Utorak, 17.12.2019.

11:39

Ovako strani turisti potkradaju Srbiju: "Domišljato" do besplatnog smeštaja

Izvor: B92

Ovako strani turisti potkradaju Srbiju: "Domišljato" do besplatnog smeštaja IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

Gastarbajter

pre 4 godine

Mislim da vecina ljudi ne razume sta se tacno desava ovde. Veoma je lako uraditi ovako nesto, jer se radi o stranim drzavljanima. Kod nas se iznosi do 13000 dinara ne gone krivicno. E sad ti si Bugarin. Dodjes u Srbiju, karticu si izvadio mesec dana ranije, nebitno je. Uplatis novac. Na booking sajtu nebitno je da li AirBNB ili nesto slicno za hotele uplatis sebi smestaj. Znaci uplatio si smestaj u 5 popodne na nepostojece ime. Dodjes tu prijavis se i iz sobe hotela ili gde si vec prijavis kradju kartice i kazes da je nestala pre podne. Strane kartice a i nase bo trebalo pokrivaju te sitne iznose do 500 evra. On ti kaze OK dodjite u banku kada mozete da uzmete drugu karticu, banka pokrije trosak, ti si spavao u hotelu, hotel naplatio i svi su srecni i zadovoljni. U EU banaka koliko zelis, svi jedva cekaju da ti izdaju karticu. Ista stvar i sa Pay Palom samo sto na PP mozes da vratis pare 6 meseci unazad a sa karticom do 24 sata unazad. Relativno prosto ali ne vidim neku veliku dobit realno

Max

pre 4 godine

Imam stan koji izdajem i sad tek čujem da je moguće putem kartica na BOOKINGU naplaćivati unapred smeštaj u Srbiji. Lično sam njih pitao i rekli su mi da u Srbiji nije moguće vršiti naplatu putem kartica unapred. Jedina naplata putem kartica je moguća u samom smeštaju ukoliko posedujem svoj POS terminal. Hajde neka me neko prosvetli i kaže mi da nije tako častim ga pivo. Inače to sam ih pitao pre dva meseca na video konferenciji na kojoj je bilo još ugostitelja sa istim pitanjem . Da li se nešto promenilo u međuvremenu ili su me slagali???
(zuki, 17. decembar 2019 22:56)

Mislim da se mislilo na onlajn placanje. Vecina objekata trazi broj kartice kako bi proverili validnost i stanje, nakon cega se rezervacija kompletira, a naplata vrsi u objektu. Moguce da se za neke objekte odmah vrsi onlajn placanje.

abchotto

pre 4 godine

Glupost... Ajd što ogromna većina hotela omogućava plaćanje tek nakon dolaska u objekat, nego zašto bi bilo koji hotel dozvolio boravak gostu čija je uplata poništena?!
(ja, 17. decembar 2019 13:45)
Nije glupost. Uplata se ponisto posle cak i par sedmoca. Ia sam ponistio greskom racun u restorsnu u bosni misleci da je greska. I dobio sam pare nazad odmah. Visa je poslala pismo da ce da istraze i posle dva mesecamdobio sam pismo da je bio frudental charge. Meni nisu uzeli nivac nazad sto su vratili

vaso

pre 4 godine

setih se Bore Todorovića iz kultne scene iz serije Vruć vetar kada on u hotelu ruča razne đakonije a Smoki običan sendvič. Pita ga Smoki a ko će sve ovo da plati?
Ko nije gledao preporučujem, biće mu ovo jasnije...

abchotto

pre 4 godine

sredstva su mu skinuta, cao
(maja, 17. decembar 2019 13:54)
Da ali ako zovne credit card compani i prijavi kao kradju, svaka CC ima zero liability i vrati novac odma a posle istrazuju slucaj. Ako se ne utvrdi, vlasnik kartice zadrzava vraceni novac.

Radoje

pre 4 godine

Ma bezveze. Čista laž. Kad prijavi da ti je kartica ukradena banke snose pune troškove. Ako kažeš da nešto nisi ti kupio recimo kreditnom karticom i ako mogu banke povuku novac. A ti ostaneš bez rezervacije. To Booking ne dozvoljava. A i sto su mnogi rekli. Ti plats Bookingu ili Airbnbu a oni hotelu. Moguće je da je neko toliko glup da poveruje u potvrdu rezervacije rađenu Fotošopom.
Pišite malo o malverzacijama naših agencija preko Bookinga. Kako izdaju 10 apartmana na jedan oglas. Kako te zovu da platiš 30% unapred ili da ti otkazu rezervacije.

požarevac Ljuba

pre 4 godine

Ko ima apartman pare uzima od Bukinga ili od osobe lično! Nema treće , znam jer radim sa njima. On njima plati ane tebi. Tebi apartman puni Buking!

zuki

pre 4 godine

Imam stan koji izdajem i sad tek čujem da je moguće putem kartica na BOOKINGU naplaćivati unapred smeštaj u Srbiji. Lično sam njih pitao i rekli su mi da u Srbiji nije moguće vršiti naplatu putem kartica unapred. Jedina naplata putem kartica je moguća u samom smeštaju ukoliko posedujem svoj POS terminal. Hajde neka me neko prosvetli i kaže mi da nije tako častim ga pivo. Inače to sam ih pitao pre dva meseca na video konferenciji na kojoj je bilo još ugostitelja sa istim pitanjem . Da li se nešto promenilo u međuvremenu ili su me slagali???

Aleksa

pre 4 godine

чини ми се да је патка. Ако не прође уплата, Букинг шаље обавештење госту. Ако картица не прође, тј новац не легне на рачун, хотелијер те не пушта у собу (мени се десило - рајфајзен није допустио трансакцију, била им је сумњива - платио сам касно ноћу, онлајн за исти дан) и морао сам да дам кеш ноћном портиру, а сутра сам морао да платим картицом....тако да...патка

Čika milicioner

pre 4 godine

@Nemanja
U ovom slučaju nema cyber krađe, nego je u pitanju krađa kartice ili novčanika. Takve krađe se prijavljuju u stanici policije ili na oficijelnoj policijskoj internet stranici, u nekim zapadnim zemljama. Radnica za pultom u banci može blokirati karticu, ali ne može zaklučiti da li je kartica ukradena ili šta već...
Cyber krađa se također otkriva preko policije.

dada

pre 4 godine

Da pojasnim, ako dozvoljavate, ovima sto nije jasno. Dakle, u Srbiji je moguce naplatu izvrsiti bez prisustva kartice, odnosno samo na osnovu broja kartice i datuma vazenja iste, ali gde ukoliko je kartica strana a ne domaca, svaku prijavu "zloupotrebe" banka na cijem terminalu za kartice je izvrsena naplata, mora vratiti novac na racun vlasniku kartice, a potom taj isti iznos banka naplacuje od onog pravnog lica koje je naplatu zaista izvrsilo-izdavalac smestaja. Dakle, ukoliko izdavalac smestaja naplatu izvrsi na taj nacin, rizikuje da korisnik smestaja po odlasku slaže da mu je kartica zloupotrebljena, gde mu se novac vraca na racun bez bilo kakvih dodatnih pitanja od strane banke na cijem je terminalu za kartice takva naplata bila izvrsena, a banka taj novac uzima od izdavaoca smestaja, odnosno ne prebaci mu novac, a ukoliko je kojim slucajem novac vec prvobitno prebacila trazi od izdavaoca smestaja da uplati novac ili od bilo koje sledece transakcije ne prebaci novac dok ne namiri svoje potrazivanje.
Ako je kartica domaca-Srpska, mozete da prijavite zloupotrebu koja se zaista desila ili pak da slazete-isto vam je, novac vam se svakako ne vraca vec jedino mozete da blokirate karticu od buduce zloupotrebe.
Pozdrav,

burek 2019h

pre 4 godine

@Slavke

da se izbegne situacija :

ime na kartici da je isto kao i ime gosta.ako nije - traziti da osoba cija je kartica potpise autorizacionu formu sa kopijom licnog dokumenta (pasos,vozacka,licna).potpis na formi da je isti kao na licnom dokumentu.
nema veze ako placa paypalom ili bilo kojom virtuelnom metodom - dokle god imate 2 gore navedena dokumenta uvek ce te dobiti spor sa bankom.takodje preporuka za booking.com - staviti non refundable uvek - tj ako gost napravi rezrtvaciju to je to.za nezeljene goste sa bookingom je malo teze nego airbnb ali uvek se nadje izgovor.ovo pricam iz licnog iskustva.

