Utorak, 28.06.2011.

IMAGE DESCRIPTION

Sortiraj po:

pre 12 godina

Ove godine, kao i prosle letovanje sam proveo u Hrvatskoj. Putovali smo motorima, sa Bg registracijama i mogu da kazem da nije bilo problema. Doduse ne mogu da se otrgnem utisku pritajene mrznje od strane nekih ljudi. Natpisi tipa: "Ubij Srbina" (Dubrovnik), ili "Dragi Ante samo reci, letecemo kao meci, u nove oluje" (grad Korcula), zaista ne doprinose razvoju regionalno orijentisanog turizma. Dodatna stvar koja mi je zasmetala je da kad god upoznam nekog novog, bilo da je domacin ili neko iz kafica, ulice, plaze, u nekom trenutku se pomene rat, posle ratno stanje itd. Ne mora da bude tu optuzivanja ali zasto bih mislio o ratu kada sam na odmoru. Zaboravih da pomenem i sledecu registraciju iz Nemacke: VU1991. Suvisno je komentarisati ovakve stvari. Osecanja su pomesana, od zelje da se covek odmori i pokusavanja da ne misli na sve te stvari, mozda se zapravo samo umara. Sve u svemu, odnos cena/kvalitet ide daleko u korist Grcke. Mnogo nas vise vole, nisu optereceni ratnom prosloscu, imaju odlican fast food, koji nisam tako cesto sretao u Hrvatskoj i more ima pescane plaze, koje su prava retkost u Hrvatskoj. Pozdrav svima

pre 12 godina

Procitah jedan komentar da je vazduh na jadranu najlepsi.Takodje sam proputovao ceo svet i nema lepseg vazduha.Osecaj svezine izmesan sa mirisom mora,vazduha koji se spusta sa okolnih planina i mesa sa mirisom borova i lavande.Mirisom detinstva koji budi nostalgiju.Taj vazduh cete naci na samo nasem moru,od ade bojane do istre.

Mak

E ovako, obisao sam razna mora i ostrva po svetu i kada procitam komentare tipa da je Jadransko more najlepse 4-5 minuta ne mogu da prestanem da se smejem. Mislim, ok je Jadran, ali ljudi pa cak i u okviru Mediterana je druga klasa a kada bi isli i sire od toga svako poredjenje je suludo. I da, retko ostavljam komentare po net-u, samo neka nebuloza ovog ranga moze da me natera na tako nesto.

pre 12 godina

Sto se tice mora i dalje tvrdim,najlepse je jadransko.Upravo sam se vratio sa ostrva Krka.Stigao sam za 5h lagane voznje.Sa Beogradskim tablicama sam prosao pola hrvatske i svi zu izuzetno ljubazni.Nekao sam imao osecaj da su se domacini uzeleli turista iz Srbije.Prosle godine sam do crne gore putovao 12 sati.Prosle godine bili smo na Skijatosu i na Tasosu.Na skijatosu sam doziveo najvece razocarenje.Kao kad gledate predivne torte i kolace u nekoj fenci poslasticarnici a kad ih probate nemaju nikakav ukus.Tako i Skijatos predivan na slikama kataloga a u stvarnosti ne bas.Ima lepih divljih plaza ali do nih treba doci ili brodom ili motorom.One fanci plaze su pretrpane i voda je prljava.Od cele Grcke najneljubazniji i arogantno neprijatni su na Skijatosu.Svakodnevno smo dozivljavali sokove i nepijatnosti.A onda paklene vrucine vrucie od kojih se nemozete rashladiti ni u moru.Proslog avgusta 45 stepeni tepmeratura vazduha na Tasosu a mora 32.Nostalgicno se secam letovanja u Istri u Puli gde nam klima nije bila potrebna jer su noci prijatno hladne.Grcka mozda ali iskljucivo juni i septebmar kad je najprijatnija klima.Hrvatska iskljucivo juli i avgust,van toga voda mora je nepodnosljuvo hladna.Egipat fantastican ali nikako u sezoni,maj oktobar je najlepsi.

Marija

More ne volim, već ga obožavam valjda najviše što može. I uvek i svuda mi je na moru bilo lepo. Ali...
Od najranijeg detinjstva pa sve do ružnih događaja 90-tih, letovala sam isključivo u Hrvatskoj. Dubrovačka, Makarska rivijera, Hvar, Korčula, Rovinj, Istra, okolina Rijeke... U Crnu Goru sam krenula "silom prilika" obično u nekoj kombinaciji prijeteljska vikendica, stan i sl. Izuzev tri godine kada sam radila sezonski i u Bečićima boravila 2-3 meseca po sezoni. Dakle, upoznala sam i onu drugu stranu.
Uz dužno poštovanje i Jadranu i nekadašnjim "našim" zemljama i nekad "našem" moru i obali - sad ni ne razmišljam ni o jednima. Manjam samo destinaciju i mora u Grčkoj, a zemlja se podrazumeva.
To da nema lepšeg mora od Jadranskog (pa još Hrvatskog) recite tek kad obiđete Jonsko i okupate se npr. na Lefkadi. O mirisu borova i vegetacije, pričaćemo kad obiđete npr. Skijatos. O sigurnosti i profesionalnom turizmu ne možemo da pričamo na nivou Crne Gore i Hrvatske. Oni prvi i ne znaju šta je to (žao mi je: uverila sam se sopstvenim očima), a ovi drugi su još jako daleko da nauče. I neće naučiti ništa sve dok moramo da krijemo registracije i upozoravaju nas da pričamo tiho - jer neko može reagovati kad shvati odakle smo.
O samom putovanju, putevima i vožnji ne mogu baš da pričam jer ne vozim ja. Ali lakše i mirnije spavam kad putujem do Grčke. Bez obzira na granične prelaze ;)

pre 12 godina

obisla sam dosta letovalista po svetu,grcku obalu,tursku,pomalo spaniju,egipat..dubai.. ali nekako se UVEK ali UVEK najvise radujem odlasku u CRNU GORU..TO JE ZA MENE MORE,kad udahnem onaj vazduh nema mi nista lepse na celom svetu..put do tamo je samo los za one vozace koji nisu sigurni u sebe...KAD SRCE KAZE LETO KAZE MONTENEGRO :))...

Putnik namernik

Crna Gora pre 10 godina i sad nije ista, mnogo se promenila. Ceste su nove ili su potpuno presvučene novim asfaltom. Na mnogim mestima su napravljene treće trake. Put Nikšić-Risan (139km) je nov i moderan. Za manje od 2 sata se pređe taj putni pravac. Napravljena je obilaznica oko Podgorice, pa se na taj način izbegava gužva.

pre 12 godina

Ako gledamo kvalitet puteva, najlakše se stiže do Hrvatske i to do Istre. Naime, prelazi se samo jedna granica, svo vreme se vozi auto-putem koji je zaista odličan i jedino gde može biti gužve na putu je pri prolasku pored Zagreba i naplatna rampa Lučko. Ostalo je sve ok, prema tome ko voli i želi na "tako lepo i tako blizu" more, putovanje će biti lagano. Što se puta ka Grčkoj tiče, uglavnom je dobar, nema auto-puta svo vreme, ali ni nekih posebno opasnih tačaka. Možda treba malo više opreza u Grdeličkoj klisuri i dolinom Vardara od Demir kapije prema Đevđeliji. Na ostalim delovima je auto-put ili put dosta dobrog kvaliteta i ne preterano zahtevan. Ne bih se složio da je put dosadan, ima tu dosta da se vidi, koga zanima, meni je recimo jako zanimljivo i lepo kroz Makedoniju, posebno deo oko mesta Negotino gde su veliki zasadi vinograda. Put prema Crnoj Gori je zahtevan i meni najteže pada da vozim ka ovoj destinaciji. Pošto se uglavnom putuje noću dosta je nezgodno to što je dosta opasnih mesta neosvetljeno i neobeleženo, bela linija je često neuočljiva ili je nema, česti su radovi na putu i zatvaranje tunela. Takođe, prosečna brzina na ovom putu, ako poštujete sva ograničenja, je ispod 60 km/h, dakle dosta dugo se putuje, a ako vam se zalomi autobus ili kamion ispred onda je to dodatno usporavanje. Ima dosta patrola saobraćajne policije i velika je verovatnoća da će vas neka zaustaviti barem zbog rutinske kontrole. U Bugarsku nisam išao pa ne znam kako je do Crnog mora. U svakom slučaju, treba samo imati dovoljno novca i pouzdan automobil, ostalo su sitnice. I još nešto, zaista bih voleo da znam kako se može stići od Beograda do Soluna za 5.5h, a da pri tom poštujete ograničenja brzine.

nije baš toliki horor, i nije da se ne zna, dionica od 10-15km max
i neće još dugo biti tako, ako si obratio pažnju gradi se vijadukt, tako da će to biti najbolji put do mora.

Vidim da neki imaju dileme oko toga šta je najbliže, a šta najbrže.
Najbliža je Budva 473 km, a Rijeka je na 558 km od Beograda, al brže se dođe do Rijeke 05h13m, nego do Budve 06h26m.

pre 12 godina

Najbliže more-odakle? Neki kažu da je Rijeka najbliža...Da li je iz Niša ili Surdulice Rijeka najbliža? Ili je njima Grčka najbliža, ovima iz Užica Crna Gora, A ovima iz Vojvodine Hrvatska. Zar ne?

Milena

Put Niksic-Risan je odlican, bez krivina, na puno mjesta tri trake i pravo je uzivanje voziti tim putem.Ima i dosta tunela, mozda je nedostatak sto nisu osvjetljeni.Inace dionica Zabljak-Risan je duga 138 km.

pre 12 godina

ko hoce moze i kod mene na ljetovanje na srednjem jadrani.Ima ovdje i domacih srba koji se bave iznajmljivanjem.Kada si na kupanju ne pise nikome na celu koje je nacije i vjere!

Slobodan

Ja ne znam zasto se ljudi plase kanjona Morace? Vozio sam tamo i kao skroz neiskusan vozac sa renoom 4 a sad svake godine prodjem barem 4 puta. Asfalt je odlican, malo opreza i sve prodje kao po koncu... Najgori deo puta ka CG je od Zlatara do Nove Varosi u Srbiji, to je onaj deo puta pored Zlatarskog jezera. Taj deo se radio prosle godine i nadam se da ce biti ok. Ne znam kako ljudi voze i sta voze al put do CG je meni sasvim ok.

pre 12 godina

Prosle godine sam iz Vojvodine preko Beograda isao tri puta za Crnu Goru poslovno.Nekada sam putovao sam a nekad sa prepunim vozilom.
Prema Crnoj Gori sam polazio uvek u 22h i BG sam prolazio za desetak min.jer nije bilo guzvi.Od Beograda do Ljiga se vozi veoma usporeno jer se cesto prolazi kroz manja mesta.Od Ljiga do Rudnika je milina za voznju i ako se postuje ogranicenje brzine nema nikakvih problema.Inace u Ljigu je patrola saobracajne policije bila uvek prisutna.Od Rudnika do Pozege se vozi prilicno brze od ogranicenja.Tu su ceste saobracajne patrole.Od Uzica prema Borovoj glavi se vozi kao na reli trkama.Svako testira svoje vozilo i izvlaci maksimum kako bi se kasnije hvalili kojom brzinom je njihovo vozilo islo uz"brdo".Tu je put mozda i naj bolji i i veoma se lako stigne do Nove Varosi.U Brodarevu je poslednja benzinska pumpa u Srbiji.Od Brodareva do granice se stize za desetak minuta ali veoma opasnog puta sa puno tunela.Na samoj granici se prolazilo veoma brzo bez ikakvih maltretiranja.Na Crnogorsku granicu takodje veoma ljubazni i iako mi je putnicki kombi bio pretovaren nista nisu otvarali i zagledali.Od granice do B.Polja uz postovanje ogranicenja brzine nista opasno.E prema Kolasinu mozda i naj zahtevnija voznja jer ima puno krivina i najvecim delom puna linija.Tu treba biti oprezan.Samo spustanje prema Podgorici kroz kanjon Moraca ni blizu nije toliko opasan ako je vozac pre toga malo odmorio.Polako i bez zurbe.Sam put je odlican,dobro obelezen.Tu sam obicno stizao kada je vec uveliko svanulo i nikada nisam imao problema.Mesto Bioce i okolina je veoma opasna iz razloga sto su tu krivine veoma blage i moguce je da uspava vozaca.
Ulazak u Podgoricu i voznja kroz grad je naj opasnija deonica na ovom putu.Stalno su neki radovi na putu i obilaznice.Svi vozaci-turisti su vec do tada prosli puno kilometara i umor je prisutan,Guzve u samom gradu su velike a stanovnici grada zure na posao i ulecu njihovim vozilima iz svih sporednih ulica.Voze veoma bahato i tu koncentracija mora biti maksimalna inace je udes siguran.Od Podgorice prema tunelu Sozina je put veoma dobar ali opet voznja mestana je veoma opasna i naj veci problem.Sam tunel sa cenom od 2.5 Evra je odlican i mnogo skracuje put u odnosu na serpentine prema Petrovcu i veoma se lako prolazi.Na samom izlazu iz tunela se vidi more.
Sve u svemu sam put nije los.Za ne iskusne vozace nije preporucljiv ali uglavnom oni se tamo ni ne upucuju.Napominjem jos jednom da je Podgorica naj opasnija na celom putu.

pre 12 godina

pre jedno desetak godina prolazim kroz kanjon Moracu i vidim ljude kako su sleteli u kanjon... zahvaljujem se Bogu sto sam ziva i posle pola sata kada sam zaspala, budi me mamin vrisak.... trs u stenu... a ja kroz zadnje staklo i pet metara od automobila... svi smo ostali ziva hvala Bogu... al smo rekli da vise necemo nikad ici u tu zemlju... da me je neko drugi vozi pomislila bi vozac je kriv, al ovako kad znam da mi tata postuje sve u saobracaju i dalje mi nije jasno sta se na tom putu desava kad toliko ima nesreca...

patrola

najdobronamerniji savet iz iskustva: NE IDITE preko prevoja Čemerno. Ne postoji reč da opiše kakav je to horor od puta. Zapravo postoje deonice gde i NEMA (asfaltiranog) puta. Kao u filmu Pogrešno skretanje - očekujete svaki čas da se pojave krezubi manijaci. Kad ugledate visoke dimnjake termoelektrane Gacko obradujete se kao da ste pobegli iz zone sumraka. A da ne pričam o tome da su i kilometri i kilometri puta PRE nego što dođete do ovog užasa, takvi da se konstantno pitate da li ste pogrešili. To je toliko usko, kao neki seoski put. Pun krivina. A "putna služba" verovatno misli da su putokazi nepotreban luksuz. Pri tom da jad bude veći Garmin navigacija (na mom Nokia E71) je potpuno neupotrebljiva na tom "putu". Permanentno vas navodi na nepostojeći put uz milion rekalkulacija. Pozdrav.

pre 12 godina

zašto bi,posle Valjeva i Rogačice,išli na Užice?Treba ići na Bajinu Baštu,zatim Kremna,a onda može da se bira:ili levo,na Zlatibor i,dalje,prema moru,ili desno,na Višegrad,pa kroz Bosnu na jug.

Milan

Npr iz Beograda do C.Gore, je toliko uzbudljiv i bezbedna put autom, kao sad voznja kroz Libiju. To je toliko los i opasan put, da je pravo majstrostvo tamo stici, a ne videti bar 5 saobracajki na tom putu i imacete srece, ako sew i vama nesto ne desi.

u Grcku,Ohrid ili Bugarsku...pored moje Morave ima na desetine vestackih
jezeraca koja su nastala exsploatacijom sljunka a voda se moze piti jer izvire i filtrira se kroz sljunak...znaci C.Gora i Hrvatska jok...oni koji

Nije to najblize more ..... mozda nekad bilo ....
Najblize i najbrze Beograd - Zagreb 400 km plus Zagreb - Rijeka 130km. I SVE autoput. Laganom voznjom, postujuci ogranicenja brzine, 6 sati sa sve odmorima. Sve drugo je zaista drugo.

pre 12 godina

Ipak je bolje putovati ka Grckoj ili recimo Bugarskoj nego u Crnu Goru.Ko moze meni da zabraniti koliko vlasa soka cu ja imati?Sta ako pijem 3 litra dnevno?Ovo su gluposti takodje i takse.Turisti iz srbije moze da biraju gde zele svako ko ima para nece sigurno u CG.Prosla su ta vremena kada smo mi iz Srbije isli na more u CG.

Dragan

Uh, za mene je taj put od beograda do budva uzivanje (rudnik, zapadna morava - ovcar banja, zlatibor, uvac, lim, moraca...). Toliko lepih predela, lepih mesta usput gde mozete zastati, milina.Ne treba forsirati i preci ceo put ako vam smeta duga voznja, podelite je na dva dana. Put pretstavlja neku malu avanturu a predeli (i kroz nasu srbiju i kroz crnu goru) su zaista zaista predivni.

Put do grcke mozda traje krace ali brate dosadno je voziti a i sedeti u kolima. Ima par lepih deonica ali iskreno smor.

Ne govorim gde je lepse letovati. Ako vas priroda ne interesuje i nemate avanturistickog duha i ne volite se vozati, u tom slucaju put od beograda do budve bice vam ... grozan.

Putujte na OHRID,
autoput je pravac, male su drumarine u Makedoniji, a na Ohridu su divni ljudi koji će vam učiniti dan lepim i ugodnim.
Jes da nije more, ali večeri su divne puno mladih ljudi kafića pizzerija, muzika na sve strane.
od Bgd do Crnogorskog mora, ima malo manje nego do Ohrida ali se stiže za slično vreme, jer se ide autoputem i nema gužve.

pre 12 godina

Jeste da je malo duzi put ali je i najbolji: Od Podgorice skrenete prema Tuzima pa na prelaz Hani i Hoti, zatim preko Skadra, Tirane i Sarande na trajekt za Krf. A moze i do Kefalonije ili Zakintosa:)

Teuta

Jug Albanije je najbolje i naj jeftinije mesto. Za dve -tri godine Autoput Merdare - Prizren bice zavrsen. Autoput Prizren-Drac vec je u upotrebi. Luka Drac je najbliza i najpristupacnija za Srbiju.

pre 12 godina

Ja stižem u Solun iz Beograda za 5,5h vožnje poštujući striktno sva ograničenja brzine, uz jedno stajanje na pumpi i čekanje na grčkoj granici u ranim jutarnjim satima(bez štrajka:)). Pa koje je onda more najbliže?

boban,nis

Na 400 i kusur kilometra,konkretno za nas iz Nisa imamo tri mora,ka istoku-crno,ka jugu-belo(egejsko) i ka jugozapadu-sinje(jadransko).Pa kako kom po volji!