Sreda, 24.07.2013.

17:19

Grčka: Letovanje kraj šporeta

Autor: A. KRSMANOVIĆ

Grèka: Letovanje kraj šporeta IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

ein zwei

pre 12 godina

Zemljo Srbijo, zašto te toliko drmaju kompleksi. Ovi što bacaju hejt na tzv. paradajz turiste verovatno nikada nisu videli turistu iz Zapadne Evrope. Troši 3x manje od prosečnog srpskog turiste, gde god da ode. Jednostavno, svi naši ljudi vole da žive iznad svojih mogućnosti, pa makar na trenutak, na godišnjem odmoru. :) Ja imam mesečna primanja od 150.000 dinara mesečno, samac sam, sve što zaradim trošim na sebe i svake godine letujem u Grčkoj. Nosim i krompir, luk, tikvice, kobasice, šunku i sl. Zašto bih bacao pare i trošio više nego što je potrebno?

Bili

pre 12 godina

Tekst pun stereotipa. Svi koji idu u Grčku na sever znaju da im je za 10 dana dovoljno 150 evra za hranu po čoveku, sa sve ručkovima po malim restoranima. Imali smo ove godine zajedničku kasicu za hranu, ležaljke, kafe, sladoled... i toliko smo dali. Ostale pare se spire na noćni provod, džidža bidže, suvenire, izlete... Besmisleno je vući bilo šta, jer toliko para treba da date i u Srbiji i još da se patite da spremate hranu na 35c. Uglavnom su ljudi ovo ukapirali.

Jelena

pre 12 godina

Znas Miko, tesko da mi krkanje moze biti zivotna misija, s obzirom da imam 48 kg, ali volim dobro i kvalitetno da jedem i da probam nove stvari i smatram, a sigurno nisam jedina, da je to deo kulture. Ljudi koji recima koje se jednostavno ne smeju upotrebljavati kada se radi o hrani, likvidiraju ono sto se njima ne dopada, a takva iskljucivost i zatvorenost je ogledalo mentalne zatvorenosti i nepoverenja prema drugom i drugacijem. Ja za rucak na letovanju mogu da pojedem jednu grcku salatu (moze da bude i spremljena u apartmanu), a krkanje je (mozda) misija onih koji kuvaju pasulj. Takodje znam da je kuvanje stvar navike, a isto znam da kod nas 90% dece jede samo meso i krompir. Znas, ja sam prvu maslinku stavila u usta sa 18 godina i pljunula sam je (diskretno) ali nije mi palo na pamet da kazem da je to bljuvotina ili da kazem Grcima da im hrana smrdi. Postoji i nesto sto se zove licna Navike se mogu i menjati, navike se i sticu, a grcka kuhinja nije eskimska, pa tvoja poredjenja bas nemaju smisla.

i ja se cudim

pre 12 godina

@Veljko

Sve potpisujem sta ste rekli. Zivim u Grckoj 5 god. , ali mentalitet to se tesko menja , zato su u krizi. Btw. i Holandjani kupuju u samoposluzi a ne idu po tavernama.

Neko sa dalekog juga

Mika

pre 12 godina

@ Jelena.
Ja ne razumem sta je tu vama toliko cudno da nekog ne interesuje lokalna kuhinja, cak se pitate da li je moguce. Nekom ne odgovara maslinovo ulje, ja se uopste tome ne cudim. Ukus za hranu je stvar navike i podneblja. Dovedite Eskima i nece mu se nista svideti sa juga. A sto se tice turista iz Srbije, ne radi se samo o tome da nekog ne interesuje, vec da to nije medju prioritetima, a pogotovu kada se zna da to ozbiljno kosta i kakve su plate i finansijske mogucnosti kod nas.

Vama je ocigledno hrana vazna, razumljivo, ja isto znam ljude kojima je krkanje "zivotna misija". Vi ocigledno smatrate to velikim delom kvaliteta letovanja, ali mnogima to nije narocito na moru gde ima toliko toga za uzivanje, i trebalo bi to da razumete, a ne da karikirate i podrugujete se sto smatram da je zapravo i cilj vasih poruka.

Doduse, vi ste u pravu, podrediti celo leto kuvanju pasulja, punjenih paprika, tj. domacih jela koja se kuvaju po ceo dan - je zaista glupost. Ali, ako vec tako opisujete to, onda govorite o maloj grupi ljudi, a ne o srpskim turistima u vecini. Vecina, kao i ja s porodicom, se snalazimo za hranu spremajuci nesto sto moze da se zavrsi za do 30 minuta, prakticno dok deca spavaju popodne, i zamislite, uopste se ne osecamo uskraceno za bilo sta.

Vlada Milovic

pre 12 godina

Evo pisem iz Grcke....cene u restoranima , prosecan rucak kosta oko 8 evra, znaci nas troje odraslih i dete dnevno 24 evra i vise. Hleb kosta 80 centi. Kiselo mleko 3 komada 1,6 evra.. Giros kosta 2,7 evra. Paradajz kosta 90 centi, sir najjeftiniji 5,5 evra.... Vino u prodavnici najeftinije 3 evra. Mi smo poneli klopu iz Srbije jer drugacije je nemoguce. Oni koji ovo kritikuju su deca gastarbajtera, deca budzovana ili srecnici koji imaju platu preko 1000 evra......ili rade u EU ili USA pa se prave da je ovakav nacin letovanja glup. Vecina Srba jede u apartmanima, nisam do sada cuo srpski u kafani. Sve Grci...njihova srednja klasa.

PIVKE

pre 12 godina

Anticiganija prodje leto eto tebe za BG kolko si primorka.A samo reci kolko je zdravo da se ode na more i sta ima lose u tome dal neko nosi hranu.Vazno je letovati.Pozdrav iz Kusedasija.

Jelena

pre 12 godina

Gospodin advokat iz Pariza, ocigledno jako, ali zaista jako dugo, nije bio u nekom prisotjnom resotranu, negde na Mediteranu. Supe i przeno meso su se, mozda, sluzili u socijalistickim odmaralistima sezdesetih godina proslog veka, danas bi stvarno trebalo lupom trazirimesto gde se tako nesto sluzi..
Ja se ne cudim ljudima sto se ne hrane po hotelima i restoranima, a pogotovo sto ne idu u AI (ja ne podnosim AI, jer volim da menjam), ali se cudim da ni tih 10 - 15 dana godisnjeg odmora ne mogu da se odreknu tih velikih kuvanja, pasulja i punjenih paprika, mes i pomfrita, mleka i sira koje jedu celu godinu, kobasice koju jedu celu godinu, grickalica na plazi (boze, pokusavam da shvatim sta je to zapravo, jer mi je nepojmljivo grickanje junk-food i na plazi i van plaze); da li je moguce da ih ne interesuje lokalna kuhinja; ocigledno jeste, neko rece, smrdi maslinovo ulje - sramota bi me bilo i da tako nesto napisem; verovatno se doticnom ne bi dopalo kad bi mu neko rekao da mu se srpska hrana ne dopada, jer smrdi svinjska mast. Povladjujuci svojoj deci u svakom hiru, cinite od njih vlastite fotokopije, zatvorene prema svetu, novim ukusima i novim iskustvima.

moi

pre 12 godina

Ma molim vas, koliko je to dana godisnje koje provedemo na moru, a vi samo o klopi pricate? Kao da je to bitno! Necete crci ako malo improvizujete tj jedete ponesto neozbiljno, a kada se vratite kuci, onda udrite po sarmi i tortama od oraha ili sta vec.

Paradajz turista !

pre 12 godina

Advokat sam u parizu i supruga je inspektor porezne uprave ; tako da mozemo, maltene, skoro da odemo na odmor gde nam se ide ; ocu da kazem da nisu pare u pitanju i absolutno se slazem sa vecim brojem komentara : kada odem na odmoru nije meni cilj da uplacujem neke pansione tipa All inclusive ; ja million puta vise volim da odem na pijacu ( obozavm setnje po pjacovima u inostrastvu) i kupim lokalnu hranu ; sira, prsute I tako dalje … kupis hleb I neko lokalno pivo i uzivas u prirodu ili na plazu ! da se maltretiram po tim restoranima gdje ti serviraju malo przenog mesa i malo supe nikada !! I jos jednom sigurno mi nije stalo do para ali ne volim te turisticke restorane ; vec je drugo kada na par dana odes u neki hotel sa 5 zvezdica , absolutni luks, ili jednom tokom leta u nekom divnom restoranu gde se nesto neobicno jede !tu mi nikada nije bilo zao dati pare ! a za neku pjeskavicu sa pofritom … neka hvala …. Nosite vasu hranu, hrani te se lokalnom hranom I izbegavajte te restorane !! JA SAM PRVI PARADAJZ TURISTA I TO PONOSNI !! lep odmor svima

jj

pre 12 godina

@Jelena
Kad se stavi na papir 600000 srpskih turista x 10 dana letovanja x neka je i 15 e dnevno za hleb, pice u kaficu ili sl,. dodje na 90 miliona e zaradjenih u 3 meseca leta, cik da vidim Srbiju da zaradi toliko od turizma godisnje. Grci nisu blesavi da se loze na nacionalizam i da oteraju potencijalne turiste, to mi se veoma dopada kod njih. Od cega bi ziveo sever Grcke ako bi se napucali kao preskupa destinacija, sto rade Hrvati i CG?

Goran

pre 12 godina

Bas tendenciozan tekst verovatno plasiran iz nekih agencija koje prodaju All Inclusive a ne ide im bas prodaja. Ali koga briga, odoh ja u Grcku uskoro bez ikakve grize savesti ili bedacenja sto se uopste, ali uopste necu hraniti po restoranima. Doduse, necu ni nositi hranu odavde, vec cu kupovati po marketima tamo. Ima i onih sveze kuvanih jela kao u Maxiju, uzmes to i rucas bez problema. Vazno da se lepo otputuje, ako je sever Grcke u pitanju, izuzetno je pozeljno autom radi obilazenja, i to je ono sto je vazno, a za krkanje po restoranima, ma ajde molim te...

Drugi razlog su mala deca. Mnogi zaboravljaju da klinci u restoranima i nisu bas raspolozeni da se ponasaju po zelji roditelja, da budu mirni, jedu sve sto se narucilo... Koliko puta se samo desilo da se vise od pola ostavi jer klinci nece da jedu, jednostavno mozes da platis rucak koliko hoces - nece da jedu, hoce da se prevrcu, skacu, prave gluposti... A zamislite samo koliko u toj situaciji roditelji mogu mirno da rucaju. Zato lepo, u vreme najjaceg sunca u apartman, klinci spavaju, nesto se spremi na brzaka i posle moze da se nateze sa decom oko jela bez problema.

Aleksandar

pre 12 godina

Cenim svoje pare, a zbog kompleksaša koji pričaju da je bolje ne ići na more ako ne možeš tamo da se ponašaš kao car,Srbija i jeste tu gde jeste.
(Grk, 25. jul 2013 09:19)

Bravo, potpuno se slažem. Konačno je lepo videti da ima još normalnog sveta! Pozdrav i za Beograđanku iz kampa!
More je nešto najlepše, leči mozak. Svako treba da ode na more u skladu sa svojim mogućnostima. Kompleksaši koji nemaju lovu a ne bi da kuvaju na moru, neka lepo ostanu kod kuće i neka štekaju pare ;)
Uživajte, buć-buć :)

raci

pre 12 godina

nosili hranu, pravili sendvice, povremeno vecera uvece, i opet potrosili 1600,1700 e. ne mozes ustedeti, te sladoled, te frozen jogurt, pice, voznja po ostrvu, tamo vamo, ode kes...

Mika

pre 12 godina

(MNS)

Malo si ti video od Grčke.Da si video znao bi da su Sever Grčke uz ostrva TOP destinacije.Uostalom Solunska regija je privredno bogatija od Atinske.Jug kao i istočna obala nisu toliko turistički ,,bogati,,Uostalom nigde u svetu ne postoje paradajz turisti niti ih iko tako tretira.Da je tako to bi bili Česi ili Nemci najpre

Radasin

pre 12 godina

Svako treba da letuje prema svom dzepu i tacka. Bolje ista nego nista, a narocito ko ima decu, jer se svako dete raduje moru.
Medjutim moram da primetim i pomalo cudne komentare, tipa nosimo vodu i mleko, deca navikla.. Ma daj, voda je u Grckoj bolja (i jeftinija, jer paket 6x1,5l kosta 1,30 EUR), a mleko verovatno imamo najgore u celoj Evropi, tako da...

Grk

pre 12 godina

Mislim da u ovom slučaju uopšte nije poenta u spremanju hrane nego u tome zašto ljudi uopšte nose hranu u Grčku.Godinama idem tamo sa suprugom i dvoje dece i ne ponesemo ni gram hrane.Muka mi je od onih priča kako im deca piju samo to mleko,samo taj jogurt,samo tu vodu itd.Raspitajte se kad je lokalna pijaca (da ne bacate pare po piljarnicama) a Lidl je ionako jeftiniji od svih naših marketa.Ja se na moru probudim oko 6 ujutru i stvarno mi nije nikakav problem da skuvam ručak.Za bilo koje jelo mi treba najviše 10 min da ga stavim da se kuva.Cenim svoje pare, a zbog kompleksaša koji pričaju da je bolje ne ići na more ako ne možeš tamo da se ponašaš kao car,Srbija i jeste tu gde jeste.

Aleksandar

pre 12 godina

Ja sam vec bio u Grckoj 2013.
Ne zna se koji je auto na granici više natovaren.
Ja sam nosio i paradajz i pivo i tost hleb koji se pominju u tekstu da se ne nose. Imam bebu i ne želim da rizikujem kao prošle godine kada se nas 5 otrovalo od lubenice pa sam i voće nosio.
Izuli sam se za smeštaj ali smo hranu sami spremali i odmorili se iskuoali pa idemo opet i 2 puta se odmorimo kao 1/2 carski a onaj sto ako nije carski sedi kuci na +40.

Mika

pre 12 godina

(Gospode Bože),
Nemci i Česi na primer.Sve svoje sa sobom nose .Minimalno troše.

Tekst je totalno izvrnut i bez jasne suštine.U Grčkoj svugde ima naših ljudi.I u apartmanima i u hotelima,kopnu,ostrvima..I svi troše po svojim potrebama.Viđao sam i restorane po kojima sede većinom Srbi i po koji englez i holanđanin.Na Krfu mi je vlasnik kluba rekao da mu najviše prometa prave englezi i srbi jer najviše vole provod.A dobro se zna da recimo pivo ide oko 2,5 eu.Takođe u hotelu gde sam bio a gde je bila većina srba sam upoznao hrvate iz Osijeka koji su sa sobom doneli super domaći kulen.Pa šta?Svako ide kako mu je ćef.

