vladan
pre 3 godine
ovo sve rekla kazala a ništa istorijska činjenica nije - Drakula je bio jedan od ktitora Hilandara i hrišćanin a očigledno ga nabediše da je bio vampir...
Petak, 24.01.2020.
10:40
Izvor: B92
pre 3 godine
ovo sve rekla kazala a ništa istorijska činjenica nije - Drakula je bio jedan od ktitora Hilandara i hrišćanin a očigledno ga nabediše da je bio vampir...
pre 4 godine
Kako ovaj prvi komentar sa najvise lajkova oslikava bolesno zaverenicki um naseg naroda. Sve je zavera Pape i Amerike, bas sve. Ovaj Drakula je samo bio ocigledno mnogo bolestan lik i to ie to. A naravno da je nenormalnih bilo i na zapadu i na istoku, samo je ovaj preterivao za nijansu vise pa ostao upamcen malo vise.
pre 4 godine
Прво да се објави име и презиме и корени па ћемо видети да је српског порекла, за све што је чинио турцима мало је шта су они радили нашем живљу а за ове полудебилне који читају све што је на интернету и поверују не помаже ништа, ви верујете и вучићу таква сте категорија :-)
pre 4 godine
Велике лажи. Борио се против Турака крволочних окупатора. Применио њихов рецепт колац. Па? Уредио је земљу,искоренио крађе,чувена је његова провера тако што је остављао на путу кесу са дукатима коју после пар дана нађе нетакнуту . Шта ако је побио племиће слуге Мађара? Био је ефикасан и у складу са тадашњим временом. Борио се за државу и народ. Итд,итд
pre 4 godine
@ (Artemjev, 26. januar 2020 10:30)
U srednjem veku, u srpskoj drzavi, pripadnici najnizeg staleza su se zvali Sebri. Sebri su se delili na "meropse" (zemljoradnike i poljoprivredne seljake) i "vlahe" (stocare). Ovo zadnje nije nista cudno ni slucajno, jer je staroslovenski bog zastitnik stada i stocara bio Veles, koji je prikazivan sa dugim vlasima, odnosno sa dugom kosom i bradom. Znaci nema nikakve veze sa Turcima kao sto ljudi pokusavaju da prikazu za sve sto se desava sa nama u danasnje vreme. Dali je srednjovekovna vlaska knezevina ustvari bila zemlja stocara ili nesto slicno to ne znam, ali cinjenica je da su sve pravoslavne zemlje koristile "Zakonopravilo" Svetog Save kao osnovno i drzavotvorno pravo, izmedju ostalih i Moldavija i Vlaska.
pre 4 godine
koliko su smesne ove price o plemenima kad genetski skoro cela populacija koja se smatra evropskom ima iste pretke, uglavnom od onih doseljenika iz male Azije koji su nekako pretekli poslednje ledeno doba u naseljima tipa Lepenskog vira
pre 4 godine
U vreme grofa Vlada u Rumuniji je bez problema moglo da se prespava i u parku, nikome se ništa ne bi desilo, a pogledajte kako je danas...
pre 4 godine
Nije ni cudo sto su turci toliko dugo vladali balkanom, kad su bili bolji od domacih vladara prema narodu.
pre 4 godine
Прочитајте људи књигу Влад, веома лепо описан живот Влада Цепеша пре коментарисања. Читајте књиге људи, много занимљиог и паметног има да се нађе.
pre 4 godine
Ajd da ne kažem da su Rumuni po svom poreklu Srbi, ali rećiću da su po svojim korenima Sloveni koji su socijalnim inžinjeringom odrođeni od ostatka slovenstva, pre svega tako što im je vlaški jezik promenjen u ovaj današnji takozvani rumunski jezik koji je ništa drugo do kompilacija slovensko-latinskih reči, fraza i izraza, tako nešto je bilo moguće zbog latinskog faktora koji je tamo bio zastupljen u ne malom broju od nekih 20-30%. Stvaranje rumunske nacije je otpočelo posle poraza Rusije u Krimskom ratu. Vlasi su srpsko, odnosno slovensko pravoslavno pleme koje je pisalo ćirilicom. Srbi su po svojoj genetici i dan danas najsličniji sa Rumunima.
pre 4 godine
Da ste ucili pravu istoriju, a ne nametnutu u skolama, znali bi da su Vlasi ziveli na Balkanu jos pre dolaska starih Slovena. I integrisali se u balkanske narode. Imaju svoj jezik i svoju kulturu!
pre 4 godine
Sve ovo mi deluje izmišljeno ili bar preuveličano.
pre 4 godine
Imamo i mi naše krvopije.Posle svakih izbora jedan se povampiri.
pre 4 godine
@(Migracije, 25. januar 2020 23:42)
Vlah je u turskom jeziku oznacavao sve hriscane koji su se bavili stocarstvom, a takvi su bili vecina onih iz brsko planinskih predela. Vlah na Balkanu nije imao nikakve veze za Rumunima, tj Vlasima u Vlaskoj. Rumunima su srodni Aromuni po jeziku, kojih ima na Balkanu u severnoj Grckoj i Makedoniji. Nasi Vlasi u Srbiji su kolonizovani za vreme austrjske okupacije severne Srbije 1718-1739 kada je istocna Srbija izuzeta od Srbije i dodeljena administrativno Banatu. Tada su doseljeni Vlasi i to uglavnom iz Vlaske osim Vlaha Ungurjana koji su iz Erdelja, a odmah do njih su se naseljavali i Srbi sa Kosova i Metohije. U istocnoj Srbiji nema ni 5 posto ljudi koji mogu da dokazu da su duze od tog perioda na tom podrucju ziveli. Gotovo svi su doseljeni. Slicno je i gotovo svim nasim krajevima, iuzetak bi mozda bio samo juzni deo Raske oblasti uz Crnu Goru, tu ima porodica nebitno koje religije koje mogu da dokazu poreklo jos od srednjeg veka na tome prostoru.
pre 4 godine
@(Flying Dutchman, 26. januar 2020 00:03)
U srednjem veku ime Drakul ili Drakule je bilo relativno cesto medju Srbima. Oznacavalo je zmaja, a i znaci zmaj na germanskim jezicima (Dragon, Drache). Neki potomci vojvode Grdana koji je podigao veliki hercegovacki ustanak protiv Turaka, nose upravo to ime, Drakul, Drakule. Jedan od mojih dalekih predaka se isto tako zvao. Dakle ime kao i svako drugo, recimo Vuk, s tim sto je u stranom obliku preuzeto.
pre 4 godine
Ovo za gozbe je ordinarna laž i glupost, koja se desila samo jednom čini mi se, ali ne i pedeset puta. Samo budala može poverovati u tu glupost, da vas neko prevesla istom stvari toliko puta.
Nabijanje na kolac je bilo delotvorno za Turke, jer su i sami to radili, samo što je Vlad u ovome malo više "preterao", pokazujući Turcima njihov izum.
Da je spaljivao prosjake ni to nije tačno.
Bio je u turskoj vojsci kao mlad, a kasnije zbog svireposti prema Turcima, ali i nekim papinim izaslanicima, napravljen je u zver koja pije krv, umaka hleb u krv i slične gluposti.
Ovo vam je slična priča kao za Vuka Brankovića, čija je porodica bila jedna od najvećih darodavaca u svoje vreme, a sam Vuk izuzetno sposoban čovek. Uostalom kao i svi oni.
Sve su vam to ljudi moji zapadne podmetacine, što Vatikana, ponekad i Turaka, ali uglavnom Latina.
pre 4 godine
Zapisi o Vladu Cepesu, Cepes mu naravno nije prezime nego znaci Nabijac (na kolac) poticu svi iz saksonskih hronika. Naravno one su preterane , napisane zbog politickog trenutka , Vlad je bio dva puta knez Vlaske, oba puta vazal Ugarske, ali je vodio samostalnu politiku. Bio je bespostedni borac protiv Turaka, neke od najvecih vlaskih pobeda nad Turcima su izvojevane pod njegovim vodjstvom. Podizao je manastire. Politicki on je bio u slicnoj situaciji kao Stefan Lazarevic, s tim sto je vremenski perion druga polovina 15 veka, dakle nesto kasnije nego despot Stefan.
Zapisi koje je Brem Stoker nasao o njemu su posluzili da napise roman bestseler Drakula (1897 objavljen), a prvi bestseler na tu temu je Karmila od Le Fanua iz 1872 godine.
pre 4 godine
Pravi tekst za internet istoričare.
pre 4 godine
У мојој Србији има више познавалаца историје и чувара историјских чињеница него лишћа на дрвећу Амазоније. Благо нама. Када се само сетим помрачења Сунца 1999 године, када су се ти исти историчари масовно крили у подрумима да не буду озрачени , а види их сада какко се пуни самопоуздања и знања јављају коментаришући назови историјске чињенице, аутоматски бранећи српство ... Нема бриге за тебе Србијо.
pre 4 godine
Kakav god da je bio.u poredjenju sa mojom zenom je kao miki maus
pre 4 godine
Ceo mit o Drakuli koji je satanista koji svojim neprijateljima sisa krv itd je propaganda koja dolazi iz Vatikana i sa zapada.
Vlad III Drakula je bio pravoslavni hriscanin. Vatikan je slao svoje svestenike da pokatolici stanovnistvo njegove knezevine. Vkad III ih je sve hvatao i svirepo ubijao. Vatikan se osvetio propagandom.
pre 4 godine
Vlada Cepes, srpski junak kog su satanizovali na najgore moguce nacine, kao i od nas sto su napravili teroriste i koljace, sto nema veze jedno s drugim. On je proterao katolicke svestenike iz njegove zemlje, i onda je naravno Vatikan uzeo stvari u svoje ruke i danas imamo Drakulu i mucitelja umesto veliki vojvoda od Vlaske koji je dao sve sto je imao da se odbrani od turaka...
pre 4 godine
Иначе је Србин, то му пише и на гробу. Лично сам се уверио кад сам обилазио Румунију
pre 4 godine
Kakve budalaštine! “Istoričari tvrde”! Ako su kao ovi današnji mnogo im se može verovati!
pre 4 godine
(мића, 25. januar 2020 16:13)
100 posto si u pravu. Sva ova silovanja i ubistva po Srbiji sto se desavaju imaju potpis sa zapadne strane. Srbija je nebeski narod kome je cast i postenje iznad svega.
pre 4 godine
Nije turke nabijao na kolac vec svoje(koji su masovno prelazili na tursku stranu) da bi zaplasio turke... Kada su videli turci sta je uradio jedino sto je bilo ispravno je da mu odrube glavu, jer je bio monstrum cak i za to vreme. Nije vam istorija holivudski blok baster, lako su turci tu manju neposlusnu knezevinu pregazili, gazili su oni tada vece igrace... Sve ostalo je preuvelicano, ocigledno je covek imao psihickih problema.
pre 4 godine
Неистине.
pre 4 godine
Drakula cigan dzambas. :)
pre 4 godine
Nije pobio 20.000 Turaka, već je pobio svoje, da bi na neki način uplašio Turke, jer mu je lična vojska masovno prelazila na suprotnu stranu i borila protiv njega. Vojnici koji prešli na Tursku stranu - to su ovi današnji Vlasi koji žive u Srbiji i BiH, odnosno pored Drine
pre 4 godine
Iskorenio kradju, ubistva, siromastvo, komoseksualce, prevarante i domace izdajnike. Neko ce reci brutalno ali dok se jaja ne porazbijaju, ne moze da se napravi kajgana. Takav covek nama treba.
pre 4 godine
Srbi se loze na ovakve, takve vladare i biraju. Ne volebsrbi sistem, samo cvrstu ruku
pre 4 godine
U pokušaju da očisti ulice grada Trgovišta (glavnog grada Kneževine Vlaške) Drakula je pozvao sve bolesne, skitnice i prosjake u jedan od svojih domova na gozbu.
Ovaj je bio gori i od Superhika. I ne budite maliciozni nema istorijskih dokaza da mu je zvezda vodilja bila krilatica Brže, Bolje, Jače. To je pakosna sirotinja izmislila dok ih o nije neutralisao. Pa i u Srbiji je siromaštvo iskorenjeno.
pre 4 godine
Otkud prezime Drakulić u našem narodu? Ima ga od Makedonije do Slovenije. Srbi ili potomci Srba vekovima unazad. To vi meni kažite a lako ćemo za Rumune.
pre 4 godine
Propaganda zapada o satanizaciji slovena,skolski primer...za mene je interesantniji njegov pohod na Srebrenicu sa nasim despotom Vukom Grgurevicem,iz loze Brankovic,poznatim kao Zmaj Ognjeni Vuk,kada su zdruzenim snagama porazili mnogobrojnije osmanlije a kao znak pobede i dominacije,njihova tela su nabijali na kolceve u duzini od oko 20 km uz obalu Dunava,taj dogadjaj je Stokeru i posluzio kao inspiracija za svirepost Vlada,gozbe su laz,osim ona na kojoj je ubijeno 43 plemica zbog izdaje i bahatosti...postoje pisma mletackih duzdeva manastiru Koporin o tome...ne menjajte istoriju,inace ce agresori postati zrtve i deca ce nam uciti to
pre 4 godine
Istakao se u borbi protiv turaka
pre 4 godine
ne turska nego sopstvenog zivlja da bi zaplasio turke Koji kad su to videli Su odmah rekli da njega nece ni za saveznika, ni za neprijatelja sto je znacilo da Su Ga osudili na samo jedno - smrt. pri pokusajima da Ga uklone je stradalo oko stotinu turaka neki I na kolcu Ali procentualno zanemarljiv broj nabodenih.
kad je bio uhvacen, zavrsis je Isto, a pred smrt mu je odrybljena Glava I kao trofej poslana sultanu.
Al kao I u filmu 300, vole pojedinci da preprave historijske fakte pa je eto kao na hiljade turaka nastradalo od tog vlada Koji se nikog nije naubijao osim svog Naroda.
pre 4 godine
Rumuni su istorijski Dačko pleme slovenskog porekla. Romanizovani su i izmenjen im je jezik, pismo itd. To se sve da proveriti, ne znam šta se toliko gložite oko toga. Meni nisu jasni ovi autošovinisti koji pljuju po sopstvenom narodu. Petokolonaši. Ako je bio Vlah onda je bio vlah. Koga briga danas, pojam nacije o naroda u današnjem obrascu tada nije postojao. Treba se boriti za istinu i biti protiv laži i podmetanja, kao da su npr. Albanci poreklom Iliri.
pre 4 godine
BTW, na ovu temu: kažu da naziv "vlasi" za srbe u bosni potiče od pomoćnih turskih trupa koje su činili vojnici iz vlaške naseljavani u bosni u 16. veku. Da li su govorili srpski ili se samo zbog religije lakše stapali sa lokalnom populaciom, tek možda ima nas dosta sa poreklom iz vlaške
pre 4 godine
Pričao je na tzv. srednjebugarskom jeziku.
pre 4 godine
BTW, na ovu temu: kažu da naziv "vlasi" za srbe u bosni potiče od pomoćnih turskih trupa koje su činili vojnici iz vlaške naseljavani u bosni u 16. veku. Da li su govorili srpski ili se samo zbog religije lakše stapali sa lokalnom populaciom, tek možda ima nas dosta sa poreklom iz vlaške
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Milan, 25. januar 2020 23:19)
Nisu to nikakvi vojnici iz Vlaske, vec Srbi u vlaskom statusu (stocari) doseljavavani mahom iz Istocne Hercegovine, Crne gore i Starog Vlaha.
pre 4 godine
Procitajte knjigu:”Istoricar” Elizabete Kostove.
pre 4 godine
Rumuni za njega imaju sasvim druge priče:
U jednom gradu su pokrali trgovca u prolazu, on se požalio drakuli. Grof je dao ultimatum stanovništvu da mu predaju lopova i plen ili će ih sve nabiti na kolac. Naravno da su sve našli. Trgovcu je vratio zlatnike ali je stavio jedan više i rekao mu da prebroji. Trgovac je vratio zlatnik viška, inače bi i on bio pogubljen. Kažu da je u njegovo vreme vlaška bila najbezbednije mesto od kriminala.
Prema turcima je bio surov jer je bio vojno slabiji ali odlučan da odbrani svoju državu. Za rumune je on nacionalni heroj a valjda je njihovo mišljenje najvažnije.
Što se samih rumuna tiče: jedini naš sused sa kojim nismo nikad ratovali a imali smo i teških tema poput podele banata 1919.
pre 4 godine
BTW, na ovu temu: kažu da naziv "vlasi" za srbe u bosni potiče od pomoćnih turskih trupa koje su činili vojnici iz vlaške naseljavani u bosni u 16. veku. Da li su govorili srpski ili se samo zbog religije lakše stapali sa lokalnom populaciom, tek možda ima nas dosta sa poreklom iz vlaške
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Milan, 25. januar 2020 23:19)
Vlasi je naziv za Srbe iz istocne-pogranicne regije Srbije koja se granici sa Rumunijom. A kakve veze imaju sa Bosnom...? Mozda neka migracija?
pre 4 godine
naravoucenje: ne idite kod Dracule na gozbu!
pre 4 godine
Au ovaj bijo golem lud
pre 4 godine
Hahaaha, srbi istoričari hahahahaah
pre 4 godine
Branio pravoslavlje. Heroj.
pre 4 godine
@Dragan rs
Ne brini Dragane, dolaze bolji dani.
pre 4 godine
Moj omiljeni istorijski lik. Volim sve na tu temu, od istorijskih cinjenica preko filmova i igara. Gori od njega je samo moja otac Duta.
pre 4 godine
@Zagor
Nikako nije mogao pričati rumunskim jezikom jer tada nije ni postojao. Stvoren je mnogo kasnije kao varijacija latinskog kojim su pričali jedan manji broj današnjih Rumuna. A ostali su pričali slovenskim jezikom. I vladari su pričali, a zasigurno dokazano i pisali slovenskim jezikom, svi velikodostojnici u crkvi su pisali slovenskim jezikom, svi pečati vladara, svi natpisi na njihovim grobovima su napisani slovenskim jezikom. Skoro svi toponimi i dan danas vode poreklo od slovenskog jezika. Zar treba onda dalje raspravljati o tome. Inače kažem slovenski a u stvari je staroslovenski, potpuno isti kao jezik kojim su pričali naši pretci iz tog doba.
To sve što sam nabrojao nije nikakva tajna, to he javna činjenica, a istoričari imaju neko nebulozno objašnjenje da je to zato što je u crkvi zvanični jezik bio slovenski. Ne znam kako onda tumače toponime i njihova imena, nije crkva davala imena gradovima i selima (Trgovište?), brdima, planinama, rekama, već uvek lokalno stanovništvo.
pre 4 godine
Sta si ti upravo napisao? "Vlaski vojvoda" pa Srbin? Vlasi su narod Istocnog rimskog carstva na Engleski prevedeno je jasnije Aromanians (Arumuni, Vlasi). Danasnji Rumuni ili na eng. Romania (od reci Roma, Rim) su ostatak naroda Istocnog rimskog carstva. Ali odrekli su se Istocnog rimskog carstva i sada Rumuni vecinom sebe smatraju da su Dacani odnosno narod koji je tu ziveo pre dolaska Rimskog carstva u zamlji zvanoj Dakija (Dacia).
U svakom slucaju, Rumuni su ovde pre nas slovena, a Drakula je njihov.
(Dusan K., 25. januar 2020 16:55)
Da, da. Tako Albanci misle da su Iliri, muslimani da su Goti, a ti da si mnogo pametan.
Sta ti mislis i sta Rumuni misle, totalno je nebitno, tek je nebitno sta su strani okupatori mislili i sta je njihova propaganda plasirala.
Bitna je istina koja se prenosi sa oca na sina, bas ono sto je tebi uskraceno, ljusturo prazna!
pre 4 godine
Teritorija današnje Rumunjske je već od rimskog osvajanja bila izložena naseljavanju raznoraznih naroda. Imali smo najprije Dačane, pa se dio njih romanizirao, pa su naseljavani koloni ( razvojačeni legionari ) iz svih dijelova carstva, pa onda razna germanska i slavenska plemena, pa Mađari, pa Sasi, pa Grci...sve se to izmiješalo i ne bi me začudilo da je Drakula pričao nekim slavenskim ( ili srpskim ) dijalektom. Već sam "rumunjski" naziv njegovog grada (Targoviste) ima slavenski korijen (Trgovište). Sa Sasima je bio u stalnim sukobima i sigurno su radili propagandu protiv njega, no vjerujem da je bio okrutan jer bi inače brzo izvisio. Turke stvarno nije štedio a metode pogubljivanja je vjerovatno vidio u turskom zarobljeništvu i samo ih je vjerno kopirao...
pre 4 godine
Šta se pljujete ko mala deca? Ni jedna vera nije bezgrešna jer ljudi učestvuju u njoj. Ubijalo se na sve strane, a ubijaće se i u buduće. Te priče o nevinom pravoslavlju ne piju vodu. Vlad je bio surov jer je živeo u surovim vremenima. Da nije nabijao na kolac, sam bi završio na jednom, ali to nema veze sa odbranom vere nego je u pitanju borba za opstanak. Vere su samo paravan iza koga se kriju zemaljske gadosti. Idemo ka samouništenju i s verom, a i bez nje.
pre 4 godine
Drakul znaci Djavo. Proverite. Rumun sam pa znam.
pre 4 godine
Niko ne prica da je u toj Turskoj vojsci koja je obsedala Trgoviste bila i citava vojska bivse Srbije
pre 4 godine
Jel ovo neki turistički letak iz Rumunije??? Bio je kao i svi drugi vladari tog vremena ni bolji ni gori. Jedino vreme je bio i turski vazal boreći se sa njima protiv Ugara.
pre 4 godine
@milence, 25. januar 2020 18:40
Tacno, ista stvar je sa junakom Starina Novak, koji je kod Rumuna Baba Novak.
pre 4 godine
Ne znam kako je u Rumuniji al' u Srbiji je u modi njegovo ime Vlad-an ....
pre 4 godine
Nije ni cudo sto smo tako dugo ziveli pod turcima. Kad smo ginuli od nasih vladara.
pre 4 godine
Živeo je u skladu sa svojim vremenom. Kako se neki zgražavaju njegovom krvoločnošću i okrutnošću danas, tako bi se on i svi muškarci koji su tada živeli zgražavali današnjim muškarcima, posebno time koliko su izfeminizirani i kolike su seka perse i bezkičmenjaci postali. Ma, umirali bi od smeha kada bi videli većinu današnjih.
pre 4 godine
A zasto se nikada ne spomene da je umesto krune koju je odbio, nosio subaru sa perom kao znak vlasti? Zasto se ne spomene da je bio ktitor hilandara? Zasto se ne spomene da je bio izuzetno pravedan i ekstremno netolerantan na nepravdu, laz, lopovluk.. Ima toga dosta..
pre 4 godine
Milos Obilic je jedan od prvokletvenika Ordo di Draconi. Sustina reda je bila da se Evropa brani od tada mocnih islamskih Kalifata i turko-mongolskih Kanata. Papa je aktivno, doduse tajno finansirao Red. Jedna od 6 tacaka prve Povelje reda je bila obaveza da svi pomazu vitezu cija je zemlja napadnuta od strane "varvara"...to se nije bas postovalo i kasnije je nastao haos, sve do pada Budimpeste i opsade Beca.
pre 4 godine
Neprijateljska propaganda! Sve osim onog ubijanja Turaka je rekla-kazala, priče koje su podmetali njegovi neprijatelji, a širila neuka svetina, željna tračeva. Ta šuma neprijateljskih vojnika pobodenih na kolje je imala takav psihološki uticaj na sultana, da se daleko nadmoćnija turska vojska povukla. Vlad Drakula je bio heroj svoga naroda i svih balkanskih hrišćana. Zločinci su bili oni koji su vodili osvajačke pohode, a koji nam se danas na televiziji serviraju kao veličanstveni državnici i heroji.
pre 4 godine
Eh ta neka srecnija vremena odmah me hvata nostalgija.
pre 4 godine
"I ako me ikad Bog bude pitao da ja mogu da sudim - većina zapada u 9. krug pakla, a 10. krug da se napravi za sve vas koji ste istočnog duha, a prodali ga zapadu!"
Брате, право у центар! Какво хришћанство, какво праштање, какве глупости. Православно је мрзети и судити!
pre 4 godine
Simone, sram te bilo!
pre 4 godine
grof Sekeresi
pre 4 godine
I ako me ikad Bog bude pitao da ja mogu da sudim - većina zapada u 9. krug pakla, a 10. krug da se napravi za sve vas koji ste istočnog duha, a prodali ga zapadu!
(Imaš porodicu, ugošćuješ ljude i braniš dom? Pa ti si krvoločni divljak!, 25. januar 2020 16:26)
zbog takvih psihopata kao ti, ja ne bih prodao zapadu nas, ja bih nas poklonio, i još platio da nas uzmu.
jer je najopasnije da srbinu daš da vlada srbima.
pre 4 godine
Jedino je dobro to sto je spalio sirotinju
(Vuk iz Panceva., 25. januar 2020 16:51)
I tako trajno iskorenio siromaštvo jer se niko nije više usudio da bude siromah, nego su svi postali bogati trgovci, preduzetnici, umetnici i drugo, svako prema ličnom talentu i afinitetima.
Šteta što nije spalio i budale, dobio bi ne samo bogat, nego i vrlo inteligentan narod. Ili možda ipak ne bi, jer kažu da su budale neuništive...
pre 4 godine
Vitez reda zmaja. Ljudina. Turci nece da skinu turbane pred njim On im ih zaluca za glave. Pobedi ih i pored puta ih u hiljadama nabije na kolac. Odlican je bio Vlad Cepes Drakulj. Nas saveznik a i madjarski. Velika je Rumunija a i prijateljstvo Rumunije i Srbije o kome moderni Srbi malo znaju.
pre 4 godine
Trgoviste u rumuniji...bilo bi lepo i da ste napisali sta pise na njegovom grobu i kojim je pismom napisano.
pre 4 godine
Sto bi rekao Sekeresi-cepes li ga Vlado!
pre 4 godine
Да ли је истина да на његовој надгробној плочи пише "Раб божији"?
pre 4 godine
Осим овога око Турака и окрутности према политичким противницима, све наведено је и мање од мита.
Влад је проглашен крвавим јер је имао обичај да зубима закоље Турчина. Не зато што је то волео, већ зато што је то морао, као пример.
Стварао је мит ког су се Турци силно плашили.
Тадашњи народи су били лаковерни и лако манипулисани.
pre 4 godine
Znači što bi se reklo danas - patriota
pre 4 godine
Da nisu ispricali Vlasi pomislio bi covek da je istina.
pre 4 godine
@Imaš porodicu, ugošćuješ ljude i braniš dom? Pa ti si krvoločni divljak!
hahahaha,
da znas, cepes je bio totalni car, dade mi odlicnu ideju!
spremam gala veceru sutra, oseti se pozvanim :)
povedi i sve sebi slicne pajtose
pre 4 godine
Trgoviste? Sta bi ta rec mogla znaciti? Kao i hiljade drugih reci koje nedvosmisleno pokazuju kojim se jezikom govorilo u srednjovekovnoj Vlaskoj.Vlad Tepes je govorio srpskim jezikom,bio pripadnik Pravoslsvne veroispovesti,zajedno sa Srbima,rame uz rame isao u ratove protiv Turaka. Rumunska nacija, rumunski jezik i slicne podmetacine su plod vatikanske propagandne, prebogate i mocne, tokom 19. veka. Na portalu "Srbijaglobal.rs", momci iz Krusevca objasnili sve u "sitna crevca". Ugodno vece zelim.
pre 4 godine
Drakulu je ujeo Sava Savanovic.
pre 4 godine
@Šušumiga
Reč "dracul" je potekla od latinske reči "draco", što znači "zmaj". :)
pre 4 godine
"...sahranjen je, a telo mu još nije pronađeno..." Ne znamo da li je stvarno bio red zmaja, ali svi smo u filmovima videli da se pretvara u slepog miša.
pre 4 godine
reformator.
pre 4 godine
Znači Murat ubio Drakulu...... ludilo...
pre 4 godine
@Nikola
Oni su pored toga bili turski vazali i ratovali protiv hriscana na strani Turaka
pre 4 godine
...inače "Drakul" znači đavo. Proverite i sami.
pre 4 godine
Da,na nadgrobnoj ploci ovog coveka stoji:"Rab Boziji..."na jeziku i pismu koje su srpski.Naravno,pre Vukove papzjanije...
pre 4 godine
surovost, kazne, nabijanje na kolac, spaljivanje, tamničenje.... sve je to bilo "kao dobar dan" za to doba i vreme.
pre 4 godine
Jedino je dobro to sto je spalio sirotinju
pre 4 godine
@d
Tačno.Bio oženjen sestrom Brankovica.Udavio je jer je pomislio da je ona ta koja je pokušala da ga otruje.Kasnije se ispostavilo da je neki dluga (naravno,ubio ga je).
Ovo je vise iz zapadnih izvora interpretirano ,inače možemo reci da je pozitivna ličnost.
Tačno je da je odrastao kao taoc na turskim dvoru.Za razliku od brata (za kojeg se tvrdi da je čak bio u ljubavnoj vezi sa tadašnjim Sultanom) bio je protiv Turaka.
Istina je za onu šumu.Kazu da je on zspravo osmislio taktiku dpržene zemlje - pored Turaka nabijenih na kolac spalio je sve kuce ma tom delu teritorije a gubavce pustio da tumaraju putem kojim su krenule nove turske trupe.
Pomenuti brat je takodje završio nabijen na kolac - Vlad je obedovao i razgovarao sa njim.
Negativne priče o njemu su deo Ugarske propagande - on je proveo i 10 godina u Budimu zatvoren (na prevaru).
Inače poziv na ručak ili dogovor pa likvidacija je staro lukavstvo koje je korišceno i od strane engleske vlastele,Germani su tako slovenske knezove pobili u X veku...Kneginja Olga je vodje plemana Drevljani takidje tako otrovala.
Uglavnom,surovost je bila uobicajena u tom dobu.
pre 4 godine
Krivi smo mi ljudi. Odredimo nekog coveka da nam bude neki "vojvoda" klanjamo se i sluzimo mu, a on moze onda da radi bukvalo sta hoce. Da ubija iz zabave, iz dosade, pije krv i na kraju je taj covek, kako pise, sahranjen kod nekog manastira? Evo mu i biste? Pa nije ni cudo ako nas i sutra neko bude klao, samo se mi i dalje klanjajmo coveku! To shvataju mnoge "drakule" i "vojvode" danasnjice zato nas i zloupotrebljavaju.
pre 4 godine
Vikinzi su jedini imali pisane zakone od zapadnih zemalja, dok je na istoku uveliko Vizantija bila hrićanska, i dok je uveliko i bagdadski kalifat postojao.
Trgovali sa njima.
Vikinzi su imali i demokratiju, jer je vrhovni poglavica odlučivao o nekoj kazni ili pohodu tek uz glasanja i mišljena drugih poglavica.
I onda, pošto su malo uređeniji, bili bez potrebe da im srbi donose viljušku, vatru, točak i struju, dugo dobijali hrišćantvo, katolici su ih kasnije "opevali" kao rogate, drogirane, pijane pljačkaše - jer su samo otimali u pohodima zlato kojeg je gle čuda u "bogomoljama" bilo na izvolte.
Mongole su proglasili divljacima. Pogledajte kulturu mongola, domaćinska, ljudska, i pogledajte one rukotvorine od njihove odeće... kako to može divljak da napravi?
Sve što neguje tradiciji, čuva svoje, baštini porodične i domaćinske vrednosti za zapad je DIVLJE, KRVOLOČNO i BOLESNO!
A nema gorih izroda od njih!
I ako me ikad Bog bude pitao da ja mogu da sudim - većina zapada u 9. krug pakla, a 10. krug da se napravi za sve vas koji ste istočnog duha, a prodali ga zapadu!
E za vas bi ovepriče o Vladu cepešu uzlgedale kao spa centar šta bih vam ja tako unesrećenima još dodatno doprineo da se večno "civlizujete i napredujete"...
Inače ne znamo ni šta nam je pradeda radio "zasigurno", a ne neki Cepeši i čuda...
pre 4 godine
Vlad se svetio Turcima.Za mene je to jedini relevantno i priblizno tacno.Nabijao je Turke na kolac.,Ali prezime Cepes govori mnogo toga.Cepka,cepanica Cepes.Jasno je.
pre 4 godine
Slovenski jezik. Drakul-zmaj, na slovackom je drak zmaj.
pre 4 godine
Vlado Srbine !!!
pre 4 godine
i slogan mu je bio brze,bolje, jace :)
pre 4 godine
ako vaskrsne ne gine mu brisel;)
pre 4 godine
Tekst je napisan dosta šturo ali nema veze. Evo da ispravim samo neku stvar. Red zmajeva nije bilo tajno društvo, taj red su zapravo činili samo odabrani vitezovi,jako vešti u mačevanju. Naš despot Stefan Lazarević i despot Djuradj Branković bili su iz reda zmajeva.
pre 4 godine
Насилни православни влашки кнез гадан је био ,али се није сетио да јавно спаљује жене на трговима као сва цивилизована Европа или душица рајска, Хенри 8. посеца споствене супруге заједно са својим непријатељима ! Није био милостив као Римска курија или шпанска Инквизиција !
pre 4 godine
@ "bio je vlaški vojvoda a ne rumun!rumuni tada nisu postojali.bio je pripadnik srpske pravoslavne crkve i pricao je srpski.ako su nacije nastale pod napoleonom a u slov je bio jezik kojim neko prica onda je vlade bio srbin
(d, 25. januar 2020 15:30)"
Sta si ti upravo napisao? "Vlaski vojvoda" pa Srbin? Vlasi su narod Istocnog rimskog carstva na Engleski prevedeno je jasnije Aromanians (Arumuni, Vlasi). Danasnji Rumuni ili na eng. Romania (od reci Roma, Rim) su ostatak naroda Istocnog rimskog carstva. Ali odrekli su se Istocnog rimskog carstva i sada Rumuni vecinom sebe smatraju da su Dacani odnosno narod koji je tu ziveo pre dolaska Rimskog carstva u zamlji zvanoj Dakija (Dacia).
U svakom slucaju, Rumuni su ovde pre nas slovena, a Drakula je njihov.
pre 4 godine
Zato su turci bili toliko uspesni, jer su lokalni vlastodrsci bili cak i gori od njih.
pre 4 godine
..a da je njegov afinitet prema krvi preuvelican od strane katolicke crkve..
---
Da, protiv Vlada Drakula zvanog Cepes (nabijac na kolac) vodila se sravicna kampanja demonizovanja preko katolicke crkve ali ne zbog preobracivanaj vec zato sto je ukinuo povlastice Sasima u njihovim gradovima. Postojalo je sedam nemackih gradova u kojima su ziveli Sasi tj Nemci koji su se bavili rudarstvom i na tim prostorima. Seiebenbürgen ili Siebenbürgenland (sedam gradova ili zemlja sedam gradova) je i dan danas nemacko ime za Transilvaniju ili Erdelj. Gradovi Sibiu i Sigisoara su npr jedni ot tih. (Hermanstadt i Schäßburg na nemackom).
E sad, nisu svih sedam gradova bili pod Vladovom vlascu ali tamo gde jeste bila njegova vlast Sasi su osetili svu tezinu njegovog besa jer su podrzavali njegove politicke protivnike. Tako je, preko katolicke crkve, krwenula kampanja demonizovanja Vlada Cepesa na Zapadu. Brojne su hronike koje govore o grozotama koje je on pocinio. Ima toga i u ruskim hronikama iz toga doba ali one su verovatno nastale kopiranjem zapadnjackih tj nemackih hronika. U rumunskim hronikama medjutim nema nicega od toga. On se i dan danas slavi kao strog ali pravican vladar.
U sustini radilo se pre svega o novcu.
pre 4 godine
@d: "...pricao je srpski.ako su nacije nastale pod napoleonom a u slov je bio jezik kojim neko prica onda je vlade bio srbin." Bio je Srbin koliko je i Tito bio Srbin. Znaci nije. To sto je imao slovensko ime ne znaci nista, jer i mi danas imamo grcka i hebrejska imena, pa nismo ni jedno ni drugo. Bio je vojvoda knezevine Vlaske i govorio je rumunski. Mozda je i znao srpski, ipak se borio protiv Turaka i ne bi cudilo da su postajala razna saveznistva, pa tako i sa Srbima. Ali ne postoji ni jedan dokaz da je bio Srbin. Naravno, po teoriji nasih autohtonista su svi ljudi poreklom Srbi, ali te nebuloze su vec postale dosadne. Pogledajmo malo sta drugi narodi imaju o sebi da kazu, umesto da im namecemo srpsko poreklo. I mi Srbi smo mesavina svega i svacega, tako da su te price inace bez osnova i tesko da se moze uopste naci "pravi" Srbin ili pripadnik bilo kojeg "jedinog" naroda na Balkanu.
pre 4 godine
A cime je probadao lokalne starlete kada bi ih pozvao na gozbu?
pre 4 godine
Svi vladari su tada manje-vise bili tako surovi, a muskarci su generalno imali mnogo vise testosterona nego danas i zato su lako prihvatali takav nacin zivota.
pre 4 godine
Svaka cast Drakuli. Znao je odlicno kako se postupa sa turskim okupatorima i koljacima. Svi su zavrsili na kolcu...
pre 4 godine
-“Spaljivao je siromašne i bolesne...”
-Čoveče zamisli da se taktika primenjuje u Srbiji...?Ostali bi u životu samo političari,biznismeni,navijači i starlete....
pre 4 godine
Pitanje je da li je isti bio izuzetak ili su mozda u njegovo vreme mnogi vladari bili krvoloci? Pre bih rekao da je ovo drugo, a da je njegov afinitet prema krvi preuvelican od strane katolicke crkve koja je prezirala pravoslavlje i nastojala da preobrati ceo Balkan u katolicanstvo.
pre 4 godine
Секташ.
pre 4 godine
fin neki čovek.....
pre 4 godine
Ali borio se sa srbima protiv turaka
pre 4 godine
Spaljivao je siromašne i bolesne...”
-Čoveče zamisli da se taktika primenjuje u Srbiji...?Ostali bi u životu samo političari,biznismeni,navijači i starlete....
(dnevna doza prosecnog Srbende, 25. januar
Piše "i bolesne".
Zato skrati ovaj spisak, značajno.
pre 4 godine
bio je vlaški vojvoda a ne rumun!rumuni tada nisu postojali.bio je pripadnik srpske pravoslavne crkve i pricao je srpski.ako su nacije nastale pod napoleonom a u slov je bio jezik kojim neko prica onda je vlade bio srbin
pre 4 godine
Mnogo toga u ovoj prici lici na varijantu srednjovekovne propagande.
pre 4 godine
Priča pričina...
pre 4 godine
Ima istine u svemu ovome. Postao je okrutan jer je kao dete odeveden u tursko ropstvo i bio tamo zlostavljan.
pre 4 godine
Ni vampire nismo uspjeli sacuvat i nametnuti kao nesto 'nase'. Rumunija je dobro profitirala turisticki na Drakuli.
pre 4 godine
I Stefan Lazarević bio je pripadnik reda zmaja
pre 4 godine
За Влада сам читао да је надимак крволочног стекао у борби са Турцима и да се према њима понашао исто као они према другима. А сад ово што пише овде, незнам шта да кажем. Могуће је а можда и није јер овде се не види ни ко пише ни одакле је извор информације.
pre 4 godine
srpski brend i nasa kulturna bastina i to pored Tesle nismo uspeli da sacuvamo
pre 4 godine
buuuaahhhaaaa....
pre 4 godine
Pitanje je da li je isti bio izuzetak ili su mozda u njegovo vreme mnogi vladari bili krvoloci? Pre bih rekao da je ovo drugo, a da je njegov afinitet prema krvi preuvelican od strane katolicke crkve koja je prezirala pravoslavlje i nastojala da preobrati ceo Balkan u katolicanstvo.
pre 4 godine
Ali borio se sa srbima protiv turaka
pre 4 godine
-“Spaljivao je siromašne i bolesne...”
-Čoveče zamisli da se taktika primenjuje u Srbiji...?Ostali bi u životu samo političari,biznismeni,navijači i starlete....
pre 4 godine
Насилни православни влашки кнез гадан је био ,али се није сетио да јавно спаљује жене на трговима као сва цивилизована Европа или душица рајска, Хенри 8. посеца споствене супруге заједно са својим непријатељима ! Није био милостив као Римска курија или шпанска Инквизиција !
pre 4 godine
Tekst je napisan dosta šturo ali nema veze. Evo da ispravim samo neku stvar. Red zmajeva nije bilo tajno društvo, taj red su zapravo činili samo odabrani vitezovi,jako vešti u mačevanju. Naš despot Stefan Lazarević i despot Djuradj Branković bili su iz reda zmajeva.
pre 4 godine
..a da je njegov afinitet prema krvi preuvelican od strane katolicke crkve..
---
Da, protiv Vlada Drakula zvanog Cepes (nabijac na kolac) vodila se sravicna kampanja demonizovanja preko katolicke crkve ali ne zbog preobracivanaj vec zato sto je ukinuo povlastice Sasima u njihovim gradovima. Postojalo je sedam nemackih gradova u kojima su ziveli Sasi tj Nemci koji su se bavili rudarstvom i na tim prostorima. Seiebenbürgen ili Siebenbürgenland (sedam gradova ili zemlja sedam gradova) je i dan danas nemacko ime za Transilvaniju ili Erdelj. Gradovi Sibiu i Sigisoara su npr jedni ot tih. (Hermanstadt i Schäßburg na nemackom).
E sad, nisu svih sedam gradova bili pod Vladovom vlascu ali tamo gde jeste bila njegova vlast Sasi su osetili svu tezinu njegovog besa jer su podrzavali njegove politicke protivnike. Tako je, preko katolicke crkve, krwenula kampanja demonizovanja Vlada Cepesa na Zapadu. Brojne su hronike koje govore o grozotama koje je on pocinio. Ima toga i u ruskim hronikama iz toga doba ali one su verovatno nastale kopiranjem zapadnjackih tj nemackih hronika. U rumunskim hronikama medjutim nema nicega od toga. On se i dan danas slavi kao strog ali pravican vladar.
U sustini radilo se pre svega o novcu.
pre 4 godine
Ni vampire nismo uspjeli sacuvat i nametnuti kao nesto 'nase'. Rumunija je dobro profitirala turisticki na Drakuli.
pre 4 godine
Jedino je dobro to sto je spalio sirotinju
(Vuk iz Panceva., 25. januar 2020 16:51)
I tako trajno iskorenio siromaštvo jer se niko nije više usudio da bude siromah, nego su svi postali bogati trgovci, preduzetnici, umetnici i drugo, svako prema ličnom talentu i afinitetima.
Šteta što nije spalio i budale, dobio bi ne samo bogat, nego i vrlo inteligentan narod. Ili možda ipak ne bi, jer kažu da su budale neuništive...
pre 4 godine
bio je vlaški vojvoda a ne rumun!rumuni tada nisu postojali.bio je pripadnik srpske pravoslavne crkve i pricao je srpski.ako su nacije nastale pod napoleonom a u slov je bio jezik kojim neko prica onda je vlade bio srbin
pre 4 godine
@d
Tačno.Bio oženjen sestrom Brankovica.Udavio je jer je pomislio da je ona ta koja je pokušala da ga otruje.Kasnije se ispostavilo da je neki dluga (naravno,ubio ga je).
Ovo je vise iz zapadnih izvora interpretirano ,inače možemo reci da je pozitivna ličnost.
Tačno je da je odrastao kao taoc na turskim dvoru.Za razliku od brata (za kojeg se tvrdi da je čak bio u ljubavnoj vezi sa tadašnjim Sultanom) bio je protiv Turaka.
Istina je za onu šumu.Kazu da je on zspravo osmislio taktiku dpržene zemlje - pored Turaka nabijenih na kolac spalio je sve kuce ma tom delu teritorije a gubavce pustio da tumaraju putem kojim su krenule nove turske trupe.
Pomenuti brat je takodje završio nabijen na kolac - Vlad je obedovao i razgovarao sa njim.
Negativne priče o njemu su deo Ugarske propagande - on je proveo i 10 godina u Budimu zatvoren (na prevaru).
Inače poziv na ručak ili dogovor pa likvidacija je staro lukavstvo koje je korišceno i od strane engleske vlastele,Germani su tako slovenske knezove pobili u X veku...Kneginja Olga je vodje plemana Drevljani takidje tako otrovala.
Uglavnom,surovost je bila uobicajena u tom dobu.
pre 4 godine
Vitez reda zmaja. Ljudina. Turci nece da skinu turbane pred njim On im ih zaluca za glave. Pobedi ih i pored puta ih u hiljadama nabije na kolac. Odlican je bio Vlad Cepes Drakulj. Nas saveznik a i madjarski. Velika je Rumunija a i prijateljstvo Rumunije i Srbije o kome moderni Srbi malo znaju.
pre 4 godine
i slogan mu je bio brze,bolje, jace :)
pre 4 godine
Neprijateljska propaganda! Sve osim onog ubijanja Turaka je rekla-kazala, priče koje su podmetali njegovi neprijatelji, a širila neuka svetina, željna tračeva. Ta šuma neprijateljskih vojnika pobodenih na kolje je imala takav psihološki uticaj na sultana, da se daleko nadmoćnija turska vojska povukla. Vlad Drakula je bio heroj svoga naroda i svih balkanskih hrišćana. Zločinci su bili oni koji su vodili osvajačke pohode, a koji nam se danas na televiziji serviraju kao veličanstveni državnici i heroji.
pre 4 godine
fin neki čovek.....
pre 4 godine
Осим овога око Турака и окрутности према политичким противницима, све наведено је и мање од мита.
Влад је проглашен крвавим јер је имао обичај да зубима закоље Турчина. Не зато што је то волео, већ зато што је то морао, као пример.
Стварао је мит ког су се Турци силно плашили.
Тадашњи народи су били лаковерни и лако манипулисани.
pre 4 godine
Rumuni za njega imaju sasvim druge priče:
U jednom gradu su pokrali trgovca u prolazu, on se požalio drakuli. Grof je dao ultimatum stanovništvu da mu predaju lopova i plen ili će ih sve nabiti na kolac. Naravno da su sve našli. Trgovcu je vratio zlatnike ali je stavio jedan više i rekao mu da prebroji. Trgovac je vratio zlatnik viška, inače bi i on bio pogubljen. Kažu da je u njegovo vreme vlaška bila najbezbednije mesto od kriminala.
Prema turcima je bio surov jer je bio vojno slabiji ali odlučan da odbrani svoju državu. Za rumune je on nacionalni heroj a valjda je njihovo mišljenje najvažnije.
Što se samih rumuna tiče: jedini naš sused sa kojim nismo nikad ratovali a imali smo i teških tema poput podele banata 1919.
pre 4 godine
I Stefan Lazarević bio je pripadnik reda zmaja
pre 4 godine
@ "bio je vlaški vojvoda a ne rumun!rumuni tada nisu postojali.bio je pripadnik srpske pravoslavne crkve i pricao je srpski.ako su nacije nastale pod napoleonom a u slov je bio jezik kojim neko prica onda je vlade bio srbin
(d, 25. januar 2020 15:30)"
Sta si ti upravo napisao? "Vlaski vojvoda" pa Srbin? Vlasi su narod Istocnog rimskog carstva na Engleski prevedeno je jasnije Aromanians (Arumuni, Vlasi). Danasnji Rumuni ili na eng. Romania (od reci Roma, Rim) su ostatak naroda Istocnog rimskog carstva. Ali odrekli su se Istocnog rimskog carstva i sada Rumuni vecinom sebe smatraju da su Dacani odnosno narod koji je tu ziveo pre dolaska Rimskog carstva u zamlji zvanoj Dakija (Dacia).
U svakom slucaju, Rumuni su ovde pre nas slovena, a Drakula je njihov.
pre 4 godine
Svaka cast Drakuli. Znao je odlicno kako se postupa sa turskim okupatorima i koljacima. Svi su zavrsili na kolcu...
pre 4 godine
A zasto se nikada ne spomene da je umesto krune koju je odbio, nosio subaru sa perom kao znak vlasti? Zasto se ne spomene da je bio ktitor hilandara? Zasto se ne spomene da je bio izuzetno pravedan i ekstremno netolerantan na nepravdu, laz, lopovluk.. Ima toga dosta..
pre 4 godine
A cime je probadao lokalne starlete kada bi ih pozvao na gozbu?
pre 4 godine
Propaganda zapada o satanizaciji slovena,skolski primer...za mene je interesantniji njegov pohod na Srebrenicu sa nasim despotom Vukom Grgurevicem,iz loze Brankovic,poznatim kao Zmaj Ognjeni Vuk,kada su zdruzenim snagama porazili mnogobrojnije osmanlije a kao znak pobede i dominacije,njihova tela su nabijali na kolceve u duzini od oko 20 km uz obalu Dunava,taj dogadjaj je Stokeru i posluzio kao inspiracija za svirepost Vlada,gozbe su laz,osim ona na kojoj je ubijeno 43 plemica zbog izdaje i bahatosti...postoje pisma mletackih duzdeva manastiru Koporin o tome...ne menjajte istoriju,inace ce agresori postati zrtve i deca ce nam uciti to
pre 4 godine
@d: "...pricao je srpski.ako su nacije nastale pod napoleonom a u slov je bio jezik kojim neko prica onda je vlade bio srbin." Bio je Srbin koliko je i Tito bio Srbin. Znaci nije. To sto je imao slovensko ime ne znaci nista, jer i mi danas imamo grcka i hebrejska imena, pa nismo ni jedno ni drugo. Bio je vojvoda knezevine Vlaske i govorio je rumunski. Mozda je i znao srpski, ipak se borio protiv Turaka i ne bi cudilo da su postajala razna saveznistva, pa tako i sa Srbima. Ali ne postoji ni jedan dokaz da je bio Srbin. Naravno, po teoriji nasih autohtonista su svi ljudi poreklom Srbi, ali te nebuloze su vec postale dosadne. Pogledajmo malo sta drugi narodi imaju o sebi da kazu, umesto da im namecemo srpsko poreklo. I mi Srbi smo mesavina svega i svacega, tako da su te price inace bez osnova i tesko da se moze uopste naci "pravi" Srbin ili pripadnik bilo kojeg "jedinog" naroda na Balkanu.
pre 4 godine
Mnogo toga u ovoj prici lici na varijantu srednjovekovne propagande.
pre 4 godine
Spaljivao je siromašne i bolesne...”
-Čoveče zamisli da se taktika primenjuje u Srbiji...?Ostali bi u životu samo političari,biznismeni,navijači i starlete....
(dnevna doza prosecnog Srbende, 25. januar
Piše "i bolesne".
Zato skrati ovaj spisak, značajno.
pre 4 godine
Znači što bi se reklo danas - patriota
pre 4 godine
Trgoviste u rumuniji...bilo bi lepo i da ste napisali sta pise na njegovom grobu i kojim je pismom napisano.
pre 4 godine
Da,na nadgrobnoj ploci ovog coveka stoji:"Rab Boziji..."na jeziku i pismu koje su srpski.Naravno,pre Vukove papzjanije...
pre 4 godine
@Zagor
Nikako nije mogao pričati rumunskim jezikom jer tada nije ni postojao. Stvoren je mnogo kasnije kao varijacija latinskog kojim su pričali jedan manji broj današnjih Rumuna. A ostali su pričali slovenskim jezikom. I vladari su pričali, a zasigurno dokazano i pisali slovenskim jezikom, svi velikodostojnici u crkvi su pisali slovenskim jezikom, svi pečati vladara, svi natpisi na njihovim grobovima su napisani slovenskim jezikom. Skoro svi toponimi i dan danas vode poreklo od slovenskog jezika. Zar treba onda dalje raspravljati o tome. Inače kažem slovenski a u stvari je staroslovenski, potpuno isti kao jezik kojim su pričali naši pretci iz tog doba.
To sve što sam nabrojao nije nikakva tajna, to he javna činjenica, a istoričari imaju neko nebulozno objašnjenje da je to zato što je u crkvi zvanični jezik bio slovenski. Ne znam kako onda tumače toponime i njihova imena, nije crkva davala imena gradovima i selima (Trgovište?), brdima, planinama, rekama, već uvek lokalno stanovništvo.
pre 4 godine
ako vaskrsne ne gine mu brisel;)
pre 4 godine
Да ли је истина да на његовој надгробној плочи пише "Раб божији"?
pre 4 godine
Živeo je u skladu sa svojim vremenom. Kako se neki zgražavaju njegovom krvoločnošću i okrutnošću danas, tako bi se on i svi muškarci koji su tada živeli zgražavali današnjim muškarcima, posebno time koliko su izfeminizirani i kolike su seka perse i bezkičmenjaci postali. Ma, umirali bi od smeha kada bi videli većinu današnjih.
pre 4 godine
Drakulu je ujeo Sava Savanovic.
pre 4 godine
Vikinzi su jedini imali pisane zakone od zapadnih zemalja, dok je na istoku uveliko Vizantija bila hrićanska, i dok je uveliko i bagdadski kalifat postojao.
Trgovali sa njima.
Vikinzi su imali i demokratiju, jer je vrhovni poglavica odlučivao o nekoj kazni ili pohodu tek uz glasanja i mišljena drugih poglavica.
I onda, pošto su malo uređeniji, bili bez potrebe da im srbi donose viljušku, vatru, točak i struju, dugo dobijali hrišćantvo, katolici su ih kasnije "opevali" kao rogate, drogirane, pijane pljačkaše - jer su samo otimali u pohodima zlato kojeg je gle čuda u "bogomoljama" bilo na izvolte.
Mongole su proglasili divljacima. Pogledajte kulturu mongola, domaćinska, ljudska, i pogledajte one rukotvorine od njihove odeće... kako to može divljak da napravi?
Sve što neguje tradiciji, čuva svoje, baštini porodične i domaćinske vrednosti za zapad je DIVLJE, KRVOLOČNO i BOLESNO!
A nema gorih izroda od njih!
I ako me ikad Bog bude pitao da ja mogu da sudim - većina zapada u 9. krug pakla, a 10. krug da se napravi za sve vas koji ste istočnog duha, a prodali ga zapadu!
E za vas bi ovepriče o Vladu cepešu uzlgedale kao spa centar šta bih vam ja tako unesrećenima još dodatno doprineo da se večno "civlizujete i napredujete"...
Inače ne znamo ni šta nam je pradeda radio "zasigurno", a ne neki Cepeši i čuda...
pre 4 godine
surovost, kazne, nabijanje na kolac, spaljivanje, tamničenje.... sve je to bilo "kao dobar dan" za to doba i vreme.
pre 4 godine
Vlad se svetio Turcima.Za mene je to jedini relevantno i priblizno tacno.Nabijao je Turke na kolac.,Ali prezime Cepes govori mnogo toga.Cepka,cepanica Cepes.Jasno je.
pre 4 godine
Eh ta neka srecnija vremena odmah me hvata nostalgija.
pre 4 godine
За Влада сам читао да је надимак крволочног стекао у борби са Турцима и да се према њима понашао исто као они према другима. А сад ово што пише овде, незнам шта да кажем. Могуће је а можда и није јер овде се не види ни ко пише ни одакле је извор информације.
pre 4 godine
I ako me ikad Bog bude pitao da ja mogu da sudim - većina zapada u 9. krug pakla, a 10. krug da se napravi za sve vas koji ste istočnog duha, a prodali ga zapadu!
(Imaš porodicu, ugošćuješ ljude i braniš dom? Pa ti si krvoločni divljak!, 25. januar 2020 16:26)
zbog takvih psihopata kao ti, ja ne bih prodao zapadu nas, ja bih nas poklonio, i još platio da nas uzmu.
jer je najopasnije da srbinu daš da vlada srbima.
pre 4 godine
Teritorija današnje Rumunjske je već od rimskog osvajanja bila izložena naseljavanju raznoraznih naroda. Imali smo najprije Dačane, pa se dio njih romanizirao, pa su naseljavani koloni ( razvojačeni legionari ) iz svih dijelova carstva, pa onda razna germanska i slavenska plemena, pa Mađari, pa Sasi, pa Grci...sve se to izmiješalo i ne bi me začudilo da je Drakula pričao nekim slavenskim ( ili srpskim ) dijalektom. Već sam "rumunjski" naziv njegovog grada (Targoviste) ima slavenski korijen (Trgovište). Sa Sasima je bio u stalnim sukobima i sigurno su radili propagandu protiv njega, no vjerujem da je bio okrutan jer bi inače brzo izvisio. Turke stvarno nije štedio a metode pogubljivanja je vjerovatno vidio u turskom zarobljeništvu i samo ih je vjerno kopirao...
pre 4 godine
Šta se pljujete ko mala deca? Ni jedna vera nije bezgrešna jer ljudi učestvuju u njoj. Ubijalo se na sve strane, a ubijaće se i u buduće. Te priče o nevinom pravoslavlju ne piju vodu. Vlad je bio surov jer je živeo u surovim vremenima. Da nije nabijao na kolac, sam bi završio na jednom, ali to nema veze sa odbranom vere nego je u pitanju borba za opstanak. Vere su samo paravan iza koga se kriju zemaljske gadosti. Idemo ka samouništenju i s verom, a i bez nje.
pre 4 godine
Ima istine u svemu ovome. Postao je okrutan jer je kao dete odeveden u tursko ropstvo i bio tamo zlostavljan.
pre 4 godine
Svi vladari su tada manje-vise bili tako surovi, a muskarci su generalno imali mnogo vise testosterona nego danas i zato su lako prihvatali takav nacin zivota.
pre 4 godine
Sta si ti upravo napisao? "Vlaski vojvoda" pa Srbin? Vlasi su narod Istocnog rimskog carstva na Engleski prevedeno je jasnije Aromanians (Arumuni, Vlasi). Danasnji Rumuni ili na eng. Romania (od reci Roma, Rim) su ostatak naroda Istocnog rimskog carstva. Ali odrekli su se Istocnog rimskog carstva i sada Rumuni vecinom sebe smatraju da su Dacani odnosno narod koji je tu ziveo pre dolaska Rimskog carstva u zamlji zvanoj Dakija (Dacia).
U svakom slucaju, Rumuni su ovde pre nas slovena, a Drakula je njihov.
(Dusan K., 25. januar 2020 16:55)
Da, da. Tako Albanci misle da su Iliri, muslimani da su Goti, a ti da si mnogo pametan.
Sta ti mislis i sta Rumuni misle, totalno je nebitno, tek je nebitno sta su strani okupatori mislili i sta je njihova propaganda plasirala.
