Subota, 05.03.2011.

18:40

Srbi podeljeni oko pregovora

Pojedini predstavnici Srba s Kosova se zalažu za učešće u pregovorima preko kosovske delegacije, dok su drugi za to da njihove interese zastupa tim Beograda.

Izvor: B92

Srbi podeljeni oko pregovora IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

17 Komentari

Sortiraj po:

greg

pre 13 godina

Pregovori se vode izmedju Srbije, medjunarodno priznate drzave, drzave clanice UN-a, drzave kojoj po vazecoj rezoluciji UN-a pripada teritorija Kosova i izmedju samozvane i samoproglasene albanske "drzave kosova" koja niti je clanica Un-a, niti ostalih medjunarodnih organizacija i koja je po svemu samo jedan izdrzavani i sporni PREOTEKTORAT. To sto bi albanski nacionalisti i oni koji ih podrzavaju voleli da ovo bude dijalog "ravnopravnih drzava" u kojem ce se raspravljati o tome kako sto pre i sto bezbolnije da se legalizuju rezultati albanskog nacionalizma na Kosovu je problem njih samih i na njihovu zalost nece se ovi pregovori svesti samo na to. Albanska "drzava kosova" je proizvod albanskog nacionalizma i sigurno ne predstavlja ni zelje ni teznje Srba sa Kosova i samim tim je apsurdno da se tamo neki "posteni srbo" iz sls-a postavljaju za clanopve pregovarackog tima "drzave kosova" i komicno je sto neko misli da ce na taj nacin taj albanski nacionalisticki projekat predstaviti kao multietnicki i demokratski i zaista je licemerno da se Albanci ponasaju kao da samo oni imaju pravo na Kosovo i da samo oni predstavljaju i tumace sta je interes Kosova. Interesi Kosova i albanskih nacionalista iz "drzave kosova" nisu jedno te isto.

Ze.

pre 13 godina

Medjunardona zajednica nije isto sto i Amerika i sateliti. To bi svako ko ima pretenzija da drzi nekakve lekcije trebao da zna. Tako i stavovi Amerike u vezi toga da li je status "drzave kosova" resen ili nije, ne predstavljaju nikakvu ultimativnu istinu. Da je taj status vec resen kako pokusavaju da proguraju albanski nacionalisti i njihovi sponzori, zar "drzava kosova" u tom slucaju ne bi bila vec clanica Un-a i zar bi u tom slucaju Pacoli morao da ide okolo i da daje dolare za jos koje priznanje i zar bi i u tom slucaju albanski komenatori morali da dezuraju po srpskim sajtovima i da smesnim pricama ubedjuju nekoga kako je "sve reseno" i kako je ovo razgovor "dve drzave" i da klikcu na "ne preporucujem"?

Marina

pre 13 godina

Pregovori se vode između Srbije i Kosova, a timove sastavljaju vlade Srbije i Kosova. O statusu neće biti pregovora jer je to poruka Brisela, Washingtona i to je potvrdio i Tadić promjenom u rezoluciji UN. Interese Srba s Kosova mogu zastupati samo kosovski Srbi zajedno s kosovskim Albancima,u zajedničkom pregovaračkom timu kosovske vlade. Svaka tema koja se dotakne u pregovorima bit će utemeljena na činjenici da je Kosovo priznata država i to znaju kosovski Srbi ,a to zna i Beograd. Ahtisarijev plan daje nezavisnost Kosovu i široku autonomiju kosovskim Srbima,no činjenica je da Beograd nije dobio „ništa“ u rješavanju statusa Kosova pa će sad pokušati dobiti to „nešto“ ali to sigurno neće narušiti status državnosti Kosova. Čini mi se stoga da je pozicija Kosova jača u dijalogu jer Kosovo zajedno s EU i SAD polazi od nepromjenljivog statusa državnosti. Kad bi se radilo samo o većoj autonomiji Srba na Kosovu, Beograd bi imao relativno lak zadatak i vjerojatno veći uspjeh u dijalogu ;u situaciji kad Beograd očekuje ili podjelu Kosova ili ponovnu raspravu o statusu, a međunarodna zajednica je protiv, bojim se da će Srbija opet steći dojam da nije ništa postigla. Možda griješim,ali Srbija nije usmjerena toliko aktivno na zaštitu prava kosovskih Srba koliko na povrat pitanja statusa na pregovarački stol. Da Srbija naprosto želi pomoći kosovskim Srbima u novim okolnostima (75 priznanja),imala bi stotine načina da im pomogne da žive na Kosovu najbolje što je mogu,ne bi ih dovodila u položaj „izdajnika“ ili „patriota“, ne bi im savjetovala da se drže izolirano od kosovskih Albanaca, da ne prihvaćaju kosovske zakone,da se inate i protive svakom kosovskom pozivu ili aktivnosti koji bi im poboljšali uvjete života. No treba razumjeti i Srbiju ,kad bi drugačije postupila,na neki bi način prihvatila status Kosova. Pitanje je jedino koliko je važna geografija u odnosu na živog čovjeka.Odgovor na to pitanje dat će dijalog koji slijedi.

