Ponedeljak, 08.10.2012.

10:15

Basara: Protiv Ćosića nema borbe

Izvor: Razgovarala: Sonja Goèanin

Basara: Protiv Æosiæa nema borbe IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

MunzeLjux

pre 9 godina

Volim Basaru kao pisca, pa mi je zbog toga teze sto nije u stanju da potisne te naopake osobine koje navodno karakterisu sve Slovene, a Srbe pogotovo; zlobu, pakost i zavist i sto nije u stanju da se snagom svog nesumljivog intelekta uzvisi nad njima. Staljingrad i Titograd su nazivi koji su privremeno zamenili postojeca imena gradova, da bi se ugodilo sujeti diktatora koji su u to vreme bili politicki bitni. Ivo Andric nije uzrok nikakve smene imena bilo kojeg grada, vec je jedan kulturni projekat olicen u nekoliko zgrada i ulica poneo njegovo ime. To nije grad u pravom smislu i tu nece stanovati ljudi, uostalom sve se to nalazi u Visegradu, vec ce sve sto je sagradjeno imati obrazovnu funkciju. Posle svih ratova i zla koje se po Bosni prolilo, ovo je najlepsi i najcistiji projekat, posebno ako se zna sa koliko je ljubavi i znanja andric o Bosni pisao.

hrkljus

pre 11 godina

@Milan
Ne on ne omalovazava srpski narod vec omalovazava ljudsku glupost u bilo kojem pa i u srpskom narodu. Znaci ljude koji ne prihvataju istinu i tonu sve dublje u bolsenoj lazi. No vidim ti si se pronasao, neka imas pravo da se ljutis, i da komentarises naravno

Milan Ns

pre 11 godina

@ Lepa nasa Iva Andric ka' na reprodukciji slike u knjizi
Ipak niste u pravu: s obzirom na to odakle I. Andrić potiče, njegovo se ime, iako spada u I imeničku vrstu, deklinira kao imenica II odnosno III (u zavisnosti od klasifikacije), tj., kao, na primer, imenica Nikola ili Iva. Da je on rodom iz C. Gore, tada biste bili u pravu.

Lepa nasa Iva Andric ka' na reprodukciji slike u knjizi

pre 11 godina

Ivo Andric, a ne Iva Andric, te Ivu Andricu, a ne Ivi Andricu.
(Ako se nije menjalo pravilo zbog ucestalosti ovakve deklinacije)

zbunjen

pre 11 godina

iskreno,nije mi jasno ovolika kolicina negativnih komentara na ovaj intervju.niti on tu nekoga previse vredja niti se po meni ne cini nesto preterano prepotentan.Cak ni ne kritikuje previse,a i kad kritikuje cini to u nekom opstijem smislu.
Basara je po meni uz Albaharija najbolji zivi srpski pisac,mozda nije u rangu Kisa i Pekica ali je dovoljno blizu po kvalitetu njima da je vredan da ga salusamo,najbolje citajuci njegova dela.
Provokativan jeste,ali takav mu je stil,svako ko je procitao njegove knjige je vec navikao da on ismijava uobicajeni nacin razmisljanja. I to sto on u svojim delima "vredja" Srbiju i srpski svet je valjda ocigledno kritika kojoj je cilj da podstakne ljude da uoce probleme u svom okruzenju i da se na neki naci bore za bolje sutra,postajuci svesni da ovo danas nije idealno.Naravno,on cesto preuvelicava sitaciju predstavlja je na groteksni nacin,ali covek je knjizevnik, ne pisac udzbenika.
A sto se tice Dobrice Cosica,mozda tu i ima nekog licne netrpljivosti,ali meni se cini da on njega odavno koristi kao simbol negativnih pojava.
Ne razumem zasto se sve sto ljudi govore uzima za bukvalno,narocito kada govore pisci.

Mladen Mladenovic

pre 11 godina

@"Nista nisam kriv..." Pretpostavljam da biste Vi trebali da budete taj INTELEKTUALAC za koga je rezervisana ova strana?! Gospodine, ako su svi oni koji misle drugačije, "služba", zar Vi, po šablonu, ne biste trebali da budete "peta kolona"?

Dragan Dimitrijević/N.S.

pre 11 godina

Bravo Svetislave! Bez obzira što si, i šta pročitao, a vezano za našu mračnu, te neočekivano skorašnju budućnost, ja ipak vidim odredjenu "svetlost" u okolnostima koje već ne možemo izbeći. Šta sam hteo reći? Vrlo pragmatično: Pred očima, svojijem, vidim kako mi je Država sve manja i manja. Istovremeno smrtnost je sve veća, a, potrebe za novim bušotinama svakojakih energenata, te pronalaženja raznih vrsta ruda, minerala i kojekuda škriljaca sve zahtevnija. S' druge strane i arheolozi otkopavaju, i to ne bilo šta, već K(Lj)OSKE
GIGA/MEGA MAMUTA! Kada svemu tome pridodamo žuto/crno crnilo Ministarstva prostornog planiranja, nije teško zaključiti da ĆEMO U SABIRNOM CENTRU SRBIJE SVI PONOSNO (PO)STOJATI...kao i TETKA.

Dedukcija

pre 11 godina

Ajde sve, ali nisam očekivao od tako pametnog čoveka da veruje da su dinosaurusi živeli uporedo sa ljudima... Ko veruje u kreacionizam veruje da su ljudi i ti-reks živeli u istom dobu. Nadam se da se šalio.

slavomir

pre 11 godina

Nikada nisam uzivao ni u Cosicevim delima, ali ni u Basarinim. Njihovo prisustvo u javnosti je u potpunom neskladu sa njihovim knjizevnim znacajem. Ali, postoji nesto po cemu je Cosic daleko iznad Basare. U vremenu kada su nasom kulturom harali wegovi ideoloski drugovi, Cosic je u svojim delima pokusavao da naslika i glas one druge, razvlascene i gradjanske Srbije. Naravno, da je to slikanje nije bilo objektivno, ali je unesen kakav-takav dijalog. Basara, s druge strane, nema u svojim delima nijedan glas osim sopstvenog, a sve drugo je svedeno samo na najobicniju karikaturu. Drugim recima, Basarino delo nema dijalosku dimenziju. A nemaju ga ni njegovi nadmeni i politikanstki nastupi u javnosti. Samo neko ko ne veruje u svoje delo mora da se svakodnevno slika za novine.

Napred zuto - nazad braon

pre 11 godina

Cuveni Basra, vrli nas ambasador na Kipru u vrloj eri DOS-a.
Tamo je otisao kao sigurno veliki poznavalac grckog jezika, kulture i diplomatije.
I on deli lekcije drugima sta je pogresno i moralno i sta ti ja znam sta vec njemu nije po volji a sam je karikatura ovog sistema mediokritetstva gde se pametni za nista ne pitaju i o svemu odlucuju netalentovani.

miloš

pre 11 godina

Nisam književni teoretičar niti kritičar, ali S.Basaru čitam već dugo i sa velikim nestrpljenjem očekujem svaki njegov novi roman.Pročitao sam gotovo sve što je napisao, jer jednostavno osećam potrebu za njegovim pitkim, britkim i ne sasvim jasnim opažanjima,koji nekad izmiču našem logičnom i praktičnom raciu.Basara je jedinstvena pojava na našem ne samo književnom nebu nego je i kulturološki fenomen,provokativan, drzak, smeo, koji ruši istorijske tabue i klišee.On je izuzetna pojava u našoj književnosti jer nema uzora ni u jednoj književnoj ličnosti kod nas.NJegovo remek delo "Fama o biciklistima"je delo izuzetnog erudite,filozofa i čoveka koji odlično poznaje istoriju svog naroda i filozofiju, da ništa slično neće biti napisano u našoj književnosti duži niz godina.Delo je vrlo obimno i složene strukture i mogu ga čitati samo oni koji su zgađeni našim lažnim mitovima, koji istoriju doživljavaju ne kao zbir istorijskih podataka nego "paklenu igru biografija",kako u svom eseju Drvo istorije kaže Basara.Naravno nemam nameru da pišem panegirike o njemu,mnogo toga može i da mu se zameri, naravno,a pogotovu njegov kritičan odnos prema svojoj naciji i njenim simbolima,što je naročito uočljivo u delu "Maj kampf".

Plavuša

pre 11 godina

Ako mi dopustite, citiraću g. Ivu Andrića:
"Ima mnogo osetljivih i slabih ljudi koji celog svog veka očekuju i žele neki svoj potpun i konačan obračun sa životom, sa društvom, sa ljudima oko sebe; pokušavaju često i na razne načine da ga izvrše i, naravno, nikad ne uspevaju; troše u to najbolje snage i najlepše godine; propuštaju sve prilike da ma šta stvarno i korisno urade... Samo poneki od njih, koji je pored toga i umetnik, uspeva ponekad da od svog jalovog maštanja i od svog nerešivog spora sa životom i od svoje nesposobnosti da ga reši, načini umetničko delo... i zbog svoje nezdrave iluzije da smisao svom jedinom, upropašćenom životu..."
G. Basara je okej. Nije da ne razumem njegovu "ljubav" prema Srbiji iz dalekog sveta, onako sa visine i punog stomaka. Ali ne treba baš sve i svakog "zamračivati". Jer nemoć se sveti a povređena sujeta želi po svaku cenu da vlada i zapoveda, ruši i postavlja."

MIX

pre 11 godina

Kada se poziva na Andrića,i upućuje druge na "skromnog" čoveka, Basara misli na sve druge ali ne i na sebe! Ono što bi drugima da zakine sebi uzima za pravo! A da se on ugleda na Andrića, ne bi on pričao o Dobrici Ćosiću već bi pričao o sebi - kroz svoje romane! Što manje znamo da kažemo o sebi i da ozbiljno pišemo - to više pričamo o drugima i zanimaju nas sve banalnije teme! Basara, sedi, ćuti i piši! Po tome ćemo te ceniti i ni po čemu drugom...

licemerje

pre 11 godina

"Napisali ste da je krah Evrope (pa i Srbije) nastupio kada su potrebe prevladale principe - da je za čoveka 21. veka guzica vrhunska briga“.

Njegovi politicki pogledi su pravi primer ovoga sto je napisao.

gorak covek

pre 11 godina

Protiv Cosica nema borbe...hmm... Pa nema je, jer kad bi Cosic i zeleo da se bori, on za tu borbu ne bi imao mogucnosti. Prosto, u Srbiji danas su Cosicu zatvorena sva vrata, dok Basara moze da, kad god to pozeli, pljucne malo na Cosica, malo na Kusturicu. I sto je najveca ironija, sve vreme ce se on predstavljati kao ugnjetena strana. Kompletna danasnja medijska i kulturna elita stoji bez izuzetka na raspolaganju raznim Basarama koji vrte svoju pricu o Srbima kao vecitim krivcima za sve, "populističkom kulturnom modelu" i "prostakluku kao nacinu zivljenja (wtf?)". Elem, smorio si. Vise nije 2000ta vec 2012ta, sto-sta se dogodilo u medjuvremenu, tako da bih ja, a i vecina naroda u ovoj zemlji, zaista mnogo voleo da ovakvi petooktobarski drugovi Streljnikovi prestanu da nas terorisu.

Milan

pre 11 godina

@Djordjejugos,

Svidja mi se sto Basara ne velica veliku Srbiju i sto kritikuje nase mane,medjutim da li zbog toga treba da vredja ceo nas narod na otprilike 300 stranica?Ako Srbi mastaju o velikoj Srbiji i ako su puni agresivnih i losih osobina,sta bi cenjeni pisac Basara napisao o Nemackoj i Nemcima???Ah da,njima se sve prasta jer su bogati i napredni?!

@Nema tu
Ne glasam za Tomu i SNS i protivnik sam sadasnje vlasti, a veliki sam protivnik Basarine pseudoknjizevnosti!

Jasna Simonovic

pre 11 godina

Toliko toga pametnog Basara "prospe", a zatim "pospe" nekom neopisivom vulgarnom samozadovoljavajućom prepotentnošću (izvinjavam se na ovako dugom opisu, nemam vremena da skratim), kao što je rečenica o erkondišnu u paklu... (Odakle li zna da nema erkondišta, da li je bio tamo ili se raspitivao kod nekog od "posetolaca crkve"?-ha!)...
ps Umalo da ne pročitam tekst zbog lošeg naslova!

Branko

pre 11 godina

"...I to radi kao njegova omiljena reka, Morava: lagano odnosi deo po deo oranice, širi se po srpskoj ravnici, po Beogradu..."
Izvinite Basara a kako se zove vaša Morava?

zapitaj se i ti, citaoce

pre 11 godina

Svi mislimo isto kao Basara, osim sto neki priznaju a neki ne. Oni koji ne priznaju ili oni koji su veliki kriticari Basare, to rade samo iz trenutnog koristoljublja jer iskrenih fanatika je uvek jako malo. Samo pogledajte ko kritikuje i pljuje i bice vam jasno. Ako je Basara angazovan, ko ga je angazovao, da li neki strani placenik ili domaci?
Ili je ipak angazavao samog sebe od muke sto nam kao drzavi i njenim gradjanima ide kao bosonogom po trnju?

Del Boy

pre 11 godina

Basara cilja pravo u centar! Iako nisam pročitao nijednu njegovu knjigu gledao sam neka njegova gostovanja u emisijama i mislim da je čovek na mestu. Ne moram da pominjem da sam se od srca nasmejao.

Dragan

pre 11 godina

Jaoj, srpska elito... "ako je stampa dobra, slika bolje izgleda tu nego uzivo" (parafraziram). Kuku majko... Pa to je praaavi umetnik! Hvala vam puuuno sto ste preneli ovaj intervju u celini jer da mi je neko drugi rekao, ne bih verovao...

Basara i Cosic violine istog - nesimfonijskog - orkestra

pre 11 godina

Cekaj: jel to samo on (Basara) ima tapiju na stopostotnu istinu?

PS Sve mi se cini - to mi je, cak, prva misao bila citajuci ovaj intrvju- da ce i on (Basara) u drustvo sa Pekicem, Kisom i dr. koje pominje, u isti kontekst na kraju svog bioloskog puta. Stavise, bice mnogo, mnogo manje pominjan.

Djordjejugos

pre 11 godina

Ljubomora, vas kriticara je ocigledna ! Preslisajte se, sta ste vi to, napisali i objavili. Naravno, Basara ne velica protagoniste "velike Srbije i nebeskog naroda", i zato vam se ne svidja ! Jednom davno je, pok. novinar "Vremena"-Cerovic, takvima kao sto ste vi, dao odlicnu dignozu u clanku, "Dobrovoljni davaoci tudje krvi". Udobno sedite u foteljama, drzavnih i poludrzavnih ustanova i preduzeca i ponasate se po onoj narodnoj; "braca Srbi poput vetra, sad za Antu, sad za Petra".
Velicate i branite akademske titule. Kada bi neko smeo da vam pregleda radove na osnovu kojih ste dobili titule, kao sto je to bio slucaj u Nemackoj, lako bi se ustanovilo, koliko je "resavska skola" bila prisutna.
Basara pise, aktuelno, zanimljivo i kriticki. Ima hrabrosti da kritikuje, sve sto je negativno u drustvu i zato ga moramo ceniti. Naravno, vi za tako nesto, nemate hrabrosti, jer cuvate fotelje !
Kritikujete ga da je kao Ambasador, zivio na racun drzave, ciju politiku, ostro iz dana u dan "po prstima udara".
Treba da znate, da je Basara, organizovanjem par akcija, "pomoc nastradalom srpskom narodu", sakupio vise navca, i poslao u zemlju, nego sto je cetverogodisnji budzet, Ambasade na Kipru.

Milan

pre 11 godina

Procitao sam Basarin roman Dugovecnost.
Knjiga vrvi od nekih licnih frustracija,enormnog nezadovoljstva i omalovazavanja sopstvenog naroda.To sto je za neke stvari u pravu ne daje mu za pravo da vredja ceo jedan narod.Bukvalno je Srbe proglasio glupom i manje vrednom evropskom nacijom,koja ne zasluzuje nista dobro i koja je duzna da prihvati sve lose.
Ne znam odakle tolika kolicina frustracije u ovom romanu?Da li su mu svi romani takvi?
Mozda bi cenjeni pisac bio zadovoljniji da je stranka na vlasti recimo Liberalno-demokratska partija???
Znam da ovaj deo sajta nije namenjen dnevnoj politici,ali sam prosto morao da konstatujem da je kod Basare u velikoj meri prisutan obrazac razmisljanja kao kod lidera gore pomenute stranke.

Avangarda

pre 11 godina

I ja gdine Basara nisam verovao da ce se desiti to o cemu su pisali doticni pisci,ni sada tj u bliskoj proslosti,niti u buducnosti.Ali cinjenica sto se to desilo i sto su mnogi akademici i knjizevnici bili za takvo desavanje,bilo kao autori "Memoranduma" bilo podzavajuci takvu politiku,govori gde smo mi zalutali i zasto se to desilo.Ako je ceo svet koji je stenjao pod cizmom komunizma i sovjetske okupacije okrenuo list i decenije zivota u konc logoru,a jedino Srbija i njeni intelektualci izabrali konc logor,onda to nesto govori i o nama i o nasoj eliti.Na zalost to je tacno sto je receno za D.Cosica.On je zaista uspeo u svom naumu,ostvario je "seosku civilizaciju" humano preseljenje stanovnistva, domacinsku i primitivnu Srbiju.Uspeo je da od jedne zemlje,koja je bila ispred ostalih komunistickih zemalja,koja je imala vise potencijala da bude tu gde je Slovenija danas,napravi jedno prlo,neuzoranu ledinu iz koje ljudi beze glavom bez obzira,bilo da su intelektualci,inzenjeri ili obicni radnici.On je uspeo da ostvari to,zato sto mi nismo uspeli da ga u tome sprecimo.I dzaba pozivanje na Staljingrad,Titograd,Tiranu,to su sada moderni gradovi.Sada je Beograd i Staljnigrad i Pjong Jang i Moskva i Tirana iz doba "brke",upravo zahvaljujuci raznim Cosicima i ostalim primitivcima sa "pokricem",arhitektama zlocina i ubijanja,koji su izvrsni pisci,ali cije bavljenje politikom je opasno za Srbiju.

Darko

pre 11 godina

Sasvim dobar pisac, uvredljiv, sarkastičan, i svidelo se nekome ili ne istorijski sasvim dobro edukovan.
Ako vas zanima prava istorijska slika moderne Srbije i srpskog naroda treba se upustiti u izučavanje ne ideoloških i guslarskih verzija istorije, već originalnih dokumenata i svedočenja. A oni će nam sasvim sigurno pokazati da zadnja dva veka svoje istorije jesu upravo onakva kakvim ih Basara i prikazuje. Ruku na srce čitav buljuk secikesa, razbojnika i demagoga koji žive na sistematski stvorenom sistemu demagogije koji decenijama uzima sve najbolje što biološki što duhovno ovaj narod poseduje.
Samo se nadam da će uskoro Basara svoju pažnju preusmeriti i sa "branitelja nacionalne ideologije" i na "branitelje evropskog liberalizma" koji predstavljaju samo drugi ekstremni kraj ove ludačke priče zvane Srbija.

The Clansman

pre 11 godina

Logično je da većina u srbiji ne razume Basaru. Potrebna je istorijska distanca, baš kao i pomenutom Nušiću ili recimo Domanoviću da bi VEĆINA mogla da ih razume. Većina intelektualnog kapaciteta kojeg poseduje Basara najverovatnije ne razume srbiju. Srbistan oličavaju pink "kultura", splavovi, pevaljke koje postadoše dame preko noći i slično. Kad takvim humanoidima dirneš u njihove simbole, kao što je to titov "akademik" i politkom ćosić reaguju kombinacijom cviljenja i ujedanja. Međutim, šta drugo očekivati od dece komunizma i rajinskog mentaliteta. Njima je "u se, na se i poda se", netalasanje i crkavanje komšijine krave uz neviđenu pokondirenost, blaziranost i neiskrenost smisao života. Roditelji i dedovi su im ložili vatru dedinjskim parketom a oni se sad šire po tom istom dedinju, po TUĐEM i OTETOM, baš kao i pomenuti "akademik".

dino

pre 11 godina

Ako neko kao Basara stalno kritikuje lazni patriotizam, onda se on preporucuje kao najbolji (autenticni) patriota. Zato je Basara u sustini populisticki pisac. Nista manje nego sto je to Dobrica Cosic sa kojim on ima mnogo vise slicnosti nego sto bi hteo da prizna.

NIml

pre 11 godina

Kako su svi reciti kad treba nekog ili nesto kritikovati. I ovaj Basara i "komentatori". Dobro, ajde, Basara, njemu je to posao, al' ovi...

muljanda

pre 11 godina

ukratko: a zbog cega biste se borili protiv Cosica, Cosic je velicina, Basara mu nije ni do clanaka!!! Basara je klasican angazovani pisac kome sve smeta sto je srpsko!!

pitam se

pre 11 godina

Da li je moguce otvoriti ijednu novinu u Srbiji a da ne donosi intervju sa Basarom ili neki Basarin tekst, ili pak tekst o najnovijoj Basarinoj knjizi? Ja takvu novinu ne znam. Posto Basara cesto poteze Cosica, moram da podsetim da Cosic ni na vrhuncu svoje moci nije sebe nametao kroz medije bas svakodnevno. Ono sto je ovoj dvojici pisaca zajednicko -- to je odsustvo mere i narcizam bez granica.

Detalj

pre 11 godina

@Dobrica "rodjak sa majmunom" - to su ti jaki argumenti kreacionista. Izmedju vas i onih sto veruju da ce da budu sa 72 device u raju kad se dignu u vazduh nema razlike. Kad se covek dovoljno potrudi moze sebe da ubedi u sve i svasta.

Reichmann

pre 11 godina

Jedan u nizu koji slavu stice pljujuci vreme,ljude,svet oko sebe i dozvoljava sebi da se poredi sa nekima... U pravu je da je ovo vreme lose,ali kakvo vreme,takvi i pisci... U doba nekih drugih,mnogo vecih,Basarine knjige bi sluzile za podmetanje ispod regala.

Vlajče

pre 11 godina

Postoji li u Srbiji termin ,,politički pisac"?Mislim da je Basara upravo to! I ne zaboravite,pisana reč je jedno- biti čovek,to je drugo....i veoma teško!Ostrašćenost je djavolja rabota!!!

Zox

pre 11 godina

Ne moraju pisci da budu posteni niti dobri ljudi, a jos manje inteligentni. Pisanje je (izmedju ostalog) i zanat i to, recimo, Den Braun odlicno zna, a publika sve vise trazi "kratke" dozivljaje, da ne kazem plitke i to pomalo objasnjava i popularnost ovog "pisca" (volio bih da mi objasni sta zeli u svojim delima, obicno ne zna ni sam u kojem pravcu ide - talenat?). Najvaznije je da se prica o vama...

Sto se tice Ivangrada, Titograda, Jajcograda i slicno... Oni NISU gradjeni kao "neko-gradovi" vec je to menjano politicki. Kako sam razumeo, u Visegradu se GRADI Andric grad (koliko god bili za ili protiv), a ne menja naziv.

miloš Novi Sad

pre 11 godina

Tako je. Ko zeli da bude rodjak sa majmunom, neka izvoli, a nas "zaostale" neka pusti da verujemo u Boga. Slazem se i sa kritikom promocije Beograda kao prestonice zabave, sto nam nikad nece privuci veliki broj turista.
(Dobrica, 8. oktobar 2012 10:59)

Rođak sa majmunom? Posle se čude ljudi kada ovakve "vernike" optužuju da su glupavi. Gospodin Vernik, molim Vas da u ruke uzmete Darvinovu knjigu i pokažete mi gde on to kaže da je čovek potekao od - majmuna. Posle toga bi mogli uzeti i Novi Zavet, cenim da su Vam neke Isusove poruke promakle.

marta

pre 11 godina

Da li Cosic zna ili ne zna strane jezike to je za njegovu literaturu potpuno nebitno. Basari bi bolje bilo da se zapita na koliko jezika je preveden Cosic i u kolikim tirazima. Mozemo Cosica osudjivati zbog njegovih politickih uverenja i politickog angazovanja, ali omalovazavati njegovo nesumnjivo vrhunsko stvaralastvo je vise nego neukusno.

Владимир

pre 11 godina

"Фама о бициклистима", наводно његов најбољи роман. Толико вулгарно, растргано и неповезано, бесциљно и на моменте будаласто, да нисам до краја утврдио ни поенту, ни жанр, ни било шта смислено нашао...

Више га се сећам као критичара него писца, нарочито као критичара Вукове реформе. Уопште, када Басара тако надувено и неаргументовано говори о језику и стилу, то је стварно бестидно. Чак и од њега.

Иначе, сврха помињања Ћосића је саморекламерство, Басара ту дође као прилог...

Mladen Mladenović

pre 11 godina

Eh, "veliki" Basara?! Ko o čemu...Bez obzira na temu, nikako da pobegne od Ćosića, Vuka Karadđića, srpske istorije i mitomanije?!Rat sa strašnim neprijateljima ili sa svojim sopstvenim animozitetima,koji i takvim veličinama izjedaju mozak i zdrav razum.Možda gospodin Ćosić, nije znao nijedan strani jezik ali, gospodine Basara, ne znate ga ni Vi osim, na onom poštapajućem i štucajućem nivou, iako ste bili ambasador. Stičem utisak da i Vi, kao srpski književnik ili, da Vas ne uvredim, književnik interplanetarnih prostora, smatrate vrhunskim umovima one koji govore strani jezik?! Shodno našoj malogradjanštini, svaki Amarikanac je super pametan jer, lepo govori svoj maternji jezik?!Što se tiče srpske istorije, o kojoj razglabaju samo oni, koji bi najradije da takva istorija ne postoji, srpsku istoriku najradije pisali uvažavajući "naučne argumente" SAD, Albanije, Hrvatske ili Nemačke. Tako napisana istorija uvela bi nas u "klub srećnika" i visoko civilizovanih država, zar ne? U toj istoriji bismo morali da zanemarimo sopstveno mišljenje koje je infantilno i nezrelo a posebnu pažnju da obratimo na mišljenje naše bivše "braće", čiji su pogledi "izbalansirani i nepristrasni" zar ne? Ili, da u našu mitomaniju umesto onih "mrkih" tipova, koji mirišu na tamjan, sveće i vuku u doboku i retrogradnu vizantijsku prošlost, uključimo, Dejvi Kroketa, Doka Holideja, Bufalo Bila i ostale mitove iz bogate i napredne prošlosti naših zapadnih prijatelja?!

qq lele

pre 11 godina

Ko je procitao jednu Basarinu knjigu - procitao ih je sve! Ko o cemu - baba o ustipcima i Basara o Cosicu i Vuku.

Kad citate Nusica, imate utisak da Nusic stoji sa strane i smeje se sistemu.
Kad citate Basaru, imate utisak da ga je neko uvredio na profesionalnom i/ili licnom nivou, te da on iz frustracije pise. Preterivanja i ponvaljanja.
Sve u svemu - naporno poput poslednje DS izborne kampanje.

Kada pripadniku jedna manjinske zajednice u Srbiji pomenete Mercedes, on vam kaze: "Dobar je Mercedes... samo da mu je Fordov motor..."
Dobar je Basara... samo da mu je Nusicev motor... ;)

А.Илић

pre 11 godina

Басара је типичан лик који све критикује а да нема ни основа ни правог разлога за то. Сви су му погрешни - само је он исправан. При томе не обраћа пажњу на то да критикује људе са којима се не може мерити ни по образовању ни по интелекту. Смешно је да средњошколац прстом упире на академике и нобеловце и подсмехује се њиховом делу.
Чиме је заслужио да буде неко време амбасадор - то само он зна и нек му је на част шта је корисно у том периоду учинио за своју земљу.

toske

pre 11 godina

Ovaj nas "intelektualac" je pod uglom od 75%. Opskurantista teski, pljuvach bez mete pljuvanja - opasan. U Srbiji su nam potrebni kriticari koji umeju da definisu metu, budu konkretni da bi znali kako da promenimo Srbiju. Gospodin svoje ukuse predstavlja kao "apsolutno dobro" Srbije cemu svedoci sledeca izjava: "...[populisticki kulturni model je] mešanje privatnog i javnog, svetog i profanog, niskog i uzvišenog."
Sta je nisko a sta uzviseno? Gospodin je intelektualac u rangu nasih politicara; opste floskule tipa: nije dobro biti los - glasajte za mene.
Da ne spominjem koliko je anti-intelektualna sledeca izjava gospodina koji o ukusima ne raspravlja: "U udžbenicima treba napisati da postoje kreacionistička i evolucionistička teorija o postanku sveta i čoveka, pa neka svako bira po svom ukusu."
Neka svako ne bira po svom ukusu, jer nauka nije stvar ukusa. Basara je tipican postmoderni predstavnik "nju ejdz" spiritualne scene u kojoj je svako verovanje stvar ukusa. Smesne su te slamke za koje se vernici hvataju (tj. rupe u Darvinovoj teoriji - pa kreacionizam ne moze cak ni da se podvrgne naucnom metodu).

Nenad

pre 11 godina

Zaprepascen sam...Basara ne razume osnovne koncepte. Darinova teorija je naucna teorija tj teorija koja se moze opovrgnuti, pokazati da nije tacna. Kreacionisticka teorija nije naucna teorija. Nema tu verujem, ne verujem ili se nesto moze opovrgnuti ili dokazati ili ne.

Dobrica

pre 11 godina

Tako je. Ko zeli da bude rodjak sa majmunom, neka izvoli, a nas "zaostale" neka pusti da verujemo u Boga. Slazem se i sa kritikom promocije Beograda kao prestonice zabave, sto nam nikad nece privuci veliki broj turista.

toske

pre 11 godina

Ovaj nas "intelektualac" je pod uglom od 75%. Opskurantista teski, pljuvach bez mete pljuvanja - opasan. U Srbiji su nam potrebni kriticari koji umeju da definisu metu, budu konkretni da bi znali kako da promenimo Srbiju. Gospodin svoje ukuse predstavlja kao "apsolutno dobro" Srbije cemu svedoci sledeca izjava: "...[populisticki kulturni model je] mešanje privatnog i javnog, svetog i profanog, niskog i uzvišenog."
Sta je nisko a sta uzviseno? Gospodin je intelektualac u rangu nasih politicara; opste floskule tipa: nije dobro biti los - glasajte za mene.
Da ne spominjem koliko je anti-intelektualna sledeca izjava gospodina koji o ukusima ne raspravlja: "U udžbenicima treba napisati da postoje kreacionistička i evolucionistička teorija o postanku sveta i čoveka, pa neka svako bira po svom ukusu."
Neka svako ne bira po svom ukusu, jer nauka nije stvar ukusa. Basara je tipican postmoderni predstavnik "nju ejdz" spiritualne scene u kojoj je svako verovanje stvar ukusa. Smesne su te slamke za koje se vernici hvataju (tj. rupe u Darvinovoj teoriji - pa kreacionizam ne moze cak ni da se podvrgne naucnom metodu).

Mladen Mladenović

pre 11 godina

Eh, "veliki" Basara?! Ko o čemu...Bez obzira na temu, nikako da pobegne od Ćosića, Vuka Karadđića, srpske istorije i mitomanije?!Rat sa strašnim neprijateljima ili sa svojim sopstvenim animozitetima,koji i takvim veličinama izjedaju mozak i zdrav razum.Možda gospodin Ćosić, nije znao nijedan strani jezik ali, gospodine Basara, ne znate ga ni Vi osim, na onom poštapajućem i štucajućem nivou, iako ste bili ambasador. Stičem utisak da i Vi, kao srpski književnik ili, da Vas ne uvredim, književnik interplanetarnih prostora, smatrate vrhunskim umovima one koji govore strani jezik?! Shodno našoj malogradjanštini, svaki Amarikanac je super pametan jer, lepo govori svoj maternji jezik?!Što se tiče srpske istorije, o kojoj razglabaju samo oni, koji bi najradije da takva istorija ne postoji, srpsku istoriku najradije pisali uvažavajući "naučne argumente" SAD, Albanije, Hrvatske ili Nemačke. Tako napisana istorija uvela bi nas u "klub srećnika" i visoko civilizovanih država, zar ne? U toj istoriji bismo morali da zanemarimo sopstveno mišljenje koje je infantilno i nezrelo a posebnu pažnju da obratimo na mišljenje naše bivše "braće", čiji su pogledi "izbalansirani i nepristrasni" zar ne? Ili, da u našu mitomaniju umesto onih "mrkih" tipova, koji mirišu na tamjan, sveće i vuku u doboku i retrogradnu vizantijsku prošlost, uključimo, Dejvi Kroketa, Doka Holideja, Bufalo Bila i ostale mitove iz bogate i napredne prošlosti naših zapadnih prijatelja?!

qq lele

pre 11 godina

Ko je procitao jednu Basarinu knjigu - procitao ih je sve! Ko o cemu - baba o ustipcima i Basara o Cosicu i Vuku.

Kad citate Nusica, imate utisak da Nusic stoji sa strane i smeje se sistemu.
Kad citate Basaru, imate utisak da ga je neko uvredio na profesionalnom i/ili licnom nivou, te da on iz frustracije pise. Preterivanja i ponvaljanja.
Sve u svemu - naporno poput poslednje DS izborne kampanje.

Kada pripadniku jedna manjinske zajednice u Srbiji pomenete Mercedes, on vam kaze: "Dobar je Mercedes... samo da mu je Fordov motor..."
Dobar je Basara... samo da mu je Nusicev motor... ;)

Nenad

pre 11 godina

Zaprepascen sam...Basara ne razume osnovne koncepte. Darinova teorija je naucna teorija tj teorija koja se moze opovrgnuti, pokazati da nije tacna. Kreacionisticka teorija nije naucna teorija. Nema tu verujem, ne verujem ili se nesto moze opovrgnuti ili dokazati ili ne.

А.Илић

pre 11 godina

Басара је типичан лик који све критикује а да нема ни основа ни правог разлога за то. Сви су му погрешни - само је он исправан. При томе не обраћа пажњу на то да критикује људе са којима се не може мерити ни по образовању ни по интелекту. Смешно је да средњошколац прстом упире на академике и нобеловце и подсмехује се њиховом делу.
Чиме је заслужио да буде неко време амбасадор - то само он зна и нек му је на част шта је корисно у том периоду учинио за своју земљу.

miloš Novi Sad

pre 11 godina

Tako je. Ko zeli da bude rodjak sa majmunom, neka izvoli, a nas "zaostale" neka pusti da verujemo u Boga. Slazem se i sa kritikom promocije Beograda kao prestonice zabave, sto nam nikad nece privuci veliki broj turista.
(Dobrica, 8. oktobar 2012 10:59)

Rođak sa majmunom? Posle se čude ljudi kada ovakve "vernike" optužuju da su glupavi. Gospodin Vernik, molim Vas da u ruke uzmete Darvinovu knjigu i pokažete mi gde on to kaže da je čovek potekao od - majmuna. Posle toga bi mogli uzeti i Novi Zavet, cenim da su Vam neke Isusove poruke promakle.

The Clansman

pre 11 godina

Logično je da većina u srbiji ne razume Basaru. Potrebna je istorijska distanca, baš kao i pomenutom Nušiću ili recimo Domanoviću da bi VEĆINA mogla da ih razume. Većina intelektualnog kapaciteta kojeg poseduje Basara najverovatnije ne razume srbiju. Srbistan oličavaju pink "kultura", splavovi, pevaljke koje postadoše dame preko noći i slično. Kad takvim humanoidima dirneš u njihove simbole, kao što je to titov "akademik" i politkom ćosić reaguju kombinacijom cviljenja i ujedanja. Međutim, šta drugo očekivati od dece komunizma i rajinskog mentaliteta. Njima je "u se, na se i poda se", netalasanje i crkavanje komšijine krave uz neviđenu pokondirenost, blaziranost i neiskrenost smisao života. Roditelji i dedovi su im ložili vatru dedinjskim parketom a oni se sad šire po tom istom dedinju, po TUĐEM i OTETOM, baš kao i pomenuti "akademik".

Vlajče

pre 11 godina

Postoji li u Srbiji termin ,,politički pisac"?Mislim da je Basara upravo to! I ne zaboravite,pisana reč je jedno- biti čovek,to je drugo....i veoma teško!Ostrašćenost je djavolja rabota!!!

Detalj

pre 11 godina

@Dobrica "rodjak sa majmunom" - to su ti jaki argumenti kreacionista. Izmedju vas i onih sto veruju da ce da budu sa 72 device u raju kad se dignu u vazduh nema razlike. Kad se covek dovoljno potrudi moze sebe da ubedi u sve i svasta.

marta

pre 11 godina

Da li Cosic zna ili ne zna strane jezike to je za njegovu literaturu potpuno nebitno. Basari bi bolje bilo da se zapita na koliko jezika je preveden Cosic i u kolikim tirazima. Mozemo Cosica osudjivati zbog njegovih politickih uverenja i politickog angazovanja, ali omalovazavati njegovo nesumnjivo vrhunsko stvaralastvo je vise nego neukusno.

pitam se

pre 11 godina

Da li je moguce otvoriti ijednu novinu u Srbiji a da ne donosi intervju sa Basarom ili neki Basarin tekst, ili pak tekst o najnovijoj Basarinoj knjizi? Ja takvu novinu ne znam. Posto Basara cesto poteze Cosica, moram da podsetim da Cosic ni na vrhuncu svoje moci nije sebe nametao kroz medije bas svakodnevno. Ono sto je ovoj dvojici pisaca zajednicko -- to je odsustvo mere i narcizam bez granica.

Владимир

pre 11 godina

"Фама о бициклистима", наводно његов најбољи роман. Толико вулгарно, растргано и неповезано, бесциљно и на моменте будаласто, да нисам до краја утврдио ни поенту, ни жанр, ни било шта смислено нашао...

Више га се сећам као критичара него писца, нарочито као критичара Вукове реформе. Уопште, када Басара тако надувено и неаргументовано говори о језику и стилу, то је стварно бестидно. Чак и од њега.

Иначе, сврха помињања Ћосића је саморекламерство, Басара ту дође као прилог...

Darko

pre 11 godina

Sasvim dobar pisac, uvredljiv, sarkastičan, i svidelo se nekome ili ne istorijski sasvim dobro edukovan.
Ako vas zanima prava istorijska slika moderne Srbije i srpskog naroda treba se upustiti u izučavanje ne ideoloških i guslarskih verzija istorije, već originalnih dokumenata i svedočenja. A oni će nam sasvim sigurno pokazati da zadnja dva veka svoje istorije jesu upravo onakva kakvim ih Basara i prikazuje. Ruku na srce čitav buljuk secikesa, razbojnika i demagoga koji žive na sistematski stvorenom sistemu demagogije koji decenijama uzima sve najbolje što biološki što duhovno ovaj narod poseduje.
Samo se nadam da će uskoro Basara svoju pažnju preusmeriti i sa "branitelja nacionalne ideologije" i na "branitelje evropskog liberalizma" koji predstavljaju samo drugi ekstremni kraj ove ludačke priče zvane Srbija.

Milan

pre 11 godina

Procitao sam Basarin roman Dugovecnost.
Knjiga vrvi od nekih licnih frustracija,enormnog nezadovoljstva i omalovazavanja sopstvenog naroda.To sto je za neke stvari u pravu ne daje mu za pravo da vredja ceo jedan narod.Bukvalno je Srbe proglasio glupom i manje vrednom evropskom nacijom,koja ne zasluzuje nista dobro i koja je duzna da prihvati sve lose.
Ne znam odakle tolika kolicina frustracije u ovom romanu?Da li su mu svi romani takvi?
Mozda bi cenjeni pisac bio zadovoljniji da je stranka na vlasti recimo Liberalno-demokratska partija???
Znam da ovaj deo sajta nije namenjen dnevnoj politici,ali sam prosto morao da konstatujem da je kod Basare u velikoj meri prisutan obrazac razmisljanja kao kod lidera gore pomenute stranke.

muljanda

pre 11 godina

ukratko: a zbog cega biste se borili protiv Cosica, Cosic je velicina, Basara mu nije ni do clanaka!!! Basara je klasican angazovani pisac kome sve smeta sto je srpsko!!

Djordjejugos

pre 11 godina

Ljubomora, vas kriticara je ocigledna ! Preslisajte se, sta ste vi to, napisali i objavili. Naravno, Basara ne velica protagoniste "velike Srbije i nebeskog naroda", i zato vam se ne svidja ! Jednom davno je, pok. novinar "Vremena"-Cerovic, takvima kao sto ste vi, dao odlicnu dignozu u clanku, "Dobrovoljni davaoci tudje krvi". Udobno sedite u foteljama, drzavnih i poludrzavnih ustanova i preduzeca i ponasate se po onoj narodnoj; "braca Srbi poput vetra, sad za Antu, sad za Petra".
Velicate i branite akademske titule. Kada bi neko smeo da vam pregleda radove na osnovu kojih ste dobili titule, kao sto je to bio slucaj u Nemackoj, lako bi se ustanovilo, koliko je "resavska skola" bila prisutna.
Basara pise, aktuelno, zanimljivo i kriticki. Ima hrabrosti da kritikuje, sve sto je negativno u drustvu i zato ga moramo ceniti. Naravno, vi za tako nesto, nemate hrabrosti, jer cuvate fotelje !
Kritikujete ga da je kao Ambasador, zivio na racun drzave, ciju politiku, ostro iz dana u dan "po prstima udara".
Treba da znate, da je Basara, organizovanjem par akcija, "pomoc nastradalom srpskom narodu", sakupio vise navca, i poslao u zemlju, nego sto je cetverogodisnji budzet, Ambasade na Kipru.

Reichmann

pre 11 godina

Jedan u nizu koji slavu stice pljujuci vreme,ljude,svet oko sebe i dozvoljava sebi da se poredi sa nekima... U pravu je da je ovo vreme lose,ali kakvo vreme,takvi i pisci... U doba nekih drugih,mnogo vecih,Basarine knjige bi sluzile za podmetanje ispod regala.

Avangarda

pre 11 godina

I ja gdine Basara nisam verovao da ce se desiti to o cemu su pisali doticni pisci,ni sada tj u bliskoj proslosti,niti u buducnosti.Ali cinjenica sto se to desilo i sto su mnogi akademici i knjizevnici bili za takvo desavanje,bilo kao autori "Memoranduma" bilo podzavajuci takvu politiku,govori gde smo mi zalutali i zasto se to desilo.Ako je ceo svet koji je stenjao pod cizmom komunizma i sovjetske okupacije okrenuo list i decenije zivota u konc logoru,a jedino Srbija i njeni intelektualci izabrali konc logor,onda to nesto govori i o nama i o nasoj eliti.Na zalost to je tacno sto je receno za D.Cosica.On je zaista uspeo u svom naumu,ostvario je "seosku civilizaciju" humano preseljenje stanovnistva, domacinsku i primitivnu Srbiju.Uspeo je da od jedne zemlje,koja je bila ispred ostalih komunistickih zemalja,koja je imala vise potencijala da bude tu gde je Slovenija danas,napravi jedno prlo,neuzoranu ledinu iz koje ljudi beze glavom bez obzira,bilo da su intelektualci,inzenjeri ili obicni radnici.On je uspeo da ostvari to,zato sto mi nismo uspeli da ga u tome sprecimo.I dzaba pozivanje na Staljingrad,Titograd,Tiranu,to su sada moderni gradovi.Sada je Beograd i Staljnigrad i Pjong Jang i Moskva i Tirana iz doba "brke",upravo zahvaljujuci raznim Cosicima i ostalim primitivcima sa "pokricem",arhitektama zlocina i ubijanja,koji su izvrsni pisci,ali cije bavljenje politikom je opasno za Srbiju.

Dobrica

pre 11 godina

Tako je. Ko zeli da bude rodjak sa majmunom, neka izvoli, a nas "zaostale" neka pusti da verujemo u Boga. Slazem se i sa kritikom promocije Beograda kao prestonice zabave, sto nam nikad nece privuci veliki broj turista.

Plavuša

pre 11 godina

Ako mi dopustite, citiraću g. Ivu Andrića:
"Ima mnogo osetljivih i slabih ljudi koji celog svog veka očekuju i žele neki svoj potpun i konačan obračun sa životom, sa društvom, sa ljudima oko sebe; pokušavaju često i na razne načine da ga izvrše i, naravno, nikad ne uspevaju; troše u to najbolje snage i najlepše godine; propuštaju sve prilike da ma šta stvarno i korisno urade... Samo poneki od njih, koji je pored toga i umetnik, uspeva ponekad da od svog jalovog maštanja i od svog nerešivog spora sa životom i od svoje nesposobnosti da ga reši, načini umetničko delo... i zbog svoje nezdrave iluzije da smisao svom jedinom, upropašćenom životu..."
G. Basara je okej. Nije da ne razumem njegovu "ljubav" prema Srbiji iz dalekog sveta, onako sa visine i punog stomaka. Ali ne treba baš sve i svakog "zamračivati". Jer nemoć se sveti a povređena sujeta želi po svaku cenu da vlada i zapoveda, ruši i postavlja."

Milan

pre 11 godina

@Djordjejugos,

Svidja mi se sto Basara ne velica veliku Srbiju i sto kritikuje nase mane,medjutim da li zbog toga treba da vredja ceo nas narod na otprilike 300 stranica?Ako Srbi mastaju o velikoj Srbiji i ako su puni agresivnih i losih osobina,sta bi cenjeni pisac Basara napisao o Nemackoj i Nemcima???Ah da,njima se sve prasta jer su bogati i napredni?!

@Nema tu
Ne glasam za Tomu i SNS i protivnik sam sadasnje vlasti, a veliki sam protivnik Basarine pseudoknjizevnosti!

gorak covek

pre 11 godina

Protiv Cosica nema borbe...hmm... Pa nema je, jer kad bi Cosic i zeleo da se bori, on za tu borbu ne bi imao mogucnosti. Prosto, u Srbiji danas su Cosicu zatvorena sva vrata, dok Basara moze da, kad god to pozeli, pljucne malo na Cosica, malo na Kusturicu. I sto je najveca ironija, sve vreme ce se on predstavljati kao ugnjetena strana. Kompletna danasnja medijska i kulturna elita stoji bez izuzetka na raspolaganju raznim Basarama koji vrte svoju pricu o Srbima kao vecitim krivcima za sve, "populističkom kulturnom modelu" i "prostakluku kao nacinu zivljenja (wtf?)". Elem, smorio si. Vise nije 2000ta vec 2012ta, sto-sta se dogodilo u medjuvremenu, tako da bih ja, a i vecina naroda u ovoj zemlji, zaista mnogo voleo da ovakvi petooktobarski drugovi Streljnikovi prestanu da nas terorisu.

Napred zuto - nazad braon

pre 11 godina

Cuveni Basra, vrli nas ambasador na Kipru u vrloj eri DOS-a.
Tamo je otisao kao sigurno veliki poznavalac grckog jezika, kulture i diplomatije.
I on deli lekcije drugima sta je pogresno i moralno i sta ti ja znam sta vec njemu nije po volji a sam je karikatura ovog sistema mediokritetstva gde se pametni za nista ne pitaju i o svemu odlucuju netalentovani.

dino

pre 11 godina

Ako neko kao Basara stalno kritikuje lazni patriotizam, onda se on preporucuje kao najbolji (autenticni) patriota. Zato je Basara u sustini populisticki pisac. Nista manje nego sto je to Dobrica Cosic sa kojim on ima mnogo vise slicnosti nego sto bi hteo da prizna.

Del Boy

pre 11 godina

Basara cilja pravo u centar! Iako nisam pročitao nijednu njegovu knjigu gledao sam neka njegova gostovanja u emisijama i mislim da je čovek na mestu. Ne moram da pominjem da sam se od srca nasmejao.

Zox

pre 11 godina

Ne moraju pisci da budu posteni niti dobri ljudi, a jos manje inteligentni. Pisanje je (izmedju ostalog) i zanat i to, recimo, Den Braun odlicno zna, a publika sve vise trazi "kratke" dozivljaje, da ne kazem plitke i to pomalo objasnjava i popularnost ovog "pisca" (volio bih da mi objasni sta zeli u svojim delima, obicno ne zna ni sam u kojem pravcu ide - talenat?). Najvaznije je da se prica o vama...

Sto se tice Ivangrada, Titograda, Jajcograda i slicno... Oni NISU gradjeni kao "neko-gradovi" vec je to menjano politicki. Kako sam razumeo, u Visegradu se GRADI Andric grad (koliko god bili za ili protiv), a ne menja naziv.

Branko

pre 11 godina

"...I to radi kao njegova omiljena reka, Morava: lagano odnosi deo po deo oranice, širi se po srpskoj ravnici, po Beogradu..."
Izvinite Basara a kako se zove vaša Morava?

Dragan

pre 11 godina

Jaoj, srpska elito... "ako je stampa dobra, slika bolje izgleda tu nego uzivo" (parafraziram). Kuku majko... Pa to je praaavi umetnik! Hvala vam puuuno sto ste preneli ovaj intervju u celini jer da mi je neko drugi rekao, ne bih verovao...

licemerje

pre 11 godina

"Napisali ste da je krah Evrope (pa i Srbije) nastupio kada su potrebe prevladale principe - da je za čoveka 21. veka guzica vrhunska briga“.

Njegovi politicki pogledi su pravi primer ovoga sto je napisao.

zapitaj se i ti, citaoce

pre 11 godina

Svi mislimo isto kao Basara, osim sto neki priznaju a neki ne. Oni koji ne priznaju ili oni koji su veliki kriticari Basare, to rade samo iz trenutnog koristoljublja jer iskrenih fanatika je uvek jako malo. Samo pogledajte ko kritikuje i pljuje i bice vam jasno. Ako je Basara angazovan, ko ga je angazovao, da li neki strani placenik ili domaci?
Ili je ipak angazavao samog sebe od muke sto nam kao drzavi i njenim gradjanima ide kao bosonogom po trnju?

miloš

pre 11 godina

Nisam književni teoretičar niti kritičar, ali S.Basaru čitam već dugo i sa velikim nestrpljenjem očekujem svaki njegov novi roman.Pročitao sam gotovo sve što je napisao, jer jednostavno osećam potrebu za njegovim pitkim, britkim i ne sasvim jasnim opažanjima,koji nekad izmiču našem logičnom i praktičnom raciu.Basara je jedinstvena pojava na našem ne samo književnom nebu nego je i kulturološki fenomen,provokativan, drzak, smeo, koji ruši istorijske tabue i klišee.On je izuzetna pojava u našoj književnosti jer nema uzora ni u jednoj književnoj ličnosti kod nas.NJegovo remek delo "Fama o biciklistima"je delo izuzetnog erudite,filozofa i čoveka koji odlično poznaje istoriju svog naroda i filozofiju, da ništa slično neće biti napisano u našoj književnosti duži niz godina.Delo je vrlo obimno i složene strukture i mogu ga čitati samo oni koji su zgađeni našim lažnim mitovima, koji istoriju doživljavaju ne kao zbir istorijskih podataka nego "paklenu igru biografija",kako u svom eseju Drvo istorije kaže Basara.Naravno nemam nameru da pišem panegirike o njemu,mnogo toga može i da mu se zameri, naravno,a pogotovu njegov kritičan odnos prema svojoj naciji i njenim simbolima,što je naročito uočljivo u delu "Maj kampf".

Basara i Cosic violine istog - nesimfonijskog - orkestra

pre 11 godina

Cekaj: jel to samo on (Basara) ima tapiju na stopostotnu istinu?

PS Sve mi se cini - to mi je, cak, prva misao bila citajuci ovaj intrvju- da ce i on (Basara) u drustvo sa Pekicem, Kisom i dr. koje pominje, u isti kontekst na kraju svog bioloskog puta. Stavise, bice mnogo, mnogo manje pominjan.

MIX

pre 11 godina

Kada se poziva na Andrića,i upućuje druge na "skromnog" čoveka, Basara misli na sve druge ali ne i na sebe! Ono što bi drugima da zakine sebi uzima za pravo! A da se on ugleda na Andrića, ne bi on pričao o Dobrici Ćosiću već bi pričao o sebi - kroz svoje romane! Što manje znamo da kažemo o sebi i da ozbiljno pišemo - to više pričamo o drugima i zanimaju nas sve banalnije teme! Basara, sedi, ćuti i piši! Po tome ćemo te ceniti i ni po čemu drugom...

Jasna Simonovic

pre 11 godina

Toliko toga pametnog Basara "prospe", a zatim "pospe" nekom neopisivom vulgarnom samozadovoljavajućom prepotentnošću (izvinjavam se na ovako dugom opisu, nemam vremena da skratim), kao što je rečenica o erkondišnu u paklu... (Odakle li zna da nema erkondišta, da li je bio tamo ili se raspitivao kod nekog od "posetolaca crkve"?-ha!)...
ps Umalo da ne pročitam tekst zbog lošeg naslova!

NIml

pre 11 godina

Kako su svi reciti kad treba nekog ili nesto kritikovati. I ovaj Basara i "komentatori". Dobro, ajde, Basara, njemu je to posao, al' ovi...

zbunjen

pre 11 godina

iskreno,nije mi jasno ovolika kolicina negativnih komentara na ovaj intervju.niti on tu nekoga previse vredja niti se po meni ne cini nesto preterano prepotentan.Cak ni ne kritikuje previse,a i kad kritikuje cini to u nekom opstijem smislu.
Basara je po meni uz Albaharija najbolji zivi srpski pisac,mozda nije u rangu Kisa i Pekica ali je dovoljno blizu po kvalitetu njima da je vredan da ga salusamo,najbolje citajuci njegova dela.
Provokativan jeste,ali takav mu je stil,svako ko je procitao njegove knjige je vec navikao da on ismijava uobicajeni nacin razmisljanja. I to sto on u svojim delima "vredja" Srbiju i srpski svet je valjda ocigledno kritika kojoj je cilj da podstakne ljude da uoce probleme u svom okruzenju i da se na neki naci bore za bolje sutra,postajuci svesni da ovo danas nije idealno.Naravno,on cesto preuvelicava sitaciju predstavlja je na groteksni nacin,ali covek je knjizevnik, ne pisac udzbenika.
A sto se tice Dobrice Cosica,mozda tu i ima nekog licne netrpljivosti,ali meni se cini da on njega odavno koristi kao simbol negativnih pojava.
Ne razumem zasto se sve sto ljudi govore uzima za bukvalno,narocito kada govore pisci.

slavomir

pre 11 godina

Nikada nisam uzivao ni u Cosicevim delima, ali ni u Basarinim. Njihovo prisustvo u javnosti je u potpunom neskladu sa njihovim knjizevnim znacajem. Ali, postoji nesto po cemu je Cosic daleko iznad Basare. U vremenu kada su nasom kulturom harali wegovi ideoloski drugovi, Cosic je u svojim delima pokusavao da naslika i glas one druge, razvlascene i gradjanske Srbije. Naravno, da je to slikanje nije bilo objektivno, ali je unesen kakav-takav dijalog. Basara, s druge strane, nema u svojim delima nijedan glas osim sopstvenog, a sve drugo je svedeno samo na najobicniju karikaturu. Drugim recima, Basarino delo nema dijalosku dimenziju. A nemaju ga ni njegovi nadmeni i politikanstki nastupi u javnosti. Samo neko ko ne veruje u svoje delo mora da se svakodnevno slika za novine.

hrkljus

pre 11 godina

@Milan
Ne on ne omalovazava srpski narod vec omalovazava ljudsku glupost u bilo kojem pa i u srpskom narodu. Znaci ljude koji ne prihvataju istinu i tonu sve dublje u bolsenoj lazi. No vidim ti si se pronasao, neka imas pravo da se ljutis, i da komentarises naravno

Mladen Mladenovic

pre 11 godina

@"Nista nisam kriv..." Pretpostavljam da biste Vi trebali da budete taj INTELEKTUALAC za koga je rezervisana ova strana?! Gospodine, ako su svi oni koji misle drugačije, "služba", zar Vi, po šablonu, ne biste trebali da budete "peta kolona"?

Dragan Dimitrijević/N.S.

pre 11 godina

Bravo Svetislave! Bez obzira što si, i šta pročitao, a vezano za našu mračnu, te neočekivano skorašnju budućnost, ja ipak vidim odredjenu "svetlost" u okolnostima koje već ne možemo izbeći. Šta sam hteo reći? Vrlo pragmatično: Pred očima, svojijem, vidim kako mi je Država sve manja i manja. Istovremeno smrtnost je sve veća, a, potrebe za novim bušotinama svakojakih energenata, te pronalaženja raznih vrsta ruda, minerala i kojekuda škriljaca sve zahtevnija. S' druge strane i arheolozi otkopavaju, i to ne bilo šta, već K(Lj)OSKE
GIGA/MEGA MAMUTA! Kada svemu tome pridodamo žuto/crno crnilo Ministarstva prostornog planiranja, nije teško zaključiti da ĆEMO U SABIRNOM CENTRU SRBIJE SVI PONOSNO (PO)STOJATI...kao i TETKA.

Dedukcija

pre 11 godina

Ajde sve, ali nisam očekivao od tako pametnog čoveka da veruje da su dinosaurusi živeli uporedo sa ljudima... Ko veruje u kreacionizam veruje da su ljudi i ti-reks živeli u istom dobu. Nadam se da se šalio.

Milan Ns

pre 11 godina

@ Lepa nasa Iva Andric ka' na reprodukciji slike u knjizi
Ipak niste u pravu: s obzirom na to odakle I. Andrić potiče, njegovo se ime, iako spada u I imeničku vrstu, deklinira kao imenica II odnosno III (u zavisnosti od klasifikacije), tj., kao, na primer, imenica Nikola ili Iva. Da je on rodom iz C. Gore, tada biste bili u pravu.

Lepa nasa Iva Andric ka' na reprodukciji slike u knjizi

pre 11 godina

Ivo Andric, a ne Iva Andric, te Ivu Andricu, a ne Ivi Andricu.
(Ako se nije menjalo pravilo zbog ucestalosti ovakve deklinacije)

MunzeLjux

pre 9 godina

Volim Basaru kao pisca, pa mi je zbog toga teze sto nije u stanju da potisne te naopake osobine koje navodno karakterisu sve Slovene, a Srbe pogotovo; zlobu, pakost i zavist i sto nije u stanju da se snagom svog nesumljivog intelekta uzvisi nad njima. Staljingrad i Titograd su nazivi koji su privremeno zamenili postojeca imena gradova, da bi se ugodilo sujeti diktatora koji su u to vreme bili politicki bitni. Ivo Andric nije uzrok nikakve smene imena bilo kojeg grada, vec je jedan kulturni projekat olicen u nekoliko zgrada i ulica poneo njegovo ime. To nije grad u pravom smislu i tu nece stanovati ljudi, uostalom sve se to nalazi u Visegradu, vec ce sve sto je sagradjeno imati obrazovnu funkciju. Posle svih ratova i zla koje se po Bosni prolilo, ovo je najlepsi i najcistiji projekat, posebno ako se zna sa koliko je ljubavi i znanja andric o Bosni pisao.

Dobrica

pre 11 godina

Tako je. Ko zeli da bude rodjak sa majmunom, neka izvoli, a nas "zaostale" neka pusti da verujemo u Boga. Slazem se i sa kritikom promocije Beograda kao prestonice zabave, sto nam nikad nece privuci veliki broj turista.

toske

pre 11 godina

Ovaj nas "intelektualac" je pod uglom od 75%. Opskurantista teski, pljuvach bez mete pljuvanja - opasan. U Srbiji su nam potrebni kriticari koji umeju da definisu metu, budu konkretni da bi znali kako da promenimo Srbiju. Gospodin svoje ukuse predstavlja kao "apsolutno dobro" Srbije cemu svedoci sledeca izjava: "...[populisticki kulturni model je] mešanje privatnog i javnog, svetog i profanog, niskog i uzvišenog."
Sta je nisko a sta uzviseno? Gospodin je intelektualac u rangu nasih politicara; opste floskule tipa: nije dobro biti los - glasajte za mene.
Da ne spominjem koliko je anti-intelektualna sledeca izjava gospodina koji o ukusima ne raspravlja: "U udžbenicima treba napisati da postoje kreacionistička i evolucionistička teorija o postanku sveta i čoveka, pa neka svako bira po svom ukusu."
Neka svako ne bira po svom ukusu, jer nauka nije stvar ukusa. Basara je tipican postmoderni predstavnik "nju ejdz" spiritualne scene u kojoj je svako verovanje stvar ukusa. Smesne su te slamke za koje se vernici hvataju (tj. rupe u Darvinovoj teoriji - pa kreacionizam ne moze cak ni da se podvrgne naucnom metodu).

muljanda

pre 11 godina

ukratko: a zbog cega biste se borili protiv Cosica, Cosic je velicina, Basara mu nije ni do clanaka!!! Basara je klasican angazovani pisac kome sve smeta sto je srpsko!!

Mladen Mladenović

pre 11 godina

Eh, "veliki" Basara?! Ko o čemu...Bez obzira na temu, nikako da pobegne od Ćosića, Vuka Karadđića, srpske istorije i mitomanije?!Rat sa strašnim neprijateljima ili sa svojim sopstvenim animozitetima,koji i takvim veličinama izjedaju mozak i zdrav razum.Možda gospodin Ćosić, nije znao nijedan strani jezik ali, gospodine Basara, ne znate ga ni Vi osim, na onom poštapajućem i štucajućem nivou, iako ste bili ambasador. Stičem utisak da i Vi, kao srpski književnik ili, da Vas ne uvredim, književnik interplanetarnih prostora, smatrate vrhunskim umovima one koji govore strani jezik?! Shodno našoj malogradjanštini, svaki Amarikanac je super pametan jer, lepo govori svoj maternji jezik?!Što se tiče srpske istorije, o kojoj razglabaju samo oni, koji bi najradije da takva istorija ne postoji, srpsku istoriku najradije pisali uvažavajući "naučne argumente" SAD, Albanije, Hrvatske ili Nemačke. Tako napisana istorija uvela bi nas u "klub srećnika" i visoko civilizovanih država, zar ne? U toj istoriji bismo morali da zanemarimo sopstveno mišljenje koje je infantilno i nezrelo a posebnu pažnju da obratimo na mišljenje naše bivše "braće", čiji su pogledi "izbalansirani i nepristrasni" zar ne? Ili, da u našu mitomaniju umesto onih "mrkih" tipova, koji mirišu na tamjan, sveće i vuku u doboku i retrogradnu vizantijsku prošlost, uključimo, Dejvi Kroketa, Doka Holideja, Bufalo Bila i ostale mitove iz bogate i napredne prošlosti naših zapadnih prijatelja?!

marta

pre 11 godina

Da li Cosic zna ili ne zna strane jezike to je za njegovu literaturu potpuno nebitno. Basari bi bolje bilo da se zapita na koliko jezika je preveden Cosic i u kolikim tirazima. Mozemo Cosica osudjivati zbog njegovih politickih uverenja i politickog angazovanja, ali omalovazavati njegovo nesumnjivo vrhunsko stvaralastvo je vise nego neukusno.

Milan

pre 11 godina

Procitao sam Basarin roman Dugovecnost.
Knjiga vrvi od nekih licnih frustracija,enormnog nezadovoljstva i omalovazavanja sopstvenog naroda.To sto je za neke stvari u pravu ne daje mu za pravo da vredja ceo jedan narod.Bukvalno je Srbe proglasio glupom i manje vrednom evropskom nacijom,koja ne zasluzuje nista dobro i koja je duzna da prihvati sve lose.
Ne znam odakle tolika kolicina frustracije u ovom romanu?Da li su mu svi romani takvi?
Mozda bi cenjeni pisac bio zadovoljniji da je stranka na vlasti recimo Liberalno-demokratska partija???
Znam da ovaj deo sajta nije namenjen dnevnoj politici,ali sam prosto morao da konstatujem da je kod Basare u velikoj meri prisutan obrazac razmisljanja kao kod lidera gore pomenute stranke.

Владимир

pre 11 godina

"Фама о бициклистима", наводно његов најбољи роман. Толико вулгарно, растргано и неповезано, бесциљно и на моменте будаласто, да нисам до краја утврдио ни поенту, ни жанр, ни било шта смислено нашао...

Више га се сећам као критичара него писца, нарочито као критичара Вукове реформе. Уопште, када Басара тако надувено и неаргументовано говори о језику и стилу, то је стварно бестидно. Чак и од њега.

Иначе, сврха помињања Ћосића је саморекламерство, Басара ту дође као прилог...

А.Илић

pre 11 godina

Басара је типичан лик који све критикује а да нема ни основа ни правог разлога за то. Сви су му погрешни - само је он исправан. При томе не обраћа пажњу на то да критикује људе са којима се не може мерити ни по образовању ни по интелекту. Смешно је да средњошколац прстом упире на академике и нобеловце и подсмехује се њиховом делу.
Чиме је заслужио да буде неко време амбасадор - то само он зна и нек му је на част шта је корисно у том периоду учинио за своју земљу.

qq lele

pre 11 godina

Ko je procitao jednu Basarinu knjigu - procitao ih je sve! Ko o cemu - baba o ustipcima i Basara o Cosicu i Vuku.

Kad citate Nusica, imate utisak da Nusic stoji sa strane i smeje se sistemu.
Kad citate Basaru, imate utisak da ga je neko uvredio na profesionalnom i/ili licnom nivou, te da on iz frustracije pise. Preterivanja i ponvaljanja.
Sve u svemu - naporno poput poslednje DS izborne kampanje.

Kada pripadniku jedna manjinske zajednice u Srbiji pomenete Mercedes, on vam kaze: "Dobar je Mercedes... samo da mu je Fordov motor..."
Dobar je Basara... samo da mu je Nusicev motor... ;)

Vlajče

pre 11 godina

Postoji li u Srbiji termin ,,politički pisac"?Mislim da je Basara upravo to! I ne zaboravite,pisana reč je jedno- biti čovek,to je drugo....i veoma teško!Ostrašćenost je djavolja rabota!!!

Branko

pre 11 godina

"...I to radi kao njegova omiljena reka, Morava: lagano odnosi deo po deo oranice, širi se po srpskoj ravnici, po Beogradu..."
Izvinite Basara a kako se zove vaša Morava?

