Sreda, 24.08.2016.

21:55

Oko najbliže zvezde kruži "Zemlja 2.0"

Izvor: Independent

Oko najbliže zvezde kruži "Zemlja 2.0" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

Mogli

pre 7 godina

Ljudi, morate da shvatite da ne postoji inercijalni referentni sistem u kojem je dozvoljeno da se materija krece brzinom svetlosti, niti ce ikada postojati koliko god mi napredovali kao civilizacija. To je jednostavno ogranicenje prirode koje se ne moze prekrsiti. Postoje mozda druge opcije, crvotocine, kvantna teleportacija itd, ali sto se tice brzine, priroda ne dozvoljava dalje od toga. Poenta je u tome, da kada bi se materija kretala brze od svetlosti, imala bi beskonacnu masu, sto se kosi sa zdravim razumom. Nista u Svemiru nema beskonacnu masu, ni crne rupe pa cak ni Svemir, jer da jeste tako, Svemir bi se urusio u jednu tacku.

Igor

pre 7 godina

@(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 26. avgust 2016 10:51)

Veliko hvala na iscrpnom odgovoru. Posle Vaseg izlaganja princip gravitacione pracke mi je daleko jasniji. Ako predmet dolazi sa zadnje strane planete (u odnosu na putanju planete oko sunca) koju koristi kao pracku onda je prakticno juri i duzi vremenski period ta planeta u stvari privlaci taj predmet nego sto ga posle prolaska usporava. Za kocenje obrnuto. A i ovo sa suncem mi je sada potpuno jasno. Prostija analogija bi pretpostavljam bio vertikalni hitac bez atmosfere. Kojom brzinom se predmet sa zemlje ispali na gore tom brzinom se i vraca nazad.
BTW, Roseta je koristila zemlju kao pracku ako se ne varam tri puta, mesec jednom ili dva puta i mars jednom. Ostao sam bez reci kada sam video koju su putanju naucnici proracunali za rosetu u tako kratkom roku. Neverovatno.

Hvala jos jednom.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

@(Igor, 26. avgust 2016 00:22)

1) Letelice ispaljene sa planeta Suncevog sistema se krecu po putanjama koje diktira najjaci centar - Sunce. Gravitaciona pracka radi tako sto se deo obrtnog momenta planete usled kretanja oko Sunca, dodaje letelici (ili oduzima, ako se zeli usporavanje, a ne ubrzanje). Posto je Sunce u centru, nema obrtnog momenta koji bi se mogao dodati letom oko samog Sunca.
Letelica lansirana u izduzenu orbitu prema Suncu bi u perihelu dostigla ogromnu brzinu, kao "Helios", ali bi po udaljavanju od Sunca usporavala i vec na rastojanju Zemlje imala istu brzinu kao i kad je lansirana. Mogao bi se iskoristiti Obertov efekat za ubrzavanje, tj. da se rad raketnog motora najbolje iskoristi kada je letelica u perihelu, ali opet bi snazno polje Sunca veoma usporilo letelicu kada krene u spoljni svet. Osim toga stanica bi morala da ima motor, sto obicno nije slucaj. Pracku za ubrzavanje koristimo kada lansiramo prema planetama daljim od Zemlje, dok se pracka od unutrasnjih planeta koristi za usporavanje ili preoblikovanje putanje. Moguca je i pracka od same Zemlje, kako je koristila npr. "Junona" i druge stanice za istrazivanja unutar Suncevog sistema. Putanje sa vise pracki tesko je i proracunati i izvesti jer se mora cekati na pogodan raspored planeta.

[nastavak]

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

[nastavak]

2) Naravno da Sunceva gravitacija usporava letelice, ali jednom kad se prekoraci brzina potrebna da se napusti sistem (escape velocity), nema povratka. Na slici se vidi kako je Vojadzer 2 svaki put posle pracke usporavao, ali vec posle prve, od Jupitera, on je bio slobodan da napusti Suncev sistem (crvena kriva iznad plave).

en.wikipedia.org/wiki/Gravity_assist#/media/File:Voyager_2_velocity_vs_distance_from_sun.svg

New Horizons trenutno putuje brzinom od 15 km/s i polako usporava, ali mu brzina nece nikad spasti ispod 13 km/s.

Igor

pre 7 godina

@ E sad, gravitaciona pracka se ne moze koristiti oko Sunca, tako da nema sanse da neki "Helios" lansiramo van Suncevog sistema, onako kako gravitacionom prackom odletese "Vojadzeri" i "Pioniri" i fenomenalni "New Horizons". Mrka kapa, drugim recima.
(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 25. avgust 2016 12:31)

Vec neko vreme razmisljam bas o tome. Zasto ne mogu iskorostiti princip gravitacione pracke za neku medjuzvezdanu letelicu. Lansiraju je sa zemlje pa onda par puta Jupiter-Sunce i ispale je u nekom zgodnom pravcu... Teorijski bi letelica tako mogla da dobije ozbiljnu brzinu ako je nesto ne bi unistilo u medjuvremenu (prasina, meteorit...). A eto sada saznajem da se sunce ne moze iskoristiti za gravitacionu pracku. Jel mozete molim Vas da pojasnite zasto to nije moguce?

I jos jedno pitanje koje me tisti ako nije problem. Vojadzeri i New Horizons letelice putuju u svemir priblizno normalno u odnosu na sunce. Da li sunce svojom gravitacijom, koliko god da je mala na tim rastojanjima, utice na smanjenje njihove brzine bega od sunca? Pretpostavljam da je odgovor pozitivan i ako je tako da li postoji sansa da se te letelice u jednom trenutku zaustave negde i da se privucene gravitacijom sunca vrate u suncev sistem?

kazem

pre 7 godina

4 svetlosne godine je 37,843,200,000,000 km. Samo! 
(matori, 25. avgust 2016 

To ti je za svemirske pojmove da pljuneš dotle.
(Eleftherios, 25. avgust 2016 10:23)

Samo što mi nismo "svemirci" nego zemljani i to za nas nije da pljuneš, već beskonačno mnogo. Svašta.

Rogi Obrenovac

pre 7 godina

Vodite polemike oko toga za koliko se stize do Kentaure, a jos nismo poslali coveka na Mars. Nama su samo dali do znanja da je ipak moguce, jer u poredjenju sa nekima koje su daleko 1000, 500, 200, 30..... svetlosnih godina, ova je najbliza. Nauka i medicina napreduju, za 5000-10000 godina, ako sa Zemljom bude sve u redu, nekim novim generacijama ovaj put ce biti svakako jesnostavniji i laksi. Kako ja zamisljam taj put? Prvo sonda, a onda brod u kome ce ljudi ziveti, razmozavati se, a njihovi pra pra unuci ce stici tamo negde. Mislim da zivota u svemiru ima u izobilju, ali da nigde nije indentican kao na Zemlji. Verovatno su razlicite atmosfere, odnos gasova u njima, stepen radijacije, gravitacija, magnetno polje........

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

da se nisi zeznuo malo s brzinom...pogledaj to malo bolje tj makni par nula (kombajn, 25. avgust 2016 09:02)

Ne, nije se zeznuo sa brzinom, na zalost. Helios-2 je maksimalne brzine 70.22 km/s, Proksima je daleko 4.25 svetlosnih godina, a svetlosna godina je 9.4607 miliona miliona kilometara... Vreme leta je, kako smo ucili u osnovnoj skoli, 18157 godina... Ne isplati se slati, u medjuvremenu ce covecanstvo, ako ga bude dotle bilo, izmisliti nesto mnogo brze pa ce na prvom procentu puta nova letelica pokupiti ovu staru za astronauticki muzej...

Trovach

pre 7 godina

@BSN...I ja bas tako mislim. Ako za 18 000 godina ne uspemo da pronadjemo brzi nacin prevoza, onda je to najverovatnije nemoguce.

Markos

pre 7 godina

Za srbijada
Kad se vec pravis pametan i glumis duhovitog coveka a nisi nauci barem kako se nasi vekiki naucnici zovu a ne da im se podsmevas,ti koji im nisi ni do kolena.

