Utorak, 24.10.2023.

19:41

Srpski tragovi u srcu Sinaja: Najstariji manastir na svetu čuva brojne tajne VIDEO

Izvor: B92

Srpski tragovi u srcu Sinaja: Najstariji manastir na svetu èuva brojne tajne VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

92 Komentari

Sortiraj po:

brutalna istina

pre 2 godine

Sinajska gora (arapski: طُور سِينَاء, Ṭūri Sinīn) ili Musaovo brdo jest planina na egipatskom poluostrvu Sinaju. Nemoj sad “stariji građanin” da pročtaš Musavo brdo, nego Mojsijevo brdo. Musa je na arapskim Mojsije.
Musa - Mojsije
Alija - Ilija
Sulejman - Salamon
Ibrahim - Avram ili Abraham kod Hrvata
Merima - Marija
Jusuf - Josif ili Josip kod Hrvata
Nit je bošnjaćko nit srpsko nit hrvatsko, nego bošnjaci usvojili od arapa arapsku veriju, a Srbi od Jevreja postedovano preko Grka, a Hrvati od Hebreja posredovano od Rimljana (Latina).

nikola86

pre 2 godine

@(Don Carlos, 25. oktobar 2023 13:50)

Vidim da si se raspisao na sve strane i da se iz petnih žila trudiš da ismeješ sve moguće komentare koje sadrže neke antinarativske tvrdnje. Mogu da se složim da većina njih deluje naivno, ali takva količina nadmenosti, podsmeha i mržnje koja isijava iz tvojih komentara je zaista bolesna. Jednog se dana možda neko i tebi bude smejao, ali verujem da ti toga nećeš biti svestan...

Don Carlos

pre 2 godine

Синајска гора се иначе звала и зове Џебел Сербал , у преводу Српска планина, (лако проверљиво на гугл мапама). Још да додам да је Мојсије први пут видео обећану земљу (у коју по Божијој вољи никада није ступио) с планине Небо. На њој је и преминуо.
(Старији грађанин, 24. oktobar 2023 21:31)

Vidi se da znaš arapski. Mora da si ga naučio na “Serboni”.

Don Carlos

pre 2 godine

А узгред се и распитати зашто се један од оближњих врхова Синајске горе зове Јебел (Маунт) Сербал?
(Боске, 24. oktobar 2023 21:31)

Ispitati i Ser Aleksa (Fergusona), a pogotovo Ser Bobija (Čarltona).

mali miš

pre 2 godine

@mali miš
baš si mali miš a nalupao se ko veliki.
Hrvati pre svega kao narod nisu imali emancipaciju do 19. veka. Tj nastali su mao nacija a ne narod.
A tad su Srbi već i ropstvo i feudalizam ukinuli i to u svojoj zemlji koju su samo oslobodili.
(pojate, 25. oktobar 2023 00:58) # Link komentara

Kuluk je u Srbiji ukinut oko 10 godina prije nego u Hrvatskoj, a u Hrvatskoj je ukinut oko 13 godina prije nego u Rusiji, a u Engleskoj je ukinuto oko 300 godina ranije. Sve moderne nacije su nastale u 19 stoljeću, samo izgleda Srbi nisu. Kad su Hrvati imali svoju državu Srbi su se zvali Rasi i imali su neki patuljak od drzavice ni 100x100 km. Hrvati su imali trojedino krsljevstvo i Sabor kad su Srbi bili pod Turcima.

Dušan Silni

pre 2 godine

Carstva su se kroz istoriju stvarala brutalno i sa osvajanjem, sa silom i mačem i krvlju, sa ubijanjem i progonom ili porobljavanjem. Srbi su jedini narod u istoriji koje je svoje Srpsko carstvo dobio diplomatski, od Vizantije, preko celog Balkana, i to samo zato jer su toj Vizantiji sa Savom prodali veru za večeru 1219g kad je Vizantija od pape i braće Hrvata odvojila Srbe i autokefisala SPC. Srbi su se samo popravoslavili i nisu morali ništa da osvajaju silom, a iako je to carstvo trajalo samo 25g i Vizantija mu preko cara nametnula najbrutalniji zakon u Dušanovom zakoniku, to je ipak jedinstven slučaj u Istoriji, a o kojem se ne piše i ne govori. Druga je stvar to kako ih je Bog kaznio, Vizantiju dao Turcima i Srbe u 500g ropstva, posle kojeg se nisu obratili nego postali još gori.

Preza

pre 2 godine

@Bgd
Ta potraga hrvatskih istoricara za tragovima njihovog prisustva u Iranu zavrsila se tako sto su pobegli glavom bez obzira, kada su ih u etno restoranu koji drzi do starih arijevskih nosnji, posluzili Iranci obuveni u opanke siljkane. Inace, tu obucu imate i kao prizore Etruraca klesanih na kamenu. Ti arijevski opanci stigli su i u Indiju prilikom cega je nastajala ta cuvena indo evropska kultura i jezik sanskrit. Na tom jeziku se obuca kaze upanah.

Don Carlos

pre 2 godine

Синајска гора се иначе звала и зове Џебел Сербал , у преводу Српска планина, (лако проверљиво на гугл мапама). Још да додам да је Мојсије први пут видео обећану земљу (у коју по Божијој вољи никада није ступио) с планине Небо. На њој је и преминуо.
(Старији грађанин, 24. oktobar 2023 21:31)

Mojsijevi su rodim od Mojsilovića iz okolike Pljevalja. To je makar lako proveriti.

Neša

pre 2 godine

Ovaj manastir, kao i okolina sa Sinajem su zaista cudesni. Zaista, beduini su rastrkani okolo, obitavaju u nekim improvizovanim “kucicama” od kamena… Ima mnogo zanimljivosti u i oko manastira, a na mene je dok sam hodocastio tih 15ak dana Svetom Zemljom (i Egiptom) upravo ovo mesto ostavilo najjaci utisak. Ne znam tacno zasto… mislim zbog toga sto je izmesteno i netaknuto od civilizacije, i zato sto je zadrzalo dosta od autenticnosti i duha starih vremena… to se itekako oseti. Vremenski i geografski drugi svet.
Onda ona gluva pustinja kojom su tumarali Jevreji.
Naravno, unutrasnjost (arhitektura) manastira i svetinje u njoj…
Srpki pecat…
Itd, itd…
Sve to ostavlja utisak i trag za ceo zivot.

Preporuka za posetiti.

Hvala na clanku.
(ime, 24. oktobar 2023 20:23)

I ja sam video. U manastiru na zidu 4C i Dražina slika.
On i Mojsije zagrljeni.

Don Carlos

pre 2 godine

Opšte je poznato da je Mojsijev otac bio srbin pravoslavne veroispovesti. Srpska kultura je daleko starija od egipćanske
(Verovali ili ne, 24. oktobar 2023 21:12)

I piramide naše su starije od njihovih!

Bgd

pre 2 godine

(Gospar, 24. oktobar 2023 23:18)
Nalupetao si se do besvesti. Do crkvenog raskola na prostoru Helmskog poluostrva (Balkan) vodila se borba za prevlast između Rima i Konstantinopolja pa su tako pojedina područja priznavala nadležnost jednih a pojedina drugih a sve sa pitanjem u pozadini ko je pravi naslednik Rimskog carstva: Rim ili Romejsko carstvo na istoku. Hrvati su, prema dokumentu "O upravljanju carstvom" nastanjivali područje zapadno od Cetine dok su Srbi istočno. Kad smo kod Trebinja, nikad, gosparu moj, nije bilo hrvatsko, u istoriji je bilo poznatije pod imenom Travunija i njime su vladali srpski knezovi kao i većim delom prostora današnje Bosne i primorja. Primorski knezovi su vremenom priznali jurisdikciju rimskog pape i postali katolici a kasnije i Hrvati. to su istorijske činjenice koje pišu u pravim knjigama a ne u onima koje čitaš i koje su napisali hrvatski pseudoistoričari koji su 90-ih tvrdili da niste Sloveni već da potičete iz Irana dok su drugi tvrdili da ste maltene stariji od ameba. Uostalom, pretraži malo austrougarske arhive o popisu stanovništva pa ćeš videti koliko je bilo Hrvata a koliko Srba i gde je ko živeo. Doviđenja.

ketiS

pre 2 godine

Vrlo zanimljiv tekst koji ocigledno mnogi komentatori ili nisu u potpunosti procitali ili ga nisu razumeli. Ovaj manastir nije srpski vec ima veze sa ranom istorijom Juznih Slovena, te sa cinjenicom da se u njemu nalaze brojni staroslovenski spisi srpske srednjovekovne redakcije, te da su taj manastir tokom postojanja srednjovekovne Srbije darivali mnogi njeni vladari. Nema sumnje da treba da budemo ponosni na sve u tekstu navedeno, ali ne treba ici u drugu krajnost. U svakom slucaju jos jedan dokaz cinjenice da smo uz susede Bugare najznacajnija juznoslovenska drzava i kultura. Sto se tice komentatorskih "pikanterija" iz susedne drzave koja postoji od kraja 20-og veka, treba ih jednostavno elegantno 'iskulirati" .

Ivan

pre 2 godine

Haha vidi komsije sto su se uzbudili, ko o cemu Hrvati o Srbima....
Nezgodno kad neki imaju istoriju koja vredi nesto zar ne komsije.

pozdrav za nase zapadne Srbe.

bivsi

pre 2 godine

(Mrava, 24. oktobar 2023 23:29)

U poslednjoj recenici si sam sebe razoblicio.
Dakle, nema naroda ako nema jezika i pisma.
Hrvatski jezik postoji koliko i vojvodjanski ili sumadijski.

Ne mozes pricati o jeziku, kraljevima, istoriji… bez ijedne cinjenice. Samo tako bupnes. A ta cinjenica mora da ima neki sled koji joj prethodi.

E, sad. Problem s istorijom je sto ima cinjenica i “cinjenica”. Mi Srbi se iz te zamrsenosti jos nismo izvukli. I ovakvi poluslepi, polupismeni i kakvi sve ne, se nesto migoljimo i trazimo… Ali vi Hrvati nemate ni pocetak ni kraj, vase postojanje je vezano za jednu jedinu stvar: negiranje srpskog porekla. To je vasa istorija. I ko tu dalje ode, on je veci znanstvenik.

Tako ni Rudjer nije Srbin, Dubrovnik nije srpski grad, Sinjska alka nije srpski dogadjaj… Ali sta jeste (hrvatsko)? Kamen jedan nadji potposan hrvatskim imenom, pa cemo vam priznati sa ste stariji i od Mojsija.

Miloš

pre 2 godine

Nekima ne može da dopre u glavu da su Srbi imali i darovali crkve i manastire van granica tadašnje Srbije pa ond zavode i podmeću neistine. Tako je kako je. Beduini naravno nemaju ništa sa Srbima , nisu Srbi, koliko god želite da unizite i na šarlatanstvo da okrenete celu ovu priču o srpskom manastiru u svetoj zemlji.

1.

pre 2 godine

izumiremo! Biće ovde nekih drugih Srba, zvaće se Hasan, Mesut, kao u Nemačkoj. Nije to ni loše jednom će se svi izmešati i neće više biti rasne mržnje.
(Mrava, 24. oktobar 2023 23:29

Nosi ti to baš najbolje ukapirao.Kada te izmešaju sa ko zna kim onda gubiiš identitet.Kada izgubiše identitet i nemaš na koga da se pozoveš od svojih predaka, onda imaš samo broj koji ti dodeli tvoj " farmer ".Ne samo da nije bitno kako se prezivaš, nego nije bitno ni kako se zoveš.Postaješ tele bez prava bukvalno.Šta ti daju kažeš hvala , a šta ne daju ćutiš ili ideš pod mač.
Ko pazi na svoje poreklo i tradiciju?

Kraljevstva!!
Jel su oni zatucani? Možda neki i jesu, ali čak i takvi ne prodaju svoje poreklo jer to stub postojanja.

Net

pre 2 godine

Evo razloga zašto su izmišljeni Srbi-katolici u Dubrovniku:
STROGI ZAKONI: JESTE LI ZNALI? Dubrovačka Republika pravoslavcima i muslimanima zabranjivala je noćenje unutar zidina i podizanje bogomolja.

Posmatrac

pre 2 godine

"Za Dubrovčane uzmi dokumente i relevantne izvore. ..."
Hrvatima se nikad nisu izjasnjavali....
Procitati pismo upuceno papi pocetkom XX veka...za pocetak.

Kanada

pre 2 godine

Komšije nemaju razloga za bilo kakvu ljubomoru jer imaju sve bolje i starije od Srba i Srbije. Sve su Hrvati ostvarili značajno prije Srba, svaku vrstu afirmacije. Baš svaku, političku, kulturnu, sportsku, vojnu, geografski atraktivniju i bolje pozicioniranu. Na što da Hrvati budu ljuborni? Na kriminal, neslobodu, na laganje, prevare, na balkanstvo umjesto europejstva, na vojne poraze, na samobmane, na otimanje tuđeg, na hegemoniju, ne negoranje drugih, na nekaznjavanje zločinca i ubica, na jezivu crnu kroniku, na nogometne uspjehe? Na što?
(mali miš, 24. oktobar 2023 23:48)

Dame i gospodo, konvertit dana...ajmo jedan aplauz za najvećeg slugu ovih prostora.

зоки

pre 2 godine

Текст је занимљив, али су поједини коментари још занимљивији. Како су се наши сусједи наоштрили, и Немањићи су чисти Хрвати. Мирослав и његови потомци су столовали у хрватском Требињу :) Шта је следеће? Него где су оно гробови хрватских краљева? А слава јесте старија од Св. Саве, мењала је паганске богове. А Јевреје и Србе су побратимили наши сусједи, помешали нам крв док су нас клали у Јадовну и Јасеновцу.

Lucky

pre 2 godine

Kakve ovo veze ima sa nekim samozvanim narodima??? Ono sto je srz teksta,manastir je SRPSKI ali,svestenici grcki!!! Tu treba SPS i drzava da se pozabave,vracanjem naseg nama!!!Kao i pokradenog ,sto se u tekstu navodi a sad krasi londonske muzeje!!!

mile

pre 2 godine

""Sveti Sava...na Sinaju 1234. godine. Tu je proveo čitav časni post, moleći se za svoj srpski rod"

Ovo nam je izuzetno pomoglo 1389...
(Da se ne lažemo, 24. oktobar 2023 21:15)

Naravno da nije. I onda je bilo takvih kao ti"

Ne razumem komentar. Molitva od srca Bogu služi da se Srbi slože? Koja je smo mi to onda vera?
(Da se ne lažemo, 24. oktobar 2023 22:59)

Sveti Sava je pomirio i prekinuo rat izmedju brace, da nista vise nije uraduo, a jeste, to je sasvum dovoljno. Pred Kosovsku bitku svi srpski vlastelini stali su iza kneza Lazara, polozivsi zivote za slobodu i krst, a mogli su da deru raju i placaju danak, nije li to redak slucaj u nasoj istoriji? Sto se tvog komentara tice zvuci krajnje zajedljivo, uz izvinjenje sa moje strane ako nije tako. Ali isuvise pacova ozjuri i iz nase i iz komsijske kanalizacije na svaki pomen srpske istorije i SPC

papa 23.

pre 2 godine

Ivan Gundulić, Srbin katolik iz Dubrovnika, kao i svi Dubrovčani osim onih starih talijanskog porekla
(pojate, 24. oktobar 2023 23:13)

a pogotovo njegov sin frano, feldmaršal habsburške vojske i nadlednik jozef frank grof gundulić, koji je bio dekan katoličkog univeziteta u beču. naslednici marin, dinko i jakov su ponosni nosioci srpskih imena u regionu dubrovnik.

pojate

pre 2 godine

@Gundulić Srbin Katolik
Da si čuo Netanjahua ne bi tako pričao. U pitanju je čitav traktat o odnosima Srba i Izrailja, a ne Trampovske fore i fazoni i lapsusi.

dude i business

pre 2 godine

Za naše komšije ljubomorne:

Netanjahu pre par godina, imate na YT snimak, izjavljuje: Srbi i Izraelci imaju više hiljada godina dugu istoriju saradnje i odnosa.
(pojate, 24. oktobar 2023 23:13)

da. postoji razlog zašto je mojsije 40 godina sa narodom putovao iz egipta za izrael…nekih 500 kilometara. srbi organizovali prevoz.

pojate

pre 2 godine

@Gugl
i onda Srbi mitomani.
hahaahah
Bukvalno sve što si naveo su dokazani falsifikati ili vrlo upitni izvori.

Bašćansku ploču su vaši doktoranti osporavali...
banovac je ugarski novac i nigde nikakav hrvat ni hrvataku ne poznaje...samo ugarski kraljevi na njima...
Imaš ediciju o hrvatskom novcu vaše narodne banke gde nema pomena o bilo kakvom srednjevekovnom novcu Hrvata.

Leh Čeh su vezani za Panoniju i nigde ne pominje Hrvatsku...
Ali sve do jedne stavke su ili falsifikati ili upitne verodostojnosti.
Trpimir knez slovenski Hrvati preprave u hrvatski...
Kažu imaju pečat nekog kralja kad ono samo otisak nekog pečata..


Evo ti samo ovaj manastir na Sinaju ima više dokaza materijalnih i originalnih o Srbima srednjeg veka od cele Hrvatske povijesti.

pojate

pre 2 godine

@mali miš
baš si mali miš a nalupao se ko veliki.
Hrvati pre svega kao narod nisu imali emancipaciju do 19. veka. Tj nastali su mao nacija a ne narod.
A tad su Srbi već i ropstvo i feudalizam ukinuli i to u svojoj zemlji koju su samo oslobodili.

ponosni na svoje a ne na tuđe

pre 2 godine

“ Čim se pomenu drevni tragovi Srba pale se lampice komšija, autošovinista i sledi ona već otrcana fraza - srpsko ludilo”

Pale se lampice smijeha na megalomaniju i komplekse.

pojate

pre 2 godine

Za naše komšije ljubomorne:

Netanjahu pre par godina, imate na YT snimak, izjavljuje: Srbi i Izraelci imaju više hiljada godina dugu istoriju saradnje i odnosa.

Ivan Gundulić, Srbin katolik iz Dubrovnika, kao i svi Dubrovčani osim onih starih talijanskog porekla, u Epu Osman, 7. pevanje:

Pri moru uprav srpskih strana,
u pržinah pusta žala
leži Troja ukopana,
od grčkoga ognja pala;

Ko zna gde je Troja jasnije mu je. Ko ne zna, na google...

mali miš

pre 2 godine

Komšije nemaju razloga za bilo kakvu ljubomoru jer imaju sve bolje i starije od Srba i Srbije. Sve su Hrvati ostvarili značajno prije Srba, svaku vrstu afirmacije. Baš svaku, političku, kulturnu, sportsku, vojnu, geografski atraktivniju i bolje pozicioniranu. Na što da Hrvati budu ljuborni? Na kriminal, neslobodu, na laganje, prevare, na balkanstvo umjesto europejstva, na vojne poraze, na samobmane, na otimanje tuđeg, na hegemoniju, ne negoranje drugih, na nekaznjavanje zločinca i ubica, na jezivu crnu kroniku, na nogometne uspjehe? Na što?

Gospar

pre 2 godine

То је кад се учи селективна историја. "Хрвати" католици из Херцеговине су покатоличени Срби. До прије само 100 година Дубровник је знао углавном за српство, а прије 200 искључиво. Управо је слављење Славе, један од доказа њиховог покатоличавања, јер је Слава обиљежје Срба. Исто тако су Муслимани - Бошњаци до скора обиљежавали неке од православних светковина (не католичких), што је изразит доказ њиховог српског поријекла и претходне религије.
(Марлоне, 24. oktobar 2023 21:30) # Link komentara

Hrvati su pokršteni prije Srba. Crkva je do 1054. bila jedinstvena i nije bilo pravoslavne. Ne može vjera biti odrednica identiteta. Imamo Albance i katolike i pravoslavce i muskimane ali svi oni su Albanci i imaju tu svijest pripadnosti. Dubrovčani nemaju veze sa Srbija niti su ikad bili Srbi. Velikosrbi zlorabe jednu političku epizodu. Dubrovčani su i prije i poslije te vrlo vrlo kratke epizode bili isključivo Hrvati i katolici. Ruđer je bio katolički svećenik i Hrvat. Trebinje je čitavu istoriju bilo katolicko i hrvatsko. Tako i Knin. Ali Srbi ne vole istinu, vole selektivnost, boje se cjelovite istine. Iz tog straha izlazi ta megalomanija jer samo megalomanijom možeš da zakrpiš istorijske rupe. Nema razloga za naklapanja, idi kod Beduina i uzmi DNK i napravi analizu haplogrupe pa vidi koliko su Dtbi. Za Dubrovčane uzmi dokumente i relevantne izvore. Još je Marulić pisao Dubrovčanima o hrvatskom jeziku i zajedničkoj pripadnosti.

Gugl

pre 2 godine

Nemri i Vedi posle Velikog potopa.
Kalendar Orion i šahovnica.
Tanajske ploče 3vek.
Velikaya Horvatiya 5vek.
Ugovor sa papom Agatonom o pokrštavanju Hrvata 680g.
Legenda o Čehu i Lehu i Mehu koja kaže da su Česi, Slovaci, Poljaci i Rusi nastali od Hrvata koji su došli iz Hrvatske.
Splitski evanđelistar 7vek.
Višeslavova krstionica 8vek.
Tomislav kralj Hrvatske 925g prve kraljevine Južnih Slovena.
Osorski evanđelistar sa molitvom za kralja Zvonimira 11vek.
Bašćanska ploča na glagoljici i hrvatskom jeziku 11vek.
Novac Banovac 1235g kovanica sa Kunom.
Prvii rečnik u Evropi od Fausta Vrančića 1595g.
Prva gramatika od Bartola Kašića 1604g.

Gundulić Hrvat i katolik

pre 2 godine

Za naše komšije ljubomorne:

Netanjahu pre par godina, imate na YT snimak, izjavljuje: Srbi i Izraelci imaju više hiljada godina dugu istoriju saradnje i odnosa.

Ivan Gundulić, Srbin katolik iz Dubrovnika, kao i svi Dubrovčani osim onih starih talijanskog porekla, u Epu Osman, 7. pevanje:

Pri moru uprav srpskih strana,
u pržinah pusta žala
leži Troja ukopana,
od grčkoga ognja pala;

Ko zna gde je Troja jasnije mu je. Ko ne zna, na google...
(pojate, 24. oktobar 2023 23:13) # Link komentara

@
I Tramp je izjavio da je Orban predsjednik Turske, pa da li je to istina? Netanjahu nema pojma šta priča, nema pojma o Srbiji ni Srbima nego bubno i ostao živ. Veze on nema sa istorijom.

Mrava

pre 2 godine

Za teoretičare zavere. U redu evo otkrije se sve što vi znate, sva tajna istorija Srba. I šta onda bude? Postajemo cenjeni u svetu, Evropi? Te su uloge već podeljene Starim Grcima i Rimljanima i to se ne može menjati osim kroz decenije ali ako bi to silno želeli Englezi, Francuzi, Nemci... Hoće nas biti više? Hoćemo biti mlađa nacija ili svejedno izumiremo ( a gledamo kako nas decenijamq političari pljačkaju i teraju u inostranstvo) Hoće li nam standard biti veći? Mi Srbi izumiremo! Biće ovde nekih drugih Srba, zvaće se Hasan, Mesut, kao u Nemačkoj. Nije to ni loše jednom će se svi izmešati i neće više biti rasne mržnje.

dude i good old times

pre 2 godine

Pa pogledajte samo jednu od epizoda jutjub kanala "Srbija global" pod nazivom POREKLO SRBA,i videcete da ni 1% onoga sto su nas ucili iz istorije nije tacno. Vekovima je lažirana naša istorija,ali je u drugim zemljama itekako sačuvana i svašta može da se nauči.
(Blejk Šilb, 24. oktobar 2023 21:07)

“Pa pogledajte samo jednu od epizoda jutjub kanala”…momenat kada točiš osmi džek danijels sa kolom i setiš se starog, dobrog profesora istorije i dana, kada su se ovakvi likovi (još) skrivali ispod kamena neznanja.

Milezg

pre 2 godine

Nbgd.......na internetu si pa istraži malo i drugi stranu, braće katolika koji su i posle šizme ostali katolici sa papom!?
Guglaj šta je to Zakletva Hrvata papi Agatonu 680g sa kojim su potpisali ugovor da nikoga neće napadati i da će odbacit Peruna i pokrstiti se. Guglaj šta je to Splitski evanđelistar iz 7 veka najstarije jevanđelje i knjiga u ovom delu Evrope. Imaš i Osorski evanđelistar iz 8veka, Višeslavova krstionica 8vek....

Biblija

pre 2 godine

Reče Isus, Petru: Ti si Petar stena na kojoj ću izgraditi Crkvu svoju, da je ni vrata paklena neće nadvladati…
Zato su Osmanlije tu Vizantiju, koja je podelila Isusovu Crkvu u 11veku, ne samo nadvladale nego i izbrisale sa lica zemlje, koju pretvoriše u muslimansku Tursku i tako dokazaše da nije Njegova. Rimski papa je od priznanja Hrišćanstva i prvog pape Siricija 385g nenadvladiv! Islam je spas od tog vizantijskog i harlotskog i krivoslavnog zla, jer mira je na Balaknu bilo samo tih 500g dok su oni to zlo držali u ropstvu da miruje, a posle njih je pokrenulo sve Balkanske i Svetske ratove i genocide da se širi. Neki katolički fratri su pisali u 16 veku, dok je cela južna-pravoslavna Evropa bila u ropstvu, da su Osmanlije samo "Mač Božji", koji je očistio "Bizantsko zlo" sa ovoga sveta. Neće na Balkanu biti mira, sve dok ne dođe sultan Erdogan sa vojskom, da dignu minarete na Savin hram u Beogradu? Oni će rešit i Rusiju, to im je dužnost od Boga. Simbol Jerusalima je džamija sa zlatnom kupolom Al Aksa, isto ko šta je simbol muslimanskog Istanbula džamija sa četiri minareta Aja Sofija.

objavite, molim vas

pre 2 godine

Ljudi, pogledajte šta su premijer i predsednik Izraela govorili od kad seže prijateljstvo Srba i Jevreja. Naučite istoriju svog naroda.
https://youtu.be/fCMMGYUstKs?si=AxvAa_zUP9KB701O

https://youtu.be/pgTcKSitWv4?si=zklHnTW2EbVXWoUG

Мајкл Џондар

pre 2 godine

Kakva glupost, porodice sa Drine. Ljudi jel vi znate gde je Sinaj? Cak i za moderno doba, prebacivanje porodice u sred nicega da brani nesto je skupa operacija. Plus, lokalno beduinsko stanovnistvo su muslimani.
(Bozeee, 24. oktobar 2023 21:43)

Скупа операција. :D:D:D

Da se ne lažemo

pre 2 godine

""Sveti Sava...na Sinaju 1234. godine. Tu je proveo čitav časni post, moleći se za svoj srpski rod"

Ovo nam je izuzetno pomoglo 1389...
(Da se ne lažemo, 24. oktobar 2023 21:15)

Naravno da nije. I onda je bilo takvih kao ti"

Ne razumem komentar. Molitva od srca Bogu služi da se Srbi slože? Koja je smo mi to onda vera?

mile

pre 2 godine

"Sveti Sava...na Sinaju 1234. godine. Tu je proveo čitav časni post, moleći se za svoj srpski rod"

Ovo nam je izuzetno pomoglo 1389...
(Da se ne lažemo, 24. oktobar 2023 21:15)

Naravno da nije. I onda je bilo takvih kao ti

B.B.

pre 2 godine

Autosovinisti na aparatima! Srbi sa drine u 6om veku!
(Au, 24. oktobar 2023 20:03)

Gde si pročitao Srbi sa Drine? Lepo piše da je doveo desetak porodica sa Drine, nigde ne piše da su srpske. Jedina veza je što su sa područja današnje Srbije.
Inače, tekst je lep i zanimljiv, za razliku od komentara.

DJ KRMAK

pre 2 godine

Аутор овог велелепног текста је могао да каже и да је Мојсеј био српског, а не јеврејског порекла, што је историјска чињеница коју је Бенјамин Нетањаху поделио са нашим председником пре пар година. Ради мира у свету, ми смо пристали да га ипак не својатамо. Одатле и велика традиција гајења купина и малина код нас.

Марлоне

pre 2 godine

@ Čuj sad i Beduini Srbi? :)
Ljudi postoje genetske analize pa se lako utvrdi. Kao imaju slavu pa su Srbi. :) Slavu imaju i Hrvati u Hercegovini i to Hrvati katolici. I to potiče iz vremena dok crkva nije bila podjeljenja. A crkvenoslavenski jezik nije srpski nego bugarski. Ćirilica nije samo srpsko pismo nego pismo mnogih drugih naroda, pretežno pravoslavnih ali i katoličkih Hrvata i muslimanskih Bošnjaka, kao i nekih drugih slavenskih naroda islamske vjere.
(i žaba digla nogu, 24. oktobar 2023 20:43)
То је кад се учи селективна историја. "Хрвати" католици из Херцеговине су покатоличени Срби. До прије само 100 година Дубровник је знао углавном за српство, а прије 200 искључиво. Управо је слављење Славе, један од доказа њиховог покатоличавања, јер је Слава обиљежје Срба. Исто тако су Муслимани - Бошњаци до скора обиљежавали неке од православних светковина (не католичких), што је изразит доказ њиховог српског поријекла и претходне религије.

Старији грађанин

pre 2 godine

Синајска гора се иначе звала и зове Џебел Сербал , у преводу Српска планина, (лако проверљиво на гугл мапама). Још да додам да је Мојсије први пут видео обећану земљу (у коју по Божијој вољи никада није ступио) с планине Небо. На њој је и преминуо.

Боске

pre 2 godine

Како, како - цар Јустинијан (482-565) довео Србе са Дрине под Синајску гору?!
А један други ромејски цар, Константин Порфирогенит (905-959), тврди (наводно) да су се исти ти Срби на Дрину доселили стотињак година касније?

Једна од ове двије информације је очигледно нетачна.

У то име, било би баш згодно, рецимо на светог Николу или Јована, ући у неки бедуински шатор у околини манастира Свете Катарине и уз пригодно "сретна Слава, домаћине", упитати откад то они славе Славу?

А узгред се и распитати зашто се један од оближњих врхова Синајске горе зове Јебел (Маунт) Сербал?

Ggh

pre 2 godine

Hahaha ispade da smo slavii slavu i prije svetog Save, i da smo imali pismo i prije Ćirila i Metodija i da smo došli prije doseljavanja.
Ljudi budite Srbi i gledajte Srbija global.

Da se ne lažemo

pre 2 godine

"Sveti Sava...na Sinaju 1234. godine. Tu je proveo čitav časni post, moleći se za svoj srpski rod"

Ovo nam je izuzetno pomoglo 1389...

Bozeee

pre 2 godine

Kakva glupost, porodice sa Drine. Ljudi jel vi znate gde je Sinaj? Cak i za moderno doba, prebacivanje porodice u sred nicega da brani nesto je skupa operacija. Plus, lokalno beduinsko stanovnistvo su muslimani.

MilunkaMalina

pre 2 godine

@verovali ili ne ahahaha a smesno je koliko si neobrazovaan. Druze procitaj nesto drugo osim Zabave i Tehnologijaa. Alfa i Omega smo za sve vas iz okoline. Zapamtite, Alfa i Omegaaa. Biti Srbin je privilegija. Neki ste otisli Levo ka Vatokanu neki ste otisli desno na Turskoj ali oni pravii su opstalii.

popeye

pre 2 godine

@i žaba digla nogu
slava kod Hrvata katolika u Hercegovini hahahaha Misliš konvertita koji su sačuvali pojam slave.
Daj kad si tako pametan reci nam kad se pouzdano prvi put pominju Hrvati u Hercegovini?
Da l iznaš da je to kasni 18. vek?
Od Hrvata ništa novo.... Klasika! Nemaju argumenata ni za šta!
A tek ovo za staroslovenski i bugarski... ne zna čovek čemu pre da se smeje!

Nbgd

pre 2 godine

Čim se pomenu drevni tragovi Srba pale se lampice komšija, autošovinista i sledi ona već otrcana fraza - srpsko ludilo.
Ako je antički ili romejski mot onda je ok i jako zanimljiv ako je srpski - brateee, bajke, izmišljotine.
Vidim sada i Hrvati slave slavu, ali nisu Srbi jer je to bilo pre raskola. E, to se zove kognotivna disonanca i verujte za 50 godina i Đoković će biti Hrvat. Onako bez osećaja za stid u fulu.
Hrvati, vi ste Srbi kojo ste klekli Papi, Bošnjaci, vi ste klekli Turcima, mi nismo klekli, ali smo dobro naje*ali zbog toga, ali ostali Orto (lat. Pravo) Dox (lat. Vera).

Marko

pre 2 godine

Bio sam u ovom manastiru 2008 i uspon traje 6 sati preko serpentina. Zadnji uspon je 700 stepenika. To je laksi put, moze se doci i preko 10 000 stepenika koji su monasi klesali stotinama godina. To je tezi podvig.

Blejk Šilb

pre 2 godine

Pa pogledajte samo jednu od epizoda jutjub kanala "Srbija global" pod nazivom POREKLO SRBA,i videcete da ni 1% onoga sto su nas ucili iz istorije nije tacno. Vekovima je lažirana naša istorija,ali je u drugim zemljama itekako sačuvana i svašta može da se nauči.

Боске

pre 2 godine

Čuj sad i Beduini Srbi? :)
Ljudi postoje genetske analize pa se lako utvrdi. Kao imaju slavu pa su Srbi. :) Slavu imaju i Hrvati u Hercegovini i to Hrvati katolici. I to potiče iz vremena dok crkva nije bila podjeljenja. A crkvenoslavenski jezik nije srpski nego bugarski. Ćirilica nije samo srpsko pismo nego pismo mnogih drugih naroda, pretežno pravoslavnih ali i katoličkih Hrvata i muslimanskih Bošnjaka, kao i nekih drugih slavenskih naroda islamske vjere.
(i žaba digla nogu, 24. oktobar 2023 20:43)

Као прво, Хрвати у Западној Херцеговини потоњих отприлике 150 година не славе Славу, мада многи још увијек чувају икону негдје на тавану. Друго, Црква није никад подијељена, само су неки отпали од ње. Треће, црквенословенски нема никакве везе са (туркијским племеном) Бугарима, који "употребљавају српске ријечи, не познавајући српску граматику". Четврто, тачно је да српску ћирилицу или тачније речено азбуку, поред српског народа, користе и неке нације настале из српског народа, али Хрвати и Бошњаци засигурно више не. Није ми познато који су то други словенски народи исламске вјере.

Novak Nolo

pre 2 godine

Koliko neverovatnih informacija u samo jednom tekstu!
Izgleda da su Srbi stigli u manastir jos pre nego sto su "u VII veku" naselili ove nase krajeve. A da je u manastiru pisano cirilicom jos pre nego sto su je Cirilo i Metodije otkrili samim Srbima. Sklonite ovaj tekst da ga ne vide dezurni znalci s domacih fakulteta, "cuvari doseljavanja" Srba u VII veku.

a kad su se doselili? jel onda kad je Nemac rekao da smo? ili Amerikanac? ili Albanac? i odakle smo se "doselili"? ili smo ipak bili tu i pre!

Low

pre 2 godine

Koliko neverovatnih informacija u samo jednom tekstu!
Izgleda da su Srbi stigli u manastir jos pre nego sto su "u VII veku" naselili ove nase krajeve. A da je u manastiru pisano cirilicom jos pre nego sto su je Cirilo i Metodije otkrili samim Srbima. Sklonite ovaj tekst da ga ne vide dezurni znalci s domacih fakulteta, "cuvari doseljavanja" Srba u VII veku.

ime

pre 2 godine

Ovaj manastir, kao i okolina sa Sinajem su zaista cudesni. Zaista, beduini su rastrkani okolo, obitavaju u nekim improvizovanim “kucicama” od kamena… Ima mnogo zanimljivosti u i oko manastira, a na mene je dok sam hodocastio tih 15ak dana Svetom Zemljom (i Egiptom) upravo ovo mesto ostavilo najjaci utisak. Ne znam tacno zasto… mislim zbog toga sto je izmesteno i netaknuto od civilizacije, i zato sto je zadrzalo dosta od autenticnosti i duha starih vremena… to se itekako oseti. Vremenski i geografski drugi svet.
Onda ona gluva pustinja kojom su tumarali Jevreji.
Naravno, unutrasnjost (arhitektura) manastira i svetinje u njoj…
Srpki pecat…
Itd, itd…
Sve to ostavlja utisak i trag za ceo zivot.

Preporuka za posetiti.

Hvala na clanku.

Пеђа

pre 2 godine

Хвала Богу драгом имао сам прилику да посјетим манастир. Дивно искуство и својеврстан осјећај.

predrag

pre 2 godine

Prvu put čujem za mamastir. Ali s'obzirom na kom je mestu,na Svetoj Zemlji sve ove informacije ne čude ni malo.
Hvala redakciji na jednom jako kvalitetnom tekstu, a utisak je pojačan sa našom vezom sa njim, što opet ne čudi znajući naše poreklo i korene.

Stefan

pre 2 godine

Imam utisak da je sve ispod Nemanjića zabranjena tema u Srbiji ko to diriguje i skriva nije mi jasno većina ljudi indentifikuje srpski narod od Stefana Nemanje a zapravo po spisima pominjanje Srba ide do čak petog veka zašto niko ne obradjuje taj period i prestavlja javnosti?

i žaba digla nogu

pre 2 godine

Čuj sad i Beduini Srbi? :)
Ljudi postoje genetske analize pa se lako utvrdi. Kao imaju slavu pa su Srbi. :) Slavu imaju i Hrvati u Hercegovini i to Hrvati katolici. I to potiče iz vremena dok crkva nije bila podjeljenja. A crkvenoslavenski jezik nije srpski nego bugarski. Ćirilica nije samo srpsko pismo nego pismo mnogih drugih naroda, pretežno pravoslavnih ali i katoličkih Hrvata i muslimanskih Bošnjaka, kao i nekih drugih slavenskih naroda islamske vjere.

Low

pre 2 godine

Koliko neverovatnih informacija u samo jednom tekstu!
Izgleda da su Srbi stigli u manastir jos pre nego sto su "u VII veku" naselili ove nase krajeve. A da je u manastiru pisano cirilicom jos pre nego sto su je Cirilo i Metodije otkrili samim Srbima. Sklonite ovaj tekst da ga ne vide dezurni znalci s domacih fakulteta, "cuvari doseljavanja" Srba u VII veku.

Nbgd

pre 2 godine

Čim se pomenu drevni tragovi Srba pale se lampice komšija, autošovinista i sledi ona već otrcana fraza - srpsko ludilo.
Ako je antički ili romejski mot onda je ok i jako zanimljiv ako je srpski - brateee, bajke, izmišljotine.
Vidim sada i Hrvati slave slavu, ali nisu Srbi jer je to bilo pre raskola. E, to se zove kognotivna disonanca i verujte za 50 godina i Đoković će biti Hrvat. Onako bez osećaja za stid u fulu.
Hrvati, vi ste Srbi kojo ste klekli Papi, Bošnjaci, vi ste klekli Turcima, mi nismo klekli, ali smo dobro naje*ali zbog toga, ali ostali Orto (lat. Pravo) Dox (lat. Vera).

Stefan

pre 2 godine

Imam utisak da je sve ispod Nemanjića zabranjena tema u Srbiji ko to diriguje i skriva nije mi jasno većina ljudi indentifikuje srpski narod od Stefana Nemanje a zapravo po spisima pominjanje Srba ide do čak petog veka zašto niko ne obradjuje taj period i prestavlja javnosti?

mile

pre 2 godine

"Sveti Sava...na Sinaju 1234. godine. Tu je proveo čitav časni post, moleći se za svoj srpski rod"

Ovo nam je izuzetno pomoglo 1389...
(Da se ne lažemo, 24. oktobar 2023 21:15)

Naravno da nije. I onda je bilo takvih kao ti

ime

pre 2 godine

Ovaj manastir, kao i okolina sa Sinajem su zaista cudesni. Zaista, beduini su rastrkani okolo, obitavaju u nekim improvizovanim “kucicama” od kamena… Ima mnogo zanimljivosti u i oko manastira, a na mene je dok sam hodocastio tih 15ak dana Svetom Zemljom (i Egiptom) upravo ovo mesto ostavilo najjaci utisak. Ne znam tacno zasto… mislim zbog toga sto je izmesteno i netaknuto od civilizacije, i zato sto je zadrzalo dosta od autenticnosti i duha starih vremena… to se itekako oseti. Vremenski i geografski drugi svet.
Onda ona gluva pustinja kojom su tumarali Jevreji.
Naravno, unutrasnjost (arhitektura) manastira i svetinje u njoj…
Srpki pecat…
Itd, itd…
Sve to ostavlja utisak i trag za ceo zivot.

Preporuka za posetiti.

Hvala na clanku.

Марлоне

pre 2 godine

@ Čuj sad i Beduini Srbi? :)
Ljudi postoje genetske analize pa se lako utvrdi. Kao imaju slavu pa su Srbi. :) Slavu imaju i Hrvati u Hercegovini i to Hrvati katolici. I to potiče iz vremena dok crkva nije bila podjeljenja. A crkvenoslavenski jezik nije srpski nego bugarski. Ćirilica nije samo srpsko pismo nego pismo mnogih drugih naroda, pretežno pravoslavnih ali i katoličkih Hrvata i muslimanskih Bošnjaka, kao i nekih drugih slavenskih naroda islamske vjere.
(i žaba digla nogu, 24. oktobar 2023 20:43)
То је кад се учи селективна историја. "Хрвати" католици из Херцеговине су покатоличени Срби. До прије само 100 година Дубровник је знао углавном за српство, а прије 200 искључиво. Управо је слављење Славе, један од доказа њиховог покатоличавања, јер је Слава обиљежје Срба. Исто тако су Муслимани - Бошњаци до скора обиљежавали неке од православних светковина (не католичких), што је изразит доказ њиховог српског поријекла и претходне религије.

Blejk Šilb

pre 2 godine

Pa pogledajte samo jednu od epizoda jutjub kanala "Srbija global" pod nazivom POREKLO SRBA,i videcete da ni 1% onoga sto su nas ucili iz istorije nije tacno. Vekovima je lažirana naša istorija,ali je u drugim zemljama itekako sačuvana i svašta može da se nauči.

Marko

pre 2 godine

Bio sam u ovom manastiru 2008 i uspon traje 6 sati preko serpentina. Zadnji uspon je 700 stepenika. To je laksi put, moze se doci i preko 10 000 stepenika koji su monasi klesali stotinama godina. To je tezi podvig.

popeye

pre 2 godine

@i žaba digla nogu
slava kod Hrvata katolika u Hercegovini hahahaha Misliš konvertita koji su sačuvali pojam slave.
Daj kad si tako pametan reci nam kad se pouzdano prvi put pominju Hrvati u Hercegovini?
Da l iznaš da je to kasni 18. vek?
Od Hrvata ništa novo.... Klasika! Nemaju argumenata ni za šta!
A tek ovo za staroslovenski i bugarski... ne zna čovek čemu pre da se smeje!

Пеђа

pre 2 godine

Хвала Богу драгом имао сам прилику да посјетим манастир. Дивно искуство и својеврстан осјећај.

MilunkaMalina

pre 2 godine

@verovali ili ne ahahaha a smesno je koliko si neobrazovaan. Druze procitaj nesto drugo osim Zabave i Tehnologijaa. Alfa i Omega smo za sve vas iz okoline. Zapamtite, Alfa i Omegaaa. Biti Srbin je privilegija. Neki ste otisli Levo ka Vatokanu neki ste otisli desno na Turskoj ali oni pravii su opstalii.

Ggh

pre 2 godine

Hahaha ispade da smo slavii slavu i prije svetog Save, i da smo imali pismo i prije Ćirila i Metodija i da smo došli prije doseljavanja.
Ljudi budite Srbi i gledajte Srbija global.

Боске

pre 2 godine

Како, како - цар Јустинијан (482-565) довео Србе са Дрине под Синајску гору?!
А један други ромејски цар, Константин Порфирогенит (905-959), тврди (наводно) да су се исти ти Срби на Дрину доселили стотињак година касније?

Једна од ове двије информације је очигледно нетачна.

У то име, било би баш згодно, рецимо на светог Николу или Јована, ући у неки бедуински шатор у околини манастира Свете Катарине и уз пригодно "сретна Слава, домаћине", упитати откад то они славе Славу?

А узгред се и распитати зашто се један од оближњих врхова Синајске горе зове Јебел (Маунт) Сербал?

Старији грађанин

pre 2 godine

Синајска гора се иначе звала и зове Џебел Сербал , у преводу Српска планина, (лако проверљиво на гугл мапама). Још да додам да је Мојсије први пут видео обећану земљу (у коју по Божијој вољи никада није ступио) с планине Небо. На њој је и преминуо.

predrag

pre 2 godine

Prvu put čujem za mamastir. Ali s'obzirom na kom je mestu,na Svetoj Zemlji sve ove informacije ne čude ni malo.
Hvala redakciji na jednom jako kvalitetnom tekstu, a utisak je pojačan sa našom vezom sa njim, što opet ne čudi znajući naše poreklo i korene.

pojate

pre 2 godine

Za naše komšije ljubomorne:

Netanjahu pre par godina, imate na YT snimak, izjavljuje: Srbi i Izraelci imaju više hiljada godina dugu istoriju saradnje i odnosa.

Ivan Gundulić, Srbin katolik iz Dubrovnika, kao i svi Dubrovčani osim onih starih talijanskog porekla, u Epu Osman, 7. pevanje:

Pri moru uprav srpskih strana,
u pržinah pusta žala
leži Troja ukopana,
od grčkoga ognja pala;

Ko zna gde je Troja jasnije mu je. Ko ne zna, na google...

Боске

pre 2 godine

Čuj sad i Beduini Srbi? :)
Ljudi postoje genetske analize pa se lako utvrdi. Kao imaju slavu pa su Srbi. :) Slavu imaju i Hrvati u Hercegovini i to Hrvati katolici. I to potiče iz vremena dok crkva nije bila podjeljenja. A crkvenoslavenski jezik nije srpski nego bugarski. Ćirilica nije samo srpsko pismo nego pismo mnogih drugih naroda, pretežno pravoslavnih ali i katoličkih Hrvata i muslimanskih Bošnjaka, kao i nekih drugih slavenskih naroda islamske vjere.
(i žaba digla nogu, 24. oktobar 2023 20:43)

Као прво, Хрвати у Западној Херцеговини потоњих отприлике 150 година не славе Славу, мада многи још увијек чувају икону негдје на тавану. Друго, Црква није никад подијељена, само су неки отпали од ње. Треће, црквенословенски нема никакве везе са (туркијским племеном) Бугарима, који "употребљавају српске ријечи, не познавајући српску граматику". Четврто, тачно је да српску ћирилицу или тачније речено азбуку, поред српског народа, користе и неке нације настале из српског народа, али Хрвати и Бошњаци засигурно више не. Није ми познато који су то други словенски народи исламске вјере.

Novak Nolo

pre 2 godine

Koliko neverovatnih informacija u samo jednom tekstu!
Izgleda da su Srbi stigli u manastir jos pre nego sto su "u VII veku" naselili ove nase krajeve. A da je u manastiru pisano cirilicom jos pre nego sto su je Cirilo i Metodije otkrili samim Srbima. Sklonite ovaj tekst da ga ne vide dezurni znalci s domacih fakulteta, "cuvari doseljavanja" Srba u VII veku.

a kad su se doselili? jel onda kad je Nemac rekao da smo? ili Amerikanac? ili Albanac? i odakle smo se "doselili"? ili smo ipak bili tu i pre!

mali miš

pre 2 godine

Komšije nemaju razloga za bilo kakvu ljubomoru jer imaju sve bolje i starije od Srba i Srbije. Sve su Hrvati ostvarili značajno prije Srba, svaku vrstu afirmacije. Baš svaku, političku, kulturnu, sportsku, vojnu, geografski atraktivniju i bolje pozicioniranu. Na što da Hrvati budu ljuborni? Na kriminal, neslobodu, na laganje, prevare, na balkanstvo umjesto europejstva, na vojne poraze, na samobmane, na otimanje tuđeg, na hegemoniju, ne negoranje drugih, na nekaznjavanje zločinca i ubica, na jezivu crnu kroniku, na nogometne uspjehe? Na što?

Mrava

pre 2 godine

Za teoretičare zavere. U redu evo otkrije se sve što vi znate, sva tajna istorija Srba. I šta onda bude? Postajemo cenjeni u svetu, Evropi? Te su uloge već podeljene Starim Grcima i Rimljanima i to se ne može menjati osim kroz decenije ali ako bi to silno želeli Englezi, Francuzi, Nemci... Hoće nas biti više? Hoćemo biti mlađa nacija ili svejedno izumiremo ( a gledamo kako nas decenijamq političari pljačkaju i teraju u inostranstvo) Hoće li nam standard biti veći? Mi Srbi izumiremo! Biće ovde nekih drugih Srba, zvaće se Hasan, Mesut, kao u Nemačkoj. Nije to ni loše jednom će se svi izmešati i neće više biti rasne mržnje.

dude i good old times

pre 2 godine

Pa pogledajte samo jednu od epizoda jutjub kanala "Srbija global" pod nazivom POREKLO SRBA,i videcete da ni 1% onoga sto su nas ucili iz istorije nije tacno. Vekovima je lažirana naša istorija,ali je u drugim zemljama itekako sačuvana i svašta može da se nauči.
(Blejk Šilb, 24. oktobar 2023 21:07)

“Pa pogledajte samo jednu od epizoda jutjub kanala”…momenat kada točiš osmi džek danijels sa kolom i setiš se starog, dobrog profesora istorije i dana, kada su se ovakvi likovi (još) skrivali ispod kamena neznanja.

i žaba digla nogu

pre 2 godine

Čuj sad i Beduini Srbi? :)
Ljudi postoje genetske analize pa se lako utvrdi. Kao imaju slavu pa su Srbi. :) Slavu imaju i Hrvati u Hercegovini i to Hrvati katolici. I to potiče iz vremena dok crkva nije bila podjeljenja. A crkvenoslavenski jezik nije srpski nego bugarski. Ćirilica nije samo srpsko pismo nego pismo mnogih drugih naroda, pretežno pravoslavnih ali i katoličkih Hrvata i muslimanskih Bošnjaka, kao i nekih drugih slavenskih naroda islamske vjere.

Gospar

pre 2 godine

То је кад се учи селективна историја. "Хрвати" католици из Херцеговине су покатоличени Срби. До прије само 100 година Дубровник је знао углавном за српство, а прије 200 искључиво. Управо је слављење Славе, један од доказа њиховог покатоличавања, јер је Слава обиљежје Срба. Исто тако су Муслимани - Бошњаци до скора обиљежавали неке од православних светковина (не католичких), што је изразит доказ њиховог српског поријекла и претходне религије.
(Марлоне, 24. oktobar 2023 21:30) # Link komentara

Hrvati su pokršteni prije Srba. Crkva je do 1054. bila jedinstvena i nije bilo pravoslavne. Ne može vjera biti odrednica identiteta. Imamo Albance i katolike i pravoslavce i muskimane ali svi oni su Albanci i imaju tu svijest pripadnosti. Dubrovčani nemaju veze sa Srbija niti su ikad bili Srbi. Velikosrbi zlorabe jednu političku epizodu. Dubrovčani su i prije i poslije te vrlo vrlo kratke epizode bili isključivo Hrvati i katolici. Ruđer je bio katolički svećenik i Hrvat. Trebinje je čitavu istoriju bilo katolicko i hrvatsko. Tako i Knin. Ali Srbi ne vole istinu, vole selektivnost, boje se cjelovite istine. Iz tog straha izlazi ta megalomanija jer samo megalomanijom možeš da zakrpiš istorijske rupe. Nema razloga za naklapanja, idi kod Beduina i uzmi DNK i napravi analizu haplogrupe pa vidi koliko su Dtbi. Za Dubrovčane uzmi dokumente i relevantne izvore. Još je Marulić pisao Dubrovčanima o hrvatskom jeziku i zajedničkoj pripadnosti.

ponosni na svoje a ne na tuđe

pre 2 godine

“ Čim se pomenu drevni tragovi Srba pale se lampice komšija, autošovinista i sledi ona već otrcana fraza - srpsko ludilo”

Pale se lampice smijeha na megalomaniju i komplekse.

DJ KRMAK

pre 2 godine

Аутор овог велелепног текста је могао да каже и да је Мојсеј био српског, а не јеврејског порекла, што је историјска чињеница коју је Бенјамин Нетањаху поделио са нашим председником пре пар година. Ради мира у свету, ми смо пристали да га ипак не својатамо. Одатле и велика традиција гајења купина и малина код нас.

Gundulić Hrvat i katolik

pre 2 godine

Za naše komšije ljubomorne:

Netanjahu pre par godina, imate na YT snimak, izjavljuje: Srbi i Izraelci imaju više hiljada godina dugu istoriju saradnje i odnosa.

Ivan Gundulić, Srbin katolik iz Dubrovnika, kao i svi Dubrovčani osim onih starih talijanskog porekla, u Epu Osman, 7. pevanje:

Pri moru uprav srpskih strana,
u pržinah pusta žala
leži Troja ukopana,
od grčkoga ognja pala;

Ko zna gde je Troja jasnije mu je. Ko ne zna, na google...
(pojate, 24. oktobar 2023 23:13) # Link komentara

@
I Tramp je izjavio da je Orban predsjednik Turske, pa da li je to istina? Netanjahu nema pojma šta priča, nema pojma o Srbiji ni Srbima nego bubno i ostao živ. Veze on nema sa istorijom.

Bozeee

pre 2 godine

Kakva glupost, porodice sa Drine. Ljudi jel vi znate gde je Sinaj? Cak i za moderno doba, prebacivanje porodice u sred nicega da brani nesto je skupa operacija. Plus, lokalno beduinsko stanovnistvo su muslimani.

objavite, molim vas

pre 2 godine

Ljudi, pogledajte šta su premijer i predsednik Izraela govorili od kad seže prijateljstvo Srba i Jevreja. Naučite istoriju svog naroda.
https://youtu.be/fCMMGYUstKs?si=AxvAa_zUP9KB701O

https://youtu.be/pgTcKSitWv4?si=zklHnTW2EbVXWoUG

Gugl

pre 2 godine

Nemri i Vedi posle Velikog potopa.
Kalendar Orion i šahovnica.
Tanajske ploče 3vek.
Velikaya Horvatiya 5vek.
Ugovor sa papom Agatonom o pokrštavanju Hrvata 680g.
Legenda o Čehu i Lehu i Mehu koja kaže da su Česi, Slovaci, Poljaci i Rusi nastali od Hrvata koji su došli iz Hrvatske.
Splitski evanđelistar 7vek.
Višeslavova krstionica 8vek.
Tomislav kralj Hrvatske 925g prve kraljevine Južnih Slovena.
Osorski evanđelistar sa molitvom za kralja Zvonimira 11vek.
Bašćanska ploča na glagoljici i hrvatskom jeziku 11vek.
Novac Banovac 1235g kovanica sa Kunom.
Prvii rečnik u Evropi od Fausta Vrančića 1595g.
Prva gramatika od Bartola Kašića 1604g.

Мајкл Џондар

pre 2 godine

Kakva glupost, porodice sa Drine. Ljudi jel vi znate gde je Sinaj? Cak i za moderno doba, prebacivanje porodice u sred nicega da brani nesto je skupa operacija. Plus, lokalno beduinsko stanovnistvo su muslimani.
(Bozeee, 24. oktobar 2023 21:43)

Скупа операција. :D:D:D

Milezg

pre 2 godine

Nbgd.......na internetu si pa istraži malo i drugi stranu, braće katolika koji su i posle šizme ostali katolici sa papom!?
Guglaj šta je to Zakletva Hrvata papi Agatonu 680g sa kojim su potpisali ugovor da nikoga neće napadati i da će odbacit Peruna i pokrstiti se. Guglaj šta je to Splitski evanđelistar iz 7 veka najstarije jevanđelje i knjiga u ovom delu Evrope. Imaš i Osorski evanđelistar iz 8veka, Višeslavova krstionica 8vek....

