Subota, 01.07.2006.

06:24

Naser Orić na slobodi

Naser Orić danas pušten iz pritvora u Hagu.

Izvor: B92

Naser Oriæ na slobodi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

IC

pre 19 godina

Evo malo statistike, koga ne mrzi da broji koliko je optuzenih sa bilo koje strane i kakve su presude...
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Criminal_Tribunal_for_the_former_Yugoslavia#Indictees
http://www.un.org/icty/cases-e/index-e.htm

molim vas, pomozite mi da budem normalan!

pre 19 godina

sećam se naslovne strane sjednog predratnog broja sarajevskog omladinskog(??) magazina VOX- crtež ustaše sa fesom na glavi, u ss uniformi, ispod njega odsečene srpske glave a naslov "IV reich: wilkommen!"... ja znam šta sam video i kakva se atmosfera pravila, i niko me neće ubediti da su me izmanipulisali mediji jer sam BIO TAMO! prema tome, priča o "narodu žrtvi- bošnjacima(??)" i "narodu agresoru- srbima" definitivno ne pije vodu. kad nas već toliko pozivaju da se stidimo Srebrenice, ne bi bilo loše da se i oni malo zacrvene. Ako ne znaju zašto, svaka im čast ...

Majka

pre 19 godina

jad i beda ratnih zlocina je mnogo veci od haga i ukljucuje nas kojima je umesto isterivanja svakog zlocina na svetlo i pune saradnje sa hagom gde su i nae i njihove zrtve najvaznije da skacemo u usta hagu. Sve zrtve ponovo zrtvovane od istih ruku - nasih neodgovornih i nemoralnih politicara.

Kajmakcalan

pre 19 godina

Pa Stankovicu, kako ste mogli da ne znate sta je u optuznici protiv Orica? Sta su radile nase drzavne sluzbe ove tri godine? Trazile Mladica? Sunce mu poljubim pa zar se tako vodi drzava! Ovo je da puknes od muke. Svaka cast na profesiji ali kako bre mozete da spavate kad se takvi propusti prave!!! Tu nam vise ni Naser ni "kurta ni murta" nisu krivi...opet propust jedne ukorenjene nemarnosti, neznanja i korupcije u nasim drzavnim organima. Kakav narod takva mu i vlast. Pa zar su sve te zrtve zasluzile da ne znamo sta je "ukljuceno u optuznicu"? Svi ti nesrecnici Srbi i neSrbi su zasluzili maximalnu paznju da se zavrsi sa ovim strahotama i da se poimence kaze gde je ko i kako poginuo i od cije ruke. NA kraju ktrajeva nije taj Oric to sam radio niti je Mladic pobio njih par hiljada. Tolike ubice setaju medju nama. Tu bre nema vise SRS, SPS, demokrate ovi oni sve bre to pocistiti , sta bi sa hladnjacama napunjenim telima Albanaca? Sta bi sa tolikim nestalim Srbima! Alo braco totalno smo posrnuli. Opet se nerviram...idem na pivo!

Bob Rock

pre 19 godina

Haški sud se ponaša kao potkupljeni sudija u rukometu: jednoj strani sudi sve prekršaje i oštro ih sankcioniše plus dosuđuje faulove i tamo gde ih nema a drugoj strani gleda kroz prste, za prekršaje ne deli isključenja, ne sudi sedmerac itd. Naser Orić i Ramuš Haradinaj su otišli u Hag zato što su dobili uveravanja da će se jeftino izvući. Ova presuda je dokaz za to. Mnogi Srbi su se predali Hagu nakon garancija Vlade Srbije ali njih čeka neprijatno iznenađenje... Statistika sve govori, 75% osuđenih u Hagu su Srbi a kad se gledaju dužine zatvorskih kazni, tu je procenat sigurno još veći kad su osuđeni Srbi u pitanju. Jeste da su Srbi okrvavili ruke i u Hrvatskoj i u Bosni i na Kosovu ali što je mnogo, mnogo je. O "prvom šamaru" mogu samo da kažem da nije pao od strane srpske ruke tako da ni to ne može biti nikakav argument, pogotovo što se ratni zločini ne mogu pravdati odbranom ili čak osvetom (jer bi onda i masakr u Srebrenici bio "samo" osveta). Takve zločine kakvi su se desili na prostorima bivše SFRJ mogu počiniti samo neljudi i tim neljudima treba da se sudi i da se osude na primerene kazne a ne ovako... Kolektivnu krivicu opet snose svi narodi bivše SFRJ jer su velikom većinom glasali za nacionalističke lidere i nacionalističke ideje koje su dovele do krvavog sukoba. Te i takve snage imaju nažalost i dalje veliko uporište i u Srbiji i u Hrvatskoj i u Bih (a ne treba ni Sloveniju izostaviti), s tim da su HDZ i SDA još uvek na vlasti.... ni to ne treba zaboraviti. Svaka medalja ima dve strane, to često zaboravljaju oni koji pišu jednostrane komentare.

milan

pre 19 godina

Kad neko izgubi u ratu od NATO pakta on je zaista izgubio. Mi smo kao Nemacka posle 1945.godine.Fakat je da smo krivi ,ali nam dodaju i jos ponesto a drugima zbog saveznistva iz devedesetih gledaju kroz prste.Naser Oric i njegova 24.divizija Armije BiH spasila je tri americka i dva holandska pilota 94. i 95.godine.O drugim vidovima saveznistva da i ne govorimo.

ela

pre 19 godina

Ako je neko UBIJAO I MUCIO CIVILE, kao sto je dokazano da je Naser Oric radio, onda treba zasluzeno da se kazni. Kao sto ima zrtava na muslimanskoj strani, tako ima i ubijenih srba i ko je to ucunio, mora adekvatno da bude kaznjen.
To hteli ili ne, moracete da prhvatite, a ne da pravdate zlocinca floskulama o Srbiji i srpskom uticaju na karakter rata.
Za kraj: Sramota za Haski Sud
Pozdrav iz Nemacke

Katarina

pre 19 godina

Haški sud je osnovan da na osnovu prikupljenih dokaza osudi okrivljene. Dokazi nisu propagandistički pamfleti po lokalnoj štampi u Srbiji, Hrvatskoj i BiH. To su dokumenti i svjedoci koji podkrepljuju određene događaje koji se jesu ili nisu dogodili. U ovom slučaju sud je rekao da g. Orić nije napravio veći dio onoga za što je optužen. Srpska štampa ga je osudila odavno, a preko nje i javnost. Međutim, nitko sudu u Hagu nije dostavio valjane dokaze koji potkrepljuju tvrdnje Srpske štampe. Ista priča se provlači i u Hravtskoj. Po njima, sud u Hagu je osnovan samo da osudi Hrvate jer su se branili. Ma neće ići.Sud u Hagu ne brine o izborima u Srbiji ili u Hrvatskoj ili u BiH, pa nema potrebe brinuti o javnom mjenju u tim zemljama. Ova presuda je jednostavno takva zbog dokaza, a ne propagandnih pamfleta.

laku noc pameti!

pre 19 godina

svako normalan u ovoj zemlji, a ima ih valjda jos, vec godinama se nalazi u tragicnom istorijskom procepu izmedju dva zla: onog domaceg, manje-vise vec prepoznatljivog, i onog drugog, olicenog u nemerljivom licemerju zapada. svaki trud usmeren ka logickom rasudjivanju unapred je osudjen na poraz. vesti poput ove iz haga imace za rezultat samo jedno: vucica i nikolica na vlasti!

IC

pre 19 godina

To da smo mi huskali na rat i zapoceli ga. Slali vojnike da "brane nase teritorije" bas i ne bi trebalo pod navodnicima. Ja sam upravo iz tih nasih krajeva u Hrvatskoj i videla sam pocetak rata. Nekoliko godina pre toga i Hrvatska je strana vrlo otvoreno huskala svoj narod na isti. U mojoj osnovnoj skoli su pojedini Hrvati (deca) zagorcavali zivot nekoj drugoj deci Srbima, krajem '80-tih. E to je uticaj medija i huskackih politika. Ne znam kako je tad bilo u Srbiji i koji su motivi sve bili onima koji su odlazili u Hrvatsku i Bosnu, ali mi, Srbi, koji smo tamo ziveli smo se isto tako samo branili. Nismo mi jurisali na Zagreb ili tamo neku teritoriju daleko od tadasnje Krajine, nego su se borbe vodile u "nasoj kuci". Da naglasim da nikako ne mislim da mi nizasta nismo krivi, ili da nasi politicari nisu huskali na rat, ali nismo mi agresori a ostali su se branili. Odbrana je bila na obe strane, samo sto ce to tesko moci da se promeni u miljenju ljudi u svetu s obzirom na sav uticaj medija u ovih preko 15 godina, pogotovo sto svi gledaju samo na geografiju, a ne i na demografiju.
I samo da kazem sta su odrasli ljudi pricali jos tad, u tom ratu, dok su slusali neke druge radio i TV stanice koje su sve pricale protiv nas i opravdavli hrvatsku stranu, "ma zna svet sta je istina". Mi smo najvise krivi sto smo (bili) glupi. Sto se svega ostalog tice krivi smo isto koliko i drugi.
E sad sto se tice Orica, nisam pravnik i ne znam koliko je sud mogao da ucini, ali coveku je sudjeno za iste stvari za koje su vecina optuzeni tamo. Ako je on oslobodjen nekih delova optuzbe jer nije imao kontrolu nad svojim vojnicima, pitam se koliko Srba ce uspeti da se izvuce na isti nacin... al zamalo.
I p.s. ko ce sad odgovarati za svaki od tih ubistava. Da li ce ti "pojedninci nad kojima on nije imao kontrolu" doci pred sud? Ili ce ti zlocini biti zanemareni i nastavice se sa mitom kako su zlocine cinili samo Srbi, a sve ostalo je bila odbrana...

Majin Bane

pre 19 godina

Ovo je jos jedan samar Srbiji. Nije ovo prvi put da nam iz Haga dolaze zacudjujuce odluke kada su u pitanju zlocini nad Srbima. Potrebno je zapitati se da li je Hagu stalo do utvrdjivanja istine ili samo zeli da proglasi krivce umanjujuci srpske zrtve. Jedno je sigurno Srbiji iz Haga stizu samo samari u vidu presuda, zahtevi za izrucenjem i kovcezi!

Ivan SM

pre 19 godina

Ova presuda jaca nacionaliste u Srbiji, desnicarskim strankama u Srbiji povecava biracko telo. Evropa kao da zali sto na Balkanu sija zubato sunce demokratije. Plasim se da nece jos dugo. Naoblacenje samo sto nije pocelo.

Igy

pre 19 godina

Mislim da su Srbi koji su bili optuzeni da su bili nebitni srafovi, tipa cuvar u logoru, osudjeni na vece kazne...
I sad ocekuju da verujemo u komandnu odgovornost? Strasno!

DeKOb

pre 19 godina

Reakcija na ovakve i slicne odluke na izolovanom ostrvu Srbija ce biti jos ogorcenosti, jos tvrdokornog nacionalizma i jos municije licemernoj vladi... Gde je sad ta "komandna odgovornost"?

Dugi

pre 19 godina

Radikalima će vetar sigurno da dune u leđa: Bler postavio ultimatum, Naser... Nisam desničar, ali kao da se sluđeni narod namerno gura u tu rupu, ne bi li se održavala tenzija. Alo bre stranci, lakše to malo!

goran

pre 19 godina

Po mojoj logici rat su zapoceli oni koji su napali kasarne, pobili vojsku u Sarajevu i Tuzli, opkolili kasarne, napali nenaoruzane vojnike na granici... posledica toga je cvece na tenkovima i ispracaji, a zatim dolaze razne Gotovine i Orici

Olja.K.

pre 19 godina

Heraklit: Rat je otac svemu, svemu kralj; jedne je iznedrio kao bogove, druge kao ljude, jedne je ucinio robovima, druge slobodnima

RUS II

pre 19 godina

Smatram da je covek zadrzan ukupno godinu dana duze u Hagu, pa je zasluzio da mu Hag omoguci neku vrstu odstete. Gospodin predsednik bi trebao sad Hagu da objasni da je narod sokiran i da je Hag izgubio ugled koji je, predhodno, vec bio srozan. Presuda je iznenadjujuca i sramotna. Ponasanje ljudi u Srbiji je jos strasnije. Pojedinci sebi daju za pravo da pricaju kao je presuda ok, a u stvari nemaju pojma sta se ovde zaista dogadjalo tih krvavih godina. Sramota. Ozalosceni se ne postuju, a sto je najgore ni zrtve. Zamislit samo kako se sada osecaju ljudi koji su tada izgubili nekoga iz porodice, neretko celu porodicu i familiju, dok su gledali sinoc kako se znojavi optuzenik sa novom frizurom smeska po izricanju presude. Jos jednom, sramota za Hag, civilizovanu Evropu i za svet. Razgovaram s ljudima i cini mi se da polako svi pocinju da veruju da se ovde neko igra Srbijom i Srbima. Sramota...

