Mika Sumikinen
pre 4 godine
Potpuno se slazem! Bas me zanima kako bi ja sa 100 kg i mojom visinom izgledao u njihovim ocima? Jesam li deb’o? Trosim puno goriva. Mada koliko mesta za noge ima, jos malo pa na put biciklom
Nedelja, 12.05.2019.
13:02
Izvor: B92
pre 4 godine
Potpuno se slazem! Bas me zanima kako bi ja sa 100 kg i mojom visinom izgledao u njihovim ocima? Jesam li deb’o? Trosim puno goriva. Mada koliko mesta za noge ima, jos malo pa na put biciklom
pre 4 godine
Divno je videti rat izmedju zastitnika debelih i CO2 manijaka...
I jedni i drugi ekstrem politicke korektnosti i laznog morala!
pre 4 godine
Mislim da je ovo pošteno i uvek se zalažem da karta treba da se naplaćuje na osnovu kilaže, da se nađe neki sistem. Možda do neke kilaže da bude jednaka za sve a posle da se nešto više naplaćuje. Doduše, malo je problematično da ne dođe do diskriminacije, jer bi žene i niže osobe bolje prolazile. Ali svakako mora nešto da se uradi po ovom pitanju, da se bar na osnovu visine utvrdi ko ulazi u grupu preterano gojaznih osoba. Debelo platiš ako ti je kofer teži za 200 grama od dozvoljenog, a onda pored vas sedne neko od 150 kila ko se preliva u vaše sedište...koja se nekako sve više i više smanjuju kako bi strpali sve više ljudi u avion. Nekad se osećam da su avioni kao oni stočni kamioni sa prasićima.
pre 4 godine
Znaci ne smem da imam 1kg vise u prtljagu,jer ce me u suprotnom odrati za neke dodatne pare,ali je okej da lik ima 200kg i da zauzme 2 mesta u avionu,a mozda i tri,jer ce se razlivati po putnicima oko njega..
pre 4 godine
Kao i uvek, ima onih koji ovo smatraju odlicnom idejom jer podrzavaju ekologiju, smanjenje goriva, pricaju kako drugi nisu razumeli, nisu procitali tekst... Drustvo, nije problem kad se uvode novine zarad poboljsanja kvaliteta zivota (kroz npr. manje zagadjenje), problem je sto je ovo uvodjenje povecanja cene kroz kvazi brigu o ekologiji. Jasno je svima sta oni pricaju, ali je isto tako jasno sta je konacna ideja. Povecati cenu karte i profit. Isto kao automobili na baterije. Tehnologija iz proslog veka se prodaje kao nesto novo, po duploj ceni i svi su zaludjeni time i autonomnom voznjom.
Zapamtite - nista "oni" (vlada, mocnici i sl.) ne rade da bi nama bilo bolje, nego da bi oni bili bogatiji i da bi nas vise kontrolisali u svakom mogucem smislu.
Da, nisam debeo, normalno sam gradjen, ali ovo je jos jedno guranje gluposti zarad necijeg profita.
pre 4 godine
Meni je avion mučenje, izbegavam ga kad god je moguće. Visok sam 209cm, nosim patike broj 50, težak 130kg. Ja ne mogu ni patiku da uvucem između onih mini redova a kamoli da sednem. Do duše nisam debeo, aktivan sam sportista ali mislim da nikome ne bi bilo prijatno da sedim u sedistu do njega... Nesta mora da se rešava, ali da to bude prihvatljivo i za velike i debele a i za male ljude...
pre 4 godine
Nemam problem sa tezinom, i predlog donekle smatram konstruktivnim. Slazem se oko toga da bi trebalo meriti tezinu zbog potrosnje goriva, bezbednosti itd itd. Ali naplacivati kartu vise zbog toga je potpuna diskriminacija.
Ovako, samo lose uvijeni predlog iza koga ne stoji zelja da se bezbednost poveca i smanji zagadjenje, vec iskljucivo zelja za sto vise novca.
pre 4 godine
@mrmlj
Nakon operacije žuči, bolova i stroge dijete kada sam bukvalno bio kost i koža i totalno bez snage ja sam sa 195 cm imao 90 kila. To i jeste poenta, nisu svi iste konstitucije i ne može se uniformno gledati na problematiku.
Inače ja u avionu nemam problem sa širinom mene ili suseda nego sa prostorom za noge koji se smanjuje iz godine u godinu ne bi li se uguralo što više sedišta i naplatilo karata.
pre 4 godine
Ja ne znam da li ljudi ne znaju da citaju ili imaju problem sa razumevanjem. Niko ovde nije pominjao placanje penala za masu iznad proseka. Problem je vrlo jednostavan. Trenutno, avioni uglavnom nose vecu kolicinu goriva nego sto im je potrebno. To je stvar konzervativnih procena i statistike. Kada avion nosi vise goriva, veca mu je tezina. Veca tezina, veci utrosak goriva. Veci utrosak goriva, veca emisija ugljendioksida.
Ako bi se masa putnika tacnije odredila pre leta, ovaj problem bi se jednim delom resio i kolicina goriva bi se optimizirala.
Naravno, to ne znaci da jednoga dana neko ne bi dobio ideju da naplacuje kartu po tezini. Zapravo, ne bi bilo ni prvi put. Na jednom od pacifickih ostrva na kojoj ljudi generalno imaju problem sa tezinom, jedna mala aviokompanija za lokalni transport izmedju ostrva malim avionima vec naplacuje karte na taj nacin.
pre 4 godine
zasto ei to diskriminacija? kupujetr na komad I na kill, to je samo trgovina, ekonomija, not personal, it's business...
pre 4 godine
"Punije osobe očigledno da nemaju sreće u ovoj fazi kapitalizma. Tako, pored toga što u nekim državama plaćaju skuplje zdravstveno osiguranje, na Santoriniju im je zabranjeno da jašu magarce, a pitanje je da li će se ovaj trend nastaviti."
Ovo što ste naveli je totalno logično - imati višak kilograma je, kao i pušenje recimo, zdravstveni rizik koji znači više cene osiguranja. Nema tu nikakve diskriminacije.
Zabranjeno jahanje magarca ljudima težim od odredjenog broja kilograma je isto sasvim u redu, jer ne žele da magarac ugine od tereta, život magarca je ipak malo vredniji od toga da li će ovo uvrediti nekoga.
pre 4 godine
A ako imam 65 Kila? Jel dobijem popust na cijenu karte?
pre 4 godine
downsizing ;)
pre 4 godine
Da im je do ekologije, ukinuli bi, ili bar drastično poskupeli linije između mesta na istom kontinentu, povezanih železnicom. Ovako imamo avionsku liniju Beč- Bratislava, što je bolesno.
pre 4 godine
I treba..
pre 4 godine
Da mogu odmah bih otišao tamo. A onda tužba U.S sudu i imao bih love za dva života....
pre 4 godine
A320 ima 61 tonu i 12.5 tona nosivosti. U 12.5 tona je sve već uračunato po ceni karte.
pre 4 godine
I treba. Pogotovo za info za magarce. Ja sam debeo i visok, tezak poprilicno i prvo ne bi mi palo na pamet da zajasem slona a ne magarca.
pre 4 godine
Sve ali sve je ok ali Madjari su najdeblji ljudi na planeti?? Hahahahha, pa gde si ti covece bio? Znas li ti koliki su ameri, englezi??? Ko kugle za kuglanje pola njih. Da ne spominjem neka pacificka ostrva gde decaci id 12 godina redovno imaju 100kg. A sto se tice cene karte samo napred. Meni naplate 3 kg prekoracenje prtljaga, sto njima ne bi guzicu?
pre 4 godine
Tezina nema uvek veze sa gojaznoscu. Nije isto 100 kg na 2 metra i 1.5 metra. Takodje nije isto 20 kg misica i 20 kg sala.
pre 4 godine
Ja imam 59 kg. Ne zelim da placam svoj prtljao od 20 kg dok neko ko je duplo tezi od mene placa istu cenu karte.
Naprosto, moja tezina s koferom koji placam je 80 kg. Uvesti pravila da svako placa onoliko koliko tezi. I svima lepo. Npr, umesto karte sa koferom uvesti pravilo 90 kg. Ko ima 90 kg doplacuje kofer, a ja imam pravo na besplatan kofer. Vrlo prosto. TI debeli meni uzimaju novac i to mi se ne dopada. To je moj novac i zdravo. Karta prema tezini i sve je super.
pre 4 godine
O cemu oni razmisljaju. Pa brze smo putovali pre 50 godina. Umesto da rade na tome da se vrate te brzine njima je vazan profit. Unistice ih upravo ti nepotrebni profiti.
pre 4 godine
treba da se merimo
ko ima za u-sebe ima i za skuplju kartu
ko se nije vozio u autobusu sa osobom do sebe od 130kg. ne može da komentariše
pitao sam osobu zašto nije kupio 2 karte,a ne da muči i sebe i mene,on ćuti i pravi se blesav.
da ima zakon Morao bi da kupi 2 karte
pre 4 godine
Kako ja kao muškarac visok 192cm da imam težinu ispod 88kg?
(Mata, 12. maj 2019 14:00)
Lepo.. Smršaj pred put.
pre 4 godine
Nije tacno. Najgojazniji ljudi na planeti su Madjari, njihova kuhinja je i najukusnija, pocevsi od vajkrema, debrecina i slatkisa. Tako kaze statistika, ali naravno ima i debelih Britanaca, Rusa i Amera. Genetika malo, malo dubina dzepa a malo i kultura uticu na izgled. U Japanu ces dobiti minijaturnu porciju. U Srbiji nema puno gojaznih, mada deca u skolama jedu za uzinu svakojake gluposti od pljeskavica i brze hrane, iako vazimo za naciju koja ne jede puno mesa vec vise hleba zbog loseg nacina zivota.
pre 4 godine
(da se plati komfor, 12. maj 2019 18:13) lep je taj racun, samo sto zanemarujes da bi zbog veceg prostora izmedju sedista moglo da stane manje redova sedista u postojece avione tako da bi karta morala biti vise od 50% skuplja jer bi tih 50% pokrilo samo taj tvoj predlog o 4 a ne 6 sedista u jednom redu.
pre 4 godine
Bas bih to voleo da vidim, onda cu pre leta da idem na pasulj i kiseli kupus, pa kad gasovi pocne da rade u avionu, zaustavice avion i moliti me da idem taksijem o njihovom racunu.
pre 4 godine
Imam 202 cm i 120 kg. Svaki let mi je mucenje, pre svega zbog nogu koje nemam gde da spakujem.