Bgd

pre 2 godine

(Gospar, 24. oktobar 2023 23:18)
Nalupetao si se do besvesti. Do crkvenog raskola na prostoru Helmskog poluostrva (Balkan) vodila se borba za prevlast između Rima i Konstantinopolja pa su tako pojedina područja priznavala nadležnost jednih a pojedina drugih a sve sa pitanjem u pozadini ko je pravi naslednik Rimskog carstva: Rim ili Romejsko carstvo na istoku. Hrvati su, prema dokumentu "O upravljanju carstvom" nastanjivali područje zapadno od Cetine dok su Srbi istočno. Kad smo kod Trebinja, nikad, gosparu moj, nije bilo hrvatsko, u istoriji je bilo poznatije pod imenom Travunija i njime su vladali srpski knezovi kao i većim delom prostora današnje Bosne i primorja. Primorski knezovi su vremenom priznali jurisdikciju rimskog pape i postali katolici a kasnije i Hrvati. to su istorijske činjenice koje pišu u pravim knjigama a ne u onima koje čitaš i koje su napisali hrvatski pseudoistoričari koji su 90-ih tvrdili da niste Sloveni već da potičete iz Irana dok su drugi tvrdili da ste maltene stariji od ameba. Uostalom, pretraži malo austrougarske arhive o popisu stanovništva pa ćeš videti koliko je bilo Hrvata a koliko Srba i gde je ko živeo. Doviđenja.

Da se ne lažemo

pre 2 godine

"Sveti Sava...na Sinaju 1234. godine. Tu je proveo čitav časni post, moleći se za svoj srpski rod"

Ovo nam je izuzetno pomoglo 1389...

ketiS

pre 2 godine

Vrlo zanimljiv tekst koji ocigledno mnogi komentatori ili nisu u potpunosti procitali ili ga nisu razumeli. Ovaj manastir nije srpski vec ima veze sa ranom istorijom Juznih Slovena, te sa cinjenicom da se u njemu nalaze brojni staroslovenski spisi srpske srednjovekovne redakcije, te da su taj manastir tokom postojanja srednjovekovne Srbije darivali mnogi njeni vladari. Nema sumnje da treba da budemo ponosni na sve u tekstu navedeno, ali ne treba ici u drugu krajnost. U svakom slucaju jos jedan dokaz cinjenice da smo uz susede Bugare najznacajnija juznoslovenska drzava i kultura. Sto se tice komentatorskih "pikanterija" iz susedne drzave koja postoji od kraja 20-og veka, treba ih jednostavno elegantno 'iskulirati" .

B.B.

pre 2 godine

Autosovinisti na aparatima! Srbi sa drine u 6om veku!
(Au, 24. oktobar 2023 20:03)

Gde si pročitao Srbi sa Drine? Lepo piše da je doveo desetak porodica sa Drine, nigde ne piše da su srpske. Jedina veza je što su sa područja današnje Srbije.
Inače, tekst je lep i zanimljiv, za razliku od komentara.

Kanada

pre 2 godine

Komšije nemaju razloga za bilo kakvu ljubomoru jer imaju sve bolje i starije od Srba i Srbije. Sve su Hrvati ostvarili značajno prije Srba, svaku vrstu afirmacije. Baš svaku, političku, kulturnu, sportsku, vojnu, geografski atraktivniju i bolje pozicioniranu. Na što da Hrvati budu ljuborni? Na kriminal, neslobodu, na laganje, prevare, na balkanstvo umjesto europejstva, na vojne poraze, na samobmane, na otimanje tuđeg, na hegemoniju, ne negoranje drugih, na nekaznjavanje zločinca i ubica, na jezivu crnu kroniku, na nogometne uspjehe? Na što?
(mali miš, 24. oktobar 2023 23:48)

Dame i gospodo, konvertit dana...ajmo jedan aplauz za najvećeg slugu ovih prostora.

зоки

pre 2 godine

Текст је занимљив, али су поједини коментари још занимљивији. Како су се наши сусједи наоштрили, и Немањићи су чисти Хрвати. Мирослав и његови потомци су столовали у хрватском Требињу :) Шта је следеће? Него где су оно гробови хрватских краљева? А слава јесте старија од Св. Саве, мењала је паганске богове. А Јевреје и Србе су побратимили наши сусједи, помешали нам крв док су нас клали у Јадовну и Јасеновцу.

bivsi

pre 2 godine

(Mrava, 24. oktobar 2023 23:29)

U poslednjoj recenici si sam sebe razoblicio.
Dakle, nema naroda ako nema jezika i pisma.
Hrvatski jezik postoji koliko i vojvodjanski ili sumadijski.

Ne mozes pricati o jeziku, kraljevima, istoriji… bez ijedne cinjenice. Samo tako bupnes. A ta cinjenica mora da ima neki sled koji joj prethodi.

E, sad. Problem s istorijom je sto ima cinjenica i “cinjenica”. Mi Srbi se iz te zamrsenosti jos nismo izvukli. I ovakvi poluslepi, polupismeni i kakvi sve ne, se nesto migoljimo i trazimo… Ali vi Hrvati nemate ni pocetak ni kraj, vase postojanje je vezano za jednu jedinu stvar: negiranje srpskog porekla. To je vasa istorija. I ko tu dalje ode, on je veci znanstvenik.

Tako ni Rudjer nije Srbin, Dubrovnik nije srpski grad, Sinjska alka nije srpski dogadjaj… Ali sta jeste (hrvatsko)? Kamen jedan nadji potposan hrvatskim imenom, pa cemo vam priznati sa ste stariji i od Mojsija.

pojate

pre 2 godine

@Gugl
i onda Srbi mitomani.
hahaahah
Bukvalno sve što si naveo su dokazani falsifikati ili vrlo upitni izvori.

Bašćansku ploču su vaši doktoranti osporavali...
banovac je ugarski novac i nigde nikakav hrvat ni hrvataku ne poznaje...samo ugarski kraljevi na njima...
Imaš ediciju o hrvatskom novcu vaše narodne banke gde nema pomena o bilo kakvom srednjevekovnom novcu Hrvata.

Leh Čeh su vezani za Panoniju i nigde ne pominje Hrvatsku...
Ali sve do jedne stavke su ili falsifikati ili upitne verodostojnosti.
Trpimir knez slovenski Hrvati preprave u hrvatski...
Kažu imaju pečat nekog kralja kad ono samo otisak nekog pečata..


Evo ti samo ovaj manastir na Sinaju ima više dokaza materijalnih i originalnih o Srbima srednjeg veka od cele Hrvatske povijesti.

mali miš

pre 2 godine

@mali miš
baš si mali miš a nalupao se ko veliki.
Hrvati pre svega kao narod nisu imali emancipaciju do 19. veka. Tj nastali su mao nacija a ne narod.
A tad su Srbi već i ropstvo i feudalizam ukinuli i to u svojoj zemlji koju su samo oslobodili.
(pojate, 25. oktobar 2023 00:58) # Link komentara

Kuluk je u Srbiji ukinut oko 10 godina prije nego u Hrvatskoj, a u Hrvatskoj je ukinut oko 13 godina prije nego u Rusiji, a u Engleskoj je ukinuto oko 300 godina ranije. Sve moderne nacije su nastale u 19 stoljeću, samo izgleda Srbi nisu. Kad su Hrvati imali svoju državu Srbi su se zvali Rasi i imali su neki patuljak od drzavice ni 100x100 km. Hrvati su imali trojedino krsljevstvo i Sabor kad su Srbi bili pod Turcima.

Preza

pre 2 godine

@Bgd
Ta potraga hrvatskih istoricara za tragovima njihovog prisustva u Iranu zavrsila se tako sto su pobegli glavom bez obzira, kada su ih u etno restoranu koji drzi do starih arijevskih nosnji, posluzili Iranci obuveni u opanke siljkane. Inace, tu obucu imate i kao prizore Etruraca klesanih na kamenu. Ti arijevski opanci stigli su i u Indiju prilikom cega je nastajala ta cuvena indo evropska kultura i jezik sanskrit. Na tom jeziku se obuca kaze upanah.

Da se ne lažemo

pre 2 godine

""Sveti Sava...na Sinaju 1234. godine. Tu je proveo čitav časni post, moleći se za svoj srpski rod"

Ovo nam je izuzetno pomoglo 1389...
(Da se ne lažemo, 24. oktobar 2023 21:15)

Naravno da nije. I onda je bilo takvih kao ti"

Ne razumem komentar. Molitva od srca Bogu služi da se Srbi slože? Koja je smo mi to onda vera?

Net

pre 2 godine

Evo razloga zašto su izmišljeni Srbi-katolici u Dubrovniku:
STROGI ZAKONI: JESTE LI ZNALI? Dubrovačka Republika pravoslavcima i muslimanima zabranjivala je noćenje unutar zidina i podizanje bogomolja.

Ivan

pre 2 godine

Haha vidi komsije sto su se uzbudili, ko o cemu Hrvati o Srbima....
Nezgodno kad neki imaju istoriju koja vredi nesto zar ne komsije.

pozdrav za nase zapadne Srbe.

mile

pre 2 godine

""Sveti Sava...na Sinaju 1234. godine. Tu je proveo čitav časni post, moleći se za svoj srpski rod"

Ovo nam je izuzetno pomoglo 1389...
(Da se ne lažemo, 24. oktobar 2023 21:15)

Naravno da nije. I onda je bilo takvih kao ti"

Ne razumem komentar. Molitva od srca Bogu služi da se Srbi slože? Koja je smo mi to onda vera?
(Da se ne lažemo, 24. oktobar 2023 22:59)

Sveti Sava je pomirio i prekinuo rat izmedju brace, da nista vise nije uraduo, a jeste, to je sasvum dovoljno. Pred Kosovsku bitku svi srpski vlastelini stali su iza kneza Lazara, polozivsi zivote za slobodu i krst, a mogli su da deru raju i placaju danak, nije li to redak slucaj u nasoj istoriji? Sto se tvog komentara tice zvuci krajnje zajedljivo, uz izvinjenje sa moje strane ako nije tako. Ali isuvise pacova ozjuri i iz nase i iz komsijske kanalizacije na svaki pomen srpske istorije i SPC

papa 23.

pre 2 godine

Ivan Gundulić, Srbin katolik iz Dubrovnika, kao i svi Dubrovčani osim onih starih talijanskog porekla
(pojate, 24. oktobar 2023 23:13)

a pogotovo njegov sin frano, feldmaršal habsburške vojske i nadlednik jozef frank grof gundulić, koji je bio dekan katoličkog univeziteta u beču. naslednici marin, dinko i jakov su ponosni nosioci srpskih imena u regionu dubrovnik.

Neša

pre 2 godine

Ovaj manastir, kao i okolina sa Sinajem su zaista cudesni. Zaista, beduini su rastrkani okolo, obitavaju u nekim improvizovanim “kucicama” od kamena… Ima mnogo zanimljivosti u i oko manastira, a na mene je dok sam hodocastio tih 15ak dana Svetom Zemljom (i Egiptom) upravo ovo mesto ostavilo najjaci utisak. Ne znam tacno zasto… mislim zbog toga sto je izmesteno i netaknuto od civilizacije, i zato sto je zadrzalo dosta od autenticnosti i duha starih vremena… to se itekako oseti. Vremenski i geografski drugi svet.
Onda ona gluva pustinja kojom su tumarali Jevreji.
Naravno, unutrasnjost (arhitektura) manastira i svetinje u njoj…
Srpki pecat…
Itd, itd…
Sve to ostavlja utisak i trag za ceo zivot.

Preporuka za posetiti.

Hvala na clanku.
(ime, 24. oktobar 2023 20:23)

I ja sam video. U manastiru na zidu 4C i Dražina slika.
On i Mojsije zagrljeni.

dude i business

pre 2 godine

Za naše komšije ljubomorne:

Netanjahu pre par godina, imate na YT snimak, izjavljuje: Srbi i Izraelci imaju više hiljada godina dugu istoriju saradnje i odnosa.
(pojate, 24. oktobar 2023 23:13)

da. postoji razlog zašto je mojsije 40 godina sa narodom putovao iz egipta za izrael…nekih 500 kilometara. srbi organizovali prevoz.

Don Carlos

pre 2 godine

Синајска гора се иначе звала и зове Џебел Сербал , у преводу Српска планина, (лако проверљиво на гугл мапама). Још да додам да је Мојсије први пут видео обећану земљу (у коју по Божијој вољи никада није ступио) с планине Небо. На њој је и преминуо.
(Старији грађанин, 24. oktobar 2023 21:31)

Mojsijevi su rodim od Mojsilovića iz okolike Pljevalja. To je makar lako proveriti.

Miloš

pre 2 godine

Nekima ne može da dopre u glavu da su Srbi imali i darovali crkve i manastire van granica tadašnje Srbije pa ond zavode i podmeću neistine. Tako je kako je. Beduini naravno nemaju ništa sa Srbima , nisu Srbi, koliko god želite da unizite i na šarlatanstvo da okrenete celu ovu priču o srpskom manastiru u svetoj zemlji.

Dušan Silni

pre 2 godine

Carstva su se kroz istoriju stvarala brutalno i sa osvajanjem, sa silom i mačem i krvlju, sa ubijanjem i progonom ili porobljavanjem. Srbi su jedini narod u istoriji koje je svoje Srpsko carstvo dobio diplomatski, od Vizantije, preko celog Balkana, i to samo zato jer su toj Vizantiji sa Savom prodali veru za večeru 1219g kad je Vizantija od pape i braće Hrvata odvojila Srbe i autokefisala SPC. Srbi su se samo popravoslavili i nisu morali ništa da osvajaju silom, a iako je to carstvo trajalo samo 25g i Vizantija mu preko cara nametnula najbrutalniji zakon u Dušanovom zakoniku, to je ipak jedinstven slučaj u Istoriji, a o kojem se ne piše i ne govori. Druga je stvar to kako ih je Bog kaznio, Vizantiju dao Turcima i Srbe u 500g ropstva, posle kojeg se nisu obratili nego postali još gori.

pojate

pre 2 godine

@mali miš
baš si mali miš a nalupao se ko veliki.
Hrvati pre svega kao narod nisu imali emancipaciju do 19. veka. Tj nastali su mao nacija a ne narod.
A tad su Srbi već i ropstvo i feudalizam ukinuli i to u svojoj zemlji koju su samo oslobodili.

Don Carlos

pre 2 godine

Opšte je poznato da je Mojsijev otac bio srbin pravoslavne veroispovesti. Srpska kultura je daleko starija od egipćanske
(Verovali ili ne, 24. oktobar 2023 21:12)

I piramide naše su starije od njihovih!

Biblija

pre 2 godine

Reče Isus, Petru: Ti si Petar stena na kojoj ću izgraditi Crkvu svoju, da je ni vrata paklena neće nadvladati…
Zato su Osmanlije tu Vizantiju, koja je podelila Isusovu Crkvu u 11veku, ne samo nadvladale nego i izbrisale sa lica zemlje, koju pretvoriše u muslimansku Tursku i tako dokazaše da nije Njegova. Rimski papa je od priznanja Hrišćanstva i prvog pape Siricija 385g nenadvladiv! Islam je spas od tog vizantijskog i harlotskog i krivoslavnog zla, jer mira je na Balaknu bilo samo tih 500g dok su oni to zlo držali u ropstvu da miruje, a posle njih je pokrenulo sve Balkanske i Svetske ratove i genocide da se širi. Neki katolički fratri su pisali u 16 veku, dok je cela južna-pravoslavna Evropa bila u ropstvu, da su Osmanlije samo "Mač Božji", koji je očistio "Bizantsko zlo" sa ovoga sveta. Neće na Balkanu biti mira, sve dok ne dođe sultan Erdogan sa vojskom, da dignu minarete na Savin hram u Beogradu? Oni će rešit i Rusiju, to im je dužnost od Boga. Simbol Jerusalima je džamija sa zlatnom kupolom Al Aksa, isto ko šta je simbol muslimanskog Istanbula džamija sa četiri minareta Aja Sofija.

pojate

pre 2 godine

@Gundulić Srbin Katolik
Da si čuo Netanjahua ne bi tako pričao. U pitanju je čitav traktat o odnosima Srba i Izrailja, a ne Trampovske fore i fazoni i lapsusi.

Posmatrac

pre 2 godine

"Za Dubrovčane uzmi dokumente i relevantne izvore. ..."
Hrvatima se nikad nisu izjasnjavali....
Procitati pismo upuceno papi pocetkom XX veka...za pocetak.

Don Carlos

pre 2 godine

Синајска гора се иначе звала и зове Џебел Сербал , у преводу Српска планина, (лако проверљиво на гугл мапама). Још да додам да је Мојсије први пут видео обећану земљу (у коју по Божијој вољи никада није ступио) с планине Небо. На њој је и преминуо.
(Старији грађанин, 24. oktobar 2023 21:31)

Vidi se da znaš arapski. Mora da si ga naučio na “Serboni”.

nikola86

pre 2 godine

@(Don Carlos, 25. oktobar 2023 13:50)

Vidim da si se raspisao na sve strane i da se iz petnih žila trudiš da ismeješ sve moguće komentare koje sadrže neke antinarativske tvrdnje. Mogu da se složim da većina njih deluje naivno, ali takva količina nadmenosti, podsmeha i mržnje koja isijava iz tvojih komentara je zaista bolesna. Jednog se dana možda neko i tebi bude smejao, ali verujem da ti toga nećeš biti svestan...

1.

pre 2 godine

izumiremo! Biće ovde nekih drugih Srba, zvaće se Hasan, Mesut, kao u Nemačkoj. Nije to ni loše jednom će se svi izmešati i neće više biti rasne mržnje.
(Mrava, 24. oktobar 2023 23:29

Nosi ti to baš najbolje ukapirao.Kada te izmešaju sa ko zna kim onda gubiiš identitet.Kada izgubiše identitet i nemaš na koga da se pozoveš od svojih predaka, onda imaš samo broj koji ti dodeli tvoj " farmer ".Ne samo da nije bitno kako se prezivaš, nego nije bitno ni kako se zoveš.Postaješ tele bez prava bukvalno.Šta ti daju kažeš hvala , a šta ne daju ćutiš ili ideš pod mač.
Ko pazi na svoje poreklo i tradiciju?

Kraljevstva!!
Jel su oni zatucani? Možda neki i jesu, ali čak i takvi ne prodaju svoje poreklo jer to stub postojanja.

brutalna istina

pre 2 godine

Sinajska gora (arapski: طُور سِينَاء, Ṭūri Sinīn) ili Musaovo brdo jest planina na egipatskom poluostrvu Sinaju. Nemoj sad “stariji građanin” da pročtaš Musavo brdo, nego Mojsijevo brdo. Musa je na arapskim Mojsije.
Musa - Mojsije
Alija - Ilija
Sulejman - Salamon
Ibrahim - Avram ili Abraham kod Hrvata
Merima - Marija
Jusuf - Josif ili Josip kod Hrvata
Nit je bošnjaćko nit srpsko nit hrvatsko, nego bošnjaci usvojili od arapa arapsku veriju, a Srbi od Jevreja postedovano preko Grka, a Hrvati od Hebreja posredovano od Rimljana (Latina).

Don Carlos

pre 2 godine

А узгред се и распитати зашто се један од оближњих врхова Синајске горе зове Јебел (Маунт) Сербал?
(Боске, 24. oktobar 2023 21:31)

Ispitati i Ser Aleksa (Fergusona), a pogotovo Ser Bobija (Čarltona).

Lucky

pre 2 godine

Kakve ovo veze ima sa nekim samozvanim narodima??? Ono sto je srz teksta,manastir je SRPSKI ali,svestenici grcki!!! Tu treba SPS i drzava da se pozabave,vracanjem naseg nama!!!Kao i pokradenog ,sto se u tekstu navodi a sad krasi londonske muzeje!!!

i žaba digla nogu

pre 2 godine

Čuj sad i Beduini Srbi? :)
Ljudi postoje genetske analize pa se lako utvrdi. Kao imaju slavu pa su Srbi. :) Slavu imaju i Hrvati u Hercegovini i to Hrvati katolici. I to potiče iz vremena dok crkva nije bila podjeljenja. A crkvenoslavenski jezik nije srpski nego bugarski. Ćirilica nije samo srpsko pismo nego pismo mnogih drugih naroda, pretežno pravoslavnih ali i katoličkih Hrvata i muslimanskih Bošnjaka, kao i nekih drugih slavenskih naroda islamske vjere.

Gospar

pre 2 godine

То је кад се учи селективна историја. "Хрвати" католици из Херцеговине су покатоличени Срби. До прије само 100 година Дубровник је знао углавном за српство, а прије 200 искључиво. Управо је слављење Славе, један од доказа њиховог покатоличавања, јер је Слава обиљежје Срба. Исто тако су Муслимани - Бошњаци до скора обиљежавали неке од православних светковина (не католичких), што је изразит доказ њиховог српског поријекла и претходне религије.
(Марлоне, 24. oktobar 2023 21:30) # Link komentara

Hrvati su pokršteni prije Srba. Crkva je do 1054. bila jedinstvena i nije bilo pravoslavne. Ne može vjera biti odrednica identiteta. Imamo Albance i katolike i pravoslavce i muskimane ali svi oni su Albanci i imaju tu svijest pripadnosti. Dubrovčani nemaju veze sa Srbija niti su ikad bili Srbi. Velikosrbi zlorabe jednu političku epizodu. Dubrovčani su i prije i poslije te vrlo vrlo kratke epizode bili isključivo Hrvati i katolici. Ruđer je bio katolički svećenik i Hrvat. Trebinje je čitavu istoriju bilo katolicko i hrvatsko. Tako i Knin. Ali Srbi ne vole istinu, vole selektivnost, boje se cjelovite istine. Iz tog straha izlazi ta megalomanija jer samo megalomanijom možeš da zakrpiš istorijske rupe. Nema razloga za naklapanja, idi kod Beduina i uzmi DNK i napravi analizu haplogrupe pa vidi koliko su Dtbi. Za Dubrovčane uzmi dokumente i relevantne izvore. Još je Marulić pisao Dubrovčanima o hrvatskom jeziku i zajedničkoj pripadnosti.

mali miš

pre 2 godine

Komšije nemaju razloga za bilo kakvu ljubomoru jer imaju sve bolje i starije od Srba i Srbije. Sve su Hrvati ostvarili značajno prije Srba, svaku vrstu afirmacije. Baš svaku, političku, kulturnu, sportsku, vojnu, geografski atraktivniju i bolje pozicioniranu. Na što da Hrvati budu ljuborni? Na kriminal, neslobodu, na laganje, prevare, na balkanstvo umjesto europejstva, na vojne poraze, na samobmane, na otimanje tuđeg, na hegemoniju, ne negoranje drugih, na nekaznjavanje zločinca i ubica, na jezivu crnu kroniku, na nogometne uspjehe? Na što?

Da se ne lažemo

pre 2 godine

"Sveti Sava...na Sinaju 1234. godine. Tu je proveo čitav časni post, moleći se za svoj srpski rod"

Ovo nam je izuzetno pomoglo 1389...

Bozeee

pre 2 godine

Kakva glupost, porodice sa Drine. Ljudi jel vi znate gde je Sinaj? Cak i za moderno doba, prebacivanje porodice u sred nicega da brani nesto je skupa operacija. Plus, lokalno beduinsko stanovnistvo su muslimani.

Biblija

pre 2 godine

Reče Isus, Petru: Ti si Petar stena na kojoj ću izgraditi Crkvu svoju, da je ni vrata paklena neće nadvladati…
Zato su Osmanlije tu Vizantiju, koja je podelila Isusovu Crkvu u 11veku, ne samo nadvladale nego i izbrisale sa lica zemlje, koju pretvoriše u muslimansku Tursku i tako dokazaše da nije Njegova. Rimski papa je od priznanja Hrišćanstva i prvog pape Siricija 385g nenadvladiv! Islam je spas od tog vizantijskog i harlotskog i krivoslavnog zla, jer mira je na Balaknu bilo samo tih 500g dok su oni to zlo držali u ropstvu da miruje, a posle njih je pokrenulo sve Balkanske i Svetske ratove i genocide da se širi. Neki katolički fratri su pisali u 16 veku, dok je cela južna-pravoslavna Evropa bila u ropstvu, da su Osmanlije samo "Mač Božji", koji je očistio "Bizantsko zlo" sa ovoga sveta. Neće na Balkanu biti mira, sve dok ne dođe sultan Erdogan sa vojskom, da dignu minarete na Savin hram u Beogradu? Oni će rešit i Rusiju, to im je dužnost od Boga. Simbol Jerusalima je džamija sa zlatnom kupolom Al Aksa, isto ko šta je simbol muslimanskog Istanbula džamija sa četiri minareta Aja Sofija.

Gundulić Hrvat i katolik

pre 2 godine

Za naše komšije ljubomorne:

Netanjahu pre par godina, imate na YT snimak, izjavljuje: Srbi i Izraelci imaju više hiljada godina dugu istoriju saradnje i odnosa.

Ivan Gundulić, Srbin katolik iz Dubrovnika, kao i svi Dubrovčani osim onih starih talijanskog porekla, u Epu Osman, 7. pevanje:

Pri moru uprav srpskih strana,
u pržinah pusta žala
leži Troja ukopana,
od grčkoga ognja pala;

Ko zna gde je Troja jasnije mu je. Ko ne zna, na google...
(pojate, 24. oktobar 2023 23:13) # Link komentara

@
I Tramp je izjavio da je Orban predsjednik Turske, pa da li je to istina? Netanjahu nema pojma šta priča, nema pojma o Srbiji ni Srbima nego bubno i ostao živ. Veze on nema sa istorijom.

Gugl

pre 2 godine

Nemri i Vedi posle Velikog potopa.
Kalendar Orion i šahovnica.
Tanajske ploče 3vek.
Velikaya Horvatiya 5vek.
Ugovor sa papom Agatonom o pokrštavanju Hrvata 680g.
Legenda o Čehu i Lehu i Mehu koja kaže da su Česi, Slovaci, Poljaci i Rusi nastali od Hrvata koji su došli iz Hrvatske.
Splitski evanđelistar 7vek.
Višeslavova krstionica 8vek.
Tomislav kralj Hrvatske 925g prve kraljevine Južnih Slovena.
Osorski evanđelistar sa molitvom za kralja Zvonimira 11vek.
Bašćanska ploča na glagoljici i hrvatskom jeziku 11vek.
Novac Banovac 1235g kovanica sa Kunom.
Prvii rečnik u Evropi od Fausta Vrančića 1595g.
Prva gramatika od Bartola Kašića 1604g.

ponosni na svoje a ne na tuđe

pre 2 godine

“ Čim se pomenu drevni tragovi Srba pale se lampice komšija, autošovinista i sledi ona već otrcana fraza - srpsko ludilo”

Pale se lampice smijeha na megalomaniju i komplekse.

B.B.

pre 2 godine

Autosovinisti na aparatima! Srbi sa drine u 6om veku!
(Au, 24. oktobar 2023 20:03)

Gde si pročitao Srbi sa Drine? Lepo piše da je doveo desetak porodica sa Drine, nigde ne piše da su srpske. Jedina veza je što su sa područja današnje Srbije.
Inače, tekst je lep i zanimljiv, za razliku od komentara.

Milezg

pre 2 godine

Nbgd.......na internetu si pa istraži malo i drugi stranu, braće katolika koji su i posle šizme ostali katolici sa papom!?
Guglaj šta je to Zakletva Hrvata papi Agatonu 680g sa kojim su potpisali ugovor da nikoga neće napadati i da će odbacit Peruna i pokrstiti se. Guglaj šta je to Splitski evanđelistar iz 7 veka najstarije jevanđelje i knjiga u ovom delu Evrope. Imaš i Osorski evanđelistar iz 8veka, Višeslavova krstionica 8vek....

Nbgd

pre 2 godine

Čim se pomenu drevni tragovi Srba pale se lampice komšija, autošovinista i sledi ona već otrcana fraza - srpsko ludilo.
Ako je antički ili romejski mot onda je ok i jako zanimljiv ako je srpski - brateee, bajke, izmišljotine.
Vidim sada i Hrvati slave slavu, ali nisu Srbi jer je to bilo pre raskola. E, to se zove kognotivna disonanca i verujte za 50 godina i Đoković će biti Hrvat. Onako bez osećaja za stid u fulu.
Hrvati, vi ste Srbi kojo ste klekli Papi, Bošnjaci, vi ste klekli Turcima, mi nismo klekli, ali smo dobro naje*ali zbog toga, ali ostali Orto (lat. Pravo) Dox (lat. Vera).

DJ KRMAK

pre 2 godine

Аутор овог велелепног текста је могао да каже и да је Мојсеј био српског, а не јеврејског порекла, што је историјска чињеница коју је Бенјамин Нетањаху поделио са нашим председником пре пар година. Ради мира у свету, ми смо пристали да га ипак не својатамо. Одатле и велика традиција гајења купина и малина код нас.

Mrava

pre 2 godine

Za teoretičare zavere. U redu evo otkrije se sve što vi znate, sva tajna istorija Srba. I šta onda bude? Postajemo cenjeni u svetu, Evropi? Te su uloge već podeljene Starim Grcima i Rimljanima i to se ne može menjati osim kroz decenije ali ako bi to silno želeli Englezi, Francuzi, Nemci... Hoće nas biti više? Hoćemo biti mlađa nacija ili svejedno izumiremo ( a gledamo kako nas decenijamq političari pljačkaju i teraju u inostranstvo) Hoće li nam standard biti veći? Mi Srbi izumiremo! Biće ovde nekih drugih Srba, zvaće se Hasan, Mesut, kao u Nemačkoj. Nije to ni loše jednom će se svi izmešati i neće više biti rasne mržnje.

Low

pre 2 godine

Koliko neverovatnih informacija u samo jednom tekstu!
Izgleda da su Srbi stigli u manastir jos pre nego sto su "u VII veku" naselili ove nase krajeve. A da je u manastiru pisano cirilicom jos pre nego sto su je Cirilo i Metodije otkrili samim Srbima. Sklonite ovaj tekst da ga ne vide dezurni znalci s domacih fakulteta, "cuvari doseljavanja" Srba u VII veku.

MilunkaMalina

pre 2 godine

@verovali ili ne ahahaha a smesno je koliko si neobrazovaan. Druze procitaj nesto drugo osim Zabave i Tehnologijaa. Alfa i Omega smo za sve vas iz okoline. Zapamtite, Alfa i Omegaaa. Biti Srbin je privilegija. Neki ste otisli Levo ka Vatokanu neki ste otisli desno na Turskoj ali oni pravii su opstalii.

Марлоне

pre 2 godine

@ Čuj sad i Beduini Srbi? :)
Ljudi postoje genetske analize pa se lako utvrdi. Kao imaju slavu pa su Srbi. :) Slavu imaju i Hrvati u Hercegovini i to Hrvati katolici. I to potiče iz vremena dok crkva nije bila podjeljenja. A crkvenoslavenski jezik nije srpski nego bugarski. Ćirilica nije samo srpsko pismo nego pismo mnogih drugih naroda, pretežno pravoslavnih ali i katoličkih Hrvata i muslimanskih Bošnjaka, kao i nekih drugih slavenskih naroda islamske vjere.
(i žaba digla nogu, 24. oktobar 2023 20:43)
То је кад се учи селективна историја. "Хрвати" католици из Херцеговине су покатоличени Срби. До прије само 100 година Дубровник је знао углавном за српство, а прије 200 искључиво. Управо је слављење Славе, један од доказа њиховог покатоличавања, јер је Слава обиљежје Срба. Исто тако су Муслимани - Бошњаци до скора обиљежавали неке од православних светковина (не католичких), што је изразит доказ њиховог српског поријекла и претходне религије.

dude i good old times

pre 2 godine

Pa pogledajte samo jednu od epizoda jutjub kanala "Srbija global" pod nazivom POREKLO SRBA,i videcete da ni 1% onoga sto su nas ucili iz istorije nije tacno. Vekovima je lažirana naša istorija,ali je u drugim zemljama itekako sačuvana i svašta može da se nauči.
(Blejk Šilb, 24. oktobar 2023 21:07)

“Pa pogledajte samo jednu od epizoda jutjub kanala”…momenat kada točiš osmi džek danijels sa kolom i setiš se starog, dobrog profesora istorije i dana, kada su se ovakvi likovi (još) skrivali ispod kamena neznanja.

Blejk Šilb

pre 2 godine

Pa pogledajte samo jednu od epizoda jutjub kanala "Srbija global" pod nazivom POREKLO SRBA,i videcete da ni 1% onoga sto su nas ucili iz istorije nije tacno. Vekovima je lažirana naša istorija,ali je u drugim zemljama itekako sačuvana i svašta može da se nauči.

pojate

pre 2 godine

Za naše komšije ljubomorne:

Netanjahu pre par godina, imate na YT snimak, izjavljuje: Srbi i Izraelci imaju više hiljada godina dugu istoriju saradnje i odnosa.

Ivan Gundulić, Srbin katolik iz Dubrovnika, kao i svi Dubrovčani osim onih starih talijanskog porekla, u Epu Osman, 7. pevanje:

Pri moru uprav srpskih strana,
u pržinah pusta žala
leži Troja ukopana,
od grčkoga ognja pala;

Ko zna gde je Troja jasnije mu je. Ko ne zna, na google...

Ggh

pre 2 godine

Hahaha ispade da smo slavii slavu i prije svetog Save, i da smo imali pismo i prije Ćirila i Metodija i da smo došli prije doseljavanja.
Ljudi budite Srbi i gledajte Srbija global.

popeye

pre 2 godine

@i žaba digla nogu
slava kod Hrvata katolika u Hercegovini hahahaha Misliš konvertita koji su sačuvali pojam slave.
Daj kad si tako pametan reci nam kad se pouzdano prvi put pominju Hrvati u Hercegovini?
Da l iznaš da je to kasni 18. vek?
Od Hrvata ništa novo.... Klasika! Nemaju argumenata ni za šta!
A tek ovo za staroslovenski i bugarski... ne zna čovek čemu pre da se smeje!

Stefan

pre 2 godine

Imam utisak da je sve ispod Nemanjića zabranjena tema u Srbiji ko to diriguje i skriva nije mi jasno većina ljudi indentifikuje srpski narod od Stefana Nemanje a zapravo po spisima pominjanje Srba ide do čak petog veka zašto niko ne obradjuje taj period i prestavlja javnosti?

mile

pre 2 godine

"Sveti Sava...na Sinaju 1234. godine. Tu je proveo čitav časni post, moleći se za svoj srpski rod"

Ovo nam je izuzetno pomoglo 1389...
(Da se ne lažemo, 24. oktobar 2023 21:15)

Naravno da nije. I onda je bilo takvih kao ti

predrag

pre 2 godine

Prvu put čujem za mamastir. Ali s'obzirom na kom je mestu,na Svetoj Zemlji sve ove informacije ne čude ni malo.
Hvala redakciji na jednom jako kvalitetnom tekstu, a utisak je pojačan sa našom vezom sa njim, što opet ne čudi znajući naše poreklo i korene.

Старији грађанин

pre 2 godine

Синајска гора се иначе звала и зове Џебел Сербал , у преводу Српска планина, (лако проверљиво на гугл мапама). Још да додам да је Мојсије први пут видео обећану земљу (у коју по Божијој вољи никада није ступио) с планине Небо. На њој је и преминуо.

mali miš

pre 2 godine

@mali miš
baš si mali miš a nalupao se ko veliki.
Hrvati pre svega kao narod nisu imali emancipaciju do 19. veka. Tj nastali su mao nacija a ne narod.
A tad su Srbi već i ropstvo i feudalizam ukinuli i to u svojoj zemlji koju su samo oslobodili.
(pojate, 25. oktobar 2023 00:58) # Link komentara

Kuluk je u Srbiji ukinut oko 10 godina prije nego u Hrvatskoj, a u Hrvatskoj je ukinut oko 13 godina prije nego u Rusiji, a u Engleskoj je ukinuto oko 300 godina ranije. Sve moderne nacije su nastale u 19 stoljeću, samo izgleda Srbi nisu. Kad su Hrvati imali svoju državu Srbi su se zvali Rasi i imali su neki patuljak od drzavice ni 100x100 km. Hrvati su imali trojedino krsljevstvo i Sabor kad su Srbi bili pod Turcima.

Боске

pre 2 godine

Čuj sad i Beduini Srbi? :)
Ljudi postoje genetske analize pa se lako utvrdi. Kao imaju slavu pa su Srbi. :) Slavu imaju i Hrvati u Hercegovini i to Hrvati katolici. I to potiče iz vremena dok crkva nije bila podjeljenja. A crkvenoslavenski jezik nije srpski nego bugarski. Ćirilica nije samo srpsko pismo nego pismo mnogih drugih naroda, pretežno pravoslavnih ali i katoličkih Hrvata i muslimanskih Bošnjaka, kao i nekih drugih slavenskih naroda islamske vjere.
(i žaba digla nogu, 24. oktobar 2023 20:43)

Као прво, Хрвати у Западној Херцеговини потоњих отприлике 150 година не славе Славу, мада многи још увијек чувају икону негдје на тавану. Друго, Црква није никад подијељена, само су неки отпали од ње. Треће, црквенословенски нема никакве везе са (туркијским племеном) Бугарима, који "употребљавају српске ријечи, не познавајући српску граматику". Четврто, тачно је да српску ћирилицу или тачније речено азбуку, поред српског народа, користе и неке нације настале из српског народа, али Хрвати и Бошњаци засигурно више не. Није ми познато који су то други словенски народи исламске вјере.

Neša

pre 2 godine

Ovaj manastir, kao i okolina sa Sinajem su zaista cudesni. Zaista, beduini su rastrkani okolo, obitavaju u nekim improvizovanim “kucicama” od kamena… Ima mnogo zanimljivosti u i oko manastira, a na mene je dok sam hodocastio tih 15ak dana Svetom Zemljom (i Egiptom) upravo ovo mesto ostavilo najjaci utisak. Ne znam tacno zasto… mislim zbog toga sto je izmesteno i netaknuto od civilizacije, i zato sto je zadrzalo dosta od autenticnosti i duha starih vremena… to se itekako oseti. Vremenski i geografski drugi svet.
Onda ona gluva pustinja kojom su tumarali Jevreji.
Naravno, unutrasnjost (arhitektura) manastira i svetinje u njoj…
Srpki pecat…
Itd, itd…
Sve to ostavlja utisak i trag za ceo zivot.

Preporuka za posetiti.

Hvala na clanku.
(ime, 24. oktobar 2023 20:23)

I ja sam video. U manastiru na zidu 4C i Dražina slika.
On i Mojsije zagrljeni.

Novak Nolo

pre 2 godine

Koliko neverovatnih informacija u samo jednom tekstu!
Izgleda da su Srbi stigli u manastir jos pre nego sto su "u VII veku" naselili ove nase krajeve. A da je u manastiru pisano cirilicom jos pre nego sto su je Cirilo i Metodije otkrili samim Srbima. Sklonite ovaj tekst da ga ne vide dezurni znalci s domacih fakulteta, "cuvari doseljavanja" Srba u VII veku.

a kad su se doselili? jel onda kad je Nemac rekao da smo? ili Amerikanac? ili Albanac? i odakle smo se "doselili"? ili smo ipak bili tu i pre!

Da se ne lažemo

pre 2 godine

""Sveti Sava...na Sinaju 1234. godine. Tu je proveo čitav časni post, moleći se za svoj srpski rod"

Ovo nam je izuzetno pomoglo 1389...
(Da se ne lažemo, 24. oktobar 2023 21:15)

Naravno da nije. I onda je bilo takvih kao ti"

Ne razumem komentar. Molitva od srca Bogu služi da se Srbi slože? Koja je smo mi to onda vera?

objavite, molim vas

pre 2 godine

Ljudi, pogledajte šta su premijer i predsednik Izraela govorili od kad seže prijateljstvo Srba i Jevreja. Naučite istoriju svog naroda.
https://youtu.be/fCMMGYUstKs?si=AxvAa_zUP9KB701O

https://youtu.be/pgTcKSitWv4?si=zklHnTW2EbVXWoUG

Bgd

pre 2 godine

(Gospar, 24. oktobar 2023 23:18)
Nalupetao si se do besvesti. Do crkvenog raskola na prostoru Helmskog poluostrva (Balkan) vodila se borba za prevlast između Rima i Konstantinopolja pa su tako pojedina područja priznavala nadležnost jednih a pojedina drugih a sve sa pitanjem u pozadini ko je pravi naslednik Rimskog carstva: Rim ili Romejsko carstvo na istoku. Hrvati su, prema dokumentu "O upravljanju carstvom" nastanjivali područje zapadno od Cetine dok su Srbi istočno. Kad smo kod Trebinja, nikad, gosparu moj, nije bilo hrvatsko, u istoriji je bilo poznatije pod imenom Travunija i njime su vladali srpski knezovi kao i većim delom prostora današnje Bosne i primorja. Primorski knezovi su vremenom priznali jurisdikciju rimskog pape i postali katolici a kasnije i Hrvati. to su istorijske činjenice koje pišu u pravim knjigama a ne u onima koje čitaš i koje su napisali hrvatski pseudoistoričari koji su 90-ih tvrdili da niste Sloveni već da potičete iz Irana dok su drugi tvrdili da ste maltene stariji od ameba. Uostalom, pretraži malo austrougarske arhive o popisu stanovništva pa ćeš videti koliko je bilo Hrvata a koliko Srba i gde je ko živeo. Doviđenja.

bivsi

pre 2 godine

(Mrava, 24. oktobar 2023 23:29)

U poslednjoj recenici si sam sebe razoblicio.
Dakle, nema naroda ako nema jezika i pisma.
Hrvatski jezik postoji koliko i vojvodjanski ili sumadijski.

Ne mozes pricati o jeziku, kraljevima, istoriji… bez ijedne cinjenice. Samo tako bupnes. A ta cinjenica mora da ima neki sled koji joj prethodi.

E, sad. Problem s istorijom je sto ima cinjenica i “cinjenica”. Mi Srbi se iz te zamrsenosti jos nismo izvukli. I ovakvi poluslepi, polupismeni i kakvi sve ne, se nesto migoljimo i trazimo… Ali vi Hrvati nemate ni pocetak ni kraj, vase postojanje je vezano za jednu jedinu stvar: negiranje srpskog porekla. To je vasa istorija. I ko tu dalje ode, on je veci znanstvenik.

Tako ni Rudjer nije Srbin, Dubrovnik nije srpski grad, Sinjska alka nije srpski dogadjaj… Ali sta jeste (hrvatsko)? Kamen jedan nadji potposan hrvatskim imenom, pa cemo vam priznati sa ste stariji i od Mojsija.

ime

pre 2 godine

Ovaj manastir, kao i okolina sa Sinajem su zaista cudesni. Zaista, beduini su rastrkani okolo, obitavaju u nekim improvizovanim “kucicama” od kamena… Ima mnogo zanimljivosti u i oko manastira, a na mene je dok sam hodocastio tih 15ak dana Svetom Zemljom (i Egiptom) upravo ovo mesto ostavilo najjaci utisak. Ne znam tacno zasto… mislim zbog toga sto je izmesteno i netaknuto od civilizacije, i zato sto je zadrzalo dosta od autenticnosti i duha starih vremena… to se itekako oseti. Vremenski i geografski drugi svet.
Onda ona gluva pustinja kojom su tumarali Jevreji.
Naravno, unutrasnjost (arhitektura) manastira i svetinje u njoj…
Srpki pecat…
Itd, itd…
Sve to ostavlja utisak i trag za ceo zivot.

Preporuka za posetiti.

Hvala na clanku.

Боске

pre 2 godine

Како, како - цар Јустинијан (482-565) довео Србе са Дрине под Синајску гору?!
А један други ромејски цар, Константин Порфирогенит (905-959), тврди (наводно) да су се исти ти Срби на Дрину доселили стотињак година касније?

Једна од ове двије информације је очигледно нетачна.

У то име, било би баш згодно, рецимо на светог Николу или Јована, ући у неки бедуински шатор у околини манастира Свете Катарине и уз пригодно "сретна Слава, домаћине", упитати откад то они славе Славу?

А узгред се и распитати зашто се један од оближњих врхова Синајске горе зове Јебел (Маунт) Сербал?

Dušan Silni

pre 2 godine

Carstva su se kroz istoriju stvarala brutalno i sa osvajanjem, sa silom i mačem i krvlju, sa ubijanjem i progonom ili porobljavanjem. Srbi su jedini narod u istoriji koje je svoje Srpsko carstvo dobio diplomatski, od Vizantije, preko celog Balkana, i to samo zato jer su toj Vizantiji sa Savom prodali veru za večeru 1219g kad je Vizantija od pape i braće Hrvata odvojila Srbe i autokefisala SPC. Srbi su se samo popravoslavili i nisu morali ništa da osvajaju silom, a iako je to carstvo trajalo samo 25g i Vizantija mu preko cara nametnula najbrutalniji zakon u Dušanovom zakoniku, to je ipak jedinstven slučaj u Istoriji, a o kojem se ne piše i ne govori. Druga je stvar to kako ih je Bog kaznio, Vizantiju dao Turcima i Srbe u 500g ropstva, posle kojeg se nisu obratili nego postali još gori.

Don Carlos

pre 2 godine

Синајска гора се иначе звала и зове Џебел Сербал , у преводу Српска планина, (лако проверљиво на гугл мапама). Још да додам да је Мојсије први пут видео обећану земљу (у коју по Божијој вољи никада није ступио) с планине Небо. На њој је и преминуо.
(Старији грађанин, 24. oktobar 2023 21:31)

Vidi se da znaš arapski. Mora da si ga naučio na “Serboni”.

Пеђа

pre 2 godine

Хвала Богу драгом имао сам прилику да посјетим манастир. Дивно искуство и својеврстан осјећај.

pojate

pre 2 godine

@Gugl
i onda Srbi mitomani.
hahaahah
Bukvalno sve što si naveo su dokazani falsifikati ili vrlo upitni izvori.

Bašćansku ploču su vaši doktoranti osporavali...
banovac je ugarski novac i nigde nikakav hrvat ni hrvataku ne poznaje...samo ugarski kraljevi na njima...
Imaš ediciju o hrvatskom novcu vaše narodne banke gde nema pomena o bilo kakvom srednjevekovnom novcu Hrvata.

Leh Čeh su vezani za Panoniju i nigde ne pominje Hrvatsku...
Ali sve do jedne stavke su ili falsifikati ili upitne verodostojnosti.
Trpimir knez slovenski Hrvati preprave u hrvatski...
Kažu imaju pečat nekog kralja kad ono samo otisak nekog pečata..


Evo ti samo ovaj manastir na Sinaju ima više dokaza materijalnih i originalnih o Srbima srednjeg veka od cele Hrvatske povijesti.

Don Carlos

pre 2 godine

А узгред се и распитати зашто се један од оближњих врхова Синајске горе зове Јебел (Маунт) Сербал?
(Боске, 24. oktobar 2023 21:31)

Ispitati i Ser Aleksa (Fergusona), a pogotovo Ser Bobija (Čarltona).

Posmatrac

pre 2 godine

"Za Dubrovčane uzmi dokumente i relevantne izvore. ..."
Hrvatima se nikad nisu izjasnjavali....
Procitati pismo upuceno papi pocetkom XX veka...za pocetak.

Lucky

pre 2 godine

Kakve ovo veze ima sa nekim samozvanim narodima??? Ono sto je srz teksta,manastir je SRPSKI ali,svestenici grcki!!! Tu treba SPS i drzava da se pozabave,vracanjem naseg nama!!!Kao i pokradenog ,sto se u tekstu navodi a sad krasi londonske muzeje!!!

Ivan

pre 2 godine

Haha vidi komsije sto su se uzbudili, ko o cemu Hrvati o Srbima....
Nezgodno kad neki imaju istoriju koja vredi nesto zar ne komsije.

pozdrav za nase zapadne Srbe.

Мајкл Џондар

pre 2 godine

Kakva glupost, porodice sa Drine. Ljudi jel vi znate gde je Sinaj? Cak i za moderno doba, prebacivanje porodice u sred nicega da brani nesto je skupa operacija. Plus, lokalno beduinsko stanovnistvo su muslimani.
(Bozeee, 24. oktobar 2023 21:43)

Скупа операција. :D:D:D

Kanada

pre 2 godine

Komšije nemaju razloga za bilo kakvu ljubomoru jer imaju sve bolje i starije od Srba i Srbije. Sve su Hrvati ostvarili značajno prije Srba, svaku vrstu afirmacije. Baš svaku, političku, kulturnu, sportsku, vojnu, geografski atraktivniju i bolje pozicioniranu. Na što da Hrvati budu ljuborni? Na kriminal, neslobodu, na laganje, prevare, na balkanstvo umjesto europejstva, na vojne poraze, na samobmane, na otimanje tuđeg, na hegemoniju, ne negoranje drugih, na nekaznjavanje zločinca i ubica, na jezivu crnu kroniku, na nogometne uspjehe? Na što?
(mali miš, 24. oktobar 2023 23:48)

Dame i gospodo, konvertit dana...ajmo jedan aplauz za najvećeg slugu ovih prostora.

ketiS

pre 2 godine

Vrlo zanimljiv tekst koji ocigledno mnogi komentatori ili nisu u potpunosti procitali ili ga nisu razumeli. Ovaj manastir nije srpski vec ima veze sa ranom istorijom Juznih Slovena, te sa cinjenicom da se u njemu nalaze brojni staroslovenski spisi srpske srednjovekovne redakcije, te da su taj manastir tokom postojanja srednjovekovne Srbije darivali mnogi njeni vladari. Nema sumnje da treba da budemo ponosni na sve u tekstu navedeno, ali ne treba ici u drugu krajnost. U svakom slucaju jos jedan dokaz cinjenice da smo uz susede Bugare najznacajnija juznoslovenska drzava i kultura. Sto se tice komentatorskih "pikanterija" iz susedne drzave koja postoji od kraja 20-og veka, treba ih jednostavno elegantno 'iskulirati" .

Don Carlos

pre 2 godine

Opšte je poznato da je Mojsijev otac bio srbin pravoslavne veroispovesti. Srpska kultura je daleko starija od egipćanske
(Verovali ili ne, 24. oktobar 2023 21:12)

I piramide naše su starije od njihovih!

Don Carlos

pre 2 godine

Синајска гора се иначе звала и зове Џебел Сербал , у преводу Српска планина, (лако проверљиво на гугл мапама). Још да додам да је Мојсије први пут видео обећану земљу (у коју по Божијој вољи никада није ступио) с планине Небо. На њој је и преминуо.
(Старији грађанин, 24. oktobar 2023 21:31)

Mojsijevi su rodim od Mojsilovića iz okolike Pljevalja. To je makar lako proveriti.

Preza

pre 2 godine

@Bgd
Ta potraga hrvatskih istoricara za tragovima njihovog prisustva u Iranu zavrsila se tako sto su pobegli glavom bez obzira, kada su ih u etno restoranu koji drzi do starih arijevskih nosnji, posluzili Iranci obuveni u opanke siljkane. Inace, tu obucu imate i kao prizore Etruraca klesanih na kamenu. Ti arijevski opanci stigli su i u Indiju prilikom cega je nastajala ta cuvena indo evropska kultura i jezik sanskrit. Na tom jeziku se obuca kaze upanah.

pojate

pre 2 godine

@mali miš
baš si mali miš a nalupao se ko veliki.
Hrvati pre svega kao narod nisu imali emancipaciju do 19. veka. Tj nastali su mao nacija a ne narod.
A tad su Srbi već i ropstvo i feudalizam ukinuli i to u svojoj zemlji koju su samo oslobodili.

dude i business

pre 2 godine

Za naše komšije ljubomorne:

Netanjahu pre par godina, imate na YT snimak, izjavljuje: Srbi i Izraelci imaju više hiljada godina dugu istoriju saradnje i odnosa.
(pojate, 24. oktobar 2023 23:13)

da. postoji razlog zašto je mojsije 40 godina sa narodom putovao iz egipta za izrael…nekih 500 kilometara. srbi organizovali prevoz.

papa 23.

pre 2 godine

Ivan Gundulić, Srbin katolik iz Dubrovnika, kao i svi Dubrovčani osim onih starih talijanskog porekla
(pojate, 24. oktobar 2023 23:13)

a pogotovo njegov sin frano, feldmaršal habsburške vojske i nadlednik jozef frank grof gundulić, koji je bio dekan katoličkog univeziteta u beču. naslednici marin, dinko i jakov su ponosni nosioci srpskih imena u regionu dubrovnik.

Marko

pre 2 godine

Bio sam u ovom manastiru 2008 i uspon traje 6 sati preko serpentina. Zadnji uspon je 700 stepenika. To je laksi put, moze se doci i preko 10 000 stepenika koji su monasi klesali stotinama godina. To je tezi podvig.

mile

pre 2 godine

""Sveti Sava...na Sinaju 1234. godine. Tu je proveo čitav časni post, moleći se za svoj srpski rod"

Ovo nam je izuzetno pomoglo 1389...
(Da se ne lažemo, 24. oktobar 2023 21:15)

Naravno da nije. I onda je bilo takvih kao ti"

Ne razumem komentar. Molitva od srca Bogu služi da se Srbi slože? Koja je smo mi to onda vera?
(Da se ne lažemo, 24. oktobar 2023 22:59)

Sveti Sava je pomirio i prekinuo rat izmedju brace, da nista vise nije uraduo, a jeste, to je sasvum dovoljno. Pred Kosovsku bitku svi srpski vlastelini stali su iza kneza Lazara, polozivsi zivote za slobodu i krst, a mogli su da deru raju i placaju danak, nije li to redak slucaj u nasoj istoriji? Sto se tvog komentara tice zvuci krajnje zajedljivo, uz izvinjenje sa moje strane ako nije tako. Ali isuvise pacova ozjuri i iz nase i iz komsijske kanalizacije na svaki pomen srpske istorije i SPC

Net

pre 2 godine

Evo razloga zašto su izmišljeni Srbi-katolici u Dubrovniku:
STROGI ZAKONI: JESTE LI ZNALI? Dubrovačka Republika pravoslavcima i muslimanima zabranjivala je noćenje unutar zidina i podizanje bogomolja.

pojate

pre 2 godine

@Gundulić Srbin Katolik
Da si čuo Netanjahua ne bi tako pričao. U pitanju je čitav traktat o odnosima Srba i Izrailja, a ne Trampovske fore i fazoni i lapsusi.

1.

pre 2 godine

izumiremo! Biće ovde nekih drugih Srba, zvaće se Hasan, Mesut, kao u Nemačkoj. Nije to ni loše jednom će se svi izmešati i neće više biti rasne mržnje.
(Mrava, 24. oktobar 2023 23:29

Nosi ti to baš najbolje ukapirao.Kada te izmešaju sa ko zna kim onda gubiiš identitet.Kada izgubiše identitet i nemaš na koga da se pozoveš od svojih predaka, onda imaš samo broj koji ti dodeli tvoj " farmer ".Ne samo da nije bitno kako se prezivaš, nego nije bitno ni kako se zoveš.Postaješ tele bez prava bukvalno.Šta ti daju kažeš hvala , a šta ne daju ćutiš ili ideš pod mač.
Ko pazi na svoje poreklo i tradiciju?

Kraljevstva!!
Jel su oni zatucani? Možda neki i jesu, ali čak i takvi ne prodaju svoje poreklo jer to stub postojanja.

зоки

pre 2 godine

Текст је занимљив, али су поједини коментари још занимљивији. Како су се наши сусједи наоштрили, и Немањићи су чисти Хрвати. Мирослав и његови потомци су столовали у хрватском Требињу :) Шта је следеће? Него где су оно гробови хрватских краљева? А слава јесте старија од Св. Саве, мењала је паганске богове. А Јевреје и Србе су побратимили наши сусједи, помешали нам крв док су нас клали у Јадовну и Јасеновцу.

nikola86

pre 2 godine

@(Don Carlos, 25. oktobar 2023 13:50)

Vidim da si se raspisao na sve strane i da se iz petnih žila trudiš da ismeješ sve moguće komentare koje sadrže neke antinarativske tvrdnje. Mogu da se složim da većina njih deluje naivno, ali takva količina nadmenosti, podsmeha i mržnje koja isijava iz tvojih komentara je zaista bolesna. Jednog se dana možda neko i tebi bude smejao, ali verujem da ti toga nećeš biti svestan...

Miloš

pre 2 godine

Nekima ne može da dopre u glavu da su Srbi imali i darovali crkve i manastire van granica tadašnje Srbije pa ond zavode i podmeću neistine. Tako je kako je. Beduini naravno nemaju ništa sa Srbima , nisu Srbi, koliko god želite da unizite i na šarlatanstvo da okrenete celu ovu priču o srpskom manastiru u svetoj zemlji.

brutalna istina

pre 2 godine

Sinajska gora (arapski: طُور سِينَاء, Ṭūri Sinīn) ili Musaovo brdo jest planina na egipatskom poluostrvu Sinaju. Nemoj sad “stariji građanin” da pročtaš Musavo brdo, nego Mojsijevo brdo. Musa je na arapskim Mojsije.
Musa - Mojsije
Alija - Ilija
Sulejman - Salamon
Ibrahim - Avram ili Abraham kod Hrvata
Merima - Marija
Jusuf - Josif ili Josip kod Hrvata
Nit je bošnjaćko nit srpsko nit hrvatsko, nego bošnjaci usvojili od arapa arapsku veriju, a Srbi od Jevreja postedovano preko Grka, a Hrvati od Hebreja posredovano od Rimljana (Latina).