Black Eagle
pre 6 godina
Zemlja nije stara koliko taj pravac nauke tvrdi.
Ponedeljak, 15.05.2017.
19:22
Izvor: jutarnji.hr
pre 6 godina
Zemlja nije stara koliko taj pravac nauke tvrdi.
pre 6 godina
I dođe, i taj dan, i Zemlja udari asteroid.
pre 6 godina
Veliki krokodili, oni od 10m, jesu izumrli. Preživele su i kod njih manje vrste koje su nabacile veličinu naknadno. Kao uostalom i sisari i ptice. Krokodilima je pride pomoglo što su hladnokrvni pa im ne treba toliko hrane.
Oni su inače najbliži rodjaci danasnjih ptica i ranijih dinosaura.
pre 6 godina
@vince carter...Krokodili i dinosaurusi su bliski rodjaci, ali su se razdvojili u permu. Krokodili imaju obicaj da kopaju jazbine na obalama reka, tako da je i njih to mozda spasilo od izumiranja, kada je atmosfera posle udara postala prevruca. Pleziosaurusi su bili bezbedni pod vodom, ali cim su izronili da uzmu vazduh pluca su im sprzena. To nije dugo trajalo, ali dovoljno da svako ko nije u jazbini, ili mu jaja nisu zakopana, izumre. Neke vrste ptica i danas zakopavaju svoja jaja. Mozda su kasnije pocele da leze na njima. Neki dinosaurusi su takodje zakopavali jaja, ali izlezeni mladunci, bez zastite ogromnih roditelja, nisu imali sanse protiv gladnih predatora.
pre 6 godina
hmm kada se pogleda taj udarac asteorida u Zemlju vidi se da je bilo sudjeno iliti vidi se da je univerzum pod uticajem strune a ne haosa. Naime aj sto je udario ali zamislite se. Sta je sve trebalo da se potrefi da se to upravo desi nije slucajnost.Krenuo je bas o odgovarajucem trenutno, pod bas odgovarajucim uglom , po bas odgovarajucoj brzini, i jedno sto drugih faktora i posle desetina miliona godina bam pravo u Zemlju. Slucajnost ne postoji jer da postoji i da je svemir haotican videli bi krsenja zakona fizike, jer zasto da ne, haoticnost kaze da je sve dozvoljeno. Ako je svemir haotican sve mora i moze da se desi no kako svaka akcija ima i reakciju to je slabo verovatno. Zato je teorija strune sada dominantna a teorija haosa mrtva tako reci. Teorija strune ti de facto kaze da sudbina postoji i da je sve vec ispisano a mi mozemo samo put da biramo.
pre 6 godina
Interesantno je da po simulacijama, udari asteroida u more generalno imaju mnogo gore posledice, naročito kratkoročno, ali u ovom slučaju je konkretan sastav zemljišta bio fatalan zbog većeg hlađenja atmosfere.
pre 6 godina
Svi ovi koji u komentarima postavljaju pitanje kako je moguce znati sve ovo, ili misle da je ovo samo "hipoteza" koja je nekome eventualno dosla u snu, neka prvo saznaju kako TACNO njihov kompjuter uspostavlja komunikaciju sa drugim kompjuterima na mrezi, kako se njihovo lupetanje po tastaturi prenosi do servera B92 koji onda to objavi, pa onda inteligentniji (kao ja) ne mogu da veruju kako ljudski mozak moze da bude u XXI veku tolika tabula raza kao sto solidan broj komentatora ovde demonstrira kad "sumnja" u nauku, na toliko primitivnom, seljackom, infantilnom, totalno dezinformisanom nivou...
pre 6 godina
@Gruzanin...Jos samo da dodam da razvoj inteligencije nije nuzan. Ipak, smatra se da su raptori bili prilicno inteligentni, naravno daleko manje od nas.
pre 6 godina
@Gruzanin...Preci dinosaurusa i sisara su postojali jos u permu i posle masovnog izumiranja dinosaurusi su postali dominantni, dok su sisari tavorili u rupama, izlazili nocu i cekali svoju sansu. Verovatno ih je zivot pod zemljom i spasio od visokih temperatura posle udara asteroida 185 miliona godina kasnije.
pre 6 godina
To je to. Jedini razlog sto smo mi ovde je taj sto se bog igrao igre posadi coveka. Probao na Marsu nije uspeo. Bacio Evu i Adama i oni se primili na zemlju. Bas lepo
pre 6 godina
Dakle veliki gmizavci su izumrli,oni drugi evoluirali u ptice ali veliki krokodili nisu izumrli i nisu postali ptice..Logicno!
pre 6 godina
Хммм, да... сироти уранијум уништио Србију.. пре само 18 година.. и о томе нико ништа не зна... а људи просипају памет у расправи о томе какве су боје били ови изумрли гуштери и шта би било да је пре 65 милиона година Земља повукла ручну на пола минута .. тја.
(Mама, 16. maj 2017 07:20)
jedno je sigurno: po kukanju i prenemaganju smo siroti i kukavni prvaci sveta.
pre 6 godina
(biće bolje, 16. maj 2017 08:02)
otkud ti to da velike sile nemaju plan i ne rade nista za odbranu zemlje od udara asteroida? ti to onako odoka, po srpski...?
pre 6 godina
Ipak je malo slozenije :)
Treba u obzir uzeti i gravitacionu silu Zemlje, nisu Zemlja i asteroid 2 tacke koje se krecu nezavisno jedna od druge kroz prostor. One se i mesjusobno privlace.
Verovatno bi trebalo da asteroid zakasni (znatno) vise nego sto tvoja racunica pokazuje.
Nisam ekspert, ali mislim da bi asteroid morao da prodje pored Zemlje bar na takvom rastojanju na kome je njegova brzina makar malo veca od brzine kojom tela orbitiraju oko Zemlje na tom rastojanju.
(Milanus, 16. maj 2017 06:28)
Naravno da postoji neki medjusobni gravitacioni uticaj, ali to moze biti samo fina popravka u odnosu na putanju koju zadaje i Zemlji i asteroidu glavni gravitacioni cinilac - Sunce. Tako da prost racun koji sam napisao ima smisla.
Sto se tice brzine, svi asteroidi i komete prolecu brzinama vecim od orbitalne brzine oko Zemlje, koja je najvise 7.9 km/s. Brzine udara meteora i asteroida su vece od 15 km/s, dok neke komete bi ucestvovale u ceonom sudaru brzinama i do 70 km/s.
pre 6 godina
Da je Zemlja zakasnila 2 minuta, potpuno bi promašio, ali bi 115 godina kasnije naletela na drugi , mnogo veći, i planeta ne bi preživela taj sudar.
pre 6 godina
Ovi "naučnici" ne mogu da se kazu sta je bili pre 20 godina na Balkanu, a gađaju se milionima godina sa granulacijim od 30 sec...apsurdno.
pre 6 godina
"..verovatno bi udario u Atlantik ili Pacifik i ne bi izazvao tako fatalne posledice. Doduše, naučnici pretpostavljaju da bi na taj način ispario veliki deo morske vode, ali bi šteta svakako bila manja."
Pa i vodeni svet je bogat koliko i kopneni, plus znamo ga mozda 1% ukupno..steta bi bila isto toliko fatalna.
pre 6 godina
Meni ovde nista nije jasno! Kako to dinosaurusi izumreli a ostali zivi svet preziveo?
(mica2, 16. maj 2017 04:18)
pa nisu ni svi dinosauri izumrli. oni koje danas poznajemo kao ptice su preziveli. s druge strane su i mnogi sisari i druge vreste izumrle. generalno su izumrle vrste koje su bile velike i imale specijalizovanu dijetu, a preziveli su mali svastojedi kao mali sisari ili mali dinosauri (ptice).
pre 6 godina
Jos jedan, pa od pocetka...
pre 6 godina
Sreca pa su majmuni bili izdrzljiviji od dinosaurusa...
pre 6 godina
I nama sledi isti scenario, videli smo 2013-te u Čelebinjskoj oblasti šta je napravio meteor neznatne velečine, danas svetske sile nemaju nikakav plan šta bi se preduzelo sa meteorom ovakve veličine kada bi išao ka zemlji. Mnogo je filmova snimljeno na ovu temu, sem superheroja retko šta može spasiti zemlju u ovom slučaju:)
Umesto što bombarduju Siriju i ostale zemlje na bliskom istoku trebalo bi da ulažu u svemirski program i odvraćanje od ovakve pretnje.
pre 6 godina
Ovaj događaj može poslužiti kao primer shvatanja
naše istorije i stvarnosti na 2 načina.
(1) Tada je planetu zadesila katastrofa.
I sreća da tada nije na njoj bilo ljudi jer bi oni stradali.
I preostaje nam strah da će se tako nešto ponoviti.
(2) Asteroid nije udario slučajno baš u Zemlju i baš tada.
Onaj Koji je stvorio svet brine o njemu i uređuje ga prema Svom nahođenju.
I, kao što baštovan u svojoj bašti neke biljke istrebljuje a neke nove sadi,
pa za to koristi sekiru, motiku, vatru ili hemiju, Tvorac, koristeći asteroide,
meteorite, vulkane i epidemije, preuređuje svoju planetu. Treba da
imamo poverenja da je sve to na korist svetu koji je stvorio,
a da li će biti na korist i nama ljudima, e to zavisi od nas,
kako nam je lepo objašnjeno u Knjizi proroka Jone.
pre 6 godina
Da nas je promasio, ne bi nas ni pogodio ;)
pre 6 godina
Хммм, да... сироти уранијум уништио Србију.. пре само 18 година.. и о томе нико ништа не зна... а људи просипају памет у расправи о томе какве су боје били ови изумрли гуштери и шта би било да је пре 65 милиона година Земља повукла ручну на пола минута .. тја.
pre 6 godina
Nema lepšeg posla nego baviti se ovakvim "istraživanjima"
pre 6 godina
U jednu ruku milijarde, u drugu sekunde. Kakva naucna nepogresivost. Divim vam se
pre 6 godina
za mene je ovo samo hipoteza - jos uvek me nisu ubedili da se sve to tako izdesavalo...
pre 6 godina
@Blazena Svetlost Nekomentarisanja
Ipak je malo slozenije :)
Treba u obzir uzeti i gravitacionu silu Zemlje, nisu Zemlja i asteroid 2 tacke koje se krecu nezavisno jedna od druge kroz prostor. One se i mesjusobno privlace.
Verovatno bi trebalo da asteroid zakasni (znatno) vise nego sto tvoja racunica pokazuje.
Nisam ekspert, ali mislim da bi asteroid morao da prodje pored Zemlje bar na takvom rastojanju na kome je njegova brzina makar malo veca od brzine kojom tela orbitiraju oko Zemlje na tom rastojanju.
pre 6 godina
Jeste, ne mogu da predvide da li ce pada kisa sutra, ali tacno znaju sta bi se desilo sa klimom da je udario asteroid malo levo.
pre 6 godina
Meni ovde nista nije jasno! Kako to dinosaurusi izumreli a ostali zivi svet preziveo?
pre 6 godina
A sta je bilo pre 64-65 miliona godina... ovo sad znam pre 66 u sekund, nego me ove 64-64 milioni te godine pre nove ete nesto zanimaju zbog podataka.
pre 6 godina
Dugme za reset.
pre 6 godina
Iznete, verovatno tacne, hipoteze su sa pogresnim zakljuckom. Nisu dzinovski reptili izumrli od gladi, jer je "njihova hrana" - manji reptili i manji sisari - prezivela.
Obzirom na svoje velicine, a da nisu imali svoju (metabolicku) toplotu, prosto su posmrzali. To je trajalo jako kratko, ne vise od par dana.
Oni manji reptili, ostale zivotinje, imali su skrovista, gde je bilo rezerve toplote, ili su preziveli u neizleglim jajima.
pre 6 godina
"... i ljudi nikada ne bi nastali da uniste celu planetu.
(Srba, 15. maj 2017 20:35)"
Bilo koja druga vrsta kada bi stigla do intelektualnog stepena razvoja coveka bi isto radila.
I nece covek unistiti planetu, moze je jedino uciniti nepogodnom za zivot samog coveka i nekih drugih vrsta, ali sama planeta ce biti ok ma sta god covek radio. Sposobnost odrzavanja zivota nekih zivotinja, ukljucujuci i coveka, nije merilo dobrobiti planete vec merilo dobrobiti tih zivotinja...ukljucujuci i coveka. Unistavajuci ekosisteme planete covek unistava sebe, ne planetu.
pre 6 godina
na osnovu ovog mozemo zakljuciti samo jedno. Covek, civilizacija, zivot, sve je to samo jedno veliko nista naspram svemira koji nas okruzuje. 30 sekundi i jedan asteroid, toliko malo i beznacajno naspram 4 milijarde godina i na iks x milijardi asteroida koji prolecu po beskonacnom prostoru.
pre 6 godina
@Darko, 15. maj 2017 21:24
Da, znam za to, ali ne mislim da bi samo takva neravnoteza dovela do izumiranje vrste. Smanjila bi se populacija, odn maksimum jedinki bi bio u direktnoj korelaciji sa maksimumom reproduktivne moci broja zenki.
pre 6 godina
mozda na asteroidu bio nas dnk
pre 6 godina
Ma vazi, ne znate ni delic onoga sto se nalazi na zemlji (oko nas) a znate sta se desilo stotinama hiljada godina unazad. Klasicno zamlacivanje!!!
pre 6 godina
Jel ima snimak?
pre 6 godina
Ja sam negde citao da su dinosaurusi umrli udisuci vulkansku prasinu... Neki vulkan eruptirao i (sto mi malo cudno od 1 vulkana) vetrom raznosio tu prasinu i dinosaurusi pomrli... A ova teorija mi nekako pribliznija mada ne mora da znaci ni da je ona tacna. Mada tesko ce se to objasniti a jos teze dokazati
pre 6 godina
Ma važi. A šta je sa onim šumama veličine pola Australije?
pre 6 godina
2 2 je uvek 4, samo neko ne zna da je dva - dva. nego misli da je jedan ili tri...
pre 6 godina
Slucajnost je jedino opravdanje onih koji ne veruju u tvorca.
pre 6 godina
Kako da ne
pre 6 godina
Pepe Imaz kriv za sve!
pre 6 godina
Neće ljudi uništiti Zemlju, uništiće sebe same.. Zemlja će preživeti i nakon toga opet procvetati
pre 6 godina
jel se zna kada ce iduci asteroid? kometa? sta god?
pre 6 godina
"Ništa nije slučajno !!!!!!!!"
Wow! Broj uzvičnika ne čini ovu opštu frazu, inače omiljenu kod religioznih ljudi, fatalista različite sorte i starijih adolescenata manje besmislenom (na meniju su i "standardi" tipa: "nije nam dato", "ko zna zašto je to dobro" i slične utešnice). Objasnio Žak Mono (nobelovac, hemija, 1965.): "Mi bismo želeli da budemo nužni, neminovni, predodredjeni od večnosti. Sve religije, skoro sve filozofije, čak jedan deo nauke, svedoče o herojskom, neumornom naporu čovečanstva da porekne, u očajanju, svoju sopstvenu slučajnost." (Slučajnost i nužnost: ogled o prirodnoj filozofiji)
pre 6 godina
ova planeta bas nema srece,ajde asteroid jos i nekako,al' covek - taj ce je dokrajcit;)
(pet do podne, 15. maj 2017 20:35)
Skoro sam negde video simulaciju sta ce se desavati ako bi svi ljui trenutno nestali sa lica zemlje. Ne secam se tacnog redosleda,ali se secam da ce se svi tragovi nase civilizacije izbrisati za nekih tridesetak hiljada godina. Znaci da zivot ima vremena da se vise puta obnovi do konacnog nestabka naseg suncevog sistema.
pre 6 godina
Zamisli taj cunami da je asteroid od 10km udario u okean...
pre 6 godina
Da je baba bila muško, zvala bi se Duško. A bili su dinosaurusi tako sigurni u svoj opstanak, kao Zvezda za titulu.
Kad ono međutim.
pre 6 godina
šbbkbb...mozemo tako u nedogled...ajde recite mi što smo ostali i razvili se,kako da izbegnemo sedeći???
pre 6 godina
slučajnost je relativna stvar, relativna u ovom slučaju na opstanak dinosaurusa...apsolutno gledano, slučajnost ne postoji. Za dinosaure asteroid je slučajno pao baš u trenutku koji njima njie odgovarao, ali apsolutno gledano, astroid je pao tad i tad i to može biti bilo koji trenutak vremena
pre 6 godina
A nasli bi mi nacin da prkosimo dinosaurima , stare smo mi kajle... covek je veca zivotinja od stoke
pre 6 godina
fizicari odavno ne veruju u teorije slucajnosti jer dobro znaju sta je matematika. Svet funkcionise u savrsenom redu. Planete takodje . Iz exlozije ne nastaje nista osim rasutog haosa . Ovde je Svevisnji umesao prste.
pre 6 godina
Tajming je sve
pre 6 godina
Kad tad bi ih čovek potamanio. Osim, kao što dole neko reče, ako nismo došli na Zemlju baš tim asteroidom.
pre 6 godina
Tema izaziva da postavim jedno pitanje, pa molim da mi neko objasni - ukoliko su dinosaurusi postojali oko 250 mil godina, a susari su postali bitni pre 65 mil godina, a po svim merilima ljudi su najuspesniji sisari, kako smo mi ovoliko postigli za 4 x manje vremens, a dunosaurusi bas nista, banalno ni tocak nisu izmislili?
pre 6 godina
veca steta je da udari u more nego u kopno.
pre 6 godina
Jadni dinosaurusi.
pre 6 godina
Na asteroidu je bio virus zvani Covek.
pre 6 godina
Ništa nije slučajno !!!!!!!!
pre 6 godina
Nije puka slucajnost.Bog je ostavio dinosaurusima vreme da naprave pravedan sistem,drzavu i zakone i kako nisu umeli,unisti pa nastavi dalje sa stvaranjem.Tako sad i nama.
pre 6 godina
Da je kasnio 12 h promašio bi Zemlju.
(BeKo, 15. maj 2017 20:43)
Nema potrebe toliko da kasni. Zemlja se krece oko Sunca brzinom od 29 km/s, tako da predje rastojanje jednog svog precnika za nesto manje od 8 minuta. Tako da za kretanje asteroida u pravcu Sunca (upravno na putanju Zemlje) ovoliko kasnjenje bi bilo dovoljno da se izbegne sudar. Za udarac tangencijalno na putanju to kasnjenje bi moralo biti oko jedan dan, jer Zemlja sporije "seta" oko putanje asteroida. Posto ne znamo tacnu putanju asteroida pre sudara, mozemo da nagadjamo... Ostalo je (pra)istorija.
pre 6 godina
Da je svlacionica na FK Vozdovca bila otkljucana na poluvremenu, FK Zvezdanaesterac bi bio prvak u fudbalu...
pre 6 godina
Dinosaurusi nisu izumrli od gladi nego od neravnoteze u broju muskih i zenskih jedinki!
Naime, kod gmizavaca postoji jedna zanimljivost, u zavisnosti koja je temperatura u gnezdu (visa ili manja, razlika u dva stepena) izlećiće se vise muskih ili vise zenskih jedinki.
Krokodili znaju za ovo i prema situaciji u okruzenju kontrolisu potomstvo!
pre 6 godina
Sve ovo je pretpostavka, nije dovoljno dobra, baš kao ni nauka, ni teorija evolucije, jesu to nama najprihvatljivije činjenice ali svaka teorija se da oboriti, a ova pada na najosnovnijim principima, a koncept joj je da se nešto desilo pre mnogo miliona godina, kako bilo ko to da utvrdi?
pre 6 godina
... i ljudi nikada ne bi nastali da uniste celu planetu.
pre 6 godina
Da je kasnio 12 h promašio bi Zemlju.
pre 6 godina
Kakva crna slucajnost, slucajnosti ne postoje .
pre 6 godina
ova planeta bas nema srece,ajde asteroid jos i nekako,al' covek - taj ce je dokrajcit;)
pre 6 godina
Ova hipoteza (ne teorija) je dosta stara. Da je asteroid udario u kopno na nekom drugom mestu, manje bogatom sumporom, posledice bi verovatno bile manje. Samo, neki dinosaurusi (ptice) su svakako preziveli, ali su sisari na kraju izborili makar ravnopravnu ulogu. "Teror ptice" su upravo spajanjem dvaju Amerika izgubile primat i izumrle. Ako je neka vrsta izlozena velikom pritisku, ona ce se prilagoditi, ili izumreti.
pre 6 godina
Ako nauka istrazuje i otkriva naučnim metodama Kosmos i dokazuje njegove zakone i uredjenost unutar njega kako onda može biti slučajnosti?
Zašto u 2+2=4 nema slučajno da je 5?
Hoću da kažem da je po odredjenoj "formuli" ili zakonu taj asteroida udario u zemlju i pobio dinosauruse.
To se desilo sa razlogom da bi se desilo nešto drugo.
pre 6 godina
ova planeta bas nema srece,ajde asteroid jos i nekako,al' covek - taj ce je dokrajcit;)
pre 6 godina
Da je kasnio 12 h promašio bi Zemlju.
pre 6 godina
... i ljudi nikada ne bi nastali da uniste celu planetu.
pre 6 godina
Da je kasnio 12 h promašio bi Zemlju.
(BeKo, 15. maj 2017 20:43)
Nema potrebe toliko da kasni. Zemlja se krece oko Sunca brzinom od 29 km/s, tako da predje rastojanje jednog svog precnika za nesto manje od 8 minuta. Tako da za kretanje asteroida u pravcu Sunca (upravno na putanju Zemlje) ovoliko kasnjenje bi bilo dovoljno da se izbegne sudar. Za udarac tangencijalno na putanju to kasnjenje bi moralo biti oko jedan dan, jer Zemlja sporije "seta" oko putanje asteroida. Posto ne znamo tacnu putanju asteroida pre sudara, mozemo da nagadjamo... Ostalo je (pra)istorija.
pre 6 godina
Na asteroidu je bio virus zvani Covek.
pre 6 godina
Ova hipoteza (ne teorija) je dosta stara. Da je asteroid udario u kopno na nekom drugom mestu, manje bogatom sumporom, posledice bi verovatno bile manje. Samo, neki dinosaurusi (ptice) su svakako preziveli, ali su sisari na kraju izborili makar ravnopravnu ulogu. "Teror ptice" su upravo spajanjem dvaju Amerika izgubile primat i izumrle. Ako je neka vrsta izlozena velikom pritisku, ona ce se prilagoditi, ili izumreti.
pre 6 godina
Dinosaurusi nisu izumrli od gladi nego od neravnoteze u broju muskih i zenskih jedinki!
Naime, kod gmizavaca postoji jedna zanimljivost, u zavisnosti koja je temperatura u gnezdu (visa ili manja, razlika u dva stepena) izlećiće se vise muskih ili vise zenskih jedinki.
Krokodili znaju za ovo i prema situaciji u okruzenju kontrolisu potomstvo!
pre 6 godina
Ništa nije slučajno !!!!!!!!
pre 6 godina
Nije puka slucajnost.Bog je ostavio dinosaurusima vreme da naprave pravedan sistem,drzavu i zakone i kako nisu umeli,unisti pa nastavi dalje sa stvaranjem.Tako sad i nama.
pre 6 godina
Kakva crna slucajnost, slucajnosti ne postoje .
pre 6 godina
Ako nauka istrazuje i otkriva naučnim metodama Kosmos i dokazuje njegove zakone i uredjenost unutar njega kako onda može biti slučajnosti?
Zašto u 2+2=4 nema slučajno da je 5?
Hoću da kažem da je po odredjenoj "formuli" ili zakonu taj asteroida udario u zemlju i pobio dinosauruse.
To se desilo sa razlogom da bi se desilo nešto drugo.
pre 6 godina
Svi ovi koji u komentarima postavljaju pitanje kako je moguce znati sve ovo, ili misle da je ovo samo "hipoteza" koja je nekome eventualno dosla u snu, neka prvo saznaju kako TACNO njihov kompjuter uspostavlja komunikaciju sa drugim kompjuterima na mrezi, kako se njihovo lupetanje po tastaturi prenosi do servera B92 koji onda to objavi, pa onda inteligentniji (kao ja) ne mogu da veruju kako ljudski mozak moze da bude u XXI veku tolika tabula raza kao sto solidan broj komentatora ovde demonstrira kad "sumnja" u nauku, na toliko primitivnom, seljackom, infantilnom, totalno dezinformisanom nivou...
pre 6 godina
"... i ljudi nikada ne bi nastali da uniste celu planetu.
(Srba, 15. maj 2017 20:35)"
Bilo koja druga vrsta kada bi stigla do intelektualnog stepena razvoja coveka bi isto radila.
I nece covek unistiti planetu, moze je jedino uciniti nepogodnom za zivot samog coveka i nekih drugih vrsta, ali sama planeta ce biti ok ma sta god covek radio. Sposobnost odrzavanja zivota nekih zivotinja, ukljucujuci i coveka, nije merilo dobrobiti planete vec merilo dobrobiti tih zivotinja...ukljucujuci i coveka. Unistavajuci ekosisteme planete covek unistava sebe, ne planetu.
pre 6 godina
Da nas je promasio, ne bi nas ni pogodio ;)
pre 6 godina
"Ništa nije slučajno !!!!!!!!"
Wow! Broj uzvičnika ne čini ovu opštu frazu, inače omiljenu kod religioznih ljudi, fatalista različite sorte i starijih adolescenata manje besmislenom (na meniju su i "standardi" tipa: "nije nam dato", "ko zna zašto je to dobro" i slične utešnice). Objasnio Žak Mono (nobelovac, hemija, 1965.): "Mi bismo želeli da budemo nužni, neminovni, predodredjeni od večnosti. Sve religije, skoro sve filozofije, čak jedan deo nauke, svedoče o herojskom, neumornom naporu čovečanstva da porekne, u očajanju, svoju sopstvenu slučajnost." (Slučajnost i nužnost: ogled o prirodnoj filozofiji)
pre 6 godina
na osnovu ovog mozemo zakljuciti samo jedno. Covek, civilizacija, zivot, sve je to samo jedno veliko nista naspram svemira koji nas okruzuje. 30 sekundi i jedan asteroid, toliko malo i beznacajno naspram 4 milijarde godina i na iks x milijardi asteroida koji prolecu po beskonacnom prostoru.
pre 6 godina
Хммм, да... сироти уранијум уништио Србију.. пре само 18 година.. и о томе нико ништа не зна... а људи просипају памет у расправи о томе какве су боје били ови изумрли гуштери и шта би било да је пре 65 милиона година Земља повукла ручну на пола минута .. тја.
(Mама, 16. maj 2017 07:20)
jedno je sigurno: po kukanju i prenemaganju smo siroti i kukavni prvaci sveta.
pre 6 godina
Meni ovde nista nije jasno! Kako to dinosaurusi izumreli a ostali zivi svet preziveo?
(mica2, 16. maj 2017 04:18)
pa nisu ni svi dinosauri izumrli. oni koje danas poznajemo kao ptice su preziveli. s druge strane su i mnogi sisari i druge vreste izumrle. generalno su izumrle vrste koje su bile velike i imale specijalizovanu dijetu, a preziveli su mali svastojedi kao mali sisari ili mali dinosauri (ptice).
pre 6 godina
I nama sledi isti scenario, videli smo 2013-te u Čelebinjskoj oblasti šta je napravio meteor neznatne velečine, danas svetske sile nemaju nikakav plan šta bi se preduzelo sa meteorom ovakve veličine kada bi išao ka zemlji. Mnogo je filmova snimljeno na ovu temu, sem superheroja retko šta može spasiti zemlju u ovom slučaju:)
Umesto što bombarduju Siriju i ostale zemlje na bliskom istoku trebalo bi da ulažu u svemirski program i odvraćanje od ovakve pretnje.
pre 6 godina
Zamisli taj cunami da je asteroid od 10km udario u okean...
pre 6 godina
ova planeta bas nema srece,ajde asteroid jos i nekako,al' covek - taj ce je dokrajcit;)
(pet do podne, 15. maj 2017 20:35)
Skoro sam negde video simulaciju sta ce se desavati ako bi svi ljui trenutno nestali sa lica zemlje. Ne secam se tacnog redosleda,ali se secam da ce se svi tragovi nase civilizacije izbrisati za nekih tridesetak hiljada godina. Znaci da zivot ima vremena da se vise puta obnovi do konacnog nestabka naseg suncevog sistema.
pre 6 godina
Jeste, ne mogu da predvide da li ce pada kisa sutra, ali tacno znaju sta bi se desilo sa klimom da je udario asteroid malo levo.
pre 6 godina
Jel ima snimak?
pre 6 godina
U jednu ruku milijarde, u drugu sekunde. Kakva naucna nepogresivost. Divim vam se
pre 6 godina
Neće ljudi uništiti Zemlju, uništiće sebe same.. Zemlja će preživeti i nakon toga opet procvetati
pre 6 godina
Iznete, verovatno tacne, hipoteze su sa pogresnim zakljuckom. Nisu dzinovski reptili izumrli od gladi, jer je "njihova hrana" - manji reptili i manji sisari - prezivela.
Obzirom na svoje velicine, a da nisu imali svoju (metabolicku) toplotu, prosto su posmrzali. To je trajalo jako kratko, ne vise od par dana.
Oni manji reptili, ostale zivotinje, imali su skrovista, gde je bilo rezerve toplote, ili su preziveli u neizleglim jajima.
pre 6 godina
Sreca pa su majmuni bili izdrzljiviji od dinosaurusa...
pre 6 godina
@Gruzanin...Preci dinosaurusa i sisara su postojali jos u permu i posle masovnog izumiranja dinosaurusi su postali dominantni, dok su sisari tavorili u rupama, izlazili nocu i cekali svoju sansu. Verovatno ih je zivot pod zemljom i spasio od visokih temperatura posle udara asteroida 185 miliona godina kasnije.
pre 6 godina
Da je baba bila muško, zvala bi se Duško. A bili su dinosaurusi tako sigurni u svoj opstanak, kao Zvezda za titulu.
Kad ono međutim.
pre 6 godina
Jos jedan, pa od pocetka...
pre 6 godina
Nema lepšeg posla nego baviti se ovakvim "istraživanjima"
pre 6 godina
Ovaj događaj može poslužiti kao primer shvatanja
naše istorije i stvarnosti na 2 načina.
(1) Tada je planetu zadesila katastrofa.
I sreća da tada nije na njoj bilo ljudi jer bi oni stradali.
I preostaje nam strah da će se tako nešto ponoviti.
(2) Asteroid nije udario slučajno baš u Zemlju i baš tada.
Onaj Koji je stvorio svet brine o njemu i uređuje ga prema Svom nahođenju.
I, kao što baštovan u svojoj bašti neke biljke istrebljuje a neke nove sadi,
pa za to koristi sekiru, motiku, vatru ili hemiju, Tvorac, koristeći asteroide,
meteorite, vulkane i epidemije, preuređuje svoju planetu. Treba da
imamo poverenja da je sve to na korist svetu koji je stvorio,
a da li će biti na korist i nama ljudima, e to zavisi od nas,
kako nam je lepo objašnjeno u Knjizi proroka Jone.
pre 6 godina
Ovi "naučnici" ne mogu da se kazu sta je bili pre 20 godina na Balkanu, a gađaju se milionima godina sa granulacijim od 30 sec...apsurdno.
pre 6 godina
(biće bolje, 16. maj 2017 08:02)
otkud ti to da velike sile nemaju plan i ne rade nista za odbranu zemlje od udara asteroida? ti to onako odoka, po srpski...?
pre 6 godina
A nasli bi mi nacin da prkosimo dinosaurima , stare smo mi kajle... covek je veca zivotinja od stoke
pre 6 godina
Ipak je malo slozenije :)
Treba u obzir uzeti i gravitacionu silu Zemlje, nisu Zemlja i asteroid 2 tacke koje se krecu nezavisno jedna od druge kroz prostor. One se i mesjusobno privlace.
Verovatno bi trebalo da asteroid zakasni (znatno) vise nego sto tvoja racunica pokazuje.
Nisam ekspert, ali mislim da bi asteroid morao da prodje pored Zemlje bar na takvom rastojanju na kome je njegova brzina makar malo veca od brzine kojom tela orbitiraju oko Zemlje na tom rastojanju.
(Milanus, 16. maj 2017 06:28)
Naravno da postoji neki medjusobni gravitacioni uticaj, ali to moze biti samo fina popravka u odnosu na putanju koju zadaje i Zemlji i asteroidu glavni gravitacioni cinilac - Sunce. Tako da prost racun koji sam napisao ima smisla.
Sto se tice brzine, svi asteroidi i komete prolecu brzinama vecim od orbitalne brzine oko Zemlje, koja je najvise 7.9 km/s. Brzine udara meteora i asteroida su vece od 15 km/s, dok neke komete bi ucestvovale u ceonom sudaru brzinama i do 70 km/s.
pre 6 godina
mozda na asteroidu bio nas dnk
pre 6 godina
Хммм, да... сироти уранијум уништио Србију.. пре само 18 година.. и о томе нико ништа не зна... а људи просипају памет у расправи о томе какве су боје били ови изумрли гуштери и шта би било да је пре 65 милиона година Земља повукла ручну на пола минута .. тја.
pre 6 godina
Pepe Imaz kriv za sve!
pre 6 godina
Ma vazi, ne znate ni delic onoga sto se nalazi na zemlji (oko nas) a znate sta se desilo stotinama hiljada godina unazad. Klasicno zamlacivanje!!!
pre 6 godina
za mene je ovo samo hipoteza - jos uvek me nisu ubedili da se sve to tako izdesavalo...
pre 6 godina
Tajming je sve
pre 6 godina
"..verovatno bi udario u Atlantik ili Pacifik i ne bi izazvao tako fatalne posledice. Doduše, naučnici pretpostavljaju da bi na taj način ispario veliki deo morske vode, ali bi šteta svakako bila manja."
Pa i vodeni svet je bogat koliko i kopneni, plus znamo ga mozda 1% ukupno..steta bi bila isto toliko fatalna.
pre 6 godina
Jadni dinosaurusi.
pre 6 godina
Ja sam negde citao da su dinosaurusi umrli udisuci vulkansku prasinu... Neki vulkan eruptirao i (sto mi malo cudno od 1 vulkana) vetrom raznosio tu prasinu i dinosaurusi pomrli... A ova teorija mi nekako pribliznija mada ne mora da znaci ni da je ona tacna. Mada tesko ce se to objasniti a jos teze dokazati
pre 6 godina
Tema izaziva da postavim jedno pitanje, pa molim da mi neko objasni - ukoliko su dinosaurusi postojali oko 250 mil godina, a susari su postali bitni pre 65 mil godina, a po svim merilima ljudi su najuspesniji sisari, kako smo mi ovoliko postigli za 4 x manje vremens, a dunosaurusi bas nista, banalno ni tocak nisu izmislili?
pre 6 godina
Da je Zemlja zakasnila 2 minuta, potpuno bi promašio, ali bi 115 godina kasnije naletela na drugi , mnogo veći, i planeta ne bi preživela taj sudar.
pre 6 godina
I dođe, i taj dan, i Zemlja udari asteroid.
pre 6 godina
slučajnost je relativna stvar, relativna u ovom slučaju na opstanak dinosaurusa...apsolutno gledano, slučajnost ne postoji. Za dinosaure asteroid je slučajno pao baš u trenutku koji njima njie odgovarao, ali apsolutno gledano, astroid je pao tad i tad i to može biti bilo koji trenutak vremena
pre 6 godina
Slucajnost je jedino opravdanje onih koji ne veruju u tvorca.
pre 6 godina
Da je svlacionica na FK Vozdovca bila otkljucana na poluvremenu, FK Zvezdanaesterac bi bio prvak u fudbalu...
pre 6 godina
Dugme za reset.
pre 6 godina
Interesantno je da po simulacijama, udari asteroida u more generalno imaju mnogo gore posledice, naročito kratkoročno, ali u ovom slučaju je konkretan sastav zemljišta bio fatalan zbog većeg hlađenja atmosfere.
pre 6 godina
@Darko, 15. maj 2017 21:24
Da, znam za to, ali ne mislim da bi samo takva neravnoteza dovela do izumiranje vrste. Smanjila bi se populacija, odn maksimum jedinki bi bio u direktnoj korelaciji sa maksimumom reproduktivne moci broja zenki.
pre 6 godina
2 2 je uvek 4, samo neko ne zna da je dva - dva. nego misli da je jedan ili tri...
pre 6 godina
Ma važi. A šta je sa onim šumama veličine pola Australije?
pre 6 godina
A sta je bilo pre 64-65 miliona godina... ovo sad znam pre 66 u sekund, nego me ove 64-64 milioni te godine pre nove ete nesto zanimaju zbog podataka.
pre 6 godina
@Blazena Svetlost Nekomentarisanja
Ipak je malo slozenije :)
Treba u obzir uzeti i gravitacionu silu Zemlje, nisu Zemlja i asteroid 2 tacke koje se krecu nezavisno jedna od druge kroz prostor. One se i mesjusobno privlace.
Verovatno bi trebalo da asteroid zakasni (znatno) vise nego sto tvoja racunica pokazuje.
Nisam ekspert, ali mislim da bi asteroid morao da prodje pored Zemlje bar na takvom rastojanju na kome je njegova brzina makar malo veca od brzine kojom tela orbitiraju oko Zemlje na tom rastojanju.
pre 6 godina
To je to. Jedini razlog sto smo mi ovde je taj sto se bog igrao igre posadi coveka. Probao na Marsu nije uspeo. Bacio Evu i Adama i oni se primili na zemlju. Bas lepo
pre 6 godina
Dakle veliki gmizavci su izumrli,oni drugi evoluirali u ptice ali veliki krokodili nisu izumrli i nisu postali ptice..Logicno!
pre 6 godina
Sve ovo je pretpostavka, nije dovoljno dobra, baš kao ni nauka, ni teorija evolucije, jesu to nama najprihvatljivije činjenice ali svaka teorija se da oboriti, a ova pada na najosnovnijim principima, a koncept joj je da se nešto desilo pre mnogo miliona godina, kako bilo ko to da utvrdi?
pre 6 godina
veca steta je da udari u more nego u kopno.
pre 6 godina
Kako da ne
pre 6 godina
jel se zna kada ce iduci asteroid? kometa? sta god?
pre 6 godina
@vince carter...Krokodili i dinosaurusi su bliski rodjaci, ali su se razdvojili u permu. Krokodili imaju obicaj da kopaju jazbine na obalama reka, tako da je i njih to mozda spasilo od izumiranja, kada je atmosfera posle udara postala prevruca. Pleziosaurusi su bili bezbedni pod vodom, ali cim su izronili da uzmu vazduh pluca su im sprzena. To nije dugo trajalo, ali dovoljno da svako ko nije u jazbini, ili mu jaja nisu zakopana, izumre. Neke vrste ptica i danas zakopavaju svoja jaja. Mozda su kasnije pocele da leze na njima. Neki dinosaurusi su takodje zakopavali jaja, ali izlezeni mladunci, bez zastite ogromnih roditelja, nisu imali sanse protiv gladnih predatora.
pre 6 godina
@Gruzanin...Jos samo da dodam da razvoj inteligencije nije nuzan. Ipak, smatra se da su raptori bili prilicno inteligentni, naravno daleko manje od nas.
pre 6 godina
hmm kada se pogleda taj udarac asteorida u Zemlju vidi se da je bilo sudjeno iliti vidi se da je univerzum pod uticajem strune a ne haosa. Naime aj sto je udario ali zamislite se. Sta je sve trebalo da se potrefi da se to upravo desi nije slucajnost.Krenuo je bas o odgovarajucem trenutno, pod bas odgovarajucim uglom , po bas odgovarajucoj brzini, i jedno sto drugih faktora i posle desetina miliona godina bam pravo u Zemlju. Slucajnost ne postoji jer da postoji i da je svemir haotican videli bi krsenja zakona fizike, jer zasto da ne, haoticnost kaze da je sve dozvoljeno. Ako je svemir haotican sve mora i moze da se desi no kako svaka akcija ima i reakciju to je slabo verovatno. Zato je teorija strune sada dominantna a teorija haosa mrtva tako reci. Teorija strune ti de facto kaze da sudbina postoji i da je sve vec ispisano a mi mozemo samo put da biramo.
pre 6 godina
Kad tad bi ih čovek potamanio. Osim, kao što dole neko reče, ako nismo došli na Zemlju baš tim asteroidom.
pre 6 godina
Meni ovde nista nije jasno! Kako to dinosaurusi izumreli a ostali zivi svet preziveo?
pre 6 godina
šbbkbb...mozemo tako u nedogled...ajde recite mi što smo ostali i razvili se,kako da izbegnemo sedeći???
pre 6 godina
fizicari odavno ne veruju u teorije slucajnosti jer dobro znaju sta je matematika. Svet funkcionise u savrsenom redu. Planete takodje . Iz exlozije ne nastaje nista osim rasutog haosa . Ovde je Svevisnji umesao prste.
pre 6 godina
Veliki krokodili, oni od 10m, jesu izumrli. Preživele su i kod njih manje vrste koje su nabacile veličinu naknadno. Kao uostalom i sisari i ptice. Krokodilima je pride pomoglo što su hladnokrvni pa im ne treba toliko hrane.
Oni su inače najbliži rodjaci danasnjih ptica i ranijih dinosaura.
pre 6 godina
Zemlja nije stara koliko taj pravac nauke tvrdi.
pre 6 godina
Ako nauka istrazuje i otkriva naučnim metodama Kosmos i dokazuje njegove zakone i uredjenost unutar njega kako onda može biti slučajnosti?
Zašto u 2+2=4 nema slučajno da je 5?
Hoću da kažem da je po odredjenoj "formuli" ili zakonu taj asteroida udario u zemlju i pobio dinosauruse.
To se desilo sa razlogom da bi se desilo nešto drugo.
pre 6 godina
Kakva crna slucajnost, slucajnosti ne postoje .
pre 6 godina
Nije puka slucajnost.Bog je ostavio dinosaurusima vreme da naprave pravedan sistem,drzavu i zakone i kako nisu umeli,unisti pa nastavi dalje sa stvaranjem.Tako sad i nama.
pre 6 godina
Ništa nije slučajno !!!!!!!!
pre 6 godina
Ovaj događaj može poslužiti kao primer shvatanja
naše istorije i stvarnosti na 2 načina.
(1) Tada je planetu zadesila katastrofa.
I sreća da tada nije na njoj bilo ljudi jer bi oni stradali.
I preostaje nam strah da će se tako nešto ponoviti.
(2) Asteroid nije udario slučajno baš u Zemlju i baš tada.
Onaj Koji je stvorio svet brine o njemu i uređuje ga prema Svom nahođenju.
I, kao što baštovan u svojoj bašti neke biljke istrebljuje a neke nove sadi,
pa za to koristi sekiru, motiku, vatru ili hemiju, Tvorac, koristeći asteroide,
meteorite, vulkane i epidemije, preuređuje svoju planetu. Treba da
imamo poverenja da je sve to na korist svetu koji je stvorio,
a da li će biti na korist i nama ljudima, e to zavisi od nas,
kako nam je lepo objašnjeno u Knjizi proroka Jone.
pre 6 godina
... i ljudi nikada ne bi nastali da uniste celu planetu.
pre 6 godina
Na asteroidu je bio virus zvani Covek.
pre 6 godina
Da je kasnio 12 h promašio bi Zemlju.
(BeKo, 15. maj 2017 20:43)
Nema potrebe toliko da kasni. Zemlja se krece oko Sunca brzinom od 29 km/s, tako da predje rastojanje jednog svog precnika za nesto manje od 8 minuta. Tako da za kretanje asteroida u pravcu Sunca (upravno na putanju Zemlje) ovoliko kasnjenje bi bilo dovoljno da se izbegne sudar. Za udarac tangencijalno na putanju to kasnjenje bi moralo biti oko jedan dan, jer Zemlja sporije "seta" oko putanje asteroida. Posto ne znamo tacnu putanju asteroida pre sudara, mozemo da nagadjamo... Ostalo je (pra)istorija.
pre 6 godina
Jeste, ne mogu da predvide da li ce pada kisa sutra, ali tacno znaju sta bi se desilo sa klimom da je udario asteroid malo levo.
pre 6 godina
Ma vazi, ne znate ni delic onoga sto se nalazi na zemlji (oko nas) a znate sta se desilo stotinama hiljada godina unazad. Klasicno zamlacivanje!!!
pre 6 godina
Meni ovde nista nije jasno! Kako to dinosaurusi izumreli a ostali zivi svet preziveo?
pre 6 godina
Хммм, да... сироти уранијум уништио Србију.. пре само 18 година.. и о томе нико ништа не зна... а људи просипају памет у расправи о томе какве су боје били ови изумрли гуштери и шта би било да је пре 65 милиона година Земља повукла ручну на пола минута .. тја.
pre 6 godina
ova planeta bas nema srece,ajde asteroid jos i nekako,al' covek - taj ce je dokrajcit;)
pre 6 godina
Dinosaurusi nisu izumrli od gladi nego od neravnoteze u broju muskih i zenskih jedinki!
Naime, kod gmizavaca postoji jedna zanimljivost, u zavisnosti koja je temperatura u gnezdu (visa ili manja, razlika u dva stepena) izlećiće se vise muskih ili vise zenskih jedinki.
Krokodili znaju za ovo i prema situaciji u okruzenju kontrolisu potomstvo!
pre 6 godina
Nema lepšeg posla nego baviti se ovakvim "istraživanjima"
pre 6 godina
A sta je bilo pre 64-65 miliona godina... ovo sad znam pre 66 u sekund, nego me ove 64-64 milioni te godine pre nove ete nesto zanimaju zbog podataka.
pre 6 godina
Ovi "naučnici" ne mogu da se kazu sta je bili pre 20 godina na Balkanu, a gađaju se milionima godina sa granulacijim od 30 sec...apsurdno.
pre 6 godina
Da je kasnio 12 h promašio bi Zemlju.
pre 6 godina
Ma važi. A šta je sa onim šumama veličine pola Australije?
pre 6 godina
za mene je ovo samo hipoteza - jos uvek me nisu ubedili da se sve to tako izdesavalo...
pre 6 godina
Tema izaziva da postavim jedno pitanje, pa molim da mi neko objasni - ukoliko su dinosaurusi postojali oko 250 mil godina, a susari su postali bitni pre 65 mil godina, a po svim merilima ljudi su najuspesniji sisari, kako smo mi ovoliko postigli za 4 x manje vremens, a dunosaurusi bas nista, banalno ni tocak nisu izmislili?
pre 6 godina
fizicari odavno ne veruju u teorije slucajnosti jer dobro znaju sta je matematika. Svet funkcionise u savrsenom redu. Planete takodje . Iz exlozije ne nastaje nista osim rasutog haosa . Ovde je Svevisnji umesao prste.
pre 6 godina
Sve ovo je pretpostavka, nije dovoljno dobra, baš kao ni nauka, ni teorija evolucije, jesu to nama najprihvatljivije činjenice ali svaka teorija se da oboriti, a ova pada na najosnovnijim principima, a koncept joj je da se nešto desilo pre mnogo miliona godina, kako bilo ko to da utvrdi?
pre 6 godina
Sreca pa su majmuni bili izdrzljiviji od dinosaurusa...
pre 6 godina
Slucajnost je jedino opravdanje onih koji ne veruju u tvorca.
pre 6 godina
U jednu ruku milijarde, u drugu sekunde. Kakva naucna nepogresivost. Divim vam se
pre 6 godina
Ova hipoteza (ne teorija) je dosta stara. Da je asteroid udario u kopno na nekom drugom mestu, manje bogatom sumporom, posledice bi verovatno bile manje. Samo, neki dinosaurusi (ptice) su svakako preziveli, ali su sisari na kraju izborili makar ravnopravnu ulogu. "Teror ptice" su upravo spajanjem dvaju Amerika izgubile primat i izumrle. Ako je neka vrsta izlozena velikom pritisku, ona ce se prilagoditi, ili izumreti.
pre 6 godina
To je to. Jedini razlog sto smo mi ovde je taj sto se bog igrao igre posadi coveka. Probao na Marsu nije uspeo. Bacio Evu i Adama i oni se primili na zemlju. Bas lepo
pre 6 godina
Jel ima snimak?
pre 6 godina
hmm kada se pogleda taj udarac asteorida u Zemlju vidi se da je bilo sudjeno iliti vidi se da je univerzum pod uticajem strune a ne haosa. Naime aj sto je udario ali zamislite se. Sta je sve trebalo da se potrefi da se to upravo desi nije slucajnost.Krenuo je bas o odgovarajucem trenutno, pod bas odgovarajucim uglom , po bas odgovarajucoj brzini, i jedno sto drugih faktora i posle desetina miliona godina bam pravo u Zemlju. Slucajnost ne postoji jer da postoji i da je svemir haotican videli bi krsenja zakona fizike, jer zasto da ne, haoticnost kaze da je sve dozvoljeno. Ako je svemir haotican sve mora i moze da se desi no kako svaka akcija ima i reakciju to je slabo verovatno. Zato je teorija strune sada dominantna a teorija haosa mrtva tako reci. Teorija strune ti de facto kaze da sudbina postoji i da je sve vec ispisano a mi mozemo samo put da biramo.
pre 6 godina
Da je svlacionica na FK Vozdovca bila otkljucana na poluvremenu, FK Zvezdanaesterac bi bio prvak u fudbalu...
pre 6 godina
@Blazena Svetlost Nekomentarisanja
Ipak je malo slozenije :)
Treba u obzir uzeti i gravitacionu silu Zemlje, nisu Zemlja i asteroid 2 tacke koje se krecu nezavisno jedna od druge kroz prostor. One se i mesjusobno privlace.
Verovatno bi trebalo da asteroid zakasni (znatno) vise nego sto tvoja racunica pokazuje.
Nisam ekspert, ali mislim da bi asteroid morao da prodje pored Zemlje bar na takvom rastojanju na kome je njegova brzina makar malo veca od brzine kojom tela orbitiraju oko Zemlje na tom rastojanju.
pre 6 godina
Svi ovi koji u komentarima postavljaju pitanje kako je moguce znati sve ovo, ili misle da je ovo samo "hipoteza" koja je nekome eventualno dosla u snu, neka prvo saznaju kako TACNO njihov kompjuter uspostavlja komunikaciju sa drugim kompjuterima na mrezi, kako se njihovo lupetanje po tastaturi prenosi do servera B92 koji onda to objavi, pa onda inteligentniji (kao ja) ne mogu da veruju kako ljudski mozak moze da bude u XXI veku tolika tabula raza kao sto solidan broj komentatora ovde demonstrira kad "sumnja" u nauku, na toliko primitivnom, seljackom, infantilnom, totalno dezinformisanom nivou...
pre 6 godina
Kako da ne
pre 6 godina
Dakle veliki gmizavci su izumrli,oni drugi evoluirali u ptice ali veliki krokodili nisu izumrli i nisu postali ptice..Logicno!
pre 6 godina
Zemlja nije stara koliko taj pravac nauke tvrdi.
pre 6 godina
šbbkbb...mozemo tako u nedogled...ajde recite mi što smo ostali i razvili se,kako da izbegnemo sedeći???
pre 6 godina
veca steta je da udari u more nego u kopno.
pre 6 godina
Da je baba bila muško, zvala bi se Duško. A bili su dinosaurusi tako sigurni u svoj opstanak, kao Zvezda za titulu.
Kad ono međutim.
pre 6 godina
Ja sam negde citao da su dinosaurusi umrli udisuci vulkansku prasinu... Neki vulkan eruptirao i (sto mi malo cudno od 1 vulkana) vetrom raznosio tu prasinu i dinosaurusi pomrli... A ova teorija mi nekako pribliznija mada ne mora da znaci ni da je ona tacna. Mada tesko ce se to objasniti a jos teze dokazati
pre 6 godina
Dugme za reset.
pre 6 godina
Хммм, да... сироти уранијум уништио Србију.. пре само 18 година.. и о томе нико ништа не зна... а људи просипају памет у расправи о томе какве су боје били ови изумрли гуштери и шта би било да је пре 65 милиона година Земља повукла ручну на пола минута .. тја.
(Mама, 16. maj 2017 07:20)
jedno je sigurno: po kukanju i prenemaganju smo siroti i kukavni prvaci sveta.
pre 6 godina
Kad tad bi ih čovek potamanio. Osim, kao što dole neko reče, ako nismo došli na Zemlju baš tim asteroidom.
pre 6 godina
"Ništa nije slučajno !!!!!!!!"
Wow! Broj uzvičnika ne čini ovu opštu frazu, inače omiljenu kod religioznih ljudi, fatalista različite sorte i starijih adolescenata manje besmislenom (na meniju su i "standardi" tipa: "nije nam dato", "ko zna zašto je to dobro" i slične utešnice). Objasnio Žak Mono (nobelovac, hemija, 1965.): "Mi bismo želeli da budemo nužni, neminovni, predodredjeni od večnosti. Sve religije, skoro sve filozofije, čak jedan deo nauke, svedoče o herojskom, neumornom naporu čovečanstva da porekne, u očajanju, svoju sopstvenu slučajnost." (Slučajnost i nužnost: ogled o prirodnoj filozofiji)
pre 6 godina
mozda na asteroidu bio nas dnk
pre 6 godina
I nama sledi isti scenario, videli smo 2013-te u Čelebinjskoj oblasti šta je napravio meteor neznatne velečine, danas svetske sile nemaju nikakav plan šta bi se preduzelo sa meteorom ovakve veličine kada bi išao ka zemlji. Mnogo je filmova snimljeno na ovu temu, sem superheroja retko šta može spasiti zemlju u ovom slučaju:)
Umesto što bombarduju Siriju i ostale zemlje na bliskom istoku trebalo bi da ulažu u svemirski program i odvraćanje od ovakve pretnje.
pre 6 godina
Iznete, verovatno tacne, hipoteze su sa pogresnim zakljuckom. Nisu dzinovski reptili izumrli od gladi, jer je "njihova hrana" - manji reptili i manji sisari - prezivela.
Obzirom na svoje velicine, a da nisu imali svoju (metabolicku) toplotu, prosto su posmrzali. To je trajalo jako kratko, ne vise od par dana.
Oni manji reptili, ostale zivotinje, imali su skrovista, gde je bilo rezerve toplote, ili su preziveli u neizleglim jajima.
pre 6 godina
Jos jedan, pa od pocetka...
pre 6 godina
"..verovatno bi udario u Atlantik ili Pacifik i ne bi izazvao tako fatalne posledice. Doduše, naučnici pretpostavljaju da bi na taj način ispario veliki deo morske vode, ali bi šteta svakako bila manja."
Pa i vodeni svet je bogat koliko i kopneni, plus znamo ga mozda 1% ukupno..steta bi bila isto toliko fatalna.
pre 6 godina
Pepe Imaz kriv za sve!
pre 6 godina
jel se zna kada ce iduci asteroid? kometa? sta god?
pre 6 godina
(biće bolje, 16. maj 2017 08:02)
otkud ti to da velike sile nemaju plan i ne rade nista za odbranu zemlje od udara asteroida? ti to onako odoka, po srpski...?
pre 6 godina
Jadni dinosaurusi.
pre 6 godina
slučajnost je relativna stvar, relativna u ovom slučaju na opstanak dinosaurusa...apsolutno gledano, slučajnost ne postoji. Za dinosaure asteroid je slučajno pao baš u trenutku koji njima njie odgovarao, ali apsolutno gledano, astroid je pao tad i tad i to može biti bilo koji trenutak vremena
pre 6 godina
2 2 je uvek 4, samo neko ne zna da je dva - dva. nego misli da je jedan ili tri...
pre 6 godina
Da je Zemlja zakasnila 2 minuta, potpuno bi promašio, ali bi 115 godina kasnije naletela na drugi , mnogo veći, i planeta ne bi preživela taj sudar.
pre 6 godina
Ipak je malo slozenije :)
Treba u obzir uzeti i gravitacionu silu Zemlje, nisu Zemlja i asteroid 2 tacke koje se krecu nezavisno jedna od druge kroz prostor. One se i mesjusobno privlace.
Verovatno bi trebalo da asteroid zakasni (znatno) vise nego sto tvoja racunica pokazuje.
Nisam ekspert, ali mislim da bi asteroid morao da prodje pored Zemlje bar na takvom rastojanju na kome je njegova brzina makar malo veca od brzine kojom tela orbitiraju oko Zemlje na tom rastojanju.
(Milanus, 16. maj 2017 06:28)
Naravno da postoji neki medjusobni gravitacioni uticaj, ali to moze biti samo fina popravka u odnosu na putanju koju zadaje i Zemlji i asteroidu glavni gravitacioni cinilac - Sunce. Tako da prost racun koji sam napisao ima smisla.
Sto se tice brzine, svi asteroidi i komete prolecu brzinama vecim od orbitalne brzine oko Zemlje, koja je najvise 7.9 km/s. Brzine udara meteora i asteroida su vece od 15 km/s, dok neke komete bi ucestvovale u ceonom sudaru brzinama i do 70 km/s.
pre 6 godina
@Gruzanin...Jos samo da dodam da razvoj inteligencije nije nuzan. Ipak, smatra se da su raptori bili prilicno inteligentni, naravno daleko manje od nas.
pre 6 godina
Interesantno je da po simulacijama, udari asteroida u more generalno imaju mnogo gore posledice, naročito kratkoročno, ali u ovom slučaju je konkretan sastav zemljišta bio fatalan zbog većeg hlađenja atmosfere.
pre 6 godina
A nasli bi mi nacin da prkosimo dinosaurima , stare smo mi kajle... covek je veca zivotinja od stoke
pre 6 godina
Neće ljudi uništiti Zemlju, uništiće sebe same.. Zemlja će preživeti i nakon toga opet procvetati
pre 6 godina
"... i ljudi nikada ne bi nastali da uniste celu planetu.
(Srba, 15. maj 2017 20:35)"
Bilo koja druga vrsta kada bi stigla do intelektualnog stepena razvoja coveka bi isto radila.
I nece covek unistiti planetu, moze je jedino uciniti nepogodnom za zivot samog coveka i nekih drugih vrsta, ali sama planeta ce biti ok ma sta god covek radio. Sposobnost odrzavanja zivota nekih zivotinja, ukljucujuci i coveka, nije merilo dobrobiti planete vec merilo dobrobiti tih zivotinja...ukljucujuci i coveka. Unistavajuci ekosisteme planete covek unistava sebe, ne planetu.
pre 6 godina
@Gruzanin...Preci dinosaurusa i sisara su postojali jos u permu i posle masovnog izumiranja dinosaurusi su postali dominantni, dok su sisari tavorili u rupama, izlazili nocu i cekali svoju sansu. Verovatno ih je zivot pod zemljom i spasio od visokih temperatura posle udara asteroida 185 miliona godina kasnije.
pre 6 godina
ova planeta bas nema srece,ajde asteroid jos i nekako,al' covek - taj ce je dokrajcit;)
(pet do podne, 15. maj 2017 20:35)
Skoro sam negde video simulaciju sta ce se desavati ako bi svi ljui trenutno nestali sa lica zemlje. Ne secam se tacnog redosleda,ali se secam da ce se svi tragovi nase civilizacije izbrisati za nekih tridesetak hiljada godina. Znaci da zivot ima vremena da se vise puta obnovi do konacnog nestabka naseg suncevog sistema.
pre 6 godina
@vince carter...Krokodili i dinosaurusi su bliski rodjaci, ali su se razdvojili u permu. Krokodili imaju obicaj da kopaju jazbine na obalama reka, tako da je i njih to mozda spasilo od izumiranja, kada je atmosfera posle udara postala prevruca. Pleziosaurusi su bili bezbedni pod vodom, ali cim su izronili da uzmu vazduh pluca su im sprzena. To nije dugo trajalo, ali dovoljno da svako ko nije u jazbini, ili mu jaja nisu zakopana, izumre. Neke vrste ptica i danas zakopavaju svoja jaja. Mozda su kasnije pocele da leze na njima. Neki dinosaurusi su takodje zakopavali jaja, ali izlezeni mladunci, bez zastite ogromnih roditelja, nisu imali sanse protiv gladnih predatora.
pre 6 godina
I dođe, i taj dan, i Zemlja udari asteroid.
pre 6 godina
Zamisli taj cunami da je asteroid od 10km udario u okean...
pre 6 godina
na osnovu ovog mozemo zakljuciti samo jedno. Covek, civilizacija, zivot, sve je to samo jedno veliko nista naspram svemira koji nas okruzuje. 30 sekundi i jedan asteroid, toliko malo i beznacajno naspram 4 milijarde godina i na iks x milijardi asteroida koji prolecu po beskonacnom prostoru.
pre 6 godina
Da nas je promasio, ne bi nas ni pogodio ;)
pre 6 godina
Meni ovde nista nije jasno! Kako to dinosaurusi izumreli a ostali zivi svet preziveo?
(mica2, 16. maj 2017 04:18)
pa nisu ni svi dinosauri izumrli. oni koje danas poznajemo kao ptice su preziveli. s druge strane su i mnogi sisari i druge vreste izumrle. generalno su izumrle vrste koje su bile velike i imale specijalizovanu dijetu, a preziveli su mali svastojedi kao mali sisari ili mali dinosauri (ptice).
pre 6 godina
Tajming je sve
pre 6 godina
@Darko, 15. maj 2017 21:24
Da, znam za to, ali ne mislim da bi samo takva neravnoteza dovela do izumiranje vrste. Smanjila bi se populacija, odn maksimum jedinki bi bio u direktnoj korelaciji sa maksimumom reproduktivne moci broja zenki.
pre 6 godina
Veliki krokodili, oni od 10m, jesu izumrli. Preživele su i kod njih manje vrste koje su nabacile veličinu naknadno. Kao uostalom i sisari i ptice. Krokodilima je pride pomoglo što su hladnokrvni pa im ne treba toliko hrane.
Oni su inače najbliži rodjaci danasnjih ptica i ranijih dinosaura.
73 Komentari
Sortiraj po: