Ponedeljak, 07.11.2022.

11:30

Proglasili nezavisnost još u SFRJ, ali ništa od toga; Sada samo prave pasoše za turiste

Izvor: TU Magazin

Proglasili nezavisnost još u SFRJ, ali ništa od toga; Sada samo prave pasoše za turiste IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

xo

pre 1 godinu

reflex
slažem se sa tobom u vezi bošnjaka stvarno ih ne razumem e sad pošto sam ja iz mijačkog plemea znam da smo poreklom srbi a takođe znam da su vevčani poreklom srbi, pa zar im i ova šašava odluka ne odaje poreklo (smeh)

jug

pre 1 godinu

@milossan
Narodi, od kojih je najbrojniji srpski!?
Fino ste taj ustav sastavili!
Ali, nadje se i neko pametniji( vise njih)...pa vam za sva vremena rasprsi snove o moru i obali.

Damir

pre 1 godinu

Ti isti vevcanci tvrde da je i Mihajlo Pupin poreklom vevcanac

https://mn.mk/istorija/18555-MIHAJLO-MAJKL-PUPIN-I-NEGOVITE-MAKEDONSKI-KORENI-VO-VEVCANI

Zasto?

pre 1 godinu

Zaboga, ljudi, ovo je napisano najvise kao kuriozitet, a vi visokoparno opalili po bivsoj Jugoslaviji, ustavima, zakonima i visokoj politici!
Stvarno me cudi da se niko nije setio da u sve upetlja i 1389. i Kosovsku bitku!
Aman, opustite se i malo uzivajte u zivotu i nastupajucim slavama i praznicima, pogotovo sto Vevcanska republika - inace prelepa priroda - zaista nema bas nikakve veze sa danasnjom Srbijom!

Man

pre 1 godinu

U Članu 5. na 15. i 16. strani piše da je teritorija Jugoslavije jedinstvena dakle, nedjeljiva, kao i da „Granica SFR Jugoslavije ne može se menjati bez saglasnosti svih republika i autonomnih pokrajina”.

Tako je , i na taj nacin Srpski narod pored vecine (najbrojaniji narod u SFRJ) koju ke imao je napravio i dodatnu benifuciju da pored Repubkike Srbije ima glas i 'autonomnih pokrajna' tj monopol koji danas ima Beograd u odnosu na ostatka Srbije. Da je Juga pretekla koji slucajem kicila bi na neku Africku Drzavu gde se sve zbiva u Beograd ,koji bi verovatno ima7+ miliona stanovnika.

reflex

pre 1 godinu

Sukarno

Ti ne poznajes dovoljno MKD i raspored njenih etnickih grupa. Torbesi zive u zapadnom pojasu na padinama Satplanine. Oni su posebna etnicka grupa. To su Makedonci muslimani sto promenili veru ali zadrzali nacionalnost i jezik ( kao Sandzaklije primili islam a onda izmislili nacionalnost Bosnjaci). Vevcani je selo koje ima svoju istoriju veoma cenjenu u MKD i njih vedri duh pleni sebi svojstvenim humorom. Tamo zivi cisto Makedonska etnicka grupa koja potice iz cisto Makedonskih plemena.Deo su Mijackog deo Brsjackog porekla. Njihova humor i satira orbitira oko poima za svoju drzavu i to koriste kao mnogo atraktivnu turisticku ponudu koja je opste prihvacena i pordzana od svih struktura u MKD cak im se presednik divi njihovom duhu.

zw

pre 1 godinu

Ne znam šta je to "TU magazin", ali je očigledno da je neki šaljivdžija, verovatno iz Vevčana, ozbiljno preveslao njihovog dopisnika, pa i vas koji ste to preneli. Vevčanska republika je, isto kao i karneval, nešto što služi za zabavu i privlačenje turista, a ne ozbiljna namera koja nije mogla da se realizuje zbog slabe ekonomije tog sela.

milossan

pre 1 godinu

(Podgoricanin, 8. novembar 2022 10:12)
mislim da bi trebao da pročitaš ustav pre nego što ga tumačiš... na tvoju žalost, pravo na otcepljenje su imali narodi, a ne republike...

dude

pre 1 godinu

Nisu dozvoljavali krstenja?

How yes no.
(ana, vucko, mali, nole, seselj, 08. novembar 2022 08:54)

naravno, još jedna od laži mrzitelja juge, koji nisu živeli u to vreme.
krstilo se i venčavalo u svim crkvama i religijama bez ikakvih problema.
normalno, ako si bio neki šefčić u partiji, nisi to baš reklamisao, ali nije bio problem.
bravar je bio mudar čovek.

dude i nisam bio na času

pre 1 godinu

Nikad cuo..
(C i n i k, 08. novembar 2022 09:13)

još jedan iz rubrike “nemam pojma, imam internet, i dalje nemam pojma”.

Podgoricanin

pre 1 godinu

A vi pametni sto ste znali ustav SFRJ objasnite mi kako je 1992 Crna Gora imala referendum i odlucila na njemu da ostane u zajednici? Kako se odvojila Makedonija?

valter

pre 1 godinu

što se ljudi javljaju za komentar kad neznaju istoriju i situaciju kakva je bila u Jugoslaviji .U partiju nisi mogo biti član ako nisi dobar i primeran mladić ,devojka ,čovek .Lopov nije mogo biti član partije ,član partije nije mogo biti ni nacionalista , niti narkoman i da ne nabrajam svi su imali ista prava .Što se tiče verskih običaja država nikom nije branila odlazak u crkvu ,krsnu slavu venčanja , krštenja itd. ali nisi mogao da pripovedaš malo radi više ukradi pa će da bog ,toga nije bilo .Što se tiče odvajanja republike svaka je imala pravo na otcepljenje uz saglasnost ostalih republika i ukoliko se jedna republika izdvoji Jugoslavije više nema ,živelo se mnogo lepše nego danas

Ivar

pre 1 godinu

U Članu 5. na 15. i 16. strani piše da je teritorija Jugoslavije jedinstvena dakle, nedjeljiva, kao i da „Granica SFR Jugoslavije ne može se menjati bez saglasnosti svih republika i autonomnih pokrajina”.
(GoranH, 8. novembar 2022 11:32)
Sve si ti to teoretski lijepo rekao samo samo zanemarujes najvazniji detalj u svemu tome, pobjeda u eventualnom ratu, a to je Hrvatska ostvarila tako da sve ovo sto si naveo onda pada u vodu. To naravno ne vazi samo za Hrvatsku nego za svakoga, i 13 americkih kolonija se je neustavno odvojilo od Engleske, ali su to i uspijeli, i onaj tko pobijedi ima uvijek pravo.

Edgar

pre 1 godinu

Podgoričanin po ustavu SFRJ republike nisu imale pravo na otcepljenje već konstutuvni narodi znači da su Srbi bili u pravu što su se suprotstavili otcepljenju republika i Albanaca koji nisu konstutuvni narod.

LuKa

pre 1 godinu

Jedino sto je trepalo da se odvoji je Slovenija, sve ostalo je polumutavi bogalj sa slabim sluhom koji ne vidi na jedno oko a na drugom ima zamucen vid.I ima Srpski minimalac i zivi sa roditeljima.Takve su sve ostale ex SFRJ republike.

Ovako

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.
(Duca, 08. novembar 2022 09:40)

Svaka republika iz SFRJ je po ustavu imala pravo na nezavisnost pa i Srbija. Ne znas o cemu pricas.
(Podgoricanin, 8. novembar 2022 10:12)

Naprotiv po SFRJ ustavu isključivo takvi kao Vevečani su imali pravo na otcepljenje i stvaranje nezavisnih država dok republike nisu imale pravo na otcepljenje. Republike sve osim Srbije su se otcepile neustavno od SFRJ uz podršku zapadnih vojnih sila koje su finansirali poreznici dok je Srbija bila diskriminisana jer je samo Srbija od svih republika imala dve pokrajine.

GoranH

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.
(Duca, 08. novembar 2022 09:40)

Svaka republika iz SFRJ je po ustavu imala pravo na nezavisnost pa i Srbija. Ne znas o cemu pricas.
(Podgoricanin, 08. novembar 2022 10:12)

Biće da ti taj Ustav nisi čitao.
Pravo na samoopredeljenje, uključujući i pravo na otcepljenje spominje se samo u osnovnim načelima Ustava i to kao osnov stvaranja SFRJ i ne kaže pravo republika i pokrajina već naroda.

U Članu 5. na 15. i 16. strani piše da je teritorija Jugoslavije jedinstvena dakle, nedjeljiva, kao i da „Granica SFR Jugoslavije ne može se menjati bez saglasnosti svih republika i autonomnih pokrajina”.

BG

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.
(Duca, 08. novembar 2022 09:40)

Svaka republika iz SFRJ je po ustavu imala pravo na nezavisnost pa i Srbija. Ne znas o cemu pricas.
(Podgoricanin, 8. novembar 2022 10:12)

Kamo lepe sreće da je Srbija prva izašla i proglasila nezavisnost. Nego vazda nešto mi hoćemo da sačuvamo po svaku cenu.

Sukarno

pre 1 godinu

I interesantno je to sto su Vevcani naseljeni Makedoncima, za razliku od okoline koja je naseljena pretezno jednim drugim narodom.
(Mark9
Pa i oni su se sredinom proslog veka izjasnjavali kao Makedonci,ali smo mi njih zvali pogrdnim imenom("Torbesi'-valjda po torbama koje su uvek nosile sas sobom)i vremenom su se,velika vecina njih,zauvek udaljile od Pravoslavlja,i presli kod ovih drugih.Imamo istih takvih i na drugoj strani Sar planine,njih zovemo "Gorancima",iz Gore dakle,i oni su slicnih karakteristiak,bar sa ove strane planine,a verujem da je tako i sa druge."Ovi drugi'im ovecavaju brda i doline,dobijaju administrativne poslove ,razne vidove pomoci ,i normalno j na neki nacin da se obnarodjuju,a mi ostadosmo u cudu kako se popisuju,a sami krivi....

Pera

pre 1 godinu

Za vreme komunizma vlasti su pokušale da iskorene tradiciju. Nisu dopuštali crkvena venčanja ni krštenja, ali je narod svejedno sve to obavljao u tajnosti ".
čista laž da su bila zabranjivana venčanja i krštenja u crkvi u SFRJ . Istina je da su ulizice i poltroni sami odustajali od toga da bi se dodvoravali komunistima zarad posla , napredovanja u sluzbi itd .mi svi kršteni 70 ih , 80 ih svaka slava slavljena sa mnogo gostiju i nikad niko nije smeo bilo sta da nam kaze . nego treba imati kičmu ne biti beskičenjak ...to je
(Tomy Čubura, 08. novembar 2022 09:31)

Istina, potpisujem, ko nije hteo nije krstio decu, cak sta vise, mnogi su krisom krstili i krili samo da bi mogli i dalje da se igraju komunizma i imali koristi od partije.

Podgoricanin

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.
(Duca, 08. novembar 2022 09:40)

Svaka republika iz SFRJ je po ustavu imala pravo na nezavisnost pa i Srbija. Ne znas o cemu pricas.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

" Za vreme komunizma vlasti su pokušale da iskorene tradiciju. Nisu dopuštali crkvena venčanja ni krštenja, ali je narod svejedno sve to obavljao u tajnosti ".
čista laž da su bila zabranjivana venčanja i krštenja u crkvi u SFRJ . Istina je da su ulizice i poltroni sami odustajali od toga da bi se dodvoravali komunistima zarad posla , napredovanja u sluzbi itd .mi svi kršteni 70 ih , 80 ih svaka slava slavljena sa mnogo gostiju i nikad niko nije smeo bilo sta da nam kaze . nego treba imati kičmu ne biti beskičenjak ...to je

Duca

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

" Za vreme komunizma vlasti su pokušale da iskorene tradiciju. Nisu dopuštali crkvena venčanja ni krštenja, ali je narod svejedno sve to obavljao u tajnosti ".
čista laž da su bila zabranjivana venčanja i krštenja u crkvi u SFRJ . Istina je da su ulizice i poltroni sami odustajali od toga da bi se dodvoravali komunistima zarad posla , napredovanja u sluzbi itd .mi svi kršteni 70 ih , 80 ih svaka slava slavljena sa mnogo gostiju i nikad niko nije smeo bilo sta da nam kaze . nego treba imati kičmu ne biti beskičenjak ...to je

Duca

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.

Ovako

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.
(Duca, 08. novembar 2022 09:40)

Svaka republika iz SFRJ je po ustavu imala pravo na nezavisnost pa i Srbija. Ne znas o cemu pricas.
(Podgoricanin, 8. novembar 2022 10:12)

Naprotiv po SFRJ ustavu isključivo takvi kao Vevečani su imali pravo na otcepljenje i stvaranje nezavisnih država dok republike nisu imale pravo na otcepljenje. Republike sve osim Srbije su se otcepile neustavno od SFRJ uz podršku zapadnih vojnih sila koje su finansirali poreznici dok je Srbija bila diskriminisana jer je samo Srbija od svih republika imala dve pokrajine.

GoranH

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.
(Duca, 08. novembar 2022 09:40)

Svaka republika iz SFRJ je po ustavu imala pravo na nezavisnost pa i Srbija. Ne znas o cemu pricas.
(Podgoricanin, 08. novembar 2022 10:12)

Biće da ti taj Ustav nisi čitao.
Pravo na samoopredeljenje, uključujući i pravo na otcepljenje spominje se samo u osnovnim načelima Ustava i to kao osnov stvaranja SFRJ i ne kaže pravo republika i pokrajina već naroda.

U Članu 5. na 15. i 16. strani piše da je teritorija Jugoslavije jedinstvena dakle, nedjeljiva, kao i da „Granica SFR Jugoslavije ne može se menjati bez saglasnosti svih republika i autonomnih pokrajina”.

Pera

pre 1 godinu

Za vreme komunizma vlasti su pokušale da iskorene tradiciju. Nisu dopuštali crkvena venčanja ni krštenja, ali je narod svejedno sve to obavljao u tajnosti ".
čista laž da su bila zabranjivana venčanja i krštenja u crkvi u SFRJ . Istina je da su ulizice i poltroni sami odustajali od toga da bi se dodvoravali komunistima zarad posla , napredovanja u sluzbi itd .mi svi kršteni 70 ih , 80 ih svaka slava slavljena sa mnogo gostiju i nikad niko nije smeo bilo sta da nam kaze . nego treba imati kičmu ne biti beskičenjak ...to je
(Tomy Čubura, 08. novembar 2022 09:31)

Istina, potpisujem, ko nije hteo nije krstio decu, cak sta vise, mnogi su krisom krstili i krili samo da bi mogli i dalje da se igraju komunizma i imali koristi od partije.

BG

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.
(Duca, 08. novembar 2022 09:40)

Svaka republika iz SFRJ je po ustavu imala pravo na nezavisnost pa i Srbija. Ne znas o cemu pricas.
(Podgoricanin, 8. novembar 2022 10:12)

Kamo lepe sreće da je Srbija prva izašla i proglasila nezavisnost. Nego vazda nešto mi hoćemo da sačuvamo po svaku cenu.

Podgoricanin

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.
(Duca, 08. novembar 2022 09:40)

Svaka republika iz SFRJ je po ustavu imala pravo na nezavisnost pa i Srbija. Ne znas o cemu pricas.

Sukarno

pre 1 godinu

I interesantno je to sto su Vevcani naseljeni Makedoncima, za razliku od okoline koja je naseljena pretezno jednim drugim narodom.
(Mark9
Pa i oni su se sredinom proslog veka izjasnjavali kao Makedonci,ali smo mi njih zvali pogrdnim imenom("Torbesi'-valjda po torbama koje su uvek nosile sas sobom)i vremenom su se,velika vecina njih,zauvek udaljile od Pravoslavlja,i presli kod ovih drugih.Imamo istih takvih i na drugoj strani Sar planine,njih zovemo "Gorancima",iz Gore dakle,i oni su slicnih karakteristiak,bar sa ove strane planine,a verujem da je tako i sa druge."Ovi drugi'im ovecavaju brda i doline,dobijaju administrativne poslove ,razne vidove pomoci ,i normalno j na neki nacin da se obnarodjuju,a mi ostadosmo u cudu kako se popisuju,a sami krivi....

dude

pre 1 godinu

Nisu dozvoljavali krstenja?

How yes no.
(ana, vucko, mali, nole, seselj, 08. novembar 2022 08:54)

naravno, još jedna od laži mrzitelja juge, koji nisu živeli u to vreme.
krstilo se i venčavalo u svim crkvama i religijama bez ikakvih problema.
normalno, ako si bio neki šefčić u partiji, nisi to baš reklamisao, ali nije bio problem.
bravar je bio mudar čovek.

Zasto?

pre 1 godinu

Zaboga, ljudi, ovo je napisano najvise kao kuriozitet, a vi visokoparno opalili po bivsoj Jugoslaviji, ustavima, zakonima i visokoj politici!
Stvarno me cudi da se niko nije setio da u sve upetlja i 1389. i Kosovsku bitku!
Aman, opustite se i malo uzivajte u zivotu i nastupajucim slavama i praznicima, pogotovo sto Vevcanska republika - inace prelepa priroda - zaista nema bas nikakve veze sa danasnjom Srbijom!

Edgar

pre 1 godinu

Podgoričanin po ustavu SFRJ republike nisu imale pravo na otcepljenje već konstutuvni narodi znači da su Srbi bili u pravu što su se suprotstavili otcepljenju republika i Albanaca koji nisu konstutuvni narod.

dude i nisam bio na času

pre 1 godinu

Nikad cuo..
(C i n i k, 08. novembar 2022 09:13)

još jedan iz rubrike “nemam pojma, imam internet, i dalje nemam pojma”.

reflex

pre 1 godinu

Sukarno

Ti ne poznajes dovoljno MKD i raspored njenih etnickih grupa. Torbesi zive u zapadnom pojasu na padinama Satplanine. Oni su posebna etnicka grupa. To su Makedonci muslimani sto promenili veru ali zadrzali nacionalnost i jezik ( kao Sandzaklije primili islam a onda izmislili nacionalnost Bosnjaci). Vevcani je selo koje ima svoju istoriju veoma cenjenu u MKD i njih vedri duh pleni sebi svojstvenim humorom. Tamo zivi cisto Makedonska etnicka grupa koja potice iz cisto Makedonskih plemena.Deo su Mijackog deo Brsjackog porekla. Njihova humor i satira orbitira oko poima za svoju drzavu i to koriste kao mnogo atraktivnu turisticku ponudu koja je opste prihvacena i pordzana od svih struktura u MKD cak im se presednik divi njihovom duhu.

LuKa

pre 1 godinu

Jedino sto je trepalo da se odvoji je Slovenija, sve ostalo je polumutavi bogalj sa slabim sluhom koji ne vidi na jedno oko a na drugom ima zamucen vid.I ima Srpski minimalac i zivi sa roditeljima.Takve su sve ostale ex SFRJ republike.

zw

pre 1 godinu

Ne znam šta je to "TU magazin", ali je očigledno da je neki šaljivdžija, verovatno iz Vevčana, ozbiljno preveslao njihovog dopisnika, pa i vas koji ste to preneli. Vevčanska republika je, isto kao i karneval, nešto što služi za zabavu i privlačenje turista, a ne ozbiljna namera koja nije mogla da se realizuje zbog slabe ekonomije tog sela.

valter

pre 1 godinu

što se ljudi javljaju za komentar kad neznaju istoriju i situaciju kakva je bila u Jugoslaviji .U partiju nisi mogo biti član ako nisi dobar i primeran mladić ,devojka ,čovek .Lopov nije mogo biti član partije ,član partije nije mogo biti ni nacionalista , niti narkoman i da ne nabrajam svi su imali ista prava .Što se tiče verskih običaja država nikom nije branila odlazak u crkvu ,krsnu slavu venčanja , krštenja itd. ali nisi mogao da pripovedaš malo radi više ukradi pa će da bog ,toga nije bilo .Što se tiče odvajanja republike svaka je imala pravo na otcepljenje uz saglasnost ostalih republika i ukoliko se jedna republika izdvoji Jugoslavije više nema ,živelo se mnogo lepše nego danas

milossan

pre 1 godinu

(Podgoricanin, 8. novembar 2022 10:12)
mislim da bi trebao da pročitaš ustav pre nego što ga tumačiš... na tvoju žalost, pravo na otcepljenje su imali narodi, a ne republike...

Podgoricanin

pre 1 godinu

A vi pametni sto ste znali ustav SFRJ objasnite mi kako je 1992 Crna Gora imala referendum i odlucila na njemu da ostane u zajednici? Kako se odvojila Makedonija?

Ivar

pre 1 godinu

U Članu 5. na 15. i 16. strani piše da je teritorija Jugoslavije jedinstvena dakle, nedjeljiva, kao i da „Granica SFR Jugoslavije ne može se menjati bez saglasnosti svih republika i autonomnih pokrajina”.
(GoranH, 8. novembar 2022 11:32)
Sve si ti to teoretski lijepo rekao samo samo zanemarujes najvazniji detalj u svemu tome, pobjeda u eventualnom ratu, a to je Hrvatska ostvarila tako da sve ovo sto si naveo onda pada u vodu. To naravno ne vazi samo za Hrvatsku nego za svakoga, i 13 americkih kolonija se je neustavno odvojilo od Engleske, ali su to i uspijeli, i onaj tko pobijedi ima uvijek pravo.

