kengur
pre 7 godina
ja sam se uplasio da nisu splavovi
Subota, 26.11.2016.
17:10
Izvor: Independent
pre 7 godina
ja sam se uplasio da nisu splavovi
pre 7 godina
@X=iks,
Pa ne bas Beograd je dolazio u nase ruke i za vreme srednjeg veka i uglavnom je bio naseljen nama, cak u 18 veku Bg je stalno menjo vlasnistvo malo Austrija malo Turci tako da su se oni stalno selili mi ostajali. Dobro ponekad bi Turci povukli malo stanovnistva sa sobom. Cak sam cuo da je Austrija zelea da od Beograda naparvi najutvrdjeniji grad u Austrijskom carstvu kao sediste buduceg fronta sirenja.
pre 7 godina
Ima Srbija ok stvari da pokaze, ne toliko koliko mi tripujemo ali ima. Recimo petrovaradindka tvrdjava, beogradska tvrdjava, Skadarlija , manastir Manasija koji je po meni nasa najlepsa gradjevina I koju treba vise da promovisemo, lepenski vir, trajanova tabla....ali ono sto ne razumem su komentari tipa "stranci dolaze u Srbiju da se najedu za male pare". Da li vi stvarno mislite da neki zapadnjak koji voli da pojede kvalitetan odrezak uz casu vina masta o tome da dodje u Srbiju I jede masne cevape I kobasice za male pare. Pa to je hrana u rangu sa hot dog-ovima koje ovde kupujem na ulici za tri dolara. Ne znam ko vam je ubacio tu ideju u glavu ali hrana nije nas adut za privlacenje stranaca!
pre 7 godina
@Sremac, Turci su nam doneli sarmu a nije ni njihova vec arapska. Tamo ima jelo koje se zove shavurma, a ako se ne varam to na njihovom jeziku znaci "zavijati". Nasa sarma je skroz drugacija od tog njihovog jela ali je bazirana na njemu.
pre 7 godina
Stbija je turisticki jako siromasna. Ljudi mi bukvalno nemamo sta da ponudimo, nabrojte mi bar 3 dvorca u Srbiji...naravno kad ih nemamo, zato strance privlacimo sa kajmakom i rakijom, nista specijalno, skoro sam bio u Danskoj u jednoj prodavnici sireva i bilo je kajmaka bar jedno 15 vrsta. Hotele nemamo, muzeje takodje. Zamislite stranca koji dodje da obidje npr Resavsku pecinu, ko bi mu od mestana objasnio kako da dodje, nas narod ne zna da bekne engleski dok npr u svakom selu u Ceskoj mozete da ga pricate
pre 7 godina
Nisu to Vlado sinonimi već nepotrebne tuđice. I srpski se svakako uništava i tuđicama i latinicom, ali ja sam odustala. Nikoga nije briga pa nije ni mene. Nego, skoro sam čitala onlajn putopis nekog gospodina koji tvrdi da mu je Balkan najzanimljivija destinacija ali da mu je Beograd najmanje zanimljiv jer je najobičniji i ne nudi ništa što oni nemaju kod kuće. Njemu su zanimljiviji Niš i Priština npr, nego Novi Sad koji je nazvao mini verzijom Budimpešte. Eto, o tome naše turističke organizacije treba da razmišljaju.
pre 7 godina
Kako sta predivni predeli Srbije srpsko primorije itd itd ?
pre 7 godina
@ivana Varaš se ili ne znaš, a biće da je ovo drugo. Ada je naziv za rečno ostrvo. A bogatsvo srpskog jezika.je upravo u tome što za različite stvari imamo po nekoliko sinonima: merdevine-stube, avlija-dvorište, kauč-otoman... I ne skrnaviš ti srpski jezik latinicom, već nepoznavanjem istoga. I ja pišem latinicom ovde, isključivo jer nemam opciju ćirilice na telefonu. Pozdrav, draga Ivana.
pre 7 godina
da se ne lazemo, jedan stranac koji je putovao u okolne zemlje pre Srbije (npr. u Austriju, Cesku, Madjarsku i sl.) u Srbiji nece nista senzacionalno i spektakularno videti. ono sto Srbija moze da ponudi je dobra hrana i dobar provod za svaciji ukus... mada ni gore navedene drzave ne oskudevaju u tome! (ludi_milojko)
BINGO! To je to. Srbija svakako nije ruzna zemlja, daleko od toga (osim tamo gde su je Srbi nagrdili). Ali, nije ni lepa, osim Srbima. Recimo - lepuskasta, dopadljiva. Ali, nece se nekom ko dodje sa strane i ko je dosta toga video noge odseci kad to ugleda, video je takve prizore vec 1000 puta (a video i mnogo lepse). Samo, ipak je preterano reci da nema bas niceg. Ima i u Srbiji takvih prizora koji ostavljaju bez daha - Djerdap, na primer. Homolje. I pre svega - zna Google - Usce, s Tvrdjavom. Ne sto je "lepo" (to je subjektivno, uostalom), nego sto je jedinstveno. Koliko god Beograd inace bio jezivo ruzan grad kad se u njega udje, ima nesto sto nema nijedna druga evropska metropola koja nije na moru - onakvu panoramu u sred grada! To moze da zahvali svom polozaju (kao sto i samo svoje postojanje i starost moze da zahvali tom polozaju) - nijedan drugi veci grad u Evropi ne nalazi se na uscu dve takve reke. Uostalom, u Evropi i nema drugog takvog usca, samo u Rusiji. Verujte, to obara s nogu nekog ko dodje sa strane, nebitno koliko je tvrdjava, po sebi, "lepa" i koliko je stara, istorijski znacajna... (bez obzira sto beogradska, zapravo, jeste sve to).
pre 7 godina
sarma tursko jelo??? Duboko ukorenjeno u jelovnik balkanskih naroda a turci koliko mi poznato bili osvajaci. Došli odkud znam odakle tesko da su imali vremena da kisele kupus mesecima, krckaju sarmu 3 sata kad su većinu vremena provodili u pokretu (slicno kao mongoli). Čak i danas sarma je u turskoj umotana u svež list loze a ni po ukusu ni približna balkanskoj sarmi, tako da teško da smo mi to uzeli od njih, već oni od balkanaca. Samo sto istoriju koju ti učiš u školi na žalost pisao je Beč. Sarma ima slično ime kao Sarmatija ako se pogledaju neke starije karte videćete da su narod sa ovog područja nazivali sarmati kao i mnoga druga imena zavisno ko je pravio karte i pisao istorijske beleske. tako da tesko da je sarma tursko jelo (Sremac)
Tvoje predstave o Turcima (i manje-vise svemu ostalom) su, blago receno, smesne. Medjutim, ne javljam se da bih ti to rekao, nego da te kompletno sokiram. U pravu si - nisu nam Turci doneli sarmu. Sarmu su nam doneli, pazi sad... pazi, pazi... MONGOLI!!! (Naravno, nisu je urucili specijalno Srbima, nego su je doneli u Jugoistocnu i Srednju Evropu, a tu su je i Turci zatekli.) I ne samo sarmu; oni su u Evropu doneli i sam glavicasti kupus, dotle je Evropa poznavala samo lisnati kupus (rastan, ili rastika). Da, bili su stocari, nomadi... eto paradoksa, ipak su njihove zene imale nacina da se u slobodno vreme bave malo i povrtarstvom. Uostalom, u mongolskoj vojsci nisu bili samo Mongoli, ni samo nomadi, nego mnogi koje su uspiut pokupili.
pre 7 godina
nasa turisticka prednost je sto se stranci iznenade kad vide da umemo da koristimo noz i viljusku.
pre 7 godina
@Bilja
Sopočica je rečica sa vodopadima, Plitvice su kompleks jezera međusobno povezanih sa slapovima i vodopadima. Da sve to razgledaš treba ti 3 - 5 časova. Dakle, neporedivo!
pre 7 godina
@Posmatrač odkud sarma tursko jelo??? Duboko ukorenjeno u jelovnik balkanskih naroda a turci koliko mi poznato bili osvajaci. Došli odkud znam odakle tesko da su imali vremena da kisele kupus mesecima, krckaju sarmu 3 sata kad su većinu vremena provodili u pokretu (slicno kao mongoli).
(Sremac, 26. novembar 2016 21:48)
Turci bili u pokretu? Možda tamo gdje su ratovali, ali u Srbiji se 500 godina nisu pokretali, mogli su u miru da kisele kupus do mile volje.
pre 7 godina
Da, nije ovo Turska nego Srbija. Dorcol, eee Dorcol, Cubura,Karaburma... sramota za nas Srbe. (Baki, 26. novembar 2016 20:14)
Da, ali ti nisi govorio o Srbiji, nego o Beogradu. Beograd je star 2400 godina (po nekim racunicama cak 7000), tek pre 150 je *prvi* put postao srpski grad (ne brkajte pojmove - imao je par puta srpske domare, ali, kuca, niti je bila srpska, niti su u njoj ziveli Srbi, osim onih koje su doveli domari).
pre 7 godina
Ja koristim drugi pretraživač, kao i desetine miliona drugih ljudi.
pre 7 godina
Posmatrač odkud sarma tursko jelo??? Duboko ukorenjeno u jelovnik balkanskih naroda a turci koliko mi poznato bili osvajaci. Došli odkud znam odakle tesko da su imali vremena da kisele kupus mesecima, krckaju sarmu 3 sata kad su većinu vremena provodili u pokretu (slicno kao mongoli). Čak i danas sarma je u turskoj umotana u svež list loze a ni po ukusu ni približna balkanskoj sarmi, tako da teško da smo mi to uzeli od njih, već oni od balkanaca. Samo sto istoriju koju ti učiš u školi na žalost pisao je Beč. Sarma ima slično ime kao Sarmatija ako se pogledaju neke starije karte videćete da su narod sa ovog područja nazivali sarmati kao i mnoga druga imena zavisno ko je pravio karte i pisao istorijske beleske. tako da tesko da je sarma tursko jelo ili reč.Srbi su mnogo duže na ovim prostorima nego što nas uče u školi sa mnogo bogatijom istorijom, tradicijom, pismom i jezikom. Međutim trebaće vreme da istina dodje na videlo a doći ce.
(Sremac, 26. novembar 2016 21:48)
vecinu vremena provodili u pokretu???
a eto samo kod vas su ostali 500godina....ali zacas to prodje i to je premalo vremena da se sarma napravi,nauci.....
pre 7 godina
@ zagrebcan
s obzirom na nepismenost nije ni cudno da su ti splavovi glavna atrakcija.
pre 7 godina
@Is
Tacno da vecina ljudi danas rade za 250-300evra ali zaboravljas cinjenicu da su 2000-te radili za 50.
(Suva istina, 26. novembar 2016 20:13)
Hm...da...mada kad se uporede cene osnovnih zivotnih namirnica tada i sad,tu smo negde. Jedino sto je sada lakse kupiti tehniku,belu tehniku i slicno. Ali to nije zbog velikog rasta standarda,vec zbog globalnog pada cena (ali i kvaliteta izrade) navedenih stvari.
Ipak,slazem se da se bolje zivi danas nego tada. Napedak je skroman,ali je napredak.
pre 7 godina
Jeste glupo što koristimo turske nazive Kalemegdan, Savamala, Skadarlija, Ada Ciganlija... Ada je obala na turskom ako se ne varam. Ali rešili smo da ubijeno srpski jezik pa to ti je. Evo i ja doprinosim tome latinicom. Dodala bih i da ne treba sebe da zavaravamo da imamo šta da ponudimo turistima. Naružili smo celu državu ilegalnom gradnjom i to je jedina specifičnost Srbije. A koliko su zainteresovani da to vide, ne znam.
pre 7 godina
Hej da mi je vidjeti Plitviceee....
(Dario, 26. novembar 2016 18:19)
pa sto ne dodjes,nine to Bogu iza nogu....svakim danom je tamo krcato.....da se ima sta vidjeti,ima...prelijepo je...
pre 7 godina
@sremac pa, ti si jedan od onih koji tvrde da su Srbi malo mlađi od ameba, a za vreme dinosaurusa su pravili sarmu? I Baki, molim te, nađi mi SRPSKE nazive za Dorćol, Karaburmu...pa ću ih ja rado prihvatiti, ali ne novosmišljene, već one od pre Turaka. Bogatsvo Beograda i jeste u raznolikosti naziva, arhirekture i kulture. To je ono što Brograd čini svetkim gradom, kao i svaku drugu metropolu. Pozdrav za sve, odoh do Kule nebojša, pored Rimskog bunara, na Kalemegdanu.
pre 7 godina
@Baki, a sto "ok", nije ovo Amerika nego Srbija... xD
pre 7 godina
Dobro nisu stavili zoo vrt i MC :-D
pre 7 godina
Bas ti se slaze komentar sa imenom!svaka cast. Meni se svidja u Srbiji Tara i taj deo Srbije. Ima i pruga bg-bar. To su sve atraktivna mesta,samo sto mi ne cenimo nasu zemlju! zato i trebamo da nestanemo,kako se ponasamo. zivim i radim u ch.
cao
(dosta.ch, 26. novembar 2016 21:46)
ti si ocigledno iz one price "selo moje lepe od Pariza", a uz to si i neobjektivan! ja sam ovde pisao o tome sta jednom straniom turisti koji je prethodno obisao par zemalja moze da se posebno dopadne u Srbiji... "pruga Beograd-Bar", da, da izuzetan turisticki magnet za strance! ajde ne zasmmejavaj me..
pre 7 godina
Glavna atrakcija je stanovnistvo. Jer retko gde ima ljudi koji zarade 250e, a treba im 1250e mesecno, a da opstaju.
(ls, 26. novembar 2016 18:55)
kome zaista treba tih 1250e mesecno, taj ih i zaradi. ostali samo kukaju, i vecno ce da kukaju, imali 1200 ili 200 mesecno.
pre 7 godina
Na komentar "Srbija je prelepa", minusa koliko hocesh!!! E zivote....
pre 7 godina
Prijepolje-manastir Mileševa(freska BELI ANĐEO), a Sopotnica je čak i lepša nego Plitvice
pre 7 godina
Pirot ima vise stvari za turiste od Beograda,budimo realni.
(Posetite nas, 26. novembar 2016 19:26)
Ajde, evo dolazim, moze malo vise u detalje, sta to ima u Pirotu sto treba da se vidi? Pokojni cale mi je iz tih krajeva, iz sela Izatovci. Kao dete sam cesto u tom kraju provodio letnji raspust. Lepo je bilo. Hteo bih njegovim unucima, mom sinu i cerci da pokazem taj kraj.
(Nikola, 26. novembar 2016 20:35)
Pisem kasno komentar pa ne znam dali ce mi biti objavljen, samo ukucajte turisticka Organizacija Pirot i ima svasta da vidite !
pre 7 godina
Najlepši grad u Evropi je Prijepolje.
pre 7 godina
Skupstina.
pre 7 godina
Stranci su iznenadjeni da se ne naplacuje ulaz u Kalemegdansku tvrdjavu, da je jedan takav kulturno istorijski spomenik prepusten samo posetiocima, da nema cuvara, da nema tabli sa oznakama i nazivima , da nema putokaza za obilazak tvrdjave. I smatram da su u pravu. Trebalo bi bolje da cuvamo ono sto imamo i sto se pokazalo kao zanimljiva specificnost Beograda.
pre 7 godina
Tara, Drina, jezero Perucac, Bajina Basta...komplet lepinja...
pre 7 godina
Da, nije ovo Turska nego Srbija. Dorcol, eee Dorcol, Cubura,Karaburma... sramota za nas Srbe.
Tebi ako je sve to lepo, ok.
(Baki, 26. novembar 2016 20:14)
Јок бре! Каква Турска, какви бакрачи, ич од Турске нема, буразеру!
pre 7 godina
Pruga Bg-Bar
pre 7 godina
A ja mislio splavovi u BG.
pre 7 godina
Gdje je moć i novac tamo su i atrakcije. Periferija može da ima izvanredno lijepu prirodu ali nema neke svjetski važne kulturne spomenike. Ako neka država nema ni atraktivnu prirodu, a nešto se mora izabrati onda se dolazi do teških nesrazmjera, tako da se neka osrednja građevina posve nebitna nađe u ponudi a na listi nije niz svjetskih atrakcija. To samo ilustrira kojem svijetu tko pripada. Trebamo biti objektivni. Svatko iz ovih krajeva tko je putovao po svijetu kad se vrati kući vidi koliko je to kod kuće sve skromno. Kulturno blago nam je skromno i turiste moramo privlačiti drugim atrakcijama.
pre 7 godina
Ali tamo neki lik ma reditu je isto što i tamo neka domaćica iz Perua ! Apsolutno nebitno !!!!
pre 7 godina
...pljeskavica, škrbavost, silikonski fileri i implanti svih vrsta i namena...i naravno štroka.
pre 7 godina
Njemacku mogu posjetiti Turci,Poljaci koji idu kod svojih rodjaka u posjetu.
(samo_pitam, 26. novembar 2016 21:45)
Ti ocito nikad nisi bio u Berlinu ili Hamburgu npr., da ne govorim o juznim ski centrima, Bavarskoj... A sto se tice trenda porasta broja poseta, tu Nemacka prednjaci u Evropi.
pre 7 godina
To je sve neozbiljno i poluzafrkantski plus individualni izbor. Nije to ništa objektivno pa nema razloga za neku veliku raspravu. Neke drzave su pune raznih atrakcija a druge skoro da nemaju šta superatraktivno za ponuditi. Za neke odabire je zaslužno i nepoznavanje neke države. Države koje imaju svjetski relevantnu povijest i kulturu naravno imaju puno više atrakcija od sirotinje sa pereferije. Jedno je Beč, Pešta, Venecija, Rim, London, Carigrad, Moskva, Petrograd, Atena, Jeruzalem a drugo Balkan i slično Balkanu.
pre 7 godina
Maketa BgH20.
pre 7 godina
@ludi milojko
Bas ti se slaze komentar sa imenom!svaka cast. Meni se svidja u Srbiji Tara i taj deo Srbije. Ima i pruga bg-bar. To su sve atraktivna mesta,samo sto mi ne cenimo nasu zemlju! zato i trebamo da nestanemo,kako se ponasamo. zivim i radim u ch.
cao
pre 7 godina
ustvari tu su bili turci
pre 7 godina
@dex
Nemoj da lupas.
Njemacka polako prestize Francusku kazes po broju turista???
Francusku godisnje posjeti preko 80 miliona a Njemacku mislim oko 30.
I to je godinama tako,razlika je u par nebitnih miliona.
Paris,Nice,Can,Korzika...
Njemacku mogu posjetiti Turci,Poljaci koji idu kod svojih rodjaka u posjetu.
pre 7 godina
Uff,pa i nije lose jer sam mislio da ce biti splavovi,starlete i ''navijaci''...ukratko,shabanizam...
pre 7 godina
Posmatrač odkud sarma tursko jelo??? Duboko ukorenjeno u jelovnik balkanskih naroda a turci koliko mi poznato bili osvajaci. Došli odkud znam odakle tesko da su imali vremena da kisele kupus mesecima, krckaju sarmu 3 sata kad su većinu vremena provodili u pokretu (slicno kao mongoli). Čak i danas sarma je u turskoj umotana u svež list loze a ni po ukusu ni približna balkanskoj sarmi, tako da teško da smo mi to uzeli od njih, već oni od balkanaca. Samo sto istoriju koju ti učiš u školi na žalost pisao je Beč. Sarma ima slično ime kao Sarmatija ako se pogledaju neke starije karte videćete da su narod sa ovog područja nazivali sarmati kao i mnoga druga imena zavisno ko je pravio karte i pisao istorijske beleske. tako da tesko da je sarma tursko jelo ili reč.Srbi su mnogo duže na ovim prostorima nego što nas uče u školi sa mnogo bogatijom istorijom, tradicijom, pismom i jezikom. Međutim trebaće vreme da istina dodje na videlo a doći ce.
pre 7 godina
A na Kosovu - Visoke Decane!
pre 7 godina
Cevapi
pre 7 godina
Ooo Turci...
pre 7 godina
Kad mi sami ne znamo nego mora Google da na kaze, eee zemljo medj' shljivama, do sad bi u nekoj od zemalja EU da je kod njih takva jedna tvrdjava debelo zaradjivali od ulaznica i karata od turista... Kad se setim samo Italijani naplacuju ulazak na neki bedni greben na moru 3€ , na cijem se vrhu negde oko 7 m ( moze da se vidi i odozdo sve) nalazi neki omanji bunker, negde na ostrvu Ishia, glupost nevidjena od koje su napravili turisticku atrakciju.
pre 7 godina
Keve ti, nerviraju te turski nazivi, ali redovno jedeš sarmu za slavu i goste ispraćaš na kapiji u avliji, dok pores srpskog jezika parlaš samo latinski...
(Posmatrač, 26. novembar 2016 19:25)Da, nije ovo Turska nego Srbija. Dorcol, eee Dorcol, Cubura,Karaburma... sramota za nas Srbe.
Tebi ako je sve to lepo, ok.
pre 7 godina
Sto se Kosova tice u pravu su, tu su Decani bez premca, mada se i u Prizrenu ima sta videti. Poljska ima mnogo lepih tvrdjava, ali Ausvic je ipak, iako zasrasujuci, znacajniji. U Srbiji i Novi Sad i Nis imaju lepe tvrdjave, ali je niska tvrdava okruzena pijacom a sa druge strane buvljakom i to je nasa tuzna zbilja. Zato je Kalemegdan ipak u prvom planu.
pre 7 godina
da se ne lazemo, jedan stranac koji je putovao u okolne zemlje pre Srbije (npr. u Austriju, Cesku, Madjarsku i sl.) u Srbiji nece nista senzacionalno i spektakularno videti. ono sto Srbija moze da ponudi je dobra hrana i dobar provod za svaciji ukus... mada ni gore navedene drzave ne oskudevaju u tome!
pre 7 godina
Splavovi na Dunavu u Zemunu.
pre 7 godina
Zapravo jesu. Nemacki turizam polako nadjacava Francuski i Italijanski, a glavno interesovanje je usmereno ka dvorcima. Auschwitz je glavna atrakcija u Poljskoj, ogroman je porast poseta. Ironija je, kao i uvek, veoma prisutna u zivotu.
(Dex, 26. novembar 2016 19:39)
Šta ne idu gledati Dachau, Bergen-Belsen, Buchenwald, Sachsenhausen, ima u Njemačkoj dosta konc logora, u Austriji Mauthausen gdje je bio zatvoren Simon Wiesenthal, no jest da je Auschwitz najpoznatiji.
pre 7 godina
Pa kad su za Poljsku stavili Ausvic mogli su iza Hrvatsku da stave Jasenovac.Ali Jasenovac je zataskan od komunista i niko u svetu maltene i ne zna kakva zlodela su tamo radjena.Gore od Ausvica mnogo puta.
pre 7 godina
Pirot ima vise stvari za turiste od Beograda,budimo realni.
(Posetite nas, 26. novembar 2016 19:26)
Ajde, evo dolazim, moze malo vise u detalje, sta to ima u Pirotu sto treba da se vidi? Pokojni cale mi je iz tih krajeva, iz sela Izatovci. Kao dete sam cesto u tom kraju provodio letnji raspust. Lepo je bilo. Hteo bih njegovim unucima, mom sinu i cerci da pokazem taj kraj.
pre 7 godina
Malo sutra, bacite pogled po skadarliji i kojekuda kako stranci krkaju ćevape i ostale krkanluke za dzabalesku. To je njima. Kad se nađipaju mesine i salate za nista para rado gledaju tvrdjave i druge zgradetine i pricaju o njima a misle na...pogodi sta...ćevap!
pre 7 godina
Znachi,Kale...znachi,brdo.....:-D
pre 7 godina
tako je preko dana na Kališ a uveče na splavove,a posle im nije jasno sta se desilo pa ponovo :-D
pre 7 godina
@Is
Tacno da vecina ljudi danas rade za 250-300evra ali zaboravljas cinjenicu da su 2000-te radili za 50.
pre 7 godina
Srbija je prelepa.
pre 7 godina
Ja vidim da je u Srbiji glavna atrakcija Decani!!!
pre 7 godina
A u Amsterdamu Rijksmuseum? Zakleo bih se da je autor malo izašao u susret Holanđanima, da ne bude cela evropa poznata po istorijskim znamenitostima, a Holandija po...
pre 7 godina
pa?
pre 7 godina
Dobro tvrdjava i jeste nesto sto vredi videti, za razliku od Poljaka kojima je Ausvic glavna atrakcija.
pre 7 godina
Glavna atrakcija je stanovnistvo. Jer retko gde ima ljudi koji zarade 250e, a treba im 1250e mesecno, a da opstaju.
(ls, 26. novembar 2016 18:55)
Kome to treba 1250€ mesecno u Srbiji. Pojedincu ili familiji...i koliko velikoj familiji ako na familije mislis?
pre 7 godina
Kale, kale
pre 7 godina
Pirot ima vise stvari za turiste od Beograda,budimo realni.
pre 7 godina
Samo Srbija na ovoj mapi ima 2 atrakcije. Kalemegdan i Decane...
pre 7 godina
Keve ti, nerviraju te turski nazivi, ali redovno jedeš sarmu za slavu i goste ispraćaš na kapiji u avliji, dok pores srpskog jezika parlaš samo latinski...
pre 7 godina
I da, Kalemegdan jeste atrakcija br. 1 u Srbiji, uz Trajanovu tablu, sve manastire iz srednjeg veka (naravno da mislim i one na Kosovu i Metohiji), Viminacijum...
pre 7 godina
Nisu novogodisnji ukrasi u Beogradu?
pre 7 godina
Mo'š mislit, Njemačka je poznata po dvorcima a Poljska po koc logorima!
(Meister Jakob, 26. novembar 2016 18:49)
Zapravo jesu. Nemacki turizam polako nadjacava Francuski i Italijanski, a glavno interesovanje je usmereno ka dvorcima. Auschwitz je glavna atrakcija u Poljskoj, ogroman je porast poseta. Ironija je, kao i uvek, veoma prisutna u zivotu.
pre 7 godina
Pa zar je ona gvozdjurija u Parizu interesantnija od dvoraca na Loari, Luvra... stvarno?
pre 7 godina
Mo'š mislit, Njemačka je poznata po dvorcima a Poljska po koc logorima!
pre 7 godina
u Nemačkoj Aušvic,a na Kosova Visoko Dečani..
pre 7 godina
splavovi
pre 7 godina
dok ne stigne beograd na vodi
pre 7 godina
Glavna atrakcija je stanovnistvo. Jer retko gde ima ljudi koji zarade 250e, a treba im 1250e mesecno, a da opstaju.
pre 7 godina
jeste da su u hrvatskoj ali su prelepa plitvicka jezera
pre 7 godina
Ima dosta lepsih mesta da se posete u Srbiji
pre 7 godina
Zar pored ovolike plave boje mape Rusije Kremlj ima znacaj? Rusija je biser sama po sebi. Upste nisam rusofil,ali je jednostavno fascinantna. Cak su uspeli i na Mediteran da izadju,uskoro ce imati
i letnje ture xD
pre 7 godina
Djavolja varos, Vlasinsko jezero kod Surdulice...
pre 7 godina
Hej da mi je vidjeti Plitviceee....
pre 7 godina
Na mapi je uz Bg i Niš. Najlepši grad na svetu.
pre 7 godina
Singidunum treba da je zovemo, a ne Kalemegdan.Ceo Bg je u turskim nazivima sto me strasno nervira.
pre 7 godina
Glavna atrakcija je stanovnistvo. Jer retko gde ima ljudi koji zarade 250e, a treba im 1250e mesecno, a da opstaju.
pre 7 godina
Ja vidim da je u Srbiji glavna atrakcija Decani!!!
pre 7 godina
Nisu novogodisnji ukrasi u Beogradu?
pre 7 godina
Kale, kale
pre 7 godina
dok ne stigne beograd na vodi
pre 7 godina
Mo'š mislit, Njemačka je poznata po dvorcima a Poljska po koc logorima!
(Meister Jakob, 26. novembar 2016 18:49)
Zapravo jesu. Nemacki turizam polako nadjacava Francuski i Italijanski, a glavno interesovanje je usmereno ka dvorcima. Auschwitz je glavna atrakcija u Poljskoj, ogroman je porast poseta. Ironija je, kao i uvek, veoma prisutna u zivotu.
pre 7 godina
Samo Srbija na ovoj mapi ima 2 atrakcije. Kalemegdan i Decane...
pre 7 godina
jeste da su u hrvatskoj ali su prelepa plitvicka jezera
pre 7 godina
Hej da mi je vidjeti Plitviceee....
pre 7 godina
Mo'š mislit, Njemačka je poznata po dvorcima a Poljska po koc logorima!
pre 7 godina
Keve ti, nerviraju te turski nazivi, ali redovno jedeš sarmu za slavu i goste ispraćaš na kapiji u avliji, dok pores srpskog jezika parlaš samo latinski...
pre 7 godina
Pa kad su za Poljsku stavili Ausvic mogli su iza Hrvatsku da stave Jasenovac.Ali Jasenovac je zataskan od komunista i niko u svetu maltene i ne zna kakva zlodela su tamo radjena.Gore od Ausvica mnogo puta.
pre 7 godina
A na Kosovu - Visoke Decane!
pre 7 godina
Posmatrač odkud sarma tursko jelo??? Duboko ukorenjeno u jelovnik balkanskih naroda a turci koliko mi poznato bili osvajaci. Došli odkud znam odakle tesko da su imali vremena da kisele kupus mesecima, krckaju sarmu 3 sata kad su većinu vremena provodili u pokretu (slicno kao mongoli). Čak i danas sarma je u turskoj umotana u svež list loze a ni po ukusu ni približna balkanskoj sarmi, tako da teško da smo mi to uzeli od njih, već oni od balkanaca. Samo sto istoriju koju ti učiš u školi na žalost pisao je Beč. Sarma ima slično ime kao Sarmatija ako se pogledaju neke starije karte videćete da su narod sa ovog područja nazivali sarmati kao i mnoga druga imena zavisno ko je pravio karte i pisao istorijske beleske. tako da tesko da je sarma tursko jelo ili reč.Srbi su mnogo duže na ovim prostorima nego što nas uče u školi sa mnogo bogatijom istorijom, tradicijom, pismom i jezikom. Međutim trebaće vreme da istina dodje na videlo a doći ce.
pre 7 godina
Zar pored ovolike plave boje mape Rusije Kremlj ima znacaj? Rusija je biser sama po sebi. Upste nisam rusofil,ali je jednostavno fascinantna. Cak su uspeli i na Mediteran da izadju,uskoro ce imati
i letnje ture xD
pre 7 godina
Ima dosta lepsih mesta da se posete u Srbiji
pre 7 godina
da se ne lazemo, jedan stranac koji je putovao u okolne zemlje pre Srbije (npr. u Austriju, Cesku, Madjarsku i sl.) u Srbiji nece nista senzacionalno i spektakularno videti. ono sto Srbija moze da ponudi je dobra hrana i dobar provod za svaciji ukus... mada ni gore navedene drzave ne oskudevaju u tome!
pre 7 godina
I da, Kalemegdan jeste atrakcija br. 1 u Srbiji, uz Trajanovu tablu, sve manastire iz srednjeg veka (naravno da mislim i one na Kosovu i Metohiji), Viminacijum...
pre 7 godina
Znachi,Kale...znachi,brdo.....:-D
pre 7 godina
splavovi
pre 7 godina
@dex
Nemoj da lupas.
Njemacka polako prestize Francusku kazes po broju turista???
Francusku godisnje posjeti preko 80 miliona a Njemacku mislim oko 30.
I to je godinama tako,razlika je u par nebitnih miliona.
Paris,Nice,Can,Korzika...
Njemacku mogu posjetiti Turci,Poljaci koji idu kod svojih rodjaka u posjetu.
pre 7 godina
Uff,pa i nije lose jer sam mislio da ce biti splavovi,starlete i ''navijaci''...ukratko,shabanizam...
pre 7 godina
Djavolja varos, Vlasinsko jezero kod Surdulice...
pre 7 godina
Singidunum treba da je zovemo, a ne Kalemegdan.Ceo Bg je u turskim nazivima sto me strasno nervira.
pre 7 godina
Sto se Kosova tice u pravu su, tu su Decani bez premca, mada se i u Prizrenu ima sta videti. Poljska ima mnogo lepih tvrdjava, ali Ausvic je ipak, iako zasrasujuci, znacajniji. U Srbiji i Novi Sad i Nis imaju lepe tvrdjave, ali je niska tvrdava okruzena pijacom a sa druge strane buvljakom i to je nasa tuzna zbilja. Zato je Kalemegdan ipak u prvom planu.
pre 7 godina
Pirot ima vise stvari za turiste od Beograda,budimo realni.
pre 7 godina
Malo sutra, bacite pogled po skadarliji i kojekuda kako stranci krkaju ćevape i ostale krkanluke za dzabalesku. To je njima. Kad se nađipaju mesine i salate za nista para rado gledaju tvrdjave i druge zgradetine i pricaju o njima a misle na...pogodi sta...ćevap!
pre 7 godina
Srbija je prelepa.
pre 7 godina
Pirot ima vise stvari za turiste od Beograda,budimo realni.
(Posetite nas, 26. novembar 2016 19:26)
Ajde, evo dolazim, moze malo vise u detalje, sta to ima u Pirotu sto treba da se vidi? Pokojni cale mi je iz tih krajeva, iz sela Izatovci. Kao dete sam cesto u tom kraju provodio letnji raspust. Lepo je bilo. Hteo bih njegovim unucima, mom sinu i cerci da pokazem taj kraj.
pre 7 godina
Pa zar je ona gvozdjurija u Parizu interesantnija od dvoraca na Loari, Luvra... stvarno?
pre 7 godina
tako je preko dana na Kališ a uveče na splavove,a posle im nije jasno sta se desilo pa ponovo :-D
pre 7 godina
@ludi milojko
Bas ti se slaze komentar sa imenom!svaka cast. Meni se svidja u Srbiji Tara i taj deo Srbije. Ima i pruga bg-bar. To su sve atraktivna mesta,samo sto mi ne cenimo nasu zemlju! zato i trebamo da nestanemo,kako se ponasamo. zivim i radim u ch.
cao
pre 7 godina
ustvari tu su bili turci
pre 7 godina
A u Amsterdamu Rijksmuseum? Zakleo bih se da je autor malo izašao u susret Holanđanima, da ne bude cela evropa poznata po istorijskim znamenitostima, a Holandija po...
pre 7 godina
Na mapi je uz Bg i Niš. Najlepši grad na svetu.
pre 7 godina
Glavna atrakcija je stanovnistvo. Jer retko gde ima ljudi koji zarade 250e, a treba im 1250e mesecno, a da opstaju.
(ls, 26. novembar 2016 18:55)
Kome to treba 1250€ mesecno u Srbiji. Pojedincu ili familiji...i koliko velikoj familiji ako na familije mislis?
pre 7 godina
Dobro tvrdjava i jeste nesto sto vredi videti, za razliku od Poljaka kojima je Ausvic glavna atrakcija.
pre 7 godina
Zapravo jesu. Nemacki turizam polako nadjacava Francuski i Italijanski, a glavno interesovanje je usmereno ka dvorcima. Auschwitz je glavna atrakcija u Poljskoj, ogroman je porast poseta. Ironija je, kao i uvek, veoma prisutna u zivotu.
(Dex, 26. novembar 2016 19:39)
Šta ne idu gledati Dachau, Bergen-Belsen, Buchenwald, Sachsenhausen, ima u Njemačkoj dosta konc logora, u Austriji Mauthausen gdje je bio zatvoren Simon Wiesenthal, no jest da je Auschwitz najpoznatiji.
pre 7 godina
u Nemačkoj Aušvic,a na Kosova Visoko Dečani..
pre 7 godina
Ooo Turci...
pre 7 godina
Splavovi na Dunavu u Zemunu.
pre 7 godina
Kad mi sami ne znamo nego mora Google da na kaze, eee zemljo medj' shljivama, do sad bi u nekoj od zemalja EU da je kod njih takva jedna tvrdjava debelo zaradjivali od ulaznica i karata od turista... Kad se setim samo Italijani naplacuju ulazak na neki bedni greben na moru 3€ , na cijem se vrhu negde oko 7 m ( moze da se vidi i odozdo sve) nalazi neki omanji bunker, negde na ostrvu Ishia, glupost nevidjena od koje su napravili turisticku atrakciju.
pre 7 godina
Keve ti, nerviraju te turski nazivi, ali redovno jedeš sarmu za slavu i goste ispraćaš na kapiji u avliji, dok pores srpskog jezika parlaš samo latinski...
(Posmatrač, 26. novembar 2016 19:25)Da, nije ovo Turska nego Srbija. Dorcol, eee Dorcol, Cubura,Karaburma... sramota za nas Srbe.
Tebi ako je sve to lepo, ok.
pre 7 godina
Cevapi
pre 7 godina
@Is
Tacno da vecina ljudi danas rade za 250-300evra ali zaboravljas cinjenicu da su 2000-te radili za 50.
pre 7 godina
da se ne lazemo, jedan stranac koji je putovao u okolne zemlje pre Srbije (npr. u Austriju, Cesku, Madjarsku i sl.) u Srbiji nece nista senzacionalno i spektakularno videti. ono sto Srbija moze da ponudi je dobra hrana i dobar provod za svaciji ukus... mada ni gore navedene drzave ne oskudevaju u tome! (ludi_milojko)
BINGO! To je to. Srbija svakako nije ruzna zemlja, daleko od toga (osim tamo gde su je Srbi nagrdili). Ali, nije ni lepa, osim Srbima. Recimo - lepuskasta, dopadljiva. Ali, nece se nekom ko dodje sa strane i ko je dosta toga video noge odseci kad to ugleda, video je takve prizore vec 1000 puta (a video i mnogo lepse). Samo, ipak je preterano reci da nema bas niceg. Ima i u Srbiji takvih prizora koji ostavljaju bez daha - Djerdap, na primer. Homolje. I pre svega - zna Google - Usce, s Tvrdjavom. Ne sto je "lepo" (to je subjektivno, uostalom), nego sto je jedinstveno. Koliko god Beograd inace bio jezivo ruzan grad kad se u njega udje, ima nesto sto nema nijedna druga evropska metropola koja nije na moru - onakvu panoramu u sred grada! To moze da zahvali svom polozaju (kao sto i samo svoje postojanje i starost moze da zahvali tom polozaju) - nijedan drugi veci grad u Evropi ne nalazi se na uscu dve takve reke. Uostalom, u Evropi i nema drugog takvog usca, samo u Rusiji. Verujte, to obara s nogu nekog ko dodje sa strane, nebitno koliko je tvrdjava, po sebi, "lepa" i koliko je stara, istorijski znacajna... (bez obzira sto beogradska, zapravo, jeste sve to).
pre 7 godina
Stranci su iznenadjeni da se ne naplacuje ulaz u Kalemegdansku tvrdjavu, da je jedan takav kulturno istorijski spomenik prepusten samo posetiocima, da nema cuvara, da nema tabli sa oznakama i nazivima , da nema putokaza za obilazak tvrdjave. I smatram da su u pravu. Trebalo bi bolje da cuvamo ono sto imamo i sto se pokazalo kao zanimljiva specificnost Beograda.
pre 7 godina
Maketa BgH20.
pre 7 godina
@sremac pa, ti si jedan od onih koji tvrde da su Srbi malo mlađi od ameba, a za vreme dinosaurusa su pravili sarmu? I Baki, molim te, nađi mi SRPSKE nazive za Dorćol, Karaburmu...pa ću ih ja rado prihvatiti, ali ne novosmišljene, već one od pre Turaka. Bogatsvo Beograda i jeste u raznolikosti naziva, arhirekture i kulture. To je ono što Brograd čini svetkim gradom, kao i svaku drugu metropolu. Pozdrav za sve, odoh do Kule nebojša, pored Rimskog bunara, na Kalemegdanu.
pre 7 godina
Posmatrač odkud sarma tursko jelo??? Duboko ukorenjeno u jelovnik balkanskih naroda a turci koliko mi poznato bili osvajaci. Došli odkud znam odakle tesko da su imali vremena da kisele kupus mesecima, krckaju sarmu 3 sata kad su većinu vremena provodili u pokretu (slicno kao mongoli). Čak i danas sarma je u turskoj umotana u svež list loze a ni po ukusu ni približna balkanskoj sarmi, tako da teško da smo mi to uzeli od njih, već oni od balkanaca. Samo sto istoriju koju ti učiš u školi na žalost pisao je Beč. Sarma ima slično ime kao Sarmatija ako se pogledaju neke starije karte videćete da su narod sa ovog područja nazivali sarmati kao i mnoga druga imena zavisno ko je pravio karte i pisao istorijske beleske. tako da tesko da je sarma tursko jelo ili reč.Srbi su mnogo duže na ovim prostorima nego što nas uče u školi sa mnogo bogatijom istorijom, tradicijom, pismom i jezikom. Međutim trebaće vreme da istina dodje na videlo a doći ce.
(Sremac, 26. novembar 2016 21:48)
vecinu vremena provodili u pokretu???
a eto samo kod vas su ostali 500godina....ali zacas to prodje i to je premalo vremena da se sarma napravi,nauci.....
pre 7 godina
@Posmatrač odkud sarma tursko jelo??? Duboko ukorenjeno u jelovnik balkanskih naroda a turci koliko mi poznato bili osvajaci. Došli odkud znam odakle tesko da su imali vremena da kisele kupus mesecima, krckaju sarmu 3 sata kad su većinu vremena provodili u pokretu (slicno kao mongoli).
(Sremac, 26. novembar 2016 21:48)
Turci bili u pokretu? Možda tamo gdje su ratovali, ali u Srbiji se 500 godina nisu pokretali, mogli su u miru da kisele kupus do mile volje.
pre 7 godina
nasa turisticka prednost je sto se stranci iznenade kad vide da umemo da koristimo noz i viljusku.
pre 7 godina
...pljeskavica, škrbavost, silikonski fileri i implanti svih vrsta i namena...i naravno štroka.
pre 7 godina
Ima Srbija ok stvari da pokaze, ne toliko koliko mi tripujemo ali ima. Recimo petrovaradindka tvrdjava, beogradska tvrdjava, Skadarlija , manastir Manasija koji je po meni nasa najlepsa gradjevina I koju treba vise da promovisemo, lepenski vir, trajanova tabla....ali ono sto ne razumem su komentari tipa "stranci dolaze u Srbiju da se najedu za male pare". Da li vi stvarno mislite da neki zapadnjak koji voli da pojede kvalitetan odrezak uz casu vina masta o tome da dodje u Srbiju I jede masne cevape I kobasice za male pare. Pa to je hrana u rangu sa hot dog-ovima koje ovde kupujem na ulici za tri dolara. Ne znam ko vam je ubacio tu ideju u glavu ali hrana nije nas adut za privlacenje stranaca!
pre 7 godina
Bas ti se slaze komentar sa imenom!svaka cast. Meni se svidja u Srbiji Tara i taj deo Srbije. Ima i pruga bg-bar. To su sve atraktivna mesta,samo sto mi ne cenimo nasu zemlju! zato i trebamo da nestanemo,kako se ponasamo. zivim i radim u ch.
cao
(dosta.ch, 26. novembar 2016 21:46)
ti si ocigledno iz one price "selo moje lepe od Pariza", a uz to si i neobjektivan! ja sam ovde pisao o tome sta jednom straniom turisti koji je prethodno obisao par zemalja moze da se posebno dopadne u Srbiji... "pruga Beograd-Bar", da, da izuzetan turisticki magnet za strance! ajde ne zasmmejavaj me..
pre 7 godina
Hej da mi je vidjeti Plitviceee....
(Dario, 26. novembar 2016 18:19)
pa sto ne dodjes,nine to Bogu iza nogu....svakim danom je tamo krcato.....da se ima sta vidjeti,ima...prelijepo je...
pre 7 godina
sarma tursko jelo??? Duboko ukorenjeno u jelovnik balkanskih naroda a turci koliko mi poznato bili osvajaci. Došli odkud znam odakle tesko da su imali vremena da kisele kupus mesecima, krckaju sarmu 3 sata kad su većinu vremena provodili u pokretu (slicno kao mongoli). Čak i danas sarma je u turskoj umotana u svež list loze a ni po ukusu ni približna balkanskoj sarmi, tako da teško da smo mi to uzeli od njih, već oni od balkanaca. Samo sto istoriju koju ti učiš u školi na žalost pisao je Beč. Sarma ima slično ime kao Sarmatija ako se pogledaju neke starije karte videćete da su narod sa ovog područja nazivali sarmati kao i mnoga druga imena zavisno ko je pravio karte i pisao istorijske beleske. tako da tesko da je sarma tursko jelo (Sremac)
Tvoje predstave o Turcima (i manje-vise svemu ostalom) su, blago receno, smesne. Medjutim, ne javljam se da bih ti to rekao, nego da te kompletno sokiram. U pravu si - nisu nam Turci doneli sarmu. Sarmu su nam doneli, pazi sad... pazi, pazi... MONGOLI!!! (Naravno, nisu je urucili specijalno Srbima, nego su je doneli u Jugoistocnu i Srednju Evropu, a tu su je i Turci zatekli.) I ne samo sarmu; oni su u Evropu doneli i sam glavicasti kupus, dotle je Evropa poznavala samo lisnati kupus (rastan, ili rastika). Da, bili su stocari, nomadi... eto paradoksa, ipak su njihove zene imale nacina da se u slobodno vreme bave malo i povrtarstvom. Uostalom, u mongolskoj vojsci nisu bili samo Mongoli, ni samo nomadi, nego mnogi koje su uspiut pokupili.
pre 7 godina
Stbija je turisticki jako siromasna. Ljudi mi bukvalno nemamo sta da ponudimo, nabrojte mi bar 3 dvorca u Srbiji...naravno kad ih nemamo, zato strance privlacimo sa kajmakom i rakijom, nista specijalno, skoro sam bio u Danskoj u jednoj prodavnici sireva i bilo je kajmaka bar jedno 15 vrsta. Hotele nemamo, muzeje takodje. Zamislite stranca koji dodje da obidje npr Resavsku pecinu, ko bi mu od mestana objasnio kako da dodje, nas narod ne zna da bekne engleski dok npr u svakom selu u Ceskoj mozete da ga pricate
pre 7 godina
Da, nije ovo Turska nego Srbija. Dorcol, eee Dorcol, Cubura,Karaburma... sramota za nas Srbe.
Tebi ako je sve to lepo, ok.
(Baki, 26. novembar 2016 20:14)
Јок бре! Каква Турска, какви бакрачи, ич од Турске нема, буразеру!
pre 7 godina
Na komentar "Srbija je prelepa", minusa koliko hocesh!!! E zivote....
pre 7 godina
Nisu to Vlado sinonimi već nepotrebne tuđice. I srpski se svakako uništava i tuđicama i latinicom, ali ja sam odustala. Nikoga nije briga pa nije ni mene. Nego, skoro sam čitala onlajn putopis nekog gospodina koji tvrdi da mu je Balkan najzanimljivija destinacija ali da mu je Beograd najmanje zanimljiv jer je najobičniji i ne nudi ništa što oni nemaju kod kuće. Njemu su zanimljiviji Niš i Priština npr, nego Novi Sad koji je nazvao mini verzijom Budimpešte. Eto, o tome naše turističke organizacije treba da razmišljaju.
pre 7 godina
Tara, Drina, jezero Perucac, Bajina Basta...komplet lepinja...
pre 7 godina
Da, nije ovo Turska nego Srbija. Dorcol, eee Dorcol, Cubura,Karaburma... sramota za nas Srbe. (Baki, 26. novembar 2016 20:14)
Da, ali ti nisi govorio o Srbiji, nego o Beogradu. Beograd je star 2400 godina (po nekim racunicama cak 7000), tek pre 150 je *prvi* put postao srpski grad (ne brkajte pojmove - imao je par puta srpske domare, ali, kuca, niti je bila srpska, niti su u njoj ziveli Srbi, osim onih koje su doveli domari).
pre 7 godina
pa?
pre 7 godina
@ zagrebcan
s obzirom na nepismenost nije ni cudno da su ti splavovi glavna atrakcija.
pre 7 godina
@ivana Varaš se ili ne znaš, a biće da je ovo drugo. Ada je naziv za rečno ostrvo. A bogatsvo srpskog jezika.je upravo u tome što za različite stvari imamo po nekoliko sinonima: merdevine-stube, avlija-dvorište, kauč-otoman... I ne skrnaviš ti srpski jezik latinicom, već nepoznavanjem istoga. I ja pišem latinicom ovde, isključivo jer nemam opciju ćirilice na telefonu. Pozdrav, draga Ivana.
pre 7 godina
Gdje je moć i novac tamo su i atrakcije. Periferija može da ima izvanredno lijepu prirodu ali nema neke svjetski važne kulturne spomenike. Ako neka država nema ni atraktivnu prirodu, a nešto se mora izabrati onda se dolazi do teških nesrazmjera, tako da se neka osrednja građevina posve nebitna nađe u ponudi a na listi nije niz svjetskih atrakcija. To samo ilustrira kojem svijetu tko pripada. Trebamo biti objektivni. Svatko iz ovih krajeva tko je putovao po svijetu kad se vrati kući vidi koliko je to kod kuće sve skromno. Kulturno blago nam je skromno i turiste moramo privlačiti drugim atrakcijama.
pre 7 godina
@Is
Tacno da vecina ljudi danas rade za 250-300evra ali zaboravljas cinjenicu da su 2000-te radili za 50.
(Suva istina, 26. novembar 2016 20:13)
Hm...da...mada kad se uporede cene osnovnih zivotnih namirnica tada i sad,tu smo negde. Jedino sto je sada lakse kupiti tehniku,belu tehniku i slicno. Ali to nije zbog velikog rasta standarda,vec zbog globalnog pada cena (ali i kvaliteta izrade) navedenih stvari.
Ipak,slazem se da se bolje zivi danas nego tada. Napedak je skroman,ali je napredak.
pre 7 godina
@Sremac, Turci su nam doneli sarmu a nije ni njihova vec arapska. Tamo ima jelo koje se zove shavurma, a ako se ne varam to na njihovom jeziku znaci "zavijati". Nasa sarma je skroz drugacija od tog njihovog jela ali je bazirana na njemu.
pre 7 godina
Glavna atrakcija je stanovnistvo. Jer retko gde ima ljudi koji zarade 250e, a treba im 1250e mesecno, a da opstaju.
(ls, 26. novembar 2016 18:55)
kome zaista treba tih 1250e mesecno, taj ih i zaradi. ostali samo kukaju, i vecno ce da kukaju, imali 1200 ili 200 mesecno.
pre 7 godina
Jeste glupo što koristimo turske nazive Kalemegdan, Savamala, Skadarlija, Ada Ciganlija... Ada je obala na turskom ako se ne varam. Ali rešili smo da ubijeno srpski jezik pa to ti je. Evo i ja doprinosim tome latinicom. Dodala bih i da ne treba sebe da zavaravamo da imamo šta da ponudimo turistima. Naružili smo celu državu ilegalnom gradnjom i to je jedina specifičnost Srbije. A koliko su zainteresovani da to vide, ne znam.
pre 7 godina
Pirot ima vise stvari za turiste od Beograda,budimo realni.
(Posetite nas, 26. novembar 2016 19:26)
Ajde, evo dolazim, moze malo vise u detalje, sta to ima u Pirotu sto treba da se vidi? Pokojni cale mi je iz tih krajeva, iz sela Izatovci. Kao dete sam cesto u tom kraju provodio letnji raspust. Lepo je bilo. Hteo bih njegovim unucima, mom sinu i cerci da pokazem taj kraj.
(Nikola, 26. novembar 2016 20:35)
Pisem kasno komentar pa ne znam dali ce mi biti objavljen, samo ukucajte turisticka Organizacija Pirot i ima svasta da vidite !
pre 7 godina
To je sve neozbiljno i poluzafrkantski plus individualni izbor. Nije to ništa objektivno pa nema razloga za neku veliku raspravu. Neke drzave su pune raznih atrakcija a druge skoro da nemaju šta superatraktivno za ponuditi. Za neke odabire je zaslužno i nepoznavanje neke države. Države koje imaju svjetski relevantnu povijest i kulturu naravno imaju puno više atrakcija od sirotinje sa pereferije. Jedno je Beč, Pešta, Venecija, Rim, London, Carigrad, Moskva, Petrograd, Atena, Jeruzalem a drugo Balkan i slično Balkanu.
pre 7 godina
Njemacku mogu posjetiti Turci,Poljaci koji idu kod svojih rodjaka u posjetu.
(samo_pitam, 26. novembar 2016 21:45)
Ti ocito nikad nisi bio u Berlinu ili Hamburgu npr., da ne govorim o juznim ski centrima, Bavarskoj... A sto se tice trenda porasta broja poseta, tu Nemacka prednjaci u Evropi.
pre 7 godina
Prijepolje-manastir Mileševa(freska BELI ANĐEO), a Sopotnica je čak i lepša nego Plitvice
pre 7 godina
Skupstina.
pre 7 godina
Dobro nisu stavili zoo vrt i MC :-D
pre 7 godina
@Bilja
Sopočica je rečica sa vodopadima, Plitvice su kompleks jezera međusobno povezanih sa slapovima i vodopadima. Da sve to razgledaš treba ti 3 - 5 časova. Dakle, neporedivo!
pre 7 godina
@X=iks,
Pa ne bas Beograd je dolazio u nase ruke i za vreme srednjeg veka i uglavnom je bio naseljen nama, cak u 18 veku Bg je stalno menjo vlasnistvo malo Austrija malo Turci tako da su se oni stalno selili mi ostajali. Dobro ponekad bi Turci povukli malo stanovnistva sa sobom. Cak sam cuo da je Austrija zelea da od Beograda naparvi najutvrdjeniji grad u Austrijskom carstvu kao sediste buduceg fronta sirenja.
pre 7 godina
Pruga Bg-Bar
pre 7 godina
@Baki, a sto "ok", nije ovo Amerika nego Srbija... xD
pre 7 godina
Ali tamo neki lik ma reditu je isto što i tamo neka domaćica iz Perua ! Apsolutno nebitno !!!!
pre 7 godina
Kako sta predivni predeli Srbije srpsko primorije itd itd ?
pre 7 godina
Ja koristim drugi pretraživač, kao i desetine miliona drugih ljudi.
pre 7 godina
Najlepši grad u Evropi je Prijepolje.
pre 7 godina
ja sam se uplasio da nisu splavovi
pre 7 godina
A ja mislio splavovi u BG.
pre 7 godina
Singidunum treba da je zovemo, a ne Kalemegdan.Ceo Bg je u turskim nazivima sto me strasno nervira.
pre 7 godina
Glavna atrakcija je stanovnistvo. Jer retko gde ima ljudi koji zarade 250e, a treba im 1250e mesecno, a da opstaju.
(ls, 26. novembar 2016 18:55)
Kome to treba 1250€ mesecno u Srbiji. Pojedincu ili familiji...i koliko velikoj familiji ako na familije mislis?
pre 7 godina
Posmatrač odkud sarma tursko jelo??? Duboko ukorenjeno u jelovnik balkanskih naroda a turci koliko mi poznato bili osvajaci. Došli odkud znam odakle tesko da su imali vremena da kisele kupus mesecima, krckaju sarmu 3 sata kad su većinu vremena provodili u pokretu (slicno kao mongoli). Čak i danas sarma je u turskoj umotana u svež list loze a ni po ukusu ni približna balkanskoj sarmi, tako da teško da smo mi to uzeli od njih, već oni od balkanaca. Samo sto istoriju koju ti učiš u školi na žalost pisao je Beč. Sarma ima slično ime kao Sarmatija ako se pogledaju neke starije karte videćete da su narod sa ovog područja nazivali sarmati kao i mnoga druga imena zavisno ko je pravio karte i pisao istorijske beleske. tako da tesko da je sarma tursko jelo ili reč.Srbi su mnogo duže na ovim prostorima nego što nas uče u školi sa mnogo bogatijom istorijom, tradicijom, pismom i jezikom. Međutim trebaće vreme da istina dodje na videlo a doći ce.
pre 7 godina
u Nemačkoj Aušvic,a na Kosova Visoko Dečani..
pre 7 godina
Pirot ima vise stvari za turiste od Beograda,budimo realni.
pre 7 godina
Na mapi je uz Bg i Niš. Najlepši grad na svetu.
pre 7 godina
@Is
Tacno da vecina ljudi danas rade za 250-300evra ali zaboravljas cinjenicu da su 2000-te radili za 50.
pre 7 godina
Pa kad su za Poljsku stavili Ausvic mogli su iza Hrvatsku da stave Jasenovac.Ali Jasenovac je zataskan od komunista i niko u svetu maltene i ne zna kakva zlodela su tamo radjena.Gore od Ausvica mnogo puta.
pre 7 godina
Keve ti, nerviraju te turski nazivi, ali redovno jedeš sarmu za slavu i goste ispraćaš na kapiji u avliji, dok pores srpskog jezika parlaš samo latinski...
(Posmatrač, 26. novembar 2016 19:25)Da, nije ovo Turska nego Srbija. Dorcol, eee Dorcol, Cubura,Karaburma... sramota za nas Srbe.
Tebi ako je sve to lepo, ok.
pre 7 godina
Keve ti, nerviraju te turski nazivi, ali redovno jedeš sarmu za slavu i goste ispraćaš na kapiji u avliji, dok pores srpskog jezika parlaš samo latinski...
pre 7 godina
Zar pored ovolike plave boje mape Rusije Kremlj ima znacaj? Rusija je biser sama po sebi. Upste nisam rusofil,ali je jednostavno fascinantna. Cak su uspeli i na Mediteran da izadju,uskoro ce imati
i letnje ture xD
pre 7 godina
Mo'š mislit, Njemačka je poznata po dvorcima a Poljska po koc logorima!
pre 7 godina
Dobro tvrdjava i jeste nesto sto vredi videti, za razliku od Poljaka kojima je Ausvic glavna atrakcija.
pre 7 godina
da se ne lazemo, jedan stranac koji je putovao u okolne zemlje pre Srbije (npr. u Austriju, Cesku, Madjarsku i sl.) u Srbiji nece nista senzacionalno i spektakularno videti. ono sto Srbija moze da ponudi je dobra hrana i dobar provod za svaciji ukus... mada ni gore navedene drzave ne oskudevaju u tome!
pre 7 godina
Ja vidim da je u Srbiji glavna atrakcija Decani!!!
pre 7 godina
I da, Kalemegdan jeste atrakcija br. 1 u Srbiji, uz Trajanovu tablu, sve manastire iz srednjeg veka (naravno da mislim i one na Kosovu i Metohiji), Viminacijum...
pre 7 godina
Srbija je prelepa.
pre 7 godina
Djavolja varos, Vlasinsko jezero kod Surdulice...
pre 7 godina
splavovi
pre 7 godina
jeste da su u hrvatskoj ali su prelepa plitvicka jezera
pre 7 godina
Glavna atrakcija je stanovnistvo. Jer retko gde ima ljudi koji zarade 250e, a treba im 1250e mesecno, a da opstaju.
pre 7 godina
@dex
Nemoj da lupas.
Njemacka polako prestize Francusku kazes po broju turista???
Francusku godisnje posjeti preko 80 miliona a Njemacku mislim oko 30.
I to je godinama tako,razlika je u par nebitnih miliona.
Paris,Nice,Can,Korzika...
Njemacku mogu posjetiti Turci,Poljaci koji idu kod svojih rodjaka u posjetu.
pre 7 godina
Mo'š mislit, Njemačka je poznata po dvorcima a Poljska po koc logorima!
(Meister Jakob, 26. novembar 2016 18:49)
Zapravo jesu. Nemacki turizam polako nadjacava Francuski i Italijanski, a glavno interesovanje je usmereno ka dvorcima. Auschwitz je glavna atrakcija u Poljskoj, ogroman je porast poseta. Ironija je, kao i uvek, veoma prisutna u zivotu.
pre 7 godina
Hej da mi je vidjeti Plitviceee....
pre 7 godina
Samo Srbija na ovoj mapi ima 2 atrakcije. Kalemegdan i Decane...
pre 7 godina
@ludi milojko
Bas ti se slaze komentar sa imenom!svaka cast. Meni se svidja u Srbiji Tara i taj deo Srbije. Ima i pruga bg-bar. To su sve atraktivna mesta,samo sto mi ne cenimo nasu zemlju! zato i trebamo da nestanemo,kako se ponasamo. zivim i radim u ch.
cao
pre 7 godina
Ima dosta lepsih mesta da se posete u Srbiji
pre 7 godina
pa?
pre 7 godina
ustvari tu su bili turci
pre 7 godina
Glavna atrakcija je stanovnistvo. Jer retko gde ima ljudi koji zarade 250e, a treba im 1250e mesecno, a da opstaju.
(ls, 26. novembar 2016 18:55)
kome zaista treba tih 1250e mesecno, taj ih i zaradi. ostali samo kukaju, i vecno ce da kukaju, imali 1200 ili 200 mesecno.
pre 7 godina
Kad mi sami ne znamo nego mora Google da na kaze, eee zemljo medj' shljivama, do sad bi u nekoj od zemalja EU da je kod njih takva jedna tvrdjava debelo zaradjivali od ulaznica i karata od turista... Kad se setim samo Italijani naplacuju ulazak na neki bedni greben na moru 3€ , na cijem se vrhu negde oko 7 m ( moze da se vidi i odozdo sve) nalazi neki omanji bunker, negde na ostrvu Ishia, glupost nevidjena od koje su napravili turisticku atrakciju.
pre 7 godina
Jeste glupo što koristimo turske nazive Kalemegdan, Savamala, Skadarlija, Ada Ciganlija... Ada je obala na turskom ako se ne varam. Ali rešili smo da ubijeno srpski jezik pa to ti je. Evo i ja doprinosim tome latinicom. Dodala bih i da ne treba sebe da zavaravamo da imamo šta da ponudimo turistima. Naružili smo celu državu ilegalnom gradnjom i to je jedina specifičnost Srbije. A koliko su zainteresovani da to vide, ne znam.
pre 7 godina
Malo sutra, bacite pogled po skadarliji i kojekuda kako stranci krkaju ćevape i ostale krkanluke za dzabalesku. To je njima. Kad se nađipaju mesine i salate za nista para rado gledaju tvrdjave i druge zgradetine i pricaju o njima a misle na...pogodi sta...ćevap!
pre 7 godina
Cevapi
pre 7 godina
Najlepši grad u Evropi je Prijepolje.
pre 7 godina
dok ne stigne beograd na vodi
pre 7 godina
A na Kosovu - Visoke Decane!
pre 7 godina
Ja koristim drugi pretraživač, kao i desetine miliona drugih ljudi.
pre 7 godina
Prijepolje-manastir Mileševa(freska BELI ANĐEO), a Sopotnica je čak i lepša nego Plitvice
pre 7 godina
Sto se Kosova tice u pravu su, tu su Decani bez premca, mada se i u Prizrenu ima sta videti. Poljska ima mnogo lepih tvrdjava, ali Ausvic je ipak, iako zasrasujuci, znacajniji. U Srbiji i Novi Sad i Nis imaju lepe tvrdjave, ali je niska tvrdava okruzena pijacom a sa druge strane buvljakom i to je nasa tuzna zbilja. Zato je Kalemegdan ipak u prvom planu.
pre 7 godina
Zapravo jesu. Nemacki turizam polako nadjacava Francuski i Italijanski, a glavno interesovanje je usmereno ka dvorcima. Auschwitz je glavna atrakcija u Poljskoj, ogroman je porast poseta. Ironija je, kao i uvek, veoma prisutna u zivotu.
(Dex, 26. novembar 2016 19:39)
Šta ne idu gledati Dachau, Bergen-Belsen, Buchenwald, Sachsenhausen, ima u Njemačkoj dosta konc logora, u Austriji Mauthausen gdje je bio zatvoren Simon Wiesenthal, no jest da je Auschwitz najpoznatiji.
pre 7 godina
Stbija je turisticki jako siromasna. Ljudi mi bukvalno nemamo sta da ponudimo, nabrojte mi bar 3 dvorca u Srbiji...naravno kad ih nemamo, zato strance privlacimo sa kajmakom i rakijom, nista specijalno, skoro sam bio u Danskoj u jednoj prodavnici sireva i bilo je kajmaka bar jedno 15 vrsta. Hotele nemamo, muzeje takodje. Zamislite stranca koji dodje da obidje npr Resavsku pecinu, ko bi mu od mestana objasnio kako da dodje, nas narod ne zna da bekne engleski dok npr u svakom selu u Ceskoj mozete da ga pricate
pre 7 godina
Posmatrač odkud sarma tursko jelo??? Duboko ukorenjeno u jelovnik balkanskih naroda a turci koliko mi poznato bili osvajaci. Došli odkud znam odakle tesko da su imali vremena da kisele kupus mesecima, krckaju sarmu 3 sata kad su većinu vremena provodili u pokretu (slicno kao mongoli). Čak i danas sarma je u turskoj umotana u svež list loze a ni po ukusu ni približna balkanskoj sarmi, tako da teško da smo mi to uzeli od njih, već oni od balkanaca. Samo sto istoriju koju ti učiš u školi na žalost pisao je Beč. Sarma ima slično ime kao Sarmatija ako se pogledaju neke starije karte videćete da su narod sa ovog područja nazivali sarmati kao i mnoga druga imena zavisno ko je pravio karte i pisao istorijske beleske. tako da tesko da je sarma tursko jelo ili reč.Srbi su mnogo duže na ovim prostorima nego što nas uče u školi sa mnogo bogatijom istorijom, tradicijom, pismom i jezikom. Međutim trebaće vreme da istina dodje na videlo a doći ce.
(Sremac, 26. novembar 2016 21:48)
vecinu vremena provodili u pokretu???
a eto samo kod vas su ostali 500godina....ali zacas to prodje i to je premalo vremena da se sarma napravi,nauci.....
pre 7 godina
Nisu novogodisnji ukrasi u Beogradu?
pre 7 godina
Splavovi na Dunavu u Zemunu.
pre 7 godina
Pa zar je ona gvozdjurija u Parizu interesantnija od dvoraca na Loari, Luvra... stvarno?
pre 7 godina
Na komentar "Srbija je prelepa", minusa koliko hocesh!!! E zivote....
pre 7 godina
Kale, kale
pre 7 godina
Kako sta predivni predeli Srbije srpsko primorije itd itd ?
pre 7 godina
Pirot ima vise stvari za turiste od Beograda,budimo realni.
(Posetite nas, 26. novembar 2016 19:26)
Ajde, evo dolazim, moze malo vise u detalje, sta to ima u Pirotu sto treba da se vidi? Pokojni cale mi je iz tih krajeva, iz sela Izatovci. Kao dete sam cesto u tom kraju provodio letnji raspust. Lepo je bilo. Hteo bih njegovim unucima, mom sinu i cerci da pokazem taj kraj.
pre 7 godina
Pruga Bg-Bar
pre 7 godina
@Is
Tacno da vecina ljudi danas rade za 250-300evra ali zaboravljas cinjenicu da su 2000-te radili za 50.
(Suva istina, 26. novembar 2016 20:13)
Hm...da...mada kad se uporede cene osnovnih zivotnih namirnica tada i sad,tu smo negde. Jedino sto je sada lakse kupiti tehniku,belu tehniku i slicno. Ali to nije zbog velikog rasta standarda,vec zbog globalnog pada cena (ali i kvaliteta izrade) navedenih stvari.
Ipak,slazem se da se bolje zivi danas nego tada. Napedak je skroman,ali je napredak.
pre 7 godina
@ivana Varaš se ili ne znaš, a biće da je ovo drugo. Ada je naziv za rečno ostrvo. A bogatsvo srpskog jezika.je upravo u tome što za različite stvari imamo po nekoliko sinonima: merdevine-stube, avlija-dvorište, kauč-otoman... I ne skrnaviš ti srpski jezik latinicom, već nepoznavanjem istoga. I ja pišem latinicom ovde, isključivo jer nemam opciju ćirilice na telefonu. Pozdrav, draga Ivana.
pre 7 godina
Da, nije ovo Turska nego Srbija. Dorcol, eee Dorcol, Cubura,Karaburma... sramota za nas Srbe. (Baki, 26. novembar 2016 20:14)
Da, ali ti nisi govorio o Srbiji, nego o Beogradu. Beograd je star 2400 godina (po nekim racunicama cak 7000), tek pre 150 je *prvi* put postao srpski grad (ne brkajte pojmove - imao je par puta srpske domare, ali, kuca, niti je bila srpska, niti su u njoj ziveli Srbi, osim onih koje su doveli domari).
pre 7 godina
Ima Srbija ok stvari da pokaze, ne toliko koliko mi tripujemo ali ima. Recimo petrovaradindka tvrdjava, beogradska tvrdjava, Skadarlija , manastir Manasija koji je po meni nasa najlepsa gradjevina I koju treba vise da promovisemo, lepenski vir, trajanova tabla....ali ono sto ne razumem su komentari tipa "stranci dolaze u Srbiju da se najedu za male pare". Da li vi stvarno mislite da neki zapadnjak koji voli da pojede kvalitetan odrezak uz casu vina masta o tome da dodje u Srbiju I jede masne cevape I kobasice za male pare. Pa to je hrana u rangu sa hot dog-ovima koje ovde kupujem na ulici za tri dolara. Ne znam ko vam je ubacio tu ideju u glavu ali hrana nije nas adut za privlacenje stranaca!
pre 7 godina
Ooo Turci...
pre 7 godina
Uff,pa i nije lose jer sam mislio da ce biti splavovi,starlete i ''navijaci''...ukratko,shabanizam...
pre 7 godina
...pljeskavica, škrbavost, silikonski fileri i implanti svih vrsta i namena...i naravno štroka.
pre 7 godina
Bas ti se slaze komentar sa imenom!svaka cast. Meni se svidja u Srbiji Tara i taj deo Srbije. Ima i pruga bg-bar. To su sve atraktivna mesta,samo sto mi ne cenimo nasu zemlju! zato i trebamo da nestanemo,kako se ponasamo. zivim i radim u ch.
cao
(dosta.ch, 26. novembar 2016 21:46)
ti si ocigledno iz one price "selo moje lepe od Pariza", a uz to si i neobjektivan! ja sam ovde pisao o tome sta jednom straniom turisti koji je prethodno obisao par zemalja moze da se posebno dopadne u Srbiji... "pruga Beograd-Bar", da, da izuzetan turisticki magnet za strance! ajde ne zasmmejavaj me..
pre 7 godina
A u Amsterdamu Rijksmuseum? Zakleo bih se da je autor malo izašao u susret Holanđanima, da ne bude cela evropa poznata po istorijskim znamenitostima, a Holandija po...
pre 7 godina
@sremac pa, ti si jedan od onih koji tvrde da su Srbi malo mlađi od ameba, a za vreme dinosaurusa su pravili sarmu? I Baki, molim te, nađi mi SRPSKE nazive za Dorćol, Karaburmu...pa ću ih ja rado prihvatiti, ali ne novosmišljene, već one od pre Turaka. Bogatsvo Beograda i jeste u raznolikosti naziva, arhirekture i kulture. To je ono što Brograd čini svetkim gradom, kao i svaku drugu metropolu. Pozdrav za sve, odoh do Kule nebojša, pored Rimskog bunara, na Kalemegdanu.
pre 7 godina
Nisu to Vlado sinonimi već nepotrebne tuđice. I srpski se svakako uništava i tuđicama i latinicom, ali ja sam odustala. Nikoga nije briga pa nije ni mene. Nego, skoro sam čitala onlajn putopis nekog gospodina koji tvrdi da mu je Balkan najzanimljivija destinacija ali da mu je Beograd najmanje zanimljiv jer je najobičniji i ne nudi ništa što oni nemaju kod kuće. Njemu su zanimljiviji Niš i Priština npr, nego Novi Sad koji je nazvao mini verzijom Budimpešte. Eto, o tome naše turističke organizacije treba da razmišljaju.
pre 7 godina
Da, nije ovo Turska nego Srbija. Dorcol, eee Dorcol, Cubura,Karaburma... sramota za nas Srbe.
Tebi ako je sve to lepo, ok.
(Baki, 26. novembar 2016 20:14)
Јок бре! Каква Турска, какви бакрачи, ич од Турске нема, буразеру!
pre 7 godina
Pirot ima vise stvari za turiste od Beograda,budimo realni.
(Posetite nas, 26. novembar 2016 19:26)
Ajde, evo dolazim, moze malo vise u detalje, sta to ima u Pirotu sto treba da se vidi? Pokojni cale mi je iz tih krajeva, iz sela Izatovci. Kao dete sam cesto u tom kraju provodio letnji raspust. Lepo je bilo. Hteo bih njegovim unucima, mom sinu i cerci da pokazem taj kraj.
(Nikola, 26. novembar 2016 20:35)
Pisem kasno komentar pa ne znam dali ce mi biti objavljen, samo ukucajte turisticka Organizacija Pirot i ima svasta da vidite !
pre 7 godina
Hej da mi je vidjeti Plitviceee....
(Dario, 26. novembar 2016 18:19)
pa sto ne dodjes,nine to Bogu iza nogu....svakim danom je tamo krcato.....da se ima sta vidjeti,ima...prelijepo je...
pre 7 godina
@Posmatrač odkud sarma tursko jelo??? Duboko ukorenjeno u jelovnik balkanskih naroda a turci koliko mi poznato bili osvajaci. Došli odkud znam odakle tesko da su imali vremena da kisele kupus mesecima, krckaju sarmu 3 sata kad su većinu vremena provodili u pokretu (slicno kao mongoli).
(Sremac, 26. novembar 2016 21:48)
Turci bili u pokretu? Možda tamo gdje su ratovali, ali u Srbiji se 500 godina nisu pokretali, mogli su u miru da kisele kupus do mile volje.
pre 7 godina
@Bilja
Sopočica je rečica sa vodopadima, Plitvice su kompleks jezera međusobno povezanih sa slapovima i vodopadima. Da sve to razgledaš treba ti 3 - 5 časova. Dakle, neporedivo!
pre 7 godina
sarma tursko jelo??? Duboko ukorenjeno u jelovnik balkanskih naroda a turci koliko mi poznato bili osvajaci. Došli odkud znam odakle tesko da su imali vremena da kisele kupus mesecima, krckaju sarmu 3 sata kad su većinu vremena provodili u pokretu (slicno kao mongoli). Čak i danas sarma je u turskoj umotana u svež list loze a ni po ukusu ni približna balkanskoj sarmi, tako da teško da smo mi to uzeli od njih, već oni od balkanaca. Samo sto istoriju koju ti učiš u školi na žalost pisao je Beč. Sarma ima slično ime kao Sarmatija ako se pogledaju neke starije karte videćete da su narod sa ovog područja nazivali sarmati kao i mnoga druga imena zavisno ko je pravio karte i pisao istorijske beleske. tako da tesko da je sarma tursko jelo (Sremac)
Tvoje predstave o Turcima (i manje-vise svemu ostalom) su, blago receno, smesne. Medjutim, ne javljam se da bih ti to rekao, nego da te kompletno sokiram. U pravu si - nisu nam Turci doneli sarmu. Sarmu su nam doneli, pazi sad... pazi, pazi... MONGOLI!!! (Naravno, nisu je urucili specijalno Srbima, nego su je doneli u Jugoistocnu i Srednju Evropu, a tu su je i Turci zatekli.) I ne samo sarmu; oni su u Evropu doneli i sam glavicasti kupus, dotle je Evropa poznavala samo lisnati kupus (rastan, ili rastika). Da, bili su stocari, nomadi... eto paradoksa, ipak su njihove zene imale nacina da se u slobodno vreme bave malo i povrtarstvom. Uostalom, u mongolskoj vojsci nisu bili samo Mongoli, ni samo nomadi, nego mnogi koje su uspiut pokupili.
pre 7 godina
Njemacku mogu posjetiti Turci,Poljaci koji idu kod svojih rodjaka u posjetu.
(samo_pitam, 26. novembar 2016 21:45)
Ti ocito nikad nisi bio u Berlinu ili Hamburgu npr., da ne govorim o juznim ski centrima, Bavarskoj... A sto se tice trenda porasta broja poseta, tu Nemacka prednjaci u Evropi.
pre 7 godina
nasa turisticka prednost je sto se stranci iznenade kad vide da umemo da koristimo noz i viljusku.
pre 7 godina
A ja mislio splavovi u BG.
pre 7 godina
To je sve neozbiljno i poluzafrkantski plus individualni izbor. Nije to ništa objektivno pa nema razloga za neku veliku raspravu. Neke drzave su pune raznih atrakcija a druge skoro da nemaju šta superatraktivno za ponuditi. Za neke odabire je zaslužno i nepoznavanje neke države. Države koje imaju svjetski relevantnu povijest i kulturu naravno imaju puno više atrakcija od sirotinje sa pereferije. Jedno je Beč, Pešta, Venecija, Rim, London, Carigrad, Moskva, Petrograd, Atena, Jeruzalem a drugo Balkan i slično Balkanu.
pre 7 godina
Tara, Drina, jezero Perucac, Bajina Basta...komplet lepinja...
pre 7 godina
Znachi,Kale...znachi,brdo.....:-D
pre 7 godina
tako je preko dana na Kališ a uveče na splavove,a posle im nije jasno sta se desilo pa ponovo :-D
pre 7 godina
@ zagrebcan
s obzirom na nepismenost nije ni cudno da su ti splavovi glavna atrakcija.
pre 7 godina
Dobro nisu stavili zoo vrt i MC :-D
pre 7 godina
da se ne lazemo, jedan stranac koji je putovao u okolne zemlje pre Srbije (npr. u Austriju, Cesku, Madjarsku i sl.) u Srbiji nece nista senzacionalno i spektakularno videti. ono sto Srbija moze da ponudi je dobra hrana i dobar provod za svaciji ukus... mada ni gore navedene drzave ne oskudevaju u tome! (ludi_milojko)
BINGO! To je to. Srbija svakako nije ruzna zemlja, daleko od toga (osim tamo gde su je Srbi nagrdili). Ali, nije ni lepa, osim Srbima. Recimo - lepuskasta, dopadljiva. Ali, nece se nekom ko dodje sa strane i ko je dosta toga video noge odseci kad to ugleda, video je takve prizore vec 1000 puta (a video i mnogo lepse). Samo, ipak je preterano reci da nema bas niceg. Ima i u Srbiji takvih prizora koji ostavljaju bez daha - Djerdap, na primer. Homolje. I pre svega - zna Google - Usce, s Tvrdjavom. Ne sto je "lepo" (to je subjektivno, uostalom), nego sto je jedinstveno. Koliko god Beograd inace bio jezivo ruzan grad kad se u njega udje, ima nesto sto nema nijedna druga evropska metropola koja nije na moru - onakvu panoramu u sred grada! To moze da zahvali svom polozaju (kao sto i samo svoje postojanje i starost moze da zahvali tom polozaju) - nijedan drugi veci grad u Evropi ne nalazi se na uscu dve takve reke. Uostalom, u Evropi i nema drugog takvog usca, samo u Rusiji. Verujte, to obara s nogu nekog ko dodje sa strane, nebitno koliko je tvrdjava, po sebi, "lepa" i koliko je stara, istorijski znacajna... (bez obzira sto beogradska, zapravo, jeste sve to).
pre 7 godina
@Sremac, Turci su nam doneli sarmu a nije ni njihova vec arapska. Tamo ima jelo koje se zove shavurma, a ako se ne varam to na njihovom jeziku znaci "zavijati". Nasa sarma je skroz drugacija od tog njihovog jela ali je bazirana na njemu.
pre 7 godina
Ali tamo neki lik ma reditu je isto što i tamo neka domaćica iz Perua ! Apsolutno nebitno !!!!
pre 7 godina
Gdje je moć i novac tamo su i atrakcije. Periferija može da ima izvanredno lijepu prirodu ali nema neke svjetski važne kulturne spomenike. Ako neka država nema ni atraktivnu prirodu, a nešto se mora izabrati onda se dolazi do teških nesrazmjera, tako da se neka osrednja građevina posve nebitna nađe u ponudi a na listi nije niz svjetskih atrakcija. To samo ilustrira kojem svijetu tko pripada. Trebamo biti objektivni. Svatko iz ovih krajeva tko je putovao po svijetu kad se vrati kući vidi koliko je to kod kuće sve skromno. Kulturno blago nam je skromno i turiste moramo privlačiti drugim atrakcijama.
pre 7 godina
Maketa BgH20.
pre 7 godina
@Baki, a sto "ok", nije ovo Amerika nego Srbija... xD
pre 7 godina
@X=iks,
Pa ne bas Beograd je dolazio u nase ruke i za vreme srednjeg veka i uglavnom je bio naseljen nama, cak u 18 veku Bg je stalno menjo vlasnistvo malo Austrija malo Turci tako da su se oni stalno selili mi ostajali. Dobro ponekad bi Turci povukli malo stanovnistva sa sobom. Cak sam cuo da je Austrija zelea da od Beograda naparvi najutvrdjeniji grad u Austrijskom carstvu kao sediste buduceg fronta sirenja.
pre 7 godina
Stranci su iznenadjeni da se ne naplacuje ulaz u Kalemegdansku tvrdjavu, da je jedan takav kulturno istorijski spomenik prepusten samo posetiocima, da nema cuvara, da nema tabli sa oznakama i nazivima , da nema putokaza za obilazak tvrdjave. I smatram da su u pravu. Trebalo bi bolje da cuvamo ono sto imamo i sto se pokazalo kao zanimljiva specificnost Beograda.
pre 7 godina
Skupstina.
pre 7 godina
ja sam se uplasio da nisu splavovi
87 Komentari
Sortiraj po: