Četvrtak, 09.08.2012.

14:06

"Ukidanje kasa olakšaće nam rad"

Za mala i srednja preduzeća, koja zapravo čine više od 90 odsto privrede u privatnim rukama, mere nove Vlade doneće olakšanje u poslovanju.

Izvor: B92

"Ukidanje kasa olakšaæe nam rad" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

44 Komentari

Sortiraj po:

Iznenađenje

pre 13 godina

Bio paušalac 10 godina, ne poželo nikom... Poreska rešenja datumirana na januar redovno stizala u avgustu, uvek uvećana 25% u odnosu na prošlogodišnja, sa rokom plaćanja zaostalih obaveza od 15 dana od dana na rešenju, pa su redovno postojale zatezne kamate. Kada se žalim, dobijem odgovor u stilu znamo mi kako svi vi, bezobrazni privatnici - lopovi, najveći neprijatelji sistema, radite, možete da se žalite, ali će žalba sigurno biti odbijena, a odmah šaljemo sve inspekcije da vam ispitaju poslovanje... Ukidanje ili postojanje fiskalnih kasa tu ništa ne menja. Paušalac i zanatlija u ovom sistemu - nikad više!

sasha

pre 13 godina

(vendi, 10. avgust 2012 11:57)
Niste u pravu.
Obaveza svakodnevne uplate pazara je postojala DAVNO pre uvođenja fiskalne kase, a dozvolićete da je jednako verodostojna kao i ovo.
A o tome na osnovu čega sve (osim meteoroloških faktora) država određuje osnovicu za paušalca, 1500 karaktera je premalo prostora...

igorpl

pre 13 godina

"GRAĐANI SE PLAŠE DA ĆE TERET IZLASKA IZ KRIZE DA SE SVALI AN NJIHOVA LEĐA"
PA ekseperti nego na kog će?
povećanjem PDV-a na 20% automatski će sve otići za tih 2 % PDVA-a gore ako ne i više iz nekih drugih razloga. PDV plaćaju krajnji kupci i oni koji nisu u PDV-u ostali ga uglavnom imaju kao odbitnu stavku!!!!!
EKSPERTI MOJI LEPI!
MUKA MI JE!

privrednik sa iskustvom.

pre 13 godina

Slazem se.To je bilo toliko komplikovamo za vas mozak,a uz to ste svu robu morali da unosite legalno i ono NAJVAZNIJE morali ste da izdajete neke papirice na osnovu kojih je neko mogao da se zali na vas cenjeni rad i cenjeni hohstapleraj.A sada brate moze da se KRADE a ne kraducka.

aca

pre 13 godina

@privrednik sa iskustvom
Zanatlija nije trgovac. Trgovcima fiskalne kase ostaju.
Takođe - ako ne mora da izdaje fiskalni račun, to zanatliju ne oslobađa izdavanja klasičnog računa.

Anita

pre 13 godina

Nma su na servisu utvrdili da nam taj GPRS ne radi vec godinu dana (od proslog servisa) i da nikakve podatke o PDV-u nismo ni slali Poreskoj upravi. A lampica svetlela regularno, mi kao slali podatke. Misliš da je neko provalio da nam GPRS ne radi, da je zvao da pita šta, kako, isl? Ma jok, to je samo aparat koji je prikačen na fiskalnu pro-forme, da bi privatnici Telekomu pumpali 500 dindži mesečno. Vaćaroška zemlja, vaćaroški narod, ljigavi spektori, privatnici, radnici...

mile

pre 13 godina

Prosto je neverovatno koliko ljudi ima poverenje u ovog sarlatana Dinkica. Pa taj menja misljenje kako vetar dune. Toliko o njegovoj strucnosti i znanju.A o onima koji mu veruju , ne znam sta bih rekao. Mozda: klinicki slucajevi.

Aristotel

pre 13 godina

@aca

Skoro sve je tacno, osim sto ste i vi neobavesten za jedan detalj.
Pecati su trebali odavno da se ukinu i cudi me sto jos nisu. Dovoljan ce biti potpis prodavca ili vlasnika i podaci firme koji se nalaze na samom racunu.

vendi

pre 13 godina

A na osnovu čega država paušalcu odredi koliko će mesečno plaćati?
Da li na osnovu prometa?
Ako je tako, onda je uz fiskalnu kasu država imala uvid o njegovom prometu.
Jesam li u pravu?

MIKI

pre 13 godina

Bavim se servisom fiskalnih kasa i iz razgovora sa zanatlijama mogu Vam reći da većina koja ima kasu nije zainteresovana da se reši istih,jer bi onda morali da pišu paragon blokove,što je zamorno a ionako nemaju neku veliku obavezu oko kasa ,osim cene uvodjenja kase,što su oni već platili.Zatim one zanatlije koje rade sa onima koji su u pdv-u imaju potrebe istima da izdaju fiskalne račune ili će iste izgubiti kao korisnike.Umesto da se kase uvedu i advokatima Dinkić nalazi izgovor u ukidanju ,onima koji su te kase i koristili od slučaja do slučaja.

aca

pre 13 godina

@Keva
"Pridružujem se ovom komentatoru i zaista ne znam šta je tu dobro za državu koja grca. Razumem da je bolje za zanatlije, rade bez fiskalnog racuna znaci 20% veca zarada za njih. "

Ponovo neobavešteni komentar.

Većina zanatlije na koje se odnosi ukidanje fiskalnih kasa NIJE U SISTEMU PDV-a.
Oni ni do sada nisu obračunavali PDV zbog prometa koji je ispod limita za ulazak u sistem PDV-a.

Možete misliti kako se oseća zanatlija koji plaća porez paušalno, nije u sistemu PDV-a, a teraju ga da mora da ima fiskalnu kasu i GPRS i da sve to plaća (tehnički pregled kase - svake godine, Telekom račun za GPRS i još trista čuda pride). Pošto porez plaća paušalno, država nije zakinuta na toj stavci, a pošto nije u sistemu PDV-a, takođe nikome ništa nije zakinuto.

Jednostavno - NIKO NE GUBI ukidanjem fiskalnih kasa za zanatlije.

Ne gubi ni korisnik njihovih usluga, jer je zanatlija i dalje dužan da izda račun. To što račun neće ići preko fiskalne kase to korisniku usluge ništa ne znači. Čak štaviše - taj račun mora da bude overen pečatom i biće i čitljiviji i postojaniji od onih fiskalnih papirića koji posle pola sata na suncu pocrne ili posle određenog vremena izblede.

cabala

pre 13 godina

pozdravljam odluku da se ukinu fiskalne kase i gprs. samo bi podsetio neke koji su zaboravili na to ko ih je uveo i ko je nudio 500 dinara ako kupac prijavi nekog privatnika da nije dobio racun.

sasha

pre 13 godina

@Keva, 9. avgust 2012 20:27
Niste u pravu.
Kako reče gospodin pre mene, zanatlije sa fiskalnom kasom su paušalci, koji plaćaju zadat iznos poreza (i dažbina) do 15. u mesecu radili - ne radili.

I još jedna stvar: za poslednje 22 godine sam bar nekoliko puta tražila da vodim knjige - dakle, da plaćam porez prema prihodima; itekako se događalo da ne zaradim ni za hleb (bombardovanje, recimo, mada ni sad nije nešto bolje).

SVAKI PUT SU ME ODBILI.
Šta mislite, zašto?

Kako reče neko pre mene, malko se obavestite, pa posle toga još promislite...

Делимично упућен

pre 13 godina

И до сада је постојала могућност да занатлија приватник који продаје сопствени производ води дупло књиговодство. Једно којим држави приказује мањи промет од стварног и друго (интерно), за своје потребе, у ком је приказано стварно стање производње и продаје. Познајем некe који тврде да је то једини начин који им омогућава ликвидно пословање, јер су од државе толико оптерећени да би отишли "под лед". И стално кукају да је у овој земљи систем наопак, јер највеће профите за најкраће време остварују трговци који не улажу ништа осим продајног простора него узму твој производ, уграде се на његову цену тако да зараде више него ти који си га створио, па те онда уцењују и више месеци касне са плаћањем твоје робе коју су узели и продали ("окрећу" твоје паре). Ни њих ни државу није брига што си ти, да би тај производ био произведен, морао да купиш репроматеријал, машине, платиш раднике и струју, па пошто си робу испоручио (а паре за њу никако не стижу) опет мораш дати плате рсдницима које не занима да ли си посао наплатио или не, уложити у нов материјал, произвести додатне количине робе (да би је имао на залихама за случај нових поруџбина или купаца који те нађу директно, заобилазећи посреднике). Суштински, тебе држава тера да је поткрадаш и правиш "црни фонд" захваљујући ком ћеш преживети оне дане и месеце у којима ти неко неопрадано дугује за оно што си легално произвео и продао, а ниси наплатио, јер нема ко да те штити. На који начин је поткрадаш? Тако што сваки пети сопствени производ или извршену услугу упишеш у званично књигиводство и укуцаш у фискалну касу, а остало продајеш "испод руке". При томе, грађанин који од тебе директно купи производ или услугу у "сивој зони" (оно што не постоји у званичном књиговодству, негл само у твојој интерној евиденцији) плаћа 18% мање (или 20% колики ће бити ПДВ по новом), па је и он задовољан, јер има осећај да је уштедео. Једина опасност је да ти подметну провокатора у виду инспектора или "цинкароша" и зато се овај вид продаје робе или услуга углавном врши само на препоруку претходно задовољних купаца за које знаш да те сигурно не би пријавили.

Tip

pre 13 godina

Samo me interesuje da li ljudi shvataju da povećanje PDV-a ide samo na štetu krajnjem kupcu? Svaka firma ima povraćaj PDV-a! Primer - uvozim TV od dobavljača za 500 eura. Formiram cenu ovako 500 eura + 15% carine + 18% pdv-a + 10% marža i x 125 ( najveći mogući kurs do trenutka naplate). Sada će svaki uvoznik ovih 18% da zameni sa 20%. I ko plati više?

obi van

pre 13 godina

nije mi jasno zasto je sad nekome lakse bez fiskalne kase? Meni je to cisti populizam. Drugo, povecanje poreza za 2% ne znaci da ce ici 2% vise u drzavnu kasu - pre ce biti obrnuto jer ce mnogi jednostavno preci na crno. Napravite efikasan sistem naplate i povrata i uvedite 2 ili 3 razlicite stope poreza. U Svajcarskoj naprimjer, za osnovne namirnice, skolsku opremu itd... je svega 2,5 posto a za lukszne artikle je najvisa stopa. To je ispravan i stimulisuci poreski sistem.

IT Glasac

pre 13 godina

Dinkicu,

dozvoli da PayPal konacno dodje u Srbiju i da zazivi IT sektor koji uglavnom radi sa inostranstvom. Zar ovoj zemlji ne trebaju devize?!
Uostalom, zar jos uvek da budemo jedna od 5 drzava "crnih ovaca" na svetu koje nemaju PayPal? Sramota, bre!

IT Glasac

pre 13 godina

Dinkicu,

dozvoli da PayPal konacno dodje u Srbiju i da zazivi IT sektor koji uglavnom radi sa inostranstvom. Zar ovoj zemlji ne trebaju devize?!
Uostalom, zar jos uvek da budemo jedna od 5 drzava "crnih ovaca" na svetu koje nemaju PayPal? Sramota, bre!

Marko

pre 13 godina

Ljudi,pokušaću malo da objasnim.
Ovom ludilu nema kraja.Lično mislim da se ovde nešto debelo muti.Ovo je ozbiljna tema kojom oni nas zavaravaju.Bacaju nas u razmišljanje a mi već ne možemo plivati od svega što nas stiska.Ja sam serviser fiskalnih kasa i znam šta se radi.Kao prvo: ukidanje kasa zanatlijama ništa neće dobro da im donese jer će ih sad paušalno lupiti i biće im gore.A to je za Dinkića sigurna lova u budžet.Drugo: Nisam za to da se ukinu kase.Treba ih uvesti i taksistima,advokatim,ma svima.ZAKON LEPO KAŽE: SVI KOJI PRUŽAJU USLUGU FIZIČKIM LICIMA ILI VRŠE PROMET DOBARA A IMAJU REGISTROVAN PRIVREDNI SUBJEKAT U OBAVEZI SU DA PROMET VRŠE PREKO FISKALNE KASE.
Zašto da tako i ne bude.Bilo bi bolje da smanje dažbine za radnike jer je to veci problem.Ukinuti firmarine,muzičke dinara,ukinuti GPRS terminale jer je to čisto pumpanje telekoma.A garanujem da ti podaci nigde ne stižu,klasična prevara.Podići PDV?Opet po narodu.Samo kranji kupac tu gubi.Za one koji ne znaju firme plaćaju razliku u pdv-u.Nabavis robu sa pdv-om ti je prodas dalje,dodajes pdv.Na kraju platis razliku izmedju ulaznog i izlaznog.Po nemi cisto zavaravanje.I ovako niko nista ne kuca preko kase.Kupuje se roba na crno samo puca.Da budemo realni,oni sve znaju.Ne moze jedna radnja da prijavljuje pazar 50.000,00 dinara a da pritom placa lokal 500e i drzi 6 zaposlenih.Mislim da cemo dobiti kontra efekat jer oni kojima kase ostanu sada ce se jos vise buniti.Zasto oni moraju a odredjena grupa ne mora da ih ima.

zoki

pre 13 godina

evo ja sam imao stampariju porez sam placao pausalno i imao sam i fiskalnu kasu kada su dodali i gprs ( sam uredjaj jekostao 200€ + harac telekomu) uredjaj i kada mi je stigao novi namet od opstine stari grad odlucio sam da zatvorim, da li cu sad nesto kreniti privatno da radim, necu ne pada mi napamet da golgotu prolazim opet,

iva

pre 13 godina

A najbolje bi bilo da se ukinu svi porezi i doprinosi i obaveza da se radnicima placa za njhov rad, e, ne da bi tad procvetalo zaposljavanje... ili jos bolje da radnici uplate po neki dinar vlasnicima firme u kojoj rade. A oni ce da kupuju nove automobile, da putuju i da se zale kako ih drzava pljacka.Nikakva smanjenja poreza i olaksice NECE DOPRINETI da oni koji drze radnike na crno pocnu da ih prijavljuju . To se nije desilo u Srbiji i nece, dogod se ne uvede red i ne pojaca inspekcijski nadzor i pocne da se kaznjava onaj ko krsi zakon.Pa, ako im se ne isplati nek zatvore firme, nek otpuste radnike a ne da im ne placaju doprinose, a cesto ni plate. I treba da im verujem da oni osnivaju firme zbog radnika, a eto, previsoki su nameti. Prosla sam kroz nekoliko privatnih preduzeca i znam da 99% poslodavaca pogotovu u manjim firmama smatra radnike za TROSAK i gleda da izbegne sve sto moze. Nema placanja prekovremenog rada, nedelje, praznika,jedva prezive kad ides na godisnji odmor.... Ali, drzava i to dopusta, a ljudi u strahu od gubitka posla pristaju na sve.

tomislav

pre 13 godina

svaka cast gospodinu dinkicu, kako se nije ranije pojavio? ne mogu da verujem da smo dozvolili da nam svih ovih godina kroji G17+..... gde je URS do sad bio?

Kosovo

pre 13 godina

Istine radi - na Kosovu je 16%.

Pitanje za sve, prvo za predsednika, kako može na jednoj teritoriji da se primenjuju različite stope poreza za istu robu?

upucen

pre 13 godina

zasto se u srbiji vecito "spinuje". niko nece da objasni narodu da se po osnovu tzv ulaznog pdv odnosno prethodnog pdv ili pdv u ulaznim racunima svakako UMANJUJE OBAVEZA iako isti (racuni) NIKADA NE MORAJU BITI PLACENI. znaci do sada si MORAO DA PLATIS PDV IAKO NISI NAPLATIO FAKTURU ALI SI I KORISTIO PRETHODNI PDV IAKO NISI PLATIO FAKTURU. molim Vas da sve ovo objasnite narodu.

aca

pre 13 godina

Za neupućene, a po komentarima vidim da ih ima za izvoz:

Zanatlije na koje se odnosi ukidanje fiskalnih kasa (oni naplaćuju samo svoje usluge - nema nikakvog prometa robe, delova i sl, već samo i isključivo promet usluga) najčešće porez plaćaju paušalno. Tu nije potrebna nikakva kontrola da li je račun otkucan ili ne, jer imao posla ili nemao, zanatlija će platiti isti - paušalno razrezani porez.
Takve zanatlije po prirodi posla ne mogu da zarade ni blizu gornjeg limita za paušal, tako da je kontrola njihovog prometa preko fiskalnih kasa besmislena.

Ukidanje fiskalnih kasa ovakvim delatnostima ne uvodi nikoga u sivu zonu, već će ova olakšica, zajedno sa još par drugih koje se najavljuju, podstaći one koji rade na crno da svoj posao legalizuju - registruju radnju.

To da zanatlije retko šta kucaju u kasu je poznata stvar, ali da je pravilo da nećete dobiti fiskalni račun to ne stoji. Od svakoga od koga sam zatražio dobio sam bez problema fiskalni račun. Inače, ne postoji način da se iskontroliše da li zanatlija ukucava sve u kasu ili ne.

Oni koji su se poradovali da ukidanjem firmarine neće morati da plate zaostale obaveze po tom osnovu su takođe u zabludi. Kada se firmarina zakonski ukine, ta obaveza će važiti od datuma ukidanja (verovatno od 1. januara 2013.), a sve obaveze koje nisu izmirene do tog datuma i dalje predstavljaju obavezu koja mora da se plati. Ko ne plati, ide zatezna kamata itd...

Uglavnom, ovo je dobra odluka i usmerena u pravom smeru.

@Keva

pre 13 godina

Pridružujem se ovom komentatoru i zaista ne znam šta je tu dobro za državu koja grca. Razumem da je bolje za zanatlije, rade bez fiskalnog racuna znaci 20% veca zarada za njih.
Ili možda nisam u pravu, pa ce se oporezivanje vršiti na casnu rec, ili po dogovoru sa Dinkicem.
Stvarno ne znam, kome se ide u susret, privatnicima koji i ovako muljaju na veliko, ili narodu kome ce stalno podizati PDV.

Kvazimodo Sorabius

pre 13 godina

Mentalni i moralni sunovrat, silovanje naroda i patološke egzibicije se nastavljaju.
Umesto da se po cenu oduzimanja radnih dozvola advokatima, a taksistima i vozila ako ometaju saobraćaj, dovrši uvođenje fiskalnih kasa i računa, nastavlja se vrludanje i huškanje na kršenje zakona.
Kase obaveza SVIMA koji uzimaju novac, a firmarinu ukinuti, dok urediti zakonom postavljanje firme i pasivnih reklama.

maja

pre 13 godina

Odmah čim su najavili ukidanje firmarine, meni iz poreske stiže odluka da će mi u roku od 5 dabna blokirati račun zbog neplaćene firmarine iz 2011. god, iako ovu 2012. god. redovno plaćam . A dug mi je bio oko 110.000 plus kamata i opomene sve skupa 200.000. Odmah,odmah brže bolje da se naplate, dok se ne ukine, siluju, stiskaju , PLAAAATI, misle PRIVATNIK, IMA ON....dok nas ne uguše potpuno...

nevernik

pre 13 godina

I do sada su uplaćivali koliko im je bilo potrebno da se pokriju osnovni troškovi sa računa. Daleko pametnije bi bilo ukinuti besmisleni GPS uredjaj koji nema apsolutno nikakvu funkciju sem da Telekom od svakog privatnika uzme mesečno po 500 dinara

Boban

pre 13 godina

Koliko ljudi bez elementarnog znanja ostavlja svoje komentare ovde... Sa punim pravom komentariši sve i svasta. Bilo bio divno videti cele profile tih ljudi, a ne samo nadimke...

Man Not Machine

pre 13 godina

Morituri te salutant. Koja beda, iscedjeni preduzetnici pozdravljaju onoga koji im je uveo isto. Ima privatnika koji imaju kasu iako mi svo placanje ide preko racuna banke. Taj glavni ekonomski Expert je svojevremeno jos uveo GPRS na kase da se mesecno usisava novac u drzavni Telekom. To se zove Monopol. Navodno ce se svi otkucani racuni moci pratiti u jednoj velikoj sobi, negde u Beogradu, tako rece. Da li je neko video tu fantasticnu prostoriju? Pretpostavljam da je i to bila jedna od njegovih izmisljotina a la Jules Verne. Usput je obezbedio posao veka svom partijskom drugaru, vlasniku firme "Galeb". Verujem da mu covek nije ostao duzan. Barem deset godina se prica o Ekonomiji i stranim investicijama, a upravo je taj Expert blokirao zaposljavanje u domacem privatnom sektoru odrzavanjem ogromnog poreza na zaposlene. Pa je onda rekao da je kriza nasa sansa, sto bese najveci vic do sada. Ima jos mnogo toga, covek nikako ne sme voditi srpsku ekonomiju, on to jednostavno ne ume, ne uci iz vlastitog iskustva i iracionalan u svojoj nesposobnosti.

djole

pre 13 godina

A na osnovu cega cemo placati porez ako nemamo cime da kucamo??? Pre si imao pazar od 1000 dinara i zna se koliko je islo na porez! Kako sada covece kad si nam rekao da ce nam biti bolje???

Sima

pre 13 godina

Strasno,tragikomicno. Da li je neko u ovoj Srbiji dobio fiskalni racun od nekog zanatlije? Naravno da nije,jel svi rade na crno, a sad tek kako ce da rade, kao na pijaci. Crno da crnje ne moze biti.

e2

pre 13 godina

Ne znam zašto bih držao fiskalnu kasu u preduzeću u kom se bavim uslugama, kada mogu klijentu da dam račun na papiru i da mi uplati novac u banku na žiro račun.
Zakon mi to omogućava kada poslujem sa firmama, ali ne sa fizičkim licima. Potpuno nelogično, samo se pospešuje naplata na crno jer je uvođenje f.kase namet u startu plus, održavanje i mesečni troškovi. Što je nama sa malim firmama sve teže!

aca

pre 13 godina

Sve je to lepo, ali me zanima kako misle da izvedu ukidanje kasa u toku avgusta kada je sada već 9. avgust, a to ukidanje treba da prođe skupštinsku proceduru, pa glasanje, pa objavljivanje u službenom listu ...

debilizam i renesansa

pre 13 godina

Da li su i advokati su zanatlije?!Nadam se da jesu,da sirotani ne moraju da peru ruke pa da kucaju racune...Advokati i ovako sastavljaju kraj s krajem,pa mi ih sve nekako zao.

Koja smo mi nakarada od drzave,teraju nekog obucara da kuca racun,a advokat koji za dan napravi promet kao obucar za ceo mesec ili dva ne mora...

dragan

pre 13 godina

Dinkic je stvarno cudo jedno od coveka...
Pre samo koju godinu se svima zivima popeo na glavu kako fiskalne kase moraju imati apsolurno svi jer se fiskalna politika mora sprovesti, a sada se zalaze za njihovo ukidanje jer ce to doprineti boljem poslovanju.
znaci strasno

dragan

pre 13 godina

Dinkic je stvarno cudo jedno od coveka...
Pre samo koju godinu se svima zivima popeo na glavu kako fiskalne kase moraju imati apsolurno svi jer se fiskalna politika mora sprovesti, a sada se zalaze za njihovo ukidanje jer ce to doprineti boljem poslovanju.
znaci strasno

debilizam i renesansa

pre 13 godina

Da li su i advokati su zanatlije?!Nadam se da jesu,da sirotani ne moraju da peru ruke pa da kucaju racune...Advokati i ovako sastavljaju kraj s krajem,pa mi ih sve nekako zao.

Koja smo mi nakarada od drzave,teraju nekog obucara da kuca racun,a advokat koji za dan napravi promet kao obucar za ceo mesec ili dva ne mora...

Man Not Machine

pre 13 godina

Morituri te salutant. Koja beda, iscedjeni preduzetnici pozdravljaju onoga koji im je uveo isto. Ima privatnika koji imaju kasu iako mi svo placanje ide preko racuna banke. Taj glavni ekonomski Expert je svojevremeno jos uveo GPRS na kase da se mesecno usisava novac u drzavni Telekom. To se zove Monopol. Navodno ce se svi otkucani racuni moci pratiti u jednoj velikoj sobi, negde u Beogradu, tako rece. Da li je neko video tu fantasticnu prostoriju? Pretpostavljam da je i to bila jedna od njegovih izmisljotina a la Jules Verne. Usput je obezbedio posao veka svom partijskom drugaru, vlasniku firme "Galeb". Verujem da mu covek nije ostao duzan. Barem deset godina se prica o Ekonomiji i stranim investicijama, a upravo je taj Expert blokirao zaposljavanje u domacem privatnom sektoru odrzavanjem ogromnog poreza na zaposlene. Pa je onda rekao da je kriza nasa sansa, sto bese najveci vic do sada. Ima jos mnogo toga, covek nikako ne sme voditi srpsku ekonomiju, on to jednostavno ne ume, ne uci iz vlastitog iskustva i iracionalan u svojoj nesposobnosti.

aca

pre 13 godina

Sve je to lepo, ali me zanima kako misle da izvedu ukidanje kasa u toku avgusta kada je sada već 9. avgust, a to ukidanje treba da prođe skupštinsku proceduru, pa glasanje, pa objavljivanje u službenom listu ...

e2

pre 13 godina

Ne znam zašto bih držao fiskalnu kasu u preduzeću u kom se bavim uslugama, kada mogu klijentu da dam račun na papiru i da mi uplati novac u banku na žiro račun.
Zakon mi to omogućava kada poslujem sa firmama, ali ne sa fizičkim licima. Potpuno nelogično, samo se pospešuje naplata na crno jer je uvođenje f.kase namet u startu plus, održavanje i mesečni troškovi. Što je nama sa malim firmama sve teže!

Sima

pre 13 godina

Strasno,tragikomicno. Da li je neko u ovoj Srbiji dobio fiskalni racun od nekog zanatlije? Naravno da nije,jel svi rade na crno, a sad tek kako ce da rade, kao na pijaci. Crno da crnje ne moze biti.

nevernik

pre 13 godina

I do sada su uplaćivali koliko im je bilo potrebno da se pokriju osnovni troškovi sa računa. Daleko pametnije bi bilo ukinuti besmisleni GPS uredjaj koji nema apsolutno nikakvu funkciju sem da Telekom od svakog privatnika uzme mesečno po 500 dinara

aca

pre 13 godina

Za neupućene, a po komentarima vidim da ih ima za izvoz:

Zanatlije na koje se odnosi ukidanje fiskalnih kasa (oni naplaćuju samo svoje usluge - nema nikakvog prometa robe, delova i sl, već samo i isključivo promet usluga) najčešće porez plaćaju paušalno. Tu nije potrebna nikakva kontrola da li je račun otkucan ili ne, jer imao posla ili nemao, zanatlija će platiti isti - paušalno razrezani porez.
Takve zanatlije po prirodi posla ne mogu da zarade ni blizu gornjeg limita za paušal, tako da je kontrola njihovog prometa preko fiskalnih kasa besmislena.

Ukidanje fiskalnih kasa ovakvim delatnostima ne uvodi nikoga u sivu zonu, već će ova olakšica, zajedno sa još par drugih koje se najavljuju, podstaći one koji rade na crno da svoj posao legalizuju - registruju radnju.

To da zanatlije retko šta kucaju u kasu je poznata stvar, ali da je pravilo da nećete dobiti fiskalni račun to ne stoji. Od svakoga od koga sam zatražio dobio sam bez problema fiskalni račun. Inače, ne postoji način da se iskontroliše da li zanatlija ukucava sve u kasu ili ne.

Oni koji su se poradovali da ukidanjem firmarine neće morati da plate zaostale obaveze po tom osnovu su takođe u zabludi. Kada se firmarina zakonski ukine, ta obaveza će važiti od datuma ukidanja (verovatno od 1. januara 2013.), a sve obaveze koje nisu izmirene do tog datuma i dalje predstavljaju obavezu koja mora da se plati. Ko ne plati, ide zatezna kamata itd...

Uglavnom, ovo je dobra odluka i usmerena u pravom smeru.

maja

pre 13 godina

Odmah čim su najavili ukidanje firmarine, meni iz poreske stiže odluka da će mi u roku od 5 dabna blokirati račun zbog neplaćene firmarine iz 2011. god, iako ovu 2012. god. redovno plaćam . A dug mi je bio oko 110.000 plus kamata i opomene sve skupa 200.000. Odmah,odmah brže bolje da se naplate, dok se ne ukine, siluju, stiskaju , PLAAAATI, misle PRIVATNIK, IMA ON....dok nas ne uguše potpuno...

djole

pre 13 godina

A na osnovu cega cemo placati porez ako nemamo cime da kucamo??? Pre si imao pazar od 1000 dinara i zna se koliko je islo na porez! Kako sada covece kad si nam rekao da ce nam biti bolje???

Kosovo

pre 13 godina

Istine radi - na Kosovu je 16%.

Pitanje za sve, prvo za predsednika, kako može na jednoj teritoriji da se primenjuju različite stope poreza za istu robu?

tomislav

pre 13 godina

svaka cast gospodinu dinkicu, kako se nije ranije pojavio? ne mogu da verujem da smo dozvolili da nam svih ovih godina kroji G17+..... gde je URS do sad bio?

Kvazimodo Sorabius

pre 13 godina

Mentalni i moralni sunovrat, silovanje naroda i patološke egzibicije se nastavljaju.
Umesto da se po cenu oduzimanja radnih dozvola advokatima, a taksistima i vozila ako ometaju saobraćaj, dovrši uvođenje fiskalnih kasa i računa, nastavlja se vrludanje i huškanje na kršenje zakona.
Kase obaveza SVIMA koji uzimaju novac, a firmarinu ukinuti, dok urediti zakonom postavljanje firme i pasivnih reklama.

Boban

pre 13 godina

Koliko ljudi bez elementarnog znanja ostavlja svoje komentare ovde... Sa punim pravom komentariši sve i svasta. Bilo bio divno videti cele profile tih ljudi, a ne samo nadimke...

upucen

pre 13 godina

zasto se u srbiji vecito "spinuje". niko nece da objasni narodu da se po osnovu tzv ulaznog pdv odnosno prethodnog pdv ili pdv u ulaznim racunima svakako UMANJUJE OBAVEZA iako isti (racuni) NIKADA NE MORAJU BITI PLACENI. znaci do sada si MORAO DA PLATIS PDV IAKO NISI NAPLATIO FAKTURU ALI SI I KORISTIO PRETHODNI PDV IAKO NISI PLATIO FAKTURU. molim Vas da sve ovo objasnite narodu.

iva

pre 13 godina

A najbolje bi bilo da se ukinu svi porezi i doprinosi i obaveza da se radnicima placa za njhov rad, e, ne da bi tad procvetalo zaposljavanje... ili jos bolje da radnici uplate po neki dinar vlasnicima firme u kojoj rade. A oni ce da kupuju nove automobile, da putuju i da se zale kako ih drzava pljacka.Nikakva smanjenja poreza i olaksice NECE DOPRINETI da oni koji drze radnike na crno pocnu da ih prijavljuju . To se nije desilo u Srbiji i nece, dogod se ne uvede red i ne pojaca inspekcijski nadzor i pocne da se kaznjava onaj ko krsi zakon.Pa, ako im se ne isplati nek zatvore firme, nek otpuste radnike a ne da im ne placaju doprinose, a cesto ni plate. I treba da im verujem da oni osnivaju firme zbog radnika, a eto, previsoki su nameti. Prosla sam kroz nekoliko privatnih preduzeca i znam da 99% poslodavaca pogotovu u manjim firmama smatra radnike za TROSAK i gleda da izbegne sve sto moze. Nema placanja prekovremenog rada, nedelje, praznika,jedva prezive kad ides na godisnji odmor.... Ali, drzava i to dopusta, a ljudi u strahu od gubitka posla pristaju na sve.

@Keva

pre 13 godina

Pridružujem se ovom komentatoru i zaista ne znam šta je tu dobro za državu koja grca. Razumem da je bolje za zanatlije, rade bez fiskalnog racuna znaci 20% veca zarada za njih.
Ili možda nisam u pravu, pa ce se oporezivanje vršiti na casnu rec, ili po dogovoru sa Dinkicem.
Stvarno ne znam, kome se ide u susret, privatnicima koji i ovako muljaju na veliko, ili narodu kome ce stalno podizati PDV.

zoki

pre 13 godina

evo ja sam imao stampariju porez sam placao pausalno i imao sam i fiskalnu kasu kada su dodali i gprs ( sam uredjaj jekostao 200€ + harac telekomu) uredjaj i kada mi je stigao novi namet od opstine stari grad odlucio sam da zatvorim, da li cu sad nesto kreniti privatno da radim, necu ne pada mi napamet da golgotu prolazim opet,

Делимично упућен

pre 13 godina

И до сада је постојала могућност да занатлија приватник који продаје сопствени производ води дупло књиговодство. Једно којим држави приказује мањи промет од стварног и друго (интерно), за своје потребе, у ком је приказано стварно стање производње и продаје. Познајем некe који тврде да је то једини начин који им омогућава ликвидно пословање, јер су од државе толико оптерећени да би отишли "под лед". И стално кукају да је у овој земљи систем наопак, јер највеће профите за најкраће време остварују трговци који не улажу ништа осим продајног простора него узму твој производ, уграде се на његову цену тако да зараде више него ти који си га створио, па те онда уцењују и више месеци касне са плаћањем твоје робе коју су узели и продали ("окрећу" твоје паре). Ни њих ни државу није брига што си ти, да би тај производ био произведен, морао да купиш репроматеријал, машине, платиш раднике и струју, па пошто си робу испоручио (а паре за њу никако не стижу) опет мораш дати плате рсдницима које не занима да ли си посао наплатио или не, уложити у нов материјал, произвести додатне количине робе (да би је имао на залихама за случај нових поруџбина или купаца који те нађу директно, заобилазећи посреднике). Суштински, тебе држава тера да је поткрадаш и правиш "црни фонд" захваљујући ком ћеш преживети оне дане и месеце у којима ти неко неопрадано дугује за оно што си легално произвео и продао, а ниси наплатио, јер нема ко да те штити. На који начин је поткрадаш? Тако што сваки пети сопствени производ или извршену услугу упишеш у званично књигиводство и укуцаш у фискалну касу, а остало продајеш "испод руке". При томе, грађанин који од тебе директно купи производ или услугу у "сивој зони" (оно што не постоји у званичном књиговодству, негл само у твојој интерној евиденцији) плаћа 18% мање (или 20% колики ће бити ПДВ по новом), па је и он задовољан, јер има осећај да је уштедео. Једина опасност је да ти подметну провокатора у виду инспектора или "цинкароша" и зато се овај вид продаје робе или услуга углавном врши само на препоруку претходно задовољних купаца за које знаш да те сигурно не би пријавили.

cabala

pre 13 godina

pozdravljam odluku da se ukinu fiskalne kase i gprs. samo bi podsetio neke koji su zaboravili na to ko ih je uveo i ko je nudio 500 dinara ako kupac prijavi nekog privatnika da nije dobio racun.

IT Glasac

pre 13 godina

Dinkicu,

dozvoli da PayPal konacno dodje u Srbiju i da zazivi IT sektor koji uglavnom radi sa inostranstvom. Zar ovoj zemlji ne trebaju devize?!
Uostalom, zar jos uvek da budemo jedna od 5 drzava "crnih ovaca" na svetu koje nemaju PayPal? Sramota, bre!

Anita

pre 13 godina

Nma su na servisu utvrdili da nam taj GPRS ne radi vec godinu dana (od proslog servisa) i da nikakve podatke o PDV-u nismo ni slali Poreskoj upravi. A lampica svetlela regularno, mi kao slali podatke. Misliš da je neko provalio da nam GPRS ne radi, da je zvao da pita šta, kako, isl? Ma jok, to je samo aparat koji je prikačen na fiskalnu pro-forme, da bi privatnici Telekomu pumpali 500 dindži mesečno. Vaćaroška zemlja, vaćaroški narod, ljigavi spektori, privatnici, radnici...

Marko

pre 13 godina

Ljudi,pokušaću malo da objasnim.
Ovom ludilu nema kraja.Lično mislim da se ovde nešto debelo muti.Ovo je ozbiljna tema kojom oni nas zavaravaju.Bacaju nas u razmišljanje a mi već ne možemo plivati od svega što nas stiska.Ja sam serviser fiskalnih kasa i znam šta se radi.Kao prvo: ukidanje kasa zanatlijama ništa neće dobro da im donese jer će ih sad paušalno lupiti i biće im gore.A to je za Dinkića sigurna lova u budžet.Drugo: Nisam za to da se ukinu kase.Treba ih uvesti i taksistima,advokatim,ma svima.ZAKON LEPO KAŽE: SVI KOJI PRUŽAJU USLUGU FIZIČKIM LICIMA ILI VRŠE PROMET DOBARA A IMAJU REGISTROVAN PRIVREDNI SUBJEKAT U OBAVEZI SU DA PROMET VRŠE PREKO FISKALNE KASE.
Zašto da tako i ne bude.Bilo bi bolje da smanje dažbine za radnike jer je to veci problem.Ukinuti firmarine,muzičke dinara,ukinuti GPRS terminale jer je to čisto pumpanje telekoma.A garanujem da ti podaci nigde ne stižu,klasična prevara.Podići PDV?Opet po narodu.Samo kranji kupac tu gubi.Za one koji ne znaju firme plaćaju razliku u pdv-u.Nabavis robu sa pdv-om ti je prodas dalje,dodajes pdv.Na kraju platis razliku izmedju ulaznog i izlaznog.Po nemi cisto zavaravanje.I ovako niko nista ne kuca preko kase.Kupuje se roba na crno samo puca.Da budemo realni,oni sve znaju.Ne moze jedna radnja da prijavljuje pazar 50.000,00 dinara a da pritom placa lokal 500e i drzi 6 zaposlenih.Mislim da cemo dobiti kontra efekat jer oni kojima kase ostanu sada ce se jos vise buniti.Zasto oni moraju a odredjena grupa ne mora da ih ima.

privrednik sa iskustvom.

pre 13 godina

Slazem se.To je bilo toliko komplikovamo za vas mozak,a uz to ste svu robu morali da unosite legalno i ono NAJVAZNIJE morali ste da izdajete neke papirice na osnovu kojih je neko mogao da se zali na vas cenjeni rad i cenjeni hohstapleraj.A sada brate moze da se KRADE a ne kraducka.

MIKI

pre 13 godina

Bavim se servisom fiskalnih kasa i iz razgovora sa zanatlijama mogu Vam reći da većina koja ima kasu nije zainteresovana da se reši istih,jer bi onda morali da pišu paragon blokove,što je zamorno a ionako nemaju neku veliku obavezu oko kasa ,osim cene uvodjenja kase,što su oni već platili.Zatim one zanatlije koje rade sa onima koji su u pdv-u imaju potrebe istima da izdaju fiskalne račune ili će iste izgubiti kao korisnike.Umesto da se kase uvedu i advokatima Dinkić nalazi izgovor u ukidanju ,onima koji su te kase i koristili od slučaja do slučaja.

igorpl

pre 13 godina

"GRAĐANI SE PLAŠE DA ĆE TERET IZLASKA IZ KRIZE DA SE SVALI AN NJIHOVA LEĐA"
PA ekseperti nego na kog će?
povećanjem PDV-a na 20% automatski će sve otići za tih 2 % PDVA-a gore ako ne i više iz nekih drugih razloga. PDV plaćaju krajnji kupci i oni koji nisu u PDV-u ostali ga uglavnom imaju kao odbitnu stavku!!!!!
EKSPERTI MOJI LEPI!
MUKA MI JE!

obi van

pre 13 godina

nije mi jasno zasto je sad nekome lakse bez fiskalne kase? Meni je to cisti populizam. Drugo, povecanje poreza za 2% ne znaci da ce ici 2% vise u drzavnu kasu - pre ce biti obrnuto jer ce mnogi jednostavno preci na crno. Napravite efikasan sistem naplate i povrata i uvedite 2 ili 3 razlicite stope poreza. U Svajcarskoj naprimjer, za osnovne namirnice, skolsku opremu itd... je svega 2,5 posto a za lukszne artikle je najvisa stopa. To je ispravan i stimulisuci poreski sistem.

aca

pre 13 godina

@Keva
"Pridružujem se ovom komentatoru i zaista ne znam šta je tu dobro za državu koja grca. Razumem da je bolje za zanatlije, rade bez fiskalnog racuna znaci 20% veca zarada za njih. "

Ponovo neobavešteni komentar.

Većina zanatlije na koje se odnosi ukidanje fiskalnih kasa NIJE U SISTEMU PDV-a.
Oni ni do sada nisu obračunavali PDV zbog prometa koji je ispod limita za ulazak u sistem PDV-a.

Možete misliti kako se oseća zanatlija koji plaća porez paušalno, nije u sistemu PDV-a, a teraju ga da mora da ima fiskalnu kasu i GPRS i da sve to plaća (tehnički pregled kase - svake godine, Telekom račun za GPRS i još trista čuda pride). Pošto porez plaća paušalno, država nije zakinuta na toj stavci, a pošto nije u sistemu PDV-a, takođe nikome ništa nije zakinuto.

Jednostavno - NIKO NE GUBI ukidanjem fiskalnih kasa za zanatlije.

Ne gubi ni korisnik njihovih usluga, jer je zanatlija i dalje dužan da izda račun. To što račun neće ići preko fiskalne kase to korisniku usluge ništa ne znači. Čak štaviše - taj račun mora da bude overen pečatom i biće i čitljiviji i postojaniji od onih fiskalnih papirića koji posle pola sata na suncu pocrne ili posle određenog vremena izblede.

mile

pre 13 godina

Prosto je neverovatno koliko ljudi ima poverenje u ovog sarlatana Dinkica. Pa taj menja misljenje kako vetar dune. Toliko o njegovoj strucnosti i znanju.A o onima koji mu veruju , ne znam sta bih rekao. Mozda: klinicki slucajevi.

IT Glasac

pre 13 godina

Dinkicu,

dozvoli da PayPal konacno dodje u Srbiju i da zazivi IT sektor koji uglavnom radi sa inostranstvom. Zar ovoj zemlji ne trebaju devize?!
Uostalom, zar jos uvek da budemo jedna od 5 drzava "crnih ovaca" na svetu koje nemaju PayPal? Sramota, bre!

aca

pre 13 godina

@privrednik sa iskustvom
Zanatlija nije trgovac. Trgovcima fiskalne kase ostaju.
Takođe - ako ne mora da izdaje fiskalni račun, to zanatliju ne oslobađa izdavanja klasičnog računa.

Tip

pre 13 godina

Samo me interesuje da li ljudi shvataju da povećanje PDV-a ide samo na štetu krajnjem kupcu? Svaka firma ima povraćaj PDV-a! Primer - uvozim TV od dobavljača za 500 eura. Formiram cenu ovako 500 eura + 15% carine + 18% pdv-a + 10% marža i x 125 ( najveći mogući kurs do trenutka naplate). Sada će svaki uvoznik ovih 18% da zameni sa 20%. I ko plati više?

vendi

pre 13 godina

A na osnovu čega država paušalcu odredi koliko će mesečno plaćati?
Da li na osnovu prometa?
Ako je tako, onda je uz fiskalnu kasu država imala uvid o njegovom prometu.
Jesam li u pravu?

sasha

pre 13 godina

(vendi, 10. avgust 2012 11:57)
Niste u pravu.
Obaveza svakodnevne uplate pazara je postojala DAVNO pre uvođenja fiskalne kase, a dozvolićete da je jednako verodostojna kao i ovo.
A o tome na osnovu čega sve (osim meteoroloških faktora) država određuje osnovicu za paušalca, 1500 karaktera je premalo prostora...

sasha

pre 13 godina

@Keva, 9. avgust 2012 20:27
Niste u pravu.
Kako reče gospodin pre mene, zanatlije sa fiskalnom kasom su paušalci, koji plaćaju zadat iznos poreza (i dažbina) do 15. u mesecu radili - ne radili.

I još jedna stvar: za poslednje 22 godine sam bar nekoliko puta tražila da vodim knjige - dakle, da plaćam porez prema prihodima; itekako se događalo da ne zaradim ni za hleb (bombardovanje, recimo, mada ni sad nije nešto bolje).

SVAKI PUT SU ME ODBILI.
Šta mislite, zašto?

Kako reče neko pre mene, malko se obavestite, pa posle toga još promislite...

Aristotel

pre 13 godina

@aca

Skoro sve je tacno, osim sto ste i vi neobavesten za jedan detalj.
Pecati su trebali odavno da se ukinu i cudi me sto jos nisu. Dovoljan ce biti potpis prodavca ili vlasnika i podaci firme koji se nalaze na samom racunu.

Iznenađenje

pre 13 godina

Bio paušalac 10 godina, ne poželo nikom... Poreska rešenja datumirana na januar redovno stizala u avgustu, uvek uvećana 25% u odnosu na prošlogodišnja, sa rokom plaćanja zaostalih obaveza od 15 dana od dana na rešenju, pa su redovno postojale zatezne kamate. Kada se žalim, dobijem odgovor u stilu znamo mi kako svi vi, bezobrazni privatnici - lopovi, najveći neprijatelji sistema, radite, možete da se žalite, ali će žalba sigurno biti odbijena, a odmah šaljemo sve inspekcije da vam ispitaju poslovanje... Ukidanje ili postojanje fiskalnih kasa tu ništa ne menja. Paušalac i zanatlija u ovom sistemu - nikad više!

Sima

pre 13 godina

Strasno,tragikomicno. Da li je neko u ovoj Srbiji dobio fiskalni racun od nekog zanatlije? Naravno da nije,jel svi rade na crno, a sad tek kako ce da rade, kao na pijaci. Crno da crnje ne moze biti.

@Keva

pre 13 godina

Pridružujem se ovom komentatoru i zaista ne znam šta je tu dobro za državu koja grca. Razumem da je bolje za zanatlije, rade bez fiskalnog racuna znaci 20% veca zarada za njih.
Ili možda nisam u pravu, pa ce se oporezivanje vršiti na casnu rec, ili po dogovoru sa Dinkicem.
Stvarno ne znam, kome se ide u susret, privatnicima koji i ovako muljaju na veliko, ili narodu kome ce stalno podizati PDV.

maja

pre 13 godina

Odmah čim su najavili ukidanje firmarine, meni iz poreske stiže odluka da će mi u roku od 5 dabna blokirati račun zbog neplaćene firmarine iz 2011. god, iako ovu 2012. god. redovno plaćam . A dug mi je bio oko 110.000 plus kamata i opomene sve skupa 200.000. Odmah,odmah brže bolje da se naplate, dok se ne ukine, siluju, stiskaju , PLAAAATI, misle PRIVATNIK, IMA ON....dok nas ne uguše potpuno...

iva

pre 13 godina

A najbolje bi bilo da se ukinu svi porezi i doprinosi i obaveza da se radnicima placa za njhov rad, e, ne da bi tad procvetalo zaposljavanje... ili jos bolje da radnici uplate po neki dinar vlasnicima firme u kojoj rade. A oni ce da kupuju nove automobile, da putuju i da se zale kako ih drzava pljacka.Nikakva smanjenja poreza i olaksice NECE DOPRINETI da oni koji drze radnike na crno pocnu da ih prijavljuju . To se nije desilo u Srbiji i nece, dogod se ne uvede red i ne pojaca inspekcijski nadzor i pocne da se kaznjava onaj ko krsi zakon.Pa, ako im se ne isplati nek zatvore firme, nek otpuste radnike a ne da im ne placaju doprinose, a cesto ni plate. I treba da im verujem da oni osnivaju firme zbog radnika, a eto, previsoki su nameti. Prosla sam kroz nekoliko privatnih preduzeca i znam da 99% poslodavaca pogotovu u manjim firmama smatra radnike za TROSAK i gleda da izbegne sve sto moze. Nema placanja prekovremenog rada, nedelje, praznika,jedva prezive kad ides na godisnji odmor.... Ali, drzava i to dopusta, a ljudi u strahu od gubitka posla pristaju na sve.

djole

pre 13 godina

A na osnovu cega cemo placati porez ako nemamo cime da kucamo??? Pre si imao pazar od 1000 dinara i zna se koliko je islo na porez! Kako sada covece kad si nam rekao da ce nam biti bolje???

Kvazimodo Sorabius

pre 13 godina

Mentalni i moralni sunovrat, silovanje naroda i patološke egzibicije se nastavljaju.
Umesto da se po cenu oduzimanja radnih dozvola advokatima, a taksistima i vozila ako ometaju saobraćaj, dovrši uvođenje fiskalnih kasa i računa, nastavlja se vrludanje i huškanje na kršenje zakona.
Kase obaveza SVIMA koji uzimaju novac, a firmarinu ukinuti, dok urediti zakonom postavljanje firme i pasivnih reklama.

Boban

pre 13 godina

Koliko ljudi bez elementarnog znanja ostavlja svoje komentare ovde... Sa punim pravom komentariši sve i svasta. Bilo bio divno videti cele profile tih ljudi, a ne samo nadimke...

debilizam i renesansa

pre 13 godina

Da li su i advokati su zanatlije?!Nadam se da jesu,da sirotani ne moraju da peru ruke pa da kucaju racune...Advokati i ovako sastavljaju kraj s krajem,pa mi ih sve nekako zao.

Koja smo mi nakarada od drzave,teraju nekog obucara da kuca racun,a advokat koji za dan napravi promet kao obucar za ceo mesec ili dva ne mora...

e2

pre 13 godina

Ne znam zašto bih držao fiskalnu kasu u preduzeću u kom se bavim uslugama, kada mogu klijentu da dam račun na papiru i da mi uplati novac u banku na žiro račun.
Zakon mi to omogućava kada poslujem sa firmama, ali ne sa fizičkim licima. Potpuno nelogično, samo se pospešuje naplata na crno jer je uvođenje f.kase namet u startu plus, održavanje i mesečni troškovi. Što je nama sa malim firmama sve teže!

aca

pre 13 godina

Za neupućene, a po komentarima vidim da ih ima za izvoz:

Zanatlije na koje se odnosi ukidanje fiskalnih kasa (oni naplaćuju samo svoje usluge - nema nikakvog prometa robe, delova i sl, već samo i isključivo promet usluga) najčešće porez plaćaju paušalno. Tu nije potrebna nikakva kontrola da li je račun otkucan ili ne, jer imao posla ili nemao, zanatlija će platiti isti - paušalno razrezani porez.
Takve zanatlije po prirodi posla ne mogu da zarade ni blizu gornjeg limita za paušal, tako da je kontrola njihovog prometa preko fiskalnih kasa besmislena.

Ukidanje fiskalnih kasa ovakvim delatnostima ne uvodi nikoga u sivu zonu, već će ova olakšica, zajedno sa još par drugih koje se najavljuju, podstaći one koji rade na crno da svoj posao legalizuju - registruju radnju.

To da zanatlije retko šta kucaju u kasu je poznata stvar, ali da je pravilo da nećete dobiti fiskalni račun to ne stoji. Od svakoga od koga sam zatražio dobio sam bez problema fiskalni račun. Inače, ne postoji način da se iskontroliše da li zanatlija ukucava sve u kasu ili ne.

Oni koji su se poradovali da ukidanjem firmarine neće morati da plate zaostale obaveze po tom osnovu su takođe u zabludi. Kada se firmarina zakonski ukine, ta obaveza će važiti od datuma ukidanja (verovatno od 1. januara 2013.), a sve obaveze koje nisu izmirene do tog datuma i dalje predstavljaju obavezu koja mora da se plati. Ko ne plati, ide zatezna kamata itd...

Uglavnom, ovo je dobra odluka i usmerena u pravom smeru.

aca

pre 13 godina

Sve je to lepo, ali me zanima kako misle da izvedu ukidanje kasa u toku avgusta kada je sada već 9. avgust, a to ukidanje treba da prođe skupštinsku proceduru, pa glasanje, pa objavljivanje u službenom listu ...

Man Not Machine

pre 13 godina

Morituri te salutant. Koja beda, iscedjeni preduzetnici pozdravljaju onoga koji im je uveo isto. Ima privatnika koji imaju kasu iako mi svo placanje ide preko racuna banke. Taj glavni ekonomski Expert je svojevremeno jos uveo GPRS na kase da se mesecno usisava novac u drzavni Telekom. To se zove Monopol. Navodno ce se svi otkucani racuni moci pratiti u jednoj velikoj sobi, negde u Beogradu, tako rece. Da li je neko video tu fantasticnu prostoriju? Pretpostavljam da je i to bila jedna od njegovih izmisljotina a la Jules Verne. Usput je obezbedio posao veka svom partijskom drugaru, vlasniku firme "Galeb". Verujem da mu covek nije ostao duzan. Barem deset godina se prica o Ekonomiji i stranim investicijama, a upravo je taj Expert blokirao zaposljavanje u domacem privatnom sektoru odrzavanjem ogromnog poreza na zaposlene. Pa je onda rekao da je kriza nasa sansa, sto bese najveci vic do sada. Ima jos mnogo toga, covek nikako ne sme voditi srpsku ekonomiju, on to jednostavno ne ume, ne uci iz vlastitog iskustva i iracionalan u svojoj nesposobnosti.

nevernik

pre 13 godina

I do sada su uplaćivali koliko im je bilo potrebno da se pokriju osnovni troškovi sa računa. Daleko pametnije bi bilo ukinuti besmisleni GPS uredjaj koji nema apsolutno nikakvu funkciju sem da Telekom od svakog privatnika uzme mesečno po 500 dinara

Kosovo

pre 13 godina

Istine radi - na Kosovu je 16%.

Pitanje za sve, prvo za predsednika, kako može na jednoj teritoriji da se primenjuju različite stope poreza za istu robu?

tomislav

pre 13 godina

svaka cast gospodinu dinkicu, kako se nije ranije pojavio? ne mogu da verujem da smo dozvolili da nam svih ovih godina kroji G17+..... gde je URS do sad bio?

obi van

pre 13 godina

nije mi jasno zasto je sad nekome lakse bez fiskalne kase? Meni je to cisti populizam. Drugo, povecanje poreza za 2% ne znaci da ce ici 2% vise u drzavnu kasu - pre ce biti obrnuto jer ce mnogi jednostavno preci na crno. Napravite efikasan sistem naplate i povrata i uvedite 2 ili 3 razlicite stope poreza. U Svajcarskoj naprimjer, za osnovne namirnice, skolsku opremu itd... je svega 2,5 posto a za lukszne artikle je najvisa stopa. To je ispravan i stimulisuci poreski sistem.

Делимично упућен

pre 13 godina

И до сада је постојала могућност да занатлија приватник који продаје сопствени производ води дупло књиговодство. Једно којим држави приказује мањи промет од стварног и друго (интерно), за своје потребе, у ком је приказано стварно стање производње и продаје. Познајем некe који тврде да је то једини начин који им омогућава ликвидно пословање, јер су од државе толико оптерећени да би отишли "под лед". И стално кукају да је у овој земљи систем наопак, јер највеће профите за најкраће време остварују трговци који не улажу ништа осим продајног простора него узму твој производ, уграде се на његову цену тако да зараде више него ти који си га створио, па те онда уцењују и више месеци касне са плаћањем твоје робе коју су узели и продали ("окрећу" твоје паре). Ни њих ни државу није брига што си ти, да би тај производ био произведен, морао да купиш репроматеријал, машине, платиш раднике и струју, па пошто си робу испоручио (а паре за њу никако не стижу) опет мораш дати плате рсдницима које не занима да ли си посао наплатио или не, уложити у нов материјал, произвести додатне количине робе (да би је имао на залихама за случај нових поруџбина или купаца који те нађу директно, заобилазећи посреднике). Суштински, тебе држава тера да је поткрадаш и правиш "црни фонд" захваљујући ком ћеш преживети оне дане и месеце у којима ти неко неопрадано дугује за оно што си легално произвео и продао, а ниси наплатио, јер нема ко да те штити. На који начин је поткрадаш? Тако што сваки пети сопствени производ или извршену услугу упишеш у званично књигиводство и укуцаш у фискалну касу, а остало продајеш "испод руке". При томе, грађанин који од тебе директно купи производ или услугу у "сивој зони" (оно што не постоји у званичном књиговодству, негл само у твојој интерној евиденцији) плаћа 18% мање (или 20% колики ће бити ПДВ по новом), па је и он задовољан, јер има осећај да је уштедео. Једина опасност је да ти подметну провокатора у виду инспектора или "цинкароша" и зато се овај вид продаје робе или услуга углавном врши само на препоруку претходно задовољних купаца за које знаш да те сигурно не би пријавили.

vendi

pre 13 godina

A na osnovu čega država paušalcu odredi koliko će mesečno plaćati?
Da li na osnovu prometa?
Ako je tako, onda je uz fiskalnu kasu država imala uvid o njegovom prometu.
Jesam li u pravu?

privrednik sa iskustvom.

pre 13 godina

Slazem se.To je bilo toliko komplikovamo za vas mozak,a uz to ste svu robu morali da unosite legalno i ono NAJVAZNIJE morali ste da izdajete neke papirice na osnovu kojih je neko mogao da se zali na vas cenjeni rad i cenjeni hohstapleraj.A sada brate moze da se KRADE a ne kraducka.

dragan

pre 13 godina

Dinkic je stvarno cudo jedno od coveka...
Pre samo koju godinu se svima zivima popeo na glavu kako fiskalne kase moraju imati apsolurno svi jer se fiskalna politika mora sprovesti, a sada se zalaze za njihovo ukidanje jer ce to doprineti boljem poslovanju.
znaci strasno

zoki

pre 13 godina

evo ja sam imao stampariju porez sam placao pausalno i imao sam i fiskalnu kasu kada su dodali i gprs ( sam uredjaj jekostao 200€ + harac telekomu) uredjaj i kada mi je stigao novi namet od opstine stari grad odlucio sam da zatvorim, da li cu sad nesto kreniti privatno da radim, necu ne pada mi napamet da golgotu prolazim opet,

Tip

pre 13 godina

Samo me interesuje da li ljudi shvataju da povećanje PDV-a ide samo na štetu krajnjem kupcu? Svaka firma ima povraćaj PDV-a! Primer - uvozim TV od dobavljača za 500 eura. Formiram cenu ovako 500 eura + 15% carine + 18% pdv-a + 10% marža i x 125 ( najveći mogući kurs do trenutka naplate). Sada će svaki uvoznik ovih 18% da zameni sa 20%. I ko plati više?

aca

pre 13 godina

@privrednik sa iskustvom
Zanatlija nije trgovac. Trgovcima fiskalne kase ostaju.
Takođe - ako ne mora da izdaje fiskalni račun, to zanatliju ne oslobađa izdavanja klasičnog računa.

upucen

pre 13 godina

zasto se u srbiji vecito "spinuje". niko nece da objasni narodu da se po osnovu tzv ulaznog pdv odnosno prethodnog pdv ili pdv u ulaznim racunima svakako UMANJUJE OBAVEZA iako isti (racuni) NIKADA NE MORAJU BITI PLACENI. znaci do sada si MORAO DA PLATIS PDV IAKO NISI NAPLATIO FAKTURU ALI SI I KORISTIO PRETHODNI PDV IAKO NISI PLATIO FAKTURU. molim Vas da sve ovo objasnite narodu.

Marko

pre 13 godina

Ljudi,pokušaću malo da objasnim.
Ovom ludilu nema kraja.Lično mislim da se ovde nešto debelo muti.Ovo je ozbiljna tema kojom oni nas zavaravaju.Bacaju nas u razmišljanje a mi već ne možemo plivati od svega što nas stiska.Ja sam serviser fiskalnih kasa i znam šta se radi.Kao prvo: ukidanje kasa zanatlijama ništa neće dobro da im donese jer će ih sad paušalno lupiti i biće im gore.A to je za Dinkića sigurna lova u budžet.Drugo: Nisam za to da se ukinu kase.Treba ih uvesti i taksistima,advokatim,ma svima.ZAKON LEPO KAŽE: SVI KOJI PRUŽAJU USLUGU FIZIČKIM LICIMA ILI VRŠE PROMET DOBARA A IMAJU REGISTROVAN PRIVREDNI SUBJEKAT U OBAVEZI SU DA PROMET VRŠE PREKO FISKALNE KASE.
Zašto da tako i ne bude.Bilo bi bolje da smanje dažbine za radnike jer je to veci problem.Ukinuti firmarine,muzičke dinara,ukinuti GPRS terminale jer je to čisto pumpanje telekoma.A garanujem da ti podaci nigde ne stižu,klasična prevara.Podići PDV?Opet po narodu.Samo kranji kupac tu gubi.Za one koji ne znaju firme plaćaju razliku u pdv-u.Nabavis robu sa pdv-om ti je prodas dalje,dodajes pdv.Na kraju platis razliku izmedju ulaznog i izlaznog.Po nemi cisto zavaravanje.I ovako niko nista ne kuca preko kase.Kupuje se roba na crno samo puca.Da budemo realni,oni sve znaju.Ne moze jedna radnja da prijavljuje pazar 50.000,00 dinara a da pritom placa lokal 500e i drzi 6 zaposlenih.Mislim da cemo dobiti kontra efekat jer oni kojima kase ostanu sada ce se jos vise buniti.Zasto oni moraju a odredjena grupa ne mora da ih ima.

IT Glasac

pre 13 godina

Dinkicu,

dozvoli da PayPal konacno dodje u Srbiju i da zazivi IT sektor koji uglavnom radi sa inostranstvom. Zar ovoj zemlji ne trebaju devize?!
Uostalom, zar jos uvek da budemo jedna od 5 drzava "crnih ovaca" na svetu koje nemaju PayPal? Sramota, bre!

IT Glasac

pre 13 godina

Dinkicu,

dozvoli da PayPal konacno dodje u Srbiju i da zazivi IT sektor koji uglavnom radi sa inostranstvom. Zar ovoj zemlji ne trebaju devize?!
Uostalom, zar jos uvek da budemo jedna od 5 drzava "crnih ovaca" na svetu koje nemaju PayPal? Sramota, bre!

sasha

pre 13 godina

@Keva, 9. avgust 2012 20:27
Niste u pravu.
Kako reče gospodin pre mene, zanatlije sa fiskalnom kasom su paušalci, koji plaćaju zadat iznos poreza (i dažbina) do 15. u mesecu radili - ne radili.

I još jedna stvar: za poslednje 22 godine sam bar nekoliko puta tražila da vodim knjige - dakle, da plaćam porez prema prihodima; itekako se događalo da ne zaradim ni za hleb (bombardovanje, recimo, mada ni sad nije nešto bolje).

SVAKI PUT SU ME ODBILI.
Šta mislite, zašto?

Kako reče neko pre mene, malko se obavestite, pa posle toga još promislite...

cabala

pre 13 godina

pozdravljam odluku da se ukinu fiskalne kase i gprs. samo bi podsetio neke koji su zaboravili na to ko ih je uveo i ko je nudio 500 dinara ako kupac prijavi nekog privatnika da nije dobio racun.

aca

pre 13 godina

@Keva
"Pridružujem se ovom komentatoru i zaista ne znam šta je tu dobro za državu koja grca. Razumem da je bolje za zanatlije, rade bez fiskalnog racuna znaci 20% veca zarada za njih. "

Ponovo neobavešteni komentar.

Većina zanatlije na koje se odnosi ukidanje fiskalnih kasa NIJE U SISTEMU PDV-a.
Oni ni do sada nisu obračunavali PDV zbog prometa koji je ispod limita za ulazak u sistem PDV-a.

Možete misliti kako se oseća zanatlija koji plaća porez paušalno, nije u sistemu PDV-a, a teraju ga da mora da ima fiskalnu kasu i GPRS i da sve to plaća (tehnički pregled kase - svake godine, Telekom račun za GPRS i još trista čuda pride). Pošto porez plaća paušalno, država nije zakinuta na toj stavci, a pošto nije u sistemu PDV-a, takođe nikome ništa nije zakinuto.

Jednostavno - NIKO NE GUBI ukidanjem fiskalnih kasa za zanatlije.

Ne gubi ni korisnik njihovih usluga, jer je zanatlija i dalje dužan da izda račun. To što račun neće ići preko fiskalne kase to korisniku usluge ništa ne znači. Čak štaviše - taj račun mora da bude overen pečatom i biće i čitljiviji i postojaniji od onih fiskalnih papirića koji posle pola sata na suncu pocrne ili posle određenog vremena izblede.

MIKI

pre 13 godina

Bavim se servisom fiskalnih kasa i iz razgovora sa zanatlijama mogu Vam reći da većina koja ima kasu nije zainteresovana da se reši istih,jer bi onda morali da pišu paragon blokove,što je zamorno a ionako nemaju neku veliku obavezu oko kasa ,osim cene uvodjenja kase,što su oni već platili.Zatim one zanatlije koje rade sa onima koji su u pdv-u imaju potrebe istima da izdaju fiskalne račune ili će iste izgubiti kao korisnike.Umesto da se kase uvedu i advokatima Dinkić nalazi izgovor u ukidanju ,onima koji su te kase i koristili od slučaja do slučaja.

Anita

pre 13 godina

Nma su na servisu utvrdili da nam taj GPRS ne radi vec godinu dana (od proslog servisa) i da nikakve podatke o PDV-u nismo ni slali Poreskoj upravi. A lampica svetlela regularno, mi kao slali podatke. Misliš da je neko provalio da nam GPRS ne radi, da je zvao da pita šta, kako, isl? Ma jok, to je samo aparat koji je prikačen na fiskalnu pro-forme, da bi privatnici Telekomu pumpali 500 dindži mesečno. Vaćaroška zemlja, vaćaroški narod, ljigavi spektori, privatnici, radnici...

mile

pre 13 godina

Prosto je neverovatno koliko ljudi ima poverenje u ovog sarlatana Dinkica. Pa taj menja misljenje kako vetar dune. Toliko o njegovoj strucnosti i znanju.A o onima koji mu veruju , ne znam sta bih rekao. Mozda: klinicki slucajevi.

Aristotel

pre 13 godina

@aca

Skoro sve je tacno, osim sto ste i vi neobavesten za jedan detalj.
Pecati su trebali odavno da se ukinu i cudi me sto jos nisu. Dovoljan ce biti potpis prodavca ili vlasnika i podaci firme koji se nalaze na samom racunu.

igorpl

pre 13 godina

"GRAĐANI SE PLAŠE DA ĆE TERET IZLASKA IZ KRIZE DA SE SVALI AN NJIHOVA LEĐA"
PA ekseperti nego na kog će?
povećanjem PDV-a na 20% automatski će sve otići za tih 2 % PDVA-a gore ako ne i više iz nekih drugih razloga. PDV plaćaju krajnji kupci i oni koji nisu u PDV-u ostali ga uglavnom imaju kao odbitnu stavku!!!!!
EKSPERTI MOJI LEPI!
MUKA MI JE!

sasha

pre 13 godina

(vendi, 10. avgust 2012 11:57)
Niste u pravu.
Obaveza svakodnevne uplate pazara je postojala DAVNO pre uvođenja fiskalne kase, a dozvolićete da je jednako verodostojna kao i ovo.
A o tome na osnovu čega sve (osim meteoroloških faktora) država određuje osnovicu za paušalca, 1500 karaktera je premalo prostora...

Iznenađenje

pre 13 godina

Bio paušalac 10 godina, ne poželo nikom... Poreska rešenja datumirana na januar redovno stizala u avgustu, uvek uvećana 25% u odnosu na prošlogodišnja, sa rokom plaćanja zaostalih obaveza od 15 dana od dana na rešenju, pa su redovno postojale zatezne kamate. Kada se žalim, dobijem odgovor u stilu znamo mi kako svi vi, bezobrazni privatnici - lopovi, najveći neprijatelji sistema, radite, možete da se žalite, ali će žalba sigurno biti odbijena, a odmah šaljemo sve inspekcije da vam ispitaju poslovanje... Ukidanje ili postojanje fiskalnih kasa tu ništa ne menja. Paušalac i zanatlija u ovom sistemu - nikad više!