Damir

pre 1 godinu

Ti isti vevcanci tvrde da je i Mihajlo Pupin poreklom vevcanac

https://mn.mk/istorija/18555-MIHAJLO-MAJKL-PUPIN-I-NEGOVITE-MAKEDONSKI-KORENI-VO-VEVCANI

xo

pre 1 godinu

reflex
slažem se sa tobom u vezi bošnjaka stvarno ih ne razumem e sad pošto sam ja iz mijačkog plemea znam da smo poreklom srbi a takođe znam da su vevčani poreklom srbi, pa zar im i ova šašava odluka ne odaje poreklo (smeh)

Man

pre 1 godinu

U Članu 5. na 15. i 16. strani piše da je teritorija Jugoslavije jedinstvena dakle, nedjeljiva, kao i da „Granica SFR Jugoslavije ne može se menjati bez saglasnosti svih republika i autonomnih pokrajina”.

Tako je , i na taj nacin Srpski narod pored vecine (najbrojaniji narod u SFRJ) koju ke imao je napravio i dodatnu benifuciju da pored Repubkike Srbije ima glas i 'autonomnih pokrajna' tj monopol koji danas ima Beograd u odnosu na ostatka Srbije. Da je Juga pretekla koji slucajem kicila bi na neku Africku Drzavu gde se sve zbiva u Beograd ,koji bi verovatno ima7+ miliona stanovnika.

jug

pre 1 godinu

@milossan
Narodi, od kojih je najbrojniji srpski!?
Fino ste taj ustav sastavili!
Ali, nadje se i neko pametniji( vise njih)...pa vam za sva vremena rasprsi snove o moru i obali.

Podgoricanin

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.
(Duca, 08. novembar 2022 09:40)

Svaka republika iz SFRJ je po ustavu imala pravo na nezavisnost pa i Srbija. Ne znas o cemu pricas.

Ovako

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.
(Duca, 08. novembar 2022 09:40)

Svaka republika iz SFRJ je po ustavu imala pravo na nezavisnost pa i Srbija. Ne znas o cemu pricas.
(Podgoricanin, 8. novembar 2022 10:12)

Naprotiv po SFRJ ustavu isključivo takvi kao Vevečani su imali pravo na otcepljenje i stvaranje nezavisnih država dok republike nisu imale pravo na otcepljenje. Republike sve osim Srbije su se otcepile neustavno od SFRJ uz podršku zapadnih vojnih sila koje su finansirali poreznici dok je Srbija bila diskriminisana jer je samo Srbija od svih republika imala dve pokrajine.

Duca

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.

Tomy Čubura

pre 1 godinu

" Za vreme komunizma vlasti su pokušale da iskorene tradiciju. Nisu dopuštali crkvena venčanja ni krštenja, ali je narod svejedno sve to obavljao u tajnosti ".
čista laž da su bila zabranjivana venčanja i krštenja u crkvi u SFRJ . Istina je da su ulizice i poltroni sami odustajali od toga da bi se dodvoravali komunistima zarad posla , napredovanja u sluzbi itd .mi svi kršteni 70 ih , 80 ih svaka slava slavljena sa mnogo gostiju i nikad niko nije smeo bilo sta da nam kaze . nego treba imati kičmu ne biti beskičenjak ...to je

Man

pre 1 godinu

U Članu 5. na 15. i 16. strani piše da je teritorija Jugoslavije jedinstvena dakle, nedjeljiva, kao i da „Granica SFR Jugoslavije ne može se menjati bez saglasnosti svih republika i autonomnih pokrajina”.

Tako je , i na taj nacin Srpski narod pored vecine (najbrojaniji narod u SFRJ) koju ke imao je napravio i dodatnu benifuciju da pored Repubkike Srbije ima glas i 'autonomnih pokrajna' tj monopol koji danas ima Beograd u odnosu na ostatka Srbije. Da je Juga pretekla koji slucajem kicila bi na neku Africku Drzavu gde se sve zbiva u Beograd ,koji bi verovatno ima7+ miliona stanovnika.

Ivar

pre 1 godinu

U Članu 5. na 15. i 16. strani piše da je teritorija Jugoslavije jedinstvena dakle, nedjeljiva, kao i da „Granica SFR Jugoslavije ne može se menjati bez saglasnosti svih republika i autonomnih pokrajina”.
(GoranH, 8. novembar 2022 11:32)
Sve si ti to teoretski lijepo rekao samo samo zanemarujes najvazniji detalj u svemu tome, pobjeda u eventualnom ratu, a to je Hrvatska ostvarila tako da sve ovo sto si naveo onda pada u vodu. To naravno ne vazi samo za Hrvatsku nego za svakoga, i 13 americkih kolonija se je neustavno odvojilo od Engleske, ali su to i uspijeli, i onaj tko pobijedi ima uvijek pravo.

valter

pre 1 godinu

što se ljudi javljaju za komentar kad neznaju istoriju i situaciju kakva je bila u Jugoslaviji .U partiju nisi mogo biti član ako nisi dobar i primeran mladić ,devojka ,čovek .Lopov nije mogo biti član partije ,član partije nije mogo biti ni nacionalista , niti narkoman i da ne nabrajam svi su imali ista prava .Što se tiče verskih običaja država nikom nije branila odlazak u crkvu ,krsnu slavu venčanja , krštenja itd. ali nisi mogao da pripovedaš malo radi više ukradi pa će da bog ,toga nije bilo .Što se tiče odvajanja republike svaka je imala pravo na otcepljenje uz saglasnost ostalih republika i ukoliko se jedna republika izdvoji Jugoslavije više nema ,živelo se mnogo lepše nego danas

LuKa

pre 1 godinu

Jedino sto je trepalo da se odvoji je Slovenija, sve ostalo je polumutavi bogalj sa slabim sluhom koji ne vidi na jedno oko a na drugom ima zamucen vid.I ima Srpski minimalac i zivi sa roditeljima.Takve su sve ostale ex SFRJ republike.

Edgar

pre 1 godinu

Podgoričanin po ustavu SFRJ republike nisu imale pravo na otcepljenje već konstutuvni narodi znači da su Srbi bili u pravu što su se suprotstavili otcepljenju republika i Albanaca koji nisu konstutuvni narod.

dude

pre 1 godinu

Nisu dozvoljavali krstenja?

How yes no.
(ana, vucko, mali, nole, seselj, 08. novembar 2022 08:54)

naravno, još jedna od laži mrzitelja juge, koji nisu živeli u to vreme.
krstilo se i venčavalo u svim crkvama i religijama bez ikakvih problema.
normalno, ako si bio neki šefčić u partiji, nisi to baš reklamisao, ali nije bio problem.
bravar je bio mudar čovek.

BG

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.
(Duca, 08. novembar 2022 09:40)

Svaka republika iz SFRJ je po ustavu imala pravo na nezavisnost pa i Srbija. Ne znas o cemu pricas.
(Podgoricanin, 8. novembar 2022 10:12)

Kamo lepe sreće da je Srbija prva izašla i proglasila nezavisnost. Nego vazda nešto mi hoćemo da sačuvamo po svaku cenu.

GoranH

pre 1 godinu

Koliko je nezakonito bilo odvajanje i rasturanje SFRJ, o Kosovu da ne pričam, ovi su imali otprilike isto toliko prava da se otcepe, samo zapad nije imao interesa inače bi danas bili nezavisni.
(Duca, 08. novembar 2022 09:40)

Svaka republika iz SFRJ je po ustavu imala pravo na nezavisnost pa i Srbija. Ne znas o cemu pricas.
(Podgoricanin, 08. novembar 2022 10:12)

Biće da ti taj Ustav nisi čitao.
Pravo na samoopredeljenje, uključujući i pravo na otcepljenje spominje se samo u osnovnim načelima Ustava i to kao osnov stvaranja SFRJ i ne kaže pravo republika i pokrajina već naroda.

U Članu 5. na 15. i 16. strani piše da je teritorija Jugoslavije jedinstvena dakle, nedjeljiva, kao i da „Granica SFR Jugoslavije ne može se menjati bez saglasnosti svih republika i autonomnih pokrajina”.

Sukarno

pre 1 godinu

I interesantno je to sto su Vevcani naseljeni Makedoncima, za razliku od okoline koja je naseljena pretezno jednim drugim narodom.
(Mark9
Pa i oni su se sredinom proslog veka izjasnjavali kao Makedonci,ali smo mi njih zvali pogrdnim imenom("Torbesi'-valjda po torbama koje su uvek nosile sas sobom)i vremenom su se,velika vecina njih,zauvek udaljile od Pravoslavlja,i presli kod ovih drugih.Imamo istih takvih i na drugoj strani Sar planine,njih zovemo "Gorancima",iz Gore dakle,i oni su slicnih karakteristiak,bar sa ove strane planine,a verujem da je tako i sa druge."Ovi drugi'im ovecavaju brda i doline,dobijaju administrativne poslove ,razne vidove pomoci ,i normalno j na neki nacin da se obnarodjuju,a mi ostadosmo u cudu kako se popisuju,a sami krivi....

milossan

pre 1 godinu

(Podgoricanin, 8. novembar 2022 10:12)
mislim da bi trebao da pročitaš ustav pre nego što ga tumačiš... na tvoju žalost, pravo na otcepljenje su imali narodi, a ne republike...

Zasto?

pre 1 godinu

Zaboga, ljudi, ovo je napisano najvise kao kuriozitet, a vi visokoparno opalili po bivsoj Jugoslaviji, ustavima, zakonima i visokoj politici!
Stvarno me cudi da se niko nije setio da u sve upetlja i 1389. i Kosovsku bitku!
Aman, opustite se i malo uzivajte u zivotu i nastupajucim slavama i praznicima, pogotovo sto Vevcanska republika - inace prelepa priroda - zaista nema bas nikakve veze sa danasnjom Srbijom!

Pera

pre 1 godinu

Za vreme komunizma vlasti su pokušale da iskorene tradiciju. Nisu dopuštali crkvena venčanja ni krštenja, ali je narod svejedno sve to obavljao u tajnosti ".
čista laž da su bila zabranjivana venčanja i krštenja u crkvi u SFRJ . Istina je da su ulizice i poltroni sami odustajali od toga da bi se dodvoravali komunistima zarad posla , napredovanja u sluzbi itd .mi svi kršteni 70 ih , 80 ih svaka slava slavljena sa mnogo gostiju i nikad niko nije smeo bilo sta da nam kaze . nego treba imati kičmu ne biti beskičenjak ...to je
(Tomy Čubura, 08. novembar 2022 09:31)

Istina, potpisujem, ko nije hteo nije krstio decu, cak sta vise, mnogi su krisom krstili i krili samo da bi mogli i dalje da se igraju komunizma i imali koristi od partije.

Podgoricanin

pre 1 godinu

A vi pametni sto ste znali ustav SFRJ objasnite mi kako je 1992 Crna Gora imala referendum i odlucila na njemu da ostane u zajednici? Kako se odvojila Makedonija?

dude i nisam bio na času

pre 1 godinu

Nikad cuo..
(C i n i k, 08. novembar 2022 09:13)

još jedan iz rubrike “nemam pojma, imam internet, i dalje nemam pojma”.

xo

pre 1 godinu

reflex
slažem se sa tobom u vezi bošnjaka stvarno ih ne razumem e sad pošto sam ja iz mijačkog plemea znam da smo poreklom srbi a takođe znam da su vevčani poreklom srbi, pa zar im i ova šašava odluka ne odaje poreklo (smeh)

zw

pre 1 godinu

Ne znam šta je to "TU magazin", ali je očigledno da je neki šaljivdžija, verovatno iz Vevčana, ozbiljno preveslao njihovog dopisnika, pa i vas koji ste to preneli. Vevčanska republika je, isto kao i karneval, nešto što služi za zabavu i privlačenje turista, a ne ozbiljna namera koja nije mogla da se realizuje zbog slabe ekonomije tog sela.

reflex

pre 1 godinu

Sukarno

Ti ne poznajes dovoljno MKD i raspored njenih etnickih grupa. Torbesi zive u zapadnom pojasu na padinama Satplanine. Oni su posebna etnicka grupa. To su Makedonci muslimani sto promenili veru ali zadrzali nacionalnost i jezik ( kao Sandzaklije primili islam a onda izmislili nacionalnost Bosnjaci). Vevcani je selo koje ima svoju istoriju veoma cenjenu u MKD i njih vedri duh pleni sebi svojstvenim humorom. Tamo zivi cisto Makedonska etnicka grupa koja potice iz cisto Makedonskih plemena.Deo su Mijackog deo Brsjackog porekla. Njihova humor i satira orbitira oko poima za svoju drzavu i to koriste kao mnogo atraktivnu turisticku ponudu koja je opste prihvacena i pordzana od svih struktura u MKD cak im se presednik divi njihovom duhu.

Damir

pre 1 godinu

Ti isti vevcanci tvrde da je i Mihajlo Pupin poreklom vevcanac

https://mn.mk/istorija/18555-MIHAJLO-MAJKL-PUPIN-I-NEGOVITE-MAKEDONSKI-KORENI-VO-VEVCANI

jug

pre 1 godinu

@milossan
Narodi, od kojih je najbrojniji srpski!?
Fino ste taj ustav sastavili!
Ali, nadje se i neko pametniji( vise njih)...pa vam za sva vremena rasprsi snove o moru i obali.