BR RJ

pre 4 godine

A sto ljudi se hvataju za Turke i Arape, a covek u videu ih nije ni pomenuo vec je rekao Zapadna Evropa, Letonija, Litvanija, Rumunija i Bugarska.

Al ajde.

Savke

pre 4 godine

Hotelijeri: Stavite nacin placanja na prepayment i samo odobrite kreditne karte ili cash, nikako Paypal i ostale nacine placanja.
Onda stavite (na cancellation policy) rok za besplatno otkazivanje/cancellations na 3 do 7 dana, ili kako god zelite. Kada taj rok prodje mozete odmah da skinete celokupni iznos rezervacije unapred sa kreditne kartice.
Povratak skinutog iznosa vise nije moguc sa bilo koje strane.
Ako ne mozete da skinete unapred taj iznos, onda obeleziti kod booking-a kreditnu kartu kao nevalidnu i posle 24h mozete da otkazete rezervaciju.
Sve je veoma jednostavno.
Ako nekog gosta, koji je rezervisao preko booking-a, nikako ne zelite, onda ima i tu jedan vrlo dobar nacin da ga se „elegantno“ resite. Ali o tome cu pisati nekom drugom prilikom. Pozdrav svima!

A.

pre 4 godine

@ Ako je kreditna kartica, autorizacija tj odobrenje je trenutno, ali procesiranje tj prebacivanje para traje par dana. Neka me dopuni neko stručniji i sa boljim vokabularom ove tematike ml
(banned, 17. decembar 2019 15:09)

Odobrenje je trenutno, ali se vodi kao 'rezervisana sredstva' za račun vlasnika kartice, tj na računu se umanji tzv raspoloživo (on line) stanje. Tek kada primalac (a to je u ovom slučaju turistička agencija) zatraži od banke da prebaci sredstva na račun primaoca, onda banka umanji (stvarno) stanje klijentovog računa. Ali, banka tada kaže da je klijent prijavio krađu kartice i transakcija se ne realizuje, barem ne odmah. (Dalje je u nadležnosti policije, taj deo ne znam.)

Nemanja

pre 4 godine

Ovaj Cika Milicioner kaze kradju prijavljujes u policiji, da slazem al cyber kradju nikad u policiji. Banke uvek vrate novac kad se prijavi ovakav vid kradje

investSmart

pre 4 godine

to se u americi redovno radi, banka lagano vrati pare dok je processing a prodavac ako je dao robu ili uslugu ostaje ostecen i mora da tuzi mada to ovde niko ne rasi. za hotele mi nije bas jasno , jedino ako uzimaju za isti dan pa dok traje processing time oni prijave ukradenu karticu

Čika milicioner

pre 4 godine

Prvo i osnovno. Ako se desila krađa, prijavljuje se u policiji, a ne u banci ili supermarketu. Možete i poželjno je prije nego prijavite krađu nazvati banku i blokirati karticu, ali u stanici policije prijavljujete krađu. Policija je dužna da ispita kako se krađa desila itd.
U nekim zapadnim zemljama takve krađe se mogu prijaviti putem interneta i istim putem dobiti potvrdu. Toliko od mene.

Saša

pre 4 godine

Zato kad god dođete u bilo koji hotel i smeštaj u Evropi, prvo vam uzmu karticu (kreditnu, debitnu, nebitno) i sklone vam ceo iznos boravka "na rezervaciju sredstava". Kurs najgori ako su dinari na krtici naravno. Ako platite posle boravka u kešu, ovde vam se skine sa rezervacije posle malo više dana... može i po par sedmica da traje zavisno od banke. To je moje lično iskustvo. Kartica debitna, dinari sa nje jedva dobacili do iznosa za tih par dana u hotelu... vratio se kući ko crkveni miš.

Lucky boy

pre 4 godine

Svaki put kada idem na Balkan u posjetu na 35 dana ta ideja mi ide na pamet gde potrosim oko $5000. Samo treba da kupim avionske karte sa drugom kartom onda kupis par stvari licno da drugom kartom I ostalo mozes da kazes da nisi kupio, bla bla I dobijes kredit nazad za $4700. Ali Sam moralan covjek.

Milan

pre 4 godine

A ko bi drugi nego Turci i Arapi?
(Reg, 17. decembar 2019 13:00)

Nedostaju Rusi i Kinezi, ali polako...
(s., 17. decembar 2019 15:14)

Hahaha, nema šanse da te Kinez zezne, pa kad dođe do njihove države i dobije negativne poene na social score-u, nema više nigde da mrdne.

andrak

pre 4 godine

... postoji pasoš, lični dokument... potpis... pa na recepciji, pre preuzimanja ključeva, prvo sve to oko legitimisanja obavite, prpverite uplatu, obavestite banku sa koje je uplata primljena, pa tek onda izdajte ključeve i smeštaj... u slučaju pokušaja malverzacije, odmah obavestite banku, pošaljite ove dokaze o boravku... a svakako obavetite i policiju kako ovi krimosi ne bi prelazili granice bez problema...

banned

pre 4 godine

Ako je kreditna kartica, autorizacija tj odobrenje je trenutno, ali procesiranje tj prebacivanje para traje par dana. Neka me dopuni neko stručniji i sa boljim vokabularom ove tematike.

Peđa

pre 4 godine

Meni su prošle godine u Lisabonu tražili da ponovo platim, a postojeće plaćanje (platio sam kod rezervacije) su stornirali.
Finanijski OK, ali nije mi bilo jasno šta rade i šta će im to.
Sad mi je jasno.

srđ

pre 4 godine

Pa ako pare ne legnu na račun niko neće da vam da smeštaj. Eventualno ako legnu, pa ih ovi povuku, a niko ne proveri, ali onda je to nesmotrenost onog ko izdaje smeštaj.

Gazda Dojkan

pre 4 godine

Placanje po cekiranju u hotel. Ako uplata bude blokirana iz bilo kog razloga, sledi prijava policiji i vrate ih sa pasoske kontrole, zbog neizmirenog racuna.

robertnbg

pre 4 godine

niko nije razumeo. kada prijavite kradju onda se to placanje smatra da je lopov platio novac banka strornira twko je nama pre par godina decko sa ocem iznajmio auto platio paypalom ali preko kartice kad se vratio prijavio je nevalidno placanje i bank je stornirala uplatu tako da je auto vozio besplatno

Neplivač

pre 4 godine

Ne razumem ovo, ako neko plati karticom, pare su prebačene i "Srbija" ima njihove podatke, pa može nekako da deluje.
(Radivoje, 17. decembar 2019 13:37)

Kao dugogodišnji bankarski službenik mogu da Vam potvrdin da provera transakcihe može trajati i 30 dana. Dotad su sredstva rezervisana

abchotto

pre 4 godine

Ne razumem ovo, ako neko plati karticom, pare su prebačene i "Srbija" ima njihove podatke, pa može nekako da deluje.
(Radivoje, 17. decembar 2019 13:37)
Radi se o tom kad koristite kreditnu karticu vas liability je nula mdrugim recima sko vidite transakciju na Kreditnoj kartici i nazovete customer service i kazete da ne znate sta je to i da vi niste napravioi tu transakciju, odmah dobijete povrat novca ns karticu, istog momenta. Oni vam tskodje iazu da ce istraziti tsj slucaj. I cesto u zemljama treceg sveta tipa srbije ne uspeju da utvrde sta se u stvsri desilo i vi zadrzite vraceni novac.
Meni semslicno desilo. Po povratku iZ Bosne pregledao sam transakcije kije sam pravio i utvrdio da jednu u redtoranu tamo nisam napravio. Zovnem vrate mi novac i kazu da ce istraziti. Dobio sam pismo posle mesec u kom kazu da je to bio frudental charge. Medjutim ja sam se posle setio da smo bili u tom restoranu. Tsko da me ja ta vecera dosla negotice besplatno.

seljadin

pre 4 godine

to se svuda desava, pitanje je zasto im ne naplate odmah karticom cim rezervisu ? mozda prime kes i ne placaju porez a ne prijave dolazak gosta ? ja imam problem sa jednim nemackim hotelom, platio sam u kesu, a racun mi ne daju jer ne zele da plate porez, a ja od firme ne mogu dobiti povracaj

BataUS

pre 4 godine

Pa ovo nema veze s mozgom. Jedini koji trpi u ovakvoj situaciji je banka, a oni su uracunali to u cenu bancinih usluga, tj tz risk management. Ti platis karticom, sa karticom ti se skinu pare a ako kasnije prijavis da si izgubio karticu i da je neko nedozvoljeno koristio, banka ti vraca te pare a ne hotel ili bilo ko drugi ko ti je skinuo pare s kartice.

