Sreda, 24.05.2017.

18:06

Najveći mit o inteligenciji: Da li je IQ predskazatelj uspeha?

Izvor: indy100.com

Najveæi mit o inteligenciji: Da li je IQ predskazatelj uspeha? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

108 Komentari

Sortiraj po:

NoName

pre 6 godina

@bob

Da li si zadovoljan poslom koji radis? Ne mislim u smislu novca i sl. nego da li si zadovoljan? Kao sto je neko zadovoljan sto radi ono sto voli (komponuje, crta...itd.). Ako jesi, to je to.Nemoj mnogo brinuti o Srbiji. Srbija je pukla na svim poljima. Ljudi su letargicni, mnogi su prolupali, histericni, besni na svaku sitnicu. Ostani tu gde jesi i dovedi svoju buducu zenu za sobom.

NEKO

pre 6 godina

"kako sam od onakvog deteta postao ovakav čovek?! pa lepo. Talmud mi je to objasnio jednom rečenicom:"Očevi jedu kiselo grožđe-sinovima trnu zubi".
@ja jedan jedini Milan

Molim da se ovo ponovi jos jednom.
Zasluzuje hiljadu pluseva.

Mrle

pre 6 godina

Kada pogleda oko sebe i vidi ko se sve danas smatra uspesnim i spsobnim. Svaka inteligentna a postena i moralna osoba bezi u sebe u neki svoj zatvoreni svet. Danas je za uspeh najvise vise od bilo kakve pameti potrebno biti moralna gnjida i beskrupulozna osoba spremna da zbog svojih interesa pregazi sve pred sobom, jos ako je inteligentna onda nema granica. Ko moze da bude takva persona ne treba mu neka specijalna pamet samo obraz djon i "uspeh" ce doci.

Ivan ZG

pre 6 godina

Član sam MENSE i imam IQ 160 i da vam napišem moje iskustvo.

IQ vam je od male koristi. Ako šef shvati da vi imate bolje ideje i brže povezujete stvari od njega nastojat će vas maksimalno marginalizirat, a sigurno ćete biti zadnji na listi za napredovanje. Oni manje sposobni ne oslanjaju se na sebe nego se udružuju u klanove. I onda, kad-tad, ostanete sami protiv grupe i oni vas izbace iz trke. Jer ne može biti da ste vi u pravu, a ostali u krivu.
I tako ja imam prokletsvo da puno toga vidim prije drugih, ali i onako ne mogu ništa učiniti da se smjer promjeni. Kao kada se vozite u autu koji ide u krivom smjeru, ali niste za volanom i nitko vas ništa ne pita. Bolje da ne znate kuda ide.
Tako da svijetom vladaju prosječni i ispodprosječni koji se udružuju jer dva loša ubiše Miloša. Bilo i ostalo.

My name is Zlatan

pre 6 godina

Jos jedan element - osobina koju autor nije nabrojao a koji je po meni ključan faktor zašto manje inteligentni i manje obrazovani uspijevaju u poslu i na trzistu, a neki vrlo inteligentni i obrazovani ne. Hrabrost , ludost, ambicija. Ti ljudi ne misle previše, odlučni su idu glavom kroz zid, bez da puno analiziraju sto sve moze poći krivo, ne prave siguran rezervni plan i iako mnogi u tome izgore mnogi i uspiju. A inteligentni, obrazovani, traže neku sigurnost, neku izvjesnost, jer nije racionalno ni razumno sve staviti na kocku i onda ostanu zarobljeni u nekim prosječnim poslovima, karijerama s fiksnim primanjima, a vrijeme ih pojede za cas. Za uspjeh , pogotovo u našim balkanskim sredinama, covjek mora biti spreman izaći iz komfor zone, prestat razmišljati sta "zaslužuje" na temelju inteligencije i obrazovanja i ne znam čega (neki kukaju i na porijeklo - došljake itd), vec se s vjerom u uspjeh mora bacit naglavačke na tržište i jednostavno ne stati dok ne stigne tamo gdje želi biti. A sve se moze. Mogućnosti su beskonačne, novca u opticaju ima, samo treba bit fokusiran i usmjeren. Good luck.

Bob

pre 6 godina

"Dok se penjem uzbrdo ka svom cilju zamnom ide pas zvani ego". F.Nice

Poenta je da je uspeh relativan. Meni se ukazala neverovatna prilika koja je sad il nikad za poslom na zapadu, inzenjerska struka, mesto iz snova. Ostavio sam sve u Srbiji, odlozio svadbu i sada sam sa 2 noge ovde gde sam (nema nazad)i svi mi zavide na "uspehu"...ali ja sam nesrecan. A da sam ostao bio bih opet nesrecan sto nisam probao. Tada mi je "uspeh" bio da postignem ovo sada a sada mi je "uspeh" da sam ostao, borio se i stvorio porodicu u toj ludackoj zemlji-macehi Srbiji. A moj IQ me tera da previse razmisljam i analiziram a to nije put ka sreci, zna se ko su srecni ljudi - jednostavni ljudi. Pozdrav s drugog kraja planete, ja jos nisam nasao svoj put.

Daf..

pre 6 godina

Intelekt mora da prati karakter.
Dva drugara jedan zna sve o poslu koji radi, ovaj drugi je samo prodoran zna duplu manje ali je duplo uspesniji.

дисциплина кичме

pre 6 godina

Само дисциплина
показује ти пут
само дисциплина
чува твој ум

drekavac

pre 6 godina

Ima tu i nesto sto se zove polazna linija. Mnogi zahvaljujuci rodjenju pod sretnim okolnostima imaju neuporedivo lagodniji zivot, nezavisno od svojih kvaliteta. I Dali i Van Gog su umetnici koji su obogatili kulturnu bastinu covecanstva, pa opet, jedan je ziveo u izobilju, a drugi se samoubio u bedi, ne prodavsi niti jednu sliku. To nas dovodi do sledeceg kriterijuma, a to je komercijalnost inteligencije. Neciji talenat vredi vise od nekog drugog, cak i ako je ovaj drugi mnogo izrazeniji. Previse je fakora u igri. Ali stoji da ko pocinje od nule, mora da "grize" ili mu se crno pise.

Petar

pre 6 godina

Zanimljivo je da većina nas za sebe misli da je inteligentno, ali da zbog drugih ljudi koji su manje inteligentni, (ali su zato bezobrazni, pokvareni, laktaroši, bla, bla, bla) ne uspevamo da tu svoju inteligenciju iskoristimo. Međutim, ja upravo smatram (i to od skoro) da neko ko za sebe misli da je inteligentan, ali da nije uspeo da iskoristi tu svoju inteligenciju, zapravo i nije inteligentan. To je kao kad bi neko za sebe mislio da je mnogo jak, ali ga u životu svaki drugi čovek prebije. Pa ako misliš da si bolji i pametniji od većine koji su po tebi mediokriteti, pokaži to delima, a ne pričom kako si inteligentan, samo što je uvek neko ili nešto krivo što tvoja inteligencija čami u tebi i čeka da je neko vidi. Mislim da smo svi tu priču o inteligenciji vrlo lako prihvatili i da nam služi kao uteha za neuspeh.

sasa

pre 6 godina

problem je u definiciji uspeha.
nekom je uspeh da odgleda film dnevno.ili procita knjigu.
imao sam sansu da radim nesto sto bi mi donelo dosta para , ali sam shvatio da - ne zelim.
nisam zeleo to da radim , nisam zeleo da se posvetim tome.
zeleo sam da zivim bas ovakav zivot kakav zivim sada.
i zadovoljan sam, mozda bih bio bogatiji ali ne bih bio srecniji.

Neko iz mase

pre 6 godina

IQ је потребан да будеш у слагалици ... а за живот треба упорност и довољна је средња интелигенција ....

mile

pre 6 godina

Ako si inteligentan i ocekujes da ce ljudi kao neku neznu pahulju da te neguju i da ti daju interesantne poslove i zadatke kako bi ispunio svoj navodni potencijal onda si ono sto se zove idiot. Kada prosecni ljudi prepoznaju da im je u grupu uleteo neko ko ih prebacuje na svim nivoima oni reaguju kao copor ovaca koji je namirisao vuka, skupe se na gomilu, brane se i gledaju da te na svaki nacin izoluju jer imaju strah. Uvek su u skoli bili popularne razredne budale koje su jedva probijale dvojke na kraju godine, dok su odlikasi bili izolovani zbog toga sto dizu ocekivani minimum od grupe. Svako ko je inteligentan treba da je svestan psihologije gomile i da trazi svoj sopstveni svet da gradi uspeh. Najvise cenim inteligentne ljude koji su se okrenuli umetnosti i kreativnosti i iz toga izgradili uspeh.

emotivna iq

pre 6 godina

Od detinjstva mi je utvrdjen visok iq. Najbolji djak u osnovnoj, takmicenja iz matematike odradjivala ko od sale, uvek neko od prva tri mesta. Medjutim, svaki dan otac bi govorio kako od mene nikad nista nece biti, kako sam totalni promasaj ... Nikad mi nije bili jasno zasto to radi ali me je u velikoj meri ubio u pojam. Srednja skola super, redjam samo petice, ali prestajem sa takmicenjima, smatram da nisam dovoljno pametna. Stalno me prati to osecanje bezvrednosti. Fax zavrsavam u roku, i dalje smatram da sam neznalica i nesposobna. Radim, sve pohvale primam s rezervom. Nekad i pomislim da radim bolje od drugih mada se brzo povucem. Plase me razgovori sa ljudima jer uvek mislim da cu da odvalim neku glupost, napravim gresku jer sam glupa pa ce svi onda znati koji sam promasaj. Znaci, dzaba IQ iznad 150 ako je samopouzdanje i vera u sebi na negativnom delu ose. Roditelji i prosvetni radnici u tome igraju najvecu ulogu.

milos

pre 6 godina

" Тај сам ! Врло интелигентан, али упропаштен слабим карактером, цинизмом, депресијом, кукавичлуком. Кад сам имао 20-ак година полагао сам Менса тест и "дијагноза" је IQ=156 (стопедесетшест). Али живот ми је с**ње, никакав успех, никаква амбиција, никакво образовање, друштвени живот не постоји, презирем себе и цео свет. Како сам постао такав ? Насилна породица, одрастање са страхом и понижењем.
(нико, 24. maj 2017 18:57) # Link komentara "

Ti si daleko iznad proseka,kao sto sam znas oko 2 % Na zalost tako se moras i osecati kao 2% ljudi jer njima pripadas.Ne uklapas se u prosek,moze se reci da je to cena koju moras platiti. Ali to ipak ne sme biti rzlog,za takvo stanje kako ga opisujes,svakako da mozes promeniti mnogo toga.Zasto je tako to je veliko i tesko pitanje.Ali budi siguran da ce se stvari iz korena promeniti,sasvim neocekivano.Pozdrav 1

Pera

pre 6 godina

Kuca-posao je nesto najgore sto moze da postoji. Vidim neki pravdaju kako je to zivot dostojan coveka. Nije! Ne pljuje ona kucu (porodica, deca, uredjivanje svoje baste po ukusu rostiljanje s prijateljima) nego bukvalno kuca=krevet=spavanje i sutra na posao. Kuca-posao. Nema drugari, zezanje, ovo, ono. I to jeste razlog za veliko nezadovoljstvo.

U prici o turisti i pecarosu ima jedan detalj koji upada u oko. Pecaros voli da peca, turista da putuje. Zasto je loste ako zelite da putujete? To ne znaci da niste srecni tu gde jeste, nego da jednostavno volite da putujete kao sto ovaj voli da peca. Lik nije gramziv pa je zeleo da peca i da napravi biznis od toga, vec da zaradi za putovanja. Tako da mislim da je sve stvar tacke gledista

Pera

pre 6 godina

Uspeh se meri u ostvarivanju svog cilja u vezi stvari koje se stavljaju i koje stavljate pred vas. Uspesan u necemu i dobar u necemu su dve odvojene stvari. Dobri fudbaleri koji igraju u manjim klubovima ceo zivot i ne osvoje nista. Da, speh je biti legenda nekog kluba, ali to je jedna stvar. Igra se za trofej. Ne osvojis trofej, manje si uspesan od nekog ko greje klupu,losiji je fudbaler a osvojio je. Bolji si, vise te tvoji navijaci vole, ali si manje uspesan. Nisu bitne pare, reklame, zene, nemas trofeje a realno za to igras. Dzez muzicari. Vrhunski muzicari, apsolutno. Ali sviraju nesto sto, realno, nikog ne zanima. Nije uspeh biti poznat u zatvorenom krugu ljudi. Uspeh je da tvoja muzika dotakne zivote drugih ljudi na ovaj ili onaj nacin. A ne da te pustaju po kaficima kao "ambijentalnu muziku" koje se nece niko secati. Ponovo, nije bitno koliko novca se zaradjuje

nesanica

pre 6 godina

Dosta toga je izreceno ovde da bih dodao nesto svoje a to da sto vise cekas to si sve vise i vise gori.
Ostane ti da pametujes do sutra al'sudbinu odnosno smernicu zivota neces promenit govoreci.
Treba uradit tj biti sposoban kad je vreme za to.
Naci pocetan cilj za pocetak.

kzen

pre 6 godina

Inteligentni ljudi shvataju da je ljudski zivot treptaj oka u kosmickim i geoloskim vremenskim razmerama i samim tim ih malo motivise ta vrsta uspeha o kojoj se govori u ovom tekstu.

Stefan

pre 6 godina

Ne videh jedan pametan komentar. Inzenjeri nisu uvek pametni vec uporni kao ni sto menadzeri nisu pametni ili glupi (nadam se da sam pokrio deo komentara). I kao sto menadzer nije nista ako nema kvalitne ljude tako ni inzenjer ne moze nista ako ne znam kuda ide i sta i zbog cega pravi. Samo kod nas titula inzenjer ili doktor znaci da on zna sve o svemu.

E sada pamet je cesce pokazatelj nesrece nego uspeha. Jer glup je srecan uvek.

A uspeh je... pa uplatis loto tiket (time sto otvoris sebi sansu sa bekim zanatom ili skolom) pa onda mozda ubodes mozda. Ali loto tiket za zivot da dobijes bez toga da se pomeris iz fotelje... tesko. Glip ili pametan isto je pravilo.

mali mujo

pre 6 godina

citam malo pametne komentare i nesto mozgam,gospodo,vama ne preostaje nista drugo nego u ilegalu,mislim ono nije sramota,ako zatreba
blagajnik;)

luda kuca

pre 6 godina

Тај сам ! Врло интелигентан, али упропаштен слабим карактером, цинизмом, депресијом, кукавичлуком. Кад сам имао 20-ак година полагао сам Менса тест и "дијагноза" је IQ=156 (стопедесетшест). Али живот ми је с**ње, никакав успех, никаква амбиција, никакво образовање, друштвени живот не постоји, презирем себе и цео свет. Како сам постао такав ? Насилна породица, одрастање са страхом и понижењем.
(нико, 24. maj 2017 18:57)

Nisi jedini kada govorimo o nasilnoj porodici. Potpuno razumem o cemu govoris.

aladin

pre 6 godina

IQ i vrhunski rezultati ne moraju da imaju puno veze jedno sa drugim.
Po meni je IQ merilo kako i koliko dobro cu se snaci u svakoj situaciji pa i nepoznatoj.
Ali ako nemam predznanje,znanje ili ako ne zelim brzo da ucim IQ ne pomaze. Druga stvar koje onemogucavaju uspeh su inhibitori porodica, drustvo, drzava koja ne stimulise nikoga vec im samo podmecu noge pa ljudi, bili inteligentni, pametni ili uporni odlaze. I to se u Srbiji vec sad oseca sta ce tek biti za 100 godina? U tim uslovima treba ceniti svakog upornog i postenog coveka koji je svojim trudom uspeo u zivotu. Eto ja smatram da uvek mozemo bolje i kao pojedinci i drustvo.
Toliko.
z

kurs iz engleskog

pre 6 godina

Inteligentan+moralan=smoren
Inteligentan+kvaran=ushicen
Inteligentan+vredan=zabrinut
Inteligentan+lenj=srecan
Iskombinujte moguce osobine (smoren, ushicen, zabrinut, srecan) I dobicete resenje..
Sad mi pade na pamet :-)

ja

pre 6 godina

U skoli i na fakultetu sam mislio da je IQ samo tu presudan, ali sam se na poslu uverio u suprotno. Zaista ima ljudi koji su jako uporni i posveceni svom poslu, ali zbog prosecnog IQ- a skoro nikako ne napreduju jer nisu u stanju da nove stvari shvate brzo i da se snalaze u nepredvidjenim situacijama. Zbog toga im zapadaju neke fizikalije, sabloni i procedure koje treba da prodju, to oni umeju da odrade i tu se prica zavrsava.
A takvi ljudi najvise rade, zaista im je obim posla ogroman, a plate najmanje.
A ima i neverovatnih ljudi koji upijaju sve i u sekundi smisle nesto fascinantno. E, takvi su placeni dobro. I imaju mnogo veca prava i mnogo toga im se tolerise.

u prolazu

pre 6 godina

@Zlato
IQ je sposobnost mozga da razmislja, brzo, racionalno i da resava probleme.
Imam visok IQ i milion puta sam se nasao u situaciji da 5 ljudi ne moze da resi neki problem, a ja bih im za pet minuta nasao resenje.
Evo najsveziji slucaj. Na poslu gde radim pokvarila se neka masina i dosla dva vrhunska strucnjaka za elektroniku. Ja se inace u elektroniku gotovo i ne razumem, sem osnovnih stvari koje se uce u skoli. Ti strucnjaci se nekoliko sati muce i ne uspevaju da poprave kvar. Zakljucili su da da je problem u nekom malom kompjuteru i da je jedino resenje da se taj kompjuter ceo zameni, a treba 2 meseca da iz inostranstva stigne novi. Masina treba da se krece napred i nazad , ali kompjuter ne salje te komande. Vidim da isprobavaju neka dva releja koji pokrecu motor napred i nazad i utvrde da su ti releji ispravni, jer kad ih aktiviraju rukom masina se krece. Predlozim im da jednostavno stave dva prekidaca koja bi direktno vezali na releje i tako osposobe tu masinu za koriscenje dok ne stigne novi deo.
Naravno da su to i uradili, a njihov komentar je bio da im to nikada ne bi palo na pamet. Naravno na kraju su oni uzeli novac za to sto su uradili, a moj novcanik je ostao isti kao i pre toga.
Koja je poenta ove price?
Pa jednostavno IQ nije merilo uspeha, jer prosto neki ljudi ne koriste svoju inteligenciju radi licne koristi, drugi su suvise lenji, pa dolazimo do situacije da najvece uspehe imaju neki prosecno inteligentni ljudi.

Saša

pre 6 godina

Zašto mislite da su inžinjeri talentovani? Ja bih pre svega rekao da su vrlo napornim radom stekli to zvanje, a kasnije kroz rad, a koji je vrlo naporan kako psihički tako i fizički, sticali rutinu. Mislim da vi se pre za ove menadzere moglo reći da im danas treba popriličan talenat kako bi manipulisali ljudima i poslovima na kojima rade. Znanja svakako treba mnogo manje nego kod inžinjerskih zanimanja, ali talenta treba poprilično da bi jedan menadžer uspeo. Nema mnogo posla inžinjerima ako pre toga menadžeri ne odrade sa klijentima sve što treba da bi došlo do realizacije. U pravu je ova naučnica potpuno.

D61

pre 6 godina

U školu sam išao zato što se mora, kasnio na popodnevnu nastavu jer se uspavam, takav bioritam... Odgajali su me Dejvid Belami, Branko Kockica (on me odvukao na "pogrešnu" stranu), Timoti Džon Bajford, Dizni... U školi tragičan, jedino što sam čitao je lektira ili nesto sto mi se svidi, dok u trećem srednje nisam našao sebe i bio najbolji u razredu, svidela mi se atmosfera...

Serbianwonder13

pre 6 godina

98% ljudi misli da im je IQ iznad prosecnog, sto je jedan od mnogobrojnih apsurda u vezi sa IQ skorom. Tako se za "belcima" oduzima jedna standardna devijacija a crncima dodaje jedna standardna devijacija (koja iznosi 15 jedinica) da bi se izbegla rasna diskriminacija u odredjivanju IQ skora. Mozda trud ima veze, ali je IQ najbolji prediktor uspeha u zivotu i poslu, uz uvek prisutne izuzetke.

Bobo iq 140 nekada -100

pre 6 godina

Jedan mali u Indiji ima iq 185 sa 10 godina studira na dva fakulteta u isto vreme to ne moze svako.
To je bilo na televiziji ali naravno da jako visok iq ne znaci sam po sebi da ce neko da uspe i genije cesto imaju kao asberger sindrom ili vrsta autisma, pa Tesla on je na kraju imao velike psihicke probleme.
Kao sto je neko napisao jako visok iq znaci veci potencijal za neke stvari, neko racuna brze od digitrona dok drugi ima pamcenje kao kompjuterski skener moze knigu da procita za 15 min i seca se svaku rec.

neko

pre 6 godina

@Zarko
U pravu si za ovo sto si rekao, samo sto to vazi iskljucivo u zemlji Srbiji.
Kod nas se pod snalazljivoscu podrazumeva: da si sposoban da prevaris, slazes, ukrades, podmitis, zavrsisi nesto preko veze i poznanstva, da sve radis iskljucivo iz licne koristi, a uz to je jako pozeljno da ti je IQ sto nizi, jer takvi u zemlji Srbiji uspevaju.

U nekim normalnim drzavama i nije bas tako. U normalnoj drzavi inteligentan covek ne moze da propadne. Naravno da njegov uspeh zavisi od truda i rada.
Kod nas na zalost mozes da imas IQ 160, ali ces biti najveci siromah, ako si vaspitan da zivis posteno, da nikog ne varas, da nikom ne cinis i ne zelis zlo.
Video sam i upoznao mnogo ljudi, ali jos u Srbiji nisam video coveka koji je napravio neki uspeh, a da je to bilo na posten nacin.
Ako nista drugo, bar su posao dobili na neposten nacin, odnosno preko neke veze, poznanstva ili podmicivanja.

Inteligencija je u Srbiji samo kocnica za sve, jer su na svim vaznim mestima ljudi sa jako niskim IQ.
Imam izmeren IQ 142, ali ceo zivot sam u Srbiji morao da se pravim glup.
Kad god sam pokazao svoju inteligenciju to mi se obilo o glavu. Ako pred gazdom, direktorom, poslodavcem, pokazes da si pametan, samo mu nabijes kompleks jer je doticni po pravilu neinteligentan i onda isti koristi svoj polozaj da te sikanira ili cak otera sa posla. Tako to funkcionise u Srbiji. U nekim normalnim drzavama je drugacije...

Filip

pre 6 godina

Za istinski uspeh u životu je neophodna inicijativa, a ona često fali inteligentnijim ljudima jer su više promatrači, analizatori i imaginarni kreativci nego šta su spremni započeti i završiti nešto makar znali šta je potrebno za uspeh jer su svesni relativnosti svega i to je veliki problem, osobito u okruženju mediokriteta.

Najveci problem inteligencije je neuklapanje u trivijalnost neinteligentne mase koja ju okružuje šta takve ljude umara, zatvara i izolira. Inteligentni ljudi u inteligentnom okruženju će ostvariti daleko više od proseka, dokaz za to je recimo Silicijska dolina gde kompatibilno okruženje sličnih ljudi potiče i nagrađuje upotrebu inteligencije što dovodi do neverovatnih rezultata.

S druge strane, inteligentni ljudi okruženi ispodprosečnima će potonuti u trivijalnosti i osećaju nepripadanja svojoj sredini šta rezultira time da na kraju budu čak i ispodprosečni po uspehu jer izgube smisao i motivaciju usled hroničnog nerazumevanja. Primer toga je recimo Srbija, Hrvatska itd. gde inteligentni ljudi teško mogu da isplivaju iz gluposti i trivijalnosti širih masa i ili beže glavom bez obzira ako još nisu potonuli ili potonu u besmislu takvog okruženja.

NikolaKG80

pre 6 godina

Da bi čovek uspeo, mora da bira svoje bitke, da se bavi zanimanjem u kome njegove snage dolaze do izražaja, a slabosti su nebitne. Izrazito sam nespretan, džaba što gledam Wheeler Dealers kad ništa ne razumem, a nisam nešto vešt ni za druge vrste praktičnog rada. Zato programiram. Mada, ni to mi ne ide najbolje. Ja sam promašaj.

Ali uporan promašaj.

Vlada

pre 6 godina

"Čak iako su neke od stvari koje takvi ljudi moraju da rade dosadne ili frustrirajuće, ili čak bolne, oni ne bi ni sanjali da od njih odustanu. Njihova strast je trajna."
Da zivim u Srbiji :)

Razmisli malo

pre 6 godina

na zalost danas se vise cene menadzeri od inzenjera..
(mc, 24. maj 2017 19:42)

Pa tako je uvek bilo, samo su se zvali drugacije.
Danas je cak taj jaz manji nego ranije...

CATAPA

pre 6 godina

"...završilo zaglavljeno u besmilslu svakodnevne rutine "kuća-posao"?"

Kojim to kriterijumom se normalan život proglašava besmislenim? Ako su i nesrećni, takvi ljudi su nesrećni jer im budale određuju sopstveni model kao pravilo. Oni što uvek imaju sjajne ideje šta bih ja mogao da radim i uradim sa svojim životom. Oni "socijalno inteligentni", odnosno budale.

BV

pre 6 godina

Volja je mocnija od intelekta. Inteligencija je samo potencijal.
To je kao da poredite Porse od 450 konjskih snaga na parkingu i Peglicu koja "juri" punim gasom sa svojih 30-ak konja. Peglica u toj situaciji pobedjuje.

Maka

pre 6 godina

Odavno je pojam inteligencije podeljen na kognitivnu, emocionalnu u socijalnu inteligenciju. Za uspeh je najvažnija, socijalna, pa onda i kognitivna inteligencija. A ako pod uspehom podrazumevate novac, onda nije poželjno imati jaku emocionalnu inteligenciju, upravo suprotno. I da, na sve to ide i neophodni faktor sreće.

komentator

pre 6 godina

Dosta interesantnih komentara, najblizi sam onom sto je rekao @nudista.
Takodje mi se svidja prica sa pecarosem i turistom. Neko posle kaze da je turista sebican, sto mi je besmisleno uopste braniti neku od tih strana...one su suprotne i date iz uglova razlicitih individua.
Naime, ljudi sa vecim IQ su manje ograniceni u intelektualnom polju, ali mogu sami da se ogranice zbog nekih stvari koje ovi sa niskim ne mogu nikako ni da pojme.
Svakako bi ovi sa vecim IQ trebali da ga koriste i da ne dozvole da se svet nalazi tu gde je sad.

Maja

pre 6 godina

@ niko
Ako imas love, kreni na psihoterapiju. Meni je pomoglo.
Zivot mi sad ima smisla, i mnogo toga se promenilo iznutra.
Inace, ista prica.

rabo

pre 6 godina

Uspeh je strahovito relativna kategorija.U nase vreme se uspeh meri iskljucivo novcem sto je pogresno u potpunosti. Poznato je pismo Vinsenta Van Goga bratu u kome se nada da ce jednog dana ziveti od svojih mazarija. Mocart, suvi genije se uvek mucio sa novcem. Tesla se nije obogatio kao mnogi, mnogi drugi ljudi koji su zaduzili covecastvo. Po merilima nasih vlasnika vasione, sve su to bili neuspesni ljudi. Danas ne bi vozili audije i imali vile po Senjaku.
Mocart neuspesan?

ja jedan jedini Milan

pre 6 godina

kako sam od onakvog deteta postao ovakav čovek?! pa lepo. Talmud mi je to objasnio jednom rečenicom:"Očevi jedu kiselo grožđe-sinovima trnu zubi".

rob brojeva

pre 6 godina

Dakle koeficijent upornosti (PQ?) je predskazatelj uspeha, ostaje jos da se osmisli test kojim se on meri pa da prestanemo da isticemo samo IQ

Trovach

pre 6 godina

Uspeh je relativan pojam. Neko misli da je to novac, neko drugi da je to zdravlje, a ja mislim da je uspeh slobodno raspolagati svojim vremenom. P.S. Moram da primetim da je nase vreme ograniceno, pa ga zato treba sto bolje iskoristiti.

pera

pre 6 godina

Sve navedeno stoji i za: Magarca.
Istrajnost, vestina...nada = ne lipsi mago do zelene trave.
Nedostaje sreca u citavoj prici, jer uvek citamo o uspesnima a malo se cita o onima kojima ono malo fali-lo.. :D

izdislav

pre 6 godina

Stvar je u kombinaciji iq i emotivne inteligencije ali ima jedno veliko ali, naime covek koji ima ove dve stvari vise mu nije bitni licni uspeh vec uspeh zajednice da ne kazem covecanstva a svesan je da je to sizifovski posao i svesno se margilizira. U stvari svetom vladaju prosecni ljudi po svim parametrima, naravno da su malo poradili na sebe ali u sustini neiskreni i pomalo pokvareni. Ne mora ici dalje vidite samo ko je kod nas na marginama a ko se eksponira...i sto je najzalosnije ovi prvi smetaju jer drugi se osecaju provaljeni i nisu komotni i nastoje da ih dodatno marginaliziraju.

glup a zadovoljan

pre 6 godina

ovde je jedan od komentatora samo naveo da je clan mense koliko vidim. ostali misle da su pametni, voleo bih da cujem na osnovu cega. to je kao kad kazes za sebe da si lep. . . dosta ljudi misli za sebe da su pametni a prosek proseka. gledam kroz njih ovako glup koliko su ubedjeni u svoju pamet.

Milan

pre 6 godina

@(нико, 24. maj 2017 18:57)

Sefe, slicna situacija. Ali tvoja poslednja recenica je klasican izgovor, koja ustvari ide u prilog ovom tekstu. Sto pre to prepoznas, to bolje.

nudista

pre 6 godina

Ako si ferari i vozis 20km/h i dalje si sporiji od fice sa 50km/h. Ako zelis da se trudis mozes da dodjes do 200, a fica se raspadne na 80. IQ znaci da imas potencijal, niko ne kaze da ces da ga iskoristis.

Marko

pre 6 godina

Iq gledam kao potencijal. I sam sam radio test i imao rezultat 156, i uvek je bio vidljiv taj potencijal, ali sa 28 godina, imam dobar posao i to je to. Zavrsio sam fakultet sa 25, od tad radim, napredujem solidno, ali ne onako kako neki bolji od mene. Ambiciozan jesam, ali mislim da mi je domet negde 80-ti percentil, odnosno 20% ce imati kvalitetniji zivot od mene sigurno, sto znaci da lose koristim potencijale. U cemu je tajna? Pa u upornosti da se boris do kraja. Nikada se nisam strastveno udubljivao u stvari od kojih imam benefite. A ovo sto sam i uradio je vise snaga karaktera, nego Iq, neko verovanje da imas potencijal koji te obavezuje da izguras do kraja. Intelogentnim ljudima cesto fali smisao u svakodnevnici, zato je to samo potencijalna prednost. Da bi se u potpunosti realizovala, potreban je odredjeni fanatizam.

Zarko

pre 6 godina

Ono sto odredjuje da li cete biti uspesni je sposobnost da se snadjete u zivotu. Ne IQ. A za vasu sposobnost ili nesposobnost su odgovorni vasi roditelji.

NEKO

pre 6 godina

@нико

Znam bar 3-4 osobe, ukljucujuci i sebe, koje mogu da potpisu tvoj tekst od slova do slova.
Gresimo u tome sto uspesnost merimo u odnosu na pojedinca. Covek je drustveno bice i moguce je vrednovati samo zajednicu.

Zajednica koja ne podrzava svoje najkvalitetnije pojedince, da bi joj oni posledicno uzvratili, ce neminovno propasti.
Zato se ne sekiraj mnogo, ionako smo samo jedan od 7 milijardi mrava. Uzivaj u suncu, letu, pticicama, muzici, hrani...
A zdravija drustva ce bolje gajiti i koristiti svoje inteligentne pripadnike. Ti tu nisi mogao nista. Ovaj sistem trazi druge osobine.

nojeva barka

pre 6 godina

@ Potencijalac
dozvoli,,svi ti blazeni i nagradjeni od danasnjeg drustva su vec odavno otpisani,oni to ne znaju,uskoro oni vise nikome nece trebati a sistem ce ih otresti ko vruci krompir,samo,slaba je to uteha - prodje zivot?

mc

pre 6 godina

@niko
Mensa sluzi za druzenje natprosecno inteligentnih. nazalost mere samo matematicko logicki iq. ti izgleda nemas drustveni iq... socijalni iq...

inteligentni ljudi nisu dobrocudni uvek...

sve zavisi od situacije sta ko uradi.

neko ima kapacitet al nema motiva. npr. Oto Vajninger... govorio je da je sam protiv svih. i da je on u pravu. mozda i jeste bio. tragicno je presudio sebi... genije filozof u 21.

mozda su genijalci postavili danasnji sistem vrednosti. na zalost danas se vise cene menadzeri od inzenjera..

mia

pre 6 godina

@niko

Postovani, teze je ici kroz zivot ako neke osnovne stvari ne postoje, ili nisu kako treba, ali ako je vec tako, budite sami sebi oslonac, nadjite neki sitan motiv i neki krupniji cilj ( za pocetak...), i krenite......
Kazu da tada i nebo bude na vasoj strani....
A u medjuvremenu, sretno!

.

pre 6 godina

@ potencijalac Po komentaru rekao da bi da si klasičan primer inteligentnog čoveka koji je lenj pa je isfrustriran zbog toga što su manje inteligentni od njega radom uspeli više. Uspeh se u životu postiže trudom i to je suština. Ova doktorka šta li je već nije izmislila toplu vodu, zamisli trud važniji od talenta i IQ a ...

expert

pre 6 godina

Bio sam član Mense godinu dana i pobegao glavom bez obzira. Sve sami istripovani likovi koji misle da su nešto samim tim što su inteligentni. Iz sopstvenog iskustva mogu da kažem da visoka inteligencija ne znači ništa, dok se sam ne potrudiš da napraviš nešto od svog života.

očigledno

pre 6 godina

Neko iz slabog racunara izvuce maksimum, koristi ga i za igrice i dizajniranje itd...
Dok nekome zver od racunara sluzi samo za internet i gledanje filmova...

Nexus

pre 6 godina

@oc@ Pecars vec sada uziva. Izuzetno sebicna filozofija, evo i zasto. Ukoliko pecaros ima porodicu, decu, roditelje, sigurno je da im treba finansijska pomoc. Deca bi htela bolje skolovanje, bolju garderobu, roditlji putovanja, zena... Znaci pecaros sam uziva i briga ga za svoje bliznje iako bi mogao da dosta vise postigne. Ukoliko nema porodicu, zenu i decu, onda je opet sebican jer gleda samo sebe. Ambiciozni covek sa druge strane, omogucuje mnogima oko sebe da zive lagodnije i mirnije bar sto se tice finansijske strane, pa je samim tim i on miran i uziva. Uziva jer je postigao nesto, a pecaros uziva jer je sebican.

ilaminat

pre 6 godina

Dokazana je povezanost IQa i uspeha u osnovnoj skoli, ali posle ne. Tada socijalni faktor zamenjuje genetski, i sve nase predispozicije padaju u vodu ako podlegnemo drustvu, njegovom idiotizmu i mediokritetu kao sto mudro kaze jedan komentator ovde.

Milioner

pre 6 godina

Živimo u vremenu mediokritetstva, gde se prosečnost i snishodljivost nagrađuje, što deprimira inteligenciju, i njen dalji razvoj, kroz interakciju.
(Potencijalac, 24. maj 2017 18:27)

Amin brate moj.

Joc@

pre 6 godina

Veliko je nerazumevanje izmedju svetova. Evo ova IQ dama smatra svakodnevne rutine besmislenim, dok su za neke IQ2 to uspesi zivota dostojni postovanja. Tako da se najpre mora definisati sta se smatra uspehom. Za nekoga su to iskljucivo slasti, vlasti i slava, dok je za drugoga uspeh ako je ziv, zdrav i lepo raspolozen.

Znate li onu pricu o pecarosu i turisti? Pita ga turista, gledajuci kako peca s jednim stapom, zasto ne uzme vise stapova. A pecaros ga pita: ''Cemu to?'' Pa da bi ulovili vise ribe, pa prodali pa unajmili pecarose da pecaju za vas, pa prodali taj veliki ulov, pa kupili hladnjacu, pa...'' ''A cemu sve to?'' pita opet pecaros. ''Pa tome da bi sagradili veliku kucu, pa veliki auto, pa putovali i uzivali...'' ''Ali ja vec sada uzivam'', kaze mu na kraju pecaros.

Eh kako je lepo biti glup

pre 6 godina

Sve dok je novac odnosno materija merilo uspeha IQ nije niti moze biti presudan.
Zato nam danas izumiru pravi umovi jer zivimo u vremenu kada kolicina materije odredjuje zivotne vrednosti i buduce pravce novih generacija.

tobiramaduke97

pre 6 godina

Ja na iq gledam na ovaj nacin: Zamislite veliki rudnik rubina, dijamanata, zlata, srebra itd. A iq predstavlja masine kojima covek kopa. E pa i svaki covek odlucuje koliko ce koristiti te masine da bi dosao do zeljenog uspeha. Tako da ja mislim da iq nije uopste merilo pameti nego koliko masina imas da kopas taj rudnik, a ako si lenj i ne koristis te masine, pa druze moj propao si kao m**da kroz droljave gace. Izvinjavam se moderatorima na ovom portalu za predzadnju recenicu, ali je to najbolja metafora. :)

Kokoš

pre 6 godina

pa nije naravno ima mnogo primera i da glupi ljudi doguraju do vrha, više zavisi kako se snađu, laktaju, itd, ako je na primer kriminalac narko diler bogat da li to znači da je pametan? Ili političar koji ne zna ni da kaže vazduhoplov pravilno, ili teleport...?

Potencijalac

pre 6 godina

Živimo u vremenu mediokritetstva, gde se prosečnost i snishodljivost nagrađuje, što deprimira inteligenciju, i njen dalji razvoj, kroz interakciju. Vrhunska sebičnost i istrajnost gospodari kao rukovodeća struktura, bazirana na primitivnim relacijama... Što opet deprimira inteligentne ljude. Umesto da je život igra kreativnosti i slobode inteligentnih ljudi, oni su njegovi robovi. Dok su ostali blaženi i nagrađeni egoizmom, svojom ograničenošću i primitivnošću, pa i bahatošću, koju im pruža ogroman keš kao takvima.

нико

pre 6 godina

Тај сам ! Врло интелигентан, али упропаштен слабим карактером, цинизмом, депресијом, кукавичлуком. Кад сам имао 20-ак година полагао сам Менса тест и "дијагноза" је IQ=156 (стопедесетшест). Али живот ми је с**ње, никакав успех, никаква амбиција, никакво образовање, друштвени живот не постоји, презирем себе и цео свет. Како сам постао такав ? Насилна породица, одрастање са страхом и понижењем.

нико

pre 6 godina

Тај сам ! Врло интелигентан, али упропаштен слабим карактером, цинизмом, депресијом, кукавичлуком. Кад сам имао 20-ак година полагао сам Менса тест и "дијагноза" је IQ=156 (стопедесетшест). Али живот ми је с**ње, никакав успех, никаква амбиција, никакво образовање, друштвени живот не постоји, презирем себе и цео свет. Како сам постао такав ? Насилна породица, одрастање са страхом и понижењем.

Joc@

pre 6 godina

Veliko je nerazumevanje izmedju svetova. Evo ova IQ dama smatra svakodnevne rutine besmislenim, dok su za neke IQ2 to uspesi zivota dostojni postovanja. Tako da se najpre mora definisati sta se smatra uspehom. Za nekoga su to iskljucivo slasti, vlasti i slava, dok je za drugoga uspeh ako je ziv, zdrav i lepo raspolozen.

Znate li onu pricu o pecarosu i turisti? Pita ga turista, gledajuci kako peca s jednim stapom, zasto ne uzme vise stapova. A pecaros ga pita: ''Cemu to?'' Pa da bi ulovili vise ribe, pa prodali pa unajmili pecarose da pecaju za vas, pa prodali taj veliki ulov, pa kupili hladnjacu, pa...'' ''A cemu sve to?'' pita opet pecaros. ''Pa tome da bi sagradili veliku kucu, pa veliki auto, pa putovali i uzivali...'' ''Ali ja vec sada uzivam'', kaze mu na kraju pecaros.

nudista

pre 6 godina

Ako si ferari i vozis 20km/h i dalje si sporiji od fice sa 50km/h. Ako zelis da se trudis mozes da dodjes do 200, a fica se raspadne na 80. IQ znaci da imas potencijal, niko ne kaze da ces da ga iskoristis.

Potencijalac

pre 6 godina

Živimo u vremenu mediokritetstva, gde se prosečnost i snishodljivost nagrađuje, što deprimira inteligenciju, i njen dalji razvoj, kroz interakciju. Vrhunska sebičnost i istrajnost gospodari kao rukovodeća struktura, bazirana na primitivnim relacijama... Što opet deprimira inteligentne ljude. Umesto da je život igra kreativnosti i slobode inteligentnih ljudi, oni su njegovi robovi. Dok su ostali blaženi i nagrađeni egoizmom, svojom ograničenošću i primitivnošću, pa i bahatošću, koju im pruža ogroman keš kao takvima.

expert

pre 6 godina

Bio sam član Mense godinu dana i pobegao glavom bez obzira. Sve sami istripovani likovi koji misle da su nešto samim tim što su inteligentni. Iz sopstvenog iskustva mogu da kažem da visoka inteligencija ne znači ništa, dok se sam ne potrudiš da napraviš nešto od svog života.

Milioner

pre 6 godina

Živimo u vremenu mediokritetstva, gde se prosečnost i snishodljivost nagrađuje, što deprimira inteligenciju, i njen dalji razvoj, kroz interakciju.
(Potencijalac, 24. maj 2017 18:27)

Amin brate moj.

očigledno

pre 6 godina

Neko iz slabog racunara izvuce maksimum, koristi ga i za igrice i dizajniranje itd...
Dok nekome zver od racunara sluzi samo za internet i gledanje filmova...

Kokoš

pre 6 godina

pa nije naravno ima mnogo primera i da glupi ljudi doguraju do vrha, više zavisi kako se snađu, laktaju, itd, ako je na primer kriminalac narko diler bogat da li to znači da je pametan? Ili političar koji ne zna ni da kaže vazduhoplov pravilno, ili teleport...?

Eh kako je lepo biti glup

pre 6 godina

Sve dok je novac odnosno materija merilo uspeha IQ nije niti moze biti presudan.
Zato nam danas izumiru pravi umovi jer zivimo u vremenu kada kolicina materije odredjuje zivotne vrednosti i buduce pravce novih generacija.

Marko

pre 6 godina

Iq gledam kao potencijal. I sam sam radio test i imao rezultat 156, i uvek je bio vidljiv taj potencijal, ali sa 28 godina, imam dobar posao i to je to. Zavrsio sam fakultet sa 25, od tad radim, napredujem solidno, ali ne onako kako neki bolji od mene. Ambiciozan jesam, ali mislim da mi je domet negde 80-ti percentil, odnosno 20% ce imati kvalitetniji zivot od mene sigurno, sto znaci da lose koristim potencijale. U cemu je tajna? Pa u upornosti da se boris do kraja. Nikada se nisam strastveno udubljivao u stvari od kojih imam benefite. A ovo sto sam i uradio je vise snaga karaktera, nego Iq, neko verovanje da imas potencijal koji te obavezuje da izguras do kraja. Intelogentnim ljudima cesto fali smisao u svakodnevnici, zato je to samo potencijalna prednost. Da bi se u potpunosti realizovala, potreban je odredjeni fanatizam.

izdislav

pre 6 godina

Stvar je u kombinaciji iq i emotivne inteligencije ali ima jedno veliko ali, naime covek koji ima ove dve stvari vise mu nije bitni licni uspeh vec uspeh zajednice da ne kazem covecanstva a svesan je da je to sizifovski posao i svesno se margilizira. U stvari svetom vladaju prosecni ljudi po svim parametrima, naravno da su malo poradili na sebe ali u sustini neiskreni i pomalo pokvareni. Ne mora ici dalje vidite samo ko je kod nas na marginama a ko se eksponira...i sto je najzalosnije ovi prvi smetaju jer drugi se osecaju provaljeni i nisu komotni i nastoje da ih dodatno marginaliziraju.

ilaminat

pre 6 godina

Dokazana je povezanost IQa i uspeha u osnovnoj skoli, ali posle ne. Tada socijalni faktor zamenjuje genetski, i sve nase predispozicije padaju u vodu ako podlegnemo drustvu, njegovom idiotizmu i mediokritetu kao sto mudro kaze jedan komentator ovde.

glup a zadovoljan

pre 6 godina

ovde je jedan od komentatora samo naveo da je clan mense koliko vidim. ostali misle da su pametni, voleo bih da cujem na osnovu cega. to je kao kad kazes za sebe da si lep. . . dosta ljudi misli za sebe da su pametni a prosek proseka. gledam kroz njih ovako glup koliko su ubedjeni u svoju pamet.

Zarko

pre 6 godina

Ono sto odredjuje da li cete biti uspesni je sposobnost da se snadjete u zivotu. Ne IQ. A za vasu sposobnost ili nesposobnost su odgovorni vasi roditelji.

Trovach

pre 6 godina

Uspeh je relativan pojam. Neko misli da je to novac, neko drugi da je to zdravlje, a ja mislim da je uspeh slobodno raspolagati svojim vremenom. P.S. Moram da primetim da je nase vreme ograniceno, pa ga zato treba sto bolje iskoristiti.

Maka

pre 6 godina

Odavno je pojam inteligencije podeljen na kognitivnu, emocionalnu u socijalnu inteligenciju. Za uspeh je najvažnija, socijalna, pa onda i kognitivna inteligencija. A ako pod uspehom podrazumevate novac, onda nije poželjno imati jaku emocionalnu inteligenciju, upravo suprotno. I da, na sve to ide i neophodni faktor sreće.

rabo

pre 6 godina

Uspeh je strahovito relativna kategorija.U nase vreme se uspeh meri iskljucivo novcem sto je pogresno u potpunosti. Poznato je pismo Vinsenta Van Goga bratu u kome se nada da ce jednog dana ziveti od svojih mazarija. Mocart, suvi genije se uvek mucio sa novcem. Tesla se nije obogatio kao mnogi, mnogi drugi ljudi koji su zaduzili covecastvo. Po merilima nasih vlasnika vasione, sve su to bili neuspesni ljudi. Danas ne bi vozili audije i imali vile po Senjaku.
Mocart neuspesan?

tobiramaduke97

pre 6 godina

Ja na iq gledam na ovaj nacin: Zamislite veliki rudnik rubina, dijamanata, zlata, srebra itd. A iq predstavlja masine kojima covek kopa. E pa i svaki covek odlucuje koliko ce koristiti te masine da bi dosao do zeljenog uspeha. Tako da ja mislim da iq nije uopste merilo pameti nego koliko masina imas da kopas taj rudnik, a ako si lenj i ne koristis te masine, pa druze moj propao si kao m**da kroz droljave gace. Izvinjavam se moderatorima na ovom portalu za predzadnju recenicu, ali je to najbolja metafora. :)

BV

pre 6 godina

Volja je mocnija od intelekta. Inteligencija je samo potencijal.
To je kao da poredite Porse od 450 konjskih snaga na parkingu i Peglicu koja "juri" punim gasom sa svojih 30-ak konja. Peglica u toj situaciji pobedjuje.

NEKO

pre 6 godina

@нико

Znam bar 3-4 osobe, ukljucujuci i sebe, koje mogu da potpisu tvoj tekst od slova do slova.
Gresimo u tome sto uspesnost merimo u odnosu na pojedinca. Covek je drustveno bice i moguce je vrednovati samo zajednicu.

Zajednica koja ne podrzava svoje najkvalitetnije pojedince, da bi joj oni posledicno uzvratili, ce neminovno propasti.
Zato se ne sekiraj mnogo, ionako smo samo jedan od 7 milijardi mrava. Uzivaj u suncu, letu, pticicama, muzici, hrani...
A zdravija drustva ce bolje gajiti i koristiti svoje inteligentne pripadnike. Ti tu nisi mogao nista. Ovaj sistem trazi druge osobine.

mc

pre 6 godina

@niko
Mensa sluzi za druzenje natprosecno inteligentnih. nazalost mere samo matematicko logicki iq. ti izgleda nemas drustveni iq... socijalni iq...

inteligentni ljudi nisu dobrocudni uvek...

sve zavisi od situacije sta ko uradi.

neko ima kapacitet al nema motiva. npr. Oto Vajninger... govorio je da je sam protiv svih. i da je on u pravu. mozda i jeste bio. tragicno je presudio sebi... genije filozof u 21.

mozda su genijalci postavili danasnji sistem vrednosti. na zalost danas se vise cene menadzeri od inzenjera..

Razmisli malo

pre 6 godina

na zalost danas se vise cene menadzeri od inzenjera..
(mc, 24. maj 2017 19:42)

Pa tako je uvek bilo, samo su se zvali drugacije.
Danas je cak taj jaz manji nego ranije...

.

pre 6 godina

@ potencijalac Po komentaru rekao da bi da si klasičan primer inteligentnog čoveka koji je lenj pa je isfrustriran zbog toga što su manje inteligentni od njega radom uspeli više. Uspeh se u životu postiže trudom i to je suština. Ova doktorka šta li je već nije izmislila toplu vodu, zamisli trud važniji od talenta i IQ a ...

mia

pre 6 godina

@niko

Postovani, teze je ici kroz zivot ako neke osnovne stvari ne postoje, ili nisu kako treba, ali ako je vec tako, budite sami sebi oslonac, nadjite neki sitan motiv i neki krupniji cilj ( za pocetak...), i krenite......
Kazu da tada i nebo bude na vasoj strani....
A u medjuvremenu, sretno!

komentator

pre 6 godina

Dosta interesantnih komentara, najblizi sam onom sto je rekao @nudista.
Takodje mi se svidja prica sa pecarosem i turistom. Neko posle kaze da je turista sebican, sto mi je besmisleno uopste braniti neku od tih strana...one su suprotne i date iz uglova razlicitih individua.
Naime, ljudi sa vecim IQ su manje ograniceni u intelektualnom polju, ali mogu sami da se ogranice zbog nekih stvari koje ovi sa niskim ne mogu nikako ni da pojme.
Svakako bi ovi sa vecim IQ trebali da ga koriste i da ne dozvole da se svet nalazi tu gde je sad.

nojeva barka

pre 6 godina

@ Potencijalac
dozvoli,,svi ti blazeni i nagradjeni od danasnjeg drustva su vec odavno otpisani,oni to ne znaju,uskoro oni vise nikome nece trebati a sistem ce ih otresti ko vruci krompir,samo,slaba je to uteha - prodje zivot?

pera

pre 6 godina

Sve navedeno stoji i za: Magarca.
Istrajnost, vestina...nada = ne lipsi mago do zelene trave.
Nedostaje sreca u citavoj prici, jer uvek citamo o uspesnima a malo se cita o onima kojima ono malo fali-lo.. :D

ja jedan jedini Milan

pre 6 godina

kako sam od onakvog deteta postao ovakav čovek?! pa lepo. Talmud mi je to objasnio jednom rečenicom:"Očevi jedu kiselo grožđe-sinovima trnu zubi".

Milan

pre 6 godina

@(нико, 24. maj 2017 18:57)

Sefe, slicna situacija. Ali tvoja poslednja recenica je klasican izgovor, koja ustvari ide u prilog ovom tekstu. Sto pre to prepoznas, to bolje.

CATAPA

pre 6 godina

"...završilo zaglavljeno u besmilslu svakodnevne rutine "kuća-posao"?"

Kojim to kriterijumom se normalan život proglašava besmislenim? Ako su i nesrećni, takvi ljudi su nesrećni jer im budale određuju sopstveni model kao pravilo. Oni što uvek imaju sjajne ideje šta bih ja mogao da radim i uradim sa svojim životom. Oni "socijalno inteligentni", odnosno budale.

Ivan ZG

pre 6 godina

Član sam MENSE i imam IQ 160 i da vam napišem moje iskustvo.

IQ vam je od male koristi. Ako šef shvati da vi imate bolje ideje i brže povezujete stvari od njega nastojat će vas maksimalno marginalizirat, a sigurno ćete biti zadnji na listi za napredovanje. Oni manje sposobni ne oslanjaju se na sebe nego se udružuju u klanove. I onda, kad-tad, ostanete sami protiv grupe i oni vas izbace iz trke. Jer ne može biti da ste vi u pravu, a ostali u krivu.
I tako ja imam prokletsvo da puno toga vidim prije drugih, ali i onako ne mogu ništa učiniti da se smjer promjeni. Kao kada se vozite u autu koji ide u krivom smjeru, ali niste za volanom i nitko vas ništa ne pita. Bolje da ne znate kuda ide.
Tako da svijetom vladaju prosječni i ispodprosječni koji se udružuju jer dva loša ubiše Miloša. Bilo i ostalo.

Maja

pre 6 godina

@ niko
Ako imas love, kreni na psihoterapiju. Meni je pomoglo.
Zivot mi sad ima smisla, i mnogo toga se promenilo iznutra.
Inace, ista prica.

rob brojeva

pre 6 godina

Dakle koeficijent upornosti (PQ?) je predskazatelj uspeha, ostaje jos da se osmisli test kojim se on meri pa da prestanemo da isticemo samo IQ

Bob

pre 6 godina

"Dok se penjem uzbrdo ka svom cilju zamnom ide pas zvani ego". F.Nice

Poenta je da je uspeh relativan. Meni se ukazala neverovatna prilika koja je sad il nikad za poslom na zapadu, inzenjerska struka, mesto iz snova. Ostavio sam sve u Srbiji, odlozio svadbu i sada sam sa 2 noge ovde gde sam (nema nazad)i svi mi zavide na "uspehu"...ali ja sam nesrecan. A da sam ostao bio bih opet nesrecan sto nisam probao. Tada mi je "uspeh" bio da postignem ovo sada a sada mi je "uspeh" da sam ostao, borio se i stvorio porodicu u toj ludackoj zemlji-macehi Srbiji. A moj IQ me tera da previse razmisljam i analiziram a to nije put ka sreci, zna se ko su srecni ljudi - jednostavni ljudi. Pozdrav s drugog kraja planete, ja jos nisam nasao svoj put.

Nexus

pre 6 godina

@oc@ Pecars vec sada uziva. Izuzetno sebicna filozofija, evo i zasto. Ukoliko pecaros ima porodicu, decu, roditelje, sigurno je da im treba finansijska pomoc. Deca bi htela bolje skolovanje, bolju garderobu, roditlji putovanja, zena... Znaci pecaros sam uziva i briga ga za svoje bliznje iako bi mogao da dosta vise postigne. Ukoliko nema porodicu, zenu i decu, onda je opet sebican jer gleda samo sebe. Ambiciozni covek sa druge strane, omogucuje mnogima oko sebe da zive lagodnije i mirnije bar sto se tice finansijske strane, pa je samim tim i on miran i uziva. Uziva jer je postigao nesto, a pecaros uziva jer je sebican.

Mrle

pre 6 godina

Kada pogleda oko sebe i vidi ko se sve danas smatra uspesnim i spsobnim. Svaka inteligentna a postena i moralna osoba bezi u sebe u neki svoj zatvoreni svet. Danas je za uspeh najvise vise od bilo kakve pameti potrebno biti moralna gnjida i beskrupulozna osoba spremna da zbog svojih interesa pregazi sve pred sobom, jos ako je inteligentna onda nema granica. Ko moze da bude takva persona ne treba mu neka specijalna pamet samo obraz djon i "uspeh" ce doci.

mile

pre 6 godina

Ako si inteligentan i ocekujes da ce ljudi kao neku neznu pahulju da te neguju i da ti daju interesantne poslove i zadatke kako bi ispunio svoj navodni potencijal onda si ono sto se zove idiot. Kada prosecni ljudi prepoznaju da im je u grupu uleteo neko ko ih prebacuje na svim nivoima oni reaguju kao copor ovaca koji je namirisao vuka, skupe se na gomilu, brane se i gledaju da te na svaki nacin izoluju jer imaju strah. Uvek su u skoli bili popularne razredne budale koje su jedva probijale dvojke na kraju godine, dok su odlikasi bili izolovani zbog toga sto dizu ocekivani minimum od grupe. Svako ko je inteligentan treba da je svestan psihologije gomile i da trazi svoj sopstveni svet da gradi uspeh. Najvise cenim inteligentne ljude koji su se okrenuli umetnosti i kreativnosti i iz toga izgradili uspeh.

My name is Zlatan

pre 6 godina

Jos jedan element - osobina koju autor nije nabrojao a koji je po meni ključan faktor zašto manje inteligentni i manje obrazovani uspijevaju u poslu i na trzistu, a neki vrlo inteligentni i obrazovani ne. Hrabrost , ludost, ambicija. Ti ljudi ne misle previše, odlučni su idu glavom kroz zid, bez da puno analiziraju sto sve moze poći krivo, ne prave siguran rezervni plan i iako mnogi u tome izgore mnogi i uspiju. A inteligentni, obrazovani, traže neku sigurnost, neku izvjesnost, jer nije racionalno ni razumno sve staviti na kocku i onda ostanu zarobljeni u nekim prosječnim poslovima, karijerama s fiksnim primanjima, a vrijeme ih pojede za cas. Za uspjeh , pogotovo u našim balkanskim sredinama, covjek mora biti spreman izaći iz komfor zone, prestat razmišljati sta "zaslužuje" na temelju inteligencije i obrazovanja i ne znam čega (neki kukaju i na porijeklo - došljake itd), vec se s vjerom u uspjeh mora bacit naglavačke na tržište i jednostavno ne stati dok ne stigne tamo gdje želi biti. A sve se moze. Mogućnosti su beskonačne, novca u opticaju ima, samo treba bit fokusiran i usmjeren. Good luck.

sasa

pre 6 godina

problem je u definiciji uspeha.
nekom je uspeh da odgleda film dnevno.ili procita knjigu.
imao sam sansu da radim nesto sto bi mi donelo dosta para , ali sam shvatio da - ne zelim.
nisam zeleo to da radim , nisam zeleo da se posvetim tome.
zeleo sam da zivim bas ovakav zivot kakav zivim sada.
i zadovoljan sam, mozda bih bio bogatiji ali ne bih bio srecniji.

drekavac

pre 6 godina

Ima tu i nesto sto se zove polazna linija. Mnogi zahvaljujuci rodjenju pod sretnim okolnostima imaju neuporedivo lagodniji zivot, nezavisno od svojih kvaliteta. I Dali i Van Gog su umetnici koji su obogatili kulturnu bastinu covecanstva, pa opet, jedan je ziveo u izobilju, a drugi se samoubio u bedi, ne prodavsi niti jednu sliku. To nas dovodi do sledeceg kriterijuma, a to je komercijalnost inteligencije. Neciji talenat vredi vise od nekog drugog, cak i ako je ovaj drugi mnogo izrazeniji. Previse je fakora u igri. Ali stoji da ko pocinje od nule, mora da "grize" ili mu se crno pise.

NEKO

pre 6 godina

"kako sam od onakvog deteta postao ovakav čovek?! pa lepo. Talmud mi je to objasnio jednom rečenicom:"Očevi jedu kiselo grožđe-sinovima trnu zubi".
@ja jedan jedini Milan

Molim da se ovo ponovi jos jednom.
Zasluzuje hiljadu pluseva.

milos

pre 6 godina

" Тај сам ! Врло интелигентан, али упропаштен слабим карактером, цинизмом, депресијом, кукавичлуком. Кад сам имао 20-ак година полагао сам Менса тест и "дијагноза" је IQ=156 (стопедесетшест). Али живот ми је с**ње, никакав успех, никаква амбиција, никакво образовање, друштвени живот не постоји, презирем себе и цео свет. Како сам постао такав ? Насилна породица, одрастање са страхом и понижењем.
(нико, 24. maj 2017 18:57) # Link komentara "

Ti si daleko iznad proseka,kao sto sam znas oko 2 % Na zalost tako se moras i osecati kao 2% ljudi jer njima pripadas.Ne uklapas se u prosek,moze se reci da je to cena koju moras platiti. Ali to ipak ne sme biti rzlog,za takvo stanje kako ga opisujes,svakako da mozes promeniti mnogo toga.Zasto je tako to je veliko i tesko pitanje.Ali budi siguran da ce se stvari iz korena promeniti,sasvim neocekivano.Pozdrav 1

Neko iz mase

pre 6 godina

IQ је потребан да будеш у слагалици ... а за живот треба упорност и довољна је средња интелигенција ....

Daf..

pre 6 godina

Intelekt mora da prati karakter.
Dva drugara jedan zna sve o poslu koji radi, ovaj drugi je samo prodoran zna duplu manje ali je duplo uspesniji.

NoName

pre 6 godina

@bob

Da li si zadovoljan poslom koji radis? Ne mislim u smislu novca i sl. nego da li si zadovoljan? Kao sto je neko zadovoljan sto radi ono sto voli (komponuje, crta...itd.). Ako jesi, to je to.Nemoj mnogo brinuti o Srbiji. Srbija je pukla na svim poljima. Ljudi su letargicni, mnogi su prolupali, histericni, besni na svaku sitnicu. Ostani tu gde jesi i dovedi svoju buducu zenu za sobom.

emotivna iq

pre 6 godina

Od detinjstva mi je utvrdjen visok iq. Najbolji djak u osnovnoj, takmicenja iz matematike odradjivala ko od sale, uvek neko od prva tri mesta. Medjutim, svaki dan otac bi govorio kako od mene nikad nista nece biti, kako sam totalni promasaj ... Nikad mi nije bili jasno zasto to radi ali me je u velikoj meri ubio u pojam. Srednja skola super, redjam samo petice, ali prestajem sa takmicenjima, smatram da nisam dovoljno pametna. Stalno me prati to osecanje bezvrednosti. Fax zavrsavam u roku, i dalje smatram da sam neznalica i nesposobna. Radim, sve pohvale primam s rezervom. Nekad i pomislim da radim bolje od drugih mada se brzo povucem. Plase me razgovori sa ljudima jer uvek mislim da cu da odvalim neku glupost, napravim gresku jer sam glupa pa ce svi onda znati koji sam promasaj. Znaci, dzaba IQ iznad 150 ako je samopouzdanje i vera u sebi na negativnom delu ose. Roditelji i prosvetni radnici u tome igraju najvecu ulogu.

luda kuca

pre 6 godina

Тај сам ! Врло интелигентан, али упропаштен слабим карактером, цинизмом, депресијом, кукавичлуком. Кад сам имао 20-ак година полагао сам Менса тест и "дијагноза" је IQ=156 (стопедесетшест). Али живот ми је с**ње, никакав успех, никаква амбиција, никакво образовање, друштвени живот не постоји, презирем себе и цео свет. Како сам постао такав ? Насилна породица, одрастање са страхом и понижењем.
(нико, 24. maj 2017 18:57)

Nisi jedini kada govorimo o nasilnoj porodici. Potpuno razumem o cemu govoris.

Filip

pre 6 godina

Za istinski uspeh u životu je neophodna inicijativa, a ona često fali inteligentnijim ljudima jer su više promatrači, analizatori i imaginarni kreativci nego šta su spremni započeti i završiti nešto makar znali šta je potrebno za uspeh jer su svesni relativnosti svega i to je veliki problem, osobito u okruženju mediokriteta.

Najveci problem inteligencije je neuklapanje u trivijalnost neinteligentne mase koja ju okružuje šta takve ljude umara, zatvara i izolira. Inteligentni ljudi u inteligentnom okruženju će ostvariti daleko više od proseka, dokaz za to je recimo Silicijska dolina gde kompatibilno okruženje sličnih ljudi potiče i nagrađuje upotrebu inteligencije što dovodi do neverovatnih rezultata.

S druge strane, inteligentni ljudi okruženi ispodprosečnima će potonuti u trivijalnosti i osećaju nepripadanja svojoj sredini šta rezultira time da na kraju budu čak i ispodprosečni po uspehu jer izgube smisao i motivaciju usled hroničnog nerazumevanja. Primer toga je recimo Srbija, Hrvatska itd. gde inteligentni ljudi teško mogu da isplivaju iz gluposti i trivijalnosti širih masa i ili beže glavom bez obzira ako još nisu potonuli ili potonu u besmislu takvog okruženja.

дисциплина кичме

pre 6 godina

Само дисциплина
показује ти пут
само дисциплина
чува твој ум

kzen

pre 6 godina

Inteligentni ljudi shvataju da je ljudski zivot treptaj oka u kosmickim i geoloskim vremenskim razmerama i samim tim ih malo motivise ta vrsta uspeha o kojoj se govori u ovom tekstu.

neko

pre 6 godina

@Zarko
U pravu si za ovo sto si rekao, samo sto to vazi iskljucivo u zemlji Srbiji.
Kod nas se pod snalazljivoscu podrazumeva: da si sposoban da prevaris, slazes, ukrades, podmitis, zavrsisi nesto preko veze i poznanstva, da sve radis iskljucivo iz licne koristi, a uz to je jako pozeljno da ti je IQ sto nizi, jer takvi u zemlji Srbiji uspevaju.

U nekim normalnim drzavama i nije bas tako. U normalnoj drzavi inteligentan covek ne moze da propadne. Naravno da njegov uspeh zavisi od truda i rada.
Kod nas na zalost mozes da imas IQ 160, ali ces biti najveci siromah, ako si vaspitan da zivis posteno, da nikog ne varas, da nikom ne cinis i ne zelis zlo.
Video sam i upoznao mnogo ljudi, ali jos u Srbiji nisam video coveka koji je napravio neki uspeh, a da je to bilo na posten nacin.
Ako nista drugo, bar su posao dobili na neposten nacin, odnosno preko neke veze, poznanstva ili podmicivanja.

Inteligencija je u Srbiji samo kocnica za sve, jer su na svim vaznim mestima ljudi sa jako niskim IQ.
Imam izmeren IQ 142, ali ceo zivot sam u Srbiji morao da se pravim glup.
Kad god sam pokazao svoju inteligenciju to mi se obilo o glavu. Ako pred gazdom, direktorom, poslodavcem, pokazes da si pametan, samo mu nabijes kompleks jer je doticni po pravilu neinteligentan i onda isti koristi svoj polozaj da te sikanira ili cak otera sa posla. Tako to funkcionise u Srbiji. U nekim normalnim drzavama je drugacije...

u prolazu

pre 6 godina

@Zlato
IQ je sposobnost mozga da razmislja, brzo, racionalno i da resava probleme.
Imam visok IQ i milion puta sam se nasao u situaciji da 5 ljudi ne moze da resi neki problem, a ja bih im za pet minuta nasao resenje.
Evo najsveziji slucaj. Na poslu gde radim pokvarila se neka masina i dosla dva vrhunska strucnjaka za elektroniku. Ja se inace u elektroniku gotovo i ne razumem, sem osnovnih stvari koje se uce u skoli. Ti strucnjaci se nekoliko sati muce i ne uspevaju da poprave kvar. Zakljucili su da da je problem u nekom malom kompjuteru i da je jedino resenje da se taj kompjuter ceo zameni, a treba 2 meseca da iz inostranstva stigne novi. Masina treba da se krece napred i nazad , ali kompjuter ne salje te komande. Vidim da isprobavaju neka dva releja koji pokrecu motor napred i nazad i utvrde da su ti releji ispravni, jer kad ih aktiviraju rukom masina se krece. Predlozim im da jednostavno stave dva prekidaca koja bi direktno vezali na releje i tako osposobe tu masinu za koriscenje dok ne stigne novi deo.
Naravno da su to i uradili, a njihov komentar je bio da im to nikada ne bi palo na pamet. Naravno na kraju su oni uzeli novac za to sto su uradili, a moj novcanik je ostao isti kao i pre toga.
Koja je poenta ove price?
Pa jednostavno IQ nije merilo uspeha, jer prosto neki ljudi ne koriste svoju inteligenciju radi licne koristi, drugi su suvise lenji, pa dolazimo do situacije da najvece uspehe imaju neki prosecno inteligentni ljudi.

Pera

pre 6 godina

Uspeh se meri u ostvarivanju svog cilja u vezi stvari koje se stavljaju i koje stavljate pred vas. Uspesan u necemu i dobar u necemu su dve odvojene stvari. Dobri fudbaleri koji igraju u manjim klubovima ceo zivot i ne osvoje nista. Da, speh je biti legenda nekog kluba, ali to je jedna stvar. Igra se za trofej. Ne osvojis trofej, manje si uspesan od nekog ko greje klupu,losiji je fudbaler a osvojio je. Bolji si, vise te tvoji navijaci vole, ali si manje uspesan. Nisu bitne pare, reklame, zene, nemas trofeje a realno za to igras. Dzez muzicari. Vrhunski muzicari, apsolutno. Ali sviraju nesto sto, realno, nikog ne zanima. Nije uspeh biti poznat u zatvorenom krugu ljudi. Uspeh je da tvoja muzika dotakne zivote drugih ljudi na ovaj ili onaj nacin. A ne da te pustaju po kaficima kao "ambijentalnu muziku" koje se nece niko secati. Ponovo, nije bitno koliko novca se zaradjuje

Bobo iq 140 nekada -100

pre 6 godina

Jedan mali u Indiji ima iq 185 sa 10 godina studira na dva fakulteta u isto vreme to ne moze svako.
To je bilo na televiziji ali naravno da jako visok iq ne znaci sam po sebi da ce neko da uspe i genije cesto imaju kao asberger sindrom ili vrsta autisma, pa Tesla on je na kraju imao velike psihicke probleme.
Kao sto je neko napisao jako visok iq znaci veci potencijal za neke stvari, neko racuna brze od digitrona dok drugi ima pamcenje kao kompjuterski skener moze knigu da procita za 15 min i seca se svaku rec.

NikolaKG80

pre 6 godina

Da bi čovek uspeo, mora da bira svoje bitke, da se bavi zanimanjem u kome njegove snage dolaze do izražaja, a slabosti su nebitne. Izrazito sam nespretan, džaba što gledam Wheeler Dealers kad ništa ne razumem, a nisam nešto vešt ni za druge vrste praktičnog rada. Zato programiram. Mada, ni to mi ne ide najbolje. Ja sam promašaj.

Ali uporan promašaj.

aladin

pre 6 godina

IQ i vrhunski rezultati ne moraju da imaju puno veze jedno sa drugim.
Po meni je IQ merilo kako i koliko dobro cu se snaci u svakoj situaciji pa i nepoznatoj.
Ali ako nemam predznanje,znanje ili ako ne zelim brzo da ucim IQ ne pomaze. Druga stvar koje onemogucavaju uspeh su inhibitori porodica, drustvo, drzava koja ne stimulise nikoga vec im samo podmecu noge pa ljudi, bili inteligentni, pametni ili uporni odlaze. I to se u Srbiji vec sad oseca sta ce tek biti za 100 godina? U tim uslovima treba ceniti svakog upornog i postenog coveka koji je svojim trudom uspeo u zivotu. Eto ja smatram da uvek mozemo bolje i kao pojedinci i drustvo.
Toliko.
z

ja

pre 6 godina

U skoli i na fakultetu sam mislio da je IQ samo tu presudan, ali sam se na poslu uverio u suprotno. Zaista ima ljudi koji su jako uporni i posveceni svom poslu, ali zbog prosecnog IQ- a skoro nikako ne napreduju jer nisu u stanju da nove stvari shvate brzo i da se snalaze u nepredvidjenim situacijama. Zbog toga im zapadaju neke fizikalije, sabloni i procedure koje treba da prodju, to oni umeju da odrade i tu se prica zavrsava.
A takvi ljudi najvise rade, zaista im je obim posla ogroman, a plate najmanje.
A ima i neverovatnih ljudi koji upijaju sve i u sekundi smisle nesto fascinantno. E, takvi su placeni dobro. I imaju mnogo veca prava i mnogo toga im se tolerise.

Petar

pre 6 godina

Zanimljivo je da većina nas za sebe misli da je inteligentno, ali da zbog drugih ljudi koji su manje inteligentni, (ali su zato bezobrazni, pokvareni, laktaroši, bla, bla, bla) ne uspevamo da tu svoju inteligenciju iskoristimo. Međutim, ja upravo smatram (i to od skoro) da neko ko za sebe misli da je inteligentan, ali da nije uspeo da iskoristi tu svoju inteligenciju, zapravo i nije inteligentan. To je kao kad bi neko za sebe mislio da je mnogo jak, ali ga u životu svaki drugi čovek prebije. Pa ako misliš da si bolji i pametniji od većine koji su po tebi mediokriteti, pokaži to delima, a ne pričom kako si inteligentan, samo što je uvek neko ili nešto krivo što tvoja inteligencija čami u tebi i čeka da je neko vidi. Mislim da smo svi tu priču o inteligenciji vrlo lako prihvatili i da nam služi kao uteha za neuspeh.

D61

pre 6 godina

U školu sam išao zato što se mora, kasnio na popodnevnu nastavu jer se uspavam, takav bioritam... Odgajali su me Dejvid Belami, Branko Kockica (on me odvukao na "pogrešnu" stranu), Timoti Džon Bajford, Dizni... U školi tragičan, jedino što sam čitao je lektira ili nesto sto mi se svidi, dok u trećem srednje nisam našao sebe i bio najbolji u razredu, svidela mi se atmosfera...

nesanica

pre 6 godina

Dosta toga je izreceno ovde da bih dodao nesto svoje a to da sto vise cekas to si sve vise i vise gori.
Ostane ti da pametujes do sutra al'sudbinu odnosno smernicu zivota neces promenit govoreci.
Treba uradit tj biti sposoban kad je vreme za to.
Naci pocetan cilj za pocetak.

Stefan

pre 6 godina

Ne videh jedan pametan komentar. Inzenjeri nisu uvek pametni vec uporni kao ni sto menadzeri nisu pametni ili glupi (nadam se da sam pokrio deo komentara). I kao sto menadzer nije nista ako nema kvalitne ljude tako ni inzenjer ne moze nista ako ne znam kuda ide i sta i zbog cega pravi. Samo kod nas titula inzenjer ili doktor znaci da on zna sve o svemu.

E sada pamet je cesce pokazatelj nesrece nego uspeha. Jer glup je srecan uvek.

A uspeh je... pa uplatis loto tiket (time sto otvoris sebi sansu sa bekim zanatom ili skolom) pa onda mozda ubodes mozda. Ali loto tiket za zivot da dobijes bez toga da se pomeris iz fotelje... tesko. Glip ili pametan isto je pravilo.

Pera

pre 6 godina

Kuca-posao je nesto najgore sto moze da postoji. Vidim neki pravdaju kako je to zivot dostojan coveka. Nije! Ne pljuje ona kucu (porodica, deca, uredjivanje svoje baste po ukusu rostiljanje s prijateljima) nego bukvalno kuca=krevet=spavanje i sutra na posao. Kuca-posao. Nema drugari, zezanje, ovo, ono. I to jeste razlog za veliko nezadovoljstvo.

U prici o turisti i pecarosu ima jedan detalj koji upada u oko. Pecaros voli da peca, turista da putuje. Zasto je loste ako zelite da putujete? To ne znaci da niste srecni tu gde jeste, nego da jednostavno volite da putujete kao sto ovaj voli da peca. Lik nije gramziv pa je zeleo da peca i da napravi biznis od toga, vec da zaradi za putovanja. Tako da mislim da je sve stvar tacke gledista

Vlada

pre 6 godina

"Čak iako su neke od stvari koje takvi ljudi moraju da rade dosadne ili frustrirajuće, ili čak bolne, oni ne bi ni sanjali da od njih odustanu. Njihova strast je trajna."
Da zivim u Srbiji :)

kurs iz engleskog

pre 6 godina

Inteligentan+moralan=smoren
Inteligentan+kvaran=ushicen
Inteligentan+vredan=zabrinut
Inteligentan+lenj=srecan
Iskombinujte moguce osobine (smoren, ushicen, zabrinut, srecan) I dobicete resenje..
Sad mi pade na pamet :-)

mali mujo

pre 6 godina

citam malo pametne komentare i nesto mozgam,gospodo,vama ne preostaje nista drugo nego u ilegalu,mislim ono nije sramota,ako zatreba
blagajnik;)

Serbianwonder13

pre 6 godina

98% ljudi misli da im je IQ iznad prosecnog, sto je jedan od mnogobrojnih apsurda u vezi sa IQ skorom. Tako se za "belcima" oduzima jedna standardna devijacija a crncima dodaje jedna standardna devijacija (koja iznosi 15 jedinica) da bi se izbegla rasna diskriminacija u odredjivanju IQ skora. Mozda trud ima veze, ali je IQ najbolji prediktor uspeha u zivotu i poslu, uz uvek prisutne izuzetke.

Saša

pre 6 godina

Zašto mislite da su inžinjeri talentovani? Ja bih pre svega rekao da su vrlo napornim radom stekli to zvanje, a kasnije kroz rad, a koji je vrlo naporan kako psihički tako i fizički, sticali rutinu. Mislim da vi se pre za ove menadzere moglo reći da im danas treba popriličan talenat kako bi manipulisali ljudima i poslovima na kojima rade. Znanja svakako treba mnogo manje nego kod inžinjerskih zanimanja, ali talenta treba poprilično da bi jedan menadžer uspeo. Nema mnogo posla inžinjerima ako pre toga menadžeri ne odrade sa klijentima sve što treba da bi došlo do realizacije. U pravu je ova naučnica potpuno.

Nexus

pre 6 godina

@oc@ Pecars vec sada uziva. Izuzetno sebicna filozofija, evo i zasto. Ukoliko pecaros ima porodicu, decu, roditelje, sigurno je da im treba finansijska pomoc. Deca bi htela bolje skolovanje, bolju garderobu, roditlji putovanja, zena... Znaci pecaros sam uziva i briga ga za svoje bliznje iako bi mogao da dosta vise postigne. Ukoliko nema porodicu, zenu i decu, onda je opet sebican jer gleda samo sebe. Ambiciozni covek sa druge strane, omogucuje mnogima oko sebe da zive lagodnije i mirnije bar sto se tice finansijske strane, pa je samim tim i on miran i uziva. Uziva jer je postigao nesto, a pecaros uziva jer je sebican.

Potencijalac

pre 6 godina

Živimo u vremenu mediokritetstva, gde se prosečnost i snishodljivost nagrađuje, što deprimira inteligenciju, i njen dalji razvoj, kroz interakciju. Vrhunska sebičnost i istrajnost gospodari kao rukovodeća struktura, bazirana na primitivnim relacijama... Što opet deprimira inteligentne ljude. Umesto da je život igra kreativnosti i slobode inteligentnih ljudi, oni su njegovi robovi. Dok su ostali blaženi i nagrađeni egoizmom, svojom ograničenošću i primitivnošću, pa i bahatošću, koju im pruža ogroman keš kao takvima.

tobiramaduke97

pre 6 godina

Ja na iq gledam na ovaj nacin: Zamislite veliki rudnik rubina, dijamanata, zlata, srebra itd. A iq predstavlja masine kojima covek kopa. E pa i svaki covek odlucuje koliko ce koristiti te masine da bi dosao do zeljenog uspeha. Tako da ja mislim da iq nije uopste merilo pameti nego koliko masina imas da kopas taj rudnik, a ako si lenj i ne koristis te masine, pa druze moj propao si kao m**da kroz droljave gace. Izvinjavam se moderatorima na ovom portalu za predzadnju recenicu, ali je to najbolja metafora. :)

Zarko

pre 6 godina

Ono sto odredjuje da li cete biti uspesni je sposobnost da se snadjete u zivotu. Ne IQ. A za vasu sposobnost ili nesposobnost su odgovorni vasi roditelji.

нико

pre 6 godina

Тај сам ! Врло интелигентан, али упропаштен слабим карактером, цинизмом, депресијом, кукавичлуком. Кад сам имао 20-ак година полагао сам Менса тест и "дијагноза" је IQ=156 (стопедесетшест). Али живот ми је с**ње, никакав успех, никаква амбиција, никакво образовање, друштвени живот не постоји, презирем себе и цео свет. Како сам постао такав ? Насилна породица, одрастање са страхом и понижењем.

.

pre 6 godina

@ potencijalac Po komentaru rekao da bi da si klasičan primer inteligentnog čoveka koji je lenj pa je isfrustriran zbog toga što su manje inteligentni od njega radom uspeli više. Uspeh se u životu postiže trudom i to je suština. Ova doktorka šta li je već nije izmislila toplu vodu, zamisli trud važniji od talenta i IQ a ...

izdislav

pre 6 godina

Stvar je u kombinaciji iq i emotivne inteligencije ali ima jedno veliko ali, naime covek koji ima ove dve stvari vise mu nije bitni licni uspeh vec uspeh zajednice da ne kazem covecanstva a svesan je da je to sizifovski posao i svesno se margilizira. U stvari svetom vladaju prosecni ljudi po svim parametrima, naravno da su malo poradili na sebe ali u sustini neiskreni i pomalo pokvareni. Ne mora ici dalje vidite samo ko je kod nas na marginama a ko se eksponira...i sto je najzalosnije ovi prvi smetaju jer drugi se osecaju provaljeni i nisu komotni i nastoje da ih dodatno marginaliziraju.

CATAPA

pre 6 godina

"...završilo zaglavljeno u besmilslu svakodnevne rutine "kuća-posao"?"

Kojim to kriterijumom se normalan život proglašava besmislenim? Ako su i nesrećni, takvi ljudi su nesrećni jer im budale određuju sopstveni model kao pravilo. Oni što uvek imaju sjajne ideje šta bih ja mogao da radim i uradim sa svojim životom. Oni "socijalno inteligentni", odnosno budale.

Milioner

pre 6 godina

Živimo u vremenu mediokritetstva, gde se prosečnost i snishodljivost nagrađuje, što deprimira inteligenciju, i njen dalji razvoj, kroz interakciju.
(Potencijalac, 24. maj 2017 18:27)

Amin brate moj.

Marko

pre 6 godina

Iq gledam kao potencijal. I sam sam radio test i imao rezultat 156, i uvek je bio vidljiv taj potencijal, ali sa 28 godina, imam dobar posao i to je to. Zavrsio sam fakultet sa 25, od tad radim, napredujem solidno, ali ne onako kako neki bolji od mene. Ambiciozan jesam, ali mislim da mi je domet negde 80-ti percentil, odnosno 20% ce imati kvalitetniji zivot od mene sigurno, sto znaci da lose koristim potencijale. U cemu je tajna? Pa u upornosti da se boris do kraja. Nikada se nisam strastveno udubljivao u stvari od kojih imam benefite. A ovo sto sam i uradio je vise snaga karaktera, nego Iq, neko verovanje da imas potencijal koji te obavezuje da izguras do kraja. Intelogentnim ljudima cesto fali smisao u svakodnevnici, zato je to samo potencijalna prednost. Da bi se u potpunosti realizovala, potreban je odredjeni fanatizam.

očigledno

pre 6 godina

Neko iz slabog racunara izvuce maksimum, koristi ga i za igrice i dizajniranje itd...
Dok nekome zver od racunara sluzi samo za internet i gledanje filmova...

Razmisli malo

pre 6 godina

na zalost danas se vise cene menadzeri od inzenjera..
(mc, 24. maj 2017 19:42)

Pa tako je uvek bilo, samo su se zvali drugacije.
Danas je cak taj jaz manji nego ranije...

Joc@

pre 6 godina

Veliko je nerazumevanje izmedju svetova. Evo ova IQ dama smatra svakodnevne rutine besmislenim, dok su za neke IQ2 to uspesi zivota dostojni postovanja. Tako da se najpre mora definisati sta se smatra uspehom. Za nekoga su to iskljucivo slasti, vlasti i slava, dok je za drugoga uspeh ako je ziv, zdrav i lepo raspolozen.

Znate li onu pricu o pecarosu i turisti? Pita ga turista, gledajuci kako peca s jednim stapom, zasto ne uzme vise stapova. A pecaros ga pita: ''Cemu to?'' Pa da bi ulovili vise ribe, pa prodali pa unajmili pecarose da pecaju za vas, pa prodali taj veliki ulov, pa kupili hladnjacu, pa...'' ''A cemu sve to?'' pita opet pecaros. ''Pa tome da bi sagradili veliku kucu, pa veliki auto, pa putovali i uzivali...'' ''Ali ja vec sada uzivam'', kaze mu na kraju pecaros.

expert

pre 6 godina

Bio sam član Mense godinu dana i pobegao glavom bez obzira. Sve sami istripovani likovi koji misle da su nešto samim tim što su inteligentni. Iz sopstvenog iskustva mogu da kažem da visoka inteligencija ne znači ništa, dok se sam ne potrudiš da napraviš nešto od svog života.

mc

pre 6 godina

@niko
Mensa sluzi za druzenje natprosecno inteligentnih. nazalost mere samo matematicko logicki iq. ti izgleda nemas drustveni iq... socijalni iq...

inteligentni ljudi nisu dobrocudni uvek...

sve zavisi od situacije sta ko uradi.

neko ima kapacitet al nema motiva. npr. Oto Vajninger... govorio je da je sam protiv svih. i da je on u pravu. mozda i jeste bio. tragicno je presudio sebi... genije filozof u 21.

mozda su genijalci postavili danasnji sistem vrednosti. na zalost danas se vise cene menadzeri od inzenjera..

Eh kako je lepo biti glup

pre 6 godina

Sve dok je novac odnosno materija merilo uspeha IQ nije niti moze biti presudan.
Zato nam danas izumiru pravi umovi jer zivimo u vremenu kada kolicina materije odredjuje zivotne vrednosti i buduce pravce novih generacija.

Kokoš

pre 6 godina

pa nije naravno ima mnogo primera i da glupi ljudi doguraju do vrha, više zavisi kako se snađu, laktaju, itd, ako je na primer kriminalac narko diler bogat da li to znači da je pametan? Ili političar koji ne zna ni da kaže vazduhoplov pravilno, ili teleport...?

glup a zadovoljan

pre 6 godina

ovde je jedan od komentatora samo naveo da je clan mense koliko vidim. ostali misle da su pametni, voleo bih da cujem na osnovu cega. to je kao kad kazes za sebe da si lep. . . dosta ljudi misli za sebe da su pametni a prosek proseka. gledam kroz njih ovako glup koliko su ubedjeni u svoju pamet.

nudista

pre 6 godina

Ako si ferari i vozis 20km/h i dalje si sporiji od fice sa 50km/h. Ako zelis da se trudis mozes da dodjes do 200, a fica se raspadne na 80. IQ znaci da imas potencijal, niko ne kaze da ces da ga iskoristis.

ilaminat

pre 6 godina

Dokazana je povezanost IQa i uspeha u osnovnoj skoli, ali posle ne. Tada socijalni faktor zamenjuje genetski, i sve nase predispozicije padaju u vodu ako podlegnemo drustvu, njegovom idiotizmu i mediokritetu kao sto mudro kaze jedan komentator ovde.

Maja

pre 6 godina

@ niko
Ako imas love, kreni na psihoterapiju. Meni je pomoglo.
Zivot mi sad ima smisla, i mnogo toga se promenilo iznutra.
Inace, ista prica.

Maka

pre 6 godina

Odavno je pojam inteligencije podeljen na kognitivnu, emocionalnu u socijalnu inteligenciju. Za uspeh je najvažnija, socijalna, pa onda i kognitivna inteligencija. A ako pod uspehom podrazumevate novac, onda nije poželjno imati jaku emocionalnu inteligenciju, upravo suprotno. I da, na sve to ide i neophodni faktor sreće.

BV

pre 6 godina

Volja je mocnija od intelekta. Inteligencija je samo potencijal.
To je kao da poredite Porse od 450 konjskih snaga na parkingu i Peglicu koja "juri" punim gasom sa svojih 30-ak konja. Peglica u toj situaciji pobedjuje.

NEKO

pre 6 godina

@нико

Znam bar 3-4 osobe, ukljucujuci i sebe, koje mogu da potpisu tvoj tekst od slova do slova.
Gresimo u tome sto uspesnost merimo u odnosu na pojedinca. Covek je drustveno bice i moguce je vrednovati samo zajednicu.

Zajednica koja ne podrzava svoje najkvalitetnije pojedince, da bi joj oni posledicno uzvratili, ce neminovno propasti.
Zato se ne sekiraj mnogo, ionako smo samo jedan od 7 milijardi mrava. Uzivaj u suncu, letu, pticicama, muzici, hrani...
A zdravija drustva ce bolje gajiti i koristiti svoje inteligentne pripadnike. Ti tu nisi mogao nista. Ovaj sistem trazi druge osobine.

nojeva barka

pre 6 godina

@ Potencijalac
dozvoli,,svi ti blazeni i nagradjeni od danasnjeg drustva su vec odavno otpisani,oni to ne znaju,uskoro oni vise nikome nece trebati a sistem ce ih otresti ko vruci krompir,samo,slaba je to uteha - prodje zivot?

Ivan ZG

pre 6 godina

Član sam MENSE i imam IQ 160 i da vam napišem moje iskustvo.

IQ vam je od male koristi. Ako šef shvati da vi imate bolje ideje i brže povezujete stvari od njega nastojat će vas maksimalno marginalizirat, a sigurno ćete biti zadnji na listi za napredovanje. Oni manje sposobni ne oslanjaju se na sebe nego se udružuju u klanove. I onda, kad-tad, ostanete sami protiv grupe i oni vas izbace iz trke. Jer ne može biti da ste vi u pravu, a ostali u krivu.
I tako ja imam prokletsvo da puno toga vidim prije drugih, ali i onako ne mogu ništa učiniti da se smjer promjeni. Kao kada se vozite u autu koji ide u krivom smjeru, ali niste za volanom i nitko vas ništa ne pita. Bolje da ne znate kuda ide.
Tako da svijetom vladaju prosječni i ispodprosječni koji se udružuju jer dva loša ubiše Miloša. Bilo i ostalo.

Milan

pre 6 godina

@(нико, 24. maj 2017 18:57)

Sefe, slicna situacija. Ali tvoja poslednja recenica je klasican izgovor, koja ustvari ide u prilog ovom tekstu. Sto pre to prepoznas, to bolje.

rabo

pre 6 godina

Uspeh je strahovito relativna kategorija.U nase vreme se uspeh meri iskljucivo novcem sto je pogresno u potpunosti. Poznato je pismo Vinsenta Van Goga bratu u kome se nada da ce jednog dana ziveti od svojih mazarija. Mocart, suvi genije se uvek mucio sa novcem. Tesla se nije obogatio kao mnogi, mnogi drugi ljudi koji su zaduzili covecastvo. Po merilima nasih vlasnika vasione, sve su to bili neuspesni ljudi. Danas ne bi vozili audije i imali vile po Senjaku.
Mocart neuspesan?

pera

pre 6 godina

Sve navedeno stoji i za: Magarca.
Istrajnost, vestina...nada = ne lipsi mago do zelene trave.
Nedostaje sreca u citavoj prici, jer uvek citamo o uspesnima a malo se cita o onima kojima ono malo fali-lo.. :D

ja

pre 6 godina

U skoli i na fakultetu sam mislio da je IQ samo tu presudan, ali sam se na poslu uverio u suprotno. Zaista ima ljudi koji su jako uporni i posveceni svom poslu, ali zbog prosecnog IQ- a skoro nikako ne napreduju jer nisu u stanju da nove stvari shvate brzo i da se snalaze u nepredvidjenim situacijama. Zbog toga im zapadaju neke fizikalije, sabloni i procedure koje treba da prodju, to oni umeju da odrade i tu se prica zavrsava.
A takvi ljudi najvise rade, zaista im je obim posla ogroman, a plate najmanje.
A ima i neverovatnih ljudi koji upijaju sve i u sekundi smisle nesto fascinantno. E, takvi su placeni dobro. I imaju mnogo veca prava i mnogo toga im se tolerise.

mia

pre 6 godina

@niko

Postovani, teze je ici kroz zivot ako neke osnovne stvari ne postoje, ili nisu kako treba, ali ako je vec tako, budite sami sebi oslonac, nadjite neki sitan motiv i neki krupniji cilj ( za pocetak...), i krenite......
Kazu da tada i nebo bude na vasoj strani....
A u medjuvremenu, sretno!

rob brojeva

pre 6 godina

Dakle koeficijent upornosti (PQ?) je predskazatelj uspeha, ostaje jos da se osmisli test kojim se on meri pa da prestanemo da isticemo samo IQ

Neko iz mase

pre 6 godina

IQ је потребан да будеш у слагалици ... а за живот треба упорност и довољна је средња интелигенција ....

дисциплина кичме

pre 6 godina

Само дисциплина
показује ти пут
само дисциплина
чува твој ум

Bob

pre 6 godina

"Dok se penjem uzbrdo ka svom cilju zamnom ide pas zvani ego". F.Nice

Poenta je da je uspeh relativan. Meni se ukazala neverovatna prilika koja je sad il nikad za poslom na zapadu, inzenjerska struka, mesto iz snova. Ostavio sam sve u Srbiji, odlozio svadbu i sada sam sa 2 noge ovde gde sam (nema nazad)i svi mi zavide na "uspehu"...ali ja sam nesrecan. A da sam ostao bio bih opet nesrecan sto nisam probao. Tada mi je "uspeh" bio da postignem ovo sada a sada mi je "uspeh" da sam ostao, borio se i stvorio porodicu u toj ludackoj zemlji-macehi Srbiji. A moj IQ me tera da previse razmisljam i analiziram a to nije put ka sreci, zna se ko su srecni ljudi - jednostavni ljudi. Pozdrav s drugog kraja planete, ja jos nisam nasao svoj put.

Mrle

pre 6 godina

Kada pogleda oko sebe i vidi ko se sve danas smatra uspesnim i spsobnim. Svaka inteligentna a postena i moralna osoba bezi u sebe u neki svoj zatvoreni svet. Danas je za uspeh najvise vise od bilo kakve pameti potrebno biti moralna gnjida i beskrupulozna osoba spremna da zbog svojih interesa pregazi sve pred sobom, jos ako je inteligentna onda nema granica. Ko moze da bude takva persona ne treba mu neka specijalna pamet samo obraz djon i "uspeh" ce doci.

Trovach

pre 6 godina

Uspeh je relativan pojam. Neko misli da je to novac, neko drugi da je to zdravlje, a ja mislim da je uspeh slobodno raspolagati svojim vremenom. P.S. Moram da primetim da je nase vreme ograniceno, pa ga zato treba sto bolje iskoristiti.

ja jedan jedini Milan

pre 6 godina

kako sam od onakvog deteta postao ovakav čovek?! pa lepo. Talmud mi je to objasnio jednom rečenicom:"Očevi jedu kiselo grožđe-sinovima trnu zubi".

komentator

pre 6 godina

Dosta interesantnih komentara, najblizi sam onom sto je rekao @nudista.
Takodje mi se svidja prica sa pecarosem i turistom. Neko posle kaze da je turista sebican, sto mi je besmisleno uopste braniti neku od tih strana...one su suprotne i date iz uglova razlicitih individua.
Naime, ljudi sa vecim IQ su manje ograniceni u intelektualnom polju, ali mogu sami da se ogranice zbog nekih stvari koje ovi sa niskim ne mogu nikako ni da pojme.
Svakako bi ovi sa vecim IQ trebali da ga koriste i da ne dozvole da se svet nalazi tu gde je sad.

mile

pre 6 godina

Ako si inteligentan i ocekujes da ce ljudi kao neku neznu pahulju da te neguju i da ti daju interesantne poslove i zadatke kako bi ispunio svoj navodni potencijal onda si ono sto se zove idiot. Kada prosecni ljudi prepoznaju da im je u grupu uleteo neko ko ih prebacuje na svim nivoima oni reaguju kao copor ovaca koji je namirisao vuka, skupe se na gomilu, brane se i gledaju da te na svaki nacin izoluju jer imaju strah. Uvek su u skoli bili popularne razredne budale koje su jedva probijale dvojke na kraju godine, dok su odlikasi bili izolovani zbog toga sto dizu ocekivani minimum od grupe. Svako ko je inteligentan treba da je svestan psihologije gomile i da trazi svoj sopstveni svet da gradi uspeh. Najvise cenim inteligentne ljude koji su se okrenuli umetnosti i kreativnosti i iz toga izgradili uspeh.

sasa

pre 6 godina

problem je u definiciji uspeha.
nekom je uspeh da odgleda film dnevno.ili procita knjigu.
imao sam sansu da radim nesto sto bi mi donelo dosta para , ali sam shvatio da - ne zelim.
nisam zeleo to da radim , nisam zeleo da se posvetim tome.
zeleo sam da zivim bas ovakav zivot kakav zivim sada.
i zadovoljan sam, mozda bih bio bogatiji ali ne bih bio srecniji.

drekavac

pre 6 godina

Ima tu i nesto sto se zove polazna linija. Mnogi zahvaljujuci rodjenju pod sretnim okolnostima imaju neuporedivo lagodniji zivot, nezavisno od svojih kvaliteta. I Dali i Van Gog su umetnici koji su obogatili kulturnu bastinu covecanstva, pa opet, jedan je ziveo u izobilju, a drugi se samoubio u bedi, ne prodavsi niti jednu sliku. To nas dovodi do sledeceg kriterijuma, a to je komercijalnost inteligencije. Neciji talenat vredi vise od nekog drugog, cak i ako je ovaj drugi mnogo izrazeniji. Previse je fakora u igri. Ali stoji da ko pocinje od nule, mora da "grize" ili mu se crno pise.

My name is Zlatan

pre 6 godina

Jos jedan element - osobina koju autor nije nabrojao a koji je po meni ključan faktor zašto manje inteligentni i manje obrazovani uspijevaju u poslu i na trzistu, a neki vrlo inteligentni i obrazovani ne. Hrabrost , ludost, ambicija. Ti ljudi ne misle previše, odlučni su idu glavom kroz zid, bez da puno analiziraju sto sve moze poći krivo, ne prave siguran rezervni plan i iako mnogi u tome izgore mnogi i uspiju. A inteligentni, obrazovani, traže neku sigurnost, neku izvjesnost, jer nije racionalno ni razumno sve staviti na kocku i onda ostanu zarobljeni u nekim prosječnim poslovima, karijerama s fiksnim primanjima, a vrijeme ih pojede za cas. Za uspjeh , pogotovo u našim balkanskim sredinama, covjek mora biti spreman izaći iz komfor zone, prestat razmišljati sta "zaslužuje" na temelju inteligencije i obrazovanja i ne znam čega (neki kukaju i na porijeklo - došljake itd), vec se s vjerom u uspjeh mora bacit naglavačke na tržište i jednostavno ne stati dok ne stigne tamo gdje želi biti. A sve se moze. Mogućnosti su beskonačne, novca u opticaju ima, samo treba bit fokusiran i usmjeren. Good luck.

NEKO

pre 6 godina

"kako sam od onakvog deteta postao ovakav čovek?! pa lepo. Talmud mi je to objasnio jednom rečenicom:"Očevi jedu kiselo grožđe-sinovima trnu zubi".
@ja jedan jedini Milan

Molim da se ovo ponovi jos jednom.
Zasluzuje hiljadu pluseva.

Serbianwonder13

pre 6 godina

98% ljudi misli da im je IQ iznad prosecnog, sto je jedan od mnogobrojnih apsurda u vezi sa IQ skorom. Tako se za "belcima" oduzima jedna standardna devijacija a crncima dodaje jedna standardna devijacija (koja iznosi 15 jedinica) da bi se izbegla rasna diskriminacija u odredjivanju IQ skora. Mozda trud ima veze, ali je IQ najbolji prediktor uspeha u zivotu i poslu, uz uvek prisutne izuzetke.

Saša

pre 6 godina

Zašto mislite da su inžinjeri talentovani? Ja bih pre svega rekao da su vrlo napornim radom stekli to zvanje, a kasnije kroz rad, a koji je vrlo naporan kako psihički tako i fizički, sticali rutinu. Mislim da vi se pre za ove menadzere moglo reći da im danas treba popriličan talenat kako bi manipulisali ljudima i poslovima na kojima rade. Znanja svakako treba mnogo manje nego kod inžinjerskih zanimanja, ali talenta treba poprilično da bi jedan menadžer uspeo. Nema mnogo posla inžinjerima ako pre toga menadžeri ne odrade sa klijentima sve što treba da bi došlo do realizacije. U pravu je ova naučnica potpuno.

milos

pre 6 godina

" Тај сам ! Врло интелигентан, али упропаштен слабим карактером, цинизмом, депресијом, кукавичлуком. Кад сам имао 20-ак година полагао сам Менса тест и "дијагноза" је IQ=156 (стопедесетшест). Али живот ми је с**ње, никакав успех, никаква амбиција, никакво образовање, друштвени живот не постоји, презирем себе и цео свет. Како сам постао такав ? Насилна породица, одрастање са страхом и понижењем.
(нико, 24. maj 2017 18:57) # Link komentara "

Ti si daleko iznad proseka,kao sto sam znas oko 2 % Na zalost tako se moras i osecati kao 2% ljudi jer njima pripadas.Ne uklapas se u prosek,moze se reci da je to cena koju moras platiti. Ali to ipak ne sme biti rzlog,za takvo stanje kako ga opisujes,svakako da mozes promeniti mnogo toga.Zasto je tako to je veliko i tesko pitanje.Ali budi siguran da ce se stvari iz korena promeniti,sasvim neocekivano.Pozdrav 1

Petar

pre 6 godina

Zanimljivo je da većina nas za sebe misli da je inteligentno, ali da zbog drugih ljudi koji su manje inteligentni, (ali su zato bezobrazni, pokvareni, laktaroši, bla, bla, bla) ne uspevamo da tu svoju inteligenciju iskoristimo. Međutim, ja upravo smatram (i to od skoro) da neko ko za sebe misli da je inteligentan, ali da nije uspeo da iskoristi tu svoju inteligenciju, zapravo i nije inteligentan. To je kao kad bi neko za sebe mislio da je mnogo jak, ali ga u životu svaki drugi čovek prebije. Pa ako misliš da si bolji i pametniji od većine koji su po tebi mediokriteti, pokaži to delima, a ne pričom kako si inteligentan, samo što je uvek neko ili nešto krivo što tvoja inteligencija čami u tebi i čeka da je neko vidi. Mislim da smo svi tu priču o inteligenciji vrlo lako prihvatili i da nam služi kao uteha za neuspeh.

Daf..

pre 6 godina

Intelekt mora da prati karakter.
Dva drugara jedan zna sve o poslu koji radi, ovaj drugi je samo prodoran zna duplu manje ali je duplo uspesniji.

neko

pre 6 godina

@Zarko
U pravu si za ovo sto si rekao, samo sto to vazi iskljucivo u zemlji Srbiji.
Kod nas se pod snalazljivoscu podrazumeva: da si sposoban da prevaris, slazes, ukrades, podmitis, zavrsisi nesto preko veze i poznanstva, da sve radis iskljucivo iz licne koristi, a uz to je jako pozeljno da ti je IQ sto nizi, jer takvi u zemlji Srbiji uspevaju.

U nekim normalnim drzavama i nije bas tako. U normalnoj drzavi inteligentan covek ne moze da propadne. Naravno da njegov uspeh zavisi od truda i rada.
Kod nas na zalost mozes da imas IQ 160, ali ces biti najveci siromah, ako si vaspitan da zivis posteno, da nikog ne varas, da nikom ne cinis i ne zelis zlo.
Video sam i upoznao mnogo ljudi, ali jos u Srbiji nisam video coveka koji je napravio neki uspeh, a da je to bilo na posten nacin.
Ako nista drugo, bar su posao dobili na neposten nacin, odnosno preko neke veze, poznanstva ili podmicivanja.

Inteligencija je u Srbiji samo kocnica za sve, jer su na svim vaznim mestima ljudi sa jako niskim IQ.
Imam izmeren IQ 142, ali ceo zivot sam u Srbiji morao da se pravim glup.
Kad god sam pokazao svoju inteligenciju to mi se obilo o glavu. Ako pred gazdom, direktorom, poslodavcem, pokazes da si pametan, samo mu nabijes kompleks jer je doticni po pravilu neinteligentan i onda isti koristi svoj polozaj da te sikanira ili cak otera sa posla. Tako to funkcionise u Srbiji. U nekim normalnim drzavama je drugacije...

u prolazu

pre 6 godina

@Zlato
IQ je sposobnost mozga da razmislja, brzo, racionalno i da resava probleme.
Imam visok IQ i milion puta sam se nasao u situaciji da 5 ljudi ne moze da resi neki problem, a ja bih im za pet minuta nasao resenje.
Evo najsveziji slucaj. Na poslu gde radim pokvarila se neka masina i dosla dva vrhunska strucnjaka za elektroniku. Ja se inace u elektroniku gotovo i ne razumem, sem osnovnih stvari koje se uce u skoli. Ti strucnjaci se nekoliko sati muce i ne uspevaju da poprave kvar. Zakljucili su da da je problem u nekom malom kompjuteru i da je jedino resenje da se taj kompjuter ceo zameni, a treba 2 meseca da iz inostranstva stigne novi. Masina treba da se krece napred i nazad , ali kompjuter ne salje te komande. Vidim da isprobavaju neka dva releja koji pokrecu motor napred i nazad i utvrde da su ti releji ispravni, jer kad ih aktiviraju rukom masina se krece. Predlozim im da jednostavno stave dva prekidaca koja bi direktno vezali na releje i tako osposobe tu masinu za koriscenje dok ne stigne novi deo.
Naravno da su to i uradili, a njihov komentar je bio da im to nikada ne bi palo na pamet. Naravno na kraju su oni uzeli novac za to sto su uradili, a moj novcanik je ostao isti kao i pre toga.
Koja je poenta ove price?
Pa jednostavno IQ nije merilo uspeha, jer prosto neki ljudi ne koriste svoju inteligenciju radi licne koristi, drugi su suvise lenji, pa dolazimo do situacije da najvece uspehe imaju neki prosecno inteligentni ljudi.

mali mujo

pre 6 godina

citam malo pametne komentare i nesto mozgam,gospodo,vama ne preostaje nista drugo nego u ilegalu,mislim ono nije sramota,ako zatreba
blagajnik;)

kzen

pre 6 godina

Inteligentni ljudi shvataju da je ljudski zivot treptaj oka u kosmickim i geoloskim vremenskim razmerama i samim tim ih malo motivise ta vrsta uspeha o kojoj se govori u ovom tekstu.

Stefan

pre 6 godina

Ne videh jedan pametan komentar. Inzenjeri nisu uvek pametni vec uporni kao ni sto menadzeri nisu pametni ili glupi (nadam se da sam pokrio deo komentara). I kao sto menadzer nije nista ako nema kvalitne ljude tako ni inzenjer ne moze nista ako ne znam kuda ide i sta i zbog cega pravi. Samo kod nas titula inzenjer ili doktor znaci da on zna sve o svemu.

E sada pamet je cesce pokazatelj nesrece nego uspeha. Jer glup je srecan uvek.

A uspeh je... pa uplatis loto tiket (time sto otvoris sebi sansu sa bekim zanatom ili skolom) pa onda mozda ubodes mozda. Ali loto tiket za zivot da dobijes bez toga da se pomeris iz fotelje... tesko. Glip ili pametan isto je pravilo.

Pera

pre 6 godina

Kuca-posao je nesto najgore sto moze da postoji. Vidim neki pravdaju kako je to zivot dostojan coveka. Nije! Ne pljuje ona kucu (porodica, deca, uredjivanje svoje baste po ukusu rostiljanje s prijateljima) nego bukvalno kuca=krevet=spavanje i sutra na posao. Kuca-posao. Nema drugari, zezanje, ovo, ono. I to jeste razlog za veliko nezadovoljstvo.

U prici o turisti i pecarosu ima jedan detalj koji upada u oko. Pecaros voli da peca, turista da putuje. Zasto je loste ako zelite da putujete? To ne znaci da niste srecni tu gde jeste, nego da jednostavno volite da putujete kao sto ovaj voli da peca. Lik nije gramziv pa je zeleo da peca i da napravi biznis od toga, vec da zaradi za putovanja. Tako da mislim da je sve stvar tacke gledista

Pera

pre 6 godina

Uspeh se meri u ostvarivanju svog cilja u vezi stvari koje se stavljaju i koje stavljate pred vas. Uspesan u necemu i dobar u necemu su dve odvojene stvari. Dobri fudbaleri koji igraju u manjim klubovima ceo zivot i ne osvoje nista. Da, speh je biti legenda nekog kluba, ali to je jedna stvar. Igra se za trofej. Ne osvojis trofej, manje si uspesan od nekog ko greje klupu,losiji je fudbaler a osvojio je. Bolji si, vise te tvoji navijaci vole, ali si manje uspesan. Nisu bitne pare, reklame, zene, nemas trofeje a realno za to igras. Dzez muzicari. Vrhunski muzicari, apsolutno. Ali sviraju nesto sto, realno, nikog ne zanima. Nije uspeh biti poznat u zatvorenom krugu ljudi. Uspeh je da tvoja muzika dotakne zivote drugih ljudi na ovaj ili onaj nacin. A ne da te pustaju po kaficima kao "ambijentalnu muziku" koje se nece niko secati. Ponovo, nije bitno koliko novca se zaradjuje

Bobo iq 140 nekada -100

pre 6 godina

Jedan mali u Indiji ima iq 185 sa 10 godina studira na dva fakulteta u isto vreme to ne moze svako.
To je bilo na televiziji ali naravno da jako visok iq ne znaci sam po sebi da ce neko da uspe i genije cesto imaju kao asberger sindrom ili vrsta autisma, pa Tesla on je na kraju imao velike psihicke probleme.
Kao sto je neko napisao jako visok iq znaci veci potencijal za neke stvari, neko racuna brze od digitrona dok drugi ima pamcenje kao kompjuterski skener moze knigu da procita za 15 min i seca se svaku rec.

D61

pre 6 godina

U školu sam išao zato što se mora, kasnio na popodnevnu nastavu jer se uspavam, takav bioritam... Odgajali su me Dejvid Belami, Branko Kockica (on me odvukao na "pogrešnu" stranu), Timoti Džon Bajford, Dizni... U školi tragičan, jedino što sam čitao je lektira ili nesto sto mi se svidi, dok u trećem srednje nisam našao sebe i bio najbolji u razredu, svidela mi se atmosfera...

Filip

pre 6 godina

Za istinski uspeh u životu je neophodna inicijativa, a ona često fali inteligentnijim ljudima jer su više promatrači, analizatori i imaginarni kreativci nego šta su spremni započeti i završiti nešto makar znali šta je potrebno za uspeh jer su svesni relativnosti svega i to je veliki problem, osobito u okruženju mediokriteta.

Najveci problem inteligencije je neuklapanje u trivijalnost neinteligentne mase koja ju okružuje šta takve ljude umara, zatvara i izolira. Inteligentni ljudi u inteligentnom okruženju će ostvariti daleko više od proseka, dokaz za to je recimo Silicijska dolina gde kompatibilno okruženje sličnih ljudi potiče i nagrađuje upotrebu inteligencije što dovodi do neverovatnih rezultata.

S druge strane, inteligentni ljudi okruženi ispodprosečnima će potonuti u trivijalnosti i osećaju nepripadanja svojoj sredini šta rezultira time da na kraju budu čak i ispodprosečni po uspehu jer izgube smisao i motivaciju usled hroničnog nerazumevanja. Primer toga je recimo Srbija, Hrvatska itd. gde inteligentni ljudi teško mogu da isplivaju iz gluposti i trivijalnosti širih masa i ili beže glavom bez obzira ako još nisu potonuli ili potonu u besmislu takvog okruženja.

Vlada

pre 6 godina

"Čak iako su neke od stvari koje takvi ljudi moraju da rade dosadne ili frustrirajuće, ili čak bolne, oni ne bi ni sanjali da od njih odustanu. Njihova strast je trajna."
Da zivim u Srbiji :)

NikolaKG80

pre 6 godina

Da bi čovek uspeo, mora da bira svoje bitke, da se bavi zanimanjem u kome njegove snage dolaze do izražaja, a slabosti su nebitne. Izrazito sam nespretan, džaba što gledam Wheeler Dealers kad ništa ne razumem, a nisam nešto vešt ni za druge vrste praktičnog rada. Zato programiram. Mada, ni to mi ne ide najbolje. Ja sam promašaj.

Ali uporan promašaj.

aladin

pre 6 godina

IQ i vrhunski rezultati ne moraju da imaju puno veze jedno sa drugim.
Po meni je IQ merilo kako i koliko dobro cu se snaci u svakoj situaciji pa i nepoznatoj.
Ali ako nemam predznanje,znanje ili ako ne zelim brzo da ucim IQ ne pomaze. Druga stvar koje onemogucavaju uspeh su inhibitori porodica, drustvo, drzava koja ne stimulise nikoga vec im samo podmecu noge pa ljudi, bili inteligentni, pametni ili uporni odlaze. I to se u Srbiji vec sad oseca sta ce tek biti za 100 godina? U tim uslovima treba ceniti svakog upornog i postenog coveka koji je svojim trudom uspeo u zivotu. Eto ja smatram da uvek mozemo bolje i kao pojedinci i drustvo.
Toliko.
z

kurs iz engleskog

pre 6 godina

Inteligentan+moralan=smoren
Inteligentan+kvaran=ushicen
Inteligentan+vredan=zabrinut
Inteligentan+lenj=srecan
Iskombinujte moguce osobine (smoren, ushicen, zabrinut, srecan) I dobicete resenje..
Sad mi pade na pamet :-)

luda kuca

pre 6 godina

Тај сам ! Врло интелигентан, али упропаштен слабим карактером, цинизмом, депресијом, кукавичлуком. Кад сам имао 20-ак година полагао сам Менса тест и "дијагноза" је IQ=156 (стопедесетшест). Али живот ми је с**ње, никакав успех, никаква амбиција, никакво образовање, друштвени живот не постоји, презирем себе и цео свет. Како сам постао такав ? Насилна породица, одрастање са страхом и понижењем.
(нико, 24. maj 2017 18:57)

Nisi jedini kada govorimo o nasilnoj porodici. Potpuno razumem o cemu govoris.

nesanica

pre 6 godina

Dosta toga je izreceno ovde da bih dodao nesto svoje a to da sto vise cekas to si sve vise i vise gori.
Ostane ti da pametujes do sutra al'sudbinu odnosno smernicu zivota neces promenit govoreci.
Treba uradit tj biti sposoban kad je vreme za to.
Naci pocetan cilj za pocetak.

emotivna iq

pre 6 godina

Od detinjstva mi je utvrdjen visok iq. Najbolji djak u osnovnoj, takmicenja iz matematike odradjivala ko od sale, uvek neko od prva tri mesta. Medjutim, svaki dan otac bi govorio kako od mene nikad nista nece biti, kako sam totalni promasaj ... Nikad mi nije bili jasno zasto to radi ali me je u velikoj meri ubio u pojam. Srednja skola super, redjam samo petice, ali prestajem sa takmicenjima, smatram da nisam dovoljno pametna. Stalno me prati to osecanje bezvrednosti. Fax zavrsavam u roku, i dalje smatram da sam neznalica i nesposobna. Radim, sve pohvale primam s rezervom. Nekad i pomislim da radim bolje od drugih mada se brzo povucem. Plase me razgovori sa ljudima jer uvek mislim da cu da odvalim neku glupost, napravim gresku jer sam glupa pa ce svi onda znati koji sam promasaj. Znaci, dzaba IQ iznad 150 ako je samopouzdanje i vera u sebi na negativnom delu ose. Roditelji i prosvetni radnici u tome igraju najvecu ulogu.

NoName

pre 6 godina

@bob

Da li si zadovoljan poslom koji radis? Ne mislim u smislu novca i sl. nego da li si zadovoljan? Kao sto je neko zadovoljan sto radi ono sto voli (komponuje, crta...itd.). Ako jesi, to je to.Nemoj mnogo brinuti o Srbiji. Srbija je pukla na svim poljima. Ljudi su letargicni, mnogi su prolupali, histericni, besni na svaku sitnicu. Ostani tu gde jesi i dovedi svoju buducu zenu za sobom.