Petak, 24.04.2015.

22:27

Gore nego u srednjem veku: Žene bez partnera se diskriminišu

Izvor: magazin.net

Gore nego u srednjem veku: Žene bez partnera se diskriminišu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

Jedna žena

pre 8 godina

Nisam diskriminisana jer sam žensko.
Nikad nisam osetila to i u okruženju gde se krećem i radim u Srbiji potpisujem da nema rodne diskriminacije.

Ima ogovaranja, ali mene ogovaraju i pljuju žene iz komšiluka koje me ne poznaju, jer su čule da sam uspešna, a relativno dobro izgledam. Ali da su mi neka prava uskraćena jer sam žensko, to ne.

Vladimir

pre 8 godina

Ono što vidim kao najveći problem, na osnovu komentara, je nedostatak mesta gde osobe u nekim godinama (na primer +30) imaju priliku da se međusobno upoznaju. Jeste da postoje društvene i ostale mreže ali nema ništa bolje od susreta uživo na mestu gde prilaženje neće biti doživljeno kao smaranje ili napad na nečiju privatnost.
Razlozi zašto neko nije u vezi mogu biti razni ali nema potrebe odustati od potrage za srodnom dušom. Šta će se posle toga izroditi već je na njima (najbolje da to budu deca ali... :) )

Magi

pre 9 godina

Spadam bas u opisanu kategoriju zena, ali se ne osecam diskriminisano. Doduse udavala sam se, brak je bio bez dece ne zato sto ih nisam zelela nego zato sto...nije moglo. I to mi je otprilike jedina zal, da tako kazem, sto nemam dece. Muz mi nimalo ne fali, a ovo ne pisem s namerom da vredjam muski rod. Mozda negde postoji muskarac koji bi bio moja srodna dusa, sa kojim bih se dobro osecala, ali ja ga nisam srela, jos, a mozda nikad i necu. I potpuno sam mirna s tom svescu. Verovatno da meni dosta pomaze cinjenica da imam dobar posao, zaradu, svoj krov nad glavom, i da sam materijalno potpuno nezavisna. Imam par prijatelja i psa, cesto sednem u auto i tek tako odem negde, sa psom, ako niko ne moze sa mnom, provodim dosta vremena u prirodi. Nikad se nisam osetila diskriminisanom, ni usamljenom. Puno mastam. Citam, sto me odvodi u druge svetove. Naravno da imam seksualni poriv, i nekoliko puta sam ulazila u neobavezne odnose cisto radi zadovoljenja tela, ali to jednostavno nije to. Muskarci koji mi nisu ravni obrazovanjem, intelektom, sposobnostima, brzo mi dosade. A ovi drugi su danas na ovim prostorima redji od dijamanata. Tako da zivim svoj zivot i ne razbijam glavu oko drustvenih konvencija. Zamorno je, i potpuno besmisleno.

talentovana krcmarica

pre 9 godina

Ne znam kako ces obe da nas handlujes? Sa mnom su ti "pune ruke posla"!
A i zbog te zauzete komentatorke osecam ljubomoru, pogotovo sad kad znam da si sladak.

Има женске, има све...

pre 9 godina

@znamo se

Хвала ти. Изгледа да се ипак знамо, мада ја нема шансе да провалим ко си ти. А ако ти звучим детињасто онда се дефинитивно нисмо видели или чули дуго.

А ти ме очигледно не познајеш довољно. Ја не сањам о клинкама. Ја сањам о женској особи која неће да ми тражи брак чим ме упозна, и која неће да ме нервира онолико колико су ме девојке у Србији до сада нервирале. Године су много мање битне.

Ево ти конкретно о чему ја сањам. Десети коментар одозго. А онда се јавила једна коментаторка која је рекла да сам буквално њу описао, само је заузета. Али очигледно не тражим нешто што не постоји.

http://superzena.b92.net/komentari.php?nav_id=975089


@talentovana krcmarica

Питао сам те како да те нађем, ти не остављаш никакав линк нити email адресу.


@Kalindi

1. Не мораш да читаш оно што ти се не свиђа. И ја прескочим понеки коментар кад видим да се апсолутно не слажем са оним што је писац хтео да каже.

2. Ако боли, значи да имаш душу. То је данас реткост. Наравно да нема ни мрвице позитиве. Кад буде била мрвица позитиве онда нећу овде да остављам коментаре него ћу негде у стварности да уживам у животу. :-)

А то што кукам, па што да не кукам? Сви смо овде дошли да кукамо или да читамо туђе кукање. Неко мање, неко више. Овде има ожењених мушкараца који кукају на своје жене, као и удатих жена које кукају на своје мужеве. Њима је горе него мени, али ја нисам срећан због тога. Мени је жао што било ко уопште осећа потребу да кука.

znamo se...

pre 9 godina

@talentovana krcmarica... Sladak, lep, umetnicka dusa mada ovde po komentarima mi zvuci detinjast. Steta sto je tako ogorcen da malo poradi na negativnosti nasao bi sta trazi. Ne fali mu nista, mozda je idealista pa sve tragicno dozivljava to je tipicno za umetnike. Oooo mozes misliti nije imao devojku sa 15, 16, 17. Pa sta, kao da zivot traje do 25.

KoleM

pre 9 godina

Koji zakoni, molim te dokaži ovu nebulozu!? Ti bi nekom da određuješ da li će da ima decu?
(Abolirani predsednik, 25. april 2015 12:25)

primer u Kanadi porodice sa decom dobiju oko 400$ mesečno za svako dete. Pošto svi plaćaju porez to znači da se od onih koji nemaju decu uzima da bi se dalo onima koji imaju. Još se plaća manji porez. U Nemačkoj isto tako za ostale ne znam ali pretpostavljam da i tamo keš ide deci. Znači nema zakona koji direktno teraju nekog da rađa ali sporedno se zakoni stimulišu rađanje. Trebali bi i kod nas da razvale od poreza one koji ne rađaju jer im deca navodno smetaju.

Kalindi

pre 9 godina

@ Има женске, има све...
C c c
Koliko svega negativnog i ni mrvica pozitive u ovoj osobi.
Boli dok citam njegovu kuknjavu.

BasNasBrigaZaStandard

pre 9 godina

Evo ja sam npr. u Srbiji (ili za Srbiju) usedelica a ovde gde zivim sam udata. Kako sad to? Pa vencala sam se sa svojom zenom u 38.oj godini. Poenta je: naravno da nisam usedelica ;)

talentovana krcmarica

pre 9 godina

@znamo se...: Pa cekaj, ti ga stvarno poznajes? Reci mi, je l i uzivo tako seksi kao sto zvuci?
Mnogo sam zaintrigirana.

znamo se...

pre 9 godina

@Ima zenske
Nisu zene nista vise same od muskaraca, jedan na jedan. Niti svi mogu da prodju kod mladjih curica koje bi hteli. Eto sto ti ne nadjes neku mladu od 20, sada imas preko 30? Odradjujes razvedenu tetku stariju od tebe po sopstvenom priznanju.
Mastate o klinkama od 20 a kresete tetke od 45 dok svojim vrsnjakinjama nabijate na nos da ih necete jer su matore sa 30. Suludo potpuno da ne kazem sizofreno.
Mislim da sam bila jasna zasto te nece. A jos si besan i pun mrznje, takvog nece ni jedna, oseti se to odmah. Steta, iz takve porodice...

ana

pre 9 godina

Mislim da ljudi koji nisu podlegli pritisku sredine, svojih godina, roditeljstva ne zaslužuju osudu. Jednostavno-nisu našli nekoga dovoljno kompatabilnog sa kim bi proveli narednih dvadeset i više godina..Većina se oženi/uda pod pritiskom sredine i onda dolazimo u situaciju bračnog nezadovoljstva i poremećenih odnosa u braku. Etiketiranja samaca postoje (usedelice,baba-devojke) i posebno su žene ugrožene.Ovo je ipak primitivno društvo, a samci su manjinska grupa..Šta očekivati? Bilo bi lepo da se neko zaštiti njihova prava..

Има женске, има све...

pre 9 godina

@talentovana krcmarica


Да су само мене одбијале, па да кажем да је проблем само у мени. Волео бих да је проблем само у мени, али ово је масовни проблем - на нивоу друштва. Тада се знало ко је довољно добар за те девојке - само највећи дебили и дрипци. Само, оне очигледно нису биле довољно добре рибе да те дрипце поред себе и задрже.

Уосталом, не мораш мени да верујеш. Прочитај остале коментаре испод. Нисам ја овде једини коментатор који је написао коментар типа "цео живот сте се нећкале, бирале, дизале носеве и биле охоле, а сад немате за кога да се удате - тако вам и треба".

aleksis

pre 9 godina

@Ima zenske...
Sto si ti toliko navalio da moras sa 15, 16 da imas devojku. Ja sam prvog decka imala sa 19/20. Moj muz prvu devojku isto tako. Sta ce ti devojka sa 15? Ucite, igrajte se, druzite se ima vremena za devojke. I ko juri momke od 18 da nahvata za brak? Gde ti zivis u nekom zaseoku na Homolju?

Има женске, има све...

pre 9 godina

@znamo se

Да, да. То је тај Балкан, где жене хоће да буду равноправне и једнаке, а притом мушкарца не сматрају за мушко ако не падне под сто од алкохола. Лицемерје без граница.

Ти "толики људи" о којима причаш су исти они који са 15 и 16 година нису могли да нађу девојку јер сте ви много дигле носеве у небо. Ви сте могле да се ложите на New Kids On The Block и Take That, али је био проблем кад смо се ми ложили на Синди Крафорд и Памелу Андерсон.

Наравно, све је то ок. Као што ти кажеш - није ничија кривица што су пре 20 година по средњим школама у просеку у сваком одељењу од 20 младића тројица или четворица имали девојке.

Већ тада се видело куда све ово води. И ево нас данас, 20 година касније, са старлетама које иду у Дубаи, и са клубовима пуним девојака којима нико не прилази.

Али исто тако није ничија кривица што данас свака друга тридесетогодишњакиња у Београду нема дете, и што кукају да немају за кога да се удају.

А ти питаш шта сад? Ето шта сад. Што се нису удале за те "праве" мушкарце о којима причаш? Не, него их такав искористи и остави (јер за боље и нису), и 'ајде Јово наново.

Е онда се пређе тридесета, а ти "прави" мушкарци сад хоће нешто млађе, слађе, и затегнутије, а ви добијате оно што вам следи, то јест ништа. Понека и на'вата неког несрећника, наравно - али добро, 20% бракова се данас разводи у Србији. Ја већ знам неколико људи који се разводе или су се развели.

Има женске, има све...

pre 9 godina

@aleksis


Обрати пажњу мало боље пре него што прокоментаришеш. Ако си стварно из мојих коментара схватила да сада, у овом тренутку, имам 15 година - онда боље да пишем на турском или на кинеском, можда ћеш боље разумети. Bu size hiç bir faydası olmamasına rağmen. 這不會幫助您可能。

Ја пишем о стварима које су се десиле пре 15-20 година и поредим их са овим што се данас дешава.

И не брини, живим у Београду, у једној од градских општина. Није баш шугави круг двојке, али није ни Калуђерица. И знам сасвим довољно људи који су се оженили својим девојкама из средње школе.

talentovana krcmarica

pre 9 godina

@Ima zenske, ima sve...
Ali ja nisam jedna od njih, ne moras da me zenis, samo da uzivas u meni. Pomoci cu ti da prevazidjes te traume iz srednje skole.
Sto se sad ti toliko neckas? Rekao si da nisi imun na mlado zensko telo.

znamo se...

pre 9 godina

@Ima zenske, ima sve..
Joj ogorceni znalac pricaj u svoje ime. Toliki ljudi imaju zene i devojke to sto bas tebe nisu htele je tvoj problem. Vec sam ti rekla koji, fin si, fem si, nezan si, misle da nisi strejt. Znamo se, veruj mi u tome je stvar. Nije to nicija krivica i neke zene su pregrube pa ih niko nece. Musjarco vole neznije zene, zene onako prave muskarce i sta sad.

talentovana krcmarica

pre 9 godina

@Ima zenske, ima sve...
I da dodam...koliko mogu da vidim iz tvog komentara, mislim da je glavni problem u tome sto su te odbijale lepe devojke, pa si morao da se zadovoljis ruznjikavim. Ako sam dobro shvatila?
Ali nema veze, one su mnogo glupe, zato sto ti nisu dale priliku da pokazes svoju fenomenalnu licnost i svestranost. Sve ces ti to sa mnom da nadoknadis, jer kad budes video moje seksi telo, neces znati sta te je strefilo!

talentovana krcmarica

pre 9 godina

@Ima zenske, ima sve...
Ostavi li ti tu razvedenu? Dokle da cekam vise? Izgoreh od zelje da ti udovoljim i da te zadovoljim.

aleksis

pre 9 godina

Udata sam a da nisam bolelo bi me uvo sta ko misli. Sta se ljudi time opterecuju? Najvise pljuju nesrecno udate koje bi volele da su slobodne. Ako ste se dobro udali opet ne valjate, sponzorusa ste. Ako vam je muz zgodan opet krisom navijaju da vas vara. Jedino ako ste udati i to za najnepozeljnijeg golju i mrcvarite se kroz zivot necete nikoga iritirati. Sto bi se opterecivali tudjim frustracijama. Ljudi ne vole da je nekome bolje nego njima, zato i obezvredjuju.

Penelopa

pre 9 godina

Ne mogu da kažem za sebe da sam srećna što nisam udata. Nije mi nikakva uteha ni činjenica da ima mnogo "loših brakova". Ne zavidim ni onima koji su u "srećnim brakovima" Ne "sažaljevam" ni one koji nisu u braku.
Znam samo da ja, prosto, nisam bila u "pravoj prilici". Da li je to "stvar sudbine", karaktera ili nečeg trećeg, ne znam, ali , uprkos svemu ne osećam se "neostvarenom ženom"

Има женске, има све...

pre 9 godina

Не бити у браку још увек није кривично дело - према томе нема разлога за дискриминацију ни жена ни мушкараца који нису у браку, без обзира на то колико имају година.

А то што "друштво" некога гледа овако или онако, шта је кога уопште брига за то "друштво"? Нека то "друштво" мало гледа своја посла.

Али то што има жена које кукају да немају за кога да се удају, и на кога да се ослоне, то је искључиво њихов проблем.

Знате, ми мушкарци кад смо били тинејџери пре 15-20 година - ми смо хтели да нађемо девојке, али је већина нас прву девојку нашла тек са 17-18 година. Неки и касније.

А баш тада нас је било најлакше у'ватити за брак.

Значи, имаш 15 година и гледаш како најгори дебили у одељењу мењају девојке а ти немаш девојку. Па онда напуниш 16 година а ништа се не промени. И то је искључиво твој проблем. Е, онда напуниш 17 година па нађеш неку несрећницу која ти је жестоко испод сваког критеријума чисто да не би био сам.

Е, тако сада оне девојке којима ми тада нисмо били довољно добри - тако оне сада немају за кога да се удају, или се удају за неке чобане који су им испод нивоа.

А нас је за то баш брига. То је искључиво њихов проблем.

А већина нас - соло мушкараца у Београду који имамо преко 30 година - сада има далеко паметнија посла у животу него да се на нас "ослањају" нека охола и незахвална створења која ће само да измишљају како да нам арче време и новац.

Много вам је било лепо задњих 10-15 година, а?

Е па сад уживајте у самоћи.

Zlatko Todorović

pre 9 godina

Porodica je stub društva, uvek bila i biće. Zašto? Zato što je ona osnovna ćelija vaspitavanja, ekonomskog i kulturolioškog odgajanja deteta. Jer, kako god ko hoće da tumači, škola, društvo i država NE VASPITAVAJU DECU. To rade roditelji. E, sad ako hoće neko da me ubedi da dve osobe istog pola, koja su usvojila dete koje nije biološki njihovo, mogu više da vole i bolje da vaspitavaju nego biološki roditelj-tu me niko ne može ubediti. Naravno, tu ne mislim na roditelje tog deteta koje je ostavljeno i na one negativne primere, kojih ima svugde. Pričam u proseku, a to je ono što je bitno, ono što važi za bar 80% slučajeva. Sve ostalo su gluposti. I ako vi ukinete jednu takvu zaednicu, gde dvoje ljudi imaju dobar timski rad da bi odgajili tu decu, samim tim svojim genima produžili vek trajanja na bar još jednu generaciju, vi sečete granu na kojoj jedno društvo opstaje.

Opsena, opsena... sve je opsena

pre 9 godina

Meni je uvek izgledao "čudniji" neoženjen muškarac, nego li neudata žena budući da su, načelno, muškarci ti koji "predlažu brak".
S druge strane žene su "prinuđene" da odbiju muškarčeve "ponude" jer, kao svesna bića, i žene imaju svoje zahteve i očekivanja (emotivna, intelektualna,obrazovna, materijalna...)
Brak , kao zajednica ima smisla jedino u situacijama kada su međusobni odnosi partnera takvi da se, figurativno, mogu definisati kao "ruka u rukavici".Sve ostale varijante brakova ( a mnogo je "takvih" varijanti) su mučenja. Obostrana.

širite ljubav

pre 9 godina

Ne znam šta može ženama da zameni decu, mislim, koliko mora da ti je posao zanimljiv, pun izazova, kreativan, dobro plaćen, da te toliko ispuni da ne osećaš prazninu posle nekih godina.

Isto važi i za muškarce, ali što reče neko, mnogi ostanu nezreli pa ne osete taj nedostatak, već ceo život smatraju da treba mame da ih paze, a oni da vreme provode u igri, uz sport, po kladionicama, uglavnom kao posmatrači života i zbivanja, ne akteri. Ne možeš da sazreš kao ličnost kompletno ako o nekome ne brineš, ako ne učestvuješ u odgoju mladog bića. Naravno, uz to dobar posao i partnera.

Koliko sam ja primetila, a imam dovoljno godina i života iza sebe, i muškarci i žene počnu da venu posle nekih godina. Svi starimo, ali oni koji su sami i ne učestvuju u podizanju i vaspitavanju dece, oni venu. Možda muškarci nisu diskiminisani i obeleženi kao žene, za njih jeste društvo surovije, nažalost tako je, ali i jedni i drugi su nekako tužni kad su sami u srednjim godinama, koje počinju posle 40e.

Bg

pre 9 godina

2015-ta je godina i svest ljudi se polako budi iz tog religijskom mulja u kome smo bili skoro 20 vekova.
Samim tim, ljudi se polako pitaju čemu sva ta ''nevidljiva pravila'' - kao što je brak?
Sve je jači bunt u ljudskoj duši da prkosi svim tim moralnim koještarijama.
Ljudi sve više istražuju granice sopstvene slobode i prava na život.
To je nekakav inat na koji su spremni i ako je čak na njihovu štetu. Pusti me da živim kako ja hoću, moj je život i moja sloboda! Tako sve više ljudi misli.
Ne radi se tu uopšte o nezrelosti, čak ni o ekonomskoj krizi, već prosto ljudi ne žele više po starim običajima da žive.
Teško je to prihvatiti, kako gde, u zavisnosti od toga na kom delu planete živite.
Islamske zemlje su u tome još u 5 veku, tamo je žena kao pas, devojčice se udaju sa 10 god., homoseksualci se bese javno, i td.
Dok u zapadnim, tehnološki razvijenijim zemljama, više nije čudno da vidite istopolne brakove,
menjanje polova je postalo kao da idete kod zubara... i td.
Ta '' sloboda'' se širi svuda, ali negde sporije a negde brže. U zavisnosti od kulture i vere.
Ali takav je svet. Negde još ne postoji Internet, a negde šalju robot vozila na Mars!
Mi smo u nekoj sredini, ja mislim, i ima onih koji se slepo drže tradicije, ali i onih koje to sve ne zanima.

verba volant

pre 9 godina

Sve je pitanje STAVA. Ako je zena ekonomski nezavisna i ima stav NE ZELIM DA SE UDAM ZA BILO KOGA, ( sto ne znaci nuzno da necu roditi dete ) ONA je IMUNA na bilo kakvu diskriminaciju, zapravo je IZNAD carsije i ogovaranja.

Meni su, da budem potpuno iskrena, mnogo "tuzniji i jadniji" STARI MOMCI, onako doterani, paze na sebe, ali se na njima vidi odsustvo ZENSKE RUKE. Nekako su "patinirani".

Inace, podrzavam IZBACIVANJE iz jezika reci GOSPODJICA ( mada volim da je upotrebim kad razgovaram sa nekom nepoznatom devojcicom, odmah bude nekako "vazna")

SKIDS

pre 9 godina

@(Bg, 25. april 2015 12:07)

Gomila gluposti. Religijski mulj star dvadeset vekova? Uzmi samo zakone iz doba Rimske republike, vremena u kome nije bilo ni pomena Hrista ili Muhameda, pa ćeš videti do koje mere su bila regulisana pitanja porodice, odnosa u porodici, privatnog i javnog morala, obaveza svakog člana zajednice... Pritom Rim nije nikakav izuzetak, sve velike civilizacije starog veka su se do tančina bavile pitanjima morala i porodice kao osnove države i njenog napretka.
Ono što nemoralni ljudi nazivaju „društvenim stegma", neslobodom, lažnim moralom etc. NISU DONELI ni hrišćanstvi ni islam, to su prosto zakoni koje je stvorilo vreme. Vreme je pokazalo da u anarhiji (bilo da je reč o neuređenoj državi ili neuređenoj njenoj osnovi - porodici) i sitemu u kome svako može da radi šta god hoće, napretka NEMA! Sloboda je divna stvar, ali ona ne sme da bude zloupotrebljena i pređe haos iz koga ništa dobro ne može da se porodi.

d

pre 9 godina

To je zato sto je narod primitivan i gura nos gde mu nije mrsto.Sta je za moj zivot bitan dal je neko drugi ozenjen il udat?Ljudi su strasno licemerni i samo se gleda forma bez sustine.Ima toliko neskladnih brakova,nevernih muzeva i zena,brakova u kojima je potpuna nebriga za partnera.Ali,drustvo to ne osudjuje,jer su oni zaboga u braku.Vidjam takve-muskarci pustili stomake,zene cupave,namrsetene.Stvarno ne znam kome je bolje.Biti sam itekako ima svoje prednosti,narocito ako je izbor partnera los i ne treba nista raditi po svaku cenu

Abolirani predsednik

pre 9 godina

I trebaju da budu diskriminisane, i muškarci takođe, s tim da ja ne pravim razliku između bračnih i vanbračnih parova. Najviše treba diskriminisati one koji neće decu, za takve uveliko postoje i zakoni na zapadu.
(KoleM, 25. april 2015 10:14)

Koji zakoni, molim te dokaži ovu nebulozu!? Ti bi nekom da određuješ da li će da ima decu?

Srbija

pre 9 godina

To nije tačno.
Većini žena brak i ljubav nisu obavaze,već smisao života.
A ovoj,kojoj je verovatno i život postao obaveza,je bolje prvo da se raspita,pa tek onda da se oglašava.

Maka@

pre 9 godina

Marina@ to je to pravo u metu :). Moram dodati još to da se na žene baš u tom smislu "brige" gleda kao da im je to urođeno. Ne pričam isključivo o porodici koju zasnujemo sami . Recimo uvek se podrazumevalo da ja brinem o bratu tj da mu zamenim majku dok smo studirali ...što sam i radila ali onoliko koliko sam osećala da treba i naravno nije bilo dovoljno . Danas se podrazumeva da ja brinem o roditeljima. Niko to ne izgovori ali prosto je tako. Muškarci u velikom br. podrazumevaju da žena prosto po ceo dan misli o njihovim potrebama i ne prave razliku da li se radi o majci sestri ženi ...istina mnoge žene zaista uspevaju da ih zadovolje. Neke baš briga, a neke kao ja ostanu između: polome kičmu ali izgunđaju za sve pare :D

Mika

pre 9 godina

maki, 25. april 2015 09:44)

Ali? Zaboravila si da dodas zasto vi koje ste solo, a zabavni ste, kulturni, obrazovani, i jos ste u drustvu sa istim takvim premijama, opet i ipak ostajete solo? Meni nema logike, a gledajuci one na mom poslu koji su sami, mogu samo da zakljucim da taj sjajan alter ego drze pod sedam kljuceva, a na posao donose glupe, nadrndane, bezobrazne i samozive sebe.

Donglai pei

pre 9 godina

Ja sam vec u godinama i bez partnera, i ne osecam vala da me iko diskriminise. Tu diskriminaciju mozda vide i osecaju samo oni koji su optereceni time sto su bez partnera i jos uz to zive u demokratskim drustvima kao sto je Amerika.

Sandra,Geneve Sui

pre 9 godina

Alo ljudi opustite se malo.Koga normalnog coveka ili zenu zanima sta dokoni ljudi pricaju o njemu ili njoj.Svako ima pravo da svoj zivot zivi kako mu odgovara,ko sam ja da sudim o tome zasto se neko nije ozenio ili zasto devojka nije udata.Najzdravije je gledati svoja posla,ako ste u mogucnosti pomagati drugima,to ce vas uciniti srecnijima i ispunjenijima.Malo vise pozitive,i sve ce biti lakse,probajte

KoleM

pre 9 godina

I trebaju da budu diskriminisane, i muškarci takođe, s tim da ja ne pravim razliku između bračnih i vanbračnih parova. Najviše treba diskriminisati one koji neće decu, za takve uveliko postoje i zakoni na zapadu.

Petar

pre 9 godina

Da bi se ovome moglo kvalitetno raspravljati i odlucivati,potrebna je dobra ekonomija. Dakle da pojedinac zaista ima pravo izbora,a ne kao kod nas,u brak se ulazi da bi imao krov nad glavom, koristio neciju platu,kola, i slicno. O tome niko nije pravio analizu niti ce vam iko jasno reci kako se ljudi u braku osecaju,mada je poprilicno indikativna cinjenica koliko ima razvoda i pored ocajne situacije u ekonomiji.

maki

pre 9 godina

Ti ozenjeni i udate se u kontaktu sa nama jadnima ,bez tog statusa ponasaju vrlo neozenjeno i neudato.Mnogo vise zanimljivih,lepih,obrazovanih,duhovitih ljudi srecem upravo u svojoj kategoriji.

nikson

pre 9 godina

Ako covek/zena uspe da pronađe srodnu dušu, svakako je bolji, kvalitetniji i ispunjeniji takav zajednicki zivot (koji normalno ima uspone i padove kao i lični život uopste), nego zivot samca. Nije tu u pitanju stvar ukusa i izbora, kao sto pišu neki komentatori samci, osoba bi trebalo da tezi životu u kojem ce davati i primati ljubav, jer je to najdublje i najkvalitetnije životno iskustvo (ne ulazim sad u priču o deci, ako do toga dođe to je još jedna nova predivna dimenzija). Pritom, takva partnerska iskustva su moguća samo u zajedničkom životu (naravno da ne mora biti zakonski brak), a ne u "living apart together" formama, kod nas još relativno retkim, ali u stalnom porastu. Govorim iz ličnog iskustva.

Marina

pre 9 godina

Ne radi se o tome ima li ili nema muza. Ako zena zivi sama, a ima dete, brine o njemu, onda je niko ne diskriminise. Bitno je da vas drugi ne vide kao samozivu osobu koja brine samo o sebi. Prema muskarcima je drustvo tolerantnije, ali samo donekle. Ako zadje u neke godine, a i dalje brine samo o sebi, onda i on postaje predmet osude. Medjutim, ako se bave nekim poslom koji ukljucuje brigu o drugima ( deca, stari, bolesni itd) onda im se ne zamera sto su sami. Znaci bitno je da vas ne vide kao osobu koja brine samo o sebi!

bbb

pre 9 godina

"Kme!!! Kako nas zovu kme!!!". Ti nazivi su nastali u nekom drugom vremenu, pa ne vidim kako su indikativni za ono sto se desava sad. A ako ste ostvarene, samostalne i jake, kako tvrdite da jeste, sta vas briga kako vas zovu?
U jednom od komentara se lamentira sto neudate zene ne mogu da "budu hraniteljke, da usvajaju decu, idu u banku sperme(!?) ili nemaju prava na drzavnu vestacku oplodnju", pa da odgovorim: 1) Ne mogu samci (i muskarci ne mogu) da usvajaju decu ili budu hranitelji zat sto savremena nauka tvrdi da je deci bolje kad odrastaju u porodicima (ja se time ne bavim i ne znam dal je tacno, ali oni koji se bave tvrde da jeste); 2)Pa ne mozete da ocekujete da mi, dakle drustvo, placamo neciji hir, odnosno umesto da zatrudni "staromodnim" putem osoba ocekuje da svi mi iskesiramo, nece moci. Za ispunjenje svojih hirova moracete da izvadite svoje pare. Jedino u slucaju da se van svake sumnje, dakle empirijski (o da) utvrdi da osoba ne moze da zatrudni konvencionalnim nacinom, treba da drustvo izvadi pare, ne pre. Jedino se slazem da je ta odredba da mora da se radi o bracnom paru, ako kao takva postoji(ne znam, nisam se bavio time), predstavlja apsolutnu diskriminaciju i treba je uklinuti.

Botovanje ludom radovanje

pre 9 godina

@SKIDS: Ti si pismen, pametan i sa normalnim pogledima na svet a vreme provodiš u kladionici svestan da te tako žene neće videti kao stabilnog, oslonca, stuba porodice... Plus za komentar a ovde minus jer trošiš svoje vreme i potencijale po kladionicama :-)

Zlatko Todorović

pre 9 godina

Pre neki dan je bio ovaj tekst, koji, izgleda, savršeno objašnjava šta se dešava na zapadu po pitanju muško-ženskih odnosa i zašto je tamo brak, kao osnova svakog društva u debeloj krizi. Zato, verovatno, se i registruju istopolni brakovi, da bi se, koliko-toliko, popravila šteta.
http://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2015&mm=04&dd=20&nav_id=982708

only fools and horses

pre 9 godina

"Ali očigledno živimo u društvu koje i dalje smatra da je (jedina) ženska uloga brak i rađanje dece."

Pa živimo, ali tu najvažniju ulogu žene je odredila priroda (ili bog, zavisi u šta verujete), isto kao što je muškarcu dodeljena uloga zaštitnika i onog koji treba da obezbedi uslove za život.
Razvojom civilizacije i tehnologijom je ta muška uloga obesmišljena, ali da rađa decu još uvek može samo žena. A brak, pa brak je vrlo poželjan kako bi ta deca imala lepo i srećno detinjstvo, a i ženama je svakako mnogo lakše da podignu tu decu u zajednici.
Ne, nisam muški šovinista, i znam da je brak kao takav, prilično obesmišljen, ali ipak viđam oko sebe puno srećnih i ostvarenih brakova, čini mi se ipak više od onih drugih. A imam i dosta samih prijatelja, i muških i ženskih, i uglavnom mi ne deluju srećno zbog svog statusa.
Nije lako biti u braku, ali je još teže biti sam.

Sanela M.

pre 9 godina

Ili npr. ne možemo da usvojimo decu, ne možemo da budemo hraniteljke, ne možemo u banku sperme ili veštačku oplodnju. Manje više za to kako nas zovu ili će zvati kad nemamo nikakva prava. I još samozaposlena, što ti dođe- ne postojiš i ne vrediš...

Slobec

pre 9 godina

Nije bas tako kako autorka knjige tumaci situaciju. Zvanicne statistike u Americi kazu da sanse za udaju zenama brzo padaju posle 26-te godine. Vec sa 30 neudata zena ima samo 20% sansi za udaju (zvanicno, prosecna srpkinja se udaje sa 27). Verovatno je nesto u izgledu, sta znam, koza se utanji, zburicka, izgubi sjaj, kosa takodje (i drugi znaci vitalnosti, mladosti)... jednostavno nesto manje su privlacne muskarcima. Verovatno to ima svoje razloge u biologiji, kada zene mogu da rode zdravo potomstvo, pre ili posle 30/te? A druga prica su 'savremeni'uslovi u kojima zivimo, skolovanje pa posao, karijera se ne moze ni zapoceti pre 26-te...

dragan

pre 9 godina

Koja je razlika izmedju dve osobe koje zive zajedno i one koje su u braku ?Nikakve sem ako ste u braku zaradjuje i advokat,prljav ves iz zivota iznisite pred sud,svedoke itd.Brak je izmisljen kad je bilo nezamislivo da zive zajedno.Setimo se da je bilo zabranjeno da mladic vidi mladu pre braka.Brak na srpski nacin-muz u kockarnici,pecanju,sa drustvom-zena u kuci sa decom i kucnim poslovima.90% pitjte muskarce u kaficima diskotekama gde su im lepse polovine-odgovor KOD KUCE.

perapk

pre 9 godina

Dobro je da ne preovladava samo u Srbiji ovakav stav jer bi razni borci (i borkinje, razume se) za ljudska prava odmah zavrištali kako smo zaostali i slično. A ovako, neće valjda reći da je ceo svet zaostao kad se pretežno misli da žena treba da radja.

sun

pre 9 godina

Zivi i pusti druge da zive. Ne podnosim nevaspitane, uporno dosadne ljude, koji zabijaju nos u tudje zivote i intimu. Tretiram ih kao kad mi neko uporno zvoni, a znam da nije postar ili neko koga ocekujem, i shodno tome i niti gledam kroz spijunku ko je, niti otvaram vrata. Samo ignor i ziveti svoj zivot, udale/ozenili se ili ne. Ziveli normalni ljudi!

ksenija

pre 9 godina

Nije mi jasno o kom drustvu je rec. Ja sam sama, ovde u Srbiji, savrseno sam zadovoljna svojim statusom i niko me ne diskriminise. O ukusima ne vredi raspravljati - neko voli brak, neko samocu.

Marija

pre 9 godina

Nikada me roditelji nisu usmeravali ka braku i porodici kao jedinom cilju kojem treba da tezim. I tako....prodjose godine, napunicu uskoro 43..Mislim da sam strasno pogresila sto nisam stvorila porodicu. Ipak ovo nase drustvo odbacuje one koji nisu upareni.

Mici

pre 9 godina

A sta je sa ljudima koji su u losem braku i za javnost se foliraju. To je takvo licemerje. Bolje biti jedno vreme i sam nego ziveti nesrecan u lazi.

xen

pre 9 godina

Iz licnog iskustva znam da je ovo sve istina. Kasno sam se udala, u 35. godini. Svi su me do tada sazaljivo gledali, a po nekad I s prezirom, I mislili sta li mi to fali kad me ni jedan nece. Uzas! Nije lako neudatim zenama!

tara

pre 9 godina

Cinjenica je da su samci diskriminisani, bez obzira na pol.Konvencionalni moral je jaci od pisanih pravila.Ali, postavlja se pitanje, zasto neko bira samocu? Mislim da danas ima mnogo nacina da odoba koja zeli zajednistvo i nije izgubila sposobnost za davanje ljubavi ne ostane sama, pocev od drustvenih mreza, pa nadalje... U tom smislu preporucujem Fromovo "Umece ljubavi". Tara.

SKIDS

pre 9 godina

Istina, kada sedim u kladionici u kraju i naiđe neko od još uvek momaka od 35/40+ godina, nema ni jednog jedinog komenara o tome što nemaju žene, decu... ništa, na to se gleda kao na nešto najnormalnije, prosto se ne obraća pažnja. Ali zato ako se slučajno u razgovoru pomene devojka koja je prešla 30. godinu a nije se udala, uvek bude komentara kako je već matora i usedelica, nikada se ni neće udati... Jeste da je ekipa u kladionici jedno ne baš relevantno telo po bilo kom pitanju :D, ali nema neke razlike ni kod obrazovanijih i na društvenoj lestvici bolje pozicioniranih ljudi. Ali eto, ako ništa drugo bar nismo usamljeni u primitivizmu po pitaju udaje...

Još malo da prosipam "mudrosti" kad sam već počeo, kao muškarac mogu da kažem da su devojke u velikom problemu. Većina momaka koje znam su najiskrenije govoreći potpuno neozbiljni ljudi, a to nema veze čak ni sa (ne)zaposlenošću ili zaradom, nije ni to najveći problem, prosto su kombinacija neodgovornosti i ušuškanosti kod roditelja (bilo u stanu/kući, bilo da se radi o drugoj vrsti podrške). Malo je onih koji su potpuno stabilni, samostalni i spremni da postanu stubovi porodice što se kaže, ličnosti na koje neko zaista može da se osloni, oseća sigurnim, stvara porodicu... Kada se uz navedeno doda da su u proseku kod nas muškarci daleko zapušteniji u fizičkom pogledu u odnosu na žene – izbor postaje stvarno jadan. Ukratko, udale bi se one ali nemaju za koga.

svašta

pre 9 godina

one koje sebe tako 'cene' neka se rasplodjuju i udaju. ima nas žena kojima je ljubav smisao, pa nas baš briga za ovu malogradjanštinu i primitivizam. svako neka radi šta mora.

leptiricu sarenicu

pre 9 godina

Istina ziva, mada je osoba za nijansu postedjena ako radi i ima dobar posao tj ne zavisi ni od koga. Tek kad si sam vidis koliko je generalno drustvo mizogono.

slash

pre 9 godina

stvarno smaranje sa ovim... navodno zenam je teze kad su same...
potpuno netacno, teze je muskarcima sama zena, posebno ako dobro izgleda uvek bez problema nalazi drustvo - muskarac ne, ako izadje sam u grad na njega se gleda kao da je cudak, freak

on

pre 9 godina

Poslednja recenica (konstatacija sta je u nasem drustvu jedina f-ja zena) pokazuje da je tekst prevod tj. nije nastao u Srbiji. Tamo je mozda tako, i stoga razumem feministkinje koje su tamo nastale. U vreme kada su kod nas i nominalno i fakticki zene bile potpuno ravnopravne, i oko toga nije ni bilo nikakve diskusije ili dilema, tamo su bile diskriminisane. Otuda mi ne razumemo cemu feminizam kada je sve OK. Koliko god socijalizam bio naopak, ova tekovina mu je ostala.

dejan

pre 9 godina

.. dok žena koje je udata za politički povezanog tehnokratu uglavnom uživa povlašćen status u radnoj sredini, ne samo u poređenju sa neudatim već i u poređenju sa ženama udatim za 'anonimuse'.

SKIDS

pre 9 godina

Istina, kada sedim u kladionici u kraju i naiđe neko od još uvek momaka od 35/40+ godina, nema ni jednog jedinog komenara o tome što nemaju žene, decu... ništa, na to se gleda kao na nešto najnormalnije, prosto se ne obraća pažnja. Ali zato ako se slučajno u razgovoru pomene devojka koja je prešla 30. godinu a nije se udala, uvek bude komentara kako je već matora i usedelica, nikada se ni neće udati... Jeste da je ekipa u kladionici jedno ne baš relevantno telo po bilo kom pitanju :D, ali nema neke razlike ni kod obrazovanijih i na društvenoj lestvici bolje pozicioniranih ljudi. Ali eto, ako ništa drugo bar nismo usamljeni u primitivizmu po pitaju udaje...

Još malo da prosipam "mudrosti" kad sam već počeo, kao muškarac mogu da kažem da su devojke u velikom problemu. Većina momaka koje znam su najiskrenije govoreći potpuno neozbiljni ljudi, a to nema veze čak ni sa (ne)zaposlenošću ili zaradom, nije ni to najveći problem, prosto su kombinacija neodgovornosti i ušuškanosti kod roditelja (bilo u stanu/kući, bilo da se radi o drugoj vrsti podrške). Malo je onih koji su potpuno stabilni, samostalni i spremni da postanu stubovi porodice što se kaže, ličnosti na koje neko zaista može da se osloni, oseća sigurnim, stvara porodicu... Kada se uz navedeno doda da su u proseku kod nas muškarci daleko zapušteniji u fizičkom pogledu u odnosu na žene – izbor postaje stvarno jadan. Ukratko, udale bi se one ali nemaju za koga.

dejan

pre 9 godina

.. dok žena koje je udata za politički povezanog tehnokratu uglavnom uživa povlašćen status u radnoj sredini, ne samo u poređenju sa neudatim već i u poređenju sa ženama udatim za 'anonimuse'.

sun

pre 9 godina

Zivi i pusti druge da zive. Ne podnosim nevaspitane, uporno dosadne ljude, koji zabijaju nos u tudje zivote i intimu. Tretiram ih kao kad mi neko uporno zvoni, a znam da nije postar ili neko koga ocekujem, i shodno tome i niti gledam kroz spijunku ko je, niti otvaram vrata. Samo ignor i ziveti svoj zivot, udale/ozenili se ili ne. Ziveli normalni ljudi!

Mici

pre 9 godina

A sta je sa ljudima koji su u losem braku i za javnost se foliraju. To je takvo licemerje. Bolje biti jedno vreme i sam nego ziveti nesrecan u lazi.

xen

pre 9 godina

Iz licnog iskustva znam da je ovo sve istina. Kasno sam se udala, u 35. godini. Svi su me do tada sazaljivo gledali, a po nekad I s prezirom, I mislili sta li mi to fali kad me ni jedan nece. Uzas! Nije lako neudatim zenama!

svašta

pre 9 godina

one koje sebe tako 'cene' neka se rasplodjuju i udaju. ima nas žena kojima je ljubav smisao, pa nas baš briga za ovu malogradjanštinu i primitivizam. svako neka radi šta mora.

ksenija

pre 9 godina

Nije mi jasno o kom drustvu je rec. Ja sam sama, ovde u Srbiji, savrseno sam zadovoljna svojim statusom i niko me ne diskriminise. O ukusima ne vredi raspravljati - neko voli brak, neko samocu.

Marija

pre 9 godina

Nikada me roditelji nisu usmeravali ka braku i porodici kao jedinom cilju kojem treba da tezim. I tako....prodjose godine, napunicu uskoro 43..Mislim da sam strasno pogresila sto nisam stvorila porodicu. Ipak ovo nase drustvo odbacuje one koji nisu upareni.

slash

pre 9 godina

stvarno smaranje sa ovim... navodno zenam je teze kad su same...
potpuno netacno, teze je muskarcima sama zena, posebno ako dobro izgleda uvek bez problema nalazi drustvo - muskarac ne, ako izadje sam u grad na njega se gleda kao da je cudak, freak

leptiricu sarenicu

pre 9 godina

Istina ziva, mada je osoba za nijansu postedjena ako radi i ima dobar posao tj ne zavisi ni od koga. Tek kad si sam vidis koliko je generalno drustvo mizogono.

dragan

pre 9 godina

Koja je razlika izmedju dve osobe koje zive zajedno i one koje su u braku ?Nikakve sem ako ste u braku zaradjuje i advokat,prljav ves iz zivota iznisite pred sud,svedoke itd.Brak je izmisljen kad je bilo nezamislivo da zive zajedno.Setimo se da je bilo zabranjeno da mladic vidi mladu pre braka.Brak na srpski nacin-muz u kockarnici,pecanju,sa drustvom-zena u kuci sa decom i kucnim poslovima.90% pitjte muskarce u kaficima diskotekama gde su im lepse polovine-odgovor KOD KUCE.

Sandra,Geneve Sui

pre 9 godina

Alo ljudi opustite se malo.Koga normalnog coveka ili zenu zanima sta dokoni ljudi pricaju o njemu ili njoj.Svako ima pravo da svoj zivot zivi kako mu odgovara,ko sam ja da sudim o tome zasto se neko nije ozenio ili zasto devojka nije udata.Najzdravije je gledati svoja posla,ako ste u mogucnosti pomagati drugima,to ce vas uciniti srecnijima i ispunjenijima.Malo vise pozitive,i sve ce biti lakse,probajte

Botovanje ludom radovanje

pre 9 godina

@SKIDS: Ti si pismen, pametan i sa normalnim pogledima na svet a vreme provodiš u kladionici svestan da te tako žene neće videti kao stabilnog, oslonca, stuba porodice... Plus za komentar a ovde minus jer trošiš svoje vreme i potencijale po kladionicama :-)

maki

pre 9 godina

Ti ozenjeni i udate se u kontaktu sa nama jadnima ,bez tog statusa ponasaju vrlo neozenjeno i neudato.Mnogo vise zanimljivih,lepih,obrazovanih,duhovitih ljudi srecem upravo u svojoj kategoriji.

Abolirani predsednik

pre 9 godina

I trebaju da budu diskriminisane, i muškarci takođe, s tim da ja ne pravim razliku između bračnih i vanbračnih parova. Najviše treba diskriminisati one koji neće decu, za takve uveliko postoje i zakoni na zapadu.
(KoleM, 25. april 2015 10:14)

Koji zakoni, molim te dokaži ovu nebulozu!? Ti bi nekom da određuješ da li će da ima decu?

Sanela M.

pre 9 godina

Ili npr. ne možemo da usvojimo decu, ne možemo da budemo hraniteljke, ne možemo u banku sperme ili veštačku oplodnju. Manje više za to kako nas zovu ili će zvati kad nemamo nikakva prava. I još samozaposlena, što ti dođe- ne postojiš i ne vrediš...

Penelopa

pre 9 godina

Ne mogu da kažem za sebe da sam srećna što nisam udata. Nije mi nikakva uteha ni činjenica da ima mnogo "loših brakova". Ne zavidim ni onima koji su u "srećnim brakovima" Ne "sažaljevam" ni one koji nisu u braku.
Znam samo da ja, prosto, nisam bila u "pravoj prilici". Da li je to "stvar sudbine", karaktera ili nečeg trećeg, ne znam, ali , uprkos svemu ne osećam se "neostvarenom ženom"

only fools and horses

pre 9 godina

"Ali očigledno živimo u društvu koje i dalje smatra da je (jedina) ženska uloga brak i rađanje dece."

Pa živimo, ali tu najvažniju ulogu žene je odredila priroda (ili bog, zavisi u šta verujete), isto kao što je muškarcu dodeljena uloga zaštitnika i onog koji treba da obezbedi uslove za život.
Razvojom civilizacije i tehnologijom je ta muška uloga obesmišljena, ali da rađa decu još uvek može samo žena. A brak, pa brak je vrlo poželjan kako bi ta deca imala lepo i srećno detinjstvo, a i ženama je svakako mnogo lakše da podignu tu decu u zajednici.
Ne, nisam muški šovinista, i znam da je brak kao takav, prilično obesmišljen, ali ipak viđam oko sebe puno srećnih i ostvarenih brakova, čini mi se ipak više od onih drugih. A imam i dosta samih prijatelja, i muških i ženskih, i uglavnom mi ne deluju srećno zbog svog statusa.
Nije lako biti u braku, ali je još teže biti sam.

nikson

pre 9 godina

Ako covek/zena uspe da pronađe srodnu dušu, svakako je bolji, kvalitetniji i ispunjeniji takav zajednicki zivot (koji normalno ima uspone i padove kao i lični život uopste), nego zivot samca. Nije tu u pitanju stvar ukusa i izbora, kao sto pišu neki komentatori samci, osoba bi trebalo da tezi životu u kojem ce davati i primati ljubav, jer je to najdublje i najkvalitetnije životno iskustvo (ne ulazim sad u priču o deci, ako do toga dođe to je još jedna nova predivna dimenzija). Pritom, takva partnerska iskustva su moguća samo u zajedničkom životu (naravno da ne mora biti zakonski brak), a ne u "living apart together" formama, kod nas još relativno retkim, ali u stalnom porastu. Govorim iz ličnog iskustva.

aleksis

pre 9 godina

Udata sam a da nisam bolelo bi me uvo sta ko misli. Sta se ljudi time opterecuju? Najvise pljuju nesrecno udate koje bi volele da su slobodne. Ako ste se dobro udali opet ne valjate, sponzorusa ste. Ako vam je muz zgodan opet krisom navijaju da vas vara. Jedino ako ste udati i to za najnepozeljnijeg golju i mrcvarite se kroz zivot necete nikoga iritirati. Sto bi se opterecivali tudjim frustracijama. Ljudi ne vole da je nekome bolje nego njima, zato i obezvredjuju.

Marina

pre 9 godina

Ne radi se o tome ima li ili nema muza. Ako zena zivi sama, a ima dete, brine o njemu, onda je niko ne diskriminise. Bitno je da vas drugi ne vide kao samozivu osobu koja brine samo o sebi. Prema muskarcima je drustvo tolerantnije, ali samo donekle. Ako zadje u neke godine, a i dalje brine samo o sebi, onda i on postaje predmet osude. Medjutim, ako se bave nekim poslom koji ukljucuje brigu o drugima ( deca, stari, bolesni itd) onda im se ne zamera sto su sami. Znaci bitno je da vas ne vide kao osobu koja brine samo o sebi!

d

pre 9 godina

To je zato sto je narod primitivan i gura nos gde mu nije mrsto.Sta je za moj zivot bitan dal je neko drugi ozenjen il udat?Ljudi su strasno licemerni i samo se gleda forma bez sustine.Ima toliko neskladnih brakova,nevernih muzeva i zena,brakova u kojima je potpuna nebriga za partnera.Ali,drustvo to ne osudjuje,jer su oni zaboga u braku.Vidjam takve-muskarci pustili stomake,zene cupave,namrsetene.Stvarno ne znam kome je bolje.Biti sam itekako ima svoje prednosti,narocito ako je izbor partnera los i ne treba nista raditi po svaku cenu

Petar

pre 9 godina

Da bi se ovome moglo kvalitetno raspravljati i odlucivati,potrebna je dobra ekonomija. Dakle da pojedinac zaista ima pravo izbora,a ne kao kod nas,u brak se ulazi da bi imao krov nad glavom, koristio neciju platu,kola, i slicno. O tome niko nije pravio analizu niti ce vam iko jasno reci kako se ljudi u braku osecaju,mada je poprilicno indikativna cinjenica koliko ima razvoda i pored ocajne situacije u ekonomiji.

on

pre 9 godina

Poslednja recenica (konstatacija sta je u nasem drustvu jedina f-ja zena) pokazuje da je tekst prevod tj. nije nastao u Srbiji. Tamo je mozda tako, i stoga razumem feministkinje koje su tamo nastale. U vreme kada su kod nas i nominalno i fakticki zene bile potpuno ravnopravne, i oko toga nije ni bilo nikakve diskusije ili dilema, tamo su bile diskriminisane. Otuda mi ne razumemo cemu feminizam kada je sve OK. Koliko god socijalizam bio naopak, ova tekovina mu je ostala.

Donglai pei

pre 9 godina

Ja sam vec u godinama i bez partnera, i ne osecam vala da me iko diskriminise. Tu diskriminaciju mozda vide i osecaju samo oni koji su optereceni time sto su bez partnera i jos uz to zive u demokratskim drustvima kao sto je Amerika.

Magi

pre 9 godina

Spadam bas u opisanu kategoriju zena, ali se ne osecam diskriminisano. Doduse udavala sam se, brak je bio bez dece ne zato sto ih nisam zelela nego zato sto...nije moglo. I to mi je otprilike jedina zal, da tako kazem, sto nemam dece. Muz mi nimalo ne fali, a ovo ne pisem s namerom da vredjam muski rod. Mozda negde postoji muskarac koji bi bio moja srodna dusa, sa kojim bih se dobro osecala, ali ja ga nisam srela, jos, a mozda nikad i necu. I potpuno sam mirna s tom svescu. Verovatno da meni dosta pomaze cinjenica da imam dobar posao, zaradu, svoj krov nad glavom, i da sam materijalno potpuno nezavisna. Imam par prijatelja i psa, cesto sednem u auto i tek tako odem negde, sa psom, ako niko ne moze sa mnom, provodim dosta vremena u prirodi. Nikad se nisam osetila diskriminisanom, ni usamljenom. Puno mastam. Citam, sto me odvodi u druge svetove. Naravno da imam seksualni poriv, i nekoliko puta sam ulazila u neobavezne odnose cisto radi zadovoljenja tela, ali to jednostavno nije to. Muskarci koji mi nisu ravni obrazovanjem, intelektom, sposobnostima, brzo mi dosade. A ovi drugi su danas na ovim prostorima redji od dijamanata. Tako da zivim svoj zivot i ne razbijam glavu oko drustvenih konvencija. Zamorno je, i potpuno besmisleno.

aleksis

pre 9 godina

@Ima zenske...
Sto si ti toliko navalio da moras sa 15, 16 da imas devojku. Ja sam prvog decka imala sa 19/20. Moj muz prvu devojku isto tako. Sta ce ti devojka sa 15? Ucite, igrajte se, druzite se ima vremena za devojke. I ko juri momke od 18 da nahvata za brak? Gde ti zivis u nekom zaseoku na Homolju?

Maka@

pre 9 godina

Marina@ to je to pravo u metu :). Moram dodati još to da se na žene baš u tom smislu "brige" gleda kao da im je to urođeno. Ne pričam isključivo o porodici koju zasnujemo sami . Recimo uvek se podrazumevalo da ja brinem o bratu tj da mu zamenim majku dok smo studirali ...što sam i radila ali onoliko koliko sam osećala da treba i naravno nije bilo dovoljno . Danas se podrazumeva da ja brinem o roditeljima. Niko to ne izgovori ali prosto je tako. Muškarci u velikom br. podrazumevaju da žena prosto po ceo dan misli o njihovim potrebama i ne prave razliku da li se radi o majci sestri ženi ...istina mnoge žene zaista uspevaju da ih zadovolje. Neke baš briga, a neke kao ja ostanu između: polome kičmu ali izgunđaju za sve pare :D

Zlatko Todorović

pre 9 godina

Pre neki dan je bio ovaj tekst, koji, izgleda, savršeno objašnjava šta se dešava na zapadu po pitanju muško-ženskih odnosa i zašto je tamo brak, kao osnova svakog društva u debeloj krizi. Zato, verovatno, se i registruju istopolni brakovi, da bi se, koliko-toliko, popravila šteta.
http://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2015&mm=04&dd=20&nav_id=982708

ana

pre 9 godina

Mislim da ljudi koji nisu podlegli pritisku sredine, svojih godina, roditeljstva ne zaslužuju osudu. Jednostavno-nisu našli nekoga dovoljno kompatabilnog sa kim bi proveli narednih dvadeset i više godina..Većina se oženi/uda pod pritiskom sredine i onda dolazimo u situaciju bračnog nezadovoljstva i poremećenih odnosa u braku. Etiketiranja samaca postoje (usedelice,baba-devojke) i posebno su žene ugrožene.Ovo je ipak primitivno društvo, a samci su manjinska grupa..Šta očekivati? Bilo bi lepo da se neko zaštiti njihova prava..

Opsena, opsena... sve je opsena

pre 9 godina

Meni je uvek izgledao "čudniji" neoženjen muškarac, nego li neudata žena budući da su, načelno, muškarci ti koji "predlažu brak".
S druge strane žene su "prinuđene" da odbiju muškarčeve "ponude" jer, kao svesna bića, i žene imaju svoje zahteve i očekivanja (emotivna, intelektualna,obrazovna, materijalna...)
Brak , kao zajednica ima smisla jedino u situacijama kada su međusobni odnosi partnera takvi da se, figurativno, mogu definisati kao "ruka u rukavici".Sve ostale varijante brakova ( a mnogo je "takvih" varijanti) su mučenja. Obostrana.

verba volant

pre 9 godina

Sve je pitanje STAVA. Ako je zena ekonomski nezavisna i ima stav NE ZELIM DA SE UDAM ZA BILO KOGA, ( sto ne znaci nuzno da necu roditi dete ) ONA je IMUNA na bilo kakvu diskriminaciju, zapravo je IZNAD carsije i ogovaranja.

Meni su, da budem potpuno iskrena, mnogo "tuzniji i jadniji" STARI MOMCI, onako doterani, paze na sebe, ali se na njima vidi odsustvo ZENSKE RUKE. Nekako su "patinirani".

Inace, podrzavam IZBACIVANJE iz jezika reci GOSPODJICA ( mada volim da je upotrebim kad razgovaram sa nekom nepoznatom devojcicom, odmah bude nekako "vazna")

Mika

pre 9 godina

maki, 25. april 2015 09:44)

Ali? Zaboravila si da dodas zasto vi koje ste solo, a zabavni ste, kulturni, obrazovani, i jos ste u drustvu sa istim takvim premijama, opet i ipak ostajete solo? Meni nema logike, a gledajuci one na mom poslu koji su sami, mogu samo da zakljucim da taj sjajan alter ego drze pod sedam kljuceva, a na posao donose glupe, nadrndane, bezobrazne i samozive sebe.

Bg

pre 9 godina

2015-ta je godina i svest ljudi se polako budi iz tog religijskom mulja u kome smo bili skoro 20 vekova.
Samim tim, ljudi se polako pitaju čemu sva ta ''nevidljiva pravila'' - kao što je brak?
Sve je jači bunt u ljudskoj duši da prkosi svim tim moralnim koještarijama.
Ljudi sve više istražuju granice sopstvene slobode i prava na život.
To je nekakav inat na koji su spremni i ako je čak na njihovu štetu. Pusti me da živim kako ja hoću, moj je život i moja sloboda! Tako sve više ljudi misli.
Ne radi se tu uopšte o nezrelosti, čak ni o ekonomskoj krizi, već prosto ljudi ne žele više po starim običajima da žive.
Teško je to prihvatiti, kako gde, u zavisnosti od toga na kom delu planete živite.
Islamske zemlje su u tome još u 5 veku, tamo je žena kao pas, devojčice se udaju sa 10 god., homoseksualci se bese javno, i td.
Dok u zapadnim, tehnološki razvijenijim zemljama, više nije čudno da vidite istopolne brakove,
menjanje polova je postalo kao da idete kod zubara... i td.
Ta '' sloboda'' se širi svuda, ali negde sporije a negde brže. U zavisnosti od kulture i vere.
Ali takav je svet. Negde još ne postoji Internet, a negde šalju robot vozila na Mars!
Mi smo u nekoj sredini, ja mislim, i ima onih koji se slepo drže tradicije, ali i onih koje to sve ne zanima.

Slobec

pre 9 godina

Nije bas tako kako autorka knjige tumaci situaciju. Zvanicne statistike u Americi kazu da sanse za udaju zenama brzo padaju posle 26-te godine. Vec sa 30 neudata zena ima samo 20% sansi za udaju (zvanicno, prosecna srpkinja se udaje sa 27). Verovatno je nesto u izgledu, sta znam, koza se utanji, zburicka, izgubi sjaj, kosa takodje (i drugi znaci vitalnosti, mladosti)... jednostavno nesto manje su privlacne muskarcima. Verovatno to ima svoje razloge u biologiji, kada zene mogu da rode zdravo potomstvo, pre ili posle 30/te? A druga prica su 'savremeni'uslovi u kojima zivimo, skolovanje pa posao, karijera se ne moze ni zapoceti pre 26-te...

SKIDS

pre 9 godina

@(Bg, 25. april 2015 12:07)

Gomila gluposti. Religijski mulj star dvadeset vekova? Uzmi samo zakone iz doba Rimske republike, vremena u kome nije bilo ni pomena Hrista ili Muhameda, pa ćeš videti do koje mere su bila regulisana pitanja porodice, odnosa u porodici, privatnog i javnog morala, obaveza svakog člana zajednice... Pritom Rim nije nikakav izuzetak, sve velike civilizacije starog veka su se do tančina bavile pitanjima morala i porodice kao osnove države i njenog napretka.
Ono što nemoralni ljudi nazivaju „društvenim stegma", neslobodom, lažnim moralom etc. NISU DONELI ni hrišćanstvi ni islam, to su prosto zakoni koje je stvorilo vreme. Vreme je pokazalo da u anarhiji (bilo da je reč o neuređenoj državi ili neuređenoj njenoj osnovi - porodici) i sitemu u kome svako može da radi šta god hoće, napretka NEMA! Sloboda je divna stvar, ali ona ne sme da bude zloupotrebljena i pređe haos iz koga ništa dobro ne može da se porodi.

znamo se...

pre 9 godina

@Ima zenske
Nisu zene nista vise same od muskaraca, jedan na jedan. Niti svi mogu da prodju kod mladjih curica koje bi hteli. Eto sto ti ne nadjes neku mladu od 20, sada imas preko 30? Odradjujes razvedenu tetku stariju od tebe po sopstvenom priznanju.
Mastate o klinkama od 20 a kresete tetke od 45 dok svojim vrsnjakinjama nabijate na nos da ih necete jer su matore sa 30. Suludo potpuno da ne kazem sizofreno.
Mislim da sam bila jasna zasto te nece. A jos si besan i pun mrznje, takvog nece ni jedna, oseti se to odmah. Steta, iz takve porodice...

Има женске, има све...

pre 9 godina

Не бити у браку још увек није кривично дело - према томе нема разлога за дискриминацију ни жена ни мушкараца који нису у браку, без обзира на то колико имају година.

А то што "друштво" некога гледа овако или онако, шта је кога уопште брига за то "друштво"? Нека то "друштво" мало гледа своја посла.

Али то што има жена које кукају да немају за кога да се удају, и на кога да се ослоне, то је искључиво њихов проблем.

Знате, ми мушкарци кад смо били тинејџери пре 15-20 година - ми смо хтели да нађемо девојке, али је већина нас прву девојку нашла тек са 17-18 година. Неки и касније.

А баш тада нас је било најлакше у'ватити за брак.

Значи, имаш 15 година и гледаш како најгори дебили у одељењу мењају девојке а ти немаш девојку. Па онда напуниш 16 година а ништа се не промени. И то је искључиво твој проблем. Е, онда напуниш 17 година па нађеш неку несрећницу која ти је жестоко испод сваког критеријума чисто да не би био сам.

Е, тако сада оне девојке којима ми тада нисмо били довољно добри - тако оне сада немају за кога да се удају, или се удају за неке чобане који су им испод нивоа.

А нас је за то баш брига. То је искључиво њихов проблем.

А већина нас - соло мушкараца у Београду који имамо преко 30 година - сада има далеко паметнија посла у животу него да се на нас "ослањају" нека охола и незахвална створења која ће само да измишљају како да нам арче време и новац.

Много вам је било лепо задњих 10-15 година, а?

Е па сад уживајте у самоћи.

perapk

pre 9 godina

Dobro je da ne preovladava samo u Srbiji ovakav stav jer bi razni borci (i borkinje, razume se) za ljudska prava odmah zavrištali kako smo zaostali i slično. A ovako, neće valjda reći da je ceo svet zaostao kad se pretežno misli da žena treba da radja.

bbb

pre 9 godina

"Kme!!! Kako nas zovu kme!!!". Ti nazivi su nastali u nekom drugom vremenu, pa ne vidim kako su indikativni za ono sto se desava sad. A ako ste ostvarene, samostalne i jake, kako tvrdite da jeste, sta vas briga kako vas zovu?
U jednom od komentara se lamentira sto neudate zene ne mogu da "budu hraniteljke, da usvajaju decu, idu u banku sperme(!?) ili nemaju prava na drzavnu vestacku oplodnju", pa da odgovorim: 1) Ne mogu samci (i muskarci ne mogu) da usvajaju decu ili budu hranitelji zat sto savremena nauka tvrdi da je deci bolje kad odrastaju u porodicima (ja se time ne bavim i ne znam dal je tacno, ali oni koji se bave tvrde da jeste); 2)Pa ne mozete da ocekujete da mi, dakle drustvo, placamo neciji hir, odnosno umesto da zatrudni "staromodnim" putem osoba ocekuje da svi mi iskesiramo, nece moci. Za ispunjenje svojih hirova moracete da izvadite svoje pare. Jedino u slucaju da se van svake sumnje, dakle empirijski (o da) utvrdi da osoba ne moze da zatrudni konvencionalnim nacinom, treba da drustvo izvadi pare, ne pre. Jedino se slazem da je ta odredba da mora da se radi o bracnom paru, ako kao takva postoji(ne znam, nisam se bavio time), predstavlja apsolutnu diskriminaciju i treba je uklinuti.

širite ljubav

pre 9 godina

Ne znam šta može ženama da zameni decu, mislim, koliko mora da ti je posao zanimljiv, pun izazova, kreativan, dobro plaćen, da te toliko ispuni da ne osećaš prazninu posle nekih godina.

Isto važi i za muškarce, ali što reče neko, mnogi ostanu nezreli pa ne osete taj nedostatak, već ceo život smatraju da treba mame da ih paze, a oni da vreme provode u igri, uz sport, po kladionicama, uglavnom kao posmatrači života i zbivanja, ne akteri. Ne možeš da sazreš kao ličnost kompletno ako o nekome ne brineš, ako ne učestvuješ u odgoju mladog bića. Naravno, uz to dobar posao i partnera.

Koliko sam ja primetila, a imam dovoljno godina i života iza sebe, i muškarci i žene počnu da venu posle nekih godina. Svi starimo, ali oni koji su sami i ne učestvuju u podizanju i vaspitavanju dece, oni venu. Možda muškarci nisu diskiminisani i obeleženi kao žene, za njih jeste društvo surovije, nažalost tako je, ali i jedni i drugi su nekako tužni kad su sami u srednjim godinama, koje počinju posle 40e.

tara

pre 9 godina

Cinjenica je da su samci diskriminisani, bez obzira na pol.Konvencionalni moral je jaci od pisanih pravila.Ali, postavlja se pitanje, zasto neko bira samocu? Mislim da danas ima mnogo nacina da odoba koja zeli zajednistvo i nije izgubila sposobnost za davanje ljubavi ne ostane sama, pocev od drustvenih mreza, pa nadalje... U tom smislu preporucujem Fromovo "Umece ljubavi". Tara.

talentovana krcmarica

pre 9 godina

@Ima zenske, ima sve...
I da dodam...koliko mogu da vidim iz tvog komentara, mislim da je glavni problem u tome sto su te odbijale lepe devojke, pa si morao da se zadovoljis ruznjikavim. Ako sam dobro shvatila?
Ali nema veze, one su mnogo glupe, zato sto ti nisu dale priliku da pokazes svoju fenomenalnu licnost i svestranost. Sve ces ti to sa mnom da nadoknadis, jer kad budes video moje seksi telo, neces znati sta te je strefilo!

talentovana krcmarica

pre 9 godina

@Ima zenske, ima sve...
Ostavi li ti tu razvedenu? Dokle da cekam vise? Izgoreh od zelje da ti udovoljim i da te zadovoljim.

BasNasBrigaZaStandard

pre 9 godina

Evo ja sam npr. u Srbiji (ili za Srbiju) usedelica a ovde gde zivim sam udata. Kako sad to? Pa vencala sam se sa svojom zenom u 38.oj godini. Poenta je: naravno da nisam usedelica ;)

znamo se...

pre 9 godina

@Ima zenske, ima sve..
Joj ogorceni znalac pricaj u svoje ime. Toliki ljudi imaju zene i devojke to sto bas tebe nisu htele je tvoj problem. Vec sam ti rekla koji, fin si, fem si, nezan si, misle da nisi strejt. Znamo se, veruj mi u tome je stvar. Nije to nicija krivica i neke zene su pregrube pa ih niko nece. Musjarco vole neznije zene, zene onako prave muskarce i sta sad.

Има женске, има све...

pre 9 godina

@znamo se

Да, да. То је тај Балкан, где жене хоће да буду равноправне и једнаке, а притом мушкарца не сматрају за мушко ако не падне под сто од алкохола. Лицемерје без граница.

Ти "толики људи" о којима причаш су исти они који са 15 и 16 година нису могли да нађу девојку јер сте ви много дигле носеве у небо. Ви сте могле да се ложите на New Kids On The Block и Take That, али је био проблем кад смо се ми ложили на Синди Крафорд и Памелу Андерсон.

Наравно, све је то ок. Као што ти кажеш - није ничија кривица што су пре 20 година по средњим школама у просеку у сваком одељењу од 20 младића тројица или четворица имали девојке.

Већ тада се видело куда све ово води. И ево нас данас, 20 година касније, са старлетама које иду у Дубаи, и са клубовима пуним девојака којима нико не прилази.

Али исто тако није ничија кривица што данас свака друга тридесетогодишњакиња у Београду нема дете, и што кукају да немају за кога да се удају.

А ти питаш шта сад? Ето шта сад. Што се нису удале за те "праве" мушкарце о којима причаш? Не, него их такав искористи и остави (јер за боље и нису), и 'ајде Јово наново.

Е онда се пређе тридесета, а ти "прави" мушкарци сад хоће нешто млађе, слађе, и затегнутије, а ви добијате оно што вам следи, то јест ништа. Понека и на'вата неког несрећника, наравно - али добро, 20% бракова се данас разводи у Србији. Ја већ знам неколико људи који се разводе или су се развели.

Srbija

pre 9 godina

To nije tačno.
Većini žena brak i ljubav nisu obavaze,već smisao života.
A ovoj,kojoj je verovatno i život postao obaveza,je bolje prvo da se raspita,pa tek onda da se oglašava.

Kalindi

pre 9 godina

@ Има женске, има све...
C c c
Koliko svega negativnog i ni mrvica pozitive u ovoj osobi.
Boli dok citam njegovu kuknjavu.

znamo se...

pre 9 godina

@talentovana krcmarica... Sladak, lep, umetnicka dusa mada ovde po komentarima mi zvuci detinjast. Steta sto je tako ogorcen da malo poradi na negativnosti nasao bi sta trazi. Ne fali mu nista, mozda je idealista pa sve tragicno dozivljava to je tipicno za umetnike. Oooo mozes misliti nije imao devojku sa 15, 16, 17. Pa sta, kao da zivot traje do 25.

KoleM

pre 9 godina

I trebaju da budu diskriminisane, i muškarci takođe, s tim da ja ne pravim razliku između bračnih i vanbračnih parova. Najviše treba diskriminisati one koji neće decu, za takve uveliko postoje i zakoni na zapadu.

Има женске, има све...

pre 9 godina

@talentovana krcmarica


Да су само мене одбијале, па да кажем да је проблем само у мени. Волео бих да је проблем само у мени, али ово је масовни проблем - на нивоу друштва. Тада се знало ко је довољно добар за те девојке - само највећи дебили и дрипци. Само, оне очигледно нису биле довољно добре рибе да те дрипце поред себе и задрже.

Уосталом, не мораш мени да верујеш. Прочитај остале коментаре испод. Нисам ја овде једини коментатор који је написао коментар типа "цео живот сте се нећкале, бирале, дизале носеве и биле охоле, а сад немате за кога да се удате - тако вам и треба".

talentovana krcmarica

pre 9 godina

@Ima zenske, ima sve...
Ali ja nisam jedna od njih, ne moras da me zenis, samo da uzivas u meni. Pomoci cu ti da prevazidjes te traume iz srednje skole.
Sto se sad ti toliko neckas? Rekao si da nisi imun na mlado zensko telo.

Vladimir

pre 8 godina

Ono što vidim kao najveći problem, na osnovu komentara, je nedostatak mesta gde osobe u nekim godinama (na primer +30) imaju priliku da se međusobno upoznaju. Jeste da postoje društvene i ostale mreže ali nema ništa bolje od susreta uživo na mestu gde prilaženje neće biti doživljeno kao smaranje ili napad na nečiju privatnost.
Razlozi zašto neko nije u vezi mogu biti razni ali nema potrebe odustati od potrage za srodnom dušom. Šta će se posle toga izroditi već je na njima (najbolje da to budu deca ali... :) )

Zlatko Todorović

pre 9 godina

Porodica je stub društva, uvek bila i biće. Zašto? Zato što je ona osnovna ćelija vaspitavanja, ekonomskog i kulturolioškog odgajanja deteta. Jer, kako god ko hoće da tumači, škola, društvo i država NE VASPITAVAJU DECU. To rade roditelji. E, sad ako hoće neko da me ubedi da dve osobe istog pola, koja su usvojila dete koje nije biološki njihovo, mogu više da vole i bolje da vaspitavaju nego biološki roditelj-tu me niko ne može ubediti. Naravno, tu ne mislim na roditelje tog deteta koje je ostavljeno i na one negativne primere, kojih ima svugde. Pričam u proseku, a to je ono što je bitno, ono što važi za bar 80% slučajeva. Sve ostalo su gluposti. I ako vi ukinete jednu takvu zaednicu, gde dvoje ljudi imaju dobar timski rad da bi odgajili tu decu, samim tim svojim genima produžili vek trajanja na bar još jednu generaciju, vi sečete granu na kojoj jedno društvo opstaje.

Има женске, има све...

pre 9 godina

@aleksis


Обрати пажњу мало боље пре него што прокоментаришеш. Ако си стварно из мојих коментара схватила да сада, у овом тренутку, имам 15 година - онда боље да пишем на турском или на кинеском, можда ћеш боље разумети. Bu size hiç bir faydası olmamasına rağmen. 這不會幫助您可能。

Ја пишем о стварима које су се десиле пре 15-20 година и поредим их са овим што се данас дешава.

И не брини, живим у Београду, у једној од градских општина. Није баш шугави круг двојке, али није ни Калуђерица. И знам сасвим довољно људи који су се оженили својим девојкама из средње школе.

talentovana krcmarica

pre 9 godina

@znamo se...: Pa cekaj, ti ga stvarno poznajes? Reci mi, je l i uzivo tako seksi kao sto zvuci?
Mnogo sam zaintrigirana.

Jedna žena

pre 8 godina

Nisam diskriminisana jer sam žensko.
Nikad nisam osetila to i u okruženju gde se krećem i radim u Srbiji potpisujem da nema rodne diskriminacije.

Ima ogovaranja, ali mene ogovaraju i pljuju žene iz komšiluka koje me ne poznaju, jer su čule da sam uspešna, a relativno dobro izgledam. Ali da su mi neka prava uskraćena jer sam žensko, to ne.

Има женске, има све...

pre 9 godina

@znamo se

Хвала ти. Изгледа да се ипак знамо, мада ја нема шансе да провалим ко си ти. А ако ти звучим детињасто онда се дефинитивно нисмо видели или чули дуго.

А ти ме очигледно не познајеш довољно. Ја не сањам о клинкама. Ја сањам о женској особи која неће да ми тражи брак чим ме упозна, и која неће да ме нервира онолико колико су ме девојке у Србији до сада нервирале. Године су много мање битне.

Ево ти конкретно о чему ја сањам. Десети коментар одозго. А онда се јавила једна коментаторка која је рекла да сам буквално њу описао, само је заузета. Али очигледно не тражим нешто што не постоји.

http://superzena.b92.net/komentari.php?nav_id=975089


@talentovana krcmarica

Питао сам те како да те нађем, ти не остављаш никакав линк нити email адресу.


@Kalindi

1. Не мораш да читаш оно што ти се не свиђа. И ја прескочим понеки коментар кад видим да се апсолутно не слажем са оним што је писац хтео да каже.

2. Ако боли, значи да имаш душу. То је данас реткост. Наравно да нема ни мрвице позитиве. Кад буде била мрвица позитиве онда нећу овде да остављам коментаре него ћу негде у стварности да уживам у животу. :-)

А то што кукам, па што да не кукам? Сви смо овде дошли да кукамо или да читамо туђе кукање. Неко мање, неко више. Овде има ожењених мушкараца који кукају на своје жене, као и удатих жена које кукају на своје мужеве. Њима је горе него мени, али ја нисам срећан због тога. Мени је жао што било ко уопште осећа потребу да кука.

KoleM

pre 9 godina

Koji zakoni, molim te dokaži ovu nebulozu!? Ti bi nekom da određuješ da li će da ima decu?
(Abolirani predsednik, 25. april 2015 12:25)

primer u Kanadi porodice sa decom dobiju oko 400$ mesečno za svako dete. Pošto svi plaćaju porez to znači da se od onih koji nemaju decu uzima da bi se dalo onima koji imaju. Još se plaća manji porez. U Nemačkoj isto tako za ostale ne znam ali pretpostavljam da i tamo keš ide deci. Znači nema zakona koji direktno teraju nekog da rađa ali sporedno se zakoni stimulišu rađanje. Trebali bi i kod nas da razvale od poreza one koji ne rađaju jer im deca navodno smetaju.

talentovana krcmarica

pre 9 godina

Ne znam kako ces obe da nas handlujes? Sa mnom su ti "pune ruke posla"!
A i zbog te zauzete komentatorke osecam ljubomoru, pogotovo sad kad znam da si sladak.

KoleM

pre 9 godina

I trebaju da budu diskriminisane, i muškarci takođe, s tim da ja ne pravim razliku između bračnih i vanbračnih parova. Najviše treba diskriminisati one koji neće decu, za takve uveliko postoje i zakoni na zapadu.

Slobec

pre 9 godina

Nije bas tako kako autorka knjige tumaci situaciju. Zvanicne statistike u Americi kazu da sanse za udaju zenama brzo padaju posle 26-te godine. Vec sa 30 neudata zena ima samo 20% sansi za udaju (zvanicno, prosecna srpkinja se udaje sa 27). Verovatno je nesto u izgledu, sta znam, koza se utanji, zburicka, izgubi sjaj, kosa takodje (i drugi znaci vitalnosti, mladosti)... jednostavno nesto manje su privlacne muskarcima. Verovatno to ima svoje razloge u biologiji, kada zene mogu da rode zdravo potomstvo, pre ili posle 30/te? A druga prica su 'savremeni'uslovi u kojima zivimo, skolovanje pa posao, karijera se ne moze ni zapoceti pre 26-te...

only fools and horses

pre 9 godina

"Ali očigledno živimo u društvu koje i dalje smatra da je (jedina) ženska uloga brak i rađanje dece."

Pa živimo, ali tu najvažniju ulogu žene je odredila priroda (ili bog, zavisi u šta verujete), isto kao što je muškarcu dodeljena uloga zaštitnika i onog koji treba da obezbedi uslove za život.
Razvojom civilizacije i tehnologijom je ta muška uloga obesmišljena, ali da rađa decu još uvek može samo žena. A brak, pa brak je vrlo poželjan kako bi ta deca imala lepo i srećno detinjstvo, a i ženama je svakako mnogo lakše da podignu tu decu u zajednici.
Ne, nisam muški šovinista, i znam da je brak kao takav, prilično obesmišljen, ali ipak viđam oko sebe puno srećnih i ostvarenih brakova, čini mi se ipak više od onih drugih. A imam i dosta samih prijatelja, i muških i ženskih, i uglavnom mi ne deluju srećno zbog svog statusa.
Nije lako biti u braku, ali je još teže biti sam.

Има женске, има све...

pre 9 godina

Не бити у браку још увек није кривично дело - према томе нема разлога за дискриминацију ни жена ни мушкараца који нису у браку, без обзира на то колико имају година.

А то што "друштво" некога гледа овако или онако, шта је кога уопште брига за то "друштво"? Нека то "друштво" мало гледа своја посла.

Али то што има жена које кукају да немају за кога да се удају, и на кога да се ослоне, то је искључиво њихов проблем.

Знате, ми мушкарци кад смо били тинејџери пре 15-20 година - ми смо хтели да нађемо девојке, али је већина нас прву девојку нашла тек са 17-18 година. Неки и касније.

А баш тада нас је било најлакше у'ватити за брак.

Значи, имаш 15 година и гледаш како најгори дебили у одељењу мењају девојке а ти немаш девојку. Па онда напуниш 16 година а ништа се не промени. И то је искључиво твој проблем. Е, онда напуниш 17 година па нађеш неку несрећницу која ти је жестоко испод сваког критеријума чисто да не би био сам.

Е, тако сада оне девојке којима ми тада нисмо били довољно добри - тако оне сада немају за кога да се удају, или се удају за неке чобане који су им испод нивоа.

А нас је за то баш брига. То је искључиво њихов проблем.

А већина нас - соло мушкараца у Београду који имамо преко 30 година - сада има далеко паметнија посла у животу него да се на нас "ослањају" нека охола и незахвална створења која ће само да измишљају како да нам арче време и новац.

Много вам је било лепо задњих 10-15 година, а?

Е па сад уживајте у самоћи.

tara

pre 9 godina

Cinjenica je da su samci diskriminisani, bez obzira na pol.Konvencionalni moral je jaci od pisanih pravila.Ali, postavlja se pitanje, zasto neko bira samocu? Mislim da danas ima mnogo nacina da odoba koja zeli zajednistvo i nije izgubila sposobnost za davanje ljubavi ne ostane sama, pocev od drustvenih mreza, pa nadalje... U tom smislu preporucujem Fromovo "Umece ljubavi". Tara.

bbb

pre 9 godina

"Kme!!! Kako nas zovu kme!!!". Ti nazivi su nastali u nekom drugom vremenu, pa ne vidim kako su indikativni za ono sto se desava sad. A ako ste ostvarene, samostalne i jake, kako tvrdite da jeste, sta vas briga kako vas zovu?
U jednom od komentara se lamentira sto neudate zene ne mogu da "budu hraniteljke, da usvajaju decu, idu u banku sperme(!?) ili nemaju prava na drzavnu vestacku oplodnju", pa da odgovorim: 1) Ne mogu samci (i muskarci ne mogu) da usvajaju decu ili budu hranitelji zat sto savremena nauka tvrdi da je deci bolje kad odrastaju u porodicima (ja se time ne bavim i ne znam dal je tacno, ali oni koji se bave tvrde da jeste); 2)Pa ne mozete da ocekujete da mi, dakle drustvo, placamo neciji hir, odnosno umesto da zatrudni "staromodnim" putem osoba ocekuje da svi mi iskesiramo, nece moci. Za ispunjenje svojih hirova moracete da izvadite svoje pare. Jedino u slucaju da se van svake sumnje, dakle empirijski (o da) utvrdi da osoba ne moze da zatrudni konvencionalnim nacinom, treba da drustvo izvadi pare, ne pre. Jedino se slazem da je ta odredba da mora da se radi o bracnom paru, ako kao takva postoji(ne znam, nisam se bavio time), predstavlja apsolutnu diskriminaciju i treba je uklinuti.

širite ljubav

pre 9 godina

Ne znam šta može ženama da zameni decu, mislim, koliko mora da ti je posao zanimljiv, pun izazova, kreativan, dobro plaćen, da te toliko ispuni da ne osećaš prazninu posle nekih godina.

Isto važi i za muškarce, ali što reče neko, mnogi ostanu nezreli pa ne osete taj nedostatak, već ceo život smatraju da treba mame da ih paze, a oni da vreme provode u igri, uz sport, po kladionicama, uglavnom kao posmatrači života i zbivanja, ne akteri. Ne možeš da sazreš kao ličnost kompletno ako o nekome ne brineš, ako ne učestvuješ u odgoju mladog bića. Naravno, uz to dobar posao i partnera.

Koliko sam ja primetila, a imam dovoljno godina i života iza sebe, i muškarci i žene počnu da venu posle nekih godina. Svi starimo, ali oni koji su sami i ne učestvuju u podizanju i vaspitavanju dece, oni venu. Možda muškarci nisu diskiminisani i obeleženi kao žene, za njih jeste društvo surovije, nažalost tako je, ali i jedni i drugi su nekako tužni kad su sami u srednjim godinama, koje počinju posle 40e.

perapk

pre 9 godina

Dobro je da ne preovladava samo u Srbiji ovakav stav jer bi razni borci (i borkinje, razume se) za ljudska prava odmah zavrištali kako smo zaostali i slično. A ovako, neće valjda reći da je ceo svet zaostao kad se pretežno misli da žena treba da radja.

Marina

pre 9 godina

Ne radi se o tome ima li ili nema muza. Ako zena zivi sama, a ima dete, brine o njemu, onda je niko ne diskriminise. Bitno je da vas drugi ne vide kao samozivu osobu koja brine samo o sebi. Prema muskarcima je drustvo tolerantnije, ali samo donekle. Ako zadje u neke godine, a i dalje brine samo o sebi, onda i on postaje predmet osude. Medjutim, ako se bave nekim poslom koji ukljucuje brigu o drugima ( deca, stari, bolesni itd) onda im se ne zamera sto su sami. Znaci bitno je da vas ne vide kao osobu koja brine samo o sebi!

Zlatko Todorović

pre 9 godina

Porodica je stub društva, uvek bila i biće. Zašto? Zato što je ona osnovna ćelija vaspitavanja, ekonomskog i kulturolioškog odgajanja deteta. Jer, kako god ko hoće da tumači, škola, društvo i država NE VASPITAVAJU DECU. To rade roditelji. E, sad ako hoće neko da me ubedi da dve osobe istog pola, koja su usvojila dete koje nije biološki njihovo, mogu više da vole i bolje da vaspitavaju nego biološki roditelj-tu me niko ne može ubediti. Naravno, tu ne mislim na roditelje tog deteta koje je ostavljeno i na one negativne primere, kojih ima svugde. Pričam u proseku, a to je ono što je bitno, ono što važi za bar 80% slučajeva. Sve ostalo su gluposti. I ako vi ukinete jednu takvu zaednicu, gde dvoje ljudi imaju dobar timski rad da bi odgajili tu decu, samim tim svojim genima produžili vek trajanja na bar još jednu generaciju, vi sečete granu na kojoj jedno društvo opstaje.

Има женске, има све...

pre 9 godina

@znamo se

Да, да. То је тај Балкан, где жене хоће да буду равноправне и једнаке, а притом мушкарца не сматрају за мушко ако не падне под сто од алкохола. Лицемерје без граница.

Ти "толики људи" о којима причаш су исти они који са 15 и 16 година нису могли да нађу девојку јер сте ви много дигле носеве у небо. Ви сте могле да се ложите на New Kids On The Block и Take That, али је био проблем кад смо се ми ложили на Синди Крафорд и Памелу Андерсон.

Наравно, све је то ок. Као што ти кажеш - није ничија кривица што су пре 20 година по средњим школама у просеку у сваком одељењу од 20 младића тројица или четворица имали девојке.

Већ тада се видело куда све ово води. И ево нас данас, 20 година касније, са старлетама које иду у Дубаи, и са клубовима пуним девојака којима нико не прилази.

Али исто тако није ничија кривица што данас свака друга тридесетогодишњакиња у Београду нема дете, и што кукају да немају за кога да се удају.

А ти питаш шта сад? Ето шта сад. Што се нису удале за те "праве" мушкарце о којима причаш? Не, него их такав искористи и остави (јер за боље и нису), и 'ајде Јово наново.

Е онда се пређе тридесета, а ти "прави" мушкарци сад хоће нешто млађе, слађе, и затегнутије, а ви добијате оно што вам следи, то јест ништа. Понека и на'вата неког несрећника, наравно - али добро, 20% бракова се данас разводи у Србији. Ја већ знам неколико људи који се разводе или су се развели.

KoleM

pre 9 godina

Koji zakoni, molim te dokaži ovu nebulozu!? Ti bi nekom da određuješ da li će da ima decu?
(Abolirani predsednik, 25. april 2015 12:25)

primer u Kanadi porodice sa decom dobiju oko 400$ mesečno za svako dete. Pošto svi plaćaju porez to znači da se od onih koji nemaju decu uzima da bi se dalo onima koji imaju. Još se plaća manji porez. U Nemačkoj isto tako za ostale ne znam ali pretpostavljam da i tamo keš ide deci. Znači nema zakona koji direktno teraju nekog da rađa ali sporedno se zakoni stimulišu rađanje. Trebali bi i kod nas da razvale od poreza one koji ne rađaju jer im deca navodno smetaju.

Srbija

pre 9 godina

To nije tačno.
Većini žena brak i ljubav nisu obavaze,već smisao života.
A ovoj,kojoj je verovatno i život postao obaveza,je bolje prvo da se raspita,pa tek onda da se oglašava.

slash

pre 9 godina

stvarno smaranje sa ovim... navodno zenam je teze kad su same...
potpuno netacno, teze je muskarcima sama zena, posebno ako dobro izgleda uvek bez problema nalazi drustvo - muskarac ne, ako izadje sam u grad na njega se gleda kao da je cudak, freak

SKIDS

pre 9 godina

Istina, kada sedim u kladionici u kraju i naiđe neko od još uvek momaka od 35/40+ godina, nema ni jednog jedinog komenara o tome što nemaju žene, decu... ništa, na to se gleda kao na nešto najnormalnije, prosto se ne obraća pažnja. Ali zato ako se slučajno u razgovoru pomene devojka koja je prešla 30. godinu a nije se udala, uvek bude komentara kako je već matora i usedelica, nikada se ni neće udati... Jeste da je ekipa u kladionici jedno ne baš relevantno telo po bilo kom pitanju :D, ali nema neke razlike ni kod obrazovanijih i na društvenoj lestvici bolje pozicioniranih ljudi. Ali eto, ako ništa drugo bar nismo usamljeni u primitivizmu po pitaju udaje...

Još malo da prosipam "mudrosti" kad sam već počeo, kao muškarac mogu da kažem da su devojke u velikom problemu. Većina momaka koje znam su najiskrenije govoreći potpuno neozbiljni ljudi, a to nema veze čak ni sa (ne)zaposlenošću ili zaradom, nije ni to najveći problem, prosto su kombinacija neodgovornosti i ušuškanosti kod roditelja (bilo u stanu/kući, bilo da se radi o drugoj vrsti podrške). Malo je onih koji su potpuno stabilni, samostalni i spremni da postanu stubovi porodice što se kaže, ličnosti na koje neko zaista može da se osloni, oseća sigurnim, stvara porodicu... Kada se uz navedeno doda da su u proseku kod nas muškarci daleko zapušteniji u fizičkom pogledu u odnosu na žene – izbor postaje stvarno jadan. Ukratko, udale bi se one ali nemaju za koga.

Има женске, има све...

pre 9 godina

@talentovana krcmarica


Да су само мене одбијале, па да кажем да је проблем само у мени. Волео бих да је проблем само у мени, али ово је масовни проблем - на нивоу друштва. Тада се знало ко је довољно добар за те девојке - само највећи дебили и дрипци. Само, оне очигледно нису биле довољно добре рибе да те дрипце поред себе и задрже.

Уосталом, не мораш мени да верујеш. Прочитај остале коментаре испод. Нисам ја овде једини коментатор који је написао коментар типа "цео живот сте се нећкале, бирале, дизале носеве и биле охоле, а сад немате за кога да се удате - тако вам и треба".

Marija

pre 9 godina

Nikada me roditelji nisu usmeravali ka braku i porodici kao jedinom cilju kojem treba da tezim. I tako....prodjose godine, napunicu uskoro 43..Mislim da sam strasno pogresila sto nisam stvorila porodicu. Ipak ovo nase drustvo odbacuje one koji nisu upareni.

dragan

pre 9 godina

Koja je razlika izmedju dve osobe koje zive zajedno i one koje su u braku ?Nikakve sem ako ste u braku zaradjuje i advokat,prljav ves iz zivota iznisite pred sud,svedoke itd.Brak je izmisljen kad je bilo nezamislivo da zive zajedno.Setimo se da je bilo zabranjeno da mladic vidi mladu pre braka.Brak na srpski nacin-muz u kockarnici,pecanju,sa drustvom-zena u kuci sa decom i kucnim poslovima.90% pitjte muskarce u kaficima diskotekama gde su im lepse polovine-odgovor KOD KUCE.

xen

pre 9 godina

Iz licnog iskustva znam da je ovo sve istina. Kasno sam se udala, u 35. godini. Svi su me do tada sazaljivo gledali, a po nekad I s prezirom, I mislili sta li mi to fali kad me ni jedan nece. Uzas! Nije lako neudatim zenama!

dejan

pre 9 godina

.. dok žena koje je udata za politički povezanog tehnokratu uglavnom uživa povlašćen status u radnoj sredini, ne samo u poređenju sa neudatim već i u poređenju sa ženama udatim za 'anonimuse'.

on

pre 9 godina

Poslednja recenica (konstatacija sta je u nasem drustvu jedina f-ja zena) pokazuje da je tekst prevod tj. nije nastao u Srbiji. Tamo je mozda tako, i stoga razumem feministkinje koje su tamo nastale. U vreme kada su kod nas i nominalno i fakticki zene bile potpuno ravnopravne, i oko toga nije ni bilo nikakve diskusije ili dilema, tamo su bile diskriminisane. Otuda mi ne razumemo cemu feminizam kada je sve OK. Koliko god socijalizam bio naopak, ova tekovina mu je ostala.

ksenija

pre 9 godina

Nije mi jasno o kom drustvu je rec. Ja sam sama, ovde u Srbiji, savrseno sam zadovoljna svojim statusom i niko me ne diskriminise. O ukusima ne vredi raspravljati - neko voli brak, neko samocu.

Mika

pre 9 godina

maki, 25. april 2015 09:44)

Ali? Zaboravila si da dodas zasto vi koje ste solo, a zabavni ste, kulturni, obrazovani, i jos ste u drustvu sa istim takvim premijama, opet i ipak ostajete solo? Meni nema logike, a gledajuci one na mom poslu koji su sami, mogu samo da zakljucim da taj sjajan alter ego drze pod sedam kljuceva, a na posao donose glupe, nadrndane, bezobrazne i samozive sebe.

Bg

pre 9 godina

2015-ta je godina i svest ljudi se polako budi iz tog religijskom mulja u kome smo bili skoro 20 vekova.
Samim tim, ljudi se polako pitaju čemu sva ta ''nevidljiva pravila'' - kao što je brak?
Sve je jači bunt u ljudskoj duši da prkosi svim tim moralnim koještarijama.
Ljudi sve više istražuju granice sopstvene slobode i prava na život.
To je nekakav inat na koji su spremni i ako je čak na njihovu štetu. Pusti me da živim kako ja hoću, moj je život i moja sloboda! Tako sve više ljudi misli.
Ne radi se tu uopšte o nezrelosti, čak ni o ekonomskoj krizi, već prosto ljudi ne žele više po starim običajima da žive.
Teško je to prihvatiti, kako gde, u zavisnosti od toga na kom delu planete živite.
Islamske zemlje su u tome još u 5 veku, tamo je žena kao pas, devojčice se udaju sa 10 god., homoseksualci se bese javno, i td.
Dok u zapadnim, tehnološki razvijenijim zemljama, više nije čudno da vidite istopolne brakove,
menjanje polova je postalo kao da idete kod zubara... i td.
Ta '' sloboda'' se širi svuda, ali negde sporije a negde brže. U zavisnosti od kulture i vere.
Ali takav je svet. Negde još ne postoji Internet, a negde šalju robot vozila na Mars!
Mi smo u nekoj sredini, ja mislim, i ima onih koji se slepo drže tradicije, ali i onih koje to sve ne zanima.

svašta

pre 9 godina

one koje sebe tako 'cene' neka se rasplodjuju i udaju. ima nas žena kojima je ljubav smisao, pa nas baš briga za ovu malogradjanštinu i primitivizam. svako neka radi šta mora.

verba volant

pre 9 godina

Sve je pitanje STAVA. Ako je zena ekonomski nezavisna i ima stav NE ZELIM DA SE UDAM ZA BILO KOGA, ( sto ne znaci nuzno da necu roditi dete ) ONA je IMUNA na bilo kakvu diskriminaciju, zapravo je IZNAD carsije i ogovaranja.

Meni su, da budem potpuno iskrena, mnogo "tuzniji i jadniji" STARI MOMCI, onako doterani, paze na sebe, ali se na njima vidi odsustvo ZENSKE RUKE. Nekako su "patinirani".

Inace, podrzavam IZBACIVANJE iz jezika reci GOSPODJICA ( mada volim da je upotrebim kad razgovaram sa nekom nepoznatom devojcicom, odmah bude nekako "vazna")

Има женске, има све...

pre 9 godina

@aleksis


Обрати пажњу мало боље пре него што прокоментаришеш. Ако си стварно из мојих коментара схватила да сада, у овом тренутку, имам 15 година - онда боље да пишем на турском или на кинеском, можда ћеш боље разумети. Bu size hiç bir faydası olmamasına rağmen. 這不會幫助您可能。

Ја пишем о стварима које су се десиле пре 15-20 година и поредим их са овим што се данас дешава.

И не брини, живим у Београду, у једној од градских општина. Није баш шугави круг двојке, али није ни Калуђерица. И знам сасвим довољно људи који су се оженили својим девојкама из средње школе.

Opsena, opsena... sve je opsena

pre 9 godina

Meni je uvek izgledao "čudniji" neoženjen muškarac, nego li neudata žena budući da su, načelno, muškarci ti koji "predlažu brak".
S druge strane žene su "prinuđene" da odbiju muškarčeve "ponude" jer, kao svesna bića, i žene imaju svoje zahteve i očekivanja (emotivna, intelektualna,obrazovna, materijalna...)
Brak , kao zajednica ima smisla jedino u situacijama kada su međusobni odnosi partnera takvi da se, figurativno, mogu definisati kao "ruka u rukavici".Sve ostale varijante brakova ( a mnogo je "takvih" varijanti) su mučenja. Obostrana.

Sanela M.

pre 9 godina

Ili npr. ne možemo da usvojimo decu, ne možemo da budemo hraniteljke, ne možemo u banku sperme ili veštačku oplodnju. Manje više za to kako nas zovu ili će zvati kad nemamo nikakva prava. I još samozaposlena, što ti dođe- ne postojiš i ne vrediš...

znamo se...

pre 9 godina

@Ima zenske, ima sve..
Joj ogorceni znalac pricaj u svoje ime. Toliki ljudi imaju zene i devojke to sto bas tebe nisu htele je tvoj problem. Vec sam ti rekla koji, fin si, fem si, nezan si, misle da nisi strejt. Znamo se, veruj mi u tome je stvar. Nije to nicija krivica i neke zene su pregrube pa ih niko nece. Musjarco vole neznije zene, zene onako prave muskarce i sta sad.

Donglai pei

pre 9 godina

Ja sam vec u godinama i bez partnera, i ne osecam vala da me iko diskriminise. Tu diskriminaciju mozda vide i osecaju samo oni koji su optereceni time sto su bez partnera i jos uz to zive u demokratskim drustvima kao sto je Amerika.

SKIDS

pre 9 godina

@(Bg, 25. april 2015 12:07)

Gomila gluposti. Religijski mulj star dvadeset vekova? Uzmi samo zakone iz doba Rimske republike, vremena u kome nije bilo ni pomena Hrista ili Muhameda, pa ćeš videti do koje mere su bila regulisana pitanja porodice, odnosa u porodici, privatnog i javnog morala, obaveza svakog člana zajednice... Pritom Rim nije nikakav izuzetak, sve velike civilizacije starog veka su se do tančina bavile pitanjima morala i porodice kao osnove države i njenog napretka.
Ono što nemoralni ljudi nazivaju „društvenim stegma", neslobodom, lažnim moralom etc. NISU DONELI ni hrišćanstvi ni islam, to su prosto zakoni koje je stvorilo vreme. Vreme je pokazalo da u anarhiji (bilo da je reč o neuređenoj državi ili neuređenoj njenoj osnovi - porodici) i sitemu u kome svako može da radi šta god hoće, napretka NEMA! Sloboda je divna stvar, ali ona ne sme da bude zloupotrebljena i pređe haos iz koga ništa dobro ne može da se porodi.

znamo se...

pre 9 godina

@Ima zenske
Nisu zene nista vise same od muskaraca, jedan na jedan. Niti svi mogu da prodju kod mladjih curica koje bi hteli. Eto sto ti ne nadjes neku mladu od 20, sada imas preko 30? Odradjujes razvedenu tetku stariju od tebe po sopstvenom priznanju.
Mastate o klinkama od 20 a kresete tetke od 45 dok svojim vrsnjakinjama nabijate na nos da ih necete jer su matore sa 30. Suludo potpuno da ne kazem sizofreno.
Mislim da sam bila jasna zasto te nece. A jos si besan i pun mrznje, takvog nece ni jedna, oseti se to odmah. Steta, iz takve porodice...

Zlatko Todorović

pre 9 godina

Pre neki dan je bio ovaj tekst, koji, izgleda, savršeno objašnjava šta se dešava na zapadu po pitanju muško-ženskih odnosa i zašto je tamo brak, kao osnova svakog društva u debeloj krizi. Zato, verovatno, se i registruju istopolni brakovi, da bi se, koliko-toliko, popravila šteta.
http://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2015&mm=04&dd=20&nav_id=982708

maki

pre 9 godina

Ti ozenjeni i udate se u kontaktu sa nama jadnima ,bez tog statusa ponasaju vrlo neozenjeno i neudato.Mnogo vise zanimljivih,lepih,obrazovanih,duhovitih ljudi srecem upravo u svojoj kategoriji.

Abolirani predsednik

pre 9 godina

I trebaju da budu diskriminisane, i muškarci takođe, s tim da ja ne pravim razliku između bračnih i vanbračnih parova. Najviše treba diskriminisati one koji neće decu, za takve uveliko postoje i zakoni na zapadu.
(KoleM, 25. april 2015 10:14)

Koji zakoni, molim te dokaži ovu nebulozu!? Ti bi nekom da određuješ da li će da ima decu?

aleksis

pre 9 godina

@Ima zenske...
Sto si ti toliko navalio da moras sa 15, 16 da imas devojku. Ja sam prvog decka imala sa 19/20. Moj muz prvu devojku isto tako. Sta ce ti devojka sa 15? Ucite, igrajte se, druzite se ima vremena za devojke. I ko juri momke od 18 da nahvata za brak? Gde ti zivis u nekom zaseoku na Homolju?

Има женске, има све...

pre 9 godina

@znamo se

Хвала ти. Изгледа да се ипак знамо, мада ја нема шансе да провалим ко си ти. А ако ти звучим детињасто онда се дефинитивно нисмо видели или чули дуго.

А ти ме очигледно не познајеш довољно. Ја не сањам о клинкама. Ја сањам о женској особи која неће да ми тражи брак чим ме упозна, и која неће да ме нервира онолико колико су ме девојке у Србији до сада нервирале. Године су много мање битне.

Ево ти конкретно о чему ја сањам. Десети коментар одозго. А онда се јавила једна коментаторка која је рекла да сам буквално њу описао, само је заузета. Али очигледно не тражим нешто што не постоји.

http://superzena.b92.net/komentari.php?nav_id=975089


@talentovana krcmarica

Питао сам те како да те нађем, ти не остављаш никакав линк нити email адресу.


@Kalindi

1. Не мораш да читаш оно што ти се не свиђа. И ја прескочим понеки коментар кад видим да се апсолутно не слажем са оним што је писац хтео да каже.

2. Ако боли, значи да имаш душу. То је данас реткост. Наравно да нема ни мрвице позитиве. Кад буде била мрвица позитиве онда нећу овде да остављам коментаре него ћу негде у стварности да уживам у животу. :-)

А то што кукам, па што да не кукам? Сви смо овде дошли да кукамо или да читамо туђе кукање. Неко мање, неко више. Овде има ожењених мушкараца који кукају на своје жене, као и удатих жена које кукају на своје мужеве. Њима је горе него мени, али ја нисам срећан због тога. Мени је жао што било ко уопште осећа потребу да кука.

leptiricu sarenicu

pre 9 godina

Istina ziva, mada je osoba za nijansu postedjena ako radi i ima dobar posao tj ne zavisi ni od koga. Tek kad si sam vidis koliko je generalno drustvo mizogono.

talentovana krcmarica

pre 9 godina

@Ima zenske, ima sve...
I da dodam...koliko mogu da vidim iz tvog komentara, mislim da je glavni problem u tome sto su te odbijale lepe devojke, pa si morao da se zadovoljis ruznjikavim. Ako sam dobro shvatila?
Ali nema veze, one su mnogo glupe, zato sto ti nisu dale priliku da pokazes svoju fenomenalnu licnost i svestranost. Sve ces ti to sa mnom da nadoknadis, jer kad budes video moje seksi telo, neces znati sta te je strefilo!

Mici

pre 9 godina

A sta je sa ljudima koji su u losem braku i za javnost se foliraju. To je takvo licemerje. Bolje biti jedno vreme i sam nego ziveti nesrecan u lazi.

nikson

pre 9 godina

Ako covek/zena uspe da pronađe srodnu dušu, svakako je bolji, kvalitetniji i ispunjeniji takav zajednicki zivot (koji normalno ima uspone i padove kao i lični život uopste), nego zivot samca. Nije tu u pitanju stvar ukusa i izbora, kao sto pišu neki komentatori samci, osoba bi trebalo da tezi životu u kojem ce davati i primati ljubav, jer je to najdublje i najkvalitetnije životno iskustvo (ne ulazim sad u priču o deci, ako do toga dođe to je još jedna nova predivna dimenzija). Pritom, takva partnerska iskustva su moguća samo u zajedničkom životu (naravno da ne mora biti zakonski brak), a ne u "living apart together" formama, kod nas još relativno retkim, ali u stalnom porastu. Govorim iz ličnog iskustva.

Petar

pre 9 godina

Da bi se ovome moglo kvalitetno raspravljati i odlucivati,potrebna je dobra ekonomija. Dakle da pojedinac zaista ima pravo izbora,a ne kao kod nas,u brak se ulazi da bi imao krov nad glavom, koristio neciju platu,kola, i slicno. O tome niko nije pravio analizu niti ce vam iko jasno reci kako se ljudi u braku osecaju,mada je poprilicno indikativna cinjenica koliko ima razvoda i pored ocajne situacije u ekonomiji.

talentovana krcmarica

pre 9 godina

@Ima zenske, ima sve...
Ostavi li ti tu razvedenu? Dokle da cekam vise? Izgoreh od zelje da ti udovoljim i da te zadovoljim.

sun

pre 9 godina

Zivi i pusti druge da zive. Ne podnosim nevaspitane, uporno dosadne ljude, koji zabijaju nos u tudje zivote i intimu. Tretiram ih kao kad mi neko uporno zvoni, a znam da nije postar ili neko koga ocekujem, i shodno tome i niti gledam kroz spijunku ko je, niti otvaram vrata. Samo ignor i ziveti svoj zivot, udale/ozenili se ili ne. Ziveli normalni ljudi!

Botovanje ludom radovanje

pre 9 godina

@SKIDS: Ti si pismen, pametan i sa normalnim pogledima na svet a vreme provodiš u kladionici svestan da te tako žene neće videti kao stabilnog, oslonca, stuba porodice... Plus za komentar a ovde minus jer trošiš svoje vreme i potencijale po kladionicama :-)

talentovana krcmarica

pre 9 godina

@Ima zenske, ima sve...
Ali ja nisam jedna od njih, ne moras da me zenis, samo da uzivas u meni. Pomoci cu ti da prevazidjes te traume iz srednje skole.
Sto se sad ti toliko neckas? Rekao si da nisi imun na mlado zensko telo.

BasNasBrigaZaStandard

pre 9 godina

Evo ja sam npr. u Srbiji (ili za Srbiju) usedelica a ovde gde zivim sam udata. Kako sad to? Pa vencala sam se sa svojom zenom u 38.oj godini. Poenta je: naravno da nisam usedelica ;)

talentovana krcmarica

pre 9 godina

Ne znam kako ces obe da nas handlujes? Sa mnom su ti "pune ruke posla"!
A i zbog te zauzete komentatorke osecam ljubomoru, pogotovo sad kad znam da si sladak.

Magi

pre 9 godina

Spadam bas u opisanu kategoriju zena, ali se ne osecam diskriminisano. Doduse udavala sam se, brak je bio bez dece ne zato sto ih nisam zelela nego zato sto...nije moglo. I to mi je otprilike jedina zal, da tako kazem, sto nemam dece. Muz mi nimalo ne fali, a ovo ne pisem s namerom da vredjam muski rod. Mozda negde postoji muskarac koji bi bio moja srodna dusa, sa kojim bih se dobro osecala, ali ja ga nisam srela, jos, a mozda nikad i necu. I potpuno sam mirna s tom svescu. Verovatno da meni dosta pomaze cinjenica da imam dobar posao, zaradu, svoj krov nad glavom, i da sam materijalno potpuno nezavisna. Imam par prijatelja i psa, cesto sednem u auto i tek tako odem negde, sa psom, ako niko ne moze sa mnom, provodim dosta vremena u prirodi. Nikad se nisam osetila diskriminisanom, ni usamljenom. Puno mastam. Citam, sto me odvodi u druge svetove. Naravno da imam seksualni poriv, i nekoliko puta sam ulazila u neobavezne odnose cisto radi zadovoljenja tela, ali to jednostavno nije to. Muskarci koji mi nisu ravni obrazovanjem, intelektom, sposobnostima, brzo mi dosade. A ovi drugi su danas na ovim prostorima redji od dijamanata. Tako da zivim svoj zivot i ne razbijam glavu oko drustvenih konvencija. Zamorno je, i potpuno besmisleno.

Jedna žena

pre 8 godina

Nisam diskriminisana jer sam žensko.
Nikad nisam osetila to i u okruženju gde se krećem i radim u Srbiji potpisujem da nema rodne diskriminacije.

Ima ogovaranja, ali mene ogovaraju i pljuju žene iz komšiluka koje me ne poznaju, jer su čule da sam uspešna, a relativno dobro izgledam. Ali da su mi neka prava uskraćena jer sam žensko, to ne.

Kalindi

pre 9 godina

@ Има женске, има све...
C c c
Koliko svega negativnog i ni mrvica pozitive u ovoj osobi.
Boli dok citam njegovu kuknjavu.

Vladimir

pre 8 godina

Ono što vidim kao najveći problem, na osnovu komentara, je nedostatak mesta gde osobe u nekim godinama (na primer +30) imaju priliku da se međusobno upoznaju. Jeste da postoje društvene i ostale mreže ali nema ništa bolje od susreta uživo na mestu gde prilaženje neće biti doživljeno kao smaranje ili napad na nečiju privatnost.
Razlozi zašto neko nije u vezi mogu biti razni ali nema potrebe odustati od potrage za srodnom dušom. Šta će se posle toga izroditi već je na njima (najbolje da to budu deca ali... :) )

talentovana krcmarica

pre 9 godina

@znamo se...: Pa cekaj, ti ga stvarno poznajes? Reci mi, je l i uzivo tako seksi kao sto zvuci?
Mnogo sam zaintrigirana.

Penelopa

pre 9 godina

Ne mogu da kažem za sebe da sam srećna što nisam udata. Nije mi nikakva uteha ni činjenica da ima mnogo "loših brakova". Ne zavidim ni onima koji su u "srećnim brakovima" Ne "sažaljevam" ni one koji nisu u braku.
Znam samo da ja, prosto, nisam bila u "pravoj prilici". Da li je to "stvar sudbine", karaktera ili nečeg trećeg, ne znam, ali , uprkos svemu ne osećam se "neostvarenom ženom"

aleksis

pre 9 godina

Udata sam a da nisam bolelo bi me uvo sta ko misli. Sta se ljudi time opterecuju? Najvise pljuju nesrecno udate koje bi volele da su slobodne. Ako ste se dobro udali opet ne valjate, sponzorusa ste. Ako vam je muz zgodan opet krisom navijaju da vas vara. Jedino ako ste udati i to za najnepozeljnijeg golju i mrcvarite se kroz zivot necete nikoga iritirati. Sto bi se opterecivali tudjim frustracijama. Ljudi ne vole da je nekome bolje nego njima, zato i obezvredjuju.

ana

pre 9 godina

Mislim da ljudi koji nisu podlegli pritisku sredine, svojih godina, roditeljstva ne zaslužuju osudu. Jednostavno-nisu našli nekoga dovoljno kompatabilnog sa kim bi proveli narednih dvadeset i više godina..Većina se oženi/uda pod pritiskom sredine i onda dolazimo u situaciju bračnog nezadovoljstva i poremećenih odnosa u braku. Etiketiranja samaca postoje (usedelice,baba-devojke) i posebno su žene ugrožene.Ovo je ipak primitivno društvo, a samci su manjinska grupa..Šta očekivati? Bilo bi lepo da se neko zaštiti njihova prava..

znamo se...

pre 9 godina

@talentovana krcmarica... Sladak, lep, umetnicka dusa mada ovde po komentarima mi zvuci detinjast. Steta sto je tako ogorcen da malo poradi na negativnosti nasao bi sta trazi. Ne fali mu nista, mozda je idealista pa sve tragicno dozivljava to je tipicno za umetnike. Oooo mozes misliti nije imao devojku sa 15, 16, 17. Pa sta, kao da zivot traje do 25.

Sandra,Geneve Sui

pre 9 godina

Alo ljudi opustite se malo.Koga normalnog coveka ili zenu zanima sta dokoni ljudi pricaju o njemu ili njoj.Svako ima pravo da svoj zivot zivi kako mu odgovara,ko sam ja da sudim o tome zasto se neko nije ozenio ili zasto devojka nije udata.Najzdravije je gledati svoja posla,ako ste u mogucnosti pomagati drugima,to ce vas uciniti srecnijima i ispunjenijima.Malo vise pozitive,i sve ce biti lakse,probajte

Maka@

pre 9 godina

Marina@ to je to pravo u metu :). Moram dodati još to da se na žene baš u tom smislu "brige" gleda kao da im je to urođeno. Ne pričam isključivo o porodici koju zasnujemo sami . Recimo uvek se podrazumevalo da ja brinem o bratu tj da mu zamenim majku dok smo studirali ...što sam i radila ali onoliko koliko sam osećala da treba i naravno nije bilo dovoljno . Danas se podrazumeva da ja brinem o roditeljima. Niko to ne izgovori ali prosto je tako. Muškarci u velikom br. podrazumevaju da žena prosto po ceo dan misli o njihovim potrebama i ne prave razliku da li se radi o majci sestri ženi ...istina mnoge žene zaista uspevaju da ih zadovolje. Neke baš briga, a neke kao ja ostanu između: polome kičmu ali izgunđaju za sve pare :D

d

pre 9 godina

To je zato sto je narod primitivan i gura nos gde mu nije mrsto.Sta je za moj zivot bitan dal je neko drugi ozenjen il udat?Ljudi su strasno licemerni i samo se gleda forma bez sustine.Ima toliko neskladnih brakova,nevernih muzeva i zena,brakova u kojima je potpuna nebriga za partnera.Ali,drustvo to ne osudjuje,jer su oni zaboga u braku.Vidjam takve-muskarci pustili stomake,zene cupave,namrsetene.Stvarno ne znam kome je bolje.Biti sam itekako ima svoje prednosti,narocito ako je izbor partnera los i ne treba nista raditi po svaku cenu