07.10.2026.
8:26
Talas povećanja primanja stiže u Srbiju: 65.000 dinara za jedne, veće penzije i minimalac od 600 evra za druge
Građane Srbije u narednim mesecima očekuje niz važnih finansijskih novina i državnih mera koje će značajno uticati na kućne budžete.
Pored rešavanja dugogodišnjeg problema roditelja koji brinu o bolesnoj deci, već od decembra slede i nova uvećanja zarada i penzija, dok početak naredne godine donosi rekordan iznos minimalca.
Evo detaljnog pregleda svih novčanih davanja i povišica koje nas očekuju:
Mesečni dodatak od 65.000 dinara
Prva velika promena stiže već početkom oktobra, kada na snagu stupa zakon kojim se konačno reguliše status roditelja koji danonoćno brinu o deci sa teškim hroničnim oboljenjima ili invaliditetom. Država im ovim zakonom zvanično dodeljuje status "roditelja negovatelja", što sa sobom nosi i ozbiljnu podršku.
Ovim sistemskim rešenjem obezbeđena je redovna mesečna isplata u iznosu od 65.000 dinara. Pored toga, država će im uplaćivati zdravstveno i penzijsko osiguranje, čime se ovim hrabrim ljudima garantuje sigurnija starost. Veoma je važno istaći da ovaj novi status neće ukinuti postojeća prava – porodice će i dalje, ukoliko ispunjavaju uslove, moći da primaju osnovnu socijalnu pomoć i dodatak za tuđu negu i pomoć.
Možda vas zanima
Istorijski rezultati Srbije: Prosečna plata porasla sa 331 na 1.200 evra; Od 1. decembra nova povećanja
Od 1. decembra najavljeno je novo povećanje plata u javnom sektoru za osam odsto, a zaposlenima u socijalnoj zaštiti za 12 odsto, dok najstarije sugrađane očekuje novo povećanje penzija od 7,5 odsto.
11:40
4.10.2026.
2 d
Šta građanima donosi paket od 980,6 miliona evra: Povećanje plata i penzija, jednokratnu pomoć i popuste
Država je pokrenula novi paket mera vredan 980,6 miliona evra, koji donosi novčanu pomoć, veće penzije i plate, kao i popuste na račune za energente za različite kategorije građana.
10:48
3.10.2026.
3 d
Dvocifrene povišice i rast penzija na 520 evra
Kao što je ranije najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, poslednji mesec u godini donosi osetan rast primanja za najstarije građane, ali i zaposlene u javnom sektoru.
Primenom "švajcarske formule", penzije će od 1. decembra biti uvećane za 7,5 odsto. Sa ovim povećanjem, prosečna penzija u Srbiji dostići će iznos od 520 evra, što je ogroman skok u poređenju sa 2012. godinom, kada je iznosila svega 204 evra.
Zaposleni u javnom sektoru takođe imaju razloga za zadovoljstvo, jer ih očekuje povišica od 8 odsto. Ipak, najveće uvećanje, od čak 12 procenata, rezervisano je za radnike u sistemu socijalne zaštite.
Zahvaljujući ovim merama, očekuje se da će već u decembru ove godine prosečna neto plata u Srbiji dostići 1.200 evra, odnosno 140.850 dinara. Ovo je ujedno i krupan korak ka ostvarenju cilja da prosečna zarada do kraja 2027. godine iznosi 1.400 evra.
Možda vas zanima
Dobra vest za vaspitače, pedagoge i psihologe: Od decembra plata veća za 12 odsto
Zaposleni u socijalnoj zaštiti, među kojima su vaspitači, pedagozi, specijalni pedagozi, psiholozi, socijalni radnici, logopedi, radni terapeuti i nutricionisti, dobiće od 1. decembra 2026. godine povećanje plata od 12 odsto.
8:16
17.9.2026.
20 d
Kolika će vam biti penzija posle povećanja? Ovo je detaljna računica
Penzionere u Srbiji očekuje povećanje penzija od 7,5 odsto. Novo povećanje je najavljeno od 1. decembra, a nova primanja biće veća u skladu sa sadašnjim iznosom penzije.
14:16
20.9.2026.
16 d
Minimalac skače na 600 evra
Start naredne godine rezervisan je za povećanje minimalne cene rada. Od 1. januara 2027. godine, radnici sa najmanjim primanjima će prvi put u kovertama dobiti minimalac od 600 evra u neto iznosu.
Ovo povećanje je istorijsko jer će nova minimalna zarada pokrivati čak 117 odsto minimalne potrošačke korpe (za razliku od 2012. godine kada je pokrivala jedva 61,5 odsto). Sa druge strane, država je mislila i na privredu, pa je opterećenje na zarade za poslodavce smanjeno na 59,7 odsto.
Stabilna državna kasa garantuje isplate
Sva planirana povećanja i davanja u potpunosti su pokrivena nedavnim rebalansom budžeta i oslanjaju se na stabilne ekonomske pokazatelje. Projektovani privredni rast iznosi 3,3 odsto, a nezaposlenost je u drugom kvartalu 2026. godine pala na rekordnih 7,2 odsto. Uz stabilan kurs dinara, javni dug je pod strogom kontrolom i u prvom kvartalu ove godine spušten je na bezbednih 41,6 odsto bruto domaćeg proizvoda (BDP).

Komentari 0
Pogledaj komentare Pošalji komentar