Zdravlje

Četvrtak, 14.06.2012.

10:41

Stil života "ne kvari" spermu

Novo istraživanje je pokazalo da konzumiranje alkohola i cigareta i prekomerna telesna težina nemaju nikavog uticaja na plodnost muškaraca.

Podrazumevana plava slika

Muškarci koji žive nezdravim načinom života imaju jednake šense da postanu očevi, kao i oni koji žive i hrane se zdravo i nemaju loše navike poput pušenja i ispijanja alkohola.

Iako je 2004. godine jedno od istraživanja, zajedno sa mnogim zdravstvenim organizacijama, upozoravalo na to da bi do lakšeg očinstva muškarci dolazili ako bi doveli svoj život u red, izgubili suvišne kilograme i izbegli nošenje tesnih "slip" gaća - novo istraživanje kaže da to ipak nema uticaja na plodnost.

"Prekomerna telesna težina, merena indeksom telesne mase, nema nikavog uticaja na kvalitet sperme. Broj plivajućih spermatozoida zavisi od toga koliko je muškarac ustvari plodan" potvrđuje dr Endrju Povi vođa istraživanja sa Univerziteta Mančester.

“Naši rezultati upućuju na to da izbor načina života verovatno nema nikavog uticaja na to koliko će muškarac imati plivajućih spermatozoida. Primera radi, to da li je muškarac pušač ili ne, ili da li konzumira alkohol ili ne, nema nikave veze sa plodnošću”, rekao je Povi.

Muškarci ipak ne smeju da se opuste. Istraživači kažu, bez obzira na to što nisu našli vezu između načina života i njegovog uticaja na plivajuće spermatozoide, alkohol, cigarete, gojaznost i narkotici mogu imati uticaja na veličinu ili oblik spermatozoida, kao i na kvalitet DNK.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 2

Pogledaj komentare

2 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: