Sreda, 19.09.2012.

14:20

Merkel: Hrvatska dobro štedi

Hrvatski premijer Zoran Milanović dobio je podršku nemačke kancelarke Angele Merkel, koja je uverena da je Hrvatska na pravom putu.

Izvor: T-Portal

Merkel: Hrvatska dobro štedi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

Banski banderij

pre 11 godina

Zadnjih 4 godine se obračunavamo sa korupcijom i političkim kriminalom, i kroz 10 godina Hrvatska će imati najjaču ekonomiju u ovom našem dijelu balkana.
(eh, 19. septembar 2012 18:13)

a) Ja se nisam rodio na Balkanu niti su mi vrijednosti te regije srodne (kao što je, uostalom, slučaj s većinom građana RH)
b) Radije bih bio prvi u Srednjoj Europi po obračunavanju s korupcijom (gdje i jesmo i pripadamo), s obzirom da usporedba s Balkanom baš i nije pohvalna. To je kao da kažeš da si prvi među zadnjima.

Veci Srbin i od....

pre 11 godina

Jel moguce da Hrvati imaju veci BDP od Srbije i ako je nas duplo vise?
(Sveta, 19. septembar 2012 18:32)

Pa odnedavno i Makednoci imaju veci BDP od Srbije, sta je onda cudno da Hrvatska ima veci BDP, jedino Albanija i Kosovo u Europi imaju manji BDP od Srbije i to sve govori.

EU gradjanin 2013

pre 11 godina

oce da kaze nimo ih izbombardovali i embargovali ko srbiju pa imaju jos imaju industriju i saobracajnice.
(dejan, 19. septembar 2012 16:25)

Poznata srpska amnezija, jel kosmija, brzo si zaboravio da su 5 godina srpske granate padale po hrvatskim gradovima i unistile 40% industrije, da je Hrvatska imala 700 tisuća prognanih od strane Srba, da je sama obnoavljala 250 tisuća domova koje su pobunjenu Srbi zapalili, da je izgubljeno 10 turistickih sezonana zbog srpske agresije i da samo materijalna steta koju je Hrvatska imala zbog srpske agresije iznosi 27 milijardi dolara! Usprkos tome, za Srbiju je Hrvatska danas zapad po
apsolutno svemu, BPD nam je duplo viši a javni dug manji..

mario

pre 11 godina

Jel moguce da Hrvati imaju veci BDP od Srbije i ako je nas duplo vise?
(Sveta, 19. septembar 2012 18:32)
A kakve to ima veze što je vas duplo više,kada duplo manje zarađujete..

eh

pre 11 godina

@Purger, 19. septembar 2012 21:30

Uzalud se trudiš, mnogima nije jasno da je javni dug problem, možda u nekoj manjoj mjeri i vanjski dug, ali da se vanjski dug iz papirnatih novaca pretvori u nešto drugo(nekretninu,strojeve,tehnologiju,robu) da bi se time stvorila dodatna vrijednost iz koje će se taj dug vratiti i još zaraditi...to mnogi ne razumiju. Njima je dug, dug... Jednostavno nemogu shvatiti da se 90% poslovanja pokreće iz kredita(uglavnom zbog nedostatka keša).

U nekoj mjeri i taj dug može biti problem ako se troši nenamjenski za stvari koje ne nose dodatnu vrijednost (npr obiteljski auto) ali za njega odgovara osoba koja je taj dug i napravila.

Za javni dug odgovaramo svi..ti bi se novci trebali ulagati u infrastrukturu od koje svi imamo koristi. Problem nastaje kada nesposobna politika podiže kredite da bi isplatila mirovine,plaće,razne bonuse jer nema dovoljno novaca da to plati iz realne proizvodnje.

Ti se novci ne ulažu, ne stvaraju dodatnu vrijednost već se odmah utroše i privremeno pomognu, ali ubrzo se stvara potreba za novim zaduženjem.

PSYCRO

pre 11 godina

Samo susjedi jedna sitnica,to prijateljstvo i podrška je plaćeno kompletnim telekomunikacijama ispod cijene a vaše je još uvijek VAŠE..

zdr

pre 11 godina

@ lesa

Javni dug tj. public debt, je ukupan nacionalni dug u koga je ukljucen i spoljni dug tj. vanjski dug tj. external debt.
Spoljni dug tj. vanjski dug tj. external debt je dug koga drze kreditori van zemlje.

Purger

pre 11 godina

Dajte više naučite razlikovati javni i vanjski dug.

Javni dug je kad ministar financija digne kredit na teret države (svih nas) da ima odakle isplatiti plaće parazitima u državnoj službi.
Vanjski dug je javni dug + kad Mile digne kredit za novu BMW trojku ili Ivanova firma digne kredit za novi stroj za pakiranje ambalaže.

Hrvatski javni dug (znači dug države) je negdje oko 49-50% BDP-a (oko 27 milijardi eura), a srpski javni dug je negdje oko 51-52% BDP-a. Znači skoro pa isti smo po zaduženju, samo što mi još imamo ogromne rezerve u vidu štednje građana (oko 25 milijardi eura).

lesa

pre 11 godina

Nas je Milosevic unistio, sankcije su nam satrle industriju. DSovci su nas sahranili sa njihovom privatizacijom, sve fabrike koje su radile su zatvorili, najavili su da će stranci otvoriti nove i savremenije fabrike a te iste strance su oterali trazeci im mito za sve sto su hteli da urade u Srbiji. Sad su nam na vlasti bivsi radikali, neuzdam se puno u njih al kad se davis za slamku se hvatas. Ako nas i oni prejašu kao i ovi dosad mislim da ćemo polako nestati sa karte, istopicemo se kao kocka leda. Vama komsije Hrvati svaka čast, sve najbolje vam zelim u evropi.

vlado

pre 11 godina

Hrvati rade sve sto im Nemacka trazi, tako da normalno da Nemci nemaju primedbi. Ni Amerikanci nemaju primedbi na Kanadu, a ni Rusi nemaju primedbi na Belorusiju.
(NoviSad, 19. septembar 2012 17:42)

Da, to je istina, ali male zemlje nemaju velikog izbora, onda je pametnije dobro izabrati "velikog brata" od kojeg imaš zaštitu i neku korist. Postoje i "veliki" od kojih nemaš koristi. Sve je u pametnom izboru.

eh

pre 11 godina

Hrvati rade sve ono što im je u interesu, a to je stabilna ekonomija i ogromna štednja koja Hrvatsku gura na vrh regije.

Točno je da smo tradicionalno priklonjeni Njemačkoj, i da te Njemačke nije bilo mi bi još uvijek trunuli u Jugoslaviji.

Zadnjih 4 godine se obračunavamo sa korupcijom i političkim kriminalom, i kroz 10 godina Hrvatska će imati najjaču ekonomiju u ovom našem dijelu balkana.

Sveta

pre 11 godina

Uvek sam bio ljubomoran na Hrvatsku jer su bili okrenuti zapadnom svetu, razvijeniji i bogatiji od nas. To je tako od uvek bilo a i bice. Dok oni suruju sa Nemacima mi opet gradimo neraskidive veze sa Rusima. I to nije nije nista novo i to je uvek tako bilo a verovatno bice i u buduce.
Lagao bi ako bi rekao da mi ne smeta ta pozicija Hrvata u odnosu na nas i vise bi voleo da Srbija pripada toj "zapadnoj" strani Evrope ali sta da Vam pricam.
Sto je najgore komsije sad ulaze u tu EU pa ce sad postati i sluzbeni uzor Srbije, svaki dan ce biti te Hrvati ovo pa Hrvati ono.

Jel moguce da Hrvati imaju veci BDP od Srbije i ako je nas duplo vise?

ffd

pre 11 godina

@lesa
Vaš dug nije manji od našeg. Hrvatska ima veći BDP.
Ako sam ja dužan 50€, a stvaram 100€ svojim radom, manje sam dužan od tebe koji si dužan recimo 40€, ali stvaraš samo 70€. U drugom slučaju je dug veći i takva država je u težoj situaciji od prve, iako u apsolutnim brojkama ima manji dug. Zato se dug gleda kao postotak od BDP-a.

Srbin iz Hr.

pre 11 godina

Srpski vanjski dug od 24 milijarde evra mjereno prema ukupnom BDP-u ima udio od oko 80 % BDP-a ako se uzme u obzir da je BDP Srbije oko 30 milijardu evra. Hrvatska ima dug tokom 2012 od oko 45 milijardi evra i ima udio od oko 98 % ukupnog BDP-a. Nesto vise o tome kao i o dugovima nekih prezaduzenih zemalja EU-a mozete vidjeti ovdje: http://www.novilist.hr/Vijesti/Gospodarstvo/Hrvatska-u-2012.-prvi-put-poslije-20-godina-smanjuje-vanjski-dug

mex

pre 11 godina

Koliko subjektivnih procena komentatora pa to je smesno jos neistiniti, od vece stednje kod ans gde se na ima Kosova krade ma milijarde, gde se budjet cedi a zemlja zaduzuje i kod crnog djavola (Rusa)... dok HR steze uvodi realne refermo i naravno bude pohvaljena, a mi ocekujemo pohvale a nasi politicari i tajkuni (koji su bar 5x bogatiji od Hrvatckih) bahate se na sve strane
Jednostavno u HR i vecini zemalja nakon "krize" oseca se realan optimizam i kod nas???
Sutra ce HR da postane deo EU a mi cemo da glasamo da li je Kosovo nase????

Danke Dojčland

pre 11 godina

Ih, ta nemojte kasti.
Ma tko bi poverovao da će Nemica da "podrži" Hrvate. Svi znamo da je ta ljubav bezgranična i obostrana, tko god da je na vlasti u jednoj ili drugoj državi.
I srećno im bilo. Želim i njihovoj deci sve ono što su oni želeli i žele srpskoj deci.

Ivan

pre 11 godina

@(Kreso, 19. septembar 2012 16:59)

I relativno i absolutno Hrvatska je zaduženija od Srbije. Medjutim to ne znači ništa sve dok obe zemlje mogu svoj dug vraćati na vreme.

eh

pre 11 godina

I šta znači najjeftinije raditi? Ako imate dobar proizvod, i ako radnike koji mogu napraviti taj proizvod možete naći samo po nekoj određenoj cijeni onda je to cijena po kojoj radite.

Ako imate loš proizvod, i više nego li vam je potrebno radnika da taj proizvod napravite onda će cijena za koju radite biti manja.

Obrazovanje je tu bitan faktor, ali ako su svi ekonomisti, a ne postoji nekakav inžinjer poljoprivrede onda će taj ekonomista raditi za minimalac a inžinjera poljoprivrede će se uvoziti.

Zapad vas ne mrzi, samo zapad ne zna što vi zapravo želite a čini mi se da neznate ni vi(govorim o politici i ekonomiji ne o prosječnom građaninu Srbije, smatram da on jako dobro zna što želi)

NoviSad

pre 11 godina

Hrvati rade sve sto im Nemacka trazi, tako da normalno da Nemci nemaju primedbi. Ni Amerikanci nemaju primedbi na Kanadu, a ni Rusi nemaju primedbi na Belorusiju.

Uskoro, pa pa!

pre 11 godina

Još malo pa Angelinica odlazi... Dotle, svi neka štede, sem onih koji je ni danas ne slušaju, Uskoro, kad naredne godine bude potučena do nogu na izborima, niko je više neće slušati, pa čak ni Hrvati!

Bogdan

pre 11 godina

Ta čuvena nemačka objektivnost! Najpre joj je omiljeni lik bila bivši premijer Jadranka Kosor koja ,uzgred, živi u stanu Srbina izbačenog za vreme Merčepovog ordiniranja po Zagrebu.I sada je Zagreb na dobrom putu.Na tom ,za Merkel,dobrom putu gradonačelnikS drugog grada u Hrvatskoj daje fašističke izjave,Srbe i dalje ubijaju u dvorištima sopstvenih kuća u kojim žive Hrvati , broj Srba smanjen sa 15% na 3% i nema povratka , idalje ih tretiraju kao građane drugog reda , ustaška i fašistička ikonografija prisutna gotovo redovno, za ratni zločin prvostepeno osuđeni generali javno se slave kao heroji a OLUJA kao državni praznik ,stotinama hiljada svojih građana ukrali su 6,7 godina penzija međuti ništa od ovoga nije ponukalo gospođu objektivnu da napravi spisak od sedam tački za ispunjavanje.Izgleda da smo i mi i hrvati na taj put krenuli 1941 god. pa je više nego jasno zašto su oni na pravom putu a mi na krivom.

dejan

pre 11 godina

oce da kaze nimo ih izbombardovali i embargovali ko srbiju pa imaju jos imaju industriju i saobracajnice.
a onaj AVNOJ da ne spominjem ... znamo sve o tom bratskom dogovoru

lesa

pre 11 godina

Kad te zapad hoce onda te hoce, dzabe se ovi nasi slihtaju celom svetu kad nas niko nece. Sto se stednje tice najvece smo stedise, niko u regionu neradi za minimalac za koji mi radimo a i dug nam je manji od Hrvatskog. Ali sve je to uzalud, mozemo mi i dzabe da radimo Nemci nas ne zele. Posteno bi bilo da nam to otvoreno kazu al glupo bi bilo da uopste razmisljamo o postenju u 21 veku.

vlado

pre 11 godina

Hrvati rade sve sto im Nemacka trazi, tako da normalno da Nemci nemaju primedbi. Ni Amerikanci nemaju primedbi na Kanadu, a ni Rusi nemaju primedbi na Belorusiju.
(NoviSad, 19. septembar 2012 17:42)

Da, to je istina, ali male zemlje nemaju velikog izbora, onda je pametnije dobro izabrati "velikog brata" od kojeg imaš zaštitu i neku korist. Postoje i "veliki" od kojih nemaš koristi. Sve je u pametnom izboru.

Sveta

pre 11 godina

Uvek sam bio ljubomoran na Hrvatsku jer su bili okrenuti zapadnom svetu, razvijeniji i bogatiji od nas. To je tako od uvek bilo a i bice. Dok oni suruju sa Nemacima mi opet gradimo neraskidive veze sa Rusima. I to nije nije nista novo i to je uvek tako bilo a verovatno bice i u buduce.
Lagao bi ako bi rekao da mi ne smeta ta pozicija Hrvata u odnosu na nas i vise bi voleo da Srbija pripada toj "zapadnoj" strani Evrope ali sta da Vam pricam.
Sto je najgore komsije sad ulaze u tu EU pa ce sad postati i sluzbeni uzor Srbije, svaki dan ce biti te Hrvati ovo pa Hrvati ono.

Jel moguce da Hrvati imaju veci BDP od Srbije i ako je nas duplo vise?

lesa

pre 11 godina

Kad te zapad hoce onda te hoce, dzabe se ovi nasi slihtaju celom svetu kad nas niko nece. Sto se stednje tice najvece smo stedise, niko u regionu neradi za minimalac za koji mi radimo a i dug nam je manji od Hrvatskog. Ali sve je to uzalud, mozemo mi i dzabe da radimo Nemci nas ne zele. Posteno bi bilo da nam to otvoreno kazu al glupo bi bilo da uopste razmisljamo o postenju u 21 veku.

eh

pre 11 godina

Hrvati rade sve ono što im je u interesu, a to je stabilna ekonomija i ogromna štednja koja Hrvatsku gura na vrh regije.

Točno je da smo tradicionalno priklonjeni Njemačkoj, i da te Njemačke nije bilo mi bi još uvijek trunuli u Jugoslaviji.

Zadnjih 4 godine se obračunavamo sa korupcijom i političkim kriminalom, i kroz 10 godina Hrvatska će imati najjaču ekonomiju u ovom našem dijelu balkana.

ffd

pre 11 godina

@lesa
Vaš dug nije manji od našeg. Hrvatska ima veći BDP.
Ako sam ja dužan 50€, a stvaram 100€ svojim radom, manje sam dužan od tebe koji si dužan recimo 40€, ali stvaraš samo 70€. U drugom slučaju je dug veći i takva država je u težoj situaciji od prve, iako u apsolutnim brojkama ima manji dug. Zato se dug gleda kao postotak od BDP-a.

mex

pre 11 godina

Koliko subjektivnih procena komentatora pa to je smesno jos neistiniti, od vece stednje kod ans gde se na ima Kosova krade ma milijarde, gde se budjet cedi a zemlja zaduzuje i kod crnog djavola (Rusa)... dok HR steze uvodi realne refermo i naravno bude pohvaljena, a mi ocekujemo pohvale a nasi politicari i tajkuni (koji su bar 5x bogatiji od Hrvatckih) bahate se na sve strane
Jednostavno u HR i vecini zemalja nakon "krize" oseca se realan optimizam i kod nas???
Sutra ce HR da postane deo EU a mi cemo da glasamo da li je Kosovo nase????

eh

pre 11 godina

I šta znači najjeftinije raditi? Ako imate dobar proizvod, i ako radnike koji mogu napraviti taj proizvod možete naći samo po nekoj određenoj cijeni onda je to cijena po kojoj radite.

Ako imate loš proizvod, i više nego li vam je potrebno radnika da taj proizvod napravite onda će cijena za koju radite biti manja.

Obrazovanje je tu bitan faktor, ali ako su svi ekonomisti, a ne postoji nekakav inžinjer poljoprivrede onda će taj ekonomista raditi za minimalac a inžinjera poljoprivrede će se uvoziti.

Zapad vas ne mrzi, samo zapad ne zna što vi zapravo želite a čini mi se da neznate ni vi(govorim o politici i ekonomiji ne o prosječnom građaninu Srbije, smatram da on jako dobro zna što želi)

Bogdan

pre 11 godina

Ta čuvena nemačka objektivnost! Najpre joj je omiljeni lik bila bivši premijer Jadranka Kosor koja ,uzgred, živi u stanu Srbina izbačenog za vreme Merčepovog ordiniranja po Zagrebu.I sada je Zagreb na dobrom putu.Na tom ,za Merkel,dobrom putu gradonačelnikS drugog grada u Hrvatskoj daje fašističke izjave,Srbe i dalje ubijaju u dvorištima sopstvenih kuća u kojim žive Hrvati , broj Srba smanjen sa 15% na 3% i nema povratka , idalje ih tretiraju kao građane drugog reda , ustaška i fašistička ikonografija prisutna gotovo redovno, za ratni zločin prvostepeno osuđeni generali javno se slave kao heroji a OLUJA kao državni praznik ,stotinama hiljada svojih građana ukrali su 6,7 godina penzija međuti ništa od ovoga nije ponukalo gospođu objektivnu da napravi spisak od sedam tački za ispunjavanje.Izgleda da smo i mi i hrvati na taj put krenuli 1941 god. pa je više nego jasno zašto su oni na pravom putu a mi na krivom.

lesa

pre 11 godina

Nas je Milosevic unistio, sankcije su nam satrle industriju. DSovci su nas sahranili sa njihovom privatizacijom, sve fabrike koje su radile su zatvorili, najavili su da će stranci otvoriti nove i savremenije fabrike a te iste strance su oterali trazeci im mito za sve sto su hteli da urade u Srbiji. Sad su nam na vlasti bivsi radikali, neuzdam se puno u njih al kad se davis za slamku se hvatas. Ako nas i oni prejašu kao i ovi dosad mislim da ćemo polako nestati sa karte, istopicemo se kao kocka leda. Vama komsije Hrvati svaka čast, sve najbolje vam zelim u evropi.

Purger

pre 11 godina

Dajte više naučite razlikovati javni i vanjski dug.

Javni dug je kad ministar financija digne kredit na teret države (svih nas) da ima odakle isplatiti plaće parazitima u državnoj službi.
Vanjski dug je javni dug + kad Mile digne kredit za novu BMW trojku ili Ivanova firma digne kredit za novi stroj za pakiranje ambalaže.

Hrvatski javni dug (znači dug države) je negdje oko 49-50% BDP-a (oko 27 milijardi eura), a srpski javni dug je negdje oko 51-52% BDP-a. Znači skoro pa isti smo po zaduženju, samo što mi još imamo ogromne rezerve u vidu štednje građana (oko 25 milijardi eura).

Danke Dojčland

pre 11 godina

Ih, ta nemojte kasti.
Ma tko bi poverovao da će Nemica da "podrži" Hrvate. Svi znamo da je ta ljubav bezgranična i obostrana, tko god da je na vlasti u jednoj ili drugoj državi.
I srećno im bilo. Želim i njihovoj deci sve ono što su oni želeli i žele srpskoj deci.

EU gradjanin 2013

pre 11 godina

oce da kaze nimo ih izbombardovali i embargovali ko srbiju pa imaju jos imaju industriju i saobracajnice.
(dejan, 19. septembar 2012 16:25)

Poznata srpska amnezija, jel kosmija, brzo si zaboravio da su 5 godina srpske granate padale po hrvatskim gradovima i unistile 40% industrije, da je Hrvatska imala 700 tisuća prognanih od strane Srba, da je sama obnoavljala 250 tisuća domova koje su pobunjenu Srbi zapalili, da je izgubljeno 10 turistickih sezonana zbog srpske agresije i da samo materijalna steta koju je Hrvatska imala zbog srpske agresije iznosi 27 milijardi dolara! Usprkos tome, za Srbiju je Hrvatska danas zapad po
apsolutno svemu, BPD nam je duplo viši a javni dug manji..

Ivan

pre 11 godina

@(Kreso, 19. septembar 2012 16:59)

I relativno i absolutno Hrvatska je zaduženija od Srbije. Medjutim to ne znači ništa sve dok obe zemlje mogu svoj dug vraćati na vreme.

NoviSad

pre 11 godina

Hrvati rade sve sto im Nemacka trazi, tako da normalno da Nemci nemaju primedbi. Ni Amerikanci nemaju primedbi na Kanadu, a ni Rusi nemaju primedbi na Belorusiju.

Srbin iz Hr.

pre 11 godina

Srpski vanjski dug od 24 milijarde evra mjereno prema ukupnom BDP-u ima udio od oko 80 % BDP-a ako se uzme u obzir da je BDP Srbije oko 30 milijardu evra. Hrvatska ima dug tokom 2012 od oko 45 milijardi evra i ima udio od oko 98 % ukupnog BDP-a. Nesto vise o tome kao i o dugovima nekih prezaduzenih zemalja EU-a mozete vidjeti ovdje: http://www.novilist.hr/Vijesti/Gospodarstvo/Hrvatska-u-2012.-prvi-put-poslije-20-godina-smanjuje-vanjski-dug

dejan

pre 11 godina

oce da kaze nimo ih izbombardovali i embargovali ko srbiju pa imaju jos imaju industriju i saobracajnice.
a onaj AVNOJ da ne spominjem ... znamo sve o tom bratskom dogovoru

mario

pre 11 godina

Jel moguce da Hrvati imaju veci BDP od Srbije i ako je nas duplo vise?
(Sveta, 19. septembar 2012 18:32)
A kakve to ima veze što je vas duplo više,kada duplo manje zarađujete..

Veci Srbin i od....

pre 11 godina

Jel moguce da Hrvati imaju veci BDP od Srbije i ako je nas duplo vise?
(Sveta, 19. septembar 2012 18:32)

Pa odnedavno i Makednoci imaju veci BDP od Srbije, sta je onda cudno da Hrvatska ima veci BDP, jedino Albanija i Kosovo u Europi imaju manji BDP od Srbije i to sve govori.

Banski banderij

pre 11 godina

Zadnjih 4 godine se obračunavamo sa korupcijom i političkim kriminalom, i kroz 10 godina Hrvatska će imati najjaču ekonomiju u ovom našem dijelu balkana.
(eh, 19. septembar 2012 18:13)

a) Ja se nisam rodio na Balkanu niti su mi vrijednosti te regije srodne (kao što je, uostalom, slučaj s većinom građana RH)
b) Radije bih bio prvi u Srednjoj Europi po obračunavanju s korupcijom (gdje i jesmo i pripadamo), s obzirom da usporedba s Balkanom baš i nije pohvalna. To je kao da kažeš da si prvi među zadnjima.

Uskoro, pa pa!

pre 11 godina

Još malo pa Angelinica odlazi... Dotle, svi neka štede, sem onih koji je ni danas ne slušaju, Uskoro, kad naredne godine bude potučena do nogu na izborima, niko je više neće slušati, pa čak ni Hrvati!

eh

pre 11 godina

@Purger, 19. septembar 2012 21:30

Uzalud se trudiš, mnogima nije jasno da je javni dug problem, možda u nekoj manjoj mjeri i vanjski dug, ali da se vanjski dug iz papirnatih novaca pretvori u nešto drugo(nekretninu,strojeve,tehnologiju,robu) da bi se time stvorila dodatna vrijednost iz koje će se taj dug vratiti i još zaraditi...to mnogi ne razumiju. Njima je dug, dug... Jednostavno nemogu shvatiti da se 90% poslovanja pokreće iz kredita(uglavnom zbog nedostatka keša).

U nekoj mjeri i taj dug može biti problem ako se troši nenamjenski za stvari koje ne nose dodatnu vrijednost (npr obiteljski auto) ali za njega odgovara osoba koja je taj dug i napravila.

Za javni dug odgovaramo svi..ti bi se novci trebali ulagati u infrastrukturu od koje svi imamo koristi. Problem nastaje kada nesposobna politika podiže kredite da bi isplatila mirovine,plaće,razne bonuse jer nema dovoljno novaca da to plati iz realne proizvodnje.

Ti se novci ne ulažu, ne stvaraju dodatnu vrijednost već se odmah utroše i privremeno pomognu, ali ubrzo se stvara potreba za novim zaduženjem.

zdr

pre 11 godina

@ lesa

Javni dug tj. public debt, je ukupan nacionalni dug u koga je ukljucen i spoljni dug tj. vanjski dug tj. external debt.
Spoljni dug tj. vanjski dug tj. external debt je dug koga drze kreditori van zemlje.

PSYCRO

pre 11 godina

Samo susjedi jedna sitnica,to prijateljstvo i podrška je plaćeno kompletnim telekomunikacijama ispod cijene a vaše je još uvijek VAŠE..

Bogdan

pre 11 godina

Ta čuvena nemačka objektivnost! Najpre joj je omiljeni lik bila bivši premijer Jadranka Kosor koja ,uzgred, živi u stanu Srbina izbačenog za vreme Merčepovog ordiniranja po Zagrebu.I sada je Zagreb na dobrom putu.Na tom ,za Merkel,dobrom putu gradonačelnikS drugog grada u Hrvatskoj daje fašističke izjave,Srbe i dalje ubijaju u dvorištima sopstvenih kuća u kojim žive Hrvati , broj Srba smanjen sa 15% na 3% i nema povratka , idalje ih tretiraju kao građane drugog reda , ustaška i fašistička ikonografija prisutna gotovo redovno, za ratni zločin prvostepeno osuđeni generali javno se slave kao heroji a OLUJA kao državni praznik ,stotinama hiljada svojih građana ukrali su 6,7 godina penzija međuti ništa od ovoga nije ponukalo gospođu objektivnu da napravi spisak od sedam tački za ispunjavanje.Izgleda da smo i mi i hrvati na taj put krenuli 1941 god. pa je više nego jasno zašto su oni na pravom putu a mi na krivom.

Danke Dojčland

pre 11 godina

Ih, ta nemojte kasti.
Ma tko bi poverovao da će Nemica da "podrži" Hrvate. Svi znamo da je ta ljubav bezgranična i obostrana, tko god da je na vlasti u jednoj ili drugoj državi.
I srećno im bilo. Želim i njihovoj deci sve ono što su oni želeli i žele srpskoj deci.

dejan

pre 11 godina

oce da kaze nimo ih izbombardovali i embargovali ko srbiju pa imaju jos imaju industriju i saobracajnice.
a onaj AVNOJ da ne spominjem ... znamo sve o tom bratskom dogovoru

Uskoro, pa pa!

pre 11 godina

Još malo pa Angelinica odlazi... Dotle, svi neka štede, sem onih koji je ni danas ne slušaju, Uskoro, kad naredne godine bude potučena do nogu na izborima, niko je više neće slušati, pa čak ni Hrvati!

lesa

pre 11 godina

Kad te zapad hoce onda te hoce, dzabe se ovi nasi slihtaju celom svetu kad nas niko nece. Sto se stednje tice najvece smo stedise, niko u regionu neradi za minimalac za koji mi radimo a i dug nam je manji od Hrvatskog. Ali sve je to uzalud, mozemo mi i dzabe da radimo Nemci nas ne zele. Posteno bi bilo da nam to otvoreno kazu al glupo bi bilo da uopste razmisljamo o postenju u 21 veku.

NoviSad

pre 11 godina

Hrvati rade sve sto im Nemacka trazi, tako da normalno da Nemci nemaju primedbi. Ni Amerikanci nemaju primedbi na Kanadu, a ni Rusi nemaju primedbi na Belorusiju.

eh

pre 11 godina

Hrvati rade sve ono što im je u interesu, a to je stabilna ekonomija i ogromna štednja koja Hrvatsku gura na vrh regije.

Točno je da smo tradicionalno priklonjeni Njemačkoj, i da te Njemačke nije bilo mi bi još uvijek trunuli u Jugoslaviji.

Zadnjih 4 godine se obračunavamo sa korupcijom i političkim kriminalom, i kroz 10 godina Hrvatska će imati najjaču ekonomiju u ovom našem dijelu balkana.

Sveta

pre 11 godina

Uvek sam bio ljubomoran na Hrvatsku jer su bili okrenuti zapadnom svetu, razvijeniji i bogatiji od nas. To je tako od uvek bilo a i bice. Dok oni suruju sa Nemacima mi opet gradimo neraskidive veze sa Rusima. I to nije nije nista novo i to je uvek tako bilo a verovatno bice i u buduce.
Lagao bi ako bi rekao da mi ne smeta ta pozicija Hrvata u odnosu na nas i vise bi voleo da Srbija pripada toj "zapadnoj" strani Evrope ali sta da Vam pricam.
Sto je najgore komsije sad ulaze u tu EU pa ce sad postati i sluzbeni uzor Srbije, svaki dan ce biti te Hrvati ovo pa Hrvati ono.

Jel moguce da Hrvati imaju veci BDP od Srbije i ako je nas duplo vise?

Srbin iz Hr.

pre 11 godina

Srpski vanjski dug od 24 milijarde evra mjereno prema ukupnom BDP-u ima udio od oko 80 % BDP-a ako se uzme u obzir da je BDP Srbije oko 30 milijardu evra. Hrvatska ima dug tokom 2012 od oko 45 milijardi evra i ima udio od oko 98 % ukupnog BDP-a. Nesto vise o tome kao i o dugovima nekih prezaduzenih zemalja EU-a mozete vidjeti ovdje: http://www.novilist.hr/Vijesti/Gospodarstvo/Hrvatska-u-2012.-prvi-put-poslije-20-godina-smanjuje-vanjski-dug

Ivan

pre 11 godina

@(Kreso, 19. septembar 2012 16:59)

I relativno i absolutno Hrvatska je zaduženija od Srbije. Medjutim to ne znači ništa sve dok obe zemlje mogu svoj dug vraćati na vreme.

PSYCRO

pre 11 godina

Samo susjedi jedna sitnica,to prijateljstvo i podrška je plaćeno kompletnim telekomunikacijama ispod cijene a vaše je još uvijek VAŠE..

mex

pre 11 godina

Koliko subjektivnih procena komentatora pa to je smesno jos neistiniti, od vece stednje kod ans gde se na ima Kosova krade ma milijarde, gde se budjet cedi a zemlja zaduzuje i kod crnog djavola (Rusa)... dok HR steze uvodi realne refermo i naravno bude pohvaljena, a mi ocekujemo pohvale a nasi politicari i tajkuni (koji su bar 5x bogatiji od Hrvatckih) bahate se na sve strane
Jednostavno u HR i vecini zemalja nakon "krize" oseca se realan optimizam i kod nas???
Sutra ce HR da postane deo EU a mi cemo da glasamo da li je Kosovo nase????

eh

pre 11 godina

I šta znači najjeftinije raditi? Ako imate dobar proizvod, i ako radnike koji mogu napraviti taj proizvod možete naći samo po nekoj određenoj cijeni onda je to cijena po kojoj radite.

Ako imate loš proizvod, i više nego li vam je potrebno radnika da taj proizvod napravite onda će cijena za koju radite biti manja.

Obrazovanje je tu bitan faktor, ali ako su svi ekonomisti, a ne postoji nekakav inžinjer poljoprivrede onda će taj ekonomista raditi za minimalac a inžinjera poljoprivrede će se uvoziti.

Zapad vas ne mrzi, samo zapad ne zna što vi zapravo želite a čini mi se da neznate ni vi(govorim o politici i ekonomiji ne o prosječnom građaninu Srbije, smatram da on jako dobro zna što želi)

vlado

pre 11 godina

Hrvati rade sve sto im Nemacka trazi, tako da normalno da Nemci nemaju primedbi. Ni Amerikanci nemaju primedbi na Kanadu, a ni Rusi nemaju primedbi na Belorusiju.
(NoviSad, 19. septembar 2012 17:42)

Da, to je istina, ali male zemlje nemaju velikog izbora, onda je pametnije dobro izabrati "velikog brata" od kojeg imaš zaštitu i neku korist. Postoje i "veliki" od kojih nemaš koristi. Sve je u pametnom izboru.

ffd

pre 11 godina

@lesa
Vaš dug nije manji od našeg. Hrvatska ima veći BDP.
Ako sam ja dužan 50€, a stvaram 100€ svojim radom, manje sam dužan od tebe koji si dužan recimo 40€, ali stvaraš samo 70€. U drugom slučaju je dug veći i takva država je u težoj situaciji od prve, iako u apsolutnim brojkama ima manji dug. Zato se dug gleda kao postotak od BDP-a.

EU gradjanin 2013

pre 11 godina

oce da kaze nimo ih izbombardovali i embargovali ko srbiju pa imaju jos imaju industriju i saobracajnice.
(dejan, 19. septembar 2012 16:25)

Poznata srpska amnezija, jel kosmija, brzo si zaboravio da su 5 godina srpske granate padale po hrvatskim gradovima i unistile 40% industrije, da je Hrvatska imala 700 tisuća prognanih od strane Srba, da je sama obnoavljala 250 tisuća domova koje su pobunjenu Srbi zapalili, da je izgubljeno 10 turistickih sezonana zbog srpske agresije i da samo materijalna steta koju je Hrvatska imala zbog srpske agresije iznosi 27 milijardi dolara! Usprkos tome, za Srbiju je Hrvatska danas zapad po
apsolutno svemu, BPD nam je duplo viši a javni dug manji..

lesa

pre 11 godina

Nas je Milosevic unistio, sankcije su nam satrle industriju. DSovci su nas sahranili sa njihovom privatizacijom, sve fabrike koje su radile su zatvorili, najavili su da će stranci otvoriti nove i savremenije fabrike a te iste strance su oterali trazeci im mito za sve sto su hteli da urade u Srbiji. Sad su nam na vlasti bivsi radikali, neuzdam se puno u njih al kad se davis za slamku se hvatas. Ako nas i oni prejašu kao i ovi dosad mislim da ćemo polako nestati sa karte, istopicemo se kao kocka leda. Vama komsije Hrvati svaka čast, sve najbolje vam zelim u evropi.

Banski banderij

pre 11 godina

Zadnjih 4 godine se obračunavamo sa korupcijom i političkim kriminalom, i kroz 10 godina Hrvatska će imati najjaču ekonomiju u ovom našem dijelu balkana.
(eh, 19. septembar 2012 18:13)

a) Ja se nisam rodio na Balkanu niti su mi vrijednosti te regije srodne (kao što je, uostalom, slučaj s većinom građana RH)
b) Radije bih bio prvi u Srednjoj Europi po obračunavanju s korupcijom (gdje i jesmo i pripadamo), s obzirom da usporedba s Balkanom baš i nije pohvalna. To je kao da kažeš da si prvi među zadnjima.

Purger

pre 11 godina

Dajte više naučite razlikovati javni i vanjski dug.

Javni dug je kad ministar financija digne kredit na teret države (svih nas) da ima odakle isplatiti plaće parazitima u državnoj službi.
Vanjski dug je javni dug + kad Mile digne kredit za novu BMW trojku ili Ivanova firma digne kredit za novi stroj za pakiranje ambalaže.

Hrvatski javni dug (znači dug države) je negdje oko 49-50% BDP-a (oko 27 milijardi eura), a srpski javni dug je negdje oko 51-52% BDP-a. Znači skoro pa isti smo po zaduženju, samo što mi još imamo ogromne rezerve u vidu štednje građana (oko 25 milijardi eura).

zdr

pre 11 godina

@ lesa

Javni dug tj. public debt, je ukupan nacionalni dug u koga je ukljucen i spoljni dug tj. vanjski dug tj. external debt.
Spoljni dug tj. vanjski dug tj. external debt je dug koga drze kreditori van zemlje.

eh

pre 11 godina

@Purger, 19. septembar 2012 21:30

Uzalud se trudiš, mnogima nije jasno da je javni dug problem, možda u nekoj manjoj mjeri i vanjski dug, ali da se vanjski dug iz papirnatih novaca pretvori u nešto drugo(nekretninu,strojeve,tehnologiju,robu) da bi se time stvorila dodatna vrijednost iz koje će se taj dug vratiti i još zaraditi...to mnogi ne razumiju. Njima je dug, dug... Jednostavno nemogu shvatiti da se 90% poslovanja pokreće iz kredita(uglavnom zbog nedostatka keša).

U nekoj mjeri i taj dug može biti problem ako se troši nenamjenski za stvari koje ne nose dodatnu vrijednost (npr obiteljski auto) ali za njega odgovara osoba koja je taj dug i napravila.

Za javni dug odgovaramo svi..ti bi se novci trebali ulagati u infrastrukturu od koje svi imamo koristi. Problem nastaje kada nesposobna politika podiže kredite da bi isplatila mirovine,plaće,razne bonuse jer nema dovoljno novaca da to plati iz realne proizvodnje.

Ti se novci ne ulažu, ne stvaraju dodatnu vrijednost već se odmah utroše i privremeno pomognu, ali ubrzo se stvara potreba za novim zaduženjem.

mario

pre 11 godina

Jel moguce da Hrvati imaju veci BDP od Srbije i ako je nas duplo vise?
(Sveta, 19. septembar 2012 18:32)
A kakve to ima veze što je vas duplo više,kada duplo manje zarađujete..

Veci Srbin i od....

pre 11 godina

Jel moguce da Hrvati imaju veci BDP od Srbije i ako je nas duplo vise?
(Sveta, 19. septembar 2012 18:32)

Pa odnedavno i Makednoci imaju veci BDP od Srbije, sta je onda cudno da Hrvatska ima veci BDP, jedino Albanija i Kosovo u Europi imaju manji BDP od Srbije i to sve govori.