Nedelja, 03.10.2021.

14:11

Tajno Hitlerovo oružje ostalo nedovršeno - za njegovu izgradnju nastradalo više hiljada ljudi

Izvor: Punkufer

Tajno Hitlerovo oružje ostalo nedovršeno - za njegovu izgradnju nastradalo više hiljada ljudi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

33 Komentari

Sortiraj po:

Mrko

pre 2 godine

Namera nacista je bila duboko nečovečna. Nesreća koju su napravili je jeziva. Pojedinci koji se dive njihovoj sposobnosti su za žaljenje. Možda su njihovi preci bili saradnici nacista. Stidite se i ćutite. Amerikanci i Britanci su materijalno pomogli Sovjete ali su oni podneli najveće ljucke žrtve.

Mrko

pre 2 godine

Namera nacista je bila duboko nečovečna. Nesreća koju su napravili je jeziva. Pojedinci koji se dive njihovoj sposobnosti su za žaljenje. Možda su njihovi preci bili saradnici nacista. Stidite se i ćutite. Amerikanci i Britanci su materijalno pomogli Sovjete ali su oni podneli najveće ljucke žrtve.

usijane glave !

pre 2 godine

U ono vreme da su resili da masovnom proizvodnjom automobila pokore svet bilo bi mnogo pametnije jer imali su legendarnu tehnologiju i napredak ! Mogli su kao jedna druga sila danas da pokore celu Evropu bez ijednog metka sa svojom pamecu, vestinom i talentom ! Ali glava Nemacke je bio totalno lud i samo je hteo da se bije ! Da to nije bilo tako ko zna da li nismo danas ziveli na mesecu !

Toronto

pre 2 godine

@(Nucky Thompson, 03. oktobar 2021 22:46)

Da, bije glas nemačku inženjersku školu da ponekad zna da "preprojektuje" proizvod. Međutim, uzrok tog mita je nacistički model eoonomije sa centralizovanim upravljanjem i težnjom da se i o najsitnijim stvarima odlučuje na najvišem nivou, odnosno potreba totalitarnog režima da kontroliše apsolutno svaku sitnicu u zemlji. Odlučivali su ljudi koji apsolutno nisu imali realnog znanja o temi. Posledica su kardinalne greške i rasipanje resursa. Dobar primer je i ovaj bunker, ali takvih primera je na svakom koraku u naci Nemačkoj. Klasična priča je sa nemačkim tenkovima, koji su zaista bili superiorni, ali zbog "savršene" izrade, malih tolerancija, skupi za izradu, sporo je tekla proizvodnja, a imali su dosta problema na terenu, kvarovi su bili česti, popravle komplikovane. Saveznici su ih prosto zagušili brojevima. Ali slično se desilo i u totalitarnom SSSR-u, gde su ekonomiju vodili politički komesari, ekonomski diletanti. Na kraju dobiješ radio za koji ti terebaju kolica da ga premestiš iz sobe u sobu. Sve u svemu, nemačka inženjerska škola je odlična, i uz tržišnu ekonomiju, dobiju se rezultati kakve je Nemačka postigla. Naravno da se pojave i neka loša rešenja, ali tržište to ispravi vrlo brzo.

Mrko

pre 2 godine

Namera nacista je bila duboko nečovečna. Nesreća koju su napravili je jeziva. Pojedinci koji se dive njihovoj sposobnosti su za žaljenje. Možda su njihovi preci bili saradnici nacista. Stidite se i ćutite. Amerikanci i Britanci su materijalno pomogli Sovjete ali su oni podneli najveće ljucke žrtve.

Onako samo usput

pre 2 godine

"Tako mali Perica zamislja gradnju! Celicna armatura daje elasticnost gradnji, ali je beton taj koji daje tvrdocu i cvrstinu! Zgrade u Skoplju, gradjene posle rata su bile sa predimenzionisanim ruskim celikom armirane! Zemljotres je otresao beton sa celika i zgrade su se rusile kao da su od papira! Celicna armatura mora biti pazljivo proracunata, dodat koeficijent sigurnosti, ali ne sme biti predimenzionisana i postavljena u zone u koje se ne stavlja! Vise celika ne znaci automatski cvrcsi objekat, najcesce se desi suprotno!"
(sir oliver, 3. oktobar 2021 19:02)
Ne, to Nemci nikako nisu znali,nisu imali inženjere i znanje nego su slučajno potrefili u svim svojim važnim zgradama i bunkerima. To su znali čak i oni koji su gradili onaj bunker-kuću u Šilerovoj a da neće znati Nemci. Nego je njihova veština bila da do tri puta više rasporede taj čelik, a on daje otpornost betona. A što se tiče zemljotresa, zgrade su se srušile jer se temelj pomerao više od predviđenog a ne zbog količine armature u betonu . Moja je pretpostavka da su zgrade pravljene da se temelj pomera standardno 2-4 metra levo desno prilikom zemljotresa, a da je zemljotres pomerio temelj izvan tih mera.

Nucky Thompson

pre 2 godine

@ Rob Sinji, bravo za komentar. Mnoge stvari Njemci napravr dobro ali je ili upotreba komplikovana ili servisiranje. Ja sam radio za firmu kojoj je Siemens partner. Radili smo na sistemima za otkrivanje pozara. Veliku vecinu software smo radili u SAD ( Nee Jersey) koji je upotrebljavan i u Njemackoj. Razlog- mnogo jednostavnije rukovanje. Naime, jedan od imzenjera mi je pokazao Njemacku masinu, skoro savrsena ali je rad na njoj bio mnogo komplikovan. Btw, taj inzenjer je takodje Nijemac, ali je dosao u SAD 1984 i ostao. Nasi klijenti su bili BMW USAD i Mercedes Benz USA sa sjedistima u NJ. Upoznao sam mnogo Nijemaca koji su dosli u SAD da zive i rade i zanimalo me zasto. Ali neka druga prica.

La la iz Banata

pre 2 godine

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala bogu..
(HanSolo, 03. oktobar 2021 19:24)

U brale al' si nepismen. Nego, podsetio bi te da nas i jesu Rusi oslobodili, tačnije Crvena armija. Ne volim komunjare, ali što jeste, jeste.

Sreten Zujkic

pre 2 godine

@Milivoje

Slazem se. U gradu u kome živim na severozapadu Nemačke postoji još 4-5 celih i neostecenih protiv avionskih bunkera. Prvi put kada sam ugledao jedan od njih nisam znao o čemu se radi,visok kao zgrada od 10 spratova, jako mali prozori pravougaonog oblika i nigde ulaza. Posle sam malo istraživao i saznao o čemu se radi. Nekoliko njih je imalo prenamenu nakon rata ali nista trajno. Jedan je prodat privatnoj firmi koja je kao nešto planirala sa njim ali to i dalje tako stoji godinama. Takodje, rušenje bi bilo jako skupo pa su se zbog toga i održali do dana današnjeg. Kako god, svedoci jednog vremena kao i sve ostale ratne građevine iz WWII kojih i dalje ima jako puno u celoj Nemačkoj.

Milan

pre 2 godine

Citam komentare ispod a ljudi ko papagaji :"Nemci napravili", alo ljudi, citate li vi tekst ili samo mlatite gluposti? Logorasi su napravili taj bunker...
(Ivana, 03. oktobar 2021 18:33)

Jest, skupili se logorasi pa ajd bunker da pravimo, smor dan ionako...

Putnik

pre 2 godine

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala bogu..
(HanSolo, 03. oktobar 2021 19:24)

Koliko si samo nepismen a bistriš visoku politiku.

Milivoje

pre 2 godine

Ko ne vereuje u kvalitet bunkera i betona u nacističkoj Nemačkoj neka ode do Beča (najbiliže je ali ima toga i u ostalim gradovima) i pogleda protivavionske bunkere tj. kule koje su napravljene za odbranu od vazdušnih napada u drugom svetskom ratu. Pravljene su uvek u paru (jedna za osmatranje a druga za delovanje po neprijatelju protivavionskim topovima) po 12-15 spratova visoke, debljine zidova preko 2m. Do dana današnjeg nisu srušene jer se ne isplati. Neke kule su napuštene i zapečaćene (npr onaj u Augarten), u jednoj je akvarijum (koji bez problema drzi ogromnu količinu vode za tropski akvarijum na tri sprata u unutrašnjosti) a jedan koristi vojska.

ikus

pre 2 godine

Oh da,verovatno su toliko dobri bili u svemu kao što kažete pa ih Rusi pregaziše.
(Igor, 03. oktobar 2021 18:21)

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala

Bas sam gledala jednu emusiju gde pricaju ljudi iz raznih zemalja o drugom sveckom ratu.Rusi ne bi kapitulirali i da ih saveznici nisu pomogli.Slazem se stobom da su rusi pobedili na brojnost, ali to nije samo bila taktika Staljina nego su i rusi ludi da su isli goloruki da se bore.Naravno to bi ih sigurno kostalo jos nekoliko milijona zrtava.To i jeste. ila njihova taktika , sta reci ludi rusi.

ikus

pre 2 godine

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala bogu..
(HanSolo, 03. oktobar 2021 19:24)

Zahvaljujemo se na glasu.

Pa sad da su nas drugi oslobodili bili bi njima zahvalni.Zasad je tako da su nas rusi oslobidili pa ne budimo negativi.Pustimo da istorija i bude to sto u jeste istorija.

Kaiser Roger

pre 2 godine

Fascinantno koliko je Balkanu prodata prica o navodnom kvalitetu nemackih proizvoda i medicine. Verovatno je u pitanju veoma slabo obrazovanje. Naime, nemacki proizvodi su jos u vreme WW1 smatrani bofl robom. Danas medicinsko osoblje uvoze iz Indije i sa Balkana. itd itd
(pera mrmot, 03. oktobar 2021 19:51)

Fascinantno je koliko ima ljudi kao tebe koji sve znaju povrsno.Nemacka toba je smatran losom jer su to englezi namerno radili, zato sto se videlo da ce ih Nemacka prestici u industriji kao i sto je bila.A to sto uvoze medicinsko osoblje ne znaci da ne znaju mediicnu nego im trebaju ljudi koji ce da rade.Sto recimo neki srbin ne dobije Nobela za medicinu ili iz Indije, nego uvek neko sa zapada dobije nagradu.Narod koji dao medju najvise nobelovca i ranije naucnika svetskog glasa, o inzenjerstvu i da ne pricamo, ti za njih kazes da nemaju pojma i da je to prolaganda.Ja koliko vidim ovaj bunker je i dalje tu, mnoge stvari koji su gradili jednostavno nisu adekvatno koriscenje zbog samog ishoda rata, pitanj bi bilo da su recimo pobedili ili da nije bilo rata.Mnogo su oni izgubili zbog rata sto se tehnologije tice.Nisu ima za dzabe ameri uzeli tehnologiju.I podmornicu je smislio nemac btw.

pera mrmot

pre 2 godine

Fascinantno koliko je Balkanu prodata prica o navodnom kvalitetu nemackih proizvoda i medicine. Verovatno je u pitanju veoma slabo obrazovanje. Naime, nemacki proizvodi su jos u vreme WW1 smatrani bofl robom. Danas medicinsko osoblje uvoze iz Indije i sa Balkana. itd itd

sir oliver

pre 2 godine

Nisu Nemci ništa posebnije gradili građevine nego ljudi u ostatku sveta. U pitanju je bila samo količina čelika u betonu. Kad su želeli da naprave nešto neprobojno onda su toliko stavljali čeličnih armatura u beton da su one bile i do 3 puta količinski više nego u klasičnim građevinama. Ako mislite da nisam u pravu i da su Nemci po tom nešto posebno, setite se samo kuće zemunskog klana u Šilerovoj koju nisu mogli tako lako bagerima da poruše. Jednostavno, natrpaj što više čelika i budi miran.
(Onako samo usput, 03. oktobar 2021 18:06)
Tako mali Perica zamislja gradnju! Celicna armatura daje elasticnost gradnji, ali je beton taj koji daje tvrdocu i cvrstinu! Zgrade u Skoplju, gradjene posle rata su bile sa predimenzionisanim ruskim celikom armirane! Zemljotres je otresao beton sa celika i zgrade su se rusile kao da su od papira! Celicna armatura mora biti pazljivo proracunata, dodat koeficijent sigurnosti, ali ne sme biti predimenzionisana i postavljena u zone u koje se ne stavlja! Vise celika ne znaci automatski cvrcsi objekat, najcesce se desi suprotno!

Rob Sinji

pre 2 godine

Da demistifikujemo neke stvari.
Švapska cigla je valjala zato što je bila od dobre gline. A nju su kopali tu , u Vojvodini. I kod mene jedna ciglana u početku kipala cigle umesto istovara. A pred kraj si mogao testericom da sečeš niihovu ciglu.
Nemci su sa ovim bunkerom u stvari ispali budale. Nisu znali da Englezi imaju bombu koja buši ta j njihov bunker. Englezi ih namerno pustili da ga zadnjim atomima snage i resursa završe . Onda probušili rupu u plafonu i obesmislili trud 2000 poginulih , i ko zna koliko unesrećenih ljudi i u Nemačkoj i medju zarobljenicima.
Nemačka medicina tog vremena nije baš previše brinula o pacijentima. Ne samo da su kasapili zarobljenike i ne samo da su drogirali celu svoju armiju nego su i samog Hitlera prilično upropastili šta su mu sve radili. Bio je drogiran non stop . Ili na testosteronu iz testisa bikova ili na opijatima i ko zna sve čemu.
Nemačka industija za vreme rata se nije proslavila. bilo je toliko birokratije da nisu mogli da rade od nje. Takodje pouzdanost ratne tehnike nije bila preterano dobra ili bar ne bolja od protivnika. Medjutim popravke su bile toliko komplikovane da je ogroman deo opreme postao neupotrebljiv nekada zbog sitnica. Procvetali su tek kada su ih Amerikanci naučili savremenom menadžmentu.

John

pre 2 godine

Bila je emisija na National geography. Projekat je cist idiotizam i megalomanstina bolesnih umova, jer kao sto se vidi na slici, podmornice izlaze samo kroz jedan kanal sto je takticko strateski promasaj. Bilo kakvom blokadom tog dela bilo masovnim bombardovanjem pri izlasku iz hangara, podmornice bi bile unistene. Ideja u bunkeru imala je za cilj da se izgradnja i servisi odvijaju ispod debelog krova zasticenog od bomardovanja, ali ne mozes napraviti toliko debeo beton koji ne moze razoriti jaka bomba. Britanci su bombom od ja mislim oko tone probili krov...

HanSolo

pre 2 godine

Djoksa, 03. oktobar 2021 16:01

Oh da,verovatno su toliko dobri bili u svemu kao što kažete pa ih Rusi pregaziše.
(Igor, 03. oktobar 2021 18:21)

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala bogu..

Onako samo usput

pre 2 godine

Nisu Nemci ništa posebnije gradili građevine nego ljudi u ostatku sveta. U pitanju je bila samo količina čelika u betonu. Kad su želeli da naprave nešto neprobojno onda su toliko stavljali čeličnih armatura u beton da su one bile i do 3 puta količinski više nego u klasičnim građevinama. Ako mislite da nisam u pravu i da su Nemci po tom nešto posebno, setite se samo kuće zemunskog klana u Šilerovoj koju nisu mogli tako lako bagerima da poruše. Jednostavno, natrpaj što više čelika i budi miran.

Ivana

pre 2 godine

Citam komentare ispod a ljudi ko papagaji :"Nemci napravili", alo ljudi, citate li vi tekst ili samo mlatite gluposti? Logorasi su napravili taj bunker...

M

pre 2 godine

A jel Nemačka izgubila rat? Pitam jer koliko ja vidim oni su glavna ekonomska i politička sila u Evropi decenijama unazad. Šta bi tek bilo da nisu izgubili.

Cinik

pre 2 godine

Nemac sta god napravi to je svetski.
Tako i rat kad pravi to je svetski rat.
U dva rata sam protiv svih.Samo mi je zao sto nisu englezima- zlotvorima dali po guzovima.

Redov RS

pre 2 godine

@ Ih da su Nemci znali da prave ratne mašine ne bi oba svtska rata izgubili.
(Milan, 03. oktobar 2021 16:53)
Sreća da su naučili praviti auta. Mi u Bosni još slavimo golf 2.

paceue

pre 2 godine

Da se nadovežem na tekst...
To tajno oružje je podmornica tip XXI, tada revolucionarnog dizajna. Do tada su podmornice većinu svojih borbenih misija obavljale kao bojni brodovi tj. na površini vode, a zaranjale su samo u slučaju opasnosti, jer su se podmornice pod vodom kretale isključivo na struju i nisu imale dovoljno energije da ostanu duže, takođe su pod vodom bile dosta sporije. Tip XXI je imao u to vreme najnaprednije akumulatore i mogla je u potpunosti da deluje pod vodom i da se brže kreće.
Pored toga, oplata trupa podmornice je bila presvučena posebnim materijalnom tako da su bile teško uočljive za sonar, manji otpor prilikom kretanja....
Aktivna je bila samo jedna podmornica U2511 i puštena je u upotrebu, srećom, početkom 1945-e godine. Nakon završetka rata, amerikanci su zaplenili tehnologiju koja je bila osnova za trident podmornice....
Saveznici su znali za gradnju bunkera, ali nisu hteli da ga bombarduju do pred sam završetak radova, kako bi se nemci maksimalno istrošili do tada, mislim na materijal i njegovo dopremanje, na žalost ljudskog resursa tj. logoraša im nije manjkalo....
Hvala.

Djoksa

pre 2 godine

Čoveče, kad nešto Nemac napravi, pa to je skoro neuništivo. Čuj, posle rata bunker služio kao meta za ispitivanje bombi a evo ga i dan danas stoji gotovo netaknut. Kod nas u Vojvodini ljudima zasijaju oči kad čuju da negde može da se nabavi švapska cigla. Iako je pečena minimum pre 80 godina.

Djoksa

pre 2 godine

Čoveče, kad nešto Nemac napravi, pa to je skoro neuništivo. Čuj, posle rata bunker služio kao meta za ispitivanje bombi a evo ga i dan danas stoji gotovo netaknut. Kod nas u Vojvodini ljudima zasijaju oči kad čuju da negde može da se nabavi švapska cigla. Iako je pečena minimum pre 80 godina.

paceue

pre 2 godine

Da se nadovežem na tekst...
To tajno oružje je podmornica tip XXI, tada revolucionarnog dizajna. Do tada su podmornice većinu svojih borbenih misija obavljale kao bojni brodovi tj. na površini vode, a zaranjale su samo u slučaju opasnosti, jer su se podmornice pod vodom kretale isključivo na struju i nisu imale dovoljno energije da ostanu duže, takođe su pod vodom bile dosta sporije. Tip XXI je imao u to vreme najnaprednije akumulatore i mogla je u potpunosti da deluje pod vodom i da se brže kreće.
Pored toga, oplata trupa podmornice je bila presvučena posebnim materijalnom tako da su bile teško uočljive za sonar, manji otpor prilikom kretanja....
Aktivna je bila samo jedna podmornica U2511 i puštena je u upotrebu, srećom, početkom 1945-e godine. Nakon završetka rata, amerikanci su zaplenili tehnologiju koja je bila osnova za trident podmornice....
Saveznici su znali za gradnju bunkera, ali nisu hteli da ga bombarduju do pred sam završetak radova, kako bi se nemci maksimalno istrošili do tada, mislim na materijal i njegovo dopremanje, na žalost ljudskog resursa tj. logoraša im nije manjkalo....
Hvala.

Redov RS

pre 2 godine

@ Ih da su Nemci znali da prave ratne mašine ne bi oba svtska rata izgubili.
(Milan, 03. oktobar 2021 16:53)
Sreća da su naučili praviti auta. Mi u Bosni još slavimo golf 2.

M

pre 2 godine

A jel Nemačka izgubila rat? Pitam jer koliko ja vidim oni su glavna ekonomska i politička sila u Evropi decenijama unazad. Šta bi tek bilo da nisu izgubili.

Putnik

pre 2 godine

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala bogu..
(HanSolo, 03. oktobar 2021 19:24)

Koliko si samo nepismen a bistriš visoku politiku.

sir oliver

pre 2 godine

Nisu Nemci ništa posebnije gradili građevine nego ljudi u ostatku sveta. U pitanju je bila samo količina čelika u betonu. Kad su želeli da naprave nešto neprobojno onda su toliko stavljali čeličnih armatura u beton da su one bile i do 3 puta količinski više nego u klasičnim građevinama. Ako mislite da nisam u pravu i da su Nemci po tom nešto posebno, setite se samo kuće zemunskog klana u Šilerovoj koju nisu mogli tako lako bagerima da poruše. Jednostavno, natrpaj što više čelika i budi miran.
(Onako samo usput, 03. oktobar 2021 18:06)
Tako mali Perica zamislja gradnju! Celicna armatura daje elasticnost gradnji, ali je beton taj koji daje tvrdocu i cvrstinu! Zgrade u Skoplju, gradjene posle rata su bile sa predimenzionisanim ruskim celikom armirane! Zemljotres je otresao beton sa celika i zgrade su se rusile kao da su od papira! Celicna armatura mora biti pazljivo proracunata, dodat koeficijent sigurnosti, ali ne sme biti predimenzionisana i postavljena u zone u koje se ne stavlja! Vise celika ne znaci automatski cvrcsi objekat, najcesce se desi suprotno!

Cinik

pre 2 godine

Nemac sta god napravi to je svetski.
Tako i rat kad pravi to je svetski rat.
U dva rata sam protiv svih.Samo mi je zao sto nisu englezima- zlotvorima dali po guzovima.

Milan

pre 2 godine

Citam komentare ispod a ljudi ko papagaji :"Nemci napravili", alo ljudi, citate li vi tekst ili samo mlatite gluposti? Logorasi su napravili taj bunker...
(Ivana, 03. oktobar 2021 18:33)

Jest, skupili se logorasi pa ajd bunker da pravimo, smor dan ionako...

Rob Sinji

pre 2 godine

Da demistifikujemo neke stvari.
Švapska cigla je valjala zato što je bila od dobre gline. A nju su kopali tu , u Vojvodini. I kod mene jedna ciglana u početku kipala cigle umesto istovara. A pred kraj si mogao testericom da sečeš niihovu ciglu.
Nemci su sa ovim bunkerom u stvari ispali budale. Nisu znali da Englezi imaju bombu koja buši ta j njihov bunker. Englezi ih namerno pustili da ga zadnjim atomima snage i resursa završe . Onda probušili rupu u plafonu i obesmislili trud 2000 poginulih , i ko zna koliko unesrećenih ljudi i u Nemačkoj i medju zarobljenicima.
Nemačka medicina tog vremena nije baš previše brinula o pacijentima. Ne samo da su kasapili zarobljenike i ne samo da su drogirali celu svoju armiju nego su i samog Hitlera prilično upropastili šta su mu sve radili. Bio je drogiran non stop . Ili na testosteronu iz testisa bikova ili na opijatima i ko zna sve čemu.
Nemačka industija za vreme rata se nije proslavila. bilo je toliko birokratije da nisu mogli da rade od nje. Takodje pouzdanost ratne tehnike nije bila preterano dobra ili bar ne bolja od protivnika. Medjutim popravke su bile toliko komplikovane da je ogroman deo opreme postao neupotrebljiv nekada zbog sitnica. Procvetali su tek kada su ih Amerikanci naučili savremenom menadžmentu.

Onako samo usput

pre 2 godine

Nisu Nemci ništa posebnije gradili građevine nego ljudi u ostatku sveta. U pitanju je bila samo količina čelika u betonu. Kad su želeli da naprave nešto neprobojno onda su toliko stavljali čeličnih armatura u beton da su one bile i do 3 puta količinski više nego u klasičnim građevinama. Ako mislite da nisam u pravu i da su Nemci po tom nešto posebno, setite se samo kuće zemunskog klana u Šilerovoj koju nisu mogli tako lako bagerima da poruše. Jednostavno, natrpaj što više čelika i budi miran.

Ivana

pre 2 godine

Citam komentare ispod a ljudi ko papagaji :"Nemci napravili", alo ljudi, citate li vi tekst ili samo mlatite gluposti? Logorasi su napravili taj bunker...

John

pre 2 godine

Bila je emisija na National geography. Projekat je cist idiotizam i megalomanstina bolesnih umova, jer kao sto se vidi na slici, podmornice izlaze samo kroz jedan kanal sto je takticko strateski promasaj. Bilo kakvom blokadom tog dela bilo masovnim bombardovanjem pri izlasku iz hangara, podmornice bi bile unistene. Ideja u bunkeru imala je za cilj da se izgradnja i servisi odvijaju ispod debelog krova zasticenog od bomardovanja, ali ne mozes napraviti toliko debeo beton koji ne moze razoriti jaka bomba. Britanci su bombom od ja mislim oko tone probili krov...

Milivoje

pre 2 godine

Ko ne vereuje u kvalitet bunkera i betona u nacističkoj Nemačkoj neka ode do Beča (najbiliže je ali ima toga i u ostalim gradovima) i pogleda protivavionske bunkere tj. kule koje su napravljene za odbranu od vazdušnih napada u drugom svetskom ratu. Pravljene su uvek u paru (jedna za osmatranje a druga za delovanje po neprijatelju protivavionskim topovima) po 12-15 spratova visoke, debljine zidova preko 2m. Do dana današnjeg nisu srušene jer se ne isplati. Neke kule su napuštene i zapečaćene (npr onaj u Augarten), u jednoj je akvarijum (koji bez problema drzi ogromnu količinu vode za tropski akvarijum na tri sprata u unutrašnjosti) a jedan koristi vojska.

La la iz Banata

pre 2 godine

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala bogu..
(HanSolo, 03. oktobar 2021 19:24)

U brale al' si nepismen. Nego, podsetio bi te da nas i jesu Rusi oslobodili, tačnije Crvena armija. Ne volim komunjare, ali što jeste, jeste.

Kaiser Roger

pre 2 godine

Fascinantno koliko je Balkanu prodata prica o navodnom kvalitetu nemackih proizvoda i medicine. Verovatno je u pitanju veoma slabo obrazovanje. Naime, nemacki proizvodi su jos u vreme WW1 smatrani bofl robom. Danas medicinsko osoblje uvoze iz Indije i sa Balkana. itd itd
(pera mrmot, 03. oktobar 2021 19:51)

Fascinantno je koliko ima ljudi kao tebe koji sve znaju povrsno.Nemacka toba je smatran losom jer su to englezi namerno radili, zato sto se videlo da ce ih Nemacka prestici u industriji kao i sto je bila.A to sto uvoze medicinsko osoblje ne znaci da ne znaju mediicnu nego im trebaju ljudi koji ce da rade.Sto recimo neki srbin ne dobije Nobela za medicinu ili iz Indije, nego uvek neko sa zapada dobije nagradu.Narod koji dao medju najvise nobelovca i ranije naucnika svetskog glasa, o inzenjerstvu i da ne pricamo, ti za njih kazes da nemaju pojma i da je to prolaganda.Ja koliko vidim ovaj bunker je i dalje tu, mnoge stvari koji su gradili jednostavno nisu adekvatno koriscenje zbog samog ishoda rata, pitanj bi bilo da su recimo pobedili ili da nije bilo rata.Mnogo su oni izgubili zbog rata sto se tehnologije tice.Nisu ima za dzabe ameri uzeli tehnologiju.I podmornicu je smislio nemac btw.

ikus

pre 2 godine

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala bogu..
(HanSolo, 03. oktobar 2021 19:24)

Zahvaljujemo se na glasu.

Pa sad da su nas drugi oslobodili bili bi njima zahvalni.Zasad je tako da su nas rusi oslobidili pa ne budimo negativi.Pustimo da istorija i bude to sto u jeste istorija.

Sreten Zujkic

pre 2 godine

@Milivoje

Slazem se. U gradu u kome živim na severozapadu Nemačke postoji još 4-5 celih i neostecenih protiv avionskih bunkera. Prvi put kada sam ugledao jedan od njih nisam znao o čemu se radi,visok kao zgrada od 10 spratova, jako mali prozori pravougaonog oblika i nigde ulaza. Posle sam malo istraživao i saznao o čemu se radi. Nekoliko njih je imalo prenamenu nakon rata ali nista trajno. Jedan je prodat privatnoj firmi koja je kao nešto planirala sa njim ali to i dalje tako stoji godinama. Takodje, rušenje bi bilo jako skupo pa su se zbog toga i održali do dana današnjeg. Kako god, svedoci jednog vremena kao i sve ostale ratne građevine iz WWII kojih i dalje ima jako puno u celoj Nemačkoj.

Onako samo usput

pre 2 godine

"Tako mali Perica zamislja gradnju! Celicna armatura daje elasticnost gradnji, ali je beton taj koji daje tvrdocu i cvrstinu! Zgrade u Skoplju, gradjene posle rata su bile sa predimenzionisanim ruskim celikom armirane! Zemljotres je otresao beton sa celika i zgrade su se rusile kao da su od papira! Celicna armatura mora biti pazljivo proracunata, dodat koeficijent sigurnosti, ali ne sme biti predimenzionisana i postavljena u zone u koje se ne stavlja! Vise celika ne znaci automatski cvrcsi objekat, najcesce se desi suprotno!"
(sir oliver, 3. oktobar 2021 19:02)
Ne, to Nemci nikako nisu znali,nisu imali inženjere i znanje nego su slučajno potrefili u svim svojim važnim zgradama i bunkerima. To su znali čak i oni koji su gradili onaj bunker-kuću u Šilerovoj a da neće znati Nemci. Nego je njihova veština bila da do tri puta više rasporede taj čelik, a on daje otpornost betona. A što se tiče zemljotresa, zgrade su se srušile jer se temelj pomerao više od predviđenog a ne zbog količine armature u betonu . Moja je pretpostavka da su zgrade pravljene da se temelj pomera standardno 2-4 metra levo desno prilikom zemljotresa, a da je zemljotres pomerio temelj izvan tih mera.

Nucky Thompson

pre 2 godine

@ Rob Sinji, bravo za komentar. Mnoge stvari Njemci napravr dobro ali je ili upotreba komplikovana ili servisiranje. Ja sam radio za firmu kojoj je Siemens partner. Radili smo na sistemima za otkrivanje pozara. Veliku vecinu software smo radili u SAD ( Nee Jersey) koji je upotrebljavan i u Njemackoj. Razlog- mnogo jednostavnije rukovanje. Naime, jedan od imzenjera mi je pokazao Njemacku masinu, skoro savrsena ali je rad na njoj bio mnogo komplikovan. Btw, taj inzenjer je takodje Nijemac, ali je dosao u SAD 1984 i ostao. Nasi klijenti su bili BMW USAD i Mercedes Benz USA sa sjedistima u NJ. Upoznao sam mnogo Nijemaca koji su dosli u SAD da zive i rade i zanimalo me zasto. Ali neka druga prica.

HanSolo

pre 2 godine

Djoksa, 03. oktobar 2021 16:01

Oh da,verovatno su toliko dobri bili u svemu kao što kažete pa ih Rusi pregaziše.
(Igor, 03. oktobar 2021 18:21)

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala bogu..

pera mrmot

pre 2 godine

Fascinantno koliko je Balkanu prodata prica o navodnom kvalitetu nemackih proizvoda i medicine. Verovatno je u pitanju veoma slabo obrazovanje. Naime, nemacki proizvodi su jos u vreme WW1 smatrani bofl robom. Danas medicinsko osoblje uvoze iz Indije i sa Balkana. itd itd

ikus

pre 2 godine

Oh da,verovatno su toliko dobri bili u svemu kao što kažete pa ih Rusi pregaziše.
(Igor, 03. oktobar 2021 18:21)

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala

Bas sam gledala jednu emusiju gde pricaju ljudi iz raznih zemalja o drugom sveckom ratu.Rusi ne bi kapitulirali i da ih saveznici nisu pomogli.Slazem se stobom da su rusi pobedili na brojnost, ali to nije samo bila taktika Staljina nego su i rusi ludi da su isli goloruki da se bore.Naravno to bi ih sigurno kostalo jos nekoliko milijona zrtava.To i jeste. ila njihova taktika , sta reci ludi rusi.

Mrko

pre 2 godine

Namera nacista je bila duboko nečovečna. Nesreća koju su napravili je jeziva. Pojedinci koji se dive njihovoj sposobnosti su za žaljenje. Možda su njihovi preci bili saradnici nacista. Stidite se i ćutite. Amerikanci i Britanci su materijalno pomogli Sovjete ali su oni podneli najveće ljucke žrtve.

Toronto

pre 2 godine

@(Nucky Thompson, 03. oktobar 2021 22:46)

Da, bije glas nemačku inženjersku školu da ponekad zna da "preprojektuje" proizvod. Međutim, uzrok tog mita je nacistički model eoonomije sa centralizovanim upravljanjem i težnjom da se i o najsitnijim stvarima odlučuje na najvišem nivou, odnosno potreba totalitarnog režima da kontroliše apsolutno svaku sitnicu u zemlji. Odlučivali su ljudi koji apsolutno nisu imali realnog znanja o temi. Posledica su kardinalne greške i rasipanje resursa. Dobar primer je i ovaj bunker, ali takvih primera je na svakom koraku u naci Nemačkoj. Klasična priča je sa nemačkim tenkovima, koji su zaista bili superiorni, ali zbog "savršene" izrade, malih tolerancija, skupi za izradu, sporo je tekla proizvodnja, a imali su dosta problema na terenu, kvarovi su bili česti, popravle komplikovane. Saveznici su ih prosto zagušili brojevima. Ali slično se desilo i u totalitarnom SSSR-u, gde su ekonomiju vodili politički komesari, ekonomski diletanti. Na kraju dobiješ radio za koji ti terebaju kolica da ga premestiš iz sobe u sobu. Sve u svemu, nemačka inženjerska škola je odlična, i uz tržišnu ekonomiju, dobiju se rezultati kakve je Nemačka postigla. Naravno da se pojave i neka loša rešenja, ali tržište to ispravi vrlo brzo.

Mrko

pre 2 godine

Namera nacista je bila duboko nečovečna. Nesreća koju su napravili je jeziva. Pojedinci koji se dive njihovoj sposobnosti su za žaljenje. Možda su njihovi preci bili saradnici nacista. Stidite se i ćutite. Amerikanci i Britanci su materijalno pomogli Sovjete ali su oni podneli najveće ljucke žrtve.

usijane glave !

pre 2 godine

U ono vreme da su resili da masovnom proizvodnjom automobila pokore svet bilo bi mnogo pametnije jer imali su legendarnu tehnologiju i napredak ! Mogli su kao jedna druga sila danas da pokore celu Evropu bez ijednog metka sa svojom pamecu, vestinom i talentom ! Ali glava Nemacke je bio totalno lud i samo je hteo da se bije ! Da to nije bilo tako ko zna da li nismo danas ziveli na mesecu !

Mrko

pre 2 godine

Namera nacista je bila duboko nečovečna. Nesreća koju su napravili je jeziva. Pojedinci koji se dive njihovoj sposobnosti su za žaljenje. Možda su njihovi preci bili saradnici nacista. Stidite se i ćutite. Amerikanci i Britanci su materijalno pomogli Sovjete ali su oni podneli najveće ljucke žrtve.

pera mrmot

pre 2 godine

Fascinantno koliko je Balkanu prodata prica o navodnom kvalitetu nemackih proizvoda i medicine. Verovatno je u pitanju veoma slabo obrazovanje. Naime, nemacki proizvodi su jos u vreme WW1 smatrani bofl robom. Danas medicinsko osoblje uvoze iz Indije i sa Balkana. itd itd

Cinik

pre 2 godine

Nemac sta god napravi to je svetski.
Tako i rat kad pravi to je svetski rat.
U dva rata sam protiv svih.Samo mi je zao sto nisu englezima- zlotvorima dali po guzovima.

HanSolo

pre 2 godine

Djoksa, 03. oktobar 2021 16:01

Oh da,verovatno su toliko dobri bili u svemu kao što kažete pa ih Rusi pregaziše.
(Igor, 03. oktobar 2021 18:21)

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala bogu..

Djoksa

pre 2 godine

Čoveče, kad nešto Nemac napravi, pa to je skoro neuništivo. Čuj, posle rata bunker služio kao meta za ispitivanje bombi a evo ga i dan danas stoji gotovo netaknut. Kod nas u Vojvodini ljudima zasijaju oči kad čuju da negde može da se nabavi švapska cigla. Iako je pečena minimum pre 80 godina.

Onako samo usput

pre 2 godine

Nisu Nemci ništa posebnije gradili građevine nego ljudi u ostatku sveta. U pitanju je bila samo količina čelika u betonu. Kad su želeli da naprave nešto neprobojno onda su toliko stavljali čeličnih armatura u beton da su one bile i do 3 puta količinski više nego u klasičnim građevinama. Ako mislite da nisam u pravu i da su Nemci po tom nešto posebno, setite se samo kuće zemunskog klana u Šilerovoj koju nisu mogli tako lako bagerima da poruše. Jednostavno, natrpaj što više čelika i budi miran.

Rob Sinji

pre 2 godine

Da demistifikujemo neke stvari.
Švapska cigla je valjala zato što je bila od dobre gline. A nju su kopali tu , u Vojvodini. I kod mene jedna ciglana u početku kipala cigle umesto istovara. A pred kraj si mogao testericom da sečeš niihovu ciglu.
Nemci su sa ovim bunkerom u stvari ispali budale. Nisu znali da Englezi imaju bombu koja buši ta j njihov bunker. Englezi ih namerno pustili da ga zadnjim atomima snage i resursa završe . Onda probušili rupu u plafonu i obesmislili trud 2000 poginulih , i ko zna koliko unesrećenih ljudi i u Nemačkoj i medju zarobljenicima.
Nemačka medicina tog vremena nije baš previše brinula o pacijentima. Ne samo da su kasapili zarobljenike i ne samo da su drogirali celu svoju armiju nego su i samog Hitlera prilično upropastili šta su mu sve radili. Bio je drogiran non stop . Ili na testosteronu iz testisa bikova ili na opijatima i ko zna sve čemu.
Nemačka industija za vreme rata se nije proslavila. bilo je toliko birokratije da nisu mogli da rade od nje. Takodje pouzdanost ratne tehnike nije bila preterano dobra ili bar ne bolja od protivnika. Medjutim popravke su bile toliko komplikovane da je ogroman deo opreme postao neupotrebljiv nekada zbog sitnica. Procvetali su tek kada su ih Amerikanci naučili savremenom menadžmentu.

Ivana

pre 2 godine

Citam komentare ispod a ljudi ko papagaji :"Nemci napravili", alo ljudi, citate li vi tekst ili samo mlatite gluposti? Logorasi su napravili taj bunker...

M

pre 2 godine

A jel Nemačka izgubila rat? Pitam jer koliko ja vidim oni su glavna ekonomska i politička sila u Evropi decenijama unazad. Šta bi tek bilo da nisu izgubili.

ikus

pre 2 godine

Oh da,verovatno su toliko dobri bili u svemu kao što kažete pa ih Rusi pregaziše.
(Igor, 03. oktobar 2021 18:21)

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala

Bas sam gledala jednu emusiju gde pricaju ljudi iz raznih zemalja o drugom sveckom ratu.Rusi ne bi kapitulirali i da ih saveznici nisu pomogli.Slazem se stobom da su rusi pobedili na brojnost, ali to nije samo bila taktika Staljina nego su i rusi ludi da su isli goloruki da se bore.Naravno to bi ih sigurno kostalo jos nekoliko milijona zrtava.To i jeste. ila njihova taktika , sta reci ludi rusi.

La la iz Banata

pre 2 godine

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala bogu..
(HanSolo, 03. oktobar 2021 19:24)

U brale al' si nepismen. Nego, podsetio bi te da nas i jesu Rusi oslobodili, tačnije Crvena armija. Ne volim komunjare, ali što jeste, jeste.

sir oliver

pre 2 godine

Nisu Nemci ništa posebnije gradili građevine nego ljudi u ostatku sveta. U pitanju je bila samo količina čelika u betonu. Kad su želeli da naprave nešto neprobojno onda su toliko stavljali čeličnih armatura u beton da su one bile i do 3 puta količinski više nego u klasičnim građevinama. Ako mislite da nisam u pravu i da su Nemci po tom nešto posebno, setite se samo kuće zemunskog klana u Šilerovoj koju nisu mogli tako lako bagerima da poruše. Jednostavno, natrpaj što više čelika i budi miran.
(Onako samo usput, 03. oktobar 2021 18:06)
Tako mali Perica zamislja gradnju! Celicna armatura daje elasticnost gradnji, ali je beton taj koji daje tvrdocu i cvrstinu! Zgrade u Skoplju, gradjene posle rata su bile sa predimenzionisanim ruskim celikom armirane! Zemljotres je otresao beton sa celika i zgrade su se rusile kao da su od papira! Celicna armatura mora biti pazljivo proracunata, dodat koeficijent sigurnosti, ali ne sme biti predimenzionisana i postavljena u zone u koje se ne stavlja! Vise celika ne znaci automatski cvrcsi objekat, najcesce se desi suprotno!

John

pre 2 godine

Bila je emisija na National geography. Projekat je cist idiotizam i megalomanstina bolesnih umova, jer kao sto se vidi na slici, podmornice izlaze samo kroz jedan kanal sto je takticko strateski promasaj. Bilo kakvom blokadom tog dela bilo masovnim bombardovanjem pri izlasku iz hangara, podmornice bi bile unistene. Ideja u bunkeru imala je za cilj da se izgradnja i servisi odvijaju ispod debelog krova zasticenog od bomardovanja, ali ne mozes napraviti toliko debeo beton koji ne moze razoriti jaka bomba. Britanci su bombom od ja mislim oko tone probili krov...

Kaiser Roger

pre 2 godine

Fascinantno koliko je Balkanu prodata prica o navodnom kvalitetu nemackih proizvoda i medicine. Verovatno je u pitanju veoma slabo obrazovanje. Naime, nemacki proizvodi su jos u vreme WW1 smatrani bofl robom. Danas medicinsko osoblje uvoze iz Indije i sa Balkana. itd itd
(pera mrmot, 03. oktobar 2021 19:51)

Fascinantno je koliko ima ljudi kao tebe koji sve znaju povrsno.Nemacka toba je smatran losom jer su to englezi namerno radili, zato sto se videlo da ce ih Nemacka prestici u industriji kao i sto je bila.A to sto uvoze medicinsko osoblje ne znaci da ne znaju mediicnu nego im trebaju ljudi koji ce da rade.Sto recimo neki srbin ne dobije Nobela za medicinu ili iz Indije, nego uvek neko sa zapada dobije nagradu.Narod koji dao medju najvise nobelovca i ranije naucnika svetskog glasa, o inzenjerstvu i da ne pricamo, ti za njih kazes da nemaju pojma i da je to prolaganda.Ja koliko vidim ovaj bunker je i dalje tu, mnoge stvari koji su gradili jednostavno nisu adekvatno koriscenje zbog samog ishoda rata, pitanj bi bilo da su recimo pobedili ili da nije bilo rata.Mnogo su oni izgubili zbog rata sto se tehnologije tice.Nisu ima za dzabe ameri uzeli tehnologiju.I podmornicu je smislio nemac btw.

Redov RS

pre 2 godine

@ Ih da su Nemci znali da prave ratne mašine ne bi oba svtska rata izgubili.
(Milan, 03. oktobar 2021 16:53)
Sreća da su naučili praviti auta. Mi u Bosni još slavimo golf 2.

Putnik

pre 2 godine

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala bogu..
(HanSolo, 03. oktobar 2021 19:24)

Koliko si samo nepismen a bistriš visoku politiku.

paceue

pre 2 godine

Da se nadovežem na tekst...
To tajno oružje je podmornica tip XXI, tada revolucionarnog dizajna. Do tada su podmornice većinu svojih borbenih misija obavljale kao bojni brodovi tj. na površini vode, a zaranjale su samo u slučaju opasnosti, jer su se podmornice pod vodom kretale isključivo na struju i nisu imale dovoljno energije da ostanu duže, takođe su pod vodom bile dosta sporije. Tip XXI je imao u to vreme najnaprednije akumulatore i mogla je u potpunosti da deluje pod vodom i da se brže kreće.
Pored toga, oplata trupa podmornice je bila presvučena posebnim materijalnom tako da su bile teško uočljive za sonar, manji otpor prilikom kretanja....
Aktivna je bila samo jedna podmornica U2511 i puštena je u upotrebu, srećom, početkom 1945-e godine. Nakon završetka rata, amerikanci su zaplenili tehnologiju koja je bila osnova za trident podmornice....
Saveznici su znali za gradnju bunkera, ali nisu hteli da ga bombarduju do pred sam završetak radova, kako bi se nemci maksimalno istrošili do tada, mislim na materijal i njegovo dopremanje, na žalost ljudskog resursa tj. logoraša im nije manjkalo....
Hvala.

ikus

pre 2 godine

Kad bi to bilo taćno da su ih rusi pregazili.. Bez zapadnog pomoći (na primer 100 hiljada Studebaker kamijona) rusi bi kapitulirali već posle kratkog vremena.. A rusi su ih "pregazili" na osnovu kvantiteta ljudi.. Rusi su više poginuli nago nemaca.. Znaći.. Naša stara komunjarska propaganda.. To da su nas rusi oslobodili.. I ako ne bi bilo rusa došli vi nam svi drugi.. Nemci su već poćeli da gube u to vreme hvala bogu..
(HanSolo, 03. oktobar 2021 19:24)

Zahvaljujemo se na glasu.

Pa sad da su nas drugi oslobodili bili bi njima zahvalni.Zasad je tako da su nas rusi oslobidili pa ne budimo negativi.Pustimo da istorija i bude to sto u jeste istorija.

Milan

pre 2 godine

Citam komentare ispod a ljudi ko papagaji :"Nemci napravili", alo ljudi, citate li vi tekst ili samo mlatite gluposti? Logorasi su napravili taj bunker...
(Ivana, 03. oktobar 2021 18:33)

Jest, skupili se logorasi pa ajd bunker da pravimo, smor dan ionako...

Nucky Thompson

pre 2 godine

@ Rob Sinji, bravo za komentar. Mnoge stvari Njemci napravr dobro ali je ili upotreba komplikovana ili servisiranje. Ja sam radio za firmu kojoj je Siemens partner. Radili smo na sistemima za otkrivanje pozara. Veliku vecinu software smo radili u SAD ( Nee Jersey) koji je upotrebljavan i u Njemackoj. Razlog- mnogo jednostavnije rukovanje. Naime, jedan od imzenjera mi je pokazao Njemacku masinu, skoro savrsena ali je rad na njoj bio mnogo komplikovan. Btw, taj inzenjer je takodje Nijemac, ali je dosao u SAD 1984 i ostao. Nasi klijenti su bili BMW USAD i Mercedes Benz USA sa sjedistima u NJ. Upoznao sam mnogo Nijemaca koji su dosli u SAD da zive i rade i zanimalo me zasto. Ali neka druga prica.

Milivoje

pre 2 godine

Ko ne vereuje u kvalitet bunkera i betona u nacističkoj Nemačkoj neka ode do Beča (najbiliže je ali ima toga i u ostalim gradovima) i pogleda protivavionske bunkere tj. kule koje su napravljene za odbranu od vazdušnih napada u drugom svetskom ratu. Pravljene su uvek u paru (jedna za osmatranje a druga za delovanje po neprijatelju protivavionskim topovima) po 12-15 spratova visoke, debljine zidova preko 2m. Do dana današnjeg nisu srušene jer se ne isplati. Neke kule su napuštene i zapečaćene (npr onaj u Augarten), u jednoj je akvarijum (koji bez problema drzi ogromnu količinu vode za tropski akvarijum na tri sprata u unutrašnjosti) a jedan koristi vojska.

Onako samo usput

pre 2 godine

"Tako mali Perica zamislja gradnju! Celicna armatura daje elasticnost gradnji, ali je beton taj koji daje tvrdocu i cvrstinu! Zgrade u Skoplju, gradjene posle rata su bile sa predimenzionisanim ruskim celikom armirane! Zemljotres je otresao beton sa celika i zgrade su se rusile kao da su od papira! Celicna armatura mora biti pazljivo proracunata, dodat koeficijent sigurnosti, ali ne sme biti predimenzionisana i postavljena u zone u koje se ne stavlja! Vise celika ne znaci automatski cvrcsi objekat, najcesce se desi suprotno!"
(sir oliver, 3. oktobar 2021 19:02)
Ne, to Nemci nikako nisu znali,nisu imali inženjere i znanje nego su slučajno potrefili u svim svojim važnim zgradama i bunkerima. To su znali čak i oni koji su gradili onaj bunker-kuću u Šilerovoj a da neće znati Nemci. Nego je njihova veština bila da do tri puta više rasporede taj čelik, a on daje otpornost betona. A što se tiče zemljotresa, zgrade su se srušile jer se temelj pomerao više od predviđenog a ne zbog količine armature u betonu . Moja je pretpostavka da su zgrade pravljene da se temelj pomera standardno 2-4 metra levo desno prilikom zemljotresa, a da je zemljotres pomerio temelj izvan tih mera.

Mrko

pre 2 godine

Namera nacista je bila duboko nečovečna. Nesreća koju su napravili je jeziva. Pojedinci koji se dive njihovoj sposobnosti su za žaljenje. Možda su njihovi preci bili saradnici nacista. Stidite se i ćutite. Amerikanci i Britanci su materijalno pomogli Sovjete ali su oni podneli najveće ljucke žrtve.

Toronto

pre 2 godine

@(Nucky Thompson, 03. oktobar 2021 22:46)

Da, bije glas nemačku inženjersku školu da ponekad zna da "preprojektuje" proizvod. Međutim, uzrok tog mita je nacistički model eoonomije sa centralizovanim upravljanjem i težnjom da se i o najsitnijim stvarima odlučuje na najvišem nivou, odnosno potreba totalitarnog režima da kontroliše apsolutno svaku sitnicu u zemlji. Odlučivali su ljudi koji apsolutno nisu imali realnog znanja o temi. Posledica su kardinalne greške i rasipanje resursa. Dobar primer je i ovaj bunker, ali takvih primera je na svakom koraku u naci Nemačkoj. Klasična priča je sa nemačkim tenkovima, koji su zaista bili superiorni, ali zbog "savršene" izrade, malih tolerancija, skupi za izradu, sporo je tekla proizvodnja, a imali su dosta problema na terenu, kvarovi su bili česti, popravle komplikovane. Saveznici su ih prosto zagušili brojevima. Ali slično se desilo i u totalitarnom SSSR-u, gde su ekonomiju vodili politički komesari, ekonomski diletanti. Na kraju dobiješ radio za koji ti terebaju kolica da ga premestiš iz sobe u sobu. Sve u svemu, nemačka inženjerska škola je odlična, i uz tržišnu ekonomiju, dobiju se rezultati kakve je Nemačka postigla. Naravno da se pojave i neka loša rešenja, ali tržište to ispravi vrlo brzo.

Mrko

pre 2 godine

Namera nacista je bila duboko nečovečna. Nesreća koju su napravili je jeziva. Pojedinci koji se dive njihovoj sposobnosti su za žaljenje. Možda su njihovi preci bili saradnici nacista. Stidite se i ćutite. Amerikanci i Britanci su materijalno pomogli Sovjete ali su oni podneli najveće ljucke žrtve.

Mrko

pre 2 godine

Namera nacista je bila duboko nečovečna. Nesreća koju su napravili je jeziva. Pojedinci koji se dive njihovoj sposobnosti su za žaljenje. Možda su njihovi preci bili saradnici nacista. Stidite se i ćutite. Amerikanci i Britanci su materijalno pomogli Sovjete ali su oni podneli najveće ljucke žrtve.

Sreten Zujkic

pre 2 godine

@Milivoje

Slazem se. U gradu u kome živim na severozapadu Nemačke postoji još 4-5 celih i neostecenih protiv avionskih bunkera. Prvi put kada sam ugledao jedan od njih nisam znao o čemu se radi,visok kao zgrada od 10 spratova, jako mali prozori pravougaonog oblika i nigde ulaza. Posle sam malo istraživao i saznao o čemu se radi. Nekoliko njih je imalo prenamenu nakon rata ali nista trajno. Jedan je prodat privatnoj firmi koja je kao nešto planirala sa njim ali to i dalje tako stoji godinama. Takodje, rušenje bi bilo jako skupo pa su se zbog toga i održali do dana današnjeg. Kako god, svedoci jednog vremena kao i sve ostale ratne građevine iz WWII kojih i dalje ima jako puno u celoj Nemačkoj.

usijane glave !

pre 2 godine

U ono vreme da su resili da masovnom proizvodnjom automobila pokore svet bilo bi mnogo pametnije jer imali su legendarnu tehnologiju i napredak ! Mogli su kao jedna druga sila danas da pokore celu Evropu bez ijednog metka sa svojom pamecu, vestinom i talentom ! Ali glava Nemacke je bio totalno lud i samo je hteo da se bije ! Da to nije bilo tako ko zna da li nismo danas ziveli na mesecu !