Bitna je istina koja se prenosi sa oca na sina, bas ono sto je tebi uskraceno, ljusturo prazna!
pre 4 godine
Trgoviste? Sta bi ta rec mogla znaciti? Kao i hiljade drugih reci koje nedvosmisleno pokazuju kojim se jezikom govorilo u srednjovekovnoj Vlaskoj.Vlad Tepes je govorio srpskim jezikom,bio pripadnik Pravoslsvne veroispovesti,zajedno sa Srbima,rame uz rame isao u ratove protiv Turaka. Rumunska nacija, rumunski jezik i slicne podmetacine su plod vatikanske propagandne, prebogate i mocne, tokom 19. veka. Na portalu "Srbijaglobal.rs", momci iz Krusevca objasnili sve u "sitna crevca". Ugodno vece zelim.
pre 4 godine
BTW, na ovu temu: kažu da naziv "vlasi" za srbe u bosni potiče od pomoćnih turskih trupa koje su činili vojnici iz vlaške naseljavani u bosni u 16. veku. Da li su govorili srpski ili se samo zbog religije lakše stapali sa lokalnom populaciom, tek možda ima nas dosta sa poreklom iz vlaške
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Milan, 25. januar 2020 23:19)
Nisu to nikakvi vojnici iz Vlaske, vec Srbi u vlaskom statusu (stocari) doseljavavani mahom iz Istocne Hercegovine, Crne gore i Starog Vlaha.
pre 4 godine
"I ako me ikad Bog bude pitao da ja mogu da sudim - većina zapada u 9. krug pakla, a 10. krug da se napravi za sve vas koji ste istočnog duha, a prodali ga zapadu!"
Брате, право у центар! Какво хришћанство, какво праштање, какве глупости. Православно је мрзети и судити!
pre 4 godine
Slovenski jezik. Drakul-zmaj, na slovackom je drak zmaj.
pre 4 godine
@Šušumiga
Reč "dracul" je potekla od latinske reči "draco", što znači "zmaj". :)
pre 4 godine
Rumuni su istorijski Dačko pleme slovenskog porekla. Romanizovani su i izmenjen im je jezik, pismo itd. To se sve da proveriti, ne znam šta se toliko gložite oko toga. Meni nisu jasni ovi autošovinisti koji pljuju po sopstvenom narodu. Petokolonaši. Ako je bio Vlah onda je bio vlah. Koga briga danas, pojam nacije o naroda u današnjem obrascu tada nije postojao. Treba se boriti za istinu i biti protiv laži i podmetanja, kao da su npr. Albanci poreklom Iliri.
pre 4 godine
Branio pravoslavlje. Heroj.
pre 4 godine
Vlado Srbine !!!
pre 4 godine
Milos Obilic je jedan od prvokletvenika Ordo di Draconi. Sustina reda je bila da se Evropa brani od tada mocnih islamskih Kalifata i turko-mongolskih Kanata. Papa je aktivno, doduse tajno finansirao Red. Jedna od 6 tacaka prve Povelje reda je bila obaveza da svi pomazu vitezu cija je zemlja napadnuta od strane "varvara"...to se nije bas postovalo i kasnije je nastao haos, sve do pada Budimpeste i opsade Beca.
pre 4 godine
Drakul znaci Djavo. Proverite. Rumun sam pa znam.
pre 4 godine
"...sahranjen je, a telo mu još nije pronađeno..." Ne znamo da li je stvarno bio red zmaja, ali svi smo u filmovima videli da se pretvara u slepog miša.
pre 4 godine
Znači Murat ubio Drakulu...... ludilo...
pre 4 godine
Moj omiljeni istorijski lik. Volim sve na tu temu, od istorijskih cinjenica preko filmova i igara. Gori od njega je samo moja otac Duta.
pre 4 godine
grof Sekeresi
pre 4 godine
Jel ovo neki turistički letak iz Rumunije??? Bio je kao i svi drugi vladari tog vremena ni bolji ni gori. Jedino vreme je bio i turski vazal boreći se sa njima protiv Ugara.
pre 4 godine
srpski brend i nasa kulturna bastina i to pored Tesle nismo uspeli da sacuvamo
pre 4 godine
buuuaahhhaaaa....
pre 4 godine
reformator.
pre 4 godine
Otkud prezime Drakulić u našem narodu? Ima ga od Makedonije do Slovenije. Srbi ili potomci Srba vekovima unazad. To vi meni kažite a lako ćemo za Rumune.
pre 4 godine
Krivi smo mi ljudi. Odredimo nekog coveka da nam bude neki "vojvoda" klanjamo se i sluzimo mu, a on moze onda da radi bukvalo sta hoce. Da ubija iz zabave, iz dosade, pije krv i na kraju je taj covek, kako pise, sahranjen kod nekog manastira? Evo mu i biste? Pa nije ni cudo ako nas i sutra neko bude klao, samo se mi i dalje klanjajmo coveku! To shvataju mnoge "drakule" i "vojvode" danasnjice zato nas i zloupotrebljavaju.
pre 4 godine
@Imaš porodicu, ugošćuješ ljude i braniš dom? Pa ti si krvoločni divljak!
hahahaha,
da znas, cepes je bio totalni car, dade mi odlicnu ideju!
spremam gala veceru sutra, oseti se pozvanim :)
povedi i sve sebi slicne pajtose
pre 4 godine
Da nisu ispricali Vlasi pomislio bi covek da je istina.
pre 4 godine
Sto bi rekao Sekeresi-cepes li ga Vlado!
pre 4 godine
Iskorenio kradju, ubistva, siromastvo, komoseksualce, prevarante i domace izdajnike. Neko ce reci brutalno ali dok se jaja ne porazbijaju, ne moze da se napravi kajgana. Takav covek nama treba.
pre 4 godine
Ne znam kako je u Rumuniji al' u Srbiji je u modi njegovo ime Vlad-an ....
pre 4 godine
naravoucenje: ne idite kod Dracule na gozbu!
pre 4 godine
@milence, 25. januar 2020 18:40
Tacno, ista stvar je sa junakom Starina Novak, koji je kod Rumuna Baba Novak.
pre 4 godine
Srbi se loze na ovakve, takve vladare i biraju. Ne volebsrbi sistem, samo cvrstu ruku
pre 4 godine
Priča pričina...
pre 4 godine
Niko ne prica da je u toj Turskoj vojsci koja je obsedala Trgoviste bila i citava vojska bivse Srbije
pre 4 godine
Istakao se u borbi protiv turaka
pre 4 godine
Hahaaha, srbi istoričari hahahahaah
pre 4 godine
Zato su turci bili toliko uspesni, jer su lokalni vlastodrsci bili cak i gori od njih.
pre 4 godine
...inače "Drakul" znači đavo. Proverite i sami.
pre 4 godine
Nije pobio 20.000 Turaka, već je pobio svoje, da bi na neki način uplašio Turke, jer mu je lična vojska masovno prelazila na suprotnu stranu i borila protiv njega. Vojnici koji prešli na Tursku stranu - to su ovi današnji Vlasi koji žive u Srbiji i BiH, odnosno pored Drine
pre 4 godine
BTW, na ovu temu: kažu da naziv "vlasi" za srbe u bosni potiče od pomoćnih turskih trupa koje su činili vojnici iz vlaške naseljavani u bosni u 16. veku. Da li su govorili srpski ili se samo zbog religije lakše stapali sa lokalnom populaciom, tek možda ima nas dosta sa poreklom iz vlaške
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Milan, 25. januar 2020 23:19)
Vlasi je naziv za Srbe iz istocne-pogranicne regije Srbije koja se granici sa Rumunijom. A kakve veze imaju sa Bosnom...? Mozda neka migracija?
pre 4 godine
ne turska nego sopstvenog zivlja da bi zaplasio turke Koji kad su to videli Su odmah rekli da njega nece ni za saveznika, ni za neprijatelja sto je znacilo da Su Ga osudili na samo jedno - smrt. pri pokusajima da Ga uklone je stradalo oko stotinu turaka neki I na kolcu Ali procentualno zanemarljiv broj nabodenih.
kad je bio uhvacen, zavrsis je Isto, a pred smrt mu je odrybljena Glava I kao trofej poslana sultanu.
Al kao I u filmu 300, vole pojedinci da preprave historijske fakte pa je eto kao na hiljade turaka nastradalo od tog vlada Koji se nikog nije naubijao osim svog Naroda.
pre 4 godine
U pokušaju da očisti ulice grada Trgovišta (glavnog grada Kneževine Vlaške) Drakula je pozvao sve bolesne, skitnice i prosjake u jedan od svojih domova na gozbu.
Ovaj je bio gori i od Superhika. I ne budite maliciozni nema istorijskih dokaza da mu je zvezda vodilja bila krilatica Brže, Bolje, Jače. To je pakosna sirotinja izmislila dok ih o nije neutralisao. Pa i u Srbiji je siromaštvo iskorenjeno.
pre 4 godine
Ovo za gozbe je ordinarna laž i glupost, koja se desila samo jednom čini mi se, ali ne i pedeset puta. Samo budala može poverovati u tu glupost, da vas neko prevesla istom stvari toliko puta.
Nabijanje na kolac je bilo delotvorno za Turke, jer su i sami to radili, samo što je Vlad u ovome malo više "preterao", pokazujući Turcima njihov izum.
Da je spaljivao prosjake ni to nije tačno.
Bio je u turskoj vojsci kao mlad, a kasnije zbog svireposti prema Turcima, ali i nekim papinim izaslanicima, napravljen je u zver koja pije krv, umaka hleb u krv i slične gluposti.
Ovo vam je slična priča kao za Vuka Brankovića, čija je porodica bila jedna od najvećih darodavaca u svoje vreme, a sam Vuk izuzetno sposoban čovek. Uostalom kao i svi oni.
Sve su vam to ljudi moji zapadne podmetacine, što Vatikana, ponekad i Turaka, ali uglavnom Latina.
pre 4 godine
Jedino je dobro to sto je spalio sirotinju
pre 4 godine
Секташ.
pre 4 godine
@Nikola
Oni su pored toga bili turski vazali i ratovali protiv hriscana na strani Turaka
pre 4 godine
Au ovaj bijo golem lud
pre 4 godine
Imamo i mi naše krvopije.Posle svakih izbora jedan se povampiri.
pre 4 godine
Прочитајте људи књигу Влад, веома лепо описан живот Влада Цепеша пре коментарисања. Читајте књиге људи, много занимљиог и паметног има да се нађе.
pre 4 godine
Ceo mit o Drakuli koji je satanista koji svojim neprijateljima sisa krv itd je propaganda koja dolazi iz Vatikana i sa zapada.
Vlad III Drakula je bio pravoslavni hriscanin. Vatikan je slao svoje svestenike da pokatolici stanovnistvo njegove knezevine. Vkad III ih je sve hvatao i svirepo ubijao. Vatikan se osvetio propagandom.
pre 4 godine
Kakav god da je bio.u poredjenju sa mojom zenom je kao miki maus
pre 4 godine
Drakula cigan dzambas. :)
pre 4 godine
U vreme grofa Vlada u Rumuniji je bez problema moglo da se prespava i u parku, nikome se ništa ne bi desilo, a pogledajte kako je danas...
pre 4 godine
У мојој Србији има више познавалаца историје и чувара историјских чињеница него лишћа на дрвећу Амазоније. Благо нама. Када се само сетим помрачења Сунца 1999 године, када су се ти исти историчари масовно крили у подрумима да не буду озрачени , а види их сада какко се пуни самопоуздања и знања јављају коментаришући назови историјске чињенице, аутоматски бранећи српство ... Нема бриге за тебе Србијо.
pre 4 godine
Sve ovo mi deluje izmišljeno ili bar preuveličano.
pre 4 godine
Pravi tekst za internet istoričare.
pre 4 godine
Zapisi o Vladu Cepesu, Cepes mu naravno nije prezime nego znaci Nabijac (na kolac) poticu svi iz saksonskih hronika. Naravno one su preterane , napisane zbog politickog trenutka , Vlad je bio dva puta knez Vlaske, oba puta vazal Ugarske, ali je vodio samostalnu politiku. Bio je bespostedni borac protiv Turaka, neke od najvecih vlaskih pobeda nad Turcima su izvojevane pod njegovim vodjstvom. Podizao je manastire. Politicki on je bio u slicnoj situaciji kao Stefan Lazarevic, s tim sto je vremenski perion druga polovina 15 veka, dakle nesto kasnije nego despot Stefan.
Zapisi koje je Brem Stoker nasao o njemu su posluzili da napise roman bestseler Drakula (1897 objavljen), a prvi bestseler na tu temu je Karmila od Le Fanua iz 1872 godine.
pre 4 godine
Da ste ucili pravu istoriju, a ne nametnutu u skolama, znali bi da su Vlasi ziveli na Balkanu jos pre dolaska starih Slovena. I integrisali se u balkanske narode. Imaju svoj jezik i svoju kulturu!
pre 4 godine
Nije ni cudo sto smo tako dugo ziveli pod turcima. Kad smo ginuli od nasih vladara.
pre 4 godine
Procitajte knjigu:”Istoricar” Elizabete Kostove.
pre 4 godine
Vlada Cepes, srpski junak kog su satanizovali na najgore moguce nacine, kao i od nas sto su napravili teroriste i koljace, sto nema veze jedno s drugim. On je proterao katolicke svestenike iz njegove zemlje, i onda je naravno Vatikan uzeo stvari u svoje ruke i danas imamo Drakulu i mucitelja umesto veliki vojvoda od Vlaske koji je dao sve sto je imao da se odbrani od turaka...
pre 4 godine
Nije ni cudo sto su turci toliko dugo vladali balkanom, kad su bili bolji od domacih vladara prema narodu.
pre 4 godine
Simone, sram te bilo!
pre 4 godine
Kakve budalaštine! “Istoričari tvrde”! Ako su kao ovi današnji mnogo im se može verovati!
pre 4 godine
@(Migracije, 25. januar 2020 23:42)
Vlah je u turskom jeziku oznacavao sve hriscane koji su se bavili stocarstvom, a takvi su bili vecina onih iz brsko planinskih predela. Vlah na Balkanu nije imao nikakve veze za Rumunima, tj Vlasima u Vlaskoj. Rumunima su srodni Aromuni po jeziku, kojih ima na Balkanu u severnoj Grckoj i Makedoniji. Nasi Vlasi u Srbiji su kolonizovani za vreme austrjske okupacije severne Srbije 1718-1739 kada je istocna Srbija izuzeta od Srbije i dodeljena administrativno Banatu. Tada su doseljeni Vlasi i to uglavnom iz Vlaske osim Vlaha Ungurjana koji su iz Erdelja, a odmah do njih su se naseljavali i Srbi sa Kosova i Metohije. U istocnoj Srbiji nema ni 5 posto ljudi koji mogu da dokazu da su duze od tog perioda na tom podrucju ziveli. Gotovo svi su doseljeni. Slicno je i gotovo svim nasim krajevima, iuzetak bi mozda bio samo juzni deo Raske oblasti uz Crnu Goru, tu ima porodica nebitno koje religije koje mogu da dokazu poreklo jos od srednjeg veka na tome prostoru.
pre 4 godine
Иначе је Србин, то му пише и на гробу. Лично сам се уверио кад сам обилазио Румунију
pre 4 godine
@(Flying Dutchman, 26. januar 2020 00:03)
U srednjem veku ime Drakul ili Drakule je bilo relativno cesto medju Srbima. Oznacavalo je zmaja, a i znaci zmaj na germanskim jezicima (Dragon, Drache). Neki potomci vojvode Grdana koji je podigao veliki hercegovacki ustanak protiv Turaka, nose upravo to ime, Drakul, Drakule. Jedan od mojih dalekih predaka se isto tako zvao. Dakle ime kao i svako drugo, recimo Vuk, s tim sto je u stranom obliku preuzeto.
pre 4 godine
Ajd da ne kažem da su Rumuni po svom poreklu Srbi, ali rećiću da su po svojim korenima Sloveni koji su socijalnim inžinjeringom odrođeni od ostatka slovenstva, pre svega tako što im je vlaški jezik promenjen u ovaj današnji takozvani rumunski jezik koji je ništa drugo do kompilacija slovensko-latinskih reči, fraza i izraza, tako nešto je bilo moguće zbog latinskog faktora koji je tamo bio zastupljen u ne malom broju od nekih 20-30%. Stvaranje rumunske nacije je otpočelo posle poraza Rusije u Krimskom ratu. Vlasi su srpsko, odnosno slovensko pravoslavno pleme koje je pisalo ćirilicom. Srbi su po svojoj genetici i dan danas najsličniji sa Rumunima.
pre 4 godine
@Dragan rs
Ne brini Dragane, dolaze bolji dani.
pre 4 godine
Pričao je na tzv. srednjebugarskom jeziku.
pre 4 godine
(мића, 25. januar 2020 16:13)
100 posto si u pravu. Sva ova silovanja i ubistva po Srbiji sto se desavaju imaju potpis sa zapadne strane. Srbija je nebeski narod kome je cast i postenje iznad svega.
pre 4 godine
Неистине.
pre 4 godine
BTW, na ovu temu: kažu da naziv "vlasi" za srbe u bosni potiče od pomoćnih turskih trupa koje su činili vojnici iz vlaške naseljavani u bosni u 16. veku. Da li su govorili srpski ili se samo zbog religije lakše stapali sa lokalnom populaciom, tek možda ima nas dosta sa poreklom iz vlaške
pre 4 godine
Nije turke nabijao na kolac vec svoje(koji su masovno prelazili na tursku stranu) da bi zaplasio turke... Kada su videli turci sta je uradio jedino sto je bilo ispravno je da mu odrube glavu, jer je bio monstrum cak i za to vreme. Nije vam istorija holivudski blok baster, lako su turci tu manju neposlusnu knezevinu pregazili, gazili su oni tada vece igrace... Sve ostalo je preuvelicano, ocigledno je covek imao psihickih problema.
pre 4 godine
Велике лажи. Борио се против Турака крволочних окупатора. Применио њихов рецепт колац. Па? Уредио је земљу,искоренио крађе,чувена је његова провера тако што је остављао на путу кесу са дукатима коју после пар дана нађе нетакнуту . Шта ако је побио племиће слуге Мађара? Био је ефикасан и у складу са тадашњим временом. Борио се за државу и народ. Итд,итд
pre 4 godine
koliko su smesne ove price o plemenima kad genetski skoro cela populacija koja se smatra evropskom ima iste pretke, uglavnom od onih doseljenika iz male Azije koji su nekako pretekli poslednje ledeno doba u naseljima tipa Lepenskog vira
pre 4 godine
@ (Artemjev, 26. januar 2020 10:30)
U srednjem veku, u srpskoj drzavi, pripadnici najnizeg staleza su se zvali Sebri. Sebri su se delili na "meropse" (zemljoradnike i poljoprivredne seljake) i "vlahe" (stocare). Ovo zadnje nije nista cudno ni slucajno, jer je staroslovenski bog zastitnik stada i stocara bio Veles, koji je prikazivan sa dugim vlasima, odnosno sa dugom kosom i bradom. Znaci nema nikakve veze sa Turcima kao sto ljudi pokusavaju da prikazu za sve sto se desava sa nama u danasnje vreme. Dali je srednjovekovna vlaska knezevina ustvari bila zemlja stocara ili nesto slicno to ne znam, ali cinjenica je da su sve pravoslavne zemlje koristile "Zakonopravilo" Svetog Save kao osnovno i drzavotvorno pravo, izmedju ostalih i Moldavija i Vlaska.
pre 4 godine
Прво да се објави име и презиме и корени па ћемо видети да је српског порекла, за све што је чинио турцима мало је шта су они радили нашем живљу а за ове полудебилне који читају све што је на интернету и поверују не помаже ништа, ви верујете и вучићу таква сте категорија :-)
pre 4 godine
Kako ovaj prvi komentar sa najvise lajkova oslikava bolesno zaverenicki um naseg naroda. Sve je zavera Pape i Amerike, bas sve. Ovaj Drakula je samo bio ocigledno mnogo bolestan lik i to ie to. A naravno da je nenormalnih bilo i na zapadu i na istoku, samo je ovaj preterivao za nijansu vise pa ostao upamcen malo vise.
pre 3 godine
ovo sve rekla kazala a ništa istorijska činjenica nije - Drakula je bio jedan od ktitora Hilandara i hrišćanin a očigledno ga nabediše da je bio vampir...
pre 4 godine
bio je vlaški vojvoda a ne rumun!rumuni tada nisu postojali.bio je pripadnik srpske pravoslavne crkve i pricao je srpski.ako su nacije nastale pod napoleonom a u slov je bio jezik kojim neko prica onda je vlade bio srbin
pre 4 godine
Секташ.
pre 4 godine
Trgoviste? Sta bi ta rec mogla znaciti? Kao i hiljade drugih reci koje nedvosmisleno pokazuju kojim se jezikom govorilo u srednjovekovnoj Vlaskoj.Vlad Tepes je govorio srpskim jezikom,bio pripadnik Pravoslsvne veroispovesti,zajedno sa Srbima,rame uz rame isao u ratove protiv Turaka. Rumunska nacija, rumunski jezik i slicne podmetacine su plod vatikanske propagandne, prebogate i mocne, tokom 19. veka. Na portalu "Srbijaglobal.rs", momci iz Krusevca objasnili sve u "sitna crevca". Ugodno vece zelim.
pre 4 godine
...inače "Drakul" znači đavo. Proverite i sami.
pre 4 godine
@ "bio je vlaški vojvoda a ne rumun!rumuni tada nisu postojali.bio je pripadnik srpske pravoslavne crkve i pricao je srpski.ako su nacije nastale pod napoleonom a u slov je bio jezik kojim neko prica onda je vlade bio srbin
(d, 25. januar 2020 15:30)"
Sta si ti upravo napisao? "Vlaski vojvoda" pa Srbin? Vlasi su narod Istocnog rimskog carstva na Engleski prevedeno je jasnije Aromanians (Arumuni, Vlasi). Danasnji Rumuni ili na eng. Romania (od reci Roma, Rim) su ostatak naroda Istocnog rimskog carstva. Ali odrekli su se Istocnog rimskog carstva i sada Rumuni vecinom sebe smatraju da su Dacani odnosno narod koji je tu ziveo pre dolaska Rimskog carstva u zamlji zvanoj Dakija (Dacia).
U svakom slucaju, Rumuni su ovde pre nas slovena, a Drakula je njihov.
pre 4 godine
Nije pobio 20.000 Turaka, već je pobio svoje, da bi na neki način uplašio Turke, jer mu je lična vojska masovno prelazila na suprotnu stranu i borila protiv njega. Vojnici koji prešli na Tursku stranu - to su ovi današnji Vlasi koji žive u Srbiji i BiH, odnosno pored Drine
pre 4 godine
Sta si ti upravo napisao? "Vlaski vojvoda" pa Srbin? Vlasi su narod Istocnog rimskog carstva na Engleski prevedeno je jasnije Aromanians (Arumuni, Vlasi). Danasnji Rumuni ili na eng. Romania (od reci Roma, Rim) su ostatak naroda Istocnog rimskog carstva. Ali odrekli su se Istocnog rimskog carstva i sada Rumuni vecinom sebe smatraju da su Dacani odnosno narod koji je tu ziveo pre dolaska Rimskog carstva u zamlji zvanoj Dakija (Dacia).
U svakom slucaju, Rumuni su ovde pre nas slovena, a Drakula je njihov.
(Dusan K., 25. januar 2020 16:55)
Da, da. Tako Albanci misle da su Iliri, muslimani da su Goti, a ti da si mnogo pametan.
Sta ti mislis i sta Rumuni misle, totalno je nebitno, tek je nebitno sta su strani okupatori mislili i sta je njihova propaganda plasirala.
Bitna je istina koja se prenosi sa oca na sina, bas ono sto je tebi uskraceno, ljusturo prazna!
pre 4 godine
Vikinzi su jedini imali pisane zakone od zapadnih zemalja, dok je na istoku uveliko Vizantija bila hrićanska, i dok je uveliko i bagdadski kalifat postojao.
Trgovali sa njima.
Vikinzi su imali i demokratiju, jer je vrhovni poglavica odlučivao o nekoj kazni ili pohodu tek uz glasanja i mišljena drugih poglavica.
I onda, pošto su malo uređeniji, bili bez potrebe da im srbi donose viljušku, vatru, točak i struju, dugo dobijali hrišćantvo, katolici su ih kasnije "opevali" kao rogate, drogirane, pijane pljačkaše - jer su samo otimali u pohodima zlato kojeg je gle čuda u "bogomoljama" bilo na izvolte.
Mongole su proglasili divljacima. Pogledajte kulturu mongola, domaćinska, ljudska, i pogledajte one rukotvorine od njihove odeće... kako to može divljak da napravi?
Sve što neguje tradiciji, čuva svoje, baštini porodične i domaćinske vrednosti za zapad je DIVLJE, KRVOLOČNO i BOLESNO!
A nema gorih izroda od njih!
I ako me ikad Bog bude pitao da ja mogu da sudim - većina zapada u 9. krug pakla, a 10. krug da se napravi za sve vas koji ste istočnog duha, a prodali ga zapadu!
E za vas bi ovepriče o Vladu cepešu uzlgedale kao spa centar šta bih vam ja tako unesrećenima još dodatno doprineo da se večno "civlizujete i napredujete"...
Inače ne znamo ni šta nam je pradeda radio "zasigurno", a ne neki Cepeši i čuda...
pre 4 godine
Jedino je dobro to sto je spalio sirotinju
pre 4 godine
I ako me ikad Bog bude pitao da ja mogu da sudim - većina zapada u 9. krug pakla, a 10. krug da se napravi za sve vas koji ste istočnog duha, a prodali ga zapadu!
(Imaš porodicu, ugošćuješ ljude i braniš dom? Pa ti si krvoločni divljak!, 25. januar 2020 16:26)
zbog takvih psihopata kao ti, ja ne bih prodao zapadu nas, ja bih nas poklonio, i još platio da nas uzmu.
jer je najopasnije da srbinu daš da vlada srbima.
pre 4 godine
Iskorenio kradju, ubistva, siromastvo, komoseksualce, prevarante i domace izdajnike. Neko ce reci brutalno ali dok se jaja ne porazbijaju, ne moze da se napravi kajgana. Takav covek nama treba.
pre 4 godine
-“Spaljivao je siromašne i bolesne...”
-Čoveče zamisli da se taktika primenjuje u Srbiji...?Ostali bi u životu samo političari,biznismeni,navijači i starlete....
pre 4 godine
Hahaaha, srbi istoričari hahahahaah
pre 4 godine
@d: "...pricao je srpski.ako su nacije nastale pod napoleonom a u slov je bio jezik kojim neko prica onda je vlade bio srbin." Bio je Srbin koliko je i Tito bio Srbin. Znaci nije. To sto je imao slovensko ime ne znaci nista, jer i mi danas imamo grcka i hebrejska imena, pa nismo ni jedno ni drugo. Bio je vojvoda knezevine Vlaske i govorio je rumunski. Mozda je i znao srpski, ipak se borio protiv Turaka i ne bi cudilo da su postajala razna saveznistva, pa tako i sa Srbima. Ali ne postoji ni jedan dokaz da je bio Srbin. Naravno, po teoriji nasih autohtonista su svi ljudi poreklom Srbi, ali te nebuloze su vec postale dosadne. Pogledajmo malo sta drugi narodi imaju o sebi da kazu, umesto da im namecemo srpsko poreklo. I mi Srbi smo mesavina svega i svacega, tako da su te price inace bez osnova i tesko da se moze uopste naci "pravi" Srbin ili pripadnik bilo kojeg "jedinog" naroda na Balkanu.
pre 4 godine
Srbi se loze na ovakve, takve vladare i biraju. Ne volebsrbi sistem, samo cvrstu ruku
pre 4 godine
Pitanje je da li je isti bio izuzetak ili su mozda u njegovo vreme mnogi vladari bili krvoloci? Pre bih rekao da je ovo drugo, a da je njegov afinitet prema krvi preuvelican od strane katolicke crkve koja je prezirala pravoslavlje i nastojala da preobrati ceo Balkan u katolicanstvo.
pre 4 godine
"I ako me ikad Bog bude pitao da ja mogu da sudim - većina zapada u 9. krug pakla, a 10. krug da se napravi za sve vas koji ste istočnog duha, a prodali ga zapadu!"
Брате, право у центар! Какво хришћанство, какво праштање, какве глупости. Православно је мрзети и судити!
pre 4 godine
ne turska nego sopstvenog zivlja da bi zaplasio turke Koji kad su to videli Su odmah rekli da njega nece ni za saveznika, ni za neprijatelja sto je znacilo da Su Ga osudili na samo jedno - smrt. pri pokusajima da Ga uklone je stradalo oko stotinu turaka neki I na kolcu Ali procentualno zanemarljiv broj nabodenih.
kad je bio uhvacen, zavrsis je Isto, a pred smrt mu je odrybljena Glava I kao trofej poslana sultanu.
Al kao I u filmu 300, vole pojedinci da preprave historijske fakte pa je eto kao na hiljade turaka nastradalo od tog vlada Koji se nikog nije naubijao osim svog Naroda.
pre 4 godine
Pričao je na tzv. srednjebugarskom jeziku.
pre 4 godine
Krivi smo mi ljudi. Odredimo nekog coveka da nam bude neki "vojvoda" klanjamo se i sluzimo mu, a on moze onda da radi bukvalo sta hoce. Da ubija iz zabave, iz dosade, pije krv i na kraju je taj covek, kako pise, sahranjen kod nekog manastira? Evo mu i biste? Pa nije ni cudo ako nas i sutra neko bude klao, samo se mi i dalje klanjajmo coveku! To shvataju mnoge "drakule" i "vojvode" danasnjice zato nas i zloupotrebljavaju.
pre 4 godine
BTW, na ovu temu: kažu da naziv "vlasi" za srbe u bosni potiče od pomoćnih turskih trupa koje su činili vojnici iz vlaške naseljavani u bosni u 16. veku. Da li su govorili srpski ili se samo zbog religije lakše stapali sa lokalnom populaciom, tek možda ima nas dosta sa poreklom iz vlaške
pre 4 godine
Zato su turci bili toliko uspesni, jer su lokalni vlastodrsci bili cak i gori od njih.
pre 4 godine
Da,na nadgrobnoj ploci ovog coveka stoji:"Rab Boziji..."na jeziku i pismu koje su srpski.Naravno,pre Vukove papzjanije...
pre 4 godine
Ni vampire nismo uspjeli sacuvat i nametnuti kao nesto 'nase'. Rumunija je dobro profitirala turisticki na Drakuli.
pre 4 godine
srpski brend i nasa kulturna bastina i to pored Tesle nismo uspeli da sacuvamo
pre 4 godine
Niko ne prica da je u toj Turskoj vojsci koja je obsedala Trgoviste bila i citava vojska bivse Srbije
pre 4 godine
Drakula cigan dzambas. :)
pre 4 godine
Branio pravoslavlje. Heroj.
pre 4 godine
Ali borio se sa srbima protiv turaka
pre 4 godine
Rumuni su istorijski Dačko pleme slovenskog porekla. Romanizovani su i izmenjen im je jezik, pismo itd. To se sve da proveriti, ne znam šta se toliko gložite oko toga. Meni nisu jasni ovi autošovinisti koji pljuju po sopstvenom narodu. Petokolonaši. Ako je bio Vlah onda je bio vlah. Koga briga danas, pojam nacije o naroda u današnjem obrascu tada nije postojao. Treba se boriti za istinu i biti protiv laži i podmetanja, kao da su npr. Albanci poreklom Iliri.
pre 4 godine
Vitez reda zmaja. Ljudina. Turci nece da skinu turbane pred njim On im ih zaluca za glave. Pobedi ih i pored puta ih u hiljadama nabije na kolac. Odlican je bio Vlad Cepes Drakulj. Nas saveznik a i madjarski. Velika je Rumunija a i prijateljstvo Rumunije i Srbije o kome moderni Srbi malo znaju.
pre 4 godine
Насилни православни влашки кнез гадан је био ,али се није сетио да јавно спаљује жене на трговима као сва цивилизована Европа или душица рајска, Хенри 8. посеца споствене супруге заједно са својим непријатељима ! Није био милостив као Римска курија или шпанска Инквизиција !
pre 4 godine
Nije ni cudo sto smo tako dugo ziveli pod turcima. Kad smo ginuli od nasih vladara.
pre 4 godine
Drakul znaci Djavo. Proverite. Rumun sam pa znam.
pre 4 godine
Vlad se svetio Turcima.Za mene je to jedini relevantno i priblizno tacno.Nabijao je Turke na kolac.,Ali prezime Cepes govori mnogo toga.Cepka,cepanica Cepes.Jasno je.
pre 4 godine
Nije ni cudo sto su turci toliko dugo vladali balkanom, kad su bili bolji od domacih vladara prema narodu.
pre 4 godine
Svaka cast Drakuli. Znao je odlicno kako se postupa sa turskim okupatorima i koljacima. Svi su zavrsili na kolcu...
pre 4 godine
Vlado Srbine !!!
pre 4 godine
Da nisu ispricali Vlasi pomislio bi covek da je istina.
pre 4 godine
@Zagor
Nikako nije mogao pričati rumunskim jezikom jer tada nije ni postojao. Stvoren je mnogo kasnije kao varijacija latinskog kojim su pričali jedan manji broj današnjih Rumuna. A ostali su pričali slovenskim jezikom. I vladari su pričali, a zasigurno dokazano i pisali slovenskim jezikom, svi velikodostojnici u crkvi su pisali slovenskim jezikom, svi pečati vladara, svi natpisi na njihovim grobovima su napisani slovenskim jezikom. Skoro svi toponimi i dan danas vode poreklo od slovenskog jezika. Zar treba onda dalje raspravljati o tome. Inače kažem slovenski a u stvari je staroslovenski, potpuno isti kao jezik kojim su pričali naši pretci iz tog doba.
To sve što sam nabrojao nije nikakva tajna, to he javna činjenica, a istoričari imaju neko nebulozno objašnjenje da je to zato što je u crkvi zvanični jezik bio slovenski. Ne znam kako onda tumače toponime i njihova imena, nije crkva davala imena gradovima i selima (Trgovište?), brdima, planinama, rekama, već uvek lokalno stanovništvo.
pre 4 godine
@Nikola
Oni su pored toga bili turski vazali i ratovali protiv hriscana na strani Turaka
pre 4 godine
U pokušaju da očisti ulice grada Trgovišta (glavnog grada Kneževine Vlaške) Drakula je pozvao sve bolesne, skitnice i prosjake u jedan od svojih domova na gozbu.
Ovaj je bio gori i od Superhika. I ne budite maliciozni nema istorijskih dokaza da mu je zvezda vodilja bila krilatica Brže, Bolje, Jače. To je pakosna sirotinja izmislila dok ih o nije neutralisao. Pa i u Srbiji je siromaštvo iskorenjeno.
pre 4 godine
Neprijateljska propaganda! Sve osim onog ubijanja Turaka je rekla-kazala, priče koje su podmetali njegovi neprijatelji, a širila neuka svetina, željna tračeva. Ta šuma neprijateljskih vojnika pobodenih na kolje je imala takav psihološki uticaj na sultana, da se daleko nadmoćnija turska vojska povukla. Vlad Drakula je bio heroj svoga naroda i svih balkanskih hrišćana. Zločinci su bili oni koji su vodili osvajačke pohode, a koji nam se danas na televiziji serviraju kao veličanstveni državnici i heroji.
pre 4 godine
Au ovaj bijo golem lud
pre 4 godine
Slovenski jezik. Drakul-zmaj, na slovackom je drak zmaj.
pre 4 godine
Ajd da ne kažem da su Rumuni po svom poreklu Srbi, ali rećiću da su po svojim korenima Sloveni koji su socijalnim inžinjeringom odrođeni od ostatka slovenstva, pre svega tako što im je vlaški jezik promenjen u ovaj današnji takozvani rumunski jezik koji je ništa drugo do kompilacija slovensko-latinskih reči, fraza i izraza, tako nešto je bilo moguće zbog latinskog faktora koji je tamo bio zastupljen u ne malom broju od nekih 20-30%. Stvaranje rumunske nacije je otpočelo posle poraza Rusije u Krimskom ratu. Vlasi su srpsko, odnosno slovensko pravoslavno pleme koje je pisalo ćirilicom. Srbi su po svojoj genetici i dan danas najsličniji sa Rumunima.
pre 4 godine
@Imaš porodicu, ugošćuješ ljude i braniš dom? Pa ti si krvoločni divljak!
hahahaha,
da znas, cepes je bio totalni car, dade mi odlicnu ideju!
spremam gala veceru sutra, oseti se pozvanim :)
povedi i sve sebi slicne pajtose
pre 4 godine
BTW, na ovu temu: kažu da naziv "vlasi" za srbe u bosni potiče od pomoćnih turskih trupa koje su činili vojnici iz vlaške naseljavani u bosni u 16. veku. Da li su govorili srpski ili se samo zbog religije lakše stapali sa lokalnom populaciom, tek možda ima nas dosta sa poreklom iz vlaške
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Milan, 25. januar 2020 23:19)
Nisu to nikakvi vojnici iz Vlaske, vec Srbi u vlaskom statusu (stocari) doseljavavani mahom iz Istocne Hercegovine, Crne gore i Starog Vlaha.
pre 4 godine
Propaganda zapada o satanizaciji slovena,skolski primer...za mene je interesantniji njegov pohod na Srebrenicu sa nasim despotom Vukom Grgurevicem,iz loze Brankovic,poznatim kao Zmaj Ognjeni Vuk,kada su zdruzenim snagama porazili mnogobrojnije osmanlije a kao znak pobede i dominacije,njihova tela su nabijali na kolceve u duzini od oko 20 km uz obalu Dunava,taj dogadjaj je Stokeru i posluzio kao inspiracija za svirepost Vlada,gozbe su laz,osim ona na kojoj je ubijeno 43 plemica zbog izdaje i bahatosti...postoje pisma mletackih duzdeva manastiru Koporin o tome...ne menjajte istoriju,inace ce agresori postati zrtve i deca ce nam uciti to
pre 4 godine
Trgoviste u rumuniji...bilo bi lepo i da ste napisali sta pise na njegovom grobu i kojim je pismom napisano.
pre 4 godine
Živeo je u skladu sa svojim vremenom. Kako se neki zgražavaju njegovom krvoločnošću i okrutnošću danas, tako bi se on i svi muškarci koji su tada živeli zgražavali današnjim muškarcima, posebno time koliko su izfeminizirani i kolike su seka perse i bezkičmenjaci postali. Ma, umirali bi od smeha kada bi videli većinu današnjih.
pre 4 godine
fin neki čovek.....
pre 4 godine
BTW, na ovu temu: kažu da naziv "vlasi" za srbe u bosni potiče od pomoćnih turskih trupa koje su činili vojnici iz vlaške naseljavani u bosni u 16. veku. Da li su govorili srpski ili se samo zbog religije lakše stapali sa lokalnom populaciom, tek možda ima nas dosta sa poreklom iz vlaške
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Milan, 25. januar 2020 23:19)
Vlasi je naziv za Srbe iz istocne-pogranicne regije Srbije koja se granici sa Rumunijom. A kakve veze imaju sa Bosnom...? Mozda neka migracija?
pre 4 godine
Nije turke nabijao na kolac vec svoje(koji su masovno prelazili na tursku stranu) da bi zaplasio turke... Kada su videli turci sta je uradio jedino sto je bilo ispravno je da mu odrube glavu, jer je bio monstrum cak i za to vreme. Nije vam istorija holivudski blok baster, lako su turci tu manju neposlusnu knezevinu pregazili, gazili su oni tada vece igrace... Sve ostalo je preuvelicano, ocigledno je covek imao psihickih problema.
pre 4 godine
Jedino je dobro to sto je spalio sirotinju
(Vuk iz Panceva., 25. januar 2020 16:51)
I tako trajno iskorenio siromaštvo jer se niko nije više usudio da bude siromah, nego su svi postali bogati trgovci, preduzetnici, umetnici i drugo, svako prema ličnom talentu i afinitetima.
Šteta što nije spalio i budale, dobio bi ne samo bogat, nego i vrlo inteligentan narod. Ili možda ipak ne bi, jer kažu da su budale neuništive...
pre 4 godine
Moj omiljeni istorijski lik. Volim sve na tu temu, od istorijskih cinjenica preko filmova i igara. Gori od njega je samo moja otac Duta.
pre 4 godine
Otkud prezime Drakulić u našem narodu? Ima ga od Makedonije do Slovenije. Srbi ili potomci Srba vekovima unazad. To vi meni kažite a lako ćemo za Rumune.
pre 4 godine
Да ли је истина да на његовој надгробној плочи пише "Раб божији"?
pre 4 godine
Ne znam kako je u Rumuniji al' u Srbiji je u modi njegovo ime Vlad-an ....
pre 4 godine
buuuaahhhaaaa....
pre 4 godine
Tekst je napisan dosta šturo ali nema veze. Evo da ispravim samo neku stvar. Red zmajeva nije bilo tajno društvo, taj red su zapravo činili samo odabrani vitezovi,jako vešti u mačevanju. Naš despot Stefan Lazarević i despot Djuradj Branković bili su iz reda zmajeva.
pre 4 godine
Šta se pljujete ko mala deca? Ni jedna vera nije bezgrešna jer ljudi učestvuju u njoj. Ubijalo se na sve strane, a ubijaće se i u buduće. Te priče o nevinom pravoslavlju ne piju vodu. Vlad je bio surov jer je živeo u surovim vremenima. Da nije nabijao na kolac, sam bi završio na jednom, ali to nema veze sa odbranom vere nego je u pitanju borba za opstanak. Vere su samo paravan iza koga se kriju zemaljske gadosti. Idemo ka samouništenju i s verom, a i bez nje.
pre 4 godine
(мића, 25. januar 2020 16:13)
100 posto si u pravu. Sva ova silovanja i ubistva po Srbiji sto se desavaju imaju potpis sa zapadne strane. Srbija je nebeski narod kome je cast i postenje iznad svega.
pre 4 godine
i slogan mu je bio brze,bolje, jace :)
pre 4 godine
Teritorija današnje Rumunjske je već od rimskog osvajanja bila izložena naseljavanju raznoraznih naroda. Imali smo najprije Dačane, pa se dio njih romanizirao, pa su naseljavani koloni ( razvojačeni legionari ) iz svih dijelova carstva, pa onda razna germanska i slavenska plemena, pa Mađari, pa Sasi, pa Grci...sve se to izmiješalo i ne bi me začudilo da je Drakula pričao nekim slavenskim ( ili srpskim ) dijalektom. Već sam "rumunjski" naziv njegovog grada (Targoviste) ima slavenski korijen (Trgovište). Sa Sasima je bio u stalnim sukobima i sigurno su radili propagandu protiv njega, no vjerujem da je bio okrutan jer bi inače brzo izvisio. Turke stvarno nije štedio a metode pogubljivanja je vjerovatno vidio u turskom zarobljeništvu i samo ih je vjerno kopirao...
pre 4 godine
A cime je probadao lokalne starlete kada bi ih pozvao na gozbu?
pre 4 godine
Znači Murat ubio Drakulu...... ludilo...
pre 4 godine
A zasto se nikada ne spomene da je umesto krune koju je odbio, nosio subaru sa perom kao znak vlasti? Zasto se ne spomene da je bio ktitor hilandara? Zasto se ne spomene da je bio izuzetno pravedan i ekstremno netolerantan na nepravdu, laz, lopovluk.. Ima toga dosta..
pre 4 godine
@d
Tačno.Bio oženjen sestrom Brankovica.Udavio je jer je pomislio da je ona ta koja je pokušala da ga otruje.Kasnije se ispostavilo da je neki dluga (naravno,ubio ga je).
Ovo je vise iz zapadnih izvora interpretirano ,inače možemo reci da je pozitivna ličnost.
Tačno je da je odrastao kao taoc na turskim dvoru.Za razliku od brata (za kojeg se tvrdi da je čak bio u ljubavnoj vezi sa tadašnjim Sultanom) bio je protiv Turaka.
Istina je za onu šumu.Kazu da je on zspravo osmislio taktiku dpržene zemlje - pored Turaka nabijenih na kolac spalio je sve kuce ma tom delu teritorije a gubavce pustio da tumaraju putem kojim su krenule nove turske trupe.
Pomenuti brat je takodje završio nabijen na kolac - Vlad je obedovao i razgovarao sa njim.
Negativne priče o njemu su deo Ugarske propagande - on je proveo i 10 godina u Budimu zatvoren (na prevaru).
Inače poziv na ručak ili dogovor pa likvidacija je staro lukavstvo koje je korišceno i od strane engleske vlastele,Germani su tako slovenske knezove pobili u X veku...Kneginja Olga je vodje plemana Drevljani takidje tako otrovala.
Uglavnom,surovost je bila uobicajena u tom dobu.
pre 4 godine
..a da je njegov afinitet prema krvi preuvelican od strane katolicke crkve..
---
Da, protiv Vlada Drakula zvanog Cepes (nabijac na kolac) vodila se sravicna kampanja demonizovanja preko katolicke crkve ali ne zbog preobracivanaj vec zato sto je ukinuo povlastice Sasima u njihovim gradovima. Postojalo je sedam nemackih gradova u kojima su ziveli Sasi tj Nemci koji su se bavili rudarstvom i na tim prostorima. Seiebenbürgen ili Siebenbürgenland (sedam gradova ili zemlja sedam gradova) je i dan danas nemacko ime za Transilvaniju ili Erdelj. Gradovi Sibiu i Sigisoara su npr jedni ot tih. (Hermanstadt i Schäßburg na nemackom).
E sad, nisu svih sedam gradova bili pod Vladovom vlascu ali tamo gde jeste bila njegova vlast Sasi su osetili svu tezinu njegovog besa jer su podrzavali njegove politicke protivnike. Tako je, preko katolicke crkve, krwenula kampanja demonizovanja Vlada Cepesa na Zapadu. Brojne su hronike koje govore o grozotama koje je on pocinio. Ima toga i u ruskim hronikama iz toga doba ali one su verovatno nastale kopiranjem zapadnjackih tj nemackih hronika. U rumunskim hronikama medjutim nema nicega od toga. On se i dan danas slavi kao strog ali pravican vladar.
U sustini radilo se pre svega o novcu.
pre 4 godine
Осим овога око Турака и окрутности према политичким противницима, све наведено је и мање од мита.
Влад је проглашен крвавим јер је имао обичај да зубима закоље Турчина. Не зато што је то волео, већ зато што је то морао, као пример.
Стварао је мит ког су се Турци силно плашили.
Тадашњи народи су били лаковерни и лако манипулисани.
pre 4 godine
"...sahranjen je, a telo mu još nije pronađeno..." Ne znamo da li je stvarno bio red zmaja, ali svi smo u filmovima videli da se pretvara u slepog miša.
pre 4 godine
Milos Obilic je jedan od prvokletvenika Ordo di Draconi. Sustina reda je bila da se Evropa brani od tada mocnih islamskih Kalifata i turko-mongolskih Kanata. Papa je aktivno, doduse tajno finansirao Red. Jedna od 6 tacaka prve Povelje reda je bila obaveza da svi pomazu vitezu cija je zemlja napadnuta od strane "varvara"...to se nije bas postovalo i kasnije je nastao haos, sve do pada Budimpeste i opsade Beca.
pre 4 godine
I Stefan Lazarević bio je pripadnik reda zmaja
pre 4 godine
Ima istine u svemu ovome. Postao je okrutan jer je kao dete odeveden u tursko ropstvo i bio tamo zlostavljan.
pre 4 godine
ako vaskrsne ne gine mu brisel;)
pre 4 godine
Sto bi rekao Sekeresi-cepes li ga Vlado!
pre 4 godine
Jel ovo neki turistički letak iz Rumunije??? Bio je kao i svi drugi vladari tog vremena ni bolji ni gori. Jedino vreme je bio i turski vazal boreći se sa njima protiv Ugara.
pre 4 godine
Vlada Cepes, srpski junak kog su satanizovali na najgore moguce nacine, kao i od nas sto su napravili teroriste i koljace, sto nema veze jedno s drugim. On je proterao katolicke svestenike iz njegove zemlje, i onda je naravno Vatikan uzeo stvari u svoje ruke i danas imamo Drakulu i mucitelja umesto veliki vojvoda od Vlaske koji je dao sve sto je imao da se odbrani od turaka...
pre 4 godine
Svi vladari su tada manje-vise bili tako surovi, a muskarci su generalno imali mnogo vise testosterona nego danas i zato su lako prihvatali takav nacin zivota.
pre 4 godine
У мојој Србији има више познавалаца историје и чувара историјских чињеница него лишћа на дрвећу Амазоније. Благо нама. Када се само сетим помрачења Сунца 1999 године, када су се ти исти историчари масовно крили у подрумима да не буду озрачени , а види их сада какко се пуни самопоуздања и знања јављају коментаришући назови историјске чињенице, аутоматски бранећи српство ... Нема бриге за тебе Србијо.
pre 4 godine
Drakulu je ujeo Sava Savanovic.
pre 4 godine
Eh ta neka srecnija vremena odmah me hvata nostalgija.
pre 4 godine
Rumuni za njega imaju sasvim druge priče:
U jednom gradu su pokrali trgovca u prolazu, on se požalio drakuli. Grof je dao ultimatum stanovništvu da mu predaju lopova i plen ili će ih sve nabiti na kolac. Naravno da su sve našli. Trgovcu je vratio zlatnike ali je stavio jedan više i rekao mu da prebroji. Trgovac je vratio zlatnik viška, inače bi i on bio pogubljen. Kažu da je u njegovo vreme vlaška bila najbezbednije mesto od kriminala.
Prema turcima je bio surov jer je bio vojno slabiji ali odlučan da odbrani svoju državu. Za rumune je on nacionalni heroj a valjda je njihovo mišljenje najvažnije.
Što se samih rumuna tiče: jedini naš sused sa kojim nismo nikad ratovali a imali smo i teških tema poput podele banata 1919.
pre 4 godine
@Šušumiga
Reč "dracul" je potekla od latinske reči "draco", što znači "zmaj". :)
pre 4 godine
Procitajte knjigu:”Istoricar” Elizabete Kostove.
pre 4 godine
Иначе је Србин, то му пише и на гробу. Лично сам се уверио кад сам обилазио Румунију
pre 4 godine
grof Sekeresi
pre 4 godine
Simone, sram te bilo!
pre 4 godine
@milence, 25. januar 2020 18:40
Tacno, ista stvar je sa junakom Starina Novak, koji je kod Rumuna Baba Novak.
pre 4 godine
Znači što bi se reklo danas - patriota
pre 4 godine
Ovo za gozbe je ordinarna laž i glupost, koja se desila samo jednom čini mi se, ali ne i pedeset puta. Samo budala može poverovati u tu glupost, da vas neko prevesla istom stvari toliko puta.
Nabijanje na kolac je bilo delotvorno za Turke, jer su i sami to radili, samo što je Vlad u ovome malo više "preterao", pokazujući Turcima njihov izum.
Da je spaljivao prosjake ni to nije tačno.
Bio je u turskoj vojsci kao mlad, a kasnije zbog svireposti prema Turcima, ali i nekim papinim izaslanicima, napravljen je u zver koja pije krv, umaka hleb u krv i slične gluposti.
Ovo vam je slična priča kao za Vuka Brankovića, čija je porodica bila jedna od najvećih darodavaca u svoje vreme, a sam Vuk izuzetno sposoban čovek. Uostalom kao i svi oni.
Sve su vam to ljudi moji zapadne podmetacine, što Vatikana, ponekad i Turaka, ali uglavnom Latina.
pre 4 godine
Mnogo toga u ovoj prici lici na varijantu srednjovekovne propagande.
pre 4 godine
Ceo mit o Drakuli koji je satanista koji svojim neprijateljima sisa krv itd je propaganda koja dolazi iz Vatikana i sa zapada.
Vlad III Drakula je bio pravoslavni hriscanin. Vatikan je slao svoje svestenike da pokatolici stanovnistvo njegove knezevine. Vkad III ih je sve hvatao i svirepo ubijao. Vatikan se osvetio propagandom.
pre 4 godine
@(Migracije, 25. januar 2020 23:42)
Vlah je u turskom jeziku oznacavao sve hriscane koji su se bavili stocarstvom, a takvi su bili vecina onih iz brsko planinskih predela. Vlah na Balkanu nije imao nikakve veze za Rumunima, tj Vlasima u Vlaskoj. Rumunima su srodni Aromuni po jeziku, kojih ima na Balkanu u severnoj Grckoj i Makedoniji. Nasi Vlasi u Srbiji su kolonizovani za vreme austrjske okupacije severne Srbije 1718-1739 kada je istocna Srbija izuzeta od Srbije i dodeljena administrativno Banatu. Tada su doseljeni Vlasi i to uglavnom iz Vlaske osim Vlaha Ungurjana koji su iz Erdelja, a odmah do njih su se naseljavali i Srbi sa Kosova i Metohije. U istocnoj Srbiji nema ni 5 posto ljudi koji mogu da dokazu da su duze od tog perioda na tom podrucju ziveli. Gotovo svi su doseljeni. Slicno je i gotovo svim nasim krajevima, iuzetak bi mozda bio samo juzni deo Raske oblasti uz Crnu Goru, tu ima porodica nebitno koje religije koje mogu da dokazu poreklo jos od srednjeg veka na tome prostoru.
pre 4 godine
Da ste ucili pravu istoriju, a ne nametnutu u skolama, znali bi da su Vlasi ziveli na Balkanu jos pre dolaska starih Slovena. I integrisali se u balkanske narode. Imaju svoj jezik i svoju kulturu!
pre 4 godine
За Влада сам читао да је надимак крволочног стекао у борби са Турцима и да се према њима понашао исто као они према другима. А сад ово што пише овде, незнам шта да кажем. Могуће је а можда и није јер овде се не види ни ко пише ни одакле је извор информације.
pre 4 godine
Spaljivao je siromašne i bolesne...”
-Čoveče zamisli da se taktika primenjuje u Srbiji...?Ostali bi u životu samo političari,biznismeni,navijači i starlete....
(dnevna doza prosecnog Srbende, 25. januar
Piše "i bolesne".
Zato skrati ovaj spisak, značajno.
pre 4 godine
surovost, kazne, nabijanje na kolac, spaljivanje, tamničenje.... sve je to bilo "kao dobar dan" za to doba i vreme.
pre 4 godine
@Dragan rs
Ne brini Dragane, dolaze bolji dani.
pre 4 godine
Istakao se u borbi protiv turaka
pre 4 godine
naravoucenje: ne idite kod Dracule na gozbu!
pre 4 godine
Велике лажи. Борио се против Турака крволочних окупатора. Применио њихов рецепт колац. Па? Уредио је земљу,искоренио крађе,чувена је његова провера тако што је остављао на путу кесу са дукатима коју после пар дана нађе нетакнуту . Шта ако је побио племиће слуге Мађара? Био је ефикасан и у складу са тадашњим временом. Борио се за државу и народ. Итд,итд
pre 4 godine
Priča pričina...
pre 4 godine
Zapisi o Vladu Cepesu, Cepes mu naravno nije prezime nego znaci Nabijac (na kolac) poticu svi iz saksonskih hronika. Naravno one su preterane , napisane zbog politickog trenutka , Vlad je bio dva puta knez Vlaske, oba puta vazal Ugarske, ali je vodio samostalnu politiku. Bio je bespostedni borac protiv Turaka, neke od najvecih vlaskih pobeda nad Turcima su izvojevane pod njegovim vodjstvom. Podizao je manastire. Politicki on je bio u slicnoj situaciji kao Stefan Lazarevic, s tim sto je vremenski perion druga polovina 15 veka, dakle nesto kasnije nego despot Stefan.
Zapisi koje je Brem Stoker nasao o njemu su posluzili da napise roman bestseler Drakula (1897 objavljen), a prvi bestseler na tu temu je Karmila od Le Fanua iz 1872 godine.
pre 4 godine
@(Flying Dutchman, 26. januar 2020 00:03)
U srednjem veku ime Drakul ili Drakule je bilo relativno cesto medju Srbima. Oznacavalo je zmaja, a i znaci zmaj na germanskim jezicima (Dragon, Drache). Neki potomci vojvode Grdana koji je podigao veliki hercegovacki ustanak protiv Turaka, nose upravo to ime, Drakul, Drakule. Jedan od mojih dalekih predaka se isto tako zvao. Dakle ime kao i svako drugo, recimo Vuk, s tim sto je u stranom obliku preuzeto.
pre 4 godine
Прочитајте људи књигу Влад, веома лепо описан живот Влада Цепеша пре коментарисања. Читајте књиге људи, много занимљиог и паметног има да се нађе.
pre 4 godine
U vreme grofa Vlada u Rumuniji je bez problema moglo da se prespava i u parku, nikome se ništa ne bi desilo, a pogledajte kako je danas...
pre 4 godine
Kakav god da je bio.u poredjenju sa mojom zenom je kao miki maus
pre 4 godine
Sve ovo mi deluje izmišljeno ili bar preuveličano.
pre 4 godine
Прво да се објави име и презиме и корени па ћемо видети да је српског порекла, за све што је чинио турцима мало је шта су они радили нашем живљу а за ове полудебилне који читају све што је на интернету и поверују не помаже ништа, ви верујете и вучићу таква сте категорија :-)
pre 4 godine
Kako ovaj prvi komentar sa najvise lajkova oslikava bolesno zaverenicki um naseg naroda. Sve je zavera Pape i Amerike, bas sve. Ovaj Drakula je samo bio ocigledno mnogo bolestan lik i to ie to. A naravno da je nenormalnih bilo i na zapadu i na istoku, samo je ovaj preterivao za nijansu vise pa ostao upamcen malo vise.
pre 4 godine
reformator.
pre 4 godine
Pravi tekst za internet istoričare.
pre 4 godine
Imamo i mi naše krvopije.Posle svakih izbora jedan se povampiri.
pre 4 godine
@ (Artemjev, 26. januar 2020 10:30)
U srednjem veku, u srpskoj drzavi, pripadnici najnizeg staleza su se zvali Sebri. Sebri su se delili na "meropse" (zemljoradnike i poljoprivredne seljake) i "vlahe" (stocare). Ovo zadnje nije nista cudno ni slucajno, jer je staroslovenski bog zastitnik stada i stocara bio Veles, koji je prikazivan sa dugim vlasima, odnosno sa dugom kosom i bradom. Znaci nema nikakve veze sa Turcima kao sto ljudi pokusavaju da prikazu za sve sto se desava sa nama u danasnje vreme. Dali je srednjovekovna vlaska knezevina ustvari bila zemlja stocara ili nesto slicno to ne znam, ali cinjenica je da su sve pravoslavne zemlje koristile "Zakonopravilo" Svetog Save kao osnovno i drzavotvorno pravo, izmedju ostalih i Moldavija i Vlaska.
pre 4 godine
Неистине.
pre 4 godine
koliko su smesne ove price o plemenima kad genetski skoro cela populacija koja se smatra evropskom ima iste pretke, uglavnom od onih doseljenika iz male Azije koji su nekako pretekli poslednje ledeno doba u naseljima tipa Lepenskog vira
pre 4 godine
Kakve budalaštine! “Istoričari tvrde”! Ako su kao ovi današnji mnogo im se može verovati!
pre 3 godine
ovo sve rekla kazala a ništa istorijska činjenica nije - Drakula je bio jedan od ktitora Hilandara i hrišćanin a očigledno ga nabediše da je bio vampir...
120 Komentari
Sortiraj po: