Utorak, 31.08.2021.

08:35

Tri najlepša nacionalna parka bivše Jugoslavije

Izvor: portalmladi.com

Tri najlepša nacionalna parka bivše Jugoslavije IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

96 Komentari

Sortiraj po:

Viktor

pre 2 godine

Za mlade i neuke Srbe da se malo edukuju. Da čitaju strane izdavače, a ne ono što im službena politika prezentuje.

https://www.touropia.com/national-parks-in-europe/

Podgorica

pre 2 godine

Lol, srećno svima u poredjenju sa nacionalnim parkovima i ljepotama Crne Gore. Najdublji kanjon EVROPE, kanjon rijeke Tare. Drugi u SVIJETU iza kanjona Kolorada, posljednja prašuma EVROPE Biogradska gora, najjužniji fjord EVROPE Boka Kotorska, najveće jezero BALKANA Skadarsko jezero, Durmitor, Prokletije, Lovćen, itd. Pa većina Crne Gore je pod nacionalnim parkovima.

st

pre 2 godine

Ako je nemanja bio katolik, onda to znaci da su srbi konvertiti. :D
Tvrtko je izvan svake sumnje bio hrvat, kao sto je i srednjovjekovna bosna bila hrvatska drzava. Koji dokaz ikom treba pored imena kao 'tvrtko kotromanic' ili 'hrvoje vukcic hrvatinic'? To srbi mogu biti jedino u ludilu. Koliko ljudi u srbiji imaju takva imena i prezimena? 0.
Ova karta iz doba karla velikog je besmislica, i na zelenom teritoriju takodjer pise 'hrvati', to nisu granice srbije nego bizanta ciji su srbi bili podanici.
(lol, 31. avgust 2021 13:32)

Mozda nemaju takva prezimana ali ih ima dosta Horvata.

ketiS

pre 2 godine

Nije mi jasno otkud bilo kome pravo da neke u ovom tekstu spomenute "Nacionalne parkove" proglasava lepsim, kada je sve u sustini stvar licnog ukusa, dok objektivno gledano sva pomenuta mesta su na svoj nacin lepa jer u protivnom ne bi ni bila to sto jesu. U tom smislu, mene uopste ne privlace primorski krajevi sa svojim stenovitim i oskudnim krajolikom, dok su mi Tara ili Plitvice i nepomenuti Durmitor daleko privlacniji. Prema tome, sve je stvar ukusa, ali ono sto objektivno prirodu u Srbiji odvaja od prirodnih lepota u drugim ex-YU drzavama, jeste i kulturno-istorijsko bogatstvo, koje se u toj prirodi "krije". Svako ko je bar jednom posetio, Studenicu, Sopocane, ili Milesevu, da ne navodim vise, zna jako dobro o cemu govorim. To jedinstvo prirode, istorije i kulture, je gotovo neponovljivo. Na kraju, zamolila bih komentatore iz Hrvatske, da nas bar na ovoj temi, postede njihove ispolitizirane, pravaske pseudoistorije.

Vukašin

pre 2 godine

Tara? 6 meseci godišnje provodim gore. Jeste lepa, ali staviti je u top 3 u bivšoj nam državi je too much. Na stranu to što je svaka šuša bespravno izgradila ćumez po svom "ukusu" gore i trajno narušila krajolik, što turisti ostavljaju bukvalno tone smeća po šumi i što je infrastruktura tragična, priroda jeste na pojedinim mestima lepa, ali je tri koplja ispod Durmitora, Triglava, Prokletija...govorim samo o planinama, Hrvati su svetlosnu godinu ispred nas sa svojim parkovima.

PeruN

pre 2 godine

Izvor portal mladi,e očigledno ti mladi nikada nisu čuli za nacionalni park Durmitor,koji je na uneskovoj listi prirodne baštine još od 1980 godine za razliku od Tare i Triglava,Plitvice su takođe na uneskovoj listi.Dakle Durmitor sa 18 ledničkih jezera + 2 pod Sinjajevinom Zminičko i Zabojsko,50 vrhova preko 2000 metara,Ledenom pećinom,jezerskom visoravni,kanjonima Tare koji je najdublji u Evropi,Drage,Sušice,Komarnice (Nevidio kanjon)Bukovice i Pive predstavlja takvu reljefnu i biodiverzitetsku ranolikost unikalnu na ovim prostorima...

unahirundononfacitver

pre 2 godine

Vi ste Taru gradnjom već devastirali. Ne ide to tako sa prirodnim rezervatima i nacionalnim parkovima. Mi se nosimo dobro , jako dobro. Plitvice primaju milijun ljudi godišnje i treba paziti da se sistem ne raspadne. Destinacija je toliko poznata u Europi i u svijetu da za turizam toga kraja nema problema uz drastično poskupljenje ulaznica kako bi se priliv ljudi smanjio a financijski odjek ostao isti ili čak bolji. Kada bi vi primili milijun turista na Taru to više ne bi bila Tara, to bi bilo smetlište. Dakle sto tisuća bilo bi puno na Tari ali milijun....nezamislivo meni.

Nikola

pre 2 godine

@dragan

A i ostali. Evo link kako citav svijet uci povijest. Udji i pogledaj kad je ko imao drzavu i kraljevstvo. To sto vi ucite alternativnu povijest u svijetu vas samo ismijavaju zbog toga.

https://youtu.be/NsZpiiRhmdY

Tak vam je to dečeci mali

pre 2 godine

Što je novac , što je zlato i biserje bijelo, što je kamenje drago i sav sjaj njegov ? ..., ako domovine nemaš ako nemaš grudu na koju bi naslonio glavu i s punim pravom rekao svijetu -Moja je , ako nemaš tla na koje bi život svoj položio i ostavio tijelo da nahrani sveto tlo , jer radost je prevelika poniknuti na daru Božijem i na kraju utonuti u njega. Ohh , kako je divno buditi se u Hrvatskim jutrima i zahvaljivati se Gospodinu na postojanju usred dara njegovog...Što je novac , što je zlato i biserje bijelo , što je drago kamenje i sav sjaj njegov? Lijepa , prelijepa domovino naša , ne postoji na tlu zemaljskom zemlja voljenija. Bogu hvala.

julia

pre 2 godine

@ivanzg5
Sta te cudi, o tome sanjaju i u skoli uce...kako su izigrani i nepravedno ostavljeni bez izlaza na more.
Te Dalmacija je njihova, pa CG primorje, pa albanska obala koja im je, kao, bila obecana posle rata. Trice i kucine.
Imas jos primjera u svijetu, Bolivija 150godina pati za gubitkom mora, ima mornaricu i "dan mora" gdje proslavljaju dan kada ce vratiti izlaz na more.
Patologija.
Eto, mogu jednom godisnje ili vise puta( zavisi od dubine dzepa), da predju granicu...i poklone se Jadranu. Pozz.

Nikola

pre 2 godine

Plitvička jezera je Republika Hrvatska kupila od američkog državljanina srpskog porekla 90-ih godina prošlog veka, neposredno nakon nesretnog rata."
(Mihajlo, 31. avgust 2021 10:45)

Oprostite, zaboravih na tu kupovinu. U paketu je još ako se ne varam išla i Dioklecijanova palača u Splitu i zgrada HRT-a u Zagrebu.
(grupni_flex, 31. avgust 2021 11:09)

A ja upravo dizem kredit da kupim Đerdap.

Народ

pre 2 godine

"Zašto mislite da mjesto gdje su nekada, a i sada žive Srbi, srpska zemlja. Tko vas to uči? Gradiščanski Hrvati žive u Austriji više od 5 stoljeća i nikada taj dio nisu nazvali hrvatskom zemljom, Hrvatima tamo i Hrvatima u Hrvatskoj nije nikada palo na pamet tako nešto izjaviti. Koji je vaš problem?"-Uči nas istorija koju učimo u Beču:) Srbi su Sloveni a ne Latini ili Germani, mi imamo materijale dokaze Slovenskog postojanja, od glagoljice i Staroslovenskog do savremenog srpsko jezika a vi? Svako dobro:)

Nikola

pre 2 godine

Evo čitaj da ne živiš u neznanju.
(GoranH, 31. avgust 2021 11:54)

Haha, decko naveo si neku srpsku internet stranicu. Znas li ti sta su neovisni izvori?
Ne mogu da vjerujem da mislis da je ovo relevantno haha

mario

pre 2 godine

hvala tito ato im pokloni sve
(Miki, 31. avgust 2021 11:48)
Ne znam kome da zahvalimo na tvojem školovanju?
Eto nisam znao da je Tito nešto nama poklonio do sada se pisalo da su nam srbi poklonili.?
Ali shvaćam ja vas ipak je zavist jaka.

lol

pre 2 godine

Ako je nemanja bio katolik, onda to znaci da su srbi konvertiti. :D
Tvrtko je izvan svake sumnje bio hrvat, kao sto je i srednjovjekovna bosna bila hrvatska drzava. Koji dokaz ikom treba pored imena kao 'tvrtko kotromanic' ili 'hrvoje vukcic hrvatinic'? To srbi mogu biti jedino u ludilu. Koliko ljudi u srbiji imaju takva imena i prezimena? 0.
Ova karta iz doba karla velikog je besmislica, i na zelenom teritoriju takodjer pise 'hrvati', to nisu granice srbije nego bizanta ciji su srbi bili podanici.

La la iz Banata

pre 2 godine

tara nije vise nacionalni park, kuca do kuce, sada ce i zgrade kao na zlatiboru
(bunjevac, 31. avgust 2021 09:31)

Biće opet, samo da skinemo ove zlotvore

Gun

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57)

na tom području hrvatske je bio rat, znaš. ali sad je prošlo već 30 godina, treba malo gledati u budućnost i izvući pouke zašto se to sve dogodilo i da se više nikada ne dogodi. od sukoba nemamo koristi, ni vi, ni mi.
(trigger, 31. avgust 2021 10:15)

Sukoba ne može ni biti kad ste protjerali sve Srbe odatle. Tako je i Njemačka riješila pitanje Jevreja, mada su odgovarali poslije rata. Vi niste. Ali, gledano na papiru - problem sa Srbima u Hrvatskoj je stvarno riješen. Nema Srba - nema problema sa Srbima. Kako sam odrastao na Brixyjevom Alan Fordu (a i dan danas znam da ga prelistam), djeluje kao nešto sa Grunfove majce. Nije to jedina sličnost.

gusti

pre 2 godine

hvala tito ato im pokloni sve
(Miki, 31. avgust 2021 11:48)

Izvini ali sto je Tito kriv sto Srbi nisu umeli da vode drugaciju geo-stratesku politiku kroz istoriju i da dobiju izlaz na more? Umesto toga, uvek su nastanjivali brda i planine i generalno imali mnogo losih istorijskih odluka (stvaranje SFRJ, izazivanje Prvog svetskog rata i velikog broja poginulih Srba, ne izbegavanje velikog broja zrtava u Drugom svetskom, Bitka na Marici, Milosevicevi nebulozni ratovi, ne-decentralizovanje Srbije i stvaranje jakih regionalnih centara i centralizacija svega u Bg…). Ali ovo moze objektivno da skonta samo neostrasceni covek. Za to vreme je Hrvatska kroz istoriju pametnije radila i danas ima i prelepo more i 80% Jadranske obale drzi, prelepe Plitvice, Brijune, Dubrovnik, drugi i treci na Svetskom prvenstvu u nogometu, deset godina unazad fudbalere koji su osvajali LŠ, Netflix filmovi i serije iskljucivo na hrvatskom prevodu za region dok srpskog ima u tragovima, Dzordan koji posecuje Hrv obalu itd itd…

rongeraja

pre 2 godine

Da li cinjenica da je Aja Sofija pod upravom muslimana pokazuje da su nju osnovali Turci? Toliko je od znacaja i podatak da je manastir bio franjevacki. A cak i da je bio, podela na katolicku i pravoslavnu crkvu nije nekada bila toliko vazna, na zapadu su ziveli Srbi katolici (veliki deo danasnjh Hrvata) tako da je i moguce da je crkva bila katolicka. A jel si cuo da je i Stefan Nemanja bio katolik? I sta ce mo sa tim? Potice iz Hercegovine gde je veliki deo Srba pripadao katolickoj crkvi, kasnije presao u pravoslavnu. Zasto mislis da neko od vladara iz dinastije Nemanjica nije mogao da podigne katolicku crkve za Srbe koji su ziveli na zapadu?
(dragan, 31. avgust 2021 12:09)

Hahaha, prestanite da prekrajate istoriju! Na kraju ce Srbi reci i da je Hrist bio poreklom Srbin kao sto pricaju i za Teslu itd… Hrvati su narod star koliko i Srbi otprilike, imaju svoju bastinu, autohtoni su. To sto srpski kvazi istoricari menjaju cinjenice kroz istoriju ima uticaja i na nove generacije ali tu su i ostali narodi na svetu da lupe cvrgu i kazu da nisu u pravu!

Аболирани Човић од Косова

pre 2 godine

Најважнији парк је Јасеновац, Јадовно , Стара Градишка, Јаме по Далмацији...

Dva losa ubise Milosa

pre 2 godine

Durmitor je topcina, ali nema ono sta imaju Plitvicka jezera. Ipak se on morao naci jer je jedinstven i velicanstven. Dakle, Plitvice su na prvom mjestu, a to potvrdjuje vise od 1.000.000 stranih gostiju svake godine, i to po cijeni od 35 eura, a to je samo od karata 35.000.000,00 eura + jos toliko od ugostiteljstva. To samo po sebi sve govori. A ono zemlje sta su vam preci donili na opancima u Hrvatsku, to ste i ponili sa sobom. Lp.

dragan

pre 2 godine

Decko,manastir Krka je do 1577 biobpod upravom franjevaca kojinga napustaju pod najezdom Turaka i odlaze u Zadar. Te godine se daje na koristenje pravoslavnoj zajednici. Eto to tu je zaduzbina. Procitaj djelo Adama Pribicevica, brata Svetozara Pribicevica, imas na internetu. Kaze da prije provale Turaka Srba nije bilo zapadno od Vrbasa.
(Nikola)

Da li cinjenica da je Aja Sofija pod upravom muslimana pokazuje da su nju osnovali Turci? Toliko je od znacaja i podatak da je manastir bio franjevacki. A cak i da je bio, podela na katolicku i pravoslavnu crkvu nije nekada bila toliko vazna, na zapadu su ziveli Srbi katolici (veliki deo danasnjh Hrvata) tako da je i moguce da je crkva bila katolicka. A jel si cuo da je i Stefan Nemanja bio katolik? I sta ce mo sa tim? Potice iz Hercegovine gde je veliki deo Srba pripadao katolickoj crkvi, kasnije presao u pravoslavnu. Zasto mislis da neko od vladara iz dinastije Nemanjica nije mogao da podigne katolicku crkve za Srbe koji su ziveli na zapadu?

Majkan

pre 2 godine

Nažalost još nisam video Triglav,ali sam bio te sreće i video preostala dva parka. To su spektakli prirode,kao sto su Plitvice jedinstvene zbog svojih slapova,jezera i vodopada tako Evropa i sire nije videla kanjon reke Drine,prosto ocutis dok prolazis kroz te gorostasne stene.
S obzirom da sam i sam Ličanin,najbolje bi bilo da se proveri u katastru HR cije su većinski zemlje u Kordunu,L i Baniji.Posto imamo prilično zemlje i dalje u neposrednoj blizini,topla preporuka je da se vidi i vrelo Une,takodje nestvarno.

alpinista

pre 2 godine

Nacionalni park Fruska Gora najstariji u Srbiji i po meni najlepši!
(mige, 31. avgust 2021 11:32)

Jedino što je posebno u vezi Fruške Gore su manastiri i to što je jedina planina u Vojvodini. Negde u Srbiji, Bosni, Sloveniji ... to bi se smatralo za obično brdo. Ni neki mnogo lepši predeli nisu onaj pravi nacionalni park iako su proglašeni za nacionalne parkove. Primera radi Kozara je zaista prelepa planina sa predivnim pejzažima, bogatom florom i faunom i neuporedivo lepša oaza netaknute prirode od Fruške Gore, ali nije toliko specijalna da bi bila nacionalni park iako je proglašena za nacionalni park. Una sa predivnim vodopadima je tek nedavno proglašena za nacionalni park. Planine oko Sarajeva iako prekrivene gustom četinarskom šumom i sa pejzažima koji oduzimaju dah su prava vazdušna banja, ali ni to nije nacionalni park...Nacionalni park po meni treba da bude nešto zaista specijalno.

dragan

pre 2 godine

Decko,manastir Krka je do 1577 biobpod upravom franjevaca kojinga napustaju pod najezdom Turaka i odlaze u Zadar. Te godine se daje na koristenje pravoslavnoj zajednici. Eto to tu je zaduzbina. Procitaj djelo Adama Pribicevica, brata Svetozara Pribicevica, imas na internetu. Kaze da prije provale Turaka Srba nije bilo zapadno od Vrbasa.
(Nikola)

Istina je jako bolna, zato i ne zelis da je cujes. Na strecu postoje mape, kao na primer ova iz vremena Karla Velikog iz 814. godine na kojoj se sasvim lepo vidi dokle se prostirala Srbija i srpski narod. I kartu nisu pravili Srbi vec stoji na vikipediji na engleskom https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Historical_Map_of_Europe_at_the_death_of_Charles_the_Great%2C_814..jpg

I cak i ako zelis da dovedes u pitanje da mozda granice tadasnje Srbije ne znaci da su to etnicke granice jer pise Srbija (a ne Srbi), evo jos jedne karte iz tog perioda gde jasno pise Serbs (znaci gde to pleme zivi, a ne granice drzave u kome zive razni narodi) https://www.reddit.com/r/Map_Porn/comments/61bl6f/map_of_europe_after_the_death_of_charles_the/

ivanzg5

pre 2 godine

Zašto mislite da mjesto gdje su nekada, a i sada žive Srbi, srpska zemlja. Tko vas to uči? Gradiščanski Hrvati žive u Austriji više od 5 stoljeća i nikada taj dio nisu nazvali hrvatskom zemljom, Hrvatima tamo i Hrvatima u Hrvatskoj nije nikada palo na pamet tako nešto izjaviti. Koji je vaš problem?

DC

pre 2 godine

Brijuni, Durmitor, Kornati, Krka, Galičica sa Ohridom i Prespanskim jezerom, Plitvička jezera, Sutjeska, Tara, Triglav... Tesko odabrati sta je najlepse a cini mi se da ih je bilo preko 20. Lepa zemlja...bila...

Inace, Žabljak: 1,456m nadmorske visine, Davos - 1,560m.

rongeraja

pre 2 godine

Hahaha, kako Srbi imaju komplekse od Hrvatske, nema dalje. Za ovakva pitanja trebalo bi pitati neke objektivne posmatrace, mozda samo strance. Svako objektivan bi vam rekao na keca da su Brijuni, Plitvicka jezera i Triglav najlepsi.

Dalmacija

pre 2 godine

Znalac@ Naravno, bilo kuda srpska djedovina svuda. Doda bi da je i Chicago srpska djedovina. Nisam zna da morate platit i imat putovnicu da posjetite svoju dedovinu. Kmecanje se nastavlja iz dana u dan hahahaha

grupni_flex

pre 2 godine

"Plitvička jezera je Republika Hrvatska kupila od američkog državljanina srpskog porekla 90-ih godina prošlog veka, neposredno nakon nesretnog rata."
(Mihajlo, 31. avgust 2021 10:45)

Oprostite, zaboravih na tu kupovinu. U paketu je još ako se ne varam išla i Dioklecijanova palača u Splitu i zgrada HRT-a u Zagrebu.

lol

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57)
na tom području hrvatske je bio rat, znaš. ali sad je prošlo već 30 godina, treba malo gledati u budućnost i izvući pouke zašto se to sve dogodilo i da se više nikada ne dogodi. od sukoba nemamo koristi, ni vi, ni mi.
(trigger, 31. avgust 2021 10:15)

odnos plus minus zabrinjavajuc, ali onda se covek seti kolika armija hrvata i autosovinista kampuje na b92 i sve mu bude jasno

s1pac

pre 2 godine

"Plitvicka jezera su srpska dedovina, da se ne zaboravi!"
(Znalac, 31. avgust 2021 09:39)

Da, opće je poznato da se neistine i izmišljotine kod vas prenose generacijama.
(grupni_flex, 31. avgust 2021 10:25)

Opće je poznato da ti i tebi slični niste poznavaoci istorije,ali koliko god da ste uništavali tragovi postoje. A ti još samo potvrdi svoje neznanje pa reci da tamo nisu živeli Srbi.

Maja

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57)

Apsolutna laž.
Obišla sam Plitvička Jezera 2014,2015,2018 i opet ove godine i nisam videla ni jednu spaljenu kuću.
Bila kod familije u Vrhovinama koji su se tamo vratili 1999 godine i u roku godinu dve cela kuća i svi objekti su im obnovljeni od strane države.
Istina je ima napuštenih kuća,zaraslih sela ali ko se vratio država mu je obnovila kuću.
To je jedinstven primer u svetu da država pomaže i obnavlja kuće i imovinu onima koji su do juče ratovali protiv te iste države.

Nikola

pre 2 godine

Hmh Manastir Krupa iz 1317., podno Velebita je zaduzbina srpskog kralja Milutina. Manastir Krka kod Knina zaduzbina je sestre srpskog cara Dusana oko 1350. Manastir Dragovic je zaduzbina kralja Tvrtka. Treba li dalje? Mnogo pre dolaska Turaka na te prostore i dokaz postojana srpskog stanovnistva na prostorima Dalmacije i danasnje Hrvatske.
(tt, 31. avgust 2021 10:44)

Decko, manastir Krka je do 1577 biobpod upravom franjevaca kojinga napustaju pod najezdom Turaka i odlaze u Zadar. Te godine se daje na koristenje pravoslavnoj zajednici. Eto to tu je zaduzbina. Procitaj djelo Adama Pribicevica, brata Svetozara Pribicevica, imas na internetu. Kaze da prije provale Turaka Srba nije bilo zapadno od Vrbasa.

GoranH

pre 2 godine

Decko, manastir Krka je do 1577 biobpod upravom franjevaca kojinga napustaju pod najezdom Turaka i odlaze u Zadar. Te godine se daje na koristenje pravoslavnoj zajednici. Eto to tu je zaduzbina. Procitaj djelo Adama Pribicevica, brata Svetozara Pribicevica, imas na internetu. Kaze da prije provale Turaka Srba nije bilo zapadno od Vrbasa.
(Nikola, 31. avgust 2021 11:18)

https://www.eparhija-dalmatinska.hr/Manastiri-Krupa-L.htm

Evo čitaj da ne živiš u neznanju.

Tereza

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57) #

Trebalo bi apelirati na Srbiju da se to obnovi jer dosta lose djeluje na hrvatski turizam.

.

pre 2 godine

Da tamo ste se naselili i dosli s Turcima.
(Hmh, 31. avgust 2021 10:16)

Oni koji su došli sa Turcima su se prvi pokatoličili i to su tvoji preci. Preci današnjih Srba potiču iz kasnijih migracionih talasa koji su bežali od Turaka.

Uvijek kontra

pre 2 godine

Neko pomenu neki katun u Gruziji od jednog stanovnika kao najveće naselje u Evropi. A Žabljak na Durmitoru koji je pravi gradić sa 1700 stanovnika to kao nije? Ma budi druže ozbiljan!

Arthammer

pre 2 godine

Da, opće je poznato da se neistine i izmišljotine kod vas prenose generacijama.
(grupni_flex, 31. avgust 2021 10:25)

Da, vi upravo jednu takvu planirate da stavite na novčanicu...

Jaaa

pre 2 godine

Nacinalni park Durmitor, sa 50 vrhova preko 2.000 mnv, sa najdubljim kanjonom u Evropi i sa biserom kakva je rijeka Tara, jos sa 18 jezera morao je naci se na ovoj listi. Da ne nabrajam previse, ko je bio zna o cemu pricam.
(leonardo, 31. avgust 2021 10:25)

Durmitor i Prokletije pa 5 praznih mesta...

Mihajlo

pre 2 godine

"Plitvicka jezera su srpska dedovina, da se ne zaboravi!"
(Znalac, 31. avgust 2021 09:39)

Da, opće je poznato da se neistine i izmišljotine kod vas prenose generacijama.
(grupni_flex, 31. avgust 2021 10:25)

Pre nego što odgovorite, bilo bi dobro da proverite informacije.
Plitvička jezera je Republika Hrvatska kupila od američkog državljanina srpskog porekla 90-ih godina prošlog veka, neposredno nakon nesretnog rata.

trigger

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57)
na tom području hrvatske je bio rat, znaš. ali sad je prošlo već 30 godina, treba malo gledati u budućnost i izvući pouke zašto se to sve dogodilo i da se više nikada ne dogodi. od sukoba nemamo koristi, ni vi, ni mi.

mario

pre 2 godine

Plitvicka jezera su srpska dedovina, da se ne zaboravi!
(Znalac, 31. avgust 2021 09:39)
Ma naravno srbi su to donjeli sa sobom, a nadaleko ste poznati po odnosu prema prirodi.
Shvaćam ja kompleks jer su Plitvička jezera danas svjetski poznata, pa bi vi da su ona nekako u sastavu Srbije.

Nemoj da se lažemo

pre 2 godine

Nije problem da neko tamo napiše svoje mišljenje, ali je malo čudno prenositi to tako slepo...

Očigledno ljudi nisu bili i ne znaju ništa o Durmitoru, jedinoj pravoj prirodi na ovim prostorima koja se ne može porediti sa drugima.

Žabljak je mesto na najvećoj nadmorskoj visini u Evropi. Naseljeno mesto.
Samo treba zamisliti kakva je to priroda i okruženje.
(GM, 31. avgust 2021 10:07)

Kako volimo da izmišljamo da smo mi uvek naj.
Najviše naseljeno mesto u Evropi je Bohorna, Georgija sa 2345m nadmorske visine. Kavkaz brale.

grupni_flex

pre 2 godine

"Plitvicka jezera su srpska dedovina, da se ne zaboravi!"
(Znalac, 31. avgust 2021 09:39)

Da, opće je poznato da se neistine i izmišljotine kod vas prenose generacijama.

GM

pre 2 godine

Nije problem da neko tamo napiše svoje mišljenje, ali je malo čudno prenositi to tako slepo...

Očigledno ljudi nisu bili i ne znaju ništa o Durmitoru, jedinoj pravoj prirodi na ovim prostorima koja se ne može porediti sa drugima.

Žabljak je mesto na najvećoj nadmorskoj visini u Evropi. Naseljeno mesto.
Samo treba zamisliti kakva je to priroda i okruženje.

Hmh

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57) # Link komentara

Da tamo ste se naselili i dosli s Turcima.

Pijani zlotvor

pre 2 godine

Ne sumnjam da su tara i triglav predivni, ali prvo ide sveto trojstvo u sastavu plitvice- kornati- brijuni, a onda svi ostali.
Isao sam na krstarenje kroz kornate sa braticem, ex curom i frendicom... nas dvojica smo u jednom trenu samo sutili u svecanoj tisini i gledali tu nestvarnu ljepotu s knedlom u grlu. I sad se najezim kad se sjetim tog cudnog osjecaja, neka kombinacija gordosti, srce je veliko kao kod teleta a u stomaku osjecaj kao na prvi dan skole. Pitao sam se kako je moguce da su neki prljavi barbari iz istocnoeuropskih mocvara imali takvu viziju i takva mooda prije 1400 godina da dodju i osvoje ovaj komad raja za sebe. I da opstanu ovdje unatoc svemu, a svi izgledi uvijek su protiv nas.
Svakom od vas preporucio bih da si napravi uslugu i ode na kornate, meni je to daleko, daleko najbolje potrosenih 200-300kn u zivotu.

leonardo

pre 2 godine

Nacinalni park Durmitor, sa 50 vrhova preko 2.000 mnv, sa najdubljim kanjonom u Evropi i sa biserom kakva je rijeka Tara, jos sa 18 jezera morao je naci se na ovoj listi. Da ne nabrajam previse, ko je bio zna o cemu pricam.

tt

pre 2 godine

@Hmh Manastir Krupa iz 1317., podno Velebita je zaduzbina srpskog kralja Milutina. Manastir Krka kod Knina zaduzbina je sestre srpskog cara Dusana oko 1350. Manastir Dragovic je zaduzbina kralja Tvrtka. Treba li dalje? Mnogo pre dolaska Turaka na te prostore i dokaz postojana srpskog stanovnistva na prostorima Dalmacije i danasnje Hrvatske.

....

pre 2 godine

Po prirodnim lepotama i bogatstvu flore i faune 3 najlepša nacionalna parka na tlu nekadašnje SFRJ su nacionalni park Sutjeska (sa prašumom Perućica, prekrasnim velikim vodopadom u sred prašume, jezerima na Zelengori i jezerom čudesne lepote Trnovačkim jezerom u podnožju Maglića i na granici BIH i Crne Gore ), nacionalni park Durmitor i nacionalni park Plitvička jezera.

Ime

pre 2 godine

Te tabele su samo u ciframa dosledne. Ove subjektivne tabele su bez veze. Čuj najlepši NACIONALNI park... Pa valjda svaki je najlepši. Ne bi bio nacionalni.

gangula

pre 2 godine

Realno NP Durmitor, Prokletije i Šar Planina su sigurno lepši od NP Tara tu nema diskusije i ne može pomoći ni čuvena,, o ukusima ne vredi raspravljati".

Maja

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57)

Apsolutna laž.
Obišla sam Plitvička Jezera 2014,2015,2018 i opet ove godine i nisam videla ni jednu spaljenu kuću.
Bila kod familije u Vrhovinama koji su se tamo vratili 1999 godine i u roku godinu dve cela kuća i svi objekti su im obnovljeni od strane države.
Istina je ima napuštenih kuća,zaraslih sela ali ko se vratio država mu je obnovila kuću.
To je jedinstven primer u svetu da država pomaže i obnavlja kuće i imovinu onima koji su do juče ratovali protiv te iste države.

mario

pre 2 godine

Plitvicka jezera su srpska dedovina, da se ne zaboravi!
(Znalac, 31. avgust 2021 09:39)
Ma naravno srbi su to donjeli sa sobom, a nadaleko ste poznati po odnosu prema prirodi.
Shvaćam ja kompleks jer su Plitvička jezera danas svjetski poznata, pa bi vi da su ona nekako u sastavu Srbije.

gangula

pre 2 godine

Realno NP Durmitor, Prokletije i Šar Planina su sigurno lepši od NP Tara tu nema diskusije i ne može pomoći ni čuvena,, o ukusima ne vredi raspravljati".

trigger

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57)
na tom području hrvatske je bio rat, znaš. ali sad je prošlo već 30 godina, treba malo gledati u budućnost i izvući pouke zašto se to sve dogodilo i da se više nikada ne dogodi. od sukoba nemamo koristi, ni vi, ni mi.

grupni_flex

pre 2 godine

"Plitvička jezera je Republika Hrvatska kupila od američkog državljanina srpskog porekla 90-ih godina prošlog veka, neposredno nakon nesretnog rata."
(Mihajlo, 31. avgust 2021 10:45)

Oprostite, zaboravih na tu kupovinu. U paketu je još ako se ne varam išla i Dioklecijanova palača u Splitu i zgrada HRT-a u Zagrebu.

Hmh

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57) # Link komentara

Da tamo ste se naselili i dosli s Turcima.

grupni_flex

pre 2 godine

"Plitvicka jezera su srpska dedovina, da se ne zaboravi!"
(Znalac, 31. avgust 2021 09:39)

Da, opće je poznato da se neistine i izmišljotine kod vas prenose generacijama.

Pijani zlotvor

pre 2 godine

Ne sumnjam da su tara i triglav predivni, ali prvo ide sveto trojstvo u sastavu plitvice- kornati- brijuni, a onda svi ostali.
Isao sam na krstarenje kroz kornate sa braticem, ex curom i frendicom... nas dvojica smo u jednom trenu samo sutili u svecanoj tisini i gledali tu nestvarnu ljepotu s knedlom u grlu. I sad se najezim kad se sjetim tog cudnog osjecaja, neka kombinacija gordosti, srce je veliko kao kod teleta a u stomaku osjecaj kao na prvi dan skole. Pitao sam se kako je moguce da su neki prljavi barbari iz istocnoeuropskih mocvara imali takvu viziju i takva mooda prije 1400 godina da dodju i osvoje ovaj komad raja za sebe. I da opstanu ovdje unatoc svemu, a svi izgledi uvijek su protiv nas.
Svakom od vas preporucio bih da si napravi uslugu i ode na kornate, meni je to daleko, daleko najbolje potrosenih 200-300kn u zivotu.

ivanzg5

pre 2 godine

Zašto mislite da mjesto gdje su nekada, a i sada žive Srbi, srpska zemlja. Tko vas to uči? Gradiščanski Hrvati žive u Austriji više od 5 stoljeća i nikada taj dio nisu nazvali hrvatskom zemljom, Hrvatima tamo i Hrvatima u Hrvatskoj nije nikada palo na pamet tako nešto izjaviti. Koji je vaš problem?

Nikola

pre 2 godine

Hmh Manastir Krupa iz 1317., podno Velebita je zaduzbina srpskog kralja Milutina. Manastir Krka kod Knina zaduzbina je sestre srpskog cara Dusana oko 1350. Manastir Dragovic je zaduzbina kralja Tvrtka. Treba li dalje? Mnogo pre dolaska Turaka na te prostore i dokaz postojana srpskog stanovnistva na prostorima Dalmacije i danasnje Hrvatske.
(tt, 31. avgust 2021 10:44)

Decko, manastir Krka je do 1577 biobpod upravom franjevaca kojinga napustaju pod najezdom Turaka i odlaze u Zadar. Te godine se daje na koristenje pravoslavnoj zajednici. Eto to tu je zaduzbina. Procitaj djelo Adama Pribicevica, brata Svetozara Pribicevica, imas na internetu. Kaze da prije provale Turaka Srba nije bilo zapadno od Vrbasa.

Vukašin

pre 2 godine

Tara? 6 meseci godišnje provodim gore. Jeste lepa, ali staviti je u top 3 u bivšoj nam državi je too much. Na stranu to što je svaka šuša bespravno izgradila ćumez po svom "ukusu" gore i trajno narušila krajolik, što turisti ostavljaju bukvalno tone smeća po šumi i što je infrastruktura tragična, priroda jeste na pojedinim mestima lepa, ali je tri koplja ispod Durmitora, Triglava, Prokletija...govorim samo o planinama, Hrvati su svetlosnu godinu ispred nas sa svojim parkovima.

lol

pre 2 godine

Ako je nemanja bio katolik, onda to znaci da su srbi konvertiti. :D
Tvrtko je izvan svake sumnje bio hrvat, kao sto je i srednjovjekovna bosna bila hrvatska drzava. Koji dokaz ikom treba pored imena kao 'tvrtko kotromanic' ili 'hrvoje vukcic hrvatinic'? To srbi mogu biti jedino u ludilu. Koliko ljudi u srbiji imaju takva imena i prezimena? 0.
Ova karta iz doba karla velikog je besmislica, i na zelenom teritoriju takodjer pise 'hrvati', to nisu granice srbije nego bizanta ciji su srbi bili podanici.

Dalmacija

pre 2 godine

Znalac@ Naravno, bilo kuda srpska djedovina svuda. Doda bi da je i Chicago srpska djedovina. Nisam zna da morate platit i imat putovnicu da posjetite svoju dedovinu. Kmecanje se nastavlja iz dana u dan hahahaha

Tereza

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57) #

Trebalo bi apelirati na Srbiju da se to obnovi jer dosta lose djeluje na hrvatski turizam.

rongeraja

pre 2 godine

Da li cinjenica da je Aja Sofija pod upravom muslimana pokazuje da su nju osnovali Turci? Toliko je od znacaja i podatak da je manastir bio franjevacki. A cak i da je bio, podela na katolicku i pravoslavnu crkvu nije nekada bila toliko vazna, na zapadu su ziveli Srbi katolici (veliki deo danasnjh Hrvata) tako da je i moguce da je crkva bila katolicka. A jel si cuo da je i Stefan Nemanja bio katolik? I sta ce mo sa tim? Potice iz Hercegovine gde je veliki deo Srba pripadao katolickoj crkvi, kasnije presao u pravoslavnu. Zasto mislis da neko od vladara iz dinastije Nemanjica nije mogao da podigne katolicku crkve za Srbe koji su ziveli na zapadu?
(dragan, 31. avgust 2021 12:09)

Hahaha, prestanite da prekrajate istoriju! Na kraju ce Srbi reci i da je Hrist bio poreklom Srbin kao sto pricaju i za Teslu itd… Hrvati su narod star koliko i Srbi otprilike, imaju svoju bastinu, autohtoni su. To sto srpski kvazi istoricari menjaju cinjenice kroz istoriju ima uticaja i na nove generacije ali tu su i ostali narodi na svetu da lupe cvrgu i kazu da nisu u pravu!

Ime

pre 2 godine

Te tabele su samo u ciframa dosledne. Ove subjektivne tabele su bez veze. Čuj najlepši NACIONALNI park... Pa valjda svaki je najlepši. Ne bi bio nacionalni.

Dva losa ubise Milosa

pre 2 godine

Durmitor je topcina, ali nema ono sta imaju Plitvicka jezera. Ipak se on morao naci jer je jedinstven i velicanstven. Dakle, Plitvice su na prvom mjestu, a to potvrdjuje vise od 1.000.000 stranih gostiju svake godine, i to po cijeni od 35 eura, a to je samo od karata 35.000.000,00 eura + jos toliko od ugostiteljstva. To samo po sebi sve govori. A ono zemlje sta su vam preci donili na opancima u Hrvatsku, to ste i ponili sa sobom. Lp.

tt

pre 2 godine

@Hmh Manastir Krupa iz 1317., podno Velebita je zaduzbina srpskog kralja Milutina. Manastir Krka kod Knina zaduzbina je sestre srpskog cara Dusana oko 1350. Manastir Dragovic je zaduzbina kralja Tvrtka. Treba li dalje? Mnogo pre dolaska Turaka na te prostore i dokaz postojana srpskog stanovnistva na prostorima Dalmacije i danasnje Hrvatske.

Arthammer

pre 2 godine

Da, opće je poznato da se neistine i izmišljotine kod vas prenose generacijama.
(grupni_flex, 31. avgust 2021 10:25)

Da, vi upravo jednu takvu planirate da stavite na novčanicu...

gusti

pre 2 godine

hvala tito ato im pokloni sve
(Miki, 31. avgust 2021 11:48)

Izvini ali sto je Tito kriv sto Srbi nisu umeli da vode drugaciju geo-stratesku politiku kroz istoriju i da dobiju izlaz na more? Umesto toga, uvek su nastanjivali brda i planine i generalno imali mnogo losih istorijskih odluka (stvaranje SFRJ, izazivanje Prvog svetskog rata i velikog broja poginulih Srba, ne izbegavanje velikog broja zrtava u Drugom svetskom, Bitka na Marici, Milosevicevi nebulozni ratovi, ne-decentralizovanje Srbije i stvaranje jakih regionalnih centara i centralizacija svega u Bg…). Ali ovo moze objektivno da skonta samo neostrasceni covek. Za to vreme je Hrvatska kroz istoriju pametnije radila i danas ima i prelepo more i 80% Jadranske obale drzi, prelepe Plitvice, Brijune, Dubrovnik, drugi i treci na Svetskom prvenstvu u nogometu, deset godina unazad fudbalere koji su osvajali LŠ, Netflix filmovi i serije iskljucivo na hrvatskom prevodu za region dok srpskog ima u tragovima, Dzordan koji posecuje Hrv obalu itd itd…

leonardo

pre 2 godine

Nacinalni park Durmitor, sa 50 vrhova preko 2.000 mnv, sa najdubljim kanjonom u Evropi i sa biserom kakva je rijeka Tara, jos sa 18 jezera morao je naci se na ovoj listi. Da ne nabrajam previse, ko je bio zna o cemu pricam.

rongeraja

pre 2 godine

Hahaha, kako Srbi imaju komplekse od Hrvatske, nema dalje. Za ovakva pitanja trebalo bi pitati neke objektivne posmatrace, mozda samo strance. Svako objektivan bi vam rekao na keca da su Brijuni, Plitvicka jezera i Triglav najlepsi.

Nikola

pre 2 godine

Plitvička jezera je Republika Hrvatska kupila od američkog državljanina srpskog porekla 90-ih godina prošlog veka, neposredno nakon nesretnog rata."
(Mihajlo, 31. avgust 2021 10:45)

Oprostite, zaboravih na tu kupovinu. U paketu je još ako se ne varam išla i Dioklecijanova palača u Splitu i zgrada HRT-a u Zagrebu.
(grupni_flex, 31. avgust 2021 11:09)

A ja upravo dizem kredit da kupim Đerdap.

Nemoj da se lažemo

pre 2 godine

Nije problem da neko tamo napiše svoje mišljenje, ali je malo čudno prenositi to tako slepo...

Očigledno ljudi nisu bili i ne znaju ništa o Durmitoru, jedinoj pravoj prirodi na ovim prostorima koja se ne može porediti sa drugima.

Žabljak je mesto na najvećoj nadmorskoj visini u Evropi. Naseljeno mesto.
Samo treba zamisliti kakva je to priroda i okruženje.
(GM, 31. avgust 2021 10:07)

Kako volimo da izmišljamo da smo mi uvek naj.
Najviše naseljeno mesto u Evropi je Bohorna, Georgija sa 2345m nadmorske visine. Kavkaz brale.

julia

pre 2 godine

@ivanzg5
Sta te cudi, o tome sanjaju i u skoli uce...kako su izigrani i nepravedno ostavljeni bez izlaza na more.
Te Dalmacija je njihova, pa CG primorje, pa albanska obala koja im je, kao, bila obecana posle rata. Trice i kucine.
Imas jos primjera u svijetu, Bolivija 150godina pati za gubitkom mora, ima mornaricu i "dan mora" gdje proslavljaju dan kada ce vratiti izlaz na more.
Patologija.
Eto, mogu jednom godisnje ili vise puta( zavisi od dubine dzepa), da predju granicu...i poklone se Jadranu. Pozz.

unahirundononfacitver

pre 2 godine

Vi ste Taru gradnjom već devastirali. Ne ide to tako sa prirodnim rezervatima i nacionalnim parkovima. Mi se nosimo dobro , jako dobro. Plitvice primaju milijun ljudi godišnje i treba paziti da se sistem ne raspadne. Destinacija je toliko poznata u Europi i u svijetu da za turizam toga kraja nema problema uz drastično poskupljenje ulaznica kako bi se priliv ljudi smanjio a financijski odjek ostao isti ili čak bolji. Kada bi vi primili milijun turista na Taru to više ne bi bila Tara, to bi bilo smetlište. Dakle sto tisuća bilo bi puno na Tari ali milijun....nezamislivo meni.

DC

pre 2 godine

Brijuni, Durmitor, Kornati, Krka, Galičica sa Ohridom i Prespanskim jezerom, Plitvička jezera, Sutjeska, Tara, Triglav... Tesko odabrati sta je najlepse a cini mi se da ih je bilo preko 20. Lepa zemlja...bila...

Inace, Žabljak: 1,456m nadmorske visine, Davos - 1,560m.

Tak vam je to dečeci mali

pre 2 godine

Što je novac , što je zlato i biserje bijelo, što je kamenje drago i sav sjaj njegov ? ..., ako domovine nemaš ako nemaš grudu na koju bi naslonio glavu i s punim pravom rekao svijetu -Moja je , ako nemaš tla na koje bi život svoj položio i ostavio tijelo da nahrani sveto tlo , jer radost je prevelika poniknuti na daru Božijem i na kraju utonuti u njega. Ohh , kako je divno buditi se u Hrvatskim jutrima i zahvaljivati se Gospodinu na postojanju usred dara njegovog...Što je novac , što je zlato i biserje bijelo , što je drago kamenje i sav sjaj njegov? Lijepa , prelijepa domovino naša , ne postoji na tlu zemaljskom zemlja voljenija. Bogu hvala.

alpinista

pre 2 godine

Nacionalni park Fruska Gora najstariji u Srbiji i po meni najlepši!
(mige, 31. avgust 2021 11:32)

Jedino što je posebno u vezi Fruške Gore su manastiri i to što je jedina planina u Vojvodini. Negde u Srbiji, Bosni, Sloveniji ... to bi se smatralo za obično brdo. Ni neki mnogo lepši predeli nisu onaj pravi nacionalni park iako su proglašeni za nacionalne parkove. Primera radi Kozara je zaista prelepa planina sa predivnim pejzažima, bogatom florom i faunom i neuporedivo lepša oaza netaknute prirode od Fruške Gore, ali nije toliko specijalna da bi bila nacionalni park iako je proglašena za nacionalni park. Una sa predivnim vodopadima je tek nedavno proglašena za nacionalni park. Planine oko Sarajeva iako prekrivene gustom četinarskom šumom i sa pejzažima koji oduzimaju dah su prava vazdušna banja, ali ni to nije nacionalni park...Nacionalni park po meni treba da bude nešto zaista specijalno.

....

pre 2 godine

Po prirodnim lepotama i bogatstvu flore i faune 3 najlepša nacionalna parka na tlu nekadašnje SFRJ su nacionalni park Sutjeska (sa prašumom Perućica, prekrasnim velikim vodopadom u sred prašume, jezerima na Zelengori i jezerom čudesne lepote Trnovačkim jezerom u podnožju Maglića i na granici BIH i Crne Gore ), nacionalni park Durmitor i nacionalni park Plitvička jezera.

mario

pre 2 godine

hvala tito ato im pokloni sve
(Miki, 31. avgust 2021 11:48)
Ne znam kome da zahvalimo na tvojem školovanju?
Eto nisam znao da je Tito nešto nama poklonio do sada se pisalo da su nam srbi poklonili.?
Ali shvaćam ja vas ipak je zavist jaka.

Nikola

pre 2 godine

Evo čitaj da ne živiš u neznanju.
(GoranH, 31. avgust 2021 11:54)

Haha, decko naveo si neku srpsku internet stranicu. Znas li ti sta su neovisni izvori?
Ne mogu da vjerujem da mislis da je ovo relevantno haha

Nikola

pre 2 godine

@dragan

A i ostali. Evo link kako citav svijet uci povijest. Udji i pogledaj kad je ko imao drzavu i kraljevstvo. To sto vi ucite alternativnu povijest u svijetu vas samo ismijavaju zbog toga.

https://youtu.be/NsZpiiRhmdY

PeruN

pre 2 godine

Izvor portal mladi,e očigledno ti mladi nikada nisu čuli za nacionalni park Durmitor,koji je na uneskovoj listi prirodne baštine još od 1980 godine za razliku od Tare i Triglava,Plitvice su takođe na uneskovoj listi.Dakle Durmitor sa 18 ledničkih jezera + 2 pod Sinjajevinom Zminičko i Zabojsko,50 vrhova preko 2000 metara,Ledenom pećinom,jezerskom visoravni,kanjonima Tare koji je najdublji u Evropi,Drage,Sušice,Komarnice (Nevidio kanjon)Bukovice i Pive predstavlja takvu reljefnu i biodiverzitetsku ranolikost unikalnu na ovim prostorima...

GM

pre 2 godine

Nije problem da neko tamo napiše svoje mišljenje, ali je malo čudno prenositi to tako slepo...

Očigledno ljudi nisu bili i ne znaju ništa o Durmitoru, jedinoj pravoj prirodi na ovim prostorima koja se ne može porediti sa drugima.

Žabljak je mesto na najvećoj nadmorskoj visini u Evropi. Naseljeno mesto.
Samo treba zamisliti kakva je to priroda i okruženje.

Jaaa

pre 2 godine

Nacinalni park Durmitor, sa 50 vrhova preko 2.000 mnv, sa najdubljim kanjonom u Evropi i sa biserom kakva je rijeka Tara, jos sa 18 jezera morao je naci se na ovoj listi. Da ne nabrajam previse, ko je bio zna o cemu pricam.
(leonardo, 31. avgust 2021 10:25)

Durmitor i Prokletije pa 5 praznih mesta...

.

pre 2 godine

Da tamo ste se naselili i dosli s Turcima.
(Hmh, 31. avgust 2021 10:16)

Oni koji su došli sa Turcima su se prvi pokatoličili i to su tvoji preci. Preci današnjih Srba potiču iz kasnijih migracionih talasa koji su bežali od Turaka.

s1pac

pre 2 godine

"Plitvicka jezera su srpska dedovina, da se ne zaboravi!"
(Znalac, 31. avgust 2021 09:39)

Da, opće je poznato da se neistine i izmišljotine kod vas prenose generacijama.
(grupni_flex, 31. avgust 2021 10:25)

Opće je poznato da ti i tebi slični niste poznavaoci istorije,ali koliko god da ste uništavali tragovi postoje. A ti još samo potvrdi svoje neznanje pa reci da tamo nisu živeli Srbi.

Аболирани Човић од Косова

pre 2 godine

Најважнији парк је Јасеновац, Јадовно , Стара Градишка, Јаме по Далмацији...

lol

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57)
na tom području hrvatske je bio rat, znaš. ali sad je prošlo već 30 godina, treba malo gledati u budućnost i izvući pouke zašto se to sve dogodilo i da se više nikada ne dogodi. od sukoba nemamo koristi, ni vi, ni mi.
(trigger, 31. avgust 2021 10:15)

odnos plus minus zabrinjavajuc, ali onda se covek seti kolika armija hrvata i autosovinista kampuje na b92 i sve mu bude jasno

dragan

pre 2 godine

Decko,manastir Krka je do 1577 biobpod upravom franjevaca kojinga napustaju pod najezdom Turaka i odlaze u Zadar. Te godine se daje na koristenje pravoslavnoj zajednici. Eto to tu je zaduzbina. Procitaj djelo Adama Pribicevica, brata Svetozara Pribicevica, imas na internetu. Kaze da prije provale Turaka Srba nije bilo zapadno od Vrbasa.
(Nikola)

Istina je jako bolna, zato i ne zelis da je cujes. Na strecu postoje mape, kao na primer ova iz vremena Karla Velikog iz 814. godine na kojoj se sasvim lepo vidi dokle se prostirala Srbija i srpski narod. I kartu nisu pravili Srbi vec stoji na vikipediji na engleskom https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Historical_Map_of_Europe_at_the_death_of_Charles_the_Great%2C_814..jpg

I cak i ako zelis da dovedes u pitanje da mozda granice tadasnje Srbije ne znaci da su to etnicke granice jer pise Srbija (a ne Srbi), evo jos jedne karte iz tog perioda gde jasno pise Serbs (znaci gde to pleme zivi, a ne granice drzave u kome zive razni narodi) https://www.reddit.com/r/Map_Porn/comments/61bl6f/map_of_europe_after_the_death_of_charles_the/

Mihajlo

pre 2 godine

"Plitvicka jezera su srpska dedovina, da se ne zaboravi!"
(Znalac, 31. avgust 2021 09:39)

Da, opće je poznato da se neistine i izmišljotine kod vas prenose generacijama.
(grupni_flex, 31. avgust 2021 10:25)

Pre nego što odgovorite, bilo bi dobro da proverite informacije.
Plitvička jezera je Republika Hrvatska kupila od američkog državljanina srpskog porekla 90-ih godina prošlog veka, neposredno nakon nesretnog rata.

Gun

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57)

na tom području hrvatske je bio rat, znaš. ali sad je prošlo već 30 godina, treba malo gledati u budućnost i izvući pouke zašto se to sve dogodilo i da se više nikada ne dogodi. od sukoba nemamo koristi, ni vi, ni mi.
(trigger, 31. avgust 2021 10:15)

Sukoba ne može ni biti kad ste protjerali sve Srbe odatle. Tako je i Njemačka riješila pitanje Jevreja, mada su odgovarali poslije rata. Vi niste. Ali, gledano na papiru - problem sa Srbima u Hrvatskoj je stvarno riješen. Nema Srba - nema problema sa Srbima. Kako sam odrastao na Brixyjevom Alan Fordu (a i dan danas znam da ga prelistam), djeluje kao nešto sa Grunfove majce. Nije to jedina sličnost.

dragan

pre 2 godine

Decko,manastir Krka je do 1577 biobpod upravom franjevaca kojinga napustaju pod najezdom Turaka i odlaze u Zadar. Te godine se daje na koristenje pravoslavnoj zajednici. Eto to tu je zaduzbina. Procitaj djelo Adama Pribicevica, brata Svetozara Pribicevica, imas na internetu. Kaze da prije provale Turaka Srba nije bilo zapadno od Vrbasa.
(Nikola)

Da li cinjenica da je Aja Sofija pod upravom muslimana pokazuje da su nju osnovali Turci? Toliko je od znacaja i podatak da je manastir bio franjevacki. A cak i da je bio, podela na katolicku i pravoslavnu crkvu nije nekada bila toliko vazna, na zapadu su ziveli Srbi katolici (veliki deo danasnjh Hrvata) tako da je i moguce da je crkva bila katolicka. A jel si cuo da je i Stefan Nemanja bio katolik? I sta ce mo sa tim? Potice iz Hercegovine gde je veliki deo Srba pripadao katolickoj crkvi, kasnije presao u pravoslavnu. Zasto mislis da neko od vladara iz dinastije Nemanjica nije mogao da podigne katolicku crkve za Srbe koji su ziveli na zapadu?

Majkan

pre 2 godine

Nažalost još nisam video Triglav,ali sam bio te sreće i video preostala dva parka. To su spektakli prirode,kao sto su Plitvice jedinstvene zbog svojih slapova,jezera i vodopada tako Evropa i sire nije videla kanjon reke Drine,prosto ocutis dok prolazis kroz te gorostasne stene.
S obzirom da sam i sam Ličanin,najbolje bi bilo da se proveri u katastru HR cije su većinski zemlje u Kordunu,L i Baniji.Posto imamo prilično zemlje i dalje u neposrednoj blizini,topla preporuka je da se vidi i vrelo Une,takodje nestvarno.

GoranH

pre 2 godine

Decko, manastir Krka je do 1577 biobpod upravom franjevaca kojinga napustaju pod najezdom Turaka i odlaze u Zadar. Te godine se daje na koristenje pravoslavnoj zajednici. Eto to tu je zaduzbina. Procitaj djelo Adama Pribicevica, brata Svetozara Pribicevica, imas na internetu. Kaze da prije provale Turaka Srba nije bilo zapadno od Vrbasa.
(Nikola, 31. avgust 2021 11:18)

https://www.eparhija-dalmatinska.hr/Manastiri-Krupa-L.htm

Evo čitaj da ne živiš u neznanju.

Uvijek kontra

pre 2 godine

Neko pomenu neki katun u Gruziji od jednog stanovnika kao najveće naselje u Evropi. A Žabljak na Durmitoru koji je pravi gradić sa 1700 stanovnika to kao nije? Ma budi druže ozbiljan!

Народ

pre 2 godine

"Zašto mislite da mjesto gdje su nekada, a i sada žive Srbi, srpska zemlja. Tko vas to uči? Gradiščanski Hrvati žive u Austriji više od 5 stoljeća i nikada taj dio nisu nazvali hrvatskom zemljom, Hrvatima tamo i Hrvatima u Hrvatskoj nije nikada palo na pamet tako nešto izjaviti. Koji je vaš problem?"-Uči nas istorija koju učimo u Beču:) Srbi su Sloveni a ne Latini ili Germani, mi imamo materijale dokaze Slovenskog postojanja, od glagoljice i Staroslovenskog do savremenog srpsko jezika a vi? Svako dobro:)

La la iz Banata

pre 2 godine

tara nije vise nacionalni park, kuca do kuce, sada ce i zgrade kao na zlatiboru
(bunjevac, 31. avgust 2021 09:31)

Biće opet, samo da skinemo ove zlotvore

ketiS

pre 2 godine

Nije mi jasno otkud bilo kome pravo da neke u ovom tekstu spomenute "Nacionalne parkove" proglasava lepsim, kada je sve u sustini stvar licnog ukusa, dok objektivno gledano sva pomenuta mesta su na svoj nacin lepa jer u protivnom ne bi ni bila to sto jesu. U tom smislu, mene uopste ne privlace primorski krajevi sa svojim stenovitim i oskudnim krajolikom, dok su mi Tara ili Plitvice i nepomenuti Durmitor daleko privlacniji. Prema tome, sve je stvar ukusa, ali ono sto objektivno prirodu u Srbiji odvaja od prirodnih lepota u drugim ex-YU drzavama, jeste i kulturno-istorijsko bogatstvo, koje se u toj prirodi "krije". Svako ko je bar jednom posetio, Studenicu, Sopocane, ili Milesevu, da ne navodim vise, zna jako dobro o cemu govorim. To jedinstvo prirode, istorije i kulture, je gotovo neponovljivo. Na kraju, zamolila bih komentatore iz Hrvatske, da nas bar na ovoj temi, postede njihove ispolitizirane, pravaske pseudoistorije.

Podgorica

pre 2 godine

Lol, srećno svima u poredjenju sa nacionalnim parkovima i ljepotama Crne Gore. Najdublji kanjon EVROPE, kanjon rijeke Tare. Drugi u SVIJETU iza kanjona Kolorada, posljednja prašuma EVROPE Biogradska gora, najjužniji fjord EVROPE Boka Kotorska, najveće jezero BALKANA Skadarsko jezero, Durmitor, Prokletije, Lovćen, itd. Pa većina Crne Gore je pod nacionalnim parkovima.

st

pre 2 godine

Ako je nemanja bio katolik, onda to znaci da su srbi konvertiti. :D
Tvrtko je izvan svake sumnje bio hrvat, kao sto je i srednjovjekovna bosna bila hrvatska drzava. Koji dokaz ikom treba pored imena kao 'tvrtko kotromanic' ili 'hrvoje vukcic hrvatinic'? To srbi mogu biti jedino u ludilu. Koliko ljudi u srbiji imaju takva imena i prezimena? 0.
Ova karta iz doba karla velikog je besmislica, i na zelenom teritoriju takodjer pise 'hrvati', to nisu granice srbije nego bizanta ciji su srbi bili podanici.
(lol, 31. avgust 2021 13:32)

Mozda nemaju takva prezimana ali ih ima dosta Horvata.

Viktor

pre 2 godine

Za mlade i neuke Srbe da se malo edukuju. Da čitaju strane izdavače, a ne ono što im službena politika prezentuje.

https://www.touropia.com/national-parks-in-europe/

Hmh

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57) # Link komentara

Da tamo ste se naselili i dosli s Turcima.

Maja

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57)

Apsolutna laž.
Obišla sam Plitvička Jezera 2014,2015,2018 i opet ove godine i nisam videla ni jednu spaljenu kuću.
Bila kod familije u Vrhovinama koji su se tamo vratili 1999 godine i u roku godinu dve cela kuća i svi objekti su im obnovljeni od strane države.
Istina je ima napuštenih kuća,zaraslih sela ali ko se vratio država mu je obnovila kuću.
To je jedinstven primer u svetu da država pomaže i obnavlja kuće i imovinu onima koji su do juče ratovali protiv te iste države.

mario

pre 2 godine

Plitvicka jezera su srpska dedovina, da se ne zaboravi!
(Znalac, 31. avgust 2021 09:39)
Ma naravno srbi su to donjeli sa sobom, a nadaleko ste poznati po odnosu prema prirodi.
Shvaćam ja kompleks jer su Plitvička jezera danas svjetski poznata, pa bi vi da su ona nekako u sastavu Srbije.

dragan

pre 2 godine

Decko,manastir Krka je do 1577 biobpod upravom franjevaca kojinga napustaju pod najezdom Turaka i odlaze u Zadar. Te godine se daje na koristenje pravoslavnoj zajednici. Eto to tu je zaduzbina. Procitaj djelo Adama Pribicevica, brata Svetozara Pribicevica, imas na internetu. Kaze da prije provale Turaka Srba nije bilo zapadno od Vrbasa.
(Nikola)

Da li cinjenica da je Aja Sofija pod upravom muslimana pokazuje da su nju osnovali Turci? Toliko je od znacaja i podatak da je manastir bio franjevacki. A cak i da je bio, podela na katolicku i pravoslavnu crkvu nije nekada bila toliko vazna, na zapadu su ziveli Srbi katolici (veliki deo danasnjh Hrvata) tako da je i moguce da je crkva bila katolicka. A jel si cuo da je i Stefan Nemanja bio katolik? I sta ce mo sa tim? Potice iz Hercegovine gde je veliki deo Srba pripadao katolickoj crkvi, kasnije presao u pravoslavnu. Zasto mislis da neko od vladara iz dinastije Nemanjica nije mogao da podigne katolicku crkve za Srbe koji su ziveli na zapadu?

tt

pre 2 godine

@Hmh Manastir Krupa iz 1317., podno Velebita je zaduzbina srpskog kralja Milutina. Manastir Krka kod Knina zaduzbina je sestre srpskog cara Dusana oko 1350. Manastir Dragovic je zaduzbina kralja Tvrtka. Treba li dalje? Mnogo pre dolaska Turaka na te prostore i dokaz postojana srpskog stanovnistva na prostorima Dalmacije i danasnje Hrvatske.

Mihajlo

pre 2 godine

"Plitvicka jezera su srpska dedovina, da se ne zaboravi!"
(Znalac, 31. avgust 2021 09:39)

Da, opće je poznato da se neistine i izmišljotine kod vas prenose generacijama.
(grupni_flex, 31. avgust 2021 10:25)

Pre nego što odgovorite, bilo bi dobro da proverite informacije.
Plitvička jezera je Republika Hrvatska kupila od američkog državljanina srpskog porekla 90-ih godina prošlog veka, neposredno nakon nesretnog rata.

.

pre 2 godine

Da tamo ste se naselili i dosli s Turcima.
(Hmh, 31. avgust 2021 10:16)

Oni koji su došli sa Turcima su se prvi pokatoličili i to su tvoji preci. Preci današnjih Srba potiču iz kasnijih migracionih talasa koji su bežali od Turaka.

s1pac

pre 2 godine

"Plitvicka jezera su srpska dedovina, da se ne zaboravi!"
(Znalac, 31. avgust 2021 09:39)

Da, opće je poznato da se neistine i izmišljotine kod vas prenose generacijama.
(grupni_flex, 31. avgust 2021 10:25)

Opće je poznato da ti i tebi slični niste poznavaoci istorije,ali koliko god da ste uništavali tragovi postoje. A ti još samo potvrdi svoje neznanje pa reci da tamo nisu živeli Srbi.

dragan

pre 2 godine

Decko,manastir Krka je do 1577 biobpod upravom franjevaca kojinga napustaju pod najezdom Turaka i odlaze u Zadar. Te godine se daje na koristenje pravoslavnoj zajednici. Eto to tu je zaduzbina. Procitaj djelo Adama Pribicevica, brata Svetozara Pribicevica, imas na internetu. Kaze da prije provale Turaka Srba nije bilo zapadno od Vrbasa.
(Nikola)

Istina je jako bolna, zato i ne zelis da je cujes. Na strecu postoje mape, kao na primer ova iz vremena Karla Velikog iz 814. godine na kojoj se sasvim lepo vidi dokle se prostirala Srbija i srpski narod. I kartu nisu pravili Srbi vec stoji na vikipediji na engleskom https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/Historical_Map_of_Europe_at_the_death_of_Charles_the_Great%2C_814..jpg

I cak i ako zelis da dovedes u pitanje da mozda granice tadasnje Srbije ne znaci da su to etnicke granice jer pise Srbija (a ne Srbi), evo jos jedne karte iz tog perioda gde jasno pise Serbs (znaci gde to pleme zivi, a ne granice drzave u kome zive razni narodi) https://www.reddit.com/r/Map_Porn/comments/61bl6f/map_of_europe_after_the_death_of_charles_the/

lol

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57)
na tom području hrvatske je bio rat, znaš. ali sad je prošlo već 30 godina, treba malo gledati u budućnost i izvući pouke zašto se to sve dogodilo i da se više nikada ne dogodi. od sukoba nemamo koristi, ni vi, ni mi.
(trigger, 31. avgust 2021 10:15)

odnos plus minus zabrinjavajuc, ali onda se covek seti kolika armija hrvata i autosovinista kampuje na b92 i sve mu bude jasno

grupni_flex

pre 2 godine

"Plitvicka jezera su srpska dedovina, da se ne zaboravi!"
(Znalac, 31. avgust 2021 09:39)

Da, opće je poznato da se neistine i izmišljotine kod vas prenose generacijama.

Gun

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57)

na tom području hrvatske je bio rat, znaš. ali sad je prošlo već 30 godina, treba malo gledati u budućnost i izvući pouke zašto se to sve dogodilo i da se više nikada ne dogodi. od sukoba nemamo koristi, ni vi, ni mi.
(trigger, 31. avgust 2021 10:15)

Sukoba ne može ni biti kad ste protjerali sve Srbe odatle. Tako je i Njemačka riješila pitanje Jevreja, mada su odgovarali poslije rata. Vi niste. Ali, gledano na papiru - problem sa Srbima u Hrvatskoj je stvarno riješen. Nema Srba - nema problema sa Srbima. Kako sam odrastao na Brixyjevom Alan Fordu (a i dan danas znam da ga prelistam), djeluje kao nešto sa Grunfove majce. Nije to jedina sličnost.

Arthammer

pre 2 godine

Da, opće je poznato da se neistine i izmišljotine kod vas prenose generacijama.
(grupni_flex, 31. avgust 2021 10:25)

Da, vi upravo jednu takvu planirate da stavite na novčanicu...

Народ

pre 2 godine

"Zašto mislite da mjesto gdje su nekada, a i sada žive Srbi, srpska zemlja. Tko vas to uči? Gradiščanski Hrvati žive u Austriji više od 5 stoljeća i nikada taj dio nisu nazvali hrvatskom zemljom, Hrvatima tamo i Hrvatima u Hrvatskoj nije nikada palo na pamet tako nešto izjaviti. Koji je vaš problem?"-Uči nas istorija koju učimo u Beču:) Srbi su Sloveni a ne Latini ili Germani, mi imamo materijale dokaze Slovenskog postojanja, od glagoljice i Staroslovenskog do savremenog srpsko jezika a vi? Svako dobro:)

GoranH

pre 2 godine

Decko, manastir Krka je do 1577 biobpod upravom franjevaca kojinga napustaju pod najezdom Turaka i odlaze u Zadar. Te godine se daje na koristenje pravoslavnoj zajednici. Eto to tu je zaduzbina. Procitaj djelo Adama Pribicevica, brata Svetozara Pribicevica, imas na internetu. Kaze da prije provale Turaka Srba nije bilo zapadno od Vrbasa.
(Nikola, 31. avgust 2021 11:18)

https://www.eparhija-dalmatinska.hr/Manastiri-Krupa-L.htm

Evo čitaj da ne živiš u neznanju.

gangula

pre 2 godine

Realno NP Durmitor, Prokletije i Šar Planina su sigurno lepši od NP Tara tu nema diskusije i ne može pomoći ni čuvena,, o ukusima ne vredi raspravljati".

Nikola

pre 2 godine

Hmh Manastir Krupa iz 1317., podno Velebita je zaduzbina srpskog kralja Milutina. Manastir Krka kod Knina zaduzbina je sestre srpskog cara Dusana oko 1350. Manastir Dragovic je zaduzbina kralja Tvrtka. Treba li dalje? Mnogo pre dolaska Turaka na te prostore i dokaz postojana srpskog stanovnistva na prostorima Dalmacije i danasnje Hrvatske.
(tt, 31. avgust 2021 10:44)

Decko, manastir Krka je do 1577 biobpod upravom franjevaca kojinga napustaju pod najezdom Turaka i odlaze u Zadar. Te godine se daje na koristenje pravoslavnoj zajednici. Eto to tu je zaduzbina. Procitaj djelo Adama Pribicevica, brata Svetozara Pribicevica, imas na internetu. Kaze da prije provale Turaka Srba nije bilo zapadno od Vrbasa.

Аболирани Човић од Косова

pre 2 godine

Најважнији парк је Јасеновац, Јадовно , Стара Градишка, Јаме по Далмацији...

trigger

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57)
na tom području hrvatske je bio rat, znaš. ali sad je prošlo već 30 godina, treba malo gledati u budućnost i izvući pouke zašto se to sve dogodilo i da se više nikada ne dogodi. od sukoba nemamo koristi, ni vi, ni mi.

Tereza

pre 2 godine

Dok putijete na Plitvička jezera sa bilo koje strane možete vidjeti samo spaljene srpske kuće.
(Boris, 31. avgust 2021 09:57) #

Trebalo bi apelirati na Srbiju da se to obnovi jer dosta lose djeluje na hrvatski turizam.

Pijani zlotvor

pre 2 godine

Ne sumnjam da su tara i triglav predivni, ali prvo ide sveto trojstvo u sastavu plitvice- kornati- brijuni, a onda svi ostali.
Isao sam na krstarenje kroz kornate sa braticem, ex curom i frendicom... nas dvojica smo u jednom trenu samo sutili u svecanoj tisini i gledali tu nestvarnu ljepotu s knedlom u grlu. I sad se najezim kad se sjetim tog cudnog osjecaja, neka kombinacija gordosti, srce je veliko kao kod teleta a u stomaku osjecaj kao na prvi dan skole. Pitao sam se kako je moguce da su neki prljavi barbari iz istocnoeuropskih mocvara imali takvu viziju i takva mooda prije 1400 godina da dodju i osvoje ovaj komad raja za sebe. I da opstanu ovdje unatoc svemu, a svi izgledi uvijek su protiv nas.
Svakom od vas preporucio bih da si napravi uslugu i ode na kornate, meni je to daleko, daleko najbolje potrosenih 200-300kn u zivotu.

rongeraja

pre 2 godine

Hahaha, kako Srbi imaju komplekse od Hrvatske, nema dalje. Za ovakva pitanja trebalo bi pitati neke objektivne posmatrace, mozda samo strance. Svako objektivan bi vam rekao na keca da su Brijuni, Plitvicka jezera i Triglav najlepsi.

GM

pre 2 godine

Nije problem da neko tamo napiše svoje mišljenje, ali je malo čudno prenositi to tako slepo...

Očigledno ljudi nisu bili i ne znaju ništa o Durmitoru, jedinoj pravoj prirodi na ovim prostorima koja se ne može porediti sa drugima.

Žabljak je mesto na najvećoj nadmorskoj visini u Evropi. Naseljeno mesto.
Samo treba zamisliti kakva je to priroda i okruženje.

Dalmacija

pre 2 godine

Znalac@ Naravno, bilo kuda srpska djedovina svuda. Doda bi da je i Chicago srpska djedovina. Nisam zna da morate platit i imat putovnicu da posjetite svoju dedovinu. Kmecanje se nastavlja iz dana u dan hahahaha

Jaaa

pre 2 godine

Nacinalni park Durmitor, sa 50 vrhova preko 2.000 mnv, sa najdubljim kanjonom u Evropi i sa biserom kakva je rijeka Tara, jos sa 18 jezera morao je naci se na ovoj listi. Da ne nabrajam previse, ko je bio zna o cemu pricam.
(leonardo, 31. avgust 2021 10:25)

Durmitor i Prokletije pa 5 praznih mesta...

Majkan

pre 2 godine

Nažalost još nisam video Triglav,ali sam bio te sreće i video preostala dva parka. To su spektakli prirode,kao sto su Plitvice jedinstvene zbog svojih slapova,jezera i vodopada tako Evropa i sire nije videla kanjon reke Drine,prosto ocutis dok prolazis kroz te gorostasne stene.
S obzirom da sam i sam Ličanin,najbolje bi bilo da se proveri u katastru HR cije su većinski zemlje u Kordunu,L i Baniji.Posto imamo prilično zemlje i dalje u neposrednoj blizini,topla preporuka je da se vidi i vrelo Une,takodje nestvarno.

rongeraja

pre 2 godine

Da li cinjenica da je Aja Sofija pod upravom muslimana pokazuje da su nju osnovali Turci? Toliko je od znacaja i podatak da je manastir bio franjevacki. A cak i da je bio, podela na katolicku i pravoslavnu crkvu nije nekada bila toliko vazna, na zapadu su ziveli Srbi katolici (veliki deo danasnjh Hrvata) tako da je i moguce da je crkva bila katolicka. A jel si cuo da je i Stefan Nemanja bio katolik? I sta ce mo sa tim? Potice iz Hercegovine gde je veliki deo Srba pripadao katolickoj crkvi, kasnije presao u pravoslavnu. Zasto mislis da neko od vladara iz dinastije Nemanjica nije mogao da podigne katolicku crkve za Srbe koji su ziveli na zapadu?
(dragan, 31. avgust 2021 12:09)

Hahaha, prestanite da prekrajate istoriju! Na kraju ce Srbi reci i da je Hrist bio poreklom Srbin kao sto pricaju i za Teslu itd… Hrvati su narod star koliko i Srbi otprilike, imaju svoju bastinu, autohtoni su. To sto srpski kvazi istoricari menjaju cinjenice kroz istoriju ima uticaja i na nove generacije ali tu su i ostali narodi na svetu da lupe cvrgu i kazu da nisu u pravu!

....

pre 2 godine

Po prirodnim lepotama i bogatstvu flore i faune 3 najlepša nacionalna parka na tlu nekadašnje SFRJ su nacionalni park Sutjeska (sa prašumom Perućica, prekrasnim velikim vodopadom u sred prašume, jezerima na Zelengori i jezerom čudesne lepote Trnovačkim jezerom u podnožju Maglića i na granici BIH i Crne Gore ), nacionalni park Durmitor i nacionalni park Plitvička jezera.

Dva losa ubise Milosa

pre 2 godine

Durmitor je topcina, ali nema ono sta imaju Plitvicka jezera. Ipak se on morao naci jer je jedinstven i velicanstven. Dakle, Plitvice su na prvom mjestu, a to potvrdjuje vise od 1.000.000 stranih gostiju svake godine, i to po cijeni od 35 eura, a to je samo od karata 35.000.000,00 eura + jos toliko od ugostiteljstva. To samo po sebi sve govori. A ono zemlje sta su vam preci donili na opancima u Hrvatsku, to ste i ponili sa sobom. Lp.

Uvijek kontra

pre 2 godine

Neko pomenu neki katun u Gruziji od jednog stanovnika kao najveće naselje u Evropi. A Žabljak na Durmitoru koji je pravi gradić sa 1700 stanovnika to kao nije? Ma budi druže ozbiljan!

julia

pre 2 godine

@ivanzg5
Sta te cudi, o tome sanjaju i u skoli uce...kako su izigrani i nepravedno ostavljeni bez izlaza na more.
Te Dalmacija je njihova, pa CG primorje, pa albanska obala koja im je, kao, bila obecana posle rata. Trice i kucine.
Imas jos primjera u svijetu, Bolivija 150godina pati za gubitkom mora, ima mornaricu i "dan mora" gdje proslavljaju dan kada ce vratiti izlaz na more.
Patologija.
Eto, mogu jednom godisnje ili vise puta( zavisi od dubine dzepa), da predju granicu...i poklone se Jadranu. Pozz.

leonardo

pre 2 godine

Nacinalni park Durmitor, sa 50 vrhova preko 2.000 mnv, sa najdubljim kanjonom u Evropi i sa biserom kakva je rijeka Tara, jos sa 18 jezera morao je naci se na ovoj listi. Da ne nabrajam previse, ko je bio zna o cemu pricam.

lol

pre 2 godine

Ako je nemanja bio katolik, onda to znaci da su srbi konvertiti. :D
Tvrtko je izvan svake sumnje bio hrvat, kao sto je i srednjovjekovna bosna bila hrvatska drzava. Koji dokaz ikom treba pored imena kao 'tvrtko kotromanic' ili 'hrvoje vukcic hrvatinic'? To srbi mogu biti jedino u ludilu. Koliko ljudi u srbiji imaju takva imena i prezimena? 0.
Ova karta iz doba karla velikog je besmislica, i na zelenom teritoriju takodjer pise 'hrvati', to nisu granice srbije nego bizanta ciji su srbi bili podanici.

grupni_flex

pre 2 godine

"Plitvička jezera je Republika Hrvatska kupila od američkog državljanina srpskog porekla 90-ih godina prošlog veka, neposredno nakon nesretnog rata."
(Mihajlo, 31. avgust 2021 10:45)

Oprostite, zaboravih na tu kupovinu. U paketu je još ako se ne varam išla i Dioklecijanova palača u Splitu i zgrada HRT-a u Zagrebu.

Nemoj da se lažemo

pre 2 godine

Nije problem da neko tamo napiše svoje mišljenje, ali je malo čudno prenositi to tako slepo...

Očigledno ljudi nisu bili i ne znaju ništa o Durmitoru, jedinoj pravoj prirodi na ovim prostorima koja se ne može porediti sa drugima.

Žabljak je mesto na najvećoj nadmorskoj visini u Evropi. Naseljeno mesto.
Samo treba zamisliti kakva je to priroda i okruženje.
(GM, 31. avgust 2021 10:07)

Kako volimo da izmišljamo da smo mi uvek naj.
Najviše naseljeno mesto u Evropi je Bohorna, Georgija sa 2345m nadmorske visine. Kavkaz brale.

ivanzg5

pre 2 godine

Zašto mislite da mjesto gdje su nekada, a i sada žive Srbi, srpska zemlja. Tko vas to uči? Gradiščanski Hrvati žive u Austriji više od 5 stoljeća i nikada taj dio nisu nazvali hrvatskom zemljom, Hrvatima tamo i Hrvatima u Hrvatskoj nije nikada palo na pamet tako nešto izjaviti. Koji je vaš problem?

Nikola

pre 2 godine

@dragan

A i ostali. Evo link kako citav svijet uci povijest. Udji i pogledaj kad je ko imao drzavu i kraljevstvo. To sto vi ucite alternativnu povijest u svijetu vas samo ismijavaju zbog toga.

https://youtu.be/NsZpiiRhmdY

Tak vam je to dečeci mali

pre 2 godine

Što je novac , što je zlato i biserje bijelo, što je kamenje drago i sav sjaj njegov ? ..., ako domovine nemaš ako nemaš grudu na koju bi naslonio glavu i s punim pravom rekao svijetu -Moja je , ako nemaš tla na koje bi život svoj položio i ostavio tijelo da nahrani sveto tlo , jer radost je prevelika poniknuti na daru Božijem i na kraju utonuti u njega. Ohh , kako je divno buditi se u Hrvatskim jutrima i zahvaljivati se Gospodinu na postojanju usred dara njegovog...Što je novac , što je zlato i biserje bijelo , što je drago kamenje i sav sjaj njegov? Lijepa , prelijepa domovino naša , ne postoji na tlu zemaljskom zemlja voljenija. Bogu hvala.

Ime

pre 2 godine

Te tabele su samo u ciframa dosledne. Ove subjektivne tabele su bez veze. Čuj najlepši NACIONALNI park... Pa valjda svaki je najlepši. Ne bi bio nacionalni.

Vukašin

pre 2 godine

Tara? 6 meseci godišnje provodim gore. Jeste lepa, ali staviti je u top 3 u bivšoj nam državi je too much. Na stranu to što je svaka šuša bespravno izgradila ćumez po svom "ukusu" gore i trajno narušila krajolik, što turisti ostavljaju bukvalno tone smeća po šumi i što je infrastruktura tragična, priroda jeste na pojedinim mestima lepa, ali je tri koplja ispod Durmitora, Triglava, Prokletija...govorim samo o planinama, Hrvati su svetlosnu godinu ispred nas sa svojim parkovima.

gusti

pre 2 godine

hvala tito ato im pokloni sve
(Miki, 31. avgust 2021 11:48)

Izvini ali sto je Tito kriv sto Srbi nisu umeli da vode drugaciju geo-stratesku politiku kroz istoriju i da dobiju izlaz na more? Umesto toga, uvek su nastanjivali brda i planine i generalno imali mnogo losih istorijskih odluka (stvaranje SFRJ, izazivanje Prvog svetskog rata i velikog broja poginulih Srba, ne izbegavanje velikog broja zrtava u Drugom svetskom, Bitka na Marici, Milosevicevi nebulozni ratovi, ne-decentralizovanje Srbije i stvaranje jakih regionalnih centara i centralizacija svega u Bg…). Ali ovo moze objektivno da skonta samo neostrasceni covek. Za to vreme je Hrvatska kroz istoriju pametnije radila i danas ima i prelepo more i 80% Jadranske obale drzi, prelepe Plitvice, Brijune, Dubrovnik, drugi i treci na Svetskom prvenstvu u nogometu, deset godina unazad fudbalere koji su osvajali LŠ, Netflix filmovi i serije iskljucivo na hrvatskom prevodu za region dok srpskog ima u tragovima, Dzordan koji posecuje Hrv obalu itd itd…

Nikola

pre 2 godine

Evo čitaj da ne živiš u neznanju.
(GoranH, 31. avgust 2021 11:54)

Haha, decko naveo si neku srpsku internet stranicu. Znas li ti sta su neovisni izvori?
Ne mogu da vjerujem da mislis da je ovo relevantno haha

alpinista

pre 2 godine

Nacionalni park Fruska Gora najstariji u Srbiji i po meni najlepši!
(mige, 31. avgust 2021 11:32)

Jedino što je posebno u vezi Fruške Gore su manastiri i to što je jedina planina u Vojvodini. Negde u Srbiji, Bosni, Sloveniji ... to bi se smatralo za obično brdo. Ni neki mnogo lepši predeli nisu onaj pravi nacionalni park iako su proglašeni za nacionalne parkove. Primera radi Kozara je zaista prelepa planina sa predivnim pejzažima, bogatom florom i faunom i neuporedivo lepša oaza netaknute prirode od Fruške Gore, ali nije toliko specijalna da bi bila nacionalni park iako je proglašena za nacionalni park. Una sa predivnim vodopadima je tek nedavno proglašena za nacionalni park. Planine oko Sarajeva iako prekrivene gustom četinarskom šumom i sa pejzažima koji oduzimaju dah su prava vazdušna banja, ali ni to nije nacionalni park...Nacionalni park po meni treba da bude nešto zaista specijalno.

mario

pre 2 godine

hvala tito ato im pokloni sve
(Miki, 31. avgust 2021 11:48)
Ne znam kome da zahvalimo na tvojem školovanju?
Eto nisam znao da je Tito nešto nama poklonio do sada se pisalo da su nam srbi poklonili.?
Ali shvaćam ja vas ipak je zavist jaka.

st

pre 2 godine

Ako je nemanja bio katolik, onda to znaci da su srbi konvertiti. :D
Tvrtko je izvan svake sumnje bio hrvat, kao sto je i srednjovjekovna bosna bila hrvatska drzava. Koji dokaz ikom treba pored imena kao 'tvrtko kotromanic' ili 'hrvoje vukcic hrvatinic'? To srbi mogu biti jedino u ludilu. Koliko ljudi u srbiji imaju takva imena i prezimena? 0.
Ova karta iz doba karla velikog je besmislica, i na zelenom teritoriju takodjer pise 'hrvati', to nisu granice srbije nego bizanta ciji su srbi bili podanici.
(lol, 31. avgust 2021 13:32)

Mozda nemaju takva prezimana ali ih ima dosta Horvata.

Podgorica

pre 2 godine

Lol, srećno svima u poredjenju sa nacionalnim parkovima i ljepotama Crne Gore. Najdublji kanjon EVROPE, kanjon rijeke Tare. Drugi u SVIJETU iza kanjona Kolorada, posljednja prašuma EVROPE Biogradska gora, najjužniji fjord EVROPE Boka Kotorska, najveće jezero BALKANA Skadarsko jezero, Durmitor, Prokletije, Lovćen, itd. Pa većina Crne Gore je pod nacionalnim parkovima.

unahirundononfacitver

pre 2 godine

Vi ste Taru gradnjom već devastirali. Ne ide to tako sa prirodnim rezervatima i nacionalnim parkovima. Mi se nosimo dobro , jako dobro. Plitvice primaju milijun ljudi godišnje i treba paziti da se sistem ne raspadne. Destinacija je toliko poznata u Europi i u svijetu da za turizam toga kraja nema problema uz drastično poskupljenje ulaznica kako bi se priliv ljudi smanjio a financijski odjek ostao isti ili čak bolji. Kada bi vi primili milijun turista na Taru to više ne bi bila Tara, to bi bilo smetlište. Dakle sto tisuća bilo bi puno na Tari ali milijun....nezamislivo meni.

La la iz Banata

pre 2 godine

tara nije vise nacionalni park, kuca do kuce, sada ce i zgrade kao na zlatiboru
(bunjevac, 31. avgust 2021 09:31)

Biće opet, samo da skinemo ove zlotvore

Nikola

pre 2 godine

Plitvička jezera je Republika Hrvatska kupila od američkog državljanina srpskog porekla 90-ih godina prošlog veka, neposredno nakon nesretnog rata."
(Mihajlo, 31. avgust 2021 10:45)

Oprostite, zaboravih na tu kupovinu. U paketu je još ako se ne varam išla i Dioklecijanova palača u Splitu i zgrada HRT-a u Zagrebu.
(grupni_flex, 31. avgust 2021 11:09)

A ja upravo dizem kredit da kupim Đerdap.

ketiS

pre 2 godine

Nije mi jasno otkud bilo kome pravo da neke u ovom tekstu spomenute "Nacionalne parkove" proglasava lepsim, kada je sve u sustini stvar licnog ukusa, dok objektivno gledano sva pomenuta mesta su na svoj nacin lepa jer u protivnom ne bi ni bila to sto jesu. U tom smislu, mene uopste ne privlace primorski krajevi sa svojim stenovitim i oskudnim krajolikom, dok su mi Tara ili Plitvice i nepomenuti Durmitor daleko privlacniji. Prema tome, sve je stvar ukusa, ali ono sto objektivno prirodu u Srbiji odvaja od prirodnih lepota u drugim ex-YU drzavama, jeste i kulturno-istorijsko bogatstvo, koje se u toj prirodi "krije". Svako ko je bar jednom posetio, Studenicu, Sopocane, ili Milesevu, da ne navodim vise, zna jako dobro o cemu govorim. To jedinstvo prirode, istorije i kulture, je gotovo neponovljivo. Na kraju, zamolila bih komentatore iz Hrvatske, da nas bar na ovoj temi, postede njihove ispolitizirane, pravaske pseudoistorije.

PeruN

pre 2 godine

Izvor portal mladi,e očigledno ti mladi nikada nisu čuli za nacionalni park Durmitor,koji je na uneskovoj listi prirodne baštine još od 1980 godine za razliku od Tare i Triglava,Plitvice su takođe na uneskovoj listi.Dakle Durmitor sa 18 ledničkih jezera + 2 pod Sinjajevinom Zminičko i Zabojsko,50 vrhova preko 2000 metara,Ledenom pećinom,jezerskom visoravni,kanjonima Tare koji je najdublji u Evropi,Drage,Sušice,Komarnice (Nevidio kanjon)Bukovice i Pive predstavlja takvu reljefnu i biodiverzitetsku ranolikost unikalnu na ovim prostorima...

DC

pre 2 godine

Brijuni, Durmitor, Kornati, Krka, Galičica sa Ohridom i Prespanskim jezerom, Plitvička jezera, Sutjeska, Tara, Triglav... Tesko odabrati sta je najlepse a cini mi se da ih je bilo preko 20. Lepa zemlja...bila...

Inace, Žabljak: 1,456m nadmorske visine, Davos - 1,560m.

Viktor

pre 2 godine

Za mlade i neuke Srbe da se malo edukuju. Da čitaju strane izdavače, a ne ono što im službena politika prezentuje.

https://www.touropia.com/national-parks-in-europe/