PEtar

pre 4 godine

Ni paypal nije siguran, istu proceduru mogu da urade.
Crypto je jedno od rešenja, bitcoin,ethereum, koji se istog momenta prebacuje u eure, dinare ako to stanodavac želi...
Eventualno neku izjavu da potpišu i ostave svoje podatke da su bili u smeštaju od tad do tad... Tak mogu da prijavljuju šta god hoće da su izgubili...
Mada ti prevaranti onda neće ni doći ako ne mogu da urade prevaru...

duplo golo

pre 4 godine

@igor; nemaš pojma kako funkcioniše plaćanje.A slažem se sa komentatorom koji kaže da kada "legnu" pare platio si u protivnom nisi dužan da pružiš uslugu.Molio bih da me neko ispravi ako nisam u pravu da ne tvrdim nešto što nije tačno (kao igor).

Serpico

pre 4 godine

A ko bi drugi nego Turci i Arapi?
(Reg, 17. decembar 2019 13:00)

Da, jedini koji varaju i kradu.
A u isto vrijeme Pink Panter bandu romantizujemo i, onako malo, ponosimo se njima...

Vlada

pre 4 godine

Meni ovo zvuci izuzetno tupavo?! Plati karticom pa prijavi kradju? Da nije mozda lopov ukrao pa platio osobi kojoj je kartica "ukradena" smestaj? Mislim kratkorocno moze da zadrzi novac na racunu ali docice na naplatu.

Pera

pre 4 godine

Ne razumem ovo, ako neko plati karticom, pare su prebačene i "Srbija" ima njihove podatke, pa može nekako da deluje.
(Radivoje, 17. decembar 2019 13:37)

Kartica se koristi da se rezervise smestaj i onda obicno banke zamrznu odredjenu svotu na kartici, nikakva svota se ne skida po rezervaciji. Placanje je po obavljenom smestaju, znaci posle. E sad nije mi bas najjasnije kako nasi mogu da izvrze naplatu na karticu koja je prijavljena da je ukradena, verovatno jos nismo u tom sistemu da smo automatski obavesteni...

Nick Name

pre 4 godine

A kad nasi Pink Panteri kradu po svetu to je onda potpuno Ok pa čak i serijale snimaju o njima....pa su ponos nacije. Volimo da krademo i to na veliko ali je za*e*ano kad neko nas pokrade....nije se rodio ko nam je ugodio.

Putnik

pre 4 godine

Ovo mi zvuci nemoguće. Ako preko booking platiš smeštaj odmah onda su pare na računu smeštaja. Ako samo rezervises onda placas po dolasku. Ako si pak platio pa prijavio da je kartica ukradena onda se pare ne mogu povuci nazad na karticu već osiguranje rešava problem kradje kartice. Uostalom ako dođe gost i nema plaćen smeštaj onda valjda i ne dobije smeštaj ako ga ne plati. Sto bi hotel zanimalo šta se desilo. Imao sam slučaj da sam platio smeštaj karticom, otišao u hotel i kod njih je stajalo da nije plaćeno. Pokazao sam im dokaz o uplati i opet me nisu pustili dok nisam platio još jednom. Sutradan kada su utvrdili da su pare legle duplo, uplatili su nazad i dobio sam unapredjenje u bolju sobu kao znak izvinjenja zbog problema. Nemam pojma gde je zapelo, ali odradili su na kraju sve profesionalno. Zato mi ovo zvuci prakticno izmisljeno.

ja

pre 4 godine

Glupost... Ajd što ogromna većina hotela omogućava plaćanje tek nakon dolaska u objekat, nego zašto bi bilo koji hotel dozvolio boravak gostu čija je uplata poništena?!

Mare

pre 4 godine

Ne vidim kako sve navedeno može imati veze sa Booking.com jer bi u tom slučaju oni imali podatke onih koji žele da varaju. Preko ovog sajta se uglavnom plaća na licu mesta ili pre prijavljivanja kada vam skinu ceo iznos. U tom slučaju postoje podaci da ste platili i odseli u određenom smeštaju. Kako su tu agencije oštećene, još preko Booking.com-a? To novinari trebaju da ispitaju.

maja

pre 4 godine

neki hoteli samo izvrse autorizaciju (zamrznu sredstva), pa naplate pri dolasku. tada vlasnik kartice moze da prijavi kradju i povrati sredstva. ali, neki hoteli odmah naplate, prilikom bookinga. u tom slucaju moze da prijavi sta hoce, sredstva su mu skinuta, cao

Serpico

pre 4 godine

A ko bi drugi nego Turci i Arapi?
(Reg, 17. decembar 2019 13:00)

Da, jedini koji varaju i kradu.
A u isto vrijeme Pink Panter bandu romantizujemo i, onako malo, ponosimo se njima...

srđ

pre 4 godine

Pa ako pare ne legnu na račun niko neće da vam da smeštaj. Eventualno ako legnu, pa ih ovi povuku, a niko ne proveri, ali onda je to nesmotrenost onog ko izdaje smeštaj.

Neplivač

pre 4 godine

Ne razumem ovo, ako neko plati karticom, pare su prebačene i "Srbija" ima njihove podatke, pa može nekako da deluje.
(Radivoje, 17. decembar 2019 13:37)

Kao dugogodišnji bankarski službenik mogu da Vam potvrdin da provera transakcihe može trajati i 30 dana. Dotad su sredstva rezervisana

robertnbg

pre 4 godine

niko nije razumeo. kada prijavite kradju onda se to placanje smatra da je lopov platio novac banka strornira twko je nama pre par godina decko sa ocem iznajmio auto platio paypalom ali preko kartice kad se vratio prijavio je nevalidno placanje i bank je stornirala uplatu tako da je auto vozio besplatno

ja

pre 4 godine

Glupost... Ajd što ogromna većina hotela omogućava plaćanje tek nakon dolaska u objekat, nego zašto bi bilo koji hotel dozvolio boravak gostu čija je uplata poništena?!

Milan

pre 4 godine

A ko bi drugi nego Turci i Arapi?
(Reg, 17. decembar 2019 13:00)

Nedostaju Rusi i Kinezi, ali polako...
(s., 17. decembar 2019 15:14)

Hahaha, nema šanse da te Kinez zezne, pa kad dođe do njihove države i dobije negativne poene na social score-u, nema više nigde da mrdne.

Nick Name

pre 4 godine

A kad nasi Pink Panteri kradu po svetu to je onda potpuno Ok pa čak i serijale snimaju o njima....pa su ponos nacije. Volimo da krademo i to na veliko ali je za*e*ano kad neko nas pokrade....nije se rodio ko nam je ugodio.

