Sreda, 14.10.2015.

00:49

Ruska podrška iz vazduha i saveznici - ofanziva

Sirijska armija i njeni saveznici, iranske snage i Hezbolah, pripremaju se za kopnenu ofanzivu protiv pobunjenika u području Alepa, prenosi Rojters.

Izvor: Tanjug

Ruska podrška iz vazduha i saveznici - ofanziva IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

тоша

pre 8 godina

Мајка свих битака... Тако је Садам Хусеин називао Пустињску олују 1991 године...

istina

pre 8 godina

komentarisete ne pitajuci se ko je ta sirijska "opozicija" koju finansira i obucava amerika. pa to su isti ti islamisti (teroristi) samo sa drugim imenom i ciljem da iznutra uniste siriju i krenu dalje. amerika gde umesa prste tu se crno pise.

Saša

pre 8 godina

Ruska intervencija će samo produbiti sukobe u Siriji. Naravno, kao i svaku silu i Rusiju nije mnogo briga za odnose sunita i šiita.
Oni su otvoreno stali na stranu šiita i u sukobima su protiv sunita. Nije u Siriji ništa crne belo, uglavnom je crno. Sa svih strana.
Rusi podržavaju Asada koji je pripadnik šiitski Alevija. Oni su vladali Sirijom sa 13% stanovnika. Suniti su se pobunili.
Sad su u sukob sa Asadove strane ušli u šiitski islamistički Hezbolah iz Libana, kao i brigada Kuds iz Irana. Sve same šiitske snage.
Šta mislite kao će na to da reaguju suniti kojih je u Siriji više od dve trećine?
Naravno da će biti novih sukoba, novih mrtvih, novih izbeglica.
Suniti i šiiti se bukvalno ne podnose. Jedni su za druge izdajnici i otpadnici. To treba znati. Sunita je mnogo više u svetu(91% prema 9%) i još više će dolaziti da se bore za ,sunitsku stvar,.
Jedini rešenje za Siriju je mirovni sporazm kojim će se vlast u zemlji podeliti između svih verskih i etničkih grupa.
U suprotnom, rat se dugo neće završiti.

EU Citizen

pre 8 godina

Puna podrška demokrackim snagama. Otpor tiraniji i okupaciji.
Nadam se da ste vi rusofili svesni da podržavate trojicu diktatora, ali ste srećom u manjini.
Do slobode!

Bane

pre 8 godina

Neki komentatori poentiraju da će se ovim smanjiti teritorija ISIL-a i dobijaju mnogo lajkova. Hej, niste dobro pročitali. Putin i Iran napadaju pobunjenike. Dakle ne ISIL, nego pobunjenike, prozapadnu opoziciju koje protiv Asada ali i protiv ISIL-a. Uzgred ako smo za Putinovu akciju u Siriji i protiv ISIL-a (a ja jesam), onda nemamo više moralno pravo da išta kažemo protiv američkih akcija protiv talibana u Avganistanu. Čista logika. Talibani su takođe islamska država.

Samir, Sarajevo

pre 8 godina

Sad su vam odjednom Iranska revolucionarna garda i Hezbolah (hej Srbi, to su Ajatolahovi ratnici!) dobri samo zato sto su uz bracu Ruse...koji ste vi licemjeri...

Btw, i iz ovog clanka je vidljivo da su se svi okupili ne da napadaju ID nego sirijsku opoziciju, jer spremaju napad na teritorije gdje ID nema...

Jadna Sirija i jadan njen obican narod koga svi ubijaju i protjeruju...

mare

pre 8 godina

Ne postoji sirijska opozicija to je sve ISIL. Podeljeni su u više frakcije, svako ko je protiv Asada koji se bori protiv ID je terorista.

Suština

pre 8 godina

Kad kažete da su "žrtve milioni zbog šahovske partije" meni nije jasno.
Ovako. Izbrišemo sve do sada ratne događaje i vratimo se na prvu varnicu. Vi hoćete da kažete da su ljudi bili izmanipulisani od strane "velikih igrača" i započeli sukob. Ok, tačno je to. Ali, ako narod ne želi sukob, rata neće biti.
Jednostavno, za sukob su potrebne 2 strane. Jedino što jeste tačno, TO JE DA STRADAJU ONI KOJI NE ŽELE RAT i zato razumem.
Ljudi su ZLO, velikom većinom.

Marko

pre 8 godina

Koliko citam neke komentare Hezbolah je "teroristicka" organizacija znaci, a Al-Nusra Front (ogranak Al-Kaide) i njenih 10 islamistickih frakcija nisu?
Hezbolah jedino Izrael moze nazivati teroristickom organizacijom, a oni koji ih nazivaju islamskim fundamentalistima nemaju pojma nista o njima, jer su dobar broj njihovih boraca i sami hriscani. Inace svi hriscani u Libanu ih podrzavaju, jer su jedina grupa koja ih stiti.
Jako je tesko objasniti i preneti situaciju tog kraja sveta na Evropu, ali recimo da pojasnim - Hezbolah je politicka partija sitskih muslimana, koja ima vojno krilo i kontrolise citavu granicu Libana sa Sirijom i Izraelom.
Liban ima i regularnu vojsku - uglavnom izraelsko marionetsku, koja se u juznim i istocnim krajevima zemlje ne pita nista. Hezbolahovi borci su jako dobro obuceni i opremljeni, nema ih mnogo od 5-10 hiljada ali su sigurno najozbiljnija frakcija na Bliskom Istoku. Sem Izraela i radikalnih muslimana, niko drugi im nije neprijatelj. Odgovornost ni za jedan teroristicki napad nikad u istoriji nisu preuzeli, iako im je Izrael pripisao bar jedno 50.

prijatelj iz Dubicha

pre 8 godina

Srbija puna "profesionalnih,eminentnih vojnih analitichara",tipa : "Dragaaaaneee,silazi dole na ruchak, vishe s tog kompjutera,da ti ja ne dodjem goreeee!!!....Evo ideeem,kevo,samo da josh ovo "izkomentarishem"!".....

prijatelj iz Dubicha

pre 8 godina

zemlja,kakvo glupavo mesto za zivot
(nele, 14. oktobar 2015 06:36)


BRAVO,care!...za komentar....nego,jel imash informaciju,da li je ostalo josh onih karata u jednom smeru za Mars!???

slikovito receno

pre 8 godina

Sirija je otprilike velika ko bivsa SFRJ, a pripadnika šiitske sekte Alavita koji su pred rat kontrolisali sve poluge moci u formalno "sekularnoj" drzavi ima kao otprilike Slovenaca+Makedonaca u bivsoj SFRJ. Broj onih "verski neutralnih" koji nisu ni šiiti ni suniti u ovom ratu koji se ocito pretvorio u verski nije zanemarljiv ali nije ni preveliki - otprilike ko broj Albanaca+Madjara u bivsoj SFRJ.

I sad zamislite da su u bivsoj YUG svu vlast decenijama drzali Slovenci+Makedonci, a oni ciji je maternji jezik bio onaj sto se tada zvao srpskohrvatski (bar 70% SFRJ stanovnistva) digne se na oruzani ustanak i posle 4 godina krvavog rata dodje se do nekakve pat pozicije jer Slovencomakedonci imaju profesionalnu armiju sa tenkovima i avionima, dok srpskohrvatski korpus ima izrazitu prednost u ljudstvu i zbirnu podrsku na terenu iako su sami nejedinstveni i rascepkani na vise delova koji se medjusobno takodje sukobljavaju.

E sada zamislite da se u takvoj situaciji i trenutku pojave sa strane nekakva Rusija i Iran sa potpuno nerealnim ciljem da vrate sve kako je bilo pre rata (izrazito manjinski Slovencomakedonci da kontrolisu sve) - kada je ustanak vec jednom buknuo, i zacementiran sa cetvrt miliona dosadasnjih zrtava, to je sada potpuno neostvarivo, a pogotovo sto vecinski suniti (ponavljam, njih je tamo 70%) na duge staze imaju potencijalno jos jace i brojnije saveznike i u regionu (Turska, S.Arabija) i u svetu (USA i ceo Zapad) od Asada.

expert

pre 8 godina

Hezbolah je sad saveznik?
(Goran, 14. oktobar 2015 08:31)

Da, šta je tu neobično? Možda to što su ga SAD proglasile za terorističku organizaciju? Hezbolah je patriotska organizacija koja je odbranila svoju zemlju (Liban) od izraelske agresije.

Citadela

pre 8 godina

Neće ovo biti lak poduhvat za SAA i saveznike. Podrška koju teroristi Al Nusre imaju na ovom području je izuzetno jaka i upravo se pokazala kao presudna prilikom osvajanja grada i provincije Idlib. Inače, komentator Rex je govorio da ovo neće biti lak zadatak jer su teroristi ukopani. Rat u Siriji je pokazao da vojne formacije koje se bore nemaju baš preveliku vojnu obučenost niti taktiku. Ukopavanje pozicija tj. pravljenje rovova i sličnih objekata u ovom ratu je veoma retko. Tuneli su se kopali samo kada bi teroristi želeli da postave eksploziv pod vladine zgrade u naseljenim područjima ili kada bi ih kopali kao puteve dostave namirnica i oružja u okruženju. Najveći izazov za SAA i saveznike biće činjenica da su teroristi koncentrisani u urbanim područjima i izmešani sa civilnim stanovništvom. Ako pogledate snimke sa ratišta, videćete veoma često teroriste koji su obučeni u obične majice i patike, ali zato imaju automatsko naoružanje ili TOW sistemima deluju na oklop sirijske armije. Paradoks je reći da će Turska kao članica NATO biti ljuta što se udara na Al Nustru uz tursku granicu. Turskoj je bolje da se uzdrži daljeg mešanja u sirijski sukob jer su u dobroj meri kumovali situaciji u susednoj zemlji i snose veliki deo odgovornosti za (ne)činjenje u sirijskoj krizi.

wer

pre 8 godina

da pitate ljude iz sirije sta bi vise voleli (od dva zla), rasturenu zemlju sa 10 divljih grupa koje se medjusobno kolju za vlast, ili jednog 'polu diktatora' koji je drzao stvari u svojim rukama i omogucavao relativno pristojan zivot za muslimanske prilike.

mislim, ko je tu koljac sopstvenog naroda?

i koji je to sopstveni narod koji je heterogen kao tuti fruti sladoled: vecinski suniti, alaviti (shiti), kurdi, druzi, jazidi, asirci...

Goran

pre 8 godina

Svi protiv svih ... neka me sad zgazi tramvaj (copyright Dusko Dugousko), ako ja nesto ovde razumem. Ovde se ide po sistemu "neprijatelj mog neprijatelja je moj prijatelj" ... tako se stvaraju cudna i mnogo nezgodna "prijateljstva". Hezbolah je sad saveznik? I, cekaj malo ... napadaju li pobunjenike, ili ID, ili ne prave razliku nego ce da opamprce sve koji su protiv Asada?
Jedino sto mi je potpuno jasno je da ce u Siriji da pogine mnogo ljudi, jos vise nego do sada.

dragaN

pre 8 godina

Majko mila...koji je ovo haos uSiriji!
(Zaciorski, 14. oktobar 2015 01:02)

Kada su se Ceceni 90ih godina odvojili od Rusije, slican haos bip je i u Ceceniji. Naoruzane grupe su harale zemljom. Zato su posle na referendumu izglasali da ostanu u Rusiji jer su shvatili da im sam zivot u Rusiji moze garantovati miran zivot.

pier

pre 8 godina

reano. . prostrana je sirija . . raka je predaleko i nece moci do tamo da bace jer im fali ljudstva. . znaci sirija ce morati da se deli, zapad asadu a na istoku ce ostali da se ubijaju (pobunjenici, id, ameri)

draganz

pre 8 godina

Alepo je imao preko 2 miliona stavnovnika. Zamislite Beograd. Danas je rusevina, Staljingrad. U UN Putin je rekao zapadu: Jeste li vi barem svesni sta ste uradili? Upravo zato, ovo se ne moze okoncati bez Rusa.

Igor

pre 8 godina

"Velika vladina ofanziva u području kraj turske granice će po svoj prilici još više razljutiti tu zemlju, članicu NATO, koja je podržavala pobunjenike, koji se bore protiv Asada i već je izrazila duboku zabrinutost zbog ruskih vazdušnih udara na čijoj su oni meti. "

Pa ko treba da se ljuti? Turska koja se petlja u unutrašnje stvari Sirije ili Sirija zbog toga što je to tako i što Turska podržava pobunjenike? Baš se ovi Turci lako naljute.

Bobbie

pre 8 godina

Kad se ovaj haos zavrsi lele al ce ima posla na gradjevini.Trenutno je najveca enigma u kojoj valuti ce biti dnevnice u dolarima, rubljama, dinarima...I posle ce doci neki stranac da na mestu necijeg doma tudje cigle da ugradjuje i sve zarad boljitka naroda koga ste do juce svojim bombama ubijali.Nicice spomenici novim oslobodiocima a narod?-kad se pa on za nesto pitao.

krsta

pre 8 godina

neka je sa srecom...onda kad oslobode siriju matirajte zapad raspisivanjem izbora i dolaskom nekog drugog ruskog predsednika (koji ce spoljnu politiku voditi kako mu se kaze) na vlast kao sto u sustini i amerika radi na svojoj interesnoj zoni(primer srbija)...

Srba

pre 8 godina

Rokajte i samo hrabro! Oslobodite svoju zemlju i zemlju vaše braće od tih ludaka! Idemo Rusijo idemo Putine! Sve oči sveta su uprte u vas! Srećno!

branko

pre 8 godina

Zasto ovo Obama nije uradio pre godinu dana sa njegovom silnom koalicijom od 60+ zemalja. Imao je vise od godinu dana i po mom misljenju jedino logicno objasnjenje je to da je on lagao o napadima na ID. On je lagao a mediji su njegove lazi izvestavale i to bez pitanja.
Inace, citao sam da Iranski specijalci i Hezbolah nece da zarobljavaju Obamine 'pobunjenike'. Obrali su bostan.

Crni

pre 8 godina

Zato se Amerima sa njihovim saveznicima IS, ID, ISIL, Al Kaida, Al Nusra zuri da pre Asadove armije zauzmu grad Raka jer je to glavno sjeciste naftovoda i kontrole naftnih polja.Zato i uzurbano bacaju municiju svojim placenicima.

iznogud

pre 8 godina

Brate citam tekst i kapiram da je top zurka dole u siriji cela ekipa je tu, rusi turci ameri iss pobunjenici asadovci..... Bedak za taj narod

veerghoen

pre 8 godina

Радујем се овој офанзиви и коначног ослобођења Сирије од канцера ИСИЛ. Русија и Иран крећу у још већу офанзиву. Нек види америчка "коалиција" како се разбијају терористичка упоришта за пар месеци а не за годину дана.

dukh2

pre 8 godina

Asad navodno ima podrsku 99,7% Sirijaca, a od 22 miliona ljudi u Siriji on ne moze da mobilise vise od 100 hiljada vojnika, te se sada oslanja na strane trupe iz Irana, Iraka, Rusije i naravno na teroriste Hezbulaha.

Rgari

pre 8 godina

Kad sam komentariso da ce armija sirije uz pomoc hezbolaha i iranske garde,za mesec dana osloboditi ceo severo zapadni deo sirije, pa ce posle frontalno udariti na isil,neki citaoci ko vladimir su me ismejavali!Pogotovo sto je asad ubacio u borbu cetvrti elitni korpus, koji je bio stacioniran u damasku i okolini i koji je cuvo vladine istitucije i samog asada!normalno ofanziva pracena ruskim vazdusnim udarima i pod komandom visokih ruskih oficira!tri mececa ce biti dovoljno sirijskoj armiji da oslobodi vecinu teritorije sirije!A rusi moraju da idu do kraja i ne smeju sad da ostave asada bez pomoci,jer je sad u pitanju da li je rusija uspela da povrati status super sile i kao takva da bude pandam americi i natou i s tim i pokazuje da odan saveznik svojim prijateljima!a to znaci da ko je s rusijom,rusija ce ga stititi i pomagati,to je glavna poruka pogotovo zemljama na bliskom istoku i u centralnoj aziji!

Mehmed BiH

pre 8 godina

Inace ne simpatisem Rusiju, najblaze receno, ali ako ovaj krvavi sukob prestane zbog ruske intervencije ima da okacim rusku zastavu ispred kuce. Toliko tragedije u jednoj maloj Siriji, milioni izbjeglica i ubijenih da covjek vise ne moze da svari sve to... Ono sto bih volio ja da vidim jeste demilitarizacija svih frakcija, proces pomirenja, medjunarodna supervizija i novi izbori, naravno i povratak izbjeglica na svoja ognjista.

rex

pre 8 godina

nece biti lako 10 hiljada ludaka, ostali jesu bez transporta logistike moguce i kominikacije , ali su ukopani u zemlju, morace jedan po jedan bunker da ciste

Rgari

pre 8 godina

Kad sam komentariso da ce armija sirije uz pomoc hezbolaha i iranske garde,za mesec dana osloboditi ceo severo zapadni deo sirije, pa ce posle frontalno udariti na isil,neki citaoci ko vladimir su me ismejavali!Pogotovo sto je asad ubacio u borbu cetvrti elitni korpus, koji je bio stacioniran u damasku i okolini i koji je cuvo vladine istitucije i samog asada!normalno ofanziva pracena ruskim vazdusnim udarima i pod komandom visokih ruskih oficira!tri mececa ce biti dovoljno sirijskoj armiji da oslobodi vecinu teritorije sirije!A rusi moraju da idu do kraja i ne smeju sad da ostave asada bez pomoci,jer je sad u pitanju da li je rusija uspela da povrati status super sile i kao takva da bude pandam americi i natou i s tim i pokazuje da odan saveznik svojim prijateljima!a to znaci da ko je s rusijom,rusija ce ga stititi i pomagati,to je glavna poruka pogotovo zemljama na bliskom istoku i u centralnoj aziji!

Mehmed BiH

pre 8 godina

Inace ne simpatisem Rusiju, najblaze receno, ali ako ovaj krvavi sukob prestane zbog ruske intervencije ima da okacim rusku zastavu ispred kuce. Toliko tragedije u jednoj maloj Siriji, milioni izbjeglica i ubijenih da covjek vise ne moze da svari sve to... Ono sto bih volio ja da vidim jeste demilitarizacija svih frakcija, proces pomirenja, medjunarodna supervizija i novi izbori, naravno i povratak izbjeglica na svoja ognjista.

dragaN

pre 8 godina

Majko mila...koji je ovo haos uSiriji!
(Zaciorski, 14. oktobar 2015 01:02)

Kada su se Ceceni 90ih godina odvojili od Rusije, slican haos bip je i u Ceceniji. Naoruzane grupe su harale zemljom. Zato su posle na referendumu izglasali da ostanu u Rusiji jer su shvatili da im sam zivot u Rusiji moze garantovati miran zivot.

draganz

pre 8 godina

Alepo je imao preko 2 miliona stavnovnika. Zamislite Beograd. Danas je rusevina, Staljingrad. U UN Putin je rekao zapadu: Jeste li vi barem svesni sta ste uradili? Upravo zato, ovo se ne moze okoncati bez Rusa.

branko

pre 8 godina

Zasto ovo Obama nije uradio pre godinu dana sa njegovom silnom koalicijom od 60+ zemalja. Imao je vise od godinu dana i po mom misljenju jedino logicno objasnjenje je to da je on lagao o napadima na ID. On je lagao a mediji su njegove lazi izvestavale i to bez pitanja.
Inace, citao sam da Iranski specijalci i Hezbolah nece da zarobljavaju Obamine 'pobunjenike'. Obrali su bostan.

Crni

pre 8 godina

Zato se Amerima sa njihovim saveznicima IS, ID, ISIL, Al Kaida, Al Nusra zuri da pre Asadove armije zauzmu grad Raka jer je to glavno sjeciste naftovoda i kontrole naftnih polja.Zato i uzurbano bacaju municiju svojim placenicima.

Bobbie

pre 8 godina

Kad se ovaj haos zavrsi lele al ce ima posla na gradjevini.Trenutno je najveca enigma u kojoj valuti ce biti dnevnice u dolarima, rubljama, dinarima...I posle ce doci neki stranac da na mestu necijeg doma tudje cigle da ugradjuje i sve zarad boljitka naroda koga ste do juce svojim bombama ubijali.Nicice spomenici novim oslobodiocima a narod?-kad se pa on za nesto pitao.

Igor

pre 8 godina

"Velika vladina ofanziva u području kraj turske granice će po svoj prilici još više razljutiti tu zemlju, članicu NATO, koja je podržavala pobunjenike, koji se bore protiv Asada i već je izrazila duboku zabrinutost zbog ruskih vazdušnih udara na čijoj su oni meti. "

Pa ko treba da se ljuti? Turska koja se petlja u unutrašnje stvari Sirije ili Sirija zbog toga što je to tako i što Turska podržava pobunjenike? Baš se ovi Turci lako naljute.

iznogud

pre 8 godina

Brate citam tekst i kapiram da je top zurka dole u siriji cela ekipa je tu, rusi turci ameri iss pobunjenici asadovci..... Bedak za taj narod

veerghoen

pre 8 godina

Радујем се овој офанзиви и коначног ослобођења Сирије од канцера ИСИЛ. Русија и Иран крећу у још већу офанзиву. Нек види америчка "коалиција" како се разбијају терористичка упоришта за пар месеци а не за годину дана.

krsta

pre 8 godina

neka je sa srecom...onda kad oslobode siriju matirajte zapad raspisivanjem izbora i dolaskom nekog drugog ruskog predsednika (koji ce spoljnu politiku voditi kako mu se kaze) na vlast kao sto u sustini i amerika radi na svojoj interesnoj zoni(primer srbija)...

rex

pre 8 godina

nece biti lako 10 hiljada ludaka, ostali jesu bez transporta logistike moguce i kominikacije , ali su ukopani u zemlju, morace jedan po jedan bunker da ciste

Citadela

pre 8 godina

Neće ovo biti lak poduhvat za SAA i saveznike. Podrška koju teroristi Al Nusre imaju na ovom području je izuzetno jaka i upravo se pokazala kao presudna prilikom osvajanja grada i provincije Idlib. Inače, komentator Rex je govorio da ovo neće biti lak zadatak jer su teroristi ukopani. Rat u Siriji je pokazao da vojne formacije koje se bore nemaju baš preveliku vojnu obučenost niti taktiku. Ukopavanje pozicija tj. pravljenje rovova i sličnih objekata u ovom ratu je veoma retko. Tuneli su se kopali samo kada bi teroristi želeli da postave eksploziv pod vladine zgrade u naseljenim područjima ili kada bi ih kopali kao puteve dostave namirnica i oružja u okruženju. Najveći izazov za SAA i saveznike biće činjenica da su teroristi koncentrisani u urbanim područjima i izmešani sa civilnim stanovništvom. Ako pogledate snimke sa ratišta, videćete veoma često teroriste koji su obučeni u obične majice i patike, ali zato imaju automatsko naoružanje ili TOW sistemima deluju na oklop sirijske armije. Paradoks je reći da će Turska kao članica NATO biti ljuta što se udara na Al Nustru uz tursku granicu. Turskoj je bolje da se uzdrži daljeg mešanja u sirijski sukob jer su u dobroj meri kumovali situaciji u susednoj zemlji i snose veliki deo odgovornosti za (ne)činjenje u sirijskoj krizi.

Srba

pre 8 godina

Rokajte i samo hrabro! Oslobodite svoju zemlju i zemlju vaše braće od tih ludaka! Idemo Rusijo idemo Putine! Sve oči sveta su uprte u vas! Srećno!

Goran

pre 8 godina

Svi protiv svih ... neka me sad zgazi tramvaj (copyright Dusko Dugousko), ako ja nesto ovde razumem. Ovde se ide po sistemu "neprijatelj mog neprijatelja je moj prijatelj" ... tako se stvaraju cudna i mnogo nezgodna "prijateljstva". Hezbolah je sad saveznik? I, cekaj malo ... napadaju li pobunjenike, ili ID, ili ne prave razliku nego ce da opamprce sve koji su protiv Asada?
Jedino sto mi je potpuno jasno je da ce u Siriji da pogine mnogo ljudi, jos vise nego do sada.

expert

pre 8 godina

Hezbolah je sad saveznik?
(Goran, 14. oktobar 2015 08:31)

Da, šta je tu neobično? Možda to što su ga SAD proglasile za terorističku organizaciju? Hezbolah je patriotska organizacija koja je odbranila svoju zemlju (Liban) od izraelske agresije.

prijatelj iz Dubicha

pre 8 godina

Srbija puna "profesionalnih,eminentnih vojnih analitichara",tipa : "Dragaaaaneee,silazi dole na ruchak, vishe s tog kompjutera,da ti ja ne dodjem goreeee!!!....Evo ideeem,kevo,samo da josh ovo "izkomentarishem"!".....

dukh2

pre 8 godina

Asad navodno ima podrsku 99,7% Sirijaca, a od 22 miliona ljudi u Siriji on ne moze da mobilise vise od 100 hiljada vojnika, te se sada oslanja na strane trupe iz Irana, Iraka, Rusije i naravno na teroriste Hezbulaha.

mare

pre 8 godina

Ne postoji sirijska opozicija to je sve ISIL. Podeljeni su u više frakcije, svako ko je protiv Asada koji se bori protiv ID je terorista.

Marko

pre 8 godina

Koliko citam neke komentare Hezbolah je "teroristicka" organizacija znaci, a Al-Nusra Front (ogranak Al-Kaide) i njenih 10 islamistickih frakcija nisu?
Hezbolah jedino Izrael moze nazivati teroristickom organizacijom, a oni koji ih nazivaju islamskim fundamentalistima nemaju pojma nista o njima, jer su dobar broj njihovih boraca i sami hriscani. Inace svi hriscani u Libanu ih podrzavaju, jer su jedina grupa koja ih stiti.
Jako je tesko objasniti i preneti situaciju tog kraja sveta na Evropu, ali recimo da pojasnim - Hezbolah je politicka partija sitskih muslimana, koja ima vojno krilo i kontrolise citavu granicu Libana sa Sirijom i Izraelom.
Liban ima i regularnu vojsku - uglavnom izraelsko marionetsku, koja se u juznim i istocnim krajevima zemlje ne pita nista. Hezbolahovi borci su jako dobro obuceni i opremljeni, nema ih mnogo od 5-10 hiljada ali su sigurno najozbiljnija frakcija na Bliskom Istoku. Sem Izraela i radikalnih muslimana, niko drugi im nije neprijatelj. Odgovornost ni za jedan teroristicki napad nikad u istoriji nisu preuzeli, iako im je Izrael pripisao bar jedno 50.

wer

pre 8 godina

da pitate ljude iz sirije sta bi vise voleli (od dva zla), rasturenu zemlju sa 10 divljih grupa koje se medjusobno kolju za vlast, ili jednog 'polu diktatora' koji je drzao stvari u svojim rukama i omogucavao relativno pristojan zivot za muslimanske prilike.

mislim, ko je tu koljac sopstvenog naroda?

i koji je to sopstveni narod koji je heterogen kao tuti fruti sladoled: vecinski suniti, alaviti (shiti), kurdi, druzi, jazidi, asirci...

pier

pre 8 godina

reano. . prostrana je sirija . . raka je predaleko i nece moci do tamo da bace jer im fali ljudstva. . znaci sirija ce morati da se deli, zapad asadu a na istoku ce ostali da se ubijaju (pobunjenici, id, ameri)

prijatelj iz Dubicha

pre 8 godina

zemlja,kakvo glupavo mesto za zivot
(nele, 14. oktobar 2015 06:36)


BRAVO,care!...za komentar....nego,jel imash informaciju,da li je ostalo josh onih karata u jednom smeru za Mars!???

Samir, Sarajevo

pre 8 godina

Sad su vam odjednom Iranska revolucionarna garda i Hezbolah (hej Srbi, to su Ajatolahovi ratnici!) dobri samo zato sto su uz bracu Ruse...koji ste vi licemjeri...

Btw, i iz ovog clanka je vidljivo da su se svi okupili ne da napadaju ID nego sirijsku opoziciju, jer spremaju napad na teritorije gdje ID nema...

Jadna Sirija i jadan njen obican narod koga svi ubijaju i protjeruju...

slikovito receno

pre 8 godina

Sirija je otprilike velika ko bivsa SFRJ, a pripadnika šiitske sekte Alavita koji su pred rat kontrolisali sve poluge moci u formalno "sekularnoj" drzavi ima kao otprilike Slovenaca+Makedonaca u bivsoj SFRJ. Broj onih "verski neutralnih" koji nisu ni šiiti ni suniti u ovom ratu koji se ocito pretvorio u verski nije zanemarljiv ali nije ni preveliki - otprilike ko broj Albanaca+Madjara u bivsoj SFRJ.

I sad zamislite da su u bivsoj YUG svu vlast decenijama drzali Slovenci+Makedonci, a oni ciji je maternji jezik bio onaj sto se tada zvao srpskohrvatski (bar 70% SFRJ stanovnistva) digne se na oruzani ustanak i posle 4 godina krvavog rata dodje se do nekakve pat pozicije jer Slovencomakedonci imaju profesionalnu armiju sa tenkovima i avionima, dok srpskohrvatski korpus ima izrazitu prednost u ljudstvu i zbirnu podrsku na terenu iako su sami nejedinstveni i rascepkani na vise delova koji se medjusobno takodje sukobljavaju.

E sada zamislite da se u takvoj situaciji i trenutku pojave sa strane nekakva Rusija i Iran sa potpuno nerealnim ciljem da vrate sve kako je bilo pre rata (izrazito manjinski Slovencomakedonci da kontrolisu sve) - kada je ustanak vec jednom buknuo, i zacementiran sa cetvrt miliona dosadasnjih zrtava, to je sada potpuno neostvarivo, a pogotovo sto vecinski suniti (ponavljam, njih je tamo 70%) na duge staze imaju potencijalno jos jace i brojnije saveznike i u regionu (Turska, S.Arabija) i u svetu (USA i ceo Zapad) od Asada.

Bane

pre 8 godina

Neki komentatori poentiraju da će se ovim smanjiti teritorija ISIL-a i dobijaju mnogo lajkova. Hej, niste dobro pročitali. Putin i Iran napadaju pobunjenike. Dakle ne ISIL, nego pobunjenike, prozapadnu opoziciju koje protiv Asada ali i protiv ISIL-a. Uzgred ako smo za Putinovu akciju u Siriji i protiv ISIL-a (a ja jesam), onda nemamo više moralno pravo da išta kažemo protiv američkih akcija protiv talibana u Avganistanu. Čista logika. Talibani su takođe islamska država.

Suština

pre 8 godina

Kad kažete da su "žrtve milioni zbog šahovske partije" meni nije jasno.
Ovako. Izbrišemo sve do sada ratne događaje i vratimo se na prvu varnicu. Vi hoćete da kažete da su ljudi bili izmanipulisani od strane "velikih igrača" i započeli sukob. Ok, tačno je to. Ali, ako narod ne želi sukob, rata neće biti.
Jednostavno, za sukob su potrebne 2 strane. Jedino što jeste tačno, TO JE DA STRADAJU ONI KOJI NE ŽELE RAT i zato razumem.
Ljudi su ZLO, velikom većinom.

istina

pre 8 godina

komentarisete ne pitajuci se ko je ta sirijska "opozicija" koju finansira i obucava amerika. pa to su isti ti islamisti (teroristi) samo sa drugim imenom i ciljem da iznutra uniste siriju i krenu dalje. amerika gde umesa prste tu se crno pise.

тоша

pre 8 godina

Мајка свих битака... Тако је Садам Хусеин називао Пустињску олују 1991 године...

EU Citizen

pre 8 godina

Puna podrška demokrackim snagama. Otpor tiraniji i okupaciji.
Nadam se da ste vi rusofili svesni da podržavate trojicu diktatora, ali ste srećom u manjini.
Do slobode!

Saša

pre 8 godina

Ruska intervencija će samo produbiti sukobe u Siriji. Naravno, kao i svaku silu i Rusiju nije mnogo briga za odnose sunita i šiita.
Oni su otvoreno stali na stranu šiita i u sukobima su protiv sunita. Nije u Siriji ništa crne belo, uglavnom je crno. Sa svih strana.
Rusi podržavaju Asada koji je pripadnik šiitski Alevija. Oni su vladali Sirijom sa 13% stanovnika. Suniti su se pobunili.
Sad su u sukob sa Asadove strane ušli u šiitski islamistički Hezbolah iz Libana, kao i brigada Kuds iz Irana. Sve same šiitske snage.
Šta mislite kao će na to da reaguju suniti kojih je u Siriji više od dve trećine?
Naravno da će biti novih sukoba, novih mrtvih, novih izbeglica.
Suniti i šiiti se bukvalno ne podnose. Jedni su za druge izdajnici i otpadnici. To treba znati. Sunita je mnogo više u svetu(91% prema 9%) i još više će dolaziti da se bore za ,sunitsku stvar,.
Jedini rešenje za Siriju je mirovni sporazm kojim će se vlast u zemlji podeliti između svih verskih i etničkih grupa.
U suprotnom, rat se dugo neće završiti.

dukh2

pre 8 godina

Asad navodno ima podrsku 99,7% Sirijaca, a od 22 miliona ljudi u Siriji on ne moze da mobilise vise od 100 hiljada vojnika, te se sada oslanja na strane trupe iz Irana, Iraka, Rusije i naravno na teroriste Hezbulaha.

Samir, Sarajevo

pre 8 godina

Sad su vam odjednom Iranska revolucionarna garda i Hezbolah (hej Srbi, to su Ajatolahovi ratnici!) dobri samo zato sto su uz bracu Ruse...koji ste vi licemjeri...

Btw, i iz ovog clanka je vidljivo da su se svi okupili ne da napadaju ID nego sirijsku opoziciju, jer spremaju napad na teritorije gdje ID nema...

Jadna Sirija i jadan njen obican narod koga svi ubijaju i protjeruju...

EU Citizen

pre 8 godina

Puna podrška demokrackim snagama. Otpor tiraniji i okupaciji.
Nadam se da ste vi rusofili svesni da podržavate trojicu diktatora, ali ste srećom u manjini.
Do slobode!

Rgari

pre 8 godina

Kad sam komentariso da ce armija sirije uz pomoc hezbolaha i iranske garde,za mesec dana osloboditi ceo severo zapadni deo sirije, pa ce posle frontalno udariti na isil,neki citaoci ko vladimir su me ismejavali!Pogotovo sto je asad ubacio u borbu cetvrti elitni korpus, koji je bio stacioniran u damasku i okolini i koji je cuvo vladine istitucije i samog asada!normalno ofanziva pracena ruskim vazdusnim udarima i pod komandom visokih ruskih oficira!tri mececa ce biti dovoljno sirijskoj armiji da oslobodi vecinu teritorije sirije!A rusi moraju da idu do kraja i ne smeju sad da ostave asada bez pomoci,jer je sad u pitanju da li je rusija uspela da povrati status super sile i kao takva da bude pandam americi i natou i s tim i pokazuje da odan saveznik svojim prijateljima!a to znaci da ko je s rusijom,rusija ce ga stititi i pomagati,to je glavna poruka pogotovo zemljama na bliskom istoku i u centralnoj aziji!

Bane

pre 8 godina

Neki komentatori poentiraju da će se ovim smanjiti teritorija ISIL-a i dobijaju mnogo lajkova. Hej, niste dobro pročitali. Putin i Iran napadaju pobunjenike. Dakle ne ISIL, nego pobunjenike, prozapadnu opoziciju koje protiv Asada ali i protiv ISIL-a. Uzgred ako smo za Putinovu akciju u Siriji i protiv ISIL-a (a ja jesam), onda nemamo više moralno pravo da išta kažemo protiv američkih akcija protiv talibana u Avganistanu. Čista logika. Talibani su takođe islamska država.

slikovito receno

pre 8 godina

Sirija je otprilike velika ko bivsa SFRJ, a pripadnika šiitske sekte Alavita koji su pred rat kontrolisali sve poluge moci u formalno "sekularnoj" drzavi ima kao otprilike Slovenaca+Makedonaca u bivsoj SFRJ. Broj onih "verski neutralnih" koji nisu ni šiiti ni suniti u ovom ratu koji se ocito pretvorio u verski nije zanemarljiv ali nije ni preveliki - otprilike ko broj Albanaca+Madjara u bivsoj SFRJ.

I sad zamislite da su u bivsoj YUG svu vlast decenijama drzali Slovenci+Makedonci, a oni ciji je maternji jezik bio onaj sto se tada zvao srpskohrvatski (bar 70% SFRJ stanovnistva) digne se na oruzani ustanak i posle 4 godina krvavog rata dodje se do nekakve pat pozicije jer Slovencomakedonci imaju profesionalnu armiju sa tenkovima i avionima, dok srpskohrvatski korpus ima izrazitu prednost u ljudstvu i zbirnu podrsku na terenu iako su sami nejedinstveni i rascepkani na vise delova koji se medjusobno takodje sukobljavaju.

E sada zamislite da se u takvoj situaciji i trenutku pojave sa strane nekakva Rusija i Iran sa potpuno nerealnim ciljem da vrate sve kako je bilo pre rata (izrazito manjinski Slovencomakedonci da kontrolisu sve) - kada je ustanak vec jednom buknuo, i zacementiran sa cetvrt miliona dosadasnjih zrtava, to je sada potpuno neostvarivo, a pogotovo sto vecinski suniti (ponavljam, njih je tamo 70%) na duge staze imaju potencijalno jos jace i brojnije saveznike i u regionu (Turska, S.Arabija) i u svetu (USA i ceo Zapad) od Asada.

Goran

pre 8 godina

Svi protiv svih ... neka me sad zgazi tramvaj (copyright Dusko Dugousko), ako ja nesto ovde razumem. Ovde se ide po sistemu "neprijatelj mog neprijatelja je moj prijatelj" ... tako se stvaraju cudna i mnogo nezgodna "prijateljstva". Hezbolah je sad saveznik? I, cekaj malo ... napadaju li pobunjenike, ili ID, ili ne prave razliku nego ce da opamprce sve koji su protiv Asada?
Jedino sto mi je potpuno jasno je da ce u Siriji da pogine mnogo ljudi, jos vise nego do sada.

Srba

pre 8 godina

Rokajte i samo hrabro! Oslobodite svoju zemlju i zemlju vaše braće od tih ludaka! Idemo Rusijo idemo Putine! Sve oči sveta su uprte u vas! Srećno!

Saša

pre 8 godina

Ruska intervencija će samo produbiti sukobe u Siriji. Naravno, kao i svaku silu i Rusiju nije mnogo briga za odnose sunita i šiita.
Oni su otvoreno stali na stranu šiita i u sukobima su protiv sunita. Nije u Siriji ništa crne belo, uglavnom je crno. Sa svih strana.
Rusi podržavaju Asada koji je pripadnik šiitski Alevija. Oni su vladali Sirijom sa 13% stanovnika. Suniti su se pobunili.
Sad su u sukob sa Asadove strane ušli u šiitski islamistički Hezbolah iz Libana, kao i brigada Kuds iz Irana. Sve same šiitske snage.
Šta mislite kao će na to da reaguju suniti kojih je u Siriji više od dve trećine?
Naravno da će biti novih sukoba, novih mrtvih, novih izbeglica.
Suniti i šiiti se bukvalno ne podnose. Jedni su za druge izdajnici i otpadnici. To treba znati. Sunita je mnogo više u svetu(91% prema 9%) i još više će dolaziti da se bore za ,sunitsku stvar,.
Jedini rešenje za Siriju je mirovni sporazm kojim će se vlast u zemlji podeliti između svih verskih i etničkih grupa.
U suprotnom, rat se dugo neće završiti.

dragaN

pre 8 godina

Majko mila...koji je ovo haos uSiriji!
(Zaciorski, 14. oktobar 2015 01:02)

Kada su se Ceceni 90ih godina odvojili od Rusije, slican haos bip je i u Ceceniji. Naoruzane grupe su harale zemljom. Zato su posle na referendumu izglasali da ostanu u Rusiji jer su shvatili da im sam zivot u Rusiji moze garantovati miran zivot.

Mehmed BiH

pre 8 godina

Inace ne simpatisem Rusiju, najblaze receno, ali ako ovaj krvavi sukob prestane zbog ruske intervencije ima da okacim rusku zastavu ispred kuce. Toliko tragedije u jednoj maloj Siriji, milioni izbjeglica i ubijenih da covjek vise ne moze da svari sve to... Ono sto bih volio ja da vidim jeste demilitarizacija svih frakcija, proces pomirenja, medjunarodna supervizija i novi izbori, naravno i povratak izbjeglica na svoja ognjista.

draganz

pre 8 godina

Alepo je imao preko 2 miliona stavnovnika. Zamislite Beograd. Danas je rusevina, Staljingrad. U UN Putin je rekao zapadu: Jeste li vi barem svesni sta ste uradili? Upravo zato, ovo se ne moze okoncati bez Rusa.

pier

pre 8 godina

reano. . prostrana je sirija . . raka je predaleko i nece moci do tamo da bace jer im fali ljudstva. . znaci sirija ce morati da se deli, zapad asadu a na istoku ce ostali da se ubijaju (pobunjenici, id, ameri)

prijatelj iz Dubicha

pre 8 godina

Srbija puna "profesionalnih,eminentnih vojnih analitichara",tipa : "Dragaaaaneee,silazi dole na ruchak, vishe s tog kompjutera,da ti ja ne dodjem goreeee!!!....Evo ideeem,kevo,samo da josh ovo "izkomentarishem"!".....

veerghoen

pre 8 godina

Радујем се овој офанзиви и коначног ослобођења Сирије од канцера ИСИЛ. Русија и Иран крећу у још већу офанзиву. Нек види америчка "коалиција" како се разбијају терористичка упоришта за пар месеци а не за годину дана.

branko

pre 8 godina

Zasto ovo Obama nije uradio pre godinu dana sa njegovom silnom koalicijom od 60+ zemalja. Imao je vise od godinu dana i po mom misljenju jedino logicno objasnjenje je to da je on lagao o napadima na ID. On je lagao a mediji su njegove lazi izvestavale i to bez pitanja.
Inace, citao sam da Iranski specijalci i Hezbolah nece da zarobljavaju Obamine 'pobunjenike'. Obrali su bostan.

Citadela

pre 8 godina

Neće ovo biti lak poduhvat za SAA i saveznike. Podrška koju teroristi Al Nusre imaju na ovom području je izuzetno jaka i upravo se pokazala kao presudna prilikom osvajanja grada i provincije Idlib. Inače, komentator Rex je govorio da ovo neće biti lak zadatak jer su teroristi ukopani. Rat u Siriji je pokazao da vojne formacije koje se bore nemaju baš preveliku vojnu obučenost niti taktiku. Ukopavanje pozicija tj. pravljenje rovova i sličnih objekata u ovom ratu je veoma retko. Tuneli su se kopali samo kada bi teroristi želeli da postave eksploziv pod vladine zgrade u naseljenim područjima ili kada bi ih kopali kao puteve dostave namirnica i oružja u okruženju. Najveći izazov za SAA i saveznike biće činjenica da su teroristi koncentrisani u urbanim područjima i izmešani sa civilnim stanovništvom. Ako pogledate snimke sa ratišta, videćete veoma često teroriste koji su obučeni u obične majice i patike, ali zato imaju automatsko naoružanje ili TOW sistemima deluju na oklop sirijske armije. Paradoks je reći da će Turska kao članica NATO biti ljuta što se udara na Al Nustru uz tursku granicu. Turskoj je bolje da se uzdrži daljeg mešanja u sirijski sukob jer su u dobroj meri kumovali situaciji u susednoj zemlji i snose veliki deo odgovornosti za (ne)činjenje u sirijskoj krizi.

Crni

pre 8 godina

Zato se Amerima sa njihovim saveznicima IS, ID, ISIL, Al Kaida, Al Nusra zuri da pre Asadove armije zauzmu grad Raka jer je to glavno sjeciste naftovoda i kontrole naftnih polja.Zato i uzurbano bacaju municiju svojim placenicima.

krsta

pre 8 godina

neka je sa srecom...onda kad oslobode siriju matirajte zapad raspisivanjem izbora i dolaskom nekog drugog ruskog predsednika (koji ce spoljnu politiku voditi kako mu se kaze) na vlast kao sto u sustini i amerika radi na svojoj interesnoj zoni(primer srbija)...

mare

pre 8 godina

Ne postoji sirijska opozicija to je sve ISIL. Podeljeni su u više frakcije, svako ko je protiv Asada koji se bori protiv ID je terorista.

Bobbie

pre 8 godina

Kad se ovaj haos zavrsi lele al ce ima posla na gradjevini.Trenutno je najveca enigma u kojoj valuti ce biti dnevnice u dolarima, rubljama, dinarima...I posle ce doci neki stranac da na mestu necijeg doma tudje cigle da ugradjuje i sve zarad boljitka naroda koga ste do juce svojim bombama ubijali.Nicice spomenici novim oslobodiocima a narod?-kad se pa on za nesto pitao.

expert

pre 8 godina

Hezbolah je sad saveznik?
(Goran, 14. oktobar 2015 08:31)

Da, šta je tu neobično? Možda to što su ga SAD proglasile za terorističku organizaciju? Hezbolah je patriotska organizacija koja je odbranila svoju zemlju (Liban) od izraelske agresije.

Suština

pre 8 godina

Kad kažete da su "žrtve milioni zbog šahovske partije" meni nije jasno.
Ovako. Izbrišemo sve do sada ratne događaje i vratimo se na prvu varnicu. Vi hoćete da kažete da su ljudi bili izmanipulisani od strane "velikih igrača" i započeli sukob. Ok, tačno je to. Ali, ako narod ne želi sukob, rata neće biti.
Jednostavno, za sukob su potrebne 2 strane. Jedino što jeste tačno, TO JE DA STRADAJU ONI KOJI NE ŽELE RAT i zato razumem.
Ljudi su ZLO, velikom većinom.

rex

pre 8 godina

nece biti lako 10 hiljada ludaka, ostali jesu bez transporta logistike moguce i kominikacije , ali su ukopani u zemlju, morace jedan po jedan bunker da ciste

Igor

pre 8 godina

"Velika vladina ofanziva u području kraj turske granice će po svoj prilici još više razljutiti tu zemlju, članicu NATO, koja je podržavala pobunjenike, koji se bore protiv Asada i već je izrazila duboku zabrinutost zbog ruskih vazdušnih udara na čijoj su oni meti. "

Pa ko treba da se ljuti? Turska koja se petlja u unutrašnje stvari Sirije ili Sirija zbog toga što je to tako i što Turska podržava pobunjenike? Baš se ovi Turci lako naljute.

prijatelj iz Dubicha

pre 8 godina

zemlja,kakvo glupavo mesto za zivot
(nele, 14. oktobar 2015 06:36)


BRAVO,care!...za komentar....nego,jel imash informaciju,da li je ostalo josh onih karata u jednom smeru za Mars!???

wer

pre 8 godina

da pitate ljude iz sirije sta bi vise voleli (od dva zla), rasturenu zemlju sa 10 divljih grupa koje se medjusobno kolju za vlast, ili jednog 'polu diktatora' koji je drzao stvari u svojim rukama i omogucavao relativno pristojan zivot za muslimanske prilike.

mislim, ko je tu koljac sopstvenog naroda?

i koji je to sopstveni narod koji je heterogen kao tuti fruti sladoled: vecinski suniti, alaviti (shiti), kurdi, druzi, jazidi, asirci...

Marko

pre 8 godina

Koliko citam neke komentare Hezbolah je "teroristicka" organizacija znaci, a Al-Nusra Front (ogranak Al-Kaide) i njenih 10 islamistickih frakcija nisu?
Hezbolah jedino Izrael moze nazivati teroristickom organizacijom, a oni koji ih nazivaju islamskim fundamentalistima nemaju pojma nista o njima, jer su dobar broj njihovih boraca i sami hriscani. Inace svi hriscani u Libanu ih podrzavaju, jer su jedina grupa koja ih stiti.
Jako je tesko objasniti i preneti situaciju tog kraja sveta na Evropu, ali recimo da pojasnim - Hezbolah je politicka partija sitskih muslimana, koja ima vojno krilo i kontrolise citavu granicu Libana sa Sirijom i Izraelom.
Liban ima i regularnu vojsku - uglavnom izraelsko marionetsku, koja se u juznim i istocnim krajevima zemlje ne pita nista. Hezbolahovi borci su jako dobro obuceni i opremljeni, nema ih mnogo od 5-10 hiljada ali su sigurno najozbiljnija frakcija na Bliskom Istoku. Sem Izraela i radikalnih muslimana, niko drugi im nije neprijatelj. Odgovornost ni za jedan teroristicki napad nikad u istoriji nisu preuzeli, iako im je Izrael pripisao bar jedno 50.

iznogud

pre 8 godina

Brate citam tekst i kapiram da je top zurka dole u siriji cela ekipa je tu, rusi turci ameri iss pobunjenici asadovci..... Bedak za taj narod

istina

pre 8 godina

komentarisete ne pitajuci se ko je ta sirijska "opozicija" koju finansira i obucava amerika. pa to su isti ti islamisti (teroristi) samo sa drugim imenom i ciljem da iznutra uniste siriju i krenu dalje. amerika gde umesa prste tu se crno pise.

тоша

pre 8 godina

Мајка свих битака... Тако је Садам Хусеин називао Пустињску олују 1991 године...