Srdjan, N. Sad

pre 12 godina

Upravo sam se vratio iz Grčke, nosio sam na more skoro svu potrebnu hranu i proveo se sjajno. Imam dvoje manje dece koja izvoljevaju kad je reč o klopi, a kao što je već komentarisano za restoran bi trebalo izdvojiti otprilike 100 evra dnevno. Pored našeg apartmana bile su porodice iz Gruzije i Madjarske koje su takodje nosile hranu od kuće, tako da NISMO JEDINI KOJI TO RADE. Meni je besmisleno da nešto platim 1000 evra, kad mogu proći bukvalno 5 puta jeftinije. Za 10-ak dana smo na sladolede, kolače, suvenire i luna park potrošili oko 400 evra. Grci uopšte ne prave problem s tim u vezi, jer ni njima ne cvetaju ruže i bolje im je da zarade nešto nego ništa. Možete se sad zgrožavati koliko hoćete. A posle otvorite oči i pogledajte kolika je prosečna plata u Srbiji i kako živi narod oko vas.

beogradjanka

pre 12 godina

Upravo smo u prelepom kampu na Sitoniji. poneli samo slaninicu ;) Sve kupujemo u susednom selu, pijaca jeftinija nego u Bgd, cene u supermarketima povoljne... Kamp za nas dvoje 21 e dnevno, ostajemo mesec dana i potroošićemo maksimalno 1000-1200 e. ovo pišem jer imam wifi u kampu...

Milenko

pre 12 godina

Ako je cilj odlaska na more samo more, vazduh i odmor, pare vam aplosutno najmanje trebaju ako poneseta malo hrane. Ako idete zbog provoda ponesite vise para, ovi sto glume face i ne nose nista su oni "jednom se zivi posle se placa na 24 mesecnih rata"

bure o drvo

pre 12 godina

More je prljavo i nepotrebno. Kupanje u moru je stetno po zdravlje, narocito kozu i disajne organe. Nasuti vodu u bure, bure okaciti o drvo, ugraditi dus-slavinu u bure i eto miline kol ko hoces. To radim svake godine celo leto. Zdrav ko dren, odmoran i okupan a visak para trosim na bolju hranu i pice po volji. Oj zivote sto si lep,ko zna da te zivi.....

dragan

pre 12 godina

@ninepi: Ispadne da je svako ko ode u hotel - lopov i bitanga. Stvarno mi je dosta i vređanja i nipodaštavanja i mog (i moje porodice) truda, i obrazovanja i uspeha. Krade te i maltretira sistem i njegov polupismeni aparat, kljucaju te po glavi umišljeni stranci koji se smatraju za viša bića, na ulici te jure ćelave bitange u svojim brzim krševima... I na kraju, ako odeš u hotel na letovanje sa porodicom, i običan svet radnika, gubitnika tranzicije i restla ti zavidi, gleda te kao lopova i čoveka debelog obraza. Da li je moguće da su uspešni intelektualci najomraženija sorta ovog društva, i to sa najširim mogućim konsenzusom???!!? Ove godine, uprkos svemu, svoju decu vodimo u Grčku, i uprkos svemu se radujemo:)

Joki

pre 12 godina

Ujutro jaja , przenice, musli , ili sedvici. Na plazi giros i suvi kolaci iz Srbije. Uvece supa iz kesice , pasta sa dodatkom cega god...
Suprugu postedimo te gnjavaze "kuvamo" ja i deca. Ukupno pored sporeta 30 minuta dnevno. Sta li je tu lose , da mi je znati? Ja sam paradajiz turista i u tome uzivam maksimalno. Za desetak godina , mislim da sam se okupao na vise od 100 plaza severne Grcke a znam da ih ima jos ohoho tako da se samo nadam da ce paradajiz i ove godine biti u punom zrenju u avgustu.

Sarmica

pre 12 godina

Odgovaram čoveku koji je podpisan sa gospode bože. Vodeći narod u nošenju hrane na godišnji odmor su ubedljivo Česi a ne Srbi .U vreme do 90 godina je sve u Hrvatskoj bilo skupo za čehe. a u današnje vreme je to nošenje ostalo kao nacionalna "vrlina". Pa čak nose i sveže šnicle pa ih izprže na licu mesta. A ako nemaju u smeštaju šporet nose sa sobom i male butan boce pa na njima kuvaju. Eto to samo da znate da i drugi narodi "štede". Pozdrav iz severne češke

MarijaNs

pre 12 godina

Ovo će mi biti četvrta godina za redom da idem u Grčku. Ranije nisam nosila ništa od hrane, ali ove godine hoću iz prostog razloga što mi se grčka kuhinja uopšte ne sviđa. Posle 3 dana, ja više ne znam šta bih jela u tim njihovim restoranima. A pošto imam i dete to je prilično nezgodno. Zato smo rešili ove godine da malo više sami spremamo ručak, a za doručak i večeru nije toliko ni bitno. Neće mi otpasti kosa ako skuvam nešto brzinski. Bolje nego da jedem neke njihove bljuvotine koje mi se ne sviđaju ali da mogu da kažem da nisam kuvala na odmoru!

DRAŽA KG

pre 12 godina

Pa nije sve baš tako.Išao sam u Grčku i uplaćivao pun pansion,ali,ima jela koja nama ne odgovaraju ,naročito ona spremana na maslinovom ulju(a uglavnom se sva spremaju) i sa puno belog luka.Džaba što uplatim pun pansion kada ni žena ni ja ni dete ne pojedemo ništa pa onda gruvamo girose ili jela iz marketa(pile,krompir itd.)Znači bacam pare ,tako da ima verovatno dosta i ovakvih koji sami kuvaju,a i nisi vezan da u određeno vreme moraš da trčiš na doručak,ručak i večeru!Takođe sam se jedne godine zeznuo i uplatio u vili Veljović u CG pun pansion i od tada više ne idem u CG ni džabe da mi daju.Kakva je to prevara bila jer od hrane nije imalo ni dete da mi se najede dovoljno a kamo li mi matori.Pojede dete od 10 godina svoj,moj i ženin doručak i pride parče pice usput do plaže(a verujte mi nije bilo ni malo jeftina cena aranžmana).Nisam baš ni za ove što nose paradajz i papriku u gepeku na more ali ih kapiram-cilj je ostati na moru što duže za što manje para!Zato Grčka,pa kupiš u prodavnici šta ti se jede pa jedeš i šta i koliko hoćeš i kad hoćeš!A o lepoti mora i čistoći vode i plaže(KOJU TI NE NAPLAĆUJU KAO NEKI)da ne govorim jer je neuporedivo u odnosu na smrdljak u CG.

Ana

pre 12 godina

Sta je tu novo?Decenijama idem da more i nosim hranu i na to sam ponosna sto sam spoobna da ustedim.U medjuvremenu sam skolavala decu, pravila kucu.Da li sve to moze da se uradi i da se ide po skupim restoranima i trosi za hranu i pice?Da li se moze, teoretski gledano, sa prosecnom nasom platom, ici drugacije na more.
Luksuzniju varijantu letovanja mogu priustiti sebi oni koji imaju nadprosecna primanja, privatan biznis.
Imam prijatelje iz Ceske koji su nosili hranu sa sobom na more, cak ni u restoran na kafu nisu isli.Njima je vazno more, klima, sunce.
Da li znate kako su Nemci u bivsoj na zemlji dolazili na Jadran?Sve su nosili sa sobom, ili kupovali po marketima i sami spremali hranu.
Ako mislis da imas normalno moras da stedis, ili ako za to nisi spreman sedi kuci i kukaj kako opet ove godine nigde ne ides na odmor.

ledenjak

pre 12 godina

Netacni navedeni podaci. 12 noci na Tasosu u Lux App 45m2 na 150m od plaze platio 500eu. Ostali troskovi ja, zena i beba od 2 god jos 1000eu (putarine, trakejt, gorivo, sve retorani u svim obrocima, svakodnevno konzumiranje pica na plazi i restoranima + siroj familiji pokloni). Vidjao sam i mnoge nase ljude sa manjkom luksuza ali ja sam toliko novca trosio i u CG. App sam uzeo jer trebam detetu hranicu da spremim i da mogu da popijme kafu kad ja hocu i da uvece kad dete zaspe da mogu da popjim svoje hladno pivo. Dakle sve 1500eu ali mislim i da smo kuvali da ne bi nesto mnogo ustedeli, plafon 200eu al bi zato pocrneli od ringle a ne od sunca.

Mickooo

pre 12 godina

Ja imam malu decu i vise volim da jedem ono sto nam zena spremi nego da se hranim po restoranima.i sta je tu lose ?Zato nam i jeste tako kako nam je kad nam je tesko i da za sebe skuvamo.vi koji jedete po restoranima budete upola gladni.A ja od kuce ponesem i suvo meso i slaninu i luk i krompir i jedem nerazmisljajuci koliko kosta.tamo samo dokupim sitnice

mrb

pre 12 godina

toliko je relativan pojam koliko kome treba za trosak na bilo kakvom odmoru odnosno razlicite su ljudske potrebe i zadovoljstva kako u grckoj tako i u drugim zemljama,to sto je kod nas estrada pojam za dobro i luksuzno letovanje to je nasa iskrivljena svest o zivotu koje namece jedna televizuja drecave boje vec pune dve decenije.na primer ja sam letovao u severnoj grckoj dosta puta i uvek sam bezao od gungule vecih mesta bio sam smesten od apartmana do hotela sa 5 zvezdica i naravno da posle vecere u hotelu bio on sa 3 ili 5 zvezdica ne mozete nista vise da pojedete ili popijete a uostalom da li je vazno toliko sta cemo popiti i pojesti za tih desetak dana valjda je bitnije odmoriti se na nacin koji kome odgovara.kada sam pitao jednog druga pre par godina kako mu je bilo u egiptu samo mi je pricao koliko je piva popio a ja na primer ne bih isao ni na nagradno putovanje ni u jednu zemlju bliskog ni dalekog istoka,imam jednog drugog prijatelja koji je dosta imucan ali uvek ide na more u kamperu koji nije sigurno placen ispod 20000 e ali voli covek da kampuje.tako da ljudi uzivajte u onome sto vas cini srecnim i prema svojim mogucnostima sve ostalo je snobizam i kopiranje drugih opustite se u idite tamo gde vam je lepo pa ma gde to bilo i jos nesto pre par godina sam bio u grckoj u hotelu sa 5 zvezdica gde je stvarno bio izbor hrane da nema sta nema od gambora pacetine zubatca barbuna jagnjetine itd da bih cuo komentar jedne gospodje sve i svasta u sustini nista toliko o nama

milanko

pre 12 godina

Ovaj text je teska glupost, svake godine idem u Grcku i nikad nisam nosio hranu sa sobom iz razloga sto je hrana u Srbiji skuplja ako ne i najskuplja u Evropi i to ce svako ko dodje iz unije da potvrdi. Osim hleba koji je jeftiniji jer je shlj kvaliteta u grckoj moze da se pazari dosta jeftinije kvalitetnije hrane nego kod nas. Treca stvar je da nasi ljudi koliko god siromasni bili vole da se razmecu i pokazuju i dan i noc vise po kaficima i klubovima i verujte mi da ljudi iz bogatih zemlaja eu stede mnogo vise i trose mnogo pametnije i to rade bez stida sto je i normalno, nemaju taj kompleks da pokazu koliko imaju i mogu itd. Stedite svoje pare, potrosite pametnije, sto bi sedeo u nekom napicenom restoranu i platio rucak 50 evra kad mogu lepo da jedem isto to mozda i bolje za 10. STEDNJA kucu gradi!

CityWatch

pre 12 godina

Da neki to rade, istina je. Ipak, u poredjenju sa ostalim turistima iz regiona a i sire (EU) Srbi slabo nse klopu na more. Licno, nikada to nisam uradio. Malo je skuplje u Grckoj ali ne preterano. Idem svake godine i odlicno se provedem i odmorim. Ne kapiram cemu ovakav clanak? Sta je tu zanimljivo? Nedostatak kreativnosti pored svih mogucnosti interneta?

karikatura letovanja

pre 12 godina

Ja to stvarno ne razumem! Kakvo je to letovanje! Jedne godine za vreme sankcija smo isli sa grupom na sever Grcke, nezamislivo je sta su ti ljudi trpali u gepek autobusa, cak i unapred spremljena jela! Zbog cega se MORA ici na more? Ako se nema para, ode se na kampovanje u neki lepi deo nase zemlje ili se pristedi pa se sledece godine ide ljudski ili se vec nesto smisli. Ti ljudi ni G od Grcke videli nisu.

dzon maknard kejnz

pre 12 godina

Po mojoj proceni turista iz Srbije za smestaj i vanpansionsku potrosnju potrosi u proseku 40-50 eura dnevno, odnosno 400-500 eura za letovanje puta 600 hiljada 240-300 miliona evra. Malo li je na ovu krizu?

Veljko

pre 12 godina

Grci su neverovatni. Zjape im restorani bez gostiju već par godina od po 80-120 mesta, a ne žele da spuste cene hrane, prvenstveno morskih plodova koje su očigledno previsoke. Ništa, ali ništa nisu naučili od komšija Turaka koji su u servisu, ljubaznosti i detaljima odmakli par godina jahanja i mlate ozbiljne svote koje se u visokom procentu ponovo ulažu u infrastrukturu i podizanje nivoa usluge. Grk bi i dalje da mu u hotelu radi kompletna bliža i dalja rodbina a primer da im je na nekoj menadžerskoj poziciji neki strani profi, to je nezabeleženo. Jedan od atraktivnijih apart-hotela na Tasosu isto izgleda zadnjih 15 godina i lagano se pretvara u straćaru dok vlasniku nije jasno zašto nema popunjenost kao nekada. Amateri najobičniji a Bog im dao onu lepotinju.

Anticiganija

pre 12 godina

@Pivke "Sta je tu lose vazno je da se ode na more kako tako."

A što ste takvi? I toliko pluseva?? Zaista nas ima raznih, ali vas paradajz turiste (70% srpskih turista) nikad neću shvatit, primorka sam i zaista ste najgora fela koja postoji.

mile

pre 12 godina

Ajmo sad: udri po nasim ljudima jer nemaju dovoljno para da jedu u restoranima nego pripremaju sebi hranu.

Kako ih nije sramota, bolje da su ostali kuci...

A onda dolaze oni drugi sa pricom "Nisam ja takav, evo potrosio sam 3,000 evra za 5 dana ko gospodnin covek, nemojte da me stavljate u isti dzak sa njima, ja nisam paradajz turista, jadni Grci, bla bla bla"

Mika

pre 12 godina

E stvarno dosta vise s tim foliranjem u stilu - ako ne letujem kao car, bolje i da ne idem. Kakva hrana po restoranima na letovanju. Kao blam, ne idu ljudi u restorane nego hoce da ustede na hrani. Pa naravno da hoce ljudi da ustede i to narocito na hrani u restoranima jer to nije neophodno, a veoma je skupo. Prvo, dolazimo iz zemlje sa najnizim platama u Evropi. Drugo, pa jel toliko tesko malo se stisnuti za prezderavanje tih 10-ak dana. Trece, hrana po restoranima je stravicno skupa, jos ne zaboravljam tanjir supe sa cenom 7 evra u grckoj taverni. A ti Jelena, aj ne foliraj se majke ti.

S1pac

pre 12 godina

За мене је то одмор и нећу бацати новац,али хоћу са женом да се опустим и да уживамо у одмору и слободном времену. Ако скрпим 500€ за аранжман са доручком,могу и још 200-300 да ме неко послужи храном уместо што ћу дати 100-150 и још вући са собом и кувати.

Fabio

pre 12 godina

Ne pada mi na pamet da nosim bilo sta na more i da idem sa plaze da kuvam rucak, niti da nosim suncobrane i lezaljke i bilo sta osim licnih stvari, kesa i kartica. Volim da jedem po restoranima svezu ribu i morske plodove koji kod nas nisu svezi, tako da pasulj i punjena paprika ne dolaze u obzir na moru. Zavrsio sam fakultet, trudio se, odricao sam se, posteno radim i odlicno zaradjujem pa mogu sebi da priustim.

Zzx

pre 12 godina

Ja sam za 15 dana u Bugarskoj potrosio oko 160 eura. Imao sam u hotelu dorucak. Znaci trosio sam za hranu, alkohol, cigare i za taxi. Doduse bio sam sa drugarima pa smo neke troskove podelili ( taxi ). Ja na letovanje odem da se odmorim, obidjem, malo provedem a ne da bih jeo. Pojedem toliko da ne ostanem gladan, ne previse. Najvise trose mladi bracni parovi sa decom, ja bar tako mislim jer ipak deca imaju malo vece zahteve i ne bi im trebalo uskratiti. Zato putujte dok ste mladi :)

trurista

pre 12 godina

Idemo na Skiatos, u apartman, nas dvoje i troje klinaca. NE smem da dajem deci drugu vodu i mleko, dovoljan im je sok promena klime i to dal ce se naguteti morske vode, pa nosimo mleko i vodu. Takodje, nosim domacu slaninicu (jer je tamo nema) i to je to. Na ostrvu ima Karfur gde je sve jeftinije nego ovde. Cim dodje 13h klinci ne smeju biti na plazi i napolju na suncu, pa cemo naravno tad da spremamo jela i hranimo se i dremamo do 15h, a onda spremanje i odlazak na plazu i tamo boravak do 19-20h. U povratku naka lagana vecerica i poneki giros u "Familiji" dole u luci. Da ne pricam da tamo ujutru mozete naci lepe komade potpuno sveze ribe, tek donete sa pucine, koju ne moze ni jedan restoram bolje od mene da spremi.

Kad bih isao kao englez ostavio bih sa klincima 3-5.000e, ali nema za tim nikakve potrebe. Sa sve smestajem, prevozom nasim kolima i trajektom nadam se da cemo proci sa najvise 1.500e troskova ove godine.

MNS

pre 12 godina

Nikad nisam čuo da Grci komentarišu paradajz turizam sa nekim zgražavanjem (kao što su hrvatske novine, npr, celo leto pune kuknjave o Bosancima koji prljaju plaže Makarske ili Česima i Mađarima koji dolaze punih gepeka i ne troše ništa)...
Prosto, Grčka nudi opciju za svačiji ukus i budžet... Letovališta na severu su orijentisana na paradajz turiste iz Srbije, Bugarske, Makedonije, Grci to znaju i sve su podredili tom konceptu. Pretpostavljam da imaju neku računicu, u suprotnom bi menjali koncept... Onaj ko može i želi da potroši više hiljada i desetina hiljada evra za odmor, takođe ima gde to da učini i da bude zadovoljan... Baš kao i bezbroj opcija između te dve krajnosti. Zato (između ostalog) volim Grčku...

ninepi

pre 12 godina

Pa evo racunice: Rucak 12 evra, plus giros i sokic ili pivce za veceru 4 evra, plus dorucak 3 evra, plus vocna uzina 3 evra, mozda neki sladoled i flasirana voda = oko 25 evra dnevno za hranu za jednu osobu, odnosno 100 za cetvoroclanu porodicu. Puta deset dana 1000 evra i to samo za hranu i pice.
Po toj racunici na more obican covek ne bi ni isao, jer ko normalan moze da ustedi tolke pare za more (stedi se i za drugo nesto, ne samo za more). A malo ljudi take pare mogu da zarade na posten nacin. Zato ne sprdajte se sa ljudima, jer njima, tj. nama je to jedini nacin da odemo na more. Znam neke kojima obrazi nisu cisti, oni ne moraju da letuju kraj sporeta. Jel'vi to njima drzite hvalospeve?

Halki

pre 12 godina

Ne znam kakvo je to pravilo koliko kosta aranzman toliko treba dzeparca. Bio sam 15 nocenja u Pefkohoriju, aranzman je kostao 300e, a tamo sam potrosio jos 800. Nisam nosio hranu, ali nisam tamo isao ni u provode, niti sam se bahatio.

djole

pre 12 godina

@Jelena:
ne poznajete situaciju. Ovaj tekst se odnosi na paradajz turiste koji id u u Paraliju i slicno. Uopste ne mozete da zamislite koliko hiljada stranih turista iz drugih zemalja (a i iz Srbije ) ide u prosecna i ekskluzivna letovalista u Grckoj. Hiljade. Ovaj tekst se odnosi samo sa srpske turiste i to ne sve srpske turiste. Moji prijatelji su svi bili u hotelima i niko nije kuvao.

Ivan

pre 12 godina

Ko god da je pisao tekst, je u Grckoj bio zadnji put pre 20 godina. Tako trenutno letuje, mozda 5% nasih turista. Hrana uopste nije toliko skupa u Grckoj da bi ste je nosili, ovako skupu, odavde. Pored toga i na taj sever dosta turista ide i autobusima, tu tesko da moze svako da nosi paradajz za 10 dana. Glupo je percepirati da se lepo letuje samo u hotelima, najlepse je ako mozete da iznajmite kucu. U Grckoj postoji puno malih jeftinih tavernica gde mozete na rucak ili veceru. Kada kazete da ko je platio hotel taj nece potrositi puno para pored skupog aranzmana uopste niste upravu. To vazi za Tursku, u Grckoj Vam je propalo letovanje ako ostanete samo u hotelu i na hotelskoj plazi. Zemlja je prelepa i treba je sto vise obici.

Parmalat

pre 12 godina

To i nije odmor kada moraš svaki dan da spremaš doručak, ručak, večeru i posle toga spremaš za sobom i čistiš sobu svaki dan. Povrh svega toga vožnja autobusom ili automobilom traje po deset sati ili duže. Zbog toga uplatiš All inclusive, vožnja avionom traje nekoliko sati i kad se stigne ne razmišljaš oko ničega jer su hrana i piće ceo dan na raspolaganju, a ne da kad ožedniš razmišljaš koliko ti je još para ostalo, sobu svaki dan neko čisti za tebe, čista posteljina, peškiri. . . Jeste da se može verovatno iskombinovati da letovanje u Grčkoj na način opisan u tekstu ispadne malo jeftinije, ali radi se o stotinak Eura maksimalno, a mislim da se za tih 100 Eura više dobija mnogo više i svakako isplati uplatiti neku All inclusive destinaciju.

Ima nas svakakvih...

pre 12 godina

Sto se ti Jelena za Grke brines?! Kad si vec toliko pazljiva,poseti ih ovog leta i ostavi par hiljada eura umesto ostatka Srba koji jedva skupe da se okupaju u moru...

MIlan

pre 12 godina

1)Nema niceg sramotnog u trosenju male kolicine novca na letovanju

2)Carteri za grcka ostrva nisu sporadicni,ima ih svaki dan,makar po tri.Koliko ode avionom toliko ode i kopnom do ostrva

3)Uvek sam koristio princip sve ukljuceno i nisam se pokajao,utisak je da sam manje potrosio nego da sam nosio hranu.

4)Kad god se koristi apartman u bilo kojoj zemlji,to uvek znaci da ce neko pola letovanja provesti uz sporet,osim ako se ne hrani po restoranima.

5)Ako nemas 200 evra,prosto nemoj ici na more.Sta ti znaci letovanje od 50 evra u maju u nekoj Paraliji.To stvara losu sliku o Grckoj

6)Ne brinite,Grcka lagano moze da protraci sever svoj zemlje,kad joj za ozbiljan turizam ostaje jos 85% teritorije

7)I na severu ima vrlo lusuznog smestaja i moze se vrlo komotno letovati

Jelena

pre 12 godina

Zao mi je Grka koji po niskim cenama rasprodaju svoje smestajne kapacitete a od srpskih "turista" im nista ne ostaje, osim povecanjog zagadjenja. Trebalo bi smeniti grckog ministra za turizam, sto nije bio u stanju da, shodno lepotama svoje zemlje, izgradi i odgovarajucu vrstu turizma od koje ce zemlja imati koristi. Sta vredi srpskih 600.000 posetilaca, kad jedan ostavi, za 15 dana, racunajuci i smestaj, manje od 20 eura dnevno. Time treba pokriti troskove (vlasnika soba, barova na plazi itd) i sta su zaradili?!

Goran

pre 12 godina

Potpuno je sve ovo razumljivo, i nije nikakav blam. Meni recimo zaista nije stalo nesto da uzivam u nekoj grckoj kuhinji i gastronomiji. Jednostavno, to mi nije prioritet. Jos kad je i skupo. Pa jedna osoba za pare koje bi tamo potrosila hraneci se po restoranima, moze maltene jos jednom da letuje. Za mene licno, uzivanje i cena hrane po restoranima su u nesrazmeri. Toliko toga je uzivanje na moru, da zaista sad nesto patiti za nekom restoranskim komforom i zderancijom je bez veze. U redu ako neko ima para na pretek, mada i tada...

ninepi

pre 12 godina

Pa evo racunice: Rucak 12 evra, plus giros i sokic ili pivce za veceru 4 evra, plus dorucak 3 evra, plus vocna uzina 3 evra, mozda neki sladoled i flasirana voda = oko 25 evra dnevno za hranu za jednu osobu, odnosno 100 za cetvoroclanu porodicu. Puta deset dana 1000 evra i to samo za hranu i pice.
Po toj racunici na more obican covek ne bi ni isao, jer ko normalan moze da ustedi tolke pare za more (stedi se i za drugo nesto, ne samo za more). A malo ljudi take pare mogu da zarade na posten nacin. Zato ne sprdajte se sa ljudima, jer njima, tj. nama je to jedini nacin da odemo na more. Znam neke kojima obrazi nisu cisti, oni ne moraju da letuju kraj sporeta. Jel'vi to njima drzite hvalospeve?

Goran

pre 12 godina

Potpuno je sve ovo razumljivo, i nije nikakav blam. Meni recimo zaista nije stalo nesto da uzivam u nekoj grckoj kuhinji i gastronomiji. Jednostavno, to mi nije prioritet. Jos kad je i skupo. Pa jedna osoba za pare koje bi tamo potrosila hraneci se po restoranima, moze maltene jos jednom da letuje. Za mene licno, uzivanje i cena hrane po restoranima su u nesrazmeri. Toliko toga je uzivanje na moru, da zaista sad nesto patiti za nekom restoranskim komforom i zderancijom je bez veze. U redu ako neko ima para na pretek, mada i tada...

Ima nas svakakvih...

pre 12 godina

Sto se ti Jelena za Grke brines?! Kad si vec toliko pazljiva,poseti ih ovog leta i ostavi par hiljada eura umesto ostatka Srba koji jedva skupe da se okupaju u moru...

MIlan

pre 12 godina

1)Nema niceg sramotnog u trosenju male kolicine novca na letovanju

2)Carteri za grcka ostrva nisu sporadicni,ima ih svaki dan,makar po tri.Koliko ode avionom toliko ode i kopnom do ostrva

3)Uvek sam koristio princip sve ukljuceno i nisam se pokajao,utisak je da sam manje potrosio nego da sam nosio hranu.

4)Kad god se koristi apartman u bilo kojoj zemlji,to uvek znaci da ce neko pola letovanja provesti uz sporet,osim ako se ne hrani po restoranima.

5)Ako nemas 200 evra,prosto nemoj ici na more.Sta ti znaci letovanje od 50 evra u maju u nekoj Paraliji.To stvara losu sliku o Grckoj

6)Ne brinite,Grcka lagano moze da protraci sever svoj zemlje,kad joj za ozbiljan turizam ostaje jos 85% teritorije

7)I na severu ima vrlo lusuznog smestaja i moze se vrlo komotno letovati

MNS

pre 12 godina

Nikad nisam čuo da Grci komentarišu paradajz turizam sa nekim zgražavanjem (kao što su hrvatske novine, npr, celo leto pune kuknjave o Bosancima koji prljaju plaže Makarske ili Česima i Mađarima koji dolaze punih gepeka i ne troše ništa)...
Prosto, Grčka nudi opciju za svačiji ukus i budžet... Letovališta na severu su orijentisana na paradajz turiste iz Srbije, Bugarske, Makedonije, Grci to znaju i sve su podredili tom konceptu. Pretpostavljam da imaju neku računicu, u suprotnom bi menjali koncept... Onaj ko može i želi da potroši više hiljada i desetina hiljada evra za odmor, takođe ima gde to da učini i da bude zadovoljan... Baš kao i bezbroj opcija između te dve krajnosti. Zato (između ostalog) volim Grčku...

Mika

pre 12 godina

E stvarno dosta vise s tim foliranjem u stilu - ako ne letujem kao car, bolje i da ne idem. Kakva hrana po restoranima na letovanju. Kao blam, ne idu ljudi u restorane nego hoce da ustede na hrani. Pa naravno da hoce ljudi da ustede i to narocito na hrani u restoranima jer to nije neophodno, a veoma je skupo. Prvo, dolazimo iz zemlje sa najnizim platama u Evropi. Drugo, pa jel toliko tesko malo se stisnuti za prezderavanje tih 10-ak dana. Trece, hrana po restoranima je stravicno skupa, jos ne zaboravljam tanjir supe sa cenom 7 evra u grckoj taverni. A ti Jelena, aj ne foliraj se majke ti.

Halki

pre 12 godina

Ne znam kakvo je to pravilo koliko kosta aranzman toliko treba dzeparca. Bio sam 15 nocenja u Pefkohoriju, aranzman je kostao 300e, a tamo sam potrosio jos 800. Nisam nosio hranu, ali nisam tamo isao ni u provode, niti sam se bahatio.

trurista

pre 12 godina

Idemo na Skiatos, u apartman, nas dvoje i troje klinaca. NE smem da dajem deci drugu vodu i mleko, dovoljan im je sok promena klime i to dal ce se naguteti morske vode, pa nosimo mleko i vodu. Takodje, nosim domacu slaninicu (jer je tamo nema) i to je to. Na ostrvu ima Karfur gde je sve jeftinije nego ovde. Cim dodje 13h klinci ne smeju biti na plazi i napolju na suncu, pa cemo naravno tad da spremamo jela i hranimo se i dremamo do 15h, a onda spremanje i odlazak na plazu i tamo boravak do 19-20h. U povratku naka lagana vecerica i poneki giros u "Familiji" dole u luci. Da ne pricam da tamo ujutru mozete naci lepe komade potpuno sveze ribe, tek donete sa pucine, koju ne moze ni jedan restoram bolje od mene da spremi.

Kad bih isao kao englez ostavio bih sa klincima 3-5.000e, ali nema za tim nikakve potrebe. Sa sve smestajem, prevozom nasim kolima i trajektom nadam se da cemo proci sa najvise 1.500e troskova ove godine.

Zzx

pre 12 godina

Ja sam za 15 dana u Bugarskoj potrosio oko 160 eura. Imao sam u hotelu dorucak. Znaci trosio sam za hranu, alkohol, cigare i za taxi. Doduse bio sam sa drugarima pa smo neke troskove podelili ( taxi ). Ja na letovanje odem da se odmorim, obidjem, malo provedem a ne da bih jeo. Pojedem toliko da ne ostanem gladan, ne previse. Najvise trose mladi bracni parovi sa decom, ja bar tako mislim jer ipak deca imaju malo vece zahteve i ne bi im trebalo uskratiti. Zato putujte dok ste mladi :)

Fabio

pre 12 godina

Ne pada mi na pamet da nosim bilo sta na more i da idem sa plaze da kuvam rucak, niti da nosim suncobrane i lezaljke i bilo sta osim licnih stvari, kesa i kartica. Volim da jedem po restoranima svezu ribu i morske plodove koji kod nas nisu svezi, tako da pasulj i punjena paprika ne dolaze u obzir na moru. Zavrsio sam fakultet, trudio se, odricao sam se, posteno radim i odlicno zaradjujem pa mogu sebi da priustim.

S1pac

pre 12 godina

За мене је то одмор и нећу бацати новац,али хоћу са женом да се опустим и да уживамо у одмору и слободном времену. Ако скрпим 500€ за аранжман са доручком,могу и још 200-300 да ме неко послужи храном уместо што ћу дати 100-150 и још вући са собом и кувати.

Jelena

pre 12 godina

Zao mi je Grka koji po niskim cenama rasprodaju svoje smestajne kapacitete a od srpskih "turista" im nista ne ostaje, osim povecanjog zagadjenja. Trebalo bi smeniti grckog ministra za turizam, sto nije bio u stanju da, shodno lepotama svoje zemlje, izgradi i odgovarajucu vrstu turizma od koje ce zemlja imati koristi. Sta vredi srpskih 600.000 posetilaca, kad jedan ostavi, za 15 dana, racunajuci i smestaj, manje od 20 eura dnevno. Time treba pokriti troskove (vlasnika soba, barova na plazi itd) i sta su zaradili?!

beogradjanka

pre 12 godina

Upravo smo u prelepom kampu na Sitoniji. poneli samo slaninicu ;) Sve kupujemo u susednom selu, pijaca jeftinija nego u Bgd, cene u supermarketima povoljne... Kamp za nas dvoje 21 e dnevno, ostajemo mesec dana i potroošićemo maksimalno 1000-1200 e. ovo pišem jer imam wifi u kampu...

djole

pre 12 godina

@Jelena:
ne poznajete situaciju. Ovaj tekst se odnosi na paradajz turiste koji id u u Paraliju i slicno. Uopste ne mozete da zamislite koliko hiljada stranih turista iz drugih zemalja (a i iz Srbije ) ide u prosecna i ekskluzivna letovalista u Grckoj. Hiljade. Ovaj tekst se odnosi samo sa srpske turiste i to ne sve srpske turiste. Moji prijatelji su svi bili u hotelima i niko nije kuvao.

Joki

pre 12 godina

Ujutro jaja , przenice, musli , ili sedvici. Na plazi giros i suvi kolaci iz Srbije. Uvece supa iz kesice , pasta sa dodatkom cega god...
Suprugu postedimo te gnjavaze "kuvamo" ja i deca. Ukupno pored sporeta 30 minuta dnevno. Sta li je tu lose , da mi je znati? Ja sam paradajiz turista i u tome uzivam maksimalno. Za desetak godina , mislim da sam se okupao na vise od 100 plaza severne Grcke a znam da ih ima jos ohoho tako da se samo nadam da ce paradajiz i ove godine biti u punom zrenju u avgustu.

Ivan

pre 12 godina

Ko god da je pisao tekst, je u Grckoj bio zadnji put pre 20 godina. Tako trenutno letuje, mozda 5% nasih turista. Hrana uopste nije toliko skupa u Grckoj da bi ste je nosili, ovako skupu, odavde. Pored toga i na taj sever dosta turista ide i autobusima, tu tesko da moze svako da nosi paradajz za 10 dana. Glupo je percepirati da se lepo letuje samo u hotelima, najlepse je ako mozete da iznajmite kucu. U Grckoj postoji puno malih jeftinih tavernica gde mozete na rucak ili veceru. Kada kazete da ko je platio hotel taj nece potrositi puno para pored skupog aranzmana uopste niste upravu. To vazi za Tursku, u Grckoj Vam je propalo letovanje ako ostanete samo u hotelu i na hotelskoj plazi. Zemlja je prelepa i treba je sto vise obici.

Grk

pre 12 godina

Mislim da u ovom slučaju uopšte nije poenta u spremanju hrane nego u tome zašto ljudi uopšte nose hranu u Grčku.Godinama idem tamo sa suprugom i dvoje dece i ne ponesemo ni gram hrane.Muka mi je od onih priča kako im deca piju samo to mleko,samo taj jogurt,samo tu vodu itd.Raspitajte se kad je lokalna pijaca (da ne bacate pare po piljarnicama) a Lidl je ionako jeftiniji od svih naših marketa.Ja se na moru probudim oko 6 ujutru i stvarno mi nije nikakav problem da skuvam ručak.Za bilo koje jelo mi treba najviše 10 min da ga stavim da se kuva.Cenim svoje pare, a zbog kompleksaša koji pričaju da je bolje ne ići na more ako ne možeš tamo da se ponašaš kao car,Srbija i jeste tu gde jeste.

Mika

pre 12 godina

(Gospode Bože),
Nemci i Česi na primer.Sve svoje sa sobom nose .Minimalno troše.

Tekst je totalno izvrnut i bez jasne suštine.U Grčkoj svugde ima naših ljudi.I u apartmanima i u hotelima,kopnu,ostrvima..I svi troše po svojim potrebama.Viđao sam i restorane po kojima sede većinom Srbi i po koji englez i holanđanin.Na Krfu mi je vlasnik kluba rekao da mu najviše prometa prave englezi i srbi jer najviše vole provod.A dobro se zna da recimo pivo ide oko 2,5 eu.Takođe u hotelu gde sam bio a gde je bila većina srba sam upoznao hrvate iz Osijeka koji su sa sobom doneli super domaći kulen.Pa šta?Svako ide kako mu je ćef.

Srdjan, N. Sad

pre 12 godina

Upravo sam se vratio iz Grčke, nosio sam na more skoro svu potrebnu hranu i proveo se sjajno. Imam dvoje manje dece koja izvoljevaju kad je reč o klopi, a kao što je već komentarisano za restoran bi trebalo izdvojiti otprilike 100 evra dnevno. Pored našeg apartmana bile su porodice iz Gruzije i Madjarske koje su takodje nosile hranu od kuće, tako da NISMO JEDINI KOJI TO RADE. Meni je besmisleno da nešto platim 1000 evra, kad mogu proći bukvalno 5 puta jeftinije. Za 10-ak dana smo na sladolede, kolače, suvenire i luna park potrošili oko 400 evra. Grci uopšte ne prave problem s tim u vezi, jer ni njima ne cvetaju ruže i bolje im je da zarade nešto nego ništa. Možete se sad zgrožavati koliko hoćete. A posle otvorite oči i pogledajte kolika je prosečna plata u Srbiji i kako živi narod oko vas.

dragan

pre 12 godina

@ninepi: Ispadne da je svako ko ode u hotel - lopov i bitanga. Stvarno mi je dosta i vređanja i nipodaštavanja i mog (i moje porodice) truda, i obrazovanja i uspeha. Krade te i maltretira sistem i njegov polupismeni aparat, kljucaju te po glavi umišljeni stranci koji se smatraju za viša bića, na ulici te jure ćelave bitange u svojim brzim krševima... I na kraju, ako odeš u hotel na letovanje sa porodicom, i običan svet radnika, gubitnika tranzicije i restla ti zavidi, gleda te kao lopova i čoveka debelog obraza. Da li je moguće da su uspešni intelektualci najomraženija sorta ovog društva, i to sa najširim mogućim konsenzusom???!!? Ove godine, uprkos svemu, svoju decu vodimo u Grčku, i uprkos svemu se radujemo:)

Ana

pre 12 godina

Sta je tu novo?Decenijama idem da more i nosim hranu i na to sam ponosna sto sam spoobna da ustedim.U medjuvremenu sam skolavala decu, pravila kucu.Da li sve to moze da se uradi i da se ide po skupim restoranima i trosi za hranu i pice?Da li se moze, teoretski gledano, sa prosecnom nasom platom, ici drugacije na more.
Luksuzniju varijantu letovanja mogu priustiti sebi oni koji imaju nadprosecna primanja, privatan biznis.
Imam prijatelje iz Ceske koji su nosili hranu sa sobom na more, cak ni u restoran na kafu nisu isli.Njima je vazno more, klima, sunce.
Da li znate kako su Nemci u bivsoj na zemlji dolazili na Jadran?Sve su nosili sa sobom, ili kupovali po marketima i sami spremali hranu.
Ako mislis da imas normalno moras da stedis, ili ako za to nisi spreman sedi kuci i kukaj kako opet ove godine nigde ne ides na odmor.

Milenko

pre 12 godina

Ako je cilj odlaska na more samo more, vazduh i odmor, pare vam aplosutno najmanje trebaju ako poneseta malo hrane. Ako idete zbog provoda ponesite vise para, ovi sto glume face i ne nose nista su oni "jednom se zivi posle se placa na 24 mesecnih rata"

ledenjak

pre 12 godina

Netacni navedeni podaci. 12 noci na Tasosu u Lux App 45m2 na 150m od plaze platio 500eu. Ostali troskovi ja, zena i beba od 2 god jos 1000eu (putarine, trakejt, gorivo, sve retorani u svim obrocima, svakodnevno konzumiranje pica na plazi i restoranima + siroj familiji pokloni). Vidjao sam i mnoge nase ljude sa manjkom luksuza ali ja sam toliko novca trosio i u CG. App sam uzeo jer trebam detetu hranicu da spremim i da mogu da popijme kafu kad ja hocu i da uvece kad dete zaspe da mogu da popjim svoje hladno pivo. Dakle sve 1500eu ali mislim i da smo kuvali da ne bi nesto mnogo ustedeli, plafon 200eu al bi zato pocrneli od ringle a ne od sunca.

Radasin

pre 12 godina

Svako treba da letuje prema svom dzepu i tacka. Bolje ista nego nista, a narocito ko ima decu, jer se svako dete raduje moru.
Medjutim moram da primetim i pomalo cudne komentare, tipa nosimo vodu i mleko, deca navikla.. Ma daj, voda je u Grckoj bolja (i jeftinija, jer paket 6x1,5l kosta 1,30 EUR), a mleko verovatno imamo najgore u celoj Evropi, tako da...

Veljko

pre 12 godina

Grci su neverovatni. Zjape im restorani bez gostiju već par godina od po 80-120 mesta, a ne žele da spuste cene hrane, prvenstveno morskih plodova koje su očigledno previsoke. Ništa, ali ništa nisu naučili od komšija Turaka koji su u servisu, ljubaznosti i detaljima odmakli par godina jahanja i mlate ozbiljne svote koje se u visokom procentu ponovo ulažu u infrastrukturu i podizanje nivoa usluge. Grk bi i dalje da mu u hotelu radi kompletna bliža i dalja rodbina a primer da im je na nekoj menadžerskoj poziciji neki strani profi, to je nezabeleženo. Jedan od atraktivnijih apart-hotela na Tasosu isto izgleda zadnjih 15 godina i lagano se pretvara u straćaru dok vlasniku nije jasno zašto nema popunjenost kao nekada. Amateri najobičniji a Bog im dao onu lepotinju.

mile

pre 12 godina

Ajmo sad: udri po nasim ljudima jer nemaju dovoljno para da jedu u restoranima nego pripremaju sebi hranu.

Kako ih nije sramota, bolje da su ostali kuci...

A onda dolaze oni drugi sa pricom "Nisam ja takav, evo potrosio sam 3,000 evra za 5 dana ko gospodnin covek, nemojte da me stavljate u isti dzak sa njima, ja nisam paradajz turista, jadni Grci, bla bla bla"

moi

pre 12 godina

Ma molim vas, koliko je to dana godisnje koje provedemo na moru, a vi samo o klopi pricate? Kao da je to bitno! Necete crci ako malo improvizujete tj jedete ponesto neozbiljno, a kada se vratite kuci, onda udrite po sarmi i tortama od oraha ili sta vec.

milanko

pre 12 godina

Ovaj text je teska glupost, svake godine idem u Grcku i nikad nisam nosio hranu sa sobom iz razloga sto je hrana u Srbiji skuplja ako ne i najskuplja u Evropi i to ce svako ko dodje iz unije da potvrdi. Osim hleba koji je jeftiniji jer je shlj kvaliteta u grckoj moze da se pazari dosta jeftinije kvalitetnije hrane nego kod nas. Treca stvar je da nasi ljudi koliko god siromasni bili vole da se razmecu i pokazuju i dan i noc vise po kaficima i klubovima i verujte mi da ljudi iz bogatih zemlaja eu stede mnogo vise i trose mnogo pametnije i to rade bez stida sto je i normalno, nemaju taj kompleks da pokazu koliko imaju i mogu itd. Stedite svoje pare, potrosite pametnije, sto bi sedeo u nekom napicenom restoranu i platio rucak 50 evra kad mogu lepo da jedem isto to mozda i bolje za 10. STEDNJA kucu gradi!

Sarmica

pre 12 godina

Odgovaram čoveku koji je podpisan sa gospode bože. Vodeći narod u nošenju hrane na godišnji odmor su ubedljivo Česi a ne Srbi .U vreme do 90 godina je sve u Hrvatskoj bilo skupo za čehe. a u današnje vreme je to nošenje ostalo kao nacionalna "vrlina". Pa čak nose i sveže šnicle pa ih izprže na licu mesta. A ako nemaju u smeštaju šporet nose sa sobom i male butan boce pa na njima kuvaju. Eto to samo da znate da i drugi narodi "štede". Pozdrav iz severne češke

Goran

pre 12 godina

Bas tendenciozan tekst verovatno plasiran iz nekih agencija koje prodaju All Inclusive a ne ide im bas prodaja. Ali koga briga, odoh ja u Grcku uskoro bez ikakve grize savesti ili bedacenja sto se uopste, ali uopste necu hraniti po restoranima. Doduse, necu ni nositi hranu odavde, vec cu kupovati po marketima tamo. Ima i onih sveze kuvanih jela kao u Maxiju, uzmes to i rucas bez problema. Vazno da se lepo otputuje, ako je sever Grcke u pitanju, izuzetno je pozeljno autom radi obilazenja, i to je ono sto je vazno, a za krkanje po restoranima, ma ajde molim te...

Drugi razlog su mala deca. Mnogi zaboravljaju da klinci u restoranima i nisu bas raspolozeni da se ponasaju po zelji roditelja, da budu mirni, jedu sve sto se narucilo... Koliko puta se samo desilo da se vise od pola ostavi jer klinci nece da jedu, jednostavno mozes da platis rucak koliko hoces - nece da jedu, hoce da se prevrcu, skacu, prave gluposti... A zamislite samo koliko u toj situaciji roditelji mogu mirno da rucaju. Zato lepo, u vreme najjaceg sunca u apartman, klinci spavaju, nesto se spremi na brzaka i posle moze da se nateze sa decom oko jela bez problema.

Paradajz turista !

pre 12 godina

Advokat sam u parizu i supruga je inspektor porezne uprave ; tako da mozemo, maltene, skoro da odemo na odmor gde nam se ide ; ocu da kazem da nisu pare u pitanju i absolutno se slazem sa vecim brojem komentara : kada odem na odmoru nije meni cilj da uplacujem neke pansione tipa All inclusive ; ja million puta vise volim da odem na pijacu ( obozavm setnje po pjacovima u inostrastvu) i kupim lokalnu hranu ; sira, prsute I tako dalje … kupis hleb I neko lokalno pivo i uzivas u prirodu ili na plazu ! da se maltretiram po tim restoranima gdje ti serviraju malo przenog mesa i malo supe nikada !! I jos jednom sigurno mi nije stalo do para ali ne volim te turisticke restorane ; vec je drugo kada na par dana odes u neki hotel sa 5 zvezdica , absolutni luks, ili jednom tokom leta u nekom divnom restoranu gde se nesto neobicno jede !tu mi nikada nije bilo zao dati pare ! a za neku pjeskavicu sa pofritom … neka hvala …. Nosite vasu hranu, hrani te se lokalnom hranom I izbegavajte te restorane !! JA SAM PRVI PARADAJZ TURISTA I TO PONOSNI !! lep odmor svima

Parmalat

pre 12 godina

To i nije odmor kada moraš svaki dan da spremaš doručak, ručak, večeru i posle toga spremaš za sobom i čistiš sobu svaki dan. Povrh svega toga vožnja autobusom ili automobilom traje po deset sati ili duže. Zbog toga uplatiš All inclusive, vožnja avionom traje nekoliko sati i kad se stigne ne razmišljaš oko ničega jer su hrana i piće ceo dan na raspolaganju, a ne da kad ožedniš razmišljaš koliko ti je još para ostalo, sobu svaki dan neko čisti za tebe, čista posteljina, peškiri. . . Jeste da se može verovatno iskombinovati da letovanje u Grčkoj na način opisan u tekstu ispadne malo jeftinije, ali radi se o stotinak Eura maksimalno, a mislim da se za tih 100 Eura više dobija mnogo više i svakako isplati uplatiti neku All inclusive destinaciju.

DRAŽA KG

pre 12 godina

Pa nije sve baš tako.Išao sam u Grčku i uplaćivao pun pansion,ali,ima jela koja nama ne odgovaraju ,naročito ona spremana na maslinovom ulju(a uglavnom se sva spremaju) i sa puno belog luka.Džaba što uplatim pun pansion kada ni žena ni ja ni dete ne pojedemo ništa pa onda gruvamo girose ili jela iz marketa(pile,krompir itd.)Znači bacam pare ,tako da ima verovatno dosta i ovakvih koji sami kuvaju,a i nisi vezan da u određeno vreme moraš da trčiš na doručak,ručak i večeru!Takođe sam se jedne godine zeznuo i uplatio u vili Veljović u CG pun pansion i od tada više ne idem u CG ni džabe da mi daju.Kakva je to prevara bila jer od hrane nije imalo ni dete da mi se najede dovoljno a kamo li mi matori.Pojede dete od 10 godina svoj,moj i ženin doručak i pride parče pice usput do plaže(a verujte mi nije bilo ni malo jeftina cena aranžmana).Nisam baš ni za ove što nose paradajz i papriku u gepeku na more ali ih kapiram-cilj je ostati na moru što duže za što manje para!Zato Grčka,pa kupiš u prodavnici šta ti se jede pa jedeš i šta i koliko hoćeš i kad hoćeš!A o lepoti mora i čistoći vode i plaže(KOJU TI NE NAPLAĆUJU KAO NEKI)da ne govorim jer je neuporedivo u odnosu na smrdljak u CG.

dzon maknard kejnz

pre 12 godina

Po mojoj proceni turista iz Srbije za smestaj i vanpansionsku potrosnju potrosi u proseku 40-50 eura dnevno, odnosno 400-500 eura za letovanje puta 600 hiljada 240-300 miliona evra. Malo li je na ovu krizu?

Aleksandar

pre 12 godina

Cenim svoje pare, a zbog kompleksaša koji pričaju da je bolje ne ići na more ako ne možeš tamo da se ponašaš kao car,Srbija i jeste tu gde jeste.
(Grk, 25. jul 2013 09:19)

Bravo, potpuno se slažem. Konačno je lepo videti da ima još normalnog sveta! Pozdrav i za Beograđanku iz kampa!
More je nešto najlepše, leči mozak. Svako treba da ode na more u skladu sa svojim mogućnostima. Kompleksaši koji nemaju lovu a ne bi da kuvaju na moru, neka lepo ostanu kod kuće i neka štekaju pare ;)
Uživajte, buć-buć :)

mrb

pre 12 godina

toliko je relativan pojam koliko kome treba za trosak na bilo kakvom odmoru odnosno razlicite su ljudske potrebe i zadovoljstva kako u grckoj tako i u drugim zemljama,to sto je kod nas estrada pojam za dobro i luksuzno letovanje to je nasa iskrivljena svest o zivotu koje namece jedna televizuja drecave boje vec pune dve decenije.na primer ja sam letovao u severnoj grckoj dosta puta i uvek sam bezao od gungule vecih mesta bio sam smesten od apartmana do hotela sa 5 zvezdica i naravno da posle vecere u hotelu bio on sa 3 ili 5 zvezdica ne mozete nista vise da pojedete ili popijete a uostalom da li je vazno toliko sta cemo popiti i pojesti za tih desetak dana valjda je bitnije odmoriti se na nacin koji kome odgovara.kada sam pitao jednog druga pre par godina kako mu je bilo u egiptu samo mi je pricao koliko je piva popio a ja na primer ne bih isao ni na nagradno putovanje ni u jednu zemlju bliskog ni dalekog istoka,imam jednog drugog prijatelja koji je dosta imucan ali uvek ide na more u kamperu koji nije sigurno placen ispod 20000 e ali voli covek da kampuje.tako da ljudi uzivajte u onome sto vas cini srecnim i prema svojim mogucnostima sve ostalo je snobizam i kopiranje drugih opustite se u idite tamo gde vam je lepo pa ma gde to bilo i jos nesto pre par godina sam bio u grckoj u hotelu sa 5 zvezdica gde je stvarno bio izbor hrane da nema sta nema od gambora pacetine zubatca barbuna jagnjetine itd da bih cuo komentar jedne gospodje sve i svasta u sustini nista toliko o nama

karikatura letovanja

pre 12 godina

Ja to stvarno ne razumem! Kakvo je to letovanje! Jedne godine za vreme sankcija smo isli sa grupom na sever Grcke, nezamislivo je sta su ti ljudi trpali u gepek autobusa, cak i unapred spremljena jela! Zbog cega se MORA ici na more? Ako se nema para, ode se na kampovanje u neki lepi deo nase zemlje ili se pristedi pa se sledece godine ide ljudski ili se vec nesto smisli. Ti ljudi ni G od Grcke videli nisu.

CityWatch

pre 12 godina

Da neki to rade, istina je. Ipak, u poredjenju sa ostalim turistima iz regiona a i sire (EU) Srbi slabo nse klopu na more. Licno, nikada to nisam uradio. Malo je skuplje u Grckoj ali ne preterano. Idem svake godine i odlicno se provedem i odmorim. Ne kapiram cemu ovakav clanak? Sta je tu zanimljivo? Nedostatak kreativnosti pored svih mogucnosti interneta?

jj

pre 12 godina

@Jelena
Kad se stavi na papir 600000 srpskih turista x 10 dana letovanja x neka je i 15 e dnevno za hleb, pice u kaficu ili sl,. dodje na 90 miliona e zaradjenih u 3 meseca leta, cik da vidim Srbiju da zaradi toliko od turizma godisnje. Grci nisu blesavi da se loze na nacionalizam i da oteraju potencijalne turiste, to mi se veoma dopada kod njih. Od cega bi ziveo sever Grcke ako bi se napucali kao preskupa destinacija, sto rade Hrvati i CG?

raci

pre 12 godina

nosili hranu, pravili sendvice, povremeno vecera uvece, i opet potrosili 1600,1700 e. ne mozes ustedeti, te sladoled, te frozen jogurt, pice, voznja po ostrvu, tamo vamo, ode kes...

bure o drvo

pre 12 godina

More je prljavo i nepotrebno. Kupanje u moru je stetno po zdravlje, narocito kozu i disajne organe. Nasuti vodu u bure, bure okaciti o drvo, ugraditi dus-slavinu u bure i eto miline kol ko hoces. To radim svake godine celo leto. Zdrav ko dren, odmoran i okupan a visak para trosim na bolju hranu i pice po volji. Oj zivote sto si lep,ko zna da te zivi.....

Mickooo

pre 12 godina

Ja imam malu decu i vise volim da jedem ono sto nam zena spremi nego da se hranim po restoranima.i sta je tu lose ?Zato nam i jeste tako kako nam je kad nam je tesko i da za sebe skuvamo.vi koji jedete po restoranima budete upola gladni.A ja od kuce ponesem i suvo meso i slaninu i luk i krompir i jedem nerazmisljajuci koliko kosta.tamo samo dokupim sitnice

MarijaNs

pre 12 godina

Ovo će mi biti četvrta godina za redom da idem u Grčku. Ranije nisam nosila ništa od hrane, ali ove godine hoću iz prostog razloga što mi se grčka kuhinja uopšte ne sviđa. Posle 3 dana, ja više ne znam šta bih jela u tim njihovim restoranima. A pošto imam i dete to je prilično nezgodno. Zato smo rešili ove godine da malo više sami spremamo ručak, a za doručak i večeru nije toliko ni bitno. Neće mi otpasti kosa ako skuvam nešto brzinski. Bolje nego da jedem neke njihove bljuvotine koje mi se ne sviđaju ali da mogu da kažem da nisam kuvala na odmoru!

Anticiganija

pre 12 godina

@Pivke "Sta je tu lose vazno je da se ode na more kako tako."

A što ste takvi? I toliko pluseva?? Zaista nas ima raznih, ali vas paradajz turiste (70% srpskih turista) nikad neću shvatit, primorka sam i zaista ste najgora fela koja postoji.

Vlada Milovic

pre 12 godina

Evo pisem iz Grcke....cene u restoranima , prosecan rucak kosta oko 8 evra, znaci nas troje odraslih i dete dnevno 24 evra i vise. Hleb kosta 80 centi. Kiselo mleko 3 komada 1,6 evra.. Giros kosta 2,7 evra. Paradajz kosta 90 centi, sir najjeftiniji 5,5 evra.... Vino u prodavnici najeftinije 3 evra. Mi smo poneli klopu iz Srbije jer drugacije je nemoguce. Oni koji ovo kritikuju su deca gastarbajtera, deca budzovana ili srecnici koji imaju platu preko 1000 evra......ili rade u EU ili USA pa se prave da je ovakav nacin letovanja glup. Vecina Srba jede u apartmanima, nisam do sada cuo srpski u kafani. Sve Grci...njihova srednja klasa.

Aleksandar

pre 12 godina

Ja sam vec bio u Grckoj 2013.
Ne zna se koji je auto na granici više natovaren.
Ja sam nosio i paradajz i pivo i tost hleb koji se pominju u tekstu da se ne nose. Imam bebu i ne želim da rizikujem kao prošle godine kada se nas 5 otrovalo od lubenice pa sam i voće nosio.
Izuli sam se za smeštaj ali smo hranu sami spremali i odmorili se iskuoali pa idemo opet i 2 puta se odmorimo kao 1/2 carski a onaj sto ako nije carski sedi kuci na +40.

Jelena

pre 12 godina

Gospodin advokat iz Pariza, ocigledno jako, ali zaista jako dugo, nije bio u nekom prisotjnom resotranu, negde na Mediteranu. Supe i przeno meso su se, mozda, sluzili u socijalistickim odmaralistima sezdesetih godina proslog veka, danas bi stvarno trebalo lupom trazirimesto gde se tako nesto sluzi..
Ja se ne cudim ljudima sto se ne hrane po hotelima i restoranima, a pogotovo sto ne idu u AI (ja ne podnosim AI, jer volim da menjam), ali se cudim da ni tih 10 - 15 dana godisnjeg odmora ne mogu da se odreknu tih velikih kuvanja, pasulja i punjenih paprika, mes i pomfrita, mleka i sira koje jedu celu godinu, kobasice koju jedu celu godinu, grickalica na plazi (boze, pokusavam da shvatim sta je to zapravo, jer mi je nepojmljivo grickanje junk-food i na plazi i van plaze); da li je moguce da ih ne interesuje lokalna kuhinja; ocigledno jeste, neko rece, smrdi maslinovo ulje - sramota bi me bilo i da tako nesto napisem; verovatno se doticnom ne bi dopalo kad bi mu neko rekao da mu se srpska hrana ne dopada, jer smrdi svinjska mast. Povladjujuci svojoj deci u svakom hiru, cinite od njih vlastite fotokopije, zatvorene prema svetu, novim ukusima i novim iskustvima.

PIVKE

pre 12 godina

Anticiganija prodje leto eto tebe za BG kolko si primorka.A samo reci kolko je zdravo da se ode na more i sta ima lose u tome dal neko nosi hranu.Vazno je letovati.Pozdrav iz Kusedasija.

Mika

pre 12 godina

@ Jelena.
Ja ne razumem sta je tu vama toliko cudno da nekog ne interesuje lokalna kuhinja, cak se pitate da li je moguce. Nekom ne odgovara maslinovo ulje, ja se uopste tome ne cudim. Ukus za hranu je stvar navike i podneblja. Dovedite Eskima i nece mu se nista svideti sa juga. A sto se tice turista iz Srbije, ne radi se samo o tome da nekog ne interesuje, vec da to nije medju prioritetima, a pogotovu kada se zna da to ozbiljno kosta i kakve su plate i finansijske mogucnosti kod nas.

Vama je ocigledno hrana vazna, razumljivo, ja isto znam ljude kojima je krkanje "zivotna misija". Vi ocigledno smatrate to velikim delom kvaliteta letovanja, ali mnogima to nije narocito na moru gde ima toliko toga za uzivanje, i trebalo bi to da razumete, a ne da karikirate i podrugujete se sto smatram da je zapravo i cilj vasih poruka.

Doduse, vi ste u pravu, podrediti celo leto kuvanju pasulja, punjenih paprika, tj. domacih jela koja se kuvaju po ceo dan - je zaista glupost. Ali, ako vec tako opisujete to, onda govorite o maloj grupi ljudi, a ne o srpskim turistima u vecini. Vecina, kao i ja s porodicom, se snalazimo za hranu spremajuci nesto sto moze da se zavrsi za do 30 minuta, prakticno dok deca spavaju popodne, i zamislite, uopste se ne osecamo uskraceno za bilo sta.

Jelena

pre 12 godina

Znas Miko, tesko da mi krkanje moze biti zivotna misija, s obzirom da imam 48 kg, ali volim dobro i kvalitetno da jedem i da probam nove stvari i smatram, a sigurno nisam jedina, da je to deo kulture. Ljudi koji recima koje se jednostavno ne smeju upotrebljavati kada se radi o hrani, likvidiraju ono sto se njima ne dopada, a takva iskljucivost i zatvorenost je ogledalo mentalne zatvorenosti i nepoverenja prema drugom i drugacijem. Ja za rucak na letovanju mogu da pojedem jednu grcku salatu (moze da bude i spremljena u apartmanu), a krkanje je (mozda) misija onih koji kuvaju pasulj. Takodje znam da je kuvanje stvar navike, a isto znam da kod nas 90% dece jede samo meso i krompir. Znas, ja sam prvu maslinku stavila u usta sa 18 godina i pljunula sam je (diskretno) ali nije mi palo na pamet da kazem da je to bljuvotina ili da kazem Grcima da im hrana smrdi. Postoji i nesto sto se zove licna Navike se mogu i menjati, navike se i sticu, a grcka kuhinja nije eskimska, pa tvoja poredjenja bas nemaju smisla.

Mika

pre 12 godina

(MNS)

Malo si ti video od Grčke.Da si video znao bi da su Sever Grčke uz ostrva TOP destinacije.Uostalom Solunska regija je privredno bogatija od Atinske.Jug kao i istočna obala nisu toliko turistički ,,bogati,,Uostalom nigde u svetu ne postoje paradajz turisti niti ih iko tako tretira.Da je tako to bi bili Česi ili Nemci najpre

i ja se cudim

pre 12 godina

@Veljko

Sve potpisujem sta ste rekli. Zivim u Grckoj 5 god. , ali mentalitet to se tesko menja , zato su u krizi. Btw. i Holandjani kupuju u samoposluzi a ne idu po tavernama.

Neko sa dalekog juga

Bili

pre 12 godina

Tekst pun stereotipa. Svi koji idu u Grčku na sever znaju da im je za 10 dana dovoljno 150 evra za hranu po čoveku, sa sve ručkovima po malim restoranima. Imali smo ove godine zajedničku kasicu za hranu, ležaljke, kafe, sladoled... i toliko smo dali. Ostale pare se spire na noćni provod, džidža bidže, suvenire, izlete... Besmisleno je vući bilo šta, jer toliko para treba da date i u Srbiji i još da se patite da spremate hranu na 35c. Uglavnom su ljudi ovo ukapirali.

ein zwei

pre 12 godina

Zemljo Srbijo, zašto te toliko drmaju kompleksi. Ovi što bacaju hejt na tzv. paradajz turiste verovatno nikada nisu videli turistu iz Zapadne Evrope. Troši 3x manje od prosečnog srpskog turiste, gde god da ode. Jednostavno, svi naši ljudi vole da žive iznad svojih mogućnosti, pa makar na trenutak, na godišnjem odmoru. :) Ja imam mesečna primanja od 150.000 dinara mesečno, samac sam, sve što zaradim trošim na sebe i svake godine letujem u Grčkoj. Nosim i krompir, luk, tikvice, kobasice, šunku i sl. Zašto bih bacao pare i trošio više nego što je potrebno?

Jelena

pre 12 godina

Zao mi je Grka koji po niskim cenama rasprodaju svoje smestajne kapacitete a od srpskih "turista" im nista ne ostaje, osim povecanjog zagadjenja. Trebalo bi smeniti grckog ministra za turizam, sto nije bio u stanju da, shodno lepotama svoje zemlje, izgradi i odgovarajucu vrstu turizma od koje ce zemlja imati koristi. Sta vredi srpskih 600.000 posetilaca, kad jedan ostavi, za 15 dana, racunajuci i smestaj, manje od 20 eura dnevno. Time treba pokriti troskove (vlasnika soba, barova na plazi itd) i sta su zaradili?!

djole

pre 12 godina

@Jelena:
ne poznajete situaciju. Ovaj tekst se odnosi na paradajz turiste koji id u u Paraliju i slicno. Uopste ne mozete da zamislite koliko hiljada stranih turista iz drugih zemalja (a i iz Srbije ) ide u prosecna i ekskluzivna letovalista u Grckoj. Hiljade. Ovaj tekst se odnosi samo sa srpske turiste i to ne sve srpske turiste. Moji prijatelji su svi bili u hotelima i niko nije kuvao.

Goran

pre 12 godina

Potpuno je sve ovo razumljivo, i nije nikakav blam. Meni recimo zaista nije stalo nesto da uzivam u nekoj grckoj kuhinji i gastronomiji. Jednostavno, to mi nije prioritet. Jos kad je i skupo. Pa jedna osoba za pare koje bi tamo potrosila hraneci se po restoranima, moze maltene jos jednom da letuje. Za mene licno, uzivanje i cena hrane po restoranima su u nesrazmeri. Toliko toga je uzivanje na moru, da zaista sad nesto patiti za nekom restoranskim komforom i zderancijom je bez veze. U redu ako neko ima para na pretek, mada i tada...

MIlan

pre 12 godina

1)Nema niceg sramotnog u trosenju male kolicine novca na letovanju

2)Carteri za grcka ostrva nisu sporadicni,ima ih svaki dan,makar po tri.Koliko ode avionom toliko ode i kopnom do ostrva

3)Uvek sam koristio princip sve ukljuceno i nisam se pokajao,utisak je da sam manje potrosio nego da sam nosio hranu.

4)Kad god se koristi apartman u bilo kojoj zemlji,to uvek znaci da ce neko pola letovanja provesti uz sporet,osim ako se ne hrani po restoranima.

5)Ako nemas 200 evra,prosto nemoj ici na more.Sta ti znaci letovanje od 50 evra u maju u nekoj Paraliji.To stvara losu sliku o Grckoj

6)Ne brinite,Grcka lagano moze da protraci sever svoj zemlje,kad joj za ozbiljan turizam ostaje jos 85% teritorije

7)I na severu ima vrlo lusuznog smestaja i moze se vrlo komotno letovati

Anticiganija

pre 12 godina

@Pivke "Sta je tu lose vazno je da se ode na more kako tako."

A što ste takvi? I toliko pluseva?? Zaista nas ima raznih, ali vas paradajz turiste (70% srpskih turista) nikad neću shvatit, primorka sam i zaista ste najgora fela koja postoji.

bure o drvo

pre 12 godina

More je prljavo i nepotrebno. Kupanje u moru je stetno po zdravlje, narocito kozu i disajne organe. Nasuti vodu u bure, bure okaciti o drvo, ugraditi dus-slavinu u bure i eto miline kol ko hoces. To radim svake godine celo leto. Zdrav ko dren, odmoran i okupan a visak para trosim na bolju hranu i pice po volji. Oj zivote sto si lep,ko zna da te zivi.....

Halki

pre 12 godina

Ne znam kakvo je to pravilo koliko kosta aranzman toliko treba dzeparca. Bio sam 15 nocenja u Pefkohoriju, aranzman je kostao 300e, a tamo sam potrosio jos 800. Nisam nosio hranu, ali nisam tamo isao ni u provode, niti sam se bahatio.

Fabio

pre 12 godina

Ne pada mi na pamet da nosim bilo sta na more i da idem sa plaze da kuvam rucak, niti da nosim suncobrane i lezaljke i bilo sta osim licnih stvari, kesa i kartica. Volim da jedem po restoranima svezu ribu i morske plodove koji kod nas nisu svezi, tako da pasulj i punjena paprika ne dolaze u obzir na moru. Zavrsio sam fakultet, trudio se, odricao sam se, posteno radim i odlicno zaradjujem pa mogu sebi da priustim.

ninepi

pre 12 godina

Pa evo racunice: Rucak 12 evra, plus giros i sokic ili pivce za veceru 4 evra, plus dorucak 3 evra, plus vocna uzina 3 evra, mozda neki sladoled i flasirana voda = oko 25 evra dnevno za hranu za jednu osobu, odnosno 100 za cetvoroclanu porodicu. Puta deset dana 1000 evra i to samo za hranu i pice.
Po toj racunici na more obican covek ne bi ni isao, jer ko normalan moze da ustedi tolke pare za more (stedi se i za drugo nesto, ne samo za more). A malo ljudi take pare mogu da zarade na posten nacin. Zato ne sprdajte se sa ljudima, jer njima, tj. nama je to jedini nacin da odemo na more. Znam neke kojima obrazi nisu cisti, oni ne moraju da letuju kraj sporeta. Jel'vi to njima drzite hvalospeve?

Parmalat

pre 12 godina

To i nije odmor kada moraš svaki dan da spremaš doručak, ručak, večeru i posle toga spremaš za sobom i čistiš sobu svaki dan. Povrh svega toga vožnja autobusom ili automobilom traje po deset sati ili duže. Zbog toga uplatiš All inclusive, vožnja avionom traje nekoliko sati i kad se stigne ne razmišljaš oko ničega jer su hrana i piće ceo dan na raspolaganju, a ne da kad ožedniš razmišljaš koliko ti je još para ostalo, sobu svaki dan neko čisti za tebe, čista posteljina, peškiri. . . Jeste da se može verovatno iskombinovati da letovanje u Grčkoj na način opisan u tekstu ispadne malo jeftinije, ali radi se o stotinak Eura maksimalno, a mislim da se za tih 100 Eura više dobija mnogo više i svakako isplati uplatiti neku All inclusive destinaciju.

Aleksandar

pre 12 godina

Ja sam vec bio u Grckoj 2013.
Ne zna se koji je auto na granici više natovaren.
Ja sam nosio i paradajz i pivo i tost hleb koji se pominju u tekstu da se ne nose. Imam bebu i ne želim da rizikujem kao prošle godine kada se nas 5 otrovalo od lubenice pa sam i voće nosio.
Izuli sam se za smeštaj ali smo hranu sami spremali i odmorili se iskuoali pa idemo opet i 2 puta se odmorimo kao 1/2 carski a onaj sto ako nije carski sedi kuci na +40.

karikatura letovanja

pre 12 godina

Ja to stvarno ne razumem! Kakvo je to letovanje! Jedne godine za vreme sankcija smo isli sa grupom na sever Grcke, nezamislivo je sta su ti ljudi trpali u gepek autobusa, cak i unapred spremljena jela! Zbog cega se MORA ici na more? Ako se nema para, ode se na kampovanje u neki lepi deo nase zemlje ili se pristedi pa se sledece godine ide ljudski ili se vec nesto smisli. Ti ljudi ni G od Grcke videli nisu.

MarijaNs

pre 12 godina

Ovo će mi biti četvrta godina za redom da idem u Grčku. Ranije nisam nosila ništa od hrane, ali ove godine hoću iz prostog razloga što mi se grčka kuhinja uopšte ne sviđa. Posle 3 dana, ja više ne znam šta bih jela u tim njihovim restoranima. A pošto imam i dete to je prilično nezgodno. Zato smo rešili ove godine da malo više sami spremamo ručak, a za doručak i večeru nije toliko ni bitno. Neće mi otpasti kosa ako skuvam nešto brzinski. Bolje nego da jedem neke njihove bljuvotine koje mi se ne sviđaju ali da mogu da kažem da nisam kuvala na odmoru!

Ima nas svakakvih...

pre 12 godina

Sto se ti Jelena za Grke brines?! Kad si vec toliko pazljiva,poseti ih ovog leta i ostavi par hiljada eura umesto ostatka Srba koji jedva skupe da se okupaju u moru...

Mika

pre 12 godina

E stvarno dosta vise s tim foliranjem u stilu - ako ne letujem kao car, bolje i da ne idem. Kakva hrana po restoranima na letovanju. Kao blam, ne idu ljudi u restorane nego hoce da ustede na hrani. Pa naravno da hoce ljudi da ustede i to narocito na hrani u restoranima jer to nije neophodno, a veoma je skupo. Prvo, dolazimo iz zemlje sa najnizim platama u Evropi. Drugo, pa jel toliko tesko malo se stisnuti za prezderavanje tih 10-ak dana. Trece, hrana po restoranima je stravicno skupa, jos ne zaboravljam tanjir supe sa cenom 7 evra u grckoj taverni. A ti Jelena, aj ne foliraj se majke ti.

Mickooo

pre 12 godina

Ja imam malu decu i vise volim da jedem ono sto nam zena spremi nego da se hranim po restoranima.i sta je tu lose ?Zato nam i jeste tako kako nam je kad nam je tesko i da za sebe skuvamo.vi koji jedete po restoranima budete upola gladni.A ja od kuce ponesem i suvo meso i slaninu i luk i krompir i jedem nerazmisljajuci koliko kosta.tamo samo dokupim sitnice

trurista

pre 12 godina

Idemo na Skiatos, u apartman, nas dvoje i troje klinaca. NE smem da dajem deci drugu vodu i mleko, dovoljan im je sok promena klime i to dal ce se naguteti morske vode, pa nosimo mleko i vodu. Takodje, nosim domacu slaninicu (jer je tamo nema) i to je to. Na ostrvu ima Karfur gde je sve jeftinije nego ovde. Cim dodje 13h klinci ne smeju biti na plazi i napolju na suncu, pa cemo naravno tad da spremamo jela i hranimo se i dremamo do 15h, a onda spremanje i odlazak na plazu i tamo boravak do 19-20h. U povratku naka lagana vecerica i poneki giros u "Familiji" dole u luci. Da ne pricam da tamo ujutru mozete naci lepe komade potpuno sveze ribe, tek donete sa pucine, koju ne moze ni jedan restoram bolje od mene da spremi.

Kad bih isao kao englez ostavio bih sa klincima 3-5.000e, ali nema za tim nikakve potrebe. Sa sve smestajem, prevozom nasim kolima i trajektom nadam se da cemo proci sa najvise 1.500e troskova ove godine.

DRAŽA KG

pre 12 godina

Pa nije sve baš tako.Išao sam u Grčku i uplaćivao pun pansion,ali,ima jela koja nama ne odgovaraju ,naročito ona spremana na maslinovom ulju(a uglavnom se sva spremaju) i sa puno belog luka.Džaba što uplatim pun pansion kada ni žena ni ja ni dete ne pojedemo ništa pa onda gruvamo girose ili jela iz marketa(pile,krompir itd.)Znači bacam pare ,tako da ima verovatno dosta i ovakvih koji sami kuvaju,a i nisi vezan da u određeno vreme moraš da trčiš na doručak,ručak i večeru!Takođe sam se jedne godine zeznuo i uplatio u vili Veljović u CG pun pansion i od tada više ne idem u CG ni džabe da mi daju.Kakva je to prevara bila jer od hrane nije imalo ni dete da mi se najede dovoljno a kamo li mi matori.Pojede dete od 10 godina svoj,moj i ženin doručak i pride parče pice usput do plaže(a verujte mi nije bilo ni malo jeftina cena aranžmana).Nisam baš ni za ove što nose paradajz i papriku u gepeku na more ali ih kapiram-cilj je ostati na moru što duže za što manje para!Zato Grčka,pa kupiš u prodavnici šta ti se jede pa jedeš i šta i koliko hoćeš i kad hoćeš!A o lepoti mora i čistoći vode i plaže(KOJU TI NE NAPLAĆUJU KAO NEKI)da ne govorim jer je neuporedivo u odnosu na smrdljak u CG.

Grk

pre 12 godina

Mislim da u ovom slučaju uopšte nije poenta u spremanju hrane nego u tome zašto ljudi uopšte nose hranu u Grčku.Godinama idem tamo sa suprugom i dvoje dece i ne ponesemo ni gram hrane.Muka mi je od onih priča kako im deca piju samo to mleko,samo taj jogurt,samo tu vodu itd.Raspitajte se kad je lokalna pijaca (da ne bacate pare po piljarnicama) a Lidl je ionako jeftiniji od svih naših marketa.Ja se na moru probudim oko 6 ujutru i stvarno mi nije nikakav problem da skuvam ručak.Za bilo koje jelo mi treba najviše 10 min da ga stavim da se kuva.Cenim svoje pare, a zbog kompleksaša koji pričaju da je bolje ne ići na more ako ne možeš tamo da se ponašaš kao car,Srbija i jeste tu gde jeste.

Ivan

pre 12 godina

Ko god da je pisao tekst, je u Grckoj bio zadnji put pre 20 godina. Tako trenutno letuje, mozda 5% nasih turista. Hrana uopste nije toliko skupa u Grckoj da bi ste je nosili, ovako skupu, odavde. Pored toga i na taj sever dosta turista ide i autobusima, tu tesko da moze svako da nosi paradajz za 10 dana. Glupo je percepirati da se lepo letuje samo u hotelima, najlepse je ako mozete da iznajmite kucu. U Grckoj postoji puno malih jeftinih tavernica gde mozete na rucak ili veceru. Kada kazete da ko je platio hotel taj nece potrositi puno para pored skupog aranzmana uopste niste upravu. To vazi za Tursku, u Grckoj Vam je propalo letovanje ako ostanete samo u hotelu i na hotelskoj plazi. Zemlja je prelepa i treba je sto vise obici.

mile

pre 12 godina

Ajmo sad: udri po nasim ljudima jer nemaju dovoljno para da jedu u restoranima nego pripremaju sebi hranu.

Kako ih nije sramota, bolje da su ostali kuci...

A onda dolaze oni drugi sa pricom "Nisam ja takav, evo potrosio sam 3,000 evra za 5 dana ko gospodnin covek, nemojte da me stavljate u isti dzak sa njima, ja nisam paradajz turista, jadni Grci, bla bla bla"

dragan

pre 12 godina

@ninepi: Ispadne da je svako ko ode u hotel - lopov i bitanga. Stvarno mi je dosta i vređanja i nipodaštavanja i mog (i moje porodice) truda, i obrazovanja i uspeha. Krade te i maltretira sistem i njegov polupismeni aparat, kljucaju te po glavi umišljeni stranci koji se smatraju za viša bića, na ulici te jure ćelave bitange u svojim brzim krševima... I na kraju, ako odeš u hotel na letovanje sa porodicom, i običan svet radnika, gubitnika tranzicije i restla ti zavidi, gleda te kao lopova i čoveka debelog obraza. Da li je moguće da su uspešni intelektualci najomraženija sorta ovog društva, i to sa najširim mogućim konsenzusom???!!? Ove godine, uprkos svemu, svoju decu vodimo u Grčku, i uprkos svemu se radujemo:)

Srdjan, N. Sad

pre 12 godina

Upravo sam se vratio iz Grčke, nosio sam na more skoro svu potrebnu hranu i proveo se sjajno. Imam dvoje manje dece koja izvoljevaju kad je reč o klopi, a kao što je već komentarisano za restoran bi trebalo izdvojiti otprilike 100 evra dnevno. Pored našeg apartmana bile su porodice iz Gruzije i Madjarske koje su takodje nosile hranu od kuće, tako da NISMO JEDINI KOJI TO RADE. Meni je besmisleno da nešto platim 1000 evra, kad mogu proći bukvalno 5 puta jeftinije. Za 10-ak dana smo na sladolede, kolače, suvenire i luna park potrošili oko 400 evra. Grci uopšte ne prave problem s tim u vezi, jer ni njima ne cvetaju ruže i bolje im je da zarade nešto nego ništa. Možete se sad zgrožavati koliko hoćete. A posle otvorite oči i pogledajte kolika je prosečna plata u Srbiji i kako živi narod oko vas.

S1pac

pre 12 godina

За мене је то одмор и нећу бацати новац,али хоћу са женом да се опустим и да уживамо у одмору и слободном времену. Ако скрпим 500€ за аранжман са доручком,могу и још 200-300 да ме неко послужи храном уместо што ћу дати 100-150 и још вући са собом и кувати.

Veljko

pre 12 godina

Grci su neverovatni. Zjape im restorani bez gostiju već par godina od po 80-120 mesta, a ne žele da spuste cene hrane, prvenstveno morskih plodova koje su očigledno previsoke. Ništa, ali ništa nisu naučili od komšija Turaka koji su u servisu, ljubaznosti i detaljima odmakli par godina jahanja i mlate ozbiljne svote koje se u visokom procentu ponovo ulažu u infrastrukturu i podizanje nivoa usluge. Grk bi i dalje da mu u hotelu radi kompletna bliža i dalja rodbina a primer da im je na nekoj menadžerskoj poziciji neki strani profi, to je nezabeleženo. Jedan od atraktivnijih apart-hotela na Tasosu isto izgleda zadnjih 15 godina i lagano se pretvara u straćaru dok vlasniku nije jasno zašto nema popunjenost kao nekada. Amateri najobičniji a Bog im dao onu lepotinju.

Ana

pre 12 godina

Sta je tu novo?Decenijama idem da more i nosim hranu i na to sam ponosna sto sam spoobna da ustedim.U medjuvremenu sam skolavala decu, pravila kucu.Da li sve to moze da se uradi i da se ide po skupim restoranima i trosi za hranu i pice?Da li se moze, teoretski gledano, sa prosecnom nasom platom, ici drugacije na more.
Luksuzniju varijantu letovanja mogu priustiti sebi oni koji imaju nadprosecna primanja, privatan biznis.
Imam prijatelje iz Ceske koji su nosili hranu sa sobom na more, cak ni u restoran na kafu nisu isli.Njima je vazno more, klima, sunce.
Da li znate kako su Nemci u bivsoj na zemlji dolazili na Jadran?Sve su nosili sa sobom, ili kupovali po marketima i sami spremali hranu.
Ako mislis da imas normalno moras da stedis, ili ako za to nisi spreman sedi kuci i kukaj kako opet ove godine nigde ne ides na odmor.

Milenko

pre 12 godina

Ako je cilj odlaska na more samo more, vazduh i odmor, pare vam aplosutno najmanje trebaju ako poneseta malo hrane. Ako idete zbog provoda ponesite vise para, ovi sto glume face i ne nose nista su oni "jednom se zivi posle se placa na 24 mesecnih rata"

Goran

pre 12 godina

Bas tendenciozan tekst verovatno plasiran iz nekih agencija koje prodaju All Inclusive a ne ide im bas prodaja. Ali koga briga, odoh ja u Grcku uskoro bez ikakve grize savesti ili bedacenja sto se uopste, ali uopste necu hraniti po restoranima. Doduse, necu ni nositi hranu odavde, vec cu kupovati po marketima tamo. Ima i onih sveze kuvanih jela kao u Maxiju, uzmes to i rucas bez problema. Vazno da se lepo otputuje, ako je sever Grcke u pitanju, izuzetno je pozeljno autom radi obilazenja, i to je ono sto je vazno, a za krkanje po restoranima, ma ajde molim te...

Drugi razlog su mala deca. Mnogi zaboravljaju da klinci u restoranima i nisu bas raspolozeni da se ponasaju po zelji roditelja, da budu mirni, jedu sve sto se narucilo... Koliko puta se samo desilo da se vise od pola ostavi jer klinci nece da jedu, jednostavno mozes da platis rucak koliko hoces - nece da jedu, hoce da se prevrcu, skacu, prave gluposti... A zamislite samo koliko u toj situaciji roditelji mogu mirno da rucaju. Zato lepo, u vreme najjaceg sunca u apartman, klinci spavaju, nesto se spremi na brzaka i posle moze da se nateze sa decom oko jela bez problema.

MNS

pre 12 godina

Nikad nisam čuo da Grci komentarišu paradajz turizam sa nekim zgražavanjem (kao što su hrvatske novine, npr, celo leto pune kuknjave o Bosancima koji prljaju plaže Makarske ili Česima i Mađarima koji dolaze punih gepeka i ne troše ništa)...
Prosto, Grčka nudi opciju za svačiji ukus i budžet... Letovališta na severu su orijentisana na paradajz turiste iz Srbije, Bugarske, Makedonije, Grci to znaju i sve su podredili tom konceptu. Pretpostavljam da imaju neku računicu, u suprotnom bi menjali koncept... Onaj ko može i želi da potroši više hiljada i desetina hiljada evra za odmor, takođe ima gde to da učini i da bude zadovoljan... Baš kao i bezbroj opcija između te dve krajnosti. Zato (između ostalog) volim Grčku...

Sarmica

pre 12 godina

Odgovaram čoveku koji je podpisan sa gospode bože. Vodeći narod u nošenju hrane na godišnji odmor su ubedljivo Česi a ne Srbi .U vreme do 90 godina je sve u Hrvatskoj bilo skupo za čehe. a u današnje vreme je to nošenje ostalo kao nacionalna "vrlina". Pa čak nose i sveže šnicle pa ih izprže na licu mesta. A ako nemaju u smeštaju šporet nose sa sobom i male butan boce pa na njima kuvaju. Eto to samo da znate da i drugi narodi "štede". Pozdrav iz severne češke

Paradajz turista !

pre 12 godina

Advokat sam u parizu i supruga je inspektor porezne uprave ; tako da mozemo, maltene, skoro da odemo na odmor gde nam se ide ; ocu da kazem da nisu pare u pitanju i absolutno se slazem sa vecim brojem komentara : kada odem na odmoru nije meni cilj da uplacujem neke pansione tipa All inclusive ; ja million puta vise volim da odem na pijacu ( obozavm setnje po pjacovima u inostrastvu) i kupim lokalnu hranu ; sira, prsute I tako dalje … kupis hleb I neko lokalno pivo i uzivas u prirodu ili na plazu ! da se maltretiram po tim restoranima gdje ti serviraju malo przenog mesa i malo supe nikada !! I jos jednom sigurno mi nije stalo do para ali ne volim te turisticke restorane ; vec je drugo kada na par dana odes u neki hotel sa 5 zvezdica , absolutni luks, ili jednom tokom leta u nekom divnom restoranu gde se nesto neobicno jede !tu mi nikada nije bilo zao dati pare ! a za neku pjeskavicu sa pofritom … neka hvala …. Nosite vasu hranu, hrani te se lokalnom hranom I izbegavajte te restorane !! JA SAM PRVI PARADAJZ TURISTA I TO PONOSNI !! lep odmor svima

ledenjak

pre 12 godina

Netacni navedeni podaci. 12 noci na Tasosu u Lux App 45m2 na 150m od plaze platio 500eu. Ostali troskovi ja, zena i beba od 2 god jos 1000eu (putarine, trakejt, gorivo, sve retorani u svim obrocima, svakodnevno konzumiranje pica na plazi i restoranima + siroj familiji pokloni). Vidjao sam i mnoge nase ljude sa manjkom luksuza ali ja sam toliko novca trosio i u CG. App sam uzeo jer trebam detetu hranicu da spremim i da mogu da popijme kafu kad ja hocu i da uvece kad dete zaspe da mogu da popjim svoje hladno pivo. Dakle sve 1500eu ali mislim i da smo kuvali da ne bi nesto mnogo ustedeli, plafon 200eu al bi zato pocrneli od ringle a ne od sunca.

beogradjanka

pre 12 godina

Upravo smo u prelepom kampu na Sitoniji. poneli samo slaninicu ;) Sve kupujemo u susednom selu, pijaca jeftinija nego u Bgd, cene u supermarketima povoljne... Kamp za nas dvoje 21 e dnevno, ostajemo mesec dana i potroošićemo maksimalno 1000-1200 e. ovo pišem jer imam wifi u kampu...

Jelena

pre 12 godina

Gospodin advokat iz Pariza, ocigledno jako, ali zaista jako dugo, nije bio u nekom prisotjnom resotranu, negde na Mediteranu. Supe i przeno meso su se, mozda, sluzili u socijalistickim odmaralistima sezdesetih godina proslog veka, danas bi stvarno trebalo lupom trazirimesto gde se tako nesto sluzi..
Ja se ne cudim ljudima sto se ne hrane po hotelima i restoranima, a pogotovo sto ne idu u AI (ja ne podnosim AI, jer volim da menjam), ali se cudim da ni tih 10 - 15 dana godisnjeg odmora ne mogu da se odreknu tih velikih kuvanja, pasulja i punjenih paprika, mes i pomfrita, mleka i sira koje jedu celu godinu, kobasice koju jedu celu godinu, grickalica na plazi (boze, pokusavam da shvatim sta je to zapravo, jer mi je nepojmljivo grickanje junk-food i na plazi i van plaze); da li je moguce da ih ne interesuje lokalna kuhinja; ocigledno jeste, neko rece, smrdi maslinovo ulje - sramota bi me bilo i da tako nesto napisem; verovatno se doticnom ne bi dopalo kad bi mu neko rekao da mu se srpska hrana ne dopada, jer smrdi svinjska mast. Povladjujuci svojoj deci u svakom hiru, cinite od njih vlastite fotokopije, zatvorene prema svetu, novim ukusima i novim iskustvima.

Jelena

pre 12 godina

Znas Miko, tesko da mi krkanje moze biti zivotna misija, s obzirom da imam 48 kg, ali volim dobro i kvalitetno da jedem i da probam nove stvari i smatram, a sigurno nisam jedina, da je to deo kulture. Ljudi koji recima koje se jednostavno ne smeju upotrebljavati kada se radi o hrani, likvidiraju ono sto se njima ne dopada, a takva iskljucivost i zatvorenost je ogledalo mentalne zatvorenosti i nepoverenja prema drugom i drugacijem. Ja za rucak na letovanju mogu da pojedem jednu grcku salatu (moze da bude i spremljena u apartmanu), a krkanje je (mozda) misija onih koji kuvaju pasulj. Takodje znam da je kuvanje stvar navike, a isto znam da kod nas 90% dece jede samo meso i krompir. Znas, ja sam prvu maslinku stavila u usta sa 18 godina i pljunula sam je (diskretno) ali nije mi palo na pamet da kazem da je to bljuvotina ili da kazem Grcima da im hrana smrdi. Postoji i nesto sto se zove licna Navike se mogu i menjati, navike se i sticu, a grcka kuhinja nije eskimska, pa tvoja poredjenja bas nemaju smisla.

ein zwei

pre 12 godina

Zemljo Srbijo, zašto te toliko drmaju kompleksi. Ovi što bacaju hejt na tzv. paradajz turiste verovatno nikada nisu videli turistu iz Zapadne Evrope. Troši 3x manje od prosečnog srpskog turiste, gde god da ode. Jednostavno, svi naši ljudi vole da žive iznad svojih mogućnosti, pa makar na trenutak, na godišnjem odmoru. :) Ja imam mesečna primanja od 150.000 dinara mesečno, samac sam, sve što zaradim trošim na sebe i svake godine letujem u Grčkoj. Nosim i krompir, luk, tikvice, kobasice, šunku i sl. Zašto bih bacao pare i trošio više nego što je potrebno?

Zzx

pre 12 godina

Ja sam za 15 dana u Bugarskoj potrosio oko 160 eura. Imao sam u hotelu dorucak. Znaci trosio sam za hranu, alkohol, cigare i za taxi. Doduse bio sam sa drugarima pa smo neke troskove podelili ( taxi ). Ja na letovanje odem da se odmorim, obidjem, malo provedem a ne da bih jeo. Pojedem toliko da ne ostanem gladan, ne previse. Najvise trose mladi bracni parovi sa decom, ja bar tako mislim jer ipak deca imaju malo vece zahteve i ne bi im trebalo uskratiti. Zato putujte dok ste mladi :)

mrb

pre 12 godina

toliko je relativan pojam koliko kome treba za trosak na bilo kakvom odmoru odnosno razlicite su ljudske potrebe i zadovoljstva kako u grckoj tako i u drugim zemljama,to sto je kod nas estrada pojam za dobro i luksuzno letovanje to je nasa iskrivljena svest o zivotu koje namece jedna televizuja drecave boje vec pune dve decenije.na primer ja sam letovao u severnoj grckoj dosta puta i uvek sam bezao od gungule vecih mesta bio sam smesten od apartmana do hotela sa 5 zvezdica i naravno da posle vecere u hotelu bio on sa 3 ili 5 zvezdica ne mozete nista vise da pojedete ili popijete a uostalom da li je vazno toliko sta cemo popiti i pojesti za tih desetak dana valjda je bitnije odmoriti se na nacin koji kome odgovara.kada sam pitao jednog druga pre par godina kako mu je bilo u egiptu samo mi je pricao koliko je piva popio a ja na primer ne bih isao ni na nagradno putovanje ni u jednu zemlju bliskog ni dalekog istoka,imam jednog drugog prijatelja koji je dosta imucan ali uvek ide na more u kamperu koji nije sigurno placen ispod 20000 e ali voli covek da kampuje.tako da ljudi uzivajte u onome sto vas cini srecnim i prema svojim mogucnostima sve ostalo je snobizam i kopiranje drugih opustite se u idite tamo gde vam je lepo pa ma gde to bilo i jos nesto pre par godina sam bio u grckoj u hotelu sa 5 zvezdica gde je stvarno bio izbor hrane da nema sta nema od gambora pacetine zubatca barbuna jagnjetine itd da bih cuo komentar jedne gospodje sve i svasta u sustini nista toliko o nama

Joki

pre 12 godina

Ujutro jaja , przenice, musli , ili sedvici. Na plazi giros i suvi kolaci iz Srbije. Uvece supa iz kesice , pasta sa dodatkom cega god...
Suprugu postedimo te gnjavaze "kuvamo" ja i deca. Ukupno pored sporeta 30 minuta dnevno. Sta li je tu lose , da mi je znati? Ja sam paradajiz turista i u tome uzivam maksimalno. Za desetak godina , mislim da sam se okupao na vise od 100 plaza severne Grcke a znam da ih ima jos ohoho tako da se samo nadam da ce paradajiz i ove godine biti u punom zrenju u avgustu.

Mika

pre 12 godina

(Gospode Bože),
Nemci i Česi na primer.Sve svoje sa sobom nose .Minimalno troše.

Tekst je totalno izvrnut i bez jasne suštine.U Grčkoj svugde ima naših ljudi.I u apartmanima i u hotelima,kopnu,ostrvima..I svi troše po svojim potrebama.Viđao sam i restorane po kojima sede većinom Srbi i po koji englez i holanđanin.Na Krfu mi je vlasnik kluba rekao da mu najviše prometa prave englezi i srbi jer najviše vole provod.A dobro se zna da recimo pivo ide oko 2,5 eu.Takođe u hotelu gde sam bio a gde je bila većina srba sam upoznao hrvate iz Osijeka koji su sa sobom doneli super domaći kulen.Pa šta?Svako ide kako mu je ćef.

raci

pre 12 godina

nosili hranu, pravili sendvice, povremeno vecera uvece, i opet potrosili 1600,1700 e. ne mozes ustedeti, te sladoled, te frozen jogurt, pice, voznja po ostrvu, tamo vamo, ode kes...

Aleksandar

pre 12 godina

Cenim svoje pare, a zbog kompleksaša koji pričaju da je bolje ne ići na more ako ne možeš tamo da se ponašaš kao car,Srbija i jeste tu gde jeste.
(Grk, 25. jul 2013 09:19)

Bravo, potpuno se slažem. Konačno je lepo videti da ima još normalnog sveta! Pozdrav i za Beograđanku iz kampa!
More je nešto najlepše, leči mozak. Svako treba da ode na more u skladu sa svojim mogućnostima. Kompleksaši koji nemaju lovu a ne bi da kuvaju na moru, neka lepo ostanu kod kuće i neka štekaju pare ;)
Uživajte, buć-buć :)

CityWatch

pre 12 godina

Da neki to rade, istina je. Ipak, u poredjenju sa ostalim turistima iz regiona a i sire (EU) Srbi slabo nse klopu na more. Licno, nikada to nisam uradio. Malo je skuplje u Grckoj ali ne preterano. Idem svake godine i odlicno se provedem i odmorim. Ne kapiram cemu ovakav clanak? Sta je tu zanimljivo? Nedostatak kreativnosti pored svih mogucnosti interneta?

jj

pre 12 godina

@Jelena
Kad se stavi na papir 600000 srpskih turista x 10 dana letovanja x neka je i 15 e dnevno za hleb, pice u kaficu ili sl,. dodje na 90 miliona e zaradjenih u 3 meseca leta, cik da vidim Srbiju da zaradi toliko od turizma godisnje. Grci nisu blesavi da se loze na nacionalizam i da oteraju potencijalne turiste, to mi se veoma dopada kod njih. Od cega bi ziveo sever Grcke ako bi se napucali kao preskupa destinacija, sto rade Hrvati i CG?

Mika

pre 12 godina

@ Jelena.
Ja ne razumem sta je tu vama toliko cudno da nekog ne interesuje lokalna kuhinja, cak se pitate da li je moguce. Nekom ne odgovara maslinovo ulje, ja se uopste tome ne cudim. Ukus za hranu je stvar navike i podneblja. Dovedite Eskima i nece mu se nista svideti sa juga. A sto se tice turista iz Srbije, ne radi se samo o tome da nekog ne interesuje, vec da to nije medju prioritetima, a pogotovu kada se zna da to ozbiljno kosta i kakve su plate i finansijske mogucnosti kod nas.

Vama je ocigledno hrana vazna, razumljivo, ja isto znam ljude kojima je krkanje "zivotna misija". Vi ocigledno smatrate to velikim delom kvaliteta letovanja, ali mnogima to nije narocito na moru gde ima toliko toga za uzivanje, i trebalo bi to da razumete, a ne da karikirate i podrugujete se sto smatram da je zapravo i cilj vasih poruka.

Doduse, vi ste u pravu, podrediti celo leto kuvanju pasulja, punjenih paprika, tj. domacih jela koja se kuvaju po ceo dan - je zaista glupost. Ali, ako vec tako opisujete to, onda govorite o maloj grupi ljudi, a ne o srpskim turistima u vecini. Vecina, kao i ja s porodicom, se snalazimo za hranu spremajuci nesto sto moze da se zavrsi za do 30 minuta, prakticno dok deca spavaju popodne, i zamislite, uopste se ne osecamo uskraceno za bilo sta.

dzon maknard kejnz

pre 12 godina

Po mojoj proceni turista iz Srbije za smestaj i vanpansionsku potrosnju potrosi u proseku 40-50 eura dnevno, odnosno 400-500 eura za letovanje puta 600 hiljada 240-300 miliona evra. Malo li je na ovu krizu?

Mika

pre 12 godina

(MNS)

Malo si ti video od Grčke.Da si video znao bi da su Sever Grčke uz ostrva TOP destinacije.Uostalom Solunska regija je privredno bogatija od Atinske.Jug kao i istočna obala nisu toliko turistički ,,bogati,,Uostalom nigde u svetu ne postoje paradajz turisti niti ih iko tako tretira.Da je tako to bi bili Česi ili Nemci najpre

PIVKE

pre 12 godina

Anticiganija prodje leto eto tebe za BG kolko si primorka.A samo reci kolko je zdravo da se ode na more i sta ima lose u tome dal neko nosi hranu.Vazno je letovati.Pozdrav iz Kusedasija.

milanko

pre 12 godina

Ovaj text je teska glupost, svake godine idem u Grcku i nikad nisam nosio hranu sa sobom iz razloga sto je hrana u Srbiji skuplja ako ne i najskuplja u Evropi i to ce svako ko dodje iz unije da potvrdi. Osim hleba koji je jeftiniji jer je shlj kvaliteta u grckoj moze da se pazari dosta jeftinije kvalitetnije hrane nego kod nas. Treca stvar je da nasi ljudi koliko god siromasni bili vole da se razmecu i pokazuju i dan i noc vise po kaficima i klubovima i verujte mi da ljudi iz bogatih zemlaja eu stede mnogo vise i trose mnogo pametnije i to rade bez stida sto je i normalno, nemaju taj kompleks da pokazu koliko imaju i mogu itd. Stedite svoje pare, potrosite pametnije, sto bi sedeo u nekom napicenom restoranu i platio rucak 50 evra kad mogu lepo da jedem isto to mozda i bolje za 10. STEDNJA kucu gradi!

Vlada Milovic

pre 12 godina

Evo pisem iz Grcke....cene u restoranima , prosecan rucak kosta oko 8 evra, znaci nas troje odraslih i dete dnevno 24 evra i vise. Hleb kosta 80 centi. Kiselo mleko 3 komada 1,6 evra.. Giros kosta 2,7 evra. Paradajz kosta 90 centi, sir najjeftiniji 5,5 evra.... Vino u prodavnici najeftinije 3 evra. Mi smo poneli klopu iz Srbije jer drugacije je nemoguce. Oni koji ovo kritikuju su deca gastarbajtera, deca budzovana ili srecnici koji imaju platu preko 1000 evra......ili rade u EU ili USA pa se prave da je ovakav nacin letovanja glup. Vecina Srba jede u apartmanima, nisam do sada cuo srpski u kafani. Sve Grci...njihova srednja klasa.

Bili

pre 12 godina

Tekst pun stereotipa. Svi koji idu u Grčku na sever znaju da im je za 10 dana dovoljno 150 evra za hranu po čoveku, sa sve ručkovima po malim restoranima. Imali smo ove godine zajedničku kasicu za hranu, ležaljke, kafe, sladoled... i toliko smo dali. Ostale pare se spire na noćni provod, džidža bidže, suvenire, izlete... Besmisleno je vući bilo šta, jer toliko para treba da date i u Srbiji i još da se patite da spremate hranu na 35c. Uglavnom su ljudi ovo ukapirali.

Radasin

pre 12 godina

Svako treba da letuje prema svom dzepu i tacka. Bolje ista nego nista, a narocito ko ima decu, jer se svako dete raduje moru.
Medjutim moram da primetim i pomalo cudne komentare, tipa nosimo vodu i mleko, deca navikla.. Ma daj, voda je u Grckoj bolja (i jeftinija, jer paket 6x1,5l kosta 1,30 EUR), a mleko verovatno imamo najgore u celoj Evropi, tako da...

moi

pre 12 godina

Ma molim vas, koliko je to dana godisnje koje provedemo na moru, a vi samo o klopi pricate? Kao da je to bitno! Necete crci ako malo improvizujete tj jedete ponesto neozbiljno, a kada se vratite kuci, onda udrite po sarmi i tortama od oraha ili sta vec.

i ja se cudim

pre 12 godina

@Veljko

Sve potpisujem sta ste rekli. Zivim u Grckoj 5 god. , ali mentalitet to se tesko menja , zato su u krizi. Btw. i Holandjani kupuju u samoposluzi a ne idu po tavernama.

Neko sa dalekog juga