BataUS

pre 4 godine

Pa ovo nema veze s mozgom. Jedini koji trpi u ovakvoj situaciji je banka, a oni su uracunali to u cenu bancinih usluga, tj tz risk management. Ti platis karticom, sa karticom ti se skinu pare a ako kasnije prijavis da si izgubio karticu i da je neko nedozvoljeno koristio, banka ti vraca te pare a ne hotel ili bilo ko drugi ko ti je skinuo pare s kartice.

andrak

pre 4 godine

... postoji pasoš, lični dokument... potpis... pa na recepciji, pre preuzimanja ključeva, prvo sve to oko legitimisanja obavite, prpverite uplatu, obavestite banku sa koje je uplata primljena, pa tek onda izdajte ključeve i smeštaj... u slučaju pokušaja malverzacije, odmah obavestite banku, pošaljite ove dokaze o boravku... a svakako obavetite i policiju kako ovi krimosi ne bi prelazili granice bez problema...

maja

pre 4 godine

neki hoteli samo izvrse autorizaciju (zamrznu sredstva), pa naplate pri dolasku. tada vlasnik kartice moze da prijavi kradju i povrati sredstva. ali, neki hoteli odmah naplate, prilikom bookinga. u tom slucaju moze da prijavi sta hoce, sredstva su mu skinuta, cao

Putnik

pre 4 godine

Ovo mi zvuci nemoguće. Ako preko booking platiš smeštaj odmah onda su pare na računu smeštaja. Ako samo rezervises onda placas po dolasku. Ako si pak platio pa prijavio da je kartica ukradena onda se pare ne mogu povuci nazad na karticu već osiguranje rešava problem kradje kartice. Uostalom ako dođe gost i nema plaćen smeštaj onda valjda i ne dobije smeštaj ako ga ne plati. Sto bi hotel zanimalo šta se desilo. Imao sam slučaj da sam platio smeštaj karticom, otišao u hotel i kod njih je stajalo da nije plaćeno. Pokazao sam im dokaz o uplati i opet me nisu pustili dok nisam platio još jednom. Sutradan kada su utvrdili da su pare legle duplo, uplatili su nazad i dobio sam unapredjenje u bolju sobu kao znak izvinjenja zbog problema. Nemam pojma gde je zapelo, ali odradili su na kraju sve profesionalno. Zato mi ovo zvuci prakticno izmisljeno.

zuki

pre 4 godine

Imam stan koji izdajem i sad tek čujem da je moguće putem kartica na BOOKINGU naplaćivati unapred smeštaj u Srbiji. Lično sam njih pitao i rekli su mi da u Srbiji nije moguće vršiti naplatu putem kartica unapred. Jedina naplata putem kartica je moguća u samom smeštaju ukoliko posedujem svoj POS terminal. Hajde neka me neko prosvetli i kaže mi da nije tako častim ga pivo. Inače to sam ih pitao pre dva meseca na video konferenciji na kojoj je bilo još ugostitelja sa istim pitanjem . Da li se nešto promenilo u međuvremenu ili su me slagali???

Savke

pre 4 godine

Hotelijeri: Stavite nacin placanja na prepayment i samo odobrite kreditne karte ili cash, nikako Paypal i ostale nacine placanja.
Onda stavite (na cancellation policy) rok za besplatno otkazivanje/cancellations na 3 do 7 dana, ili kako god zelite. Kada taj rok prodje mozete odmah da skinete celokupni iznos rezervacije unapred sa kreditne kartice.
Povratak skinutog iznosa vise nije moguc sa bilo koje strane.
Ako ne mozete da skinete unapred taj iznos, onda obeleziti kod booking-a kreditnu kartu kao nevalidnu i posle 24h mozete da otkazete rezervaciju.
Sve je veoma jednostavno.
Ako nekog gosta, koji je rezervisao preko booking-a, nikako ne zelite, onda ima i tu jedan vrlo dobar nacin da ga se „elegantno“ resite. Ali o tome cu pisati nekom drugom prilikom. Pozdrav svima!

Mare

pre 4 godine

Ne vidim kako sve navedeno može imati veze sa Booking.com jer bi u tom slučaju oni imali podatke onih koji žele da varaju. Preko ovog sajta se uglavnom plaća na licu mesta ili pre prijavljivanja kada vam skinu ceo iznos. U tom slučaju postoje podaci da ste platili i odseli u određenom smeštaju. Kako su tu agencije oštećene, još preko Booking.com-a? To novinari trebaju da ispitaju.

Saša

pre 4 godine

Zato kad god dođete u bilo koji hotel i smeštaj u Evropi, prvo vam uzmu karticu (kreditnu, debitnu, nebitno) i sklone vam ceo iznos boravka "na rezervaciju sredstava". Kurs najgori ako su dinari na krtici naravno. Ako platite posle boravka u kešu, ovde vam se skine sa rezervacije posle malo više dana... može i po par sedmica da traje zavisno od banke. To je moje lično iskustvo. Kartica debitna, dinari sa nje jedva dobacili do iznosa za tih par dana u hotelu... vratio se kući ko crkveni miš.

Aleksa

pre 4 godine

чини ми се да је патка. Ако не прође уплата, Букинг шаље обавештење госту. Ако картица не прође, тј новац не легне на рачун, хотелијер те не пушта у собу (мени се десило - рајфајзен није допустио трансакцију, била им је сумњива - платио сам касно ноћу, онлајн за исти дан) и морао сам да дам кеш ноћном портиру, а сутра сам морао да платим картицом....тако да...патка

BR RJ

pre 4 godine

A sto ljudi se hvataju za Turke i Arape, a covek u videu ih nije ni pomenuo vec je rekao Zapadna Evropa, Letonija, Litvanija, Rumunija i Bugarska.

Al ajde.

Peđa

pre 4 godine

Meni su prošle godine u Lisabonu tražili da ponovo platim, a postojeće plaćanje (platio sam kod rezervacije) su stornirali.
Finanijski OK, ali nije mi bilo jasno šta rade i šta će im to.
Sad mi je jasno.

požarevac Ljuba

pre 4 godine

Ko ima apartman pare uzima od Bukinga ili od osobe lično! Nema treće , znam jer radim sa njima. On njima plati ane tebi. Tebi apartman puni Buking!

Vlada

pre 4 godine

Meni ovo zvuci izuzetno tupavo?! Plati karticom pa prijavi kradju? Da nije mozda lopov ukrao pa platio osobi kojoj je kartica "ukradena" smestaj? Mislim kratkorocno moze da zadrzi novac na racunu ali docice na naplatu.

Gazda Dojkan

pre 4 godine

Placanje po cekiranju u hotel. Ako uplata bude blokirana iz bilo kog razloga, sledi prijava policiji i vrate ih sa pasoske kontrole, zbog neizmirenog racuna.

dada

pre 4 godine

Da pojasnim, ako dozvoljavate, ovima sto nije jasno. Dakle, u Srbiji je moguce naplatu izvrsiti bez prisustva kartice, odnosno samo na osnovu broja kartice i datuma vazenja iste, ali gde ukoliko je kartica strana a ne domaca, svaku prijavu "zloupotrebe" banka na cijem terminalu za kartice je izvrsena naplata, mora vratiti novac na racun vlasniku kartice, a potom taj isti iznos banka naplacuje od onog pravnog lica koje je naplatu zaista izvrsilo-izdavalac smestaja. Dakle, ukoliko izdavalac smestaja naplatu izvrsi na taj nacin, rizikuje da korisnik smestaja po odlasku slaže da mu je kartica zloupotrebljena, gde mu se novac vraca na racun bez bilo kakvih dodatnih pitanja od strane banke na cijem je terminalu za kartice takva naplata bila izvrsena, a banka taj novac uzima od izdavaoca smestaja, odnosno ne prebaci mu novac, a ukoliko je kojim slucajem novac vec prvobitno prebacila trazi od izdavaoca smestaja da uplati novac ili od bilo koje sledece transakcije ne prebaci novac dok ne namiri svoje potrazivanje.
Ako je kartica domaca-Srpska, mozete da prijavite zloupotrebu koja se zaista desila ili pak da slazete-isto vam je, novac vam se svakako ne vraca vec jedino mozete da blokirate karticu od buduce zloupotrebe.
Pozdrav,

abchotto

pre 4 godine

Ne razumem ovo, ako neko plati karticom, pare su prebačene i "Srbija" ima njihove podatke, pa može nekako da deluje.
(Radivoje, 17. decembar 2019 13:37)
Radi se o tom kad koristite kreditnu karticu vas liability je nula mdrugim recima sko vidite transakciju na Kreditnoj kartici i nazovete customer service i kazete da ne znate sta je to i da vi niste napravioi tu transakciju, odmah dobijete povrat novca ns karticu, istog momenta. Oni vam tskodje iazu da ce istraziti tsj slucaj. I cesto u zemljama treceg sveta tipa srbije ne uspeju da utvrde sta se u stvsri desilo i vi zadrzite vraceni novac.
Meni semslicno desilo. Po povratku iZ Bosne pregledao sam transakcije kije sam pravio i utvrdio da jednu u redtoranu tamo nisam napravio. Zovnem vrate mi novac i kazu da ce istraziti. Dobio sam pismo posle mesec u kom kazu da je to bio frudental charge. Medjutim ja sam se posle setio da smo bili u tom restoranu. Tsko da me ja ta vecera dosla negotice besplatno.

A.

pre 4 godine

@ Ako je kreditna kartica, autorizacija tj odobrenje je trenutno, ali procesiranje tj prebacivanje para traje par dana. Neka me dopuni neko stručniji i sa boljim vokabularom ove tematike ml
(banned, 17. decembar 2019 15:09)

Odobrenje je trenutno, ali se vodi kao 'rezervisana sredstva' za račun vlasnika kartice, tj na računu se umanji tzv raspoloživo (on line) stanje. Tek kada primalac (a to je u ovom slučaju turistička agencija) zatraži od banke da prebaci sredstva na račun primaoca, onda banka umanji (stvarno) stanje klijentovog računa. Ali, banka tada kaže da je klijent prijavio krađu kartice i transakcija se ne realizuje, barem ne odmah. (Dalje je u nadležnosti policije, taj deo ne znam.)

Čika milicioner

pre 4 godine

@Nemanja
U ovom slučaju nema cyber krađe, nego je u pitanju krađa kartice ili novčanika. Takve krađe se prijavljuju u stanici policije ili na oficijelnoj policijskoj internet stranici, u nekim zapadnim zemljama. Radnica za pultom u banci može blokirati karticu, ali ne može zaklučiti da li je kartica ukradena ili šta već...
Cyber krađa se također otkriva preko policije.

investSmart

pre 4 godine

to se u americi redovno radi, banka lagano vrati pare dok je processing a prodavac ako je dao robu ili uslugu ostaje ostecen i mora da tuzi mada to ovde niko ne rasi. za hotele mi nije bas jasno , jedino ako uzimaju za isti dan pa dok traje processing time oni prijave ukradenu karticu

seljadin

pre 4 godine

to se svuda desava, pitanje je zasto im ne naplate odmah karticom cim rezervisu ? mozda prime kes i ne placaju porez a ne prijave dolazak gosta ? ja imam problem sa jednim nemackim hotelom, platio sam u kesu, a racun mi ne daju jer ne zele da plate porez, a ja od firme ne mogu dobiti povracaj

Nemanja

pre 4 godine

Ovaj Cika Milicioner kaze kradju prijavljujes u policiji, da slazem al cyber kradju nikad u policiji. Banke uvek vrate novac kad se prijavi ovakav vid kradje

burek 2019h

pre 4 godine

@Slavke

da se izbegne situacija :

ime na kartici da je isto kao i ime gosta.ako nije - traziti da osoba cija je kartica potpise autorizacionu formu sa kopijom licnog dokumenta (pasos,vozacka,licna).potpis na formi da je isti kao na licnom dokumentu.
nema veze ako placa paypalom ili bilo kojom virtuelnom metodom - dokle god imate 2 gore navedena dokumenta uvek ce te dobiti spor sa bankom.takodje preporuka za booking.com - staviti non refundable uvek - tj ako gost napravi rezrtvaciju to je to.za nezeljene goste sa bookingom je malo teze nego airbnb ali uvek se nadje izgovor.ovo pricam iz licnog iskustva.

Pera

pre 4 godine

Ne razumem ovo, ako neko plati karticom, pare su prebačene i "Srbija" ima njihove podatke, pa može nekako da deluje.
(Radivoje, 17. decembar 2019 13:37)

Kartica se koristi da se rezervise smestaj i onda obicno banke zamrznu odredjenu svotu na kartici, nikakva svota se ne skida po rezervaciji. Placanje je po obavljenom smestaju, znaci posle. E sad nije mi bas najjasnije kako nasi mogu da izvrze naplatu na karticu koja je prijavljena da je ukradena, verovatno jos nismo u tom sistemu da smo automatski obavesteni...

Lucky boy

pre 4 godine

Svaki put kada idem na Balkan u posjetu na 35 dana ta ideja mi ide na pamet gde potrosim oko $5000. Samo treba da kupim avionske karte sa drugom kartom onda kupis par stvari licno da drugom kartom I ostalo mozes da kazes da nisi kupio, bla bla I dobijes kredit nazad za $4700. Ali Sam moralan covjek.

banned

pre 4 godine

Ako je kreditna kartica, autorizacija tj odobrenje je trenutno, ali procesiranje tj prebacivanje para traje par dana. Neka me dopuni neko stručniji i sa boljim vokabularom ove tematike.

PEtar

pre 4 godine

Ni paypal nije siguran, istu proceduru mogu da urade.
Crypto je jedno od rešenja, bitcoin,ethereum, koji se istog momenta prebacuje u eure, dinare ako to stanodavac želi...
Eventualno neku izjavu da potpišu i ostave svoje podatke da su bili u smeštaju od tad do tad... Tak mogu da prijavljuju šta god hoće da su izgubili...
Mada ti prevaranti onda neće ni doći ako ne mogu da urade prevaru...

duplo golo

pre 4 godine

@igor; nemaš pojma kako funkcioniše plaćanje.A slažem se sa komentatorom koji kaže da kada "legnu" pare platio si u protivnom nisi dužan da pružiš uslugu.Molio bih da me neko ispravi ako nisam u pravu da ne tvrdim nešto što nije tačno (kao igor).

Čika milicioner

pre 4 godine

Prvo i osnovno. Ako se desila krađa, prijavljuje se u policiji, a ne u banci ili supermarketu. Možete i poželjno je prije nego prijavite krađu nazvati banku i blokirati karticu, ali u stanici policije prijavljujete krađu. Policija je dužna da ispita kako se krađa desila itd.
U nekim zapadnim zemljama takve krađe se mogu prijaviti putem interneta i istim putem dobiti potvrdu. Toliko od mene.

vaso

pre 4 godine

setih se Bore Todorovića iz kultne scene iz serije Vruć vetar kada on u hotelu ruča razne đakonije a Smoki običan sendvič. Pita ga Smoki a ko će sve ovo da plati?
Ko nije gledao preporučujem, biće mu ovo jasnije...

Max

pre 4 godine

Imam stan koji izdajem i sad tek čujem da je moguće putem kartica na BOOKINGU naplaćivati unapred smeštaj u Srbiji. Lično sam njih pitao i rekli su mi da u Srbiji nije moguće vršiti naplatu putem kartica unapred. Jedina naplata putem kartica je moguća u samom smeštaju ukoliko posedujem svoj POS terminal. Hajde neka me neko prosvetli i kaže mi da nije tako častim ga pivo. Inače to sam ih pitao pre dva meseca na video konferenciji na kojoj je bilo još ugostitelja sa istim pitanjem . Da li se nešto promenilo u međuvremenu ili su me slagali???
(zuki, 17. decembar 2019 22:56)

Mislim da se mislilo na onlajn placanje. Vecina objekata trazi broj kartice kako bi proverili validnost i stanje, nakon cega se rezervacija kompletira, a naplata vrsi u objektu. Moguce da se za neke objekte odmah vrsi onlajn placanje.

