Subota, 29.10.2022.

13:53

Rumunski i slovenački dvorci među 26 najlepših u Evropi – da li ste ih posetili? FOTO

Izvor: B92

Rumunski i slovenaèki dvorci meðu 26 najlepših u Evropi – da li ste ih posetili? FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

91 Komentari

Sortiraj po:

bez navijanja molim

pre 1 godinu

Hrvatska i Turska dele 3. i 4. mesto po posećenosti srpskih turista sa oko 200 hiljada. Prva je Grčka sa oko 800 hiljada, druga CG sa 350 - 400 hiljada, dok je Bugarska ispod 100 hiljada, a Egipat ne dostiže niti 50 hiljada. I to je to!

zahvalni dalmatinci

pre 1 godinu

@ ketiS
Taj tvoj niz je rezultat agencijskih izvještaja, a i sama znaš da tvoji zemljaci u Hrvatsku ne putuju preko agencija. Ne možeš ti nikoga "ubediti" da je više od 200.000 građana Srbije putovalo u Bugarsku i Tursku (Egipat je tek brojčana smijurija!), jer bi to značilo da je ove godine više od 3 milijuna Srbijanaca ljetovalo van zemlje, što je - malo morgen! Uključi malo moždane vijuge, nešto su ti zaštekale, slabo funkcionišu. Ipak, samo se ti nastavi kao dosada vrijedno truditi i oko slijedeće "pošiljke", sve će biti ok!

NN

pre 1 godinu

@ ketiS
Nemoj da se foliraš, nisi uspela jer nisi ni pokušala, a da si pokušala mogla si pronači i pročitati (i) ovo:
"Istoriografija među Srbima pati od komunističkih bolesti jer je još pod nekakvom kontrolom, presijom i stigmom...Kod Hrvata stvar stoji znatno drugačije jer tamo nema onoga što postoji među Srbima - nema kontrolora! Zato je njihova istoriografija tri koplja ispred srbijanske."
(Dr Veljko Đurić Mišura)

ketiS

pre 1 godinu

@zahvalni dalmatinci

Mislim da nisi razumeo sta sam mislila kada je u pitanju poslednje mesto tvoje zemlje. Naime, kada su u pitanju drzave u kojima gradjani Srbije NAJCESCE letuju Hrvatska je ubedljivo na poslednjem mestu. Dakle, iza Grcke, Turske, Bugarske, Crne Gore, pa mozda i Egipta.

ketiS

pre 1 godinu

@trampa

Stvarno mislis da u Beogradu nema "digitalnih nomada"? Ima ih i to vrlo moguce, daleko vise no u Splitu!

@tekst - politika

Iskreno pokusala sam da pronadjem o cemu se radi, ali nisam uspela, a ako je tebi toliko stalo do tog mog "uspeha" onda mi "pomozi".

trampa

pre 1 godinu

@ ketiS
Mi ovdi u Splitu imamo priko mire IT stručnjake iz cilega svita, nije to u nas tražena roba. Pošaljite vi nama što više kuvara, konobara i spremačica, a što se tiče naših IT-evaca svi moru slobodno partiti vama.

mućni glavurdom

pre 1 godinu

@ ketiS
Kako si ti naivna, da ne kažem glupa! Ti hrvatski IT stručnjaci kojima želiš dobrodošlicu su najobičnije špijunčine...Bože me sačuvaj....samo nam još i njih treba....

tekst - politika

pre 1 godinu

@ ketiS
Što se foliraš, improviziraš i bevezno glupiraš, umjesto da na osnovu datih podataka potražiš i pročitaš tekst? Da, ali onda kokice ne bi znale o čemu da kokodaču....

zahvalni dalmatinci

pre 1 godinu

@ ketiS
Istina, turisti iz Srbije nisu nam nažalost među brojnijima, zauzimaju negdje 15 - 17 mjesto, ali ne slažem se da smo po njihovoj posjeti na "ubedljivo poslednjem mestu". Ispod nas su sigurno Italija, Španjolska, Malta, Cipar, vjerojatno i Turska...Inače naša je statistika "ubedljivo" manje "varljiva" od vaše s obzirom da je naš evidencijski sustav (preuzet od EU) "ubedljivo" napredniji i operativniji. Što se tiče naših IT stručnjaka na poslu u Srbiji neka ih, neka ljudi zarađuju, to nas jako veseli, samo se ti lipo angažiraj da srpskih turista dogodine bude još više, a pogotovo kuvara i konobara....pa ćemo se i mi još izdašnije i bronije "ritati" po Beogradu...živila razmjena....i neka te ne opterečuje to "ubedljivo", a zapravo lažirano "poslednje mesto"....

ketiS

pre 1 godinu

@tekst - politika

Krajnje iskreno ja zaista ne znam o cemu ti govoris? O kakvoj kontroli? Jedino ako ta "kontrola" znaci pravo svake ozbiljne i odgovorne drzave da vodi racuna o tome kako se i na koji nacin kroz vaspitno-obrazovni sistem predstavlja njena istorija i kultura, kako bi se izbegla bilo kakva politizacija istih. Ako je to u pitanju, ja sam ne za "kontrolu", vec za potpuni drzavni monopol nad takvim stvarima. Drugim recima, politizacija istorije i kulture je apsolutno neprihvatljiva, a u vasem hrvatskom slucaju politizacija istorije i kulture je zvanicna "uhodana" politika drzave, pa nema ni potrebe za bilo kakvom "kontrolom".

@zahvalni dalmatinci

Drago mi je da se radujete turistima iz Srbije iako oni po tvrdnjama vecine tvojih sugradjana nisu medju brojnijima, kao sto ni Hrvatska od svih destinacija koje gradjani Srbije leti posecuju zauzima ubedljivo poslednje mesto. Ipak verujem da poslovicno "varljiva" statistika pokazuje neki napredak. Sto se tice sezonaca, vama dolaze nasi konobari i pizza-majstori, a ja procitah pre neki dan da je sve vise IT strucnjaka iz Hrvatske na poslu u Srbiji. Iskrena dobrodoslica!

zahvalni dalmatinci

pre 1 godinu

@ ketiS
Mani se istorije, ajmo nešto veselije! Naime, upravo objavljeni statistički podaci turističkog prometa u Hrvatskoj za 10 mjeseci pokazuju da je posjet srpskih turista za 20% premašio onaj za isti period iz predpandemijske 2019. sa odnosom 202.000 : 168.000 u korist ovogodišnjeg prometa. Uvjereni smo da ćeš i nadalje podržavati i ohrabrivati svoje zemljake, bilo da se radi o turistima ili sezonskoj radnoj snazi, kako bi nam u nadolazećoj godini stigli u još većem broju.

tekst - politika

pre 1 godinu

@ ketiS
Aha, tako dakle - zabranjeno "zvirkanje"! Pa ponosi se tom tvojom - kontrolisanom - istoriografijom namjenjenoj internoj uporabi.
PS
Još da te obavjestim da je poznati istoričar doslovno napisao kako je po pitanju kontrole hrvatska historiografija tri koplja ispred srpske. Razlog više za "zvirkanje"!

ketiS

pre 1 godinu

@omniameamecumporto

Postovani Gospodine "koji sve svoje sa sobom nosite", svaka vam je rec kao da ju je izgovorio vas veliki "drzavnik" Ante Starcevic. Prosto mi je besmisleno da odgovaram na gomilu najblaze receno nebuloza koje pokazuju sve razmere vase frustracije, verovatno zbog cinjenice da za razliku od Dusana Silnog koji jos u 14-om veku bese "Rex Iliricum" za vaseg Tomislava ili Dmitra Zvonimira ne zna se sa sigurnoscu ni da li su postojali. Kakav bedak!

ketiS

pre 1 godinu

@tekst - politika

Ne znam sta je poznati istoricar mislio, ali mislim da ste vi u Hrvatskoj poslednji koji imate pravo da po pitanju istorije "zvirkate u susedno dvoriste". Vi zapravo nemate istoriografiju, vec ozvanicenu pravasku pseudoistoriju.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

ketiS@ koje srednjevjekovne Srbije pa onaj vaš Dušan Silni Nemanjić koji je vlastitog oca Stefana porazio i utamničio nije bio samo car nad srpskim zemljama već grčki i bugarski car. I to kratak period kad je carstvo bilo najveće. Što ne svojatate nešto od braće Grka i tamo imate valjda nešto, možda malo mora. Sa Bugarima niste nikad bili baš pa je bolje da ih niti ne dirajte da se Simeon Bugarski ne probudi. Poslije Nemanjića nastaje tuga i višestoljetni zulum Turaka. Tu baš i nije bilo neke sreće za srpske vladare.
Kažeš vi ste već u sedmom stoljeću bili na moru ali mornarski zanat nikad naučili. Vi ste bili Raška i Zeta u prvo vrijeme a ostalo su učinili Turci.
Dva ustanka početkom devetnaestog stoljeća , pa balkanski ratovi i sada su na redu srpske zapadne zemlje u kojima niste imali ništa do prebjega koje AU prihvatila na hrvatski teritorij. Garašaninova ideja vaš je menorandum i agresivna velikosrpska politika može početi. Izazivate WW1 atentatom u Sarajevu kako bi potakli raspad AU koja je ionako bila na izdisaju ali vi ste kao pobjednici i veliki ratnici željeli zgrabiti veliki dio hrvatskih i mađarskih zemalja, ali Karađorđević dobija samo mrvice i to ne Veliku Srbiju već samo SHS. No i tu Crna ruka radi. U jeku najboljih srpskohrvatskih odnosa pod vodstvom Radića i Pribičevića osnovana je hrvatsko srpska koalicija. E to je već bilo previše i nastaje masakr nad našim ljudima u skupštini. Ekstremni Hrvati odgovorili su Ustaškim pokretom i pokrenut je kotač zla.

tekst - politika

pre 1 godinu

@ ketiS
Ako zvanična srpska istoriografija i nema veze sa Deretićem ima itekako veze sa žestokom kontrolom. To, naime, tvrdi vaš poznati istoričar Veljko Đurić. Ne preostaje nam nego da mu vjerujemo.

ketiS

pre 1 godinu

@oplenac "Turoperateri nisu kvalifikovani za procenu umetnicke vrednosti bilo cega".....

Apsolutno se slazem, ali taj vizantijski stilski eklekticizam ima svojh cari i u svakom slucaju nacinio je od pomenute Crkve vrlo znacajnu turisticku atrakciju Srbije.

ketiS

pre 1 godinu

@Ivar

Naravno da slovenska plemena koja su se doseljevala u 7-om veku nisu imala nikakva etnicka obelezja, ali to isto vazi i za vas Hrvate. Osim toga juznoslovenski pravoslavci koji su se od kraja 15-og veka doseljevali na prostor Dalmacije i Slavonije nisu se doseljvali ni u kakvu Hrvatsku, vec u Habsbursku i Kraljevinu Ugarsku, odnosno Mletacku Republiku. Konacno, pomenuti Deretic nema nikakve veze sa zvanicnom srpskom istoriografijom, i ne znam zasto ga uopste i spominjes.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Veruj mi da su onda strani turoperateri koji upravo tako predstavljaju taj duhovni objekat s pocetka 20-og veka, potpuni debili. Inace, slazem se da je to neuporedivo, ali Crkva Svetog Djordja na Oplencu ima svoju umetnicku i kulturnu vrednost sukladno vremenu u kome je nastala.
(ketiS, 2. novembar 2022 21:58
To je pravi duhovni objekat i posvećen naravno, možda jeste umjetnički ali...
Kad je Karađorđević sasjekao bivšeg kralja i kraljicu Draginju Obrenović i razbacao ostatke sa balkona te nakon tog stravičnog čina masakra otišao proslaviti ustoličenje i napraviti mauzolej Karađorđevića na Oplencu. Jel to misliš, šta se tu ima slaviti jedan od najmonstruoznijih bratoubilačkih pokolja u srpskoj historiji na najvišem nivou. Ako ne računam onog kad su ovi prethodni odsjekli glavu Karađorđu i isto se ustoličili.

Ivar

pre 1 godinu

Ne, mi smo u Dalmaciju dosli jos u 7-om veku kada su slovenska plemena pocela da naseljavaju ovdasnje prostore, a delovi Dalmacije su bili i u sastavu srednjovekovne Srbije.
(ketiS, 2. novembar 2022 19:04)
U krivu si, ti koji su dolazili u 7 st. nisu imali nikakvo nacionalno obiljezje, a kao Srbi su dosli bjezeci od Turaka. Ovo nije alternativna povijest koju neki od vas uce, ako hoces sci-fi idi citaj Deretica

oplenac

pre 1 godinu

@ ketiS
Turoperatori nisu kvalifikovani za procenu umetničke vrednosti bilo čega, i da, u slučaju ortodoksnog vizantijsko-stilskog eklekticizma o kome je reč, ukoliko su tvoji navodi tačni, prezentuju se kao apsolutni debili.

ketiS

pre 1 godinu

@arte sacra

Veruj mi da su onda strani turoperateri koji upravo tako predstavljaju taj duhovni objekat s pocetka 20-og veka, potpuni debili. Inace, slazem se da je to neuporedivo, ali Crkva Svetog Djordja na Oplencu ima svoju umetnicku i kulturnu vrednost sukladno vremenu u kome je nastala.

arte sacra

pre 1 godinu

@ ketiS
Samo debilima može pasti na pamet Sikstinska kapela kao paralela interijernom ornamentalnom kičeraju na Oplencu s početka 20. vijeka.

ketiS

pre 1 godinu

@mario ....."Vi ste u Dalmaciju dosli kada ste bjezali od Turaka...."

Ne, mi smo u Dalmaciju dosli jos u 7-om veku kada su slovenska plemena pocela da naseljavaju ovdasnje prostore, a delovi Dalmacije su bili i u sastavu srednjovekovne Srbije. Zahvaljujuci tome zapadni uticaji su prodirali u kulturu tadasnje Srbije, a svedoci toga su manastiri Raskog stila (mesavina romanike i vizantijskih umetnickih obrazaca) poput Studenice, Sopocana, Mileseve... cija umetnicka i kulturno-istorijska vrednost prevazilaze regionalne okvire. Vi tako nesto definitivno - Nemate!

mario

pre 1 godinu

@(mixer, 1. novembar 2022 16:48)
Još jedan u nizu koji je išao oko škole.
Dakle vama su gradili Mađari,Austrijanci,Turci i onda nekom drugom držite lekcije mislim zaista?a za vrijeme SFRJ izgrađivali su vas drugim svojim novcem koji je išao u Beograd.

mario

pre 1 godinu

Samo si zaboravio da kazes da vi Hrvati sa bilo kojom gradjevinom ni od pre 50 godina, a kamoli 800 nikakve veze nemate. U tvojoj Dalmaciji ima vise srpskog etno-kulturnog nasledja no hrvatskog, ako pomenutog uopste i ima. Na kraju jos da dodam da "ton" tvog komentara samo potvrdjuje ovo sto sam navela. Drugim recima, iz istog "izbijaju" kompleksi i frustracije. Zao mi te je zaista.
(ketiS, 1. novembar 2022 01:47)
Tipično za tebe da se javiš kada se spomene Hrvatska kako se to zove?a da kompleks.
Vi ste u Dalmaciju došli kada ste bježali od turaka toliko o tome,a vi nemate sa ničim veze sve vam izgradili turci i AU,a sada vam opet sve to mora obnavljati EU jer vi niste sposobni da išta sačuvate toliko o vama.

daleko je Dalmacija, a tek Armenija...

pre 1 godinu

@ ketiS
A ko je više frustriran od tebe, koja sidiš sama u kući, nigdi se ne mičeš, pa ti je jedina zabava baljezganje u "noćnoj smjeni"....a godine prolaze....

ketiS

pre 1 godinu

@omniameamecumporto "nemoj molim te spominjati samo Obrenovice i Karadjordjevice i njihovo nasljedje..."

Zaista!? Vi kada biste imali nestp poput Crkve Svetog Djordja na Oplencu, tvrdili biste da je to vasa verzija Sikstinske Kapele. A sto se tice besmislene opaske o kojekakvim "spletkama, ubojstvima..." i cemu sve ne, mogu samo "slatko" da se nasmejem i da uzvratim pitanjem, koja je to svetska dinastija "cista kao suza", te nije pozanta po takvim i slicnim stvarima. Sto se "Ilirskog pokreta" tice mozda je znacajan za vas, ali je u poredjenju sa dometima i srpske i bugarske kulturne matrice sasvim skroman, a u evropskim okvirima objektivno beznacajan.

mixer

pre 1 godinu

@Dalmacija
boli vas sopstvena istorija, tj nepostojanje iste. To je ok. Što kažete po službenoj statistici EU- nepostojeća istorija.
Zamke po zagorju Nemci i Mađari izgradili.
Po Dalmaciji i Istri Italijani. Sve lako proverljivo.
Čak i plemićke kuće su sve potekle iz nekog od ova tri naroda. Sve gole činjenice.
Ali problem je što to malo mozga ne koristiš.
Nađi mi u Zagrebu koji je mnogo mlađi grad od Beograda, ali ipak postoji dugo, kuću stariju od 400 godina?
Ima malo juče, ali ne zato što nisu postojale već zbog materijala koji se koriste. Drvo i cigle, trošno. U Dalmaciji su ostale kuće jer je materijal kamen koga najviše ima. Uči malo i o toj Dalmaciji što vam Italijani izgradiše.
Idi na Sveti Stefan u CG pa vidi srpsko pleme Paštrovići šta su sami, nezavisni izgradili, i naravno da postoji do danas.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Naravno, tu je i srpsko nasledje na prostoru danasnje Vojvodine, te nasledje iz vremena Obrenovica i Karadjordjevica. Sve u svemu i mi itekako imamo "konja za trku" i to mnogo vise od "raspisanih" suseda.
(ketiS, 31. oktobar 2022 02:20)
ketiS, nemoj molim te spominjati samo Obrenoviće i Karađorđeviće i njihovo nasljeđe. Oni su vas i doveli tu gdje jeste sa svojim spletkama, svađama i ubojstvima od prvih dana kako su dolazili na vlast. Obračunavali su se međusobno sjećom glava i masakriranjima baš onako turski..pravo nasljeđe.
Mi Hrvati imali smo smo sedamdeset godina prije ilirski pokret i hrvatski narodni i kulturni preporod vod vodstvom Gaja i to je danas nama naše nasljeđe. Šta ste vi od vaših dinastija naslijedili, neslogu u kakvoj su i sami bili.

ma daj

pre 1 godinu

Da vidim i ja srpski dvorci, 30. oktobar 2022 11:53)

Imas Manasiju, Imas Golubac, imas, Maglic, imas Kalemegdan, imas Vrsacku kulu, imas Petrovaradin, imas Nisku tvrdjavu, imas Sabacku tvrdjavu, imas Soko Grad, imas Kale u Pirotu, imas Smederevsku tvrdjavu, imas Staru Ras, imas Bac, imas Fetislam, imas lazarev grad, imas stari Grad Uzice, imas Ram, imas ....I da ne nabrajam vise. I svi su stariji vise vekova od svih ovde pomenutih.
(Zicer, 30. oktobar 2022 16:13)
U Francuskoj svako selo ima lepsi dvorac ako cemo vec da se prepucavamo na ovako lepu temu.

ketiS

pre 1 godinu

@Dalmacija ......."U mom gradu najstarija kuca u kojoj ljudi zive ima preko 800 godina...."

Samo si zaboravio da kazes da vi Hrvati sa bilo kojom gradjevinom ni od pre 50 godina, a kamoli 800 nikakve veze nemate. U tvojoj Dalmaciji ima vise srpskog etno-kulturnog nasledja no hrvatskog, ako pomenutog uopste i ima. Na kraju jos da dodam da "ton" tvog komentara samo potvrdjuje ovo sto sam navela. Drugim recima, iz istog "izbijaju" kompleksi i frustracije. Zao mi te je zaista.

Vanja

pre 1 godinu

@Ej, recimi gde su, ja nisam ni znao da mi imamo neke. Ali pazi, mislim na prave dvorce, kao ovi sto su u ovom prilogu predstavljeni, ne neke rusevine i ostatke nekih zidova. A, gde su, reci mi?
(Da vidim i ja srpski dvorci, 30. oktobar 2022 11:53)

Pa pravi dvorci i jesu rusevine. Ovo sve sto vidis po Evropi su rekonstrukcije ili cak potpuno novi dvorci izgradjeni mahom od polovine 19. veka. Nema tu nista autenticno. Kada se malo "udubis" u materiju vidis da je sve monumentalno u Evropi izgradjeno u 19. veku, ili kao "rekonstruisano".

mario

pre 1 godinu

Rumuni i Slovenci cuveni po gradnji dvoraca. Uz njih Makedonci, Hrvati, Albanci… silni graditelji.
(Alan Ford, 30. oktobar 2022 11:32)
Ma srbi su ipak najpoznatiji graditelji dvoraca,a po Srbiji ih ima koliko ono?E da drumove su vam gradili turci.

Branko

pre 1 godinu

Da, kao sto i Petrovaradin skroz srpski zvuci. Niko od evropskih drzava nije svoje ratove platila sa tolikim gubitkom svoje teritorije kao Madjarska. Kad bi Slovaci, Rumuni, Srbi i Hrvati madjarskoj vratili ono sto im pripada, Madjarska bi bila maltene velika kao Poljska. Doci ce i to pre ili kasnije na red. Ne moze zemlja da se otima samo zato sto je neko izugubio rat i na otetoj teritoriji sire druge drzave. To jos nikada nije bilo od trajne vrednosti.
(Nisam Madjar, Srbin sam, al' posten, 30. oktobar 2022 17:53) # Link komentara

Pa iseli se u Madjarsku niko ti ne brani...

Ako ćemo o otetoj teritoriji, Mađari dođoše negde sa Volge na teritoriju Velike Moravske.

zubac

pre 1 godinu

Ovakvih dvoraca kao sto su ovi slovenacki Srbija je imala na stotine. Vecina je srusena od strane Turaka, neki su pretvoreni u tvrdjave-kasarne, a dosta ih se urusilo zbog zuba vremena. Samo u kraju gdje ja zivim ima 4 ostataka tvrdjava, samo jedna je u pristojnom stanju, a digitalnom rekostrukcijom dodje se do zakljucka da ni malo ne zaostaju za pravim originalnim dvorcima, ne ovim dogradjivanim i obnavljanim u 19 vjeku. Tako da kad bi se imalo novca da se sve to obnovi Srbija bi imala sta da ponudi.

Dalmacija

pre 1 godinu

Mixer@ Gomila gluposti pripadnika najnepismenijeg naroda u Europi po sluzbenim Eu statistikama. O Dalmaciji ne znate nista i nema smisla s vama uopce ulazit u tu diskusiju. Broj turista u jednoj i drugoj zemlji govori sve. Neki dan clanak o Cacku i najstarijoj kuci iz druge polovice 19. stoljeca. U mom gradu najstarija kuca u kojoj ljudi zive ima priko 800 godina. O prirodi, arhitekturi, povijesti necu ni trosit rici. Al sta ti drugo preostaje nego da baljezgas iz neke kasabice a do jucer si sikirom gasija svitlo

Marko

pre 1 godinu

(Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 16:46)
Ako to po Beogradu nisu dvorci onda Bec, Pariz, London... nemaju dvorce.
Nije bitno sta ti mislis da je dvorac komsija ! Kakvi Ugri i Turci ? Vecinu tvrdjava po Srbiji sagradili su Srbi.

ketiS

pre 1 godinu

Srbija nema klasicne dvorce, to nisu ni plemicka imanja ni lovacka konacista u Vojvodini, ali zato ima svoje izvorno srednjovekovno nasledje u vidu manastira i tvrdjava, medju kojima ima i osmanskih i ugarskih ali i srpskih poput one najvaznije Smederevske tvrdjave, koja je na Kandidatskoj listi Uneska. Dvorci predstavljaju znacajno istorijsko nasledje pre svega zapadnohriscanske Evrope, ali veliki deo tog nasledja nije original, za razliku od nase Studenice ili Sopocana. Naravno, tu je i srpsko nasledje na prostoru danasnje Vojvodine, te nasledje iz vremena Obrenovica i Karadjordjevica. Sve u svemu i mi itekako imamo "konja za trku" i to mnogo vise od "raspisanih" suseda.

ketiS

pre 1 godinu

@Tomislav "A da nismo izmislili kralja Tomislava, vi bi sad bili Bugari"....

U vreme vladavine kralja Tomislava, prva polovina 10-og veka, nisu postojali ni Hrvati ni Bugari ni Srbi. Ali kako to objasniti nekome, ko etnicki identitet shvata po nacelu "pucnes prstom" i ja postah "to i to".

mario

pre 1 godinu

Dvorci ovde ponuđeni su mahom dograđivani kasnije a plus su restaurirani. Pogledajte dvorac u Golupcu kako danas izgleda nakon restrukcije. Mogao bi vez problema na ovu listu. Vredi posetiti.
(mixer, 30. oktobar 2022 15:07
Golubac nije dvorac već tvrđava i restaurirana je novcem poreznih obveznika EU,a da se čekalo vas propala bi toliko o tome kako se vi brinete.

Zoran

pre 1 godinu

Rumuni i Slovenci cuveni po gradnji dvoraca. Uz njih Makedonci, Hrvati, Albanci… silni graditelji.

@(Alan Ford,

Habsburška monarhija je vladala i Hrvatskom i Slovenijom, zato u tim dvjema zemljama ima dosta dvoraca, tipične arhitekture.

Meni je od svih najljepši dvorac Maruševec u Hrvatskoj.

Makedonija, Albanija i općenito Balkan nema dvoraca. Nešto malo ravničarskih dvoraca u Vojvodini, koje su gradili mađari, a potječu iz historicizma.

Nisam Madjar, Srbin sam, al' posten

pre 1 godinu

Drorac Hunyadi. Zvuci skroz rumunski...
(Sly, 30. oktobar 2022 13:56)

Da, kao sto i Petrovaradin skroz srpski zvuci. Niko od evropskih drzava nije svoje ratove platila sa tolikim gubitkom svoje teritorije kao Madjarska. Kad bi Slovaci, Rumuni, Srbi i Hrvati madjarskoj vratili ono sto im pripada, Madjarska bi bila maltene velika kao Poljska. Doci ce i to pre ili kasnije na red. Ne moze zemlja da se otima samo zato sto je neko izugubio rat i na otetoj teritoriji sire druge drzave. To jos nikada nije bilo od trajne vrednosti.

Niue bas tako

pre 1 godinu

@ mixer,
Postovani gospodine, napravili ste lepu istorijsku paralelu, ali ne pravite razliku izmedju zamka i tvrdjave! To nisu sinonimi.

Slovenac

pre 1 godinu

@Bocko: kazes, to su austrijski dvorci u SLO, a? Blejski grad su Nemci darovali Rimu, konkretnije briksenskoj biskupiji. Tek u 14.veku je prešao u privatno vlasništvo obitelji Von Kreigh. Posle njega se se često menjali vlasnici, Josip Lenkovič, Žiga Turn, Adam Pipan, Karel Weidmann, Engelbert Volf Auersperg, Janez Pečaher, itd. Pogledaj za foru, od kad Austrija uopće postoji. Pa ćes videti, koliko glupu izjavu si dao.
Sto se tiče Predjamskega grada, njega su sazidali oglejski patriarhi godine 1274-e. Na teritoriji rimskog carstva, kao što je u vreme gradnje bio i Blejski grad. Najpoznatiji po Erasmusu od Luegg-a, koji se zamerio rimskim velikašima, koji su ga na kraju i ubili pod vodstvom trsčanskog guvernera Gašpar Ravbar-ja.
Tako da su po tvom mozda rimljanski ti zamci sad, kad sam te prosvetlio? Jos mi samo kaži, koji je po tvojoj (ne)logici srpski zamak na Bledu? Blejski sigurno nije bio nikad srpski, pa me baš zanima, šta se kuva u toj tvojoj tintari?

Pitaj bre

pre 1 godinu

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 11:19
Poštovani susjede, dvorci kako ih danas zovemo su u osnovi male utvrde kojima je cilj da zaštite vladara od fiizičke opasnosti. Gradili su se tamo gde su bili česti ratovi ili prevrati panje na primer zapadna Evropa (npr. Francuska) prepuna zamkova i tvrđava. U Srbiji se nismo toliko tukli među sobom a nismo očigledno imali ni megalomanske vladare kao sada pa nema mnogo zamkova i tvrđava. Ono što danas postoji je sagrađeno pred najezdu Turaka.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Mi u Hrvatskom Zagorju imamo desetak potpuno restauriranih dvoraca i kurija koji su turistička i gastronomska atrakcija. Trakošćan je najmarkantniji i najpoznatiji oko njega osušili smo i odmuljili veliko jezero kako bi užitak posjete bio potpun. Stotine i stotine kamiona izvozilo je mulj. Dvorac Mihanović u Tuheljskim toplicama izuzetno je atraktivno mjesto za luksuznije ručavanje i večere kao i Dvorac Gjalski u Zaboku
tu su još dvorci Miljana, Veliki Tabor... sve na uskom području. Da ne nabrajam dalje sve su to turističke atrakcije Hrvatskog Zagorja danas.
Kako onda reći šta ću tamo, valjda je neki posebni doživljaj obići i ručati na takvom mjestu.
Inače u nas postoji stotinjak ruševnih utvrda i građevina koje nema smisla obnavljati ali da smo nešto ipak spasili, jesmo. Ako vi imate nešto kao Trakošćan na primjer pohvalite se pa nam isporučite svoje turiste a mi ćemo vama svoje. I dvorci su turizam kod nas i nisu baš za ismijavanje

Dezurni smarac

pre 1 godinu

Drorac Hunyadi. Zvuci skroz rumunski...
(Sly, 30. oktobar 2022 13:56)

Nije drorac nego dvorac, a ni Janjos Hunjadi ne zvuci nimalo srpski pa je ipak rec o Sibinjanin Janku koji je prema nekim izvorima bio Srbin, sin Stefana Lazarevica.

mixer

pre 1 godinu

@Tomislav
hahahaa, e tebe sam čekao tico. Znao sam da će neki susjed da naleti na minu.
Eto baš jednog izmišljenog, a svi su vam takvi. Aj nam istoričaru reci gde mu je grob, gde mu je kruna, gde mu je biografija (žitije) , sa kojom porodicom evropskom se orodio, gde mu je grad u kome je stolovao, gde su mu zadužbine???
Pominje se uopšte u istoriji u jednom jedinom izvoru (1) , od Porfirogenita, koga su svi istoričari odbacili jer je nekompletan i prepisivan više puta, i nema autentičnog nigde. I vi ste ga odbacili jer pominje Srbe do reke Cetine...
Ajmo dalje šta ste još izmislili: baščijsku ploču dokazan falsifikat, kao i ona nesrećna tzv krstionica. Istoričari po Evropi vam se smeju.
Da si malo više u materiji ne bi naletao na ovakve zicere. Hrvatska povijest a da je dokaziva postoji samo od 1941. dakle nekih 30ak godina. Hrvati kao mali narod su postojali oko Zagreba i to je to. Mađari vas nigde ne pominju u svojoj istoriji, osim kao mali region oko Zagreba koji je deo Mađarske. Idi u Nacionalni muzej u Budimu pa proveri.
U Dalmaciji, Lici i Dubrovniku nikakvih Hrvata do kraja 19. veka bilo nije. Istra takođe. Sve vrlo lako dokazivo.
Sa druge strane, vas su Srbi oslobađali i u 19. i 2 puta u 20. veku. Dali vam savremenu državu. E ovo je pak lako dokazivo.

Zicer

pre 1 godinu

Da vidim i ja srpski dvorci, 30. oktobar 2022 11:53)

Imas Manasiju, Imas Golubac, imas, Maglic, imas Kalemegdan, imas Vrsacku kulu, imas Petrovaradin, imas Nisku tvrdjavu, imas Sabacku tvrdjavu, imas Soko Grad, imas Kale u Pirotu, imas Smederevsku tvrdjavu, imas Staru Ras, imas Bac, imas Fetislam, imas lazarev grad, imas stari Grad Uzice, imas Ram, imas ....I da ne nabrajam vise. I svi su stariji vise vekova od svih ovde pomenutih.

Vajldkardsi ??

pre 1 godinu

@A gde su nasi dvorci? Toliki kraljevi, lokalne velmoze, cak i jedan samoproglaseni car, a dvoraca nigde. Gde je dvorac Dusana Silnog naprimer? Ili je Dusan ipak ziveo u nekoj pecini dok je obedovao zlatnim escajgom? Ili je ipak jeo rukama mozda?
(Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 11:19)

Dušanov grad je u Prizrenu možeš ga posetiti nije zabranjeno. Mnogi su ga uništavali ponajviše albanci poslednjim paljenjem ali je preživeo.

Takodje imate srednjovekovne Srpske gradove koje je Srbija skoro obnovila i po kojima npr nose nazive Konaci na Kopaoniku: Maglič,Stari Ras, Koznik, Brvenik i Zvečan.

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre.

pre 1 godinu

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 11:19)

U sred Beograda imas kraljevske dvorce, a sirom Srbije dvorce i tvrdjave... Gdje vise bilo feudalaca i kmetova, vise je i dvoraca...
(Marko, 30. oktobar 2022 15:06)

Tvrdjave koje pominjes nismo mi pravili nego Ugari i Turci, a ovo u BG sto mi "kraljevim dvorcem" nazivamo nije nista drugo do ogromna zgradurina koja nema nikakve elemente jednog dvorca. "Dvorce" po srpskoj provinciji ne bih ni da komentarisem.

Banja Luka

pre 1 godinu

A da nismo izmislili kralja Tomislava , vi bi sad bili Bugari. Šteta što nismo izmislili nekog da vas spasi od Turaka. Uči sine školu
(Tomislav, 30. oktobar 2022 15:43)

Kao doktor istorije koji je svoj zivotni vek posvetio periodu ranog srednjeg veka, jos nisam dosao do dokaza o postojanju hrvatskih kraljeva. Sve sto postoji o tome je cist falsifikat. Zahvalite se Vatikanu zbog postojanja, a Srbima zbog oslobodjenja.

Splavar

pre 1 godinu

Da imam vremena rado bih posetio Rumuniju. Znao sam neke nekada iz kampa, mislim da je to bilo negde u Zarkovu. U SAD sam jos neke upoznao, divan narod. Nazalost, tesko je uskladiti vreme, sve redje i u Srbiju idem, nekako mi i Rumunija postala neka daleka destinacija, steta

Mario

pre 1 godinu

Trakoščan u Hrvatskoj gdje su vladali Draškovići mogao bi lako na ovakvu listu.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/Dvorac_Trako%C5%A1%C4%8Dan_pogled_s_jezera_01.jpg

mixer

pre 1 godinu

Za ove nesrećne komšije koji se javljaju a trunke svoje istorije nemaju, pa izmisle nekog kralja iz dosade:
Srpski dvorci su iz perioda do polovine 15. veka, nakon toga se ne razvijaju jer Turci koji od tada vladaju nemaju koncept dvoraca već utvrđenih gradova.
A tih dvoraca od 12. do 15. veka hvala Bogu imamo pregršt.
Dvorci ovde ponuđeni su mahom dograđivani kasnije a plus su restaurirani. Pogledajte dvorac u Golupcu kako danas izgleda nakon restrukcije. Mogao bi vez problema na ovu listu. Vredi posetiti.

Marko

pre 1 godinu

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 11:19)
U sred Beograda imas kraljevske dvorce, a sirom Srbije dvorce i tvrdjave... Gdje vise bilo feudalaca i kmetova, vise je i dvoraca...

Tomislav

pre 1 godinu

Za ove nesrećne komšije koji se javljaju a trunke svoje istorije nemaju, pa izmisle nekog kralja iz dosade:
Srpski dvorci su iz perioda do polovine 15. veka, nakon toga se ne razvijaju jer Turci koji od tada vladaju nemaju koncept dvoraca već utvrđenih gradova.
A tih dvoraca od 12. do 15. veka hvala Bogu imamo pregršt.
Dvorci ovde ponuđeni su mahom dograđivani kasnije a plus su restaurirani. Pogledajte dvorac u Golupcu kako danas izgleda nakon restrukcije. Mogao bi vez problema na ovu listu. Vredi posetiti.
(mixer, 30. oktobar 2022 15:07
A da nismo izmislili kralja Tomislava , vi bi sad bili Bugari. Šteta što nismo izmislili nekog da vas spasi od Turaka. Uči sine školu

keka

pre 1 godinu

jedna je alhambra. sve drugi nazovi dvorci su kopije, koje, iako gradjene stotinu god. kasnije, nisu ni po jednom parametru ravne lepoti i raskoši alhambre. licno sam posetio u bajernu (dvorac sl. 1), u malagi (nije uvrsten) versaju, u ceskoj i granadi. alhambra je van svake konkurencije.

Za istinu

pre 1 godinu

To su slovenački dvorci isto kao i albanski manastiri na Kosovu :(
(cvrko, 30. oktobar 2022 10:12)
Ne vjerojatno su srpski.
Ne nego su hrvatski. Kao arena u Puli, Dioklecijanova palata u Splitu, ili Tesla.

Bocko

pre 1 godinu

Mario - Ni Srpski, ni Slovenački već Austrijski. Osim baš tog na Bledu, koji je otet jednoj Srpskoj porodici i bio je predmet spora ( koji je možda i rešen ,nisam ispratio ).

wiener

pre 1 godinu

U vreme kada je većina ovih dvoraca sagrađeno Srbija je bila pod Turcima koji nisu poznati po dvorcima. Austrougari to jesu, otud dvorci u Sloveniji i Rumuniji.

Te 2 zemlje još nisam posetio, ali sa one šire liste sam posetio nekoliko dvoraca, recimo Pena, Alhambra, San Marino tornjeve itd. Alhambra je fantastična, a Pena vredi već samo zbog šetnje parkom i poglede iz dvorca.

Da vidim i ja srpski dvorci

pre 1 godinu

Samo srpske dvorce posecujem
(Saša, 30. oktobar 2022 11:11)

Ej, recimi gde su, ja nisam ni znao da mi imamo neke. Ali pazi, mislim na prave dvorce, kao ovi sto su u ovom prilogu predstavljeni, ne neke rusevine i ostatke nekih zidova. A, gde su, reci mi?

lion

pre 1 godinu

ima li išta dosadnije?
(pih, 30. oktobar 2022 10:38)

Ima, ljudi kojima je ovo dosadno, a ipak ih nije sramota i imaju vremena da ostave i komentar. Toliko o tvom mentalnom stanju.

silvio

pre 1 godinu

Nema mi veće gnjavaže nego obilaziti kojekave dvorce, premda sam ih - silom prilika - poprilično posjetio, među njima i dobar broj ovih reprezentativnih sa liste. To "gmizanje" od sobe do sobe, "seciranje" raznoraznih artefakata, trivijalne vodićeve priče....apsolutno smaranje...ako već moram s noge na nogu, puno su mi zanimljiviji muzeji suvremene umjetnosti ili gradske tržnice.

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre.

pre 1 godinu

A gde su nasi dvorci? Toliki kraljevi, lokalne velmoze, cak i jedan samoproglaseni car, a dvoraca nigde. Gde je dvorac Dusana Silnog naprimer? Ili je Dusan ipak ziveo u nekoj pecini dok je obedovao zlatnim escajgom? Ili je ipak jeo rukama mozda?

lion

pre 1 godinu

ima li išta dosadnije?
(pih, 30. oktobar 2022 10:38)

Ima, ljudi kojima je ovo dosadno, a ipak ih nije sramota i imaju vremena da ostave i komentar. Toliko o tvom mentalnom stanju.

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre.

pre 1 godinu

A gde su nasi dvorci? Toliki kraljevi, lokalne velmoze, cak i jedan samoproglaseni car, a dvoraca nigde. Gde je dvorac Dusana Silnog naprimer? Ili je Dusan ipak ziveo u nekoj pecini dok je obedovao zlatnim escajgom? Ili je ipak jeo rukama mozda?

Tomislav

pre 1 godinu

Za ove nesrećne komšije koji se javljaju a trunke svoje istorije nemaju, pa izmisle nekog kralja iz dosade:
Srpski dvorci su iz perioda do polovine 15. veka, nakon toga se ne razvijaju jer Turci koji od tada vladaju nemaju koncept dvoraca već utvrđenih gradova.
A tih dvoraca od 12. do 15. veka hvala Bogu imamo pregršt.
Dvorci ovde ponuđeni su mahom dograđivani kasnije a plus su restaurirani. Pogledajte dvorac u Golupcu kako danas izgleda nakon restrukcije. Mogao bi vez problema na ovu listu. Vredi posetiti.
(mixer, 30. oktobar 2022 15:07
A da nismo izmislili kralja Tomislava , vi bi sad bili Bugari. Šteta što nismo izmislili nekog da vas spasi od Turaka. Uči sine školu

Za istinu

pre 1 godinu

To su slovenački dvorci isto kao i albanski manastiri na Kosovu :(
(cvrko, 30. oktobar 2022 10:12)
Ne vjerojatno su srpski.
Ne nego su hrvatski. Kao arena u Puli, Dioklecijanova palata u Splitu, ili Tesla.

mixer

pre 1 godinu

Za ove nesrećne komšije koji se javljaju a trunke svoje istorije nemaju, pa izmisle nekog kralja iz dosade:
Srpski dvorci su iz perioda do polovine 15. veka, nakon toga se ne razvijaju jer Turci koji od tada vladaju nemaju koncept dvoraca već utvrđenih gradova.
A tih dvoraca od 12. do 15. veka hvala Bogu imamo pregršt.
Dvorci ovde ponuđeni su mahom dograđivani kasnije a plus su restaurirani. Pogledajte dvorac u Golupcu kako danas izgleda nakon restrukcije. Mogao bi vez problema na ovu listu. Vredi posetiti.

Da vidim i ja srpski dvorci

pre 1 godinu

Samo srpske dvorce posecujem
(Saša, 30. oktobar 2022 11:11)

Ej, recimi gde su, ja nisam ni znao da mi imamo neke. Ali pazi, mislim na prave dvorce, kao ovi sto su u ovom prilogu predstavljeni, ne neke rusevine i ostatke nekih zidova. A, gde su, reci mi?

Bocko

pre 1 godinu

Mario - Ni Srpski, ni Slovenački već Austrijski. Osim baš tog na Bledu, koji je otet jednoj Srpskoj porodici i bio je predmet spora ( koji je možda i rešen ,nisam ispratio ).

wiener

pre 1 godinu

U vreme kada je većina ovih dvoraca sagrađeno Srbija je bila pod Turcima koji nisu poznati po dvorcima. Austrougari to jesu, otud dvorci u Sloveniji i Rumuniji.

