Sreda, 19.04.2017.

21:30

Neverovatno: Tečnost se kreće suprotno od smera u kom je gurnuta

Izvor: BBC

Neverovatno: Teènost se kreæe suprotno od smera u kom je gurnuta IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

Posmatrac

pre 7 godina

@Bojan
Moramo dve stvari da razjasnimo:
1. NEMA Perpetuummobile masine, niti je moze biti. Znaci dobijati rad bez ulaganja energije je protivno zakonima termodinamike, a oni su zakoni fizike jer ne mogu da se krse (za razliku od ljudskih zakona). Pominjete kretanje na vakuum. Ako mislite na koriscenje vakuumske energije (zero point energy), to je potencijalno ogroman izvor energije, ali opet nije NISTA za NESTO.

2. Dosta sam proucavao zivot i rad Tesle i nigde nisam naleteo na tu pricu o vozanju preko Amerike na vakuum. Tesla jeste radio na usavrsavanju motora sa unutrasnjim sagorevanjem, ali bez opipljivih rezutata. S druge strane, napravio je prve funkcionalne brzinometre sirokog opsega (upravo za upotrebu u automobilima).

Lepljenjem raznik poluistina ili neistina za naseg genija mu samo skodimo, a ne koristimo. Ono sto je on nacinio za zivota je sasvim dovoljno da ga smesti u sam vrh ljudskih dostignuca.

Srboljub

pre 7 godina

@my way & cca 200 plusića, treća sreća:
Rezonujete u svoje ime - ima onih koji itekako znaju ili se bar trude da skontaju kako priroda i univerzum funkionišu i oni "vuku" civilizaciju napred; problem nastaje kad saznanje (ono dokazivo, eksperimentom potvrđeno, ne 'spoznaje' tipične za onostrano) dođe u kontradikciju sa svakodnevnim iskustvom. Ali, bolje i da se čudimo, nego da verujemo i, još gore, decu učimo o trudnim devicama, oživelim mrtvacima, plamtećim grmovima, zmijama i magarcima koji govore, trorukim ženama i ostalim sličnim "adutima".

here I come, here I go

pre 7 godina

Dakle, kod predmeta sa negativnom masom guranje postaje vuča, a vuča guranje, znači gravitacija bi prirodno odgurivala predmete sa negativnom masom, pa ovo je sjajno!

MisterNo

pre 7 godina

@LaleGator
Ne bih rekao da ste u pravu za minus Kelvine.
Sta je temperatura - to je mera koliko se cestice krecu. Na 0 Kelvina nema kretanja. 1 Kelvin bi bilo neko malo kretanje, 2 Kelvina je vece kretanje (i medjusobno sudaranje) nego na 1 Kelvin i tako dalje. Kakve god da su te cestice, (pozitivne ili negativne mase, na primer), njihovo kretanje je mera temperature. Zato -1 Kelvin nema smisla kao vrednost.

Mozemo mi da uvedemo minus Kelvine kao meru kretanja cestica sa negativnom masom, kao neki matematicki koncept (kao sto imamo imaginarne brojeve, koji nam pomazu u resavanju problema, ali ne postoje u prirodi), ali ne moze se reci - "Izmereno je -1 Kelvin".

Bojan

pre 7 godina

@Stefan

Za sve koje zanima perpetuumobile potrazite intervju Teslinog rodjaka koji mu je bio gost u Americi i njihove zajednicke voznje automobilom preko Amerike bez goriva koja je trajala danima.

Izvodljivo je sve putem vakuuma samo treba eksperimentisati i eksperimentisati.

Bob

pre 7 godina

Jos malo i vozicemo lebdeca kola zasnovana na antigravitaciji bas kao u filmovima :P
(Eh, 19. april 2017 23:19) # Link komentara

Mozda u svetu. Ali kod nas gde vecina nema para ni za vozila sa euro 4 motorom nikada

djuro

pre 7 godina

@Sjajna vest. Steta sto vecina nece razumeti ni prvu recenicu.
(s, 20. april 2017 00:48)

najbitnije je da si ti uspio da shvatiš...
svima nam je mnogo lakše zbog toga... mi, sad, čak i ne moramo ni da čitamo..

jutjuber

pre 7 godina

...чак све више научника подржава теорију матрикса да је све илузија.
(my way, 20. april 2017 00:48)

Što da ne!? Ako se puštanjem slabe struje Kroz deo mozga može izazvati refleks podizanja desne ruke, to svakako nije slobodna volja iako mi stičemo utisak da to svesno radimo. Zašto prema istoj analogiji slika koju vidimo i zvuk koji čujemo ne bi mogli biti projektovani u mozgu podsredstvom nečeg većeg ako sam fizički pokret već može!? Ovo sugeriše da Teorija Svega ne može biti moguća, jer nijedan set pravila ne može opisati i objasniti svaki mogući događaj ili ishod. Takođe nagoveštava da je, logički, “dokaz” slabiji koncept od “istine”; takav koncept je uznemirujući za naučnike jer to znači da će uvek biti stvari koje, uprkos tome što su istinite, ne mogu biti dokazane. Obzirom da se ovo takođe odnosi i na kompjutere, to znači i da su naši umovi nekompletni i da postoje zamisli koje nikada nećemo spoznati, uključujući i to da li su naši umovi konzistentni (tj., da naše rezonovanje ne sadrži kontradikcije). To je zato što druga od Godelovih teorema kaže da nijedan konzistentan sistem ne može da dokaže svoju konzistentnost – prevedeno, nijedan zdrav um ne može da dokaže svoju zdravorazumnost. Takođe, pošto isti zakon tvrdi da bilo koji sistem sposoban da dokaže svoju doslednost sebi mora biti nedosledan.

BSN

pre 7 godina

Za nekoga ko se bavi fizikom i bolje razume u tematiku pitanje : Da li se ovo moze iskoristiti u motorima, gde bi se cilindar umesto unutrasnjim sagorevanjem pokretao ovako rashladjenim fluidom ?
(Stefan, 20. april 2017 00:37)


Ne, ne moze se iskoristiti, zato sto je u pitanju veoma mala kolicina materije (rubidijuma) - oblacic atoma precnika 50 mikrona, u ultracistoj komori, u uslovima ultravisokog vakuuma. Oblacic se hladi laserskom svetloscu i jakim magnetnim poljem. Takva ispitivanja nam daju uvid u nova stanja materije, a od mehanickog rada na racun sirenja tog oblacica necemo se bas ovajditi.

Meister Jakob

pre 7 godina

Pa to zapravo i nije neko revolucionarno otkriće, ja sam u 2. razredu matematičke gimnazije prije 25 godina iz fizike napisao referat o supertekućinama, odnosno na srpskom supertečnostima!
Isto jedna od fenomenalnih stvari je da ne djeluju silom na druge predmete, ako postaviš uspravno novčić i "polijevaš" ga supertekućinom ona samo se "prelijeva" preko novčića i ide dalje a novčić ostaje uspravno stajati.

Bg

pre 7 godina

Sa nestrpljenjem očekujem komentare domaćih tastatura stručnjaka. Naravno, poželjna je i kuknnjava kako nam trebaju fabrike a ne ovakve vesti.

Kad porastem biću Kengur

pre 7 godina

'Međutim, u teoriji, materija može da ima negativnu masu u istom smislu u kojem električni naboj može da bude pozitivan i negativan.... "

@ to je bila neka plavičasta magma, masa....nego da ja pitam Vas nešto, šta je sa 500 miliona neprijavljenih Kineza? oni kopaju tunele....... a ćutimo, cutimo?

Sreten Zujkic, Penzioner

А. Петров

pre 7 godina

@(sta_je_to{plavusa}, 19. april 2017 23:20)
Благо ономе ко не видје, а повјерова
Следећа недеља је Томина, искористи шансу.

Pundit

pre 7 godina

Nije to negativna masa već je vektor inercionog polja okrenut za 180 stepeni od uobičajenog. Ne zna se još zašto se to dešava, ali ne zna se ni zašto bi inerciono polje delovalo u pravcu sile, odnosno apsorbovalo isti vektor? To što se nešto po pravilu dešava nije i objašnjenje zašto se dešava; zakon o očuvanju momenta sile nam ne govori šta reprodukuje silu istog intenziteta i vektora.
objašnjenje mehanizma inercije (samim tim i gravitacije) bi bilo najznačajnije otkriće u istoriji. Ovo je mali korak, ali konačno jedan korak u pravom pravcu, u pravcu oslobađanja od dogme da su materija i energija u korelaciji. Ne, materija je iluzija, samo specifična manifestacija energije i sve što važi za energiju, važi i za takozvanu materiju.

Ili, kako je Tesla objašnjavao zatucanim duducima: "Materija je sazdana od svetla. Vi, ja i sve oko nas."

Hladnoća na prvom mestu ne postoji, to je samo odsustvo toplote.

pre 7 godina

Kažu čestice se u ovom stanju niske temperature sporo kreću i pretvaraju u talase po obrazcu kvantne mehanike.

Ako dobro znam atomi nemaju obrazac kvantne mehanike, već samo subatomske čestice(posebno elektroni, za kvarkove se ne sećam, a super strune mislim da imaju osobenost i čestice i talasa).

I sad kakva je to čudesnost rad sa talasima, i od kud materija da bude talas, u smislu kažem da neko pomišlja da ovo vodi ka tome da dobijete komplet recimo neku pločicu od 1cmx1cm(x1mm) u obliku negativne mase?
Dakle, kakve veze ima negativna kretnja čestica dok su u talasu, sa čvrstom konstrukcijom materije?
Ja ovo pitam kao laik, prosto logikom i nekim malim znanjem.

Ako je ovo pak za dubokoumne, a verujte ma koliko bio um dubok u odnosu na svet oko sebe je plitak da pliće ne ide... čak je i opasno imati veliki um. Bolje imati veliko srce, i osećati ovaj svet, pa i u blatu puzao, nego bio u čistom belom odelu i tripovo se da ti sad kao nešto znaš i kao maher si za život oko sebe, pa si i Bog lično...

I ovo im je na bazi mikrokosmosa, a oni će odma da primenjuju ovo na svemir i nebeska tela?

Ovo je sve opet domen neke teorijske fizike, na ekstremu niske temperature pojava neke reakcije talasa(a čestice/talasi već u kvantnoj fizici imaju osobinu kretanja "nekovnencionalno" i nepredvidljivo) i odma kao "evo negativna materija, lova se isplatila".

Dakle prosto pitanje, je li ovo negativan talas, ili negativna čestica, i kako će biti kad otopli, evo ide leto?

Markone

pre 7 godina

@Stefan

Eksperiment je izveden na temperaturi od oko -273 stepena Celzijusovih, kako onda da ovaj fenomen iskoriste kod motora sa unutrasnjim sagorevanjem kada je u cilindru temperatura mnoogo, mnoogo veca ?

special character

pre 7 godina

@Stefan
obzirom da je potrebna temperatura bliska apsolutnoj nuli koju je nemoguće teško proizvesti uz ogromne količine energije, odgovor je ne.

Dr.

pre 7 godina

Ovo nije nista fundamentalno vec trik kako se postize efektivna masa. Postoje fundamentalna svojstva materije (masa uvek +, naelektrisanje +/-, spin +-1/2, 1 itd). Ovo sto su ovde napravili je da je efektivna masa negativna, znaci kad kombinujes vise stvari mozes da napravis kombinaciju gde se jedan deo ponasa kao da mu je masa negativna.

Nije glupo ali nije fundamentalno kao otkrice mas, naelektrisanja, kvarkova i sl. Slicnih fazona gde se proizvode kolektivni efekti ima u raznoraznim oblastima fizike, superprovodnost, nevidljivi objekti i sl.

budjenje

pre 7 godina

@Stefan

Bravo!!! Potrudio si se da bar ne bude standardna "izlecite bolesti - dajte sirotinji" Balkanska mantra ;)

E sad... probaj da zamislis koliko energije je potrošeno da bi se ovo dobilo (i to na zestokom mikro nivou)!? Neće to skoro u motore ;) a i sto bi pored struje.

nesko101

pre 7 godina

Ovo se kosi sa onim sto je covecanstvu nas Nikola Tesla porucio a to je da se koristi energija u prirodi koje ima u izobilju a ovo je vestacki stvorena negativna masa i za nju je potroseno vise energije nego sto bi to imalo koristi. Ovo ce samo zloupotrebiti vojna industrija kao i uvek do sada.

SpyBot

pre 7 godina

(Stefan, 20. april 2017 00:37)

Nisam fizičar, ali sam gledao neki prilog gde se pominje ovaj superfluid u kontekstu sa antigravitacionim pogonom. Koliko je to tačno ne mogu da kažem. U svakom slučaju, teško da će ovako nešto naći svakodnevu upotrebu, jer hlađenje do apsolutne nule nije mačji kašalj.

my way

pre 7 godina

Нешто има негативну масу и креће се супротно од деловања силе на њега, невероватно! То само показује колико ми не можемо да појмимо свет око нас. Не знамо ништа ни о простору-времену, не знамо ни шта је космос ни како функционише, не знамо ни шта смо ми, шта је постојање, шта је живот, чак све више научника подржава теорију матрикса да је све илузија.

Stefan

pre 7 godina

Za nekoga ko se bavi fizikom i bolje razume u tematiku pitanje : Da li se ovo moze iskoristiti u motorima, gde bi se cilindar umesto unutrasnjim sagorevanjem pokretao ovako rashladjenim fluidom ?

casillas

pre 7 godina

Voda u malo udubljenom lavabou se uvek krece oscilatorno od leve ka desnoj strani.Bas sam probao flasom da je preusmerim da ide ka levoj,ali na kraju epilog je uvek isti.

tachyon

pre 7 godina

Sad će dušebrižnici da pišu o gladnoj deci iz Afrike, o tome da li se to maže na hleb, kako to može njima trenutno da poboljša život i sl.

anunaki

pre 7 godina

...a ha ??!!
ajd sad ti razumi ovo !!
laseri,atomi,spinovi,negativnost,......
toliko toga nauka je savladala I ovladala..a onda mikro I makro kosmos nepoznatog...
priroda I njeni zakoni ...

Narodni guslar

pre 7 godina

Pazi cuda nevidjena. Ja vec 20 godina frak pumpom taj princip koristim da bih napravio visoki pritisak, oni ga otkrise sada. Kolko ja znam, citav princip sabijanja molekula vode je u upotrebi jos od 50ih, Halliburton zapoceo, al super, naucnici se javili da nam potvrde. Dobro da znamo

LaleGator

pre 7 godina

Svaka cast!!!!
Ali ovo nije prvi put da je se postigla negativna masa!
Jos pre 3 godine u Nemackoj je postignuto isto ali i negativna temperatura gasa -1kelvin!

ALI temperatura nije hladnija od 0 kelvina!!!
vec je to slicno kao pozitivno i negativno naelektrisanje!

Ustanovili su da temperatura, koliko god moze ići u +kelvine, toliko može da ide i u -(minus) kelvine, iako mi i dalje učimo da. je ispod nula kelvina nemoguće!

Dakle minus kelvin ne znači hladnije od nula kelvina!!!
već dolazi do drugačije raspodele energije u materiji i do potuno drugačeje reakcije te materije sa okolinom.

Takva materija, proizvodi "negativan" pritisak, negativnu masu, "negativno trenje", negativnu gravitaciju!

Kad budu ovakvu materiju stabilizivali,
vise nam nece biti potrebni mlazni i raketni motori kao ni nafta

Milan

pre 7 godina

Ne krsi nikakav zakon. Upravo suprotno. Potvrdjuje II Njutnov zakon. Radi se o cudnoj negativnoj masi. Nesto slicno negativnom naelektrisanju samo ne toliko cestom u prirodi. Naelektrisanje moze biti negativno ili pozitivno. Imamo i materiju i antimateriju. E ovo je dokaz da postoji i negativna masa.

my way

pre 7 godina

Нешто има негативну масу и креће се супротно од деловања силе на њега, невероватно! То само показује колико ми не можемо да појмимо свет око нас. Не знамо ништа ни о простору-времену, не знамо ни шта је космос ни како функционише, не знамо ни шта смо ми, шта је постојање, шта је живот, чак све више научника подржава теорију матрикса да је све илузија.

LaleGator

pre 7 godina

Svaka cast!!!!
Ali ovo nije prvi put da je se postigla negativna masa!
Jos pre 3 godine u Nemackoj je postignuto isto ali i negativna temperatura gasa -1kelvin!

ALI temperatura nije hladnija od 0 kelvina!!!
vec je to slicno kao pozitivno i negativno naelektrisanje!

Ustanovili su da temperatura, koliko god moze ići u +kelvine, toliko može da ide i u -(minus) kelvine, iako mi i dalje učimo da. je ispod nula kelvina nemoguće!

Dakle minus kelvin ne znači hladnije od nula kelvina!!!
već dolazi do drugačije raspodele energije u materiji i do potuno drugačeje reakcije te materije sa okolinom.

Takva materija, proizvodi "negativan" pritisak, negativnu masu, "negativno trenje", negativnu gravitaciju!

Kad budu ovakvu materiju stabilizivali,
vise nam nece biti potrebni mlazni i raketni motori kao ni nafta

tachyon

pre 7 godina

Sad će dušebrižnici da pišu o gladnoj deci iz Afrike, o tome da li se to maže na hleb, kako to može njima trenutno da poboljša život i sl.

Stefan

pre 7 godina

Za nekoga ko se bavi fizikom i bolje razume u tematiku pitanje : Da li se ovo moze iskoristiti u motorima, gde bi se cilindar umesto unutrasnjim sagorevanjem pokretao ovako rashladjenim fluidom ?

Milan

pre 7 godina

Ne krsi nikakav zakon. Upravo suprotno. Potvrdjuje II Njutnov zakon. Radi se o cudnoj negativnoj masi. Nesto slicno negativnom naelektrisanju samo ne toliko cestom u prirodi. Naelektrisanje moze biti negativno ili pozitivno. Imamo i materiju i antimateriju. E ovo je dokaz da postoji i negativna masa.

anunaki

pre 7 godina

...a ha ??!!
ajd sad ti razumi ovo !!
laseri,atomi,spinovi,negativnost,......
toliko toga nauka je savladala I ovladala..a onda mikro I makro kosmos nepoznatog...
priroda I njeni zakoni ...

BSN

pre 7 godina

Za nekoga ko se bavi fizikom i bolje razume u tematiku pitanje : Da li se ovo moze iskoristiti u motorima, gde bi se cilindar umesto unutrasnjim sagorevanjem pokretao ovako rashladjenim fluidom ?
(Stefan, 20. april 2017 00:37)


Ne, ne moze se iskoristiti, zato sto je u pitanju veoma mala kolicina materije (rubidijuma) - oblacic atoma precnika 50 mikrona, u ultracistoj komori, u uslovima ultravisokog vakuuma. Oblacic se hladi laserskom svetloscu i jakim magnetnim poljem. Takva ispitivanja nam daju uvid u nova stanja materije, a od mehanickog rada na racun sirenja tog oblacica necemo se bas ovajditi.

djuro

pre 7 godina

@Sjajna vest. Steta sto vecina nece razumeti ni prvu recenicu.
(s, 20. april 2017 00:48)

najbitnije je da si ti uspio da shvatiš...
svima nam je mnogo lakše zbog toga... mi, sad, čak i ne moramo ni da čitamo..

jutjuber

pre 7 godina

...чак све више научника подржава теорију матрикса да је све илузија.
(my way, 20. april 2017 00:48)

Što da ne!? Ako se puštanjem slabe struje Kroz deo mozga može izazvati refleks podizanja desne ruke, to svakako nije slobodna volja iako mi stičemo utisak da to svesno radimo. Zašto prema istoj analogiji slika koju vidimo i zvuk koji čujemo ne bi mogli biti projektovani u mozgu podsredstvom nečeg većeg ako sam fizički pokret već može!? Ovo sugeriše da Teorija Svega ne može biti moguća, jer nijedan set pravila ne može opisati i objasniti svaki mogući događaj ili ishod. Takođe nagoveštava da je, logički, “dokaz” slabiji koncept od “istine”; takav koncept je uznemirujući za naučnike jer to znači da će uvek biti stvari koje, uprkos tome što su istinite, ne mogu biti dokazane. Obzirom da se ovo takođe odnosi i na kompjutere, to znači i da su naši umovi nekompletni i da postoje zamisli koje nikada nećemo spoznati, uključujući i to da li su naši umovi konzistentni (tj., da naše rezonovanje ne sadrži kontradikcije). To je zato što druga od Godelovih teorema kaže da nijedan konzistentan sistem ne može da dokaže svoju konzistentnost – prevedeno, nijedan zdrav um ne može da dokaže svoju zdravorazumnost. Takođe, pošto isti zakon tvrdi da bilo koji sistem sposoban da dokaže svoju doslednost sebi mora biti nedosledan.

Bg

pre 7 godina

Sa nestrpljenjem očekujem komentare domaćih tastatura stručnjaka. Naravno, poželjna je i kuknnjava kako nam trebaju fabrike a ne ovakve vesti.

Pundit

pre 7 godina

Nije to negativna masa već je vektor inercionog polja okrenut za 180 stepeni od uobičajenog. Ne zna se još zašto se to dešava, ali ne zna se ni zašto bi inerciono polje delovalo u pravcu sile, odnosno apsorbovalo isti vektor? To što se nešto po pravilu dešava nije i objašnjenje zašto se dešava; zakon o očuvanju momenta sile nam ne govori šta reprodukuje silu istog intenziteta i vektora.
objašnjenje mehanizma inercije (samim tim i gravitacije) bi bilo najznačajnije otkriće u istoriji. Ovo je mali korak, ali konačno jedan korak u pravom pravcu, u pravcu oslobađanja od dogme da su materija i energija u korelaciji. Ne, materija je iluzija, samo specifična manifestacija energije i sve što važi za energiju, važi i za takozvanu materiju.

Ili, kako je Tesla objašnjavao zatucanim duducima: "Materija je sazdana od svetla. Vi, ja i sve oko nas."

Meister Jakob

pre 7 godina

Pa to zapravo i nije neko revolucionarno otkriće, ja sam u 2. razredu matematičke gimnazije prije 25 godina iz fizike napisao referat o supertekućinama, odnosno na srpskom supertečnostima!
Isto jedna od fenomenalnih stvari je da ne djeluju silom na druge predmete, ako postaviš uspravno novčić i "polijevaš" ga supertekućinom ona samo se "prelijeva" preko novčića i ide dalje a novčić ostaje uspravno stajati.

SpyBot

pre 7 godina

(Stefan, 20. april 2017 00:37)

Nisam fizičar, ali sam gledao neki prilog gde se pominje ovaj superfluid u kontekstu sa antigravitacionim pogonom. Koliko je to tačno ne mogu da kažem. U svakom slučaju, teško da će ovako nešto naći svakodnevu upotrebu, jer hlađenje do apsolutne nule nije mačji kašalj.

Bob

pre 7 godina

Jos malo i vozicemo lebdeca kola zasnovana na antigravitaciji bas kao u filmovima :P
(Eh, 19. april 2017 23:19) # Link komentara

Mozda u svetu. Ali kod nas gde vecina nema para ni za vozila sa euro 4 motorom nikada

Srboljub

pre 7 godina

@my way & cca 200 plusića, treća sreća:
Rezonujete u svoje ime - ima onih koji itekako znaju ili se bar trude da skontaju kako priroda i univerzum funkionišu i oni "vuku" civilizaciju napred; problem nastaje kad saznanje (ono dokazivo, eksperimentom potvrđeno, ne 'spoznaje' tipične za onostrano) dođe u kontradikciju sa svakodnevnim iskustvom. Ali, bolje i da se čudimo, nego da verujemo i, još gore, decu učimo o trudnim devicama, oživelim mrtvacima, plamtećim grmovima, zmijama i magarcima koji govore, trorukim ženama i ostalim sličnim "adutima".

Dr.

pre 7 godina

Ovo nije nista fundamentalno vec trik kako se postize efektivna masa. Postoje fundamentalna svojstva materije (masa uvek +, naelektrisanje +/-, spin +-1/2, 1 itd). Ovo sto su ovde napravili je da je efektivna masa negativna, znaci kad kombinujes vise stvari mozes da napravis kombinaciju gde se jedan deo ponasa kao da mu je masa negativna.

Nije glupo ali nije fundamentalno kao otkrice mas, naelektrisanja, kvarkova i sl. Slicnih fazona gde se proizvode kolektivni efekti ima u raznoraznim oblastima fizike, superprovodnost, nevidljivi objekti i sl.

Markone

pre 7 godina

@Stefan

Eksperiment je izveden na temperaturi od oko -273 stepena Celzijusovih, kako onda da ovaj fenomen iskoriste kod motora sa unutrasnjim sagorevanjem kada je u cilindru temperatura mnoogo, mnoogo veca ?

special character

pre 7 godina

@Stefan
obzirom da je potrebna temperatura bliska apsolutnoj nuli koju je nemoguće teško proizvesti uz ogromne količine energije, odgovor je ne.

budjenje

pre 7 godina

@Stefan

Bravo!!! Potrudio si se da bar ne bude standardna "izlecite bolesti - dajte sirotinji" Balkanska mantra ;)

E sad... probaj da zamislis koliko energije je potrošeno da bi se ovo dobilo (i to na zestokom mikro nivou)!? Neće to skoro u motore ;) a i sto bi pored struje.

Kad porastem biću Kengur

pre 7 godina

'Međutim, u teoriji, materija može da ima negativnu masu u istom smislu u kojem električni naboj može da bude pozitivan i negativan.... "

@ to je bila neka plavičasta magma, masa....nego da ja pitam Vas nešto, šta je sa 500 miliona neprijavljenih Kineza? oni kopaju tunele....... a ćutimo, cutimo?

Sreten Zujkic, Penzioner

here I come, here I go

pre 7 godina

Dakle, kod predmeta sa negativnom masom guranje postaje vuča, a vuča guranje, znači gravitacija bi prirodno odgurivala predmete sa negativnom masom, pa ovo je sjajno!

Posmatrac

pre 7 godina

@Bojan
Moramo dve stvari da razjasnimo:
1. NEMA Perpetuummobile masine, niti je moze biti. Znaci dobijati rad bez ulaganja energije je protivno zakonima termodinamike, a oni su zakoni fizike jer ne mogu da se krse (za razliku od ljudskih zakona). Pominjete kretanje na vakuum. Ako mislite na koriscenje vakuumske energije (zero point energy), to je potencijalno ogroman izvor energije, ali opet nije NISTA za NESTO.

2. Dosta sam proucavao zivot i rad Tesle i nigde nisam naleteo na tu pricu o vozanju preko Amerike na vakuum. Tesla jeste radio na usavrsavanju motora sa unutrasnjim sagorevanjem, ali bez opipljivih rezutata. S druge strane, napravio je prve funkcionalne brzinometre sirokog opsega (upravo za upotrebu u automobilima).

Lepljenjem raznik poluistina ili neistina za naseg genija mu samo skodimo, a ne koristimo. Ono sto je on nacinio za zivota je sasvim dovoljno da ga smesti u sam vrh ljudskih dostignuca.

Narodni guslar

pre 7 godina

Pazi cuda nevidjena. Ja vec 20 godina frak pumpom taj princip koristim da bih napravio visoki pritisak, oni ga otkrise sada. Kolko ja znam, citav princip sabijanja molekula vode je u upotrebi jos od 50ih, Halliburton zapoceo, al super, naucnici se javili da nam potvrde. Dobro da znamo

casillas

pre 7 godina

Voda u malo udubljenom lavabou se uvek krece oscilatorno od leve ka desnoj strani.Bas sam probao flasom da je preusmerim da ide ka levoj,ali na kraju epilog je uvek isti.

MisterNo

pre 7 godina

@LaleGator
Ne bih rekao da ste u pravu za minus Kelvine.
Sta je temperatura - to je mera koliko se cestice krecu. Na 0 Kelvina nema kretanja. 1 Kelvin bi bilo neko malo kretanje, 2 Kelvina je vece kretanje (i medjusobno sudaranje) nego na 1 Kelvin i tako dalje. Kakve god da su te cestice, (pozitivne ili negativne mase, na primer), njihovo kretanje je mera temperature. Zato -1 Kelvin nema smisla kao vrednost.

Mozemo mi da uvedemo minus Kelvine kao meru kretanja cestica sa negativnom masom, kao neki matematicki koncept (kao sto imamo imaginarne brojeve, koji nam pomazu u resavanju problema, ali ne postoje u prirodi), ali ne moze se reci - "Izmereno je -1 Kelvin".

Hladnoća na prvom mestu ne postoji, to je samo odsustvo toplote.

pre 7 godina

Kažu čestice se u ovom stanju niske temperature sporo kreću i pretvaraju u talase po obrazcu kvantne mehanike.

Ako dobro znam atomi nemaju obrazac kvantne mehanike, već samo subatomske čestice(posebno elektroni, za kvarkove se ne sećam, a super strune mislim da imaju osobenost i čestice i talasa).

I sad kakva je to čudesnost rad sa talasima, i od kud materija da bude talas, u smislu kažem da neko pomišlja da ovo vodi ka tome da dobijete komplet recimo neku pločicu od 1cmx1cm(x1mm) u obliku negativne mase?
Dakle, kakve veze ima negativna kretnja čestica dok su u talasu, sa čvrstom konstrukcijom materije?
Ja ovo pitam kao laik, prosto logikom i nekim malim znanjem.

Ako je ovo pak za dubokoumne, a verujte ma koliko bio um dubok u odnosu na svet oko sebe je plitak da pliće ne ide... čak je i opasno imati veliki um. Bolje imati veliko srce, i osećati ovaj svet, pa i u blatu puzao, nego bio u čistom belom odelu i tripovo se da ti sad kao nešto znaš i kao maher si za život oko sebe, pa si i Bog lično...

I ovo im je na bazi mikrokosmosa, a oni će odma da primenjuju ovo na svemir i nebeska tela?

Ovo je sve opet domen neke teorijske fizike, na ekstremu niske temperature pojava neke reakcije talasa(a čestice/talasi već u kvantnoj fizici imaju osobinu kretanja "nekovnencionalno" i nepredvidljivo) i odma kao "evo negativna materija, lova se isplatila".

Dakle prosto pitanje, je li ovo negativan talas, ili negativna čestica, i kako će biti kad otopli, evo ide leto?

А. Петров

pre 7 godina

@(sta_je_to{plavusa}, 19. april 2017 23:20)
Благо ономе ко не видје, а повјерова
Следећа недеља је Томина, искористи шансу.

nesko101

pre 7 godina

Ovo se kosi sa onim sto je covecanstvu nas Nikola Tesla porucio a to je da se koristi energija u prirodi koje ima u izobilju a ovo je vestacki stvorena negativna masa i za nju je potroseno vise energije nego sto bi to imalo koristi. Ovo ce samo zloupotrebiti vojna industrija kao i uvek do sada.

Bojan

pre 7 godina

@Stefan

Za sve koje zanima perpetuumobile potrazite intervju Teslinog rodjaka koji mu je bio gost u Americi i njihove zajednicke voznje automobilom preko Amerike bez goriva koja je trajala danima.

Izvodljivo je sve putem vakuuma samo treba eksperimentisati i eksperimentisati.

my way

pre 7 godina

Нешто има негативну масу и креће се супротно од деловања силе на њега, невероватно! То само показује колико ми не можемо да појмимо свет око нас. Не знамо ништа ни о простору-времену, не знамо ни шта је космос ни како функционише, не знамо ни шта смо ми, шта је постојање, шта је живот, чак све више научника подржава теорију матрикса да је све илузија.

LaleGator

pre 7 godina

Svaka cast!!!!
Ali ovo nije prvi put da je se postigla negativna masa!
Jos pre 3 godine u Nemackoj je postignuto isto ali i negativna temperatura gasa -1kelvin!

ALI temperatura nije hladnija od 0 kelvina!!!
vec je to slicno kao pozitivno i negativno naelektrisanje!

Ustanovili su da temperatura, koliko god moze ići u +kelvine, toliko može da ide i u -(minus) kelvine, iako mi i dalje učimo da. je ispod nula kelvina nemoguće!

Dakle minus kelvin ne znači hladnije od nula kelvina!!!
već dolazi do drugačije raspodele energije u materiji i do potuno drugačeje reakcije te materije sa okolinom.

Takva materija, proizvodi "negativan" pritisak, negativnu masu, "negativno trenje", negativnu gravitaciju!

Kad budu ovakvu materiju stabilizivali,
vise nam nece biti potrebni mlazni i raketni motori kao ni nafta

Stefan

pre 7 godina

Za nekoga ko se bavi fizikom i bolje razume u tematiku pitanje : Da li se ovo moze iskoristiti u motorima, gde bi se cilindar umesto unutrasnjim sagorevanjem pokretao ovako rashladjenim fluidom ?

tachyon

pre 7 godina

Sad će dušebrižnici da pišu o gladnoj deci iz Afrike, o tome da li se to maže na hleb, kako to može njima trenutno da poboljša život i sl.

nesko101

pre 7 godina

Ovo se kosi sa onim sto je covecanstvu nas Nikola Tesla porucio a to je da se koristi energija u prirodi koje ima u izobilju a ovo je vestacki stvorena negativna masa i za nju je potroseno vise energije nego sto bi to imalo koristi. Ovo ce samo zloupotrebiti vojna industrija kao i uvek do sada.

Narodni guslar

pre 7 godina

Pazi cuda nevidjena. Ja vec 20 godina frak pumpom taj princip koristim da bih napravio visoki pritisak, oni ga otkrise sada. Kolko ja znam, citav princip sabijanja molekula vode je u upotrebi jos od 50ih, Halliburton zapoceo, al super, naucnici se javili da nam potvrde. Dobro da znamo

Milan

pre 7 godina

Ne krsi nikakav zakon. Upravo suprotno. Potvrdjuje II Njutnov zakon. Radi se o cudnoj negativnoj masi. Nesto slicno negativnom naelektrisanju samo ne toliko cestom u prirodi. Naelektrisanje moze biti negativno ili pozitivno. Imamo i materiju i antimateriju. E ovo je dokaz da postoji i negativna masa.

А. Петров

pre 7 godina

@(sta_je_to{plavusa}, 19. april 2017 23:20)
Благо ономе ко не видје, а повјерова
Следећа недеља је Томина, искористи шансу.

Bojan

pre 7 godina

@Stefan

Za sve koje zanima perpetuumobile potrazite intervju Teslinog rodjaka koji mu je bio gost u Americi i njihove zajednicke voznje automobilom preko Amerike bez goriva koja je trajala danima.

Izvodljivo je sve putem vakuuma samo treba eksperimentisati i eksperimentisati.

anunaki

pre 7 godina

...a ha ??!!
ajd sad ti razumi ovo !!
laseri,atomi,spinovi,negativnost,......
toliko toga nauka je savladala I ovladala..a onda mikro I makro kosmos nepoznatog...
priroda I njeni zakoni ...

Meister Jakob

pre 7 godina

Pa to zapravo i nije neko revolucionarno otkriće, ja sam u 2. razredu matematičke gimnazije prije 25 godina iz fizike napisao referat o supertekućinama, odnosno na srpskom supertečnostima!
Isto jedna od fenomenalnih stvari je da ne djeluju silom na druge predmete, ako postaviš uspravno novčić i "polijevaš" ga supertekućinom ona samo se "prelijeva" preko novčića i ide dalje a novčić ostaje uspravno stajati.

Bob

pre 7 godina

Jos malo i vozicemo lebdeca kola zasnovana na antigravitaciji bas kao u filmovima :P
(Eh, 19. april 2017 23:19) # Link komentara

Mozda u svetu. Ali kod nas gde vecina nema para ni za vozila sa euro 4 motorom nikada

Hladnoća na prvom mestu ne postoji, to je samo odsustvo toplote.

pre 7 godina

Kažu čestice se u ovom stanju niske temperature sporo kreću i pretvaraju u talase po obrazcu kvantne mehanike.

Ako dobro znam atomi nemaju obrazac kvantne mehanike, već samo subatomske čestice(posebno elektroni, za kvarkove se ne sećam, a super strune mislim da imaju osobenost i čestice i talasa).

I sad kakva je to čudesnost rad sa talasima, i od kud materija da bude talas, u smislu kažem da neko pomišlja da ovo vodi ka tome da dobijete komplet recimo neku pločicu od 1cmx1cm(x1mm) u obliku negativne mase?
Dakle, kakve veze ima negativna kretnja čestica dok su u talasu, sa čvrstom konstrukcijom materije?
Ja ovo pitam kao laik, prosto logikom i nekim malim znanjem.

Ako je ovo pak za dubokoumne, a verujte ma koliko bio um dubok u odnosu na svet oko sebe je plitak da pliće ne ide... čak je i opasno imati veliki um. Bolje imati veliko srce, i osećati ovaj svet, pa i u blatu puzao, nego bio u čistom belom odelu i tripovo se da ti sad kao nešto znaš i kao maher si za život oko sebe, pa si i Bog lično...

I ovo im je na bazi mikrokosmosa, a oni će odma da primenjuju ovo na svemir i nebeska tela?

Ovo je sve opet domen neke teorijske fizike, na ekstremu niske temperature pojava neke reakcije talasa(a čestice/talasi već u kvantnoj fizici imaju osobinu kretanja "nekovnencionalno" i nepredvidljivo) i odma kao "evo negativna materija, lova se isplatila".

Dakle prosto pitanje, je li ovo negativan talas, ili negativna čestica, i kako će biti kad otopli, evo ide leto?

Kad porastem biću Kengur

pre 7 godina

'Međutim, u teoriji, materija može da ima negativnu masu u istom smislu u kojem električni naboj može da bude pozitivan i negativan.... "

@ to je bila neka plavičasta magma, masa....nego da ja pitam Vas nešto, šta je sa 500 miliona neprijavljenih Kineza? oni kopaju tunele....... a ćutimo, cutimo?

Sreten Zujkic, Penzioner

casillas

pre 7 godina

Voda u malo udubljenom lavabou se uvek krece oscilatorno od leve ka desnoj strani.Bas sam probao flasom da je preusmerim da ide ka levoj,ali na kraju epilog je uvek isti.

Pundit

pre 7 godina

Nije to negativna masa već je vektor inercionog polja okrenut za 180 stepeni od uobičajenog. Ne zna se još zašto se to dešava, ali ne zna se ni zašto bi inerciono polje delovalo u pravcu sile, odnosno apsorbovalo isti vektor? To što se nešto po pravilu dešava nije i objašnjenje zašto se dešava; zakon o očuvanju momenta sile nam ne govori šta reprodukuje silu istog intenziteta i vektora.
objašnjenje mehanizma inercije (samim tim i gravitacije) bi bilo najznačajnije otkriće u istoriji. Ovo je mali korak, ali konačno jedan korak u pravom pravcu, u pravcu oslobađanja od dogme da su materija i energija u korelaciji. Ne, materija je iluzija, samo specifična manifestacija energije i sve što važi za energiju, važi i za takozvanu materiju.

Ili, kako je Tesla objašnjavao zatucanim duducima: "Materija je sazdana od svetla. Vi, ja i sve oko nas."

Bg

pre 7 godina

Sa nestrpljenjem očekujem komentare domaćih tastatura stručnjaka. Naravno, poželjna je i kuknnjava kako nam trebaju fabrike a ne ovakve vesti.

djuro

pre 7 godina

@Sjajna vest. Steta sto vecina nece razumeti ni prvu recenicu.
(s, 20. april 2017 00:48)

najbitnije je da si ti uspio da shvatiš...
svima nam je mnogo lakše zbog toga... mi, sad, čak i ne moramo ni da čitamo..

jutjuber

pre 7 godina

...чак све више научника подржава теорију матрикса да је све илузија.
(my way, 20. april 2017 00:48)

Što da ne!? Ako se puštanjem slabe struje Kroz deo mozga može izazvati refleks podizanja desne ruke, to svakako nije slobodna volja iako mi stičemo utisak da to svesno radimo. Zašto prema istoj analogiji slika koju vidimo i zvuk koji čujemo ne bi mogli biti projektovani u mozgu podsredstvom nečeg većeg ako sam fizički pokret već može!? Ovo sugeriše da Teorija Svega ne može biti moguća, jer nijedan set pravila ne može opisati i objasniti svaki mogući događaj ili ishod. Takođe nagoveštava da je, logički, “dokaz” slabiji koncept od “istine”; takav koncept je uznemirujući za naučnike jer to znači da će uvek biti stvari koje, uprkos tome što su istinite, ne mogu biti dokazane. Obzirom da se ovo takođe odnosi i na kompjutere, to znači i da su naši umovi nekompletni i da postoje zamisli koje nikada nećemo spoznati, uključujući i to da li su naši umovi konzistentni (tj., da naše rezonovanje ne sadrži kontradikcije). To je zato što druga od Godelovih teorema kaže da nijedan konzistentan sistem ne može da dokaže svoju konzistentnost – prevedeno, nijedan zdrav um ne može da dokaže svoju zdravorazumnost. Takođe, pošto isti zakon tvrdi da bilo koji sistem sposoban da dokaže svoju doslednost sebi mora biti nedosledan.

Markone

pre 7 godina

@Stefan

Eksperiment je izveden na temperaturi od oko -273 stepena Celzijusovih, kako onda da ovaj fenomen iskoriste kod motora sa unutrasnjim sagorevanjem kada je u cilindru temperatura mnoogo, mnoogo veca ?

budjenje

pre 7 godina

@Stefan

Bravo!!! Potrudio si se da bar ne bude standardna "izlecite bolesti - dajte sirotinji" Balkanska mantra ;)

E sad... probaj da zamislis koliko energije je potrošeno da bi se ovo dobilo (i to na zestokom mikro nivou)!? Neće to skoro u motore ;) a i sto bi pored struje.

Dr.

pre 7 godina

Ovo nije nista fundamentalno vec trik kako se postize efektivna masa. Postoje fundamentalna svojstva materije (masa uvek +, naelektrisanje +/-, spin +-1/2, 1 itd). Ovo sto su ovde napravili je da je efektivna masa negativna, znaci kad kombinujes vise stvari mozes da napravis kombinaciju gde se jedan deo ponasa kao da mu je masa negativna.

Nije glupo ali nije fundamentalno kao otkrice mas, naelektrisanja, kvarkova i sl. Slicnih fazona gde se proizvode kolektivni efekti ima u raznoraznim oblastima fizike, superprovodnost, nevidljivi objekti i sl.

SpyBot

pre 7 godina

(Stefan, 20. april 2017 00:37)

Nisam fizičar, ali sam gledao neki prilog gde se pominje ovaj superfluid u kontekstu sa antigravitacionim pogonom. Koliko je to tačno ne mogu da kažem. U svakom slučaju, teško da će ovako nešto naći svakodnevu upotrebu, jer hlađenje do apsolutne nule nije mačji kašalj.

BSN

pre 7 godina

Za nekoga ko se bavi fizikom i bolje razume u tematiku pitanje : Da li se ovo moze iskoristiti u motorima, gde bi se cilindar umesto unutrasnjim sagorevanjem pokretao ovako rashladjenim fluidom ?
(Stefan, 20. april 2017 00:37)


Ne, ne moze se iskoristiti, zato sto je u pitanju veoma mala kolicina materije (rubidijuma) - oblacic atoma precnika 50 mikrona, u ultracistoj komori, u uslovima ultravisokog vakuuma. Oblacic se hladi laserskom svetloscu i jakim magnetnim poljem. Takva ispitivanja nam daju uvid u nova stanja materije, a od mehanickog rada na racun sirenja tog oblacica necemo se bas ovajditi.

Srboljub

pre 7 godina

@my way & cca 200 plusića, treća sreća:
Rezonujete u svoje ime - ima onih koji itekako znaju ili se bar trude da skontaju kako priroda i univerzum funkionišu i oni "vuku" civilizaciju napred; problem nastaje kad saznanje (ono dokazivo, eksperimentom potvrđeno, ne 'spoznaje' tipične za onostrano) dođe u kontradikciju sa svakodnevnim iskustvom. Ali, bolje i da se čudimo, nego da verujemo i, još gore, decu učimo o trudnim devicama, oživelim mrtvacima, plamtećim grmovima, zmijama i magarcima koji govore, trorukim ženama i ostalim sličnim "adutima".

special character

pre 7 godina

@Stefan
obzirom da je potrebna temperatura bliska apsolutnoj nuli koju je nemoguće teško proizvesti uz ogromne količine energije, odgovor je ne.

MisterNo

pre 7 godina

@LaleGator
Ne bih rekao da ste u pravu za minus Kelvine.
Sta je temperatura - to je mera koliko se cestice krecu. Na 0 Kelvina nema kretanja. 1 Kelvin bi bilo neko malo kretanje, 2 Kelvina je vece kretanje (i medjusobno sudaranje) nego na 1 Kelvin i tako dalje. Kakve god da su te cestice, (pozitivne ili negativne mase, na primer), njihovo kretanje je mera temperature. Zato -1 Kelvin nema smisla kao vrednost.

Mozemo mi da uvedemo minus Kelvine kao meru kretanja cestica sa negativnom masom, kao neki matematicki koncept (kao sto imamo imaginarne brojeve, koji nam pomazu u resavanju problema, ali ne postoje u prirodi), ali ne moze se reci - "Izmereno je -1 Kelvin".

here I come, here I go

pre 7 godina

Dakle, kod predmeta sa negativnom masom guranje postaje vuča, a vuča guranje, znači gravitacija bi prirodno odgurivala predmete sa negativnom masom, pa ovo je sjajno!

Posmatrac

pre 7 godina

@Bojan
Moramo dve stvari da razjasnimo:
1. NEMA Perpetuummobile masine, niti je moze biti. Znaci dobijati rad bez ulaganja energije je protivno zakonima termodinamike, a oni su zakoni fizike jer ne mogu da se krse (za razliku od ljudskih zakona). Pominjete kretanje na vakuum. Ako mislite na koriscenje vakuumske energije (zero point energy), to je potencijalno ogroman izvor energije, ali opet nije NISTA za NESTO.

2. Dosta sam proucavao zivot i rad Tesle i nigde nisam naleteo na tu pricu o vozanju preko Amerike na vakuum. Tesla jeste radio na usavrsavanju motora sa unutrasnjim sagorevanjem, ali bez opipljivih rezutata. S druge strane, napravio je prve funkcionalne brzinometre sirokog opsega (upravo za upotrebu u automobilima).

Lepljenjem raznik poluistina ili neistina za naseg genija mu samo skodimo, a ne koristimo. Ono sto je on nacinio za zivota je sasvim dovoljno da ga smesti u sam vrh ljudskih dostignuca.