Utorak, 22.02.2011.

15:13

Šoškić: Trošimo previše na plate

Svako neplansko povećanje plata u javnom sektoru i penzija imaće za posledicu rast deficita budžeta i inflacije, ocenio je guverner NBS Dejan Šoškić.

Izvor: FoNet

Šoškiæ: Trošimo previše na plate IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

102 Komentari

Sortiraj po:

Messi(ah)

pre 13 godina

Konačno čovek koji zna šta radi, ne priča populistički i postpeno dolazi do rezultata. Jedino me brine da li će opstati u ovom svetu licemerja i mediokriteta...

Branislava

pre 13 godina

Nema problema, mislim da bi svi trebalo da se slozimo da nam plate ostanu iste, ali pod uslovom da kompletan drzavni vrh, sve sa agencijama koje su stvorili, narednih godinu dana zivi od prosecne plate u Srbiji. Slazem se sa tim da oni imaju tolike plate zato sto im je odgovornost veca, ali ovde postoji mali problem, kada je iko od njih radom opravdao toliku platu, i kada je iko od njih prihvatio odgovornost za bilo sta i snosio posledice?

Dusan Silni

pre 13 godina

Da,ja mislio na penzije.Gospodine Šoškiću nisam nigde pročitao da se i jedan zdrav službenik stranačke države ubio,skočio sa balkona,krova ili mosta,umro gladujući.Voleo bih da saznam ako iko poseduje takvu informaci ju. Zaključak ti je na mestu,javni sektor će progutati sam sebe a narod i građane srbije još dublje pritiskati u živo blato.

Tomislav Čotrić

pre 13 godina

OK, javna potrošnja je najveći problem. Šta je državna uprava uradila da smanji potrošnju? Znate li iko kolike su subvencije javnim preduzećima. U Loznici je npr. toplana ove godine dobila preko 400.000 evra. Tako je bilo i prethodnih godina, tako će biti i narednih. Da li mislite da neki direktor ima manju platu zato što nije sposoban da vodi preduzeće. Naravno da ne, JER SE U ZEMLJI SRBIJI PLAĆA PO DIPLOMI NA UVID I PO FUNKCIJI - NE VREDNUJE SE RAD I REZULTATI RADA. U Srbiji se plaća i minuli rad, kategorija koja ne postoji nigde u Evropi. U SRBIJI NI PO DIPLOMI NEMAJU ISTE PLATE U DRŽAVNOM SEKTORU SVE ZAVISI OD TOGA GDE RADIŠ. Penzije su u rasponu 1:20, ako ne i više. A zamislite kolika bi ušteda bila kad bi penzionerima koji su radili u državnom sektoru (iz bužeta su im uplaćivani doprinosi) odredili maksimalnu penziju u visini prosečne plate...

Nikola

pre 13 godina

Šoškić je ukazao da su plate u Srbiji niske, ali da je naša proizvodnja toliko niska...
Meni nesto nije jasno, a voleo bih da mi neko objasni?
Kako je moguce da drzava koja i onako uzima silne kredite, ne moze da uzme kredit i napravi fabriku za proizvodnju-cega god???

bandere cekaju

pre 13 godina

Da, treba mu plata od 150 eura, a i to bi bilo mnogo. Ako treba da se vrednuju rezultati necijeg rada onda je to i previse. Inace, sto niko ne spominje da su juce u hrvatskoj bili ,,prosvjedi``. Oni lepi - mala plata, dole vlada, go>na jedna i sl. Sve je blize i blize. He,he.

Nebojsa

pre 13 godina

Najbolje je da imamo kasirku sa primanjima od 150 evra na poziciji guvernera kako bi "ustedeli".

Covek je visoko obrazovan i deo je tog malog tehnickog kadra koji nam je jos ostao. Jedan je od retkih sposobnih ljudi na poziciji trenutno a NBS je jos i jedina ozbiljna institucija. Rade svoj posao odlicno i odgovorno, samo zbog toga se jos nije desio sunovrat.

Pokusao je da kaze da drzavnom sektoru treba ulaz jer ima previse rashoda. Ekonomija nije odrziva ako ne postoji odredjeni nivo investicije jer onda nema proizvodnje a bez toga nema ni rasta. Nema dovoljno zaposlenih da podnese teret penzija a produktivnost na dnu.

Ono sto ljudi ne razumeju to je da nije funkcija centralne banke ni u jednoj zemlji da se bavi razvojem. Razvoj je produkt strateskog plana i fiskalne politike. Srbija niti ima kakav plan a ocigledno je da nema ni fiskalnu politiku.

Za kraj, realno mala mu je plata u odnosu na odgovornost, kolicinu posla i svakodnevne kritike koje prima od polu pismenih gradjana i raznorazniih partijskih stampi. Ja nebi radio njegov posao ni za milion dinara... sta god da uradis ne valja a zlobnici i pacenici su odmah tu na svakom koraku da ti zavire u primanja i zavide sto je u principu poprilicno u skladu sa drzavom... JADNO i tuzno...
(rothbard, 22. februar 2011 21:49)

Njegov posao je izmedju ostalog kontrola inflacije.Rezultati su vidljivi.Pitanje za sve ljubitelje sadasnjeg i bivseg guvernera kolika bi to inflacija trebala da bude pa da kazete da su nesposobni za posao od 500000 dinara.Ako je toliko obrazovan i pametan onda je mogao da prilikom preuzimanja NBS procita zakon o istoj(izmedju ostalog kontrola cena)i kaze ovo je za mene neostvarivo i neprihvatam posao.A sto se tice kasirke od 150evra pa da verovatno bi ona bolje radila posao jer na pocetku ove godine taj isti obrazovani guverner je tvrdio da ce se projektovana(jos jedan deo posla guvernera)inflacija za ovu godinu nalaziti na 4.5%+-1.5% sto su sve kasirke(nestranacke)u ovoj neobrazovanoj Srbiji znale da je neostvarivo.Da,kasirka bi radila bolji posao od nasih guvernera prosto zato sto ne bi bila u stanju da napravi vecu stetu od sadasnje(zaduzivanje) "USTEDA" bi bila ogromna.

kirijakos

pre 13 godina

Ne znam iz kojih razloga B92 mi u poslednje vreme ne propusta komentare,iako su moji stavovi proEvropski!
Uglavnom,ja sam se toliko istrosio zbog par dolazaka u Srbiju ove godine,da to ne pamtim..pa vi ste skuplji od Slovenije za 5%!!!Kako,ne znam!JA savetujem taj narod tu,ili da ih pomlate sve,i opoziciju i poziciju,jer znam kakvi su,ziveo sam tu neko vreme,ili da cute i da trpe,jer sam 100%no uveren da ce i sledeci biti isti,a vi ste sa takvom politickom elitom,tako reci...vi ste sa njima UTOPIJA,Zanzibar..Ja vam se divim ljudi zaista.Zelim vam sto bolji zivot i to sto pre!SVIMA VAMA!

Posmatrac

pre 13 godina

Korupcija, lopovluk , totalna nesposobnost i beskrupuloznost vas politicara je unistila ovu drzavu i ovaj narod. I za sve to primate ogromne plate!
Kako vas nije sramota? Kako se ne plasite buducnosti?

Mnogo trosimo, mnogo trosimo, mnogo trosimo, mnogo trosimo, mnogo ser....

pre 13 godina

Trosite kad vas previse i ima u drzavnoj administraciji. Ne moram ni da citam tekst, i onako ce mi pripasti muka od istih izjava vec godinama, a sa uvek istimodgovorom. Sve je prosto i jednostavo, a zakomplikovano do bola. To ti je nasa zemlja i njeno "pametno" rukovodstvo!

lep je Beograd,jel da?

pre 13 godina

Ma jok, on je potrosio sve pare na privredni razvoj, projekte, cudam...
Pa na odrzavanje kursa, kako bi bili lideri regiona......
Pa je dosla i americka Hillary Diane Rodham Clinton kako bi potvrdila ono sto prica vlada.I nismo jedini i hrvatima je rekla identicnu recenicu"Vi ste lider regiona".A narod Yugoslavije tupav pa nece da razume da je lider,vec mora svakom po na osob da podvlaci,a nema pojma da je ona generalno nebitna i za privredu i ekonomiju srbije.Za lopove, korupciju i banke za njih je merodavna,posto nam dolaze neke cudne investicije sa tog kontineta.
Na primer Blazze,lepa turisticka destinacija,stara civilizacija Maja i predivni koralni grebeni ima li jos cega sa sam zaboravila?
Naravno za tu investiciju se pobrinuo nas vice premijer iz senke Miskovic.
I mi kao narod jos nezahvalni,koliko ste nas ogoleli ove godine ima 17 jos rebalansa budzeta da radite,jer narod vise nema od cega da vam placa.Sve vam je dao sto ste imali, ali crnogorsko-bosanski klan nas je zaseo, pa neznaju da idu svojim kucama natrag.

Srba Filipovic

pre 13 godina

Soskicu,kolika je tvoja plata i tvojih saradnika!? Sto ne kazes da su vase plate previsoke,pa ne prdlozis da ti se smanji plata,jer nije moralno u ovako siromasnoj drzavi imati tolika primanja iz Budzeta,koji se puni novcem prikupljenima od plaacenog poreza gradjana Srbije.

Polako ce se uvesti red prezahtevnom narodu

pre 13 godina

Pa smanjite nam plate. Ja sam poceo da stavljam poklopce na serpe kada kuvam i zadihtovao prozore. Ljudi mora da se stedi.

igi

pre 13 godina

covek je sve tacno rekao, jedino mu zameram sto nije imao hrabrosti da kaze kako povecati bdp: smanjenjem korupcije...

a za one koji kazu da mu je visoka plata, pa normalno, covek je lepo ucio kada je trebalo da se uci, radio kada je trebalo da se radi, sada je strucnjak i jedan od najmladjih profesora na ekonomskom, zar treba da ima 30.000 kao prosecan srbin (koji, usput, jedva da ima 3 razreda srednje)? prosecan menadzer srednjeg nivoa u stranoj korporaciji u bg-u ima oko 150.000+bonusi, a ovaj covek je guverner sa neuporedivo vecom odgovornoscu... da razumem da je neki duduk koji je dosao sa zavrsenim megatrendom iskljucivo po stranackom kljucu, ali covek je zaista strucnjak, treba za takvu poziciju dati tolike pare...

Srba Filipovic

pre 13 godina

Dokle vise da spustate primanja narodu!? Sta vi u stvari hocete,da svi pocrkamo od gladi i stresa. Verovatno vam je to u glavi,kad ste u stanju ovako siromasnom narodu da kazete da ima previsoke plate.

Aleksandar Arsovic

pre 13 godina

Kada rasteretiš plate radnika davanja, urediš zakon o PDV prema evropskim normama itd. moći ćeš da pričaš o tome kolika je plata,dotle ovo predstavlja zaglupljivanje,
S poštovanjem

u velikom smo sosu

pre 13 godina

"Bez ozbiljne reindustrijalizacije i rasta izvoza i proizvodnje razmenjivih dobara, ne možemo govoriti o privrednom ozdravljenju zemlje"
I sta vi radite po tom pitanju?

casovnicar

pre 13 godina

I guverner izasao s istom pricom kao da mi to ne znamo, a na drugoj strani ne rade nista po pitanju toga, samo narodu mazu oci. Gde se samo dogovaraju da mi je znati :)

nena

pre 13 godina

TROSIMO PREVISE ZA PLATE---upravu ste gosodine Soskicu,sto ne stavite prst na celo ne samo vi vec cela skupstina pa kazete,ajd nama da smanjimo 30% a te pare da rasporedimo gladnom narodu.Ljudi shvatite da je narod GLADAN,GLADAN j... se vama za narod,odes u penziju sa 10 hilj. zavrsis fakultet,magistriras i predajes djacima za 30 hilj. Danas se najvise isplati bez skole da se nabijes u neku stranku,da uzivas ko lebara,niste dobri docice jos gori od vas,a pametna,skolovana omladina vam ode preko granice,a ubrzo cete i vi.

Zvanicni srednji prst evra

pre 13 godina

Po cenjenom guverneru Sosku Mrsoljku,najbolje bi bilo ukinuti plate i vratiti se par milenijuma unazad i uvesti rodovsku zajednicu sa robno-robnom razmenom.Po tom rezonu,nema Vlade i ostalih patrljaka.Besplatno drustvo.Ali dosetljivi su ovi.Izmislili bi oni ministarstva: za izbor pecine,koplja za lov,krzna za genitalije,za paljenje vatre...I opet bi ih bilo 27.A mozda i vise,natalitet je bio znatno veci,i gde ces onda bez ministarstva za med i mleko.Dece radi.

Aleksandar

pre 13 godina

Gradjani previse trose na njih, da bi se oni zafrkavali sa ovom drzavom i narodom kao da su igracke. Kako bi vam zapalio one portrete....

KENGUR

pre 13 godina

"Šoškić: Trošimo previše na plate", pa kako ga nije sramota ovo da izjavi, kako nije rekao narodu istinu da se trosi previse na KRADJE U JAVNIM PREDUZECIMA.

Policman

pre 13 godina

Eto sad zbog prosvetara ostade policija u srednjem veku sa snovima o tom famoznom ugovoru koji samo ne postoji jos u Albaniji. Njima u prosveti i zdravstvu svake dve godine ispunjavaju uslove a nama nikada. To je klasicna nepravda! Da su se malo strpeli da nama povecaju pa onda da vrse pritisak. A mom detetu su prosvetari uzeli hranu iz usta. Sad ja moram i dalje da radim neplacene nocne smene da bih platio racune i kiriju a moja deca ce da jedu meso dogodine kad potpisu taj posebni kolektivni ugovor. Ali sta ima veze pa slonovi kao i zirafe jedu samo lisce i travu pa su ogromni. To ja mojoj deci govorim za trpezom. A sada udarajte u lonce i pricajte o strucnim spremama do mile volje. Para nema i gotova prica. Vidimo se pred skupstinom kao u dobra stara vremena.

miljan

pre 13 godina

Zamolio bih nekoga , ko je to u mogucnosti, da omoguci guverneru da dva meseca spoji sa prosecnom platom, pa ako prezivi moze da nastavi sa poslom.

peric

pre 13 godina

Jedva cekam da dobijem sto komada -.
Drugovi i drugarice ni tu bedu sto primate niste zaradili. Nije covek u pravu, nego matematika. Znam da nije lako, ali posto smo produktivni na nviou nasih pra-pra dedova, posteno je da se naviknemo i na nijhov nacin zivota, znaci kupovati hleb i mleko, ostalo resite sa malom basticom iza zgrade, kad vec nista ne radite malo poradite malo u stakleniku. Odecu ne morate da kupujete novu, nego reciklirajte. Kao i nasi dedovi. Druga opcija je da ne cekate drzavnu crkavicu nego da NAUCITE da radite nesto sto moze da obezbedi dohodak. Na primer porubljivanje pantalona. Porubljivanje pantalona je u Bgd-u 400 din. a i Londonu 4 funte. Skoro isto. Za cetiri nogavice mozete da kupite hleb i mleko za ceo mesec. Politicari bezocno kradu to je jasno i to je druga prica. Vaznija stvar je da nam je GDP realni 5000 dolara i Albanija ce nas prestici za nekoliko meseci. To nije posledica samo losih politicara, vec nase ocajne socijano-ekonomske strukture koja je mozda najgora na svetu. U prevodu ovde niko ne zna da napravi nista sto bi nekome mogao da proda. Svi koji su to mogli ili su otisli, ili su zaboravili ili se nisu ni rodili ( nizak natalitet ), ili jednostavo nece nista da rade ( sadasnja omladina ). Manite se guvernerove plate, nego vidite kako da SAMI popravite svoj polozaj.

peric

pre 13 godina

Prilazem jednu diletantsku racunicu koja pokazuje koliko korupcija pridonosi nasem siromastvu a koliko slaba proizvodnja i produktinost.
Po svim procenama korupcija kosta zemlju 1.5 milijardi eura. Ako bi neka fantasticna vlada gde bi sedeli svi posteni i svi sposobni uspela to da smanji za 1 mld. eura, vidite koliko ce da se popravi nas standard.
1mld.e / 4.5 mil primalaca dohodka ( zmog malih porodica i velikog broja penzionera ova cifra je ogromna ) = 222.2 eura godisnje. Iliti 18 evra mesecno. Sto znaci da bi po sadasnm porezu vasa plata bila veca nekih 9.5 eura mesecno. Ostatak ide drzavi koja bi to koristila za svoje svrhe ( sto je vrlo dobro ako drzava radi kako treba ). Da li ce tih 9.5 evra mesecno da ucini da dostignemo potrosacku korpu od 800 eura mesecno. Nece.... Naravno da korupciju treba smanjiti i zatrti i birokratiju koja nam pije krv i unistava zivot. Ali glavni problem nije u tome vec u tome sto mi malo radimo i malo proizvodimo, narocito robe/usluga sa vecom dodatom vrednoscu.

sosa

pre 13 godina

bas me briga sto su da ponavljam vec izneto
smanjite svoje plate lenstine jedne
smanjite ih dobrano jer ni mrvu od toga ne zaradite nego otimate pa ce jos kako biti za one koji rade

milorad potic

pre 13 godina

nije ispravna guvernerova postavka da se moze trositi samo oniloko koliko se stvara. imajuci u vidu da srbija ima stalni deficit u bilansu roba i usluga sa inostranstvom ( na engleskom: balance of goods and nonfactor servicies), zemlja permanentno trosi vise nego sto stvara navedena dobra, tj. robe i usluge.pozitivno je to sto se navedeni deficit tokom poslednjih godina smanjuje tako da opada razika izmedju potrosene i proizvedene mase roba i usluga Srbije.

Dusan

pre 13 godina

Guverner je potpuno u pravu! Hajde podjite od sebe, smanjite sami sebi plate, manje automobila i sofera, telohranitelja i reprezentacija, sumnivih dilova i korupcije, manji budzetski aparat i primerom pokazite kako se to radi pa nam onda objasnjavaj - ja cu te rado slusati!!

Nostradurus

pre 13 godina

Bilo bi dobro da znate da u sustavu baziranom na kreditu, dizanje plata vodi u sve veći dug. Pogrešna monetarna politika te bankarstvo djelomične rezerve rade ekonomsko ropstvo u državi. Pročitajte članke počevši od sites.google.com/site/financijskisustav/od-problema-do-rjesenja i shvatiti ćete da je prihvaćanje centralnog bankarstva prihvaćanje ekonomske okupacije. Srbija se nepotrebno zadužuje u devizama za novac u unutrašnjem prometu. A isto tako je i nepotrebno radila rasprodaju državne imovine. Svakome je jasno da takva politika raspikuće neće dobro završiti.

n95

pre 13 godina

Dejane Šoškiću nemas ti pojma ,bitno je da ti imas platu 550000 dinara a sirotinja nek crkne,smanji svoju platu na 60 000 pa onda pricaj ,tada ces videti da nisi u pravu ,debilisto

Stefan Dilberovic

pre 13 godina

Gospodin bi trebao da krene od svoje polu milionske plate, pa da onda prica o ostalim platama. Svi politicari bi trebali da smanje plate na trenutno prosecnu u Srbiji, pa da vide kako se zivi.

s.nikolic

pre 13 godina

kako bre kolege komentatori ne vidoste podatak da nam je privreda na nivou CETRDESET PROCENATA davne neme 1989 godine !!! NAMA NEMA SPASA , mozda za 30 godine ! videcemo !

Siniša

pre 13 godina

"To zaduživanje, rekao je on, u ovom trenutku bi stvorilo uslove za dodatnu potrošnju, ali se mora biti svestan da se dug mora vraćati i ono će izazvati manju potrošnju u tom trenutku."
Objasnite mi da li bi potrošnja bila veća ili manja, ili je bitno da li se radi o "u ovom trenutku" odnosno "u tom trenutku"??
Ko li te postavi nepismenog umesto Jelašića...

proka

pre 13 godina

Jedino resenje je da ne primamo plate,koliko vidim ! Ili da se smanje rasponi!A? Ili da pocnete da radite posao za koji primate platu?

rothbard

pre 13 godina

Najbolje je da imamo kasirku sa primanjima od 150 evra na poziciji guvernera kako bi "ustedeli".

Covek je visoko obrazovan i deo je tog malog tehnickog kadra koji nam je jos ostao. Jedan je od retkih sposobnih ljudi na poziciji trenutno a NBS je jos i jedina ozbiljna institucija. Rade svoj posao odlicno i odgovorno, samo zbog toga se jos nije desio sunovrat.

Pokusao je da kaze da drzavnom sektoru treba ulaz jer ima previse rashoda. Ekonomija nije odrziva ako ne postoji odredjeni nivo investicije jer onda nema proizvodnje a bez toga nema ni rasta. Nema dovoljno zaposlenih da podnese teret penzija a produktivnost na dnu.

Ono sto ljudi ne razumeju to je da nije funkcija centralne banke ni u jednoj zemlji da se bavi razvojem. Razvoj je produkt strateskog plana i fiskalne politike. Srbija niti ima kakav plan a ocigledno je da nema ni fiskalnu politiku.

Za kraj, realno mala mu je plata u odnosu na odgovornost, kolicinu posla i svakodnevne kritike koje prima od polu pismenih gradjana i raznorazniih partijskih stampi. Ja nebi radio njegov posao ni za milion dinara... sta god da uradis ne valja a zlobnici i pacenici su odmah tu na svakom koraku da ti zavire u primanja i zavide sto je u principu poprilicno u skladu sa drzavom... JADNO i tuzno...

Goran 1

pre 13 godina

Maknite nam ljudi ove 'experte' pobise nas sa njihovim 'znanjem',za koja 'znanja'evo ovaj npr.guverner inkasira mesecno oko 6 000 evra samo platu,ni kriv ni duzan, jedino sto je clan DS,pa mislim da prvo njegovu platu treba skresati na max.500 evra, s tim da ako obezbedi da nemamo inflaciju te ako ojaca kurs dinara,treba ga castiti,dakle po rezultatu,ovako,on nama prosipa 'znanje'koje inace nigde ne bi mogao da prosipa jer bi ga provalili da nema nikakvih rezultata,da ne zna, a plata straobalna i nicim zasluzena !
Drugi je primer naociti SPS kadar Bajatovic-plata 10.000 evra i to samo plata,a J.P. gde je on partijski direktor moze da radi bez problema cak i kada ne bi bilo direktora,verovali ili ne,pa prema tim nihovim platama su poslanici pravi crkveni misevi sa oko 1500 evra mesecno !
Samo pogledajte vest sa sajta da komsije imaju platu 740 evra,da CG ima 550 evra,Makedonija 350,R.Srpska 420 evra,i nijedna od ovih drzava nema inflaciju godinama vec,pa jel' ta kriza zaobisla sve osim nas,ko to nas vodi i ko je toliki 'expert'da odgovori na ove suve podatke,a radi se o zemljama koje su neke onomad izasle iz rata i koje imaju otprilike istu privredu kao i mi !?
Predsednik VLade je spavac gori cak i od Kostunice,a ovaj guverner je etalon za neznanje,on kaze da ako se povecaju plate i penzije bice inflacije,pa zasto onda imamo najvecu inflaciju u EU 3 godine a plate su zamrznute,jel'zna on odgovor na to pitanje,a ako zna onda nije odgovor u platama javnog sektora!

DZoniKG

pre 13 godina

GDP trenutno je ispod 50% onog iz 1989 a industrijska proizvodnja jeste na 40% od 1989 ali je u isto vreme i 5 PUTA (500%) manja u odnosu na svetsku tad jer svet od 1989 nije stajao u mestu,tako i udeo Srbije u svetskom GDP-u je pao sa 0.377% 1989 na samo 0.1% iliti 3.7 PUTA manji..udeo SFRJ je bio 1.1%.
Zanimljivo je da su svi normalni pricali da bez proizvodnje nema standarda a da su bas oni 10 godina vodili skroz suprotnu politiku zvanu zatvaraj svaku proizvodnju a sad kao dobili naknadnu pamet kad su ukapirali da politika zaduzi se, prodaj ,ukradi ne moze da traje 1000 godina.

Deki

pre 13 godina

Ok, Soskic je dao tacnu dijagnozu medjutim da li je recept za poboljsanje situacije ispravan?
Sta Srbija moze da izvozi? Zasto bi strani investitor pravio proizvodnju u Srbiji, a ne recimo Kini?
Od 5. oktobra je proslo 10+ godina. U Srbiju su dosli oni koji su tu nasli i trziste.
Srbija moze bolje da se organizuje i da se u njoj zivi bolje ali da postane industrijski lider to nije realno. Kako stati uz rame sa onima koji imaju znanje, novac i tehnologiju, biti konkurentan?

Profa

pre 13 godina

Profesore Soskicu,

Zasto lepo niste otisli da predajete na Harvard kad su vas lepo zvali, nego ste ostali ovde da se zamlacujete sa lenjim, jedva obrazovanim i uvek nezadovoljnim Srbima? Pa oni ni ne razumeju o cemu vi pricate... Da su vas ranije slusali dovde ne bi ni dosli... Izvinjavam se svim ostalim koji su s razlogom nezadovoljni ( pogotovo jug Srbije ). Beograde ti imas sve, samo su ti stanovnici suvise lenji i naviknuti da sve dobiju na gotovo....

MILAN

pre 13 godina

Kako te nije sramota da ti pricas o tome kad je tvoja plata i tebi slicim po 400.000 a moja je 24.000 .Rovove da kopas po ceo dan pa neni toliko zaradio.Smanjite sebi pa bilo bi za sve.PROBAJ

Realan

pre 13 godina

Da li ste vi ljudi ovde nepismeni ili zlonamerni? Verovatno i jedno i drugo...Covek je rekao da je protiv povecanja plata u "javnom" sektoru, sto bi se kasnije reflektovalo i na privatni...Kakve crne kasirke sa 150 evra i bakraci? Prvo procitajte detaljno pa komentarisite ili to radite samo da bi nesto rekli, makar i glupost!

tiberius

pre 13 godina

Kada bi se organizvalo takmicenje za najiritantnijeg politicara Srbije, g. Soskic bi zauzeo pocasno drugo mesto odmah posle Milosavljevica.

Jelena

pre 13 godina

Ne morate da povećavate izdatke za plate... samo uvedite platne razrede i raspodelite, pa će svi biti zadovoljni! Ovako čistačica u ministarstvu (sa osnovnom školom) ima istu platu kao nastavnik praktične nastave (sa višom školom). A policajac sa višom školom, veću platu od lekara opšte prakse! Gde mi to živimo?!?

djordje

pre 13 godina

U pravu je guverner, a ima za to resenje. Treba ukinuti plate i penzije a onda svi, vlada, poslanici, direktori a onda ostali gradjani, u narodne kuhinje. grejenje struja, komujnalije dzabaka. Bolje da odmah krenemo tako, jer izgleda da nam je to buducnost i to vrlo bliska.

ronin

pre 13 godina

kaze covek mala proizvodnja, pa onda nek drzava podstakne proizvodnju umesto da je gusi i kroji povoljnosti samo za uvoznike, lako je vama da pricate o plati, smanjite politicarima plate na prosecne i eto ustede ionako nista ne rade!

Tine

pre 13 godina

Na čije plate trošimo previše gosn. Šoškiću ?
Na ove od Kasirki, što imaju 150 evra mesečno ?
Ili na vas, njih, na hiljade političkih funkcija koji imaju plate po 20 puta više od prosečne?

Sava Drugi

pre 13 godina

To što je guverner rekao, mogao je da nam kaže i bilo koji asistenet sa Ekonomskog fakulteta.

Dobar guverner bi rekao, dajem milion evra svakom ko može da od njega da ravi dva - ali efektivno izvozom, a ne presipanjem iz šupljeg u prazno.

шоле

pre 13 godina

А ЈА МИСЛИО ДА ПРЕВИШЕ ТРОШИМ НА ХРАНУ ЈЕР КУПИМ ДЕЦИ СВАКИ ДАН ХЛЕБ И МЛЕКО. ПА ШТА ДА СЕ РАДИ, НЕЋЕМО ЈЕСТИ, САМО СЕ БОЈИМ ДА НЕ ПРОЂЕМ КО ЦИГИН МАГАРАЦ У ОНОМ ВИЦУ КАД ТАМАН ГА НАУЧИО ДА НЕЈЕДЕ А ОН ЦРКО. УСПУТ ДА ПИТАМ, ГДЕ НАЛАЗИТЕ ОВЕ ********

Milos

pre 13 godina

Posmatrano iz nekog neutralnog ugla, ovaj covek je sve tacno rekao. Druga stvar je sto ima brdo korumpiranih politicara koji nas usporavaju.. I dajte ljudi nemojte lupati gluposti jer koliko vidim pojedinci se raspituju za platu guvernera!? Pa plata guvernera mora da je visoka, ne kapiram zasto bi neko radio toliko odgovoran posao za bednu platu? Njegov posao je sasvim sigurno odgovorniji od mog i posla ostalih ljudi koji komentarisu jedno 10 puta. Samo uvek ima onih koji kritikuju cak i kada se nesto dobro uradi, a nikada ne gledaju u svoje dvoriste.

Dejan

pre 13 godina

Sve ste pametno rekli i mozda to sto ste rekli neko razume! Ja samo znam da od nas i od ove drzave kako je vodite nema nista. Ocekujem od vas da u narednom periodu u opticaj pustite novcanice koje ce biti vredne. A za likove na njima neka vam posluze likova Tadica,Cvetkovica,Dragutinovicke, Dinkica... Vasa je i obaveza i raspodela vrednosti na njima! Vodite racuna o tome da kada ih izvadimo iz novcanika dali ce mo da crvenimo kao kad ove sadasnje koje ste obezvredili vadimo da nesto platimo.

pravda

pre 13 godina

Za pocetak mozda nije lose da zaustavimo kradju,korupciju i zloupotrebe u javnim preduzecima. Tu su nam velike rezerve.Mozda i najvece.

marko

pre 13 godina

Plate u javnom sektoru su prevelike za ovako slabu privredu kakvu danas imamo u Srbiji.Sve obuhvatna zahvatanja kojim se finansira preglomazni drzavni aparat,plate i penzije ce usloviti gusenje privrede.
Resenje je zamrznuti plate i penzije do daljnjeg i reducirati visak radne snage u celokupnom javnom sektoru,takodje reducirati i svesti na minimum sve troskove a mnoge i ukinuti.
Drzava kupuje socijalni mir tako sto zaposljava radnike u zavisnom tj. javnom sektoru i time cini sebi "medvedju" uslugu koja ce se vratiti kao bumerang.
Takodje i zaposleni u javnom sektoru moraju da shvate da povecanje njihovih zarada mora iskljucivo da zavisi od privrednog rasta,u suprotnom imacemo destabilizaciju ekonomije.

Robinson Kruso

pre 13 godina

Profesore, ima li neko u ovoj državi još da mora da vodi računa o strategiji, razvoju, poboljšanju rezultata u razmeni sa inostranstvom, smanjenju parazitske drzave, izgradnji ambijenta privrednog, smanjiti kradju, kriminal, korupciju. Šta radi VLADA sa dinamicnim premijerom, punim energije i reformatorom! Zar inflacija nije i njena obaveza ima instrumenata više od VAS! A to da treba reindustrijalizacija to oni još ne vide. Kao ni poljoprivredu do juče (ne samo sirovinsku već i sa prerađivačkim kapacitetima), energetiku, transport tj. saobraćaj na ovoj raskrsnici itd...I kako to, ne saranjivanjem para tajkunima i lancima hipoteka koji amputiraju firmu po firmu, a ljude sutiraju na ulicu, nego davanjem sitnijih iznosa početnicima ma oni bili i sa 50 godina (imaju iskustvo, a mamlazi ih nisu nigde predvideli osim da izumru) i ovoj deci da se samozaposli.manjim firmama uz kontrolu namenske upotrebe! A zna se da malo proizvodimo, ali je narod tu nemoćan. Verujem da vaš otac nije ni nas loše naučio ekonomiju,(Tvrdio sam bolje nego neke u vladi) ali mi smo bez posla, ni našom voljom, ni krivicom!...

Dositej

pre 13 godina

Privatizacija završena?

EPS, JAT, Aerodrom, PIO fond, fudbalski klubovi... To ostaje državno sa nesposobnim direktorima, subvencijama, prekomernim zapošljavanjem? Ako je zaista tako mi smo na dnu, samo je pitanje dana kada ćemo to i da priznamo.

Kao što Orvel jednom reče (parafraza) svi korisnici budžeta su ravnopravni, samo su neki ravnopravniji od drugih. Državna privreda se neguje radi postavljanja upravnih odbora i direktora partijskim i tribalnim vezama (obično se radi o ljudima koji nisu sposobni ni za jedan posao), novac se rasipa na SPC, Kosovo, huligane... Ispada da je u Srbiji sve isplativije nego pošteno raditi svoj posao.

Ako je tako, onda neka gospodin guverner i Vlada lepo podnesu ostavke i neka idu gde znaju. Problem je jedini u tome što nema ko da ih smeni, sa druge strane su potpuno isti promašeni kadrovi sa potpuno istom promašenom politikom (mislim na sve, od SNS-a do LDP-a preko radikala.

Šta mislite, da li Srbe još nešto sprečava da izađu na ulice i prekinu Tadićevu i Dačićevu tiraniju?

Nadam se da smo tokom decenija druženja sa nesvrstanima (Tunis, Libija, Egipat, Jordan, Jemen...) nešto naučili...

Milan Nis

pre 13 godina

A kolika je tvoja plata gospodine?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (jovan, 22. februar 2011 15:35)

550.000 ZA SADA DINARA !!!
I on ce nekome da deli lekcije,sram ga bilo!

*Rade*

pre 13 godina

Zaista nam ništa ne vredi da iskazujemo žuč svoj u ovim komentarima.. Danima evo traje po svim temama koje se tiču rada vlade i njenih službenika. Stavimo prst na čelo irazmislimo šta dalje raditi jer će oligarhija na vlasti uništiti i narod i državu samo da bi sačuvali fotelje nesposobnim i korumpiranim političarima računajući i premijera. Šoškiću ko će da vraća kredite i u kojoj državi ćeš ti biti kad se krediti budu vraćali.

Branko

pre 13 godina

www.nbs.rs:Званични средњи курс за дан 23.02.2011: 102.8100

Sjajan podsticaj za izvoz.

Popametan si ti Šoškiću, baš popametan.

Jelesije zemljoradnik

pre 13 godina

G-dine Soskicu nemojte se ponasati kao zla zena koja se nasloni na ogradu pa uvek ima komentar;Vi u vladi imate toliko izmisljenih radnih mesta pa se malo time pozabavite ,a izjava Vaseg predhodnika da je NBS nezavisna i da nema nista sa drzavom je najveca glupost koju sam cuo.Pgledajte malo drzavna radna mesta,Direktor direkcije,pomocnok direktora,pomocnik pomicnika,a o savetnicima da ne pricam e tu skripi sto kazemo mi seljaci-ili to koci kola uzbrdo.

vladimir

pre 13 godina

Sramota je da o platama prica covek koji mesecno prima oko pola miliona dinara.Normalno je da guverner ima veliku platu ali mislim da bi i sa upola manje mogao sasvim lepo da zivi.Ej pola miliona a deli lekcije.Ni srama ni obraza.

Vlada

pre 13 godina

Zavisi, Soskicu. Ne mozes uopsteno govoriti uo visini plata recimo Guvernera koji zaradjuje 550 hiljada dinara i prosvetnog radnika koji zaradjuje 12-15 puta manje para. Ako je plata profesora gimnazije prevelika, sta tek reci za tvoju?

voja

pre 13 godina

Šoškiću, mnogo si nezavistan?!
SVE RADIŠ PO NALOGU "ŽUTIH".
Po tebi, nama je puno i ovo što primamo, a to je za 45% manje nego pre tri godine?!
Para ima, bez da se ulazi u deficit, SAMO IH TREBA PRERASPODELITI!!!

mile

pre 13 godina

Na primer plata guvernera je oko 500 000 dinara, tu treba dodati i profesorsku platu, sto je zajedno oko 600 000 dinara. Taj covek prica da se trosi mnogo na plate. Za razliku od arapa, srbi su ocigledno veoma trpeljiv narod i narod bez ponosa, bez buducnosti.

DABEC

pre 13 godina

Ukupan dug SFRJ do njenog raspada preracunat u eur je iznosio 20-22 miliona,(trenutni dug srbije).Sve sto je izgradjeno do njenog raspada(industrija,poljoprivreda,infrastrukutra.... se sada samo odrzava ili troši(krade)ili vise ni ne postoji.Po ovim pokazateljima kako kaze gospodin mi smo negde na tom nivou ????????Da,ali na nivou duga SFRJ
Pola drzave ocigleno ni ne zna da smo se raspali pre 20g,jer troši koliko je SFRJ zaradjivala.Neverovatna činjeca je da kada bi ponovo napravili staru drzavu ukupan dug te drzave bio oko 120 miliona eur.(skupa cena granica(gradjanskog rata) kojih ulaskom u EU vise nece ni biti,a vidim svi iz te ex drzave žive kako nikada(običan narod).Nikada mi necemo naučiti

rodja

pre 13 godina

I šta sada, kada sve to znate što ste ispričali kao guverner predlažete da Srbija mora da se dodatno zaduži?
To je za vas jedino rešenje?
Znači nema prostora po vama za smanjenje troškova u državnoj upravi pa mora kredit?
To tako vi i kod kuće kad padnu prihodi vi ne smanjujete prvo troškove nego odma u banku po kredit da sve pršti?
To ni moja baba nebi radila kad je u krizi.
Ili nema drugo rešenje, a ako nema onda smo ugasili kao država.

paun

pre 13 godina

Pa kolika je tvoja plata manekenu, sve sami manekeni u ovoj banana republici. Ti da mi pricas o platama. pocistite prvo ispred svog dvorista. Sta ceka ovaj narod.

citam izmedju redova

pre 13 godina

"Šoškić: Trošimo previše na plate" pa zato aj otpustite sve one koji su se posteno zaposlili i ostavite sam one koje ste vi i vama slicni doveli na te pozicije pa cete umati znacajne ustede. . .

Rodjak

pre 13 godina

Rođače moj, povećaš penzionerima sa jedne strane, ali im zato odmah uzmeš sa druge strane (npr. preko cene struje), pa tako ti isto dodje. Ne znam ko moze da poveruje u to da sto ce pezija da se poveca za cca 5% uticati na inflaciju. :) Mnogo ste smešni.

voja

pre 13 godina

Šoškiću, mnogo si nezavistan?!
SVE RADIŠ PO NALOGU "ŽUTIH".
Po tebi, nama je puno i ovo što primamo, a to je za 45% manje nego pre tri godine?!
Para ima, bez da se ulazi u deficit, SAMO IH TREBA PRERASPODELITI!!!

rodja

pre 13 godina

I šta sada, kada sve to znate što ste ispričali kao guverner predlažete da Srbija mora da se dodatno zaduži?
To je za vas jedino rešenje?
Znači nema prostora po vama za smanjenje troškova u državnoj upravi pa mora kredit?
To tako vi i kod kuće kad padnu prihodi vi ne smanjujete prvo troškove nego odma u banku po kredit da sve pršti?
To ni moja baba nebi radila kad je u krizi.
Ili nema drugo rešenje, a ako nema onda smo ugasili kao država.

citam izmedju redova

pre 13 godina

"Šoškić: Trošimo previše na plate" pa zato aj otpustite sve one koji su se posteno zaposlili i ostavite sam one koje ste vi i vama slicni doveli na te pozicije pa cete umati znacajne ustede. . .

Tine

pre 13 godina

Na čije plate trošimo previše gosn. Šoškiću ?
Na ove od Kasirki, što imaju 150 evra mesečno ?
Ili na vas, njih, na hiljade političkih funkcija koji imaju plate po 20 puta više od prosečne?

Milan Nis

pre 13 godina

A kolika je tvoja plata gospodine?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (jovan, 22. februar 2011 15:35)

550.000 ZA SADA DINARA !!!
I on ce nekome da deli lekcije,sram ga bilo!

DABEC

pre 13 godina

Ukupan dug SFRJ do njenog raspada preracunat u eur je iznosio 20-22 miliona,(trenutni dug srbije).Sve sto je izgradjeno do njenog raspada(industrija,poljoprivreda,infrastrukutra.... se sada samo odrzava ili troši(krade)ili vise ni ne postoji.Po ovim pokazateljima kako kaze gospodin mi smo negde na tom nivou ????????Da,ali na nivou duga SFRJ
Pola drzave ocigleno ni ne zna da smo se raspali pre 20g,jer troši koliko je SFRJ zaradjivala.Neverovatna činjeca je da kada bi ponovo napravili staru drzavu ukupan dug te drzave bio oko 120 miliona eur.(skupa cena granica(gradjanskog rata) kojih ulaskom u EU vise nece ni biti,a vidim svi iz te ex drzave žive kako nikada(običan narod).Nikada mi necemo naučiti

шоле

pre 13 godina

А ЈА МИСЛИО ДА ПРЕВИШЕ ТРОШИМ НА ХРАНУ ЈЕР КУПИМ ДЕЦИ СВАКИ ДАН ХЛЕБ И МЛЕКО. ПА ШТА ДА СЕ РАДИ, НЕЋЕМО ЈЕСТИ, САМО СЕ БОЈИМ ДА НЕ ПРОЂЕМ КО ЦИГИН МАГАРАЦ У ОНОМ ВИЦУ КАД ТАМАН ГА НАУЧИО ДА НЕЈЕДЕ А ОН ЦРКО. УСПУТ ДА ПИТАМ, ГДЕ НАЛАЗИТЕ ОВЕ ********

Rodjak

pre 13 godina

Rođače moj, povećaš penzionerima sa jedne strane, ali im zato odmah uzmeš sa druge strane (npr. preko cene struje), pa tako ti isto dodje. Ne znam ko moze da poveruje u to da sto ce pezija da se poveca za cca 5% uticati na inflaciju. :) Mnogo ste smešni.

pravda

pre 13 godina

Za pocetak mozda nije lose da zaustavimo kradju,korupciju i zloupotrebe u javnim preduzecima. Tu su nam velike rezerve.Mozda i najvece.

mile

pre 13 godina

Na primer plata guvernera je oko 500 000 dinara, tu treba dodati i profesorsku platu, sto je zajedno oko 600 000 dinara. Taj covek prica da se trosi mnogo na plate. Za razliku od arapa, srbi su ocigledno veoma trpeljiv narod i narod bez ponosa, bez buducnosti.

paun

pre 13 godina

Pa kolika je tvoja plata manekenu, sve sami manekeni u ovoj banana republici. Ti da mi pricas o platama. pocistite prvo ispred svog dvorista. Sta ceka ovaj narod.

Vlada

pre 13 godina

Zavisi, Soskicu. Ne mozes uopsteno govoriti uo visini plata recimo Guvernera koji zaradjuje 550 hiljada dinara i prosvetnog radnika koji zaradjuje 12-15 puta manje para. Ako je plata profesora gimnazije prevelika, sta tek reci za tvoju?

vladimir

pre 13 godina

Sramota je da o platama prica covek koji mesecno prima oko pola miliona dinara.Normalno je da guverner ima veliku platu ali mislim da bi i sa upola manje mogao sasvim lepo da zivi.Ej pola miliona a deli lekcije.Ni srama ni obraza.

Dositej

pre 13 godina

Privatizacija završena?

EPS, JAT, Aerodrom, PIO fond, fudbalski klubovi... To ostaje državno sa nesposobnim direktorima, subvencijama, prekomernim zapošljavanjem? Ako je zaista tako mi smo na dnu, samo je pitanje dana kada ćemo to i da priznamo.

Kao što Orvel jednom reče (parafraza) svi korisnici budžeta su ravnopravni, samo su neki ravnopravniji od drugih. Državna privreda se neguje radi postavljanja upravnih odbora i direktora partijskim i tribalnim vezama (obično se radi o ljudima koji nisu sposobni ni za jedan posao), novac se rasipa na SPC, Kosovo, huligane... Ispada da je u Srbiji sve isplativije nego pošteno raditi svoj posao.

Ako je tako, onda neka gospodin guverner i Vlada lepo podnesu ostavke i neka idu gde znaju. Problem je jedini u tome što nema ko da ih smeni, sa druge strane su potpuno isti promašeni kadrovi sa potpuno istom promašenom politikom (mislim na sve, od SNS-a do LDP-a preko radikala.

Šta mislite, da li Srbe još nešto sprečava da izađu na ulice i prekinu Tadićevu i Dačićevu tiraniju?

Nadam se da smo tokom decenija druženja sa nesvrstanima (Tunis, Libija, Egipat, Jordan, Jemen...) nešto naučili...

tiberius

pre 13 godina

Kada bi se organizvalo takmicenje za najiritantnijeg politicara Srbije, g. Soskic bi zauzeo pocasno drugo mesto odmah posle Milosavljevica.

Robinson Kruso

pre 13 godina

Profesore, ima li neko u ovoj državi još da mora da vodi računa o strategiji, razvoju, poboljšanju rezultata u razmeni sa inostranstvom, smanjenju parazitske drzave, izgradnji ambijenta privrednog, smanjiti kradju, kriminal, korupciju. Šta radi VLADA sa dinamicnim premijerom, punim energije i reformatorom! Zar inflacija nije i njena obaveza ima instrumenata više od VAS! A to da treba reindustrijalizacija to oni još ne vide. Kao ni poljoprivredu do juče (ne samo sirovinsku već i sa prerađivačkim kapacitetima), energetiku, transport tj. saobraćaj na ovoj raskrsnici itd...I kako to, ne saranjivanjem para tajkunima i lancima hipoteka koji amputiraju firmu po firmu, a ljude sutiraju na ulicu, nego davanjem sitnijih iznosa početnicima ma oni bili i sa 50 godina (imaju iskustvo, a mamlazi ih nisu nigde predvideli osim da izumru) i ovoj deci da se samozaposli.manjim firmama uz kontrolu namenske upotrebe! A zna se da malo proizvodimo, ali je narod tu nemoćan. Verujem da vaš otac nije ni nas loše naučio ekonomiju,(Tvrdio sam bolje nego neke u vladi) ali mi smo bez posla, ni našom voljom, ni krivicom!...

Jelena

pre 13 godina

Ne morate da povećavate izdatke za plate... samo uvedite platne razrede i raspodelite, pa će svi biti zadovoljni! Ovako čistačica u ministarstvu (sa osnovnom školom) ima istu platu kao nastavnik praktične nastave (sa višom školom). A policajac sa višom školom, veću platu od lekara opšte prakse! Gde mi to živimo?!?

Jelesije zemljoradnik

pre 13 godina

G-dine Soskicu nemojte se ponasati kao zla zena koja se nasloni na ogradu pa uvek ima komentar;Vi u vladi imate toliko izmisljenih radnih mesta pa se malo time pozabavite ,a izjava Vaseg predhodnika da je NBS nezavisna i da nema nista sa drzavom je najveca glupost koju sam cuo.Pgledajte malo drzavna radna mesta,Direktor direkcije,pomocnok direktora,pomocnik pomicnika,a o savetnicima da ne pricam e tu skripi sto kazemo mi seljaci-ili to koci kola uzbrdo.

*Rade*

pre 13 godina

Zaista nam ništa ne vredi da iskazujemo žuč svoj u ovim komentarima.. Danima evo traje po svim temama koje se tiču rada vlade i njenih službenika. Stavimo prst na čelo irazmislimo šta dalje raditi jer će oligarhija na vlasti uništiti i narod i državu samo da bi sačuvali fotelje nesposobnim i korumpiranim političarima računajući i premijera. Šoškiću ko će da vraća kredite i u kojoj državi ćeš ti biti kad se krediti budu vraćali.

ronin

pre 13 godina

kaze covek mala proizvodnja, pa onda nek drzava podstakne proizvodnju umesto da je gusi i kroji povoljnosti samo za uvoznike, lako je vama da pricate o plati, smanjite politicarima plate na prosecne i eto ustede ionako nista ne rade!

Sava Drugi

pre 13 godina

To što je guverner rekao, mogao je da nam kaže i bilo koji asistenet sa Ekonomskog fakulteta.

Dobar guverner bi rekao, dajem milion evra svakom ko može da od njega da ravi dva - ali efektivno izvozom, a ne presipanjem iz šupljeg u prazno.

Milos

pre 13 godina

Posmatrano iz nekog neutralnog ugla, ovaj covek je sve tacno rekao. Druga stvar je sto ima brdo korumpiranih politicara koji nas usporavaju.. I dajte ljudi nemojte lupati gluposti jer koliko vidim pojedinci se raspituju za platu guvernera!? Pa plata guvernera mora da je visoka, ne kapiram zasto bi neko radio toliko odgovoran posao za bednu platu? Njegov posao je sasvim sigurno odgovorniji od mog i posla ostalih ljudi koji komentarisu jedno 10 puta. Samo uvek ima onih koji kritikuju cak i kada se nesto dobro uradi, a nikada ne gledaju u svoje dvoriste.

Dejan

pre 13 godina

Sve ste pametno rekli i mozda to sto ste rekli neko razume! Ja samo znam da od nas i od ove drzave kako je vodite nema nista. Ocekujem od vas da u narednom periodu u opticaj pustite novcanice koje ce biti vredne. A za likove na njima neka vam posluze likova Tadica,Cvetkovica,Dragutinovicke, Dinkica... Vasa je i obaveza i raspodela vrednosti na njima! Vodite racuna o tome da kada ih izvadimo iz novcanika dali ce mo da crvenimo kao kad ove sadasnje koje ste obezvredili vadimo da nesto platimo.

Branko

pre 13 godina

www.nbs.rs:Званични средњи курс за дан 23.02.2011: 102.8100

Sjajan podsticaj za izvoz.

Popametan si ti Šoškiću, baš popametan.

djordje

pre 13 godina

U pravu je guverner, a ima za to resenje. Treba ukinuti plate i penzije a onda svi, vlada, poslanici, direktori a onda ostali gradjani, u narodne kuhinje. grejenje struja, komujnalije dzabaka. Bolje da odmah krenemo tako, jer izgleda da nam je to buducnost i to vrlo bliska.

peric

pre 13 godina

Jedva cekam da dobijem sto komada -.
Drugovi i drugarice ni tu bedu sto primate niste zaradili. Nije covek u pravu, nego matematika. Znam da nije lako, ali posto smo produktivni na nviou nasih pra-pra dedova, posteno je da se naviknemo i na nijhov nacin zivota, znaci kupovati hleb i mleko, ostalo resite sa malom basticom iza zgrade, kad vec nista ne radite malo poradite malo u stakleniku. Odecu ne morate da kupujete novu, nego reciklirajte. Kao i nasi dedovi. Druga opcija je da ne cekate drzavnu crkavicu nego da NAUCITE da radite nesto sto moze da obezbedi dohodak. Na primer porubljivanje pantalona. Porubljivanje pantalona je u Bgd-u 400 din. a i Londonu 4 funte. Skoro isto. Za cetiri nogavice mozete da kupite hleb i mleko za ceo mesec. Politicari bezocno kradu to je jasno i to je druga prica. Vaznija stvar je da nam je GDP realni 5000 dolara i Albanija ce nas prestici za nekoliko meseci. To nije posledica samo losih politicara, vec nase ocajne socijano-ekonomske strukture koja je mozda najgora na svetu. U prevodu ovde niko ne zna da napravi nista sto bi nekome mogao da proda. Svi koji su to mogli ili su otisli, ili su zaboravili ili se nisu ni rodili ( nizak natalitet ), ili jednostavo nece nista da rade ( sadasnja omladina ). Manite se guvernerove plate, nego vidite kako da SAMI popravite svoj polozaj.

igi

pre 13 godina

covek je sve tacno rekao, jedino mu zameram sto nije imao hrabrosti da kaze kako povecati bdp: smanjenjem korupcije...

a za one koji kazu da mu je visoka plata, pa normalno, covek je lepo ucio kada je trebalo da se uci, radio kada je trebalo da se radi, sada je strucnjak i jedan od najmladjih profesora na ekonomskom, zar treba da ima 30.000 kao prosecan srbin (koji, usput, jedva da ima 3 razreda srednje)? prosecan menadzer srednjeg nivoa u stranoj korporaciji u bg-u ima oko 150.000+bonusi, a ovaj covek je guverner sa neuporedivo vecom odgovornoscu... da razumem da je neki duduk koji je dosao sa zavrsenim megatrendom iskljucivo po stranackom kljucu, ali covek je zaista strucnjak, treba za takvu poziciju dati tolike pare...

Posmatrac

pre 13 godina

Korupcija, lopovluk , totalna nesposobnost i beskrupuloznost vas politicara je unistila ovu drzavu i ovaj narod. I za sve to primate ogromne plate!
Kako vas nije sramota? Kako se ne plasite buducnosti?

Srba Filipovic

pre 13 godina

Soskicu,kolika je tvoja plata i tvojih saradnika!? Sto ne kazes da su vase plate previsoke,pa ne prdlozis da ti se smanji plata,jer nije moralno u ovako siromasnoj drzavi imati tolika primanja iz Budzeta,koji se puni novcem prikupljenima od plaacenog poreza gradjana Srbije.

marko

pre 13 godina

Plate u javnom sektoru su prevelike za ovako slabu privredu kakvu danas imamo u Srbiji.Sve obuhvatna zahvatanja kojim se finansira preglomazni drzavni aparat,plate i penzije ce usloviti gusenje privrede.
Resenje je zamrznuti plate i penzije do daljnjeg i reducirati visak radne snage u celokupnom javnom sektoru,takodje reducirati i svesti na minimum sve troskove a mnoge i ukinuti.
Drzava kupuje socijalni mir tako sto zaposljava radnike u zavisnom tj. javnom sektoru i time cini sebi "medvedju" uslugu koja ce se vratiti kao bumerang.
Takodje i zaposleni u javnom sektoru moraju da shvate da povecanje njihovih zarada mora iskljucivo da zavisi od privrednog rasta,u suprotnom imacemo destabilizaciju ekonomije.

n95

pre 13 godina

Dejane Šoškiću nemas ti pojma ,bitno je da ti imas platu 550000 dinara a sirotinja nek crkne,smanji svoju platu na 60 000 pa onda pricaj ,tada ces videti da nisi u pravu ,debilisto

peric

pre 13 godina

Prilazem jednu diletantsku racunicu koja pokazuje koliko korupcija pridonosi nasem siromastvu a koliko slaba proizvodnja i produktinost.
Po svim procenama korupcija kosta zemlju 1.5 milijardi eura. Ako bi neka fantasticna vlada gde bi sedeli svi posteni i svi sposobni uspela to da smanji za 1 mld. eura, vidite koliko ce da se popravi nas standard.
1mld.e / 4.5 mil primalaca dohodka ( zmog malih porodica i velikog broja penzionera ova cifra je ogromna ) = 222.2 eura godisnje. Iliti 18 evra mesecno. Sto znaci da bi po sadasnm porezu vasa plata bila veca nekih 9.5 eura mesecno. Ostatak ide drzavi koja bi to koristila za svoje svrhe ( sto je vrlo dobro ako drzava radi kako treba ). Da li ce tih 9.5 evra mesecno da ucini da dostignemo potrosacku korpu od 800 eura mesecno. Nece.... Naravno da korupciju treba smanjiti i zatrti i birokratiju koja nam pije krv i unistava zivot. Ali glavni problem nije u tome vec u tome sto mi malo radimo i malo proizvodimo, narocito robe/usluga sa vecom dodatom vrednoscu.

Srba Filipovic

pre 13 godina

Dokle vise da spustate primanja narodu!? Sta vi u stvari hocete,da svi pocrkamo od gladi i stresa. Verovatno vam je to u glavi,kad ste u stanju ovako siromasnom narodu da kazete da ima previsoke plate.

kirijakos

pre 13 godina

Ne znam iz kojih razloga B92 mi u poslednje vreme ne propusta komentare,iako su moji stavovi proEvropski!
Uglavnom,ja sam se toliko istrosio zbog par dolazaka u Srbiju ove godine,da to ne pamtim..pa vi ste skuplji od Slovenije za 5%!!!Kako,ne znam!JA savetujem taj narod tu,ili da ih pomlate sve,i opoziciju i poziciju,jer znam kakvi su,ziveo sam tu neko vreme,ili da cute i da trpe,jer sam 100%no uveren da ce i sledeci biti isti,a vi ste sa takvom politickom elitom,tako reci...vi ste sa njima UTOPIJA,Zanzibar..Ja vam se divim ljudi zaista.Zelim vam sto bolji zivot i to sto pre!SVIMA VAMA!

KENGUR

pre 13 godina

"Šoškić: Trošimo previše na plate", pa kako ga nije sramota ovo da izjavi, kako nije rekao narodu istinu da se trosi previse na KRADJE U JAVNIM PREDUZECIMA.

u velikom smo sosu

pre 13 godina

"Bez ozbiljne reindustrijalizacije i rasta izvoza i proizvodnje razmenjivih dobara, ne možemo govoriti o privrednom ozdravljenju zemlje"
I sta vi radite po tom pitanju?

Mnogo trosimo, mnogo trosimo, mnogo trosimo, mnogo trosimo, mnogo ser....

pre 13 godina

Trosite kad vas previse i ima u drzavnoj administraciji. Ne moram ni da citam tekst, i onako ce mi pripasti muka od istih izjava vec godinama, a sa uvek istimodgovorom. Sve je prosto i jednostavo, a zakomplikovano do bola. To ti je nasa zemlja i njeno "pametno" rukovodstvo!

bandere cekaju

pre 13 godina

Da, treba mu plata od 150 eura, a i to bi bilo mnogo. Ako treba da se vrednuju rezultati necijeg rada onda je to i previse. Inace, sto niko ne spominje da su juce u hrvatskoj bili ,,prosvjedi``. Oni lepi - mala plata, dole vlada, go>na jedna i sl. Sve je blize i blize. He,he.

nena

pre 13 godina

TROSIMO PREVISE ZA PLATE---upravu ste gosodine Soskicu,sto ne stavite prst na celo ne samo vi vec cela skupstina pa kazete,ajd nama da smanjimo 30% a te pare da rasporedimo gladnom narodu.Ljudi shvatite da je narod GLADAN,GLADAN j... se vama za narod,odes u penziju sa 10 hilj. zavrsis fakultet,magistriras i predajes djacima za 30 hilj. Danas se najvise isplati bez skole da se nabijes u neku stranku,da uzivas ko lebara,niste dobri docice jos gori od vas,a pametna,skolovana omladina vam ode preko granice,a ubrzo cete i vi.

Nebojsa

pre 13 godina

Najbolje je da imamo kasirku sa primanjima od 150 evra na poziciji guvernera kako bi "ustedeli".

Covek je visoko obrazovan i deo je tog malog tehnickog kadra koji nam je jos ostao. Jedan je od retkih sposobnih ljudi na poziciji trenutno a NBS je jos i jedina ozbiljna institucija. Rade svoj posao odlicno i odgovorno, samo zbog toga se jos nije desio sunovrat.

Pokusao je da kaze da drzavnom sektoru treba ulaz jer ima previse rashoda. Ekonomija nije odrziva ako ne postoji odredjeni nivo investicije jer onda nema proizvodnje a bez toga nema ni rasta. Nema dovoljno zaposlenih da podnese teret penzija a produktivnost na dnu.

Ono sto ljudi ne razumeju to je da nije funkcija centralne banke ni u jednoj zemlji da se bavi razvojem. Razvoj je produkt strateskog plana i fiskalne politike. Srbija niti ima kakav plan a ocigledno je da nema ni fiskalnu politiku.

Za kraj, realno mala mu je plata u odnosu na odgovornost, kolicinu posla i svakodnevne kritike koje prima od polu pismenih gradjana i raznorazniih partijskih stampi. Ja nebi radio njegov posao ni za milion dinara... sta god da uradis ne valja a zlobnici i pacenici su odmah tu na svakom koraku da ti zavire u primanja i zavide sto je u principu poprilicno u skladu sa drzavom... JADNO i tuzno...
(rothbard, 22. februar 2011 21:49)

Njegov posao je izmedju ostalog kontrola inflacije.Rezultati su vidljivi.Pitanje za sve ljubitelje sadasnjeg i bivseg guvernera kolika bi to inflacija trebala da bude pa da kazete da su nesposobni za posao od 500000 dinara.Ako je toliko obrazovan i pametan onda je mogao da prilikom preuzimanja NBS procita zakon o istoj(izmedju ostalog kontrola cena)i kaze ovo je za mene neostvarivo i neprihvatam posao.A sto se tice kasirke od 150evra pa da verovatno bi ona bolje radila posao jer na pocetku ove godine taj isti obrazovani guverner je tvrdio da ce se projektovana(jos jedan deo posla guvernera)inflacija za ovu godinu nalaziti na 4.5%+-1.5% sto su sve kasirke(nestranacke)u ovoj neobrazovanoj Srbiji znale da je neostvarivo.Da,kasirka bi radila bolji posao od nasih guvernera prosto zato sto ne bi bila u stanju da napravi vecu stetu od sadasnje(zaduzivanje) "USTEDA" bi bila ogromna.

Goran 1

pre 13 godina

Maknite nam ljudi ove 'experte' pobise nas sa njihovim 'znanjem',za koja 'znanja'evo ovaj npr.guverner inkasira mesecno oko 6 000 evra samo platu,ni kriv ni duzan, jedino sto je clan DS,pa mislim da prvo njegovu platu treba skresati na max.500 evra, s tim da ako obezbedi da nemamo inflaciju te ako ojaca kurs dinara,treba ga castiti,dakle po rezultatu,ovako,on nama prosipa 'znanje'koje inace nigde ne bi mogao da prosipa jer bi ga provalili da nema nikakvih rezultata,da ne zna, a plata straobalna i nicim zasluzena !
Drugi je primer naociti SPS kadar Bajatovic-plata 10.000 evra i to samo plata,a J.P. gde je on partijski direktor moze da radi bez problema cak i kada ne bi bilo direktora,verovali ili ne,pa prema tim nihovim platama su poslanici pravi crkveni misevi sa oko 1500 evra mesecno !
Samo pogledajte vest sa sajta da komsije imaju platu 740 evra,da CG ima 550 evra,Makedonija 350,R.Srpska 420 evra,i nijedna od ovih drzava nema inflaciju godinama vec,pa jel' ta kriza zaobisla sve osim nas,ko to nas vodi i ko je toliki 'expert'da odgovori na ove suve podatke,a radi se o zemljama koje su neke onomad izasle iz rata i koje imaju otprilike istu privredu kao i mi !?
Predsednik VLade je spavac gori cak i od Kostunice,a ovaj guverner je etalon za neznanje,on kaze da ako se povecaju plate i penzije bice inflacije,pa zasto onda imamo najvecu inflaciju u EU 3 godine a plate su zamrznute,jel'zna on odgovor na to pitanje,a ako zna onda nije odgovor u platama javnog sektora!

Aleksandar

pre 13 godina

Gradjani previse trose na njih, da bi se oni zafrkavali sa ovom drzavom i narodom kao da su igracke. Kako bi vam zapalio one portrete....

MILAN

pre 13 godina

Kako te nije sramota da ti pricas o tome kad je tvoja plata i tebi slicim po 400.000 a moja je 24.000 .Rovove da kopas po ceo dan pa neni toliko zaradio.Smanjite sebi pa bilo bi za sve.PROBAJ

Profa

pre 13 godina

Profesore Soskicu,

Zasto lepo niste otisli da predajete na Harvard kad su vas lepo zvali, nego ste ostali ovde da se zamlacujete sa lenjim, jedva obrazovanim i uvek nezadovoljnim Srbima? Pa oni ni ne razumeju o cemu vi pricate... Da su vas ranije slusali dovde ne bi ni dosli... Izvinjavam se svim ostalim koji su s razlogom nezadovoljni ( pogotovo jug Srbije ). Beograde ti imas sve, samo su ti stanovnici suvise lenji i naviknuti da sve dobiju na gotovo....

sosa

pre 13 godina

bas me briga sto su da ponavljam vec izneto
smanjite svoje plate lenstine jedne
smanjite ih dobrano jer ni mrvu od toga ne zaradite nego otimate pa ce jos kako biti za one koji rade

Zvanicni srednji prst evra

pre 13 godina

Po cenjenom guverneru Sosku Mrsoljku,najbolje bi bilo ukinuti plate i vratiti se par milenijuma unazad i uvesti rodovsku zajednicu sa robno-robnom razmenom.Po tom rezonu,nema Vlade i ostalih patrljaka.Besplatno drustvo.Ali dosetljivi su ovi.Izmislili bi oni ministarstva: za izbor pecine,koplja za lov,krzna za genitalije,za paljenje vatre...I opet bi ih bilo 27.A mozda i vise,natalitet je bio znatno veci,i gde ces onda bez ministarstva za med i mleko.Dece radi.

Aleksandar Arsovic

pre 13 godina

Kada rasteretiš plate radnika davanja, urediš zakon o PDV prema evropskim normama itd. moći ćeš da pričaš o tome kolika je plata,dotle ovo predstavlja zaglupljivanje,
S poštovanjem

Polako ce se uvesti red prezahtevnom narodu

pre 13 godina

Pa smanjite nam plate. Ja sam poceo da stavljam poklopce na serpe kada kuvam i zadihtovao prozore. Ljudi mora da se stedi.

Deki

pre 13 godina

Ok, Soskic je dao tacnu dijagnozu medjutim da li je recept za poboljsanje situacije ispravan?
Sta Srbija moze da izvozi? Zasto bi strani investitor pravio proizvodnju u Srbiji, a ne recimo Kini?
Od 5. oktobra je proslo 10+ godina. U Srbiju su dosli oni koji su tu nasli i trziste.
Srbija moze bolje da se organizuje i da se u njoj zivi bolje ali da postane industrijski lider to nije realno. Kako stati uz rame sa onima koji imaju znanje, novac i tehnologiju, biti konkurentan?

rothbard

pre 13 godina

Najbolje je da imamo kasirku sa primanjima od 150 evra na poziciji guvernera kako bi "ustedeli".

Covek je visoko obrazovan i deo je tog malog tehnickog kadra koji nam je jos ostao. Jedan je od retkih sposobnih ljudi na poziciji trenutno a NBS je jos i jedina ozbiljna institucija. Rade svoj posao odlicno i odgovorno, samo zbog toga se jos nije desio sunovrat.

Pokusao je da kaze da drzavnom sektoru treba ulaz jer ima previse rashoda. Ekonomija nije odrziva ako ne postoji odredjeni nivo investicije jer onda nema proizvodnje a bez toga nema ni rasta. Nema dovoljno zaposlenih da podnese teret penzija a produktivnost na dnu.

Ono sto ljudi ne razumeju to je da nije funkcija centralne banke ni u jednoj zemlji da se bavi razvojem. Razvoj je produkt strateskog plana i fiskalne politike. Srbija niti ima kakav plan a ocigledno je da nema ni fiskalnu politiku.

Za kraj, realno mala mu je plata u odnosu na odgovornost, kolicinu posla i svakodnevne kritike koje prima od polu pismenih gradjana i raznorazniih partijskih stampi. Ja nebi radio njegov posao ni za milion dinara... sta god da uradis ne valja a zlobnici i pacenici su odmah tu na svakom koraku da ti zavire u primanja i zavide sto je u principu poprilicno u skladu sa drzavom... JADNO i tuzno...

miljan

pre 13 godina

Zamolio bih nekoga , ko je to u mogucnosti, da omoguci guverneru da dva meseca spoji sa prosecnom platom, pa ako prezivi moze da nastavi sa poslom.

proka

pre 13 godina

Jedino resenje je da ne primamo plate,koliko vidim ! Ili da se smanje rasponi!A? Ili da pocnete da radite posao za koji primate platu?

casovnicar

pre 13 godina

I guverner izasao s istom pricom kao da mi to ne znamo, a na drugoj strani ne rade nista po pitanju toga, samo narodu mazu oci. Gde se samo dogovaraju da mi je znati :)

s.nikolic

pre 13 godina

kako bre kolege komentatori ne vidoste podatak da nam je privreda na nivou CETRDESET PROCENATA davne neme 1989 godine !!! NAMA NEMA SPASA , mozda za 30 godine ! videcemo !

Dusan

pre 13 godina

Guverner je potpuno u pravu! Hajde podjite od sebe, smanjite sami sebi plate, manje automobila i sofera, telohranitelja i reprezentacija, sumnivih dilova i korupcije, manji budzetski aparat i primerom pokazite kako se to radi pa nam onda objasnjavaj - ja cu te rado slusati!!

DZoniKG

pre 13 godina

GDP trenutno je ispod 50% onog iz 1989 a industrijska proizvodnja jeste na 40% od 1989 ali je u isto vreme i 5 PUTA (500%) manja u odnosu na svetsku tad jer svet od 1989 nije stajao u mestu,tako i udeo Srbije u svetskom GDP-u je pao sa 0.377% 1989 na samo 0.1% iliti 3.7 PUTA manji..udeo SFRJ je bio 1.1%.
Zanimljivo je da su svi normalni pricali da bez proizvodnje nema standarda a da su bas oni 10 godina vodili skroz suprotnu politiku zvanu zatvaraj svaku proizvodnju a sad kao dobili naknadnu pamet kad su ukapirali da politika zaduzi se, prodaj ,ukradi ne moze da traje 1000 godina.

Stefan Dilberovic

pre 13 godina

Gospodin bi trebao da krene od svoje polu milionske plate, pa da onda prica o ostalim platama. Svi politicari bi trebali da smanje plate na trenutno prosecnu u Srbiji, pa da vide kako se zivi.

lep je Beograd,jel da?

pre 13 godina

Ma jok, on je potrosio sve pare na privredni razvoj, projekte, cudam...
Pa na odrzavanje kursa, kako bi bili lideri regiona......
Pa je dosla i americka Hillary Diane Rodham Clinton kako bi potvrdila ono sto prica vlada.I nismo jedini i hrvatima je rekla identicnu recenicu"Vi ste lider regiona".A narod Yugoslavije tupav pa nece da razume da je lider,vec mora svakom po na osob da podvlaci,a nema pojma da je ona generalno nebitna i za privredu i ekonomiju srbije.Za lopove, korupciju i banke za njih je merodavna,posto nam dolaze neke cudne investicije sa tog kontineta.
Na primer Blazze,lepa turisticka destinacija,stara civilizacija Maja i predivni koralni grebeni ima li jos cega sa sam zaboravila?
Naravno za tu investiciju se pobrinuo nas vice premijer iz senke Miskovic.
I mi kao narod jos nezahvalni,koliko ste nas ogoleli ove godine ima 17 jos rebalansa budzeta da radite,jer narod vise nema od cega da vam placa.Sve vam je dao sto ste imali, ali crnogorsko-bosanski klan nas je zaseo, pa neznaju da idu svojim kucama natrag.

Nikola

pre 13 godina

Šoškić je ukazao da su plate u Srbiji niske, ali da je naša proizvodnja toliko niska...
Meni nesto nije jasno, a voleo bih da mi neko objasni?
Kako je moguce da drzava koja i onako uzima silne kredite, ne moze da uzme kredit i napravi fabriku za proizvodnju-cega god???

Branislava

pre 13 godina

Nema problema, mislim da bi svi trebalo da se slozimo da nam plate ostanu iste, ali pod uslovom da kompletan drzavni vrh, sve sa agencijama koje su stvorili, narednih godinu dana zivi od prosecne plate u Srbiji. Slazem se sa tim da oni imaju tolike plate zato sto im je odgovornost veca, ali ovde postoji mali problem, kada je iko od njih radom opravdao toliku platu, i kada je iko od njih prihvatio odgovornost za bilo sta i snosio posledice?

Nostradurus

pre 13 godina

Bilo bi dobro da znate da u sustavu baziranom na kreditu, dizanje plata vodi u sve veći dug. Pogrešna monetarna politika te bankarstvo djelomične rezerve rade ekonomsko ropstvo u državi. Pročitajte članke počevši od sites.google.com/site/financijskisustav/od-problema-do-rjesenja i shvatiti ćete da je prihvaćanje centralnog bankarstva prihvaćanje ekonomske okupacije. Srbija se nepotrebno zadužuje u devizama za novac u unutrašnjem prometu. A isto tako je i nepotrebno radila rasprodaju državne imovine. Svakome je jasno da takva politika raspikuće neće dobro završiti.

milorad potic

pre 13 godina

nije ispravna guvernerova postavka da se moze trositi samo oniloko koliko se stvara. imajuci u vidu da srbija ima stalni deficit u bilansu roba i usluga sa inostranstvom ( na engleskom: balance of goods and nonfactor servicies), zemlja permanentno trosi vise nego sto stvara navedena dobra, tj. robe i usluge.pozitivno je to sto se navedeni deficit tokom poslednjih godina smanjuje tako da opada razika izmedju potrosene i proizvedene mase roba i usluga Srbije.

Policman

pre 13 godina

Eto sad zbog prosvetara ostade policija u srednjem veku sa snovima o tom famoznom ugovoru koji samo ne postoji jos u Albaniji. Njima u prosveti i zdravstvu svake dve godine ispunjavaju uslove a nama nikada. To je klasicna nepravda! Da su se malo strpeli da nama povecaju pa onda da vrse pritisak. A mom detetu su prosvetari uzeli hranu iz usta. Sad ja moram i dalje da radim neplacene nocne smene da bih platio racune i kiriju a moja deca ce da jedu meso dogodine kad potpisu taj posebni kolektivni ugovor. Ali sta ima veze pa slonovi kao i zirafe jedu samo lisce i travu pa su ogromni. To ja mojoj deci govorim za trpezom. A sada udarajte u lonce i pricajte o strucnim spremama do mile volje. Para nema i gotova prica. Vidimo se pred skupstinom kao u dobra stara vremena.

Tomislav Čotrić

pre 13 godina

OK, javna potrošnja je najveći problem. Šta je državna uprava uradila da smanji potrošnju? Znate li iko kolike su subvencije javnim preduzećima. U Loznici je npr. toplana ove godine dobila preko 400.000 evra. Tako je bilo i prethodnih godina, tako će biti i narednih. Da li mislite da neki direktor ima manju platu zato što nije sposoban da vodi preduzeće. Naravno da ne, JER SE U ZEMLJI SRBIJI PLAĆA PO DIPLOMI NA UVID I PO FUNKCIJI - NE VREDNUJE SE RAD I REZULTATI RADA. U Srbiji se plaća i minuli rad, kategorija koja ne postoji nigde u Evropi. U SRBIJI NI PO DIPLOMI NEMAJU ISTE PLATE U DRŽAVNOM SEKTORU SVE ZAVISI OD TOGA GDE RADIŠ. Penzije su u rasponu 1:20, ako ne i više. A zamislite kolika bi ušteda bila kad bi penzionerima koji su radili u državnom sektoru (iz bužeta su im uplaćivani doprinosi) odredili maksimalnu penziju u visini prosečne plate...

Dusan Silni

pre 13 godina

Da,ja mislio na penzije.Gospodine Šoškiću nisam nigde pročitao da se i jedan zdrav službenik stranačke države ubio,skočio sa balkona,krova ili mosta,umro gladujući.Voleo bih da saznam ako iko poseduje takvu informaci ju. Zaključak ti je na mestu,javni sektor će progutati sam sebe a narod i građane srbije još dublje pritiskati u živo blato.

Realan

pre 13 godina

Da li ste vi ljudi ovde nepismeni ili zlonamerni? Verovatno i jedno i drugo...Covek je rekao da je protiv povecanja plata u "javnom" sektoru, sto bi se kasnije reflektovalo i na privatni...Kakve crne kasirke sa 150 evra i bakraci? Prvo procitajte detaljno pa komentarisite ili to radite samo da bi nesto rekli, makar i glupost!

Siniša

pre 13 godina

"To zaduživanje, rekao je on, u ovom trenutku bi stvorilo uslove za dodatnu potrošnju, ali se mora biti svestan da se dug mora vraćati i ono će izazvati manju potrošnju u tom trenutku."
Objasnite mi da li bi potrošnja bila veća ili manja, ili je bitno da li se radi o "u ovom trenutku" odnosno "u tom trenutku"??
Ko li te postavi nepismenog umesto Jelašića...

Messi(ah)

pre 13 godina

Konačno čovek koji zna šta radi, ne priča populistički i postpeno dolazi do rezultata. Jedino me brine da li će opstati u ovom svetu licemerja i mediokriteta...

Milos

pre 13 godina

Posmatrano iz nekog neutralnog ugla, ovaj covek je sve tacno rekao. Druga stvar je sto ima brdo korumpiranih politicara koji nas usporavaju.. I dajte ljudi nemojte lupati gluposti jer koliko vidim pojedinci se raspituju za platu guvernera!? Pa plata guvernera mora da je visoka, ne kapiram zasto bi neko radio toliko odgovoran posao za bednu platu? Njegov posao je sasvim sigurno odgovorniji od mog i posla ostalih ljudi koji komentarisu jedno 10 puta. Samo uvek ima onih koji kritikuju cak i kada se nesto dobro uradi, a nikada ne gledaju u svoje dvoriste.

tiberius

pre 13 godina

Kada bi se organizvalo takmicenje za najiritantnijeg politicara Srbije, g. Soskic bi zauzeo pocasno drugo mesto odmah posle Milosavljevica.

Milan Nis

pre 13 godina

A kolika je tvoja plata gospodine?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (jovan, 22. februar 2011 15:35)

550.000 ZA SADA DINARA !!!
I on ce nekome da deli lekcije,sram ga bilo!

Rodjak

pre 13 godina

Rođače moj, povećaš penzionerima sa jedne strane, ali im zato odmah uzmeš sa druge strane (npr. preko cene struje), pa tako ti isto dodje. Ne znam ko moze da poveruje u to da sto ce pezija da se poveca za cca 5% uticati na inflaciju. :) Mnogo ste smešni.

voja

pre 13 godina

Šoškiću, mnogo si nezavistan?!
SVE RADIŠ PO NALOGU "ŽUTIH".
Po tebi, nama je puno i ovo što primamo, a to je za 45% manje nego pre tri godine?!
Para ima, bez da se ulazi u deficit, SAMO IH TREBA PRERASPODELITI!!!

Sava Drugi

pre 13 godina

To što je guverner rekao, mogao je da nam kaže i bilo koji asistenet sa Ekonomskog fakulteta.

Dobar guverner bi rekao, dajem milion evra svakom ko može da od njega da ravi dva - ali efektivno izvozom, a ne presipanjem iz šupljeg u prazno.

Tine

pre 13 godina

Na čije plate trošimo previše gosn. Šoškiću ?
Na ove od Kasirki, što imaju 150 evra mesečno ?
Ili na vas, njih, na hiljade političkih funkcija koji imaju plate po 20 puta više od prosečne?

шоле

pre 13 godina

А ЈА МИСЛИО ДА ПРЕВИШЕ ТРОШИМ НА ХРАНУ ЈЕР КУПИМ ДЕЦИ СВАКИ ДАН ХЛЕБ И МЛЕКО. ПА ШТА ДА СЕ РАДИ, НЕЋЕМО ЈЕСТИ, САМО СЕ БОЈИМ ДА НЕ ПРОЂЕМ КО ЦИГИН МАГАРАЦ У ОНОМ ВИЦУ КАД ТАМАН ГА НАУЧИО ДА НЕЈЕДЕ А ОН ЦРКО. УСПУТ ДА ПИТАМ, ГДЕ НАЛАЗИТЕ ОВЕ ********

mile

pre 13 godina

Na primer plata guvernera je oko 500 000 dinara, tu treba dodati i profesorsku platu, sto je zajedno oko 600 000 dinara. Taj covek prica da se trosi mnogo na plate. Za razliku od arapa, srbi su ocigledno veoma trpeljiv narod i narod bez ponosa, bez buducnosti.

citam izmedju redova

pre 13 godina

"Šoškić: Trošimo previše na plate" pa zato aj otpustite sve one koji su se posteno zaposlili i ostavite sam one koje ste vi i vama slicni doveli na te pozicije pa cete umati znacajne ustede. . .

igi

pre 13 godina

covek je sve tacno rekao, jedino mu zameram sto nije imao hrabrosti da kaze kako povecati bdp: smanjenjem korupcije...

a za one koji kazu da mu je visoka plata, pa normalno, covek je lepo ucio kada je trebalo da se uci, radio kada je trebalo da se radi, sada je strucnjak i jedan od najmladjih profesora na ekonomskom, zar treba da ima 30.000 kao prosecan srbin (koji, usput, jedva da ima 3 razreda srednje)? prosecan menadzer srednjeg nivoa u stranoj korporaciji u bg-u ima oko 150.000+bonusi, a ovaj covek je guverner sa neuporedivo vecom odgovornoscu... da razumem da je neki duduk koji je dosao sa zavrsenim megatrendom iskljucivo po stranackom kljucu, ali covek je zaista strucnjak, treba za takvu poziciju dati tolike pare...

paun

pre 13 godina

Pa kolika je tvoja plata manekenu, sve sami manekeni u ovoj banana republici. Ti da mi pricas o platama. pocistite prvo ispred svog dvorista. Sta ceka ovaj narod.

Branko

pre 13 godina

www.nbs.rs:Званични средњи курс за дан 23.02.2011: 102.8100

Sjajan podsticaj za izvoz.

Popametan si ti Šoškiću, baš popametan.

rodja

pre 13 godina

I šta sada, kada sve to znate što ste ispričali kao guverner predlažete da Srbija mora da se dodatno zaduži?
To je za vas jedino rešenje?
Znači nema prostora po vama za smanjenje troškova u državnoj upravi pa mora kredit?
To tako vi i kod kuće kad padnu prihodi vi ne smanjujete prvo troškove nego odma u banku po kredit da sve pršti?
To ni moja baba nebi radila kad je u krizi.
Ili nema drugo rešenje, a ako nema onda smo ugasili kao država.

DABEC

pre 13 godina

Ukupan dug SFRJ do njenog raspada preracunat u eur je iznosio 20-22 miliona,(trenutni dug srbije).Sve sto je izgradjeno do njenog raspada(industrija,poljoprivreda,infrastrukutra.... se sada samo odrzava ili troši(krade)ili vise ni ne postoji.Po ovim pokazateljima kako kaze gospodin mi smo negde na tom nivou ????????Da,ali na nivou duga SFRJ
Pola drzave ocigleno ni ne zna da smo se raspali pre 20g,jer troši koliko je SFRJ zaradjivala.Neverovatna činjeca je da kada bi ponovo napravili staru drzavu ukupan dug te drzave bio oko 120 miliona eur.(skupa cena granica(gradjanskog rata) kojih ulaskom u EU vise nece ni biti,a vidim svi iz te ex drzave žive kako nikada(običan narod).Nikada mi necemo naučiti

vladimir

pre 13 godina

Sramota je da o platama prica covek koji mesecno prima oko pola miliona dinara.Normalno je da guverner ima veliku platu ali mislim da bi i sa upola manje mogao sasvim lepo da zivi.Ej pola miliona a deli lekcije.Ni srama ni obraza.

Nebojsa

pre 13 godina

Najbolje je da imamo kasirku sa primanjima od 150 evra na poziciji guvernera kako bi "ustedeli".

Covek je visoko obrazovan i deo je tog malog tehnickog kadra koji nam je jos ostao. Jedan je od retkih sposobnih ljudi na poziciji trenutno a NBS je jos i jedina ozbiljna institucija. Rade svoj posao odlicno i odgovorno, samo zbog toga se jos nije desio sunovrat.

Pokusao je da kaze da drzavnom sektoru treba ulaz jer ima previse rashoda. Ekonomija nije odrziva ako ne postoji odredjeni nivo investicije jer onda nema proizvodnje a bez toga nema ni rasta. Nema dovoljno zaposlenih da podnese teret penzija a produktivnost na dnu.

Ono sto ljudi ne razumeju to je da nije funkcija centralne banke ni u jednoj zemlji da se bavi razvojem. Razvoj je produkt strateskog plana i fiskalne politike. Srbija niti ima kakav plan a ocigledno je da nema ni fiskalnu politiku.

Za kraj, realno mala mu je plata u odnosu na odgovornost, kolicinu posla i svakodnevne kritike koje prima od polu pismenih gradjana i raznorazniih partijskih stampi. Ja nebi radio njegov posao ni za milion dinara... sta god da uradis ne valja a zlobnici i pacenici su odmah tu na svakom koraku da ti zavire u primanja i zavide sto je u principu poprilicno u skladu sa drzavom... JADNO i tuzno...
(rothbard, 22. februar 2011 21:49)

Njegov posao je izmedju ostalog kontrola inflacije.Rezultati su vidljivi.Pitanje za sve ljubitelje sadasnjeg i bivseg guvernera kolika bi to inflacija trebala da bude pa da kazete da su nesposobni za posao od 500000 dinara.Ako je toliko obrazovan i pametan onda je mogao da prilikom preuzimanja NBS procita zakon o istoj(izmedju ostalog kontrola cena)i kaze ovo je za mene neostvarivo i neprihvatam posao.A sto se tice kasirke od 150evra pa da verovatno bi ona bolje radila posao jer na pocetku ove godine taj isti obrazovani guverner je tvrdio da ce se projektovana(jos jedan deo posla guvernera)inflacija za ovu godinu nalaziti na 4.5%+-1.5% sto su sve kasirke(nestranacke)u ovoj neobrazovanoj Srbiji znale da je neostvarivo.Da,kasirka bi radila bolji posao od nasih guvernera prosto zato sto ne bi bila u stanju da napravi vecu stetu od sadasnje(zaduzivanje) "USTEDA" bi bila ogromna.

djordje

pre 13 godina

U pravu je guverner, a ima za to resenje. Treba ukinuti plate i penzije a onda svi, vlada, poslanici, direktori a onda ostali gradjani, u narodne kuhinje. grejenje struja, komujnalije dzabaka. Bolje da odmah krenemo tako, jer izgleda da nam je to buducnost i to vrlo bliska.

*Rade*

pre 13 godina

Zaista nam ništa ne vredi da iskazujemo žuč svoj u ovim komentarima.. Danima evo traje po svim temama koje se tiču rada vlade i njenih službenika. Stavimo prst na čelo irazmislimo šta dalje raditi jer će oligarhija na vlasti uništiti i narod i državu samo da bi sačuvali fotelje nesposobnim i korumpiranim političarima računajući i premijera. Šoškiću ko će da vraća kredite i u kojoj državi ćeš ti biti kad se krediti budu vraćali.

Jelena

pre 13 godina

Ne morate da povećavate izdatke za plate... samo uvedite platne razrede i raspodelite, pa će svi biti zadovoljni! Ovako čistačica u ministarstvu (sa osnovnom školom) ima istu platu kao nastavnik praktične nastave (sa višom školom). A policajac sa višom školom, veću platu od lekara opšte prakse! Gde mi to živimo?!?

Dejan

pre 13 godina

Sve ste pametno rekli i mozda to sto ste rekli neko razume! Ja samo znam da od nas i od ove drzave kako je vodite nema nista. Ocekujem od vas da u narednom periodu u opticaj pustite novcanice koje ce biti vredne. A za likove na njima neka vam posluze likova Tadica,Cvetkovica,Dragutinovicke, Dinkica... Vasa je i obaveza i raspodela vrednosti na njima! Vodite racuna o tome da kada ih izvadimo iz novcanika dali ce mo da crvenimo kao kad ove sadasnje koje ste obezvredili vadimo da nesto platimo.

Vlada

pre 13 godina

Zavisi, Soskicu. Ne mozes uopsteno govoriti uo visini plata recimo Guvernera koji zaradjuje 550 hiljada dinara i prosvetnog radnika koji zaradjuje 12-15 puta manje para. Ako je plata profesora gimnazije prevelika, sta tek reci za tvoju?

Realan

pre 13 godina

Da li ste vi ljudi ovde nepismeni ili zlonamerni? Verovatno i jedno i drugo...Covek je rekao da je protiv povecanja plata u "javnom" sektoru, sto bi se kasnije reflektovalo i na privatni...Kakve crne kasirke sa 150 evra i bakraci? Prvo procitajte detaljno pa komentarisite ili to radite samo da bi nesto rekli, makar i glupost!

rothbard

pre 13 godina

Najbolje je da imamo kasirku sa primanjima od 150 evra na poziciji guvernera kako bi "ustedeli".

Covek je visoko obrazovan i deo je tog malog tehnickog kadra koji nam je jos ostao. Jedan je od retkih sposobnih ljudi na poziciji trenutno a NBS je jos i jedina ozbiljna institucija. Rade svoj posao odlicno i odgovorno, samo zbog toga se jos nije desio sunovrat.

Pokusao je da kaze da drzavnom sektoru treba ulaz jer ima previse rashoda. Ekonomija nije odrziva ako ne postoji odredjeni nivo investicije jer onda nema proizvodnje a bez toga nema ni rasta. Nema dovoljno zaposlenih da podnese teret penzija a produktivnost na dnu.

Ono sto ljudi ne razumeju to je da nije funkcija centralne banke ni u jednoj zemlji da se bavi razvojem. Razvoj je produkt strateskog plana i fiskalne politike. Srbija niti ima kakav plan a ocigledno je da nema ni fiskalnu politiku.

Za kraj, realno mala mu je plata u odnosu na odgovornost, kolicinu posla i svakodnevne kritike koje prima od polu pismenih gradjana i raznorazniih partijskih stampi. Ja nebi radio njegov posao ni za milion dinara... sta god da uradis ne valja a zlobnici i pacenici su odmah tu na svakom koraku da ti zavire u primanja i zavide sto je u principu poprilicno u skladu sa drzavom... JADNO i tuzno...

Dositej

pre 13 godina

Privatizacija završena?

EPS, JAT, Aerodrom, PIO fond, fudbalski klubovi... To ostaje državno sa nesposobnim direktorima, subvencijama, prekomernim zapošljavanjem? Ako je zaista tako mi smo na dnu, samo je pitanje dana kada ćemo to i da priznamo.

Kao što Orvel jednom reče (parafraza) svi korisnici budžeta su ravnopravni, samo su neki ravnopravniji od drugih. Državna privreda se neguje radi postavljanja upravnih odbora i direktora partijskim i tribalnim vezama (obično se radi o ljudima koji nisu sposobni ni za jedan posao), novac se rasipa na SPC, Kosovo, huligane... Ispada da je u Srbiji sve isplativije nego pošteno raditi svoj posao.

Ako je tako, onda neka gospodin guverner i Vlada lepo podnesu ostavke i neka idu gde znaju. Problem je jedini u tome što nema ko da ih smeni, sa druge strane su potpuno isti promašeni kadrovi sa potpuno istom promašenom politikom (mislim na sve, od SNS-a do LDP-a preko radikala.

Šta mislite, da li Srbe još nešto sprečava da izađu na ulice i prekinu Tadićevu i Dačićevu tiraniju?

Nadam se da smo tokom decenija druženja sa nesvrstanima (Tunis, Libija, Egipat, Jordan, Jemen...) nešto naučili...

ronin

pre 13 godina

kaze covek mala proizvodnja, pa onda nek drzava podstakne proizvodnju umesto da je gusi i kroji povoljnosti samo za uvoznike, lako je vama da pricate o plati, smanjite politicarima plate na prosecne i eto ustede ionako nista ne rade!

Zvanicni srednji prst evra

pre 13 godina

Po cenjenom guverneru Sosku Mrsoljku,najbolje bi bilo ukinuti plate i vratiti se par milenijuma unazad i uvesti rodovsku zajednicu sa robno-robnom razmenom.Po tom rezonu,nema Vlade i ostalih patrljaka.Besplatno drustvo.Ali dosetljivi su ovi.Izmislili bi oni ministarstva: za izbor pecine,koplja za lov,krzna za genitalije,za paljenje vatre...I opet bi ih bilo 27.A mozda i vise,natalitet je bio znatno veci,i gde ces onda bez ministarstva za med i mleko.Dece radi.

Srba Filipovic

pre 13 godina

Dokle vise da spustate primanja narodu!? Sta vi u stvari hocete,da svi pocrkamo od gladi i stresa. Verovatno vam je to u glavi,kad ste u stanju ovako siromasnom narodu da kazete da ima previsoke plate.

u velikom smo sosu

pre 13 godina

"Bez ozbiljne reindustrijalizacije i rasta izvoza i proizvodnje razmenjivih dobara, ne možemo govoriti o privrednom ozdravljenju zemlje"
I sta vi radite po tom pitanju?

Jelesije zemljoradnik

pre 13 godina

G-dine Soskicu nemojte se ponasati kao zla zena koja se nasloni na ogradu pa uvek ima komentar;Vi u vladi imate toliko izmisljenih radnih mesta pa se malo time pozabavite ,a izjava Vaseg predhodnika da je NBS nezavisna i da nema nista sa drzavom je najveca glupost koju sam cuo.Pgledajte malo drzavna radna mesta,Direktor direkcije,pomocnok direktora,pomocnik pomicnika,a o savetnicima da ne pricam e tu skripi sto kazemo mi seljaci-ili to koci kola uzbrdo.

pravda

pre 13 godina

Za pocetak mozda nije lose da zaustavimo kradju,korupciju i zloupotrebe u javnim preduzecima. Tu su nam velike rezerve.Mozda i najvece.

Robinson Kruso

pre 13 godina

Profesore, ima li neko u ovoj državi još da mora da vodi računa o strategiji, razvoju, poboljšanju rezultata u razmeni sa inostranstvom, smanjenju parazitske drzave, izgradnji ambijenta privrednog, smanjiti kradju, kriminal, korupciju. Šta radi VLADA sa dinamicnim premijerom, punim energije i reformatorom! Zar inflacija nije i njena obaveza ima instrumenata više od VAS! A to da treba reindustrijalizacija to oni još ne vide. Kao ni poljoprivredu do juče (ne samo sirovinsku već i sa prerađivačkim kapacitetima), energetiku, transport tj. saobraćaj na ovoj raskrsnici itd...I kako to, ne saranjivanjem para tajkunima i lancima hipoteka koji amputiraju firmu po firmu, a ljude sutiraju na ulicu, nego davanjem sitnijih iznosa početnicima ma oni bili i sa 50 godina (imaju iskustvo, a mamlazi ih nisu nigde predvideli osim da izumru) i ovoj deci da se samozaposli.manjim firmama uz kontrolu namenske upotrebe! A zna se da malo proizvodimo, ali je narod tu nemoćan. Verujem da vaš otac nije ni nas loše naučio ekonomiju,(Tvrdio sam bolje nego neke u vladi) ali mi smo bez posla, ni našom voljom, ni krivicom!...

marko

pre 13 godina

Plate u javnom sektoru su prevelike za ovako slabu privredu kakvu danas imamo u Srbiji.Sve obuhvatna zahvatanja kojim se finansira preglomazni drzavni aparat,plate i penzije ce usloviti gusenje privrede.
Resenje je zamrznuti plate i penzije do daljnjeg i reducirati visak radne snage u celokupnom javnom sektoru,takodje reducirati i svesti na minimum sve troskove a mnoge i ukinuti.
Drzava kupuje socijalni mir tako sto zaposljava radnike u zavisnom tj. javnom sektoru i time cini sebi "medvedju" uslugu koja ce se vratiti kao bumerang.
Takodje i zaposleni u javnom sektoru moraju da shvate da povecanje njihovih zarada mora iskljucivo da zavisi od privrednog rasta,u suprotnom imacemo destabilizaciju ekonomije.

peric

pre 13 godina

Jedva cekam da dobijem sto komada -.
Drugovi i drugarice ni tu bedu sto primate niste zaradili. Nije covek u pravu, nego matematika. Znam da nije lako, ali posto smo produktivni na nviou nasih pra-pra dedova, posteno je da se naviknemo i na nijhov nacin zivota, znaci kupovati hleb i mleko, ostalo resite sa malom basticom iza zgrade, kad vec nista ne radite malo poradite malo u stakleniku. Odecu ne morate da kupujete novu, nego reciklirajte. Kao i nasi dedovi. Druga opcija je da ne cekate drzavnu crkavicu nego da NAUCITE da radite nesto sto moze da obezbedi dohodak. Na primer porubljivanje pantalona. Porubljivanje pantalona je u Bgd-u 400 din. a i Londonu 4 funte. Skoro isto. Za cetiri nogavice mozete da kupite hleb i mleko za ceo mesec. Politicari bezocno kradu to je jasno i to je druga prica. Vaznija stvar je da nam je GDP realni 5000 dolara i Albanija ce nas prestici za nekoliko meseci. To nije posledica samo losih politicara, vec nase ocajne socijano-ekonomske strukture koja je mozda najgora na svetu. U prevodu ovde niko ne zna da napravi nista sto bi nekome mogao da proda. Svi koji su to mogli ili su otisli, ili su zaboravili ili se nisu ni rodili ( nizak natalitet ), ili jednostavo nece nista da rade ( sadasnja omladina ). Manite se guvernerove plate, nego vidite kako da SAMI popravite svoj polozaj.

Messi(ah)

pre 13 godina

Konačno čovek koji zna šta radi, ne priča populistički i postpeno dolazi do rezultata. Jedino me brine da li će opstati u ovom svetu licemerja i mediokriteta...

Profa

pre 13 godina

Profesore Soskicu,

Zasto lepo niste otisli da predajete na Harvard kad su vas lepo zvali, nego ste ostali ovde da se zamlacujete sa lenjim, jedva obrazovanim i uvek nezadovoljnim Srbima? Pa oni ni ne razumeju o cemu vi pricate... Da su vas ranije slusali dovde ne bi ni dosli... Izvinjavam se svim ostalim koji su s razlogom nezadovoljni ( pogotovo jug Srbije ). Beograde ti imas sve, samo su ti stanovnici suvise lenji i naviknuti da sve dobiju na gotovo....

Srba Filipovic

pre 13 godina

Soskicu,kolika je tvoja plata i tvojih saradnika!? Sto ne kazes da su vase plate previsoke,pa ne prdlozis da ti se smanji plata,jer nije moralno u ovako siromasnoj drzavi imati tolika primanja iz Budzeta,koji se puni novcem prikupljenima od plaacenog poreza gradjana Srbije.

Nikola

pre 13 godina

Šoškić je ukazao da su plate u Srbiji niske, ali da je naša proizvodnja toliko niska...
Meni nesto nije jasno, a voleo bih da mi neko objasni?
Kako je moguce da drzava koja i onako uzima silne kredite, ne moze da uzme kredit i napravi fabriku za proizvodnju-cega god???

n95

pre 13 godina

Dejane Šoškiću nemas ti pojma ,bitno je da ti imas platu 550000 dinara a sirotinja nek crkne,smanji svoju platu na 60 000 pa onda pricaj ,tada ces videti da nisi u pravu ,debilisto

KENGUR

pre 13 godina

"Šoškić: Trošimo previše na plate", pa kako ga nije sramota ovo da izjavi, kako nije rekao narodu istinu da se trosi previse na KRADJE U JAVNIM PREDUZECIMA.

Polako ce se uvesti red prezahtevnom narodu

pre 13 godina

Pa smanjite nam plate. Ja sam poceo da stavljam poklopce na serpe kada kuvam i zadihtovao prozore. Ljudi mora da se stedi.

Dusan

pre 13 godina

Guverner je potpuno u pravu! Hajde podjite od sebe, smanjite sami sebi plate, manje automobila i sofera, telohranitelja i reprezentacija, sumnivih dilova i korupcije, manji budzetski aparat i primerom pokazite kako se to radi pa nam onda objasnjavaj - ja cu te rado slusati!!

Goran 1

pre 13 godina

Maknite nam ljudi ove 'experte' pobise nas sa njihovim 'znanjem',za koja 'znanja'evo ovaj npr.guverner inkasira mesecno oko 6 000 evra samo platu,ni kriv ni duzan, jedino sto je clan DS,pa mislim da prvo njegovu platu treba skresati na max.500 evra, s tim da ako obezbedi da nemamo inflaciju te ako ojaca kurs dinara,treba ga castiti,dakle po rezultatu,ovako,on nama prosipa 'znanje'koje inace nigde ne bi mogao da prosipa jer bi ga provalili da nema nikakvih rezultata,da ne zna, a plata straobalna i nicim zasluzena !
Drugi je primer naociti SPS kadar Bajatovic-plata 10.000 evra i to samo plata,a J.P. gde je on partijski direktor moze da radi bez problema cak i kada ne bi bilo direktora,verovali ili ne,pa prema tim nihovim platama su poslanici pravi crkveni misevi sa oko 1500 evra mesecno !
Samo pogledajte vest sa sajta da komsije imaju platu 740 evra,da CG ima 550 evra,Makedonija 350,R.Srpska 420 evra,i nijedna od ovih drzava nema inflaciju godinama vec,pa jel' ta kriza zaobisla sve osim nas,ko to nas vodi i ko je toliki 'expert'da odgovori na ove suve podatke,a radi se o zemljama koje su neke onomad izasle iz rata i koje imaju otprilike istu privredu kao i mi !?
Predsednik VLade je spavac gori cak i od Kostunice,a ovaj guverner je etalon za neznanje,on kaze da ako se povecaju plate i penzije bice inflacije,pa zasto onda imamo najvecu inflaciju u EU 3 godine a plate su zamrznute,jel'zna on odgovor na to pitanje,a ako zna onda nije odgovor u platama javnog sektora!

miljan

pre 13 godina

Zamolio bih nekoga , ko je to u mogucnosti, da omoguci guverneru da dva meseca spoji sa prosecnom platom, pa ako prezivi moze da nastavi sa poslom.

peric

pre 13 godina

Prilazem jednu diletantsku racunicu koja pokazuje koliko korupcija pridonosi nasem siromastvu a koliko slaba proizvodnja i produktinost.
Po svim procenama korupcija kosta zemlju 1.5 milijardi eura. Ako bi neka fantasticna vlada gde bi sedeli svi posteni i svi sposobni uspela to da smanji za 1 mld. eura, vidite koliko ce da se popravi nas standard.
1mld.e / 4.5 mil primalaca dohodka ( zmog malih porodica i velikog broja penzionera ova cifra je ogromna ) = 222.2 eura godisnje. Iliti 18 evra mesecno. Sto znaci da bi po sadasnm porezu vasa plata bila veca nekih 9.5 eura mesecno. Ostatak ide drzavi koja bi to koristila za svoje svrhe ( sto je vrlo dobro ako drzava radi kako treba ). Da li ce tih 9.5 evra mesecno da ucini da dostignemo potrosacku korpu od 800 eura mesecno. Nece.... Naravno da korupciju treba smanjiti i zatrti i birokratiju koja nam pije krv i unistava zivot. Ali glavni problem nije u tome vec u tome sto mi malo radimo i malo proizvodimo, narocito robe/usluga sa vecom dodatom vrednoscu.

Policman

pre 13 godina

Eto sad zbog prosvetara ostade policija u srednjem veku sa snovima o tom famoznom ugovoru koji samo ne postoji jos u Albaniji. Njima u prosveti i zdravstvu svake dve godine ispunjavaju uslove a nama nikada. To je klasicna nepravda! Da su se malo strpeli da nama povecaju pa onda da vrse pritisak. A mom detetu su prosvetari uzeli hranu iz usta. Sad ja moram i dalje da radim neplacene nocne smene da bih platio racune i kiriju a moja deca ce da jedu meso dogodine kad potpisu taj posebni kolektivni ugovor. Ali sta ima veze pa slonovi kao i zirafe jedu samo lisce i travu pa su ogromni. To ja mojoj deci govorim za trpezom. A sada udarajte u lonce i pricajte o strucnim spremama do mile volje. Para nema i gotova prica. Vidimo se pred skupstinom kao u dobra stara vremena.

MILAN

pre 13 godina

Kako te nije sramota da ti pricas o tome kad je tvoja plata i tebi slicim po 400.000 a moja je 24.000 .Rovove da kopas po ceo dan pa neni toliko zaradio.Smanjite sebi pa bilo bi za sve.PROBAJ

Deki

pre 13 godina

Ok, Soskic je dao tacnu dijagnozu medjutim da li je recept za poboljsanje situacije ispravan?
Sta Srbija moze da izvozi? Zasto bi strani investitor pravio proizvodnju u Srbiji, a ne recimo Kini?
Od 5. oktobra je proslo 10+ godina. U Srbiju su dosli oni koji su tu nasli i trziste.
Srbija moze bolje da se organizuje i da se u njoj zivi bolje ali da postane industrijski lider to nije realno. Kako stati uz rame sa onima koji imaju znanje, novac i tehnologiju, biti konkurentan?

DZoniKG

pre 13 godina

GDP trenutno je ispod 50% onog iz 1989 a industrijska proizvodnja jeste na 40% od 1989 ali je u isto vreme i 5 PUTA (500%) manja u odnosu na svetsku tad jer svet od 1989 nije stajao u mestu,tako i udeo Srbije u svetskom GDP-u je pao sa 0.377% 1989 na samo 0.1% iliti 3.7 PUTA manji..udeo SFRJ je bio 1.1%.
Zanimljivo je da su svi normalni pricali da bez proizvodnje nema standarda a da su bas oni 10 godina vodili skroz suprotnu politiku zvanu zatvaraj svaku proizvodnju a sad kao dobili naknadnu pamet kad su ukapirali da politika zaduzi se, prodaj ,ukradi ne moze da traje 1000 godina.

proka

pre 13 godina

Jedino resenje je da ne primamo plate,koliko vidim ! Ili da se smanje rasponi!A? Ili da pocnete da radite posao za koji primate platu?

Nostradurus

pre 13 godina

Bilo bi dobro da znate da u sustavu baziranom na kreditu, dizanje plata vodi u sve veći dug. Pogrešna monetarna politika te bankarstvo djelomične rezerve rade ekonomsko ropstvo u državi. Pročitajte članke počevši od sites.google.com/site/financijskisustav/od-problema-do-rjesenja i shvatiti ćete da je prihvaćanje centralnog bankarstva prihvaćanje ekonomske okupacije. Srbija se nepotrebno zadužuje u devizama za novac u unutrašnjem prometu. A isto tako je i nepotrebno radila rasprodaju državne imovine. Svakome je jasno da takva politika raspikuće neće dobro završiti.

Stefan Dilberovic

pre 13 godina

Gospodin bi trebao da krene od svoje polu milionske plate, pa da onda prica o ostalim platama. Svi politicari bi trebali da smanje plate na trenutno prosecnu u Srbiji, pa da vide kako se zivi.

s.nikolic

pre 13 godina

kako bre kolege komentatori ne vidoste podatak da nam je privreda na nivou CETRDESET PROCENATA davne neme 1989 godine !!! NAMA NEMA SPASA , mozda za 30 godine ! videcemo !

Siniša

pre 13 godina

"To zaduživanje, rekao je on, u ovom trenutku bi stvorilo uslove za dodatnu potrošnju, ali se mora biti svestan da se dug mora vraćati i ono će izazvati manju potrošnju u tom trenutku."
Objasnite mi da li bi potrošnja bila veća ili manja, ili je bitno da li se radi o "u ovom trenutku" odnosno "u tom trenutku"??
Ko li te postavi nepismenog umesto Jelašića...

milorad potic

pre 13 godina

nije ispravna guvernerova postavka da se moze trositi samo oniloko koliko se stvara. imajuci u vidu da srbija ima stalni deficit u bilansu roba i usluga sa inostranstvom ( na engleskom: balance of goods and nonfactor servicies), zemlja permanentno trosi vise nego sto stvara navedena dobra, tj. robe i usluge.pozitivno je to sto se navedeni deficit tokom poslednjih godina smanjuje tako da opada razika izmedju potrosene i proizvedene mase roba i usluga Srbije.

sosa

pre 13 godina

bas me briga sto su da ponavljam vec izneto
smanjite svoje plate lenstine jedne
smanjite ih dobrano jer ni mrvu od toga ne zaradite nego otimate pa ce jos kako biti za one koji rade

casovnicar

pre 13 godina

I guverner izasao s istom pricom kao da mi to ne znamo, a na drugoj strani ne rade nista po pitanju toga, samo narodu mazu oci. Gde se samo dogovaraju da mi je znati :)

Aleksandar

pre 13 godina

Gradjani previse trose na njih, da bi se oni zafrkavali sa ovom drzavom i narodom kao da su igracke. Kako bi vam zapalio one portrete....

nena

pre 13 godina

TROSIMO PREVISE ZA PLATE---upravu ste gosodine Soskicu,sto ne stavite prst na celo ne samo vi vec cela skupstina pa kazete,ajd nama da smanjimo 30% a te pare da rasporedimo gladnom narodu.Ljudi shvatite da je narod GLADAN,GLADAN j... se vama za narod,odes u penziju sa 10 hilj. zavrsis fakultet,magistriras i predajes djacima za 30 hilj. Danas se najvise isplati bez skole da se nabijes u neku stranku,da uzivas ko lebara,niste dobri docice jos gori od vas,a pametna,skolovana omladina vam ode preko granice,a ubrzo cete i vi.

Aleksandar Arsovic

pre 13 godina

Kada rasteretiš plate radnika davanja, urediš zakon o PDV prema evropskim normama itd. moći ćeš da pričaš o tome kolika je plata,dotle ovo predstavlja zaglupljivanje,
S poštovanjem

Posmatrac

pre 13 godina

Korupcija, lopovluk , totalna nesposobnost i beskrupuloznost vas politicara je unistila ovu drzavu i ovaj narod. I za sve to primate ogromne plate!
Kako vas nije sramota? Kako se ne plasite buducnosti?

lep je Beograd,jel da?

pre 13 godina

Ma jok, on je potrosio sve pare na privredni razvoj, projekte, cudam...
Pa na odrzavanje kursa, kako bi bili lideri regiona......
Pa je dosla i americka Hillary Diane Rodham Clinton kako bi potvrdila ono sto prica vlada.I nismo jedini i hrvatima je rekla identicnu recenicu"Vi ste lider regiona".A narod Yugoslavije tupav pa nece da razume da je lider,vec mora svakom po na osob da podvlaci,a nema pojma da je ona generalno nebitna i za privredu i ekonomiju srbije.Za lopove, korupciju i banke za njih je merodavna,posto nam dolaze neke cudne investicije sa tog kontineta.
Na primer Blazze,lepa turisticka destinacija,stara civilizacija Maja i predivni koralni grebeni ima li jos cega sa sam zaboravila?
Naravno za tu investiciju se pobrinuo nas vice premijer iz senke Miskovic.
I mi kao narod jos nezahvalni,koliko ste nas ogoleli ove godine ima 17 jos rebalansa budzeta da radite,jer narod vise nema od cega da vam placa.Sve vam je dao sto ste imali, ali crnogorsko-bosanski klan nas je zaseo, pa neznaju da idu svojim kucama natrag.

Mnogo trosimo, mnogo trosimo, mnogo trosimo, mnogo trosimo, mnogo ser....

pre 13 godina

Trosite kad vas previse i ima u drzavnoj administraciji. Ne moram ni da citam tekst, i onako ce mi pripasti muka od istih izjava vec godinama, a sa uvek istimodgovorom. Sve je prosto i jednostavo, a zakomplikovano do bola. To ti je nasa zemlja i njeno "pametno" rukovodstvo!

kirijakos

pre 13 godina

Ne znam iz kojih razloga B92 mi u poslednje vreme ne propusta komentare,iako su moji stavovi proEvropski!
Uglavnom,ja sam se toliko istrosio zbog par dolazaka u Srbiju ove godine,da to ne pamtim..pa vi ste skuplji od Slovenije za 5%!!!Kako,ne znam!JA savetujem taj narod tu,ili da ih pomlate sve,i opoziciju i poziciju,jer znam kakvi su,ziveo sam tu neko vreme,ili da cute i da trpe,jer sam 100%no uveren da ce i sledeci biti isti,a vi ste sa takvom politickom elitom,tako reci...vi ste sa njima UTOPIJA,Zanzibar..Ja vam se divim ljudi zaista.Zelim vam sto bolji zivot i to sto pre!SVIMA VAMA!

bandere cekaju

pre 13 godina

Da, treba mu plata od 150 eura, a i to bi bilo mnogo. Ako treba da se vrednuju rezultati necijeg rada onda je to i previse. Inace, sto niko ne spominje da su juce u hrvatskoj bili ,,prosvjedi``. Oni lepi - mala plata, dole vlada, go>na jedna i sl. Sve je blize i blize. He,he.

Tomislav Čotrić

pre 13 godina

OK, javna potrošnja je najveći problem. Šta je državna uprava uradila da smanji potrošnju? Znate li iko kolike su subvencije javnim preduzećima. U Loznici je npr. toplana ove godine dobila preko 400.000 evra. Tako je bilo i prethodnih godina, tako će biti i narednih. Da li mislite da neki direktor ima manju platu zato što nije sposoban da vodi preduzeće. Naravno da ne, JER SE U ZEMLJI SRBIJI PLAĆA PO DIPLOMI NA UVID I PO FUNKCIJI - NE VREDNUJE SE RAD I REZULTATI RADA. U Srbiji se plaća i minuli rad, kategorija koja ne postoji nigde u Evropi. U SRBIJI NI PO DIPLOMI NEMAJU ISTE PLATE U DRŽAVNOM SEKTORU SVE ZAVISI OD TOGA GDE RADIŠ. Penzije su u rasponu 1:20, ako ne i više. A zamislite kolika bi ušteda bila kad bi penzionerima koji su radili u državnom sektoru (iz bužeta su im uplaćivani doprinosi) odredili maksimalnu penziju u visini prosečne plate...

Dusan Silni

pre 13 godina

Da,ja mislio na penzije.Gospodine Šoškiću nisam nigde pročitao da se i jedan zdrav službenik stranačke države ubio,skočio sa balkona,krova ili mosta,umro gladujući.Voleo bih da saznam ako iko poseduje takvu informaci ju. Zaključak ti je na mestu,javni sektor će progutati sam sebe a narod i građane srbije još dublje pritiskati u živo blato.

Branislava

pre 13 godina

Nema problema, mislim da bi svi trebalo da se slozimo da nam plate ostanu iste, ali pod uslovom da kompletan drzavni vrh, sve sa agencijama koje su stvorili, narednih godinu dana zivi od prosecne plate u Srbiji. Slazem se sa tim da oni imaju tolike plate zato sto im je odgovornost veca, ali ovde postoji mali problem, kada je iko od njih radom opravdao toliku platu, i kada je iko od njih prihvatio odgovornost za bilo sta i snosio posledice?