Odmah potpisujem i prihvatam sledece uslove:
- 50% sire sediste, odnosno dve stolice umesto tri u redu
- 50% duzi prostor izmedju sedista kao kod sedista pored izlaza za slucaj opasnosti za koje uvek moljakam
- 50% visa cena karte
Kompanije na svome, ja zadovoljniji svima lepo
(da se plati komfor, 12. maj 2019 18:13)
Ti leteo li si ikad ? Za 50% visu cenu,prilicno sam siguran da mozes da letis u biznis klasi koja ispunjava bukvalno sve sto si naveo !?
pre 4 godine
Po toj logici pušači su već diskriminisani
pre 4 godine
@ (Mata, 12. maj 2019 14:00) pazi, molim te, kako da sa 192cm imas manje od 88kg? kao da ti traze da imas ispod 75kg na tu visinu... osim ako si sav u misicima (a budimo realni, verovatnije je da nisi nego da jesi), pocni da se vise kreces i batali nezdravu hranu i eto te ispod 88kg ocas posla.
pre 4 godine
Kako uvek tako inteligentni I pametni predlozi dolaze od Engleza !
Divni jedni ljudi ! Stvarno !
Evo ja takodje imam pametan predlog, predlazem da se pijanim putnicima naplati dodatna cena karte zbog sirenja stetnih ispatenja.
pre 4 godine
Ja bi uveo i vagu pre zime...
pre 4 godine
ako stvarno hoce ustedu na gorivu nek izmisle pravilo gde stjuarti i stjuardese nemaju vise od 50kg
pre 4 godine
Ja sa 72 kg placam isto kao neko od 140 i jos ako sedim pored njega u avionu to je nepodnosljivo.
pre 4 godine
ako moze grlo na kilo zive vage, moze i cenjeni putnik
ah da, zaboravio sam, mi smo ljudska vrsta, imamo spacijalna prava, imamo emocije, nismo samo meso i kosti... pa nista onda
pre 4 godine
Hvala ne letim
pre 4 godine
psiholoski je lakse stati na vagu pre leta nego posle zime
pre 4 godine
Imam 202 cm i 120 kg. Svaki let mi je mucenje, pre svega zbog nogu koje nemam gde da spakujem.
Odmah potpisujem i prihvatam sledece uslove:
- 50% sire sediste, odnosno dve stolice umesto tri u redu
- 50% duzi prostor izmedju sedista kao kod sedista pored izlaza za slucaj opasnosti za koje uvek moljakam
- 50% visa cena karte
Komanije na svome, ja zadovoljniji svima lepo
pre 4 godine
Muskarci 88 kg ???
Zene 70 kg ???
Evo ja imam 109 kg a moja supruga ima 60 kg dakle ja cu morati da doplatim tih 21 kg ralike u mojoj tezini a ko ce njoj smanjiti cenu tih 10 kg razlike u njenoj tezini.
Ovakva glupost pada na svakom sudu a onaj ko se prvi doseti i napravi ozbiljnu tuzbu postace milioner.
pre 4 godine
Sto se vise stedi, to avioni vise padaju...
pre 4 godine
Predlog je nebuloza i pokušaj da nas sve smeste u kalup i ograniče u svakom pogledu. Sve je više pravila i propisa koji određuju naš život i ograničavaju naše slobode. Želim da me jedino određuje ime i prezime, a ne težina, visina, boja kože ili kose....itd
pre 4 godine
u Srbiji je previse ljudi predebelo. Dok u Sloveniji imas trcanje, razne maratone i svega u Srbiji ima Guča, Kupusacijada, kobasicijada i slicno.
pre 4 godine
I pre zime na vagu, ne samo pre leta
pre 4 godine
oduzmite kg punijima i dodajte kg mrsavijima, da se zna ukupan iznos i odredi visak i raspodeli za sve putnike isto.
pre 4 godine
Svi rodjeni jednaki? Sutra malo...
pre 4 godine
Evo ja sam težak 115Kg i ja se slažem da platim više za kartu, ali proporcionalno.
A ne - “E ti kupi kartu u biznis klasi koja je 10 i više puta skuplja”. Platiću 40-50% više ali hoću i da imam 40-50% više mesta. Visok sam 196Cm i treba mi oporavak posle svakog leta jer mi poispadaju meniskusi zbog rasporeda sedišta koji je pravljen za putnika visine 165Cm.
pre 4 godine
Nije to automobil, pa ako gori lampica, prva pumpa i natankas. U avion mora da se sipa vise goriva nego sto je potrebno zbog ne predvidjenih okolnosti(kruzenje oko aerodroma zbog guzve, promena mesta sletanja i razne okolnosti koje let mogu produziti za dosta vremena). Znaci ovo je samo nacin da se na mala vrata uvede dodatno plaćanje karata po tezini putnika. Mozda je vreme da kompanije prestanu sa nas trpaju kao sardine i sve vise smanjuju prostor izmedju sedista, nego sto nalaze sve moguce nacine da ukradu jos neki €
pre 4 godine
Ne vidim u cemu je problem. Neki ljudi jedu manje neki vise. Oni koji jedu vise, hranu samim tim placaju vise. Zasto bi transport bio izuzetak ako postrosnja goriva zavisi od tezine. Mozemo sa istog stanovista da tvrdimo da su sada mrsavi diskrimisani jer placaju vecu cenu karte zbog gojasnih.
pre 4 godine
a mozda je punijoj osobi smetalo sto neko ima klempave usi ili se nije zaprao ispod pazuha... jel sme i ta osoba da se zali ? ili sto neko rece, pa da onda merimo i koeficijent inteligencije, nivo smrada i ostale uticajne faktore po udoban let... sve je ovo cista pohlepa avio kompanija koje su pod pritiskom vlasnika deonicara da povecaju profit iz godine u godinu
pre 4 godine
Da, bilo bi idealno da cena karte zavisi od tezine. Ne samo telesne, nego i svog prtljaga. Ne radi se tu od diskrimanciji nego o potrosnji goriva. Diskriminacija je kada mrsavi putnici placaju gorivo za debele. Slicno kao sto nepusaci decenijama nisu imali nikakva prava. Odnosno, pusi koliko hoces ali ne ugrozavj druge, debljaj se ali ne ugrozavaj druge.
pre 4 godine
pa ne trosi avion koliko mu sipas nego koliko mu treba. ne razumem gde je usteda ovde? sta, ako ima viska goriva - prospu ga?
(iwi, 12. maj 2019 14:18)
Avion nije kamion, pa da sipaš i teraš. Ako nosi više nego što mu treba, znači da je teži nego što bi trebalo, pa samim tim i troši više goriva. Ne misliš valjda da je potrebna ista energija za poletanje i održavanje u vazduhu za dva aviona različite težine?
pre 4 godine
И тако једног дана мораћемо да попунимо листу пре лета шта смо јели и пили јер организам кроз варење излучиваће гасове и зној па би могли да угрозимо остале повишеном количином зноја и гасова који утичу на промену микроклиме. То се зове висока технолошка иновација у спречавању загађења ваздуха у овим временима.
pre 4 godine
Tek donekle simpatican predlog, ali... Otvara prostor diskriminaciji (bilo zbog tezine ili visine coveka sto sa sobom nosi da visi ljudi imaju u proseku vise kilograma). a to je u danasnjem svetu bitnije od emisije ugljen-dioksida. I treba biti.
pre 4 godine
Gomila komentara ljudi koji ocigledno nisu ni procitali takst. Nece se naplacivati karte skuplje vec ce se znati tacna tezina aviona i samim tim ce se sipati gorivo preciznije, pa nece biti ni onog prosipanja goriva pred sletanje i slicno.
Sto se tice ovih sto pominju diskriminaciju gojaznih, evo bas mi je suza krenula sto im je zabranjeno da jasu mucne magarce na Santoriniju. Samo pominju svoja prava, a gde je moje pravo da se udobno smestim i vozim a da se neko do mene ne preliva na moje sediste!? Par puta mi se desilo, ne bas kratka putovanja (i avionom i autobusom) da nisam mogla da se mrdnem u sedistu (a imam 50ak kg) jer je osoba pored mene smatrala da je sasvim u redu da zauzme i deo mog sedista jer eto ja ga ne koristim!? I kad im ljubazno
skrenem paznju da se pomere drsko mi odgovore kako nemaju gde i pomere se fazon milimetar, pa onda ili moras da trpis ili da se svadjas, a gde vodi svadja sa ljudima koji smatraju da imaju prava da ti zauzmu deo sedista ako ga ti nisi zauzeo!? Par puta sam ih pitala gde bi se smestili kad bi putovali pored osobe koja je poput njih, nisu mi odgovorili...
pre 4 godine
Moze ali neka onda smanje cenu karte osobama koje su ispod prosecne tezine, u istoj meri kao sto tezima povecaju. To pravdanje zdravljem i ekologijom im nista ne vredi, sve je ovo samo iz ekonomskih razloga
pre 4 godine
uvek me kopkalo kako ameri sednu u avionsko sediste...zaboravite holivud i pogledajte slike iz zivota policajci vas mogu juriti samo kolima jer bi ih srcka strefila a rekord prosecnog americkog policajca na 100 metara je 65 metara, a oni kako ih nazivaju afroameri su u proncipu 30 do 50 kila tezi od normalnog, strasno gojazan narod, samo bogatuni mogu sebi da priuste liniju
(gari, 12. maj 2019 13:18)
Obrazovani ljudi sa normalnim poslovima u solidnim firmama se hrane normalno a nisu bogati. Pitanje sta je za vas "bogatun". Oni su vise fit od nasih ljudi iste klase i jako drze do toga. Debeli su im sirotinja, panduri, prodavci, razni socijalci i ostala niza klasa.
pre 4 godine
Kako ja kao muškarac visok 192cm da imam težinu ispod 88kg?
pre 4 godine
Наслов нема везе с текстом, а делује да ни коментатори нису отишли даље од наслова. Нема никакве дискриминације, све је исто као и пре, цене карата исте итд итд. Поента је да само авиокомпанија има боље податке о укупној тежини путника да би боље прорачунала колико је готова потребно и тиме уштедела новац.
Камо среће да дебели плаћају више јер у суштини ми с нормалном килажом плаћамо више него што би требало да би се имало горива за дебеле. Али нажалост у овом свету би то назвали дискриминацијом. Као што у тексту кажу да су дебели негде "дискриминисани" јер плаћају више здравствено осигурање - па наравно када су нездравији. Као кад би рекли да су пијанице дискриминисане јер плаћају више аутоосигурање - имају много веће шансе да слушају кола.
pre 4 godine
Neki su ljudi jednostavno gojazni . Kao sto su neki glupi. Hocemo li da merimo i glupost jer budala svasta moze da napravi pa i u avionu. Predlog je sumanut!
pre 4 godine
sasvim ispravno jer debela osoba ne moze da sedne u jedno sedalo , obicno im se naplacuje dve karte jer se "prelivaju " na drugo sedalo
pre 4 godine
I treba, podrzavam.
pre 4 godine
A to sto mnogi iznad sedista guraju torbe od 8 kg? Mrsav sam, ali zbog visine imam preko 88kg. Onda biste mogli da naplacujete i maloj deci mnogo vise jer nerviraju putnike vristanjem i placom. Sedista su sve zbijenija, ako ovako nastave ne znam gde cu s kolenima.
pre 4 godine
nedavno sam sedeo u avionu pored čoveka koji ne može da stane u jedno sedište. 4 sata sam ga nosio na ramenu. vrlo neprijatno iskustvo. vaga je možda rešenje, ako nekom treba više mesta, neka kupi 2 mesta.
pre 4 godine
pa ne trosi avion koliko mu sipas nego koliko mu treba. ne razumem gde je usteda ovde? sta, ako ima viska goriva - prospu ga?
pre 4 godine
kakva diskriminacija kad nigde ne piše da će se nešto dodatno plaćati? niko izgleda nije skapirao ideju - da se na osnovu ukupne težine putnika i prtljaga u avion sipa onoliko goriva koliko je zaista potrebno. Tu je odgovor i za iwi - višak goriva takođe ima odredjenu težinu, zbog koje avion troši više nego što bi morao.
pre 4 godine
Karta za onog ko ima 65kg neće pojeftiniti ali ce zato onog ko ima 120kg bitno kostati više. Jedino što mi smeta je ova dodatna zarada uvija u neku ekologiju. Biznis ne zanima ekologija njega samo zanima profit a najslađi je ekstra profit.
pre 4 godine
Kod avioprevoza najvažniji kriterijum je težina, a vidim da 90% komentatora nije putovalo avionom. Treba uvesti kvote za svaki kg preko dozvoljene granice. Dešavale su se avionske nesreće zbog prekomerne težine jer se ranije merio samo prtljag ne i putnici koji su u Americi za 20kg teži nego pre 30 godina. Mislim da ova praksa već postoji u SAD, a u Evropi ne verujem da će da zaživi, iz prostog razloga što ljudi nisu toliko gojazni.
pre 4 godine
prosek za muskarcr 88kg, a za zene 70kg. To znaci da je zenama dozvoljeno da budu debele, a muskarci moraju biti mrsavi! muskarac znaci nemoze biti ni osrednji nego mora biti sitan I zgoljav! koja diskriminacija muskaraca
pre 4 godine
heheheh Britanci uvek neki cirkus sa njima
pre 4 godine
@all
Govore o količini goriva koje se nosi. Ako znaš masu aviona sa putnicima i teretom tačno možeš da znaš i potrebnu količinu goriva bez onog velikog stepena sigurnosti kojim se pokriva ono što ti nije precizno poznato (masa putnika i ličnog prtljaga). Samim tim manji je stepen sigirnosti za gorivo i sa njime masa potrebnog goriva a time i ukupni to jest kumulativni teret (jer sipaš manje goriva), a to na krau znači i manju potrošnju. Nije reč o rangiranju putnika nego o preciznosti podataka odnosno o upotrebi mere i uvodjenju mere o masi putnika (kolektivno ne pojedinačno). A da li će pojedinačno da ih mere pa da sabiraju, ne mora ni to, na stočnu vagu može i krdo. I to je ono što nekoga može da uvredi, ali, svetu se i ne može ugoditi.
pre 4 godine
Ovo nije nikakva diskriminacija (čak i ako apstrahujemo činjenicu da bi privatne kompanije, za razliku od države morale da imaju pravo da "diskriminišu", odnosno, da prave selekciju ugovornih partnera po bilo kom kriterijumu, i da su sadašnji "zakoni protiv diskriminacije" jedan oblik nacionalizacije privatnih preduzeća i teško kršenje osnovnih vlasničkih prava), jer debljina, osim u retkim slučajevima hormonalnih poremećaja, gde čovek može da nosi potvrdu od lekara, nije nešto s čim se rađaš, već stvar izbora, da ne kažem slabe volje. Sasvim je OK i da veći ljudi plaćaju više za kartu, kao i da preko neke granice gabarita moraju da bukiraju dva sedišta, jer s kojim pravom bi smetali putnicima oko sebe i zauzimali njihov prostor. Ja sam prvi poveliki čovek, oko 190 i stotinak kilograma, ali mi to uopšte ne bi smetalo. Daleko mi više smeta praksa poslednjih dvadesetak godina da se avioni namerno usporavaju zbog goriva ili reda letenja, i rado bih platio skuplju kartu da to izbegnem.
pre 4 godine
uvek me kopkalo kako ameri sednu u avionsko sediste...zaboravite holivud i pogledajte slike iz zivota policajci vas mogu juriti samo kolima jer bi ih srcka strefila a rekord prosecnog americkog policajca na 100 metara je 65 metara, a oni kako ih nazivaju afroameri su u proncipu 30 do 50 kila tezi od normalnog, strasno gojazan narod, samo bogatuni mogu sebi da priuste liniju
pre 4 godine
ok, moze se reci da je diskriminacija, ali mozda neko zbog ovog odluci i uspe da smrsa i tako unapredi svoje zdravlje.
slicno je sa cigaretama. na mene je antipusacka kampanja delovala i ne pusim vec 8 godina.
pre 4 godine
1984. Ostvaruje se!
pre 4 godine
Haha ... Bolje onda da kazu ako platite kartu a nevozite se, to ce nam doneti leba preko pogace...
pre 4 godine
Kada dodje bucko neki u ekonomsku klasu, pa mu se salce prelije malo kod mene na rukohvat, pa se gica tokom leta, znoji, smanjuje mi medju prostor gde je tu onda povreda mojih prava? Nek im daju xxxxl sedista, neka lepo plate I neka I njima bude lepo. Nema tu nikakve diskreminacije. Ja imam 190cm I 110 kg ali do sad nisam nikom smetao zbog toga, govorim o ljudima koji imaju preko 150/160 kg.
pre 4 godine
ma kakva bre diskriminacija , transport je transport i kraj bree
pre 4 godine
Samo jedna dobro koncipirana tužba u USA sa do rim advokatima pa će se majčino mleko zgaditi i aviomkompanijama i ovom startapu.
Pa dokle više ovo prokletstvo za parama? Hoće li vam ikad biti dovoljno ili treba desetine hiljada ljudi da pogine zbag vašeg kresanja troškova u nedogled?
pre 4 godine
Znaci neki mrsavko od 2,10m visine i 100kg ce nadrljati.
pre 4 godine
(Ime, 12. maj 2019 13:27)
Vi ste ubedjeni da je gojaznost samo pitanje prekomerne ishrane?
pre 4 godine
I treba. Naterace nekog da smrsa, sto je dobro. Treba raditi jos ovakvih stvari da pokaze ljudima da je to lose kao i pusenje i alkohol
pre 4 godine
Previdjate da teski putnici ustvari dobijaju jeftinije karte na stetu onih lakih. Zasto bi lagane osobe dotirale one teske? Tezina je prvatna stvar kada neko sedi u svojoj kuci.
pre 4 godine
Kakve gluposti. A sta je sa onim viskom goriva sto se prosipa pre sletanja zbog bezbednosti? Taj kerozinski tus je jos gori nego gasovi!! I sva ova gospoda sto protestuje ovde. U Londonu (Zastitnici planete) idu na odmore, voze se kolima, Koriste struju ....
pre 4 godine
Samo jedna dobro koncipirana tužba u USA sa do rim advokatima pa će se majčino mleko zgaditi i aviomkompanijama i ovom startapu.
Pa dokle više ovo prokletstvo za parama? Hoće li vam ikad biti dovoljno ili treba desetine hiljada ljudi da pogine zbag vašeg kresanja troškova u nedogled?
pre 4 godine
uvek me kopkalo kako ameri sednu u avionsko sediste...zaboravite holivud i pogledajte slike iz zivota policajci vas mogu juriti samo kolima jer bi ih srcka strefila a rekord prosecnog americkog policajca na 100 metara je 65 metara, a oni kako ih nazivaju afroameri su u proncipu 30 do 50 kila tezi od normalnog, strasno gojazan narod, samo bogatuni mogu sebi da priuste liniju
pre 4 godine
Evo ja sam težak 115Kg i ja se slažem da platim više za kartu, ali proporcionalno.
A ne - “E ti kupi kartu u biznis klasi koja je 10 i više puta skuplja”. Platiću 40-50% više ali hoću i da imam 40-50% više mesta. Visok sam 196Cm i treba mi oporavak posle svakog leta jer mi poispadaju meniskusi zbog rasporeda sedišta koji je pravljen za putnika visine 165Cm.
pre 4 godine
ok, moze se reci da je diskriminacija, ali mozda neko zbog ovog odluci i uspe da smrsa i tako unapredi svoje zdravlje.
slicno je sa cigaretama. na mene je antipusacka kampanja delovala i ne pusim vec 8 godina.
pre 4 godine
Karta za onog ko ima 65kg neće pojeftiniti ali ce zato onog ko ima 120kg bitno kostati više. Jedino što mi smeta je ova dodatna zarada uvija u neku ekologiju. Biznis ne zanima ekologija njega samo zanima profit a najslađi je ekstra profit.
pre 4 godine
Gomila komentara ljudi koji ocigledno nisu ni procitali takst. Nece se naplacivati karte skuplje vec ce se znati tacna tezina aviona i samim tim ce se sipati gorivo preciznije, pa nece biti ni onog prosipanja goriva pred sletanje i slicno.
