Utorak, 29.12.2020.

17:00

Niti Zlatibor, niti Kopaonik: Planinska lepotica u Srbiji je raj za skijaše VIDEO

Izvor: Prva TV

Niti Zlatibor, niti Kopaonik: Planinska lepotica u Srbiji je raj za skijaše VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Vid

pre 3 godine

Goč je lepa, i pitoma i divlja planina, baza, šumarskog fakulteta Beograd i naučno-istraživačkog centra Srbije. Šuma. Nije vredno pominjati taj prostor u kontekst skijanja. Kad smo kod toga već, Kopaonik i Stara planina imaju ozbiljnije uslove da postanu dobri regionalni ski centri. Prostranost, visina, prilično zadovoljavajuće. Treba ih urediti, zategnuti, da se razvija sve iz podnožja, a ne na vrhu. Gore samo skijanje. Ne mogu da ne spomenem Brezovicu koja ima najozbiljniji potencijal. Šar-planina gorostas Balkana, alpskog karaktera sa najviše snežnih dana na jugu Evrope! Kakav bi to ski centar mogao biti.. poput onih oni u FRA i ITA.

Shamu

pre 3 godine

@Shamu
"Ne lozi se dok ne odradis Vail, Aspen, Breckenridge, Keystone, Snowbird, Alta, Park City, Lake Tahoe (sve), Mammoth, Banff, Lake Louise, Jackson Hole, Whistler ... za pocetak"

Repliciram sam sebi sa objasnjenjem. Da me ne shvatite pogresno - ne hvalim se mestima na kojima sam skijao jer u prvom komentaru pisem o skijanju na Gocu koje sam puno voleo. Morao sam da upotrebim jacu municiju kad pojedinci pocinju da se razbacuju Killington-ima u diskusiji o Gocu. I nad Killington-om ima Killington :)

zzz

pre 3 godine

Пишем ово као стари скијаш.Стао сам на даске 1968 на Тари.Ишли смо "Ћиром"
до Кремана.Инструктор од 1982,радио на Копу.Копаоник и Златибор(на коме никад
нисам скијао,то је ливада)су у потпуности уништени.То одавно нису планине за
скијаше него за наставак "сплаварења" из Београда,само на чистом ваздуху.Ја
одавно не идем на Коп,имам боље и јефтиније кафане у Београду.Гоч баш и није
неко скијалиште,ем је низак,ем је неуређен,Не бојим се да ће Срби за пар година
и Гоч да доведу на вашарски ниво."Инвеститори".То нам је ваљда у крви.
(артиљерац, 29. decembar 2020 19:34)

Evo ja godinama unazad idem na Kopaonik radi SKIJANJA. U te kako ih nazivas kafane nisam ni jednom usao, niti sam i jednom bio u nekom provodu tamo. To sto ti izlaske u kafane podrazumes skijanjem ne znaci da i mi ostali tako mislimo. Ko hoce da skija na Kopu moze relativno pristojno to da radi na par sati od Beograda. Ko hoce kafane, e pa to zaista ne znam. Ne idem po kafanama ni u BGu, tako da ne mogu da preporucim.

Mesec

pre 3 godine

Srbija ima lepih mesta, ali osim glavnih turistickih cetara nemamo neku uredjenost i ponudu. Npr Zlatibor je unisten u pravom smislu te reci. Guzve su ogromne, ljudi prljaju, parkinga i nema ma prosto uzas. Kopaonik je bolji, ali i tamo je haos. Ja sam uvek spreman da platim vise pa makar isao 1x u tri godine, nego da se guram kao stoka po takvim mestima. Da budemo jasni Kop i Zlatibor su daleko od uredjenog, kada se pogleda Svajcarska, Francuska i Austrija, ali su trenutno kod nas nalik na nesto sto bi moglo da se kaze malo skromnije skijaliste.

Mitar

pre 3 godine

Čitam komentare i razmišljam: po (našim) planinama se dovlači sadržaj koji je kod nas tražen (kvadovi, roštilj, pevaljke, kafane,...). Nažalost.

Da nema publike za to, to se ne bi ni radilo. Slika i prilika Srbije. Jedne godine smo za prvi maj bili na jednom planinskom jezeru u regionu i nismo mogli da se načudimo da ama baš niko nije zapalio vatru i staviožicu preko, da niotkuda ne dopire glasna muzika, da ljudi šetaju i voze bicikle i da popodne čekaju bus za kući...

Boki

pre 3 godine

Meni Divčibare najbliže, za moj nivo skijanja odlične staze! Nažalost, uskoro će biti Zlatibor 2!
(dulek, 29. decembar 2020 21:20)
@dulek
Da, nazalost niko ne pise o tome, Divcibare su isto zaposeli lokalni investitori i kriminalci koji grade zgradetine tipa Mirjeva u Beogradu, bez iti malo planinskog stila, sa leve strane prema odmaralistu Stevan Filipovic napravljene ruglo zgrade a kanalizacija sprovedena u potok ispod zgrade, smrad uzas. Nazalost jedini svetli primer je hotel Crni Vrh od nove gradnje, ostalo sto zidaju ce trajno da unisti veoma lepu turisticku destinaciju.
Pitam se ima li ko da stane na put narusavanju prirode i trajnom unistavanju koje sprovode nepismeni ljudi i direktno uticu na kvalitet zivota svih nas??

Ivan

pre 3 godine

Da se nadovežem samo. Put do Goča iz Vrnjačke Banje nije nimalo loš, ako mislimo na onaj koji vodi do sela Stanišinci. Renoviran je pre samo par godina i u odličnom je stanju, plus je po nagibu blaži. Put koji vodi direktno do sela Goč i same ski staze je loš i dotrajao, uspon je ogroman. Taj put se skoro i ne čisti zimi, odnosno posle nekog vremena se očisti jedna traka, pa možete misliti na šta to liči, ne daj Bože u onoj nedođiji da vam nešto zafali. Što se tiče samog čišćenja tu je veliki problem što je nadležan Kruševac put za te deonice, a oni dok po prioritetima stignu do Goča...ipak, to bi trebalo da se poboljša jer je ovih dana završen punkt puteva Srbije u okolini Vrnjačke Banje.

ma nema veze

pre 3 godine

Prvi put sam na skije stao pre vise od 50 godina. Isto tako navukao klizaljke na noge. I tek danas shvatih da Srbija ima mnogo skijasa i klizaca.

Shamu

pre 3 godine

@sale
Ne lozi se dok ne odradis Vail, Aspen, Breckenridge, Keystone, Snowbird, Alta, Park City, Lake Tahoe (sve), Mammoth, Banff, Lake Louise, Jackson Hole, Whistler ... za pocetak

Huan Pablo Don Fernando

pre 3 godine

@borislav- u beogradu nikada radio, nikada ziveo i nikada studirao...bio kao klinac kod pokojnog kevinog ujaka u zemunu par puta, kao "odrastao" par puta bio da gledam partizan i reprezentaciju, sto se kupovine tice, da te ne lazem, mislim da sam jednu jedinu stvar kupio u beogradu, a to je ona maramica za sako, kupio u uscu, kada sam se zenio! a i ja sam "pobegao" odavno, pre vise od 20 godina kao i svi ti ostali koje pominjes, ali nisam pobegao zato sto je goc ruzan ili sto nema ski staze, pobegao sam bas zbog likova koji danas odlaze na kop i zlatibor, ako me razumes!!!

kole

pre 3 godine

MMF ne daje vise kredite za gradnju skijaskih centara ako su ispod 1500 metara zbog globalnog zagrevanja. Evo ove godine je sneg problem u svim domacim centrima, jer na Kopu treba da padne 50 cm da bi se preparirale staze, a posle da pada jos da bi se odrzavale. Goc je jedno veliko nista. To sto se bog potrudio da napravi nesto lepo nije dovoljno da se turisticki eksploatise. Treba uloziti puno para i pameti, a zatim sve to odrzavati da bi nesto bilo atraktivno za turiste i donosilo novac. Put iz V. Banje do Goca je i leti saoubistveno opasan, a zimi ne bih isao osim po neku veliku nagradu. Pritom su cene kao u Bgd, pa ne vidim razlog da ikad vise odem gore. Kusturica je napravio ozbiljno skijaliste "Iver" sa ozbiljnim hotelima i bungalovima u blizini etno centra Mecavnik. Visinska razlika je oko 260m, a duzina staza oko 4 km. Zapadna dispozicija garantuje sneg do kraja marta.

Kavrić

pre 3 godine

Prosle godine nisu radile ni te dve staze od po 500 metara! Samo je radila improvizovana stazica za sankanje na gumama i mala za skijanje. Bio sam vise puta prosle zime. Daj boze da su zaista pokrenuli te dve vece staze, mada sumnjam. Neka napise neki banjcanin ako ima tacnu informaciju.

sale

pre 3 godine

raj za skijase sa jednom zicarom i stazom levo i desno hahaha. secam se kad sam prvi put otisao ovde u usa u killington pa onda whiteface nisam verovao da to postoji. kopaonik je smesan za ove dve lepotice

Shamu

pre 3 godine

Skijao sam na Gocu kad je jednosed napravljen 80tih, bio sam srednjoskolac, na raspustu kod dede u KV. Dolazio sam radnickim busom ujutru na Goc i vracao se predvece. Mislim da se nikad nisam spustio do dna staze vec samo do medjustanice (donji doe su retko otvarali). Jako sam se razocarao kad sam cuo da je zica posecena.
Dve danasnje staze od "500m" nisu vredne spomena u kontekstu skijanja.

Ivan

pre 3 godine

Meni se jedino svidelo to što pri stabilnom vremenu, sa banjske strane, sa staze puca fenomenalan pogled na "more" niskih oblaka i magle kojih čestu bude dole u kotlini Zapadne Morave. Vidi se kao na dlanu. Sama staza je solidno strma, ali slabo se to održava, zadnjih 2-3 godine je baš zapušteno. Goč je više lep za druge stvari, ono što je dobro da je još uvek prilično "miran". Rezervat prirode šumarskog fakulteta "Gvozdac" je pravi biser, dragulj. Da je sreće, niko ne bi ni čuo za taj lokalitet, da isti fakultet nije morao pravu borbu da vodi sa našim dragim privatnim "investitorima" oko MHE.

The_Dejan

pre 3 godine

Kao što je većina pisala, Goč nije ništa posebno, jedino za šetnju. Lepo je jezero Selište. Ali ništa više od toga. U moje vreme Goč je bio mnogo više razvijeniji, sada je sve propalo. A kao što je već takođe neko rekao, brutalna seča šuma se dešava na Goču. I uskoro će sve to nestati.

Boris

pre 3 godine

Evo bas uživam na prelepom Zlatiboru u toplom hotelu bez gužve . Neka Goča onom stručnjaku neka uživa hahahaa .
(Beogradjanin, 29. decembar 2020 18:50)
@Beogradjanin
Jesi šeto oko šljaštećeg jezerceta, prelepo je kad se ultra ljubicasto i crveno svetlo uključi!?
Zlatibor fuj, zimsko steciste za kriminalce citave regije, urbanisticko ruglo, da imamo more a srecom nemamo mogu zamisliti na sta bi to licilo, to bi bio najveći vašar na svetu, Guča i rostiljijada u Leskovcu u jednom, gomila smeća i nekulture.

kakav crni Goč

pre 3 godine

Nisam skijaš, ali boravim trenutno u banji, pa da dam svoj skromni sud..
U nedelju, pao sneg pa odlučim da odem gore na Goč, jel, pa da vidim kakav to turizam nude iako nemam ski opremu i nisam skijaš. Imam džip i pogon na sve točkove, pa i lance u gepeku i krenem, sneg sve višlji, a put kobajage očišćen samo po sredini puta. Negde na pola puta vidim da kad bi neko odozgo naišao a nije visok, zaglavio bi se u mimoilaženju a i ono što je očišćeno po sredini, već je prekrio novi sneg. Uskoro prestižem vozilo sa rotacijom i sve ne verujem svojim očima, lada niva na koju su nabudžili nešto kao ralica, pa gura sneg po desetak metara, pa skreće u stranu da ga
se oslobodi... Obiđem ga, kad malo dalje ljudi svoja vozila pokušavaju da okrenu da se vrate, naravno teško kad nema prostora... Malo dalje ista slika.. Sve se dešava u po bela dana, razmišljam, za dva sata pada mrak, šta li će onda biti, kad ono malo mazohista krene da se vraća, pa odustanem, nekako se okrenem i haj ti Marinko nazad..
Eto, da rezimiram, ne možete da razvijate ski turizam, a lada niva da vam krči puteve, alo...

Borislav

pre 3 godine

@Huan Pablo Don Fernando
Beogradjani da idu na Zlatibor a vi "normalni" na Goč? Jel to izbija zavist iz tebe? Nadam se da onda ne ideš u BG da studiraš, radiš, kupiš nešto - ne treba se mešati sa takvima što idu na izbetonirane planine :)
Inače, nisam iz Beograda i ne volim Zlatibor ali ne mogu da verujem da umišljaš da si neka elita a u stvari živiš negde odakle većina želi da pobegne.

Jay

pre 3 godine

Skijanje je ionako buržujski sport, nemojte da palite siroti narod ovim dezinformacijama. Nek i dalje troše milione po Kopaoniku, imaju ih za bacanje!

mikin

pre 3 godine

"Osim čistog vazduha na planini, tokom zime nalaze se dve ski-staze, dužine od po 500 metara", kaže Nina Stanojević iz TO Vrnjačka Banja."
Gospodjo Stanojevic, da li mozete da zamislite neku od evropskih "skijaskih" drzava da reklamira planinu sa 2 skijaske staze od po 500 metara? Ajde se malo uozbiljite. Jeste, priroda je divna, vazduh je odlican, mogu deca i da se skijaju ako ima snega, ali nemojte to spominjati kao skijaliste. U Evropi ne spominju ako nema bar 50 km staza!

Koky

pre 3 godine

Deo orkestrirane kampanje. Ovakvim tekstovima počinje priprema terena "investitorima" koji su već sada poprilično devastirali V. Banju.Pre 30-ak godina na Goču je postojala ozbiljna staza od vrha do Sokolje sa dvosed žičarom koja je u potpunosti devastirana i na kraju isečena u staro gvožđe.

артиљерац

pre 3 godine

Пишем ово као стари скијаш.Стао сам на даске 1968 на Тари.Ишли смо "Ћиром"
до Кремана.Инструктор од 1982,радио на Копу.Копаоник и Златибор(на коме никад
нисам скијао,то је ливада)су у потпуности уништени.То одавно нису планине за
скијаше него за наставак "сплаварења" из Београда,само на чистом ваздуху.Ја
одавно не идем на Коп,имам боље и јефтиније кафане у Београду.Гоч баш и није
неко скијалиште,ем је низак,ем је неуређен,Не бојим се да ће Срби за пар година
и Гоч да доведу на вашарски ниво."Инвеститори".То нам је ваљда у крви.

ИБАРСКА ЛАСИЦА

pre 3 godine

Планински центар гоча се налази на краљевачкој страни гоча и пут је бољи са краљевачке стране

sasa

pre 3 godine

Sve nase "planinske lepotice" postale su kiceraj, vasari gde se umesto svezeg vazduha, moze nadisati miris pecenja na svakom cosku, pune restorane duvanskog dima, uzasna gradililista, splavarske muzike u nenormalne sate, blatnjavih parkiralista.... A putevi i putokazi do njih se tek posebna prica.

alcale

pre 3 godine

Verujem da je lepo i da ima potencijal ali ... Reči da je skijaški raj sa dve staze od po 500m je zaista pretenciozno i pomalo degutantno.

Huan Pablo Don Fernando

pre 3 godine

nije tacno, lazu...nema na gocu nista...idite vi beogradjani i dalje na zlatibor i kop, to je pravo mesto za vas, a goc ostavite nama kraljevcanima, banjcanima i ostalim normalnim ljudima koji na planinu ne idu da bi se provodili u diskotekama, opustali u spa centrima i kacili slike iz preskupih restorana i kafica na instagram!!!

gomez

pre 3 godine

Na Gocu nema nista, posebno na kraljevackoj strani. Leti je dobar za biciklizam i planinarenje, zimi samo za planinarenje. Ko hoce da skija, moze, ali skije da nosi na ledjima uz brdo, posto su zicaru posekli jos pre 15 godina.

Kraken89

pre 3 godine

Jedno pitanje, nije hejt, kako moze neka planina da bude raj za skijase, pritom da ista ima samo dve staze od po 500 m ? Goc kao planina nudi nesto sasvim drugo, prelepa je ko voli da trekuje u istoj, seta sumama, vazduh je dobar, ali za skijanje nije. I nemojte previse da je reklamirate, da ja ne bi uzurpirali investitori, koji krse sve moralne kodekse prirode . Zlatibor je najbolji primer za tako nesto.

Kraken89

pre 3 godine

Jedno pitanje, nije hejt, kako moze neka planina da bude raj za skijase, pritom da ista ima samo dve staze od po 500 m ? Goc kao planina nudi nesto sasvim drugo, prelepa je ko voli da trekuje u istoj, seta sumama, vazduh je dobar, ali za skijanje nije. I nemojte previse da je reklamirate, da ja ne bi uzurpirali investitori, koji krse sve moralne kodekse prirode . Zlatibor je najbolji primer za tako nesto.

Huan Pablo Don Fernando

pre 3 godine

nije tacno, lazu...nema na gocu nista...idite vi beogradjani i dalje na zlatibor i kop, to je pravo mesto za vas, a goc ostavite nama kraljevcanima, banjcanima i ostalim normalnim ljudima koji na planinu ne idu da bi se provodili u diskotekama, opustali u spa centrima i kacili slike iz preskupih restorana i kafica na instagram!!!

alcale

pre 3 godine

Verujem da je lepo i da ima potencijal ali ... Reči da je skijaški raj sa dve staze od po 500m je zaista pretenciozno i pomalo degutantno.

gomez

pre 3 godine

Na Gocu nema nista, posebno na kraljevackoj strani. Leti je dobar za biciklizam i planinarenje, zimi samo za planinarenje. Ko hoce da skija, moze, ali skije da nosi na ledjima uz brdo, posto su zicaru posekli jos pre 15 godina.

артиљерац

pre 3 godine

Пишем ово као стари скијаш.Стао сам на даске 1968 на Тари.Ишли смо "Ћиром"
до Кремана.Инструктор од 1982,радио на Копу.Копаоник и Златибор(на коме никад
нисам скијао,то је ливада)су у потпуности уништени.То одавно нису планине за
скијаше него за наставак "сплаварења" из Београда,само на чистом ваздуху.Ја
одавно не идем на Коп,имам боље и јефтиније кафане у Београду.Гоч баш и није
неко скијалиште,ем је низак,ем је неуређен,Не бојим се да ће Срби за пар година
и Гоч да доведу на вашарски ниво."Инвеститори".То нам је ваљда у крви.

kakav crni Goč

pre 3 godine

Nisam skijaš, ali boravim trenutno u banji, pa da dam svoj skromni sud..
U nedelju, pao sneg pa odlučim da odem gore na Goč, jel, pa da vidim kakav to turizam nude iako nemam ski opremu i nisam skijaš. Imam džip i pogon na sve točkove, pa i lance u gepeku i krenem, sneg sve višlji, a put kobajage očišćen samo po sredini puta. Negde na pola puta vidim da kad bi neko odozgo naišao a nije visok, zaglavio bi se u mimoilaženju a i ono što je očišćeno po sredini, već je prekrio novi sneg. Uskoro prestižem vozilo sa rotacijom i sve ne verujem svojim očima, lada niva na koju su nabudžili nešto kao ralica, pa gura sneg po desetak metara, pa skreće u stranu da ga
se oslobodi... Obiđem ga, kad malo dalje ljudi svoja vozila pokušavaju da okrenu da se vrate, naravno teško kad nema prostora... Malo dalje ista slika.. Sve se dešava u po bela dana, razmišljam, za dva sata pada mrak, šta li će onda biti, kad ono malo mazohista krene da se vraća, pa odustanem, nekako se okrenem i haj ti Marinko nazad..
Eto, da rezimiram, ne možete da razvijate ski turizam, a lada niva da vam krči puteve, alo...

sasa

pre 3 godine

Sve nase "planinske lepotice" postale su kiceraj, vasari gde se umesto svezeg vazduha, moze nadisati miris pecenja na svakom cosku, pune restorane duvanskog dima, uzasna gradililista, splavarske muzike u nenormalne sate, blatnjavih parkiralista.... A putevi i putokazi do njih se tek posebna prica.

Boris

pre 3 godine

Evo bas uživam na prelepom Zlatiboru u toplom hotelu bez gužve . Neka Goča onom stručnjaku neka uživa hahahaa .
(Beogradjanin, 29. decembar 2020 18:50)
@Beogradjanin
Jesi šeto oko šljaštećeg jezerceta, prelepo je kad se ultra ljubicasto i crveno svetlo uključi!?
Zlatibor fuj, zimsko steciste za kriminalce citave regije, urbanisticko ruglo, da imamo more a srecom nemamo mogu zamisliti na sta bi to licilo, to bi bio najveći vašar na svetu, Guča i rostiljijada u Leskovcu u jednom, gomila smeća i nekulture.

mikin

pre 3 godine

"Osim čistog vazduha na planini, tokom zime nalaze se dve ski-staze, dužine od po 500 metara", kaže Nina Stanojević iz TO Vrnjačka Banja."
Gospodjo Stanojevic, da li mozete da zamislite neku od evropskih "skijaskih" drzava da reklamira planinu sa 2 skijaske staze od po 500 metara? Ajde se malo uozbiljite. Jeste, priroda je divna, vazduh je odlican, mogu deca i da se skijaju ako ima snega, ali nemojte to spominjati kao skijaliste. U Evropi ne spominju ako nema bar 50 km staza!

Jay

pre 3 godine

Skijanje je ionako buržujski sport, nemojte da palite siroti narod ovim dezinformacijama. Nek i dalje troše milione po Kopaoniku, imaju ih za bacanje!

Shamu

pre 3 godine

Skijao sam na Gocu kad je jednosed napravljen 80tih, bio sam srednjoskolac, na raspustu kod dede u KV. Dolazio sam radnickim busom ujutru na Goc i vracao se predvece. Mislim da se nikad nisam spustio do dna staze vec samo do medjustanice (donji doe su retko otvarali). Jako sam se razocarao kad sam cuo da je zica posecena.
Dve danasnje staze od "500m" nisu vredne spomena u kontekstu skijanja.

Koky

pre 3 godine

Deo orkestrirane kampanje. Ovakvim tekstovima počinje priprema terena "investitorima" koji su već sada poprilično devastirali V. Banju.Pre 30-ak godina na Goču je postojala ozbiljna staza od vrha do Sokolje sa dvosed žičarom koja je u potpunosti devastirana i na kraju isečena u staro gvožđe.

ИБАРСКА ЛАСИЦА

pre 3 godine

Планински центар гоча се налази на краљевачкој страни гоча и пут је бољи са краљевачке стране

Ivan

pre 3 godine

Meni se jedino svidelo to što pri stabilnom vremenu, sa banjske strane, sa staze puca fenomenalan pogled na "more" niskih oblaka i magle kojih čestu bude dole u kotlini Zapadne Morave. Vidi se kao na dlanu. Sama staza je solidno strma, ali slabo se to održava, zadnjih 2-3 godine je baš zapušteno. Goč je više lep za druge stvari, ono što je dobro da je još uvek prilično "miran". Rezervat prirode šumarskog fakulteta "Gvozdac" je pravi biser, dragulj. Da je sreće, niko ne bi ni čuo za taj lokalitet, da isti fakultet nije morao pravu borbu da vodi sa našim dragim privatnim "investitorima" oko MHE.

sale

pre 3 godine

raj za skijase sa jednom zicarom i stazom levo i desno hahaha. secam se kad sam prvi put otisao ovde u usa u killington pa onda whiteface nisam verovao da to postoji. kopaonik je smesan za ove dve lepotice

kole

pre 3 godine

MMF ne daje vise kredite za gradnju skijaskih centara ako su ispod 1500 metara zbog globalnog zagrevanja. Evo ove godine je sneg problem u svim domacim centrima, jer na Kopu treba da padne 50 cm da bi se preparirale staze, a posle da pada jos da bi se odrzavale. Goc je jedno veliko nista. To sto se bog potrudio da napravi nesto lepo nije dovoljno da se turisticki eksploatise. Treba uloziti puno para i pameti, a zatim sve to odrzavati da bi nesto bilo atraktivno za turiste i donosilo novac. Put iz V. Banje do Goca je i leti saoubistveno opasan, a zimi ne bih isao osim po neku veliku nagradu. Pritom su cene kao u Bgd, pa ne vidim razlog da ikad vise odem gore. Kusturica je napravio ozbiljno skijaliste "Iver" sa ozbiljnim hotelima i bungalovima u blizini etno centra Mecavnik. Visinska razlika je oko 260m, a duzina staza oko 4 km. Zapadna dispozicija garantuje sneg do kraja marta.

The_Dejan

pre 3 godine

Kao što je većina pisala, Goč nije ništa posebno, jedino za šetnju. Lepo je jezero Selište. Ali ništa više od toga. U moje vreme Goč je bio mnogo više razvijeniji, sada je sve propalo. A kao što je već takođe neko rekao, brutalna seča šuma se dešava na Goču. I uskoro će sve to nestati.

Kavrić

pre 3 godine

Prosle godine nisu radile ni te dve staze od po 500 metara! Samo je radila improvizovana stazica za sankanje na gumama i mala za skijanje. Bio sam vise puta prosle zime. Daj boze da su zaista pokrenuli te dve vece staze, mada sumnjam. Neka napise neki banjcanin ako ima tacnu informaciju.

Borislav

pre 3 godine

@Huan Pablo Don Fernando
Beogradjani da idu na Zlatibor a vi "normalni" na Goč? Jel to izbija zavist iz tebe? Nadam se da onda ne ideš u BG da studiraš, radiš, kupiš nešto - ne treba se mešati sa takvima što idu na izbetonirane planine :)
Inače, nisam iz Beograda i ne volim Zlatibor ali ne mogu da verujem da umišljaš da si neka elita a u stvari živiš negde odakle većina želi da pobegne.

Boki

pre 3 godine

Meni Divčibare najbliže, za moj nivo skijanja odlične staze! Nažalost, uskoro će biti Zlatibor 2!
(dulek, 29. decembar 2020 21:20)
@dulek
Da, nazalost niko ne pise o tome, Divcibare su isto zaposeli lokalni investitori i kriminalci koji grade zgradetine tipa Mirjeva u Beogradu, bez iti malo planinskog stila, sa leve strane prema odmaralistu Stevan Filipovic napravljene ruglo zgrade a kanalizacija sprovedena u potok ispod zgrade, smrad uzas. Nazalost jedini svetli primer je hotel Crni Vrh od nove gradnje, ostalo sto zidaju ce trajno da unisti veoma lepu turisticku destinaciju.
Pitam se ima li ko da stane na put narusavanju prirode i trajnom unistavanju koje sprovode nepismeni ljudi i direktno uticu na kvalitet zivota svih nas??

Huan Pablo Don Fernando

pre 3 godine

@borislav- u beogradu nikada radio, nikada ziveo i nikada studirao...bio kao klinac kod pokojnog kevinog ujaka u zemunu par puta, kao "odrastao" par puta bio da gledam partizan i reprezentaciju, sto se kupovine tice, da te ne lazem, mislim da sam jednu jedinu stvar kupio u beogradu, a to je ona maramica za sako, kupio u uscu, kada sam se zenio! a i ja sam "pobegao" odavno, pre vise od 20 godina kao i svi ti ostali koje pominjes, ali nisam pobegao zato sto je goc ruzan ili sto nema ski staze, pobegao sam bas zbog likova koji danas odlaze na kop i zlatibor, ako me razumes!!!

Mitar

pre 3 godine

Čitam komentare i razmišljam: po (našim) planinama se dovlači sadržaj koji je kod nas tražen (kvadovi, roštilj, pevaljke, kafane,...). Nažalost.

Da nema publike za to, to se ne bi ni radilo. Slika i prilika Srbije. Jedne godine smo za prvi maj bili na jednom planinskom jezeru u regionu i nismo mogli da se načudimo da ama baš niko nije zapalio vatru i staviožicu preko, da niotkuda ne dopire glasna muzika, da ljudi šetaju i voze bicikle i da popodne čekaju bus za kući...

zzz

pre 3 godine

Пишем ово као стари скијаш.Стао сам на даске 1968 на Тари.Ишли смо "Ћиром"
до Кремана.Инструктор од 1982,радио на Копу.Копаоник и Златибор(на коме никад
нисам скијао,то је ливада)су у потпуности уништени.То одавно нису планине за
скијаше него за наставак "сплаварења" из Београда,само на чистом ваздуху.Ја
одавно не идем на Коп,имам боље и јефтиније кафане у Београду.Гоч баш и није
неко скијалиште,ем је низак,ем је неуређен,Не бојим се да ће Срби за пар година
и Гоч да доведу на вашарски ниво."Инвеститори".То нам је ваљда у крви.
(артиљерац, 29. decembar 2020 19:34)

Evo ja godinama unazad idem na Kopaonik radi SKIJANJA. U te kako ih nazivas kafane nisam ni jednom usao, niti sam i jednom bio u nekom provodu tamo. To sto ti izlaske u kafane podrazumes skijanjem ne znaci da i mi ostali tako mislimo. Ko hoce da skija na Kopu moze relativno pristojno to da radi na par sati od Beograda. Ko hoce kafane, e pa to zaista ne znam. Ne idem po kafanama ni u BGu, tako da ne mogu da preporucim.

ma nema veze

pre 3 godine

Prvi put sam na skije stao pre vise od 50 godina. Isto tako navukao klizaljke na noge. I tek danas shvatih da Srbija ima mnogo skijasa i klizaca.

Ivan

pre 3 godine

Da se nadovežem samo. Put do Goča iz Vrnjačke Banje nije nimalo loš, ako mislimo na onaj koji vodi do sela Stanišinci. Renoviran je pre samo par godina i u odličnom je stanju, plus je po nagibu blaži. Put koji vodi direktno do sela Goč i same ski staze je loš i dotrajao, uspon je ogroman. Taj put se skoro i ne čisti zimi, odnosno posle nekog vremena se očisti jedna traka, pa možete misliti na šta to liči, ne daj Bože u onoj nedođiji da vam nešto zafali. Što se tiče samog čišćenja tu je veliki problem što je nadležan Kruševac put za te deonice, a oni dok po prioritetima stignu do Goča...ipak, to bi trebalo da se poboljša jer je ovih dana završen punkt puteva Srbije u okolini Vrnjačke Banje.

Mesec

pre 3 godine

Srbija ima lepih mesta, ali osim glavnih turistickih cetara nemamo neku uredjenost i ponudu. Npr Zlatibor je unisten u pravom smislu te reci. Guzve su ogromne, ljudi prljaju, parkinga i nema ma prosto uzas. Kopaonik je bolji, ali i tamo je haos. Ja sam uvek spreman da platim vise pa makar isao 1x u tri godine, nego da se guram kao stoka po takvim mestima. Da budemo jasni Kop i Zlatibor su daleko od uredjenog, kada se pogleda Svajcarska, Francuska i Austrija, ali su trenutno kod nas nalik na nesto sto bi moglo da se kaze malo skromnije skijaliste.

Shamu

pre 3 godine

@sale
Ne lozi se dok ne odradis Vail, Aspen, Breckenridge, Keystone, Snowbird, Alta, Park City, Lake Tahoe (sve), Mammoth, Banff, Lake Louise, Jackson Hole, Whistler ... za pocetak

Shamu

pre 3 godine

@Shamu
"Ne lozi se dok ne odradis Vail, Aspen, Breckenridge, Keystone, Snowbird, Alta, Park City, Lake Tahoe (sve), Mammoth, Banff, Lake Louise, Jackson Hole, Whistler ... za pocetak"

Repliciram sam sebi sa objasnjenjem. Da me ne shvatite pogresno - ne hvalim se mestima na kojima sam skijao jer u prvom komentaru pisem o skijanju na Gocu koje sam puno voleo. Morao sam da upotrebim jacu municiju kad pojedinci pocinju da se razbacuju Killington-ima u diskusiji o Gocu. I nad Killington-om ima Killington :)

Vid

pre 3 godine

Goč je lepa, i pitoma i divlja planina, baza, šumarskog fakulteta Beograd i naučno-istraživačkog centra Srbije. Šuma. Nije vredno pominjati taj prostor u kontekst skijanja. Kad smo kod toga već, Kopaonik i Stara planina imaju ozbiljnije uslove da postanu dobri regionalni ski centri. Prostranost, visina, prilično zadovoljavajuće. Treba ih urediti, zategnuti, da se razvija sve iz podnožja, a ne na vrhu. Gore samo skijanje. Ne mogu da ne spomenem Brezovicu koja ima najozbiljniji potencijal. Šar-planina gorostas Balkana, alpskog karaktera sa najviše snežnih dana na jugu Evrope! Kakav bi to ski centar mogao biti.. poput onih oni u FRA i ITA.

Huan Pablo Don Fernando

pre 3 godine

nije tacno, lazu...nema na gocu nista...idite vi beogradjani i dalje na zlatibor i kop, to je pravo mesto za vas, a goc ostavite nama kraljevcanima, banjcanima i ostalim normalnim ljudima koji na planinu ne idu da bi se provodili u diskotekama, opustali u spa centrima i kacili slike iz preskupih restorana i kafica na instagram!!!

sale

pre 3 godine

raj za skijase sa jednom zicarom i stazom levo i desno hahaha. secam se kad sam prvi put otisao ovde u usa u killington pa onda whiteface nisam verovao da to postoji. kopaonik je smesan za ove dve lepotice

Jay

pre 3 godine

Skijanje je ionako buržujski sport, nemojte da palite siroti narod ovim dezinformacijama. Nek i dalje troše milione po Kopaoniku, imaju ih za bacanje!

Borislav

pre 3 godine

@Huan Pablo Don Fernando
Beogradjani da idu na Zlatibor a vi "normalni" na Goč? Jel to izbija zavist iz tebe? Nadam se da onda ne ideš u BG da studiraš, radiš, kupiš nešto - ne treba se mešati sa takvima što idu na izbetonirane planine :)
Inače, nisam iz Beograda i ne volim Zlatibor ali ne mogu da verujem da umišljaš da si neka elita a u stvari živiš negde odakle većina želi da pobegne.

Shamu

pre 3 godine

@sale
Ne lozi se dok ne odradis Vail, Aspen, Breckenridge, Keystone, Snowbird, Alta, Park City, Lake Tahoe (sve), Mammoth, Banff, Lake Louise, Jackson Hole, Whistler ... za pocetak

артиљерац

pre 3 godine

Пишем ово као стари скијаш.Стао сам на даске 1968 на Тари.Ишли смо "Ћиром"
до Кремана.Инструктор од 1982,радио на Копу.Копаоник и Златибор(на коме никад
нисам скијао,то је ливада)су у потпуности уништени.То одавно нису планине за
скијаше него за наставак "сплаварења" из Београда,само на чистом ваздуху.Ја
одавно не идем на Коп,имам боље и јефтиније кафане у Београду.Гоч баш и није
неко скијалиште,ем је низак,ем је неуређен,Не бојим се да ће Срби за пар година
и Гоч да доведу на вашарски ниво."Инвеститори".То нам је ваљда у крви.

kole

pre 3 godine

MMF ne daje vise kredite za gradnju skijaskih centara ako su ispod 1500 metara zbog globalnog zagrevanja. Evo ove godine je sneg problem u svim domacim centrima, jer na Kopu treba da padne 50 cm da bi se preparirale staze, a posle da pada jos da bi se odrzavale. Goc je jedno veliko nista. To sto se bog potrudio da napravi nesto lepo nije dovoljno da se turisticki eksploatise. Treba uloziti puno para i pameti, a zatim sve to odrzavati da bi nesto bilo atraktivno za turiste i donosilo novac. Put iz V. Banje do Goca je i leti saoubistveno opasan, a zimi ne bih isao osim po neku veliku nagradu. Pritom su cene kao u Bgd, pa ne vidim razlog da ikad vise odem gore. Kusturica je napravio ozbiljno skijaliste "Iver" sa ozbiljnim hotelima i bungalovima u blizini etno centra Mecavnik. Visinska razlika je oko 260m, a duzina staza oko 4 km. Zapadna dispozicija garantuje sneg do kraja marta.

Huan Pablo Don Fernando

pre 3 godine

@borislav- u beogradu nikada radio, nikada ziveo i nikada studirao...bio kao klinac kod pokojnog kevinog ujaka u zemunu par puta, kao "odrastao" par puta bio da gledam partizan i reprezentaciju, sto se kupovine tice, da te ne lazem, mislim da sam jednu jedinu stvar kupio u beogradu, a to je ona maramica za sako, kupio u uscu, kada sam se zenio! a i ja sam "pobegao" odavno, pre vise od 20 godina kao i svi ti ostali koje pominjes, ali nisam pobegao zato sto je goc ruzan ili sto nema ski staze, pobegao sam bas zbog likova koji danas odlaze na kop i zlatibor, ako me razumes!!!

Boris

pre 3 godine

Evo bas uživam na prelepom Zlatiboru u toplom hotelu bez gužve . Neka Goča onom stručnjaku neka uživa hahahaa .
(Beogradjanin, 29. decembar 2020 18:50)
@Beogradjanin
Jesi šeto oko šljaštećeg jezerceta, prelepo je kad se ultra ljubicasto i crveno svetlo uključi!?
Zlatibor fuj, zimsko steciste za kriminalce citave regije, urbanisticko ruglo, da imamo more a srecom nemamo mogu zamisliti na sta bi to licilo, to bi bio najveći vašar na svetu, Guča i rostiljijada u Leskovcu u jednom, gomila smeća i nekulture.

sasa

pre 3 godine

Sve nase "planinske lepotice" postale su kiceraj, vasari gde se umesto svezeg vazduha, moze nadisati miris pecenja na svakom cosku, pune restorane duvanskog dima, uzasna gradililista, splavarske muzike u nenormalne sate, blatnjavih parkiralista.... A putevi i putokazi do njih se tek posebna prica.

gomez

pre 3 godine

Na Gocu nema nista, posebno na kraljevackoj strani. Leti je dobar za biciklizam i planinarenje, zimi samo za planinarenje. Ko hoce da skija, moze, ali skije da nosi na ledjima uz brdo, posto su zicaru posekli jos pre 15 godina.

ИБАРСКА ЛАСИЦА

pre 3 godine

Планински центар гоча се налази на краљевачкој страни гоча и пут је бољи са краљевачке стране

kakav crni Goč

pre 3 godine

Nisam skijaš, ali boravim trenutno u banji, pa da dam svoj skromni sud..
U nedelju, pao sneg pa odlučim da odem gore na Goč, jel, pa da vidim kakav to turizam nude iako nemam ski opremu i nisam skijaš. Imam džip i pogon na sve točkove, pa i lance u gepeku i krenem, sneg sve višlji, a put kobajage očišćen samo po sredini puta. Negde na pola puta vidim da kad bi neko odozgo naišao a nije visok, zaglavio bi se u mimoilaženju a i ono što je očišćeno po sredini, već je prekrio novi sneg. Uskoro prestižem vozilo sa rotacijom i sve ne verujem svojim očima, lada niva na koju su nabudžili nešto kao ralica, pa gura sneg po desetak metara, pa skreće u stranu da ga
se oslobodi... Obiđem ga, kad malo dalje ljudi svoja vozila pokušavaju da okrenu da se vrate, naravno teško kad nema prostora... Malo dalje ista slika.. Sve se dešava u po bela dana, razmišljam, za dva sata pada mrak, šta li će onda biti, kad ono malo mazohista krene da se vraća, pa odustanem, nekako se okrenem i haj ti Marinko nazad..
Eto, da rezimiram, ne možete da razvijate ski turizam, a lada niva da vam krči puteve, alo...

Kraken89

pre 3 godine

Jedno pitanje, nije hejt, kako moze neka planina da bude raj za skijase, pritom da ista ima samo dve staze od po 500 m ? Goc kao planina nudi nesto sasvim drugo, prelepa je ko voli da trekuje u istoj, seta sumama, vazduh je dobar, ali za skijanje nije. I nemojte previse da je reklamirate, da ja ne bi uzurpirali investitori, koji krse sve moralne kodekse prirode . Zlatibor je najbolji primer za tako nesto.

The_Dejan

pre 3 godine

Kao što je većina pisala, Goč nije ništa posebno, jedino za šetnju. Lepo je jezero Selište. Ali ništa više od toga. U moje vreme Goč je bio mnogo više razvijeniji, sada je sve propalo. A kao što je već takođe neko rekao, brutalna seča šuma se dešava na Goču. I uskoro će sve to nestati.

alcale

pre 3 godine

Verujem da je lepo i da ima potencijal ali ... Reči da je skijaški raj sa dve staze od po 500m je zaista pretenciozno i pomalo degutantno.

mikin

pre 3 godine

"Osim čistog vazduha na planini, tokom zime nalaze se dve ski-staze, dužine od po 500 metara", kaže Nina Stanojević iz TO Vrnjačka Banja."
Gospodjo Stanojevic, da li mozete da zamislite neku od evropskih "skijaskih" drzava da reklamira planinu sa 2 skijaske staze od po 500 metara? Ajde se malo uozbiljite. Jeste, priroda je divna, vazduh je odlican, mogu deca i da se skijaju ako ima snega, ali nemojte to spominjati kao skijaliste. U Evropi ne spominju ako nema bar 50 km staza!

Koky

pre 3 godine

Deo orkestrirane kampanje. Ovakvim tekstovima počinje priprema terena "investitorima" koji su već sada poprilično devastirali V. Banju.Pre 30-ak godina na Goču je postojala ozbiljna staza od vrha do Sokolje sa dvosed žičarom koja je u potpunosti devastirana i na kraju isečena u staro gvožđe.

Kavrić

pre 3 godine

Prosle godine nisu radile ni te dve staze od po 500 metara! Samo je radila improvizovana stazica za sankanje na gumama i mala za skijanje. Bio sam vise puta prosle zime. Daj boze da su zaista pokrenuli te dve vece staze, mada sumnjam. Neka napise neki banjcanin ako ima tacnu informaciju.

Mesec

pre 3 godine

Srbija ima lepih mesta, ali osim glavnih turistickih cetara nemamo neku uredjenost i ponudu. Npr Zlatibor je unisten u pravom smislu te reci. Guzve su ogromne, ljudi prljaju, parkinga i nema ma prosto uzas. Kopaonik je bolji, ali i tamo je haos. Ja sam uvek spreman da platim vise pa makar isao 1x u tri godine, nego da se guram kao stoka po takvim mestima. Da budemo jasni Kop i Zlatibor su daleko od uredjenog, kada se pogleda Svajcarska, Francuska i Austrija, ali su trenutno kod nas nalik na nesto sto bi moglo da se kaze malo skromnije skijaliste.

zzz

pre 3 godine

Пишем ово као стари скијаш.Стао сам на даске 1968 на Тари.Ишли смо "Ћиром"
до Кремана.Инструктор од 1982,радио на Копу.Копаоник и Златибор(на коме никад
нисам скијао,то је ливада)су у потпуности уништени.То одавно нису планине за
скијаше него за наставак "сплаварења" из Београда,само на чистом ваздуху.Ја
одавно не идем на Коп,имам боље и јефтиније кафане у Београду.Гоч баш и није
неко скијалиште,ем је низак,ем је неуређен,Не бојим се да ће Срби за пар година
и Гоч да доведу на вашарски ниво."Инвеститори".То нам је ваљда у крви.
(артиљерац, 29. decembar 2020 19:34)

Evo ja godinama unazad idem na Kopaonik radi SKIJANJA. U te kako ih nazivas kafane nisam ni jednom usao, niti sam i jednom bio u nekom provodu tamo. To sto ti izlaske u kafane podrazumes skijanjem ne znaci da i mi ostali tako mislimo. Ko hoce da skija na Kopu moze relativno pristojno to da radi na par sati od Beograda. Ko hoce kafane, e pa to zaista ne znam. Ne idem po kafanama ni u BGu, tako da ne mogu da preporucim.

Shamu

pre 3 godine

Skijao sam na Gocu kad je jednosed napravljen 80tih, bio sam srednjoskolac, na raspustu kod dede u KV. Dolazio sam radnickim busom ujutru na Goc i vracao se predvece. Mislim da se nikad nisam spustio do dna staze vec samo do medjustanice (donji doe su retko otvarali). Jako sam se razocarao kad sam cuo da je zica posecena.
Dve danasnje staze od "500m" nisu vredne spomena u kontekstu skijanja.

Mitar

pre 3 godine

Čitam komentare i razmišljam: po (našim) planinama se dovlači sadržaj koji je kod nas tražen (kvadovi, roštilj, pevaljke, kafane,...). Nažalost.

Da nema publike za to, to se ne bi ni radilo. Slika i prilika Srbije. Jedne godine smo za prvi maj bili na jednom planinskom jezeru u regionu i nismo mogli da se načudimo da ama baš niko nije zapalio vatru i staviožicu preko, da niotkuda ne dopire glasna muzika, da ljudi šetaju i voze bicikle i da popodne čekaju bus za kući...

Shamu

pre 3 godine

@Shamu
"Ne lozi se dok ne odradis Vail, Aspen, Breckenridge, Keystone, Snowbird, Alta, Park City, Lake Tahoe (sve), Mammoth, Banff, Lake Louise, Jackson Hole, Whistler ... za pocetak"

Repliciram sam sebi sa objasnjenjem. Da me ne shvatite pogresno - ne hvalim se mestima na kojima sam skijao jer u prvom komentaru pisem o skijanju na Gocu koje sam puno voleo. Morao sam da upotrebim jacu municiju kad pojedinci pocinju da se razbacuju Killington-ima u diskusiji o Gocu. I nad Killington-om ima Killington :)

Ivan

pre 3 godine

Meni se jedino svidelo to što pri stabilnom vremenu, sa banjske strane, sa staze puca fenomenalan pogled na "more" niskih oblaka i magle kojih čestu bude dole u kotlini Zapadne Morave. Vidi se kao na dlanu. Sama staza je solidno strma, ali slabo se to održava, zadnjih 2-3 godine je baš zapušteno. Goč je više lep za druge stvari, ono što je dobro da je još uvek prilično "miran". Rezervat prirode šumarskog fakulteta "Gvozdac" je pravi biser, dragulj. Da je sreće, niko ne bi ni čuo za taj lokalitet, da isti fakultet nije morao pravu borbu da vodi sa našim dragim privatnim "investitorima" oko MHE.

ma nema veze

pre 3 godine

Prvi put sam na skije stao pre vise od 50 godina. Isto tako navukao klizaljke na noge. I tek danas shvatih da Srbija ima mnogo skijasa i klizaca.

Ivan

pre 3 godine

Da se nadovežem samo. Put do Goča iz Vrnjačke Banje nije nimalo loš, ako mislimo na onaj koji vodi do sela Stanišinci. Renoviran je pre samo par godina i u odličnom je stanju, plus je po nagibu blaži. Put koji vodi direktno do sela Goč i same ski staze je loš i dotrajao, uspon je ogroman. Taj put se skoro i ne čisti zimi, odnosno posle nekog vremena se očisti jedna traka, pa možete misliti na šta to liči, ne daj Bože u onoj nedođiji da vam nešto zafali. Što se tiče samog čišćenja tu je veliki problem što je nadležan Kruševac put za te deonice, a oni dok po prioritetima stignu do Goča...ipak, to bi trebalo da se poboljša jer je ovih dana završen punkt puteva Srbije u okolini Vrnjačke Banje.

Boki

pre 3 godine

Meni Divčibare najbliže, za moj nivo skijanja odlične staze! Nažalost, uskoro će biti Zlatibor 2!
(dulek, 29. decembar 2020 21:20)
@dulek
Da, nazalost niko ne pise o tome, Divcibare su isto zaposeli lokalni investitori i kriminalci koji grade zgradetine tipa Mirjeva u Beogradu, bez iti malo planinskog stila, sa leve strane prema odmaralistu Stevan Filipovic napravljene ruglo zgrade a kanalizacija sprovedena u potok ispod zgrade, smrad uzas. Nazalost jedini svetli primer je hotel Crni Vrh od nove gradnje, ostalo sto zidaju ce trajno da unisti veoma lepu turisticku destinaciju.
Pitam se ima li ko da stane na put narusavanju prirode i trajnom unistavanju koje sprovode nepismeni ljudi i direktno uticu na kvalitet zivota svih nas??

Vid

pre 3 godine

Goč je lepa, i pitoma i divlja planina, baza, šumarskog fakulteta Beograd i naučno-istraživačkog centra Srbije. Šuma. Nije vredno pominjati taj prostor u kontekst skijanja. Kad smo kod toga već, Kopaonik i Stara planina imaju ozbiljnije uslove da postanu dobri regionalni ski centri. Prostranost, visina, prilično zadovoljavajuće. Treba ih urediti, zategnuti, da se razvija sve iz podnožja, a ne na vrhu. Gore samo skijanje. Ne mogu da ne spomenem Brezovicu koja ima najozbiljniji potencijal. Šar-planina gorostas Balkana, alpskog karaktera sa najviše snežnih dana na jugu Evrope! Kakav bi to ski centar mogao biti.. poput onih oni u FRA i ITA.