Ponedeljak, 26.01.2015.

12:21

Amerikanci puštaju GMO komarce u prirodu?

Izvor: Newser

Amerikanci puštaju GMO komarce u prirodu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

Android Kit Kat

pre 9 godina

Isti ti GMO komarci ce poslije da ujedaju ljude i ko zna sta da im prenose sve pod izgovorom suzbijanja nekakve druge vrste... Gluposti

daily show

pre 9 godina

"Koji vrag ne izmisle GMO galebe.Kad god san na moru mora se bar jedan namistit iznad mene da me izbombardira sa onim svojin bilin jupolom.
(miro split, 26. januar 2015 13:53)"

ako to ipak izmisle, koja boja za jupol bi ti najbolje odgovarala?
;)

Zoran Janković

pre 9 godina

Dragi genijalci, ljude ujedaju samo ženke komarca, tako da je mehanizam kojim će GMO mužjaci sprečiti razvoj potomstva "prirodnih" ženki pravi pristup. A ako vam ipak poraste još jedna vugla, možda to i ne bude tako loša stvar...
(Piter, 26. januar 2015 14:17)
Da, ali uvek mogu, po potrebi, da stvore i otporne GMO ženke... A onda će biti ko zna kakvo potomstvo.
Takođe, možda je moguće (ne znam tj. nisam stručnjak za parenje komaraca) da ženkinu jajnu ćeliju istovremeno oplode GMO mužjak i običan mužjak, te da nastanu jednojajni blizanci koji možda mogu da daju potomstvo?!
I ko zna šta sve još može da krene naopako?

Милош

pre 9 godina

Иво Андрић
Разговор са Гојом

Постоји легенда да ће антихрист, када се буде појавио на земљи, стварати све што је и Бог створио, само са већом вештином и са више савршенства. Његове пчеле неће имати жаоке и његово цвеће неће тако брзо венути као што вене ово у нашој природи. Тиме ће он намамити лакоме и лаковерне.

Shel Zahav

pre 9 godina

Tako to mora biti, stoji u novom zavetu Biblije. Sve se ispunjava. Ovo je pocetak kraja. Ceste velike poplave,najezde insekata,ratovi,lazni mirovnjaci i proroci. Deca ce tuci svoje roditelje. Dalje hrana iz laboratorija. Pre nego sto se Isus vrati planeta ce se cistiti 1000 godina u velikim plamenom.
Ostatak procitajte sami.

Hijavata

pre 9 godina

Totalno neutralno bi samo citirao americke indijance koje smo mi emigranti iz evrope nazivali crvenim divljacima i naravno kao takve ih poubijali na novom kontinentu.
Ti isti crveni "divljaci" su bili jako inteligentni kad su pricali o prirodi i potrebi da se ne uzimlje vise nego sto treba od prirode. Priroda je nasa majka i trebamo je voleti. A mi belci smo u ulozi Boga i igramo se vrlo opasnih igara koje ce biti gadan bumerang. Izmace se kontroli i to je to. konobar ce doci sa racunom pre ili kasnije...

sale

pre 9 godina

A šta znači da genetski modifikovan DNK stigne do čoveka? Modifikovan ili ne, šta će DNK komarca u čoveku? Pa neče da se pari sa kjudima. Glupost...
(Ash, 26. januar 2015 13:27)

To ti je samo dokaz kako ljudi bauljaju po informacijama. Internet je klinichki neobaveshtenima samo doneo pokrice, ali ne i informacije - "prochitao sam negde neshto shto je neko napisao - znachi informisan sam strashno". Josh ako je to neshto neko naveo kao opshtepoznatu chinjenicu, tu nema shta vishe chovek da razmishlja...
Mutirani DNK je isto shto i nemutirani, necete postati krava ako pojedete kravlje meso (aaa probali stee?) necete postati komarac ili shargarepa ako pojedete njih zajedno sa njihovim dnk kao shto nechete postati komarac/shargarepa/shargarepokomaracmutant ako pojedete dnk shargarepe u komarcu.

Problem moze da nastane na sasvim drugom mestu tj ako se ispostavi da genetska modifikacija koja je napravljena u cilju unishtavanja narednih generacija komaraca, ne funkcionishe dobro te ihh sluchajno uchini josh efikasnijim, ali tako mozzemo pisati i nagadjati svashta. I da ce da budu veliki kao boing ili da ce shiriti ebolu ili zombifikovati ljude, svashta mozemo da lupetamo samo ako hocemo. Ali chemu onda pricha o GMO, chemu rasprava i chemu informisanje kad mi sve znamo bolje od svih?

lemy

pre 9 godina

zasto se bre toliko igraju sa prirodom nije mi jasno??? Sasto tim degenericima uopste i dozvoljavaju tako nesto da rade? Zasto se za promenu ne fokusiraju u istrazivanja nesto manje rizicnog i da kazem pametnijeg i bezbednijeg za ljudski rod.Ovo se lako moze oteti kontroli i poremetiti,nedaj boze zaraziti i unistiti sve postojece....

Maja

pre 9 godina

Kada imam pitanje vezano za GMO (i ostale oblasti za koje ne posedujem formalno obrazovanje) potrazim one koji znaju i koji su kvalifikovani da o tome pricaju. Ignorisem komentare koji mi preporucuju da citam William Cooper-a, Alex Jons-a i poneki youtube video.

Bojana

pre 9 godina

Komarci su deo lanca ishrane u prirodi. Kad nestane prvi u lancu svi su ugroženi. A GMO - npr. seme se dobija samo u laboratoriji. Iz te biljke ne možete dobiti seme. Nikad je ne možete sami uzgajati niti uzeti od komšije. Jednom kad je zasadite, na toj zemlji više ne možete zasaditi normalnu biljku. Dovoljno dugo se gaje da je sad poznato da nisu otporne na korov i štetočine, ali su insekticidi i herbicidi znatno jači i skuplji za njih. Priča da će visokim prinosom biti iskorenjena glad u svetu je bajka. Nikakva proizvodnja ne može da prehrani pedeset milijardi ljudi. Ali onaj ko ima monopol uvek može da traži, npr.,da srušite sve stadione da bi vam prodali seme. Ili da prodaju samo zemljama čije stanovništvo u proseku nije višlje od 170cm. Jeste glupo, ali što da ne. Koliko stvari se radi po principu- može mi se.

neki daleki

pre 9 godina

haha holy kaka koja vest! holy kaka dokle smo dogurali da su i instekti iz laboratorije pod nečijom KONTROLOM ! pitaj boga šta još nose ti komarci a tek sledeća tura , a ovce se prilagođuju!
pronađite knjigu behold a pale horse , william cooper , napisana još davne '89!

Ekolog

pre 9 godina

Tako su pre neku godinu temeljnonpustili aziske bubamare u Evropi kako bi sanirali neke stetne insekte. Situacija se otela kontroli, aziske bubamare su skoro istrebile domace i invazivno napadaju i ostale populacije. Naravoucenije-Ne igrajte se sa prirodom.

miro split

pre 9 godina

A,kako će ti gmo komarci zujat?GMOzzzzzzz!
Da su ti komarci normalna bića i da se lipo napiju krvi i odu,ja ne bi ništa reka,nego ti po pola ure zuji oko glave i diže ti živce.
Đava odnija komarca i njegovu pred igru!

stefan

pre 9 godina

Ko zna sta se sve u proslosti pustalo u prirodu. setite se price kako su majmuni preneli HIV iz afrike i da ne postoji lek a onda skoro je otkrivena vakcina za prevenciju.. Nemojte mi te price... sve je iz labolatorije pitanje je samo kojoj je svrsi namenjeno. poljubac za administratore (administratorke)

Milica 94

pre 9 godina

Meni se čini da je ovo OK ideja, samo mislim da bi to izazvalo disbalans u ekosistemu i lancu ishrane, pa je pitanje da li je sprečavanje ovih bolesti za koje bi realno medicina trebalo da se pobrine vrijedno poremećaja ekosistema.

Ender's Game

pre 9 godina

Jadni komarci! Ne znaju sta ih ceka i da im neki tamo kojih nisu ni svesni kroje sudbinu i okrutno kroz nacine razmnozavanja unistavaju i da nisu svesni :-(

lale

pre 9 godina

OK ovo zvuci kao dobra ideja da se resimo tih napasti bez upotrebe insekticida.... ALI sta ako ti GMO komarci mutiraj, sta ako taj virus u njima mutira? A dobro znamo da svi virusi vremenom mutiraju!

Radojko

pre 9 godina

Re: (EU Citizen, 26. januar 2015 13:50) Re:@Radojko
---------------------------------------------------
Slazem se da je OK da svaki trudbenik i investitor naplati svoje, ali da kupac ima izbora a da prodavac nema monopol. Govoreci o hrani i zitaricama, mogucnost kupca da se po svom izboru i dalje hrani non-GMO hranom nicim ne sme biti ugrozena. Kompanije koje razvijaju genetski modfikovane organizme nastoje da dovedu u kupca u situaciju da nema izbaraa. Ovo se vec dogadja sa farmerima na srednjem zapadu USA i sa semenom za poljoprivredne proizvode. U misaonom eksperimentu sa genom za eliminaciju tumora roditelj/dete ne mogu odluciti da *ne* koriste gen koji je "kupio" njihov predak. Ja i dalje mislim da nije uredu da im se to naplacuje. Jeli to pro-komunisticki stav? Mislim da je u pitanju zdrav razum. Ali OK, slobodno me zovite nepismenim komunistom, samo nemojte, za Boga miloga, davati aktivnu podrsku Monsantu. U tehnici je period od 17 godina najduzi moguci tokom koga se moze naplacivati koriscenje nekog patenta. Zato nije OK da Monsanto i slicni imaju pravo neprikosnovene naplate svega od svih do sudnjeg dana.

nada22

pre 9 godina

Američka agencija za HRANU i LEKOVE ima baš "dobre" namere sa GMO komarcima, isto kao sa svim GMO proizvodima! Prvo nas nahrane sa GMO, pa puste GMO komarce da nas probaju. Ako komarci prežive, a ljudi NE, eto i GMO LEKOVA da "spašavaju" čovečanstvo. Blago našim potomcima!!!

sta je s mozgom

pre 9 godina

Ali od svih bica na ovoj planeti - oni na slobodu pustaju GMO komarca! Komarca! Zivotinju koja je pobila vise ljudi nego svi ratovi zajedno! (ne direktno, nego prenoseci razne bolesti svojim ujedom)

BOLEBIKI

pre 9 godina

Ne vidim sta he sporno, osim ljudskog straha u gluposti!? Planiraju pustiti samo mužjake koji će spriječiti razvoj novog potomstva, što znači da se neće stvarati nove generacije GMO komaraca, a kako ljude ujedaju samo ženke ni taj problem ne postoji...

Guess Who

pre 9 godina

Ljudi ovde pricaju sta posle toliko i toliko generacija bla bla, a nisu ni procitali clanak. Prvo, pustaju se samo GMO muzjaci, drugo takvi muzjaci se pare sa obicnim zenkama i njihov plod unistavaju, to znaci da ni jedan potomak tih GMO komaraca nece opstati. Isti je pricnip i sa biljkama, prave se sterilnim da ne bi bilo nikakvog rizika da ce iz generacije u generaciju nesto mutirati.

Natasa

pre 9 godina

Kao osoba koja je prezivela Dengue groznicu (uzrocnik Virus koji se nekontrolisano siri po svetu) i zivi sa strahom od sledece infekcije koja moze biti i fatalna smatram dobrom idejom da se ovaj pokusaj obavi na ogranicenoj teritoriji i da se detaljno analiziraju efekti i dugorocnije posledice. U tropskim predelima milioni umiru svake godine zbog boleasti Koje prenose komarci. To ne dotice vas koji sedite u srpskoj zimi, kucate po tastaturi i sirite teorije zavere.

Piter

pre 9 godina

Dragi genijalci, ljude ujedaju samo ženke komarca, tako da je mehanizam kojim će GMO mužjaci sprečiti razvoj potomstva "prirodnih" ženki pravi pristup. A ako vam ipak poraste još jedna vugla, možda to i ne bude tako loša stvar...

To su u pravom smislu reči BOLESNI umovi!

pre 9 godina

Ovo je indirektan način sprovođenja vakcinacije čitavog čovečansva, onako kako su i hteli. Ljudi su se osvestili za prvu podvalu, pa su sad smislili ovu. Da stvar bude gora, niko zaista ne može da ih kontroliše da ne puste te životinje u prirodu. Sigurno su već puštene, ovo je čisto da se pokriju unapred kad krene katastrofa od pojave posledica delovanja tih komaraca - biće priča da su "nekom greškom dospeli u prirodu" - da ne bude: "otkud sad ti komarci?".

Bex

pre 9 godina

Ne prave Rusi za dzabe eksperiment Nojeva barka, tako sto u digitalnoj formi cuvaju DNK svih vrsta zivotinja. Kada ovi Ameri za*eru zestoko sa tom genetikom da moze svet da se resetuje.

Jr

pre 9 godina

1) na slobodu se pustaju sami muzjaci. (znate oni veliki koji ne ujedaju ljude nego cvece)
2) genetski su modifikovsni da ne ostavljaju potomstvo, tj da se iz jajasaca ne uspeju razviti novi komarci. Cilj je da 90% zenki oplode oni a ne normalni komarci i time znacajno smanje populaciju.
Jel moze neko da objasni sta u ovome vidi lose?

otkačeniprof.

pre 9 godina

Eh, da, pa vidite, izgleda je najviše scenarija koji vode do izolacije čovečanstva od prirodnog okruženja, bilo kao beg od nekakve katastrofe ili kao nešto što nas polako privlači tj. čemu težimo. Koliko vremena provodimo u prirodi a koliko pored nekakve vrste kompjutera? Koliko ljudi živi u gradovima gde nema P od prirode, a koliko van gradova? Još nam samo malo fali da doteramo tehnologiju i biologiju pa da se skinemo majci zemlji sa grbače i napravimo neki svoj svet. Da, Matrix, ali ša je tu loše? Da li Nea bockaju komarci? Pa ne. Eto, rešeno ;-)

marija

pre 9 godina

“Negativne posledice ovakve akcije su malo verovatne. Ipak, niko ne može da garantuje da genetski modifikovan DNK ne može doći do ljudi”.

Pazi ovu pamet i osecaj za verovatnocu...
?????????

Pise i da je Nikolic fakultetski obrazovan

pre 9 godina

А onda krecu parenja, pa generacije potomaka sa ko zna kakvim mutacijama..... i onda usledjuje nova bolest, kad te bocne komarac. Pa posle kukaj sto su zeznuli stvar. I ovi su tupani, koji ne razmisljaju unapred.
(Aleksandar, 26. januar 2015 12:40)

Лепо пише да не могу да се размножавају.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Anarhista, 26. januar 2015 13:58)

Ma sta ako pise i u medjunarodnom pravu pise mnogo toga po cemu amerikanci gaze. Sta mene briga sta pise, sve i da imaju dobre namere moze da im se potkrade neka greska, ali sumnjam u njihove dobre namere.

flunf

pre 9 godina

Ajmo sad, pošto ste lepo raščlanili šta GMO mužjaci mogu a šta nemogu, da vidimo šta mogu ženke običnih komaraca. Za pretpostaviti je da postoje ženke čije su larve otporne na ubistveno delovanje (kao što postoje ljudi imuni na HIV i kugu, da, da, ima toga) GMO mužjaka i tako stvore neku novu sortu koja će se razmnožiti dok si rek`o keks jer su svi ostali pobijeni. Šta ćemo onda?

Ivan

pre 9 godina

Prvi su problem potomci ovih komaraca. A drugi je problem što će biti sa ribama (recimo pastrvama) koje se hrane komarcima. Kako će to ovi GMO komarci utjecati na njihov DNK? A onda kako će takve ribe sa promjenjenim DNK utjecati na ljudski DNK? Onaj tko da odgovor na ova pitanja laže. Jer odgovore nitko ne zna. Zato neka eksperimentiraju sa svojim potomcima. Moje neka ostave na miru. Nažalost, u prirodi je sve povezano i vrlo brzo se prenese na drugi kraj svijeta. Uđe jedan komarac u avion u SAD-u i izađe kod mene. I evo s*anja.

Može biti samo je*an....

pre 9 godina

Biće opet nekih novih boleščina..
A farmaceutske kuće će da deru za vakcine i lekove.....
I tako godinama.....

biće bolje

pre 9 godina

Kada su ovakve stvari moguće, mogu da zamislim kakve se stvari mogu proturiti i zloupotrebiti. Insekti mogu biti biološko oružije.

hiavata

pre 9 godina

Pre nego sto teorije zavere uzmu maha i na ovom tredu, samo zenkama komaraca je potrebna krv zbog reprodukcije ne i muzjacima. Tj. muzjaci ne bodu, koliko god to bilo cudno.

EU Citizen

pre 9 godina

@Radojko
A izvinite, šta je tačno loše u tome da neko ko je uložio ogromna sredstva i rad u razvijanje genetske tehnologije koja štiti od tumora uzima royalty (a ne "royality", proverite spelling kada navodite strane reči, ionako nam narod pola stvari piše i izgovara naopako, ne treba to zlo još širiti :) ) od rođenja svakog deteta čiji roditelji žele da tu tehnologiju primene na svom detetu? Pa vas niko ne tera da platite, ali ako želite da vaše dete bude zaštićeno od tumora, onda je red da onome ko je to smislio pošteno platite, šta biste vi, da neko radi godinama i decenijama, a vi onda izmislite neku komunjarsku demagogiju, kako se to, eto, ne zna se tačno zašto, ali nikako "ne sme" dopustiti, i tako dalje, i da pokupite kajmak? Neće moći, izvinite, sve na ovom svetu ima svoju cenu, i ili platite ili nemojte da se vozite, treće nema.

Anarhista

pre 9 godina

А onda krecu parenja, pa generacije potomaka sa ko zna kakvim mutacijama..... i onda usledjuje nova bolest, kad te bocne komarac. Pa posle kukaj sto su zeznuli stvar. I ovi su tupani, koji ne razmisljaju unapred.
(Aleksandar, 26. januar 2015 12:40)

Лепо пише да не могу да се размножавају.

miro split

pre 9 godina

Koji vrag ne izmisle GMO galebe.Kad god san na moru mora se bar jedan namistit iznad mene da me izbombardira sa onim svojin bilin jupolom.

patriota

pre 9 godina

Uvođenje mirnodopskog biološkog rata na mala vrata. Prođe li ova jrftina priča biće kao sa HIV. Da parafraziram tekst iz jednog našeg poznatog filma i velikog Boru todorovića. "... Jeste li vi komarci (muzikanti) nee, a jesmo. Jeste ili niste, jesmo samo mi sviramo ovde..." Da neodsviramo mi sa nekom novom malarijom ili nečim nedaj bože još gorim. Ljudi nisu zamorčići bolesnih GMO naučnika. Kapa dole svim drugim naučnicima.

b.

pre 9 godina

Ljudi, muzjaci komaraca ne ujedaju, samo zenke. A ne mogu da se razmnoze zato sto su upravo genetski modifikovani da sprece razmnozavanje (procitajte tekst, glupi su vam komentari). Side effect-ova bi eventualno moglo da bude na organizmima koji se hrane komarcima, ali kakvih i da li bi se to uopste desilo ne znam. Zato imamo ljude koji se time bave i o tome brinu.

Ash

pre 9 godina

A šta znači da genetski modifikovan DNK stigne do čoveka? Modifikovan ili ne, šta će DNK komarca u čoveku? Pa neče da se pari sa kjudima. Glupost...

tamo_daleko

pre 9 godina

Otpor multinacionalnim kompanijama koje rade u ovom polju treba bolje artikulisati. Nisu problem genetski modifikovani organizmi. Njih i sama priroda stvara svakog dana.
@Radojica
U Svetu biljaka priroda stvara samo hibride.Nigde i nikada se geni biljaka u prirodi ne mesaju sa genima zivotinja.GMO su proizvoid iskljucivo coveka,i kao takav neverovatno stetan proizvod,sto je vec dokazano.Problem lezi u ogromnoj covekovoj pohlepi ka novcu,prokletim lobijima koji svakodnevno guraju ovakve proizvode i korumpiranim politicarima koji bi prodali i rodjenu majku za novac.Zivotinje koje se hrane samo biljnom GMO ishranom vec posle 4 meseca dobijaju stravicne bolesti i promene u njihovom organizmu.

objavite komentar

pre 9 godina

Ne kontam minuse na nekim komentarima, ali bas ne kontam. Obamini botovi..... Malo knjige u sake, internet pa vidite koliko je "zdrav" gmo proizvod bilo koje vrste....

Vladimir

pre 9 godina

Da li je iko od tih "naučnika" razmišljao šta će se desi sa tim komarcima u prirodi. Kakve će sve bolesti oni prenosit i kakve pošasti će se od njih izroditi. Bolesnih umova sve više, a onih koji imaju savrst sve manje.
Jedno je sigurno, a to je da nam se bliži kraj kao vrsti. To nije dobro za nas kao vrstu ali je spasonosno za opstanak kakvog takvog života na zemlji.

Пракса

pre 9 godina

ГМОвљиви експерименти су увек прескупи за екосистем. Тако су прво угмовљавили усеве, да буду отпорнији на штеточине. Па су се појавили корови који и у таквим гмовљивим условима могу да направе штету. Онда су ГМОвљанци почели да користе још теже отровчине да убију суперкоров. Сада је екосистем на тродуплој штети - прво су уништени усеви, затим су се створили нови корови, а потом је земљиште загађено новим отровима. Све у свему, уместо мањих приноса који су били здрави, сада имамо више приноса који су три пута отровнији. Сјајна победа! Али кога брига, када је то храна за сиротињу коју треба редуковати на неки начин.
Тако и ово сада - сметају ти нормални комарци - убиј их ГМОвљивим комарцима. Када ови ГМОВљиви почну да се размножавају неће моћи да их убијају обичним инсектицидима, већ ће морати по њима да бацају агенс оранж и напалм бомбе од којих Вијетнамци и даље пате. Нема... напред је увек условљен самоуништењем кад год се противи законима природе.

Radojko

pre 9 godina

Otpor multinacionalnim kompanijama koje rade u ovom polju treba bolje artikulisati. Nisu problem genetski modifikovani organizmi. Njih i sama priroda stvara svakog dana. Neki od njih su korisni, neki opasni, kao smrtonosni virusi. Problem je sto kompanije pretenduju da imaju monopol nad umnozavanjem i koriscenjem zivih organizama. To se ne sme dopustiti. Zamislite da kompanija XYZ smisli pouzdanu genetsku modifikaciju koja omogucuje otpornost na tumore. Po sadasnjim zakonima, kompanija XYZ imala bi pravo da naplati "royality" na rodjenje svakog deteta. To se ne sme dopustiti. Lako cemo za komarce.

Aleksandar

pre 9 godina

A onda krecu parenja, pa generacije potomaka sa ko zna kakvim mutacijama..... i onda usledjuje nova bolest, kad te bocne komarac. Pa posle kukaj sto su zeznuli stvar. I ovi su tupani, koji ne razmisljaju unapred.

Pokojni Toza

pre 9 godina

Komarac sa mutiranom DNK takodje ujeda.
Kada o*ali ženku sa virusom, pa potom i svirne čoveka koji primi i virus i DNK super-moscotosa i ženke, pa potom sledeceg čoveka sa DNK prethodnog čoveka, virusa, ženke i njega samog...
Ma neće ništa da se dogodi posle par miliona ujeda.

Prometej

pre 9 godina

Suvise su interakcije u prirodi komplikovane da bi moglo sve da se predvidi. Ovde GMO ekipa pokusava da zaradi pare, i treba im stati na put.

Radojko

pre 9 godina

Otpor multinacionalnim kompanijama koje rade u ovom polju treba bolje artikulisati. Nisu problem genetski modifikovani organizmi. Njih i sama priroda stvara svakog dana. Neki od njih su korisni, neki opasni, kao smrtonosni virusi. Problem je sto kompanije pretenduju da imaju monopol nad umnozavanjem i koriscenjem zivih organizama. To se ne sme dopustiti. Zamislite da kompanija XYZ smisli pouzdanu genetsku modifikaciju koja omogucuje otpornost na tumore. Po sadasnjim zakonima, kompanija XYZ imala bi pravo da naplati "royality" na rodjenje svakog deteta. To se ne sme dopustiti. Lako cemo za komarce.

Aleksandar

pre 9 godina

A onda krecu parenja, pa generacije potomaka sa ko zna kakvim mutacijama..... i onda usledjuje nova bolest, kad te bocne komarac. Pa posle kukaj sto su zeznuli stvar. I ovi su tupani, koji ne razmisljaju unapred.

Prometej

pre 9 godina

Suvise su interakcije u prirodi komplikovane da bi moglo sve da se predvidi. Ovde GMO ekipa pokusava da zaradi pare, i treba im stati na put.

Пракса

pre 9 godina

ГМОвљиви експерименти су увек прескупи за екосистем. Тако су прво угмовљавили усеве, да буду отпорнији на штеточине. Па су се појавили корови који и у таквим гмовљивим условима могу да направе штету. Онда су ГМОвљанци почели да користе још теже отровчине да убију суперкоров. Сада је екосистем на тродуплој штети - прво су уништени усеви, затим су се створили нови корови, а потом је земљиште загађено новим отровима. Све у свему, уместо мањих приноса који су били здрави, сада имамо више приноса који су три пута отровнији. Сјајна победа! Али кога брига, када је то храна за сиротињу коју треба редуковати на неки начин.
Тако и ово сада - сметају ти нормални комарци - убиј их ГМОвљивим комарцима. Када ови ГМОВљиви почну да се размножавају неће моћи да их убијају обичним инсектицидима, већ ће морати по њима да бацају агенс оранж и напалм бомбе од којих Вијетнамци и даље пате. Нема... напред је увек условљен самоуништењем кад год се противи законима природе.

Piter

pre 9 godina

Dragi genijalci, ljude ujedaju samo ženke komarca, tako da je mehanizam kojim će GMO mužjaci sprečiti razvoj potomstva "prirodnih" ženki pravi pristup. A ako vam ipak poraste još jedna vugla, možda to i ne bude tako loša stvar...

Pokojni Toza

pre 9 godina

Komarac sa mutiranom DNK takodje ujeda.
Kada o*ali ženku sa virusom, pa potom i svirne čoveka koji primi i virus i DNK super-moscotosa i ženke, pa potom sledeceg čoveka sa DNK prethodnog čoveka, virusa, ženke i njega samog...
Ma neće ništa da se dogodi posle par miliona ujeda.

Natasa

pre 9 godina

Kao osoba koja je prezivela Dengue groznicu (uzrocnik Virus koji se nekontrolisano siri po svetu) i zivi sa strahom od sledece infekcije koja moze biti i fatalna smatram dobrom idejom da se ovaj pokusaj obavi na ogranicenoj teritoriji i da se detaljno analiziraju efekti i dugorocnije posledice. U tropskim predelima milioni umiru svake godine zbog boleasti Koje prenose komarci. To ne dotice vas koji sedite u srpskoj zimi, kucate po tastaturi i sirite teorije zavere.

Jr

pre 9 godina

1) na slobodu se pustaju sami muzjaci. (znate oni veliki koji ne ujedaju ljude nego cvece)
2) genetski su modifikovsni da ne ostavljaju potomstvo, tj da se iz jajasaca ne uspeju razviti novi komarci. Cilj je da 90% zenki oplode oni a ne normalni komarci i time znacajno smanje populaciju.
Jel moze neko da objasni sta u ovome vidi lose?

miro split

pre 9 godina

Koji vrag ne izmisle GMO galebe.Kad god san na moru mora se bar jedan namistit iznad mene da me izbombardira sa onim svojin bilin jupolom.

Guess Who

pre 9 godina

Ljudi ovde pricaju sta posle toliko i toliko generacija bla bla, a nisu ni procitali clanak. Prvo, pustaju se samo GMO muzjaci, drugo takvi muzjaci se pare sa obicnim zenkama i njihov plod unistavaju, to znaci da ni jedan potomak tih GMO komaraca nece opstati. Isti je pricnip i sa biljkama, prave se sterilnim da ne bi bilo nikakvog rizika da ce iz generacije u generaciju nesto mutirati.

Pise i da je Nikolic fakultetski obrazovan

pre 9 godina

А onda krecu parenja, pa generacije potomaka sa ko zna kakvim mutacijama..... i onda usledjuje nova bolest, kad te bocne komarac. Pa posle kukaj sto su zeznuli stvar. I ovi su tupani, koji ne razmisljaju unapred.
(Aleksandar, 26. januar 2015 12:40)

Лепо пише да не могу да се размножавају.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Anarhista, 26. januar 2015 13:58)

Ma sta ako pise i u medjunarodnom pravu pise mnogo toga po cemu amerikanci gaze. Sta mene briga sta pise, sve i da imaju dobre namere moze da im se potkrade neka greska, ali sumnjam u njihove dobre namere.

Anarhista

pre 9 godina

А onda krecu parenja, pa generacije potomaka sa ko zna kakvim mutacijama..... i onda usledjuje nova bolest, kad te bocne komarac. Pa posle kukaj sto su zeznuli stvar. I ovi su tupani, koji ne razmisljaju unapred.
(Aleksandar, 26. januar 2015 12:40)

Лепо пише да не могу да се размножавају.

Bex

pre 9 godina

Ne prave Rusi za dzabe eksperiment Nojeva barka, tako sto u digitalnoj formi cuvaju DNK svih vrsta zivotinja. Kada ovi Ameri za*eru zestoko sa tom genetikom da moze svet da se resetuje.

tamo_daleko

pre 9 godina

Otpor multinacionalnim kompanijama koje rade u ovom polju treba bolje artikulisati. Nisu problem genetski modifikovani organizmi. Njih i sama priroda stvara svakog dana.
@Radojica
U Svetu biljaka priroda stvara samo hibride.Nigde i nikada se geni biljaka u prirodi ne mesaju sa genima zivotinja.GMO su proizvoid iskljucivo coveka,i kao takav neverovatno stetan proizvod,sto je vec dokazano.Problem lezi u ogromnoj covekovoj pohlepi ka novcu,prokletim lobijima koji svakodnevno guraju ovakve proizvode i korumpiranim politicarima koji bi prodali i rodjenu majku za novac.Zivotinje koje se hrane samo biljnom GMO ishranom vec posle 4 meseca dobijaju stravicne bolesti i promene u njihovom organizmu.

hiavata

pre 9 godina

Pre nego sto teorije zavere uzmu maha i na ovom tredu, samo zenkama komaraca je potrebna krv zbog reprodukcije ne i muzjacima. Tj. muzjaci ne bodu, koliko god to bilo cudno.

Može biti samo je*an....

pre 9 godina

Biće opet nekih novih boleščina..
A farmaceutske kuće će da deru za vakcine i lekove.....
I tako godinama.....

objavite komentar

pre 9 godina

Ne kontam minuse na nekim komentarima, ali bas ne kontam. Obamini botovi..... Malo knjige u sake, internet pa vidite koliko je "zdrav" gmo proizvod bilo koje vrste....

b.

pre 9 godina

Ljudi, muzjaci komaraca ne ujedaju, samo zenke. A ne mogu da se razmnoze zato sto su upravo genetski modifikovani da sprece razmnozavanje (procitajte tekst, glupi su vam komentari). Side effect-ova bi eventualno moglo da bude na organizmima koji se hrane komarcima, ali kakvih i da li bi se to uopste desilo ne znam. Zato imamo ljude koji se time bave i o tome brinu.

EU Citizen

pre 9 godina

@Radojko
A izvinite, šta je tačno loše u tome da neko ko je uložio ogromna sredstva i rad u razvijanje genetske tehnologije koja štiti od tumora uzima royalty (a ne "royality", proverite spelling kada navodite strane reči, ionako nam narod pola stvari piše i izgovara naopako, ne treba to zlo još širiti :) ) od rođenja svakog deteta čiji roditelji žele da tu tehnologiju primene na svom detetu? Pa vas niko ne tera da platite, ali ako želite da vaše dete bude zaštićeno od tumora, onda je red da onome ko je to smislio pošteno platite, šta biste vi, da neko radi godinama i decenijama, a vi onda izmislite neku komunjarsku demagogiju, kako se to, eto, ne zna se tačno zašto, ali nikako "ne sme" dopustiti, i tako dalje, i da pokupite kajmak? Neće moći, izvinite, sve na ovom svetu ima svoju cenu, i ili platite ili nemojte da se vozite, treće nema.

flunf

pre 9 godina

Ajmo sad, pošto ste lepo raščlanili šta GMO mužjaci mogu a šta nemogu, da vidimo šta mogu ženke običnih komaraca. Za pretpostaviti je da postoje ženke čije su larve otporne na ubistveno delovanje (kao što postoje ljudi imuni na HIV i kugu, da, da, ima toga) GMO mužjaka i tako stvore neku novu sortu koja će se razmnožiti dok si rek`o keks jer su svi ostali pobijeni. Šta ćemo onda?

Ivan

pre 9 godina

Prvi su problem potomci ovih komaraca. A drugi je problem što će biti sa ribama (recimo pastrvama) koje se hrane komarcima. Kako će to ovi GMO komarci utjecati na njihov DNK? A onda kako će takve ribe sa promjenjenim DNK utjecati na ljudski DNK? Onaj tko da odgovor na ova pitanja laže. Jer odgovore nitko ne zna. Zato neka eksperimentiraju sa svojim potomcima. Moje neka ostave na miru. Nažalost, u prirodi je sve povezano i vrlo brzo se prenese na drugi kraj svijeta. Uđe jedan komarac u avion u SAD-u i izađe kod mene. I evo s*anja.

marija

pre 9 godina

“Negativne posledice ovakve akcije su malo verovatne. Ipak, niko ne može da garantuje da genetski modifikovan DNK ne može doći do ljudi”.

Pazi ovu pamet i osecaj za verovatnocu...
?????????

To su u pravom smislu reči BOLESNI umovi!

pre 9 godina

Ovo je indirektan način sprovođenja vakcinacije čitavog čovečansva, onako kako su i hteli. Ljudi su se osvestili za prvu podvalu, pa su sad smislili ovu. Da stvar bude gora, niko zaista ne može da ih kontroliše da ne puste te životinje u prirodu. Sigurno su već puštene, ovo je čisto da se pokriju unapred kad krene katastrofa od pojave posledica delovanja tih komaraca - biće priča da su "nekom greškom dospeli u prirodu" - da ne bude: "otkud sad ti komarci?".

BOLEBIKI

pre 9 godina

Ne vidim sta he sporno, osim ljudskog straha u gluposti!? Planiraju pustiti samo mužjake koji će spriječiti razvoj novog potomstva, što znači da se neće stvarati nove generacije GMO komaraca, a kako ljude ujedaju samo ženke ni taj problem ne postoji...

biće bolje

pre 9 godina

Kada su ovakve stvari moguće, mogu da zamislim kakve se stvari mogu proturiti i zloupotrebiti. Insekti mogu biti biološko oružije.

stefan

pre 9 godina

Ko zna sta se sve u proslosti pustalo u prirodu. setite se price kako su majmuni preneli HIV iz afrike i da ne postoji lek a onda skoro je otkrivena vakcina za prevenciju.. Nemojte mi te price... sve je iz labolatorije pitanje je samo kojoj je svrsi namenjeno. poljubac za administratore (administratorke)

miro split

pre 9 godina

A,kako će ti gmo komarci zujat?GMOzzzzzzz!
Da su ti komarci normalna bića i da se lipo napiju krvi i odu,ja ne bi ništa reka,nego ti po pola ure zuji oko glave i diže ti živce.
Đava odnija komarca i njegovu pred igru!

Radojko

pre 9 godina

Re: (EU Citizen, 26. januar 2015 13:50) Re:@Radojko
---------------------------------------------------
Slazem se da je OK da svaki trudbenik i investitor naplati svoje, ali da kupac ima izbora a da prodavac nema monopol. Govoreci o hrani i zitaricama, mogucnost kupca da se po svom izboru i dalje hrani non-GMO hranom nicim ne sme biti ugrozena. Kompanije koje razvijaju genetski modfikovane organizme nastoje da dovedu u kupca u situaciju da nema izbaraa. Ovo se vec dogadja sa farmerima na srednjem zapadu USA i sa semenom za poljoprivredne proizvode. U misaonom eksperimentu sa genom za eliminaciju tumora roditelj/dete ne mogu odluciti da *ne* koriste gen koji je "kupio" njihov predak. Ja i dalje mislim da nije uredu da im se to naplacuje. Jeli to pro-komunisticki stav? Mislim da je u pitanju zdrav razum. Ali OK, slobodno me zovite nepismenim komunistom, samo nemojte, za Boga miloga, davati aktivnu podrsku Monsantu. U tehnici je period od 17 godina najduzi moguci tokom koga se moze naplacivati koriscenje nekog patenta. Zato nije OK da Monsanto i slicni imaju pravo neprikosnovene naplate svega od svih do sudnjeg dana.

Milica 94

pre 9 godina

Meni se čini da je ovo OK ideja, samo mislim da bi to izazvalo disbalans u ekosistemu i lancu ishrane, pa je pitanje da li je sprečavanje ovih bolesti za koje bi realno medicina trebalo da se pobrine vrijedno poremećaja ekosistema.

lale

pre 9 godina

OK ovo zvuci kao dobra ideja da se resimo tih napasti bez upotrebe insekticida.... ALI sta ako ti GMO komarci mutiraj, sta ako taj virus u njima mutira? A dobro znamo da svi virusi vremenom mutiraju!

Ash

pre 9 godina

A šta znači da genetski modifikovan DNK stigne do čoveka? Modifikovan ili ne, šta će DNK komarca u čoveku? Pa neče da se pari sa kjudima. Glupost...

Ekolog

pre 9 godina

Tako su pre neku godinu temeljnonpustili aziske bubamare u Evropi kako bi sanirali neke stetne insekte. Situacija se otela kontroli, aziske bubamare su skoro istrebile domace i invazivno napadaju i ostale populacije. Naravoucenije-Ne igrajte se sa prirodom.

nada22

pre 9 godina

Američka agencija za HRANU i LEKOVE ima baš "dobre" namere sa GMO komarcima, isto kao sa svim GMO proizvodima! Prvo nas nahrane sa GMO, pa puste GMO komarce da nas probaju. Ako komarci prežive, a ljudi NE, eto i GMO LEKOVA da "spašavaju" čovečanstvo. Blago našim potomcima!!!

Милош

pre 9 godina

Иво Андрић
Разговор са Гојом

Постоји легенда да ће антихрист, када се буде појавио на земљи, стварати све што је и Бог створио, само са већом вештином и са више савршенства. Његове пчеле неће имати жаоке и његово цвеће неће тако брзо венути као што вене ово у нашој природи. Тиме ће он намамити лакоме и лаковерне.

otkačeniprof.

pre 9 godina

Eh, da, pa vidite, izgleda je najviše scenarija koji vode do izolacije čovečanstva od prirodnog okruženja, bilo kao beg od nekakve katastrofe ili kao nešto što nas polako privlači tj. čemu težimo. Koliko vremena provodimo u prirodi a koliko pored nekakve vrste kompjutera? Koliko ljudi živi u gradovima gde nema P od prirode, a koliko van gradova? Još nam samo malo fali da doteramo tehnologiju i biologiju pa da se skinemo majci zemlji sa grbače i napravimo neki svoj svet. Da, Matrix, ali ša je tu loše? Da li Nea bockaju komarci? Pa ne. Eto, rešeno ;-)

Hijavata

pre 9 godina

Totalno neutralno bi samo citirao americke indijance koje smo mi emigranti iz evrope nazivali crvenim divljacima i naravno kao takve ih poubijali na novom kontinentu.
Ti isti crveni "divljaci" su bili jako inteligentni kad su pricali o prirodi i potrebi da se ne uzimlje vise nego sto treba od prirode. Priroda je nasa majka i trebamo je voleti. A mi belci smo u ulozi Boga i igramo se vrlo opasnih igara koje ce biti gadan bumerang. Izmace se kontroli i to je to. konobar ce doci sa racunom pre ili kasnije...

Vladimir

pre 9 godina

Da li je iko od tih "naučnika" razmišljao šta će se desi sa tim komarcima u prirodi. Kakve će sve bolesti oni prenosit i kakve pošasti će se od njih izroditi. Bolesnih umova sve više, a onih koji imaju savrst sve manje.
Jedno je sigurno, a to je da nam se bliži kraj kao vrsti. To nije dobro za nas kao vrstu ali je spasonosno za opstanak kakvog takvog života na zemlji.

Maja

pre 9 godina

Kada imam pitanje vezano za GMO (i ostale oblasti za koje ne posedujem formalno obrazovanje) potrazim one koji znaju i koji su kvalifikovani da o tome pricaju. Ignorisem komentare koji mi preporucuju da citam William Cooper-a, Alex Jons-a i poneki youtube video.

patriota

pre 9 godina

Uvođenje mirnodopskog biološkog rata na mala vrata. Prođe li ova jrftina priča biće kao sa HIV. Da parafraziram tekst iz jednog našeg poznatog filma i velikog Boru todorovića. "... Jeste li vi komarci (muzikanti) nee, a jesmo. Jeste ili niste, jesmo samo mi sviramo ovde..." Da neodsviramo mi sa nekom novom malarijom ili nečim nedaj bože još gorim. Ljudi nisu zamorčići bolesnih GMO naučnika. Kapa dole svim drugim naučnicima.

sta je s mozgom

pre 9 godina

Ali od svih bica na ovoj planeti - oni na slobodu pustaju GMO komarca! Komarca! Zivotinju koja je pobila vise ljudi nego svi ratovi zajedno! (ne direktno, nego prenoseci razne bolesti svojim ujedom)

Bojana

pre 9 godina

Komarci su deo lanca ishrane u prirodi. Kad nestane prvi u lancu svi su ugroženi. A GMO - npr. seme se dobija samo u laboratoriji. Iz te biljke ne možete dobiti seme. Nikad je ne možete sami uzgajati niti uzeti od komšije. Jednom kad je zasadite, na toj zemlji više ne možete zasaditi normalnu biljku. Dovoljno dugo se gaje da je sad poznato da nisu otporne na korov i štetočine, ali su insekticidi i herbicidi znatno jači i skuplji za njih. Priča da će visokim prinosom biti iskorenjena glad u svetu je bajka. Nikakva proizvodnja ne može da prehrani pedeset milijardi ljudi. Ali onaj ko ima monopol uvek može da traži, npr.,da srušite sve stadione da bi vam prodali seme. Ili da prodaju samo zemljama čije stanovništvo u proseku nije višlje od 170cm. Jeste glupo, ali što da ne. Koliko stvari se radi po principu- može mi se.

sale

pre 9 godina

A šta znači da genetski modifikovan DNK stigne do čoveka? Modifikovan ili ne, šta će DNK komarca u čoveku? Pa neče da se pari sa kjudima. Glupost...
(Ash, 26. januar 2015 13:27)

To ti je samo dokaz kako ljudi bauljaju po informacijama. Internet je klinichki neobaveshtenima samo doneo pokrice, ali ne i informacije - "prochitao sam negde neshto shto je neko napisao - znachi informisan sam strashno". Josh ako je to neshto neko naveo kao opshtepoznatu chinjenicu, tu nema shta vishe chovek da razmishlja...
Mutirani DNK je isto shto i nemutirani, necete postati krava ako pojedete kravlje meso (aaa probali stee?) necete postati komarac ili shargarepa ako pojedete njih zajedno sa njihovim dnk kao shto nechete postati komarac/shargarepa/shargarepokomaracmutant ako pojedete dnk shargarepe u komarcu.

Problem moze da nastane na sasvim drugom mestu tj ako se ispostavi da genetska modifikacija koja je napravljena u cilju unishtavanja narednih generacija komaraca, ne funkcionishe dobro te ihh sluchajno uchini josh efikasnijim, ali tako mozzemo pisati i nagadjati svashta. I da ce da budu veliki kao boing ili da ce shiriti ebolu ili zombifikovati ljude, svashta mozemo da lupetamo samo ako hocemo. Ali chemu onda pricha o GMO, chemu rasprava i chemu informisanje kad mi sve znamo bolje od svih?

lemy

pre 9 godina

zasto se bre toliko igraju sa prirodom nije mi jasno??? Sasto tim degenericima uopste i dozvoljavaju tako nesto da rade? Zasto se za promenu ne fokusiraju u istrazivanja nesto manje rizicnog i da kazem pametnijeg i bezbednijeg za ljudski rod.Ovo se lako moze oteti kontroli i poremetiti,nedaj boze zaraziti i unistiti sve postojece....

Shel Zahav

pre 9 godina

Tako to mora biti, stoji u novom zavetu Biblije. Sve se ispunjava. Ovo je pocetak kraja. Ceste velike poplave,najezde insekata,ratovi,lazni mirovnjaci i proroci. Deca ce tuci svoje roditelje. Dalje hrana iz laboratorija. Pre nego sto se Isus vrati planeta ce se cistiti 1000 godina u velikim plamenom.
Ostatak procitajte sami.

Ender's Game

pre 9 godina

Jadni komarci! Ne znaju sta ih ceka i da im neki tamo kojih nisu ni svesni kroje sudbinu i okrutno kroz nacine razmnozavanja unistavaju i da nisu svesni :-(

neki daleki

pre 9 godina

haha holy kaka koja vest! holy kaka dokle smo dogurali da su i instekti iz laboratorije pod nečijom KONTROLOM ! pitaj boga šta još nose ti komarci a tek sledeća tura , a ovce se prilagođuju!
pronađite knjigu behold a pale horse , william cooper , napisana još davne '89!

Zoran Janković

pre 9 godina

Dragi genijalci, ljude ujedaju samo ženke komarca, tako da je mehanizam kojim će GMO mužjaci sprečiti razvoj potomstva "prirodnih" ženki pravi pristup. A ako vam ipak poraste još jedna vugla, možda to i ne bude tako loša stvar...
(Piter, 26. januar 2015 14:17)
Da, ali uvek mogu, po potrebi, da stvore i otporne GMO ženke... A onda će biti ko zna kakvo potomstvo.
Takođe, možda je moguće (ne znam tj. nisam stručnjak za parenje komaraca) da ženkinu jajnu ćeliju istovremeno oplode GMO mužjak i običan mužjak, te da nastanu jednojajni blizanci koji možda mogu da daju potomstvo?!
I ko zna šta sve još može da krene naopako?

daily show

pre 9 godina

"Koji vrag ne izmisle GMO galebe.Kad god san na moru mora se bar jedan namistit iznad mene da me izbombardira sa onim svojin bilin jupolom.
(miro split, 26. januar 2015 13:53)"

ako to ipak izmisle, koja boja za jupol bi ti najbolje odgovarala?
;)

Android Kit Kat

pre 9 godina

Isti ti GMO komarci ce poslije da ujedaju ljude i ko zna sta da im prenose sve pod izgovorom suzbijanja nekakve druge vrste... Gluposti

Пракса

pre 9 godina

ГМОвљиви експерименти су увек прескупи за екосистем. Тако су прво угмовљавили усеве, да буду отпорнији на штеточине. Па су се појавили корови који и у таквим гмовљивим условима могу да направе штету. Онда су ГМОвљанци почели да користе још теже отровчине да убију суперкоров. Сада је екосистем на тродуплој штети - прво су уништени усеви, затим су се створили нови корови, а потом је земљиште загађено новим отровима. Све у свему, уместо мањих приноса који су били здрави, сада имамо више приноса који су три пута отровнији. Сјајна победа! Али кога брига, када је то храна за сиротињу коју треба редуковати на неки начин.
Тако и ово сада - сметају ти нормални комарци - убиј их ГМОвљивим комарцима. Када ови ГМОВљиви почну да се размножавају неће моћи да их убијају обичним инсектицидима, већ ће морати по њима да бацају агенс оранж и напалм бомбе од којих Вијетнамци и даље пате. Нема... напред је увек условљен самоуништењем кад год се противи законима природе.

Aleksandar

pre 9 godina

A onda krecu parenja, pa generacije potomaka sa ko zna kakvim mutacijama..... i onda usledjuje nova bolest, kad te bocne komarac. Pa posle kukaj sto su zeznuli stvar. I ovi su tupani, koji ne razmisljaju unapred.

Pokojni Toza

pre 9 godina

Komarac sa mutiranom DNK takodje ujeda.
Kada o*ali ženku sa virusom, pa potom i svirne čoveka koji primi i virus i DNK super-moscotosa i ženke, pa potom sledeceg čoveka sa DNK prethodnog čoveka, virusa, ženke i njega samog...
Ma neće ništa da se dogodi posle par miliona ujeda.

Prometej

pre 9 godina

Suvise su interakcije u prirodi komplikovane da bi moglo sve da se predvidi. Ovde GMO ekipa pokusava da zaradi pare, i treba im stati na put.

Radojko

pre 9 godina

Otpor multinacionalnim kompanijama koje rade u ovom polju treba bolje artikulisati. Nisu problem genetski modifikovani organizmi. Njih i sama priroda stvara svakog dana. Neki od njih su korisni, neki opasni, kao smrtonosni virusi. Problem je sto kompanije pretenduju da imaju monopol nad umnozavanjem i koriscenjem zivih organizama. To se ne sme dopustiti. Zamislite da kompanija XYZ smisli pouzdanu genetsku modifikaciju koja omogucuje otpornost na tumore. Po sadasnjim zakonima, kompanija XYZ imala bi pravo da naplati "royality" na rodjenje svakog deteta. To se ne sme dopustiti. Lako cemo za komarce.

Piter

pre 9 godina

Dragi genijalci, ljude ujedaju samo ženke komarca, tako da je mehanizam kojim će GMO mužjaci sprečiti razvoj potomstva "prirodnih" ženki pravi pristup. A ako vam ipak poraste još jedna vugla, možda to i ne bude tako loša stvar...

Ivan

pre 9 godina

Prvi su problem potomci ovih komaraca. A drugi je problem što će biti sa ribama (recimo pastrvama) koje se hrane komarcima. Kako će to ovi GMO komarci utjecati na njihov DNK? A onda kako će takve ribe sa promjenjenim DNK utjecati na ljudski DNK? Onaj tko da odgovor na ova pitanja laže. Jer odgovore nitko ne zna. Zato neka eksperimentiraju sa svojim potomcima. Moje neka ostave na miru. Nažalost, u prirodi je sve povezano i vrlo brzo se prenese na drugi kraj svijeta. Uđe jedan komarac u avion u SAD-u i izađe kod mene. I evo s*anja.

EU Citizen

pre 9 godina

@Radojko
A izvinite, šta je tačno loše u tome da neko ko je uložio ogromna sredstva i rad u razvijanje genetske tehnologije koja štiti od tumora uzima royalty (a ne "royality", proverite spelling kada navodite strane reči, ionako nam narod pola stvari piše i izgovara naopako, ne treba to zlo još širiti :) ) od rođenja svakog deteta čiji roditelji žele da tu tehnologiju primene na svom detetu? Pa vas niko ne tera da platite, ali ako želite da vaše dete bude zaštićeno od tumora, onda je red da onome ko je to smislio pošteno platite, šta biste vi, da neko radi godinama i decenijama, a vi onda izmislite neku komunjarsku demagogiju, kako se to, eto, ne zna se tačno zašto, ali nikako "ne sme" dopustiti, i tako dalje, i da pokupite kajmak? Neće moći, izvinite, sve na ovom svetu ima svoju cenu, i ili platite ili nemojte da se vozite, treće nema.

Vladimir

pre 9 godina

Da li je iko od tih "naučnika" razmišljao šta će se desi sa tim komarcima u prirodi. Kakve će sve bolesti oni prenosit i kakve pošasti će se od njih izroditi. Bolesnih umova sve više, a onih koji imaju savrst sve manje.
Jedno je sigurno, a to je da nam se bliži kraj kao vrsti. To nije dobro za nas kao vrstu ali je spasonosno za opstanak kakvog takvog života na zemlji.

Pise i da je Nikolic fakultetski obrazovan

pre 9 godina

А onda krecu parenja, pa generacije potomaka sa ko zna kakvim mutacijama..... i onda usledjuje nova bolest, kad te bocne komarac. Pa posle kukaj sto su zeznuli stvar. I ovi su tupani, koji ne razmisljaju unapred.
(Aleksandar, 26. januar 2015 12:40)

Лепо пише да не могу да се размножавају.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Anarhista, 26. januar 2015 13:58)

Ma sta ako pise i u medjunarodnom pravu pise mnogo toga po cemu amerikanci gaze. Sta mene briga sta pise, sve i da imaju dobre namere moze da im se potkrade neka greska, ali sumnjam u njihove dobre namere.

BOLEBIKI

pre 9 godina

Ne vidim sta he sporno, osim ljudskog straha u gluposti!? Planiraju pustiti samo mužjake koji će spriječiti razvoj novog potomstva, što znači da se neće stvarati nove generacije GMO komaraca, a kako ljude ujedaju samo ženke ni taj problem ne postoji...

Natasa

pre 9 godina

Kao osoba koja je prezivela Dengue groznicu (uzrocnik Virus koji se nekontrolisano siri po svetu) i zivi sa strahom od sledece infekcije koja moze biti i fatalna smatram dobrom idejom da se ovaj pokusaj obavi na ogranicenoj teritoriji i da se detaljno analiziraju efekti i dugorocnije posledice. U tropskim predelima milioni umiru svake godine zbog boleasti Koje prenose komarci. To ne dotice vas koji sedite u srpskoj zimi, kucate po tastaturi i sirite teorije zavere.

Jr

pre 9 godina

1) na slobodu se pustaju sami muzjaci. (znate oni veliki koji ne ujedaju ljude nego cvece)
2) genetski su modifikovsni da ne ostavljaju potomstvo, tj da se iz jajasaca ne uspeju razviti novi komarci. Cilj je da 90% zenki oplode oni a ne normalni komarci i time znacajno smanje populaciju.
Jel moze neko da objasni sta u ovome vidi lose?

objavite komentar

pre 9 godina

Ne kontam minuse na nekim komentarima, ali bas ne kontam. Obamini botovi..... Malo knjige u sake, internet pa vidite koliko je "zdrav" gmo proizvod bilo koje vrste....

Bex

pre 9 godina

Ne prave Rusi za dzabe eksperiment Nojeva barka, tako sto u digitalnoj formi cuvaju DNK svih vrsta zivotinja. Kada ovi Ameri za*eru zestoko sa tom genetikom da moze svet da se resetuje.

Guess Who

pre 9 godina

Ljudi ovde pricaju sta posle toliko i toliko generacija bla bla, a nisu ni procitali clanak. Prvo, pustaju se samo GMO muzjaci, drugo takvi muzjaci se pare sa obicnim zenkama i njihov plod unistavaju, to znaci da ni jedan potomak tih GMO komaraca nece opstati. Isti je pricnip i sa biljkama, prave se sterilnim da ne bi bilo nikakvog rizika da ce iz generacije u generaciju nesto mutirati.

Shel Zahav

pre 9 godina

Tako to mora biti, stoji u novom zavetu Biblije. Sve se ispunjava. Ovo je pocetak kraja. Ceste velike poplave,najezde insekata,ratovi,lazni mirovnjaci i proroci. Deca ce tuci svoje roditelje. Dalje hrana iz laboratorija. Pre nego sto se Isus vrati planeta ce se cistiti 1000 godina u velikim plamenom.
Ostatak procitajte sami.

Ash

pre 9 godina

A šta znači da genetski modifikovan DNK stigne do čoveka? Modifikovan ili ne, šta će DNK komarca u čoveku? Pa neče da se pari sa kjudima. Glupost...

stefan

pre 9 godina

Ko zna sta se sve u proslosti pustalo u prirodu. setite se price kako su majmuni preneli HIV iz afrike i da ne postoji lek a onda skoro je otkrivena vakcina za prevenciju.. Nemojte mi te price... sve je iz labolatorije pitanje je samo kojoj je svrsi namenjeno. poljubac za administratore (administratorke)

tamo_daleko

pre 9 godina

Otpor multinacionalnim kompanijama koje rade u ovom polju treba bolje artikulisati. Nisu problem genetski modifikovani organizmi. Njih i sama priroda stvara svakog dana.
@Radojica
U Svetu biljaka priroda stvara samo hibride.Nigde i nikada se geni biljaka u prirodi ne mesaju sa genima zivotinja.GMO su proizvoid iskljucivo coveka,i kao takav neverovatno stetan proizvod,sto je vec dokazano.Problem lezi u ogromnoj covekovoj pohlepi ka novcu,prokletim lobijima koji svakodnevno guraju ovakve proizvode i korumpiranim politicarima koji bi prodali i rodjenu majku za novac.Zivotinje koje se hrane samo biljnom GMO ishranom vec posle 4 meseca dobijaju stravicne bolesti i promene u njihovom organizmu.

To su u pravom smislu reči BOLESNI umovi!

pre 9 godina

Ovo je indirektan način sprovođenja vakcinacije čitavog čovečansva, onako kako su i hteli. Ljudi su se osvestili za prvu podvalu, pa su sad smislili ovu. Da stvar bude gora, niko zaista ne može da ih kontroliše da ne puste te životinje u prirodu. Sigurno su već puštene, ovo je čisto da se pokriju unapred kad krene katastrofa od pojave posledica delovanja tih komaraca - biće priča da su "nekom greškom dospeli u prirodu" - da ne bude: "otkud sad ti komarci?".

nada22

pre 9 godina

Američka agencija za HRANU i LEKOVE ima baš "dobre" namere sa GMO komarcima, isto kao sa svim GMO proizvodima! Prvo nas nahrane sa GMO, pa puste GMO komarce da nas probaju. Ako komarci prežive, a ljudi NE, eto i GMO LEKOVA da "spašavaju" čovečanstvo. Blago našim potomcima!!!

b.

pre 9 godina

Ljudi, muzjaci komaraca ne ujedaju, samo zenke. A ne mogu da se razmnoze zato sto su upravo genetski modifikovani da sprece razmnozavanje (procitajte tekst, glupi su vam komentari). Side effect-ova bi eventualno moglo da bude na organizmima koji se hrane komarcima, ali kakvih i da li bi se to uopste desilo ne znam. Zato imamo ljude koji se time bave i o tome brinu.

Anarhista

pre 9 godina

А onda krecu parenja, pa generacije potomaka sa ko zna kakvim mutacijama..... i onda usledjuje nova bolest, kad te bocne komarac. Pa posle kukaj sto su zeznuli stvar. I ovi su tupani, koji ne razmisljaju unapred.
(Aleksandar, 26. januar 2015 12:40)

Лепо пише да не могу да се размножавају.

otkačeniprof.

pre 9 godina

Eh, da, pa vidite, izgleda je najviše scenarija koji vode do izolacije čovečanstva od prirodnog okruženja, bilo kao beg od nekakve katastrofe ili kao nešto što nas polako privlači tj. čemu težimo. Koliko vremena provodimo u prirodi a koliko pored nekakve vrste kompjutera? Koliko ljudi živi u gradovima gde nema P od prirode, a koliko van gradova? Još nam samo malo fali da doteramo tehnologiju i biologiju pa da se skinemo majci zemlji sa grbače i napravimo neki svoj svet. Da, Matrix, ali ša je tu loše? Da li Nea bockaju komarci? Pa ne. Eto, rešeno ;-)

Bojana

pre 9 godina

Komarci su deo lanca ishrane u prirodi. Kad nestane prvi u lancu svi su ugroženi. A GMO - npr. seme se dobija samo u laboratoriji. Iz te biljke ne možete dobiti seme. Nikad je ne možete sami uzgajati niti uzeti od komšije. Jednom kad je zasadite, na toj zemlji više ne možete zasaditi normalnu biljku. Dovoljno dugo se gaje da je sad poznato da nisu otporne na korov i štetočine, ali su insekticidi i herbicidi znatno jači i skuplji za njih. Priča da će visokim prinosom biti iskorenjena glad u svetu je bajka. Nikakva proizvodnja ne može da prehrani pedeset milijardi ljudi. Ali onaj ko ima monopol uvek može da traži, npr.,da srušite sve stadione da bi vam prodali seme. Ili da prodaju samo zemljama čije stanovništvo u proseku nije višlje od 170cm. Jeste glupo, ali što da ne. Koliko stvari se radi po principu- može mi se.

neki daleki

pre 9 godina

haha holy kaka koja vest! holy kaka dokle smo dogurali da su i instekti iz laboratorije pod nečijom KONTROLOM ! pitaj boga šta još nose ti komarci a tek sledeća tura , a ovce se prilagođuju!
pronađite knjigu behold a pale horse , william cooper , napisana još davne '89!

lemy

pre 9 godina

zasto se bre toliko igraju sa prirodom nije mi jasno??? Sasto tim degenericima uopste i dozvoljavaju tako nesto da rade? Zasto se za promenu ne fokusiraju u istrazivanja nesto manje rizicnog i da kazem pametnijeg i bezbednijeg za ljudski rod.Ovo se lako moze oteti kontroli i poremetiti,nedaj boze zaraziti i unistiti sve postojece....

patriota

pre 9 godina

Uvođenje mirnodopskog biološkog rata na mala vrata. Prođe li ova jrftina priča biće kao sa HIV. Da parafraziram tekst iz jednog našeg poznatog filma i velikog Boru todorovića. "... Jeste li vi komarci (muzikanti) nee, a jesmo. Jeste ili niste, jesmo samo mi sviramo ovde..." Da neodsviramo mi sa nekom novom malarijom ili nečim nedaj bože još gorim. Ljudi nisu zamorčići bolesnih GMO naučnika. Kapa dole svim drugim naučnicima.

lale

pre 9 godina

OK ovo zvuci kao dobra ideja da se resimo tih napasti bez upotrebe insekticida.... ALI sta ako ti GMO komarci mutiraj, sta ako taj virus u njima mutira? A dobro znamo da svi virusi vremenom mutiraju!

Može biti samo je*an....

pre 9 godina

Biće opet nekih novih boleščina..
A farmaceutske kuće će da deru za vakcine i lekove.....
I tako godinama.....

marija

pre 9 godina

“Negativne posledice ovakve akcije su malo verovatne. Ipak, niko ne može da garantuje da genetski modifikovan DNK ne može doći do ljudi”.

Pazi ovu pamet i osecaj za verovatnocu...
?????????

sta je s mozgom

pre 9 godina

Ali od svih bica na ovoj planeti - oni na slobodu pustaju GMO komarca! Komarca! Zivotinju koja je pobila vise ljudi nego svi ratovi zajedno! (ne direktno, nego prenoseci razne bolesti svojim ujedom)

flunf

pre 9 godina

Ajmo sad, pošto ste lepo raščlanili šta GMO mužjaci mogu a šta nemogu, da vidimo šta mogu ženke običnih komaraca. Za pretpostaviti je da postoje ženke čije su larve otporne na ubistveno delovanje (kao što postoje ljudi imuni na HIV i kugu, da, da, ima toga) GMO mužjaka i tako stvore neku novu sortu koja će se razmnožiti dok si rek`o keks jer su svi ostali pobijeni. Šta ćemo onda?

Ender's Game

pre 9 godina

Jadni komarci! Ne znaju sta ih ceka i da im neki tamo kojih nisu ni svesni kroje sudbinu i okrutno kroz nacine razmnozavanja unistavaju i da nisu svesni :-(

miro split

pre 9 godina

Koji vrag ne izmisle GMO galebe.Kad god san na moru mora se bar jedan namistit iznad mene da me izbombardira sa onim svojin bilin jupolom.

Radojko

pre 9 godina

Re: (EU Citizen, 26. januar 2015 13:50) Re:@Radojko
---------------------------------------------------
Slazem se da je OK da svaki trudbenik i investitor naplati svoje, ali da kupac ima izbora a da prodavac nema monopol. Govoreci o hrani i zitaricama, mogucnost kupca da se po svom izboru i dalje hrani non-GMO hranom nicim ne sme biti ugrozena. Kompanije koje razvijaju genetski modfikovane organizme nastoje da dovedu u kupca u situaciju da nema izbaraa. Ovo se vec dogadja sa farmerima na srednjem zapadu USA i sa semenom za poljoprivredne proizvode. U misaonom eksperimentu sa genom za eliminaciju tumora roditelj/dete ne mogu odluciti da *ne* koriste gen koji je "kupio" njihov predak. Ja i dalje mislim da nije uredu da im se to naplacuje. Jeli to pro-komunisticki stav? Mislim da je u pitanju zdrav razum. Ali OK, slobodno me zovite nepismenim komunistom, samo nemojte, za Boga miloga, davati aktivnu podrsku Monsantu. U tehnici je period od 17 godina najduzi moguci tokom koga se moze naplacivati koriscenje nekog patenta. Zato nije OK da Monsanto i slicni imaju pravo neprikosnovene naplate svega od svih do sudnjeg dana.

Ekolog

pre 9 godina

Tako su pre neku godinu temeljnonpustili aziske bubamare u Evropi kako bi sanirali neke stetne insekte. Situacija se otela kontroli, aziske bubamare su skoro istrebile domace i invazivno napadaju i ostale populacije. Naravoucenije-Ne igrajte se sa prirodom.

miro split

pre 9 godina

A,kako će ti gmo komarci zujat?GMOzzzzzzz!
Da su ti komarci normalna bića i da se lipo napiju krvi i odu,ja ne bi ništa reka,nego ti po pola ure zuji oko glave i diže ti živce.
Đava odnija komarca i njegovu pred igru!

Милош

pre 9 godina

Иво Андрић
Разговор са Гојом

Постоји легенда да ће антихрист, када се буде појавио на земљи, стварати све што је и Бог створио, само са већом вештином и са више савршенства. Његове пчеле неће имати жаоке и његово цвеће неће тако брзо венути као што вене ово у нашој природи. Тиме ће он намамити лакоме и лаковерне.

hiavata

pre 9 godina

Pre nego sto teorije zavere uzmu maha i na ovom tredu, samo zenkama komaraca je potrebna krv zbog reprodukcije ne i muzjacima. Tj. muzjaci ne bodu, koliko god to bilo cudno.

biće bolje

pre 9 godina

Kada su ovakve stvari moguće, mogu da zamislim kakve se stvari mogu proturiti i zloupotrebiti. Insekti mogu biti biološko oružije.

sale

pre 9 godina

A šta znači da genetski modifikovan DNK stigne do čoveka? Modifikovan ili ne, šta će DNK komarca u čoveku? Pa neče da se pari sa kjudima. Glupost...
(Ash, 26. januar 2015 13:27)

To ti je samo dokaz kako ljudi bauljaju po informacijama. Internet je klinichki neobaveshtenima samo doneo pokrice, ali ne i informacije - "prochitao sam negde neshto shto je neko napisao - znachi informisan sam strashno". Josh ako je to neshto neko naveo kao opshtepoznatu chinjenicu, tu nema shta vishe chovek da razmishlja...
Mutirani DNK je isto shto i nemutirani, necete postati krava ako pojedete kravlje meso (aaa probali stee?) necete postati komarac ili shargarepa ako pojedete njih zajedno sa njihovim dnk kao shto nechete postati komarac/shargarepa/shargarepokomaracmutant ako pojedete dnk shargarepe u komarcu.

Problem moze da nastane na sasvim drugom mestu tj ako se ispostavi da genetska modifikacija koja je napravljena u cilju unishtavanja narednih generacija komaraca, ne funkcionishe dobro te ihh sluchajno uchini josh efikasnijim, ali tako mozzemo pisati i nagadjati svashta. I da ce da budu veliki kao boing ili da ce shiriti ebolu ili zombifikovati ljude, svashta mozemo da lupetamo samo ako hocemo. Ali chemu onda pricha o GMO, chemu rasprava i chemu informisanje kad mi sve znamo bolje od svih?

Hijavata

pre 9 godina

Totalno neutralno bi samo citirao americke indijance koje smo mi emigranti iz evrope nazivali crvenim divljacima i naravno kao takve ih poubijali na novom kontinentu.
Ti isti crveni "divljaci" su bili jako inteligentni kad su pricali o prirodi i potrebi da se ne uzimlje vise nego sto treba od prirode. Priroda je nasa majka i trebamo je voleti. A mi belci smo u ulozi Boga i igramo se vrlo opasnih igara koje ce biti gadan bumerang. Izmace se kontroli i to je to. konobar ce doci sa racunom pre ili kasnije...

Android Kit Kat

pre 9 godina

Isti ti GMO komarci ce poslije da ujedaju ljude i ko zna sta da im prenose sve pod izgovorom suzbijanja nekakve druge vrste... Gluposti

Zoran Janković

pre 9 godina

Dragi genijalci, ljude ujedaju samo ženke komarca, tako da je mehanizam kojim će GMO mužjaci sprečiti razvoj potomstva "prirodnih" ženki pravi pristup. A ako vam ipak poraste još jedna vugla, možda to i ne bude tako loša stvar...
(Piter, 26. januar 2015 14:17)
Da, ali uvek mogu, po potrebi, da stvore i otporne GMO ženke... A onda će biti ko zna kakvo potomstvo.
Takođe, možda je moguće (ne znam tj. nisam stručnjak za parenje komaraca) da ženkinu jajnu ćeliju istovremeno oplode GMO mužjak i običan mužjak, te da nastanu jednojajni blizanci koji možda mogu da daju potomstvo?!
I ko zna šta sve još može da krene naopako?

Milica 94

pre 9 godina

Meni se čini da je ovo OK ideja, samo mislim da bi to izazvalo disbalans u ekosistemu i lancu ishrane, pa je pitanje da li je sprečavanje ovih bolesti za koje bi realno medicina trebalo da se pobrine vrijedno poremećaja ekosistema.

Maja

pre 9 godina

Kada imam pitanje vezano za GMO (i ostale oblasti za koje ne posedujem formalno obrazovanje) potrazim one koji znaju i koji su kvalifikovani da o tome pricaju. Ignorisem komentare koji mi preporucuju da citam William Cooper-a, Alex Jons-a i poneki youtube video.

daily show

pre 9 godina

"Koji vrag ne izmisle GMO galebe.Kad god san na moru mora se bar jedan namistit iznad mene da me izbombardira sa onim svojin bilin jupolom.
(miro split, 26. januar 2015 13:53)"

ako to ipak izmisle, koja boja za jupol bi ti najbolje odgovarala?
;)