Sreda, 20.11.2019.

10:21

Mistra: Jedan od najočuvanijih grčkih srednjovekovnih gradova

Izvor: B92

Mistra: Jedan od najoèuvanijih grèkih srednjovekovnih gradova IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

7 Komentari

Sortiraj po:

bigor

pre 4 godine

Bili smo na par kilometara od Mistre u Sparti ali nazalost se nismo odlucili da u sred jula odemo gore sa dvoje dece. Srecom uspeli smo da obidjemo neka druga mesta poput Nafplia, Monemvazije (spominje se u tekstu), Gitio, poluostrvo Mani, ostrvo Elafonisos. Peloponez je predivan i drugaciji od ostatka Grcke i poprilicno veliki. Za svaku preporuku.

Boske

pre 4 godine

jesu li ovo ocila na celu dragasevog spomenika?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zabela, 20. novembar 2019 14:33)

Јесу. Оцила су иначе ромејски (византијски) симбол и представљају стилизовано слово вита (?). Сматра се да четири оцила значе "цар царева царује царевима". Код нас се погрешно тумаче као некаква четири "ес".
(Иван Грозни, 20. novembar 2019 17:09)

Pošto je isti simbol jedno od slova vinčanskog pisma, oko 5500 godina strarijeg od Romejskog carstva, teško da smo mi išta od njih preuzeli. Ali možda obrnuto?

Иван Грозни

pre 4 godine

jesu li ovo ocila na celu dragasevog spomenika?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zabela, 20. novembar 2019 14:33)

Јесу. Оцила су иначе ромејски (византијски) симбол и представљају стилизовано слово вита (β). Сматра се да четири оцила значе "цар царева царује царевима". Код нас се погрешно тумаче као некаква четири "ес".

Istoricar

pre 4 godine

jesu li ovo ocila na celu dragasevog spomenika?
(Zabela, 20. novembar 2019 14:33)
Jesu, u onom smislu u kojem misliš. Zapravo, mi smo to pozajmili od njih, i iskoristili ih kao četiri "S" ćirilično. U srednjem veku to nismo koristili. Javlja se prvo kod crkve i to u modernom vremenu a kasnije i kao državna znamenja.

bunjuel

pre 4 godine

jesu li ovo ocila na celu dragasevog spomenika?
(Zabela, 20. novembar 2019 14:33)

Naravno. I nisu to nikakva ocila niti četiri slova S, nego tetragramaton Paleologa (poslednja vizantijska dinastija, kojoj je pripadao i Konstantin Dragaš), koji je bio i na njihovoj zastavi u to doba - četiri slova B, tj. beta, sa značenjem nešto kao "car careva, vladar nad carevima", tako nekako. Mi smo ga samo preuzeli kao simbol moćnog zaštitnika, moguće i kao nekakav statusni simbol, imitacija, šta li, i dali mu domaće značenje. Kao, uostalom, i dvoglavog orla koji je bio vizantijski simbol mnogo ranije. Oni su ga preuzeli od nekih ranijih civilizacija, a Srbija, Crna Gora, Albanija (tačnije, oni su ga preuzeli od nas), Rusija, neko vreme Nemačka, čini mi se, od njih. Kako u tom kontekstu izgleda debilno i primitivno ono majmunisanje Albanaca sa simbolom orla?

bunjuel

pre 4 godine

jesu li ovo ocila na celu dragasevog spomenika?
(Zabela, 20. novembar 2019 14:33)

Naravno. I nisu to nikakva ocila niti četiri slova S, nego tetragramaton Paleologa (poslednja vizantijska dinastija, kojoj je pripadao i Konstantin Dragaš), koji je bio i na njihovoj zastavi u to doba - četiri slova B, tj. beta, sa značenjem nešto kao "car careva, vladar nad carevima", tako nekako. Mi smo ga samo preuzeli kao simbol moćnog zaštitnika, moguće i kao nekakav statusni simbol, imitacija, šta li, i dali mu domaće značenje. Kao, uostalom, i dvoglavog orla koji je bio vizantijski simbol mnogo ranije. Oni su ga preuzeli od nekih ranijih civilizacija, a Srbija, Crna Gora, Albanija (tačnije, oni su ga preuzeli od nas), Rusija, neko vreme Nemačka, čini mi se, od njih. Kako u tom kontekstu izgleda debilno i primitivno ono majmunisanje Albanaca sa simbolom orla?

Иван Грозни

pre 4 godine

jesu li ovo ocila na celu dragasevog spomenika?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zabela, 20. novembar 2019 14:33)

Јесу. Оцила су иначе ромејски (византијски) симбол и представљају стилизовано слово вита (β). Сматра се да четири оцила значе "цар царева царује царевима". Код нас се погрешно тумаче као некаква четири "ес".

Istoricar

pre 4 godine

jesu li ovo ocila na celu dragasevog spomenika?
(Zabela, 20. novembar 2019 14:33)
Jesu, u onom smislu u kojem misliš. Zapravo, mi smo to pozajmili od njih, i iskoristili ih kao četiri "S" ćirilično. U srednjem veku to nismo koristili. Javlja se prvo kod crkve i to u modernom vremenu a kasnije i kao državna znamenja.

Boske

pre 4 godine

jesu li ovo ocila na celu dragasevog spomenika?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zabela, 20. novembar 2019 14:33)

Јесу. Оцила су иначе ромејски (византијски) симбол и представљају стилизовано слово вита (?). Сматра се да четири оцила значе "цар царева царује царевима". Код нас се погрешно тумаче као некаква четири "ес".
(Иван Грозни, 20. novembar 2019 17:09)

Pošto je isti simbol jedno od slova vinčanskog pisma, oko 5500 godina strarijeg od Romejskog carstva, teško da smo mi išta od njih preuzeli. Ali možda obrnuto?

bigor

pre 4 godine

Bili smo na par kilometara od Mistre u Sparti ali nazalost se nismo odlucili da u sred jula odemo gore sa dvoje dece. Srecom uspeli smo da obidjemo neka druga mesta poput Nafplia, Monemvazije (spominje se u tekstu), Gitio, poluostrvo Mani, ostrvo Elafonisos. Peloponez je predivan i drugaciji od ostatka Grcke i poprilicno veliki. Za svaku preporuku.

Boske

pre 4 godine

jesu li ovo ocila na celu dragasevog spomenika?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zabela, 20. novembar 2019 14:33)

Јесу. Оцила су иначе ромејски (византијски) симбол и представљају стилизовано слово вита (?). Сматра се да четири оцила значе "цар царева царује царевима". Код нас се погрешно тумаче као некаква четири "ес".
(Иван Грозни, 20. novembar 2019 17:09)

Pošto je isti simbol jedno od slova vinčanskog pisma, oko 5500 godina strarijeg od Romejskog carstva, teško da smo mi išta od njih preuzeli. Ali možda obrnuto?

Иван Грозни

pre 4 godine

jesu li ovo ocila na celu dragasevog spomenika?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Zabela, 20. novembar 2019 14:33)

Јесу. Оцила су иначе ромејски (византијски) симбол и представљају стилизовано слово вита (β). Сматра се да четири оцила значе "цар царева царује царевима". Код нас се погрешно тумаче као некаква четири "ес".

Istoricar

pre 4 godine

jesu li ovo ocila na celu dragasevog spomenika?
(Zabela, 20. novembar 2019 14:33)
Jesu, u onom smislu u kojem misliš. Zapravo, mi smo to pozajmili od njih, i iskoristili ih kao četiri "S" ćirilično. U srednjem veku to nismo koristili. Javlja se prvo kod crkve i to u modernom vremenu a kasnije i kao državna znamenja.

bunjuel

pre 4 godine

jesu li ovo ocila na celu dragasevog spomenika?
(Zabela, 20. novembar 2019 14:33)

Naravno. I nisu to nikakva ocila niti četiri slova S, nego tetragramaton Paleologa (poslednja vizantijska dinastija, kojoj je pripadao i Konstantin Dragaš), koji je bio i na njihovoj zastavi u to doba - četiri slova B, tj. beta, sa značenjem nešto kao "car careva, vladar nad carevima", tako nekako. Mi smo ga samo preuzeli kao simbol moćnog zaštitnika, moguće i kao nekakav statusni simbol, imitacija, šta li, i dali mu domaće značenje. Kao, uostalom, i dvoglavog orla koji je bio vizantijski simbol mnogo ranije. Oni su ga preuzeli od nekih ranijih civilizacija, a Srbija, Crna Gora, Albanija (tačnije, oni su ga preuzeli od nas), Rusija, neko vreme Nemačka, čini mi se, od njih. Kako u tom kontekstu izgleda debilno i primitivno ono majmunisanje Albanaca sa simbolom orla?

bigor

pre 4 godine

Bili smo na par kilometara od Mistre u Sparti ali nazalost se nismo odlucili da u sred jula odemo gore sa dvoje dece. Srecom uspeli smo da obidjemo neka druga mesta poput Nafplia, Monemvazije (spominje se u tekstu), Gitio, poluostrvo Mani, ostrvo Elafonisos. Peloponez je predivan i drugaciji od ostatka Grcke i poprilicno veliki. Za svaku preporuku.