Grown up

pre 19 godina

Haski sud uopste ne treba shvatiti kao tim nepogresivih strucnjaka a najmanje kao objektivan. To su samo mali ljudi kao i svi mi ostali sa samo vise vlasti u ovom momentu. I oni su sa ispranim mozgovima i zaludjeni nekim svojim idejama kao i svi mi. Svi mi imamo svoje mane i slabosti i tesko je reci da smo uvek na visini zadatka i objektivni. Imamo neke svoje ideje oko kojih se vrtimo zato sto smo prosli kroz zivot onako kako smo prosli. Tako i njih treba shvatiti i bice nam bolje posle ovoga.

Vlada

pre 19 godina

Možda je Srbija i kriva za sve ratove, možda ih je ona počela, možda je imala najagresivniju politiku i možda je največi kolektivni krivac za sve. Ako će to nešto značiti za pomirenje na ovim prostorima - neka tako bude našim susedima.
ALI!
Sve to ne amnestira nikoga od odgovornosti za počinjene zločine. Pa ni Orića, pa ni Glavaša, pa ni Gotovinu, a naravno ni ove naše manijake. Dragi susedi, zaključak je prost - možda smo mi i počeli celo sr***e, ali u tom sr***u ni vi niste apstinirali. Vaše sr***e smrdi ko i naše i treba ga počistiti, ko god da je s**o više i ko god da je počeo prvi.
Shvatite ovo kao jedno od onih izvinjenja koja stalno tražite od Srbije.

marija

pre 19 godina

Ovo je sramota! Ko god da dodje do sudjenja za ratne zlocine ne moze biti tek tako pusten iz zatvora... Citajuci komentare nasih suseda stekla sam utisak da smo mi, Srbi i dalje krivi za sve... Dragi moji: I ZA LJUBAV I ZA RAT - POTREBNO JE (BAR) DVOJE! Ponovno medjusobno optuzivanje - nikuda nas ne vodi! Mislim da onog trenutka kada to priznamo ovo "bure baruta" u kojem zivimo nece eksplodirati... Pored toga, smatram da je to bila isto tako jednim svojim delom i srpska zemlja i da su mnogi Srbi izgubili svoja vekovna ognjista. Mnogi morali da shvate da je Bosna bila domovina i mnogim Srbima, i da tenkovi nisu usli samo u "njihovu" domovinu... Sta je bilo - bilo je. Nije bilo zrtava samo sa jedne strane tako da je ne - fer da samo jedna strana i odgovara... Niko se ne moze ubiti "torbom" tako da te price su potpuno smesne i izlisne...
Ali ovo je vec sve pitanje suda i kredibiliteta sudija u ovakvim procesima.

My way

pre 19 godina

Ne slazem se aa onima koji kazu da je Naser Oric dobio "samo" dve godine. Ne slazem se ni sa onima koji hoce da individualizuju krivce. Gospodo, svi smo MI kolektivno krivi!!! Sto pre shvatimo tim bolje po nas. Na samom pocetku ratova zbog kojih se raspala SFRJ, svi smo mi aplaudirali ili nemo prihvatali ratno-huskacke poklike Milosevica i Seselja. Nase zene, majke, devojke...su bacale cvece na tenkove koji su isli da razaraju, oprostite, da oslobadjaju hrvatske gradove od Hrvata, bosanske od Bosnjaka. Milioni ljudi su skandirali Slobo-Slobodo. Sarajevo je godinama bilo okupirano od strane nasih "junaka". Cak je i nas sadasnji premijer- legalista bio tamo na terenu. Da li se jos neko seca kako su u praskozorje raspada SFRJ, "junaci"-snajperisti pucali u masu ljudi koji su protestovali protiv rata na ulicama Sarajeva. Licno znam ljude koji su isli u oslobadjanje Vukovara i koji su se odatle vracali sa televizorima, video rekorderima, friziderima,devizama...i drugim ratnim trofejima. Veoma kratko receno: MI smo isli TAMO da haramo, pljackamo, ubijamo... Ni jedan Hrvat niti Bosnjak nije dosao kod NAS da to radi. Dakle bili smo agresori u jednom nepravednom ratu. Po mojoj logici onaj ko se brani treba da odabere nacin na koji ce to ciniti. U svim ratovima agresori krecu sa vecom snagom i boljim naoruzanjem. Po poreklu sam navodno Srbin (ne po zanimanju), i smatram da sam isto toliko kriv za dogadjanja u Bosni i u Hrvatskoj, kao i onaj sto je dobrovoljno otisao da brani "nase" teritoreije sa oruzjem i zapustenom bradom. Zato sam kriv jer nisam nista ucinio da se to ne desi. Da li je to bilo iz straha ili ne, to ne umanjuje moju krivicu. Posle drugog svetskog rata Nemackoj je nametnuta volja tadasnje medjunarodne zajednice. Ona i dan danas otplacuje ratnu odstetu Jevrejima i drugim zrtvama Holokausta. Mi smo mali narod koji boluje od kompleksa nize vrednosti. Uvek bi smo zeleli da imamo ono sto imaju "veliki", da radimo ono sto rade "veliki"...ali ne ide nam to. Pojednostavimo to, budimo ono sto jesmo. Budimo jednostavni, tako da nas u svojoj jednostavnosti svi zavole. Batalimo nase ratnohuskacke politicare, koji to rade samo da bi se obogatili na nasoj grbaci. Batalimo nasu mitsku istoriju jer je ona puna trulezi i sluzi nam samo za ispiranje mozga. Budimo jednostavni u danasnjosti. Tada cemo shvatiti da ni Oric ni Gotovina nisu nizasta krivi. Krivo je ONO CVECE koji su bacani na tenkove. Ono ostalo? to je samo posledica tog cveca. Po mojoj logici uvek je onaj kriv koji opali prvi samar....

Slim Shady

pre 19 godina

Svi Srbi,Hrvati i Bosnjaci koji opravdavaju ovu presudu tezom da je Srbija pocela rat, da su se Bosnjaci branili protiv daleko jace vojske, da je Srbija izgubila, da mladic nije uhvacen a veci je zlocinac od Orica itd. - svi oni treba da shvate da je rec o ratnom zlocinu i nsta vise. kao takav, i samo kao takav ga treba tretirati i adekvatno kazniti. A to sto kazna nije adekvatna ne moze biti krivica nase vlade jer istragu vrsi tribunal u Hagu (koji te probleme nije imao kada su srbi u pitanju).

Peđa

pre 19 godina

Još uvek mi nije jasno ovo posipanje pepelom...pa dokle ćemo više da sami sebe pljujemo, kako mi nismo sposobni naći dokaze, kako se bedno pravimo žrtve isl?Ljudi moji, pa za Čekua je sva dokumentacija prikupljena, predana Hagu,a on se Baškari u prištinskoj PM-fotelji. Isto tako za ovog nesrećnog Nasera...i nije mi jasno kako još uvek ima nekih koji ne shvataju: Hag za osumnjičene Srbe SAM veoma efikasno prikuplja dokaze, dok bi valjda za druge morali da se pobrinemo mi...SRAMOTA

ne zaboravimo

pre 19 godina

Evo ko je bio Orić. Slika iz rata za trajanja operacije čišćenja srpskih sela:
http://img269.imageshack.us/img269/7919/naser6rx.jpg

Aleksandar M.

pre 19 godina

"Nasa nekooperativnost" sa ovom presudom nema veze!
Nije Drzavni tuzilac R. Srbije podigao optuznicu protiv Orica, nego Karla del Ponte i njen multimilionski sudski aparat. Na njoj lezi odgovornost za nejaku optuznicu, za koju opet nema razloga da buda slaba uzimajuci u obzir hiljade ljudi koji su bili pogodjeni zlocinima Armije BiH na ovom podrucju, te svjedoka ne bi trebalo da nedostaje. Optuziti ga za ubistvo samo 16 ljudi je u lakrdija od samog pocetka. U isto vrijeme, Milosevic se optuzuje za ubistvo 6000 ljudi u toj istoj Srebrenici na osnovu lanca komandne odgovornosti. Šta?

Milos

pre 19 godina

I Hrvati su se samo branili od agresije ali oni koji su osudjeni za zlocine ucinjene tokom te odbrane dobili su po vise od dve godine.

SOS

pre 19 godina

Zivimo u vremenu kolektivne hipnoze. Propaganda, i to najgora i najbezobzirnija, je postala javno misljenje, stav, literatura, faktografija, misaona matrica!!!
Sve sto se kaze izvan tog konteksta, predstavlja "napad"
Suocavanje sa bilo kojom cinjenicom koja se ne uklapa je takodje "napad".
Voleo bih znati dokle je moguce da idu ovakve stvari!
Gledajuci unazad, mislim da smo kao narod i kao drzava izgubili tek jedan deo gubitka. Ako se ovo nastavi izgubicemo i preostali deo, a taj gubitak bi cini mi se mogao biti mnogo veci.
Sto se ove vrste ludila tice, ono je podjednako i kod radikala i kod ostalih. Jednako posmatraju stvari tako da je sto se tice buducnosti sasvim svejedno ko ce doci na vlast.
MI SRBI IZABEREMO POLITICARE ZBOG PROSLOSTI, A ONI U SVOM MANDATU POTROSE DIO NASE BUDUCNOSTI. BUDZET UGLAVNOM POJEDU LOPOVI.

Nostradmaus

pre 19 godina

Mi moramo konacno nauciti da pravda ne raste na drvecu i treba je samo ubrati. U slucaju gospodina Orica sigurno ne postoji dovoljno dokaza, ili bolje reci nasa strana se nije pobrinula da takve dokaze dostavi u Haag. Na osnovu rekla-kazala i bez dokumenata koji ga mogu optuziti, presuda je sasvim jasna.
Ja sam licno ubijedjen da je on kriv, ali to se mora dokazati na sudu kao i to da je neosnovano optuzen. Naravno narod ocekuje "PRAVDU" a definiciju toga nemoze niko da pruzi. Reakcija ce biti u stilu "pa sude samo nama Srbima" ... itd.
Obratno za sve nase koji se nalaze u Haagu postoje dokumenti ili valjani dokazi na osnovu kojih se donosi presuda, a koje je druga strana strpljivo pripremala i dostavila ih Sudu. To je ono sto mi Srbi nikada necemo nauciti, da treba istinu dokazivati, jer se ONA NE PODRAZUMIJEVA SAMO ZATO STO TAKO MI MISLIMO !!

Kent

pre 19 godina

Ovakvom sramnom presudom mogu biti zadovoljni samo Naser Oric,ali i pogodite:Srpska radikalna stranka.Ovom vetru u ledja se sigurno ni oni nisu nadali.Sanse demokratske Srbije na buducim izborima svedene su na zalost na minimum.Cini mi se da i od eventualne predaje ili hapsenja Mladica,do kraja mandata ove vlade,tek sada nema ni govora.Ocekujem da ipak tuzilastvo podnese zalbu,jer osuditi nekog za takva dela i dati mu 2 godine je velika sramota za taj sud.

Danisha

pre 19 godina

Meni samo nije jasno kakve veze ima da li su se muslimani branili ili su napadali. Ratni zločin je ratni zločin, bilo da je vršen pri osvajanju teritorije ili pri odbrani iste. Ako to ne bi bilo tako, onda ispada da četnici u Bosni za vreme Drugog svetskog rata nisu mogli da čine ratne zločine nad muslimanima, jer su muslimani prvi počeli sa genocidom nad Srbima, a četnici su se samo branili Srbe od njih.

MIlos M.

pre 19 godina

Ne znam zasto nisam iznenadjen? Moje misljenje o Haskom sudu je sada "rock solid". Svaka sumnja je otklonjena. Hvala Vam sto ste nam otvorili oci. Sramota!

Dejan

pre 19 godina

Samo da podsetim, "međunordna zajednica" nas tretira kao poraženog neprijetalja i naše komšije nas tako vide ili barem tako gledaju na predhodne ratove na ovim prostorima. I to ne samo poraženi, nego i smo bili i okupatori koj su vršili najgore moguće represalije prema lokalnom stanovništvu i to čak i na sopstvenoj teritori (Kosovo). Pošto smo mi gubitnici u svim tim slučajevima i na neki način je normalno da nas ovako šamaraju i šamaraće nas još dugo.

jabbu

pre 19 godina

Ok, nisam pratio sudjenje, ali ako se kaže da covek nije mogao da kontrolise svoje vojne formacije i civile!!! koji su išli sa njima, ja onda ne znam sta da kažem. Po toj logici bi trebalo zatvoriti tribunal i reći da su sve zločine počinili samoorganizovani obesni gradjani u afektu i nikom ništa.Zločin počinjen prema Srebreničkim muslimanima ne sme biti opravdanje za zločine nad Srbima! Jednostavno nemam reči...

marko

pre 19 godina

meni samo nije jasno kako oric moze da odgovara za 3,000 srpskih civila (koji su navodno ubijeni pod oricem u 1992/93) kada je prema Tokaci ciji izvestaj je citirao nas Tim pred ICJ ubijeno ukupno u celom ratu ukljucujuci Srajevo (od srpskih granata i snajpera) ubijeno 3.600 srpskih civila. Mozda radikali to objasne kada budu "zainat" izabrani.

Nadja

pre 19 godina

I ja sam odrasla u tom gradu i ostala sam bez kompletne familije .I znate šta mene svih ovih godina boli.Što se ne sudi pravim pokretaćima rata u bivšoj SFRJ.I zaista nevidim kraja agoniji.Sad kad sam koliko toliko psihićki stabilna i kad gledam sa vremenske distance od desetak godina, užasava me sama pomisao da se i poslije svega ovoga što se desilo ni za jotu nije promjenilo u Srbiji. I dalje se puše u istu tikvu. Kad to odgovara onda se prića kako se ovde ne sudi narodu nego pojedincu. Kad se osudi pojedinac ali ne onaj koji je vaš onda se priča a zašto se ne sudi narodu.E pa to mi i jeste krivo dajte jednom da se ne varamo ,hajde da tražimo da se sudi narodu.
Pa nek se dokaže zašto je Sbijanski narod onako bradat na tenkovima išao u moju domovinu i kako to pojedinac napravi na hiljade grobnica mog naroda,i još ih pojedinaćno onako mrtve komada i razbacuje im posmrtne ostatke. A mi će mo dokazivati kako je i torbom moguće ubiti ćovjeka.

sramota

pre 19 godina

Po meni je ovo najbezobzirnije ucenjivanje za srpske zlocince: 'Evo vam sada kada nam ne date one koje trazimo'. Znaci Medjunarodni sud je postao pijaca, a Srbiji samo pogorsavaju unutrasnje stanje.

Zoran

pre 19 godina

Ko prati sudjenja u Hagu jasno mu je da je ovo "logican" zavrsetak sudjenja u sudu tipa "kadija te tuzi kadija ti sudi". Ova sudjenja su davno prevazisla "Moskovske procese" i vec su postala crna tacka u istoriji evropskog pravosudja. Sramotno je pocelo (sudjenje Tadicu) tako nastavlja i tako ce i zavrsiti.

Kartlo

pre 19 godina

Nasa sopstvena besomucna propaganda nam se vraca kao nocna mora. Mozda bi nam se sve to ucinilo manje nepravednim kada bi prestali da na silu navlacimo balans i crtu jednakosti izmedju baba i zaba da bi se osecali bolje. Po komentarima se vidi da Srbi jos nista ne znaju ni o Srebrenici ni o dogadjajima ui istocnoj Bosni 1992 i 1993. Srebrnica se branila od onoga sto je zadesilo celu istocnu Bosnu a kasnije i nju samu. Pa ginulo se i na Srpskoj strani ali ne od organizovane i tesko naoruzane vojske za razliku od Mladiceve koja je imala i politicku i vojnu i logisticku strukturu nego su postojale grupe ukljucujuci prezivele izbeglice iz istocne Bosne koje je Oric pokusao da organizuje. Koliko vidim iz optuznice, DOKAZANO je optuzen za ubistvo 13 civila a bogami ubistvo 8,000 vezanih ljudi, organizovano preseljenje grobnica se svakako bez vrhovnog komandovanja ne samo Mladica nego i cele drzave nije moglo izvesti.

Стефан

pre 19 godina

Пол Тувије, француз који је 1944 наредио стрељање 7 (СЕДАМ) Јевреја је 1994 у 79 година осуђен на доживотну робију!
Двоструки аршини када је о Србима реч...

priznati glavnu krivnju za rat

pre 19 godina

ja lično smatram da trebamo imati snage i reći da je srbija u 90-tim godinama izgubíla rat. a da su se zločini događali na sve strane to je očigledno. ali glavni i odgovorni za zločine se ne trebaju tražiti u osobama poput nasera olica. oni su ipak branili svoju zemlju dok smo mi, naravno ne svi ali u ime srpstva, ratovali po drugim državama i vršili zločine.

Miloš

pre 19 godina

Orić je časno otišao u Hag i sad se vraća. Kad će i naš "heroj" Mladić uraditi isto. Zar i on nije "ratovao" u Srebrenici kao i Orić?

Kravičanin

pre 19 godina

Šta i koga je Naser Orić branio u Kravici, Magašićima, Šiljkovićima, Kajićima, Popovićima, Oćenovićima i ostalim popaljenim srpskim selima? Branio je Srbima pravo na život u tim i mnogim drugim popaljenim selima!

Srebrenica

pre 19 godina

Ko je procitao optuznicu, pratio sudjenje i saslusao presudu jasno mu je da je kazna odgovarajuca. Jedno su "Novosti", PTC i druge propagande, a drugo cinjenice s kojima barata Hag.
Gospodo, suocite se.

BiH

pre 19 godina

Dok tzv. Srpski heroji, mislim na Karadzica, Mladica vec godinama bjeze po sumama, skrivaju se po stalama i slicnim, optuzeni Bosnjacke nacionalnost, pri izricanju optuzbe sjedaju u avion i javljaju se u Hag, znajuci da su samo branili svoj narod a ne ubijali druge. U svakom narodu ima losih strana i naravno takvi treba da se osude.

Doctor Wu

pre 19 godina

MZ vec duze vremena cini sve da zemljama Zapadnog Balkana pomogne kako bi neorganizovani kriminal sto efikasnije i brze reformisale u pravcu organizovanog kriminala i kako bi se sve brojnije zemlje regiona, na taj nacin, priblizile se visokim standardima koje je ispred njih postavila EU. Pored ogromne politicke stete, smatramo da ce oslobadjanje Orica dati znacajan podstrek i daljem razvoju organizovanog kriminala na Balkanu, istakla je na kraju svog izlaganja Karla del Ponte.

dino

pre 19 godina

prvo, ugled haskog tribunala u srbiji je svakako los, ali to vise govori o srbiji nego o haskom tribunalu, drugo reakcije javnosti u srbiji su uvijek iste, a posljedica su ignorisanja karaktera ratova koje je srbija pokrenula. Ali to samo govori o srbiji.

Srebrenicanin

pre 19 godina

S T R A S N O ! ! !
Za pobijene Srbe koji su ostali u Srebrenici poslije ulaska muslimana u nju na Djurdjevdan 1992. godine, za pobijene Srbe na Petrovdan 1992. godine na Zalazju, za pobijene Srbe u Podravanju na Ilindan 1992. godine, za pobijene Srbe na Bozic 1993. godine u Kravici, za spaljena do temelja sva srpska sela na teritorijama opstina, Srebrenica, Bratunac i Milici, ...
I Srbi treba da imaju povjerenja u ovakav sud?!
Ljudi, ovo je najveci samar koji je stigao Srbima iz Haga!!!
Igre bez granica se nastavljaju!!! Sa koliko sam samo gorcine citao ovaj tekst, jer sam rodjen i odrastao u tom gradu!!! Obrazlozenje je tako smijesno!
Izgleda da svjedoci koji su isli u Hag isli samo pro forme!!!
S T R A S N O ! ! !

Kajmakcalan

pre 19 godina

Ako se ovako nastavi opet ce se neki duhovi probuditi kasnije jer racuni nisu namireni. Na svim stranama moraju da budu zlikovci kaznjeni sto ostrije. Ovo je sramota.

Mijo

pre 19 godina

Odluke suda treba postovati bez obzira na visinu kazne,Mislim da gos.Tadic malo vise izlazi u javnost sa svoim misljenjima,on je ipak predsednik jedne dzave i treba imati vise postovanje prema suduUN

ss

pre 19 godina

Nazdravlje! Zlocin se izgleda isplati. Zalosno je zbog zrtava i njihovih porodica dok je ova presuda prelila casu u "balkanskoj krcmi". Imam utisak da se neko istinski poigrava sa stanjem stvari u ovom regionu a narocito sa Srbijom. Verujem da je intencija da se dovedu radikali na ove prostore kako bi se politicko ucenjivanje i komadanje ove zemlje nastavilo sa jos vecom silinom i licemerjem, cemu ce radikali dati vrhunski legitimitet.

Bojan Jankovic

pre 19 godina

Komentarisati osudu bez pracenja sudjenja nije objektivno. Ipak sigurno je da srpske zrtve nisu izvrsile kolektivno samoubistvo i da njihove ubice u vecini slucajeva nece adekvatno odgovarati za te zlocine. Ovakva odluka je kalkulisani podstreh radikalizaciji Srbije i "svezoj" mrznji na nasim prostorima. Haski Tribunal podrzavam samo kao instituciju koja ce ocigledno pozatvarati barem Srbe koji su odgovorni za zlocine. Zalim sto isti kriterijum nece biti primenjen na zlocince zemalja u okruzenju. Demokratiju podrzavam ne zato sto ludo verujem da je nesto vise od slova na papiru vec zato sto ona kao drustveno uredjenje vodi u bolje ekonomsko stanje i samim tim i bolji zivot. A pravda? Ona je dostizna.

Bojan Jankovic

pre 19 godina

Komentarisati osudu bez pracenja sudjenja nije objektivno. Ipak sigurno je da srpske zrtve nisu izvrsile kolektivno samoubistvo i da njihove ubice u vecini slucajeva nece adekvatno odgovarati za te zlocine. Ovakva odluka je kalkulisani podstreh radikalizaciji Srbije i "svezoj" mrznji na nasim prostorima. Haski Tribunal podrzavam samo kao instituciju koja ce ocigledno pozatvarati barem Srbe koji su odgovorni za zlocine. Zalim sto isti kriterijum nece biti primenjen na zlocince zemalja u okruzenju. Demokratiju podrzavam ne zato sto ludo verujem da je nesto vise od slova na papiru vec zato sto ona kao drustveno uredjenje vodi u bolje ekonomsko stanje i samim tim i bolji zivot. A pravda? Ona je dostizna.

ss

pre 19 godina

Nazdravlje! Zlocin se izgleda isplati. Zalosno je zbog zrtava i njihovih porodica dok je ova presuda prelila casu u "balkanskoj krcmi". Imam utisak da se neko istinski poigrava sa stanjem stvari u ovom regionu a narocito sa Srbijom. Verujem da je intencija da se dovedu radikali na ove prostore kako bi se politicko ucenjivanje i komadanje ove zemlje nastavilo sa jos vecom silinom i licemerjem, cemu ce radikali dati vrhunski legitimitet.

Kajmakcalan

pre 19 godina

Ako se ovako nastavi opet ce se neki duhovi probuditi kasnije jer racuni nisu namireni. Na svim stranama moraju da budu zlikovci kaznjeni sto ostrije. Ovo je sramota.

Mijo

pre 19 godina

Odluke suda treba postovati bez obzira na visinu kazne,Mislim da gos.Tadic malo vise izlazi u javnost sa svoim misljenjima,on je ipak predsednik jedne dzave i treba imati vise postovanje prema suduUN

dino

pre 19 godina

prvo, ugled haskog tribunala u srbiji je svakako los, ali to vise govori o srbiji nego o haskom tribunalu, drugo reakcije javnosti u srbiji su uvijek iste, a posljedica su ignorisanja karaktera ratova koje je srbija pokrenula. Ali to samo govori o srbiji.

Srebrenica

pre 19 godina

Ko je procitao optuznicu, pratio sudjenje i saslusao presudu jasno mu je da je kazna odgovarajuca. Jedno su "Novosti", PTC i druge propagande, a drugo cinjenice s kojima barata Hag.
Gospodo, suocite se.

Srebrenicanin

pre 19 godina

S T R A S N O ! ! !
Za pobijene Srbe koji su ostali u Srebrenici poslije ulaska muslimana u nju na Djurdjevdan 1992. godine, za pobijene Srbe na Petrovdan 1992. godine na Zalazju, za pobijene Srbe u Podravanju na Ilindan 1992. godine, za pobijene Srbe na Bozic 1993. godine u Kravici, za spaljena do temelja sva srpska sela na teritorijama opstina, Srebrenica, Bratunac i Milici, ...
I Srbi treba da imaju povjerenja u ovakav sud?!
Ljudi, ovo je najveci samar koji je stigao Srbima iz Haga!!!
Igre bez granica se nastavljaju!!! Sa koliko sam samo gorcine citao ovaj tekst, jer sam rodjen i odrastao u tom gradu!!! Obrazlozenje je tako smijesno!
Izgleda da svjedoci koji su isli u Hag isli samo pro forme!!!
S T R A S N O ! ! !

BiH

pre 19 godina

Dok tzv. Srpski heroji, mislim na Karadzica, Mladica vec godinama bjeze po sumama, skrivaju se po stalama i slicnim, optuzeni Bosnjacke nacionalnost, pri izricanju optuzbe sjedaju u avion i javljaju se u Hag, znajuci da su samo branili svoj narod a ne ubijali druge. U svakom narodu ima losih strana i naravno takvi treba da se osude.

Doctor Wu

pre 19 godina

MZ vec duze vremena cini sve da zemljama Zapadnog Balkana pomogne kako bi neorganizovani kriminal sto efikasnije i brze reformisale u pravcu organizovanog kriminala i kako bi se sve brojnije zemlje regiona, na taj nacin, priblizile se visokim standardima koje je ispred njih postavila EU. Pored ogromne politicke stete, smatramo da ce oslobadjanje Orica dati znacajan podstrek i daljem razvoju organizovanog kriminala na Balkanu, istakla je na kraju svog izlaganja Karla del Ponte.

Kravičanin

pre 19 godina

Šta i koga je Naser Orić branio u Kravici, Magašićima, Šiljkovićima, Kajićima, Popovićima, Oćenovićima i ostalim popaljenim srpskim selima? Branio je Srbima pravo na život u tim i mnogim drugim popaljenim selima!

Стефан

pre 19 godina

Пол Тувије, француз који је 1944 наредио стрељање 7 (СЕДАМ) Јевреја је 1994 у 79 година осуђен на доживотну робију!
Двоструки аршини када је о Србима реч...

Zoran

pre 19 godina

Ko prati sudjenja u Hagu jasno mu je da je ovo "logican" zavrsetak sudjenja u sudu tipa "kadija te tuzi kadija ti sudi". Ova sudjenja su davno prevazisla "Moskovske procese" i vec su postala crna tacka u istoriji evropskog pravosudja. Sramotno je pocelo (sudjenje Tadicu) tako nastavlja i tako ce i zavrsiti.

priznati glavnu krivnju za rat

pre 19 godina

ja lično smatram da trebamo imati snage i reći da je srbija u 90-tim godinama izgubíla rat. a da su se zločini događali na sve strane to je očigledno. ali glavni i odgovorni za zločine se ne trebaju tražiti u osobama poput nasera olica. oni su ipak branili svoju zemlju dok smo mi, naravno ne svi ali u ime srpstva, ratovali po drugim državama i vršili zločine.

Kartlo

pre 19 godina

Nasa sopstvena besomucna propaganda nam se vraca kao nocna mora. Mozda bi nam se sve to ucinilo manje nepravednim kada bi prestali da na silu navlacimo balans i crtu jednakosti izmedju baba i zaba da bi se osecali bolje. Po komentarima se vidi da Srbi jos nista ne znaju ni o Srebrenici ni o dogadjajima ui istocnoj Bosni 1992 i 1993. Srebrnica se branila od onoga sto je zadesilo celu istocnu Bosnu a kasnije i nju samu. Pa ginulo se i na Srpskoj strani ali ne od organizovane i tesko naoruzane vojske za razliku od Mladiceve koja je imala i politicku i vojnu i logisticku strukturu nego su postojale grupe ukljucujuci prezivele izbeglice iz istocne Bosne koje je Oric pokusao da organizuje. Koliko vidim iz optuznice, DOKAZANO je optuzen za ubistvo 13 civila a bogami ubistvo 8,000 vezanih ljudi, organizovano preseljenje grobnica se svakako bez vrhovnog komandovanja ne samo Mladica nego i cele drzave nije moglo izvesti.

Miloš

pre 19 godina

Orić je časno otišao u Hag i sad se vraća. Kad će i naš "heroj" Mladić uraditi isto. Zar i on nije "ratovao" u Srebrenici kao i Orić?

Nadja

pre 19 godina

I ja sam odrasla u tom gradu i ostala sam bez kompletne familije .I znate šta mene svih ovih godina boli.Što se ne sudi pravim pokretaćima rata u bivšoj SFRJ.I zaista nevidim kraja agoniji.Sad kad sam koliko toliko psihićki stabilna i kad gledam sa vremenske distance od desetak godina, užasava me sama pomisao da se i poslije svega ovoga što se desilo ni za jotu nije promjenilo u Srbiji. I dalje se puše u istu tikvu. Kad to odgovara onda se prića kako se ovde ne sudi narodu nego pojedincu. Kad se osudi pojedinac ali ne onaj koji je vaš onda se priča a zašto se ne sudi narodu.E pa to mi i jeste krivo dajte jednom da se ne varamo ,hajde da tražimo da se sudi narodu.
Pa nek se dokaže zašto je Sbijanski narod onako bradat na tenkovima išao u moju domovinu i kako to pojedinac napravi na hiljade grobnica mog naroda,i još ih pojedinaćno onako mrtve komada i razbacuje im posmrtne ostatke. A mi će mo dokazivati kako je i torbom moguće ubiti ćovjeka.

marko

pre 19 godina

meni samo nije jasno kako oric moze da odgovara za 3,000 srpskih civila (koji su navodno ubijeni pod oricem u 1992/93) kada je prema Tokaci ciji izvestaj je citirao nas Tim pred ICJ ubijeno ukupno u celom ratu ukljucujuci Srajevo (od srpskih granata i snajpera) ubijeno 3.600 srpskih civila. Mozda radikali to objasne kada budu "zainat" izabrani.

sramota

pre 19 godina

Po meni je ovo najbezobzirnije ucenjivanje za srpske zlocince: 'Evo vam sada kada nam ne date one koje trazimo'. Znaci Medjunarodni sud je postao pijaca, a Srbiji samo pogorsavaju unutrasnje stanje.

jabbu

pre 19 godina

Ok, nisam pratio sudjenje, ali ako se kaže da covek nije mogao da kontrolise svoje vojne formacije i civile!!! koji su išli sa njima, ja onda ne znam sta da kažem. Po toj logici bi trebalo zatvoriti tribunal i reći da su sve zločine počinili samoorganizovani obesni gradjani u afektu i nikom ništa.Zločin počinjen prema Srebreničkim muslimanima ne sme biti opravdanje za zločine nad Srbima! Jednostavno nemam reči...

Kent

pre 19 godina

Ovakvom sramnom presudom mogu biti zadovoljni samo Naser Oric,ali i pogodite:Srpska radikalna stranka.Ovom vetru u ledja se sigurno ni oni nisu nadali.Sanse demokratske Srbije na buducim izborima svedene su na zalost na minimum.Cini mi se da i od eventualne predaje ili hapsenja Mladica,do kraja mandata ove vlade,tek sada nema ni govora.Ocekujem da ipak tuzilastvo podnese zalbu,jer osuditi nekog za takva dela i dati mu 2 godine je velika sramota za taj sud.

MIlos M.

pre 19 godina

Ne znam zasto nisam iznenadjen? Moje misljenje o Haskom sudu je sada "rock solid". Svaka sumnja je otklonjena. Hvala Vam sto ste nam otvorili oci. Sramota!

Danisha

pre 19 godina

Meni samo nije jasno kakve veze ima da li su se muslimani branili ili su napadali. Ratni zločin je ratni zločin, bilo da je vršen pri osvajanju teritorije ili pri odbrani iste. Ako to ne bi bilo tako, onda ispada da četnici u Bosni za vreme Drugog svetskog rata nisu mogli da čine ratne zločine nad muslimanima, jer su muslimani prvi počeli sa genocidom nad Srbima, a četnici su se samo branili Srbe od njih.

Nostradmaus

pre 19 godina

Mi moramo konacno nauciti da pravda ne raste na drvecu i treba je samo ubrati. U slucaju gospodina Orica sigurno ne postoji dovoljno dokaza, ili bolje reci nasa strana se nije pobrinula da takve dokaze dostavi u Haag. Na osnovu rekla-kazala i bez dokumenata koji ga mogu optuziti, presuda je sasvim jasna.
Ja sam licno ubijedjen da je on kriv, ali to se mora dokazati na sudu kao i to da je neosnovano optuzen. Naravno narod ocekuje "PRAVDU" a definiciju toga nemoze niko da pruzi. Reakcija ce biti u stilu "pa sude samo nama Srbima" ... itd.
Obratno za sve nase koji se nalaze u Haagu postoje dokumenti ili valjani dokazi na osnovu kojih se donosi presuda, a koje je druga strana strpljivo pripremala i dostavila ih Sudu. To je ono sto mi Srbi nikada necemo nauciti, da treba istinu dokazivati, jer se ONA NE PODRAZUMIJEVA SAMO ZATO STO TAKO MI MISLIMO !!

Dejan

pre 19 godina

Samo da podsetim, "međunordna zajednica" nas tretira kao poraženog neprijetalja i naše komšije nas tako vide ili barem tako gledaju na predhodne ratove na ovim prostorima. I to ne samo poraženi, nego i smo bili i okupatori koj su vršili najgore moguće represalije prema lokalnom stanovništvu i to čak i na sopstvenoj teritori (Kosovo). Pošto smo mi gubitnici u svim tim slučajevima i na neki način je normalno da nas ovako šamaraju i šamaraće nas još dugo.

SOS

pre 19 godina

Zivimo u vremenu kolektivne hipnoze. Propaganda, i to najgora i najbezobzirnija, je postala javno misljenje, stav, literatura, faktografija, misaona matrica!!!
Sve sto se kaze izvan tog konteksta, predstavlja "napad"
Suocavanje sa bilo kojom cinjenicom koja se ne uklapa je takodje "napad".
Voleo bih znati dokle je moguce da idu ovakve stvari!
Gledajuci unazad, mislim da smo kao narod i kao drzava izgubili tek jedan deo gubitka. Ako se ovo nastavi izgubicemo i preostali deo, a taj gubitak bi cini mi se mogao biti mnogo veci.
Sto se ove vrste ludila tice, ono je podjednako i kod radikala i kod ostalih. Jednako posmatraju stvari tako da je sto se tice buducnosti sasvim svejedno ko ce doci na vlast.
MI SRBI IZABEREMO POLITICARE ZBOG PROSLOSTI, A ONI U SVOM MANDATU POTROSE DIO NASE BUDUCNOSTI. BUDZET UGLAVNOM POJEDU LOPOVI.

Milos

pre 19 godina

I Hrvati su se samo branili od agresije ali oni koji su osudjeni za zlocine ucinjene tokom te odbrane dobili su po vise od dve godine.

Aleksandar M.

pre 19 godina

"Nasa nekooperativnost" sa ovom presudom nema veze!
Nije Drzavni tuzilac R. Srbije podigao optuznicu protiv Orica, nego Karla del Ponte i njen multimilionski sudski aparat. Na njoj lezi odgovornost za nejaku optuznicu, za koju opet nema razloga da buda slaba uzimajuci u obzir hiljade ljudi koji su bili pogodjeni zlocinima Armije BiH na ovom podrucju, te svjedoka ne bi trebalo da nedostaje. Optuziti ga za ubistvo samo 16 ljudi je u lakrdija od samog pocetka. U isto vrijeme, Milosevic se optuzuje za ubistvo 6000 ljudi u toj istoj Srebrenici na osnovu lanca komandne odgovornosti. Šta?

Peđa

pre 19 godina

Još uvek mi nije jasno ovo posipanje pepelom...pa dokle ćemo više da sami sebe pljujemo, kako mi nismo sposobni naći dokaze, kako se bedno pravimo žrtve isl?Ljudi moji, pa za Čekua je sva dokumentacija prikupljena, predana Hagu,a on se Baškari u prištinskoj PM-fotelji. Isto tako za ovog nesrećnog Nasera...i nije mi jasno kako još uvek ima nekih koji ne shvataju: Hag za osumnjičene Srbe SAM veoma efikasno prikuplja dokaze, dok bi valjda za druge morali da se pobrinemo mi...SRAMOTA

ne zaboravimo

pre 19 godina

Evo ko je bio Orić. Slika iz rata za trajanja operacije čišćenja srpskih sela:
http://img269.imageshack.us/img269/7919/naser6rx.jpg

Slim Shady

pre 19 godina

Svi Srbi,Hrvati i Bosnjaci koji opravdavaju ovu presudu tezom da je Srbija pocela rat, da su se Bosnjaci branili protiv daleko jace vojske, da je Srbija izgubila, da mladic nije uhvacen a veci je zlocinac od Orica itd. - svi oni treba da shvate da je rec o ratnom zlocinu i nsta vise. kao takav, i samo kao takav ga treba tretirati i adekvatno kazniti. A to sto kazna nije adekvatna ne moze biti krivica nase vlade jer istragu vrsi tribunal u Hagu (koji te probleme nije imao kada su srbi u pitanju).

marija

pre 19 godina

Ovo je sramota! Ko god da dodje do sudjenja za ratne zlocine ne moze biti tek tako pusten iz zatvora... Citajuci komentare nasih suseda stekla sam utisak da smo mi, Srbi i dalje krivi za sve... Dragi moji: I ZA LJUBAV I ZA RAT - POTREBNO JE (BAR) DVOJE! Ponovno medjusobno optuzivanje - nikuda nas ne vodi! Mislim da onog trenutka kada to priznamo ovo "bure baruta" u kojem zivimo nece eksplodirati... Pored toga, smatram da je to bila isto tako jednim svojim delom i srpska zemlja i da su mnogi Srbi izgubili svoja vekovna ognjista. Mnogi morali da shvate da je Bosna bila domovina i mnogim Srbima, i da tenkovi nisu usli samo u "njihovu" domovinu... Sta je bilo - bilo je. Nije bilo zrtava samo sa jedne strane tako da je ne - fer da samo jedna strana i odgovara... Niko se ne moze ubiti "torbom" tako da te price su potpuno smesne i izlisne...
Ali ovo je vec sve pitanje suda i kredibiliteta sudija u ovakvim procesima.

My way

pre 19 godina

Ne slazem se aa onima koji kazu da je Naser Oric dobio "samo" dve godine. Ne slazem se ni sa onima koji hoce da individualizuju krivce. Gospodo, svi smo MI kolektivno krivi!!! Sto pre shvatimo tim bolje po nas. Na samom pocetku ratova zbog kojih se raspala SFRJ, svi smo mi aplaudirali ili nemo prihvatali ratno-huskacke poklike Milosevica i Seselja. Nase zene, majke, devojke...su bacale cvece na tenkove koji su isli da razaraju, oprostite, da oslobadjaju hrvatske gradove od Hrvata, bosanske od Bosnjaka. Milioni ljudi su skandirali Slobo-Slobodo. Sarajevo je godinama bilo okupirano od strane nasih "junaka". Cak je i nas sadasnji premijer- legalista bio tamo na terenu. Da li se jos neko seca kako su u praskozorje raspada SFRJ, "junaci"-snajperisti pucali u masu ljudi koji su protestovali protiv rata na ulicama Sarajeva. Licno znam ljude koji su isli u oslobadjanje Vukovara i koji su se odatle vracali sa televizorima, video rekorderima, friziderima,devizama...i drugim ratnim trofejima. Veoma kratko receno: MI smo isli TAMO da haramo, pljackamo, ubijamo... Ni jedan Hrvat niti Bosnjak nije dosao kod NAS da to radi. Dakle bili smo agresori u jednom nepravednom ratu. Po mojoj logici onaj ko se brani treba da odabere nacin na koji ce to ciniti. U svim ratovima agresori krecu sa vecom snagom i boljim naoruzanjem. Po poreklu sam navodno Srbin (ne po zanimanju), i smatram da sam isto toliko kriv za dogadjanja u Bosni i u Hrvatskoj, kao i onaj sto je dobrovoljno otisao da brani "nase" teritoreije sa oruzjem i zapustenom bradom. Zato sam kriv jer nisam nista ucinio da se to ne desi. Da li je to bilo iz straha ili ne, to ne umanjuje moju krivicu. Posle drugog svetskog rata Nemackoj je nametnuta volja tadasnje medjunarodne zajednice. Ona i dan danas otplacuje ratnu odstetu Jevrejima i drugim zrtvama Holokausta. Mi smo mali narod koji boluje od kompleksa nize vrednosti. Uvek bi smo zeleli da imamo ono sto imaju "veliki", da radimo ono sto rade "veliki"...ali ne ide nam to. Pojednostavimo to, budimo ono sto jesmo. Budimo jednostavni, tako da nas u svojoj jednostavnosti svi zavole. Batalimo nase ratnohuskacke politicare, koji to rade samo da bi se obogatili na nasoj grbaci. Batalimo nasu mitsku istoriju jer je ona puna trulezi i sluzi nam samo za ispiranje mozga. Budimo jednostavni u danasnjosti. Tada cemo shvatiti da ni Oric ni Gotovina nisu nizasta krivi. Krivo je ONO CVECE koji su bacani na tenkove. Ono ostalo? to je samo posledica tog cveca. Po mojoj logici uvek je onaj kriv koji opali prvi samar....

Vlada

pre 19 godina

Možda je Srbija i kriva za sve ratove, možda ih je ona počela, možda je imala najagresivniju politiku i možda je največi kolektivni krivac za sve. Ako će to nešto značiti za pomirenje na ovim prostorima - neka tako bude našim susedima.
ALI!
Sve to ne amnestira nikoga od odgovornosti za počinjene zločine. Pa ni Orića, pa ni Glavaša, pa ni Gotovinu, a naravno ni ove naše manijake. Dragi susedi, zaključak je prost - možda smo mi i počeli celo sr***e, ali u tom sr***u ni vi niste apstinirali. Vaše sr***e smrdi ko i naše i treba ga počistiti, ko god da je s**o više i ko god da je počeo prvi.
Shvatite ovo kao jedno od onih izvinjenja koja stalno tražite od Srbije.

goran

pre 19 godina

Po mojoj logici rat su zapoceli oni koji su napali kasarne, pobili vojsku u Sarajevu i Tuzli, opkolili kasarne, napali nenaoruzane vojnike na granici... posledica toga je cvece na tenkovima i ispracaji, a zatim dolaze razne Gotovine i Orici

Dugi

pre 19 godina

Radikalima će vetar sigurno da dune u leđa: Bler postavio ultimatum, Naser... Nisam desničar, ali kao da se sluđeni narod namerno gura u tu rupu, ne bi li se održavala tenzija. Alo bre stranci, lakše to malo!

RUS II

pre 19 godina

Smatram da je covek zadrzan ukupno godinu dana duze u Hagu, pa je zasluzio da mu Hag omoguci neku vrstu odstete. Gospodin predsednik bi trebao sad Hagu da objasni da je narod sokiran i da je Hag izgubio ugled koji je, predhodno, vec bio srozan. Presuda je iznenadjujuca i sramotna. Ponasanje ljudi u Srbiji je jos strasnije. Pojedinci sebi daju za pravo da pricaju kao je presuda ok, a u stvari nemaju pojma sta se ovde zaista dogadjalo tih krvavih godina. Sramota. Ozalosceni se ne postuju, a sto je najgore ni zrtve. Zamislit samo kako se sada osecaju ljudi koji su tada izgubili nekoga iz porodice, neretko celu porodicu i familiju, dok su gledali sinoc kako se znojavi optuzenik sa novom frizurom smeska po izricanju presude. Jos jednom, sramota za Hag, civilizovanu Evropu i za svet. Razgovaram s ljudima i cini mi se da polako svi pocinju da veruju da se ovde neko igra Srbijom i Srbima. Sramota...

Grown up

pre 19 godina

Haski sud uopste ne treba shvatiti kao tim nepogresivih strucnjaka a najmanje kao objektivan. To su samo mali ljudi kao i svi mi ostali sa samo vise vlasti u ovom momentu. I oni su sa ispranim mozgovima i zaludjeni nekim svojim idejama kao i svi mi. Svi mi imamo svoje mane i slabosti i tesko je reci da smo uvek na visini zadatka i objektivni. Imamo neke svoje ideje oko kojih se vrtimo zato sto smo prosli kroz zivot onako kako smo prosli. Tako i njih treba shvatiti i bice nam bolje posle ovoga.

Olja.K.

pre 19 godina

Heraklit: Rat je otac svemu, svemu kralj; jedne je iznedrio kao bogove, druge kao ljude, jedne je ucinio robovima, druge slobodnima

DeKOb

pre 19 godina

Reakcija na ovakve i slicne odluke na izolovanom ostrvu Srbija ce biti jos ogorcenosti, jos tvrdokornog nacionalizma i jos municije licemernoj vladi... Gde je sad ta "komandna odgovornost"?

Ivan SM

pre 19 godina

Ova presuda jaca nacionaliste u Srbiji, desnicarskim strankama u Srbiji povecava biracko telo. Evropa kao da zali sto na Balkanu sija zubato sunce demokratije. Plasim se da nece jos dugo. Naoblacenje samo sto nije pocelo.

Igy

pre 19 godina

Mislim da su Srbi koji su bili optuzeni da su bili nebitni srafovi, tipa cuvar u logoru, osudjeni na vece kazne...
I sad ocekuju da verujemo u komandnu odgovornost? Strasno!

Majin Bane

pre 19 godina

Ovo je jos jedan samar Srbiji. Nije ovo prvi put da nam iz Haga dolaze zacudjujuce odluke kada su u pitanju zlocini nad Srbima. Potrebno je zapitati se da li je Hagu stalo do utvrdjivanja istine ili samo zeli da proglasi krivce umanjujuci srpske zrtve. Jedno je sigurno Srbiji iz Haga stizu samo samari u vidu presuda, zahtevi za izrucenjem i kovcezi!

IC

pre 19 godina

To da smo mi huskali na rat i zapoceli ga. Slali vojnike da "brane nase teritorije" bas i ne bi trebalo pod navodnicima. Ja sam upravo iz tih nasih krajeva u Hrvatskoj i videla sam pocetak rata. Nekoliko godina pre toga i Hrvatska je strana vrlo otvoreno huskala svoj narod na isti. U mojoj osnovnoj skoli su pojedini Hrvati (deca) zagorcavali zivot nekoj drugoj deci Srbima, krajem '80-tih. E to je uticaj medija i huskackih politika. Ne znam kako je tad bilo u Srbiji i koji su motivi sve bili onima koji su odlazili u Hrvatsku i Bosnu, ali mi, Srbi, koji smo tamo ziveli smo se isto tako samo branili. Nismo mi jurisali na Zagreb ili tamo neku teritoriju daleko od tadasnje Krajine, nego su se borbe vodile u "nasoj kuci". Da naglasim da nikako ne mislim da mi nizasta nismo krivi, ili da nasi politicari nisu huskali na rat, ali nismo mi agresori a ostali su se branili. Odbrana je bila na obe strane, samo sto ce to tesko moci da se promeni u miljenju ljudi u svetu s obzirom na sav uticaj medija u ovih preko 15 godina, pogotovo sto svi gledaju samo na geografiju, a ne i na demografiju.
I samo da kazem sta su odrasli ljudi pricali jos tad, u tom ratu, dok su slusali neke druge radio i TV stanice koje su sve pricale protiv nas i opravdavli hrvatsku stranu, "ma zna svet sta je istina". Mi smo najvise krivi sto smo (bili) glupi. Sto se svega ostalog tice krivi smo isto koliko i drugi.
E sad sto se tice Orica, nisam pravnik i ne znam koliko je sud mogao da ucini, ali coveku je sudjeno za iste stvari za koje su vecina optuzeni tamo. Ako je on oslobodjen nekih delova optuzbe jer nije imao kontrolu nad svojim vojnicima, pitam se koliko Srba ce uspeti da se izvuce na isti nacin... al zamalo.
I p.s. ko ce sad odgovarati za svaki od tih ubistava. Da li ce ti "pojedninci nad kojima on nije imao kontrolu" doci pred sud? Ili ce ti zlocini biti zanemareni i nastavice se sa mitom kako su zlocine cinili samo Srbi, a sve ostalo je bila odbrana...

laku noc pameti!

pre 19 godina

svako normalan u ovoj zemlji, a ima ih valjda jos, vec godinama se nalazi u tragicnom istorijskom procepu izmedju dva zla: onog domaceg, manje-vise vec prepoznatljivog, i onog drugog, olicenog u nemerljivom licemerju zapada. svaki trud usmeren ka logickom rasudjivanju unapred je osudjen na poraz. vesti poput ove iz haga imace za rezultat samo jedno: vucica i nikolica na vlasti!

milan

pre 19 godina

Kad neko izgubi u ratu od NATO pakta on je zaista izgubio. Mi smo kao Nemacka posle 1945.godine.Fakat je da smo krivi ,ali nam dodaju i jos ponesto a drugima zbog saveznistva iz devedesetih gledaju kroz prste.Naser Oric i njegova 24.divizija Armije BiH spasila je tri americka i dva holandska pilota 94. i 95.godine.O drugim vidovima saveznistva da i ne govorimo.

ela

pre 19 godina

Ako je neko UBIJAO I MUCIO CIVILE, kao sto je dokazano da je Naser Oric radio, onda treba zasluzeno da se kazni. Kao sto ima zrtava na muslimanskoj strani, tako ima i ubijenih srba i ko je to ucunio, mora adekvatno da bude kaznjen.
To hteli ili ne, moracete da prhvatite, a ne da pravdate zlocinca floskulama o Srbiji i srpskom uticaju na karakter rata.
Za kraj: Sramota za Haski Sud
Pozdrav iz Nemacke

Katarina

pre 19 godina

Haški sud je osnovan da na osnovu prikupljenih dokaza osudi okrivljene. Dokazi nisu propagandistički pamfleti po lokalnoj štampi u Srbiji, Hrvatskoj i BiH. To su dokumenti i svjedoci koji podkrepljuju određene događaje koji se jesu ili nisu dogodili. U ovom slučaju sud je rekao da g. Orić nije napravio veći dio onoga za što je optužen. Srpska štampa ga je osudila odavno, a preko nje i javnost. Međutim, nitko sudu u Hagu nije dostavio valjane dokaze koji potkrepljuju tvrdnje Srpske štampe. Ista priča se provlači i u Hravtskoj. Po njima, sud u Hagu je osnovan samo da osudi Hrvate jer su se branili. Ma neće ići.Sud u Hagu ne brine o izborima u Srbiji ili u Hrvatskoj ili u BiH, pa nema potrebe brinuti o javnom mjenju u tim zemljama. Ova presuda je jednostavno takva zbog dokaza, a ne propagandnih pamfleta.

Bob Rock

pre 19 godina

Haški sud se ponaša kao potkupljeni sudija u rukometu: jednoj strani sudi sve prekršaje i oštro ih sankcioniše plus dosuđuje faulove i tamo gde ih nema a drugoj strani gleda kroz prste, za prekršaje ne deli isključenja, ne sudi sedmerac itd. Naser Orić i Ramuš Haradinaj su otišli u Hag zato što su dobili uveravanja da će se jeftino izvući. Ova presuda je dokaz za to. Mnogi Srbi su se predali Hagu nakon garancija Vlade Srbije ali njih čeka neprijatno iznenađenje... Statistika sve govori, 75% osuđenih u Hagu su Srbi a kad se gledaju dužine zatvorskih kazni, tu je procenat sigurno još veći kad su osuđeni Srbi u pitanju. Jeste da su Srbi okrvavili ruke i u Hrvatskoj i u Bosni i na Kosovu ali što je mnogo, mnogo je. O "prvom šamaru" mogu samo da kažem da nije pao od strane srpske ruke tako da ni to ne može biti nikakav argument, pogotovo što se ratni zločini ne mogu pravdati odbranom ili čak osvetom (jer bi onda i masakr u Srebrenici bio "samo" osveta). Takve zločine kakvi su se desili na prostorima bivše SFRJ mogu počiniti samo neljudi i tim neljudima treba da se sudi i da se osude na primerene kazne a ne ovako... Kolektivnu krivicu opet snose svi narodi bivše SFRJ jer su velikom većinom glasali za nacionalističke lidere i nacionalističke ideje koje su dovele do krvavog sukoba. Te i takve snage imaju nažalost i dalje veliko uporište i u Srbiji i u Hrvatskoj i u Bih (a ne treba ni Sloveniju izostaviti), s tim da su HDZ i SDA još uvek na vlasti.... ni to ne treba zaboraviti. Svaka medalja ima dve strane, to često zaboravljaju oni koji pišu jednostrane komentare.

Kajmakcalan

pre 19 godina

Pa Stankovicu, kako ste mogli da ne znate sta je u optuznici protiv Orica? Sta su radile nase drzavne sluzbe ove tri godine? Trazile Mladica? Sunce mu poljubim pa zar se tako vodi drzava! Ovo je da puknes od muke. Svaka cast na profesiji ali kako bre mozete da spavate kad se takvi propusti prave!!! Tu nam vise ni Naser ni "kurta ni murta" nisu krivi...opet propust jedne ukorenjene nemarnosti, neznanja i korupcije u nasim drzavnim organima. Kakav narod takva mu i vlast. Pa zar su sve te zrtve zasluzile da ne znamo sta je "ukljuceno u optuznicu"? Svi ti nesrecnici Srbi i neSrbi su zasluzili maximalnu paznju da se zavrsi sa ovim strahotama i da se poimence kaze gde je ko i kako poginuo i od cije ruke. NA kraju ktrajeva nije taj Oric to sam radio niti je Mladic pobio njih par hiljada. Tolike ubice setaju medju nama. Tu bre nema vise SRS, SPS, demokrate ovi oni sve bre to pocistiti , sta bi sa hladnjacama napunjenim telima Albanaca? Sta bi sa tolikim nestalim Srbima! Alo braco totalno smo posrnuli. Opet se nerviram...idem na pivo!

Majka

pre 19 godina

jad i beda ratnih zlocina je mnogo veci od haga i ukljucuje nas kojima je umesto isterivanja svakog zlocina na svetlo i pune saradnje sa hagom gde su i nae i njihove zrtve najvaznije da skacemo u usta hagu. Sve zrtve ponovo zrtvovane od istih ruku - nasih neodgovornih i nemoralnih politicara.

molim vas, pomozite mi da budem normalan!

pre 19 godina

sećam se naslovne strane sjednog predratnog broja sarajevskog omladinskog(??) magazina VOX- crtež ustaše sa fesom na glavi, u ss uniformi, ispod njega odsečene srpske glave a naslov "IV reich: wilkommen!"... ja znam šta sam video i kakva se atmosfera pravila, i niko me neće ubediti da su me izmanipulisali mediji jer sam BIO TAMO! prema tome, priča o "narodu žrtvi- bošnjacima(??)" i "narodu agresoru- srbima" definitivno ne pije vodu. kad nas već toliko pozivaju da se stidimo Srebrenice, ne bi bilo loše da se i oni malo zacrvene. Ako ne znaju zašto, svaka im čast ...

IC

pre 19 godina

Evo malo statistike, koga ne mrzi da broji koliko je optuzenih sa bilo koje strane i kakve su presude...
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Criminal_Tribunal_for_the_former_Yugoslavia#Indictees
http://www.un.org/icty/cases-e/index-e.htm

Bojan Jankovic

pre 19 godina

Komentarisati osudu bez pracenja sudjenja nije objektivno. Ipak sigurno je da srpske zrtve nisu izvrsile kolektivno samoubistvo i da njihove ubice u vecini slucajeva nece adekvatno odgovarati za te zlocine. Ovakva odluka je kalkulisani podstreh radikalizaciji Srbije i "svezoj" mrznji na nasim prostorima. Haski Tribunal podrzavam samo kao instituciju koja ce ocigledno pozatvarati barem Srbe koji su odgovorni za zlocine. Zalim sto isti kriterijum nece biti primenjen na zlocince zemalja u okruzenju. Demokratiju podrzavam ne zato sto ludo verujem da je nesto vise od slova na papiru vec zato sto ona kao drustveno uredjenje vodi u bolje ekonomsko stanje i samim tim i bolji zivot. A pravda? Ona je dostizna.

ss

pre 19 godina

Nazdravlje! Zlocin se izgleda isplati. Zalosno je zbog zrtava i njihovih porodica dok je ova presuda prelila casu u "balkanskoj krcmi". Imam utisak da se neko istinski poigrava sa stanjem stvari u ovom regionu a narocito sa Srbijom. Verujem da je intencija da se dovedu radikali na ove prostore kako bi se politicko ucenjivanje i komadanje ove zemlje nastavilo sa jos vecom silinom i licemerjem, cemu ce radikali dati vrhunski legitimitet.

Kajmakcalan

pre 19 godina

Ako se ovako nastavi opet ce se neki duhovi probuditi kasnije jer racuni nisu namireni. Na svim stranama moraju da budu zlikovci kaznjeni sto ostrije. Ovo je sramota.

Mijo

pre 19 godina

Odluke suda treba postovati bez obzira na visinu kazne,Mislim da gos.Tadic malo vise izlazi u javnost sa svoim misljenjima,on je ipak predsednik jedne dzave i treba imati vise postovanje prema suduUN

dino

pre 19 godina

prvo, ugled haskog tribunala u srbiji je svakako los, ali to vise govori o srbiji nego o haskom tribunalu, drugo reakcije javnosti u srbiji su uvijek iste, a posljedica su ignorisanja karaktera ratova koje je srbija pokrenula. Ali to samo govori o srbiji.

Srebrenica

pre 19 godina

Ko je procitao optuznicu, pratio sudjenje i saslusao presudu jasno mu je da je kazna odgovarajuca. Jedno su "Novosti", PTC i druge propagande, a drugo cinjenice s kojima barata Hag.
Gospodo, suocite se.

Srebrenicanin

pre 19 godina

S T R A S N O ! ! !
Za pobijene Srbe koji su ostali u Srebrenici poslije ulaska muslimana u nju na Djurdjevdan 1992. godine, za pobijene Srbe na Petrovdan 1992. godine na Zalazju, za pobijene Srbe u Podravanju na Ilindan 1992. godine, za pobijene Srbe na Bozic 1993. godine u Kravici, za spaljena do temelja sva srpska sela na teritorijama opstina, Srebrenica, Bratunac i Milici, ...
I Srbi treba da imaju povjerenja u ovakav sud?!
Ljudi, ovo je najveci samar koji je stigao Srbima iz Haga!!!
Igre bez granica se nastavljaju!!! Sa koliko sam samo gorcine citao ovaj tekst, jer sam rodjen i odrastao u tom gradu!!! Obrazlozenje je tako smijesno!
Izgleda da svjedoci koji su isli u Hag isli samo pro forme!!!
S T R A S N O ! ! !

BiH

pre 19 godina

Dok tzv. Srpski heroji, mislim na Karadzica, Mladica vec godinama bjeze po sumama, skrivaju se po stalama i slicnim, optuzeni Bosnjacke nacionalnost, pri izricanju optuzbe sjedaju u avion i javljaju se u Hag, znajuci da su samo branili svoj narod a ne ubijali druge. U svakom narodu ima losih strana i naravno takvi treba da se osude.

Doctor Wu

pre 19 godina

MZ vec duze vremena cini sve da zemljama Zapadnog Balkana pomogne kako bi neorganizovani kriminal sto efikasnije i brze reformisale u pravcu organizovanog kriminala i kako bi se sve brojnije zemlje regiona, na taj nacin, priblizile se visokim standardima koje je ispred njih postavila EU. Pored ogromne politicke stete, smatramo da ce oslobadjanje Orica dati znacajan podstrek i daljem razvoju organizovanog kriminala na Balkanu, istakla je na kraju svog izlaganja Karla del Ponte.

Kravičanin

pre 19 godina

Šta i koga je Naser Orić branio u Kravici, Magašićima, Šiljkovićima, Kajićima, Popovićima, Oćenovićima i ostalim popaljenim srpskim selima? Branio je Srbima pravo na život u tim i mnogim drugim popaljenim selima!

Стефан

pre 19 godina

Пол Тувије, француз који је 1944 наредио стрељање 7 (СЕДАМ) Јевреја је 1994 у 79 година осуђен на доживотну робију!
Двоструки аршини када је о Србима реч...

Zoran

pre 19 godina

Ko prati sudjenja u Hagu jasno mu je da je ovo "logican" zavrsetak sudjenja u sudu tipa "kadija te tuzi kadija ti sudi". Ova sudjenja su davno prevazisla "Moskovske procese" i vec su postala crna tacka u istoriji evropskog pravosudja. Sramotno je pocelo (sudjenje Tadicu) tako nastavlja i tako ce i zavrsiti.

priznati glavnu krivnju za rat

pre 19 godina

ja lično smatram da trebamo imati snage i reći da je srbija u 90-tim godinama izgubíla rat. a da su se zločini događali na sve strane to je očigledno. ali glavni i odgovorni za zločine se ne trebaju tražiti u osobama poput nasera olica. oni su ipak branili svoju zemlju dok smo mi, naravno ne svi ali u ime srpstva, ratovali po drugim državama i vršili zločine.

Kartlo

pre 19 godina

Nasa sopstvena besomucna propaganda nam se vraca kao nocna mora. Mozda bi nam se sve to ucinilo manje nepravednim kada bi prestali da na silu navlacimo balans i crtu jednakosti izmedju baba i zaba da bi se osecali bolje. Po komentarima se vidi da Srbi jos nista ne znaju ni o Srebrenici ni o dogadjajima ui istocnoj Bosni 1992 i 1993. Srebrnica se branila od onoga sto je zadesilo celu istocnu Bosnu a kasnije i nju samu. Pa ginulo se i na Srpskoj strani ali ne od organizovane i tesko naoruzane vojske za razliku od Mladiceve koja je imala i politicku i vojnu i logisticku strukturu nego su postojale grupe ukljucujuci prezivele izbeglice iz istocne Bosne koje je Oric pokusao da organizuje. Koliko vidim iz optuznice, DOKAZANO je optuzen za ubistvo 13 civila a bogami ubistvo 8,000 vezanih ljudi, organizovano preseljenje grobnica se svakako bez vrhovnog komandovanja ne samo Mladica nego i cele drzave nije moglo izvesti.

Miloš

pre 19 godina

Orić je časno otišao u Hag i sad se vraća. Kad će i naš "heroj" Mladić uraditi isto. Zar i on nije "ratovao" u Srebrenici kao i Orić?

Nadja

pre 19 godina

I ja sam odrasla u tom gradu i ostala sam bez kompletne familije .I znate šta mene svih ovih godina boli.Što se ne sudi pravim pokretaćima rata u bivšoj SFRJ.I zaista nevidim kraja agoniji.Sad kad sam koliko toliko psihićki stabilna i kad gledam sa vremenske distance od desetak godina, užasava me sama pomisao da se i poslije svega ovoga što se desilo ni za jotu nije promjenilo u Srbiji. I dalje se puše u istu tikvu. Kad to odgovara onda se prića kako se ovde ne sudi narodu nego pojedincu. Kad se osudi pojedinac ali ne onaj koji je vaš onda se priča a zašto se ne sudi narodu.E pa to mi i jeste krivo dajte jednom da se ne varamo ,hajde da tražimo da se sudi narodu.
Pa nek se dokaže zašto je Sbijanski narod onako bradat na tenkovima išao u moju domovinu i kako to pojedinac napravi na hiljade grobnica mog naroda,i još ih pojedinaćno onako mrtve komada i razbacuje im posmrtne ostatke. A mi će mo dokazivati kako je i torbom moguće ubiti ćovjeka.

marko

pre 19 godina

meni samo nije jasno kako oric moze da odgovara za 3,000 srpskih civila (koji su navodno ubijeni pod oricem u 1992/93) kada je prema Tokaci ciji izvestaj je citirao nas Tim pred ICJ ubijeno ukupno u celom ratu ukljucujuci Srajevo (od srpskih granata i snajpera) ubijeno 3.600 srpskih civila. Mozda radikali to objasne kada budu "zainat" izabrani.

sramota

pre 19 godina

Po meni je ovo najbezobzirnije ucenjivanje za srpske zlocince: 'Evo vam sada kada nam ne date one koje trazimo'. Znaci Medjunarodni sud je postao pijaca, a Srbiji samo pogorsavaju unutrasnje stanje.

jabbu

pre 19 godina

Ok, nisam pratio sudjenje, ali ako se kaže da covek nije mogao da kontrolise svoje vojne formacije i civile!!! koji su išli sa njima, ja onda ne znam sta da kažem. Po toj logici bi trebalo zatvoriti tribunal i reći da su sve zločine počinili samoorganizovani obesni gradjani u afektu i nikom ništa.Zločin počinjen prema Srebreničkim muslimanima ne sme biti opravdanje za zločine nad Srbima! Jednostavno nemam reči...

Kent

pre 19 godina

Ovakvom sramnom presudom mogu biti zadovoljni samo Naser Oric,ali i pogodite:Srpska radikalna stranka.Ovom vetru u ledja se sigurno ni oni nisu nadali.Sanse demokratske Srbije na buducim izborima svedene su na zalost na minimum.Cini mi se da i od eventualne predaje ili hapsenja Mladica,do kraja mandata ove vlade,tek sada nema ni govora.Ocekujem da ipak tuzilastvo podnese zalbu,jer osuditi nekog za takva dela i dati mu 2 godine je velika sramota za taj sud.

MIlos M.

pre 19 godina

Ne znam zasto nisam iznenadjen? Moje misljenje o Haskom sudu je sada "rock solid". Svaka sumnja je otklonjena. Hvala Vam sto ste nam otvorili oci. Sramota!

Danisha

pre 19 godina

Meni samo nije jasno kakve veze ima da li su se muslimani branili ili su napadali. Ratni zločin je ratni zločin, bilo da je vršen pri osvajanju teritorije ili pri odbrani iste. Ako to ne bi bilo tako, onda ispada da četnici u Bosni za vreme Drugog svetskog rata nisu mogli da čine ratne zločine nad muslimanima, jer su muslimani prvi počeli sa genocidom nad Srbima, a četnici su se samo branili Srbe od njih.

Nostradmaus

pre 19 godina

Mi moramo konacno nauciti da pravda ne raste na drvecu i treba je samo ubrati. U slucaju gospodina Orica sigurno ne postoji dovoljno dokaza, ili bolje reci nasa strana se nije pobrinula da takve dokaze dostavi u Haag. Na osnovu rekla-kazala i bez dokumenata koji ga mogu optuziti, presuda je sasvim jasna.
Ja sam licno ubijedjen da je on kriv, ali to se mora dokazati na sudu kao i to da je neosnovano optuzen. Naravno narod ocekuje "PRAVDU" a definiciju toga nemoze niko da pruzi. Reakcija ce biti u stilu "pa sude samo nama Srbima" ... itd.
Obratno za sve nase koji se nalaze u Haagu postoje dokumenti ili valjani dokazi na osnovu kojih se donosi presuda, a koje je druga strana strpljivo pripremala i dostavila ih Sudu. To je ono sto mi Srbi nikada necemo nauciti, da treba istinu dokazivati, jer se ONA NE PODRAZUMIJEVA SAMO ZATO STO TAKO MI MISLIMO !!

Dejan

pre 19 godina

Samo da podsetim, "međunordna zajednica" nas tretira kao poraženog neprijetalja i naše komšije nas tako vide ili barem tako gledaju na predhodne ratove na ovim prostorima. I to ne samo poraženi, nego i smo bili i okupatori koj su vršili najgore moguće represalije prema lokalnom stanovništvu i to čak i na sopstvenoj teritori (Kosovo). Pošto smo mi gubitnici u svim tim slučajevima i na neki način je normalno da nas ovako šamaraju i šamaraće nas još dugo.

SOS

pre 19 godina

Zivimo u vremenu kolektivne hipnoze. Propaganda, i to najgora i najbezobzirnija, je postala javno misljenje, stav, literatura, faktografija, misaona matrica!!!
Sve sto se kaze izvan tog konteksta, predstavlja "napad"
Suocavanje sa bilo kojom cinjenicom koja se ne uklapa je takodje "napad".
Voleo bih znati dokle je moguce da idu ovakve stvari!
Gledajuci unazad, mislim da smo kao narod i kao drzava izgubili tek jedan deo gubitka. Ako se ovo nastavi izgubicemo i preostali deo, a taj gubitak bi cini mi se mogao biti mnogo veci.
Sto se ove vrste ludila tice, ono je podjednako i kod radikala i kod ostalih. Jednako posmatraju stvari tako da je sto se tice buducnosti sasvim svejedno ko ce doci na vlast.
MI SRBI IZABEREMO POLITICARE ZBOG PROSLOSTI, A ONI U SVOM MANDATU POTROSE DIO NASE BUDUCNOSTI. BUDZET UGLAVNOM POJEDU LOPOVI.

Milos

pre 19 godina

I Hrvati su se samo branili od agresije ali oni koji su osudjeni za zlocine ucinjene tokom te odbrane dobili su po vise od dve godine.

Aleksandar M.

pre 19 godina

"Nasa nekooperativnost" sa ovom presudom nema veze!
Nije Drzavni tuzilac R. Srbije podigao optuznicu protiv Orica, nego Karla del Ponte i njen multimilionski sudski aparat. Na njoj lezi odgovornost za nejaku optuznicu, za koju opet nema razloga da buda slaba uzimajuci u obzir hiljade ljudi koji su bili pogodjeni zlocinima Armije BiH na ovom podrucju, te svjedoka ne bi trebalo da nedostaje. Optuziti ga za ubistvo samo 16 ljudi je u lakrdija od samog pocetka. U isto vrijeme, Milosevic se optuzuje za ubistvo 6000 ljudi u toj istoj Srebrenici na osnovu lanca komandne odgovornosti. Šta?

Peđa

pre 19 godina

Još uvek mi nije jasno ovo posipanje pepelom...pa dokle ćemo više da sami sebe pljujemo, kako mi nismo sposobni naći dokaze, kako se bedno pravimo žrtve isl?Ljudi moji, pa za Čekua je sva dokumentacija prikupljena, predana Hagu,a on se Baškari u prištinskoj PM-fotelji. Isto tako za ovog nesrećnog Nasera...i nije mi jasno kako još uvek ima nekih koji ne shvataju: Hag za osumnjičene Srbe SAM veoma efikasno prikuplja dokaze, dok bi valjda za druge morali da se pobrinemo mi...SRAMOTA

ne zaboravimo

pre 19 godina

Evo ko je bio Orić. Slika iz rata za trajanja operacije čišćenja srpskih sela:
http://img269.imageshack.us/img269/7919/naser6rx.jpg

Slim Shady

pre 19 godina

Svi Srbi,Hrvati i Bosnjaci koji opravdavaju ovu presudu tezom da je Srbija pocela rat, da su se Bosnjaci branili protiv daleko jace vojske, da je Srbija izgubila, da mladic nije uhvacen a veci je zlocinac od Orica itd. - svi oni treba da shvate da je rec o ratnom zlocinu i nsta vise. kao takav, i samo kao takav ga treba tretirati i adekvatno kazniti. A to sto kazna nije adekvatna ne moze biti krivica nase vlade jer istragu vrsi tribunal u Hagu (koji te probleme nije imao kada su srbi u pitanju).

marija

pre 19 godina

Ovo je sramota! Ko god da dodje do sudjenja za ratne zlocine ne moze biti tek tako pusten iz zatvora... Citajuci komentare nasih suseda stekla sam utisak da smo mi, Srbi i dalje krivi za sve... Dragi moji: I ZA LJUBAV I ZA RAT - POTREBNO JE (BAR) DVOJE! Ponovno medjusobno optuzivanje - nikuda nas ne vodi! Mislim da onog trenutka kada to priznamo ovo "bure baruta" u kojem zivimo nece eksplodirati... Pored toga, smatram da je to bila isto tako jednim svojim delom i srpska zemlja i da su mnogi Srbi izgubili svoja vekovna ognjista. Mnogi morali da shvate da je Bosna bila domovina i mnogim Srbima, i da tenkovi nisu usli samo u "njihovu" domovinu... Sta je bilo - bilo je. Nije bilo zrtava samo sa jedne strane tako da je ne - fer da samo jedna strana i odgovara... Niko se ne moze ubiti "torbom" tako da te price su potpuno smesne i izlisne...
Ali ovo je vec sve pitanje suda i kredibiliteta sudija u ovakvim procesima.

My way

pre 19 godina

Ne slazem se aa onima koji kazu da je Naser Oric dobio "samo" dve godine. Ne slazem se ni sa onima koji hoce da individualizuju krivce. Gospodo, svi smo MI kolektivno krivi!!! Sto pre shvatimo tim bolje po nas. Na samom pocetku ratova zbog kojih se raspala SFRJ, svi smo mi aplaudirali ili nemo prihvatali ratno-huskacke poklike Milosevica i Seselja. Nase zene, majke, devojke...su bacale cvece na tenkove koji su isli da razaraju, oprostite, da oslobadjaju hrvatske gradove od Hrvata, bosanske od Bosnjaka. Milioni ljudi su skandirali Slobo-Slobodo. Sarajevo je godinama bilo okupirano od strane nasih "junaka". Cak je i nas sadasnji premijer- legalista bio tamo na terenu. Da li se jos neko seca kako su u praskozorje raspada SFRJ, "junaci"-snajperisti pucali u masu ljudi koji su protestovali protiv rata na ulicama Sarajeva. Licno znam ljude koji su isli u oslobadjanje Vukovara i koji su se odatle vracali sa televizorima, video rekorderima, friziderima,devizama...i drugim ratnim trofejima. Veoma kratko receno: MI smo isli TAMO da haramo, pljackamo, ubijamo... Ni jedan Hrvat niti Bosnjak nije dosao kod NAS da to radi. Dakle bili smo agresori u jednom nepravednom ratu. Po mojoj logici onaj ko se brani treba da odabere nacin na koji ce to ciniti. U svim ratovima agresori krecu sa vecom snagom i boljim naoruzanjem. Po poreklu sam navodno Srbin (ne po zanimanju), i smatram da sam isto toliko kriv za dogadjanja u Bosni i u Hrvatskoj, kao i onaj sto je dobrovoljno otisao da brani "nase" teritoreije sa oruzjem i zapustenom bradom. Zato sam kriv jer nisam nista ucinio da se to ne desi. Da li je to bilo iz straha ili ne, to ne umanjuje moju krivicu. Posle drugog svetskog rata Nemackoj je nametnuta volja tadasnje medjunarodne zajednice. Ona i dan danas otplacuje ratnu odstetu Jevrejima i drugim zrtvama Holokausta. Mi smo mali narod koji boluje od kompleksa nize vrednosti. Uvek bi smo zeleli da imamo ono sto imaju "veliki", da radimo ono sto rade "veliki"...ali ne ide nam to. Pojednostavimo to, budimo ono sto jesmo. Budimo jednostavni, tako da nas u svojoj jednostavnosti svi zavole. Batalimo nase ratnohuskacke politicare, koji to rade samo da bi se obogatili na nasoj grbaci. Batalimo nasu mitsku istoriju jer je ona puna trulezi i sluzi nam samo za ispiranje mozga. Budimo jednostavni u danasnjosti. Tada cemo shvatiti da ni Oric ni Gotovina nisu nizasta krivi. Krivo je ONO CVECE koji su bacani na tenkove. Ono ostalo? to je samo posledica tog cveca. Po mojoj logici uvek je onaj kriv koji opali prvi samar....

Vlada

pre 19 godina

Možda je Srbija i kriva za sve ratove, možda ih je ona počela, možda je imala najagresivniju politiku i možda je največi kolektivni krivac za sve. Ako će to nešto značiti za pomirenje na ovim prostorima - neka tako bude našim susedima.
ALI!
Sve to ne amnestira nikoga od odgovornosti za počinjene zločine. Pa ni Orića, pa ni Glavaša, pa ni Gotovinu, a naravno ni ove naše manijake. Dragi susedi, zaključak je prost - možda smo mi i počeli celo sr***e, ali u tom sr***u ni vi niste apstinirali. Vaše sr***e smrdi ko i naše i treba ga počistiti, ko god da je s**o više i ko god da je počeo prvi.
Shvatite ovo kao jedno od onih izvinjenja koja stalno tražite od Srbije.

goran

pre 19 godina

Po mojoj logici rat su zapoceli oni koji su napali kasarne, pobili vojsku u Sarajevu i Tuzli, opkolili kasarne, napali nenaoruzane vojnike na granici... posledica toga je cvece na tenkovima i ispracaji, a zatim dolaze razne Gotovine i Orici

Dugi

pre 19 godina

Radikalima će vetar sigurno da dune u leđa: Bler postavio ultimatum, Naser... Nisam desničar, ali kao da se sluđeni narod namerno gura u tu rupu, ne bi li se održavala tenzija. Alo bre stranci, lakše to malo!

RUS II

pre 19 godina

Smatram da je covek zadrzan ukupno godinu dana duze u Hagu, pa je zasluzio da mu Hag omoguci neku vrstu odstete. Gospodin predsednik bi trebao sad Hagu da objasni da je narod sokiran i da je Hag izgubio ugled koji je, predhodno, vec bio srozan. Presuda je iznenadjujuca i sramotna. Ponasanje ljudi u Srbiji je jos strasnije. Pojedinci sebi daju za pravo da pricaju kao je presuda ok, a u stvari nemaju pojma sta se ovde zaista dogadjalo tih krvavih godina. Sramota. Ozalosceni se ne postuju, a sto je najgore ni zrtve. Zamislit samo kako se sada osecaju ljudi koji su tada izgubili nekoga iz porodice, neretko celu porodicu i familiju, dok su gledali sinoc kako se znojavi optuzenik sa novom frizurom smeska po izricanju presude. Jos jednom, sramota za Hag, civilizovanu Evropu i za svet. Razgovaram s ljudima i cini mi se da polako svi pocinju da veruju da se ovde neko igra Srbijom i Srbima. Sramota...

Grown up

pre 19 godina

Haski sud uopste ne treba shvatiti kao tim nepogresivih strucnjaka a najmanje kao objektivan. To su samo mali ljudi kao i svi mi ostali sa samo vise vlasti u ovom momentu. I oni su sa ispranim mozgovima i zaludjeni nekim svojim idejama kao i svi mi. Svi mi imamo svoje mane i slabosti i tesko je reci da smo uvek na visini zadatka i objektivni. Imamo neke svoje ideje oko kojih se vrtimo zato sto smo prosli kroz zivot onako kako smo prosli. Tako i njih treba shvatiti i bice nam bolje posle ovoga.

Olja.K.

pre 19 godina

Heraklit: Rat je otac svemu, svemu kralj; jedne je iznedrio kao bogove, druge kao ljude, jedne je ucinio robovima, druge slobodnima

DeKOb

pre 19 godina

Reakcija na ovakve i slicne odluke na izolovanom ostrvu Srbija ce biti jos ogorcenosti, jos tvrdokornog nacionalizma i jos municije licemernoj vladi... Gde je sad ta "komandna odgovornost"?

Ivan SM

pre 19 godina

Ova presuda jaca nacionaliste u Srbiji, desnicarskim strankama u Srbiji povecava biracko telo. Evropa kao da zali sto na Balkanu sija zubato sunce demokratije. Plasim se da nece jos dugo. Naoblacenje samo sto nije pocelo.

Igy

pre 19 godina

Mislim da su Srbi koji su bili optuzeni da su bili nebitni srafovi, tipa cuvar u logoru, osudjeni na vece kazne...
I sad ocekuju da verujemo u komandnu odgovornost? Strasno!

Majin Bane

pre 19 godina

Ovo je jos jedan samar Srbiji. Nije ovo prvi put da nam iz Haga dolaze zacudjujuce odluke kada su u pitanju zlocini nad Srbima. Potrebno je zapitati se da li je Hagu stalo do utvrdjivanja istine ili samo zeli da proglasi krivce umanjujuci srpske zrtve. Jedno je sigurno Srbiji iz Haga stizu samo samari u vidu presuda, zahtevi za izrucenjem i kovcezi!

IC

pre 19 godina

To da smo mi huskali na rat i zapoceli ga. Slali vojnike da "brane nase teritorije" bas i ne bi trebalo pod navodnicima. Ja sam upravo iz tih nasih krajeva u Hrvatskoj i videla sam pocetak rata. Nekoliko godina pre toga i Hrvatska je strana vrlo otvoreno huskala svoj narod na isti. U mojoj osnovnoj skoli su pojedini Hrvati (deca) zagorcavali zivot nekoj drugoj deci Srbima, krajem '80-tih. E to je uticaj medija i huskackih politika. Ne znam kako je tad bilo u Srbiji i koji su motivi sve bili onima koji su odlazili u Hrvatsku i Bosnu, ali mi, Srbi, koji smo tamo ziveli smo se isto tako samo branili. Nismo mi jurisali na Zagreb ili tamo neku teritoriju daleko od tadasnje Krajine, nego su se borbe vodile u "nasoj kuci". Da naglasim da nikako ne mislim da mi nizasta nismo krivi, ili da nasi politicari nisu huskali na rat, ali nismo mi agresori a ostali su se branili. Odbrana je bila na obe strane, samo sto ce to tesko moci da se promeni u miljenju ljudi u svetu s obzirom na sav uticaj medija u ovih preko 15 godina, pogotovo sto svi gledaju samo na geografiju, a ne i na demografiju.
I samo da kazem sta su odrasli ljudi pricali jos tad, u tom ratu, dok su slusali neke druge radio i TV stanice koje su sve pricale protiv nas i opravdavli hrvatsku stranu, "ma zna svet sta je istina". Mi smo najvise krivi sto smo (bili) glupi. Sto se svega ostalog tice krivi smo isto koliko i drugi.
E sad sto se tice Orica, nisam pravnik i ne znam koliko je sud mogao da ucini, ali coveku je sudjeno za iste stvari za koje su vecina optuzeni tamo. Ako je on oslobodjen nekih delova optuzbe jer nije imao kontrolu nad svojim vojnicima, pitam se koliko Srba ce uspeti da se izvuce na isti nacin... al zamalo.
I p.s. ko ce sad odgovarati za svaki od tih ubistava. Da li ce ti "pojedninci nad kojima on nije imao kontrolu" doci pred sud? Ili ce ti zlocini biti zanemareni i nastavice se sa mitom kako su zlocine cinili samo Srbi, a sve ostalo je bila odbrana...

laku noc pameti!

pre 19 godina

svako normalan u ovoj zemlji, a ima ih valjda jos, vec godinama se nalazi u tragicnom istorijskom procepu izmedju dva zla: onog domaceg, manje-vise vec prepoznatljivog, i onog drugog, olicenog u nemerljivom licemerju zapada. svaki trud usmeren ka logickom rasudjivanju unapred je osudjen na poraz. vesti poput ove iz haga imace za rezultat samo jedno: vucica i nikolica na vlasti!

milan

pre 19 godina

Kad neko izgubi u ratu od NATO pakta on je zaista izgubio. Mi smo kao Nemacka posle 1945.godine.Fakat je da smo krivi ,ali nam dodaju i jos ponesto a drugima zbog saveznistva iz devedesetih gledaju kroz prste.Naser Oric i njegova 24.divizija Armije BiH spasila je tri americka i dva holandska pilota 94. i 95.godine.O drugim vidovima saveznistva da i ne govorimo.

ela

pre 19 godina

Ako je neko UBIJAO I MUCIO CIVILE, kao sto je dokazano da je Naser Oric radio, onda treba zasluzeno da se kazni. Kao sto ima zrtava na muslimanskoj strani, tako ima i ubijenih srba i ko je to ucunio, mora adekvatno da bude kaznjen.
To hteli ili ne, moracete da prhvatite, a ne da pravdate zlocinca floskulama o Srbiji i srpskom uticaju na karakter rata.
Za kraj: Sramota za Haski Sud
Pozdrav iz Nemacke

Katarina

pre 19 godina

Haški sud je osnovan da na osnovu prikupljenih dokaza osudi okrivljene. Dokazi nisu propagandistički pamfleti po lokalnoj štampi u Srbiji, Hrvatskoj i BiH. To su dokumenti i svjedoci koji podkrepljuju određene događaje koji se jesu ili nisu dogodili. U ovom slučaju sud je rekao da g. Orić nije napravio veći dio onoga za što je optužen. Srpska štampa ga je osudila odavno, a preko nje i javnost. Međutim, nitko sudu u Hagu nije dostavio valjane dokaze koji potkrepljuju tvrdnje Srpske štampe. Ista priča se provlači i u Hravtskoj. Po njima, sud u Hagu je osnovan samo da osudi Hrvate jer su se branili. Ma neće ići.Sud u Hagu ne brine o izborima u Srbiji ili u Hrvatskoj ili u BiH, pa nema potrebe brinuti o javnom mjenju u tim zemljama. Ova presuda je jednostavno takva zbog dokaza, a ne propagandnih pamfleta.

Bob Rock

pre 19 godina

Haški sud se ponaša kao potkupljeni sudija u rukometu: jednoj strani sudi sve prekršaje i oštro ih sankcioniše plus dosuđuje faulove i tamo gde ih nema a drugoj strani gleda kroz prste, za prekršaje ne deli isključenja, ne sudi sedmerac itd. Naser Orić i Ramuš Haradinaj su otišli u Hag zato što su dobili uveravanja da će se jeftino izvući. Ova presuda je dokaz za to. Mnogi Srbi su se predali Hagu nakon garancija Vlade Srbije ali njih čeka neprijatno iznenađenje... Statistika sve govori, 75% osuđenih u Hagu su Srbi a kad se gledaju dužine zatvorskih kazni, tu je procenat sigurno još veći kad su osuđeni Srbi u pitanju. Jeste da su Srbi okrvavili ruke i u Hrvatskoj i u Bosni i na Kosovu ali što je mnogo, mnogo je. O "prvom šamaru" mogu samo da kažem da nije pao od strane srpske ruke tako da ni to ne može biti nikakav argument, pogotovo što se ratni zločini ne mogu pravdati odbranom ili čak osvetom (jer bi onda i masakr u Srebrenici bio "samo" osveta). Takve zločine kakvi su se desili na prostorima bivše SFRJ mogu počiniti samo neljudi i tim neljudima treba da se sudi i da se osude na primerene kazne a ne ovako... Kolektivnu krivicu opet snose svi narodi bivše SFRJ jer su velikom većinom glasali za nacionalističke lidere i nacionalističke ideje koje su dovele do krvavog sukoba. Te i takve snage imaju nažalost i dalje veliko uporište i u Srbiji i u Hrvatskoj i u Bih (a ne treba ni Sloveniju izostaviti), s tim da su HDZ i SDA još uvek na vlasti.... ni to ne treba zaboraviti. Svaka medalja ima dve strane, to često zaboravljaju oni koji pišu jednostrane komentare.

Kajmakcalan

pre 19 godina

Pa Stankovicu, kako ste mogli da ne znate sta je u optuznici protiv Orica? Sta su radile nase drzavne sluzbe ove tri godine? Trazile Mladica? Sunce mu poljubim pa zar se tako vodi drzava! Ovo je da puknes od muke. Svaka cast na profesiji ali kako bre mozete da spavate kad se takvi propusti prave!!! Tu nam vise ni Naser ni "kurta ni murta" nisu krivi...opet propust jedne ukorenjene nemarnosti, neznanja i korupcije u nasim drzavnim organima. Kakav narod takva mu i vlast. Pa zar su sve te zrtve zasluzile da ne znamo sta je "ukljuceno u optuznicu"? Svi ti nesrecnici Srbi i neSrbi su zasluzili maximalnu paznju da se zavrsi sa ovim strahotama i da se poimence kaze gde je ko i kako poginuo i od cije ruke. NA kraju ktrajeva nije taj Oric to sam radio niti je Mladic pobio njih par hiljada. Tolike ubice setaju medju nama. Tu bre nema vise SRS, SPS, demokrate ovi oni sve bre to pocistiti , sta bi sa hladnjacama napunjenim telima Albanaca? Sta bi sa tolikim nestalim Srbima! Alo braco totalno smo posrnuli. Opet se nerviram...idem na pivo!

Majka

pre 19 godina

jad i beda ratnih zlocina je mnogo veci od haga i ukljucuje nas kojima je umesto isterivanja svakog zlocina na svetlo i pune saradnje sa hagom gde su i nae i njihove zrtve najvaznije da skacemo u usta hagu. Sve zrtve ponovo zrtvovane od istih ruku - nasih neodgovornih i nemoralnih politicara.

molim vas, pomozite mi da budem normalan!

pre 19 godina

sećam se naslovne strane sjednog predratnog broja sarajevskog omladinskog(??) magazina VOX- crtež ustaše sa fesom na glavi, u ss uniformi, ispod njega odsečene srpske glave a naslov "IV reich: wilkommen!"... ja znam šta sam video i kakva se atmosfera pravila, i niko me neće ubediti da su me izmanipulisali mediji jer sam BIO TAMO! prema tome, priča o "narodu žrtvi- bošnjacima(??)" i "narodu agresoru- srbima" definitivno ne pije vodu. kad nas već toliko pozivaju da se stidimo Srebrenice, ne bi bilo loše da se i oni malo zacrvene. Ako ne znaju zašto, svaka im čast ...

IC

pre 19 godina

Evo malo statistike, koga ne mrzi da broji koliko je optuzenih sa bilo koje strane i kakve su presude...
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Criminal_Tribunal_for_the_former_Yugoslavia#Indictees
http://www.un.org/icty/cases-e/index-e.htm