Hilmi London

pre 13 godina

Oni koji shvataju i prihvataju realnost, zaista su odlucni da zive Tu gde im je i mesto, dok oni koji to ne prihvataju u velikoj su zabludi da ce ih neko jos dugo IZDRZAVATI samo zato da bi mutili vodu, ili stvarno su odlucni da ne Zive na Kosovu.
Svako moze da bira ono sto zeli, ali ometati drugoga je NEMORALNO i NEPOSTENO (ako ON I uopste znaju sta je POSTENJE).

ACTA NON VERBA

pre 13 godina

bela kuga:
slazem se sa tobom da bismo trebali biti realiniji i shvatiti da su Kosovo i Metohija IZGUBLJENI u smislu teritorijalne i pravne kontrole od strane Srbije, ALI trebalo bi da budemo i dovoljno pametni da zastitimo sve ono sto je tamo, na zalost, ostalo - i nase sunarodnike kao i sva nasa kulturna dobra.

Inace, Vojvodina NIJE pripojena Srbiji - vec UJEDINJENA 25 Novembra 1918. Dakle, to je izglasao narod Srbi, Hrvati, Bunjevci, Slovaci i dr. Tada, nije bilo 10% Srba, nego 35-40%...i tada je Srpska Vojvodina bod Habzburzima Großwoiwode der Woiwodschaft Serbien. I kao sto mozete videti - tada je sasvim legitimno bilo da narod izglasa izdvajanje dela teritorije i pripajanje drugoj drzavi...ali to je bilo posle I sv. rata i svet je to prihvatio posle velikih zasluga srpske vojske...kao sto je i sada prihvatio nezavisnost Kosova posle velikih ****** mahom, srpske vojske...IZ TOG RAZLOGA OKRENIMO SE BUDUCNOSTI I PRESTANIMO PREBIRATI PO PROSLOSTI KOJU NE MOZEMO IZMENITI - ni nezavisnost, ni ratove ex-Yu republika niti "divnog" i slvanog nam Josipa Broza Tita i sve ostale sa njim... I ne moramo mi u EU, ali makar mozemo da sredimo svoju drzavu, to nam niko ne brani, ali treba da se izborimo sa nama samima, a to je najteze...DAKLE, SRBI MENJAJMO SE IZ KORENA I OKRENIMO SAMI SEBI, DA SVOJU DRZAVU UREDIMO TADA CE NAS SVI HTETI - I EU I DR!

Ana

pre 13 godina

(Stevan, 5. mart 2011 19:02)
"samo sloga Srbina spasava"

Da, ali postoji i ona: "Ne daj Bože da se Srbi slože. Kad se Srbi slože, teško tebi Bože."

Emigranat

pre 13 godina

Vrlo smesno! R.Trajkovic kaze da izabrani predstavnici srpske manjine u vladi Kosova ne predstavljaju srbe! To je razumljivo, jer oni predstavljaju srpsku manjinu (mestane) a ne dosljake i ostale...

piksi

pre 13 godina

Nije mi jasno ko da pregovara SLS partija koja je nastala po volji Drenicke grupe...pa zar nisu ukinuli cirilicu u Parlametu Kosova zahvaljujuci bas tom Petrovicu kome porodica zivi u Nisu pa bih da malo o nasim porodicama on brine..i da pregovara..jadna nam majka ako on brine o nama..

bela kuga

pre 13 godina

Ovde u Sj. Americi takve ljude zovu "armchair general' [general iz fotelje]. Samo bi da nesto komanduju, a kada ih se konkretno pozove da se ukljuce u proces onoga sto kritikuju - nece.
Kada mi shvatimo da je Srbija 1999. godine izgubila rat - kapitulirala isto kao Ausrougarska 80 godina ranije, bice nam lakse.
A posle kapitulacije Austro- Ugarske i mi 'omastismo brke' - dobismo Vojvodnu koju sada smatramo da je nasa hiljade godina.
Stavite malo statistiku da radi i A kafa smo dobili Vojvodinu u njoj je bilo 10% Srba. A sada je oko 80%.
A nazalost broj Srba i u Srbiji i na Kosovu se stalno smanjuje jer znamo da na godisnjem nivou u Srbiji svake godine izumre [manje se rodi nego sto umre] gradic od 30.000 stanovnika.
Nas ce dokrajciti 'bela kuga'

Bez_cenzure

pre 13 godina

Srbi Kosovari su podeljeni, zato sto su novoj drzavi Kosovo dodeljeni, a niko ih nije ni pitao.
Logicno je. Neki su se snasli, neki nisu u novoj im drzavi.

Lazar

pre 13 godina

Naslov ove vesti me neodoljivo podseća na onu epizodu Crne Guje kad je bio na brodu sa onim nepokretnim kapetanom. Isplovilu su na pučinu i nisu znali kako da se vrate nazad za Englesku, i Crni Guja je predložio da pitaju nekoga od članova posade, uz opasku da je shvatio da je uobičajena pomorska praksa da se na brodu ima posada. Tada mu je taj nepokretni kapetan rekao: "Pa vidite, tu su mišljenja podeljena. Svi smatraju da treba da se ima posada, a ja smatram da ne treba" :).
Slično je i sa ovom vešću. Nisu Srbi podeljeni nego mala šačica prodanih duša služi kao ikebana nelegalnim vlastima Kosova zarad svojih interesa. Da Srbi sa KiM nisu tako eksplicitni u odbijanju lažne Kosovske države, čak i po cenu sukoba sa Beogradom, ne bi ni bilo potrebe za ikakvim pregovorima. Trudite se da malo objektivnije izveštavate.

Stevan

pre 13 godina

A kad su Srbi bili slozni? Nikad, pa ni kad su bili u ratu sa nemcima su se medjusobno delili i klali. Kao malog su me ucili "samo sloga Srbina spasava" a nas narod je susta suprotnost tome.

Kosovski Srbin

pre 13 godina

Slusao sam juce Dalibora na ovoj tribini i jedino on realno govori o stanju na terenu. Da je malo pameti u Beogradu, pozvati ga da pomogne pregovorackom timu u predstojecim razgovorima sa Pristinom. Ovde se vec prica da je on dobio poziv da bude u timu Pristine ali da ga je on odbio.

bela kuga

pre 13 godina

Ovde u Sj. Americi takve ljude zovu "armchair general' [general iz fotelje]. Samo bi da nesto komanduju, a kada ih se konkretno pozove da se ukljuce u proces onoga sto kritikuju - nece.
Kada mi shvatimo da je Srbija 1999. godine izgubila rat - kapitulirala isto kao Ausrougarska 80 godina ranije, bice nam lakse.
A posle kapitulacije Austro- Ugarske i mi 'omastismo brke' - dobismo Vojvodnu koju sada smatramo da je nasa hiljade godina.
Stavite malo statistiku da radi i A kafa smo dobili Vojvodinu u njoj je bilo 10% Srba. A sada je oko 80%.
A nazalost broj Srba i u Srbiji i na Kosovu se stalno smanjuje jer znamo da na godisnjem nivou u Srbiji svake godine izumre [manje se rodi nego sto umre] gradic od 30.000 stanovnika.
Nas ce dokrajciti 'bela kuga'

Stevan

pre 13 godina

A kad su Srbi bili slozni? Nikad, pa ni kad su bili u ratu sa nemcima su se medjusobno delili i klali. Kao malog su me ucili "samo sloga Srbina spasava" a nas narod je susta suprotnost tome.

Kosovski Srbin

pre 13 godina

Slusao sam juce Dalibora na ovoj tribini i jedino on realno govori o stanju na terenu. Da je malo pameti u Beogradu, pozvati ga da pomogne pregovorackom timu u predstojecim razgovorima sa Pristinom. Ovde se vec prica da je on dobio poziv da bude u timu Pristine ali da ga je on odbio.

Bez_cenzure

pre 13 godina

Srbi Kosovari su podeljeni, zato sto su novoj drzavi Kosovo dodeljeni, a niko ih nije ni pitao.
Logicno je. Neki su se snasli, neki nisu u novoj im drzavi.

Lazar

pre 13 godina

Naslov ove vesti me neodoljivo podseća na onu epizodu Crne Guje kad je bio na brodu sa onim nepokretnim kapetanom. Isplovilu su na pučinu i nisu znali kako da se vrate nazad za Englesku, i Crni Guja je predložio da pitaju nekoga od članova posade, uz opasku da je shvatio da je uobičajena pomorska praksa da se na brodu ima posada. Tada mu je taj nepokretni kapetan rekao: "Pa vidite, tu su mišljenja podeljena. Svi smatraju da treba da se ima posada, a ja smatram da ne treba" :).
Slično je i sa ovom vešću. Nisu Srbi podeljeni nego mala šačica prodanih duša služi kao ikebana nelegalnim vlastima Kosova zarad svojih interesa. Da Srbi sa KiM nisu tako eksplicitni u odbijanju lažne Kosovske države, čak i po cenu sukoba sa Beogradom, ne bi ni bilo potrebe za ikakvim pregovorima. Trudite se da malo objektivnije izveštavate.

Marina

pre 13 godina

Pregovori se vode između Srbije i Kosova, a timove sastavljaju vlade Srbije i Kosova. O statusu neće biti pregovora jer je to poruka Brisela, Washingtona i to je potvrdio i Tadić promjenom u rezoluciji UN. Interese Srba s Kosova mogu zastupati samo kosovski Srbi zajedno s kosovskim Albancima,u zajedničkom pregovaračkom timu kosovske vlade. Svaka tema koja se dotakne u pregovorima bit će utemeljena na činjenici da je Kosovo priznata država i to znaju kosovski Srbi ,a to zna i Beograd. Ahtisarijev plan daje nezavisnost Kosovu i široku autonomiju kosovskim Srbima,no činjenica je da Beograd nije dobio „ništa“ u rješavanju statusa Kosova pa će sad pokušati dobiti to „nešto“ ali to sigurno neće narušiti status državnosti Kosova. Čini mi se stoga da je pozicija Kosova jača u dijalogu jer Kosovo zajedno s EU i SAD polazi od nepromjenljivog statusa državnosti. Kad bi se radilo samo o većoj autonomiji Srba na Kosovu, Beograd bi imao relativno lak zadatak i vjerojatno veći uspjeh u dijalogu ;u situaciji kad Beograd očekuje ili podjelu Kosova ili ponovnu raspravu o statusu, a međunarodna zajednica je protiv, bojim se da će Srbija opet steći dojam da nije ništa postigla. Možda griješim,ali Srbija nije usmjerena toliko aktivno na zaštitu prava kosovskih Srba koliko na povrat pitanja statusa na pregovarački stol. Da Srbija naprosto želi pomoći kosovskim Srbima u novim okolnostima (75 priznanja),imala bi stotine načina da im pomogne da žive na Kosovu najbolje što je mogu,ne bi ih dovodila u položaj „izdajnika“ ili „patriota“, ne bi im savjetovala da se drže izolirano od kosovskih Albanaca, da ne prihvaćaju kosovske zakone,da se inate i protive svakom kosovskom pozivu ili aktivnosti koji bi im poboljšali uvjete života. No treba razumjeti i Srbiju ,kad bi drugačije postupila,na neki bi način prihvatila status Kosova. Pitanje je jedino koliko je važna geografija u odnosu na živog čovjeka.Odgovor na to pitanje dat će dijalog koji slijedi.

Hilmi London

pre 13 godina

Oni koji shvataju i prihvataju realnost, zaista su odlucni da zive Tu gde im je i mesto, dok oni koji to ne prihvataju u velikoj su zabludi da ce ih neko jos dugo IZDRZAVATI samo zato da bi mutili vodu, ili stvarno su odlucni da ne Zive na Kosovu.
Svako moze da bira ono sto zeli, ali ometati drugoga je NEMORALNO i NEPOSTENO (ako ON I uopste znaju sta je POSTENJE).

Emigranat

pre 13 godina

Vrlo smesno! R.Trajkovic kaze da izabrani predstavnici srpske manjine u vladi Kosova ne predstavljaju srbe! To je razumljivo, jer oni predstavljaju srpsku manjinu (mestane) a ne dosljake i ostale...

ACTA NON VERBA

pre 13 godina

bela kuga:
slazem se sa tobom da bismo trebali biti realiniji i shvatiti da su Kosovo i Metohija IZGUBLJENI u smislu teritorijalne i pravne kontrole od strane Srbije, ALI trebalo bi da budemo i dovoljno pametni da zastitimo sve ono sto je tamo, na zalost, ostalo - i nase sunarodnike kao i sva nasa kulturna dobra.

Inace, Vojvodina NIJE pripojena Srbiji - vec UJEDINJENA 25 Novembra 1918. Dakle, to je izglasao narod Srbi, Hrvati, Bunjevci, Slovaci i dr. Tada, nije bilo 10% Srba, nego 35-40%...i tada je Srpska Vojvodina bod Habzburzima Großwoiwode der Woiwodschaft Serbien. I kao sto mozete videti - tada je sasvim legitimno bilo da narod izglasa izdvajanje dela teritorije i pripajanje drugoj drzavi...ali to je bilo posle I sv. rata i svet je to prihvatio posle velikih zasluga srpske vojske...kao sto je i sada prihvatio nezavisnost Kosova posle velikih ****** mahom, srpske vojske...IZ TOG RAZLOGA OKRENIMO SE BUDUCNOSTI I PRESTANIMO PREBIRATI PO PROSLOSTI KOJU NE MOZEMO IZMENITI - ni nezavisnost, ni ratove ex-Yu republika niti "divnog" i slvanog nam Josipa Broza Tita i sve ostale sa njim... I ne moramo mi u EU, ali makar mozemo da sredimo svoju drzavu, to nam niko ne brani, ali treba da se izborimo sa nama samima, a to je najteze...DAKLE, SRBI MENJAJMO SE IZ KORENA I OKRENIMO SAMI SEBI, DA SVOJU DRZAVU UREDIMO TADA CE NAS SVI HTETI - I EU I DR!

Ze.

pre 13 godina

Medjunardona zajednica nije isto sto i Amerika i sateliti. To bi svako ko ima pretenzija da drzi nekakve lekcije trebao da zna. Tako i stavovi Amerike u vezi toga da li je status "drzave kosova" resen ili nije, ne predstavljaju nikakvu ultimativnu istinu. Da je taj status vec resen kako pokusavaju da proguraju albanski nacionalisti i njihovi sponzori, zar "drzava kosova" u tom slucaju ne bi bila vec clanica Un-a i zar bi u tom slucaju Pacoli morao da ide okolo i da daje dolare za jos koje priznanje i zar bi i u tom slucaju albanski komenatori morali da dezuraju po srpskim sajtovima i da smesnim pricama ubedjuju nekoga kako je "sve reseno" i kako je ovo razgovor "dve drzave" i da klikcu na "ne preporucujem"?

Ana

pre 13 godina

(Stevan, 5. mart 2011 19:02)
"samo sloga Srbina spasava"

Da, ali postoji i ona: "Ne daj Bože da se Srbi slože. Kad se Srbi slože, teško tebi Bože."

piksi

pre 13 godina

Nije mi jasno ko da pregovara SLS partija koja je nastala po volji Drenicke grupe...pa zar nisu ukinuli cirilicu u Parlametu Kosova zahvaljujuci bas tom Petrovicu kome porodica zivi u Nisu pa bih da malo o nasim porodicama on brine..i da pregovara..jadna nam majka ako on brine o nama..

greg

pre 13 godina

Pregovori se vode izmedju Srbije, medjunarodno priznate drzave, drzave clanice UN-a, drzave kojoj po vazecoj rezoluciji UN-a pripada teritorija Kosova i izmedju samozvane i samoproglasene albanske "drzave kosova" koja niti je clanica Un-a, niti ostalih medjunarodnih organizacija i koja je po svemu samo jedan izdrzavani i sporni PREOTEKTORAT. To sto bi albanski nacionalisti i oni koji ih podrzavaju voleli da ovo bude dijalog "ravnopravnih drzava" u kojem ce se raspravljati o tome kako sto pre i sto bezbolnije da se legalizuju rezultati albanskog nacionalizma na Kosovu je problem njih samih i na njihovu zalost nece se ovi pregovori svesti samo na to. Albanska "drzava kosova" je proizvod albanskog nacionalizma i sigurno ne predstavlja ni zelje ni teznje Srba sa Kosova i samim tim je apsurdno da se tamo neki "posteni srbo" iz sls-a postavljaju za clanopve pregovarackog tima "drzave kosova" i komicno je sto neko misli da ce na taj nacin taj albanski nacionalisticki projekat predstaviti kao multietnicki i demokratski i zaista je licemerno da se Albanci ponasaju kao da samo oni imaju pravo na Kosovo i da samo oni predstavljaju i tumace sta je interes Kosova. Interesi Kosova i albanskih nacionalista iz "drzave kosova" nisu jedno te isto.

Lazar

pre 13 godina

Naslov ove vesti me neodoljivo podseća na onu epizodu Crne Guje kad je bio na brodu sa onim nepokretnim kapetanom. Isplovilu su na pučinu i nisu znali kako da se vrate nazad za Englesku, i Crni Guja je predložio da pitaju nekoga od članova posade, uz opasku da je shvatio da je uobičajena pomorska praksa da se na brodu ima posada. Tada mu je taj nepokretni kapetan rekao: "Pa vidite, tu su mišljenja podeljena. Svi smatraju da treba da se ima posada, a ja smatram da ne treba" :).
Slično je i sa ovom vešću. Nisu Srbi podeljeni nego mala šačica prodanih duša služi kao ikebana nelegalnim vlastima Kosova zarad svojih interesa. Da Srbi sa KiM nisu tako eksplicitni u odbijanju lažne Kosovske države, čak i po cenu sukoba sa Beogradom, ne bi ni bilo potrebe za ikakvim pregovorima. Trudite se da malo objektivnije izveštavate.

Marina

pre 13 godina

Pregovori se vode između Srbije i Kosova, a timove sastavljaju vlade Srbije i Kosova. O statusu neće biti pregovora jer je to poruka Brisela, Washingtona i to je potvrdio i Tadić promjenom u rezoluciji UN. Interese Srba s Kosova mogu zastupati samo kosovski Srbi zajedno s kosovskim Albancima,u zajedničkom pregovaračkom timu kosovske vlade. Svaka tema koja se dotakne u pregovorima bit će utemeljena na činjenici da je Kosovo priznata država i to znaju kosovski Srbi ,a to zna i Beograd. Ahtisarijev plan daje nezavisnost Kosovu i široku autonomiju kosovskim Srbima,no činjenica je da Beograd nije dobio „ništa“ u rješavanju statusa Kosova pa će sad pokušati dobiti to „nešto“ ali to sigurno neće narušiti status državnosti Kosova. Čini mi se stoga da je pozicija Kosova jača u dijalogu jer Kosovo zajedno s EU i SAD polazi od nepromjenljivog statusa državnosti. Kad bi se radilo samo o većoj autonomiji Srba na Kosovu, Beograd bi imao relativno lak zadatak i vjerojatno veći uspjeh u dijalogu ;u situaciji kad Beograd očekuje ili podjelu Kosova ili ponovnu raspravu o statusu, a međunarodna zajednica je protiv, bojim se da će Srbija opet steći dojam da nije ništa postigla. Možda griješim,ali Srbija nije usmjerena toliko aktivno na zaštitu prava kosovskih Srba koliko na povrat pitanja statusa na pregovarački stol. Da Srbija naprosto želi pomoći kosovskim Srbima u novim okolnostima (75 priznanja),imala bi stotine načina da im pomogne da žive na Kosovu najbolje što je mogu,ne bi ih dovodila u položaj „izdajnika“ ili „patriota“, ne bi im savjetovala da se drže izolirano od kosovskih Albanaca, da ne prihvaćaju kosovske zakone,da se inate i protive svakom kosovskom pozivu ili aktivnosti koji bi im poboljšali uvjete života. No treba razumjeti i Srbiju ,kad bi drugačije postupila,na neki bi način prihvatila status Kosova. Pitanje je jedino koliko je važna geografija u odnosu na živog čovjeka.Odgovor na to pitanje dat će dijalog koji slijedi.

bela kuga

pre 13 godina

Ovde u Sj. Americi takve ljude zovu "armchair general' [general iz fotelje]. Samo bi da nesto komanduju, a kada ih se konkretno pozove da se ukljuce u proces onoga sto kritikuju - nece.
Kada mi shvatimo da je Srbija 1999. godine izgubila rat - kapitulirala isto kao Ausrougarska 80 godina ranije, bice nam lakse.
A posle kapitulacije Austro- Ugarske i mi 'omastismo brke' - dobismo Vojvodnu koju sada smatramo da je nasa hiljade godina.
Stavite malo statistiku da radi i A kafa smo dobili Vojvodinu u njoj je bilo 10% Srba. A sada je oko 80%.
A nazalost broj Srba i u Srbiji i na Kosovu se stalno smanjuje jer znamo da na godisnjem nivou u Srbiji svake godine izumre [manje se rodi nego sto umre] gradic od 30.000 stanovnika.
Nas ce dokrajciti 'bela kuga'

Bez_cenzure

pre 13 godina

Srbi Kosovari su podeljeni, zato sto su novoj drzavi Kosovo dodeljeni, a niko ih nije ni pitao.
Logicno je. Neki su se snasli, neki nisu u novoj im drzavi.

piksi

pre 13 godina

Nije mi jasno ko da pregovara SLS partija koja je nastala po volji Drenicke grupe...pa zar nisu ukinuli cirilicu u Parlametu Kosova zahvaljujuci bas tom Petrovicu kome porodica zivi u Nisu pa bih da malo o nasim porodicama on brine..i da pregovara..jadna nam majka ako on brine o nama..

Kosovski Srbin

pre 13 godina

Slusao sam juce Dalibora na ovoj tribini i jedino on realno govori o stanju na terenu. Da je malo pameti u Beogradu, pozvati ga da pomogne pregovorackom timu u predstojecim razgovorima sa Pristinom. Ovde se vec prica da je on dobio poziv da bude u timu Pristine ali da ga je on odbio.

Ana

pre 13 godina

(Stevan, 5. mart 2011 19:02)
"samo sloga Srbina spasava"

Da, ali postoji i ona: "Ne daj Bože da se Srbi slože. Kad se Srbi slože, teško tebi Bože."

ACTA NON VERBA

pre 13 godina

bela kuga:
slazem se sa tobom da bismo trebali biti realiniji i shvatiti da su Kosovo i Metohija IZGUBLJENI u smislu teritorijalne i pravne kontrole od strane Srbije, ALI trebalo bi da budemo i dovoljno pametni da zastitimo sve ono sto je tamo, na zalost, ostalo - i nase sunarodnike kao i sva nasa kulturna dobra.

Inace, Vojvodina NIJE pripojena Srbiji - vec UJEDINJENA 25 Novembra 1918. Dakle, to je izglasao narod Srbi, Hrvati, Bunjevci, Slovaci i dr. Tada, nije bilo 10% Srba, nego 35-40%...i tada je Srpska Vojvodina bod Habzburzima Großwoiwode der Woiwodschaft Serbien. I kao sto mozete videti - tada je sasvim legitimno bilo da narod izglasa izdvajanje dela teritorije i pripajanje drugoj drzavi...ali to je bilo posle I sv. rata i svet je to prihvatio posle velikih zasluga srpske vojske...kao sto je i sada prihvatio nezavisnost Kosova posle velikih ****** mahom, srpske vojske...IZ TOG RAZLOGA OKRENIMO SE BUDUCNOSTI I PRESTANIMO PREBIRATI PO PROSLOSTI KOJU NE MOZEMO IZMENITI - ni nezavisnost, ni ratove ex-Yu republika niti "divnog" i slvanog nam Josipa Broza Tita i sve ostale sa njim... I ne moramo mi u EU, ali makar mozemo da sredimo svoju drzavu, to nam niko ne brani, ali treba da se izborimo sa nama samima, a to je najteze...DAKLE, SRBI MENJAJMO SE IZ KORENA I OKRENIMO SAMI SEBI, DA SVOJU DRZAVU UREDIMO TADA CE NAS SVI HTETI - I EU I DR!

Hilmi London

pre 13 godina

Oni koji shvataju i prihvataju realnost, zaista su odlucni da zive Tu gde im je i mesto, dok oni koji to ne prihvataju u velikoj su zabludi da ce ih neko jos dugo IZDRZAVATI samo zato da bi mutili vodu, ili stvarno su odlucni da ne Zive na Kosovu.
Svako moze da bira ono sto zeli, ali ometati drugoga je NEMORALNO i NEPOSTENO (ako ON I uopste znaju sta je POSTENJE).

Ze.

pre 13 godina

Medjunardona zajednica nije isto sto i Amerika i sateliti. To bi svako ko ima pretenzija da drzi nekakve lekcije trebao da zna. Tako i stavovi Amerike u vezi toga da li je status "drzave kosova" resen ili nije, ne predstavljaju nikakvu ultimativnu istinu. Da je taj status vec resen kako pokusavaju da proguraju albanski nacionalisti i njihovi sponzori, zar "drzava kosova" u tom slucaju ne bi bila vec clanica Un-a i zar bi u tom slucaju Pacoli morao da ide okolo i da daje dolare za jos koje priznanje i zar bi i u tom slucaju albanski komenatori morali da dezuraju po srpskim sajtovima i da smesnim pricama ubedjuju nekoga kako je "sve reseno" i kako je ovo razgovor "dve drzave" i da klikcu na "ne preporucujem"?

Stevan

pre 13 godina

A kad su Srbi bili slozni? Nikad, pa ni kad su bili u ratu sa nemcima su se medjusobno delili i klali. Kao malog su me ucili "samo sloga Srbina spasava" a nas narod je susta suprotnost tome.

Emigranat

pre 13 godina

Vrlo smesno! R.Trajkovic kaze da izabrani predstavnici srpske manjine u vladi Kosova ne predstavljaju srbe! To je razumljivo, jer oni predstavljaju srpsku manjinu (mestane) a ne dosljake i ostale...

greg

pre 13 godina

Pregovori se vode izmedju Srbije, medjunarodno priznate drzave, drzave clanice UN-a, drzave kojoj po vazecoj rezoluciji UN-a pripada teritorija Kosova i izmedju samozvane i samoproglasene albanske "drzave kosova" koja niti je clanica Un-a, niti ostalih medjunarodnih organizacija i koja je po svemu samo jedan izdrzavani i sporni PREOTEKTORAT. To sto bi albanski nacionalisti i oni koji ih podrzavaju voleli da ovo bude dijalog "ravnopravnih drzava" u kojem ce se raspravljati o tome kako sto pre i sto bezbolnije da se legalizuju rezultati albanskog nacionalizma na Kosovu je problem njih samih i na njihovu zalost nece se ovi pregovori svesti samo na to. Albanska "drzava kosova" je proizvod albanskog nacionalizma i sigurno ne predstavlja ni zelje ni teznje Srba sa Kosova i samim tim je apsurdno da se tamo neki "posteni srbo" iz sls-a postavljaju za clanopve pregovarackog tima "drzave kosova" i komicno je sto neko misli da ce na taj nacin taj albanski nacionalisticki projekat predstaviti kao multietnicki i demokratski i zaista je licemerno da se Albanci ponasaju kao da samo oni imaju pravo na Kosovo i da samo oni predstavljaju i tumace sta je interes Kosova. Interesi Kosova i albanskih nacionalista iz "drzave kosova" nisu jedno te isto.