Reichmann

pre 11 godina

Jedan u nizu koji slavu stice pljujuci vreme,ljude,svet oko sebe i dozvoljava sebi da se poredi sa nekima... U pravu je da je ovo vreme lose,ali kakvo vreme,takvi i pisci... U doba nekih drugih,mnogo vecih,Basarine knjige bi sluzile za podmetanje ispod regala.

pitam se

pre 11 godina

Da li je moguce otvoriti ijednu novinu u Srbiji a da ne donosi intervju sa Basarom ili neki Basarin tekst, ili pak tekst o najnovijoj Basarinoj knjizi? Ja takvu novinu ne znam. Posto Basara cesto poteze Cosica, moram da podsetim da Cosic ni na vrhuncu svoje moci nije sebe nametao kroz medije bas svakodnevno. Ono sto je ovoj dvojici pisaca zajednicko -- to je odsustvo mere i narcizam bez granica.

The Clansman

pre 11 godina

Logično je da većina u srbiji ne razume Basaru. Potrebna je istorijska distanca, baš kao i pomenutom Nušiću ili recimo Domanoviću da bi VEĆINA mogla da ih razume. Većina intelektualnog kapaciteta kojeg poseduje Basara najverovatnije ne razume srbiju. Srbistan oličavaju pink "kultura", splavovi, pevaljke koje postadoše dame preko noći i slično. Kad takvim humanoidima dirneš u njihove simbole, kao što je to titov "akademik" i politkom ćosić reaguju kombinacijom cviljenja i ujedanja. Međutim, šta drugo očekivati od dece komunizma i rajinskog mentaliteta. Njima je "u se, na se i poda se", netalasanje i crkavanje komšijine krave uz neviđenu pokondirenost, blaziranost i neiskrenost smisao života. Roditelji i dedovi su im ložili vatru dedinjskim parketom a oni se sad šire po tom istom dedinju, po TUĐEM i OTETOM, baš kao i pomenuti "akademik".

dino

pre 11 godina

Ako neko kao Basara stalno kritikuje lazni patriotizam, onda se on preporucuje kao najbolji (autenticni) patriota. Zato je Basara u sustini populisticki pisac. Nista manje nego sto je to Dobrica Cosic sa kojim on ima mnogo vise slicnosti nego sto bi hteo da prizna.

Nenad

pre 11 godina

Zaprepascen sam...Basara ne razume osnovne koncepte. Darinova teorija je naucna teorija tj teorija koja se moze opovrgnuti, pokazati da nije tacna. Kreacionisticka teorija nije naucna teorija. Nema tu verujem, ne verujem ili se nesto moze opovrgnuti ili dokazati ili ne.

Djordjejugos

pre 11 godina

Ljubomora, vas kriticara je ocigledna ! Preslisajte se, sta ste vi to, napisali i objavili. Naravno, Basara ne velica protagoniste "velike Srbije i nebeskog naroda", i zato vam se ne svidja ! Jednom davno je, pok. novinar "Vremena"-Cerovic, takvima kao sto ste vi, dao odlicnu dignozu u clanku, "Dobrovoljni davaoci tudje krvi". Udobno sedite u foteljama, drzavnih i poludrzavnih ustanova i preduzeca i ponasate se po onoj narodnoj; "braca Srbi poput vetra, sad za Antu, sad za Petra".
Velicate i branite akademske titule. Kada bi neko smeo da vam pregleda radove na osnovu kojih ste dobili titule, kao sto je to bio slucaj u Nemackoj, lako bi se ustanovilo, koliko je "resavska skola" bila prisutna.
Basara pise, aktuelno, zanimljivo i kriticki. Ima hrabrosti da kritikuje, sve sto je negativno u drustvu i zato ga moramo ceniti. Naravno, vi za tako nesto, nemate hrabrosti, jer cuvate fotelje !
Kritikujete ga da je kao Ambasador, zivio na racun drzave, ciju politiku, ostro iz dana u dan "po prstima udara".
Treba da znate, da je Basara, organizovanjem par akcija, "pomoc nastradalom srpskom narodu", sakupio vise navca, i poslao u zemlju, nego sto je cetverogodisnji budzet, Ambasade na Kipru.

Avangarda

pre 11 godina

I ja gdine Basara nisam verovao da ce se desiti to o cemu su pisali doticni pisci,ni sada tj u bliskoj proslosti,niti u buducnosti.Ali cinjenica sto se to desilo i sto su mnogi akademici i knjizevnici bili za takvo desavanje,bilo kao autori "Memoranduma" bilo podzavajuci takvu politiku,govori gde smo mi zalutali i zasto se to desilo.Ako je ceo svet koji je stenjao pod cizmom komunizma i sovjetske okupacije okrenuo list i decenije zivota u konc logoru,a jedino Srbija i njeni intelektualci izabrali konc logor,onda to nesto govori i o nama i o nasoj eliti.Na zalost to je tacno sto je receno za D.Cosica.On je zaista uspeo u svom naumu,ostvario je "seosku civilizaciju" humano preseljenje stanovnistva, domacinsku i primitivnu Srbiju.Uspeo je da od jedne zemlje,koja je bila ispred ostalih komunistickih zemalja,koja je imala vise potencijala da bude tu gde je Slovenija danas,napravi jedno prlo,neuzoranu ledinu iz koje ljudi beze glavom bez obzira,bilo da su intelektualci,inzenjeri ili obicni radnici.On je uspeo da ostvari to,zato sto mi nismo uspeli da ga u tome sprecimo.I dzaba pozivanje na Staljingrad,Titograd,Tiranu,to su sada moderni gradovi.Sada je Beograd i Staljnigrad i Pjong Jang i Moskva i Tirana iz doba "brke",upravo zahvaljujuci raznim Cosicima i ostalim primitivcima sa "pokricem",arhitektama zlocina i ubijanja,koji su izvrsni pisci,ali cije bavljenje politikom je opasno za Srbiju.

Del Boy

pre 11 godina

Basara cilja pravo u centar! Iako nisam pročitao nijednu njegovu knjigu gledao sam neka njegova gostovanja u emisijama i mislim da je čovek na mestu. Ne moram da pominjem da sam se od srca nasmejao.

gorak covek

pre 11 godina

Protiv Cosica nema borbe...hmm... Pa nema je, jer kad bi Cosic i zeleo da se bori, on za tu borbu ne bi imao mogucnosti. Prosto, u Srbiji danas su Cosicu zatvorena sva vrata, dok Basara moze da, kad god to pozeli, pljucne malo na Cosica, malo na Kusturicu. I sto je najveca ironija, sve vreme ce se on predstavljati kao ugnjetena strana. Kompletna danasnja medijska i kulturna elita stoji bez izuzetka na raspolaganju raznim Basarama koji vrte svoju pricu o Srbima kao vecitim krivcima za sve, "populističkom kulturnom modelu" i "prostakluku kao nacinu zivljenja (wtf?)". Elem, smorio si. Vise nije 2000ta vec 2012ta, sto-sta se dogodilo u medjuvremenu, tako da bih ja, a i vecina naroda u ovoj zemlji, zaista mnogo voleo da ovakvi petooktobarski drugovi Streljnikovi prestanu da nas terorisu.

Detalj

pre 11 godina

@Dobrica "rodjak sa majmunom" - to su ti jaki argumenti kreacionista. Izmedju vas i onih sto veruju da ce da budu sa 72 device u raju kad se dignu u vazduh nema razlike. Kad se covek dovoljno potrudi moze sebe da ubedi u sve i svasta.

Napred zuto - nazad braon

pre 11 godina

Cuveni Basra, vrli nas ambasador na Kipru u vrloj eri DOS-a.
Tamo je otisao kao sigurno veliki poznavalac grckog jezika, kulture i diplomatije.
I on deli lekcije drugima sta je pogresno i moralno i sta ti ja znam sta vec njemu nije po volji a sam je karikatura ovog sistema mediokritetstva gde se pametni za nista ne pitaju i o svemu odlucuju netalentovani.

miloš Novi Sad

pre 11 godina

Tako je. Ko zeli da bude rodjak sa majmunom, neka izvoli, a nas "zaostale" neka pusti da verujemo u Boga. Slazem se i sa kritikom promocije Beograda kao prestonice zabave, sto nam nikad nece privuci veliki broj turista.
(Dobrica, 8. oktobar 2012 10:59)

Rođak sa majmunom? Posle se čude ljudi kada ovakve "vernike" optužuju da su glupavi. Gospodin Vernik, molim Vas da u ruke uzmete Darvinovu knjigu i pokažete mi gde on to kaže da je čovek potekao od - majmuna. Posle toga bi mogli uzeti i Novi Zavet, cenim da su Vam neke Isusove poruke promakle.

Milan

pre 11 godina

@Djordjejugos,

Svidja mi se sto Basara ne velica veliku Srbiju i sto kritikuje nase mane,medjutim da li zbog toga treba da vredja ceo nas narod na otprilike 300 stranica?Ako Srbi mastaju o velikoj Srbiji i ako su puni agresivnih i losih osobina,sta bi cenjeni pisac Basara napisao o Nemackoj i Nemcima???Ah da,njima se sve prasta jer su bogati i napredni?!

@Nema tu
Ne glasam za Tomu i SNS i protivnik sam sadasnje vlasti, a veliki sam protivnik Basarine pseudoknjizevnosti!

Zox

pre 11 godina

Ne moraju pisci da budu posteni niti dobri ljudi, a jos manje inteligentni. Pisanje je (izmedju ostalog) i zanat i to, recimo, Den Braun odlicno zna, a publika sve vise trazi "kratke" dozivljaje, da ne kazem plitke i to pomalo objasnjava i popularnost ovog "pisca" (volio bih da mi objasni sta zeli u svojim delima, obicno ne zna ni sam u kojem pravcu ide - talenat?). Najvaznije je da se prica o vama...

Sto se tice Ivangrada, Titograda, Jajcograda i slicno... Oni NISU gradjeni kao "neko-gradovi" vec je to menjano politicki. Kako sam razumeo, u Visegradu se GRADI Andric grad (koliko god bili za ili protiv), a ne menja naziv.

zapitaj se i ti, citaoce

pre 11 godina

Svi mislimo isto kao Basara, osim sto neki priznaju a neki ne. Oni koji ne priznaju ili oni koji su veliki kriticari Basare, to rade samo iz trenutnog koristoljublja jer iskrenih fanatika je uvek jako malo. Samo pogledajte ko kritikuje i pljuje i bice vam jasno. Ako je Basara angazovan, ko ga je angazovao, da li neki strani placenik ili domaci?
Ili je ipak angazavao samog sebe od muke sto nam kao drzavi i njenim gradjanima ide kao bosonogom po trnju?

Basara i Cosic violine istog - nesimfonijskog - orkestra

pre 11 godina

Cekaj: jel to samo on (Basara) ima tapiju na stopostotnu istinu?