Te 2 zemlje još nisam posetio, ali sa one šire liste sam posetio nekoliko dvoraca, recimo Pena, Alhambra, San Marino tornjeve itd. Alhambra je fantastična, a Pena vredi već samo zbog šetnje parkom i poglede iz dvorca.

mario

pre 1 godinu

Dvorci ovde ponuđeni su mahom dograđivani kasnije a plus su restaurirani. Pogledajte dvorac u Golupcu kako danas izgleda nakon restrukcije. Mogao bi vez problema na ovu listu. Vredi posetiti.
(mixer, 30. oktobar 2022 15:07
Golubac nije dvorac već tvrđava i restaurirana je novcem poreznih obveznika EU,a da se čekalo vas propala bi toliko o tome kako se vi brinete.

silvio

pre 1 godinu

Nema mi veće gnjavaže nego obilaziti kojekave dvorce, premda sam ih - silom prilika - poprilično posjetio, među njima i dobar broj ovih reprezentativnih sa liste. To "gmizanje" od sobe do sobe, "seciranje" raznoraznih artefakata, trivijalne vodićeve priče....apsolutno smaranje...ako već moram s noge na nogu, puno su mi zanimljiviji muzeji suvremene umjetnosti ili gradske tržnice.

mixer

pre 1 godinu

@Tomislav
hahahaa, e tebe sam čekao tico. Znao sam da će neki susjed da naleti na minu.
Eto baš jednog izmišljenog, a svi su vam takvi. Aj nam istoričaru reci gde mu je grob, gde mu je kruna, gde mu je biografija (žitije) , sa kojom porodicom evropskom se orodio, gde mu je grad u kome je stolovao, gde su mu zadužbine???
Pominje se uopšte u istoriji u jednom jedinom izvoru (1) , od Porfirogenita, koga su svi istoričari odbacili jer je nekompletan i prepisivan više puta, i nema autentičnog nigde. I vi ste ga odbacili jer pominje Srbe do reke Cetine...
Ajmo dalje šta ste još izmislili: baščijsku ploču dokazan falsifikat, kao i ona nesrećna tzv krstionica. Istoričari po Evropi vam se smeju.
Da si malo više u materiji ne bi naletao na ovakve zicere. Hrvatska povijest a da je dokaziva postoji samo od 1941. dakle nekih 30ak godina. Hrvati kao mali narod su postojali oko Zagreba i to je to. Mađari vas nigde ne pominju u svojoj istoriji, osim kao mali region oko Zagreba koji je deo Mađarske. Idi u Nacionalni muzej u Budimu pa proveri.
U Dalmaciji, Lici i Dubrovniku nikakvih Hrvata do kraja 19. veka bilo nije. Istra takođe. Sve vrlo lako dokazivo.
Sa druge strane, vas su Srbi oslobađali i u 19. i 2 puta u 20. veku. Dali vam savremenu državu. E ovo je pak lako dokazivo.

Banja Luka

pre 1 godinu

A da nismo izmislili kralja Tomislava , vi bi sad bili Bugari. Šteta što nismo izmislili nekog da vas spasi od Turaka. Uči sine školu
(Tomislav, 30. oktobar 2022 15:43)

Kao doktor istorije koji je svoj zivotni vek posvetio periodu ranog srednjeg veka, jos nisam dosao do dokaza o postojanju hrvatskih kraljeva. Sve sto postoji o tome je cist falsifikat. Zahvalite se Vatikanu zbog postojanja, a Srbima zbog oslobodjenja.

Marko

pre 1 godinu

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 11:19)
U sred Beograda imas kraljevske dvorce, a sirom Srbije dvorce i tvrdjave... Gdje vise bilo feudalaca i kmetova, vise je i dvoraca...

Slovenac

pre 1 godinu

@Bocko: kazes, to su austrijski dvorci u SLO, a? Blejski grad su Nemci darovali Rimu, konkretnije briksenskoj biskupiji. Tek u 14.veku je prešao u privatno vlasništvo obitelji Von Kreigh. Posle njega se se često menjali vlasnici, Josip Lenkovič, Žiga Turn, Adam Pipan, Karel Weidmann, Engelbert Volf Auersperg, Janez Pečaher, itd. Pogledaj za foru, od kad Austrija uopće postoji. Pa ćes videti, koliko glupu izjavu si dao.
Sto se tiče Predjamskega grada, njega su sazidali oglejski patriarhi godine 1274-e. Na teritoriji rimskog carstva, kao što je u vreme gradnje bio i Blejski grad. Najpoznatiji po Erasmusu od Luegg-a, koji se zamerio rimskim velikašima, koji su ga na kraju i ubili pod vodstvom trsčanskog guvernera Gašpar Ravbar-ja.
Tako da su po tvom mozda rimljanski ti zamci sad, kad sam te prosvetlio? Jos mi samo kaži, koji je po tvojoj (ne)logici srpski zamak na Bledu? Blejski sigurno nije bio nikad srpski, pa me baš zanima, šta se kuva u toj tvojoj tintari?

Zoran

pre 1 godinu

Rumuni i Slovenci cuveni po gradnji dvoraca. Uz njih Makedonci, Hrvati, Albanci… silni graditelji.

@(Alan Ford,

Habsburška monarhija je vladala i Hrvatskom i Slovenijom, zato u tim dvjema zemljama ima dosta dvoraca, tipične arhitekture.

Meni je od svih najljepši dvorac Maruševec u Hrvatskoj.

Makedonija, Albanija i općenito Balkan nema dvoraca. Nešto malo ravničarskih dvoraca u Vojvodini, koje su gradili mađari, a potječu iz historicizma.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Mi u Hrvatskom Zagorju imamo desetak potpuno restauriranih dvoraca i kurija koji su turistička i gastronomska atrakcija. Trakošćan je najmarkantniji i najpoznatiji oko njega osušili smo i odmuljili veliko jezero kako bi užitak posjete bio potpun. Stotine i stotine kamiona izvozilo je mulj. Dvorac Mihanović u Tuheljskim toplicama izuzetno je atraktivno mjesto za luksuznije ručavanje i večere kao i Dvorac Gjalski u Zaboku
tu su još dvorci Miljana, Veliki Tabor... sve na uskom području. Da ne nabrajam dalje sve su to turističke atrakcije Hrvatskog Zagorja danas.
Kako onda reći šta ću tamo, valjda je neki posebni doživljaj obići i ručati na takvom mjestu.
Inače u nas postoji stotinjak ruševnih utvrda i građevina koje nema smisla obnavljati ali da smo nešto ipak spasili, jesmo. Ako vi imate nešto kao Trakošćan na primjer pohvalite se pa nam isporučite svoje turiste a mi ćemo vama svoje. I dvorci su turizam kod nas i nisu baš za ismijavanje

Dalmacija

pre 1 godinu

Mixer@ Gomila gluposti pripadnika najnepismenijeg naroda u Europi po sluzbenim Eu statistikama. O Dalmaciji ne znate nista i nema smisla s vama uopce ulazit u tu diskusiju. Broj turista u jednoj i drugoj zemlji govori sve. Neki dan clanak o Cacku i najstarijoj kuci iz druge polovice 19. stoljeca. U mom gradu najstarija kuca u kojoj ljudi zive ima priko 800 godina. O prirodi, arhitekturi, povijesti necu ni trosit rici. Al sta ti drugo preostaje nego da baljezgas iz neke kasabice a do jucer si sikirom gasija svitlo

mario

pre 1 godinu

Rumuni i Slovenci cuveni po gradnji dvoraca. Uz njih Makedonci, Hrvati, Albanci… silni graditelji.
(Alan Ford, 30. oktobar 2022 11:32)
Ma srbi su ipak najpoznatiji graditelji dvoraca,a po Srbiji ih ima koliko ono?E da drumove su vam gradili turci.

keka

pre 1 godinu

jedna je alhambra. sve drugi nazovi dvorci su kopije, koje, iako gradjene stotinu god. kasnije, nisu ni po jednom parametru ravne lepoti i raskoši alhambre. licno sam posetio u bajernu (dvorac sl. 1), u malagi (nije uvrsten) versaju, u ceskoj i granadi. alhambra je van svake konkurencije.

Niue bas tako

pre 1 godinu

@ mixer,
Postovani gospodine, napravili ste lepu istorijsku paralelu, ali ne pravite razliku izmedju zamka i tvrdjave! To nisu sinonimi.

ketiS

pre 1 godinu

@Tomislav "A da nismo izmislili kralja Tomislava, vi bi sad bili Bugari"....

U vreme vladavine kralja Tomislava, prva polovina 10-og veka, nisu postojali ni Hrvati ni Bugari ni Srbi. Ali kako to objasniti nekome, ko etnicki identitet shvata po nacelu "pucnes prstom" i ja postah "to i to".

Zicer

pre 1 godinu

Da vidim i ja srpski dvorci, 30. oktobar 2022 11:53)

Imas Manasiju, Imas Golubac, imas, Maglic, imas Kalemegdan, imas Vrsacku kulu, imas Petrovaradin, imas Nisku tvrdjavu, imas Sabacku tvrdjavu, imas Soko Grad, imas Kale u Pirotu, imas Smederevsku tvrdjavu, imas Staru Ras, imas Bac, imas Fetislam, imas lazarev grad, imas stari Grad Uzice, imas Ram, imas ....I da ne nabrajam vise. I svi su stariji vise vekova od svih ovde pomenutih.

Mario

pre 1 godinu

Trakoščan u Hrvatskoj gdje su vladali Draškovići mogao bi lako na ovakvu listu.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/Dvorac_Trako%C5%A1%C4%8Dan_pogled_s_jezera_01.jpg

Pitaj bre

pre 1 godinu

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 11:19
Poštovani susjede, dvorci kako ih danas zovemo su u osnovi male utvrde kojima je cilj da zaštite vladara od fiizičke opasnosti. Gradili su se tamo gde su bili česti ratovi ili prevrati panje na primer zapadna Evropa (npr. Francuska) prepuna zamkova i tvrđava. U Srbiji se nismo toliko tukli među sobom a nismo očigledno imali ni megalomanske vladare kao sada pa nema mnogo zamkova i tvrđava. Ono što danas postoji je sagrađeno pred najezdu Turaka.

Nisam Madjar, Srbin sam, al' posten

pre 1 godinu

Drorac Hunyadi. Zvuci skroz rumunski...
(Sly, 30. oktobar 2022 13:56)

Da, kao sto i Petrovaradin skroz srpski zvuci. Niko od evropskih drzava nije svoje ratove platila sa tolikim gubitkom svoje teritorije kao Madjarska. Kad bi Slovaci, Rumuni, Srbi i Hrvati madjarskoj vratili ono sto im pripada, Madjarska bi bila maltene velika kao Poljska. Doci ce i to pre ili kasnije na red. Ne moze zemlja da se otima samo zato sto je neko izugubio rat i na otetoj teritoriji sire druge drzave. To jos nikada nije bilo od trajne vrednosti.

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre.

pre 1 godinu

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 11:19)

U sred Beograda imas kraljevske dvorce, a sirom Srbije dvorce i tvrdjave... Gdje vise bilo feudalaca i kmetova, vise je i dvoraca...
(Marko, 30. oktobar 2022 15:06)

Tvrdjave koje pominjes nismo mi pravili nego Ugari i Turci, a ovo u BG sto mi "kraljevim dvorcem" nazivamo nije nista drugo do ogromna zgradurina koja nema nikakve elemente jednog dvorca. "Dvorce" po srpskoj provinciji ne bih ni da komentarisem.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Naravno, tu je i srpsko nasledje na prostoru danasnje Vojvodine, te nasledje iz vremena Obrenovica i Karadjordjevica. Sve u svemu i mi itekako imamo "konja za trku" i to mnogo vise od "raspisanih" suseda.
(ketiS, 31. oktobar 2022 02:20)
ketiS, nemoj molim te spominjati samo Obrenoviće i Karađorđeviće i njihovo nasljeđe. Oni su vas i doveli tu gdje jeste sa svojim spletkama, svađama i ubojstvima od prvih dana kako su dolazili na vlast. Obračunavali su se međusobno sjećom glava i masakriranjima baš onako turski..pravo nasljeđe.
Mi Hrvati imali smo smo sedamdeset godina prije ilirski pokret i hrvatski narodni i kulturni preporod vod vodstvom Gaja i to je danas nama naše nasljeđe. Šta ste vi od vaših dinastija naslijedili, neslogu u kakvoj su i sami bili.

Vajldkardsi ??

pre 1 godinu

@A gde su nasi dvorci? Toliki kraljevi, lokalne velmoze, cak i jedan samoproglaseni car, a dvoraca nigde. Gde je dvorac Dusana Silnog naprimer? Ili je Dusan ipak ziveo u nekoj pecini dok je obedovao zlatnim escajgom? Ili je ipak jeo rukama mozda?
(Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 11:19)

Dušanov grad je u Prizrenu možeš ga posetiti nije zabranjeno. Mnogi su ga uništavali ponajviše albanci poslednjim paljenjem ali je preživeo.

Takodje imate srednjovekovne Srpske gradove koje je Srbija skoro obnovila i po kojima npr nose nazive Konaci na Kopaoniku: Maglič,Stari Ras, Koznik, Brvenik i Zvečan.

daleko je Dalmacija, a tek Armenija...

pre 1 godinu

@ ketiS
A ko je više frustriran od tebe, koja sidiš sama u kući, nigdi se ne mičeš, pa ti je jedina zabava baljezganje u "noćnoj smjeni"....a godine prolaze....

arte sacra

pre 1 godinu

@ ketiS
Samo debilima može pasti na pamet Sikstinska kapela kao paralela interijernom ornamentalnom kičeraju na Oplencu s početka 20. vijeka.

Branko

pre 1 godinu

Da, kao sto i Petrovaradin skroz srpski zvuci. Niko od evropskih drzava nije svoje ratove platila sa tolikim gubitkom svoje teritorije kao Madjarska. Kad bi Slovaci, Rumuni, Srbi i Hrvati madjarskoj vratili ono sto im pripada, Madjarska bi bila maltene velika kao Poljska. Doci ce i to pre ili kasnije na red. Ne moze zemlja da se otima samo zato sto je neko izugubio rat i na otetoj teritoriji sire druge drzave. To jos nikada nije bilo od trajne vrednosti.
(Nisam Madjar, Srbin sam, al' posten, 30. oktobar 2022 17:53) # Link komentara

Pa iseli se u Madjarsku niko ti ne brani...

Ako ćemo o otetoj teritoriji, Mađari dođoše negde sa Volge na teritoriju Velike Moravske.

Vanja

pre 1 godinu

@Ej, recimi gde su, ja nisam ni znao da mi imamo neke. Ali pazi, mislim na prave dvorce, kao ovi sto su u ovom prilogu predstavljeni, ne neke rusevine i ostatke nekih zidova. A, gde su, reci mi?
(Da vidim i ja srpski dvorci, 30. oktobar 2022 11:53)

Pa pravi dvorci i jesu rusevine. Ovo sve sto vidis po Evropi su rekonstrukcije ili cak potpuno novi dvorci izgradjeni mahom od polovine 19. veka. Nema tu nista autenticno. Kada se malo "udubis" u materiju vidis da je sve monumentalno u Evropi izgradjeno u 19. veku, ili kao "rekonstruisano".

mario

pre 1 godinu

Samo si zaboravio da kazes da vi Hrvati sa bilo kojom gradjevinom ni od pre 50 godina, a kamoli 800 nikakve veze nemate. U tvojoj Dalmaciji ima vise srpskog etno-kulturnog nasledja no hrvatskog, ako pomenutog uopste i ima. Na kraju jos da dodam da "ton" tvog komentara samo potvrdjuje ovo sto sam navela. Drugim recima, iz istog "izbijaju" kompleksi i frustracije. Zao mi te je zaista.
(ketiS, 1. novembar 2022 01:47)
Tipično za tebe da se javiš kada se spomene Hrvatska kako se to zove?a da kompleks.
Vi ste u Dalmaciju došli kada ste bježali od turaka toliko o tome,a vi nemate sa ničim veze sve vam izgradili turci i AU,a sada vam opet sve to mora obnavljati EU jer vi niste sposobni da išta sačuvate toliko o vama.

Ivar

pre 1 godinu

Ne, mi smo u Dalmaciju dosli jos u 7-om veku kada su slovenska plemena pocela da naseljavaju ovdasnje prostore, a delovi Dalmacije su bili i u sastavu srednjovekovne Srbije.
(ketiS, 2. novembar 2022 19:04)
U krivu si, ti koji su dolazili u 7 st. nisu imali nikakvo nacionalno obiljezje, a kao Srbi su dosli bjezeci od Turaka. Ovo nije alternativna povijest koju neki od vas uce, ako hoces sci-fi idi citaj Deretica

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Veruj mi da su onda strani turoperateri koji upravo tako predstavljaju taj duhovni objekat s pocetka 20-og veka, potpuni debili. Inace, slazem se da je to neuporedivo, ali Crkva Svetog Djordja na Oplencu ima svoju umetnicku i kulturnu vrednost sukladno vremenu u kome je nastala.
(ketiS, 2. novembar 2022 21:58
To je pravi duhovni objekat i posvećen naravno, možda jeste umjetnički ali...
Kad je Karađorđević sasjekao bivšeg kralja i kraljicu Draginju Obrenović i razbacao ostatke sa balkona te nakon tog stravičnog čina masakra otišao proslaviti ustoličenje i napraviti mauzolej Karađorđevića na Oplencu. Jel to misliš, šta se tu ima slaviti jedan od najmonstruoznijih bratoubilačkih pokolja u srpskoj historiji na najvišem nivou. Ako ne računam onog kad su ovi prethodni odsjekli glavu Karađorđu i isto se ustoličili.

mario

pre 1 godinu

@(mixer, 1. novembar 2022 16:48)
Još jedan u nizu koji je išao oko škole.
Dakle vama su gradili Mađari,Austrijanci,Turci i onda nekom drugom držite lekcije mislim zaista?a za vrijeme SFRJ izgrađivali su vas drugim svojim novcem koji je išao u Beograd.

ketiS

pre 1 godinu

Srbija nema klasicne dvorce, to nisu ni plemicka imanja ni lovacka konacista u Vojvodini, ali zato ima svoje izvorno srednjovekovno nasledje u vidu manastira i tvrdjava, medju kojima ima i osmanskih i ugarskih ali i srpskih poput one najvaznije Smederevske tvrdjave, koja je na Kandidatskoj listi Uneska. Dvorci predstavljaju znacajno istorijsko nasledje pre svega zapadnohriscanske Evrope, ali veliki deo tog nasledja nije original, za razliku od nase Studenice ili Sopocana. Naravno, tu je i srpsko nasledje na prostoru danasnje Vojvodine, te nasledje iz vremena Obrenovica i Karadjordjevica. Sve u svemu i mi itekako imamo "konja za trku" i to mnogo vise od "raspisanih" suseda.

oplenac

pre 1 godinu

@ ketiS
Turoperatori nisu kvalifikovani za procenu umetničke vrednosti bilo čega, i da, u slučaju ortodoksnog vizantijsko-stilskog eklekticizma o kome je reč, ukoliko su tvoji navodi tačni, prezentuju se kao apsolutni debili.

Splavar

pre 1 godinu

Da imam vremena rado bih posetio Rumuniju. Znao sam neke nekada iz kampa, mislim da je to bilo negde u Zarkovu. U SAD sam jos neke upoznao, divan narod. Nazalost, tesko je uskladiti vreme, sve redje i u Srbiju idem, nekako mi i Rumunija postala neka daleka destinacija, steta

Dezurni smarac

pre 1 godinu

Drorac Hunyadi. Zvuci skroz rumunski...
(Sly, 30. oktobar 2022 13:56)

Nije drorac nego dvorac, a ni Janjos Hunjadi ne zvuci nimalo srpski pa je ipak rec o Sibinjanin Janku koji je prema nekim izvorima bio Srbin, sin Stefana Lazarevica.

ma daj

pre 1 godinu

Da vidim i ja srpski dvorci, 30. oktobar 2022 11:53)

Imas Manasiju, Imas Golubac, imas, Maglic, imas Kalemegdan, imas Vrsacku kulu, imas Petrovaradin, imas Nisku tvrdjavu, imas Sabacku tvrdjavu, imas Soko Grad, imas Kale u Pirotu, imas Smederevsku tvrdjavu, imas Staru Ras, imas Bac, imas Fetislam, imas lazarev grad, imas stari Grad Uzice, imas Ram, imas ....I da ne nabrajam vise. I svi su stariji vise vekova od svih ovde pomenutih.
(Zicer, 30. oktobar 2022 16:13)
U Francuskoj svako selo ima lepsi dvorac ako cemo vec da se prepucavamo na ovako lepu temu.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

ketiS@ koje srednjevjekovne Srbije pa onaj vaš Dušan Silni Nemanjić koji je vlastitog oca Stefana porazio i utamničio nije bio samo car nad srpskim zemljama već grčki i bugarski car. I to kratak period kad je carstvo bilo najveće. Što ne svojatate nešto od braće Grka i tamo imate valjda nešto, možda malo mora. Sa Bugarima niste nikad bili baš pa je bolje da ih niti ne dirajte da se Simeon Bugarski ne probudi. Poslije Nemanjića nastaje tuga i višestoljetni zulum Turaka. Tu baš i nije bilo neke sreće za srpske vladare.
Kažeš vi ste već u sedmom stoljeću bili na moru ali mornarski zanat nikad naučili. Vi ste bili Raška i Zeta u prvo vrijeme a ostalo su učinili Turci.
Dva ustanka početkom devetnaestog stoljeća , pa balkanski ratovi i sada su na redu srpske zapadne zemlje u kojima niste imali ništa do prebjega koje AU prihvatila na hrvatski teritorij. Garašaninova ideja vaš je menorandum i agresivna velikosrpska politika može početi. Izazivate WW1 atentatom u Sarajevu kako bi potakli raspad AU koja je ionako bila na izdisaju ali vi ste kao pobjednici i veliki ratnici željeli zgrabiti veliki dio hrvatskih i mađarskih zemalja, ali Karađorđević dobija samo mrvice i to ne Veliku Srbiju već samo SHS. No i tu Crna ruka radi. U jeku najboljih srpskohrvatskih odnosa pod vodstvom Radića i Pribičevića osnovana je hrvatsko srpska koalicija. E to je već bilo previše i nastaje masakr nad našim ljudima u skupštini. Ekstremni Hrvati odgovorili su Ustaškim pokretom i pokrenut je kotač zla.

mixer

pre 1 godinu

@Dalmacija
boli vas sopstvena istorija, tj nepostojanje iste. To je ok. Što kažete po službenoj statistici EU- nepostojeća istorija.
Zamke po zagorju Nemci i Mađari izgradili.
Po Dalmaciji i Istri Italijani. Sve lako proverljivo.
Čak i plemićke kuće su sve potekle iz nekog od ova tri naroda. Sve gole činjenice.
Ali problem je što to malo mozga ne koristiš.
Nađi mi u Zagrebu koji je mnogo mlađi grad od Beograda, ali ipak postoji dugo, kuću stariju od 400 godina?
Ima malo juče, ali ne zato što nisu postojale već zbog materijala koji se koriste. Drvo i cigle, trošno. U Dalmaciji su ostale kuće jer je materijal kamen koga najviše ima. Uči malo i o toj Dalmaciji što vam Italijani izgradiše.
Idi na Sveti Stefan u CG pa vidi srpsko pleme Paštrovići šta su sami, nezavisni izgradili, i naravno da postoji do danas.

tekst - politika

pre 1 godinu

@ ketiS
Ako zvanična srpska istoriografija i nema veze sa Deretićem ima itekako veze sa žestokom kontrolom. To, naime, tvrdi vaš poznati istoričar Veljko Đurić. Ne preostaje nam nego da mu vjerujemo.

Marko

pre 1 godinu

(Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 16:46)
Ako to po Beogradu nisu dvorci onda Bec, Pariz, London... nemaju dvorce.
Nije bitno sta ti mislis da je dvorac komsija ! Kakvi Ugri i Turci ? Vecinu tvrdjava po Srbiji sagradili su Srbi.

zubac

pre 1 godinu

Ovakvih dvoraca kao sto su ovi slovenacki Srbija je imala na stotine. Vecina je srusena od strane Turaka, neki su pretvoreni u tvrdjave-kasarne, a dosta ih se urusilo zbog zuba vremena. Samo u kraju gdje ja zivim ima 4 ostataka tvrdjava, samo jedna je u pristojnom stanju, a digitalnom rekostrukcijom dodje se do zakljucka da ni malo ne zaostaju za pravim originalnim dvorcima, ne ovim dogradjivanim i obnavljanim u 19 vjeku. Tako da kad bi se imalo novca da se sve to obnovi Srbija bi imala sta da ponudi.

ketiS

pre 1 godinu

@omniameamecumporto "nemoj molim te spominjati samo Obrenovice i Karadjordjevice i njihovo nasljedje..."

Zaista!? Vi kada biste imali nestp poput Crkve Svetog Djordja na Oplencu, tvrdili biste da je to vasa verzija Sikstinske Kapele. A sto se tice besmislene opaske o kojekakvim "spletkama, ubojstvima..." i cemu sve ne, mogu samo "slatko" da se nasmejem i da uzvratim pitanjem, koja je to svetska dinastija "cista kao suza", te nije pozanta po takvim i slicnim stvarima. Sto se "Ilirskog pokreta" tice mozda je znacajan za vas, ali je u poredjenju sa dometima i srpske i bugarske kulturne matrice sasvim skroman, a u evropskim okvirima objektivno beznacajan.

ketiS

pre 1 godinu

@Dalmacija ......."U mom gradu najstarija kuca u kojoj ljudi zive ima preko 800 godina...."

Samo si zaboravio da kazes da vi Hrvati sa bilo kojom gradjevinom ni od pre 50 godina, a kamoli 800 nikakve veze nemate. U tvojoj Dalmaciji ima vise srpskog etno-kulturnog nasledja no hrvatskog, ako pomenutog uopste i ima. Na kraju jos da dodam da "ton" tvog komentara samo potvrdjuje ovo sto sam navela. Drugim recima, iz istog "izbijaju" kompleksi i frustracije. Zao mi te je zaista.

zahvalni dalmatinci

pre 1 godinu

@ ketiS
Mani se istorije, ajmo nešto veselije! Naime, upravo objavljeni statistički podaci turističkog prometa u Hrvatskoj za 10 mjeseci pokazuju da je posjet srpskih turista za 20% premašio onaj za isti period iz predpandemijske 2019. sa odnosom 202.000 : 168.000 u korist ovogodišnjeg prometa. Uvjereni smo da ćeš i nadalje podržavati i ohrabrivati svoje zemljake, bilo da se radi o turistima ili sezonskoj radnoj snazi, kako bi nam u nadolazećoj godini stigli u još većem broju.

ketiS

pre 1 godinu

@mario ....."Vi ste u Dalmaciju dosli kada ste bjezali od Turaka...."

Ne, mi smo u Dalmaciju dosli jos u 7-om veku kada su slovenska plemena pocela da naseljavaju ovdasnje prostore, a delovi Dalmacije su bili i u sastavu srednjovekovne Srbije. Zahvaljujuci tome zapadni uticaji su prodirali u kulturu tadasnje Srbije, a svedoci toga su manastiri Raskog stila (mesavina romanike i vizantijskih umetnickih obrazaca) poput Studenice, Sopocana, Mileseve... cija umetnicka i kulturno-istorijska vrednost prevazilaze regionalne okvire. Vi tako nesto definitivno - Nemate!

ketiS

pre 1 godinu

@arte sacra

Veruj mi da su onda strani turoperateri koji upravo tako predstavljaju taj duhovni objekat s pocetka 20-og veka, potpuni debili. Inace, slazem se da je to neuporedivo, ali Crkva Svetog Djordja na Oplencu ima svoju umetnicku i kulturnu vrednost sukladno vremenu u kome je nastala.

ketiS

pre 1 godinu

@Ivar

Naravno da slovenska plemena koja su se doseljevala u 7-om veku nisu imala nikakva etnicka obelezja, ali to isto vazi i za vas Hrvate. Osim toga juznoslovenski pravoslavci koji su se od kraja 15-og veka doseljevali na prostor Dalmacije i Slavonije nisu se doseljvali ni u kakvu Hrvatsku, vec u Habsbursku i Kraljevinu Ugarsku, odnosno Mletacku Republiku. Konacno, pomenuti Deretic nema nikakve veze sa zvanicnom srpskom istoriografijom, i ne znam zasto ga uopste i spominjes.

ketiS

pre 1 godinu

@oplenac "Turoperateri nisu kvalifikovani za procenu umetnicke vrednosti bilo cega".....

Apsolutno se slazem, ali taj vizantijski stilski eklekticizam ima svojh cari i u svakom slucaju nacinio je od pomenute Crkve vrlo znacajnu turisticku atrakciju Srbije.

ketiS

pre 1 godinu

@tekst - politika

Ne znam sta je poznati istoricar mislio, ali mislim da ste vi u Hrvatskoj poslednji koji imate pravo da po pitanju istorije "zvirkate u susedno dvoriste". Vi zapravo nemate istoriografiju, vec ozvanicenu pravasku pseudoistoriju.

ketiS

pre 1 godinu

@omniameamecumporto

Postovani Gospodine "koji sve svoje sa sobom nosite", svaka vam je rec kao da ju je izgovorio vas veliki "drzavnik" Ante Starcevic. Prosto mi je besmisleno da odgovaram na gomilu najblaze receno nebuloza koje pokazuju sve razmere vase frustracije, verovatno zbog cinjenice da za razliku od Dusana Silnog koji jos u 14-om veku bese "Rex Iliricum" za vaseg Tomislava ili Dmitra Zvonimira ne zna se sa sigurnoscu ni da li su postojali. Kakav bedak!

tekst - politika

pre 1 godinu

@ ketiS
Aha, tako dakle - zabranjeno "zvirkanje"! Pa ponosi se tom tvojom - kontrolisanom - istoriografijom namjenjenoj internoj uporabi.
PS
Još da te obavjestim da je poznati istoričar doslovno napisao kako je po pitanju kontrole hrvatska historiografija tri koplja ispred srpske. Razlog više za "zvirkanje"!

ketiS

pre 1 godinu

@tekst - politika

Krajnje iskreno ja zaista ne znam o cemu ti govoris? O kakvoj kontroli? Jedino ako ta "kontrola" znaci pravo svake ozbiljne i odgovorne drzave da vodi racuna o tome kako se i na koji nacin kroz vaspitno-obrazovni sistem predstavlja njena istorija i kultura, kako bi se izbegla bilo kakva politizacija istih. Ako je to u pitanju, ja sam ne za "kontrolu", vec za potpuni drzavni monopol nad takvim stvarima. Drugim recima, politizacija istorije i kulture je apsolutno neprihvatljiva, a u vasem hrvatskom slucaju politizacija istorije i kulture je zvanicna "uhodana" politika drzave, pa nema ni potrebe za bilo kakvom "kontrolom".

@zahvalni dalmatinci

Drago mi je da se radujete turistima iz Srbije iako oni po tvrdnjama vecine tvojih sugradjana nisu medju brojnijima, kao sto ni Hrvatska od svih destinacija koje gradjani Srbije leti posecuju zauzima ubedljivo poslednje mesto. Ipak verujem da poslovicno "varljiva" statistika pokazuje neki napredak. Sto se tice sezonaca, vama dolaze nasi konobari i pizza-majstori, a ja procitah pre neki dan da je sve vise IT strucnjaka iz Hrvatske na poslu u Srbiji. Iskrena dobrodoslica!

tekst - politika

pre 1 godinu

@ ketiS
Što se foliraš, improviziraš i bevezno glupiraš, umjesto da na osnovu datih podataka potražiš i pročitaš tekst? Da, ali onda kokice ne bi znale o čemu da kokodaču....

zahvalni dalmatinci

pre 1 godinu

@ ketiS
Istina, turisti iz Srbije nisu nam nažalost među brojnijima, zauzimaju negdje 15 - 17 mjesto, ali ne slažem se da smo po njihovoj posjeti na "ubedljivo poslednjem mestu". Ispod nas su sigurno Italija, Španjolska, Malta, Cipar, vjerojatno i Turska...Inače naša je statistika "ubedljivo" manje "varljiva" od vaše s obzirom da je naš evidencijski sustav (preuzet od EU) "ubedljivo" napredniji i operativniji. Što se tiče naših IT stručnjaka na poslu u Srbiji neka ih, neka ljudi zarađuju, to nas jako veseli, samo se ti lipo angažiraj da srpskih turista dogodine bude još više, a pogotovo kuvara i konobara....pa ćemo se i mi još izdašnije i bronije "ritati" po Beogradu...živila razmjena....i neka te ne opterečuje to "ubedljivo", a zapravo lažirano "poslednje mesto"....

mućni glavurdom

pre 1 godinu

@ ketiS
Kako si ti naivna, da ne kažem glupa! Ti hrvatski IT stručnjaci kojima želiš dobrodošlicu su najobičnije špijunčine...Bože me sačuvaj....samo nam još i njih treba....

trampa

pre 1 godinu

@ ketiS
Mi ovdi u Splitu imamo priko mire IT stručnjake iz cilega svita, nije to u nas tražena roba. Pošaljite vi nama što više kuvara, konobara i spremačica, a što se tiče naših IT-evaca svi moru slobodno partiti vama.

ketiS

pre 1 godinu

@zahvalni dalmatinci

Mislim da nisi razumeo sta sam mislila kada je u pitanju poslednje mesto tvoje zemlje. Naime, kada su u pitanju drzave u kojima gradjani Srbije NAJCESCE letuju Hrvatska je ubedljivo na poslednjem mestu. Dakle, iza Grcke, Turske, Bugarske, Crne Gore, pa mozda i Egipta.

ketiS

pre 1 godinu

@trampa

Stvarno mislis da u Beogradu nema "digitalnih nomada"? Ima ih i to vrlo moguce, daleko vise no u Splitu!

@tekst - politika

Iskreno pokusala sam da pronadjem o cemu se radi, ali nisam uspela, a ako je tebi toliko stalo do tog mog "uspeha" onda mi "pomozi".

zahvalni dalmatinci

pre 1 godinu

@ ketiS
Taj tvoj niz je rezultat agencijskih izvještaja, a i sama znaš da tvoji zemljaci u Hrvatsku ne putuju preko agencija. Ne možeš ti nikoga "ubediti" da je više od 200.000 građana Srbije putovalo u Bugarsku i Tursku (Egipat je tek brojčana smijurija!), jer bi to značilo da je ove godine više od 3 milijuna Srbijanaca ljetovalo van zemlje, što je - malo morgen! Uključi malo moždane vijuge, nešto su ti zaštekale, slabo funkcionišu. Ipak, samo se ti nastavi kao dosada vrijedno truditi i oko slijedeće "pošiljke", sve će biti ok!

NN

pre 1 godinu

@ ketiS
Nemoj da se foliraš, nisi uspela jer nisi ni pokušala, a da si pokušala mogla si pronači i pročitati (i) ovo:
"Istoriografija među Srbima pati od komunističkih bolesti jer je još pod nekakvom kontrolom, presijom i stigmom...Kod Hrvata stvar stoji znatno drugačije jer tamo nema onoga što postoji među Srbima - nema kontrolora! Zato je njihova istoriografija tri koplja ispred srbijanske."
(Dr Veljko Đurić Mišura)

bez navijanja molim

pre 1 godinu

Hrvatska i Turska dele 3. i 4. mesto po posećenosti srpskih turista sa oko 200 hiljada. Prva je Grčka sa oko 800 hiljada, druga CG sa 350 - 400 hiljada, dok je Bugarska ispod 100 hiljada, a Egipat ne dostiže niti 50 hiljada. I to je to!

silvio

pre 1 godinu

Nema mi veće gnjavaže nego obilaziti kojekave dvorce, premda sam ih - silom prilika - poprilično posjetio, među njima i dobar broj ovih reprezentativnih sa liste. To "gmizanje" od sobe do sobe, "seciranje" raznoraznih artefakata, trivijalne vodićeve priče....apsolutno smaranje...ako već moram s noge na nogu, puno su mi zanimljiviji muzeji suvremene umjetnosti ili gradske tržnice.

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre.

pre 1 godinu

A gde su nasi dvorci? Toliki kraljevi, lokalne velmoze, cak i jedan samoproglaseni car, a dvoraca nigde. Gde je dvorac Dusana Silnog naprimer? Ili je Dusan ipak ziveo u nekoj pecini dok je obedovao zlatnim escajgom? Ili je ipak jeo rukama mozda?

Tomislav

pre 1 godinu

Za ove nesrećne komšije koji se javljaju a trunke svoje istorije nemaju, pa izmisle nekog kralja iz dosade:
Srpski dvorci su iz perioda do polovine 15. veka, nakon toga se ne razvijaju jer Turci koji od tada vladaju nemaju koncept dvoraca već utvrđenih gradova.
A tih dvoraca od 12. do 15. veka hvala Bogu imamo pregršt.
Dvorci ovde ponuđeni su mahom dograđivani kasnije a plus su restaurirani. Pogledajte dvorac u Golupcu kako danas izgleda nakon restrukcije. Mogao bi vez problema na ovu listu. Vredi posetiti.
(mixer, 30. oktobar 2022 15:07
A da nismo izmislili kralja Tomislava , vi bi sad bili Bugari. Šteta što nismo izmislili nekog da vas spasi od Turaka. Uči sine školu

mixer

pre 1 godinu

Za ove nesrećne komšije koji se javljaju a trunke svoje istorije nemaju, pa izmisle nekog kralja iz dosade:
Srpski dvorci su iz perioda do polovine 15. veka, nakon toga se ne razvijaju jer Turci koji od tada vladaju nemaju koncept dvoraca već utvrđenih gradova.
A tih dvoraca od 12. do 15. veka hvala Bogu imamo pregršt.
Dvorci ovde ponuđeni su mahom dograđivani kasnije a plus su restaurirani. Pogledajte dvorac u Golupcu kako danas izgleda nakon restrukcije. Mogao bi vez problema na ovu listu. Vredi posetiti.

Za istinu

pre 1 godinu

To su slovenački dvorci isto kao i albanski manastiri na Kosovu :(
(cvrko, 30. oktobar 2022 10:12)
Ne vjerojatno su srpski.
Ne nego su hrvatski. Kao arena u Puli, Dioklecijanova palata u Splitu, ili Tesla.

Bocko

pre 1 godinu

Mario - Ni Srpski, ni Slovenački već Austrijski. Osim baš tog na Bledu, koji je otet jednoj Srpskoj porodici i bio je predmet spora ( koji je možda i rešen ,nisam ispratio ).

Nisam Madjar, Srbin sam, al' posten

pre 1 godinu

Drorac Hunyadi. Zvuci skroz rumunski...
(Sly, 30. oktobar 2022 13:56)

Da, kao sto i Petrovaradin skroz srpski zvuci. Niko od evropskih drzava nije svoje ratove platila sa tolikim gubitkom svoje teritorije kao Madjarska. Kad bi Slovaci, Rumuni, Srbi i Hrvati madjarskoj vratili ono sto im pripada, Madjarska bi bila maltene velika kao Poljska. Doci ce i to pre ili kasnije na red. Ne moze zemlja da se otima samo zato sto je neko izugubio rat i na otetoj teritoriji sire druge drzave. To jos nikada nije bilo od trajne vrednosti.

mixer

pre 1 godinu

@Tomislav
hahahaa, e tebe sam čekao tico. Znao sam da će neki susjed da naleti na minu.
Eto baš jednog izmišljenog, a svi su vam takvi. Aj nam istoričaru reci gde mu je grob, gde mu je kruna, gde mu je biografija (žitije) , sa kojom porodicom evropskom se orodio, gde mu je grad u kome je stolovao, gde su mu zadužbine???
Pominje se uopšte u istoriji u jednom jedinom izvoru (1) , od Porfirogenita, koga su svi istoričari odbacili jer je nekompletan i prepisivan više puta, i nema autentičnog nigde. I vi ste ga odbacili jer pominje Srbe do reke Cetine...
Ajmo dalje šta ste još izmislili: baščijsku ploču dokazan falsifikat, kao i ona nesrećna tzv krstionica. Istoričari po Evropi vam se smeju.
Da si malo više u materiji ne bi naletao na ovakve zicere. Hrvatska povijest a da je dokaziva postoji samo od 1941. dakle nekih 30ak godina. Hrvati kao mali narod su postojali oko Zagreba i to je to. Mađari vas nigde ne pominju u svojoj istoriji, osim kao mali region oko Zagreba koji je deo Mađarske. Idi u Nacionalni muzej u Budimu pa proveri.
U Dalmaciji, Lici i Dubrovniku nikakvih Hrvata do kraja 19. veka bilo nije. Istra takođe. Sve vrlo lako dokazivo.
Sa druge strane, vas su Srbi oslobađali i u 19. i 2 puta u 20. veku. Dali vam savremenu državu. E ovo je pak lako dokazivo.

Banja Luka

pre 1 godinu

A da nismo izmislili kralja Tomislava , vi bi sad bili Bugari. Šteta što nismo izmislili nekog da vas spasi od Turaka. Uči sine školu
(Tomislav, 30. oktobar 2022 15:43)

Kao doktor istorije koji je svoj zivotni vek posvetio periodu ranog srednjeg veka, jos nisam dosao do dokaza o postojanju hrvatskih kraljeva. Sve sto postoji o tome je cist falsifikat. Zahvalite se Vatikanu zbog postojanja, a Srbima zbog oslobodjenja.

ketiS

pre 1 godinu

@Tomislav "A da nismo izmislili kralja Tomislava, vi bi sad bili Bugari"....

U vreme vladavine kralja Tomislava, prva polovina 10-og veka, nisu postojali ni Hrvati ni Bugari ni Srbi. Ali kako to objasniti nekome, ko etnicki identitet shvata po nacelu "pucnes prstom" i ja postah "to i to".

Da vidim i ja srpski dvorci

pre 1 godinu

Samo srpske dvorce posecujem
(Saša, 30. oktobar 2022 11:11)

Ej, recimi gde su, ja nisam ni znao da mi imamo neke. Ali pazi, mislim na prave dvorce, kao ovi sto su u ovom prilogu predstavljeni, ne neke rusevine i ostatke nekih zidova. A, gde su, reci mi?

Marko

pre 1 godinu

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 11:19)
U sred Beograda imas kraljevske dvorce, a sirom Srbije dvorce i tvrdjave... Gdje vise bilo feudalaca i kmetova, vise je i dvoraca...

Vanja

pre 1 godinu

@Ej, recimi gde su, ja nisam ni znao da mi imamo neke. Ali pazi, mislim na prave dvorce, kao ovi sto su u ovom prilogu predstavljeni, ne neke rusevine i ostatke nekih zidova. A, gde su, reci mi?
(Da vidim i ja srpski dvorci, 30. oktobar 2022 11:53)

Pa pravi dvorci i jesu rusevine. Ovo sve sto vidis po Evropi su rekonstrukcije ili cak potpuno novi dvorci izgradjeni mahom od polovine 19. veka. Nema tu nista autenticno. Kada se malo "udubis" u materiju vidis da je sve monumentalno u Evropi izgradjeno u 19. veku, ili kao "rekonstruisano".

zubac

pre 1 godinu

Ovakvih dvoraca kao sto su ovi slovenacki Srbija je imala na stotine. Vecina je srusena od strane Turaka, neki su pretvoreni u tvrdjave-kasarne, a dosta ih se urusilo zbog zuba vremena. Samo u kraju gdje ja zivim ima 4 ostataka tvrdjava, samo jedna je u pristojnom stanju, a digitalnom rekostrukcijom dodje se do zakljucka da ni malo ne zaostaju za pravim originalnim dvorcima, ne ovim dogradjivanim i obnavljanim u 19 vjeku. Tako da kad bi se imalo novca da se sve to obnovi Srbija bi imala sta da ponudi.

mario

pre 1 godinu

Dvorci ovde ponuđeni su mahom dograđivani kasnije a plus su restaurirani. Pogledajte dvorac u Golupcu kako danas izgleda nakon restrukcije. Mogao bi vez problema na ovu listu. Vredi posetiti.
(mixer, 30. oktobar 2022 15:07
Golubac nije dvorac već tvrđava i restaurirana je novcem poreznih obveznika EU,a da se čekalo vas propala bi toliko o tome kako se vi brinete.

ketiS

pre 1 godinu

Srbija nema klasicne dvorce, to nisu ni plemicka imanja ni lovacka konacista u Vojvodini, ali zato ima svoje izvorno srednjovekovno nasledje u vidu manastira i tvrdjava, medju kojima ima i osmanskih i ugarskih ali i srpskih poput one najvaznije Smederevske tvrdjave, koja je na Kandidatskoj listi Uneska. Dvorci predstavljaju znacajno istorijsko nasledje pre svega zapadnohriscanske Evrope, ali veliki deo tog nasledja nije original, za razliku od nase Studenice ili Sopocana. Naravno, tu je i srpsko nasledje na prostoru danasnje Vojvodine, te nasledje iz vremena Obrenovica i Karadjordjevica. Sve u svemu i mi itekako imamo "konja za trku" i to mnogo vise od "raspisanih" suseda.

keka

pre 1 godinu

jedna je alhambra. sve drugi nazovi dvorci su kopije, koje, iako gradjene stotinu god. kasnije, nisu ni po jednom parametru ravne lepoti i raskoši alhambre. licno sam posetio u bajernu (dvorac sl. 1), u malagi (nije uvrsten) versaju, u ceskoj i granadi. alhambra je van svake konkurencije.

mixer

pre 1 godinu

@Dalmacija
boli vas sopstvena istorija, tj nepostojanje iste. To je ok. Što kažete po službenoj statistici EU- nepostojeća istorija.
Zamke po zagorju Nemci i Mađari izgradili.
Po Dalmaciji i Istri Italijani. Sve lako proverljivo.
Čak i plemićke kuće su sve potekle iz nekog od ova tri naroda. Sve gole činjenice.
Ali problem je što to malo mozga ne koristiš.
Nađi mi u Zagrebu koji je mnogo mlađi grad od Beograda, ali ipak postoji dugo, kuću stariju od 400 godina?
Ima malo juče, ali ne zato što nisu postojale već zbog materijala koji se koriste. Drvo i cigle, trošno. U Dalmaciji su ostale kuće jer je materijal kamen koga najviše ima. Uči malo i o toj Dalmaciji što vam Italijani izgradiše.
Idi na Sveti Stefan u CG pa vidi srpsko pleme Paštrovići šta su sami, nezavisni izgradili, i naravno da postoji do danas.

lion

pre 1 godinu

ima li išta dosadnije?
(pih, 30. oktobar 2022 10:38)

Ima, ljudi kojima je ovo dosadno, a ipak ih nije sramota i imaju vremena da ostave i komentar. Toliko o tvom mentalnom stanju.

Zicer

pre 1 godinu

Da vidim i ja srpski dvorci, 30. oktobar 2022 11:53)

Imas Manasiju, Imas Golubac, imas, Maglic, imas Kalemegdan, imas Vrsacku kulu, imas Petrovaradin, imas Nisku tvrdjavu, imas Sabacku tvrdjavu, imas Soko Grad, imas Kale u Pirotu, imas Smederevsku tvrdjavu, imas Staru Ras, imas Bac, imas Fetislam, imas lazarev grad, imas stari Grad Uzice, imas Ram, imas ....I da ne nabrajam vise. I svi su stariji vise vekova od svih ovde pomenutih.

Vajldkardsi ??

pre 1 godinu

@A gde su nasi dvorci? Toliki kraljevi, lokalne velmoze, cak i jedan samoproglaseni car, a dvoraca nigde. Gde je dvorac Dusana Silnog naprimer? Ili je Dusan ipak ziveo u nekoj pecini dok je obedovao zlatnim escajgom? Ili je ipak jeo rukama mozda?
(Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 11:19)

Dušanov grad je u Prizrenu možeš ga posetiti nije zabranjeno. Mnogi su ga uništavali ponajviše albanci poslednjim paljenjem ali je preživeo.

Takodje imate srednjovekovne Srpske gradove koje je Srbija skoro obnovila i po kojima npr nose nazive Konaci na Kopaoniku: Maglič,Stari Ras, Koznik, Brvenik i Zvečan.

Marko

pre 1 godinu

(Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 16:46)
Ako to po Beogradu nisu dvorci onda Bec, Pariz, London... nemaju dvorce.
Nije bitno sta ti mislis da je dvorac komsija ! Kakvi Ugri i Turci ? Vecinu tvrdjava po Srbiji sagradili su Srbi.

Slovenac

pre 1 godinu

@Bocko: kazes, to su austrijski dvorci u SLO, a? Blejski grad su Nemci darovali Rimu, konkretnije briksenskoj biskupiji. Tek u 14.veku je prešao u privatno vlasništvo obitelji Von Kreigh. Posle njega se se često menjali vlasnici, Josip Lenkovič, Žiga Turn, Adam Pipan, Karel Weidmann, Engelbert Volf Auersperg, Janez Pečaher, itd. Pogledaj za foru, od kad Austrija uopće postoji. Pa ćes videti, koliko glupu izjavu si dao.
Sto se tiče Predjamskega grada, njega su sazidali oglejski patriarhi godine 1274-e. Na teritoriji rimskog carstva, kao što je u vreme gradnje bio i Blejski grad. Najpoznatiji po Erasmusu od Luegg-a, koji se zamerio rimskim velikašima, koji su ga na kraju i ubili pod vodstvom trsčanskog guvernera Gašpar Ravbar-ja.
Tako da su po tvom mozda rimljanski ti zamci sad, kad sam te prosvetlio? Jos mi samo kaži, koji je po tvojoj (ne)logici srpski zamak na Bledu? Blejski sigurno nije bio nikad srpski, pa me baš zanima, šta se kuva u toj tvojoj tintari?

ketiS

pre 1 godinu

@Dalmacija ......."U mom gradu najstarija kuca u kojoj ljudi zive ima preko 800 godina...."

Samo si zaboravio da kazes da vi Hrvati sa bilo kojom gradjevinom ni od pre 50 godina, a kamoli 800 nikakve veze nemate. U tvojoj Dalmaciji ima vise srpskog etno-kulturnog nasledja no hrvatskog, ako pomenutog uopste i ima. Na kraju jos da dodam da "ton" tvog komentara samo potvrdjuje ovo sto sam navela. Drugim recima, iz istog "izbijaju" kompleksi i frustracije. Zao mi te je zaista.

Dezurni smarac

pre 1 godinu

Drorac Hunyadi. Zvuci skroz rumunski...
(Sly, 30. oktobar 2022 13:56)

Nije drorac nego dvorac, a ni Janjos Hunjadi ne zvuci nimalo srpski pa je ipak rec o Sibinjanin Janku koji je prema nekim izvorima bio Srbin, sin Stefana Lazarevica.

Pitaj bre

pre 1 godinu

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 11:19
Poštovani susjede, dvorci kako ih danas zovemo su u osnovi male utvrde kojima je cilj da zaštite vladara od fiizičke opasnosti. Gradili su se tamo gde su bili česti ratovi ili prevrati panje na primer zapadna Evropa (npr. Francuska) prepuna zamkova i tvrđava. U Srbiji se nismo toliko tukli među sobom a nismo očigledno imali ni megalomanske vladare kao sada pa nema mnogo zamkova i tvrđava. Ono što danas postoji je sagrađeno pred najezdu Turaka.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Mi u Hrvatskom Zagorju imamo desetak potpuno restauriranih dvoraca i kurija koji su turistička i gastronomska atrakcija. Trakošćan je najmarkantniji i najpoznatiji oko njega osušili smo i odmuljili veliko jezero kako bi užitak posjete bio potpun. Stotine i stotine kamiona izvozilo je mulj. Dvorac Mihanović u Tuheljskim toplicama izuzetno je atraktivno mjesto za luksuznije ručavanje i večere kao i Dvorac Gjalski u Zaboku
tu su još dvorci Miljana, Veliki Tabor... sve na uskom području. Da ne nabrajam dalje sve su to turističke atrakcije Hrvatskog Zagorja danas.
Kako onda reći šta ću tamo, valjda je neki posebni doživljaj obići i ručati na takvom mjestu.
Inače u nas postoji stotinjak ruševnih utvrda i građevina koje nema smisla obnavljati ali da smo nešto ipak spasili, jesmo. Ako vi imate nešto kao Trakošćan na primjer pohvalite se pa nam isporučite svoje turiste a mi ćemo vama svoje. I dvorci su turizam kod nas i nisu baš za ismijavanje

ketiS

pre 1 godinu

@mario ....."Vi ste u Dalmaciju dosli kada ste bjezali od Turaka...."

Ne, mi smo u Dalmaciju dosli jos u 7-om veku kada su slovenska plemena pocela da naseljavaju ovdasnje prostore, a delovi Dalmacije su bili i u sastavu srednjovekovne Srbije. Zahvaljujuci tome zapadni uticaji su prodirali u kulturu tadasnje Srbije, a svedoci toga su manastiri Raskog stila (mesavina romanike i vizantijskih umetnickih obrazaca) poput Studenice, Sopocana, Mileseve... cija umetnicka i kulturno-istorijska vrednost prevazilaze regionalne okvire. Vi tako nesto definitivno - Nemate!

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre.

pre 1 godinu

Pitam bre! Valjda sme da se pita bre., 30. oktobar 2022 11:19)

U sred Beograda imas kraljevske dvorce, a sirom Srbije dvorce i tvrdjave... Gdje vise bilo feudalaca i kmetova, vise je i dvoraca...
(Marko, 30. oktobar 2022 15:06)

Tvrdjave koje pominjes nismo mi pravili nego Ugari i Turci, a ovo u BG sto mi "kraljevim dvorcem" nazivamo nije nista drugo do ogromna zgradurina koja nema nikakve elemente jednog dvorca. "Dvorce" po srpskoj provinciji ne bih ni da komentarisem.

Zoran

pre 1 godinu

Rumuni i Slovenci cuveni po gradnji dvoraca. Uz njih Makedonci, Hrvati, Albanci… silni graditelji.

@(Alan Ford,

Habsburška monarhija je vladala i Hrvatskom i Slovenijom, zato u tim dvjema zemljama ima dosta dvoraca, tipične arhitekture.

Meni je od svih najljepši dvorac Maruševec u Hrvatskoj.

Makedonija, Albanija i općenito Balkan nema dvoraca. Nešto malo ravničarskih dvoraca u Vojvodini, koje su gradili mađari, a potječu iz historicizma.

ketiS

pre 1 godinu

@omniameamecumporto "nemoj molim te spominjati samo Obrenovice i Karadjordjevice i njihovo nasljedje..."

Zaista!? Vi kada biste imali nestp poput Crkve Svetog Djordja na Oplencu, tvrdili biste da je to vasa verzija Sikstinske Kapele. A sto se tice besmislene opaske o kojekakvim "spletkama, ubojstvima..." i cemu sve ne, mogu samo "slatko" da se nasmejem i da uzvratim pitanjem, koja je to svetska dinastija "cista kao suza", te nije pozanta po takvim i slicnim stvarima. Sto se "Ilirskog pokreta" tice mozda je znacajan za vas, ali je u poredjenju sa dometima i srpske i bugarske kulturne matrice sasvim skroman, a u evropskim okvirima objektivno beznacajan.

ketiS

pre 1 godinu

@arte sacra

Veruj mi da su onda strani turoperateri koji upravo tako predstavljaju taj duhovni objekat s pocetka 20-og veka, potpuni debili. Inace, slazem se da je to neuporedivo, ali Crkva Svetog Djordja na Oplencu ima svoju umetnicku i kulturnu vrednost sukladno vremenu u kome je nastala.

ketiS

pre 1 godinu

@Ivar

Naravno da slovenska plemena koja su se doseljevala u 7-om veku nisu imala nikakva etnicka obelezja, ali to isto vazi i za vas Hrvate. Osim toga juznoslovenski pravoslavci koji su se od kraja 15-og veka doseljevali na prostor Dalmacije i Slavonije nisu se doseljvali ni u kakvu Hrvatsku, vec u Habsbursku i Kraljevinu Ugarsku, odnosno Mletacku Republiku. Konacno, pomenuti Deretic nema nikakve veze sa zvanicnom srpskom istoriografijom, i ne znam zasto ga uopste i spominjes.

Dalmacija

pre 1 godinu

Mixer@ Gomila gluposti pripadnika najnepismenijeg naroda u Europi po sluzbenim Eu statistikama. O Dalmaciji ne znate nista i nema smisla s vama uopce ulazit u tu diskusiju. Broj turista u jednoj i drugoj zemlji govori sve. Neki dan clanak o Cacku i najstarijoj kuci iz druge polovice 19. stoljeca. U mom gradu najstarija kuca u kojoj ljudi zive ima priko 800 godina. O prirodi, arhitekturi, povijesti necu ni trosit rici. Al sta ti drugo preostaje nego da baljezgas iz neke kasabice a do jucer si sikirom gasija svitlo

Branko

pre 1 godinu

Da, kao sto i Petrovaradin skroz srpski zvuci. Niko od evropskih drzava nije svoje ratove platila sa tolikim gubitkom svoje teritorije kao Madjarska. Kad bi Slovaci, Rumuni, Srbi i Hrvati madjarskoj vratili ono sto im pripada, Madjarska bi bila maltene velika kao Poljska. Doci ce i to pre ili kasnije na red. Ne moze zemlja da se otima samo zato sto je neko izugubio rat i na otetoj teritoriji sire druge drzave. To jos nikada nije bilo od trajne vrednosti.
(Nisam Madjar, Srbin sam, al' posten, 30. oktobar 2022 17:53) # Link komentara

Pa iseli se u Madjarsku niko ti ne brani...

Ako ćemo o otetoj teritoriji, Mađari dođoše negde sa Volge na teritoriju Velike Moravske.

ketiS

pre 1 godinu

@tekst - politika

Ne znam sta je poznati istoricar mislio, ali mislim da ste vi u Hrvatskoj poslednji koji imate pravo da po pitanju istorije "zvirkate u susedno dvoriste". Vi zapravo nemate istoriografiju, vec ozvanicenu pravasku pseudoistoriju.

mario

pre 1 godinu

Rumuni i Slovenci cuveni po gradnji dvoraca. Uz njih Makedonci, Hrvati, Albanci… silni graditelji.
(Alan Ford, 30. oktobar 2022 11:32)
Ma srbi su ipak najpoznatiji graditelji dvoraca,a po Srbiji ih ima koliko ono?E da drumove su vam gradili turci.

wiener

pre 1 godinu

U vreme kada je većina ovih dvoraca sagrađeno Srbija je bila pod Turcima koji nisu poznati po dvorcima. Austrougari to jesu, otud dvorci u Sloveniji i Rumuniji.

Te 2 zemlje još nisam posetio, ali sa one šire liste sam posetio nekoliko dvoraca, recimo Pena, Alhambra, San Marino tornjeve itd. Alhambra je fantastična, a Pena vredi već samo zbog šetnje parkom i poglede iz dvorca.

ma daj

pre 1 godinu

Da vidim i ja srpski dvorci, 30. oktobar 2022 11:53)

Imas Manasiju, Imas Golubac, imas, Maglic, imas Kalemegdan, imas Vrsacku kulu, imas Petrovaradin, imas Nisku tvrdjavu, imas Sabacku tvrdjavu, imas Soko Grad, imas Kale u Pirotu, imas Smederevsku tvrdjavu, imas Staru Ras, imas Bac, imas Fetislam, imas lazarev grad, imas stari Grad Uzice, imas Ram, imas ....I da ne nabrajam vise. I svi su stariji vise vekova od svih ovde pomenutih.
(Zicer, 30. oktobar 2022 16:13)
U Francuskoj svako selo ima lepsi dvorac ako cemo vec da se prepucavamo na ovako lepu temu.

Mario

pre 1 godinu

Trakoščan u Hrvatskoj gdje su vladali Draškovići mogao bi lako na ovakvu listu.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/Dvorac_Trako%C5%A1%C4%8Dan_pogled_s_jezera_01.jpg

Niue bas tako

pre 1 godinu

@ mixer,
Postovani gospodine, napravili ste lepu istorijsku paralelu, ali ne pravite razliku izmedju zamka i tvrdjave! To nisu sinonimi.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Naravno, tu je i srpsko nasledje na prostoru danasnje Vojvodine, te nasledje iz vremena Obrenovica i Karadjordjevica. Sve u svemu i mi itekako imamo "konja za trku" i to mnogo vise od "raspisanih" suseda.
(ketiS, 31. oktobar 2022 02:20)
ketiS, nemoj molim te spominjati samo Obrenoviće i Karađorđeviće i njihovo nasljeđe. Oni su vas i doveli tu gdje jeste sa svojim spletkama, svađama i ubojstvima od prvih dana kako su dolazili na vlast. Obračunavali su se međusobno sjećom glava i masakriranjima baš onako turski..pravo nasljeđe.
Mi Hrvati imali smo smo sedamdeset godina prije ilirski pokret i hrvatski narodni i kulturni preporod vod vodstvom Gaja i to je danas nama naše nasljeđe. Šta ste vi od vaših dinastija naslijedili, neslogu u kakvoj su i sami bili.

daleko je Dalmacija, a tek Armenija...

pre 1 godinu

@ ketiS
A ko je više frustriran od tebe, koja sidiš sama u kući, nigdi se ne mičeš, pa ti je jedina zabava baljezganje u "noćnoj smjeni"....a godine prolaze....

mario

pre 1 godinu

@(mixer, 1. novembar 2022 16:48)
Još jedan u nizu koji je išao oko škole.
Dakle vama su gradili Mađari,Austrijanci,Turci i onda nekom drugom držite lekcije mislim zaista?a za vrijeme SFRJ izgrađivali su vas drugim svojim novcem koji je išao u Beograd.

mario

pre 1 godinu

Samo si zaboravio da kazes da vi Hrvati sa bilo kojom gradjevinom ni od pre 50 godina, a kamoli 800 nikakve veze nemate. U tvojoj Dalmaciji ima vise srpskog etno-kulturnog nasledja no hrvatskog, ako pomenutog uopste i ima. Na kraju jos da dodam da "ton" tvog komentara samo potvrdjuje ovo sto sam navela. Drugim recima, iz istog "izbijaju" kompleksi i frustracije. Zao mi te je zaista.
(ketiS, 1. novembar 2022 01:47)
Tipično za tebe da se javiš kada se spomene Hrvatska kako se to zove?a da kompleks.
Vi ste u Dalmaciju došli kada ste bježali od turaka toliko o tome,a vi nemate sa ničim veze sve vam izgradili turci i AU,a sada vam opet sve to mora obnavljati EU jer vi niste sposobni da išta sačuvate toliko o vama.

ketiS

pre 1 godinu

@oplenac "Turoperateri nisu kvalifikovani za procenu umetnicke vrednosti bilo cega".....

Apsolutno se slazem, ali taj vizantijski stilski eklekticizam ima svojh cari i u svakom slucaju nacinio je od pomenute Crkve vrlo znacajnu turisticku atrakciju Srbije.

oplenac

pre 1 godinu

@ ketiS
Turoperatori nisu kvalifikovani za procenu umetničke vrednosti bilo čega, i da, u slučaju ortodoksnog vizantijsko-stilskog eklekticizma o kome je reč, ukoliko su tvoji navodi tačni, prezentuju se kao apsolutni debili.

Ivar

pre 1 godinu

Ne, mi smo u Dalmaciju dosli jos u 7-om veku kada su slovenska plemena pocela da naseljavaju ovdasnje prostore, a delovi Dalmacije su bili i u sastavu srednjovekovne Srbije.
(ketiS, 2. novembar 2022 19:04)
U krivu si, ti koji su dolazili u 7 st. nisu imali nikakvo nacionalno obiljezje, a kao Srbi su dosli bjezeci od Turaka. Ovo nije alternativna povijest koju neki od vas uce, ako hoces sci-fi idi citaj Deretica

omniameamecumporto

pre 1 godinu

Veruj mi da su onda strani turoperateri koji upravo tako predstavljaju taj duhovni objekat s pocetka 20-og veka, potpuni debili. Inace, slazem se da je to neuporedivo, ali Crkva Svetog Djordja na Oplencu ima svoju umetnicku i kulturnu vrednost sukladno vremenu u kome je nastala.
(ketiS, 2. novembar 2022 21:58
To je pravi duhovni objekat i posvećen naravno, možda jeste umjetnički ali...
Kad je Karađorđević sasjekao bivšeg kralja i kraljicu Draginju Obrenović i razbacao ostatke sa balkona te nakon tog stravičnog čina masakra otišao proslaviti ustoličenje i napraviti mauzolej Karađorđevića na Oplencu. Jel to misliš, šta se tu ima slaviti jedan od najmonstruoznijih bratoubilačkih pokolja u srpskoj historiji na najvišem nivou. Ako ne računam onog kad su ovi prethodni odsjekli glavu Karađorđu i isto se ustoličili.

Splavar

pre 1 godinu

Da imam vremena rado bih posetio Rumuniju. Znao sam neke nekada iz kampa, mislim da je to bilo negde u Zarkovu. U SAD sam jos neke upoznao, divan narod. Nazalost, tesko je uskladiti vreme, sve redje i u Srbiju idem, nekako mi i Rumunija postala neka daleka destinacija, steta

arte sacra

pre 1 godinu

@ ketiS
Samo debilima može pasti na pamet Sikstinska kapela kao paralela interijernom ornamentalnom kičeraju na Oplencu s početka 20. vijeka.

tekst - politika

pre 1 godinu

@ ketiS
Ako zvanična srpska istoriografija i nema veze sa Deretićem ima itekako veze sa žestokom kontrolom. To, naime, tvrdi vaš poznati istoričar Veljko Đurić. Ne preostaje nam nego da mu vjerujemo.

omniameamecumporto

pre 1 godinu

ketiS@ koje srednjevjekovne Srbije pa onaj vaš Dušan Silni Nemanjić koji je vlastitog oca Stefana porazio i utamničio nije bio samo car nad srpskim zemljama već grčki i bugarski car. I to kratak period kad je carstvo bilo najveće. Što ne svojatate nešto od braće Grka i tamo imate valjda nešto, možda malo mora. Sa Bugarima niste nikad bili baš pa je bolje da ih niti ne dirajte da se Simeon Bugarski ne probudi. Poslije Nemanjića nastaje tuga i višestoljetni zulum Turaka. Tu baš i nije bilo neke sreće za srpske vladare.
Kažeš vi ste već u sedmom stoljeću bili na moru ali mornarski zanat nikad naučili. Vi ste bili Raška i Zeta u prvo vrijeme a ostalo su učinili Turci.
Dva ustanka početkom devetnaestog stoljeća , pa balkanski ratovi i sada su na redu srpske zapadne zemlje u kojima niste imali ništa do prebjega koje AU prihvatila na hrvatski teritorij. Garašaninova ideja vaš je menorandum i agresivna velikosrpska politika može početi. Izazivate WW1 atentatom u Sarajevu kako bi potakli raspad AU koja je ionako bila na izdisaju ali vi ste kao pobjednici i veliki ratnici željeli zgrabiti veliki dio hrvatskih i mađarskih zemalja, ali Karađorđević dobija samo mrvice i to ne Veliku Srbiju već samo SHS. No i tu Crna ruka radi. U jeku najboljih srpskohrvatskih odnosa pod vodstvom Radića i Pribičevića osnovana je hrvatsko srpska koalicija. E to je već bilo previše i nastaje masakr nad našim ljudima u skupštini. Ekstremni Hrvati odgovorili su Ustaškim pokretom i pokrenut je kotač zla.

ketiS

pre 1 godinu

@omniameamecumporto

Postovani Gospodine "koji sve svoje sa sobom nosite", svaka vam je rec kao da ju je izgovorio vas veliki "drzavnik" Ante Starcevic. Prosto mi je besmisleno da odgovaram na gomilu najblaze receno nebuloza koje pokazuju sve razmere vase frustracije, verovatno zbog cinjenice da za razliku od Dusana Silnog koji jos u 14-om veku bese "Rex Iliricum" za vaseg Tomislava ili Dmitra Zvonimira ne zna se sa sigurnoscu ni da li su postojali. Kakav bedak!

tekst - politika

pre 1 godinu

@ ketiS
Aha, tako dakle - zabranjeno "zvirkanje"! Pa ponosi se tom tvojom - kontrolisanom - istoriografijom namjenjenoj internoj uporabi.
PS
Još da te obavjestim da je poznati istoričar doslovno napisao kako je po pitanju kontrole hrvatska historiografija tri koplja ispred srpske. Razlog više za "zvirkanje"!

zahvalni dalmatinci

pre 1 godinu

@ ketiS
Mani se istorije, ajmo nešto veselije! Naime, upravo objavljeni statistički podaci turističkog prometa u Hrvatskoj za 10 mjeseci pokazuju da je posjet srpskih turista za 20% premašio onaj za isti period iz predpandemijske 2019. sa odnosom 202.000 : 168.000 u korist ovogodišnjeg prometa. Uvjereni smo da ćeš i nadalje podržavati i ohrabrivati svoje zemljake, bilo da se radi o turistima ili sezonskoj radnoj snazi, kako bi nam u nadolazećoj godini stigli u još većem broju.

ketiS

pre 1 godinu

@tekst - politika

Krajnje iskreno ja zaista ne znam o cemu ti govoris? O kakvoj kontroli? Jedino ako ta "kontrola" znaci pravo svake ozbiljne i odgovorne drzave da vodi racuna o tome kako se i na koji nacin kroz vaspitno-obrazovni sistem predstavlja njena istorija i kultura, kako bi se izbegla bilo kakva politizacija istih. Ako je to u pitanju, ja sam ne za "kontrolu", vec za potpuni drzavni monopol nad takvim stvarima. Drugim recima, politizacija istorije i kulture je apsolutno neprihvatljiva, a u vasem hrvatskom slucaju politizacija istorije i kulture je zvanicna "uhodana" politika drzave, pa nema ni potrebe za bilo kakvom "kontrolom".

@zahvalni dalmatinci

Drago mi je da se radujete turistima iz Srbije iako oni po tvrdnjama vecine tvojih sugradjana nisu medju brojnijima, kao sto ni Hrvatska od svih destinacija koje gradjani Srbije leti posecuju zauzima ubedljivo poslednje mesto. Ipak verujem da poslovicno "varljiva" statistika pokazuje neki napredak. Sto se tice sezonaca, vama dolaze nasi konobari i pizza-majstori, a ja procitah pre neki dan da je sve vise IT strucnjaka iz Hrvatske na poslu u Srbiji. Iskrena dobrodoslica!

tekst - politika

pre 1 godinu

@ ketiS
Što se foliraš, improviziraš i bevezno glupiraš, umjesto da na osnovu datih podataka potražiš i pročitaš tekst? Da, ali onda kokice ne bi znale o čemu da kokodaču....

zahvalni dalmatinci

pre 1 godinu

@ ketiS
Istina, turisti iz Srbije nisu nam nažalost među brojnijima, zauzimaju negdje 15 - 17 mjesto, ali ne slažem se da smo po njihovoj posjeti na "ubedljivo poslednjem mestu". Ispod nas su sigurno Italija, Španjolska, Malta, Cipar, vjerojatno i Turska...Inače naša je statistika "ubedljivo" manje "varljiva" od vaše s obzirom da je naš evidencijski sustav (preuzet od EU) "ubedljivo" napredniji i operativniji. Što se tiče naših IT stručnjaka na poslu u Srbiji neka ih, neka ljudi zarađuju, to nas jako veseli, samo se ti lipo angažiraj da srpskih turista dogodine bude još više, a pogotovo kuvara i konobara....pa ćemo se i mi još izdašnije i bronije "ritati" po Beogradu...živila razmjena....i neka te ne opterečuje to "ubedljivo", a zapravo lažirano "poslednje mesto"....

mućni glavurdom

pre 1 godinu

@ ketiS
Kako si ti naivna, da ne kažem glupa! Ti hrvatski IT stručnjaci kojima želiš dobrodošlicu su najobičnije špijunčine...Bože me sačuvaj....samo nam još i njih treba....

trampa

pre 1 godinu

@ ketiS
Mi ovdi u Splitu imamo priko mire IT stručnjake iz cilega svita, nije to u nas tražena roba. Pošaljite vi nama što više kuvara, konobara i spremačica, a što se tiče naših IT-evaca svi moru slobodno partiti vama.

ketiS

pre 1 godinu

@zahvalni dalmatinci

Mislim da nisi razumeo sta sam mislila kada je u pitanju poslednje mesto tvoje zemlje. Naime, kada su u pitanju drzave u kojima gradjani Srbije NAJCESCE letuju Hrvatska je ubedljivo na poslednjem mestu. Dakle, iza Grcke, Turske, Bugarske, Crne Gore, pa mozda i Egipta.

ketiS

pre 1 godinu

@trampa

Stvarno mislis da u Beogradu nema "digitalnih nomada"? Ima ih i to vrlo moguce, daleko vise no u Splitu!

@tekst - politika

Iskreno pokusala sam da pronadjem o cemu se radi, ali nisam uspela, a ako je tebi toliko stalo do tog mog "uspeha" onda mi "pomozi".

zahvalni dalmatinci

pre 1 godinu

@ ketiS
Taj tvoj niz je rezultat agencijskih izvještaja, a i sama znaš da tvoji zemljaci u Hrvatsku ne putuju preko agencija. Ne možeš ti nikoga "ubediti" da je više od 200.000 građana Srbije putovalo u Bugarsku i Tursku (Egipat je tek brojčana smijurija!), jer bi to značilo da je ove godine više od 3 milijuna Srbijanaca ljetovalo van zemlje, što je - malo morgen! Uključi malo moždane vijuge, nešto su ti zaštekale, slabo funkcionišu. Ipak, samo se ti nastavi kao dosada vrijedno truditi i oko slijedeće "pošiljke", sve će biti ok!

NN

pre 1 godinu

@ ketiS
Nemoj da se foliraš, nisi uspela jer nisi ni pokušala, a da si pokušala mogla si pronači i pročitati (i) ovo:
"Istoriografija među Srbima pati od komunističkih bolesti jer je još pod nekakvom kontrolom, presijom i stigmom...Kod Hrvata stvar stoji znatno drugačije jer tamo nema onoga što postoji među Srbima - nema kontrolora! Zato je njihova istoriografija tri koplja ispred srbijanske."
(Dr Veljko Đurić Mišura)

bez navijanja molim

pre 1 godinu

Hrvatska i Turska dele 3. i 4. mesto po posećenosti srpskih turista sa oko 200 hiljada. Prva je Grčka sa oko 800 hiljada, druga CG sa 350 - 400 hiljada, dok je Bugarska ispod 100 hiljada, a Egipat ne dostiže niti 50 hiljada. I to je to!