Jeste pesimisti

pre 7 godina

Evo malo matematike. Najbrza letelica koju je covek napravio je sonda "helios 2" cija je najveca dostignuta brzina oko 250.000 km/h. Pod pretpostavkom da napravimo brod koji može da dostigne tu brzinu i da sutra ekspedicija krene ka pomenutoj planeti, put bi trajao preko 18000 godina. Toliko o blizini :)
(Aleksandar, 25. avgust 2016 08:07)

Nije bas sve tako crno.
Jos 70-tih godina proslog veka je predlozen projekat "Dedal" - letelica koju bi pogonile eksplozije nuklearnih bombi ispaljivanih iza nje. Projekat je savrseno izvodljiv sadasnjom tehnologijom, a prema proracunima bi do trojnog sistema Kentuari stigla za ono bese 20-ak godina.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

Evo malo matematike. Najbrza letelica koju je covek napravio je sonda "helios 2" cija je najveca dostignuta brzina oko 250.000 km/h. Pod pretpostavkom da napravimo brod koji može da dostigne tu brzinu i da sutra ekspedicija krene ka pomenutoj planeti, put bi trajao preko 18000 godina. Toliko o blizini :)
(Aleksandar, 25. avgust 2016 08:07)

Ilustrativan primer, samo stvari stoje jos losije. "Helios 2" je postao najbrzi zato sto se sjurio u izduzenoj putanji prema Suncu, a ne zahvaljujuci nekom sofisticiranom raketnom pogonu. E sad, gravitaciona pracka se ne moze koristiti oko Sunca, tako da nema sanse da neki "Helios" lansiramo van Suncevog sistema, onako kako gravitacionom prackom odletese "Vojadzeri" i "Pioniri" i fenomenalni "New Horizons". Mrka kapa, drugim recima.

Србијада

pre 7 godina

То је планета која је паралелна земљи. Налази се у паралелном универзуму. Још је велики Милош Миланковић открио то планету а највећи Никола Тесла успоставио комуникацију са њеним становницима. Само злом едисону то није одговарало па је све то уништио. И сад као нека наса то поново отрива а ни на месец се нису спустили сем у холивуду.

ten yard penalty

pre 7 godina

Možda ima bubašvaba...
(Daj liz, 24. avgust 2016 22:44)

...to ako su imali jake nacionalsocijaliste...elem,ako su imali neshto slichno nashem II svetskom ratu-verovatno imaju BUBARUSE!?!...:-D

Eleftherios

pre 7 godina

4 svetlosne godine je 37,843,200,000,000 km. Samo!
(matori, 25. avgust 2016

To ti je za svemirske pojmove da pljuneš dotle.

neutralni felsh

pre 7 godina

Svaki treći dan izvlače novu Zemlju iz rukava... Za 60 000 000 dolara koje dobijaju dnevno i moraju, žalosno je samo što im masa veruje za džabe...
(Provincijalka, 25. avgust 2016 08:18)


dajte bar dinar za nasu petnicu.

ten yard penalty

pre 7 godina

Fasciniran sam ovim tekstom. Nadam se da tamo nema olosa...
(malimarko, 24. avgust 2016 23:03)

...ako i ima-zna se ko cce ih prozvati na njihovim nacionalnim frekvencijama!?!...

kombajn

pre 7 godina

Evo malo matematike. Najbrza letelica koju je covek napravio je sonda "helios 2" cija je najveca dostignuta brzina oko 250.000 km/h. Pod pretpostavkom da napravimo brod koji može da dostigne tu brzinu i da sutra ekspedicija krene ka pomenutoj planeti, put bi trajao preko 18000 godina. Toliko o blizini :)
(Aleksandar, 25. avgust 2016 08:07)

da se nisi zeznuo malo s brzinom...pogledaj to malo bolje tj makni par nula

plavi zub

pre 7 godina

zaboravili ste dodati da je rotacija planete 'zakljucana' u odnosu na svoje sunce pa je prema njemu okrenuta uvek ista strana planete, na toj strani temeperature su par stotina stepeni celzijusa dok je na tamnoj strani u minusu... inace super zanimljiva vest/otkrice

Aleksandar

pre 7 godina

Evo malo matematike. Najbrza letelica koju je covek napravio je sonda "helios 2" cija je najveca dostignuta brzina oko 250.000 km/h. Pod pretpostavkom da napravimo brod koji može da dostigne tu brzinu i da sutra ekspedicija krene ka pomenutoj planeti, put bi trajao preko 18000 godina. Toliko o blizini :)

laleGator

pre 7 godina

Mislim da je greska u prevodu teksta
nema sanse da ta planeta obidje zvezdu za 11 dana
To bi znacilo da se nalazi tik uz zvezdu
A na takvoj blizini, istopil bi se

Provincijalka

pre 7 godina

Svaki treći dan izvlače novu Zemlju iz rukava... Za 60 000 000 dolara koje dobijaju dnevno i moraju, žalosno je samo što im masa veruje za džabe...

Slavisa V.

pre 7 godina

A i kad napravimo dovoljno brzu letelicu sa sve posadom i nekako dospe do tamo, tamo ih ceka opet uzasno rendgensko zracenje. To je ono sto me je najvise razocaralo, godina koja traje 11 dana ne bi bila problem. Sve u svemu...nema tamo nikoga, nazalost.

ss

pre 7 godina

@vlado banja luka To ti druže ne vredi govoriti u srbistanu, ovde ljudi ne gledaju i ne čuju, jednostavno nemaju kapacitet,sve što je imalo je otišlo, ostali samo pink, grand itd..

neutralni felsh

pre 7 godina

NASA svakih 10 dana pronalazi "novu Zemlju". Ali zato vec 50 godina ne mogu da nadju i da jasno i cisto fotografisu tzv Apolo ostatke na povrsini Mjeseca. NASA svakih 10 dana pokazuje jasne i ciste fotografije "novih Zemalja", ali zato vec 50 godina ne moze dati jasnu one-shot fotografiju stare dobre Zemlje... Ko jos bjeruje u ovakve bajke!? Ko jos vjeruje u ovakve tekstove!? Kakvi su to lazovi i muljatori.
(Владо Бања Лука, 24. avgust 2016 22:56)


kasetofon u glavi kao zivotni poziv.

Masturbant neopterećen diskrecijom

pre 7 godina

@"I mi smo vanzemaljci za nekog tamo... zar ne??
Saznace nekad, ko zna kad, nasa vrsta i cuti kako vanzemaljci nas nazivaju vanzemaljcima...fascinantno:)
(Cky, 24. avgust 2016 23:46)"

Uz dužno poštovanje, moram da se ne složim sa Vama, kolega Cky. Ako uzmemo u obzir sve raspoložive činjenice i relevantne parametre, vanzemaljci sa ove planete, na primer, mogli bi nas zvati "vanproksimabejci".

Dragan

pre 7 godina

Problem sa ljudima se taj što ljudska vrsta zamišlja da pronadje vanzemaljsku humanoidnu civilizaciju koja je naprednija od nas. Niko nije predpostavio da je suprotno?

Stevan

pre 7 godina

I mi smo vanzemaljci za nekog tamo... zar ne??
Saznace nekad, ko zna kad, nasa vrsta i cuti kako vanzemaljci nas nazivaju vanzemaljcima...fascinantno:)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Cky, 24. avgust 2016 23:46)

Nas niko ne može da naziva vanzemaljcima iz jednog vrlo prostog razloga-jer smo mi Zemljani(dane kažem Zemaljci).

emende

pre 7 godina

Otkriće svakako jeste značajno, ali opet (kao toliko mnogo puta u poslednjih 10-ak godina) primećujem mnogo više elemenata medijskog "hajpa" i kvazi-naučnog marketinga, nego egzaktnih naučnih činjenica. De fakto, sve što je poznato o ovoj planeti jeste da je terestrijalna, 1,3 puta veća od Zemlje i da se nalazi na orbiti koja je u tzv. "zoni nastanjivosti" (dakle, na udaljenosti od matične zvezde na kojoj voda može postojati u tečnom stanju). Da li je to dovoljno da je ovako slavodobitno i pompezno proglase "Drugom Zemljom" ? NI IZBLIZA ! Kao prvo, ne postoje nikakvi podaci o atmosferi i njenom sastavu, pa tako ni o prisutnosti tečne vode i potencijalnim "biomarkerima"(to će biti moguće tek sa novim generacijama svemirskih teleskopa koje će omogućiti spektroskopsku analizu atmosfera). Drugo, nema podataka o magnetnom polju planete, koje je krucijalno za zaštitu potencijane biosfere od jake radijacije matične zvezde i kosmičkih zračenja. Treće, planeta je uvek istom stranom okrenuta prema svojoj zvezdi, što je vrlo otežavajući faktor za održanje povoljnog temperaturnog opsega i opstanak živog sveta. I četvrto, Proxima Centauri je kao tzv. crveni patuljak znatno manja i hladnija od našeg Sunca, ali se planeta nalazi na vrlo bliskoj orbiti, što znači da prima mnogo više radijacije nego Zemlja. U svetlu ovih činjenica, teško se uopšte može govoriti o "Zemlji 2.0" - što me navodi na zaključak da je bučni marketing opet nadvladao egzaktnu nauku.

Ubi me sumnja

pre 7 godina

zadnjih 100 g ( čitaj 100 svjetlosnih) šaljemo radio signale...da postoji inteligentan život na toj planeti odavno bi nam uzvratili poruku

(nikšićko, 24. avgust 2016 22:48)

Kad ovako nešto počitam, posumnjam i u postojanje inteligentnog oblika života ovde!

Računam napamet

pre 7 godina

Neznam koliko ljudi razumije marka i ispravljaču krivina pa mislim da ove njihove komentare prevedem na razumne jedinice za daljinu. Kad bi putovali 1000km/sat, trebalo bi nam preko 5 miliona godina da dodjemo do alfa century. A život nam traje 70-80 godina.

ahil

pre 7 godina

Zivimo na ravnoj ploci,a ne na lopti. ovo je laz kao i sve sto dolazi od NASE! znam da cu dobiti gomilu minusa ali ljudi guglajte malo o tome i videcete da sve ima smisla!

dragan

pre 7 godina

Zemlja 2, a obidje svoje sunce za 11 dana! Cim se tako brzo vrti oko zvezde, znaci da je blizu, blize od Merkura, tako da je pakao na njoj.

nothing wrong with me

pre 7 godina

Stit od radijacije,
nema vode ni u kakvom stanju
4 svetlosne godine.
"Drazi" mi je Mars

Mars:
Ima led,
Ima CO2 ( znaci uz malo hemije ima cist O2)
treba 5-6 meseci leta do tamo.
SpaceX salje prvi tovar materijala 2024.

Posalje 15 tovara materijala,svega i svacega,onda dolaze vec sada razvijeni roboti i prave bazu.
Ziveo SpaceX.

.

pre 7 godina

Valjda cu doziviti dan kao sto smo u proslosti otkrivali planete i svaka planeta je bila dobrodosla kao sto sada otkrivamo egzoplanete i svaka je dobrodosla tako i buducnosti otkrivamo ziva bica i civilizacije al mozda neka ne bude dobrodosla

glupost

pre 7 godina

UV zraci+ ne znaju da li ima vode,i da li je u tecnom stanju ako je ima

a pricaju o vanzemaljskom zivotu,pa u takvoj situaciji je Mars vise naseljiviji.

Triput

pre 7 godina

"Planeta je pronađena tokom analize podataka ... između 2000. i 2014, kao i 2016. godine."

Nema 2015? Mora da i tamo isključuju svakoga ko ne plaća račune na vreme...

Cky

pre 7 godina

I mi smo vanzemaljci za nekog tamo... zar ne??
Saznace nekad, ko zna kad, nasa vrsta i cuti kako vanzemaljci nas nazivaju vanzemaljcima...fascinantno:)

Marko

pre 7 godina

Ako pogledamo brojke,logicno je zakljuciti da postoje milijarde planeta koji su mozda nastanjivi.
Medjutim..kako?
Ovaj nam je najblizi a nedostupan cak i najbrzim mikro sondama.

mile gedojzna

pre 7 godina

Uh kakav dobar scenario za film...planetu zemlju su nastanili ljudi sa neke druge planete (kao sto postoji mogucnost da cemo mi ovu)...poneli sa sobom razne organizme radi daljeg proucavanja...nesto se iskundaci i prezive samo neki mikroorganizmi iz epruveta kojima je trebalo par miliona godina da evoluiraju u ovo sto smo mi sada...hehe

Kobster

pre 7 godina

Sama cinjenica da je nadjena planeta slicna Zemlji kod prve sledece zvezde znacajno pojacava moje nade da zivot u svemiru uopste nije redak. Cak i da na ovoj planeti ne postoje uslovi za zivot kakav znamo, mozemo samo zamisliti broj planeta na kojima postoje cak i razvijene civilizacije. Jedina stvar koja nas ogranicava je nasa tehnologija kojom trenutno tesko uocavamo egzoplanete, ali ae nadam da ce se i to za naseg zivota promeniti. Ura za nauku!

Ispravljač krivina

pre 7 godina

Kad se dostigne brzina letilice od oko 36 miliona km/h pa tom, ili nekom sličnom brzinom, putuju 120 godina...
Ima još jedna otežavajuća sitnica: Meteori, meteorska prašina i manje ili veći komadi svemirskog materijala od kometa i nebeskih tela, koji lete svemirom. Sateliti trpe velika oštećenja od njih, poput metaka koji buše oplatu. Zamislite šta se dešava kad se materija sudara brzinom od par miliona kilometara na čas, sa zrnom peska, a ne kišom meteora veličine krupnog šodera.

Владо Бања Лука

pre 7 godina

NASA svakih 10 dana pronalazi "novu Zemlju". Ali zato vec 50 godina ne mogu da nadju i da jasno i cisto fotografisu tzv Apolo ostatke na povrsini Mjeseca. NASA svakih 10 dana pokazuje jasne i ciste fotografije "novih Zemalja", ali zato vec 50 godina ne moze dati jasnu one-shot fotografiju stare dobre Zemlje... Ko jos bjeruje u ovakve bajke!? Ko jos vjeruje u ovakve tekstove!? Kakvi su to lazovi i muljatori.

nikšićko

pre 7 godina

zadnjih 100 g ( čitaj 100 svjetlosnih) šaljemo radio signale...da postoji inteligentan život na toj planeti odavno bi nam uzvratili poruku

Kobster

pre 7 godina

Sama cinjenica da je nadjena planeta slicna Zemlji kod prve sledece zvezde znacajno pojacava moje nade da zivot u svemiru uopste nije redak. Cak i da na ovoj planeti ne postoje uslovi za zivot kakav znamo, mozemo samo zamisliti broj planeta na kojima postoje cak i razvijene civilizacije. Jedina stvar koja nas ogranicava je nasa tehnologija kojom trenutno tesko uocavamo egzoplanete, ali ae nadam da ce se i to za naseg zivota promeniti. Ura za nauku!

Ispravljač krivina

pre 7 godina

Kad se dostigne brzina letilice od oko 36 miliona km/h pa tom, ili nekom sličnom brzinom, putuju 120 godina...
Ima još jedna otežavajuća sitnica: Meteori, meteorska prašina i manje ili veći komadi svemirskog materijala od kometa i nebeskih tela, koji lete svemirom. Sateliti trpe velika oštećenja od njih, poput metaka koji buše oplatu. Zamislite šta se dešava kad se materija sudara brzinom od par miliona kilometara na čas, sa zrnom peska, a ne kišom meteora veličine krupnog šodera.

mile gedojzna

pre 7 godina

Uh kakav dobar scenario za film...planetu zemlju su nastanili ljudi sa neke druge planete (kao sto postoji mogucnost da cemo mi ovu)...poneli sa sobom razne organizme radi daljeg proucavanja...nesto se iskundaci i prezive samo neki mikroorganizmi iz epruveta kojima je trebalo par miliona godina da evoluiraju u ovo sto smo mi sada...hehe

Marko

pre 7 godina

Ako pogledamo brojke,logicno je zakljuciti da postoje milijarde planeta koji su mozda nastanjivi.
Medjutim..kako?
Ovaj nam je najblizi a nedostupan cak i najbrzim mikro sondama.

Cky

pre 7 godina

I mi smo vanzemaljci za nekog tamo... zar ne??
Saznace nekad, ko zna kad, nasa vrsta i cuti kako vanzemaljci nas nazivaju vanzemaljcima...fascinantno:)

Владо Бања Лука

pre 7 godina

NASA svakih 10 dana pronalazi "novu Zemlju". Ali zato vec 50 godina ne mogu da nadju i da jasno i cisto fotografisu tzv Apolo ostatke na povrsini Mjeseca. NASA svakih 10 dana pokazuje jasne i ciste fotografije "novih Zemalja", ali zato vec 50 godina ne moze dati jasnu one-shot fotografiju stare dobre Zemlje... Ko jos bjeruje u ovakve bajke!? Ko jos vjeruje u ovakve tekstove!? Kakvi su to lazovi i muljatori.

Aleksandar

pre 7 godina

Evo malo matematike. Najbrza letelica koju je covek napravio je sonda "helios 2" cija je najveca dostignuta brzina oko 250.000 km/h. Pod pretpostavkom da napravimo brod koji može da dostigne tu brzinu i da sutra ekspedicija krene ka pomenutoj planeti, put bi trajao preko 18000 godina. Toliko o blizini :)

Triput

pre 7 godina

"Planeta je pronađena tokom analize podataka ... između 2000. i 2014, kao i 2016. godine."

Nema 2015? Mora da i tamo isključuju svakoga ko ne plaća račune na vreme...

nikšićko

pre 7 godina

zadnjih 100 g ( čitaj 100 svjetlosnih) šaljemo radio signale...da postoji inteligentan život na toj planeti odavno bi nam uzvratili poruku

nothing wrong with me

pre 7 godina

Stit od radijacije,
nema vode ni u kakvom stanju
4 svetlosne godine.
"Drazi" mi je Mars

Mars:
Ima led,
Ima CO2 ( znaci uz malo hemije ima cist O2)
treba 5-6 meseci leta do tamo.
SpaceX salje prvi tovar materijala 2024.

Posalje 15 tovara materijala,svega i svacega,onda dolaze vec sada razvijeni roboti i prave bazu.
Ziveo SpaceX.

plavi zub

pre 7 godina

zaboravili ste dodati da je rotacija planete 'zakljucana' u odnosu na svoje sunce pa je prema njemu okrenuta uvek ista strana planete, na toj strani temeperature su par stotina stepeni celzijusa dok je na tamnoj strani u minusu... inace super zanimljiva vest/otkrice

Masturbant neopterećen diskrecijom

pre 7 godina

@"I mi smo vanzemaljci za nekog tamo... zar ne??
Saznace nekad, ko zna kad, nasa vrsta i cuti kako vanzemaljci nas nazivaju vanzemaljcima...fascinantno:)
(Cky, 24. avgust 2016 23:46)"

Uz dužno poštovanje, moram da se ne složim sa Vama, kolega Cky. Ako uzmemo u obzir sve raspoložive činjenice i relevantne parametre, vanzemaljci sa ove planete, na primer, mogli bi nas zvati "vanproksimabejci".

Provincijalka

pre 7 godina

Svaki treći dan izvlače novu Zemlju iz rukava... Za 60 000 000 dolara koje dobijaju dnevno i moraju, žalosno je samo što im masa veruje za džabe...

Slavisa V.

pre 7 godina

A i kad napravimo dovoljno brzu letelicu sa sve posadom i nekako dospe do tamo, tamo ih ceka opet uzasno rendgensko zracenje. To je ono sto me je najvise razocaralo, godina koja traje 11 dana ne bi bila problem. Sve u svemu...nema tamo nikoga, nazalost.

glupost

pre 7 godina

UV zraci+ ne znaju da li ima vode,i da li je u tecnom stanju ako je ima

a pricaju o vanzemaljskom zivotu,pa u takvoj situaciji je Mars vise naseljiviji.

.

pre 7 godina

Valjda cu doziviti dan kao sto smo u proslosti otkrivali planete i svaka planeta je bila dobrodosla kao sto sada otkrivamo egzoplanete i svaka je dobrodosla tako i buducnosti otkrivamo ziva bica i civilizacije al mozda neka ne bude dobrodosla

emende

pre 7 godina

Otkriće svakako jeste značajno, ali opet (kao toliko mnogo puta u poslednjih 10-ak godina) primećujem mnogo više elemenata medijskog "hajpa" i kvazi-naučnog marketinga, nego egzaktnih naučnih činjenica. De fakto, sve što je poznato o ovoj planeti jeste da je terestrijalna, 1,3 puta veća od Zemlje i da se nalazi na orbiti koja je u tzv. "zoni nastanjivosti" (dakle, na udaljenosti od matične zvezde na kojoj voda može postojati u tečnom stanju). Da li je to dovoljno da je ovako slavodobitno i pompezno proglase "Drugom Zemljom" ? NI IZBLIZA ! Kao prvo, ne postoje nikakvi podaci o atmosferi i njenom sastavu, pa tako ni o prisutnosti tečne vode i potencijalnim "biomarkerima"(to će biti moguće tek sa novim generacijama svemirskih teleskopa koje će omogućiti spektroskopsku analizu atmosfera). Drugo, nema podataka o magnetnom polju planete, koje je krucijalno za zaštitu potencijane biosfere od jake radijacije matične zvezde i kosmičkih zračenja. Treće, planeta je uvek istom stranom okrenuta prema svojoj zvezdi, što je vrlo otežavajući faktor za održanje povoljnog temperaturnog opsega i opstanak živog sveta. I četvrto, Proxima Centauri je kao tzv. crveni patuljak znatno manja i hladnija od našeg Sunca, ali se planeta nalazi na vrlo bliskoj orbiti, što znači da prima mnogo više radijacije nego Zemlja. U svetlu ovih činjenica, teško se uopšte može govoriti o "Zemlji 2.0" - što me navodi na zaključak da je bučni marketing opet nadvladao egzaktnu nauku.

Stevan

pre 7 godina

I mi smo vanzemaljci za nekog tamo... zar ne??
Saznace nekad, ko zna kad, nasa vrsta i cuti kako vanzemaljci nas nazivaju vanzemaljcima...fascinantno:)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Cky, 24. avgust 2016 23:46)

Nas niko ne može da naziva vanzemaljcima iz jednog vrlo prostog razloga-jer smo mi Zemljani(dane kažem Zemaljci).

dragan

pre 7 godina

Zemlja 2, a obidje svoje sunce za 11 dana! Cim se tako brzo vrti oko zvezde, znaci da je blizu, blize od Merkura, tako da je pakao na njoj.

Ubi me sumnja

pre 7 godina

zadnjih 100 g ( čitaj 100 svjetlosnih) šaljemo radio signale...da postoji inteligentan život na toj planeti odavno bi nam uzvratili poruku

(nikšićko, 24. avgust 2016 22:48)

Kad ovako nešto počitam, posumnjam i u postojanje inteligentnog oblika života ovde!

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

da se nisi zeznuo malo s brzinom...pogledaj to malo bolje tj makni par nula (kombajn, 25. avgust 2016 09:02)

Ne, nije se zeznuo sa brzinom, na zalost. Helios-2 je maksimalne brzine 70.22 km/s, Proksima je daleko 4.25 svetlosnih godina, a svetlosna godina je 9.4607 miliona miliona kilometara... Vreme leta je, kako smo ucili u osnovnoj skoli, 18157 godina... Ne isplati se slati, u medjuvremenu ce covecanstvo, ako ga bude dotle bilo, izmisliti nesto mnogo brze pa ce na prvom procentu puta nova letelica pokupiti ovu staru za astronauticki muzej...

kazem

pre 7 godina

4 svetlosne godine je 37,843,200,000,000 km. Samo! 
(matori, 25. avgust 2016 

To ti je za svemirske pojmove da pljuneš dotle.
(Eleftherios, 25. avgust 2016 10:23)

Samo što mi nismo "svemirci" nego zemljani i to za nas nije da pljuneš, već beskonačno mnogo. Svašta.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

Evo malo matematike. Najbrza letelica koju je covek napravio je sonda "helios 2" cija je najveca dostignuta brzina oko 250.000 km/h. Pod pretpostavkom da napravimo brod koji može da dostigne tu brzinu i da sutra ekspedicija krene ka pomenutoj planeti, put bi trajao preko 18000 godina. Toliko o blizini :)
(Aleksandar, 25. avgust 2016 08:07)

Ilustrativan primer, samo stvari stoje jos losije. "Helios 2" je postao najbrzi zato sto se sjurio u izduzenoj putanji prema Suncu, a ne zahvaljujuci nekom sofisticiranom raketnom pogonu. E sad, gravitaciona pracka se ne moze koristiti oko Sunca, tako da nema sanse da neki "Helios" lansiramo van Suncevog sistema, onako kako gravitacionom prackom odletese "Vojadzeri" i "Pioniri" i fenomenalni "New Horizons". Mrka kapa, drugim recima.

Računam napamet

pre 7 godina

Neznam koliko ljudi razumije marka i ispravljaču krivina pa mislim da ove njihove komentare prevedem na razumne jedinice za daljinu. Kad bi putovali 1000km/sat, trebalo bi nam preko 5 miliona godina da dodjemo do alfa century. A život nam traje 70-80 godina.

neutralni felsh

pre 7 godina

Svaki treći dan izvlače novu Zemlju iz rukava... Za 60 000 000 dolara koje dobijaju dnevno i moraju, žalosno je samo što im masa veruje za džabe...
(Provincijalka, 25. avgust 2016 08:18)


dajte bar dinar za nasu petnicu.

neutralni felsh

pre 7 godina

NASA svakih 10 dana pronalazi "novu Zemlju". Ali zato vec 50 godina ne mogu da nadju i da jasno i cisto fotografisu tzv Apolo ostatke na povrsini Mjeseca. NASA svakih 10 dana pokazuje jasne i ciste fotografije "novih Zemalja", ali zato vec 50 godina ne moze dati jasnu one-shot fotografiju stare dobre Zemlje... Ko jos bjeruje u ovakve bajke!? Ko jos vjeruje u ovakve tekstove!? Kakvi su to lazovi i muljatori.
(Владо Бања Лука, 24. avgust 2016 22:56)


kasetofon u glavi kao zivotni poziv.

ten yard penalty

pre 7 godina

Fasciniran sam ovim tekstom. Nadam se da tamo nema olosa...
(malimarko, 24. avgust 2016 23:03)

...ako i ima-zna se ko cce ih prozvati na njihovim nacionalnim frekvencijama!?!...

ahil

pre 7 godina

Zivimo na ravnoj ploci,a ne na lopti. ovo je laz kao i sve sto dolazi od NASE! znam da cu dobiti gomilu minusa ali ljudi guglajte malo o tome i videcete da sve ima smisla!

Rogi Obrenovac

pre 7 godina

Vodite polemike oko toga za koliko se stize do Kentaure, a jos nismo poslali coveka na Mars. Nama su samo dali do znanja da je ipak moguce, jer u poredjenju sa nekima koje su daleko 1000, 500, 200, 30..... svetlosnih godina, ova je najbliza. Nauka i medicina napreduju, za 5000-10000 godina, ako sa Zemljom bude sve u redu, nekim novim generacijama ovaj put ce biti svakako jesnostavniji i laksi. Kako ja zamisljam taj put? Prvo sonda, a onda brod u kome ce ljudi ziveti, razmozavati se, a njihovi pra pra unuci ce stici tamo negde. Mislim da zivota u svemiru ima u izobilju, ali da nigde nije indentican kao na Zemlji. Verovatno su razlicite atmosfere, odnos gasova u njima, stepen radijacije, gravitacija, magnetno polje........

Markos

pre 7 godina

Za srbijada
Kad se vec pravis pametan i glumis duhovitog coveka a nisi nauci barem kako se nasi vekiki naucnici zovu a ne da im se podsmevas,ti koji im nisi ni do kolena.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

[nastavak]

2) Naravno da Sunceva gravitacija usporava letelice, ali jednom kad se prekoraci brzina potrebna da se napusti sistem (escape velocity), nema povratka. Na slici se vidi kako je Vojadzer 2 svaki put posle pracke usporavao, ali vec posle prve, od Jupitera, on je bio slobodan da napusti Suncev sistem (crvena kriva iznad plave).

en.wikipedia.org/wiki/Gravity_assist#/media/File:Voyager_2_velocity_vs_distance_from_sun.svg

New Horizons trenutno putuje brzinom od 15 km/s i polako usporava, ali mu brzina nece nikad spasti ispod 13 km/s.

Eleftherios

pre 7 godina

4 svetlosne godine je 37,843,200,000,000 km. Samo!
(matori, 25. avgust 2016

To ti je za svemirske pojmove da pljuneš dotle.

Србијада

pre 7 godina

То је планета која је паралелна земљи. Налази се у паралелном универзуму. Још је велики Милош Миланковић открио то планету а највећи Никола Тесла успоставио комуникацију са њеним становницима. Само злом едисону то није одговарало па је све то уништио. И сад као нека наса то поново отрива а ни на месец се нису спустили сем у холивуду.

Igor

pre 7 godina

@ E sad, gravitaciona pracka se ne moze koristiti oko Sunca, tako da nema sanse da neki "Helios" lansiramo van Suncevog sistema, onako kako gravitacionom prackom odletese "Vojadzeri" i "Pioniri" i fenomenalni "New Horizons". Mrka kapa, drugim recima.
(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 25. avgust 2016 12:31)

Vec neko vreme razmisljam bas o tome. Zasto ne mogu iskorostiti princip gravitacione pracke za neku medjuzvezdanu letelicu. Lansiraju je sa zemlje pa onda par puta Jupiter-Sunce i ispale je u nekom zgodnom pravcu... Teorijski bi letelica tako mogla da dobije ozbiljnu brzinu ako je nesto ne bi unistilo u medjuvremenu (prasina, meteorit...). A eto sada saznajem da se sunce ne moze iskoristiti za gravitacionu pracku. Jel mozete molim Vas da pojasnite zasto to nije moguce?

I jos jedno pitanje koje me tisti ako nije problem. Vojadzeri i New Horizons letelice putuju u svemir priblizno normalno u odnosu na sunce. Da li sunce svojom gravitacijom, koliko god da je mala na tim rastojanjima, utice na smanjenje njihove brzine bega od sunca? Pretpostavljam da je odgovor pozitivan i ako je tako da li postoji sansa da se te letelice u jednom trenutku zaustave negde i da se privucene gravitacijom sunca vrate u suncev sistem?

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

@(Igor, 26. avgust 2016 00:22)

1) Letelice ispaljene sa planeta Suncevog sistema se krecu po putanjama koje diktira najjaci centar - Sunce. Gravitaciona pracka radi tako sto se deo obrtnog momenta planete usled kretanja oko Sunca, dodaje letelici (ili oduzima, ako se zeli usporavanje, a ne ubrzanje). Posto je Sunce u centru, nema obrtnog momenta koji bi se mogao dodati letom oko samog Sunca.
Letelica lansirana u izduzenu orbitu prema Suncu bi u perihelu dostigla ogromnu brzinu, kao "Helios", ali bi po udaljavanju od Sunca usporavala i vec na rastojanju Zemlje imala istu brzinu kao i kad je lansirana. Mogao bi se iskoristiti Obertov efekat za ubrzavanje, tj. da se rad raketnog motora najbolje iskoristi kada je letelica u perihelu, ali opet bi snazno polje Sunca veoma usporilo letelicu kada krene u spoljni svet. Osim toga stanica bi morala da ima motor, sto obicno nije slucaj. Pracku za ubrzavanje koristimo kada lansiramo prema planetama daljim od Zemlje, dok se pracka od unutrasnjih planeta koristi za usporavanje ili preoblikovanje putanje. Moguca je i pracka od same Zemlje, kako je koristila npr. "Junona" i druge stanice za istrazivanja unutar Suncevog sistema. Putanje sa vise pracki tesko je i proracunati i izvesti jer se mora cekati na pogodan raspored planeta.

[nastavak]

Dragan

pre 7 godina

Problem sa ljudima se taj što ljudska vrsta zamišlja da pronadje vanzemaljsku humanoidnu civilizaciju koja je naprednija od nas. Niko nije predpostavio da je suprotno?

Igor

pre 7 godina

@(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 26. avgust 2016 10:51)

Veliko hvala na iscrpnom odgovoru. Posle Vaseg izlaganja princip gravitacione pracke mi je daleko jasniji. Ako predmet dolazi sa zadnje strane planete (u odnosu na putanju planete oko sunca) koju koristi kao pracku onda je prakticno juri i duzi vremenski period ta planeta u stvari privlaci taj predmet nego sto ga posle prolaska usporava. Za kocenje obrnuto. A i ovo sa suncem mi je sada potpuno jasno. Prostija analogija bi pretpostavljam bio vertikalni hitac bez atmosfere. Kojom brzinom se predmet sa zemlje ispali na gore tom brzinom se i vraca nazad.
BTW, Roseta je koristila zemlju kao pracku ako se ne varam tri puta, mesec jednom ili dva puta i mars jednom. Ostao sam bez reci kada sam video koju su putanju naucnici proracunali za rosetu u tako kratkom roku. Neverovatno.

Hvala jos jednom.

laleGator

pre 7 godina

Mislim da je greska u prevodu teksta
nema sanse da ta planeta obidje zvezdu za 11 dana
To bi znacilo da se nalazi tik uz zvezdu
A na takvoj blizini, istopil bi se

ten yard penalty

pre 7 godina

Možda ima bubašvaba...
(Daj liz, 24. avgust 2016 22:44)

...to ako su imali jake nacionalsocijaliste...elem,ako su imali neshto slichno nashem II svetskom ratu-verovatno imaju BUBARUSE!?!...:-D

Trovach

pre 7 godina

@BSN...I ja bas tako mislim. Ako za 18 000 godina ne uspemo da pronadjemo brzi nacin prevoza, onda je to najverovatnije nemoguce.

ss

pre 7 godina

@vlado banja luka To ti druže ne vredi govoriti u srbistanu, ovde ljudi ne gledaju i ne čuju, jednostavno nemaju kapacitet,sve što je imalo je otišlo, ostali samo pink, grand itd..

kombajn

pre 7 godina

Evo malo matematike. Najbrza letelica koju je covek napravio je sonda "helios 2" cija je najveca dostignuta brzina oko 250.000 km/h. Pod pretpostavkom da napravimo brod koji može da dostigne tu brzinu i da sutra ekspedicija krene ka pomenutoj planeti, put bi trajao preko 18000 godina. Toliko o blizini :)
(Aleksandar, 25. avgust 2016 08:07)

da se nisi zeznuo malo s brzinom...pogledaj to malo bolje tj makni par nula

Jeste pesimisti

pre 7 godina

Evo malo matematike. Najbrza letelica koju je covek napravio je sonda "helios 2" cija je najveca dostignuta brzina oko 250.000 km/h. Pod pretpostavkom da napravimo brod koji može da dostigne tu brzinu i da sutra ekspedicija krene ka pomenutoj planeti, put bi trajao preko 18000 godina. Toliko o blizini :)
(Aleksandar, 25. avgust 2016 08:07)

Nije bas sve tako crno.
Jos 70-tih godina proslog veka je predlozen projekat "Dedal" - letelica koju bi pogonile eksplozije nuklearnih bombi ispaljivanih iza nje. Projekat je savrseno izvodljiv sadasnjom tehnologijom, a prema proracunima bi do trojnog sistema Kentuari stigla za ono bese 20-ak godina.

Mogli

pre 7 godina

Ljudi, morate da shvatite da ne postoji inercijalni referentni sistem u kojem je dozvoljeno da se materija krece brzinom svetlosti, niti ce ikada postojati koliko god mi napredovali kao civilizacija. To je jednostavno ogranicenje prirode koje se ne moze prekrsiti. Postoje mozda druge opcije, crvotocine, kvantna teleportacija itd, ali sto se tice brzine, priroda ne dozvoljava dalje od toga. Poenta je u tome, da kada bi se materija kretala brze od svetlosti, imala bi beskonacnu masu, sto se kosi sa zdravim razumom. Nista u Svemiru nema beskonacnu masu, ni crne rupe pa cak ni Svemir, jer da jeste tako, Svemir bi se urusio u jednu tacku.

Владо Бања Лука

pre 7 godina

NASA svakih 10 dana pronalazi "novu Zemlju". Ali zato vec 50 godina ne mogu da nadju i da jasno i cisto fotografisu tzv Apolo ostatke na povrsini Mjeseca. NASA svakih 10 dana pokazuje jasne i ciste fotografije "novih Zemalja", ali zato vec 50 godina ne moze dati jasnu one-shot fotografiju stare dobre Zemlje... Ko jos bjeruje u ovakve bajke!? Ko jos vjeruje u ovakve tekstove!? Kakvi su to lazovi i muljatori.

nikšićko

pre 7 godina

zadnjih 100 g ( čitaj 100 svjetlosnih) šaljemo radio signale...da postoji inteligentan život na toj planeti odavno bi nam uzvratili poruku

Provincijalka

pre 7 godina

Svaki treći dan izvlače novu Zemlju iz rukava... Za 60 000 000 dolara koje dobijaju dnevno i moraju, žalosno je samo što im masa veruje za džabe...

Triput

pre 7 godina

"Planeta je pronađena tokom analize podataka ... između 2000. i 2014, kao i 2016. godine."

Nema 2015? Mora da i tamo isključuju svakoga ko ne plaća račune na vreme...

dragan

pre 7 godina

Zemlja 2, a obidje svoje sunce za 11 dana! Cim se tako brzo vrti oko zvezde, znaci da je blizu, blize od Merkura, tako da je pakao na njoj.

Kobster

pre 7 godina

Sama cinjenica da je nadjena planeta slicna Zemlji kod prve sledece zvezde znacajno pojacava moje nade da zivot u svemiru uopste nije redak. Cak i da na ovoj planeti ne postoje uslovi za zivot kakav znamo, mozemo samo zamisliti broj planeta na kojima postoje cak i razvijene civilizacije. Jedina stvar koja nas ogranicava je nasa tehnologija kojom trenutno tesko uocavamo egzoplanete, ali ae nadam da ce se i to za naseg zivota promeniti. Ura za nauku!

mile gedojzna

pre 7 godina

Uh kakav dobar scenario za film...planetu zemlju su nastanili ljudi sa neke druge planete (kao sto postoji mogucnost da cemo mi ovu)...poneli sa sobom razne organizme radi daljeg proucavanja...nesto se iskundaci i prezive samo neki mikroorganizmi iz epruveta kojima je trebalo par miliona godina da evoluiraju u ovo sto smo mi sada...hehe

Ispravljač krivina

pre 7 godina

Kad se dostigne brzina letilice od oko 36 miliona km/h pa tom, ili nekom sličnom brzinom, putuju 120 godina...
Ima još jedna otežavajuća sitnica: Meteori, meteorska prašina i manje ili veći komadi svemirskog materijala od kometa i nebeskih tela, koji lete svemirom. Sateliti trpe velika oštećenja od njih, poput metaka koji buše oplatu. Zamislite šta se dešava kad se materija sudara brzinom od par miliona kilometara na čas, sa zrnom peska, a ne kišom meteora veličine krupnog šodera.

Cky

pre 7 godina

I mi smo vanzemaljci za nekog tamo... zar ne??
Saznace nekad, ko zna kad, nasa vrsta i cuti kako vanzemaljci nas nazivaju vanzemaljcima...fascinantno:)

Србијада

pre 7 godina

То је планета која је паралелна земљи. Налази се у паралелном универзуму. Још је велики Милош Миланковић открио то планету а највећи Никола Тесла успоставио комуникацију са њеним становницима. Само злом едисону то није одговарало па је све то уништио. И сад као нека наса то поново отрива а ни на месец се нису спустили сем у холивуду.

ahil

pre 7 godina

Zivimo na ravnoj ploci,a ne na lopti. ovo je laz kao i sve sto dolazi od NASE! znam da cu dobiti gomilu minusa ali ljudi guglajte malo o tome i videcete da sve ima smisla!

plavi zub

pre 7 godina

zaboravili ste dodati da je rotacija planete 'zakljucana' u odnosu na svoje sunce pa je prema njemu okrenuta uvek ista strana planete, na toj strani temeperature su par stotina stepeni celzijusa dok je na tamnoj strani u minusu... inace super zanimljiva vest/otkrice

Masturbant neopterećen diskrecijom

pre 7 godina

@"I mi smo vanzemaljci za nekog tamo... zar ne??
Saznace nekad, ko zna kad, nasa vrsta i cuti kako vanzemaljci nas nazivaju vanzemaljcima...fascinantno:)
(Cky, 24. avgust 2016 23:46)"

Uz dužno poštovanje, moram da se ne složim sa Vama, kolega Cky. Ako uzmemo u obzir sve raspoložive činjenice i relevantne parametre, vanzemaljci sa ove planete, na primer, mogli bi nas zvati "vanproksimabejci".

Marko

pre 7 godina

Ako pogledamo brojke,logicno je zakljuciti da postoje milijarde planeta koji su mozda nastanjivi.
Medjutim..kako?
Ovaj nam je najblizi a nedostupan cak i najbrzim mikro sondama.

nothing wrong with me

pre 7 godina

Stit od radijacije,
nema vode ni u kakvom stanju
4 svetlosne godine.
"Drazi" mi je Mars

Mars:
Ima led,
Ima CO2 ( znaci uz malo hemije ima cist O2)
treba 5-6 meseci leta do tamo.
SpaceX salje prvi tovar materijala 2024.

Posalje 15 tovara materijala,svega i svacega,onda dolaze vec sada razvijeni roboti i prave bazu.
Ziveo SpaceX.

glupost

pre 7 godina

UV zraci+ ne znaju da li ima vode,i da li je u tecnom stanju ako je ima

a pricaju o vanzemaljskom zivotu,pa u takvoj situaciji je Mars vise naseljiviji.

Aleksandar

pre 7 godina

Evo malo matematike. Najbrza letelica koju je covek napravio je sonda "helios 2" cija je najveca dostignuta brzina oko 250.000 km/h. Pod pretpostavkom da napravimo brod koji može da dostigne tu brzinu i da sutra ekspedicija krene ka pomenutoj planeti, put bi trajao preko 18000 godina. Toliko o blizini :)

laleGator

pre 7 godina

Mislim da je greska u prevodu teksta
nema sanse da ta planeta obidje zvezdu za 11 dana
To bi znacilo da se nalazi tik uz zvezdu
A na takvoj blizini, istopil bi se

Slavisa V.

pre 7 godina

A i kad napravimo dovoljno brzu letelicu sa sve posadom i nekako dospe do tamo, tamo ih ceka opet uzasno rendgensko zracenje. To je ono sto me je najvise razocaralo, godina koja traje 11 dana ne bi bila problem. Sve u svemu...nema tamo nikoga, nazalost.

neutralni felsh

pre 7 godina

Svaki treći dan izvlače novu Zemlju iz rukava... Za 60 000 000 dolara koje dobijaju dnevno i moraju, žalosno je samo što im masa veruje za džabe...
(Provincijalka, 25. avgust 2016 08:18)


dajte bar dinar za nasu petnicu.

.

pre 7 godina

Valjda cu doziviti dan kao sto smo u proslosti otkrivali planete i svaka planeta je bila dobrodosla kao sto sada otkrivamo egzoplanete i svaka je dobrodosla tako i buducnosti otkrivamo ziva bica i civilizacije al mozda neka ne bude dobrodosla

kombajn

pre 7 godina

Evo malo matematike. Najbrza letelica koju je covek napravio je sonda "helios 2" cija je najveca dostignuta brzina oko 250.000 km/h. Pod pretpostavkom da napravimo brod koji može da dostigne tu brzinu i da sutra ekspedicija krene ka pomenutoj planeti, put bi trajao preko 18000 godina. Toliko o blizini :)
(Aleksandar, 25. avgust 2016 08:07)

da se nisi zeznuo malo s brzinom...pogledaj to malo bolje tj makni par nula

Eleftherios

pre 7 godina

4 svetlosne godine je 37,843,200,000,000 km. Samo!
(matori, 25. avgust 2016

To ti je za svemirske pojmove da pljuneš dotle.

Ubi me sumnja

pre 7 godina

zadnjih 100 g ( čitaj 100 svjetlosnih) šaljemo radio signale...da postoji inteligentan život na toj planeti odavno bi nam uzvratili poruku

(nikšićko, 24. avgust 2016 22:48)

Kad ovako nešto počitam, posumnjam i u postojanje inteligentnog oblika života ovde!

Jeste pesimisti

pre 7 godina

Evo malo matematike. Najbrza letelica koju je covek napravio je sonda "helios 2" cija je najveca dostignuta brzina oko 250.000 km/h. Pod pretpostavkom da napravimo brod koji može da dostigne tu brzinu i da sutra ekspedicija krene ka pomenutoj planeti, put bi trajao preko 18000 godina. Toliko o blizini :)
(Aleksandar, 25. avgust 2016 08:07)

Nije bas sve tako crno.
Jos 70-tih godina proslog veka je predlozen projekat "Dedal" - letelica koju bi pogonile eksplozije nuklearnih bombi ispaljivanih iza nje. Projekat je savrseno izvodljiv sadasnjom tehnologijom, a prema proracunima bi do trojnog sistema Kentuari stigla za ono bese 20-ak godina.

Računam napamet

pre 7 godina

Neznam koliko ljudi razumije marka i ispravljaču krivina pa mislim da ove njihove komentare prevedem na razumne jedinice za daljinu. Kad bi putovali 1000km/sat, trebalo bi nam preko 5 miliona godina da dodjemo do alfa century. A život nam traje 70-80 godina.

emende

pre 7 godina

Otkriće svakako jeste značajno, ali opet (kao toliko mnogo puta u poslednjih 10-ak godina) primećujem mnogo više elemenata medijskog "hajpa" i kvazi-naučnog marketinga, nego egzaktnih naučnih činjenica. De fakto, sve što je poznato o ovoj planeti jeste da je terestrijalna, 1,3 puta veća od Zemlje i da se nalazi na orbiti koja je u tzv. "zoni nastanjivosti" (dakle, na udaljenosti od matične zvezde na kojoj voda može postojati u tečnom stanju). Da li je to dovoljno da je ovako slavodobitno i pompezno proglase "Drugom Zemljom" ? NI IZBLIZA ! Kao prvo, ne postoje nikakvi podaci o atmosferi i njenom sastavu, pa tako ni o prisutnosti tečne vode i potencijalnim "biomarkerima"(to će biti moguće tek sa novim generacijama svemirskih teleskopa koje će omogućiti spektroskopsku analizu atmosfera). Drugo, nema podataka o magnetnom polju planete, koje je krucijalno za zaštitu potencijane biosfere od jake radijacije matične zvezde i kosmičkih zračenja. Treće, planeta je uvek istom stranom okrenuta prema svojoj zvezdi, što je vrlo otežavajući faktor za održanje povoljnog temperaturnog opsega i opstanak živog sveta. I četvrto, Proxima Centauri je kao tzv. crveni patuljak znatno manja i hladnija od našeg Sunca, ali se planeta nalazi na vrlo bliskoj orbiti, što znači da prima mnogo više radijacije nego Zemlja. U svetlu ovih činjenica, teško se uopšte može govoriti o "Zemlji 2.0" - što me navodi na zaključak da je bučni marketing opet nadvladao egzaktnu nauku.

Markos

pre 7 godina

Za srbijada
Kad se vec pravis pametan i glumis duhovitog coveka a nisi nauci barem kako se nasi vekiki naucnici zovu a ne da im se podsmevas,ti koji im nisi ni do kolena.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

da se nisi zeznuo malo s brzinom...pogledaj to malo bolje tj makni par nula (kombajn, 25. avgust 2016 09:02)

Ne, nije se zeznuo sa brzinom, na zalost. Helios-2 je maksimalne brzine 70.22 km/s, Proksima je daleko 4.25 svetlosnih godina, a svetlosna godina je 9.4607 miliona miliona kilometara... Vreme leta je, kako smo ucili u osnovnoj skoli, 18157 godina... Ne isplati se slati, u medjuvremenu ce covecanstvo, ako ga bude dotle bilo, izmisliti nesto mnogo brze pa ce na prvom procentu puta nova letelica pokupiti ovu staru za astronauticki muzej...

Rogi Obrenovac

pre 7 godina

Vodite polemike oko toga za koliko se stize do Kentaure, a jos nismo poslali coveka na Mars. Nama su samo dali do znanja da je ipak moguce, jer u poredjenju sa nekima koje su daleko 1000, 500, 200, 30..... svetlosnih godina, ova je najbliza. Nauka i medicina napreduju, za 5000-10000 godina, ako sa Zemljom bude sve u redu, nekim novim generacijama ovaj put ce biti svakako jesnostavniji i laksi. Kako ja zamisljam taj put? Prvo sonda, a onda brod u kome ce ljudi ziveti, razmozavati se, a njihovi pra pra unuci ce stici tamo negde. Mislim da zivota u svemiru ima u izobilju, ali da nigde nije indentican kao na Zemlji. Verovatno su razlicite atmosfere, odnos gasova u njima, stepen radijacije, gravitacija, magnetno polje........

Dragan

pre 7 godina

Problem sa ljudima se taj što ljudska vrsta zamišlja da pronadje vanzemaljsku humanoidnu civilizaciju koja je naprednija od nas. Niko nije predpostavio da je suprotno?

neutralni felsh

pre 7 godina

NASA svakih 10 dana pronalazi "novu Zemlju". Ali zato vec 50 godina ne mogu da nadju i da jasno i cisto fotografisu tzv Apolo ostatke na povrsini Mjeseca. NASA svakih 10 dana pokazuje jasne i ciste fotografije "novih Zemalja", ali zato vec 50 godina ne moze dati jasnu one-shot fotografiju stare dobre Zemlje... Ko jos bjeruje u ovakve bajke!? Ko jos vjeruje u ovakve tekstove!? Kakvi su to lazovi i muljatori.
(Владо Бања Лука, 24. avgust 2016 22:56)


kasetofon u glavi kao zivotni poziv.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

Evo malo matematike. Najbrza letelica koju je covek napravio je sonda "helios 2" cija je najveca dostignuta brzina oko 250.000 km/h. Pod pretpostavkom da napravimo brod koji može da dostigne tu brzinu i da sutra ekspedicija krene ka pomenutoj planeti, put bi trajao preko 18000 godina. Toliko o blizini :)
(Aleksandar, 25. avgust 2016 08:07)

Ilustrativan primer, samo stvari stoje jos losije. "Helios 2" je postao najbrzi zato sto se sjurio u izduzenoj putanji prema Suncu, a ne zahvaljujuci nekom sofisticiranom raketnom pogonu. E sad, gravitaciona pracka se ne moze koristiti oko Sunca, tako da nema sanse da neki "Helios" lansiramo van Suncevog sistema, onako kako gravitacionom prackom odletese "Vojadzeri" i "Pioniri" i fenomenalni "New Horizons". Mrka kapa, drugim recima.

Trovach

pre 7 godina

@BSN...I ja bas tako mislim. Ako za 18 000 godina ne uspemo da pronadjemo brzi nacin prevoza, onda je to najverovatnije nemoguce.

Igor

pre 7 godina

@ E sad, gravitaciona pracka se ne moze koristiti oko Sunca, tako da nema sanse da neki "Helios" lansiramo van Suncevog sistema, onako kako gravitacionom prackom odletese "Vojadzeri" i "Pioniri" i fenomenalni "New Horizons". Mrka kapa, drugim recima.
(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 25. avgust 2016 12:31)

Vec neko vreme razmisljam bas o tome. Zasto ne mogu iskorostiti princip gravitacione pracke za neku medjuzvezdanu letelicu. Lansiraju je sa zemlje pa onda par puta Jupiter-Sunce i ispale je u nekom zgodnom pravcu... Teorijski bi letelica tako mogla da dobije ozbiljnu brzinu ako je nesto ne bi unistilo u medjuvremenu (prasina, meteorit...). A eto sada saznajem da se sunce ne moze iskoristiti za gravitacionu pracku. Jel mozete molim Vas da pojasnite zasto to nije moguce?

I jos jedno pitanje koje me tisti ako nije problem. Vojadzeri i New Horizons letelice putuju u svemir priblizno normalno u odnosu na sunce. Da li sunce svojom gravitacijom, koliko god da je mala na tim rastojanjima, utice na smanjenje njihove brzine bega od sunca? Pretpostavljam da je odgovor pozitivan i ako je tako da li postoji sansa da se te letelice u jednom trenutku zaustave negde i da se privucene gravitacijom sunca vrate u suncev sistem?

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

[nastavak]

2) Naravno da Sunceva gravitacija usporava letelice, ali jednom kad se prekoraci brzina potrebna da se napusti sistem (escape velocity), nema povratka. Na slici se vidi kako je Vojadzer 2 svaki put posle pracke usporavao, ali vec posle prve, od Jupitera, on je bio slobodan da napusti Suncev sistem (crvena kriva iznad plave).

en.wikipedia.org/wiki/Gravity_assist#/media/File:Voyager_2_velocity_vs_distance_from_sun.svg

New Horizons trenutno putuje brzinom od 15 km/s i polako usporava, ali mu brzina nece nikad spasti ispod 13 km/s.

ss

pre 7 godina

@vlado banja luka To ti druže ne vredi govoriti u srbistanu, ovde ljudi ne gledaju i ne čuju, jednostavno nemaju kapacitet,sve što je imalo je otišlo, ostali samo pink, grand itd..

ten yard penalty

pre 7 godina

Možda ima bubašvaba...
(Daj liz, 24. avgust 2016 22:44)

...to ako su imali jake nacionalsocijaliste...elem,ako su imali neshto slichno nashem II svetskom ratu-verovatno imaju BUBARUSE!?!...:-D

ten yard penalty

pre 7 godina

Fasciniran sam ovim tekstom. Nadam se da tamo nema olosa...
(malimarko, 24. avgust 2016 23:03)

...ako i ima-zna se ko cce ih prozvati na njihovim nacionalnim frekvencijama!?!...

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

@(Igor, 26. avgust 2016 00:22)

1) Letelice ispaljene sa planeta Suncevog sistema se krecu po putanjama koje diktira najjaci centar - Sunce. Gravitaciona pracka radi tako sto se deo obrtnog momenta planete usled kretanja oko Sunca, dodaje letelici (ili oduzima, ako se zeli usporavanje, a ne ubrzanje). Posto je Sunce u centru, nema obrtnog momenta koji bi se mogao dodati letom oko samog Sunca.
Letelica lansirana u izduzenu orbitu prema Suncu bi u perihelu dostigla ogromnu brzinu, kao "Helios", ali bi po udaljavanju od Sunca usporavala i vec na rastojanju Zemlje imala istu brzinu kao i kad je lansirana. Mogao bi se iskoristiti Obertov efekat za ubrzavanje, tj. da se rad raketnog motora najbolje iskoristi kada je letelica u perihelu, ali opet bi snazno polje Sunca veoma usporilo letelicu kada krene u spoljni svet. Osim toga stanica bi morala da ima motor, sto obicno nije slucaj. Pracku za ubrzavanje koristimo kada lansiramo prema planetama daljim od Zemlje, dok se pracka od unutrasnjih planeta koristi za usporavanje ili preoblikovanje putanje. Moguca je i pracka od same Zemlje, kako je koristila npr. "Junona" i druge stanice za istrazivanja unutar Suncevog sistema. Putanje sa vise pracki tesko je i proracunati i izvesti jer se mora cekati na pogodan raspored planeta.

[nastavak]

Stevan

pre 7 godina

I mi smo vanzemaljci za nekog tamo... zar ne??
Saznace nekad, ko zna kad, nasa vrsta i cuti kako vanzemaljci nas nazivaju vanzemaljcima...fascinantno:)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Cky, 24. avgust 2016 23:46)

Nas niko ne može da naziva vanzemaljcima iz jednog vrlo prostog razloga-jer smo mi Zemljani(dane kažem Zemaljci).

kazem

pre 7 godina

4 svetlosne godine je 37,843,200,000,000 km. Samo! 
(matori, 25. avgust 2016 

To ti je za svemirske pojmove da pljuneš dotle.
(Eleftherios, 25. avgust 2016 10:23)

Samo što mi nismo "svemirci" nego zemljani i to za nas nije da pljuneš, već beskonačno mnogo. Svašta.

Igor

pre 7 godina

@(Blazena Svetlost Nekomentarisanja, 26. avgust 2016 10:51)

Veliko hvala na iscrpnom odgovoru. Posle Vaseg izlaganja princip gravitacione pracke mi je daleko jasniji. Ako predmet dolazi sa zadnje strane planete (u odnosu na putanju planete oko sunca) koju koristi kao pracku onda je prakticno juri i duzi vremenski period ta planeta u stvari privlaci taj predmet nego sto ga posle prolaska usporava. Za kocenje obrnuto. A i ovo sa suncem mi je sada potpuno jasno. Prostija analogija bi pretpostavljam bio vertikalni hitac bez atmosfere. Kojom brzinom se predmet sa zemlje ispali na gore tom brzinom se i vraca nazad.
BTW, Roseta je koristila zemlju kao pracku ako se ne varam tri puta, mesec jednom ili dva puta i mars jednom. Ostao sam bez reci kada sam video koju su putanju naucnici proracunali za rosetu u tako kratkom roku. Neverovatno.

Hvala jos jednom.

Mogli

pre 7 godina

Ljudi, morate da shvatite da ne postoji inercijalni referentni sistem u kojem je dozvoljeno da se materija krece brzinom svetlosti, niti ce ikada postojati koliko god mi napredovali kao civilizacija. To je jednostavno ogranicenje prirode koje se ne moze prekrsiti. Postoje mozda druge opcije, crvotocine, kvantna teleportacija itd, ali sto se tice brzine, priroda ne dozvoljava dalje od toga. Poenta je u tome, da kada bi se materija kretala brze od svetlosti, imala bi beskonacnu masu, sto se kosi sa zdravim razumom. Nista u Svemiru nema beskonacnu masu, ni crne rupe pa cak ni Svemir, jer da jeste tako, Svemir bi se urusio u jednu tacku.