Radoje

pre 4 godine

Ma bezveze. Čista laž. Kad prijavi da ti je kartica ukradena banke snose pune troškove. Ako kažeš da nešto nisi ti kupio recimo kreditnom karticom i ako mogu banke povuku novac. A ti ostaneš bez rezervacije. To Booking ne dozvoljava. A i sto su mnogi rekli. Ti plats Bookingu ili Airbnbu a oni hotelu. Moguće je da je neko toliko glup da poveruje u potvrdu rezervacije rađenu Fotošopom.
Pišite malo o malverzacijama naših agencija preko Bookinga. Kako izdaju 10 apartmana na jedan oglas. Kako te zovu da platiš 30% unapred ili da ti otkazu rezervacije.

abchotto

pre 4 godine

sredstva su mu skinuta, cao
(maja, 17. decembar 2019 13:54)
Da ali ako zovne credit card compani i prijavi kao kradju, svaka CC ima zero liability i vrati novac odma a posle istrazuju slucaj. Ako se ne utvrdi, vlasnik kartice zadrzava vraceni novac.

Gastarbajter

pre 4 godine

Mislim da vecina ljudi ne razume sta se tacno desava ovde. Veoma je lako uraditi ovako nesto, jer se radi o stranim drzavljanima. Kod nas se iznosi do 13000 dinara ne gone krivicno. E sad ti si Bugarin. Dodjes u Srbiju, karticu si izvadio mesec dana ranije, nebitno je. Uplatis novac. Na booking sajtu nebitno je da li AirBNB ili nesto slicno za hotele uplatis sebi smestaj. Znaci uplatio si smestaj u 5 popodne na nepostojece ime. Dodjes tu prijavis se i iz sobe hotela ili gde si vec prijavis kradju kartice i kazes da je nestala pre podne. Strane kartice a i nase bo trebalo pokrivaju te sitne iznose do 500 evra. On ti kaze OK dodjite u banku kada mozete da uzmete drugu karticu, banka pokrije trosak, ti si spavao u hotelu, hotel naplatio i svi su srecni i zadovoljni. U EU banaka koliko zelis, svi jedva cekaju da ti izdaju karticu. Ista stvar i sa Pay Palom samo sto na PP mozes da vratis pare 6 meseci unazad a sa karticom do 24 sata unazad. Relativno prosto ali ne vidim neku veliku dobit realno

abchotto

pre 4 godine

Glupost... Ajd što ogromna većina hotela omogućava plaćanje tek nakon dolaska u objekat, nego zašto bi bilo koji hotel dozvolio boravak gostu čija je uplata poništena?!
(ja, 17. decembar 2019 13:45)
Nije glupost. Uplata se ponisto posle cak i par sedmoca. Ia sam ponistio greskom racun u restorsnu u bosni misleci da je greska. I dobio sam pare nazad odmah. Visa je poslala pismo da ce da istraze i posle dva mesecamdobio sam pismo da je bio frudental charge. Meni nisu uzeli nivac nazad sto su vratili

abchotto

pre 4 godine

Ne razumem ovo, ako neko plati karticom, pare su prebačene i "Srbija" ima njihove podatke, pa može nekako da deluje.
(Radivoje, 17. decembar 2019 13:37)
Radi se o tom kad koristite kreditnu karticu vas liability je nula mdrugim recima sko vidite transakciju na Kreditnoj kartici i nazovete customer service i kazete da ne znate sta je to i da vi niste napravioi tu transakciju, odmah dobijete povrat novca ns karticu, istog momenta. Oni vam tskodje iazu da ce istraziti tsj slucaj. I cesto u zemljama treceg sveta tipa srbije ne uspeju da utvrde sta se u stvsri desilo i vi zadrzite vraceni novac.
Meni semslicno desilo. Po povratku iZ Bosne pregledao sam transakcije kije sam pravio i utvrdio da jednu u redtoranu tamo nisam napravio. Zovnem vrate mi novac i kazu da ce istraziti. Dobio sam pismo posle mesec u kom kazu da je to bio frudental charge. Medjutim ja sam se posle setio da smo bili u tom restoranu. Tsko da me ja ta vecera dosla negotice besplatno.

Lucky boy

pre 4 godine

Svaki put kada idem na Balkan u posjetu na 35 dana ta ideja mi ide na pamet gde potrosim oko $5000. Samo treba da kupim avionske karte sa drugom kartom onda kupis par stvari licno da drugom kartom I ostalo mozes da kazes da nisi kupio, bla bla I dobijes kredit nazad za $4700. Ali Sam moralan covjek.

Čika milicioner

pre 4 godine

Prvo i osnovno. Ako se desila krađa, prijavljuje se u policiji, a ne u banci ili supermarketu. Možete i poželjno je prije nego prijavite krađu nazvati banku i blokirati karticu, ali u stanici policije prijavljujete krađu. Policija je dužna da ispita kako se krađa desila itd.
U nekim zapadnim zemljama takve krađe se mogu prijaviti putem interneta i istim putem dobiti potvrdu. Toliko od mene.

Serpico

pre 4 godine

A ko bi drugi nego Turci i Arapi?
(Reg, 17. decembar 2019 13:00)

Da, jedini koji varaju i kradu.
A u isto vrijeme Pink Panter bandu romantizujemo i, onako malo, ponosimo se njima...

PEtar

pre 4 godine

Ni paypal nije siguran, istu proceduru mogu da urade.
Crypto je jedno od rešenja, bitcoin,ethereum, koji se istog momenta prebacuje u eure, dinare ako to stanodavac želi...
Eventualno neku izjavu da potpišu i ostave svoje podatke da su bili u smeštaju od tad do tad... Tak mogu da prijavljuju šta god hoće da su izgubili...
Mada ti prevaranti onda neće ni doći ako ne mogu da urade prevaru...

Nick Name

pre 4 godine

A kad nasi Pink Panteri kradu po svetu to je onda potpuno Ok pa čak i serijale snimaju o njima....pa su ponos nacije. Volimo da krademo i to na veliko ali je za*e*ano kad neko nas pokrade....nije se rodio ko nam je ugodio.

BataUS

pre 4 godine

Pa ovo nema veze s mozgom. Jedini koji trpi u ovakvoj situaciji je banka, a oni su uracunali to u cenu bancinih usluga, tj tz risk management. Ti platis karticom, sa karticom ti se skinu pare a ako kasnije prijavis da si izgubio karticu i da je neko nedozvoljeno koristio, banka ti vraca te pare a ne hotel ili bilo ko drugi ko ti je skinuo pare s kartice.

ja

pre 4 godine

Glupost... Ajd što ogromna većina hotela omogućava plaćanje tek nakon dolaska u objekat, nego zašto bi bilo koji hotel dozvolio boravak gostu čija je uplata poništena?!

Savke

pre 4 godine

Hotelijeri: Stavite nacin placanja na prepayment i samo odobrite kreditne karte ili cash, nikako Paypal i ostale nacine placanja.
Onda stavite (na cancellation policy) rok za besplatno otkazivanje/cancellations na 3 do 7 dana, ili kako god zelite. Kada taj rok prodje mozete odmah da skinete celokupni iznos rezervacije unapred sa kreditne kartice.
Povratak skinutog iznosa vise nije moguc sa bilo koje strane.
Ako ne mozete da skinete unapred taj iznos, onda obeleziti kod booking-a kreditnu kartu kao nevalidnu i posle 24h mozete da otkazete rezervaciju.
Sve je veoma jednostavno.
Ako nekog gosta, koji je rezervisao preko booking-a, nikako ne zelite, onda ima i tu jedan vrlo dobar nacin da ga se „elegantno“ resite. Ali o tome cu pisati nekom drugom prilikom. Pozdrav svima!

srđ

pre 4 godine

Pa ako pare ne legnu na račun niko neće da vam da smeštaj. Eventualno ako legnu, pa ih ovi povuku, a niko ne proveri, ali onda je to nesmotrenost onog ko izdaje smeštaj.

Putnik

pre 4 godine

Ovo mi zvuci nemoguće. Ako preko booking platiš smeštaj odmah onda su pare na računu smeštaja. Ako samo rezervises onda placas po dolasku. Ako si pak platio pa prijavio da je kartica ukradena onda se pare ne mogu povuci nazad na karticu već osiguranje rešava problem kradje kartice. Uostalom ako dođe gost i nema plaćen smeštaj onda valjda i ne dobije smeštaj ako ga ne plati. Sto bi hotel zanimalo šta se desilo. Imao sam slučaj da sam platio smeštaj karticom, otišao u hotel i kod njih je stajalo da nije plaćeno. Pokazao sam im dokaz o uplati i opet me nisu pustili dok nisam platio još jednom. Sutradan kada su utvrdili da su pare legle duplo, uplatili su nazad i dobio sam unapredjenje u bolju sobu kao znak izvinjenja zbog problema. Nemam pojma gde je zapelo, ali odradili su na kraju sve profesionalno. Zato mi ovo zvuci prakticno izmisljeno.

Milan

pre 4 godine

A ko bi drugi nego Turci i Arapi?
(Reg, 17. decembar 2019 13:00)

Nedostaju Rusi i Kinezi, ali polako...
(s., 17. decembar 2019 15:14)

Hahaha, nema šanse da te Kinez zezne, pa kad dođe do njihove države i dobije negativne poene na social score-u, nema više nigde da mrdne.

robertnbg

pre 4 godine

niko nije razumeo. kada prijavite kradju onda se to placanje smatra da je lopov platio novac banka strornira twko je nama pre par godina decko sa ocem iznajmio auto platio paypalom ali preko kartice kad se vratio prijavio je nevalidno placanje i bank je stornirala uplatu tako da je auto vozio besplatno

burek 2019h

pre 4 godine

@Slavke

da se izbegne situacija :

ime na kartici da je isto kao i ime gosta.ako nije - traziti da osoba cija je kartica potpise autorizacionu formu sa kopijom licnog dokumenta (pasos,vozacka,licna).potpis na formi da je isti kao na licnom dokumentu.
nema veze ako placa paypalom ili bilo kojom virtuelnom metodom - dokle god imate 2 gore navedena dokumenta uvek ce te dobiti spor sa bankom.takodje preporuka za booking.com - staviti non refundable uvek - tj ako gost napravi rezrtvaciju to je to.za nezeljene goste sa bookingom je malo teze nego airbnb ali uvek se nadje izgovor.ovo pricam iz licnog iskustva.

Saša

pre 4 godine

Zato kad god dođete u bilo koji hotel i smeštaj u Evropi, prvo vam uzmu karticu (kreditnu, debitnu, nebitno) i sklone vam ceo iznos boravka "na rezervaciju sredstava". Kurs najgori ako su dinari na krtici naravno. Ako platite posle boravka u kešu, ovde vam se skine sa rezervacije posle malo više dana... može i po par sedmica da traje zavisno od banke. To je moje lično iskustvo. Kartica debitna, dinari sa nje jedva dobacili do iznosa za tih par dana u hotelu... vratio se kući ko crkveni miš.

maja

pre 4 godine

neki hoteli samo izvrse autorizaciju (zamrznu sredstva), pa naplate pri dolasku. tada vlasnik kartice moze da prijavi kradju i povrati sredstva. ali, neki hoteli odmah naplate, prilikom bookinga. u tom slucaju moze da prijavi sta hoce, sredstva su mu skinuta, cao

Neplivač

pre 4 godine

Ne razumem ovo, ako neko plati karticom, pare su prebačene i "Srbija" ima njihove podatke, pa može nekako da deluje.
(Radivoje, 17. decembar 2019 13:37)

Kao dugogodišnji bankarski službenik mogu da Vam potvrdin da provera transakcihe može trajati i 30 dana. Dotad su sredstva rezervisana

Vlada

pre 4 godine

Meni ovo zvuci izuzetno tupavo?! Plati karticom pa prijavi kradju? Da nije mozda lopov ukrao pa platio osobi kojoj je kartica "ukradena" smestaj? Mislim kratkorocno moze da zadrzi novac na racunu ali docice na naplatu.

andrak

pre 4 godine

... postoji pasoš, lični dokument... potpis... pa na recepciji, pre preuzimanja ključeva, prvo sve to oko legitimisanja obavite, prpverite uplatu, obavestite banku sa koje je uplata primljena, pa tek onda izdajte ključeve i smeštaj... u slučaju pokušaja malverzacije, odmah obavestite banku, pošaljite ove dokaze o boravku... a svakako obavetite i policiju kako ovi krimosi ne bi prelazili granice bez problema...

Mare

pre 4 godine

Ne vidim kako sve navedeno može imati veze sa Booking.com jer bi u tom slučaju oni imali podatke onih koji žele da varaju. Preko ovog sajta se uglavnom plaća na licu mesta ili pre prijavljivanja kada vam skinu ceo iznos. U tom slučaju postoje podaci da ste platili i odseli u određenom smeštaju. Kako su tu agencije oštećene, još preko Booking.com-a? To novinari trebaju da ispitaju.

Gazda Dojkan

pre 4 godine

Placanje po cekiranju u hotel. Ako uplata bude blokirana iz bilo kog razloga, sledi prijava policiji i vrate ih sa pasoske kontrole, zbog neizmirenog racuna.

investSmart

pre 4 godine

to se u americi redovno radi, banka lagano vrati pare dok je processing a prodavac ako je dao robu ili uslugu ostaje ostecen i mora da tuzi mada to ovde niko ne rasi. za hotele mi nije bas jasno , jedino ako uzimaju za isti dan pa dok traje processing time oni prijave ukradenu karticu

BR RJ

pre 4 godine

A sto ljudi se hvataju za Turke i Arape, a covek u videu ih nije ni pomenuo vec je rekao Zapadna Evropa, Letonija, Litvanija, Rumunija i Bugarska.

Al ajde.

dada

pre 4 godine

Da pojasnim, ako dozvoljavate, ovima sto nije jasno. Dakle, u Srbiji je moguce naplatu izvrsiti bez prisustva kartice, odnosno samo na osnovu broja kartice i datuma vazenja iste, ali gde ukoliko je kartica strana a ne domaca, svaku prijavu "zloupotrebe" banka na cijem terminalu za kartice je izvrsena naplata, mora vratiti novac na racun vlasniku kartice, a potom taj isti iznos banka naplacuje od onog pravnog lica koje je naplatu zaista izvrsilo-izdavalac smestaja. Dakle, ukoliko izdavalac smestaja naplatu izvrsi na taj nacin, rizikuje da korisnik smestaja po odlasku slaže da mu je kartica zloupotrebljena, gde mu se novac vraca na racun bez bilo kakvih dodatnih pitanja od strane banke na cijem je terminalu za kartice takva naplata bila izvrsena, a banka taj novac uzima od izdavaoca smestaja, odnosno ne prebaci mu novac, a ukoliko je kojim slucajem novac vec prvobitno prebacila trazi od izdavaoca smestaja da uplati novac ili od bilo koje sledece transakcije ne prebaci novac dok ne namiri svoje potrazivanje.
Ako je kartica domaca-Srpska, mozete da prijavite zloupotrebu koja se zaista desila ili pak da slazete-isto vam je, novac vam se svakako ne vraca vec jedino mozete da blokirate karticu od buduce zloupotrebe.
Pozdrav,

Aleksa

pre 4 godine

чини ми се да је патка. Ако не прође уплата, Букинг шаље обавештење госту. Ако картица не прође, тј новац не легне на рачун, хотелијер те не пушта у собу (мени се десило - рајфајзен није допустио трансакцију, била им је сумњива - платио сам касно ноћу, онлајн за исти дан) и морао сам да дам кеш ноћном портиру, а сутра сам морао да платим картицом....тако да...патка

seljadin

pre 4 godine

to se svuda desava, pitanje je zasto im ne naplate odmah karticom cim rezervisu ? mozda prime kes i ne placaju porez a ne prijave dolazak gosta ? ja imam problem sa jednim nemackim hotelom, platio sam u kesu, a racun mi ne daju jer ne zele da plate porez, a ja od firme ne mogu dobiti povracaj

zuki

pre 4 godine

Imam stan koji izdajem i sad tek čujem da je moguće putem kartica na BOOKINGU naplaćivati unapred smeštaj u Srbiji. Lično sam njih pitao i rekli su mi da u Srbiji nije moguće vršiti naplatu putem kartica unapred. Jedina naplata putem kartica je moguća u samom smeštaju ukoliko posedujem svoj POS terminal. Hajde neka me neko prosvetli i kaže mi da nije tako častim ga pivo. Inače to sam ih pitao pre dva meseca na video konferenciji na kojoj je bilo još ugostitelja sa istim pitanjem . Da li se nešto promenilo u međuvremenu ili su me slagali???

duplo golo

pre 4 godine

@igor; nemaš pojma kako funkcioniše plaćanje.A slažem se sa komentatorom koji kaže da kada "legnu" pare platio si u protivnom nisi dužan da pružiš uslugu.Molio bih da me neko ispravi ako nisam u pravu da ne tvrdim nešto što nije tačno (kao igor).

banned

pre 4 godine

Ako je kreditna kartica, autorizacija tj odobrenje je trenutno, ali procesiranje tj prebacivanje para traje par dana. Neka me dopuni neko stručniji i sa boljim vokabularom ove tematike.

Čika milicioner

pre 4 godine

@Nemanja
U ovom slučaju nema cyber krađe, nego je u pitanju krađa kartice ili novčanika. Takve krađe se prijavljuju u stanici policije ili na oficijelnoj policijskoj internet stranici, u nekim zapadnim zemljama. Radnica za pultom u banci može blokirati karticu, ali ne može zaklučiti da li je kartica ukradena ili šta već...
Cyber krađa se također otkriva preko policije.

požarevac Ljuba

pre 4 godine

Ko ima apartman pare uzima od Bukinga ili od osobe lično! Nema treće , znam jer radim sa njima. On njima plati ane tebi. Tebi apartman puni Buking!

Pera

pre 4 godine

Ne razumem ovo, ako neko plati karticom, pare su prebačene i "Srbija" ima njihove podatke, pa može nekako da deluje.
(Radivoje, 17. decembar 2019 13:37)

Kartica se koristi da se rezervise smestaj i onda obicno banke zamrznu odredjenu svotu na kartici, nikakva svota se ne skida po rezervaciji. Placanje je po obavljenom smestaju, znaci posle. E sad nije mi bas najjasnije kako nasi mogu da izvrze naplatu na karticu koja je prijavljena da je ukradena, verovatno jos nismo u tom sistemu da smo automatski obavesteni...

Nemanja

pre 4 godine

Ovaj Cika Milicioner kaze kradju prijavljujes u policiji, da slazem al cyber kradju nikad u policiji. Banke uvek vrate novac kad se prijavi ovakav vid kradje

Gastarbajter

pre 4 godine

Mislim da vecina ljudi ne razume sta se tacno desava ovde. Veoma je lako uraditi ovako nesto, jer se radi o stranim drzavljanima. Kod nas se iznosi do 13000 dinara ne gone krivicno. E sad ti si Bugarin. Dodjes u Srbiju, karticu si izvadio mesec dana ranije, nebitno je. Uplatis novac. Na booking sajtu nebitno je da li AirBNB ili nesto slicno za hotele uplatis sebi smestaj. Znaci uplatio si smestaj u 5 popodne na nepostojece ime. Dodjes tu prijavis se i iz sobe hotela ili gde si vec prijavis kradju kartice i kazes da je nestala pre podne. Strane kartice a i nase bo trebalo pokrivaju te sitne iznose do 500 evra. On ti kaze OK dodjite u banku kada mozete da uzmete drugu karticu, banka pokrije trosak, ti si spavao u hotelu, hotel naplatio i svi su srecni i zadovoljni. U EU banaka koliko zelis, svi jedva cekaju da ti izdaju karticu. Ista stvar i sa Pay Palom samo sto na PP mozes da vratis pare 6 meseci unazad a sa karticom do 24 sata unazad. Relativno prosto ali ne vidim neku veliku dobit realno

Peđa

pre 4 godine

Meni su prošle godine u Lisabonu tražili da ponovo platim, a postojeće plaćanje (platio sam kod rezervacije) su stornirali.
Finanijski OK, ali nije mi bilo jasno šta rade i šta će im to.
Sad mi je jasno.

vaso

pre 4 godine

setih se Bore Todorovića iz kultne scene iz serije Vruć vetar kada on u hotelu ruča razne đakonije a Smoki običan sendvič. Pita ga Smoki a ko će sve ovo da plati?
Ko nije gledao preporučujem, biće mu ovo jasnije...

A.

pre 4 godine

@ Ako je kreditna kartica, autorizacija tj odobrenje je trenutno, ali procesiranje tj prebacivanje para traje par dana. Neka me dopuni neko stručniji i sa boljim vokabularom ove tematike ml
(banned, 17. decembar 2019 15:09)

Odobrenje je trenutno, ali se vodi kao 'rezervisana sredstva' za račun vlasnika kartice, tj na računu se umanji tzv raspoloživo (on line) stanje. Tek kada primalac (a to je u ovom slučaju turistička agencija) zatraži od banke da prebaci sredstva na račun primaoca, onda banka umanji (stvarno) stanje klijentovog računa. Ali, banka tada kaže da je klijent prijavio krađu kartice i transakcija se ne realizuje, barem ne odmah. (Dalje je u nadležnosti policije, taj deo ne znam.)

Radoje

pre 4 godine

Ma bezveze. Čista laž. Kad prijavi da ti je kartica ukradena banke snose pune troškove. Ako kažeš da nešto nisi ti kupio recimo kreditnom karticom i ako mogu banke povuku novac. A ti ostaneš bez rezervacije. To Booking ne dozvoljava. A i sto su mnogi rekli. Ti plats Bookingu ili Airbnbu a oni hotelu. Moguće je da je neko toliko glup da poveruje u potvrdu rezervacije rađenu Fotošopom.
Pišite malo o malverzacijama naših agencija preko Bookinga. Kako izdaju 10 apartmana na jedan oglas. Kako te zovu da platiš 30% unapred ili da ti otkazu rezervacije.

abchotto

pre 4 godine

Glupost... Ajd što ogromna većina hotela omogućava plaćanje tek nakon dolaska u objekat, nego zašto bi bilo koji hotel dozvolio boravak gostu čija je uplata poništena?!
(ja, 17. decembar 2019 13:45)
Nije glupost. Uplata se ponisto posle cak i par sedmoca. Ia sam ponistio greskom racun u restorsnu u bosni misleci da je greska. I dobio sam pare nazad odmah. Visa je poslala pismo da ce da istraze i posle dva mesecamdobio sam pismo da je bio frudental charge. Meni nisu uzeli nivac nazad sto su vratili

abchotto

pre 4 godine

sredstva su mu skinuta, cao
(maja, 17. decembar 2019 13:54)
Da ali ako zovne credit card compani i prijavi kao kradju, svaka CC ima zero liability i vrati novac odma a posle istrazuju slucaj. Ako se ne utvrdi, vlasnik kartice zadrzava vraceni novac.

Max

pre 4 godine

Imam stan koji izdajem i sad tek čujem da je moguće putem kartica na BOOKINGU naplaćivati unapred smeštaj u Srbiji. Lično sam njih pitao i rekli su mi da u Srbiji nije moguće vršiti naplatu putem kartica unapred. Jedina naplata putem kartica je moguća u samom smeštaju ukoliko posedujem svoj POS terminal. Hajde neka me neko prosvetli i kaže mi da nije tako častim ga pivo. Inače to sam ih pitao pre dva meseca na video konferenciji na kojoj je bilo još ugostitelja sa istim pitanjem . Da li se nešto promenilo u međuvremenu ili su me slagali???
(zuki, 17. decembar 2019 22:56)

Mislim da se mislilo na onlajn placanje. Vecina objekata trazi broj kartice kako bi proverili validnost i stanje, nakon cega se rezervacija kompletira, a naplata vrsi u objektu. Moguce da se za neke objekte odmah vrsi onlajn placanje.