Sto se tice ovih sto pominju diskriminaciju gojaznih, evo bas mi je suza krenula sto im je zabranjeno da jasu mucne magarce na Santoriniju. Samo pominju svoja prava, a gde je moje pravo da se udobno smestim i vozim a da se neko do mene ne preliva na moje sediste!? Par puta mi se desilo, ne bas kratka putovanja (i avionom i autobusom) da nisam mogla da se mrdnem u sedistu (a imam 50ak kg) jer je osoba pored mene smatrala da je sasvim u redu da zauzme i deo mog sedista jer eto ja ga ne koristim!? I kad im ljubazno
skrenem paznju da se pomere drsko mi odgovore kako nemaju gde i pomere se fazon milimetar, pa onda ili moras da trpis ili da se svadjas, a gde vodi svadja sa ljudima koji smatraju da imaju prava da ti zauzmu deo sedista ako ga ti nisi zauzeo!? Par puta sam ih pitala gde bi se smestili kad bi putovali pored osobe koja je poput njih, nisu mi odgovorili...
pre 4 godine
I treba. Naterace nekog da smrsa, sto je dobro. Treba raditi jos ovakvih stvari da pokaze ljudima da je to lose kao i pusenje i alkohol
pre 4 godine
nedavno sam sedeo u avionu pored čoveka koji ne može da stane u jedno sedište. 4 sata sam ga nosio na ramenu. vrlo neprijatno iskustvo. vaga je možda rešenje, ako nekom treba više mesta, neka kupi 2 mesta.
pre 4 godine
A to sto mnogi iznad sedista guraju torbe od 8 kg? Mrsav sam, ali zbog visine imam preko 88kg. Onda biste mogli da naplacujete i maloj deci mnogo vise jer nerviraju putnike vristanjem i placom. Sedista su sve zbijenija, ako ovako nastave ne znam gde cu s kolenima.
pre 4 godine
Kada dodje bucko neki u ekonomsku klasu, pa mu se salce prelije malo kod mene na rukohvat, pa se gica tokom leta, znoji, smanjuje mi medju prostor gde je tu onda povreda mojih prava? Nek im daju xxxxl sedista, neka lepo plate I neka I njima bude lepo. Nema tu nikakve diskreminacije. Ja imam 190cm I 110 kg ali do sad nisam nikom smetao zbog toga, govorim o ljudima koji imaju preko 150/160 kg.
pre 4 godine
pa ne trosi avion koliko mu sipas nego koliko mu treba. ne razumem gde je usteda ovde? sta, ako ima viska goriva - prospu ga?
(iwi, 12. maj 2019 14:18)
Avion nije kamion, pa da sipaš i teraš. Ako nosi više nego što mu treba, znači da je teži nego što bi trebalo, pa samim tim i troši više goriva. Ne misliš valjda da je potrebna ista energija za poletanje i održavanje u vazduhu za dva aviona različite težine?
pre 4 godine
I treba. Pogotovo za info za magarce. Ja sam debeo i visok, tezak poprilicno i prvo ne bi mi palo na pamet da zajasem slona a ne magarca.
pre 4 godine
Sve ali sve je ok ali Madjari su najdeblji ljudi na planeti?? Hahahahha, pa gde si ti covece bio? Znas li ti koliki su ameri, englezi??? Ko kugle za kuglanje pola njih. Da ne spominjem neka pacificka ostrva gde decaci id 12 godina redovno imaju 100kg. A sto se tice cene karte samo napred. Meni naplate 3 kg prekoracenje prtljaga, sto njima ne bi guzicu?
pre 4 godine
Nije to automobil, pa ako gori lampica, prva pumpa i natankas. U avion mora da se sipa vise goriva nego sto je potrebno zbog ne predvidjenih okolnosti(kruzenje oko aerodroma zbog guzve, promena mesta sletanja i razne okolnosti koje let mogu produziti za dosta vremena). Znaci ovo je samo nacin da se na mala vrata uvede dodatno plaćanje karata po tezini putnika. Mozda je vreme da kompanije prestanu sa nas trpaju kao sardine i sve vise smanjuju prostor izmedju sedista, nego sto nalaze sve moguce nacine da ukradu jos neki €
pre 4 godine
kakva diskriminacija kad nigde ne piše da će se nešto dodatno plaćati? niko izgleda nije skapirao ideju - da se na osnovu ukupne težine putnika i prtljaga u avion sipa onoliko goriva koliko je zaista potrebno. Tu je odgovor i za iwi - višak goriva takođe ima odredjenu težinu, zbog koje avion troši više nego što bi morao.
pre 4 godine
Tezina nema uvek veze sa gojaznoscu. Nije isto 100 kg na 2 metra i 1.5 metra. Takodje nije isto 20 kg misica i 20 kg sala.
pre 4 godine
Znaci neki mrsavko od 2,10m visine i 100kg ce nadrljati.
pre 4 godine
a mozda je punijoj osobi smetalo sto neko ima klempave usi ili se nije zaprao ispod pazuha... jel sme i ta osoba da se zali ? ili sto neko rece, pa da onda merimo i koeficijent inteligencije, nivo smrada i ostale uticajne faktore po udoban let... sve je ovo cista pohlepa avio kompanija koje su pod pritiskom vlasnika deonicara da povecaju profit iz godine u godinu
pre 4 godine
Наслов нема везе с текстом, а делује да ни коментатори нису отишли даље од наслова. Нема никакве дискриминације, све је исто као и пре, цене карата исте итд итд. Поента је да само авиокомпанија има боље податке о укупној тежини путника да би боље прорачунала колико је готова потребно и тиме уштедела новац.
Камо среће да дебели плаћају више јер у суштини ми с нормалном килажом плаћамо више него што би требало да би се имало горива за дебеле. Али нажалост у овом свету би то назвали дискриминацијом. Као што у тексту кажу да су дебели негде "дискриминисани" јер плаћају више здравствено осигурање - па наравно када су нездравији. Као кад би рекли да су пијанице дискриминисане јер плаћају више аутоосигурање - имају много веће шансе да слушају кола.
pre 4 godine
Imam 202 cm i 120 kg. Svaki let mi je mucenje, pre svega zbog nogu koje nemam gde da spakujem.
Odmah potpisujem i prihvatam sledece uslove:
- 50% sire sediste, odnosno dve stolice umesto tri u redu
- 50% duzi prostor izmedju sedista kao kod sedista pored izlaza za slucaj opasnosti za koje uvek moljakam
- 50% visa cena karte
Kompanije na svome, ja zadovoljniji svima lepo
(da se plati komfor, 12. maj 2019 18:13)
Ti leteo li si ikad ? Za 50% visu cenu,prilicno sam siguran da mozes da letis u biznis klasi koja ispunjava bukvalno sve sto si naveo !?
pre 4 godine
uvek me kopkalo kako ameri sednu u avionsko sediste...zaboravite holivud i pogledajte slike iz zivota policajci vas mogu juriti samo kolima jer bi ih srcka strefila a rekord prosecnog americkog policajca na 100 metara je 65 metara, a oni kako ih nazivaju afroameri su u proncipu 30 do 50 kila tezi od normalnog, strasno gojazan narod, samo bogatuni mogu sebi da priuste liniju
(gari, 12. maj 2019 13:18)
Obrazovani ljudi sa normalnim poslovima u solidnim firmama se hrane normalno a nisu bogati. Pitanje sta je za vas "bogatun". Oni su vise fit od nasih ljudi iste klase i jako drze do toga. Debeli su im sirotinja, panduri, prodavci, razni socijalci i ostala niza klasa.
pre 4 godine
treba da se merimo
ko ima za u-sebe ima i za skuplju kartu
ko se nije vozio u autobusu sa osobom do sebe od 130kg. ne može da komentariše
pitao sam osobu zašto nije kupio 2 karte,a ne da muči i sebe i mene,on ćuti i pravi se blesav.
da ima zakon Morao bi da kupi 2 karte
pre 4 godine
Moze ali neka onda smanje cenu karte osobama koje su ispod prosecne tezine, u istoj meri kao sto tezima povecaju. To pravdanje zdravljem i ekologijom im nista ne vredi, sve je ovo samo iz ekonomskih razloga
pre 4 godine
Kako ja kao muškarac visok 192cm da imam težinu ispod 88kg?
pre 4 godine
Neki su ljudi jednostavno gojazni . Kao sto su neki glupi. Hocemo li da merimo i glupost jer budala svasta moze da napravi pa i u avionu. Predlog je sumanut!
pre 4 godine
Sto se vise stedi, to avioni vise padaju...
pre 4 godine
Muskarci 88 kg ???
Zene 70 kg ???
Evo ja imam 109 kg a moja supruga ima 60 kg dakle ja cu morati da doplatim tih 21 kg ralike u mojoj tezini a ko ce njoj smanjiti cenu tih 10 kg razlike u njenoj tezini.
Ovakva glupost pada na svakom sudu a onaj ko se prvi doseti i napravi ozbiljnu tuzbu postace milioner.
pre 4 godine
Kako uvek tako inteligentni I pametni predlozi dolaze od Engleza !
Divni jedni ljudi ! Stvarno !
Evo ja takodje imam pametan predlog, predlazem da se pijanim putnicima naplati dodatna cena karte zbog sirenja stetnih ispatenja.
pre 4 godine
Predlog je nebuloza i pokušaj da nas sve smeste u kalup i ograniče u svakom pogledu. Sve je više pravila i propisa koji određuju naš život i ograničavaju naše slobode. Želim da me jedino određuje ime i prezime, a ne težina, visina, boja kože ili kose....itd
pre 4 godine
@all
Govore o količini goriva koje se nosi. Ako znaš masu aviona sa putnicima i teretom tačno možeš da znaš i potrebnu količinu goriva bez onog velikog stepena sigurnosti kojim se pokriva ono što ti nije precizno poznato (masa putnika i ličnog prtljaga). Samim tim manji je stepen sigirnosti za gorivo i sa njime masa potrebnog goriva a time i ukupni to jest kumulativni teret (jer sipaš manje goriva), a to na krau znači i manju potrošnju. Nije reč o rangiranju putnika nego o preciznosti podataka odnosno o upotrebi mere i uvodjenju mere o masi putnika (kolektivno ne pojedinačno). A da li će pojedinačno da ih mere pa da sabiraju, ne mora ni to, na stočnu vagu može i krdo. I to je ono što nekoga može da uvredi, ali, svetu se i ne može ugoditi.
pre 4 godine
Da, bilo bi idealno da cena karte zavisi od tezine. Ne samo telesne, nego i svog prtljaga. Ne radi se tu od diskrimanciji nego o potrosnji goriva. Diskriminacija je kada mrsavi putnici placaju gorivo za debele. Slicno kao sto nepusaci decenijama nisu imali nikakva prava. Odnosno, pusi koliko hoces ali ne ugrozavj druge, debljaj se ali ne ugrozavaj druge.
pre 4 godine
(Ime, 12. maj 2019 13:27)
Vi ste ubedjeni da je gojaznost samo pitanje prekomerne ishrane?
pre 4 godine
Ne vidim u cemu je problem. Neki ljudi jedu manje neki vise. Oni koji jedu vise, hranu samim tim placaju vise. Zasto bi transport bio izuzetak ako postrosnja goriva zavisi od tezine. Mozemo sa istog stanovista da tvrdimo da su sada mrsavi diskrimisani jer placaju vecu cenu karte zbog gojasnih.
pre 4 godine
u Srbiji je previse ljudi predebelo. Dok u Sloveniji imas trcanje, razne maratone i svega u Srbiji ima Guča, Kupusacijada, kobasicijada i slicno.
pre 4 godine
prosek za muskarcr 88kg, a za zene 70kg. To znaci da je zenama dozvoljeno da budu debele, a muskarci moraju biti mrsavi! muskarac znaci nemoze biti ni osrednji nego mora biti sitan I zgoljav! koja diskriminacija muskaraca
pre 4 godine
Ja imam 59 kg. Ne zelim da placam svoj prtljao od 20 kg dok neko ko je duplo tezi od mene placa istu cenu karte.