PS Sve mi se cini - to mi je, cak, prva misao bila citajuci ovaj intrvju- da ce i on (Basara) u drustvo sa Pekicem, Kisom i dr. koje pominje, u isti kontekst na kraju svog bioloskog puta. Stavise, bice mnogo, mnogo manje pominjan.

slavomir

pre 11 godina

Nikada nisam uzivao ni u Cosicevim delima, ali ni u Basarinim. Njihovo prisustvo u javnosti je u potpunom neskladu sa njihovim knjizevnim znacajem. Ali, postoji nesto po cemu je Cosic daleko iznad Basare. U vremenu kada su nasom kulturom harali wegovi ideoloski drugovi, Cosic je u svojim delima pokusavao da naslika i glas one druge, razvlascene i gradjanske Srbije. Naravno, da je to slikanje nije bilo objektivno, ali je unesen kakav-takav dijalog. Basara, s druge strane, nema u svojim delima nijedan glas osim sopstvenog, a sve drugo je svedeno samo na najobicniju karikaturu. Drugim recima, Basarino delo nema dijalosku dimenziju. A nemaju ga ni njegovi nadmeni i politikanstki nastupi u javnosti. Samo neko ko ne veruje u svoje delo mora da se svakodnevno slika za novine.

Darko

pre 11 godina

Sasvim dobar pisac, uvredljiv, sarkastičan, i svidelo se nekome ili ne istorijski sasvim dobro edukovan.
Ako vas zanima prava istorijska slika moderne Srbije i srpskog naroda treba se upustiti u izučavanje ne ideoloških i guslarskih verzija istorije, već originalnih dokumenata i svedočenja. A oni će nam sasvim sigurno pokazati da zadnja dva veka svoje istorije jesu upravo onakva kakvim ih Basara i prikazuje. Ruku na srce čitav buljuk secikesa, razbojnika i demagoga koji žive na sistematski stvorenom sistemu demagogije koji decenijama uzima sve najbolje što biološki što duhovno ovaj narod poseduje.
Samo se nadam da će uskoro Basara svoju pažnju preusmeriti i sa "branitelja nacionalne ideologije" i na "branitelje evropskog liberalizma" koji predstavljaju samo drugi ekstremni kraj ove ludačke priče zvane Srbija.

NIml

pre 11 godina

Kako su svi reciti kad treba nekog ili nesto kritikovati. I ovaj Basara i "komentatori". Dobro, ajde, Basara, njemu je to posao, al' ovi...

Jasna Simonovic

pre 11 godina

Toliko toga pametnog Basara "prospe", a zatim "pospe" nekom neopisivom vulgarnom samozadovoljavajućom prepotentnošću (izvinjavam se na ovako dugom opisu, nemam vremena da skratim), kao što je rečenica o erkondišnu u paklu... (Odakle li zna da nema erkondišta, da li je bio tamo ili se raspitivao kod nekog od "posetolaca crkve"?-ha!)...
ps Umalo da ne pročitam tekst zbog lošeg naslova!

MIX

pre 11 godina

Kada se poziva na Andrića,i upućuje druge na "skromnog" čoveka, Basara misli na sve druge ali ne i na sebe! Ono što bi drugima da zakine sebi uzima za pravo! A da se on ugleda na Andrića, ne bi on pričao o Dobrici Ćosiću već bi pričao o sebi - kroz svoje romane! Što manje znamo da kažemo o sebi i da ozbiljno pišemo - to više pričamo o drugima i zanimaju nas sve banalnije teme! Basara, sedi, ćuti i piši! Po tome ćemo te ceniti i ni po čemu drugom...

miloš

pre 11 godina

Nisam književni teoretičar niti kritičar, ali S.Basaru čitam već dugo i sa velikim nestrpljenjem očekujem svaki njegov novi roman.Pročitao sam gotovo sve što je napisao, jer jednostavno osećam potrebu za njegovim pitkim, britkim i ne sasvim jasnim opažanjima,koji nekad izmiču našem logičnom i praktičnom raciu.Basara je jedinstvena pojava na našem ne samo književnom nebu nego je i kulturološki fenomen,provokativan, drzak, smeo, koji ruši istorijske tabue i klišee.On je izuzetna pojava u našoj književnosti jer nema uzora ni u jednoj književnoj ličnosti kod nas.NJegovo remek delo "Fama o biciklistima"je delo izuzetnog erudite,filozofa i čoveka koji odlično poznaje istoriju svog naroda i filozofiju, da ništa slično neće biti napisano u našoj književnosti duži niz godina.Delo je vrlo obimno i složene strukture i mogu ga čitati samo oni koji su zgađeni našim lažnim mitovima, koji istoriju doživljavaju ne kao zbir istorijskih podataka nego "paklenu igru biografija",kako u svom eseju Drvo istorije kaže Basara.Naravno nemam nameru da pišem panegirike o njemu,mnogo toga može i da mu se zameri, naravno,a pogotovu njegov kritičan odnos prema svojoj naciji i njenim simbolima,što je naročito uočljivo u delu "Maj kampf".

licemerje

pre 11 godina

"Napisali ste da je krah Evrope (pa i Srbije) nastupio kada su potrebe prevladale principe - da je za čoveka 21. veka guzica vrhunska briga“.

Njegovi politicki pogledi su pravi primer ovoga sto je napisao.

Plavuša

pre 11 godina

Ako mi dopustite, citiraću g. Ivu Andrića:
"Ima mnogo osetljivih i slabih ljudi koji celog svog veka očekuju i žele neki svoj potpun i konačan obračun sa životom, sa društvom, sa ljudima oko sebe; pokušavaju često i na razne načine da ga izvrše i, naravno, nikad ne uspevaju; troše u to najbolje snage i najlepše godine; propuštaju sve prilike da ma šta stvarno i korisno urade... Samo poneki od njih, koji je pored toga i umetnik, uspeva ponekad da od svog jalovog maštanja i od svog nerešivog spora sa životom i od svoje nesposobnosti da ga reši, načini umetničko delo... i zbog svoje nezdrave iluzije da smisao svom jedinom, upropašćenom životu..."
G. Basara je okej. Nije da ne razumem njegovu "ljubav" prema Srbiji iz dalekog sveta, onako sa visine i punog stomaka. Ali ne treba baš sve i svakog "zamračivati". Jer nemoć se sveti a povređena sujeta želi po svaku cenu da vlada i zapoveda, ruši i postavlja."

Dragan

pre 11 godina

Jaoj, srpska elito... "ako je stampa dobra, slika bolje izgleda tu nego uzivo" (parafraziram). Kuku majko... Pa to je praaavi umetnik! Hvala vam puuuno sto ste preneli ovaj intervju u celini jer da mi je neko drugi rekao, ne bih verovao...

Dedukcija

pre 11 godina

Ajde sve, ali nisam očekivao od tako pametnog čoveka da veruje da su dinosaurusi živeli uporedo sa ljudima... Ko veruje u kreacionizam veruje da su ljudi i ti-reks živeli u istom dobu. Nadam se da se šalio.

zbunjen

pre 11 godina

iskreno,nije mi jasno ovolika kolicina negativnih komentara na ovaj intervju.niti on tu nekoga previse vredja niti se po meni ne cini nesto preterano prepotentan.Cak ni ne kritikuje previse,a i kad kritikuje cini to u nekom opstijem smislu.
Basara je po meni uz Albaharija najbolji zivi srpski pisac,mozda nije u rangu Kisa i Pekica ali je dovoljno blizu po kvalitetu njima da je vredan da ga salusamo,najbolje citajuci njegova dela.
Provokativan jeste,ali takav mu je stil,svako ko je procitao njegove knjige je vec navikao da on ismijava uobicajeni nacin razmisljanja. I to sto on u svojim delima "vredja" Srbiju i srpski svet je valjda ocigledno kritika kojoj je cilj da podstakne ljude da uoce probleme u svom okruzenju i da se na neki naci bore za bolje sutra,postajuci svesni da ovo danas nije idealno.Naravno,on cesto preuvelicava sitaciju predstavlja je na groteksni nacin,ali covek je knjizevnik, ne pisac udzbenika.
A sto se tice Dobrice Cosica,mozda tu i ima nekog licne netrpljivosti,ali meni se cini da on njega odavno koristi kao simbol negativnih pojava.
Ne razumem zasto se sve sto ljudi govore uzima za bukvalno,narocito kada govore pisci.

Dragan Dimitrijević/N.S.

pre 11 godina

Bravo Svetislave! Bez obzira što si, i šta pročitao, a vezano za našu mračnu, te neočekivano skorašnju budućnost, ja ipak vidim odredjenu "svetlost" u okolnostima koje već ne možemo izbeći. Šta sam hteo reći? Vrlo pragmatično: Pred očima, svojijem, vidim kako mi je Država sve manja i manja. Istovremeno smrtnost je sve veća, a, potrebe za novim bušotinama svakojakih energenata, te pronalaženja raznih vrsta ruda, minerala i kojekuda škriljaca sve zahtevnija. S' druge strane i arheolozi otkopavaju, i to ne bilo šta, već K(Lj)OSKE
GIGA/MEGA MAMUTA! Kada svemu tome pridodamo žuto/crno crnilo Ministarstva prostornog planiranja, nije teško zaključiti da ĆEMO U SABIRNOM CENTRU SRBIJE SVI PONOSNO (PO)STOJATI...kao i TETKA.

Mladen Mladenovic

pre 11 godina

@"Nista nisam kriv..." Pretpostavljam da biste Vi trebali da budete taj INTELEKTUALAC za koga je rezervisana ova strana?! Gospodine, ako su svi oni koji misle drugačije, "služba", zar Vi, po šablonu, ne biste trebali da budete "peta kolona"?

hrkljus

pre 11 godina

@Milan
Ne on ne omalovazava srpski narod vec omalovazava ljudsku glupost u bilo kojem pa i u srpskom narodu. Znaci ljude koji ne prihvataju istinu i tonu sve dublje u bolsenoj lazi. No vidim ti si se pronasao, neka imas pravo da se ljutis, i da komentarises naravno

Lepa nasa Iva Andric ka' na reprodukciji slike u knjizi

pre 11 godina

Ivo Andric, a ne Iva Andric, te Ivu Andricu, a ne Ivi Andricu.
(Ako se nije menjalo pravilo zbog ucestalosti ovakve deklinacije)

Milan Ns

pre 11 godina

@ Lepa nasa Iva Andric ka' na reprodukciji slike u knjizi
Ipak niste u pravu: s obzirom na to odakle I. Andrić potiče, njegovo se ime, iako spada u I imeničku vrstu, deklinira kao imenica II odnosno III (u zavisnosti od klasifikacije), tj., kao, na primer, imenica Nikola ili Iva. Da je on rodom iz C. Gore, tada biste bili u pravu.

MunzeLjux

pre 9 godina

Volim Basaru kao pisca, pa mi je zbog toga teze sto nije u stanju da potisne te naopake osobine koje navodno karakterisu sve Slovene, a Srbe pogotovo; zlobu, pakost i zavist i sto nije u stanju da se snagom svog nesumljivog intelekta uzvisi nad njima. Staljingrad i Titograd su nazivi koji su privremeno zamenili postojeca imena gradova, da bi se ugodilo sujeti diktatora koji su u to vreme bili politicki bitni. Ivo Andric nije uzrok nikakve smene imena bilo kojeg grada, vec je jedan kulturni projekat olicen u nekoliko zgrada i ulica poneo njegovo ime. To nije grad u pravom smislu i tu nece stanovati ljudi, uostalom sve se to nalazi u Visegradu, vec ce sve sto je sagradjeno imati obrazovnu funkciju. Posle svih ratova i zla koje se po Bosni prolilo, ovo je najlepsi i najcistiji projekat, posebno ako se zna sa koliko je ljubavi i znanja andric o Bosni pisao.