetu i da je važno što ima puno samopouzdanja. I jeste. Rezultati, pobede, pehari, renking - jesu samo posledica toga.

Naravno da ga Nadal vidi kao pretnju, jer je na svojoj koži osetio šta znači pomenuto Novakovo samopouzanje. To što je navodio svoj loš servis kao razlog poraza je manje-više čist izgovor. Njegovi loši servisi su se poklopili sa Novakovim lošim riternima, tako da je prva dva servis gema u drugom setu osvojio maltene kao Karlović i to servirajući samo 2. servis! Kada je Novak počeo da igra na nivou iz ove godine sredinom drugog seta, Rafa je u većini relija ostao inferioran. I tu pre svega mislim na one relije u koje su obojica ulazili iz neutralnog stanja (tj. nisu bili ni u ofanzivnom, ni u defanzivnom položaju).
Uostalom, kada je to Nadal (naravno, govorim o periodu pre USO 2010) tražio pomoć servisa i lake poene posle njega? Nikada! Njemu je bilo važno samo da ubaci lopticu u teren, bilo iz servisa, bilo iz riterna (zato je ranije čekao lopticu na 3+ metara iza osnovne linije) i ostane u poenu posle prvih nekoliko udaraca. Duži reliji su bili njegova komforna zona i iz njih je uglavnom lako osvajao poene.
Ko je u situaciji da pažljivo posmatra snimak meča, može videti da je u prvom setu Novak relativno impotentno i stegnuto prebacivao loptu preko mreže, sa puno grča i straha od greške (zato su loptice imale više spina i neuobičajeno visok klirens preko mreže). Kada je konačno prelomio u sebi da može da igra mnogo bolje i agresivnije, stvari su došle na svoje mesto.

Inače, ranije sam o tome pisao, a to tvrdim i sada - da odbrana WTA/ATP bodova ne postoji kao kategorija. Bodovi su kvarljiva roba sa rokom upotrebe od 52 nedelje. Kada prođe rok - brišu se. Ako igrač zaradi iste nedelje nove bodove - onda neki novinari kažu da su bodovi odbranjeni i tako unose pomentnju. Pogotovo je bio problem kada se promenio kalendar i rang nekih turnira, pa su pojedini teniseri (Marej npr.) imali upisane važeće bodove sa dva ista turnira, pa neki nisu znali šta se kada "brani". U svakom slučaju je ispravnije razmišljati o terminu prestanka važnosti ili brisanja bodova i mogućnostima osvajanja novih. No, ako je nekom lakše da razmišlja u kontekstu odbrane (ili napada :) ) bodova - može i tako. No problem with that!

Pozdrav,

Dermendziev

pre 14 godina

@lista

"Svaki sportista pokusava da ponovi (odbrani) proslogodisnji rezultat."

Ovo ste Vi napisali.

Onaj sto je prosle godine ispao u prvom kolu,sledece godine pokusava da ponovi(odbrani) ispadanje ????!!!!Svaka cast takvim igracima!

Molim vas pronadjite mi u pravilniku o rejtingovanju,bodovanju termin"odbrana bodova",posaljite ili dajte link!

Niko ne spori termin "Odbrana titule"- pogledajte molim Vas moj drugi komentar!

Cak i kod upotrebe recnika gleda se smisao,logika.
Zar se sa engleskog "Magnetno polje" prevodi kao "Magnetna livada"(citao sam i takve prevode!!!)

Naveli ste Vujakliju.Verovatno ste "tamo nasli" (po svemu sudeci Vas omiljeni)izraz "smesno pitanje"???

Bicu iskren:smatram da Vi dosta toga znate.Niko nije savrsen.Takodje nema smesnih pitanja.Postoje elementarna,najelementarnija,slozena,slozenija...pitananja.

Pozdrav!

R

sima

pre 14 godina

Ne bih zeleo da se mesam u zapocetu polemiku , sato sto smo pre Dubaja imali slicnu, sa puno kvalitetnih i strucnih objasnjenja tako da ova oimalo cudi;@ lista Vi ste DELOM ipojam 'braniti bodove/pojene' je uistinu komplitovan- jos vise novim propisima'- zato sto, np. se se ovih Novakovih 1000 sa IW, nedelju dana pred docini njemu IZBRISATI/ vizuelno i morace..da uzme novih sledecih ne bi li te vizuelne zadrza na RANKING listi- izgubi li, otpisuje se razlika; tako je sa svakim- znaci Nadal do WMB. 'brani' 5000 vizuelno/konkretnih sto ce reci ne brani nista..; misljenja sam da 'trkacka lista, sigurno za masu laika ( ovo nije pezorativno!) daje bolji uvid, i to svakog momenta, tokom godine...da bi naravno opet sledece..i tako stalno!

Pozdrav,

jelena

pre 14 godina

A niko da primeti kako je lepo sto se njih dvojica iskreno gotive? Retko je to, sta god da je u pitanju, prvi i drugi su obicno rivali iznad svega... Cak i ako su u iole korektnim odnosima, marketing strucnjaci iz timova nadju da je isplativo napraviti svadju u medijima. Ovi decaci - jok.

S.Goran

pre 14 godina

Neverovatno!
Nole je odigrao 3 turnira ove godine, i da do kraja godine ne odigra ni jedan vise,imao bi dovoljno bodova da igra zavrsni masters kao osmoplasirani.

lista

pre 14 godina

@Dermenzijev
Smesno pitanje? Pa normalno je da ce se glavna lista i ta godisnja poklopiti na kraju godine.
Ne vidim sta je tu uopste sporno. Lista se pravi za period od 12 meseci i kada godisnja lista "dozivi" taj period normalno da se poklopi sa onom glavnom.
Ja sam samo pisao o tome da u principu nema nikakve razlike u tome u kom je tenutko neko dosao na prvo mesto. Da li sredinom ili na kraju godine potpuno je sve jedno. Razlike su samo formalne prirode.

Takodje ne razumem na osnovu cega tvrdite da ne postoji odbrana bodova?
Pa vidis i za taj poraz u prvom kolu se dobijaju neki bodovi u konkretnom slucaju 10 bodova.
Ako se teniser ne pojavi na tom turniru izgubice i tih 10 bodova. Dakle ide tamo da odbrani tih 10 bodova.
Sam termin ljudi mozda shvataju prvise bukvalno. Ali ako neko pokusava da nadoknadi nesto sto gubi, onda je logicno reci da brani nesto, brani nesto sto mu je napadnuto. Bas me zanima koji bi ti termin upotrebio za to?
Mozda je najveca greska sto ljudi kazu kako se brane bodovi na turniru, titula na turniru i slicno.
Najispravnije bi bilo reci da oni brane bodove koji im se nalaze na listi, jer je to u stvari jedina stvar koju rade. Razlika je samo u terminologiji, ali sustina je ista.
Svaki teniser iz nedelje u nedelju brani bodove koje ima u listi.
Ako ih ne odbrani, gubi te bodove. Ako je uspesniji nego prethodne godine, u toj odbrani moze i da dodatno zaradi.
Voleo bih da mi objasnis sta to nije u redu sa tom terminologijom?
Pa i u ostalim sportovima postoji ta terminologija. Fudbalski klub brani titulu. Osvajac zlatne mdalje brani tu medalju...
Svaki sportista pokusava da ponovi (odbrani) proslogodisnji rezultat.
Pronadji mi adekvatniji termin za to sto se desava, pa cu reci da si u prvu. Ovako tvoje tvrdnje shvatam samo kao teoreme bez pokrica i objasnjenja cinjenicama.

Pa evo i ja u ovom komentaru nesto branim. Branim stavove iznete u prethodnom komentaru.
Rec odbrana ima jako siroko znacenje. Ako ne znas njeno znacenje pogledaj neki leksikon, na primer Vujakliju.
Pozdrav

Dermendziev

pre 14 godina

Malo ojasnjenje,vise predciznosti za nepredciznos predhodnog mog komentara.

Godisnje liste u reitingu postoje ,a na osnovu rezultata iz predhodne godine(52 nedelja) do 31.12,24(00)h one odredjuju Pocastna prva mesta,prvi reket, u ATP i WTA turu,za tu predhodnu godin.Daju niz pogodnosti kod zrebanja(sejanja).

Slazem se da je Reiting lista neprekidna i uzima u obzir rezultate za 52 nedelje unazad(odraz je REITINGOVANIH,ne svih ostvarenih bodova u segmentu 52nededelja)

Hvala na strpljenju.

Mutimir

pre 14 godina

Iznenadio me Nole sa komentarom da je Nadal za njega najveci. Ipak to ne stoji, Federer je najbolji teniser svih vremena. Ja, kao navijac Djokovica, to ne mogu da poreknem. Tenis koji je ranije igrao Federer je najlepsi tenis koji sam ja video. Mogu samo da se nadam da ce Nole narednih godina pruziti jos lepsi tenis, ili mozda Nadal ili neko treci, ali sada stvari stoje tako da je Federer najveci do sada.

Jovan

pre 14 godina

Sto se mene tice ja bih volio da on uzme jos jedan grand slam pa nema veze za ostalo nista. US Open be bio dobar pogodak recimo!

Srecno.

Dermenzijev

pre 14 godina

@lista, 21. mart 2011 23:07)

Dali ste mozda razmisljali kada se Rejting i sampionska lista poklapaju.Ako sve ide na 52 nedelje...

Godisnje liste postoje i uvek svake godine proglasavaju se POCASTNE TITULE PRVI REKET ZA PROTEKLU GODINU u muskoji zenskoj konkurenciji.TAJ DATUM JE SVAKE GODINE 31.12 u 24h!!!

Rejting lista sluzi za sejanje prilikom zrebanja,Sampionska lista da odredi ucestnike ZT,"odbrana bodova ne postiji"(onaj ko ispadne u prvom kolu ne ide da brani ispadanje,proslogodisnji Novakov slucaj IW (2 krug je za njega prvi,posto je odmah ispao,tako je i nagradjen kao za prvi krug)!!!,a POSTOJIO TERMIN "ODBRANA TITULE".

Pozdrav!

lista

pre 14 godina

@nikol
U tenisu su te liste osmisljene na specifican nacin, jer sezona neprestano traje.
U svim sportovima sportisi na pocetku godine krecu od nule i na kraju godine imaju odredjeni broj bodova.
Nema gotovo nikakve razlike u tome da li je neko na prvo mesto dosao na kraju godine, na pocetku godine ili sredinom godine.
Kad god teniser dodje na prvo mesto to znaci da je u proteklih 12 meseci bio najuspesniji. Jedine razlike su u tome da onaj koji zavrsi godinu na prvom mestu, obicno dobije i neko od onih godisnjih priznanja koja se uvek dele pred Novu Godinu i u tome da zbog zimske pauze taj teniser provede 5-6 nedelja duze na tom prvom mestu zbog same cinjenice da se u tom periodu ne igra.
Inace nema nikakve razlike u tome da li je neko bio najbolji u periodu izmedju 1. januara i 31. decemba ili u periodu izmedju 5. maja jedne godine i 4. maja sledece godine. I jedan i drugi su bili najbolji u periodu od 12 vezanih meseci, a s obzirom da sezona u tenisu nema ni pocetak ni kraj, potpuno je sve jedno u kom ce trenutku teniser biti prvi.

@Stevan
I sam si lepo rekao trenutno najbolji. Kada to trenutno bude potrajalo 12 meseci bice i zvanicno najbolji na toj listi.

@mirko
Nisam bas najbolje razumeo sta si hteo reci ovim konstatacijama.
Da je sistem renkinga los ili?
Trenutna razlika izmedju Nadala i Djokovica je 3920 bodova.
Ako bi Djokovic stigao do finala na sva 4 turnira na sljaci on bi zaradio tacno 2100 bodova, a Nadal bi sa 4 odbranjene titule ostao na istom broju bodova sto znaci da bi se ta razlika svela na 1820 bodova priblizno onom sto si i sam napisao.
E sad ne znam sta je tu sporno?

Ako mislis da bi Novak trebao da prestigne Nadala nisi u pravu, jer bi u takvom razvoju dogadjaja Nadal imao za 12 meseci 7 titula i jedno finale, a Djokovic 4 titule i 2 finala.
Opet ako mislis da nije u redu da mu se Novak toliko priblizi, pogledaj sledecu cinjenicu.
Nadal je od ovih 12600 bodova na 6 turnira (3 mastersa i 3 gren slema) osvojio ukupno 9000. Boduje se ukupno 19 turnira, sto znaci da je Nadal na preostalih 13 turnira osvojio sve zajedno 3600 bodova.
Pa ne moze se bas tako lako drzati to prvo mesto sa 6 titula, ako na ostalim turnirima covek pravi lose rezultate, a kao sto vidis on ih pravi. Mogao je prosle godine neki drugi teniser takodje da osvoji 7-8 titula na ovim turnirima na kojima je Nadal bio los, da odigra sva finala na ovim turnirima koje je Nadal osvojio i taj teniser bi zavrsio godinu sa 3-4 hiljade bodova vise od Nadala. Dakle ovo Nadalovo prvo mesto nije toliko ubedljivo koliko to pokazuje bodovna razlika.
Ta razlika je najvise napravljena po onom sistemu dok se ostali svadjaju-jedan koristi priliku.

Najbolji je onaj ko u ukupnom zbiru za 12 meseci napravi najbolje rezultate. Tako je u svakom drugom sportu, pa ne vidim zasto tako ne bi bilo i u tenisu.
Sistem renkinga u tenisu je mozda malo specificniji u odnosu na ostale sportove, jer je i sam sport specifican.
Medjutim kad malo bolje covek udje u tematiku, shvati da i nema mnogo razlika u odnosu na druge sportove.
Najveca razlika je u tome sto u tenisu nema ni kraja ni pocetka sezone, vec sezona neprestano traje evo vec skoro 40 godina. Sve ostalo je vise-manje kao i u svakom drugom sportu.

Dermendziev

pre 14 godina

Kao i uvk Rafa je diplomatican.Odgovor Noletu za hvalu,ali bez "uvreda" sa Federerom.

@Nikol Dz. Femija

Bravo za zdrav razum,bravo za godisnje liste.Mozda ste primetili moju dugotrajnu i mukotrpnu borbu sa Prorocanskom grupom.


Lep pozdrav!

Dule GR

pre 14 godina

Napred Nole
Srbi te vole,
svi od reda
odr'o si i Feda,
na kraju i Rafu Nadala
ostavio bez pedala!
Najbolji si, vala baš
svetski, a naš!

RSS Feeds

pre 14 godina

Rafa je dzentlmen i kad gubi. Nije kao neki... Rafa je mozda bio ljut na samog sebe kad je izgubio, ali ne vidi mu se zla cud na licu. Izgleda dobra dusa.

mirko

pre 14 godina

Može Nadal da obrani sve turnire na šljaci uključujući Rolan Garros al ako Novak dođe do finala istih on smanjuje razliku na 1500 bodova !A tek da osvoji makar Roland Garros razlika bi se stopila do Wimbledona!!Toliko o sistenu renkinga !

planina

pre 14 godina

Lijepo ste se ispicali, vidimo vas na teenu.
Mislim da ce Spanac dugo,dugo pamtiti onaj treci set, ja ga ne mogu zaboraviti, kakao ce on ne znam!
Napred Nole Legendo!

IVORY

pre 14 godina

Ako dobro odigra turnire na sljaci, do leta ce vec da dise za vratom Nadalu, a posle sledi mrtva trka izmedju njih dvojice za 1.mesto.

Stevan

pre 14 godina

Ranking nista ne pokazuje, manje je bitno ko je prvi a ko deseti na nekoj listi. Cinjenica je da je Novak trenutno najbolji teniser na svetu, to niko realan ne moze da ospori

nikol dz. femija

pre 14 godina

“Kada pričam o prvom mestu na svetu, ja pričam o završavanju godine na prvom mestu, manje mi je važno da li ću tokom godine biti prvi. Iako je i to važno, za mene je ipak najvažnije ko je na kraju godine prvi”, dodao je Maljorčanin.

DA LI JE OVO ON, Rafa, citirao NAŠU Jelenu Janković, jer ovo je misao naše JJ koju ona često ponavlja??? Ovde to njeno razmišljanje omalovažavaju, maksimalno. VERUJEM DA ĆE SADA, kada je TO IZJAVIO i RAFA, posmatrati drukčije, jer AKO NE CENE NAŠU JJ valjda će ceniti tudjeg Rafu, važno je da dodju do pravih saznanja.

ISKRENO SE NADAM da će ovo ZAPAMTITI svi oni koji se ovde javljaju i osporavaju i SUMNJAJU U LISTE i koji OMALOVAŽAVAJU PRVO MESTO NA SVETU NA KRAJU GODINE.

PRVO MESTO NA SVETU, na kraju godine, je vidimo, VEOMA VAŽNO SVIMA koji se profesionalno bave sportom. PA ČAK i jednom nadmoćnom Rafi Nadalu.

TOLIKO. Od Rafe. I Jelene!!! A vidimo i Novak reče da mu je BITI PRVI životni san, što znači da izgleda misli isto.

S.Goran

pre 14 godina

Sve sto je Nadal rekao prihvatljivo mi je,i mislim da je realna procena da u odnosu na proslu godinu Nadal osvoji jedno 1000 bodova manje a Nole upravo toliko vise,tako da bi se razlika u bodovima izmedju njih nakon Rolanga rosa prepolovila.
Prosla godina Rafina je gotovo neponovljiva,tako da ukoliko izgubi samo 1000 bodova,to jeste samo obzirom da je prosle godine prikupio neverovatnih 5000 bodova za dvaipo meseca sljake i 5 ili 6 turnira mislim.

Krajko

pre 14 godina

Ovo je standardna fora namenjena da se protivnik uljuljka i opusti. Ovo je karakteristično za Špance, Italijane i slične da se služe ovakvim stvarima. Naravno da Rafa misli na broj 1 na kraju godine i kako do njega da dođe. Nema opuštanja i predaje iz sve snage u Miami-u sada. Gledaj svoja posla, a ne šta ti drugi pričaju jer taj put vodi u propast.

RSS Feeds

pre 14 godina

Rafa je dzentlmen i kad gubi. Nije kao neki... Rafa je mozda bio ljut na samog sebe kad je izgubio, ali ne vidi mu se zla cud na licu. Izgleda dobra dusa.

Stevan

pre 14 godina

Ranking nista ne pokazuje, manje je bitno ko je prvi a ko deseti na nekoj listi. Cinjenica je da je Novak trenutno najbolji teniser na svetu, to niko realan ne moze da ospori

nikol dz. femija

pre 14 godina

“Kada pričam o prvom mestu na svetu, ja pričam o završavanju godine na prvom mestu, manje mi je važno da li ću tokom godine biti prvi. Iako je i to važno, za mene je ipak najvažnije ko je na kraju godine prvi”, dodao je Maljorčanin.

DA LI JE OVO ON, Rafa, citirao NAŠU Jelenu Janković, jer ovo je misao naše JJ koju ona često ponavlja??? Ovde to njeno razmišljanje omalovažavaju, maksimalno. VERUJEM DA ĆE SADA, kada je TO IZJAVIO i RAFA, posmatrati drukčije, jer AKO NE CENE NAŠU JJ valjda će ceniti tudjeg Rafu, važno je da dodju do pravih saznanja.

ISKRENO SE NADAM da će ovo ZAPAMTITI svi oni koji se ovde javljaju i osporavaju i SUMNJAJU U LISTE i koji OMALOVAŽAVAJU PRVO MESTO NA SVETU NA KRAJU GODINE.

PRVO MESTO NA SVETU, na kraju godine, je vidimo, VEOMA VAŽNO SVIMA koji se profesionalno bave sportom. PA ČAK i jednom nadmoćnom Rafi Nadalu.

TOLIKO. Od Rafe. I Jelene!!! A vidimo i Novak reče da mu je BITI PRVI životni san, što znači da izgleda misli isto.

Krajko

pre 14 godina

Ovo je standardna fora namenjena da se protivnik uljuljka i opusti. Ovo je karakteristično za Špance, Italijane i slične da se služe ovakvim stvarima. Naravno da Rafa misli na broj 1 na kraju godine i kako do njega da dođe. Nema opuštanja i predaje iz sve snage u Miami-u sada. Gledaj svoja posla, a ne šta ti drugi pričaju jer taj put vodi u propast.

Dule GR

pre 14 godina

Napred Nole
Srbi te vole,
svi od reda
odr'o si i Feda,
na kraju i Rafu Nadala
ostavio bez pedala!
Najbolji si, vala baš
svetski, a naš!

planina

pre 14 godina

Lijepo ste se ispicali, vidimo vas na teenu.
Mislim da ce Spanac dugo,dugo pamtiti onaj treci set, ja ga ne mogu zaboraviti, kakao ce on ne znam!
Napred Nole Legendo!

mirko

pre 14 godina

Može Nadal da obrani sve turnire na šljaci uključujući Rolan Garros al ako Novak dođe do finala istih on smanjuje razliku na 1500 bodova !A tek da osvoji makar Roland Garros razlika bi se stopila do Wimbledona!!Toliko o sistenu renkinga !

IVORY

pre 14 godina

Ako dobro odigra turnire na sljaci, do leta ce vec da dise za vratom Nadalu, a posle sledi mrtva trka izmedju njih dvojice za 1.mesto.

S.Goran

pre 14 godina

Sve sto je Nadal rekao prihvatljivo mi je,i mislim da je realna procena da u odnosu na proslu godinu Nadal osvoji jedno 1000 bodova manje a Nole upravo toliko vise,tako da bi se razlika u bodovima izmedju njih nakon Rolanga rosa prepolovila.
Prosla godina Rafina je gotovo neponovljiva,tako da ukoliko izgubi samo 1000 bodova,to jeste samo obzirom da je prosle godine prikupio neverovatnih 5000 bodova za dvaipo meseca sljake i 5 ili 6 turnira mislim.

lista

pre 14 godina

@nikol
U tenisu su te liste osmisljene na specifican nacin, jer sezona neprestano traje.
U svim sportovima sportisi na pocetku godine krecu od nule i na kraju godine imaju odredjeni broj bodova.
Nema gotovo nikakve razlike u tome da li je neko na prvo mesto dosao na kraju godine, na pocetku godine ili sredinom godine.
Kad god teniser dodje na prvo mesto to znaci da je u proteklih 12 meseci bio najuspesniji. Jedine razlike su u tome da onaj koji zavrsi godinu na prvom mestu, obicno dobije i neko od onih godisnjih priznanja koja se uvek dele pred Novu Godinu i u tome da zbog zimske pauze taj teniser provede 5-6 nedelja duze na tom prvom mestu zbog same cinjenice da se u tom periodu ne igra.
Inace nema nikakve razlike u tome da li je neko bio najbolji u periodu izmedju 1. januara i 31. decemba ili u periodu izmedju 5. maja jedne godine i 4. maja sledece godine. I jedan i drugi su bili najbolji u periodu od 12 vezanih meseci, a s obzirom da sezona u tenisu nema ni pocetak ni kraj, potpuno je sve jedno u kom ce trenutku teniser biti prvi.

@Stevan
I sam si lepo rekao trenutno najbolji. Kada to trenutno bude potrajalo 12 meseci bice i zvanicno najbolji na toj listi.

@mirko
Nisam bas najbolje razumeo sta si hteo reci ovim konstatacijama.
Da je sistem renkinga los ili?
Trenutna razlika izmedju Nadala i Djokovica je 3920 bodova.
Ako bi Djokovic stigao do finala na sva 4 turnira na sljaci on bi zaradio tacno 2100 bodova, a Nadal bi sa 4 odbranjene titule ostao na istom broju bodova sto znaci da bi se ta razlika svela na 1820 bodova priblizno onom sto si i sam napisao.
E sad ne znam sta je tu sporno?

Ako mislis da bi Novak trebao da prestigne Nadala nisi u pravu, jer bi u takvom razvoju dogadjaja Nadal imao za 12 meseci 7 titula i jedno finale, a Djokovic 4 titule i 2 finala.
Opet ako mislis da nije u redu da mu se Novak toliko priblizi, pogledaj sledecu cinjenicu.
Nadal je od ovih 12600 bodova na 6 turnira (3 mastersa i 3 gren slema) osvojio ukupno 9000. Boduje se ukupno 19 turnira, sto znaci da je Nadal na preostalih 13 turnira osvojio sve zajedno 3600 bodova.
Pa ne moze se bas tako lako drzati to prvo mesto sa 6 titula, ako na ostalim turnirima covek pravi lose rezultate, a kao sto vidis on ih pravi. Mogao je prosle godine neki drugi teniser takodje da osvoji 7-8 titula na ovim turnirima na kojima je Nadal bio los, da odigra sva finala na ovim turnirima koje je Nadal osvojio i taj teniser bi zavrsio godinu sa 3-4 hiljade bodova vise od Nadala. Dakle ovo Nadalovo prvo mesto nije toliko ubedljivo koliko to pokazuje bodovna razlika.
Ta razlika je najvise napravljena po onom sistemu dok se ostali svadjaju-jedan koristi priliku.

Najbolji je onaj ko u ukupnom zbiru za 12 meseci napravi najbolje rezultate. Tako je u svakom drugom sportu, pa ne vidim zasto tako ne bi bilo i u tenisu.
Sistem renkinga u tenisu je mozda malo specificniji u odnosu na ostale sportove, jer je i sam sport specifican.
Medjutim kad malo bolje covek udje u tematiku, shvati da i nema mnogo razlika u odnosu na druge sportove.
Najveca razlika je u tome sto u tenisu nema ni kraja ni pocetka sezone, vec sezona neprestano traje evo vec skoro 40 godina. Sve ostalo je vise-manje kao i u svakom drugom sportu.

Dermendziev

pre 14 godina

Kao i uvk Rafa je diplomatican.Odgovor Noletu za hvalu,ali bez "uvreda" sa Federerom.

@Nikol Dz. Femija

Bravo za zdrav razum,bravo za godisnje liste.Mozda ste primetili moju dugotrajnu i mukotrpnu borbu sa Prorocanskom grupom.


Lep pozdrav!

Mutimir

pre 14 godina

Iznenadio me Nole sa komentarom da je Nadal za njega najveci. Ipak to ne stoji, Federer je najbolji teniser svih vremena. Ja, kao navijac Djokovica, to ne mogu da poreknem. Tenis koji je ranije igrao Federer je najlepsi tenis koji sam ja video. Mogu samo da se nadam da ce Nole narednih godina pruziti jos lepsi tenis, ili mozda Nadal ili neko treci, ali sada stvari stoje tako da je Federer najveci do sada.

Dermenzijev

pre 14 godina

@lista, 21. mart 2011 23:07)

Dali ste mozda razmisljali kada se Rejting i sampionska lista poklapaju.Ako sve ide na 52 nedelje...

Godisnje liste postoje i uvek svake godine proglasavaju se POCASTNE TITULE PRVI REKET ZA PROTEKLU GODINU u muskoji zenskoj konkurenciji.TAJ DATUM JE SVAKE GODINE 31.12 u 24h!!!

Rejting lista sluzi za sejanje prilikom zrebanja,Sampionska lista da odredi ucestnike ZT,"odbrana bodova ne postiji"(onaj ko ispadne u prvom kolu ne ide da brani ispadanje,proslogodisnji Novakov slucaj IW (2 krug je za njega prvi,posto je odmah ispao,tako je i nagradjen kao za prvi krug)!!!,a POSTOJIO TERMIN "ODBRANA TITULE".

Pozdrav!

Dylan Dog

pre 14 godina

Novak je sam u više navrata napomenuo da je važno da igra na visokom nivou u kontinuitetu i da je važno što ima puno samopouzdanja. I jeste. Rezultati, pobede, pehari, renking - jesu samo posledica toga.

Naravno da ga Nadal vidi kao pretnju, jer je na svojoj koži osetio šta znači pomenuto Novakovo samopouzanje. To što je navodio svoj loš servis kao razlog poraza je manje-više čist izgovor. Njegovi loši servisi su se poklopili sa Novakovim lošim riternima, tako da je prva dva servis gema u drugom setu osvojio maltene kao Karlović i to servirajući samo 2. servis! Kada je Novak počeo da igra na nivou iz ove godine sredinom drugog seta, Rafa je u većini relija ostao inferioran. I tu pre svega mislim na one relije u koje su obojica ulazili iz neutralnog stanja (tj. nisu bili ni u ofanzivnom, ni u defanzivnom položaju).
Uostalom, kada je to Nadal (naravno, govorim o periodu pre USO 2010) tražio pomoć servisa i lake poene posle njega? Nikada! Njemu je bilo važno samo da ubaci lopticu u teren, bilo iz servisa, bilo iz riterna (zato je ranije čekao lopticu na 3+ metara iza osnovne linije) i ostane u poenu posle prvih nekoliko udaraca. Duži reliji su bili njegova komforna zona i iz njih je uglavnom lako osvajao poene.
Ko je u situaciji da pažljivo posmatra snimak meča, može videti da je u prvom setu Novak relativno impotentno i stegnuto prebacivao loptu preko mreže, sa puno grča i straha od greške (zato su loptice imale više spina i neuobičajeno visok klirens preko mreže). Kada je konačno prelomio u sebi da može da igra mnogo bolje i agresivnije, stvari su došle na svoje mesto.

Inače, ranije sam o tome pisao, a to tvrdim i sada - da odbrana WTA/ATP bodova ne postoji kao kategorija. Bodovi su kvarljiva roba sa rokom upotrebe od 52 nedelje. Kada prođe rok - brišu se. Ako igrač zaradi iste nedelje nove bodove - onda neki novinari kažu da su bodovi odbranjeni i tako unose pomentnju. Pogotovo je bio problem kada se promenio kalendar i rang nekih turnira, pa su pojedini teniseri (Marej npr.) imali upisane važeće bodove sa dva ista turnira, pa neki nisu znali šta se kada "brani". U svakom slučaju je ispravnije razmišljati o terminu prestanka važnosti ili brisanja bodova i mogućnostima osvajanja novih. No, ako je nekom lakše da razmišlja u kontekstu odbrane (ili napada :) ) bodova - može i tako. No problem with that!

Pozdrav,

Jovan

pre 14 godina

Sto se mene tice ja bih volio da on uzme jos jedan grand slam pa nema veze za ostalo nista. US Open be bio dobar pogodak recimo!

Srecno.

S.Goran

pre 14 godina

Neverovatno!
Nole je odigrao 3 turnira ove godine, i da do kraja godine ne odigra ni jedan vise,imao bi dovoljno bodova da igra zavrsni masters kao osmoplasirani.

jelena

pre 14 godina

A niko da primeti kako je lepo sto se njih dvojica iskreno gotive? Retko je to, sta god da je u pitanju, prvi i drugi su obicno rivali iznad svega... Cak i ako su u iole korektnim odnosima, marketing strucnjaci iz timova nadju da je isplativo napraviti svadju u medijima. Ovi decaci - jok.

lingvista

pre 14 godina

@Dylan Dog
Ne vidim kakvu to pometnju unose novinari ako kazu da je neko odbanio bodove?
Rec odbrana ima mnogo sire znacenje nego sto neki misle.
Neko ti uzima bodove, a ti ih ponovo vratis, pa sta si uradio nego odbranio bodove?
Ok mozda bi precizniji termin bio "nadoknadio izgubljene bodove".
Nadoknaditi izgubljeno = povratiti, odbraniti... Samo skracena verzija onog prvog. Ne vidim razloga za tolike polemike oko jednog termina koji se koristi sasvim ispravno.
Imamo mi mnogo gorih termina koje upotrebljavamo. Sam si evo napisao "kvarljiva roba". Kako bodovi mogu biti bilo kakva roba? To je obicna matematicka kategorija. Ne mogu cifre i brojevi biti nekakva roba.
Idi sutra u prodavnicu i trazi da ti spakuju 500 bodova "za poneti" pa ih stavi u zamrzivac da se ne pokvare.
:)
Previse svi pametujemo, a nemamo pokrice za to "pametovanje".

Pozdrav

Dermendziev

pre 14 godina

Malo ojasnjenje,vise predciznosti za nepredciznos predhodnog mog komentara.

Godisnje liste u reitingu postoje ,a na osnovu rezultata iz predhodne godine(52 nedelja) do 31.12,24(00)h one odredjuju Pocastna prva mesta,prvi reket, u ATP i WTA turu,za tu predhodnu godin.Daju niz pogodnosti kod zrebanja(sejanja).

Slazem se da je Reiting lista neprekidna i uzima u obzir rezultate za 52 nedelje unazad(odraz je REITINGOVANIH,ne svih ostvarenih bodova u segmentu 52nededelja)

Hvala na strpljenju.

Dermendziev

pre 14 godina

@lista

"Svaki sportista pokusava da ponovi (odbrani) proslogodisnji rezultat."

Ovo ste Vi napisali.

Onaj sto je prosle godine ispao u prvom kolu,sledece godine pokusava da ponovi(odbrani) ispadanje ????!!!!Svaka cast takvim igracima!

Molim vas pronadjite mi u pravilniku o rejtingovanju,bodovanju termin"odbrana bodova",posaljite ili dajte link!

Niko ne spori termin "Odbrana titule"- pogledajte molim Vas moj drugi komentar!

Cak i kod upotrebe recnika gleda se smisao,logika.
Zar se sa engleskog "Magnetno polje" prevodi kao "Magnetna livada"(citao sam i takve prevode!!!)

Naveli ste Vujakliju.Verovatno ste "tamo nasli" (po svemu sudeci Vas omiljeni)izraz "smesno pitanje"???

Bicu iskren:smatram da Vi dosta toga znate.Niko nije savrsen.Takodje nema smesnih pitanja.Postoje elementarna,najelementarnija,slozena,slozenija...pitananja.

Pozdrav!

R

sima

pre 14 godina

Ne bih zeleo da se mesam u zapocetu polemiku , sato sto smo pre Dubaja imali slicnu, sa puno kvalitetnih i strucnih objasnjenja tako da ova oimalo cudi;@ lista Vi ste DELOM ipojam 'braniti bodove/pojene' je uistinu komplitovan- jos vise novim propisima'- zato sto, np. se se ovih Novakovih 1000 sa IW, nedelju dana pred docini njemu IZBRISATI/ vizuelno i morace..da uzme novih sledecih ne bi li te vizuelne zadrza na RANKING listi- izgubi li, otpisuje se razlika; tako je sa svakim- znaci Nadal do WMB. 'brani' 5000 vizuelno/konkretnih sto ce reci ne brani nista..; misljenja sam da 'trkacka lista, sigurno za masu laika ( ovo nije pezorativno!) daje bolji uvid, i to svakog momenta, tokom godine...da bi naravno opet sledece..i tako stalno!

Pozdrav,

lista

pre 14 godina

@sima
Kazes Nadal brani nekih 5000 vizuelnih bodova, odnosno ne brni nista.
Pa da nema tih 5000 vizuelnih bodova, ne bi sada bio na prvom mestu vec negde na 6.
Dakle brani on itekako bodove, bodove koji mu se nalaze u listi i na osnovu kojih se i nalazi na prvom mestu.

Osnovni problem i najveca greska je u tome sto ljudi poistovecuju bodove i turnire.
Listu sacinjavaju bodovi zaradjeni na turnirima, ali je potpuno nevazno na kojim turnirima su ti bodovi zaradjeni.
Za samu listu je jedino vazno da bodovi kalendarski vaze 365 dana,da se posle tog isteka brisu i ako zelite da nadoknadite to sto se brise, morate ponovo toliko da osvojite.
Dakle konstantno se bodovi gube i konstantno igraci pokusavaju da nadoknade taj gubitak, odnosno da odbrane ono sto su do tog trenutka u listi imali.
Turniri su podlozni promenama. Cesto se pomeraju kalendarski, jedan turnir zameni drugi i slicno.
Cesto teniseri na jednom turniru brane bodove koje su osvojili na nekom sasvim drugom turniru.
O tome sam vec pisao u prethodnom komentaru.
Jedino je lista konstantna kategorija i funkcionise na isti nacin vec tridesetak godina.
Sezona u tenisu nema ni svoj pocetak ni svoj kraj, neprekidno traje i to je ono sto ljudi ne razumeju.
Cesto cujemo kako se sezona zavrsava krajem novembra, a i to je potpuno pogresna konstatacija.
Ne zavrsava se ona nikada. Tada samo vecina tenisera ima odmor od mesec dana, kao sto recimo vecina odmara leti posle Vimbldona.
Cak i u tim periodima postoji dosta malih turnira koji se igraju i na kojim neki manje poznati teniseri zaradjuju svoje bodove.

Znaci teniseri iz dana u dan brane svoje pozicije na toj listi, brane bodove na osnovu kojih se nalaze na nekoj poziciji.
Onaj ko ne odbrani svoje bodove klizi na dole, onaj ko odbrani ostaje gde je bio, onaj ko odbrani i plus zaradi ide na gore.

Mnogi se javljaju sa svojim pricama da ne postoji odbrana bodova, ali zanimljivo da niko nije smislio neki bolji termin za to sto se desava.
Dok ne pronadjete neku bolju rec, moracemo da koristimo ovu trenutnu.

Imamo mi mnogo nebuloznijih termina. Gledam na ovim silnim reklamama kako neprestano pominju neke AKCIJE.
Sta uopste znaci rec akcija?
Osnovno znacenje je zapocinjanje nekog posla. Imali smo ranije omladinske radne akcije, na snimanju filma reziser je uvek uzvikivao akcija kao znak da pocinje snimanje neke scene...
Nije mi jasno kojem geniju je palo na pamet da "snizenje cena" nazove "akcija" jer ta dva termina nemaju ama bas nikakve veze jedan sa drugim.
Bez obzira na sve, to je sada postao najnormalniji termin za snizenje cena i nisam primetio da to bilo kome smeta.

Ovde smo u stanju da se danima raspravljamo da li se bodovi brane ili ne, a imamo mnogo vecih problema sa sopstvenim jezikom koje niko ne primecuje.

lista

pre 14 godina

@sima
Kazes Nadal brani nekih 5000 vizuelnih bodova, odnosno ne brni nista.
Pa da nema tih 5000 vizuelnih bodova, ne bi sada bio na prvom mestu vec negde na 6.
Dakle brani on itekako bodove, bodove koji mu se nalaze u listi i na osnovu kojih se i nalazi na prvom mestu.

Osnovni problem i najveca greska je u tome sto ljudi poistovecuju bodove i turnire.
Listu sacinjavaju bodovi zaradjeni na turnirima, ali je potpuno nevazno na kojim turnirima su ti bodovi zaradjeni.
Za samu listu je jedino vazno da bodovi kalendarski vaze 365 dana,da se posle tog isteka brisu i ako zelite da nadoknadite to sto se brise, morate ponovo toliko da osvojite.
Dakle konstantno se bodovi gube i konstantno igraci pokusavaju da nadoknade taj gubitak, odnosno da odbrane ono sto su do tog trenutka u listi imali.
Turniri su podlozni promenama. Cesto se pomeraju kalendarski, jedan turnir zameni drugi i slicno.
Cesto teniseri na jednom turniru brane bodove koje su osvojili na nekom sasvim drugom turniru.
O tome sam vec pisao u prethodnom komentaru.
Jedino je lista konstantna kategorija i funkcionise na isti nacin vec tridesetak godina.
Sezona u tenisu nema ni svoj pocetak ni svoj kraj, neprekidno traje i to je ono sto ljudi ne razumeju.
Cesto cujemo kako se sezona zavrsava krajem novembra, a i to je potpuno pogresna konstatacija.
Ne zavrsava se ona nikada. Tada samo vecina tenisera ima odmor od mesec dana, kao sto recimo vecina odmara leti posle Vimbldona.
Cak i u tim periodima postoji dosta malih turnira koji se igraju i na kojim neki manje poznati teniseri zaradjuju svoje bodove.

Znaci teniseri iz dana u dan brane svoje pozicije na toj listi, brane bodove na osnovu kojih se nalaze na nekoj poziciji.
Onaj ko ne odbrani svoje bodove klizi na dole, onaj ko odbrani ostaje gde je bio, onaj ko odbrani i plus zaradi ide na gore.

Mnogi se javljaju sa svojim pricama da ne postoji odbrana bodova, ali zanimljivo da niko nije smislio neki bolji termin za to sto se desava.
Dok ne pronadjete neku bolju rec, moracemo da koristimo ovu trenutnu.

Imamo mi mnogo nebuloznijih termina. Gledam na ovim silnim reklamama kako neprestano pominju neke AKCIJE.
Sta uopste znaci rec akcija?
Osnovno znacenje je zapocinjanje nekog posla. Imali smo ranije omladinske radne akcije, na snimanju filma reziser je uvek uzvikivao akcija kao znak da pocinje snimanje neke scene...
Nije mi jasno kojem geniju je palo na pamet da "snizenje cena" nazove "akcija" jer ta dva termina nemaju ama bas nikakve veze jedan sa drugim.
Bez obzira na sve, to je sada postao najnormalniji termin za snizenje cena i nisam primetio da to bilo kome smeta.

Ovde smo u stanju da se danima raspravljamo da li se bodovi brane ili ne, a imamo mnogo vecih problema sa sopstvenim jezikom koje niko ne primecuje.

lista

pre 14 godina

@Dermendziev
"Dali ste mozda razmisljali kada se Rejting i sampionska lista poklapaju.Ako sve ide na 52 nedelje"

Mozda pitanje kao takvo nije bilo smesno, ali meni je delovalo smesno, jer sam to sto me pitate primeti i pre nego sto sam znao kako te liste funkcionisu.
Dakle ja sam se nasmejao procitavsi to pitanje i zato sam i poceo odgovor sa tim "smesno pitanje".

Ipak da se vratim na temu.
Koliko primecujem osnovni problem je u tome sto rec odbrana ne shvatamo na isti nacin.
Vi ocigledno ne prihvatate cinjenicu da se prilikom odbrane moze i nesto zaraditi?
Sami kazete da postoji odbrana titule, ali ne postoji odbrana ostalih rezultata, dakle po vama ne postoji odbrana finala, polufinala, pa cak i tog prvog kola?

Pokusacu slikovito da vam objasnim.
Neka drzava napadne drugu drzavu. Napadnuta drzava se brani. Ako je u toj odbrani bila toliko uspesna i na kraju porazila neprijatelja, ne samo da je sacuvala svoju teritoriju, vec je za nagradu dobila i deo teritorije svog protivnika.
Dakle u svakoj odbrani se moze i profitirati, a to je izgleda ono sto vi ne prihvatate kao cinjenicu.

Naravno da teniser ne ide na turnir da odbrani ispadanje u prvom kolu, ali ako se ne pojavi na turniru izgubice i tih 10 bodova koje je dobio samo zato sto je igrao na tom turniru u prvom kolu. Ako se ne pojavi umesto tih 10 imace 0 bodova, sto znaci da cak i u takvom slucaju termin odbrana bodova ima svoj smisao.


Sem toga ocigledno niste pazljivo procitali moju recenicu u kojoj kazem da se ne brane rezultati na turnirima, vec ISKLJUCIVO BODOVI KOJI SACINJAVAJU TU LISTU.

U vecini slucajeva se kalendarski igraju isti turniri, pa teniseri uglavnom na istim turnirima brane iste rezultate, ali to nije pod obavezno.
Evo na primer ove godine su masters turniri u Madridu i Rimu kalendarski zamenili mesta.
I sta se sada desava?
Teniseri ce na mastersu u Madridu braniti bodove osvojene prosle godine u Rimu, a u Rimu ce braniti bodove osvojene u Madridu.
Nadal ce u Madridu braniti 1000 bodova za titulu iz Rima , a u Rimu braniti 1000 bodova za titulu iz Madrida.
Djokovic ce u Madridu braniti bodove dobijene za cetvrtfinale turnira u Rimu, a u Rimu nece braniti nista, posto je propustio proslogodisnji turnir u Madridu pa ima 0 bodova.

Zato i kazem da se ne brane rezultati sa turnira vec iskljucivo bodovi na listi.
Onaj koji je osvojio maksimum bodova (titulu) moze samo da se trudi da odbrani te bodove. Svi ostali imaju priliku i da zarade dodatne bodove, ali da bi uopste dosli u priliku da zarade dodatne bodove, moraju prvo da odbrane one proslogodisnje.

Nadam se da sam vam izneo dovoljno argumenata koji pokazuju da:
TENISERI KONSTANTNO BRANE BODOVE KOJE IMAJU NA TOJ LISTI.

Vas jedini orgument za tvrdnju da ODBRANA BODOVA NE POSTOJI je kako kazete taj sto u pravilniku o bodovanju niste pronasli taj temin.
Pa necete tamo pronaci ni termin "Odbrana titule", a vi ga ipak koristite.
Ako pricamo o listi i bodovanju onda je i taj termin pogresan i ispravniji bi bio "Odbrana bodova dobijenih za titulu".
Kako uopste moze Nadal u Madridu da brani titulu iz Rima???
Pa ne brani on titulu, vec bodove koje ima u listi na osvu te titule.
U listi se ne nalaze titule vec samo bodovi koje te titule nose sa sobom.
Kao sto vidite ja imam vise razloga za tvrdnju da ne postoji "odbrana titule" nego sto ih imate vi za vasu tvrdnju da ne postoji "odbrana bodova".
Ne bih sada da zalazim u sitnice, samo pokusavam da vam dokazem da uopste niste u pravu.

Jedino u cemu ste u pravu je to da ne postoji odbrana bodova ako pricamo o toj race listi, psoto na toj listi ne postoje proslogodisnji bodovi.
Medjutim ta race lista je odavno sklonjena i sa zvanicnog ATP sajta, bas iz razloga sto je stvarala dosta konfuzija kod posmatraca.
Tu race listu sada vodi samo organizator onog zavrsnog turnira, jer po njoj odredjuju ko ce uopste ucestvovati na tom turniru.

Na takvoj race listi je na primer nasa Bojana Jovanovska pocetkom prosle godine bila na 1. mestu, ali taj podatak nigde nece biti zabelezen u njenoj biografiji. Kad pogledas njenu biografiju vidces samo jedan podatak: Najbolji ranking 52. mesto 7. Marta 2011.
Toliko o Race listi.

Pozdrav

lista

pre 14 godina

@Dermenzijev
Smesno pitanje? Pa normalno je da ce se glavna lista i ta godisnja poklopiti na kraju godine.
Ne vidim sta je tu uopste sporno. Lista se pravi za period od 12 meseci i kada godisnja lista "dozivi" taj period normalno da se poklopi sa onom glavnom.
Ja sam samo pisao o tome da u principu nema nikakve razlike u tome u kom je tenutko neko dosao na prvo mesto. Da li sredinom ili na kraju godine potpuno je sve jedno. Razlike su samo formalne prirode.

Takodje ne razumem na osnovu cega tvrdite da ne postoji odbrana bodova?
Pa vidis i za taj poraz u prvom kolu se dobijaju neki bodovi u konkretnom slucaju 10 bodova.
Ako se teniser ne pojavi na tom turniru izgubice i tih 10 bodova. Dakle ide tamo da odbrani tih 10 bodova.
Sam termin ljudi mozda shvataju prvise bukvalno. Ali ako neko pokusava da nadoknadi nesto sto gubi, onda je logicno reci da brani nesto, brani nesto sto mu je napadnuto. Bas me zanima koji bi ti termin upotrebio za to?
Mozda je najveca greska sto ljudi kazu kako se brane bodovi na turniru, titula na turniru i slicno.
Najispravnije bi bilo reci da oni brane bodove koji im se nalaze na listi, jer je to u stvari jedina stvar koju rade. Razlika je samo u terminologiji, ali sustina je ista.
Svaki teniser iz nedelje u nedelju brani bodove koje ima u listi.
Ako ih ne odbrani, gubi te bodove. Ako je uspesniji nego prethodne godine, u toj odbrani moze i da dodatno zaradi.
Voleo bih da mi objasnis sta to nije u redu sa tom terminologijom?
Pa i u ostalim sportovima postoji ta terminologija. Fudbalski klub brani titulu. Osvajac zlatne mdalje brani tu medalju...
Svaki sportista pokusava da ponovi (odbrani) proslogodisnji rezultat.
Pronadji mi adekvatniji termin za to sto se desava, pa cu reci da si u prvu. Ovako tvoje tvrdnje shvatam samo kao teoreme bez pokrica i objasnjenja cinjenicama.

Pa evo i ja u ovom komentaru nesto branim. Branim stavove iznete u prethodnom komentaru.
Rec odbrana ima jako siroko znacenje. Ako ne znas njeno znacenje pogledaj neki leksikon, na primer Vujakliju.
Pozdrav

Krajko

pre 14 godina

Ovo je standardna fora namenjena da se protivnik uljuljka i opusti. Ovo je karakteristično za Špance, Italijane i slične da se služe ovakvim stvarima. Naravno da Rafa misli na broj 1 na kraju godine i kako do njega da dođe. Nema opuštanja i predaje iz sve snage u Miami-u sada. Gledaj svoja posla, a ne šta ti drugi pričaju jer taj put vodi u propast.

nikol dz. femija

pre 14 godina

“Kada pričam o prvom mestu na svetu, ja pričam o završavanju godine na prvom mestu, manje mi je važno da li ću tokom godine biti prvi. Iako je i to važno, za mene je ipak najvažnije ko je na kraju godine prvi”, dodao je Maljorčanin.

DA LI JE OVO ON, Rafa, citirao NAŠU Jelenu Janković, jer ovo je misao naše JJ koju ona često ponavlja??? Ovde to njeno razmišljanje omalovažavaju, maksimalno. VERUJEM DA ĆE SADA, kada je TO IZJAVIO i RAFA, posmatrati drukčije, jer AKO NE CENE NAŠU JJ valjda će ceniti tudjeg Rafu, važno je da dodju do pravih saznanja.

ISKRENO SE NADAM da će ovo ZAPAMTITI svi oni koji se ovde javljaju i osporavaju i SUMNJAJU U LISTE i koji OMALOVAŽAVAJU PRVO MESTO NA SVETU NA KRAJU GODINE.

PRVO MESTO NA SVETU, na kraju godine, je vidimo, VEOMA VAŽNO SVIMA koji se profesionalno bave sportom. PA ČAK i jednom nadmoćnom Rafi Nadalu.

TOLIKO. Od Rafe. I Jelene!!! A vidimo i Novak reče da mu je BITI PRVI životni san, što znači da izgleda misli isto.

Stevan

pre 14 godina

Ranking nista ne pokazuje, manje je bitno ko je prvi a ko deseti na nekoj listi. Cinjenica je da je Novak trenutno najbolji teniser na svetu, to niko realan ne moze da ospori

Dule GR

pre 14 godina

Napred Nole
Srbi te vole,
svi od reda
odr'o si i Feda,
na kraju i Rafu Nadala
ostavio bez pedala!
Najbolji si, vala baš
svetski, a naš!

S.Goran

pre 14 godina

Sve sto je Nadal rekao prihvatljivo mi je,i mislim da je realna procena da u odnosu na proslu godinu Nadal osvoji jedno 1000 bodova manje a Nole upravo toliko vise,tako da bi se razlika u bodovima izmedju njih nakon Rolanga rosa prepolovila.
Prosla godina Rafina je gotovo neponovljiva,tako da ukoliko izgubi samo 1000 bodova,to jeste samo obzirom da je prosle godine prikupio neverovatnih 5000 bodova za dvaipo meseca sljake i 5 ili 6 turnira mislim.

planina

pre 14 godina

Lijepo ste se ispicali, vidimo vas na teenu.
Mislim da ce Spanac dugo,dugo pamtiti onaj treci set, ja ga ne mogu zaboraviti, kakao ce on ne znam!
Napred Nole Legendo!

Dermenzijev

pre 14 godina

@lista, 21. mart 2011 23:07)

Dali ste mozda razmisljali kada se Rejting i sampionska lista poklapaju.Ako sve ide na 52 nedelje...

Godisnje liste postoje i uvek svake godine proglasavaju se POCASTNE TITULE PRVI REKET ZA PROTEKLU GODINU u muskoji zenskoj konkurenciji.TAJ DATUM JE SVAKE GODINE 31.12 u 24h!!!

Rejting lista sluzi za sejanje prilikom zrebanja,Sampionska lista da odredi ucestnike ZT,"odbrana bodova ne postiji"(onaj ko ispadne u prvom kolu ne ide da brani ispadanje,proslogodisnji Novakov slucaj IW (2 krug je za njega prvi,posto je odmah ispao,tako je i nagradjen kao za prvi krug)!!!,a POSTOJIO TERMIN "ODBRANA TITULE".

Pozdrav!

lista

pre 14 godina

@Dermenzijev
Smesno pitanje? Pa normalno je da ce se glavna lista i ta godisnja poklopiti na kraju godine.
Ne vidim sta je tu uopste sporno. Lista se pravi za period od 12 meseci i kada godisnja lista "dozivi" taj period normalno da se poklopi sa onom glavnom.
Ja sam samo pisao o tome da u principu nema nikakve razlike u tome u kom je tenutko neko dosao na prvo mesto. Da li sredinom ili na kraju godine potpuno je sve jedno. Razlike su samo formalne prirode.

Takodje ne razumem na osnovu cega tvrdite da ne postoji odbrana bodova?
Pa vidis i za taj poraz u prvom kolu se dobijaju neki bodovi u konkretnom slucaju 10 bodova.
Ako se teniser ne pojavi na tom turniru izgubice i tih 10 bodova. Dakle ide tamo da odbrani tih 10 bodova.
Sam termin ljudi mozda shvataju prvise bukvalno. Ali ako neko pokusava da nadoknadi nesto sto gubi, onda je logicno reci da brani nesto, brani nesto sto mu je napadnuto. Bas me zanima koji bi ti termin upotrebio za to?
Mozda je najveca greska sto ljudi kazu kako se brane bodovi na turniru, titula na turniru i slicno.
Najispravnije bi bilo reci da oni brane bodove koji im se nalaze na listi, jer je to u stvari jedina stvar koju rade. Razlika je samo u terminologiji, ali sustina je ista.
Svaki teniser iz nedelje u nedelju brani bodove koje ima u listi.
Ako ih ne odbrani, gubi te bodove. Ako je uspesniji nego prethodne godine, u toj odbrani moze i da dodatno zaradi.
Voleo bih da mi objasnis sta to nije u redu sa tom terminologijom?
Pa i u ostalim sportovima postoji ta terminologija. Fudbalski klub brani titulu. Osvajac zlatne mdalje brani tu medalju...
Svaki sportista pokusava da ponovi (odbrani) proslogodisnji rezultat.
Pronadji mi adekvatniji termin za to sto se desava, pa cu reci da si u prvu. Ovako tvoje tvrdnje shvatam samo kao teoreme bez pokrica i objasnjenja cinjenicama.

Pa evo i ja u ovom komentaru nesto branim. Branim stavove iznete u prethodnom komentaru.
Rec odbrana ima jako siroko znacenje. Ako ne znas njeno znacenje pogledaj neki leksikon, na primer Vujakliju.
Pozdrav

Mutimir

pre 14 godina

Iznenadio me Nole sa komentarom da je Nadal za njega najveci. Ipak to ne stoji, Federer je najbolji teniser svih vremena. Ja, kao navijac Djokovica, to ne mogu da poreknem. Tenis koji je ranije igrao Federer je najlepsi tenis koji sam ja video. Mogu samo da se nadam da ce Nole narednih godina pruziti jos lepsi tenis, ili mozda Nadal ili neko treci, ali sada stvari stoje tako da je Federer najveci do sada.

IVORY

pre 14 godina

Ako dobro odigra turnire na sljaci, do leta ce vec da dise za vratom Nadalu, a posle sledi mrtva trka izmedju njih dvojice za 1.mesto.

RSS Feeds

pre 14 godina

Rafa je dzentlmen i kad gubi. Nije kao neki... Rafa je mozda bio ljut na samog sebe kad je izgubio, ali ne vidi mu se zla cud na licu. Izgleda dobra dusa.

mirko

pre 14 godina

Može Nadal da obrani sve turnire na šljaci uključujući Rolan Garros al ako Novak dođe do finala istih on smanjuje razliku na 1500 bodova !A tek da osvoji makar Roland Garros razlika bi se stopila do Wimbledona!!Toliko o sistenu renkinga !

lista

pre 14 godina

@nikol
U tenisu su te liste osmisljene na specifican nacin, jer sezona neprestano traje.
U svim sportovima sportisi na pocetku godine krecu od nule i na kraju godine imaju odredjeni broj bodova.
Nema gotovo nikakve razlike u tome da li je neko na prvo mesto dosao na kraju godine, na pocetku godine ili sredinom godine.
Kad god teniser dodje na prvo mesto to znaci da je u proteklih 12 meseci bio najuspesniji. Jedine razlike su u tome da onaj koji zavrsi godinu na prvom mestu, obicno dobije i neko od onih godisnjih priznanja koja se uvek dele pred Novu Godinu i u tome da zbog zimske pauze taj teniser provede 5-6 nedelja duze na tom prvom mestu zbog same cinjenice da se u tom periodu ne igra.
Inace nema nikakve razlike u tome da li je neko bio najbolji u periodu izmedju 1. januara i 31. decemba ili u periodu izmedju 5. maja jedne godine i 4. maja sledece godine. I jedan i drugi su bili najbolji u periodu od 12 vezanih meseci, a s obzirom da sezona u tenisu nema ni pocetak ni kraj, potpuno je sve jedno u kom ce trenutku teniser biti prvi.

@Stevan
I sam si lepo rekao trenutno najbolji. Kada to trenutno bude potrajalo 12 meseci bice i zvanicno najbolji na toj listi.

@mirko
Nisam bas najbolje razumeo sta si hteo reci ovim konstatacijama.
Da je sistem renkinga los ili?
Trenutna razlika izmedju Nadala i Djokovica je 3920 bodova.
Ako bi Djokovic stigao do finala na sva 4 turnira na sljaci on bi zaradio tacno 2100 bodova, a Nadal bi sa 4 odbranjene titule ostao na istom broju bodova sto znaci da bi se ta razlika svela na 1820 bodova priblizno onom sto si i sam napisao.
E sad ne znam sta je tu sporno?

Ako mislis da bi Novak trebao da prestigne Nadala nisi u pravu, jer bi u takvom razvoju dogadjaja Nadal imao za 12 meseci 7 titula i jedno finale, a Djokovic 4 titule i 2 finala.
Opet ako mislis da nije u redu da mu se Novak toliko priblizi, pogledaj sledecu cinjenicu.
Nadal je od ovih 12600 bodova na 6 turnira (3 mastersa i 3 gren slema) osvojio ukupno 9000. Boduje se ukupno 19 turnira, sto znaci da je Nadal na preostalih 13 turnira osvojio sve zajedno 3600 bodova.
Pa ne moze se bas tako lako drzati to prvo mesto sa 6 titula, ako na ostalim turnirima covek pravi lose rezultate, a kao sto vidis on ih pravi. Mogao je prosle godine neki drugi teniser takodje da osvoji 7-8 titula na ovim turnirima na kojima je Nadal bio los, da odigra sva finala na ovim turnirima koje je Nadal osvojio i taj teniser bi zavrsio godinu sa 3-4 hiljade bodova vise od Nadala. Dakle ovo Nadalovo prvo mesto nije toliko ubedljivo koliko to pokazuje bodovna razlika.
Ta razlika je najvise napravljena po onom sistemu dok se ostali svadjaju-jedan koristi priliku.

Najbolji je onaj ko u ukupnom zbiru za 12 meseci napravi najbolje rezultate. Tako je u svakom drugom sportu, pa ne vidim zasto tako ne bi bilo i u tenisu.
Sistem renkinga u tenisu je mozda malo specificniji u odnosu na ostale sportove, jer je i sam sport specifican.
Medjutim kad malo bolje covek udje u tematiku, shvati da i nema mnogo razlika u odnosu na druge sportove.
Najveca razlika je u tome sto u tenisu nema ni kraja ni pocetka sezone, vec sezona neprestano traje evo vec skoro 40 godina. Sve ostalo je vise-manje kao i u svakom drugom sportu.

lista

pre 14 godina

@sima
Kazes Nadal brani nekih 5000 vizuelnih bodova, odnosno ne brni nista.
Pa da nema tih 5000 vizuelnih bodova, ne bi sada bio na prvom mestu vec negde na 6.
Dakle brani on itekako bodove, bodove koji mu se nalaze u listi i na osnovu kojih se i nalazi na prvom mestu.

Osnovni problem i najveca greska je u tome sto ljudi poistovecuju bodove i turnire.
Listu sacinjavaju bodovi zaradjeni na turnirima, ali je potpuno nevazno na kojim turnirima su ti bodovi zaradjeni.
Za samu listu je jedino vazno da bodovi kalendarski vaze 365 dana,da se posle tog isteka brisu i ako zelite da nadoknadite to sto se brise, morate ponovo toliko da osvojite.
Dakle konstantno se bodovi gube i konstantno igraci pokusavaju da nadoknade taj gubitak, odnosno da odbrane ono sto su do tog trenutka u listi imali.
Turniri su podlozni promenama. Cesto se pomeraju kalendarski, jedan turnir zameni drugi i slicno.
Cesto teniseri na jednom turniru brane bodove koje su osvojili na nekom sasvim drugom turniru.
O tome sam vec pisao u prethodnom komentaru.
Jedino je lista konstantna kategorija i funkcionise na isti nacin vec tridesetak godina.
Sezona u tenisu nema ni svoj pocetak ni svoj kraj, neprekidno traje i to je ono sto ljudi ne razumeju.
Cesto cujemo kako se sezona zavrsava krajem novembra, a i to je potpuno pogresna konstatacija.
Ne zavrsava se ona nikada. Tada samo vecina tenisera ima odmor od mesec dana, kao sto recimo vecina odmara leti posle Vimbldona.
Cak i u tim periodima postoji dosta malih turnira koji se igraju i na kojim neki manje poznati teniseri zaradjuju svoje bodove.

Znaci teniseri iz dana u dan brane svoje pozicije na toj listi, brane bodove na osnovu kojih se nalaze na nekoj poziciji.
Onaj ko ne odbrani svoje bodove klizi na dole, onaj ko odbrani ostaje gde je bio, onaj ko odbrani i plus zaradi ide na gore.

Mnogi se javljaju sa svojim pricama da ne postoji odbrana bodova, ali zanimljivo da niko nije smislio neki bolji termin za to sto se desava.
Dok ne pronadjete neku bolju rec, moracemo da koristimo ovu trenutnu.

Imamo mi mnogo nebuloznijih termina. Gledam na ovim silnim reklamama kako neprestano pominju neke AKCIJE.
Sta uopste znaci rec akcija?
Osnovno znacenje je zapocinjanje nekog posla. Imali smo ranije omladinske radne akcije, na snimanju filma reziser je uvek uzvikivao akcija kao znak da pocinje snimanje neke scene...
Nije mi jasno kojem geniju je palo na pamet da "snizenje cena" nazove "akcija" jer ta dva termina nemaju ama bas nikakve veze jedan sa drugim.
Bez obzira na sve, to je sada postao najnormalniji termin za snizenje cena i nisam primetio da to bilo kome smeta.

Ovde smo u stanju da se danima raspravljamo da li se bodovi brane ili ne, a imamo mnogo vecih problema sa sopstvenim jezikom koje niko ne primecuje.

Dermendziev

pre 14 godina

Kao i uvk Rafa je diplomatican.Odgovor Noletu za hvalu,ali bez "uvreda" sa Federerom.

@Nikol Dz. Femija

Bravo za zdrav razum,bravo za godisnje liste.Mozda ste primetili moju dugotrajnu i mukotrpnu borbu sa Prorocanskom grupom.


Lep pozdrav!

Jovan

pre 14 godina

Sto se mene tice ja bih volio da on uzme jos jedan grand slam pa nema veze za ostalo nista. US Open be bio dobar pogodak recimo!

Srecno.

Dylan Dog

pre 14 godina

Novak je sam u više navrata napomenuo da je važno da igra na visokom nivou u kontinuitetu i da je važno što ima puno samopouzdanja. I jeste. Rezultati, pobede, pehari, renking - jesu samo posledica toga.

Naravno da ga Nadal vidi kao pretnju, jer je na svojoj koži osetio šta znači pomenuto Novakovo samopouzanje. To što je navodio svoj loš servis kao razlog poraza je manje-više čist izgovor. Njegovi loši servisi su se poklopili sa Novakovim lošim riternima, tako da je prva dva servis gema u drugom setu osvojio maltene kao Karlović i to servirajući samo 2. servis! Kada je Novak počeo da igra na nivou iz ove godine sredinom drugog seta, Rafa je u većini relija ostao inferioran. I tu pre svega mislim na one relije u koje su obojica ulazili iz neutralnog stanja (tj. nisu bili ni u ofanzivnom, ni u defanzivnom položaju).
Uostalom, kada je to Nadal (naravno, govorim o periodu pre USO 2010) tražio pomoć servisa i lake poene posle njega? Nikada! Njemu je bilo važno samo da ubaci lopticu u teren, bilo iz servisa, bilo iz riterna (zato je ranije čekao lopticu na 3+ metara iza osnovne linije) i ostane u poenu posle prvih nekoliko udaraca. Duži reliji su bili njegova komforna zona i iz njih je uglavnom lako osvajao poene.
Ko je u situaciji da pažljivo posmatra snimak meča, može videti da je u prvom setu Novak relativno impotentno i stegnuto prebacivao loptu preko mreže, sa puno grča i straha od greške (zato su loptice imale više spina i neuobičajeno visok klirens preko mreže). Kada je konačno prelomio u sebi da može da igra mnogo bolje i agresivnije, stvari su došle na svoje mesto.

Inače, ranije sam o tome pisao, a to tvrdim i sada - da odbrana WTA/ATP bodova ne postoji kao kategorija. Bodovi su kvarljiva roba sa rokom upotrebe od 52 nedelje. Kada prođe rok - brišu se. Ako igrač zaradi iste nedelje nove bodove - onda neki novinari kažu da su bodovi odbranjeni i tako unose pomentnju. Pogotovo je bio problem kada se promenio kalendar i rang nekih turnira, pa su pojedini teniseri (Marej npr.) imali upisane važeće bodove sa dva ista turnira, pa neki nisu znali šta se kada "brani". U svakom slučaju je ispravnije razmišljati o terminu prestanka važnosti ili brisanja bodova i mogućnostima osvajanja novih. No, ako je nekom lakše da razmišlja u kontekstu odbrane (ili napada :) ) bodova - može i tako. No problem with that!

Pozdrav,

lista

pre 14 godina

@sima
Kazes Nadal brani nekih 5000 vizuelnih bodova, odnosno ne brni nista.
Pa da nema tih 5000 vizuelnih bodova, ne bi sada bio na prvom mestu vec negde na 6.
Dakle brani on itekako bodove, bodove koji mu se nalaze u listi i na osnovu kojih se i nalazi na prvom mestu.

Osnovni problem i najveca greska je u tome sto ljudi poistovecuju bodove i turnire.
Listu sacinjavaju bodovi zaradjeni na turnirima, ali je potpuno nevazno na kojim turnirima su ti bodovi zaradjeni.
Za samu listu je jedino vazno da bodovi kalendarski vaze 365 dana,da se posle tog isteka brisu i ako zelite da nadoknadite to sto se brise, morate ponovo toliko da osvojite.
Dakle konstantno se bodovi gube i konstantno igraci pokusavaju da nadoknade taj gubitak, odnosno da odbrane ono sto su do tog trenutka u listi imali.
Turniri su podlozni promenama. Cesto se pomeraju kalendarski, jedan turnir zameni drugi i slicno.
Cesto teniseri na jednom turniru brane bodove koje su osvojili na nekom sasvim drugom turniru.
O tome sam vec pisao u prethodnom komentaru.
Jedino je lista konstantna kategorija i funkcionise na isti nacin vec tridesetak godina.
Sezona u tenisu nema ni svoj pocetak ni svoj kraj, neprekidno traje i to je ono sto ljudi ne razumeju.
Cesto cujemo kako se sezona zavrsava krajem novembra, a i to je potpuno pogresna konstatacija.
Ne zavrsava se ona nikada. Tada samo vecina tenisera ima odmor od mesec dana, kao sto recimo vecina odmara leti posle Vimbldona.
Cak i u tim periodima postoji dosta malih turnira koji se igraju i na kojim neki manje poznati teniseri zaradjuju svoje bodove.

Znaci teniseri iz dana u dan brane svoje pozicije na toj listi, brane bodove na osnovu kojih se nalaze na nekoj poziciji.
Onaj ko ne odbrani svoje bodove klizi na dole, onaj ko odbrani ostaje gde je bio, onaj ko odbrani i plus zaradi ide na gore.

Mnogi se javljaju sa svojim pricama da ne postoji odbrana bodova, ali zanimljivo da niko nije smislio neki bolji termin za to sto se desava.
Dok ne pronadjete neku bolju rec, moracemo da koristimo ovu trenutnu.

Imamo mi mnogo nebuloznijih termina. Gledam na ovim silnim reklamama kako neprestano pominju neke AKCIJE.
Sta uopste znaci rec akcija?
Osnovno znacenje je zapocinjanje nekog posla. Imali smo ranije omladinske radne akcije, na snimanju filma reziser je uvek uzvikivao akcija kao znak da pocinje snimanje neke scene...
Nije mi jasno kojem geniju je palo na pamet da "snizenje cena" nazove "akcija" jer ta dva termina nemaju ama bas nikakve veze jedan sa drugim.
Bez obzira na sve, to je sada postao najnormalniji termin za snizenje cena i nisam primetio da to bilo kome smeta.

Ovde smo u stanju da se danima raspravljamo da li se bodovi brane ili ne, a imamo mnogo vecih problema sa sopstvenim jezikom koje niko ne primecuje.

lista

pre 14 godina

@Dermendziev
"Dali ste mozda razmisljali kada se Rejting i sampionska lista poklapaju.Ako sve ide na 52 nedelje"

Mozda pitanje kao takvo nije bilo smesno, ali meni je delovalo smesno, jer sam to sto me pitate primeti i pre nego sto sam znao kako te liste funkcionisu.
Dakle ja sam se nasmejao procitavsi to pitanje i zato sam i poceo odgovor sa tim "smesno pitanje".

Ipak da se vratim na temu.
Koliko primecujem osnovni problem je u tome sto rec odbrana ne shvatamo na isti nacin.
Vi ocigledno ne prihvatate cinjenicu da se prilikom odbrane moze i nesto zaraditi?
Sami kazete da postoji odbrana titule, ali ne postoji odbrana ostalih rezultata, dakle po vama ne postoji odbrana finala, polufinala, pa cak i tog prvog kola?

Pokusacu slikovito da vam objasnim.
Neka drzava napadne drugu drzavu. Napadnuta drzava se brani. Ako je u toj odbrani bila toliko uspesna i na kraju porazila neprijatelja, ne samo da je sacuvala svoju teritoriju, vec je za nagradu dobila i deo teritorije svog protivnika.
Dakle u svakoj odbrani se moze i profitirati, a to je izgleda ono sto vi ne prihvatate kao cinjenicu.

Naravno da teniser ne ide na turnir da odbrani ispadanje u prvom kolu, ali ako se ne pojavi na turniru izgubice i tih 10 bodova koje je dobio samo zato sto je igrao na tom turniru u prvom kolu. Ako se ne pojavi umesto tih 10 imace 0 bodova, sto znaci da cak i u takvom slucaju termin odbrana bodova ima svoj smisao.


Sem toga ocigledno niste pazljivo procitali moju recenicu u kojoj kazem da se ne brane rezultati na turnirima, vec ISKLJUCIVO BODOVI KOJI SACINJAVAJU TU LISTU.

U vecini slucajeva se kalendarski igraju isti turniri, pa teniseri uglavnom na istim turnirima brane iste rezultate, ali to nije pod obavezno.
Evo na primer ove godine su masters turniri u Madridu i Rimu kalendarski zamenili mesta.
I sta se sada desava?
Teniseri ce na mastersu u Madridu braniti bodove osvojene prosle godine u Rimu, a u Rimu ce braniti bodove osvojene u Madridu.
Nadal ce u Madridu braniti 1000 bodova za titulu iz Rima , a u Rimu braniti 1000 bodova za titulu iz Madrida.
Djokovic ce u Madridu braniti bodove dobijene za cetvrtfinale turnira u Rimu, a u Rimu nece braniti nista, posto je propustio proslogodisnji turnir u Madridu pa ima 0 bodova.

Zato i kazem da se ne brane rezultati sa turnira vec iskljucivo bodovi na listi.
Onaj koji je osvojio maksimum bodova (titulu) moze samo da se trudi da odbrani te bodove. Svi ostali imaju priliku i da zarade dodatne bodove, ali da bi uopste dosli u priliku da zarade dodatne bodove, moraju prvo da odbrane one proslogodisnje.

Nadam se da sam vam izneo dovoljno argumenata koji pokazuju da:
TENISERI KONSTANTNO BRANE BODOVE KOJE IMAJU NA TOJ LISTI.

Vas jedini orgument za tvrdnju da ODBRANA BODOVA NE POSTOJI je kako kazete taj sto u pravilniku o bodovanju niste pronasli taj temin.
Pa necete tamo pronaci ni termin "Odbrana titule", a vi ga ipak koristite.
Ako pricamo o listi i bodovanju onda je i taj termin pogresan i ispravniji bi bio "Odbrana bodova dobijenih za titulu".
Kako uopste moze Nadal u Madridu da brani titulu iz Rima???
Pa ne brani on titulu, vec bodove koje ima u listi na osvu te titule.
U listi se ne nalaze titule vec samo bodovi koje te titule nose sa sobom.
Kao sto vidite ja imam vise razloga za tvrdnju da ne postoji "odbrana titule" nego sto ih imate vi za vasu tvrdnju da ne postoji "odbrana bodova".
Ne bih sada da zalazim u sitnice, samo pokusavam da vam dokazem da uopste niste u pravu.

Jedino u cemu ste u pravu je to da ne postoji odbrana bodova ako pricamo o toj race listi, psoto na toj listi ne postoje proslogodisnji bodovi.
Medjutim ta race lista je odavno sklonjena i sa zvanicnog ATP sajta, bas iz razloga sto je stvarala dosta konfuzija kod posmatraca.
Tu race listu sada vodi samo organizator onog zavrsnog turnira, jer po njoj odredjuju ko ce uopste ucestvovati na tom turniru.

Na takvoj race listi je na primer nasa Bojana Jovanovska pocetkom prosle godine bila na 1. mestu, ali taj podatak nigde nece biti zabelezen u njenoj biografiji. Kad pogledas njenu biografiju vidces samo jedan podatak: Najbolji ranking 52. mesto 7. Marta 2011.
Toliko o Race listi.

Pozdrav

Dermendziev

pre 14 godina

Malo ojasnjenje,vise predciznosti za nepredciznos predhodnog mog komentara.

Godisnje liste u reitingu postoje ,a na osnovu rezultata iz predhodne godine(52 nedelja) do 31.12,24(00)h one odredjuju Pocastna prva mesta,prvi reket, u ATP i WTA turu,za tu predhodnu godin.Daju niz pogodnosti kod zrebanja(sejanja).

Slazem se da je Reiting lista neprekidna i uzima u obzir rezultate za 52 nedelje unazad(odraz je REITINGOVANIH,ne svih ostvarenih bodova u segmentu 52nededelja)

Hvala na strpljenju.

S.Goran

pre 14 godina

Neverovatno!
Nole je odigrao 3 turnira ove godine, i da do kraja godine ne odigra ni jedan vise,imao bi dovoljno bodova da igra zavrsni masters kao osmoplasirani.

jelena

pre 14 godina

A niko da primeti kako je lepo sto se njih dvojica iskreno gotive? Retko je to, sta god da je u pitanju, prvi i drugi su obicno rivali iznad svega... Cak i ako su u iole korektnim odnosima, marketing strucnjaci iz timova nadju da je isplativo napraviti svadju u medijima. Ovi decaci - jok.

Dermendziev

pre 14 godina

@lista

"Svaki sportista pokusava da ponovi (odbrani) proslogodisnji rezultat."

Ovo ste Vi napisali.

Onaj sto je prosle godine ispao u prvom kolu,sledece godine pokusava da ponovi(odbrani) ispadanje ????!!!!Svaka cast takvim igracima!

Molim vas pronadjite mi u pravilniku o rejtingovanju,bodovanju termin"odbrana bodova",posaljite ili dajte link!

Niko ne spori termin "Odbrana titule"- pogledajte molim Vas moj drugi komentar!

Cak i kod upotrebe recnika gleda se smisao,logika.
Zar se sa engleskog "Magnetno polje" prevodi kao "Magnetna livada"(citao sam i takve prevode!!!)

Naveli ste Vujakliju.Verovatno ste "tamo nasli" (po svemu sudeci Vas omiljeni)izraz "smesno pitanje"???

Bicu iskren:smatram da Vi dosta toga znate.Niko nije savrsen.Takodje nema smesnih pitanja.Postoje elementarna,najelementarnija,slozena,slozenija...pitananja.

Pozdrav!

R

sima

pre 14 godina

Ne bih zeleo da se mesam u zapocetu polemiku , sato sto smo pre Dubaja imali slicnu, sa puno kvalitetnih i strucnih objasnjenja tako da ova oimalo cudi;@ lista Vi ste DELOM ipojam 'braniti bodove/pojene' je uistinu komplitovan- jos vise novim propisima'- zato sto, np. se se ovih Novakovih 1000 sa IW, nedelju dana pred docini njemu IZBRISATI/ vizuelno i morace..da uzme novih sledecih ne bi li te vizuelne zadrza na RANKING listi- izgubi li, otpisuje se razlika; tako je sa svakim- znaci Nadal do WMB. 'brani' 5000 vizuelno/konkretnih sto ce reci ne brani nista..; misljenja sam da 'trkacka lista, sigurno za masu laika ( ovo nije pezorativno!) daje bolji uvid, i to svakog momenta, tokom godine...da bi naravno opet sledece..i tako stalno!

Pozdrav,

lingvista

pre 14 godina

@Dylan Dog
Ne vidim kakvu to pometnju unose novinari ako kazu da je neko odbanio bodove?
Rec odbrana ima mnogo sire znacenje nego sto neki misle.
Neko ti uzima bodove, a ti ih ponovo vratis, pa sta si uradio nego odbranio bodove?
Ok mozda bi precizniji termin bio "nadoknadio izgubljene bodove".
Nadoknaditi izgubljeno = povratiti, odbraniti... Samo skracena verzija onog prvog. Ne vidim razloga za tolike polemike oko jednog termina koji se koristi sasvim ispravno.
Imamo mi mnogo gorih termina koje upotrebljavamo. Sam si evo napisao "kvarljiva roba". Kako bodovi mogu biti bilo kakva roba? To je obicna matematicka kategorija. Ne mogu cifre i brojevi biti nekakva roba.
Idi sutra u prodavnicu i trazi da ti spakuju 500 bodova "za poneti" pa ih stavi u zamrzivac da se ne pokvare.
:)
Previse svi pametujemo, a nemamo pokrice za to "pametovanje".

Pozdrav