Naprosto, moja tezina s koferom koji placam je 80 kg. Uvesti pravila da svako placa onoliko koliko tezi. I svima lepo. Npr, umesto karte sa koferom uvesti pravilo 90 kg. Ko ima 90 kg doplacuje kofer, a ja imam pravo na besplatan kofer. Vrlo prosto. TI debeli meni uzimaju novac i to mi se ne dopada. To je moj novac i zdravo. Karta prema tezini i sve je super.
pre 4 godine
Previdjate da teski putnici ustvari dobijaju jeftinije karte na stetu onih lakih. Zasto bi lagane osobe dotirale one teske? Tezina je prvatna stvar kada neko sedi u svojoj kuci.
pre 4 godine
Po toj logici pušači su već diskriminisani
pre 4 godine
psiholoski je lakse stati na vagu pre leta nego posle zime
pre 4 godine
ma kakva bre diskriminacija , transport je transport i kraj bree
pre 4 godine
Kod avioprevoza najvažniji kriterijum je težina, a vidim da 90% komentatora nije putovalo avionom. Treba uvesti kvote za svaki kg preko dozvoljene granice. Dešavale su se avionske nesreće zbog prekomerne težine jer se ranije merio samo prtljag ne i putnici koji su u Americi za 20kg teži nego pre 30 godina. Mislim da ova praksa već postoji u SAD, a u Evropi ne verujem da će da zaživi, iz prostog razloga što ljudi nisu toliko gojazni.
pre 4 godine
Kakve gluposti. A sta je sa onim viskom goriva sto se prosipa pre sletanja zbog bezbednosti? Taj kerozinski tus je jos gori nego gasovi!! I sva ova gospoda sto protestuje ovde. U Londonu (Zastitnici planete) idu na odmore, voze se kolima, Koriste struju ....
pre 4 godine
sasvim ispravno jer debela osoba ne moze da sedne u jedno sedalo , obicno im se naplacuje dve karte jer se "prelivaju " na drugo sedalo
pre 4 godine
Imam 202 cm i 120 kg. Svaki let mi je mucenje, pre svega zbog nogu koje nemam gde da spakujem.
Odmah potpisujem i prihvatam sledece uslove:
- 50% sire sediste, odnosno dve stolice umesto tri u redu
- 50% duzi prostor izmedju sedista kao kod sedista pored izlaza za slucaj opasnosti za koje uvek moljakam
- 50% visa cena karte
Komanije na svome, ja zadovoljniji svima lepo
pre 4 godine
A320 ima 61 tonu i 12.5 tona nosivosti. U 12.5 tona je sve već uračunato po ceni karte.
pre 4 godine
Kako ja kao muškarac visok 192cm da imam težinu ispod 88kg?
(Mata, 12. maj 2019 14:00)
Lepo.. Smršaj pred put.
pre 4 godine
1984. Ostvaruje se!
pre 4 godine
Svi rodjeni jednaki? Sutra malo...
pre 4 godine
Ovo nije nikakva diskriminacija (čak i ako apstrahujemo činjenicu da bi privatne kompanije, za razliku od države morale da imaju pravo da "diskriminišu", odnosno, da prave selekciju ugovornih partnera po bilo kom kriterijumu, i da su sadašnji "zakoni protiv diskriminacije" jedan oblik nacionalizacije privatnih preduzeća i teško kršenje osnovnih vlasničkih prava), jer debljina, osim u retkim slučajevima hormonalnih poremećaja, gde čovek može da nosi potvrdu od lekara, nije nešto s čim se rađaš, već stvar izbora, da ne kažem slabe volje. Sasvim je OK i da veći ljudi plaćaju više za kartu, kao i da preko neke granice gabarita moraju da bukiraju dva sedišta, jer s kojim pravom bi smetali putnicima oko sebe i zauzimali njihov prostor. Ja sam prvi poveliki čovek, oko 190 i stotinak kilograma, ali mi to uopšte ne bi smetalo. Daleko mi više smeta praksa poslednjih dvadesetak godina da se avioni namerno usporavaju zbog goriva ili reda letenja, i rado bih platio skuplju kartu da to izbegnem.
pre 4 godine
Haha ... Bolje onda da kazu ako platite kartu a nevozite se, to ce nam doneti leba preko pogace...
pre 4 godine
Tek donekle simpatican predlog, ali... Otvara prostor diskriminaciji (bilo zbog tezine ili visine coveka sto sa sobom nosi da visi ljudi imaju u proseku vise kilograma). a to je u danasnjem svetu bitnije od emisije ugljen-dioksida. I treba biti.
pre 4 godine
И тако једног дана мораћемо да попунимо листу пре лета шта смо јели и пили јер организам кроз варење излучиваће гасове и зној па би могли да угрозимо остале повишеном количином зноја и гасова који утичу на промену микроклиме. То се зове висока технолошка иновација у спречавању загађења ваздуха у овим временима.
pre 4 godine
Ja sa 72 kg placam isto kao neko od 140 i jos ako sedim pored njega u avionu to je nepodnosljivo.
pre 4 godine
Da mogu odmah bih otišao tamo. A onda tužba U.S sudu i imao bih love za dva života....
pre 4 godine
O cemu oni razmisljaju. Pa brze smo putovali pre 50 godina. Umesto da rade na tome da se vrate te brzine njima je vazan profit. Unistice ih upravo ti nepotrebni profiti.
pre 4 godine
I pre zime na vagu, ne samo pre leta
pre 4 godine
ako moze grlo na kilo zive vage, moze i cenjeni putnik
ah da, zaboravio sam, mi smo ljudska vrsta, imamo spacijalna prava, imamo emocije, nismo samo meso i kosti... pa nista onda
pre 4 godine
Bas bih to voleo da vidim, onda cu pre leta da idem na pasulj i kiseli kupus, pa kad gasovi pocne da rade u avionu, zaustavice avion i moliti me da idem taksijem o njihovom racunu.
pre 4 godine
I treba, podrzavam.
pre 4 godine
heheheh Britanci uvek neki cirkus sa njima
pre 4 godine
ako stvarno hoce ustedu na gorivu nek izmisle pravilo gde stjuarti i stjuardese nemaju vise od 50kg
pre 4 godine
Hvala ne letim
pre 4 godine
Ja bi uveo i vagu pre zime...
pre 4 godine
oduzmite kg punijima i dodajte kg mrsavijima, da se zna ukupan iznos i odredi visak i raspodeli za sve putnike isto.
pre 4 godine
(da se plati komfor, 12. maj 2019 18:13) lep je taj racun, samo sto zanemarujes da bi zbog veceg prostora izmedju sedista moglo da stane manje redova sedista u postojece avione tako da bi karta morala biti vise od 50% skuplja jer bi tih 50% pokrilo samo taj tvoj predlog o 4 a ne 6 sedista u jednom redu.
pre 4 godine
@ (Mata, 12. maj 2019 14:00) pazi, molim te, kako da sa 192cm imas manje od 88kg? kao da ti traze da imas ispod 75kg na tu visinu... osim ako si sav u misicima (a budimo realni, verovatnije je da nisi nego da jesi), pocni da se vise kreces i batali nezdravu hranu i eto te ispod 88kg ocas posla.
pre 4 godine
pa ne trosi avion koliko mu sipas nego koliko mu treba. ne razumem gde je usteda ovde? sta, ako ima viska goriva - prospu ga?
pre 4 godine
Nije tacno. Najgojazniji ljudi na planeti su Madjari, njihova kuhinja je i najukusnija, pocevsi od vajkrema, debrecina i slatkisa. Tako kaze statistika, ali naravno ima i debelih Britanaca, Rusa i Amera. Genetika malo, malo dubina dzepa a malo i kultura uticu na izgled. U Japanu ces dobiti minijaturnu porciju. U Srbiji nema puno gojaznih, mada deca u skolama jedu za uzinu svakojake gluposti od pljeskavica i brze hrane, iako vazimo za naciju koja ne jede puno mesa vec vise hleba zbog loseg nacina zivota.
pre 4 godine
Znaci ne smem da imam 1kg vise u prtljagu,jer ce me u suprotnom odrati za neke dodatne pare,ali je okej da lik ima 200kg i da zauzme 2 mesta u avionu,a mozda i tri,jer ce se razlivati po putnicima oko njega..
pre 4 godine
Kao i uvek, ima onih koji ovo smatraju odlicnom idejom jer podrzavaju ekologiju, smanjenje goriva, pricaju kako drugi nisu razumeli, nisu procitali tekst... Drustvo, nije problem kad se uvode novine zarad poboljsanja kvaliteta zivota (kroz npr. manje zagadjenje), problem je sto je ovo uvodjenje povecanja cene kroz kvazi brigu o ekologiji. Jasno je svima sta oni pricaju, ali je isto tako jasno sta je konacna ideja. Povecati cenu karte i profit. Isto kao automobili na baterije. Tehnologija iz proslog veka se prodaje kao nesto novo, po duploj ceni i svi su zaludjeni time i autonomnom voznjom.
Zapamtite - nista "oni" (vlada, mocnici i sl.) ne rade da bi nama bilo bolje, nego da bi oni bili bogatiji i da bi nas vise kontrolisali u svakom mogucem smislu.
Da, nisam debeo, normalno sam gradjen, ali ovo je jos jedno guranje gluposti zarad necijeg profita.
pre 4 godine
Mislim da je ovo pošteno i uvek se zalažem da karta treba da se naplaćuje na osnovu kilaže, da se nađe neki sistem. Možda do neke kilaže da bude jednaka za sve a posle da se nešto više naplaćuje. Doduše, malo je problematično da ne dođe do diskriminacije, jer bi žene i niže osobe bolje prolazile. Ali svakako mora nešto da se uradi po ovom pitanju, da se bar na osnovu visine utvrdi ko ulazi u grupu preterano gojaznih osoba. Debelo platiš ako ti je kofer teži za 200 grama od dozvoljenog, a onda pored vas sedne neko od 150 kila ko se preliva u vaše sedište...koja se nekako sve više i više smanjuju kako bi strpali sve više ljudi u avion. Nekad se osećam da su avioni kao oni stočni kamioni sa prasićima.
pre 4 godine
Divno je videti rat izmedju zastitnika debelih i CO2 manijaka...
I jedni i drugi ekstrem politicke korektnosti i laznog morala!
pre 4 godine
Da im je do ekologije, ukinuli bi, ili bar drastično poskupeli linije između mesta na istom kontinentu, povezanih železnicom. Ovako imamo avionsku liniju Beč- Bratislava, što je bolesno.
pre 4 godine
"Punije osobe očigledno da nemaju sreće u ovoj fazi kapitalizma. Tako, pored toga što u nekim državama plaćaju skuplje zdravstveno osiguranje, na Santoriniju im je zabranjeno da jašu magarce, a pitanje je da li će se ovaj trend nastaviti."
Ovo što ste naveli je totalno logično - imati višak kilograma je, kao i pušenje recimo, zdravstveni rizik koji znači više cene osiguranja. Nema tu nikakve diskriminacije.
Zabranjeno jahanje magarca ljudima težim od odredjenog broja kilograma je isto sasvim u redu, jer ne žele da magarac ugine od tereta, život magarca je ipak malo vredniji od toga da li će ovo uvrediti nekoga.
pre 4 godine
Meni je avion mučenje, izbegavam ga kad god je moguće. Visok sam 209cm, nosim patike broj 50, težak 130kg. Ja ne mogu ni patiku da uvucem između onih mini redova a kamoli da sednem. Do duše nisam debeo, aktivan sam sportista ali mislim da nikome ne bi bilo prijatno da sedim u sedistu do njega... Nesta mora da se rešava, ali da to bude prihvatljivo i za velike i debele a i za male ljude...
pre 4 godine
@mrmlj
Nakon operacije žuči, bolova i stroge dijete kada sam bukvalno bio kost i koža i totalno bez snage ja sam sa 195 cm imao 90 kila. To i jeste poenta, nisu svi iste konstitucije i ne može se uniformno gledati na problematiku.
Inače ja u avionu nemam problem sa širinom mene ili suseda nego sa prostorom za noge koji se smanjuje iz godine u godinu ne bi li se uguralo što više sedišta i naplatilo karata.
pre 4 godine
Ja ne znam da li ljudi ne znaju da citaju ili imaju problem sa razumevanjem. Niko ovde nije pominjao placanje penala za masu iznad proseka. Problem je vrlo jednostavan. Trenutno, avioni uglavnom nose vecu kolicinu goriva nego sto im je potrebno. To je stvar konzervativnih procena i statistike. Kada avion nosi vise goriva, veca mu je tezina. Veca tezina, veci utrosak goriva. Veci utrosak goriva, veca emisija ugljendioksida.
Ako bi se masa putnika tacnije odredila pre leta, ovaj problem bi se jednim delom resio i kolicina goriva bi se optimizirala.
Naravno, to ne znaci da jednoga dana neko ne bi dobio ideju da naplacuje kartu po tezini. Zapravo, ne bi bilo ni prvi put. Na jednom od pacifickih ostrva na kojoj ljudi generalno imaju problem sa tezinom, jedna mala aviokompanija za lokalni transport izmedju ostrva malim avionima vec naplacuje karte na taj nacin.
pre 4 godine
A ako imam 65 Kila? Jel dobijem popust na cijenu karte?
pre 4 godine
Nemam problem sa tezinom, i predlog donekle smatram konstruktivnim. Slazem se oko toga da bi trebalo meriti tezinu zbog potrosnje goriva, bezbednosti itd itd. Ali naplacivati kartu vise zbog toga je potpuna diskriminacija.
Ovako, samo lose uvijeni predlog iza koga ne stoji zelja da se bezbednost poveca i smanji zagadjenje, vec iskljucivo zelja za sto vise novca.
pre 4 godine
downsizing ;)
pre 4 godine
I treba..
pre 4 godine
zasto ei to diskriminacija? kupujetr na komad I na kill, to je samo trgovina, ekonomija, not personal, it's business...
pre 4 godine
Potpuno se slazem! Bas me zanima kako bi ja sa 100 kg i mojom visinom izgledao u njihovim ocima? Jesam li deb’o? Trosim puno goriva. Mada koliko mesta za noge ima, jos malo pa na put biciklom
pre 4 godine
I treba. Naterace nekog da smrsa, sto je dobro. Treba raditi jos ovakvih stvari da pokaze ljudima da je to lose kao i pusenje i alkohol
pre 4 godine
Samo jedna dobro koncipirana tužba u USA sa do rim advokatima pa će se majčino mleko zgaditi i aviomkompanijama i ovom startapu.
Pa dokle više ovo prokletstvo za parama? Hoće li vam ikad biti dovoljno ili treba desetine hiljada ljudi da pogine zbag vašeg kresanja troškova u nedogled?
pre 4 godine
Ja imam 59 kg. Ne zelim da placam svoj prtljao od 20 kg dok neko ko je duplo tezi od mene placa istu cenu karte.
Naprosto, moja tezina s koferom koji placam je 80 kg. Uvesti pravila da svako placa onoliko koliko tezi. I svima lepo. Npr, umesto karte sa koferom uvesti pravilo 90 kg. Ko ima 90 kg doplacuje kofer, a ja imam pravo na besplatan kofer. Vrlo prosto. TI debeli meni uzimaju novac i to mi se ne dopada. To je moj novac i zdravo. Karta prema tezini i sve je super.
pre 4 godine
u Srbiji je previse ljudi predebelo. Dok u Sloveniji imas trcanje, razne maratone i svega u Srbiji ima Guča, Kupusacijada, kobasicijada i slicno.
pre 4 godine
prosek za muskarcr 88kg, a za zene 70kg. To znaci da je zenama dozvoljeno da budu debele, a muskarci moraju biti mrsavi! muskarac znaci nemoze biti ni osrednji nego mora biti sitan I zgoljav! koja diskriminacija muskaraca
pre 4 godine
Ne vidim u cemu je problem. Neki ljudi jedu manje neki vise. Oni koji jedu vise, hranu samim tim placaju vise. Zasto bi transport bio izuzetak ako postrosnja goriva zavisi od tezine. Mozemo sa istog stanovista da tvrdimo da su sada mrsavi diskrimisani jer placaju vecu cenu karte zbog gojasnih.
pre 4 godine
ok, moze se reci da je diskriminacija, ali mozda neko zbog ovog odluci i uspe da smrsa i tako unapredi svoje zdravlje.
slicno je sa cigaretama. na mene je antipusacka kampanja delovala i ne pusim vec 8 godina.
pre 4 godine
Nije tacno. Najgojazniji ljudi na planeti su Madjari, njihova kuhinja je i najukusnija, pocevsi od vajkrema, debrecina i slatkisa. Tako kaze statistika, ali naravno ima i debelih Britanaca, Rusa i Amera. Genetika malo, malo dubina dzepa a malo i kultura uticu na izgled. U Japanu ces dobiti minijaturnu porciju. U Srbiji nema puno gojaznih, mada deca u skolama jedu za uzinu svakojake gluposti od pljeskavica i brze hrane, iako vazimo za naciju koja ne jede puno mesa vec vise hleba zbog loseg nacina zivota.
pre 4 godine
pa ne trosi avion koliko mu sipas nego koliko mu treba. ne razumem gde je usteda ovde? sta, ako ima viska goriva - prospu ga?
pre 4 godine
Neki su ljudi jednostavno gojazni . Kao sto su neki glupi. Hocemo li da merimo i glupost jer budala svasta moze da napravi pa i u avionu. Predlog je sumanut!
pre 4 godine
Da, bilo bi idealno da cena karte zavisi od tezine. Ne samo telesne, nego i svog prtljaga. Ne radi se tu od diskrimanciji nego o potrosnji goriva. Diskriminacija je kada mrsavi putnici placaju gorivo za debele. Slicno kao sto nepusaci decenijama nisu imali nikakva prava. Odnosno, pusi koliko hoces ali ne ugrozavj druge, debljaj se ali ne ugrozavaj druge.
pre 4 godine
@ (Mata, 12. maj 2019 14:00) pazi, molim te, kako da sa 192cm imas manje od 88kg? kao da ti traze da imas ispod 75kg na tu visinu... osim ako si sav u misicima (a budimo realni, verovatnije je da nisi nego da jesi), pocni da se vise kreces i batali nezdravu hranu i eto te ispod 88kg ocas posla.
pre 4 godine
uvek me kopkalo kako ameri sednu u avionsko sediste...zaboravite holivud i pogledajte slike iz zivota policajci vas mogu juriti samo kolima jer bi ih srcka strefila a rekord prosecnog americkog policajca na 100 metara je 65 metara, a oni kako ih nazivaju afroameri su u proncipu 30 do 50 kila tezi od normalnog, strasno gojazan narod, samo bogatuni mogu sebi da priuste liniju
pre 4 godine
Kako ja kao muškarac visok 192cm da imam težinu ispod 88kg?
(Mata, 12. maj 2019 14:00)
Lepo.. Smršaj pred put.
pre 4 godine
a mozda je punijoj osobi smetalo sto neko ima klempave usi ili se nije zaprao ispod pazuha... jel sme i ta osoba da se zali ? ili sto neko rece, pa da onda merimo i koeficijent inteligencije, nivo smrada i ostale uticajne faktore po udoban let... sve je ovo cista pohlepa avio kompanija koje su pod pritiskom vlasnika deonicara da povecaju profit iz godine u godinu
pre 4 godine
Previdjate da teski putnici ustvari dobijaju jeftinije karte na stetu onih lakih. Zasto bi lagane osobe dotirale one teske? Tezina je prvatna stvar kada neko sedi u svojoj kuci.
pre 4 godine
Ovo nije nikakva diskriminacija (čak i ako apstrahujemo činjenicu da bi privatne kompanije, za razliku od države morale da imaju pravo da "diskriminišu", odnosno, da prave selekciju ugovornih partnera po bilo kom kriterijumu, i da su sadašnji "zakoni protiv diskriminacije" jedan oblik nacionalizacije privatnih preduzeća i teško kršenje osnovnih vlasničkih prava), jer debljina, osim u retkim slučajevima hormonalnih poremećaja, gde čovek može da nosi potvrdu od lekara, nije nešto s čim se rađaš, već stvar izbora, da ne kažem slabe volje. Sasvim je OK i da veći ljudi plaćaju više za kartu, kao i da preko neke granice gabarita moraju da bukiraju dva sedišta, jer s kojim pravom bi smetali putnicima oko sebe i zauzimali njihov prostor. Ja sam prvi poveliki čovek, oko 190 i stotinak kilograma, ali mi to uopšte ne bi smetalo. Daleko mi više smeta praksa poslednjih dvadesetak godina da se avioni namerno usporavaju zbog goriva ili reda letenja, i rado bih platio skuplju kartu da to izbegnem.
pre 4 godine
Muskarci 88 kg ???
Zene 70 kg ???
Evo ja imam 109 kg a moja supruga ima 60 kg dakle ja cu morati da doplatim tih 21 kg ralike u mojoj tezini a ko ce njoj smanjiti cenu tih 10 kg razlike u njenoj tezini.
Ovakva glupost pada na svakom sudu a onaj ko se prvi doseti i napravi ozbiljnu tuzbu postace milioner.
pre 4 godine
Ja sa 72 kg placam isto kao neko od 140 i jos ako sedim pored njega u avionu to je nepodnosljivo.
pre 4 godine
(Ime, 12. maj 2019 13:27)
Vi ste ubedjeni da je gojaznost samo pitanje prekomerne ishrane?
pre 4 godine
Наслов нема везе с текстом, а делује да ни коментатори нису отишли даље од наслова. Нема никакве дискриминације, све је исто као и пре, цене карата исте итд итд. Поента је да само авиокомпанија има боље податке о укупној тежини путника да би боље прорачунала колико је готова потребно и тиме уштедела новац.
Камо среће да дебели плаћају више јер у суштини ми с нормалном килажом плаћамо више него што би требало да би се имало горива за дебеле. Али нажалост у овом свету би то назвали дискриминацијом. Као што у тексту кажу да су дебели негде "дискриминисани" јер плаћају више здравствено осигурање - па наравно када су нездравији. Као кад би рекли да су пијанице дискриминисане јер плаћају више аутоосигурање - имају много веће шансе да слушају кола.
pre 4 godine
Da mogu odmah bih otišao tamo. A onda tužba U.S sudu i imao bih love za dva života....
pre 4 godine
ako moze grlo na kilo zive vage, moze i cenjeni putnik
ah da, zaboravio sam, mi smo ljudska vrsta, imamo spacijalna prava, imamo emocije, nismo samo meso i kosti... pa nista onda
pre 4 godine
Gomila komentara ljudi koji ocigledno nisu ni procitali takst. Nece se naplacivati karte skuplje vec ce se znati tacna tezina aviona i samim tim ce se sipati gorivo preciznije, pa nece biti ni onog prosipanja goriva pred sletanje i slicno.
Sto se tice ovih sto pominju diskriminaciju gojaznih, evo bas mi je suza krenula sto im je zabranjeno da jasu mucne magarce na Santoriniju. Samo pominju svoja prava, a gde je moje pravo da se udobno smestim i vozim a da se neko do mene ne preliva na moje sediste!? Par puta mi se desilo, ne bas kratka putovanja (i avionom i autobusom) da nisam mogla da se mrdnem u sedistu (a imam 50ak kg) jer je osoba pored mene smatrala da je sasvim u redu da zauzme i deo mog sedista jer eto ja ga ne koristim!? I kad im ljubazno
skrenem paznju da se pomere drsko mi odgovore kako nemaju gde i pomere se fazon milimetar, pa onda ili moras da trpis ili da se svadjas, a gde vodi svadja sa ljudima koji smatraju da imaju prava da ti zauzmu deo sedista ako ga ti nisi zauzeo!? Par puta sam ih pitala gde bi se smestili kad bi putovali pored osobe koja je poput njih, nisu mi odgovorili...
pre 4 godine
Predlog je nebuloza i pokušaj da nas sve smeste u kalup i ograniče u svakom pogledu. Sve je više pravila i propisa koji određuju naš život i ograničavaju naše slobode. Želim da me jedino određuje ime i prezime, a ne težina, visina, boja kože ili kose....itd
pre 4 godine
I treba, podrzavam.
pre 4 godine
Kakve gluposti. A sta je sa onim viskom goriva sto se prosipa pre sletanja zbog bezbednosti? Taj kerozinski tus je jos gori nego gasovi!! I sva ova gospoda sto protestuje ovde. U Londonu (Zastitnici planete) idu na odmore, voze se kolima, Koriste struju ....
pre 4 godine
1984. Ostvaruje se!
pre 4 godine
Kada dodje bucko neki u ekonomsku klasu, pa mu se salce prelije malo kod mene na rukohvat, pa se gica tokom leta, znoji, smanjuje mi medju prostor gde je tu onda povreda mojih prava? Nek im daju xxxxl sedista, neka lepo plate I neka I njima bude lepo. Nema tu nikakve diskreminacije. Ja imam 190cm I 110 kg ali do sad nisam nikom smetao zbog toga, govorim o ljudima koji imaju preko 150/160 kg.
pre 4 godine
treba da se merimo
ko ima za u-sebe ima i za skuplju kartu
ko se nije vozio u autobusu sa osobom do sebe od 130kg. ne može da komentariše
pitao sam osobu zašto nije kupio 2 karte,a ne da muči i sebe i mene,on ćuti i pravi se blesav.
da ima zakon Morao bi da kupi 2 karte
pre 4 godine
Kod avioprevoza najvažniji kriterijum je težina, a vidim da 90% komentatora nije putovalo avionom. Treba uvesti kvote za svaki kg preko dozvoljene granice. Dešavale su se avionske nesreće zbog prekomerne težine jer se ranije merio samo prtljag ne i putnici koji su u Americi za 20kg teži nego pre 30 godina. Mislim da ova praksa već postoji u SAD, a u Evropi ne verujem da će da zaživi, iz prostog razloga što ljudi nisu toliko gojazni.
pre 4 godine
Imam 202 cm i 120 kg. Svaki let mi je mucenje, pre svega zbog nogu koje nemam gde da spakujem.
Odmah potpisujem i prihvatam sledece uslove:
- 50% sire sediste, odnosno dve stolice umesto tri u redu
- 50% duzi prostor izmedju sedista kao kod sedista pored izlaza za slucaj opasnosti za koje uvek moljakam
- 50% visa cena karte
Komanije na svome, ja zadovoljniji svima lepo
pre 4 godine
Kako ja kao muškarac visok 192cm da imam težinu ispod 88kg?
pre 4 godine
И тако једног дана мораћемо да попунимо листу пре лета шта смо јели и пили јер организам кроз варење излучиваће гасове и зној па би могли да угрозимо остале повишеном количином зноја и гасова који утичу на промену микроклиме. То се зове висока технолошка иновација у спречавању загађења ваздуха у овим временима.
pre 4 godine
Hvala ne letim
pre 4 godine
Imam 202 cm i 120 kg. Svaki let mi je mucenje, pre svega zbog nogu koje nemam gde da spakujem.
Odmah potpisujem i prihvatam sledece uslove:
- 50% sire sediste, odnosno dve stolice umesto tri u redu
- 50% duzi prostor izmedju sedista kao kod sedista pored izlaza za slucaj opasnosti za koje uvek moljakam
- 50% visa cena karte
Kompanije na svome, ja zadovoljniji svima lepo
(da se plati komfor, 12. maj 2019 18:13)
Ti leteo li si ikad ? Za 50% visu cenu,prilicno sam siguran da mozes da letis u biznis klasi koja ispunjava bukvalno sve sto si naveo !?
pre 4 godine
A to sto mnogi iznad sedista guraju torbe od 8 kg? Mrsav sam, ali zbog visine imam preko 88kg. Onda biste mogli da naplacujete i maloj deci mnogo vise jer nerviraju putnike vristanjem i placom. Sedista su sve zbijenija, ako ovako nastave ne znam gde cu s kolenima.
pre 4 godine
Karta za onog ko ima 65kg neće pojeftiniti ali ce zato onog ko ima 120kg bitno kostati više. Jedino što mi smeta je ova dodatna zarada uvija u neku ekologiju. Biznis ne zanima ekologija njega samo zanima profit a najslađi je ekstra profit.
pre 4 godine
sasvim ispravno jer debela osoba ne moze da sedne u jedno sedalo , obicno im se naplacuje dve karte jer se "prelivaju " na drugo sedalo
pre 4 godine
ma kakva bre diskriminacija , transport je transport i kraj bree
pre 4 godine
Bas bih to voleo da vidim, onda cu pre leta da idem na pasulj i kiseli kupus, pa kad gasovi pocne da rade u avionu, zaustavice avion i moliti me da idem taksijem o njihovom racunu.
pre 4 godine
uvek me kopkalo kako ameri sednu u avionsko sediste...zaboravite holivud i pogledajte slike iz zivota policajci vas mogu juriti samo kolima jer bi ih srcka strefila a rekord prosecnog americkog policajca na 100 metara je 65 metara, a oni kako ih nazivaju afroameri su u proncipu 30 do 50 kila tezi od normalnog, strasno gojazan narod, samo bogatuni mogu sebi da priuste liniju
(gari, 12. maj 2019 13:18)
Obrazovani ljudi sa normalnim poslovima u solidnim firmama se hrane normalno a nisu bogati. Pitanje sta je za vas "bogatun". Oni su vise fit od nasih ljudi iste klase i jako drze do toga. Debeli su im sirotinja, panduri, prodavci, razni socijalci i ostala niza klasa.
pre 4 godine
Tezina nema uvek veze sa gojaznoscu. Nije isto 100 kg na 2 metra i 1.5 metra. Takodje nije isto 20 kg misica i 20 kg sala.
pre 4 godine
Tek donekle simpatican predlog, ali... Otvara prostor diskriminaciji (bilo zbog tezine ili visine coveka sto sa sobom nosi da visi ljudi imaju u proseku vise kilograma). a to je u danasnjem svetu bitnije od emisije ugljen-dioksida. I treba biti.
pre 4 godine
pa ne trosi avion koliko mu sipas nego koliko mu treba. ne razumem gde je usteda ovde? sta, ako ima viska goriva - prospu ga?
(iwi, 12. maj 2019 14:18)
Avion nije kamion, pa da sipaš i teraš. Ako nosi više nego što mu treba, znači da je teži nego što bi trebalo, pa samim tim i troši više goriva. Ne misliš valjda da je potrebna ista energija za poletanje i održavanje u vazduhu za dva aviona različite težine?
pre 4 godine
Sve ali sve je ok ali Madjari su najdeblji ljudi na planeti?? Hahahahha, pa gde si ti covece bio? Znas li ti koliki su ameri, englezi??? Ko kugle za kuglanje pola njih. Da ne spominjem neka pacificka ostrva gde decaci id 12 godina redovno imaju 100kg. A sto se tice cene karte samo napred. Meni naplate 3 kg prekoracenje prtljaga, sto njima ne bi guzicu?
pre 4 godine
Haha ... Bolje onda da kazu ako platite kartu a nevozite se, to ce nam doneti leba preko pogace...
pre 4 godine
heheheh Britanci uvek neki cirkus sa njima
pre 4 godine
ako stvarno hoce ustedu na gorivu nek izmisle pravilo gde stjuarti i stjuardese nemaju vise od 50kg
pre 4 godine
oduzmite kg punijima i dodajte kg mrsavijima, da se zna ukupan iznos i odredi visak i raspodeli za sve putnike isto.
pre 4 godine
Kako uvek tako inteligentni I pametni predlozi dolaze od Engleza !
Divni jedni ljudi ! Stvarno !
Evo ja takodje imam pametan predlog, predlazem da se pijanim putnicima naplati dodatna cena karte zbog sirenja stetnih ispatenja.
pre 4 godine
Po toj logici pušači su već diskriminisani
pre 4 godine
@all
Govore o količini goriva koje se nosi. Ako znaš masu aviona sa putnicima i teretom tačno možeš da znaš i potrebnu količinu goriva bez onog velikog stepena sigurnosti kojim se pokriva ono što ti nije precizno poznato (masa putnika i ličnog prtljaga). Samim tim manji je stepen sigirnosti za gorivo i sa njime masa potrebnog goriva a time i ukupni to jest kumulativni teret (jer sipaš manje goriva), a to na krau znači i manju potrošnju. Nije reč o rangiranju putnika nego o preciznosti podataka odnosno o upotrebi mere i uvodjenju mere o masi putnika (kolektivno ne pojedinačno). A da li će pojedinačno da ih mere pa da sabiraju, ne mora ni to, na stočnu vagu može i krdo. I to je ono što nekoga može da uvredi, ali, svetu se i ne može ugoditi.
pre 4 godine
Moze ali neka onda smanje cenu karte osobama koje su ispod prosecne tezine, u istoj meri kao sto tezima povecaju. To pravdanje zdravljem i ekologijom im nista ne vredi, sve je ovo samo iz ekonomskih razloga
pre 4 godine
Znaci neki mrsavko od 2,10m visine i 100kg ce nadrljati.
pre 4 godine
nedavno sam sedeo u avionu pored čoveka koji ne može da stane u jedno sedište. 4 sata sam ga nosio na ramenu. vrlo neprijatno iskustvo. vaga je možda rešenje, ako nekom treba više mesta, neka kupi 2 mesta.
pre 4 godine
Svi rodjeni jednaki? Sutra malo...
pre 4 godine
kakva diskriminacija kad nigde ne piše da će se nešto dodatno plaćati? niko izgleda nije skapirao ideju - da se na osnovu ukupne težine putnika i prtljaga u avion sipa onoliko goriva koliko je zaista potrebno. Tu je odgovor i za iwi - višak goriva takođe ima odredjenu težinu, zbog koje avion troši više nego što bi morao.
pre 4 godine
Nije to automobil, pa ako gori lampica, prva pumpa i natankas. U avion mora da se sipa vise goriva nego sto je potrebno zbog ne predvidjenih okolnosti(kruzenje oko aerodroma zbog guzve, promena mesta sletanja i razne okolnosti koje let mogu produziti za dosta vremena). Znaci ovo je samo nacin da se na mala vrata uvede dodatno plaćanje karata po tezini putnika. Mozda je vreme da kompanije prestanu sa nas trpaju kao sardine i sve vise smanjuju prostor izmedju sedista, nego sto nalaze sve moguce nacine da ukradu jos neki €
pre 4 godine
Ja bi uveo i vagu pre zime...
pre 4 godine
O cemu oni razmisljaju. Pa brze smo putovali pre 50 godina. Umesto da rade na tome da se vrate te brzine njima je vazan profit. Unistice ih upravo ti nepotrebni profiti.
pre 4 godine
Evo ja sam težak 115Kg i ja se slažem da platim više za kartu, ali proporcionalno.
A ne - “E ti kupi kartu u biznis klasi koja je 10 i više puta skuplja”. Platiću 40-50% više ali hoću i da imam 40-50% više mesta. Visok sam 196Cm i treba mi oporavak posle svakog leta jer mi poispadaju meniskusi zbog rasporeda sedišta koji je pravljen za putnika visine 165Cm.
pre 4 godine
A320 ima 61 tonu i 12.5 tona nosivosti. U 12.5 tona je sve već uračunato po ceni karte.
pre 4 godine
Znaci ne smem da imam 1kg vise u prtljagu,jer ce me u suprotnom odrati za neke dodatne pare,ali je okej da lik ima 200kg i da zauzme 2 mesta u avionu,a mozda i tri,jer ce se razlivati po putnicima oko njega..
pre 4 godine
psiholoski je lakse stati na vagu pre leta nego posle zime
pre 4 godine
Sto se vise stedi, to avioni vise padaju...
pre 4 godine
(da se plati komfor, 12. maj 2019 18:13) lep je taj racun, samo sto zanemarujes da bi zbog veceg prostora izmedju sedista moglo da stane manje redova sedista u postojece avione tako da bi karta morala biti vise od 50% skuplja jer bi tih 50% pokrilo samo taj tvoj predlog o 4 a ne 6 sedista u jednom redu.
pre 4 godine
I treba. Pogotovo za info za magarce. Ja sam debeo i visok, tezak poprilicno i prvo ne bi mi palo na pamet da zajasem slona a ne magarca.
pre 4 godine
Mislim da je ovo pošteno i uvek se zalažem da karta treba da se naplaćuje na osnovu kilaže, da se nađe neki sistem. Možda do neke kilaže da bude jednaka za sve a posle da se nešto više naplaćuje. Doduše, malo je problematično da ne dođe do diskriminacije, jer bi žene i niže osobe bolje prolazile. Ali svakako mora nešto da se uradi po ovom pitanju, da se bar na osnovu visine utvrdi ko ulazi u grupu preterano gojaznih osoba. Debelo platiš ako ti je kofer teži za 200 grama od dozvoljenog, a onda pored vas sedne neko od 150 kila ko se preliva u vaše sedište...koja se nekako sve više i više smanjuju kako bi strpali sve više ljudi u avion. Nekad se osećam da su avioni kao oni stočni kamioni sa prasićima.
pre 4 godine
I pre zime na vagu, ne samo pre leta
pre 4 godine
Ja ne znam da li ljudi ne znaju da citaju ili imaju problem sa razumevanjem. Niko ovde nije pominjao placanje penala za masu iznad proseka. Problem je vrlo jednostavan. Trenutno, avioni uglavnom nose vecu kolicinu goriva nego sto im je potrebno. To je stvar konzervativnih procena i statistike. Kada avion nosi vise goriva, veca mu je tezina. Veca tezina, veci utrosak goriva. Veci utrosak goriva, veca emisija ugljendioksida.
Ako bi se masa putnika tacnije odredila pre leta, ovaj problem bi se jednim delom resio i kolicina goriva bi se optimizirala.
Naravno, to ne znaci da jednoga dana neko ne bi dobio ideju da naplacuje kartu po tezini. Zapravo, ne bi bilo ni prvi put. Na jednom od pacifickih ostrva na kojoj ljudi generalno imaju problem sa tezinom, jedna mala aviokompanija za lokalni transport izmedju ostrva malim avionima vec naplacuje karte na taj nacin.
pre 4 godine
Kao i uvek, ima onih koji ovo smatraju odlicnom idejom jer podrzavaju ekologiju, smanjenje goriva, pricaju kako drugi nisu razumeli, nisu procitali tekst... Drustvo, nije problem kad se uvode novine zarad poboljsanja kvaliteta zivota (kroz npr. manje zagadjenje), problem je sto je ovo uvodjenje povecanja cene kroz kvazi brigu o ekologiji. Jasno je svima sta oni pricaju, ali je isto tako jasno sta je konacna ideja. Povecati cenu karte i profit. Isto kao automobili na baterije. Tehnologija iz proslog veka se prodaje kao nesto novo, po duploj ceni i svi su zaludjeni time i autonomnom voznjom.
Zapamtite - nista "oni" (vlada, mocnici i sl.) ne rade da bi nama bilo bolje, nego da bi oni bili bogatiji i da bi nas vise kontrolisali u svakom mogucem smislu.
Da, nisam debeo, normalno sam gradjen, ali ovo je jos jedno guranje gluposti zarad necijeg profita.
pre 4 godine
I treba..
pre 4 godine
"Punije osobe očigledno da nemaju sreće u ovoj fazi kapitalizma. Tako, pored toga što u nekim državama plaćaju skuplje zdravstveno osiguranje, na Santoriniju im je zabranjeno da jašu magarce, a pitanje je da li će se ovaj trend nastaviti."
Ovo što ste naveli je totalno logično - imati višak kilograma je, kao i pušenje recimo, zdravstveni rizik koji znači više cene osiguranja. Nema tu nikakve diskriminacije.
Zabranjeno jahanje magarca ljudima težim od odredjenog broja kilograma je isto sasvim u redu, jer ne žele da magarac ugine od tereta, život magarca je ipak malo vredniji od toga da li će ovo uvrediti nekoga.
pre 4 godine
@mrmlj
Nakon operacije žuči, bolova i stroge dijete kada sam bukvalno bio kost i koža i totalno bez snage ja sam sa 195 cm imao 90 kila. To i jeste poenta, nisu svi iste konstitucije i ne može se uniformno gledati na problematiku.
Inače ja u avionu nemam problem sa širinom mene ili suseda nego sa prostorom za noge koji se smanjuje iz godine u godinu ne bi li se uguralo što više sedišta i naplatilo karata.
pre 4 godine
Meni je avion mučenje, izbegavam ga kad god je moguće. Visok sam 209cm, nosim patike broj 50, težak 130kg. Ja ne mogu ni patiku da uvucem između onih mini redova a kamoli da sednem. Do duše nisam debeo, aktivan sam sportista ali mislim da nikome ne bi bilo prijatno da sedim u sedistu do njega... Nesta mora da se rešava, ali da to bude prihvatljivo i za velike i debele a i za male ljude...
pre 4 godine
Nemam problem sa tezinom, i predlog donekle smatram konstruktivnim. Slazem se oko toga da bi trebalo meriti tezinu zbog potrosnje goriva, bezbednosti itd itd. Ali naplacivati kartu vise zbog toga je potpuna diskriminacija.
Ovako, samo lose uvijeni predlog iza koga ne stoji zelja da se bezbednost poveca i smanji zagadjenje, vec iskljucivo zelja za sto vise novca.
pre 4 godine
Divno je videti rat izmedju zastitnika debelih i CO2 manijaka...
I jedni i drugi ekstrem politicke korektnosti i laznog morala!
pre 4 godine
Da im je do ekologije, ukinuli bi, ili bar drastično poskupeli linije između mesta na istom kontinentu, povezanih železnicom. Ovako imamo avionsku liniju Beč- Bratislava, što je bolesno.
pre 4 godine
downsizing ;)
pre 4 godine
A ako imam 65 Kila? Jel dobijem popust na cijenu karte?
pre 4 godine
zasto ei to diskriminacija? kupujetr na komad I na kill, to je samo trgovina, ekonomija, not personal, it's business...
pre 4 godine
Potpuno se slazem! Bas me zanima kako bi ja sa 100 kg i mojom visinom izgledao u njihovim ocima? Jesam li deb’o? Trosim puno goriva. Mada koliko mesta za noge ima, jos malo pa na put biciklom
83 Komentari
Sortiraj po: