Srbija 0

13.08.2026.

12:58

Šta će biti s kamatama? Oglasila se NBS

Izvršni odbor Narodne banke Srbije (NBS) odlučio je danas da referentnu kamatnu stopu zadrži na nivou od 5,75 odsto, kao i da na nepromenjenim nivoima zadrži kamatne stope na depozitne - 4,5 odsto, i kreditne olakšice - 7,0 odsto.

Izvor: B92.net, Tanjug

Šta će biti s kamatama? Oglasila se NBS
Shutterstock/Natee Meepian

Podeli:

U saopštenju NBS se navodi da je prilikom donošenja navedene odluke, Izvršni odbor pre svega imao u vidu ostvareno i očekivano kretanje inflacije u narednom periodu, kao i rizike iz međunarodnog okruženja koji mogu uticati na njeno kretanje. 

Međugodišnja inflacija je nastavila da se kreće u granicama cilja, tri plus minus 1,5 odsto, s tim da se u junu spustila ispod centralne vrednosti cilja od 3,0 odsto,  da bi u julu bila dodatno snižena na 1,9 odsto.

Ostvarena inflacija u prethodnim mesecima bila je niža od očekivanja, pre svega zbog dobrog roda voća i povrća koji se odrazio na kretanje njihovih cena. 

Imajući to u vidu, kao i činjenicu da su za sada izostali veći sekundarni efekti energetskog šoka, Izvršni odbor očekuje da će inflacija u ovoj godini biti na nižem nivou nego što je očekivao prema majskoj projekciji i da će nastaviti da se kreće u granicama cilja do kraja perioda projekcije. 

I dalje se očekuje da se inflacija u septembru nađe oko nivoa od 4,0 odsto prvenstveno zbog efekta niske baze iz prošle godine usled primene uredbe o ograničenju trgovačkih marži. 

Podeli:

0 Komentari

Možda vas zanima

Velika akvizicija

Prodata poznata srpska kompanija: Kupili je Estonci

Estonska kompanija Piletilevi Group (PLG), najveća platforma za prodaju ulaznica u baltičkim zemljama i centralnoj Evropi, zvanično je preuzela 100% vlasništva nad beogradskom kompanijom Ticket Vision, vodećim prodavcem karata na tržištu Srbije.

11:55

9.11.2026.

1 d

Rast od 1,6 odsto

Od decembra raste minimalac; Građani nezadovoljni: "Sićušan iznos"

Francuska će od 1. decembra povećati minimalnu neto zaradu (SMIC) za 1,6 odsto na oko 1.502 evra mesečno, što je povećanje od približno 24 evra, najavio je danas ministar rada Žan-Pjer Farandu, ali sindikati su ovu meru označili kao nezadovoljavajuću.

21:52

9.11.2026.

18 h

Podeli: