Ponedeljak, 05.09.2011.

00:03

Srbija dobija i "porez na ružnoću”

Hotelijerima čiji se lokali nalaze u područjima od primarnog turističkog značaja, imaju rok od dve godine i deset meseci da prilagode izgled, uslugu i sadržaje.

Izvor: Politika

Srbija dobija i "porez na ružnoæu” IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

64 Komentari

Sortiraj po:

Pravi arhitekta

pre 12 godina

@Aristotel

Uci se i te kako ali ti na tom casu nisi bio. Da li si cuo za kubizam, da li si cuo za arhitektu Plecnika slovenca koji je pola Beca isprojektovao i secesiju.Da li si imao predmet istorija arhitekture

Vojvodjanin

pre 12 godina

1. Od svakog ruznog hotela uzeti po dva miliona
2. Za te pare napraviti duplo vise ruznih hotela
3. Opet uzeti po dva miliona od svakog...

aca bgd

pre 12 godina

odlicno ali ne mzoe drzava da trazi od vlasnika objekata da sami predlazu urbanisticka i ostala resenja, drzava ako je iole ozbiljna mora da ima vec doneta resenja za svaki vid urbanistickog planiranja i objekta, tako je bar na zapadu, ne moze svako da zida gde i sta hoce, ne moze banjalucki cevap da se reklamira foto tapetom 3 x 6 metara, ne moze na zelenoj povrsini da nikne kiosk. Ali kod nas sve to moze jer je drzava prva koja to ne postuje.

Novosadjanin

pre 12 godina

Kuc-Kuc
"E, Gospodine, nasa nezavisna agencija je procenila da ti zgrada nije dovoljno lepa... to ce te izaci... hmmm... da vidimo... letovanje... auto sinu... da... da... puta puno.... hmm... DAJ 2 MILIONA... khm... godisnje!"

Aristotel

pre 12 godina

@Pravi arhitekta

Kolega, na fakultetu se ne uci sprdnja sa stilovima, jer
"sovjetski" stil ne postoji, ali postoji niz drugih stilova koji poticu iz Rusije. Nemam nameru da ovde sirim znanje, za razliku od vase malenkosti.

Aristotel

pre 12 godina

@Otkaceni Vitruvije

To cenim, kolega. Takav komentar sam ocekivao kao repliku na moj komentar. Za razliku od "pravog arhitekte".

Tacan odgovor!

I tako...

pre 12 godina

Vratite dekorativnu plastiku na zgradu MUP-a na pocetku Kneza Milosa i na zgradu poste kod zeleznicke stanice. Ovako lice na sanduke!

Сава

pre 12 godina

У Великој Британији се за сваку промену намене тражи дозвола да се не би нарушила околина. На жалост, код нас то не важи јер ... немам речи да опишем зашто.

Pravi arhitekta

pre 12 godina

@Aristotel

Onda sta si ucio na fakultetu. U Rusiji te zgrade zovu staljinke.Hotel Ukrajina,Univerzitet Lomonosov. Ministarstvo spoljnih poslova ima ih sest a sedma se nalazi u Varsavi.Takodje stambene zgrade.Idi prosetaj do profesorske kolonije u Beogradu ispod Dimitrija Tucovica i videces paviljonski tip zgrada.Da te nauci nesto pravi arhitekta. Sovjetski stil je stilzgrada koje se nalaze bilo gde oaviljonskog rasporeda i struktura stana svugde jednaka

Visoka produktivnost u prizvodnji besmislenih zakona

pre 12 godina

Sta sledi ? Porez na ruzne automobile, ruzne zene, ruzne patike ? Formiranje policije za dizajn ?

DR

pre 12 godina

Pitam se da li ce se ovaj zakon odnositi i na tajkune kao sto je Zepter i predivnu zgradu Kluza, preko puta Beogradjanke koju je odkad ikad kupio pa ostavio zubu vremena da propada. Ceka da je nekom uvali vec 10 i vise godina. Kud ces veceg centra, turisticke zone i prostora koji nije priveden nameni?!

glasač

pre 12 godina

@Aristotel
Googlajte "Soviet brutalism" pa ćete saznati :) Kolega - kolegi.
Imate i knjigu u izdanju Tachena na istu temu. Sjajna je.
Mada to nikako nije povezano sa ovom temom.

Aristotel

pre 12 godina

Po minusima vidim koliko ima strucno neobrazovanih.
Ja ne komentarisem tekstove o nuklearnoj fizici, kao ni o poljoprivredi jer se u to ne razumem.
Nemojte ni vi da komentirate o arhitekturi, niko nije sveznalica. A jos manje da lupate minuse za nesto sto su za vas spanska sela.

predgradja kao u bombaju

pre 12 godina

Zasto se gradi ruzno? Sve moderne zgrade su ruzne, nekapitalne, bez duha.
Ljudi se za 200 godina nece setati izmedju novobeogradskih staklenih metalnih poslovnih zgrada i diviti toj sad modernoj arhitektuiri vec ce i dalje skladnost arhitekture videti u zdanjima starog jezgra grada i tim fasadama koje su radjene s duhom za sva vremena.
Vozite se 10 km zenjaniskim putem od pancevackog mosta i pokazite jednu , samo jednu zgradu od njih na hiljade i recite da je to lepa gradjevina, da ce buduci narastaji biti ponosni na to delo.
Treba uvesti porez na kic gradjnju, napraviti plan koji predvidja zastitu gradjana na ulici od pogleda na ruzne investicije.

buha

pre 12 godina

super.
ajmo sada mi gradjani da lupamo porez za ne ruzne, vec odvatne zdravstvene institucije, skole, autobuske i zeleznicke stanice koje izgledaju kao iz filma gradjanin X.

sram vas bilo! od kad je spoljasnjost bila prioritentna od unutrasnje infrastrukture, malogradjani jedni najgori! moz' misliti ruzni su nam hoteli. a kad sam pre dva meseca bio na lekarskom pregledu u ambulanti, otisao u wc da dam mokracu, ispovracao sam se ali STVARNO! najgori trejnspoting.

e srbijo, glupa si ko tocak. i ja zajedno sa njom.

Ja

pre 12 godina

Meni je ovaj hotel jedan od simbola Beograda. Ne bi mogao da zamislim taj deo keja bez njega.
Ovo je samo jos jedan nacin da drzava iskamci jos neke pare, sto je u krajnju ruku tuzno.

nikola

pre 12 godina

@ jack burbon
Moze to tako, ali u tvom selu, i to po mogucstvu da je tvoja kuca jedina u njemu. Za grad postoje prioriteti. Ti i tvoje misljenje nije prioritet, vec plan na osnovu cega se odredjuje kako grad treba da izgleda. Da su tako razmisljali u Londonu, Parizu itd. pa pustili da ljudi grade kako se njima svidja, ne bi danas bili to sto jesu.

otkacheni Vitruvije

pre 12 godina

@Aristotel
Kolega, oni su verovatno mislili na staljinisticki socrealizam. Meni je zapravo to sto su radili Sovjeti na celu sa Levom Rudnevom sjajno. U Moskvi, Varsavi i Rigi sam zaista uzivao u arhitekturi. Na mene i jos nekoliko mojih bliskih prijatelja i kolega jaci utisak su ostavile monumentalih Sedam sestara u Moskvi i jos par njihovih bliznakinja po ostalim gradovima od na primer Barselone i Gaudija. Opet, ukusi se razlikuju.

Aristotel

pre 12 godina

@Vp

I ja sam za to, ali...
Raspitajte se ko sve drzi agencije za reklamiranje.
Pre bi mi usli u EU nego sto bi se oni prisilili
da uklone bilborde (citaj, lak izvor zarade).

Dzordz

pre 12 godina

Sledeci put kada budete prolazili pored stare okretnice 19,21,22 i 29 Pogledajte kada je planiran zavrsetak radova. 2009, a koliko sam ja uspeo da vidim, nisu ni izlili temelje. 2002/03 je krenula gradnja. Sto se investitora tice, izgleda da bi oni to mogli da "grade" jos dugo godina. To je sam centar grada i mislim da stvarno nema smisla da tako stoji, ako nemate para da zavrsite sta ste poceli, vratite nam park.
Hteo bih jos da skrenem paznju na ulicu Kneza Milosa. Nisu jedini problem hoteli. Ako drzava nema para da sredi, neka proda nekome ko bi nesto uradio sa tim. Nisu uspeli za 12 godina da sruse zgradu!

jigi

pre 12 godina

JADNA je ona drzava gde se vlada uredbama vlade, kao sto neko rece ova je samo potencijani izvor za mito i korupciju.... odnosno tako ce biti sprovodjena ko moze da kaze sta je ruzno a sta ne hmm to je subjektivno a privatno vlasnistvo je privatno vlasnistvo mogu na mom placu da radim sta hocu ako nije preglasno(propisani dozvoljeni nivo buke) i nemirise neprijatno(izliv kanalizacije/fekalija) isto neko spomenu gradiliste pa ako je vidljivo obelezeno i ogradjeno po propisu i tu mogu da mi pljunu pod prozor... znaci ova i slicne uredbe se donose samo zato da bi neko stavio pare u dzep(pri tom nemislim na budzet RS)....

Rasko

pre 12 godina

Cek, bre. Razumem da se placaju penali ili cak da se oduzme gradjevinsko zemljiste ako se objekat ne izgradi u predvidjenom rok, ali ko je taj koji ce da odredjuje lepotu objekta. Ako ja u 2011. sagradim hotel ili motel po nekom projektu i sa svim potrebnim papirima moze se desiti da se za 5 godina pojavi neko i kaze "Al' je ovo ruzno. Moraces da placas porez na ruznocu". Pa valjda se kod izdavanja dozvole pitaju i arhitekte, urbanisti, pejzazni inzenjeri ili ko vec koji kazu "Ovo je dobro, ovo nije".

Aristotel

pre 12 godina

Vidim, ovde komentiraju sve sami "poznavaoci" arhitekture.
Samo da vas pitam, kakav je taj "sovjetski" stil?
Ja, iako arhitekt, jos nisam cuo za tako nesto.

Dragan

pre 12 godina

To je preblaga kazna. Prava kazna bi morala da bude: 5 miliona za prvu godinu, 10 za drugu, 20 za trecu a sledece godine usledilo bi oduzimanje lokacije odnosno placa. Naravno, pre toga trebalo je uvesti depozit od 35 miliona evra koji bi se vracao ako se objekat zavrsi i pusti u rad na vreme. U suprotnom, iz depozita bi se odbijala suma na ime kazne.

Surcinac

pre 12 godina

Oni koji se bore sa krizom i nemaju novac da investiraju morace mafiji da prodaju objekte koja naravno nelegalnih poslova uvek ima novac.

Joe

pre 12 godina

Opet ste me prevarili sa naslovom! Ja taman potrcao ka tasti da joj kazem kao ce joj sad cela penzija ici na novi porez i da je ona sigurno u kateogriji koja se oporezuje, kad vi o hotelima.

milan

pre 12 godina

OK u redu ali neka se onda zakonom obavezu na lokalu u gradovima i opstima u pokrajini i republici da srede okoline tih i ostalih turistickih objekata, da efektivnije zasticuju prirodne resurse i ulazu u njihov sadrzaj samo tako se moze dokazati koliko ozbiljno i oni to shvataju.

miran

pre 12 godina

"Slažem se, trebalo bi oporezovati i zgrade u centru grada čija fasada nije obnavljana od momenta kad je zgrada sazidana (početak ili sredina dvadesetog veka). Ružno je da neko živi u zgradi gde stan košta od 2500 evra pa naviše i da se ponosi time sto živi u centru, a da fasada koja odpada sa zgrade može nekog i da ubije.
(Fica, 5. septembar 2011 08:25)"
Tacno, ali uz jedno MALO ALI. Prvo, potrebno je resiti pitanje VLASNISTVA! Potrebna je stvarna restitucja a ne smejurija. Zatim, vlasnici stanova nisu i vlasnici tavana, stepenista, podruma ... Po novom zakonu vam treba projekat i silne dozvole da zamenite wc solju u vlastitom kupatilu a neko vas tera da sredjujete fasadu. Dalje, to sredjivanje fasada bi ljudima trebalo odbiti od poreza, ili im omogucuti da materijal potreban za te radove kupe bez poreza. Razlika u ceni kvadrata u centru i van njega nije razlika u materijalu i ceni rada vec u necem trecem. Pa valjda bi na racun toga i drzava (grad) morala malo da se zauzme oko toga a ne samo da razrezuje kazne.

Beogradjanin

pre 12 godina

@Hellen

Nisi u pravu u svakoj zemlji civilizovanoj kada kupis neki objekat ili za rusenje ili rekonstrukciju daju ti godinu dana da taj objekat privedes nameni. Ziveo sam dosta dugo u jednoj evropskoj prestonici. tamo se stambena zgrada od 5-6 spratova zavrsi za godinu dana.Sve se ocisti i sredi i samo uneses namestaj.Nema prekoracenja.Placaju se ogromni penali.Kinezi most od 42 km zavrsise za 4 godine. Kod nas cetvorospratna zgrada se gradi izmedju 3-4 godine a ima primera iduze.. Na svakoj takvoj gradjevini po desetak radnika.Investitor nema para i akouspe da sazida kostur zgrade i da proda tri cetiri stana on odmah krece na novu lokaciju.Od nove lokacije sto zaradi zacrsava prvu i tako u krug. Metropolje ruglo u centru grada. Zasto mi da brinemo sto je Grcka u krizi.Hotel Jugoslavija ima poziciju koju niko nema. Kempinsky kupio lokaciju i nistane radi

F

pre 12 godina

haha........e baš ste smešni.Nije li prošle ili pretprošle godine TO isto bilo?Čoveče.....pa mi izgleda ko zlatna ribica(pamti 2min.)"Jugoslavija"je ruglo postala 99 godine.Sada je 21 vek.12god.kasnije! Nije fora u tome kao što pričate bajke,da je srušena u Slobino vreme nego je fora u tome DA NI VI NISTE NIŠTA URADILI......GUBITE SE LUZERI

ljubo prevareni demokrata

pre 12 godina

A koće da plati taj porez zbog ružnoće Trga Slavija, onog divljeg karton naselja kod Belvila i ruševina u ulici Kneza Miloša.Valjda Skupština grada.

ivan

pre 12 godina

voleo bi da donesu i uredbu da hosteli ne mogu da postoje u uzem gradskom jezgru ili pod firmom luksuzne sobe bude omogucena nelojalna konkurencija hotelima za ciju izgradnju i vodjenje je potrebno izuzetno mnogo novca

melisa

pre 12 godina

E neka! I bas ova 2 hotela gore pomenuta - Jugoslavija i Metropol. Ono ispred Jugoslavije je uzasno, a ceo kompleks Metropola ruzi onu stranu ulice bulevara revolucije.
Ali isto tako, urediti i druge stvari u gradu kao sto je blok preko puta SIV-a gde izmedju onih modernih zgrada stoji zarasla poljana. I kao sto je neko vec rekao - srediti rusevine u Nemanjinoj/Kneza Milosa i one rusevine na kraju ulice kod trolejbuskog mosta.

hotelland

pre 12 godina

Hajde prvo da postavimo pitanja koje odgovoran sto nekada vrhunski hoteli na jos atraktivnijim lokacijama stoje ogoljeni kao da su juce bombardovani, i kome je bilo u interesu da se isti prodaju kao obicne nekretnine odn. po istoj osnovi kao i stanovi i kuce?!

Dzoni

pre 12 godina

@Vuk
Verovatno je i americki pentagon radjen u sovjetskom stilu..

http://www.visitingdc.com/images/pentagon-picture.jpg

Ne znam kako im samo ne pada napamet da ga sruse.U tom komunizmu je sagradjen u beogradu npr Hajat i Interkontinetal a koji su to dobri hoteli sagradjeni sad?

zzz

pre 12 godina

juce sam posle nekog vremena prosetao sa porodicom knezom ono je ziv blam nasta lici i kao tu terbaju da prosetaju stranci koji dodju kod nas da se impresioniraju pa ono ne da je ruglo nego nemam reci koliko je ruzno ko ce to da plati?

Jack Burbon

pre 12 godina

Ako su mi prodali plac u centru grada, ili na bilo kom drugom mestu, ako pozelim drzacu kingkonga na njemu, ukoliko nije preglasan i ne mirise neprijatno. Kao i uvek, ljudi se vecinom slazu sa jos jednom nebulozom koja pametnog coveka vredja.
Meni se bas dopada Metropol onakav. Lepo bih napravio recepciju, kreveti mi nisu potrebni, neka turisti spavaju na betonu i jedu malter. Ako nema turista, bole me uvo, moj hotel, moj plac, moja stvar. Ko to postavlja kriterijume vizuelne privlacnosti.

Apropo

pre 12 godina

A hoće i ministarstva vojske i policije plaćati ružnoću onih ruševina u Nemanjinoj?? Odlično turističko mesto, a ništa ružnije u Beogradu ne postoji i tako već 12 godina.

ns

pre 12 godina

Porez na ružnoću i nerad. Pa svi političari svadaju u ovu kategoriju.
****
Kada će otvoriti neki proizvodni pogon a ne agencije za naplate, kažnjavanje, inspekcije i ostale džabalebaroške agencije. Proizvodni pogon - Da tu ne mogu da zaposle rodbinu tu se radi.

Milan

pre 12 godina

Ovaj propis je itekako potreban i trebalo ga je doneti mnogo ranije. A naslov teksta po ko zna koji put zbunjuje i zlonamerno prenosi sadrzaj teksta, jer nema blage veze sa onim sa neuspelom aluzijom novinara

Fica

pre 12 godina

Slažem se, trebalo bi oporezovati i zgrade u centru grada čija fasada nije obnavljana od momenta kad je zgrada sazidana (početak ili sredina dvadesetog veka). Ružno je da neko živi u zgradi gde stan košta od 2500 evra pa naviše i da se ponosi time sto živi u centru, a da fasada koja odpada sa zgrade može nekog i da ubije.

Vp

pre 12 godina

U Kaliforniji (ne znam za ostatak SAD) postoji zakon koji se zove vrlo prigodno "Visual polution"
Zahvaljujuci njemu se vrlo strogo kontrolise broj bilborda i drugih vidova reklamiranja i ruznih zgrada pa se to svodi na neki prihvatljivi nivo.
Ja mislim da bi gradski celnici konacno mogli da donesu neku regulativu koja ce smanjiti broj bilborda i rusevna koji samo poruznjuju i zagaduju gradove sirom Srbije.

djura

pre 12 godina

Mogla bi drzava da sredi fasade na 6 Kaplara, preko outa Hyatta i Usca, da ih uklopi u moderniji izgled Novog Beograda. isto se radilo sa soc-realizam arhitekturom u Varsavi, Budimpesti i drugim (lepim), arhitektornski narusenim delovima gradovima istocne evrope..

Helen

pre 12 godina

Pa jeste li prodali hotele, sta sad hocete, prodali ste ih kao nekretninu i kupac moze da cuva i kokoske ako hoce.Vase greske ispravljate tako sto ce drugi da plati, pa lako je tudjim mlatiti gloginje...

xeno

pre 12 godina

bash me zanima ko ce da utvrdjuje da li je neshto lepo ili ruzno ...
evo ja volim ovako i meni je lepo ... i ajd sad neko nek dokaze da je ruzno ? .. pa onda ide tuzba za nanoshenje nematerijalne i materijalne stete ako neshto proglasish ruzno ... :) .. ma idi bre... debilizam ...

Micko

pre 12 godina

Cilj ovog zakona i nije los, kao ni mnogih drugih zakona. Problem je sto se kod nas zakoni tumace kako 'oces i ko 'oce!

tj. bice nesto tipa:
"Vidis prijatelju, tvoj hotel prilicno dobro zaradjuje. Hoces li ti kulturno da platis nama u dzep jedno 300.000 evra godisnje ili da platis drzavu kasnu od 2 miliona?"

iii

pre 12 godina

Odredba koja kontrolise nedovrsene objekte na vrednom gradsko zemljistu je pametan potez, ali drzava ne bi smela da se mesa u namenu tih objekata. Ako postoji trziste za hotele, bice i onih koji ce te hotele otvoriti, u suprotnom bi trebalo dopustiti da se namena prostora promeni i prilagodi realnim potrebama. Nema nista besmilenije nego da drzava propisuje koliko hotela treba da bude i gde, to ni u komunizmu nije radjeno

Vuk

pre 12 godina

Ovu ružnoću na slici što pre srušiti i napraviti javni kompleks u duhu savremene arhitekture.
Oterati tatine sinove i tezgare koji traže rekonstrukciju u sovjetskom stilu sa soliterom pored.

Vuk

pre 12 godina

Ovu ružnoću na slici što pre srušiti i napraviti javni kompleks u duhu savremene arhitekture.
Oterati tatine sinove i tezgare koji traže rekonstrukciju u sovjetskom stilu sa soliterom pored.

iii

pre 12 godina

Odredba koja kontrolise nedovrsene objekte na vrednom gradsko zemljistu je pametan potez, ali drzava ne bi smela da se mesa u namenu tih objekata. Ako postoji trziste za hotele, bice i onih koji ce te hotele otvoriti, u suprotnom bi trebalo dopustiti da se namena prostora promeni i prilagodi realnim potrebama. Nema nista besmilenije nego da drzava propisuje koliko hotela treba da bude i gde, to ni u komunizmu nije radjeno

Micko

pre 12 godina

Cilj ovog zakona i nije los, kao ni mnogih drugih zakona. Problem je sto se kod nas zakoni tumace kako 'oces i ko 'oce!

tj. bice nesto tipa:
"Vidis prijatelju, tvoj hotel prilicno dobro zaradjuje. Hoces li ti kulturno da platis nama u dzep jedno 300.000 evra godisnje ili da platis drzavu kasnu od 2 miliona?"

Fica

pre 12 godina

Slažem se, trebalo bi oporezovati i zgrade u centru grada čija fasada nije obnavljana od momenta kad je zgrada sazidana (početak ili sredina dvadesetog veka). Ružno je da neko živi u zgradi gde stan košta od 2500 evra pa naviše i da se ponosi time sto živi u centru, a da fasada koja odpada sa zgrade može nekog i da ubije.

Jack Burbon

pre 12 godina

Ako su mi prodali plac u centru grada, ili na bilo kom drugom mestu, ako pozelim drzacu kingkonga na njemu, ukoliko nije preglasan i ne mirise neprijatno. Kao i uvek, ljudi se vecinom slazu sa jos jednom nebulozom koja pametnog coveka vredja.
Meni se bas dopada Metropol onakav. Lepo bih napravio recepciju, kreveti mi nisu potrebni, neka turisti spavaju na betonu i jedu malter. Ako nema turista, bole me uvo, moj hotel, moj plac, moja stvar. Ko to postavlja kriterijume vizuelne privlacnosti.

Joe

pre 12 godina

Opet ste me prevarili sa naslovom! Ja taman potrcao ka tasti da joj kazem kao ce joj sad cela penzija ici na novi porez i da je ona sigurno u kateogriji koja se oporezuje, kad vi o hotelima.

Vp

pre 12 godina

U Kaliforniji (ne znam za ostatak SAD) postoji zakon koji se zove vrlo prigodno "Visual polution"
Zahvaljujuci njemu se vrlo strogo kontrolise broj bilborda i drugih vidova reklamiranja i ruznih zgrada pa se to svodi na neki prihvatljivi nivo.
Ja mislim da bi gradski celnici konacno mogli da donesu neku regulativu koja ce smanjiti broj bilborda i rusevna koji samo poruznjuju i zagaduju gradove sirom Srbije.

ljubo prevareni demokrata

pre 12 godina

A koće da plati taj porez zbog ružnoće Trga Slavija, onog divljeg karton naselja kod Belvila i ruševina u ulici Kneza Miloša.Valjda Skupština grada.

Helen

pre 12 godina

Pa jeste li prodali hotele, sta sad hocete, prodali ste ih kao nekretninu i kupac moze da cuva i kokoske ako hoce.Vase greske ispravljate tako sto ce drugi da plati, pa lako je tudjim mlatiti gloginje...

Aristotel

pre 12 godina

Vidim, ovde komentiraju sve sami "poznavaoci" arhitekture.
Samo da vas pitam, kakav je taj "sovjetski" stil?
Ja, iako arhitekt, jos nisam cuo za tako nesto.

ns

pre 12 godina

Porez na ružnoću i nerad. Pa svi političari svadaju u ovu kategoriju.
****
Kada će otvoriti neki proizvodni pogon a ne agencije za naplate, kažnjavanje, inspekcije i ostale džabalebaroške agencije. Proizvodni pogon - Da tu ne mogu da zaposle rodbinu tu se radi.

djura

pre 12 godina

Mogla bi drzava da sredi fasade na 6 Kaplara, preko outa Hyatta i Usca, da ih uklopi u moderniji izgled Novog Beograda. isto se radilo sa soc-realizam arhitekturom u Varsavi, Budimpesti i drugim (lepim), arhitektornski narusenim delovima gradovima istocne evrope..

xeno

pre 12 godina

bash me zanima ko ce da utvrdjuje da li je neshto lepo ili ruzno ...
evo ja volim ovako i meni je lepo ... i ajd sad neko nek dokaze da je ruzno ? .. pa onda ide tuzba za nanoshenje nematerijalne i materijalne stete ako neshto proglasish ruzno ... :) .. ma idi bre... debilizam ...

zzz

pre 12 godina

juce sam posle nekog vremena prosetao sa porodicom knezom ono je ziv blam nasta lici i kao tu terbaju da prosetaju stranci koji dodju kod nas da se impresioniraju pa ono ne da je ruglo nego nemam reci koliko je ruzno ko ce to da plati?

hotelland

pre 12 godina

Hajde prvo da postavimo pitanja koje odgovoran sto nekada vrhunski hoteli na jos atraktivnijim lokacijama stoje ogoljeni kao da su juce bombardovani, i kome je bilo u interesu da se isti prodaju kao obicne nekretnine odn. po istoj osnovi kao i stanovi i kuce?!

Apropo

pre 12 godina

A hoće i ministarstva vojske i policije plaćati ružnoću onih ruševina u Nemanjinoj?? Odlično turističko mesto, a ništa ružnije u Beogradu ne postoji i tako već 12 godina.

F

pre 12 godina

haha........e baš ste smešni.Nije li prošle ili pretprošle godine TO isto bilo?Čoveče.....pa mi izgleda ko zlatna ribica(pamti 2min.)"Jugoslavija"je ruglo postala 99 godine.Sada je 21 vek.12god.kasnije! Nije fora u tome kao što pričate bajke,da je srušena u Slobino vreme nego je fora u tome DA NI VI NISTE NIŠTA URADILI......GUBITE SE LUZERI

Beogradjanin

pre 12 godina

@Hellen

Nisi u pravu u svakoj zemlji civilizovanoj kada kupis neki objekat ili za rusenje ili rekonstrukciju daju ti godinu dana da taj objekat privedes nameni. Ziveo sam dosta dugo u jednoj evropskoj prestonici. tamo se stambena zgrada od 5-6 spratova zavrsi za godinu dana.Sve se ocisti i sredi i samo uneses namestaj.Nema prekoracenja.Placaju se ogromni penali.Kinezi most od 42 km zavrsise za 4 godine. Kod nas cetvorospratna zgrada se gradi izmedju 3-4 godine a ima primera iduze.. Na svakoj takvoj gradjevini po desetak radnika.Investitor nema para i akouspe da sazida kostur zgrade i da proda tri cetiri stana on odmah krece na novu lokaciju.Od nove lokacije sto zaradi zacrsava prvu i tako u krug. Metropolje ruglo u centru grada. Zasto mi da brinemo sto je Grcka u krizi.Hotel Jugoslavija ima poziciju koju niko nema. Kempinsky kupio lokaciju i nistane radi

melisa

pre 12 godina

E neka! I bas ova 2 hotela gore pomenuta - Jugoslavija i Metropol. Ono ispred Jugoslavije je uzasno, a ceo kompleks Metropola ruzi onu stranu ulice bulevara revolucije.
Ali isto tako, urediti i druge stvari u gradu kao sto je blok preko puta SIV-a gde izmedju onih modernih zgrada stoji zarasla poljana. I kao sto je neko vec rekao - srediti rusevine u Nemanjinoj/Kneza Milosa i one rusevine na kraju ulice kod trolejbuskog mosta.

Dzoni

pre 12 godina

@Vuk
Verovatno je i americki pentagon radjen u sovjetskom stilu..

http://www.visitingdc.com/images/pentagon-picture.jpg

Ne znam kako im samo ne pada napamet da ga sruse.U tom komunizmu je sagradjen u beogradu npr Hajat i Interkontinetal a koji su to dobri hoteli sagradjeni sad?

Surcinac

pre 12 godina

Oni koji se bore sa krizom i nemaju novac da investiraju morace mafiji da prodaju objekte koja naravno nelegalnih poslova uvek ima novac.

Pravi arhitekta

pre 12 godina

@Aristotel

Onda sta si ucio na fakultetu. U Rusiji te zgrade zovu staljinke.Hotel Ukrajina,Univerzitet Lomonosov. Ministarstvo spoljnih poslova ima ih sest a sedma se nalazi u Varsavi.Takodje stambene zgrade.Idi prosetaj do profesorske kolonije u Beogradu ispod Dimitrija Tucovica i videces paviljonski tip zgrada.Da te nauci nesto pravi arhitekta. Sovjetski stil je stilzgrada koje se nalaze bilo gde oaviljonskog rasporeda i struktura stana svugde jednaka

otkacheni Vitruvije

pre 12 godina

@Aristotel
Kolega, oni su verovatno mislili na staljinisticki socrealizam. Meni je zapravo to sto su radili Sovjeti na celu sa Levom Rudnevom sjajno. U Moskvi, Varsavi i Rigi sam zaista uzivao u arhitekturi. Na mene i jos nekoliko mojih bliskih prijatelja i kolega jaci utisak su ostavile monumentalih Sedam sestara u Moskvi i jos par njihovih bliznakinja po ostalim gradovima od na primer Barselone i Gaudija. Opet, ukusi se razlikuju.

miran

pre 12 godina

"Slažem se, trebalo bi oporezovati i zgrade u centru grada čija fasada nije obnavljana od momenta kad je zgrada sazidana (početak ili sredina dvadesetog veka). Ružno je da neko živi u zgradi gde stan košta od 2500 evra pa naviše i da se ponosi time sto živi u centru, a da fasada koja odpada sa zgrade može nekog i da ubije.
(Fica, 5. septembar 2011 08:25)"
Tacno, ali uz jedno MALO ALI. Prvo, potrebno je resiti pitanje VLASNISTVA! Potrebna je stvarna restitucja a ne smejurija. Zatim, vlasnici stanova nisu i vlasnici tavana, stepenista, podruma ... Po novom zakonu vam treba projekat i silne dozvole da zamenite wc solju u vlastitom kupatilu a neko vas tera da sredjujete fasadu. Dalje, to sredjivanje fasada bi ljudima trebalo odbiti od poreza, ili im omogucuti da materijal potreban za te radove kupe bez poreza. Razlika u ceni kvadrata u centru i van njega nije razlika u materijalu i ceni rada vec u necem trecem. Pa valjda bi na racun toga i drzava (grad) morala malo da se zauzme oko toga a ne samo da razrezuje kazne.

Dragan

pre 12 godina

To je preblaga kazna. Prava kazna bi morala da bude: 5 miliona za prvu godinu, 10 za drugu, 20 za trecu a sledece godine usledilo bi oduzimanje lokacije odnosno placa. Naravno, pre toga trebalo je uvesti depozit od 35 miliona evra koji bi se vracao ako se objekat zavrsi i pusti u rad na vreme. U suprotnom, iz depozita bi se odbijala suma na ime kazne.

glasač

pre 12 godina

@Aristotel
Googlajte "Soviet brutalism" pa ćete saznati :) Kolega - kolegi.
Imate i knjigu u izdanju Tachena na istu temu. Sjajna je.
Mada to nikako nije povezano sa ovom temom.

milan

pre 12 godina

OK u redu ali neka se onda zakonom obavezu na lokalu u gradovima i opstima u pokrajini i republici da srede okoline tih i ostalih turistickih objekata, da efektivnije zasticuju prirodne resurse i ulazu u njihov sadrzaj samo tako se moze dokazati koliko ozbiljno i oni to shvataju.

buha

pre 12 godina

super.
ajmo sada mi gradjani da lupamo porez za ne ruzne, vec odvatne zdravstvene institucije, skole, autobuske i zeleznicke stanice koje izgledaju kao iz filma gradjanin X.

sram vas bilo! od kad je spoljasnjost bila prioritentna od unutrasnje infrastrukture, malogradjani jedni najgori! moz' misliti ruzni su nam hoteli. a kad sam pre dva meseca bio na lekarskom pregledu u ambulanti, otisao u wc da dam mokracu, ispovracao sam se ali STVARNO! najgori trejnspoting.

e srbijo, glupa si ko tocak. i ja zajedno sa njom.

predgradja kao u bombaju

pre 12 godina

Zasto se gradi ruzno? Sve moderne zgrade su ruzne, nekapitalne, bez duha.
Ljudi se za 200 godina nece setati izmedju novobeogradskih staklenih metalnih poslovnih zgrada i diviti toj sad modernoj arhitektuiri vec ce i dalje skladnost arhitekture videti u zdanjima starog jezgra grada i tim fasadama koje su radjene s duhom za sva vremena.
Vozite se 10 km zenjaniskim putem od pancevackog mosta i pokazite jednu , samo jednu zgradu od njih na hiljade i recite da je to lepa gradjevina, da ce buduci narastaji biti ponosni na to delo.
Treba uvesti porez na kic gradjnju, napraviti plan koji predvidja zastitu gradjana na ulici od pogleda na ruzne investicije.

Milan

pre 12 godina

Ovaj propis je itekako potreban i trebalo ga je doneti mnogo ranije. A naslov teksta po ko zna koji put zbunjuje i zlonamerno prenosi sadrzaj teksta, jer nema blage veze sa onim sa neuspelom aluzijom novinara

Visoka produktivnost u prizvodnji besmislenih zakona

pre 12 godina

Sta sledi ? Porez na ruzne automobile, ruzne zene, ruzne patike ? Formiranje policije za dizajn ?

DR

pre 12 godina

Pitam se da li ce se ovaj zakon odnositi i na tajkune kao sto je Zepter i predivnu zgradu Kluza, preko puta Beogradjanke koju je odkad ikad kupio pa ostavio zubu vremena da propada. Ceka da je nekom uvali vec 10 i vise godina. Kud ces veceg centra, turisticke zone i prostora koji nije priveden nameni?!

Сава

pre 12 godina

У Великој Британији се за сваку промену намене тражи дозвола да се не би нарушила околина. На жалост, код нас то не важи јер ... немам речи да опишем зашто.

ivan

pre 12 godina

voleo bi da donesu i uredbu da hosteli ne mogu da postoje u uzem gradskom jezgru ili pod firmom luksuzne sobe bude omogucena nelojalna konkurencija hotelima za ciju izgradnju i vodjenje je potrebno izuzetno mnogo novca

Aristotel

pre 12 godina

Po minusima vidim koliko ima strucno neobrazovanih.
Ja ne komentarisem tekstove o nuklearnoj fizici, kao ni o poljoprivredi jer se u to ne razumem.
Nemojte ni vi da komentirate o arhitekturi, niko nije sveznalica. A jos manje da lupate minuse za nesto sto su za vas spanska sela.

Vojvodjanin

pre 12 godina

1. Od svakog ruznog hotela uzeti po dva miliona
2. Za te pare napraviti duplo vise ruznih hotela
3. Opet uzeti po dva miliona od svakog...

Rasko

pre 12 godina

Cek, bre. Razumem da se placaju penali ili cak da se oduzme gradjevinsko zemljiste ako se objekat ne izgradi u predvidjenom rok, ali ko je taj koji ce da odredjuje lepotu objekta. Ako ja u 2011. sagradim hotel ili motel po nekom projektu i sa svim potrebnim papirima moze se desiti da se za 5 godina pojavi neko i kaze "Al' je ovo ruzno. Moraces da placas porez na ruznocu". Pa valjda se kod izdavanja dozvole pitaju i arhitekte, urbanisti, pejzazni inzenjeri ili ko vec koji kazu "Ovo je dobro, ovo nije".

Aristotel

pre 12 godina

@Pravi arhitekta

Kolega, na fakultetu se ne uci sprdnja sa stilovima, jer
"sovjetski" stil ne postoji, ali postoji niz drugih stilova koji poticu iz Rusije. Nemam nameru da ovde sirim znanje, za razliku od vase malenkosti.

Novosadjanin

pre 12 godina

Kuc-Kuc
"E, Gospodine, nasa nezavisna agencija je procenila da ti zgrada nije dovoljno lepa... to ce te izaci... hmmm... da vidimo... letovanje... auto sinu... da... da... puta puno.... hmm... DAJ 2 MILIONA... khm... godisnje!"

Aristotel

pre 12 godina

@Vp

I ja sam za to, ali...
Raspitajte se ko sve drzi agencije za reklamiranje.
Pre bi mi usli u EU nego sto bi se oni prisilili
da uklone bilborde (citaj, lak izvor zarade).

Dzordz

pre 12 godina

Sledeci put kada budete prolazili pored stare okretnice 19,21,22 i 29 Pogledajte kada je planiran zavrsetak radova. 2009, a koliko sam ja uspeo da vidim, nisu ni izlili temelje. 2002/03 je krenula gradnja. Sto se investitora tice, izgleda da bi oni to mogli da "grade" jos dugo godina. To je sam centar grada i mislim da stvarno nema smisla da tako stoji, ako nemate para da zavrsite sta ste poceli, vratite nam park.
Hteo bih jos da skrenem paznju na ulicu Kneza Milosa. Nisu jedini problem hoteli. Ako drzava nema para da sredi, neka proda nekome ko bi nesto uradio sa tim. Nisu uspeli za 12 godina da sruse zgradu!

Aristotel

pre 12 godina

@Otkaceni Vitruvije

To cenim, kolega. Takav komentar sam ocekivao kao repliku na moj komentar. Za razliku od "pravog arhitekte".

Tacan odgovor!

jigi

pre 12 godina

JADNA je ona drzava gde se vlada uredbama vlade, kao sto neko rece ova je samo potencijani izvor za mito i korupciju.... odnosno tako ce biti sprovodjena ko moze da kaze sta je ruzno a sta ne hmm to je subjektivno a privatno vlasnistvo je privatno vlasnistvo mogu na mom placu da radim sta hocu ako nije preglasno(propisani dozvoljeni nivo buke) i nemirise neprijatno(izliv kanalizacije/fekalija) isto neko spomenu gradiliste pa ako je vidljivo obelezeno i ogradjeno po propisu i tu mogu da mi pljunu pod prozor... znaci ova i slicne uredbe se donose samo zato da bi neko stavio pare u dzep(pri tom nemislim na budzet RS)....

Ja

pre 12 godina

Meni je ovaj hotel jedan od simbola Beograda. Ne bi mogao da zamislim taj deo keja bez njega.
Ovo je samo jos jedan nacin da drzava iskamci jos neke pare, sto je u krajnju ruku tuzno.

nikola

pre 12 godina

@ jack burbon
Moze to tako, ali u tvom selu, i to po mogucstvu da je tvoja kuca jedina u njemu. Za grad postoje prioriteti. Ti i tvoje misljenje nije prioritet, vec plan na osnovu cega se odredjuje kako grad treba da izgleda. Da su tako razmisljali u Londonu, Parizu itd. pa pustili da ljudi grade kako se njima svidja, ne bi danas bili to sto jesu.

aca bgd

pre 12 godina

odlicno ali ne mzoe drzava da trazi od vlasnika objekata da sami predlazu urbanisticka i ostala resenja, drzava ako je iole ozbiljna mora da ima vec doneta resenja za svaki vid urbanistickog planiranja i objekta, tako je bar na zapadu, ne moze svako da zida gde i sta hoce, ne moze banjalucki cevap da se reklamira foto tapetom 3 x 6 metara, ne moze na zelenoj povrsini da nikne kiosk. Ali kod nas sve to moze jer je drzava prva koja to ne postuje.

I tako...

pre 12 godina

Vratite dekorativnu plastiku na zgradu MUP-a na pocetku Kneza Milosa i na zgradu poste kod zeleznicke stanice. Ovako lice na sanduke!

Pravi arhitekta

pre 12 godina

@Aristotel

Uci se i te kako ali ti na tom casu nisi bio. Da li si cuo za kubizam, da li si cuo za arhitektu Plecnika slovenca koji je pola Beca isprojektovao i secesiju.Da li si imao predmet istorija arhitekture

Vuk

pre 12 godina

Ovu ružnoću na slici što pre srušiti i napraviti javni kompleks u duhu savremene arhitekture.
Oterati tatine sinove i tezgare koji traže rekonstrukciju u sovjetskom stilu sa soliterom pored.

Aristotel

pre 12 godina

Vidim, ovde komentiraju sve sami "poznavaoci" arhitekture.
Samo da vas pitam, kakav je taj "sovjetski" stil?
Ja, iako arhitekt, jos nisam cuo za tako nesto.

Jack Burbon

pre 12 godina

Ako su mi prodali plac u centru grada, ili na bilo kom drugom mestu, ako pozelim drzacu kingkonga na njemu, ukoliko nije preglasan i ne mirise neprijatno. Kao i uvek, ljudi se vecinom slazu sa jos jednom nebulozom koja pametnog coveka vredja.
Meni se bas dopada Metropol onakav. Lepo bih napravio recepciju, kreveti mi nisu potrebni, neka turisti spavaju na betonu i jedu malter. Ako nema turista, bole me uvo, moj hotel, moj plac, moja stvar. Ko to postavlja kriterijume vizuelne privlacnosti.

Helen

pre 12 godina

Pa jeste li prodali hotele, sta sad hocete, prodali ste ih kao nekretninu i kupac moze da cuva i kokoske ako hoce.Vase greske ispravljate tako sto ce drugi da plati, pa lako je tudjim mlatiti gloginje...

iii

pre 12 godina

Odredba koja kontrolise nedovrsene objekte na vrednom gradsko zemljistu je pametan potez, ali drzava ne bi smela da se mesa u namenu tih objekata. Ako postoji trziste za hotele, bice i onih koji ce te hotele otvoriti, u suprotnom bi trebalo dopustiti da se namena prostora promeni i prilagodi realnim potrebama. Nema nista besmilenije nego da drzava propisuje koliko hotela treba da bude i gde, to ni u komunizmu nije radjeno

xeno

pre 12 godina

bash me zanima ko ce da utvrdjuje da li je neshto lepo ili ruzno ...
evo ja volim ovako i meni je lepo ... i ajd sad neko nek dokaze da je ruzno ? .. pa onda ide tuzba za nanoshenje nematerijalne i materijalne stete ako neshto proglasish ruzno ... :) .. ma idi bre... debilizam ...

ivan

pre 12 godina

voleo bi da donesu i uredbu da hosteli ne mogu da postoje u uzem gradskom jezgru ili pod firmom luksuzne sobe bude omogucena nelojalna konkurencija hotelima za ciju izgradnju i vodjenje je potrebno izuzetno mnogo novca

Dragan

pre 12 godina

To je preblaga kazna. Prava kazna bi morala da bude: 5 miliona za prvu godinu, 10 za drugu, 20 za trecu a sledece godine usledilo bi oduzimanje lokacije odnosno placa. Naravno, pre toga trebalo je uvesti depozit od 35 miliona evra koji bi se vracao ako se objekat zavrsi i pusti u rad na vreme. U suprotnom, iz depozita bi se odbijala suma na ime kazne.

Aristotel

pre 12 godina

Po minusima vidim koliko ima strucno neobrazovanih.
Ja ne komentarisem tekstove o nuklearnoj fizici, kao ni o poljoprivredi jer se u to ne razumem.
Nemojte ni vi da komentirate o arhitekturi, niko nije sveznalica. A jos manje da lupate minuse za nesto sto su za vas spanska sela.

Aristotel

pre 12 godina

@Pravi arhitekta

Kolega, na fakultetu se ne uci sprdnja sa stilovima, jer
"sovjetski" stil ne postoji, ali postoji niz drugih stilova koji poticu iz Rusije. Nemam nameru da ovde sirim znanje, za razliku od vase malenkosti.

Pravi arhitekta

pre 12 godina

@Aristotel

Onda sta si ucio na fakultetu. U Rusiji te zgrade zovu staljinke.Hotel Ukrajina,Univerzitet Lomonosov. Ministarstvo spoljnih poslova ima ih sest a sedma se nalazi u Varsavi.Takodje stambene zgrade.Idi prosetaj do profesorske kolonije u Beogradu ispod Dimitrija Tucovica i videces paviljonski tip zgrada.Da te nauci nesto pravi arhitekta. Sovjetski stil je stilzgrada koje se nalaze bilo gde oaviljonskog rasporeda i struktura stana svugde jednaka

Aristotel

pre 12 godina

@Otkaceni Vitruvije

To cenim, kolega. Takav komentar sam ocekivao kao repliku na moj komentar. Za razliku od "pravog arhitekte".

Tacan odgovor!

djura

pre 12 godina

Mogla bi drzava da sredi fasade na 6 Kaplara, preko outa Hyatta i Usca, da ih uklopi u moderniji izgled Novog Beograda. isto se radilo sa soc-realizam arhitekturom u Varsavi, Budimpesti i drugim (lepim), arhitektornski narusenim delovima gradovima istocne evrope..

zzz

pre 12 godina

juce sam posle nekog vremena prosetao sa porodicom knezom ono je ziv blam nasta lici i kao tu terbaju da prosetaju stranci koji dodju kod nas da se impresioniraju pa ono ne da je ruglo nego nemam reci koliko je ruzno ko ce to da plati?

Dzoni

pre 12 godina

@Vuk
Verovatno je i americki pentagon radjen u sovjetskom stilu..

http://www.visitingdc.com/images/pentagon-picture.jpg

Ne znam kako im samo ne pada napamet da ga sruse.U tom komunizmu je sagradjen u beogradu npr Hajat i Interkontinetal a koji su to dobri hoteli sagradjeni sad?

Fica

pre 12 godina

Slažem se, trebalo bi oporezovati i zgrade u centru grada čija fasada nije obnavljana od momenta kad je zgrada sazidana (početak ili sredina dvadesetog veka). Ružno je da neko živi u zgradi gde stan košta od 2500 evra pa naviše i da se ponosi time sto živi u centru, a da fasada koja odpada sa zgrade može nekog i da ubije.

Apropo

pre 12 godina

A hoće i ministarstva vojske i policije plaćati ružnoću onih ruševina u Nemanjinoj?? Odlično turističko mesto, a ništa ružnije u Beogradu ne postoji i tako već 12 godina.

ns

pre 12 godina

Porez na ružnoću i nerad. Pa svi političari svadaju u ovu kategoriju.
****
Kada će otvoriti neki proizvodni pogon a ne agencije za naplate, kažnjavanje, inspekcije i ostale džabalebaroške agencije. Proizvodni pogon - Da tu ne mogu da zaposle rodbinu tu se radi.

otkacheni Vitruvije

pre 12 godina

@Aristotel
Kolega, oni su verovatno mislili na staljinisticki socrealizam. Meni je zapravo to sto su radili Sovjeti na celu sa Levom Rudnevom sjajno. U Moskvi, Varsavi i Rigi sam zaista uzivao u arhitekturi. Na mene i jos nekoliko mojih bliskih prijatelja i kolega jaci utisak su ostavile monumentalih Sedam sestara u Moskvi i jos par njihovih bliznakinja po ostalim gradovima od na primer Barselone i Gaudija. Opet, ukusi se razlikuju.

predgradja kao u bombaju

pre 12 godina

Zasto se gradi ruzno? Sve moderne zgrade su ruzne, nekapitalne, bez duha.
Ljudi se za 200 godina nece setati izmedju novobeogradskih staklenih metalnih poslovnih zgrada i diviti toj sad modernoj arhitektuiri vec ce i dalje skladnost arhitekture videti u zdanjima starog jezgra grada i tim fasadama koje su radjene s duhom za sva vremena.
Vozite se 10 km zenjaniskim putem od pancevackog mosta i pokazite jednu , samo jednu zgradu od njih na hiljade i recite da je to lepa gradjevina, da ce buduci narastaji biti ponosni na to delo.
Treba uvesti porez na kic gradjnju, napraviti plan koji predvidja zastitu gradjana na ulici od pogleda na ruzne investicije.

Visoka produktivnost u prizvodnji besmislenih zakona

pre 12 godina

Sta sledi ? Porez na ruzne automobile, ruzne zene, ruzne patike ? Formiranje policije za dizajn ?

Vp

pre 12 godina

U Kaliforniji (ne znam za ostatak SAD) postoji zakon koji se zove vrlo prigodno "Visual polution"
Zahvaljujuci njemu se vrlo strogo kontrolise broj bilborda i drugih vidova reklamiranja i ruznih zgrada pa se to svodi na neki prihvatljivi nivo.
Ja mislim da bi gradski celnici konacno mogli da donesu neku regulativu koja ce smanjiti broj bilborda i rusevna koji samo poruznjuju i zagaduju gradove sirom Srbije.

Beogradjanin

pre 12 godina

@Hellen

Nisi u pravu u svakoj zemlji civilizovanoj kada kupis neki objekat ili za rusenje ili rekonstrukciju daju ti godinu dana da taj objekat privedes nameni. Ziveo sam dosta dugo u jednoj evropskoj prestonici. tamo se stambena zgrada od 5-6 spratova zavrsi za godinu dana.Sve se ocisti i sredi i samo uneses namestaj.Nema prekoracenja.Placaju se ogromni penali.Kinezi most od 42 km zavrsise za 4 godine. Kod nas cetvorospratna zgrada se gradi izmedju 3-4 godine a ima primera iduze.. Na svakoj takvoj gradjevini po desetak radnika.Investitor nema para i akouspe da sazida kostur zgrade i da proda tri cetiri stana on odmah krece na novu lokaciju.Od nove lokacije sto zaradi zacrsava prvu i tako u krug. Metropolje ruglo u centru grada. Zasto mi da brinemo sto je Grcka u krizi.Hotel Jugoslavija ima poziciju koju niko nema. Kempinsky kupio lokaciju i nistane radi

nikola

pre 12 godina

@ jack burbon
Moze to tako, ali u tvom selu, i to po mogucstvu da je tvoja kuca jedina u njemu. Za grad postoje prioriteti. Ti i tvoje misljenje nije prioritet, vec plan na osnovu cega se odredjuje kako grad treba da izgleda. Da su tako razmisljali u Londonu, Parizu itd. pa pustili da ljudi grade kako se njima svidja, ne bi danas bili to sto jesu.

melisa

pre 12 godina

E neka! I bas ova 2 hotela gore pomenuta - Jugoslavija i Metropol. Ono ispred Jugoslavije je uzasno, a ceo kompleks Metropola ruzi onu stranu ulice bulevara revolucije.
Ali isto tako, urediti i druge stvari u gradu kao sto je blok preko puta SIV-a gde izmedju onih modernih zgrada stoji zarasla poljana. I kao sto je neko vec rekao - srediti rusevine u Nemanjinoj/Kneza Milosa i one rusevine na kraju ulice kod trolejbuskog mosta.

miran

pre 12 godina

"Slažem se, trebalo bi oporezovati i zgrade u centru grada čija fasada nije obnavljana od momenta kad je zgrada sazidana (početak ili sredina dvadesetog veka). Ružno je da neko živi u zgradi gde stan košta od 2500 evra pa naviše i da se ponosi time sto živi u centru, a da fasada koja odpada sa zgrade može nekog i da ubije.
(Fica, 5. septembar 2011 08:25)"
Tacno, ali uz jedno MALO ALI. Prvo, potrebno je resiti pitanje VLASNISTVA! Potrebna je stvarna restitucja a ne smejurija. Zatim, vlasnici stanova nisu i vlasnici tavana, stepenista, podruma ... Po novom zakonu vam treba projekat i silne dozvole da zamenite wc solju u vlastitom kupatilu a neko vas tera da sredjujete fasadu. Dalje, to sredjivanje fasada bi ljudima trebalo odbiti od poreza, ili im omogucuti da materijal potreban za te radove kupe bez poreza. Razlika u ceni kvadrata u centru i van njega nije razlika u materijalu i ceni rada vec u necem trecem. Pa valjda bi na racun toga i drzava (grad) morala malo da se zauzme oko toga a ne samo da razrezuje kazne.

Surcinac

pre 12 godina

Oni koji se bore sa krizom i nemaju novac da investiraju morace mafiji da prodaju objekte koja naravno nelegalnih poslova uvek ima novac.

Ja

pre 12 godina

Meni je ovaj hotel jedan od simbola Beograda. Ne bi mogao da zamislim taj deo keja bez njega.
Ovo je samo jos jedan nacin da drzava iskamci jos neke pare, sto je u krajnju ruku tuzno.

Milan

pre 12 godina

Ovaj propis je itekako potreban i trebalo ga je doneti mnogo ranije. A naslov teksta po ko zna koji put zbunjuje i zlonamerno prenosi sadrzaj teksta, jer nema blage veze sa onim sa neuspelom aluzijom novinara

buha

pre 12 godina

super.
ajmo sada mi gradjani da lupamo porez za ne ruzne, vec odvatne zdravstvene institucije, skole, autobuske i zeleznicke stanice koje izgledaju kao iz filma gradjanin X.

sram vas bilo! od kad je spoljasnjost bila prioritentna od unutrasnje infrastrukture, malogradjani jedni najgori! moz' misliti ruzni su nam hoteli. a kad sam pre dva meseca bio na lekarskom pregledu u ambulanti, otisao u wc da dam mokracu, ispovracao sam se ali STVARNO! najgori trejnspoting.

e srbijo, glupa si ko tocak. i ja zajedno sa njom.

Vojvodjanin

pre 12 godina

1. Od svakog ruznog hotela uzeti po dva miliona
2. Za te pare napraviti duplo vise ruznih hotela
3. Opet uzeti po dva miliona od svakog...

ljubo prevareni demokrata

pre 12 godina

A koće da plati taj porez zbog ružnoće Trga Slavija, onog divljeg karton naselja kod Belvila i ruševina u ulici Kneza Miloša.Valjda Skupština grada.

Rasko

pre 12 godina

Cek, bre. Razumem da se placaju penali ili cak da se oduzme gradjevinsko zemljiste ako se objekat ne izgradi u predvidjenom rok, ali ko je taj koji ce da odredjuje lepotu objekta. Ako ja u 2011. sagradim hotel ili motel po nekom projektu i sa svim potrebnim papirima moze se desiti da se za 5 godina pojavi neko i kaze "Al' je ovo ruzno. Moraces da placas porez na ruznocu". Pa valjda se kod izdavanja dozvole pitaju i arhitekte, urbanisti, pejzazni inzenjeri ili ko vec koji kazu "Ovo je dobro, ovo nije".

jigi

pre 12 godina

JADNA je ona drzava gde se vlada uredbama vlade, kao sto neko rece ova je samo potencijani izvor za mito i korupciju.... odnosno tako ce biti sprovodjena ko moze da kaze sta je ruzno a sta ne hmm to je subjektivno a privatno vlasnistvo je privatno vlasnistvo mogu na mom placu da radim sta hocu ako nije preglasno(propisani dozvoljeni nivo buke) i nemirise neprijatno(izliv kanalizacije/fekalija) isto neko spomenu gradiliste pa ako je vidljivo obelezeno i ogradjeno po propisu i tu mogu da mi pljunu pod prozor... znaci ova i slicne uredbe se donose samo zato da bi neko stavio pare u dzep(pri tom nemislim na budzet RS)....

Micko

pre 12 godina

Cilj ovog zakona i nije los, kao ni mnogih drugih zakona. Problem je sto se kod nas zakoni tumace kako 'oces i ko 'oce!

tj. bice nesto tipa:
"Vidis prijatelju, tvoj hotel prilicno dobro zaradjuje. Hoces li ti kulturno da platis nama u dzep jedno 300.000 evra godisnje ili da platis drzavu kasnu od 2 miliona?"

F

pre 12 godina

haha........e baš ste smešni.Nije li prošle ili pretprošle godine TO isto bilo?Čoveče.....pa mi izgleda ko zlatna ribica(pamti 2min.)"Jugoslavija"je ruglo postala 99 godine.Sada je 21 vek.12god.kasnije! Nije fora u tome kao što pričate bajke,da je srušena u Slobino vreme nego je fora u tome DA NI VI NISTE NIŠTA URADILI......GUBITE SE LUZERI

hotelland

pre 12 godina

Hajde prvo da postavimo pitanja koje odgovoran sto nekada vrhunski hoteli na jos atraktivnijim lokacijama stoje ogoljeni kao da su juce bombardovani, i kome je bilo u interesu da se isti prodaju kao obicne nekretnine odn. po istoj osnovi kao i stanovi i kuce?!

Joe

pre 12 godina

Opet ste me prevarili sa naslovom! Ja taman potrcao ka tasti da joj kazem kao ce joj sad cela penzija ici na novi porez i da je ona sigurno u kateogriji koja se oporezuje, kad vi o hotelima.

Aristotel

pre 12 godina

@Vp

I ja sam za to, ali...
Raspitajte se ko sve drzi agencije za reklamiranje.
Pre bi mi usli u EU nego sto bi se oni prisilili
da uklone bilborde (citaj, lak izvor zarade).

glasač

pre 12 godina

@Aristotel
Googlajte "Soviet brutalism" pa ćete saznati :) Kolega - kolegi.
Imate i knjigu u izdanju Tachena na istu temu. Sjajna je.
Mada to nikako nije povezano sa ovom temom.

I tako...

pre 12 godina

Vratite dekorativnu plastiku na zgradu MUP-a na pocetku Kneza Milosa i na zgradu poste kod zeleznicke stanice. Ovako lice na sanduke!

Novosadjanin

pre 12 godina

Kuc-Kuc
"E, Gospodine, nasa nezavisna agencija je procenila da ti zgrada nije dovoljno lepa... to ce te izaci... hmmm... da vidimo... letovanje... auto sinu... da... da... puta puno.... hmm... DAJ 2 MILIONA... khm... godisnje!"

Pravi arhitekta

pre 12 godina

@Aristotel

Uci se i te kako ali ti na tom casu nisi bio. Da li si cuo za kubizam, da li si cuo za arhitektu Plecnika slovenca koji je pola Beca isprojektovao i secesiju.Da li si imao predmet istorija arhitekture

milan

pre 12 godina

OK u redu ali neka se onda zakonom obavezu na lokalu u gradovima i opstima u pokrajini i republici da srede okoline tih i ostalih turistickih objekata, da efektivnije zasticuju prirodne resurse i ulazu u njihov sadrzaj samo tako se moze dokazati koliko ozbiljno i oni to shvataju.

Dzordz

pre 12 godina

Sledeci put kada budete prolazili pored stare okretnice 19,21,22 i 29 Pogledajte kada je planiran zavrsetak radova. 2009, a koliko sam ja uspeo da vidim, nisu ni izlili temelje. 2002/03 je krenula gradnja. Sto se investitora tice, izgleda da bi oni to mogli da "grade" jos dugo godina. To je sam centar grada i mislim da stvarno nema smisla da tako stoji, ako nemate para da zavrsite sta ste poceli, vratite nam park.
Hteo bih jos da skrenem paznju na ulicu Kneza Milosa. Nisu jedini problem hoteli. Ako drzava nema para da sredi, neka proda nekome ko bi nesto uradio sa tim. Nisu uspeli za 12 godina da sruse zgradu!

DR

pre 12 godina

Pitam se da li ce se ovaj zakon odnositi i na tajkune kao sto je Zepter i predivnu zgradu Kluza, preko puta Beogradjanke koju je odkad ikad kupio pa ostavio zubu vremena da propada. Ceka da je nekom uvali vec 10 i vise godina. Kud ces veceg centra, turisticke zone i prostora koji nije priveden nameni?!

Сава

pre 12 godina

У Великој Британији се за сваку промену намене тражи дозвола да се не би нарушила околина. На жалост, код нас то не важи јер ... немам речи да опишем зашто.

aca bgd

pre 12 godina

odlicno ali ne mzoe drzava da trazi od vlasnika objekata da sami predlazu urbanisticka i ostala resenja, drzava ako je iole ozbiljna mora da ima vec doneta resenja za svaki vid urbanistickog planiranja i objekta, tako je bar na zapadu, ne moze svako da zida gde i sta hoce, ne moze banjalucki cevap da se reklamira foto tapetom 3 x 6 metara, ne moze na zelenoj povrsini da nikne kiosk. Ali kod nas sve to moze jer je drzava prva koja to ne postuje.